Aktuelno

Ponedeljak, 11.01.2021.

12:19

Ipak ništa od kolektivnog imuniteta?

Izvor: Tanjug

Ipak ništa od kolektivnog imuniteta? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

glogov

pre 3 godine

Kako ste dosli do podatka od 30%? To bi znacilo da je svako treci koga poznajem bio zarazen? Ja iskreno ne verujem da vi ili bilo ko u svom okruzenju moze reci da mu je svaki treci poznanik bio zarazen, pa cak i da je broj asiptomatskih daleko veci od onih sa simptomima. Ne mogu reci ni da je svaki deseti poznanik imao koronu.
(zzz, 11. januar 2021 21:24)
jao majko bozija...

spree 15

pre 3 godine

Jbte, ljudi išli goloruki na tenkove zarad slobode, a ti si se u.... u gaće od "nevidljivog neprijatelja", pa ćeš i slobode da se lišiš samo da te ne stigne?

Ccccccccc
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alba greaca, 11. januar 2021 23:16)

Pusti me tenkova i ostalih poređenja, da li imaš nekoga ko radi kao doktor, medicinska sestra, laborant? Pitaj ih kako im je, kako su proveli praznike i kada će na odmor?
Koje je tvoje rešenje? Da te ljude koji sada ne mogu da postignu da leče i umiru na poslu stavimo pod još veći pritisak da bi ti mogao da ideš u kafanu? Važi Slavice.

Perad

pre 3 godine

@alba greaca

"Nije smrtnost ni 1%, nego 0,5 i manje, ali ne od broja ljudi, ne ni od broja zaraženih nego od broja obolelih!!!

I šta sada preplašeni "odgovorni " genije, šta sada?

Pošto je smrtnost kao od gripa..."

Odakle ste izvukli ove postotke? Dali ste "ofrlje" brojku, jer eto 0,5% ne zvuči strašno i na osnovu nje gradite priču da je smrtnost kao kod gripa... Uozbiljite se sa bar lako proverljivim informacijama.

Istine radi, po worldometers sajtu koji prati globalnu statistiku za covid brojke kažu da je od ljudi koji su bili zaraženi, smrtnost oko 2.9%
(65.383.097 ozdravljenih i 1.954.256 preminulih)

Sabo Viktor

pre 3 godine

Koliko su ti “zdravstveni stručnjaci” zaista stručni pokazuje situacija u svetu danas i najniži nivo poverenja u vakcinaciju u modernoj istoriji.

s4

pre 3 godine

Smrtnost je velika s obzirom da moze da oboluje svako. 6 milijardi ne racunajuci decu na ovom svetu i eto ti 120 000 000 mrtvih.
(Niko, 11. januar 2021 22:59)

kako majke ti kad za godinu dana koliko postoju korona oboljelo 1% stanovnistva.

a od gripa godisnje oboli preko 60% stanovnistva

s4

pre 3 godine

ja ne znam sta hoce ovi sto zagovaraju vakcinu.

pa vi se lepo vakcinisite i zasticeni ste a nas koji necemo pustite na miru.

mi vas ne mozemo zaraziti i mirna backa.

zzz

pre 3 godine

Druze svaka cast tebi, samo to nikako ne moze biti normalan zivot! Ti si se samo navikao, no to je daleko od normale.
(dzoni, 11. januar 2021 23:26)

A sta je normalan zivot? Milijardu Kineza zive sa maskama decenijama vec. Za njih je to normalno. Za Arape je normalno da zene imaju pokrivenu glavu. Da li ne to za tebe normalan zivot? Pre 100 godina je bilo normalno da se putuje konjima, da u porodici bude vise umrle nego prezivele dece... pre samo 20 godina je bilo normalno imati dial up internet, danas nije normalno nemati 4g internet.
Vidis normalno se razlikuje od nacije do nacije, iz godine u godinu. Tako da ovo jeste relativno normalan zivot. Ako ti je normala jedino lumpovanje po kafanama, onda se zaputaj koliko ti je zivot u stvari isprazan.

Tole

pre 3 godine

Ovi nas uporno vrte u krug, narode probudi se i ne veruj svetskoj zaveri... plan im je da nas mrcvare, plaše i što više para nam uzmu. Uplašeni će popiti svaku njihovu laž, paničari će kupovati od maski preko dezinfekcionih sredstava sve ponuđene "zaštite" od prenaduvanog virusa i eto ti ogromne zarade iz vedra neba. Ono što je izvesno to je da će posle ovih besplatnih (čitaj-eksperimentalnih) vakcina koje nam tako svesrdno nude na red doći i skupe, koje ćemo plaćati... Izmisliće nove mutirane viruse, nove stravične brojke, sve će to da nam plasiraju preko TV-a i ostalih medija a mi ćemo živeti u strahovladi bogate grupe ljudi što je sve ovo izmislila i sad zadovoljno trljaju ruke...
(sistem.im.polako.puca, 11. januar 2021 16:02)

Ovde samo Vi mračite, paničite i unostite strah, jel ovo neka insajderska informacija, prisluškivali ste razgovore svetskih moćnika, imate li neki dokaz? Obična konstrukcija, koju svako može da sklepa za pet minuta. Važnije je "njima" da se obogate od maski i antisepsola, nego od turizma, privrede, sporta, saobraćaja...
Nisu ni ove vakcine besplate, države ih plaćaju, građani ne, ali ako ova vakcina ne bude uspešna, naknadnu niko nikad neće kupiti od njih, pogoto ne narod. U ovoj tvojoj zaveri, sve države su u zaveri protiv sebe, svesno idu u bankrot, troše na vakcine, manipulišpu narod preko medija, sve da bi naterali ljude da troše na "zaštitna sredstva" jer tu leži prava lova.

realno

pre 3 godine

alo bre ljudi razmislite svojim glavama sve je zabranjeno ali vi morate da idete na posao kako to evo ja radim u prostoriji gde radi 12 ljudi i ni blizu nismo preporucenim merama i svi koji su nosili maske valjda i kada su spavali su prvi otisli i svi uz preporucenu terapiju i antibiotik sto dovodi da su oni imali bakteriskih problema tj maska je to prouzrokovala ko sto neko rece ko nezna da dise njega prikljuce na aspirator ko nezna da misli svojom glavom njega prikljuce na televizor 2019g u srbiji je umrlo 64000 ljudi po razno raznim slucajevima i morate shvatiti da od virusa nema kolektivnog imunitete nosio masku ne nosio masku vakciniso se ne vakciniso se sve jedno virus dodje i prodje sam od sebe i svi izvestaji kazu da smo svi ali svih 8 miliardi ljudi na planeti zarazeni to kaze SZO ne ja nemas simptome zarazen si prenosis zarazu napada mozak bubrege srce pluca nema sta ne napada vise neznaju sta da kazu da ubede ljude da se vakcinisu ma smejurija i gde nestade prvi put u istoriji covecanstva redovan sezonski grip i kako razlikuju sezonski grip od KOVID-19 i ako smo svi zarazeni zasto se onda testiramo i vakcinisemo kada je potreban samo aspirator i par tableta nekog leka i neki antibiotik laku noc

toba

pre 3 godine

Ima samo jedna mala zackoljica, ovaj virus NIJE spanski grip.
(zzz, 11. januar 2021 21:07)

Spanska groznica je nazvana po prvom izvestaju koji je objavljen u spanskim novinama. Inace to je danasnji klasicni svinjski grip bio u pitanju. Kao sto vidis on nikada nije nestao, niti postoje antitela na njega, svako ga i dalje moze dobiti. Isto je sa svakim virusom. Istina je da je dan danas on smrtonosniji od covid19. Samo sto se svinjski grip malo teze prenosi od covid19, upravo i zbog toga sto nema sanse da ga imas u sebi asimptomatski. Odmah padas u krevet sa istim. SARS i MERS su daleko smrtonosniji od Covida, desetostruko, ako ne i vise, no takodje nemaju tu moc prenosivosti kao ovaj zlotvor koji je trenutno aktuelan.

alba greaca

pre 3 godine

@Kazu ljudi mala je smrtnost od kovida.Pa na sedam milijardi ljudi Jel vam malo 1%?
Zatim,trajanje imuniteta?Ako je recimo 2 godine ,taj krug oboljevanja nikada se nece prekinuti.
Mislite sta hocete vakcina je jedini spas za ljude Ili makar lek koji ce uspesno spreciti teska oboljenja I smrti.Da li su to ove danas vakcine Ili neke buduce ko prezivi videce.
I budite sigurni da bi vakcina zakonski bila obavezna za sve Samo da mogu da nabave odjedanput dovoljno doza.
Nije niko budala da propisuje obaveznu vakcinaciju a na primer u Srbiji za to treba 12,13 miliona doza,pa mi toliki broj vakcina necemo imati ukupno do 2025.
(as, 11. januar 2021 22:23)

O Bože.....

Nije smrtnost ni 1%, nego 0,5 i manje, ali ne od broja ljudi, ne ni od broja zaraženih nego od broja obolelih!!!

I šta sada preplašeni "odgovorni " genije, šta sada?

Pošto je smrtnost kao od gripa, znači da bi trebalo da se odreknemo života zarad preživljavanja? Da maske nikada više ne skinemo, zaboravimo bilo kakvo druženje, kontakt, zagrljaj...... putovanja, zabave, slave, kafane.......da nas vakcinišu 2 puta OBAVEZNO svake godine ne bi li ti i tebi slični bili sigurni?

Da li si bre ti normalan?

Jbte, ljudi išli goloruki na tenkove zarad slobode, a ti si se u.... u gaće od "nevidljivog neprijatelja", pa ćeš i slobode da se lišiš samo da te ne stigne?

Ccccccccc

aleksa

pre 3 godine

Ako sam dobro skapirala, vakcina nece stititi od mutacija virusa?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marija, 11. januar 2021 22:50)

Cak iako primis vakcinu nisi sasvim bas sigurna da neces fasovati virus. Tako stoje stvari, zato ni nakon masovne vakcinacije, u svetu, ne kod nas, ostaju skoro sve mere na jako duge staze.

dr

pre 3 godine

Kladim se da 99% osoba ovde ne zna sta je kolektivni imunitet...
Molim redakciju da se pozabavi i napiše neki clanak o tome kako bi šire narodne mase konacno nesto saznale, makar za opstu kulturu.

Nele

pre 3 godine

"Histarija oko bolesti gde je smrtnost manje od 2% se i dalje nastavlja.
(Dylan Dog"
Manja od 2%? Manja je od 0.2%! Ocekivano je da je oko 35-40% Srbiji prelezalo virus. To je blizu 3miliona ljudi. Umrlo oko 4000...

dzoni

pre 3 godine

(as, 11. januar 2021 22:36)

Druze svaka cast tebi, samo to nikako ne moze biti normalan zivot! Ti si se samo navikao, no to je daleko od normale.

Tetka iz Kanade

pre 3 godine

Sudeci po komentarima, da je Trump u Srbiji vi bi ga odmah izglasali za dozivotnog predsednika. Nisu komentari porazavajuci koliko su plusevi koje pojednini dobijaju. Neverovatno!

as

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...
(Djoksa, 11. januar 2021 15:14)

Nije moguce uporedjivati 1917 godinu I 2020.Neuporedivo vise se Dana's putuje po svetu I virus siri jako brzo.Koliko je zarazenom coveku 1917 trebalo vremena da doputuje iz recimo Madrida za Moskvu,koliko mu je trebalo da stigne?I koliko je procentualno manje ljudi kretalo na put nego li Dana's?Pa taj zarazeni sto krene za Moskvu,Pariz,London 1917 bi il umro il ozdravio na tom putu.Dok Dana's sedne u avion I stigne ocas posla.Ovo ti je Samo primer zasto je ovaj virus opasniji od spanskog gripa iako je spanski grip mislim procentualno smrtonosniji.
Kazu ljudi mala je smrtnost od kovida.Pa na sedam milijardi ljudi Jel vam malo 1%?
Zatim,trajanje imuniteta?Ako je recimo 2 godine ,taj krug oboljevanja nikada se nece prekinuti.
Mislite sta hocete vakcina je jedini spas za ljude Ili makar lek koji ce uspesno spreciti teska oboljenja I smrti.Da li su to ove danas vakcine Ili neke buduce ko prezivi videce.
I budite sigurni da bi vakcina zakonski bila obavezna za sve Samo da mogu da nabave odjedanput dovoljno doza.
Nije niko budala da propisuje obaveznu vakcinaciju a na primer u Srbiji za to treba 12,13 miliona doza,pa mi toliki broj vakcina necemo imati ukupno do 2025.

alba greaca

pre 3 godine

@Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)

Nije problem, evo i ja potpisujem da se odričem bilo kakvog lečenja ako dobijem Covid!

ALI

Isto tako tražim da se lečenje uskrati svima koji imaju 20kg viška, puše 2 pakle cigara dnevno, nikada nisu ni potrčali, ni prepešačili više od 100m.....svima koji zbog načina života spadaju u rizične grupe (od svake prehlade, a ne Covida), pa se sada plaše svoje senke i misle da će ih maske i vakcine amnestirati od dugogodišnjeg ruiniranja zdravlja (hoće k....) pa ako dobiju temperaturu 37.2 iz ludačkog straha kidišu na bolnice!

Ok?

Pa da bolnice ostanu za one kojima su stvarno potrebne jer je ova Covid histerija ljudima uskratila razne neophodne terapije za mnogo teže bolesti, operacije, hitne intervencije kada minuti odlučuju da li će da preteknu.....

Ima, na žalost, mnogo težih bolesti od Covida, a sada su one izgleda nebitne? Bruka!

Šumadinac

pre 3 godine

Laymen, as well as doctors, imbibe the universal belief that disease comes from extraneous - outside of the body- influences; this is erroneous, and as long as this fallacy is believed by the people disease will thrive!
Laici kao i doktori, omamljeni su opštim verovanjem da bolest dolazi stranim uticajima izvan tela; što je pogrešno, i sve dok se u ovu zabludu veruje, bolest će bujati.
Dr.J.H. Tilden "Food", strana 103

Niko

pre 3 godine

Histarija oko bolesti gde je smrtnost manje od 2% se i dalje nastavlja.
(Dylan Dog, 11. januar 2021 22:39)

Smrtnost je velika s obzirom da moze da oboluje svako. 6 milijardi ne racunajuci decu na ovom svetu i eto ti 120 000 000 mrtvih.

as

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Zavisi sta je za koga normalan zivot.Evo za ovih 9 meseci ja nisam dan izostao sa posla.
Idem normalno u kupovinu,izadjem u kafic,kladionicu,napravim tiket popijem kafu I uz kafu.
Idem ponekad na planinu I u selo.I cesce bih al ubi me prokleti posao,potrosim se mnogo a godine stizu pa moram da se vise odmaram.
Sve to uz druzenje sa maskom,vec sam I navikao.
Vidis meni je I to normalan zivot I nije meni problem.
Problem mi je sto vidim moje dete od 17 godina da gubi znanje koje bi trebalo da stekne za ove dve skolske godine jer skola ni na sta ne lici.Zao mi je sto mi je dete ograniceno da se zabavni,uziva u zivotu a vreme nemilosrdno prolazi.
Mom detetu nije normalan zivot kakav sam ja imao u tim godinama.
A opet neopreznost moze da bude kobna.A sto je najgore cini mi se sa cemo jako dugo jos biti u problemu sa ovim virusom I da su najave o povratku normalni do leta,jeseni samo kupovina strpljenja gradjana da bi se izaslo iz zime I docekalo lepse vreme kada je fluktacija virusa manja.

zzz

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)
..prvi potpisujem sa suprugom,komsijama i prijateljima...ali onda i da nam se od plate ne odbija za zdravstveno...sistem je samo preopterecen od kvazi opasnosti
(Bivsi administrator, 11. januar 2021 15:26)

Moze. Ali onda nema nikakvog pristupa drzavnom lekaru, nema lekova na recept, nema operacija, nema bolovanja. Nema nicega od drzavnog zdravstva. Ali znas sta se onda desi, onda se desi da ti treba operacija, pa ne daj boze par nedelja lezanja u bolnici, pa onda shvatis da je dan kod privatnika 200 evra. E onda krece kuknjava, pa onda pljuvanje po drzavi kako ne brine za svoje gradjane, pa proklinjanje politicara kako kogu da vas ostave da umirete a vi nemate za privatnike. Da se ja pitam uveo bih da svako ima pravo da uplacuje zdravstvo gde hoce, kao u SAD. I u skladu sa tim da se leci. Jedino je sto to vecina vas nikada ne bi mogla da plati.

Istina

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para
(Miki, 11. januar 2021 17:06)
Nema problema, u proseku je period hospitalizacije bolesnika od korone 15-20 dana, neka je dan bolnickog lecenja oko 2000 dinara, dobijas nazad oko 300 evra. Sta si mislio da se odreknes price vezane za koronu a da ti se vrate sve pare koje uplacujes po osnovu OBAVEZNOG osiguranja. Ma nemoj, mnogo si pametan. I sta kazes nikad se nisi lecio i zdravstvo koristio? Mora to malo ubedljivije.

Kakvi ljudi...

pre 3 godine

Kakav kolektivni imunitet kakve budalastine, pa antitela traju samo dva, tri meseca I opet mozes da se razbolis. Aman ljudi samo masovna vakcinacija skoro stoprocetnog stanovnistva iskorenjuje bolest, tako je bilo sa svim ranijim bolestima tako ce jedino biti moguce I sa ovom......

toba

pre 3 godine

Polako cete se svi probuditi, cak i oni najveci konformisti. Ovo vam je samo uvod u buducnost.

You'll have nothing and you'll be happy!
WEF

zzz

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...
(Djoksa, 11. januar 2021 15:14)

Ima samo jedna mala zackoljica, ovaj virus NIJE spanski grip.

Dokolica je mnogo gadna bolest

pre 3 godine

Narode, zar ti stvarno nemas nista bolje da radis, nego da se pro*eravas o "nepostojecem" virusu i siris teorije zavere po Internetu?

zzz

pre 3 godine

Procenjuje se da je oko 30% populacije preležalo virus (što registrovanih, što asimpromatskih kojih je daleko više). Do kraja zime ćemo biti na 40%. Ostaje da se vakciniše oko 30% i to u zbiru čini da će imunitet imati oko 70% ljudi. I to je dovoljan minimum da se može reći da je ostvaren kolektivni imunitet. Već na sledeću zimu će situacija biti jedno 10x bolja. Nema razloga za pesimizam.
(Sale, 11. januar 2021 15:55)

Kako ste dosli do podatka od 30%? To bi znacilo da je svako treci koga poznajem bio zarazen? Ja iskreno ne verujem da vi ili bilo ko u svom okruzenju moze reci da mu je svaki treci poznanik bio zarazen, pa cak i da je broj asiptomatskih daleko veci od onih sa simptomima. Ne mogu reci ni da je svaki deseti poznanik imao koronu.

zzz

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?
(marica, kriv, razumevanje..., 11. januar 2021 15:38)

A tvoje resenje je da se razboljeva cela populacija 2 puta godisnje, pa kad upadnes u onih 2% jbg??

zzz

pre 3 godine

I da se bavim ja nekom veoma nepopularnom i zaostalom granom medicine i da je konačno došlo “mojih 5 minuta”, trudio bih se da traju godinama. To rade i ovi tzv. stručnjaci.
(nišlija, 11. januar 2021 15:35)

Epidemiologija i virusologija nepopularne i zaostale grane medicine???

Pera

pre 3 godine

Niko ne prica sto se ljudi zbog korone kljukaju antibioticima po dve nedelje pa posle toga dodje do raznih problema sa digestivnim traktom i imunim sistemom,sto privremenih sto trajnih!

realno

pre 3 godine

koji bre kolektivni imunitet od virusa to ne postoji pa starim ljudima se decenijama u nazad pred sezonu sezonskog gripa koji je nekim cudom ove godine nestao preporucuje vakcinacija a ceo zivot nam pricaju da se sa antbioticima ne lece virusne infekcije cak su godinama u nazad zabranili slobodnu prodaju antibiotika samo na recept a sada kljukaju ljude sa istim tu nesto debelo nije u redu kada procitas izvestaje uz potrebnu terapiju idu i antibiotici

www

pre 3 godine

Pojedini komentari su probili dno i zakopavaju se dalje podrzani neznanjem.
pojedini nisu svesni koliko malo placaju zdravstvene usluge. Ali i tome ce doci kraj jer smo u kapitalizmu a tragovi socijalizma blede. Onda ce drugu pricu pricati *pomagajte, surovo je, hocemo stari sistem(.....

Zaza Gabor

pre 3 godine

Pandemija postoji na papiru,u medijima,realno mortalitet 2020 je u vecini zemalja u granicama proseka,a negde gde kazu da je veci od Kovid farse fale im druge bolesti u statistici.Ovo otprilike je odmeravanje dokle nervi naroda mogu izdržati i gde je granica pucanja.Unistavanje ekonomija,besposlica glad.Ja mislim da je granica blizu.Sacica bolesnih umova koja je zamislila da su bogovi,sici ce sa tog pijedestal,zasigurno,priroda ce se pobrinuti za to kao i uvek do sada .

mokisa

pre 3 godine

@Miki kako si ti pametan, aj nedao ti bog da ti se nesto desi u sobracaju, znas kako bi kukao za pomoc?Malo ortopedske operacije, malo hiruske.... ili neurohiruske pa nega, lezanje.... Kostalo bi te brat bratu minimum +50000e kada bi bilo sve privatno. Jel imas ti te pare nedaj boze?

Juggernaut

pre 3 godine

(Ghost, 11. januar 2021 16:18)

Koji je, po tebi i u par rečenica, smisao te "globalističke igre"? U ovom trenutku mnoge industrije gube silne pare - turizam, ugostiteljstvo, auto i avio prevoz i industrija, profesionalni sport itd. Te industrije ne spadaju u ove "globalističke"? Da li Rusija i Kina spadaju u to društvo?

466453

pre 3 godine

Negde tamo u budućnosti će se o ovoj katastrofu pričati da je nastala sa razlogom gde su slušani više lajavi krelci nego ljudi od struke.

Juggernaut

pre 3 godine

(Miki, 11. januar 2021 17:06)

Ti očigledno ne shvataš smisao i ideju zdravstvenog osiguranja. Upravo je ideja da ga plaćaš kad si mlad i zdrav, i da ga svi plaćaju, tako da kad se onda neko razboli, od bilo čega, da se njegovo lečenje plati iz zajedničke kase. Svako OSIGURANJE se plaća uz moto "dabogda ga neiskoristio". Plaća nas 100 po malo, da bi kada se "kola slome" na nekom dvojici-trojici od 100, tih 2-3 dobili maksimalnu negu. Ili, ti misliš da možeš da napraviš svoj fond za crne dane, kojim ćeš da pariraš? Koliko ušteđevine planiraš da imaš, 20, 30, 100 hiljada evra?

A to kako se pare iz RFZO koriste, to je već političko pitanje. Ovde 60% ljudi ne izađe na izbore, a ima primedbe na sve i svašta. Na kraju, kad ne znaš ovako OSNOVNU stvar, sumnjam da se i u Covid problematiku razumeš.

sebicnost

pre 3 godine

Zato i ponavljam da treba zatvoriti sve, od kafana do stadiona i pozorista. Ljudi treba samo da idu na posao i budu kuci sa najmilijima. Vratili bi se pravim vrednostima a spasili bi Zemlju s manje otpada. Koliko samo ljudi nije kupilo odelo ili novi iPhone da ga pokazu u drustvu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Penzioner Pionir, 11. januar 2021 17:04)

Mogao bih da se sebicno slozim sa vama jer radim od kuce. A sta ce oni nesrecni ljudi ciji je posao sada zatvoren (frizeri, fizioterapeuti, male zanatlije, piljari itt)? Namerno ne pominjem restorane i kockarnice, nego samo one najugrozenije

Dacha

pre 3 godine

Daleko od toga da je ovaj virus bezopasan,znam prelezao sam ga i to sa ozb simptomima,ali njegova smrtnost je izuzetno mala i ne znam cemu ovolika svetska panika,brojke su smesne kad bi se uporedile sa svakodnevnim smrtnim slucajevima od drugih bolesti. Najveci problem ove bolesti sto je blokirala sve drugo,vise narod ne moze da se leci od mnogo opasnijih bolesti,bolnice su nepotrebno pretvorene u karantine i oduzeta je mogucnost lecenja svima ostalima kojih je 50 puta vise i 50 puta vise dnevno njih umre ali o njima niko ne vodi statistiku,niko ih ne pominje,niko ne brine o njima,pa samo od infarkta kad bi napisali koliko dnevno ljudi umre ne bi vam bilo dobro i sto je najgore taj broj se iz dana u dan povecava samo zbog toga sto ti ljudi vise nemaju mogucnost da se normalno lece jer trenutno postoji samo jedna bolest na svetu,svi ostali su nebitni i neka umiru!

Marko

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para
(Miki, 11. januar 2021 17:06)

Moze. Al onda ti od sada prekini da uplacujes bilo oakav vid zdravstvemog osiguranja (ima ta opcija, kada platis doprinose ali bez zdravstvenog - to ljudi rade koji uplacuju privatno zdravstveno). Super za tebe - skines teret placanja i top!!

Miki

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para

Penzioner Pionir

pre 3 godine

Zato i ponavljam da treba zatvoriti sve, od kafana do stadiona i pozorista. Ljudi treba samo da idu na posao i budu kuci sa najmilijima. Vratili bi se pravim vrednostima a spasili bi Zemlju s manje otpada. Koliko samo ljudi nije kupilo odelo ili novi iPhone da ga pokazu u drustvu.

Koronu prosto treba shvatiti kao novi period zivota, kao izlazak iz detinjstva - dok se uzivalo - uzivalo se, sada treba biti odgovoran. Mediji su tu na prvom mestu po odgovornosti i drago mi je da nas svakodnevno podsecaju tekstovima da nema lakih resenja, ili u slucaju korone, potpunih i da vise nikad nista nece biti isto. Ali kao i u detinjstvu, ostaju lepa secanja. Cuvajte se ljudi.

Анатоли

pre 3 godine

Надам се да ме нико неће приморати да се вакцинишем.

Ако будем баш морао у разматрање долази само СПУТНИК - V

Сеновић

pre 3 godine

Ово није вирус, вируси не постоје , ово је неки отров и зато никада неће имати имунитета. Нисмо ми кромпирова златица па да временом стекнемо имунитет на например системом својевремено.

Дрндоје

pre 3 godine

Dejl Fišer, šef Globalne mreže za upozorenje i odgovor na epidemije, kojom koordiniše Svetska zdravstvena organizacija, izjavio je da se nećemo vratiti u normalu brzo, preneo je britanski list "Gardijan".

Ко је рекао а ко пренео, паметном доста

sale

pre 3 godine

Skoro 8 milijardi ljudi na svetu... "nekoliko strucnjaka" je reklo to i to... eeeeee covecanstvo sa ovakvim pristupom i nema sansu u buducnosti...

Sizifovski

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?
(marica, kriv, razumevanje..., 11. januar 2021 15:38)

Има-нема антитела не значи има-нема имунитета. То је сложеније питање, имунитет би требало да траје дуже него антитела. И вакцина не пружа само пар месеци заштите, него дуже. Питање колективног имунитета је више питање логистике код примене вакцина.

Бар тако кажу.

Ghost

pre 3 godine

Zaista postaje toliko providno i očigledno...ne pomaže vakcina, nema imuniteta a zaraženo je svaki dan hiljade ljudi ako ne i više...dakle po njima ništa ne pomaže i ovo će trajati ne zna se? Neće moći ovako još mnogo, ljudi će ostajati bez posla, para, neće imati za hranu, račune a onda neće razmišljati o posledicama. Mnogo su se zaigrali globalisti.

sistem.im.polako.puca

pre 3 godine

Ovi nas uporno vrte u krug, narode probudi se i ne veruj svetskoj zaveri... plan im je da nas mrcvare, plaše i što više para nam uzmu. Uplašeni će popiti svaku njihovu laž, paničari će kupovati od maski preko dezinfekcionih sredstava sve ponuđene "zaštite" od prenaduvanog virusa i eto ti ogromne zarade iz vedra neba. Ono što je izvesno to je da će posle ovih besplatnih (čitaj-eksperimentalnih) vakcina koje nam tako svesrdno nude na red doći i skupe, koje ćemo plaćati... Izmisliće nove mutirane viruse, nove stravične brojke, sve će to da nam plasiraju preko TV-a i ostalih medija a mi ćemo živeti u strahovladi bogate grupe ljudi što je sve ovo izmislila i sad zadovoljno trljaju ruke...

Djoksa

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...

nišlija

pre 3 godine

I da se bavim ja nekom veoma nepopularnom i zaostalom granom medicine i da je konačno došlo “mojih 5 minuta”, trudio bih se da traju godinama. To rade i ovi tzv. stručnjaci.

Jim Beam

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?

protok

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Ne moze normalan zivot u nenormalnim okolnostima. A to sto ste vi razmazeni i samozivi je potpuno nebitno

Makijatossss

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Prezivece svi i to je problem,umrece oni koji bi inace i umrli od bilo cega! A tako se pare ne zaradjuju!

Bivsi administrator

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)
..prvi potpisujem sa suprugom,komsijama i prijateljima...ali onda i da nam se od plate ne odbija za zdravstveno...sistem je samo preopterecen od kvazi opasnosti

mpharm

pre 3 godine

Dakle ovako- do kraja aprila ce u mnogim zemljama (ne svim nazalost) doci do razvoja grupnog imuniteta, od oko 70% prokuzenosti. Imate studije, ko zna engleski barem malo, moze lako pronaci sve te studije na pubmed-u. U julu, je u zemljama poput Spanije i Italije prokuzenost bila 25%, u Njujorku oko 30%. Od semptembra do sad, isprkouzavali smo se minimum jos toliko ako ne i vise, tako da smo sada sigurno na nekih 50-60% prokuzenosti. Do aprila ce taj procenat skociti za barem jos 10-20%. 70% znaci da matematicki i bioloski pandemija krece spontano da se gasi, jer virus ima sve manje opcija za nove zaraze. Imunitet/antitela ostaju i svaka reinfekcija bice manje opasnija od prve. Novi "sojevi" zapravu nisu sojevi nego vaijante virusa, da se razvije novi soj potrebno je minimim 10 godina mutacija i selekcije. To su nerelevantni podaci, citajte sta CDC i eksperti kazu o britanskom soju - nema bitnijih razlika od ostalih varijanti virusa. Vakcine bi trebalo da su bezbedne, ali niko ne zna sta mogu izazvati za 5-10 godina nakon primene, jer to niko nije imao vremena da testira. Svako ko primi vakcinu je zapravo ucesnik studije.

Sale

pre 3 godine

Procenjuje se da je oko 30% populacije preležalo virus (što registrovanih, što asimpromatskih kojih je daleko više). Do kraja zime ćemo biti na 40%. Ostaje da se vakciniše oko 30% i to u zbiru čini da će imunitet imati oko 70% ljudi. I to je dovoljan minimum da se može reći da je ostvaren kolektivni imunitet. Već na sledeću zimu će situacija biti jedno 10x bolja. Nema razloga za pesimizam.

Miki

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para

Jim Beam

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...

Ghost

pre 3 godine

Zaista postaje toliko providno i očigledno...ne pomaže vakcina, nema imuniteta a zaraženo je svaki dan hiljade ljudi ako ne i više...dakle po njima ništa ne pomaže i ovo će trajati ne zna se? Neće moći ovako još mnogo, ljudi će ostajati bez posla, para, neće imati za hranu, račune a onda neće razmišljati o posledicama. Mnogo su se zaigrali globalisti.

Dacha

pre 3 godine

Daleko od toga da je ovaj virus bezopasan,znam prelezao sam ga i to sa ozb simptomima,ali njegova smrtnost je izuzetno mala i ne znam cemu ovolika svetska panika,brojke su smesne kad bi se uporedile sa svakodnevnim smrtnim slucajevima od drugih bolesti. Najveci problem ove bolesti sto je blokirala sve drugo,vise narod ne moze da se leci od mnogo opasnijih bolesti,bolnice su nepotrebno pretvorene u karantine i oduzeta je mogucnost lecenja svima ostalima kojih je 50 puta vise i 50 puta vise dnevno njih umre ali o njima niko ne vodi statistiku,niko ih ne pominje,niko ne brine o njima,pa samo od infarkta kad bi napisali koliko dnevno ljudi umre ne bi vam bilo dobro i sto je najgore taj broj se iz dana u dan povecava samo zbog toga sto ti ljudi vise nemaju mogucnost da se normalno lece jer trenutno postoji samo jedna bolest na svetu,svi ostali su nebitni i neka umiru!

sebicnost

pre 3 godine

Zato i ponavljam da treba zatvoriti sve, od kafana do stadiona i pozorista. Ljudi treba samo da idu na posao i budu kuci sa najmilijima. Vratili bi se pravim vrednostima a spasili bi Zemlju s manje otpada. Koliko samo ljudi nije kupilo odelo ili novi iPhone da ga pokazu u drustvu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Penzioner Pionir, 11. januar 2021 17:04)

Mogao bih da se sebicno slozim sa vama jer radim od kuce. A sta ce oni nesrecni ljudi ciji je posao sada zatvoren (frizeri, fizioterapeuti, male zanatlije, piljari itt)? Namerno ne pominjem restorane i kockarnice, nego samo one najugrozenije

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?

Дрндоје

pre 3 godine

Dejl Fišer, šef Globalne mreže za upozorenje i odgovor na epidemije, kojom koordiniše Svetska zdravstvena organizacija, izjavio je da se nećemo vratiti u normalu brzo, preneo je britanski list "Gardijan".

Ко је рекао а ко пренео, паметном доста

sale

pre 3 godine

Skoro 8 milijardi ljudi na svetu... "nekoliko strucnjaka" je reklo to i to... eeeeee covecanstvo sa ovakvim pristupom i nema sansu u buducnosti...

Sizifovski

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?
(marica, kriv, razumevanje..., 11. januar 2021 15:38)

Има-нема антитела не значи има-нема имунитета. То је сложеније питање, имунитет би требало да траје дуже него антитела. И вакцина не пружа само пар месеци заштите, него дуже. Питање колективног имунитета је више питање логистике код примене вакцина.

Бар тако кажу.

Makijatossss

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Prezivece svi i to je problem,umrece oni koji bi inace i umrli od bilo cega! A tako se pare ne zaradjuju!

Сеновић

pre 3 godine

Ово није вирус, вируси не постоје , ово је неки отров и зато никада неће имати имунитета. Нисмо ми кромпирова златица па да временом стекнемо имунитет на например системом својевремено.

Sale

pre 3 godine

Procenjuje se da je oko 30% populacije preležalo virus (što registrovanih, što asimpromatskih kojih je daleko više). Do kraja zime ćemo biti na 40%. Ostaje da se vakciniše oko 30% i to u zbiru čini da će imunitet imati oko 70% ljudi. I to je dovoljan minimum da se može reći da je ostvaren kolektivni imunitet. Već na sledeću zimu će situacija biti jedno 10x bolja. Nema razloga za pesimizam.

466453

pre 3 godine

Negde tamo u budućnosti će se o ovoj katastrofu pričati da je nastala sa razlogom gde su slušani više lajavi krelci nego ljudi od struke.

Juggernaut

pre 3 godine

(Miki, 11. januar 2021 17:06)

Ti očigledno ne shvataš smisao i ideju zdravstvenog osiguranja. Upravo je ideja da ga plaćaš kad si mlad i zdrav, i da ga svi plaćaju, tako da kad se onda neko razboli, od bilo čega, da se njegovo lečenje plati iz zajedničke kase. Svako OSIGURANJE se plaća uz moto "dabogda ga neiskoristio". Plaća nas 100 po malo, da bi kada se "kola slome" na nekom dvojici-trojici od 100, tih 2-3 dobili maksimalnu negu. Ili, ti misliš da možeš da napraviš svoj fond za crne dane, kojim ćeš da pariraš? Koliko ušteđevine planiraš da imaš, 20, 30, 100 hiljada evra?

A to kako se pare iz RFZO koriste, to je već političko pitanje. Ovde 60% ljudi ne izađe na izbore, a ima primedbe na sve i svašta. Na kraju, kad ne znaš ovako OSNOVNU stvar, sumnjam da se i u Covid problematiku razumeš.

alba greaca

pre 3 godine

@Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)

Nije problem, evo i ja potpisujem da se odričem bilo kakvog lečenja ako dobijem Covid!

ALI

Isto tako tražim da se lečenje uskrati svima koji imaju 20kg viška, puše 2 pakle cigara dnevno, nikada nisu ni potrčali, ni prepešačili više od 100m.....svima koji zbog načina života spadaju u rizične grupe (od svake prehlade, a ne Covida), pa se sada plaše svoje senke i misle da će ih maske i vakcine amnestirati od dugogodišnjeg ruiniranja zdravlja (hoće k....) pa ako dobiju temperaturu 37.2 iz ludačkog straha kidišu na bolnice!

Ok?

Pa da bolnice ostanu za one kojima su stvarno potrebne jer je ova Covid histerija ljudima uskratila razne neophodne terapije za mnogo teže bolesti, operacije, hitne intervencije kada minuti odlučuju da li će da preteknu.....

Ima, na žalost, mnogo težih bolesti od Covida, a sada su one izgleda nebitne? Bruka!

Zaza Gabor

pre 3 godine

Pandemija postoji na papiru,u medijima,realno mortalitet 2020 je u vecini zemalja u granicama proseka,a negde gde kazu da je veci od Kovid farse fale im druge bolesti u statistici.Ovo otprilike je odmeravanje dokle nervi naroda mogu izdržati i gde je granica pucanja.Unistavanje ekonomija,besposlica glad.Ja mislim da je granica blizu.Sacica bolesnih umova koja je zamislila da su bogovi,sici ce sa tog pijedestal,zasigurno,priroda ce se pobrinuti za to kao i uvek do sada .

alba greaca

pre 3 godine

@Kazu ljudi mala je smrtnost od kovida.Pa na sedam milijardi ljudi Jel vam malo 1%?
Zatim,trajanje imuniteta?Ako je recimo 2 godine ,taj krug oboljevanja nikada se nece prekinuti.
Mislite sta hocete vakcina je jedini spas za ljude Ili makar lek koji ce uspesno spreciti teska oboljenja I smrti.Da li su to ove danas vakcine Ili neke buduce ko prezivi videce.
I budite sigurni da bi vakcina zakonski bila obavezna za sve Samo da mogu da nabave odjedanput dovoljno doza.
Nije niko budala da propisuje obaveznu vakcinaciju a na primer u Srbiji za to treba 12,13 miliona doza,pa mi toliki broj vakcina necemo imati ukupno do 2025.
(as, 11. januar 2021 22:23)

O Bože.....

Nije smrtnost ni 1%, nego 0,5 i manje, ali ne od broja ljudi, ne ni od broja zaraženih nego od broja obolelih!!!

I šta sada preplašeni "odgovorni " genije, šta sada?

Pošto je smrtnost kao od gripa, znači da bi trebalo da se odreknemo života zarad preživljavanja? Da maske nikada više ne skinemo, zaboravimo bilo kakvo druženje, kontakt, zagrljaj...... putovanja, zabave, slave, kafane.......da nas vakcinišu 2 puta OBAVEZNO svake godine ne bi li ti i tebi slični bili sigurni?

Da li si bre ti normalan?

Jbte, ljudi išli goloruki na tenkove zarad slobode, a ti si se u.... u gaće od "nevidljivog neprijatelja", pa ćeš i slobode da se lišiš samo da te ne stigne?

Ccccccccc

mpharm

pre 3 godine

Dakle ovako- do kraja aprila ce u mnogim zemljama (ne svim nazalost) doci do razvoja grupnog imuniteta, od oko 70% prokuzenosti. Imate studije, ko zna engleski barem malo, moze lako pronaci sve te studije na pubmed-u. U julu, je u zemljama poput Spanije i Italije prokuzenost bila 25%, u Njujorku oko 30%. Od semptembra do sad, isprkouzavali smo se minimum jos toliko ako ne i vise, tako da smo sada sigurno na nekih 50-60% prokuzenosti. Do aprila ce taj procenat skociti za barem jos 10-20%. 70% znaci da matematicki i bioloski pandemija krece spontano da se gasi, jer virus ima sve manje opcija za nove zaraze. Imunitet/antitela ostaju i svaka reinfekcija bice manje opasnija od prve. Novi "sojevi" zapravu nisu sojevi nego vaijante virusa, da se razvije novi soj potrebno je minimim 10 godina mutacija i selekcije. To su nerelevantni podaci, citajte sta CDC i eksperti kazu o britanskom soju - nema bitnijih razlika od ostalih varijanti virusa. Vakcine bi trebalo da su bezbedne, ali niko ne zna sta mogu izazvati za 5-10 godina nakon primene, jer to niko nije imao vremena da testira. Svako ko primi vakcinu je zapravo ucesnik studije.

sistem.im.polako.puca

pre 3 godine

Ovi nas uporno vrte u krug, narode probudi se i ne veruj svetskoj zaveri... plan im je da nas mrcvare, plaše i što više para nam uzmu. Uplašeni će popiti svaku njihovu laž, paničari će kupovati od maski preko dezinfekcionih sredstava sve ponuđene "zaštite" od prenaduvanog virusa i eto ti ogromne zarade iz vedra neba. Ono što je izvesno to je da će posle ovih besplatnih (čitaj-eksperimentalnih) vakcina koje nam tako svesrdno nude na red doći i skupe, koje ćemo plaćati... Izmisliće nove mutirane viruse, nove stravične brojke, sve će to da nam plasiraju preko TV-a i ostalih medija a mi ćemo živeti u strahovladi bogate grupe ljudi što je sve ovo izmislila i sad zadovoljno trljaju ruke...

nišlija

pre 3 godine

I da se bavim ja nekom veoma nepopularnom i zaostalom granom medicine i da je konačno došlo “mojih 5 minuta”, trudio bih se da traju godinama. To rade i ovi tzv. stručnjaci.

Pera

pre 3 godine

Niko ne prica sto se ljudi zbog korone kljukaju antibioticima po dve nedelje pa posle toga dodje do raznih problema sa digestivnim traktom i imunim sistemom,sto privremenih sto trajnih!

toba

pre 3 godine

Ima samo jedna mala zackoljica, ovaj virus NIJE spanski grip.
(zzz, 11. januar 2021 21:07)

Spanska groznica je nazvana po prvom izvestaju koji je objavljen u spanskim novinama. Inace to je danasnji klasicni svinjski grip bio u pitanju. Kao sto vidis on nikada nije nestao, niti postoje antitela na njega, svako ga i dalje moze dobiti. Isto je sa svakim virusom. Istina je da je dan danas on smrtonosniji od covid19. Samo sto se svinjski grip malo teze prenosi od covid19, upravo i zbog toga sto nema sanse da ga imas u sebi asimptomatski. Odmah padas u krevet sa istim. SARS i MERS su daleko smrtonosniji od Covida, desetostruko, ako ne i vise, no takodje nemaju tu moc prenosivosti kao ovaj zlotvor koji je trenutno aktuelan.

realno

pre 3 godine

koji bre kolektivni imunitet od virusa to ne postoji pa starim ljudima se decenijama u nazad pred sezonu sezonskog gripa koji je nekim cudom ove godine nestao preporucuje vakcinacija a ceo zivot nam pricaju da se sa antbioticima ne lece virusne infekcije cak su godinama u nazad zabranili slobodnu prodaju antibiotika samo na recept a sada kljukaju ljude sa istim tu nesto debelo nije u redu kada procitas izvestaje uz potrebnu terapiju idu i antibiotici

Bivsi administrator

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)
..prvi potpisujem sa suprugom,komsijama i prijateljima...ali onda i da nam se od plate ne odbija za zdravstveno...sistem je samo preopterecen od kvazi opasnosti

mokisa

pre 3 godine

@Miki kako si ti pametan, aj nedao ti bog da ti se nesto desi u sobracaju, znas kako bi kukao za pomoc?Malo ortopedske operacije, malo hiruske.... ili neurohiruske pa nega, lezanje.... Kostalo bi te brat bratu minimum +50000e kada bi bilo sve privatno. Jel imas ti te pare nedaj boze?

Nele

pre 3 godine

"Histarija oko bolesti gde je smrtnost manje od 2% se i dalje nastavlja.
(Dylan Dog"
Manja od 2%? Manja je od 0.2%! Ocekivano je da je oko 35-40% Srbiji prelezalo virus. To je blizu 3miliona ljudi. Umrlo oko 4000...

Penzioner Pionir

pre 3 godine

Zato i ponavljam da treba zatvoriti sve, od kafana do stadiona i pozorista. Ljudi treba samo da idu na posao i budu kuci sa najmilijima. Vratili bi se pravim vrednostima a spasili bi Zemlju s manje otpada. Koliko samo ljudi nije kupilo odelo ili novi iPhone da ga pokazu u drustvu.

Koronu prosto treba shvatiti kao novi period zivota, kao izlazak iz detinjstva - dok se uzivalo - uzivalo se, sada treba biti odgovoran. Mediji su tu na prvom mestu po odgovornosti i drago mi je da nas svakodnevno podsecaju tekstovima da nema lakih resenja, ili u slucaju korone, potpunih i da vise nikad nista nece biti isto. Ali kao i u detinjstvu, ostaju lepa secanja. Cuvajte se ljudi.

as

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Zavisi sta je za koga normalan zivot.Evo za ovih 9 meseci ja nisam dan izostao sa posla.
Idem normalno u kupovinu,izadjem u kafic,kladionicu,napravim tiket popijem kafu I uz kafu.
Idem ponekad na planinu I u selo.I cesce bih al ubi me prokleti posao,potrosim se mnogo a godine stizu pa moram da se vise odmaram.
Sve to uz druzenje sa maskom,vec sam I navikao.
Vidis meni je I to normalan zivot I nije meni problem.
Problem mi je sto vidim moje dete od 17 godina da gubi znanje koje bi trebalo da stekne za ove dve skolske godine jer skola ni na sta ne lici.Zao mi je sto mi je dete ograniceno da se zabavni,uziva u zivotu a vreme nemilosrdno prolazi.
Mom detetu nije normalan zivot kakav sam ja imao u tim godinama.
A opet neopreznost moze da bude kobna.A sto je najgore cini mi se sa cemo jako dugo jos biti u problemu sa ovim virusom I da su najave o povratku normalni do leta,jeseni samo kupovina strpljenja gradjana da bi se izaslo iz zime I docekalo lepse vreme kada je fluktacija virusa manja.

Juggernaut

pre 3 godine

(Ghost, 11. januar 2021 16:18)

Koji je, po tebi i u par rečenica, smisao te "globalističke igre"? U ovom trenutku mnoge industrije gube silne pare - turizam, ugostiteljstvo, auto i avio prevoz i industrija, profesionalni sport itd. Te industrije ne spadaju u ove "globalističke"? Da li Rusija i Kina spadaju u to društvo?

protok

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Ne moze normalan zivot u nenormalnim okolnostima. A to sto ste vi razmazeni i samozivi je potpuno nebitno

Анатоли

pre 3 godine

Надам се да ме нико неће приморати да се вакцинишем.

Ако будем баш морао у разматрање долази само СПУТНИК - V

Kakvi ljudi...

pre 3 godine

Kakav kolektivni imunitet kakve budalastine, pa antitela traju samo dva, tri meseca I opet mozes da se razbolis. Aman ljudi samo masovna vakcinacija skoro stoprocetnog stanovnistva iskorenjuje bolest, tako je bilo sa svim ranijim bolestima tako ce jedino biti moguce I sa ovom......

Istina

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para
(Miki, 11. januar 2021 17:06)
Nema problema, u proseku je period hospitalizacije bolesnika od korone 15-20 dana, neka je dan bolnickog lecenja oko 2000 dinara, dobijas nazad oko 300 evra. Sta si mislio da se odreknes price vezane za koronu a da ti se vrate sve pare koje uplacujes po osnovu OBAVEZNOG osiguranja. Ma nemoj, mnogo si pametan. I sta kazes nikad se nisi lecio i zdravstvo koristio? Mora to malo ubedljivije.

aleksa

pre 3 godine

Ako sam dobro skapirala, vakcina nece stititi od mutacija virusa?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marija, 11. januar 2021 22:50)

Cak iako primis vakcinu nisi sasvim bas sigurna da neces fasovati virus. Tako stoje stvari, zato ni nakon masovne vakcinacije, u svetu, ne kod nas, ostaju skoro sve mere na jako duge staze.

toba

pre 3 godine

Polako cete se svi probuditi, cak i oni najveci konformisti. Ovo vam je samo uvod u buducnost.

You'll have nothing and you'll be happy!
WEF

Djoksa

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...

dzoni

pre 3 godine

(as, 11. januar 2021 22:36)

Druze svaka cast tebi, samo to nikako ne moze biti normalan zivot! Ti si se samo navikao, no to je daleko od normale.

zzz

pre 3 godine

I da se bavim ja nekom veoma nepopularnom i zaostalom granom medicine i da je konačno došlo “mojih 5 minuta”, trudio bih se da traju godinama. To rade i ovi tzv. stručnjaci.
(nišlija, 11. januar 2021 15:35)

Epidemiologija i virusologija nepopularne i zaostale grane medicine???

Niko

pre 3 godine

Histarija oko bolesti gde je smrtnost manje od 2% se i dalje nastavlja.
(Dylan Dog, 11. januar 2021 22:39)

Smrtnost je velika s obzirom da moze da oboluje svako. 6 milijardi ne racunajuci decu na ovom svetu i eto ti 120 000 000 mrtvih.

www

pre 3 godine

Pojedini komentari su probili dno i zakopavaju se dalje podrzani neznanjem.
pojedini nisu svesni koliko malo placaju zdravstvene usluge. Ali i tome ce doci kraj jer smo u kapitalizmu a tragovi socijalizma blede. Onda ce drugu pricu pricati *pomagajte, surovo je, hocemo stari sistem(.....

dr

pre 3 godine

Kladim se da 99% osoba ovde ne zna sta je kolektivni imunitet...
Molim redakciju da se pozabavi i napiše neki clanak o tome kako bi šire narodne mase konacno nesto saznale, makar za opstu kulturu.

zzz

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...
(Djoksa, 11. januar 2021 15:14)

Ima samo jedna mala zackoljica, ovaj virus NIJE spanski grip.

zzz

pre 3 godine

Procenjuje se da je oko 30% populacije preležalo virus (što registrovanih, što asimpromatskih kojih je daleko više). Do kraja zime ćemo biti na 40%. Ostaje da se vakciniše oko 30% i to u zbiru čini da će imunitet imati oko 70% ljudi. I to je dovoljan minimum da se može reći da je ostvaren kolektivni imunitet. Već na sledeću zimu će situacija biti jedno 10x bolja. Nema razloga za pesimizam.
(Sale, 11. januar 2021 15:55)

Kako ste dosli do podatka od 30%? To bi znacilo da je svako treci koga poznajem bio zarazen? Ja iskreno ne verujem da vi ili bilo ko u svom okruzenju moze reci da mu je svaki treci poznanik bio zarazen, pa cak i da je broj asiptomatskih daleko veci od onih sa simptomima. Ne mogu reci ni da je svaki deseti poznanik imao koronu.

Tetka iz Kanade

pre 3 godine

Sudeci po komentarima, da je Trump u Srbiji vi bi ga odmah izglasali za dozivotnog predsednika. Nisu komentari porazavajuci koliko su plusevi koje pojednini dobijaju. Neverovatno!

zzz

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?
(marica, kriv, razumevanje..., 11. januar 2021 15:38)

A tvoje resenje je da se razboljeva cela populacija 2 puta godisnje, pa kad upadnes u onih 2% jbg??

zzz

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)
..prvi potpisujem sa suprugom,komsijama i prijateljima...ali onda i da nam se od plate ne odbija za zdravstveno...sistem je samo preopterecen od kvazi opasnosti
(Bivsi administrator, 11. januar 2021 15:26)

Moze. Ali onda nema nikakvog pristupa drzavnom lekaru, nema lekova na recept, nema operacija, nema bolovanja. Nema nicega od drzavnog zdravstva. Ali znas sta se onda desi, onda se desi da ti treba operacija, pa ne daj boze par nedelja lezanja u bolnici, pa onda shvatis da je dan kod privatnika 200 evra. E onda krece kuknjava, pa onda pljuvanje po drzavi kako ne brine za svoje gradjane, pa proklinjanje politicara kako kogu da vas ostave da umirete a vi nemate za privatnike. Da se ja pitam uveo bih da svako ima pravo da uplacuje zdravstvo gde hoce, kao u SAD. I u skladu sa tim da se leci. Jedino je sto to vecina vas nikada ne bi mogla da plati.

Šumadinac

pre 3 godine

Laymen, as well as doctors, imbibe the universal belief that disease comes from extraneous - outside of the body- influences; this is erroneous, and as long as this fallacy is believed by the people disease will thrive!
Laici kao i doktori, omamljeni su opštim verovanjem da bolest dolazi stranim uticajima izvan tela; što je pogrešno, i sve dok se u ovu zabludu veruje, bolest će bujati.
Dr.J.H. Tilden "Food", strana 103

Marko

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para
(Miki, 11. januar 2021 17:06)

Moze. Al onda ti od sada prekini da uplacujes bilo oakav vid zdravstvemog osiguranja (ima ta opcija, kada platis doprinose ali bez zdravstvenog - to ljudi rade koji uplacuju privatno zdravstveno). Super za tebe - skines teret placanja i top!!

as

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...
(Djoksa, 11. januar 2021 15:14)

Nije moguce uporedjivati 1917 godinu I 2020.Neuporedivo vise se Dana's putuje po svetu I virus siri jako brzo.Koliko je zarazenom coveku 1917 trebalo vremena da doputuje iz recimo Madrida za Moskvu,koliko mu je trebalo da stigne?I koliko je procentualno manje ljudi kretalo na put nego li Dana's?Pa taj zarazeni sto krene za Moskvu,Pariz,London 1917 bi il umro il ozdravio na tom putu.Dok Dana's sedne u avion I stigne ocas posla.Ovo ti je Samo primer zasto je ovaj virus opasniji od spanskog gripa iako je spanski grip mislim procentualno smrtonosniji.
Kazu ljudi mala je smrtnost od kovida.Pa na sedam milijardi ljudi Jel vam malo 1%?
Zatim,trajanje imuniteta?Ako je recimo 2 godine ,taj krug oboljevanja nikada se nece prekinuti.
Mislite sta hocete vakcina je jedini spas za ljude Ili makar lek koji ce uspesno spreciti teska oboljenja I smrti.Da li su to ove danas vakcine Ili neke buduce ko prezivi videce.
I budite sigurni da bi vakcina zakonski bila obavezna za sve Samo da mogu da nabave odjedanput dovoljno doza.
Nije niko budala da propisuje obaveznu vakcinaciju a na primer u Srbiji za to treba 12,13 miliona doza,pa mi toliki broj vakcina necemo imati ukupno do 2025.

Dokolica je mnogo gadna bolest

pre 3 godine

Narode, zar ti stvarno nemas nista bolje da radis, nego da se pro*eravas o "nepostojecem" virusu i siris teorije zavere po Internetu?

Sabo Viktor

pre 3 godine

Koliko su ti “zdravstveni stručnjaci” zaista stručni pokazuje situacija u svetu danas i najniži nivo poverenja u vakcinaciju u modernoj istoriji.

s4

pre 3 godine

ja ne znam sta hoce ovi sto zagovaraju vakcinu.

pa vi se lepo vakcinisite i zasticeni ste a nas koji necemo pustite na miru.

mi vas ne mozemo zaraziti i mirna backa.

zzz

pre 3 godine

Druze svaka cast tebi, samo to nikako ne moze biti normalan zivot! Ti si se samo navikao, no to je daleko od normale.
(dzoni, 11. januar 2021 23:26)

A sta je normalan zivot? Milijardu Kineza zive sa maskama decenijama vec. Za njih je to normalno. Za Arape je normalno da zene imaju pokrivenu glavu. Da li ne to za tebe normalan zivot? Pre 100 godina je bilo normalno da se putuje konjima, da u porodici bude vise umrle nego prezivele dece... pre samo 20 godina je bilo normalno imati dial up internet, danas nije normalno nemati 4g internet.
Vidis normalno se razlikuje od nacije do nacije, iz godine u godinu. Tako da ovo jeste relativno normalan zivot. Ako ti je normala jedino lumpovanje po kafanama, onda se zaputaj koliko ti je zivot u stvari isprazan.

spree 15

pre 3 godine

Jbte, ljudi išli goloruki na tenkove zarad slobode, a ti si se u.... u gaće od "nevidljivog neprijatelja", pa ćeš i slobode da se lišiš samo da te ne stigne?

Ccccccccc
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alba greaca, 11. januar 2021 23:16)

Pusti me tenkova i ostalih poređenja, da li imaš nekoga ko radi kao doktor, medicinska sestra, laborant? Pitaj ih kako im je, kako su proveli praznike i kada će na odmor?
Koje je tvoje rešenje? Da te ljude koji sada ne mogu da postignu da leče i umiru na poslu stavimo pod još veći pritisak da bi ti mogao da ideš u kafanu? Važi Slavice.

realno

pre 3 godine

alo bre ljudi razmislite svojim glavama sve je zabranjeno ali vi morate da idete na posao kako to evo ja radim u prostoriji gde radi 12 ljudi i ni blizu nismo preporucenim merama i svi koji su nosili maske valjda i kada su spavali su prvi otisli i svi uz preporucenu terapiju i antibiotik sto dovodi da su oni imali bakteriskih problema tj maska je to prouzrokovala ko sto neko rece ko nezna da dise njega prikljuce na aspirator ko nezna da misli svojom glavom njega prikljuce na televizor 2019g u srbiji je umrlo 64000 ljudi po razno raznim slucajevima i morate shvatiti da od virusa nema kolektivnog imunitete nosio masku ne nosio masku vakciniso se ne vakciniso se sve jedno virus dodje i prodje sam od sebe i svi izvestaji kazu da smo svi ali svih 8 miliardi ljudi na planeti zarazeni to kaze SZO ne ja nemas simptome zarazen si prenosis zarazu napada mozak bubrege srce pluca nema sta ne napada vise neznaju sta da kazu da ubede ljude da se vakcinisu ma smejurija i gde nestade prvi put u istoriji covecanstva redovan sezonski grip i kako razlikuju sezonski grip od KOVID-19 i ako smo svi zarazeni zasto se onda testiramo i vakcinisemo kada je potreban samo aspirator i par tableta nekog leka i neki antibiotik laku noc

s4

pre 3 godine

Smrtnost je velika s obzirom da moze da oboluje svako. 6 milijardi ne racunajuci decu na ovom svetu i eto ti 120 000 000 mrtvih.
(Niko, 11. januar 2021 22:59)

kako majke ti kad za godinu dana koliko postoju korona oboljelo 1% stanovnistva.

a od gripa godisnje oboli preko 60% stanovnistva

Tole

pre 3 godine

Ovi nas uporno vrte u krug, narode probudi se i ne veruj svetskoj zaveri... plan im je da nas mrcvare, plaše i što više para nam uzmu. Uplašeni će popiti svaku njihovu laž, paničari će kupovati od maski preko dezinfekcionih sredstava sve ponuđene "zaštite" od prenaduvanog virusa i eto ti ogromne zarade iz vedra neba. Ono što je izvesno to je da će posle ovih besplatnih (čitaj-eksperimentalnih) vakcina koje nam tako svesrdno nude na red doći i skupe, koje ćemo plaćati... Izmisliće nove mutirane viruse, nove stravične brojke, sve će to da nam plasiraju preko TV-a i ostalih medija a mi ćemo živeti u strahovladi bogate grupe ljudi što je sve ovo izmislila i sad zadovoljno trljaju ruke...
(sistem.im.polako.puca, 11. januar 2021 16:02)

Ovde samo Vi mračite, paničite i unostite strah, jel ovo neka insajderska informacija, prisluškivali ste razgovore svetskih moćnika, imate li neki dokaz? Obična konstrukcija, koju svako može da sklepa za pet minuta. Važnije je "njima" da se obogate od maski i antisepsola, nego od turizma, privrede, sporta, saobraćaja...
Nisu ni ove vakcine besplate, države ih plaćaju, građani ne, ali ako ova vakcina ne bude uspešna, naknadnu niko nikad neće kupiti od njih, pogoto ne narod. U ovoj tvojoj zaveri, sve države su u zaveri protiv sebe, svesno idu u bankrot, troše na vakcine, manipulišpu narod preko medija, sve da bi naterali ljude da troše na "zaštitna sredstva" jer tu leži prava lova.

Perad

pre 3 godine

@alba greaca

"Nije smrtnost ni 1%, nego 0,5 i manje, ali ne od broja ljudi, ne ni od broja zaraženih nego od broja obolelih!!!

I šta sada preplašeni "odgovorni " genije, šta sada?

Pošto je smrtnost kao od gripa..."

Odakle ste izvukli ove postotke? Dali ste "ofrlje" brojku, jer eto 0,5% ne zvuči strašno i na osnovu nje gradite priču da je smrtnost kao kod gripa... Uozbiljite se sa bar lako proverljivim informacijama.

Istine radi, po worldometers sajtu koji prati globalnu statistiku za covid brojke kažu da je od ljudi koji su bili zaraženi, smrtnost oko 2.9%
(65.383.097 ozdravljenih i 1.954.256 preminulih)

glogov

pre 3 godine

Kako ste dosli do podatka od 30%? To bi znacilo da je svako treci koga poznajem bio zarazen? Ja iskreno ne verujem da vi ili bilo ko u svom okruzenju moze reci da mu je svaki treci poznanik bio zarazen, pa cak i da je broj asiptomatskih daleko veci od onih sa simptomima. Ne mogu reci ni da je svaki deseti poznanik imao koronu.
(zzz, 11. januar 2021 21:24)
jao majko bozija...

Jim Beam

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...

Penzioner Pionir

pre 3 godine

Zato i ponavljam da treba zatvoriti sve, od kafana do stadiona i pozorista. Ljudi treba samo da idu na posao i budu kuci sa najmilijima. Vratili bi se pravim vrednostima a spasili bi Zemlju s manje otpada. Koliko samo ljudi nije kupilo odelo ili novi iPhone da ga pokazu u drustvu.

Koronu prosto treba shvatiti kao novi period zivota, kao izlazak iz detinjstva - dok se uzivalo - uzivalo se, sada treba biti odgovoran. Mediji su tu na prvom mestu po odgovornosti i drago mi je da nas svakodnevno podsecaju tekstovima da nema lakih resenja, ili u slucaju korone, potpunih i da vise nikad nista nece biti isto. Ali kao i u detinjstvu, ostaju lepa secanja. Cuvajte se ljudi.

Miki

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para

Сеновић

pre 3 godine

Ово није вирус, вируси не постоје , ово је неки отров и зато никада неће имати имунитета. Нисмо ми кромпирова златица па да временом стекнемо имунитет на например системом својевремено.

Kakvi ljudi...

pre 3 godine

Kakav kolektivni imunitet kakve budalastine, pa antitela traju samo dva, tri meseca I opet mozes da se razbolis. Aman ljudi samo masovna vakcinacija skoro stoprocetnog stanovnistva iskorenjuje bolest, tako je bilo sa svim ranijim bolestima tako ce jedino biti moguce I sa ovom......

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?

Istina

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para
(Miki, 11. januar 2021 17:06)
Nema problema, u proseku je period hospitalizacije bolesnika od korone 15-20 dana, neka je dan bolnickog lecenja oko 2000 dinara, dobijas nazad oko 300 evra. Sta si mislio da se odreknes price vezane za koronu a da ti se vrate sve pare koje uplacujes po osnovu OBAVEZNOG osiguranja. Ma nemoj, mnogo si pametan. I sta kazes nikad se nisi lecio i zdravstvo koristio? Mora to malo ubedljivije.

Niko

pre 3 godine

Histarija oko bolesti gde je smrtnost manje od 2% se i dalje nastavlja.
(Dylan Dog, 11. januar 2021 22:39)

Smrtnost je velika s obzirom da moze da oboluje svako. 6 milijardi ne racunajuci decu na ovom svetu i eto ti 120 000 000 mrtvih.

Tetka iz Kanade

pre 3 godine

Sudeci po komentarima, da je Trump u Srbiji vi bi ga odmah izglasali za dozivotnog predsednika. Nisu komentari porazavajuci koliko su plusevi koje pojednini dobijaju. Neverovatno!

Анатоли

pre 3 godine

Надам се да ме нико неће приморати да се вакцинишем.

Ако будем баш морао у разматрање долази само СПУТНИК - V

Makijatossss

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Prezivece svi i to je problem,umrece oni koji bi inace i umrli od bilo cega! A tako se pare ne zaradjuju!

Zaza Gabor

pre 3 godine

Pandemija postoji na papiru,u medijima,realno mortalitet 2020 je u vecini zemalja u granicama proseka,a negde gde kazu da je veci od Kovid farse fale im druge bolesti u statistici.Ovo otprilike je odmeravanje dokle nervi naroda mogu izdržati i gde je granica pucanja.Unistavanje ekonomija,besposlica glad.Ja mislim da je granica blizu.Sacica bolesnih umova koja je zamislila da su bogovi,sici ce sa tog pijedestal,zasigurno,priroda ce se pobrinuti za to kao i uvek do sada .

zzz

pre 3 godine

Procenjuje se da je oko 30% populacije preležalo virus (što registrovanih, što asimpromatskih kojih je daleko više). Do kraja zime ćemo biti na 40%. Ostaje da se vakciniše oko 30% i to u zbiru čini da će imunitet imati oko 70% ljudi. I to je dovoljan minimum da se može reći da je ostvaren kolektivni imunitet. Već na sledeću zimu će situacija biti jedno 10x bolja. Nema razloga za pesimizam.
(Sale, 11. januar 2021 15:55)

Kako ste dosli do podatka od 30%? To bi znacilo da je svako treci koga poznajem bio zarazen? Ja iskreno ne verujem da vi ili bilo ko u svom okruzenju moze reci da mu je svaki treci poznanik bio zarazen, pa cak i da je broj asiptomatskih daleko veci od onih sa simptomima. Ne mogu reci ni da je svaki deseti poznanik imao koronu.

nišlija

pre 3 godine

I da se bavim ja nekom veoma nepopularnom i zaostalom granom medicine i da je konačno došlo “mojih 5 minuta”, trudio bih se da traju godinama. To rade i ovi tzv. stručnjaci.

alba greaca

pre 3 godine

@Kazu ljudi mala je smrtnost od kovida.Pa na sedam milijardi ljudi Jel vam malo 1%?
Zatim,trajanje imuniteta?Ako je recimo 2 godine ,taj krug oboljevanja nikada se nece prekinuti.
Mislite sta hocete vakcina je jedini spas za ljude Ili makar lek koji ce uspesno spreciti teska oboljenja I smrti.Da li su to ove danas vakcine Ili neke buduce ko prezivi videce.
I budite sigurni da bi vakcina zakonski bila obavezna za sve Samo da mogu da nabave odjedanput dovoljno doza.
Nije niko budala da propisuje obaveznu vakcinaciju a na primer u Srbiji za to treba 12,13 miliona doza,pa mi toliki broj vakcina necemo imati ukupno do 2025.
(as, 11. januar 2021 22:23)

O Bože.....

Nije smrtnost ni 1%, nego 0,5 i manje, ali ne od broja ljudi, ne ni od broja zaraženih nego od broja obolelih!!!

I šta sada preplašeni "odgovorni " genije, šta sada?

Pošto je smrtnost kao od gripa, znači da bi trebalo da se odreknemo života zarad preživljavanja? Da maske nikada više ne skinemo, zaboravimo bilo kakvo druženje, kontakt, zagrljaj...... putovanja, zabave, slave, kafane.......da nas vakcinišu 2 puta OBAVEZNO svake godine ne bi li ti i tebi slični bili sigurni?

Da li si bre ti normalan?

Jbte, ljudi išli goloruki na tenkove zarad slobode, a ti si se u.... u gaće od "nevidljivog neprijatelja", pa ćeš i slobode da se lišiš samo da te ne stigne?

Ccccccccc

protok

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Ne moze normalan zivot u nenormalnim okolnostima. A to sto ste vi razmazeni i samozivi je potpuno nebitno

as

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...
(Djoksa, 11. januar 2021 15:14)

Nije moguce uporedjivati 1917 godinu I 2020.Neuporedivo vise se Dana's putuje po svetu I virus siri jako brzo.Koliko je zarazenom coveku 1917 trebalo vremena da doputuje iz recimo Madrida za Moskvu,koliko mu je trebalo da stigne?I koliko je procentualno manje ljudi kretalo na put nego li Dana's?Pa taj zarazeni sto krene za Moskvu,Pariz,London 1917 bi il umro il ozdravio na tom putu.Dok Dana's sedne u avion I stigne ocas posla.Ovo ti je Samo primer zasto je ovaj virus opasniji od spanskog gripa iako je spanski grip mislim procentualno smrtonosniji.
Kazu ljudi mala je smrtnost od kovida.Pa na sedam milijardi ljudi Jel vam malo 1%?
Zatim,trajanje imuniteta?Ako je recimo 2 godine ,taj krug oboljevanja nikada se nece prekinuti.
Mislite sta hocete vakcina je jedini spas za ljude Ili makar lek koji ce uspesno spreciti teska oboljenja I smrti.Da li su to ove danas vakcine Ili neke buduce ko prezivi videce.
I budite sigurni da bi vakcina zakonski bila obavezna za sve Samo da mogu da nabave odjedanput dovoljno doza.
Nije niko budala da propisuje obaveznu vakcinaciju a na primer u Srbiji za to treba 12,13 miliona doza,pa mi toliki broj vakcina necemo imati ukupno do 2025.

dr

pre 3 godine

Kladim se da 99% osoba ovde ne zna sta je kolektivni imunitet...
Molim redakciju da se pozabavi i napiše neki clanak o tome kako bi šire narodne mase konacno nesto saznale, makar za opstu kulturu.

Дрндоје

pre 3 godine

Dejl Fišer, šef Globalne mreže za upozorenje i odgovor na epidemije, kojom koordiniše Svetska zdravstvena organizacija, izjavio je da se nećemo vratiti u normalu brzo, preneo je britanski list "Gardijan".

Ко је рекао а ко пренео, паметном доста

Dokolica je mnogo gadna bolest

pre 3 godine

Narode, zar ti stvarno nemas nista bolje da radis, nego da se pro*eravas o "nepostojecem" virusu i siris teorije zavere po Internetu?

Ghost

pre 3 godine

Zaista postaje toliko providno i očigledno...ne pomaže vakcina, nema imuniteta a zaraženo je svaki dan hiljade ljudi ako ne i više...dakle po njima ništa ne pomaže i ovo će trajati ne zna se? Neće moći ovako još mnogo, ljudi će ostajati bez posla, para, neće imati za hranu, račune a onda neće razmišljati o posledicama. Mnogo su se zaigrali globalisti.

sistem.im.polako.puca

pre 3 godine

Ovi nas uporno vrte u krug, narode probudi se i ne veruj svetskoj zaveri... plan im je da nas mrcvare, plaše i što više para nam uzmu. Uplašeni će popiti svaku njihovu laž, paničari će kupovati od maski preko dezinfekcionih sredstava sve ponuđene "zaštite" od prenaduvanog virusa i eto ti ogromne zarade iz vedra neba. Ono što je izvesno to je da će posle ovih besplatnih (čitaj-eksperimentalnih) vakcina koje nam tako svesrdno nude na red doći i skupe, koje ćemo plaćati... Izmisliće nove mutirane viruse, nove stravične brojke, sve će to da nam plasiraju preko TV-a i ostalih medija a mi ćemo živeti u strahovladi bogate grupe ljudi što je sve ovo izmislila i sad zadovoljno trljaju ruke...

Juggernaut

pre 3 godine

(Ghost, 11. januar 2021 16:18)

Koji je, po tebi i u par rečenica, smisao te "globalističke igre"? U ovom trenutku mnoge industrije gube silne pare - turizam, ugostiteljstvo, auto i avio prevoz i industrija, profesionalni sport itd. Te industrije ne spadaju u ove "globalističke"? Da li Rusija i Kina spadaju u to društvo?

zzz

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)
..prvi potpisujem sa suprugom,komsijama i prijateljima...ali onda i da nam se od plate ne odbija za zdravstveno...sistem je samo preopterecen od kvazi opasnosti
(Bivsi administrator, 11. januar 2021 15:26)

Moze. Ali onda nema nikakvog pristupa drzavnom lekaru, nema lekova na recept, nema operacija, nema bolovanja. Nema nicega od drzavnog zdravstva. Ali znas sta se onda desi, onda se desi da ti treba operacija, pa ne daj boze par nedelja lezanja u bolnici, pa onda shvatis da je dan kod privatnika 200 evra. E onda krece kuknjava, pa onda pljuvanje po drzavi kako ne brine za svoje gradjane, pa proklinjanje politicara kako kogu da vas ostave da umirete a vi nemate za privatnike. Da se ja pitam uveo bih da svako ima pravo da uplacuje zdravstvo gde hoce, kao u SAD. I u skladu sa tim da se leci. Jedino je sto to vecina vas nikada ne bi mogla da plati.

Nele

pre 3 godine

"Histarija oko bolesti gde je smrtnost manje od 2% se i dalje nastavlja.
(Dylan Dog"
Manja od 2%? Manja je od 0.2%! Ocekivano je da je oko 35-40% Srbiji prelezalo virus. To je blizu 3miliona ljudi. Umrlo oko 4000...

Marko

pre 3 godine

Evo ja cu potpisati da mi ne treba od medicinara nista,ne treba mi vakcina protiv politickog virusa .Potpisacu sve!Ali kad vi mene uslovljavate za potpis onda cu i ja vas.Da mi se vrate sve pare koje su sa moje plate usmerene za zdravstveno koje Bogu hvala ne koristim.Necete ni vi da se lecite od mojih para.Ajde sad vi potpisite da cete se leciti samo od vasih para
(Miki, 11. januar 2021 17:06)

Moze. Al onda ti od sada prekini da uplacujes bilo oakav vid zdravstvemog osiguranja (ima ta opcija, kada platis doprinose ali bez zdravstvenog - to ljudi rade koji uplacuju privatno zdravstveno). Super za tebe - skines teret placanja i top!!

alba greaca

pre 3 godine

@Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)

Nije problem, evo i ja potpisujem da se odričem bilo kakvog lečenja ako dobijem Covid!

ALI

Isto tako tražim da se lečenje uskrati svima koji imaju 20kg viška, puše 2 pakle cigara dnevno, nikada nisu ni potrčali, ni prepešačili više od 100m.....svima koji zbog načina života spadaju u rizične grupe (od svake prehlade, a ne Covida), pa se sada plaše svoje senke i misle da će ih maske i vakcine amnestirati od dugogodišnjeg ruiniranja zdravlja (hoće k....) pa ako dobiju temperaturu 37.2 iz ludačkog straha kidišu na bolnice!

Ok?

Pa da bolnice ostanu za one kojima su stvarno potrebne jer je ova Covid histerija ljudima uskratila razne neophodne terapije za mnogo teže bolesti, operacije, hitne intervencije kada minuti odlučuju da li će da preteknu.....

Ima, na žalost, mnogo težih bolesti od Covida, a sada su one izgleda nebitne? Bruka!

www

pre 3 godine

Pojedini komentari su probili dno i zakopavaju se dalje podrzani neznanjem.
pojedini nisu svesni koliko malo placaju zdravstvene usluge. Ali i tome ce doci kraj jer smo u kapitalizmu a tragovi socijalizma blede. Onda ce drugu pricu pricati *pomagajte, surovo je, hocemo stari sistem(.....

Bivsi administrator

pre 3 godine

@expert
Samo napred, ako ćeš da potpišeš da u slučaju preopterećenja zdravstvenog sistema nega za tebe i tvoje najmilije neće biti potrebna. U tom slučaju, puna podrška za povratak. Da se ne slomi na medicinare sve baš...
(Jim Beam, 11. januar 2021 15:06)
..prvi potpisujem sa suprugom,komsijama i prijateljima...ali onda i da nam se od plate ne odbija za zdravstveno...sistem je samo preopterecen od kvazi opasnosti

zzz

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?
(marica, kriv, razumevanje..., 11. januar 2021 15:38)

A tvoje resenje je da se razboljeva cela populacija 2 puta godisnje, pa kad upadnes u onih 2% jbg??

sale

pre 3 godine

Skoro 8 milijardi ljudi na svetu... "nekoliko strucnjaka" je reklo to i to... eeeeee covecanstvo sa ovakvim pristupom i nema sansu u buducnosti...

Dacha

pre 3 godine

Daleko od toga da je ovaj virus bezopasan,znam prelezao sam ga i to sa ozb simptomima,ali njegova smrtnost je izuzetno mala i ne znam cemu ovolika svetska panika,brojke su smesne kad bi se uporedile sa svakodnevnim smrtnim slucajevima od drugih bolesti. Najveci problem ove bolesti sto je blokirala sve drugo,vise narod ne moze da se leci od mnogo opasnijih bolesti,bolnice su nepotrebno pretvorene u karantine i oduzeta je mogucnost lecenja svima ostalima kojih je 50 puta vise i 50 puta vise dnevno njih umre ali o njima niko ne vodi statistiku,niko ih ne pominje,niko ne brine o njima,pa samo od infarkta kad bi napisali koliko dnevno ljudi umre ne bi vam bilo dobro i sto je najgore taj broj se iz dana u dan povecava samo zbog toga sto ti ljudi vise nemaju mogucnost da se normalno lece jer trenutno postoji samo jedna bolest na svetu,svi ostali su nebitni i neka umiru!

realno

pre 3 godine

koji bre kolektivni imunitet od virusa to ne postoji pa starim ljudima se decenijama u nazad pred sezonu sezonskog gripa koji je nekim cudom ove godine nestao preporucuje vakcinacija a ceo zivot nam pricaju da se sa antbioticima ne lece virusne infekcije cak su godinama u nazad zabranili slobodnu prodaju antibiotika samo na recept a sada kljukaju ljude sa istim tu nesto debelo nije u redu kada procitas izvestaje uz potrebnu terapiju idu i antibiotici

466453

pre 3 godine

Negde tamo u budućnosti će se o ovoj katastrofu pričati da je nastala sa razlogom gde su slušani više lajavi krelci nego ljudi od struke.

as

pre 3 godine

Ni 2022. Zato dignimo ruke od toga i vratimo se normalnom životu, pa ko preživi.
(expert, 11. januar 2021 14:40)

Zavisi sta je za koga normalan zivot.Evo za ovih 9 meseci ja nisam dan izostao sa posla.
Idem normalno u kupovinu,izadjem u kafic,kladionicu,napravim tiket popijem kafu I uz kafu.
Idem ponekad na planinu I u selo.I cesce bih al ubi me prokleti posao,potrosim se mnogo a godine stizu pa moram da se vise odmaram.
Sve to uz druzenje sa maskom,vec sam I navikao.
Vidis meni je I to normalan zivot I nije meni problem.
Problem mi je sto vidim moje dete od 17 godina da gubi znanje koje bi trebalo da stekne za ove dve skolske godine jer skola ni na sta ne lici.Zao mi je sto mi je dete ograniceno da se zabavni,uziva u zivotu a vreme nemilosrdno prolazi.
Mom detetu nije normalan zivot kakav sam ja imao u tim godinama.
A opet neopreznost moze da bude kobna.A sto je najgore cini mi se sa cemo jako dugo jos biti u problemu sa ovim virusom I da su najave o povratku normalni do leta,jeseni samo kupovina strpljenja gradjana da bi se izaslo iz zime I docekalo lepse vreme kada je fluktacija virusa manja.

Juggernaut

pre 3 godine

(Miki, 11. januar 2021 17:06)

Ti očigledno ne shvataš smisao i ideju zdravstvenog osiguranja. Upravo je ideja da ga plaćaš kad si mlad i zdrav, i da ga svi plaćaju, tako da kad se onda neko razboli, od bilo čega, da se njegovo lečenje plati iz zajedničke kase. Svako OSIGURANJE se plaća uz moto "dabogda ga neiskoristio". Plaća nas 100 po malo, da bi kada se "kola slome" na nekom dvojici-trojici od 100, tih 2-3 dobili maksimalnu negu. Ili, ti misliš da možeš da napraviš svoj fond za crne dane, kojim ćeš da pariraš? Koliko ušteđevine planiraš da imaš, 20, 30, 100 hiljada evra?

A to kako se pare iz RFZO koriste, to je već političko pitanje. Ovde 60% ljudi ne izađe na izbore, a ima primedbe na sve i svašta. Na kraju, kad ne znaš ovako OSNOVNU stvar, sumnjam da se i u Covid problematiku razumeš.

mokisa

pre 3 godine

@Miki kako si ti pametan, aj nedao ti bog da ti se nesto desi u sobracaju, znas kako bi kukao za pomoc?Malo ortopedske operacije, malo hiruske.... ili neurohiruske pa nega, lezanje.... Kostalo bi te brat bratu minimum +50000e kada bi bilo sve privatno. Jel imas ti te pare nedaj boze?

zzz

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...
(Djoksa, 11. januar 2021 15:14)

Ima samo jedna mala zackoljica, ovaj virus NIJE spanski grip.

zzz

pre 3 godine

I da se bavim ja nekom veoma nepopularnom i zaostalom granom medicine i da je konačno došlo “mojih 5 minuta”, trudio bih se da traju godinama. To rade i ovi tzv. stručnjaci.
(nišlija, 11. januar 2021 15:35)

Epidemiologija i virusologija nepopularne i zaostale grane medicine???

Šumadinac

pre 3 godine

Laymen, as well as doctors, imbibe the universal belief that disease comes from extraneous - outside of the body- influences; this is erroneous, and as long as this fallacy is believed by the people disease will thrive!
Laici kao i doktori, omamljeni su opštim verovanjem da bolest dolazi stranim uticajima izvan tela; što je pogrešno, i sve dok se u ovu zabludu veruje, bolest će bujati.
Dr.J.H. Tilden "Food", strana 103

Pera

pre 3 godine

Niko ne prica sto se ljudi zbog korone kljukaju antibioticima po dve nedelje pa posle toga dodje do raznih problema sa digestivnim traktom i imunim sistemom,sto privremenih sto trajnih!

Djoksa

pre 3 godine

Koliko je španski grip trajao..? DVE GODINE! A tada ljudi nisu primenjivali ni 10% higijenskih navika kao danas (gotovo svi nose maske) a otprilike i zdravstvo je bilo na tom nivou. E pa zato što su tada higijenske navike bile na mnogo nižem novou nego danas virus je projurio kroz populaciju, pobio 20 miliona ljudi, ali su se za dve godine rešili bede. Mi imamo dva moguća scenarija. Prvi, zato što prokuživanje virusom mnogo sporije ide, zato što se većina pridržava higijene i nosi maske, ovo će umesto dve trajati minimum pet godina. Drugi, ovaj virus će isto trajati kao i španski grip, samo nas ovi iz SZO za svaki slučaj plaše jer ako se izlete pa kažu trajaće samo još ovu godinu a ispostavi se prva varijanta opet će im iskočiti neki novi Tramp pa im zavrnuti novčana sredstva. Politika...

Sizifovski

pre 3 godine

o kom kolektivnom imunitetu pricaju kad stvorena natitela traju nekoliko eseci a ondi si ponovo nezasticen - ili je ideja da se vaksinise cela populacija dva puta godisnje?
(marica, kriv, razumevanje..., 11. januar 2021 15:38)

Има-нема антитела не значи има-нема имунитета. То је сложеније питање, имунитет би требало да траје дуже него антитела. И вакцина не пружа само пар месеци заштите, него дуже. Питање колективног имунитета је више питање логистике код примене вакцина.

Бар тако кажу.

mpharm

pre 3 godine

Dakle ovako- do kraja aprila ce u mnogim zemljama (ne svim nazalost) doci do razvoja grupnog imuniteta, od oko 70% prokuzenosti. Imate studije, ko zna engleski barem malo, moze lako pronaci sve te studije na pubmed-u. U julu, je u zemljama poput Spanije i Italije prokuzenost bila 25%, u Njujorku oko 30%. Od semptembra do sad, isprkouzavali smo se minimum jos toliko ako ne i vise, tako da smo sada sigurno na nekih 50-60% prokuzenosti. Do aprila ce taj procenat skociti za barem jos 10-20%. 70% znaci da matematicki i bioloski pandemija krece spontano da se gasi, jer virus ima sve manje opcija za nove zaraze. Imunitet/antitela ostaju i svaka reinfekcija bice manje opasnija od prve. Novi "sojevi" zapravu nisu sojevi nego vaijante virusa, da se razvije novi soj potrebno je minimim 10 godina mutacija i selekcije. To su nerelevantni podaci, citajte sta CDC i eksperti kazu o britanskom soju - nema bitnijih razlika od ostalih varijanti virusa. Vakcine bi trebalo da su bezbedne, ali niko ne zna sta mogu izazvati za 5-10 godina nakon primene, jer to niko nije imao vremena da testira. Svako ko primi vakcinu je zapravo ucesnik studije.

Sale

pre 3 godine

Procenjuje se da je oko 30% populacije preležalo virus (što registrovanih, što asimpromatskih kojih je daleko više). Do kraja zime ćemo biti na 40%. Ostaje da se vakciniše oko 30% i to u zbiru čini da će imunitet imati oko 70% ljudi. I to je dovoljan minimum da se može reći da je ostvaren kolektivni imunitet. Već na sledeću zimu će situacija biti jedno 10x bolja. Nema razloga za pesimizam.

aleksa

pre 3 godine

Ako sam dobro skapirala, vakcina nece stititi od mutacija virusa?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marija, 11. januar 2021 22:50)

Cak iako primis vakcinu nisi sasvim bas sigurna da neces fasovati virus. Tako stoje stvari, zato ni nakon masovne vakcinacije, u svetu, ne kod nas, ostaju skoro sve mere na jako duge staze.

toba

pre 3 godine

Ima samo jedna mala zackoljica, ovaj virus NIJE spanski grip.
(zzz, 11. januar 2021 21:07)

Spanska groznica je nazvana po prvom izvestaju koji je objavljen u spanskim novinama. Inace to je danasnji klasicni svinjski grip bio u pitanju. Kao sto vidis on nikada nije nestao, niti postoje antitela na njega, svako ga i dalje moze dobiti. Isto je sa svakim virusom. Istina je da je dan danas on smrtonosniji od covid19. Samo sto se svinjski grip malo teze prenosi od covid19, upravo i zbog toga sto nema sanse da ga imas u sebi asimptomatski. Odmah padas u krevet sa istim. SARS i MERS su daleko smrtonosniji od Covida, desetostruko, ako ne i vise, no takodje nemaju tu moc prenosivosti kao ovaj zlotvor koji je trenutno aktuelan.

toba

pre 3 godine

Polako cete se svi probuditi, cak i oni najveci konformisti. Ovo vam je samo uvod u buducnost.

You'll have nothing and you'll be happy!
WEF

dzoni

pre 3 godine

(as, 11. januar 2021 22:36)

Druze svaka cast tebi, samo to nikako ne moze biti normalan zivot! Ti si se samo navikao, no to je daleko od normale.

sebicnost

pre 3 godine

Zato i ponavljam da treba zatvoriti sve, od kafana do stadiona i pozorista. Ljudi treba samo da idu na posao i budu kuci sa najmilijima. Vratili bi se pravim vrednostima a spasili bi Zemlju s manje otpada. Koliko samo ljudi nije kupilo odelo ili novi iPhone da ga pokazu u drustvu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Penzioner Pionir, 11. januar 2021 17:04)

Mogao bih da se sebicno slozim sa vama jer radim od kuce. A sta ce oni nesrecni ljudi ciji je posao sada zatvoren (frizeri, fizioterapeuti, male zanatlije, piljari itt)? Namerno ne pominjem restorane i kockarnice, nego samo one najugrozenije

glogov

pre 3 godine

Kako ste dosli do podatka od 30%? To bi znacilo da je svako treci koga poznajem bio zarazen? Ja iskreno ne verujem da vi ili bilo ko u svom okruzenju moze reci da mu je svaki treci poznanik bio zarazen, pa cak i da je broj asiptomatskih daleko veci od onih sa simptomima. Ne mogu reci ni da je svaki deseti poznanik imao koronu.
(zzz, 11. januar 2021 21:24)
jao majko bozija...

Tole

pre 3 godine

Ovi nas uporno vrte u krug, narode probudi se i ne veruj svetskoj zaveri... plan im je da nas mrcvare, plaše i što više para nam uzmu. Uplašeni će popiti svaku njihovu laž, paničari će kupovati od maski preko dezinfekcionih sredstava sve ponuđene "zaštite" od prenaduvanog virusa i eto ti ogromne zarade iz vedra neba. Ono što je izvesno to je da će posle ovih besplatnih (čitaj-eksperimentalnih) vakcina koje nam tako svesrdno nude na red doći i skupe, koje ćemo plaćati... Izmisliće nove mutirane viruse, nove stravične brojke, sve će to da nam plasiraju preko TV-a i ostalih medija a mi ćemo živeti u strahovladi bogate grupe ljudi što je sve ovo izmislila i sad zadovoljno trljaju ruke...
(sistem.im.polako.puca, 11. januar 2021 16:02)

Ovde samo Vi mračite, paničite i unostite strah, jel ovo neka insajderska informacija, prisluškivali ste razgovore svetskih moćnika, imate li neki dokaz? Obična konstrukcija, koju svako može da sklepa za pet minuta. Važnije je "njima" da se obogate od maski i antisepsola, nego od turizma, privrede, sporta, saobraćaja...
Nisu ni ove vakcine besplate, države ih plaćaju, građani ne, ali ako ova vakcina ne bude uspešna, naknadnu niko nikad neće kupiti od njih, pogoto ne narod. U ovoj tvojoj zaveri, sve države su u zaveri protiv sebe, svesno idu u bankrot, troše na vakcine, manipulišpu narod preko medija, sve da bi naterali ljude da troše na "zaštitna sredstva" jer tu leži prava lova.

s4

pre 3 godine

ja ne znam sta hoce ovi sto zagovaraju vakcinu.

pa vi se lepo vakcinisite i zasticeni ste a nas koji necemo pustite na miru.

mi vas ne mozemo zaraziti i mirna backa.

Perad

pre 3 godine

@alba greaca

"Nije smrtnost ni 1%, nego 0,5 i manje, ali ne od broja ljudi, ne ni od broja zaraženih nego od broja obolelih!!!

I šta sada preplašeni "odgovorni " genije, šta sada?

Pošto je smrtnost kao od gripa..."

Odakle ste izvukli ove postotke? Dali ste "ofrlje" brojku, jer eto 0,5% ne zvuči strašno i na osnovu nje gradite priču da je smrtnost kao kod gripa... Uozbiljite se sa bar lako proverljivim informacijama.

Istine radi, po worldometers sajtu koji prati globalnu statistiku za covid brojke kažu da je od ljudi koji su bili zaraženi, smrtnost oko 2.9%
(65.383.097 ozdravljenih i 1.954.256 preminulih)

spree 15

pre 3 godine

Jbte, ljudi išli goloruki na tenkove zarad slobode, a ti si se u.... u gaće od "nevidljivog neprijatelja", pa ćeš i slobode da se lišiš samo da te ne stigne?

Ccccccccc
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alba greaca, 11. januar 2021 23:16)

Pusti me tenkova i ostalih poređenja, da li imaš nekoga ko radi kao doktor, medicinska sestra, laborant? Pitaj ih kako im je, kako su proveli praznike i kada će na odmor?
Koje je tvoje rešenje? Da te ljude koji sada ne mogu da postignu da leče i umiru na poslu stavimo pod još veći pritisak da bi ti mogao da ideš u kafanu? Važi Slavice.

realno

pre 3 godine

alo bre ljudi razmislite svojim glavama sve je zabranjeno ali vi morate da idete na posao kako to evo ja radim u prostoriji gde radi 12 ljudi i ni blizu nismo preporucenim merama i svi koji su nosili maske valjda i kada su spavali su prvi otisli i svi uz preporucenu terapiju i antibiotik sto dovodi da su oni imali bakteriskih problema tj maska je to prouzrokovala ko sto neko rece ko nezna da dise njega prikljuce na aspirator ko nezna da misli svojom glavom njega prikljuce na televizor 2019g u srbiji je umrlo 64000 ljudi po razno raznim slucajevima i morate shvatiti da od virusa nema kolektivnog imunitete nosio masku ne nosio masku vakciniso se ne vakciniso se sve jedno virus dodje i prodje sam od sebe i svi izvestaji kazu da smo svi ali svih 8 miliardi ljudi na planeti zarazeni to kaze SZO ne ja nemas simptome zarazen si prenosis zarazu napada mozak bubrege srce pluca nema sta ne napada vise neznaju sta da kazu da ubede ljude da se vakcinisu ma smejurija i gde nestade prvi put u istoriji covecanstva redovan sezonski grip i kako razlikuju sezonski grip od KOVID-19 i ako smo svi zarazeni zasto se onda testiramo i vakcinisemo kada je potreban samo aspirator i par tableta nekog leka i neki antibiotik laku noc

zzz

pre 3 godine

Druze svaka cast tebi, samo to nikako ne moze biti normalan zivot! Ti si se samo navikao, no to je daleko od normale.
(dzoni, 11. januar 2021 23:26)

A sta je normalan zivot? Milijardu Kineza zive sa maskama decenijama vec. Za njih je to normalno. Za Arape je normalno da zene imaju pokrivenu glavu. Da li ne to za tebe normalan zivot? Pre 100 godina je bilo normalno da se putuje konjima, da u porodici bude vise umrle nego prezivele dece... pre samo 20 godina je bilo normalno imati dial up internet, danas nije normalno nemati 4g internet.
Vidis normalno se razlikuje od nacije do nacije, iz godine u godinu. Tako da ovo jeste relativno normalan zivot. Ako ti je normala jedino lumpovanje po kafanama, onda se zaputaj koliko ti je zivot u stvari isprazan.

s4

pre 3 godine

Smrtnost je velika s obzirom da moze da oboluje svako. 6 milijardi ne racunajuci decu na ovom svetu i eto ti 120 000 000 mrtvih.
(Niko, 11. januar 2021 22:59)

kako majke ti kad za godinu dana koliko postoju korona oboljelo 1% stanovnistva.

a od gripa godisnje oboli preko 60% stanovnistva

Sabo Viktor

pre 3 godine

Koliko su ti “zdravstveni stručnjaci” zaista stručni pokazuje situacija u svetu danas i najniži nivo poverenja u vakcinaciju u modernoj istoriji.