Ponedeljak, 21.12.2020.

09:40

Kanađani pronašli blago na Ibru vredno 2 milijarde dolara

Kanadska kompanija "Erin venčers" u rejonu Piskanja, nedaleko od napuštenih rudnika uglja kod Baljevca na Ibru (opština Raška), pronašla je rezerve rude bora.

Izvor: Novosti

Kanaðani pronašli blago na Ibru vredno 2 milijarde dolara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

vuk

pre 3 godine

Kraljevački Minerolog Dobrica Stojanović je devedesetih prvi detektovao mineralne pojave bora i stroncijuma na toj lokaciji. Tom novotkrivenom mineralu je hteo dati ime Srbijanit i o tome se pisalo čak i u svetskim medijima. Na žalost devedesetih je počeo nesretni rat pa su Hrvati bili protiv davanja imena Srbijanit a gospodin Dobrica Stojanović je imao i puno problema sa kolegama sa Rudarsko –geološkog fakulteta jer su navodno neki od njih došli do sličnog otkrića. Na žalost Dobrica je do same smrti ,,vodio rat,, da mu se prizna otkriće tako da je novootkriveni mineral koliko mi se čini nazvan JARANDOLIT . Ono što je poenta svega jeste da naša država nikad nije imala Zakon da kad neko u Srbiji nešto otkrije ima pravo i da ,,vuče,,izvorno pravo otkrića kroz kompaniju koja vrši eksploataciju rude. Naravno to se prenosi na članove porodice kao finansijska nadoknada kao svagde u uređenom svetu.

tomy bgd

pre 3 godine

za ove sto bi da drzava kopa .....
Srbija je jedina zemlja na svetu gde je rudnik zlata bio u minusu i to na rekordnu cenu zlata u svetu ! Majdanpek ! a zlatare po Beogradu su im se raspale !
ili ko ne razume da prevedem na jednostavniji jezik : VELIKI SMO LOPOVI i biramo NAJVEĆE LOPOVE od svih nas da nas vode i tako 100 godina ako ne i vise .

tom pus

pre 3 godine

ja dam moju njivu ,,napola,,....sve on radi poseje...ubere...njemu 3 prikolice kukuruza,meni tri prikolice kukuruza,on hrani svoje svinje,ja moj prodam pa za sve pare kupim njeguški pršut....znači bolje bi se ja pogodio sa kanađanima nego država i ne bi to ništa naplatio,uradio bih to iz zadovoljstva!

Istina živa

pre 3 godine

Nikad mi ne bismo mogli da to istražimo i otvorimo rudnik. Pokrale bi se mašine i zadužila firma pre početka rada rudnika. I posle bi se iz budžeta isplaćivale plate članovima stranke i rođacima.

Lokalac

pre 3 godine

Dve milijarde na dvadesetjednu godinu daje 95 miliona obrta godišnje, od toga tri odsto ide državi za rudnu rentu to jest oko 2,8 miliona.
To je ništa, a ostavit će nam uništenu i otrovanu prirodu nakon svega

Matori Kesa

pre 3 godine

Par komentatora predlaze da ,,Drzava,, natera strance da placaju po 1000 evra radnike ! znate li ZASTO se Ne Sme da objavi ugovor sa Fijatom ? ( da onaj ugovor zbog kojeg je nas Posteni pretio robijom onom Nepostenom )Dragi moji naivni starosedeoci - Podmazano je Gde i Koliko treba - Nama ostaje da radimo Za NIKAD VECI minimalac !

Zapamtite to ime..

pre 3 godine

koliko ce otpada da napravi prerada 11 miliona tona...i gde ce taj otpad da se skladisti. Pretpostavljam da ga nece voziti za Kanadu.

zmitjkoe

pre 3 godine

"Inače, upravo "Rio Tinto", uz tursku državnu kompaniju "Eti Maden", kontrološe čak 80 odsto svetske proizvodnje bora. Najveći deo rezervi bora, čak 75 odsto, nalazi se u Turskoj."

gde je slicna srpska drzavna kompanija?

brainstorm

pre 3 godine

Sreća je da imamo svašta od ruda a nesreća što ne možemo sami da je iskopamo nego dolaze stranci i beru kajmak a nama ne ostane ni surutka. Onda bolje da i nemamo to što imamo da nas ne bi magarčili.

Ivan

pre 3 godine

Šta bre pronašli...ja na fakultetu radio rad o tome...i znalo se za tu rudu da tu ima i vadila se i pre, koristila se za proizvodnju specijalnog stakla i za vatrostalno staklo....e svašta

Lav

pre 3 godine

Rudna renta 3%. Pa nije ni čudo što prečeprljaše selu Srbiju u potrazi za rudom. Ima Srbija i uranijum kod Kalne al to bre radioaktivno i ko bi to kopao. Kopali za Tita sa napravi A bombu al ništa. Prodali ste zemlju a narod pretvorili u roblje. Bogata smo zemlja al će odavde poteći prve ekološke izbeglice.

Duva Košava

pre 3 godine

Vrednost 2 milijarde evra. A koliki su troškovi vađenja te rude? Trošak kopanja i selektovanja, trošak plasmana, transporta, porezi, trošak zaštite okoliša i na kraju zarada. Vrednost na tržištu je jedna informacija a kad se oduzmu troškovi je zarada. Kolika je zarada od te dve milijarde?

Bo

pre 3 godine

Nase najvece blago je voda. Kad to izgubimo ni sve pare ovog propalog sveta nece moci da je vrate. Moramo da pocnemo da volimo ovu zemlju na nacin kako volimo svoju kucu i sve sto imamo u njoj.

mika

pre 3 godine

proverite koliko hektara obradivog zemljišta svake godine izgubimo zbog raznih rudnika i kojekakvih proizvodnih pogona .Budućnost nisu šrafciger firme koje nakon nekog vremena podignu sidro i odu ,već proizvodnja hrane .Država koja nema dovoljnu količinu hrane iz sopstvene proizvodnje je podložna raznoraznim ucenama...

Borg

pre 3 godine

---------------
Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit...
----------------

Ne ! Stranci koji su našli će ubirati profit kao i država gde su našli , samo običan čovek neće osim svoje radne snage, imati ništa od toga .
Ako država prilikom sklapanja ugovora odredi minimum plate radnika iz kojih je sopstvena država , od na primer 1000 eura , minimum koji bi oni dali je 500 eura. Odustajanjem bi izgubili prava i država bi mogla da im otplati uloženo.
Zato će oni i pristati na 1000.
Tek tada bi Srbija imala korist od toga. Ali sve se plašim da će sopstvena država zbog svog minimalca da napravi da je cena minimalnog rada 400 eura dok će država uzimati 100. Tako će kompanija dobiti ono što je i nudila tj 500 eura .
Zato će i biti super zadovoljni . Zapravo zato su sve kompanije koje dolaze kod nas ,uvek super zadovoljne .

Drug

pre 3 godine

@Dusan Silni

To je dobr ideja,ali bolje bi bilo sami da osnujemo, tj. Drzava neku drzavnu firmu kupi masine opremu i da daje istu platu, plus istupanjem na trzistu zarada od rude ostaje kod nas, odnosno u drzavi. Pa nemaju samo Kanadjani masine i opremu,na dugorocnom planu kupi Drzava masine(bar to sad moze da se bira od traktora do bagera i konvejera/trake, pa vozova/vagona uskog koloseka, pa cak moze i neka druga drzavna firma nesto da proizvodi npr. odecu, hranu, obucu, rudaraku opremu, alate) sredi rudnik,opremi prostorije i iz okoline zaposli ljude kao rudare. I dobra zarada i plus puni se nas budzet za nesto drugo od te rude, ovako imali bi samo platu radnici i to je to, a sa rudom strani vlasnik radi kako mu je volja. E ovako se jaca ekonomija.

maxy

pre 3 godine

U srednjevekovnoj Srbiji dolazili su ljudi iz svih krajeva da kopaju rudu kod nas i za nas, a danas mi radimo u tuđim rudnicima na našoj zemlji za drugoga.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Darko, 21. decembar 2020 10:03)

Naravno. Kod nas se državne firme osnivaju samo radi zapošljavanja nesposobnog partijskog kadra koji nije u stanju da vodi ni seosku prodavnicu. Da Srbija leži na čistom zlatu, garantujem da bi javno preduzeće koje bi ga kopalo iz zemlje bilo gubitaš i da bi se iz budžeta izdvajale milijarde za spas tog preduzeća.

AlCapo

pre 3 godine

Svaki dan slusamo kako smo najbolji, najnaprediji, najvredniji, najpametniji i td, a ispada da ne umemo sami ni sopstvenu rudu da iskopamo...pa ko tu koga obmanjuje?

javamartin

pre 3 godine

Doneseš zakon o zabrani uvoza radne snage, a u isto vreme i zakon o minimalcu od 1000 evra u rudniku za običnog radnika. Prosto i jednostavno. Pa neka kopaju tako, ili nikako.
(Dušan Silni, 21. decembar 2020 10:21)

Tako treba uraditi već sada, za sve strane kompanije koje dolaze u Srbiju, zakon da plata mora biti barem 600-700 eura minimalno, što opet i za strance nije mnogo, a ne da se ljudi tek samo zapošljavaju, a u stvarnosti nemaju dovoljno ni da se prehrane, ništa mi nemamo od toga da je nezaposlenost smanjena, ako u isto vreme ljudi loše žive. Na isti način bi se odvraćali i od partijskog zapošljavanja po državnim firmama, jer bi svi pre želeli da rade u stranoj kompaniji koja daje veće plate.

Trlababalan

pre 3 godine

Kada sve te strane kompanije prekopaju Srbiju uzduz i popreko, bice priroda lepa kao na povrsini meseca.
(trulex, 21. decembar 2020 09:51)

Ne bih ja dirao onu nasu netaknutu prirodu gde sporeti i gume vire iz reke. Da ne pokvare. Koliko licemeran moraš biti da naglasi da strane kompanije uništavaju prirodu, a mi smo 100 puta gori. Uostalom, uništiće je samo onoliko koliko to naš zakon dopušta - naš zakon, a ne njihov.

Nebojsa

pre 3 godine

Citam ove zlurade komentare citalaca kojima nista nije dobro. "Sta ce od toga imati Srbija? Tuzno, zalosno", itd.
Slucajno sam dosta putovao predelima oko Piskanje i Baljevca. To je ekonomski prilicno zaostao kraj, koji je u proslosti kada je u njemu radio rudnik uglja bio mnogo razvijeniji . Kako se rudnik zatvorio, na stotine radnika je otpusteno i ni oni ni njihova deca nikada nisu dobili novi posao. Eto, neka 500 do 1000 njih dobije posao u novom rudniku, to je hleb za 2500-5000 usta, uz otvaranje novih usluznih delatnosti, mozda i poste koja je zatvorena pre 20 godina, kioska za stampu, nove benzinske pumpe... Vratice se zivot tamo gde ga nije bilo poslednjih 50 godina! Eto "samo" to dragi hejteri cemo dobiti ako bude otvoren novi rudnik!

Dušan Silni

pre 3 godine

Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit, dok ce srpski radnik crnciti za crkavicu...
(Midzi, 21. decembar 2020 09:51)

Doneseš zakon o zabrani uvoza radne snage, a u isto vreme i zakon o minimalcu od 1000 evra u rudniku za običnog radnika. Prosto i jednostavno. Pa neka kopaju tako, ili nikako.

kralj

pre 3 godine

Sto se tice prirodnog bogatstva treba da se ugledamo na Rumuniju,oni su zastitili skoro sve I nijedna strana firma ne moze da ga koristi,nisam bas siguran ali samo nesto malo rade Italijani I to vezano za sumu.

Vlada

pre 3 godine

Daleko im lepa kuca, neka kopaju po Kanadi, toliko zemlje imaju tamo...ali tamo zajednica ima ozbiljnu ulogu, a ne kao ovde...
A ovde ako nemamo sopstvenu tehnologiju I ljude, bolje da ne diramo.
Uvek se setim Afrike I rudnog bogatstva..

Darko

pre 3 godine

U srednjevekovnoj Srbiji dolazili su ljudi iz svih krajeva da kopaju rudu kod nas i za nas, a danas mi radimo u tuđim rudnicima na našoj zemlji za drugoga.

Midzi

pre 3 godine

Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit, dok ce srpski radnik crnciti za crkavicu...

Darko

pre 3 godine

U srednjevekovnoj Srbiji dolazili su ljudi iz svih krajeva da kopaju rudu kod nas i za nas, a danas mi radimo u tuđim rudnicima na našoj zemlji za drugoga.

Midzi

pre 3 godine

Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit, dok ce srpski radnik crnciti za crkavicu...

Ivan

pre 3 godine

Šta bre pronašli...ja na fakultetu radio rad o tome...i znalo se za tu rudu da tu ima i vadila se i pre, koristila se za proizvodnju specijalnog stakla i za vatrostalno staklo....e svašta

Trlababalan

pre 3 godine

Kada sve te strane kompanije prekopaju Srbiju uzduz i popreko, bice priroda lepa kao na povrsini meseca.
(trulex, 21. decembar 2020 09:51)

Ne bih ja dirao onu nasu netaknutu prirodu gde sporeti i gume vire iz reke. Da ne pokvare. Koliko licemeran moraš biti da naglasi da strane kompanije uništavaju prirodu, a mi smo 100 puta gori. Uostalom, uništiće je samo onoliko koliko to naš zakon dopušta - naš zakon, a ne njihov.

maxy

pre 3 godine

U srednjevekovnoj Srbiji dolazili su ljudi iz svih krajeva da kopaju rudu kod nas i za nas, a danas mi radimo u tuđim rudnicima na našoj zemlji za drugoga.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Darko, 21. decembar 2020 10:03)

Naravno. Kod nas se državne firme osnivaju samo radi zapošljavanja nesposobnog partijskog kadra koji nije u stanju da vodi ni seosku prodavnicu. Da Srbija leži na čistom zlatu, garantujem da bi javno preduzeće koje bi ga kopalo iz zemlje bilo gubitaš i da bi se iz budžeta izdvajale milijarde za spas tog preduzeća.

Bo

pre 3 godine

Nase najvece blago je voda. Kad to izgubimo ni sve pare ovog propalog sveta nece moci da je vrate. Moramo da pocnemo da volimo ovu zemlju na nacin kako volimo svoju kucu i sve sto imamo u njoj.

tomy bgd

pre 3 godine

za ove sto bi da drzava kopa .....
Srbija je jedina zemlja na svetu gde je rudnik zlata bio u minusu i to na rekordnu cenu zlata u svetu ! Majdanpek ! a zlatare po Beogradu su im se raspale !
ili ko ne razume da prevedem na jednostavniji jezik : VELIKI SMO LOPOVI i biramo NAJVEĆE LOPOVE od svih nas da nas vode i tako 100 godina ako ne i vise .

Vlada

pre 3 godine

Daleko im lepa kuca, neka kopaju po Kanadi, toliko zemlje imaju tamo...ali tamo zajednica ima ozbiljnu ulogu, a ne kao ovde...
A ovde ako nemamo sopstvenu tehnologiju I ljude, bolje da ne diramo.
Uvek se setim Afrike I rudnog bogatstva..

Dušan Silni

pre 3 godine

Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit, dok ce srpski radnik crnciti za crkavicu...
(Midzi, 21. decembar 2020 09:51)

Doneseš zakon o zabrani uvoza radne snage, a u isto vreme i zakon o minimalcu od 1000 evra u rudniku za običnog radnika. Prosto i jednostavno. Pa neka kopaju tako, ili nikako.

kralj

pre 3 godine

Sto se tice prirodnog bogatstva treba da se ugledamo na Rumuniju,oni su zastitili skoro sve I nijedna strana firma ne moze da ga koristi,nisam bas siguran ali samo nesto malo rade Italijani I to vezano za sumu.

AlCapo

pre 3 godine

Svaki dan slusamo kako smo najbolji, najnaprediji, najvredniji, najpametniji i td, a ispada da ne umemo sami ni sopstvenu rudu da iskopamo...pa ko tu koga obmanjuje?

mika

pre 3 godine

proverite koliko hektara obradivog zemljišta svake godine izgubimo zbog raznih rudnika i kojekakvih proizvodnih pogona .Budućnost nisu šrafciger firme koje nakon nekog vremena podignu sidro i odu ,već proizvodnja hrane .Država koja nema dovoljnu količinu hrane iz sopstvene proizvodnje je podložna raznoraznim ucenama...

Lav

pre 3 godine

Rudna renta 3%. Pa nije ni čudo što prečeprljaše selu Srbiju u potrazi za rudom. Ima Srbija i uranijum kod Kalne al to bre radioaktivno i ko bi to kopao. Kopali za Tita sa napravi A bombu al ništa. Prodali ste zemlju a narod pretvorili u roblje. Bogata smo zemlja al će odavde poteći prve ekološke izbeglice.

Lokalac

pre 3 godine

Dve milijarde na dvadesetjednu godinu daje 95 miliona obrta godišnje, od toga tri odsto ide državi za rudnu rentu to jest oko 2,8 miliona.
To je ništa, a ostavit će nam uništenu i otrovanu prirodu nakon svega

Duva Košava

pre 3 godine

Vrednost 2 milijarde evra. A koliki su troškovi vađenja te rude? Trošak kopanja i selektovanja, trošak plasmana, transporta, porezi, trošak zaštite okoliša i na kraju zarada. Vrednost na tržištu je jedna informacija a kad se oduzmu troškovi je zarada. Kolika je zarada od te dve milijarde?

Zapamtite to ime..

pre 3 godine

koliko ce otpada da napravi prerada 11 miliona tona...i gde ce taj otpad da se skladisti. Pretpostavljam da ga nece voziti za Kanadu.

Matori Kesa

pre 3 godine

Par komentatora predlaze da ,,Drzava,, natera strance da placaju po 1000 evra radnike ! znate li ZASTO se Ne Sme da objavi ugovor sa Fijatom ? ( da onaj ugovor zbog kojeg je nas Posteni pretio robijom onom Nepostenom )Dragi moji naivni starosedeoci - Podmazano je Gde i Koliko treba - Nama ostaje da radimo Za NIKAD VECI minimalac !

javamartin

pre 3 godine

Doneseš zakon o zabrani uvoza radne snage, a u isto vreme i zakon o minimalcu od 1000 evra u rudniku za običnog radnika. Prosto i jednostavno. Pa neka kopaju tako, ili nikako.
(Dušan Silni, 21. decembar 2020 10:21)

Tako treba uraditi već sada, za sve strane kompanije koje dolaze u Srbiju, zakon da plata mora biti barem 600-700 eura minimalno, što opet i za strance nije mnogo, a ne da se ljudi tek samo zapošljavaju, a u stvarnosti nemaju dovoljno ni da se prehrane, ništa mi nemamo od toga da je nezaposlenost smanjena, ako u isto vreme ljudi loše žive. Na isti način bi se odvraćali i od partijskog zapošljavanja po državnim firmama, jer bi svi pre želeli da rade u stranoj kompaniji koja daje veće plate.

Istina živa

pre 3 godine

Nikad mi ne bismo mogli da to istražimo i otvorimo rudnik. Pokrale bi se mašine i zadužila firma pre početka rada rudnika. I posle bi se iz budžeta isplaćivale plate članovima stranke i rođacima.

brainstorm

pre 3 godine

Sreća je da imamo svašta od ruda a nesreća što ne možemo sami da je iskopamo nego dolaze stranci i beru kajmak a nama ne ostane ni surutka. Onda bolje da i nemamo to što imamo da nas ne bi magarčili.

tom pus

pre 3 godine

ja dam moju njivu ,,napola,,....sve on radi poseje...ubere...njemu 3 prikolice kukuruza,meni tri prikolice kukuruza,on hrani svoje svinje,ja moj prodam pa za sve pare kupim njeguški pršut....znači bolje bi se ja pogodio sa kanađanima nego država i ne bi to ništa naplatio,uradio bih to iz zadovoljstva!

Borg

pre 3 godine

---------------
Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit...
----------------

Ne ! Stranci koji su našli će ubirati profit kao i država gde su našli , samo običan čovek neće osim svoje radne snage, imati ništa od toga .
Ako država prilikom sklapanja ugovora odredi minimum plate radnika iz kojih je sopstvena država , od na primer 1000 eura , minimum koji bi oni dali je 500 eura. Odustajanjem bi izgubili prava i država bi mogla da im otplati uloženo.
Zato će oni i pristati na 1000.
Tek tada bi Srbija imala korist od toga. Ali sve se plašim da će sopstvena država zbog svog minimalca da napravi da je cena minimalnog rada 400 eura dok će država uzimati 100. Tako će kompanija dobiti ono što je i nudila tj 500 eura .
Zato će i biti super zadovoljni . Zapravo zato su sve kompanije koje dolaze kod nas ,uvek super zadovoljne .

zmitjkoe

pre 3 godine

"Inače, upravo "Rio Tinto", uz tursku državnu kompaniju "Eti Maden", kontrološe čak 80 odsto svetske proizvodnje bora. Najveći deo rezervi bora, čak 75 odsto, nalazi se u Turskoj."

gde je slicna srpska drzavna kompanija?

Nebojsa

pre 3 godine

Citam ove zlurade komentare citalaca kojima nista nije dobro. "Sta ce od toga imati Srbija? Tuzno, zalosno", itd.
Slucajno sam dosta putovao predelima oko Piskanje i Baljevca. To je ekonomski prilicno zaostao kraj, koji je u proslosti kada je u njemu radio rudnik uglja bio mnogo razvijeniji . Kako se rudnik zatvorio, na stotine radnika je otpusteno i ni oni ni njihova deca nikada nisu dobili novi posao. Eto, neka 500 do 1000 njih dobije posao u novom rudniku, to je hleb za 2500-5000 usta, uz otvaranje novih usluznih delatnosti, mozda i poste koja je zatvorena pre 20 godina, kioska za stampu, nove benzinske pumpe... Vratice se zivot tamo gde ga nije bilo poslednjih 50 godina! Eto "samo" to dragi hejteri cemo dobiti ako bude otvoren novi rudnik!

Drug

pre 3 godine

@Dusan Silni

To je dobr ideja,ali bolje bi bilo sami da osnujemo, tj. Drzava neku drzavnu firmu kupi masine opremu i da daje istu platu, plus istupanjem na trzistu zarada od rude ostaje kod nas, odnosno u drzavi. Pa nemaju samo Kanadjani masine i opremu,na dugorocnom planu kupi Drzava masine(bar to sad moze da se bira od traktora do bagera i konvejera/trake, pa vozova/vagona uskog koloseka, pa cak moze i neka druga drzavna firma nesto da proizvodi npr. odecu, hranu, obucu, rudaraku opremu, alate) sredi rudnik,opremi prostorije i iz okoline zaposli ljude kao rudare. I dobra zarada i plus puni se nas budzet za nesto drugo od te rude, ovako imali bi samo platu radnici i to je to, a sa rudom strani vlasnik radi kako mu je volja. E ovako se jaca ekonomija.

vuk

pre 3 godine

Kraljevački Minerolog Dobrica Stojanović je devedesetih prvi detektovao mineralne pojave bora i stroncijuma na toj lokaciji. Tom novotkrivenom mineralu je hteo dati ime Srbijanit i o tome se pisalo čak i u svetskim medijima. Na žalost devedesetih je počeo nesretni rat pa su Hrvati bili protiv davanja imena Srbijanit a gospodin Dobrica Stojanović je imao i puno problema sa kolegama sa Rudarsko –geološkog fakulteta jer su navodno neki od njih došli do sličnog otkrića. Na žalost Dobrica je do same smrti ,,vodio rat,, da mu se prizna otkriće tako da je novootkriveni mineral koliko mi se čini nazvan JARANDOLIT . Ono što je poenta svega jeste da naša država nikad nije imala Zakon da kad neko u Srbiji nešto otkrije ima pravo i da ,,vuče,,izvorno pravo otkrića kroz kompaniju koja vrši eksploataciju rude. Naravno to se prenosi na članove porodice kao finansijska nadoknada kao svagde u uređenom svetu.

Nebojsa

pre 3 godine

Citam ove zlurade komentare citalaca kojima nista nije dobro. "Sta ce od toga imati Srbija? Tuzno, zalosno", itd.
Slucajno sam dosta putovao predelima oko Piskanje i Baljevca. To je ekonomski prilicno zaostao kraj, koji je u proslosti kada je u njemu radio rudnik uglja bio mnogo razvijeniji . Kako se rudnik zatvorio, na stotine radnika je otpusteno i ni oni ni njihova deca nikada nisu dobili novi posao. Eto, neka 500 do 1000 njih dobije posao u novom rudniku, to je hleb za 2500-5000 usta, uz otvaranje novih usluznih delatnosti, mozda i poste koja je zatvorena pre 20 godina, kioska za stampu, nove benzinske pumpe... Vratice se zivot tamo gde ga nije bilo poslednjih 50 godina! Eto "samo" to dragi hejteri cemo dobiti ako bude otvoren novi rudnik!

Trlababalan

pre 3 godine

Kada sve te strane kompanije prekopaju Srbiju uzduz i popreko, bice priroda lepa kao na povrsini meseca.
(trulex, 21. decembar 2020 09:51)

Ne bih ja dirao onu nasu netaknutu prirodu gde sporeti i gume vire iz reke. Da ne pokvare. Koliko licemeran moraš biti da naglasi da strane kompanije uništavaju prirodu, a mi smo 100 puta gori. Uostalom, uništiće je samo onoliko koliko to naš zakon dopušta - naš zakon, a ne njihov.

Dušan Silni

pre 3 godine

Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit, dok ce srpski radnik crnciti za crkavicu...
(Midzi, 21. decembar 2020 09:51)

Doneseš zakon o zabrani uvoza radne snage, a u isto vreme i zakon o minimalcu od 1000 evra u rudniku za običnog radnika. Prosto i jednostavno. Pa neka kopaju tako, ili nikako.

Drug

pre 3 godine

@Dusan Silni

To je dobr ideja,ali bolje bi bilo sami da osnujemo, tj. Drzava neku drzavnu firmu kupi masine opremu i da daje istu platu, plus istupanjem na trzistu zarada od rude ostaje kod nas, odnosno u drzavi. Pa nemaju samo Kanadjani masine i opremu,na dugorocnom planu kupi Drzava masine(bar to sad moze da se bira od traktora do bagera i konvejera/trake, pa vozova/vagona uskog koloseka, pa cak moze i neka druga drzavna firma nesto da proizvodi npr. odecu, hranu, obucu, rudaraku opremu, alate) sredi rudnik,opremi prostorije i iz okoline zaposli ljude kao rudare. I dobra zarada i plus puni se nas budzet za nesto drugo od te rude, ovako imali bi samo platu radnici i to je to, a sa rudom strani vlasnik radi kako mu je volja. E ovako se jaca ekonomija.

Midzi

pre 3 godine

Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit, dok ce srpski radnik crnciti za crkavicu...

Vlada

pre 3 godine

Daleko im lepa kuca, neka kopaju po Kanadi, toliko zemlje imaju tamo...ali tamo zajednica ima ozbiljnu ulogu, a ne kao ovde...
A ovde ako nemamo sopstvenu tehnologiju I ljude, bolje da ne diramo.
Uvek se setim Afrike I rudnog bogatstva..

mika

pre 3 godine

proverite koliko hektara obradivog zemljišta svake godine izgubimo zbog raznih rudnika i kojekakvih proizvodnih pogona .Budućnost nisu šrafciger firme koje nakon nekog vremena podignu sidro i odu ,već proizvodnja hrane .Država koja nema dovoljnu količinu hrane iz sopstvene proizvodnje je podložna raznoraznim ucenama...

kralj

pre 3 godine

Sto se tice prirodnog bogatstva treba da se ugledamo na Rumuniju,oni su zastitili skoro sve I nijedna strana firma ne moze da ga koristi,nisam bas siguran ali samo nesto malo rade Italijani I to vezano za sumu.

Darko

pre 3 godine

U srednjevekovnoj Srbiji dolazili su ljudi iz svih krajeva da kopaju rudu kod nas i za nas, a danas mi radimo u tuđim rudnicima na našoj zemlji za drugoga.

javamartin

pre 3 godine

Doneseš zakon o zabrani uvoza radne snage, a u isto vreme i zakon o minimalcu od 1000 evra u rudniku za običnog radnika. Prosto i jednostavno. Pa neka kopaju tako, ili nikako.
(Dušan Silni, 21. decembar 2020 10:21)

Tako treba uraditi već sada, za sve strane kompanije koje dolaze u Srbiju, zakon da plata mora biti barem 600-700 eura minimalno, što opet i za strance nije mnogo, a ne da se ljudi tek samo zapošljavaju, a u stvarnosti nemaju dovoljno ni da se prehrane, ništa mi nemamo od toga da je nezaposlenost smanjena, ako u isto vreme ljudi loše žive. Na isti način bi se odvraćali i od partijskog zapošljavanja po državnim firmama, jer bi svi pre želeli da rade u stranoj kompaniji koja daje veće plate.

Borg

pre 3 godine

---------------
Sjajna i tuzna vest u isto vreme. Super je sto su pronasli tu rudu kod nas, a nesreca je sto su je nasli stranci, koji ce i ubirati skoro sav profit...
----------------

Ne ! Stranci koji su našli će ubirati profit kao i država gde su našli , samo običan čovek neće osim svoje radne snage, imati ništa od toga .
Ako država prilikom sklapanja ugovora odredi minimum plate radnika iz kojih je sopstvena država , od na primer 1000 eura , minimum koji bi oni dali je 500 eura. Odustajanjem bi izgubili prava i država bi mogla da im otplati uloženo.
Zato će oni i pristati na 1000.
Tek tada bi Srbija imala korist od toga. Ali sve se plašim da će sopstvena država zbog svog minimalca da napravi da je cena minimalnog rada 400 eura dok će država uzimati 100. Tako će kompanija dobiti ono što je i nudila tj 500 eura .
Zato će i biti super zadovoljni . Zapravo zato su sve kompanije koje dolaze kod nas ,uvek super zadovoljne .

Duva Košava

pre 3 godine

Vrednost 2 milijarde evra. A koliki su troškovi vađenja te rude? Trošak kopanja i selektovanja, trošak plasmana, transporta, porezi, trošak zaštite okoliša i na kraju zarada. Vrednost na tržištu je jedna informacija a kad se oduzmu troškovi je zarada. Kolika je zarada od te dve milijarde?

AlCapo

pre 3 godine

Svaki dan slusamo kako smo najbolji, najnaprediji, najvredniji, najpametniji i td, a ispada da ne umemo sami ni sopstvenu rudu da iskopamo...pa ko tu koga obmanjuje?

Lav

pre 3 godine

Rudna renta 3%. Pa nije ni čudo što prečeprljaše selu Srbiju u potrazi za rudom. Ima Srbija i uranijum kod Kalne al to bre radioaktivno i ko bi to kopao. Kopali za Tita sa napravi A bombu al ništa. Prodali ste zemlju a narod pretvorili u roblje. Bogata smo zemlja al će odavde poteći prve ekološke izbeglice.

Bo

pre 3 godine

Nase najvece blago je voda. Kad to izgubimo ni sve pare ovog propalog sveta nece moci da je vrate. Moramo da pocnemo da volimo ovu zemlju na nacin kako volimo svoju kucu i sve sto imamo u njoj.

zmitjkoe

pre 3 godine

"Inače, upravo "Rio Tinto", uz tursku državnu kompaniju "Eti Maden", kontrološe čak 80 odsto svetske proizvodnje bora. Najveći deo rezervi bora, čak 75 odsto, nalazi se u Turskoj."

gde je slicna srpska drzavna kompanija?

maxy

pre 3 godine

U srednjevekovnoj Srbiji dolazili su ljudi iz svih krajeva da kopaju rudu kod nas i za nas, a danas mi radimo u tuđim rudnicima na našoj zemlji za drugoga.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Darko, 21. decembar 2020 10:03)

Naravno. Kod nas se državne firme osnivaju samo radi zapošljavanja nesposobnog partijskog kadra koji nije u stanju da vodi ni seosku prodavnicu. Da Srbija leži na čistom zlatu, garantujem da bi javno preduzeće koje bi ga kopalo iz zemlje bilo gubitaš i da bi se iz budžeta izdvajale milijarde za spas tog preduzeća.

Ivan

pre 3 godine

Šta bre pronašli...ja na fakultetu radio rad o tome...i znalo se za tu rudu da tu ima i vadila se i pre, koristila se za proizvodnju specijalnog stakla i za vatrostalno staklo....e svašta

Lokalac

pre 3 godine

Dve milijarde na dvadesetjednu godinu daje 95 miliona obrta godišnje, od toga tri odsto ide državi za rudnu rentu to jest oko 2,8 miliona.
To je ništa, a ostavit će nam uništenu i otrovanu prirodu nakon svega

tom pus

pre 3 godine

ja dam moju njivu ,,napola,,....sve on radi poseje...ubere...njemu 3 prikolice kukuruza,meni tri prikolice kukuruza,on hrani svoje svinje,ja moj prodam pa za sve pare kupim njeguški pršut....znači bolje bi se ja pogodio sa kanađanima nego država i ne bi to ništa naplatio,uradio bih to iz zadovoljstva!

Zapamtite to ime..

pre 3 godine

koliko ce otpada da napravi prerada 11 miliona tona...i gde ce taj otpad da se skladisti. Pretpostavljam da ga nece voziti za Kanadu.

brainstorm

pre 3 godine

Sreća je da imamo svašta od ruda a nesreća što ne možemo sami da je iskopamo nego dolaze stranci i beru kajmak a nama ne ostane ni surutka. Onda bolje da i nemamo to što imamo da nas ne bi magarčili.

Matori Kesa

pre 3 godine

Par komentatora predlaze da ,,Drzava,, natera strance da placaju po 1000 evra radnike ! znate li ZASTO se Ne Sme da objavi ugovor sa Fijatom ? ( da onaj ugovor zbog kojeg je nas Posteni pretio robijom onom Nepostenom )Dragi moji naivni starosedeoci - Podmazano je Gde i Koliko treba - Nama ostaje da radimo Za NIKAD VECI minimalac !

Istina živa

pre 3 godine

Nikad mi ne bismo mogli da to istražimo i otvorimo rudnik. Pokrale bi se mašine i zadužila firma pre početka rada rudnika. I posle bi se iz budžeta isplaćivale plate članovima stranke i rođacima.

tomy bgd

pre 3 godine

za ove sto bi da drzava kopa .....
Srbija je jedina zemlja na svetu gde je rudnik zlata bio u minusu i to na rekordnu cenu zlata u svetu ! Majdanpek ! a zlatare po Beogradu su im se raspale !
ili ko ne razume da prevedem na jednostavniji jezik : VELIKI SMO LOPOVI i biramo NAJVEĆE LOPOVE od svih nas da nas vode i tako 100 godina ako ne i vise .

vuk

pre 3 godine

Kraljevački Minerolog Dobrica Stojanović je devedesetih prvi detektovao mineralne pojave bora i stroncijuma na toj lokaciji. Tom novotkrivenom mineralu je hteo dati ime Srbijanit i o tome se pisalo čak i u svetskim medijima. Na žalost devedesetih je počeo nesretni rat pa su Hrvati bili protiv davanja imena Srbijanit a gospodin Dobrica Stojanović je imao i puno problema sa kolegama sa Rudarsko –geološkog fakulteta jer su navodno neki od njih došli do sličnog otkrića. Na žalost Dobrica je do same smrti ,,vodio rat,, da mu se prizna otkriće tako da je novootkriveni mineral koliko mi se čini nazvan JARANDOLIT . Ono što je poenta svega jeste da naša država nikad nije imala Zakon da kad neko u Srbiji nešto otkrije ima pravo i da ,,vuče,,izvorno pravo otkrića kroz kompaniju koja vrši eksploataciju rude. Naravno to se prenosi na članove porodice kao finansijska nadoknada kao svagde u uređenom svetu.