Aktuelno

Subota, 19.12.2020.

13:44

Srpska naučnica iz Minesote objasnila razliku između dve vrste vakcina protiv kovida 19 VIDEO

Izvor: B92

Srpska nauènica iz Minesote objasnila razliku izmeðu dve vrste vakcina protiv kovida 19 VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Dr.Karajlić

pre 3 godine

Ono sto morate da znate svi je da i DNK i RNK su nosioc genetske informacije a ako se neko igra sa onima koji se i dalje bioloski razmnozavaju trebalo bi da stave prst na celo ti koji primaju te fajzerove vakcine.

ГМ

pre 3 godine

Савремена медицина је толико напредовала, да данас немамо здравог човјека.
Све акредитовани стручњаци са дипломама, звањима и лиценцама.

Makse Duško

pre 3 godine

limitirano, draga moja: Kineska vakcina ubrizgava oslabljen COVID-19 virus, sto je nepovoljno za ljude sa slabijim imunim sistemom. Ruska vakcina koristi dva razlicita adenovirusa (Ad26 i Ad5) kao nosace DNK materijala iz COVID-19. Ni ruska ni kineska vakcina nemaju podatke o bezbednosti, te su stoga nerelevantne za ostatk sveta jer ih druge zemlje nece odobriti bez bezbednosnih podataka, iako oni takve vakcine iz nekog meni nerazumljivog razloga forsiraju na svoj narod.
(Martina, 19. decembar 2020 19:33)
Ruska vakcina je u avgustu bila na istom nivou testiranja i javnog objavljivanja podataka kao, pogodi ko... Fajzerova vakcina u proslu sredu. Dakle 4 meseca se uporno ponavlja da je ruska neproverena dok se groznicavo testiraju dve zapadne. A to sto je ruska sad vec u masovnoj primeni i primilo je 2 miliona ljudi to isto zapadne firme cute. A upravo koriscenje dva vektora je cini i bezbednijom i efektivnijom sto su i nemacki, i italijanski i virusolozi sa Oksforda sami izjavili. “Podatke o bezbednosti” pored centra Gamalej imas i na sajtu Svetske asocijacije lekara (WPA, ne WHO). I da, da ne bude zabune sto je “forsiraju na svoj narod”: Pa da im narod ne umire od covida. To govorim kao neko ko je primio Sputnik V i 22. ceka drugu dozu. Pricama o rusofilstvu i politikantstvu se tupo krije borba za sto vecom prodajom, i za ruski gas bi rekli da “nije relevantan i bezbedan” samo da mogu.

zoran

pre 3 godine

ljudi, hranite se zdravo, jedite više povrća i voća umesto mesišta, malo više barenog umesto prženog jela! batalite alkohol i cigarete, živite zdravo i neće vam biti potrebna vakcina ni Ruska ni Američka niti bilo koja!! Evo ja radim u bolnici već 21 godinu i živim zdravo. A da ne otvaram sad temu farmako mafije koja je najjača na planeti trenutno....... Razmišljajte svojom glavom

M

pre 3 godine

...to Samo mogu da napisem za ove superpametne promotere i branioce vakcina. Prvo da Imate imali pameti znali bi Ste da u Srbiji postoji akredaticiono telo Koje Mora da potvrdi sigurnost vakcine, i na osnovu Toga za svako nezeljeno dejstvo Mora da odgovara Firma proizvodjac. Ukoliko nasa vlada preusmeri odgovornost na sebe, znajte da te vakcine nisu sigurne. Nije u vakcinama zdravlje vec u nacinu zivota

lignjoslav

pre 3 godine

pfizer....???
starijoj populaciji dati njihovu vakcinu jer dokazano je da ce svaki deka a posebno baka reci da od svih nabrojanih Pfizer je jedini unapredio njihove zivote....ma sta unapredio, preporodio.
Deci bi dao Dzonson i Dzonsonovu jer su oni najvise zasluzni dacije kupanje prode bez suza.

Mi stednje dobi mozemo ovu oksfordaku, nama je i 60% zastite ok.

Rusku i Kinesku samo elitnim jedinicama VS i Zandarmeriji.
Oni iznova i iznova moraju da dokazuju hrabrost.

Arch Enemy

pre 3 godine

Neko ovdje reče da je većina obrazovanih,pametnih, pristojnih i prirodno lijepih žena kao ova otišla iz Srbije i u pravu je, ostale turbo-narodnjačke provincijalke kojima je žena od sultana i srpska majka škola, uzor i vodič u budućnost zadrugarstva i uparivanja!

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

sve vakcine su plod genetskog inzenjeringa ... muljanje sa rnk i kalemljenje na nesto drugo ... i za amriku ok tamo je gmodozvoljen, ali interesentno kako eu ne upozorava svoje gradjane?

5GVacchip

pre 3 godine

Mene zanima jedno... kakav će mi biti prijem 5G signala nakon primljene RNK vakcine? Dosadilo mi da nosim maske sa antenicama.

WWIII

pre 3 godine

Indoktrinacija level pro. Za nekoliko godina ispran mozak, za nju (njih), svijet postoji od LA do Londona, ostalo je budjav lebac. Smijesni ste ameri sa svim ovim janjicarima, narocito porijeklom sa brdovitog Balkana. Rusi, Francuzi, Kinezi,... isto imaju vakcine, znate li ameri/janjicari, vakcine malo bolje od vasih, buducnost ce pokazati a i sadasnjost to pokazuje. Sretno doktorice i nemoj nikad da se vracas, molim te.

pa ovo nije avokado

pre 3 godine

@Goran Ne bih se slozio da je pravljenje vakcina za nove viruse tako jednostavno. Nisam nesto strucan ali zasto onda ne postoji vakcina za HIV?

nn

pre 3 godine

Sve prirodno lepe i pametne otisle iz Srbije! Meni samo ostale ove rijaliti zene od sultana!
(normalan decko, 19. decembar 2020 16:17)

Ne moras preterivati ako nemas zensku. Naici ces na neku pre ili kasnije.

Milan

pre 3 godine

Pošto su naše institucije "navrat nanos " odobrile Fajzerovu vakcinu na osnovu par papira-dokumentacije sada pošto je u USA odobrena i vakcina Moderne možemo da i nju odobrimo pošto se čuva na višoj temperaturi od -20C . Rusku bi trebalo odbaciti jer se čuva na normalnoj temperaturi i plus je jeftina.

Goran

pre 3 godine

Zanemarljiva je razlika u brzini kojom su se pojavile vakcine. I jedna i druga su napravljene za nekoliko dana i onda su testirane oko 9 meseci.
(Aca, 19. decembar 2020 16:17)

Zato što je ideja i pravljenje vakcine jako jednostavno, jer tehnologija postoji. Čim je virus mapiran odmah može da se projektuje RNK koja proizvodi karakterističan protein, ili slično kod tradicionalnih da se kalemi na adenoviruse.

оће то

pre 3 godine

@Ovo je prekomplikovano za jednog srbina, ako nema cipa i nije kodiran da steti pravoslavnom genu onda nije zanimljivo za raspravu. Vatikan,Gejts,Zapad EU,Nato se ne spiminje u pripremi vakcine..dosadno bre koga sad srbin da psuje i baca kletve??
(Lala, 19. decembar 2020 18:55)
Ништа, ти онда веруј да је у питању вирус са пијаце из Вухана, када је гладни пијачни продавац појео супицу од шишмиша, и да здрави људи падају ко покошени по улицама.

Goran

pre 3 godine

podseca me ovo sve na onaj film I am legend, gde Su otkrili lek protiv raka bez ikakvih nus pojava pa onda ljudi pocese da mutiraju ...
(trtemrtet, 19. decembar 2020 16:18)

Da, evo sad će i zombiji okolo.
A možda i sam virus mutira u resident evil ili World War Z stilu? Ili ima jedan film 24 dana...

Dule

pre 3 godine

Расписао се човек на основу нечега што није добро прочитао.
Нигде, колико ја видим, није речено да је руска вакцина небезбедна, него да нису пружени подаци о безбедности [..]
(читаш ли ти Војо, 19. decembar 2020 21:36)

A sta li ti citas, druze?

Rusi i Kinezi su objavili detaljno podatke o bezbednosti i efikasnosti vakcine. Nisu objavili u pocetku, ali do sada su vec objavili 100 puta sve, i redovno salju "update". Bukvalno sirite vesti od leta. Jedna od mana je sto moras da im verujes na rec, ali to isto vazi za Fajzera i Modernu. Nije da postoje nezavisne studije koje sje sprovela treca strana za bilo koju od njih.


Sputnjik V vakcina je za sad prodata u milijardu doza, ovo su zemlje koje su je kupile (primeti da je Izrael na tom spisku, jel' to znaci da su oni sad neki veliki Rusofili?)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4c/Sputnik_V_countries.svg/2560px-Sputnik_V_countries.svg.png

Mnoge od ovih zemalja su pored ruskih, kupili i americke i kineske vakcine, i pritom razvijau svoje, samo da bi zastitili dovoljan broj ljudi, ali bitno je da se mi pravimo pametni i da kao mozemo da biramo.

Ервин

pre 3 godine

Иза америчке вакцине стоји амерички капитал, НАТО, ЕУ а можда и сам ватикан! А иза Руске знање, искуство, квалитет, трациција и оно највжније: реч часног човека и државника Путина. Мени је то довољно да знам да је управо руска вакцина најбоља на свету.

b

pre 3 godine

Bravo Martina! Mlada, lepa, pametna, stalozena i uspešna. I pomaže objašnjenjima!
(polupripitomljeni texasanin, 19. decembar 2020 18:57)

Ti lepo oblepi sobu posterima lepih zena i nema frke

читаш ли ти Војо

pre 3 godine

на основу чега Ви можете да кажете да руска и кинеска вакцина нису безбедне по кориснике исте?

Ви фаворизујете америчке вакцине из неког разлога, док за друге кажете да су релевантне и небезбедне.
(VOJiN, 19. decembar 2020 20:54)
----------------------------------------

Расписао се човек на основу нечега што није добро прочитао. Нигде, колико ја видим, није речено да је руска вакцина небезбедна, него да нису пружени подаци о безбедности. С тога, ова особа под именом Мартина (да ли је иста Мартина или нека друга, небитно), итекако долази да исправног закључка да је таква вакцина нерелевантна.

Dule

pre 3 godine

Ne znaš jer nikad neće priznati ali bez AI ovo ne bi bilo rešeno ovako brzo, a neće ni reći. :/
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (466453, 19. decembar 2020 18:20)

Oblast je bliska AI, ali je vrlo verovatno da su mogli da obave ogroman broj simulacija na kompjuterima koji im ne bi bili dostupni da nije bilo pandemije, ali ne verujem da je "AI"/Mašinsko učenje bilo toliko presudno. Možda grešim.

Mašinsko Učenje je super za ranu dijagnostiku, i to radi preciznije i jeftinije nego ljudi.

Na primer, uspešno dijagnostikuje rak u ranoj fazi dosta pre ljudskih lekara, i sa manje invanzvnim procedurama (npr. bez biopsije) što povećava šansu ljudima da prežive, pogotovo u delovima sveta gde medicina nije na zapadnom nivou, ali nisam siguran koliko se tačno koristi u nalaženju novih lekova i vakcina (bar u ovom trenutku).

VOJiN

pre 3 godine

@Martina
на основу чега Ви можете да кажете да руска и кинеска вакцина нису безбедне по кориснике исте? Да ли сте је можда испитивали па сте утврдили на основу добијених података да су оне потпуне бескорисне или пак овде износите паушалне податке, које сте прочитали на многим поталима који пишу највише против руске вакцине?

Ви фаворизујете америчке вакцине из неког разлога, док за друге кажете да су релевантне и небезбедне. Тако један научник не прича, поготово јер немате податке ни о једној од те две вакцине.

Такође кажете да они ипак вакцинишу своје становништо иако оне нису по вашим речима безбене?! По овом вашем коментару испада да они свесно убијај усвој народ небезбедним вакцинама, јер они тако хоће.

И Енглези развијају у Оксвордду са компанијом Астра Зенека сличну вакцину као и Руси, чак шта више раде заједно са њима да унапреде своју вакцину засновану на ДНК, а не на РНК технологији. Сада ми није јасно зашто и Енглези развијају инферирону вакцину на прастарој технологији, а нису прихватили јефтину и брзу производњу на РНК технологији. Има доста нелогичнсоти, а познавајући Енглезе не раде они то без разлога, па макар био и логистички.

И за сам крај, пре ове године америчка агенција за лекове и храни није хтела уопште да одобри овакав начин производње вакцина РНК, а сада одједном попуштају и дозвољавају овакав начин производње. Како одједно да она псотаје безбедна, а пре тога није била?

Mika

pre 3 godine

Ovu devojku već nekoliko puta predstavljate kao "naučnicu". Pre bi se reklo da je ona "naučnica u pokušaju" obzirom da još nema doktorat i ima samo jedan objavljen rad kao prvi autor. Dug je put da neko postane pravi naučnik sa značajnim brojem publikacija i ugledom u svetu u nekoj oblasti. Želeo bih da ona ipak uspešan postane član naučne zajednice.

Bo

pre 3 godine

Javi se kad diplomiras....
(inat, 19. decembar 2020 15:31)

Ona je diplomirala pre minimum 5 godina, sto vrlo lako mozes da zakljucis na osnovu cinjenice da je na petoj godini doktorata. Usput, radi doktorat u mozda najboljoj klinici na svetu. Mozda ti da se javis kad naucis da citas...

Martina

pre 3 godine

@limitirano, draga moja: Kineska vakcina ubrizgava oslabljen COVID-19 virus, sto je nepovoljno za ljude sa slabijim imunim sistemom. Ruska vakcina koristi dva razlicita adenovirusa (Ad26 i Ad5) kao nosace DNK materijala iz COVID-19. Ni ruska ni kineska vakcina nemaju podatke o bezbednosti, te su stoga nerelevantne za ostatk sveta jer ih druge zemlje nece odobriti bez bezbednosnih podataka, iako oni takve vakcine iz nekog meni nerazumljivog razloga forsiraju na svoj narod.

466453

pre 3 godine

"Na tako brz pronalazak vakcina protiv koronavirusa uticala je, kako smatra mlada naučnica, pandemija širokih i dubokih razmera i mnogo jednostavnija proizvidnja kod RNK...."

Ne znaš jer nikad neće priznati ali bez AI ovo ne bi bilo rešeno ovako brzo, a neće ni reći. :/

i miris i ukus

pre 3 godine

A zasto nije objasnila rusku i kinesku?

(limitirano, draga moja, 19. decembar 2020 17:36)
------------------------------------------------------------

Mozda zato sto, za razliku od velike vecine mudraca, vas koji se skolujete na YT, ne zeli da prica o necemu sto ne zna. Po tome nije tipicna Srpkinja, jer kad je Srbina neznanje o necemu sprecalo istog da prica nasiroko i naveliko.

Lala

pre 3 godine

Ovo je prekomplikovano za jednog srbina, ako nema cipa i nije kodiran da steti pravoslavnom genu onda nije zanimljivo za raspravu. Vatikan,Gejts,Zapad EU,Nato se ne spiminje u pripremi vakcine..dosadno bre koga sad srbin da psuje i baca kletve??

vir

pre 3 godine

“Остала ми још два испита...” - рече Диклић Бати Стојковићу у филму Живка Николића по потапању, уместо исушивању језера...

limitirano, draga moja

pre 3 godine

A zasto nije objasnila rusku i kinesku?
Objasnjava vakcinu Astra Zenike koja je neupotrebljiva i cak, ako je verovati Rusima, nudi saradnju Rusima... a ne pominje dve vakcine koje se vec koriste poput ruske i kineske.
Ja znam da je politicka podobnost (pre 20 godina sam se nadao da cu ovaj termin prestati da koristim u preostalom delu svog zivota) bitna u svetu danas, ali ako pokusavas da nastupis kao strucnjak onda gledaj da das sveobuhvatno i strucno misljenje, a ne ono koje ograniceno bilo kakvim predrasudama.

Martina

pre 3 godine

@Opus: Na molekularnom nivou DNK vakcina sadrzi genetsku informaciju za Spike protein kodiranu u obliku dvostrukog lanca DNK koji prvo treba da se prevede u jednostruki lanac RNK i na kraju u protein.

Kod RNK vakcine ista genetska informacija je kodirana od strane jednostrukog lanca RNK koji se direktno prevodi u protein.

Kodiranje genetske informacije je slicno i u oba slucaja se koriste nizovi od 4 razlicite baze koje formiraju lanac i u zavisnosti od redosleda, te baze kodiraju razlicite informacije, kao sto koristeci cetiri razlicita slova mozete da sastavite mnogo razlicitih reci i u zavisnosti od kombinacije tih reci mozete da sastavite recenice sa razlicitim smislom. Tri baze su identicne izmedju DNK i RNK dok se jedna baza strukturno vrlo malo razlikuje, ali ima isto “znacenje” kada se genetska informacija ocitava (kao sto recimo rec “lepo” na srpskom i “lipo” na dalmatinskom hrvatskom imaju jedno razlicito slovo koje ne menja znacenje reci).

Prva DNK vakcina koja je odobrena za upotrebu je bila Zika vakcina 2016 godine, tako da je i ta tehnologija prilicno nova. Razlog koji ja vidim zasto je Astra Zeneca “kasnila” (pri cemu govorimo o nekoliko nedelja, sto je zanemarljiva razlika) jeste sto su testirali dve razlicite doze. Prva doza je imala efikasnost 62%, a druga 90%, I odlucili su da efikasnost druge doze potvrde na vecem broju dobrovoljaca jer je prvi test uradjen na samo oko 1.500 ljudi (za poredjenje Pfizer je testirao 40.000, a Moderna 30.000 ljudi)

Aca

pre 3 godine

Zanemarljiva je razlika u brzini kojom su se pojavile vakcine. I jedna i druga su napravljene za nekoliko dana i onda su testirane oko 9 meseci.

trtemrtet

pre 3 godine

podseca me ovo sve na onaj film I am legend, gde Su otkrili lek protiv raka bez ikakvih nus pojava pa onda ljudi pocese da mutiraju ...

Vule

pre 3 godine

Prvi kontigent od skoro pet hiljada doza je predviđen za zamorčiće u staračkim domovima.

PS: Znamo ko je rekao da će se vakcinisati prvi u Srbiji...Da ga ne imenujem.

Opus

pre 3 godine

Hvala na objašnjenju. Dva pod-pitanja. 1. Koja je razlika između DNK i RNK na molekulskom nivou? 2. Zašto su RNK Kovid vakcine prve na marketu, ako se DNK vakcine proizvode vec 100 godina?

Bo

pre 3 godine

Javi se kad diplomiras....
(inat, 19. decembar 2020 15:31)

Ona je diplomirala pre minimum 5 godina, sto vrlo lako mozes da zakljucis na osnovu cinjenice da je na petoj godini doktorata. Usput, radi doktorat u mozda najboljoj klinici na svetu. Mozda ti da se javis kad naucis da citas...

Martina

pre 3 godine

@Opus: Na molekularnom nivou DNK vakcina sadrzi genetsku informaciju za Spike protein kodiranu u obliku dvostrukog lanca DNK koji prvo treba da se prevede u jednostruki lanac RNK i na kraju u protein.

Kod RNK vakcine ista genetska informacija je kodirana od strane jednostrukog lanca RNK koji se direktno prevodi u protein.

Kodiranje genetske informacije je slicno i u oba slucaja se koriste nizovi od 4 razlicite baze koje formiraju lanac i u zavisnosti od redosleda, te baze kodiraju razlicite informacije, kao sto koristeci cetiri razlicita slova mozete da sastavite mnogo razlicitih reci i u zavisnosti od kombinacije tih reci mozete da sastavite recenice sa razlicitim smislom. Tri baze su identicne izmedju DNK i RNK dok se jedna baza strukturno vrlo malo razlikuje, ali ima isto “znacenje” kada se genetska informacija ocitava (kao sto recimo rec “lepo” na srpskom i “lipo” na dalmatinskom hrvatskom imaju jedno razlicito slovo koje ne menja znacenje reci).

Prva DNK vakcina koja je odobrena za upotrebu je bila Zika vakcina 2016 godine, tako da je i ta tehnologija prilicno nova. Razlog koji ja vidim zasto je Astra Zeneca “kasnila” (pri cemu govorimo o nekoliko nedelja, sto je zanemarljiva razlika) jeste sto su testirali dve razlicite doze. Prva doza je imala efikasnost 62%, a druga 90%, I odlucili su da efikasnost druge doze potvrde na vecem broju dobrovoljaca jer je prvi test uradjen na samo oko 1.500 ljudi (za poredjenje Pfizer je testirao 40.000, a Moderna 30.000 ljudi)

Opus

pre 3 godine

Hvala na objašnjenju. Dva pod-pitanja. 1. Koja je razlika između DNK i RNK na molekulskom nivou? 2. Zašto su RNK Kovid vakcine prve na marketu, ako se DNK vakcine proizvode vec 100 godina?

i miris i ukus

pre 3 godine

A zasto nije objasnila rusku i kinesku?

(limitirano, draga moja, 19. decembar 2020 17:36)
------------------------------------------------------------

Mozda zato sto, za razliku od velike vecine mudraca, vas koji se skolujete na YT, ne zeli da prica o necemu sto ne zna. Po tome nije tipicna Srpkinja, jer kad je Srbina neznanje o necemu sprecalo istog da prica nasiroko i naveliko.

vir

pre 3 godine

“Остала ми још два испита...” - рече Диклић Бати Стојковићу у филму Живка Николића по потапању, уместо исушивању језера...

Lala

pre 3 godine

Ovo je prekomplikovano za jednog srbina, ako nema cipa i nije kodiran da steti pravoslavnom genu onda nije zanimljivo za raspravu. Vatikan,Gejts,Zapad EU,Nato se ne spiminje u pripremi vakcine..dosadno bre koga sad srbin da psuje i baca kletve??

Mika

pre 3 godine

Ovu devojku već nekoliko puta predstavljate kao "naučnicu". Pre bi se reklo da je ona "naučnica u pokušaju" obzirom da još nema doktorat i ima samo jedan objavljen rad kao prvi autor. Dug je put da neko postane pravi naučnik sa značajnim brojem publikacija i ugledom u svetu u nekoj oblasti. Želeo bih da ona ipak uspešan postane član naučne zajednice.

Martina

pre 3 godine

@limitirano, draga moja: Kineska vakcina ubrizgava oslabljen COVID-19 virus, sto je nepovoljno za ljude sa slabijim imunim sistemom. Ruska vakcina koristi dva razlicita adenovirusa (Ad26 i Ad5) kao nosace DNK materijala iz COVID-19. Ni ruska ni kineska vakcina nemaju podatke o bezbednosti, te su stoga nerelevantne za ostatk sveta jer ih druge zemlje nece odobriti bez bezbednosnih podataka, iako oni takve vakcine iz nekog meni nerazumljivog razloga forsiraju na svoj narod.

limitirano, draga moja

pre 3 godine

A zasto nije objasnila rusku i kinesku?
Objasnjava vakcinu Astra Zenike koja je neupotrebljiva i cak, ako je verovati Rusima, nudi saradnju Rusima... a ne pominje dve vakcine koje se vec koriste poput ruske i kineske.
Ja znam da je politicka podobnost (pre 20 godina sam se nadao da cu ovaj termin prestati da koristim u preostalom delu svog zivota) bitna u svetu danas, ali ako pokusavas da nastupis kao strucnjak onda gledaj da das sveobuhvatno i strucno misljenje, a ne ono koje ograniceno bilo kakvim predrasudama.

VOJiN

pre 3 godine

@Martina
на основу чега Ви можете да кажете да руска и кинеска вакцина нису безбедне по кориснике исте? Да ли сте је можда испитивали па сте утврдили на основу добијених података да су оне потпуне бескорисне или пак овде износите паушалне податке, које сте прочитали на многим поталима који пишу највише против руске вакцине?

Ви фаворизујете америчке вакцине из неког разлога, док за друге кажете да су релевантне и небезбедне. Тако један научник не прича, поготово јер немате податке ни о једној од те две вакцине.

Такође кажете да они ипак вакцинишу своје становништо иако оне нису по вашим речима безбене?! По овом вашем коментару испада да они свесно убијај усвој народ небезбедним вакцинама, јер они тако хоће.

И Енглези развијају у Оксвордду са компанијом Астра Зенека сличну вакцину као и Руси, чак шта више раде заједно са њима да унапреде своју вакцину засновану на ДНК, а не на РНК технологији. Сада ми није јасно зашто и Енглези развијају инферирону вакцину на прастарој технологији, а нису прихватили јефтину и брзу производњу на РНК технологији. Има доста нелогичнсоти, а познавајући Енглезе не раде они то без разлога, па макар био и логистички.

И за сам крај, пре ове године америчка агенција за лекове и храни није хтела уопште да одобри овакав начин производње вакцина РНК, а сада одједном попуштају и дозвољавају овакав начин производње. Како одједно да она псотаје безбедна, а пре тога није била?

читаш ли ти Војо

pre 3 godine

на основу чега Ви можете да кажете да руска и кинеска вакцина нису безбедне по кориснике исте?

Ви фаворизујете америчке вакцине из неког разлога, док за друге кажете да су релевантне и небезбедне.
(VOJiN, 19. decembar 2020 20:54)
----------------------------------------

Расписао се човек на основу нечега што није добро прочитао. Нигде, колико ја видим, није речено да је руска вакцина небезбедна, него да нису пружени подаци о безбедности. С тога, ова особа под именом Мартина (да ли је иста Мартина или нека друга, небитно), итекако долази да исправног закључка да је таква вакцина нерелевантна.

Vule

pre 3 godine

Prvi kontigent od skoro pet hiljada doza je predviđen za zamorčiće u staračkim domovima.

PS: Znamo ko je rekao da će se vakcinisati prvi u Srbiji...Da ga ne imenujem.

Aca

pre 3 godine

Zanemarljiva je razlika u brzini kojom su se pojavile vakcine. I jedna i druga su napravljene za nekoliko dana i onda su testirane oko 9 meseci.

Goran

pre 3 godine

podseca me ovo sve na onaj film I am legend, gde Su otkrili lek protiv raka bez ikakvih nus pojava pa onda ljudi pocese da mutiraju ...
(trtemrtet, 19. decembar 2020 16:18)

Da, evo sad će i zombiji okolo.
A možda i sam virus mutira u resident evil ili World War Z stilu? Ili ima jedan film 24 dana...

nn

pre 3 godine

Sve prirodno lepe i pametne otisle iz Srbije! Meni samo ostale ove rijaliti zene od sultana!
(normalan decko, 19. decembar 2020 16:17)

Ne moras preterivati ako nemas zensku. Naici ces na neku pre ili kasnije.

b

pre 3 godine

Bravo Martina! Mlada, lepa, pametna, stalozena i uspešna. I pomaže objašnjenjima!
(polupripitomljeni texasanin, 19. decembar 2020 18:57)

Ti lepo oblepi sobu posterima lepih zena i nema frke

Goran

pre 3 godine

Zanemarljiva je razlika u brzini kojom su se pojavile vakcine. I jedna i druga su napravljene za nekoliko dana i onda su testirane oko 9 meseci.
(Aca, 19. decembar 2020 16:17)

Zato što je ideja i pravljenje vakcine jako jednostavno, jer tehnologija postoji. Čim je virus mapiran odmah može da se projektuje RNK koja proizvodi karakterističan protein, ili slično kod tradicionalnih da se kalemi na adenoviruse.

оће то

pre 3 godine

@Ovo je prekomplikovano za jednog srbina, ako nema cipa i nije kodiran da steti pravoslavnom genu onda nije zanimljivo za raspravu. Vatikan,Gejts,Zapad EU,Nato se ne spiminje u pripremi vakcine..dosadno bre koga sad srbin da psuje i baca kletve??
(Lala, 19. decembar 2020 18:55)
Ништа, ти онда веруј да је у питању вирус са пијаце из Вухана, када је гладни пијачни продавац појео супицу од шишмиша, и да здрави људи падају ко покошени по улицама.

Ервин

pre 3 godine

Иза америчке вакцине стоји амерички капитал, НАТО, ЕУ а можда и сам ватикан! А иза Руске знање, искуство, квалитет, трациција и оно највжније: реч часног човека и државника Путина. Мени је то довољно да знам да је управо руска вакцина најбоља на свету.

trtemrtet

pre 3 godine

podseca me ovo sve na onaj film I am legend, gde Su otkrili lek protiv raka bez ikakvih nus pojava pa onda ljudi pocese da mutiraju ...

Milan

pre 3 godine

Pošto su naše institucije "navrat nanos " odobrile Fajzerovu vakcinu na osnovu par papira-dokumentacije sada pošto je u USA odobrena i vakcina Moderne možemo da i nju odobrimo pošto se čuva na višoj temperaturi od -20C . Rusku bi trebalo odbaciti jer se čuva na normalnoj temperaturi i plus je jeftina.

Dule

pre 3 godine

Ne znaš jer nikad neće priznati ali bez AI ovo ne bi bilo rešeno ovako brzo, a neće ni reći. :/
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (466453, 19. decembar 2020 18:20)

Oblast je bliska AI, ali je vrlo verovatno da su mogli da obave ogroman broj simulacija na kompjuterima koji im ne bi bili dostupni da nije bilo pandemije, ali ne verujem da je "AI"/Mašinsko učenje bilo toliko presudno. Možda grešim.

Mašinsko Učenje je super za ranu dijagnostiku, i to radi preciznije i jeftinije nego ljudi.

Na primer, uspešno dijagnostikuje rak u ranoj fazi dosta pre ljudskih lekara, i sa manje invanzvnim procedurama (npr. bez biopsije) što povećava šansu ljudima da prežive, pogotovo u delovima sveta gde medicina nije na zapadnom nivou, ali nisam siguran koliko se tačno koristi u nalaženju novih lekova i vakcina (bar u ovom trenutku).

Dule

pre 3 godine

Расписао се човек на основу нечега што није добро прочитао.
Нигде, колико ја видим, није речено да је руска вакцина небезбедна, него да нису пружени подаци о безбедности [..]
(читаш ли ти Војо, 19. decembar 2020 21:36)

A sta li ti citas, druze?

Rusi i Kinezi su objavili detaljno podatke o bezbednosti i efikasnosti vakcine. Nisu objavili u pocetku, ali do sada su vec objavili 100 puta sve, i redovno salju "update". Bukvalno sirite vesti od leta. Jedna od mana je sto moras da im verujes na rec, ali to isto vazi za Fajzera i Modernu. Nije da postoje nezavisne studije koje sje sprovela treca strana za bilo koju od njih.


Sputnjik V vakcina je za sad prodata u milijardu doza, ovo su zemlje koje su je kupile (primeti da je Izrael na tom spisku, jel' to znaci da su oni sad neki veliki Rusofili?)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4c/Sputnik_V_countries.svg/2560px-Sputnik_V_countries.svg.png

Mnoge od ovih zemalja su pored ruskih, kupili i americke i kineske vakcine, i pritom razvijau svoje, samo da bi zastitili dovoljan broj ljudi, ali bitno je da se mi pravimo pametni i da kao mozemo da biramo.

466453

pre 3 godine

"Na tako brz pronalazak vakcina protiv koronavirusa uticala je, kako smatra mlada naučnica, pandemija širokih i dubokih razmera i mnogo jednostavnija proizvidnja kod RNK...."

Ne znaš jer nikad neće priznati ali bez AI ovo ne bi bilo rešeno ovako brzo, a neće ni reći. :/

ГМ

pre 3 godine

Савремена медицина је толико напредовала, да данас немамо здравог човјека.
Све акредитовани стручњаци са дипломама, звањима и лиценцама.

Arch Enemy

pre 3 godine

Neko ovdje reče da je većina obrazovanih,pametnih, pristojnih i prirodno lijepih žena kao ova otišla iz Srbije i u pravu je, ostale turbo-narodnjačke provincijalke kojima je žena od sultana i srpska majka škola, uzor i vodič u budućnost zadrugarstva i uparivanja!

Makse Duško

pre 3 godine

limitirano, draga moja: Kineska vakcina ubrizgava oslabljen COVID-19 virus, sto je nepovoljno za ljude sa slabijim imunim sistemom. Ruska vakcina koristi dva razlicita adenovirusa (Ad26 i Ad5) kao nosace DNK materijala iz COVID-19. Ni ruska ni kineska vakcina nemaju podatke o bezbednosti, te su stoga nerelevantne za ostatk sveta jer ih druge zemlje nece odobriti bez bezbednosnih podataka, iako oni takve vakcine iz nekog meni nerazumljivog razloga forsiraju na svoj narod.
(Martina, 19. decembar 2020 19:33)
Ruska vakcina je u avgustu bila na istom nivou testiranja i javnog objavljivanja podataka kao, pogodi ko... Fajzerova vakcina u proslu sredu. Dakle 4 meseca se uporno ponavlja da je ruska neproverena dok se groznicavo testiraju dve zapadne. A to sto je ruska sad vec u masovnoj primeni i primilo je 2 miliona ljudi to isto zapadne firme cute. A upravo koriscenje dva vektora je cini i bezbednijom i efektivnijom sto su i nemacki, i italijanski i virusolozi sa Oksforda sami izjavili. “Podatke o bezbednosti” pored centra Gamalej imas i na sajtu Svetske asocijacije lekara (WPA, ne WHO). I da, da ne bude zabune sto je “forsiraju na svoj narod”: Pa da im narod ne umire od covida. To govorim kao neko ko je primio Sputnik V i 22. ceka drugu dozu. Pricama o rusofilstvu i politikantstvu se tupo krije borba za sto vecom prodajom, i za ruski gas bi rekli da “nije relevantan i bezbedan” samo da mogu.

5GVacchip

pre 3 godine

Mene zanima jedno... kakav će mi biti prijem 5G signala nakon primljene RNK vakcine? Dosadilo mi da nosim maske sa antenicama.

M

pre 3 godine

...to Samo mogu da napisem za ove superpametne promotere i branioce vakcina. Prvo da Imate imali pameti znali bi Ste da u Srbiji postoji akredaticiono telo Koje Mora da potvrdi sigurnost vakcine, i na osnovu Toga za svako nezeljeno dejstvo Mora da odgovara Firma proizvodjac. Ukoliko nasa vlada preusmeri odgovornost na sebe, znajte da te vakcine nisu sigurne. Nije u vakcinama zdravlje vec u nacinu zivota

lignjoslav

pre 3 godine

pfizer....???
starijoj populaciji dati njihovu vakcinu jer dokazano je da ce svaki deka a posebno baka reci da od svih nabrojanih Pfizer je jedini unapredio njihove zivote....ma sta unapredio, preporodio.
Deci bi dao Dzonson i Dzonsonovu jer su oni najvise zasluzni dacije kupanje prode bez suza.

Mi stednje dobi mozemo ovu oksfordaku, nama je i 60% zastite ok.

Rusku i Kinesku samo elitnim jedinicama VS i Zandarmeriji.
Oni iznova i iznova moraju da dokazuju hrabrost.

zoran

pre 3 godine

ljudi, hranite se zdravo, jedite više povrća i voća umesto mesišta, malo više barenog umesto prženog jela! batalite alkohol i cigarete, živite zdravo i neće vam biti potrebna vakcina ni Ruska ni Američka niti bilo koja!! Evo ja radim u bolnici već 21 godinu i živim zdravo. A da ne otvaram sad temu farmako mafije koja je najjača na planeti trenutno....... Razmišljajte svojom glavom

Dr.Karajlić

pre 3 godine

Ono sto morate da znate svi je da i DNK i RNK su nosioc genetske informacije a ako se neko igra sa onima koji se i dalje bioloski razmnozavaju trebalo bi da stave prst na celo ti koji primaju te fajzerove vakcine.

pa ovo nije avokado

pre 3 godine

@Goran Ne bih se slozio da je pravljenje vakcina za nove viruse tako jednostavno. Nisam nesto strucan ali zasto onda ne postoji vakcina za HIV?

WWIII

pre 3 godine

Indoktrinacija level pro. Za nekoliko godina ispran mozak, za nju (njih), svijet postoji od LA do Londona, ostalo je budjav lebac. Smijesni ste ameri sa svim ovim janjicarima, narocito porijeklom sa brdovitog Balkana. Rusi, Francuzi, Kinezi,... isto imaju vakcine, znate li ameri/janjicari, vakcine malo bolje od vasih, buducnost ce pokazati a i sadasnjost to pokazuje. Sretno doktorice i nemoj nikad da se vracas, molim te.

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

sve vakcine su plod genetskog inzenjeringa ... muljanje sa rnk i kalemljenje na nesto drugo ... i za amriku ok tamo je gmodozvoljen, ali interesentno kako eu ne upozorava svoje gradjane?

Mika

pre 3 godine

Ovu devojku već nekoliko puta predstavljate kao "naučnicu". Pre bi se reklo da je ona "naučnica u pokušaju" obzirom da još nema doktorat i ima samo jedan objavljen rad kao prvi autor. Dug je put da neko postane pravi naučnik sa značajnim brojem publikacija i ugledom u svetu u nekoj oblasti. Želeo bih da ona ipak uspešan postane član naučne zajednice.

Ервин

pre 3 godine

Иза америчке вакцине стоји амерички капитал, НАТО, ЕУ а можда и сам ватикан! А иза Руске знање, искуство, квалитет, трациција и оно највжније: реч часног човека и државника Путина. Мени је то довољно да знам да је управо руска вакцина најбоља на свету.

оће то

pre 3 godine

@Ovo je prekomplikovano za jednog srbina, ako nema cipa i nije kodiran da steti pravoslavnom genu onda nije zanimljivo za raspravu. Vatikan,Gejts,Zapad EU,Nato se ne spiminje u pripremi vakcine..dosadno bre koga sad srbin da psuje i baca kletve??
(Lala, 19. decembar 2020 18:55)
Ништа, ти онда веруј да је у питању вирус са пијаце из Вухана, када је гладни пијачни продавац појео супицу од шишмиша, и да здрави људи падају ко покошени по улицама.

trtemrtet

pre 3 godine

podseca me ovo sve na onaj film I am legend, gde Su otkrili lek protiv raka bez ikakvih nus pojava pa onda ljudi pocese da mutiraju ...

limitirano, draga moja

pre 3 godine

A zasto nije objasnila rusku i kinesku?
Objasnjava vakcinu Astra Zenike koja je neupotrebljiva i cak, ako je verovati Rusima, nudi saradnju Rusima... a ne pominje dve vakcine koje se vec koriste poput ruske i kineske.
Ja znam da je politicka podobnost (pre 20 godina sam se nadao da cu ovaj termin prestati da koristim u preostalom delu svog zivota) bitna u svetu danas, ali ako pokusavas da nastupis kao strucnjak onda gledaj da das sveobuhvatno i strucno misljenje, a ne ono koje ograniceno bilo kakvim predrasudama.

VOJiN

pre 3 godine

@Martina
на основу чега Ви можете да кажете да руска и кинеска вакцина нису безбедне по кориснике исте? Да ли сте је можда испитивали па сте утврдили на основу добијених података да су оне потпуне бескорисне или пак овде износите паушалне податке, које сте прочитали на многим поталима који пишу највише против руске вакцине?

Ви фаворизујете америчке вакцине из неког разлога, док за друге кажете да су релевантне и небезбедне. Тако један научник не прича, поготово јер немате податке ни о једној од те две вакцине.

Такође кажете да они ипак вакцинишу своје становништо иако оне нису по вашим речима безбене?! По овом вашем коментару испада да они свесно убијај усвој народ небезбедним вакцинама, јер они тако хоће.

И Енглези развијају у Оксвордду са компанијом Астра Зенека сличну вакцину као и Руси, чак шта више раде заједно са њима да унапреде своју вакцину засновану на ДНК, а не на РНК технологији. Сада ми није јасно зашто и Енглези развијају инферирону вакцину на прастарој технологији, а нису прихватили јефтину и брзу производњу на РНК технологији. Има доста нелогичнсоти, а познавајући Енглезе не раде они то без разлога, па макар био и логистички.

И за сам крај, пре ове године америчка агенција за лекове и храни није хтела уопште да одобри овакав начин производње вакцина РНК, а сада одједном попуштају и дозвољавају овакав начин производње. Како одједно да она псотаје безбедна, а пре тога није била?

Opus

pre 3 godine

Hvala na objašnjenju. Dva pod-pitanja. 1. Koja je razlika između DNK i RNK na molekulskom nivou? 2. Zašto su RNK Kovid vakcine prve na marketu, ako se DNK vakcine proizvode vec 100 godina?

vir

pre 3 godine

“Остала ми још два испита...” - рече Диклић Бати Стојковићу у филму Живка Николића по потапању, уместо исушивању језера...

Martina

pre 3 godine

@limitirano, draga moja: Kineska vakcina ubrizgava oslabljen COVID-19 virus, sto je nepovoljno za ljude sa slabijim imunim sistemom. Ruska vakcina koristi dva razlicita adenovirusa (Ad26 i Ad5) kao nosace DNK materijala iz COVID-19. Ni ruska ni kineska vakcina nemaju podatke o bezbednosti, te su stoga nerelevantne za ostatk sveta jer ih druge zemlje nece odobriti bez bezbednosnih podataka, iako oni takve vakcine iz nekog meni nerazumljivog razloga forsiraju na svoj narod.

466453

pre 3 godine

"Na tako brz pronalazak vakcina protiv koronavirusa uticala je, kako smatra mlada naučnica, pandemija širokih i dubokih razmera i mnogo jednostavnija proizvidnja kod RNK...."

Ne znaš jer nikad neće priznati ali bez AI ovo ne bi bilo rešeno ovako brzo, a neće ni reći. :/

Lala

pre 3 godine

Ovo je prekomplikovano za jednog srbina, ako nema cipa i nije kodiran da steti pravoslavnom genu onda nije zanimljivo za raspravu. Vatikan,Gejts,Zapad EU,Nato se ne spiminje u pripremi vakcine..dosadno bre koga sad srbin da psuje i baca kletve??

b

pre 3 godine

Bravo Martina! Mlada, lepa, pametna, stalozena i uspešna. I pomaže objašnjenjima!
(polupripitomljeni texasanin, 19. decembar 2020 18:57)

Ti lepo oblepi sobu posterima lepih zena i nema frke

nn

pre 3 godine

Sve prirodno lepe i pametne otisle iz Srbije! Meni samo ostale ove rijaliti zene od sultana!
(normalan decko, 19. decembar 2020 16:17)

Ne moras preterivati ako nemas zensku. Naici ces na neku pre ili kasnije.

Milan

pre 3 godine

Pošto su naše institucije "navrat nanos " odobrile Fajzerovu vakcinu na osnovu par papira-dokumentacije sada pošto je u USA odobrena i vakcina Moderne možemo da i nju odobrimo pošto se čuva na višoj temperaturi od -20C . Rusku bi trebalo odbaciti jer se čuva na normalnoj temperaturi i plus je jeftina.

i miris i ukus

pre 3 godine

A zasto nije objasnila rusku i kinesku?

(limitirano, draga moja, 19. decembar 2020 17:36)
------------------------------------------------------------

Mozda zato sto, za razliku od velike vecine mudraca, vas koji se skolujete na YT, ne zeli da prica o necemu sto ne zna. Po tome nije tipicna Srpkinja, jer kad je Srbina neznanje o necemu sprecalo istog da prica nasiroko i naveliko.

Vule

pre 3 godine

Prvi kontigent od skoro pet hiljada doza je predviđen za zamorčiće u staračkim domovima.

PS: Znamo ko je rekao da će se vakcinisati prvi u Srbiji...Da ga ne imenujem.

Bo

pre 3 godine

Javi se kad diplomiras....
(inat, 19. decembar 2020 15:31)

Ona je diplomirala pre minimum 5 godina, sto vrlo lako mozes da zakljucis na osnovu cinjenice da je na petoj godini doktorata. Usput, radi doktorat u mozda najboljoj klinici na svetu. Mozda ti da se javis kad naucis da citas...

читаш ли ти Војо

pre 3 godine

на основу чега Ви можете да кажете да руска и кинеска вакцина нису безбедне по кориснике исте?

Ви фаворизујете америчке вакцине из неког разлога, док за друге кажете да су релевантне и небезбедне.
(VOJiN, 19. decembar 2020 20:54)
----------------------------------------

Расписао се човек на основу нечега што није добро прочитао. Нигде, колико ја видим, није речено да је руска вакцина небезбедна, него да нису пружени подаци о безбедности. С тога, ова особа под именом Мартина (да ли је иста Мартина или нека друга, небитно), итекако долази да исправног закључка да је таква вакцина нерелевантна.

Dule

pre 3 godine

Расписао се човек на основу нечега што није добро прочитао.
Нигде, колико ја видим, није речено да је руска вакцина небезбедна, него да нису пружени подаци о безбедности [..]
(читаш ли ти Војо, 19. decembar 2020 21:36)

A sta li ti citas, druze?

Rusi i Kinezi su objavili detaljno podatke o bezbednosti i efikasnosti vakcine. Nisu objavili u pocetku, ali do sada su vec objavili 100 puta sve, i redovno salju "update". Bukvalno sirite vesti od leta. Jedna od mana je sto moras da im verujes na rec, ali to isto vazi za Fajzera i Modernu. Nije da postoje nezavisne studije koje sje sprovela treca strana za bilo koju od njih.


Sputnjik V vakcina je za sad prodata u milijardu doza, ovo su zemlje koje su je kupile (primeti da je Izrael na tom spisku, jel' to znaci da su oni sad neki veliki Rusofili?)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4c/Sputnik_V_countries.svg/2560px-Sputnik_V_countries.svg.png

Mnoge od ovih zemalja su pored ruskih, kupili i americke i kineske vakcine, i pritom razvijau svoje, samo da bi zastitili dovoljan broj ljudi, ali bitno je da se mi pravimo pametni i da kao mozemo da biramo.

Goran

pre 3 godine

podseca me ovo sve na onaj film I am legend, gde Su otkrili lek protiv raka bez ikakvih nus pojava pa onda ljudi pocese da mutiraju ...
(trtemrtet, 19. decembar 2020 16:18)

Da, evo sad će i zombiji okolo.
A možda i sam virus mutira u resident evil ili World War Z stilu? Ili ima jedan film 24 dana...

Aca

pre 3 godine

Zanemarljiva je razlika u brzini kojom su se pojavile vakcine. I jedna i druga su napravljene za nekoliko dana i onda su testirane oko 9 meseci.

ГМ

pre 3 godine

Савремена медицина је толико напредовала, да данас немамо здравог човјека.
Све акредитовани стручњаци са дипломама, звањима и лиценцама.

Dr.Karajlić

pre 3 godine

Ono sto morate da znate svi je da i DNK i RNK su nosioc genetske informacije a ako se neko igra sa onima koji se i dalje bioloski razmnozavaju trebalo bi da stave prst na celo ti koji primaju te fajzerove vakcine.

Martina

pre 3 godine

@Opus: Na molekularnom nivou DNK vakcina sadrzi genetsku informaciju za Spike protein kodiranu u obliku dvostrukog lanca DNK koji prvo treba da se prevede u jednostruki lanac RNK i na kraju u protein.

Kod RNK vakcine ista genetska informacija je kodirana od strane jednostrukog lanca RNK koji se direktno prevodi u protein.

Kodiranje genetske informacije je slicno i u oba slucaja se koriste nizovi od 4 razlicite baze koje formiraju lanac i u zavisnosti od redosleda, te baze kodiraju razlicite informacije, kao sto koristeci cetiri razlicita slova mozete da sastavite mnogo razlicitih reci i u zavisnosti od kombinacije tih reci mozete da sastavite recenice sa razlicitim smislom. Tri baze su identicne izmedju DNK i RNK dok se jedna baza strukturno vrlo malo razlikuje, ali ima isto “znacenje” kada se genetska informacija ocitava (kao sto recimo rec “lepo” na srpskom i “lipo” na dalmatinskom hrvatskom imaju jedno razlicito slovo koje ne menja znacenje reci).

Prva DNK vakcina koja je odobrena za upotrebu je bila Zika vakcina 2016 godine, tako da je i ta tehnologija prilicno nova. Razlog koji ja vidim zasto je Astra Zeneca “kasnila” (pri cemu govorimo o nekoliko nedelja, sto je zanemarljiva razlika) jeste sto su testirali dve razlicite doze. Prva doza je imala efikasnost 62%, a druga 90%, I odlucili su da efikasnost druge doze potvrde na vecem broju dobrovoljaca jer je prvi test uradjen na samo oko 1.500 ljudi (za poredjenje Pfizer je testirao 40.000, a Moderna 30.000 ljudi)

Goran

pre 3 godine

Zanemarljiva je razlika u brzini kojom su se pojavile vakcine. I jedna i druga su napravljene za nekoliko dana i onda su testirane oko 9 meseci.
(Aca, 19. decembar 2020 16:17)

Zato što je ideja i pravljenje vakcine jako jednostavno, jer tehnologija postoji. Čim je virus mapiran odmah može da se projektuje RNK koja proizvodi karakterističan protein, ili slično kod tradicionalnih da se kalemi na adenoviruse.

WWIII

pre 3 godine

Indoktrinacija level pro. Za nekoliko godina ispran mozak, za nju (njih), svijet postoji od LA do Londona, ostalo je budjav lebac. Smijesni ste ameri sa svim ovim janjicarima, narocito porijeklom sa brdovitog Balkana. Rusi, Francuzi, Kinezi,... isto imaju vakcine, znate li ameri/janjicari, vakcine malo bolje od vasih, buducnost ce pokazati a i sadasnjost to pokazuje. Sretno doktorice i nemoj nikad da se vracas, molim te.

M

pre 3 godine

...to Samo mogu da napisem za ove superpametne promotere i branioce vakcina. Prvo da Imate imali pameti znali bi Ste da u Srbiji postoji akredaticiono telo Koje Mora da potvrdi sigurnost vakcine, i na osnovu Toga za svako nezeljeno dejstvo Mora da odgovara Firma proizvodjac. Ukoliko nasa vlada preusmeri odgovornost na sebe, znajte da te vakcine nisu sigurne. Nije u vakcinama zdravlje vec u nacinu zivota

zoran

pre 3 godine

ljudi, hranite se zdravo, jedite više povrća i voća umesto mesišta, malo više barenog umesto prženog jela! batalite alkohol i cigarete, živite zdravo i neće vam biti potrebna vakcina ni Ruska ni Američka niti bilo koja!! Evo ja radim u bolnici već 21 godinu i živim zdravo. A da ne otvaram sad temu farmako mafije koja je najjača na planeti trenutno....... Razmišljajte svojom glavom

Makse Duško

pre 3 godine

limitirano, draga moja: Kineska vakcina ubrizgava oslabljen COVID-19 virus, sto je nepovoljno za ljude sa slabijim imunim sistemom. Ruska vakcina koristi dva razlicita adenovirusa (Ad26 i Ad5) kao nosace DNK materijala iz COVID-19. Ni ruska ni kineska vakcina nemaju podatke o bezbednosti, te su stoga nerelevantne za ostatk sveta jer ih druge zemlje nece odobriti bez bezbednosnih podataka, iako oni takve vakcine iz nekog meni nerazumljivog razloga forsiraju na svoj narod.
(Martina, 19. decembar 2020 19:33)
Ruska vakcina je u avgustu bila na istom nivou testiranja i javnog objavljivanja podataka kao, pogodi ko... Fajzerova vakcina u proslu sredu. Dakle 4 meseca se uporno ponavlja da je ruska neproverena dok se groznicavo testiraju dve zapadne. A to sto je ruska sad vec u masovnoj primeni i primilo je 2 miliona ljudi to isto zapadne firme cute. A upravo koriscenje dva vektora je cini i bezbednijom i efektivnijom sto su i nemacki, i italijanski i virusolozi sa Oksforda sami izjavili. “Podatke o bezbednosti” pored centra Gamalej imas i na sajtu Svetske asocijacije lekara (WPA, ne WHO). I da, da ne bude zabune sto je “forsiraju na svoj narod”: Pa da im narod ne umire od covida. To govorim kao neko ko je primio Sputnik V i 22. ceka drugu dozu. Pricama o rusofilstvu i politikantstvu se tupo krije borba za sto vecom prodajom, i za ruski gas bi rekli da “nije relevantan i bezbedan” samo da mogu.

pa ovo nije avokado

pre 3 godine

@Goran Ne bih se slozio da je pravljenje vakcina za nove viruse tako jednostavno. Nisam nesto strucan ali zasto onda ne postoji vakcina za HIV?

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

sve vakcine su plod genetskog inzenjeringa ... muljanje sa rnk i kalemljenje na nesto drugo ... i za amriku ok tamo je gmodozvoljen, ali interesentno kako eu ne upozorava svoje gradjane?

5GVacchip

pre 3 godine

Mene zanima jedno... kakav će mi biti prijem 5G signala nakon primljene RNK vakcine? Dosadilo mi da nosim maske sa antenicama.

Arch Enemy

pre 3 godine

Neko ovdje reče da je većina obrazovanih,pametnih, pristojnih i prirodno lijepih žena kao ova otišla iz Srbije i u pravu je, ostale turbo-narodnjačke provincijalke kojima je žena od sultana i srpska majka škola, uzor i vodič u budućnost zadrugarstva i uparivanja!

lignjoslav

pre 3 godine

pfizer....???
starijoj populaciji dati njihovu vakcinu jer dokazano je da ce svaki deka a posebno baka reci da od svih nabrojanih Pfizer je jedini unapredio njihove zivote....ma sta unapredio, preporodio.
Deci bi dao Dzonson i Dzonsonovu jer su oni najvise zasluzni dacije kupanje prode bez suza.

Mi stednje dobi mozemo ovu oksfordaku, nama je i 60% zastite ok.

Rusku i Kinesku samo elitnim jedinicama VS i Zandarmeriji.
Oni iznova i iznova moraju da dokazuju hrabrost.

Dule

pre 3 godine

Ne znaš jer nikad neće priznati ali bez AI ovo ne bi bilo rešeno ovako brzo, a neće ni reći. :/
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (466453, 19. decembar 2020 18:20)

Oblast je bliska AI, ali je vrlo verovatno da su mogli da obave ogroman broj simulacija na kompjuterima koji im ne bi bili dostupni da nije bilo pandemije, ali ne verujem da je "AI"/Mašinsko učenje bilo toliko presudno. Možda grešim.

Mašinsko Učenje je super za ranu dijagnostiku, i to radi preciznije i jeftinije nego ljudi.

Na primer, uspešno dijagnostikuje rak u ranoj fazi dosta pre ljudskih lekara, i sa manje invanzvnim procedurama (npr. bez biopsije) što povećava šansu ljudima da prežive, pogotovo u delovima sveta gde medicina nije na zapadnom nivou, ali nisam siguran koliko se tačno koristi u nalaženju novih lekova i vakcina (bar u ovom trenutku).