Utorak, 01.12.2020.

11:45

U kući na Terazijama rekli da smo jedan narod: Dan kada su se ujedinili Srbi, Hrvati i Slovenci

Izvor: B92

U kuæi na Terazijama rekli da smo jedan narod: Dan kada su se ujedinili Srbi, Hrvati i Slovenci IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

sad se sele za Irsku

pre 3 godine

Hrvati su promućuran narod. Stvorili su Jugoslaviju da bi zaštitili granice od Italijana i Mađara a onda u drugom koraku i samostalnost. Pametno, inteligentno i politički mudro i zrelo, čak i lukavo.
(sad su un, nato, eu, 1. decembar 2020 13:35)


nema to veze sa hrvatima, to je sve politika Vatikana i Austrougara, hrvati su samo izvođači radova, Vatikan je taj koji vuče konce

neutralni felš

pre 3 godine

Najveca naša glupost u celoj istoriji od kad postojimo. Isti ti su nas ubijali posle u dva rata i dan danas rade protiv nas i kad god mogu gledaju da nam zavuku nož u leđa jer znaju da su daleko slabiji.
Trebali smo samo da gledamo svoja posla i da pustimo da ih Mađari, Italijani i Austrijanci izgaze... Kao i Crvena Armija po mogućstvu.
(Iz prvog lica, 01. decembar 2020 13:52)

da nije bilo juge, crvena armija bi zgazila i nas. ili misliš da bi se oduševili nedićem i mihailovićem? :)

neutralni felš

pre 3 godine

Dan kad smo sami sebi stavili omču oko vrata.
(NijeBitno, 01. decembar 2020 12:56)

sva sreća da vam je posle svanulo. radili ste za platu od 5 maraka.

Nije na odmet znati

pre 3 godine

Kada shvatite da mrznja Hrvata prema Srbima nije nastala 1941 vec mnogo ranije,kada shvatite da je sva politika njihovog oca nacije Ante Starcevica bila usmerena protiv Srba i kada shvatite da su oni usli u Jugoslaviju samo da bi dobili teritorije za koje je Starcevic kmečio u Beču(ali su ga ovi isterali) onda se mozda ovaj narod odvrati od "jugoslovenstva i bratstva" ali teško...
Ruski ministar spoljnjih poslova je govorio regentu nemojte da pravite drzavu sa katolicima obiće vam se to o glavu kad tad, ali "ujedinitelj" nije slušao...a sto se druge Jugoslavije tiče sudbina Srbije je zapečaćena još na Drezdenskom kongresu.

Miro Split

pre 3 godine

jesmo jedan narod ali srbi gradili sarajevo, ljubljanu, zagreb, skoplje pristinu, podgoricu, novi sad umesto da su ih jos smanjili na pedeset hiljada ljudi. da smo znali gradili bi beograd od sedam miliona jer je bilo sest drzava i dve pokrajine. beograd je trebao biti arena srba, muslimana(bosnjaka), hrvata, slovenaca, makedonaca, albanaca i onda bi se vise mjesali brakove i razmnozavali bi jugoslovenstvo. da smo to uradili bili bi jedna od bogatijih u evropi. Velika cetvorka bi bili CZ, Partizan, Beogradski Radnicki i OFK Beograd. ali nismo i sansa propala i zec je prosao dva puta kroz noge i mi nismo toliko sretni da se to desi opet. da smo bili harni uzeli bi i albaniju u nase granice i smanjiti broj stanovnika dolje i nek raste beli grad na racun njih na brojku osam miliona. tako se to radi i to se zove centralizacija i to radi vecina evropskih i svetskih zemalja. citao sam negde da smo mogli dobiti bugare i grcku makedoniju i onda se baciti u nato i eu i mirna backa, sad bi se kucali i parili a nebi jednim drugim oci vadili i mrzili jedne druge a neku bjedu i brebijamo sto je za osudu i tragicno. nije znao kralja a nasljednik tita nista bolji sa znanjem.

Ivan

pre 3 godine

Željeli smo s braćom u državu 1918 a na kraju su ta braća postala gora nego i Madžari i Talijani. Austrijanci su uvijek bili korektni prema Hrvatskoj.

Srbin

pre 3 godine

@Pijani zlotvor

Majstore, svaka cast kako si objasnio u par recenica nase visedecenijske budalastine!
Kada bismo samo mi uspeli lokalnim mozgovima objasniti ove cinjenice...

panzer general

pre 3 godine

(Stanoje Šarloatan od Šamroka, 1. decembar 2020 13:22)
1. Srbija je uz A-U najodgovornija za I sv. rat, većina vaših žrtava nije nastala u nekim (herojskim) bitkama, nego od gladi, bolesti, bježanja, dakle opće neorganiziranosti. Ali eto, vi ste mislili da ste spremni za rat s A-U. Tko započinje rat, nije primjereno da najviše poslije kuka oko ishoda istog.
2. Kako vi pogrdno volite nazivati nas Hrvate - "bečki konjušari", što je uvreda, ali i ne daleko od istine, pa ne misliš onda valjda da su Hrvati, i praktično i kao politički kolektiv, u toj A-U, pa i njenoj vojsci onda, odlučivali o bilo čemu, pogotovo o pitanju života i smrti (Mačva)?

my way

pre 3 godine

Po komentarima sudeci, skoro niko od vas nije procitao knjigu Cujte, Srbi. Sve vam drugi krivi, a? Jedino kao Jugosloveni smo svi nesto znacili. Sad smo svi realno niko i nista. A vi i dalje krivite druge, sto smo hteli da reformisemo drzavu, a vi ste hteli rat i bacali cvece na tenkove.
(Slovenac, 01. decembar 2020 14:00)

Ono sto je sigurno je da ti od knjige "Cujte Srbi" znas samo naslov, jer da si je procitao na pamet ti ne bi palo da je u takvom kontekstu spominjes. No, ko o cemu takvi kao ti i o knjizi i o istoriji. Da su Srbi krenuli da ubijaju vojnike JNA i da su ukinuli drzavljanstvo (ej, drzavljasnstvo) svim nesrbima mene bi bilo sramota da se javljam uopste, kamoli da istinu o tome ko je zeleo rat i raspad, a ko opstanak Jugoslavije izvrcem za 180... O tome kako je Jugoslavija reformisana od Jajca nadalje do ustava 74, sto smo sve prihvatili, a sto je sve vasa volja na celu sa Kardeljem bila, izlisno je i pricati. Vama ni duh iz carobne lampe ne bi valjao, jer samo 3 zelje ispunjava. Zato proklet bio dan kada smo svoju drzavu i drzavnost sa vama podelili, ne ponovilo se nikada vise!

a

pre 3 godine

Zagreb i Slovenija su bili protiv YU.Međutim kada je Dalmacija
oduševljeno ušla u Jugoslaviju,da bi izbegla okupaciju od itali-
jana ,promenili su odluku.Ivan Ribar i Vladimir Nazor ,kao umereni
hrvati, imaju niz srbofobnih izjava.O Krleži da i ne govorimo.

Asigard

pre 3 godine

Najveća greška Srbalja još od X veka, kada je onaj odbegli 'rvatski kralj, ubio svog domaćina srpskog, koji mu je ponudio gostoprimstvo, kada je ovaj bežao od Franaka. Umesto da "zaokružimo" svoje, mi smo se zaglibili sa starim majstorima politike, koji su navikli da se nadgornjavaju sa Madjarima i Austrijancima. Jednostavno, nismo im dorasli politički. Ljudi su iskoristili našu pobedu da spasu svoje etničke teritorije. Sad nam ostaje da žalimo što Italijani a možda i Mađari nisu zapadnoj braći određivali granice. I dalje nam nije jasno, opet bi mi isto. Preveslali bi nas prvom prilikom.

Dante

pre 3 godine

Nebitno ko je sta htjeo ili nije prije 100 godina. Rezultat je da Kolinda izjavljuje kako su oni braca po oruzju sa Albancima na Kosovu. Da dio Crnogoraca smatra srpsku trobojku okupatorskom. Znaci fino i kulturno zapisati za buduca pokoljenja i megalomanske zablude.

Slovenac

pre 3 godine

Po komentarima sudeci, skoro niko od vas nije procitao knjigu Cujte, Srbi. Sve vam drugi krivi, a? Jedino kao Jugosloveni smo svi nesto znacili. Sad smo svi realno niko i nista. A vi i dalje krivite druge, sto smo hteli da reformisemo drzavu, a vi ste hteli rat i bacali cvece na tenkove.

Lebovitz

pre 3 godine

Gomila generala poslije bitke u komentarima, tipično onako - srpski.

Namjere Jugoslovenskog odbora su bile iskrene, kao i Aleksandra Karađorđevića. Ideja je bila stvaranje jedinstvene nacije po uzoru na Francusku, koja je takođe sastavljena iz mnogo većeg broja plemena i naroda. Brojni su razlozi zašto to nije uspjelo, preko civilizacijskih, istorijskih, uticaja iz vana, itd., a možda ponajviše i zbog toga što smo tada već bili zakasnili jer je formiranje nacija od plemena već bilo završeno.
Ideja kao ideja je bila sjajna, možemo reći da je sjajna i dan-danas, ali njena realizacija je nemoguća iz dobro poznatih razloga.

Mavro

pre 3 godine

A sta bi sa muslimanima u BiH i Sandzaku? 2 Miliona ih je imalo i njih smo tretirali kao manjinu! Nepravedno je to bilo, nije čudo sto su kasnije hteli da se odcepe! Nepravda je zlo!

humanista

pre 3 godine

Krvavo smo platili to ,,bratsko ujedinjnje, i jos izginuli zbog ,,brace,,a nije proslo dugo vremena,,braca nam vratila,, proterivanjem Srba i gradjanskim ratom.

Ivan

pre 3 godine

(John, 1. decembar 2020 12:52) prijatelju onda drugim riječima hoćeš reći da je bila okupacija a ne ujedinjenje. Da je bilo sreće i pameti od Karađorđevića bila bi odmah ustanovljena Banovina Hrvatska i garantiram da bi još uvijek bili zajedno u državi. Jedan od najvećih Hrvata Stjepan Radić je bio za Jugoslaviju i rekao je "želimo s Beogradom a ne želimo pod Beogradom". Nažalost nitko ga nije želio slušati.

nm

pre 3 godine

Slovenci i Hrvati su bili naterani na ujedinjenje a Srbija je na njih gledala kao na neku vrstu plena/ratne odstete posle Prvog svetskog rata. Necu ulaziti u kulturnu i versku raznolikost koja je ocigledna. Brak na takvim osnovama je uvek osudjen na propast.
(Pantelija, 01. decembar 2020 12:45)

Molim te objasni kako to da je kraljevina priznala sva odlikovanja i cinove oficirima (koji su ratovali protiv kraljevine) tog istog "ratnog plena"

Brak na takvim osnovama postoji medju nemackim saveznim drzavama pa nesto ne vidim da su propali. Takodje i u engleskoj i VB, ni oni nesto ne propadaju

Stanoje Šarloatan od Šamroka

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger, 1. decembar 2020 12:43)

To znači da ste kao deo te krvoločne monarhije učestvovali u genocidu nad srpskim narodom u prvom svetskom ratu. Nakon tog genocida ti pišeš ovde da ste očekivali neku autonomiju posle rata? Budite srećni što vam Aleksandar zaluđen jugoslovenstvom nije priredio još tada Blajburg kao vaš voljeni Broz posle drugog sv. rata.

Tatko

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger)
Od svega što si rekao, istina je da ste bili pametniji. O kulturi govore zločini po Mačvi 1914-e i kasnije Jasenovac. Razvijeniji ste bili samo zahvaljujući uređenosti AU monarhije.
PS. pre zločina u Mačvi, Srbi nisu zgazili Hrvatima ni cveće na trgu.

b1321

pre 3 godine

Danas je jedan od najtužnijih datuma u srpskoj istoriji. Pre 102 godine patnja, stradanja i herojske pobede Srpske i Crnogorske vojske u Prvom svetskom ratu, zajedno sa državnostima ove dve srpske države, žrtvovane su radi formiranja Kraljevstva / Kraljevine SHS, kasnije Jugoslavije. Od 1. decembra, pa do okupacije prestali su da postoje Srbija i Crna Gora. Suludi plan Karađorđevića i ispunjenje megalomanskih želja, uključilo je i razne mere "dodvoravanja" dojučerašnjim austrougarskim podanicima, koji su ostali na svojim pozicijama i dobili debela unapređenja, posebno u redovima Vojske, što je direktno uticalo na brz slom i sramne predaje čitavih jedinica, posebno u novoformiranoj Banovini. Iako su satrli imena Srbije i Crne Gore, radi održavanja na vlasti 1939. godine, vrli Karađorđevići, nasuprot principu da se banovine neće formirati na etničkoj osnovi, formiraju Banovinu Hrvatsku (sa osamdeset odsto državnih ovlašćenja) i tako postavljaju kamen temeljac NDH, grobnicu mnogih Srba, Roma i Jevreja (sem onih devedesetak austrougarskih Srba visokih ustaških oficira)...

Dachoni

pre 3 godine

Ako nešto treba učiti od Hrvata, to je kako se pravi, vodi i čuva država! Šta nama vredi toliki istorijski kontinuitet državnosti i državotvorne svesti, kad ni do dan danas ništa nismo naučili, ponavljamo iste greške i iste pogrešne izbore. Hrvati su uvek imali prave ljude na pravom mestu u pravo vreme. To je najbitnije, a ne neko maštanje o svetskoj ili kosmičkoj pravdi. Pogledajte samo ovaj poslednji rat, sve što im je Tuđman na početku rata obećao, to je i ispunio. A mi? Izigrani, prevareni i poniženi od onih koje smo većinski izabrali. Takav nam je usud, i nažalost, tako će i biti.

John

pre 3 godine

(srebroljub, 1. decembar 2020 12:48)

Prvo, ne postoje federacije naroda. Drugo, monarhije ne mogu da budu federacije. Treće, od te države svi su hteli i očekivali drugo a one je u stvati bila nešto treće.
Atentat? Bilo bi istih stvari od devedesete na ovamo, samo da smeju da nose i unose oružje...

sad su un, nato, eu

pre 3 godine

Hrvati su promućuran narod. Stvorili su Jugoslaviju da bi zaštitili granice od Italijana i Mađara a onda u drugom koraku i samostalnost. Pametno, inteligentno i politički mudro i zrelo, čak i lukavo.

Drdoc

pre 3 godine

nem9jte zaboraviti reči jednog đenerala upućene regentu: vaše visočanstvo,ratovali smo kao što i sami znate 4.godine protiv okupatora,dok smo još pri oružju ajmo još par meseci da se rešimo neprijatelja Srpskog naroda"
regent ga je isterao, hrvate nagradio višim činovima i pomilovao od svake odgovornosti .
hrvatima i slovencima je tad odgovarala KSHS jer bi se rasparčali između italije ,austrije ,mađarske i naravno Srbije i više ih nikad i nigde ne bi bilo.Šta je dalje bilo zna se

Iz prvog lica

pre 3 godine

Najveca naša glupost u celoj istoriji od kad postojimo. Isti ti su nas ubijali posle u dva rata i dan danas rade protiv nas i kad god mogu gledaju da nam zavuku nož u leđa jer znaju da su daleko slabiji.
Trebali smo samo da gledamo svoja posla i da pustimo da ih Mađari, Italijani i Austrijanci izgaze... Kao i Crvena Armija po mogućstvu.

Kiza iz Ofenbaha

pre 3 godine

Katastrofalan potez, dali smo drzavu Slovencima i Hrvatima, a utopili Crnu Goru, unuk detronizovao i ponizio dedu, gurnuli prst u oko Italiji umesto da im ostavimo Slovence i Hrvate, a mi uzmemo more do Peljesca i zaokruzimo drzavu. Francuzi izgasirali regenta da pravi veliku drzavu, kao fol brana Nemcima, a oni posle pregazili i Francusku i celu Evropu. Pregazili bi i Srbiju naravno, ali bi se znalo nase ime i bila bi obnovljena posle 2.sv.rata. A mi jos lobirali kod Vilsona da se ne pravi velika Srbija nego da se ujedinjujemo sa "bracom".
To se desava kad vodji male zemlje zine alava zadnjica pa umisli da je neki "ujedinitelj" i vizionar. Srbija prva treba da kaze: nikad vise 1918! A ovi mali koji se bune neka vrate te teritorije do kojih su dosli posle 1918. zahvaljujuci 1.2 miliona srpskih zrtava u 1.sv.ratu

Pijani zlotvor

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Kako to mislis?
Ideja ujedinjenja nastala je u zagrebu jos 19 stoljecu.
Mada, prvi covjek s panslavistickim idejama bio je juraj krizanic jos u 17 stoljecu. Cijela ta panslavenska prica je proizvod hrvatskih intelektualaca.
E sad, druga je stvar sto vi, zbog ovog negativnog ishoda po vas, kmecite i proklinjete ovaj datum.
U stvarnosti trebali bi proklinjati datum kad je ukinut hr sabor, i pogotovo dan kad je ubijen stjepan radic. Ubojstvo samo tog jednog covjeka kostalo vas je jasenovca.

Za pusionu iz 90-ih krivi ste sami. Izabrali ste opciju 'slobo, velika srbija', niste se zeljeli razici s nama i janezima kao gospoda (kao sto su se lijepo rastali cesi i slovaci, rusi su kao nuklearna velesila mirno pustili neke tamo beznacajne estonce, ali vi ste zabrijali da mozete radit sta hocete hr, slo i bih).
Cak ste odbili plan z4 nakon rata kojeg ste pokrenuli i gdje ste u krajini etnicki ocistili hrvate. Cak ste i stvaranje rs gledali kao nacionalni poraz i izdaju.
Previse ste zinuli i pomutio vam se razum.
Lijek?
Ne vidim ga na horizontu, roba ste s greskom, nesto slicno kao madjari s trianonom.

Cost Benefit Jugosloveni

pre 3 godine

Ma znate sta, opet cemo se mi ujediniti! ;)

Ljudska bica veruju u ljubav i bratstvo i jedinstvo, brigu o deci, trudnicama, porodici i planeti. Vaznije je to od tumacenja svetog trojstva, nasilnih nacionalistickih aspiracija i kopanja po istoriji ko je kome prodao copavog magarca (analogija na strip Asterix na Korzici - ko nije citao, citajte!).

Jugo-nostalgicara je znatno vise od nacionalista. Jeste, nece to nikada vise biti ta vrsta ujedinjenja, bice odvojene drzave sa gomilom sporazuma. A za sve one koji kazu 3. miliona srba platilo glavom, sta reci za nemce i francuze? Koliko su oni zivota izgubili u vise-vekovnom rivalitetu, prvo su francuzi sprecavali ujedinjenje Nemcke (vekovima), pa su im se nemci nacestitali nove godine u onom davnom i neverovatnom ratu 1870. godine. Posle vec i znate sta je bilo i kako. Eno ih sada vode EU, vladaju trzistem od 700. miliona ljudi i uzivaju prednosti ujedinjenja. Svoje zrtve smatraju cenom koju su morali da plate da bi izdigli svoja drustva u jedna od najboljih, najbogatijih i najobrazovanijih.

Cena za to je uvek velika, ali nikada prevelika!

my way

pre 3 godine

Prokleto bilo to ujedinjenje i sve juznoslovenske tvorevine za sva vremena! Najvece zlo koje je snaslo ovaj srpski narod i to u trenutku kada je imao priliku da stvori svoju drzavu, da bude svoj na svome na onome sto mu pripada, nista vise i nista manje od toga. Jos kad neko prica o "velikosrpskom nacionalizmu" i izokrece istoriju celog 20. veka za 180...

cune

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger, 01. decembar 2020 12:43)

Država se jako teško stvara, dečko. Čak i da oružjem pobediš protivnika, neke moćne države se moraju dogovoriti i dopustiti samostalnost. Vi Hrvati to najbolje znate. Trebalo vam je samo oko 1 000 godina.

Komša

pre 3 godine

To je trebalo da bude federacija zajednica naroda a ne velika srbija u kojoj se ostali narodi nisu osećali jednako, videti atentat u skupštini 1928, baš čudno da su svi pobegli od nas.. Ovako sami smo niko i ništa..
(srebroljub, 1. decembar 2020 12:48) 

Zapravo ,niko se nije osećao dobro i to zbog greške srpske političle elite.
Tačno je da nije tu moglo mnogo da se bira,da su velike sile diktirale rešenja ali je tačno i to da ,ma koliko su ta rešenja bila motivisana njihovim interes i naš (srpski ali i Hrvata i Slovenaca) time nije oštećen - ako ćemo da se rukovodimo objektivnim okolnostima i realnim mogućnostima.
Jugoslavija je bila nužna da bi se sprečilo obnavljanje K&K ali i nemačka ekspanzija na jug .To je igralo svim na pobedničkoj strani.
Prva ideja ,još od Načertanija,koje se u to uklopalo je bila da i Bugarska udje u Jugoslaviju i tako se spreče Austrija i Rusija da odrade ono što su planirale ,a kasnije se i dogovorile Rajhštatskim dogovorom i stavile na papir u Bukureštu (kasnije pokisale da sprovedu u delo Sanstefsnskim mirom).
Gde je greška.
Trebalo je federalizovati državu odmah.Velike sile su dale okvir ali nisu se preterano interesovale za "uredjenje kuce".
Imali smo Mišiceve kritike uredjenja zajednice,kasnoje se deo elite budio (Crnjanski) pa čak i predlog o konfederaciji vojske (DM u vreme sluzbovanja u Sloveniji).
Dakle ,da je Srbija odmah odredila unutrasnje granice sve bi bilo lakše i u skladu sa odlukama lokalnih skupstina i voljom naroda

Bob

pre 3 godine

Purger, 1. decembar 2020 12:43

Koliko pogresaka si napravio. Prvo vi u Madjarskoj istoriji uopste ne postojite kao narod. Drugo vi u AU monarhiji za razliku od Srba niste imali nikakva prava. I trece tu uniju sa AU samo vi u Hrvatskoj pominjete, a niko ni u Austriji ni u Madjarskoj to ne govori.

Martin

pre 3 godine

Sa vama ne žele ni Crnogorci, bježe Mađari ili su neiskreini u ljubavi Bugari vas mrze, Rumunji prijatelji ali gledaju vas sa distance, Slovenci hvala Boga jer se ne granicite s njima Albanci polako kupuju stanove...a Bošnjaci prave djecu. Zašto bi mi Hrvati ikad bili dobri sa vama tenkovi nisu išli iz RH u Srbiji već iz Srbije ka Hrvatskoj. Nikad pa ni tad zbogom.

trtmrt

pre 3 godine

Greska koji su iskljucivo platili i jos placaju Srbi
Nikad Yu Samo Srbija
Nikad Karafjordjevic samo Obrenovic
Uporediti broj zrtava Srpskih za vrijeme vladavine te dvije dinastije i Sve je jasno

John

pre 3 godine

(Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Prvo se mora shvatiti:
Da Hrvatska i Slovenija tada nisu ni postojale
Da, prema tome, nisu mogle da imaju nikakvo mišljenje
Da države ne mogu da imaju mišljenje
Da narode koji su živeli na ovim prostorima niko nikada ništa nije pitao
I ključno - Da Jugoslavija nije bila projekat "iznutra" nego "spolja" - formirana je onakva kako su rekli i onoliko dokle su rekli - u prvoj verziji Jugoslavija ostala bez Istre, Rijeke, Zadra, jadranskih ostrva, Svetog Nauma, Skadra još i pre, Temišvara, i za Banat je bila frka; u drugoj bez Trsta;

Purger

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.

srebroljub

pre 3 godine

To je trebalo da bude federacija zajednica naroda a ne velika srbija u kojoj se ostali narodi nisu osećali jednako, videti atentat u skupštini 1928, baš čudno da su svi pobegli od nas.. Ovako sami smo niko i ništa..

Pantelija

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Slovenci i Hrvati su bili naterani na ujedinjenje a Srbija je na njih gledala kao na neku vrstu plena/ratne odstete posle Prvog svetskog rata. Necu ulaziti u kulturnu i versku raznolikost koja je ocigledna. Brak na takvim osnovama je uvek osudjen na propast.

Klukas

pre 3 godine

Država stvorena u najboljoj namjeri. Trebala je ujediniti organiziranost i razvijenost zapadnih članica sa slobodarskim duhom i ratnom tradicijom istočne članice.

Na žalost, u praksi nije funkcioniralo.

neko iz industrije

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
(Dr, 01. decembar 2020 12:20)

Itekako su tražili i to pre svega Hrvati od straha od Italijana zbog Istre i Dalmacije a i od Mađara.

Gnojko

pre 3 godine

Kamo lepe sreće da smo napravili zajednicu srpskih država, da smo samo svoj narod i interes gledali, ne bi bilo ni jasenovca, ni ndh, ni genocida nad srbima!!!

Gnojko

pre 3 godine

Kamo lepe sreće da smo napravili zajednicu srpskih država, da smo samo svoj narod i interes gledali, ne bi bilo ni jasenovca, ni ndh, ni genocida nad srbima!!!

Pantelija

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Slovenci i Hrvati su bili naterani na ujedinjenje a Srbija je na njih gledala kao na neku vrstu plena/ratne odstete posle Prvog svetskog rata. Necu ulaziti u kulturnu i versku raznolikost koja je ocigledna. Brak na takvim osnovama je uvek osudjen na propast.

neko iz industrije

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
(Dr, 01. decembar 2020 12:20)

Itekako su tražili i to pre svega Hrvati od straha od Italijana zbog Istre i Dalmacije a i od Mađara.

Purger

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.

srebroljub

pre 3 godine

To je trebalo da bude federacija zajednica naroda a ne velika srbija u kojoj se ostali narodi nisu osećali jednako, videti atentat u skupštini 1928, baš čudno da su svi pobegli od nas.. Ovako sami smo niko i ništa..

sad su un, nato, eu

pre 3 godine

Hrvati su promućuran narod. Stvorili su Jugoslaviju da bi zaštitili granice od Italijana i Mađara a onda u drugom koraku i samostalnost. Pametno, inteligentno i politički mudro i zrelo, čak i lukavo.

John

pre 3 godine

(Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Prvo se mora shvatiti:
Da Hrvatska i Slovenija tada nisu ni postojale
Da, prema tome, nisu mogle da imaju nikakvo mišljenje
Da države ne mogu da imaju mišljenje
Da narode koji su živeli na ovim prostorima niko nikada ništa nije pitao
I ključno - Da Jugoslavija nije bila projekat "iznutra" nego "spolja" - formirana je onakva kako su rekli i onoliko dokle su rekli - u prvoj verziji Jugoslavija ostala bez Istre, Rijeke, Zadra, jadranskih ostrva, Svetog Nauma, Skadra još i pre, Temišvara, i za Banat je bila frka; u drugoj bez Trsta;

Bob

pre 3 godine

Purger, 1. decembar 2020 12:43

Koliko pogresaka si napravio. Prvo vi u Madjarskoj istoriji uopste ne postojite kao narod. Drugo vi u AU monarhiji za razliku od Srba niste imali nikakva prava. I trece tu uniju sa AU samo vi u Hrvatskoj pominjete, a niko ni u Austriji ni u Madjarskoj to ne govori.

Iz prvog lica

pre 3 godine

Najveca naša glupost u celoj istoriji od kad postojimo. Isti ti su nas ubijali posle u dva rata i dan danas rade protiv nas i kad god mogu gledaju da nam zavuku nož u leđa jer znaju da su daleko slabiji.
Trebali smo samo da gledamo svoja posla i da pustimo da ih Mađari, Italijani i Austrijanci izgaze... Kao i Crvena Armija po mogućstvu.

Klukas

pre 3 godine

Država stvorena u najboljoj namjeri. Trebala je ujediniti organiziranost i razvijenost zapadnih članica sa slobodarskim duhom i ratnom tradicijom istočne članice.

Na žalost, u praksi nije funkcioniralo.

Tatko

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger)
Od svega što si rekao, istina je da ste bili pametniji. O kulturi govore zločini po Mačvi 1914-e i kasnije Jasenovac. Razvijeniji ste bili samo zahvaljujući uređenosti AU monarhije.
PS. pre zločina u Mačvi, Srbi nisu zgazili Hrvatima ni cveće na trgu.

Pijani zlotvor

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Kako to mislis?
Ideja ujedinjenja nastala je u zagrebu jos 19 stoljecu.
Mada, prvi covjek s panslavistickim idejama bio je juraj krizanic jos u 17 stoljecu. Cijela ta panslavenska prica je proizvod hrvatskih intelektualaca.
E sad, druga je stvar sto vi, zbog ovog negativnog ishoda po vas, kmecite i proklinjete ovaj datum.
U stvarnosti trebali bi proklinjati datum kad je ukinut hr sabor, i pogotovo dan kad je ubijen stjepan radic. Ubojstvo samo tog jednog covjeka kostalo vas je jasenovca.

Za pusionu iz 90-ih krivi ste sami. Izabrali ste opciju 'slobo, velika srbija', niste se zeljeli razici s nama i janezima kao gospoda (kao sto su se lijepo rastali cesi i slovaci, rusi su kao nuklearna velesila mirno pustili neke tamo beznacajne estonce, ali vi ste zabrijali da mozete radit sta hocete hr, slo i bih).
Cak ste odbili plan z4 nakon rata kojeg ste pokrenuli i gdje ste u krajini etnicki ocistili hrvate. Cak ste i stvaranje rs gledali kao nacionalni poraz i izdaju.
Previse ste zinuli i pomutio vam se razum.
Lijek?
Ne vidim ga na horizontu, roba ste s greskom, nesto slicno kao madjari s trianonom.

cune

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger, 01. decembar 2020 12:43)

Država se jako teško stvara, dečko. Čak i da oružjem pobediš protivnika, neke moćne države se moraju dogovoriti i dopustiti samostalnost. Vi Hrvati to najbolje znate. Trebalo vam je samo oko 1 000 godina.

b1321

pre 3 godine

Danas je jedan od najtužnijih datuma u srpskoj istoriji. Pre 102 godine patnja, stradanja i herojske pobede Srpske i Crnogorske vojske u Prvom svetskom ratu, zajedno sa državnostima ove dve srpske države, žrtvovane su radi formiranja Kraljevstva / Kraljevine SHS, kasnije Jugoslavije. Od 1. decembra, pa do okupacije prestali su da postoje Srbija i Crna Gora. Suludi plan Karađorđevića i ispunjenje megalomanskih želja, uključilo je i razne mere "dodvoravanja" dojučerašnjim austrougarskim podanicima, koji su ostali na svojim pozicijama i dobili debela unapređenja, posebno u redovima Vojske, što je direktno uticalo na brz slom i sramne predaje čitavih jedinica, posebno u novoformiranoj Banovini. Iako su satrli imena Srbije i Crne Gore, radi održavanja na vlasti 1939. godine, vrli Karađorđevići, nasuprot principu da se banovine neće formirati na etničkoj osnovi, formiraju Banovinu Hrvatsku (sa osamdeset odsto državnih ovlašćenja) i tako postavljaju kamen temeljac NDH, grobnicu mnogih Srba, Roma i Jevreja (sem onih devedesetak austrougarskih Srba visokih ustaških oficira)...

Slovenac

pre 3 godine

Po komentarima sudeci, skoro niko od vas nije procitao knjigu Cujte, Srbi. Sve vam drugi krivi, a? Jedino kao Jugosloveni smo svi nesto znacili. Sad smo svi realno niko i nista. A vi i dalje krivite druge, sto smo hteli da reformisemo drzavu, a vi ste hteli rat i bacali cvece na tenkove.

Dachoni

pre 3 godine

Ako nešto treba učiti od Hrvata, to je kako se pravi, vodi i čuva država! Šta nama vredi toliki istorijski kontinuitet državnosti i državotvorne svesti, kad ni do dan danas ništa nismo naučili, ponavljamo iste greške i iste pogrešne izbore. Hrvati su uvek imali prave ljude na pravom mestu u pravo vreme. To je najbitnije, a ne neko maštanje o svetskoj ili kosmičkoj pravdi. Pogledajte samo ovaj poslednji rat, sve što im je Tuđman na početku rata obećao, to je i ispunio. A mi? Izigrani, prevareni i poniženi od onih koje smo većinski izabrali. Takav nam je usud, i nažalost, tako će i biti.

Stanoje Šarloatan od Šamroka

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger, 1. decembar 2020 12:43)

To znači da ste kao deo te krvoločne monarhije učestvovali u genocidu nad srpskim narodom u prvom svetskom ratu. Nakon tog genocida ti pišeš ovde da ste očekivali neku autonomiju posle rata? Budite srećni što vam Aleksandar zaluđen jugoslovenstvom nije priredio još tada Blajburg kao vaš voljeni Broz posle drugog sv. rata.

Komša

pre 3 godine

To je trebalo da bude federacija zajednica naroda a ne velika srbija u kojoj se ostali narodi nisu osećali jednako, videti atentat u skupštini 1928, baš čudno da su svi pobegli od nas.. Ovako sami smo niko i ništa..
(srebroljub, 1. decembar 2020 12:48) 

Zapravo ,niko se nije osećao dobro i to zbog greške srpske političle elite.
Tačno je da nije tu moglo mnogo da se bira,da su velike sile diktirale rešenja ali je tačno i to da ,ma koliko su ta rešenja bila motivisana njihovim interes i naš (srpski ali i Hrvata i Slovenaca) time nije oštećen - ako ćemo da se rukovodimo objektivnim okolnostima i realnim mogućnostima.
Jugoslavija je bila nužna da bi se sprečilo obnavljanje K&K ali i nemačka ekspanzija na jug .To je igralo svim na pobedničkoj strani.
Prva ideja ,još od Načertanija,koje se u to uklopalo je bila da i Bugarska udje u Jugoslaviju i tako se spreče Austrija i Rusija da odrade ono što su planirale ,a kasnije se i dogovorile Rajhštatskim dogovorom i stavile na papir u Bukureštu (kasnije pokisale da sprovedu u delo Sanstefsnskim mirom).
Gde je greška.
Trebalo je federalizovati državu odmah.Velike sile su dale okvir ali nisu se preterano interesovale za "uredjenje kuce".
Imali smo Mišiceve kritike uredjenja zajednice,kasnoje se deo elite budio (Crnjanski) pa čak i predlog o konfederaciji vojske (DM u vreme sluzbovanja u Sloveniji).
Dakle ,da je Srbija odmah odredila unutrasnje granice sve bi bilo lakše i u skladu sa odlukama lokalnih skupstina i voljom naroda

my way

pre 3 godine

Po komentarima sudeci, skoro niko od vas nije procitao knjigu Cujte, Srbi. Sve vam drugi krivi, a? Jedino kao Jugosloveni smo svi nesto znacili. Sad smo svi realno niko i nista. A vi i dalje krivite druge, sto smo hteli da reformisemo drzavu, a vi ste hteli rat i bacali cvece na tenkove.
(Slovenac, 01. decembar 2020 14:00)

Ono sto je sigurno je da ti od knjige "Cujte Srbi" znas samo naslov, jer da si je procitao na pamet ti ne bi palo da je u takvom kontekstu spominjes. No, ko o cemu takvi kao ti i o knjizi i o istoriji. Da su Srbi krenuli da ubijaju vojnike JNA i da su ukinuli drzavljanstvo (ej, drzavljasnstvo) svim nesrbima mene bi bilo sramota da se javljam uopste, kamoli da istinu o tome ko je zeleo rat i raspad, a ko opstanak Jugoslavije izvrcem za 180... O tome kako je Jugoslavija reformisana od Jajca nadalje do ustava 74, sto smo sve prihvatili, a sto je sve vasa volja na celu sa Kardeljem bila, izlisno je i pricati. Vama ni duh iz carobne lampe ne bi valjao, jer samo 3 zelje ispunjava. Zato proklet bio dan kada smo svoju drzavu i drzavnost sa vama podelili, ne ponovilo se nikada vise!

Kiza iz Ofenbaha

pre 3 godine

Katastrofalan potez, dali smo drzavu Slovencima i Hrvatima, a utopili Crnu Goru, unuk detronizovao i ponizio dedu, gurnuli prst u oko Italiji umesto da im ostavimo Slovence i Hrvate, a mi uzmemo more do Peljesca i zaokruzimo drzavu. Francuzi izgasirali regenta da pravi veliku drzavu, kao fol brana Nemcima, a oni posle pregazili i Francusku i celu Evropu. Pregazili bi i Srbiju naravno, ali bi se znalo nase ime i bila bi obnovljena posle 2.sv.rata. A mi jos lobirali kod Vilsona da se ne pravi velika Srbija nego da se ujedinjujemo sa "bracom".
To se desava kad vodji male zemlje zine alava zadnjica pa umisli da je neki "ujedinitelj" i vizionar. Srbija prva treba da kaze: nikad vise 1918! A ovi mali koji se bune neka vrate te teritorije do kojih su dosli posle 1918. zahvaljujuci 1.2 miliona srpskih zrtava u 1.sv.ratu

Ivan

pre 3 godine

(John, 1. decembar 2020 12:52) prijatelju onda drugim riječima hoćeš reći da je bila okupacija a ne ujedinjenje. Da je bilo sreće i pameti od Karađorđevića bila bi odmah ustanovljena Banovina Hrvatska i garantiram da bi još uvijek bili zajedno u državi. Jedan od najvećih Hrvata Stjepan Radić je bio za Jugoslaviju i rekao je "želimo s Beogradom a ne želimo pod Beogradom". Nažalost nitko ga nije želio slušati.

Drdoc

pre 3 godine

nem9jte zaboraviti reči jednog đenerala upućene regentu: vaše visočanstvo,ratovali smo kao što i sami znate 4.godine protiv okupatora,dok smo još pri oružju ajmo još par meseci da se rešimo neprijatelja Srpskog naroda"
regent ga je isterao, hrvate nagradio višim činovima i pomilovao od svake odgovornosti .
hrvatima i slovencima je tad odgovarala KSHS jer bi se rasparčali između italije ,austrije ,mađarske i naravno Srbije i više ih nikad i nigde ne bi bilo.Šta je dalje bilo zna se

my way

pre 3 godine

Prokleto bilo to ujedinjenje i sve juznoslovenske tvorevine za sva vremena! Najvece zlo koje je snaslo ovaj srpski narod i to u trenutku kada je imao priliku da stvori svoju drzavu, da bude svoj na svome na onome sto mu pripada, nista vise i nista manje od toga. Jos kad neko prica o "velikosrpskom nacionalizmu" i izokrece istoriju celog 20. veka za 180...

Martin

pre 3 godine

Sa vama ne žele ni Crnogorci, bježe Mađari ili su neiskreini u ljubavi Bugari vas mrze, Rumunji prijatelji ali gledaju vas sa distance, Slovenci hvala Boga jer se ne granicite s njima Albanci polako kupuju stanove...a Bošnjaci prave djecu. Zašto bi mi Hrvati ikad bili dobri sa vama tenkovi nisu išli iz RH u Srbiji već iz Srbije ka Hrvatskoj. Nikad pa ni tad zbogom.

nm

pre 3 godine

Slovenci i Hrvati su bili naterani na ujedinjenje a Srbija je na njih gledala kao na neku vrstu plena/ratne odstete posle Prvog svetskog rata. Necu ulaziti u kulturnu i versku raznolikost koja je ocigledna. Brak na takvim osnovama je uvek osudjen na propast.
(Pantelija, 01. decembar 2020 12:45)

Molim te objasni kako to da je kraljevina priznala sva odlikovanja i cinove oficirima (koji su ratovali protiv kraljevine) tog istog "ratnog plena"

Brak na takvim osnovama postoji medju nemackim saveznim drzavama pa nesto ne vidim da su propali. Takodje i u engleskoj i VB, ni oni nesto ne propadaju

humanista

pre 3 godine

Krvavo smo platili to ,,bratsko ujedinjnje, i jos izginuli zbog ,,brace,,a nije proslo dugo vremena,,braca nam vratila,, proterivanjem Srba i gradjanskim ratom.

trtmrt

pre 3 godine

Greska koji su iskljucivo platili i jos placaju Srbi
Nikad Yu Samo Srbija
Nikad Karafjordjevic samo Obrenovic
Uporediti broj zrtava Srpskih za vrijeme vladavine te dvije dinastije i Sve je jasno

a

pre 3 godine

Zagreb i Slovenija su bili protiv YU.Međutim kada je Dalmacija
oduševljeno ušla u Jugoslaviju,da bi izbegla okupaciju od itali-
jana ,promenili su odluku.Ivan Ribar i Vladimir Nazor ,kao umereni
hrvati, imaju niz srbofobnih izjava.O Krleži da i ne govorimo.

John

pre 3 godine

(srebroljub, 1. decembar 2020 12:48)

Prvo, ne postoje federacije naroda. Drugo, monarhije ne mogu da budu federacije. Treće, od te države svi su hteli i očekivali drugo a one je u stvati bila nešto treće.
Atentat? Bilo bi istih stvari od devedesete na ovamo, samo da smeju da nose i unose oružje...

Srbin

pre 3 godine

@Pijani zlotvor

Majstore, svaka cast kako si objasnio u par recenica nase visedecenijske budalastine!
Kada bismo samo mi uspeli lokalnim mozgovima objasniti ove cinjenice...

panzer general

pre 3 godine

(Stanoje Šarloatan od Šamroka, 1. decembar 2020 13:22)
1. Srbija je uz A-U najodgovornija za I sv. rat, većina vaših žrtava nije nastala u nekim (herojskim) bitkama, nego od gladi, bolesti, bježanja, dakle opće neorganiziranosti. Ali eto, vi ste mislili da ste spremni za rat s A-U. Tko započinje rat, nije primjereno da najviše poslije kuka oko ishoda istog.
2. Kako vi pogrdno volite nazivati nas Hrvate - "bečki konjušari", što je uvreda, ali i ne daleko od istine, pa ne misliš onda valjda da su Hrvati, i praktično i kao politički kolektiv, u toj A-U, pa i njenoj vojsci onda, odlučivali o bilo čemu, pogotovo o pitanju života i smrti (Mačva)?

Cost Benefit Jugosloveni

pre 3 godine

Ma znate sta, opet cemo se mi ujediniti! ;)

Ljudska bica veruju u ljubav i bratstvo i jedinstvo, brigu o deci, trudnicama, porodici i planeti. Vaznije je to od tumacenja svetog trojstva, nasilnih nacionalistickih aspiracija i kopanja po istoriji ko je kome prodao copavog magarca (analogija na strip Asterix na Korzici - ko nije citao, citajte!).

Jugo-nostalgicara je znatno vise od nacionalista. Jeste, nece to nikada vise biti ta vrsta ujedinjenja, bice odvojene drzave sa gomilom sporazuma. A za sve one koji kazu 3. miliona srba platilo glavom, sta reci za nemce i francuze? Koliko su oni zivota izgubili u vise-vekovnom rivalitetu, prvo su francuzi sprecavali ujedinjenje Nemcke (vekovima), pa su im se nemci nacestitali nove godine u onom davnom i neverovatnom ratu 1870. godine. Posle vec i znate sta je bilo i kako. Eno ih sada vode EU, vladaju trzistem od 700. miliona ljudi i uzivaju prednosti ujedinjenja. Svoje zrtve smatraju cenom koju su morali da plate da bi izdigli svoja drustva u jedna od najboljih, najbogatijih i najobrazovanijih.

Cena za to je uvek velika, ali nikada prevelika!

Ivan

pre 3 godine

Željeli smo s braćom u državu 1918 a na kraju su ta braća postala gora nego i Madžari i Talijani. Austrijanci su uvijek bili korektni prema Hrvatskoj.

Mavro

pre 3 godine

A sta bi sa muslimanima u BiH i Sandzaku? 2 Miliona ih je imalo i njih smo tretirali kao manjinu! Nepravedno je to bilo, nije čudo sto su kasnije hteli da se odcepe! Nepravda je zlo!

Asigard

pre 3 godine

Najveća greška Srbalja još od X veka, kada je onaj odbegli 'rvatski kralj, ubio svog domaćina srpskog, koji mu je ponudio gostoprimstvo, kada je ovaj bežao od Franaka. Umesto da "zaokružimo" svoje, mi smo se zaglibili sa starim majstorima politike, koji su navikli da se nadgornjavaju sa Madjarima i Austrijancima. Jednostavno, nismo im dorasli politički. Ljudi su iskoristili našu pobedu da spasu svoje etničke teritorije. Sad nam ostaje da žalimo što Italijani a možda i Mađari nisu zapadnoj braći određivali granice. I dalje nam nije jasno, opet bi mi isto. Preveslali bi nas prvom prilikom.

Dante

pre 3 godine

Nebitno ko je sta htjeo ili nije prije 100 godina. Rezultat je da Kolinda izjavljuje kako su oni braca po oruzju sa Albancima na Kosovu. Da dio Crnogoraca smatra srpsku trobojku okupatorskom. Znaci fino i kulturno zapisati za buduca pokoljenja i megalomanske zablude.

Lebovitz

pre 3 godine

Gomila generala poslije bitke u komentarima, tipično onako - srpski.

Namjere Jugoslovenskog odbora su bile iskrene, kao i Aleksandra Karađorđevića. Ideja je bila stvaranje jedinstvene nacije po uzoru na Francusku, koja je takođe sastavljena iz mnogo većeg broja plemena i naroda. Brojni su razlozi zašto to nije uspjelo, preko civilizacijskih, istorijskih, uticaja iz vana, itd., a možda ponajviše i zbog toga što smo tada već bili zakasnili jer je formiranje nacija od plemena već bilo završeno.
Ideja kao ideja je bila sjajna, možemo reći da je sjajna i dan-danas, ali njena realizacija je nemoguća iz dobro poznatih razloga.

Nije na odmet znati

pre 3 godine

Kada shvatite da mrznja Hrvata prema Srbima nije nastala 1941 vec mnogo ranije,kada shvatite da je sva politika njihovog oca nacije Ante Starcevica bila usmerena protiv Srba i kada shvatite da su oni usli u Jugoslaviju samo da bi dobili teritorije za koje je Starcevic kmečio u Beču(ali su ga ovi isterali) onda se mozda ovaj narod odvrati od "jugoslovenstva i bratstva" ali teško...
Ruski ministar spoljnjih poslova je govorio regentu nemojte da pravite drzavu sa katolicima obiće vam se to o glavu kad tad, ali "ujedinitelj" nije slušao...a sto se druge Jugoslavije tiče sudbina Srbije je zapečaćena još na Drezdenskom kongresu.

neutralni felš

pre 3 godine

Najveca naša glupost u celoj istoriji od kad postojimo. Isti ti su nas ubijali posle u dva rata i dan danas rade protiv nas i kad god mogu gledaju da nam zavuku nož u leđa jer znaju da su daleko slabiji.
Trebali smo samo da gledamo svoja posla i da pustimo da ih Mađari, Italijani i Austrijanci izgaze... Kao i Crvena Armija po mogućstvu.
(Iz prvog lica, 01. decembar 2020 13:52)

da nije bilo juge, crvena armija bi zgazila i nas. ili misliš da bi se oduševili nedićem i mihailovićem? :)

Miro Split

pre 3 godine

jesmo jedan narod ali srbi gradili sarajevo, ljubljanu, zagreb, skoplje pristinu, podgoricu, novi sad umesto da su ih jos smanjili na pedeset hiljada ljudi. da smo znali gradili bi beograd od sedam miliona jer je bilo sest drzava i dve pokrajine. beograd je trebao biti arena srba, muslimana(bosnjaka), hrvata, slovenaca, makedonaca, albanaca i onda bi se vise mjesali brakove i razmnozavali bi jugoslovenstvo. da smo to uradili bili bi jedna od bogatijih u evropi. Velika cetvorka bi bili CZ, Partizan, Beogradski Radnicki i OFK Beograd. ali nismo i sansa propala i zec je prosao dva puta kroz noge i mi nismo toliko sretni da se to desi opet. da smo bili harni uzeli bi i albaniju u nase granice i smanjiti broj stanovnika dolje i nek raste beli grad na racun njih na brojku osam miliona. tako se to radi i to se zove centralizacija i to radi vecina evropskih i svetskih zemalja. citao sam negde da smo mogli dobiti bugare i grcku makedoniju i onda se baciti u nato i eu i mirna backa, sad bi se kucali i parili a nebi jednim drugim oci vadili i mrzili jedne druge a neku bjedu i brebijamo sto je za osudu i tragicno. nije znao kralja a nasljednik tita nista bolji sa znanjem.

neutralni felš

pre 3 godine

Dan kad smo sami sebi stavili omču oko vrata.
(NijeBitno, 01. decembar 2020 12:56)

sva sreća da vam je posle svanulo. radili ste za platu od 5 maraka.

sad se sele za Irsku

pre 3 godine

Hrvati su promućuran narod. Stvorili su Jugoslaviju da bi zaštitili granice od Italijana i Mađara a onda u drugom koraku i samostalnost. Pametno, inteligentno i politički mudro i zrelo, čak i lukavo.
(sad su un, nato, eu, 1. decembar 2020 13:35)


nema to veze sa hrvatima, to je sve politika Vatikana i Austrougara, hrvati su samo izvođači radova, Vatikan je taj koji vuče konce

Purger

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.

srebroljub

pre 3 godine

To je trebalo da bude federacija zajednica naroda a ne velika srbija u kojoj se ostali narodi nisu osećali jednako, videti atentat u skupštini 1928, baš čudno da su svi pobegli od nas.. Ovako sami smo niko i ništa..

Martin

pre 3 godine

Sa vama ne žele ni Crnogorci, bježe Mađari ili su neiskreini u ljubavi Bugari vas mrze, Rumunji prijatelji ali gledaju vas sa distance, Slovenci hvala Boga jer se ne granicite s njima Albanci polako kupuju stanove...a Bošnjaci prave djecu. Zašto bi mi Hrvati ikad bili dobri sa vama tenkovi nisu išli iz RH u Srbiji već iz Srbije ka Hrvatskoj. Nikad pa ni tad zbogom.

Slovenac

pre 3 godine

Po komentarima sudeci, skoro niko od vas nije procitao knjigu Cujte, Srbi. Sve vam drugi krivi, a? Jedino kao Jugosloveni smo svi nesto znacili. Sad smo svi realno niko i nista. A vi i dalje krivite druge, sto smo hteli da reformisemo drzavu, a vi ste hteli rat i bacali cvece na tenkove.

John

pre 3 godine

(Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Prvo se mora shvatiti:
Da Hrvatska i Slovenija tada nisu ni postojale
Da, prema tome, nisu mogle da imaju nikakvo mišljenje
Da države ne mogu da imaju mišljenje
Da narode koji su živeli na ovim prostorima niko nikada ništa nije pitao
I ključno - Da Jugoslavija nije bila projekat "iznutra" nego "spolja" - formirana je onakva kako su rekli i onoliko dokle su rekli - u prvoj verziji Jugoslavija ostala bez Istre, Rijeke, Zadra, jadranskih ostrva, Svetog Nauma, Skadra još i pre, Temišvara, i za Banat je bila frka; u drugoj bez Trsta;

Pijani zlotvor

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Kako to mislis?
Ideja ujedinjenja nastala je u zagrebu jos 19 stoljecu.
Mada, prvi covjek s panslavistickim idejama bio je juraj krizanic jos u 17 stoljecu. Cijela ta panslavenska prica je proizvod hrvatskih intelektualaca.
E sad, druga je stvar sto vi, zbog ovog negativnog ishoda po vas, kmecite i proklinjete ovaj datum.
U stvarnosti trebali bi proklinjati datum kad je ukinut hr sabor, i pogotovo dan kad je ubijen stjepan radic. Ubojstvo samo tog jednog covjeka kostalo vas je jasenovca.

Za pusionu iz 90-ih krivi ste sami. Izabrali ste opciju 'slobo, velika srbija', niste se zeljeli razici s nama i janezima kao gospoda (kao sto su se lijepo rastali cesi i slovaci, rusi su kao nuklearna velesila mirno pustili neke tamo beznacajne estonce, ali vi ste zabrijali da mozete radit sta hocete hr, slo i bih).
Cak ste odbili plan z4 nakon rata kojeg ste pokrenuli i gdje ste u krajini etnicki ocistili hrvate. Cak ste i stvaranje rs gledali kao nacionalni poraz i izdaju.
Previse ste zinuli i pomutio vam se razum.
Lijek?
Ne vidim ga na horizontu, roba ste s greskom, nesto slicno kao madjari s trianonom.

panzer general

pre 3 godine

(Stanoje Šarloatan od Šamroka, 1. decembar 2020 13:22)
1. Srbija je uz A-U najodgovornija za I sv. rat, većina vaših žrtava nije nastala u nekim (herojskim) bitkama, nego od gladi, bolesti, bježanja, dakle opće neorganiziranosti. Ali eto, vi ste mislili da ste spremni za rat s A-U. Tko započinje rat, nije primjereno da najviše poslije kuka oko ishoda istog.
2. Kako vi pogrdno volite nazivati nas Hrvate - "bečki konjušari", što je uvreda, ali i ne daleko od istine, pa ne misliš onda valjda da su Hrvati, i praktično i kao politički kolektiv, u toj A-U, pa i njenoj vojsci onda, odlučivali o bilo čemu, pogotovo o pitanju života i smrti (Mačva)?

Bob

pre 3 godine

Purger, 1. decembar 2020 12:43

Koliko pogresaka si napravio. Prvo vi u Madjarskoj istoriji uopste ne postojite kao narod. Drugo vi u AU monarhiji za razliku od Srba niste imali nikakva prava. I trece tu uniju sa AU samo vi u Hrvatskoj pominjete, a niko ni u Austriji ni u Madjarskoj to ne govori.

Pantelija

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dr, 1. decembar 2020 12:20)

Slovenci i Hrvati su bili naterani na ujedinjenje a Srbija je na njih gledala kao na neku vrstu plena/ratne odstete posle Prvog svetskog rata. Necu ulaziti u kulturnu i versku raznolikost koja je ocigledna. Brak na takvim osnovama je uvek osudjen na propast.

Cost Benefit Jugosloveni

pre 3 godine

Ma znate sta, opet cemo se mi ujediniti! ;)

Ljudska bica veruju u ljubav i bratstvo i jedinstvo, brigu o deci, trudnicama, porodici i planeti. Vaznije je to od tumacenja svetog trojstva, nasilnih nacionalistickih aspiracija i kopanja po istoriji ko je kome prodao copavog magarca (analogija na strip Asterix na Korzici - ko nije citao, citajte!).

Jugo-nostalgicara je znatno vise od nacionalista. Jeste, nece to nikada vise biti ta vrsta ujedinjenja, bice odvojene drzave sa gomilom sporazuma. A za sve one koji kazu 3. miliona srba platilo glavom, sta reci za nemce i francuze? Koliko su oni zivota izgubili u vise-vekovnom rivalitetu, prvo su francuzi sprecavali ujedinjenje Nemcke (vekovima), pa su im se nemci nacestitali nove godine u onom davnom i neverovatnom ratu 1870. godine. Posle vec i znate sta je bilo i kako. Eno ih sada vode EU, vladaju trzistem od 700. miliona ljudi i uzivaju prednosti ujedinjenja. Svoje zrtve smatraju cenom koju su morali da plate da bi izdigli svoja drustva u jedna od najboljih, najbogatijih i najobrazovanijih.

Cena za to je uvek velika, ali nikada prevelika!

neko iz industrije

pre 3 godine

Dokle ćemo se zaludjivati tom ideologijom kada ni Hrvatska ni Slovenija nikada nisu želeli zajednicu sa nama?
(Dr, 01. decembar 2020 12:20)

Itekako su tražili i to pre svega Hrvati od straha od Italijana zbog Istre i Dalmacije a i od Mađara.

Mavro

pre 3 godine

A sta bi sa muslimanima u BiH i Sandzaku? 2 Miliona ih je imalo i njih smo tretirali kao manjinu! Nepravedno je to bilo, nije čudo sto su kasnije hteli da se odcepe! Nepravda je zlo!

Gnojko

pre 3 godine

Kamo lepe sreće da smo napravili zajednicu srpskih država, da smo samo svoj narod i interes gledali, ne bi bilo ni jasenovca, ni ndh, ni genocida nad srbima!!!

Kiza iz Ofenbaha

pre 3 godine

Katastrofalan potez, dali smo drzavu Slovencima i Hrvatima, a utopili Crnu Goru, unuk detronizovao i ponizio dedu, gurnuli prst u oko Italiji umesto da im ostavimo Slovence i Hrvate, a mi uzmemo more do Peljesca i zaokruzimo drzavu. Francuzi izgasirali regenta da pravi veliku drzavu, kao fol brana Nemcima, a oni posle pregazili i Francusku i celu Evropu. Pregazili bi i Srbiju naravno, ali bi se znalo nase ime i bila bi obnovljena posle 2.sv.rata. A mi jos lobirali kod Vilsona da se ne pravi velika Srbija nego da se ujedinjujemo sa "bracom".
To se desava kad vodji male zemlje zine alava zadnjica pa umisli da je neki "ujedinitelj" i vizionar. Srbija prva treba da kaze: nikad vise 1918! A ovi mali koji se bune neka vrate te teritorije do kojih su dosli posle 1918. zahvaljujuci 1.2 miliona srpskih zrtava u 1.sv.ratu

Iz prvog lica

pre 3 godine

Najveca naša glupost u celoj istoriji od kad postojimo. Isti ti su nas ubijali posle u dva rata i dan danas rade protiv nas i kad god mogu gledaju da nam zavuku nož u leđa jer znaju da su daleko slabiji.
Trebali smo samo da gledamo svoja posla i da pustimo da ih Mađari, Italijani i Austrijanci izgaze... Kao i Crvena Armija po mogućstvu.

Klukas

pre 3 godine

Država stvorena u najboljoj namjeri. Trebala je ujediniti organiziranost i razvijenost zapadnih članica sa slobodarskim duhom i ratnom tradicijom istočne članice.

Na žalost, u praksi nije funkcioniralo.

Stanoje Šarloatan od Šamroka

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger, 1. decembar 2020 12:43)

To znači da ste kao deo te krvoločne monarhije učestvovali u genocidu nad srpskim narodom u prvom svetskom ratu. Nakon tog genocida ti pišeš ovde da ste očekivali neku autonomiju posle rata? Budite srećni što vam Aleksandar zaluđen jugoslovenstvom nije priredio još tada Blajburg kao vaš voljeni Broz posle drugog sv. rata.

Srbin

pre 3 godine

@Pijani zlotvor

Majstore, svaka cast kako si objasnio u par recenica nase visedecenijske budalastine!
Kada bismo samo mi uspeli lokalnim mozgovima objasniti ove cinjenice...

Miro Split

pre 3 godine

jesmo jedan narod ali srbi gradili sarajevo, ljubljanu, zagreb, skoplje pristinu, podgoricu, novi sad umesto da su ih jos smanjili na pedeset hiljada ljudi. da smo znali gradili bi beograd od sedam miliona jer je bilo sest drzava i dve pokrajine. beograd je trebao biti arena srba, muslimana(bosnjaka), hrvata, slovenaca, makedonaca, albanaca i onda bi se vise mjesali brakove i razmnozavali bi jugoslovenstvo. da smo to uradili bili bi jedna od bogatijih u evropi. Velika cetvorka bi bili CZ, Partizan, Beogradski Radnicki i OFK Beograd. ali nismo i sansa propala i zec je prosao dva puta kroz noge i mi nismo toliko sretni da se to desi opet. da smo bili harni uzeli bi i albaniju u nase granice i smanjiti broj stanovnika dolje i nek raste beli grad na racun njih na brojku osam miliona. tako se to radi i to se zove centralizacija i to radi vecina evropskih i svetskih zemalja. citao sam negde da smo mogli dobiti bugare i grcku makedoniju i onda se baciti u nato i eu i mirna backa, sad bi se kucali i parili a nebi jednim drugim oci vadili i mrzili jedne druge a neku bjedu i brebijamo sto je za osudu i tragicno. nije znao kralja a nasljednik tita nista bolji sa znanjem.

Ivan

pre 3 godine

(John, 1. decembar 2020 12:52) prijatelju onda drugim riječima hoćeš reći da je bila okupacija a ne ujedinjenje. Da je bilo sreće i pameti od Karađorđevića bila bi odmah ustanovljena Banovina Hrvatska i garantiram da bi još uvijek bili zajedno u državi. Jedan od najvećih Hrvata Stjepan Radić je bio za Jugoslaviju i rekao je "želimo s Beogradom a ne želimo pod Beogradom". Nažalost nitko ga nije želio slušati.

nm

pre 3 godine

Slovenci i Hrvati su bili naterani na ujedinjenje a Srbija je na njih gledala kao na neku vrstu plena/ratne odstete posle Prvog svetskog rata. Necu ulaziti u kulturnu i versku raznolikost koja je ocigledna. Brak na takvim osnovama je uvek osudjen na propast.
(Pantelija, 01. decembar 2020 12:45)

Molim te objasni kako to da je kraljevina priznala sva odlikovanja i cinove oficirima (koji su ratovali protiv kraljevine) tog istog "ratnog plena"

Brak na takvim osnovama postoji medju nemackim saveznim drzavama pa nesto ne vidim da su propali. Takodje i u engleskoj i VB, ni oni nesto ne propadaju

Drdoc

pre 3 godine

nem9jte zaboraviti reči jednog đenerala upućene regentu: vaše visočanstvo,ratovali smo kao što i sami znate 4.godine protiv okupatora,dok smo još pri oružju ajmo još par meseci da se rešimo neprijatelja Srpskog naroda"
regent ga je isterao, hrvate nagradio višim činovima i pomilovao od svake odgovornosti .
hrvatima i slovencima je tad odgovarala KSHS jer bi se rasparčali između italije ,austrije ,mađarske i naravno Srbije i više ih nikad i nigde ne bi bilo.Šta je dalje bilo zna se

b1321

pre 3 godine

Danas je jedan od najtužnijih datuma u srpskoj istoriji. Pre 102 godine patnja, stradanja i herojske pobede Srpske i Crnogorske vojske u Prvom svetskom ratu, zajedno sa državnostima ove dve srpske države, žrtvovane su radi formiranja Kraljevstva / Kraljevine SHS, kasnije Jugoslavije. Od 1. decembra, pa do okupacije prestali su da postoje Srbija i Crna Gora. Suludi plan Karađorđevića i ispunjenje megalomanskih želja, uključilo je i razne mere "dodvoravanja" dojučerašnjim austrougarskim podanicima, koji su ostali na svojim pozicijama i dobili debela unapređenja, posebno u redovima Vojske, što je direktno uticalo na brz slom i sramne predaje čitavih jedinica, posebno u novoformiranoj Banovini. Iako su satrli imena Srbije i Crne Gore, radi održavanja na vlasti 1939. godine, vrli Karađorđevići, nasuprot principu da se banovine neće formirati na etničkoj osnovi, formiraju Banovinu Hrvatsku (sa osamdeset odsto državnih ovlašćenja) i tako postavljaju kamen temeljac NDH, grobnicu mnogih Srba, Roma i Jevreja (sem onih devedesetak austrougarskih Srba visokih ustaških oficira)...

Tatko

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger)
Od svega što si rekao, istina je da ste bili pametniji. O kulturi govore zločini po Mačvi 1914-e i kasnije Jasenovac. Razvijeniji ste bili samo zahvaljujući uređenosti AU monarhije.
PS. pre zločina u Mačvi, Srbi nisu zgazili Hrvatima ni cveće na trgu.

sad su un, nato, eu

pre 3 godine

Hrvati su promućuran narod. Stvorili su Jugoslaviju da bi zaštitili granice od Italijana i Mađara a onda u drugom koraku i samostalnost. Pametno, inteligentno i politički mudro i zrelo, čak i lukavo.

my way

pre 3 godine

Po komentarima sudeci, skoro niko od vas nije procitao knjigu Cujte, Srbi. Sve vam drugi krivi, a? Jedino kao Jugosloveni smo svi nesto znacili. Sad smo svi realno niko i nista. A vi i dalje krivite druge, sto smo hteli da reformisemo drzavu, a vi ste hteli rat i bacali cvece na tenkove.
(Slovenac, 01. decembar 2020 14:00)

Ono sto je sigurno je da ti od knjige "Cujte Srbi" znas samo naslov, jer da si je procitao na pamet ti ne bi palo da je u takvom kontekstu spominjes. No, ko o cemu takvi kao ti i o knjizi i o istoriji. Da su Srbi krenuli da ubijaju vojnike JNA i da su ukinuli drzavljanstvo (ej, drzavljasnstvo) svim nesrbima mene bi bilo sramota da se javljam uopste, kamoli da istinu o tome ko je zeleo rat i raspad, a ko opstanak Jugoslavije izvrcem za 180... O tome kako je Jugoslavija reformisana od Jajca nadalje do ustava 74, sto smo sve prihvatili, a sto je sve vasa volja na celu sa Kardeljem bila, izlisno je i pricati. Vama ni duh iz carobne lampe ne bi valjao, jer samo 3 zelje ispunjava. Zato proklet bio dan kada smo svoju drzavu i drzavnost sa vama podelili, ne ponovilo se nikada vise!

my way

pre 3 godine

Prokleto bilo to ujedinjenje i sve juznoslovenske tvorevine za sva vremena! Najvece zlo koje je snaslo ovaj srpski narod i to u trenutku kada je imao priliku da stvori svoju drzavu, da bude svoj na svome na onome sto mu pripada, nista vise i nista manje od toga. Jos kad neko prica o "velikosrpskom nacionalizmu" i izokrece istoriju celog 20. veka za 180...

cune

pre 3 godine

Hrvati su uvijek kroz povijest imali određenu razinu autonomije i državnosti u Habsburškoj monarhiji i personalnoj uniji s Ugarskom i to je najmanje što smo očekivali od Kraljevine SHS, a dobili smo samo proširenu Srbiju s glavnim gradom i vlasti u Beogradu, a bili smo kulturniji, pametniji i razvijeniji. Zato Jugoslavija nikad nije bila prihvatljiva Hrvatima.
(Purger, 01. decembar 2020 12:43)

Država se jako teško stvara, dečko. Čak i da oružjem pobediš protivnika, neke moćne države se moraju dogovoriti i dopustiti samostalnost. Vi Hrvati to najbolje znate. Trebalo vam je samo oko 1 000 godina.

humanista

pre 3 godine

Krvavo smo platili to ,,bratsko ujedinjnje, i jos izginuli zbog ,,brace,,a nije proslo dugo vremena,,braca nam vratila,, proterivanjem Srba i gradjanskim ratom.

John

pre 3 godine

(srebroljub, 1. decembar 2020 12:48)

Prvo, ne postoje federacije naroda. Drugo, monarhije ne mogu da budu federacije. Treće, od te države svi su hteli i očekivali drugo a one je u stvati bila nešto treće.
Atentat? Bilo bi istih stvari od devedesete na ovamo, samo da smeju da nose i unose oružje...

Ivan

pre 3 godine

Željeli smo s braćom u državu 1918 a na kraju su ta braća postala gora nego i Madžari i Talijani. Austrijanci su uvijek bili korektni prema Hrvatskoj.

trtmrt

pre 3 godine

Greska koji su iskljucivo platili i jos placaju Srbi
Nikad Yu Samo Srbija
Nikad Karafjordjevic samo Obrenovic
Uporediti broj zrtava Srpskih za vrijeme vladavine te dvije dinastije i Sve je jasno

Nije na odmet znati

pre 3 godine

Kada shvatite da mrznja Hrvata prema Srbima nije nastala 1941 vec mnogo ranije,kada shvatite da je sva politika njihovog oca nacije Ante Starcevica bila usmerena protiv Srba i kada shvatite da su oni usli u Jugoslaviju samo da bi dobili teritorije za koje je Starcevic kmečio u Beču(ali su ga ovi isterali) onda se mozda ovaj narod odvrati od "jugoslovenstva i bratstva" ali teško...
Ruski ministar spoljnjih poslova je govorio regentu nemojte da pravite drzavu sa katolicima obiće vam se to o glavu kad tad, ali "ujedinitelj" nije slušao...a sto se druge Jugoslavije tiče sudbina Srbije je zapečaćena još na Drezdenskom kongresu.

Dachoni

pre 3 godine

Ako nešto treba učiti od Hrvata, to je kako se pravi, vodi i čuva država! Šta nama vredi toliki istorijski kontinuitet državnosti i državotvorne svesti, kad ni do dan danas ništa nismo naučili, ponavljamo iste greške i iste pogrešne izbore. Hrvati su uvek imali prave ljude na pravom mestu u pravo vreme. To je najbitnije, a ne neko maštanje o svetskoj ili kosmičkoj pravdi. Pogledajte samo ovaj poslednji rat, sve što im je Tuđman na početku rata obećao, to je i ispunio. A mi? Izigrani, prevareni i poniženi od onih koje smo većinski izabrali. Takav nam je usud, i nažalost, tako će i biti.

Komša

pre 3 godine

To je trebalo da bude federacija zajednica naroda a ne velika srbija u kojoj se ostali narodi nisu osećali jednako, videti atentat u skupštini 1928, baš čudno da su svi pobegli od nas.. Ovako sami smo niko i ništa..
(srebroljub, 1. decembar 2020 12:48) 

Zapravo ,niko se nije osećao dobro i to zbog greške srpske političle elite.
Tačno je da nije tu moglo mnogo da se bira,da su velike sile diktirale rešenja ali je tačno i to da ,ma koliko su ta rešenja bila motivisana njihovim interes i naš (srpski ali i Hrvata i Slovenaca) time nije oštećen - ako ćemo da se rukovodimo objektivnim okolnostima i realnim mogućnostima.
Jugoslavija je bila nužna da bi se sprečilo obnavljanje K&K ali i nemačka ekspanzija na jug .To je igralo svim na pobedničkoj strani.
Prva ideja ,još od Načertanija,koje se u to uklopalo je bila da i Bugarska udje u Jugoslaviju i tako se spreče Austrija i Rusija da odrade ono što su planirale ,a kasnije se i dogovorile Rajhštatskim dogovorom i stavile na papir u Bukureštu (kasnije pokisale da sprovedu u delo Sanstefsnskim mirom).
Gde je greška.
Trebalo je federalizovati državu odmah.Velike sile su dale okvir ali nisu se preterano interesovale za "uredjenje kuce".
Imali smo Mišiceve kritike uredjenja zajednice,kasnoje se deo elite budio (Crnjanski) pa čak i predlog o konfederaciji vojske (DM u vreme sluzbovanja u Sloveniji).
Dakle ,da je Srbija odmah odredila unutrasnje granice sve bi bilo lakše i u skladu sa odlukama lokalnih skupstina i voljom naroda

Lebovitz

pre 3 godine

Gomila generala poslije bitke u komentarima, tipično onako - srpski.

Namjere Jugoslovenskog odbora su bile iskrene, kao i Aleksandra Karađorđevića. Ideja je bila stvaranje jedinstvene nacije po uzoru na Francusku, koja je takođe sastavljena iz mnogo većeg broja plemena i naroda. Brojni su razlozi zašto to nije uspjelo, preko civilizacijskih, istorijskih, uticaja iz vana, itd., a možda ponajviše i zbog toga što smo tada već bili zakasnili jer je formiranje nacija od plemena već bilo završeno.
Ideja kao ideja je bila sjajna, možemo reći da je sjajna i dan-danas, ali njena realizacija je nemoguća iz dobro poznatih razloga.

Asigard

pre 3 godine

Najveća greška Srbalja još od X veka, kada je onaj odbegli 'rvatski kralj, ubio svog domaćina srpskog, koji mu je ponudio gostoprimstvo, kada je ovaj bežao od Franaka. Umesto da "zaokružimo" svoje, mi smo se zaglibili sa starim majstorima politike, koji su navikli da se nadgornjavaju sa Madjarima i Austrijancima. Jednostavno, nismo im dorasli politički. Ljudi su iskoristili našu pobedu da spasu svoje etničke teritorije. Sad nam ostaje da žalimo što Italijani a možda i Mađari nisu zapadnoj braći određivali granice. I dalje nam nije jasno, opet bi mi isto. Preveslali bi nas prvom prilikom.

neutralni felš

pre 3 godine

Najveca naša glupost u celoj istoriji od kad postojimo. Isti ti su nas ubijali posle u dva rata i dan danas rade protiv nas i kad god mogu gledaju da nam zavuku nož u leđa jer znaju da su daleko slabiji.
Trebali smo samo da gledamo svoja posla i da pustimo da ih Mađari, Italijani i Austrijanci izgaze... Kao i Crvena Armija po mogućstvu.
(Iz prvog lica, 01. decembar 2020 13:52)

da nije bilo juge, crvena armija bi zgazila i nas. ili misliš da bi se oduševili nedićem i mihailovićem? :)

Dante

pre 3 godine

Nebitno ko je sta htjeo ili nije prije 100 godina. Rezultat je da Kolinda izjavljuje kako su oni braca po oruzju sa Albancima na Kosovu. Da dio Crnogoraca smatra srpsku trobojku okupatorskom. Znaci fino i kulturno zapisati za buduca pokoljenja i megalomanske zablude.

neutralni felš

pre 3 godine

Dan kad smo sami sebi stavili omču oko vrata.
(NijeBitno, 01. decembar 2020 12:56)

sva sreća da vam je posle svanulo. radili ste za platu od 5 maraka.

sad se sele za Irsku

pre 3 godine

Hrvati su promućuran narod. Stvorili su Jugoslaviju da bi zaštitili granice od Italijana i Mađara a onda u drugom koraku i samostalnost. Pametno, inteligentno i politički mudro i zrelo, čak i lukavo.
(sad su un, nato, eu, 1. decembar 2020 13:35)


nema to veze sa hrvatima, to je sve politika Vatikana i Austrougara, hrvati su samo izvođači radova, Vatikan je taj koji vuče konce

a

pre 3 godine

Zagreb i Slovenija su bili protiv YU.Međutim kada je Dalmacija
oduševljeno ušla u Jugoslaviju,da bi izbegla okupaciju od itali-
jana ,promenili su odluku.Ivan Ribar i Vladimir Nazor ,kao umereni
hrvati, imaju niz srbofobnih izjava.O Krleži da i ne govorimo.