Utorak, 13.10.2020.

17:37

Otac na "porodiljskom": "Drugarice su mi rekle 'blago tvojoj ženi'"

Izvor: Fenomena.org

Otac na "porodiljskom": "Drugarice su mi rekle 'blago tvojoj ženi'" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

29 Komentari

Sortiraj po:

ja

pre 3 godine

@ (U, 14. oktobar 2020 09:51)

To je OK. Čovek koji zarađuje više od 5 prosečnih plata plaća doprinose samo do tog iznosa. Preko toga nema doprinosa, tako da je odnos neto-brutao plata 90%. Ne može i jare i pare - ne možeš da ne plaćaš sve kad puno zarađuješ, a da očekuješ da ti neko nadoknadi sve kad ne zarađuješ.

ja

pre 3 godine

@ (Miki, 14. oktobar 2020 08:31)
(Dar, 14. oktobar 2020 11:31)

A za pumpice niste čuli? Nije vam palo na pamet da majka može svakog jutra da se izmuze i obezbedi detetu dovoljnu količinu svog mleka dok je na poslu?

d

pre 3 godine

mi u firmi dobijamo 4 meseca odsustva da iskoristimo kad se rodi beba. Ja sam to iskoristio cim sam postoa tata. Dva puta po 2 meseca za gosinu dana. Nista neobicno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bojan, 14. oktobar 2020 09:35) # Link komentara

Prvo to ne bi trebalo da zavisi od firme. Drugo nije isto kad si na bolovanju zajedno sa zenom i kad brines o detetu sam dok zena radi. Kod tebe je verujem ovaj drugi slucaj.

Vladan

pre 3 godine

Ajmo sad ravnopravnost.

Zasto muskarci nemaju porodiljsko odsustvo u prvih godinu dana?

Zar ima ista lepse nego mama i tata zajedno kuci sa bebom.

Natalitet bi skocio 100%.

Preusmerite pare od stadiona na plate za vreme odsustva. 200 milki €

Bojan

pre 3 godine

Odsustvo radi nege deteta sam koristio dva puta -sa drugim i trećim detetom. Kod prvog korišćenja moj poslodavac ProCredit banka krenuo je sa strahovitim pritiscima i mobingom. Obili su moj radni sto i "izbacili me" iz kancelarije. Kod drugog, su mi dali otkaz samo zato jer sam porodilja. Na sudu smo već 8godina i pitanje je da li će na kraju pravda pobediti. Sudinica koja je prvo vodila radni spor promenjena je na njihovu inicijativu. Inspekcija rada je takodje bila pristrasna. Nije želela da ih kazni i vrati me na posao.
Isti scenario su doživele sve koleginice koje su u to vreme bile na porodiljskom.


No coment.

Dar

pre 3 godine

@A dojenje? Ništa?
Miki, 14. oktobar 2020 08:31)

U pravu si Miki, apsolutno. Već vidim da će to dete biti hranjeno formulom, bez ikakve potrebe, osim da se majka loži da je neko mnogo bitan jer je dobila veću platu.

pera iz bivseg DDR-a

pre 3 godine

@mark jeste ali se uzima prosek zarade u prethodnih 18 meseci u koje ne ulazi trudnicko bolovanje. Pa ako dobijes neko promaknuce pred otvaranne trudnickog fakticki ces dobijati platu sa prethodnog radnog mesta u toku porodiljskog.

Inace u stranim drzavama otac je u OBAVEZI da provede odredjen period sa detetom do njegove prve godine. U Norveskoj je to 10 nedelja, porodiljsko sve ukupno traje 49 nedelja sa 100% plate ili 59 nedelja sa 80%, majka odlazi na porodiljsko 3 nedelje pred porodjaj i prvih 6 nedelja je rezervisano za majku, 10 nedelja je rezervisano za oca i preostalih 30 ili 40, u zavisnosti koji pristup je izabran, mogu podeliti kako hoce.

Stanko

pre 3 godine

@mark jeste do određenog iznosa (nisam siguran, mislim da je oko 150 000). A onda, ako se majka drznula da ima veću platu od te granice, drzava joj uredno uskrati te pare (pod izgovorom da se tako bore protiv prevara) iako je godinama pre toga redovno naplacivala doprinose na pun iznos plate. Da ne pominjemo i porez na ekstra dohodak koje se jednom godišnje naplati svim mamama sa platom vecom od tri prosečne. Tako da mame koje recimo posteno zaradjuju 2-3 hiljade evra zavise od poslodavaca da li ce da im nadoknadi ostatak plate preko tih 150 000. Ako je taj iznos solidarna pomoć, onda treba doneti zakon da je poslodavac u obavezi da to radi, ili da drzava mami nakon porodjaja lepo vrati naplaceni porez u iznosu koji bi kompenzovao njene gubitke tokom porodiljskog odsustva.

joj

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mark, 14. oktobar 2020 09:05) # Link komentara

Da, ali njegova zena je dobila unapredjenje tik pred porodjaj a za porodiljsko se gleda prosek plate u prethodnih 18 meseci. Tako da bi bili na gubitku.

ja

pre 3 godine

@ (mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Da, ali se računa prosečna 18-mesečna zarada koja prethodi bolovanju. Ovde čovek lepo kaže da je neposredno pre porođaja njegova supruga avanzovala, što je, pretpostavljam, bilo skopčano sa značajnim povećanjem zarade. Međutim, ako je sve vreme pre porođaja primala, recimo, 50.000, pa onda avanzovala i dobila platu 100.000 i primala je svega par meseci, njena naknada za bolovanje bila bi tek nešto malo više od 50.000 dinara, što je čist gubitak u odnosu na situaciju da odmah počne da radi i ostvaruje punu zaradu od 100.000 dinara.

S druge strane, ako on nije imao neke fluktuacije u zaradi 18 meseci pre otvaranja bolovanja, a ima manju platu od supruge, on će primati tu svoju platu dok je na bolovanju, tako da se više isplati da on uzme odsustvo radi nege deteta, a ne supruga...

mile tranzicija

pre 3 godine

i ja sam u tih 328. supruga mi se razbolela od autoimune bolesti, i ako ne radi nigde imam pravo, ali verujte mi dok sam dosao do konacnog resenja prosao sam trnoviti put. U lokalnim samoupravama uopste nisu informisani kako to ide , pa sam morao sam da resim sa ministarstvom za rad. verujte mi nije bilo lako. Ovim putem apelujem da se sluzbenicima odrzi nekakav vid prezentacije ili obuke ,jer zalosno je imate pravo a oni ne znaju da odrade.

milos

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

uzima se prosek plata u 18 meseci, tj ako je dobila znatno povećanje plate par meseci ranije, to se neće odraziti na platu tokom bolovanja.

Dr Mr

pre 3 godine

@mark
jeste, ali ako napredujes i dobijes bolje radno mesro, mislis da ce te ono cekati 9 meseci?pitanje je kad ce se mogucnost pruziti.moj prijatelj je bio na porodiljskom jer je zeni ponudjen ekstra posao sa ekstra platom.

Nalogodavac

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Jeste, ali je država podstakla rađanje tako što je majkama ograničila platu da ne smeju da imaju veće plate od 3 prosečne srpske. Tako da ako je žena zarađivala 200 000 dinara koju je zaslužila svojim obrazovanjem, trudom, iskustvom, sposobnošću, država smatra da joj je to ipak previše i na kraju joj smakne tričavih 50 000. Verovatno je i mama iz teksta u toj situaciji.

grgur

pre 3 godine

Lep tekst i ispravna razmišljanja. Mama je mama, ali vreme koje tata provede sa detetom je takođe neprocenjivo. Puno tata je samo vozač i nabavljač za svoju decu, a sa njima treba razgovarati i provoditi vreme, oni tako pokupe najbolje.

Jovana

pre 3 godine

@mark, nije pokriveno 100% plate vec minimum od dve cifre. Jedan broj je prosecna plata negovatelja u poslednjih godinu dana (racuna se uvek 12 meseci bez obzira koliko se meseci bilo u radnom odnosu), a druga cifra je 3 puta vec od prosecne plate u Srbiji. Sto znaci da ako negovatelj radi 6 meseci sa platom od 400e bice mu pokriveno mesecno 200e (400*6/12). Druga opcija je ako roditelj ima platu iznad 3 x prosecne, u periodu brige o detetu plata ce biti smanjena. Tako da ne, nije u pitanju uvek 100% pokrivenosti.

U

pre 3 godine

bolovanje za negu deteta pokriveno je samo do iznosa 5 prosecnih plata, iznad toga drzava ne placa. ovo u praksi znaci da ako zena ima platu recimo 300.000 (i godinama placa doprinose na tu platu), drzava placa samo do 175.000

Bojan

pre 3 godine

mi u firmi dobijamo 4 meseca odsustva da iskoristimo kad se rodi beba. Ja sam to iskoristio cim sam postoa tata. Dva puta po 2 meseca za gosinu dana. Nista neobicno.

voodoo

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)
Nije i pored sve price o pospesavanju nataliteta i tolike price o tome ipak ima ogranicenja u plati. Tako da recimo ako vam je plata 100 hiljada (posto je pomenuo da mu je supruga dobila vise zvanje, u principu veravatno je profesor na fakuktetu, doktor ili sl pa ima toliku platu) drzava isplacuje negde oko 60 hiljada, tako da 40 se odricete kad su vam najpotrebnije. Sad nisam bas siguran u cifre ali tu je negde.

Зизе

pre 3 godine

Знам човека, он и жена раде у јавној служби, и то на лаганим радним местима, добро плаћеним.

ming

pre 3 godine

@mark Jeste pokriveno, ali do određenog iznosa. Ako majka ima platu 150.000din, a otac 50.000din, manja je finansijska "šteta" da on ostane kod kuće. U tom slučaju on dobija svojih 50.000din, a majka bi u suprotnom dobila 90.000din (ne znam koliko je tačno limit).

Možda

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Verovatno on radi u državnom sektoru a ona kod privatnika! :)

Nalogodavac

pre 3 godine

Ipak, ako se ima u vidu da u poslednjoj deceniji u Srbiji ima oko 65.000 porođaja godišnje, to znači da se za ovo "blago tebi", prošle godine odlučilo tek 0,5% očeva.
"Ne znam zbog čega je tako, ne virim u tuđe prozore. Svestan sam da ima drugačijih ljudi i odnosa, neke drugarice su mi rekle 'Blago tvojoj ženi, moj prstom nije mrdnuo', ali ne bavimo se tuđim životima", naglašava Antonijević, dodajući da je brak dogovor ljudi koji se vole i poštuju.

Jednostavno, čak i kada otac hoće i majka, verovatno žena nema platu kao mama iz teksta, ili mama nije zaposlena ili da neće tata da "mrdne prstom" ( nažalost, ovoga je mnogo. Srećom, popravlja se situacija poslednjih godina)...Razloga ima ko zna koliko, pa je najpametnije kao sto je rekao tata iz teksta, "ne mešamo se u tuđe živote ".

grgur

pre 3 godine

Lep tekst i ispravna razmišljanja. Mama je mama, ali vreme koje tata provede sa detetom je takođe neprocenjivo. Puno tata je samo vozač i nabavljač za svoju decu, a sa njima treba razgovarati i provoditi vreme, oni tako pokupe najbolje.

milos

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

uzima se prosek plata u 18 meseci, tj ako je dobila znatno povećanje plate par meseci ranije, to se neće odraziti na platu tokom bolovanja.

Bojan

pre 3 godine

mi u firmi dobijamo 4 meseca odsustva da iskoristimo kad se rodi beba. Ja sam to iskoristio cim sam postoa tata. Dva puta po 2 meseca za gosinu dana. Nista neobicno.

Možda

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Verovatno on radi u državnom sektoru a ona kod privatnika! :)

mile tranzicija

pre 3 godine

i ja sam u tih 328. supruga mi se razbolela od autoimune bolesti, i ako ne radi nigde imam pravo, ali verujte mi dok sam dosao do konacnog resenja prosao sam trnoviti put. U lokalnim samoupravama uopste nisu informisani kako to ide , pa sam morao sam da resim sa ministarstvom za rad. verujte mi nije bilo lako. Ovim putem apelujem da se sluzbenicima odrzi nekakav vid prezentacije ili obuke ,jer zalosno je imate pravo a oni ne znaju da odrade.

Зизе

pre 3 godine

Знам човека, он и жена раде у јавној служби, и то на лаганим радним местима, добро плаћеним.

U

pre 3 godine

bolovanje za negu deteta pokriveno je samo do iznosa 5 prosecnih plata, iznad toga drzava ne placa. ovo u praksi znaci da ako zena ima platu recimo 300.000 (i godinama placa doprinose na tu platu), drzava placa samo do 175.000

Bojan

pre 3 godine

Odsustvo radi nege deteta sam koristio dva puta -sa drugim i trećim detetom. Kod prvog korišćenja moj poslodavac ProCredit banka krenuo je sa strahovitim pritiscima i mobingom. Obili su moj radni sto i "izbacili me" iz kancelarije. Kod drugog, su mi dali otkaz samo zato jer sam porodilja. Na sudu smo već 8godina i pitanje je da li će na kraju pravda pobediti. Sudinica koja je prvo vodila radni spor promenjena je na njihovu inicijativu. Inspekcija rada je takodje bila pristrasna. Nije želela da ih kazni i vrati me na posao.
Isti scenario su doživele sve koleginice koje su u to vreme bile na porodiljskom.


No coment.

Vladan

pre 3 godine

Ajmo sad ravnopravnost.

Zasto muskarci nemaju porodiljsko odsustvo u prvih godinu dana?

Zar ima ista lepse nego mama i tata zajedno kuci sa bebom.

Natalitet bi skocio 100%.

Preusmerite pare od stadiona na plate za vreme odsustva. 200 milki €

Nalogodavac

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Jeste, ali je država podstakla rađanje tako što je majkama ograničila platu da ne smeju da imaju veće plate od 3 prosečne srpske. Tako da ako je žena zarađivala 200 000 dinara koju je zaslužila svojim obrazovanjem, trudom, iskustvom, sposobnošću, država smatra da joj je to ipak previše i na kraju joj smakne tričavih 50 000. Verovatno je i mama iz teksta u toj situaciji.

Dr Mr

pre 3 godine

@mark
jeste, ali ako napredujes i dobijes bolje radno mesro, mislis da ce te ono cekati 9 meseci?pitanje je kad ce se mogucnost pruziti.moj prijatelj je bio na porodiljskom jer je zeni ponudjen ekstra posao sa ekstra platom.

ja

pre 3 godine

@ (mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Da, ali se računa prosečna 18-mesečna zarada koja prethodi bolovanju. Ovde čovek lepo kaže da je neposredno pre porođaja njegova supruga avanzovala, što je, pretpostavljam, bilo skopčano sa značajnim povećanjem zarade. Međutim, ako je sve vreme pre porođaja primala, recimo, 50.000, pa onda avanzovala i dobila platu 100.000 i primala je svega par meseci, njena naknada za bolovanje bila bi tek nešto malo više od 50.000 dinara, što je čist gubitak u odnosu na situaciju da odmah počne da radi i ostvaruje punu zaradu od 100.000 dinara.

S druge strane, ako on nije imao neke fluktuacije u zaradi 18 meseci pre otvaranja bolovanja, a ima manju platu od supruge, on će primati tu svoju platu dok je na bolovanju, tako da se više isplati da on uzme odsustvo radi nege deteta, a ne supruga...

Stanko

pre 3 godine

@mark jeste do određenog iznosa (nisam siguran, mislim da je oko 150 000). A onda, ako se majka drznula da ima veću platu od te granice, drzava joj uredno uskrati te pare (pod izgovorom da se tako bore protiv prevara) iako je godinama pre toga redovno naplacivala doprinose na pun iznos plate. Da ne pominjemo i porez na ekstra dohodak koje se jednom godišnje naplati svim mamama sa platom vecom od tri prosečne. Tako da mame koje recimo posteno zaradjuju 2-3 hiljade evra zavise od poslodavaca da li ce da im nadoknadi ostatak plate preko tih 150 000. Ako je taj iznos solidarna pomoć, onda treba doneti zakon da je poslodavac u obavezi da to radi, ili da drzava mami nakon porodjaja lepo vrati naplaceni porez u iznosu koji bi kompenzovao njene gubitke tokom porodiljskog odsustva.

pera iz bivseg DDR-a

pre 3 godine

@mark jeste ali se uzima prosek zarade u prethodnih 18 meseci u koje ne ulazi trudnicko bolovanje. Pa ako dobijes neko promaknuce pred otvaranne trudnickog fakticki ces dobijati platu sa prethodnog radnog mesta u toku porodiljskog.

Inace u stranim drzavama otac je u OBAVEZI da provede odredjen period sa detetom do njegove prve godine. U Norveskoj je to 10 nedelja, porodiljsko sve ukupno traje 49 nedelja sa 100% plate ili 59 nedelja sa 80%, majka odlazi na porodiljsko 3 nedelje pred porodjaj i prvih 6 nedelja je rezervisano za majku, 10 nedelja je rezervisano za oca i preostalih 30 ili 40, u zavisnosti koji pristup je izabran, mogu podeliti kako hoce.

Nalogodavac

pre 3 godine

Ipak, ako se ima u vidu da u poslednjoj deceniji u Srbiji ima oko 65.000 porođaja godišnje, to znači da se za ovo "blago tebi", prošle godine odlučilo tek 0,5% očeva.
"Ne znam zbog čega je tako, ne virim u tuđe prozore. Svestan sam da ima drugačijih ljudi i odnosa, neke drugarice su mi rekle 'Blago tvojoj ženi, moj prstom nije mrdnuo', ali ne bavimo se tuđim životima", naglašava Antonijević, dodajući da je brak dogovor ljudi koji se vole i poštuju.

Jednostavno, čak i kada otac hoće i majka, verovatno žena nema platu kao mama iz teksta, ili mama nije zaposlena ili da neće tata da "mrdne prstom" ( nažalost, ovoga je mnogo. Srećom, popravlja se situacija poslednjih godina)...Razloga ima ko zna koliko, pa je najpametnije kao sto je rekao tata iz teksta, "ne mešamo se u tuđe živote ".

joj

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mark, 14. oktobar 2020 09:05) # Link komentara

Da, ali njegova zena je dobila unapredjenje tik pred porodjaj a za porodiljsko se gleda prosek plate u prethodnih 18 meseci. Tako da bi bili na gubitku.

d

pre 3 godine

mi u firmi dobijamo 4 meseca odsustva da iskoristimo kad se rodi beba. Ja sam to iskoristio cim sam postoa tata. Dva puta po 2 meseca za gosinu dana. Nista neobicno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bojan, 14. oktobar 2020 09:35) # Link komentara

Prvo to ne bi trebalo da zavisi od firme. Drugo nije isto kad si na bolovanju zajedno sa zenom i kad brines o detetu sam dok zena radi. Kod tebe je verujem ovaj drugi slucaj.

ming

pre 3 godine

@mark Jeste pokriveno, ali do određenog iznosa. Ako majka ima platu 150.000din, a otac 50.000din, manja je finansijska "šteta" da on ostane kod kuće. U tom slučaju on dobija svojih 50.000din, a majka bi u suprotnom dobila 90.000din (ne znam koliko je tačno limit).

Jovana

pre 3 godine

@mark, nije pokriveno 100% plate vec minimum od dve cifre. Jedan broj je prosecna plata negovatelja u poslednjih godinu dana (racuna se uvek 12 meseci bez obzira koliko se meseci bilo u radnom odnosu), a druga cifra je 3 puta vec od prosecne plate u Srbiji. Sto znaci da ako negovatelj radi 6 meseci sa platom od 400e bice mu pokriveno mesecno 200e (400*6/12). Druga opcija je ako roditelj ima platu iznad 3 x prosecne, u periodu brige o detetu plata ce biti smanjena. Tako da ne, nije u pitanju uvek 100% pokrivenosti.

Dar

pre 3 godine

@A dojenje? Ništa?
Miki, 14. oktobar 2020 08:31)

U pravu si Miki, apsolutno. Već vidim da će to dete biti hranjeno formulom, bez ikakve potrebe, osim da se majka loži da je neko mnogo bitan jer je dobila veću platu.

voodoo

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)
Nije i pored sve price o pospesavanju nataliteta i tolike price o tome ipak ima ogranicenja u plati. Tako da recimo ako vam je plata 100 hiljada (posto je pomenuo da mu je supruga dobila vise zvanje, u principu veravatno je profesor na fakuktetu, doktor ili sl pa ima toliku platu) drzava isplacuje negde oko 60 hiljada, tako da 40 se odricete kad su vam najpotrebnije. Sad nisam bas siguran u cifre ali tu je negde.

ja

pre 3 godine

@ (Miki, 14. oktobar 2020 08:31)
(Dar, 14. oktobar 2020 11:31)

A za pumpice niste čuli? Nije vam palo na pamet da majka može svakog jutra da se izmuze i obezbedi detetu dovoljnu količinu svog mleka dok je na poslu?

ja

pre 3 godine

@ (U, 14. oktobar 2020 09:51)

To je OK. Čovek koji zarađuje više od 5 prosečnih plata plaća doprinose samo do tog iznosa. Preko toga nema doprinosa, tako da je odnos neto-brutao plata 90%. Ne može i jare i pare - ne možeš da ne plaćaš sve kad puno zarađuješ, a da očekuješ da ti neko nadoknadi sve kad ne zarađuješ.

Dar

pre 3 godine

@A dojenje? Ništa?
Miki, 14. oktobar 2020 08:31)

U pravu si Miki, apsolutno. Već vidim da će to dete biti hranjeno formulom, bez ikakve potrebe, osim da se majka loži da je neko mnogo bitan jer je dobila veću platu.

Зизе

pre 3 godine

Знам човека, он и жена раде у јавној служби, и то на лаганим радним местима, добро плаћеним.

Vladan

pre 3 godine

Ajmo sad ravnopravnost.

Zasto muskarci nemaju porodiljsko odsustvo u prvih godinu dana?

Zar ima ista lepse nego mama i tata zajedno kuci sa bebom.

Natalitet bi skocio 100%.

Preusmerite pare od stadiona na plate za vreme odsustva. 200 milki €

pera iz bivseg DDR-a

pre 3 godine

@mark jeste ali se uzima prosek zarade u prethodnih 18 meseci u koje ne ulazi trudnicko bolovanje. Pa ako dobijes neko promaknuce pred otvaranne trudnickog fakticki ces dobijati platu sa prethodnog radnog mesta u toku porodiljskog.

Inace u stranim drzavama otac je u OBAVEZI da provede odredjen period sa detetom do njegove prve godine. U Norveskoj je to 10 nedelja, porodiljsko sve ukupno traje 49 nedelja sa 100% plate ili 59 nedelja sa 80%, majka odlazi na porodiljsko 3 nedelje pred porodjaj i prvih 6 nedelja je rezervisano za majku, 10 nedelja je rezervisano za oca i preostalih 30 ili 40, u zavisnosti koji pristup je izabran, mogu podeliti kako hoce.

Možda

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Verovatno on radi u državnom sektoru a ona kod privatnika! :)

U

pre 3 godine

bolovanje za negu deteta pokriveno je samo do iznosa 5 prosecnih plata, iznad toga drzava ne placa. ovo u praksi znaci da ako zena ima platu recimo 300.000 (i godinama placa doprinose na tu platu), drzava placa samo do 175.000

Nalogodavac

pre 3 godine

Ipak, ako se ima u vidu da u poslednjoj deceniji u Srbiji ima oko 65.000 porođaja godišnje, to znači da se za ovo "blago tebi", prošle godine odlučilo tek 0,5% očeva.
"Ne znam zbog čega je tako, ne virim u tuđe prozore. Svestan sam da ima drugačijih ljudi i odnosa, neke drugarice su mi rekle 'Blago tvojoj ženi, moj prstom nije mrdnuo', ali ne bavimo se tuđim životima", naglašava Antonijević, dodajući da je brak dogovor ljudi koji se vole i poštuju.

Jednostavno, čak i kada otac hoće i majka, verovatno žena nema platu kao mama iz teksta, ili mama nije zaposlena ili da neće tata da "mrdne prstom" ( nažalost, ovoga je mnogo. Srećom, popravlja se situacija poslednjih godina)...Razloga ima ko zna koliko, pa je najpametnije kao sto je rekao tata iz teksta, "ne mešamo se u tuđe živote ".

grgur

pre 3 godine

Lep tekst i ispravna razmišljanja. Mama je mama, ali vreme koje tata provede sa detetom je takođe neprocenjivo. Puno tata je samo vozač i nabavljač za svoju decu, a sa njima treba razgovarati i provoditi vreme, oni tako pokupe najbolje.

Nalogodavac

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Jeste, ali je država podstakla rađanje tako što je majkama ograničila platu da ne smeju da imaju veće plate od 3 prosečne srpske. Tako da ako je žena zarađivala 200 000 dinara koju je zaslužila svojim obrazovanjem, trudom, iskustvom, sposobnošću, država smatra da joj je to ipak previše i na kraju joj smakne tričavih 50 000. Verovatno je i mama iz teksta u toj situaciji.

Stanko

pre 3 godine

@mark jeste do određenog iznosa (nisam siguran, mislim da je oko 150 000). A onda, ako se majka drznula da ima veću platu od te granice, drzava joj uredno uskrati te pare (pod izgovorom da se tako bore protiv prevara) iako je godinama pre toga redovno naplacivala doprinose na pun iznos plate. Da ne pominjemo i porez na ekstra dohodak koje se jednom godišnje naplati svim mamama sa platom vecom od tri prosečne. Tako da mame koje recimo posteno zaradjuju 2-3 hiljade evra zavise od poslodavaca da li ce da im nadoknadi ostatak plate preko tih 150 000. Ako je taj iznos solidarna pomoć, onda treba doneti zakon da je poslodavac u obavezi da to radi, ili da drzava mami nakon porodjaja lepo vrati naplaceni porez u iznosu koji bi kompenzovao njene gubitke tokom porodiljskog odsustva.

Bojan

pre 3 godine

Odsustvo radi nege deteta sam koristio dva puta -sa drugim i trećim detetom. Kod prvog korišćenja moj poslodavac ProCredit banka krenuo je sa strahovitim pritiscima i mobingom. Obili su moj radni sto i "izbacili me" iz kancelarije. Kod drugog, su mi dali otkaz samo zato jer sam porodilja. Na sudu smo već 8godina i pitanje je da li će na kraju pravda pobediti. Sudinica koja je prvo vodila radni spor promenjena je na njihovu inicijativu. Inspekcija rada je takodje bila pristrasna. Nije želela da ih kazni i vrati me na posao.
Isti scenario su doživele sve koleginice koje su u to vreme bile na porodiljskom.


No coment.

d

pre 3 godine

mi u firmi dobijamo 4 meseca odsustva da iskoristimo kad se rodi beba. Ja sam to iskoristio cim sam postoa tata. Dva puta po 2 meseca za gosinu dana. Nista neobicno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bojan, 14. oktobar 2020 09:35) # Link komentara

Prvo to ne bi trebalo da zavisi od firme. Drugo nije isto kad si na bolovanju zajedno sa zenom i kad brines o detetu sam dok zena radi. Kod tebe je verujem ovaj drugi slucaj.

ja

pre 3 godine

@ (Miki, 14. oktobar 2020 08:31)
(Dar, 14. oktobar 2020 11:31)

A za pumpice niste čuli? Nije vam palo na pamet da majka može svakog jutra da se izmuze i obezbedi detetu dovoljnu količinu svog mleka dok je na poslu?

voodoo

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)
Nije i pored sve price o pospesavanju nataliteta i tolike price o tome ipak ima ogranicenja u plati. Tako da recimo ako vam je plata 100 hiljada (posto je pomenuo da mu je supruga dobila vise zvanje, u principu veravatno je profesor na fakuktetu, doktor ili sl pa ima toliku platu) drzava isplacuje negde oko 60 hiljada, tako da 40 se odricete kad su vam najpotrebnije. Sad nisam bas siguran u cifre ali tu je negde.

Bojan

pre 3 godine

mi u firmi dobijamo 4 meseca odsustva da iskoristimo kad se rodi beba. Ja sam to iskoristio cim sam postoa tata. Dva puta po 2 meseca za gosinu dana. Nista neobicno.

ming

pre 3 godine

@mark Jeste pokriveno, ali do određenog iznosa. Ako majka ima platu 150.000din, a otac 50.000din, manja je finansijska "šteta" da on ostane kod kuće. U tom slučaju on dobija svojih 50.000din, a majka bi u suprotnom dobila 90.000din (ne znam koliko je tačno limit).

Jovana

pre 3 godine

@mark, nije pokriveno 100% plate vec minimum od dve cifre. Jedan broj je prosecna plata negovatelja u poslednjih godinu dana (racuna se uvek 12 meseci bez obzira koliko se meseci bilo u radnom odnosu), a druga cifra je 3 puta vec od prosecne plate u Srbiji. Sto znaci da ako negovatelj radi 6 meseci sa platom od 400e bice mu pokriveno mesecno 200e (400*6/12). Druga opcija je ako roditelj ima platu iznad 3 x prosecne, u periodu brige o detetu plata ce biti smanjena. Tako da ne, nije u pitanju uvek 100% pokrivenosti.

Dr Mr

pre 3 godine

@mark
jeste, ali ako napredujes i dobijes bolje radno mesro, mislis da ce te ono cekati 9 meseci?pitanje je kad ce se mogucnost pruziti.moj prijatelj je bio na porodiljskom jer je zeni ponudjen ekstra posao sa ekstra platom.

milos

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
(mark, 14. oktobar 2020 09:05)

uzima se prosek plata u 18 meseci, tj ako je dobila znatno povećanje plate par meseci ranije, to se neće odraziti na platu tokom bolovanja.

ja

pre 3 godine

@ (mark, 14. oktobar 2020 09:05)

Da, ali se računa prosečna 18-mesečna zarada koja prethodi bolovanju. Ovde čovek lepo kaže da je neposredno pre porođaja njegova supruga avanzovala, što je, pretpostavljam, bilo skopčano sa značajnim povećanjem zarade. Međutim, ako je sve vreme pre porođaja primala, recimo, 50.000, pa onda avanzovala i dobila platu 100.000 i primala je svega par meseci, njena naknada za bolovanje bila bi tek nešto malo više od 50.000 dinara, što je čist gubitak u odnosu na situaciju da odmah počne da radi i ostvaruje punu zaradu od 100.000 dinara.

S druge strane, ako on nije imao neke fluktuacije u zaradi 18 meseci pre otvaranja bolovanja, a ima manju platu od supruge, on će primati tu svoju platu dok je na bolovanju, tako da se više isplati da on uzme odsustvo radi nege deteta, a ne supruga...

joj

pre 3 godine

zar nije bolovanje za negu deteta pokriveno od strane drzave, hoću reci da ti je plata 100%
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mark, 14. oktobar 2020 09:05) # Link komentara

Da, ali njegova zena je dobila unapredjenje tik pred porodjaj a za porodiljsko se gleda prosek plate u prethodnih 18 meseci. Tako da bi bili na gubitku.

mile tranzicija

pre 3 godine

i ja sam u tih 328. supruga mi se razbolela od autoimune bolesti, i ako ne radi nigde imam pravo, ali verujte mi dok sam dosao do konacnog resenja prosao sam trnoviti put. U lokalnim samoupravama uopste nisu informisani kako to ide , pa sam morao sam da resim sa ministarstvom za rad. verujte mi nije bilo lako. Ovim putem apelujem da se sluzbenicima odrzi nekakav vid prezentacije ili obuke ,jer zalosno je imate pravo a oni ne znaju da odrade.

ja

pre 3 godine

@ (U, 14. oktobar 2020 09:51)

To je OK. Čovek koji zarađuje više od 5 prosečnih plata plaća doprinose samo do tog iznosa. Preko toga nema doprinosa, tako da je odnos neto-brutao plata 90%. Ne može i jare i pare - ne možeš da ne plaćaš sve kad puno zarađuješ, a da očekuješ da ti neko nadoknadi sve kad ne zarađuješ.