Aktuelno

Četvrtak, 08.10.2020.

12:30

Da li će Norveška biti prva zemlja u kojoj će se voziti isključivo električni automobili?

Izvor: B92

Da li æe Norveška biti prva zemlja u kojoj æe se voziti iskljuèivo elektrièni automobili? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

pimbe

pre 3 godine

Produkcija jedne autobaterije šteti planeti vise nego da 2 godine voziš na dizel pogon. Kad se baterija pokvari dolazi kod mene u firmu dje radim, kolege je rasklapaju, odvajaju ćelije lithium-lona od plastike a to tako rado i često gori da nema da prodju dva mjeseca da makar jedan isprženi ne završi u bolncu.

Dejan

pre 3 godine

More još malo pa će sevenjaci kod nas , mi imamo žita i kukuruza, mozda im zatreba to ..Ček još malo kad im nestane to mal nafte ,nek jedu struju posle ..

Филипинац

pre 3 godine

Какви лицемери, имају ли и даље онај бројач колико су пара зарадили од нафте. Образа без...

Boki

pre 3 godine

Ne možete od prirode samo uzeti-morate i da joj vratite.
 (Energetičar, 9. oktobar 2020 15:57)

Pa jeste. Uzimaš joj naftu, a daješ joj izduvne gasove. E jesi pametan svaka čast.

15/589

pre 3 godine

Svi se busate da nesto znate... a nemate pojma.Ja zivim u Norveskoj i imam elektricnog Mercedesa B-class 2015 godiste. Kupio sam ga novog. Sledeci auto EQC ili Mustang Mach-e

Keke

pre 3 godine

E da su na vreme pročitali komentatore na B92, shvatili bi da je budućnost u dizelu i ne bi se zaleteli u nešto tako neizvodljivo kao što je električna struja.

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

Pa onda zahladi zima, a iz baterije ništa ... ni za sijalicu.

Toliko o baterijama na -20 stepeni C.
(Coyote Nervosius, 09. oktobar 2020 10:09)

Nikad mi nece biti jasni ovakvi ljudi, jel to potpuno odsustvo bilo kakve inteligencije ili sta se desava...

Баук или ала

pre 3 godine

Колико се загађује природа у једном циклусу производње и одлагања батерија? Више него што СУС мотор загади у свом експлоатационом веку.
Коју струју троше возила, да није "зелена"? Удео "зелене" је занемарив, и тако ће бити још дуго, тј. док се нуклеарке не врате на велика врата.
Пропаганда...

max

pre 3 godine

У 19. веку у нордијским земљама умирало се од глади. Те земље су промениле систем, па су тек онда увеле социјалну државу.
(Куп је битан, 09. oktobar 2020 11:17)

Da, bas se umiralo od gladi. Obidji samo Stokholm i Kopenhagen i pogledaj kulturno-istorijsku zaostavstinu tog 19. veka pa poredi sa nasom zemljom. Tako kazu da se u Nemackoj umiralo od gladi izmedju dva svetska rata. Svi osim Albanije i Bugarske su uvek bili svetlosnu godinu ispred nas. Kod nas je 99% ljudi zivelo na selu u 19. veku ne racunajuci austrougarsku Vojvodinu. Pocetkom 19. veka je Sombor bio najvece mesto na tlu danasnje Srbije. Tek krajem 19. veka pocinje lagana urbanizacija Beograda. Skandinavija jeste malo kasnije krenula od ostatka Evrope jer nije bila pod Rimljanima ali je vrlo brzo tokom renesanse uhvatila prikljucak a mi iskljucak. Svi se hvataju Norveske koja u 19. veku skoro i da nije postojala sa par stotina hiljada ljudi rastrkanih po fjordovima ali su zato Svedska i Danska bile znacajne evropske sile.

Energetičar

pre 3 godine

Teoretski, neka im ceo sabraćaj bude na struju. Pitanje je na koji će način proizvoditi struju, iz kojih izvora. Ako su to fosilna goriva, onda nisu ništa značajno uradili, osim što će u gradovima, realno, vazduh biti čistiji, ali za životnu sredinu ovo nije nikakav pomak i na duge staze i gradovi će biti ponovo ugroženi. Dalje, organizacija mreže punjača, zbog dužeg punjenja je negativna strana. I na kraju, veoma, veoma važna činjenica je problem proizvodnje baterija, zbog izrazito prljave tehnologije. Ovaj problem je veoma značajan, pa mnoge države ne žele eksploataciju litijuma od kojeg se baterije prave. Nažalost, mi se hvalimo kako ćemo biti veliki eksploatator litijuma, a narod u okolini Jadra će nam reći kako im je ako počne eksplotacija. Ne možete od prirode samo uzeti-morate i da joj vratite.

GuA

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

Take it easy :) Komentar je bio ironican.

Pera

pre 3 godine

@aleksandar. Struja se u Srbiji najvise proizvodi u termoelektranama (oko 70%) i oko 30% u hidroelektranama. Ali grade se vetroparkovi i postavljaju solarni paneli. Buducnost jeste u cistoj energiji samo je pitanje kada cemo to postici. U Velikoj Britaniji u proseku oko cetvrtina struje dolazi od snage vetra. Pre jedno mesec dana je bila vest da je taj dan po prvi put u istoriji vecina struje u UK dobijena snagom vetra. Znaci taj dan zbog izrazito jakog vetra su proizveli preko 50% struje vetroelektranama. Znaci moguce je i dostizno.

Mix

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

Da li ste culi za sarkazam.Ovo sto je napisano,nema veze sa Norveskom,samo lepa paralela.

wal

pre 3 godine

@ 666, 9. oktobar 2020 10:45, koji kaze da nema punjaca:
Npr. preko aplikacije InCharge dobijes se pristup za 15.000 javnih punjaca u Svedskoj, Nemackoj, Holandiji i Engleskoj. U originalu, na norveskom, to ovako izgleda:
"Tilgang til alle våre 15 000 offentlige ladepunkt i Sverige, Tyskland, Nederland og England".
Ovo cisto da se jos jednom vidi kako ljudi bez ikakve veze sa stvarnoscu objavljuju svoje misljenje kako neki zvanican podatak, uz nadu da ce im neko poverovati.
A sto se tice radijusa kretanja elektricnih vozila, nije na odmet informisati se o novim modelima koji upiru u 500km radijusa a da nisu Tesla automobili. To se odnosi na Hyundai Kona, Kia e-Niro itd. Priznacete, nije lose.

Giovanni

pre 3 godine

Nemojte mi o Norvezanima samo, molim vas. Zive od nafte koja im je bogom data, pre toga su bili siromasni ribari sa severa. Malo stanovnistva na velikoj povrsini i vrlo ostroj klimi. Drzava setom mera obesmislila kupovinu bilo cega osim EV i odmah je automobilska mafija sa svojom markentiskom masinerijom progurala "norvesku pamet" - budite "pametni" kao Norvezani, napunite nase dzepove kupujuci preskupe autice na baterije jer to je "buducnost - a tehnologija stara 150 godina (dobro preterujem malo ali ne pricamo ovde o fuzionom pogonu svakako).
EV nije resenje, EV je marketnig, EV je medjukorak ka necemu mnogo vecem i boljem... ne nasedajte, sacekajte i videcete.

Dejan

pre 3 godine

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)
U filmovima je već postao kliše kako androidi nemaju smisao za ironiju i sarkazam.

Nekad pomislim da nemaju ni ljudi, a definitivno nemaju svi.

dub

pre 3 godine

u Norveškoj je struja jeftina u odnosu na primanja, a čak 110% električne energije se proizvodi iz obnovljivih izvora energije. Onih 10% se izvozi. Nisu električni automobil najbolja opcija za sve države.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

tebra, izi, izi.
postoji nešto što se zove - ironija.
nekad ju je teško prepoznati, ali nekad se obrukaš.

wal

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.

goran

pre 3 godine

puno ne znate o norveskoj i zato puno pricate stvari iz reklame za istu.
elektricni automobili imaju puno pluseva ali i minusa ne budite naivni ovo je trenutni trend nekih mocnih krugova koji lepo zaradjuju.
u norveskoj je politicki vrh dobio besplatne akcije pogadjate od koga pa od tesla motorsa i sada im puna usta elektricih auta a najbolje da to bude tesla jel....
inace pljuvali su po hidrogenskim sistemima nevidjeno, cak se sasvim slucajno i par mesta za punjenje hidrogenom zapalila sama od sebe da bi dokazali da je jedina opcija baterija, jer auto sa nultom emisijom moze biti samo elektricni sto je naravno velika laz i sakrivanje istine.
a kada dodje norveska zima onda se vidi koliko mozes preci sa jednim punjenjem a baterija kao i od mobilnog/laptopa-a posle odredjenog broja ciklusa pozdrav aj promeni je ako mozes za male pare....
za neki dalji put elektricni su potpuni promasaj sa mojim benzicem jedan rezervoar skoro 1000km u nemackoj a u norveskoj 780km toliko o efikasnosti, kvalitetu puteva...
nemojte misliti da u norveskoj nema sirotinje i skoro gladnih, oni su sakriveni , sklonjeni o tome se ne govori i ne prica, dosta njih jedva da ima para za lekove koji su inace besplatni. a standard uopste nije visi nego u nemackoj ili austriji to je njihova laz.

Куп је битан

pre 3 godine

Severna Evropa je jedini deo sveta u kojem se vec duzi niz godina zivi dobro.
Think about it.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Stanislav, 8. oktobar 2020 15:39)

У 19. веку у нордијским земљама умирало се од глади. Те земље су промениле систем, па су тек онда увеле социјалну државу.

@achitown

pre 3 godine

Nov model S $75-100.000, 2012 model s već od 27-30.000 na cargurus. Kako je to za malo manje?
Koliko bi bilo da je mnogo manje, plate ti da ga kupiš?

nikola

pre 3 godine

PA U norveskoj je carina 100% na dizel I benzince Dok elektricni imaju subvencije.. Znaci ne kupuje svako iz ekoloske svesti vec te drzava natera na to.

666

pre 3 godine

To su uglavnom automobili za vožnju po lokalu, 100-200 kilometara radijus. mali gradski automobili. Jer kuda će van Osla kada nigde u okolnim zemljama nema punjača za struju. Možda jedino ako nose svoje punjače pa zamole nekoga da mu se malo priključe da napune.

Pantelija

pre 3 godine

Ево ја купим Теслу 'зелени' ауто који се пуни на струју.Колико ја онда загађујем Србију јер ми струју правимо од лигнита?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Раша, 9. oktobar 2020 00:38)

Raso mi smo bitni ko vece africko pleme. Velike bogate drzave ulazu sve vise i vise u zelenu energiju i mnoge ce za 10ak godina ako ne potpuno onda u velikoj meri odbaciti ugljovodonike. Vremena se menjaju.

ciga

pre 3 godine

@Gall
Čemu briga, naftadžije imaju pare i kupiće elektro postrojenja i postaće elektrofadžije i naplaćivaće ti struju. Nego da nisi možda mislio da će biti džabe?

Gall

pre 3 godine

Nisam bas siguran da ce se naftni magnati tako lako odreci svog izvora bogatstva,moze novinari da balave do mile volje po raznim medijima!Nikola tesla je jos pre vise decenija izmislio automobil koji se pokrece magnetnim sipkama,pa nije mogao da prodje pored naftadzija!

achtwn

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja. Necu da mracim, al sve mislim da kad krenu da se uvoze kao polovnjaci kod nas posle x vremena da te baterije nece sluziti nicemu.
(da, 08. oktobar 2020 13:48)
Pitaj vlasnike Tesli iz 2012g. Polivni malo jeftiniji od novih. Ta prica o baterijama je suplja srpska bez cinienica i znanja.

Раша

pre 3 godine

Ево ја купим Теслу 'зелени' ауто који се пуни на струју.Колико ја онда загађујем Србију јер ми струју правимо од лигнита?

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Sta? Nisam znao da nemaju izbore za parlament.
(Suvozač, 08. oktobar 2020 21:46)

imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide.

Suvozač

pre 3 godine

Bespotrebno veličanje nordijskih socijalističkih diktatura.
(Vozač, 8. oktobar 2020 13:05)

Sta? Nisam znao da nemaju izbore za parlament.

Realno

pre 3 godine

Udaris poreze i takse na 'prljava' vozila, dignes im cenu upotrebe x2 u odnosu na ostatak Evrope, istovremeno dajes popuste i drzavne subvencije za elektro-automobile i ljudi krenu da voze elektro automobile. Isto je raniej bilo sa dizelima pa turbodizelima, sad guraju muziku na struju.
(ter, 08. oktobar 2020 20:21)

Prvo udariš plate kao u Norveškoj,pa će svest o tome sama da nadodje!

ter

pre 3 godine

Udaris poreze i takse na 'prljava' vozila, dignes im cenu upotrebe x2 u odnosu na ostatak Evrope, istovremeno dajes popuste i drzavne subvencije za elektro-automobile i ljudi krenu da voze elektro automobile. Isto je raniej bilo sa dizelima pa turbodizelima, sad guraju muziku na struju.

Mistral

pre 3 godine

Čekamo komentare građana države čiji glavni grad ispušta svu kanalizaciju direktno u Dunav, da nam objasni kako su Norvežani zapravo loši jer prodaju naftu.

Sreća pa oni ne vade naftu odmah do kuća i jezera kao što to recimo NIS radi na Paliću.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pulsar, 8. oktobar 2020 12:58)

Ili kako 90% gradova u ovoj imitaciji zemlje nema precistace, cak i nacionalni parkovi npr. Kopaonik ispustaju sve fekalije u obliznje vodotokove......ili kako nam pola mernih stanica za zagadjenje vazduha opet ne radi. Ah ti glupi Norvezani....

Joca

pre 3 godine

Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta.
(Vozač, 8. oktobar 2020 13:05)
Zašto je licemerno? Da li oni ikoga biju po ušima da tu naftu spaljuju, da je koriste samo kao energent? Ko je budala može i papirni novac da loži i tako da se greje, a pametan to neće da radi.
Nafta je jako važna sirovina za praktično celokupnu hemijsku industriju, najzahvalniji izvor ugljovodonika i drugih hemijskih jedinjenja, primarna sirovina za mnogo vrsta plastičnih materijala. Još je Tesla govorio da samo budala može tako dragocenu sirovinu da spaljuje, pritom neefikasno i pritom zagađujući vazduh, vodu i tlo.
Zamisliti svet bez benzinskih automobila je lako, čak je takav i bolji. Zamisliti da ostane bez plastike jer je glupo spaljena je takođe moguće, ali je to civilizaciono i tehnološki korak u nazad. Jasno, i u tome treba imati mere i štedeti naftu i životnu sredinu, a ne besumučno bacati i rasipati plastiku posle jednog korišćenja. I to samo budale rade, a i u tome su Norvežani primer da ne mora tako.

Eldorado

pre 3 godine

Verovatno hoće.
Norveška je mala zemlja (populacijski ne površinski), prirodna bogatstva u izobilju, nafta, gas, minerali, titanium, ugalj...
Ima ih oko 5 miliona, a vozni park će se brzo zameniti.
Sa druge strane, nemaca npr. ima 80 miliona, nije ni za očekivati da dođe do većih promena preko noći

T

pre 3 godine

"Malo sporije od UAE ali za dve decenije eto njih na nivou Moldavije."
U najgorem slucaju ce da budu kao Island. A postoji znacajna razlika izmedju Islanda i Moldavije.

rani

pre 3 godine

Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta.

A sto je to licemerno, sto oni prodaju naftu? Jel neko nas bije po usima da je kupujemo? Imaju je i prodaju je! Svi ostali cekaju u redu da je kupe jer im treba, kao i nama sto treba, jer da je nema, sve bi stalo, sve! Kako bi imao robu u marketu? Kako bi se odvezao na posao, kako bi ti stigla hitna, vatrogasci? Zivoti bi nam se pretvorili u pakao da nema nafte, a to je cinjenica, ma koliko svi znamo koliko je to prljqvo i stetno! A da li znas koliko godisnje mi prodamo oruzja, rakera, municije? Sta mislis, gde to odlazi i cemu sluzi? Pa i to je legalno i legitimno, iako od toga ljudi direktno stradaju!

aleksandar

pre 3 godine

Sve je to super. Performanse odlične, ali postoji problem. Zero emission je laž 21.veka. Kolika je emisija pri pravljenju elektro vozila, veća nego u pravljenju konvencionalnih vozila... Druga stvar, gde se pravi struja? Kod nas nemaš drugi izvor sem na ugalj 90% i 10% hidroelektrane koje su same po sebi ekološka katastrofa. I najbitnija stvar, proizvodnja baterija i skladištenje pokvarenih je nuklearna bomba praktično. Kod nas hoće da rudare za litijum a to je grđe od bilo koje elektrane. A za vas koji mislite da može da se pređe na nuklearne elektrane, samo da znate trenutno potrošnja energije kada bi prešla na samo nuklearke, ne bi bilo dovoljno uranijuma potrebnog za sadašnju proizvodnju... Mislite o tome

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja.
(da, 8. oktobar 2020 13:48)

norvežani su odgovorili na tvoje pitanje. niko merodavniji od njih da odgovori.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Norvezani zabusavaju, treba vise Tesli da se kupuje, mrste se nadlezni u fashingtonu...
(VoDka, 08. oktobar 2020 13:11)

de ćeš više, ni ovu potražnju ne mogu da proizvedu.

Vozač

pre 3 godine

Bespotrebno veličanje nordijskih socijalističkih diktatura. Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta. Slažem se da je dizel samo za privredu i dostavu, ali ova elektro histerija počinje da biva preterana.

Srbistan jos gori

pre 3 godine

Sudeci po ceni nafte nece. Ni svesni nisu kojom brzinom ce postati zemlja alasa. Malo sporije od UAE ali za dve decenije eto njih na nivou Moldavije.

da

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja. Necu da mracim, al sve mislim da kad krenu da se uvoze kao polovnjaci kod nas posle x vremena da te baterije nece sluziti nicemu.

Pulsar

pre 3 godine

Čekamo komentare građana države čiji glavni grad ispušta svu kanalizaciju direktno u Dunav, da nam objasni kako su Norvežani zapravo loši jer prodaju naftu.

Sreća pa oni ne vade naftu odmah do kuća i jezera kao što to recimo NIS radi na Paliću.

Pulsar

pre 3 godine

Čekamo komentare građana države čiji glavni grad ispušta svu kanalizaciju direktno u Dunav, da nam objasni kako su Norvežani zapravo loši jer prodaju naftu.

Sreća pa oni ne vade naftu odmah do kuća i jezera kao što to recimo NIS radi na Paliću.

Mistral

pre 3 godine

Čekamo komentare građana države čiji glavni grad ispušta svu kanalizaciju direktno u Dunav, da nam objasni kako su Norvežani zapravo loši jer prodaju naftu.

Sreća pa oni ne vade naftu odmah do kuća i jezera kao što to recimo NIS radi na Paliću.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pulsar, 8. oktobar 2020 12:58)

Ili kako 90% gradova u ovoj imitaciji zemlje nema precistace, cak i nacionalni parkovi npr. Kopaonik ispustaju sve fekalije u obliznje vodotokove......ili kako nam pola mernih stanica za zagadjenje vazduha opet ne radi. Ah ti glupi Norvezani....

Realno

pre 3 godine

Udaris poreze i takse na 'prljava' vozila, dignes im cenu upotrebe x2 u odnosu na ostatak Evrope, istovremeno dajes popuste i drzavne subvencije za elektro-automobile i ljudi krenu da voze elektro automobile. Isto je raniej bilo sa dizelima pa turbodizelima, sad guraju muziku na struju.
(ter, 08. oktobar 2020 20:21)

Prvo udariš plate kao u Norveškoj,pa će svest o tome sama da nadodje!

rani

pre 3 godine

Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta.

A sto je to licemerno, sto oni prodaju naftu? Jel neko nas bije po usima da je kupujemo? Imaju je i prodaju je! Svi ostali cekaju u redu da je kupe jer im treba, kao i nama sto treba, jer da je nema, sve bi stalo, sve! Kako bi imao robu u marketu? Kako bi se odvezao na posao, kako bi ti stigla hitna, vatrogasci? Zivoti bi nam se pretvorili u pakao da nema nafte, a to je cinjenica, ma koliko svi znamo koliko je to prljqvo i stetno! A da li znas koliko godisnje mi prodamo oruzja, rakera, municije? Sta mislis, gde to odlazi i cemu sluzi? Pa i to je legalno i legitimno, iako od toga ljudi direktno stradaju!

Joca

pre 3 godine

Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta.
(Vozač, 8. oktobar 2020 13:05)
Zašto je licemerno? Da li oni ikoga biju po ušima da tu naftu spaljuju, da je koriste samo kao energent? Ko je budala može i papirni novac da loži i tako da se greje, a pametan to neće da radi.
Nafta je jako važna sirovina za praktično celokupnu hemijsku industriju, najzahvalniji izvor ugljovodonika i drugih hemijskih jedinjenja, primarna sirovina za mnogo vrsta plastičnih materijala. Još je Tesla govorio da samo budala može tako dragocenu sirovinu da spaljuje, pritom neefikasno i pritom zagađujući vazduh, vodu i tlo.
Zamisliti svet bez benzinskih automobila je lako, čak je takav i bolji. Zamisliti da ostane bez plastike jer je glupo spaljena je takođe moguće, ali je to civilizaciono i tehnološki korak u nazad. Jasno, i u tome treba imati mere i štedeti naftu i životnu sredinu, a ne besumučno bacati i rasipati plastiku posle jednog korišćenja. I to samo budale rade, a i u tome su Norvežani primer da ne mora tako.

Vozač

pre 3 godine

Bespotrebno veličanje nordijskih socijalističkih diktatura. Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta. Slažem se da je dizel samo za privredu i dostavu, ali ova elektro histerija počinje da biva preterana.

nikola

pre 3 godine

PA U norveskoj je carina 100% na dizel I benzince Dok elektricni imaju subvencije.. Znaci ne kupuje svako iz ekoloske svesti vec te drzava natera na to.

Eldorado

pre 3 godine

Verovatno hoće.
Norveška je mala zemlja (populacijski ne površinski), prirodna bogatstva u izobilju, nafta, gas, minerali, titanium, ugalj...
Ima ih oko 5 miliona, a vozni park će se brzo zameniti.
Sa druge strane, nemaca npr. ima 80 miliona, nije ni za očekivati da dođe do većih promena preko noći

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja.
(da, 8. oktobar 2020 13:48)

norvežani su odgovorili na tvoje pitanje. niko merodavniji od njih da odgovori.

Suvozač

pre 3 godine

Bespotrebno veličanje nordijskih socijalističkih diktatura.
(Vozač, 8. oktobar 2020 13:05)

Sta? Nisam znao da nemaju izbore za parlament.

achtwn

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja. Necu da mracim, al sve mislim da kad krenu da se uvoze kao polovnjaci kod nas posle x vremena da te baterije nece sluziti nicemu.
(da, 08. oktobar 2020 13:48)
Pitaj vlasnike Tesli iz 2012g. Polivni malo jeftiniji od novih. Ta prica o baterijama je suplja srpska bez cinienica i znanja.

ter

pre 3 godine

Udaris poreze i takse na 'prljava' vozila, dignes im cenu upotrebe x2 u odnosu na ostatak Evrope, istovremeno dajes popuste i drzavne subvencije za elektro-automobile i ljudi krenu da voze elektro automobile. Isto je raniej bilo sa dizelima pa turbodizelima, sad guraju muziku na struju.

aleksandar

pre 3 godine

Sve je to super. Performanse odlične, ali postoji problem. Zero emission je laž 21.veka. Kolika je emisija pri pravljenju elektro vozila, veća nego u pravljenju konvencionalnih vozila... Druga stvar, gde se pravi struja? Kod nas nemaš drugi izvor sem na ugalj 90% i 10% hidroelektrane koje su same po sebi ekološka katastrofa. I najbitnija stvar, proizvodnja baterija i skladištenje pokvarenih je nuklearna bomba praktično. Kod nas hoće da rudare za litijum a to je grđe od bilo koje elektrane. A za vas koji mislite da može da se pređe na nuklearne elektrane, samo da znate trenutno potrošnja energije kada bi prešla na samo nuklearke, ne bi bilo dovoljno uranijuma potrebnog za sadašnju proizvodnju... Mislite o tome

Pantelija

pre 3 godine

Ево ја купим Теслу 'зелени' ауто који се пуни на струју.Колико ја онда загађујем Србију јер ми струју правимо од лигнита?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Раша, 9. oktobar 2020 00:38)

Raso mi smo bitni ko vece africko pleme. Velike bogate drzave ulazu sve vise i vise u zelenu energiju i mnoge ce za 10ak godina ako ne potpuno onda u velikoj meri odbaciti ugljovodonike. Vremena se menjaju.

T

pre 3 godine

"Malo sporije od UAE ali za dve decenije eto njih na nivou Moldavije."
U najgorem slucaju ce da budu kao Island. A postoji znacajna razlika izmedju Islanda i Moldavije.

da

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja. Necu da mracim, al sve mislim da kad krenu da se uvoze kao polovnjaci kod nas posle x vremena da te baterije nece sluziti nicemu.

ciga

pre 3 godine

@Gall
Čemu briga, naftadžije imaju pare i kupiće elektro postrojenja i postaće elektrofadžije i naplaćivaće ti struju. Nego da nisi možda mislio da će biti džabe?

Куп је битан

pre 3 godine

Severna Evropa je jedini deo sveta u kojem se vec duzi niz godina zivi dobro.
Think about it.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Stanislav, 8. oktobar 2020 15:39)

У 19. веку у нордијским земљама умирало се од глади. Те земље су промениле систем, па су тек онда увеле социјалну државу.

Srbistan jos gori

pre 3 godine

Sudeci po ceni nafte nece. Ni svesni nisu kojom brzinom ce postati zemlja alasa. Malo sporije od UAE ali za dve decenije eto njih na nivou Moldavije.

wal

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.

max

pre 3 godine

У 19. веку у нордијским земљама умирало се од глади. Те земље су промениле систем, па су тек онда увеле социјалну државу.
(Куп је битан, 09. oktobar 2020 11:17)

Da, bas se umiralo od gladi. Obidji samo Stokholm i Kopenhagen i pogledaj kulturno-istorijsku zaostavstinu tog 19. veka pa poredi sa nasom zemljom. Tako kazu da se u Nemackoj umiralo od gladi izmedju dva svetska rata. Svi osim Albanije i Bugarske su uvek bili svetlosnu godinu ispred nas. Kod nas je 99% ljudi zivelo na selu u 19. veku ne racunajuci austrougarsku Vojvodinu. Pocetkom 19. veka je Sombor bio najvece mesto na tlu danasnje Srbije. Tek krajem 19. veka pocinje lagana urbanizacija Beograda. Skandinavija jeste malo kasnije krenula od ostatka Evrope jer nije bila pod Rimljanima ali je vrlo brzo tokom renesanse uhvatila prikljucak a mi iskljucak. Svi se hvataju Norveske koja u 19. veku skoro i da nije postojala sa par stotina hiljada ljudi rastrkanih po fjordovima ali su zato Svedska i Danska bile znacajne evropske sile.

Раша

pre 3 godine

Ево ја купим Теслу 'зелени' ауто који се пуни на струју.Колико ја онда загађујем Србију јер ми струју правимо од лигнита?

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Norvezani zabusavaju, treba vise Tesli da se kupuje, mrste se nadlezni u fashingtonu...
(VoDka, 08. oktobar 2020 13:11)

de ćeš više, ni ovu potražnju ne mogu da proizvedu.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Sta? Nisam znao da nemaju izbore za parlament.
(Suvozač, 08. oktobar 2020 21:46)

imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide.

666

pre 3 godine

To su uglavnom automobili za vožnju po lokalu, 100-200 kilometara radijus. mali gradski automobili. Jer kuda će van Osla kada nigde u okolnim zemljama nema punjača za struju. Možda jedino ako nose svoje punjače pa zamole nekoga da mu se malo priključe da napune.

Mix

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

Da li ste culi za sarkazam.Ovo sto je napisano,nema veze sa Norveskom,samo lepa paralela.

Keke

pre 3 godine

E da su na vreme pročitali komentatore na B92, shvatili bi da je budućnost u dizelu i ne bi se zaleteli u nešto tako neizvodljivo kao što je električna struja.

Gall

pre 3 godine

Nisam bas siguran da ce se naftni magnati tako lako odreci svog izvora bogatstva,moze novinari da balave do mile volje po raznim medijima!Nikola tesla je jos pre vise decenija izmislio automobil koji se pokrece magnetnim sipkama,pa nije mogao da prodje pored naftadzija!

GuA

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

Take it easy :) Komentar je bio ironican.

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

Pa onda zahladi zima, a iz baterije ništa ... ni za sijalicu.

Toliko o baterijama na -20 stepeni C.
(Coyote Nervosius, 09. oktobar 2020 10:09)

Nikad mi nece biti jasni ovakvi ljudi, jel to potpuno odsustvo bilo kakve inteligencije ili sta se desava...

@achitown

pre 3 godine

Nov model S $75-100.000, 2012 model s već od 27-30.000 na cargurus. Kako je to za malo manje?
Koliko bi bilo da je mnogo manje, plate ti da ga kupiš?

Giovanni

pre 3 godine

Nemojte mi o Norvezanima samo, molim vas. Zive od nafte koja im je bogom data, pre toga su bili siromasni ribari sa severa. Malo stanovnistva na velikoj povrsini i vrlo ostroj klimi. Drzava setom mera obesmislila kupovinu bilo cega osim EV i odmah je automobilska mafija sa svojom markentiskom masinerijom progurala "norvesku pamet" - budite "pametni" kao Norvezani, napunite nase dzepove kupujuci preskupe autice na baterije jer to je "buducnost - a tehnologija stara 150 godina (dobro preterujem malo ali ne pricamo ovde o fuzionom pogonu svakako).
EV nije resenje, EV je marketnig, EV je medjukorak ka necemu mnogo vecem i boljem... ne nasedajte, sacekajte i videcete.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

tebra, izi, izi.
postoji nešto što se zove - ironija.
nekad ju je teško prepoznati, ali nekad se obrukaš.

Pera

pre 3 godine

@aleksandar. Struja se u Srbiji najvise proizvodi u termoelektranama (oko 70%) i oko 30% u hidroelektranama. Ali grade se vetroparkovi i postavljaju solarni paneli. Buducnost jeste u cistoj energiji samo je pitanje kada cemo to postici. U Velikoj Britaniji u proseku oko cetvrtina struje dolazi od snage vetra. Pre jedno mesec dana je bila vest da je taj dan po prvi put u istoriji vecina struje u UK dobijena snagom vetra. Znaci taj dan zbog izrazito jakog vetra su proizveli preko 50% struje vetroelektranama. Znaci moguce je i dostizno.

wal

pre 3 godine

@ 666, 9. oktobar 2020 10:45, koji kaze da nema punjaca:
Npr. preko aplikacije InCharge dobijes se pristup za 15.000 javnih punjaca u Svedskoj, Nemackoj, Holandiji i Engleskoj. U originalu, na norveskom, to ovako izgleda:
"Tilgang til alle våre 15 000 offentlige ladepunkt i Sverige, Tyskland, Nederland og England".
Ovo cisto da se jos jednom vidi kako ljudi bez ikakve veze sa stvarnoscu objavljuju svoje misljenje kako neki zvanican podatak, uz nadu da ce im neko poverovati.
A sto se tice radijusa kretanja elektricnih vozila, nije na odmet informisati se o novim modelima koji upiru u 500km radijusa a da nisu Tesla automobili. To se odnosi na Hyundai Kona, Kia e-Niro itd. Priznacete, nije lose.

Energetičar

pre 3 godine

Teoretski, neka im ceo sabraćaj bude na struju. Pitanje je na koji će način proizvoditi struju, iz kojih izvora. Ako su to fosilna goriva, onda nisu ništa značajno uradili, osim što će u gradovima, realno, vazduh biti čistiji, ali za životnu sredinu ovo nije nikakav pomak i na duge staze i gradovi će biti ponovo ugroženi. Dalje, organizacija mreže punjača, zbog dužeg punjenja je negativna strana. I na kraju, veoma, veoma važna činjenica je problem proizvodnje baterija, zbog izrazito prljave tehnologije. Ovaj problem je veoma značajan, pa mnoge države ne žele eksploataciju litijuma od kojeg se baterije prave. Nažalost, mi se hvalimo kako ćemo biti veliki eksploatator litijuma, a narod u okolini Jadra će nam reći kako im je ako počne eksplotacija. Ne možete od prirode samo uzeti-morate i da joj vratite.

Dejan

pre 3 godine

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)
U filmovima je već postao kliše kako androidi nemaju smisao za ironiju i sarkazam.

Nekad pomislim da nemaju ni ljudi, a definitivno nemaju svi.

dub

pre 3 godine

u Norveškoj je struja jeftina u odnosu na primanja, a čak 110% električne energije se proizvodi iz obnovljivih izvora energije. Onih 10% se izvozi. Nisu električni automobil najbolja opcija za sve države.

goran

pre 3 godine

puno ne znate o norveskoj i zato puno pricate stvari iz reklame za istu.
elektricni automobili imaju puno pluseva ali i minusa ne budite naivni ovo je trenutni trend nekih mocnih krugova koji lepo zaradjuju.
u norveskoj je politicki vrh dobio besplatne akcije pogadjate od koga pa od tesla motorsa i sada im puna usta elektricih auta a najbolje da to bude tesla jel....
inace pljuvali su po hidrogenskim sistemima nevidjeno, cak se sasvim slucajno i par mesta za punjenje hidrogenom zapalila sama od sebe da bi dokazali da je jedina opcija baterija, jer auto sa nultom emisijom moze biti samo elektricni sto je naravno velika laz i sakrivanje istine.
a kada dodje norveska zima onda se vidi koliko mozes preci sa jednim punjenjem a baterija kao i od mobilnog/laptopa-a posle odredjenog broja ciklusa pozdrav aj promeni je ako mozes za male pare....
za neki dalji put elektricni su potpuni promasaj sa mojim benzicem jedan rezervoar skoro 1000km u nemackoj a u norveskoj 780km toliko o efikasnosti, kvalitetu puteva...
nemojte misliti da u norveskoj nema sirotinje i skoro gladnih, oni su sakriveni , sklonjeni o tome se ne govori i ne prica, dosta njih jedva da ima para za lekove koji su inace besplatni. a standard uopste nije visi nego u nemackoj ili austriji to je njihova laz.

Boki

pre 3 godine

Ne možete od prirode samo uzeti-morate i da joj vratite.
 (Energetičar, 9. oktobar 2020 15:57)

Pa jeste. Uzimaš joj naftu, a daješ joj izduvne gasove. E jesi pametan svaka čast.

Баук или ала

pre 3 godine

Колико се загађује природа у једном циклусу производње и одлагања батерија? Више него што СУС мотор загади у свом експлоатационом веку.
Коју струју троше возила, да није "зелена"? Удео "зелене" је занемарив, и тако ће бити још дуго, тј. док се нуклеарке не врате на велика врата.
Пропаганда...

15/589

pre 3 godine

Svi se busate da nesto znate... a nemate pojma.Ja zivim u Norveskoj i imam elektricnog Mercedesa B-class 2015 godiste. Kupio sam ga novog. Sledeci auto EQC ili Mustang Mach-e

Филипинац

pre 3 godine

Какви лицемери, имају ли и даље онај бројач колико су пара зарадили од нафте. Образа без...

pimbe

pre 3 godine

Produkcija jedne autobaterije šteti planeti vise nego da 2 godine voziš na dizel pogon. Kad se baterija pokvari dolazi kod mene u firmu dje radim, kolege je rasklapaju, odvajaju ćelije lithium-lona od plastike a to tako rado i često gori da nema da prodju dva mjeseca da makar jedan isprženi ne završi u bolncu.

Dejan

pre 3 godine

More još malo pa će sevenjaci kod nas , mi imamo žita i kukuruza, mozda im zatreba to ..Ček još malo kad im nestane to mal nafte ,nek jedu struju posle ..

Vozač

pre 3 godine

Bespotrebno veličanje nordijskih socijalističkih diktatura. Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta. Slažem se da je dizel samo za privredu i dostavu, ali ova elektro histerija počinje da biva preterana.

Srbistan jos gori

pre 3 godine

Sudeci po ceni nafte nece. Ni svesni nisu kojom brzinom ce postati zemlja alasa. Malo sporije od UAE ali za dve decenije eto njih na nivou Moldavije.

aleksandar

pre 3 godine

Sve je to super. Performanse odlične, ali postoji problem. Zero emission je laž 21.veka. Kolika je emisija pri pravljenju elektro vozila, veća nego u pravljenju konvencionalnih vozila... Druga stvar, gde se pravi struja? Kod nas nemaš drugi izvor sem na ugalj 90% i 10% hidroelektrane koje su same po sebi ekološka katastrofa. I najbitnija stvar, proizvodnja baterija i skladištenje pokvarenih je nuklearna bomba praktično. Kod nas hoće da rudare za litijum a to je grđe od bilo koje elektrane. A za vas koji mislite da može da se pređe na nuklearne elektrane, samo da znate trenutno potrošnja energije kada bi prešla na samo nuklearke, ne bi bilo dovoljno uranijuma potrebnog za sadašnju proizvodnju... Mislite o tome

da

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja. Necu da mracim, al sve mislim da kad krenu da se uvoze kao polovnjaci kod nas posle x vremena da te baterije nece sluziti nicemu.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja.
(da, 8. oktobar 2020 13:48)

norvežani su odgovorili na tvoje pitanje. niko merodavniji od njih da odgovori.

666

pre 3 godine

To su uglavnom automobili za vožnju po lokalu, 100-200 kilometara radijus. mali gradski automobili. Jer kuda će van Osla kada nigde u okolnim zemljama nema punjača za struju. Možda jedino ako nose svoje punjače pa zamole nekoga da mu se malo priključe da napune.

achtwn

pre 3 godine

Zivo me zanima kako ce se ponasati baterije u hladnim uslovima posle par godina koriscenja. Necu da mracim, al sve mislim da kad krenu da se uvoze kao polovnjaci kod nas posle x vremena da te baterije nece sluziti nicemu.
(da, 08. oktobar 2020 13:48)
Pitaj vlasnike Tesli iz 2012g. Polivni malo jeftiniji od novih. Ta prica o baterijama je suplja srpska bez cinienica i znanja.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Norvezani zabusavaju, treba vise Tesli da se kupuje, mrste se nadlezni u fashingtonu...
(VoDka, 08. oktobar 2020 13:11)

de ćeš više, ni ovu potražnju ne mogu da proizvedu.

rani

pre 3 godine

Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta.

A sto je to licemerno, sto oni prodaju naftu? Jel neko nas bije po usima da je kupujemo? Imaju je i prodaju je! Svi ostali cekaju u redu da je kupe jer im treba, kao i nama sto treba, jer da je nema, sve bi stalo, sve! Kako bi imao robu u marketu? Kako bi se odvezao na posao, kako bi ti stigla hitna, vatrogasci? Zivoti bi nam se pretvorili u pakao da nema nafte, a to je cinjenica, ma koliko svi znamo koliko je to prljqvo i stetno! A da li znas koliko godisnje mi prodamo oruzja, rakera, municije? Sta mislis, gde to odlazi i cemu sluzi? Pa i to je legalno i legitimno, iako od toga ljudi direktno stradaju!

Pulsar

pre 3 godine

Čekamo komentare građana države čiji glavni grad ispušta svu kanalizaciju direktno u Dunav, da nam objasni kako su Norvežani zapravo loši jer prodaju naftu.

Sreća pa oni ne vade naftu odmah do kuća i jezera kao što to recimo NIS radi na Paliću.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Sta? Nisam znao da nemaju izbore za parlament.
(Suvozač, 08. oktobar 2020 21:46)

imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide.

Gall

pre 3 godine

Nisam bas siguran da ce se naftni magnati tako lako odreci svog izvora bogatstva,moze novinari da balave do mile volje po raznim medijima!Nikola tesla je jos pre vise decenija izmislio automobil koji se pokrece magnetnim sipkama,pa nije mogao da prodje pored naftadzija!

ter

pre 3 godine

Udaris poreze i takse na 'prljava' vozila, dignes im cenu upotrebe x2 u odnosu na ostatak Evrope, istovremeno dajes popuste i drzavne subvencije za elektro-automobile i ljudi krenu da voze elektro automobile. Isto je raniej bilo sa dizelima pa turbodizelima, sad guraju muziku na struju.

Suvozač

pre 3 godine

Bespotrebno veličanje nordijskih socijalističkih diktatura.
(Vozač, 8. oktobar 2020 13:05)

Sta? Nisam znao da nemaju izbore za parlament.

Joca

pre 3 godine

Licemerno je hvaliti struju a prodavati svoju prljavu naftu ostatku sveta.
(Vozač, 8. oktobar 2020 13:05)
Zašto je licemerno? Da li oni ikoga biju po ušima da tu naftu spaljuju, da je koriste samo kao energent? Ko je budala može i papirni novac da loži i tako da se greje, a pametan to neće da radi.
Nafta je jako važna sirovina za praktično celokupnu hemijsku industriju, najzahvalniji izvor ugljovodonika i drugih hemijskih jedinjenja, primarna sirovina za mnogo vrsta plastičnih materijala. Još je Tesla govorio da samo budala može tako dragocenu sirovinu da spaljuje, pritom neefikasno i pritom zagađujući vazduh, vodu i tlo.
Zamisliti svet bez benzinskih automobila je lako, čak je takav i bolji. Zamisliti da ostane bez plastike jer je glupo spaljena je takođe moguće, ali je to civilizaciono i tehnološki korak u nazad. Jasno, i u tome treba imati mere i štedeti naftu i životnu sredinu, a ne besumučno bacati i rasipati plastiku posle jednog korišćenja. I to samo budale rade, a i u tome su Norvežani primer da ne mora tako.

Mistral

pre 3 godine

Čekamo komentare građana države čiji glavni grad ispušta svu kanalizaciju direktno u Dunav, da nam objasni kako su Norvežani zapravo loši jer prodaju naftu.

Sreća pa oni ne vade naftu odmah do kuća i jezera kao što to recimo NIS radi na Paliću.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pulsar, 8. oktobar 2020 12:58)

Ili kako 90% gradova u ovoj imitaciji zemlje nema precistace, cak i nacionalni parkovi npr. Kopaonik ispustaju sve fekalije u obliznje vodotokove......ili kako nam pola mernih stanica za zagadjenje vazduha opet ne radi. Ah ti glupi Norvezani....

Раша

pre 3 godine

Ево ја купим Теслу 'зелени' ауто који се пуни на струју.Колико ја онда загађујем Србију јер ми струју правимо од лигнита?

wal

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.

Realno

pre 3 godine

Udaris poreze i takse na 'prljava' vozila, dignes im cenu upotrebe x2 u odnosu na ostatak Evrope, istovremeno dajes popuste i drzavne subvencije za elektro-automobile i ljudi krenu da voze elektro automobile. Isto je raniej bilo sa dizelima pa turbodizelima, sad guraju muziku na struju.
(ter, 08. oktobar 2020 20:21)

Prvo udariš plate kao u Norveškoj,pa će svest o tome sama da nadodje!

Баук или ала

pre 3 godine

Колико се загађује природа у једном циклусу производње и одлагања батерија? Више него што СУС мотор загади у свом експлоатационом веку.
Коју струју троше возила, да није "зелена"? Удео "зелене" је занемарив, и тако ће бити још дуго, тј. док се нуклеарке не врате на велика врата.
Пропаганда...

Pantelija

pre 3 godine

Ево ја купим Теслу 'зелени' ауто који се пуни на струју.Колико ја онда загађујем Србију јер ми струју правимо од лигнита?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Раша, 9. oktobar 2020 00:38)

Raso mi smo bitni ko vece africko pleme. Velike bogate drzave ulazu sve vise i vise u zelenu energiju i mnoge ce za 10ak godina ako ne potpuno onda u velikoj meri odbaciti ugljovodonike. Vremena se menjaju.

goran

pre 3 godine

puno ne znate o norveskoj i zato puno pricate stvari iz reklame za istu.
elektricni automobili imaju puno pluseva ali i minusa ne budite naivni ovo je trenutni trend nekih mocnih krugova koji lepo zaradjuju.
u norveskoj je politicki vrh dobio besplatne akcije pogadjate od koga pa od tesla motorsa i sada im puna usta elektricih auta a najbolje da to bude tesla jel....
inace pljuvali su po hidrogenskim sistemima nevidjeno, cak se sasvim slucajno i par mesta za punjenje hidrogenom zapalila sama od sebe da bi dokazali da je jedina opcija baterija, jer auto sa nultom emisijom moze biti samo elektricni sto je naravno velika laz i sakrivanje istine.
a kada dodje norveska zima onda se vidi koliko mozes preci sa jednim punjenjem a baterija kao i od mobilnog/laptopa-a posle odredjenog broja ciklusa pozdrav aj promeni je ako mozes za male pare....
za neki dalji put elektricni su potpuni promasaj sa mojim benzicem jedan rezervoar skoro 1000km u nemackoj a u norveskoj 780km toliko o efikasnosti, kvalitetu puteva...
nemojte misliti da u norveskoj nema sirotinje i skoro gladnih, oni su sakriveni , sklonjeni o tome se ne govori i ne prica, dosta njih jedva da ima para za lekove koji su inace besplatni. a standard uopste nije visi nego u nemackoj ili austriji to je njihova laz.

Giovanni

pre 3 godine

Nemojte mi o Norvezanima samo, molim vas. Zive od nafte koja im je bogom data, pre toga su bili siromasni ribari sa severa. Malo stanovnistva na velikoj povrsini i vrlo ostroj klimi. Drzava setom mera obesmislila kupovinu bilo cega osim EV i odmah je automobilska mafija sa svojom markentiskom masinerijom progurala "norvesku pamet" - budite "pametni" kao Norvezani, napunite nase dzepove kupujuci preskupe autice na baterije jer to je "buducnost - a tehnologija stara 150 godina (dobro preterujem malo ali ne pricamo ovde o fuzionom pogonu svakako).
EV nije resenje, EV je marketnig, EV je medjukorak ka necemu mnogo vecem i boljem... ne nasedajte, sacekajte i videcete.

Energetičar

pre 3 godine

Teoretski, neka im ceo sabraćaj bude na struju. Pitanje je na koji će način proizvoditi struju, iz kojih izvora. Ako su to fosilna goriva, onda nisu ništa značajno uradili, osim što će u gradovima, realno, vazduh biti čistiji, ali za životnu sredinu ovo nije nikakav pomak i na duge staze i gradovi će biti ponovo ugroženi. Dalje, organizacija mreže punjača, zbog dužeg punjenja je negativna strana. I na kraju, veoma, veoma važna činjenica je problem proizvodnje baterija, zbog izrazito prljave tehnologije. Ovaj problem je veoma značajan, pa mnoge države ne žele eksploataciju litijuma od kojeg se baterije prave. Nažalost, mi se hvalimo kako ćemo biti veliki eksploatator litijuma, a narod u okolini Jadra će nam reći kako im je ako počne eksplotacija. Ne možete od prirode samo uzeti-morate i da joj vratite.

15/589

pre 3 godine

Svi se busate da nesto znate... a nemate pojma.Ja zivim u Norveskoj i imam elektricnog Mercedesa B-class 2015 godiste. Kupio sam ga novog. Sledeci auto EQC ili Mustang Mach-e

@achitown

pre 3 godine

Nov model S $75-100.000, 2012 model s već od 27-30.000 na cargurus. Kako je to za malo manje?
Koliko bi bilo da je mnogo manje, plate ti da ga kupiš?

Филипинац

pre 3 godine

Какви лицемери, имају ли и даље онај бројач колико су пара зарадили од нафте. Образа без...

T

pre 3 godine

"Malo sporije od UAE ali za dve decenije eto njih na nivou Moldavije."
U najgorem slucaju ce da budu kao Island. A postoji znacajna razlika izmedju Islanda i Moldavije.

Куп је битан

pre 3 godine

Severna Evropa je jedini deo sveta u kojem se vec duzi niz godina zivi dobro.
Think about it.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Stanislav, 8. oktobar 2020 15:39)

У 19. веку у нордијским земљама умирало се од глади. Те земље су промениле систем, па су тек онда увеле социјалну државу.

nikola

pre 3 godine

PA U norveskoj je carina 100% na dizel I benzince Dok elektricni imaju subvencije.. Znaci ne kupuje svako iz ekoloske svesti vec te drzava natera na to.

Eldorado

pre 3 godine

Verovatno hoće.
Norveška je mala zemlja (populacijski ne površinski), prirodna bogatstva u izobilju, nafta, gas, minerali, titanium, ugalj...
Ima ih oko 5 miliona, a vozni park će se brzo zameniti.
Sa druge strane, nemaca npr. ima 80 miliona, nije ni za očekivati da dođe do većih promena preko noći

max

pre 3 godine

У 19. веку у нордијским земљама умирало се од глади. Те земље су промениле систем, па су тек онда увеле социјалну државу.
(Куп је битан, 09. oktobar 2020 11:17)

Da, bas se umiralo od gladi. Obidji samo Stokholm i Kopenhagen i pogledaj kulturno-istorijsku zaostavstinu tog 19. veka pa poredi sa nasom zemljom. Tako kazu da se u Nemackoj umiralo od gladi izmedju dva svetska rata. Svi osim Albanije i Bugarske su uvek bili svetlosnu godinu ispred nas. Kod nas je 99% ljudi zivelo na selu u 19. veku ne racunajuci austrougarsku Vojvodinu. Pocetkom 19. veka je Sombor bio najvece mesto na tlu danasnje Srbije. Tek krajem 19. veka pocinje lagana urbanizacija Beograda. Skandinavija jeste malo kasnije krenula od ostatka Evrope jer nije bila pod Rimljanima ali je vrlo brzo tokom renesanse uhvatila prikljucak a mi iskljucak. Svi se hvataju Norveske koja u 19. veku skoro i da nije postojala sa par stotina hiljada ljudi rastrkanih po fjordovima ali su zato Svedska i Danska bile znacajne evropske sile.

Boki

pre 3 godine

Ne možete od prirode samo uzeti-morate i da joj vratite.
 (Energetičar, 9. oktobar 2020 15:57)

Pa jeste. Uzimaš joj naftu, a daješ joj izduvne gasove. E jesi pametan svaka čast.

dub

pre 3 godine

u Norveškoj je struja jeftina u odnosu na primanja, a čak 110% električne energije se proizvodi iz obnovljivih izvora energije. Onih 10% se izvozi. Nisu električni automobil najbolja opcija za sve države.

ciga

pre 3 godine

@Gall
Čemu briga, naftadžije imaju pare i kupiće elektro postrojenja i postaće elektrofadžije i naplaćivaće ti struju. Nego da nisi možda mislio da će biti džabe?

wal

pre 3 godine

@ 666, 9. oktobar 2020 10:45, koji kaze da nema punjaca:
Npr. preko aplikacije InCharge dobijes se pristup za 15.000 javnih punjaca u Svedskoj, Nemackoj, Holandiji i Engleskoj. U originalu, na norveskom, to ovako izgleda:
"Tilgang til alle våre 15 000 offentlige ladepunkt i Sverige, Tyskland, Nederland og England".
Ovo cisto da se jos jednom vidi kako ljudi bez ikakve veze sa stvarnoscu objavljuju svoje misljenje kako neki zvanican podatak, uz nadu da ce im neko poverovati.
A sto se tice radijusa kretanja elektricnih vozila, nije na odmet informisati se o novim modelima koji upiru u 500km radijusa a da nisu Tesla automobili. To se odnosi na Hyundai Kona, Kia e-Niro itd. Priznacete, nije lose.

Mix

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

Da li ste culi za sarkazam.Ovo sto je napisano,nema veze sa Norveskom,samo lepa paralela.

Dejan

pre 3 godine

More još malo pa će sevenjaci kod nas , mi imamo žita i kukuruza, mozda im zatreba to ..Ček još malo kad im nestane to mal nafte ,nek jedu struju posle ..

pimbe

pre 3 godine

Produkcija jedne autobaterije šteti planeti vise nego da 2 godine voziš na dizel pogon. Kad se baterija pokvari dolazi kod mene u firmu dje radim, kolege je rasklapaju, odvajaju ćelije lithium-lona od plastike a to tako rado i često gori da nema da prodju dva mjeseca da makar jedan isprženi ne završi u bolncu.

Dejan

pre 3 godine

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)
U filmovima je već postao kliše kako androidi nemaju smisao za ironiju i sarkazam.

Nekad pomislim da nemaju ni ljudi, a definitivno nemaju svi.

Pera

pre 3 godine

@aleksandar. Struja se u Srbiji najvise proizvodi u termoelektranama (oko 70%) i oko 30% u hidroelektranama. Ali grade se vetroparkovi i postavljaju solarni paneli. Buducnost jeste u cistoj energiji samo je pitanje kada cemo to postici. U Velikoj Britaniji u proseku oko cetvrtina struje dolazi od snage vetra. Pre jedno mesec dana je bila vest da je taj dan po prvi put u istoriji vecina struje u UK dobijena snagom vetra. Znaci taj dan zbog izrazito jakog vetra su proizveli preko 50% struje vetroelektranama. Znaci moguce je i dostizno.

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

Pa onda zahladi zima, a iz baterije ništa ... ni za sijalicu.

Toliko o baterijama na -20 stepeni C.
(Coyote Nervosius, 09. oktobar 2020 10:09)

Nikad mi nece biti jasni ovakvi ljudi, jel to potpuno odsustvo bilo kakve inteligencije ili sta se desava...

Keke

pre 3 godine

E da su na vreme pročitali komentatore na B92, shvatili bi da je budućnost u dizelu i ne bi se zaleteli u nešto tako neizvodljivo kao što je električna struja.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

tebra, izi, izi.
postoji nešto što se zove - ironija.
nekad ju je teško prepoznati, ali nekad se obrukaš.

GuA

pre 3 godine

Za ovog "informisanog" maestra:
"imaju ali pro forme.
tamo vladajuća stranka vlada 10 godina i ima 100% mesta u parlamentu, a opozicija nema pristup medijima.
od njih je bog dig'o ruke, zato im tako i ide".

Dakle, ovolika kolicina naeznanja, bahatosti i gluposti na jednom mestu je neverovatna. Pomalo je i zalostno da neko ima ovakvo shvatanje jednog demokratskog drustva od koga smo mi, na zalost, udaljeni svetlosnim godinama.
(wal, 9. oktobar 2020 12:18)

Take it easy :) Komentar je bio ironican.