Ponedeljak, 05.10.2020.

13:40

Novo pravilo: Firme u upravnim odborima moraju imati homoseksualce i manjine

Guverner Kalfiornije Gevin Njusom odobrio je zakon kojim se od trgovačkih društava zahteva da u svoje upravne odbore uvrste direktore iz manjinskih zajednica.

Izvor: index.hr

Novo pravilo: Firme u upravnim odborima moraju imati homoseksualce i manjine IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

Crnogorac

pre 3 godine

Ovi zakoni padaju na američkom vrhovnom sudu. Kakva glupost. Tramp opet uzima predsjedništvo, jer su ove Demokrate u rasulu, a ne što je dobar.

fc

pre 3 godine

Pitam se kako li bi ovo kod nas izgledalo s obzirom da svi direktori bivaju postavljeni preko nekakve, najčešće rodjačke/kumske/prijateljske veze. Zamisli sad da dobiješ zahtev da moraš da zaposliš homoseksualca iz svoje familije. I sad se otvara pitanje da li da pukne bruka ili da zaposliš nekoga s kim nemaš nikakve veze, da te, ne daj bože, povežu na bilo koji način sa njim.
I meni onda ovo stvarno dobro izgleda. Možda baš stvarno neko i mogao da bude direktor, a da nema vezu

zok1

pre 3 godine

ovo se odnosi na javne korporacije (drzavne) koje su i onako leglo lenčuga i besposličara ovde u Kaliforniji. (XXX, 5. oktobar 2020 18:39) Nije tačno - u Americi "public company" znači da se deonicama kompanije javno trguje na berzi (publicly traded corporations), a ne na neke državne (state-owned) kompanije. Međutim, ovo je glupost koja će da padne na vrhovnom sudu, a koja ne može da se sprovede u praksi.

Los Angeles

pre 3 godine

Guverner Njusom, inace necak Nensi Pelosi, zabranjuje aute na gas, elektronske cigarete, Uber i Lyft, gasi gig ekonomiju, u sred pandemije u stejtu gde zivi 40 mliona vodi racuna o ovakvim trivijalnostima. Imamo toliko precis problema da se ne zna gde cemo pre!
Ja uvek kazem, ako zelite Demokrate na vlasti, pogledajte Kaliforniju! Jedva cekam da palim odavde!

pera zdera

pre 3 godine

@XXX
Javna preduzeca u Srbiji nisu isto sto i Public Company u USA. Public znaci javna i smislu da svako moze da postane vlasnik dela kompanije tj. njenih akcija. Postoje i drzavne (federal, state, municipal, goverment) kompanije koje su isto sto i kod nas javna preduzeca.
Ovo najverovatnije pada na sudu mada ne znam detalje. To vec postoji u Nemackoj ali Amerika je mnogo drugacija drzava od Nemacke.

belgrado

pre 3 godine

Mi u Bosni imamo taj nacionalni kljuc. Naravno da je to cista budalastina jer je bitnije da li si Bosnjak, Srbin ili Hrvat nego d a li si sposoban i kompetentan za poziciju koju obavljas
(odsustvo mozga.ba, 05. oktobar 2020 18:11)

a pre bosne,tako je funkcionisala jugoslavija,
pa nestade zemlja.

Dule

pre 3 godine

A ako u upravni odbor udje gej afroamerikanac, da li to znači da su odmah ispunjena dva uslova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (igor, 5. oktobar 2020 16:20)

Da, ali verovatno ce da ima dva glasa?

ne moras da budes conservativac da mislis da je glupost

pre 3 godine

izgleda da se jos dovoljno kompanija ne seli iz kalifornije, pa odlucio da malo ubrza taj proces

Dvoranski polo

pre 3 godine

Demokrati su u Americi, a napose kalifornijski, dosegli razinu ludila koja je običnim ljudima potpuno nerazumljiva. Nema šanse da ovaj zakon prođe Vrhovni sud, i to neovisno o njegovom sastavu-jednostavno u svome načelu krši nekoliko članaka njihovog ustava, i sigurno će biti oboren. Točno te luđaci koji su preuzeli demokratsku stranku u SAD-u tjeraju da navijaš za onog redikula Trumpa.

Komša

pre 3 godine

Reprezentacije SFRJ u ekipnim sportovima su možda i ostale bez dobrih plasmana zbog nacionalnog ključa.
Jednostavno se nekad desavalo da neki narod ili neka rrpublika u jednom momrntu imaju vise odličnih sportista a onda bi neko od njih izvisio jer ,eto mora da bude "od svakoga po malo".
Protiv sam takvih rešenja ,i naveo sam sport kao najmanje boli.
Isto je i kada su muskarci/žene u pitanju - zamislite konkurs za hirurga i situaciju da kvalitetniji izvisi za posao zato što je muškarac ili žena ?!
Ko je sposobniji njemu posao a pistoje neki drugi načini da se pomogne ugrozenim grupama...
Koliko vegana mora da bude u upravnim odborima?
Ljubitelja mačaka?

Miroslav

pre 3 godine

Amerika nece propasti, ali ne zato sto su mnogo pametni, vec zato sto imaju neverovatan (savrsen) geografksi polozaj. Najvecu i naplodniju ravnicu na svetu, ispresecanu rekama, zasticeni sa obe strane okeanima, okruzeni slabim konkurentima (Meksiko i Kanada), ogromne rezerve nafte, ugljenih skriljaca itd....zbog svega toga (stabilnosti) mogu da uvoze ogromnu kolicinu visokokvalifikovane radne snage. Mi nismo Amerika i njihov rasipnicni pristup ljudima, bi nas unistio u roku od dve generacije.

BV

pre 3 godine

Svakako sam protiv toga de neko NE BUDE u upravnom odboru samo zato sto je crnac ili homoseksualac, ali da to bude jedina kvalifikacija...?!

Lune

pre 3 godine

Ja bih ovaj zakom u potpunisti razumeo da se odnosi da državnu upravu ili javna preduzeća. Ali, kako su u Americi skoro sve kompanije u privatnom vlasništvu, ko ima pravo kome da nameće poslovnu politiki. Stavite se u ulogu poslodavca i zamislite da vam beko određuje kako možete birati zaposlene. Da, razumem, ovde se radi o visokim pozicijama, upravni odbor, ali svi oni su zaposleni i imaju nadređenog koji ih zapošljava na te pozicije.

Rd

pre 3 godine

Ne znam...meni je ovo malo neosnovano, iako sam i sama gej.

Ima nas kojima ne piše na čelu da smo gej, koji se oblačimo u skladu sa polom, i fizički nemamo prevelike razlike sa strejt stranom, tako da se pitam kako misle ovo sprovesti?
Napišeš u CV-u da si gej (dakle, glupost), pitaju te odmah za intimu (nepotrebno za posao) ili misle na one za koje postoje opisi - feminiziran i "butch"?

Više bi mi imalo značaja da su rekli za udio žena, jer tu i tamo postoji razlika u plati, moći i egu.

Ne znam.
A i nisam u Kaliforniji.

pera

pre 3 godine

Po meni svi treba da imaju jednake sanse, ali se posle ljudi moraju porediti po strucnosti a ne po polu/rasi/opredeljenju. Nepravedno bi bilo da imam bolje rezultate od npr. nekog Kineza a on dobije unapredjenje jer je nac. manjina

odsustvo mozga.ba

pre 3 godine

Mi u Bosni imamo taj nacionalni kljuc. Naravno da je to cista budalastina jer je bitnije da li si Bosnjak, Srbin ili Hrvat nego d a li si sposoban i kompetentan za poziciju koju obavljas

xxl

pre 3 godine

kod nas u upravnim odborima sede uglavnom partijski kadrovi pa još nismo propali. cenim ako smo mi uspeli da preživimo partijske UO, preživeće i oni te pojedince...

Radoznao

pre 3 godine

Između dva rata u fašističkim zemljama je postojao zakon ( tzv. "numerus clausus"), a u Kanadi i USA to nije bio u formi zakona, već je Harvard, Jel, i ostali univerziteti su to imali u svojim pravilnicima. U tim pravilima su se ograničavali brojevi studenata iz pojedinih grupa koji se mogu upisati. Natavno, da ne bi izgledalo da je sve to upereno protiv Jevreja ( koji su bili zastupljeniji u visokokvalifikovanim profesijama od svog udela u stanovništu), nije pisalo da se samo 5% Jevreja može upisati na fakultet, već je pisalo da 95% mora biti nejevreja. E sad, pravila da najmanje dva člana odbora od 4-8 mora biti nebelac/neheteroseksualac može da se napiše i tako da je zabranjeno da u odborima od 4-9 bude zaposleno belaca više od 2-7. Inače, brojčano će za par godina i belci postati manjina, a ako se od njih oduzmu homoseksualci ( jer su oni manjinska grupa), onda su beli heteroseksualci već manjina u SAD ( imaju samo relativnu, a ne i apsolutnu većinu).

XXX

pre 3 godine

@ (KatYa, 05. oktobar 2020 17:04): ovo se odnosi na javne korporacije (drzavne) koje su i onako leglo lenčuga i besposličara ovde u Kaliforniji. Ni jedan zakon ne može privatnu firmu da natera na ovo, jer bi oborili na sudu. Bez obzira na to, totalna glupost i ovaj guverner više ne zna gde “udara”; ljudima je već dosadio (mislim i na umerene demokrate/liberale). Ako ovako nastave, odoh ja iz ove ludnice zvane Kalifornija/Hollywood. Licemeri ne vidjenih razmera.

KatYa

pre 3 godine

Samo stručnost treba da se ceni! E sad, glupo je kad stručnjaka odbace jer je LGBT.
(Xfhvhh, 5. oktobar 2020 16:27)
Sto se desilo nikad.
Koji preduzetnik bi pri zdravoj pameti odbacio nekog ko je od ponudjenih kandidata najkvalifikovaniji za dati posao samo zato sto je gay? Pa valjda mu je u interesu da za njega rade najbolji? Ukljucite mozak! Druga stvar, cak i da se poslodavac (na svoju stetu) odluci za manje kvalifikovanu osobu samo zato jer ne zeli da zaposljava gay osobe, ko je drzava da se mesa u to? Postoji trziste koje ce takvog poslodavca da kazni jer ce njegova konkurencija zaposliti tog odbacenog i bice u prednosti. Drzava ne sme da se mesa u te stvari, u suprotnom radi se o diktaturi. Kao sto ne sme da se mesa ni u brak, ni u vaspitavanje i obrazovanje dece. Postoje slobodni ljudi koji to mogu i treba da rade samostalno, ako zaista zive u slobodnoj drzavi. Ali ljudima je lakse da za svoje neuspehe krive druge i da traze milostinju od drzave.

Iggy

pre 3 godine

Vidim ove vec pocelo da se gundja o ovom zakonu, ali niko ne kaze i sigurno da nece tako biti da ce morati da dovlace prosjake sa ulice ili potpune tupsone samo da bi zadovoljili rasnu i manjinsku kvotu.
Ako se pojave dva istovetna kandidata a jedan je crn, ili zena ili gay, on ce imati prednost ako kvota nije ispunjena.
Naravno ovo otvara pitanja o tome da li je i ovo neki vid "pozitivnog rasizma" i "pozitivne diskriminacije", jel kakve veze ima da li je neko crn ili gay on je jednak kao i svi i ne bi trebao imati prednost. Ali da bi smo dosli do ravnoteze moramo imati i ovaj "pozitivan rasizam" posle dugog perioda pravog rasizma i diskriminacije.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

@Iggy, 5. oktobar 2020 17:30
"pozitivan rasizam" WTF!? Jeste li svesni koliko to - kao i "pozitivna diskriminacija" - imbecilno zvuči?
"Ali da bi smo dosli do ravnoteze moramo imati i ovaj "pozitivan rasizam" posle dugog perioda pravog rasizma i diskriminacije." Ne, ne i ne. Protiv nepravdi - što stvarnih, što percepirtanih - se nipošto ne sme boriti nepravdama drugačije vrste.
Raznorazni ključevi - etnički, rodni, rasni i slično - nisu ništa pozitivno; nisu nikada doneli ništa dobro. FFS, pogledajte samo primer bivše Jugoslavije! Izgleda da Svet nije naučio lekciju iz toga. Nečiji etnički, rasni, verski, rodni identitet, seksualnost i slično, ne smeju biti ni olakšavajući, ni otežavajući faktor prilikom zapošljavanja. Trebaju biti potpuno nebitni! Znanja, veštine i sposobnosti su te koje se moraju uzimati u obzir. Ono čemu svi mi trebamo težiti, je meritokratija - na svim nivoima. Sve drugo...

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

TnT

pre 3 godine

Nece vise UO biti almanah belih straight protestanata u zemlji gde ima vise od pola hispaho, afro, azijskih, lgbt... stanovnika. Ako ovi proskribovani mogu da budu potrosaci, pa mogu i (makar jedan jedini) da sede u UO npr General Motorsa ili McDonaldsa...

A ovima sto naricu o propasti Amerike sta reci a ne nasmejati se. Vec dva veka se prognozira njena propast a oni i dalje ubeeeeeeedljivo najjaci. Mene su jos iz Marksizma u srednjoj skoli ucili kako imperijalisticki kapitalizam je poslednja faza kapitalizma koja oznacara raspad. Evo samo sto nije. I tako prodjose decenije u ocekivanju

Mirko

pre 3 godine

Saće se javi stotine pravovernih Srbalja i inih Balkanaca i da plače kako je sve otišlo u q i kako nema više staaarih dobrih vremena da u upravnim odborima sede desetine belih muškaraca i većina njih sa brkovima. 🙂

Mediocritical

pre 3 godine

Ja sam mislio sa je natprosečna stručna i radna sposobnost sama po sebi primarna preporuka, a po sekundarne i tercijalne ravnopravne osobine spadaju polna, rodna i seksualna orijentacija...
Koja ne treba da bude samo po sebi preporuka već neutalna i ravnopravna neutralna radna osobina, iz koje proizilaze sve ravnopravnosti...

Шумадинац

pre 3 godine

Срећа па су "Азијски Американци" на списку. Моћи ће да нађу довољно квалитетних људи (било ког пола) међу њима. Иначе би морали да стављају "потпредседника за истраживање руда и губљење времена" који нема никакву одговорност (да не би нешто забрљао), а прима плату равну белцу, Индијцу или Кинескињи од које зависи фирма.

Бурек са сиром, бре!

pre 3 godine

е имали смо о ми тако нешто у СФРЈ.
звали се национални кључ.
није битно колико си стручан већ које си националности....
пропашће и САД
..

Vladimir

pre 3 godine

Da li moraju da u UO imaju po jednog predstavnika od svake manjine? Ili je dovoljan jedan iz jedne manjine?
Da li je dovoljan jedan manjinski homoseksualac/ka predstavnik/ca da zadovolji i homoseksualce i manjine? Ili moraju odvojeno?
A šta ako osoba ne želi da se izjasni kao homoksualna ili manjinska? Jel' onda još po jednu moraju? Ili na sudu dokazuju da znaju da je saradnik homoseksualnog opredeljenja i/ili manjinskog porekla?
Da li se u raznolikost Kalifornije ubraja boja kose i očiju?

Бурек са сиром, бре!

pre 3 godine

е имали смо о ми тако нешто у СФРЈ.
звали се национални кључ.
није битно колико си стручан већ које си националности....
пропашће и САД
..

Vladimir

pre 3 godine

Da li moraju da u UO imaju po jednog predstavnika od svake manjine? Ili je dovoljan jedan iz jedne manjine?
Da li je dovoljan jedan manjinski homoseksualac/ka predstavnik/ca da zadovolji i homoseksualce i manjine? Ili moraju odvojeno?
A šta ako osoba ne želi da se izjasni kao homoksualna ili manjinska? Jel' onda još po jednu moraju? Ili na sudu dokazuju da znaju da je saradnik homoseksualnog opredeljenja i/ili manjinskog porekla?
Da li se u raznolikost Kalifornije ubraja boja kose i očiju?

Mediocritical

pre 3 godine

Ja sam mislio sa je natprosečna stručna i radna sposobnost sama po sebi primarna preporuka, a po sekundarne i tercijalne ravnopravne osobine spadaju polna, rodna i seksualna orijentacija...
Koja ne treba da bude samo po sebi preporuka već neutalna i ravnopravna neutralna radna osobina, iz koje proizilaze sve ravnopravnosti...

KatYa

pre 3 godine

Samo stručnost treba da se ceni! E sad, glupo je kad stručnjaka odbace jer je LGBT.
(Xfhvhh, 5. oktobar 2020 16:27)
Sto se desilo nikad.
Koji preduzetnik bi pri zdravoj pameti odbacio nekog ko je od ponudjenih kandidata najkvalifikovaniji za dati posao samo zato sto je gay? Pa valjda mu je u interesu da za njega rade najbolji? Ukljucite mozak! Druga stvar, cak i da se poslodavac (na svoju stetu) odluci za manje kvalifikovanu osobu samo zato jer ne zeli da zaposljava gay osobe, ko je drzava da se mesa u to? Postoji trziste koje ce takvog poslodavca da kazni jer ce njegova konkurencija zaposliti tog odbacenog i bice u prednosti. Drzava ne sme da se mesa u te stvari, u suprotnom radi se o diktaturi. Kao sto ne sme da se mesa ni u brak, ni u vaspitavanje i obrazovanje dece. Postoje slobodni ljudi koji to mogu i treba da rade samostalno, ako zaista zive u slobodnoj drzavi. Ali ljudima je lakse da za svoje neuspehe krive druge i da traze milostinju od drzave.

odsustvo mozga.ba

pre 3 godine

Mi u Bosni imamo taj nacionalni kljuc. Naravno da je to cista budalastina jer je bitnije da li si Bosnjak, Srbin ili Hrvat nego d a li si sposoban i kompetentan za poziciju koju obavljas

Miroslav

pre 3 godine

Amerika nece propasti, ali ne zato sto su mnogo pametni, vec zato sto imaju neverovatan (savrsen) geografksi polozaj. Najvecu i naplodniju ravnicu na svetu, ispresecanu rekama, zasticeni sa obe strane okeanima, okruzeni slabim konkurentima (Meksiko i Kanada), ogromne rezerve nafte, ugljenih skriljaca itd....zbog svega toga (stabilnosti) mogu da uvoze ogromnu kolicinu visokokvalifikovane radne snage. Mi nismo Amerika i njihov rasipnicni pristup ljudima, bi nas unistio u roku od dve generacije.

XXX

pre 3 godine

@ (KatYa, 05. oktobar 2020 17:04): ovo se odnosi na javne korporacije (drzavne) koje su i onako leglo lenčuga i besposličara ovde u Kaliforniji. Ni jedan zakon ne može privatnu firmu da natera na ovo, jer bi oborili na sudu. Bez obzira na to, totalna glupost i ovaj guverner više ne zna gde “udara”; ljudima je već dosadio (mislim i na umerene demokrate/liberale). Ako ovako nastave, odoh ja iz ove ludnice zvane Kalifornija/Hollywood. Licemeri ne vidjenih razmera.

BV

pre 3 godine

Svakako sam protiv toga de neko NE BUDE u upravnom odboru samo zato sto je crnac ili homoseksualac, ali da to bude jedina kvalifikacija...?!

xxl

pre 3 godine

kod nas u upravnim odborima sede uglavnom partijski kadrovi pa još nismo propali. cenim ako smo mi uspeli da preživimo partijske UO, preživeće i oni te pojedince...

Шумадинац

pre 3 godine

Срећа па су "Азијски Американци" на списку. Моћи ће да нађу довољно квалитетних људи (било ког пола) међу њима. Иначе би морали да стављају "потпредседника за истраживање руда и губљење времена" који нема никакву одговорност (да не би нешто забрљао), а прима плату равну белцу, Индијцу или Кинескињи од које зависи фирма.

Rd

pre 3 godine

Ne znam...meni je ovo malo neosnovano, iako sam i sama gej.

Ima nas kojima ne piše na čelu da smo gej, koji se oblačimo u skladu sa polom, i fizički nemamo prevelike razlike sa strejt stranom, tako da se pitam kako misle ovo sprovesti?
Napišeš u CV-u da si gej (dakle, glupost), pitaju te odmah za intimu (nepotrebno za posao) ili misle na one za koje postoje opisi - feminiziran i "butch"?

Više bi mi imalo značaja da su rekli za udio žena, jer tu i tamo postoji razlika u plati, moći i egu.

Ne znam.
A i nisam u Kaliforniji.

Dvoranski polo

pre 3 godine

Demokrati su u Americi, a napose kalifornijski, dosegli razinu ludila koja je običnim ljudima potpuno nerazumljiva. Nema šanse da ovaj zakon prođe Vrhovni sud, i to neovisno o njegovom sastavu-jednostavno u svome načelu krši nekoliko članaka njihovog ustava, i sigurno će biti oboren. Točno te luđaci koji su preuzeli demokratsku stranku u SAD-u tjeraju da navijaš za onog redikula Trumpa.

Dule

pre 3 godine

A ako u upravni odbor udje gej afroamerikanac, da li to znači da su odmah ispunjena dva uslova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (igor, 5. oktobar 2020 16:20)

Da, ali verovatno ce da ima dva glasa?

ne moras da budes conservativac da mislis da je glupost

pre 3 godine

izgleda da se jos dovoljno kompanija ne seli iz kalifornije, pa odlucio da malo ubrza taj proces

Komša

pre 3 godine

Reprezentacije SFRJ u ekipnim sportovima su možda i ostale bez dobrih plasmana zbog nacionalnog ključa.
Jednostavno se nekad desavalo da neki narod ili neka rrpublika u jednom momrntu imaju vise odličnih sportista a onda bi neko od njih izvisio jer ,eto mora da bude "od svakoga po malo".
Protiv sam takvih rešenja ,i naveo sam sport kao najmanje boli.
Isto je i kada su muskarci/žene u pitanju - zamislite konkurs za hirurga i situaciju da kvalitetniji izvisi za posao zato što je muškarac ili žena ?!
Ko je sposobniji njemu posao a pistoje neki drugi načini da se pomogne ugrozenim grupama...
Koliko vegana mora da bude u upravnim odborima?
Ljubitelja mačaka?

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

@Iggy, 5. oktobar 2020 17:30
"pozitivan rasizam" WTF!? Jeste li svesni koliko to - kao i "pozitivna diskriminacija" - imbecilno zvuči?
"Ali da bi smo dosli do ravnoteze moramo imati i ovaj "pozitivan rasizam" posle dugog perioda pravog rasizma i diskriminacije." Ne, ne i ne. Protiv nepravdi - što stvarnih, što percepirtanih - se nipošto ne sme boriti nepravdama drugačije vrste.
Raznorazni ključevi - etnički, rodni, rasni i slično - nisu ništa pozitivno; nisu nikada doneli ništa dobro. FFS, pogledajte samo primer bivše Jugoslavije! Izgleda da Svet nije naučio lekciju iz toga. Nečiji etnički, rasni, verski, rodni identitet, seksualnost i slično, ne smeju biti ni olakšavajući, ni otežavajući faktor prilikom zapošljavanja. Trebaju biti potpuno nebitni! Znanja, veštine i sposobnosti su te koje se moraju uzimati u obzir. Ono čemu svi mi trebamo težiti, je meritokratija - na svim nivoima. Sve drugo...

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

pera

pre 3 godine

Po meni svi treba da imaju jednake sanse, ali se posle ljudi moraju porediti po strucnosti a ne po polu/rasi/opredeljenju. Nepravedno bi bilo da imam bolje rezultate od npr. nekog Kineza a on dobije unapredjenje jer je nac. manjina

belgrado

pre 3 godine

Mi u Bosni imamo taj nacionalni kljuc. Naravno da je to cista budalastina jer je bitnije da li si Bosnjak, Srbin ili Hrvat nego d a li si sposoban i kompetentan za poziciju koju obavljas
(odsustvo mozga.ba, 05. oktobar 2020 18:11)

a pre bosne,tako je funkcionisala jugoslavija,
pa nestade zemlja.

Lune

pre 3 godine

Ja bih ovaj zakom u potpunisti razumeo da se odnosi da državnu upravu ili javna preduzeća. Ali, kako su u Americi skoro sve kompanije u privatnom vlasništvu, ko ima pravo kome da nameće poslovnu politiki. Stavite se u ulogu poslodavca i zamislite da vam beko određuje kako možete birati zaposlene. Da, razumem, ovde se radi o visokim pozicijama, upravni odbor, ali svi oni su zaposleni i imaju nadređenog koji ih zapošljava na te pozicije.

Radoznao

pre 3 godine

Između dva rata u fašističkim zemljama je postojao zakon ( tzv. "numerus clausus"), a u Kanadi i USA to nije bio u formi zakona, već je Harvard, Jel, i ostali univerziteti su to imali u svojim pravilnicima. U tim pravilima su se ograničavali brojevi studenata iz pojedinih grupa koji se mogu upisati. Natavno, da ne bi izgledalo da je sve to upereno protiv Jevreja ( koji su bili zastupljeniji u visokokvalifikovanim profesijama od svog udela u stanovništu), nije pisalo da se samo 5% Jevreja može upisati na fakultet, već je pisalo da 95% mora biti nejevreja. E sad, pravila da najmanje dva člana odbora od 4-8 mora biti nebelac/neheteroseksualac može da se napiše i tako da je zabranjeno da u odborima od 4-9 bude zaposleno belaca više od 2-7. Inače, brojčano će za par godina i belci postati manjina, a ako se od njih oduzmu homoseksualci ( jer su oni manjinska grupa), onda su beli heteroseksualci već manjina u SAD ( imaju samo relativnu, a ne i apsolutnu većinu).

Iggy

pre 3 godine

Vidim ove vec pocelo da se gundja o ovom zakonu, ali niko ne kaze i sigurno da nece tako biti da ce morati da dovlace prosjake sa ulice ili potpune tupsone samo da bi zadovoljili rasnu i manjinsku kvotu.
Ako se pojave dva istovetna kandidata a jedan je crn, ili zena ili gay, on ce imati prednost ako kvota nije ispunjena.
Naravno ovo otvara pitanja o tome da li je i ovo neki vid "pozitivnog rasizma" i "pozitivne diskriminacije", jel kakve veze ima da li je neko crn ili gay on je jednak kao i svi i ne bi trebao imati prednost. Ali da bi smo dosli do ravnoteze moramo imati i ovaj "pozitivan rasizam" posle dugog perioda pravog rasizma i diskriminacije.

Mirko

pre 3 godine

Saće se javi stotine pravovernih Srbalja i inih Balkanaca i da plače kako je sve otišlo u q i kako nema više staaarih dobrih vremena da u upravnim odborima sede desetine belih muškaraca i većina njih sa brkovima. 🙂

TnT

pre 3 godine

Nece vise UO biti almanah belih straight protestanata u zemlji gde ima vise od pola hispaho, afro, azijskih, lgbt... stanovnika. Ako ovi proskribovani mogu da budu potrosaci, pa mogu i (makar jedan jedini) da sede u UO npr General Motorsa ili McDonaldsa...

A ovima sto naricu o propasti Amerike sta reci a ne nasmejati se. Vec dva veka se prognozira njena propast a oni i dalje ubeeeeeeedljivo najjaci. Mene su jos iz Marksizma u srednjoj skoli ucili kako imperijalisticki kapitalizam je poslednja faza kapitalizma koja oznacara raspad. Evo samo sto nije. I tako prodjose decenije u ocekivanju

Crnogorac

pre 3 godine

Ovi zakoni padaju na američkom vrhovnom sudu. Kakva glupost. Tramp opet uzima predsjedništvo, jer su ove Demokrate u rasulu, a ne što je dobar.

zok1

pre 3 godine

ovo se odnosi na javne korporacije (drzavne) koje su i onako leglo lenčuga i besposličara ovde u Kaliforniji. (XXX, 5. oktobar 2020 18:39) Nije tačno - u Americi "public company" znači da se deonicama kompanije javno trguje na berzi (publicly traded corporations), a ne na neke državne (state-owned) kompanije. Međutim, ovo je glupost koja će da padne na vrhovnom sudu, a koja ne može da se sprovede u praksi.

Los Angeles

pre 3 godine

Guverner Njusom, inace necak Nensi Pelosi, zabranjuje aute na gas, elektronske cigarete, Uber i Lyft, gasi gig ekonomiju, u sred pandemije u stejtu gde zivi 40 mliona vodi racuna o ovakvim trivijalnostima. Imamo toliko precis problema da se ne zna gde cemo pre!
Ja uvek kazem, ako zelite Demokrate na vlasti, pogledajte Kaliforniju! Jedva cekam da palim odavde!

fc

pre 3 godine

Pitam se kako li bi ovo kod nas izgledalo s obzirom da svi direktori bivaju postavljeni preko nekakve, najčešće rodjačke/kumske/prijateljske veze. Zamisli sad da dobiješ zahtev da moraš da zaposliš homoseksualca iz svoje familije. I sad se otvara pitanje da li da pukne bruka ili da zaposliš nekoga s kim nemaš nikakve veze, da te, ne daj bože, povežu na bilo koji način sa njim.
I meni onda ovo stvarno dobro izgleda. Možda baš stvarno neko i mogao da bude direktor, a da nema vezu

pera zdera

pre 3 godine

@XXX
Javna preduzeca u Srbiji nisu isto sto i Public Company u USA. Public znaci javna i smislu da svako moze da postane vlasnik dela kompanije tj. njenih akcija. Postoje i drzavne (federal, state, municipal, goverment) kompanije koje su isto sto i kod nas javna preduzeca.
Ovo najverovatnije pada na sudu mada ne znam detalje. To vec postoji u Nemackoj ali Amerika je mnogo drugacija drzava od Nemacke.

Mirko

pre 3 godine

Saće se javi stotine pravovernih Srbalja i inih Balkanaca i da plače kako je sve otišlo u q i kako nema više staaarih dobrih vremena da u upravnim odborima sede desetine belih muškaraca i većina njih sa brkovima. 🙂

TnT

pre 3 godine

Nece vise UO biti almanah belih straight protestanata u zemlji gde ima vise od pola hispaho, afro, azijskih, lgbt... stanovnika. Ako ovi proskribovani mogu da budu potrosaci, pa mogu i (makar jedan jedini) da sede u UO npr General Motorsa ili McDonaldsa...

A ovima sto naricu o propasti Amerike sta reci a ne nasmejati se. Vec dva veka se prognozira njena propast a oni i dalje ubeeeeeeedljivo najjaci. Mene su jos iz Marksizma u srednjoj skoli ucili kako imperijalisticki kapitalizam je poslednja faza kapitalizma koja oznacara raspad. Evo samo sto nije. I tako prodjose decenije u ocekivanju

Iggy

pre 3 godine

Vidim ove vec pocelo da se gundja o ovom zakonu, ali niko ne kaze i sigurno da nece tako biti da ce morati da dovlace prosjake sa ulice ili potpune tupsone samo da bi zadovoljili rasnu i manjinsku kvotu.
Ako se pojave dva istovetna kandidata a jedan je crn, ili zena ili gay, on ce imati prednost ako kvota nije ispunjena.
Naravno ovo otvara pitanja o tome da li je i ovo neki vid "pozitivnog rasizma" i "pozitivne diskriminacije", jel kakve veze ima da li je neko crn ili gay on je jednak kao i svi i ne bi trebao imati prednost. Ali da bi smo dosli do ravnoteze moramo imati i ovaj "pozitivan rasizam" posle dugog perioda pravog rasizma i diskriminacije.

Miroslav

pre 3 godine

Amerika nece propasti, ali ne zato sto su mnogo pametni, vec zato sto imaju neverovatan (savrsen) geografksi polozaj. Najvecu i naplodniju ravnicu na svetu, ispresecanu rekama, zasticeni sa obe strane okeanima, okruzeni slabim konkurentima (Meksiko i Kanada), ogromne rezerve nafte, ugljenih skriljaca itd....zbog svega toga (stabilnosti) mogu da uvoze ogromnu kolicinu visokokvalifikovane radne snage. Mi nismo Amerika i njihov rasipnicni pristup ljudima, bi nas unistio u roku od dve generacije.

xxl

pre 3 godine

kod nas u upravnim odborima sede uglavnom partijski kadrovi pa još nismo propali. cenim ako smo mi uspeli da preživimo partijske UO, preživeće i oni te pojedince...

Бурек са сиром, бре!

pre 3 godine

е имали смо о ми тако нешто у СФРЈ.
звали се национални кључ.
није битно колико си стручан већ које си националности....
пропашће и САД
..

KatYa

pre 3 godine

Samo stručnost treba da se ceni! E sad, glupo je kad stručnjaka odbace jer je LGBT.
(Xfhvhh, 5. oktobar 2020 16:27)
Sto se desilo nikad.
Koji preduzetnik bi pri zdravoj pameti odbacio nekog ko je od ponudjenih kandidata najkvalifikovaniji za dati posao samo zato sto je gay? Pa valjda mu je u interesu da za njega rade najbolji? Ukljucite mozak! Druga stvar, cak i da se poslodavac (na svoju stetu) odluci za manje kvalifikovanu osobu samo zato jer ne zeli da zaposljava gay osobe, ko je drzava da se mesa u to? Postoji trziste koje ce takvog poslodavca da kazni jer ce njegova konkurencija zaposliti tog odbacenog i bice u prednosti. Drzava ne sme da se mesa u te stvari, u suprotnom radi se o diktaturi. Kao sto ne sme da se mesa ni u brak, ni u vaspitavanje i obrazovanje dece. Postoje slobodni ljudi koji to mogu i treba da rade samostalno, ako zaista zive u slobodnoj drzavi. Ali ljudima je lakse da za svoje neuspehe krive druge i da traze milostinju od drzave.

Radoznao

pre 3 godine

Između dva rata u fašističkim zemljama je postojao zakon ( tzv. "numerus clausus"), a u Kanadi i USA to nije bio u formi zakona, već je Harvard, Jel, i ostali univerziteti su to imali u svojim pravilnicima. U tim pravilima su se ograničavali brojevi studenata iz pojedinih grupa koji se mogu upisati. Natavno, da ne bi izgledalo da je sve to upereno protiv Jevreja ( koji su bili zastupljeniji u visokokvalifikovanim profesijama od svog udela u stanovništu), nije pisalo da se samo 5% Jevreja može upisati na fakultet, već je pisalo da 95% mora biti nejevreja. E sad, pravila da najmanje dva člana odbora od 4-8 mora biti nebelac/neheteroseksualac može da se napiše i tako da je zabranjeno da u odborima od 4-9 bude zaposleno belaca više od 2-7. Inače, brojčano će za par godina i belci postati manjina, a ako se od njih oduzmu homoseksualci ( jer su oni manjinska grupa), onda su beli heteroseksualci već manjina u SAD ( imaju samo relativnu, a ne i apsolutnu većinu).

XXX

pre 3 godine

@ (KatYa, 05. oktobar 2020 17:04): ovo se odnosi na javne korporacije (drzavne) koje su i onako leglo lenčuga i besposličara ovde u Kaliforniji. Ni jedan zakon ne može privatnu firmu da natera na ovo, jer bi oborili na sudu. Bez obzira na to, totalna glupost i ovaj guverner više ne zna gde “udara”; ljudima je već dosadio (mislim i na umerene demokrate/liberale). Ako ovako nastave, odoh ja iz ove ludnice zvane Kalifornija/Hollywood. Licemeri ne vidjenih razmera.

Mediocritical

pre 3 godine

Ja sam mislio sa je natprosečna stručna i radna sposobnost sama po sebi primarna preporuka, a po sekundarne i tercijalne ravnopravne osobine spadaju polna, rodna i seksualna orijentacija...
Koja ne treba da bude samo po sebi preporuka već neutalna i ravnopravna neutralna radna osobina, iz koje proizilaze sve ravnopravnosti...

Vladimir

pre 3 godine

Da li moraju da u UO imaju po jednog predstavnika od svake manjine? Ili je dovoljan jedan iz jedne manjine?
Da li je dovoljan jedan manjinski homoseksualac/ka predstavnik/ca da zadovolji i homoseksualce i manjine? Ili moraju odvojeno?
A šta ako osoba ne želi da se izjasni kao homoksualna ili manjinska? Jel' onda još po jednu moraju? Ili na sudu dokazuju da znaju da je saradnik homoseksualnog opredeljenja i/ili manjinskog porekla?
Da li se u raznolikost Kalifornije ubraja boja kose i očiju?

Шумадинац

pre 3 godine

Срећа па су "Азијски Американци" на списку. Моћи ће да нађу довољно квалитетних људи (било ког пола) међу њима. Иначе би морали да стављају "потпредседника за истраживање руда и губљење времена" који нема никакву одговорност (да не би нешто забрљао), а прима плату равну белцу, Индијцу или Кинескињи од које зависи фирма.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

@Iggy, 5. oktobar 2020 17:30
"pozitivan rasizam" WTF!? Jeste li svesni koliko to - kao i "pozitivna diskriminacija" - imbecilno zvuči?
"Ali da bi smo dosli do ravnoteze moramo imati i ovaj "pozitivan rasizam" posle dugog perioda pravog rasizma i diskriminacije." Ne, ne i ne. Protiv nepravdi - što stvarnih, što percepirtanih - se nipošto ne sme boriti nepravdama drugačije vrste.
Raznorazni ključevi - etnički, rodni, rasni i slično - nisu ništa pozitivno; nisu nikada doneli ništa dobro. FFS, pogledajte samo primer bivše Jugoslavije! Izgleda da Svet nije naučio lekciju iz toga. Nečiji etnički, rasni, verski, rodni identitet, seksualnost i slično, ne smeju biti ni olakšavajući, ni otežavajući faktor prilikom zapošljavanja. Trebaju biti potpuno nebitni! Znanja, veštine i sposobnosti su te koje se moraju uzimati u obzir. Ono čemu svi mi trebamo težiti, je meritokratija - na svim nivoima. Sve drugo...

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

Dvoranski polo

pre 3 godine

Demokrati su u Americi, a napose kalifornijski, dosegli razinu ludila koja je običnim ljudima potpuno nerazumljiva. Nema šanse da ovaj zakon prođe Vrhovni sud, i to neovisno o njegovom sastavu-jednostavno u svome načelu krši nekoliko članaka njihovog ustava, i sigurno će biti oboren. Točno te luđaci koji su preuzeli demokratsku stranku u SAD-u tjeraju da navijaš za onog redikula Trumpa.

Dule

pre 3 godine

A ako u upravni odbor udje gej afroamerikanac, da li to znači da su odmah ispunjena dva uslova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (igor, 5. oktobar 2020 16:20)

Da, ali verovatno ce da ima dva glasa?

Rd

pre 3 godine

Ne znam...meni je ovo malo neosnovano, iako sam i sama gej.

Ima nas kojima ne piše na čelu da smo gej, koji se oblačimo u skladu sa polom, i fizički nemamo prevelike razlike sa strejt stranom, tako da se pitam kako misle ovo sprovesti?
Napišeš u CV-u da si gej (dakle, glupost), pitaju te odmah za intimu (nepotrebno za posao) ili misle na one za koje postoje opisi - feminiziran i "butch"?

Više bi mi imalo značaja da su rekli za udio žena, jer tu i tamo postoji razlika u plati, moći i egu.

Ne znam.
A i nisam u Kaliforniji.

odsustvo mozga.ba

pre 3 godine

Mi u Bosni imamo taj nacionalni kljuc. Naravno da je to cista budalastina jer je bitnije da li si Bosnjak, Srbin ili Hrvat nego d a li si sposoban i kompetentan za poziciju koju obavljas

Komša

pre 3 godine

Reprezentacije SFRJ u ekipnim sportovima su možda i ostale bez dobrih plasmana zbog nacionalnog ključa.
Jednostavno se nekad desavalo da neki narod ili neka rrpublika u jednom momrntu imaju vise odličnih sportista a onda bi neko od njih izvisio jer ,eto mora da bude "od svakoga po malo".
Protiv sam takvih rešenja ,i naveo sam sport kao najmanje boli.
Isto je i kada su muskarci/žene u pitanju - zamislite konkurs za hirurga i situaciju da kvalitetniji izvisi za posao zato što je muškarac ili žena ?!
Ko je sposobniji njemu posao a pistoje neki drugi načini da se pomogne ugrozenim grupama...
Koliko vegana mora da bude u upravnim odborima?
Ljubitelja mačaka?

ne moras da budes conservativac da mislis da je glupost

pre 3 godine

izgleda da se jos dovoljno kompanija ne seli iz kalifornije, pa odlucio da malo ubrza taj proces

belgrado

pre 3 godine

Mi u Bosni imamo taj nacionalni kljuc. Naravno da je to cista budalastina jer je bitnije da li si Bosnjak, Srbin ili Hrvat nego d a li si sposoban i kompetentan za poziciju koju obavljas
(odsustvo mozga.ba, 05. oktobar 2020 18:11)

a pre bosne,tako je funkcionisala jugoslavija,
pa nestade zemlja.

Lune

pre 3 godine

Ja bih ovaj zakom u potpunisti razumeo da se odnosi da državnu upravu ili javna preduzeća. Ali, kako su u Americi skoro sve kompanije u privatnom vlasništvu, ko ima pravo kome da nameće poslovnu politiki. Stavite se u ulogu poslodavca i zamislite da vam beko određuje kako možete birati zaposlene. Da, razumem, ovde se radi o visokim pozicijama, upravni odbor, ali svi oni su zaposleni i imaju nadređenog koji ih zapošljava na te pozicije.

BV

pre 3 godine

Svakako sam protiv toga de neko NE BUDE u upravnom odboru samo zato sto je crnac ili homoseksualac, ali da to bude jedina kvalifikacija...?!

fc

pre 3 godine

Pitam se kako li bi ovo kod nas izgledalo s obzirom da svi direktori bivaju postavljeni preko nekakve, najčešće rodjačke/kumske/prijateljske veze. Zamisli sad da dobiješ zahtev da moraš da zaposliš homoseksualca iz svoje familije. I sad se otvara pitanje da li da pukne bruka ili da zaposliš nekoga s kim nemaš nikakve veze, da te, ne daj bože, povežu na bilo koji način sa njim.
I meni onda ovo stvarno dobro izgleda. Možda baš stvarno neko i mogao da bude direktor, a da nema vezu

Los Angeles

pre 3 godine

Guverner Njusom, inace necak Nensi Pelosi, zabranjuje aute na gas, elektronske cigarete, Uber i Lyft, gasi gig ekonomiju, u sred pandemije u stejtu gde zivi 40 mliona vodi racuna o ovakvim trivijalnostima. Imamo toliko precis problema da se ne zna gde cemo pre!
Ja uvek kazem, ako zelite Demokrate na vlasti, pogledajte Kaliforniju! Jedva cekam da palim odavde!

zok1

pre 3 godine

ovo se odnosi na javne korporacije (drzavne) koje su i onako leglo lenčuga i besposličara ovde u Kaliforniji. (XXX, 5. oktobar 2020 18:39) Nije tačno - u Americi "public company" znači da se deonicama kompanije javno trguje na berzi (publicly traded corporations), a ne na neke državne (state-owned) kompanije. Međutim, ovo je glupost koja će da padne na vrhovnom sudu, a koja ne može da se sprovede u praksi.

Crnogorac

pre 3 godine

Ovi zakoni padaju na američkom vrhovnom sudu. Kakva glupost. Tramp opet uzima predsjedništvo, jer su ove Demokrate u rasulu, a ne što je dobar.

pera

pre 3 godine

Po meni svi treba da imaju jednake sanse, ali se posle ljudi moraju porediti po strucnosti a ne po polu/rasi/opredeljenju. Nepravedno bi bilo da imam bolje rezultate od npr. nekog Kineza a on dobije unapredjenje jer je nac. manjina

pera zdera

pre 3 godine

@XXX
Javna preduzeca u Srbiji nisu isto sto i Public Company u USA. Public znaci javna i smislu da svako moze da postane vlasnik dela kompanije tj. njenih akcija. Postoje i drzavne (federal, state, municipal, goverment) kompanije koje su isto sto i kod nas javna preduzeca.
Ovo najverovatnije pada na sudu mada ne znam detalje. To vec postoji u Nemackoj ali Amerika je mnogo drugacija drzava od Nemacke.