Aktuelno

Nedelja, 13.09.2020.

15:57

Mask kratko i jasno o Bilu Gejtsu: "On nema pojma"

Izvor: B92

Mask kratko i jasno o Bilu Gejtsu: "On nema pojma" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

Milos

pre 3 godine

Kineski NIO vec ima preko 100 baterijskih pumpi u Kini, dakle nema punjenja smislili Kinezi kako da lako zamene bateriju ocas posla. Iz Tesle su to isto planirali ali iz nekog razloga nisu to realizovali.

Zemljoradnik

pre 3 godine

Ne moraju da pune svi odjednom, ali se zapitaj da svi sad predju na el vozila, koliko dodatne struje godisnje bi morali da proizvedemo? A mi 75% struje dobijamo iz termo elektrana, znaci trebali bi uporedo i da predjemo na ekoloski nacin proizvodnje struje da bi el vozilabimala smisla, i da znacajno uvecamo proizvodnju struje. Nece se to bas brzo desiti
(Misa, 14. septembar 2020 15:42)
- Naravno, to je proces. Niti će svi odjednom preći na električna vozila, niti ima smisla čekati da se elektro mreža prebaci na obnovljive izvore pa onda krenuti sa prelaskom na električna vozila. Ta dva procesa su paralelna, tehnologije se razvijaju i idu uporedo. U početku možda neće imati smisla, ali dugoročno hoće.

Misa

pre 3 godine

Znaš koliko ima benzinskih stanica u Srbiji? Nešto ispod 1200. Putničkih automobila? Nešto preko 2.000.000. Zamisli kad svi odjednom počnu da pune vozila? Dođeš na pumpu a ono ti si 1600-ti na redu. Zamisli red od 10 kilometara. I tako na svakoj pumpi u Srbiji. Nije realno zar ne? E pa, nije realno ni za električne da će svi puniti odjednom.
(nenad, 14. septembar 2020 09:45) 
Ne moraju da pune svi odjednom, ali se zapitaj da svi sad predju na el vozila, koliko dodatne struje godisnje bi morali da proizvedemo? A mi 75% struje dobijamo iz termo elektrana, znaci trebali bi uporedo i da predjemo na ekoloski nacin proizvodnje struje da bi el vozilabimala smisla, i da znacajno uvecamo proizvodnju struje. Nece se to bas brzo desiti

brm

pre 3 godine

Njih dvojica imaju različite pristupe problemu, i za svakoga od njih je njihov pristup za sada funkcionisao. Bil najpre pokušava da vidi da li već postoji inženjersko rešenje, voli da vidi jasan put od početka do kraja nekog projekta. I tako je funkcionisao uvek. Najpre razradi teoriju od početka do kraja, pa ide u projekat. Mask radi drugačije. On vidi cilj i odmah kreće, bez postojanja jasnog puta kako se do cilja stiže, i u hodu rešava probleme, i do sada ih je uglavnom rešavao. Zbog toga Bil ovo vidi kao problem, jer još ne postoji jasno rešenje za ovo o čemu priča. A Mask to ne vidi kao problem, jer je siguran da rešenje postoji i da će ga naći, kao što je do sada uvek uspevao. Glupo je reći da je jedan ili drugi pristup ispravan, jer vidite šta su obojica postigli sa totalno drugačijim načinom razmišljanja u poslovanju.

undulizam

pre 3 godine

Bil je ukrao Windows od Stiva i na tome napravio pare, a Mask pravi pare od svojih ideja....
(vladan, 13. septembar 2020 18:47)

Baš ti sve znaš.
Mask je klasičan tehno investitor.
Kupuje najperspektivnije kompanije i koristi tehnologije, ako pogledate 90% projekata su započeli drugi pa je Mask samo preuzeo, naravno platio ali preuzeo tehnologije.

nenad

pre 3 godine

Samo uvek pričate o baterijama gde će se puniti, iz koje energije će se puniti hoće li biti kapaciteta? Zamislite jedno naselje samo tipa nbg koliko priključaka treba i šta će biti kad svi odjednom počnu da pune vozila? Daleko je još od izvodljivosti!
(Texmex, 13. septembar 2020 18:07)

Znaš koliko ima benzinskih stanica u Srbiji? Nešto ispod 1200. Putničkih automobila? Nešto preko 2.000.000. Zamisli kad svi odjednom počnu da pune vozila? Dođeš na pumpu a ono ti si 1600-ti na redu. Zamisli red od 10 kilometara. I tako na svakoj pumpi u Srbiji. Nije realno zar ne? E pa, nije realno ni za električne da će svi puniti odjednom.

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 3 godine

@ne znam gde teram

Naravno da bi svi više voleli biti puniša koji trpa šta hoće ali u ovom slučaju ga je Roko dobro spustio...

DWaLiN

pre 3 godine

Priblem ljudi kao Bil ili Mask ogleda se u tome što jedno pričaju a sasvim drugo misle i rade . Imajući neku svoju priču ,koju običan čovek ne može da vidi a koju valjda oni čitaju između redova , ne bi me začudilo i da su pohvalili jedan drugog.

Toronto

pre 3 godine

shta bi sa hladnom fuzijom
(grbavi, 13. septembar 2020 20

Tako nešto nije moguče. Pokušavali su nekim katalizatorima da drastično smanje temperaturu ali se pokazalo kao neostvarivo. Što je sasvim i razumljivo. Medjutim, izgradnja ITER-a (International Thermonuclear Experimental Reactor) je planirano da bude gotova 2025, kada bi otpočeli i prvi eksperimenti. Na žalost, glavni eksperimenti pod punom snagom se očekuju tek oko 2035 godine. Ovo je verovatno najznačajnije naučno istraživanje modernog doba.

Što se tiče Muskovog tvita, nije Gates-u rekao da nema pojma, barem ne u ovom bezobraznom i bahatom smislu koji je u tekstu. Prevod je "Nema predstavu", a znajući kakav je Musk majstor marketinga, sigurno je rekao u vezi sa predstavljanjem baterije 22. septembra. Koliki je Musk prevarant, kako smatraju sveznalice u Srbiji, lepo govori podatak da njegov SpaceX drži više od 80% svih komercijalnih lansiranja u svetu (postavljanje satelita u orbitu). ČAIni se da polako preuzima naučno i vojno tržište.

123

pre 3 godine

Za problem sa baterijama postoji resenje odavno. Mislim da je krajnje vreme da pocne da se razmislja o tome kako da se primeni patent Nikole Tesle koji bezicno prenosi elektricnu energiju. Kakve baterije vise i kopanja litijuma za njihovu proizvodnju i to bas kod nas u Srbiji. Imaju njih dvojica dovoljno novca za taj projekat i moci da ih lobiraju ali se samo profit racuna. I to su danas veliki mozgovi i filantropi a ovaj mladji se i drznuo da koristi Nikolino prezime kao svoj brend.
Ko ima sta da doda...
(raBotin, 13. septembar 2020 21:47)

Ne postoji Teslin patent koji omogućava bežični prenos velike količine energije.

MiM

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.
(Splicanin, 13. septembar 2020 20:15)

I napravio pre toga PayPal. Ali srba koji jedva dogura do 500e mesečno zna bolje. Samo ga mrzi.

zvezdas sam, ali jovic omggg

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.
(Splicanin, 13. septembar 2020 20:14)

@splicanin
a ako ti je svalerka u beogradu da li se registarska tablica sama kamuflira u BG po dolasku?

Lav

pre 3 godine

Ma lupanje obojice. Automobil izmišljen pre 120 god. a kad je put. Put je rešenje. Unapređenje puta je potrebno. Asfalt nije dovoljan. Minimalna baterija za grad a između gradova da se pokreće ko maglev.

Legend

pre 3 godine

U pravu je Gejts.
Kamion na struju ima bateriju od 7 tona , sto smanjuje kolicinu opterecenja koje moze povesti.

Distanca je kratka koju moze da dobaci za teretno vozilo.

Uveliko se radi na legalizaciji Hidrogenskog goriva , koje je jeftinije, nema zagadjenja , auto ne dobija ma masi , i moze da se vozi bez ogranicenja.

Tako da Ilone , ne dipr
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Šumadinac, 13. septembar 2020 16:32)

Da, čovek koji ima kompaniju koja je jedno 5 godina ispred drugih EV proizvođača nema pojma,a tvoje ideje koje se baziraju na onome što su se nalupetali iz kompanije "Nikola" i Trevor Milton su "kul". Ta "hidrogenska" kola Japanci pominju od 80tih i dalje nisu zaživela, iz kompanije "Nikola" ih pominju,ali ni prototip nemaju,samo scamuju investitore za pare još od 2016,neće ni zaživeti. Lake baterije već počinju polako da se prave,recimo "Lucid Motors" koristiće bateriju u svojim kolima koja je relativno laka. Sigurno je jedno,da Mask zna mnogo više o električnim automobilima nego Bill Gates.

raBotin

pre 3 godine

Za problem sa baterijama postoji resenje odavno. Mislim da je krajnje vreme da pocne da se razmislja o tome kako da se primeni patent Nikole Tesle koji bezicno prenosi elektricnu energiju. Kakve baterije vise i kopanja litijuma za njihovu proizvodnju i to bas kod nas u Srbiji. Imaju njih dvojica dovoljno novca za taj projekat i moci da ih lobiraju ali se samo profit racuna. I to su danas veliki mozgovi i filantropi a ovaj mladji se i drznuo da koristi Nikolino prezime kao svoj brend.
Ko ima sta da doda...

Josh jedan komentator

pre 3 godine

kao sto je neko vec primetio, tehnologija litijum jonskih baterija uveliko napreduje, tako da je bil verovatno neupucen. ukoliko se obrati paznja na razvoj superprovodljivih materijala (superprovodnici na sobnoj temperaturi), eksploatacija ionako ogranicenih rezervi litijuma ce biti umanjena. ako se uz super provodnike (na sobnoj temperaturi) razvije i tehnologija natrijumovih baterija (slicno litijumskim samo je jon natrijum, mnogo obolniji na zemlji i 'jeftiniji') to bi bilo fantasticno u smislu cene i trajanja jednog punjenja (rastojanja po punjenju).

Splicanin

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.

Vlada

pre 3 godine

Sumadinac slazem se za kamione na struju da bi bili izuzetno limitirani u koristi ali bi imali veliku ulogu na kracim relacijama sa turama koje se voze svakodnevno. Razvoz robe od centralnih magacina do filijala ili regionalnih. Hiljade slepera svakodnevno vozi sa tacke A na tacku B sa ne nekom ogromnom distancom, samo se ne isplati slati 5 kamiona od 7.5 tona umesto jednog slepera. A ovakvi kamioni su zamisljeni upravo za takav saobracaj, kamion zavrsi turu 200-300-500km i ide na punjenje do sutra. Nisu zamisljeni za relacije od 1000-2000 ili vise km. A za to tvoje hidrogensko gorivo... to se na srpskom zove vodonik i nema sta da se legalizuje vec postoje vozila na vodonicne gorivne celije. A da je jeftino, nije. Ogromna energija je potrebna da se odvoji vodonik od kiseonika. Ako ne unaprede proces odvajanja ne isplati se uopste. Ako pravis struju i onda koristis tu istu u velikim kolicinama da odvojis vodonik od kiseonika daleko je ispativije da samo platis struju kojom napajas automobil.

123

pre 3 godine

A da pitamo Muska malo o po okolinu destruktivnoj proizvodnji litijumskih baterija?
(Mega, 13. septembar 2020 16:41)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (deda, 13. septembar 2020 17:14)

Ovaj deo će postati tema broj 1. Kapacitet, veličinu i trajnost će rešiti za 10-15 godina. Ali ako proizvodnja i skladištenje potrošenih baterija uništi zivotnu sredinu, onda nismo ništa postigli.

Branko

pre 3 godine

Mask je za spasioce koji su spasavali decu iz potopljene pećine rekao da su pedofili (jedan je i nadtradao) , jer su odbili njegovu ideju o nekakvoj mini podmornici. Toliko o EGU...

Texmex

pre 3 godine

Samo uvek pričate o baterijama gde će se puniti, iz koje energije će se puniti hoće li biti kapaciteta? Zamislite jedno naselje samo tipa nbg koliko priključaka treba i šta će biti kad svi odjednom počnu da pune vozila? Daleko je još od izvodljivosti!

Mediocritical

pre 3 godine

@ ne znam gde teram
Zato nećeš znati ni gde ćeš stići.
Jer biraš liniju manjeg otpora komfor konformizma, šta će ostati u nasleđu od vas mlađih? Koji bi samo da uživate u izborima koji vam padaju sa neba jer ste najinteligentnija generacija u istoriji, dok vam je ego božanski... A u stvari ne znate gde terate.

ne znam gde teram

pre 3 godine

A Roko, mu ga rokno: "Ja sam od seksa sa superribama napravio vile, jahte, superauta.
A ti si superautima jahtama i vilama, platio sponzoruše, koje seksaš ovde".
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mediocritical, 13. septembar 2020 16:36)

Ne znam samo da li je Roko hteo da ispadne faca, ja da biram ko bih bio od te dvojice, ja bih pre izabrao da budem taj playboy, jer on bar bira sa kim spava (jer placa), a taj Roko morao svasta da odradjuje (jer ga placaju).

superhik

pre 3 godine

Gejts se razumije i u električne kamione? Pa.ove naše sveznalice danas imaju svo znanje svijeta u glavi.

Sto se tice limita u baterijama, covjek nikada nije priznavao nikakve limite i mirio se sa ograničenjima. Nauka i znanje uvijek mora da ide napred.

Mask je uradio odličnu stvar sa teslom. Pomjerio je granicu napred i ostaje da se vidi u kom ce pravcu sve da ide.

Locutus

pre 3 godine

Kapacitet baterija se duplira otprilike na svakih 10 godina. Ako se takav trend nastavi neće biti problema za nove generacije. Pitanje je samo da li tehnologija može da isprati taj tempo i gde je granica materijala. Kod pravljanja procesora tehnologija tranzistora dostigla je 7 nm. Ima postora još za 2-3 smanjivanja i tu je kraj. Slično može da se desi jednoga dana i baterijama.

Posmatrac

pre 3 godine

@Šumadinac

Postoji nekoliko problema sa vodonikom, sto inzenjerskih, sto poslovnih.

Vodonik je najmanji atom i lako bezi iz kontejnera u kojima se nalazi. Znaci tesko ga je cuvati. Iskoristivost u SUS motorima je slicna benzinu, a u verziji gorivih celija prilicno mala. Ali to su sve inzenjerski problemi i resivi su.

Kljucan problem je - investicija u pumpe. Ceni se da je potrebno oko 250.000 evra da se pumpa modifikuje da toci vodonik. To je mnogo novca da bi neko ulozio, a da vozila tek treba da se pojave.

Paradoksalno je da bi na primer Sovjetski Savez pre uveo vodonik nego USA - Centralni komitet bi se sastao i odlucio - od sutra vozimo na vodonik.

turd

pre 3 godine

Kamion će imati manju nosivost jer je baterija skoro trostruko teza od goriva koje kamion inače nosi. Mozda da se koriste lakši materijali u izradi ostatka kamiona. A tu je i domet, kao i vreme punjenja. Koji kamiondzija ima vremena stojati dodatnih 3 sata da puni ogromnu bateriju u kamionu. Jedina prednost je što je struja jeftinija od dizela/benzina. Mozda za nekih 20tak godina kad se vreme punjenja smanji za 4 puta, domet poveća za bar 50% a i težina i volumen baterije za nekih 10-15%.

deda

pre 3 godine

@Mega
A da pitamo naftne i gasne gigante malo o uticaju na zivotnu sredinu, na nejednakost, o ratu/miru, destruktivnoj proizvodnji nafte i gasa?



A da pitamo Muska malo o po okolinu destruktivnoj proizvodnji litijumskih baterija?
(Mega, 13. septembar 2020 16:41)

spritzig

pre 3 godine

@Šumadinac, 13. septembar 2020 16:32)

Verovatno misliš na vodonik. Vodonik i dalje gubi trku sa električnim automobila. Stepen efikasnosti gorivne ćelije je malo veći kod sus motora, dok kod elektricnih automobila konverzija ne postoji.
Vodonicni automobili imaju prednost dometa, ali su dosta komplikovaniji od elektricnih automobila i skuplji.

Mediocritical

pre 3 godine

Ovaj duel me potseća, na onaj legendarni, kad je na jednoj žurci bogati raskalašni pleyboy prozvao Roko Sifredia, da je možda više otrsio riba, nego on u filmovima.
A Roko, mu ga rokno: "Ja sam od seksa sa superribama napravio vile, jahte, superauta.
A ti si superautima jahtama i vilama, platio sponzoruše, koje seksaš ovde".

Šumadinac

pre 3 godine

U pravu je Gejts.
Kamion na struju ima bateriju od 7 tona , sto smanjuje kolicinu opterecenja koje moze povesti.

Distanca je kratka koju moze da dobaci za teretno vozilo.

Uveliko se radi na legalizaciji Hidrogenskog goriva , koje je jeftinije, nema zagadjenja , auto ne dobija ma masi , i moze da se vozi bez ogranicenja.

Tako da Ilone , ne dipr

Mediocritical

pre 3 godine

Ovaj duel me potseća, na onaj legendarni, kad je na jednoj žurci bogati raskalašni pleyboy prozvao Roko Sifredia, da je možda više otrsio riba, nego on u filmovima.
A Roko, mu ga rokno: "Ja sam od seksa sa superribama napravio vile, jahte, superauta.
A ti si superautima jahtama i vilama, platio sponzoruše, koje seksaš ovde".

Branko

pre 3 godine

Mask je za spasioce koji su spasavali decu iz potopljene pećine rekao da su pedofili (jedan je i nadtradao) , jer su odbili njegovu ideju o nekakvoj mini podmornici. Toliko o EGU...

Šumadinac

pre 3 godine

U pravu je Gejts.
Kamion na struju ima bateriju od 7 tona , sto smanjuje kolicinu opterecenja koje moze povesti.

Distanca je kratka koju moze da dobaci za teretno vozilo.

Uveliko se radi na legalizaciji Hidrogenskog goriva , koje je jeftinije, nema zagadjenja , auto ne dobija ma masi , i moze da se vozi bez ogranicenja.

Tako da Ilone , ne dipr

Splicanin

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.

deda

pre 3 godine

@Mega
A da pitamo naftne i gasne gigante malo o uticaju na zivotnu sredinu, na nejednakost, o ratu/miru, destruktivnoj proizvodnji nafte i gasa?



A da pitamo Muska malo o po okolinu destruktivnoj proizvodnji litijumskih baterija?
(Mega, 13. septembar 2020 16:41)

Posmatrac

pre 3 godine

@Šumadinac

Postoji nekoliko problema sa vodonikom, sto inzenjerskih, sto poslovnih.

Vodonik je najmanji atom i lako bezi iz kontejnera u kojima se nalazi. Znaci tesko ga je cuvati. Iskoristivost u SUS motorima je slicna benzinu, a u verziji gorivih celija prilicno mala. Ali to su sve inzenjerski problemi i resivi su.

Kljucan problem je - investicija u pumpe. Ceni se da je potrebno oko 250.000 evra da se pumpa modifikuje da toci vodonik. To je mnogo novca da bi neko ulozio, a da vozila tek treba da se pojave.

Paradoksalno je da bi na primer Sovjetski Savez pre uveo vodonik nego USA - Centralni komitet bi se sastao i odlucio - od sutra vozimo na vodonik.

Locutus

pre 3 godine

Kapacitet baterija se duplira otprilike na svakih 10 godina. Ako se takav trend nastavi neće biti problema za nove generacije. Pitanje je samo da li tehnologija može da isprati taj tempo i gde je granica materijala. Kod pravljanja procesora tehnologija tranzistora dostigla je 7 nm. Ima postora još za 2-3 smanjivanja i tu je kraj. Slično može da se desi jednoga dana i baterijama.

Vlada

pre 3 godine

Sumadinac slazem se za kamione na struju da bi bili izuzetno limitirani u koristi ali bi imali veliku ulogu na kracim relacijama sa turama koje se voze svakodnevno. Razvoz robe od centralnih magacina do filijala ili regionalnih. Hiljade slepera svakodnevno vozi sa tacke A na tacku B sa ne nekom ogromnom distancom, samo se ne isplati slati 5 kamiona od 7.5 tona umesto jednog slepera. A ovakvi kamioni su zamisljeni upravo za takav saobracaj, kamion zavrsi turu 200-300-500km i ide na punjenje do sutra. Nisu zamisljeni za relacije od 1000-2000 ili vise km. A za to tvoje hidrogensko gorivo... to se na srpskom zove vodonik i nema sta da se legalizuje vec postoje vozila na vodonicne gorivne celije. A da je jeftino, nije. Ogromna energija je potrebna da se odvoji vodonik od kiseonika. Ako ne unaprede proces odvajanja ne isplati se uopste. Ako pravis struju i onda koristis tu istu u velikim kolicinama da odvojis vodonik od kiseonika daleko je ispativije da samo platis struju kojom napajas automobil.

ne znam gde teram

pre 3 godine

A Roko, mu ga rokno: "Ja sam od seksa sa superribama napravio vile, jahte, superauta.
A ti si superautima jahtama i vilama, platio sponzoruše, koje seksaš ovde".
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mediocritical, 13. septembar 2020 16:36)

Ne znam samo da li je Roko hteo da ispadne faca, ja da biram ko bih bio od te dvojice, ja bih pre izabrao da budem taj playboy, jer on bar bira sa kim spava (jer placa), a taj Roko morao svasta da odradjuje (jer ga placaju).

Texmex

pre 3 godine

Samo uvek pričate o baterijama gde će se puniti, iz koje energije će se puniti hoće li biti kapaciteta? Zamislite jedno naselje samo tipa nbg koliko priključaka treba i šta će biti kad svi odjednom počnu da pune vozila? Daleko je još od izvodljivosti!

Mediocritical

pre 3 godine

@ ne znam gde teram
Zato nećeš znati ni gde ćeš stići.
Jer biraš liniju manjeg otpora komfor konformizma, šta će ostati u nasleđu od vas mlađih? Koji bi samo da uživate u izborima koji vam padaju sa neba jer ste najinteligentnija generacija u istoriji, dok vam je ego božanski... A u stvari ne znate gde terate.

Legend

pre 3 godine

U pravu je Gejts.
Kamion na struju ima bateriju od 7 tona , sto smanjuje kolicinu opterecenja koje moze povesti.

Distanca je kratka koju moze da dobaci za teretno vozilo.

Uveliko se radi na legalizaciji Hidrogenskog goriva , koje je jeftinije, nema zagadjenja , auto ne dobija ma masi , i moze da se vozi bez ogranicenja.

Tako da Ilone , ne dipr
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Šumadinac, 13. septembar 2020 16:32)

Da, čovek koji ima kompaniju koja je jedno 5 godina ispred drugih EV proizvođača nema pojma,a tvoje ideje koje se baziraju na onome što su se nalupetali iz kompanije "Nikola" i Trevor Milton su "kul". Ta "hidrogenska" kola Japanci pominju od 80tih i dalje nisu zaživela, iz kompanije "Nikola" ih pominju,ali ni prototip nemaju,samo scamuju investitore za pare još od 2016,neće ni zaživeti. Lake baterije već počinju polako da se prave,recimo "Lucid Motors" koristiće bateriju u svojim kolima koja je relativno laka. Sigurno je jedno,da Mask zna mnogo više o električnim automobilima nego Bill Gates.

123

pre 3 godine

A da pitamo Muska malo o po okolinu destruktivnoj proizvodnji litijumskih baterija?
(Mega, 13. septembar 2020 16:41)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (deda, 13. septembar 2020 17:14)

Ovaj deo će postati tema broj 1. Kapacitet, veličinu i trajnost će rešiti za 10-15 godina. Ali ako proizvodnja i skladištenje potrošenih baterija uništi zivotnu sredinu, onda nismo ništa postigli.

superhik

pre 3 godine

Gejts se razumije i u električne kamione? Pa.ove naše sveznalice danas imaju svo znanje svijeta u glavi.

Sto se tice limita u baterijama, covjek nikada nije priznavao nikakve limite i mirio se sa ograničenjima. Nauka i znanje uvijek mora da ide napred.

Mask je uradio odličnu stvar sa teslom. Pomjerio je granicu napred i ostaje da se vidi u kom ce pravcu sve da ide.

turd

pre 3 godine

Kamion će imati manju nosivost jer je baterija skoro trostruko teza od goriva koje kamion inače nosi. Mozda da se koriste lakši materijali u izradi ostatka kamiona. A tu je i domet, kao i vreme punjenja. Koji kamiondzija ima vremena stojati dodatnih 3 sata da puni ogromnu bateriju u kamionu. Jedina prednost je što je struja jeftinija od dizela/benzina. Mozda za nekih 20tak godina kad se vreme punjenja smanji za 4 puta, domet poveća za bar 50% a i težina i volumen baterije za nekih 10-15%.

spritzig

pre 3 godine

@Šumadinac, 13. septembar 2020 16:32)

Verovatno misliš na vodonik. Vodonik i dalje gubi trku sa električnim automobila. Stepen efikasnosti gorivne ćelije je malo veći kod sus motora, dok kod elektricnih automobila konverzija ne postoji.
Vodonicni automobili imaju prednost dometa, ali su dosta komplikovaniji od elektricnih automobila i skuplji.

nenad

pre 3 godine

Samo uvek pričate o baterijama gde će se puniti, iz koje energije će se puniti hoće li biti kapaciteta? Zamislite jedno naselje samo tipa nbg koliko priključaka treba i šta će biti kad svi odjednom počnu da pune vozila? Daleko je još od izvodljivosti!
(Texmex, 13. septembar 2020 18:07)

Znaš koliko ima benzinskih stanica u Srbiji? Nešto ispod 1200. Putničkih automobila? Nešto preko 2.000.000. Zamisli kad svi odjednom počnu da pune vozila? Dođeš na pumpu a ono ti si 1600-ti na redu. Zamisli red od 10 kilometara. I tako na svakoj pumpi u Srbiji. Nije realno zar ne? E pa, nije realno ni za električne da će svi puniti odjednom.

brm

pre 3 godine

Njih dvojica imaju različite pristupe problemu, i za svakoga od njih je njihov pristup za sada funkcionisao. Bil najpre pokušava da vidi da li već postoji inženjersko rešenje, voli da vidi jasan put od početka do kraja nekog projekta. I tako je funkcionisao uvek. Najpre razradi teoriju od početka do kraja, pa ide u projekat. Mask radi drugačije. On vidi cilj i odmah kreće, bez postojanja jasnog puta kako se do cilja stiže, i u hodu rešava probleme, i do sada ih je uglavnom rešavao. Zbog toga Bil ovo vidi kao problem, jer još ne postoji jasno rešenje za ovo o čemu priča. A Mask to ne vidi kao problem, jer je siguran da rešenje postoji i da će ga naći, kao što je do sada uvek uspevao. Glupo je reći da je jedan ili drugi pristup ispravan, jer vidite šta su obojica postigli sa totalno drugačijim načinom razmišljanja u poslovanju.

raBotin

pre 3 godine

Za problem sa baterijama postoji resenje odavno. Mislim da je krajnje vreme da pocne da se razmislja o tome kako da se primeni patent Nikole Tesle koji bezicno prenosi elektricnu energiju. Kakve baterije vise i kopanja litijuma za njihovu proizvodnju i to bas kod nas u Srbiji. Imaju njih dvojica dovoljno novca za taj projekat i moci da ih lobiraju ali se samo profit racuna. I to su danas veliki mozgovi i filantropi a ovaj mladji se i drznuo da koristi Nikolino prezime kao svoj brend.
Ko ima sta da doda...

Misa

pre 3 godine

Znaš koliko ima benzinskih stanica u Srbiji? Nešto ispod 1200. Putničkih automobila? Nešto preko 2.000.000. Zamisli kad svi odjednom počnu da pune vozila? Dođeš na pumpu a ono ti si 1600-ti na redu. Zamisli red od 10 kilometara. I tako na svakoj pumpi u Srbiji. Nije realno zar ne? E pa, nije realno ni za električne da će svi puniti odjednom.
(nenad, 14. septembar 2020 09:45) 
Ne moraju da pune svi odjednom, ali se zapitaj da svi sad predju na el vozila, koliko dodatne struje godisnje bi morali da proizvedemo? A mi 75% struje dobijamo iz termo elektrana, znaci trebali bi uporedo i da predjemo na ekoloski nacin proizvodnje struje da bi el vozilabimala smisla, i da znacajno uvecamo proizvodnju struje. Nece se to bas brzo desiti

Lav

pre 3 godine

Ma lupanje obojice. Automobil izmišljen pre 120 god. a kad je put. Put je rešenje. Unapređenje puta je potrebno. Asfalt nije dovoljan. Minimalna baterija za grad a između gradova da se pokreće ko maglev.

Josh jedan komentator

pre 3 godine

kao sto je neko vec primetio, tehnologija litijum jonskih baterija uveliko napreduje, tako da je bil verovatno neupucen. ukoliko se obrati paznja na razvoj superprovodljivih materijala (superprovodnici na sobnoj temperaturi), eksploatacija ionako ogranicenih rezervi litijuma ce biti umanjena. ako se uz super provodnike (na sobnoj temperaturi) razvije i tehnologija natrijumovih baterija (slicno litijumskim samo je jon natrijum, mnogo obolniji na zemlji i 'jeftiniji') to bi bilo fantasticno u smislu cene i trajanja jednog punjenja (rastojanja po punjenju).

undulizam

pre 3 godine

Bil je ukrao Windows od Stiva i na tome napravio pare, a Mask pravi pare od svojih ideja....
(vladan, 13. septembar 2020 18:47)

Baš ti sve znaš.
Mask je klasičan tehno investitor.
Kupuje najperspektivnije kompanije i koristi tehnologije, ako pogledate 90% projekata su započeli drugi pa je Mask samo preuzeo, naravno platio ali preuzeo tehnologije.

123

pre 3 godine

Za problem sa baterijama postoji resenje odavno. Mislim da je krajnje vreme da pocne da se razmislja o tome kako da se primeni patent Nikole Tesle koji bezicno prenosi elektricnu energiju. Kakve baterije vise i kopanja litijuma za njihovu proizvodnju i to bas kod nas u Srbiji. Imaju njih dvojica dovoljno novca za taj projekat i moci da ih lobiraju ali se samo profit racuna. I to su danas veliki mozgovi i filantropi a ovaj mladji se i drznuo da koristi Nikolino prezime kao svoj brend.
Ko ima sta da doda...
(raBotin, 13. septembar 2020 21:47)

Ne postoji Teslin patent koji omogućava bežični prenos velike količine energije.

MiM

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.
(Splicanin, 13. septembar 2020 20:15)

I napravio pre toga PayPal. Ali srba koji jedva dogura do 500e mesečno zna bolje. Samo ga mrzi.

zvezdas sam, ali jovic omggg

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.
(Splicanin, 13. septembar 2020 20:14)

@splicanin
a ako ti je svalerka u beogradu da li se registarska tablica sama kamuflira u BG po dolasku?

Toronto

pre 3 godine

shta bi sa hladnom fuzijom
(grbavi, 13. septembar 2020 20

Tako nešto nije moguče. Pokušavali su nekim katalizatorima da drastično smanje temperaturu ali se pokazalo kao neostvarivo. Što je sasvim i razumljivo. Medjutim, izgradnja ITER-a (International Thermonuclear Experimental Reactor) je planirano da bude gotova 2025, kada bi otpočeli i prvi eksperimenti. Na žalost, glavni eksperimenti pod punom snagom se očekuju tek oko 2035 godine. Ovo je verovatno najznačajnije naučno istraživanje modernog doba.

Što se tiče Muskovog tvita, nije Gates-u rekao da nema pojma, barem ne u ovom bezobraznom i bahatom smislu koji je u tekstu. Prevod je "Nema predstavu", a znajući kakav je Musk majstor marketinga, sigurno je rekao u vezi sa predstavljanjem baterije 22. septembra. Koliki je Musk prevarant, kako smatraju sveznalice u Srbiji, lepo govori podatak da njegov SpaceX drži više od 80% svih komercijalnih lansiranja u svetu (postavljanje satelita u orbitu). ČAIni se da polako preuzima naučno i vojno tržište.

DWaLiN

pre 3 godine

Priblem ljudi kao Bil ili Mask ogleda se u tome što jedno pričaju a sasvim drugo misle i rade . Imajući neku svoju priču ,koju običan čovek ne može da vidi a koju valjda oni čitaju između redova , ne bi me začudilo i da su pohvalili jedan drugog.

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 3 godine

@ne znam gde teram

Naravno da bi svi više voleli biti puniša koji trpa šta hoće ali u ovom slučaju ga je Roko dobro spustio...

Zemljoradnik

pre 3 godine

Ne moraju da pune svi odjednom, ali se zapitaj da svi sad predju na el vozila, koliko dodatne struje godisnje bi morali da proizvedemo? A mi 75% struje dobijamo iz termo elektrana, znaci trebali bi uporedo i da predjemo na ekoloski nacin proizvodnje struje da bi el vozilabimala smisla, i da znacajno uvecamo proizvodnju struje. Nece se to bas brzo desiti
(Misa, 14. septembar 2020 15:42)
- Naravno, to je proces. Niti će svi odjednom preći na električna vozila, niti ima smisla čekati da se elektro mreža prebaci na obnovljive izvore pa onda krenuti sa prelaskom na električna vozila. Ta dva procesa su paralelna, tehnologije se razvijaju i idu uporedo. U početku možda neće imati smisla, ali dugoročno hoće.

Milos

pre 3 godine

Kineski NIO vec ima preko 100 baterijskih pumpi u Kini, dakle nema punjenja smislili Kinezi kako da lako zamene bateriju ocas posla. Iz Tesle su to isto planirali ali iz nekog razloga nisu to realizovali.

Šumadinac

pre 3 godine

U pravu je Gejts.
Kamion na struju ima bateriju od 7 tona , sto smanjuje kolicinu opterecenja koje moze povesti.

Distanca je kratka koju moze da dobaci za teretno vozilo.

Uveliko se radi na legalizaciji Hidrogenskog goriva , koje je jeftinije, nema zagadjenja , auto ne dobija ma masi , i moze da se vozi bez ogranicenja.

Tako da Ilone , ne dipr

raBotin

pre 3 godine

Za problem sa baterijama postoji resenje odavno. Mislim da je krajnje vreme da pocne da se razmislja o tome kako da se primeni patent Nikole Tesle koji bezicno prenosi elektricnu energiju. Kakve baterije vise i kopanja litijuma za njihovu proizvodnju i to bas kod nas u Srbiji. Imaju njih dvojica dovoljno novca za taj projekat i moci da ih lobiraju ali se samo profit racuna. I to su danas veliki mozgovi i filantropi a ovaj mladji se i drznuo da koristi Nikolino prezime kao svoj brend.
Ko ima sta da doda...

Splicanin

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.

deda

pre 3 godine

@Mega
A da pitamo naftne i gasne gigante malo o uticaju na zivotnu sredinu, na nejednakost, o ratu/miru, destruktivnoj proizvodnji nafte i gasa?



A da pitamo Muska malo o po okolinu destruktivnoj proizvodnji litijumskih baterija?
(Mega, 13. septembar 2020 16:41)

Mediocritical

pre 3 godine

Ovaj duel me potseća, na onaj legendarni, kad je na jednoj žurci bogati raskalašni pleyboy prozvao Roko Sifredia, da je možda više otrsio riba, nego on u filmovima.
A Roko, mu ga rokno: "Ja sam od seksa sa superribama napravio vile, jahte, superauta.
A ti si superautima jahtama i vilama, platio sponzoruše, koje seksaš ovde".

superhik

pre 3 godine

Gejts se razumije i u električne kamione? Pa.ove naše sveznalice danas imaju svo znanje svijeta u glavi.

Sto se tice limita u baterijama, covjek nikada nije priznavao nikakve limite i mirio se sa ograničenjima. Nauka i znanje uvijek mora da ide napred.

Mask je uradio odličnu stvar sa teslom. Pomjerio je granicu napred i ostaje da se vidi u kom ce pravcu sve da ide.

Legend

pre 3 godine

U pravu je Gejts.
Kamion na struju ima bateriju od 7 tona , sto smanjuje kolicinu opterecenja koje moze povesti.

Distanca je kratka koju moze da dobaci za teretno vozilo.

Uveliko se radi na legalizaciji Hidrogenskog goriva , koje je jeftinije, nema zagadjenja , auto ne dobija ma masi , i moze da se vozi bez ogranicenja.

Tako da Ilone , ne dipr
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Šumadinac, 13. septembar 2020 16:32)

Da, čovek koji ima kompaniju koja je jedno 5 godina ispred drugih EV proizvođača nema pojma,a tvoje ideje koje se baziraju na onome što su se nalupetali iz kompanije "Nikola" i Trevor Milton su "kul". Ta "hidrogenska" kola Japanci pominju od 80tih i dalje nisu zaživela, iz kompanije "Nikola" ih pominju,ali ni prototip nemaju,samo scamuju investitore za pare još od 2016,neće ni zaživeti. Lake baterije već počinju polako da se prave,recimo "Lucid Motors" koristiće bateriju u svojim kolima koja je relativno laka. Sigurno je jedno,da Mask zna mnogo više o električnim automobilima nego Bill Gates.

ne znam gde teram

pre 3 godine

A Roko, mu ga rokno: "Ja sam od seksa sa superribama napravio vile, jahte, superauta.
A ti si superautima jahtama i vilama, platio sponzoruše, koje seksaš ovde".
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mediocritical, 13. septembar 2020 16:36)

Ne znam samo da li je Roko hteo da ispadne faca, ja da biram ko bih bio od te dvojice, ja bih pre izabrao da budem taj playboy, jer on bar bira sa kim spava (jer placa), a taj Roko morao svasta da odradjuje (jer ga placaju).

Locutus

pre 3 godine

Kapacitet baterija se duplira otprilike na svakih 10 godina. Ako se takav trend nastavi neće biti problema za nove generacije. Pitanje je samo da li tehnologija može da isprati taj tempo i gde je granica materijala. Kod pravljanja procesora tehnologija tranzistora dostigla je 7 nm. Ima postora još za 2-3 smanjivanja i tu je kraj. Slično može da se desi jednoga dana i baterijama.

Josh jedan komentator

pre 3 godine

kao sto je neko vec primetio, tehnologija litijum jonskih baterija uveliko napreduje, tako da je bil verovatno neupucen. ukoliko se obrati paznja na razvoj superprovodljivih materijala (superprovodnici na sobnoj temperaturi), eksploatacija ionako ogranicenih rezervi litijuma ce biti umanjena. ako se uz super provodnike (na sobnoj temperaturi) razvije i tehnologija natrijumovih baterija (slicno litijumskim samo je jon natrijum, mnogo obolniji na zemlji i 'jeftiniji') to bi bilo fantasticno u smislu cene i trajanja jednog punjenja (rastojanja po punjenju).

Branko

pre 3 godine

Mask je za spasioce koji su spasavali decu iz potopljene pećine rekao da su pedofili (jedan je i nadtradao) , jer su odbili njegovu ideju o nekakvoj mini podmornici. Toliko o EGU...

Texmex

pre 3 godine

Samo uvek pričate o baterijama gde će se puniti, iz koje energije će se puniti hoće li biti kapaciteta? Zamislite jedno naselje samo tipa nbg koliko priključaka treba i šta će biti kad svi odjednom počnu da pune vozila? Daleko je još od izvodljivosti!

turd

pre 3 godine

Kamion će imati manju nosivost jer je baterija skoro trostruko teza od goriva koje kamion inače nosi. Mozda da se koriste lakši materijali u izradi ostatka kamiona. A tu je i domet, kao i vreme punjenja. Koji kamiondzija ima vremena stojati dodatnih 3 sata da puni ogromnu bateriju u kamionu. Jedina prednost je što je struja jeftinija od dizela/benzina. Mozda za nekih 20tak godina kad se vreme punjenja smanji za 4 puta, domet poveća za bar 50% a i težina i volumen baterije za nekih 10-15%.

Mediocritical

pre 3 godine

@ ne znam gde teram
Zato nećeš znati ni gde ćeš stići.
Jer biraš liniju manjeg otpora komfor konformizma, šta će ostati u nasleđu od vas mlađih? Koji bi samo da uživate u izborima koji vam padaju sa neba jer ste najinteligentnija generacija u istoriji, dok vam je ego božanski... A u stvari ne znate gde terate.

nenad

pre 3 godine

Samo uvek pričate o baterijama gde će se puniti, iz koje energije će se puniti hoće li biti kapaciteta? Zamislite jedno naselje samo tipa nbg koliko priključaka treba i šta će biti kad svi odjednom počnu da pune vozila? Daleko je još od izvodljivosti!
(Texmex, 13. septembar 2020 18:07)

Znaš koliko ima benzinskih stanica u Srbiji? Nešto ispod 1200. Putničkih automobila? Nešto preko 2.000.000. Zamisli kad svi odjednom počnu da pune vozila? Dođeš na pumpu a ono ti si 1600-ti na redu. Zamisli red od 10 kilometara. I tako na svakoj pumpi u Srbiji. Nije realno zar ne? E pa, nije realno ni za električne da će svi puniti odjednom.

Posmatrac

pre 3 godine

@Šumadinac

Postoji nekoliko problema sa vodonikom, sto inzenjerskih, sto poslovnih.

Vodonik je najmanji atom i lako bezi iz kontejnera u kojima se nalazi. Znaci tesko ga je cuvati. Iskoristivost u SUS motorima je slicna benzinu, a u verziji gorivih celija prilicno mala. Ali to su sve inzenjerski problemi i resivi su.

Kljucan problem je - investicija u pumpe. Ceni se da je potrebno oko 250.000 evra da se pumpa modifikuje da toci vodonik. To je mnogo novca da bi neko ulozio, a da vozila tek treba da se pojave.

Paradoksalno je da bi na primer Sovjetski Savez pre uveo vodonik nego USA - Centralni komitet bi se sastao i odlucio - od sutra vozimo na vodonik.

spritzig

pre 3 godine

@Šumadinac, 13. septembar 2020 16:32)

Verovatno misliš na vodonik. Vodonik i dalje gubi trku sa električnim automobila. Stepen efikasnosti gorivne ćelije je malo veći kod sus motora, dok kod elektricnih automobila konverzija ne postoji.
Vodonicni automobili imaju prednost dometa, ali su dosta komplikovaniji od elektricnih automobila i skuplji.

Misa

pre 3 godine

Znaš koliko ima benzinskih stanica u Srbiji? Nešto ispod 1200. Putničkih automobila? Nešto preko 2.000.000. Zamisli kad svi odjednom počnu da pune vozila? Dođeš na pumpu a ono ti si 1600-ti na redu. Zamisli red od 10 kilometara. I tako na svakoj pumpi u Srbiji. Nije realno zar ne? E pa, nije realno ni za električne da će svi puniti odjednom.
(nenad, 14. septembar 2020 09:45) 
Ne moraju da pune svi odjednom, ali se zapitaj da svi sad predju na el vozila, koliko dodatne struje godisnje bi morali da proizvedemo? A mi 75% struje dobijamo iz termo elektrana, znaci trebali bi uporedo i da predjemo na ekoloski nacin proizvodnje struje da bi el vozilabimala smisla, i da znacajno uvecamo proizvodnju struje. Nece se to bas brzo desiti

Vlada

pre 3 godine

Sumadinac slazem se za kamione na struju da bi bili izuzetno limitirani u koristi ali bi imali veliku ulogu na kracim relacijama sa turama koje se voze svakodnevno. Razvoz robe od centralnih magacina do filijala ili regionalnih. Hiljade slepera svakodnevno vozi sa tacke A na tacku B sa ne nekom ogromnom distancom, samo se ne isplati slati 5 kamiona od 7.5 tona umesto jednog slepera. A ovakvi kamioni su zamisljeni upravo za takav saobracaj, kamion zavrsi turu 200-300-500km i ide na punjenje do sutra. Nisu zamisljeni za relacije od 1000-2000 ili vise km. A za to tvoje hidrogensko gorivo... to se na srpskom zove vodonik i nema sta da se legalizuje vec postoje vozila na vodonicne gorivne celije. A da je jeftino, nije. Ogromna energija je potrebna da se odvoji vodonik od kiseonika. Ako ne unaprede proces odvajanja ne isplati se uopste. Ako pravis struju i onda koristis tu istu u velikim kolicinama da odvojis vodonik od kiseonika daleko je ispativije da samo platis struju kojom napajas automobil.

Toronto

pre 3 godine

shta bi sa hladnom fuzijom
(grbavi, 13. septembar 2020 20

Tako nešto nije moguče. Pokušavali su nekim katalizatorima da drastično smanje temperaturu ali se pokazalo kao neostvarivo. Što je sasvim i razumljivo. Medjutim, izgradnja ITER-a (International Thermonuclear Experimental Reactor) je planirano da bude gotova 2025, kada bi otpočeli i prvi eksperimenti. Na žalost, glavni eksperimenti pod punom snagom se očekuju tek oko 2035 godine. Ovo je verovatno najznačajnije naučno istraživanje modernog doba.

Što se tiče Muskovog tvita, nije Gates-u rekao da nema pojma, barem ne u ovom bezobraznom i bahatom smislu koji je u tekstu. Prevod je "Nema predstavu", a znajući kakav je Musk majstor marketinga, sigurno je rekao u vezi sa predstavljanjem baterije 22. septembra. Koliki je Musk prevarant, kako smatraju sveznalice u Srbiji, lepo govori podatak da njegov SpaceX drži više od 80% svih komercijalnih lansiranja u svetu (postavljanje satelita u orbitu). ČAIni se da polako preuzima naučno i vojno tržište.

123

pre 3 godine

A da pitamo Muska malo o po okolinu destruktivnoj proizvodnji litijumskih baterija?
(Mega, 13. septembar 2020 16:41)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (deda, 13. septembar 2020 17:14)

Ovaj deo će postati tema broj 1. Kapacitet, veličinu i trajnost će rešiti za 10-15 godina. Ali ako proizvodnja i skladištenje potrošenih baterija uništi zivotnu sredinu, onda nismo ništa postigli.

undulizam

pre 3 godine

Bil je ukrao Windows od Stiva i na tome napravio pare, a Mask pravi pare od svojih ideja....
(vladan, 13. septembar 2020 18:47)

Baš ti sve znaš.
Mask je klasičan tehno investitor.
Kupuje najperspektivnije kompanije i koristi tehnologije, ako pogledate 90% projekata su započeli drugi pa je Mask samo preuzeo, naravno platio ali preuzeo tehnologije.

MiM

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.
(Splicanin, 13. septembar 2020 20:15)

I napravio pre toga PayPal. Ali srba koji jedva dogura do 500e mesečno zna bolje. Samo ga mrzi.

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 3 godine

@ne znam gde teram

Naravno da bi svi više voleli biti puniša koji trpa šta hoće ali u ovom slučaju ga je Roko dobro spustio...

123

pre 3 godine

Za problem sa baterijama postoji resenje odavno. Mislim da je krajnje vreme da pocne da se razmislja o tome kako da se primeni patent Nikole Tesle koji bezicno prenosi elektricnu energiju. Kakve baterije vise i kopanja litijuma za njihovu proizvodnju i to bas kod nas u Srbiji. Imaju njih dvojica dovoljno novca za taj projekat i moci da ih lobiraju ali se samo profit racuna. I to su danas veliki mozgovi i filantropi a ovaj mladji se i drznuo da koristi Nikolino prezime kao svoj brend.
Ko ima sta da doda...
(raBotin, 13. septembar 2020 21:47)

Ne postoji Teslin patent koji omogućava bežični prenos velike količine energije.

Zemljoradnik

pre 3 godine

Ne moraju da pune svi odjednom, ali se zapitaj da svi sad predju na el vozila, koliko dodatne struje godisnje bi morali da proizvedemo? A mi 75% struje dobijamo iz termo elektrana, znaci trebali bi uporedo i da predjemo na ekoloski nacin proizvodnje struje da bi el vozilabimala smisla, i da znacajno uvecamo proizvodnju struje. Nece se to bas brzo desiti
(Misa, 14. septembar 2020 15:42)
- Naravno, to je proces. Niti će svi odjednom preći na električna vozila, niti ima smisla čekati da se elektro mreža prebaci na obnovljive izvore pa onda krenuti sa prelaskom na električna vozila. Ta dva procesa su paralelna, tehnologije se razvijaju i idu uporedo. U početku možda neće imati smisla, ali dugoročno hoće.

Milos

pre 3 godine

Kineski NIO vec ima preko 100 baterijskih pumpi u Kini, dakle nema punjenja smislili Kinezi kako da lako zamene bateriju ocas posla. Iz Tesle su to isto planirali ali iz nekog razloga nisu to realizovali.

Lav

pre 3 godine

Ma lupanje obojice. Automobil izmišljen pre 120 god. a kad je put. Put je rešenje. Unapređenje puta je potrebno. Asfalt nije dovoljan. Minimalna baterija za grad a između gradova da se pokreće ko maglev.

zvezdas sam, ali jovic omggg

pre 3 godine

Mr. Mask je jedan obican prevarant, malo edukovaniji ali prevarant
(Yes, 13. septembar 2020 17:37)

Na stranu Tesla automobili ali covjek je poslao raketu sa ljudima u svemir i vratio ih. A najbolje tek predstoji. Radi se na automobilima koji sami dodju po vas preko app i odvezu vas do svalerke. Ne treba sofer.
(Splicanin, 13. septembar 2020 20:14)

@splicanin
a ako ti je svalerka u beogradu da li se registarska tablica sama kamuflira u BG po dolasku?

brm

pre 3 godine

Njih dvojica imaju različite pristupe problemu, i za svakoga od njih je njihov pristup za sada funkcionisao. Bil najpre pokušava da vidi da li već postoji inženjersko rešenje, voli da vidi jasan put od početka do kraja nekog projekta. I tako je funkcionisao uvek. Najpre razradi teoriju od početka do kraja, pa ide u projekat. Mask radi drugačije. On vidi cilj i odmah kreće, bez postojanja jasnog puta kako se do cilja stiže, i u hodu rešava probleme, i do sada ih je uglavnom rešavao. Zbog toga Bil ovo vidi kao problem, jer još ne postoji jasno rešenje za ovo o čemu priča. A Mask to ne vidi kao problem, jer je siguran da rešenje postoji i da će ga naći, kao što je do sada uvek uspevao. Glupo je reći da je jedan ili drugi pristup ispravan, jer vidite šta su obojica postigli sa totalno drugačijim načinom razmišljanja u poslovanju.

DWaLiN

pre 3 godine

Priblem ljudi kao Bil ili Mask ogleda se u tome što jedno pričaju a sasvim drugo misle i rade . Imajući neku svoju priču ,koju običan čovek ne može da vidi a koju valjda oni čitaju između redova , ne bi me začudilo i da su pohvalili jedan drugog.