Aktuelno

Četvrtak, 13.08.2020.

15:37

Dan pobede šačice Srba i Karađorđa nad Turcima za koju mu je čak i Napoleon odao priznanje

Izvor: B92

Dan pobede šaèice Srba i Karaðorða nad Turcima za koju mu je èak i Napoleon odao priznanje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

160 Komentari

Sortiraj po:

leba i igara

pre 3 godine

ajte,molim vas...pa ko jos guta te istorijske bajke...?
ne mozete da se slozite sta je bilo prosle nedelje,a pricate o vekovima unazad...
sprdnja za dokone.

placeni botovi

pre 3 godine

@vec napisano

Udji u Istorijski muzej Srbije, videces pecat kneza Srbije, Strojimira Vlastimirovica, star 1 200 godina.

On nije prvi srpski drzavnik, srpska drzavnost ne traje 800 godina, autosovinisticke komentare ne pisu gradjani, vec botovi koji su placeni da se rugaju Srbiji.

ceti

pre 3 godine

Kad god čitam ovakve članke ne znam šta da mislim. Sa jedne strane sam uvek ponosan na našu bogatu istoriju. Sa druge strane me uhvati tuga kad vidim kako smo nekad bili častan i viteški narod, a na šta smo spali sad. Nismo ni S od nekadašnje Srbije. Nažalost.
(Sirbistan, 13. avgust 2020 19:33)

Mnoge su drzave bile casne i viteske... pa se ne zive u proslosti nego napreduju u 21 vek dok se mi samo ponosimo stvarima od pre 600 godina.

Dejan

pre 3 godine

Citam i setim se ovih sto samo znaju grebati telefon i kukati sumskim glasom e, brate, nema wi-fi. Bruka, tuga, sramota. Odakle se poslo i dokle se doslo.

jesam.ba

pre 3 godine

Kako srbi nisu ni jednu bitku u Vojvodini dobili, a ni srpska zemlja bila dobili ste djaba ravnicu izgubili pustahiju. Izgleda da bolje da niste ratovali.

Istinu i samo istinu

pre 3 godine

Da se Srbija izdigne i ekonomski ojača svi ovi koji danas pljuju po Srbiji i Srbima brzo bi se setili svojih pravih korena. Mnogo je veća Srbija nego što je danas. Jezik je naša najveća snaga.

seljadin

pre 3 godine

Karadjordje je bio razočaran jer je Napoleon slao topove i posade u pomoć Turskoj a protiv Srbije.
Ne smete zaboraviti da je Otomansko Francuska alijansa (Franco-Turkish alliance) omogucila tokom 300 godina opstanak Turske na Balkanu, i 2 opsade Beča.

Cetinje

pre 3 godine

Srbi su pobjedili na Kosovu, a već 7g nakon pobjede na Kosovu (1396g)u bici kod Nikopolja pod vođstvom Stefana Lazarevića, rame uz rame sa Turcima su se zajedno borili protiv ujedinjenih krstaša Evrope. Čak su srpski vitezovi imali odlučujuću ulogu u pobjedi Turaka protiv hrišćana.Tako se u Srbiji branilo pravoslavlje i "Nebeska Srbija" 7g nakon Kosovske bitke.

Millennium

pre 3 godine

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.
(Ivan, 13. avgust 2020 23:44) #

E druže moj zar misliš da može da bude drugačije? Pedeset godina su trovali narod komunističkom ideologijom, onda su došla deca komunizma preobučena u patriote i lagali sa svoj interes, uništili zemlju. Sad imaš situaciju da te razni zapadni prosvetitelji tuku po ušima čim malo podigneš glavu i pokažeš ponos što si Srbin. Narod sluđen.

Jovan

pre 3 godine

Pokajte se poturice, vratite se veri predaka svojih, operite obraz da zasija ponovo! Nisu vam koreni turski, no srpski, Bog vam zdravlja i pameti dao! Slava velikom Karađorđu!

Nova sreća

pre 3 godine

Postoji tendencija zamene istorije... ne znam da li je fenomen prisutan i drugde... tako od Hrvata čujemo da je Draža Mihailović hteo trećinu Hrvata da posrbi, trećinu da ubije i trećinu da protera, a od Albanaca da je Karađorđe bio Albanac, a ne Skenderbega Srbin... Istoričari, a i psiholozi i psihijatri trebaju da prouče ovaj fenomen...

Right

pre 3 godine

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.
(Ivan, 13. avgust 2020 23:44)

Nista ti moj prijetelju nisi razumeo. A i ne zameram ti, ko prozivi pa i jedan jedini dan u zapadnoj 'demokratiji' taj vise hladne glave ne moze diskutovati. Ni jednom jedinom recju nisam omalovazio junacke pobebde nasih predaka. Moj komentar je bio 'posvecen' ne tako junackim delima naslednika nasih hrabrih predake. Ti njihovi naslednici ostavise i Srbiju i srpbske nejac u milost i nemilost belosvetskom olosu koji je ponizio ne samo nasu Srbiju nego i dela nasih velikih predaka. Ali to naslednicima nasih hrabrih predaka nije puno smetalo, iseljenicka viza za Ameriku, Kanadu ili Australiju brzo leci sve te dusevne "rane".

Јабучило

pre 3 godine

Mnogo se Srba borilo na turskoj strani. Mehmed paša Sokolović i ostali. Nikopolje. A posle kuku lele.
(Iftar, 13. avgust 2020 20:13)

За време Мехмед-паше Соколовића који се изјашњавао као Србин, Турска доживљава процват.
Како се завршила Никопољска битка? Победом стране на којој су се борили Срби. А било је и куку и леле. Заставу оставио угарски краљ пред деспотом Стефаном, једва утекао. А сад размисли колико су се Мађари огрешили о Србију када је деспот неколико година после Косова решио да преокрене битку у турску корист.

Dior

pre 3 godine

@V5 I? Ne kažem ja da je to bolje, ali tako je u celom svetu. Napoleon je u francuskoj isto zamenjen nekim poznatim ličnostima pa i jutuberima. Drugačije je vreme.

jurij

pre 3 godine

Ja sam Crnogorac i ponosim se time, a tema je boj na Misaru, niti je vazno da li je Karadjordje u odnosu na kneza Milosa bio inferiorniji u diplomatiji......vazno je to da je danas 21i vijek i nazalost od hrabrosti i casti srbskog i crnogorskog junaka(lava) ne ostade nista....nismo kao nacija kadri da na nacin proslih vremena branino ono sto smo od predaka naslijedili....istorija nam se brise, a nove generacije gube pojam i osjecaj sto je u zivotu vazno, da se cuva zemlja koju nam na zakletvu ostavise neki bolji preci od nas....nazalost mnogo bolji....

Srba

pre 3 godine

Prvi svetski rat nije tako davno bio pa se o nekim pobjedama Srba pise kao da su cudo napravili, iako se radilo o bitkama dje su imali veci broj vojnika i poznavali teren.
Zasto bih onda vjerovao u price o ovim bitkama mnogo prije? Meni vise smisla ima da je Srba tada bilo dovoljno za pobjedu, ako ne i vise od ovih drugih.

Душан

pre 3 godine

Митови??? Људи, ако ико сумња у постојање мрежног рата који се води против наше нације, нека само погледа коментаре на порталима. Боже сачувај... ево, још мало па ћу почети да сумњам и у сопствено постојање, још само мало, ајде то мало јаче, ево још само мало... стани, ко сам ја??? КО САМ ЈА??? Ја не постојим, имам одређене осете али, да ли су они истинити???

dr. Con artist

pre 3 godine

Da zna narod: Prilikom gušenja ustanaka i buna u 18. veku u Srbiji, pa onda u 1. pa u 2. Srpskom ustanku uključujući podosta kaznenih ekspedicija, ogromnu većinu turske vojske činili su bosanski muslimani.
(Ratko, 13. avgust 2020 20:56)
Pa onda vec objasni kako su nastali bosanski muslimani..

Алф

pre 3 godine

Од Ђорђа се Стамбол тресе, крвожедни отац куге,
сабљом му се Турци куну – клетве у њих нема друге.

dr. Con artist

pre 3 godine

,,Dajte mi Tursku armiju i osvojicu svet"

-Napoleon Bonaparta-
(Sandzak, 13. avgust 2020 22:12)

da, bas su se pokazali...pogotovo protiv grka

tomash

pre 3 godine

I tog istog Karadjordja je ubio Milos Obrenovic, osnosno kum po njegovom naredbom, po kome je autoput dobio ime i koji se velica u zvezde dobivsi bistu u Pozegi. Uzas.

Tableu

pre 3 godine

“Није само оружани напад на једну земљу рат. Постоји гори напад од сваког оружја, а то је пропаганда којом се народ убеди да је добро бити роб, да све његово не ваља да је лош, глуп; да неко други треба да се стара о њему, његовој деци, породици, његовом богатству или богатству земље. Када постанете „срећни роб“ касно је, то је горе од сваке смрти”

„Многе владе су откриле да на друштвеним мрежама пропаганда даје боље резултате од цензуре”, казао је Мајк Абрановиц, председник Фридом хауса.(извор)“

Demagogija i ostalo

pre 3 godine

opet mitovi i laži za neuk narod kao i uvek
(Aladin, 13. avgust 2020 21:48)

Možeš li da dokažeš da se boj na Mišaru nikad nije dogodio? Da čujemo kojim argumentima raspolažeš.

Miron

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)

Iz tog pornića ste se vi izrodili!

Tako je, kako je

pre 3 godine

Nisu ga dzabe zvali Karadjordje.
I naso se ko ce da ga ubije, sprpska fukara.
(Vatra, 13. avgust 2020 20:04)

Taj kojeg zoveš srpska fukara, je najveći politički um Srbije, u 19.veku. Zahvaljujući njegovoj mudroj politici postavljeni su temelji buduće nezavisne države. Samo što je Miloš, za razliku od usplamtelog Karađorđa, znao kad je trenutak da se uzme puška a kad je trenutak da se pregovara.

Goran Loznica

pre 3 godine

Svi moji preci su ranjavani,neki i poginuli.I na Mišaru i na Ceru...Kontam posle toliko vremena kakve su samo budale bili....Bolje bi nam bilo da smo još uvek pod Turcima nego pod ovim diktatorima u zadnjih 30 godina.

Zoran

pre 3 godine

500 godina Turske dominacije nije malo, ostavilo je to puno kompleksa, ne samo na Vas Srbe nego i na Grke i Bugare.. (BiH, 13. avgust 2020 21:32)
Bolje sa kompleksom biti Srbin, Grk, Bugarin nego poturica.

Pera Kojot Stariji

pre 3 godine

@Drakon, 13. avgust 2020 22:21

Nije pitanje da li smo mi jednako veliki junaci kao što su bili naši preci. Oni su ginuli nadajući se da mi nećemo morati. Pitanje je šta smo mi uradili i šta radimo sa onim što su nam oni ostavili.

budibogsnama

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)Bio je grupnjak. Narocito ksd su nasi krsni srpski momci u Stambolu preuzimali najvise funkcije. Primili islam al ostali Srbi. Za razliku od vas koji ste ostali u bosanskoj zabiti i glumili Turke.

Goran Loznica

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
(Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)
Najveći pornić je da ti se đed zvao Nikola,Goran,Petar,Milan....a ti poturica....



Bič sam božji za tebe ispleten

da se stavljaš šta si uradio.

-Petar Petrović Njegoš-

Promenuo si care veru za večeru...

sale

pre 3 godine

Pitanje za sve experte koji omalovažavaju boj na Kosovu: u koliko je to bojeva koje je vodilo Osmansko carstvo poginuo turski sultan? Zašto im je trebalo još 65 godina da pokore Srbiju? Ako su to mitovi zašto su se turci uplašili tih mitova i napustili Srbiju bez ispaljenog metka?
Inače naša sramota je što sve informativne emisije danas nisu počinjale vešću o obeležavanju ove pobede

Ivan

pre 3 godine

Sve neke nase junacke pobede kroz istoriju a drzava nam je tolika da se autom moze proci sa jedno kraja na drugi za dva sata. 90-tih godina proslog veka 60% Srba je napustilo svoje zavicaje u bivsoj Jugoslaviji jer kako su govorili to nije bio njihov rat. Ne znam samo ciji je bio ako ne njihov kada ti komsija zapali kucu i ubije celjad. Sta nam to onda keze o naslednicima tih junaka koji izvojevase te junacke pobede.
(Dragan, 13. avgust 2020 22:41)

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.

Igra bez granica

pre 3 godine

I dalje se vjeruje u mitove brate dragi
(Kliker, 13. avgust 2020 20:47)

Mogao bi ti da nam ispričaš istorijske činjenice? Izvoli

Rea Silva

pre 3 godine

Srpski istoričar i osnivač Srpske Socijal-demokratske partije DRAGUTIN DRAGIŠA LAPČEVIĆ, je 06. 02. 1914, za govornicom tadašnjeg Srpskog parlamenta rekao sledeće , “Godine 1806, krikovi naleta na Beogradske bedeme čuli su se na Albanskom jeziku, Karađorđe Petrović je jedva znao po koju Srpsku reč… U istroiji Šumadije i revolucije u njoj nailazimo na ljude Albanskog porekla koji su jako pametni”.

Beogradski

pre 3 godine

Karađorđe je podigao ustanak protiv Turaka nekoliko godina nakon Napoleonove invazije Egipat i Siriju, tj. nakon što je Otomanska imperija već bila oslabljena i osuđena na propast. Lako je bilo pobediti nekog ko je već bio pobeđen...
(Kermit, 13. avgust 2020 21:07)

Trenutak iskoriscen. Tako to rade pametni ljudi. I Turci su osvojili Srbiju nakon sto je carstvo puklo. Sto nisu dosli za Dusanovo vreme? Koliko autisovinista ovde, strasno.

psytrance

pre 3 godine

И не заноси се надом да више нема Црног Ђорђа. Пуна их је Србија. Све црњи до црњег!

Al ajd sad realno, proslost je jedno i ti ljudi su radili ono sto je njihov zakljucak bio da je najbolje. Na nama je da mi napravimo dobar zivot za nas. Istorija nam je uciteljica a ne okovi.

Ako su ruze, procvetace...

pre 3 godine

okreni obrni,mi smo uvek bili roba za potkusurivanje.
francuzi trazili pomoc turka protiv rusije,za uzvrat dobili pomoc francuske da turska resi problem srbije...
pred drugi sve rat, mi potpisali da nemci mogu da prolaze preko nase teritorije, englezi platili puc kako bi se nemci bavili nama a ne njima...
u prvom svetskom ratu nemackoj je treblo razloga da krene u rati, pa su austrijancima zavrnuli ruku da nam posalju ultimatum...ne samo da posalju nego ga sami napisu.
san stefanskim mirom su rusi izlobirali da se bugarskoj na stetu srbije daju teritorije jer im je bugarska bila potrebna kao geografski blizi saveznik.
'99 ameri pomgli albance da bi im oni dali najvecu vojnu bazu u evropi za dz...
Dakle da sumiramo samo deo: Francuzi, Englezi, Rusi, Ameri...svima smo bili kusur za njihove igre moci. Nema tu neke velike razlike. I danas je isto, samo se ulogu menjaju zavisno od potreba...Jedino sto smo mi uvek bili naivni, a i danas smo.

Alex

pre 3 godine

Odmah nakon bitke Turci napadaju Deligrad. Karadjordje sa ljudima sa Misara ubrzanim marsom stizu do Deligrada gde sé vec ukopali srpski ustanici. Karadjordje sa ljudima ulazi u sance i preuzima komandu. Identicna bitka kao na Misaru, Turci razbijeni.

Locutus

pre 3 godine

Činjenica je da je Karađorđe pobegao kad je bilo gusto. I potomak mu je kasnije zbrisao, takva im je loza. Izazovu rat pa kad postane vruće onda zbrišu. Obrenović je ostao i isterao Turke i opet većina veliča Karađorđa, a nipodaštava Obrenovića. U Srbiji se uvek više cenio buzdovan nego mozak. Tako je i dan danas, zato smo tu gde smo, a imamo potencijal da budemo Švajarska.

Her Flick

pre 3 godine

Mitovi..
(heheh, 13. avgust 2020 21:25)

heheh vidi ovih bez mitova, epova, korena, istorije, tradicije, bez bilo čega svog, autentičnog, pa makar i izmišljenog. prvi su na komentarima heheh neprocenjivo

Макарије

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vec napisano, 13. avgust 2020 21:52)

Да ми је само знати гдје си ти то учио историју.
Прво, Срби су имали двије династије, прије Немањића.
Друго, Смедерево је пало под Турке (и српска држава на територији данашње Србије угашена) 1459, док је Босна пала 1463 (Стефан Томашевић погубљен у Кључу) . Берлиндки конгрес је био 1878. Како нађе да имамо 800 година државности, док смо под Турцима наводно били 550 година?

Јабучило

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!
(vec napisano, 13. avgust 2020 21:52)

Делови Србије да. Али све заједно, Србија није била независна око 350 година. Ако рачунамо српску Црну Гору, и мање.
Али битно је да нисмо чекали, да парафразирам Дучића, да нам слободу донесу туђи бајонети. Истерали смо сваког ко нас је покорио. А то се, на пример, за Енглезе не може рећи.

dzo

pre 3 godine

Slavan smo mi narod. Komunisti su nam slavu pomračili, ali vratićemo se!
(Mrtvac, 13. avgust 2020 20:

Komunisti?
Oni sto se borili protiv okupatora. Pomracili ti slavu oni sto su dosli 90tih I sad su jos uvek tu.. Moj deda je otisao u partizane sa 17 godina.. Bukvalno jos bio klinac.. I ponosim se njim.. Covek bio ljudina do zadnjeg Dana zivota.

beogradski

pre 3 godine

Pobjeda srba je bila toliko velika da su kroz 10 godina bili primorani dići II srpski ustanak...
(Ljubitelj tutuša, 13. avgust 2020 21:46)

Vi niste podigli nijedan. Nikad.

Drakon

pre 3 godine

Ništa mi nema gore, nego kad vidim ove autošoviniste i moderne evropejce koji se stide svoje prošlosti. A naša istorija je velika, ogromna..... Veoma teška, ali slavna. A mi.... potomci imamo li sa čim pred njih stati?

Милаш

pre 3 godine

Аууу колико исламизованих Срба брани турке у коментарима. Уствари нису то били турци него њихови прадедови што оставише кости на славном Мишару.

eh..

pre 3 godine

Kompleksi su cudo, svi narodi ih imaju koji su bili pod turcima grci,srbi,bugari..
Za sve su im krivi Turci jer su svi zajedno nemocni i slabi u odnosu na Tursku..

Cokomoko063@gmail.com

pre 3 godine

"u najveću pobedu nakon bitke na Kosovu. " kao da smo na Kosovu pobedili????
(zarko, 13. avgust 2020 19:46)

Naravno da smo pobedili. To potvrdjuju spisi izmedju ostalih i zapadnih putopisaca nakon bitke.

Dragan

pre 3 godine

Sve neke nase junacke pobede kroz istoriju a drzava nam je tolika da se autom moze proci sa jedno kraja na drugi za dva sata. 90-tih godina proslog veka 60% Srba je napustilo svoje zavicaje u bivsoj Jugoslaviji jer kako su govorili to nije bio njihov rat. Ne znam samo ciji je bio ako ne njihov kada ti komsija zapali kucu i ubije celjad. Sta nam to onda keze o naslednicima tih junaka koji izvojevase te junacke pobede.

Hrundi Bakshi

pre 3 godine

Ponosan sam sto je najveci srpski vojskovodja rodjen u Viševcu, selu u mojoj opštini. Pozivam sve putnike namernike da svrate i obidju etno kompleks posvećen Karadjordju, na petom kilometru na putu Rača-Topola.
Dobro došli!

Sibirac

pre 3 godine

Niti ide Kulin–kapetane‚
niti ide‚ niti će ti doći‚
nit' 'se nadaj niti ga pogledaj‚
Rani sina‚ pak šalji na vojsku
Srbija se umirit ne može!

Kermit

pre 3 godine

Karađorđe je podigao ustanak protiv Turaka nekoliko godina nakon Napoleonove invazije Egipat i Siriju, tj. nakon što je Otomanska imperija već bila oslabljena i osuđena na propast. Lako je bilo pobediti nekog ko je već bio pobeđen...

Crni Gruja

pre 3 godine

Crni Djordje je naceo trulo carstvo. Posle srpskih ustanaka otomanska imperija je krenula da se modernizuje. Dovodili su nemacke i francuske oficire i slali svoje pitomce po Evropi da uce skole. Medjutim, korupcija i dekadencija su vec bili duboko ukorenjeni pa je propast bila neminovna.

oberin martel

pre 3 godine

Posle su ti isti Francuzi pomogli Turcima da uguše srpski ustanak. Plan za napad na Srbiju izradili su francuski generali. Daleko vam lepa kuća...

Duki

pre 3 godine

Treba reći i to da se i sa jedne i sa druge strane govorio isti jezik. Veliki deo turske vojske je bio sastavljen od lokalnih islamiziranih naših ljudi

Nova sreća

pre 3 godine

Srbi su pokazali malim narodima da mogu imati svoju državu zato se to što mi zovemo ustanak na zapadu zove srpska revolucija.
Britanci nam to nikada nisu oprostili, kao i Austro-Ugari....

eu

pre 3 godine

Cela istorija koju ucimo je velika laz, pogubno je za nove geneneracije da uce o nekim mitovima,velikim ,,pobedama" i svakojakih besmislica o ,,nebeskom narodu"..

vec napisano

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!

Vecna slava

pre 3 godine

Karadjordje je mitski junak a ustanici ravni spartancima. Uprkos volji tri carstva, turskog, ruskog i austrijskog, srbi su se sami bez icije pomoci oslobodili turaka. Al nazalost to je privuklo paznju svih i od tada svi gledaju kako da nas iskoriste, pokore i ukore.

RW

pre 3 godine

@brza geografija

Taj "nebeski narod" se nebrojeno puta branio od raznoraznih okupatora i da nije bilo naših predaka koji su krvlju branili otadzbinu, ko zna u kojoj drzavi bi mi sada živeli.

hrišćanska Evropa

pre 3 godine

ma tukli smo se protiv Muje i Hase, protiv poturčenih Srba, a ne protiv pravih Turaka. Posle smo prokockali par istorijskih šansi da ih zauvek oteramo sa Balkana pravo u Tursku, da očistimo i Bosnu i Sandžak i Kosovo (Balkanski ratovi, I svetski rat). I tako sad opet imamo bure baruta...

Јабучило

pre 3 godine

Круна Карађорђевића је бронзана, направљена од заплењеног наполеоновског топа (конкретно топа Варшавског Војводства).

Ratko

pre 3 godine

Da zna narod: Prilikom gušenja ustanaka i buna u 18. veku u Srbiji, pa onda u 1. pa u 2. Srpskom ustanku uključujući podosta kaznenih ekspedicija, ogromnu većinu turske vojske činili su bosanski muslimani.

Vatra

pre 3 godine

Nisu ga dzabe zvali Karadjordje.
I naso se ko ce da ga ubije, sprpska fukara.

Na svakog junaka imamo buljuk izdajnika. Nismo ni jednom pobedili, a da pre toga nismo debelo izdali, sami sebe naravno.
Niko nas nije bolje opisao od Petra Bozovica u par recenica.

kraja

pre 3 godine

"Nema šta, nebeski narod!"

...postoji li bilo kakav text o srbiji na koji nece uslediti neki cinicni, ponizavajuci, idiotski komentar...???
...postoji li neki uspesan gradjanin srbije na koga komentatori nece bacati blato i go*na...???

Orson Vels

pre 3 godine

Nismo imali srece, jer je Karadjordje oslibodio Srbiju od Turaka i dobio podtsku Rusije i u Srbiji su bili njihovi vojnici...
Taj Napoleon nas je zeznuo 1812 krece na Rusiju, ovi se povlace iz Srbije i Turci opet imaju odresene ruke...
Gde bi nam bio kraj da smo se 100 godina ranije oskobodili tih ugnjetavaca!!!

Бинср

pre 3 godine

Треба причати овакве приче увек и свугде. Јер ако се буде ћутало о оваквим подвизима довољно дуго неким новим генерацијама ће деловати као лажи и научна фантастика. Велики српски Вожд Ђорђе Петровић заслужује да се прича о њему.

jako i do samog kraja

pre 3 godine

Neko drugo doba, neki drugi Srbi i Srbija.
Kada se za uvredu majci i ženi vadila kubura a za metar slobode sela polagala i glava.

Sa stanovišta današnjeg građanskog parazita, budžetlije, kompromisera ti ljudi su obične budale koji su badava izginuli za čast i ideale. Zato njih pamti istorija i generacije a nas već jede crna pomrčina i besmisao.

Nismo dostojni. Slava velikom Karađorđu i Mišarskim junacima! Do boljih pokoljenja.

Chisho

pre 3 godine

Nema šta, nebeski narod!
(Brza Fotografija, 13. avgust 2020 19:03)

SLOBODARSKI I HRABAR NAROD za razliku od vas koji ste uvjek okupatere dicekivali cvjecem moj bivsi Srbine.

drax

pre 3 godine

Treba prebrojati broj umrlih Srba u ratu za vreme Obrenovica i za vreme Karadjordjevica pa ce se videti kao je bio sposobniji u vodjenju ove nase zemlje.Obrenovici su pokusavali da ojacaavaju zemlju i izbegavaju konflikte dok su Karadjordjevici imali agendu koja je sprovodjena po svaku cenu.A svi vojni uspesi su napravljeni zato sto je ocrnjeni Milan Obrenovic ulozio ozbiljna sredstva u razvoj vojske i skolovao one nase ratne heroje i buduce vojvode i legende da Aleksandru donesu krvavu slavu.

Sirbistan

pre 3 godine

Kad god čitam ovakve članke ne znam šta da mislim. Sa jedne strane sam uvek ponosan na našu bogatu istoriju. Sa druge strane me uhvati tuga kad vidim kako smo nekad bili častan i viteški narod, a na šta smo spali sad. Nismo ni S od nekadašnje Srbije. Nažalost.

Darko

pre 3 godine

Sa strateskog znacaja vrlo pametno organizovana bitka(naravno mislim, sa nase srpske strane).I svakako neosporna hrabrost srpskih ustanika protiv mocne turske armije.
Slava im !!!

Zoran

pre 3 godine

"...Sedam sati udara,
Bejograd se jotvara.
Jotvara ga Karađorđe
ju njega da dođe.

Karađorđe na čelo,
a za njim sve vojvode,
a za njim sve vojvode,
stupaju Bejograde..."

my way

pre 3 godine

Нек се овај вијек горди над свијема вјековима,
он ће ера бити страшна људскијема кољенима.
У њ се осам близанацах у један мах изњихаше
из колевке Белонине, и на земљи показаше:
Наполеон, Карло, Блихер, кнез Велингтон и Суворов.
Карађорђе, бич тирјанах, и Шварценберг и Кутузов.
Ареи је, страва земна, славом бојном њих опио
и земљу им за поприште, да се боре, назначио.
Из грмена великога лафу изаћ трудно није,
у великим народима генију се гњ’јездо вије:
овде му је поготову материјал к славном дјелу
и тријумфа дични в’јенац, да му краси главу смјелу.
Ал’ хероју тополскоме, Карађорђу бесмртноме,
све препоне на пут бјеху, к циљу доспје великоме:
диже народ, крсти земљу, а варварске ланце сруши,
из мртвијех Срба дозва, дуну живот српској души.
Ево тајна бесмртника: даде Србу сталне груди;
од витештва одвикнута у њим лафска срца буди.
Фараона источнога пред Ђорђем се мрзну силе,
Ђорђем су се српске мишце са витештвом опојиле!
Од Ђорђа се Стамбол тресе, крвожедни отац куге,
сабљом му се Турци куну – клетве у њих нема друге.
Да, витеза сустопице трагически конац прати:
твојој глави би суђено за в'јенац се свој продати!
Покољења дјела суде, што је чије дају свјема!
На Борисе, Вукашине, општа грми анатема,
гадно име Пизоново не см'је каљат мјесецослов,
за Егиста управ сличи гром небесни, суд Орестов
Над свијетлим твојим гробом злоба грдна бљува тмуше,
ал небесну силну зраку што ћ' угасит твоје душе?
Плачне, грдне помрчине - могу л' оне свјетлост крити?
Свјетлости се оне крију, оне ће је распалити.
Плам ће, вјечно животворни, блистат Србу твоје зубље,
све ће сјајни и чудесни у вјекове биват дубље
Зна Душана родит Српка, зна дојити Обилиће,
ал хероје ка Пожарске, дивотнике и племиће,
гле, Српкиње сада рађу... Благородством Српство дише...
Бјежи, грдна клетво, с рода - завјет Срби испунише!

poznavalac prilika

pre 3 godine

Pop Luka Lazarević i prota Mateja glavni igrači u pobedi protiv okupatora!

Crkva je zaista nekada imala jako pozitivnu i direktnu ulogu u odbrani naroda. Kako ovu dvojicu časnih, posvećenih i prosvećenih sveštenika uporediti sa ovima danas u Maseratijima, Audijima, "vladičanskim dvorima", debelim dosijeima koji sede u fijokama raznih sližbi, zbog kojih ne smeju reč protiv okupacije (spoljnje i unutrašnje) da kažu....

Радован.СССС

pre 3 godine

Наравно да је небески јер има принципе и правду у срцу. Но, чак и небески народ, грешком, изроди којекакве дефетисте, вулгарне материјалисте, продане душе, људе без карактера и самопоштовања и аутошовинисте

Milunka

pre 3 godine

Velicanstvena pobeda. Jos veci znacaj jer je postignuta iskljucivo sopstvenim snagama protiv brojnije i bolje opremljene vojske.

Saucesce onima koji je omalozavaju, zao nam je sto su se njihovi narodi rukovodili onim "pognutu glavu sablja ne sece"

Zigi

pre 3 godine

Istorija nam je PUNA lazi, svi ”PRIJATELJI (Rusija na prvom mestu)” nas laze i iskoriscava, komsije nas mrze (A mi eto neznamo zasto i samo se iscudjavamo), nasa vlast NONSTOP laze, sta da ocekujemo od nase buducnosti? Dusa me boli kad ovo pisem ali moram da budem iskren.

Trovach

pre 3 godine

Nisam od onih koji YT smatraju za relevantan izvor podataka, ali tamo imate odlican kanal pod imenom srpske bitke gde su detaljno opisane sve bitke od srednjeg veka, pa do 2. sv. rata i stalno objavljuju nove epizode.

Hammer

pre 3 godine

U pitanju je Boj na Mišaru u kome su sa jedne strane sudelovali Srbi, Đorđe Petrović Karađorđe i srpska ustanička oslobodilačka vojska, a s druge strane je bilo najmanje 20-ak hiljada muslimana janjičara(preci današnjih takozvanih Bošnjaka) koje su predvodili Mehmed beg KulenovIĆ, Mehmed beg VidajIĆ i Sulejman paša Skopljak(takođe musliman iz Bosne). Muslimanske jedinice su pre samog boja napadale okolna sela i ubijali lokalne srpske civile(genocid), a potom je počela bitka koja se odvila u dve faze. Nakon prve faze muslimanske janjičarske jedinice su se povukle da bi se konsolidovale i tada je muslimansko sveštenstvo proglasilo džihad, sačekali su pojačanje i ponovo su napali srpske oslobodioce. Bitka je završena teškim porazom muslimanskog okupatora pri čemu je izginula većina muslimanskih okupatorskih vojnika uključujući tu i dvojicu bitnjih vojskovođa: Mehmed beg Kulenovića i Mehmed beg Vidajića.

key and peele

pre 3 godine

djordje je bio cudo od ratnika. na urodjen nerv za to dodas iskustvo u dobrovoljcima na strani austrije, potom verovatno i sluzbu u par godina narodne vojske koje je obezbedio turski vezir iz beograda i eto ti coveka kog su se bojali i njegovi i protivnicki vojnici.

za ovu bitku ide velika zasluga i luki lazarevicu koji je narodni heroj u tom kraju. muz moje sestre od tetke je iz sela blizu poprista bitke. na zidu u odzakliji (za neupucene, u starim seoskim kucama to je velika prijemna soba u kojoj se primaju gosti, slavi slava i slicno) stoje dve slike. jedna je krsna slava a druga slika luke lazarevica.

Igor Andric

pre 3 godine

Sta je sloboda,nego nebeska dimenzija,jednog coveka ,jednog naroda u celini.Borba za slobodu i jeste podvig samo neba dostojan.Srbi u svojoj istoriji mogu biti ponosni i to je ta nebesnost.

munjic

pre 3 godine

Ako se bude pridao u javnosti veći značaj Mišarskom boju, očekujem da će komšije naći način da ustvrde na je u stvaru to njihova pobeda a je po neki Srbin učestvovao. I to najvise na turskoj strani.

Бинср

pre 3 godine

Треба причати овакве приче увек и свугде. Јер ако се буде ћутало о оваквим подвизима довољно дуго неким новим генерацијама ће деловати као лажи и научна фантастика. Велики српски Вожд Ђорђе Петровић заслужује да се прича о њему.

Chisho

pre 3 godine

Nema šta, nebeski narod!
(Brza Fotografija, 13. avgust 2020 19:03)

SLOBODARSKI I HRABAR NAROD za razliku od vas koji ste uvjek okupatere dicekivali cvjecem moj bivsi Srbine.

hrišćanska Evropa

pre 3 godine

ma tukli smo se protiv Muje i Hase, protiv poturčenih Srba, a ne protiv pravih Turaka. Posle smo prokockali par istorijskih šansi da ih zauvek oteramo sa Balkana pravo u Tursku, da očistimo i Bosnu i Sandžak i Kosovo (Balkanski ratovi, I svetski rat). I tako sad opet imamo bure baruta...

jako i do samog kraja

pre 3 godine

Neko drugo doba, neki drugi Srbi i Srbija.
Kada se za uvredu majci i ženi vadila kubura a za metar slobode sela polagala i glava.

Sa stanovišta današnjeg građanskog parazita, budžetlije, kompromisera ti ljudi su obične budale koji su badava izginuli za čast i ideale. Zato njih pamti istorija i generacije a nas već jede crna pomrčina i besmisao.

Nismo dostojni. Slava velikom Karađorđu i Mišarskim junacima! Do boljih pokoljenja.

Zoran

pre 3 godine

500 godina Turske dominacije nije malo, ostavilo je to puno kompleksa, ne samo na Vas Srbe nego i na Grke i Bugare.. (BiH, 13. avgust 2020 21:32)
Bolje sa kompleksom biti Srbin, Grk, Bugarin nego poturica.

Ratko

pre 3 godine

Da zna narod: Prilikom gušenja ustanaka i buna u 18. veku u Srbiji, pa onda u 1. pa u 2. Srpskom ustanku uključujući podosta kaznenih ekspedicija, ogromnu većinu turske vojske činili su bosanski muslimani.

Miron

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)

Iz tog pornića ste se vi izrodili!

Orson Vels

pre 3 godine

Nismo imali srece, jer je Karadjordje oslibodio Srbiju od Turaka i dobio podtsku Rusije i u Srbiji su bili njihovi vojnici...
Taj Napoleon nas je zeznuo 1812 krece na Rusiju, ovi se povlace iz Srbije i Turci opet imaju odresene ruke...
Gde bi nam bio kraj da smo se 100 godina ranije oskobodili tih ugnjetavaca!!!

budibogsnama

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)Bio je grupnjak. Narocito ksd su nasi krsni srpski momci u Stambolu preuzimali najvise funkcije. Primili islam al ostali Srbi. Za razliku od vas koji ste ostali u bosanskoj zabiti i glumili Turke.

kraja

pre 3 godine

"Nema šta, nebeski narod!"

...postoji li bilo kakav text o srbiji na koji nece uslediti neki cinicni, ponizavajuci, idiotski komentar...???
...postoji li neki uspesan gradjanin srbije na koga komentatori nece bacati blato i go*na...???

Goran Loznica

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
(Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)
Najveći pornić je da ti se đed zvao Nikola,Goran,Petar,Milan....a ti poturica....



Bič sam božji za tebe ispleten

da se stavljaš šta si uradio.

-Petar Petrović Njegoš-

Promenuo si care veru za večeru...

Hammer

pre 3 godine

U pitanju je Boj na Mišaru u kome su sa jedne strane sudelovali Srbi, Đorđe Petrović Karađorđe i srpska ustanička oslobodilačka vojska, a s druge strane je bilo najmanje 20-ak hiljada muslimana janjičara(preci današnjih takozvanih Bošnjaka) koje su predvodili Mehmed beg KulenovIĆ, Mehmed beg VidajIĆ i Sulejman paša Skopljak(takođe musliman iz Bosne). Muslimanske jedinice su pre samog boja napadale okolna sela i ubijali lokalne srpske civile(genocid), a potom je počela bitka koja se odvila u dve faze. Nakon prve faze muslimanske janjičarske jedinice su se povukle da bi se konsolidovale i tada je muslimansko sveštenstvo proglasilo džihad, sačekali su pojačanje i ponovo su napali srpske oslobodioce. Bitka je završena teškim porazom muslimanskog okupatora pri čemu je izginula većina muslimanskih okupatorskih vojnika uključujući tu i dvojicu bitnjih vojskovođa: Mehmed beg Kulenovića i Mehmed beg Vidajića.

Јабучило

pre 3 godine

Круна Карађорђевића је бронзана, направљена од заплењеног наполеоновског топа (конкретно топа Варшавског Војводства).

Sibirac

pre 3 godine

Niti ide Kulin–kapetane‚
niti ide‚ niti će ti doći‚
nit' 'se nadaj niti ga pogledaj‚
Rani sina‚ pak šalji na vojsku
Srbija se umirit ne može!

Ivan

pre 3 godine

Sve neke nase junacke pobede kroz istoriju a drzava nam je tolika da se autom moze proci sa jedno kraja na drugi za dva sata. 90-tih godina proslog veka 60% Srba je napustilo svoje zavicaje u bivsoj Jugoslaviji jer kako su govorili to nije bio njihov rat. Ne znam samo ciji je bio ako ne njihov kada ti komsija zapali kucu i ubije celjad. Sta nam to onda keze o naslednicima tih junaka koji izvojevase te junacke pobede.
(Dragan, 13. avgust 2020 22:41)

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.

sale

pre 3 godine

Pitanje za sve experte koji omalovažavaju boj na Kosovu: u koliko je to bojeva koje je vodilo Osmansko carstvo poginuo turski sultan? Zašto im je trebalo još 65 godina da pokore Srbiju? Ako su to mitovi zašto su se turci uplašili tih mitova i napustili Srbiju bez ispaljenog metka?
Inače naša sramota je što sve informativne emisije danas nisu počinjale vešću o obeležavanju ove pobede

RW

pre 3 godine

@brza geografija

Taj "nebeski narod" se nebrojeno puta branio od raznoraznih okupatora i da nije bilo naših predaka koji su krvlju branili otadzbinu, ko zna u kojoj drzavi bi mi sada živeli.

beogradski

pre 3 godine

Pobjeda srba je bila toliko velika da su kroz 10 godina bili primorani dići II srpski ustanak...
(Ljubitelj tutuša, 13. avgust 2020 21:46)

Vi niste podigli nijedan. Nikad.

Duki

pre 3 godine

Treba reći i to da se i sa jedne i sa druge strane govorio isti jezik. Veliki deo turske vojske je bio sastavljen od lokalnih islamiziranih naših ljudi

oberin martel

pre 3 godine

Posle su ti isti Francuzi pomogli Turcima da uguše srpski ustanak. Plan za napad na Srbiju izradili su francuski generali. Daleko vam lepa kuća...

Јабучило

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!
(vec napisano, 13. avgust 2020 21:52)

Делови Србије да. Али све заједно, Србија није била независна око 350 година. Ако рачунамо српску Црну Гору, и мање.
Али битно је да нисмо чекали, да парафразирам Дучића, да нам слободу донесу туђи бајонети. Истерали смо сваког ко нас је покорио. А то се, на пример, за Енглезе не може рећи.

Sirbistan

pre 3 godine

Kad god čitam ovakve članke ne znam šta da mislim. Sa jedne strane sam uvek ponosan na našu bogatu istoriju. Sa druge strane me uhvati tuga kad vidim kako smo nekad bili častan i viteški narod, a na šta smo spali sad. Nismo ni S od nekadašnje Srbije. Nažalost.

Nova sreća

pre 3 godine

Srbi su pokazali malim narodima da mogu imati svoju državu zato se to što mi zovemo ustanak na zapadu zove srpska revolucija.
Britanci nam to nikada nisu oprostili, kao i Austro-Ugari....

Vecna slava

pre 3 godine

Karadjordje je mitski junak a ustanici ravni spartancima. Uprkos volji tri carstva, turskog, ruskog i austrijskog, srbi su se sami bez icije pomoci oslobodili turaka. Al nazalost to je privuklo paznju svih i od tada svi gledaju kako da nas iskoriste, pokore i ukore.

Beogradski

pre 3 godine

Karađorđe je podigao ustanak protiv Turaka nekoliko godina nakon Napoleonove invazije Egipat i Siriju, tj. nakon što je Otomanska imperija već bila oslabljena i osuđena na propast. Lako je bilo pobediti nekog ko je već bio pobeđen...
(Kermit, 13. avgust 2020 21:07)

Trenutak iskoriscen. Tako to rade pametni ljudi. I Turci su osvojili Srbiju nakon sto je carstvo puklo. Sto nisu dosli za Dusanovo vreme? Koliko autisovinista ovde, strasno.

Igra bez granica

pre 3 godine

I dalje se vjeruje u mitove brate dragi
(Kliker, 13. avgust 2020 20:47)

Mogao bi ti da nam ispričaš istorijske činjenice? Izvoli

Hrundi Bakshi

pre 3 godine

Ponosan sam sto je najveci srpski vojskovodja rodjen u Viševcu, selu u mojoj opštini. Pozivam sve putnike namernike da svrate i obidju etno kompleks posvećen Karadjordju, na petom kilometru na putu Rača-Topola.
Dobro došli!

Demagogija i ostalo

pre 3 godine

opet mitovi i laži za neuk narod kao i uvek
(Aladin, 13. avgust 2020 21:48)

Možeš li da dokažeš da se boj na Mišaru nikad nije dogodio? Da čujemo kojim argumentima raspolažeš.

Радован.СССС

pre 3 godine

Наравно да је небески јер има принципе и правду у срцу. Но, чак и небески народ, грешком, изроди којекакве дефетисте, вулгарне материјалисте, продане душе, људе без карактера и самопоштовања и аутошовинисте

Pera Kojot Stariji

pre 3 godine

@Drakon, 13. avgust 2020 22:21

Nije pitanje da li smo mi jednako veliki junaci kao što su bili naši preci. Oni su ginuli nadajući se da mi nećemo morati. Pitanje je šta smo mi uradili i šta radimo sa onim što su nam oni ostavili.

poznavalac prilika

pre 3 godine

Pop Luka Lazarević i prota Mateja glavni igrači u pobedi protiv okupatora!

Crkva je zaista nekada imala jako pozitivnu i direktnu ulogu u odbrani naroda. Kako ovu dvojicu časnih, posvećenih i prosvećenih sveštenika uporediti sa ovima danas u Maseratijima, Audijima, "vladičanskim dvorima", debelim dosijeima koji sede u fijokama raznih sližbi, zbog kojih ne smeju reč protiv okupacije (spoljnje i unutrašnje) da kažu....

Милаш

pre 3 godine

Аууу колико исламизованих Срба брани турке у коментарима. Уствари нису то били турци него њихови прадедови што оставише кости на славном Мишару.

Vatra

pre 3 godine

Nisu ga dzabe zvali Karadjordje.
I naso se ko ce da ga ubije, sprpska fukara.

Na svakog junaka imamo buljuk izdajnika. Nismo ni jednom pobedili, a da pre toga nismo debelo izdali, sami sebe naravno.
Niko nas nije bolje opisao od Petra Bozovica u par recenica.

Crni Gruja

pre 3 godine

Crni Djordje je naceo trulo carstvo. Posle srpskih ustanaka otomanska imperija je krenula da se modernizuje. Dovodili su nemacke i francuske oficire i slali svoje pitomce po Evropi da uce skole. Medjutim, korupcija i dekadencija su vec bili duboko ukorenjeni pa je propast bila neminovna.

Ako su ruze, procvetace...

pre 3 godine

okreni obrni,mi smo uvek bili roba za potkusurivanje.
francuzi trazili pomoc turka protiv rusije,za uzvrat dobili pomoc francuske da turska resi problem srbije...
pred drugi sve rat, mi potpisali da nemci mogu da prolaze preko nase teritorije, englezi platili puc kako bi se nemci bavili nama a ne njima...
u prvom svetskom ratu nemackoj je treblo razloga da krene u rati, pa su austrijancima zavrnuli ruku da nam posalju ultimatum...ne samo da posalju nego ga sami napisu.
san stefanskim mirom su rusi izlobirali da se bugarskoj na stetu srbije daju teritorije jer im je bugarska bila potrebna kao geografski blizi saveznik.
'99 ameri pomgli albance da bi im oni dali najvecu vojnu bazu u evropi za dz...
Dakle da sumiramo samo deo: Francuzi, Englezi, Rusi, Ameri...svima smo bili kusur za njihove igre moci. Nema tu neke velike razlike. I danas je isto, samo se ulogu menjaju zavisno od potreba...Jedino sto smo mi uvek bili naivni, a i danas smo.

Tako je, kako je

pre 3 godine

Nisu ga dzabe zvali Karadjordje.
I naso se ko ce da ga ubije, sprpska fukara.
(Vatra, 13. avgust 2020 20:04)

Taj kojeg zoveš srpska fukara, je najveći politički um Srbije, u 19.veku. Zahvaljujući njegovoj mudroj politici postavljeni su temelji buduće nezavisne države. Samo što je Miloš, za razliku od usplamtelog Karađorđa, znao kad je trenutak da se uzme puška a kad je trenutak da se pregovara.

Milunka

pre 3 godine

Velicanstvena pobeda. Jos veci znacaj jer je postignuta iskljucivo sopstvenim snagama protiv brojnije i bolje opremljene vojske.

Saucesce onima koji je omalozavaju, zao nam je sto su se njihovi narodi rukovodili onim "pognutu glavu sablja ne sece"

munjic

pre 3 godine

Ako se bude pridao u javnosti veći značaj Mišarskom boju, očekujem da će komšije naći način da ustvrde na je u stvaru to njihova pobeda a je po neki Srbin učestvovao. I to najvise na turskoj strani.

key and peele

pre 3 godine

djordje je bio cudo od ratnika. na urodjen nerv za to dodas iskustvo u dobrovoljcima na strani austrije, potom verovatno i sluzbu u par godina narodne vojske koje je obezbedio turski vezir iz beograda i eto ti coveka kog su se bojali i njegovi i protivnicki vojnici.

za ovu bitku ide velika zasluga i luki lazarevicu koji je narodni heroj u tom kraju. muz moje sestre od tetke je iz sela blizu poprista bitke. na zidu u odzakliji (za neupucene, u starim seoskim kucama to je velika prijemna soba u kojoj se primaju gosti, slavi slava i slicno) stoje dve slike. jedna je krsna slava a druga slika luke lazarevica.

Alex

pre 3 godine

Odmah nakon bitke Turci napadaju Deligrad. Karadjordje sa ljudima sa Misara ubrzanim marsom stizu do Deligrada gde sé vec ukopali srpski ustanici. Karadjordje sa ljudima ulazi u sance i preuzima komandu. Identicna bitka kao na Misaru, Turci razbijeni.

Darko

pre 3 godine

Sa strateskog znacaja vrlo pametno organizovana bitka(naravno mislim, sa nase srpske strane).I svakako neosporna hrabrost srpskih ustanika protiv mocne turske armije.
Slava im !!!

Drakon

pre 3 godine

Ništa mi nema gore, nego kad vidim ove autošoviniste i moderne evropejce koji se stide svoje prošlosti. A naša istorija je velika, ogromna..... Veoma teška, ali slavna. A mi.... potomci imamo li sa čim pred njih stati?

Her Flick

pre 3 godine

Mitovi..
(heheh, 13. avgust 2020 21:25)

heheh vidi ovih bez mitova, epova, korena, istorije, tradicije, bez bilo čega svog, autentičnog, pa makar i izmišljenog. prvi su na komentarima heheh neprocenjivo

Макарије

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vec napisano, 13. avgust 2020 21:52)

Да ми је само знати гдје си ти то учио историју.
Прво, Срби су имали двије династије, прије Немањића.
Друго, Смедерево је пало под Турке (и српска држава на територији данашње Србије угашена) 1459, док је Босна пала 1463 (Стефан Томашевић погубљен у Кључу) . Берлиндки конгрес је био 1878. Како нађе да имамо 800 година државности, док смо под Турцима наводно били 550 година?

dzo

pre 3 godine

Slavan smo mi narod. Komunisti su nam slavu pomračili, ali vratićemo se!
(Mrtvac, 13. avgust 2020 20:

Komunisti?
Oni sto se borili protiv okupatora. Pomracili ti slavu oni sto su dosli 90tih I sad su jos uvek tu.. Moj deda je otisao u partizane sa 17 godina.. Bukvalno jos bio klinac.. I ponosim se njim.. Covek bio ljudina do zadnjeg Dana zivota.

my way

pre 3 godine

Нек се овај вијек горди над свијема вјековима,
он ће ера бити страшна људскијема кољенима.
У њ се осам близанацах у један мах изњихаше
из колевке Белонине, и на земљи показаше:
Наполеон, Карло, Блихер, кнез Велингтон и Суворов.
Карађорђе, бич тирјанах, и Шварценберг и Кутузов.
Ареи је, страва земна, славом бојном њих опио
и земљу им за поприште, да се боре, назначио.
Из грмена великога лафу изаћ трудно није,
у великим народима генију се гњ’јездо вије:
овде му је поготову материјал к славном дјелу
и тријумфа дични в’јенац, да му краси главу смјелу.
Ал’ хероју тополскоме, Карађорђу бесмртноме,
све препоне на пут бјеху, к циљу доспје великоме:
диже народ, крсти земљу, а варварске ланце сруши,
из мртвијех Срба дозва, дуну живот српској души.
Ево тајна бесмртника: даде Србу сталне груди;
од витештва одвикнута у њим лафска срца буди.
Фараона источнога пред Ђорђем се мрзну силе,
Ђорђем су се српске мишце са витештвом опојиле!
Од Ђорђа се Стамбол тресе, крвожедни отац куге,
сабљом му се Турци куну – клетве у њих нема друге.
Да, витеза сустопице трагически конац прати:
твојој глави би суђено за в'јенац се свој продати!
Покољења дјела суде, што је чије дају свјема!
На Борисе, Вукашине, општа грми анатема,
гадно име Пизоново не см'је каљат мјесецослов,
за Егиста управ сличи гром небесни, суд Орестов
Над свијетлим твојим гробом злоба грдна бљува тмуше,
ал небесну силну зраку што ћ' угасит твоје душе?
Плачне, грдне помрчине - могу л' оне свјетлост крити?
Свјетлости се оне крију, оне ће је распалити.
Плам ће, вјечно животворни, блистат Србу твоје зубље,
све ће сјајни и чудесни у вјекове биват дубље
Зна Душана родит Српка, зна дојити Обилиће,
ал хероје ка Пожарске, дивотнике и племиће,
гле, Српкиње сада рађу... Благородством Српство дише...
Бјежи, грдна клетво, с рода - завјет Срби испунише!

Cokomoko063@gmail.com

pre 3 godine

"u najveću pobedu nakon bitke na Kosovu. " kao da smo na Kosovu pobedili????
(zarko, 13. avgust 2020 19:46)

Naravno da smo pobedili. To potvrdjuju spisi izmedju ostalih i zapadnih putopisaca nakon bitke.

Igor Andric

pre 3 godine

Sta je sloboda,nego nebeska dimenzija,jednog coveka ,jednog naroda u celini.Borba za slobodu i jeste podvig samo neba dostojan.Srbi u svojoj istoriji mogu biti ponosni i to je ta nebesnost.

Zoran

pre 3 godine

"...Sedam sati udara,
Bejograd se jotvara.
Jotvara ga Karađorđe
ju njega da dođe.

Karađorđe na čelo,
a za njim sve vojvode,
a za njim sve vojvode,
stupaju Bejograde..."

Trovach

pre 3 godine

Nisam od onih koji YT smatraju za relevantan izvor podataka, ali tamo imate odlican kanal pod imenom srpske bitke gde su detaljno opisane sve bitke od srednjeg veka, pa do 2. sv. rata i stalno objavljuju nove epizode.

Locutus

pre 3 godine

Činjenica je da je Karađorđe pobegao kad je bilo gusto. I potomak mu je kasnije zbrisao, takva im je loza. Izazovu rat pa kad postane vruće onda zbrišu. Obrenović je ostao i isterao Turke i opet većina veliča Karađorđa, a nipodaštava Obrenovića. U Srbiji se uvek više cenio buzdovan nego mozak. Tako je i dan danas, zato smo tu gde smo, a imamo potencijal da budemo Švajarska.

Zigi

pre 3 godine

Istorija nam je PUNA lazi, svi ”PRIJATELJI (Rusija na prvom mestu)” nas laze i iskoriscava, komsije nas mrze (A mi eto neznamo zasto i samo se iscudjavamo), nasa vlast NONSTOP laze, sta da ocekujemo od nase buducnosti? Dusa me boli kad ovo pisem ali moram da budem iskren.

drax

pre 3 godine

Treba prebrojati broj umrlih Srba u ratu za vreme Obrenovica i za vreme Karadjordjevica pa ce se videti kao je bio sposobniji u vodjenju ove nase zemlje.Obrenovici su pokusavali da ojacaavaju zemlju i izbegavaju konflikte dok su Karadjordjevici imali agendu koja je sprovodjena po svaku cenu.A svi vojni uspesi su napravljeni zato sto je ocrnjeni Milan Obrenovic ulozio ozbiljna sredstva u razvoj vojske i skolovao one nase ratne heroje i buduce vojvode i legende da Aleksandru donesu krvavu slavu.

eu

pre 3 godine

Cela istorija koju ucimo je velika laz, pogubno je za nove geneneracije da uce o nekim mitovima,velikim ,,pobedama" i svakojakih besmislica o ,,nebeskom narodu"..

Goran Loznica

pre 3 godine

Svi moji preci su ranjavani,neki i poginuli.I na Mišaru i na Ceru...Kontam posle toliko vremena kakve su samo budale bili....Bolje bi nam bilo da smo još uvek pod Turcima nego pod ovim diktatorima u zadnjih 30 godina.

psytrance

pre 3 godine

И не заноси се надом да више нема Црног Ђорђа. Пуна их је Србија. Све црњи до црњег!

Al ajd sad realno, proslost je jedno i ti ljudi su radili ono sto je njihov zakljucak bio da je najbolje. Na nama je da mi napravimo dobar zivot za nas. Istorija nam je uciteljica a ne okovi.

vec napisano

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!

Dragan

pre 3 godine

Sve neke nase junacke pobede kroz istoriju a drzava nam je tolika da se autom moze proci sa jedno kraja na drugi za dva sata. 90-tih godina proslog veka 60% Srba je napustilo svoje zavicaje u bivsoj Jugoslaviji jer kako su govorili to nije bio njihov rat. Ne znam samo ciji je bio ako ne njihov kada ti komsija zapali kucu i ubije celjad. Sta nam to onda keze o naslednicima tih junaka koji izvojevase te junacke pobede.

Kermit

pre 3 godine

Karađorđe je podigao ustanak protiv Turaka nekoliko godina nakon Napoleonove invazije Egipat i Siriju, tj. nakon što je Otomanska imperija već bila oslabljena i osuđena na propast. Lako je bilo pobediti nekog ko je već bio pobeđen...

Rea Silva

pre 3 godine

Srpski istoričar i osnivač Srpske Socijal-demokratske partije DRAGUTIN DRAGIŠA LAPČEVIĆ, je 06. 02. 1914, za govornicom tadašnjeg Srpskog parlamenta rekao sledeće , “Godine 1806, krikovi naleta na Beogradske bedeme čuli su se na Albanskom jeziku, Karađorđe Petrović je jedva znao po koju Srpsku reč… U istroiji Šumadije i revolucije u njoj nailazimo na ljude Albanskog porekla koji su jako pametni”.

eh..

pre 3 godine

Kompleksi su cudo, svi narodi ih imaju koji su bili pod turcima grci,srbi,bugari..
Za sve su im krivi Turci jer su svi zajedno nemocni i slabi u odnosu na Tursku..

seljadin

pre 3 godine

Karadjordje je bio razočaran jer je Napoleon slao topove i posade u pomoć Turskoj a protiv Srbije.
Ne smete zaboraviti da je Otomansko Francuska alijansa (Franco-Turkish alliance) omogucila tokom 300 godina opstanak Turske na Balkanu, i 2 opsade Beča.

Душан

pre 3 godine

Митови??? Људи, ако ико сумња у постојање мрежног рата који се води против наше нације, нека само погледа коментаре на порталима. Боже сачувај... ево, још мало па ћу почети да сумњам и у сопствено постојање, још само мало, ајде то мало јаче, ево још само мало... стани, ко сам ја??? КО САМ ЈА??? Ја не постојим, имам одређене осете али, да ли су они истинити???

placeni botovi

pre 3 godine

@vec napisano

Udji u Istorijski muzej Srbije, videces pecat kneza Srbije, Strojimira Vlastimirovica, star 1 200 godina.

On nije prvi srpski drzavnik, srpska drzavnost ne traje 800 godina, autosovinisticke komentare ne pisu gradjani, vec botovi koji su placeni da se rugaju Srbiji.

dr. Con artist

pre 3 godine

,,Dajte mi Tursku armiju i osvojicu svet"

-Napoleon Bonaparta-
(Sandzak, 13. avgust 2020 22:12)

da, bas su se pokazali...pogotovo protiv grka

Jovan

pre 3 godine

Pokajte se poturice, vratite se veri predaka svojih, operite obraz da zasija ponovo! Nisu vam koreni turski, no srpski, Bog vam zdravlja i pameti dao! Slava velikom Karađorđu!

Istinu i samo istinu

pre 3 godine

Da se Srbija izdigne i ekonomski ojača svi ovi koji danas pljuju po Srbiji i Srbima brzo bi se setili svojih pravih korena. Mnogo je veća Srbija nego što je danas. Jezik je naša najveća snaga.

dr. Con artist

pre 3 godine

Da zna narod: Prilikom gušenja ustanaka i buna u 18. veku u Srbiji, pa onda u 1. pa u 2. Srpskom ustanku uključujući podosta kaznenih ekspedicija, ogromnu većinu turske vojske činili su bosanski muslimani.
(Ratko, 13. avgust 2020 20:56)
Pa onda vec objasni kako su nastali bosanski muslimani..

Millennium

pre 3 godine

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.
(Ivan, 13. avgust 2020 23:44) #

E druže moj zar misliš da može da bude drugačije? Pedeset godina su trovali narod komunističkom ideologijom, onda su došla deca komunizma preobučena u patriote i lagali sa svoj interes, uništili zemlju. Sad imaš situaciju da te razni zapadni prosvetitelji tuku po ušima čim malo podigneš glavu i pokažeš ponos što si Srbin. Narod sluđen.

leba i igara

pre 3 godine

ajte,molim vas...pa ko jos guta te istorijske bajke...?
ne mozete da se slozite sta je bilo prosle nedelje,a pricate o vekovima unazad...
sprdnja za dokone.

Nova sreća

pre 3 godine

Postoji tendencija zamene istorije... ne znam da li je fenomen prisutan i drugde... tako od Hrvata čujemo da je Draža Mihailović hteo trećinu Hrvata da posrbi, trećinu da ubije i trećinu da protera, a od Albanaca da je Karađorđe bio Albanac, a ne Skenderbega Srbin... Istoričari, a i psiholozi i psihijatri trebaju da prouče ovaj fenomen...

Cetinje

pre 3 godine

Srbi su pobjedili na Kosovu, a već 7g nakon pobjede na Kosovu (1396g)u bici kod Nikopolja pod vođstvom Stefana Lazarevića, rame uz rame sa Turcima su se zajedno borili protiv ujedinjenih krstaša Evrope. Čak su srpski vitezovi imali odlučujuću ulogu u pobjedi Turaka protiv hrišćana.Tako se u Srbiji branilo pravoslavlje i "Nebeska Srbija" 7g nakon Kosovske bitke.

jesam.ba

pre 3 godine

Kako srbi nisu ni jednu bitku u Vojvodini dobili, a ni srpska zemlja bila dobili ste djaba ravnicu izgubili pustahiju. Izgleda da bolje da niste ratovali.

ceti

pre 3 godine

Kad god čitam ovakve članke ne znam šta da mislim. Sa jedne strane sam uvek ponosan na našu bogatu istoriju. Sa druge strane me uhvati tuga kad vidim kako smo nekad bili častan i viteški narod, a na šta smo spali sad. Nismo ni S od nekadašnje Srbije. Nažalost.
(Sirbistan, 13. avgust 2020 19:33)

Mnoge su drzave bile casne i viteske... pa se ne zive u proslosti nego napreduju u 21 vek dok se mi samo ponosimo stvarima od pre 600 godina.

Tableu

pre 3 godine

“Није само оружани напад на једну земљу рат. Постоји гори напад од сваког оружја, а то је пропаганда којом се народ убеди да је добро бити роб, да све његово не ваља да је лош, глуп; да неко други треба да се стара о њему, његовој деци, породици, његовом богатству или богатству земље. Када постанете „срећни роб“ касно је, то је горе од сваке смрти”

„Многе владе су откриле да на друштвеним мрежама пропаганда даје боље резултате од цензуре”, казао је Мајк Абрановиц, председник Фридом хауса.(извор)“

Алф

pre 3 godine

Од Ђорђа се Стамбол тресе, крвожедни отац куге,
сабљом му се Турци куну – клетве у њих нема друге.

jurij

pre 3 godine

Ja sam Crnogorac i ponosim se time, a tema je boj na Misaru, niti je vazno da li je Karadjordje u odnosu na kneza Milosa bio inferiorniji u diplomatiji......vazno je to da je danas 21i vijek i nazalost od hrabrosti i casti srbskog i crnogorskog junaka(lava) ne ostade nista....nismo kao nacija kadri da na nacin proslih vremena branino ono sto smo od predaka naslijedili....istorija nam se brise, a nove generacije gube pojam i osjecaj sto je u zivotu vazno, da se cuva zemlja koju nam na zakletvu ostavise neki bolji preci od nas....nazalost mnogo bolji....

Right

pre 3 godine

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.
(Ivan, 13. avgust 2020 23:44)

Nista ti moj prijetelju nisi razumeo. A i ne zameram ti, ko prozivi pa i jedan jedini dan u zapadnoj 'demokratiji' taj vise hladne glave ne moze diskutovati. Ni jednom jedinom recju nisam omalovazio junacke pobebde nasih predaka. Moj komentar je bio 'posvecen' ne tako junackim delima naslednika nasih hrabrih predake. Ti njihovi naslednici ostavise i Srbiju i srpbske nejac u milost i nemilost belosvetskom olosu koji je ponizio ne samo nasu Srbiju nego i dela nasih velikih predaka. Ali to naslednicima nasih hrabrih predaka nije puno smetalo, iseljenicka viza za Ameriku, Kanadu ili Australiju brzo leci sve te dusevne "rane".

tomash

pre 3 godine

I tog istog Karadjordja je ubio Milos Obrenovic, osnosno kum po njegovom naredbom, po kome je autoput dobio ime i koji se velica u zvezde dobivsi bistu u Pozegi. Uzas.

Јабучило

pre 3 godine

Mnogo se Srba borilo na turskoj strani. Mehmed paša Sokolović i ostali. Nikopolje. A posle kuku lele.
(Iftar, 13. avgust 2020 20:13)

За време Мехмед-паше Соколовића који се изјашњавао као Србин, Турска доживљава процват.
Како се завршила Никопољска битка? Победом стране на којој су се борили Срби. А било је и куку и леле. Заставу оставио угарски краљ пред деспотом Стефаном, једва утекао. А сад размисли колико су се Мађари огрешили о Србију када је деспот неколико година после Косова решио да преокрене битку у турску корист.

Dior

pre 3 godine

@V5 I? Ne kažem ja da je to bolje, ali tako je u celom svetu. Napoleon je u francuskoj isto zamenjen nekim poznatim ličnostima pa i jutuberima. Drugačije je vreme.

Dejan

pre 3 godine

Citam i setim se ovih sto samo znaju grebati telefon i kukati sumskim glasom e, brate, nema wi-fi. Bruka, tuga, sramota. Odakle se poslo i dokle se doslo.

Srba

pre 3 godine

Prvi svetski rat nije tako davno bio pa se o nekim pobjedama Srba pise kao da su cudo napravili, iako se radilo o bitkama dje su imali veci broj vojnika i poznavali teren.
Zasto bih onda vjerovao u price o ovim bitkama mnogo prije? Meni vise smisla ima da je Srba tada bilo dovoljno za pobjedu, ako ne i vise od ovih drugih.

Kermit

pre 3 godine

Karađorđe je podigao ustanak protiv Turaka nekoliko godina nakon Napoleonove invazije Egipat i Siriju, tj. nakon što je Otomanska imperija već bila oslabljena i osuđena na propast. Lako je bilo pobediti nekog ko je već bio pobeđen...

eu

pre 3 godine

Cela istorija koju ucimo je velika laz, pogubno je za nove geneneracije da uce o nekim mitovima,velikim ,,pobedama" i svakojakih besmislica o ,,nebeskom narodu"..

vec napisano

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!

Goran Loznica

pre 3 godine

Svi moji preci su ranjavani,neki i poginuli.I na Mišaru i na Ceru...Kontam posle toliko vremena kakve su samo budale bili....Bolje bi nam bilo da smo još uvek pod Turcima nego pod ovim diktatorima u zadnjih 30 godina.

Rea Silva

pre 3 godine

Srpski istoričar i osnivač Srpske Socijal-demokratske partije DRAGUTIN DRAGIŠA LAPČEVIĆ, je 06. 02. 1914, za govornicom tadašnjeg Srpskog parlamenta rekao sledeće , “Godine 1806, krikovi naleta na Beogradske bedeme čuli su se na Albanskom jeziku, Karađorđe Petrović je jedva znao po koju Srpsku reč… U istroiji Šumadije i revolucije u njoj nailazimo na ljude Albanskog porekla koji su jako pametni”.

Zigi

pre 3 godine

Istorija nam je PUNA lazi, svi ”PRIJATELJI (Rusija na prvom mestu)” nas laze i iskoriscava, komsije nas mrze (A mi eto neznamo zasto i samo se iscudjavamo), nasa vlast NONSTOP laze, sta da ocekujemo od nase buducnosti? Dusa me boli kad ovo pisem ali moram da budem iskren.

eh..

pre 3 godine

Kompleksi su cudo, svi narodi ih imaju koji su bili pod turcima grci,srbi,bugari..
Za sve su im krivi Turci jer su svi zajedno nemocni i slabi u odnosu na Tursku..

hrišćanska Evropa

pre 3 godine

ma tukli smo se protiv Muje i Hase, protiv poturčenih Srba, a ne protiv pravih Turaka. Posle smo prokockali par istorijskih šansi da ih zauvek oteramo sa Balkana pravo u Tursku, da očistimo i Bosnu i Sandžak i Kosovo (Balkanski ratovi, I svetski rat). I tako sad opet imamo bure baruta...

Dragan

pre 3 godine

Sve neke nase junacke pobede kroz istoriju a drzava nam je tolika da se autom moze proci sa jedno kraja na drugi za dva sata. 90-tih godina proslog veka 60% Srba je napustilo svoje zavicaje u bivsoj Jugoslaviji jer kako su govorili to nije bio njihov rat. Ne znam samo ciji je bio ako ne njihov kada ti komsija zapali kucu i ubije celjad. Sta nam to onda keze o naslednicima tih junaka koji izvojevase te junacke pobede.

Chisho

pre 3 godine

Nema šta, nebeski narod!
(Brza Fotografija, 13. avgust 2020 19:03)

SLOBODARSKI I HRABAR NAROD za razliku od vas koji ste uvjek okupatere dicekivali cvjecem moj bivsi Srbine.

Vecna slava

pre 3 godine

Karadjordje je mitski junak a ustanici ravni spartancima. Uprkos volji tri carstva, turskog, ruskog i austrijskog, srbi su se sami bez icije pomoci oslobodili turaka. Al nazalost to je privuklo paznju svih i od tada svi gledaju kako da nas iskoriste, pokore i ukore.

dzo

pre 3 godine

Slavan smo mi narod. Komunisti su nam slavu pomračili, ali vratićemo se!
(Mrtvac, 13. avgust 2020 20:

Komunisti?
Oni sto se borili protiv okupatora. Pomracili ti slavu oni sto su dosli 90tih I sad su jos uvek tu.. Moj deda je otisao u partizane sa 17 godina.. Bukvalno jos bio klinac.. I ponosim se njim.. Covek bio ljudina do zadnjeg Dana zivota.

Бинср

pre 3 godine

Треба причати овакве приче увек и свугде. Јер ако се буде ћутало о оваквим подвизима довољно дуго неким новим генерацијама ће деловати као лажи и научна фантастика. Велики српски Вожд Ђорђе Петровић заслужује да се прича о њему.

Tako je, kako je

pre 3 godine

Nisu ga dzabe zvali Karadjordje.
I naso se ko ce da ga ubije, sprpska fukara.
(Vatra, 13. avgust 2020 20:04)

Taj kojeg zoveš srpska fukara, je najveći politički um Srbije, u 19.veku. Zahvaljujući njegovoj mudroj politici postavljeni su temelji buduće nezavisne države. Samo što je Miloš, za razliku od usplamtelog Karađorđa, znao kad je trenutak da se uzme puška a kad je trenutak da se pregovara.

Zoran

pre 3 godine

500 godina Turske dominacije nije malo, ostavilo je to puno kompleksa, ne samo na Vas Srbe nego i na Grke i Bugare.. (BiH, 13. avgust 2020 21:32)
Bolje sa kompleksom biti Srbin, Grk, Bugarin nego poturica.

Locutus

pre 3 godine

Činjenica je da je Karađorđe pobegao kad je bilo gusto. I potomak mu je kasnije zbrisao, takva im je loza. Izazovu rat pa kad postane vruće onda zbrišu. Obrenović je ostao i isterao Turke i opet većina veliča Karađorđa, a nipodaštava Obrenovića. U Srbiji se uvek više cenio buzdovan nego mozak. Tako je i dan danas, zato smo tu gde smo, a imamo potencijal da budemo Švajarska.

Goran Loznica

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
(Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)
Najveći pornić je da ti se đed zvao Nikola,Goran,Petar,Milan....a ti poturica....



Bič sam božji za tebe ispleten

da se stavljaš šta si uradio.

-Petar Petrović Njegoš-

Promenuo si care veru za večeru...

jako i do samog kraja

pre 3 godine

Neko drugo doba, neki drugi Srbi i Srbija.
Kada se za uvredu majci i ženi vadila kubura a za metar slobode sela polagala i glava.

Sa stanovišta današnjeg građanskog parazita, budžetlije, kompromisera ti ljudi su obične budale koji su badava izginuli za čast i ideale. Zato njih pamti istorija i generacije a nas već jede crna pomrčina i besmisao.

Nismo dostojni. Slava velikom Karađorđu i Mišarskim junacima! Do boljih pokoljenja.

Ratko

pre 3 godine

Da zna narod: Prilikom gušenja ustanaka i buna u 18. veku u Srbiji, pa onda u 1. pa u 2. Srpskom ustanku uključujući podosta kaznenih ekspedicija, ogromnu većinu turske vojske činili su bosanski muslimani.

sale

pre 3 godine

Pitanje za sve experte koji omalovažavaju boj na Kosovu: u koliko je to bojeva koje je vodilo Osmansko carstvo poginuo turski sultan? Zašto im je trebalo još 65 godina da pokore Srbiju? Ako su to mitovi zašto su se turci uplašili tih mitova i napustili Srbiju bez ispaljenog metka?
Inače naša sramota je što sve informativne emisije danas nisu počinjale vešću o obeležavanju ove pobede

Miron

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)

Iz tog pornića ste se vi izrodili!

drax

pre 3 godine

Treba prebrojati broj umrlih Srba u ratu za vreme Obrenovica i za vreme Karadjordjevica pa ce se videti kao je bio sposobniji u vodjenju ove nase zemlje.Obrenovici su pokusavali da ojacaavaju zemlju i izbegavaju konflikte dok su Karadjordjevici imali agendu koja je sprovodjena po svaku cenu.A svi vojni uspesi su napravljeni zato sto je ocrnjeni Milan Obrenovic ulozio ozbiljna sredstva u razvoj vojske i skolovao one nase ratne heroje i buduce vojvode i legende da Aleksandru donesu krvavu slavu.

budibogsnama

pre 3 godine

500 godina, najduzi pornic ikada..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sandzak, 13. avgust 2020 21:34)Bio je grupnjak. Narocito ksd su nasi krsni srpski momci u Stambolu preuzimali najvise funkcije. Primili islam al ostali Srbi. Za razliku od vas koji ste ostali u bosanskoj zabiti i glumili Turke.

RW

pre 3 godine

@brza geografija

Taj "nebeski narod" se nebrojeno puta branio od raznoraznih okupatora i da nije bilo naših predaka koji su krvlju branili otadzbinu, ko zna u kojoj drzavi bi mi sada živeli.

Orson Vels

pre 3 godine

Nismo imali srece, jer je Karadjordje oslibodio Srbiju od Turaka i dobio podtsku Rusije i u Srbiji su bili njihovi vojnici...
Taj Napoleon nas je zeznuo 1812 krece na Rusiju, ovi se povlace iz Srbije i Turci opet imaju odresene ruke...
Gde bi nam bio kraj da smo se 100 godina ranije oskobodili tih ugnjetavaca!!!

kraja

pre 3 godine

"Nema šta, nebeski narod!"

...postoji li bilo kakav text o srbiji na koji nece uslediti neki cinicni, ponizavajuci, idiotski komentar...???
...postoji li neki uspesan gradjanin srbije na koga komentatori nece bacati blato i go*na...???

Nova sreća

pre 3 godine

Srbi su pokazali malim narodima da mogu imati svoju državu zato se to što mi zovemo ustanak na zapadu zove srpska revolucija.
Britanci nam to nikada nisu oprostili, kao i Austro-Ugari....

Јабучило

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!
(vec napisano, 13. avgust 2020 21:52)

Делови Србије да. Али све заједно, Србија није била независна око 350 година. Ако рачунамо српску Црну Гору, и мање.
Али битно је да нисмо чекали, да парафразирам Дучића, да нам слободу донесу туђи бајонети. Истерали смо сваког ко нас је покорио. А то се, на пример, за Енглезе не може рећи.

Igra bez granica

pre 3 godine

I dalje se vjeruje u mitove brate dragi
(Kliker, 13. avgust 2020 20:47)

Mogao bi ti da nam ispričaš istorijske činjenice? Izvoli

Ivan

pre 3 godine

Sve neke nase junacke pobede kroz istoriju a drzava nam je tolika da se autom moze proci sa jedno kraja na drugi za dva sata. 90-tih godina proslog veka 60% Srba je napustilo svoje zavicaje u bivsoj Jugoslaviji jer kako su govorili to nije bio njihov rat. Ne znam samo ciji je bio ako ne njihov kada ti komsija zapali kucu i ubije celjad. Sta nam to onda keze o naslednicima tih junaka koji izvojevase te junacke pobede.
(Dragan, 13. avgust 2020 22:41)

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.

Hammer

pre 3 godine

U pitanju je Boj na Mišaru u kome su sa jedne strane sudelovali Srbi, Đorđe Petrović Karađorđe i srpska ustanička oslobodilačka vojska, a s druge strane je bilo najmanje 20-ak hiljada muslimana janjičara(preci današnjih takozvanih Bošnjaka) koje su predvodili Mehmed beg KulenovIĆ, Mehmed beg VidajIĆ i Sulejman paša Skopljak(takođe musliman iz Bosne). Muslimanske jedinice su pre samog boja napadale okolna sela i ubijali lokalne srpske civile(genocid), a potom je počela bitka koja se odvila u dve faze. Nakon prve faze muslimanske janjičarske jedinice su se povukle da bi se konsolidovale i tada je muslimansko sveštenstvo proglasilo džihad, sačekali su pojačanje i ponovo su napali srpske oslobodioce. Bitka je završena teškim porazom muslimanskog okupatora pri čemu je izginula većina muslimanskih okupatorskih vojnika uključujući tu i dvojicu bitnjih vojskovođa: Mehmed beg Kulenovića i Mehmed beg Vidajića.

Vatra

pre 3 godine

Nisu ga dzabe zvali Karadjordje.
I naso se ko ce da ga ubije, sprpska fukara.

Na svakog junaka imamo buljuk izdajnika. Nismo ni jednom pobedili, a da pre toga nismo debelo izdali, sami sebe naravno.
Niko nas nije bolje opisao od Petra Bozovica u par recenica.

beogradski

pre 3 godine

Pobjeda srba je bila toliko velika da su kroz 10 godina bili primorani dići II srpski ustanak...
(Ljubitelj tutuša, 13. avgust 2020 21:46)

Vi niste podigli nijedan. Nikad.

Cokomoko063@gmail.com

pre 3 godine

"u najveću pobedu nakon bitke na Kosovu. " kao da smo na Kosovu pobedili????
(zarko, 13. avgust 2020 19:46)

Naravno da smo pobedili. To potvrdjuju spisi izmedju ostalih i zapadnih putopisaca nakon bitke.

Demagogija i ostalo

pre 3 godine

opet mitovi i laži za neuk narod kao i uvek
(Aladin, 13. avgust 2020 21:48)

Možeš li da dokažeš da se boj na Mišaru nikad nije dogodio? Da čujemo kojim argumentima raspolažeš.

Hrundi Bakshi

pre 3 godine

Ponosan sam sto je najveci srpski vojskovodja rodjen u Viševcu, selu u mojoj opštini. Pozivam sve putnike namernike da svrate i obidju etno kompleks posvećen Karadjordju, na petom kilometru na putu Rača-Topola.
Dobro došli!

Радован.СССС

pre 3 godine

Наравно да је небески јер има принципе и правду у срцу. Но, чак и небески народ, грешком, изроди којекакве дефетисте, вулгарне материјалисте, продане душе, људе без карактера и самопоштовања и аутошовинисте

Duki

pre 3 godine

Treba reći i to da se i sa jedne i sa druge strane govorio isti jezik. Veliki deo turske vojske je bio sastavljen od lokalnih islamiziranih naših ljudi

Sibirac

pre 3 godine

Niti ide Kulin–kapetane‚
niti ide‚ niti će ti doći‚
nit' 'se nadaj niti ga pogledaj‚
Rani sina‚ pak šalji na vojsku
Srbija se umirit ne može!

Igor Andric

pre 3 godine

Sta je sloboda,nego nebeska dimenzija,jednog coveka ,jednog naroda u celini.Borba za slobodu i jeste podvig samo neba dostojan.Srbi u svojoj istoriji mogu biti ponosni i to je ta nebesnost.

my way

pre 3 godine

Нек се овај вијек горди над свијема вјековима,
он ће ера бити страшна људскијема кољенима.
У њ се осам близанацах у један мах изњихаше
из колевке Белонине, и на земљи показаше:
Наполеон, Карло, Блихер, кнез Велингтон и Суворов.
Карађорђе, бич тирјанах, и Шварценберг и Кутузов.
Ареи је, страва земна, славом бојном њих опио
и земљу им за поприште, да се боре, назначио.
Из грмена великога лафу изаћ трудно није,
у великим народима генију се гњ’јездо вије:
овде му је поготову материјал к славном дјелу
и тријумфа дични в’јенац, да му краси главу смјелу.
Ал’ хероју тополскоме, Карађорђу бесмртноме,
све препоне на пут бјеху, к циљу доспје великоме:
диже народ, крсти земљу, а варварске ланце сруши,
из мртвијех Срба дозва, дуну живот српској души.
Ево тајна бесмртника: даде Србу сталне груди;
од витештва одвикнута у њим лафска срца буди.
Фараона источнога пред Ђорђем се мрзну силе,
Ђорђем су се српске мишце са витештвом опојиле!
Од Ђорђа се Стамбол тресе, крвожедни отац куге,
сабљом му се Турци куну – клетве у њих нема друге.
Да, витеза сустопице трагически конац прати:
твојој глави би суђено за в'јенац се свој продати!
Покољења дјела суде, што је чије дају свјема!
На Борисе, Вукашине, општа грми анатема,
гадно име Пизоново не см'је каљат мјесецослов,
за Егиста управ сличи гром небесни, суд Орестов
Над свијетлим твојим гробом злоба грдна бљува тмуше,
ал небесну силну зраку што ћ' угасит твоје душе?
Плачне, грдне помрчине - могу л' оне свјетлост крити?
Свјетлости се оне крију, оне ће је распалити.
Плам ће, вјечно животворни, блистат Србу твоје зубље,
све ће сјајни и чудесни у вјекове биват дубље
Зна Душана родит Српка, зна дојити Обилиће,
ал хероје ка Пожарске, дивотнике и племиће,
гле, Српкиње сада рађу... Благородством Српство дише...
Бјежи, грдна клетво, с рода - завјет Срби испунише!

oberin martel

pre 3 godine

Posle su ti isti Francuzi pomogli Turcima da uguše srpski ustanak. Plan za napad na Srbiju izradili su francuski generali. Daleko vam lepa kuća...

Јабучило

pre 3 godine

Круна Карађорђевића је бронзана, направљена од заплењеног наполеоновског топа (конкретно топа Варшавског Војводства).

Drakon

pre 3 godine

Ništa mi nema gore, nego kad vidim ove autošoviniste i moderne evropejce koji se stide svoje prošlosti. A naša istorija je velika, ogromna..... Veoma teška, ali slavna. A mi.... potomci imamo li sa čim pred njih stati?

Милаш

pre 3 godine

Аууу колико исламизованих Срба брани турке у коментарима. Уствари нису то били турци него њихови прадедови што оставише кости на славном Мишару.

Her Flick

pre 3 godine

Mitovi..
(heheh, 13. avgust 2020 21:25)

heheh vidi ovih bez mitova, epova, korena, istorije, tradicije, bez bilo čega svog, autentičnog, pa makar i izmišljenog. prvi su na komentarima heheh neprocenjivo

munjic

pre 3 godine

Ako se bude pridao u javnosti veći značaj Mišarskom boju, očekujem da će komšije naći način da ustvrde na je u stvaru to njihova pobeda a je po neki Srbin učestvovao. I to najvise na turskoj strani.

Sirbistan

pre 3 godine

Kad god čitam ovakve članke ne znam šta da mislim. Sa jedne strane sam uvek ponosan na našu bogatu istoriju. Sa druge strane me uhvati tuga kad vidim kako smo nekad bili častan i viteški narod, a na šta smo spali sad. Nismo ni S od nekadašnje Srbije. Nažalost.

Milunka

pre 3 godine

Velicanstvena pobeda. Jos veci znacaj jer je postignuta iskljucivo sopstvenim snagama protiv brojnije i bolje opremljene vojske.

Saucesce onima koji je omalozavaju, zao nam je sto su se njihovi narodi rukovodili onim "pognutu glavu sablja ne sece"

poznavalac prilika

pre 3 godine

Pop Luka Lazarević i prota Mateja glavni igrači u pobedi protiv okupatora!

Crkva je zaista nekada imala jako pozitivnu i direktnu ulogu u odbrani naroda. Kako ovu dvojicu časnih, posvećenih i prosvećenih sveštenika uporediti sa ovima danas u Maseratijima, Audijima, "vladičanskim dvorima", debelim dosijeima koji sede u fijokama raznih sližbi, zbog kojih ne smeju reč protiv okupacije (spoljnje i unutrašnje) da kažu....

Макарије

pre 3 godine

Neko je jednom prilikom na slicnu temu napisao. Citiram:-Od 800 godina Srpske državnosti, 550 godina su bili Srbi bili pod Turcima!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vec napisano, 13. avgust 2020 21:52)

Да ми је само знати гдје си ти то учио историју.
Прво, Срби су имали двије династије, прије Немањића.
Друго, Смедерево је пало под Турке (и српска држава на територији данашње Србије угашена) 1459, док је Босна пала 1463 (Стефан Томашевић погубљен у Кључу) . Берлиндки конгрес је био 1878. Како нађе да имамо 800 година државности, док смо под Турцима наводно били 550 година?

Alex

pre 3 godine

Odmah nakon bitke Turci napadaju Deligrad. Karadjordje sa ljudima sa Misara ubrzanim marsom stizu do Deligrada gde sé vec ukopali srpski ustanici. Karadjordje sa ljudima ulazi u sance i preuzima komandu. Identicna bitka kao na Misaru, Turci razbijeni.

key and peele

pre 3 godine

djordje je bio cudo od ratnika. na urodjen nerv za to dodas iskustvo u dobrovoljcima na strani austrije, potom verovatno i sluzbu u par godina narodne vojske koje je obezbedio turski vezir iz beograda i eto ti coveka kog su se bojali i njegovi i protivnicki vojnici.

za ovu bitku ide velika zasluga i luki lazarevicu koji je narodni heroj u tom kraju. muz moje sestre od tetke je iz sela blizu poprista bitke. na zidu u odzakliji (za neupucene, u starim seoskim kucama to je velika prijemna soba u kojoj se primaju gosti, slavi slava i slicno) stoje dve slike. jedna je krsna slava a druga slika luke lazarevica.

Trovach

pre 3 godine

Nisam od onih koji YT smatraju za relevantan izvor podataka, ali tamo imate odlican kanal pod imenom srpske bitke gde su detaljno opisane sve bitke od srednjeg veka, pa do 2. sv. rata i stalno objavljuju nove epizode.

Darko

pre 3 godine

Sa strateskog znacaja vrlo pametno organizovana bitka(naravno mislim, sa nase srpske strane).I svakako neosporna hrabrost srpskih ustanika protiv mocne turske armije.
Slava im !!!

Beogradski

pre 3 godine

Karađorđe je podigao ustanak protiv Turaka nekoliko godina nakon Napoleonove invazije Egipat i Siriju, tj. nakon što je Otomanska imperija već bila oslabljena i osuđena na propast. Lako je bilo pobediti nekog ko je već bio pobeđen...
(Kermit, 13. avgust 2020 21:07)

Trenutak iskoriscen. Tako to rade pametni ljudi. I Turci su osvojili Srbiju nakon sto je carstvo puklo. Sto nisu dosli za Dusanovo vreme? Koliko autisovinista ovde, strasno.

psytrance

pre 3 godine

И не заноси се надом да више нема Црног Ђорђа. Пуна их је Србија. Све црњи до црњег!

Al ajd sad realno, proslost je jedno i ti ljudi su radili ono sto je njihov zakljucak bio da je najbolje. Na nama je da mi napravimo dobar zivot za nas. Istorija nam je uciteljica a ne okovi.

Crni Gruja

pre 3 godine

Crni Djordje je naceo trulo carstvo. Posle srpskih ustanaka otomanska imperija je krenula da se modernizuje. Dovodili su nemacke i francuske oficire i slali svoje pitomce po Evropi da uce skole. Medjutim, korupcija i dekadencija su vec bili duboko ukorenjeni pa je propast bila neminovna.

Zoran

pre 3 godine

"...Sedam sati udara,
Bejograd se jotvara.
Jotvara ga Karađorđe
ju njega da dođe.

Karađorđe na čelo,
a za njim sve vojvode,
a za njim sve vojvode,
stupaju Bejograde..."

Ako su ruze, procvetace...

pre 3 godine

okreni obrni,mi smo uvek bili roba za potkusurivanje.
francuzi trazili pomoc turka protiv rusije,za uzvrat dobili pomoc francuske da turska resi problem srbije...
pred drugi sve rat, mi potpisali da nemci mogu da prolaze preko nase teritorije, englezi platili puc kako bi se nemci bavili nama a ne njima...
u prvom svetskom ratu nemackoj je treblo razloga da krene u rati, pa su austrijancima zavrnuli ruku da nam posalju ultimatum...ne samo da posalju nego ga sami napisu.
san stefanskim mirom su rusi izlobirali da se bugarskoj na stetu srbije daju teritorije jer im je bugarska bila potrebna kao geografski blizi saveznik.
'99 ameri pomgli albance da bi im oni dali najvecu vojnu bazu u evropi za dz...
Dakle da sumiramo samo deo: Francuzi, Englezi, Rusi, Ameri...svima smo bili kusur za njihove igre moci. Nema tu neke velike razlike. I danas je isto, samo se ulogu menjaju zavisno od potreba...Jedino sto smo mi uvek bili naivni, a i danas smo.

Pera Kojot Stariji

pre 3 godine

@Drakon, 13. avgust 2020 22:21

Nije pitanje da li smo mi jednako veliki junaci kao što su bili naši preci. Oni su ginuli nadajući se da mi nećemo morati. Pitanje je šta smo mi uradili i šta radimo sa onim što su nam oni ostavili.

jesam.ba

pre 3 godine

Kako srbi nisu ni jednu bitku u Vojvodini dobili, a ni srpska zemlja bila dobili ste djaba ravnicu izgubili pustahiju. Izgleda da bolje da niste ratovali.

Jovan

pre 3 godine

Pokajte se poturice, vratite se veri predaka svojih, operite obraz da zasija ponovo! Nisu vam koreni turski, no srpski, Bog vam zdravlja i pameti dao! Slava velikom Karađorđu!

Cetinje

pre 3 godine

Srbi su pobjedili na Kosovu, a već 7g nakon pobjede na Kosovu (1396g)u bici kod Nikopolja pod vođstvom Stefana Lazarevića, rame uz rame sa Turcima su se zajedno borili protiv ujedinjenih krstaša Evrope. Čak su srpski vitezovi imali odlučujuću ulogu u pobjedi Turaka protiv hrišćana.Tako se u Srbiji branilo pravoslavlje i "Nebeska Srbija" 7g nakon Kosovske bitke.

leba i igara

pre 3 godine

ajte,molim vas...pa ko jos guta te istorijske bajke...?
ne mozete da se slozite sta je bilo prosle nedelje,a pricate o vekovima unazad...
sprdnja za dokone.

dr. Con artist

pre 3 godine

,,Dajte mi Tursku armiju i osvojicu svet"

-Napoleon Bonaparta-
(Sandzak, 13. avgust 2020 22:12)

da, bas su se pokazali...pogotovo protiv grka

Душан

pre 3 godine

Митови??? Људи, ако ико сумња у постојање мрежног рата који се води против наше нације, нека само погледа коментаре на порталима. Боже сачувај... ево, још мало па ћу почети да сумњам и у сопствено постојање, још само мало, ајде то мало јаче, ево још само мало... стани, ко сам ја??? КО САМ ЈА??? Ја не постојим, имам одређене осете али, да ли су они истинити???

Алф

pre 3 godine

Од Ђорђа се Стамбол тресе, крвожедни отац куге,
сабљом му се Турци куну – клетве у њих нема друге.

Srba

pre 3 godine

Prvi svetski rat nije tako davno bio pa se o nekim pobjedama Srba pise kao da su cudo napravili, iako se radilo o bitkama dje su imali veci broj vojnika i poznavali teren.
Zasto bih onda vjerovao u price o ovim bitkama mnogo prije? Meni vise smisla ima da je Srba tada bilo dovoljno za pobjedu, ako ne i vise od ovih drugih.

seljadin

pre 3 godine

Karadjordje je bio razočaran jer je Napoleon slao topove i posade u pomoć Turskoj a protiv Srbije.
Ne smete zaboraviti da je Otomansko Francuska alijansa (Franco-Turkish alliance) omogucila tokom 300 godina opstanak Turske na Balkanu, i 2 opsade Beča.

ceti

pre 3 godine

Kad god čitam ovakve članke ne znam šta da mislim. Sa jedne strane sam uvek ponosan na našu bogatu istoriju. Sa druge strane me uhvati tuga kad vidim kako smo nekad bili častan i viteški narod, a na šta smo spali sad. Nismo ni S od nekadašnje Srbije. Nažalost.
(Sirbistan, 13. avgust 2020 19:33)

Mnoge su drzave bile casne i viteske... pa se ne zive u proslosti nego napreduju u 21 vek dok se mi samo ponosimo stvarima od pre 600 godina.

Istinu i samo istinu

pre 3 godine

Da se Srbija izdigne i ekonomski ojača svi ovi koji danas pljuju po Srbiji i Srbima brzo bi se setili svojih pravih korena. Mnogo je veća Srbija nego što je danas. Jezik je naša najveća snaga.

tomash

pre 3 godine

I tog istog Karadjordja je ubio Milos Obrenovic, osnosno kum po njegovom naredbom, po kome je autoput dobio ime i koji se velica u zvezde dobivsi bistu u Pozegi. Uzas.

Millennium

pre 3 godine

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.
(Ivan, 13. avgust 2020 23:44) #

E druže moj zar misliš da može da bude drugačije? Pedeset godina su trovali narod komunističkom ideologijom, onda su došla deca komunizma preobučena u patriote i lagali sa svoj interes, uništili zemlju. Sad imaš situaciju da te razni zapadni prosvetitelji tuku po ušima čim malo podigneš glavu i pokažeš ponos što si Srbin. Narod sluđen.

dr. Con artist

pre 3 godine

Da zna narod: Prilikom gušenja ustanaka i buna u 18. veku u Srbiji, pa onda u 1. pa u 2. Srpskom ustanku uključujući podosta kaznenih ekspedicija, ogromnu većinu turske vojske činili su bosanski muslimani.
(Ratko, 13. avgust 2020 20:56)
Pa onda vec objasni kako su nastali bosanski muslimani..

jurij

pre 3 godine

Ja sam Crnogorac i ponosim se time, a tema je boj na Misaru, niti je vazno da li je Karadjordje u odnosu na kneza Milosa bio inferiorniji u diplomatiji......vazno je to da je danas 21i vijek i nazalost od hrabrosti i casti srbskog i crnogorskog junaka(lava) ne ostade nista....nismo kao nacija kadri da na nacin proslih vremena branino ono sto smo od predaka naslijedili....istorija nam se brise, a nove generacije gube pojam i osjecaj sto je u zivotu vazno, da se cuva zemlja koju nam na zakletvu ostavise neki bolji preci od nas....nazalost mnogo bolji....

Јабучило

pre 3 godine

Mnogo se Srba borilo na turskoj strani. Mehmed paša Sokolović i ostali. Nikopolje. A posle kuku lele.
(Iftar, 13. avgust 2020 20:13)

За време Мехмед-паше Соколовића који се изјашњавао као Србин, Турска доживљава процват.
Како се завршила Никопољска битка? Победом стране на којој су се борили Срби. А било је и куку и леле. Заставу оставио угарски краљ пред деспотом Стефаном, једва утекао. А сад размисли колико су се Мађари огрешили о Србију када је деспот неколико година после Косова решио да преокрене битку у турску корист.

placeni botovi

pre 3 godine

@vec napisano

Udji u Istorijski muzej Srbije, videces pecat kneza Srbije, Strojimira Vlastimirovica, star 1 200 godina.

On nije prvi srpski drzavnik, srpska drzavnost ne traje 800 godina, autosovinisticke komentare ne pisu gradjani, vec botovi koji su placeni da se rugaju Srbiji.

Tableu

pre 3 godine

“Није само оружани напад на једну земљу рат. Постоји гори напад од сваког оружја, а то је пропаганда којом се народ убеди да је добро бити роб, да све његово не ваља да је лош, глуп; да неко други треба да се стара о њему, његовој деци, породици, његовом богатству или богатству земље. Када постанете „срећни роб“ касно је, то је горе од сваке смрти”

„Многе владе су откриле да на друштвеним мрежама пропаганда даје боље резултате од цензуре”, казао је Мајк Абрановиц, председник Фридом хауса.(извор)“

Nova sreća

pre 3 godine

Postoji tendencija zamene istorije... ne znam da li je fenomen prisutan i drugde... tako od Hrvata čujemo da je Draža Mihailović hteo trećinu Hrvata da posrbi, trećinu da ubije i trećinu da protera, a od Albanaca da je Karađorđe bio Albanac, a ne Skenderbega Srbin... Istoričari, a i psiholozi i psihijatri trebaju da prouče ovaj fenomen...

Dejan

pre 3 godine

Citam i setim se ovih sto samo znaju grebati telefon i kukati sumskim glasom e, brate, nema wi-fi. Bruka, tuga, sramota. Odakle se poslo i dokle se doslo.

Dior

pre 3 godine

@V5 I? Ne kažem ja da je to bolje, ali tako je u celom svetu. Napoleon je u francuskoj isto zamenjen nekim poznatim ličnostima pa i jutuberima. Drugačije je vreme.

Right

pre 3 godine

Drzava je tolika kolika je, to ne znaci da treba da nas bude sramota velikih pobeda kojih je bilo u ratovima i bitkama kroz bogatu srpsku istoriju. Citam nesto ove komentare i zakljucujem da neke ljude bas pogadja kada se pomene nesto pozitivno iz srpske istorije. Zive tu, rade, disu isti vazduh... Cudo je Srbin, sam sebi najveci neprijatelj.
(Ivan, 13. avgust 2020 23:44)

Nista ti moj prijetelju nisi razumeo. A i ne zameram ti, ko prozivi pa i jedan jedini dan u zapadnoj 'demokratiji' taj vise hladne glave ne moze diskutovati. Ni jednom jedinom recju nisam omalovazio junacke pobebde nasih predaka. Moj komentar je bio 'posvecen' ne tako junackim delima naslednika nasih hrabrih predake. Ti njihovi naslednici ostavise i Srbiju i srpbske nejac u milost i nemilost belosvetskom olosu koji je ponizio ne samo nasu Srbiju nego i dela nasih velikih predaka. Ali to naslednicima nasih hrabrih predaka nije puno smetalo, iseljenicka viza za Ameriku, Kanadu ili Australiju brzo leci sve te dusevne "rane".