Utorak, 21.07.2020.

15:49

Anegdota iz života kralja Petra: "Ko plaća dug ako kralj umre? Laza!"

Izvor: Istorijski zabavnik

Anegdota iz života kralja Petra: "Ko plaæa dug ako kralj umre? Laza!" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

istine radi

pre 3 godine

Da, toliko je bilo lose u vreme monarhije da si za 1 din mogao da kupis 8 JAJA!
A sta si mogao da kupis za 1 din posle 45.?

(S)Tipsa

pre 3 godine

Da je tada postojao kreditni biro pitanje bi bilo da li br kralj dobio i koliko kredita.Ataj Laza umesto da mu dao iz državne kase i ode miran u pemziju on na kraju preuzeo obavezu vraćanja kredita kao žirant.

E Lazo Lazo....

miro split

pre 3 godine

Vi Srbi da niste imali Jugoslaviju ne bi imali za duvan i pivu. Evo ovi vaš kralj nema dinara u đepu da oženi čer, ministar financija štedi državnu tintu u olovci, Vojvoda Stepa vraća penziju i za otpremninu dobija staru kobilu, Vojvoda Mišić živi na seoskom imanju... A, Bože te sačuvaj ljudi koji se ne znaju snać, okrenit i štogod navuć u kuću sa strane.
Tek kad ste ušli u Jugoslaviju naučili ste od ostali bratski naroda ka šta su Hrvati, Slovenci, Crnogorci... kako triba sa državom upravljat.
Nisan ja tu da državu pomažem i da joj plaćan porez nego je država tu radi mene i da meni omogući da ništa ne radin i da dobro živin.
Mi smo vas Srbe spasili od sirotinje.
Da nije bilo nas vi bi ste se još žrtvovali radi države i obraza.
Odnija đava i poštenje.

Komša

pre 3 godine

Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.
(undercover, 25. jul 2020 22:33) 
Tačno.Ne da je bilo u vlasništvu države, nego čak je bilo imovine koja nije bila ni državna.
Evo ,grobno mesto mu je na zemlji Savčica.Svideo mu se plac i kuca još dok je bio ilegalac,kažu.
Savčice Nemci isterali iz kuce,uselili se u nju a prilikom povlačenja izneli kompletno pokućstvo - posle rata ih komunisti proglasili za saradnike i oteli imovinu.
Porediti po bilo kojem osnovu austrougarskog feldvebela i srpskog kralja je neumesno.
Potomak Karadjordja se sa srpskim seljakom sa Oplenca sudio za parče zemlje - izgubio je spor.

drax

pre 3 godine

Posle Aleksandra Obrenovica u ubijeno je jos 140 clanova porodice Obrenovic a Pera je bio zaverenik i verovatno pasivni ucesnik u toj prici..

Metropola

pre 3 godine

100 Srba - 100 politickih stavova i misljenja! A na izborima, uglavnom samo jedno i to po pravilu, veoma pogresno! Poznavanje istorije iz tv serija i mikijevih zabavnika nas ne sprecava da mrsimo m..a o istoj!

Bosančeros

pre 3 godine

A ukupan BDP 200 000 000. Tj. čovek ište 1000ti dio BDP-a. U današnjim parama 13 miliona $. Tj radi se o 200000 zlatnih dinara :). Lijepa topla priča 🤣🤣🤣

ja

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.
(miro split, 25. jul 2020 19:26)

I toliko imovine da je svakoj državi posebno bilo potrebno skoro deceniju da unište sve što je napravio. Sreća auto putevi ne mogu da se rasprodaju.

Dača

pre 3 godine

Biće je diga kredit u njemačkoj banci, pa su se NJemci pokušali naplatit 1914 i1941g?
(miro split, 25. jul 2020 19:08)

A sta su Hrvati 1941 g pokusali naplatiti,koji kredit, nemačku kamatu na kamatu?

Crvena burzoazija - nema nista a ima sve

pre 3 godine

neistina. Tito je krajem 60ih dobio platu sa kojom je placao odrzavanja onog dela rezidencije u kojoj je stanovao,kao i batlera i kuvara. inace Karadjordjevici su imali rudnik zlata a Aleksandar je bio najbogatiji covek na Balkanu. Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.
(undercover)

Ne lupetaj - Copavi nije imao potrebe da ima u svom vlasnistvu, jer je imao celu drzavu na dozivotnom raspolaganju kao privatnu despotiju. Sa druge strane, rudari su sa narodom Jugoslavije bili vlasnici rudnika i celokupne drzave, a ziveli u bedi, umiruci u 50. godini.

Ato

pre 3 godine

(undercover, 25. jul 2020 22:33)

Zasto neistina? Ja sam i napisao da je "mozda", forme radi, imao neku platu kao i svi drugi. Uostalom, zasto je ne bi imao? Sustina je da ne verujem da je ikada bio u prilici da kao obican gradjanin razmislja o svome novcu, svojim licnim finansijama. Zadovoljavanje njegovih zivotnih apetita, nije bilo ni u kakvoj korelaciji sa njegovom "platom". Imate par anegdota iz kojih se vidi da nikada uz sebe nije imao novac (najpoznatije je, npr, ona sa Ljubom Tadicem, ali ima ih vise).

palanka

pre 3 godine

Наслов и аутора.Кад прочитам и видим доказе имате 5000 евра,Јел може,"експерти"?А ја знам да ми 5000 остаје у џепу,јер НИКАКАВ доказ,сем
чаршијских прича које провлаче већ 117 година,НЕМАТЕ.И нема их нико.
(артиљерац, 25. jul 2020 19:30)

Matori, nemoj da se nerviras to nije dobro za zdravlje u tvojim godinama. Ni ja nikad nisam cuo za bilo kakav dokaz da su Karadordjevici imali bilo kakva saznanja o pripremi atentata na Obrenovice, a jos manje da su imali neko ucesce u tome. Da postoji takav dokaz pa i najposredniji moguci, verujem da bi ga komunisti ubacili u istorijske citanke za sve razrede da se ponavlja to.

S druge strane je cinjenica da je kralj Petar seo na krvav presto, i da je godinama bio diplomatski izolovan od strane svih monarhija u Evropi, sto na neki nacin baca ljagu na njegovu odluku da prihvati ponudu ubica i zaverenika koji su formalno penzionisani i sklonjeni ali sustinski su ostali jako vazan element u drzavi, ono sto se danas naziva "duboka drzava".

palanka

pre 3 godine

Voleo bih da mogu da idem kroz vreme i da se smestim kad god hoću i u koju godinu hoću, pa da onda porazgovaram sa čovekom sa pijace na ulici, lekarom, profesorom, seljakom iz recimo 1882, 1903, 1918, 1929, 1938, 1946, 1973, 1989 itd... i da ih sve pitam šta oni misle o svakom od svojih vladara i uopšte da čujem kako su zadovoljni stanjem u državi.

Ubeđen sam da bih dobio manje ili više sve slične odgovore.

Što bi rekao jedan moj drugar "svako vreme je isto, samo malo drugačije".
(Realista, 25. jul 2020 20:43)

E moj naivko, ti mislis xa bi ti rekli iskreno sta misle :) Ipak jedno si u pravu, dobio bi sigurno sve slicne odgovore.

Nek bude šta biti ne može.

pre 3 godine

Mi shvatanje cele naše istorije baziramo na izmišljenim anegdotama i mitologiji. Posle se čudimo što sm u raskorak sa celim svetom.

Komša

pre 3 godine

@Darko
Artiljerac je u pravu.
Vi ste delimično.
U pravu ste da je postojao plan za ubistvo drage ali to je bilo dok je Milan bio živ i na njegovu inicijativu.Razumno - Milan jeste bio nagao čovek,čovek i stikta ali je obično "pogadjao metu".Time bi spasao sina i dinastiju.
Artiljerac je u pravu ,jer za razliku od vas vodi računa o slozenosti takvog procesa kao sto je prevrat.
Valja praviti razliku izmedju slaganja svih relevantnih sila da dodke do smene dinastija,odluku o ubistvu monarha (Genčic) i odluke da se ubistvo izvrsi na monstruozan način (Masin).
Genčic je ključna figura ,čovek koji je imao isti uticaj kao Garašanin nekada i koji je shvatao da unutrasnja situacija u Srbiji zahteva smenu vladara.Imao je jake veze u Rusiji,Francuskoj,Austriji a preko lože i sa engleskim poslanstvom te je diplomatskim kanalima pridobio poverenje sila,koje inace nisu bile odusevljene nestsbilnim ponasanjem Aleksandrivim.
One su kasnije osudile prevrat ali iz razloga sto je Gencic hteo da izbegne dalje dinasticke borbe i u ime stabilnosti doneo odluku da Obrenovici nestanu kao opcija.
Mašin je patoloski mrzeo Dragu.Preoteo mu ju je brat rodjeni,izvrsio samoubistvo zbog nje a na kraju je jos otisla ni manje ni vise nego za kralja.
Sve vreme je podbunjivao vojsku,sirio traceve ,agitovao protiv nje i na kraju dosao u poziciju da je ubije - bolestina.
Najbitnije je praviti razliku izmedju tri plana.
Petar je svakako bio u igri za presto i za to mu nije bilo potrebno ubistvo kralja.

Darko

pre 3 godine

Učešće u zaveri P.Karadjordjevica bilo je mnogo značajnije nego sto se pretpostavljalo.I te kako je znao za plan a o tome sa kakvom svireposcu su se svetili ostalim pripadnicima iz dinastije Obrenovica(posle majskog prevrata) , ne treba ni govoriti.

undercover

pre 3 godine

(Ato, 25. jul 2020 21:04)

neistina. Tito je krajem 60ih dobio platu sa kojom je placao odrzavanja onog dela rezidencije u kojoj je stanovao,kao i batlera i kuvara. inace Karadjordjevici su imali rudnik zlata a Aleksandar je bio najbogatiji covek na Balkanu. Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.

my way

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.
(miro split, 25. jul 2020 19:26)

Još je Miro nenormalniji ministar finansija. Dođe vladar i hoće da se zaduži kod tebe, a ti mu kažeš "znaš visočanstvo, prethodnika su ti skratili za glavu, a mogu te naterati da sam zbrišeš go i bos, mnogo si mi kreditno rizičan".

Guns N Roses

pre 3 godine

@Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma da, jedan Goli otok manje vise, o streljanju u Beogradu da ni ne pricamo...
(iznogud, 25. jul 2020 21:43)

zanimljivo Tita mrze i Hrvatski i Srpski nacionalisti sa pricama kako je streljao po Srbiji i Hrvatskoj.to mi samo govori da je bio veliki covek i jedini pravi drzavnik.

djura

pre 3 godine

A koja mu je bila alternativa u tom trenutku? Helikopter?
(Ma daj, 25. jul 2020 21:25)
Nije ostavio svoju vojsku to sam htio da kazem,a vjerovatno je mogao da ode prije njih kao što je uobičajena praksa u takvim situacijama .

S

pre 3 godine

Тај Забавник, некада омиљени лист, је потпуно пропао.
Последњих година систематски објављују будалаштине.

Lala

pre 3 godine

"Čovjek koji se na taljigama volovskim povukao sa svojom vojskom .Pogledajte samo sliku to je vladar i veliki mud.nja.
(djura, 25. jul 2020 19:43)"

Mislite, pobegao na taljigama?
Koje je to povlačenje, kada odete u drugu državu?
A to što su u Srbiji ostali starci, žene i deca da ih Austrijanci pljačkaju, ubijaju i siluju - nikom ništa?

Ato

pre 3 godine

@ (Vukadin, 25. jul 2020 17:33)

Promakla vam je, izgleda, sustina.
Tito nije znao kolika mu je "plata", ako ju je uopste (makar, forme radi) i imao u tamo nekom birokratskom racunovodstvu "saveznih organa". Kralj Petar je imao platu, i, kao sto se iz ove price vidi, dovijao se kao je znao i umeo, da sa njome posvrsava svoje zamisli. Dakle, ponasao se kao svaki gradjanin (istina, sa nesto "masnijom" platom) dok se Tito ponasao kao bog. Mislite li da bi Tito u bilo kojoj varijanti i pomislio da trazi kredit, nalazi zirante? Da je uopste bilo moguce da mu u SFRJ ministar finansija ne odobri bilo kakav zahtev?

John

pre 3 godine

(cobo, 25. jul 2020 19:38)

To uopšte nije naša specijalnost:
Henri VIII - pobio žene
Elizabeta I - ubila Meri Stjuart
Ivan Grozni - pobio sve redom
Katarina Velika - sredila muža (Petra III)
Petar Veliki - ubio sina
Šta su turski sultani radili svojima to je posebna priča...

Preciznosti radi, nije sigurno da li je Karađorđe ubio oca ili očuha. A obesio je i rođenog brata, kad smo kod toga.
Nego, treba li sad da počnemo koliko je Tito pobio?

Darko

pre 3 godine

Druze artiljerac bice potrebno da se malo prosetas do Beckog drzavnog arhiva i potrazis dokument vezan za majski prevrat.U njemu pise da je prvo trebalo likvidirati kraljicu Dragu, medjutim u poslednjem trenutku je odluceno da se likvidira i kralj Aleksandar, sto je ucinjeno na zahtev predstavnika" cika Pere".Vrlo ozbiljan istorijski trenutak da bi jedan od glavnih aktera bio pomalo "neobavesten".

артиљерац

pre 3 godine

Ако модератор одобри.Мајски преврат 1903 су извели српски официри на челу са
Драгутином Димитријавићем Аписом.Али прави организатори су били Никола Хаџи Тома и Ђорђе Генчић.Обојица масони.Никола Хаџи Тома је и ишао у Швајцарску по
Петра Карађорђевића који НИЈЕ ИМАО ПОЈМА о завери,а ен да је учествовао у њој.
Хаџи Тома је и исплатио дугове Петра Карађорђевића,да би могао да напусти
Швајцарску.А о улози Генчића и Хаџи Томе читајте књигу СВЕДОКА тих догађаја
Живана Живановића,научника али и политичара,и ШУРАКА Аписа.Он је Аписа,који је
становао код њега,одговарао од учешћа у завери:Превеслаће те Генчић и Хаџи Тома.Тако је и било.Они су умрли природном смрћу,богати,а Апис је стрељан
по пресуди Војног Суда на солунском процесу.Децо,историја је ОЗБИЉНА ствар,
нарочито национална.Читајте озбиљне књиге не Википедију и тзв.публицисте.
ја сам у својих 63 године,о 1.светском рату прочлитао бар 70-ак,што наших
што страних књига.И уопште не сматрам да све знам.А неки од вас СМАТРАЈУ.

Doktor direktor

pre 3 godine

Dovoljno je samo reći da su ratni invalidi morali da traže dozvolu za prosjačenje koliko ih je bilo posle prvog svetskog rata, dok je kralj konfiskovao dvorce po novoosvojenim teritorijama... pa mu još zafalilo novca..

Realista

pre 3 godine

P.S. Vidim da ima dosta prepiski o kralju Petru, njegovom dolasku na vlast i periodu posle.

Zaista od sveg srca preporučujem dve knjige koje na najopširniji mogući način daju uvid u politička dešavanja i stanje u državi i društvu u periodu od Majskog prevrata pa do Solunskog procesa 1917.

To su "Crna ruka" od Vase Kazimirovića i "Pukovnik Apis" od Milana Ž. Živanovića.

Knjige su toliko opširne a u isto vreme toliko interesantne da je to neverovatno. Zaista sve preporuke.

ferdinand

pre 3 godine

Milos@
Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma, jašta, Tito ničiju glavu nije poslao za Stambol ali se ne zna ni gde su sve zakopane.

Ma daj

pre 3 godine

Čovjek koji se na taljigama volovskim povukao sa svojom vojskom .Pogledajte samo sliku to je vladar i veliki mud.nja.
(djura, 25. jul 2020 19:43)
A koja mu je bila alternativa u tom trenutku? Helikopter?

Komša

pre 3 godine

Pa ipak mu je bio žirant, tj. platio bi da kralj Petar za života nije vratio...
 (Gradjanin, 25. jul 2020 17:39) 

Da,ali bi platio kao Laza a ne kao Guverner.
Specifičan lik.Dva penkala je nosio ,jedno privatno i jedno državno - da ne troši državno mastilo za privatne prepiske.
Uvek ima neki Laza i neki Rada ili neki Peskari (nadimak porodice Koce Popovica).

Kako vreme odmiče ovih drugih je sve vise a Laza je sve manje.

iznogud

pre 3 godine

@Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma da, jedan Goli otok manje vise, o streljanju u Beogradu da ni ne pricamo...

Jovan

pre 3 godine

Fascinantno je kako smo postali zatrovani kao narod da nista istinski primerno, plemenito, cestito iz nase proslosti ne mozemo da uzmemo bez odvratnog sarkazma, ironije i neverice. Uz to najcesce ide i nepoznavanje istorije, pa se vrli komentatori iscudjavaju na ovakvim napisima, zapanjeni su kada cuju izraz "Milos Veliki" i sl. Ovo je dobro poznata prica. (Isto tako je dobro poznato da kralj Petar nije imao nista sa Majskim prevratom.) Laza Pacu je bio veliki covek i jedna (mala) ulica u centru Bgd zasluzeno nosi njegovo ime.

Kako sa ovim covekom, povezujete imovinu njegovog sina Aleksandra?

frosty

pre 3 godine

@marko
Mesas njega i sina mu Aleksandra. Aleksandar je to zeleo. Posle Prvog svetskog rata kralj Petar je bio samo kralj nominalno. Jos od ranije je sve konce vukao Aleksandar tako da ako zelis nekog da krivis, krivi Aleksandra.

marko

pre 3 godine

e moji Srbi.... dokle vise kroz istoriju da se dizu koje kakvi.... da nije bilo njega i njegove zelje da bude kralj Srba i Hrvata,danas bi imali veliku Srbiju etnicki cistu i ne bi imali ratove koji su se vodili

Јабучило

pre 3 godine

Pa ipak mu je bio žirant, tj. platio bi da kralj Petar za života nije vratio...
(Gradjanin, 25. jul 2020 17:39)

Да. Али као пријатељ, не као министар финансија. А краљ је узео кредит од банке, не од државе.

Ato

pre 3 godine

@ (Darko, 25. jul 2020 18:29)

Ne znam da li ovo pisete iz zlobe ili neznanja ili i jednog i drugog. Ton je svakako ruzan i ostrascen. Koliko mi je poznato, nesporna je istorijska cinjenica da "cika Pera" nije imao nista sa ubistvom "cika Ace". Isto tako se zna da ni medju sami zaverenicima nije postojala saglasnost ko treba da dodje na presto (posle ovog gnusnog cina kraljoubistva). Svasta se tu predlagalo.

Realista

pre 3 godine

Voleo bih da mogu da idem kroz vreme i da se smestim kad god hoću i u koju godinu hoću, pa da onda porazgovaram sa čovekom sa pijace na ulici, lekarom, profesorom, seljakom iz recimo 1882, 1903, 1918, 1929, 1938, 1946, 1973, 1989 itd... i da ih sve pitam šta oni misle o svakom od svojih vladara i uopšte da čujem kako su zadovoljni stanjem u državi.

Ubeđen sam da bih dobio manje ili više sve slične odgovore.

Što bi rekao jedan moj drugar "svako vreme je isto, samo malo drugačije".

Лаза

pre 3 godine

On je samo to koristio za života.
(Vukadin, 25. jul 2020 17:33)

Ма да, мукица, није поседовао, само је користио ... па по тој логици нико ништа на овом свету заправо ни не поседује. Сви само користимо за живота, јер још нико ништа са собом у гроб није успео да понесе ... Е сад, то што неко за живота "користи" фићу, а неко други ламборгиније и ролс ројсеве, то је већ друго питање.

cobo

pre 3 godine

Milos@
Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)

артиљерац

pre 3 godine

@ Darko & Milos Ако неко од вас двојице,или један од вас изнесе ЈЕДАН ЈЕДИНИ
валидни доказ да је Петар Карађорђавић на било који начин умешан у Мајски
преврат(и убиство краља Александра Обрановића)ја ћу му дати 5000 ЕВРА(ПЕТ
ХИЉАДА ЕВРА).Под валидан доказ подразумевам РЕЛЕВАНТНЕ књиге озбиљних историчара.Не новинске фељтоне,не "реко ми један чоек",не "то је познато,то се зна итд",не "чуо сам од деде"(а деда ти рођен 1946).Релевантне књиге озбиљних
историчара.Наслов и аутора.Кад прочитам и видим доказе имате 5000 евра,Јел може,"експерти"?А ја знам да ми 5000 остаје у џепу,јер НИКАКАВ доказ,сем
чаршијских прича које провлаче већ 117 година,НЕМАТЕ.И нема их нико.

John

pre 3 godine

(Darko, 25. jul 2020 18:29)

Angažovan? A kako?
Platio? A od čega? Organizovao i pripremao? A kako čak iz Švajcarske?
To što je, najverovatnije, znao za zaveru ne znači ama baš ništa. A kako je "znao"? Tako što su ga pitali da li je zainteresovan, u slučaju da presto Srbije bude upražnjen. Nije bio blesav pa da ne zaključi šta to podrazumeva, pošto je tad kralj imao jedva 25 godina, ali eto kako i koliko je znao...


(Milos, 25. jul 2020 18:25)

Jeste, a unuk mu pobegao i odneo slino zlato...

Malo je jedna knjiga Dejana Ristića, treba poseban institut da se osnuje koji bi se bavio raskrinkavanjem mitova i propagandnih gluposti.
Al' pošto je poznato koliko i kako prosečan Srbin reaguje na logiku i činjenice - piši propalo...

palanka

pre 3 godine

Za "procvat gradjanskih prava i sloboda" su zasluzni Crnorukci koji su doveli kralja Petra da im bude marioneta a oni da vladaju Srbijom pod plastom parlamentarizma i demokratije. Jedan komentor je vec istako da je sin kralja Petra, kralj Aleksandar bio jedan od najbogatijih ljudi u Evropi, a o Nikoli Pasicu ne treba ni trositi reci.

logika

pre 3 godine

Monarhija je brend koji donosi novac državi. Bolje da plaćamo Kralja i da ga jednom obogatimo, nego da svake 4 godine bogatimo novog Predsednika.

key and peele

pre 3 godine

srbi ovog vole do imbecilnosti, kako bi rekao radovan treci.

petar se slihtao becu, pisao kako ce im biti veran sluga ako mu daju pare na zajam jer je spiskao stek sto mu je tata ostavio, svojim pustolovinama i gresima. i to sve pre 1903.

ucestvovao je u pripremi zivotinjakog ubistva zasnjih obrenovica (na stranu sto su obrenovici bili bahati tirani i lopovi), al je zato posle sve vreme kao cvecka cutao pred apisom, plaseci se sa sebe. taj kukavicluk i nemoc je u zadnjih trideset godina romanticarski zamenjena uverenjem o njegovom demokratizmu i tolerisanju parlamentarizma.

covek je imao neke probleme u glavi jer je pred domacim funkcionerima a i pred stranim poslanicima umeo iz cista mira da prica nebuloze. kao da te neko nrp obavesti kako je budzetski deficit tri posto a ti na to kazes prebranac. neretko je, pisu, drzao novine naopako, da li je imao disleksiju, ko ce ga znati?

Komša

pre 3 godine

Petar I je bio najnormalniji od svih vladara koji su ikada vladali Srbijom.
Može se reći i jedini normalan. Zato ovo i deluje neverovatno.
(John, 25. jul 2020 17:40) 
Naravno.
Ove patriJote što pričaju negativno o njemu i ne shvataju da su se upecali na austrofilsko-sovjetofilski narativ,koji je temeljno natapao srpske mozgove jos od 1919.
Gubitničke,antiversajske sile su vodile revizionističku politiku i podsticale stvaranje tih narativa koni su bili usmereni protiv Karadjordjevica.

Ako biste popricali malo sa takvima ubrzo biste primetili da je Apis heroj i patriota a Karadjordjevici izdajnici,lopovi i monstrumi koji su ubili kralja Aleksandra i Dragu Masin.
Nema veze sto je Apis u tome učestvovao - time sto ga je Karadjordjevic osudio i streljao je aboliran,jer meta je Versaj,stpska kruna i Kraljevina jugoslavija kao versajska tvorevina...
Ako krenete dalje u raspravu "naučite" da je Milan bio lis kralj a Alelsandar Obrenovic dobar ,da je Staljin bio kul tip itd.
Ili ,ako je austrofilska linina zastupljenija onda cete slusati o tome sa su nas bespotrebno gurnuli u rat ,da su Srbi otimali Kosovo i slične stvari iz repertoara K&K fanova.
Vrhunski patriJotizam ispade pljuvanje po Karadjordju,Milosu,Aleksandru,Mihajlu,Milanu (Aleksandar Obrenovic izuzet samo jer je upotrebljivije slaviti ga) Petru i Aleksandru ali senka ne sme da padne na druga Staljina.
Da se ne lazemo - odatle te priče.
Ljudi ih prenose svesno ili nesvesno.

miro split

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.

Posmatrac

pre 3 godine

E moj kralju . Posle tebe niko kredit nije dizao . Ni tvoj sin , ni Tito ( koji se doduse nije licno obogatio ) , ni ovi nasi lokalni Titići posle 90-ih. Samo su uzimali sve sto su mogli . Zajednicko im.je svima da niko za otimanje nije odgovarao . A odgovarao nam nije niko. I tako je i danas. Najvise volimo mrtve vladare. Onda im priznamo da su bili dobri i uradili nesto smisleno. Dok su zivi , samo pljuvka.

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Pa ovo je nepojmljivo za danasnje politicare,vlade,pa i dobar deo naseg naroda - naravno pod uslovom da je ova prica istinita.

Darko

pre 3 godine

Kada cujem kako je narod ovoga kralja zvao "cika Pera" ne znam da li da se smejem il placem.Cisto da se podsetimo-"cika Pera" je bio vrlo angazovan oko ubistva "cika Ace" i kao puki siromasak dolazi na vlast(pogledajte karikature iz toga vremena na koji nacin prikazuju ovu osobu).
A njegovi nalednici su nastavili da zive u vrlo skromnim uslovima.
Ne bi bilo lose da se malo opametimo.

Milos

pre 3 godine

On nije imao 200 000 dinara, dizao jadnicak kredite, a sin mu imao rudnike po Cehoslovackoj i bio treci najbogatiji Evropljanin. I sve to stekao od plate?
Isto kao sto je dobri cika Pera dosao na vlast masakrom nad legitimnim kraljem i 200 clanova dinastije Obrenovic, tako je bio i posten.
Istina je da nije hteo da trosi svoje pare, nego muzao drzavu.
Prvo sto je uradio po stvaranju KSHS bilo je otimanje i prisvajanje na stotine placeva i vila sirom drzave.

učio mnogo, izlazio malo

pre 3 godine

I jedan i drugi su bili sveci u odnosu na mnoge pre i posle njih! Kralja Petra je fantastično opisao njegov najstariji sin, princ Đorđe u svojoj čuvenoj knjizi, Istina o mom životu.

z’brda

pre 3 godine

Laza mu je poručio da ode u založnu zadrugu, alas kreditnu uniju koje inače više ne postoje u Srbiji, verovatno jer bankarski lobi njih ne podnosi!

cia

pre 3 godine

Ako bi ovo bilo istinito mi Srbi bi samo dokazali da mi vec vekovima nazadujemo umesto da napredujemo.Ubacili smo u rikverc i zaglavili menjac.

John

pre 3 godine

Ovo zvuči neverovatno imajući u vidu srpske vladare kroz istoriju!
(Dusan, 25. jul 2020 17:06)

Petar I je bio najnormalniji od svih vladara koji su ikada vladali Srbijom.
Može se reći i jedini normalan. Zato ovo i deluje neverovatno.

Сораб

pre 3 godine

Сви који су студирали банкарство знају ову причу. Велики краљ и велики гувернер. Такву државу је народ волео, а не ово политичко сметлиште...

Vukadin

pre 3 godine

"Malo je ipak poznato da je ovaj kralj živeo samo od plate koju je za svoj "rad” dobijao od Vlade."

Svi kraljevi žive samo od plate jer im država sve obezbeđuje. Tito nije bio kralj, ali je i on živeo samo od plate. Rezidencija u Užičkoj, rezidencija na Brionima, "Plavi voz", to je sve bilo u vlasništvu države. On je samo to koristio za života.

John

pre 3 godine

Ovo zvuči neverovatno imajući u vidu srpske vladare kroz istoriju!
(Dusan, 25. jul 2020 17:06)

Petar I je bio najnormalniji od svih vladara koji su ikada vladali Srbijom.
Može se reći i jedini normalan. Zato ovo i deluje neverovatno.

артиљерац

pre 3 godine

Ако модератор одобри.Мајски преврат 1903 су извели српски официри на челу са
Драгутином Димитријавићем Аписом.Али прави организатори су били Никола Хаџи Тома и Ђорђе Генчић.Обојица масони.Никола Хаџи Тома је и ишао у Швајцарску по
Петра Карађорђевића који НИЈЕ ИМАО ПОЈМА о завери,а ен да је учествовао у њој.
Хаџи Тома је и исплатио дугове Петра Карађорђевића,да би могао да напусти
Швајцарску.А о улози Генчића и Хаџи Томе читајте књигу СВЕДОКА тих догађаја
Живана Живановића,научника али и политичара,и ШУРАКА Аписа.Он је Аписа,који је
становао код њега,одговарао од учешћа у завери:Превеслаће те Генчић и Хаџи Тома.Тако је и било.Они су умрли природном смрћу,богати,а Апис је стрељан
по пресуди Војног Суда на солунском процесу.Децо,историја је ОЗБИЉНА ствар,
нарочито национална.Читајте озбиљне књиге не Википедију и тзв.публицисте.
ја сам у својих 63 године,о 1.светском рату прочлитао бар 70-ак,што наших
што страних књига.И уопште не сматрам да све знам.А неки од вас СМАТРАЈУ.

Vukadin

pre 3 godine

"Malo je ipak poznato da je ovaj kralj živeo samo od plate koju je za svoj "rad” dobijao od Vlade."

Svi kraljevi žive samo od plate jer im država sve obezbeđuje. Tito nije bio kralj, ali je i on živeo samo od plate. Rezidencija u Užičkoj, rezidencija na Brionima, "Plavi voz", to je sve bilo u vlasništvu države. On je samo to koristio za života.

Milos

pre 3 godine

On nije imao 200 000 dinara, dizao jadnicak kredite, a sin mu imao rudnike po Cehoslovackoj i bio treci najbogatiji Evropljanin. I sve to stekao od plate?
Isto kao sto je dobri cika Pera dosao na vlast masakrom nad legitimnim kraljem i 200 clanova dinastije Obrenovic, tako je bio i posten.
Istina je da nije hteo da trosi svoje pare, nego muzao drzavu.
Prvo sto je uradio po stvaranju KSHS bilo je otimanje i prisvajanje na stotine placeva i vila sirom drzave.

Realista

pre 3 godine

Voleo bih da mogu da idem kroz vreme i da se smestim kad god hoću i u koju godinu hoću, pa da onda porazgovaram sa čovekom sa pijace na ulici, lekarom, profesorom, seljakom iz recimo 1882, 1903, 1918, 1929, 1938, 1946, 1973, 1989 itd... i da ih sve pitam šta oni misle o svakom od svojih vladara i uopšte da čujem kako su zadovoljni stanjem u državi.

Ubeđen sam da bih dobio manje ili više sve slične odgovore.

Što bi rekao jedan moj drugar "svako vreme je isto, samo malo drugačije".

Komša

pre 3 godine

Pa ipak mu je bio žirant, tj. platio bi da kralj Petar za života nije vratio...
 (Gradjanin, 25. jul 2020 17:39) 

Da,ali bi platio kao Laza a ne kao Guverner.
Specifičan lik.Dva penkala je nosio ,jedno privatno i jedno državno - da ne troši državno mastilo za privatne prepiske.
Uvek ima neki Laza i neki Rada ili neki Peskari (nadimak porodice Koce Popovica).

Kako vreme odmiče ovih drugih je sve vise a Laza je sve manje.

Darko

pre 3 godine

Kada cujem kako je narod ovoga kralja zvao "cika Pera" ne znam da li da se smejem il placem.Cisto da se podsetimo-"cika Pera" je bio vrlo angazovan oko ubistva "cika Ace" i kao puki siromasak dolazi na vlast(pogledajte karikature iz toga vremena na koji nacin prikazuju ovu osobu).
A njegovi nalednici su nastavili da zive u vrlo skromnim uslovima.
Ne bi bilo lose da se malo opametimo.

Posmatrac

pre 3 godine

E moj kralju . Posle tebe niko kredit nije dizao . Ni tvoj sin , ni Tito ( koji se doduse nije licno obogatio ) , ni ovi nasi lokalni Titići posle 90-ih. Samo su uzimali sve sto su mogli . Zajednicko im.je svima da niko za otimanje nije odgovarao . A odgovarao nam nije niko. I tako je i danas. Najvise volimo mrtve vladare. Onda im priznamo da su bili dobri i uradili nesto smisleno. Dok su zivi , samo pljuvka.

iznogud

pre 3 godine

@Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma da, jedan Goli otok manje vise, o streljanju u Beogradu da ni ne pricamo...

z’brda

pre 3 godine

Laza mu je poručio da ode u založnu zadrugu, alas kreditnu uniju koje inače više ne postoje u Srbiji, verovatno jer bankarski lobi njih ne podnosi!

logika

pre 3 godine

Monarhija je brend koji donosi novac državi. Bolje da plaćamo Kralja i da ga jednom obogatimo, nego da svake 4 godine bogatimo novog Predsednika.

John

pre 3 godine

(cobo, 25. jul 2020 19:38)

To uopšte nije naša specijalnost:
Henri VIII - pobio žene
Elizabeta I - ubila Meri Stjuart
Ivan Grozni - pobio sve redom
Katarina Velika - sredila muža (Petra III)
Petar Veliki - ubio sina
Šta su turski sultani radili svojima to je posebna priča...

Preciznosti radi, nije sigurno da li je Karađorđe ubio oca ili očuha. A obesio je i rođenog brata, kad smo kod toga.
Nego, treba li sad da počnemo koliko je Tito pobio?

Сораб

pre 3 godine

Сви који су студирали банкарство знају ову причу. Велики краљ и велики гувернер. Такву државу је народ волео, а не ово политичко сметлиште...

артиљерац

pre 3 godine

@ Darko & Milos Ако неко од вас двојице,или један од вас изнесе ЈЕДАН ЈЕДИНИ
валидни доказ да је Петар Карађорђавић на било који начин умешан у Мајски
преврат(и убиство краља Александра Обрановића)ја ћу му дати 5000 ЕВРА(ПЕТ
ХИЉАДА ЕВРА).Под валидан доказ подразумевам РЕЛЕВАНТНЕ књиге озбиљних историчара.Не новинске фељтоне,не "реко ми један чоек",не "то је познато,то се зна итд",не "чуо сам од деде"(а деда ти рођен 1946).Релевантне књиге озбиљних
историчара.Наслов и аутора.Кад прочитам и видим доказе имате 5000 евра,Јел може,"експерти"?А ја знам да ми 5000 остаје у џепу,јер НИКАКАВ доказ,сем
чаршијских прича које провлаче већ 117 година,НЕМАТЕ.И нема их нико.

ferdinand

pre 3 godine

Milos@
Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma, jašta, Tito ničiju glavu nije poslao za Stambol ali se ne zna ni gde su sve zakopane.

Ato

pre 3 godine

@ (Vukadin, 25. jul 2020 17:33)

Promakla vam je, izgleda, sustina.
Tito nije znao kolika mu je "plata", ako ju je uopste (makar, forme radi) i imao u tamo nekom birokratskom racunovodstvu "saveznih organa". Kralj Petar je imao platu, i, kao sto se iz ove price vidi, dovijao se kao je znao i umeo, da sa njome posvrsava svoje zamisli. Dakle, ponasao se kao svaki gradjanin (istina, sa nesto "masnijom" platom) dok se Tito ponasao kao bog. Mislite li da bi Tito u bilo kojoj varijanti i pomislio da trazi kredit, nalazi zirante? Da je uopste bilo moguce da mu u SFRJ ministar finansija ne odobri bilo kakav zahtev?

undercover

pre 3 godine

(Ato, 25. jul 2020 21:04)

neistina. Tito je krajem 60ih dobio platu sa kojom je placao odrzavanja onog dela rezidencije u kojoj je stanovao,kao i batlera i kuvara. inace Karadjordjevici su imali rudnik zlata a Aleksandar je bio najbogatiji covek na Balkanu. Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.

Јабучило

pre 3 godine

Pa ipak mu je bio žirant, tj. platio bi da kralj Petar za života nije vratio...
(Gradjanin, 25. jul 2020 17:39)

Да. Али као пријатељ, не као министар финансија. А краљ је узео кредит од банке, не од државе.

Nek bude šta biti ne može.

pre 3 godine

Mi shvatanje cele naše istorije baziramo na izmišljenim anegdotama i mitologiji. Posle se čudimo što sm u raskorak sa celim svetom.

miro split

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.

djura

pre 3 godine

A koja mu je bila alternativa u tom trenutku? Helikopter?
(Ma daj, 25. jul 2020 21:25)
Nije ostavio svoju vojsku to sam htio da kazem,a vjerovatno je mogao da ode prije njih kao što je uobičajena praksa u takvim situacijama .

Guns N Roses

pre 3 godine

@Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma da, jedan Goli otok manje vise, o streljanju u Beogradu da ni ne pricamo...
(iznogud, 25. jul 2020 21:43)

zanimljivo Tita mrze i Hrvatski i Srpski nacionalisti sa pricama kako je streljao po Srbiji i Hrvatskoj.to mi samo govori da je bio veliki covek i jedini pravi drzavnik.

Realista

pre 3 godine

P.S. Vidim da ima dosta prepiski o kralju Petru, njegovom dolasku na vlast i periodu posle.

Zaista od sveg srca preporučujem dve knjige koje na najopširniji mogući način daju uvid u politička dešavanja i stanje u državi i društvu u periodu od Majskog prevrata pa do Solunskog procesa 1917.

To su "Crna ruka" od Vase Kazimirovića i "Pukovnik Apis" od Milana Ž. Živanovića.

Knjige su toliko opširne a u isto vreme toliko interesantne da je to neverovatno. Zaista sve preporuke.

my way

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.
(miro split, 25. jul 2020 19:26)

Još je Miro nenormalniji ministar finansija. Dođe vladar i hoće da se zaduži kod tebe, a ti mu kažeš "znaš visočanstvo, prethodnika su ti skratili za glavu, a mogu te naterati da sam zbrišeš go i bos, mnogo si mi kreditno rizičan".

palanka

pre 3 godine

Za "procvat gradjanskih prava i sloboda" su zasluzni Crnorukci koji su doveli kralja Petra da im bude marioneta a oni da vladaju Srbijom pod plastom parlamentarizma i demokratije. Jedan komentor je vec istako da je sin kralja Petra, kralj Aleksandar bio jedan od najbogatijih ljudi u Evropi, a o Nikoli Pasicu ne treba ni trositi reci.

frosty

pre 3 godine

@marko
Mesas njega i sina mu Aleksandra. Aleksandar je to zeleo. Posle Prvog svetskog rata kralj Petar je bio samo kralj nominalno. Jos od ranije je sve konce vukao Aleksandar tako da ako zelis nekog da krivis, krivi Aleksandra.

Лаза

pre 3 godine

On je samo to koristio za života.
(Vukadin, 25. jul 2020 17:33)

Ма да, мукица, није поседовао, само је користио ... па по тој логици нико ништа на овом свету заправо ни не поседује. Сви само користимо за живота, јер још нико ништа са собом у гроб није успео да понесе ... Е сад, то што неко за живота "користи" фићу, а неко други ламборгиније и ролс ројсеве, то је већ друго питање.

John

pre 3 godine

(Darko, 25. jul 2020 18:29)

Angažovan? A kako?
Platio? A od čega? Organizovao i pripremao? A kako čak iz Švajcarske?
To što je, najverovatnije, znao za zaveru ne znači ama baš ništa. A kako je "znao"? Tako što su ga pitali da li je zainteresovan, u slučaju da presto Srbije bude upražnjen. Nije bio blesav pa da ne zaključi šta to podrazumeva, pošto je tad kralj imao jedva 25 godina, ali eto kako i koliko je znao...


(Milos, 25. jul 2020 18:25)

Jeste, a unuk mu pobegao i odneo slino zlato...

Malo je jedna knjiga Dejana Ristića, treba poseban institut da se osnuje koji bi se bavio raskrinkavanjem mitova i propagandnih gluposti.
Al' pošto je poznato koliko i kako prosečan Srbin reaguje na logiku i činjenice - piši propalo...

Jovan

pre 3 godine

Fascinantno je kako smo postali zatrovani kao narod da nista istinski primerno, plemenito, cestito iz nase proslosti ne mozemo da uzmemo bez odvratnog sarkazma, ironije i neverice. Uz to najcesce ide i nepoznavanje istorije, pa se vrli komentatori iscudjavaju na ovakvim napisima, zapanjeni su kada cuju izraz "Milos Veliki" i sl. Ovo je dobro poznata prica. (Isto tako je dobro poznato da kralj Petar nije imao nista sa Majskim prevratom.) Laza Pacu je bio veliki covek i jedna (mala) ulica u centru Bgd zasluzeno nosi njegovo ime.

Kako sa ovim covekom, povezujete imovinu njegovog sina Aleksandra?

Ma daj

pre 3 godine

Čovjek koji se na taljigama volovskim povukao sa svojom vojskom .Pogledajte samo sliku to je vladar i veliki mud.nja.
(djura, 25. jul 2020 19:43)
A koja mu je bila alternativa u tom trenutku? Helikopter?

Doktor direktor

pre 3 godine

Dovoljno je samo reći da su ratni invalidi morali da traže dozvolu za prosjačenje koliko ih je bilo posle prvog svetskog rata, dok je kralj konfiskovao dvorce po novoosvojenim teritorijama... pa mu još zafalilo novca..

Ato

pre 3 godine

@ (Darko, 25. jul 2020 18:29)

Ne znam da li ovo pisete iz zlobe ili neznanja ili i jednog i drugog. Ton je svakako ruzan i ostrascen. Koliko mi je poznato, nesporna je istorijska cinjenica da "cika Pera" nije imao nista sa ubistvom "cika Ace". Isto tako se zna da ni medju sami zaverenicima nije postojala saglasnost ko treba da dodje na presto (posle ovog gnusnog cina kraljoubistva). Svasta se tu predlagalo.

Darko

pre 3 godine

Učešće u zaveri P.Karadjordjevica bilo je mnogo značajnije nego sto se pretpostavljalo.I te kako je znao za plan a o tome sa kakvom svireposcu su se svetili ostalim pripadnicima iz dinastije Obrenovica(posle majskog prevrata) , ne treba ni govoriti.

Komša

pre 3 godine

Petar I je bio najnormalniji od svih vladara koji su ikada vladali Srbijom.
Može se reći i jedini normalan. Zato ovo i deluje neverovatno.
(John, 25. jul 2020 17:40) 
Naravno.
Ove patriJote što pričaju negativno o njemu i ne shvataju da su se upecali na austrofilsko-sovjetofilski narativ,koji je temeljno natapao srpske mozgove jos od 1919.
Gubitničke,antiversajske sile su vodile revizionističku politiku i podsticale stvaranje tih narativa koni su bili usmereni protiv Karadjordjevica.

Ako biste popricali malo sa takvima ubrzo biste primetili da je Apis heroj i patriota a Karadjordjevici izdajnici,lopovi i monstrumi koji su ubili kralja Aleksandra i Dragu Masin.
Nema veze sto je Apis u tome učestvovao - time sto ga je Karadjordjevic osudio i streljao je aboliran,jer meta je Versaj,stpska kruna i Kraljevina jugoslavija kao versajska tvorevina...
Ako krenete dalje u raspravu "naučite" da je Milan bio lis kralj a Alelsandar Obrenovic dobar ,da je Staljin bio kul tip itd.
Ili ,ako je austrofilska linina zastupljenija onda cete slusati o tome sa su nas bespotrebno gurnuli u rat ,da su Srbi otimali Kosovo i slične stvari iz repertoara K&K fanova.
Vrhunski patriJotizam ispade pljuvanje po Karadjordju,Milosu,Aleksandru,Mihajlu,Milanu (Aleksandar Obrenovic izuzet samo jer je upotrebljivije slaviti ga) Petru i Aleksandru ali senka ne sme da padne na druga Staljina.
Da se ne lazemo - odatle te priče.
Ljudi ih prenose svesno ili nesvesno.

Lala

pre 3 godine

"Čovjek koji se na taljigama volovskim povukao sa svojom vojskom .Pogledajte samo sliku to je vladar i veliki mud.nja.
(djura, 25. jul 2020 19:43)"

Mislite, pobegao na taljigama?
Koje je to povlačenje, kada odete u drugu državu?
A to što su u Srbiji ostali starci, žene i deca da ih Austrijanci pljačkaju, ubijaju i siluju - nikom ništa?

učio mnogo, izlazio malo

pre 3 godine

I jedan i drugi su bili sveci u odnosu na mnoge pre i posle njih! Kralja Petra je fantastično opisao njegov najstariji sin, princ Đorđe u svojoj čuvenoj knjizi, Istina o mom životu.

cia

pre 3 godine

Ako bi ovo bilo istinito mi Srbi bi samo dokazali da mi vec vekovima nazadujemo umesto da napredujemo.Ubacili smo u rikverc i zaglavili menjac.

marko

pre 3 godine

e moji Srbi.... dokle vise kroz istoriju da se dizu koje kakvi.... da nije bilo njega i njegove zelje da bude kralj Srba i Hrvata,danas bi imali veliku Srbiju etnicki cistu i ne bi imali ratove koji su se vodili

Darko

pre 3 godine

Druze artiljerac bice potrebno da se malo prosetas do Beckog drzavnog arhiva i potrazis dokument vezan za majski prevrat.U njemu pise da je prvo trebalo likvidirati kraljicu Dragu, medjutim u poslednjem trenutku je odluceno da se likvidira i kralj Aleksandar, sto je ucinjeno na zahtev predstavnika" cika Pere".Vrlo ozbiljan istorijski trenutak da bi jedan od glavnih aktera bio pomalo "neobavesten".

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Pa ovo je nepojmljivo za danasnje politicare,vlade,pa i dobar deo naseg naroda - naravno pod uslovom da je ova prica istinita.

Komša

pre 3 godine

@Darko
Artiljerac je u pravu.
Vi ste delimično.
U pravu ste da je postojao plan za ubistvo drage ali to je bilo dok je Milan bio živ i na njegovu inicijativu.Razumno - Milan jeste bio nagao čovek,čovek i stikta ali je obično "pogadjao metu".Time bi spasao sina i dinastiju.
Artiljerac je u pravu ,jer za razliku od vas vodi računa o slozenosti takvog procesa kao sto je prevrat.
Valja praviti razliku izmedju slaganja svih relevantnih sila da dodke do smene dinastija,odluku o ubistvu monarha (Genčic) i odluke da se ubistvo izvrsi na monstruozan način (Masin).
Genčic je ključna figura ,čovek koji je imao isti uticaj kao Garašanin nekada i koji je shvatao da unutrasnja situacija u Srbiji zahteva smenu vladara.Imao je jake veze u Rusiji,Francuskoj,Austriji a preko lože i sa engleskim poslanstvom te je diplomatskim kanalima pridobio poverenje sila,koje inace nisu bile odusevljene nestsbilnim ponasanjem Aleksandrivim.
One su kasnije osudile prevrat ali iz razloga sto je Gencic hteo da izbegne dalje dinasticke borbe i u ime stabilnosti doneo odluku da Obrenovici nestanu kao opcija.
Mašin je patoloski mrzeo Dragu.Preoteo mu ju je brat rodjeni,izvrsio samoubistvo zbog nje a na kraju je jos otisla ni manje ni vise nego za kralja.
Sve vreme je podbunjivao vojsku,sirio traceve ,agitovao protiv nje i na kraju dosao u poziciju da je ubije - bolestina.
Najbitnije je praviti razliku izmedju tri plana.
Petar je svakako bio u igri za presto i za to mu nije bilo potrebno ubistvo kralja.

S

pre 3 godine

Тај Забавник, некада омиљени лист, је потпуно пропао.
Последњих година систематски објављују будалаштине.

cobo

pre 3 godine

Milos@
Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)

key and peele

pre 3 godine

srbi ovog vole do imbecilnosti, kako bi rekao radovan treci.

petar se slihtao becu, pisao kako ce im biti veran sluga ako mu daju pare na zajam jer je spiskao stek sto mu je tata ostavio, svojim pustolovinama i gresima. i to sve pre 1903.

ucestvovao je u pripremi zivotinjakog ubistva zasnjih obrenovica (na stranu sto su obrenovici bili bahati tirani i lopovi), al je zato posle sve vreme kao cvecka cutao pred apisom, plaseci se sa sebe. taj kukavicluk i nemoc je u zadnjih trideset godina romanticarski zamenjena uverenjem o njegovom demokratizmu i tolerisanju parlamentarizma.

covek je imao neke probleme u glavi jer je pred domacim funkcionerima a i pred stranim poslanicima umeo iz cista mira da prica nebuloze. kao da te neko nrp obavesti kako je budzetski deficit tri posto a ti na to kazes prebranac. neretko je, pisu, drzao novine naopako, da li je imao disleksiju, ko ce ga znati?

miro split

pre 3 godine

Vi Srbi da niste imali Jugoslaviju ne bi imali za duvan i pivu. Evo ovi vaš kralj nema dinara u đepu da oženi čer, ministar financija štedi državnu tintu u olovci, Vojvoda Stepa vraća penziju i za otpremninu dobija staru kobilu, Vojvoda Mišić živi na seoskom imanju... A, Bože te sačuvaj ljudi koji se ne znaju snać, okrenit i štogod navuć u kuću sa strane.
Tek kad ste ušli u Jugoslaviju naučili ste od ostali bratski naroda ka šta su Hrvati, Slovenci, Crnogorci... kako triba sa državom upravljat.
Nisan ja tu da državu pomažem i da joj plaćan porez nego je država tu radi mene i da meni omogući da ništa ne radin i da dobro živin.
Mi smo vas Srbe spasili od sirotinje.
Da nije bilo nas vi bi ste se još žrtvovali radi države i obraza.
Odnija đava i poštenje.

palanka

pre 3 godine

Наслов и аутора.Кад прочитам и видим доказе имате 5000 евра,Јел може,"експерти"?А ја знам да ми 5000 остаје у џепу,јер НИКАКАВ доказ,сем
чаршијских прича које провлаче већ 117 година,НЕМАТЕ.И нема их нико.
(артиљерац, 25. jul 2020 19:30)

Matori, nemoj da se nerviras to nije dobro za zdravlje u tvojim godinama. Ni ja nikad nisam cuo za bilo kakav dokaz da su Karadordjevici imali bilo kakva saznanja o pripremi atentata na Obrenovice, a jos manje da su imali neko ucesce u tome. Da postoji takav dokaz pa i najposredniji moguci, verujem da bi ga komunisti ubacili u istorijske citanke za sve razrede da se ponavlja to.

S druge strane je cinjenica da je kralj Petar seo na krvav presto, i da je godinama bio diplomatski izolovan od strane svih monarhija u Evropi, sto na neki nacin baca ljagu na njegovu odluku da prihvati ponudu ubica i zaverenika koji su formalno penzionisani i sklonjeni ali sustinski su ostali jako vazan element u drzavi, ono sto se danas naziva "duboka drzava".

Metropola

pre 3 godine

100 Srba - 100 politickih stavova i misljenja! A na izborima, uglavnom samo jedno i to po pravilu, veoma pogresno! Poznavanje istorije iz tv serija i mikijevih zabavnika nas ne sprecava da mrsimo m..a o istoj!

Dača

pre 3 godine

Biće je diga kredit u njemačkoj banci, pa su se NJemci pokušali naplatit 1914 i1941g?
(miro split, 25. jul 2020 19:08)

A sta su Hrvati 1941 g pokusali naplatiti,koji kredit, nemačku kamatu na kamatu?

Komša

pre 3 godine

Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.
(undercover, 25. jul 2020 22:33) 
Tačno.Ne da je bilo u vlasništvu države, nego čak je bilo imovine koja nije bila ni državna.
Evo ,grobno mesto mu je na zemlji Savčica.Svideo mu se plac i kuca još dok je bio ilegalac,kažu.
Savčice Nemci isterali iz kuce,uselili se u nju a prilikom povlačenja izneli kompletno pokućstvo - posle rata ih komunisti proglasili za saradnike i oteli imovinu.
Porediti po bilo kojem osnovu austrougarskog feldvebela i srpskog kralja je neumesno.
Potomak Karadjordja se sa srpskim seljakom sa Oplenca sudio za parče zemlje - izgubio je spor.

Bosančeros

pre 3 godine

A ukupan BDP 200 000 000. Tj. čovek ište 1000ti dio BDP-a. U današnjim parama 13 miliona $. Tj radi se o 200000 zlatnih dinara :). Lijepa topla priča 🤣🤣🤣

palanka

pre 3 godine

Voleo bih da mogu da idem kroz vreme i da se smestim kad god hoću i u koju godinu hoću, pa da onda porazgovaram sa čovekom sa pijace na ulici, lekarom, profesorom, seljakom iz recimo 1882, 1903, 1918, 1929, 1938, 1946, 1973, 1989 itd... i da ih sve pitam šta oni misle o svakom od svojih vladara i uopšte da čujem kako su zadovoljni stanjem u državi.

Ubeđen sam da bih dobio manje ili više sve slične odgovore.

Što bi rekao jedan moj drugar "svako vreme je isto, samo malo drugačije".
(Realista, 25. jul 2020 20:43)

E moj naivko, ti mislis xa bi ti rekli iskreno sta misle :) Ipak jedno si u pravu, dobio bi sigurno sve slicne odgovore.

Crvena burzoazija - nema nista a ima sve

pre 3 godine

neistina. Tito je krajem 60ih dobio platu sa kojom je placao odrzavanja onog dela rezidencije u kojoj je stanovao,kao i batlera i kuvara. inace Karadjordjevici su imali rudnik zlata a Aleksandar je bio najbogatiji covek na Balkanu. Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.
(undercover)

Ne lupetaj - Copavi nije imao potrebe da ima u svom vlasnistvu, jer je imao celu drzavu na dozivotnom raspolaganju kao privatnu despotiju. Sa druge strane, rudari su sa narodom Jugoslavije bili vlasnici rudnika i celokupne drzave, a ziveli u bedi, umiruci u 50. godini.

ja

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.
(miro split, 25. jul 2020 19:26)

I toliko imovine da je svakoj državi posebno bilo potrebno skoro deceniju da unište sve što je napravio. Sreća auto putevi ne mogu da se rasprodaju.

drax

pre 3 godine

Posle Aleksandra Obrenovica u ubijeno je jos 140 clanova porodice Obrenovic a Pera je bio zaverenik i verovatno pasivni ucesnik u toj prici..

(S)Tipsa

pre 3 godine

Da je tada postojao kreditni biro pitanje bi bilo da li br kralj dobio i koliko kredita.Ataj Laza umesto da mu dao iz državne kase i ode miran u pemziju on na kraju preuzeo obavezu vraćanja kredita kao žirant.

E Lazo Lazo....

istine radi

pre 3 godine

Da, toliko je bilo lose u vreme monarhije da si za 1 din mogao da kupis 8 JAJA!
A sta si mogao da kupis za 1 din posle 45.?

Ato

pre 3 godine

(undercover, 25. jul 2020 22:33)

Zasto neistina? Ja sam i napisao da je "mozda", forme radi, imao neku platu kao i svi drugi. Uostalom, zasto je ne bi imao? Sustina je da ne verujem da je ikada bio u prilici da kao obican gradjanin razmislja o svome novcu, svojim licnim finansijama. Zadovoljavanje njegovih zivotnih apetita, nije bilo ni u kakvoj korelaciji sa njegovom "platom". Imate par anegdota iz kojih se vidi da nikada uz sebe nije imao novac (najpoznatije je, npr, ona sa Ljubom Tadicem, ali ima ih vise).

Milos

pre 3 godine

On nije imao 200 000 dinara, dizao jadnicak kredite, a sin mu imao rudnike po Cehoslovackoj i bio treci najbogatiji Evropljanin. I sve to stekao od plate?
Isto kao sto je dobri cika Pera dosao na vlast masakrom nad legitimnim kraljem i 200 clanova dinastije Obrenovic, tako je bio i posten.
Istina je da nije hteo da trosi svoje pare, nego muzao drzavu.
Prvo sto je uradio po stvaranju KSHS bilo je otimanje i prisvajanje na stotine placeva i vila sirom drzave.

Darko

pre 3 godine

Kada cujem kako je narod ovoga kralja zvao "cika Pera" ne znam da li da se smejem il placem.Cisto da se podsetimo-"cika Pera" je bio vrlo angazovan oko ubistva "cika Ace" i kao puki siromasak dolazi na vlast(pogledajte karikature iz toga vremena na koji nacin prikazuju ovu osobu).
A njegovi nalednici su nastavili da zive u vrlo skromnim uslovima.
Ne bi bilo lose da se malo opametimo.

cobo

pre 3 godine

Milos@
Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)

Guns N Roses

pre 3 godine

@Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma da, jedan Goli otok manje vise, o streljanju u Beogradu da ni ne pricamo...
(iznogud, 25. jul 2020 21:43)

zanimljivo Tita mrze i Hrvatski i Srpski nacionalisti sa pricama kako je streljao po Srbiji i Hrvatskoj.to mi samo govori da je bio veliki covek i jedini pravi drzavnik.

marko

pre 3 godine

e moji Srbi.... dokle vise kroz istoriju da se dizu koje kakvi.... da nije bilo njega i njegove zelje da bude kralj Srba i Hrvata,danas bi imali veliku Srbiju etnicki cistu i ne bi imali ratove koji su se vodili

Lala

pre 3 godine

"Čovjek koji se na taljigama volovskim povukao sa svojom vojskom .Pogledajte samo sliku to je vladar i veliki mud.nja.
(djura, 25. jul 2020 19:43)"

Mislite, pobegao na taljigama?
Koje je to povlačenje, kada odete u drugu državu?
A to što su u Srbiji ostali starci, žene i deca da ih Austrijanci pljačkaju, ubijaju i siluju - nikom ništa?

Nek bude šta biti ne može.

pre 3 godine

Mi shvatanje cele naše istorije baziramo na izmišljenim anegdotama i mitologiji. Posle se čudimo što sm u raskorak sa celim svetom.

S

pre 3 godine

Тај Забавник, некада омиљени лист, је потпуно пропао.
Последњих година систематски објављују будалаштине.

key and peele

pre 3 godine

srbi ovog vole do imbecilnosti, kako bi rekao radovan treci.

petar se slihtao becu, pisao kako ce im biti veran sluga ako mu daju pare na zajam jer je spiskao stek sto mu je tata ostavio, svojim pustolovinama i gresima. i to sve pre 1903.

ucestvovao je u pripremi zivotinjakog ubistva zasnjih obrenovica (na stranu sto su obrenovici bili bahati tirani i lopovi), al je zato posle sve vreme kao cvecka cutao pred apisom, plaseci se sa sebe. taj kukavicluk i nemoc je u zadnjih trideset godina romanticarski zamenjena uverenjem o njegovom demokratizmu i tolerisanju parlamentarizma.

covek je imao neke probleme u glavi jer je pred domacim funkcionerima a i pred stranim poslanicima umeo iz cista mira da prica nebuloze. kao da te neko nrp obavesti kako je budzetski deficit tri posto a ti na to kazes prebranac. neretko je, pisu, drzao novine naopako, da li je imao disleksiju, ko ce ga znati?

undercover

pre 3 godine

(Ato, 25. jul 2020 21:04)

neistina. Tito je krajem 60ih dobio platu sa kojom je placao odrzavanja onog dela rezidencije u kojoj je stanovao,kao i batlera i kuvara. inace Karadjordjevici su imali rudnik zlata a Aleksandar je bio najbogatiji covek na Balkanu. Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.

Darko

pre 3 godine

Učešće u zaveri P.Karadjordjevica bilo je mnogo značajnije nego sto se pretpostavljalo.I te kako je znao za plan a o tome sa kakvom svireposcu su se svetili ostalim pripadnicima iz dinastije Obrenovica(posle majskog prevrata) , ne treba ni govoriti.

Ma daj

pre 3 godine

Čovjek koji se na taljigama volovskim povukao sa svojom vojskom .Pogledajte samo sliku to je vladar i veliki mud.nja.
(djura, 25. jul 2020 19:43)
A koja mu je bila alternativa u tom trenutku? Helikopter?

logika

pre 3 godine

Monarhija je brend koji donosi novac državi. Bolje da plaćamo Kralja i da ga jednom obogatimo, nego da svake 4 godine bogatimo novog Predsednika.

Darko

pre 3 godine

Druze artiljerac bice potrebno da se malo prosetas do Beckog drzavnog arhiva i potrazis dokument vezan za majski prevrat.U njemu pise da je prvo trebalo likvidirati kraljicu Dragu, medjutim u poslednjem trenutku je odluceno da se likvidira i kralj Aleksandar, sto je ucinjeno na zahtev predstavnika" cika Pere".Vrlo ozbiljan istorijski trenutak da bi jedan od glavnih aktera bio pomalo "neobavesten".

John

pre 3 godine

Ovo zvuči neverovatno imajući u vidu srpske vladare kroz istoriju!
(Dusan, 25. jul 2020 17:06)

Petar I je bio najnormalniji od svih vladara koji su ikada vladali Srbijom.
Može se reći i jedini normalan. Zato ovo i deluje neverovatno.

Vukadin

pre 3 godine

"Malo je ipak poznato da je ovaj kralj živeo samo od plate koju je za svoj "rad” dobijao od Vlade."

Svi kraljevi žive samo od plate jer im država sve obezbeđuje. Tito nije bio kralj, ali je i on živeo samo od plate. Rezidencija u Užičkoj, rezidencija na Brionima, "Plavi voz", to je sve bilo u vlasništvu države. On je samo to koristio za života.

iznogud

pre 3 godine

@Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma da, jedan Goli otok manje vise, o streljanju u Beogradu da ni ne pricamo...

Doktor direktor

pre 3 godine

Dovoljno je samo reći da su ratni invalidi morali da traže dozvolu za prosjačenje koliko ih je bilo posle prvog svetskog rata, dok je kralj konfiskovao dvorce po novoosvojenim teritorijama... pa mu još zafalilo novca..

Ato

pre 3 godine

@ (Vukadin, 25. jul 2020 17:33)

Promakla vam je, izgleda, sustina.
Tito nije znao kolika mu je "plata", ako ju je uopste (makar, forme radi) i imao u tamo nekom birokratskom racunovodstvu "saveznih organa". Kralj Petar je imao platu, i, kao sto se iz ove price vidi, dovijao se kao je znao i umeo, da sa njome posvrsava svoje zamisli. Dakle, ponasao se kao svaki gradjanin (istina, sa nesto "masnijom" platom) dok se Tito ponasao kao bog. Mislite li da bi Tito u bilo kojoj varijanti i pomislio da trazi kredit, nalazi zirante? Da je uopste bilo moguce da mu u SFRJ ministar finansija ne odobri bilo kakav zahtev?

John

pre 3 godine

(Darko, 25. jul 2020 18:29)

Angažovan? A kako?
Platio? A od čega? Organizovao i pripremao? A kako čak iz Švajcarske?
To što je, najverovatnije, znao za zaveru ne znači ama baš ništa. A kako je "znao"? Tako što su ga pitali da li je zainteresovan, u slučaju da presto Srbije bude upražnjen. Nije bio blesav pa da ne zaključi šta to podrazumeva, pošto je tad kralj imao jedva 25 godina, ali eto kako i koliko je znao...


(Milos, 25. jul 2020 18:25)

Jeste, a unuk mu pobegao i odneo slino zlato...

Malo je jedna knjiga Dejana Ristića, treba poseban institut da se osnuje koji bi se bavio raskrinkavanjem mitova i propagandnih gluposti.
Al' pošto je poznato koliko i kako prosečan Srbin reaguje na logiku i činjenice - piši propalo...

palanka

pre 3 godine

Za "procvat gradjanskih prava i sloboda" su zasluzni Crnorukci koji su doveli kralja Petra da im bude marioneta a oni da vladaju Srbijom pod plastom parlamentarizma i demokratije. Jedan komentor je vec istako da je sin kralja Petra, kralj Aleksandar bio jedan od najbogatijih ljudi u Evropi, a o Nikoli Pasicu ne treba ni trositi reci.

Лаза

pre 3 godine

On je samo to koristio za života.
(Vukadin, 25. jul 2020 17:33)

Ма да, мукица, није поседовао, само је користио ... па по тој логици нико ништа на овом свету заправо ни не поседује. Сви само користимо за живота, јер још нико ништа са собом у гроб није успео да понесе ... Е сад, то што неко за живота "користи" фићу, а неко други ламборгиније и ролс ројсеве, то је већ друго питање.

Komša

pre 3 godine

Petar I je bio najnormalniji od svih vladara koji su ikada vladali Srbijom.
Može se reći i jedini normalan. Zato ovo i deluje neverovatno.
(John, 25. jul 2020 17:40) 
Naravno.
Ove patriJote što pričaju negativno o njemu i ne shvataju da su se upecali na austrofilsko-sovjetofilski narativ,koji je temeljno natapao srpske mozgove jos od 1919.
Gubitničke,antiversajske sile su vodile revizionističku politiku i podsticale stvaranje tih narativa koni su bili usmereni protiv Karadjordjevica.

Ako biste popricali malo sa takvima ubrzo biste primetili da je Apis heroj i patriota a Karadjordjevici izdajnici,lopovi i monstrumi koji su ubili kralja Aleksandra i Dragu Masin.
Nema veze sto je Apis u tome učestvovao - time sto ga je Karadjordjevic osudio i streljao je aboliran,jer meta je Versaj,stpska kruna i Kraljevina jugoslavija kao versajska tvorevina...
Ako krenete dalje u raspravu "naučite" da je Milan bio lis kralj a Alelsandar Obrenovic dobar ,da je Staljin bio kul tip itd.
Ili ,ako je austrofilska linina zastupljenija onda cete slusati o tome sa su nas bespotrebno gurnuli u rat ,da su Srbi otimali Kosovo i slične stvari iz repertoara K&K fanova.
Vrhunski patriJotizam ispade pljuvanje po Karadjordju,Milosu,Aleksandru,Mihajlu,Milanu (Aleksandar Obrenovic izuzet samo jer je upotrebljivije slaviti ga) Petru i Aleksandru ali senka ne sme da padne na druga Staljina.
Da se ne lazemo - odatle te priče.
Ljudi ih prenose svesno ili nesvesno.

артиљерац

pre 3 godine

Ако модератор одобри.Мајски преврат 1903 су извели српски официри на челу са
Драгутином Димитријавићем Аписом.Али прави организатори су били Никола Хаџи Тома и Ђорђе Генчић.Обојица масони.Никола Хаџи Тома је и ишао у Швајцарску по
Петра Карађорђевића који НИЈЕ ИМАО ПОЈМА о завери,а ен да је учествовао у њој.
Хаџи Тома је и исплатио дугове Петра Карађорђевића,да би могао да напусти
Швајцарску.А о улози Генчића и Хаџи Томе читајте књигу СВЕДОКА тих догађаја
Живана Живановића,научника али и политичара,и ШУРАКА Аписа.Он је Аписа,који је
становао код њега,одговарао од учешћа у завери:Превеслаће те Генчић и Хаџи Тома.Тако је и било.Они су умрли природном смрћу,богати,а Апис је стрељан
по пресуди Војног Суда на солунском процесу.Децо,историја је ОЗБИЉНА ствар,
нарочито национална.Читајте озбиљне књиге не Википедију и тзв.публицисте.
ја сам у својих 63 године,о 1.светском рату прочлитао бар 70-ак,што наших
што страних књига.И уопште не сматрам да све знам.А неки од вас СМАТРАЈУ.

артиљерац

pre 3 godine

@ Darko & Milos Ако неко од вас двојице,или један од вас изнесе ЈЕДАН ЈЕДИНИ
валидни доказ да је Петар Карађорђавић на било који начин умешан у Мајски
преврат(и убиство краља Александра Обрановића)ја ћу му дати 5000 ЕВРА(ПЕТ
ХИЉАДА ЕВРА).Под валидан доказ подразумевам РЕЛЕВАНТНЕ књиге озбиљних историчара.Не новинске фељтоне,не "реко ми један чоек",не "то је познато,то се зна итд",не "чуо сам од деде"(а деда ти рођен 1946).Релевантне књиге озбиљних
историчара.Наслов и аутора.Кад прочитам и видим доказе имате 5000 евра,Јел може,"експерти"?А ја знам да ми 5000 остаје у џепу,јер НИКАКАВ доказ,сем
чаршијских прича које провлаче већ 117 година,НЕМАТЕ.И нема их нико.

Posmatrac

pre 3 godine

E moj kralju . Posle tebe niko kredit nije dizao . Ni tvoj sin , ni Tito ( koji se doduse nije licno obogatio ) , ni ovi nasi lokalni Titići posle 90-ih. Samo su uzimali sve sto su mogli . Zajednicko im.je svima da niko za otimanje nije odgovarao . A odgovarao nam nije niko. I tako je i danas. Najvise volimo mrtve vladare. Onda im priznamo da su bili dobri i uradili nesto smisleno. Dok su zivi , samo pljuvka.

miro split

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.

ferdinand

pre 3 godine

Milos@
Smuci mi se od srpskih kraljeva i knezeva,jedan ubio oca a drugi kumovu glavu poslao za Stambol,e moj Tito,veliki graditelju i gospodine :)
(cobo, 25. jul 2020 19:38)

Ma, jašta, Tito ničiju glavu nije poslao za Stambol ali se ne zna ni gde su sve zakopane.

Komša

pre 3 godine

@Darko
Artiljerac je u pravu.
Vi ste delimično.
U pravu ste da je postojao plan za ubistvo drage ali to je bilo dok je Milan bio živ i na njegovu inicijativu.Razumno - Milan jeste bio nagao čovek,čovek i stikta ali je obično "pogadjao metu".Time bi spasao sina i dinastiju.
Artiljerac je u pravu ,jer za razliku od vas vodi računa o slozenosti takvog procesa kao sto je prevrat.
Valja praviti razliku izmedju slaganja svih relevantnih sila da dodke do smene dinastija,odluku o ubistvu monarha (Genčic) i odluke da se ubistvo izvrsi na monstruozan način (Masin).
Genčic je ključna figura ,čovek koji je imao isti uticaj kao Garašanin nekada i koji je shvatao da unutrasnja situacija u Srbiji zahteva smenu vladara.Imao je jake veze u Rusiji,Francuskoj,Austriji a preko lože i sa engleskim poslanstvom te je diplomatskim kanalima pridobio poverenje sila,koje inace nisu bile odusevljene nestsbilnim ponasanjem Aleksandrivim.
One su kasnije osudile prevrat ali iz razloga sto je Gencic hteo da izbegne dalje dinasticke borbe i u ime stabilnosti doneo odluku da Obrenovici nestanu kao opcija.
Mašin je patoloski mrzeo Dragu.Preoteo mu ju je brat rodjeni,izvrsio samoubistvo zbog nje a na kraju je jos otisla ni manje ni vise nego za kralja.
Sve vreme je podbunjivao vojsku,sirio traceve ,agitovao protiv nje i na kraju dosao u poziciju da je ubije - bolestina.
Najbitnije je praviti razliku izmedju tri plana.
Petar je svakako bio u igri za presto i za to mu nije bilo potrebno ubistvo kralja.

Jovan

pre 3 godine

Fascinantno je kako smo postali zatrovani kao narod da nista istinski primerno, plemenito, cestito iz nase proslosti ne mozemo da uzmemo bez odvratnog sarkazma, ironije i neverice. Uz to najcesce ide i nepoznavanje istorije, pa se vrli komentatori iscudjavaju na ovakvim napisima, zapanjeni su kada cuju izraz "Milos Veliki" i sl. Ovo je dobro poznata prica. (Isto tako je dobro poznato da kralj Petar nije imao nista sa Majskim prevratom.) Laza Pacu je bio veliki covek i jedna (mala) ulica u centru Bgd zasluzeno nosi njegovo ime.

Kako sa ovim covekom, povezujete imovinu njegovog sina Aleksandra?

John

pre 3 godine

(cobo, 25. jul 2020 19:38)

To uopšte nije naša specijalnost:
Henri VIII - pobio žene
Elizabeta I - ubila Meri Stjuart
Ivan Grozni - pobio sve redom
Katarina Velika - sredila muža (Petra III)
Petar Veliki - ubio sina
Šta su turski sultani radili svojima to je posebna priča...

Preciznosti radi, nije sigurno da li je Karađorđe ubio oca ili očuha. A obesio je i rođenog brata, kad smo kod toga.
Nego, treba li sad da počnemo koliko je Tito pobio?

Realista

pre 3 godine

Voleo bih da mogu da idem kroz vreme i da se smestim kad god hoću i u koju godinu hoću, pa da onda porazgovaram sa čovekom sa pijace na ulici, lekarom, profesorom, seljakom iz recimo 1882, 1903, 1918, 1929, 1938, 1946, 1973, 1989 itd... i da ih sve pitam šta oni misle o svakom od svojih vladara i uopšte da čujem kako su zadovoljni stanjem u državi.

Ubeđen sam da bih dobio manje ili više sve slične odgovore.

Što bi rekao jedan moj drugar "svako vreme je isto, samo malo drugačije".

Ato

pre 3 godine

@ (Darko, 25. jul 2020 18:29)

Ne znam da li ovo pisete iz zlobe ili neznanja ili i jednog i drugog. Ton je svakako ruzan i ostrascen. Koliko mi je poznato, nesporna je istorijska cinjenica da "cika Pera" nije imao nista sa ubistvom "cika Ace". Isto tako se zna da ni medju sami zaverenicima nije postojala saglasnost ko treba da dodje na presto (posle ovog gnusnog cina kraljoubistva). Svasta se tu predlagalo.

miro split

pre 3 godine

Vi Srbi da niste imali Jugoslaviju ne bi imali za duvan i pivu. Evo ovi vaš kralj nema dinara u đepu da oženi čer, ministar financija štedi državnu tintu u olovci, Vojvoda Stepa vraća penziju i za otpremninu dobija staru kobilu, Vojvoda Mišić živi na seoskom imanju... A, Bože te sačuvaj ljudi koji se ne znaju snać, okrenit i štogod navuć u kuću sa strane.
Tek kad ste ušli u Jugoslaviju naučili ste od ostali bratski naroda ka šta su Hrvati, Slovenci, Crnogorci... kako triba sa državom upravljat.
Nisan ja tu da državu pomažem i da joj plaćan porez nego je država tu radi mene i da meni omogući da ništa ne radin i da dobro živin.
Mi smo vas Srbe spasili od sirotinje.
Da nije bilo nas vi bi ste se još žrtvovali radi države i obraza.
Odnija đava i poštenje.

frosty

pre 3 godine

@marko
Mesas njega i sina mu Aleksandra. Aleksandar je to zeleo. Posle Prvog svetskog rata kralj Petar je bio samo kralj nominalno. Jos od ranije je sve konce vukao Aleksandar tako da ako zelis nekog da krivis, krivi Aleksandra.

djura

pre 3 godine

A koja mu je bila alternativa u tom trenutku? Helikopter?
(Ma daj, 25. jul 2020 21:25)
Nije ostavio svoju vojsku to sam htio da kazem,a vjerovatno je mogao da ode prije njih kao što je uobičajena praksa u takvim situacijama .

Сораб

pre 3 godine

Сви који су студирали банкарство знају ову причу. Велики краљ и велики гувернер. Такву државу је народ волео, а не ово политичко сметлиште...

Јабучило

pre 3 godine

Pa ipak mu je bio žirant, tj. platio bi da kralj Petar za života nije vratio...
(Gradjanin, 25. jul 2020 17:39)

Да. Али као пријатељ, не као министар финансија. А краљ је узео кредит од банке, не од државе.

my way

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.
(miro split, 25. jul 2020 19:26)

Još je Miro nenormalniji ministar finansija. Dođe vladar i hoće da se zaduži kod tebe, a ti mu kažeš "znaš visočanstvo, prethodnika su ti skratili za glavu, a mogu te naterati da sam zbrišeš go i bos, mnogo si mi kreditno rizičan".

istine radi

pre 3 godine

Da, toliko je bilo lose u vreme monarhije da si za 1 din mogao da kupis 8 JAJA!
A sta si mogao da kupis za 1 din posle 45.?

Crvena burzoazija - nema nista a ima sve

pre 3 godine

neistina. Tito je krajem 60ih dobio platu sa kojom je placao odrzavanja onog dela rezidencije u kojoj je stanovao,kao i batlera i kuvara. inace Karadjordjevici su imali rudnik zlata a Aleksandar je bio najbogatiji covek na Balkanu. Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.
(undercover)

Ne lupetaj - Copavi nije imao potrebe da ima u svom vlasnistvu, jer je imao celu drzavu na dozivotnom raspolaganju kao privatnu despotiju. Sa druge strane, rudari su sa narodom Jugoslavije bili vlasnici rudnika i celokupne drzave, a ziveli u bedi, umiruci u 50. godini.

Realista

pre 3 godine

P.S. Vidim da ima dosta prepiski o kralju Petru, njegovom dolasku na vlast i periodu posle.

Zaista od sveg srca preporučujem dve knjige koje na najopširniji mogući način daju uvid u politička dešavanja i stanje u državi i društvu u periodu od Majskog prevrata pa do Solunskog procesa 1917.

To su "Crna ruka" od Vase Kazimirovića i "Pukovnik Apis" od Milana Ž. Živanovića.

Knjige su toliko opširne a u isto vreme toliko interesantne da je to neverovatno. Zaista sve preporuke.

Dača

pre 3 godine

Biće je diga kredit u njemačkoj banci, pa su se NJemci pokušali naplatit 1914 i1941g?
(miro split, 25. jul 2020 19:08)

A sta su Hrvati 1941 g pokusali naplatiti,koji kredit, nemačku kamatu na kamatu?

drax

pre 3 godine

Posle Aleksandra Obrenovica u ubijeno je jos 140 clanova porodice Obrenovic a Pera je bio zaverenik i verovatno pasivni ucesnik u toj prici..

z’brda

pre 3 godine

Laza mu je poručio da ode u založnu zadrugu, alas kreditnu uniju koje inače više ne postoje u Srbiji, verovatno jer bankarski lobi njih ne podnosi!

Komša

pre 3 godine

Tito licno nista nije imao u svom vlasnistvu,posle njegove smrti sve je ostalo u vlanistvu drzavi.
(undercover, 25. jul 2020 22:33) 
Tačno.Ne da je bilo u vlasništvu države, nego čak je bilo imovine koja nije bila ni državna.
Evo ,grobno mesto mu je na zemlji Savčica.Svideo mu se plac i kuca još dok je bio ilegalac,kažu.
Savčice Nemci isterali iz kuce,uselili se u nju a prilikom povlačenja izneli kompletno pokućstvo - posle rata ih komunisti proglasili za saradnike i oteli imovinu.
Porediti po bilo kojem osnovu austrougarskog feldvebela i srpskog kralja je neumesno.
Potomak Karadjordja se sa srpskim seljakom sa Oplenca sudio za parče zemlje - izgubio je spor.

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Pa ovo je nepojmljivo za danasnje politicare,vlade,pa i dobar deo naseg naroda - naravno pod uslovom da je ova prica istinita.

ja

pre 3 godine

Ovo nije normalan vladar. Ovi je zadužija sebe, a svaki pravi veliki vladar zaduži svoj narod.
Eto Tito je zadužija sve naše bratske narode i narodnosti.
Kad je umra ostavija je sama zaduženja tom istom narodu.
(miro split, 25. jul 2020 19:26)

I toliko imovine da je svakoj državi posebno bilo potrebno skoro deceniju da unište sve što je napravio. Sreća auto putevi ne mogu da se rasprodaju.

učio mnogo, izlazio malo

pre 3 godine

I jedan i drugi su bili sveci u odnosu na mnoge pre i posle njih! Kralja Petra je fantastično opisao njegov najstariji sin, princ Đorđe u svojoj čuvenoj knjizi, Istina o mom životu.

(S)Tipsa

pre 3 godine

Da je tada postojao kreditni biro pitanje bi bilo da li br kralj dobio i koliko kredita.Ataj Laza umesto da mu dao iz državne kase i ode miran u pemziju on na kraju preuzeo obavezu vraćanja kredita kao žirant.

E Lazo Lazo....

Bosančeros

pre 3 godine

A ukupan BDP 200 000 000. Tj. čovek ište 1000ti dio BDP-a. U današnjim parama 13 miliona $. Tj radi se o 200000 zlatnih dinara :). Lijepa topla priča 🤣🤣🤣

cia

pre 3 godine

Ako bi ovo bilo istinito mi Srbi bi samo dokazali da mi vec vekovima nazadujemo umesto da napredujemo.Ubacili smo u rikverc i zaglavili menjac.

Komša

pre 3 godine

Pa ipak mu je bio žirant, tj. platio bi da kralj Petar za života nije vratio...
 (Gradjanin, 25. jul 2020 17:39) 

Da,ali bi platio kao Laza a ne kao Guverner.
Specifičan lik.Dva penkala je nosio ,jedno privatno i jedno državno - da ne troši državno mastilo za privatne prepiske.
Uvek ima neki Laza i neki Rada ili neki Peskari (nadimak porodice Koce Popovica).

Kako vreme odmiče ovih drugih je sve vise a Laza je sve manje.

palanka

pre 3 godine

Voleo bih da mogu da idem kroz vreme i da se smestim kad god hoću i u koju godinu hoću, pa da onda porazgovaram sa čovekom sa pijace na ulici, lekarom, profesorom, seljakom iz recimo 1882, 1903, 1918, 1929, 1938, 1946, 1973, 1989 itd... i da ih sve pitam šta oni misle o svakom od svojih vladara i uopšte da čujem kako su zadovoljni stanjem u državi.

Ubeđen sam da bih dobio manje ili više sve slične odgovore.

Što bi rekao jedan moj drugar "svako vreme je isto, samo malo drugačije".
(Realista, 25. jul 2020 20:43)

E moj naivko, ti mislis xa bi ti rekli iskreno sta misle :) Ipak jedno si u pravu, dobio bi sigurno sve slicne odgovore.

palanka

pre 3 godine

Наслов и аутора.Кад прочитам и видим доказе имате 5000 евра,Јел може,"експерти"?А ја знам да ми 5000 остаје у џепу,јер НИКАКАВ доказ,сем
чаршијских прича које провлаче већ 117 година,НЕМАТЕ.И нема их нико.
(артиљерац, 25. jul 2020 19:30)

Matori, nemoj da se nerviras to nije dobro za zdravlje u tvojim godinama. Ni ja nikad nisam cuo za bilo kakav dokaz da su Karadordjevici imali bilo kakva saznanja o pripremi atentata na Obrenovice, a jos manje da su imali neko ucesce u tome. Da postoji takav dokaz pa i najposredniji moguci, verujem da bi ga komunisti ubacili u istorijske citanke za sve razrede da se ponavlja to.

S druge strane je cinjenica da je kralj Petar seo na krvav presto, i da je godinama bio diplomatski izolovan od strane svih monarhija u Evropi, sto na neki nacin baca ljagu na njegovu odluku da prihvati ponudu ubica i zaverenika koji su formalno penzionisani i sklonjeni ali sustinski su ostali jako vazan element u drzavi, ono sto se danas naziva "duboka drzava".

Ato

pre 3 godine

(undercover, 25. jul 2020 22:33)

Zasto neistina? Ja sam i napisao da je "mozda", forme radi, imao neku platu kao i svi drugi. Uostalom, zasto je ne bi imao? Sustina je da ne verujem da je ikada bio u prilici da kao obican gradjanin razmislja o svome novcu, svojim licnim finansijama. Zadovoljavanje njegovih zivotnih apetita, nije bilo ni u kakvoj korelaciji sa njegovom "platom". Imate par anegdota iz kojih se vidi da nikada uz sebe nije imao novac (najpoznatije je, npr, ona sa Ljubom Tadicem, ali ima ih vise).

Metropola

pre 3 godine

100 Srba - 100 politickih stavova i misljenja! A na izborima, uglavnom samo jedno i to po pravilu, veoma pogresno! Poznavanje istorije iz tv serija i mikijevih zabavnika nas ne sprecava da mrsimo m..a o istoj!