Petak, 17.07.2020.

17:51

Naručili osam borbenih aviona, vrednost 1,2 milijarde

Vazduhopovne snage SAD (USAF) su nakon pauze od 15 godina naručile nove borbene avione 4. generacije.

Izvor: Tango Six

Naruèili osam borbenih aviona, vrednost 1,2 milijarde IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

Legionar

pre 3 godine

"Nemaju tehnologija za tri maka.. Majstore, jer si čuo za SR-71?.. On je bio razlog zbog pravljenja Mig21.. Rusofili dragi, ako Amerima nešto treba on će sigurno ga napraviti.. I sa boljim kvalitetom
(HanSolo, 18. jul 2020 09:58)"
A, jeR, tj. jesi li ti čuo o tom SR-71? Osim brzine, avion se pokazao kao promašaj, apsolutno nerentabilan. Inače, porediti SSSR i ondašnju američku tehnologiju sa današnjom kojom raspolaže Rusija, "molo" je smešno. Pratiš li uopšte razvoj ruske i NATO tehnike u poslednje dve decenije, kobkretno, poslednjih 10-ak godina? Da nije toga, NATO bi završio posao sa Rusijom kao što je bilo planirano raspadom SSSR-a, ali se isprečio Putin, jbg.

Alex

pre 3 godine

Znaci americki f15 od 30 i kusur godina je ok i to je moderno. A nas mig29 je kao kanta :D. Nista drugo nego zloba ljubomornih ;).
(mihael, 17. jul 2020 20:39)

Mig 29 je odmah po ulasku u upotrebu krajem 70-ih bio kanta. Ne avion kao takav sam po sebi, već po tome sto su ameri već tada znali sve specifikacije ovog aviona. Guglati - Adolf Georgievich Tolkachev.

Drugo- mig29 je pravljen po sovjetskoj filozofiji - nema pilot šta da misli već ide tamo gde mu zemaljska stanica za navodjenje naredi. Rezultat se video u iraku i 99-e koliko je ta koncepcija efikasna. S druge strane imate zapadni pristup - pružiti pilotu sto više informacija i dati mu slobodu da samostalno donosi odluke.

Novi F 15 će najviše biti mazga za nošenje raketa F22 / F35, koji će sami nositi samo neophodno naoruzanje u unutrašnjim skladištima. F35 može isto da nosi eksterno naoruzanje ali postaje daleko bolje uočljiv na radaru. Mali primer je obaranje Mig29 od strane holandskog F16. Pilot je od avaks-a dobio koordinate gde se nalazio ovaj nas nesrećnik, ispalio je raketu nikad ne videvši mig-a. Ameri su odavno (decembra 1941) shvatili da je avijacija najbolja odbrana.

HanSolo

pre 3 godine

Jeste poruceno ali bice jako zanimljivo ispratiti da li ce ikada biti isporuceni. Jedan od zahteva je da avion leti tri maha da bi mogao da da pocetnu brzinu toj hipersonicnoj raketi. A zanimljivo utoliko jer barem za sada nemaju tehnologiju lopatica turbine motora koje mogu da izdrze trenje vazduha i zagrevanje pri brzinama od tri maha. Ima tu jos par velikih problema i jedva cekam da vidim kako ce da ih rese. MIG 31 se recimo koristi za raketu kindzal, on recimo ima lopatice od legura Titanijuma.
(Milan Kosanovic, 17. jul 2020 20:16)

Nemaju tehnologija za tri maka.. Majstore, jer si čuo za SR-71?.. On je bio razlog zbog pravljenja Mig21.. Rusofili dragi, ako Amerima nešto treba on će sigurno ga napraviti.. I sa boljim kvalitetom

D@rko

pre 3 godine

I tata bi sine. A evo i zasto https://migflug.com/jetflights/the-combat-statistics-for-all-the-aircraft-currently-in-use/

Zrakoplov nikad rusen, mislim da ga smo 3 drzave poseduju

realno

pre 3 godine

Pametno ,,mesaju” posto jedini na svetu imaju avione 5-e generacije i oni su preskupi ,malo da osveze vazdusne snage unapredjenim lovcem 4-egeneracije.Sve ima svoju namenu i svrhu.

profa

pre 3 godine

Samo potvrda onoga sto analiticari pricaju godinama. Nedovoljno F-22 u sluzbi, a F-35 ne ispunjava uslove. F-15 je "radno konj" USAF, i to ce i biti u narednom periodu. Veoma mocna platforma koja odlicno radi posao.

Milan Kosanovic

pre 3 godine

Jeste poruceno ali bice jako zanimljivo ispratiti da li ce ikada biti isporuceni. Jedan od zahteva je da avion leti tri maha da bi mogao da da pocetnu brzinu toj hipersonicnoj raketi. A zanimljivo utoliko jer barem za sada nemaju tehnologiju lopatica turbine motora koje mogu da izdrze trenje vazduha i zagrevanje pri brzinama od tri maha. Ima tu jos par velikih problema i jedva cekam da vidim kako ce da ih rese. MIG 31 se recimo koristi za raketu kindzal, on recimo ima lopatice od legura Titanijuma.

Mika

pre 3 godine

Ovo je dokaz da ne postoji još upotrebljiv avion pete generacije.
To što su proizvedeni i u upotrebi to ne znači da su upotrebljivi u stvarnim uslovima.
Avion prvenstveno treba da bude jeftin za održavanje, dobro naoružan i izdržljiv.
"Nevidljivost" ništa ne znači sa velikom logistikom i malim doletom.

ivke ivke

pre 3 godine

Pored pomoci Boing-u , glavni razlog za ovoliku nabavku F15 X, barem po onome sto sam citao na strucnim portalima, je da dejstvuje u saradnji sa F35 .
Zasto ?
F35 je avion lose avionike i male nosivosti, malog radijusa dejstva, ali ima fantasticno mali odraz na radarima, brz je i ima fantastican software, ALIS sa kojim se moze upravljati ostalim orudjima... Ako bi mu postavili spoljne rezervoare i dodatne nosace za rakete , izgubio bi u potpunosti oznaku Stealth... E ,tu u pricu dolazi , radni konj, zvani F15 X, koji je pojacan, osnazen i kome su povecali nosivost broja raketa i dolet. Tako da ce F35 davati mete i kordinate, upravljati vatrom a F15 X ce sa bezbedne udaljenosti gadjati postavljenje ciljeve najmodernijim raketama BVR Amram 120 ... koje mogu efektivno da gadjaju do 200 Km udaljenositi .
Raptore F22 , pored onih 144 koje imaju vise nece proizvoditi. Po njima ekonomski ne isplativo.

Bata Sveznalica

pre 3 godine

F je od fighter, nije vezan za proizvođača. F-16 pravi General Dynamics, F-5 nekadašnji Northorp, F-14 nekadašnji Grumman, F-18 nekadašnji McDonnell Daglas.... itd...

smoren

pre 3 godine

Cekaj, pa kako sad?? Zar nije cena po kojoj se oruzje nabavlja tajna svuda u svetu? Kako ovi sad javno pisu koliko kostaju borbeni avioni??

Shamu

pre 3 godine

Interesantna vest. Zivim blizu jedne vojne baze gde od skoro koriste F-35 (doduse marinci, ne AF) - to urliche kao cudoviste, ceo komsiluk se zali. I meni ovo sa F-15 deluje vise kao pomoc Boingu jer nova generacija je vec tu.

Santiago Segura

pre 3 godine

Ajde sto su odlucili da pomognu svom proizvodjacu aviona narudzbinama budzenog aviona koji se vec odavno ne proizvodi nego sto ce odluciti i da "saveznici" participiraju u tome samo dok ih malo "edukuju" o prednostima novog (starog) aviona.

loki

pre 3 godine

Ako se budio proizvodio do 2030te, znači ostaće sigurno u službi do 2075, čime će postati jedini lovac koji će se koristiti čitavih stotinu godina.

Dule

pre 3 godine

Mislio sam da celu seriju F aviona proizvodi Lokid Martin.
(Silvester, 17. jul 2020 18:22)

Ne, to su skracenice od: (F)ighter, (B)omber, (A)ttack, (C)argo itd.

Imas sve o tome ovde:

https://en.wikipedia.org/wiki/1962_United_States_Tri-Service_aircraft_designation_system

apk

pre 3 godine

U suštini želja da se pomogne Boeingu u teškim vremenima za kompaniju. Civilna avijacija im je u gadnom problemu zbog 737, ostali su im jos 777 i 787 kao uzdanice. I još im je sada došla korona pa i tu gube porudžbine...

apk

pre 3 godine

U suštini želja da se pomogne Boeingu u teškim vremenima za kompaniju. Civilna avijacija im je u gadnom problemu zbog 737, ostali su im jos 777 i 787 kao uzdanice. I još im je sada došla korona pa i tu gube porudžbine...

loki

pre 3 godine

Ako se budio proizvodio do 2030te, znači ostaće sigurno u službi do 2075, čime će postati jedini lovac koji će se koristiti čitavih stotinu godina.

profa

pre 3 godine

Samo potvrda onoga sto analiticari pricaju godinama. Nedovoljno F-22 u sluzbi, a F-35 ne ispunjava uslove. F-15 je "radno konj" USAF, i to ce i biti u narednom periodu. Veoma mocna platforma koja odlicno radi posao.

ivke ivke

pre 3 godine

Pored pomoci Boing-u , glavni razlog za ovoliku nabavku F15 X, barem po onome sto sam citao na strucnim portalima, je da dejstvuje u saradnji sa F35 .
Zasto ?
F35 je avion lose avionike i male nosivosti, malog radijusa dejstva, ali ima fantasticno mali odraz na radarima, brz je i ima fantastican software, ALIS sa kojim se moze upravljati ostalim orudjima... Ako bi mu postavili spoljne rezervoare i dodatne nosace za rakete , izgubio bi u potpunosti oznaku Stealth... E ,tu u pricu dolazi , radni konj, zvani F15 X, koji je pojacan, osnazen i kome su povecali nosivost broja raketa i dolet. Tako da ce F35 davati mete i kordinate, upravljati vatrom a F15 X ce sa bezbedne udaljenosti gadjati postavljenje ciljeve najmodernijim raketama BVR Amram 120 ... koje mogu efektivno da gadjaju do 200 Km udaljenositi .
Raptore F22 , pored onih 144 koje imaju vise nece proizvoditi. Po njima ekonomski ne isplativo.

Dule

pre 3 godine

Mislio sam da celu seriju F aviona proizvodi Lokid Martin.
(Silvester, 17. jul 2020 18:22)

Ne, to su skracenice od: (F)ighter, (B)omber, (A)ttack, (C)argo itd.

Imas sve o tome ovde:

https://en.wikipedia.org/wiki/1962_United_States_Tri-Service_aircraft_designation_system

realno

pre 3 godine

Pametno ,,mesaju” posto jedini na svetu imaju avione 5-e generacije i oni su preskupi ,malo da osveze vazdusne snage unapredjenim lovcem 4-egeneracije.Sve ima svoju namenu i svrhu.

Shamu

pre 3 godine

Interesantna vest. Zivim blizu jedne vojne baze gde od skoro koriste F-35 (doduse marinci, ne AF) - to urliche kao cudoviste, ceo komsiluk se zali. I meni ovo sa F-15 deluje vise kao pomoc Boingu jer nova generacija je vec tu.

Bata Sveznalica

pre 3 godine

F je od fighter, nije vezan za proizvođača. F-16 pravi General Dynamics, F-5 nekadašnji Northorp, F-14 nekadašnji Grumman, F-18 nekadašnji McDonnell Daglas.... itd...

Milan Kosanovic

pre 3 godine

Jeste poruceno ali bice jako zanimljivo ispratiti da li ce ikada biti isporuceni. Jedan od zahteva je da avion leti tri maha da bi mogao da da pocetnu brzinu toj hipersonicnoj raketi. A zanimljivo utoliko jer barem za sada nemaju tehnologiju lopatica turbine motora koje mogu da izdrze trenje vazduha i zagrevanje pri brzinama od tri maha. Ima tu jos par velikih problema i jedva cekam da vidim kako ce da ih rese. MIG 31 se recimo koristi za raketu kindzal, on recimo ima lopatice od legura Titanijuma.

Mika

pre 3 godine

Ovo je dokaz da ne postoji još upotrebljiv avion pete generacije.
To što su proizvedeni i u upotrebi to ne znači da su upotrebljivi u stvarnim uslovima.
Avion prvenstveno treba da bude jeftin za održavanje, dobro naoružan i izdržljiv.
"Nevidljivost" ništa ne znači sa velikom logistikom i malim doletom.

Santiago Segura

pre 3 godine

Ajde sto su odlucili da pomognu svom proizvodjacu aviona narudzbinama budzenog aviona koji se vec odavno ne proizvodi nego sto ce odluciti i da "saveznici" participiraju u tome samo dok ih malo "edukuju" o prednostima novog (starog) aviona.

smoren

pre 3 godine

Cekaj, pa kako sad?? Zar nije cena po kojoj se oruzje nabavlja tajna svuda u svetu? Kako ovi sad javno pisu koliko kostaju borbeni avioni??

HanSolo

pre 3 godine

Jeste poruceno ali bice jako zanimljivo ispratiti da li ce ikada biti isporuceni. Jedan od zahteva je da avion leti tri maha da bi mogao da da pocetnu brzinu toj hipersonicnoj raketi. A zanimljivo utoliko jer barem za sada nemaju tehnologiju lopatica turbine motora koje mogu da izdrze trenje vazduha i zagrevanje pri brzinama od tri maha. Ima tu jos par velikih problema i jedva cekam da vidim kako ce da ih rese. MIG 31 se recimo koristi za raketu kindzal, on recimo ima lopatice od legura Titanijuma.
(Milan Kosanovic, 17. jul 2020 20:16)

Nemaju tehnologija za tri maka.. Majstore, jer si čuo za SR-71?.. On je bio razlog zbog pravljenja Mig21.. Rusofili dragi, ako Amerima nešto treba on će sigurno ga napraviti.. I sa boljim kvalitetom

D@rko

pre 3 godine

I tata bi sine. A evo i zasto https://migflug.com/jetflights/the-combat-statistics-for-all-the-aircraft-currently-in-use/

Zrakoplov nikad rusen, mislim da ga smo 3 drzave poseduju

Alex

pre 3 godine

Znaci americki f15 od 30 i kusur godina je ok i to je moderno. A nas mig29 je kao kanta :D. Nista drugo nego zloba ljubomornih ;).
(mihael, 17. jul 2020 20:39)

Mig 29 je odmah po ulasku u upotrebu krajem 70-ih bio kanta. Ne avion kao takav sam po sebi, već po tome sto su ameri već tada znali sve specifikacije ovog aviona. Guglati - Adolf Georgievich Tolkachev.

Drugo- mig29 je pravljen po sovjetskoj filozofiji - nema pilot šta da misli već ide tamo gde mu zemaljska stanica za navodjenje naredi. Rezultat se video u iraku i 99-e koliko je ta koncepcija efikasna. S druge strane imate zapadni pristup - pružiti pilotu sto više informacija i dati mu slobodu da samostalno donosi odluke.

Novi F 15 će najviše biti mazga za nošenje raketa F22 / F35, koji će sami nositi samo neophodno naoruzanje u unutrašnjim skladištima. F35 može isto da nosi eksterno naoruzanje ali postaje daleko bolje uočljiv na radaru. Mali primer je obaranje Mig29 od strane holandskog F16. Pilot je od avaks-a dobio koordinate gde se nalazio ovaj nas nesrećnik, ispalio je raketu nikad ne videvši mig-a. Ameri su odavno (decembra 1941) shvatili da je avijacija najbolja odbrana.

Legionar

pre 3 godine

"Nemaju tehnologija za tri maka.. Majstore, jer si čuo za SR-71?.. On je bio razlog zbog pravljenja Mig21.. Rusofili dragi, ako Amerima nešto treba on će sigurno ga napraviti.. I sa boljim kvalitetom
(HanSolo, 18. jul 2020 09:58)"
A, jeR, tj. jesi li ti čuo o tom SR-71? Osim brzine, avion se pokazao kao promašaj, apsolutno nerentabilan. Inače, porediti SSSR i ondašnju američku tehnologiju sa današnjom kojom raspolaže Rusija, "molo" je smešno. Pratiš li uopšte razvoj ruske i NATO tehnike u poslednje dve decenije, kobkretno, poslednjih 10-ak godina? Da nije toga, NATO bi završio posao sa Rusijom kao što je bilo planirano raspadom SSSR-a, ali se isprečio Putin, jbg.

Milan Kosanovic

pre 3 godine

Jeste poruceno ali bice jako zanimljivo ispratiti da li ce ikada biti isporuceni. Jedan od zahteva je da avion leti tri maha da bi mogao da da pocetnu brzinu toj hipersonicnoj raketi. A zanimljivo utoliko jer barem za sada nemaju tehnologiju lopatica turbine motora koje mogu da izdrze trenje vazduha i zagrevanje pri brzinama od tri maha. Ima tu jos par velikih problema i jedva cekam da vidim kako ce da ih rese. MIG 31 se recimo koristi za raketu kindzal, on recimo ima lopatice od legura Titanijuma.

Santiago Segura

pre 3 godine

Ajde sto su odlucili da pomognu svom proizvodjacu aviona narudzbinama budzenog aviona koji se vec odavno ne proizvodi nego sto ce odluciti i da "saveznici" participiraju u tome samo dok ih malo "edukuju" o prednostima novog (starog) aviona.

Mika

pre 3 godine

Ovo je dokaz da ne postoji još upotrebljiv avion pete generacije.
To što su proizvedeni i u upotrebi to ne znači da su upotrebljivi u stvarnim uslovima.
Avion prvenstveno treba da bude jeftin za održavanje, dobro naoružan i izdržljiv.
"Nevidljivost" ništa ne znači sa velikom logistikom i malim doletom.

realno

pre 3 godine

Pametno ,,mesaju” posto jedini na svetu imaju avione 5-e generacije i oni su preskupi ,malo da osveze vazdusne snage unapredjenim lovcem 4-egeneracije.Sve ima svoju namenu i svrhu.

apk

pre 3 godine

U suštini želja da se pomogne Boeingu u teškim vremenima za kompaniju. Civilna avijacija im je u gadnom problemu zbog 737, ostali su im jos 777 i 787 kao uzdanice. I još im je sada došla korona pa i tu gube porudžbine...

smoren

pre 3 godine

Cekaj, pa kako sad?? Zar nije cena po kojoj se oruzje nabavlja tajna svuda u svetu? Kako ovi sad javno pisu koliko kostaju borbeni avioni??

ivke ivke

pre 3 godine

Pored pomoci Boing-u , glavni razlog za ovoliku nabavku F15 X, barem po onome sto sam citao na strucnim portalima, je da dejstvuje u saradnji sa F35 .
Zasto ?
F35 je avion lose avionike i male nosivosti, malog radijusa dejstva, ali ima fantasticno mali odraz na radarima, brz je i ima fantastican software, ALIS sa kojim se moze upravljati ostalim orudjima... Ako bi mu postavili spoljne rezervoare i dodatne nosace za rakete , izgubio bi u potpunosti oznaku Stealth... E ,tu u pricu dolazi , radni konj, zvani F15 X, koji je pojacan, osnazen i kome su povecali nosivost broja raketa i dolet. Tako da ce F35 davati mete i kordinate, upravljati vatrom a F15 X ce sa bezbedne udaljenosti gadjati postavljenje ciljeve najmodernijim raketama BVR Amram 120 ... koje mogu efektivno da gadjaju do 200 Km udaljenositi .
Raptore F22 , pored onih 144 koje imaju vise nece proizvoditi. Po njima ekonomski ne isplativo.

profa

pre 3 godine

Samo potvrda onoga sto analiticari pricaju godinama. Nedovoljno F-22 u sluzbi, a F-35 ne ispunjava uslove. F-15 je "radno konj" USAF, i to ce i biti u narednom periodu. Veoma mocna platforma koja odlicno radi posao.

Shamu

pre 3 godine

Interesantna vest. Zivim blizu jedne vojne baze gde od skoro koriste F-35 (doduse marinci, ne AF) - to urliche kao cudoviste, ceo komsiluk se zali. I meni ovo sa F-15 deluje vise kao pomoc Boingu jer nova generacija je vec tu.

D@rko

pre 3 godine

I tata bi sine. A evo i zasto https://migflug.com/jetflights/the-combat-statistics-for-all-the-aircraft-currently-in-use/

Zrakoplov nikad rusen, mislim da ga smo 3 drzave poseduju

HanSolo

pre 3 godine

Jeste poruceno ali bice jako zanimljivo ispratiti da li ce ikada biti isporuceni. Jedan od zahteva je da avion leti tri maha da bi mogao da da pocetnu brzinu toj hipersonicnoj raketi. A zanimljivo utoliko jer barem za sada nemaju tehnologiju lopatica turbine motora koje mogu da izdrze trenje vazduha i zagrevanje pri brzinama od tri maha. Ima tu jos par velikih problema i jedva cekam da vidim kako ce da ih rese. MIG 31 se recimo koristi za raketu kindzal, on recimo ima lopatice od legura Titanijuma.
(Milan Kosanovic, 17. jul 2020 20:16)

Nemaju tehnologija za tri maka.. Majstore, jer si čuo za SR-71?.. On je bio razlog zbog pravljenja Mig21.. Rusofili dragi, ako Amerima nešto treba on će sigurno ga napraviti.. I sa boljim kvalitetom

Bata Sveznalica

pre 3 godine

F je od fighter, nije vezan za proizvođača. F-16 pravi General Dynamics, F-5 nekadašnji Northorp, F-14 nekadašnji Grumman, F-18 nekadašnji McDonnell Daglas.... itd...

loki

pre 3 godine

Ako se budio proizvodio do 2030te, znači ostaće sigurno u službi do 2075, čime će postati jedini lovac koji će se koristiti čitavih stotinu godina.

Alex

pre 3 godine

Znaci americki f15 od 30 i kusur godina je ok i to je moderno. A nas mig29 je kao kanta :D. Nista drugo nego zloba ljubomornih ;).
(mihael, 17. jul 2020 20:39)

Mig 29 je odmah po ulasku u upotrebu krajem 70-ih bio kanta. Ne avion kao takav sam po sebi, već po tome sto su ameri već tada znali sve specifikacije ovog aviona. Guglati - Adolf Georgievich Tolkachev.

Drugo- mig29 je pravljen po sovjetskoj filozofiji - nema pilot šta da misli već ide tamo gde mu zemaljska stanica za navodjenje naredi. Rezultat se video u iraku i 99-e koliko je ta koncepcija efikasna. S druge strane imate zapadni pristup - pružiti pilotu sto više informacija i dati mu slobodu da samostalno donosi odluke.

Novi F 15 će najviše biti mazga za nošenje raketa F22 / F35, koji će sami nositi samo neophodno naoruzanje u unutrašnjim skladištima. F35 može isto da nosi eksterno naoruzanje ali postaje daleko bolje uočljiv na radaru. Mali primer je obaranje Mig29 od strane holandskog F16. Pilot je od avaks-a dobio koordinate gde se nalazio ovaj nas nesrećnik, ispalio je raketu nikad ne videvši mig-a. Ameri su odavno (decembra 1941) shvatili da je avijacija najbolja odbrana.

Legionar

pre 3 godine

"Nemaju tehnologija za tri maka.. Majstore, jer si čuo za SR-71?.. On je bio razlog zbog pravljenja Mig21.. Rusofili dragi, ako Amerima nešto treba on će sigurno ga napraviti.. I sa boljim kvalitetom
(HanSolo, 18. jul 2020 09:58)"
A, jeR, tj. jesi li ti čuo o tom SR-71? Osim brzine, avion se pokazao kao promašaj, apsolutno nerentabilan. Inače, porediti SSSR i ondašnju američku tehnologiju sa današnjom kojom raspolaže Rusija, "molo" je smešno. Pratiš li uopšte razvoj ruske i NATO tehnike u poslednje dve decenije, kobkretno, poslednjih 10-ak godina? Da nije toga, NATO bi završio posao sa Rusijom kao što je bilo planirano raspadom SSSR-a, ali se isprečio Putin, jbg.

Dule

pre 3 godine

Mislio sam da celu seriju F aviona proizvodi Lokid Martin.
(Silvester, 17. jul 2020 18:22)

Ne, to su skracenice od: (F)ighter, (B)omber, (A)ttack, (C)argo itd.

Imas sve o tome ovde:

https://en.wikipedia.org/wiki/1962_United_States_Tri-Service_aircraft_designation_system