Smuleco
pre 3 godine
Ne može.
Sreda, 15.07.2020.
09:30
Izvor: B92
pre 3 godine
Ne može.
pre 3 godine
Ne, naterace ih tesla.
pre 3 godine
Ne moze Nemac bez dizela. Imas cak i sprdnja filmova gde im i svemirski brodovi idu na dizel.
pre 3 godine
@ Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane. (XXL, 15. jul 2020 11:22)
U Srbiji nece biti 30 EV ukupno, a ne u jednoj zgradi. Drugo, ne pune se EVs svaki dan i svi u isto vreme. Nemoj da se brines, mozes mirno da spavas.
pre 3 godine
Na Novom Beogradu jos ne "pale u struju" EV, nesto ste smetnuli sa uma... Uvek dajem plus za dobar komentar narocito kad je covek duhovit kao recimo "jaretina" i njemu sam dao plus hahaha...
pre 3 godine
ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
(billy_the_cat, 15. jul 2020 14:33)
naprotiv, svi srbi pričaju o zračenju.
ali eto ti provrene zaštite: umotaš celu glavu u alu foliju. samo rupe za nos, oči i usta. obavezno 5 slojeva protiv 5G, 4 sloja za 4G. i uzemljiš foliju na karoseriju.
(jaretina na minimalcu, 15. jul 2020 15:57)
Haha, baš si me lepo nasmejao!
Meni je intresantno koko se mi brinemo o zdravlju.. Kako će nas čipovi, 5g mreža i Bil Gejts razboleti itd.. A pušimo najviše u Evropi.. Većina pije alkohol svaki dan, peremo zube isto kad se setimo.. Hrana, što masnija to je ukusnije i bolje.. Meso je kod nas najzdravije itd.. Bolje bi bilo da se kao narod pokrijemo ušima..
pre 3 godine
Made in Germany bajo moj, ima da ide ko alva!
pre 3 godine
@
"A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?"
Mozda da pitas ljude iz novobeogradskih blokova? Sigurno na smenu pale klimu,sporet,bojler.....70ak stanova po ulazu...
pre 3 godine
A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?
(Robert, 15. jul 2020 14:11)
Ako sve to upale doći će im vatorgasci u pomoć...medjutim, ako uključe sve to odjednom izbiće im osigurači ukoliko nisu na "industrijskim"....
pre 3 godine
Siguran sam da ce nasa napredna vlada dati velikodusne olaksice i subvencije za kupovinu kad se ovaj auto pojavi na nasem trzistu.
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива. Наравно да ће повећати порезе и акцизе на струју. Док је број ел. возила занемарљив није проблем да постоји бесплатно пуњење.
(Куп је битан, 15. jul 2020 13:50)
Najmanje duplo manje novca će trošiti na zdravstvo. Poenta da ne razumeš je istog reda kao preći na grejanje toplotnim pumpama za koje sirotinja nema ekonomiju da uloži te blokira mozak iz tog ugla ne videći stvarnost.
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива.
(Куп је битан, 15. jul 2020 13:50)
Pa vidi, u normalnim državama smanjiće se i budžetske potrebe jer takve prihode od nafte ostvaruju države koje uvoze naftu. A kako će da nadoknade gubitke one koji izvoze naftu, iskreno me zabole. Mogu na primer da počnu da rade, da proizvode nešto?
Znaš li koliko nafte se troši u državnim službama koje se finansiraju iz budžeta? Retorički pitam, ne znam ni ja, ali znam da je jako mnogo. Njihov svaki litar benzina platimo ti i ja na pumpi. U stvari, za tebe ne znam, za sebe znam. Pogotovo u Srbiji, ja bih bio vrlo zainteresovan da državne službe što pre pređu na električna vozila, makar i zbog toga što struju neće moći da kradu kao što kradu benzin i dizel.
E sad, reći ćeš ti (opet retorički) "Znaš kad će u Srbiji prestati da se krade?". Pa znam. Otud i toliki otpor i stvaranje averzije prema elektromobilima, te izmišljanje hiljada "zanimljivih" izgovora zbog čega to treba saseći u korenu. Zanimljivo, što bi ti rekao, i sada neki plaćaju duplo, a neki se voze besplatno, čak i zarađuju.
pre 3 godine
Joca, 15. jul 2020 15:12)
А која је то држава смањила буџетске потребе? У којој је то држави буџет смањен, барем номинално? Изузетак су државе које су банкротирале. А онда долазимо до кључног питања. Одакле сва та струја? А нећемо нуклеарке. Мислим да се превише наде полаже у ЕВ. Произвођачи још нису успели да реше основни проблеме. Аутономија и трајање пуњења.
pre 3 godine
izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno.
pozitivan nusefekat je da više ni jedan padavičar od tog trenutka ne parkira na tvom mestu. nema više čuveno: "ali nisam znao čije je mesto". valjda se plaše struje.
(jaretina na minimalcu, 15. jul 2020 10:28)
U stambenim zonama, u blokovima u nizu ili u zatvorenim blokovima može, zbog toga što se automobili parkiraju unutar parcele, ali ne može u otvrenom stambenom bloku jer su parkirališta u javnom prostoru. Dakle parkinzi pripadaju svima koji se tu parkiraju odakle god da su. Druga je stvar da li zgrada ima svoju parcelu za parkiranje u svom vlasništvu što je retko, ali tu onda može parkiranje samo ukoliko neće ugroziti pristup hitnoj pomoći a naročito vatrogascima.
Kod mene na Južnom bulevaru smo te koji su uzurpirali parking mesta obaveštavali da nemaju prava da postvljaju subiće i rasklopne prepreke, zatim smo zvali inspekciju, a na kraju kod nekolicine smo morali da im zabetoniramo te sklopke i povadimo stubiće. Mi bar tu vrstu hajdučije i primitivizma nismo dozvolili
pre 3 godine
predsednik udruzenja uvoznika nafte i derivata srbije :
"da sutra dobijemo dzabe za (0 dolara) sirovu naftu i da je preradimo u rafineriji u pancevu i da se ne ugradimo nista (0 dinara)....
cena na pumpi bi bila 100 dinara"....
apropo sta ce biti sa budzetom bez akciza za gorivo...
pa bice tu rupe...
zato i daju samo 3000 eura subvencija za elekto vozila a 2500 za hibride
pre 3 godine
ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
(billy_the_cat, 15. jul 2020 14:33)
naprotiv, svi srbi pričaju o zračenju.
ali eto ti provrene zaštite: umotaš celu glavu u alu foliju. samo rupe za nos, oči i usta. obavezno 5 slojeva protiv 5G, 4 sloja za 4G. i uzemljiš foliju na karoseriju.
pre 3 godine
Za Nemacku gde ljudi putuju do posla po 100 km, elektroautomobili nisu resenje. Plus premalo je stanica za punjenje. Voleo bih ja da imam licni punjac, da putujem do posla 10 km....
pre 3 godine
To samo ako ti želiš da se završi. :) Ako prelaziš oko 100-200 km nedeljno, možeš samo jednom nedeljno da puniš bateriju, npr. kad odeš u kupovinu u neki tržni centar ili recimo Ikeu (skoro svi veći centri imaju brze punjače sad, a npr. Ada mall ima čak 20-ak, ali sporih).
Takođe za sve koji imaju određeno parking mesto u dvorištu ili garažno mesto u zgradi, može da se izvede struja lagano, jer u zgradi ima struje blizu, u prizemlju hodnika, samo se stavi novo brojilo.
Na kraju, za nekoga ko kupuje novi stan, naravno neka gleda samo zgrade koje imaju punjače na garažnim mestima, kao što su kompleksi A blok ili Sakura park.
(Milan, 15. jul 2020 12:57)
Da ali ovde se priča o masovnom prelasku, znači 50 automobila po zgradi, 2000 automobila ispred tržnog centra, a ne 1 ili 2 i zgradi i 5 ispred TC...
pre 3 godine
pre par nedelja sam se dvoumio oko e-Golfa i odlučio sam teška srca da ga ne uzmem zbog dometa od oko 200km. ovih 420 (realnih 350 verovatno) je mnogo bolja cifra. to sve u zemlji koja ima 50.000 punjača, od kojih dva u mom bloku.
pre 3 godine
Eh, da se zahvalim srbadiji Googlenjacima na iscrpnim informacijama u vezi punjenja automobila iz zgrada i stanova po onoj 'kućna radinost' (živim na prvom spratu srećom). Al' to vam moji Googlenjaci ne drži ni vodu ni znanje sem o šporetima, frižiderima i kućnim aparatima jer pružanje kabla preko nečije terase, prozora ili hodnika morate pitati komunalnu inspekciju pošto Oni naplaćuju kilovate-časove kad vas kazne i kako se to pravno definiše ako nekoga dovedete u opasnost. Ne mož' to bez stručnjaka montera banderaša. Pozz za sve ...
pre 3 godine
Toromto, zaposlice se u fabrici baterija. recikliranju baterija. isto kao kada je došla parna masina.
pre 3 godine
pezo 208 20 god ispred ovog
pre 3 godine
Majstore ničega toga nema ni kada kupiš bilo koji nov auto. Sa kršine pređi makar na novu KIU, promenićeš pogled na svet.
"Nije stvar samo u ustedi u gorivu, zamislite samo cinjenicu da nema servisa, ulja, drugih maziva, rolera, spanera, zamajca, menjaca, turbina, dizni, svega onoga sto nam zivot zagorcava! Elektromotor je dugovecan, voznja je tiha, prijatna, nema brundanja, vibracija kao kod ovih kanti od dizela sto vozimo! Naravno, kljucno je resiti infrastukturu, bez toga, dzaba sve! Nedavno sam video BMW i3 kako startuje sa semafora, ostao sam zatecen! Nisam stigao ni u trecu da ubacim, a on je vec presao Brankov most, ispaljen kao iz pracke!
(Rani, 15. jul 2020 13:13)
pre 3 godine
Nemci će da urade kako im se kaže.
pre 3 godine
У мом комплексу блокова у Ослу од 200 станова сада инсталирали пуњаче! Већ 3 године возим Теслу и задовољан сам.
pre 3 godine
Inače te subvencije koje spominjete su ograničene, i dok opreme vladu, vozni park firmi i sve budže, ostaće za normalnog potrošača šipak, i to veliki. Inače me živo interesuje s čime će roba iz celog sveta da stiže do naših luka u Evropi i kako će ta roba da se transportuje iz luke do prodavnice ili fabrike. Jedno sigurno znam, na struju neće sigurno.
pre 3 godine
A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?
pre 3 godine
Niko ne spominje povećano zračenje u ovim automobilima? električni automobili su mi zanimljivi i u skoroj budućnosti ću nadam se voziti jedan ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
pre 3 godine
Cena EV neće ići dole još dosta godina. Isuviše ljudi radi u inustrijama vezanim za sus motore. Mora se dati vremena industriji da se prilagodi. Zamoslite samo, proizvodžači rashladnih tečnosti, ulja i maziva, olovnih akomulatora, prateća metalska industrija koja proizvodi delove sus motora, auspusi.... Mnogo je to ljudi bez posla.
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива. Наравно да ће повећати порезе и акцизе на струју. Док је број ел. возила занемарљив није проблем да постоји бесплатно пуњење.
pre 3 godine
Kada bih samo imao kucu sa garazom ili barem prostorom za auto, a ne stan u stambenoj zgradi, vec sada bih imao EV! Nije stvar samo u ustedi u gorivu, zamislite samo cinjenicu da nema servisa, ulja, drugih maziva, rolera, spanera, zamajca, menjaca, turbina, dizni, svega onoga sto nam zivot zagorcava! Elektromotor je dugovecan, voznja je tiha, prijatna, nema brundanja, vibracija kao kod ovih kanti od dizela sto vozimo! Naravno, kljucno je resiti infrastukturu, bez toga, dzaba sve! Nedavno sam video BMW i3 kako startuje sa semafora, ostao sam zatecen! Nisam stigao ni u trecu da ubacim, a on je vec presao Brankov most, ispaljen kao iz pracke!
pre 3 godine
@wal
Super logika, da se šetam dok čekam da mi se napuni auto, jer je zdravo. Kad se šetam, onda se šetam jer sam izašao s namerom da se prošetam, a kad vozim onda verovatno imam razlog zašto vozim i nemam vremena da se šetam.
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane.
(XXL, 15. jul 2020 11:22)
A šta ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi klima uređaj? Toliko kW vuče električni auto kad se puni na običnoj utičnici, što je najčešće slučaj kod kućnog punjenja. Stariji šporeti koji se priključuju na trofaznu utičnicu vuku više nego EV koja se pune...
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane.(XXL, 15. jul 2020 11:22)
moze mi u zgradi se dogovorili da svi ukljucimo zamrzivac ususvac bojler i zamisli sve radi. ali jeste moguce da u krnjaci ne moze. mozda i u borci. sopot sigurno moze.
pre 3 godine
U svim većim evropskim gradovima, teško da možeš naći parking kad se vratiš kući sa posla !
Znači da su ta auta trenutno samo za ljude sa garažom ili dvorištom u nekom predgradju !Tako da možemo lako izračunati koliki je to postotak !
Iskreno mislim da se taj problem neće rešiti u dogled jer je teško postaviti svugde po gradu stanice za punjenje !Da je to lako verovatno bi rešili i problem parkinga a ne da moramo tražiti po pola sata parking!
pre 3 godine
Uostalom u DE je manje od 2 % prodatih EV i to nije samo zbog cene..
(C i n i k, 15. jul 2020 10:31)
Svaki proizveden električni auto se odmah proda i to u stvari bar 6 meseci unapred. Samo 2% je zbog toga što proizvođači namerno biraju da prave malu količinu električnih naspram SUS, ni zbog čega drugog. To je da im ne bi propao profit od SUS automobila, a prave tek toliko električnih da ne dobiju kazne po gramu zagađenja flote. Da se proizvode električni automobili kolika je potražnja, oko 50% novih prodatih automobila bi bili električni, a 50% SUS, kao u Norveškoj, koja kao tržište ima veći prioritet proizvođačima, pa npr. Hyundai odredi da tu pošalje više električnih automobila nego u Nemačku.
pre 3 godine
Brzi punjači brzo uništavaju bateriju, velika struja punjenja = velika temperatura baterije = nepovratna destrukcija materijala. Koliko košta nova baterija i koliko traje?
pre 3 godine
zgrade u kojima žive ljudi po spratovima, znaš?
(Zoran, 15. jul 2020 11:53)
da, u jednom stanu sam na drugom, a u drugom na 5om spratu. taj izdajem. sa drugog lagano kabl dole. opušteno samo tebra.
pre 3 godine
@Neko iz mase Nece svi da kupe auto istog dana, nego ce se prelazak sa 100% SUS na 100% elektricnih (realnije 90% elektricnih) desiti u toku najmanje 15 godina, pa ce se i infrastuktura prilagoditi.
pre 3 godine
@auslander
Subvencije u Nemackoj su naprasno skocile pre nekoliko nedelja, gle cuda bas kada treba da pocne prodaja id.3 :) Bez subvencija ovaj auto bi bio predmet podsmeha... Ovako je to dosta dobra kupovina za taj novac, cak mislim da je bolja prica od Golfa, barem za ljude koji retko putuju duze od 500km.
iako je plastika enterijera jeftinija, ima vise prostora, performanse su sjajne!, drzace dugo vrednost i jako jeftino odrzavanje. Ko puni nocu i na besplatnim punjacima to je tek prica za sebe u ustedi... Plus subvencija tipa parking, zuta traka i slicno. Jedina mana jeste duza pauza(barem 30min) nakon 300-400km voznje...
E sad, to sve vazi za Nemacku, ali sta sa drugim zemljama koje daju male subvencije. Ovaj automobil ispada barem 50% skuplji od Golfa !?!
pre 3 godine
@Zoran ne bi da vređam ali za te radove ti treba nešto i u glavi i naravno odobrenje stanara i rešenje od građevinske ispekcije da možeš da vršiš te radove i da za te radove dobiješ nekakav sertifikat. To se zove dozvola (za one koji nisu sišli sa planine, a npr. na Novom Beogradu sam gledao kako niču 'ona kamena brda' gde žive ljudi kako kažeš i pamtim Novi Beograd kad je bio nepregledna pustinja od peska doduše nema ga na razglednici pa si tu delimično u pravu ALI ima jedna i to železnička stanica Zemun preko puta hotela 'Jugoslavija' koju pamtim i pored koje sam prolazio - toliko o zgradama i gradovima brđanine u Beogradu).
pre 3 godine
Zivim u stanu i tu se sva prica u vezi elektricnih auta zavrsava( nazalost).
(Zasad nista, 15. jul 2020 11:03)
To samo ako ti želiš da se završi. :) Ako prelaziš oko 100-200 km nedeljno, možeš samo jednom nedeljno da puniš bateriju, npr. kad odeš u kupovinu u neki tržni centar ili recimo Ikeu (skoro svi veći centri imaju brze punjače sad, a npr. Ada mall ima čak 20-ak, ali sporih).
Takođe za sve koji imaju određeno parking mesto u dvorištu ili garažno mesto u zgradi, može da se izvede struja lagano, jer u zgradi ima struje blizu, u prizemlju hodnika, samo se stavi novo brojilo.
Na kraju, za nekoga ko kupuje novi stan, naravno neka gleda samo zgrade koje imaju punjače na garažnim mestima, kao što su kompleksi A blok ili Sakura park.
pre 3 godine
Nije za nas seljacine, mi volimo da se trujemo dizelom al kao “sve bi uradili za našu decu” - samo im nećemo ostaviti planetu na kojoj bi živeli
pre 3 godine
Potrebno je 30 minuta da se baterija napuni od ca. 20% do 80% na tzv. brzom punjacu. To je najekonomicnije i najbrze sto se tice punjenja. Taman da, npr. obavite kupovinu u nekom trznom centru dok se auto puni napolju. Ili, da malo prosetate i protegnete noge. Zdravo je.
E sad, da bi to u zemlji Srbiji zazivelo potrebna je mreza takvih punjaca po trznim centrima, parkinzima itd. Kad ce to da bude - ne znamo. Znamo da kritikujemo i da pricamo kako je nesto nedovrseno i ne valja, te nema sanse da uspe. Dok mi to radimo, svet nam izmice poprilicno velikom brzinom.
pre 3 godine
Ja sam novog eGolfa platio 19k pre dve godine.
pre 3 godine
Golf rules
pre 3 godine
Ako se zove Golf , mozda i moze.
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane. De neki monter banderaš nek' kao stručno lice da neki savet da me komšije ne spale sa gajtanom za struju. Obzirom na standardizaciju naših zgrada pa je to malko upitno ...
pre 3 godine
Zivim u stanu i tu se sva prica u vezi elektricnih auta zavrsava( nazalost).
pre 3 godine
Nije problem u kupovini el.auta...nego zamislite situaciju, da je recimo u prometu 70% el.auta i svi kad dođu kući oko 17 - 18 h i nakače se na mrežu...koji el. sistem će to moći da podnese. Znači prvo infrastruktura pa el. auti...
pre 3 godine
Jedna od bitnih stavki kod veće potražnje za EV jeste i to da je potrebno veći broj punjača na parking mestima odnosno na odmorištima za predah na putovanjima sa većom razdaljinom. Cena EV se još uvek drži visoko, ali uz subvencije se može podneti. Takođe je jedan od bitnih razloga za masovnost kupovine i ukupni vek trajanja baterije. Takođe treba napomenuti i to da bi one trebalo da imaju mogućnost reciklaže kako bi ova vozila bila još više ekološka u narednom periodu.
pre 3 godine
"...izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno..."
Brate nemam nameru da vređam ali da li si ti nekad video grad makar i na razglednici? One kamena brda što štrče uvis to su zgrade u kojima žive ljudi po spratovima, znaš?
pre 3 godine
autoindustrija se obezobrazila
prvo im je izgovor za visoke cene bio veliki broj delova na SUS motorima i teziba istih. Sta je sada izgovor. elektro motor je 10outa jeftiniji od SUS. tezina daleko manja. baterije nisu toliko skupe.
pre 3 godine
Ovo je ok. ako živite na selu i imate svoje dvorište. Ali u gradovima nemate vremena, a pre svega ni mesta za masovnije punjenje.
(U Nemackoj se vozi dizel jos kako, 15. jul 2020 09:57)
izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno.
pozitivan nusefekat je da više ni jedan padavičar od tog trenutka ne parkira na tvom mestu. nema više čuveno: "ali nisam znao čije je mesto". valjda se plaše struje.
pre 3 godine
Ružan je za medalju kao da ga je Tesla koncipirao!
pre 3 godine
Nvrjm ni u kakvo masovno kupovanje ID.3 jer iako je i cena ok za DE prilike vozaci u DE nemaju bas naklonost prema EV generalno.
Mozda su Nemci i narod koji najvise voli automobile i vole da prelaze dosta km, sada da posle 300 km treba da ga puni u dvoristy (ako ima dvoriste) po 10 sati ili da ceka ngde u gradu po 2 sata na red i da bi dobio 50,60% bateriju,nvrjm u to.
Uostalom u DE je manje od 2 % prodatih EV i to nije samo zbog cene..
Dodatni problem je strah od covid/a i sta ce biti na jesen sa radnim mestima i platama a pogotovo naredne godine,mnogo je zabrinutih..
pre 3 godine
Ovo je ok. ako živite na selu i imate svoje dvorište. Ali u gradovima nemate vremena, a pre svega ni mesta za masovnije punjenje. Ovo je jedan lep početak, ali traži još puno godina usavršavanja.
pre 3 godine
Ovo je ok. ako živite na selu i imate svoje dvorište. Ali u gradovima nemate vremena, a pre svega ni mesta za masovnije punjenje. Ovo je jedan lep početak, ali traži još puno godina usavršavanja.
pre 3 godine
Zivim u stanu i tu se sva prica u vezi elektricnih auta zavrsava( nazalost).
pre 3 godine
"...izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno..."
Brate nemam nameru da vređam ali da li si ti nekad video grad makar i na razglednici? One kamena brda što štrče uvis to su zgrade u kojima žive ljudi po spratovima, znaš?
pre 3 godine
Nije za nas seljacine, mi volimo da se trujemo dizelom al kao “sve bi uradili za našu decu” - samo im nećemo ostaviti planetu na kojoj bi živeli
pre 3 godine
autoindustrija se obezobrazila
prvo im je izgovor za visoke cene bio veliki broj delova na SUS motorima i teziba istih. Sta je sada izgovor. elektro motor je 10outa jeftiniji od SUS. tezina daleko manja. baterije nisu toliko skupe.
pre 3 godine
Kada bih samo imao kucu sa garazom ili barem prostorom za auto, a ne stan u stambenoj zgradi, vec sada bih imao EV! Nije stvar samo u ustedi u gorivu, zamislite samo cinjenicu da nema servisa, ulja, drugih maziva, rolera, spanera, zamajca, menjaca, turbina, dizni, svega onoga sto nam zivot zagorcava! Elektromotor je dugovecan, voznja je tiha, prijatna, nema brundanja, vibracija kao kod ovih kanti od dizela sto vozimo! Naravno, kljucno je resiti infrastukturu, bez toga, dzaba sve! Nedavno sam video BMW i3 kako startuje sa semafora, ostao sam zatecen! Nisam stigao ni u trecu da ubacim, a on je vec presao Brankov most, ispaljen kao iz pracke!
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane.
(XXL, 15. jul 2020 11:22)
A šta ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi klima uređaj? Toliko kW vuče električni auto kad se puni na običnoj utičnici, što je najčešće slučaj kod kućnog punjenja. Stariji šporeti koji se priključuju na trofaznu utičnicu vuku više nego EV koja se pune...
pre 3 godine
Nvrjm ni u kakvo masovno kupovanje ID.3 jer iako je i cena ok za DE prilike vozaci u DE nemaju bas naklonost prema EV generalno.
Mozda su Nemci i narod koji najvise voli automobile i vole da prelaze dosta km, sada da posle 300 km treba da ga puni u dvoristy (ako ima dvoriste) po 10 sati ili da ceka ngde u gradu po 2 sata na red i da bi dobio 50,60% bateriju,nvrjm u to.
Uostalom u DE je manje od 2 % prodatih EV i to nije samo zbog cene..
Dodatni problem je strah od covid/a i sta ce biti na jesen sa radnim mestima i platama a pogotovo naredne godine,mnogo je zabrinutih..
pre 3 godine
Potrebno je 30 minuta da se baterija napuni od ca. 20% do 80% na tzv. brzom punjacu. To je najekonomicnije i najbrze sto se tice punjenja. Taman da, npr. obavite kupovinu u nekom trznom centru dok se auto puni napolju. Ili, da malo prosetate i protegnete noge. Zdravo je.
E sad, da bi to u zemlji Srbiji zazivelo potrebna je mreza takvih punjaca po trznim centrima, parkinzima itd. Kad ce to da bude - ne znamo. Znamo da kritikujemo i da pricamo kako je nesto nedovrseno i ne valja, te nema sanse da uspe. Dok mi to radimo, svet nam izmice poprilicno velikom brzinom.
pre 3 godine
Nije problem u kupovini el.auta...nego zamislite situaciju, da je recimo u prometu 70% el.auta i svi kad dođu kući oko 17 - 18 h i nakače se na mrežu...koji el. sistem će to moći da podnese. Znači prvo infrastruktura pa el. auti...
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива. Наравно да ће повећати порезе и акцизе на струју. Док је број ел. возила занемарљив није проблем да постоји бесплатно пуњење.
pre 3 godine
@wal
Super logika, da se šetam dok čekam da mi se napuni auto, jer je zdravo. Kad se šetam, onda se šetam jer sam izašao s namerom da se prošetam, a kad vozim onda verovatno imam razlog zašto vozim i nemam vremena da se šetam.
pre 3 godine
Cena EV neće ići dole još dosta godina. Isuviše ljudi radi u inustrijama vezanim za sus motore. Mora se dati vremena industriji da se prilagodi. Zamoslite samo, proizvodžači rashladnih tečnosti, ulja i maziva, olovnih akomulatora, prateća metalska industrija koja proizvodi delove sus motora, auspusi.... Mnogo je to ljudi bez posla.
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива.
(Куп је битан, 15. jul 2020 13:50)
Pa vidi, u normalnim državama smanjiće se i budžetske potrebe jer takve prihode od nafte ostvaruju države koje uvoze naftu. A kako će da nadoknade gubitke one koji izvoze naftu, iskreno me zabole. Mogu na primer da počnu da rade, da proizvode nešto?
Znaš li koliko nafte se troši u državnim službama koje se finansiraju iz budžeta? Retorički pitam, ne znam ni ja, ali znam da je jako mnogo. Njihov svaki litar benzina platimo ti i ja na pumpi. U stvari, za tebe ne znam, za sebe znam. Pogotovo u Srbiji, ja bih bio vrlo zainteresovan da državne službe što pre pređu na električna vozila, makar i zbog toga što struju neće moći da kradu kao što kradu benzin i dizel.
E sad, reći ćeš ti (opet retorički) "Znaš kad će u Srbiji prestati da se krade?". Pa znam. Otud i toliki otpor i stvaranje averzije prema elektromobilima, te izmišljanje hiljada "zanimljivih" izgovora zbog čega to treba saseći u korenu. Zanimljivo, što bi ti rekao, i sada neki plaćaju duplo, a neki se voze besplatno, čak i zarađuju.
pre 3 godine
ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
(billy_the_cat, 15. jul 2020 14:33)
naprotiv, svi srbi pričaju o zračenju.
ali eto ti provrene zaštite: umotaš celu glavu u alu foliju. samo rupe za nos, oči i usta. obavezno 5 slojeva protiv 5G, 4 sloja za 4G. i uzemljiš foliju na karoseriju.
(jaretina na minimalcu, 15. jul 2020 15:57)
Haha, baš si me lepo nasmejao!
Meni je intresantno koko se mi brinemo o zdravlju.. Kako će nas čipovi, 5g mreža i Bil Gejts razboleti itd.. A pušimo najviše u Evropi.. Većina pije alkohol svaki dan, peremo zube isto kad se setimo.. Hrana, što masnija to je ukusnije i bolje.. Meso je kod nas najzdravije itd.. Bolje bi bilo da se kao narod pokrijemo ušima..
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane. De neki monter banderaš nek' kao stručno lice da neki savet da me komšije ne spale sa gajtanom za struju. Obzirom na standardizaciju naših zgrada pa je to malko upitno ...
pre 3 godine
izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno.
pozitivan nusefekat je da više ni jedan padavičar od tog trenutka ne parkira na tvom mestu. nema više čuveno: "ali nisam znao čije je mesto". valjda se plaše struje.
(jaretina na minimalcu, 15. jul 2020 10:28)
U stambenim zonama, u blokovima u nizu ili u zatvorenim blokovima može, zbog toga što se automobili parkiraju unutar parcele, ali ne može u otvrenom stambenom bloku jer su parkirališta u javnom prostoru. Dakle parkinzi pripadaju svima koji se tu parkiraju odakle god da su. Druga je stvar da li zgrada ima svoju parcelu za parkiranje u svom vlasništvu što je retko, ali tu onda može parkiranje samo ukoliko neće ugroziti pristup hitnoj pomoći a naročito vatrogascima.
Kod mene na Južnom bulevaru smo te koji su uzurpirali parking mesta obaveštavali da nemaju prava da postvljaju subiće i rasklopne prepreke, zatim smo zvali inspekciju, a na kraju kod nekolicine smo morali da im zabetoniramo te sklopke i povadimo stubiće. Mi bar tu vrstu hajdučije i primitivizma nismo dozvolili
pre 3 godine
@auslander
Subvencije u Nemackoj su naprasno skocile pre nekoliko nedelja, gle cuda bas kada treba da pocne prodaja id.3 :) Bez subvencija ovaj auto bi bio predmet podsmeha... Ovako je to dosta dobra kupovina za taj novac, cak mislim da je bolja prica od Golfa, barem za ljude koji retko putuju duze od 500km.
iako je plastika enterijera jeftinija, ima vise prostora, performanse su sjajne!, drzace dugo vrednost i jako jeftino odrzavanje. Ko puni nocu i na besplatnim punjacima to je tek prica za sebe u ustedi... Plus subvencija tipa parking, zuta traka i slicno. Jedina mana jeste duza pauza(barem 30min) nakon 300-400km voznje...
E sad, to sve vazi za Nemacku, ali sta sa drugim zemljama koje daju male subvencije. Ovaj automobil ispada barem 50% skuplji od Golfa !?!
pre 3 godine
Zivim u stanu i tu se sva prica u vezi elektricnih auta zavrsava( nazalost).
(Zasad nista, 15. jul 2020 11:03)
To samo ako ti želiš da se završi. :) Ako prelaziš oko 100-200 km nedeljno, možeš samo jednom nedeljno da puniš bateriju, npr. kad odeš u kupovinu u neki tržni centar ili recimo Ikeu (skoro svi veći centri imaju brze punjače sad, a npr. Ada mall ima čak 20-ak, ali sporih).
Takođe za sve koji imaju određeno parking mesto u dvorištu ili garažno mesto u zgradi, može da se izvede struja lagano, jer u zgradi ima struje blizu, u prizemlju hodnika, samo se stavi novo brojilo.
Na kraju, za nekoga ko kupuje novi stan, naravno neka gleda samo zgrade koje imaju punjače na garažnim mestima, kao što su kompleksi A blok ili Sakura park.
pre 3 godine
@
"A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?"
Mozda da pitas ljude iz novobeogradskih blokova? Sigurno na smenu pale klimu,sporet,bojler.....70ak stanova po ulazu...
pre 3 godine
A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?
(Robert, 15. jul 2020 14:11)
Ako sve to upale doći će im vatorgasci u pomoć...medjutim, ako uključe sve to odjednom izbiće im osigurači ukoliko nisu na "industrijskim"....
pre 3 godine
@Neko iz mase Nece svi da kupe auto istog dana, nego ce se prelazak sa 100% SUS na 100% elektricnih (realnije 90% elektricnih) desiti u toku najmanje 15 godina, pa ce se i infrastuktura prilagoditi.
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane.(XXL, 15. jul 2020 11:22)
moze mi u zgradi se dogovorili da svi ukljucimo zamrzivac ususvac bojler i zamisli sve radi. ali jeste moguce da u krnjaci ne moze. mozda i u borci. sopot sigurno moze.
pre 3 godine
Brzi punjači brzo uništavaju bateriju, velika struja punjenja = velika temperatura baterije = nepovratna destrukcija materijala. Koliko košta nova baterija i koliko traje?
pre 3 godine
У мом комплексу блокова у Ослу од 200 станова сада инсталирали пуњаче! Већ 3 године возим Теслу и задовољан сам.
pre 3 godine
ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
(billy_the_cat, 15. jul 2020 14:33)
naprotiv, svi srbi pričaju o zračenju.
ali eto ti provrene zaštite: umotaš celu glavu u alu foliju. samo rupe za nos, oči i usta. obavezno 5 slojeva protiv 5G, 4 sloja za 4G. i uzemljiš foliju na karoseriju.
pre 3 godine
@ Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane. (XXL, 15. jul 2020 11:22)
U Srbiji nece biti 30 EV ukupno, a ne u jednoj zgradi. Drugo, ne pune se EVs svaki dan i svi u isto vreme. Nemoj da se brines, mozes mirno da spavas.
pre 3 godine
Ako se zove Golf , mozda i moze.
pre 3 godine
Uostalom u DE je manje od 2 % prodatih EV i to nije samo zbog cene..
(C i n i k, 15. jul 2020 10:31)
Svaki proizveden električni auto se odmah proda i to u stvari bar 6 meseci unapred. Samo 2% je zbog toga što proizvođači namerno biraju da prave malu količinu električnih naspram SUS, ni zbog čega drugog. To je da im ne bi propao profit od SUS automobila, a prave tek toliko električnih da ne dobiju kazne po gramu zagađenja flote. Da se proizvode električni automobili kolika je potražnja, oko 50% novih prodatih automobila bi bili električni, a 50% SUS, kao u Norveškoj, koja kao tržište ima veći prioritet proizvođačima, pa npr. Hyundai odredi da tu pošalje više električnih automobila nego u Nemačku.
pre 3 godine
Ja sam novog eGolfa platio 19k pre dve godine.
pre 3 godine
U svim većim evropskim gradovima, teško da možeš naći parking kad se vratiš kući sa posla !
Znači da su ta auta trenutno samo za ljude sa garažom ili dvorištom u nekom predgradju !Tako da možemo lako izračunati koliki je to postotak !
Iskreno mislim da se taj problem neće rešiti u dogled jer je teško postaviti svugde po gradu stanice za punjenje !Da je to lako verovatno bi rešili i problem parkinga a ne da moramo tražiti po pola sata parking!
pre 3 godine
Eh, da se zahvalim srbadiji Googlenjacima na iscrpnim informacijama u vezi punjenja automobila iz zgrada i stanova po onoj 'kućna radinost' (živim na prvom spratu srećom). Al' to vam moji Googlenjaci ne drži ni vodu ni znanje sem o šporetima, frižiderima i kućnim aparatima jer pružanje kabla preko nečije terase, prozora ili hodnika morate pitati komunalnu inspekciju pošto Oni naplaćuju kilovate-časove kad vas kazne i kako se to pravno definiše ako nekoga dovedete u opasnost. Ne mož' to bez stručnjaka montera banderaša. Pozz za sve ...
pre 3 godine
Jedna od bitnih stavki kod veće potražnje za EV jeste i to da je potrebno veći broj punjača na parking mestima odnosno na odmorištima za predah na putovanjima sa većom razdaljinom. Cena EV se još uvek drži visoko, ali uz subvencije se može podneti. Takođe je jedan od bitnih razloga za masovnost kupovine i ukupni vek trajanja baterije. Takođe treba napomenuti i to da bi one trebalo da imaju mogućnost reciklaže kako bi ova vozila bila još više ekološka u narednom periodu.
pre 3 godine
Toromto, zaposlice se u fabrici baterija. recikliranju baterija. isto kao kada je došla parna masina.
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива. Наравно да ће повећати порезе и акцизе на струју. Док је број ел. возила занемарљив није проблем да постоји бесплатно пуњење.
(Куп је битан, 15. jul 2020 13:50)
Najmanje duplo manje novca će trošiti na zdravstvo. Poenta da ne razumeš je istog reda kao preći na grejanje toplotnim pumpama za koje sirotinja nema ekonomiju da uloži te blokira mozak iz tog ugla ne videći stvarnost.
pre 3 godine
predsednik udruzenja uvoznika nafte i derivata srbije :
"da sutra dobijemo dzabe za (0 dolara) sirovu naftu i da je preradimo u rafineriji u pancevu i da se ne ugradimo nista (0 dinara)....
cena na pumpi bi bila 100 dinara"....
apropo sta ce biti sa budzetom bez akciza za gorivo...
pa bice tu rupe...
zato i daju samo 3000 eura subvencija za elekto vozila a 2500 za hibride
pre 3 godine
Ovo je ok. ako živite na selu i imate svoje dvorište. Ali u gradovima nemate vremena, a pre svega ni mesta za masovnije punjenje.
(U Nemackoj se vozi dizel jos kako, 15. jul 2020 09:57)
izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno.
pozitivan nusefekat je da više ni jedan padavičar od tog trenutka ne parkira na tvom mestu. nema više čuveno: "ali nisam znao čije je mesto". valjda se plaše struje.
pre 3 godine
pre par nedelja sam se dvoumio oko e-Golfa i odlučio sam teška srca da ga ne uzmem zbog dometa od oko 200km. ovih 420 (realnih 350 verovatno) je mnogo bolja cifra. to sve u zemlji koja ima 50.000 punjača, od kojih dva u mom bloku.
pre 3 godine
Majstore ničega toga nema ni kada kupiš bilo koji nov auto. Sa kršine pređi makar na novu KIU, promenićeš pogled na svet.
"Nije stvar samo u ustedi u gorivu, zamislite samo cinjenicu da nema servisa, ulja, drugih maziva, rolera, spanera, zamajca, menjaca, turbina, dizni, svega onoga sto nam zivot zagorcava! Elektromotor je dugovecan, voznja je tiha, prijatna, nema brundanja, vibracija kao kod ovih kanti od dizela sto vozimo! Naravno, kljucno je resiti infrastukturu, bez toga, dzaba sve! Nedavno sam video BMW i3 kako startuje sa semafora, ostao sam zatecen! Nisam stigao ni u trecu da ubacim, a on je vec presao Brankov most, ispaljen kao iz pracke!
(Rani, 15. jul 2020 13:13)
pre 3 godine
Ne moze Nemac bez dizela. Imas cak i sprdnja filmova gde im i svemirski brodovi idu na dizel.
pre 3 godine
Ružan je za medalju kao da ga je Tesla koncipirao!
pre 3 godine
@Zoran ne bi da vređam ali za te radove ti treba nešto i u glavi i naravno odobrenje stanara i rešenje od građevinske ispekcije da možeš da vršiš te radove i da za te radove dobiješ nekakav sertifikat. To se zove dozvola (za one koji nisu sišli sa planine, a npr. na Novom Beogradu sam gledao kako niču 'ona kamena brda' gde žive ljudi kako kažeš i pamtim Novi Beograd kad je bio nepregledna pustinja od peska doduše nema ga na razglednici pa si tu delimično u pravu ALI ima jedna i to železnička stanica Zemun preko puta hotela 'Jugoslavija' koju pamtim i pored koje sam prolazio - toliko o zgradama i gradovima brđanine u Beogradu).
pre 3 godine
Joca, 15. jul 2020 15:12)
А која је то држава смањила буџетске потребе? У којој је то држави буџет смањен, барем номинално? Изузетак су државе које су банкротирале. А онда долазимо до кључног питања. Одакле сва та струја? А нећемо нуклеарке. Мислим да се превише наде полаже у ЕВ. Произвођачи још нису успели да реше основни проблеме. Аутономија и трајање пуњења.
pre 3 godine
Nemci će da urade kako im se kaže.
pre 3 godine
Siguran sam da ce nasa napredna vlada dati velikodusne olaksice i subvencije za kupovinu kad se ovaj auto pojavi na nasem trzistu.
pre 3 godine
Golf rules
pre 3 godine
zgrade u kojima žive ljudi po spratovima, znaš?
(Zoran, 15. jul 2020 11:53)
da, u jednom stanu sam na drugom, a u drugom na 5om spratu. taj izdajem. sa drugog lagano kabl dole. opušteno samo tebra.
pre 3 godine
A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?
pre 3 godine
Za Nemacku gde ljudi putuju do posla po 100 km, elektroautomobili nisu resenje. Plus premalo je stanica za punjenje. Voleo bih ja da imam licni punjac, da putujem do posla 10 km....
pre 3 godine
To samo ako ti želiš da se završi. :) Ako prelaziš oko 100-200 km nedeljno, možeš samo jednom nedeljno da puniš bateriju, npr. kad odeš u kupovinu u neki tržni centar ili recimo Ikeu (skoro svi veći centri imaju brze punjače sad, a npr. Ada mall ima čak 20-ak, ali sporih).
Takođe za sve koji imaju određeno parking mesto u dvorištu ili garažno mesto u zgradi, može da se izvede struja lagano, jer u zgradi ima struje blizu, u prizemlju hodnika, samo se stavi novo brojilo.
Na kraju, za nekoga ko kupuje novi stan, naravno neka gleda samo zgrade koje imaju punjače na garažnim mestima, kao što su kompleksi A blok ili Sakura park.
(Milan, 15. jul 2020 12:57)
Da ali ovde se priča o masovnom prelasku, znači 50 automobila po zgradi, 2000 automobila ispred tržnog centra, a ne 1 ili 2 i zgradi i 5 ispred TC...
pre 3 godine
Na Novom Beogradu jos ne "pale u struju" EV, nesto ste smetnuli sa uma... Uvek dajem plus za dobar komentar narocito kad je covek duhovit kao recimo "jaretina" i njemu sam dao plus hahaha...
pre 3 godine
Ne, naterace ih tesla.
pre 3 godine
Inače te subvencije koje spominjete su ograničene, i dok opreme vladu, vozni park firmi i sve budže, ostaće za normalnog potrošača šipak, i to veliki. Inače me živo interesuje s čime će roba iz celog sveta da stiže do naših luka u Evropi i kako će ta roba da se transportuje iz luke do prodavnice ili fabrike. Jedno sigurno znam, na struju neće sigurno.
pre 3 godine
Made in Germany bajo moj, ima da ide ko alva!
pre 3 godine
Niko ne spominje povećano zračenje u ovim automobilima? električni automobili su mi zanimljivi i u skoroj budućnosti ću nadam se voziti jedan ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
pre 3 godine
Ne može.
pre 3 godine
pezo 208 20 god ispred ovog
pre 3 godine
Ovo je ok. ako živite na selu i imate svoje dvorište. Ali u gradovima nemate vremena, a pre svega ni mesta za masovnije punjenje.
(U Nemackoj se vozi dizel jos kako, 15. jul 2020 09:57)
izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno.
pozitivan nusefekat je da više ni jedan padavičar od tog trenutka ne parkira na tvom mestu. nema više čuveno: "ali nisam znao čije je mesto". valjda se plaše struje.
pre 3 godine
Ružan je za medalju kao da ga je Tesla koncipirao!
pre 3 godine
Ovo je ok. ako živite na selu i imate svoje dvorište. Ali u gradovima nemate vremena, a pre svega ni mesta za masovnije punjenje. Ovo je jedan lep početak, ali traži još puno godina usavršavanja.
pre 3 godine
Nije problem u kupovini el.auta...nego zamislite situaciju, da je recimo u prometu 70% el.auta i svi kad dođu kući oko 17 - 18 h i nakače se na mrežu...koji el. sistem će to moći da podnese. Znači prvo infrastruktura pa el. auti...
pre 3 godine
zgrade u kojima žive ljudi po spratovima, znaš?
(Zoran, 15. jul 2020 11:53)
da, u jednom stanu sam na drugom, a u drugom na 5om spratu. taj izdajem. sa drugog lagano kabl dole. opušteno samo tebra.
pre 3 godine
Nvrjm ni u kakvo masovno kupovanje ID.3 jer iako je i cena ok za DE prilike vozaci u DE nemaju bas naklonost prema EV generalno.
Mozda su Nemci i narod koji najvise voli automobile i vole da prelaze dosta km, sada da posle 300 km treba da ga puni u dvoristy (ako ima dvoriste) po 10 sati ili da ceka ngde u gradu po 2 sata na red i da bi dobio 50,60% bateriju,nvrjm u to.
Uostalom u DE je manje od 2 % prodatih EV i to nije samo zbog cene..
Dodatni problem je strah od covid/a i sta ce biti na jesen sa radnim mestima i platama a pogotovo naredne godine,mnogo je zabrinutih..
pre 3 godine
Niko ne spominje povećano zračenje u ovim automobilima? električni automobili su mi zanimljivi i u skoroj budućnosti ću nadam se voziti jedan ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane. De neki monter banderaš nek' kao stručno lice da neki savet da me komšije ne spale sa gajtanom za struju. Obzirom na standardizaciju naših zgrada pa je to malko upitno ...
pre 3 godine
autoindustrija se obezobrazila
prvo im je izgovor za visoke cene bio veliki broj delova na SUS motorima i teziba istih. Sta je sada izgovor. elektro motor je 10outa jeftiniji od SUS. tezina daleko manja. baterije nisu toliko skupe.
pre 3 godine
Nije za nas seljacine, mi volimo da se trujemo dizelom al kao “sve bi uradili za našu decu” - samo im nećemo ostaviti planetu na kojoj bi živeli
pre 3 godine
Zivim u stanu i tu se sva prica u vezi elektricnih auta zavrsava( nazalost).
pre 3 godine
@wal
Super logika, da se šetam dok čekam da mi se napuni auto, jer je zdravo. Kad se šetam, onda se šetam jer sam izašao s namerom da se prošetam, a kad vozim onda verovatno imam razlog zašto vozim i nemam vremena da se šetam.
pre 3 godine
Zivim u stanu i tu se sva prica u vezi elektricnih auta zavrsava( nazalost).
(Zasad nista, 15. jul 2020 11:03)
To samo ako ti želiš da se završi. :) Ako prelaziš oko 100-200 km nedeljno, možeš samo jednom nedeljno da puniš bateriju, npr. kad odeš u kupovinu u neki tržni centar ili recimo Ikeu (skoro svi veći centri imaju brze punjače sad, a npr. Ada mall ima čak 20-ak, ali sporih).
Takođe za sve koji imaju određeno parking mesto u dvorištu ili garažno mesto u zgradi, može da se izvede struja lagano, jer u zgradi ima struje blizu, u prizemlju hodnika, samo se stavi novo brojilo.
Na kraju, za nekoga ko kupuje novi stan, naravno neka gleda samo zgrade koje imaju punjače na garažnim mestima, kao što su kompleksi A blok ili Sakura park.
pre 3 godine
pezo 208 20 god ispred ovog
pre 3 godine
Potrebno je 30 minuta da se baterija napuni od ca. 20% do 80% na tzv. brzom punjacu. To je najekonomicnije i najbrze sto se tice punjenja. Taman da, npr. obavite kupovinu u nekom trznom centru dok se auto puni napolju. Ili, da malo prosetate i protegnete noge. Zdravo je.
E sad, da bi to u zemlji Srbiji zazivelo potrebna je mreza takvih punjaca po trznim centrima, parkinzima itd. Kad ce to da bude - ne znamo. Znamo da kritikujemo i da pricamo kako je nesto nedovrseno i ne valja, te nema sanse da uspe. Dok mi to radimo, svet nam izmice poprilicno velikom brzinom.
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane.(XXL, 15. jul 2020 11:22)
moze mi u zgradi se dogovorili da svi ukljucimo zamrzivac ususvac bojler i zamisli sve radi. ali jeste moguce da u krnjaci ne moze. mozda i u borci. sopot sigurno moze.
pre 3 godine
Uostalom u DE je manje od 2 % prodatih EV i to nije samo zbog cene..
(C i n i k, 15. jul 2020 10:31)
Svaki proizveden električni auto se odmah proda i to u stvari bar 6 meseci unapred. Samo 2% je zbog toga što proizvođači namerno biraju da prave malu količinu električnih naspram SUS, ni zbog čega drugog. To je da im ne bi propao profit od SUS automobila, a prave tek toliko električnih da ne dobiju kazne po gramu zagađenja flote. Da se proizvode električni automobili kolika je potražnja, oko 50% novih prodatih automobila bi bili električni, a 50% SUS, kao u Norveškoj, koja kao tržište ima veći prioritet proizvođačima, pa npr. Hyundai odredi da tu pošalje više električnih automobila nego u Nemačku.
pre 3 godine
Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane.
(XXL, 15. jul 2020 11:22)
A šta ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi klima uređaj? Toliko kW vuče električni auto kad se puni na običnoj utičnici, što je najčešće slučaj kod kućnog punjenja. Stariji šporeti koji se priključuju na trofaznu utičnicu vuku više nego EV koja se pune...
pre 3 godine
Inače te subvencije koje spominjete su ograničene, i dok opreme vladu, vozni park firmi i sve budže, ostaće za normalnog potrošača šipak, i to veliki. Inače me živo interesuje s čime će roba iz celog sveta da stiže do naših luka u Evropi i kako će ta roba da se transportuje iz luke do prodavnice ili fabrike. Jedno sigurno znam, na struju neće sigurno.
pre 3 godine
Majstore ničega toga nema ni kada kupiš bilo koji nov auto. Sa kršine pređi makar na novu KIU, promenićeš pogled na svet.
"Nije stvar samo u ustedi u gorivu, zamislite samo cinjenicu da nema servisa, ulja, drugih maziva, rolera, spanera, zamajca, menjaca, turbina, dizni, svega onoga sto nam zivot zagorcava! Elektromotor je dugovecan, voznja je tiha, prijatna, nema brundanja, vibracija kao kod ovih kanti od dizela sto vozimo! Naravno, kljucno je resiti infrastukturu, bez toga, dzaba sve! Nedavno sam video BMW i3 kako startuje sa semafora, ostao sam zatecen! Nisam stigao ni u trecu da ubacim, a on je vec presao Brankov most, ispaljen kao iz pracke!
(Rani, 15. jul 2020 13:13)
pre 3 godine
"...izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno..."
Brate nemam nameru da vređam ali da li si ti nekad video grad makar i na razglednici? One kamena brda što štrče uvis to su zgrade u kojima žive ljudi po spratovima, znaš?
pre 3 godine
Ja sam novog eGolfa platio 19k pre dve godine.
pre 3 godine
A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?
pre 3 godine
Brzi punjači brzo uništavaju bateriju, velika struja punjenja = velika temperatura baterije = nepovratna destrukcija materijala. Koliko košta nova baterija i koliko traje?
pre 3 godine
@Zoran ne bi da vređam ali za te radove ti treba nešto i u glavi i naravno odobrenje stanara i rešenje od građevinske ispekcije da možeš da vršiš te radove i da za te radove dobiješ nekakav sertifikat. To se zove dozvola (za one koji nisu sišli sa planine, a npr. na Novom Beogradu sam gledao kako niču 'ona kamena brda' gde žive ljudi kako kažeš i pamtim Novi Beograd kad je bio nepregledna pustinja od peska doduše nema ga na razglednici pa si tu delimično u pravu ALI ima jedna i to železnička stanica Zemun preko puta hotela 'Jugoslavija' koju pamtim i pored koje sam prolazio - toliko o zgradama i gradovima brđanine u Beogradu).
pre 3 godine
У мом комплексу блокова у Ослу од 200 станова сада инсталирали пуњаче! Већ 3 године возим Теслу и задовољан сам.
pre 3 godine
Na Novom Beogradu jos ne "pale u struju" EV, nesto ste smetnuli sa uma... Uvek dajem plus za dobar komentar narocito kad je covek duhovit kao recimo "jaretina" i njemu sam dao plus hahaha...
pre 3 godine
Golf rules
pre 3 godine
Za Nemacku gde ljudi putuju do posla po 100 km, elektroautomobili nisu resenje. Plus premalo je stanica za punjenje. Voleo bih ja da imam licni punjac, da putujem do posla 10 km....
pre 3 godine
Made in Germany bajo moj, ima da ide ko alva!
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива. Наравно да ће повећати порезе и акцизе на струју. Док је број ел. возила занемарљив није проблем да постоји бесплатно пуњење.
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива.
(Куп је битан, 15. jul 2020 13:50)
Pa vidi, u normalnim državama smanjiće se i budžetske potrebe jer takve prihode od nafte ostvaruju države koje uvoze naftu. A kako će da nadoknade gubitke one koji izvoze naftu, iskreno me zabole. Mogu na primer da počnu da rade, da proizvode nešto?
Znaš li koliko nafte se troši u državnim službama koje se finansiraju iz budžeta? Retorički pitam, ne znam ni ja, ali znam da je jako mnogo. Njihov svaki litar benzina platimo ti i ja na pumpi. U stvari, za tebe ne znam, za sebe znam. Pogotovo u Srbiji, ja bih bio vrlo zainteresovan da državne službe što pre pređu na električna vozila, makar i zbog toga što struju neće moći da kradu kao što kradu benzin i dizel.
E sad, reći ćeš ti (opet retorički) "Znaš kad će u Srbiji prestati da se krade?". Pa znam. Otud i toliki otpor i stvaranje averzije prema elektromobilima, te izmišljanje hiljada "zanimljivih" izgovora zbog čega to treba saseći u korenu. Zanimljivo, što bi ti rekao, i sada neki plaćaju duplo, a neki se voze besplatno, čak i zarađuju.
pre 3 godine
Joca, 15. jul 2020 15:12)
А која је то држава смањила буџетске потребе? У којој је то држави буџет смањен, барем номинално? Изузетак су државе које су банкротирале. А онда долазимо до кључног питања. Одакле сва та струја? А нећемо нуклеарке. Мислим да се превише наде полаже у ЕВ. Произвођачи још нису успели да реше основни проблеме. Аутономија и трајање пуњења.
pre 3 godine
Ako se zove Golf , mozda i moze.
pre 3 godine
Kada bih samo imao kucu sa garazom ili barem prostorom za auto, a ne stan u stambenoj zgradi, vec sada bih imao EV! Nije stvar samo u ustedi u gorivu, zamislite samo cinjenicu da nema servisa, ulja, drugih maziva, rolera, spanera, zamajca, menjaca, turbina, dizni, svega onoga sto nam zivot zagorcava! Elektromotor je dugovecan, voznja je tiha, prijatna, nema brundanja, vibracija kao kod ovih kanti od dizela sto vozimo! Naravno, kljucno je resiti infrastukturu, bez toga, dzaba sve! Nedavno sam video BMW i3 kako startuje sa semafora, ostao sam zatecen! Nisam stigao ni u trecu da ubacim, a on je vec presao Brankov most, ispaljen kao iz pracke!
pre 3 godine
ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
(billy_the_cat, 15. jul 2020 14:33)
naprotiv, svi srbi pričaju o zračenju.
ali eto ti provrene zaštite: umotaš celu glavu u alu foliju. samo rupe za nos, oči i usta. obavezno 5 slojeva protiv 5G, 4 sloja za 4G. i uzemljiš foliju na karoseriju.
pre 3 godine
U svim većim evropskim gradovima, teško da možeš naći parking kad se vratiš kući sa posla !
Znači da su ta auta trenutno samo za ljude sa garažom ili dvorištom u nekom predgradju !Tako da možemo lako izračunati koliki je to postotak !
Iskreno mislim da se taj problem neće rešiti u dogled jer je teško postaviti svugde po gradu stanice za punjenje !Da je to lako verovatno bi rešili i problem parkinga a ne da moramo tražiti po pola sata parking!
pre 3 godine
@ Ako u zgradi ima 30 stanova, a njih 25 uključi da puni svoje automobile na struju je l' može strujna mreža u toj zgradi da izdrži, a da zgrada ne plane. (XXL, 15. jul 2020 11:22)
U Srbiji nece biti 30 EV ukupno, a ne u jednoj zgradi. Drugo, ne pune se EVs svaki dan i svi u isto vreme. Nemoj da se brines, mozes mirno da spavas.
pre 3 godine
pre par nedelja sam se dvoumio oko e-Golfa i odlučio sam teška srca da ga ne uzmem zbog dometa od oko 200km. ovih 420 (realnih 350 verovatno) je mnogo bolja cifra. to sve u zemlji koja ima 50.000 punjača, od kojih dva u mom bloku.
pre 3 godine
@auslander
Subvencije u Nemackoj su naprasno skocile pre nekoliko nedelja, gle cuda bas kada treba da pocne prodaja id.3 :) Bez subvencija ovaj auto bi bio predmet podsmeha... Ovako je to dosta dobra kupovina za taj novac, cak mislim da je bolja prica od Golfa, barem za ljude koji retko putuju duze od 500km.
iako je plastika enterijera jeftinija, ima vise prostora, performanse su sjajne!, drzace dugo vrednost i jako jeftino odrzavanje. Ko puni nocu i na besplatnim punjacima to je tek prica za sebe u ustedi... Plus subvencija tipa parking, zuta traka i slicno. Jedina mana jeste duza pauza(barem 30min) nakon 300-400km voznje...
E sad, to sve vazi za Nemacku, ali sta sa drugim zemljama koje daju male subvencije. Ovaj automobil ispada barem 50% skuplji od Golfa !?!
pre 3 godine
@Neko iz mase Nece svi da kupe auto istog dana, nego ce se prelazak sa 100% SUS na 100% elektricnih (realnije 90% elektricnih) desiti u toku najmanje 15 godina, pa ce se i infrastuktura prilagoditi.
pre 3 godine
Cena EV neće ići dole još dosta godina. Isuviše ljudi radi u inustrijama vezanim za sus motore. Mora se dati vremena industriji da se prilagodi. Zamoslite samo, proizvodžači rashladnih tečnosti, ulja i maziva, olovnih akomulatora, prateća metalska industrija koja proizvodi delove sus motora, auspusi.... Mnogo je to ljudi bez posla.
pre 3 godine
Nemci će da urade kako im se kaže.
pre 3 godine
To samo ako ti želiš da se završi. :) Ako prelaziš oko 100-200 km nedeljno, možeš samo jednom nedeljno da puniš bateriju, npr. kad odeš u kupovinu u neki tržni centar ili recimo Ikeu (skoro svi veći centri imaju brze punjače sad, a npr. Ada mall ima čak 20-ak, ali sporih).
Takođe za sve koji imaju određeno parking mesto u dvorištu ili garažno mesto u zgradi, može da se izvede struja lagano, jer u zgradi ima struje blizu, u prizemlju hodnika, samo se stavi novo brojilo.
Na kraju, za nekoga ko kupuje novi stan, naravno neka gleda samo zgrade koje imaju punjače na garažnim mestima, kao što su kompleksi A blok ili Sakura park.
(Milan, 15. jul 2020 12:57)
Da ali ovde se priča o masovnom prelasku, znači 50 automobila po zgradi, 2000 automobila ispred tržnog centra, a ne 1 ili 2 i zgradi i 5 ispred TC...
pre 3 godine
Ne moze Nemac bez dizela. Imas cak i sprdnja filmova gde im i svemirski brodovi idu na dizel.
pre 3 godine
Ne, naterace ih tesla.
pre 3 godine
Jedna od bitnih stavki kod veće potražnje za EV jeste i to da je potrebno veći broj punjača na parking mestima odnosno na odmorištima za predah na putovanjima sa većom razdaljinom. Cena EV se još uvek drži visoko, ali uz subvencije se može podneti. Takođe je jedan od bitnih razloga za masovnost kupovine i ukupni vek trajanja baterije. Takođe treba napomenuti i to da bi one trebalo da imaju mogućnost reciklaže kako bi ova vozila bila još više ekološka u narednom periodu.
pre 3 godine
Eh, da se zahvalim srbadiji Googlenjacima na iscrpnim informacijama u vezi punjenja automobila iz zgrada i stanova po onoj 'kućna radinost' (živim na prvom spratu srećom). Al' to vam moji Googlenjaci ne drži ni vodu ni znanje sem o šporetima, frižiderima i kućnim aparatima jer pružanje kabla preko nečije terase, prozora ili hodnika morate pitati komunalnu inspekciju pošto Oni naplaćuju kilovate-časove kad vas kazne i kako se to pravno definiše ako nekoga dovedete u opasnost. Ne mož' to bez stručnjaka montera banderaša. Pozz za sve ...
pre 3 godine
izvuci iz stana do svog parking mesta. ako ga imaš, naravno. i ne da vise žice u vazduhu, već da je sve lepo zagletovano, zabetonirano, u kanalicama, nigde da se ne vide, sa svojom kutijom. fidova sklopa obavezno.
pozitivan nusefekat je da više ni jedan padavičar od tog trenutka ne parkira na tvom mestu. nema više čuveno: "ali nisam znao čije je mesto". valjda se plaše struje.
(jaretina na minimalcu, 15. jul 2020 10:28)
U stambenim zonama, u blokovima u nizu ili u zatvorenim blokovima može, zbog toga što se automobili parkiraju unutar parcele, ali ne može u otvrenom stambenom bloku jer su parkirališta u javnom prostoru. Dakle parkinzi pripadaju svima koji se tu parkiraju odakle god da su. Druga je stvar da li zgrada ima svoju parcelu za parkiranje u svom vlasništvu što je retko, ali tu onda može parkiranje samo ukoliko neće ugroziti pristup hitnoj pomoći a naročito vatrogascima.
Kod mene na Južnom bulevaru smo te koji su uzurpirali parking mesta obaveštavali da nemaju prava da postvljaju subiće i rasklopne prepreke, zatim smo zvali inspekciju, a na kraju kod nekolicine smo morali da im zabetoniramo te sklopke i povadimo stubiće. Mi bar tu vrstu hajdučije i primitivizma nismo dozvolili
pre 3 godine
Занимљиво је да нико не спомиње шта ће радити државе када остану без пореских прихода од горива. Наравно да ће повећати порезе и акцизе на струју. Док је број ел. возила занемарљив није проблем да постоји бесплатно пуњење.
(Куп је битан, 15. jul 2020 13:50)
Najmanje duplo manje novca će trošiti na zdravstvo. Poenta da ne razumeš je istog reda kao preći na grejanje toplotnim pumpama za koje sirotinja nema ekonomiju da uloži te blokira mozak iz tog ugla ne videći stvarnost.
pre 3 godine
ali niko ne priča o negativnim posljedicama za zdravlje zbog zračenja.
(billy_the_cat, 15. jul 2020 14:33)
naprotiv, svi srbi pričaju o zračenju.
ali eto ti provrene zaštite: umotaš celu glavu u alu foliju. samo rupe za nos, oči i usta. obavezno 5 slojeva protiv 5G, 4 sloja za 4G. i uzemljiš foliju na karoseriju.
(jaretina na minimalcu, 15. jul 2020 15:57)
Haha, baš si me lepo nasmejao!
Meni je intresantno koko se mi brinemo o zdravlju.. Kako će nas čipovi, 5g mreža i Bil Gejts razboleti itd.. A pušimo najviše u Evropi.. Većina pije alkohol svaki dan, peremo zube isto kad se setimo.. Hrana, što masnija to je ukusnije i bolje.. Meso je kod nas najzdravije itd.. Bolje bi bilo da se kao narod pokrijemo ušima..
pre 3 godine
Toromto, zaposlice se u fabrici baterija. recikliranju baterija. isto kao kada je došla parna masina.
pre 3 godine
predsednik udruzenja uvoznika nafte i derivata srbije :
"da sutra dobijemo dzabe za (0 dolara) sirovu naftu i da je preradimo u rafineriji u pancevu i da se ne ugradimo nista (0 dinara)....
cena na pumpi bi bila 100 dinara"....
apropo sta ce biti sa budzetom bez akciza za gorivo...
pa bice tu rupe...
zato i daju samo 3000 eura subvencija za elekto vozila a 2500 za hibride
pre 3 godine
Siguran sam da ce nasa napredna vlada dati velikodusne olaksice i subvencije za kupovinu kad se ovaj auto pojavi na nasem trzistu.
pre 3 godine
A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?
(Robert, 15. jul 2020 14:11)
Ako sve to upale doći će im vatorgasci u pomoć...medjutim, ako uključe sve to odjednom izbiće im osigurači ukoliko nisu na "industrijskim"....
pre 3 godine
Ne može.
pre 3 godine
@
"A šta ako 30 stanova u isto vreme upali auto, šporet klimu i bojler? Koji elektrosistem ce to da izdrži?"
Mozda da pitas ljude iz novobeogradskih blokova? Sigurno na smenu pale klimu,sporet,bojler.....70ak stanova po ulazu...
57 Komentari
Sortiraj po: