Aktuelno

Petak, 08.05.2020.

17:07

Uklanjaju ruševine prošlosti: "Naravno da smo poraženi, šta drugo. Ali smo i oslobođeni"

Izvor: DW

Uklanjaju ruševine prošlosti: "Naravno da smo poraženi, šta drugo. Ali smo i osloboðeni" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 3 godine

Brojka od dva miliona silovanih nemackih zena je, zapravo, smesna. Budite sigurni da bi u Staljinovoj vojsci svako ko bi bio uhvacen u takvom nedelu dobio metak u celo. Mozda je bilo 20 silovanih zena, 2 miliona, to ni u ludilu.

Ovde se tacno vidi kako se masinerija manipulacije seksualnim zlocinima sirila sa zapada prema istoku i odakle su nasi bivsi bratstvenici i jedinstvasi dobili ideju za masovno okrivljavanje Srba za ratna silovanja.
(DEDA CVETKO, 08. maj 2020 23:21)


nesto slicno, uz slicne "argumente", mel gibson tvrdi za holokaust. mora da ti je on bio inspiracija.

neutralni felsh

pre 3 godine

Koalicija vojske iz zemalja na celu sa Nemackom (Rumuni, Italijani, Madjari, Spanska plava legija, Hrvati, i pola miliona dobrovoljaca iz cele Evrope) nije uspela osvojiti ni jedan veliki grad Rusije, Lenjingrad (St. Petersburg), Moskvu ili Staljingrad, neko kaze da su prisli Moskvi na 30km, pa Staljingrad je bio opkoljen pa su tek u gradu doziveli katastrofu, to znaci da nisu mogli ni prici Moskvi, a kamoli uci, ono sto ih je zadesilo u Staljingradu i slom Rumunske, Madjarske, Italijanske, Nemacke vojske je bilo mala maca sta bi im se desilo da su usli u Moskvu, losije bi prosli nego na Staljingradu, jer je Stajlingrad mnogo manji i mnogo manje vazan grad, to ne zaboravite.
(bosko realni istoricar, 08. maj 2020 22:58)


nije to tako jednostavno. uostalom, govorite o dve razlicite godine rata - 41. hitleru ie moskva bila prioritet, radi brze pobede. 42. to je bio staljingrad, radi otimanja naftnih i industrijskih resursa oko kavkaza... to menjanje prioriteta mu je i doslo glave.

neutralni felsh

pre 3 godine

Eno na šta smo svi ljuti na Poljake šta su uzeli komad Češke, eno na šta smo posli ljuti na Ruse šta su komadali Poljsku. Bitno da. smo mi ovdi svi pošteni.
Gospe ti blažene svaki deset godina Srbi i Hrvati dile Bosnu, a Bosance niko ništa ne pita.
(miro split, 09. maj 2020 10:30)


ziva istina.

budala nikad nije manjkalo!

pre 3 godine

e, kad DEDA CVETKO kaže da su silovanja Nemica od strane crvenoarmejaca mit i da je možda bilo 20 silovanih žena onda mora da je bilo tako! Ja mogu samo da primetim da kada bi se u Srbiji uveo porez na budale mi bismo bili Švajcarska!

miro split

pre 3 godine

Eno na šta smo svi ljuti na Poljake šta su uzeli komad Češke, eno na šta smo posli ljuti na Ruse šta su komadali Poljsku. Bitno da. smo mi ovdi svi pošteni.
Gospe ti blažene svaki deset godina Srbi i Hrvati dile Bosnu, a Bosance niko ništa ne pita.

lol

pre 3 godine

Sve je tačno, osim jedne stvari...zapadne sile nisu koalirale, niti su imale sporazum kakav su imali rusi. Rusi su imali sporazum sa Hitlerom i nakon što je počeo ww2, oni su nastavili da ga hrane. Kada su svi videli sa zapada kuda to vodi, i debelo krenuli protiv njega. O tome je govorio i Protić. Nitko njima ne spori 20 miliona žrtava, nego sporazum sa Hitlerom i podjelu Poljske. A 20 miliona je poginulo i delom što Staljinu život vojnika nije vredeo mnogo...
(doha, 8. maj 2020 19:01)

Jos jedna greska u zapadnoj propagandi, koja se ocigledno prihvata kao cinjenica i kod nas. SSSR je prvo ponudio savez Francuskoj i Britaniji, kako bi bi Nemacka bila unapred zaustavljena bez pocetka RATA, svi su videli sta se sprema... Tek nakon sto su glat odbili Sovjete, tri nedelje kasnije se potpisuje sporazum sa Nemcima kako bi koliko toliko mogli da se spreme kad dodje do neizbeznog napada na Rusiju. Zato je izmedju ostalog i Poljska napadnuta (skoro 20 dana nakon nemacke invazije).

Брат Бугарин

pre 3 godine

"Da,samo što su u odbrani Moskve pocetkom decembra 1941 najzaslužnije bile sibirske divizije,kada su Sovjeti saznali od njihovog agenta u Tokiju,krajem novembra 1941 godine,da ce Japan napasti Perl Harbur odnosno USA,pa su mogli istocne divizije sastavljene od ljudi koji su navikli na ekstremnu hladnocu i zimske uslove,odnosno Jakuti,Inuiti,Cuvaši i itd.,odnosno turkijski-mongolski sibirski narodi.Samo 30 km. je delilo od nemacke-nacisticke pobede,jer da je pala Moskva i SSSR,teško bi USA koja još nije bila spremna i V.Britanija koja je do tada imala vec sveukupne gubitke ostali u igri."
(Mediterano Blanco, 8. maj 2020 18:43)

С тобом, средоземац, могу да се сложим по многим питањима. Знам да је Зорге играо пресудну улогу пошто је јавио из Токија, уз помоћ нашег Вукелића (чији је син са јапанским именом играо у Звеѕди рукомет тамо негде седамдесетих), да Јапан неће на СССР.
Ја не могу да верујем да би Немци однели превагу и да су ушли у Москву. Уосталом, Наполеон је ушао тамо па га је то прескупо коштало.
Не, Немци су били осуђени на неуспех самом одлуком да нападну неосвојиво. Само је било питање колико дуго могу издржати. Улазак у Москву би можда продужио њихову агонију али неминовност пораза је ту.

DEDA CVETKO

pre 3 godine

Brojka od dva miliona silovanih nemackih zena je, zapravo, smesna. Budite sigurni da bi u Staljinovoj vojsci svako ko bi bio uhvacen u takvom nedelu dobio metak u celo. Mozda je bilo 20 silovanih zena, 2 miliona, to ni u ludilu.

Ovde se tacno vidi kako se masinerija manipulacije seksualnim zlocinima sirila sa zapada prema istoku i odakle su nasi bivsi bratstvenici i jedinstvasi dobili ideju za masovno okrivljavanje Srba za ratna silovanja.

bosko realni istoricar

pre 3 godine

Koalicija vojske iz zemalja na celu sa Nemackom (Rumuni, Italijani, Madjari, Spanska plava legija, Hrvati, i pola miliona dobrovoljaca iz cele Evrope) nije uspela osvojiti ni jedan veliki grad Rusije, Lenjingrad (St. Petersburg), Moskvu ili Staljingrad, neko kaze da su prisli Moskvi na 30km, pa Staljingrad je bio opkoljen pa su tek u gradu doziveli katastrofu, to znaci da nisu mogli ni prici Moskvi, a kamoli uci, ono sto ih je zadesilo u Staljingradu i slom Rumunske, Madjarske, Italijanske, Nemacke vojske je bilo mala maca sta bi im se desilo da su usli u Moskvu, losije bi prosli nego na Staljingradu, jer je Stajlingrad mnogo manji i mnogo manje vazan grad, to ne zaboravite.

seljadin

pre 3 godine

Poljska je komadala Cesku 1939te, i to niko ne spominje ? Prethodno su u sovjetskom gradjanskom ratu ubili 100.000 Rusa gladju u logoru.

King Roger

pre 3 godine

Poraz čovečanstva se vidi u tome što je Nemcima, posle dve verovatno najveće kataklizme u istoriji koje su direktno prouzrokovali (jednu ruku pod ruku s Englezima i pomalo ostalim "silama", a drugu uglavnom samostalno), radi kratkoročne politike dopušteno da opet dođu u situaciju da mogu da naprave i treću, što će izgleda i da urade. I što očigledno iz te istorije nisu ništa naučili osim onih najplićih lekcija (ne diraj Jevreje, ne koristi paravojsku u politici), mada i tu vidimo reviziju u poslednje vreme. Sva ona nadmenost i bogomdanost da upravljaju svetom i Evropom je i dalje tu, a samo su metodi promenjeni (za sada). Za mirniji i stabilniji svet u budućnosti, posle nažalost izgleda neizbežnog učenja Nemačke pameti po treći put, biće neophodno da se Nemačka iscepka na veliki broj međusobno suprotstavljenih protektorata koji će služiti isključivo kao tržište robe i radne snage. Nešto kao ono što su oni nama uradili.
(multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši, 08. maj 2020 18:53)


Kako da unistis neku naciju koja je toliko bila napredna od ostalih.Koliko su samo naucnika i sovjeti i zapadni saveznici uzeli iz Nemacke i koji su posle stvorili Nasu,Apolo program,prvu sovjetsku atomsku i hidrogensku bombu i ostalu vojnu tehnologiju.A da o ostalim tehnologijama tipa automobilska i ne pisem.Ne bi danas bilo BMW,VW,Audi,Porsche, itd.

doha

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.
(falkoon, 8. maj 2020 18:00)

Sve je tačno, osim jedne stvari...zapadne sile nisu koalirale, niti su imale sporazum kakav su imali rusi. Rusi su imali sporazum sa Hitlerom i nakon što je počeo ww2, oni su nastavili da ga hrane. Kada su svi videli sa zapada kuda to vodi, i debelo krenuli protiv njega. O tome je govorio i Protić. Nitko njima ne spori 20 miliona žrtava, nego sporazum sa Hitlerom i podjelu Poljske. A 20 miliona je poginulo i delom što Staljinu život vojnika nije vredeo mnogo...

RR

pre 3 godine

100 Nemaca za svaku zrtvu nacista, tako je trebalo. Pa kad ponestane Nemaca, udri po njihovim saveznicima sve do poslednjeg.

Onda mozda ne bismo danas gledali prekrajanje istorije i povampirenje fasistickih i rasistickih ideologija ekstremne desnice.

Sada je vec kasno.

Mediterano Blanco

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.
(falkoon, 8. maj 2020 18:00)
Da,samo što su u odbrani Moskve pocetkom decembra 1941 najzaslužnije bile sibirske divizije,kada su Sovjeti saznali od njihovog agenta u Tokiju,krajem novembra 1941 godine,da ce Japan napasti Perl Harbur odnosno USA,pa su mogli istocne divizije sastavljene od ljudi koji su navikli na ekstremnu hladnocu i zimske uslove,odnosno Jakuti,Inuiti,Cuvaši i itd.,odnosno turkijski-mongolski sibirski narodi.Samo 30 km. je delilo od nemacke-nacisticke pobede,jer da je pala Moskva i SSSR,teško bi USA koja još nije bila spremna i V.Britanija koja je do tada imala vec sveukupne gubitke ostali u igri.

Vatra

pre 4 godine

Sovjeti silovali 2 miliona zena ? Pa ko je pucao ako su ovi toliko silovali ? Ispada da su nemci tuli sami sebe, a rusi samo silovali onako dok su bombe padale, u pauzi punjenja topa, dok su menjali brisace i gume na tenkovima. Ti sovjeti su gologuzi uleteli u nemacku i cunama jurisali za svabicama.

kraja

pre 4 godine

"800.000 do dva miliona žena zbog silovanja koje su izvršili pre svega sovjetski vojnici"

...i da u uvodu nije pisalo DW znao bih to po ovoj recenici...!!!
...silovanja americkih i drugih vojnika se zaboravili ili je izostavljeno stamparskom greskom...
...istrazivanja su pokazala da su americki vojnici do 1955. godine izvrsili oko 190.000 silovanja, britanski "samo" oko 1.500, dok su francuzi izgleda bili "umereniji"...
...ali, znajuci sta su nemacke trupe radile sa ruskim stanovnistvom u vreme invazije na rusiju, mogu samo da konstatujem da je svaki nemac koji je preziveo "oslobodjenje" dobro prosao...
...navescu samo staljingrad, preko milion vojnika i najmanje 40.000 poginulih civila...
...posle najgoreg genocida koji su fasisticke trupe sprovodile u rusiji, nemci su iscekivali dzentlmene u berlinu...???
...no, deutsche welle nema problem sa laganjem...

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 4 godine

Poraz čovečanstva se vidi u tome što je Nemcima, posle dve verovatno najveće kataklizme u istoriji koje su direktno prouzrokovali (jednu ruku pod ruku s Englezima i pomalo ostalim "silama", a drugu uglavnom samostalno), radi kratkoročne politike dopušteno da opet dođu u situaciju da mogu da naprave i treću, što će izgleda i da urade. I što očigledno iz te istorije nisu ništa naučili osim onih najplićih lekcija (ne diraj Jevreje, ne koristi paravojsku u politici), mada i tu vidimo reviziju u poslednje vreme. Sva ona nadmenost i bogomdanost da upravljaju svetom i Evropom je i dalje tu, a samo su metodi promenjeni (za sada). Za mirniji i stabilniji svet u budućnosti, posle nažalost izgleda neizbežnog učenja Nemačke pameti po treći put, biće neophodno da se Nemačka iscepka na veliki broj međusobno suprotstavljenih protektorata koji će služiti isključivo kao tržište robe i radne snage. Nešto kao ono što su oni nama uradili.

falkoon

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.

Miloš

pre 4 godine

Zahvaljujući takvom razmišljanju su stigli gde su danas.
Taj nivo svesti nam je bio potreban posle pada Miloševića.
Na žalost, mi smo krenuli drugim putem.

sjfhj

pre 4 godine

Култура сећања на шта? Историју победника? Где пише да је она једина истинита и тачна? Ја не видим неку велику разлику између Хитлера и Стаљина, али је овај други себе дигнуо у небеса, а први је био поражен. А исти су. Никад више ни црно ни црвено!
(комша, 08. maj 2020 16:33)

Neće valjda na kulturu sećanja poražog, gde se takva istorija pisala? Da nije možda Gebels na kraju trebao da nam da svoje viđenje rata, da malo ujednači? Kad su to Sovjetski vojnici došli da porobe Jugoslaviju, kad su streljali đake, vešali ljude po banderama?
Staljin i Hitler nikako nisu isti, upravo je Staljin porazio Hitlera, ne saveznici nego Staljin. Sovjetski vojnici su ginuli po Jugoslaviji dok su nas oslobađali od Nemaca, imaš njihova groblja po čitavoj Srbiji. Zločini koje je činio Staljin nikako ne mogu da se stave u istu ravan sa onim sto je radio Hitler.

Ljubisa Livaac

pre 4 godine

Nemci su se suocili sa prosloscu bar utoliko sto su imali Nirnberski proces u kom su osudili zlocince. Priznali su zlocine i procesuirali ih. Jevrejski narod je imao delimicnu satisfakciju u osudjujucim smrtnim presudama. Sa druge strane svi zlocini u NDH su ostali nekaznjenu, nama je nametnuto bratvo i jedinstvo pa se o tome nije smelo ni pricati. Zrtve su nam jos jednom zrtvovane. A zlo, nesuoceno sa samim sobom se povampirivalo.

Biba

pre 4 godine

Nemacku je nakon drugog svetskog rata trebalo podeliti kao Jugoslaviju 90tih.. svaka pokrajina da dobije drzavnost, nacionalnost, jezik i identitet. Da se vise nikada ne ujedine. Ovo sto danas imamo je vec uveliko revizija istorije i jacanje Nemacke koja je i dan danas pokorila pola Evrope samo ne vojno i u logorima kao nekad. Danas nam oni ponovo kroje kapu kako zele i pitanje je vremena kada ce ponovo na celo Nemacke doci neki novi Hitler i roditi se ideja o nadmocnoj naciji posto su kroz istoriju pokazali da se nisu previse menjali samo su koristili moc kada su svesni da je imaju da sprovode svoje ideje i planove a preko grbace drugih. Srbi su bili pobednici oba rata a nemacki saveznice Hrvati gubitnici pa vidite kome danas pomazu i na cije se zlocine zmuri a ko je satanizovan.

Gary

pre 4 godine

Jedno pitanje. Saveznici su očigledno znali šta se radi u naci koncentracionim logorima i ništa nisu preduzimali po tom pitanju sve do samog kraja rata. Zašto?
(Rile, 8. maj 2020 16:27)

Oslobodili su pola Evrope, nije kao da su sedeli u Londonu i cekali Ruse. Ne znam odakle ti to "nista nisu preduzeli", nezahvalnice.

trtemrte

pre 4 godine

zapad se nijeborio protiv nemacke, cak maprotiv, zaad je bio velika podrska hitleru. zapad se borio protiv gubitka utecaja, kolonija, sirovina.
zato Su nacisti Dobili mlake kazne ili cak nista. 10 godina nakon rata, vecina nacista je vracena na funkcije Koje su imali kao npr directori firmi, komunalnih preduzeca, rudnika itd
zato Su I nacisti birali zapad kao skloniste, niko od njih nije pobegao u rusiju il sssr

Posmatrac

pre 4 godine

@Rile
A sta su mogli da urade? Ozbiljno? Da bombarduju logore i tako pobiju logorase? Da posalju desant koji ce zauzeti logor i onda sta?

Isto pitanje se postavlja i za Partizane, zasto nisu ranije oslobodili Jasenovac. I to je amatersko pitanje - kada se pogleda polozaj Jasenovca
- cistina, sa aerodromom u blizini i ustaskim artiljerijskim baterijama na drugoj strani, sta bi danasnja moderna i do zuba opremljena vojska da se vrati u proslost mogla da uradi - helikopterski desant, zauzeti logor i sta raditi za logorasima, kako ih prebaciti na slobodnu teritoriju?

Др. Уги

pre 4 godine

Bundesver je građen kao odbrambena vojska. Njegovo angažovanje u inostranstvu politika je omogućila tek nakon 1990, a i to je moguće tek nakon duge rasprave i pod strogim uslovima. Ujedno, većina tih angažmana je logističke prirode.

Логистичке природе?!!!
Шта су радили 1999. и после тога на КОсмету не може се рећи да је било логистичке природе...
Први пут после Другог светског рата немачки војници отворили ватру, ван Немачке, и то 13. јуна 1999. у центру Призрена, убивши два Србина.

„Ово се десило другог дана од уласка Кфора на Косово и Метохију, рафалном паљбом са 220 метака. Убиство је забележила камера РТС-а, што је кључни доказ који мора да испоштује правосуђе у Немачкој”.

Доће цица на колица и маца на вратанца....

Dju Ki

pre 4 godine

@Mika Hajneken
To je moderna zapadna propaganda! SSSR je usao u Poljsku vise od 2 nedelje posle Nemaca (17.9.1939) kad je bilo jasno da Poljska ne moze da se odbrani. Taj upad su i Engleska i Francuska videle kao intervenciju SSSRa da udalji Nemce sto vise na zapad (sto dalje od Moskve), posto je i u programu nacisticke partije, i u planovima Hitlera bilo da se SSSR (komunisti) uniste (Jevrejima se, izmedju ostalog, spocitavalo da su unistili carsku Rusiju i uveli komunizam). Takodje, i Sovjeti su sami rekli da to rade da udalje Nemce od sebe, ne da osvajaju Poljsku. Niko u to vreme nije video to kao agresiju i zato Englezi, Francuzi a kasnije i Amerikanci saradjuju sa SSSR-om, a napadaju Nemacku.
No - kako ce istorija zvanicno izgledati kroz 50 godina videcemo (mozda ce ispasti da su Sovjeti startovali rat, a Nemci se samo branili od zlih ruskih komunista).

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе

John

pre 4 godine

"Nije želeo da im živ padne u ruke i tako podnese račun za svoju zločinačku megalomaniju"

Ne, nego nije želeo da mu urade ono što su dva dana ranije uradili njegovom italijanskom "kolegi" Musoliniju (i njegovoj švalerki). Zato je i naredio da im posle spale tela, da ne bi imali šta da vešaju naopačke na Aleksander Placu ili gde već...

"Takozvana "velika trojka" svom bivšem smrtnom neprijatelju pružila je šansu da ponovo postane deo međunarodne zajednice "

Zato što su naučili iz sopstvenih grešaka nakon Prvog svetskog rata i Versajske konferencije...

"postepeno opada, posebno među mlađima"

Među mlađima opada bilo kakvo znanje, ne samo znaje iz istorije i ne samo u Nemačkoj...

"AfD je tu da ostane"

Zanimljivo da je AfD neuporedivo jači na prostoru gde je bila Istočna Nemačka. Izgleda da su bivše komunističke zemlje plodlo tle za ultra-desničarske ideje i pokrete...

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pre 4 godine

I tako rastureni Nemci, tek desetak godina posle rata, uvoze radnu snagi i zaposljavaju pola Evrope. A na Balkanu...

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

Možeš samo sebe da lažeš u eri interneta.

СССР је 17. септембра напао Пољску са истокa и повратио окупиране територије изгубљене изласком СССР-а из Првог светског рата.

Filip

pre 4 godine

Kada je reč o vojsci, dogodila se radikalna promena: Bundesver je građen kao odbrambena vojska. Njegovo angažovanje u inostranstvu politika je omogućila tek nakon 1990, a i to je moguće tek nakon duge rasprave i pod strogim uslovima. Ujedno, većina tih angažmana je logističke prirode.

Otprilike do ovde sam citqo. A ondaje 1999. Nemacka sa sve zelenim u vlasti ucestvovala u agresiji na zemlju clanicu UN i prekrajala njene granice. Danas neki odayle drze slovo o nepromenljivosti granica pa onda povucite priznanje Kosova

ban Kulin

pre 4 godine

Nemačka tada jeste pobeđana, ali nije dovoljno kažnjena zato sada uveliko i rade na reviziji istorijskih činjenica, jer spremaju nove akcije i nikako da se opamete, a šta tek onda reći za njihove hiljadugodišnje konjušare sa Balkana.

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе, јер је пољска држава престала да постоји када је њен отпор сломила Немачка.

Rile

pre 4 godine

Jedno pitanje. Saveznici su očigledno znali šta se radi u naci koncentracionim logorima i ništa nisu preduzimali po tom pitanju sve do samog kraja rata. Zašto?

Куп је битан

pre 4 godine

Рајко Митић је причао, како је са војском која је ослобађала Загреб ушао у град, а онда је срео Бобека који је ишао на купање у Сави. Толико о легендама наших клубова.

Jr

pre 4 godine

I tako se, jednog jutra, bez ikakvog jasnog razloga, Hitler probudio i rešio da progoni... određene ljude...
I tako su, jednog dana, bez ikakvog jasnog razloga, ljudi počeli da glasaju za Hitlera...

RADIVOJE

pre 4 godine

8. maja u 23,15h potpisana kapitalacija. U to vreme je kod Rusa već bio 9. maj. Zato mi "slavimo" 9 maj a ostatak svijeta 8.maj kao dan kapitulacije Nemačke.

Dobro Informisan

pre 4 godine

"...u Nemačkoj, zemlji odgovornoj ne samo za početak rata, već i za genocid u koncentracionim logorima..."

Užas. Ne znam da li naši ljudi shvataju da bi u Beogradu danas bilo oko 500.000 - 600.000 Jevreja da nije bilo Hitlera. To su strašni biznismeni sa vezama po celom svetu. Svima bi nam bilo bolje.

комша

pre 4 godine

Култура сећања на шта? Историју победника? Где пише да је она једина истинита и тачна? Ја не видим неку велику разлику између Хитлера и Стаљина, али је овај други себе дигнуо у небеса, а први је био поражен. А исти су. Никад више ни црно ни црвено!

Mika Hajneken

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе, јер је пољска држава престала да постоји када је њен отпор сломила Немачка

Објавите један коментар у циљу истине, а против прекрајања историје. Хвала

Goran Loznica

pre 4 godine

Tog popodneva 30. aprila 1945, dok je Crvena armija jurišala na centar Berlina....u Zagrebu oplakivanje,tuga,neverica i čuđenje...

Goran Loznica

pre 4 godine

Tog popodneva 30. aprila 1945, dok je Crvena armija jurišala na centar Berlina....u Zagrebu oplakivanje,tuga,neverica i čuđenje...

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pre 4 godine

I tako rastureni Nemci, tek desetak godina posle rata, uvoze radnu snagi i zaposljavaju pola Evrope. A na Balkanu...

ban Kulin

pre 4 godine

Nemačka tada jeste pobeđana, ali nije dovoljno kažnjena zato sada uveliko i rade na reviziji istorijskih činjenica, jer spremaju nove akcije i nikako da se opamete, a šta tek onda reći za njihove hiljadugodišnje konjušare sa Balkana.

Mika Hajneken

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.

Rile

pre 4 godine

Jedno pitanje. Saveznici su očigledno znali šta se radi u naci koncentracionim logorima i ništa nisu preduzimali po tom pitanju sve do samog kraja rata. Zašto?

sjfhj

pre 4 godine

Култура сећања на шта? Историју победника? Где пише да је она једина истинита и тачна? Ја не видим неку велику разлику између Хитлера и Стаљина, али је овај други себе дигнуо у небеса, а први је био поражен. А исти су. Никад више ни црно ни црвено!
(комша, 08. maj 2020 16:33)

Neće valjda na kulturu sećanja poražog, gde se takva istorija pisala? Da nije možda Gebels na kraju trebao da nam da svoje viđenje rata, da malo ujednači? Kad su to Sovjetski vojnici došli da porobe Jugoslaviju, kad su streljali đake, vešali ljude po banderama?
Staljin i Hitler nikako nisu isti, upravo je Staljin porazio Hitlera, ne saveznici nego Staljin. Sovjetski vojnici su ginuli po Jugoslaviji dok su nas oslobađali od Nemaca, imaš njihova groblja po čitavoj Srbiji. Zločini koje je činio Staljin nikako ne mogu da se stave u istu ravan sa onim sto je radio Hitler.

Ljubisa Livaac

pre 4 godine

Nemci su se suocili sa prosloscu bar utoliko sto su imali Nirnberski proces u kom su osudili zlocince. Priznali su zlocine i procesuirali ih. Jevrejski narod je imao delimicnu satisfakciju u osudjujucim smrtnim presudama. Sa druge strane svi zlocini u NDH su ostali nekaznjenu, nama je nametnuto bratvo i jedinstvo pa se o tome nije smelo ni pricati. Zrtve su nam jos jednom zrtvovane. A zlo, nesuoceno sa samim sobom se povampirivalo.

Biba

pre 4 godine

Nemacku je nakon drugog svetskog rata trebalo podeliti kao Jugoslaviju 90tih.. svaka pokrajina da dobije drzavnost, nacionalnost, jezik i identitet. Da se vise nikada ne ujedine. Ovo sto danas imamo je vec uveliko revizija istorije i jacanje Nemacke koja je i dan danas pokorila pola Evrope samo ne vojno i u logorima kao nekad. Danas nam oni ponovo kroje kapu kako zele i pitanje je vremena kada ce ponovo na celo Nemacke doci neki novi Hitler i roditi se ideja o nadmocnoj naciji posto su kroz istoriju pokazali da se nisu previse menjali samo su koristili moc kada su svesni da je imaju da sprovode svoje ideje i planove a preko grbace drugih. Srbi su bili pobednici oba rata a nemacki saveznice Hrvati gubitnici pa vidite kome danas pomazu i na cije se zlocine zmuri a ko je satanizovan.

falkoon

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.

Dju Ki

pre 4 godine

@Mika Hajneken
To je moderna zapadna propaganda! SSSR je usao u Poljsku vise od 2 nedelje posle Nemaca (17.9.1939) kad je bilo jasno da Poljska ne moze da se odbrani. Taj upad su i Engleska i Francuska videle kao intervenciju SSSRa da udalji Nemce sto vise na zapad (sto dalje od Moskve), posto je i u programu nacisticke partije, i u planovima Hitlera bilo da se SSSR (komunisti) uniste (Jevrejima se, izmedju ostalog, spocitavalo da su unistili carsku Rusiju i uveli komunizam). Takodje, i Sovjeti su sami rekli da to rade da udalje Nemce od sebe, ne da osvajaju Poljsku. Niko u to vreme nije video to kao agresiju i zato Englezi, Francuzi a kasnije i Amerikanci saradjuju sa SSSR-om, a napadaju Nemacku.
No - kako ce istorija zvanicno izgledati kroz 50 godina videcemo (mozda ce ispasti da su Sovjeti startovali rat, a Nemci se samo branili od zlih ruskih komunista).

комша

pre 4 godine

Култура сећања на шта? Историју победника? Где пише да је она једина истинита и тачна? Ја не видим неку велику разлику између Хитлера и Стаљина, али је овај други себе дигнуо у небеса, а први је био поражен. А исти су. Никад више ни црно ни црвено!

Vatra

pre 4 godine

Sovjeti silovali 2 miliona zena ? Pa ko je pucao ako su ovi toliko silovali ? Ispada da su nemci tuli sami sebe, a rusi samo silovali onako dok su bombe padale, u pauzi punjenja topa, dok su menjali brisace i gume na tenkovima. Ti sovjeti su gologuzi uleteli u nemacku i cunama jurisali za svabicama.

trtemrte

pre 4 godine

zapad se nijeborio protiv nemacke, cak maprotiv, zaad je bio velika podrska hitleru. zapad se borio protiv gubitka utecaja, kolonija, sirovina.
zato Su nacisti Dobili mlake kazne ili cak nista. 10 godina nakon rata, vecina nacista je vracena na funkcije Koje su imali kao npr directori firmi, komunalnih preduzeca, rudnika itd
zato Su I nacisti birali zapad kao skloniste, niko od njih nije pobegao u rusiju il sssr

John

pre 4 godine

"Nije želeo da im živ padne u ruke i tako podnese račun za svoju zločinačku megalomaniju"

Ne, nego nije želeo da mu urade ono što su dva dana ranije uradili njegovom italijanskom "kolegi" Musoliniju (i njegovoj švalerki). Zato je i naredio da im posle spale tela, da ne bi imali šta da vešaju naopačke na Aleksander Placu ili gde već...

"Takozvana "velika trojka" svom bivšem smrtnom neprijatelju pružila je šansu da ponovo postane deo međunarodne zajednice "

Zato što su naučili iz sopstvenih grešaka nakon Prvog svetskog rata i Versajske konferencije...

"postepeno opada, posebno među mlađima"

Među mlađima opada bilo kakvo znanje, ne samo znaje iz istorije i ne samo u Nemačkoj...

"AfD je tu da ostane"

Zanimljivo da je AfD neuporedivo jači na prostoru gde je bila Istočna Nemačka. Izgleda da su bivše komunističke zemlje plodlo tle za ultra-desničarske ideje i pokrete...

kraja

pre 4 godine

"800.000 do dva miliona žena zbog silovanja koje su izvršili pre svega sovjetski vojnici"

...i da u uvodu nije pisalo DW znao bih to po ovoj recenici...!!!
...silovanja americkih i drugih vojnika se zaboravili ili je izostavljeno stamparskom greskom...
...istrazivanja su pokazala da su americki vojnici do 1955. godine izvrsili oko 190.000 silovanja, britanski "samo" oko 1.500, dok su francuzi izgleda bili "umereniji"...
...ali, znajuci sta su nemacke trupe radile sa ruskim stanovnistvom u vreme invazije na rusiju, mogu samo da konstatujem da je svaki nemac koji je preziveo "oslobodjenje" dobro prosao...
...navescu samo staljingrad, preko milion vojnika i najmanje 40.000 poginulih civila...
...posle najgoreg genocida koji su fasisticke trupe sprovodile u rusiji, nemci su iscekivali dzentlmene u berlinu...???
...no, deutsche welle nema problem sa laganjem...

Filip

pre 4 godine

Kada je reč o vojsci, dogodila se radikalna promena: Bundesver je građen kao odbrambena vojska. Njegovo angažovanje u inostranstvu politika je omogućila tek nakon 1990, a i to je moguće tek nakon duge rasprave i pod strogim uslovima. Ujedno, većina tih angažmana je logističke prirode.

Otprilike do ovde sam citqo. A ondaje 1999. Nemacka sa sve zelenim u vlasti ucestvovala u agresiji na zemlju clanicu UN i prekrajala njene granice. Danas neki odayle drze slovo o nepromenljivosti granica pa onda povucite priznanje Kosova

Др. Уги

pre 4 godine

Bundesver je građen kao odbrambena vojska. Njegovo angažovanje u inostranstvu politika je omogućila tek nakon 1990, a i to je moguće tek nakon duge rasprave i pod strogim uslovima. Ujedno, većina tih angažmana je logističke prirode.

Логистичке природе?!!!
Шта су радили 1999. и после тога на КОсмету не може се рећи да је било логистичке природе...
Први пут после Другог светског рата немачки војници отворили ватру, ван Немачке, и то 13. јуна 1999. у центру Призрена, убивши два Србина.

„Ово се десило другог дана од уласка Кфора на Косово и Метохију, рафалном паљбом са 220 метака. Убиство је забележила камера РТС-а, што је кључни доказ који мора да испоштује правосуђе у Немачкој”.

Доће цица на колица и маца на вратанца....

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

Možeš samo sebe da lažeš u eri interneta.

СССР је 17. септембра напао Пољску са истокa и повратио окупиране територије изгубљене изласком СССР-а из Првог светског рата.

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе, јер је пољска држава престала да постоји када је њен отпор сломила Немачка

Објавите један коментар у циљу истине, а против прекрајања историје. Хвала

Miloš

pre 4 godine

Zahvaljujući takvom razmišljanju su stigli gde su danas.
Taj nivo svesti nam je bio potreban posle pada Miloševića.
Na žalost, mi smo krenuli drugim putem.

Jr

pre 4 godine

I tako se, jednog jutra, bez ikakvog jasnog razloga, Hitler probudio i rešio da progoni... određene ljude...
I tako su, jednog dana, bez ikakvog jasnog razloga, ljudi počeli da glasaju za Hitlera...

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе

RADIVOJE

pre 4 godine

8. maja u 23,15h potpisana kapitalacija. U to vreme je kod Rusa već bio 9. maj. Zato mi "slavimo" 9 maj a ostatak svijeta 8.maj kao dan kapitulacije Nemačke.

seljadin

pre 3 godine

Poljska je komadala Cesku 1939te, i to niko ne spominje ? Prethodno su u sovjetskom gradjanskom ratu ubili 100.000 Rusa gladju u logoru.

RR

pre 3 godine

100 Nemaca za svaku zrtvu nacista, tako je trebalo. Pa kad ponestane Nemaca, udri po njihovim saveznicima sve do poslednjeg.

Onda mozda ne bismo danas gledali prekrajanje istorije i povampirenje fasistickih i rasistickih ideologija ekstremne desnice.

Sada je vec kasno.

Gary

pre 4 godine

Jedno pitanje. Saveznici su očigledno znali šta se radi u naci koncentracionim logorima i ništa nisu preduzimali po tom pitanju sve do samog kraja rata. Zašto?
(Rile, 8. maj 2020 16:27)

Oslobodili su pola Evrope, nije kao da su sedeli u Londonu i cekali Ruse. Ne znam odakle ti to "nista nisu preduzeli", nezahvalnice.

bosko realni istoricar

pre 3 godine

Koalicija vojske iz zemalja na celu sa Nemackom (Rumuni, Italijani, Madjari, Spanska plava legija, Hrvati, i pola miliona dobrovoljaca iz cele Evrope) nije uspela osvojiti ni jedan veliki grad Rusije, Lenjingrad (St. Petersburg), Moskvu ili Staljingrad, neko kaze da su prisli Moskvi na 30km, pa Staljingrad je bio opkoljen pa su tek u gradu doziveli katastrofu, to znaci da nisu mogli ni prici Moskvi, a kamoli uci, ono sto ih je zadesilo u Staljingradu i slom Rumunske, Madjarske, Italijanske, Nemacke vojske je bilo mala maca sta bi im se desilo da su usli u Moskvu, losije bi prosli nego na Staljingradu, jer je Stajlingrad mnogo manji i mnogo manje vazan grad, to ne zaboravite.

Dobro Informisan

pre 4 godine

"...u Nemačkoj, zemlji odgovornoj ne samo za početak rata, već i za genocid u koncentracionim logorima..."

Užas. Ne znam da li naši ljudi shvataju da bi u Beogradu danas bilo oko 500.000 - 600.000 Jevreja da nije bilo Hitlera. To su strašni biznismeni sa vezama po celom svetu. Svima bi nam bilo bolje.

doha

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.
(falkoon, 8. maj 2020 18:00)

Sve je tačno, osim jedne stvari...zapadne sile nisu koalirale, niti su imale sporazum kakav su imali rusi. Rusi su imali sporazum sa Hitlerom i nakon što je počeo ww2, oni su nastavili da ga hrane. Kada su svi videli sa zapada kuda to vodi, i debelo krenuli protiv njega. O tome je govorio i Protić. Nitko njima ne spori 20 miliona žrtava, nego sporazum sa Hitlerom i podjelu Poljske. A 20 miliona je poginulo i delom što Staljinu život vojnika nije vredeo mnogo...

Куп је битан

pre 4 godine

Рајко Митић је причао, како је са војском која је ослобађала Загреб ушао у град, а онда је срео Бобека који је ишао на купање у Сави. Толико о легендама наших клубова.

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 4 godine

Poraz čovečanstva se vidi u tome što je Nemcima, posle dve verovatno najveće kataklizme u istoriji koje su direktno prouzrokovali (jednu ruku pod ruku s Englezima i pomalo ostalim "silama", a drugu uglavnom samostalno), radi kratkoročne politike dopušteno da opet dođu u situaciju da mogu da naprave i treću, što će izgleda i da urade. I što očigledno iz te istorije nisu ništa naučili osim onih najplićih lekcija (ne diraj Jevreje, ne koristi paravojsku u politici), mada i tu vidimo reviziju u poslednje vreme. Sva ona nadmenost i bogomdanost da upravljaju svetom i Evropom je i dalje tu, a samo su metodi promenjeni (za sada). Za mirniji i stabilniji svet u budućnosti, posle nažalost izgleda neizbežnog učenja Nemačke pameti po treći put, biće neophodno da se Nemačka iscepka na veliki broj međusobno suprotstavljenih protektorata koji će služiti isključivo kao tržište robe i radne snage. Nešto kao ono što su oni nama uradili.

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе, јер је пољска држава престала да постоји када је њен отпор сломила Немачка.

Posmatrac

pre 4 godine

@Rile
A sta su mogli da urade? Ozbiljno? Da bombarduju logore i tako pobiju logorase? Da posalju desant koji ce zauzeti logor i onda sta?

Isto pitanje se postavlja i za Partizane, zasto nisu ranije oslobodili Jasenovac. I to je amatersko pitanje - kada se pogleda polozaj Jasenovca
- cistina, sa aerodromom u blizini i ustaskim artiljerijskim baterijama na drugoj strani, sta bi danasnja moderna i do zuba opremljena vojska da se vrati u proslost mogla da uradi - helikopterski desant, zauzeti logor i sta raditi za logorasima, kako ih prebaciti na slobodnu teritoriju?

DEDA CVETKO

pre 3 godine

Brojka od dva miliona silovanih nemackih zena je, zapravo, smesna. Budite sigurni da bi u Staljinovoj vojsci svako ko bi bio uhvacen u takvom nedelu dobio metak u celo. Mozda je bilo 20 silovanih zena, 2 miliona, to ni u ludilu.

Ovde se tacno vidi kako se masinerija manipulacije seksualnim zlocinima sirila sa zapada prema istoku i odakle su nasi bivsi bratstvenici i jedinstvasi dobili ideju za masovno okrivljavanje Srba za ratna silovanja.

King Roger

pre 3 godine

Poraz čovečanstva se vidi u tome što je Nemcima, posle dve verovatno najveće kataklizme u istoriji koje su direktno prouzrokovali (jednu ruku pod ruku s Englezima i pomalo ostalim "silama", a drugu uglavnom samostalno), radi kratkoročne politike dopušteno da opet dođu u situaciju da mogu da naprave i treću, što će izgleda i da urade. I što očigledno iz te istorije nisu ništa naučili osim onih najplićih lekcija (ne diraj Jevreje, ne koristi paravojsku u politici), mada i tu vidimo reviziju u poslednje vreme. Sva ona nadmenost i bogomdanost da upravljaju svetom i Evropom je i dalje tu, a samo su metodi promenjeni (za sada). Za mirniji i stabilniji svet u budućnosti, posle nažalost izgleda neizbežnog učenja Nemačke pameti po treći put, biće neophodno da se Nemačka iscepka na veliki broj međusobno suprotstavljenih protektorata koji će služiti isključivo kao tržište robe i radne snage. Nešto kao ono što su oni nama uradili.
(multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši, 08. maj 2020 18:53)


Kako da unistis neku naciju koja je toliko bila napredna od ostalih.Koliko su samo naucnika i sovjeti i zapadni saveznici uzeli iz Nemacke i koji su posle stvorili Nasu,Apolo program,prvu sovjetsku atomsku i hidrogensku bombu i ostalu vojnu tehnologiju.A da o ostalim tehnologijama tipa automobilska i ne pisem.Ne bi danas bilo BMW,VW,Audi,Porsche, itd.

Mediterano Blanco

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.
(falkoon, 8. maj 2020 18:00)
Da,samo što su u odbrani Moskve pocetkom decembra 1941 najzaslužnije bile sibirske divizije,kada su Sovjeti saznali od njihovog agenta u Tokiju,krajem novembra 1941 godine,da ce Japan napasti Perl Harbur odnosno USA,pa su mogli istocne divizije sastavljene od ljudi koji su navikli na ekstremnu hladnocu i zimske uslove,odnosno Jakuti,Inuiti,Cuvaši i itd.,odnosno turkijski-mongolski sibirski narodi.Samo 30 km. je delilo od nemacke-nacisticke pobede,jer da je pala Moskva i SSSR,teško bi USA koja još nije bila spremna i V.Britanija koja je do tada imala vec sveukupne gubitke ostali u igri.

miro split

pre 3 godine

Eno na šta smo svi ljuti na Poljake šta su uzeli komad Češke, eno na šta smo posli ljuti na Ruse šta su komadali Poljsku. Bitno da. smo mi ovdi svi pošteni.
Gospe ti blažene svaki deset godina Srbi i Hrvati dile Bosnu, a Bosance niko ništa ne pita.

budala nikad nije manjkalo!

pre 3 godine

e, kad DEDA CVETKO kaže da su silovanja Nemica od strane crvenoarmejaca mit i da je možda bilo 20 silovanih žena onda mora da je bilo tako! Ja mogu samo da primetim da kada bi se u Srbiji uveo porez na budale mi bismo bili Švajcarska!

lol

pre 3 godine

Sve je tačno, osim jedne stvari...zapadne sile nisu koalirale, niti su imale sporazum kakav su imali rusi. Rusi su imali sporazum sa Hitlerom i nakon što je počeo ww2, oni su nastavili da ga hrane. Kada su svi videli sa zapada kuda to vodi, i debelo krenuli protiv njega. O tome je govorio i Protić. Nitko njima ne spori 20 miliona žrtava, nego sporazum sa Hitlerom i podjelu Poljske. A 20 miliona je poginulo i delom što Staljinu život vojnika nije vredeo mnogo...
(doha, 8. maj 2020 19:01)

Jos jedna greska u zapadnoj propagandi, koja se ocigledno prihvata kao cinjenica i kod nas. SSSR je prvo ponudio savez Francuskoj i Britaniji, kako bi bi Nemacka bila unapred zaustavljena bez pocetka RATA, svi su videli sta se sprema... Tek nakon sto su glat odbili Sovjete, tri nedelje kasnije se potpisuje sporazum sa Nemcima kako bi koliko toliko mogli da se spreme kad dodje do neizbeznog napada na Rusiju. Zato je izmedju ostalog i Poljska napadnuta (skoro 20 dana nakon nemacke invazije).

neutralni felsh

pre 3 godine

Eno na šta smo svi ljuti na Poljake šta su uzeli komad Češke, eno na šta smo posli ljuti na Ruse šta su komadali Poljsku. Bitno da. smo mi ovdi svi pošteni.
Gospe ti blažene svaki deset godina Srbi i Hrvati dile Bosnu, a Bosance niko ništa ne pita.
(miro split, 09. maj 2020 10:30)


ziva istina.

Брат Бугарин

pre 3 godine

"Da,samo što su u odbrani Moskve pocetkom decembra 1941 najzaslužnije bile sibirske divizije,kada su Sovjeti saznali od njihovog agenta u Tokiju,krajem novembra 1941 godine,da ce Japan napasti Perl Harbur odnosno USA,pa su mogli istocne divizije sastavljene od ljudi koji su navikli na ekstremnu hladnocu i zimske uslove,odnosno Jakuti,Inuiti,Cuvaši i itd.,odnosno turkijski-mongolski sibirski narodi.Samo 30 km. je delilo od nemacke-nacisticke pobede,jer da je pala Moskva i SSSR,teško bi USA koja još nije bila spremna i V.Britanija koja je do tada imala vec sveukupne gubitke ostali u igri."
(Mediterano Blanco, 8. maj 2020 18:43)

С тобом, средоземац, могу да се сложим по многим питањима. Знам да је Зорге играо пресудну улогу пошто је јавио из Токија, уз помоћ нашег Вукелића (чији је син са јапанским именом играо у Звеѕди рукомет тамо негде седамдесетих), да Јапан неће на СССР.
Ја не могу да верујем да би Немци однели превагу и да су ушли у Москву. Уосталом, Наполеон је ушао тамо па га је то прескупо коштало.
Не, Немци су били осуђени на неуспех самом одлуком да нападну неосвојиво. Само је било питање колико дуго могу издржати. Улазак у Москву би можда продужио њихову агонију али неминовност пораза је ту.

neutralni felsh

pre 3 godine

Koalicija vojske iz zemalja na celu sa Nemackom (Rumuni, Italijani, Madjari, Spanska plava legija, Hrvati, i pola miliona dobrovoljaca iz cele Evrope) nije uspela osvojiti ni jedan veliki grad Rusije, Lenjingrad (St. Petersburg), Moskvu ili Staljingrad, neko kaze da su prisli Moskvi na 30km, pa Staljingrad je bio opkoljen pa su tek u gradu doziveli katastrofu, to znaci da nisu mogli ni prici Moskvi, a kamoli uci, ono sto ih je zadesilo u Staljingradu i slom Rumunske, Madjarske, Italijanske, Nemacke vojske je bilo mala maca sta bi im se desilo da su usli u Moskvu, losije bi prosli nego na Staljingradu, jer je Stajlingrad mnogo manji i mnogo manje vazan grad, to ne zaboravite.
(bosko realni istoricar, 08. maj 2020 22:58)


nije to tako jednostavno. uostalom, govorite o dve razlicite godine rata - 41. hitleru ie moskva bila prioritet, radi brze pobede. 42. to je bio staljingrad, radi otimanja naftnih i industrijskih resursa oko kavkaza... to menjanje prioriteta mu je i doslo glave.

neutralni felsh

pre 3 godine

Brojka od dva miliona silovanih nemackih zena je, zapravo, smesna. Budite sigurni da bi u Staljinovoj vojsci svako ko bi bio uhvacen u takvom nedelu dobio metak u celo. Mozda je bilo 20 silovanih zena, 2 miliona, to ni u ludilu.

Ovde se tacno vidi kako se masinerija manipulacije seksualnim zlocinima sirila sa zapada prema istoku i odakle su nasi bivsi bratstvenici i jedinstvasi dobili ideju za masovno okrivljavanje Srba za ratna silovanja.
(DEDA CVETKO, 08. maj 2020 23:21)


nesto slicno, uz slicne "argumente", mel gibson tvrdi za holokaust. mora da ti je on bio inspiracija.

комша

pre 4 godine

Култура сећања на шта? Историју победника? Где пише да је она једина истинита и тачна? Ја не видим неку велику разлику између Хитлера и Стаљина, али је овај други себе дигнуо у небеса, а први је био поражен. А исти су. Никад више ни црно ни црвено!

Mika Hajneken

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.

ban Kulin

pre 4 godine

Nemačka tada jeste pobeđana, ali nije dovoljno kažnjena zato sada uveliko i rade na reviziji istorijskih činjenica, jer spremaju nove akcije i nikako da se opamete, a šta tek onda reći za njihove hiljadugodišnje konjušare sa Balkana.

Vatra

pre 4 godine

Sovjeti silovali 2 miliona zena ? Pa ko je pucao ako su ovi toliko silovali ? Ispada da su nemci tuli sami sebe, a rusi samo silovali onako dok su bombe padale, u pauzi punjenja topa, dok su menjali brisace i gume na tenkovima. Ti sovjeti su gologuzi uleteli u nemacku i cunama jurisali za svabicama.

Goran Loznica

pre 4 godine

Tog popodneva 30. aprila 1945, dok je Crvena armija jurišala na centar Berlina....u Zagrebu oplakivanje,tuga,neverica i čuđenje...

Rile

pre 4 godine

Jedno pitanje. Saveznici su očigledno znali šta se radi u naci koncentracionim logorima i ništa nisu preduzimali po tom pitanju sve do samog kraja rata. Zašto?

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pre 4 godine

I tako rastureni Nemci, tek desetak godina posle rata, uvoze radnu snagi i zaposljavaju pola Evrope. A na Balkanu...

Gary

pre 4 godine

Jedno pitanje. Saveznici su očigledno znali šta se radi u naci koncentracionim logorima i ništa nisu preduzimali po tom pitanju sve do samog kraja rata. Zašto?
(Rile, 8. maj 2020 16:27)

Oslobodili su pola Evrope, nije kao da su sedeli u Londonu i cekali Ruse. Ne znam odakle ti to "nista nisu preduzeli", nezahvalnice.

doha

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.
(falkoon, 8. maj 2020 18:00)

Sve je tačno, osim jedne stvari...zapadne sile nisu koalirale, niti su imale sporazum kakav su imali rusi. Rusi su imali sporazum sa Hitlerom i nakon što je počeo ww2, oni su nastavili da ga hrane. Kada su svi videli sa zapada kuda to vodi, i debelo krenuli protiv njega. O tome je govorio i Protić. Nitko njima ne spori 20 miliona žrtava, nego sporazum sa Hitlerom i podjelu Poljske. A 20 miliona je poginulo i delom što Staljinu život vojnika nije vredeo mnogo...

DEDA CVETKO

pre 3 godine

Brojka od dva miliona silovanih nemackih zena je, zapravo, smesna. Budite sigurni da bi u Staljinovoj vojsci svako ko bi bio uhvacen u takvom nedelu dobio metak u celo. Mozda je bilo 20 silovanih zena, 2 miliona, to ni u ludilu.

Ovde se tacno vidi kako se masinerija manipulacije seksualnim zlocinima sirila sa zapada prema istoku i odakle su nasi bivsi bratstvenici i jedinstvasi dobili ideju za masovno okrivljavanje Srba za ratna silovanja.

Mediterano Blanco

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.
(falkoon, 8. maj 2020 18:00)
Da,samo što su u odbrani Moskve pocetkom decembra 1941 najzaslužnije bile sibirske divizije,kada su Sovjeti saznali od njihovog agenta u Tokiju,krajem novembra 1941 godine,da ce Japan napasti Perl Harbur odnosno USA,pa su mogli istocne divizije sastavljene od ljudi koji su navikli na ekstremnu hladnocu i zimske uslove,odnosno Jakuti,Inuiti,Cuvaši i itd.,odnosno turkijski-mongolski sibirski narodi.Samo 30 km. je delilo od nemacke-nacisticke pobede,jer da je pala Moskva i SSSR,teško bi USA koja još nije bila spremna i V.Britanija koja je do tada imala vec sveukupne gubitke ostali u igri.

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 4 godine

Poraz čovečanstva se vidi u tome što je Nemcima, posle dve verovatno najveće kataklizme u istoriji koje su direktno prouzrokovali (jednu ruku pod ruku s Englezima i pomalo ostalim "silama", a drugu uglavnom samostalno), radi kratkoročne politike dopušteno da opet dođu u situaciju da mogu da naprave i treću, što će izgleda i da urade. I što očigledno iz te istorije nisu ništa naučili osim onih najplićih lekcija (ne diraj Jevreje, ne koristi paravojsku u politici), mada i tu vidimo reviziju u poslednje vreme. Sva ona nadmenost i bogomdanost da upravljaju svetom i Evropom je i dalje tu, a samo su metodi promenjeni (za sada). Za mirniji i stabilniji svet u budućnosti, posle nažalost izgleda neizbežnog učenja Nemačke pameti po treći put, biće neophodno da se Nemačka iscepka na veliki broj međusobno suprotstavljenih protektorata koji će služiti isključivo kao tržište robe i radne snage. Nešto kao ono što su oni nama uradili.

Biba

pre 4 godine

Nemacku je nakon drugog svetskog rata trebalo podeliti kao Jugoslaviju 90tih.. svaka pokrajina da dobije drzavnost, nacionalnost, jezik i identitet. Da se vise nikada ne ujedine. Ovo sto danas imamo je vec uveliko revizija istorije i jacanje Nemacke koja je i dan danas pokorila pola Evrope samo ne vojno i u logorima kao nekad. Danas nam oni ponovo kroje kapu kako zele i pitanje je vremena kada ce ponovo na celo Nemacke doci neki novi Hitler i roditi se ideja o nadmocnoj naciji posto su kroz istoriju pokazali da se nisu previse menjali samo su koristili moc kada su svesni da je imaju da sprovode svoje ideje i planove a preko grbace drugih. Srbi su bili pobednici oba rata a nemacki saveznice Hrvati gubitnici pa vidite kome danas pomazu i na cije se zlocine zmuri a ko je satanizovan.

Dju Ki

pre 4 godine

@Mika Hajneken
To je moderna zapadna propaganda! SSSR je usao u Poljsku vise od 2 nedelje posle Nemaca (17.9.1939) kad je bilo jasno da Poljska ne moze da se odbrani. Taj upad su i Engleska i Francuska videle kao intervenciju SSSRa da udalji Nemce sto vise na zapad (sto dalje od Moskve), posto je i u programu nacisticke partije, i u planovima Hitlera bilo da se SSSR (komunisti) uniste (Jevrejima se, izmedju ostalog, spocitavalo da su unistili carsku Rusiju i uveli komunizam). Takodje, i Sovjeti su sami rekli da to rade da udalje Nemce od sebe, ne da osvajaju Poljsku. Niko u to vreme nije video to kao agresiju i zato Englezi, Francuzi a kasnije i Amerikanci saradjuju sa SSSR-om, a napadaju Nemacku.
No - kako ce istorija zvanicno izgledati kroz 50 godina videcemo (mozda ce ispasti da su Sovjeti startovali rat, a Nemci se samo branili od zlih ruskih komunista).

Dobro Informisan

pre 4 godine

"...u Nemačkoj, zemlji odgovornoj ne samo za početak rata, već i za genocid u koncentracionim logorima..."

Užas. Ne znam da li naši ljudi shvataju da bi u Beogradu danas bilo oko 500.000 - 600.000 Jevreja da nije bilo Hitlera. To su strašni biznismeni sa vezama po celom svetu. Svima bi nam bilo bolje.

kraja

pre 4 godine

"800.000 do dva miliona žena zbog silovanja koje su izvršili pre svega sovjetski vojnici"

...i da u uvodu nije pisalo DW znao bih to po ovoj recenici...!!!
...silovanja americkih i drugih vojnika se zaboravili ili je izostavljeno stamparskom greskom...
...istrazivanja su pokazala da su americki vojnici do 1955. godine izvrsili oko 190.000 silovanja, britanski "samo" oko 1.500, dok su francuzi izgleda bili "umereniji"...
...ali, znajuci sta su nemacke trupe radile sa ruskim stanovnistvom u vreme invazije na rusiju, mogu samo da konstatujem da je svaki nemac koji je preziveo "oslobodjenje" dobro prosao...
...navescu samo staljingrad, preko milion vojnika i najmanje 40.000 poginulih civila...
...posle najgoreg genocida koji su fasisticke trupe sprovodile u rusiji, nemci su iscekivali dzentlmene u berlinu...???
...no, deutsche welle nema problem sa laganjem...

sjfhj

pre 4 godine

Култура сећања на шта? Историју победника? Где пише да је она једина истинита и тачна? Ја не видим неку велику разлику између Хитлера и Стаљина, али је овај други себе дигнуо у небеса, а први је био поражен. А исти су. Никад више ни црно ни црвено!
(комша, 08. maj 2020 16:33)

Neće valjda na kulturu sećanja poražog, gde se takva istorija pisala? Da nije možda Gebels na kraju trebao da nam da svoje viđenje rata, da malo ujednači? Kad su to Sovjetski vojnici došli da porobe Jugoslaviju, kad su streljali đake, vešali ljude po banderama?
Staljin i Hitler nikako nisu isti, upravo je Staljin porazio Hitlera, ne saveznici nego Staljin. Sovjetski vojnici su ginuli po Jugoslaviji dok su nas oslobađali od Nemaca, imaš njihova groblja po čitavoj Srbiji. Zločini koje je činio Staljin nikako ne mogu da se stave u istu ravan sa onim sto je radio Hitler.

trtemrte

pre 4 godine

zapad se nijeborio protiv nemacke, cak maprotiv, zaad je bio velika podrska hitleru. zapad se borio protiv gubitka utecaja, kolonija, sirovina.
zato Su nacisti Dobili mlake kazne ili cak nista. 10 godina nakon rata, vecina nacista je vracena na funkcije Koje su imali kao npr directori firmi, komunalnih preduzeca, rudnika itd
zato Su I nacisti birali zapad kao skloniste, niko od njih nije pobegao u rusiju il sssr

falkoon

pre 4 godine

Svi pricaju o podeli Poljske izmedju Rusa i Nemaca a niko ne spominje da su i zapadne sile koalirale sa Hitlerom 38 i predale mu Cehoslovacku na tacni u cijoj podeli je upravo ucestvovala Poljska koja je inace bila avangarda antisemitizma uz Hortijevu Madjarsku u medjuratnom periodu.Sporazum iz 39 je bio real politik, 41 se okolnostu menjaju.Crvena armija je podnela najveci teret pobedi nad nacizmom i to je i pobeda Slovena protiv Germana..Oni koji to ne umeju da cene ne umeju da cene ni slobodu koju danas imaju.

Miloš

pre 4 godine

Zahvaljujući takvom razmišljanju su stigli gde su danas.
Taj nivo svesti nam je bio potreban posle pada Miloševića.
Na žalost, mi smo krenuli drugim putem.

Posmatrac

pre 4 godine

@Rile
A sta su mogli da urade? Ozbiljno? Da bombarduju logore i tako pobiju logorase? Da posalju desant koji ce zauzeti logor i onda sta?

Isto pitanje se postavlja i za Partizane, zasto nisu ranije oslobodili Jasenovac. I to je amatersko pitanje - kada se pogleda polozaj Jasenovca
- cistina, sa aerodromom u blizini i ustaskim artiljerijskim baterijama na drugoj strani, sta bi danasnja moderna i do zuba opremljena vojska da se vrati u proslost mogla da uradi - helikopterski desant, zauzeti logor i sta raditi za logorasima, kako ih prebaciti na slobodnu teritoriju?

Filip

pre 4 godine

Kada je reč o vojsci, dogodila se radikalna promena: Bundesver je građen kao odbrambena vojska. Njegovo angažovanje u inostranstvu politika je omogućila tek nakon 1990, a i to je moguće tek nakon duge rasprave i pod strogim uslovima. Ujedno, većina tih angažmana je logističke prirode.

Otprilike do ovde sam citqo. A ondaje 1999. Nemacka sa sve zelenim u vlasti ucestvovala u agresiji na zemlju clanicu UN i prekrajala njene granice. Danas neki odayle drze slovo o nepromenljivosti granica pa onda povucite priznanje Kosova

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

Možeš samo sebe da lažeš u eri interneta.

СССР је 17. септембра напао Пољску са истокa и повратио окупиране територије изгубљене изласком СССР-а из Првог светског рата.

Др. Уги

pre 4 godine

Bundesver je građen kao odbrambena vojska. Njegovo angažovanje u inostranstvu politika je omogućila tek nakon 1990, a i to je moguće tek nakon duge rasprave i pod strogim uslovima. Ujedno, većina tih angažmana je logističke prirode.

Логистичке природе?!!!
Шта су радили 1999. и после тога на КОсмету не може се рећи да је било логистичке природе...
Први пут после Другог светског рата немачки војници отворили ватру, ван Немачке, и то 13. јуна 1999. у центру Призрена, убивши два Србина.

„Ово се десило другог дана од уласка Кфора на Косово и Метохију, рафалном паљбом са 220 метака. Убиство је забележила камера РТС-а, што је кључни доказ који мора да испоштује правосуђе у Немачкој”.

Доће цица на колица и маца на вратанца....

bosko realni istoricar

pre 3 godine

Koalicija vojske iz zemalja na celu sa Nemackom (Rumuni, Italijani, Madjari, Spanska plava legija, Hrvati, i pola miliona dobrovoljaca iz cele Evrope) nije uspela osvojiti ni jedan veliki grad Rusije, Lenjingrad (St. Petersburg), Moskvu ili Staljingrad, neko kaze da su prisli Moskvi na 30km, pa Staljingrad je bio opkoljen pa su tek u gradu doziveli katastrofu, to znaci da nisu mogli ni prici Moskvi, a kamoli uci, ono sto ih je zadesilo u Staljingradu i slom Rumunske, Madjarske, Italijanske, Nemacke vojske je bilo mala maca sta bi im se desilo da su usli u Moskvu, losije bi prosli nego na Staljingradu, jer je Stajlingrad mnogo manji i mnogo manje vazan grad, to ne zaboravite.

King Roger

pre 3 godine

Poraz čovečanstva se vidi u tome što je Nemcima, posle dve verovatno najveće kataklizme u istoriji koje su direktno prouzrokovali (jednu ruku pod ruku s Englezima i pomalo ostalim "silama", a drugu uglavnom samostalno), radi kratkoročne politike dopušteno da opet dođu u situaciju da mogu da naprave i treću, što će izgleda i da urade. I što očigledno iz te istorije nisu ništa naučili osim onih najplićih lekcija (ne diraj Jevreje, ne koristi paravojsku u politici), mada i tu vidimo reviziju u poslednje vreme. Sva ona nadmenost i bogomdanost da upravljaju svetom i Evropom je i dalje tu, a samo su metodi promenjeni (za sada). Za mirniji i stabilniji svet u budućnosti, posle nažalost izgleda neizbežnog učenja Nemačke pameti po treći put, biće neophodno da se Nemačka iscepka na veliki broj međusobno suprotstavljenih protektorata koji će služiti isključivo kao tržište robe i radne snage. Nešto kao ono što su oni nama uradili.
(multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši, 08. maj 2020 18:53)


Kako da unistis neku naciju koja je toliko bila napredna od ostalih.Koliko su samo naucnika i sovjeti i zapadni saveznici uzeli iz Nemacke i koji su posle stvorili Nasu,Apolo program,prvu sovjetsku atomsku i hidrogensku bombu i ostalu vojnu tehnologiju.A da o ostalim tehnologijama tipa automobilska i ne pisem.Ne bi danas bilo BMW,VW,Audi,Porsche, itd.

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе, јер је пољска држава престала да постоји када је њен отпор сломила Немачка

Објавите један коментар у циљу истине, а против прекрајања историје. Хвала

RR

pre 3 godine

100 Nemaca za svaku zrtvu nacista, tako je trebalo. Pa kad ponestane Nemaca, udri po njihovim saveznicima sve do poslednjeg.

Onda mozda ne bismo danas gledali prekrajanje istorije i povampirenje fasistickih i rasistickih ideologija ekstremne desnice.

Sada je vec kasno.

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе, јер је пољска држава престала да постоји када је њен отпор сломила Немачка.

Ljubisa Livaac

pre 4 godine

Nemci su se suocili sa prosloscu bar utoliko sto su imali Nirnberski proces u kom su osudili zlocince. Priznali su zlocine i procesuirali ih. Jevrejski narod je imao delimicnu satisfakciju u osudjujucim smrtnim presudama. Sa druge strane svi zlocini u NDH su ostali nekaznjenu, nama je nametnuto bratvo i jedinstvo pa se o tome nije smelo ni pricati. Zrtve su nam jos jednom zrtvovane. A zlo, nesuoceno sa samim sobom se povampirivalo.

Куп је битан

pre 4 godine

Рајко Митић је причао, како је са војском која је ослобађала Загреб ушао у град, а онда је срео Бобека који је ишао на купање у Сави. Толико о легендама наших клубова.

John

pre 4 godine

"Nije želeo da im živ padne u ruke i tako podnese račun za svoju zločinačku megalomaniju"

Ne, nego nije želeo da mu urade ono što su dva dana ranije uradili njegovom italijanskom "kolegi" Musoliniju (i njegovoj švalerki). Zato je i naredio da im posle spale tela, da ne bi imali šta da vešaju naopačke na Aleksander Placu ili gde već...

"Takozvana "velika trojka" svom bivšem smrtnom neprijatelju pružila je šansu da ponovo postane deo međunarodne zajednice "

Zato što su naučili iz sopstvenih grešaka nakon Prvog svetskog rata i Versajske konferencije...

"postepeno opada, posebno među mlađima"

Među mlađima opada bilo kakvo znanje, ne samo znaje iz istorije i ne samo u Nemačkoj...

"AfD je tu da ostane"

Zanimljivo da je AfD neuporedivo jači na prostoru gde je bila Istočna Nemačka. Izgleda da su bivše komunističke zemlje plodlo tle za ultra-desničarske ideje i pokrete...

RADIVOJE

pre 4 godine

8. maja u 23,15h potpisana kapitalacija. U to vreme je kod Rusa već bio 9. maj. Zato mi "slavimo" 9 maj a ostatak svijeta 8.maj kao dan kapitulacije Nemačke.

Jr

pre 4 godine

I tako se, jednog jutra, bez ikakvog jasnog razloga, Hitler probudio i rešio da progoni... određene ljude...
I tako su, jednog dana, bez ikakvog jasnog razloga, ljudi počeli da glasaju za Hitlera...

seljadin

pre 3 godine

Poljska je komadala Cesku 1939te, i to niko ne spominje ? Prethodno su u sovjetskom gradjanskom ratu ubili 100.000 Rusa gladju u logoru.

Фридер Вагнер

pre 4 godine

1.septembra 1939 Poljsku su napale dve zemlje.Nemacka sa jedne i Rusi sa druge strane,Poljska nije imala nikakve šanse,zemlja je pruzila herojski otpor ali je kapitulirala i podeljena je po ranijem dogovoru izmedju Nemaca i Rusa.
(Mika Hajneken, 8. maj 2020 16:17)

17 дана по избијању Другог светског рата 17 септембра Црвена армија је прешла целу дужину пољске источне границе

miro split

pre 3 godine

Eno na šta smo svi ljuti na Poljake šta su uzeli komad Češke, eno na šta smo posli ljuti na Ruse šta su komadali Poljsku. Bitno da. smo mi ovdi svi pošteni.
Gospe ti blažene svaki deset godina Srbi i Hrvati dile Bosnu, a Bosance niko ništa ne pita.

neutralni felsh

pre 3 godine

Eno na šta smo svi ljuti na Poljake šta su uzeli komad Češke, eno na šta smo posli ljuti na Ruse šta su komadali Poljsku. Bitno da. smo mi ovdi svi pošteni.
Gospe ti blažene svaki deset godina Srbi i Hrvati dile Bosnu, a Bosance niko ništa ne pita.
(miro split, 09. maj 2020 10:30)


ziva istina.

budala nikad nije manjkalo!

pre 3 godine

e, kad DEDA CVETKO kaže da su silovanja Nemica od strane crvenoarmejaca mit i da je možda bilo 20 silovanih žena onda mora da je bilo tako! Ja mogu samo da primetim da kada bi se u Srbiji uveo porez na budale mi bismo bili Švajcarska!

neutralni felsh

pre 3 godine

Koalicija vojske iz zemalja na celu sa Nemackom (Rumuni, Italijani, Madjari, Spanska plava legija, Hrvati, i pola miliona dobrovoljaca iz cele Evrope) nije uspela osvojiti ni jedan veliki grad Rusije, Lenjingrad (St. Petersburg), Moskvu ili Staljingrad, neko kaze da su prisli Moskvi na 30km, pa Staljingrad je bio opkoljen pa su tek u gradu doziveli katastrofu, to znaci da nisu mogli ni prici Moskvi, a kamoli uci, ono sto ih je zadesilo u Staljingradu i slom Rumunske, Madjarske, Italijanske, Nemacke vojske je bilo mala maca sta bi im se desilo da su usli u Moskvu, losije bi prosli nego na Staljingradu, jer je Stajlingrad mnogo manji i mnogo manje vazan grad, to ne zaboravite.
(bosko realni istoricar, 08. maj 2020 22:58)


nije to tako jednostavno. uostalom, govorite o dve razlicite godine rata - 41. hitleru ie moskva bila prioritet, radi brze pobede. 42. to je bio staljingrad, radi otimanja naftnih i industrijskih resursa oko kavkaza... to menjanje prioriteta mu je i doslo glave.

lol

pre 3 godine

Sve je tačno, osim jedne stvari...zapadne sile nisu koalirale, niti su imale sporazum kakav su imali rusi. Rusi su imali sporazum sa Hitlerom i nakon što je počeo ww2, oni su nastavili da ga hrane. Kada su svi videli sa zapada kuda to vodi, i debelo krenuli protiv njega. O tome je govorio i Protić. Nitko njima ne spori 20 miliona žrtava, nego sporazum sa Hitlerom i podjelu Poljske. A 20 miliona je poginulo i delom što Staljinu život vojnika nije vredeo mnogo...
(doha, 8. maj 2020 19:01)

Jos jedna greska u zapadnoj propagandi, koja se ocigledno prihvata kao cinjenica i kod nas. SSSR je prvo ponudio savez Francuskoj i Britaniji, kako bi bi Nemacka bila unapred zaustavljena bez pocetka RATA, svi su videli sta se sprema... Tek nakon sto su glat odbili Sovjete, tri nedelje kasnije se potpisuje sporazum sa Nemcima kako bi koliko toliko mogli da se spreme kad dodje do neizbeznog napada na Rusiju. Zato je izmedju ostalog i Poljska napadnuta (skoro 20 dana nakon nemacke invazije).

Брат Бугарин

pre 3 godine

"Da,samo što su u odbrani Moskve pocetkom decembra 1941 najzaslužnije bile sibirske divizije,kada su Sovjeti saznali od njihovog agenta u Tokiju,krajem novembra 1941 godine,da ce Japan napasti Perl Harbur odnosno USA,pa su mogli istocne divizije sastavljene od ljudi koji su navikli na ekstremnu hladnocu i zimske uslove,odnosno Jakuti,Inuiti,Cuvaši i itd.,odnosno turkijski-mongolski sibirski narodi.Samo 30 km. je delilo od nemacke-nacisticke pobede,jer da je pala Moskva i SSSR,teško bi USA koja još nije bila spremna i V.Britanija koja je do tada imala vec sveukupne gubitke ostali u igri."
(Mediterano Blanco, 8. maj 2020 18:43)

С тобом, средоземац, могу да се сложим по многим питањима. Знам да је Зорге играо пресудну улогу пошто је јавио из Токија, уз помоћ нашег Вукелића (чији је син са јапанским именом играо у Звеѕди рукомет тамо негде седамдесетих), да Јапан неће на СССР.
Ја не могу да верујем да би Немци однели превагу и да су ушли у Москву. Уосталом, Наполеон је ушао тамо па га је то прескупо коштало.
Не, Немци су били осуђени на неуспех самом одлуком да нападну неосвојиво. Само је било питање колико дуго могу издржати. Улазак у Москву би можда продужио њихову агонију али неминовност пораза је ту.

neutralni felsh

pre 3 godine

Brojka od dva miliona silovanih nemackih zena je, zapravo, smesna. Budite sigurni da bi u Staljinovoj vojsci svako ko bi bio uhvacen u takvom nedelu dobio metak u celo. Mozda je bilo 20 silovanih zena, 2 miliona, to ni u ludilu.

Ovde se tacno vidi kako se masinerija manipulacije seksualnim zlocinima sirila sa zapada prema istoku i odakle su nasi bivsi bratstvenici i jedinstvasi dobili ideju za masovno okrivljavanje Srba za ratna silovanja.
(DEDA CVETKO, 08. maj 2020 23:21)


nesto slicno, uz slicne "argumente", mel gibson tvrdi za holokaust. mora da ti je on bio inspiracija.