Aktuelno

Ponedeljak, 13.04.2020.

20:00

Hitler je obožavao jednog Amerikanca: Divio se masovnoj proizvodnji

Izvor: Istorijski zabavnik

Hitler je obožavao jednog Amerikanca: Divio se masovnoj proizvodnji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

Nick

pre 4 godine

"Logicnije je bio da Hitler pre napada na SSSR napadne Britaniju i da je okupira,on je to mogao,ali nece na svoje gazde."

Ne, nije bilo logicno, jer Britanija nije imala resurse koji su bili potrebni Hitleru, poput nafte. Nije imao mornaricu koja bi mogla da okupira britanske kolonije. Pre Drugog svetskog rata, Britanska populacija, ukljucujuci kolonije je iznosila preko 550,000,000 ljudi.

Niti je mogao. Nemacka je imala pateticnu mornaricu i prioritet im je bila izgradnja podmornica, a ne brodova. Znaci nisu imali morsku nadmoc koja je potrebna za invaziju ostrva, niti su imali preovladavajucu nadmoc u vazduhu.

"Tek od 1943 Zapad se okrece protiv Hitlera jer su videli da on sigurno gubi rat sa SSSR."

To ako ignorisemo sever Afrike i kampanju tamo, opsirno bombardovanje Nemacke, pomoc Sovjetskom Savezu u visini od 19 milijardi americkih dolara danas, anglo-sovjetsku invaziju Irana da bi se ta pomoc lakse dopremila, i tako dalje.

Marko

pre 4 godine

Sirano, ne pije ti prica bas vodu jer je Nemacka upravo pokusavajuci da osvoji Britaniju potrosila najveci deo svoje avijacije, plus su bombardovani London i Dresden i jos mnogo gradova. Ne vidim kako su to mogli Britanija i Nemacka da budu neki skriveni saveznici.

Nick

pre 4 godine

"Hitler nije imao nijednu veliku bitku protiv Francuske, Britanije i Amerike."

Battle of the Bulge na primer.

Tuniska kampanja - 300,000 nacista zarobljeno, 2500 aviona unisteno, 600 aviona zarobljeno, 450 tenkova unisteno, 1000+ delova artiljerije i ostalog teskog naoruzanja zarobljeno zajedno sa hiljadama kamiona. (Jedna od najvecih Hitlerovih greski u ratu - prekasno je poslao preko 200,000 vojnika i visokotehnoloske opreme u Afriku.)

Normalno je da nisu imali bitke u poredjenju sa Istocnim frontom jer je tu bio najveci fokus.

Sovjeti su lakse zarobili sestu vojsku jer su im bocne strane bile premestene u Severnu Italiju zbog toga sto su se Nemci plasili invazije tamo.

"Francuska se namerno predala da Hitler ne bi krnjio svoje snage."

Francuska se predala jer nije pratila tehnoloski napredak u ratovanju i mislila je da ce se rat voditi kao 20 godina pre toga. Mnogi Francuzi su bili umorni od ratovanja jer su izgubili celu jednu generaciju. Naravno da se nisu namerno predali jer je to bilo jedno veliko ponizenje, jos vece nego 1871. godine.

Nick

pre 4 godine

"Nacizam nije prvo nastao u Nemackoj nego u Engleskoj."

To jednostavno nije tacno. Fasizam je prvobitno nastao u Italiji kao reakcija na komunizam i druge levicarske ideologije poput anarhizma, a nacizam je vrsta fasizma.

"to malo ko sme da napise jasno i glasno da je Hitler bio projekat Londona i Amerike."

Ni ovo nema uporiste u istoriji.

"Da su ga oni doveli na vlast da se on obracuna sa komunistima prvo u Nemackoj pa onda u SSSR."

Zasto su onda saradjivali sa komunistima cak i kada su ti komunisti pomagali fasistima? Komunisti iz Sovjetskog Saveza su poslali brodove pomoci Italiji tokom njihovog imperijalistickog rata u Etiopiji, dok su, kao, osudjivali taj rat javno. To mogu da ti citiram ako hoces. Artur Kestler o tome prica u svom romanu ("Pomracenje u podne", preporuka, slican Orvelovoj knjizi "1984").

Da nije bilo komunisticke pomoci nacistickoj Nemackoj, Nemacka bi ostala bez vaznih resursa poput zita, gume, naftnih proizvoda i ostalih resursa do decembra 1941. godine. Stavise, ova pomoc, tj. razmena (Sovjetski Savez nikada nije dobio ni priblizno toliko zauzvrat) je ubedila Nemce da konacno izvrse invaziju na Sovjetski Savez.

"Sto se ne pise jasno da je Zapad bio saveznik sa Hitlerom sve do 1943 i da su navijali da Hitler pobedi u SSSR-u."

Naravno da ovo nije tacno. Zapad je slavio pobede u Staljingradu, imamo zapis jednog britanskog generala koji vidi Staljingrad kao prekretnicu u ratu.

A.M.

pre 4 godine

Hitlerovi saradnici su ostali na vlasti u Zapadnoj Njemačkoj, a njegov general je došao na čelo NATO-a. Njemačkoj su oprošteni dugovi, a fabrike su nesmetano radile.
Interesantno, a Srbiji su uvedene sankcije nakon FALSE FLAG terorisičkog akta na Markalama, kad su iscenirali napad na civile u danu kad su trebali da budu pregovori u UN.

Jr

pre 4 godine

"Ako nacional-socijalistički pokret ne bi razumeo fundamentalnu važnost ovog ključnog principa (pogleda na svet zasnovanog na rasi), ako bi samo podražavao spoljašnost sadašnje države i usvojio većinski princip, zaista ne bi radio ništa više nego se samo takmičio na terenu marksizma. Zbog toga ne bi imao pravo da se naziva pogledom na svet (ideologijom)" (Adolf Hitler, "Mein Kampf", II deo, poglavlje 4: Ličnost i ideal narodne države) Videti i Hitler the Communist Andrew Roberts reviews Thomas Weber's "Hitler’s First War."

Vuk iz Panceva.

pre 4 godine

Trebao je Ford da uradi jedan model kola posvecen Hitleru mozda da se zove Firer model il slicno i obavezno da ima brkove njegove napred iznad tablica

A.M.

pre 4 godine

Hitler je bio zajednički projekat Zapada, a ne neki fanatik koji se eto slučajno pojavio.
SAD su procvjetale tokom 2. Svjetskog rata, a Njemačka nije bila pod sankcijama ni 24 sata tokom tog rata.
Znači, da nije bilo Hitlera, ne bi bilo ni petrodolara, ni kredita bez pokrića, ni bilo čega na čemu počiva moć zapadnjačkih država.
Ne bi bilo ni Izraela.

Bruks 021

pre 4 godine

Ništa nepoznato.Preporučujem knjigu Tko je financirao Hitlera(Hr izdanje,ne znam da li je postojalo i naše).Tu se jasno vidi da je Ford bio ne samo simpatizer,nego i jedan od finansijera Hitlera uz Krupp-a i metalurški koncern Tissen.

Sirano

pre 4 godine

Nacizam nije prvo nastao u Nemackoj nego u Engleskoj. Sto malo ko sme da napise jasno i glasno da je Hitler bio projekat Londona i Amerike.Da su ga oni doveli na vlast da se on obracuna sa komunistima prvo u Nemackoj pa onda u SSSR. Sto se ne pise jasno da je Zapad bio saveznik sa Hitlerom sve do 1943 i da su navijali da Hitler pobedi u SSSR-u. Hitler nije imao nijednu veliku bitku protiv Francuske, Britanije i Amerike. Francuska se namerno predala da Hitler ne bi krnjio svoje snage. Logicnije je bio da Hitler pre napada na SSSR napadne Britaniju i da je okupira,on je to mogao,ali nece na svoje gazde. Tek od 1943 Zapad se okrece protiv Hitlera jer su videli da on sigurno gubi rat sa SSSR. Tada ga napadaju da SSSR ne bi uzeo celu Nemacku i dosao do Lamansa. A danas zapadni mediji lazu kako su zapadne sile imale neki doprinos pomoci prema SSSR a da su one kao slomile HItlera. Price za malu decu. Hitler je doveden od zapadnih mocnika da zastiti krupan kapital od komunista i da uveca taj kapital. Isti slucaj kao danas sa Trampom.
Zar 1936 na olimpijadi u Berlinu nisu sportisti Amerike i Britanije pozdravili Hitlera sa nacistickim pozdravom. Trebali su bojkotovati te igre kao sto je uradio SSSR.

-3.75

pre 4 godine

Opste je poznato da je vozio Ford Fokus (ful oprema-sem koznih sedista; kupljen od baka Helge, koja ga je vozila nedeljom do pivnice i nazad).
Prezirao je Golfa govoreci da je dobar samo Balkancima.

hmm

pre 4 godine

Sta je tu cudno? Kada je srpski kralj mogao da voli Hitlera i potpise pakt s njim, kada je Ivo Andric mogao da bude ambasador u Nemackoj i redovno se druzi s nacistima i nosi poklone Hitleru, zasto Ford nije mogao da mu se divi?

dilke

pre 4 godine

Posle bitke svi generali. Da se Hićo pojavio prije par godina a ne u prošlom vijeku imao bi ogoroman broj simpatizera i u Srbiji i u okolnim zemljama i to baš među ovima što ga sad pljuju.
(nnnn, 13. april 2020 23:30)

Jos jedan autosovinista koji pokusava da relativizuje istoriju i da sve zivo izjednaci , i ustase i cetnike...kao da si Hrvat koji hoce da potisne svoju odgovornost samo zato sto bi "svi" to radili da je "Hico" danas ziv

27.3.

pre 4 godine

da nije bilo i Hitlera , ne bi imali u Srba dva omiljena kluba C.Zvezdu i Partizan ;)
(kladzom do bola, 13. april 2020 23:25)

pa nije Hitler posejao komunizam medju Srbima.

srbin

pre 4 godine

Ford je proizvodio Kamione i za Saveznike i Nemce.Posle rata je dobio veliku odsetu za unistenu fabriku u Nemackoj od strane saveznickog bombardovanja iste. Odstetu dobio od Amerike i Britanije za unistenu fabriku kao nagradu za saradnju sa Nacistima. E tako funkcionise kapitalizam, malo bolji od Nacista. Da recicete mi da nisu imali izbora? Pa jedan preduzetnik je u Francuskoj sabotirao svoju fabriku jer nije hteo da radi za Nemce. Inace Henri Ford je saradjivao sa Hitlerovom partijom jos od 1933.

Srđan BL

pre 4 godine

Drago mi je da su poslovne veze Forda i Hitlera razotkrivene u malo širem kontekstu predratnih desavanja... Ne samo ''glupe Švabe'' nesposobne da organizuju proizvodnju na proizvodnim trakama i ''pametni Ameri'' koji im tek tako pomazu da se organizuju u proizvodnim ciklusima. Najzalosnije je sto ponekad citam hvalospijeve na racun Forda kao dobrocinitelja za citavo covjecanstvo i Hitlera (ali i citav Njemacki narod) kao najvece zlo 21. vijeka. Ovi drugi su bili ''egzekutori'' ideja koje su pomagali industrijalci i ''preko bare'', jer se sve svodilo na zajednickog neprijatelja (ili cak neprijatelje)...
Nadam se da ce ovaj tekst procitati i neki od ljubitelja ''sekcije'' o automobilizmu...

nnnn

pre 4 godine

Posle bitke svi generali. Da se Hićo pojavio prije par godina a ne u prošlom vijeku imao bi ogoroman broj simpatizera i u Srbiji i u okolnim zemljama i to baš među ovima što ga sad pljuju.

Vladimir

pre 4 godine

I Ford je držao sliku Hitlera na svom radnom stolu. Poznato je da je kompletni prihod od prodaje Ford automobila u Nemačkoj išao na račun Hitlerove stranke još od osnivanja.
A da li znate da su i fabrike za proizvodnju BMW, Audi i Porše automobila koristile zarobljenike i jevreje kao besplatnu radnu snagu? Da li znate ko je kreirao i proizvodio uniforme za SS? Hugo Boss lično...

Igor Pg

pre 4 godine

Legenda. Ziv je, zdrav, i sprema kontranapad sa Antarktika...
(Kolumbo, 13. april 2020 20:35) # Link komentara

Iz svoje podmornice kojom je u poslednjem trenutku evakuisan iz savezničke Evrope...

88

pre 4 godine

Henri Ford je mrzeo jevreje zato što su tada u svojim rukama držali preko 85% medija, bankarstva,kulture, sudske i izvršne vlasti Amerike.
Srećom su amerikanci oslobodili svet i sebe od Forda i "ludog" Hitlera pa danas nemaju ni tih 15%

kos

pre 4 godine

Ford kada je hteo sa poveca proizvodnju pocetkom dvadesetih trazio je kredit. krediti koje su mu nudili bankari jevreji imali su zelenaske kamate koje on nij hteo da prihvati. Iz drugih pozajmica povecao je proizvodnju i zakleo im se na osvetu. Pojavio se AH i sve ostalo je istorija.

Nick

pre 4 godine

Nemci su pod nacistima privatizovali vise kompanija nego bilo koja druga kapitalisticka zemlja na svetu u to vreme. Privatizovali su cetiri najvece banke, kao i najvece preduzece na svetu u to vreme, nemacku zeleznicu (Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft [DRG]).

Privatne kompanije su bile nevoljne da potpisu dugotrajne ugovore sa drzavom zbog straha da ce ratni ekonomski bum da prestane; neke su cak i odbile da izgrade vazne fabrike potrebne za rat.

Samo neki od ovih privatnika su bili osudjeni za ratne zlocine poput koriscenja prinudne radne snage (citaj: robova, mnogi od kojih su bili Sloveni i Jevreji), pricalo se da je u to vreme Britanija intervenisala da bi ih oslobodila.

Ovo pricam zbog cinjenice da mnogi desnicari u Americi tvrde da su nacisti bili socijalisti, a nacisti su prvo sto su uradili kada su dosli na vlast je to da su ubili socijaliste, anarhiste, sindikalce, komuniste... Zabranili su strajkovanje i sindikate. Bezbednost na poslu je pala, pa se smrtnost skoro duplirala. Zene nisu racunali u statistiku nezaposlenosti, dok su muskarcima dali teske fizicke poslove koji su se malo placali.

Sto se tice veze izmedju Hitlerovog antisemitizma i Forda, Hitler je jos 1922. godine u jednom intervjuu rekao da kada dodje na vlast da ce obesiti svakog Jevrejina u Minhenu, pa nakon toga u svakom mestu u Nemackoj dok svaki Jevrejin ne bude istrebljen. (Josef Hell, "Aufzeichnung," 1922, ZS 640, strana br. 5, Institut fur Zeitgeschichte.)

malouman

pre 4 godine

Ford je radio motore za hitlerove tenkove i kamione sve do 1944 godine,, jako se slabo o tome prica, pa i danas je sediste forda van amerike u kelnu!

Nikola 089

pre 4 godine

Ovo je za mene sok. Jos kao jako mlad sam negde procitao da je Henri Ford bio poreklom Jevrej i da je zbog toga jako rizicno na bliskom Istoku i uopste na arapskom poluostrvu voziti automobil ili kamion marke Ford. U kakvoj zabludi sam sve ove godine ziveo. Sad bar znam da Ford marku nikada necu voziti.

Aron

pre 4 godine

Da, bio je to. Zato se o njemu malo govori u javnosti i slabo prave filmovi i dokumenatrci. Zaista čudno za jednog Amerikanca i industrialca da bude antisemita kao Ford. Verovatno je to bio zbog konkurencije koju je imao u njima i zavisti zbog njihove finansijske moći. Recimo za Diznija sr zna da nije bio antisemita kao što se govorilo. Čovek je prosto bio antikomunista a kao što je poznato nisu svi antikomunisti fašisti iako svi fašisti jesu antikomunisti.

Eugen

pre 4 godine

Zato sto su Amerikanci jedna od najnaprednijih nacija u istoriji!
(Goran Loznica, 13. april 2020 20:08)

Da, vidimo ovih dana kako se "uspesno" bore protiv COVID-a-19. COVID ce im izgleda naneti vece gubitke nego sto su ih imali u svim ratovima od nastanka SAD pa do danas.

Vladimir

pre 4 godine

I Ford je držao sliku Hitlera na svom radnom stolu. Poznato je da je kompletni prihod od prodaje Ford automobila u Nemačkoj išao na račun Hitlerove stranke još od osnivanja.
A da li znate da su i fabrike za proizvodnju BMW, Audi i Porše automobila koristile zarobljenike i jevreje kao besplatnu radnu snagu? Da li znate ko je kreirao i proizvodio uniforme za SS? Hugo Boss lično...

srbin

pre 4 godine

Ford je proizvodio Kamione i za Saveznike i Nemce.Posle rata je dobio veliku odsetu za unistenu fabriku u Nemackoj od strane saveznickog bombardovanja iste. Odstetu dobio od Amerike i Britanije za unistenu fabriku kao nagradu za saradnju sa Nacistima. E tako funkcionise kapitalizam, malo bolji od Nacista. Da recicete mi da nisu imali izbora? Pa jedan preduzetnik je u Francuskoj sabotirao svoju fabriku jer nije hteo da radi za Nemce. Inace Henri Ford je saradjivao sa Hitlerovom partijom jos od 1933.

Aron

pre 4 godine

Da, bio je to. Zato se o njemu malo govori u javnosti i slabo prave filmovi i dokumenatrci. Zaista čudno za jednog Amerikanca i industrialca da bude antisemita kao Ford. Verovatno je to bio zbog konkurencije koju je imao u njima i zavisti zbog njihove finansijske moći. Recimo za Diznija sr zna da nije bio antisemita kao što se govorilo. Čovek je prosto bio antikomunista a kao što je poznato nisu svi antikomunisti fašisti iako svi fašisti jesu antikomunisti.

kos

pre 4 godine

Ford kada je hteo sa poveca proizvodnju pocetkom dvadesetih trazio je kredit. krediti koje su mu nudili bankari jevreji imali su zelenaske kamate koje on nij hteo da prihvati. Iz drugih pozajmica povecao je proizvodnju i zakleo im se na osvetu. Pojavio se AH i sve ostalo je istorija.

88

pre 4 godine

Henri Ford je mrzeo jevreje zato što su tada u svojim rukama držali preko 85% medija, bankarstva,kulture, sudske i izvršne vlasti Amerike.
Srećom su amerikanci oslobodili svet i sebe od Forda i "ludog" Hitlera pa danas nemaju ni tih 15%

nnnn

pre 4 godine

Posle bitke svi generali. Da se Hićo pojavio prije par godina a ne u prošlom vijeku imao bi ogoroman broj simpatizera i u Srbiji i u okolnim zemljama i to baš među ovima što ga sad pljuju.

malouman

pre 4 godine

Ford je radio motore za hitlerove tenkove i kamione sve do 1944 godine,, jako se slabo o tome prica, pa i danas je sediste forda van amerike u kelnu!

Srđan BL

pre 4 godine

Drago mi je da su poslovne veze Forda i Hitlera razotkrivene u malo širem kontekstu predratnih desavanja... Ne samo ''glupe Švabe'' nesposobne da organizuju proizvodnju na proizvodnim trakama i ''pametni Ameri'' koji im tek tako pomazu da se organizuju u proizvodnim ciklusima. Najzalosnije je sto ponekad citam hvalospijeve na racun Forda kao dobrocinitelja za citavo covjecanstvo i Hitlera (ali i citav Njemacki narod) kao najvece zlo 21. vijeka. Ovi drugi su bili ''egzekutori'' ideja koje su pomagali industrijalci i ''preko bare'', jer se sve svodilo na zajednickog neprijatelja (ili cak neprijatelje)...
Nadam se da ce ovaj tekst procitati i neki od ljubitelja ''sekcije'' o automobilizmu...

Nick

pre 4 godine

Nemci su pod nacistima privatizovali vise kompanija nego bilo koja druga kapitalisticka zemlja na svetu u to vreme. Privatizovali su cetiri najvece banke, kao i najvece preduzece na svetu u to vreme, nemacku zeleznicu (Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft [DRG]).

Privatne kompanije su bile nevoljne da potpisu dugotrajne ugovore sa drzavom zbog straha da ce ratni ekonomski bum da prestane; neke su cak i odbile da izgrade vazne fabrike potrebne za rat.

Samo neki od ovih privatnika su bili osudjeni za ratne zlocine poput koriscenja prinudne radne snage (citaj: robova, mnogi od kojih su bili Sloveni i Jevreji), pricalo se da je u to vreme Britanija intervenisala da bi ih oslobodila.

Ovo pricam zbog cinjenice da mnogi desnicari u Americi tvrde da su nacisti bili socijalisti, a nacisti su prvo sto su uradili kada su dosli na vlast je to da su ubili socijaliste, anarhiste, sindikalce, komuniste... Zabranili su strajkovanje i sindikate. Bezbednost na poslu je pala, pa se smrtnost skoro duplirala. Zene nisu racunali u statistiku nezaposlenosti, dok su muskarcima dali teske fizicke poslove koji su se malo placali.

Sto se tice veze izmedju Hitlerovog antisemitizma i Forda, Hitler je jos 1922. godine u jednom intervjuu rekao da kada dodje na vlast da ce obesiti svakog Jevrejina u Minhenu, pa nakon toga u svakom mestu u Nemackoj dok svaki Jevrejin ne bude istrebljen. (Josef Hell, "Aufzeichnung," 1922, ZS 640, strana br. 5, Institut fur Zeitgeschichte.)

Igor Pg

pre 4 godine

Legenda. Ziv je, zdrav, i sprema kontranapad sa Antarktika...
(Kolumbo, 13. april 2020 20:35) # Link komentara

Iz svoje podmornice kojom je u poslednjem trenutku evakuisan iz savezničke Evrope...

Eugen

pre 4 godine

Zato sto su Amerikanci jedna od najnaprednijih nacija u istoriji!
(Goran Loznica, 13. april 2020 20:08)

Da, vidimo ovih dana kako se "uspesno" bore protiv COVID-a-19. COVID ce im izgleda naneti vece gubitke nego sto su ih imali u svim ratovima od nastanka SAD pa do danas.

Nikola 089

pre 4 godine

Ovo je za mene sok. Jos kao jako mlad sam negde procitao da je Henri Ford bio poreklom Jevrej i da je zbog toga jako rizicno na bliskom Istoku i uopste na arapskom poluostrvu voziti automobil ili kamion marke Ford. U kakvoj zabludi sam sve ove godine ziveo. Sad bar znam da Ford marku nikada necu voziti.

-3.75

pre 4 godine

Opste je poznato da je vozio Ford Fokus (ful oprema-sem koznih sedista; kupljen od baka Helge, koja ga je vozila nedeljom do pivnice i nazad).
Prezirao je Golfa govoreci da je dobar samo Balkancima.

hmm

pre 4 godine

Sta je tu cudno? Kada je srpski kralj mogao da voli Hitlera i potpise pakt s njim, kada je Ivo Andric mogao da bude ambasador u Nemackoj i redovno se druzi s nacistima i nosi poklone Hitleru, zasto Ford nije mogao da mu se divi?

Sirano

pre 4 godine

Nacizam nije prvo nastao u Nemackoj nego u Engleskoj. Sto malo ko sme da napise jasno i glasno da je Hitler bio projekat Londona i Amerike.Da su ga oni doveli na vlast da se on obracuna sa komunistima prvo u Nemackoj pa onda u SSSR. Sto se ne pise jasno da je Zapad bio saveznik sa Hitlerom sve do 1943 i da su navijali da Hitler pobedi u SSSR-u. Hitler nije imao nijednu veliku bitku protiv Francuske, Britanije i Amerike. Francuska se namerno predala da Hitler ne bi krnjio svoje snage. Logicnije je bio da Hitler pre napada na SSSR napadne Britaniju i da je okupira,on je to mogao,ali nece na svoje gazde. Tek od 1943 Zapad se okrece protiv Hitlera jer su videli da on sigurno gubi rat sa SSSR. Tada ga napadaju da SSSR ne bi uzeo celu Nemacku i dosao do Lamansa. A danas zapadni mediji lazu kako su zapadne sile imale neki doprinos pomoci prema SSSR a da su one kao slomile HItlera. Price za malu decu. Hitler je doveden od zapadnih mocnika da zastiti krupan kapital od komunista i da uveca taj kapital. Isti slucaj kao danas sa Trampom.
Zar 1936 na olimpijadi u Berlinu nisu sportisti Amerike i Britanije pozdravili Hitlera sa nacistickim pozdravom. Trebali su bojkotovati te igre kao sto je uradio SSSR.

dilke

pre 4 godine

Posle bitke svi generali. Da se Hićo pojavio prije par godina a ne u prošlom vijeku imao bi ogoroman broj simpatizera i u Srbiji i u okolnim zemljama i to baš među ovima što ga sad pljuju.
(nnnn, 13. april 2020 23:30)

Jos jedan autosovinista koji pokusava da relativizuje istoriju i da sve zivo izjednaci , i ustase i cetnike...kao da si Hrvat koji hoce da potisne svoju odgovornost samo zato sto bi "svi" to radili da je "Hico" danas ziv

27.3.

pre 4 godine

da nije bilo i Hitlera , ne bi imali u Srba dva omiljena kluba C.Zvezdu i Partizan ;)
(kladzom do bola, 13. april 2020 23:25)

pa nije Hitler posejao komunizam medju Srbima.

Nick

pre 4 godine

"Logicnije je bio da Hitler pre napada na SSSR napadne Britaniju i da je okupira,on je to mogao,ali nece na svoje gazde."

Ne, nije bilo logicno, jer Britanija nije imala resurse koji su bili potrebni Hitleru, poput nafte. Nije imao mornaricu koja bi mogla da okupira britanske kolonije. Pre Drugog svetskog rata, Britanska populacija, ukljucujuci kolonije je iznosila preko 550,000,000 ljudi.

Niti je mogao. Nemacka je imala pateticnu mornaricu i prioritet im je bila izgradnja podmornica, a ne brodova. Znaci nisu imali morsku nadmoc koja je potrebna za invaziju ostrva, niti su imali preovladavajucu nadmoc u vazduhu.

"Tek od 1943 Zapad se okrece protiv Hitlera jer su videli da on sigurno gubi rat sa SSSR."

To ako ignorisemo sever Afrike i kampanju tamo, opsirno bombardovanje Nemacke, pomoc Sovjetskom Savezu u visini od 19 milijardi americkih dolara danas, anglo-sovjetsku invaziju Irana da bi se ta pomoc lakse dopremila, i tako dalje.

Nick

pre 4 godine

"Nacizam nije prvo nastao u Nemackoj nego u Engleskoj."

To jednostavno nije tacno. Fasizam je prvobitno nastao u Italiji kao reakcija na komunizam i druge levicarske ideologije poput anarhizma, a nacizam je vrsta fasizma.

"to malo ko sme da napise jasno i glasno da je Hitler bio projekat Londona i Amerike."

Ni ovo nema uporiste u istoriji.

"Da su ga oni doveli na vlast da se on obracuna sa komunistima prvo u Nemackoj pa onda u SSSR."

Zasto su onda saradjivali sa komunistima cak i kada su ti komunisti pomagali fasistima? Komunisti iz Sovjetskog Saveza su poslali brodove pomoci Italiji tokom njihovog imperijalistickog rata u Etiopiji, dok su, kao, osudjivali taj rat javno. To mogu da ti citiram ako hoces. Artur Kestler o tome prica u svom romanu ("Pomracenje u podne", preporuka, slican Orvelovoj knjizi "1984").

Da nije bilo komunisticke pomoci nacistickoj Nemackoj, Nemacka bi ostala bez vaznih resursa poput zita, gume, naftnih proizvoda i ostalih resursa do decembra 1941. godine. Stavise, ova pomoc, tj. razmena (Sovjetski Savez nikada nije dobio ni priblizno toliko zauzvrat) je ubedila Nemce da konacno izvrse invaziju na Sovjetski Savez.

"Sto se ne pise jasno da je Zapad bio saveznik sa Hitlerom sve do 1943 i da su navijali da Hitler pobedi u SSSR-u."

Naravno da ovo nije tacno. Zapad je slavio pobede u Staljingradu, imamo zapis jednog britanskog generala koji vidi Staljingrad kao prekretnicu u ratu.

Nick

pre 4 godine

"Hitler nije imao nijednu veliku bitku protiv Francuske, Britanije i Amerike."

Battle of the Bulge na primer.

Tuniska kampanja - 300,000 nacista zarobljeno, 2500 aviona unisteno, 600 aviona zarobljeno, 450 tenkova unisteno, 1000+ delova artiljerije i ostalog teskog naoruzanja zarobljeno zajedno sa hiljadama kamiona. (Jedna od najvecih Hitlerovih greski u ratu - prekasno je poslao preko 200,000 vojnika i visokotehnoloske opreme u Afriku.)

Normalno je da nisu imali bitke u poredjenju sa Istocnim frontom jer je tu bio najveci fokus.

Sovjeti su lakse zarobili sestu vojsku jer su im bocne strane bile premestene u Severnu Italiju zbog toga sto su se Nemci plasili invazije tamo.

"Francuska se namerno predala da Hitler ne bi krnjio svoje snage."

Francuska se predala jer nije pratila tehnoloski napredak u ratovanju i mislila je da ce se rat voditi kao 20 godina pre toga. Mnogi Francuzi su bili umorni od ratovanja jer su izgubili celu jednu generaciju. Naravno da se nisu namerno predali jer je to bilo jedno veliko ponizenje, jos vece nego 1871. godine.

Marko

pre 4 godine

Sirano, ne pije ti prica bas vodu jer je Nemacka upravo pokusavajuci da osvoji Britaniju potrosila najveci deo svoje avijacije, plus su bombardovani London i Dresden i jos mnogo gradova. Ne vidim kako su to mogli Britanija i Nemacka da budu neki skriveni saveznici.

A.M.

pre 4 godine

Hitler je bio zajednički projekat Zapada, a ne neki fanatik koji se eto slučajno pojavio.
SAD su procvjetale tokom 2. Svjetskog rata, a Njemačka nije bila pod sankcijama ni 24 sata tokom tog rata.
Znači, da nije bilo Hitlera, ne bi bilo ni petrodolara, ni kredita bez pokrića, ni bilo čega na čemu počiva moć zapadnjačkih država.
Ne bi bilo ni Izraela.

Bruks 021

pre 4 godine

Ništa nepoznato.Preporučujem knjigu Tko je financirao Hitlera(Hr izdanje,ne znam da li je postojalo i naše).Tu se jasno vidi da je Ford bio ne samo simpatizer,nego i jedan od finansijera Hitlera uz Krupp-a i metalurški koncern Tissen.

A.M.

pre 4 godine

Hitlerovi saradnici su ostali na vlasti u Zapadnoj Njemačkoj, a njegov general je došao na čelo NATO-a. Njemačkoj su oprošteni dugovi, a fabrike su nesmetano radile.
Interesantno, a Srbiji su uvedene sankcije nakon FALSE FLAG terorisičkog akta na Markalama, kad su iscenirali napad na civile u danu kad su trebali da budu pregovori u UN.

Vuk iz Panceva.

pre 4 godine

Trebao je Ford da uradi jedan model kola posvecen Hitleru mozda da se zove Firer model il slicno i obavezno da ima brkove njegove napred iznad tablica

Jr

pre 4 godine

"Ako nacional-socijalistički pokret ne bi razumeo fundamentalnu važnost ovog ključnog principa (pogleda na svet zasnovanog na rasi), ako bi samo podražavao spoljašnost sadašnje države i usvojio većinski princip, zaista ne bi radio ništa više nego se samo takmičio na terenu marksizma. Zbog toga ne bi imao pravo da se naziva pogledom na svet (ideologijom)" (Adolf Hitler, "Mein Kampf", II deo, poglavlje 4: Ličnost i ideal narodne države) Videti i Hitler the Communist Andrew Roberts reviews Thomas Weber's "Hitler’s First War."

Nikola 089

pre 4 godine

Ovo je za mene sok. Jos kao jako mlad sam negde procitao da je Henri Ford bio poreklom Jevrej i da je zbog toga jako rizicno na bliskom Istoku i uopste na arapskom poluostrvu voziti automobil ili kamion marke Ford. U kakvoj zabludi sam sve ove godine ziveo. Sad bar znam da Ford marku nikada necu voziti.

Eugen

pre 4 godine

Zato sto su Amerikanci jedna od najnaprednijih nacija u istoriji!
(Goran Loznica, 13. april 2020 20:08)

Da, vidimo ovih dana kako se "uspesno" bore protiv COVID-a-19. COVID ce im izgleda naneti vece gubitke nego sto su ih imali u svim ratovima od nastanka SAD pa do danas.

88

pre 4 godine

Henri Ford je mrzeo jevreje zato što su tada u svojim rukama držali preko 85% medija, bankarstva,kulture, sudske i izvršne vlasti Amerike.
Srećom su amerikanci oslobodili svet i sebe od Forda i "ludog" Hitlera pa danas nemaju ni tih 15%

nnnn

pre 4 godine

Posle bitke svi generali. Da se Hićo pojavio prije par godina a ne u prošlom vijeku imao bi ogoroman broj simpatizera i u Srbiji i u okolnim zemljama i to baš među ovima što ga sad pljuju.

Aron

pre 4 godine

Da, bio je to. Zato se o njemu malo govori u javnosti i slabo prave filmovi i dokumenatrci. Zaista čudno za jednog Amerikanca i industrialca da bude antisemita kao Ford. Verovatno je to bio zbog konkurencije koju je imao u njima i zavisti zbog njihove finansijske moći. Recimo za Diznija sr zna da nije bio antisemita kao što se govorilo. Čovek je prosto bio antikomunista a kao što je poznato nisu svi antikomunisti fašisti iako svi fašisti jesu antikomunisti.

Sirano

pre 4 godine

Nacizam nije prvo nastao u Nemackoj nego u Engleskoj. Sto malo ko sme da napise jasno i glasno da je Hitler bio projekat Londona i Amerike.Da su ga oni doveli na vlast da se on obracuna sa komunistima prvo u Nemackoj pa onda u SSSR. Sto se ne pise jasno da je Zapad bio saveznik sa Hitlerom sve do 1943 i da su navijali da Hitler pobedi u SSSR-u. Hitler nije imao nijednu veliku bitku protiv Francuske, Britanije i Amerike. Francuska se namerno predala da Hitler ne bi krnjio svoje snage. Logicnije je bio da Hitler pre napada na SSSR napadne Britaniju i da je okupira,on je to mogao,ali nece na svoje gazde. Tek od 1943 Zapad se okrece protiv Hitlera jer su videli da on sigurno gubi rat sa SSSR. Tada ga napadaju da SSSR ne bi uzeo celu Nemacku i dosao do Lamansa. A danas zapadni mediji lazu kako su zapadne sile imale neki doprinos pomoci prema SSSR a da su one kao slomile HItlera. Price za malu decu. Hitler je doveden od zapadnih mocnika da zastiti krupan kapital od komunista i da uveca taj kapital. Isti slucaj kao danas sa Trampom.
Zar 1936 na olimpijadi u Berlinu nisu sportisti Amerike i Britanije pozdravili Hitlera sa nacistickim pozdravom. Trebali su bojkotovati te igre kao sto je uradio SSSR.

Vladimir

pre 4 godine

I Ford je držao sliku Hitlera na svom radnom stolu. Poznato je da je kompletni prihod od prodaje Ford automobila u Nemačkoj išao na račun Hitlerove stranke još od osnivanja.
A da li znate da su i fabrike za proizvodnju BMW, Audi i Porše automobila koristile zarobljenike i jevreje kao besplatnu radnu snagu? Da li znate ko je kreirao i proizvodio uniforme za SS? Hugo Boss lično...

Srđan BL

pre 4 godine

Drago mi je da su poslovne veze Forda i Hitlera razotkrivene u malo širem kontekstu predratnih desavanja... Ne samo ''glupe Švabe'' nesposobne da organizuju proizvodnju na proizvodnim trakama i ''pametni Ameri'' koji im tek tako pomazu da se organizuju u proizvodnim ciklusima. Najzalosnije je sto ponekad citam hvalospijeve na racun Forda kao dobrocinitelja za citavo covjecanstvo i Hitlera (ali i citav Njemacki narod) kao najvece zlo 21. vijeka. Ovi drugi su bili ''egzekutori'' ideja koje su pomagali industrijalci i ''preko bare'', jer se sve svodilo na zajednickog neprijatelja (ili cak neprijatelje)...
Nadam se da ce ovaj tekst procitati i neki od ljubitelja ''sekcije'' o automobilizmu...

Nick

pre 4 godine

Nemci su pod nacistima privatizovali vise kompanija nego bilo koja druga kapitalisticka zemlja na svetu u to vreme. Privatizovali su cetiri najvece banke, kao i najvece preduzece na svetu u to vreme, nemacku zeleznicu (Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft [DRG]).

Privatne kompanije su bile nevoljne da potpisu dugotrajne ugovore sa drzavom zbog straha da ce ratni ekonomski bum da prestane; neke su cak i odbile da izgrade vazne fabrike potrebne za rat.

Samo neki od ovih privatnika su bili osudjeni za ratne zlocine poput koriscenja prinudne radne snage (citaj: robova, mnogi od kojih su bili Sloveni i Jevreji), pricalo se da je u to vreme Britanija intervenisala da bi ih oslobodila.

Ovo pricam zbog cinjenice da mnogi desnicari u Americi tvrde da su nacisti bili socijalisti, a nacisti su prvo sto su uradili kada su dosli na vlast je to da su ubili socijaliste, anarhiste, sindikalce, komuniste... Zabranili su strajkovanje i sindikate. Bezbednost na poslu je pala, pa se smrtnost skoro duplirala. Zene nisu racunali u statistiku nezaposlenosti, dok su muskarcima dali teske fizicke poslove koji su se malo placali.

Sto se tice veze izmedju Hitlerovog antisemitizma i Forda, Hitler je jos 1922. godine u jednom intervjuu rekao da kada dodje na vlast da ce obesiti svakog Jevrejina u Minhenu, pa nakon toga u svakom mestu u Nemackoj dok svaki Jevrejin ne bude istrebljen. (Josef Hell, "Aufzeichnung," 1922, ZS 640, strana br. 5, Institut fur Zeitgeschichte.)

srbin

pre 4 godine

Ford je proizvodio Kamione i za Saveznike i Nemce.Posle rata je dobio veliku odsetu za unistenu fabriku u Nemackoj od strane saveznickog bombardovanja iste. Odstetu dobio od Amerike i Britanije za unistenu fabriku kao nagradu za saradnju sa Nacistima. E tako funkcionise kapitalizam, malo bolji od Nacista. Da recicete mi da nisu imali izbora? Pa jedan preduzetnik je u Francuskoj sabotirao svoju fabriku jer nije hteo da radi za Nemce. Inace Henri Ford je saradjivao sa Hitlerovom partijom jos od 1933.

malouman

pre 4 godine

Ford je radio motore za hitlerove tenkove i kamione sve do 1944 godine,, jako se slabo o tome prica, pa i danas je sediste forda van amerike u kelnu!

Igor Pg

pre 4 godine

Legenda. Ziv je, zdrav, i sprema kontranapad sa Antarktika...
(Kolumbo, 13. april 2020 20:35) # Link komentara

Iz svoje podmornice kojom je u poslednjem trenutku evakuisan iz savezničke Evrope...

kos

pre 4 godine

Ford kada je hteo sa poveca proizvodnju pocetkom dvadesetih trazio je kredit. krediti koje su mu nudili bankari jevreji imali su zelenaske kamate koje on nij hteo da prihvati. Iz drugih pozajmica povecao je proizvodnju i zakleo im se na osvetu. Pojavio se AH i sve ostalo je istorija.

dilke

pre 4 godine

Posle bitke svi generali. Da se Hićo pojavio prije par godina a ne u prošlom vijeku imao bi ogoroman broj simpatizera i u Srbiji i u okolnim zemljama i to baš među ovima što ga sad pljuju.
(nnnn, 13. april 2020 23:30)

Jos jedan autosovinista koji pokusava da relativizuje istoriju i da sve zivo izjednaci , i ustase i cetnike...kao da si Hrvat koji hoce da potisne svoju odgovornost samo zato sto bi "svi" to radili da je "Hico" danas ziv

hmm

pre 4 godine

Sta je tu cudno? Kada je srpski kralj mogao da voli Hitlera i potpise pakt s njim, kada je Ivo Andric mogao da bude ambasador u Nemackoj i redovno se druzi s nacistima i nosi poklone Hitleru, zasto Ford nije mogao da mu se divi?

27.3.

pre 4 godine

da nije bilo i Hitlera , ne bi imali u Srba dva omiljena kluba C.Zvezdu i Partizan ;)
(kladzom do bola, 13. april 2020 23:25)

pa nije Hitler posejao komunizam medju Srbima.

A.M.

pre 4 godine

Hitler je bio zajednički projekat Zapada, a ne neki fanatik koji se eto slučajno pojavio.
SAD su procvjetale tokom 2. Svjetskog rata, a Njemačka nije bila pod sankcijama ni 24 sata tokom tog rata.
Znači, da nije bilo Hitlera, ne bi bilo ni petrodolara, ni kredita bez pokrića, ni bilo čega na čemu počiva moć zapadnjačkih država.
Ne bi bilo ni Izraela.

-3.75

pre 4 godine

Opste je poznato da je vozio Ford Fokus (ful oprema-sem koznih sedista; kupljen od baka Helge, koja ga je vozila nedeljom do pivnice i nazad).
Prezirao je Golfa govoreci da je dobar samo Balkancima.

A.M.

pre 4 godine

Hitlerovi saradnici su ostali na vlasti u Zapadnoj Njemačkoj, a njegov general je došao na čelo NATO-a. Njemačkoj su oprošteni dugovi, a fabrike su nesmetano radile.
Interesantno, a Srbiji su uvedene sankcije nakon FALSE FLAG terorisičkog akta na Markalama, kad su iscenirali napad na civile u danu kad su trebali da budu pregovori u UN.

Vuk iz Panceva.

pre 4 godine

Trebao je Ford da uradi jedan model kola posvecen Hitleru mozda da se zove Firer model il slicno i obavezno da ima brkove njegove napred iznad tablica

Bruks 021

pre 4 godine

Ništa nepoznato.Preporučujem knjigu Tko je financirao Hitlera(Hr izdanje,ne znam da li je postojalo i naše).Tu se jasno vidi da je Ford bio ne samo simpatizer,nego i jedan od finansijera Hitlera uz Krupp-a i metalurški koncern Tissen.

Jr

pre 4 godine

"Ako nacional-socijalistički pokret ne bi razumeo fundamentalnu važnost ovog ključnog principa (pogleda na svet zasnovanog na rasi), ako bi samo podražavao spoljašnost sadašnje države i usvojio većinski princip, zaista ne bi radio ništa više nego se samo takmičio na terenu marksizma. Zbog toga ne bi imao pravo da se naziva pogledom na svet (ideologijom)" (Adolf Hitler, "Mein Kampf", II deo, poglavlje 4: Ličnost i ideal narodne države) Videti i Hitler the Communist Andrew Roberts reviews Thomas Weber's "Hitler’s First War."

Marko

pre 4 godine

Sirano, ne pije ti prica bas vodu jer je Nemacka upravo pokusavajuci da osvoji Britaniju potrosila najveci deo svoje avijacije, plus su bombardovani London i Dresden i jos mnogo gradova. Ne vidim kako su to mogli Britanija i Nemacka da budu neki skriveni saveznici.

Nick

pre 4 godine

"Hitler nije imao nijednu veliku bitku protiv Francuske, Britanije i Amerike."

Battle of the Bulge na primer.

Tuniska kampanja - 300,000 nacista zarobljeno, 2500 aviona unisteno, 600 aviona zarobljeno, 450 tenkova unisteno, 1000+ delova artiljerije i ostalog teskog naoruzanja zarobljeno zajedno sa hiljadama kamiona. (Jedna od najvecih Hitlerovih greski u ratu - prekasno je poslao preko 200,000 vojnika i visokotehnoloske opreme u Afriku.)

Normalno je da nisu imali bitke u poredjenju sa Istocnim frontom jer je tu bio najveci fokus.

Sovjeti su lakse zarobili sestu vojsku jer su im bocne strane bile premestene u Severnu Italiju zbog toga sto su se Nemci plasili invazije tamo.

"Francuska se namerno predala da Hitler ne bi krnjio svoje snage."

Francuska se predala jer nije pratila tehnoloski napredak u ratovanju i mislila je da ce se rat voditi kao 20 godina pre toga. Mnogi Francuzi su bili umorni od ratovanja jer su izgubili celu jednu generaciju. Naravno da se nisu namerno predali jer je to bilo jedno veliko ponizenje, jos vece nego 1871. godine.

Nick

pre 4 godine

"Nacizam nije prvo nastao u Nemackoj nego u Engleskoj."

To jednostavno nije tacno. Fasizam je prvobitno nastao u Italiji kao reakcija na komunizam i druge levicarske ideologije poput anarhizma, a nacizam je vrsta fasizma.

"to malo ko sme da napise jasno i glasno da je Hitler bio projekat Londona i Amerike."

Ni ovo nema uporiste u istoriji.

"Da su ga oni doveli na vlast da se on obracuna sa komunistima prvo u Nemackoj pa onda u SSSR."

Zasto su onda saradjivali sa komunistima cak i kada su ti komunisti pomagali fasistima? Komunisti iz Sovjetskog Saveza su poslali brodove pomoci Italiji tokom njihovog imperijalistickog rata u Etiopiji, dok su, kao, osudjivali taj rat javno. To mogu da ti citiram ako hoces. Artur Kestler o tome prica u svom romanu ("Pomracenje u podne", preporuka, slican Orvelovoj knjizi "1984").

Da nije bilo komunisticke pomoci nacistickoj Nemackoj, Nemacka bi ostala bez vaznih resursa poput zita, gume, naftnih proizvoda i ostalih resursa do decembra 1941. godine. Stavise, ova pomoc, tj. razmena (Sovjetski Savez nikada nije dobio ni priblizno toliko zauzvrat) je ubedila Nemce da konacno izvrse invaziju na Sovjetski Savez.

"Sto se ne pise jasno da je Zapad bio saveznik sa Hitlerom sve do 1943 i da su navijali da Hitler pobedi u SSSR-u."

Naravno da ovo nije tacno. Zapad je slavio pobede u Staljingradu, imamo zapis jednog britanskog generala koji vidi Staljingrad kao prekretnicu u ratu.

Nick

pre 4 godine

"Logicnije je bio da Hitler pre napada na SSSR napadne Britaniju i da je okupira,on je to mogao,ali nece na svoje gazde."

Ne, nije bilo logicno, jer Britanija nije imala resurse koji su bili potrebni Hitleru, poput nafte. Nije imao mornaricu koja bi mogla da okupira britanske kolonije. Pre Drugog svetskog rata, Britanska populacija, ukljucujuci kolonije je iznosila preko 550,000,000 ljudi.

Niti je mogao. Nemacka je imala pateticnu mornaricu i prioritet im je bila izgradnja podmornica, a ne brodova. Znaci nisu imali morsku nadmoc koja je potrebna za invaziju ostrva, niti su imali preovladavajucu nadmoc u vazduhu.

"Tek od 1943 Zapad se okrece protiv Hitlera jer su videli da on sigurno gubi rat sa SSSR."

To ako ignorisemo sever Afrike i kampanju tamo, opsirno bombardovanje Nemacke, pomoc Sovjetskom Savezu u visini od 19 milijardi americkih dolara danas, anglo-sovjetsku invaziju Irana da bi se ta pomoc lakse dopremila, i tako dalje.