Zanimljivosti

Utorak, 26.04.2005.

17:09

Pežo 307 Vs Oktavia Vs Astra III

Izvor: B92

Pežo 307 Vs Oktavia Vs Astra III IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

zeljko

pre 15 godina

ne znam kako mislis da ti auto koji je presao 80.000 i star 4 god. trosi ulje.to sto ne trosi i nije za neku pohvalu.cesto sam u kontaktu sa ljudima iz servisa verano motorsa,kazu jedino 406 je pezo koji je dobro napravljen i 107 zato sto ima toyotine motore ovo ostalo je sve zali boze sto se tice pezoa.a opel je ipak najgori nemacki auto,tako da octavia je ipak nekako najprimamljivija.sve su to ovde u srbiji manje vise dobra kola ali napolju...

Sasa D.

pre 16 godina

Vozim pezo 307 HDI, koji sam kao nov kupio pre 4 godine, od kada sam presao 80.000 km. Sa autom nikada nisam imao bilo kakav ozbiljniji problem, ako tu ne racunamo zamenu mikro prekidaca rikverc svetla ( u garanciji ). Pri tome, od zamene do zamene ulja ( 7-8.ooo km ), auto uopste ne trosi motorno ulje, pa neka svako sam proceni kvalitet ili nekvalitet tog vozila i motora.

bata

pre 18 godina

Glupost je porediti Opel i VW kao i VW i Toyotu u bilo kojem (narocito globalnom) smislu. Toyotini motori su duplo izdrzljiviji, ali ko kupuje kola zbog dizajna, po volji mu. Savrsen automobil, na zalost, ne postoji: nemacka zavrsna obrada, japanski motori, americka robustnost, italijanski dizajn, francuski sarm...

bata

pre 18 godina

Sto se tice teme: Astra. Oktavia je najkvalitetnija, ali ima los imidz i pada joj cena. 307 ima odlicne vozne karakteristike, ali nije imun na "decje bolesti" i takodje mu pada cena. Tako da, nazalost, ostaje Astra kao jedino razumno resenje.

Vladimir sa Banjice

pre 18 godina

Bas mi je zao sto ste komentare usmerili ka poredjenju japanaca sa nemcima. Covek je pomenuo i Ceha tj, Oktaviu o kojoj bih mu rekao sledece: I ja sam prosle godine bio u odromnoj dilemi Astra III ili Oktavia II i jedini razlog zbog kojeg sam se odlucio za Ceha je to sto u Beogradu Opeli nestaju u ogromnim kolicinama kao i VW-ni i ostala nemacka vozila. Znaci pored cene i pouzdanosti obrati paznju i na "TRAZNJU" tvog automobila od strane "neovlascenih lica".
Nisam zeleo da mi neko preko noci uzme 18000 eura pa sam kupio Oktaviu II.
Sto se tice utisaka posle 1,5 godine voznje i predjenih 25000 km - savrseno udoban, kvalitetno odradjen, veoma prostran, i izuzetno stedljiv 1.9 TDI motor od 105 KS (4,3L na otvorenom putu) a nijedan jedini kvar. Srecno pri izboru!

Pedja

pre 18 godina

Deco, ja vozim Opele ( kadet,vectra, omega ) vec 15 godina .Nisam nikada imao ozbiljnijih problema sa njima( A nisam pijacar ! ) .
Osim redovnog odrzavanja i poneke popravke tipa : pumpa za vodu, spone, auspuh .
E tu jedino imam zamerku. Katalizatori su im ocajni .
Ja vec imam problem na Omegi B 2.0 16 V( 120,ooo km) i ne znam kako da ga resim .
Stavljena je zamena ( lonac) umesto katalizatora ali to nije pravo resenja za motor i pojacanu buku.Zato pored pohvala za Opelove modele molim za vase savete i pomoc kako da resim pitanje katalizatora , osim kupovine novog .Napominjem da auto savrseno radi ali bih ipak voleo da predupredim neku glupost . Pozdrav svima i unapred hvala .Pedja
P.S Nemam nista protiv ostalih modela sve su to solidni automobili , pitanje je samo sta ko voli da vozi i u koju svrhu .

Dragan

pre 18 godina

Imam snazan utisak da je nase vidjenje modernih automobila ostalo u 80-tim godinama. Cinjenica da su fabrike automobila velikih svetskih marki uglavnom robotizovane prakticno znaci da je vecina komentara na kvalitet zavrsne obrade izlisna. Auto je ozbiljna kupovina, to je najveci izdatak posle kupovine stana. Ono sto je danas sve vaznije jeste sta vi svojoj okolini porucujete kada vozite odredjenu marku automobila. Kako je neko ovde rekao, Opel voze pijacari. To ne treba shvatiti zlonamerno vec je upavo to pravac na koji treba razmisljati kada se kupuje auto. LJudi vas po tome procenjuju, vise nego sto mislimo. Samim tim, ja ne bih voleo da budem vidjen kao pijacar ili mesar i zato se sugerishem Pezo 307.

fenix

pre 18 godina

Mislim da je najpametnije da se BOG odluci za Audi A6 koji mu se rodbinski nudi...
jer Pezo, Astra i Oktavia nikako nisu u istoj klasi.

Dacha

pre 18 godina

Zivim na Bliskom Istoku i moram da vam priznam da je jedan od najprodavanijih automobila Pezo (bilo koji). I to u poslednje dve tri godine.
Cak ga i ja vozim (206 rc) i nemam nikakve zamerke.
Naravno ne mogu ja pricati sa moje tacke gledista, a ni bilo ko drugi iz inostranstva, jer mi zivimo u totalno drugacijem svetu gde se kola menjaju na svake dve tri godine ( cak sam i ja menjao)
Kako je Henri Ford odgovorio na pitanje: Koji je najbolji auto?"
" Nov auto"
to vam dovoljno govori.
Naravno u nasoj zemlji gde se krpi kraj sa krajem to bas i ne pije vodu, ali ono sto se gleda recimo ovde gde radim i zivim je: kakav je servis, kako prodati auto, da nije udaran, da je automatik...
Cak su i ovde japanci dobro stojeci, znaci dobri su.
Samo da napomenem Mazda pripada Fordu
Znaci zavisi od coveka do coveka ( vozim manuelni).
Tek da napomenem da sam u Bgu vozio Ficu 850 (god pro 1983) i da za 20 godina nije radjena generalna, cak ni polu, a presao je preko 150000km.
Prijateljski savet coveku koji je u trilemi: probaj sva kola, stavi sve na papir, vidi sta ti je prioritet, pa onda odluci.
Pozdrav svim citaocima.

lazar bojanić

pre 18 godina

e ispade sad opel ko zastava ... biće pre da to tamo neklo sebi pravi posao pa stalno popravlja a deo sebi trpa u džep ... i ja imam opela(2003 astra G 2.0 DTI 16V kupljen u Ćirkomu) pa nemam nekih ozbiljnijih problema već 50.000 Km tj preciznije rečeno ni jedan ozbiljan problem ...malo mi cvrči plastika a to me jako nervira ali manje više to cvrči i kod ostalih a ja sam malo "čudniji" po tom pitanju ... dakle nije opel baš tako za zaobilaženje ...

Vladan

pre 18 godina

U firmi imamo par opela (astre 1,7 dti ;vektra 2,0 dizel;astra 2,0 dizel karavan)kao i Oktavije 1,9tdi karavan i limuzina. Ja sam sa oktavijom 1,9tdi za dve godine presao 82.000km i uz redovan servis na njoj su do sada na 70.000 zamenjene samo prednje kocione obloge.inace ova oktavija je u elegance verziji sa klimom i elektro podizacima itd.

Za ove dve godine nisam imao nikakvih zamerki bez obzira u kojim uslovima i putevima sam je vozijo. A kolege koje voze Opele su malte ne svaki cas na servisu naravno ovlastenom uz bezbrojne greske koje auto dovode u service mode a to znaci da nemozete preci 100km/h. uobicajeni kvarovi senzora protoka vazduha skupi delovi kao i servis :Jednostavno preporucujem Skodu oktaviju 1,9 tdi

Ralle

pre 19 godina

Sto se lepote i odrzavanja tice prednost je uvek na strani nemaca, udobnost na starni francuza a kvalitet drze japanci. Zete kupi ti onaj AUDI A6 koji ti nudim i ne brini se...

Darko

pre 19 godina

Procenti po grupacijama(svi podaci su zvanicni):

1.V.A.G (VW, Skoda, Audi, Seat), 18.1%, -0.1% u odnosu na 2003.

2. PSA (Peugeot, Citroen) 14%, -0.8% u odnosu na 2003.

3. Ford (Ford, Volvo, Jaugar, Land Rover) 11.2%, +0.2% u odnosu na 2003

4. Renault 10.3%, -0.3% u odnosu na 2003

5. GM (Opel, Vauxhall, Saab) 9.6%, -0.1% u odnosu na 2003.

6. Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo) 7.3%, -0.1% u odnosu na 2003.

Ostali zaostaju, da ne nabrajam dalje.

Darko

pre 19 godina

Bez ljutnje Ivane ali ja vise volim da verujem zvanicnim podacima nego takvim pricama. Ja sam daleko od penzionerskog tipa vozaca i moj motor(x16xel) evo posle 75.000km ne trosi ni kap ulja. Ja jednostavno ne verujem u takve crno bele price, jer je to uvek prenaduvano. Raspitaj se malo po Opelovim servisima, kakva su im iskustva sa tim motorom, mislim da ces se iznenaditi.

ognjen

pre 19 godina

Renault je bio prvi kao brend, ispred VW, ali ne i kada se racunaju svi brendovi u okviru koncerna (Audi, Skoda, Seat; Dacia, Nisan). Pitanje je da li je u domenu koncerna doslo do promena na vrhu.

bora

pre 19 godina

U pravu si ovo za dilere, ko god je imao japanca na neki nacin je njihov diler, jer ih toliko hvali.
Sto se tice Evrope Reno je vec nekoliko godina prvi, Toyota nikada nece biti prva u Evropi, sami su rekli da im je maksimum 10 procenata evropskog trzista.
Na svetskom nivou prvi je GM, druga Toyota, pa Ford...
Predvidjanja su da ce za par godina Toyota biti no 1.

Ivan

pre 19 godina

Da pojasnim nesto u vezi posta o Opelu, Pezou i Toyoti: u pitanju je heavy-duty upotreba vozila. Vozi vise vozaca, non-stop po gradu, skoro 50.000km godisnje. Automobili se redovno odrzavaju u ovlascenom servisu (takvi su ugovori), striktno se pazi na tako nesto. Taj motor 1.6 16v je pouzdan samo ako ga vozi penzos. Ako mali 1.3 motor u Yarisu izdrzi svo maltretiranje a ne trosi ni kap ulja, znaci da Opel nije napravio dobar motor za takvu upotrebu (kao ni Pezo). Sa druge strane SVE pohvale Opelovom motoru 2.0 koji je presao oko 180.000 bez ikakvih problema, osim ciscenja dizni i redovnih servisa (auto se naravno rastandrkao, posto je karavan i koriscen je za tegljazu, ali je motor sjajan). Da ne ispadne kao da sam Toyotin diler. Isto tako Pezoi boxeri se se odlicno pokazali, samo treba voditi racuna o dizelu koji se sipa.

ognjen

pre 19 godina

Darko, da li su ovo zvanicni podaci o trzisnom ucescu prozvodjaca u Evropi?
Je li stvarno moguce da je Renault prestigao VW prvi put posle toliko godina, to je zaista (prijatno) iznenadjenje. Da li mozes da navedes listu prvih deset i da li mozda imas ove podatke na svetskom nivou (znam da je redosled GM, Ford, Tojota, ali me zanima ostatak liste).

Darko

pre 19 godina

1. Sasvim je normalno da manji auto bolje drzi cenu nego veci. Ljudi se plase da uzmu veci auto jer on naravno vise trosi i skuplji je za odrzavanje a poznato je kakvo je trziste Srbija

2. Po zvanicnom izvestaju ACEA-e (Evropsko udruzenje proizvodjaca automobila) za 2004 god. najvece trzisno ucesce imali su: Renault 10.3% zatim VW 9.9% zatim Opel 9.0%.......Toyota&Lexus zajedno 5%, Nissan 2.5%, Hyundai 2.1%, Honda 1.5%...

3. Ne bih bas rekao da je Avensis u klasi Vectre, pre bih rekao Omege, ali nesporno je da je to bolji auto od oba ova Opela, dok plasticna Corolla to sigurno nije. Kad kazem bolji racunam sve moguce troskove, kvalitet svih delova i unutrasnjosti.

4. Yaris se proda dobro ali Opel Corsa ili VW Polo neuporedivo bolje i tu nema price. To mozda nije realno ali mi smo takvo trziste.

5. Svaba uzima auto na lizing i vozi ga dok ne izadje iz garancije, zatim ga vraca auto kuci i uzima novi. Zar stvarno mislis da su oni toliko patriote pa ce iz principa kupovati Opel/VW koji prave toliko problema a ne idealnu Toyotu.

6. Opelov 1.6 16v motor je jedan od najboljih motora koji su oni napravili i poznat je kao izuzetno pouzdan i kvalitetan motor tako da nema sanse da su sva 4 pocela da prave sranja na toj kilometrazi. Naravno ako ima je na 50.000km prvi put menjano ulje sve je moguce.

7. I jos jednom da ponovim. Niko ne kaze da su japanci losi, daleko od toga ali je isto tako daleko od istine da su idealni i u svemu bolji od nemackih auta. Trenutno nisu a da li ce biti vreme i kupci ce pokazati.

ognjen

pre 19 godina

Koliko samo (ovlascenih :-))predstavnika dilera japanskih automobila pise komentare na ovom sajtu.
Mada priznajem da je Honda verovatno najbolji proizvodjac automobila na svetu, u svakom slucaju najrevolucionarniji kada su motori u pitanju.

Ivan

pre 19 godina

Sto se tice Pezoa, Opela i Toyote:
Najbolji drugar mi je sef transporta u jednoj ogromnoj firmi sa dosta velikim brojem vozila. U isto vreme je nabavljeno 7 Pezoa 307 sa motorom 1.6, desetak Astri 1.6 i 4 Yarisa 1.3.
Posle nekih 70.000 predjenih kilometara situacija je sledeca:
na tri Pezoa je pukao klip na trecem cilindru posle 50.000. Cetvrti je pojeo svo ulje na nekoj voznji od par stotina km i zaribao. Ostala tri su imala problema sa elektronikom. Sve Opel Astre posle 50.000km su pocele da trose ulje nenormalno, svaki mesec moraju da menjaju lambda sondu, ciste dizne. Toyote Yaris - za 70.000km od cetiri komada NIJEDAN problem. Ovo dovoljno govori.
Pozdrav svima.

Bojan

pre 19 godina

"nek se jave oni koji zive u Nemackoj i Engleskoj i neka napisu kako drzi cenu jedna Tojota, a kako Opel. "

U Engleskoj se Opel prodaje pod markom Vauxhall. Svi nemachki auti ovde drzhe jako dobru cenu kao polovni, (narochito VW Golf)... OSIM Opela. Cene Vectre i Astre su smeshne, nakon samo 2-3 godine. Od Japanaca jedino Honda drzhi jaku cenu, Toyote i Mazde su uglavnom jako jeftine (Avensis 4 star je oko 5K evra, 626 Mazda je bruka od max 2K evra)

Da kupujem nov auto u Srbiji, verovatno bih se drzhao saveta koje ovde daju renomirani chasopisi (tipa Parker's) - ako hocesh istrajnost auta u svakom pogledu, kupish Hondu i ne mislish (narochito Civic). A ako jurish cenu, uz fleksibilan pogled na istrajnost, onda Francuz (recimo taj 307, kog ovde ne vole preterano ili Renault Megane ako mozhesh da zhivish sa onakvim dizajnom). Golf 5 je zlatna sredina, i verovatno najrazumniji izbor, ali ne znam kakva mu je cena u Srbiji.

Banat

pre 19 godina

Japanska i Nemacka kola najmanje gube vrednost, dok americke marke izgube i do 40%-50% u prve dve godine. Ameri su jevtini (mahom), povoljni su krediti, cesto se kvare, delova na svakom koraku, bukvalno svaki automehanicar zna da radi na njima, puno opoziva imaju i dosta su losijeg kvaliteta od nemackih i japanskih automobila.

Sato

pre 19 godina

Postovani Ognjene i Aleksandre,
pre svega ja zivim u Srbiji,
pa dobro znam kako se krecu cene, jer od automobila zivim.
Ne drze svi nemacki automobili cenu,
recimo Omega koja je bolji auto od Vektre slabo drzi cenu,
a auto je korektan,
Opel takodje ne drzi cenu tako dobro kao VW itd.
Korola u Nemackoj jeste jefinije od Vektre, ali nije od Astre, a Avensis koji je u klasi Vektre bolje drzi cenu od ovog Opela!
Jaris se u Srbiji dosta brzo proda, iako ih ima malo,
i da se ne lazemo,
danas je u Srbiji tesko prodati i Golf IV,
a kamoli nesto drugo!
Narod nema para, i zazire od preprodavaca koji imaju po 3-4 automobila i na smenu ih oglasavaju i voze na B.Potok.

Sto se tice komentara Aleksandra,
nije to bas tako crno kao sto on misli.
Jeste automobili se prave u Slovackoj,
pa zar je vazno na kojoj livadi je fabrika, tj montazne trake,
dobar deo delova stize iz srca Nemacke,ali je jednostavno proizvodnja jeftinija,
ne samo zbog manjih plata,
vec i zbog manjih poreza.
Recimo Reno Talija koja se pravi u Turskoj bolje prolazi na servisu od Klia iz Slovenije,
idite u neki ovlasteni Renoov servis pa pitajte.

Inace za ljubitelje VW-a,
Reno je trenutno br. 1 u Evropi,
a japanski automobili se prodaju sve bolje,
Toyota drzi 10% Evrope,
a planiraju da za 5 godina,
pvecaju svoj udeo na 15%
sto ce i ostvaritim
najvise modelom Ajgo,
koji ce se dobro prodavati i u istocnoj Evropi,
i imace razumnu cenu,
i vrhunski kvalitet
iako ce se proizvoditi u Ceskoj.
Uostalom Aleksandre, nemoj da se brines,
u Poljskoj ce za 5 godina plata biti 1.600 a ne 800 evra
a u Nemackoj mozda za 200 evra manja nego danas,
nema vise barijera,
i nece moci radnici u bogatijim drzavama samo na lepe oci da dobijaju "toliko" vece plate!
Naravno oni sa fakultetima ce imati "platetine" jos i vece!
Svi znaju koliko jedna Tojota vredi,
a kupuju Opel, jer je jeftiniji za odrzavanje,
ali i zbog straha da ga nece lako prodati. Pozdrav svima i gledajte F1, te uzivajte u cinjenici da da ce Reno, Tojota, Honda i Ferari po ko zna koji put poniziti BMW i Mercedes, cisto nemacke marke:)

Aleksandar Milutinovic

pre 19 godina

Vazno je da povedete racuna o sledecem ! Automobili koji se kod nas prodaju uglavnom nisu iz matichnih fabrika ! Veoma su loshe opremljeni i garantovano su slabijeg kvaliteta.Primer :Peugeot 206 i 307 kod nas dolaze iz pogona u Slovachkoj ,WV Polo i Golf iz pogona u Slovachkoj HUNDAI takodje iz pogona u Slovachkoj !!!Slovachka je trenutno najveci evropski proizvodjach automobila (per capita-po glavi stanovnika).Primer 2 : OPEL i onaj bivshi DAEWOO a sada kao SHEVROLET dolaze iz pogona u Poljskoj. TOYOTA ovde dolazi iz pogona u Turskoj.Manji modeli AUDI-a iz pogona u Madjarskoj!!!Imamo li mi uopshte predstavu kako izgledaju originalni modeli sa pravom opremom !?!?Tek kad odete u inostranstvo ,pogotovo u Nemachku,Shvajcarsku ili Holandiju vidite kakva je zapravo ponuda opreme za sve manje i manje para samo da se proda.Velike kompanije su izmestile svoje pogone u siromashnije zemlje EU (OPEL-ov radnik u Nemachkoj 2760 Eura a u Poljskoj 800 Eura) i tu prizvode automobile za bivshi istok koje prodaju skuplje iako ih proizvodnja koshta manje !?Shto se japanskih automobila tiche dobri su oni koji idu na trzhishta Amerike i Zapadne Evrope,tu TOYOTA i HONDA a donekle i NISSAN nastupaju sa totalnim kvalitetom.U Srbiji su i novi automobili velika lutrija tako da bi najdobronamerniji savet ovom Gospodinu koji je postavio ovo pitanje bio : POLOVAN JAPANAC IZ SHVAJCARSKE ILI NEMACHKE....Pozdrav i izvinjavam se shto sam malo oduzhio ali treba pomoci choveku da ne baci 15-20.000Eura.

milan

pre 19 godina

Što se tiče tržišta polovnih automobila kod nas ono je sasvim nenormalno i nije realno na osnovu sadašnje situacije prognozirati cene polovnjaka za 3-4 godine. U sloveniji opel vektra 95 godište košta kao i moj yugo 90. Realno je očekivati da se u narednih par godina i kod nas situacija normalizuje a u tom slučaju astra, 307 i octavia zaista nemaju šansu da drže cenu kao toyota. Koliko sam primetio pretražujući po internetu samo VW uz prestiž marke drži cenu kao japanci.

Lav

pre 19 godina

Ljudi, pa ne kupuje se auto da bi vam trajao sto godina. To je potrosna roba. U kolima se treba lepo osecati, zadovoljiti tehnicke kriterijume, ali i estetske. Sto se Opela tice, tacno je da je pouzdan, ali je isto tako tacno i da vlasnici opela imaju imidz "pijacara".
Il si Lav il nisi...

Dule

pre 19 godina

Astra i Peugeot i ti glupi japanci ne mogu ni da prdnu Volkswagenu. Samo pogledajte statistiku prodavanijih vozila a nova Octavia uvodi ravoluciju.

Peugeot 307

pre 19 godina

Imam i Peugeot 307 i Octaviu 2.0 Elegance.
Peugeotov 1.4 motor kao i Octavijin 1.6 motor su preslabi za njihovu karoseriju. Optimalan motor za Peugeot je 1.6 sa 108ks a za Octaviu ili 2.0 sa 115ks. ili 1.8 sa 125k.s Sto se tice Opela Astre imao sam priliku da je vozim iz rent a cara, potpuno novu sa 1044 predjenih km. Stekao sam utisak da je Peugeot 307 bolji i prostraniji unutra. Medjutim za nase puteve je najpouzdanija Octavia, najbolje od sva ta tri automobila podnosi rupe na putu. Moj predlog je da pogledate i SEAT Ibizu i SEAT Toledo, i oni imaju slicne cene kao i pomenuta tri automobila.

Chico

pre 19 godina

Mozda Darko trebas da uporedis kola iste klase pa ces da vidis razliku. U svakom slucaju ti biraj svabu, a ja cu da biram japanca i svakom njegov izbor. Da jos jedna stvar vozio sam Vectru 2.0 benzin i stalno sam imao problema sa kompijuterom i ako auto nije presao vise od 60000 km.

Darko

pre 19 godina

Ja zivim u Srbiji i kada pricam o cenama mislim na nase trziste koje je takvo kakvo je i ja se moram prilagodjavati njemu a ne ono meni. Ovde nemacki automobili neuporedivo bolje drze cenu od japanskih. Dalje, prosle godine kad sam bio u Nemackoj da uzmem auto corolla('98god) je bila oko 1000-1500eur jeftinija od Opelove Vectre. Bas me zaniima da li se taj Opel toliko kvario i kako je moguce da bolji auto manje kosta. Jos kad uzmemo u obzir da svabe nisu lude i da nece da ono sto su oni zaradili poklone nekome...

Chico

pre 19 godina

Ja da sam na mestu gospodina koji planira kupovinu auta uzeo bih 307. Auto je mnogo bolji nego sto ga je vecina ovde opisala i po njihovim tvrdnjama ispade da je auto maltene kanta. Naprotiv auto je mnogo dobar, ali kao i svaki auto ima sitne problemcice. Sad auto je prelezao kako autor teksta kaze decije bolest pa je u svakom slucaju bolje kupiti auto koji je prelezao te bolesti nego neki koji to treba da prelezi. Astra i Oktavia su novi modeli dok je 307 tu vec 3 god. Pricam iz licnog iskustva za 307 dok ostala 2 nisam imao priliku da vozim kao 307. U svakom slucaju sta god da odlucite da kupite nek vam je sa srecom i da se lepo vozite sa novim autom. Tacnije sta god da kupite novo je, a novo auto je najbolje.

ognjen

pre 19 godina

Sato (pretpostavljam Takuma):
Umesto sto govoris kako pojedini automobili drze cenu u Britaniji, mogao bi da dodjes u Srbiju i da probas da prodas tvog japanca po navedenim cenama. Mozda i uspes:-)
Mislim da gospodina koji je postavio pitanje ne zanima situacija u Engleskoj nego u Srbiji.
I jos nesto: potpuno se slazem sa poslednjim Darkovim komentarom, ne treba nista dodavati.

Sato

pre 19 godina

Budimo realni,
podrzavam akciju Darka 100%!
Korola 90-te kostala 22.000 DM, kadet oko 27.000.
Danas korola 15 godina stara kosta 2.500-2.700 evra, kadet maksimalno 2.000 evra. Zasto?
Drzanje cena, pa nek se jave oni koji zive u Nemackoj i Engleskoj i neka napisu kako drzi cenu jedna Tojota, a kako Opel.
Uostalo ovde svako pise sta hoce, a za one koji zele da malo citaju, mogu da kupe recimo neki bolji engleski casopis, recimo What Car, pa da pogledaju sta tamo pise koliko astra drzi cenu posle 3 godine a koliko korola. Astra zadrzi vrednost 37%, vektra 38-42%, korola 48% ,
golf 49-52%,
a jaris 55%.
Naravno, uvek ima onih koji znaju bolje, i koji imaju kola koja si nikad ne kvare, ali nikad!

bora

pre 19 godina

Ajde da probam i treci put, ovde postoji problem kod kucanja procenta.
Postoje i Toyote koje se kvare, ali verovatnoca da kupite japanca koji se kvari je manja od 10 procenata, nemca 30 procenata, francuza 50 proc, italijana veca od 50 proc.
Sto se tice pouzdanosti, to je po meni ubedljivo najbitnija karakterisitika automobila. Nije samo novac u pitanju nego i zivci i vreme. Jer najjeftinije je odrzavanje Zastave, samo sto ces svaki mesec da ides u servis i da se nerviras.
Kad platis novi auto 15.000-20.000 E ili nedaj boze vise, pa on ne sme ni da stucne, a kamoli da se pokvari.
Kad japanci pocnu da fuserisu, ja cu prvi da ih popljujem, necu da robujem nijednoj marki, ali moje licno iskustvo i silne statistike koje citam na internetu su identicne onome sto zastupa autor ovog teksta.
Uostalom, ne bi bilo dobro da svi vozimo i cenimo iste modele, bilo bi mnogo dosadno.

Darko

pre 19 godina

Vidim da neki ljudi ovde ne citaju sta drugi pisu ili samo prelete preko teksta i onda donose neke samo sebi znane zakljucke. Opet kazem, DA, japanski automobili jesu najpouzdaniji i tu nema sta da se prica. Za proslu god. je Tojota bila prva, Opel sedmi a Skoda 17 ili 18 od 20. VW je bio 19. Ja samo kazem da nije to jedina stavka o kojoj se vodi racuna pri kupovini auta. Sta meni vredi sto cu kupiti auto za koji cu za 5 god dati 0 evra za vanredno odrzavanje a za npr. Opel cu dati da kazem cak 500(mada nema sanse ali nek bude za primer), i posle toga hocu da prodam auto i kupim novi. Koliko ce Toyota izgubiti na ceni a koliko Opel? Eto ja i u tome vidim neku racunicu. Naravno u trenutku kupovine Tojota i Opel su kostali isto. Druga stvar koja licno mene odbija od japanaca je neuporedivo losiji kvalitet materijala u kabini. Evo sad je prosao sajam automobila i imao sam prilike da sednem u dosta auta i nijedan japanac nije ni prineti nemackim automobilima sto se tice materijala u kabini. Dalje, komsija ima Nissan Almeru 2003 god u kojoj vec sad plastika cvrci. Ja jednostavno nisam spreman da se odreknem nekih stvari zarad toliko naduvane price o pouzdanosti. Inace vozim Opel Vektru i evo za godinu dana koliko je kod mene ni jedan jedini dinar nisam dao za vanredno odrzavanje iako je auto 98 god i vec je u tim godinama kada su prvi ozbiljniji kvarovi trebali da se pojavljuju. Mozda je i to razlog zbog kojeg mislim da autor ovog teksta preteruje. Dakle da ne duzim, ni u jednom trenutku nisam hteo da kazem da je npr. honda nekvalitetan auto, daleko od toga, samo mislim da se ljudi koji imaju japance ponasaju kao oni koji i dan danas brane golf 2 i misle da je to nesto najbolje sto je auto industrija napravila. Znaci nije istina da se japanac nikad ne kvari a da cete sa nemcem svaki drugi dan u servis. Budimo malo realni. Pozdrav.

Honda

pre 19 godina

Covek je lepo navao da mu je pored cene pouzdanost veoma bitna, pa pogledajte malo nemacke, ne japanske statistike. Znam da mnogi ne mogu da se pomire sa cinjenicom da su japanski automobili ipak kvalitetniji, a pored toga imaju i vrlo jake motore.
Ta korola ima motor od 1.4 litra i 97KS! Golf V 1.4 ima samo 75 KS, sta biste rekli da je obrnuto.
Mazda 3 je jos bolji, auto i kosta manje od astre III, a covek kaze da mu je CENA bitna!
Jedino da nagovorimo autora teksta da falsifikuje podatke ADAC-a, mi u Srbiji najbolje znamo kako se to radi!
Pa da lepo napise kako je najpouzdaniji Opel,pa VW pa Audi, ali gospodo lazite sami sebe, a ne one koji traze savet.
Inace oktavia II je bolji auto od astre.

bora

pre 19 godina

Ako bas zelite evropski auto, najbolji izbor su upravo Octavia i Astra, odluka je vise subjektivna. Pezo nije bas sjajan izbor, zbor mogucih kvarova.
Sto se tice Toyote Corolle, ona ima slicnu cenu kao i Golf, s tom razlikom sto je neuporedivo kvalitetniji i pouzdaniji automobil. Ako odete na bilo koji ozbiljan internet sajt koji se bavi istrazivanjem auto trzista, videcete da su u vrhu sve sami japanci. Po pitanju pouzdanosti situacija je cak "dramaticna", npr na Yahoo Autos od prvih 50 modela samo 5 nisu japanci.
Nije da branim autora teksta, ali objektivno gledano japanski automobili su iznad ostalih, a subjektivno misljenje je druga stvar, nekome je i Yugo najbolji auto na svetu.
Rekao bih i ovo, postoje i Toyote koje se kvare, ali verovatnoca da kupite japanca koji se kvari je 50%. Znaci postoji i fiat koji moze da predje 500.000 bez ijednog kvara, ali pre cete dobiti na lotou nego takav auto.

Darko

pre 19 godina

Marko, ovde za te pare dobijes najosnovniju verziju. 307 ima svojih prednosti ali nikako nije bolji od Astre H. Od Astre G verovatno jeste ali mislim da nema sta da trazi kada je u pitanju poredjenje sa novom Astrom. Uostalom videcemo, Peugeot sprema i 308....

Marko, Stgo

pre 19 godina

Gospodo, ja mozda nisam upucen u cene ovih vozila u BGu, ali iz licnog iskustva preporucujem Peugeota. Verujem da po svemu moze da se meri sa Astrom, a da je po svemu bolji od Skode (osim mozda po velicini prtljaznika). Ja vec godinu dana vozim 307 sa motorom od 2 litre (138 ks) i prezadovoljan sam. U dosadasnjih 24.000 km nisam imao nijedan problem, a verujem da ni necu, sve dok ne prodam auto. BTW, ovde (Chile) 307 XT 2.0 (ABS+EBD, alu felne, digitalna klima, blaupunkt CD sarzer, air-bags, lumino senzor, auto brisaci, alarm, centralna, podizaci, bla, bla...) kosta oko 13.000 eura (kljuc u ruke). Pozdrav, Marko

Darko

pre 19 godina

Uopste ne sporim njihovu pouzdanost. To je i nemacki ADAC potvrdio ali autor na ovom sajtu svaki put u svakom mogucem pitanju kao najbolji izbor navodi neko japansko vozilo sto po meni nije realno. Ima mnogo stvari kojima se ljudi rukovode pri kupovini auta. O tome sad mozemo da pisemo do sutra ali mislim da cinjenica da je prosle godine(grubo sad navodim ali imam tacne procente ako nekog zanima)od ukupnog broja prodatih auta oko 10% otpalo na VAG, 10% na GM, i oko 10% na Reno. Prvi japanac je mislim bila Toyota sa nekih 3%. I to valjda nesto govori. Treba biti realan u svemu a ne ici u krajnost.

lazar bojanić

pre 19 godina

pai ja sam u dilemi , probao sam astru i mogu da kažem da je to sada prilično ozbiljan auto ! Škoda takođe , ali ima problem sa održavanjem i to ozbiljan . Kako sam bio vlasnik 2 škode fabije i imao posla sa servisima mogu Vam reći da je Opel dečija igra u odnosu na Škodu ...mene je spasavao škodin servis u Kisaću (ovlašten naravno) koji je znatno jeftiniji od svih ostalih u okolini Novog Sada ...sada već 3godine koristim Opele i servisiram ih u Servisu Ćirkom u Zrenjaninu i jako sam zadovoljan kvalitetom , cenom i odnosom prema kupcu ... takođe postoji razlika u odnosu na cene po servisima u Novom Sadu i nije mi teško da se provozam 50Km do Zrenjanina ...što se Pežoa tiče vidim stalno gužvu koju prave policajci kod Katančića na servisu ...gospodA "plavi" se žale da im stalno nešto nije u redu sa elektronikom motora ....ima tu nekih buba izgleda ....opet znam dosta "privatnika" koji rabe pežo partnere sa dizelkama i to radi savršeno ....na kraju u toj klasi ipak OPEL ....nije naj ali je ok ... ako neka Mazda 3 sa repom može tu da uleti po ceni onda ok ali kako neko reče TOYOTA puno traži za korolu koja uzgred i nema neki gepek a i ležanje po krivinama joj nije jača strana ...

bora

pre 19 godina

Meni je naprotiv potpuno jasna autorova opsednutnost japanskim automobilima, jer sam ja vlasnik corolle, a vozio sam i evropske automobile.

Nemanja Grujic

pre 19 godina

Nema nista lose u tome sto se hvale japanska vozila, ona to i zasluzuju, imam priliku da se tokom studija upoznajem sa japanskim sistemima kvaliteta i njihove filozofije i mogu reci sve naj bolje!Ali ipak sam zagovornik toga ta kada se kupuje nov automobil treba kupovati onaj koji ce imati bolju cenu kao polovnjak!Tu je ipak u prednosti nemacka industrija!

Dusan

pre 19 godina

I ja mislim da autor preteruje sa forsiranjem Japanaca. Mazda 3 je OK ali Corolla iako je izuzetan auto ne vredi tih 17500 u osnovnoj opremi sa najjadnijim motorom (koji je uspevao da mi potrosi i preko 14l prosecno na auto-putu). Auto jeste kvalitetan, ali za te pare - nikad vise. U zavisnosti od toga sta coveku treba - Octavia ili Astra. Astra je generalno mnogo bolji automobil, ali ako je potreban porodicni auto onda - Octavia iako je kvalitet izrade nesto slabiji (mislim na kabinu). Za cenu Corolle u osnovnoj opremi (3v, 1.4 tera) moze se kupiti i slabije opremljena Octavia TDI. I na kraju, nemojte misliti da ja ne volim Toyotu. Corolla je automobil koji sam najteze vratio Rent-A-Car-u ali ipak nije vredan tih para koje japanci traze. Ipak neznam mnogo ljudi koji prelaze preko 300-400 hiljada kilometara automobilom, da bi se Toyotin kvalitet isplatio, a i 1.4 VVT-I voli malo vise da potrosi kada je kazaljka preko 120.

Darko

pre 19 godina

Apsolutno se slazem sa g. Ognjenom. Takodje, uopste mi nije jasna tolika opsesija autora ovih tekstova kada su u pitanju japanski automobili. Mislim da malo preteruje.

ognjen

pre 19 godina

Moj krajnje dobronamerni savet je - Astra. Sve recenzije je hvale na sva usta (cak i pre Golfa), a pouzdanost sigurno nije losija od prethodnih modela koji su se (narocito u benzinskim varijantama) dokazali kao veoma pouzdani automobili. I sto je najvaznije, kada je budes prodavao vredece sigurno vise od Oktavie.

zeljko

pre 15 godina

ne znam kako mislis da ti auto koji je presao 80.000 i star 4 god. trosi ulje.to sto ne trosi i nije za neku pohvalu.cesto sam u kontaktu sa ljudima iz servisa verano motorsa,kazu jedino 406 je pezo koji je dobro napravljen i 107 zato sto ima toyotine motore ovo ostalo je sve zali boze sto se tice pezoa.a opel je ipak najgori nemacki auto,tako da octavia je ipak nekako najprimamljivija.sve su to ovde u srbiji manje vise dobra kola ali napolju...

ognjen

pre 19 godina

Moj krajnje dobronamerni savet je - Astra. Sve recenzije je hvale na sva usta (cak i pre Golfa), a pouzdanost sigurno nije losija od prethodnih modela koji su se (narocito u benzinskim varijantama) dokazali kao veoma pouzdani automobili. I sto je najvaznije, kada je budes prodavao vredece sigurno vise od Oktavie.

Sasa D.

pre 16 godina

Vozim pezo 307 HDI, koji sam kao nov kupio pre 4 godine, od kada sam presao 80.000 km. Sa autom nikada nisam imao bilo kakav ozbiljniji problem, ako tu ne racunamo zamenu mikro prekidaca rikverc svetla ( u garanciji ). Pri tome, od zamene do zamene ulja ( 7-8.ooo km ), auto uopste ne trosi motorno ulje, pa neka svako sam proceni kvalitet ili nekvalitet tog vozila i motora.

Pedja

pre 18 godina

Deco, ja vozim Opele ( kadet,vectra, omega ) vec 15 godina .Nisam nikada imao ozbiljnijih problema sa njima( A nisam pijacar ! ) .
Osim redovnog odrzavanja i poneke popravke tipa : pumpa za vodu, spone, auspuh .
E tu jedino imam zamerku. Katalizatori su im ocajni .
Ja vec imam problem na Omegi B 2.0 16 V( 120,ooo km) i ne znam kako da ga resim .
Stavljena je zamena ( lonac) umesto katalizatora ali to nije pravo resenja za motor i pojacanu buku.Zato pored pohvala za Opelove modele molim za vase savete i pomoc kako da resim pitanje katalizatora , osim kupovine novog .Napominjem da auto savrseno radi ali bih ipak voleo da predupredim neku glupost . Pozdrav svima i unapred hvala .Pedja
P.S Nemam nista protiv ostalih modela sve su to solidni automobili , pitanje je samo sta ko voli da vozi i u koju svrhu .

Vladimir sa Banjice

pre 18 godina

Bas mi je zao sto ste komentare usmerili ka poredjenju japanaca sa nemcima. Covek je pomenuo i Ceha tj, Oktaviu o kojoj bih mu rekao sledece: I ja sam prosle godine bio u odromnoj dilemi Astra III ili Oktavia II i jedini razlog zbog kojeg sam se odlucio za Ceha je to sto u Beogradu Opeli nestaju u ogromnim kolicinama kao i VW-ni i ostala nemacka vozila. Znaci pored cene i pouzdanosti obrati paznju i na "TRAZNJU" tvog automobila od strane "neovlascenih lica".
Nisam zeleo da mi neko preko noci uzme 18000 eura pa sam kupio Oktaviu II.
Sto se tice utisaka posle 1,5 godine voznje i predjenih 25000 km - savrseno udoban, kvalitetno odradjen, veoma prostran, i izuzetno stedljiv 1.9 TDI motor od 105 KS (4,3L na otvorenom putu) a nijedan jedini kvar. Srecno pri izboru!

Dacha

pre 18 godina

Zivim na Bliskom Istoku i moram da vam priznam da je jedan od najprodavanijih automobila Pezo (bilo koji). I to u poslednje dve tri godine.
Cak ga i ja vozim (206 rc) i nemam nikakve zamerke.
Naravno ne mogu ja pricati sa moje tacke gledista, a ni bilo ko drugi iz inostranstva, jer mi zivimo u totalno drugacijem svetu gde se kola menjaju na svake dve tri godine ( cak sam i ja menjao)
Kako je Henri Ford odgovorio na pitanje: Koji je najbolji auto?"
" Nov auto"
to vam dovoljno govori.
Naravno u nasoj zemlji gde se krpi kraj sa krajem to bas i ne pije vodu, ali ono sto se gleda recimo ovde gde radim i zivim je: kakav je servis, kako prodati auto, da nije udaran, da je automatik...
Cak su i ovde japanci dobro stojeci, znaci dobri su.
Samo da napomenem Mazda pripada Fordu
Znaci zavisi od coveka do coveka ( vozim manuelni).
Tek da napomenem da sam u Bgu vozio Ficu 850 (god pro 1983) i da za 20 godina nije radjena generalna, cak ni polu, a presao je preko 150000km.
Prijateljski savet coveku koji je u trilemi: probaj sva kola, stavi sve na papir, vidi sta ti je prioritet, pa onda odluci.
Pozdrav svim citaocima.

Darko

pre 19 godina

Vidim da neki ljudi ovde ne citaju sta drugi pisu ili samo prelete preko teksta i onda donose neke samo sebi znane zakljucke. Opet kazem, DA, japanski automobili jesu najpouzdaniji i tu nema sta da se prica. Za proslu god. je Tojota bila prva, Opel sedmi a Skoda 17 ili 18 od 20. VW je bio 19. Ja samo kazem da nije to jedina stavka o kojoj se vodi racuna pri kupovini auta. Sta meni vredi sto cu kupiti auto za koji cu za 5 god dati 0 evra za vanredno odrzavanje a za npr. Opel cu dati da kazem cak 500(mada nema sanse ali nek bude za primer), i posle toga hocu da prodam auto i kupim novi. Koliko ce Toyota izgubiti na ceni a koliko Opel? Eto ja i u tome vidim neku racunicu. Naravno u trenutku kupovine Tojota i Opel su kostali isto. Druga stvar koja licno mene odbija od japanaca je neuporedivo losiji kvalitet materijala u kabini. Evo sad je prosao sajam automobila i imao sam prilike da sednem u dosta auta i nijedan japanac nije ni prineti nemackim automobilima sto se tice materijala u kabini. Dalje, komsija ima Nissan Almeru 2003 god u kojoj vec sad plastika cvrci. Ja jednostavno nisam spreman da se odreknem nekih stvari zarad toliko naduvane price o pouzdanosti. Inace vozim Opel Vektru i evo za godinu dana koliko je kod mene ni jedan jedini dinar nisam dao za vanredno odrzavanje iako je auto 98 god i vec je u tim godinama kada su prvi ozbiljniji kvarovi trebali da se pojavljuju. Mozda je i to razlog zbog kojeg mislim da autor ovog teksta preteruje. Dakle da ne duzim, ni u jednom trenutku nisam hteo da kazem da je npr. honda nekvalitetan auto, daleko od toga, samo mislim da se ljudi koji imaju japance ponasaju kao oni koji i dan danas brane golf 2 i misle da je to nesto najbolje sto je auto industrija napravila. Znaci nije istina da se japanac nikad ne kvari a da cete sa nemcem svaki drugi dan u servis. Budimo malo realni. Pozdrav.

Sato

pre 19 godina

Postovani Ognjene i Aleksandre,
pre svega ja zivim u Srbiji,
pa dobro znam kako se krecu cene, jer od automobila zivim.
Ne drze svi nemacki automobili cenu,
recimo Omega koja je bolji auto od Vektre slabo drzi cenu,
a auto je korektan,
Opel takodje ne drzi cenu tako dobro kao VW itd.
Korola u Nemackoj jeste jefinije od Vektre, ali nije od Astre, a Avensis koji je u klasi Vektre bolje drzi cenu od ovog Opela!
Jaris se u Srbiji dosta brzo proda, iako ih ima malo,
i da se ne lazemo,
danas je u Srbiji tesko prodati i Golf IV,
a kamoli nesto drugo!
Narod nema para, i zazire od preprodavaca koji imaju po 3-4 automobila i na smenu ih oglasavaju i voze na B.Potok.

Sto se tice komentara Aleksandra,
nije to bas tako crno kao sto on misli.
Jeste automobili se prave u Slovackoj,
pa zar je vazno na kojoj livadi je fabrika, tj montazne trake,
dobar deo delova stize iz srca Nemacke,ali je jednostavno proizvodnja jeftinija,
ne samo zbog manjih plata,
vec i zbog manjih poreza.
Recimo Reno Talija koja se pravi u Turskoj bolje prolazi na servisu od Klia iz Slovenije,
idite u neki ovlasteni Renoov servis pa pitajte.

Inace za ljubitelje VW-a,
Reno je trenutno br. 1 u Evropi,
a japanski automobili se prodaju sve bolje,
Toyota drzi 10% Evrope,
a planiraju da za 5 godina,
pvecaju svoj udeo na 15%
sto ce i ostvaritim
najvise modelom Ajgo,
koji ce se dobro prodavati i u istocnoj Evropi,
i imace razumnu cenu,
i vrhunski kvalitet
iako ce se proizvoditi u Ceskoj.
Uostalom Aleksandre, nemoj da se brines,
u Poljskoj ce za 5 godina plata biti 1.600 a ne 800 evra
a u Nemackoj mozda za 200 evra manja nego danas,
nema vise barijera,
i nece moci radnici u bogatijim drzavama samo na lepe oci da dobijaju "toliko" vece plate!
Naravno oni sa fakultetima ce imati "platetine" jos i vece!
Svi znaju koliko jedna Tojota vredi,
a kupuju Opel, jer je jeftiniji za odrzavanje,
ali i zbog straha da ga nece lako prodati. Pozdrav svima i gledajte F1, te uzivajte u cinjenici da da ce Reno, Tojota, Honda i Ferari po ko zna koji put poniziti BMW i Mercedes, cisto nemacke marke:)

Vladan

pre 18 godina

U firmi imamo par opela (astre 1,7 dti ;vektra 2,0 dizel;astra 2,0 dizel karavan)kao i Oktavije 1,9tdi karavan i limuzina. Ja sam sa oktavijom 1,9tdi za dve godine presao 82.000km i uz redovan servis na njoj su do sada na 70.000 zamenjene samo prednje kocione obloge.inace ova oktavija je u elegance verziji sa klimom i elektro podizacima itd.

Za ove dve godine nisam imao nikakvih zamerki bez obzira u kojim uslovima i putevima sam je vozijo. A kolege koje voze Opele su malte ne svaki cas na servisu naravno ovlastenom uz bezbrojne greske koje auto dovode u service mode a to znaci da nemozete preci 100km/h. uobicajeni kvarovi senzora protoka vazduha skupi delovi kao i servis :Jednostavno preporucujem Skodu oktaviju 1,9 tdi

bata

pre 18 godina

Sto se tice teme: Astra. Oktavia je najkvalitetnija, ali ima los imidz i pada joj cena. 307 ima odlicne vozne karakteristike, ali nije imun na "decje bolesti" i takodje mu pada cena. Tako da, nazalost, ostaje Astra kao jedino razumno resenje.

bora

pre 19 godina

Ajde da probam i treci put, ovde postoji problem kod kucanja procenta.
Postoje i Toyote koje se kvare, ali verovatnoca da kupite japanca koji se kvari je manja od 10 procenata, nemca 30 procenata, francuza 50 proc, italijana veca od 50 proc.
Sto se tice pouzdanosti, to je po meni ubedljivo najbitnija karakterisitika automobila. Nije samo novac u pitanju nego i zivci i vreme. Jer najjeftinije je odrzavanje Zastave, samo sto ces svaki mesec da ides u servis i da se nerviras.
Kad platis novi auto 15.000-20.000 E ili nedaj boze vise, pa on ne sme ni da stucne, a kamoli da se pokvari.
Kad japanci pocnu da fuserisu, ja cu prvi da ih popljujem, necu da robujem nijednoj marki, ali moje licno iskustvo i silne statistike koje citam na internetu su identicne onome sto zastupa autor ovog teksta.
Uostalom, ne bi bilo dobro da svi vozimo i cenimo iste modele, bilo bi mnogo dosadno.

fenix

pre 18 godina

Mislim da je najpametnije da se BOG odluci za Audi A6 koji mu se rodbinski nudi...
jer Pezo, Astra i Oktavia nikako nisu u istoj klasi.

Dragan

pre 18 godina

Imam snazan utisak da je nase vidjenje modernih automobila ostalo u 80-tim godinama. Cinjenica da su fabrike automobila velikih svetskih marki uglavnom robotizovane prakticno znaci da je vecina komentara na kvalitet zavrsne obrade izlisna. Auto je ozbiljna kupovina, to je najveci izdatak posle kupovine stana. Ono sto je danas sve vaznije jeste sta vi svojoj okolini porucujete kada vozite odredjenu marku automobila. Kako je neko ovde rekao, Opel voze pijacari. To ne treba shvatiti zlonamerno vec je upavo to pravac na koji treba razmisljati kada se kupuje auto. LJudi vas po tome procenjuju, vise nego sto mislimo. Samim tim, ja ne bih voleo da budem vidjen kao pijacar ili mesar i zato se sugerishem Pezo 307.

Darko

pre 19 godina

Uopste ne sporim njihovu pouzdanost. To je i nemacki ADAC potvrdio ali autor na ovom sajtu svaki put u svakom mogucem pitanju kao najbolji izbor navodi neko japansko vozilo sto po meni nije realno. Ima mnogo stvari kojima se ljudi rukovode pri kupovini auta. O tome sad mozemo da pisemo do sutra ali mislim da cinjenica da je prosle godine(grubo sad navodim ali imam tacne procente ako nekog zanima)od ukupnog broja prodatih auta oko 10% otpalo na VAG, 10% na GM, i oko 10% na Reno. Prvi japanac je mislim bila Toyota sa nekih 3%. I to valjda nesto govori. Treba biti realan u svemu a ne ici u krajnost.

Aleksandar Milutinovic

pre 19 godina

Vazno je da povedete racuna o sledecem ! Automobili koji se kod nas prodaju uglavnom nisu iz matichnih fabrika ! Veoma su loshe opremljeni i garantovano su slabijeg kvaliteta.Primer :Peugeot 206 i 307 kod nas dolaze iz pogona u Slovachkoj ,WV Polo i Golf iz pogona u Slovachkoj HUNDAI takodje iz pogona u Slovachkoj !!!Slovachka je trenutno najveci evropski proizvodjach automobila (per capita-po glavi stanovnika).Primer 2 : OPEL i onaj bivshi DAEWOO a sada kao SHEVROLET dolaze iz pogona u Poljskoj. TOYOTA ovde dolazi iz pogona u Turskoj.Manji modeli AUDI-a iz pogona u Madjarskoj!!!Imamo li mi uopshte predstavu kako izgledaju originalni modeli sa pravom opremom !?!?Tek kad odete u inostranstvo ,pogotovo u Nemachku,Shvajcarsku ili Holandiju vidite kakva je zapravo ponuda opreme za sve manje i manje para samo da se proda.Velike kompanije su izmestile svoje pogone u siromashnije zemlje EU (OPEL-ov radnik u Nemachkoj 2760 Eura a u Poljskoj 800 Eura) i tu prizvode automobile za bivshi istok koje prodaju skuplje iako ih proizvodnja koshta manje !?Shto se japanskih automobila tiche dobri su oni koji idu na trzhishta Amerike i Zapadne Evrope,tu TOYOTA i HONDA a donekle i NISSAN nastupaju sa totalnim kvalitetom.U Srbiji su i novi automobili velika lutrija tako da bi najdobronamerniji savet ovom Gospodinu koji je postavio ovo pitanje bio : POLOVAN JAPANAC IZ SHVAJCARSKE ILI NEMACHKE....Pozdrav i izvinjavam se shto sam malo oduzhio ali treba pomoci choveku da ne baci 15-20.000Eura.

Darko

pre 19 godina

1. Sasvim je normalno da manji auto bolje drzi cenu nego veci. Ljudi se plase da uzmu veci auto jer on naravno vise trosi i skuplji je za odrzavanje a poznato je kakvo je trziste Srbija

2. Po zvanicnom izvestaju ACEA-e (Evropsko udruzenje proizvodjaca automobila) za 2004 god. najvece trzisno ucesce imali su: Renault 10.3% zatim VW 9.9% zatim Opel 9.0%.......Toyota&Lexus zajedno 5%, Nissan 2.5%, Hyundai 2.1%, Honda 1.5%...

3. Ne bih bas rekao da je Avensis u klasi Vectre, pre bih rekao Omege, ali nesporno je da je to bolji auto od oba ova Opela, dok plasticna Corolla to sigurno nije. Kad kazem bolji racunam sve moguce troskove, kvalitet svih delova i unutrasnjosti.

4. Yaris se proda dobro ali Opel Corsa ili VW Polo neuporedivo bolje i tu nema price. To mozda nije realno ali mi smo takvo trziste.

5. Svaba uzima auto na lizing i vozi ga dok ne izadje iz garancije, zatim ga vraca auto kuci i uzima novi. Zar stvarno mislis da su oni toliko patriote pa ce iz principa kupovati Opel/VW koji prave toliko problema a ne idealnu Toyotu.

6. Opelov 1.6 16v motor je jedan od najboljih motora koji su oni napravili i poznat je kao izuzetno pouzdan i kvalitetan motor tako da nema sanse da su sva 4 pocela da prave sranja na toj kilometrazi. Naravno ako ima je na 50.000km prvi put menjano ulje sve je moguce.

7. I jos jednom da ponovim. Niko ne kaze da su japanci losi, daleko od toga ali je isto tako daleko od istine da su idealni i u svemu bolji od nemackih auta. Trenutno nisu a da li ce biti vreme i kupci ce pokazati.

bata

pre 18 godina

Glupost je porediti Opel i VW kao i VW i Toyotu u bilo kojem (narocito globalnom) smislu. Toyotini motori su duplo izdrzljiviji, ali ko kupuje kola zbog dizajna, po volji mu. Savrsen automobil, na zalost, ne postoji: nemacka zavrsna obrada, japanski motori, americka robustnost, italijanski dizajn, francuski sarm...

lazar bojanić

pre 19 godina

pai ja sam u dilemi , probao sam astru i mogu da kažem da je to sada prilično ozbiljan auto ! Škoda takođe , ali ima problem sa održavanjem i to ozbiljan . Kako sam bio vlasnik 2 škode fabije i imao posla sa servisima mogu Vam reći da je Opel dečija igra u odnosu na Škodu ...mene je spasavao škodin servis u Kisaću (ovlašten naravno) koji je znatno jeftiniji od svih ostalih u okolini Novog Sada ...sada već 3godine koristim Opele i servisiram ih u Servisu Ćirkom u Zrenjaninu i jako sam zadovoljan kvalitetom , cenom i odnosom prema kupcu ... takođe postoji razlika u odnosu na cene po servisima u Novom Sadu i nije mi teško da se provozam 50Km do Zrenjanina ...što se Pežoa tiče vidim stalno gužvu koju prave policajci kod Katančića na servisu ...gospodA "plavi" se žale da im stalno nešto nije u redu sa elektronikom motora ....ima tu nekih buba izgleda ....opet znam dosta "privatnika" koji rabe pežo partnere sa dizelkama i to radi savršeno ....na kraju u toj klasi ipak OPEL ....nije naj ali je ok ... ako neka Mazda 3 sa repom može tu da uleti po ceni onda ok ali kako neko reče TOYOTA puno traži za korolu koja uzgred i nema neki gepek a i ležanje po krivinama joj nije jača strana ...

Dule

pre 19 godina

Astra i Peugeot i ti glupi japanci ne mogu ni da prdnu Volkswagenu. Samo pogledajte statistiku prodavanijih vozila a nova Octavia uvodi ravoluciju.

Lav

pre 19 godina

Ljudi, pa ne kupuje se auto da bi vam trajao sto godina. To je potrosna roba. U kolima se treba lepo osecati, zadovoljiti tehnicke kriterijume, ali i estetske. Sto se Opela tice, tacno je da je pouzdan, ali je isto tako tacno i da vlasnici opela imaju imidz "pijacara".
Il si Lav il nisi...

lazar bojanić

pre 18 godina

e ispade sad opel ko zastava ... biće pre da to tamo neklo sebi pravi posao pa stalno popravlja a deo sebi trpa u džep ... i ja imam opela(2003 astra G 2.0 DTI 16V kupljen u Ćirkomu) pa nemam nekih ozbiljnijih problema već 50.000 Km tj preciznije rečeno ni jedan ozbiljan problem ...malo mi cvrči plastika a to me jako nervira ali manje više to cvrči i kod ostalih a ja sam malo "čudniji" po tom pitanju ... dakle nije opel baš tako za zaobilaženje ...

Darko

pre 19 godina

Apsolutno se slazem sa g. Ognjenom. Takodje, uopste mi nije jasna tolika opsesija autora ovih tekstova kada su u pitanju japanski automobili. Mislim da malo preteruje.

Sato

pre 19 godina

Budimo realni,
podrzavam akciju Darka 100%!
Korola 90-te kostala 22.000 DM, kadet oko 27.000.
Danas korola 15 godina stara kosta 2.500-2.700 evra, kadet maksimalno 2.000 evra. Zasto?
Drzanje cena, pa nek se jave oni koji zive u Nemackoj i Engleskoj i neka napisu kako drzi cenu jedna Tojota, a kako Opel.
Uostalo ovde svako pise sta hoce, a za one koji zele da malo citaju, mogu da kupe recimo neki bolji engleski casopis, recimo What Car, pa da pogledaju sta tamo pise koliko astra drzi cenu posle 3 godine a koliko korola. Astra zadrzi vrednost 37%, vektra 38-42%, korola 48% ,
golf 49-52%,
a jaris 55%.
Naravno, uvek ima onih koji znaju bolje, i koji imaju kola koja si nikad ne kvare, ali nikad!

Ivan

pre 19 godina

Da pojasnim nesto u vezi posta o Opelu, Pezou i Toyoti: u pitanju je heavy-duty upotreba vozila. Vozi vise vozaca, non-stop po gradu, skoro 50.000km godisnje. Automobili se redovno odrzavaju u ovlascenom servisu (takvi su ugovori), striktno se pazi na tako nesto. Taj motor 1.6 16v je pouzdan samo ako ga vozi penzos. Ako mali 1.3 motor u Yarisu izdrzi svo maltretiranje a ne trosi ni kap ulja, znaci da Opel nije napravio dobar motor za takvu upotrebu (kao ni Pezo). Sa druge strane SVE pohvale Opelovom motoru 2.0 koji je presao oko 180.000 bez ikakvih problema, osim ciscenja dizni i redovnih servisa (auto se naravno rastandrkao, posto je karavan i koriscen je za tegljazu, ali je motor sjajan). Da ne ispadne kao da sam Toyotin diler. Isto tako Pezoi boxeri se se odlicno pokazali, samo treba voditi racuna o dizelu koji se sipa.

Darko

pre 19 godina

Bez ljutnje Ivane ali ja vise volim da verujem zvanicnim podacima nego takvim pricama. Ja sam daleko od penzionerskog tipa vozaca i moj motor(x16xel) evo posle 75.000km ne trosi ni kap ulja. Ja jednostavno ne verujem u takve crno bele price, jer je to uvek prenaduvano. Raspitaj se malo po Opelovim servisima, kakva su im iskustva sa tim motorom, mislim da ces se iznenaditi.

bora

pre 19 godina

Meni je naprotiv potpuno jasna autorova opsednutnost japanskim automobilima, jer sam ja vlasnik corolle, a vozio sam i evropske automobile.

Marko, Stgo

pre 19 godina

Gospodo, ja mozda nisam upucen u cene ovih vozila u BGu, ali iz licnog iskustva preporucujem Peugeota. Verujem da po svemu moze da se meri sa Astrom, a da je po svemu bolji od Skode (osim mozda po velicini prtljaznika). Ja vec godinu dana vozim 307 sa motorom od 2 litre (138 ks) i prezadovoljan sam. U dosadasnjih 24.000 km nisam imao nijedan problem, a verujem da ni necu, sve dok ne prodam auto. BTW, ovde (Chile) 307 XT 2.0 (ABS+EBD, alu felne, digitalna klima, blaupunkt CD sarzer, air-bags, lumino senzor, auto brisaci, alarm, centralna, podizaci, bla, bla...) kosta oko 13.000 eura (kljuc u ruke). Pozdrav, Marko

bora

pre 19 godina

Ako bas zelite evropski auto, najbolji izbor su upravo Octavia i Astra, odluka je vise subjektivna. Pezo nije bas sjajan izbor, zbor mogucih kvarova.
Sto se tice Toyote Corolle, ona ima slicnu cenu kao i Golf, s tom razlikom sto je neuporedivo kvalitetniji i pouzdaniji automobil. Ako odete na bilo koji ozbiljan internet sajt koji se bavi istrazivanjem auto trzista, videcete da su u vrhu sve sami japanci. Po pitanju pouzdanosti situacija je cak "dramaticna", npr na Yahoo Autos od prvih 50 modela samo 5 nisu japanci.
Nije da branim autora teksta, ali objektivno gledano japanski automobili su iznad ostalih, a subjektivno misljenje je druga stvar, nekome je i Yugo najbolji auto na svetu.
Rekao bih i ovo, postoje i Toyote koje se kvare, ali verovatnoca da kupite japanca koji se kvari je 50%. Znaci postoji i fiat koji moze da predje 500.000 bez ijednog kvara, ali pre cete dobiti na lotou nego takav auto.

Bojan

pre 19 godina

"nek se jave oni koji zive u Nemackoj i Engleskoj i neka napisu kako drzi cenu jedna Tojota, a kako Opel. "

U Engleskoj se Opel prodaje pod markom Vauxhall. Svi nemachki auti ovde drzhe jako dobru cenu kao polovni, (narochito VW Golf)... OSIM Opela. Cene Vectre i Astre su smeshne, nakon samo 2-3 godine. Od Japanaca jedino Honda drzhi jaku cenu, Toyote i Mazde su uglavnom jako jeftine (Avensis 4 star je oko 5K evra, 626 Mazda je bruka od max 2K evra)

Da kupujem nov auto u Srbiji, verovatno bih se drzhao saveta koje ovde daju renomirani chasopisi (tipa Parker's) - ako hocesh istrajnost auta u svakom pogledu, kupish Hondu i ne mislish (narochito Civic). A ako jurish cenu, uz fleksibilan pogled na istrajnost, onda Francuz (recimo taj 307, kog ovde ne vole preterano ili Renault Megane ako mozhesh da zhivish sa onakvim dizajnom). Golf 5 je zlatna sredina, i verovatno najrazumniji izbor, ali ne znam kakva mu je cena u Srbiji.

Ivan

pre 19 godina

Sto se tice Pezoa, Opela i Toyote:
Najbolji drugar mi je sef transporta u jednoj ogromnoj firmi sa dosta velikim brojem vozila. U isto vreme je nabavljeno 7 Pezoa 307 sa motorom 1.6, desetak Astri 1.6 i 4 Yarisa 1.3.
Posle nekih 70.000 predjenih kilometara situacija je sledeca:
na tri Pezoa je pukao klip na trecem cilindru posle 50.000. Cetvrti je pojeo svo ulje na nekoj voznji od par stotina km i zaribao. Ostala tri su imala problema sa elektronikom. Sve Opel Astre posle 50.000km su pocele da trose ulje nenormalno, svaki mesec moraju da menjaju lambda sondu, ciste dizne. Toyote Yaris - za 70.000km od cetiri komada NIJEDAN problem. Ovo dovoljno govori.
Pozdrav svima.

ognjen

pre 19 godina

Koliko samo (ovlascenih :-))predstavnika dilera japanskih automobila pise komentare na ovom sajtu.
Mada priznajem da je Honda verovatno najbolji proizvodjac automobila na svetu, u svakom slucaju najrevolucionarniji kada su motori u pitanju.

bora

pre 19 godina

U pravu si ovo za dilere, ko god je imao japanca na neki nacin je njihov diler, jer ih toliko hvali.
Sto se tice Evrope Reno je vec nekoliko godina prvi, Toyota nikada nece biti prva u Evropi, sami su rekli da im je maksimum 10 procenata evropskog trzista.
Na svetskom nivou prvi je GM, druga Toyota, pa Ford...
Predvidjanja su da ce za par godina Toyota biti no 1.

Dusan

pre 19 godina

I ja mislim da autor preteruje sa forsiranjem Japanaca. Mazda 3 je OK ali Corolla iako je izuzetan auto ne vredi tih 17500 u osnovnoj opremi sa najjadnijim motorom (koji je uspevao da mi potrosi i preko 14l prosecno na auto-putu). Auto jeste kvalitetan, ali za te pare - nikad vise. U zavisnosti od toga sta coveku treba - Octavia ili Astra. Astra je generalno mnogo bolji automobil, ali ako je potreban porodicni auto onda - Octavia iako je kvalitet izrade nesto slabiji (mislim na kabinu). Za cenu Corolle u osnovnoj opremi (3v, 1.4 tera) moze se kupiti i slabije opremljena Octavia TDI. I na kraju, nemojte misliti da ja ne volim Toyotu. Corolla je automobil koji sam najteze vratio Rent-A-Car-u ali ipak nije vredan tih para koje japanci traze. Ipak neznam mnogo ljudi koji prelaze preko 300-400 hiljada kilometara automobilom, da bi se Toyotin kvalitet isplatio, a i 1.4 VVT-I voli malo vise da potrosi kada je kazaljka preko 120.

Nemanja Grujic

pre 19 godina

Nema nista lose u tome sto se hvale japanska vozila, ona to i zasluzuju, imam priliku da se tokom studija upoznajem sa japanskim sistemima kvaliteta i njihove filozofije i mogu reci sve naj bolje!Ali ipak sam zagovornik toga ta kada se kupuje nov automobil treba kupovati onaj koji ce imati bolju cenu kao polovnjak!Tu je ipak u prednosti nemacka industrija!

Darko

pre 19 godina

Marko, ovde za te pare dobijes najosnovniju verziju. 307 ima svojih prednosti ali nikako nije bolji od Astre H. Od Astre G verovatno jeste ali mislim da nema sta da trazi kada je u pitanju poredjenje sa novom Astrom. Uostalom videcemo, Peugeot sprema i 308....

Honda

pre 19 godina

Covek je lepo navao da mu je pored cene pouzdanost veoma bitna, pa pogledajte malo nemacke, ne japanske statistike. Znam da mnogi ne mogu da se pomire sa cinjenicom da su japanski automobili ipak kvalitetniji, a pored toga imaju i vrlo jake motore.
Ta korola ima motor od 1.4 litra i 97KS! Golf V 1.4 ima samo 75 KS, sta biste rekli da je obrnuto.
Mazda 3 je jos bolji, auto i kosta manje od astre III, a covek kaze da mu je CENA bitna!
Jedino da nagovorimo autora teksta da falsifikuje podatke ADAC-a, mi u Srbiji najbolje znamo kako se to radi!
Pa da lepo napise kako je najpouzdaniji Opel,pa VW pa Audi, ali gospodo lazite sami sebe, a ne one koji traze savet.
Inace oktavia II je bolji auto od astre.

ognjen

pre 19 godina

Sato (pretpostavljam Takuma):
Umesto sto govoris kako pojedini automobili drze cenu u Britaniji, mogao bi da dodjes u Srbiju i da probas da prodas tvog japanca po navedenim cenama. Mozda i uspes:-)
Mislim da gospodina koji je postavio pitanje ne zanima situacija u Engleskoj nego u Srbiji.
I jos nesto: potpuno se slazem sa poslednjim Darkovim komentarom, ne treba nista dodavati.

Chico

pre 19 godina

Ja da sam na mestu gospodina koji planira kupovinu auta uzeo bih 307. Auto je mnogo bolji nego sto ga je vecina ovde opisala i po njihovim tvrdnjama ispade da je auto maltene kanta. Naprotiv auto je mnogo dobar, ali kao i svaki auto ima sitne problemcice. Sad auto je prelezao kako autor teksta kaze decije bolest pa je u svakom slucaju bolje kupiti auto koji je prelezao te bolesti nego neki koji to treba da prelezi. Astra i Oktavia su novi modeli dok je 307 tu vec 3 god. Pricam iz licnog iskustva za 307 dok ostala 2 nisam imao priliku da vozim kao 307. U svakom slucaju sta god da odlucite da kupite nek vam je sa srecom i da se lepo vozite sa novim autom. Tacnije sta god da kupite novo je, a novo auto je najbolje.

Darko

pre 19 godina

Ja zivim u Srbiji i kada pricam o cenama mislim na nase trziste koje je takvo kakvo je i ja se moram prilagodjavati njemu a ne ono meni. Ovde nemacki automobili neuporedivo bolje drze cenu od japanskih. Dalje, prosle godine kad sam bio u Nemackoj da uzmem auto corolla('98god) je bila oko 1000-1500eur jeftinija od Opelove Vectre. Bas me zaniima da li se taj Opel toliko kvario i kako je moguce da bolji auto manje kosta. Jos kad uzmemo u obzir da svabe nisu lude i da nece da ono sto su oni zaradili poklone nekome...

Chico

pre 19 godina

Mozda Darko trebas da uporedis kola iste klase pa ces da vidis razliku. U svakom slucaju ti biraj svabu, a ja cu da biram japanca i svakom njegov izbor. Da jos jedna stvar vozio sam Vectru 2.0 benzin i stalno sam imao problema sa kompijuterom i ako auto nije presao vise od 60000 km.

Peugeot 307

pre 19 godina

Imam i Peugeot 307 i Octaviu 2.0 Elegance.
Peugeotov 1.4 motor kao i Octavijin 1.6 motor su preslabi za njihovu karoseriju. Optimalan motor za Peugeot je 1.6 sa 108ks a za Octaviu ili 2.0 sa 115ks. ili 1.8 sa 125k.s Sto se tice Opela Astre imao sam priliku da je vozim iz rent a cara, potpuno novu sa 1044 predjenih km. Stekao sam utisak da je Peugeot 307 bolji i prostraniji unutra. Medjutim za nase puteve je najpouzdanija Octavia, najbolje od sva ta tri automobila podnosi rupe na putu. Moj predlog je da pogledate i SEAT Ibizu i SEAT Toledo, i oni imaju slicne cene kao i pomenuta tri automobila.

milan

pre 19 godina

Što se tiče tržišta polovnih automobila kod nas ono je sasvim nenormalno i nije realno na osnovu sadašnje situacije prognozirati cene polovnjaka za 3-4 godine. U sloveniji opel vektra 95 godište košta kao i moj yugo 90. Realno je očekivati da se u narednih par godina i kod nas situacija normalizuje a u tom slučaju astra, 307 i octavia zaista nemaju šansu da drže cenu kao toyota. Koliko sam primetio pretražujući po internetu samo VW uz prestiž marke drži cenu kao japanci.

Banat

pre 19 godina

Japanska i Nemacka kola najmanje gube vrednost, dok americke marke izgube i do 40%-50% u prve dve godine. Ameri su jevtini (mahom), povoljni su krediti, cesto se kvare, delova na svakom koraku, bukvalno svaki automehanicar zna da radi na njima, puno opoziva imaju i dosta su losijeg kvaliteta od nemackih i japanskih automobila.

ognjen

pre 19 godina

Darko, da li su ovo zvanicni podaci o trzisnom ucescu prozvodjaca u Evropi?
Je li stvarno moguce da je Renault prestigao VW prvi put posle toliko godina, to je zaista (prijatno) iznenadjenje. Da li mozes da navedes listu prvih deset i da li mozda imas ove podatke na svetskom nivou (znam da je redosled GM, Ford, Tojota, ali me zanima ostatak liste).

ognjen

pre 19 godina

Renault je bio prvi kao brend, ispred VW, ali ne i kada se racunaju svi brendovi u okviru koncerna (Audi, Skoda, Seat; Dacia, Nisan). Pitanje je da li je u domenu koncerna doslo do promena na vrhu.

Darko

pre 19 godina

Procenti po grupacijama(svi podaci su zvanicni):

1.V.A.G (VW, Skoda, Audi, Seat), 18.1%, -0.1% u odnosu na 2003.

2. PSA (Peugeot, Citroen) 14%, -0.8% u odnosu na 2003.

3. Ford (Ford, Volvo, Jaugar, Land Rover) 11.2%, +0.2% u odnosu na 2003

4. Renault 10.3%, -0.3% u odnosu na 2003

5. GM (Opel, Vauxhall, Saab) 9.6%, -0.1% u odnosu na 2003.

6. Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo) 7.3%, -0.1% u odnosu na 2003.

Ostali zaostaju, da ne nabrajam dalje.

Ralle

pre 19 godina

Sto se lepote i odrzavanja tice prednost je uvek na strani nemaca, udobnost na starni francuza a kvalitet drze japanci. Zete kupi ti onaj AUDI A6 koji ti nudim i ne brini se...

zeljko

pre 15 godina

ne znam kako mislis da ti auto koji je presao 80.000 i star 4 god. trosi ulje.to sto ne trosi i nije za neku pohvalu.cesto sam u kontaktu sa ljudima iz servisa verano motorsa,kazu jedino 406 je pezo koji je dobro napravljen i 107 zato sto ima toyotine motore ovo ostalo je sve zali boze sto se tice pezoa.a opel je ipak najgori nemacki auto,tako da octavia je ipak nekako najprimamljivija.sve su to ovde u srbiji manje vise dobra kola ali napolju...

Ivan

pre 19 godina

Sto se tice Pezoa, Opela i Toyote:
Najbolji drugar mi je sef transporta u jednoj ogromnoj firmi sa dosta velikim brojem vozila. U isto vreme je nabavljeno 7 Pezoa 307 sa motorom 1.6, desetak Astri 1.6 i 4 Yarisa 1.3.
Posle nekih 70.000 predjenih kilometara situacija je sledeca:
na tri Pezoa je pukao klip na trecem cilindru posle 50.000. Cetvrti je pojeo svo ulje na nekoj voznji od par stotina km i zaribao. Ostala tri su imala problema sa elektronikom. Sve Opel Astre posle 50.000km su pocele da trose ulje nenormalno, svaki mesec moraju da menjaju lambda sondu, ciste dizne. Toyote Yaris - za 70.000km od cetiri komada NIJEDAN problem. Ovo dovoljno govori.
Pozdrav svima.

Dragan

pre 18 godina

Imam snazan utisak da je nase vidjenje modernih automobila ostalo u 80-tim godinama. Cinjenica da su fabrike automobila velikih svetskih marki uglavnom robotizovane prakticno znaci da je vecina komentara na kvalitet zavrsne obrade izlisna. Auto je ozbiljna kupovina, to je najveci izdatak posle kupovine stana. Ono sto je danas sve vaznije jeste sta vi svojoj okolini porucujete kada vozite odredjenu marku automobila. Kako je neko ovde rekao, Opel voze pijacari. To ne treba shvatiti zlonamerno vec je upavo to pravac na koji treba razmisljati kada se kupuje auto. LJudi vas po tome procenjuju, vise nego sto mislimo. Samim tim, ja ne bih voleo da budem vidjen kao pijacar ili mesar i zato se sugerishem Pezo 307.

Dule

pre 19 godina

Astra i Peugeot i ti glupi japanci ne mogu ni da prdnu Volkswagenu. Samo pogledajte statistiku prodavanijih vozila a nova Octavia uvodi ravoluciju.

Darko

pre 19 godina

Vidim da neki ljudi ovde ne citaju sta drugi pisu ili samo prelete preko teksta i onda donose neke samo sebi znane zakljucke. Opet kazem, DA, japanski automobili jesu najpouzdaniji i tu nema sta da se prica. Za proslu god. je Tojota bila prva, Opel sedmi a Skoda 17 ili 18 od 20. VW je bio 19. Ja samo kazem da nije to jedina stavka o kojoj se vodi racuna pri kupovini auta. Sta meni vredi sto cu kupiti auto za koji cu za 5 god dati 0 evra za vanredno odrzavanje a za npr. Opel cu dati da kazem cak 500(mada nema sanse ali nek bude za primer), i posle toga hocu da prodam auto i kupim novi. Koliko ce Toyota izgubiti na ceni a koliko Opel? Eto ja i u tome vidim neku racunicu. Naravno u trenutku kupovine Tojota i Opel su kostali isto. Druga stvar koja licno mene odbija od japanaca je neuporedivo losiji kvalitet materijala u kabini. Evo sad je prosao sajam automobila i imao sam prilike da sednem u dosta auta i nijedan japanac nije ni prineti nemackim automobilima sto se tice materijala u kabini. Dalje, komsija ima Nissan Almeru 2003 god u kojoj vec sad plastika cvrci. Ja jednostavno nisam spreman da se odreknem nekih stvari zarad toliko naduvane price o pouzdanosti. Inace vozim Opel Vektru i evo za godinu dana koliko je kod mene ni jedan jedini dinar nisam dao za vanredno odrzavanje iako je auto 98 god i vec je u tim godinama kada su prvi ozbiljniji kvarovi trebali da se pojavljuju. Mozda je i to razlog zbog kojeg mislim da autor ovog teksta preteruje. Dakle da ne duzim, ni u jednom trenutku nisam hteo da kazem da je npr. honda nekvalitetan auto, daleko od toga, samo mislim da se ljudi koji imaju japance ponasaju kao oni koji i dan danas brane golf 2 i misle da je to nesto najbolje sto je auto industrija napravila. Znaci nije istina da se japanac nikad ne kvari a da cete sa nemcem svaki drugi dan u servis. Budimo malo realni. Pozdrav.

Chico

pre 19 godina

Ja da sam na mestu gospodina koji planira kupovinu auta uzeo bih 307. Auto je mnogo bolji nego sto ga je vecina ovde opisala i po njihovim tvrdnjama ispade da je auto maltene kanta. Naprotiv auto je mnogo dobar, ali kao i svaki auto ima sitne problemcice. Sad auto je prelezao kako autor teksta kaze decije bolest pa je u svakom slucaju bolje kupiti auto koji je prelezao te bolesti nego neki koji to treba da prelezi. Astra i Oktavia su novi modeli dok je 307 tu vec 3 god. Pricam iz licnog iskustva za 307 dok ostala 2 nisam imao priliku da vozim kao 307. U svakom slucaju sta god da odlucite da kupite nek vam je sa srecom i da se lepo vozite sa novim autom. Tacnije sta god da kupite novo je, a novo auto je najbolje.

Aleksandar Milutinovic

pre 19 godina

Vazno je da povedete racuna o sledecem ! Automobili koji se kod nas prodaju uglavnom nisu iz matichnih fabrika ! Veoma su loshe opremljeni i garantovano su slabijeg kvaliteta.Primer :Peugeot 206 i 307 kod nas dolaze iz pogona u Slovachkoj ,WV Polo i Golf iz pogona u Slovachkoj HUNDAI takodje iz pogona u Slovachkoj !!!Slovachka je trenutno najveci evropski proizvodjach automobila (per capita-po glavi stanovnika).Primer 2 : OPEL i onaj bivshi DAEWOO a sada kao SHEVROLET dolaze iz pogona u Poljskoj. TOYOTA ovde dolazi iz pogona u Turskoj.Manji modeli AUDI-a iz pogona u Madjarskoj!!!Imamo li mi uopshte predstavu kako izgledaju originalni modeli sa pravom opremom !?!?Tek kad odete u inostranstvo ,pogotovo u Nemachku,Shvajcarsku ili Holandiju vidite kakva je zapravo ponuda opreme za sve manje i manje para samo da se proda.Velike kompanije su izmestile svoje pogone u siromashnije zemlje EU (OPEL-ov radnik u Nemachkoj 2760 Eura a u Poljskoj 800 Eura) i tu prizvode automobile za bivshi istok koje prodaju skuplje iako ih proizvodnja koshta manje !?Shto se japanskih automobila tiche dobri su oni koji idu na trzhishta Amerike i Zapadne Evrope,tu TOYOTA i HONDA a donekle i NISSAN nastupaju sa totalnim kvalitetom.U Srbiji su i novi automobili velika lutrija tako da bi najdobronamerniji savet ovom Gospodinu koji je postavio ovo pitanje bio : POLOVAN JAPANAC IZ SHVAJCARSKE ILI NEMACHKE....Pozdrav i izvinjavam se shto sam malo oduzhio ali treba pomoci choveku da ne baci 15-20.000Eura.

Ralle

pre 19 godina

Sto se lepote i odrzavanja tice prednost je uvek na strani nemaca, udobnost na starni francuza a kvalitet drze japanci. Zete kupi ti onaj AUDI A6 koji ti nudim i ne brini se...

bata

pre 18 godina

Glupost je porediti Opel i VW kao i VW i Toyotu u bilo kojem (narocito globalnom) smislu. Toyotini motori su duplo izdrzljiviji, ali ko kupuje kola zbog dizajna, po volji mu. Savrsen automobil, na zalost, ne postoji: nemacka zavrsna obrada, japanski motori, americka robustnost, italijanski dizajn, francuski sarm...

Sasa D.

pre 16 godina

Vozim pezo 307 HDI, koji sam kao nov kupio pre 4 godine, od kada sam presao 80.000 km. Sa autom nikada nisam imao bilo kakav ozbiljniji problem, ako tu ne racunamo zamenu mikro prekidaca rikverc svetla ( u garanciji ). Pri tome, od zamene do zamene ulja ( 7-8.ooo km ), auto uopste ne trosi motorno ulje, pa neka svako sam proceni kvalitet ili nekvalitet tog vozila i motora.

Marko, Stgo

pre 19 godina

Gospodo, ja mozda nisam upucen u cene ovih vozila u BGu, ali iz licnog iskustva preporucujem Peugeota. Verujem da po svemu moze da se meri sa Astrom, a da je po svemu bolji od Skode (osim mozda po velicini prtljaznika). Ja vec godinu dana vozim 307 sa motorom od 2 litre (138 ks) i prezadovoljan sam. U dosadasnjih 24.000 km nisam imao nijedan problem, a verujem da ni necu, sve dok ne prodam auto. BTW, ovde (Chile) 307 XT 2.0 (ABS+EBD, alu felne, digitalna klima, blaupunkt CD sarzer, air-bags, lumino senzor, auto brisaci, alarm, centralna, podizaci, bla, bla...) kosta oko 13.000 eura (kljuc u ruke). Pozdrav, Marko

bora

pre 19 godina

Ako bas zelite evropski auto, najbolji izbor su upravo Octavia i Astra, odluka je vise subjektivna. Pezo nije bas sjajan izbor, zbor mogucih kvarova.
Sto se tice Toyote Corolle, ona ima slicnu cenu kao i Golf, s tom razlikom sto je neuporedivo kvalitetniji i pouzdaniji automobil. Ako odete na bilo koji ozbiljan internet sajt koji se bavi istrazivanjem auto trzista, videcete da su u vrhu sve sami japanci. Po pitanju pouzdanosti situacija je cak "dramaticna", npr na Yahoo Autos od prvih 50 modela samo 5 nisu japanci.
Nije da branim autora teksta, ali objektivno gledano japanski automobili su iznad ostalih, a subjektivno misljenje je druga stvar, nekome je i Yugo najbolji auto na svetu.
Rekao bih i ovo, postoje i Toyote koje se kvare, ali verovatnoca da kupite japanca koji se kvari je 50%. Znaci postoji i fiat koji moze da predje 500.000 bez ijednog kvara, ali pre cete dobiti na lotou nego takav auto.

Lav

pre 19 godina

Ljudi, pa ne kupuje se auto da bi vam trajao sto godina. To je potrosna roba. U kolima se treba lepo osecati, zadovoljiti tehnicke kriterijume, ali i estetske. Sto se Opela tice, tacno je da je pouzdan, ali je isto tako tacno i da vlasnici opela imaju imidz "pijacara".
Il si Lav il nisi...

Ivan

pre 19 godina

Da pojasnim nesto u vezi posta o Opelu, Pezou i Toyoti: u pitanju je heavy-duty upotreba vozila. Vozi vise vozaca, non-stop po gradu, skoro 50.000km godisnje. Automobili se redovno odrzavaju u ovlascenom servisu (takvi su ugovori), striktno se pazi na tako nesto. Taj motor 1.6 16v je pouzdan samo ako ga vozi penzos. Ako mali 1.3 motor u Yarisu izdrzi svo maltretiranje a ne trosi ni kap ulja, znaci da Opel nije napravio dobar motor za takvu upotrebu (kao ni Pezo). Sa druge strane SVE pohvale Opelovom motoru 2.0 koji je presao oko 180.000 bez ikakvih problema, osim ciscenja dizni i redovnih servisa (auto se naravno rastandrkao, posto je karavan i koriscen je za tegljazu, ali je motor sjajan). Da ne ispadne kao da sam Toyotin diler. Isto tako Pezoi boxeri se se odlicno pokazali, samo treba voditi racuna o dizelu koji se sipa.

Dusan

pre 19 godina

I ja mislim da autor preteruje sa forsiranjem Japanaca. Mazda 3 je OK ali Corolla iako je izuzetan auto ne vredi tih 17500 u osnovnoj opremi sa najjadnijim motorom (koji je uspevao da mi potrosi i preko 14l prosecno na auto-putu). Auto jeste kvalitetan, ali za te pare - nikad vise. U zavisnosti od toga sta coveku treba - Octavia ili Astra. Astra je generalno mnogo bolji automobil, ali ako je potreban porodicni auto onda - Octavia iako je kvalitet izrade nesto slabiji (mislim na kabinu). Za cenu Corolle u osnovnoj opremi (3v, 1.4 tera) moze se kupiti i slabije opremljena Octavia TDI. I na kraju, nemojte misliti da ja ne volim Toyotu. Corolla je automobil koji sam najteze vratio Rent-A-Car-u ali ipak nije vredan tih para koje japanci traze. Ipak neznam mnogo ljudi koji prelaze preko 300-400 hiljada kilometara automobilom, da bi se Toyotin kvalitet isplatio, a i 1.4 VVT-I voli malo vise da potrosi kada je kazaljka preko 120.

Nemanja Grujic

pre 19 godina

Nema nista lose u tome sto se hvale japanska vozila, ona to i zasluzuju, imam priliku da se tokom studija upoznajem sa japanskim sistemima kvaliteta i njihove filozofije i mogu reci sve naj bolje!Ali ipak sam zagovornik toga ta kada se kupuje nov automobil treba kupovati onaj koji ce imati bolju cenu kao polovnjak!Tu je ipak u prednosti nemacka industrija!

bora

pre 19 godina

Meni je naprotiv potpuno jasna autorova opsednutnost japanskim automobilima, jer sam ja vlasnik corolle, a vozio sam i evropske automobile.

Honda

pre 19 godina

Covek je lepo navao da mu je pored cene pouzdanost veoma bitna, pa pogledajte malo nemacke, ne japanske statistike. Znam da mnogi ne mogu da se pomire sa cinjenicom da su japanski automobili ipak kvalitetniji, a pored toga imaju i vrlo jake motore.
Ta korola ima motor od 1.4 litra i 97KS! Golf V 1.4 ima samo 75 KS, sta biste rekli da je obrnuto.
Mazda 3 je jos bolji, auto i kosta manje od astre III, a covek kaze da mu je CENA bitna!
Jedino da nagovorimo autora teksta da falsifikuje podatke ADAC-a, mi u Srbiji najbolje znamo kako se to radi!
Pa da lepo napise kako je najpouzdaniji Opel,pa VW pa Audi, ali gospodo lazite sami sebe, a ne one koji traze savet.
Inace oktavia II je bolji auto od astre.

ognjen

pre 19 godina

Koliko samo (ovlascenih :-))predstavnika dilera japanskih automobila pise komentare na ovom sajtu.
Mada priznajem da je Honda verovatno najbolji proizvodjac automobila na svetu, u svakom slucaju najrevolucionarniji kada su motori u pitanju.

Darko

pre 19 godina

Bez ljutnje Ivane ali ja vise volim da verujem zvanicnim podacima nego takvim pricama. Ja sam daleko od penzionerskog tipa vozaca i moj motor(x16xel) evo posle 75.000km ne trosi ni kap ulja. Ja jednostavno ne verujem u takve crno bele price, jer je to uvek prenaduvano. Raspitaj se malo po Opelovim servisima, kakva su im iskustva sa tim motorom, mislim da ces se iznenaditi.

Vladan

pre 18 godina

U firmi imamo par opela (astre 1,7 dti ;vektra 2,0 dizel;astra 2,0 dizel karavan)kao i Oktavije 1,9tdi karavan i limuzina. Ja sam sa oktavijom 1,9tdi za dve godine presao 82.000km i uz redovan servis na njoj su do sada na 70.000 zamenjene samo prednje kocione obloge.inace ova oktavija je u elegance verziji sa klimom i elektro podizacima itd.

Za ove dve godine nisam imao nikakvih zamerki bez obzira u kojim uslovima i putevima sam je vozijo. A kolege koje voze Opele su malte ne svaki cas na servisu naravno ovlastenom uz bezbrojne greske koje auto dovode u service mode a to znaci da nemozete preci 100km/h. uobicajeni kvarovi senzora protoka vazduha skupi delovi kao i servis :Jednostavno preporucujem Skodu oktaviju 1,9 tdi

Dacha

pre 18 godina

Zivim na Bliskom Istoku i moram da vam priznam da je jedan od najprodavanijih automobila Pezo (bilo koji). I to u poslednje dve tri godine.
Cak ga i ja vozim (206 rc) i nemam nikakve zamerke.
Naravno ne mogu ja pricati sa moje tacke gledista, a ni bilo ko drugi iz inostranstva, jer mi zivimo u totalno drugacijem svetu gde se kola menjaju na svake dve tri godine ( cak sam i ja menjao)
Kako je Henri Ford odgovorio na pitanje: Koji je najbolji auto?"
" Nov auto"
to vam dovoljno govori.
Naravno u nasoj zemlji gde se krpi kraj sa krajem to bas i ne pije vodu, ali ono sto se gleda recimo ovde gde radim i zivim je: kakav je servis, kako prodati auto, da nije udaran, da je automatik...
Cak su i ovde japanci dobro stojeci, znaci dobri su.
Samo da napomenem Mazda pripada Fordu
Znaci zavisi od coveka do coveka ( vozim manuelni).
Tek da napomenem da sam u Bgu vozio Ficu 850 (god pro 1983) i da za 20 godina nije radjena generalna, cak ni polu, a presao je preko 150000km.
Prijateljski savet coveku koji je u trilemi: probaj sva kola, stavi sve na papir, vidi sta ti je prioritet, pa onda odluci.
Pozdrav svim citaocima.

bata

pre 18 godina

Sto se tice teme: Astra. Oktavia je najkvalitetnija, ali ima los imidz i pada joj cena. 307 ima odlicne vozne karakteristike, ali nije imun na "decje bolesti" i takodje mu pada cena. Tako da, nazalost, ostaje Astra kao jedino razumno resenje.

ognjen

pre 19 godina

Moj krajnje dobronamerni savet je - Astra. Sve recenzije je hvale na sva usta (cak i pre Golfa), a pouzdanost sigurno nije losija od prethodnih modela koji su se (narocito u benzinskim varijantama) dokazali kao veoma pouzdani automobili. I sto je najvaznije, kada je budes prodavao vredece sigurno vise od Oktavie.

Darko

pre 19 godina

Apsolutno se slazem sa g. Ognjenom. Takodje, uopste mi nije jasna tolika opsesija autora ovih tekstova kada su u pitanju japanski automobili. Mislim da malo preteruje.

lazar bojanić

pre 19 godina

pai ja sam u dilemi , probao sam astru i mogu da kažem da je to sada prilično ozbiljan auto ! Škoda takođe , ali ima problem sa održavanjem i to ozbiljan . Kako sam bio vlasnik 2 škode fabije i imao posla sa servisima mogu Vam reći da je Opel dečija igra u odnosu na Škodu ...mene je spasavao škodin servis u Kisaću (ovlašten naravno) koji je znatno jeftiniji od svih ostalih u okolini Novog Sada ...sada već 3godine koristim Opele i servisiram ih u Servisu Ćirkom u Zrenjaninu i jako sam zadovoljan kvalitetom , cenom i odnosom prema kupcu ... takođe postoji razlika u odnosu na cene po servisima u Novom Sadu i nije mi teško da se provozam 50Km do Zrenjanina ...što se Pežoa tiče vidim stalno gužvu koju prave policajci kod Katančića na servisu ...gospodA "plavi" se žale da im stalno nešto nije u redu sa elektronikom motora ....ima tu nekih buba izgleda ....opet znam dosta "privatnika" koji rabe pežo partnere sa dizelkama i to radi savršeno ....na kraju u toj klasi ipak OPEL ....nije naj ali je ok ... ako neka Mazda 3 sa repom može tu da uleti po ceni onda ok ali kako neko reče TOYOTA puno traži za korolu koja uzgred i nema neki gepek a i ležanje po krivinama joj nije jača strana ...

Darko

pre 19 godina

Uopste ne sporim njihovu pouzdanost. To je i nemacki ADAC potvrdio ali autor na ovom sajtu svaki put u svakom mogucem pitanju kao najbolji izbor navodi neko japansko vozilo sto po meni nije realno. Ima mnogo stvari kojima se ljudi rukovode pri kupovini auta. O tome sad mozemo da pisemo do sutra ali mislim da cinjenica da je prosle godine(grubo sad navodim ali imam tacne procente ako nekog zanima)od ukupnog broja prodatih auta oko 10% otpalo na VAG, 10% na GM, i oko 10% na Reno. Prvi japanac je mislim bila Toyota sa nekih 3%. I to valjda nesto govori. Treba biti realan u svemu a ne ici u krajnost.

Darko

pre 19 godina

Marko, ovde za te pare dobijes najosnovniju verziju. 307 ima svojih prednosti ali nikako nije bolji od Astre H. Od Astre G verovatno jeste ali mislim da nema sta da trazi kada je u pitanju poredjenje sa novom Astrom. Uostalom videcemo, Peugeot sprema i 308....

bora

pre 19 godina

Ajde da probam i treci put, ovde postoji problem kod kucanja procenta.
Postoje i Toyote koje se kvare, ali verovatnoca da kupite japanca koji se kvari je manja od 10 procenata, nemca 30 procenata, francuza 50 proc, italijana veca od 50 proc.
Sto se tice pouzdanosti, to je po meni ubedljivo najbitnija karakterisitika automobila. Nije samo novac u pitanju nego i zivci i vreme. Jer najjeftinije je odrzavanje Zastave, samo sto ces svaki mesec da ides u servis i da se nerviras.
Kad platis novi auto 15.000-20.000 E ili nedaj boze vise, pa on ne sme ni da stucne, a kamoli da se pokvari.
Kad japanci pocnu da fuserisu, ja cu prvi da ih popljujem, necu da robujem nijednoj marki, ali moje licno iskustvo i silne statistike koje citam na internetu su identicne onome sto zastupa autor ovog teksta.
Uostalom, ne bi bilo dobro da svi vozimo i cenimo iste modele, bilo bi mnogo dosadno.

Sato

pre 19 godina

Budimo realni,
podrzavam akciju Darka 100%!
Korola 90-te kostala 22.000 DM, kadet oko 27.000.
Danas korola 15 godina stara kosta 2.500-2.700 evra, kadet maksimalno 2.000 evra. Zasto?
Drzanje cena, pa nek se jave oni koji zive u Nemackoj i Engleskoj i neka napisu kako drzi cenu jedna Tojota, a kako Opel.
Uostalo ovde svako pise sta hoce, a za one koji zele da malo citaju, mogu da kupe recimo neki bolji engleski casopis, recimo What Car, pa da pogledaju sta tamo pise koliko astra drzi cenu posle 3 godine a koliko korola. Astra zadrzi vrednost 37%, vektra 38-42%, korola 48% ,
golf 49-52%,
a jaris 55%.
Naravno, uvek ima onih koji znaju bolje, i koji imaju kola koja si nikad ne kvare, ali nikad!

ognjen

pre 19 godina

Sato (pretpostavljam Takuma):
Umesto sto govoris kako pojedini automobili drze cenu u Britaniji, mogao bi da dodjes u Srbiju i da probas da prodas tvog japanca po navedenim cenama. Mozda i uspes:-)
Mislim da gospodina koji je postavio pitanje ne zanima situacija u Engleskoj nego u Srbiji.
I jos nesto: potpuno se slazem sa poslednjim Darkovim komentarom, ne treba nista dodavati.

Darko

pre 19 godina

Ja zivim u Srbiji i kada pricam o cenama mislim na nase trziste koje je takvo kakvo je i ja se moram prilagodjavati njemu a ne ono meni. Ovde nemacki automobili neuporedivo bolje drze cenu od japanskih. Dalje, prosle godine kad sam bio u Nemackoj da uzmem auto corolla('98god) je bila oko 1000-1500eur jeftinija od Opelove Vectre. Bas me zaniima da li se taj Opel toliko kvario i kako je moguce da bolji auto manje kosta. Jos kad uzmemo u obzir da svabe nisu lude i da nece da ono sto su oni zaradili poklone nekome...

Chico

pre 19 godina

Mozda Darko trebas da uporedis kola iste klase pa ces da vidis razliku. U svakom slucaju ti biraj svabu, a ja cu da biram japanca i svakom njegov izbor. Da jos jedna stvar vozio sam Vectru 2.0 benzin i stalno sam imao problema sa kompijuterom i ako auto nije presao vise od 60000 km.

Peugeot 307

pre 19 godina

Imam i Peugeot 307 i Octaviu 2.0 Elegance.
Peugeotov 1.4 motor kao i Octavijin 1.6 motor su preslabi za njihovu karoseriju. Optimalan motor za Peugeot je 1.6 sa 108ks a za Octaviu ili 2.0 sa 115ks. ili 1.8 sa 125k.s Sto se tice Opela Astre imao sam priliku da je vozim iz rent a cara, potpuno novu sa 1044 predjenih km. Stekao sam utisak da je Peugeot 307 bolji i prostraniji unutra. Medjutim za nase puteve je najpouzdanija Octavia, najbolje od sva ta tri automobila podnosi rupe na putu. Moj predlog je da pogledate i SEAT Ibizu i SEAT Toledo, i oni imaju slicne cene kao i pomenuta tri automobila.

milan

pre 19 godina

Što se tiče tržišta polovnih automobila kod nas ono je sasvim nenormalno i nije realno na osnovu sadašnje situacije prognozirati cene polovnjaka za 3-4 godine. U sloveniji opel vektra 95 godište košta kao i moj yugo 90. Realno je očekivati da se u narednih par godina i kod nas situacija normalizuje a u tom slučaju astra, 307 i octavia zaista nemaju šansu da drže cenu kao toyota. Koliko sam primetio pretražujući po internetu samo VW uz prestiž marke drži cenu kao japanci.

Sato

pre 19 godina

Postovani Ognjene i Aleksandre,
pre svega ja zivim u Srbiji,
pa dobro znam kako se krecu cene, jer od automobila zivim.
Ne drze svi nemacki automobili cenu,
recimo Omega koja je bolji auto od Vektre slabo drzi cenu,
a auto je korektan,
Opel takodje ne drzi cenu tako dobro kao VW itd.
Korola u Nemackoj jeste jefinije od Vektre, ali nije od Astre, a Avensis koji je u klasi Vektre bolje drzi cenu od ovog Opela!
Jaris se u Srbiji dosta brzo proda, iako ih ima malo,
i da se ne lazemo,
danas je u Srbiji tesko prodati i Golf IV,
a kamoli nesto drugo!
Narod nema para, i zazire od preprodavaca koji imaju po 3-4 automobila i na smenu ih oglasavaju i voze na B.Potok.

Sto se tice komentara Aleksandra,
nije to bas tako crno kao sto on misli.
Jeste automobili se prave u Slovackoj,
pa zar je vazno na kojoj livadi je fabrika, tj montazne trake,
dobar deo delova stize iz srca Nemacke,ali je jednostavno proizvodnja jeftinija,
ne samo zbog manjih plata,
vec i zbog manjih poreza.
Recimo Reno Talija koja se pravi u Turskoj bolje prolazi na servisu od Klia iz Slovenije,
idite u neki ovlasteni Renoov servis pa pitajte.

Inace za ljubitelje VW-a,
Reno je trenutno br. 1 u Evropi,
a japanski automobili se prodaju sve bolje,
Toyota drzi 10% Evrope,
a planiraju da za 5 godina,
pvecaju svoj udeo na 15%
sto ce i ostvaritim
najvise modelom Ajgo,
koji ce se dobro prodavati i u istocnoj Evropi,
i imace razumnu cenu,
i vrhunski kvalitet
iako ce se proizvoditi u Ceskoj.
Uostalom Aleksandre, nemoj da se brines,
u Poljskoj ce za 5 godina plata biti 1.600 a ne 800 evra
a u Nemackoj mozda za 200 evra manja nego danas,
nema vise barijera,
i nece moci radnici u bogatijim drzavama samo na lepe oci da dobijaju "toliko" vece plate!
Naravno oni sa fakultetima ce imati "platetine" jos i vece!
Svi znaju koliko jedna Tojota vredi,
a kupuju Opel, jer je jeftiniji za odrzavanje,
ali i zbog straha da ga nece lako prodati. Pozdrav svima i gledajte F1, te uzivajte u cinjenici da da ce Reno, Tojota, Honda i Ferari po ko zna koji put poniziti BMW i Mercedes, cisto nemacke marke:)

Banat

pre 19 godina

Japanska i Nemacka kola najmanje gube vrednost, dok americke marke izgube i do 40%-50% u prve dve godine. Ameri su jevtini (mahom), povoljni su krediti, cesto se kvare, delova na svakom koraku, bukvalno svaki automehanicar zna da radi na njima, puno opoziva imaju i dosta su losijeg kvaliteta od nemackih i japanskih automobila.

Bojan

pre 19 godina

"nek se jave oni koji zive u Nemackoj i Engleskoj i neka napisu kako drzi cenu jedna Tojota, a kako Opel. "

U Engleskoj se Opel prodaje pod markom Vauxhall. Svi nemachki auti ovde drzhe jako dobru cenu kao polovni, (narochito VW Golf)... OSIM Opela. Cene Vectre i Astre su smeshne, nakon samo 2-3 godine. Od Japanaca jedino Honda drzhi jaku cenu, Toyote i Mazde su uglavnom jako jeftine (Avensis 4 star je oko 5K evra, 626 Mazda je bruka od max 2K evra)

Da kupujem nov auto u Srbiji, verovatno bih se drzhao saveta koje ovde daju renomirani chasopisi (tipa Parker's) - ako hocesh istrajnost auta u svakom pogledu, kupish Hondu i ne mislish (narochito Civic). A ako jurish cenu, uz fleksibilan pogled na istrajnost, onda Francuz (recimo taj 307, kog ovde ne vole preterano ili Renault Megane ako mozhesh da zhivish sa onakvim dizajnom). Golf 5 je zlatna sredina, i verovatno najrazumniji izbor, ali ne znam kakva mu je cena u Srbiji.

Darko

pre 19 godina

1. Sasvim je normalno da manji auto bolje drzi cenu nego veci. Ljudi se plase da uzmu veci auto jer on naravno vise trosi i skuplji je za odrzavanje a poznato je kakvo je trziste Srbija

2. Po zvanicnom izvestaju ACEA-e (Evropsko udruzenje proizvodjaca automobila) za 2004 god. najvece trzisno ucesce imali su: Renault 10.3% zatim VW 9.9% zatim Opel 9.0%.......Toyota&Lexus zajedno 5%, Nissan 2.5%, Hyundai 2.1%, Honda 1.5%...

3. Ne bih bas rekao da je Avensis u klasi Vectre, pre bih rekao Omege, ali nesporno je da je to bolji auto od oba ova Opela, dok plasticna Corolla to sigurno nije. Kad kazem bolji racunam sve moguce troskove, kvalitet svih delova i unutrasnjosti.

4. Yaris se proda dobro ali Opel Corsa ili VW Polo neuporedivo bolje i tu nema price. To mozda nije realno ali mi smo takvo trziste.

5. Svaba uzima auto na lizing i vozi ga dok ne izadje iz garancije, zatim ga vraca auto kuci i uzima novi. Zar stvarno mislis da su oni toliko patriote pa ce iz principa kupovati Opel/VW koji prave toliko problema a ne idealnu Toyotu.

6. Opelov 1.6 16v motor je jedan od najboljih motora koji su oni napravili i poznat je kao izuzetno pouzdan i kvalitetan motor tako da nema sanse da su sva 4 pocela da prave sranja na toj kilometrazi. Naravno ako ima je na 50.000km prvi put menjano ulje sve je moguce.

7. I jos jednom da ponovim. Niko ne kaze da su japanci losi, daleko od toga ali je isto tako daleko od istine da su idealni i u svemu bolji od nemackih auta. Trenutno nisu a da li ce biti vreme i kupci ce pokazati.

ognjen

pre 19 godina

Darko, da li su ovo zvanicni podaci o trzisnom ucescu prozvodjaca u Evropi?
Je li stvarno moguce da je Renault prestigao VW prvi put posle toliko godina, to je zaista (prijatno) iznenadjenje. Da li mozes da navedes listu prvih deset i da li mozda imas ove podatke na svetskom nivou (znam da je redosled GM, Ford, Tojota, ali me zanima ostatak liste).

bora

pre 19 godina

U pravu si ovo za dilere, ko god je imao japanca na neki nacin je njihov diler, jer ih toliko hvali.
Sto se tice Evrope Reno je vec nekoliko godina prvi, Toyota nikada nece biti prva u Evropi, sami su rekli da im je maksimum 10 procenata evropskog trzista.
Na svetskom nivou prvi je GM, druga Toyota, pa Ford...
Predvidjanja su da ce za par godina Toyota biti no 1.

ognjen

pre 19 godina

Renault je bio prvi kao brend, ispred VW, ali ne i kada se racunaju svi brendovi u okviru koncerna (Audi, Skoda, Seat; Dacia, Nisan). Pitanje je da li je u domenu koncerna doslo do promena na vrhu.

Darko

pre 19 godina

Procenti po grupacijama(svi podaci su zvanicni):

1.V.A.G (VW, Skoda, Audi, Seat), 18.1%, -0.1% u odnosu na 2003.

2. PSA (Peugeot, Citroen) 14%, -0.8% u odnosu na 2003.

3. Ford (Ford, Volvo, Jaugar, Land Rover) 11.2%, +0.2% u odnosu na 2003

4. Renault 10.3%, -0.3% u odnosu na 2003

5. GM (Opel, Vauxhall, Saab) 9.6%, -0.1% u odnosu na 2003.

6. Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo) 7.3%, -0.1% u odnosu na 2003.

Ostali zaostaju, da ne nabrajam dalje.

lazar bojanić

pre 18 godina

e ispade sad opel ko zastava ... biće pre da to tamo neklo sebi pravi posao pa stalno popravlja a deo sebi trpa u džep ... i ja imam opela(2003 astra G 2.0 DTI 16V kupljen u Ćirkomu) pa nemam nekih ozbiljnijih problema već 50.000 Km tj preciznije rečeno ni jedan ozbiljan problem ...malo mi cvrči plastika a to me jako nervira ali manje više to cvrči i kod ostalih a ja sam malo "čudniji" po tom pitanju ... dakle nije opel baš tako za zaobilaženje ...

fenix

pre 18 godina

Mislim da je najpametnije da se BOG odluci za Audi A6 koji mu se rodbinski nudi...
jer Pezo, Astra i Oktavia nikako nisu u istoj klasi.

Pedja

pre 18 godina

Deco, ja vozim Opele ( kadet,vectra, omega ) vec 15 godina .Nisam nikada imao ozbiljnijih problema sa njima( A nisam pijacar ! ) .
Osim redovnog odrzavanja i poneke popravke tipa : pumpa za vodu, spone, auspuh .
E tu jedino imam zamerku. Katalizatori su im ocajni .
Ja vec imam problem na Omegi B 2.0 16 V( 120,ooo km) i ne znam kako da ga resim .
Stavljena je zamena ( lonac) umesto katalizatora ali to nije pravo resenja za motor i pojacanu buku.Zato pored pohvala za Opelove modele molim za vase savete i pomoc kako da resim pitanje katalizatora , osim kupovine novog .Napominjem da auto savrseno radi ali bih ipak voleo da predupredim neku glupost . Pozdrav svima i unapred hvala .Pedja
P.S Nemam nista protiv ostalih modela sve su to solidni automobili , pitanje je samo sta ko voli da vozi i u koju svrhu .

Vladimir sa Banjice

pre 18 godina

Bas mi je zao sto ste komentare usmerili ka poredjenju japanaca sa nemcima. Covek je pomenuo i Ceha tj, Oktaviu o kojoj bih mu rekao sledece: I ja sam prosle godine bio u odromnoj dilemi Astra III ili Oktavia II i jedini razlog zbog kojeg sam se odlucio za Ceha je to sto u Beogradu Opeli nestaju u ogromnim kolicinama kao i VW-ni i ostala nemacka vozila. Znaci pored cene i pouzdanosti obrati paznju i na "TRAZNJU" tvog automobila od strane "neovlascenih lica".
Nisam zeleo da mi neko preko noci uzme 18000 eura pa sam kupio Oktaviu II.
Sto se tice utisaka posle 1,5 godine voznje i predjenih 25000 km - savrseno udoban, kvalitetno odradjen, veoma prostran, i izuzetno stedljiv 1.9 TDI motor od 105 KS (4,3L na otvorenom putu) a nijedan jedini kvar. Srecno pri izboru!