Četvrtak, 19.03.2020.

12:43

Ovo je karika koja nedostaje u evoluciji: Pronađena praistorijska riba sa "prstima"

Izvor: B92

Ovo je karika koja nedostaje u evoluciji: Pronaðena praistorijska riba sa "prstima" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

90 Komentari

Sortiraj po:

Veliki brat

pre 4 godine

Istina je uvek negde između, nekad može biti više jedno ili drugo, nekad i nijedno i oboje.

Sve ono što ne znamo i ne razumemo treba posmatrati kao složenu rubikovu kocku: ako vidimo samo jednu stranu i to onu koja je plava, mislićemo da je kvadrat plave boje. Neko drugi će videti drugu stranu koja je crvene, a neko treći treću stranu koja je žute boje.
To troje nikako ne mogu da slože svoja iskustva i zaključe da je u pitanju kocka, nego će da se svađaju i pljuju kako onaj drugi nije dobro video.

A zamislite tek neko ko vidi samo četvrtu stranu, koja nije složena, pa na njoj ima dve boje, njega će ovo troje prvih da proglase slepcem.



Na Zapadu je nauka u stalnom sukobu sa religijom, jer je tako od samog nastanka religije.

U nekim drugim delovima sveta nije tako. Na primer, u Indiji nauka nema problema sa religijom, stari hinduistički spisi opisuju nastanak svemira na takav način da se ne kosi ni sa najmodernijim otkrićima astronomije i kvantne fizike.

A na Zapadu se i dalje raspravlja da li je Zemlja ravna ploča ili je (približno) lopta.

black fish

pre 4 godine

Meni je nekako i smesno , da se ljudi radije drze bajke od pre 2000 godina i slicnih gluposti, a zatvaraju oci pred ljudskim dostignućima i istraživanjima. Teorija evolucije je cinjenica , aksiom, najbolje objasnjenje prirodnog sveta oko nas, zelite li primer? Evo ga, upravo ga dozivljavamo :COVID-19
(Lonewolf, 22. mart 2020 08:45)

Drugar, šta je to dokaz Covid-19?
Možda da je virus mutirao i pri tom ostao virus.
Nije od njega postao kengur.

Black fish

pre 4 godine

Teorija evolucije se iskljucivo bazira na verovanju u filozovski naturalizam. Proglasena je aksiomom bez relevantnih naucnih argumenata i cinjenica. Makroevolucija je verovanje, mikroevolucija je nesporna.Koga vise zanima preporucujem knjigu Darwin on trial, jako dobra naucna analiza tzv. Teorije evolucije.

Lonewolf

pre 4 godine

@bionick bravo, uzeo si mi reci iz usta. Meni je nekako i smesno , da se ljudi radije drze bajke od pre 2000 godina i slicnih gluposti, a zatvaraju oci pred ljudskim dostignućima i istraživanjima. Teorija evolucije je cinjenica , aksiom, najbolje objasnjenje prirodnog sveta oko nas, zelite li primer? Evo ga, upravo ga dozivljavamo :COVID-19

Srednji vek zauvek

pre 4 godine

"Meni to nije logicno, ja u to ne verujem". Imao sam prijateljicu koja je jako tesko ucila engleski, jer joj "nije bilo logicno." Malte ne se ljutila na engleski jezik.
Kreacionisti, ravnozemljasi, antivakcinasi i ostali religijski fanatici, niko vas ne pita sta je vama logicno. Odakle vam uopste izrazi gen, evolucija, prirodne vrste i sve ostalo? Procitali u Bibliji? Ne, nego vam ih je donela ista ta nauka koja vama "Nije logicna". Vrhunac licemerstva je sto koristite naucna saznanja i pojmove samo do onog momenta dok vas ne zaboli glava od naprezanja, ili dok ne narusi vasu samozaljubljenu sliku u ogledalu, vase bozansko poreklo. Od tada na dalje vam "nije logicno".
No, kad se razbolite na primer, onda trk kod onog bezboznog, glupog ateiste koji veruje u teoriju evolucije "koja jos nije dokazana".

Za pocetak, naucite da izraz Teorija u nauci nije isto sto i teorija u svakodnevnom zivotu. Ona se ne dokazuje. Ona je sredstvo za usmeravanje svih ostalih naucnih istrazivanja. A hipoteze se dokazuju. Naucite vec jednom sta je Darvinova teorija o poreklu vrsta.
Ali sad vec pocinje da seva iza potiljka...

Bar se uzdrzite tog prostackog sazaljevanja ljudi koji se ne dive bajkama iz bronzanog doba kao vrhuncu ljudskog intelektualnog dostignuca. Vi ste ti koji su arogantni i doboko nesrecni.

ja

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser, 19. mart 2020 21:48)

Bog pocinje velikim slovom,sto zbog postovanja sto zbog pravopisa. Bode oci,a?

Only human

pre 4 godine

(juhu-huhu-hu, 20. mart 2020 07:30)

I potpuno ti je razumna teorija da su nakon svake katastrofe ljudi lako preživeli i nastavili dalje kao da ničega nije bilo, zaboravili sve što su znali i postali neandertalci i kromanjonci. A i gde su ostaci tih uništenih civilizacija. Svi ste vi kreacionisti mnogo bistri, teorije su vam klimave kao dvonožna stolica. Evolucija je prihvaćena i ne vraćamo se na staro više.

Dunster

pre 4 godine

Glupost Darvinista!
Razvoj života i vrsta je programirana DNK kodom i ustvari nije evolucija nego revolucija. Živi svet se razvijao u skokovima a ne evolutivno. Ni sam Darvin pri kraju karijere nije znao da objasni otkud dominacija cvetnih biljaka u prirodi i odakle su se pojavile.

Smuleco

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)

Dobila je nogice, zato što je tako bila u mogućnosti. :)

lako je tuđim k* gloginje mlatiti

pre 4 godine

tupan E stvarno ti pristaje taj nadimak,eventualno dodaj i glupan.Vi Darvinisti(ateisti) ste posebna sorta ljudi,veoma sujetna i bezobrazna.I duboko nesrecna!

bionick

pre 4 godine

prosto neverovatno koliki broj ljudi ce pre poverovati u 1000godisnje price i bajke, teorije zavere i clickbait naslove tipa "trece oko", pored svog znanja ovoga sveta dostupnog jednim pritiskom kaziprsta. zivimo u izvanrednim vremenima, gde su nam informacije i znanje prelako dostupne, zivot maksimalno olaksan razvojem nauke i tehnologije, a mi to uzimamo zdravo za gotovo i omalovazamo i obezvrednjujemo citav rad i napor covecanstva u istrazivanju i davanju odgovora na iskonska pitanja. ljudi obrazujte se i citajte, i ne dozvolite vasoj deci da ponove vasu gresku, i prespavaju casove u skolskoj klupi.

kro-manjon

pre 4 godine

@Tupan ništa tu nije dokazano, zove se TEORIJA EVOLUCIJE i kao takva je prihvaćena. Daleko je to od dokazanog.
Lupio si opasno.

Srx Bg

pre 4 godine

Kako je moguce da se fosilni ostatci nalaze jako plitko ili cak i na povrsini ako se zna koliko se nanese sedimentacije godisnje po metru kvadratnom?Ako se to uzme u obzir po godisnjem nanosu fosilni ostatci bi trebali da budu na 50-60 metara pa i dublje.Uostalom gde su fosilni ostatci od bliske proslosti?

wiener

pre 4 godine

Vidim da ljudi postavljaju pogrešna pitanja ali i daju pogrešne odgovore. Evolucija ne razvija potrebne osobine kad su potrebne već mnogo pre toga a one postaju potrebne kad se okolina promeni kroz promenu klime, vulkanske erupcije, udar meteora. Pluća se nisu razvila kad su ribe ispuzale na kopno već pre toga. Počele su da gutaju vazduh, što im je omogućilo da razviju prave kosti (za razliku od recimo ajkula) a i da dišu taj vazduh. Ribe sa plućima postoje i dan danas i samo jedna vrsta još uvek može da diše i kroz skrge. Drugo, more se ne sastoji samo od plaža i duboke vode. Postoje kilometri gde je more kad je plima i vlažno tlo kad je oseka (kao severnonemacka obala). O nestabilnim rekama da ne govorim. Na suvom je već bilo dosta klope jer su tamo bili insekti i njihovi preci i rodjaci rakovi i škorpioni. 4 uda su bila korisna da bi se puzalo po suvom i onda je još samo bilo potrebno da se stvori mogućnost da se ležu jaja na suvom i zbogom opasno more. Neki naši rodjaci su se vratili u more ali ili radjaju žive mladunce kao delfini ili puze na suvo da ležu jaja kao morske kornjače.

Nije ovo neka nova karika, ali se uklapa u već poznato

zg232

pre 4 godine

I danas postoji slatkovodna riba dvodihalica. Ima škrge, a može izaći na kopno, jer joj plivajući mjehur služi za disanje na kopnu. Ne vidim razlog zbog čega nije postojalo slično biće koje je iz mora, zbog nekog razloga dolazilo na kopno.

Holandjanin

pre 4 godine

Jednostvano, kada odredjinim delom mora ovladaju veliki predatori poput ajkula i njima slicnih, riba da bi prezivela pokusava da pronadje nova stanista, 99% slucajeva su bile migracije ili odlazak u dublje vode, ali ima i onih koji su pokusavali da idu u plicu vodu gde grabljivci ne mogu da ih pojedu, ta plitka voda se vremenom pretvorila u kopno ...
(primorska, 19. mart 2020 23:56)

Prvo, predatora je u moru bilo mnogo pre pojave ove ribe.
Drugo, predatori ne mogu da preovladaju, postoji nešto što se zove prirodna ravnoteža predatora i plena.
Treće, ne mogu ribe da čekaju da se "plitka voda pretvori u kopno", umrece mnogo ranije pre nego što se to desi. Ova zadnja tvrdnja je pomalo detinjasta.

Milan

pre 4 godine

Pre nego što odbacite teoriju evolucije kao priču za malu decu, odvojite sat do dva vremena da pročitate objašnjenje o istoj. Kucajte na Guglu "teorija evolucije" i izaberite drugi sajt po redu.

Hah

pre 4 godine

i tako je jadna milionima godina ležala na suvom dok nije skontala da treba da se menja....
daj malo upalite mozak.....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bole ns, 19. mart 2020 23:36)

Upravo tako. Ne razumem što ga ne koristiš. Nije teško.

flex

pre 4 godine

A zato ja vidim kako misevi pocinju da beze u ladnu Moravu i neke skrge pocinju da im rastu jer ih macke potrsise.

Da li shvatas da bi po tome se sve zivotinje vec kretale samo oko vode jer njihovi predatori ljudi ih satrase!!!!!!
I zasto je taj lanac prekinut pre milione godina, gde su danasnje prelazne forme koje bi MORALE da postoje?????

Stari morski vuk

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57) 

Vidi sine, da ti kazem- riba kakva god da je, ako nema dobre noge, ne moze biti dobra riba. I riblji prsti - ako riba ima one male bangave, debele prstice ko cevapcice - nije riba. Zapamti moje reci, jos si mlad, ali ces me se setiti jednog dana.

neopterecen

pre 4 godine

To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula, pa makar i za stotine miliona i milijardi godina. Pregrst je dokaza da evolucija naprosto nije moguca. To je nauka poput crne energije i crne materije, ne znamo sta se desava pa ajde da izmislimo nesto da popunimo rupe...ne kazem da je sedi cika stvorio svet ali slucaj zivot i njegovu raznovrsnost stvorio nije. Tako da idemo dalje...
(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

Boles’

Petar

pre 4 godine

"Morali su da razviju" se ne uklapa sa teorijom Evolucije. Evolucija kaže slučajne mutacije, pa onda koje su u tom trenutku NAJPODESNIJE prime se, čisto zbog veće mogućnosti razmnožavanja zato što su takve jedinke uspešnije...

mojsije

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
np, 19. mart 2020 22:14)

da, nije odmah setila pa trazila krila?

Gigi

pre 4 godine

Kakva bre evolucija...ki smo naseljeni na planeti..planski..svinja je isto data kao deo projekta da biimali sta da jedemo....kokoska isto...

juhu-huhu-hu

pre 4 godine

Toliko se upinju da dokažu evoluciju, nemaju skelete prelaznih formi i onda im je svaki novootkriveni skelet osnov za novu bajku. Meni za sada jedino pije vodu priča o kataklizmi u kojoj je prethodna ljudska civilizacija na Zemlji zbrisana a mali broj preživelih je morao da krene od pećine i ponovnog života u prirodi, na kraju krajeva i danas svi vidimo da idemo ka scenariju globalne katastrofe. Da li je bilo više kataklizmi u istoriji planete Zemlje i da li je prvobitna ljudska vrsta došla sa neke druge planete, sve mi je to verovatnije od evolucije i priče da su nekoj ribi izrasle ruke i noge.

Gost

pre 4 godine

Teorija evolucije je naucna teorija, ne pretpostavka koja je mozda tacna a mozda ne. Sa Wikipedia-je:
"A scientific theory is an explanation of an aspect of the natural world that can be repeatedly tested and verified in accordance with the scientific method, using accepted protocols of observation, measurement, and evaluation of results."
Ne postoji niko u naucnom svetu ko smatra da teorija evolucije nije tacna. To bi bilo isto kao kad ne bi ste verovali da gravitacija postoji.
Kad citam ove komentare ovde, razmisljam o tome kako svi ovi ljudi imaju pravo glasa. Uzimajuci to u obzir, nije ni cudo gde smo i kao drzava i kao svet.

Omg

pre 4 godine

Da li je realno da ljudi u danasnje vreme jos uvek veruju u najgluplju teoriju ikada ,teoriju evolucije. Ne znam samo sto smo prestali da evoluiramo , ako vidim da pocinju krila da mi rastu ,mozda poverujem.

Podji da mnom u nepoznato

pre 4 godine

Od svih teorija (naucnih) najgluplja teorija (navodno naucna) je teorija evolucije. Posebno trip da su ziva bica potekla iz vode na kopno. Migrirala. Zasto? Zato sto more pokriva najveci deo planete. Zatim, u moru ima najvise svega - hrane, prostora, svega. Dalje, logicnije je bilo da se zivi svet prilagodjava uslovima u moru, nego da komplet evoluira u druga bica na kopnu. Pa i kad su poceli da evoluiraju, nekako su misteriozno stali bas kod nas ljudi, a mi smo takvi kakvi smo. Nisam iznenadjen teorijom da su dosli vanzemaljci da nas genetski modifikuju - to se poptuno slaze sa teorijom evolucije, jer jedna ludost vuce drugu ludost. I tada imaju logike. Logicnije je bilo da ribe razviju odbrambeni mehanizam kao jegulje ili ajkule nego da izlaze na kopno. Ali dobro. Naucne dogme se od religijskih razlikuju samo po tome sto jos niko nije poceo da deli naucnike kao sto deli teligiozne ljude, a ta podela je realna - fizicari, hemicari, botanicari, geneticari - svaka dogmatska sekta za sebe.

Sima

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)
Iz istog razloga zbog kog je exocoetidae razvila peraja nalik krilima. Letenje kroz vazduh zahteva više energije nego "letenje" kroz vodu, ali je takav mehanizam bežanja od predatora ovim ribama obezbedio opstanak do dan danas. Potpuno isti problem su imale i ove koje su izlazile na kopno, ali su i dalje morale da se vraćaju u vodu da bi disale i lovile.

Srdjan

pre 4 godine

Ovi svaki put kada nadju neki novi dokaz da bi potvrdili nesto izmisljeno pre mnogo decenija ja sve manje verujem u teoriju evolucije. Kakve veze imaju prsti coveka sa ovim? Zar nismo postali od majmuna? Sta, glava majmuna, prsti od ribe a trup od pingvina pa se to nekako sklopilo?

Dvabu

pre 4 godine

Bilo kako bilo teorija o evoluciji je najveca glupost ikad. Ja mislim da teorija o tome da nas je stvorila neka visa inteligencija, jedina pije vodu. Nazovite je Bog ili kako god ocete ali to cete kad tad razumijeti.

Nemojdaidešmojomulicom

pre 4 godine

(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

ih, kada bi još znao šta znači naučna teorija, gde bi ti kraj bio. Btw, imaš milion dokaza u prirodi o evoluciji koja se dešava upravo sada. Recimo samo leopard i crni panter, u stvari ista životinja. Mutacija koja se pokazuje kao uspešna. Nije isključeno da se u budućnosti potpuno odvoje kao vrse, ako prežive čoveka.

muflon

pre 4 godine

Dobili su decu ,a onda su deca .....sta?
(podsetite me, 19. mart 2020 23:35)

Da bas tako. Zakon nije postojao tako da to nije bilo nista cudno.

Deksss

pre 4 godine

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser, 19. mart 2020 21:48)

Bog nas kažnjava. Naučnici su ti koji su trebali da nas spasu, ali vidim da su nešto zatajili. Koliko se samo love puca u nauku, pa izvolite gospodo naučnici da vidimo šta ste uradili da do ovoga ne dođe. Naučnici:"Tuc,muc…"

gospode pomiluj

pre 4 godine

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser,

ne spasavaju nas doktori kao u italiji i kini ... ne boj te se ubogi i stari sve dok zvone zvona sa nasih hramova!

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 4 godine

I darvinizam i kreacionizam imaju toliko rupa, što naučnih što logičnih, da je meni lakše da poverujem da su nas neki vanzemaljci kreirali, jal po sebi jal nekim genetskim inzinjeringom neke zemaljske vrste koju su zatekli.

koko

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (np, 19. mart 2020 22:14) # Link komentara


Druze pa tebi su padezi problem a objasnjavas kako je zivot nastao.
Nekada mi se teologija gadila (ne vise), ali manje nego sto me sada zabavljaju objasnjenja evolucionista...

Top

pre 4 godine

Robert Džentri, vodeći svetski stručnjak iz oblasti radiohemije i geohemije došao do otkrića da su granitne stene stvorene za nekoliko minuta a ne nekoliko miliona godina, otkrića koje je razbilo u paramparčad teoriju evolucije. Znači ovo je falsifikat.
(Jerotije, 19. mart 2020 22:40) 

Proguglao sam tog "vodećeg svetskog stučnjaka" i umro sam od smeha. I ja sam vodeći svetski stručnjak u poljoprivredi jer imam diplome, jedino mi fali da budem kreacionista, član sekte i lud ko struja.

Veliki brat

pre 4 godine

Pravo je pitanje zbog čega su bili potrebni milioni godina da se sve to dogodi i da nastanemo mi... to je užasno dugačak period, pod uslovom da taj neko vreme posmatra na isti način kao i mi.
(Pera, 19. mart 2020 22:13)

Vreme je relativno, možda smo unutar neke veoma složene simulacije, i naših 10 milijardi godina je nekome ko tu simulaciju posmatra kao 10 sekundi.


To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula...
(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

Da li bi se kladio u život da je tako? Ti znaš da za 50 miliona godina ne može da se desi nijedna mutacija, to iz ličnog iskustva?

I čovek nije nastao od ribe, nije nastao ni od čovekolikog majmuna... za sada ne postoje sve karike u fazi razvoja homo sapiensa, zato se i zove TEORIJA evolucije. Nijedna druga teorija se ne uklapa, osim možda intervencionizma, ali za koji još ne postoje dokazi.
Ćelija složena... a CPU računara nije?



Pre deset milijardi godina je Tvorac stvorio uslove za razvoj flore i faune na Zemlji... Zemlju posecuju vanzemaljska bica...
(vuk sit ovce na broju, 19. mart 2020 22:55)

OK, intervencionizam promoviše tu ideju, samo... KO je stvorio vanzemaljce?

alfabet

pre 4 godine

Ovi su mi uvek zvučali i zvučaće i dalje kao neka deca koja izmišljaju gluposti. Kojih bre 380 miliona godina dal ste normalni. Dalek rodjak kaže, evolucija postoji u okviru vrste, a ne iz vrste u vrstu. Budala može da shvati koliko je ovo baljezganje obično. Ču li 380 miliona godina hhhhh

podsetite me

pre 4 godine

Ma jok, Adam i Eva, kakva evolucija....
(sasa jokic, 19. mart 2020 22:12)

Kako ide dalje prica ?

Dobili su decu ,a onda su deca .....sta?

primorska

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57) # Link komentara

Jednostvano, kada odredjinim delom mora ovladaju veliki predatori poput ajkula i njima slicnih, riba da bi prezivela pokusava da pronadje nova stanista, 99% slucajeva su bile migracije ili odlazak u dublje vode, ali ima i onih koji su pokusavali da idu u plicu vodu gde grabljivci ne mogu da ih pojedu, ta plitka voda se vremenom pretvorila u kopno ...

bole ns

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
(np, 19. mart 2020 22:14)

i tako je jadna milionima godina ležala na suvom dok nije skontala da treba da se menja....
daj malo upalite mozak.....

Hhh

pre 4 godine

Sve znam, samo ne znam što neuke uporno ubeđuju da su evolucija i Bog ili/ili. Evolucija je onako baš jasno i glasno proučena i dokazana. I ne isključuje Boga baš nikako. Niti iko brani da verujete ili ne verujete u Njega. Tako da, opustite se malo.

np

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.

466453

pre 4 godine

Po komentarima se da zaključiti da je Darvin bio u Srbiji da bi njegova teorija bila izmenjena: Od Srba su nastali majmuni a od njih ljudi. :/

Vukasin

pre 4 godine

To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula, pa makar i za stotine miliona i milijardi godina. Pregrst je dokaza da evolucija naprosto nije moguca. To je nauka poput crne energije i crne materije, ne znamo sta se desava pa ajde da izmislimo nesto da popunimo rupe...ne kazem da je sedi cika stvorio svet ali slucaj zivot i njegovu raznovrsnost stvorio nije. Tako da idemo dalje...

Pera

pre 4 godine

Pravo je pitanje zbog čega su bili potrebni milioni godina da se sve to dogodi i da nastanemo mi. Ukoliko se neko i igrao pa nasnapravio, to je užasno dugačak period, pod uslovom da taj neko vreme posmatra na isti način kao i mi.

Onda opet, možda je svemir zapravo živ sistem u kome se neprekidno nešto dešava. I sad, zamislite da neko pokupi sve planete, zvezde, zgusne ih, one se htope u je dvb u crnu rupu i nestanu. Da li će svet postojati i dalje? Šta će postojati? Za koga će sve to postojati? Za nas neće. Isto kao što Zemlja za nas nije postojala pre 100mil godina. Zar je bitno kad n jenastala? Tu je neko živeo, jurili se neki gušter mislili da su gospodari svemira dok se mi nismo pojavili vetrova tno kao posledica mutacije majmunsjih gena usled zaražavanja nekim virusom. I tako...

tupan

pre 4 godine

Evolucija je jedna od najbolje dokazanih i najjasnijih teorija... Sve što znamo u okviru biologije, medicine, hemije se zasniva i slaze sa evolucijom... Postoji bar deset grana nauke koje sasvim posebno, ne koristeći jedna drugu Dokazuju evoluciju... A ova jedna sto reče da nece nauka da nas spasi nego Bog, predlažem joj da drugi put kad joj se dete razboli neka ga odvede u crkvu a ne u bolnicu... Ljudi samo malo pročitajte i otvorite um, imate svo znanje sveta na vrhovima prstiju... Pročitajte naučne dokaze pa pa onda čitajte religijske tekstove, sve će vam biti jasno... Nemate izgovor za neobavestenost

Jerotije

pre 4 godine

Robert Džentri, vodeći svetski stručnjak iz oblasti radiohemije i geohemije došao do otkrića da su granitne stene stvorene za nekoliko minuta a ne nekoliko miliona godina, otkrića koje je razbilo u paramparčad teoriju evolucije. Znači ovo je falsifikat.

vuk sit ovce na broju

pre 4 godine

Pre deset milijardi godina je Tvorac stvorio uslove za razvoj flore i faune na Zemlji. Vec tada krece evolucija. Evolucija stvara neandertalce, homosapiense i ostala covekolika bica ali onda planetu Zemlju posecuju vanzemaljska bica i genetskim inzenjeringon nam otklanjaju nedostatke i daju to nesto.
Medjutim, posao nije zavrsen...

Mamer N'goj

pre 4 godine

a sta je trazila na kopnu kad nije bilo sta da se ulovi..
moze biti prvi vegan
praotac svih vegana
(gagi, 19. mart 2020 20:55

Sigurno je pobegao od zene ...

singrrr!

pre 4 godine

dnk je najvrsci dokaz, pogledajte kroz sta prolazi embrinon homo sapiensa, ribe, zabe samo u toku devet meseci... embrion coveka ima skrge, rep, opne izmedju prstiju... samo ljudi izuzetno zatvorenog uma nece da prihvate ociglednu naucnu istinu... od istog smo korena sva ziva bica na Planeti, a bradati deda je izmisljotina za slabasne...

Sale

pre 4 godine

Treba samo dva puta da procitas pazljivo da bi svatio kolika je glupost u pitanju. Ocajnicka zelja i nada da pronadju nesto muti moc opazanja pa im obicno i masta postane istina.

andreas kisser

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.

sir oliver

pre 4 godine

To jos postoji! Koliko puta sam video u marketu "fish fingers", to se valjda seku prsti ove ribe i pohuju! Nadam se da joj posle izrastu novi!

palop

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

Pa mislim da su im sanse otprilike podjednake, mozda je cak riba blagi favorit :)

Ekolog

pre 4 godine

Ne razumem zašto je tako teško da se prihvati činjenica da nas je neko konstruisao. Kao biologu ovo mi je bilo jasno još na prvoj godini faksa.

Šurica

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?

singrrr!

pre 4 godine

dnk je najvrsci dokaz, pogledajte kroz sta prolazi embrinon homo sapiensa, ribe, zabe samo u toku devet meseci... embrion coveka ima skrge, rep, opne izmedju prstiju... samo ljudi izuzetno zatvorenog uma nece da prihvate ociglednu naucnu istinu... od istog smo korena sva ziva bica na Planeti, a bradati deda je izmisljotina za slabasne...

tupan

pre 4 godine

Evolucija je jedna od najbolje dokazanih i najjasnijih teorija... Sve što znamo u okviru biologije, medicine, hemije se zasniva i slaze sa evolucijom... Postoji bar deset grana nauke koje sasvim posebno, ne koristeći jedna drugu Dokazuju evoluciju... A ova jedna sto reče da nece nauka da nas spasi nego Bog, predlažem joj da drugi put kad joj se dete razboli neka ga odvede u crkvu a ne u bolnicu... Ljudi samo malo pročitajte i otvorite um, imate svo znanje sveta na vrhovima prstiju... Pročitajte naučne dokaze pa pa onda čitajte religijske tekstove, sve će vam biti jasno... Nemate izgovor za neobavestenost

primorska

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57) # Link komentara

Jednostvano, kada odredjinim delom mora ovladaju veliki predatori poput ajkula i njima slicnih, riba da bi prezivela pokusava da pronadje nova stanista, 99% slucajeva su bile migracije ili odlazak u dublje vode, ali ima i onih koji su pokusavali da idu u plicu vodu gde grabljivci ne mogu da ih pojedu, ta plitka voda se vremenom pretvorila u kopno ...

palop

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

Pa mislim da su im sanse otprilike podjednake, mozda je cak riba blagi favorit :)

466453

pre 4 godine

Po komentarima se da zaključiti da je Darvin bio u Srbiji da bi njegova teorija bila izmenjena: Od Srba su nastali majmuni a od njih ljudi. :/

andreas kisser

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.

Mamer N'goj

pre 4 godine

a sta je trazila na kopnu kad nije bilo sta da se ulovi..
moze biti prvi vegan
praotac svih vegana
(gagi, 19. mart 2020 20:55

Sigurno je pobegao od zene ...

podsetite me

pre 4 godine

Ma jok, Adam i Eva, kakva evolucija....
(sasa jokic, 19. mart 2020 22:12)

Kako ide dalje prica ?

Dobili su decu ,a onda su deca .....sta?

Šurica

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?

Sale

pre 4 godine

Treba samo dva puta da procitas pazljivo da bi svatio kolika je glupost u pitanju. Ocajnicka zelja i nada da pronadju nesto muti moc opazanja pa im obicno i masta postane istina.

sir oliver

pre 4 godine

To jos postoji! Koliko puta sam video u marketu "fish fingers", to se valjda seku prsti ove ribe i pohuju! Nadam se da joj posle izrastu novi!

Vukasin

pre 4 godine

To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula, pa makar i za stotine miliona i milijardi godina. Pregrst je dokaza da evolucija naprosto nije moguca. To je nauka poput crne energije i crne materije, ne znamo sta se desava pa ajde da izmislimo nesto da popunimo rupe...ne kazem da je sedi cika stvorio svet ali slucaj zivot i njegovu raznovrsnost stvorio nije. Tako da idemo dalje...

Jerotije

pre 4 godine

Robert Džentri, vodeći svetski stručnjak iz oblasti radiohemije i geohemije došao do otkrića da su granitne stene stvorene za nekoliko minuta a ne nekoliko miliona godina, otkrića koje je razbilo u paramparčad teoriju evolucije. Znači ovo je falsifikat.

Hhh

pre 4 godine

Sve znam, samo ne znam što neuke uporno ubeđuju da su evolucija i Bog ili/ili. Evolucija je onako baš jasno i glasno proučena i dokazana. I ne isključuje Boga baš nikako. Niti iko brani da verujete ili ne verujete u Njega. Tako da, opustite se malo.

np

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.

bole ns

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
(np, 19. mart 2020 22:14)

i tako je jadna milionima godina ležala na suvom dok nije skontala da treba da se menja....
daj malo upalite mozak.....

Ekolog

pre 4 godine

Ne razumem zašto je tako teško da se prihvati činjenica da nas je neko konstruisao. Kao biologu ovo mi je bilo jasno još na prvoj godini faksa.

vuk sit ovce na broju

pre 4 godine

Pre deset milijardi godina je Tvorac stvorio uslove za razvoj flore i faune na Zemlji. Vec tada krece evolucija. Evolucija stvara neandertalce, homosapiense i ostala covekolika bica ali onda planetu Zemlju posecuju vanzemaljska bica i genetskim inzenjeringon nam otklanjaju nedostatke i daju to nesto.
Medjutim, posao nije zavrsen...

Pera

pre 4 godine

Pravo je pitanje zbog čega su bili potrebni milioni godina da se sve to dogodi i da nastanemo mi. Ukoliko se neko i igrao pa nasnapravio, to je užasno dugačak period, pod uslovom da taj neko vreme posmatra na isti način kao i mi.

Onda opet, možda je svemir zapravo živ sistem u kome se neprekidno nešto dešava. I sad, zamislite da neko pokupi sve planete, zvezde, zgusne ih, one se htope u je dvb u crnu rupu i nestanu. Da li će svet postojati i dalje? Šta će postojati? Za koga će sve to postojati? Za nas neće. Isto kao što Zemlja za nas nije postojala pre 100mil godina. Zar je bitno kad n jenastala? Tu je neko živeo, jurili se neki gušter mislili da su gospodari svemira dok se mi nismo pojavili vetrova tno kao posledica mutacije majmunsjih gena usled zaražavanja nekim virusom. I tako...

wiener

pre 4 godine

Vidim da ljudi postavljaju pogrešna pitanja ali i daju pogrešne odgovore. Evolucija ne razvija potrebne osobine kad su potrebne već mnogo pre toga a one postaju potrebne kad se okolina promeni kroz promenu klime, vulkanske erupcije, udar meteora. Pluća se nisu razvila kad su ribe ispuzale na kopno već pre toga. Počele su da gutaju vazduh, što im je omogućilo da razviju prave kosti (za razliku od recimo ajkula) a i da dišu taj vazduh. Ribe sa plućima postoje i dan danas i samo jedna vrsta još uvek može da diše i kroz skrge. Drugo, more se ne sastoji samo od plaža i duboke vode. Postoje kilometri gde je more kad je plima i vlažno tlo kad je oseka (kao severnonemacka obala). O nestabilnim rekama da ne govorim. Na suvom je već bilo dosta klope jer su tamo bili insekti i njihovi preci i rodjaci rakovi i škorpioni. 4 uda su bila korisna da bi se puzalo po suvom i onda je još samo bilo potrebno da se stvori mogućnost da se ležu jaja na suvom i zbogom opasno more. Neki naši rodjaci su se vratili u more ali ili radjaju žive mladunce kao delfini ili puze na suvo da ležu jaja kao morske kornjače.

Nije ovo neka nova karika, ali se uklapa u već poznato

zg232

pre 4 godine

I danas postoji slatkovodna riba dvodihalica. Ima škrge, a može izaći na kopno, jer joj plivajući mjehur služi za disanje na kopnu. Ne vidim razlog zbog čega nije postojalo slično biće koje je iz mora, zbog nekog razloga dolazilo na kopno.

neopterecen

pre 4 godine

To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula, pa makar i za stotine miliona i milijardi godina. Pregrst je dokaza da evolucija naprosto nije moguca. To je nauka poput crne energije i crne materije, ne znamo sta se desava pa ajde da izmislimo nesto da popunimo rupe...ne kazem da je sedi cika stvorio svet ali slucaj zivot i njegovu raznovrsnost stvorio nije. Tako da idemo dalje...
(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

Boles’

Stari morski vuk

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57) 

Vidi sine, da ti kazem- riba kakva god da je, ako nema dobre noge, ne moze biti dobra riba. I riblji prsti - ako riba ima one male bangave, debele prstice ko cevapcice - nije riba. Zapamti moje reci, jos si mlad, ali ces me se setiti jednog dana.

Hah

pre 4 godine

i tako je jadna milionima godina ležala na suvom dok nije skontala da treba da se menja....
daj malo upalite mozak.....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bole ns, 19. mart 2020 23:36)

Upravo tako. Ne razumem što ga ne koristiš. Nije teško.

Srednji vek zauvek

pre 4 godine

"Meni to nije logicno, ja u to ne verujem". Imao sam prijateljicu koja je jako tesko ucila engleski, jer joj "nije bilo logicno." Malte ne se ljutila na engleski jezik.
Kreacionisti, ravnozemljasi, antivakcinasi i ostali religijski fanatici, niko vas ne pita sta je vama logicno. Odakle vam uopste izrazi gen, evolucija, prirodne vrste i sve ostalo? Procitali u Bibliji? Ne, nego vam ih je donela ista ta nauka koja vama "Nije logicna". Vrhunac licemerstva je sto koristite naucna saznanja i pojmove samo do onog momenta dok vas ne zaboli glava od naprezanja, ili dok ne narusi vasu samozaljubljenu sliku u ogledalu, vase bozansko poreklo. Od tada na dalje vam "nije logicno".
No, kad se razbolite na primer, onda trk kod onog bezboznog, glupog ateiste koji veruje u teoriju evolucije "koja jos nije dokazana".

Za pocetak, naucite da izraz Teorija u nauci nije isto sto i teorija u svakodnevnom zivotu. Ona se ne dokazuje. Ona je sredstvo za usmeravanje svih ostalih naucnih istrazivanja. A hipoteze se dokazuju. Naucite vec jednom sta je Darvinova teorija o poreklu vrsta.
Ali sad vec pocinje da seva iza potiljka...

Bar se uzdrzite tog prostackog sazaljevanja ljudi koji se ne dive bajkama iz bronzanog doba kao vrhuncu ljudskog intelektualnog dostignuca. Vi ste ti koji su arogantni i doboko nesrecni.

lako je tuđim k* gloginje mlatiti

pre 4 godine

tupan E stvarno ti pristaje taj nadimak,eventualno dodaj i glupan.Vi Darvinisti(ateisti) ste posebna sorta ljudi,veoma sujetna i bezobrazna.I duboko nesrecna!

Gost

pre 4 godine

Teorija evolucije je naucna teorija, ne pretpostavka koja je mozda tacna a mozda ne. Sa Wikipedia-je:
"A scientific theory is an explanation of an aspect of the natural world that can be repeatedly tested and verified in accordance with the scientific method, using accepted protocols of observation, measurement, and evaluation of results."
Ne postoji niko u naucnom svetu ko smatra da teorija evolucije nije tacna. To bi bilo isto kao kad ne bi ste verovali da gravitacija postoji.
Kad citam ove komentare ovde, razmisljam o tome kako svi ovi ljudi imaju pravo glasa. Uzimajuci to u obzir, nije ni cudo gde smo i kao drzava i kao svet.

Black fish

pre 4 godine

Teorija evolucije se iskljucivo bazira na verovanju u filozovski naturalizam. Proglasena je aksiomom bez relevantnih naucnih argumenata i cinjenica. Makroevolucija je verovanje, mikroevolucija je nesporna.Koga vise zanima preporucujem knjigu Darwin on trial, jako dobra naucna analiza tzv. Teorije evolucije.

black fish

pre 4 godine

Meni je nekako i smesno , da se ljudi radije drze bajke od pre 2000 godina i slicnih gluposti, a zatvaraju oci pred ljudskim dostignućima i istraživanjima. Teorija evolucije je cinjenica , aksiom, najbolje objasnjenje prirodnog sveta oko nas, zelite li primer? Evo ga, upravo ga dozivljavamo :COVID-19
(Lonewolf, 22. mart 2020 08:45)

Drugar, šta je to dokaz Covid-19?
Možda da je virus mutirao i pri tom ostao virus.
Nije od njega postao kengur.

bionick

pre 4 godine

prosto neverovatno koliki broj ljudi ce pre poverovati u 1000godisnje price i bajke, teorije zavere i clickbait naslove tipa "trece oko", pored svog znanja ovoga sveta dostupnog jednim pritiskom kaziprsta. zivimo u izvanrednim vremenima, gde su nam informacije i znanje prelako dostupne, zivot maksimalno olaksan razvojem nauke i tehnologije, a mi to uzimamo zdravo za gotovo i omalovazamo i obezvrednjujemo citav rad i napor covecanstva u istrazivanju i davanju odgovora na iskonska pitanja. ljudi obrazujte se i citajte, i ne dozvolite vasoj deci da ponove vasu gresku, i prespavaju casove u skolskoj klupi.

Only human

pre 4 godine

(juhu-huhu-hu, 20. mart 2020 07:30)

I potpuno ti je razumna teorija da su nakon svake katastrofe ljudi lako preživeli i nastavili dalje kao da ničega nije bilo, zaboravili sve što su znali i postali neandertalci i kromanjonci. A i gde su ostaci tih uništenih civilizacija. Svi ste vi kreacionisti mnogo bistri, teorije su vam klimave kao dvonožna stolica. Evolucija je prihvaćena i ne vraćamo se na staro više.

Nemojdaidešmojomulicom

pre 4 godine

(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

ih, kada bi još znao šta znači naučna teorija, gde bi ti kraj bio. Btw, imaš milion dokaza u prirodi o evoluciji koja se dešava upravo sada. Recimo samo leopard i crni panter, u stvari ista životinja. Mutacija koja se pokazuje kao uspešna. Nije isključeno da se u budućnosti potpuno odvoje kao vrse, ako prežive čoveka.

Top

pre 4 godine

Robert Džentri, vodeći svetski stručnjak iz oblasti radiohemije i geohemije došao do otkrića da su granitne stene stvorene za nekoliko minuta a ne nekoliko miliona godina, otkrića koje je razbilo u paramparčad teoriju evolucije. Znači ovo je falsifikat.
(Jerotije, 19. mart 2020 22:40) 

Proguglao sam tog "vodećeg svetskog stučnjaka" i umro sam od smeha. I ja sam vodeći svetski stručnjak u poljoprivredi jer imam diplome, jedino mi fali da budem kreacionista, član sekte i lud ko struja.

Smuleco

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)

Dobila je nogice, zato što je tako bila u mogućnosti. :)

juhu-huhu-hu

pre 4 godine

Toliko se upinju da dokažu evoluciju, nemaju skelete prelaznih formi i onda im je svaki novootkriveni skelet osnov za novu bajku. Meni za sada jedino pije vodu priča o kataklizmi u kojoj je prethodna ljudska civilizacija na Zemlji zbrisana a mali broj preživelih je morao da krene od pećine i ponovnog života u prirodi, na kraju krajeva i danas svi vidimo da idemo ka scenariju globalne katastrofe. Da li je bilo više kataklizmi u istoriji planete Zemlje i da li je prvobitna ljudska vrsta došla sa neke druge planete, sve mi je to verovatnije od evolucije i priče da su nekoj ribi izrasle ruke i noge.

Holandjanin

pre 4 godine

Jednostvano, kada odredjinim delom mora ovladaju veliki predatori poput ajkula i njima slicnih, riba da bi prezivela pokusava da pronadje nova stanista, 99% slucajeva su bile migracije ili odlazak u dublje vode, ali ima i onih koji su pokusavali da idu u plicu vodu gde grabljivci ne mogu da ih pojedu, ta plitka voda se vremenom pretvorila u kopno ...
(primorska, 19. mart 2020 23:56)

Prvo, predatora je u moru bilo mnogo pre pojave ove ribe.
Drugo, predatori ne mogu da preovladaju, postoji nešto što se zove prirodna ravnoteža predatora i plena.
Treće, ne mogu ribe da čekaju da se "plitka voda pretvori u kopno", umrece mnogo ranije pre nego što se to desi. Ova zadnja tvrdnja je pomalo detinjasta.

Lonewolf

pre 4 godine

@bionick bravo, uzeo si mi reci iz usta. Meni je nekako i smesno , da se ljudi radije drze bajke od pre 2000 godina i slicnih gluposti, a zatvaraju oci pred ljudskim dostignućima i istraživanjima. Teorija evolucije je cinjenica , aksiom, najbolje objasnjenje prirodnog sveta oko nas, zelite li primer? Evo ga, upravo ga dozivljavamo :COVID-19

Sima

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)
Iz istog razloga zbog kog je exocoetidae razvila peraja nalik krilima. Letenje kroz vazduh zahteva više energije nego "letenje" kroz vodu, ali je takav mehanizam bežanja od predatora ovim ribama obezbedio opstanak do dan danas. Potpuno isti problem su imale i ove koje su izlazile na kopno, ali su i dalje morale da se vraćaju u vodu da bi disale i lovile.

Milan

pre 4 godine

Pre nego što odbacite teoriju evolucije kao priču za malu decu, odvojite sat do dva vremena da pročitate objašnjenje o istoj. Kucajte na Guglu "teorija evolucije" i izaberite drugi sajt po redu.

kro-manjon

pre 4 godine

@Tupan ništa tu nije dokazano, zove se TEORIJA EVOLUCIJE i kao takva je prihvaćena. Daleko je to od dokazanog.
Lupio si opasno.

ja

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser, 19. mart 2020 21:48)

Bog pocinje velikim slovom,sto zbog postovanja sto zbog pravopisa. Bode oci,a?

Veliki brat

pre 4 godine

Pravo je pitanje zbog čega su bili potrebni milioni godina da se sve to dogodi i da nastanemo mi... to je užasno dugačak period, pod uslovom da taj neko vreme posmatra na isti način kao i mi.
(Pera, 19. mart 2020 22:13)

Vreme je relativno, možda smo unutar neke veoma složene simulacije, i naših 10 milijardi godina je nekome ko tu simulaciju posmatra kao 10 sekundi.


To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula...
(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

Da li bi se kladio u život da je tako? Ti znaš da za 50 miliona godina ne može da se desi nijedna mutacija, to iz ličnog iskustva?

I čovek nije nastao od ribe, nije nastao ni od čovekolikog majmuna... za sada ne postoje sve karike u fazi razvoja homo sapiensa, zato se i zove TEORIJA evolucije. Nijedna druga teorija se ne uklapa, osim možda intervencionizma, ali za koji još ne postoje dokazi.
Ćelija složena... a CPU računara nije?



Pre deset milijardi godina je Tvorac stvorio uslove za razvoj flore i faune na Zemlji... Zemlju posecuju vanzemaljska bica...
(vuk sit ovce na broju, 19. mart 2020 22:55)

OK, intervencionizam promoviše tu ideju, samo... KO je stvorio vanzemaljce?

Omg

pre 4 godine

Da li je realno da ljudi u danasnje vreme jos uvek veruju u najgluplju teoriju ikada ,teoriju evolucije. Ne znam samo sto smo prestali da evoluiramo , ako vidim da pocinju krila da mi rastu ,mozda poverujem.

Dunster

pre 4 godine

Glupost Darvinista!
Razvoj života i vrsta je programirana DNK kodom i ustvari nije evolucija nego revolucija. Živi svet se razvijao u skokovima a ne evolutivno. Ni sam Darvin pri kraju karijere nije znao da objasni otkud dominacija cvetnih biljaka u prirodi i odakle su se pojavile.

Deksss

pre 4 godine

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser, 19. mart 2020 21:48)

Bog nas kažnjava. Naučnici su ti koji su trebali da nas spasu, ali vidim da su nešto zatajili. Koliko se samo love puca u nauku, pa izvolite gospodo naučnici da vidimo šta ste uradili da do ovoga ne dođe. Naučnici:"Tuc,muc…"

Dvabu

pre 4 godine

Bilo kako bilo teorija o evoluciji je najveca glupost ikad. Ja mislim da teorija o tome da nas je stvorila neka visa inteligencija, jedina pije vodu. Nazovite je Bog ili kako god ocete ali to cete kad tad razumijeti.

Gigi

pre 4 godine

Kakva bre evolucija...ki smo naseljeni na planeti..planski..svinja je isto data kao deo projekta da biimali sta da jedemo....kokoska isto...

mojsije

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
np, 19. mart 2020 22:14)

da, nije odmah setila pa trazila krila?

alfabet

pre 4 godine

Ovi su mi uvek zvučali i zvučaće i dalje kao neka deca koja izmišljaju gluposti. Kojih bre 380 miliona godina dal ste normalni. Dalek rodjak kaže, evolucija postoji u okviru vrste, a ne iz vrste u vrstu. Budala može da shvati koliko je ovo baljezganje obično. Ču li 380 miliona godina hhhhh

Podji da mnom u nepoznato

pre 4 godine

Od svih teorija (naucnih) najgluplja teorija (navodno naucna) je teorija evolucije. Posebno trip da su ziva bica potekla iz vode na kopno. Migrirala. Zasto? Zato sto more pokriva najveci deo planete. Zatim, u moru ima najvise svega - hrane, prostora, svega. Dalje, logicnije je bilo da se zivi svet prilagodjava uslovima u moru, nego da komplet evoluira u druga bica na kopnu. Pa i kad su poceli da evoluiraju, nekako su misteriozno stali bas kod nas ljudi, a mi smo takvi kakvi smo. Nisam iznenadjen teorijom da su dosli vanzemaljci da nas genetski modifikuju - to se poptuno slaze sa teorijom evolucije, jer jedna ludost vuce drugu ludost. I tada imaju logike. Logicnije je bilo da ribe razviju odbrambeni mehanizam kao jegulje ili ajkule nego da izlaze na kopno. Ali dobro. Naucne dogme se od religijskih razlikuju samo po tome sto jos niko nije poceo da deli naucnike kao sto deli teligiozne ljude, a ta podela je realna - fizicari, hemicari, botanicari, geneticari - svaka dogmatska sekta za sebe.

Petar

pre 4 godine

"Morali su da razviju" se ne uklapa sa teorijom Evolucije. Evolucija kaže slučajne mutacije, pa onda koje su u tom trenutku NAJPODESNIJE prime se, čisto zbog veće mogućnosti razmnožavanja zato što su takve jedinke uspešnije...

Srx Bg

pre 4 godine

Kako je moguce da se fosilni ostatci nalaze jako plitko ili cak i na povrsini ako se zna koliko se nanese sedimentacije godisnje po metru kvadratnom?Ako se to uzme u obzir po godisnjem nanosu fosilni ostatci bi trebali da budu na 50-60 metara pa i dublje.Uostalom gde su fosilni ostatci od bliske proslosti?

flex

pre 4 godine

A zato ja vidim kako misevi pocinju da beze u ladnu Moravu i neke skrge pocinju da im rastu jer ih macke potrsise.

Da li shvatas da bi po tome se sve zivotinje vec kretale samo oko vode jer njihovi predatori ljudi ih satrase!!!!!!
I zasto je taj lanac prekinut pre milione godina, gde su danasnje prelazne forme koje bi MORALE da postoje?????

Veliki brat

pre 4 godine

Istina je uvek negde između, nekad može biti više jedno ili drugo, nekad i nijedno i oboje.

Sve ono što ne znamo i ne razumemo treba posmatrati kao složenu rubikovu kocku: ako vidimo samo jednu stranu i to onu koja je plava, mislićemo da je kvadrat plave boje. Neko drugi će videti drugu stranu koja je crvene, a neko treći treću stranu koja je žute boje.
To troje nikako ne mogu da slože svoja iskustva i zaključe da je u pitanju kocka, nego će da se svađaju i pljuju kako onaj drugi nije dobro video.

A zamislite tek neko ko vidi samo četvrtu stranu, koja nije složena, pa na njoj ima dve boje, njega će ovo troje prvih da proglase slepcem.



Na Zapadu je nauka u stalnom sukobu sa religijom, jer je tako od samog nastanka religije.

U nekim drugim delovima sveta nije tako. Na primer, u Indiji nauka nema problema sa religijom, stari hinduistički spisi opisuju nastanak svemira na takav način da se ne kosi ni sa najmodernijim otkrićima astronomije i kvantne fizike.

A na Zapadu se i dalje raspravlja da li je Zemlja ravna ploča ili je (približno) lopta.

koko

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (np, 19. mart 2020 22:14) # Link komentara


Druze pa tebi su padezi problem a objasnjavas kako je zivot nastao.
Nekada mi se teologija gadila (ne vise), ali manje nego sto me sada zabavljaju objasnjenja evolucionista...

gospode pomiluj

pre 4 godine

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser,

ne spasavaju nas doktori kao u italiji i kini ... ne boj te se ubogi i stari sve dok zvone zvona sa nasih hramova!

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 4 godine

I darvinizam i kreacionizam imaju toliko rupa, što naučnih što logičnih, da je meni lakše da poverujem da su nas neki vanzemaljci kreirali, jal po sebi jal nekim genetskim inzinjeringom neke zemaljske vrste koju su zatekli.

Srdjan

pre 4 godine

Ovi svaki put kada nadju neki novi dokaz da bi potvrdili nesto izmisljeno pre mnogo decenija ja sve manje verujem u teoriju evolucije. Kakve veze imaju prsti coveka sa ovim? Zar nismo postali od majmuna? Sta, glava majmuna, prsti od ribe a trup od pingvina pa se to nekako sklopilo?

muflon

pre 4 godine

Dobili su decu ,a onda su deca .....sta?
(podsetite me, 19. mart 2020 23:35)

Da bas tako. Zakon nije postojao tako da to nije bilo nista cudno.

singrrr!

pre 4 godine

dnk je najvrsci dokaz, pogledajte kroz sta prolazi embrinon homo sapiensa, ribe, zabe samo u toku devet meseci... embrion coveka ima skrge, rep, opne izmedju prstiju... samo ljudi izuzetno zatvorenog uma nece da prihvate ociglednu naucnu istinu... od istog smo korena sva ziva bica na Planeti, a bradati deda je izmisljotina za slabasne...

Sale

pre 4 godine

Treba samo dva puta da procitas pazljivo da bi svatio kolika je glupost u pitanju. Ocajnicka zelja i nada da pronadju nesto muti moc opazanja pa im obicno i masta postane istina.

Jerotije

pre 4 godine

Robert Džentri, vodeći svetski stručnjak iz oblasti radiohemije i geohemije došao do otkrića da su granitne stene stvorene za nekoliko minuta a ne nekoliko miliona godina, otkrića koje je razbilo u paramparčad teoriju evolucije. Znači ovo je falsifikat.

Vukasin

pre 4 godine

To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula, pa makar i za stotine miliona i milijardi godina. Pregrst je dokaza da evolucija naprosto nije moguca. To je nauka poput crne energije i crne materije, ne znamo sta se desava pa ajde da izmislimo nesto da popunimo rupe...ne kazem da je sedi cika stvorio svet ali slucaj zivot i njegovu raznovrsnost stvorio nije. Tako da idemo dalje...

Šurica

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?

bole ns

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
(np, 19. mart 2020 22:14)

i tako je jadna milionima godina ležala na suvom dok nije skontala da treba da se menja....
daj malo upalite mozak.....

tupan

pre 4 godine

Evolucija je jedna od najbolje dokazanih i najjasnijih teorija... Sve što znamo u okviru biologije, medicine, hemije se zasniva i slaze sa evolucijom... Postoji bar deset grana nauke koje sasvim posebno, ne koristeći jedna drugu Dokazuju evoluciju... A ova jedna sto reče da nece nauka da nas spasi nego Bog, predlažem joj da drugi put kad joj se dete razboli neka ga odvede u crkvu a ne u bolnicu... Ljudi samo malo pročitajte i otvorite um, imate svo znanje sveta na vrhovima prstiju... Pročitajte naučne dokaze pa pa onda čitajte religijske tekstove, sve će vam biti jasno... Nemate izgovor za neobavestenost

Ekolog

pre 4 godine

Ne razumem zašto je tako teško da se prihvati činjenica da nas je neko konstruisao. Kao biologu ovo mi je bilo jasno još na prvoj godini faksa.

vuk sit ovce na broju

pre 4 godine

Pre deset milijardi godina je Tvorac stvorio uslove za razvoj flore i faune na Zemlji. Vec tada krece evolucija. Evolucija stvara neandertalce, homosapiense i ostala covekolika bica ali onda planetu Zemlju posecuju vanzemaljska bica i genetskim inzenjeringon nam otklanjaju nedostatke i daju to nesto.
Medjutim, posao nije zavrsen...

andreas kisser

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.

palop

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

Pa mislim da su im sanse otprilike podjednake, mozda je cak riba blagi favorit :)

Hhh

pre 4 godine

Sve znam, samo ne znam što neuke uporno ubeđuju da su evolucija i Bog ili/ili. Evolucija je onako baš jasno i glasno proučena i dokazana. I ne isključuje Boga baš nikako. Niti iko brani da verujete ili ne verujete u Njega. Tako da, opustite se malo.

primorska

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57) # Link komentara

Jednostvano, kada odredjinim delom mora ovladaju veliki predatori poput ajkula i njima slicnih, riba da bi prezivela pokusava da pronadje nova stanista, 99% slucajeva su bile migracije ili odlazak u dublje vode, ali ima i onih koji su pokusavali da idu u plicu vodu gde grabljivci ne mogu da ih pojedu, ta plitka voda se vremenom pretvorila u kopno ...

np

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.

466453

pre 4 godine

Po komentarima se da zaključiti da je Darvin bio u Srbiji da bi njegova teorija bila izmenjena: Od Srba su nastali majmuni a od njih ljudi. :/

Pera

pre 4 godine

Pravo je pitanje zbog čega su bili potrebni milioni godina da se sve to dogodi i da nastanemo mi. Ukoliko se neko i igrao pa nasnapravio, to je užasno dugačak period, pod uslovom da taj neko vreme posmatra na isti način kao i mi.

Onda opet, možda je svemir zapravo živ sistem u kome se neprekidno nešto dešava. I sad, zamislite da neko pokupi sve planete, zvezde, zgusne ih, one se htope u je dvb u crnu rupu i nestanu. Da li će svet postojati i dalje? Šta će postojati? Za koga će sve to postojati? Za nas neće. Isto kao što Zemlja za nas nije postojala pre 100mil godina. Zar je bitno kad n jenastala? Tu je neko živeo, jurili se neki gušter mislili da su gospodari svemira dok se mi nismo pojavili vetrova tno kao posledica mutacije majmunsjih gena usled zaražavanja nekim virusom. I tako...

podsetite me

pre 4 godine

Ma jok, Adam i Eva, kakva evolucija....
(sasa jokic, 19. mart 2020 22:12)

Kako ide dalje prica ?

Dobili su decu ,a onda su deca .....sta?

sir oliver

pre 4 godine

To jos postoji! Koliko puta sam video u marketu "fish fingers", to se valjda seku prsti ove ribe i pohuju! Nadam se da joj posle izrastu novi!

Dunster

pre 4 godine

Glupost Darvinista!
Razvoj života i vrsta je programirana DNK kodom i ustvari nije evolucija nego revolucija. Živi svet se razvijao u skokovima a ne evolutivno. Ni sam Darvin pri kraju karijere nije znao da objasni otkud dominacija cvetnih biljaka u prirodi i odakle su se pojavile.

lako je tuđim k* gloginje mlatiti

pre 4 godine

tupan E stvarno ti pristaje taj nadimak,eventualno dodaj i glupan.Vi Darvinisti(ateisti) ste posebna sorta ljudi,veoma sujetna i bezobrazna.I duboko nesrecna!

Omg

pre 4 godine

Da li je realno da ljudi u danasnje vreme jos uvek veruju u najgluplju teoriju ikada ,teoriju evolucije. Ne znam samo sto smo prestali da evoluiramo , ako vidim da pocinju krila da mi rastu ,mozda poverujem.

flex

pre 4 godine

A zato ja vidim kako misevi pocinju da beze u ladnu Moravu i neke skrge pocinju da im rastu jer ih macke potrsise.

Da li shvatas da bi po tome se sve zivotinje vec kretale samo oko vode jer njihovi predatori ljudi ih satrase!!!!!!
I zasto je taj lanac prekinut pre milione godina, gde su danasnje prelazne forme koje bi MORALE da postoje?????

kro-manjon

pre 4 godine

@Tupan ništa tu nije dokazano, zove se TEORIJA EVOLUCIJE i kao takva je prihvaćena. Daleko je to od dokazanog.
Lupio si opasno.

ja

pre 4 godine

Molite se Bogu da nas spase, riba sa prstima sigurno nece.
(parx, 19. mart 2020 21:01)

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser, 19. mart 2020 21:48)

Bog pocinje velikim slovom,sto zbog postovanja sto zbog pravopisa. Bode oci,a?

koko

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (np, 19. mart 2020 22:14) # Link komentara


Druze pa tebi su padezi problem a objasnjavas kako je zivot nastao.
Nekada mi se teologija gadila (ne vise), ali manje nego sto me sada zabavljaju objasnjenja evolucionista...

Deksss

pre 4 godine

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser, 19. mart 2020 21:48)

Bog nas kažnjava. Naučnici su ti koji su trebali da nas spasu, ali vidim da su nešto zatajili. Koliko se samo love puca u nauku, pa izvolite gospodo naučnici da vidimo šta ste uradili da do ovoga ne dođe. Naučnici:"Tuc,muc…"

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 4 godine

I darvinizam i kreacionizam imaju toliko rupa, što naučnih što logičnih, da je meni lakše da poverujem da su nas neki vanzemaljci kreirali, jal po sebi jal nekim genetskim inzinjeringom neke zemaljske vrste koju su zatekli.

Srdjan

pre 4 godine

Ovi svaki put kada nadju neki novi dokaz da bi potvrdili nesto izmisljeno pre mnogo decenija ja sve manje verujem u teoriju evolucije. Kakve veze imaju prsti coveka sa ovim? Zar nismo postali od majmuna? Sta, glava majmuna, prsti od ribe a trup od pingvina pa se to nekako sklopilo?

Mamer N'goj

pre 4 godine

a sta je trazila na kopnu kad nije bilo sta da se ulovi..
moze biti prvi vegan
praotac svih vegana
(gagi, 19. mart 2020 20:55

Sigurno je pobegao od zene ...

Dvabu

pre 4 godine

Bilo kako bilo teorija o evoluciji je najveca glupost ikad. Ja mislim da teorija o tome da nas je stvorila neka visa inteligencija, jedina pije vodu. Nazovite je Bog ili kako god ocete ali to cete kad tad razumijeti.

Podji da mnom u nepoznato

pre 4 godine

Od svih teorija (naucnih) najgluplja teorija (navodno naucna) je teorija evolucije. Posebno trip da su ziva bica potekla iz vode na kopno. Migrirala. Zasto? Zato sto more pokriva najveci deo planete. Zatim, u moru ima najvise svega - hrane, prostora, svega. Dalje, logicnije je bilo da se zivi svet prilagodjava uslovima u moru, nego da komplet evoluira u druga bica na kopnu. Pa i kad su poceli da evoluiraju, nekako su misteriozno stali bas kod nas ljudi, a mi smo takvi kakvi smo. Nisam iznenadjen teorijom da su dosli vanzemaljci da nas genetski modifikuju - to se poptuno slaze sa teorijom evolucije, jer jedna ludost vuce drugu ludost. I tada imaju logike. Logicnije je bilo da ribe razviju odbrambeni mehanizam kao jegulje ili ajkule nego da izlaze na kopno. Ali dobro. Naucne dogme se od religijskih razlikuju samo po tome sto jos niko nije poceo da deli naucnike kao sto deli teligiozne ljude, a ta podela je realna - fizicari, hemicari, botanicari, geneticari - svaka dogmatska sekta za sebe.

juhu-huhu-hu

pre 4 godine

Toliko se upinju da dokažu evoluciju, nemaju skelete prelaznih formi i onda im je svaki novootkriveni skelet osnov za novu bajku. Meni za sada jedino pije vodu priča o kataklizmi u kojoj je prethodna ljudska civilizacija na Zemlji zbrisana a mali broj preživelih je morao da krene od pećine i ponovnog života u prirodi, na kraju krajeva i danas svi vidimo da idemo ka scenariju globalne katastrofe. Da li je bilo više kataklizmi u istoriji planete Zemlje i da li je prvobitna ljudska vrsta došla sa neke druge planete, sve mi je to verovatnije od evolucije i priče da su nekoj ribi izrasle ruke i noge.

Srx Bg

pre 4 godine

Kako je moguce da se fosilni ostatci nalaze jako plitko ili cak i na povrsini ako se zna koliko se nanese sedimentacije godisnje po metru kvadratnom?Ako se to uzme u obzir po godisnjem nanosu fosilni ostatci bi trebali da budu na 50-60 metara pa i dublje.Uostalom gde su fosilni ostatci od bliske proslosti?

gospode pomiluj

pre 4 godine

vidim bog i popovi nas bas spasavaju od covid19! kako rekose kud idijoti, glupost je neunistiva.
(andreas kisser,

ne spasavaju nas doktori kao u italiji i kini ... ne boj te se ubogi i stari sve dok zvone zvona sa nasih hramova!

Only human

pre 4 godine

(juhu-huhu-hu, 20. mart 2020 07:30)

I potpuno ti je razumna teorija da su nakon svake katastrofe ljudi lako preživeli i nastavili dalje kao da ničega nije bilo, zaboravili sve što su znali i postali neandertalci i kromanjonci. A i gde su ostaci tih uništenih civilizacija. Svi ste vi kreacionisti mnogo bistri, teorije su vam klimave kao dvonožna stolica. Evolucija je prihvaćena i ne vraćamo se na staro više.

alfabet

pre 4 godine

Ovi su mi uvek zvučali i zvučaće i dalje kao neka deca koja izmišljaju gluposti. Kojih bre 380 miliona godina dal ste normalni. Dalek rodjak kaže, evolucija postoji u okviru vrste, a ne iz vrste u vrstu. Budala može da shvati koliko je ovo baljezganje obično. Ču li 380 miliona godina hhhhh

Petar

pre 4 godine

"Morali su da razviju" se ne uklapa sa teorijom Evolucije. Evolucija kaže slučajne mutacije, pa onda koje su u tom trenutku NAJPODESNIJE prime se, čisto zbog veće mogućnosti razmnožavanja zato što su takve jedinke uspešnije...

Srednji vek zauvek

pre 4 godine

"Meni to nije logicno, ja u to ne verujem". Imao sam prijateljicu koja je jako tesko ucila engleski, jer joj "nije bilo logicno." Malte ne se ljutila na engleski jezik.
Kreacionisti, ravnozemljasi, antivakcinasi i ostali religijski fanatici, niko vas ne pita sta je vama logicno. Odakle vam uopste izrazi gen, evolucija, prirodne vrste i sve ostalo? Procitali u Bibliji? Ne, nego vam ih je donela ista ta nauka koja vama "Nije logicna". Vrhunac licemerstva je sto koristite naucna saznanja i pojmove samo do onog momenta dok vas ne zaboli glava od naprezanja, ili dok ne narusi vasu samozaljubljenu sliku u ogledalu, vase bozansko poreklo. Od tada na dalje vam "nije logicno".
No, kad se razbolite na primer, onda trk kod onog bezboznog, glupog ateiste koji veruje u teoriju evolucije "koja jos nije dokazana".

Za pocetak, naucite da izraz Teorija u nauci nije isto sto i teorija u svakodnevnom zivotu. Ona se ne dokazuje. Ona je sredstvo za usmeravanje svih ostalih naucnih istrazivanja. A hipoteze se dokazuju. Naucite vec jednom sta je Darvinova teorija o poreklu vrsta.
Ali sad vec pocinje da seva iza potiljka...

Bar se uzdrzite tog prostackog sazaljevanja ljudi koji se ne dive bajkama iz bronzanog doba kao vrhuncu ljudskog intelektualnog dostignuca. Vi ste ti koji su arogantni i doboko nesrecni.

Gigi

pre 4 godine

Kakva bre evolucija...ki smo naseljeni na planeti..planski..svinja je isto data kao deo projekta da biimali sta da jedemo....kokoska isto...

black fish

pre 4 godine

Meni je nekako i smesno , da se ljudi radije drze bajke od pre 2000 godina i slicnih gluposti, a zatvaraju oci pred ljudskim dostignućima i istraživanjima. Teorija evolucije je cinjenica , aksiom, najbolje objasnjenje prirodnog sveta oko nas, zelite li primer? Evo ga, upravo ga dozivljavamo :COVID-19
(Lonewolf, 22. mart 2020 08:45)

Drugar, šta je to dokaz Covid-19?
Možda da je virus mutirao i pri tom ostao virus.
Nije od njega postao kengur.

bionick

pre 4 godine

prosto neverovatno koliki broj ljudi ce pre poverovati u 1000godisnje price i bajke, teorije zavere i clickbait naslove tipa "trece oko", pored svog znanja ovoga sveta dostupnog jednim pritiskom kaziprsta. zivimo u izvanrednim vremenima, gde su nam informacije i znanje prelako dostupne, zivot maksimalno olaksan razvojem nauke i tehnologije, a mi to uzimamo zdravo za gotovo i omalovazamo i obezvrednjujemo citav rad i napor covecanstva u istrazivanju i davanju odgovora na iskonska pitanja. ljudi obrazujte se i citajte, i ne dozvolite vasoj deci da ponove vasu gresku, i prespavaju casove u skolskoj klupi.

Smuleco

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)

Dobila je nogice, zato što je tako bila u mogućnosti. :)

mojsije

pre 4 godine

mozda je usled oseke ili suse pri migracijama ostajala na sprudu sa manje vode, na nekom delu svog puta, i da bi opstala i nastavila svoj put preko dela puta bez vode razvila je noge, to bi bio logican razlog, jer zivot uvek nadje resenje za opstankom.
np, 19. mart 2020 22:14)

da, nije odmah setila pa trazila krila?

Milan

pre 4 godine

Pre nego što odbacite teoriju evolucije kao priču za malu decu, odvojite sat do dva vremena da pročitate objašnjenje o istoj. Kucajte na Guglu "teorija evolucije" i izaberite drugi sajt po redu.

Lonewolf

pre 4 godine

@bionick bravo, uzeo si mi reci iz usta. Meni je nekako i smesno , da se ljudi radije drze bajke od pre 2000 godina i slicnih gluposti, a zatvaraju oci pred ljudskim dostignućima i istraživanjima. Teorija evolucije je cinjenica , aksiom, najbolje objasnjenje prirodnog sveta oko nas, zelite li primer? Evo ga, upravo ga dozivljavamo :COVID-19

Black fish

pre 4 godine

Teorija evolucije se iskljucivo bazira na verovanju u filozovski naturalizam. Proglasena je aksiomom bez relevantnih naucnih argumenata i cinjenica. Makroevolucija je verovanje, mikroevolucija je nesporna.Koga vise zanima preporucujem knjigu Darwin on trial, jako dobra naucna analiza tzv. Teorije evolucije.

muflon

pre 4 godine

Dobili su decu ,a onda su deca .....sta?
(podsetite me, 19. mart 2020 23:35)

Da bas tako. Zakon nije postojao tako da to nije bilo nista cudno.

Holandjanin

pre 4 godine

Jednostvano, kada odredjinim delom mora ovladaju veliki predatori poput ajkula i njima slicnih, riba da bi prezivela pokusava da pronadje nova stanista, 99% slucajeva su bile migracije ili odlazak u dublje vode, ali ima i onih koji su pokusavali da idu u plicu vodu gde grabljivci ne mogu da ih pojedu, ta plitka voda se vremenom pretvorila u kopno ...
(primorska, 19. mart 2020 23:56)

Prvo, predatora je u moru bilo mnogo pre pojave ove ribe.
Drugo, predatori ne mogu da preovladaju, postoji nešto što se zove prirodna ravnoteža predatora i plena.
Treće, ne mogu ribe da čekaju da se "plitka voda pretvori u kopno", umrece mnogo ranije pre nego što se to desi. Ova zadnja tvrdnja je pomalo detinjasta.

zg232

pre 4 godine

I danas postoji slatkovodna riba dvodihalica. Ima škrge, a može izaći na kopno, jer joj plivajući mjehur služi za disanje na kopnu. Ne vidim razlog zbog čega nije postojalo slično biće koje je iz mora, zbog nekog razloga dolazilo na kopno.

Hah

pre 4 godine

i tako je jadna milionima godina ležala na suvom dok nije skontala da treba da se menja....
daj malo upalite mozak.....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bole ns, 19. mart 2020 23:36)

Upravo tako. Ne razumem što ga ne koristiš. Nije teško.

Veliki brat

pre 4 godine

Pravo je pitanje zbog čega su bili potrebni milioni godina da se sve to dogodi i da nastanemo mi... to je užasno dugačak period, pod uslovom da taj neko vreme posmatra na isti način kao i mi.
(Pera, 19. mart 2020 22:13)

Vreme je relativno, možda smo unutar neke veoma složene simulacije, i naših 10 milijardi godina je nekome ko tu simulaciju posmatra kao 10 sekundi.


To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula...
(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

Da li bi se kladio u život da je tako? Ti znaš da za 50 miliona godina ne može da se desi nijedna mutacija, to iz ličnog iskustva?

I čovek nije nastao od ribe, nije nastao ni od čovekolikog majmuna... za sada ne postoje sve karike u fazi razvoja homo sapiensa, zato se i zove TEORIJA evolucije. Nijedna druga teorija se ne uklapa, osim možda intervencionizma, ali za koji još ne postoje dokazi.
Ćelija složena... a CPU računara nije?



Pre deset milijardi godina je Tvorac stvorio uslove za razvoj flore i faune na Zemlji... Zemlju posecuju vanzemaljska bica...
(vuk sit ovce na broju, 19. mart 2020 22:55)

OK, intervencionizam promoviše tu ideju, samo... KO je stvorio vanzemaljce?

Nemojdaidešmojomulicom

pre 4 godine

(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

ih, kada bi još znao šta znači naučna teorija, gde bi ti kraj bio. Btw, imaš milion dokaza u prirodi o evoluciji koja se dešava upravo sada. Recimo samo leopard i crni panter, u stvari ista životinja. Mutacija koja se pokazuje kao uspešna. Nije isključeno da se u budućnosti potpuno odvoje kao vrse, ako prežive čoveka.

Sima

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge? Kad se umori od plivanja da izađe iz mora da se sunča i odmara na pesku? Ili je neki drugi razlog u pitanju?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57)
Iz istog razloga zbog kog je exocoetidae razvila peraja nalik krilima. Letenje kroz vazduh zahteva više energije nego "letenje" kroz vodu, ali je takav mehanizam bežanja od predatora ovim ribama obezbedio opstanak do dan danas. Potpuno isti problem su imale i ove koje su izlazile na kopno, ali su i dalje morale da se vraćaju u vodu da bi disale i lovile.

Gost

pre 4 godine

Teorija evolucije je naucna teorija, ne pretpostavka koja je mozda tacna a mozda ne. Sa Wikipedia-je:
"A scientific theory is an explanation of an aspect of the natural world that can be repeatedly tested and verified in accordance with the scientific method, using accepted protocols of observation, measurement, and evaluation of results."
Ne postoji niko u naucnom svetu ko smatra da teorija evolucije nije tacna. To bi bilo isto kao kad ne bi ste verovali da gravitacija postoji.
Kad citam ove komentare ovde, razmisljam o tome kako svi ovi ljudi imaju pravo glasa. Uzimajuci to u obzir, nije ni cudo gde smo i kao drzava i kao svet.

neopterecen

pre 4 godine

To je teorija iz 19tog veka, naucno znanje je toliko napredovalo da je vera u evoluciju danas bukvalno dogma. Ziva celija je toliko kompleksna, sve sa dnk informacijama, mehanizmima za korekcije itd. da nema te mutacije koja moze doneti tolike evolutivne prednosti, verovatnoca da od ribe nastane covek iz mutacije u mutaciju (skrnavljenje informacije) je nula, pa makar i za stotine miliona i milijardi godina. Pregrst je dokaza da evolucija naprosto nije moguca. To je nauka poput crne energije i crne materije, ne znamo sta se desava pa ajde da izmislimo nesto da popunimo rupe...ne kazem da je sedi cika stvorio svet ali slucaj zivot i njegovu raznovrsnost stvorio nije. Tako da idemo dalje...
(Vukasin, 19. mart 2020 22:38)

Boles’

wiener

pre 4 godine

Vidim da ljudi postavljaju pogrešna pitanja ali i daju pogrešne odgovore. Evolucija ne razvija potrebne osobine kad su potrebne već mnogo pre toga a one postaju potrebne kad se okolina promeni kroz promenu klime, vulkanske erupcije, udar meteora. Pluća se nisu razvila kad su ribe ispuzale na kopno već pre toga. Počele su da gutaju vazduh, što im je omogućilo da razviju prave kosti (za razliku od recimo ajkula) a i da dišu taj vazduh. Ribe sa plućima postoje i dan danas i samo jedna vrsta još uvek može da diše i kroz skrge. Drugo, more se ne sastoji samo od plaža i duboke vode. Postoje kilometri gde je more kad je plima i vlažno tlo kad je oseka (kao severnonemacka obala). O nestabilnim rekama da ne govorim. Na suvom je već bilo dosta klope jer su tamo bili insekti i njihovi preci i rodjaci rakovi i škorpioni. 4 uda su bila korisna da bi se puzalo po suvom i onda je još samo bilo potrebno da se stvori mogućnost da se ležu jaja na suvom i zbogom opasno more. Neki naši rodjaci su se vratili u more ali ili radjaju žive mladunce kao delfini ili puze na suvo da ležu jaja kao morske kornjače.

Nije ovo neka nova karika, ali se uklapa u već poznato

Veliki brat

pre 4 godine

Istina je uvek negde između, nekad može biti više jedno ili drugo, nekad i nijedno i oboje.

Sve ono što ne znamo i ne razumemo treba posmatrati kao složenu rubikovu kocku: ako vidimo samo jednu stranu i to onu koja je plava, mislićemo da je kvadrat plave boje. Neko drugi će videti drugu stranu koja je crvene, a neko treći treću stranu koja je žute boje.
To troje nikako ne mogu da slože svoja iskustva i zaključe da je u pitanju kocka, nego će da se svađaju i pljuju kako onaj drugi nije dobro video.

A zamislite tek neko ko vidi samo četvrtu stranu, koja nije složena, pa na njoj ima dve boje, njega će ovo troje prvih da proglase slepcem.



Na Zapadu je nauka u stalnom sukobu sa religijom, jer je tako od samog nastanka religije.

U nekim drugim delovima sveta nije tako. Na primer, u Indiji nauka nema problema sa religijom, stari hinduistički spisi opisuju nastanak svemira na takav način da se ne kosi ni sa najmodernijim otkrićima astronomije i kvantne fizike.

A na Zapadu se i dalje raspravlja da li je Zemlja ravna ploča ili je (približno) lopta.

Top

pre 4 godine

Robert Džentri, vodeći svetski stručnjak iz oblasti radiohemije i geohemije došao do otkrića da su granitne stene stvorene za nekoliko minuta a ne nekoliko miliona godina, otkrića koje je razbilo u paramparčad teoriju evolucije. Znači ovo je falsifikat.
(Jerotije, 19. mart 2020 22:40) 

Proguglao sam tog "vodećeg svetskog stučnjaka" i umro sam od smeha. I ja sam vodeći svetski stručnjak u poljoprivredi jer imam diplome, jedino mi fali da budem kreacionista, član sekte i lud ko struja.

Stari morski vuk

pre 4 godine

Može li mi neko objasniti zašto su toj ribi bile potebne noge?
(Šurica, 19. mart 2020 20:57) 

Vidi sine, da ti kazem- riba kakva god da je, ako nema dobre noge, ne moze biti dobra riba. I riblji prsti - ako riba ima one male bangave, debele prstice ko cevapcice - nije riba. Zapamti moje reci, jos si mlad, ali ces me se setiti jednog dana.