kole
pre 4 godine
Nama treba zabraniti da vozimo i trezni, a kamoli pijani.
Četvrtak, 09.01.2020.
09:49
Izvor: Izvor: B92, Novosti
pre 4 godine
Nama treba zabraniti da vozimo i trezni, a kamoli pijani.
pre 4 godine
Tolerancija nula.
pre 4 godine
Ljudi se nadmecu treba li 0,2 ili 0,3 a iz komentara ljudi koji su videli sveta i koji imaju iskustva je da je nauka dokazala da alkoholisanost ispod 0,5 nema uricaja na voznju. Ovo sto se kod nas radi cine lobisti OSIGURANJA. SMANJENJEM ZA SVAKI PROCENAT ZARADUJU MILONE EVRA. SVAKO KOME PRONADU NEDOZVOLJENI PROCENAT ALK. GUBI PRAVO NA NAKNADU STETE, A ONAJ KO JE KRIV REGRESNO PLACA STETU OSIGURANJU A TO MOZE BITI I DO 1.000.000 EVRA PA MU DODE DA JE BOLJE DA SE UBIJE NEGO DA RADI ZA OSIGURANJE CEO ZIVOT. ETO TO JE SUSTINA PRICE ZA PROMENU ZAKONA A NEKO CE NA TOME DEBELO DA PROFITIRA, NEKO ODMAH KES A NEKO SVAKODNEVNO.NE RADI SE TU O BRZI ZA LJUDSKI ZIVOT. NJIMA JE INTERES SAMO DA OSTVARE STO VECI PROFIT. RAZMISLITE?
pre 4 godine
najlakse je onako pausalno odrediti kolicinu alkohola u krvi.0.2,0.3,0,5 i kraj...zar je to uopste bitno?ne reagujemo svi isto na istu kolicinu unetog alkohola.od mnogo toga zavisi...metabolizma,tezine,ishrane,naspavanosti...
smatram da svaki covek ponaosob treba da se testira na toleranciju i da to bude individualna stvar tj da mu se u vozacku upise limit.tako bi bilo najpostenije.sve preko tog limita vrlo visoke kazne,ukoliko ne vozi 20kmh sa sva 4 upaljena zmigavca.
pre 4 godine
Moram pomenuti da je pomenuti stru;njak odgovoran za sve zakono po pitanju saobra'aja u poslenjih 10-ak godina, nekoliko verzija ZOBS-a, pa jos vise izmena...kako takav strucnjak svako malo menja zakon!?
Malo sam putovao i video kako se vozi na zapadu...i oni tvrde da imaju strucnjake, mnogo bolje placene od ovog naseg, a kod njih manje nezgoda, tolerancija na alkohol 0.05 a negde i vise, a mi se uhvatili za Skandinavske zemlje...pa evo zimske gume od pocetka Novembra.
A da mi prepisemo zakon od neke zemlje koja ima slicnu klimu, i primenimo ga na isti nacin kao i sav normalan svet, bez maminih i tatinih sinova, protekcije...
Za pocetak kao Svajcarska kamere svuda, svaki prekrsaj na kucnu adresu, posle mesec dana sve bi bilo u redu.
U poslednje vreme na autoputu najvise luduju ovi sa rotacijama, a kako tek voze, gore od onog sto je hteo proci naplatnu rampu kroz kolonu vozila, a strucnjak ni reci o tome (mozda on vozi jedan takav?).
pre 4 godine
"Alkohol je u Srbiji u 14 odsto slučajeva imao uticaj prilikom saobraćajnih nesreća sa smrtnim posledicama". Na osnovu ove statistike, 86% nesreća sa smrtnim posledicama izazivaju trezni vozači. Nameće se zaključak da trezne treba još više kazniti.
pre 4 godine
"Da li treba uvesti nultu toleranciju na alkohol?"
NE! U Velikoj Britaniji je dozvoljena granica od 0,08 promila alkohola pa imaju manje poginulih u saobracaju nego Srbija iako imaju deset puta vise stanovnika a o broju vozaca i vozila da ne govorimo. U bivsoj drzavi je bilo 0,05 promila i nikada nije bilo ovako kriticno kao sada. Znaci, nesto drugo treba menjati.
pre 4 godine
Ne treba nulta tolerancija, 0,3 je dovoljno, ali treba isključiti iz saobraćaja i žestoko kazniti svakog preko 0,3
pre 4 godine
ako ne želite da platite, nemojte piti.
da li razumete da nećete nikad platiti ni jednu kaznu ako ne kršite zakon?
koliko je to teško za shvatiti?
(jaretina, 10. januar 2020 13:43) # Link komentara
Strucnjace, po tvojoj logici sutra ce da uvedu neki zakon da ne smes struju da trosis uvece jer je mreza tada najopterecenija, pa ces ti reci: necete placati astronomski racun ako ne krsite zakon. Sustina je da se stvari ne resavaju samo i iskljucivo kaznama, to moze i moja baba da smisli. Hajde da uvedemo kazne za sve sto nam smeta? Rezultat: za 10 godina Srbija ima 2 miliona stanovnika i najveci procenat emigracije.
pre 4 godine
Kazne ne placam jer nemam para za policiju (potrebnije su mi pare za neke druge stvari), ako izgubim vozacku mogu da se u ijem jer bez automobila ne mogu da radim..., jel ovo dovoljno nekom da razume kad se ode na slavu i nude ti da popijes jednu kazes, izvinite ali vozim?
Mene tad uglavnom pitaju pa sta ko da nisi sposoban da odvezes auto posle jedne?
Nije poenta da li sam sposoban ili ne nego razlozi su navedeni u prvom delu.
Da ne bude zabune, kad ne idem autom, onda me sa Slave uglavnom "nose kuci".
Ljudi koji krse zakon, bole uvo sta ce biti sutra, to je profil ljudi koji ne razmislja niocemo. Mozda eko od njih se sutra uhvati za glavu kad vidi sta je uradio ali uglavnom nasta ljaju po starom. Onaj ko je bahat u zivotu, prema zeni, deci, okruzenju, drzavi bahat ne i u saobraćaju, verujte.
Zao mi samo ako me ubije takva neka budala...
pre 4 godine
Pijan sa 0,2 promila je isto kao na primer prebijen jednim šamarom. E. to su vam evropske vrednosti.
pre 4 godine
@rodjaksasela
Ništa ti ne shvataš
pre 4 godine
@Newton
Bez obzira sto se krecem medju ljudima koji zaista vode racuna o tome sta rade, slazem se sa time sto si rekao.
Ljudi ne stanu na 2 pica vec nastave, ali to su ljudi koje za koje je i pisan dosadasnji zakon, oni ce svakako naduvati i snositi posledice (bar bi trebalo).
Ovo smanjenje sa 0.3 na 0.0 pogadja bas one koji nisu opasnost.
pre 4 godine
Dokle ce ovi strucnjaci sve da resavaju kroz kazne?
(Milutin, 10. januar 2020 10:28)
stručnjaci, kaznu ćete platiti samo ako hoćete da platite.
ako ne želite da platite, nemojte piti.
da li razumete da nećete nikad platiti ni jednu kaznu ako ne kršite zakon?
koliko je to teško za shvatiti?
pre 4 godine
"dokaz za to je i puna crna hronika". Pazi ovu glupost pa nije ona puna zbog alkoholicara za volanom vec zbog maminih i tatinih sinova iz svih sfera kvazi elite. Opet prica samo pare da se uzmu preko busplusa.
pre 4 godine
@lju hoces da kazes da je isto kontrolisati auto od 150 konja i auto od 70 konja u nepredvidjenim situacijama? Hoces da kazes da oba automobila bez obzira na snagu mogu za isto vreme dostici brzinu kojom se ubija covek? Hoces da kazes da je klipan koji je lak na gasu isto opasan i u masini od 150 konja i od 70 konja? Da ne pominjem psiholoski momenat mladog vozaca u jakoj masini... Ako je to istina onda ja stvarno nemam pojma nista o kolima, niti o mladim narastajima, a jos manje o bezbednosti u saobracaju.
pre 4 godine
Dokle ce ovi strucnjaci sve da resavaju kroz kazne? Pre 20 godina su automobili bilo mnogo nebezbedniji pa je bilo dozvoljeno 0.7 promila i nije bilo nikakvog masakra na putevima. Ja se slazem da preko 1 promila budu ostre kazne ali kazniti coveka za 0.3 ili 0.4 promila je smesno. Kakve su skole zavrsavali tako sada i donose zakone.
pre 4 godine
Ja mogu da sudim samo po sebi. Na mene minimalna doza alkohola deluje veoma lose. Kao da ga ubrizgavam direktno u krv. Odmah sam osamucen. Zato je za mene najbolje da ne pijem uopste, ne samo kada vozim nego i inace.
Za druge ne znam.
Jednom sam popio za 2-3 sata 6 rakija i normalno, tada su me zaustavili. Bio sam mortus pijan, ne bih mogao normalno da hodam. Imao sam 0,46, tada je bilo dozvoljeno 0,5 i pustili su me. Mislim da alkohol mora da bude potpuno zabranjen za volanom.
pre 4 godine
@(betmen, 9. januar 2020 22:46)
Vreme je slava pa odes na jednu i kad pogledas, mozda jedna do dve osobe se zadrze na 2 pica, jer mora rakijica da se nazdravi, pa mora i posle jedno vino ili spricer. Ostali popiju vise od toga. Deo tih seda u auto i voze kuci pijani, polupijani... Neki su se obezbedili pa ih kuci voze zene, neke punoletna deca, ali problem su oni sto ne stanu na kako kazes racionalno razmisljanje od 2 pica.
pre 4 godine
Vozio ne vozio merka mi je jedno pivo 0.5l uz rucak ne bas svaki dan. Ako vozim medjugradsku voznju koja traje par sati onda ne pijem uopste.
Mislim da granica treba da bude 0.5 ali i za bicikliste a za pesake 1.0.
Interesantno i oni ucestvuju u saobracaju a da zanemarimo ostale stetne posledice po porodicu i drustvo.
Ako te u toku godinu dana uhvate 2 ili 3 puta preko pored ovih kazni sto ti sleduju treba da sledi obavezna mera lecenja od zavisnosti.
Normalno to vazi i za opijate.
pre 4 godine
oni koji divljaju za volanom su opasnost. onaj ko popije 1-2 ili kako kazete 5-6 pica i vozi polako oko 40 ne predstavlja nikakvu opasnost. ne racunam mortus stanja gde covek ne zna gde se nalazi. takodje pijanstvo sa divljanjem je smrtna kombinacija.
pre 4 godine
A u Kaliforniji dozvoljeno 0.7 promila alkohola..
pre 4 godine
Treba - i povecati cenu goriva na 250 d. litra! I da nam dragi Bog cuva eksperte iz komiteta !!
(Matori Kesa, 9. januar 2020 13:55)
Sto se tice goriva,nasao sam tablicu od pre par meseci i situacija je sledeca.
Benzin 69,15 dinara
+3 dinara naknade za obavezne rezerve
+55 dinara akciza
+25,34 din PDV
Evrodizel 75,66
+3 din
+56,50 akcize
+26,95 pdv
Tng autogas
38,27
+1,44
+23,60 akcize
+12,66 pdv
pre 4 godine
Stvaro neverovatni komentari. Vecina racionalno tvrdi da popiti 1-2 pica ne bi trebalo da bude kaznjivo(sto i potpada u raspon od 0.0 do 0.3, u zavisnosti od vremena za koje se popilo), a potom se javi par njih da napadnu taj stav kako ovde vecina ljudi zeli da vozi u pijanom stanju(?!), ili cak da tvrde kako to nikad nije 1-2 pica nego 5-6(?!). Besmislica do besmislice...
pre 4 godine
0,2 promila problem,a spid i raznorazne hemije sto se prodaju na svakom cosku?
pre 4 godine
Toliko komentara gde se preporučuje nekakva dozvoljena ograničena doza alkohola u krvi vozača, a problem nije da li je takav vozač pod dejstvom alkohola 20 puta opasniji ili ne od treznog već je problem pravne prirode što bi neko iz struke bolje objasnio. Tiče se toga ako bi došlo do udesa da li bi vozač da nije konzumirao alkohol mogao da izbegne udes ili ne dok kod treznog vozača u identičnoj situaciji se ne razmatra uticaj alkohola na vozača. Prosto eliminacija jedne premise, a ne da li osoba podnosi alkohol hoda pravo i kad zatvori oči kažiprstom može da pogodi svoj nos.
pre 4 godine
Mnoge zemlje su uvele 0 pa vratile na 0,05.
Najveci problem je bahatost u svakom pogledu koju su donele '90-te, bezobzirost, samoživost i kupovina vozačkih dozvola.
pre 4 godine
Ne.
pre 4 godine
Ало толеранција буде нула, шта ћемо са возачима коки не пију, али користе зимску течност за шогершајбну, па испарења алкохола из течност путем вентилације уђу у кабину. Мени је полицајац измерио 0.05 промила1
pre 4 godine
@rođaksasela
A šta je problem što voze auto od 150ks, misliš da će biti nešto bezbedniji u mašini od 70ks? To je samo prebacivanje odgovornosti na proizvođače, poprilično detinjasto ponašanje. Uvek je neko drugi kriv.
Ovakav komentar može da napiše neko ko veze nema sa automobili a i ne zna ništa o njima.
pre 4 godine
U Svajcarskoj je 0.5 pa opet ima manje udesa nego u Srbiji. Medjutim ako ste pijani *bali ste jeza. Znaju ljudi da pivo ili casa vina su normalna stvar kad ljudi izadju u grad ili na rucak. Ali zato cik probaj da vozis zaustavnom trakom na autoputu kao sto se vozi u Bgd-u.
pre 4 godine
Garantujem da je mobilni telefon uzročnik br 1 saobraćajnih nezgoda! Samo obratite pažnju oko sebe u saobraćaju, koliko vozača drnda telefon, smanjena im pažnja 80%!
pre 4 godine
Neverovatni komentari. Pa vecina je za voznju u pijanom stanju, porazavajuce. I vecina je za dizele. Nema alkohola ako se vozi. Tacka. Ja imam resenje: Pod hitno uvesti E-automobile koji su samovozeci, ne samo u Srbiji. Taj problem je opsti. Mi smo nesavrseni. Roboti da nas voze. Ubijamo i pijani i trezni. Ajde sad lupajte minuse ali ova deca danas ce to doziveti, mozda cak i ja. Jedva cekam. Sednem ko Ms. Dejzi i robot/kompjuter me vozi. A ja pijuckam JD na zadnjem sedistu i pusim marihuanu, to je u Kanadi dozvoljeno. Ne bih da razviujam temu dalje. Sigurnost 100%
pre 4 godine
а шта је са неиспаваним возачима?
возач који је спавао мање од 6 сати има рефлексе и резоновање као неко са доста алкохола у себи...
то је већ епидемија
pre 4 godine
Najviše udesa naprave trezni vozači, ja bih njima zabranio da voze.
(Statisticar, 9. januar 2020 14:39)
Hm, iako je ova izjava istinita, u ovom obliku je prakticno neupotrebljiva. Treznih vozaca je mnogo mnogo vise u saobracaju, pa je i logicno da naprave vise udesa. Treba posmatrati procentualno, koliko pijanih napravi saobracajku od ukupno pijanih, isto i za trezne pa onda uporediti. Naravno to je nemoguce utvrditi ni priblizno tacno. Takodje saobracajke pijanih znaju da budu mnogo gore od onih treznih, pa i to treba uzeti u obzir prilikom pravljenje konacne racunice. Sve u svemu, svi hoce da piju i smatraju da je to u redu je prilicno porazavjuce. Jer retko ko popije jedno do dva pica. Uglavnom tu bude 5-6, neki i vise. Tesko nama kad smo ovakvi. Inace postoji taksi, javni prevoz, razne privatne firme koje dodju i odvezu vas vasim automobilom kuci itd.
pre 4 godine
@Jovan a kako to misliš društvo niskog poverenja... društvo je oličenje vlasti i uređenja a kod nas je bezvlašće, korupcija, javašluk, nepismenost i nekultura do besvesti...pa ti imaj onda poverenje.
pre 4 godine
Okanovic se nasekirao kako ce raditi osiguravajuce kuce ako vozaci budu trezni. Bravo Okanovicu.
pre 4 godine
@Sven Ne nego me zamara da se tripujem da li ce plavci da me rebnu zbog toga sto sam popio jedno ili dva zato sto mi je gust i uzivanje. Gajba mi ne treba. Muka mi je od toga sto vozim normalno i moram da strepim dok se gomila njih bahati, jurcaju, seku, ulecu, prolaze na crveno, voze zutom trakom, ne staju na pesacki, parkiraju se tako da zaustavljaju saobracaj, a ne vidim da ih iko kaznjava. Pun instagram debila koji se snimaju kako divljaju po mom gradu, niko ih ne kaznjava. Ali problem su moja dva piva koja zelim da popijem kada izadjem da se ispricam sa drustvom, dakle nije izlazak, divljanje, nego vidjanje, razgovor, ili u restoran na klopu. Da li igde postoji studija koja je utvrdila da je razlika izmedju 0.5 i 0.2 presudna u makar 10 posto saobracajnih nesreca prouzrokovanih alkoholom? Popio sam dva piva u razmaku od dva sata covece nisam kontuzovan! Jel ti shvatas da se pravno covek sa 0.4 i 1.4 promila identicno tretiraju kao pijani vozaci, ukoliko se desi nesreca? Nije ti to nepravedno?
pre 4 godine
Po mom nekom skromnom misljenju 0.2 je sasvim dovoljno. Samo sto nema dovoljno patrola nocu a posebno danju da kontrolise saobracaj. Nije nama alkohol najveci problem. Gde je tu telefon, ne davanje pokazivaca smera tj zmigavci, gde su oni sto na ogranicenju voze po 20-30% sporije ili pak brze od ogranicenja.... Za puteve i stanje pa takva nam i je drzava, novo sve traje par meseci. Pa gde su tu tehnicki pregledi koji propustaju sve i svasta, pa vozila nacionalnih manjinja koji nemaju registraciju i osiguranje....
pre 4 godine
NE!
Dosta je vise "strucnjaka" koji stalno potezu ovih 0%, umesto da vrate na 0,5.
Najgori su losi putevi i umor.
Uostalom neka pogledaju druge drzave, ima ih koji su probali 0% pa su se brze bolje vratili na staro.
Ali mi smo najpametniji naravno, sta znaju drugi iako su godinama ispred nas.
pre 4 godine
U pristupnim pregovorima za EU Hrvatima i Madjarima je nalozeno da smanje alkohol na 0,0 i to je trajalo dok stranci nisu pokupobali posrnule vinarije. Posle su im rekli da vrate kako hoce. Gde god da odem na slavu, proslavu, svadbu... svi sikaju kao ludi. I musko i zensko i mlado i staro, a onda dodjem na ovaj sajt i sve sam trezvenjak kao da citam komentare na nekom teheranskom sajtu. Gde su ti sto ne piju u stvarnom zivotu? Treba da se dozvoli do 0.5, a ko to premasi kazne od kojih boli glava. Napustanje vozila koe odvozi slep sluzba i vracanje istog po isteku zabrane voznje i placene kazne. Takodje pojacati kontrolu i kaznjavanje bahatih vozaca koji divljaju od semafora do semafora.
pre 4 godine
Hrvatska je pre x godina imala jedan period sa 0% alkohola za volanom, pošto se isti sistem primenjuje kod nas sa zakašnjenjem, znači očekuje nas 2 godine bez alkohola za volanom.
pre 4 godine
Treba uvesti 0... Jedno ili dva piva vam ništa ne znači ako popijete, ali se dobar deo vozača ne zaustavi na tome, već ajde još koje itd... 0 uvesti što pre.
pre 4 godine
Nelogicno je smanjenje sa 0.5 na 0.3, a narocito sa 0.3 na 0.2. Najprovidnije moguce zavlacenje ruku u dzep gradjana. Sta je sa ljudima koji imaju zdravstvenih problema, nesvestice, vrtoglavice sta je sa ljudima koji uzimaju lekove? Jel to propisano negde? Ako je najveci problem u ovoj drzavi sto cu da popijem dva piva onda udrite! A to sto stavljaju decu od 19,20 godina u automobile sa po 150 konja to nista...
(rodjaksasela, 09. januar 2020 10:59)
A tebi bas znace ta dva piva sto ces popiti... jel te opuste i relaksiraju od teske svakodnevnice? Sedi u kafanu, naruči gajbu piva i vrati se taksijem.
pre 4 godine
@(Dzordz, 9. januar 2020 11:09
Potpuno si u pravu. Mi smo drustvo niskog stepena poverenja i zato umesto da se fokusiramo na tih 7 koji naprave glupost i njih najostrije kaznimo, mi kaznjavamo ostalih 993 da nam se ne bi desilo ovih 7, koji ce svakako da se dese. Tako je u svim sferama drustva. Na Zapadu je obrnuto, to su drustva visokog stepena poverenja i ne smatra se da ce svako da prevari drzavu, vec da je vecina postena, a oni koji su kukolj se kaznjavaju zato sto su kukolj. Tako se i zakoni prave, da olaksaju zivot postenima, a ne da ga zagorcaju.
pre 4 godine
а ди је британско истраживање, да огромну опасност престављају возачи који возе испод максималне дозвољене брзине. у србији је то болес. увати леву траку вози полако и још објашњава шта је бахатос
pre 4 godine
@То смањење са 0.3 на 0.2 су намерно увели да казне оног ко попије чашу пива после ручка. Тај апсолутно није пијан, нити припит. Али боже мој буџет мора да се пуни.
(мики, 9. januar 2020 10:29)
Pa budžet i treba da pune idioti i maloumnici, pošten svet treba da ostave na miru.
KAD VOZIM - NE PIJEM. KAD PIJEM - NE VOZIM.
Šta ti tu nije jasno?
pre 4 godine
Nigde u medicini ne postoji opisan slučaj pijanstva od dve čaše piva ili rakije.
Treba uvesti američki test na pijanstvo. Ako ne možeš da hodaš pravo, zaplićeš jezikom i gubiš ravnotežu kad stojiš na jednoj nozi - pijan si. Sve ostalo je samo punjenje budžeta i legalizovana pljačka treznih građana.
(Milan, 09. januar 2020 10:42)
Ja i pijan hodam pravo, ne zaplicem jezikom, niko ne primeti da dam popio. I kao tada sam OK da vozim? Kada bih seo, ne bih prosao dve ulice bez sudara... Poostriti kazne za voznju preko 0.8, jer ipak oni najvise sudara izazivaji. Preko 1.2 promila bih oduzimao auto i duplirao kazne...A policajcima treba davati 10% od kazni. Napunili bi budzet, policija bi radila svoj posao i bila srecnija a narod bi postovao propise jet bi znao da ne moze pijan da s eizvuce sa jednom ili dve crvene!!
pre 4 godine
Najviše udesa naprave trezni vozači, ja bih njima zabranio da voze.
pre 4 godine
Treba
pre 4 godine
Treba - i povecati cenu goriva na 250 d. litra! I da nam dragi Bog cuva eksperte iz komiteta !!
pre 4 godine
Trajno oduzimanje dozvole i automobila svakome ko ima vise od 0,2 ili 0,3 promila.Jedino tako bi se smanjio broj poginulih zbog bahatosti pijanaca.U slucaju da neko vozi i trezan a bez dozvole koja mu je prethodno oduzeta,kao i auto,automatski desetak godina robije.Radikalno,ali verujte mi ljudi ovo je jedini nacin da spasimo nevine zivote.
Nevezano za temu,jedna pevaljka juce kupila svom detetu auto od 3000 kubika a ono jos nema dozvolu.Mislim da sa probnom dozvolom ne bi ni imalo pravo da ga vozi,a koliku opasnost bi predstavljao u saobracaju je posebna tema.
pre 4 godine
Za sve vas koji ste za 0. Najedite se grožđa i posle jednu tortu, pa ćete platiti kaznu, a da kap alkohola popili niste!
pre 4 godine
Ovim se ne resava problem, nego ispunjava forma. Zasto ne utvrdite koji procenat vozaca ne poznaje saobracajne znake?
pre 4 godine
Ne, jer vozač nije pijan kad popije čašicu rakije.
pre 4 godine
Ovaj Okanovic “strucnjak” nas ubi!
pre 4 godine
DA! 100% da vozač bude trezan, a ne obrnuto - pijan.
pre 4 godine
Jedva čekam samovozeće automobile.
pre 4 godine
Zato sto je dr Vujanić jedan od najeminentnijih strucnjaka o saobraćaju zato ima toliko mrtvih i povredjenih kao da živimo u Kalkuti.
pre 4 godine
Treba!
pre 4 godine
Sa 0 2, čak i 0,3 vozač apsolutno nema umanjenu sposobnost upravljanja vozilom. To potvrđuju sva istraživanja. Ako nastave možda je najbolje da zabrane vožnju automobila i rešili su problem, nema saobraćajnih nesreća. Mnogo je opasniji umoran vozač, nego onaj koni popije jedno piće. Da li će zabraniti vožnju ako ne možeš da dokažeš da si odspavao 3-4 sata pre vožnje?
pre 4 godine
@jaretina
a da ti malo odmoriš sa takvim bahatim komentarlukom?
skoro čitava eu ima 0,05% kao granicu alkohola u krvi, nekima ide čak i do 0,08%, čak su i naše novčane kazne veće nego u nekim državama eu, proporcionalno u odnosu na primanja čak višestruko veće.
bitno je da ti vičeš "nema diskusije", kao da će 0,00% u zakonu sprečiti bahatu budalu da se napije kao krmak i proleti na crveno ili sleti u jarak.
pre 4 godine
Koliko puta vise menjanje ZOBS-a? Ti isti ga prave ceo radni vek i nikako da bide dobar. Poslednji od 2009. i od tada bezbroj dopuna... - znaci neznanje cveta! ZOBS da prave oni koji nisu imali udela u dosdasnjem ZOBS-u ili da se jednostavno prepise od ozbiljnih primera. Ovo je blamaza! Statistika iz teksta 7 vozaca sa prekoracenjem od 1000... Pa kaznite ostro tih 7 a ne preostalih 993 ! Koja je to isprana/isprazna logika? U Grckoj dozvoljeno 0.5, na Malti 0.8 i td... A šta je sa uticajem loših puteva na bezbednost saobraćaja? Ili bezbroz rupa i zakrpa po ulicama? Pa kad neka spona i sl. strada od više uzastopnih udara o takvo tlo - kako to dokazati i zaštititi vozača? Nego opet kriv vozač "pošto nije prilagodio brzinu uslovima puta".... Sramota!
pre 4 godine
Najbolje je uvesti "minus 0.5 promila" ...
pre 4 godine
Dokle bre ovih nameta, nadobudnih teorija I kvazi strucnjaka? Automobili I vozaci postadose izvor budzeta I potkusurivanja ministara. Dajte vec jednom da vidimo neku kompletnu statisticku analizu I ozbiljan srtucni rad. Pijanstvo I konzumiranje alkohola su dve razlicite stvari. Nemojmo natezati procente oko 1-2 pica. Sredimo puteve, signalizaciju, osvetljenje. Nemojmo sve ko tehnicki pregled izmisljen da otima pare I komplikuje zivot. Imaju li vozaci neko pravo (mozda pravo glasa u drzavi).
pre 4 godine
Vozoim pijan vec 35 god. i nisam napravio nijedan prekrsaj (par radara)
pre 4 godine
Ne treba uvesti, I hoću da se vrati tolerancija na 0,5. To je fer.
@Ko hoće da na ovaj način puni državnu kasu, slobodno nek stavi minus
(Ljuti Ciganin, 9. januar 2020 10:15
---
Наравно.
Нису удесе изазивали они који су поштовали закон, него они који су га кршили.
Поново кажњавање савезних возача.
Уместо да закон буде ригорозан по оне који га крше.
pre 4 godine
Gluposti. Jedno pivo, tj, alkoholno piće je OK, sve preko toga nije za vožnju. To jedno piće je do 0.3 promila kod većine ljudi i to opada oko 0.15 za sat.
Dajte statistiku gde će da se ukrstiti broj nezgoda i količina alkohola. Garantujem da je najmanje onih gde su vozači imali do 0.3.
I izvedite SVE policajce na ulicu kada su Slave, pa da vidimo ko je koliko popio. Ne pamtim kada me je policija zaustavila posle neke Slave.
pre 4 godine
To je mlatretiranje građana, 0,5 promila je savršeno bezbedno, doći jednom vreme i da se ovakvi pseudoeksperti i birokrati koji već decenijama samo smišljaju izgovore za represiju počiste i pošalju tamo gde je davno trebalo da budu, da rade kao. pomoćna radna snaga. Prvi sam za drastočno. kažnjavanje ljudi koji imaju preko promila, ali da čobek ne može da popike čašu vina ili malo pivo uz ručak, to je ordinarni bezobrazluk. Ali pošto nismo narod slonodnih građana koji tako nešto ne bi trpeo i svi horski kukamo šta god se desi "dršava d'uradi" nešto,.onda smo i zaslužili da nas ovakve spodone maltretiraju, sve u ime "bezbednosti' koja uopšte nije ugrožena.
pre 4 godine
Vec je uvedena nulta tolerancija tako da ne razumem pitanje. 0,3 je isto kao i 0, omogucava sigurnost vozacu u slucaju da je jeo neko voce ili ako dodje do neke greske... Sledeca stvar te udese ne pravi niko ispod 0.7 promila vec 99% oni sa preko 2.0 promila u krvi...
pre 4 godine
Ja sam imao problem sa jednim biciklistom koji je posle 3 h od kontakta izmereno 1,28 promila alkohola u krvi. Sudija i vestak kazu da sam ja kriv I ja sam kaznjen a njegovih 1,28 promila "nisu znali da su uticali na pomenuti dogadjaj". Znaci ja sam za 0 % a ko ima I 0,1 neka bude kriv.
pre 4 godine
Ne treba uvesti, I hoću da se vrati tolerancija na 0,5. To je fer.
Ko hoće da na ovaj način puni državnu kasu, slobodno nek stavi minus
pre 4 godine
Nigde u medicini ne postoji opisan slučaj pijanstva od dve čaše piva ili rakije.
Treba uvesti američki test na pijanstvo. Ako ne možeš da hodaš pravo, zaplićeš jezikom i gubiš ravnotežu kad stojiš na jednoj nozi - pijan si. Sve ostalo je samo punjenje budžeta i legalizovana pljačka treznih građana.
pre 4 godine
alkohol je kriv za 14% nezgoda. a za koliko su krivi bahati vozaci .
pre 4 godine
Treba uvesti nultu toleranciju. Imati vozačku dozvolu je privilegija, nije pravo. Ima puno argumenata za to.
Toliko. I dosta o tome!
pre 4 godine
Pa nisi valjda pijan sa 0.2 promila?
Inace treba kategorizovati potencijalne uzrocnike saobracajnih nesreca prema statistici i prema tome uvesti odgovarujece kazne. Po meni je telefon na prvom mestu u danasnje vreme!I sadasnja kazna je preblaga! A taxi je dovoljno pristupacan.
pre 4 godine
А што не избаце статистику колико њих са 0.21 промила је направило удес са великом штетом и погинулима? То смањење са 0.3 на 0.2 су намерно увели да казне оног ко попије чашу пива после ручка. Тај апсолутно није пијан, нити припит. Али боже мој буџет мора да се пуни.
pre 4 godine
Naravno da treba uvesti nultu toleranciju. I na to i na prebrzu, divljačku vožnju. Oduzeti doživotno dozvolu i gotovo. Kada se to uradi na primeru, svi kojima pada na pamet da divljaju ili pijani sednu za volan će dobro razmisliti da li im se isplati.
Ovo bre ne bi trebalo biti dozvoljeno ni na trotinet, a kamoli u motornom vozilu.
Pozdrav za sve čitaoce, vaša Ružica iz Švajcarske.
pre 4 godine
Ja sam jednom duvao 0.8 nakon par piva. Pitam saobraćajce nakon što su napislai kaznu - dobro, jel me sad isključujete iz saobraćaja, šta da radim? Kažu - ma ne, slobodno vozi kući, vidimo da si trezan.
pre 4 godine
Ma jok,ne treba nista dirati zakon.Treba da ih država subvencionise sa blinkerima za auto,da znaju ostali ljudi u saobracaju da se neko malo veselio.Red bi bio.
pre 4 godine
da
pre 4 godine
Da.
pre 4 godine
0.2 je sasvim dovoljno.
pre 4 godine
A da krenete da kontrolišete našmrkane ludake kojih ima bar duplo više od ovih što piju.
pre 4 godine
Nelogicno je smanjenje sa 0.5 na 0.3, a narocito sa 0.3 na 0.2. Najprovidnije moguce zavlacenje ruku u dzep gradjana. Sta je sa ljudima koji imaju zdravstvenih problema, nesvestice, vrtoglavice sta je sa ljudima koji uzimaju lekove? Jel to propisano negde? Ako je najveci problem u ovoj drzavi sto cu da popijem dva piva onda udrite! A to sto stavljaju decu od 19,20 godina u automobile sa po 150 konja to nista...
pre 4 godine
nulta, nema diskusije.
uzmite cargo ili taxi ako nema cargo kada pijete ili popijete jednu.
pre 4 godine
Ako se licu dva puta ustanovi da je koristio alkohol ili neki opijat, trebalo bi mu oduzeti vozacku dozbolu trajno, sa zabranom polaganja vozackog ispita do kraja zivota.
Garantovano bi takav zakon imao efekta kod nas.
pre 4 godine
Nvo ,,stručnjaci" ponovo jašu.
pre 4 godine
Jedna od retkih stvari gde se slažem sa Okanovićem.
pre 4 godine
А што не избаце статистику колико њих са 0.21 промила је направило удес са великом штетом и погинулима? То смањење са 0.3 на 0.2 су намерно увели да казне оног ко попије чашу пива после ручка. Тај апсолутно није пијан, нити припит. Али боже мој буџет мора да се пуни.
pre 4 godine
Ne treba uvesti, I hoću da se vrati tolerancija na 0,5. To je fer.
Ko hoće da na ovaj način puni državnu kasu, slobodno nek stavi minus
pre 4 godine
Koliko puta vise menjanje ZOBS-a? Ti isti ga prave ceo radni vek i nikako da bide dobar. Poslednji od 2009. i od tada bezbroj dopuna... - znaci neznanje cveta! ZOBS da prave oni koji nisu imali udela u dosdasnjem ZOBS-u ili da se jednostavno prepise od ozbiljnih primera. Ovo je blamaza! Statistika iz teksta 7 vozaca sa prekoracenjem od 1000... Pa kaznite ostro tih 7 a ne preostalih 993 ! Koja je to isprana/isprazna logika? U Grckoj dozvoljeno 0.5, na Malti 0.8 i td... A šta je sa uticajem loših puteva na bezbednost saobraćaja? Ili bezbroz rupa i zakrpa po ulicama? Pa kad neka spona i sl. strada od više uzastopnih udara o takvo tlo - kako to dokazati i zaštititi vozača? Nego opet kriv vozač "pošto nije prilagodio brzinu uslovima puta".... Sramota!
pre 4 godine
Sa 0 2, čak i 0,3 vozač apsolutno nema umanjenu sposobnost upravljanja vozilom. To potvrđuju sva istraživanja. Ako nastave možda je najbolje da zabrane vožnju automobila i rešili su problem, nema saobraćajnih nesreća. Mnogo je opasniji umoran vozač, nego onaj koni popije jedno piće. Da li će zabraniti vožnju ako ne možeš da dokažeš da si odspavao 3-4 sata pre vožnje?
pre 4 godine
A da krenete da kontrolišete našmrkane ludake kojih ima bar duplo više od ovih što piju.
pre 4 godine
@jaretina
a da ti malo odmoriš sa takvim bahatim komentarlukom?
skoro čitava eu ima 0,05% kao granicu alkohola u krvi, nekima ide čak i do 0,08%, čak su i naše novčane kazne veće nego u nekim državama eu, proporcionalno u odnosu na primanja čak višestruko veće.
bitno je da ti vičeš "nema diskusije", kao da će 0,00% u zakonu sprečiti bahatu budalu da se napije kao krmak i proleti na crveno ili sleti u jarak.
pre 4 godine
Ja sam jednom duvao 0.8 nakon par piva. Pitam saobraćajce nakon što su napislai kaznu - dobro, jel me sad isključujete iz saobraćaja, šta da radim? Kažu - ma ne, slobodno vozi kući, vidimo da si trezan.
pre 4 godine
Nelogicno je smanjenje sa 0.5 na 0.3, a narocito sa 0.3 na 0.2. Najprovidnije moguce zavlacenje ruku u dzep gradjana. Sta je sa ljudima koji imaju zdravstvenih problema, nesvestice, vrtoglavice sta je sa ljudima koji uzimaju lekove? Jel to propisano negde? Ako je najveci problem u ovoj drzavi sto cu da popijem dva piva onda udrite! A to sto stavljaju decu od 19,20 godina u automobile sa po 150 konja to nista...
pre 4 godine
To je mlatretiranje građana, 0,5 promila je savršeno bezbedno, doći jednom vreme i da se ovakvi pseudoeksperti i birokrati koji već decenijama samo smišljaju izgovore za represiju počiste i pošalju tamo gde je davno trebalo da budu, da rade kao. pomoćna radna snaga. Prvi sam za drastočno. kažnjavanje ljudi koji imaju preko promila, ali da čobek ne može da popike čašu vina ili malo pivo uz ručak, to je ordinarni bezobrazluk. Ali pošto nismo narod slonodnih građana koji tako nešto ne bi trpeo i svi horski kukamo šta god se desi "dršava d'uradi" nešto,.onda smo i zaslužili da nas ovakve spodone maltretiraju, sve u ime "bezbednosti' koja uopšte nije ugrožena.
pre 4 godine
alkohol je kriv za 14% nezgoda. a za koliko su krivi bahati vozaci .
pre 4 godine
Ne treba uvesti, I hoću da se vrati tolerancija na 0,5. To je fer.
@Ko hoće da na ovaj način puni državnu kasu, slobodno nek stavi minus
(Ljuti Ciganin, 9. januar 2020 10:15
---
Наравно.
Нису удесе изазивали они који су поштовали закон, него они који су га кршили.
Поново кажњавање савезних возача.
Уместо да закон буде ригорозан по оне који га крше.
pre 4 godine
Dokle bre ovih nameta, nadobudnih teorija I kvazi strucnjaka? Automobili I vozaci postadose izvor budzeta I potkusurivanja ministara. Dajte vec jednom da vidimo neku kompletnu statisticku analizu I ozbiljan srtucni rad. Pijanstvo I konzumiranje alkohola su dve razlicite stvari. Nemojmo natezati procente oko 1-2 pica. Sredimo puteve, signalizaciju, osvetljenje. Nemojmo sve ko tehnicki pregled izmisljen da otima pare I komplikuje zivot. Imaju li vozaci neko pravo (mozda pravo glasa u drzavi).
pre 4 godine
Nigde u medicini ne postoji opisan slučaj pijanstva od dve čaše piva ili rakije.
Treba uvesti američki test na pijanstvo. Ako ne možeš da hodaš pravo, zaplićeš jezikom i gubiš ravnotežu kad stojiš na jednoj nozi - pijan si. Sve ostalo je samo punjenje budžeta i legalizovana pljačka treznih građana.
pre 4 godine
Nvo ,,stručnjaci" ponovo jašu.
pre 4 godine
Vec je uvedena nulta tolerancija tako da ne razumem pitanje. 0,3 je isto kao i 0, omogucava sigurnost vozacu u slucaju da je jeo neko voce ili ako dodje do neke greske... Sledeca stvar te udese ne pravi niko ispod 0.7 promila vec 99% oni sa preko 2.0 promila u krvi...
pre 4 godine
@Sven Ne nego me zamara da se tripujem da li ce plavci da me rebnu zbog toga sto sam popio jedno ili dva zato sto mi je gust i uzivanje. Gajba mi ne treba. Muka mi je od toga sto vozim normalno i moram da strepim dok se gomila njih bahati, jurcaju, seku, ulecu, prolaze na crveno, voze zutom trakom, ne staju na pesacki, parkiraju se tako da zaustavljaju saobracaj, a ne vidim da ih iko kaznjava. Pun instagram debila koji se snimaju kako divljaju po mom gradu, niko ih ne kaznjava. Ali problem su moja dva piva koja zelim da popijem kada izadjem da se ispricam sa drustvom, dakle nije izlazak, divljanje, nego vidjanje, razgovor, ili u restoran na klopu. Da li igde postoji studija koja je utvrdila da je razlika izmedju 0.5 i 0.2 presudna u makar 10 posto saobracajnih nesreca prouzrokovanih alkoholom? Popio sam dva piva u razmaku od dva sata covece nisam kontuzovan! Jel ti shvatas da se pravno covek sa 0.4 i 1.4 promila identicno tretiraju kao pijani vozaci, ukoliko se desi nesreca? Nije ti to nepravedno?
pre 4 godine
Pa nisi valjda pijan sa 0.2 promila?
Inace treba kategorizovati potencijalne uzrocnike saobracajnih nesreca prema statistici i prema tome uvesti odgovarujece kazne. Po meni je telefon na prvom mestu u danasnje vreme!I sadasnja kazna je preblaga! A taxi je dovoljno pristupacan.
pre 4 godine
Najbolje je uvesti "minus 0.5 promila" ...
pre 4 godine
Za sve vas koji ste za 0. Najedite se grožđa i posle jednu tortu, pa ćete platiti kaznu, a da kap alkohola popili niste!
pre 4 godine
U Svajcarskoj je 0.5 pa opet ima manje udesa nego u Srbiji. Medjutim ako ste pijani *bali ste jeza. Znaju ljudi da pivo ili casa vina su normalna stvar kad ljudi izadju u grad ili na rucak. Ali zato cik probaj da vozis zaustavnom trakom na autoputu kao sto se vozi u Bgd-u.
pre 4 godine
@(Dzordz, 9. januar 2020 11:09
Potpuno si u pravu. Mi smo drustvo niskog stepena poverenja i zato umesto da se fokusiramo na tih 7 koji naprave glupost i njih najostrije kaznimo, mi kaznjavamo ostalih 993 da nam se ne bi desilo ovih 7, koji ce svakako da se dese. Tako je u svim sferama drustva. Na Zapadu je obrnuto, to su drustva visokog stepena poverenja i ne smatra se da ce svako da prevari drzavu, vec da je vecina postena, a oni koji su kukolj se kaznjavaju zato sto su kukolj. Tako se i zakoni prave, da olaksaju zivot postenima, a ne da ga zagorcaju.
pre 4 godine
U pristupnim pregovorima za EU Hrvatima i Madjarima je nalozeno da smanje alkohol na 0,0 i to je trajalo dok stranci nisu pokupobali posrnule vinarije. Posle su im rekli da vrate kako hoce. Gde god da odem na slavu, proslavu, svadbu... svi sikaju kao ludi. I musko i zensko i mlado i staro, a onda dodjem na ovaj sajt i sve sam trezvenjak kao da citam komentare na nekom teheranskom sajtu. Gde su ti sto ne piju u stvarnom zivotu? Treba da se dozvoli do 0.5, a ko to premasi kazne od kojih boli glava. Napustanje vozila koe odvozi slep sluzba i vracanje istog po isteku zabrane voznje i placene kazne. Takodje pojacati kontrolu i kaznjavanje bahatih vozaca koji divljaju od semafora do semafora.
pre 4 godine
Gluposti. Jedno pivo, tj, alkoholno piće je OK, sve preko toga nije za vožnju. To jedno piće je do 0.3 promila kod većine ljudi i to opada oko 0.15 za sat.
Dajte statistiku gde će da se ukrstiti broj nezgoda i količina alkohola. Garantujem da je najmanje onih gde su vozači imali do 0.3.
I izvedite SVE policajce na ulicu kada su Slave, pa da vidimo ko je koliko popio. Ne pamtim kada me je policija zaustavila posle neke Slave.
pre 4 godine
Zato sto je dr Vujanić jedan od najeminentnijih strucnjaka o saobraćaju zato ima toliko mrtvih i povredjenih kao da živimo u Kalkuti.
pre 4 godine
Garantujem da je mobilni telefon uzročnik br 1 saobraćajnih nezgoda! Samo obratite pažnju oko sebe u saobraćaju, koliko vozača drnda telefon, smanjena im pažnja 80%!
pre 4 godine
Najviše udesa naprave trezni vozači, ja bih njima zabranio da voze.
pre 4 godine
NE!
Dosta je vise "strucnjaka" koji stalno potezu ovih 0%, umesto da vrate na 0,5.
Najgori su losi putevi i umor.
Uostalom neka pogledaju druge drzave, ima ih koji su probali 0% pa su se brze bolje vratili na staro.
Ali mi smo najpametniji naravno, sta znaju drugi iako su godinama ispred nas.
pre 4 godine
Ja sam imao problem sa jednim biciklistom koji je posle 3 h od kontakta izmereno 1,28 promila alkohola u krvi. Sudija i vestak kazu da sam ja kriv I ja sam kaznjen a njegovih 1,28 promila "nisu znali da su uticali na pomenuti dogadjaj". Znaci ja sam za 0 % a ko ima I 0,1 neka bude kriv.
pre 4 godine
а шта је са неиспаваним возачима?
возач који је спавао мање од 6 сати има рефлексе и резоновање као неко са доста алкохола у себи...
то је већ епидемија
pre 4 godine
Ovim se ne resava problem, nego ispunjava forma. Zasto ne utvrdite koji procenat vozaca ne poznaje saobracajne znake?
pre 4 godine
Okanovic se nasekirao kako ce raditi osiguravajuce kuce ako vozaci budu trezni. Bravo Okanovicu.
pre 4 godine
а ди је британско истраживање, да огромну опасност престављају возачи који возе испод максималне дозвољене брзине. у србији је то болес. увати леву траку вози полако и још објашњава шта је бахатос
pre 4 godine
Mnoge zemlje su uvele 0 pa vratile na 0,05.
Najveci problem je bahatost u svakom pogledu koju su donele '90-te, bezobzirost, samoživost i kupovina vozačkih dozvola.
pre 4 godine
Ne, jer vozač nije pijan kad popije čašicu rakije.
pre 4 godine
Stvaro neverovatni komentari. Vecina racionalno tvrdi da popiti 1-2 pica ne bi trebalo da bude kaznjivo(sto i potpada u raspon od 0.0 do 0.3, u zavisnosti od vremena za koje se popilo), a potom se javi par njih da napadnu taj stav kako ovde vecina ljudi zeli da vozi u pijanom stanju(?!), ili cak da tvrde kako to nikad nije 1-2 pica nego 5-6(?!). Besmislica do besmislice...
pre 4 godine
Treba - i povecati cenu goriva na 250 d. litra! I da nam dragi Bog cuva eksperte iz komiteta !!
pre 4 godine
nulta, nema diskusije.
uzmite cargo ili taxi ako nema cargo kada pijete ili popijete jednu.
pre 4 godine
Hrvatska je pre x godina imala jedan period sa 0% alkohola za volanom, pošto se isti sistem primenjuje kod nas sa zakašnjenjem, znači očekuje nas 2 godine bez alkohola za volanom.
pre 4 godine
Treba - i povecati cenu goriva na 250 d. litra! I da nam dragi Bog cuva eksperte iz komiteta !!
(Matori Kesa, 9. januar 2020 13:55)
Sto se tice goriva,nasao sam tablicu od pre par meseci i situacija je sledeca.
Benzin 69,15 dinara
+3 dinara naknade za obavezne rezerve
+55 dinara akciza
+25,34 din PDV
Evrodizel 75,66
+3 din
+56,50 akcize
+26,95 pdv
Tng autogas
38,27
+1,44
+23,60 akcize
+12,66 pdv
pre 4 godine
Po mom nekom skromnom misljenju 0.2 je sasvim dovoljno. Samo sto nema dovoljno patrola nocu a posebno danju da kontrolise saobracaj. Nije nama alkohol najveci problem. Gde je tu telefon, ne davanje pokazivaca smera tj zmigavci, gde su oni sto na ogranicenju voze po 20-30% sporije ili pak brze od ogranicenja.... Za puteve i stanje pa takva nam i je drzava, novo sve traje par meseci. Pa gde su tu tehnicki pregledi koji propustaju sve i svasta, pa vozila nacionalnih manjinja koji nemaju registraciju i osiguranje....
pre 4 godine
Ало толеранција буде нула, шта ћемо са возачима коки не пију, али користе зимску течност за шогершајбну, па испарења алкохола из течност путем вентилације уђу у кабину. Мени је полицајац измерио 0.05 промила1
pre 4 godine
0,2 promila problem,a spid i raznorazne hemije sto se prodaju na svakom cosku?
pre 4 godine
Nigde u medicini ne postoji opisan slučaj pijanstva od dve čaše piva ili rakije.
Treba uvesti američki test na pijanstvo. Ako ne možeš da hodaš pravo, zaplićeš jezikom i gubiš ravnotežu kad stojiš na jednoj nozi - pijan si. Sve ostalo je samo punjenje budžeta i legalizovana pljačka treznih građana.
(Milan, 09. januar 2020 10:42)
Ja i pijan hodam pravo, ne zaplicem jezikom, niko ne primeti da dam popio. I kao tada sam OK da vozim? Kada bih seo, ne bih prosao dve ulice bez sudara... Poostriti kazne za voznju preko 0.8, jer ipak oni najvise sudara izazivaji. Preko 1.2 promila bih oduzimao auto i duplirao kazne...A policajcima treba davati 10% od kazni. Napunili bi budzet, policija bi radila svoj posao i bila srecnija a narod bi postovao propise jet bi znao da ne moze pijan da s eizvuce sa jednom ili dve crvene!!
pre 4 godine
Ma jok,ne treba nista dirati zakon.Treba da ih država subvencionise sa blinkerima za auto,da znaju ostali ljudi u saobracaju da se neko malo veselio.Red bi bio.
pre 4 godine
Jedna od retkih stvari gde se slažem sa Okanovićem.
pre 4 godine
Jedva čekam samovozeće automobile.
pre 4 godine
Vozoim pijan vec 35 god. i nisam napravio nijedan prekrsaj (par radara)
pre 4 godine
Ovaj Okanovic “strucnjak” nas ubi!
pre 4 godine
Naravno da treba uvesti nultu toleranciju. I na to i na prebrzu, divljačku vožnju. Oduzeti doživotno dozvolu i gotovo. Kada se to uradi na primeru, svi kojima pada na pamet da divljaju ili pijani sednu za volan će dobro razmisliti da li im se isplati.
Ovo bre ne bi trebalo biti dozvoljeno ni na trotinet, a kamoli u motornom vozilu.
Pozdrav za sve čitaoce, vaša Ružica iz Švajcarske.
pre 4 godine
Ako se licu dva puta ustanovi da je koristio alkohol ili neki opijat, trebalo bi mu oduzeti vozacku dozbolu trajno, sa zabranom polaganja vozackog ispita do kraja zivota.
Garantovano bi takav zakon imao efekta kod nas.
pre 4 godine
@rođaksasela
A šta je problem što voze auto od 150ks, misliš da će biti nešto bezbedniji u mašini od 70ks? To je samo prebacivanje odgovornosti na proizvođače, poprilično detinjasto ponašanje. Uvek je neko drugi kriv.
Ovakav komentar može da napiše neko ko veze nema sa automobili a i ne zna ništa o njima.
pre 4 godine
Treba!
pre 4 godine
@Jovan a kako to misliš društvo niskog poverenja... društvo je oličenje vlasti i uređenja a kod nas je bezvlašće, korupcija, javašluk, nepismenost i nekultura do besvesti...pa ti imaj onda poverenje.
pre 4 godine
@Newton
Bez obzira sto se krecem medju ljudima koji zaista vode racuna o tome sta rade, slazem se sa time sto si rekao.
Ljudi ne stanu na 2 pica vec nastave, ali to su ljudi koje za koje je i pisan dosadasnji zakon, oni ce svakako naduvati i snositi posledice (bar bi trebalo).
Ovo smanjenje sa 0.3 na 0.0 pogadja bas one koji nisu opasnost.
pre 4 godine
0.2 je sasvim dovoljno.
pre 4 godine
Treba uvesti nultu toleranciju. Imati vozačku dozvolu je privilegija, nije pravo. Ima puno argumenata za to.
Toliko. I dosta o tome!
pre 4 godine
Dokle ce ovi strucnjaci sve da resavaju kroz kazne? Pre 20 godina su automobili bilo mnogo nebezbedniji pa je bilo dozvoljeno 0.7 promila i nije bilo nikakvog masakra na putevima. Ja se slazem da preko 1 promila budu ostre kazne ali kazniti coveka za 0.3 ili 0.4 promila je smesno. Kakve su skole zavrsavali tako sada i donose zakone.
pre 4 godine
Ljudi se nadmecu treba li 0,2 ili 0,3 a iz komentara ljudi koji su videli sveta i koji imaju iskustva je da je nauka dokazala da alkoholisanost ispod 0,5 nema uricaja na voznju. Ovo sto se kod nas radi cine lobisti OSIGURANJA. SMANJENJEM ZA SVAKI PROCENAT ZARADUJU MILONE EVRA. SVAKO KOME PRONADU NEDOZVOLJENI PROCENAT ALK. GUBI PRAVO NA NAKNADU STETE, A ONAJ KO JE KRIV REGRESNO PLACA STETU OSIGURANJU A TO MOZE BITI I DO 1.000.000 EVRA PA MU DODE DA JE BOLJE DA SE UBIJE NEGO DA RADI ZA OSIGURANJE CEO ZIVOT. ETO TO JE SUSTINA PRICE ZA PROMENU ZAKONA A NEKO CE NA TOME DEBELO DA PROFITIRA, NEKO ODMAH KES A NEKO SVAKODNEVNO.NE RADI SE TU O BRZI ZA LJUDSKI ZIVOT. NJIMA JE INTERES SAMO DA OSTVARE STO VECI PROFIT. RAZMISLITE?
pre 4 godine
Da.
pre 4 godine
da
pre 4 godine
@То смањење са 0.3 на 0.2 су намерно увели да казне оног ко попије чашу пива после ручка. Тај апсолутно није пијан, нити припит. Али боже мој буџет мора да се пуни.
(мики, 9. januar 2020 10:29)
Pa budžet i treba da pune idioti i maloumnici, pošten svet treba da ostave na miru.
KAD VOZIM - NE PIJEM. KAD PIJEM - NE VOZIM.
Šta ti tu nije jasno?
pre 4 godine
Neverovatni komentari. Pa vecina je za voznju u pijanom stanju, porazavajuce. I vecina je za dizele. Nema alkohola ako se vozi. Tacka. Ja imam resenje: Pod hitno uvesti E-automobile koji su samovozeci, ne samo u Srbiji. Taj problem je opsti. Mi smo nesavrseni. Roboti da nas voze. Ubijamo i pijani i trezni. Ajde sad lupajte minuse ali ova deca danas ce to doziveti, mozda cak i ja. Jedva cekam. Sednem ko Ms. Dejzi i robot/kompjuter me vozi. A ja pijuckam JD na zadnjem sedistu i pusim marihuanu, to je u Kanadi dozvoljeno. Ne bih da razviujam temu dalje. Sigurnost 100%
pre 4 godine
Nelogicno je smanjenje sa 0.5 na 0.3, a narocito sa 0.3 na 0.2. Najprovidnije moguce zavlacenje ruku u dzep gradjana. Sta je sa ljudima koji imaju zdravstvenih problema, nesvestice, vrtoglavice sta je sa ljudima koji uzimaju lekove? Jel to propisano negde? Ako je najveci problem u ovoj drzavi sto cu da popijem dva piva onda udrite! A to sto stavljaju decu od 19,20 godina u automobile sa po 150 konja to nista...
(rodjaksasela, 09. januar 2020 10:59)
A tebi bas znace ta dva piva sto ces popiti... jel te opuste i relaksiraju od teske svakodnevnice? Sedi u kafanu, naruči gajbu piva i vrati se taksijem.
pre 4 godine
"dokaz za to je i puna crna hronika". Pazi ovu glupost pa nije ona puna zbog alkoholicara za volanom vec zbog maminih i tatinih sinova iz svih sfera kvazi elite. Opet prica samo pare da se uzmu preko busplusa.
pre 4 godine
ako ne želite da platite, nemojte piti.
da li razumete da nećete nikad platiti ni jednu kaznu ako ne kršite zakon?
koliko je to teško za shvatiti?
(jaretina, 10. januar 2020 13:43) # Link komentara
Strucnjace, po tvojoj logici sutra ce da uvedu neki zakon da ne smes struju da trosis uvece jer je mreza tada najopterecenija, pa ces ti reci: necete placati astronomski racun ako ne krsite zakon. Sustina je da se stvari ne resavaju samo i iskljucivo kaznama, to moze i moja baba da smisli. Hajde da uvedemo kazne za sve sto nam smeta? Rezultat: za 10 godina Srbija ima 2 miliona stanovnika i najveci procenat emigracije.
pre 4 godine
A u Kaliforniji dozvoljeno 0.7 promila alkohola..
pre 4 godine
Pijan sa 0,2 promila je isto kao na primer prebijen jednim šamarom. E. to su vam evropske vrednosti.
pre 4 godine
"Da li treba uvesti nultu toleranciju na alkohol?"
NE! U Velikoj Britaniji je dozvoljena granica od 0,08 promila alkohola pa imaju manje poginulih u saobracaju nego Srbija iako imaju deset puta vise stanovnika a o broju vozaca i vozila da ne govorimo. U bivsoj drzavi je bilo 0,05 promila i nikada nije bilo ovako kriticno kao sada. Znaci, nesto drugo treba menjati.
pre 4 godine
"Alkohol je u Srbiji u 14 odsto slučajeva imao uticaj prilikom saobraćajnih nesreća sa smrtnim posledicama". Na osnovu ove statistike, 86% nesreća sa smrtnim posledicama izazivaju trezni vozači. Nameće se zaključak da trezne treba još više kazniti.
pre 4 godine
Treba uvesti 0... Jedno ili dva piva vam ništa ne znači ako popijete, ali se dobar deo vozača ne zaustavi na tome, već ajde još koje itd... 0 uvesti što pre.
pre 4 godine
Najviše udesa naprave trezni vozači, ja bih njima zabranio da voze.
(Statisticar, 9. januar 2020 14:39)
Hm, iako je ova izjava istinita, u ovom obliku je prakticno neupotrebljiva. Treznih vozaca je mnogo mnogo vise u saobracaju, pa je i logicno da naprave vise udesa. Treba posmatrati procentualno, koliko pijanih napravi saobracajku od ukupno pijanih, isto i za trezne pa onda uporediti. Naravno to je nemoguce utvrditi ni priblizno tacno. Takodje saobracajke pijanih znaju da budu mnogo gore od onih treznih, pa i to treba uzeti u obzir prilikom pravljenje konacne racunice. Sve u svemu, svi hoce da piju i smatraju da je to u redu je prilicno porazavjuce. Jer retko ko popije jedno do dva pica. Uglavnom tu bude 5-6, neki i vise. Tesko nama kad smo ovakvi. Inace postoji taksi, javni prevoz, razne privatne firme koje dodju i odvezu vas vasim automobilom kuci itd.
pre 4 godine
Toliko komentara gde se preporučuje nekakva dozvoljena ograničena doza alkohola u krvi vozača, a problem nije da li je takav vozač pod dejstvom alkohola 20 puta opasniji ili ne od treznog već je problem pravne prirode što bi neko iz struke bolje objasnio. Tiče se toga ako bi došlo do udesa da li bi vozač da nije konzumirao alkohol mogao da izbegne udes ili ne dok kod treznog vozača u identičnoj situaciji se ne razmatra uticaj alkohola na vozača. Prosto eliminacija jedne premise, a ne da li osoba podnosi alkohol hoda pravo i kad zatvori oči kažiprstom može da pogodi svoj nos.
pre 4 godine
oni koji divljaju za volanom su opasnost. onaj ko popije 1-2 ili kako kazete 5-6 pica i vozi polako oko 40 ne predstavlja nikakvu opasnost. ne racunam mortus stanja gde covek ne zna gde se nalazi. takodje pijanstvo sa divljanjem je smrtna kombinacija.
pre 4 godine
@lju hoces da kazes da je isto kontrolisati auto od 150 konja i auto od 70 konja u nepredvidjenim situacijama? Hoces da kazes da oba automobila bez obzira na snagu mogu za isto vreme dostici brzinu kojom se ubija covek? Hoces da kazes da je klipan koji je lak na gasu isto opasan i u masini od 150 konja i od 70 konja? Da ne pominjem psiholoski momenat mladog vozaca u jakoj masini... Ako je to istina onda ja stvarno nemam pojma nista o kolima, niti o mladim narastajima, a jos manje o bezbednosti u saobracaju.
pre 4 godine
Vozio ne vozio merka mi je jedno pivo 0.5l uz rucak ne bas svaki dan. Ako vozim medjugradsku voznju koja traje par sati onda ne pijem uopste.
Mislim da granica treba da bude 0.5 ali i za bicikliste a za pesake 1.0.
Interesantno i oni ucestvuju u saobracaju a da zanemarimo ostale stetne posledice po porodicu i drustvo.
Ako te u toku godinu dana uhvate 2 ili 3 puta preko pored ovih kazni sto ti sleduju treba da sledi obavezna mera lecenja od zavisnosti.
Normalno to vazi i za opijate.
pre 4 godine
@(betmen, 9. januar 2020 22:46)
Vreme je slava pa odes na jednu i kad pogledas, mozda jedna do dve osobe se zadrze na 2 pica, jer mora rakijica da se nazdravi, pa mora i posle jedno vino ili spricer. Ostali popiju vise od toga. Deo tih seda u auto i voze kuci pijani, polupijani... Neki su se obezbedili pa ih kuci voze zene, neke punoletna deca, ali problem su oni sto ne stanu na kako kazes racionalno razmisljanje od 2 pica.
pre 4 godine
Ne.
pre 4 godine
Moram pomenuti da je pomenuti stru;njak odgovoran za sve zakono po pitanju saobra'aja u poslenjih 10-ak godina, nekoliko verzija ZOBS-a, pa jos vise izmena...kako takav strucnjak svako malo menja zakon!?
Malo sam putovao i video kako se vozi na zapadu...i oni tvrde da imaju strucnjake, mnogo bolje placene od ovog naseg, a kod njih manje nezgoda, tolerancija na alkohol 0.05 a negde i vise, a mi se uhvatili za Skandinavske zemlje...pa evo zimske gume od pocetka Novembra.
A da mi prepisemo zakon od neke zemlje koja ima slicnu klimu, i primenimo ga na isti nacin kao i sav normalan svet, bez maminih i tatinih sinova, protekcije...
Za pocetak kao Svajcarska kamere svuda, svaki prekrsaj na kucnu adresu, posle mesec dana sve bi bilo u redu.
U poslednje vreme na autoputu najvise luduju ovi sa rotacijama, a kako tek voze, gore od onog sto je hteo proci naplatnu rampu kroz kolonu vozila, a strucnjak ni reci o tome (mozda on vozi jedan takav?).
pre 4 godine
Trajno oduzimanje dozvole i automobila svakome ko ima vise od 0,2 ili 0,3 promila.Jedino tako bi se smanjio broj poginulih zbog bahatosti pijanaca.U slucaju da neko vozi i trezan a bez dozvole koja mu je prethodno oduzeta,kao i auto,automatski desetak godina robije.Radikalno,ali verujte mi ljudi ovo je jedini nacin da spasimo nevine zivote.
Nevezano za temu,jedna pevaljka juce kupila svom detetu auto od 3000 kubika a ono jos nema dozvolu.Mislim da sa probnom dozvolom ne bi ni imalo pravo da ga vozi,a koliku opasnost bi predstavljao u saobracaju je posebna tema.
pre 4 godine
Ja mogu da sudim samo po sebi. Na mene minimalna doza alkohola deluje veoma lose. Kao da ga ubrizgavam direktno u krv. Odmah sam osamucen. Zato je za mene najbolje da ne pijem uopste, ne samo kada vozim nego i inace.
Za druge ne znam.
Jednom sam popio za 2-3 sata 6 rakija i normalno, tada su me zaustavili. Bio sam mortus pijan, ne bih mogao normalno da hodam. Imao sam 0,46, tada je bilo dozvoljeno 0,5 i pustili su me. Mislim da alkohol mora da bude potpuno zabranjen za volanom.
pre 4 godine
Dokle ce ovi strucnjaci sve da resavaju kroz kazne?
(Milutin, 10. januar 2020 10:28)
stručnjaci, kaznu ćete platiti samo ako hoćete da platite.
ako ne želite da platite, nemojte piti.
da li razumete da nećete nikad platiti ni jednu kaznu ako ne kršite zakon?
koliko je to teško za shvatiti?
pre 4 godine
Treba
pre 4 godine
Kazne ne placam jer nemam para za policiju (potrebnije su mi pare za neke druge stvari), ako izgubim vozacku mogu da se u ijem jer bez automobila ne mogu da radim..., jel ovo dovoljno nekom da razume kad se ode na slavu i nude ti da popijes jednu kazes, izvinite ali vozim?
Mene tad uglavnom pitaju pa sta ko da nisi sposoban da odvezes auto posle jedne?
Nije poenta da li sam sposoban ili ne nego razlozi su navedeni u prvom delu.
Da ne bude zabune, kad ne idem autom, onda me sa Slave uglavnom "nose kuci".
Ljudi koji krse zakon, bole uvo sta ce biti sutra, to je profil ljudi koji ne razmislja niocemo. Mozda eko od njih se sutra uhvati za glavu kad vidi sta je uradio ali uglavnom nasta ljaju po starom. Onaj ko je bahat u zivotu, prema zeni, deci, okruzenju, drzavi bahat ne i u saobraćaju, verujte.
Zao mi samo ako me ubije takva neka budala...
pre 4 godine
Nama treba zabraniti da vozimo i trezni, a kamoli pijani.
pre 4 godine
DA! 100% da vozač bude trezan, a ne obrnuto - pijan.
pre 4 godine
@rodjaksasela
Ništa ti ne shvataš
pre 4 godine
najlakse je onako pausalno odrediti kolicinu alkohola u krvi.0.2,0.3,0,5 i kraj...zar je to uopste bitno?ne reagujemo svi isto na istu kolicinu unetog alkohola.od mnogo toga zavisi...metabolizma,tezine,ishrane,naspavanosti...
smatram da svaki covek ponaosob treba da se testira na toleranciju i da to bude individualna stvar tj da mu se u vozacku upise limit.tako bi bilo najpostenije.sve preko tog limita vrlo visoke kazne,ukoliko ne vozi 20kmh sa sva 4 upaljena zmigavca.
pre 4 godine
Tolerancija nula.
pre 4 godine
Ne treba nulta tolerancija, 0,3 je dovoljno, ali treba isključiti iz saobraćaja i žestoko kazniti svakog preko 0,3
pre 4 godine
nulta, nema diskusije.
uzmite cargo ili taxi ako nema cargo kada pijete ili popijete jednu.
pre 4 godine
Naravno da treba uvesti nultu toleranciju. I na to i na prebrzu, divljačku vožnju. Oduzeti doživotno dozvolu i gotovo. Kada se to uradi na primeru, svi kojima pada na pamet da divljaju ili pijani sednu za volan će dobro razmisliti da li im se isplati.
Ovo bre ne bi trebalo biti dozvoljeno ni na trotinet, a kamoli u motornom vozilu.
Pozdrav za sve čitaoce, vaša Ružica iz Švajcarske.
pre 4 godine
Treba uvesti nultu toleranciju. Imati vozačku dozvolu je privilegija, nije pravo. Ima puno argumenata za to.
Toliko. I dosta o tome!
pre 4 godine
Nelogicno je smanjenje sa 0.5 na 0.3, a narocito sa 0.3 na 0.2. Najprovidnije moguce zavlacenje ruku u dzep gradjana. Sta je sa ljudima koji imaju zdravstvenih problema, nesvestice, vrtoglavice sta je sa ljudima koji uzimaju lekove? Jel to propisano negde? Ako je najveci problem u ovoj drzavi sto cu da popijem dva piva onda udrite! A to sto stavljaju decu od 19,20 godina u automobile sa po 150 konja to nista...
(rodjaksasela, 09. januar 2020 10:59)
A tebi bas znace ta dva piva sto ces popiti... jel te opuste i relaksiraju od teske svakodnevnice? Sedi u kafanu, naruči gajbu piva i vrati se taksijem.
pre 4 godine
Vozoim pijan vec 35 god. i nisam napravio nijedan prekrsaj (par radara)
pre 4 godine
Treba uvesti 0... Jedno ili dva piva vam ništa ne znači ako popijete, ali se dobar deo vozača ne zaustavi na tome, već ajde još koje itd... 0 uvesti što pre.
pre 4 godine
Jedna od retkih stvari gde se slažem sa Okanovićem.
pre 4 godine
Neverovatni komentari. Pa vecina je za voznju u pijanom stanju, porazavajuce. I vecina je za dizele. Nema alkohola ako se vozi. Tacka. Ja imam resenje: Pod hitno uvesti E-automobile koji su samovozeci, ne samo u Srbiji. Taj problem je opsti. Mi smo nesavrseni. Roboti da nas voze. Ubijamo i pijani i trezni. Ajde sad lupajte minuse ali ova deca danas ce to doziveti, mozda cak i ja. Jedva cekam. Sednem ko Ms. Dejzi i robot/kompjuter me vozi. A ja pijuckam JD na zadnjem sedistu i pusim marihuanu, to je u Kanadi dozvoljeno. Ne bih da razviujam temu dalje. Sigurnost 100%
pre 4 godine
Treba!
pre 4 godine
da
pre 4 godine
Da.
pre 4 godine
Trajno oduzimanje dozvole i automobila svakome ko ima vise od 0,2 ili 0,3 promila.Jedino tako bi se smanjio broj poginulih zbog bahatosti pijanaca.U slucaju da neko vozi i trezan a bez dozvole koja mu je prethodno oduzeta,kao i auto,automatski desetak godina robije.Radikalno,ali verujte mi ljudi ovo je jedini nacin da spasimo nevine zivote.
Nevezano za temu,jedna pevaljka juce kupila svom detetu auto od 3000 kubika a ono jos nema dozvolu.Mislim da sa probnom dozvolom ne bi ni imalo pravo da ga vozi,a koliku opasnost bi predstavljao u saobracaju je posebna tema.
pre 4 godine
@То смањење са 0.3 на 0.2 су намерно увели да казне оног ко попије чашу пива после ручка. Тај апсолутно није пијан, нити припит. Али боже мој буџет мора да се пуни.
(мики, 9. januar 2020 10:29)
Pa budžet i treba da pune idioti i maloumnici, pošten svet treba da ostave na miru.
KAD VOZIM - NE PIJEM. KAD PIJEM - NE VOZIM.
Šta ti tu nije jasno?
pre 4 godine
Ne treba uvesti, I hoću da se vrati tolerancija na 0,5. To je fer.
Ko hoće da na ovaj način puni državnu kasu, slobodno nek stavi minus
pre 4 godine
0.2 je sasvim dovoljno.
pre 4 godine
DA! 100% da vozač bude trezan, a ne obrnuto - pijan.
pre 4 godine
Ma jok,ne treba nista dirati zakon.Treba da ih država subvencionise sa blinkerima za auto,da znaju ostali ljudi u saobracaju da se neko malo veselio.Red bi bio.
pre 4 godine
А што не избаце статистику колико њих са 0.21 промила је направило удес са великом штетом и погинулима? То смањење са 0.3 на 0.2 су намерно увели да казне оног ко попије чашу пива после ручка. Тај апсолутно није пијан, нити припит. Али боже мој буџет мора да се пуни.
pre 4 godine
Ako se licu dva puta ustanovi da je koristio alkohol ili neki opijat, trebalo bi mu oduzeti vozacku dozbolu trajno, sa zabranom polaganja vozackog ispita do kraja zivota.
Garantovano bi takav zakon imao efekta kod nas.
pre 4 godine
Treba
pre 4 godine
Dokle ce ovi strucnjaci sve da resavaju kroz kazne?
(Milutin, 10. januar 2020 10:28)
stručnjaci, kaznu ćete platiti samo ako hoćete da platite.
ako ne želite da platite, nemojte piti.
da li razumete da nećete nikad platiti ni jednu kaznu ako ne kršite zakon?
koliko je to teško za shvatiti?
pre 4 godine
Ja mogu da sudim samo po sebi. Na mene minimalna doza alkohola deluje veoma lose. Kao da ga ubrizgavam direktno u krv. Odmah sam osamucen. Zato je za mene najbolje da ne pijem uopste, ne samo kada vozim nego i inace.
Za druge ne znam.
Jednom sam popio za 2-3 sata 6 rakija i normalno, tada su me zaustavili. Bio sam mortus pijan, ne bih mogao normalno da hodam. Imao sam 0,46, tada je bilo dozvoljeno 0,5 i pustili su me. Mislim da alkohol mora da bude potpuno zabranjen za volanom.
pre 4 godine
NE!
Dosta je vise "strucnjaka" koji stalno potezu ovih 0%, umesto da vrate na 0,5.
Najgori su losi putevi i umor.
Uostalom neka pogledaju druge drzave, ima ih koji su probali 0% pa su se brze bolje vratili na staro.
Ali mi smo najpametniji naravno, sta znaju drugi iako su godinama ispred nas.
pre 4 godine
Nelogicno je smanjenje sa 0.5 na 0.3, a narocito sa 0.3 na 0.2. Najprovidnije moguce zavlacenje ruku u dzep gradjana. Sta je sa ljudima koji imaju zdravstvenih problema, nesvestice, vrtoglavice sta je sa ljudima koji uzimaju lekove? Jel to propisano negde? Ako je najveci problem u ovoj drzavi sto cu da popijem dva piva onda udrite! A to sto stavljaju decu od 19,20 godina u automobile sa po 150 konja to nista...
pre 4 godine
@lju hoces da kazes da je isto kontrolisati auto od 150 konja i auto od 70 konja u nepredvidjenim situacijama? Hoces da kazes da oba automobila bez obzira na snagu mogu za isto vreme dostici brzinu kojom se ubija covek? Hoces da kazes da je klipan koji je lak na gasu isto opasan i u masini od 150 konja i od 70 konja? Da ne pominjem psiholoski momenat mladog vozaca u jakoj masini... Ako je to istina onda ja stvarno nemam pojma nista o kolima, niti o mladim narastajima, a jos manje o bezbednosti u saobracaju.
pre 4 godine
Nigde u medicini ne postoji opisan slučaj pijanstva od dve čaše piva ili rakije.
Treba uvesti američki test na pijanstvo. Ako ne možeš da hodaš pravo, zaplićeš jezikom i gubiš ravnotežu kad stojiš na jednoj nozi - pijan si. Sve ostalo je samo punjenje budžeta i legalizovana pljačka treznih građana.
pre 4 godine
Ja sam imao problem sa jednim biciklistom koji je posle 3 h od kontakta izmereno 1,28 promila alkohola u krvi. Sudija i vestak kazu da sam ja kriv I ja sam kaznjen a njegovih 1,28 promila "nisu znali da su uticali na pomenuti dogadjaj". Znaci ja sam za 0 % a ko ima I 0,1 neka bude kriv.
pre 4 godine
Nigde u medicini ne postoji opisan slučaj pijanstva od dve čaše piva ili rakije.
Treba uvesti američki test na pijanstvo. Ako ne možeš da hodaš pravo, zaplićeš jezikom i gubiš ravnotežu kad stojiš na jednoj nozi - pijan si. Sve ostalo je samo punjenje budžeta i legalizovana pljačka treznih građana.
(Milan, 09. januar 2020 10:42)
Ja i pijan hodam pravo, ne zaplicem jezikom, niko ne primeti da dam popio. I kao tada sam OK da vozim? Kada bih seo, ne bih prosao dve ulice bez sudara... Poostriti kazne za voznju preko 0.8, jer ipak oni najvise sudara izazivaji. Preko 1.2 promila bih oduzimao auto i duplirao kazne...A policajcima treba davati 10% od kazni. Napunili bi budzet, policija bi radila svoj posao i bila srecnija a narod bi postovao propise jet bi znao da ne moze pijan da s eizvuce sa jednom ili dve crvene!!
pre 4 godine
To je mlatretiranje građana, 0,5 promila je savršeno bezbedno, doći jednom vreme i da se ovakvi pseudoeksperti i birokrati koji već decenijama samo smišljaju izgovore za represiju počiste i pošalju tamo gde je davno trebalo da budu, da rade kao. pomoćna radna snaga. Prvi sam za drastočno. kažnjavanje ljudi koji imaju preko promila, ali da čobek ne može da popike čašu vina ili malo pivo uz ručak, to je ordinarni bezobrazluk. Ali pošto nismo narod slonodnih građana koji tako nešto ne bi trpeo i svi horski kukamo šta god se desi "dršava d'uradi" nešto,.onda smo i zaslužili da nas ovakve spodone maltretiraju, sve u ime "bezbednosti' koja uopšte nije ugrožena.
pre 4 godine
Gluposti. Jedno pivo, tj, alkoholno piće je OK, sve preko toga nije za vožnju. To jedno piće je do 0.3 promila kod većine ljudi i to opada oko 0.15 za sat.
Dajte statistiku gde će da se ukrstiti broj nezgoda i količina alkohola. Garantujem da je najmanje onih gde su vozači imali do 0.3.
I izvedite SVE policajce na ulicu kada su Slave, pa da vidimo ko je koliko popio. Ne pamtim kada me je policija zaustavila posle neke Slave.
pre 4 godine
а ди је британско истраживање, да огромну опасност престављају возачи који возе испод максималне дозвољене брзине. у србији је то болес. увати леву траку вози полако и још објашњава шта је бахатос
pre 4 godine
Najviše udesa naprave trezni vozači, ja bih njima zabranio da voze.
(Statisticar, 9. januar 2020 14:39)
Hm, iako je ova izjava istinita, u ovom obliku je prakticno neupotrebljiva. Treznih vozaca je mnogo mnogo vise u saobracaju, pa je i logicno da naprave vise udesa. Treba posmatrati procentualno, koliko pijanih napravi saobracajku od ukupno pijanih, isto i za trezne pa onda uporediti. Naravno to je nemoguce utvrditi ni priblizno tacno. Takodje saobracajke pijanih znaju da budu mnogo gore od onih treznih, pa i to treba uzeti u obzir prilikom pravljenje konacne racunice. Sve u svemu, svi hoce da piju i smatraju da je to u redu je prilicno porazavjuce. Jer retko ko popije jedno do dva pica. Uglavnom tu bude 5-6, neki i vise. Tesko nama kad smo ovakvi. Inace postoji taksi, javni prevoz, razne privatne firme koje dodju i odvezu vas vasim automobilom kuci itd.
pre 4 godine
Jedva čekam samovozeće automobile.
pre 4 godine
Najviše udesa naprave trezni vozači, ja bih njima zabranio da voze.
pre 4 godine
@Sven Ne nego me zamara da se tripujem da li ce plavci da me rebnu zbog toga sto sam popio jedno ili dva zato sto mi je gust i uzivanje. Gajba mi ne treba. Muka mi je od toga sto vozim normalno i moram da strepim dok se gomila njih bahati, jurcaju, seku, ulecu, prolaze na crveno, voze zutom trakom, ne staju na pesacki, parkiraju se tako da zaustavljaju saobracaj, a ne vidim da ih iko kaznjava. Pun instagram debila koji se snimaju kako divljaju po mom gradu, niko ih ne kaznjava. Ali problem su moja dva piva koja zelim da popijem kada izadjem da se ispricam sa drustvom, dakle nije izlazak, divljanje, nego vidjanje, razgovor, ili u restoran na klopu. Da li igde postoji studija koja je utvrdila da je razlika izmedju 0.5 i 0.2 presudna u makar 10 posto saobracajnih nesreca prouzrokovanih alkoholom? Popio sam dva piva u razmaku od dva sata covece nisam kontuzovan! Jel ti shvatas da se pravno covek sa 0.4 i 1.4 promila identicno tretiraju kao pijani vozaci, ukoliko se desi nesreca? Nije ti to nepravedno?
pre 4 godine
Ne treba nulta tolerancija, 0,3 je dovoljno, ali treba isključiti iz saobraćaja i žestoko kazniti svakog preko 0,3
pre 4 godine
A da krenete da kontrolišete našmrkane ludake kojih ima bar duplo više od ovih što piju.
pre 4 godine
Najbolje je uvesti "minus 0.5 promila" ...
pre 4 godine
U pristupnim pregovorima za EU Hrvatima i Madjarima je nalozeno da smanje alkohol na 0,0 i to je trajalo dok stranci nisu pokupobali posrnule vinarije. Posle su im rekli da vrate kako hoce. Gde god da odem na slavu, proslavu, svadbu... svi sikaju kao ludi. I musko i zensko i mlado i staro, a onda dodjem na ovaj sajt i sve sam trezvenjak kao da citam komentare na nekom teheranskom sajtu. Gde su ti sto ne piju u stvarnom zivotu? Treba da se dozvoli do 0.5, a ko to premasi kazne od kojih boli glava. Napustanje vozila koe odvozi slep sluzba i vracanje istog po isteku zabrane voznje i placene kazne. Takodje pojacati kontrolu i kaznjavanje bahatih vozaca koji divljaju od semafora do semafora.
pre 4 godine
@jaretina
a da ti malo odmoriš sa takvim bahatim komentarlukom?
skoro čitava eu ima 0,05% kao granicu alkohola u krvi, nekima ide čak i do 0,08%, čak su i naše novčane kazne veće nego u nekim državama eu, proporcionalno u odnosu na primanja čak višestruko veće.
bitno je da ti vičeš "nema diskusije", kao da će 0,00% u zakonu sprečiti bahatu budalu da se napije kao krmak i proleti na crveno ili sleti u jarak.
pre 4 godine
Stvaro neverovatni komentari. Vecina racionalno tvrdi da popiti 1-2 pica ne bi trebalo da bude kaznjivo(sto i potpada u raspon od 0.0 do 0.3, u zavisnosti od vremena za koje se popilo), a potom se javi par njih da napadnu taj stav kako ovde vecina ljudi zeli da vozi u pijanom stanju(?!), ili cak da tvrde kako to nikad nije 1-2 pica nego 5-6(?!). Besmislica do besmislice...
pre 4 godine
Tolerancija nula.
pre 4 godine
Sa 0 2, čak i 0,3 vozač apsolutno nema umanjenu sposobnost upravljanja vozilom. To potvrđuju sva istraživanja. Ako nastave možda je najbolje da zabrane vožnju automobila i rešili su problem, nema saobraćajnih nesreća. Mnogo je opasniji umoran vozač, nego onaj koni popije jedno piće. Da li će zabraniti vožnju ako ne možeš da dokažeš da si odspavao 3-4 sata pre vožnje?
pre 4 godine
Toliko komentara gde se preporučuje nekakva dozvoljena ograničena doza alkohola u krvi vozača, a problem nije da li je takav vozač pod dejstvom alkohola 20 puta opasniji ili ne od treznog već je problem pravne prirode što bi neko iz struke bolje objasnio. Tiče se toga ako bi došlo do udesa da li bi vozač da nije konzumirao alkohol mogao da izbegne udes ili ne dok kod treznog vozača u identičnoj situaciji se ne razmatra uticaj alkohola na vozača. Prosto eliminacija jedne premise, a ne da li osoba podnosi alkohol hoda pravo i kad zatvori oči kažiprstom može da pogodi svoj nos.
pre 4 godine
Ja sam jednom duvao 0.8 nakon par piva. Pitam saobraćajce nakon što su napislai kaznu - dobro, jel me sad isključujete iz saobraćaja, šta da radim? Kažu - ma ne, slobodno vozi kući, vidimo da si trezan.
pre 4 godine
Dokle bre ovih nameta, nadobudnih teorija I kvazi strucnjaka? Automobili I vozaci postadose izvor budzeta I potkusurivanja ministara. Dajte vec jednom da vidimo neku kompletnu statisticku analizu I ozbiljan srtucni rad. Pijanstvo I konzumiranje alkohola su dve razlicite stvari. Nemojmo natezati procente oko 1-2 pica. Sredimo puteve, signalizaciju, osvetljenje. Nemojmo sve ko tehnicki pregled izmisljen da otima pare I komplikuje zivot. Imaju li vozaci neko pravo (mozda pravo glasa u drzavi).
pre 4 godine
Za sve vas koji ste za 0. Najedite se grožđa i posle jednu tortu, pa ćete platiti kaznu, a da kap alkohola popili niste!
pre 4 godine
Po mom nekom skromnom misljenju 0.2 je sasvim dovoljno. Samo sto nema dovoljno patrola nocu a posebno danju da kontrolise saobracaj. Nije nama alkohol najveci problem. Gde je tu telefon, ne davanje pokazivaca smera tj zmigavci, gde su oni sto na ogranicenju voze po 20-30% sporije ili pak brze od ogranicenja.... Za puteve i stanje pa takva nam i je drzava, novo sve traje par meseci. Pa gde su tu tehnicki pregledi koji propustaju sve i svasta, pa vozila nacionalnih manjinja koji nemaju registraciju i osiguranje....
pre 4 godine
Okanovic se nasekirao kako ce raditi osiguravajuce kuce ako vozaci budu trezni. Bravo Okanovicu.
pre 4 godine
@rođaksasela
A šta je problem što voze auto od 150ks, misliš da će biti nešto bezbedniji u mašini od 70ks? To je samo prebacivanje odgovornosti na proizvođače, poprilično detinjasto ponašanje. Uvek je neko drugi kriv.
Ovakav komentar može da napiše neko ko veze nema sa automobili a i ne zna ništa o njima.
pre 4 godine
0,2 promila problem,a spid i raznorazne hemije sto se prodaju na svakom cosku?
pre 4 godine
Ne, jer vozač nije pijan kad popije čašicu rakije.
pre 4 godine
oni koji divljaju za volanom su opasnost. onaj ko popije 1-2 ili kako kazete 5-6 pica i vozi polako oko 40 ne predstavlja nikakvu opasnost. ne racunam mortus stanja gde covek ne zna gde se nalazi. takodje pijanstvo sa divljanjem je smrtna kombinacija.
pre 4 godine
Pijan sa 0,2 promila je isto kao na primer prebijen jednim šamarom. E. to su vam evropske vrednosti.
pre 4 godine
Kazne ne placam jer nemam para za policiju (potrebnije su mi pare za neke druge stvari), ako izgubim vozacku mogu da se u ijem jer bez automobila ne mogu da radim..., jel ovo dovoljno nekom da razume kad se ode na slavu i nude ti da popijes jednu kazes, izvinite ali vozim?
Mene tad uglavnom pitaju pa sta ko da nisi sposoban da odvezes auto posle jedne?
Nije poenta da li sam sposoban ili ne nego razlozi su navedeni u prvom delu.
Da ne bude zabune, kad ne idem autom, onda me sa Slave uglavnom "nose kuci".
Ljudi koji krse zakon, bole uvo sta ce biti sutra, to je profil ljudi koji ne razmislja niocemo. Mozda eko od njih se sutra uhvati za glavu kad vidi sta je uradio ali uglavnom nasta ljaju po starom. Onaj ko je bahat u zivotu, prema zeni, deci, okruzenju, drzavi bahat ne i u saobraćaju, verujte.
Zao mi samo ako me ubije takva neka budala...
pre 4 godine
najlakse je onako pausalno odrediti kolicinu alkohola u krvi.0.2,0.3,0,5 i kraj...zar je to uopste bitno?ne reagujemo svi isto na istu kolicinu unetog alkohola.od mnogo toga zavisi...metabolizma,tezine,ishrane,naspavanosti...
smatram da svaki covek ponaosob treba da se testira na toleranciju i da to bude individualna stvar tj da mu se u vozacku upise limit.tako bi bilo najpostenije.sve preko tog limita vrlo visoke kazne,ukoliko ne vozi 20kmh sa sva 4 upaljena zmigavca.
pre 4 godine
Nvo ,,stručnjaci" ponovo jašu.
pre 4 godine
alkohol je kriv za 14% nezgoda. a za koliko su krivi bahati vozaci .
pre 4 godine
Ne treba uvesti, I hoću da se vrati tolerancija na 0,5. To je fer.
@Ko hoće da na ovaj način puni državnu kasu, slobodno nek stavi minus
(Ljuti Ciganin, 9. januar 2020 10:15
---
Наравно.
Нису удесе изазивали они који су поштовали закон, него они који су га кршили.
Поново кажњавање савезних возача.
Уместо да закон буде ригорозан по оне који га крше.
pre 4 godine
Treba - i povecati cenu goriva na 250 d. litra! I da nam dragi Bog cuva eksperte iz komiteta !!
pre 4 godine
@(Dzordz, 9. januar 2020 11:09
Potpuno si u pravu. Mi smo drustvo niskog stepena poverenja i zato umesto da se fokusiramo na tih 7 koji naprave glupost i njih najostrije kaznimo, mi kaznjavamo ostalih 993 da nam se ne bi desilo ovih 7, koji ce svakako da se dese. Tako je u svim sferama drustva. Na Zapadu je obrnuto, to su drustva visokog stepena poverenja i ne smatra se da ce svako da prevari drzavu, vec da je vecina postena, a oni koji su kukolj se kaznjavaju zato sto su kukolj. Tako se i zakoni prave, da olaksaju zivot postenima, a ne da ga zagorcaju.
pre 4 godine
а шта је са неиспаваним возачима?
возач који је спавао мање од 6 сати има рефлексе и резоновање као неко са доста алкохола у себи...
то је већ епидемија
pre 4 godine
Vozio ne vozio merka mi je jedno pivo 0.5l uz rucak ne bas svaki dan. Ako vozim medjugradsku voznju koja traje par sati onda ne pijem uopste.
Mislim da granica treba da bude 0.5 ali i za bicikliste a za pesake 1.0.
Interesantno i oni ucestvuju u saobracaju a da zanemarimo ostale stetne posledice po porodicu i drustvo.
Ako te u toku godinu dana uhvate 2 ili 3 puta preko pored ovih kazni sto ti sleduju treba da sledi obavezna mera lecenja od zavisnosti.
Normalno to vazi i za opijate.
pre 4 godine
@(betmen, 9. januar 2020 22:46)
Vreme je slava pa odes na jednu i kad pogledas, mozda jedna do dve osobe se zadrze na 2 pica, jer mora rakijica da se nazdravi, pa mora i posle jedno vino ili spricer. Ostali popiju vise od toga. Deo tih seda u auto i voze kuci pijani, polupijani... Neki su se obezbedili pa ih kuci voze zene, neke punoletna deca, ali problem su oni sto ne stanu na kako kazes racionalno razmisljanje od 2 pica.
pre 4 godine
"dokaz za to je i puna crna hronika". Pazi ovu glupost pa nije ona puna zbog alkoholicara za volanom vec zbog maminih i tatinih sinova iz svih sfera kvazi elite. Opet prica samo pare da se uzmu preko busplusa.
pre 4 godine
@rodjaksasela
Ništa ti ne shvataš
pre 4 godine
Vec je uvedena nulta tolerancija tako da ne razumem pitanje. 0,3 je isto kao i 0, omogucava sigurnost vozacu u slucaju da je jeo neko voce ili ako dodje do neke greske... Sledeca stvar te udese ne pravi niko ispod 0.7 promila vec 99% oni sa preko 2.0 promila u krvi...
pre 4 godine
Koliko puta vise menjanje ZOBS-a? Ti isti ga prave ceo radni vek i nikako da bide dobar. Poslednji od 2009. i od tada bezbroj dopuna... - znaci neznanje cveta! ZOBS da prave oni koji nisu imali udela u dosdasnjem ZOBS-u ili da se jednostavno prepise od ozbiljnih primera. Ovo je blamaza! Statistika iz teksta 7 vozaca sa prekoracenjem od 1000... Pa kaznite ostro tih 7 a ne preostalih 993 ! Koja je to isprana/isprazna logika? U Grckoj dozvoljeno 0.5, na Malti 0.8 i td... A šta je sa uticajem loših puteva na bezbednost saobraćaja? Ili bezbroz rupa i zakrpa po ulicama? Pa kad neka spona i sl. strada od više uzastopnih udara o takvo tlo - kako to dokazati i zaštititi vozača? Nego opet kriv vozač "pošto nije prilagodio brzinu uslovima puta".... Sramota!
pre 4 godine
Zato sto je dr Vujanić jedan od najeminentnijih strucnjaka o saobraćaju zato ima toliko mrtvih i povredjenih kao da živimo u Kalkuti.
pre 4 godine
Ovaj Okanovic “strucnjak” nas ubi!
pre 4 godine
Ovim se ne resava problem, nego ispunjava forma. Zasto ne utvrdite koji procenat vozaca ne poznaje saobracajne znake?
pre 4 godine
U Svajcarskoj je 0.5 pa opet ima manje udesa nego u Srbiji. Medjutim ako ste pijani *bali ste jeza. Znaju ljudi da pivo ili casa vina su normalna stvar kad ljudi izadju u grad ili na rucak. Ali zato cik probaj da vozis zaustavnom trakom na autoputu kao sto se vozi u Bgd-u.
pre 4 godine
Garantujem da je mobilni telefon uzročnik br 1 saobraćajnih nezgoda! Samo obratite pažnju oko sebe u saobraćaju, koliko vozača drnda telefon, smanjena im pažnja 80%!
pre 4 godine
Ne.
pre 4 godine
A u Kaliforniji dozvoljeno 0.7 promila alkohola..
pre 4 godine
@Newton
Bez obzira sto se krecem medju ljudima koji zaista vode racuna o tome sta rade, slazem se sa time sto si rekao.
Ljudi ne stanu na 2 pica vec nastave, ali to su ljudi koje za koje je i pisan dosadasnji zakon, oni ce svakako naduvati i snositi posledice (bar bi trebalo).
Ovo smanjenje sa 0.3 na 0.0 pogadja bas one koji nisu opasnost.
pre 4 godine
"Da li treba uvesti nultu toleranciju na alkohol?"
NE! U Velikoj Britaniji je dozvoljena granica od 0,08 promila alkohola pa imaju manje poginulih u saobracaju nego Srbija iako imaju deset puta vise stanovnika a o broju vozaca i vozila da ne govorimo. U bivsoj drzavi je bilo 0,05 promila i nikada nije bilo ovako kriticno kao sada. Znaci, nesto drugo treba menjati.
pre 4 godine
"Alkohol je u Srbiji u 14 odsto slučajeva imao uticaj prilikom saobraćajnih nesreća sa smrtnim posledicama". Na osnovu ove statistike, 86% nesreća sa smrtnim posledicama izazivaju trezni vozači. Nameće se zaključak da trezne treba još više kazniti.
pre 4 godine
Ljudi se nadmecu treba li 0,2 ili 0,3 a iz komentara ljudi koji su videli sveta i koji imaju iskustva je da je nauka dokazala da alkoholisanost ispod 0,5 nema uricaja na voznju. Ovo sto se kod nas radi cine lobisti OSIGURANJA. SMANJENJEM ZA SVAKI PROCENAT ZARADUJU MILONE EVRA. SVAKO KOME PRONADU NEDOZVOLJENI PROCENAT ALK. GUBI PRAVO NA NAKNADU STETE, A ONAJ KO JE KRIV REGRESNO PLACA STETU OSIGURANJU A TO MOZE BITI I DO 1.000.000 EVRA PA MU DODE DA JE BOLJE DA SE UBIJE NEGO DA RADI ZA OSIGURANJE CEO ZIVOT. ETO TO JE SUSTINA PRICE ZA PROMENU ZAKONA A NEKO CE NA TOME DEBELO DA PROFITIRA, NEKO ODMAH KES A NEKO SVAKODNEVNO.NE RADI SE TU O BRZI ZA LJUDSKI ZIVOT. NJIMA JE INTERES SAMO DA OSTVARE STO VECI PROFIT. RAZMISLITE?
pre 4 godine
Pa nisi valjda pijan sa 0.2 promila?
Inace treba kategorizovati potencijalne uzrocnike saobracajnih nesreca prema statistici i prema tome uvesti odgovarujece kazne. Po meni je telefon na prvom mestu u danasnje vreme!I sadasnja kazna je preblaga! A taxi je dovoljno pristupacan.
pre 4 godine
Hrvatska je pre x godina imala jedan period sa 0% alkohola za volanom, pošto se isti sistem primenjuje kod nas sa zakašnjenjem, znači očekuje nas 2 godine bez alkohola za volanom.
pre 4 godine
@Jovan a kako to misliš društvo niskog poverenja... društvo je oličenje vlasti i uređenja a kod nas je bezvlašće, korupcija, javašluk, nepismenost i nekultura do besvesti...pa ti imaj onda poverenje.
pre 4 godine
Ало толеранција буде нула, шта ћемо са возачима коки не пију, али користе зимску течност за шогершајбну, па испарења алкохола из течност путем вентилације уђу у кабину. Мени је полицајац измерио 0.05 промила1
pre 4 godine
Mnoge zemlje su uvele 0 pa vratile na 0,05.
Najveci problem je bahatost u svakom pogledu koju su donele '90-te, bezobzirost, samoživost i kupovina vozačkih dozvola.
pre 4 godine
Treba - i povecati cenu goriva na 250 d. litra! I da nam dragi Bog cuva eksperte iz komiteta !!
(Matori Kesa, 9. januar 2020 13:55)
Sto se tice goriva,nasao sam tablicu od pre par meseci i situacija je sledeca.
Benzin 69,15 dinara
+3 dinara naknade za obavezne rezerve
+55 dinara akciza
+25,34 din PDV
Evrodizel 75,66
+3 din
+56,50 akcize
+26,95 pdv
Tng autogas
38,27
+1,44
+23,60 akcize
+12,66 pdv
pre 4 godine
Dokle ce ovi strucnjaci sve da resavaju kroz kazne? Pre 20 godina su automobili bilo mnogo nebezbedniji pa je bilo dozvoljeno 0.7 promila i nije bilo nikakvog masakra na putevima. Ja se slazem da preko 1 promila budu ostre kazne ali kazniti coveka za 0.3 ili 0.4 promila je smesno. Kakve su skole zavrsavali tako sada i donose zakone.
pre 4 godine
ako ne želite da platite, nemojte piti.
da li razumete da nećete nikad platiti ni jednu kaznu ako ne kršite zakon?
koliko je to teško za shvatiti?
(jaretina, 10. januar 2020 13:43) # Link komentara
Strucnjace, po tvojoj logici sutra ce da uvedu neki zakon da ne smes struju da trosis uvece jer je mreza tada najopterecenija, pa ces ti reci: necete placati astronomski racun ako ne krsite zakon. Sustina je da se stvari ne resavaju samo i iskljucivo kaznama, to moze i moja baba da smisli. Hajde da uvedemo kazne za sve sto nam smeta? Rezultat: za 10 godina Srbija ima 2 miliona stanovnika i najveci procenat emigracije.
pre 4 godine
Moram pomenuti da je pomenuti stru;njak odgovoran za sve zakono po pitanju saobra'aja u poslenjih 10-ak godina, nekoliko verzija ZOBS-a, pa jos vise izmena...kako takav strucnjak svako malo menja zakon!?
Malo sam putovao i video kako se vozi na zapadu...i oni tvrde da imaju strucnjake, mnogo bolje placene od ovog naseg, a kod njih manje nezgoda, tolerancija na alkohol 0.05 a negde i vise, a mi se uhvatili za Skandinavske zemlje...pa evo zimske gume od pocetka Novembra.
A da mi prepisemo zakon od neke zemlje koja ima slicnu klimu, i primenimo ga na isti nacin kao i sav normalan svet, bez maminih i tatinih sinova, protekcije...
Za pocetak kao Svajcarska kamere svuda, svaki prekrsaj na kucnu adresu, posle mesec dana sve bi bilo u redu.
U poslednje vreme na autoputu najvise luduju ovi sa rotacijama, a kako tek voze, gore od onog sto je hteo proci naplatnu rampu kroz kolonu vozila, a strucnjak ni reci o tome (mozda on vozi jedan takav?).
pre 4 godine
Nama treba zabraniti da vozimo i trezni, a kamoli pijani.
89 Komentari
Sortiraj po: