Četvrtak, 02.01.2020.

13:52

Zaoštrava se u Nemačkoj: Ograničenje brzine na auto-putevima – da ili ne?

Izvor: Izvor: DW

Zaoštrava se u Nemaèkoj: Ogranièenje brzine na auto-putevima – da ili ne? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

Zevs

pre 4 godine

nema nista od toga, jedan od zastitnih znakova Nemacke je autobahn sa deonicama bez ogranicenja (na to se nekako prirodno nadovezuje i nemacka auto industrija)

rog

pre 4 godine

Samo da konstatuje da je u Austriji podignuto na 140km/h i da ima deonica bez ograničenja. Pre tri dana prošao tuda.
(Drakče, 03. januar 2020 06:46)

Kako znas da nema ogranicenja, jel bio neki znak.

Psiholog

pre 4 godine

@psiholog monotonija je problem, bez kauca da ti kazem. Kad vozis 130 u relativno novijem automobilu nrma buke ni nekog adrenalina. Meni preko 150 naglo skoci adrenalin i koncentracija. Primenjujem samo kad vidim da nisam najprisutniji.
(duke nukem, 3. januar 2020 17:35)

Ako imas problem sa koncentracijom tokom voznje onda to i nije za tebe. Alternativno potrazi pomoc ili sam budi kreativan u podizanju koncentracije tokom voznje ...

duke nukem

pre 4 godine

@psiholog monotonija je problem, bez kauca da ti kazem. Kad vozis 130 u relativno novijem automobilu nrma buke ni nekog adrenalina. Meni preko 150 naglo skoci adrenalin i koncentracija. Primenjujem samo kad vidim da nisam najprisutniji.

XXL

pre 4 godine

Mislim na postavljeno jednostavno pitanje za koje se traži odgovor - DA ili NE srbadija se raspisala u komentarima čak i sa Google-a podatke iznela al' niko ne dade odgovor. Moj je - NE.

Psiholog

pre 4 godine

što se mene lično tiče više volim da vozim brže jer se tada i koncentrišem na vožnju. 130 obično vozim na tempomatu i često hvatam sebe da i nisam baš toliko skoncentrisan na vožnju već na neke druge stvari.
(ivan, 2. januar 2020 18:45)

Vreme vam je da se ispruzite na mom crnom kaucu ... da pocnemo od vaseg detinjstva ...

Mislim, sta radis kada vozis 30/40/50 ? Hrces mozda ?

GuA

pre 4 godine

Imas na guglu pa proveri,sem toga nisi ni citao text, a upravo se o tome i pise..
Po obicaju ne samo ti vec i mnogo takvih ko ti, bez ikakvih kritickih promisljanja i provere pisu u korist svoje teze,ne kapiram, al ok.
To kao kad bi naredili da putnicki avioni smeju samo 500 km/h da lete?
Bukvalno je ista stvar za autoput koji je najbezbedniija stvar u kopnenom saobracaju ikada.
I da,naravno da brzina nikakve veze nema sa udesima na autoputu,ali naravno da ima na magistralama,u gradskim uslovima itd.
(C i n i k, 3. januar 2020 01:39)

ADAC se u tekstu nigde ne pominje osim po floskuli "Slobodna vožnja za slobodne građane" ali ajde prosvetli nas dokazima da je ADAC ikada uradio validan test o brzinama na autoputu.

Porediti drumski i avionski saobracaj koji je strogo kontrolisan pokazije svo tvoj neznanje. A secam se i gluposti da se baterije na EV menjaju na 5-6 godina ...

Auto putevl sa 2 i 3 trake su nebo i zemlja. Vecina puteva bez ogranicenja u Nemackoj imaju 3 trake i minimalnu brzinu za svaku traku.

Sa moje tacke gledista 80 ljudi je poginulo zbog prebrze voznje - znaci 80 ljudi bi bilo zivo da postoji ogranicenje.

Miki

pre 4 godine

Ne prodaje se dovoljno auta na struju, ljudi nece da voze kao babe, da bi mogli da stignu na destinaciju. Ako ogranice brzinu za sve, elekto auta postaju konkurentnija i privlacnija, sto omogucava novi razvoj i nove investicije. U suprotnom, ako se ne prešaltuju dovoljno brzo, azijati će ih progutati i cenama i kvalitetom.

marica, kriv, razumevanje...

pre 4 godine

treba razlikovati nesrece gde je velika brzina uzrok nesrece koje su vrlo retke od onih gde je ona samo jedan od faktora, samo sto razni okanovici ove druge pripisu prevelikoj brzini, a nema veze sto je vozac bio nadrogirani ili pijani idiot, bitno da je prekoracio dozvoljenih 50 pa je zbog toga doslo do nesrece

milence

pre 4 godine

130 na sat je vise nego dva puta dovoljno brxo da te ubije a docoljno sporo da mislis da si bezbedan. Sa 200 si bar napet jer znas da je jako brzo. Dakle ne ogranicavajte nego edukujte.

ferdinand

pre 4 godine

Komentari su suvisni pojedinih ovde jer nemaju poima kako to izgleda da vozis velikom brzinom autoputem koji ima 3 ponegde 4 i vise traka autoput koji je pravljen za brzinu ne mesajte se gde vam nije mesto komentari su vam suvisni jer svi ovde u Nemackoj vozimo civilizivano i uglavnom se krece brzina od 130 do 180km/h kao sto je neko u predhodnom komentaru naglasio 200 i vise tek poneko nagazi i toje sve u sustini mnogo sam slobodniji na auto putu u nemackoj na 180 nego u srbiji na 130 kad mi posle bubanj potoka izleti lastin autobus u levu traku na 130 a on jedva 80 a autobus se iskrivio vozac samp po gasu ko krompir da vozi a ne nevine ljude daj bre ljudi okanite se vise komentara negativnih ne pljujte po drugima jer i sami sve takvi vozite ko necastivi a ovamo nesto se busate za neki zakon u nekoj drzavi koju niste jos ni posetili i niste ni probali da vozite ovim auto putevima zato tisina pstttt
(srbin, 02. januar 2020 21:25)

Ti si genije. Uspeo si da napišeš ovoliki komentar bez ijednog znaka interpunkcije.

Pesak

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...
(9999999, 2. januar 2020 19:21) # Link komentara

I umesto 5, trosis 20 l/100km..

zasto su ljudi tako sebicni

pre 4 godine

Pa sto praviti automobile koji idu preko 130 km/h ?
Ukinuti proizvodnju takvih auta i vratiti se 100 god unazad.
(branko60, 2. januar 2020 17:41)

Ne, zasto ukinuti ? Ne radi se tu samo o maksimalnoj brzini, nego i u ubrzanju. Ako auto moze da ide vecom brzinom to ne znaci da vozac treba da vozi tom brzinom, kakva je to nebulozna logika ??? Kada cete vec jednom da shvatite da niste jedini ucesnici u saobracaju ? Jedna baba od 80 godina ima podjednako pravo da vozi auto na javnim putevima kao i vi.
Kupi privatnu stazu za trke, pa vozi do mile volje ako hoces 500 na sat.

Termodinamicar

pre 4 godine

Nemacka zivi od autoindustrije, tako da od toga nece biti nista.
Svake godine se pojave neke 2-3 babetine koje hodaju bosonoge, stite prirodu i lupetaju gluposti u vezi autoputeva i dizela. Mogu samo sa se slikaju.
Ziveo dizel i neogranicena brzina...

C i n i k

pre 4 godine

ADAC nikada nije uradio takvu analizu a ti po obicaju prosipas neistine
(GuA, 02. januar 2020 22:21)

Imas na guglu pa proveri,sem toga nisi ni citao text, a upravo se o tome i pise..
Po obicaju ne samo ti vec i mnogo takvih ko ti, bez ikakvih kritickih promisljanja i provere pisu u korist svoje teze,ne kapiram, al ok.
To kao kad bi naredili da putnicki avioni smeju samo 500 km/h da lete?
Bukvalno je ista stvar za autoput koji je najbezbedniija stvar u kopnenom saobracaju ikada.
I da,naravno da brzina nikakve veze nema sa udesima na autoputu,ali naravno da ima na magistralama,u gradskim uslovima itd.

Американац

pre 4 godine

(kako da ne, 2. januar 2020 22:57)

У норвешкој је ограничење на ауто путу 80 и 90. Неки делови аутопута имају ограничење 100 и 110км/ч и то је то. У шведској макс ограничење 120. У данскод има делова 110 и има 130.

Иначе норвешка не признаје наше дозволе.

Ja

pre 4 godine

@ivan
Sa 180 na 30 naglim kočenjem praviš lančani sudar sto posto, tako da ne pričaj gluposti. Ako si mislio na 130 Ok, ali onda to nije naglo kočenje.

Nikola

pre 4 godine

Zbog svih tih privilegija i viška inteligencije naroda sve češće gledamo lančane sudare kao i daleko više saobraćajnih udesa...

Rasim

pre 4 godine

@kako da ne
Nesreće na autoputu učestvuju sa jako malo % u odnosu na ukupan broj nesreća. Najviše ljudi gine u gradovima i tu je pitanje svesti i edukacije pešaka, kao i tolerancije vozača više nego bilo šta drugo

Mr Majestyk

pre 4 godine

ako je na struju, a biće ih sve više, čemu ograničenje brzine? I na 1km/h i na 200km/h imaju nultu emisiju štetnih gasova. (Fonten La, 02. januar 2020 18:29)

Za njih će morati ograničenje da bi stigli tamo kuda su pošli, pošto im je i na nižim brzinama autonomija tužna.

Sloboda za benzince i autoputeve!

GuA

pre 4 godine

Kao sto znate ADAC je radio analizu, dosli su do zakljucka da ogranicenje brzine nma veze sa udesima, ne bi se smanjio taj broj,ima veze delimicno sa zagadjenjem okoline, a sa udesima nema.
Nikakve razlike nema dal vozis 130 ili 150 ili 200 u slucaju udesa na autoputu.
Posledice su iste.
Medjutim na autoputu se udesi retki.
(C i n i k, 2. januar 2020 21:18)

ADAC nikada nije uradio takvu analizu a ti po obicaju prosipas neistine

Kauboj Jumi

pre 4 godine

Pa što praviti automobile koji idu preko 130 km/h ?
Ukinuti proizvodnju takvih auta i vratiti se 100 god unazad.
(branko60, 2. januar 2020 17:41)

Ja se isto pitam za vatreno oruzje. Sta ce mi pistolj ako ne mogu da ga upotrebim kad i kako ja hocu ?

Superstar

pre 4 godine

Pa zašto onda auto industrija pravi sve snažnije automobile kada bi da se vrati na ogranicenja brzine od pre 40 godina?Ako je neka grana industrije napredovala onda je to auto industrija.Toliki sistemi bezbednosti,autonomna vozna,senzori,kamere,gps kao svemirski brod a ogranicenja kao za zastavu 101 od pre 40 godina ..nije realno.

kako da ne

pre 4 godine

O cemu vi pricate, nije brzina uzrok za nesrece? Pa u EU su na sedmom mestu po saobracajnim nesrecama sa smrtnim ishodom i kao razlog je brzina. Prvo mesto u EU tj sa najmanje nesreca je Velika Britanija. Zemlja u kojoj je na auto putu ne znam koliko milja na sat, ali ispada oko 113 km/h ogranicenje, pritom dosta kamera i radara. A, ispred Britanije su van EU zemlje, Švajcarska i Norveška. Ne znam za Norvesku, ali u CH je ogranicenje 120, tolerise se do 130, ali zato vec na 155 ide dozvola na 3 meseca. Jako strogo i kazne su velike. Time dobijete manje nesreca, manje smrti. Da napomenem da i CH pa i ta VB i Norveska imaju dobre puteve. U CH znam deonice na auto putu od 17-18km na kojima cak i stoji znak da je ta deonica spremna u slucaju da treba da sleti i avion (u slucaju potrebe). Zamislite i sirinu i kvalitet puta. A ima vise takvih deonica. Ali ne daju da se leti, ocigledno od kad su 2004-2005-te pooštrili, vide da broj nesreca pada, ljudi ne diraju. Italija isto ima barem od Rima pa ka severu sto poznajem super auto puteve. Sever Italije isto. Od Torina do Venecije vozite ‘pistom’. Dosta delova 3-4 traka pa je ogranicenje 130, tolerisu barem 140, nikad nisam zaustavljen do te brzine. Ali pista, auto put kvalitetom bolji i od Nemackog, Francuskog pa i Svajcarskog, ceo taj severni deo Italije pa ka Rimu, Bolonji. Ali ne daju, ima kontrole brzine, radara, policajci koji se voze ‘rutinski’ i nadgledaju. Pritom, gde danas na zapadu pa mozete voziti. Guzve su svugde velike. Svajcarski auto putevi ce jos malo postati bulevari, mogu zamisliti Holandske jer je Holandija slicne velicine kao CH, a ima vise nego duplo stanovnika. Kod Milana guzve su i nocu u ponoć i pored 4 traka. Ulazak u Pariz, samo strpljenje i ostali tako veci gradovi. Zbog vecih guzvi svugde ce da smanjuju ogranicenja, ne znam kako ce nam delovati saobracaj kroz 20 godina pored jao mnogo automobila.

nidža

pre 4 godine

Moraju to uvesti zbog vozača iz Holandije i iz istočne evrope. Oni svi voze 120 levom trakom ili srednjom. Nemoš' ih naučiti da se prestroje u desnu traku. Iz iskustva pišem jer jednom nedeljno poslovno prodjem nemačku od juga prema severu i nazad. Naiđes sa 200 a oni ni da pomisle da se sklone.

Zalosno

pre 4 godine

Ovaj svet ide unazad. Regresira. Postaje sve gluplji i nazadniji. Umesto da se razmislja kako da se omoguci ljudima da putuju brze i istovremeno bezbednije, ograniceni umovi bi samo da zabranjuju i uvode nova i nova ogranicenja.

C i n i k

pre 4 godine

Kao sto znate ADAC je radio analizu, dosli su do zakljucka da ogranicenje brzine nma veze sa udesima, ne bi se smanjio taj broj,ima veze delimicno sa zagadjenjem okoline, a sa udesima nema.
Nikakve razlike nema dal vozis 130 ili 150 ili 200 u slucaju udesa na autoputu.
Posledice su iste.
Medjutim na autoputu se udesi retki.

2 grama mozga nemas a kamoli 200

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...
(9999999, 2. januar 2020 19:21)

A da nam malo uporedis put od Minhena do Stutgarta sa nasim auto putevima ?

srbin

pre 4 godine

Komentari su suvisni pojedinih ovde jer nemaju poima kako to izgleda da vozis velikom brzinom autoputem koji ima 3 ponegde 4 i vise traka autoput koji je pravljen za brzinu ne mesajte se gde vam nije mesto komentari su vam suvisni jer svi ovde u Nemackoj vozimo civilizivano i uglavnom se krece brzina od 130 do 180km/h kao sto je neko u predhodnom komentaru naglasio 200 i vise tek poneko nagazi i toje sve u sustini mnogo sam slobodniji na auto putu u nemackoj na 180 nego u srbiji na 130 kad mi posle bubanj potoka izleti lastin autobus u levu traku na 130 a on jedva 80 a autobus se iskrivio vozac samp po gasu ko krompir da vozi a ne nevine ljude daj bre ljudi okanite se vise komentara negativnih ne pljujte po drugima jer i sami sve takvi vozite ko necastivi a ovamo nesto se busate za neki zakon u nekoj drzavi koju niste jos ni posetili i niste ni probali da vozite ovim auto putevima zato tisina pstttt

laki

pre 4 godine

@jovan
prvo nece da ukinu nego uvedu drugo svrati do neke vecernje skole i probaj da se opismenis
a onda ako bas zelis dodji ali takvih funkcionalno nepismenih imamo za izvoz
sve u svemu svima bolje sto nisi ovde

9999999

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...

Todor

pre 4 godine

Kad voziš autobanom dobar auto 200 na sat, pa spustiš na 160, čak i mojoj ženi izgleda da vozimo sporo...! Ne voli što vozim brzo, ali se uvek upeca kada usporim i pita, što sam usporio!
Inače, ograničenje bi u Nemačkoj dovelo momentalno u probleme tamožnju auto industriju. Ali, sreća je što o ograničenju neće odlučivati navijači, nego uticajni faktori.
Ako je u Nemačkoj neko uticajan, to su MB, Porše, BMW, a pogotovu VW (Vagen, Audi, Seat...)

ivan

pre 4 godine

@Tomislav

evo ja ću praktično da ti pokažem kako izgleda naglo kočenje sa 180 na 30 kada kamion počne da ti ulazi u traku prilikom obilaženja. nije baš tako strašno kao što pričaš, a i nije retka pojava na auto-putu. što se mene lično tiče više volim da vozim brže jer se tada i koncentrišem na vožnju. 130 obično vozim na tempomatu i često hvatam sebe da i nisam baš toliko skoncentrisan na vožnju već na neke druge stvari.

ja

pre 4 godine

Ja kad sam bio u Nemackoj ti koji voze brže od 150-160 su bili jedan u 200..bukvalno retko vidiš neko ko vozi toliko brzo.. Ogromna većina vozi 130 na sat jer ovi noviji motori su svi male kubikaže i muče se na svemu preko 130 a i u Nemackoj retko ko vozi automobile od po 3000 kubika i vise..to je vise imidž koji nose zbog toga što prodaju te aute ali mnogo ih više kupuju Kinezi nego Nemci.. Prosečan nemac vozi golfa ili pola.
Tako da zabrana bi uticala na jednog u 100 ali drže to zbog prodaje aute jer ako zabranili koja poenta onda skupih limuzina od po 100 000 eura

Fonten La

pre 4 godine

Polako...polako. Automobil je prevozno sredstvo kome iz auspuha kuljaju CO2 i azotni oksidi? Da ako je sa SUS motorom, ali ako je na struju, a biće ih sve više, čemu ograničenje brzine? I na 1km/h i na 200km/h imaju nultu emisiju štetnih gasova.

r53

pre 4 godine

Svakakvi lepi trenuci mogu da se dozive na tim putevima, i svakako je jedini autoput koji je zabavan, a ne dosadan, iako je najveci problem nemackih puteva preopterecenost i guzve, pa lancani sudari kad nastane totalni haos. Ali cak i u standardnom srpskom 2.0 dizelasu sam npr. imao momenat da vozim 180 u srednjoj traci, lagano me obilazi Ferrari 458, onda ja malo ubrzam i sa nekih 220 lagano njega obilazim, cisto da cujem zvuk kad me ponovo prodje. Te brzine u novijim limuzinama se osete kao 120 u nekom hatchback-u. S druge strane meni je zabavnija zustrija voznja u manjem sportskom autu po krivudavim magistralama gde osetite neuporedivo vise nego u udobnosti nove limuzine.

ironicar

pre 4 godine

Uz objavljenu statistiku treba objaviti i koliko ima vozaca, stanovnika, gde i pri kojoj brzini su poginuli tih 80 ljudi i drugih podataka. Pa ovu brojku uporediti sa na primer Srbijom gde su ogranicenja jos iz 70tih godina sem auto puta, pa bi zakljucak bio da je zbog nepostojanja ogranicenja poginulo ljudi u visini statisticke greske u Nemackoj u poredjenju sa Srbijom gde ima ogranicenja. I pri ogranicenju od 130 ima onih koji voze 60 na sat po autoputu i ti su mnogo veca opasmost od onih koji voze 130.

Taksista B.

pre 4 godine

Treba zabraniti velike brzine zbog sigurnosti ostalih učesnika u saobraćaju a i zbog emisije štetnih gasova.Ko voli velike brzine neka se učlani u neki auto klub pa na zatvorenu pistu i tamo testirajte ljubimce do mile volje.Ako se neko zakuca njegova želja i problem

123

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...
(novikorisnik, 2. januar 2020 15:55)

Najbolji način da se nešto brzo raširi je da postane profitabilno. Tako je sa ekologijom. Tu kariku ogroman procenat populacije ne razume.

Томислав

pre 4 godine

Много коментара који подржавају брзу вожњу а 99% истих не зна најосновније из физике а v=s/t им врхунац из основне који су у међувремену заборавили. Толико сам пута практично показао паметним као овде шта значи брза вожња на примеру наглог кочења приликом брзине од 9км/х. Да, добро сте прочитали. Прва брзина и пуштено квачило и онда нагло кочење. Истраумирају се. Онда им кажем, замислите сада брзину која је само 50 км/х шта би се десило. А ви би да возите преко 130. Један живот имате.

GuA

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...
(novikorisnik, 2. januar 2020 15:55)

Najbolji način da se nešto brzo raširi je da postane profitabilno. Tako je sa ekologijom. Tu kariku ogroman procenat populacije ne razume.
(123, 2. januar 2020 17:39)

U Engleskoj je prose godine poginulo 92-je ljudi a 99% ne vozi brze od 130. Ajde sad izvedite neki od tih vasih "ekoloskoh" zakljucaka.

RS6 quattro

pre 4 godine

recimo ja sam imao priliku da se vozim autobanom u autu mog prijatelja razvukli smo ga 200 na sat,a pored nas je nesto proletelo nismo stigli ni da vidimo koji je model bio u pitanju a ni njegove tablice,nasa procena da je isao preko 300 i to debelo preko toga!a mi ko da smo stajali u mestu a isli 200???...to su brutalne brzine i to treba zakonom zabraniti jer su opasne po zivot!!! i 130km/h je puno!
(gastarbajter, 2. januar 2020 15:59)

E taj sto te je prosao sam ja :)
Vozio sam 327km/h
U pitanju je RS6 802 HP
Kupio ga prosle godine i kad sam prolazio kroz Nemacku odlucih da probam i te brzine.
Moram reci da do 200 jos kako tako a od 250 pa do 327 km/h je uzas koliko sve to prolazi.
Kad sam stajao na pumpi gledao sam ove sto voze srednju traku( oko 150 km/ h),tek tad sam shvatio koliko je to ustvari brzina i rekoh sebi da nema sanse vise tako brzo da vozim.
Ali eto probah i ja brzinu preko 300km/h.

South Park

pre 4 godine

Nemacka je bila jedini razlog na svetu da bi se proizvodili automobili koji mogu da razvijaju brzine i do 300 km/h.Ako ona uvede ogranicenje onda komotno proizvodjacima zabraniti da proizvode automobile tj da ih limitiraju na 130 km/h jer nema puta na zemaljskoj kugli da je dozvoljena brzina veca od toga.

jovan

pre 4 godine

ako ukinu ogranicenje brzine u njemacku, ja vracam drzavljanstvo, i dolazim u srbiju da budem i ja deo ekonomskog tigra i drugih egzoticnih dostignuca!!!

s' yuga

pre 4 godine

Zivim u Nemackoj i na Autobahnu godisnje predjem 5k-10k km, sto u sustini nije velika kilometraza, i ja se iskreno nadam da se ogranicenje uskoro nece desiti. Prvo, zato sto je frekvencija saobracaja ogromna, i kada bi se svi kretali brzinama do 130 kmh ubedjen sam da bi se broj stradalih povecao jer bi guzve bile vece. Drugo, Nemacka je velika zemlja, i recimo sluzbeni put od 500+ km u jednom pravcu je sasvim normalan. U slucaju ogranicenja brzine velike distance bi se prelazile u znatno duzem vremenu. Trece, postoje razliciti vozaci, ali koncentracija je veca i bolja, meni bar, pri brzini od 150-160 kmh. Itd, itd.. Ima naravno i razloga za ogranicenje, ali kada sve saberemo i oduzmemo, hvala Nemackoj za Autobahn i sto, za sada, postoji takav kakav je.

Lola

pre 4 godine

Gluposti, brzina ubija, dokazi su svuda. Jedini pametan odgovor je "da" ali eto kako je kada postoje konkurentni interesi industrije. I Nemacka posrce pred njima umesto da zastiti svoje korisnike puteva.

ne znam

pre 4 godine

Nije mi vise jasno ko glasa za ove eko manijake koji bi samo uvodili neka ogranicenja samo neka pravila izmisljaju koja nemaju veze sa zdravim razumom...

gastarbajter

pre 4 godine

ma kako da ne,a svaki nemacki proivodjac premium automobila ima elektronsku blokadu na 250km/h...to je isto kao kada sam sebi pucas u celo.

inace mnogi ne znaju da je brzina od 100km/h veoma opasna jer ti vec pri toj brzini ne kontrolises vozilo!

recimo ja sam imao priliku da se vozim autobanom u autu mog prijatelja razvukli smo ga 200 na sat,a pored nas je nesto proletelo nismo stigli ni da vidimo koji je model bio u pitanju a ni njegove tablice,nasa procena da je isao preko 300 i to debelo preko toga!a mi ko da smo stajali u mestu a isli 200???...to su brutalne brzine i to treba zakonom zabraniti jer su opasne po zivot!!! i 130km/h je puno!

Inntal

pre 4 godine

Bmw m5 graviran na 330 e to mi se svidja! Moj motor je graviran na 280 i mnogo sam ponosan na to, samo mi je krivo sto ipak nije 300 pa da budem jos ponosniji i da pokazujem deci na ulici kad stanem, mada takvih klinaca vrvtn vise ni nema
(Slobodan Zika Jalovina, 02. januar 2020 14:31)

koji si ti jado...,mislim da ti se i ta djeca kojoj pokazujes smiju i kazu koji si ljakse...
ponosan na sat brzine... omg
kazes nema te djece vise...pa nema,djeca vise nisu kao ti...
bas si jadan....

itBilly

pre 4 godine

Treba i kod nas ukinuti ograničenje brzine na auto-putu. Između naselja 110 km/h. U naselju ostaviti kako jeste i pooštriti kontrlolu brzine. Biće zanimljivo prve godine posle će svako voziti umereno. U Nemačkoj na auto banu gde nema ograničenja brzine ima procentualno najmanje saobraćajnih nesreća na svim auto putevima u evropi.

Mick

pre 4 godine

Bio u Nemačkoj 1985 , na autobanu pored mene u koloni prolaze automobili u brzoj traci ,brzinama od preko 200 km/h , gledam i ne verujem.Treba umeti voziti tim brzinama kojima ono voze , mi nismo za to ,ovde ljudi voze kao da su sami u saobraćaju i kada voze brzo a i kad voze sporo retko gledaju okolo i poštuju druge vozače.

Bečki kontraš

pre 4 godine

Treba ograniciti brzinu jer ima napaljenih majmuna koji na autobahn isteraju svoje vozilo da bi dostigli maximalnu brzinu i pritom dovedu u opasnost neduzne ljude.

Dejan

pre 4 godine

Blago njima...to im je najveci problem.Pola nas nema ni za gorivo,ni za auto....
(Kole, 02. januar 2020 14:33)

Ma da, kako da ne. Da je stvarno tako, ne bi uopšte bilo gužvi u Beogradu... Ali ovde ljudi poslednji dinar daju za gorivo. Voze krš od 1000€, a mesečno daju 100€ za gorivo, sa sve platom od 250€, nigde logike. Umesto da idu javnim prevozom.

Svakog dana se nadam da gorivo poskupi, a najviše bih voleo da bude bar 300 dinara po litru, da prodiše grad. Očigledno je previše jeftino sad, čim se i najsiromašniji svuda voze kolima.

novikorisnik

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...

Slobodan Zika Jalovina

pre 4 godine

Bmw m5 graviran na 330 e to mi se svidja! Moj motor je graviran na 280 i mnogo sam ponosan na to, samo mi je krivo sto ipak nije 300 pa da budem jos ponosniji i da pokazujem deci na ulici kad stanem, mada takvih klinaca vrvtn vise ni nema

Pitam se pitam.

pre 4 godine

"Ako se iz te statistike izuzmu smrtni slučajevi na onim deonicama na kojima postoji ograničenje, kao i one gde razlog nije brzina (na primer alkohol), još uvek se radi o 80 žrtava godišnje."
Jos kad bi se izuzeli i oni koji su samo "Nemci" onda bi izaslo da je poginulo samo tuce starosedeoca Nemaca. Ovi se segace sa nama. Voleo bih da vidim takvu statistiku sa nasih drumova.

s' yuga

pre 4 godine

Zivim u Nemackoj i na Autobahnu godisnje predjem 5k-10k km, sto u sustini nije velika kilometraza, i ja se iskreno nadam da se ogranicenje uskoro nece desiti. Prvo, zato sto je frekvencija saobracaja ogromna, i kada bi se svi kretali brzinama do 130 kmh ubedjen sam da bi se broj stradalih povecao jer bi guzve bile vece. Drugo, Nemacka je velika zemlja, i recimo sluzbeni put od 500+ km u jednom pravcu je sasvim normalan. U slucaju ogranicenja brzine velike distance bi se prelazile u znatno duzem vremenu. Trece, postoje razliciti vozaci, ali koncentracija je veca i bolja, meni bar, pri brzini od 150-160 kmh. Itd, itd.. Ima naravno i razloga za ogranicenje, ali kada sve saberemo i oduzmemo, hvala Nemackoj za Autobahn i sto, za sada, postoji takav kakav je.

jovan

pre 4 godine

ako ukinu ogranicenje brzine u njemacku, ja vracam drzavljanstvo, i dolazim u srbiju da budem i ja deo ekonomskog tigra i drugih egzoticnih dostignuca!!!

South Park

pre 4 godine

Nemacka je bila jedini razlog na svetu da bi se proizvodili automobili koji mogu da razvijaju brzine i do 300 km/h.Ako ona uvede ogranicenje onda komotno proizvodjacima zabraniti da proizvode automobile tj da ih limitiraju na 130 km/h jer nema puta na zemaljskoj kugli da je dozvoljena brzina veca od toga.

Mick

pre 4 godine

Bio u Nemačkoj 1985 , na autobanu pored mene u koloni prolaze automobili u brzoj traci ,brzinama od preko 200 km/h , gledam i ne verujem.Treba umeti voziti tim brzinama kojima ono voze , mi nismo za to ,ovde ljudi voze kao da su sami u saobraćaju i kada voze brzo a i kad voze sporo retko gledaju okolo i poštuju druge vozače.

RS6 quattro

pre 4 godine

recimo ja sam imao priliku da se vozim autobanom u autu mog prijatelja razvukli smo ga 200 na sat,a pored nas je nesto proletelo nismo stigli ni da vidimo koji je model bio u pitanju a ni njegove tablice,nasa procena da je isao preko 300 i to debelo preko toga!a mi ko da smo stajali u mestu a isli 200???...to su brutalne brzine i to treba zakonom zabraniti jer su opasne po zivot!!! i 130km/h je puno!
(gastarbajter, 2. januar 2020 15:59)

E taj sto te je prosao sam ja :)
Vozio sam 327km/h
U pitanju je RS6 802 HP
Kupio ga prosle godine i kad sam prolazio kroz Nemacku odlucih da probam i te brzine.
Moram reci da do 200 jos kako tako a od 250 pa do 327 km/h je uzas koliko sve to prolazi.
Kad sam stajao na pumpi gledao sam ove sto voze srednju traku( oko 150 km/ h),tek tad sam shvatio koliko je to ustvari brzina i rekoh sebi da nema sanse vise tako brzo da vozim.
Ali eto probah i ja brzinu preko 300km/h.

ne znam

pre 4 godine

Nije mi vise jasno ko glasa za ove eko manijake koji bi samo uvodili neka ogranicenja samo neka pravila izmisljaju koja nemaju veze sa zdravim razumom...

Todor

pre 4 godine

Kad voziš autobanom dobar auto 200 na sat, pa spustiš na 160, čak i mojoj ženi izgleda da vozimo sporo...! Ne voli što vozim brzo, ali se uvek upeca kada usporim i pita, što sam usporio!
Inače, ograničenje bi u Nemačkoj dovelo momentalno u probleme tamožnju auto industriju. Ali, sreća je što o ograničenju neće odlučivati navijači, nego uticajni faktori.
Ako je u Nemačkoj neko uticajan, to su MB, Porše, BMW, a pogotovu VW (Vagen, Audi, Seat...)

srbin

pre 4 godine

Komentari su suvisni pojedinih ovde jer nemaju poima kako to izgleda da vozis velikom brzinom autoputem koji ima 3 ponegde 4 i vise traka autoput koji je pravljen za brzinu ne mesajte se gde vam nije mesto komentari su vam suvisni jer svi ovde u Nemackoj vozimo civilizivano i uglavnom se krece brzina od 130 do 180km/h kao sto je neko u predhodnom komentaru naglasio 200 i vise tek poneko nagazi i toje sve u sustini mnogo sam slobodniji na auto putu u nemackoj na 180 nego u srbiji na 130 kad mi posle bubanj potoka izleti lastin autobus u levu traku na 130 a on jedva 80 a autobus se iskrivio vozac samp po gasu ko krompir da vozi a ne nevine ljude daj bre ljudi okanite se vise komentara negativnih ne pljujte po drugima jer i sami sve takvi vozite ko necastivi a ovamo nesto se busate za neki zakon u nekoj drzavi koju niste jos ni posetili i niste ni probali da vozite ovim auto putevima zato tisina pstttt

Zalosno

pre 4 godine

Ovaj svet ide unazad. Regresira. Postaje sve gluplji i nazadniji. Umesto da se razmislja kako da se omoguci ljudima da putuju brze i istovremeno bezbednije, ograniceni umovi bi samo da zabranjuju i uvode nova i nova ogranicenja.

ironicar

pre 4 godine

Uz objavljenu statistiku treba objaviti i koliko ima vozaca, stanovnika, gde i pri kojoj brzini su poginuli tih 80 ljudi i drugih podataka. Pa ovu brojku uporediti sa na primer Srbijom gde su ogranicenja jos iz 70tih godina sem auto puta, pa bi zakljucak bio da je zbog nepostojanja ogranicenja poginulo ljudi u visini statisticke greske u Nemackoj u poredjenju sa Srbijom gde ima ogranicenja. I pri ogranicenju od 130 ima onih koji voze 60 na sat po autoputu i ti su mnogo veca opasmost od onih koji voze 130.

Inntal

pre 4 godine

Bmw m5 graviran na 330 e to mi se svidja! Moj motor je graviran na 280 i mnogo sam ponosan na to, samo mi je krivo sto ipak nije 300 pa da budem jos ponosniji i da pokazujem deci na ulici kad stanem, mada takvih klinaca vrvtn vise ni nema
(Slobodan Zika Jalovina, 02. januar 2020 14:31)

koji si ti jado...,mislim da ti se i ta djeca kojoj pokazujes smiju i kazu koji si ljakse...
ponosan na sat brzine... omg
kazes nema te djece vise...pa nema,djeca vise nisu kao ti...
bas si jadan....

Dejan

pre 4 godine

Blago njima...to im je najveci problem.Pola nas nema ni za gorivo,ni za auto....
(Kole, 02. januar 2020 14:33)

Ma da, kako da ne. Da je stvarno tako, ne bi uopšte bilo gužvi u Beogradu... Ali ovde ljudi poslednji dinar daju za gorivo. Voze krš od 1000€, a mesečno daju 100€ za gorivo, sa sve platom od 250€, nigde logike. Umesto da idu javnim prevozom.

Svakog dana se nadam da gorivo poskupi, a najviše bih voleo da bude bar 300 dinara po litru, da prodiše grad. Očigledno je previše jeftino sad, čim se i najsiromašniji svuda voze kolima.

ivan

pre 4 godine

@Tomislav

evo ja ću praktično da ti pokažem kako izgleda naglo kočenje sa 180 na 30 kada kamion počne da ti ulazi u traku prilikom obilaženja. nije baš tako strašno kao što pričaš, a i nije retka pojava na auto-putu. što se mene lično tiče više volim da vozim brže jer se tada i koncentrišem na vožnju. 130 obično vozim na tempomatu i često hvatam sebe da i nisam baš toliko skoncentrisan na vožnju već na neke druge stvari.

nidža

pre 4 godine

Moraju to uvesti zbog vozača iz Holandije i iz istočne evrope. Oni svi voze 120 levom trakom ili srednjom. Nemoš' ih naučiti da se prestroje u desnu traku. Iz iskustva pišem jer jednom nedeljno poslovno prodjem nemačku od juga prema severu i nazad. Naiđes sa 200 a oni ni da pomisle da se sklone.

Mr Majestyk

pre 4 godine

ako je na struju, a biće ih sve više, čemu ograničenje brzine? I na 1km/h i na 200km/h imaju nultu emisiju štetnih gasova. (Fonten La, 02. januar 2020 18:29)

Za njih će morati ograničenje da bi stigli tamo kuda su pošli, pošto im je i na nižim brzinama autonomija tužna.

Sloboda za benzince i autoputeve!

2 grama mozga nemas a kamoli 200

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...
(9999999, 2. januar 2020 19:21)

A da nam malo uporedis put od Minhena do Stutgarta sa nasim auto putevima ?

itBilly

pre 4 godine

Treba i kod nas ukinuti ograničenje brzine na auto-putu. Između naselja 110 km/h. U naselju ostaviti kako jeste i pooštriti kontrlolu brzine. Biće zanimljivo prve godine posle će svako voziti umereno. U Nemačkoj na auto banu gde nema ograničenja brzine ima procentualno najmanje saobraćajnih nesreća na svim auto putevima u evropi.

ferdinand

pre 4 godine

Komentari su suvisni pojedinih ovde jer nemaju poima kako to izgleda da vozis velikom brzinom autoputem koji ima 3 ponegde 4 i vise traka autoput koji je pravljen za brzinu ne mesajte se gde vam nije mesto komentari su vam suvisni jer svi ovde u Nemackoj vozimo civilizivano i uglavnom se krece brzina od 130 do 180km/h kao sto je neko u predhodnom komentaru naglasio 200 i vise tek poneko nagazi i toje sve u sustini mnogo sam slobodniji na auto putu u nemackoj na 180 nego u srbiji na 130 kad mi posle bubanj potoka izleti lastin autobus u levu traku na 130 a on jedva 80 a autobus se iskrivio vozac samp po gasu ko krompir da vozi a ne nevine ljude daj bre ljudi okanite se vise komentara negativnih ne pljujte po drugima jer i sami sve takvi vozite ko necastivi a ovamo nesto se busate za neki zakon u nekoj drzavi koju niste jos ni posetili i niste ni probali da vozite ovim auto putevima zato tisina pstttt
(srbin, 02. januar 2020 21:25)

Ti si genije. Uspeo si da napišeš ovoliki komentar bez ijednog znaka interpunkcije.

Томислав

pre 4 godine

Много коментара који подржавају брзу вожњу а 99% истих не зна најосновније из физике а v=s/t им врхунац из основне који су у међувремену заборавили. Толико сам пута практично показао паметним као овде шта значи брза вожња на примеру наглог кочења приликом брзине од 9км/х. Да, добро сте прочитали. Прва брзина и пуштено квачило и онда нагло кочење. Истраумирају се. Онда им кажем, замислите сада брзину која је само 50 км/х шта би се десило. А ви би да возите преко 130. Један живот имате.

GuA

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...
(novikorisnik, 2. januar 2020 15:55)

Najbolji način da se nešto brzo raširi je da postane profitabilno. Tako je sa ekologijom. Tu kariku ogroman procenat populacije ne razume.
(123, 2. januar 2020 17:39)

U Engleskoj je prose godine poginulo 92-je ljudi a 99% ne vozi brze od 130. Ajde sad izvedite neki od tih vasih "ekoloskoh" zakljucaka.

novikorisnik

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...

Kauboj Jumi

pre 4 godine

Pa što praviti automobile koji idu preko 130 km/h ?
Ukinuti proizvodnju takvih auta i vratiti se 100 god unazad.
(branko60, 2. januar 2020 17:41)

Ja se isto pitam za vatreno oruzje. Sta ce mi pistolj ako ne mogu da ga upotrebim kad i kako ja hocu ?

9999999

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...

Pitam se pitam.

pre 4 godine

"Ako se iz te statistike izuzmu smrtni slučajevi na onim deonicama na kojima postoji ograničenje, kao i one gde razlog nije brzina (na primer alkohol), još uvek se radi o 80 žrtava godišnje."
Jos kad bi se izuzeli i oni koji su samo "Nemci" onda bi izaslo da je poginulo samo tuce starosedeoca Nemaca. Ovi se segace sa nama. Voleo bih da vidim takvu statistiku sa nasih drumova.

r53

pre 4 godine

Svakakvi lepi trenuci mogu da se dozive na tim putevima, i svakako je jedini autoput koji je zabavan, a ne dosadan, iako je najveci problem nemackih puteva preopterecenost i guzve, pa lancani sudari kad nastane totalni haos. Ali cak i u standardnom srpskom 2.0 dizelasu sam npr. imao momenat da vozim 180 u srednjoj traci, lagano me obilazi Ferrari 458, onda ja malo ubrzam i sa nekih 220 lagano njega obilazim, cisto da cujem zvuk kad me ponovo prodje. Te brzine u novijim limuzinama se osete kao 120 u nekom hatchback-u. S druge strane meni je zabavnija zustrija voznja u manjem sportskom autu po krivudavim magistralama gde osetite neuporedivo vise nego u udobnosti nove limuzine.

Superstar

pre 4 godine

Pa zašto onda auto industrija pravi sve snažnije automobile kada bi da se vrati na ogranicenja brzine od pre 40 godina?Ako je neka grana industrije napredovala onda je to auto industrija.Toliki sistemi bezbednosti,autonomna vozna,senzori,kamere,gps kao svemirski brod a ogranicenja kao za zastavu 101 od pre 40 godina ..nije realno.

kako da ne

pre 4 godine

O cemu vi pricate, nije brzina uzrok za nesrece? Pa u EU su na sedmom mestu po saobracajnim nesrecama sa smrtnim ishodom i kao razlog je brzina. Prvo mesto u EU tj sa najmanje nesreca je Velika Britanija. Zemlja u kojoj je na auto putu ne znam koliko milja na sat, ali ispada oko 113 km/h ogranicenje, pritom dosta kamera i radara. A, ispred Britanije su van EU zemlje, Švajcarska i Norveška. Ne znam za Norvesku, ali u CH je ogranicenje 120, tolerise se do 130, ali zato vec na 155 ide dozvola na 3 meseca. Jako strogo i kazne su velike. Time dobijete manje nesreca, manje smrti. Da napomenem da i CH pa i ta VB i Norveska imaju dobre puteve. U CH znam deonice na auto putu od 17-18km na kojima cak i stoji znak da je ta deonica spremna u slucaju da treba da sleti i avion (u slucaju potrebe). Zamislite i sirinu i kvalitet puta. A ima vise takvih deonica. Ali ne daju da se leti, ocigledno od kad su 2004-2005-te pooštrili, vide da broj nesreca pada, ljudi ne diraju. Italija isto ima barem od Rima pa ka severu sto poznajem super auto puteve. Sever Italije isto. Od Torina do Venecije vozite ‘pistom’. Dosta delova 3-4 traka pa je ogranicenje 130, tolerisu barem 140, nikad nisam zaustavljen do te brzine. Ali pista, auto put kvalitetom bolji i od Nemackog, Francuskog pa i Svajcarskog, ceo taj severni deo Italije pa ka Rimu, Bolonji. Ali ne daju, ima kontrole brzine, radara, policajci koji se voze ‘rutinski’ i nadgledaju. Pritom, gde danas na zapadu pa mozete voziti. Guzve su svugde velike. Svajcarski auto putevi ce jos malo postati bulevari, mogu zamisliti Holandske jer je Holandija slicne velicine kao CH, a ima vise nego duplo stanovnika. Kod Milana guzve su i nocu u ponoć i pored 4 traka. Ulazak u Pariz, samo strpljenje i ostali tako veci gradovi. Zbog vecih guzvi svugde ce da smanjuju ogranicenja, ne znam kako ce nam delovati saobracaj kroz 20 godina pored jao mnogo automobila.

gastarbajter

pre 4 godine

ma kako da ne,a svaki nemacki proivodjac premium automobila ima elektronsku blokadu na 250km/h...to je isto kao kada sam sebi pucas u celo.

inace mnogi ne znaju da je brzina od 100km/h veoma opasna jer ti vec pri toj brzini ne kontrolises vozilo!

recimo ja sam imao priliku da se vozim autobanom u autu mog prijatelja razvukli smo ga 200 na sat,a pored nas je nesto proletelo nismo stigli ni da vidimo koji je model bio u pitanju a ni njegove tablice,nasa procena da je isao preko 300 i to debelo preko toga!a mi ko da smo stajali u mestu a isli 200???...to su brutalne brzine i to treba zakonom zabraniti jer su opasne po zivot!!! i 130km/h je puno!

GuA

pre 4 godine

Kao sto znate ADAC je radio analizu, dosli su do zakljucka da ogranicenje brzine nma veze sa udesima, ne bi se smanjio taj broj,ima veze delimicno sa zagadjenjem okoline, a sa udesima nema.
Nikakve razlike nema dal vozis 130 ili 150 ili 200 u slucaju udesa na autoputu.
Posledice su iste.
Medjutim na autoputu se udesi retki.
(C i n i k, 2. januar 2020 21:18)

ADAC nikada nije uradio takvu analizu a ti po obicaju prosipas neistine

123

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...
(novikorisnik, 2. januar 2020 15:55)

Najbolji način da se nešto brzo raširi je da postane profitabilno. Tako je sa ekologijom. Tu kariku ogroman procenat populacije ne razume.

Bečki kontraš

pre 4 godine

Treba ograniciti brzinu jer ima napaljenih majmuna koji na autobahn isteraju svoje vozilo da bi dostigli maximalnu brzinu i pritom dovedu u opasnost neduzne ljude.

Fonten La

pre 4 godine

Polako...polako. Automobil je prevozno sredstvo kome iz auspuha kuljaju CO2 i azotni oksidi? Da ako je sa SUS motorom, ali ako je na struju, a biće ih sve više, čemu ograničenje brzine? I na 1km/h i na 200km/h imaju nultu emisiju štetnih gasova.

Taksista B.

pre 4 godine

Treba zabraniti velike brzine zbog sigurnosti ostalih učesnika u saobraćaju a i zbog emisije štetnih gasova.Ko voli velike brzine neka se učlani u neki auto klub pa na zatvorenu pistu i tamo testirajte ljubimce do mile volje.Ako se neko zakuca njegova želja i problem

ja

pre 4 godine

Ja kad sam bio u Nemackoj ti koji voze brže od 150-160 su bili jedan u 200..bukvalno retko vidiš neko ko vozi toliko brzo.. Ogromna većina vozi 130 na sat jer ovi noviji motori su svi male kubikaže i muče se na svemu preko 130 a i u Nemackoj retko ko vozi automobile od po 3000 kubika i vise..to je vise imidž koji nose zbog toga što prodaju te aute ali mnogo ih više kupuju Kinezi nego Nemci.. Prosečan nemac vozi golfa ili pola.
Tako da zabrana bi uticala na jednog u 100 ali drže to zbog prodaje aute jer ako zabranili koja poenta onda skupih limuzina od po 100 000 eura

Slobodan Zika Jalovina

pre 4 godine

Bmw m5 graviran na 330 e to mi se svidja! Moj motor je graviran na 280 i mnogo sam ponosan na to, samo mi je krivo sto ipak nije 300 pa da budem jos ponosniji i da pokazujem deci na ulici kad stanem, mada takvih klinaca vrvtn vise ni nema

C i n i k

pre 4 godine

Kao sto znate ADAC je radio analizu, dosli su do zakljucka da ogranicenje brzine nma veze sa udesima, ne bi se smanjio taj broj,ima veze delimicno sa zagadjenjem okoline, a sa udesima nema.
Nikakve razlike nema dal vozis 130 ili 150 ili 200 u slucaju udesa na autoputu.
Posledice su iste.
Medjutim na autoputu se udesi retki.

Rasim

pre 4 godine

@kako da ne
Nesreće na autoputu učestvuju sa jako malo % u odnosu na ukupan broj nesreća. Najviše ljudi gine u gradovima i tu je pitanje svesti i edukacije pešaka, kao i tolerancije vozača više nego bilo šta drugo

milence

pre 4 godine

130 na sat je vise nego dva puta dovoljno brxo da te ubije a docoljno sporo da mislis da si bezbedan. Sa 200 si bar napet jer znas da je jako brzo. Dakle ne ogranicavajte nego edukujte.

Pesak

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...
(9999999, 2. januar 2020 19:21) # Link komentara

I umesto 5, trosis 20 l/100km..

laki

pre 4 godine

@jovan
prvo nece da ukinu nego uvedu drugo svrati do neke vecernje skole i probaj da se opismenis
a onda ako bas zelis dodji ali takvih funkcionalno nepismenih imamo za izvoz
sve u svemu svima bolje sto nisi ovde

Lola

pre 4 godine

Gluposti, brzina ubija, dokazi su svuda. Jedini pametan odgovor je "da" ali eto kako je kada postoje konkurentni interesi industrije. I Nemacka posrce pred njima umesto da zastiti svoje korisnike puteva.

Termodinamicar

pre 4 godine

Nemacka zivi od autoindustrije, tako da od toga nece biti nista.
Svake godine se pojave neke 2-3 babetine koje hodaju bosonoge, stite prirodu i lupetaju gluposti u vezi autoputeva i dizela. Mogu samo sa se slikaju.
Ziveo dizel i neogranicena brzina...

C i n i k

pre 4 godine

ADAC nikada nije uradio takvu analizu a ti po obicaju prosipas neistine
(GuA, 02. januar 2020 22:21)

Imas na guglu pa proveri,sem toga nisi ni citao text, a upravo se o tome i pise..
Po obicaju ne samo ti vec i mnogo takvih ko ti, bez ikakvih kritickih promisljanja i provere pisu u korist svoje teze,ne kapiram, al ok.
To kao kad bi naredili da putnicki avioni smeju samo 500 km/h da lete?
Bukvalno je ista stvar za autoput koji je najbezbedniija stvar u kopnenom saobracaju ikada.
I da,naravno da brzina nikakve veze nema sa udesima na autoputu,ali naravno da ima na magistralama,u gradskim uslovima itd.

marica, kriv, razumevanje...

pre 4 godine

treba razlikovati nesrece gde je velika brzina uzrok nesrece koje su vrlo retke od onih gde je ona samo jedan od faktora, samo sto razni okanovici ove druge pripisu prevelikoj brzini, a nema veze sto je vozac bio nadrogirani ili pijani idiot, bitno da je prekoracio dozvoljenih 50 pa je zbog toga doslo do nesrece

GuA

pre 4 godine

Imas na guglu pa proveri,sem toga nisi ni citao text, a upravo se o tome i pise..
Po obicaju ne samo ti vec i mnogo takvih ko ti, bez ikakvih kritickih promisljanja i provere pisu u korist svoje teze,ne kapiram, al ok.
To kao kad bi naredili da putnicki avioni smeju samo 500 km/h da lete?
Bukvalno je ista stvar za autoput koji je najbezbedniija stvar u kopnenom saobracaju ikada.
I da,naravno da brzina nikakve veze nema sa udesima na autoputu,ali naravno da ima na magistralama,u gradskim uslovima itd.
(C i n i k, 3. januar 2020 01:39)

ADAC se u tekstu nigde ne pominje osim po floskuli "Slobodna vožnja za slobodne građane" ali ajde prosvetli nas dokazima da je ADAC ikada uradio validan test o brzinama na autoputu.

Porediti drumski i avionski saobracaj koji je strogo kontrolisan pokazije svo tvoj neznanje. A secam se i gluposti da se baterije na EV menjaju na 5-6 godina ...

Auto putevl sa 2 i 3 trake su nebo i zemlja. Vecina puteva bez ogranicenja u Nemackoj imaju 3 trake i minimalnu brzinu za svaku traku.

Sa moje tacke gledista 80 ljudi je poginulo zbog prebrze voznje - znaci 80 ljudi bi bilo zivo da postoji ogranicenje.

zasto su ljudi tako sebicni

pre 4 godine

Pa sto praviti automobile koji idu preko 130 km/h ?
Ukinuti proizvodnju takvih auta i vratiti se 100 god unazad.
(branko60, 2. januar 2020 17:41)

Ne, zasto ukinuti ? Ne radi se tu samo o maksimalnoj brzini, nego i u ubrzanju. Ako auto moze da ide vecom brzinom to ne znaci da vozac treba da vozi tom brzinom, kakva je to nebulozna logika ??? Kada cete vec jednom da shvatite da niste jedini ucesnici u saobracaju ? Jedna baba od 80 godina ima podjednako pravo da vozi auto na javnim putevima kao i vi.
Kupi privatnu stazu za trke, pa vozi do mile volje ako hoces 500 na sat.

Psiholog

pre 4 godine

što se mene lično tiče više volim da vozim brže jer se tada i koncentrišem na vožnju. 130 obično vozim na tempomatu i često hvatam sebe da i nisam baš toliko skoncentrisan na vožnju već na neke druge stvari.
(ivan, 2. januar 2020 18:45)

Vreme vam je da se ispruzite na mom crnom kaucu ... da pocnemo od vaseg detinjstva ...

Mislim, sta radis kada vozis 30/40/50 ? Hrces mozda ?

Американац

pre 4 godine

(kako da ne, 2. januar 2020 22:57)

У норвешкој је ограничење на ауто путу 80 и 90. Неки делови аутопута имају ограничење 100 и 110км/ч и то је то. У шведској макс ограничење 120. У данскод има делова 110 и има 130.

Иначе норвешка не признаје наше дозволе.

Miki

pre 4 godine

Ne prodaje se dovoljno auta na struju, ljudi nece da voze kao babe, da bi mogli da stignu na destinaciju. Ako ogranice brzinu za sve, elekto auta postaju konkurentnija i privlacnija, sto omogucava novi razvoj i nove investicije. U suprotnom, ako se ne prešaltuju dovoljno brzo, azijati će ih progutati i cenama i kvalitetom.

rog

pre 4 godine

Samo da konstatuje da je u Austriji podignuto na 140km/h i da ima deonica bez ograničenja. Pre tri dana prošao tuda.
(Drakče, 03. januar 2020 06:46)

Kako znas da nema ogranicenja, jel bio neki znak.

Psiholog

pre 4 godine

@psiholog monotonija je problem, bez kauca da ti kazem. Kad vozis 130 u relativno novijem automobilu nrma buke ni nekog adrenalina. Meni preko 150 naglo skoci adrenalin i koncentracija. Primenjujem samo kad vidim da nisam najprisutniji.
(duke nukem, 3. januar 2020 17:35)

Ako imas problem sa koncentracijom tokom voznje onda to i nije za tebe. Alternativno potrazi pomoc ili sam budi kreativan u podizanju koncentracije tokom voznje ...

XXL

pre 4 godine

Mislim na postavljeno jednostavno pitanje za koje se traži odgovor - DA ili NE srbadija se raspisala u komentarima čak i sa Google-a podatke iznela al' niko ne dade odgovor. Moj je - NE.

Zevs

pre 4 godine

nema nista od toga, jedan od zastitnih znakova Nemacke je autobahn sa deonicama bez ogranicenja (na to se nekako prirodno nadovezuje i nemacka auto industrija)

Ja

pre 4 godine

@ivan
Sa 180 na 30 naglim kočenjem praviš lančani sudar sto posto, tako da ne pričaj gluposti. Ako si mislio na 130 Ok, ali onda to nije naglo kočenje.

duke nukem

pre 4 godine

@psiholog monotonija je problem, bez kauca da ti kazem. Kad vozis 130 u relativno novijem automobilu nrma buke ni nekog adrenalina. Meni preko 150 naglo skoci adrenalin i koncentracija. Primenjujem samo kad vidim da nisam najprisutniji.

Nikola

pre 4 godine

Zbog svih tih privilegija i viška inteligencije naroda sve češće gledamo lančane sudare kao i daleko više saobraćajnih udesa...

Slobodan Zika Jalovina

pre 4 godine

Bmw m5 graviran na 330 e to mi se svidja! Moj motor je graviran na 280 i mnogo sam ponosan na to, samo mi je krivo sto ipak nije 300 pa da budem jos ponosniji i da pokazujem deci na ulici kad stanem, mada takvih klinaca vrvtn vise ni nema

gastarbajter

pre 4 godine

ma kako da ne,a svaki nemacki proivodjac premium automobila ima elektronsku blokadu na 250km/h...to je isto kao kada sam sebi pucas u celo.

inace mnogi ne znaju da je brzina od 100km/h veoma opasna jer ti vec pri toj brzini ne kontrolises vozilo!

recimo ja sam imao priliku da se vozim autobanom u autu mog prijatelja razvukli smo ga 200 na sat,a pored nas je nesto proletelo nismo stigli ni da vidimo koji je model bio u pitanju a ni njegove tablice,nasa procena da je isao preko 300 i to debelo preko toga!a mi ko da smo stajali u mestu a isli 200???...to su brutalne brzine i to treba zakonom zabraniti jer su opasne po zivot!!! i 130km/h je puno!

Dejan

pre 4 godine

Blago njima...to im je najveci problem.Pola nas nema ni za gorivo,ni za auto....
(Kole, 02. januar 2020 14:33)

Ma da, kako da ne. Da je stvarno tako, ne bi uopšte bilo gužvi u Beogradu... Ali ovde ljudi poslednji dinar daju za gorivo. Voze krš od 1000€, a mesečno daju 100€ za gorivo, sa sve platom od 250€, nigde logike. Umesto da idu javnim prevozom.

Svakog dana se nadam da gorivo poskupi, a najviše bih voleo da bude bar 300 dinara po litru, da prodiše grad. Očigledno je previše jeftino sad, čim se i najsiromašniji svuda voze kolima.

Томислав

pre 4 godine

Много коментара који подржавају брзу вожњу а 99% истих не зна најосновније из физике а v=s/t им врхунац из основне који су у међувремену заборавили. Толико сам пута практично показао паметним као овде шта значи брза вожња на примеру наглог кочења приликом брзине од 9км/х. Да, добро сте прочитали. Прва брзина и пуштено квачило и онда нагло кочење. Истраумирају се. Онда им кажем, замислите сада брзину која је само 50 км/х шта би се десило. А ви би да возите преко 130. Један живот имате.

ja

pre 4 godine

Ja kad sam bio u Nemackoj ti koji voze brže od 150-160 su bili jedan u 200..bukvalno retko vidiš neko ko vozi toliko brzo.. Ogromna većina vozi 130 na sat jer ovi noviji motori su svi male kubikaže i muče se na svemu preko 130 a i u Nemackoj retko ko vozi automobile od po 3000 kubika i vise..to je vise imidž koji nose zbog toga što prodaju te aute ali mnogo ih više kupuju Kinezi nego Nemci.. Prosečan nemac vozi golfa ili pola.
Tako da zabrana bi uticala na jednog u 100 ali drže to zbog prodaje aute jer ako zabranili koja poenta onda skupih limuzina od po 100 000 eura

Bečki kontraš

pre 4 godine

Treba ograniciti brzinu jer ima napaljenih majmuna koji na autobahn isteraju svoje vozilo da bi dostigli maximalnu brzinu i pritom dovedu u opasnost neduzne ljude.

Taksista B.

pre 4 godine

Treba zabraniti velike brzine zbog sigurnosti ostalih učesnika u saobraćaju a i zbog emisije štetnih gasova.Ko voli velike brzine neka se učlani u neki auto klub pa na zatvorenu pistu i tamo testirajte ljubimce do mile volje.Ako se neko zakuca njegova želja i problem

9999999

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...

Lola

pre 4 godine

Gluposti, brzina ubija, dokazi su svuda. Jedini pametan odgovor je "da" ali eto kako je kada postoje konkurentni interesi industrije. I Nemacka posrce pred njima umesto da zastiti svoje korisnike puteva.

s' yuga

pre 4 godine

Zivim u Nemackoj i na Autobahnu godisnje predjem 5k-10k km, sto u sustini nije velika kilometraza, i ja se iskreno nadam da se ogranicenje uskoro nece desiti. Prvo, zato sto je frekvencija saobracaja ogromna, i kada bi se svi kretali brzinama do 130 kmh ubedjen sam da bi se broj stradalih povecao jer bi guzve bile vece. Drugo, Nemacka je velika zemlja, i recimo sluzbeni put od 500+ km u jednom pravcu je sasvim normalan. U slucaju ogranicenja brzine velike distance bi se prelazile u znatno duzem vremenu. Trece, postoje razliciti vozaci, ali koncentracija je veca i bolja, meni bar, pri brzini od 150-160 kmh. Itd, itd.. Ima naravno i razloga za ogranicenje, ali kada sve saberemo i oduzmemo, hvala Nemackoj za Autobahn i sto, za sada, postoji takav kakav je.

ne znam

pre 4 godine

Nije mi vise jasno ko glasa za ove eko manijake koji bi samo uvodili neka ogranicenja samo neka pravila izmisljaju koja nemaju veze sa zdravim razumom...

jovan

pre 4 godine

ako ukinu ogranicenje brzine u njemacku, ja vracam drzavljanstvo, i dolazim u srbiju da budem i ja deo ekonomskog tigra i drugih egzoticnih dostignuca!!!

RS6 quattro

pre 4 godine

recimo ja sam imao priliku da se vozim autobanom u autu mog prijatelja razvukli smo ga 200 na sat,a pored nas je nesto proletelo nismo stigli ni da vidimo koji je model bio u pitanju a ni njegove tablice,nasa procena da je isao preko 300 i to debelo preko toga!a mi ko da smo stajali u mestu a isli 200???...to su brutalne brzine i to treba zakonom zabraniti jer su opasne po zivot!!! i 130km/h je puno!
(gastarbajter, 2. januar 2020 15:59)

E taj sto te je prosao sam ja :)
Vozio sam 327km/h
U pitanju je RS6 802 HP
Kupio ga prosle godine i kad sam prolazio kroz Nemacku odlucih da probam i te brzine.
Moram reci da do 200 jos kako tako a od 250 pa do 327 km/h je uzas koliko sve to prolazi.
Kad sam stajao na pumpi gledao sam ove sto voze srednju traku( oko 150 km/ h),tek tad sam shvatio koliko je to ustvari brzina i rekoh sebi da nema sanse vise tako brzo da vozim.
Ali eto probah i ja brzinu preko 300km/h.

srbin

pre 4 godine

Komentari su suvisni pojedinih ovde jer nemaju poima kako to izgleda da vozis velikom brzinom autoputem koji ima 3 ponegde 4 i vise traka autoput koji je pravljen za brzinu ne mesajte se gde vam nije mesto komentari su vam suvisni jer svi ovde u Nemackoj vozimo civilizivano i uglavnom se krece brzina od 130 do 180km/h kao sto je neko u predhodnom komentaru naglasio 200 i vise tek poneko nagazi i toje sve u sustini mnogo sam slobodniji na auto putu u nemackoj na 180 nego u srbiji na 130 kad mi posle bubanj potoka izleti lastin autobus u levu traku na 130 a on jedva 80 a autobus se iskrivio vozac samp po gasu ko krompir da vozi a ne nevine ljude daj bre ljudi okanite se vise komentara negativnih ne pljujte po drugima jer i sami sve takvi vozite ko necastivi a ovamo nesto se busate za neki zakon u nekoj drzavi koju niste jos ni posetili i niste ni probali da vozite ovim auto putevima zato tisina pstttt

Inntal

pre 4 godine

Bmw m5 graviran na 330 e to mi se svidja! Moj motor je graviran na 280 i mnogo sam ponosan na to, samo mi je krivo sto ipak nije 300 pa da budem jos ponosniji i da pokazujem deci na ulici kad stanem, mada takvih klinaca vrvtn vise ni nema
(Slobodan Zika Jalovina, 02. januar 2020 14:31)

koji si ti jado...,mislim da ti se i ta djeca kojoj pokazujes smiju i kazu koji si ljakse...
ponosan na sat brzine... omg
kazes nema te djece vise...pa nema,djeca vise nisu kao ti...
bas si jadan....

C i n i k

pre 4 godine

Kao sto znate ADAC je radio analizu, dosli su do zakljucka da ogranicenje brzine nma veze sa udesima, ne bi se smanjio taj broj,ima veze delimicno sa zagadjenjem okoline, a sa udesima nema.
Nikakve razlike nema dal vozis 130 ili 150 ili 200 u slucaju udesa na autoputu.
Posledice su iste.
Medjutim na autoputu se udesi retki.

Zalosno

pre 4 godine

Ovaj svet ide unazad. Regresira. Postaje sve gluplji i nazadniji. Umesto da se razmislja kako da se omoguci ljudima da putuju brze i istovremeno bezbednije, ograniceni umovi bi samo da zabranjuju i uvode nova i nova ogranicenja.

Fonten La

pre 4 godine

Polako...polako. Automobil je prevozno sredstvo kome iz auspuha kuljaju CO2 i azotni oksidi? Da ako je sa SUS motorom, ali ako je na struju, a biće ih sve više, čemu ograničenje brzine? I na 1km/h i na 200km/h imaju nultu emisiju štetnih gasova.

ivan

pre 4 godine

@Tomislav

evo ja ću praktično da ti pokažem kako izgleda naglo kočenje sa 180 na 30 kada kamion počne da ti ulazi u traku prilikom obilaženja. nije baš tako strašno kao što pričaš, a i nije retka pojava na auto-putu. što se mene lično tiče više volim da vozim brže jer se tada i koncentrišem na vožnju. 130 obično vozim na tempomatu i često hvatam sebe da i nisam baš toliko skoncentrisan na vožnju već na neke druge stvari.

nidža

pre 4 godine

Moraju to uvesti zbog vozača iz Holandije i iz istočne evrope. Oni svi voze 120 levom trakom ili srednjom. Nemoš' ih naučiti da se prestroje u desnu traku. Iz iskustva pišem jer jednom nedeljno poslovno prodjem nemačku od juga prema severu i nazad. Naiđes sa 200 a oni ni da pomisle da se sklone.

zasto su ljudi tako sebicni

pre 4 godine

Pa sto praviti automobile koji idu preko 130 km/h ?
Ukinuti proizvodnju takvih auta i vratiti se 100 god unazad.
(branko60, 2. januar 2020 17:41)

Ne, zasto ukinuti ? Ne radi se tu samo o maksimalnoj brzini, nego i u ubrzanju. Ako auto moze da ide vecom brzinom to ne znaci da vozac treba da vozi tom brzinom, kakva je to nebulozna logika ??? Kada cete vec jednom da shvatite da niste jedini ucesnici u saobracaju ? Jedna baba od 80 godina ima podjednako pravo da vozi auto na javnim putevima kao i vi.
Kupi privatnu stazu za trke, pa vozi do mile volje ako hoces 500 na sat.

itBilly

pre 4 godine

Treba i kod nas ukinuti ograničenje brzine na auto-putu. Između naselja 110 km/h. U naselju ostaviti kako jeste i pooštriti kontrlolu brzine. Biće zanimljivo prve godine posle će svako voziti umereno. U Nemačkoj na auto banu gde nema ograničenja brzine ima procentualno najmanje saobraćajnih nesreća na svim auto putevima u evropi.

r53

pre 4 godine

Svakakvi lepi trenuci mogu da se dozive na tim putevima, i svakako je jedini autoput koji je zabavan, a ne dosadan, iako je najveci problem nemackih puteva preopterecenost i guzve, pa lancani sudari kad nastane totalni haos. Ali cak i u standardnom srpskom 2.0 dizelasu sam npr. imao momenat da vozim 180 u srednjoj traci, lagano me obilazi Ferrari 458, onda ja malo ubrzam i sa nekih 220 lagano njega obilazim, cisto da cujem zvuk kad me ponovo prodje. Te brzine u novijim limuzinama se osete kao 120 u nekom hatchback-u. S druge strane meni je zabavnija zustrija voznja u manjem sportskom autu po krivudavim magistralama gde osetite neuporedivo vise nego u udobnosti nove limuzine.

kako da ne

pre 4 godine

O cemu vi pricate, nije brzina uzrok za nesrece? Pa u EU su na sedmom mestu po saobracajnim nesrecama sa smrtnim ishodom i kao razlog je brzina. Prvo mesto u EU tj sa najmanje nesreca je Velika Britanija. Zemlja u kojoj je na auto putu ne znam koliko milja na sat, ali ispada oko 113 km/h ogranicenje, pritom dosta kamera i radara. A, ispred Britanije su van EU zemlje, Švajcarska i Norveška. Ne znam za Norvesku, ali u CH je ogranicenje 120, tolerise se do 130, ali zato vec na 155 ide dozvola na 3 meseca. Jako strogo i kazne su velike. Time dobijete manje nesreca, manje smrti. Da napomenem da i CH pa i ta VB i Norveska imaju dobre puteve. U CH znam deonice na auto putu od 17-18km na kojima cak i stoji znak da je ta deonica spremna u slucaju da treba da sleti i avion (u slucaju potrebe). Zamislite i sirinu i kvalitet puta. A ima vise takvih deonica. Ali ne daju da se leti, ocigledno od kad su 2004-2005-te pooštrili, vide da broj nesreca pada, ljudi ne diraju. Italija isto ima barem od Rima pa ka severu sto poznajem super auto puteve. Sever Italije isto. Od Torina do Venecije vozite ‘pistom’. Dosta delova 3-4 traka pa je ogranicenje 130, tolerisu barem 140, nikad nisam zaustavljen do te brzine. Ali pista, auto put kvalitetom bolji i od Nemackog, Francuskog pa i Svajcarskog, ceo taj severni deo Italije pa ka Rimu, Bolonji. Ali ne daju, ima kontrole brzine, radara, policajci koji se voze ‘rutinski’ i nadgledaju. Pritom, gde danas na zapadu pa mozete voziti. Guzve su svugde velike. Svajcarski auto putevi ce jos malo postati bulevari, mogu zamisliti Holandske jer je Holandija slicne velicine kao CH, a ima vise nego duplo stanovnika. Kod Milana guzve su i nocu u ponoć i pored 4 traka. Ulazak u Pariz, samo strpljenje i ostali tako veci gradovi. Zbog vecih guzvi svugde ce da smanjuju ogranicenja, ne znam kako ce nam delovati saobracaj kroz 20 godina pored jao mnogo automobila.

Todor

pre 4 godine

Kad voziš autobanom dobar auto 200 na sat, pa spustiš na 160, čak i mojoj ženi izgleda da vozimo sporo...! Ne voli što vozim brzo, ali se uvek upeca kada usporim i pita, što sam usporio!
Inače, ograničenje bi u Nemačkoj dovelo momentalno u probleme tamožnju auto industriju. Ali, sreća je što o ograničenju neće odlučivati navijači, nego uticajni faktori.
Ako je u Nemačkoj neko uticajan, to su MB, Porše, BMW, a pogotovu VW (Vagen, Audi, Seat...)

Pesak

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...
(9999999, 2. januar 2020 19:21) # Link komentara

I umesto 5, trosis 20 l/100km..

GuA

pre 4 godine

Kao sto znate ADAC je radio analizu, dosli su do zakljucka da ogranicenje brzine nma veze sa udesima, ne bi se smanjio taj broj,ima veze delimicno sa zagadjenjem okoline, a sa udesima nema.
Nikakve razlike nema dal vozis 130 ili 150 ili 200 u slucaju udesa na autoputu.
Posledice su iste.
Medjutim na autoputu se udesi retki.
(C i n i k, 2. januar 2020 21:18)

ADAC nikada nije uradio takvu analizu a ti po obicaju prosipas neistine

Kauboj Jumi

pre 4 godine

Pa što praviti automobile koji idu preko 130 km/h ?
Ukinuti proizvodnju takvih auta i vratiti se 100 god unazad.
(branko60, 2. januar 2020 17:41)

Ja se isto pitam za vatreno oruzje. Sta ce mi pistolj ako ne mogu da ga upotrebim kad i kako ja hocu ?

2 grama mozga nemas a kamoli 200

pre 4 godine

Prelepa voznja na nemackim putevima, najlepsa deonica predvece kad nema guzve je od minhena do stutgarta i tu ga raspalim preko 200 kmh, tako i kod nas treba da bude na auto putu isto, za pocetak bar 160 kmh a kasnije da se ukine ogranicenje jer kad su dobi putevi i dobra kola nema razloga za ogranicenjem brzine, ko ne zna da vozi i ko se boji da vozi taj neka vozi polako ili neka ne vozi uopste...
(9999999, 2. januar 2020 19:21)

A da nam malo uporedis put od Minhena do Stutgarta sa nasim auto putevima ?

Superstar

pre 4 godine

Pa zašto onda auto industrija pravi sve snažnije automobile kada bi da se vrati na ogranicenja brzine od pre 40 godina?Ako je neka grana industrije napredovala onda je to auto industrija.Toliki sistemi bezbednosti,autonomna vozna,senzori,kamere,gps kao svemirski brod a ogranicenja kao za zastavu 101 od pre 40 godina ..nije realno.

Mr Majestyk

pre 4 godine

ako je na struju, a biće ih sve više, čemu ograničenje brzine? I na 1km/h i na 200km/h imaju nultu emisiju štetnih gasova. (Fonten La, 02. januar 2020 18:29)

Za njih će morati ograničenje da bi stigli tamo kuda su pošli, pošto im je i na nižim brzinama autonomija tužna.

Sloboda za benzince i autoputeve!

novikorisnik

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...

GuA

pre 4 godine

Imas na guglu pa proveri,sem toga nisi ni citao text, a upravo se o tome i pise..
Po obicaju ne samo ti vec i mnogo takvih ko ti, bez ikakvih kritickih promisljanja i provere pisu u korist svoje teze,ne kapiram, al ok.
To kao kad bi naredili da putnicki avioni smeju samo 500 km/h da lete?
Bukvalno je ista stvar za autoput koji je najbezbedniija stvar u kopnenom saobracaju ikada.
I da,naravno da brzina nikakve veze nema sa udesima na autoputu,ali naravno da ima na magistralama,u gradskim uslovima itd.
(C i n i k, 3. januar 2020 01:39)

ADAC se u tekstu nigde ne pominje osim po floskuli "Slobodna vožnja za slobodne građane" ali ajde prosvetli nas dokazima da je ADAC ikada uradio validan test o brzinama na autoputu.

Porediti drumski i avionski saobracaj koji je strogo kontrolisan pokazije svo tvoj neznanje. A secam se i gluposti da se baterije na EV menjaju na 5-6 godina ...

Auto putevl sa 2 i 3 trake su nebo i zemlja. Vecina puteva bez ogranicenja u Nemackoj imaju 3 trake i minimalnu brzinu za svaku traku.

Sa moje tacke gledista 80 ljudi je poginulo zbog prebrze voznje - znaci 80 ljudi bi bilo zivo da postoji ogranicenje.

milence

pre 4 godine

130 na sat je vise nego dva puta dovoljno brxo da te ubije a docoljno sporo da mislis da si bezbedan. Sa 200 si bar napet jer znas da je jako brzo. Dakle ne ogranicavajte nego edukujte.

Американац

pre 4 godine

(kako da ne, 2. januar 2020 22:57)

У норвешкој је ограничење на ауто путу 80 и 90. Неки делови аутопута имају ограничење 100 и 110км/ч и то је то. У шведској макс ограничење 120. У данскод има делова 110 и има 130.

Иначе норвешка не признаје наше дозволе.

South Park

pre 4 godine

Nemacka je bila jedini razlog na svetu da bi se proizvodili automobili koji mogu da razvijaju brzine i do 300 km/h.Ako ona uvede ogranicenje onda komotno proizvodjacima zabraniti da proizvode automobile tj da ih limitiraju na 130 km/h jer nema puta na zemaljskoj kugli da je dozvoljena brzina veca od toga.

Nikola

pre 4 godine

Zbog svih tih privilegija i viška inteligencije naroda sve češće gledamo lančane sudare kao i daleko više saobraćajnih udesa...

Termodinamicar

pre 4 godine

Nemacka zivi od autoindustrije, tako da od toga nece biti nista.
Svake godine se pojave neke 2-3 babetine koje hodaju bosonoge, stite prirodu i lupetaju gluposti u vezi autoputeva i dizela. Mogu samo sa se slikaju.
Ziveo dizel i neogranicena brzina...

C i n i k

pre 4 godine

ADAC nikada nije uradio takvu analizu a ti po obicaju prosipas neistine
(GuA, 02. januar 2020 22:21)

Imas na guglu pa proveri,sem toga nisi ni citao text, a upravo se o tome i pise..
Po obicaju ne samo ti vec i mnogo takvih ko ti, bez ikakvih kritickih promisljanja i provere pisu u korist svoje teze,ne kapiram, al ok.
To kao kad bi naredili da putnicki avioni smeju samo 500 km/h da lete?
Bukvalno je ista stvar za autoput koji je najbezbedniija stvar u kopnenom saobracaju ikada.
I da,naravno da brzina nikakve veze nema sa udesima na autoputu,ali naravno da ima na magistralama,u gradskim uslovima itd.

Mick

pre 4 godine

Bio u Nemačkoj 1985 , na autobanu pored mene u koloni prolaze automobili u brzoj traci ,brzinama od preko 200 km/h , gledam i ne verujem.Treba umeti voziti tim brzinama kojima ono voze , mi nismo za to ,ovde ljudi voze kao da su sami u saobraćaju i kada voze brzo a i kad voze sporo retko gledaju okolo i poštuju druge vozače.

GuA

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...
(novikorisnik, 2. januar 2020 15:55)

Najbolji način da se nešto brzo raširi je da postane profitabilno. Tako je sa ekologijom. Tu kariku ogroman procenat populacije ne razume.
(123, 2. januar 2020 17:39)

U Engleskoj je prose godine poginulo 92-je ljudi a 99% ne vozi brze od 130. Ajde sad izvedite neki od tih vasih "ekoloskoh" zakljucaka.

Psiholog

pre 4 godine

što se mene lično tiče više volim da vozim brže jer se tada i koncentrišem na vožnju. 130 obično vozim na tempomatu i često hvatam sebe da i nisam baš toliko skoncentrisan na vožnju već na neke druge stvari.
(ivan, 2. januar 2020 18:45)

Vreme vam je da se ispruzite na mom crnom kaucu ... da pocnemo od vaseg detinjstva ...

Mislim, sta radis kada vozis 30/40/50 ? Hrces mozda ?

laki

pre 4 godine

@jovan
prvo nece da ukinu nego uvedu drugo svrati do neke vecernje skole i probaj da se opismenis
a onda ako bas zelis dodji ali takvih funkcionalno nepismenih imamo za izvoz
sve u svemu svima bolje sto nisi ovde

ferdinand

pre 4 godine

Komentari su suvisni pojedinih ovde jer nemaju poima kako to izgleda da vozis velikom brzinom autoputem koji ima 3 ponegde 4 i vise traka autoput koji je pravljen za brzinu ne mesajte se gde vam nije mesto komentari su vam suvisni jer svi ovde u Nemackoj vozimo civilizivano i uglavnom se krece brzina od 130 do 180km/h kao sto je neko u predhodnom komentaru naglasio 200 i vise tek poneko nagazi i toje sve u sustini mnogo sam slobodniji na auto putu u nemackoj na 180 nego u srbiji na 130 kad mi posle bubanj potoka izleti lastin autobus u levu traku na 130 a on jedva 80 a autobus se iskrivio vozac samp po gasu ko krompir da vozi a ne nevine ljude daj bre ljudi okanite se vise komentara negativnih ne pljujte po drugima jer i sami sve takvi vozite ko necastivi a ovamo nesto se busate za neki zakon u nekoj drzavi koju niste jos ni posetili i niste ni probali da vozite ovim auto putevima zato tisina pstttt
(srbin, 02. januar 2020 21:25)

Ti si genije. Uspeo si da napišeš ovoliki komentar bez ijednog znaka interpunkcije.

ironicar

pre 4 godine

Uz objavljenu statistiku treba objaviti i koliko ima vozaca, stanovnika, gde i pri kojoj brzini su poginuli tih 80 ljudi i drugih podataka. Pa ovu brojku uporediti sa na primer Srbijom gde su ogranicenja jos iz 70tih godina sem auto puta, pa bi zakljucak bio da je zbog nepostojanja ogranicenja poginulo ljudi u visini statisticke greske u Nemackoj u poredjenju sa Srbijom gde ima ogranicenja. I pri ogranicenju od 130 ima onih koji voze 60 na sat po autoputu i ti su mnogo veca opasmost od onih koji voze 130.

Pitam se pitam.

pre 4 godine

"Ako se iz te statistike izuzmu smrtni slučajevi na onim deonicama na kojima postoji ograničenje, kao i one gde razlog nije brzina (na primer alkohol), još uvek se radi o 80 žrtava godišnje."
Jos kad bi se izuzeli i oni koji su samo "Nemci" onda bi izaslo da je poginulo samo tuce starosedeoca Nemaca. Ovi se segace sa nama. Voleo bih da vidim takvu statistiku sa nasih drumova.

Rasim

pre 4 godine

@kako da ne
Nesreće na autoputu učestvuju sa jako malo % u odnosu na ukupan broj nesreća. Najviše ljudi gine u gradovima i tu je pitanje svesti i edukacije pešaka, kao i tolerancije vozača više nego bilo šta drugo

Miki

pre 4 godine

Ne prodaje se dovoljno auta na struju, ljudi nece da voze kao babe, da bi mogli da stignu na destinaciju. Ako ogranice brzinu za sve, elekto auta postaju konkurentnija i privlacnija, sto omogucava novi razvoj i nove investicije. U suprotnom, ako se ne prešaltuju dovoljno brzo, azijati će ih progutati i cenama i kvalitetom.

123

pre 4 godine

Prema izloženoj statistici smrtnost od brze vožnje je 80 ljudi godišnje ili u procentima 20% poginulih je zbog prevelike brzine...kod nas je ograničenje 130, pa opet imamo sličan broj poginulih...znači ograničenje nije presudno za bezbednost...što se zagadjenja tiče, preteruju kao i sa svime...ekološki pokret i lobi je preterano jak i gde god može poziva se na ekologiju, opravdano ili ne, samo da bi se zaradio još koji evro više, briga njih za planetu zemlju i zdravlje ljudi, sve je u novcu...
(novikorisnik, 2. januar 2020 15:55)

Najbolji način da se nešto brzo raširi je da postane profitabilno. Tako je sa ekologijom. Tu kariku ogroman procenat populacije ne razume.

Psiholog

pre 4 godine

@psiholog monotonija je problem, bez kauca da ti kazem. Kad vozis 130 u relativno novijem automobilu nrma buke ni nekog adrenalina. Meni preko 150 naglo skoci adrenalin i koncentracija. Primenjujem samo kad vidim da nisam najprisutniji.
(duke nukem, 3. januar 2020 17:35)

Ako imas problem sa koncentracijom tokom voznje onda to i nije za tebe. Alternativno potrazi pomoc ili sam budi kreativan u podizanju koncentracije tokom voznje ...

Ja

pre 4 godine

@ivan
Sa 180 na 30 naglim kočenjem praviš lančani sudar sto posto, tako da ne pričaj gluposti. Ako si mislio na 130 Ok, ali onda to nije naglo kočenje.

duke nukem

pre 4 godine

@psiholog monotonija je problem, bez kauca da ti kazem. Kad vozis 130 u relativno novijem automobilu nrma buke ni nekog adrenalina. Meni preko 150 naglo skoci adrenalin i koncentracija. Primenjujem samo kad vidim da nisam najprisutniji.

XXL

pre 4 godine

Mislim na postavljeno jednostavno pitanje za koje se traži odgovor - DA ili NE srbadija se raspisala u komentarima čak i sa Google-a podatke iznela al' niko ne dade odgovor. Moj je - NE.

rog

pre 4 godine

Samo da konstatuje da je u Austriji podignuto na 140km/h i da ima deonica bez ograničenja. Pre tri dana prošao tuda.
(Drakče, 03. januar 2020 06:46)

Kako znas da nema ogranicenja, jel bio neki znak.

marica, kriv, razumevanje...

pre 4 godine

treba razlikovati nesrece gde je velika brzina uzrok nesrece koje su vrlo retke od onih gde je ona samo jedan od faktora, samo sto razni okanovici ove druge pripisu prevelikoj brzini, a nema veze sto je vozac bio nadrogirani ili pijani idiot, bitno da je prekoracio dozvoljenih 50 pa je zbog toga doslo do nesrece

Zevs

pre 4 godine

nema nista od toga, jedan od zastitnih znakova Nemacke je autobahn sa deonicama bez ogranicenja (na to se nekako prirodno nadovezuje i nemacka auto industrija)