Ana
pre 3 godine
Naivno je drzati ovde besede o nepravdi ucinjene nad nama a u isto vreme kupovati hrvatske i nemacke proizvode i totalno zapostaviti rad naseg seljaka nase zemlje....Ne voli se svoja zemlja tako dragi Srbi.Opametino se vise !!!
Četvrtak, 02.01.2020.
09:00
Izvor: Novosti
pre 3 godine
Naivno je drzati ovde besede o nepravdi ucinjene nad nama a u isto vreme kupovati hrvatske i nemacke proizvode i totalno zapostaviti rad naseg seljaka nase zemlje....Ne voli se svoja zemlja tako dragi Srbi.Opametino se vise !!!
pre 4 godine
(Alcale, 03. januar 2020 15:24
toliko nebuloza odavno ne pročitah. A da su Srbi bili drugačiji jasenovca ne bi ni bilo.
pre 4 godine
A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
(ivan, 02. januar 2020 11:08)
Komso, znam da vas uce da je u jasenovcu bila dramska i sports sekcija i da je njavise ljudi poginulo od sporta a ne da su zakleti hrvati bacali bebe na bodeze, ali ovo o cemu ti pricas je diplomatska istorija te lako mozes da poroveri cinjenice.
Narod koji je tada ziveo pod asutro-ugarskom ( ukljucujuci i ogroman procenat srba - pogledaj popise) zeleo je da bude prikljucen kraljevini Srbiji, a dobili ste najpre SHS a postom jugoslaviju!
Da kralj to nije uradio, teritorija hrvtatske i slovenije vecim delom bi pripala italjianima a ostatak bi podeleli zemlje pobednice a mozda cak i rusi!
Dakle da imate malo obraza, samo trunku, tom tiraninu koji je unistio srbiju, kraju Aleksandru, bi digli spomenik i trazili da vam predamo nejgove kosti da ih cuvate ko ikonu jer nama ne trebaju ni njegove kosti ni njegovo potomstvo! Eto koliko ste dobili do njega!
IMate SRECU sto su srbi toliko stradali da su posle 1SR od saveznika dobili tu slobodu da rese pitanje tako velike teritorije balkana! Mene bi bilo sramota da izjavljuem takve gluposti!
pre 4 godine
(black_mirror, 2. januar 2020 13:33)
Neke lekcije Života i o Životu je moguće naučiti tek u poodmaklom životnom dobu; ali je uvek bilo, sada ima i uvek će biti ljudi koji ni u najdubljoj starosti ne nauče ni ono osnovno i nikada ne postanu mudri, zato što kroz život idu ništa ne učeći i ništa nenaučivši (što, verovatno, zavisi I od ličnog IQ).
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 2. januar 2020 09:52) # Link komentara
Slažem se da su to reči vojvode Mišića ali politika je rekla tad svoje, teritoriju su nam zaokružili Amerkanci... nego nekoliko pitanje: S obzirom da je Jugoslavija nestala 1941, zašto je obnovljena i zašto je Jasenovac pretvoren u park. Gde su objekti u kojima su ubiojani Jevreji, Srbi i Romi...Ko je sve zatravnio i zataškao , posadio cvet ,cvet da bio oterao zlo i smrad fašističko-ustaških zločina. Ko je obnovio Jugoslaviju?
pre 4 godine
@zgslavac U Jasenovac je bio prvi dečiji logor na svetu. Srbi su vraški ubijani i mučeni od ustaša, samo zato što su pravoslavni Srbi i ni za šta drugo. Sram da te bude što se na ovoj temi oglašavaš. Proterali ste silom 250.000 nevinih ljudi iz svojih rodnih domova. To Srbi ne smeju i ne treba da zaborave nikad.
pre 4 godine
@ mudri vojvoda
ta laž da je to rekao Mišić je prvi put objavljena 1990. u Politici. To su srbijanski povjesničari dokazali čak je jedan i doktorsku disertaciju obranio na tu temu. Na taj način su vas pripremali za Vukovar i sve ono što ste činili.
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 02. januar 2020 14:15) prijatelju onda je 1918 bila okupacija a ne ujedinjenje.
pre 4 godine
Veoma kratkog pamcenja. Deca iz Jadovnog i Jasenovca nisu na istom nebu sa vašima iz Blajburga. Videćemo se mi opet gore.
I dan će slave doći, pobeda biće naša, nestaće divljih zveri, s četama slobode marširaće tada i mrtvi proleteri.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 2. januar 2020 11:12)
U tih sto godina vi ste ipak bili najveći "pacifisti i demokrate". Ono što ste vi uradili Srbima ne jednom, nego dvaput u istom veku, prevazilazi sve zločine zajedno koje je Srbija počinila prema drugim narodima.
pre 4 godine
Jes’ vala po tome nas znaju.
pre 4 godine
@Maja, 2. januar 2020 09:44
Četnici jesu bili gomila budala - Samo budala može biti "Za Kralja...". Naročito za kralja iz dinastije Karađorđević. - ali jesu bili patriote. Koliko god to smetalo Bandu Crvenu i njihove potomke. Konvinijentno se ignoriše činjenica da su se Četnici borili protiv okupatora tokom aprila i maja 1941., a da su commies počeli borbu protiv okupatora tek nakon što je Reich napao SSSR. I nemojte počinjati s pričom kako se nije moglo započeti borbu ranije. Priču koja je prilično zanimljiva i utoliko što je se yugo-commies i njihovi potomci ne drže kada je o sukobima na prostoru bivše nam države 1990-tih reč. Food for thought. Na sve to valja dodati i da commies zapravo i nisu vodili borbu za oslobođenje, već za nasilno preuzimanje vlasti. Pravdajući je pričama o izdaji i bekstvu kralja u Veliku Britaniju. Fair enough, samo, say, i norveški i belgijski kralj su pobegli iz svojih zemalja u Veliku Britaniju. Znači li to da su i oni bili izdajnici? Last but not least - po čemu su Četnici bili fašisti? Osim po tome što su ih yugo-commies tako etiketirali. Poznajete li uopšte definiciju fašizma? Pitanje za sve sledbenike yugo-commie ideologije.
Istina je - Srbi prebrzo opraštaju i zaboravljaju (masochism...). Oprostili su Hrvatima, Muslimanima/Bošnjacima, Bugarima, Turcima... Doimlje se da jedino ne opraštaju Nemcima. Paradoksalno - budući da su im Nemci najmanje zla naneli. Ali, dobro.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 2. januar 2020 11:12)
Направили им државе.
pre 4 godine
@zgslavac, 2. januar 2020 11:12
Cut the crap, will ya? Podsećanja radi - zločini Hrvatskih jedinica (domobranskih i slično) u sastavu tzv. Kaznene ekspedicije u Mačvi 1914.; Prebilovci 1941. (i uopšte Hercegovačke jame); Jasenovac... Ili ono što su pojedini Hrvati radili 1848. Istorija ne počinje sa dolaskom Bande Crvene na vlast. Jasno? A valjalo bi pomenuti i zločine koje su Bošnjaci činili nad Srbima u korist Otomanskog Carstva tokom i nakon Prvog srpskog ustanka. I Albanci (naročito albanske bashi-bazouk trupe). A na temu Makedonaca, pa, nisu ni oni cvećke, samo što se ovde nažalost zaboravilo kako su Makednci i Bugari iz redova tzv. VMRO po, say, Θεσσαλονίκη (a bogami i celoj Θεσσαλονίκη) u drugoj polovini XIX veka CE, ubijali Srbe, Grke, ali i nemali broj Cincara. O Crnogorcima, naročito iz redova UDBA i onome što su radili, da i ne govorim. Ili o CG kriminalcima čijim sranjima nažalost svedočimo gotovo svakodnevno. I nekako ste svi vi na koncu žrtve, a Srbi zlikovci koji su vama počinili zlo!? WTF!? Krasan nivo kolektivne psihoze... Ili imate, ah, nationwide pristup vrlo potentnim hallucinogen supstancama. Just saying.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
@Zgslavac
Pa kada smo oprostili vašim koljačima iz oba rata, što ne bismo i svojima?
A kada smo već kod toga, kako vi stojite sa oprostom? Hoćete li nam oprostiti "velikosrpsku agresiju" ili ćete to spominjati dok god vas bude bilo?
pre 4 godine
@ivan
Da im je Karadjordjevic odmah dao hrvatsku banovinu naravno da danas ne bili u zajednickoj drzavi.
I zasto bi uopste bili u zajednickoj drzavi, i zasto bi Srbija ginula da bi posle rata dala Hrvatskoj drzavu na poklon? Oni ratuju protiv Srbije a Srbija da im da drzavu?
Hrvatska je bila deo Austrougarske koja je ubijala po Srbiji. Broz je bio austrougarski vojnik u bici na Ceru. Zasto bi Srbija ginula da bi svom neprijatelju napravila drzavu?
To je van pameti. A upravo to je uradio Karadjordjevic. Misic je bio protiv. Pre 100 godina. Ovih 100 godina je pokazalo da je bio savrseno u pravu. Mi treba da gledamo svoja posla i svoj interes, a ne hrvatski interes.
pre 4 godine
Otac Nedicev sluga, a on obozavalac Draze? Sve je rekao.... Pametno zbori, mnogo su komunisti bili blagi prema vama.
pre 4 godine
Da, preci su se junački borili za bolju budućnost, ali bolje za šta, da na tron Vojvode Mišića sedi Vulin, a da prvi bezbednjak Srbije bude Gašić. Oprostite junaci, ali bolje bi bilo da ste pustili okupatora, narod bi imao ljudskiju vlast jer gore od onog što smo imali ovih 100 godina ne može biti. Nije država sa svakoga, za balkanske narode definitivno nije
pre 4 godine
Nato!!!
pre 4 godine
Uvaženi gospodin je apsolutno u pravu. Tako je i u svakodnevnom životu nas običnih građana: pomogneš nekome ko ima decu i opravdano ili svojom krivicom nije u situaciji da im omogući kvalitetniji život, pomogneš nekome da ima kakav-takav posao i redovnu platicu itd i tsl, a onda saznaš da s nekakvim pravom očekuju da im stalno i stalno pomažaš i saznaš da ti bolesno zavide i istovremeno prema tebi stalno osećaju mržnju. To sam shvatila u svom poodmaklom životnom dobu i shvatila sam da je Andrić u tačno zaključio da ,,najviše te mrze oni kojima si najviše pomogao'', pa zato već nekoliko godina ne pomažem ni jednom ljudskom stvoru u ma kakvoj teškoj životnoj situaciji da se nalazi i ma koliko godina ima, već izdašno svakodnevno pomažem uličnim psima (tzv. lutalicama) a ljudi - ljudi ti nikada neće oprostiti što si im pomogao i(li) pomagao.
Ako nešto ne podnosim to je kada ljudi govore ovako. Za razliku od Vas ja nisam u poodmaklim godinama, naprotiv, život je preda mnom, ali s obzirom na to u kakvom vremenu živimo, i shodno različitim životnim okolnostima i sam se nalazio par puta u prilici da osetim nezahvalnost od drugih. Ali, to u meni nije probudilo ogorčenost i nisam doneo odluku da okrenem glavu, već sam nastavio, uvek se pitajući - da li sam ja možda nekad nekoga povredio, izneverio, bio nezahvalan itd, itd.. Da ste zaista samosvesni, prvo biste to pitanje sebi postavili. Ono što vidimo u drugima često je u nama.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 02. januar 2020 11:12)
Tako je susjed, potpuno si u pravu.
Oprostili smo sebi što smo vas ukljucili u državu koju smo krvlju platili, oprostili smo sebi što smo vas abolirali od genocida koji ste počinili nad nama, i oprostili sebi što ste taj genocid dovršili i proterali i očistili sve Srbe...
Oprostili smo sebi što smo Albance decenijama punili parama i pravili im državu na našem tlu, oprostili sebi što smo Muslimanima dali više nego što im je ikada pripadalo u Bosni...
Naročito smo sebi oprostili što smo Slovence izvukli iz potpune Austro-nemačke asimilacije i državu im oteli od Italijana, da bi na vojsku pucali lovci iz kukuruza...
E, za Crnogorce si naročito u pravu. Tu smo počinili najveci zločin što su svi bili Srbi, što je to bila srpska država po Ustavu i zakonu, istoriji i kulturi, a danas se usuđujemo da postojimo... Plus, oprostili smo sebi što smo se razišli mirno i prijateljski. I opraštamo sebi što nad Srbima u Crnoj Gori sprovode potpuno zatiranje a mi ne činimo ništa, jer smo civilizovane komšije.
U pravu si, takve užasne greške se ne praštaju.
pre 4 godine
mudri vojvoda, 02. januar 2020 09:52) A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
(ivan, 02. januar 2020 11:08)
A što je niste vi izborili? Jednom u istoriji, nešto svoje?
Drugo, šta ćemo sa sporazumom Cvetković-Maček gde ste dobili (čitaj: dobili) više nego sto ste ikad sanjali? To vam nije smetalo da par godina nakon toga počnite genocid.
pre 4 godine
Srpski narod nije loš, to su sve uglavnom dobri i obični ljudi, dobar narod, ali izbezumljen velikim stradanjima, stalnim ratovima, lošom ekonomskom situacijom koja traje vekovima upravo zbog onog predhodno navedenog, zbog svega toga i ko zna još zbog čega naše se elite, "elite",
izgleda stide svog naroda, zapravo onog što jesu pa bi da budu nešto drugo i drugačije zbog čega se i olako prodaju.
pre 4 godine
@Samosvesna građanka, potpuno ste u pravu. Tako su moji roditelji (imali su mnogo novca, bili su na zapadu) kupovali lokale za rodbinu, davali novac na "zajam", naravno bez vraćanja, pomagali koga sve ne. Nisu imali milosti u zahtevima. I kada je doslo vreme da se neke usluge vrate, to se nije desilo. Ispalo je, vi nama pomagali, svasta?
Sada ja, ako ikada dodjem u situaciju da neko trazi pomoc od mene, nece je dobiti. Mozda cu i da se "ogresim", ali neka hvala. A, sto se zivotinja tice, sve za njih.
Lep pozdrav.
pre 4 godine
zgslavac
Dobro prouci istoriju i zakljuci sta bi bila Hrvatska danas da smo iskoristili pravo pobednika u prvom ratu. Slovenci to znaju i sa njima imamo normalne odnose.
Na Sentilju jedne godine, sedim sa Slovencem sefom carine i pokazuje mi brda gde je njegov deda pokazao srpskim oficirima 1918 dokle da zauzmu, dokle je Slovenija. Granica je tu i danas. A vi ste nezahvalna, pokvarena, sebicna gomila.
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
(Puzigaća, 02. januar 2020 09:41)
Па странка на власти води политику лдп-а само се кроз медије представљају другачије, и наше бабе и деде им слепо верују. Ипак је то кратка памет.
pre 4 godine
1)Podići spomenike Živojinu Mišiću i Jovanu Dučiću.
2)Za izradu spomenika isključivo koristiti materijal dobijen od spomenika Aleksandru Karađorđeviću Raspikući; svaki spomenik podignut "UJEDINITELJU" srušiti. Osim prezira, ne zaslužuje ništa drugo a prezir je besplatan i nematerijalan sam po sebi.
3)Ako Slovenija i Hrvatska žele da mu podignu spomenike u Ljubljani i Zagrebu i o svom trošku, to je već njihova stvar.
pre 4 godine
Mi kao narod srljamo u sve i svašta, verujemo svima koji nas pohvale, pravimo državu sa svakim... ne razmišljamo pre nego što krenemo u nešto i sa nekim! A kad vidimo da smo se prevarili, ili bili iskorišćeni od veštijih, mudrijih i pametnijih, onda je kasno. Onda frustrirani, opet ne razmišljamo nego krećemo u osvetu i činimo mnoge greške, ulazimo u sukobe, čak i ratove... Ne radi se ni o praštanju, ni o zaboravu, već o nedostatku pameti, da ne ponavljamo iste greške. Niko drugi neće da vodi brigu o nama, svi gledaju svoje interese, samo mi Srbi volimo ili ne volimo. Politika je interes, ne ljubav, ili mržnja... Često se ponašamo kao ostavljena mlada, ili nezadovoljno dete koje je očekivalo čokoladu, a dobilo proju.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 02. januar 2020 11:12)
Rece Hrvat, pun samokritike! Ko o cemu...
pre 4 godine
Srbi ste stvarno super narod, a jedan po jedan, kad vas je mnogo na okupu eto problema sa ostalima, jer je odmah sve vaše!:)
pre 4 godine
ma ne, treba da nastavimo da se koljemo dok se ne istrebimo
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (markoh, 2. januar 2020 09:39)
Какав "генијалан" закључак. Иза нас више од века историје током којег су праштање, стварање заједничке државе, "братство и јединство" резултирали апокалиптичним жртвама, клањем од којег горег нема. Но, зашто би се нешто морало знати, памтити, научити, много је лакше изврнути речи праунука Живојина Мишића (у којима трага о позиву на рат и клање нема, напротив) и просипати оно што се нема.
pre 4 godine
Mi, Srbi, brzo praštamo. Odmah bi da vodimo na piće.
Uvaženi gospodin je apsolutno u pravu. Tako je i u svakodnevnom životu nas običnih građana: pomogneš nekome ko ima decu i opravdano ili svojom krivicom nije u situaciji da im omogući kvalitetniji život, pomogneš nekome da ima kakav-takav posao i redovnu platicu itd i tsl, a onda saznaš da s nekakvim pravom očekuju da im stalno i stalno pomažaš i saznaš da ti bolesno zavide i istovremeno prema tebi stalno osećaju mržnju. To sam shvatila u svom poodmaklom životnom dobu i shvatila sam da je Andrić u tačno zaključio da ,,najviše te mrze oni kojima si najviše pomogao'', pa zato već nekoliko godina ne pomažem ni jednom ljudskom stvoru u ma kakvoj teškoj životnoj situaciji da se nalazi i ma koliko godina ima, već izdašno svakodnevno pomažem uličnim psima (tzv. lutalicama) a ljudi - ljudi ti nikada neće oprostiti što si im pomogao i(li) pomagao.
pre 4 godine
Da, nama Srbima je problem što smo dobri, blagi, praštamo - jagnjad hrišćanska. To nam i svet zamera - Srbi su nepodnošljivo dobar narod, hajde da im zbog toga jednoglasno uvedemo sankcije, da svi sa njima prekinemo saradnju, da ih zajedno bombardujemo i da ih nikad ne primimo među normalan svet.
pre 4 godine
Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
(Maja, 02. januar 2020 09:44)
Eto, kad se javi obožavalac Aćif efendije, da doda koju... Ma kome si ti imala šta da opraštaš? Danas se predstavljate kao antifašisti, a 98% vojno sposobnog muslimanskog stanovništva je bilo u ustaškim formacijama. I tebe bi trebali pitati za oprost!?
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 02. januar 2020 09:52) A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
pre 4 godine
Totalno tačno. Pa bre dva dana posle bombardovanja, počeli neki da ljube amere. Oduvek je tako. Zato što smo dobar narod.
pre 4 godine
@ Маја
За четнике из 2. светског рата никада нисам био али оно што су нам комунисти приредили а партизани извршили при крају а нарочито после рата не да није за праштање - него је за преки суд.
Не заборавите шта су комуњаре договориле у Дрездену 1933.
pre 4 godine
@Maja
Pojma ti o istoriji nemas, procitala si mozda udzbenik istorije za sedmi razred iz 1974 godine i gledala malo vise Bulajiceve filmove ali tu se tvoje poznavanje tematike zavrsava.
pre 4 godine
@Maja, 2. januar 2020 09:44
Četnici jesu bili gomila budala - Samo budala može biti "Za Kralja...". Naročito za kralja iz dinastije Karađorđević. - ali jesu bili patriote. Koliko god to smetalo Bandu Crvenu i njihove potomke. Konvinijentno se ignoriše činjenica da su se Četnici borili protiv okupatora već tokom aprila i maja 1941., a da su commies počeli borbu protiv okupatora tek nakon što je Reich napao SSSR. I nemojte počinjati s pričom kako se nije moglo započeti borbu ranije. Priču koja je prilično zanimljiva i utoliko što je se yugo-commies i njihovi potomci ne drže kada je o sukobima na prostoru bivše nam države 1990-tih reč. Food for thought. Na sve to valja dodati i da commies zapravo i nisu vodili borbu za oslobođenje, već za nasilno preuzimanje vlasti. Pravdajući je pričama o izdaji i bekstvu kralja u Veliku Britaniju. Fair enough, samo, say, i norveški i belgijski kralj su pobegli iz svojih zemalja u Veliku Britaniju. Znači li to da su i oni bili izdajnici? Last but not least - po čemu su Četnici bili fašisti? Osim po tome što su ih yugo-commies tako etiketirali. Poznajete li uopšte definiciju fašizma? Pitanje za sve sledbenike yugo-commie ideologije.
Istina je - Srbi prebrzo opraštaju i zaboravljaju (masochism...). Oprostili su Hrvatima, Muslimanima/Bošnjacima, Bugarima, Turcima... Doimlje se da jedino ne opraštaju Nemcima. Paradoksalno - budući da su im Nemci najmanje zla naneli. Ali, dobro.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
pola bi majku prodalo da udje u nato
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Puzigaća, 2. januar 2020 09:41)
Cak dve sasvim marginalne politicke partije, koje jedva da su omirisale vlast posljednjih decenija. Sta je sa svim ovim "patriotskim" partijama, koje u prefiksu imaju "srpsko", koje nas vode ravno u propast, bijedu i izumiranje, vec 3 decenije?
pre 4 godine
Kakvo bre prastanje, mi iskonski mrzimo sve, narocito komsije. Zato nam tako i ide i takvu vlast biramo. Jedan od onih mitova da smo mi ugrozeni, a svi nas mrze.
pre 4 godine
Ma ko smo mi?????
pre 4 godine
Maja
Čudno kako vi ljiberaljni elementi potpirujete međumržnju i samoistrebljenje Srba,tamo gde drugima nudite sve moguće oproste(za mnogo gore stvari) .Naravno iz udobnosti svojih domova van svih mogućih žarišta sukoba.Ovo kažem kao potomak komunista,koji za razliku od vas mnogih nisu bili autošovinisti i nesvesni tragedija koje je ovaj narod prošao više puta(da bi neki danas nesmetano propagirali samoistrebljenje).
pre 4 godine
Joj sto volim da slusam ove kukavice koje se kriju pod sinjelom nekad slavnih i dedova.
Pazi Draza i prvi antifasisticki pokret?
Pazi frazu "Sklonio se na sigurno" umesto da kaze da su ga oterali.
Cim mu je Draza idol postenja znamo koliko je sati.
Podrzavati tadasnju vlast kralja znaci da si bio toliko glup ili imao neki finansijski interest a ne da si bio na strani naroda koji su od 1918 prosili po ulicama sve ubogaljeni od Velikog rata. Na sirotinju su gledali kao na pacove dok su perjanice nosili na glavama i kupovali odecu po francuskim gradovima, i brckali se po belosvetskim banjama.
Dovoljno je procitati barem jedno ili dva dela velikog Branislava Nusica i videti koji koruptivni sloj drustva su oni stitili a sve sa kraljem na celu.
I sta ako je on unuk velikog vojskovodje, da li je postao nesto vise od molera? Nije.
Isto onako kao sto je sadasnji nabedjeni Karadjordjevic bio sposoban da sam sebi zaradi za zivot, vec cim je mogao brzo je dosao da bude na grbaci naroda.
pre 4 godine
mi ne opraštamo, mi ustvari zaboravljamo. a zaboravljamo jer smo glupi.
pre 4 godine
Zaboravio je da kaze sta je prethodilo bekstvu draze sa Ravne gore i streljanju Aleksandra Misica. Posle zajednicke borbe sa partizanima 1941. cetnici su odlucili da ponude lojalnost i saradnju Nemcima. Zbog toga su razoruzavali i zarobljavali partizane ( takodje Srbe), i sa Ravne gore ih isporucivali nemackom okupatoru na dalje ispitivanje i streljanje. Nemci tada ipak nisu verovali u cetnicku lojalnost pa su nakon obracuna protiv partizanskog pokreta pokrenuli ofanzivu na Ravnu goru. To sto je otac vaseg sagovornika bio oficir Nediceve kolaboracionisticke vojske nije pohvalno. Naprotiv. Setimo se da je general Nedic pre saradnje sa Nemcima tokom okupacije, pre rata bio otvoreno pronemacki nastrojen, da je kao komandant tzv juznog fronta ( izuzetno znacajan zbog koridora prema Grckoj) prvi polozio oruzje ( Nemci su usli u Skoplje pre nego u Zagreb) i da je Nemcima predao procentualno najveci broj zarobljenih vojnika Kraljevske vojske ( najvise Srba).
pre 4 godine
Nije problem u prastanju, ono je pozitivna osobina i ne donosi nista lose. Problem je sto zaboravljamo. A kada zaboravis tad ponavljas iste greske kao neku mantru i krivis druge jer nisi ni svestan da nisi naucio na svojim greskama. To je najveci problem naseg naroda i politicara.
pre 4 godine
Mi Srbi smo dobre sluge za svakog gospodara, pamet u glavu braćo i sestre.
pre 4 godine
Prvo, dragi i čestiti đenerale, ne radi se o praštanju nego o nebrizi i lenosti mozga - lakom zaboravu i neodgovornosti prema sebi i drugima. Jbg, takvi smo vaspitani. Drugo, savet da se Hrvati prihvate a da se celokupna zemlja baci na privredni (naučni, tehnološki) razvoj kao jedini integrativni faktor SVIH naroda je istinski VIZIONARSKI savet. Jedino tako je premudri i preistiniti đeneral video da je moguće stvarno ujediniti Narode pod jednom kapom, podizanjem obrazovanja i podizanjem lične imovine - standarda. Više nego ispravno...Naravno, Aleksandar to nije prihvatio, on je mislio da će golom vlašću i represijom zadržati viševekovne aspiracije i Hrvata i Slovenaca i svih koji u toj njegovoj državi nisu našli a ni videli boljitak. Kao Romanovi, i prošao je slično. Bravo za đenerala, kapa dole na jasnoj i dalekosežnoj misli, uaaa za kratkovidog Kralja koji tapka u mraku, a u samoljublju ne vidi ni pametne ljude oko sebe koji obasjavaju. U toj tzv. dinastiji Karađorđevića, a Boga pitaj i ko su i odakle su stvarno, ne sećam se jednog velikog poteza, a da ga nije osmislio neko drugi...Toliko o rizicima ponovnog uvođenja monarhije ovde (bilo ko da je). Loše je dovoljno i bez dinastije, sa ovima koji Narod koriste samo za fingirano glasanje...ubili Boga u svemu bukvalno, ostali sami i na TV-u i na mikrofonu...pa glasaj.
pre 4 godine
Ok, onda da ne prastamo izajnicima srpskog naroda koji su sluzili nemcima pod nedicem i drazom.
pre 4 godine
Komunisti mu krivi, ali da zaboravimo i oprostimo. Ok, ali prvo tvom ocu da oproste oni koje je on, kao pripadnik Nedićeve vojske, streljao ili vodio na streljanje, kao na primer onu decu u Kragujevcu.
Za Vojvodu Mišića svaka čast, za oca bolje da ćutiš.
pre 4 godine
Šta praštamo? Srebrenicu? Vukovar? Granatiranje Dubrovnika?
pre 4 godine
@Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
(Maja, 02. januar 2020 09:44)
Vi ne opraštate gospodjo Biserko... čast i obraz treba imati za oprost....
pre 4 godine
Nemamo pravo da oprostimo. Imaš pravo da oprostiš nešto što je učinjeno lično tebi, na volju ti kako ćeš. Ali nemaš pravo da oprostiš zlo naneto tvom sunarodniku, tvom komšiji, onoj žrtvi koje više nema na svetu. Da li su jevreji ikad oprostili nemcima?
pre 4 godine
Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
pre 4 godine
Nije to prastanje vec kratka pamet. Prastanje je ozbiljnija, svesna stvar, nismo mi tome skloni.
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
pre 4 godine
"Zamerio bih mu najpre za gaf od prošle godine. Moralo je da se više misli na žrtve i doprinos Srbije, onih što su ostavili kosti po Makedoniji i albanskim vrletima. To je Francuzima veliki minus. Ali, dobro. Čitao je Makron posle u Beogradu petnaest minuta na srpskom. Mi, Srbi, brzo praštamo. Odmah bi da vodimo na piće. Nije to uvek dobro, ali ovoga puta ajde de. Neka prođe", veli Stojanac.
-Pametno veli ova starina...Na kakvo dno smo došli kao narod(politika,uređenje države)kada smo to doživeli da budemo niko i ništa posle takve žrtve u prvom svetskom ratu i gubitka 60% stanovništva...
pre 4 godine
"Pomirenje je, kaže, jedini način da Srbija krene napred."
Праштање, помирење и захвалност су кључни... Без тога остајемо у зачараном кругу...
pre 4 godine
Cista laz i nebuloza
pre 4 godine
ma ne, treba da nastavimo da se koljemo dok se ne istrebimo
pre 4 godine
Zivojin Misic Aleksandru Karadjordjevicu o stvaranju drzave sa Hrvatima:
"Ja sam načisto. Dvoje nam kao neminovno predstoji: potpuno se otcepiti od njih, dati im državu, nezavisnu samoupravnu, pa nek lome glavu kako znaju, a drugo je, upravo prvo, da u zemlji zavedemo vojnu upravu za dvadeset godina i da se zemlja sva baci na privredno ekonomsko podizanje, daleko od svih političkih uticaja. Ako to ne može, onda se otcepiti i dati im njihovu državu.“
(Na pitanje Regenta kako odrediti nove granice, Mišić predlaže da to budu običaji, istorija, tradicija, najzad i opredeljenje naroda. Na primedbu Aleksandra da bi to Hrvate gurnulo u naručje Italijanima, Mišić odgovara).
„Neka im je sa srećom. Neka se oni Hrvatima usreće. Ja sam duboko uveren da se mi njima nećemo usrećiti…
… Ne zaboravite Visočanstvo, moje reči. Ako ovako ne postupite, siguran sam da ćete se ljuto kajati
To je Misic rekao pre 100 godina. Savrseno tacno.
pre 4 godine
Bravo rođo
pre 4 godine
Zivojin Misic Aleksandru Karadjordjevicu o stvaranju drzave sa Hrvatima:
"Ja sam načisto. Dvoje nam kao neminovno predstoji: potpuno se otcepiti od njih, dati im državu, nezavisnu samoupravnu, pa nek lome glavu kako znaju, a drugo je, upravo prvo, da u zemlji zavedemo vojnu upravu za dvadeset godina i da se zemlja sva baci na privredno ekonomsko podizanje, daleko od svih političkih uticaja. Ako to ne može, onda se otcepiti i dati im njihovu državu.“
(Na pitanje Regenta kako odrediti nove granice, Mišić predlaže da to budu običaji, istorija, tradicija, najzad i opredeljenje naroda. Na primedbu Aleksandra da bi to Hrvate gurnulo u naručje Italijanima, Mišić odgovara).
„Neka im je sa srećom. Neka se oni Hrvatima usreće. Ja sam duboko uveren da se mi njima nećemo usrećiti…
… Ne zaboravite Visočanstvo, moje reči. Ako ovako ne postupite, siguran sam da ćete se ljuto kajati
To je Misic rekao pre 100 godina. Savrseno tacno.
pre 4 godine
Nije to prastanje vec kratka pamet. Prastanje je ozbiljnija, svesna stvar, nismo mi tome skloni.
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
pre 4 godine
"Zamerio bih mu najpre za gaf od prošle godine. Moralo je da se više misli na žrtve i doprinos Srbije, onih što su ostavili kosti po Makedoniji i albanskim vrletima. To je Francuzima veliki minus. Ali, dobro. Čitao je Makron posle u Beogradu petnaest minuta na srpskom. Mi, Srbi, brzo praštamo. Odmah bi da vodimo na piće. Nije to uvek dobro, ali ovoga puta ajde de. Neka prođe", veli Stojanac.
-Pametno veli ova starina...Na kakvo dno smo došli kao narod(politika,uređenje države)kada smo to doživeli da budemo niko i ništa posle takve žrtve u prvom svetskom ratu i gubitka 60% stanovništva...
pre 4 godine
Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
pre 4 godine
"Pomirenje je, kaže, jedini način da Srbija krene napred."
Праштање, помирење и захвалност су кључни... Без тога остајемо у зачараном кругу...
pre 4 godine
Bravo rođo
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 2. januar 2020 11:12)
U tih sto godina vi ste ipak bili najveći "pacifisti i demokrate". Ono što ste vi uradili Srbima ne jednom, nego dvaput u istom veku, prevazilazi sve zločine zajedno koje je Srbija počinila prema drugim narodima.
pre 4 godine
Mi, Srbi, brzo praštamo. Odmah bi da vodimo na piće.
Uvaženi gospodin je apsolutno u pravu. Tako je i u svakodnevnom životu nas običnih građana: pomogneš nekome ko ima decu i opravdano ili svojom krivicom nije u situaciji da im omogući kvalitetniji život, pomogneš nekome da ima kakav-takav posao i redovnu platicu itd i tsl, a onda saznaš da s nekakvim pravom očekuju da im stalno i stalno pomažaš i saznaš da ti bolesno zavide i istovremeno prema tebi stalno osećaju mržnju. To sam shvatila u svom poodmaklom životnom dobu i shvatila sam da je Andrić u tačno zaključio da ,,najviše te mrze oni kojima si najviše pomogao'', pa zato već nekoliko godina ne pomažem ni jednom ljudskom stvoru u ma kakvoj teškoj životnoj situaciji da se nalazi i ma koliko godina ima, već izdašno svakodnevno pomažem uličnim psima (tzv. lutalicama) a ljudi - ljudi ti nikada neće oprostiti što si im pomogao i(li) pomagao.
pre 4 godine
@ Маја
За четнике из 2. светског рата никада нисам био али оно што су нам комунисти приредили а партизани извршили при крају а нарочито после рата не да није за праштање - него је за преки суд.
Не заборавите шта су комуњаре договориле у Дрездену 1933.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 2. januar 2020 11:12)
Направили им државе.
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Puzigaća, 2. januar 2020 09:41)
Cak dve sasvim marginalne politicke partije, koje jedva da su omirisale vlast posljednjih decenija. Sta je sa svim ovim "patriotskim" partijama, koje u prefiksu imaju "srpsko", koje nas vode ravno u propast, bijedu i izumiranje, vec 3 decenije?
pre 4 godine
ma ne, treba da nastavimo da se koljemo dok se ne istrebimo
pre 4 godine
Joj sto volim da slusam ove kukavice koje se kriju pod sinjelom nekad slavnih i dedova.
Pazi Draza i prvi antifasisticki pokret?
Pazi frazu "Sklonio se na sigurno" umesto da kaze da su ga oterali.
Cim mu je Draza idol postenja znamo koliko je sati.
Podrzavati tadasnju vlast kralja znaci da si bio toliko glup ili imao neki finansijski interest a ne da si bio na strani naroda koji su od 1918 prosili po ulicama sve ubogaljeni od Velikog rata. Na sirotinju su gledali kao na pacove dok su perjanice nosili na glavama i kupovali odecu po francuskim gradovima, i brckali se po belosvetskim banjama.
Dovoljno je procitati barem jedno ili dva dela velikog Branislava Nusica i videti koji koruptivni sloj drustva su oni stitili a sve sa kraljem na celu.
I sta ako je on unuk velikog vojskovodje, da li je postao nesto vise od molera? Nije.
Isto onako kao sto je sadasnji nabedjeni Karadjordjevic bio sposoban da sam sebi zaradi za zivot, vec cim je mogao brzo je dosao da bude na grbaci naroda.
pre 4 godine
@zgslavac, 2. januar 2020 11:12
Cut the crap, will ya? Podsećanja radi - zločini Hrvatskih jedinica (domobranskih i slično) u sastavu tzv. Kaznene ekspedicije u Mačvi 1914.; Prebilovci 1941. (i uopšte Hercegovačke jame); Jasenovac... Ili ono što su pojedini Hrvati radili 1848. Istorija ne počinje sa dolaskom Bande Crvene na vlast. Jasno? A valjalo bi pomenuti i zločine koje su Bošnjaci činili nad Srbima u korist Otomanskog Carstva tokom i nakon Prvog srpskog ustanka. I Albanci (naročito albanske bashi-bazouk trupe). A na temu Makedonaca, pa, nisu ni oni cvećke, samo što se ovde nažalost zaboravilo kako su Makednci i Bugari iz redova tzv. VMRO po, say, Θεσσαλονίκη (a bogami i celoj Θεσσαλονίκη) u drugoj polovini XIX veka CE, ubijali Srbe, Grke, ali i nemali broj Cincara. O Crnogorcima, naročito iz redova UDBA i onome što su radili, da i ne govorim. Ili o CG kriminalcima čijim sranjima nažalost svedočimo gotovo svakodnevno. I nekako ste svi vi na koncu žrtve, a Srbi zlikovci koji su vama počinili zlo!? WTF!? Krasan nivo kolektivne psihoze... Ili imate, ah, nationwide pristup vrlo potentnim hallucinogen supstancama. Just saying.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
Cista laz i nebuloza
pre 4 godine
Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
(Maja, 02. januar 2020 09:44)
Eto, kad se javi obožavalac Aćif efendije, da doda koju... Ma kome si ti imala šta da opraštaš? Danas se predstavljate kao antifašisti, a 98% vojno sposobnog muslimanskog stanovništva je bilo u ustaškim formacijama. I tebe bi trebali pitati za oprost!?
pre 4 godine
Zaboravio je da kaze sta je prethodilo bekstvu draze sa Ravne gore i streljanju Aleksandra Misica. Posle zajednicke borbe sa partizanima 1941. cetnici su odlucili da ponude lojalnost i saradnju Nemcima. Zbog toga su razoruzavali i zarobljavali partizane ( takodje Srbe), i sa Ravne gore ih isporucivali nemackom okupatoru na dalje ispitivanje i streljanje. Nemci tada ipak nisu verovali u cetnicku lojalnost pa su nakon obracuna protiv partizanskog pokreta pokrenuli ofanzivu na Ravnu goru. To sto je otac vaseg sagovornika bio oficir Nediceve kolaboracionisticke vojske nije pohvalno. Naprotiv. Setimo se da je general Nedic pre saradnje sa Nemcima tokom okupacije, pre rata bio otvoreno pronemacki nastrojen, da je kao komandant tzv juznog fronta ( izuzetno znacajan zbog koridora prema Grckoj) prvi polozio oruzje ( Nemci su usli u Skoplje pre nego u Zagreb) i da je Nemcima predao procentualno najveci broj zarobljenih vojnika Kraljevske vojske ( najvise Srba).
pre 4 godine
Komunisti mu krivi, ali da zaboravimo i oprostimo. Ok, ali prvo tvom ocu da oproste oni koje je on, kao pripadnik Nedićeve vojske, streljao ili vodio na streljanje, kao na primer onu decu u Kragujevcu.
Za Vojvodu Mišića svaka čast, za oca bolje da ćutiš.
pre 4 godine
mi ne opraštamo, mi ustvari zaboravljamo. a zaboravljamo jer smo glupi.
pre 4 godine
Kakvo bre prastanje, mi iskonski mrzimo sve, narocito komsije. Zato nam tako i ide i takvu vlast biramo. Jedan od onih mitova da smo mi ugrozeni, a svi nas mrze.
pre 4 godine
Šta praštamo? Srebrenicu? Vukovar? Granatiranje Dubrovnika?
pre 4 godine
@Zgslavac
Pa kada smo oprostili vašim koljačima iz oba rata, što ne bismo i svojima?
A kada smo već kod toga, kako vi stojite sa oprostom? Hoćete li nam oprostiti "velikosrpsku agresiju" ili ćete to spominjati dok god vas bude bilo?
pre 4 godine
Nije problem u prastanju, ono je pozitivna osobina i ne donosi nista lose. Problem je sto zaboravljamo. A kada zaboravis tad ponavljas iste greske kao neku mantru i krivis druge jer nisi ni svestan da nisi naucio na svojim greskama. To je najveci problem naseg naroda i politicara.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 02. januar 2020 11:12)
Tako je susjed, potpuno si u pravu.
Oprostili smo sebi što smo vas ukljucili u državu koju smo krvlju platili, oprostili smo sebi što smo vas abolirali od genocida koji ste počinili nad nama, i oprostili sebi što ste taj genocid dovršili i proterali i očistili sve Srbe...
Oprostili smo sebi što smo Albance decenijama punili parama i pravili im državu na našem tlu, oprostili sebi što smo Muslimanima dali više nego što im je ikada pripadalo u Bosni...
Naročito smo sebi oprostili što smo Slovence izvukli iz potpune Austro-nemačke asimilacije i državu im oteli od Italijana, da bi na vojsku pucali lovci iz kukuruza...
E, za Crnogorce si naročito u pravu. Tu smo počinili najveci zločin što su svi bili Srbi, što je to bila srpska država po Ustavu i zakonu, istoriji i kulturi, a danas se usuđujemo da postojimo... Plus, oprostili smo sebi što smo se razišli mirno i prijateljski. I opraštamo sebi što nad Srbima u Crnoj Gori sprovode potpuno zatiranje a mi ne činimo ništa, jer smo civilizovane komšije.
U pravu si, takve užasne greške se ne praštaju.
pre 4 godine
zgslavac
Dobro prouci istoriju i zakljuci sta bi bila Hrvatska danas da smo iskoristili pravo pobednika u prvom ratu. Slovenci to znaju i sa njima imamo normalne odnose.
Na Sentilju jedne godine, sedim sa Slovencem sefom carine i pokazuje mi brda gde je njegov deda pokazao srpskim oficirima 1918 dokle da zauzmu, dokle je Slovenija. Granica je tu i danas. A vi ste nezahvalna, pokvarena, sebicna gomila.
pre 4 godine
@ivan
Da im je Karadjordjevic odmah dao hrvatsku banovinu naravno da danas ne bili u zajednickoj drzavi.
I zasto bi uopste bili u zajednickoj drzavi, i zasto bi Srbija ginula da bi posle rata dala Hrvatskoj drzavu na poklon? Oni ratuju protiv Srbije a Srbija da im da drzavu?
Hrvatska je bila deo Austrougarske koja je ubijala po Srbiji. Broz je bio austrougarski vojnik u bici na Ceru. Zasto bi Srbija ginula da bi svom neprijatelju napravila drzavu?
To je van pameti. A upravo to je uradio Karadjordjevic. Misic je bio protiv. Pre 100 godina. Ovih 100 godina je pokazalo da je bio savrseno u pravu. Mi treba da gledamo svoja posla i svoj interes, a ne hrvatski interes.
pre 4 godine
@Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
(Maja, 02. januar 2020 09:44)
Vi ne opraštate gospodjo Biserko... čast i obraz treba imati za oprost....
pre 4 godine
Veoma kratkog pamcenja. Deca iz Jadovnog i Jasenovca nisu na istom nebu sa vašima iz Blajburga. Videćemo se mi opet gore.
I dan će slave doći, pobeda biće naša, nestaće divljih zveri, s četama slobode marširaće tada i mrtvi proleteri.
pre 4 godine
Maja
Čudno kako vi ljiberaljni elementi potpirujete međumržnju i samoistrebljenje Srba,tamo gde drugima nudite sve moguće oproste(za mnogo gore stvari) .Naravno iz udobnosti svojih domova van svih mogućih žarišta sukoba.Ovo kažem kao potomak komunista,koji za razliku od vas mnogih nisu bili autošovinisti i nesvesni tragedija koje je ovaj narod prošao više puta(da bi neki danas nesmetano propagirali samoistrebljenje).
pre 4 godine
Da, nama Srbima je problem što smo dobri, blagi, praštamo - jagnjad hrišćanska. To nam i svet zamera - Srbi su nepodnošljivo dobar narod, hajde da im zbog toga jednoglasno uvedemo sankcije, da svi sa njima prekinemo saradnju, da ih zajedno bombardujemo i da ih nikad ne primimo među normalan svet.
pre 4 godine
Da, preci su se junački borili za bolju budućnost, ali bolje za šta, da na tron Vojvode Mišića sedi Vulin, a da prvi bezbednjak Srbije bude Gašić. Oprostite junaci, ali bolje bi bilo da ste pustili okupatora, narod bi imao ljudskiju vlast jer gore od onog što smo imali ovih 100 godina ne može biti. Nije država sa svakoga, za balkanske narode definitivno nije
pre 4 godine
@Maja
Pojma ti o istoriji nemas, procitala si mozda udzbenik istorije za sedmi razred iz 1974 godine i gledala malo vise Bulajiceve filmove ali tu se tvoje poznavanje tematike zavrsava.
pre 4 godine
Nemamo pravo da oprostimo. Imaš pravo da oprostiš nešto što je učinjeno lično tebi, na volju ti kako ćeš. Ali nemaš pravo da oprostiš zlo naneto tvom sunarodniku, tvom komšiji, onoj žrtvi koje više nema na svetu. Da li su jevreji ikad oprostili nemcima?
pre 4 godine
mudri vojvoda, 02. januar 2020 09:52) A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
(ivan, 02. januar 2020 11:08)
A što je niste vi izborili? Jednom u istoriji, nešto svoje?
Drugo, šta ćemo sa sporazumom Cvetković-Maček gde ste dobili (čitaj: dobili) više nego sto ste ikad sanjali? To vam nije smetalo da par godina nakon toga počnite genocid.
pre 4 godine
Prvo, dragi i čestiti đenerale, ne radi se o praštanju nego o nebrizi i lenosti mozga - lakom zaboravu i neodgovornosti prema sebi i drugima. Jbg, takvi smo vaspitani. Drugo, savet da se Hrvati prihvate a da se celokupna zemlja baci na privredni (naučni, tehnološki) razvoj kao jedini integrativni faktor SVIH naroda je istinski VIZIONARSKI savet. Jedino tako je premudri i preistiniti đeneral video da je moguće stvarno ujediniti Narode pod jednom kapom, podizanjem obrazovanja i podizanjem lične imovine - standarda. Više nego ispravno...Naravno, Aleksandar to nije prihvatio, on je mislio da će golom vlašću i represijom zadržati viševekovne aspiracije i Hrvata i Slovenaca i svih koji u toj njegovoj državi nisu našli a ni videli boljitak. Kao Romanovi, i prošao je slično. Bravo za đenerala, kapa dole na jasnoj i dalekosežnoj misli, uaaa za kratkovidog Kralja koji tapka u mraku, a u samoljublju ne vidi ni pametne ljude oko sebe koji obasjavaju. U toj tzv. dinastiji Karađorđevića, a Boga pitaj i ko su i odakle su stvarno, ne sećam se jednog velikog poteza, a da ga nije osmislio neko drugi...Toliko o rizicima ponovnog uvođenja monarhije ovde (bilo ko da je). Loše je dovoljno i bez dinastije, sa ovima koji Narod koriste samo za fingirano glasanje...ubili Boga u svemu bukvalno, ostali sami i na TV-u i na mikrofonu...pa glasaj.
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 02. januar 2020 09:52) A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
pre 4 godine
ma ne, treba da nastavimo da se koljemo dok se ne istrebimo
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (markoh, 2. januar 2020 09:39)
Какав "генијалан" закључак. Иза нас више од века историје током којег су праштање, стварање заједничке државе, "братство и јединство" резултирали апокалиптичним жртвама, клањем од којег горег нема. Но, зашто би се нешто морало знати, памтити, научити, много је лакше изврнути речи праунука Живојина Мишића (у којима трага о позиву на рат и клање нема, напротив) и просипати оно што се нема.
pre 4 godine
Otac Nedicev sluga, a on obozavalac Draze? Sve je rekao.... Pametno zbori, mnogo su komunisti bili blagi prema vama.
pre 4 godine
@Maja, 2. januar 2020 09:44
Četnici jesu bili gomila budala - Samo budala može biti "Za Kralja...". Naročito za kralja iz dinastije Karađorđević. - ali jesu bili patriote. Koliko god to smetalo Bandu Crvenu i njihove potomke. Konvinijentno se ignoriše činjenica da su se Četnici borili protiv okupatora tokom aprila i maja 1941., a da su commies počeli borbu protiv okupatora tek nakon što je Reich napao SSSR. I nemojte počinjati s pričom kako se nije moglo započeti borbu ranije. Priču koja je prilično zanimljiva i utoliko što je se yugo-commies i njihovi potomci ne drže kada je o sukobima na prostoru bivše nam države 1990-tih reč. Food for thought. Na sve to valja dodati i da commies zapravo i nisu vodili borbu za oslobođenje, već za nasilno preuzimanje vlasti. Pravdajući je pričama o izdaji i bekstvu kralja u Veliku Britaniju. Fair enough, samo, say, i norveški i belgijski kralj su pobegli iz svojih zemalja u Veliku Britaniju. Znači li to da su i oni bili izdajnici? Last but not least - po čemu su Četnici bili fašisti? Osim po tome što su ih yugo-commies tako etiketirali. Poznajete li uopšte definiciju fašizma? Pitanje za sve sledbenike yugo-commie ideologije.
Istina je - Srbi prebrzo opraštaju i zaboravljaju (masochism...). Oprostili su Hrvatima, Muslimanima/Bošnjacima, Bugarima, Turcima... Doimlje se da jedino ne opraštaju Nemcima. Paradoksalno - budući da su im Nemci najmanje zla naneli. Ali, dobro.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
Mi Srbi smo dobre sluge za svakog gospodara, pamet u glavu braćo i sestre.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 02. januar 2020 11:12)
Rece Hrvat, pun samokritike! Ko o cemu...
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
(Puzigaća, 02. januar 2020 09:41)
Па странка на власти води политику лдп-а само се кроз медије представљају другачије, и наше бабе и деде им слепо верују. Ипак је то кратка памет.
pre 4 godine
Jes’ vala po tome nas znaju.
pre 4 godine
Ok, onda da ne prastamo izajnicima srpskog naroda koji su sluzili nemcima pod nedicem i drazom.
pre 4 godine
Srpski narod nije loš, to su sve uglavnom dobri i obični ljudi, dobar narod, ali izbezumljen velikim stradanjima, stalnim ratovima, lošom ekonomskom situacijom koja traje vekovima upravo zbog onog predhodno navedenog, zbog svega toga i ko zna još zbog čega naše se elite, "elite",
izgleda stide svog naroda, zapravo onog što jesu pa bi da budu nešto drugo i drugačije zbog čega se i olako prodaju.
pre 4 godine
Totalno tačno. Pa bre dva dana posle bombardovanja, počeli neki da ljube amere. Oduvek je tako. Zato što smo dobar narod.
pre 4 godine
pola bi majku prodalo da udje u nato
pre 4 godine
Ma ko smo mi?????
pre 4 godine
Mi kao narod srljamo u sve i svašta, verujemo svima koji nas pohvale, pravimo državu sa svakim... ne razmišljamo pre nego što krenemo u nešto i sa nekim! A kad vidimo da smo se prevarili, ili bili iskorišćeni od veštijih, mudrijih i pametnijih, onda je kasno. Onda frustrirani, opet ne razmišljamo nego krećemo u osvetu i činimo mnoge greške, ulazimo u sukobe, čak i ratove... Ne radi se ni o praštanju, ni o zaboravu, već o nedostatku pameti, da ne ponavljamo iste greške. Niko drugi neće da vodi brigu o nama, svi gledaju svoje interese, samo mi Srbi volimo ili ne volimo. Politika je interes, ne ljubav, ili mržnja... Često se ponašamo kao ostavljena mlada, ili nezadovoljno dete koje je očekivalo čokoladu, a dobilo proju.
pre 4 godine
1)Podići spomenike Živojinu Mišiću i Jovanu Dučiću.
2)Za izradu spomenika isključivo koristiti materijal dobijen od spomenika Aleksandru Karađorđeviću Raspikući; svaki spomenik podignut "UJEDINITELJU" srušiti. Osim prezira, ne zaslužuje ništa drugo a prezir je besplatan i nematerijalan sam po sebi.
3)Ako Slovenija i Hrvatska žele da mu podignu spomenike u Ljubljani i Zagrebu i o svom trošku, to je već njihova stvar.
pre 4 godine
Uvaženi gospodin je apsolutno u pravu. Tako je i u svakodnevnom životu nas običnih građana: pomogneš nekome ko ima decu i opravdano ili svojom krivicom nije u situaciji da im omogući kvalitetniji život, pomogneš nekome da ima kakav-takav posao i redovnu platicu itd i tsl, a onda saznaš da s nekakvim pravom očekuju da im stalno i stalno pomažaš i saznaš da ti bolesno zavide i istovremeno prema tebi stalno osećaju mržnju. To sam shvatila u svom poodmaklom životnom dobu i shvatila sam da je Andrić u tačno zaključio da ,,najviše te mrze oni kojima si najviše pomogao'', pa zato već nekoliko godina ne pomažem ni jednom ljudskom stvoru u ma kakvoj teškoj životnoj situaciji da se nalazi i ma koliko godina ima, već izdašno svakodnevno pomažem uličnim psima (tzv. lutalicama) a ljudi - ljudi ti nikada neće oprostiti što si im pomogao i(li) pomagao.
Ako nešto ne podnosim to je kada ljudi govore ovako. Za razliku od Vas ja nisam u poodmaklim godinama, naprotiv, život je preda mnom, ali s obzirom na to u kakvom vremenu živimo, i shodno različitim životnim okolnostima i sam se nalazio par puta u prilici da osetim nezahvalnost od drugih. Ali, to u meni nije probudilo ogorčenost i nisam doneo odluku da okrenem glavu, već sam nastavio, uvek se pitajući - da li sam ja možda nekad nekoga povredio, izneverio, bio nezahvalan itd, itd.. Da ste zaista samosvesni, prvo biste to pitanje sebi postavili. Ono što vidimo u drugima često je u nama.
pre 4 godine
Srbi ste stvarno super narod, a jedan po jedan, kad vas je mnogo na okupu eto problema sa ostalima, jer je odmah sve vaše!:)
pre 4 godine
@Samosvesna građanka, potpuno ste u pravu. Tako su moji roditelji (imali su mnogo novca, bili su na zapadu) kupovali lokale za rodbinu, davali novac na "zajam", naravno bez vraćanja, pomagali koga sve ne. Nisu imali milosti u zahtevima. I kada je doslo vreme da se neke usluge vrate, to se nije desilo. Ispalo je, vi nama pomagali, svasta?
Sada ja, ako ikada dodjem u situaciju da neko trazi pomoc od mene, nece je dobiti. Mozda cu i da se "ogresim", ali neka hvala. A, sto se zivotinja tice, sve za njih.
Lep pozdrav.
pre 4 godine
@zgslavac U Jasenovac je bio prvi dečiji logor na svetu. Srbi su vraški ubijani i mučeni od ustaša, samo zato što su pravoslavni Srbi i ni za šta drugo. Sram da te bude što se na ovoj temi oglašavaš. Proterali ste silom 250.000 nevinih ljudi iz svojih rodnih domova. To Srbi ne smeju i ne treba da zaborave nikad.
pre 4 godine
A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
(ivan, 02. januar 2020 11:08)
Komso, znam da vas uce da je u jasenovcu bila dramska i sports sekcija i da je njavise ljudi poginulo od sporta a ne da su zakleti hrvati bacali bebe na bodeze, ali ovo o cemu ti pricas je diplomatska istorija te lako mozes da poroveri cinjenice.
Narod koji je tada ziveo pod asutro-ugarskom ( ukljucujuci i ogroman procenat srba - pogledaj popise) zeleo je da bude prikljucen kraljevini Srbiji, a dobili ste najpre SHS a postom jugoslaviju!
Da kralj to nije uradio, teritorija hrvtatske i slovenije vecim delom bi pripala italjianima a ostatak bi podeleli zemlje pobednice a mozda cak i rusi!
Dakle da imate malo obraza, samo trunku, tom tiraninu koji je unistio srbiju, kraju Aleksandru, bi digli spomenik i trazili da vam predamo nejgove kosti da ih cuvate ko ikonu jer nama ne trebaju ni njegove kosti ni njegovo potomstvo! Eto koliko ste dobili do njega!
IMate SRECU sto su srbi toliko stradali da su posle 1SR od saveznika dobili tu slobodu da rese pitanje tako velike teritorije balkana! Mene bi bilo sramota da izjavljuem takve gluposti!
pre 4 godine
@Maja, 2. januar 2020 09:44
Četnici jesu bili gomila budala - Samo budala može biti "Za Kralja...". Naročito za kralja iz dinastije Karađorđević. - ali jesu bili patriote. Koliko god to smetalo Bandu Crvenu i njihove potomke. Konvinijentno se ignoriše činjenica da su se Četnici borili protiv okupatora već tokom aprila i maja 1941., a da su commies počeli borbu protiv okupatora tek nakon što je Reich napao SSSR. I nemojte počinjati s pričom kako se nije moglo započeti borbu ranije. Priču koja je prilično zanimljiva i utoliko što je se yugo-commies i njihovi potomci ne drže kada je o sukobima na prostoru bivše nam države 1990-tih reč. Food for thought. Na sve to valja dodati i da commies zapravo i nisu vodili borbu za oslobođenje, već za nasilno preuzimanje vlasti. Pravdajući je pričama o izdaji i bekstvu kralja u Veliku Britaniju. Fair enough, samo, say, i norveški i belgijski kralj su pobegli iz svojih zemalja u Veliku Britaniju. Znači li to da su i oni bili izdajnici? Last but not least - po čemu su Četnici bili fašisti? Osim po tome što su ih yugo-commies tako etiketirali. Poznajete li uopšte definiciju fašizma? Pitanje za sve sledbenike yugo-commie ideologije.
Istina je - Srbi prebrzo opraštaju i zaboravljaju (masochism...). Oprostili su Hrvatima, Muslimanima/Bošnjacima, Bugarima, Turcima... Doimlje se da jedino ne opraštaju Nemcima. Paradoksalno - budući da su im Nemci najmanje zla naneli. Ali, dobro.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
Nato!!!
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 2. januar 2020 09:52) # Link komentara
Slažem se da su to reči vojvode Mišića ali politika je rekla tad svoje, teritoriju su nam zaokružili Amerkanci... nego nekoliko pitanje: S obzirom da je Jugoslavija nestala 1941, zašto je obnovljena i zašto je Jasenovac pretvoren u park. Gde su objekti u kojima su ubiojani Jevreji, Srbi i Romi...Ko je sve zatravnio i zataškao , posadio cvet ,cvet da bio oterao zlo i smrad fašističko-ustaških zločina. Ko je obnovio Jugoslaviju?
pre 4 godine
(black_mirror, 2. januar 2020 13:33)
Neke lekcije Života i o Životu je moguće naučiti tek u poodmaklom životnom dobu; ali je uvek bilo, sada ima i uvek će biti ljudi koji ni u najdubljoj starosti ne nauče ni ono osnovno i nikada ne postanu mudri, zato što kroz život idu ništa ne učeći i ništa nenaučivši (što, verovatno, zavisi I od ličnog IQ).
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 02. januar 2020 14:15) prijatelju onda je 1918 bila okupacija a ne ujedinjenje.
pre 4 godine
@ mudri vojvoda
ta laž da je to rekao Mišić je prvi put objavljena 1990. u Politici. To su srbijanski povjesničari dokazali čak je jedan i doktorsku disertaciju obranio na tu temu. Na taj način su vas pripremali za Vukovar i sve ono što ste činili.
pre 4 godine
(Alcale, 03. januar 2020 15:24
toliko nebuloza odavno ne pročitah. A da su Srbi bili drugačiji jasenovca ne bi ni bilo.
pre 3 godine
Naivno je drzati ovde besede o nepravdi ucinjene nad nama a u isto vreme kupovati hrvatske i nemacke proizvode i totalno zapostaviti rad naseg seljaka nase zemlje....Ne voli se svoja zemlja tako dragi Srbi.Opametino se vise !!!
pre 4 godine
Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
pre 4 godine
Cista laz i nebuloza
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
pre 4 godine
ma ne, treba da nastavimo da se koljemo dok se ne istrebimo
pre 4 godine
Zivojin Misic Aleksandru Karadjordjevicu o stvaranju drzave sa Hrvatima:
"Ja sam načisto. Dvoje nam kao neminovno predstoji: potpuno se otcepiti od njih, dati im državu, nezavisnu samoupravnu, pa nek lome glavu kako znaju, a drugo je, upravo prvo, da u zemlji zavedemo vojnu upravu za dvadeset godina i da se zemlja sva baci na privredno ekonomsko podizanje, daleko od svih političkih uticaja. Ako to ne može, onda se otcepiti i dati im njihovu državu.“
(Na pitanje Regenta kako odrediti nove granice, Mišić predlaže da to budu običaji, istorija, tradicija, najzad i opredeljenje naroda. Na primedbu Aleksandra da bi to Hrvate gurnulo u naručje Italijanima, Mišić odgovara).
„Neka im je sa srećom. Neka se oni Hrvatima usreće. Ja sam duboko uveren da se mi njima nećemo usrećiti…
… Ne zaboravite Visočanstvo, moje reči. Ako ovako ne postupite, siguran sam da ćete se ljuto kajati
To je Misic rekao pre 100 godina. Savrseno tacno.
pre 4 godine
Šta praštamo? Srebrenicu? Vukovar? Granatiranje Dubrovnika?
pre 4 godine
Da, nama Srbima je problem što smo dobri, blagi, praštamo - jagnjad hrišćanska. To nam i svet zamera - Srbi su nepodnošljivo dobar narod, hajde da im zbog toga jednoglasno uvedemo sankcije, da svi sa njima prekinemo saradnju, da ih zajedno bombardujemo i da ih nikad ne primimo među normalan svet.
pre 4 godine
Joj sto volim da slusam ove kukavice koje se kriju pod sinjelom nekad slavnih i dedova.
Pazi Draza i prvi antifasisticki pokret?
Pazi frazu "Sklonio se na sigurno" umesto da kaze da su ga oterali.
Cim mu je Draza idol postenja znamo koliko je sati.
Podrzavati tadasnju vlast kralja znaci da si bio toliko glup ili imao neki finansijski interest a ne da si bio na strani naroda koji su od 1918 prosili po ulicama sve ubogaljeni od Velikog rata. Na sirotinju su gledali kao na pacove dok su perjanice nosili na glavama i kupovali odecu po francuskim gradovima, i brckali se po belosvetskim banjama.
Dovoljno je procitati barem jedno ili dva dela velikog Branislava Nusica i videti koji koruptivni sloj drustva su oni stitili a sve sa kraljem na celu.
I sta ako je on unuk velikog vojskovodje, da li je postao nesto vise od molera? Nije.
Isto onako kao sto je sadasnji nabedjeni Karadjordjevic bio sposoban da sam sebi zaradi za zivot, vec cim je mogao brzo je dosao da bude na grbaci naroda.
pre 4 godine
@ Маја
За четнике из 2. светског рата никада нисам био али оно што су нам комунисти приредили а партизани извршили при крају а нарочито после рата не да није за праштање - него је за преки суд.
Не заборавите шта су комуњаре договориле у Дрездену 1933.
pre 4 godine
Kakvo bre prastanje, mi iskonski mrzimo sve, narocito komsije. Zato nam tako i ide i takvu vlast biramo. Jedan od onih mitova da smo mi ugrozeni, a svi nas mrze.
pre 4 godine
Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
(Maja, 02. januar 2020 09:44)
Eto, kad se javi obožavalac Aćif efendije, da doda koju... Ma kome si ti imala šta da opraštaš? Danas se predstavljate kao antifašisti, a 98% vojno sposobnog muslimanskog stanovništva je bilo u ustaškim formacijama. I tebe bi trebali pitati za oprost!?
pre 4 godine
@Maja
Pojma ti o istoriji nemas, procitala si mozda udzbenik istorije za sedmi razred iz 1974 godine i gledala malo vise Bulajiceve filmove ali tu se tvoje poznavanje tematike zavrsava.
pre 4 godine
Otac Nedicev sluga, a on obozavalac Draze? Sve je rekao.... Pametno zbori, mnogo su komunisti bili blagi prema vama.
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 02. januar 2020 09:52) A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
pre 4 godine
Bravo rođo
pre 4 godine
@Da, četnicima smo prebrzo oprostili, sad ih zovemo patriotama umesto pravim imenom - fašistima!
(Maja, 02. januar 2020 09:44)
Vi ne opraštate gospodjo Biserko... čast i obraz treba imati za oprost....
pre 4 godine
Mi, Srbi, brzo praštamo. Odmah bi da vodimo na piće.
Uvaženi gospodin je apsolutno u pravu. Tako je i u svakodnevnom životu nas običnih građana: pomogneš nekome ko ima decu i opravdano ili svojom krivicom nije u situaciji da im omogući kvalitetniji život, pomogneš nekome da ima kakav-takav posao i redovnu platicu itd i tsl, a onda saznaš da s nekakvim pravom očekuju da im stalno i stalno pomažaš i saznaš da ti bolesno zavide i istovremeno prema tebi stalno osećaju mržnju. To sam shvatila u svom poodmaklom životnom dobu i shvatila sam da je Andrić u tačno zaključio da ,,najviše te mrze oni kojima si najviše pomogao'', pa zato već nekoliko godina ne pomažem ni jednom ljudskom stvoru u ma kakvoj teškoj životnoj situaciji da se nalazi i ma koliko godina ima, već izdašno svakodnevno pomažem uličnim psima (tzv. lutalicama) a ljudi - ljudi ti nikada neće oprostiti što si im pomogao i(li) pomagao.
pre 4 godine
@Maja, 2. januar 2020 09:44
Četnici jesu bili gomila budala - Samo budala može biti "Za Kralja...". Naročito za kralja iz dinastije Karađorđević. - ali jesu bili patriote. Koliko god to smetalo Bandu Crvenu i njihove potomke. Konvinijentno se ignoriše činjenica da su se Četnici borili protiv okupatora tokom aprila i maja 1941., a da su commies počeli borbu protiv okupatora tek nakon što je Reich napao SSSR. I nemojte počinjati s pričom kako se nije moglo započeti borbu ranije. Priču koja je prilično zanimljiva i utoliko što je se yugo-commies i njihovi potomci ne drže kada je o sukobima na prostoru bivše nam države 1990-tih reč. Food for thought. Na sve to valja dodati i da commies zapravo i nisu vodili borbu za oslobođenje, već za nasilno preuzimanje vlasti. Pravdajući je pričama o izdaji i bekstvu kralja u Veliku Britaniju. Fair enough, samo, say, i norveški i belgijski kralj su pobegli iz svojih zemalja u Veliku Britaniju. Znači li to da su i oni bili izdajnici? Last but not least - po čemu su Četnici bili fašisti? Osim po tome što su ih yugo-commies tako etiketirali. Poznajete li uopšte definiciju fašizma? Pitanje za sve sledbenike yugo-commie ideologije.
Istina je - Srbi prebrzo opraštaju i zaboravljaju (masochism...). Oprostili su Hrvatima, Muslimanima/Bošnjacima, Bugarima, Turcima... Doimlje se da jedino ne opraštaju Nemcima. Paradoksalno - budući da su im Nemci najmanje zla naneli. Ali, dobro.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
Zaboravio je da kaze sta je prethodilo bekstvu draze sa Ravne gore i streljanju Aleksandra Misica. Posle zajednicke borbe sa partizanima 1941. cetnici su odlucili da ponude lojalnost i saradnju Nemcima. Zbog toga su razoruzavali i zarobljavali partizane ( takodje Srbe), i sa Ravne gore ih isporucivali nemackom okupatoru na dalje ispitivanje i streljanje. Nemci tada ipak nisu verovali u cetnicku lojalnost pa su nakon obracuna protiv partizanskog pokreta pokrenuli ofanzivu na Ravnu goru. To sto je otac vaseg sagovornika bio oficir Nediceve kolaboracionisticke vojske nije pohvalno. Naprotiv. Setimo se da je general Nedic pre saradnje sa Nemcima tokom okupacije, pre rata bio otvoreno pronemacki nastrojen, da je kao komandant tzv juznog fronta ( izuzetno znacajan zbog koridora prema Grckoj) prvi polozio oruzje ( Nemci su usli u Skoplje pre nego u Zagreb) i da je Nemcima predao procentualno najveci broj zarobljenih vojnika Kraljevske vojske ( najvise Srba).
pre 4 godine
Totalno tačno. Pa bre dva dana posle bombardovanja, počeli neki da ljube amere. Oduvek je tako. Zato što smo dobar narod.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 2. januar 2020 11:12)
U tih sto godina vi ste ipak bili najveći "pacifisti i demokrate". Ono što ste vi uradili Srbima ne jednom, nego dvaput u istom veku, prevazilazi sve zločine zajedno koje je Srbija počinila prema drugim narodima.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 2. januar 2020 11:12)
Направили им државе.
pre 4 godine
"Zamerio bih mu najpre za gaf od prošle godine. Moralo je da se više misli na žrtve i doprinos Srbije, onih što su ostavili kosti po Makedoniji i albanskim vrletima. To je Francuzima veliki minus. Ali, dobro. Čitao je Makron posle u Beogradu petnaest minuta na srpskom. Mi, Srbi, brzo praštamo. Odmah bi da vodimo na piće. Nije to uvek dobro, ali ovoga puta ajde de. Neka prođe", veli Stojanac.
-Pametno veli ova starina...Na kakvo dno smo došli kao narod(politika,uređenje države)kada smo to doživeli da budemo niko i ništa posle takve žrtve u prvom svetskom ratu i gubitka 60% stanovništva...
pre 4 godine
"Pomirenje je, kaže, jedini način da Srbija krene napred."
Праштање, помирење и захвалност су кључни... Без тога остајемо у зачараном кругу...
pre 4 godine
ma ne, treba da nastavimo da se koljemo dok se ne istrebimo
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (markoh, 2. januar 2020 09:39)
Какав "генијалан" закључак. Иза нас више од века историје током којег су праштање, стварање заједничке државе, "братство и јединство" резултирали апокалиптичним жртвама, клањем од којег горег нема. Но, зашто би се нешто морало знати, памтити, научити, много је лакше изврнути речи праунука Живојина Мишића (у којима трага о позиву на рат и клање нема, напротив) и просипати оно што се нема.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 02. januar 2020 11:12)
Tako je susjed, potpuno si u pravu.
Oprostili smo sebi što smo vas ukljucili u državu koju smo krvlju platili, oprostili smo sebi što smo vas abolirali od genocida koji ste počinili nad nama, i oprostili sebi što ste taj genocid dovršili i proterali i očistili sve Srbe...
Oprostili smo sebi što smo Albance decenijama punili parama i pravili im državu na našem tlu, oprostili sebi što smo Muslimanima dali više nego što im je ikada pripadalo u Bosni...
Naročito smo sebi oprostili što smo Slovence izvukli iz potpune Austro-nemačke asimilacije i državu im oteli od Italijana, da bi na vojsku pucali lovci iz kukuruza...
E, za Crnogorce si naročito u pravu. Tu smo počinili najveci zločin što su svi bili Srbi, što je to bila srpska država po Ustavu i zakonu, istoriji i kulturi, a danas se usuđujemo da postojimo... Plus, oprostili smo sebi što smo se razišli mirno i prijateljski. I opraštamo sebi što nad Srbima u Crnoj Gori sprovode potpuno zatiranje a mi ne činimo ništa, jer smo civilizovane komšije.
U pravu si, takve užasne greške se ne praštaju.
pre 4 godine
Komunisti mu krivi, ali da zaboravimo i oprostimo. Ok, ali prvo tvom ocu da oproste oni koje je on, kao pripadnik Nedićeve vojske, streljao ili vodio na streljanje, kao na primer onu decu u Kragujevcu.
Za Vojvodu Mišića svaka čast, za oca bolje da ćutiš.
pre 4 godine
Maja
Čudno kako vi ljiberaljni elementi potpirujete međumržnju i samoistrebljenje Srba,tamo gde drugima nudite sve moguće oproste(za mnogo gore stvari) .Naravno iz udobnosti svojih domova van svih mogućih žarišta sukoba.Ovo kažem kao potomak komunista,koji za razliku od vas mnogih nisu bili autošovinisti i nesvesni tragedija koje je ovaj narod prošao više puta(da bi neki danas nesmetano propagirali samoistrebljenje).
pre 4 godine
@zgslavac, 2. januar 2020 11:12
Cut the crap, will ya? Podsećanja radi - zločini Hrvatskih jedinica (domobranskih i slično) u sastavu tzv. Kaznene ekspedicije u Mačvi 1914.; Prebilovci 1941. (i uopšte Hercegovačke jame); Jasenovac... Ili ono što su pojedini Hrvati radili 1848. Istorija ne počinje sa dolaskom Bande Crvene na vlast. Jasno? A valjalo bi pomenuti i zločine koje su Bošnjaci činili nad Srbima u korist Otomanskog Carstva tokom i nakon Prvog srpskog ustanka. I Albanci (naročito albanske bashi-bazouk trupe). A na temu Makedonaca, pa, nisu ni oni cvećke, samo što se ovde nažalost zaboravilo kako su Makednci i Bugari iz redova tzv. VMRO po, say, Θεσσαλονίκη (a bogami i celoj Θεσσαλονίκη) u drugoj polovini XIX veka CE, ubijali Srbe, Grke, ali i nemali broj Cincara. O Crnogorcima, naročito iz redova UDBA i onome što su radili, da i ne govorim. Ili o CG kriminalcima čijim sranjima nažalost svedočimo gotovo svakodnevno. I nekako ste svi vi na koncu žrtve, a Srbi zlikovci koji su vama počinili zlo!? WTF!? Krasan nivo kolektivne psihoze... Ili imate, ah, nationwide pristup vrlo potentnim hallucinogen supstancama. Just saying.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
pola bi majku prodalo da udje u nato
pre 4 godine
Nije to prastanje vec kratka pamet. Prastanje je ozbiljnija, svesna stvar, nismo mi tome skloni.
pre 4 godine
Ok, onda da ne prastamo izajnicima srpskog naroda koji su sluzili nemcima pod nedicem i drazom.
pre 4 godine
Srbi ste stvarno super narod, a jedan po jedan, kad vas je mnogo na okupu eto problema sa ostalima, jer je odmah sve vaše!:)
pre 4 godine
zgslavac
Dobro prouci istoriju i zakljuci sta bi bila Hrvatska danas da smo iskoristili pravo pobednika u prvom ratu. Slovenci to znaju i sa njima imamo normalne odnose.
Na Sentilju jedne godine, sedim sa Slovencem sefom carine i pokazuje mi brda gde je njegov deda pokazao srpskim oficirima 1918 dokle da zauzmu, dokle je Slovenija. Granica je tu i danas. A vi ste nezahvalna, pokvarena, sebicna gomila.
pre 4 godine
Veoma kratkog pamcenja. Deca iz Jadovnog i Jasenovca nisu na istom nebu sa vašima iz Blajburga. Videćemo se mi opet gore.
I dan će slave doći, pobeda biće naša, nestaće divljih zveri, s četama slobode marširaće tada i mrtvi proleteri.
pre 4 godine
@Maja, 2. januar 2020 09:44
Četnici jesu bili gomila budala - Samo budala može biti "Za Kralja...". Naročito za kralja iz dinastije Karađorđević. - ali jesu bili patriote. Koliko god to smetalo Bandu Crvenu i njihove potomke. Konvinijentno se ignoriše činjenica da su se Četnici borili protiv okupatora već tokom aprila i maja 1941., a da su commies počeli borbu protiv okupatora tek nakon što je Reich napao SSSR. I nemojte počinjati s pričom kako se nije moglo započeti borbu ranije. Priču koja je prilično zanimljiva i utoliko što je se yugo-commies i njihovi potomci ne drže kada je o sukobima na prostoru bivše nam države 1990-tih reč. Food for thought. Na sve to valja dodati i da commies zapravo i nisu vodili borbu za oslobođenje, već za nasilno preuzimanje vlasti. Pravdajući je pričama o izdaji i bekstvu kralja u Veliku Britaniju. Fair enough, samo, say, i norveški i belgijski kralj su pobegli iz svojih zemalja u Veliku Britaniju. Znači li to da su i oni bili izdajnici? Last but not least - po čemu su Četnici bili fašisti? Osim po tome što su ih yugo-commies tako etiketirali. Poznajete li uopšte definiciju fašizma? Pitanje za sve sledbenike yugo-commie ideologije.
Istina je - Srbi prebrzo opraštaju i zaboravljaju (masochism...). Oprostili su Hrvatima, Muslimanima/Bošnjacima, Bugarima, Turcima... Doimlje se da jedino ne opraštaju Nemcima. Paradoksalno - budući da su im Nemci najmanje zla naneli. Ali, dobro.
*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
pre 4 godine
1)Podići spomenike Živojinu Mišiću i Jovanu Dučiću.
2)Za izradu spomenika isključivo koristiti materijal dobijen od spomenika Aleksandru Karađorđeviću Raspikući; svaki spomenik podignut "UJEDINITELJU" srušiti. Osim prezira, ne zaslužuje ništa drugo a prezir je besplatan i nematerijalan sam po sebi.
3)Ako Slovenija i Hrvatska žele da mu podignu spomenike u Ljubljani i Zagrebu i o svom trošku, to je već njihova stvar.
pre 4 godine
Prebrzo sebi praštate sve što ste napravili zadnjih sto godina susjedima (Albancima, Hrvatima, Bošnjacima, Makedoncima, Crnogorcima, pa nakratko čak i Slovencima).
(zgslavac, 02. januar 2020 11:12)
Rece Hrvat, pun samokritike! Ko o cemu...
pre 4 godine
mudri vojvoda, 02. januar 2020 09:52) A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
(ivan, 02. januar 2020 11:08)
A što je niste vi izborili? Jednom u istoriji, nešto svoje?
Drugo, šta ćemo sa sporazumom Cvetković-Maček gde ste dobili (čitaj: dobili) više nego sto ste ikad sanjali? To vam nije smetalo da par godina nakon toga počnite genocid.
pre 4 godine
@ivan
Da im je Karadjordjevic odmah dao hrvatsku banovinu naravno da danas ne bili u zajednickoj drzavi.
I zasto bi uopste bili u zajednickoj drzavi, i zasto bi Srbija ginula da bi posle rata dala Hrvatskoj drzavu na poklon? Oni ratuju protiv Srbije a Srbija da im da drzavu?
Hrvatska je bila deo Austrougarske koja je ubijala po Srbiji. Broz je bio austrougarski vojnik u bici na Ceru. Zasto bi Srbija ginula da bi svom neprijatelju napravila drzavu?
To je van pameti. A upravo to je uradio Karadjordjevic. Misic je bio protiv. Pre 100 godina. Ovih 100 godina je pokazalo da je bio savrseno u pravu. Mi treba da gledamo svoja posla i svoj interes, a ne hrvatski interes.
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Puzigaća, 2. januar 2020 09:41)
Cak dve sasvim marginalne politicke partije, koje jedva da su omirisale vlast posljednjih decenija. Sta je sa svim ovim "patriotskim" partijama, koje u prefiksu imaju "srpsko", koje nas vode ravno u propast, bijedu i izumiranje, vec 3 decenije?
pre 4 godine
@Zgslavac
Pa kada smo oprostili vašim koljačima iz oba rata, što ne bismo i svojima?
A kada smo već kod toga, kako vi stojite sa oprostom? Hoćete li nam oprostiti "velikosrpsku agresiju" ili ćete to spominjati dok god vas bude bilo?
pre 4 godine
@ mudri vojvoda
ta laž da je to rekao Mišić je prvi put objavljena 1990. u Politici. To su srbijanski povjesničari dokazali čak je jedan i doktorsku disertaciju obranio na tu temu. Na taj način su vas pripremali za Vukovar i sve ono što ste činili.
pre 4 godine
Uvaženi gospodin je apsolutno u pravu. Tako je i u svakodnevnom životu nas običnih građana: pomogneš nekome ko ima decu i opravdano ili svojom krivicom nije u situaciji da im omogući kvalitetniji život, pomogneš nekome da ima kakav-takav posao i redovnu platicu itd i tsl, a onda saznaš da s nekakvim pravom očekuju da im stalno i stalno pomažaš i saznaš da ti bolesno zavide i istovremeno prema tebi stalno osećaju mržnju. To sam shvatila u svom poodmaklom životnom dobu i shvatila sam da je Andrić u tačno zaključio da ,,najviše te mrze oni kojima si najviše pomogao'', pa zato već nekoliko godina ne pomažem ni jednom ljudskom stvoru u ma kakvoj teškoj životnoj situaciji da se nalazi i ma koliko godina ima, već izdašno svakodnevno pomažem uličnim psima (tzv. lutalicama) a ljudi - ljudi ti nikada neće oprostiti što si im pomogao i(li) pomagao.
Ako nešto ne podnosim to je kada ljudi govore ovako. Za razliku od Vas ja nisam u poodmaklim godinama, naprotiv, život je preda mnom, ali s obzirom na to u kakvom vremenu živimo, i shodno različitim životnim okolnostima i sam se nalazio par puta u prilici da osetim nezahvalnost od drugih. Ali, to u meni nije probudilo ogorčenost i nisam doneo odluku da okrenem glavu, već sam nastavio, uvek se pitajući - da li sam ja možda nekad nekoga povredio, izneverio, bio nezahvalan itd, itd.. Da ste zaista samosvesni, prvo biste to pitanje sebi postavili. Ono što vidimo u drugima često je u nama.
pre 4 godine
A zašto kralj nije odmah dao Hrvatima banovinu i samoupravu? Da je to napravio još bismo danas bili u zajedničkoj državi, nešto kao Škoti i Englezi.
(ivan, 02. januar 2020 11:08)
Komso, znam da vas uce da je u jasenovcu bila dramska i sports sekcija i da je njavise ljudi poginulo od sporta a ne da su zakleti hrvati bacali bebe na bodeze, ali ovo o cemu ti pricas je diplomatska istorija te lako mozes da poroveri cinjenice.
Narod koji je tada ziveo pod asutro-ugarskom ( ukljucujuci i ogroman procenat srba - pogledaj popise) zeleo je da bude prikljucen kraljevini Srbiji, a dobili ste najpre SHS a postom jugoslaviju!
Da kralj to nije uradio, teritorija hrvtatske i slovenije vecim delom bi pripala italjianima a ostatak bi podeleli zemlje pobednice a mozda cak i rusi!
Dakle da imate malo obraza, samo trunku, tom tiraninu koji je unistio srbiju, kraju Aleksandru, bi digli spomenik i trazili da vam predamo nejgove kosti da ih cuvate ko ikonu jer nama ne trebaju ni njegove kosti ni njegovo potomstvo! Eto koliko ste dobili do njega!
IMate SRECU sto su srbi toliko stradali da su posle 1SR od saveznika dobili tu slobodu da rese pitanje tako velike teritorije balkana! Mene bi bilo sramota da izjavljuem takve gluposti!
pre 4 godine
(Alcale, 03. januar 2020 15:24
toliko nebuloza odavno ne pročitah. A da su Srbi bili drugačiji jasenovca ne bi ni bilo.
pre 4 godine
Nemamo pravo da oprostimo. Imaš pravo da oprostiš nešto što je učinjeno lično tebi, na volju ti kako ćeš. Ali nemaš pravo da oprostiš zlo naneto tvom sunarodniku, tvom komšiji, onoj žrtvi koje više nema na svetu. Da li su jevreji ikad oprostili nemcima?
pre 4 godine
Ma ko smo mi?????
pre 4 godine
Prvo, dragi i čestiti đenerale, ne radi se o praštanju nego o nebrizi i lenosti mozga - lakom zaboravu i neodgovornosti prema sebi i drugima. Jbg, takvi smo vaspitani. Drugo, savet da se Hrvati prihvate a da se celokupna zemlja baci na privredni (naučni, tehnološki) razvoj kao jedini integrativni faktor SVIH naroda je istinski VIZIONARSKI savet. Jedino tako je premudri i preistiniti đeneral video da je moguće stvarno ujediniti Narode pod jednom kapom, podizanjem obrazovanja i podizanjem lične imovine - standarda. Više nego ispravno...Naravno, Aleksandar to nije prihvatio, on je mislio da će golom vlašću i represijom zadržati viševekovne aspiracije i Hrvata i Slovenaca i svih koji u toj njegovoj državi nisu našli a ni videli boljitak. Kao Romanovi, i prošao je slično. Bravo za đenerala, kapa dole na jasnoj i dalekosežnoj misli, uaaa za kratkovidog Kralja koji tapka u mraku, a u samoljublju ne vidi ni pametne ljude oko sebe koji obasjavaju. U toj tzv. dinastiji Karađorđevića, a Boga pitaj i ko su i odakle su stvarno, ne sećam se jednog velikog poteza, a da ga nije osmislio neko drugi...Toliko o rizicima ponovnog uvođenja monarhije ovde (bilo ko da je). Loše je dovoljno i bez dinastije, sa ovima koji Narod koriste samo za fingirano glasanje...ubili Boga u svemu bukvalno, ostali sami i na TV-u i na mikrofonu...pa glasaj.
pre 4 godine
Srpski narod nije loš, to su sve uglavnom dobri i obični ljudi, dobar narod, ali izbezumljen velikim stradanjima, stalnim ratovima, lošom ekonomskom situacijom koja traje vekovima upravo zbog onog predhodno navedenog, zbog svega toga i ko zna još zbog čega naše se elite, "elite",
izgleda stide svog naroda, zapravo onog što jesu pa bi da budu nešto drugo i drugačije zbog čega se i olako prodaju.
pre 4 godine
Da, preci su se junački borili za bolju budućnost, ali bolje za šta, da na tron Vojvode Mišića sedi Vulin, a da prvi bezbednjak Srbije bude Gašić. Oprostite junaci, ali bolje bi bilo da ste pustili okupatora, narod bi imao ljudskiju vlast jer gore od onog što smo imali ovih 100 godina ne može biti. Nije država sa svakoga, za balkanske narode definitivno nije
pre 4 godine
Jes’ vala po tome nas znaju.
pre 4 godine
Mi Srbi smo dobre sluge za svakog gospodara, pamet u glavu braćo i sestre.
pre 4 godine
@Samosvesna građanka, potpuno ste u pravu. Tako su moji roditelji (imali su mnogo novca, bili su na zapadu) kupovali lokale za rodbinu, davali novac na "zajam", naravno bez vraćanja, pomagali koga sve ne. Nisu imali milosti u zahtevima. I kada je doslo vreme da se neke usluge vrate, to se nije desilo. Ispalo je, vi nama pomagali, svasta?
Sada ja, ako ikada dodjem u situaciju da neko trazi pomoc od mene, nece je dobiti. Mozda cu i da se "ogresim", ali neka hvala. A, sto se zivotinja tice, sve za njih.
Lep pozdrav.
pre 4 godine
Mi kao narod srljamo u sve i svašta, verujemo svima koji nas pohvale, pravimo državu sa svakim... ne razmišljamo pre nego što krenemo u nešto i sa nekim! A kad vidimo da smo se prevarili, ili bili iskorišćeni od veštijih, mudrijih i pametnijih, onda je kasno. Onda frustrirani, opet ne razmišljamo nego krećemo u osvetu i činimo mnoge greške, ulazimo u sukobe, čak i ratove... Ne radi se ni o praštanju, ni o zaboravu, već o nedostatku pameti, da ne ponavljamo iste greške. Niko drugi neće da vodi brigu o nama, svi gledaju svoje interese, samo mi Srbi volimo ili ne volimo. Politika je interes, ne ljubav, ili mržnja... Često se ponašamo kao ostavljena mlada, ili nezadovoljno dete koje je očekivalo čokoladu, a dobilo proju.
pre 4 godine
Ne samo što brzo praštamo, nego smo jedina država na Balkanu koja ima čak dve političke stranke koje vode politiku protiv interesa svog naroda (LDP i LSV).
(Puzigaća, 02. januar 2020 09:41)
Па странка на власти води политику лдп-а само се кроз медије представљају другачије, и наше бабе и деде им слепо верују. Ипак је то кратка памет.
pre 4 godine
Nato!!!
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 02. januar 2020 14:15) prijatelju onda je 1918 bila okupacija a ne ujedinjenje.
pre 4 godine
mi ne opraštamo, mi ustvari zaboravljamo. a zaboravljamo jer smo glupi.
pre 4 godine
@zgslavac U Jasenovac je bio prvi dečiji logor na svetu. Srbi su vraški ubijani i mučeni od ustaša, samo zato što su pravoslavni Srbi i ni za šta drugo. Sram da te bude što se na ovoj temi oglašavaš. Proterali ste silom 250.000 nevinih ljudi iz svojih rodnih domova. To Srbi ne smeju i ne treba da zaborave nikad.
pre 4 godine
Nije problem u prastanju, ono je pozitivna osobina i ne donosi nista lose. Problem je sto zaboravljamo. A kada zaboravis tad ponavljas iste greske kao neku mantru i krivis druge jer nisi ni svestan da nisi naucio na svojim greskama. To je najveci problem naseg naroda i politicara.
pre 4 godine
(black_mirror, 2. januar 2020 13:33)
Neke lekcije Života i o Životu je moguće naučiti tek u poodmaklom životnom dobu; ali je uvek bilo, sada ima i uvek će biti ljudi koji ni u najdubljoj starosti ne nauče ni ono osnovno i nikada ne postanu mudri, zato što kroz život idu ništa ne učeći i ništa nenaučivši (što, verovatno, zavisi I od ličnog IQ).
pre 4 godine
(mudri vojvoda, 2. januar 2020 09:52) # Link komentara
Slažem se da su to reči vojvode Mišića ali politika je rekla tad svoje, teritoriju su nam zaokružili Amerkanci... nego nekoliko pitanje: S obzirom da je Jugoslavija nestala 1941, zašto je obnovljena i zašto je Jasenovac pretvoren u park. Gde su objekti u kojima su ubiojani Jevreji, Srbi i Romi...Ko je sve zatravnio i zataškao , posadio cvet ,cvet da bio oterao zlo i smrad fašističko-ustaških zločina. Ko je obnovio Jugoslaviju?
pre 3 godine
Naivno je drzati ovde besede o nepravdi ucinjene nad nama a u isto vreme kupovati hrvatske i nemacke proizvode i totalno zapostaviti rad naseg seljaka nase zemlje....Ne voli se svoja zemlja tako dragi Srbi.Opametino se vise !!!
65 Komentari
Sortiraj po: