Utorak, 22.02.2005.

18:47

Crna Gora Srbiji: Ukinimo SCG

Crna Gora dostavila zvaničnom Beogradu predlog transformacije SCG u zajednicu nezavisnih i međunarodno priznatih država.

Izvor: Beta

Crna Gora Srbiji: Ukinimo SCG IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

Davor

pre 19 godina

Mi Srbi vecito zelimo da odlucujemo umesto drugih, znamo kako smo zbog toga prosli i jos se nismo opametili. Crna Gora treba da dobije samostalnost, na kraju krajeva nije to nista strasno. Ona je vec odavno nezavisna i to se oseti kada otputujete tamo.
Vreme je da i mi dobijemo svoju drzavu, da damo Kosovu nezavisnost i da resimo prepreke koje nam se namecu na putu u E.U.

Cera

pre 19 godina

Kada nam Crna Gora uvede vize (to je prosto stvar prestiža), kao i svi sem Hrvata, neka bar naprave plaćanje na granici, kao Turci i Tunižani, jer mnogo je praktičnije nego dreždati pred ambasadom i juriti garantna pisma itd itd itd itd.
Eto, tako ja gledam šta će biti, a ne šta je bilo.

oliver_018

pre 19 godina

Pa, ovo je nevidjena glupost. Sta mi sebi dozvoljavamo?! A, sta cekaju braca Crnogorci, sto ne ustanu protiv Mila i njegovih? Znaci, oni krenuli u napad, a vlast u Srbiji, po obicaju, nespremna, bez ikakvih ciljeva... Covece, da ne poverujes. A od nekih komentara ovde da ti se smuci. Ljudi!!! Zar vama nije jasno?! Srbija, a i Crna Gora, nikada nece biti deo EU. Tako stoji u najnovijem izvestaju CIA-e koji obuhvata period do 2040. godine. Usput, verujem da ce Srbija i CrnaGora biti jedna zemlja, kao sto smo jedan narod, i to unitarna, jedinstvena. A do tada, ostaje nam da se resimo svih ovih stetocina koji nas unazadise zadnjih godina. Pozdrav braci Crnogorcima, pa da sto pre skinu Mila & pajtose.

cetinje

pre 19 godina

Dobar dan gospodo. Samo bih da skrenem paznju da "MILO" ima ogromne zasluge, iako je svercovao cigarete itd., ljudi su dobijali redovno penzije i plate i nisu bili gladni nego je postojala i jos postoji socijala gde mozes uzeti brasno i ostalo potrebno za zivo´t. Da li ga neko trazi ili ne tu ti nema nista. Pa vi braco Srbi osudiste citav svet pa sta bi svi vam se setaju tako ti je to sa Milom. Da ga neko ozbiljno trazi nebi on smio da se tako seta po Evropi i sta sve novinari pisu nemojte vjerovat. Milo je kralj bio i ostace, ovi vasi se menjaju kako vetar duva. Zbogom braco Srbi i nemojte gledat sta je bilo nego sta ce biti.

Lara

pre 19 godina

Trebalo bi konacno razresiti tu mucnu situaciju i pustiti da se Crna Gora osamostali. Ispada da neprestano nekoga "vucemo za rukav" i molimo da bude sa nama! Sta ko dobija a sta gubi - kazace istorija. Znam samo da sam licno bila sokirana podatkom da je poslanik Skupstine SCG dobijao 207.000. dinara za mesecni zakup hotelske sobe a da sam ja za CELU 2004. godinu ZARADILA 240.000. dinara sa fakulteskom skolskom spremom, odgovornim poslom i 30 godina radnog staza. Koliko se za slicne potrebe izdvojilo od moga licnog dohotka?

Nidza

pre 19 godina

Ma kava zajednica drzava, kakva jednodomna skupstina sa pozitivnom diskriminacijom? Pozitivno vi nas diskriminisete u mozak vec ovolike godine, pare se arce "kao tudje"... Da se razidjemo, pa svako neka se brine o sebi. Cao zbogom!

Champion

pre 19 godina

Nadam se ta ce ta obostrana nezavisnost (sa ili bez zajednice, svejedno) doci prije septembra, pa da mozemo punim plucima navijati i pjevati novu himnu, i na kraju, ako Bog da, uzivati u rezultatu: SRBIJA JE PRVAK EVROPE U KOSARCI (a ne tamo neka bespolna i bezlicna SCG)!
Pa, gdje bi nam bio kraj?!

dragan

pre 19 godina

Ono sto je trebalo uraditi na samom pocetku, sada se pojavljuje kao predlog. Kakve gluposti, kakva zajednica nezavisnih drzava. Srbija za sebe, Crna Gora za sebe. Predlog g.Batica i g.Protica mi je jos uvek u glavi, da trebamo da se razdvojimo, a mi u Srbiji smo ih docekali na noz. Evo sada je momenat da se izvinimo, da sagledamo sta nam je ciniti za dalje i da uredno se oprostimo od "drage nam brace", jer mi je vise dosta i od bratstva i od jedinstva. Zivela "knezevina" Srbija.

sedmica

pre 19 godina

Aman dokle vise. Odrzite braco Crnogorci referendum /ako smete/ i odvojite se konacno ili prestanite da pricate o tome kako vam Srbija ne da da idete svojim putem. Idite, ali zaboravite na "ista prava kao i drzavljani Srbije", placajte studije /pa bujrum, studirajte do 30./, trazite boravisnu i radnu vizu i sve kao u pravom inostranstvu. Ne moze i jare i pare.

Ali Baba

pre 19 godina

Ako ovakav predlog "prodje" ne vidim zasto bi imali bilo kakav savez ako bismo vec postali nezavisne drzave. Samo bi gradjani imali vise izdataka za lezilebovice iz obe republike u nazovi zajednickom parlamentu (a i cime bi se bavio takav parlament?). Mislim da bi pravo na skolovanje i zaposlenje ipak trebalo ograniciti. Cak i gradjani novoprimljenih drzava EU (Slovenija, Ceska, Madjarska, itd.) nemaju pravo na zaposlenje u EU sledecih 10 godina. Zasto bi Crnogorci imali pravo da besplatno studiraju i zaposljavaju se u Srbiji ako su vec iz druge drzave?

A.R;

pre 19 godina

Ovaj predlog je zasnovan na principu smuti pa prospi. Uopste ne vidim kakav je interes Srbije u takvoj jednoj zajednici nezavisnih drzava i sta ona time dobija. Nasuprot tome, racun Crne Gore je vise nego jasan. A vise je i svima dosadilo da slusaju petparacke demagogije crnogorske politicke vrhuske, pa je zaista najbolje da se lepo odrze oba referenduma, i u Srbiji i u Crnoj Gori i da se stvari vec jedom postave kako treba: ili ce biti prave zajednice ili svako na svoju stranu.

Djukan Kolina

pre 19 godina

Nema ceka Lazo, odma Milo podje u Italija e uzme due Kamion Marlboro e dodje u Montenegro proda multi bene e kupi kamion daj pivo shjedne i pije iz iste one papuce iz koje je pio dok je dragovoljno sedeo Slobi uz skute.

Mamuran

pre 19 godina

Ja mislim da treba da zovemo kelnera, platimo šta je ko imao i idemo svojoj kući, dok je još imamo, napijemo se rasola, pa nešto i da radimo...

R! Sthlm/Blfst

pre 19 godina

...Po mom misljenju, sam prijedlog nije los, medjutim problem je u tome sto iza njega ne stoji konsenzus u Crnoj Gori. Generalno, nije uopste nemoguce da ce se do necega slicnog na kraju i doci, na koji nacin, jos cemo da vidimo. A sto se studiranja i skolarine tice, pametan covjek u Srbiji bi shvatio da je jedini nacin da se srpski jezik ocuva kao zvanican u Crnoj Gori upravo isti uslovi skolovanja za crnogorske studente, kao i za 'domace'. Da ne bude poslije, Njegos je govorio srpski, ali danasnji studenti iz CG iz ekonomskih radije studiraju u Zagrebu.

marko

pre 19 godina

Zuri se Djukanovicu. Ili u zatvor ili imunitet za premijera nezavisne drzave. Nema nezavisnosti bez referenduma, a nece biti ni poslije.
Zalosno je da ljudi u Srbiji tako lako napustaju dio svog naroda. Bijeda.

ma nismo ludi

pre 19 godina

Nadam se da je u Srbiji ostao neko ko razmislja glavom. Ili cemo da zivimo kao jedna drzava, ili se trebamo skroz odvojiti.
Crnogorski predlog je trojanski konj. Oni bi time postali nezavisni, ali istovremeno bi bili domaci u Srbiji. Znaci imali bi neogranicen pristup trzistu od 8M ljudi. Njihova bi se deca skolovala (pricam o faksu) na racun Srbije. Ma daj ..... !

Ivan

pre 19 godina

Nije sija nego vrat. Sve ovo sto su rekli Crnogorci smrdi na istu stvar. Zasta se toliko bore kada predlazu manje-vise iste uslove?
More, to je sve jeftina zabava za masu, kojoj se skrece paznja od pravih, ekolosko-ekonomsko-socijalnih problema.
Ali to na Balkanu uvek pali.

kadija

pre 19 godina

"Predlogom je predviđeno da državljani Crne Gore i državljani Srbije na teritoriji druge države zajednica nezavisnih država imaju ista prava i obaveze kao i njeni državljani, izuzev izbornih prava."
Vrlo korektno i cisto. Mucite se svi kao zena na vrlo teskom porodjaju(koja ce na kraju balade umrijeti), ali ce bar djeca biti zdrava, iako ovaj stariji blizanac ima jednu rak ranu, koja ce mu biti "hirurskim zahvatom" odstranjena. Ima 4-5 godina da je Holburk ovo "naredio", a mnogi ne citaju izmedju redova.

Marko Davinic (Dorcolac na privremenom radu u Vasingtonu)

pre 19 godina

To je odprilike kao hocu da se osamostalim od mame i tate, ali da mi oni i dalje placaju stan, skolarinu i daju dzeparac. Da li ce naivna Srbija prihvatiti jos jedan anti-srpski projekat, koji ce omoguciti besplatno skolovanje, zauzimanje studentskih domova i opstanak Crnogoraca na direktorskim pozicijama u Srbiji.
Jedino moguce i ispravno resenje u ovom trenutku je odrzavanje referenduma istog dana u Srbiji i u Crnoj Gori na kome bi gradjani obe Republike odlucili da li su za nastavak postojanja Zajednice ili za nezavisnost. Sto se mene tice, ja sam svoju odluku vec doneo.

klanfa

pre 19 godina

Kaze meni brat: "Slusaj, nismo vise braca. Ali, da ostanemo rod?" Ako se tako gleda, onda mi je rod i Madjar i Hrvat i Mongolac - ni oni mi nisu braca! A ako prestanemo da budemo braca, onda cemo sami da biramo sa kim cemo u zajednicu "samostalnih itd..." drzava, sto to da nam odredjuje onaj sto nece da nam bude brat? Ne mora da nam bude brat - neka mu je sretno, ali onda nema vise sta da nam odredjuje i propisuje! Ovo takdoje lici i na Kosovo - prvo oteli, pa ce naknadno to formalno-pravno da definisu. Zar je Srbija pocinila na Kosovu vece greske nego Nemacka sirom Evrope u II. sv.ratu, pa joj ipak nisu oteli teritoriju za kaznu. Bez veze.

Andrija

pre 19 godina

Meni je ovo OK. Interesuje me samo kako ce se tretirati sportske reprezentacije i da li ce tu biti razdvajanja. To bi mi sa jedne strane bilo zao ali sa druge jedva cekam da se zaori Boze Pravde sa tribina Marakane.

David

pre 19 godina

Ja smatram da je ovo sasvim korektan i realan predlog. Drzava ne funkcionise, a mi ispastamo. Jedino me nervira to sto se samo politicari pitaju o ovim pitanjima. Nikoga nije briga sta to mi gradjani mislimo. Mi smo robovi politickih elita i nas demokratski kapacitet je sveden na nulu ili nuznost. Zato kao gradjane treba da nas je sram.

Индепендент

pre 19 godina

Хвала Господу - само да се Србија дозове памети па да не чекамо тек фебруар 2006. и референдум.
Живела независна Србија - да ѕнамо који нам је барјак, грб и химна!

Miloš Nikolić

pre 19 godina

Ocigledno je da Mila interesuje nezavisnost Crne Gore iz samo jednog razloga, da pokusa ostvariti samostalnost prije nego sto sud u Italiji podigne optuznicu protiv njega i zato je pokusava dobiti na sve moguce nacine.

Tine-Bgd.

pre 19 godina

I Bogu i narodu je dojadila ova prica o monstruoznoj zajednici SCG-a. Svi ljudi sveta vide da taj monstum deluje kao mrtvo tele. A samo placeni politicari iz licnog i porodicnog razloga hoce da nam kazu, da tu skaradu od drzave treba da i dalje ljuljamo i mazimo. To sto tog paraplegicara od drzave svi placamo, kao da je supermen, je izgleda nevazno...

Zoran

pre 19 godina

Predlog i ne bi bio tako los pre 5 godina ali sada u situaciji kada Srbija ima los polozaj zbog Kosova i Haga ne bi doneo mnogo dobrog Srbiji.

Sale

pre 19 godina

Samo mi nije jasno, koji je razlog zajendice nezavisnih drzava. Ako su nezavisne, ne treba nam nikakva zajednica. Svako na svoju stranu. Zar treba da placamo zajednicku skupstinu.

momabrazil

pre 19 godina

I sta fali ovom predlogu? Takav predlog imala je i Slovenija a mi smo se nesto durili i mudrili. Nezavisnoj Crnoj Gori bi sigurno EU ukinula i vize, i kako je mala drzava sa izlaskom na more, ne vidim sta to njoj Srbija toliko treba. Brzo bi sredila odemose sa Hrvatskom a i sa Albanijom ima dobre odnose. Srbija treba prihvatiti ovaj predolog , mozda se nesto moze izmeniti, ali u svakom slucaju Crna Gora ima veca prava i od Slovenije i od Hrvatske i od bilo koje bivse republike da predlozi ovako nesto.
Srbija moze samo da dobije rasciscene odnose i da vise diskutuje o ekonomiji.

Filip

pre 19 godina

Pa ljudi ovo je sve ludak do ludaka... U zemlji gde vlada beda i siromastvo oni se bave stvarima kako ce se zvati zemlja, da li ce biti zajedno ili odvojeno ovo, ono... Ima milion vaznijih problema od tog... Pogresno skroz pogresno...

miki

pre 19 godina

Ok, lepo predlozeno, jednostvno referendum pa da vidimo sta narod kaze. Ako ljudi hoce dve drzave, pa zasto da ne i ja sam u stranoj zemlji, studiram, ali normalno sve to placam. Tako i Crnogorci, kad se odvojimo, ko dodje ovde on placa, ko ode tamo placa, to je fer po meni.

Lala

pre 19 godina

Vreme je da se zajednica razjedini i da se Srbija i Crna Gora sestrinski razdele bez svadje i u nevolji jedna na drugu racunaju. Sta ce crnogorski narod reci? Kako bilo da bilo ja kao i dosad. U lijepu Hrvatsku na more. Moze se bez Crne Gore. Sretan im ekolosko duvanski put.

Odvratni ste mi svi kol'ko vas je!

pre 19 godina

Ovo je glupo, ali ako mora dobro je. Ali, ako cak i mora da se ova nakaza od drzave svede na jos nakazniji njen oblik, onda ne bih da to bude jedino zbog sprecavanja da se uhapsi Milo Djukanovic, vec zato sto narod misli da je tako bolje. Mi smo marva koju je zajahala politicka "elita" sastavljena prevashodno od ljudi koje bi pod hitno trebalo pohapsiti i protiv kojih treba dici glas!

Nevenka, novi Sad

pre 19 godina

Bravo za Crnogorce! Konacno su rekli da je car go i predlozili da se formalizuje nesto sto de facto vec postoji! Glas razuma po meni, a udarac srpkoj velikosrpksoj klerofasitistickoj ideji! Bravo, mislim da svaki razuman gradjnain Srbije ovo podrzava, jedan problem manje na grbaci!

drax

pre 19 godina

Predlog je odlican, ali moramo da nastupamo sami jer nam je takva zajednica nepotrebna i skupa. Ipak se jos za sve ovo mora odrzati referendum u Srbiji i Crnoj Gori (sa crnogorcima koji zive u Srbiji) i u sve ovo ukljuciti EU kao konsultanta. Rukovati se moramo !

Urbaniak

pre 19 godina

Hehhe, vraski je lukav Milo i ekipa. Zna lisac da bi na referendumu bilo krajnje neizvesno pa hajde da proba ovako. Ne bi me cudilo da mu podje za rukom.
P.S. Samo ogranicen covek zeli da se zatvori u svoj tor i zivi u sto manjoj drzavi. Kamo srece da je opstala ex-YU, davno bismo svi bili u EU, a ne samo Slovenija. Utopija, znam.

Branko, USA

pre 19 godina

Referendum pa dovidjenja! Tako je najbolje. Ista prava zaboravite nemaju ih ni Kanada i Amerika ni Engleska i Francuska koje spadaju u klub druzeljubivih drzava (plus NAFTA savez, EZ i mnogo drugih).

Dante

pre 19 godina

Izgleda da bi Milo po principu: "I jare i pare". Prvo referendum a ako vecina glasa za otcepljenje ne treba nam nikakav "savez" nezavisnih drzava. Ili pak Milo ne vidi Srbiju i CG u EU ? Hm...

serdar

pre 19 godina

Srbija treba da odbije predlog, pusti CG da sto pre stekne nezavisnost preko referenduma. Time bi Srbija obnovila svoju nezavisnost bez dodatnih "cimanja", a Crnoj Gori treba pozeleti sve najbolje.
Prava Srba i srpskog nasledja u Crnoj Gori se moraju zastititi u skladu sa normama EU, a to znaci da Srbi postanu konstitutivni narod, da imaju pravo na svoje skole, jezik itd. A prva generacija Crnogoraca u Srbiji ce se valjda (konacno) izjasniti koja joj je domovina. Sve ostalo treba da se odredi ekonomski. Srbija postaje centralnoevropsko-balkanska zemlja, a Crna Gora mediteranska, tako da ce veze dve zemlje biti tanke. Licno se nadam da ce biti sto slabije, da ce Srbija uvesti radne i boravisne vize, te stranu skolarinu za drzavljane susedne zemlje (osim za Srbe iz CG, sto je u skladu s EU normama). Sto pre, to bolje!

banja luka

pre 19 godina

Braco moja srpska! Ne nasjedajte na gluposti dukljanskih izdajnika koji imaju samo jedan cilj, a to je da Milo dobije imunitet. Pa to je braco srpski narod koji trenutno ne zna koga da slusa i koga da slijedi, ali ne zaboravite onih, sad vec 45% Crnogoraca koji znaju svoju proslost i kazu da su Srbi. I nikad niko u istoriji CG nije pokretao to pitanje, nego sad se nasao jedan bezboznik, jeretik i kriminalac Milo da rijesi Crnogorski identitet. To je zalosno.

Bob

pre 19 godina

Ulaskom u EU to i onako nece biti od znacaja, SCG ili Srbija i Crna Gora kao dvije posebne drzave i ne treba dozvoliti politicarima da gube snagu i vrijeme oko tih stvari (Kostunica & Co drze taj problem stalno akutnim), stvarno ima puno, puno, puno vaznijeg posla, pa na kraju krajeva opstanak same Srbije je u pitanju...

Aca

pre 19 godina

Aaaaa... neeee... Prvo malo Srbija da se necka, pa da zateze, po mogucstvu ratuje, a sve zarad kupovanja vremena za pljacku - Srbije od strane pojedinih Srba.

Posmatrac

pre 19 godina

Skupština zajednice nezavisnih država Srbije i Crne Gore. Sta to znaci? Pa evo objasnicu vam. To znaci da politicarima iz CG to donosi odnosno ne ukida platu koju imaju u skupstini SCG. Pored te plate koja je preko 1 000 eura imali bi jos jednu platu kod kuce tj. dve plate sto bi bilo oko 3 000 eura. Ova skupstina nezavisnih drzava bi bila finansirana kao i do sada tj. od Srbijanskih poreskih obaveznika u sto bi ce Crnogorskim poslanicima uracunalo i putni troskovi, smestaj itd.itd.... Sa ovim savezom nezavisnih drzava morala bi se zajednicka vojska placati od poreskih obaveznika Srbije. Dakle sve bi ostalo kao i do sada tj. da Srbija finansira sve to i gubi novac koji bi mogla pametnije da ulaze u nesto drugo a jedino bi bila razlika od sadasnjeg stanja drzavne zajednice to sto bi bile dve nezavisne drzave. Preporucujem vladi i politicarima u Srbiji da ne nasedaju na ovakve predloge i da Crnoj Gori prihvati nezavisnost samo ako se ta nezavisnost izglasa na referendumu. Nista drugo ne dolazi u obzir. Budimo mudri i pametni jednom!

Darko

pre 19 godina

Vidi Milo i bagra da na referendumu ne mogu dobiti ba bi oni da se razidemo bez referenduma.... ne moze to tako.
Zasto nezavisna CG ako hoce da sve ostane po istom? Pa da ga ne izruce italijanima posto bi onda dobio imunitet drzave pa sad pozurio da napravi sebi drzavu....

spira

pre 19 godina

Daklem, jal' pukovnik, jal' pokojnik. Dosta je bilo onoga: hocu kukuruz, pa jos okrunjen. Jeste da smo etnicki, konfesionalno, lingvisticki, malo istorijski i ko zna kako jos, veoma slicni, ali smo po mentalnom sklopu i po ciljevima kojima stremimo vrlo razliciti. I zato, svako na svoju stranu, i to sto pre, pa kad svako bude ziveo od svog rada, mozemo razgovarati i o nekim eventualno novim zajednickim ciljevima. Do tada, svako na svoju stranu, ali bukvalno i bez pardona... Pa dosta vise, ako je iko imao strpljenja, Srbija je imala. Ne zelim vise da budem talac nicijih suludih ideja. I dosta vise ovih politicara koji ne znaju da li su Srbi ili Crnogorci. Ako smo toliko razliciti kao sto tvrdite, onda svako na svoju stranu. Njegosa svakako niste citali, jer da jeste, ne biste toliko bulaznili. I neka svako snosi odgovornost za svoju sudbinu. Ako hocete da uzivate nesto od blagodeti Srbije. ne mozete se ponasati kao da ste jedini na svetu. Ja sam Vojvodjanin, ali ostaje mi zal za Njegosem, Ducicem. za Radicevicem, Zmajem, Matavuljem, Santicem, sve ovo sto nam se dogadja, siguran sam, jeste osveta bivsih ponavljaca. Bojim se da nam spasa nema. Desankina pesma (Bilo je to u nekoj zemlji seljaka) ni blizu ne odslikava svu tragiku nase sadasnje situacije. Kad se opasuljimo bojim se da ce biti vec kasno. I opet nam ne gine neki protektorat, nekad su to bili Turci (u srednjem veku), sad ce biti neki drugi Turci, pa da li cemo se ikada dozvati pameti? Ili da idemo odmah Honduras?!

P. Predic

pre 19 godina

Sto se tice prvog dela predloga za nezavisnu CG, je sasvim na mestu ali sto se tice drugog dela mi smatramo da je Srbiji bilo dosta udruzivanja sa jednom drzavom. Srbija ce se udruziti samo sa Evropom jer joj je to jedina zelja koju Srbi podrzavaju.

Nemanja

pre 19 godina

"Predlogom je predviđeno da državljani Crne Gore i državljani Srbije na teritoriji druge države zajednica nezavisnih država imaju ista prava i obaveze kao i njeni državljani..." - simpatican clan! Umesto da, ako vec zele nezavisnu Crnu Goru, traze potpuno razdvajanje oni bi da i dalje koriste da izrabljuju Srbiju. Slazem se sa njima da treba da budu samostalni ali da onda placaju i skolovanje i studiranje kao strani drzavljani, da im budu potrebne radne vize i slicno, a ne da ih kod nas ima vise nego u Crnoj Gori! Daleko im ("ekoloska") lepa kuca!

LJiljana Biocina

pre 19 godina

Veliki crnogorci, oduvek ste zeleli da comandujete i zauzimate rukovodeca mesta. Odreknite se direktovanja u Beogradu i svih benificija koje uzivate pa onda trazite izdvajanje. Vratite nam sve srpsko ako ne zelite sa nama, ne blatite nas, jer mi smo mnogo moralniji i ponosniji nego sto ceo svet misli.

Boris

pre 19 godina

Srbiji niko ne brani da ima nezavisnu drzavu. Ali za CG je drukcije, jer vi iz Srbije stalno vrsite pritisak na nju, kako je mala, marginalna, vi ih izdrzavate, jesce oni kamenje... Pa ljudi ako je tako zasto "jadnoj, maloj, bednoj CG" ne dozvolite da se odvoji. Pa ako su tacne vase price, molice oni vas da se vrate.

dosta je bilo SCG

pre 19 godina

Bravo, jos jedan korektan predlog koji Srbija zvog svoje poznate oholosti nece prihvatiti. Bravo Crnogorci! Barem je neko shvatio da je kraj.

Cu-De

pre 19 godina

Kakva pa sad zajednica kad se i na ovu postojecu zale. Samo jedna rec postoji: Srecan put djetici. Mozda cemo se sresti u Europi.

Sumadinac

pre 19 godina

Sta ce Srbiji taj Savez nezavisnih drzava? Ko moze da tvrdi da ce to bolje funkcionisati nego ova sadasnja zajednica. Zadnje vreme smo se naslusali raznih diskusija i raznih uvreda na temu odnosa izmedju Srbije i Crne Gore. Zaista je krajnje vreme da se prekine ovaj brak na silu. Nedavno mi se smucilo slusajuci i gledajuci na TV onog Crnogorca sa dve diplome beogradskog fakulteta koji kaze da Srbija nemoze da zivi bez Crne Gore. Ljudi aman ako Boga znate, pomagajte dok je vreme. Neka svako ide svojim putem pa kako mu bude. Dosta tih ustupaka i ucena. Da li merodavni znaju da Batic ima sve vise pristalica kad je u pitanju ova tema. Srbija ima daleko vaznijih stvari o kojima treba da se brine nego o Crnoj Gori. Nemojmo da gubimo dragoceno vreme.

Lale-Pancevo

pre 19 godina

Dobro, ali sta sada ovo znaci za nas obicne gradjane, sta mi gubimo ako se to tako napravi? Pustimo ljutnju, pa cemo mi njima za inat, ali sustinski ovo je samo verifikacija onoga sto vec imamo.

skeptik

pre 19 godina

po cemu se ovo razlikuje od strukture EU? Ovo sto je CG predlozila se ne razlikuje odnosu dveju EU clanica. Samim tim nam i nije potrebna takva transformacija - ocekuje nas cim udjemo (ako udjemo) u EU. Sto se mene tice, referendum bi trebao da se odrzi u Srbiji, imajuci u vidu da je to clan unije koji mnogo vise doprinosi uniji - CG doprinos je i onako marginalan. Ali, ako je Milo vec dostavio predlog za raskid braka, mozda je to dokaz da nije spreman da odrzi referendum koji mu garantuje zeljeni ishod? Ne bi me cudilo kad bi se pred referendum od jednom u CG "pojavilo" hiljade novih albanaca, koji imaju pravo glasa...

Djordje

pre 19 godina

Na kakvu to "zajednicu nezavisnih i međunarodno priznatih država" misle? Hteli bi svoju drzavu, ali i Beograd u koga ce da izvoze djetice-vecite-studente i djetice-direktore. E, to nece moci!

Vlada, Vankuver

pre 19 godina

Kakvih li zamlata, ne mogu da verujem! Da li je Milo u poslednjih 6 meseci prozborio neku o ekonomiji, smanjenju inflacije, poboljsanjima u zdravstu, skolstvu? Da li se makar malo pozabavio poslom kojim bi po prirodi pozicije koju ima morao da se bavi svaki dan po 10-12 sati dnevno. Tesko ce mnogi na Balkanu shvatiti da su politicari narodni servis a ne obrnuto.

Djordje

pre 19 godina

Na kakvu to "zajednicu nezavisnih i međunarodno priznatih država" misle? Hteli bi svoju drzavu, ali i Beograd u koga ce da izvoze djetice-vecite-studente i djetice-direktore. E, to nece moci!

Vlada, Vankuver

pre 19 godina

Kakvih li zamlata, ne mogu da verujem! Da li je Milo u poslednjih 6 meseci prozborio neku o ekonomiji, smanjenju inflacije, poboljsanjima u zdravstu, skolstvu? Da li se makar malo pozabavio poslom kojim bi po prirodi pozicije koju ima morao da se bavi svaki dan po 10-12 sati dnevno. Tesko ce mnogi na Balkanu shvatiti da su politicari narodni servis a ne obrnuto.

skeptik

pre 19 godina

po cemu se ovo razlikuje od strukture EU? Ovo sto je CG predlozila se ne razlikuje odnosu dveju EU clanica. Samim tim nam i nije potrebna takva transformacija - ocekuje nas cim udjemo (ako udjemo) u EU. Sto se mene tice, referendum bi trebao da se odrzi u Srbiji, imajuci u vidu da je to clan unije koji mnogo vise doprinosi uniji - CG doprinos je i onako marginalan. Ali, ako je Milo vec dostavio predlog za raskid braka, mozda je to dokaz da nije spreman da odrzi referendum koji mu garantuje zeljeni ishod? Ne bi me cudilo kad bi se pred referendum od jednom u CG "pojavilo" hiljade novih albanaca, koji imaju pravo glasa...

Lale-Pancevo

pre 19 godina

Dobro, ali sta sada ovo znaci za nas obicne gradjane, sta mi gubimo ako se to tako napravi? Pustimo ljutnju, pa cemo mi njima za inat, ali sustinski ovo je samo verifikacija onoga sto vec imamo.

Sumadinac

pre 19 godina

Sta ce Srbiji taj Savez nezavisnih drzava? Ko moze da tvrdi da ce to bolje funkcionisati nego ova sadasnja zajednica. Zadnje vreme smo se naslusali raznih diskusija i raznih uvreda na temu odnosa izmedju Srbije i Crne Gore. Zaista je krajnje vreme da se prekine ovaj brak na silu. Nedavno mi se smucilo slusajuci i gledajuci na TV onog Crnogorca sa dve diplome beogradskog fakulteta koji kaze da Srbija nemoze da zivi bez Crne Gore. Ljudi aman ako Boga znate, pomagajte dok je vreme. Neka svako ide svojim putem pa kako mu bude. Dosta tih ustupaka i ucena. Da li merodavni znaju da Batic ima sve vise pristalica kad je u pitanju ova tema. Srbija ima daleko vaznijih stvari o kojima treba da se brine nego o Crnoj Gori. Nemojmo da gubimo dragoceno vreme.

Cu-De

pre 19 godina

Kakva pa sad zajednica kad se i na ovu postojecu zale. Samo jedna rec postoji: Srecan put djetici. Mozda cemo se sresti u Europi.

Nemanja

pre 19 godina

"Predlogom je predviđeno da državljani Crne Gore i državljani Srbije na teritoriji druge države zajednica nezavisnih država imaju ista prava i obaveze kao i njeni državljani..." - simpatican clan! Umesto da, ako vec zele nezavisnu Crnu Goru, traze potpuno razdvajanje oni bi da i dalje koriste da izrabljuju Srbiju. Slazem se sa njima da treba da budu samostalni ali da onda placaju i skolovanje i studiranje kao strani drzavljani, da im budu potrebne radne vize i slicno, a ne da ih kod nas ima vise nego u Crnoj Gori! Daleko im ("ekoloska") lepa kuca!

LJiljana Biocina

pre 19 godina

Veliki crnogorci, oduvek ste zeleli da comandujete i zauzimate rukovodeca mesta. Odreknite se direktovanja u Beogradu i svih benificija koje uzivate pa onda trazite izdvajanje. Vratite nam sve srpsko ako ne zelite sa nama, ne blatite nas, jer mi smo mnogo moralniji i ponosniji nego sto ceo svet misli.

dosta je bilo SCG

pre 19 godina

Bravo, jos jedan korektan predlog koji Srbija zvog svoje poznate oholosti nece prihvatiti. Bravo Crnogorci! Barem je neko shvatio da je kraj.

Boris

pre 19 godina

Srbiji niko ne brani da ima nezavisnu drzavu. Ali za CG je drukcije, jer vi iz Srbije stalno vrsite pritisak na nju, kako je mala, marginalna, vi ih izdrzavate, jesce oni kamenje... Pa ljudi ako je tako zasto "jadnoj, maloj, bednoj CG" ne dozvolite da se odvoji. Pa ako su tacne vase price, molice oni vas da se vrate.

spira

pre 19 godina

Daklem, jal' pukovnik, jal' pokojnik. Dosta je bilo onoga: hocu kukuruz, pa jos okrunjen. Jeste da smo etnicki, konfesionalno, lingvisticki, malo istorijski i ko zna kako jos, veoma slicni, ali smo po mentalnom sklopu i po ciljevima kojima stremimo vrlo razliciti. I zato, svako na svoju stranu, i to sto pre, pa kad svako bude ziveo od svog rada, mozemo razgovarati i o nekim eventualno novim zajednickim ciljevima. Do tada, svako na svoju stranu, ali bukvalno i bez pardona... Pa dosta vise, ako je iko imao strpljenja, Srbija je imala. Ne zelim vise da budem talac nicijih suludih ideja. I dosta vise ovih politicara koji ne znaju da li su Srbi ili Crnogorci. Ako smo toliko razliciti kao sto tvrdite, onda svako na svoju stranu. Njegosa svakako niste citali, jer da jeste, ne biste toliko bulaznili. I neka svako snosi odgovornost za svoju sudbinu. Ako hocete da uzivate nesto od blagodeti Srbije. ne mozete se ponasati kao da ste jedini na svetu. Ja sam Vojvodjanin, ali ostaje mi zal za Njegosem, Ducicem. za Radicevicem, Zmajem, Matavuljem, Santicem, sve ovo sto nam se dogadja, siguran sam, jeste osveta bivsih ponavljaca. Bojim se da nam spasa nema. Desankina pesma (Bilo je to u nekoj zemlji seljaka) ni blizu ne odslikava svu tragiku nase sadasnje situacije. Kad se opasuljimo bojim se da ce biti vec kasno. I opet nam ne gine neki protektorat, nekad su to bili Turci (u srednjem veku), sad ce biti neki drugi Turci, pa da li cemo se ikada dozvati pameti? Ili da idemo odmah Honduras?!

banja luka

pre 19 godina

Braco moja srpska! Ne nasjedajte na gluposti dukljanskih izdajnika koji imaju samo jedan cilj, a to je da Milo dobije imunitet. Pa to je braco srpski narod koji trenutno ne zna koga da slusa i koga da slijedi, ali ne zaboravite onih, sad vec 45% Crnogoraca koji znaju svoju proslost i kazu da su Srbi. I nikad niko u istoriji CG nije pokretao to pitanje, nego sad se nasao jedan bezboznik, jeretik i kriminalac Milo da rijesi Crnogorski identitet. To je zalosno.

serdar

pre 19 godina

Srbija treba da odbije predlog, pusti CG da sto pre stekne nezavisnost preko referenduma. Time bi Srbija obnovila svoju nezavisnost bez dodatnih "cimanja", a Crnoj Gori treba pozeleti sve najbolje.
Prava Srba i srpskog nasledja u Crnoj Gori se moraju zastititi u skladu sa normama EU, a to znaci da Srbi postanu konstitutivni narod, da imaju pravo na svoje skole, jezik itd. A prva generacija Crnogoraca u Srbiji ce se valjda (konacno) izjasniti koja joj je domovina. Sve ostalo treba da se odredi ekonomski. Srbija postaje centralnoevropsko-balkanska zemlja, a Crna Gora mediteranska, tako da ce veze dve zemlje biti tanke. Licno se nadam da ce biti sto slabije, da ce Srbija uvesti radne i boravisne vize, te stranu skolarinu za drzavljane susedne zemlje (osim za Srbe iz CG, sto je u skladu s EU normama). Sto pre, to bolje!

Branko, USA

pre 19 godina

Referendum pa dovidjenja! Tako je najbolje. Ista prava zaboravite nemaju ih ni Kanada i Amerika ni Engleska i Francuska koje spadaju u klub druzeljubivih drzava (plus NAFTA savez, EZ i mnogo drugih).

Bob

pre 19 godina

Ulaskom u EU to i onako nece biti od znacaja, SCG ili Srbija i Crna Gora kao dvije posebne drzave i ne treba dozvoliti politicarima da gube snagu i vrijeme oko tih stvari (Kostunica & Co drze taj problem stalno akutnim), stvarno ima puno, puno, puno vaznijeg posla, pa na kraju krajeva opstanak same Srbije je u pitanju...

P. Predic

pre 19 godina

Sto se tice prvog dela predloga za nezavisnu CG, je sasvim na mestu ali sto se tice drugog dela mi smatramo da je Srbiji bilo dosta udruzivanja sa jednom drzavom. Srbija ce se udruziti samo sa Evropom jer joj je to jedina zelja koju Srbi podrzavaju.

Dante

pre 19 godina

Izgleda da bi Milo po principu: "I jare i pare". Prvo referendum a ako vecina glasa za otcepljenje ne treba nam nikakav "savez" nezavisnih drzava. Ili pak Milo ne vidi Srbiju i CG u EU ? Hm...

Darko

pre 19 godina

Vidi Milo i bagra da na referendumu ne mogu dobiti ba bi oni da se razidemo bez referenduma.... ne moze to tako.
Zasto nezavisna CG ako hoce da sve ostane po istom? Pa da ga ne izruce italijanima posto bi onda dobio imunitet drzave pa sad pozurio da napravi sebi drzavu....

Aca

pre 19 godina

Aaaaa... neeee... Prvo malo Srbija da se necka, pa da zateze, po mogucstvu ratuje, a sve zarad kupovanja vremena za pljacku - Srbije od strane pojedinih Srba.

Posmatrac

pre 19 godina

Skupština zajednice nezavisnih država Srbije i Crne Gore. Sta to znaci? Pa evo objasnicu vam. To znaci da politicarima iz CG to donosi odnosno ne ukida platu koju imaju u skupstini SCG. Pored te plate koja je preko 1 000 eura imali bi jos jednu platu kod kuce tj. dve plate sto bi bilo oko 3 000 eura. Ova skupstina nezavisnih drzava bi bila finansirana kao i do sada tj. od Srbijanskih poreskih obaveznika u sto bi ce Crnogorskim poslanicima uracunalo i putni troskovi, smestaj itd.itd.... Sa ovim savezom nezavisnih drzava morala bi se zajednicka vojska placati od poreskih obaveznika Srbije. Dakle sve bi ostalo kao i do sada tj. da Srbija finansira sve to i gubi novac koji bi mogla pametnije da ulaze u nesto drugo a jedino bi bila razlika od sadasnjeg stanja drzavne zajednice to sto bi bile dve nezavisne drzave. Preporucujem vladi i politicarima u Srbiji da ne nasedaju na ovakve predloge i da Crnoj Gori prihvati nezavisnost samo ako se ta nezavisnost izglasa na referendumu. Nista drugo ne dolazi u obzir. Budimo mudri i pametni jednom!

Sale

pre 19 godina

Samo mi nije jasno, koji je razlog zajendice nezavisnih drzava. Ako su nezavisne, ne treba nam nikakva zajednica. Svako na svoju stranu. Zar treba da placamo zajednicku skupstinu.

Odvratni ste mi svi kol'ko vas je!

pre 19 godina

Ovo je glupo, ali ako mora dobro je. Ali, ako cak i mora da se ova nakaza od drzave svede na jos nakazniji njen oblik, onda ne bih da to bude jedino zbog sprecavanja da se uhapsi Milo Djukanovic, vec zato sto narod misli da je tako bolje. Mi smo marva koju je zajahala politicka "elita" sastavljena prevashodno od ljudi koje bi pod hitno trebalo pohapsiti i protiv kojih treba dici glas!

Urbaniak

pre 19 godina

Hehhe, vraski je lukav Milo i ekipa. Zna lisac da bi na referendumu bilo krajnje neizvesno pa hajde da proba ovako. Ne bi me cudilo da mu podje za rukom.
P.S. Samo ogranicen covek zeli da se zatvori u svoj tor i zivi u sto manjoj drzavi. Kamo srece da je opstala ex-YU, davno bismo svi bili u EU, a ne samo Slovenija. Utopija, znam.

Nevenka, novi Sad

pre 19 godina

Bravo za Crnogorce! Konacno su rekli da je car go i predlozili da se formalizuje nesto sto de facto vec postoji! Glas razuma po meni, a udarac srpkoj velikosrpksoj klerofasitistickoj ideji! Bravo, mislim da svaki razuman gradjnain Srbije ovo podrzava, jedan problem manje na grbaci!

Lala

pre 19 godina

Vreme je da se zajednica razjedini i da se Srbija i Crna Gora sestrinski razdele bez svadje i u nevolji jedna na drugu racunaju. Sta ce crnogorski narod reci? Kako bilo da bilo ja kao i dosad. U lijepu Hrvatsku na more. Moze se bez Crne Gore. Sretan im ekolosko duvanski put.

miki

pre 19 godina

Ok, lepo predlozeno, jednostvno referendum pa da vidimo sta narod kaze. Ako ljudi hoce dve drzave, pa zasto da ne i ja sam u stranoj zemlji, studiram, ali normalno sve to placam. Tako i Crnogorci, kad se odvojimo, ko dodje ovde on placa, ko ode tamo placa, to je fer po meni.

Filip

pre 19 godina

Pa ljudi ovo je sve ludak do ludaka... U zemlji gde vlada beda i siromastvo oni se bave stvarima kako ce se zvati zemlja, da li ce biti zajedno ili odvojeno ovo, ono... Ima milion vaznijih problema od tog... Pogresno skroz pogresno...

drax

pre 19 godina

Predlog je odlican, ali moramo da nastupamo sami jer nam je takva zajednica nepotrebna i skupa. Ipak se jos za sve ovo mora odrzati referendum u Srbiji i Crnoj Gori (sa crnogorcima koji zive u Srbiji) i u sve ovo ukljuciti EU kao konsultanta. Rukovati se moramo !

momabrazil

pre 19 godina

I sta fali ovom predlogu? Takav predlog imala je i Slovenija a mi smo se nesto durili i mudrili. Nezavisnoj Crnoj Gori bi sigurno EU ukinula i vize, i kako je mala drzava sa izlaskom na more, ne vidim sta to njoj Srbija toliko treba. Brzo bi sredila odemose sa Hrvatskom a i sa Albanijom ima dobre odnose. Srbija treba prihvatiti ovaj predolog , mozda se nesto moze izmeniti, ali u svakom slucaju Crna Gora ima veca prava i od Slovenije i od Hrvatske i od bilo koje bivse republike da predlozi ovako nesto.
Srbija moze samo da dobije rasciscene odnose i da vise diskutuje o ekonomiji.

Zoran

pre 19 godina

Predlog i ne bi bio tako los pre 5 godina ali sada u situaciji kada Srbija ima los polozaj zbog Kosova i Haga ne bi doneo mnogo dobrog Srbiji.

Miloš Nikolić

pre 19 godina

Ocigledno je da Mila interesuje nezavisnost Crne Gore iz samo jednog razloga, da pokusa ostvariti samostalnost prije nego sto sud u Italiji podigne optuznicu protiv njega i zato je pokusava dobiti na sve moguce nacine.

Andrija

pre 19 godina

Meni je ovo OK. Interesuje me samo kako ce se tretirati sportske reprezentacije i da li ce tu biti razdvajanja. To bi mi sa jedne strane bilo zao ali sa druge jedva cekam da se zaori Boze Pravde sa tribina Marakane.

Индепендент

pre 19 godina

Хвала Господу - само да се Србија дозове памети па да не чекамо тек фебруар 2006. и референдум.
Живела независна Србија - да ѕнамо који нам је барјак, грб и химна!

Tine-Bgd.

pre 19 godina

I Bogu i narodu je dojadila ova prica o monstruoznoj zajednici SCG-a. Svi ljudi sveta vide da taj monstum deluje kao mrtvo tele. A samo placeni politicari iz licnog i porodicnog razloga hoce da nam kazu, da tu skaradu od drzave treba da i dalje ljuljamo i mazimo. To sto tog paraplegicara od drzave svi placamo, kao da je supermen, je izgleda nevazno...

David

pre 19 godina

Ja smatram da je ovo sasvim korektan i realan predlog. Drzava ne funkcionise, a mi ispastamo. Jedino me nervira to sto se samo politicari pitaju o ovim pitanjima. Nikoga nije briga sta to mi gradjani mislimo. Mi smo robovi politickih elita i nas demokratski kapacitet je sveden na nulu ili nuznost. Zato kao gradjane treba da nas je sram.

klanfa

pre 19 godina

Kaze meni brat: "Slusaj, nismo vise braca. Ali, da ostanemo rod?" Ako se tako gleda, onda mi je rod i Madjar i Hrvat i Mongolac - ni oni mi nisu braca! A ako prestanemo da budemo braca, onda cemo sami da biramo sa kim cemo u zajednicu "samostalnih itd..." drzava, sto to da nam odredjuje onaj sto nece da nam bude brat? Ne mora da nam bude brat - neka mu je sretno, ali onda nema vise sta da nam odredjuje i propisuje! Ovo takdoje lici i na Kosovo - prvo oteli, pa ce naknadno to formalno-pravno da definisu. Zar je Srbija pocinila na Kosovu vece greske nego Nemacka sirom Evrope u II. sv.ratu, pa joj ipak nisu oteli teritoriju za kaznu. Bez veze.

Marko Davinic (Dorcolac na privremenom radu u Vasingtonu)

pre 19 godina

To je odprilike kao hocu da se osamostalim od mame i tate, ali da mi oni i dalje placaju stan, skolarinu i daju dzeparac. Da li ce naivna Srbija prihvatiti jos jedan anti-srpski projekat, koji ce omoguciti besplatno skolovanje, zauzimanje studentskih domova i opstanak Crnogoraca na direktorskim pozicijama u Srbiji.
Jedino moguce i ispravno resenje u ovom trenutku je odrzavanje referenduma istog dana u Srbiji i u Crnoj Gori na kome bi gradjani obe Republike odlucili da li su za nastavak postojanja Zajednice ili za nezavisnost. Sto se mene tice, ja sam svoju odluku vec doneo.

Ivan

pre 19 godina

Nije sija nego vrat. Sve ovo sto su rekli Crnogorci smrdi na istu stvar. Zasta se toliko bore kada predlazu manje-vise iste uslove?
More, to je sve jeftina zabava za masu, kojoj se skrece paznja od pravih, ekolosko-ekonomsko-socijalnih problema.
Ali to na Balkanu uvek pali.

kadija

pre 19 godina

"Predlogom je predviđeno da državljani Crne Gore i državljani Srbije na teritoriji druge države zajednica nezavisnih država imaju ista prava i obaveze kao i njeni državljani, izuzev izbornih prava."
Vrlo korektno i cisto. Mucite se svi kao zena na vrlo teskom porodjaju(koja ce na kraju balade umrijeti), ali ce bar djeca biti zdrava, iako ovaj stariji blizanac ima jednu rak ranu, koja ce mu biti "hirurskim zahvatom" odstranjena. Ima 4-5 godina da je Holburk ovo "naredio", a mnogi ne citaju izmedju redova.

ma nismo ludi

pre 19 godina

Nadam se da je u Srbiji ostao neko ko razmislja glavom. Ili cemo da zivimo kao jedna drzava, ili se trebamo skroz odvojiti.
Crnogorski predlog je trojanski konj. Oni bi time postali nezavisni, ali istovremeno bi bili domaci u Srbiji. Znaci imali bi neogranicen pristup trzistu od 8M ljudi. Njihova bi se deca skolovala (pricam o faksu) na racun Srbije. Ma daj ..... !

marko

pre 19 godina

Zuri se Djukanovicu. Ili u zatvor ili imunitet za premijera nezavisne drzave. Nema nezavisnosti bez referenduma, a nece biti ni poslije.
Zalosno je da ljudi u Srbiji tako lako napustaju dio svog naroda. Bijeda.

R! Sthlm/Blfst

pre 19 godina

...Po mom misljenju, sam prijedlog nije los, medjutim problem je u tome sto iza njega ne stoji konsenzus u Crnoj Gori. Generalno, nije uopste nemoguce da ce se do necega slicnog na kraju i doci, na koji nacin, jos cemo da vidimo. A sto se studiranja i skolarine tice, pametan covjek u Srbiji bi shvatio da je jedini nacin da se srpski jezik ocuva kao zvanican u Crnoj Gori upravo isti uslovi skolovanja za crnogorske studente, kao i za 'domace'. Da ne bude poslije, Njegos je govorio srpski, ali danasnji studenti iz CG iz ekonomskih radije studiraju u Zagrebu.

Mamuran

pre 19 godina

Ja mislim da treba da zovemo kelnera, platimo šta je ko imao i idemo svojoj kući, dok je još imamo, napijemo se rasola, pa nešto i da radimo...

A.R;

pre 19 godina

Ovaj predlog je zasnovan na principu smuti pa prospi. Uopste ne vidim kakav je interes Srbije u takvoj jednoj zajednici nezavisnih drzava i sta ona time dobija. Nasuprot tome, racun Crne Gore je vise nego jasan. A vise je i svima dosadilo da slusaju petparacke demagogije crnogorske politicke vrhuske, pa je zaista najbolje da se lepo odrze oba referenduma, i u Srbiji i u Crnoj Gori i da se stvari vec jedom postave kako treba: ili ce biti prave zajednice ili svako na svoju stranu.

Djukan Kolina

pre 19 godina

Nema ceka Lazo, odma Milo podje u Italija e uzme due Kamion Marlboro e dodje u Montenegro proda multi bene e kupi kamion daj pivo shjedne i pije iz iste one papuce iz koje je pio dok je dragovoljno sedeo Slobi uz skute.

Ali Baba

pre 19 godina

Ako ovakav predlog "prodje" ne vidim zasto bi imali bilo kakav savez ako bismo vec postali nezavisne drzave. Samo bi gradjani imali vise izdataka za lezilebovice iz obe republike u nazovi zajednickom parlamentu (a i cime bi se bavio takav parlament?). Mislim da bi pravo na skolovanje i zaposlenje ipak trebalo ograniciti. Cak i gradjani novoprimljenih drzava EU (Slovenija, Ceska, Madjarska, itd.) nemaju pravo na zaposlenje u EU sledecih 10 godina. Zasto bi Crnogorci imali pravo da besplatno studiraju i zaposljavaju se u Srbiji ako su vec iz druge drzave?

dragan

pre 19 godina

Ono sto je trebalo uraditi na samom pocetku, sada se pojavljuje kao predlog. Kakve gluposti, kakva zajednica nezavisnih drzava. Srbija za sebe, Crna Gora za sebe. Predlog g.Batica i g.Protica mi je jos uvek u glavi, da trebamo da se razdvojimo, a mi u Srbiji smo ih docekali na noz. Evo sada je momenat da se izvinimo, da sagledamo sta nam je ciniti za dalje i da uredno se oprostimo od "drage nam brace", jer mi je vise dosta i od bratstva i od jedinstva. Zivela "knezevina" Srbija.

sedmica

pre 19 godina

Aman dokle vise. Odrzite braco Crnogorci referendum /ako smete/ i odvojite se konacno ili prestanite da pricate o tome kako vam Srbija ne da da idete svojim putem. Idite, ali zaboravite na "ista prava kao i drzavljani Srbije", placajte studije /pa bujrum, studirajte do 30./, trazite boravisnu i radnu vizu i sve kao u pravom inostranstvu. Ne moze i jare i pare.

Champion

pre 19 godina

Nadam se ta ce ta obostrana nezavisnost (sa ili bez zajednice, svejedno) doci prije septembra, pa da mozemo punim plucima navijati i pjevati novu himnu, i na kraju, ako Bog da, uzivati u rezultatu: SRBIJA JE PRVAK EVROPE U KOSARCI (a ne tamo neka bespolna i bezlicna SCG)!
Pa, gdje bi nam bio kraj?!

Nidza

pre 19 godina

Ma kava zajednica drzava, kakva jednodomna skupstina sa pozitivnom diskriminacijom? Pozitivno vi nas diskriminisete u mozak vec ovolike godine, pare se arce "kao tudje"... Da se razidjemo, pa svako neka se brine o sebi. Cao zbogom!

Lara

pre 19 godina

Trebalo bi konacno razresiti tu mucnu situaciju i pustiti da se Crna Gora osamostali. Ispada da neprestano nekoga "vucemo za rukav" i molimo da bude sa nama! Sta ko dobija a sta gubi - kazace istorija. Znam samo da sam licno bila sokirana podatkom da je poslanik Skupstine SCG dobijao 207.000. dinara za mesecni zakup hotelske sobe a da sam ja za CELU 2004. godinu ZARADILA 240.000. dinara sa fakulteskom skolskom spremom, odgovornim poslom i 30 godina radnog staza. Koliko se za slicne potrebe izdvojilo od moga licnog dohotka?

oliver_018

pre 19 godina

Pa, ovo je nevidjena glupost. Sta mi sebi dozvoljavamo?! A, sta cekaju braca Crnogorci, sto ne ustanu protiv Mila i njegovih? Znaci, oni krenuli u napad, a vlast u Srbiji, po obicaju, nespremna, bez ikakvih ciljeva... Covece, da ne poverujes. A od nekih komentara ovde da ti se smuci. Ljudi!!! Zar vama nije jasno?! Srbija, a i Crna Gora, nikada nece biti deo EU. Tako stoji u najnovijem izvestaju CIA-e koji obuhvata period do 2040. godine. Usput, verujem da ce Srbija i CrnaGora biti jedna zemlja, kao sto smo jedan narod, i to unitarna, jedinstvena. A do tada, ostaje nam da se resimo svih ovih stetocina koji nas unazadise zadnjih godina. Pozdrav braci Crnogorcima, pa da sto pre skinu Mila & pajtose.

cetinje

pre 19 godina

Dobar dan gospodo. Samo bih da skrenem paznju da "MILO" ima ogromne zasluge, iako je svercovao cigarete itd., ljudi su dobijali redovno penzije i plate i nisu bili gladni nego je postojala i jos postoji socijala gde mozes uzeti brasno i ostalo potrebno za zivo´t. Da li ga neko trazi ili ne tu ti nema nista. Pa vi braco Srbi osudiste citav svet pa sta bi svi vam se setaju tako ti je to sa Milom. Da ga neko ozbiljno trazi nebi on smio da se tako seta po Evropi i sta sve novinari pisu nemojte vjerovat. Milo je kralj bio i ostace, ovi vasi se menjaju kako vetar duva. Zbogom braco Srbi i nemojte gledat sta je bilo nego sta ce biti.

Cera

pre 19 godina

Kada nam Crna Gora uvede vize (to je prosto stvar prestiža), kao i svi sem Hrvata, neka bar naprave plaćanje na granici, kao Turci i Tunižani, jer mnogo je praktičnije nego dreždati pred ambasadom i juriti garantna pisma itd itd itd itd.
Eto, tako ja gledam šta će biti, a ne šta je bilo.

Davor

pre 19 godina

Mi Srbi vecito zelimo da odlucujemo umesto drugih, znamo kako smo zbog toga prosli i jos se nismo opametili. Crna Gora treba da dobije samostalnost, na kraju krajeva nije to nista strasno. Ona je vec odavno nezavisna i to se oseti kada otputujete tamo.
Vreme je da i mi dobijemo svoju drzavu, da damo Kosovu nezavisnost i da resimo prepreke koje nam se namecu na putu u E.U.

Champion

pre 19 godina

Nadam se ta ce ta obostrana nezavisnost (sa ili bez zajednice, svejedno) doci prije septembra, pa da mozemo punim plucima navijati i pjevati novu himnu, i na kraju, ako Bog da, uzivati u rezultatu: SRBIJA JE PRVAK EVROPE U KOSARCI (a ne tamo neka bespolna i bezlicna SCG)!
Pa, gdje bi nam bio kraj?!

Djordje

pre 19 godina

Na kakvu to "zajednicu nezavisnih i međunarodno priznatih država" misle? Hteli bi svoju drzavu, ali i Beograd u koga ce da izvoze djetice-vecite-studente i djetice-direktore. E, to nece moci!

Vlada, Vankuver

pre 19 godina

Kakvih li zamlata, ne mogu da verujem! Da li je Milo u poslednjih 6 meseci prozborio neku o ekonomiji, smanjenju inflacije, poboljsanjima u zdravstu, skolstvu? Da li se makar malo pozabavio poslom kojim bi po prirodi pozicije koju ima morao da se bavi svaki dan po 10-12 sati dnevno. Tesko ce mnogi na Balkanu shvatiti da su politicari narodni servis a ne obrnuto.

skeptik

pre 19 godina

po cemu se ovo razlikuje od strukture EU? Ovo sto je CG predlozila se ne razlikuje odnosu dveju EU clanica. Samim tim nam i nije potrebna takva transformacija - ocekuje nas cim udjemo (ako udjemo) u EU. Sto se mene tice, referendum bi trebao da se odrzi u Srbiji, imajuci u vidu da je to clan unije koji mnogo vise doprinosi uniji - CG doprinos je i onako marginalan. Ali, ako je Milo vec dostavio predlog za raskid braka, mozda je to dokaz da nije spreman da odrzi referendum koji mu garantuje zeljeni ishod? Ne bi me cudilo kad bi se pred referendum od jednom u CG "pojavilo" hiljade novih albanaca, koji imaju pravo glasa...

Lale-Pancevo

pre 19 godina

Dobro, ali sta sada ovo znaci za nas obicne gradjane, sta mi gubimo ako se to tako napravi? Pustimo ljutnju, pa cemo mi njima za inat, ali sustinski ovo je samo verifikacija onoga sto vec imamo.

Sumadinac

pre 19 godina

Sta ce Srbiji taj Savez nezavisnih drzava? Ko moze da tvrdi da ce to bolje funkcionisati nego ova sadasnja zajednica. Zadnje vreme smo se naslusali raznih diskusija i raznih uvreda na temu odnosa izmedju Srbije i Crne Gore. Zaista je krajnje vreme da se prekine ovaj brak na silu. Nedavno mi se smucilo slusajuci i gledajuci na TV onog Crnogorca sa dve diplome beogradskog fakulteta koji kaze da Srbija nemoze da zivi bez Crne Gore. Ljudi aman ako Boga znate, pomagajte dok je vreme. Neka svako ide svojim putem pa kako mu bude. Dosta tih ustupaka i ucena. Da li merodavni znaju da Batic ima sve vise pristalica kad je u pitanju ova tema. Srbija ima daleko vaznijih stvari o kojima treba da se brine nego o Crnoj Gori. Nemojmo da gubimo dragoceno vreme.

Cu-De

pre 19 godina

Kakva pa sad zajednica kad se i na ovu postojecu zale. Samo jedna rec postoji: Srecan put djetici. Mozda cemo se sresti u Europi.

Nemanja

pre 19 godina

"Predlogom je predviđeno da državljani Crne Gore i državljani Srbije na teritoriji druge države zajednica nezavisnih država imaju ista prava i obaveze kao i njeni državljani..." - simpatican clan! Umesto da, ako vec zele nezavisnu Crnu Goru, traze potpuno razdvajanje oni bi da i dalje koriste da izrabljuju Srbiju. Slazem se sa njima da treba da budu samostalni ali da onda placaju i skolovanje i studiranje kao strani drzavljani, da im budu potrebne radne vize i slicno, a ne da ih kod nas ima vise nego u Crnoj Gori! Daleko im ("ekoloska") lepa kuca!

LJiljana Biocina

pre 19 godina

Veliki crnogorci, oduvek ste zeleli da comandujete i zauzimate rukovodeca mesta. Odreknite se direktovanja u Beogradu i svih benificija koje uzivate pa onda trazite izdvajanje. Vratite nam sve srpsko ako ne zelite sa nama, ne blatite nas, jer mi smo mnogo moralniji i ponosniji nego sto ceo svet misli.

dosta je bilo SCG

pre 19 godina

Bravo, jos jedan korektan predlog koji Srbija zvog svoje poznate oholosti nece prihvatiti. Bravo Crnogorci! Barem je neko shvatio da je kraj.

Boris

pre 19 godina

Srbiji niko ne brani da ima nezavisnu drzavu. Ali za CG je drukcije, jer vi iz Srbije stalno vrsite pritisak na nju, kako je mala, marginalna, vi ih izdrzavate, jesce oni kamenje... Pa ljudi ako je tako zasto "jadnoj, maloj, bednoj CG" ne dozvolite da se odvoji. Pa ako su tacne vase price, molice oni vas da se vrate.

spira

pre 19 godina

Daklem, jal' pukovnik, jal' pokojnik. Dosta je bilo onoga: hocu kukuruz, pa jos okrunjen. Jeste da smo etnicki, konfesionalno, lingvisticki, malo istorijski i ko zna kako jos, veoma slicni, ali smo po mentalnom sklopu i po ciljevima kojima stremimo vrlo razliciti. I zato, svako na svoju stranu, i to sto pre, pa kad svako bude ziveo od svog rada, mozemo razgovarati i o nekim eventualno novim zajednickim ciljevima. Do tada, svako na svoju stranu, ali bukvalno i bez pardona... Pa dosta vise, ako je iko imao strpljenja, Srbija je imala. Ne zelim vise da budem talac nicijih suludih ideja. I dosta vise ovih politicara koji ne znaju da li su Srbi ili Crnogorci. Ako smo toliko razliciti kao sto tvrdite, onda svako na svoju stranu. Njegosa svakako niste citali, jer da jeste, ne biste toliko bulaznili. I neka svako snosi odgovornost za svoju sudbinu. Ako hocete da uzivate nesto od blagodeti Srbije. ne mozete se ponasati kao da ste jedini na svetu. Ja sam Vojvodjanin, ali ostaje mi zal za Njegosem, Ducicem. za Radicevicem, Zmajem, Matavuljem, Santicem, sve ovo sto nam se dogadja, siguran sam, jeste osveta bivsih ponavljaca. Bojim se da nam spasa nema. Desankina pesma (Bilo je to u nekoj zemlji seljaka) ni blizu ne odslikava svu tragiku nase sadasnje situacije. Kad se opasuljimo bojim se da ce biti vec kasno. I opet nam ne gine neki protektorat, nekad su to bili Turci (u srednjem veku), sad ce biti neki drugi Turci, pa da li cemo se ikada dozvati pameti? Ili da idemo odmah Honduras?!

banja luka

pre 19 godina

Braco moja srpska! Ne nasjedajte na gluposti dukljanskih izdajnika koji imaju samo jedan cilj, a to je da Milo dobije imunitet. Pa to je braco srpski narod koji trenutno ne zna koga da slusa i koga da slijedi, ali ne zaboravite onih, sad vec 45% Crnogoraca koji znaju svoju proslost i kazu da su Srbi. I nikad niko u istoriji CG nije pokretao to pitanje, nego sad se nasao jedan bezboznik, jeretik i kriminalac Milo da rijesi Crnogorski identitet. To je zalosno.

serdar

pre 19 godina

Srbija treba da odbije predlog, pusti CG da sto pre stekne nezavisnost preko referenduma. Time bi Srbija obnovila svoju nezavisnost bez dodatnih "cimanja", a Crnoj Gori treba pozeleti sve najbolje.
Prava Srba i srpskog nasledja u Crnoj Gori se moraju zastititi u skladu sa normama EU, a to znaci da Srbi postanu konstitutivni narod, da imaju pravo na svoje skole, jezik itd. A prva generacija Crnogoraca u Srbiji ce se valjda (konacno) izjasniti koja joj je domovina. Sve ostalo treba da se odredi ekonomski. Srbija postaje centralnoevropsko-balkanska zemlja, a Crna Gora mediteranska, tako da ce veze dve zemlje biti tanke. Licno se nadam da ce biti sto slabije, da ce Srbija uvesti radne i boravisne vize, te stranu skolarinu za drzavljane susedne zemlje (osim za Srbe iz CG, sto je u skladu s EU normama). Sto pre, to bolje!

Branko, USA

pre 19 godina

Referendum pa dovidjenja! Tako je najbolje. Ista prava zaboravite nemaju ih ni Kanada i Amerika ni Engleska i Francuska koje spadaju u klub druzeljubivih drzava (plus NAFTA savez, EZ i mnogo drugih).

Bob

pre 19 godina

Ulaskom u EU to i onako nece biti od znacaja, SCG ili Srbija i Crna Gora kao dvije posebne drzave i ne treba dozvoliti politicarima da gube snagu i vrijeme oko tih stvari (Kostunica & Co drze taj problem stalno akutnim), stvarno ima puno, puno, puno vaznijeg posla, pa na kraju krajeva opstanak same Srbije je u pitanju...

P. Predic

pre 19 godina

Sto se tice prvog dela predloga za nezavisnu CG, je sasvim na mestu ali sto se tice drugog dela mi smatramo da je Srbiji bilo dosta udruzivanja sa jednom drzavom. Srbija ce se udruziti samo sa Evropom jer joj je to jedina zelja koju Srbi podrzavaju.

Dante

pre 19 godina

Izgleda da bi Milo po principu: "I jare i pare". Prvo referendum a ako vecina glasa za otcepljenje ne treba nam nikakav "savez" nezavisnih drzava. Ili pak Milo ne vidi Srbiju i CG u EU ? Hm...

Darko

pre 19 godina

Vidi Milo i bagra da na referendumu ne mogu dobiti ba bi oni da se razidemo bez referenduma.... ne moze to tako.
Zasto nezavisna CG ako hoce da sve ostane po istom? Pa da ga ne izruce italijanima posto bi onda dobio imunitet drzave pa sad pozurio da napravi sebi drzavu....

Aca

pre 19 godina

Aaaaa... neeee... Prvo malo Srbija da se necka, pa da zateze, po mogucstvu ratuje, a sve zarad kupovanja vremena za pljacku - Srbije od strane pojedinih Srba.

Posmatrac

pre 19 godina

Skupština zajednice nezavisnih država Srbije i Crne Gore. Sta to znaci? Pa evo objasnicu vam. To znaci da politicarima iz CG to donosi odnosno ne ukida platu koju imaju u skupstini SCG. Pored te plate koja je preko 1 000 eura imali bi jos jednu platu kod kuce tj. dve plate sto bi bilo oko 3 000 eura. Ova skupstina nezavisnih drzava bi bila finansirana kao i do sada tj. od Srbijanskih poreskih obaveznika u sto bi ce Crnogorskim poslanicima uracunalo i putni troskovi, smestaj itd.itd.... Sa ovim savezom nezavisnih drzava morala bi se zajednicka vojska placati od poreskih obaveznika Srbije. Dakle sve bi ostalo kao i do sada tj. da Srbija finansira sve to i gubi novac koji bi mogla pametnije da ulaze u nesto drugo a jedino bi bila razlika od sadasnjeg stanja drzavne zajednice to sto bi bile dve nezavisne drzave. Preporucujem vladi i politicarima u Srbiji da ne nasedaju na ovakve predloge i da Crnoj Gori prihvati nezavisnost samo ako se ta nezavisnost izglasa na referendumu. Nista drugo ne dolazi u obzir. Budimo mudri i pametni jednom!

Sale

pre 19 godina

Samo mi nije jasno, koji je razlog zajendice nezavisnih drzava. Ako su nezavisne, ne treba nam nikakva zajednica. Svako na svoju stranu. Zar treba da placamo zajednicku skupstinu.

Odvratni ste mi svi kol'ko vas je!

pre 19 godina

Ovo je glupo, ali ako mora dobro je. Ali, ako cak i mora da se ova nakaza od drzave svede na jos nakazniji njen oblik, onda ne bih da to bude jedino zbog sprecavanja da se uhapsi Milo Djukanovic, vec zato sto narod misli da je tako bolje. Mi smo marva koju je zajahala politicka "elita" sastavljena prevashodno od ljudi koje bi pod hitno trebalo pohapsiti i protiv kojih treba dici glas!

Urbaniak

pre 19 godina

Hehhe, vraski je lukav Milo i ekipa. Zna lisac da bi na referendumu bilo krajnje neizvesno pa hajde da proba ovako. Ne bi me cudilo da mu podje za rukom.
P.S. Samo ogranicen covek zeli da se zatvori u svoj tor i zivi u sto manjoj drzavi. Kamo srece da je opstala ex-YU, davno bismo svi bili u EU, a ne samo Slovenija. Utopija, znam.

Nevenka, novi Sad

pre 19 godina

Bravo za Crnogorce! Konacno su rekli da je car go i predlozili da se formalizuje nesto sto de facto vec postoji! Glas razuma po meni, a udarac srpkoj velikosrpksoj klerofasitistickoj ideji! Bravo, mislim da svaki razuman gradjnain Srbije ovo podrzava, jedan problem manje na grbaci!

Lala

pre 19 godina

Vreme je da se zajednica razjedini i da se Srbija i Crna Gora sestrinski razdele bez svadje i u nevolji jedna na drugu racunaju. Sta ce crnogorski narod reci? Kako bilo da bilo ja kao i dosad. U lijepu Hrvatsku na more. Moze se bez Crne Gore. Sretan im ekolosko duvanski put.

miki

pre 19 godina

Ok, lepo predlozeno, jednostvno referendum pa da vidimo sta narod kaze. Ako ljudi hoce dve drzave, pa zasto da ne i ja sam u stranoj zemlji, studiram, ali normalno sve to placam. Tako i Crnogorci, kad se odvojimo, ko dodje ovde on placa, ko ode tamo placa, to je fer po meni.

Filip

pre 19 godina

Pa ljudi ovo je sve ludak do ludaka... U zemlji gde vlada beda i siromastvo oni se bave stvarima kako ce se zvati zemlja, da li ce biti zajedno ili odvojeno ovo, ono... Ima milion vaznijih problema od tog... Pogresno skroz pogresno...

drax

pre 19 godina

Predlog je odlican, ali moramo da nastupamo sami jer nam je takva zajednica nepotrebna i skupa. Ipak se jos za sve ovo mora odrzati referendum u Srbiji i Crnoj Gori (sa crnogorcima koji zive u Srbiji) i u sve ovo ukljuciti EU kao konsultanta. Rukovati se moramo !

momabrazil

pre 19 godina

I sta fali ovom predlogu? Takav predlog imala je i Slovenija a mi smo se nesto durili i mudrili. Nezavisnoj Crnoj Gori bi sigurno EU ukinula i vize, i kako je mala drzava sa izlaskom na more, ne vidim sta to njoj Srbija toliko treba. Brzo bi sredila odemose sa Hrvatskom a i sa Albanijom ima dobre odnose. Srbija treba prihvatiti ovaj predolog , mozda se nesto moze izmeniti, ali u svakom slucaju Crna Gora ima veca prava i od Slovenije i od Hrvatske i od bilo koje bivse republike da predlozi ovako nesto.
Srbija moze samo da dobije rasciscene odnose i da vise diskutuje o ekonomiji.

Zoran

pre 19 godina

Predlog i ne bi bio tako los pre 5 godina ali sada u situaciji kada Srbija ima los polozaj zbog Kosova i Haga ne bi doneo mnogo dobrog Srbiji.

Miloš Nikolić

pre 19 godina

Ocigledno je da Mila interesuje nezavisnost Crne Gore iz samo jednog razloga, da pokusa ostvariti samostalnost prije nego sto sud u Italiji podigne optuznicu protiv njega i zato je pokusava dobiti na sve moguce nacine.

Andrija

pre 19 godina

Meni je ovo OK. Interesuje me samo kako ce se tretirati sportske reprezentacije i da li ce tu biti razdvajanja. To bi mi sa jedne strane bilo zao ali sa druge jedva cekam da se zaori Boze Pravde sa tribina Marakane.

Индепендент

pre 19 godina

Хвала Господу - само да се Србија дозове памети па да не чекамо тек фебруар 2006. и референдум.
Живела независна Србија - да ѕнамо који нам је барјак, грб и химна!

Tine-Bgd.

pre 19 godina

I Bogu i narodu je dojadila ova prica o monstruoznoj zajednici SCG-a. Svi ljudi sveta vide da taj monstum deluje kao mrtvo tele. A samo placeni politicari iz licnog i porodicnog razloga hoce da nam kazu, da tu skaradu od drzave treba da i dalje ljuljamo i mazimo. To sto tog paraplegicara od drzave svi placamo, kao da je supermen, je izgleda nevazno...

David

pre 19 godina

Ja smatram da je ovo sasvim korektan i realan predlog. Drzava ne funkcionise, a mi ispastamo. Jedino me nervira to sto se samo politicari pitaju o ovim pitanjima. Nikoga nije briga sta to mi gradjani mislimo. Mi smo robovi politickih elita i nas demokratski kapacitet je sveden na nulu ili nuznost. Zato kao gradjane treba da nas je sram.

klanfa

pre 19 godina

Kaze meni brat: "Slusaj, nismo vise braca. Ali, da ostanemo rod?" Ako se tako gleda, onda mi je rod i Madjar i Hrvat i Mongolac - ni oni mi nisu braca! A ako prestanemo da budemo braca, onda cemo sami da biramo sa kim cemo u zajednicu "samostalnih itd..." drzava, sto to da nam odredjuje onaj sto nece da nam bude brat? Ne mora da nam bude brat - neka mu je sretno, ali onda nema vise sta da nam odredjuje i propisuje! Ovo takdoje lici i na Kosovo - prvo oteli, pa ce naknadno to formalno-pravno da definisu. Zar je Srbija pocinila na Kosovu vece greske nego Nemacka sirom Evrope u II. sv.ratu, pa joj ipak nisu oteli teritoriju za kaznu. Bez veze.

Marko Davinic (Dorcolac na privremenom radu u Vasingtonu)

pre 19 godina

To je odprilike kao hocu da se osamostalim od mame i tate, ali da mi oni i dalje placaju stan, skolarinu i daju dzeparac. Da li ce naivna Srbija prihvatiti jos jedan anti-srpski projekat, koji ce omoguciti besplatno skolovanje, zauzimanje studentskih domova i opstanak Crnogoraca na direktorskim pozicijama u Srbiji.
Jedino moguce i ispravno resenje u ovom trenutku je odrzavanje referenduma istog dana u Srbiji i u Crnoj Gori na kome bi gradjani obe Republike odlucili da li su za nastavak postojanja Zajednice ili za nezavisnost. Sto se mene tice, ja sam svoju odluku vec doneo.

Ivan

pre 19 godina

Nije sija nego vrat. Sve ovo sto su rekli Crnogorci smrdi na istu stvar. Zasta se toliko bore kada predlazu manje-vise iste uslove?
More, to je sve jeftina zabava za masu, kojoj se skrece paznja od pravih, ekolosko-ekonomsko-socijalnih problema.
Ali to na Balkanu uvek pali.

kadija

pre 19 godina

"Predlogom je predviđeno da državljani Crne Gore i državljani Srbije na teritoriji druge države zajednica nezavisnih država imaju ista prava i obaveze kao i njeni državljani, izuzev izbornih prava."
Vrlo korektno i cisto. Mucite se svi kao zena na vrlo teskom porodjaju(koja ce na kraju balade umrijeti), ali ce bar djeca biti zdrava, iako ovaj stariji blizanac ima jednu rak ranu, koja ce mu biti "hirurskim zahvatom" odstranjena. Ima 4-5 godina da je Holburk ovo "naredio", a mnogi ne citaju izmedju redova.

ma nismo ludi

pre 19 godina

Nadam se da je u Srbiji ostao neko ko razmislja glavom. Ili cemo da zivimo kao jedna drzava, ili se trebamo skroz odvojiti.
Crnogorski predlog je trojanski konj. Oni bi time postali nezavisni, ali istovremeno bi bili domaci u Srbiji. Znaci imali bi neogranicen pristup trzistu od 8M ljudi. Njihova bi se deca skolovala (pricam o faksu) na racun Srbije. Ma daj ..... !

marko

pre 19 godina

Zuri se Djukanovicu. Ili u zatvor ili imunitet za premijera nezavisne drzave. Nema nezavisnosti bez referenduma, a nece biti ni poslije.
Zalosno je da ljudi u Srbiji tako lako napustaju dio svog naroda. Bijeda.

R! Sthlm/Blfst

pre 19 godina

...Po mom misljenju, sam prijedlog nije los, medjutim problem je u tome sto iza njega ne stoji konsenzus u Crnoj Gori. Generalno, nije uopste nemoguce da ce se do necega slicnog na kraju i doci, na koji nacin, jos cemo da vidimo. A sto se studiranja i skolarine tice, pametan covjek u Srbiji bi shvatio da je jedini nacin da se srpski jezik ocuva kao zvanican u Crnoj Gori upravo isti uslovi skolovanja za crnogorske studente, kao i za 'domace'. Da ne bude poslije, Njegos je govorio srpski, ali danasnji studenti iz CG iz ekonomskih radije studiraju u Zagrebu.

Mamuran

pre 19 godina

Ja mislim da treba da zovemo kelnera, platimo šta je ko imao i idemo svojoj kući, dok je još imamo, napijemo se rasola, pa nešto i da radimo...

A.R;

pre 19 godina

Ovaj predlog je zasnovan na principu smuti pa prospi. Uopste ne vidim kakav je interes Srbije u takvoj jednoj zajednici nezavisnih drzava i sta ona time dobija. Nasuprot tome, racun Crne Gore je vise nego jasan. A vise je i svima dosadilo da slusaju petparacke demagogije crnogorske politicke vrhuske, pa je zaista najbolje da se lepo odrze oba referenduma, i u Srbiji i u Crnoj Gori i da se stvari vec jedom postave kako treba: ili ce biti prave zajednice ili svako na svoju stranu.

Djukan Kolina

pre 19 godina

Nema ceka Lazo, odma Milo podje u Italija e uzme due Kamion Marlboro e dodje u Montenegro proda multi bene e kupi kamion daj pivo shjedne i pije iz iste one papuce iz koje je pio dok je dragovoljno sedeo Slobi uz skute.

Ali Baba

pre 19 godina

Ako ovakav predlog "prodje" ne vidim zasto bi imali bilo kakav savez ako bismo vec postali nezavisne drzave. Samo bi gradjani imali vise izdataka za lezilebovice iz obe republike u nazovi zajednickom parlamentu (a i cime bi se bavio takav parlament?). Mislim da bi pravo na skolovanje i zaposlenje ipak trebalo ograniciti. Cak i gradjani novoprimljenih drzava EU (Slovenija, Ceska, Madjarska, itd.) nemaju pravo na zaposlenje u EU sledecih 10 godina. Zasto bi Crnogorci imali pravo da besplatno studiraju i zaposljavaju se u Srbiji ako su vec iz druge drzave?

dragan

pre 19 godina

Ono sto je trebalo uraditi na samom pocetku, sada se pojavljuje kao predlog. Kakve gluposti, kakva zajednica nezavisnih drzava. Srbija za sebe, Crna Gora za sebe. Predlog g.Batica i g.Protica mi je jos uvek u glavi, da trebamo da se razdvojimo, a mi u Srbiji smo ih docekali na noz. Evo sada je momenat da se izvinimo, da sagledamo sta nam je ciniti za dalje i da uredno se oprostimo od "drage nam brace", jer mi je vise dosta i od bratstva i od jedinstva. Zivela "knezevina" Srbija.

sedmica

pre 19 godina

Aman dokle vise. Odrzite braco Crnogorci referendum /ako smete/ i odvojite se konacno ili prestanite da pricate o tome kako vam Srbija ne da da idete svojim putem. Idite, ali zaboravite na "ista prava kao i drzavljani Srbije", placajte studije /pa bujrum, studirajte do 30./, trazite boravisnu i radnu vizu i sve kao u pravom inostranstvu. Ne moze i jare i pare.

Nidza

pre 19 godina

Ma kava zajednica drzava, kakva jednodomna skupstina sa pozitivnom diskriminacijom? Pozitivno vi nas diskriminisete u mozak vec ovolike godine, pare se arce "kao tudje"... Da se razidjemo, pa svako neka se brine o sebi. Cao zbogom!

Lara

pre 19 godina

Trebalo bi konacno razresiti tu mucnu situaciju i pustiti da se Crna Gora osamostali. Ispada da neprestano nekoga "vucemo za rukav" i molimo da bude sa nama! Sta ko dobija a sta gubi - kazace istorija. Znam samo da sam licno bila sokirana podatkom da je poslanik Skupstine SCG dobijao 207.000. dinara za mesecni zakup hotelske sobe a da sam ja za CELU 2004. godinu ZARADILA 240.000. dinara sa fakulteskom skolskom spremom, odgovornim poslom i 30 godina radnog staza. Koliko se za slicne potrebe izdvojilo od moga licnog dohotka?

oliver_018

pre 19 godina

Pa, ovo je nevidjena glupost. Sta mi sebi dozvoljavamo?! A, sta cekaju braca Crnogorci, sto ne ustanu protiv Mila i njegovih? Znaci, oni krenuli u napad, a vlast u Srbiji, po obicaju, nespremna, bez ikakvih ciljeva... Covece, da ne poverujes. A od nekih komentara ovde da ti se smuci. Ljudi!!! Zar vama nije jasno?! Srbija, a i Crna Gora, nikada nece biti deo EU. Tako stoji u najnovijem izvestaju CIA-e koji obuhvata period do 2040. godine. Usput, verujem da ce Srbija i CrnaGora biti jedna zemlja, kao sto smo jedan narod, i to unitarna, jedinstvena. A do tada, ostaje nam da se resimo svih ovih stetocina koji nas unazadise zadnjih godina. Pozdrav braci Crnogorcima, pa da sto pre skinu Mila & pajtose.

cetinje

pre 19 godina

Dobar dan gospodo. Samo bih da skrenem paznju da "MILO" ima ogromne zasluge, iako je svercovao cigarete itd., ljudi su dobijali redovno penzije i plate i nisu bili gladni nego je postojala i jos postoji socijala gde mozes uzeti brasno i ostalo potrebno za zivo´t. Da li ga neko trazi ili ne tu ti nema nista. Pa vi braco Srbi osudiste citav svet pa sta bi svi vam se setaju tako ti je to sa Milom. Da ga neko ozbiljno trazi nebi on smio da se tako seta po Evropi i sta sve novinari pisu nemojte vjerovat. Milo je kralj bio i ostace, ovi vasi se menjaju kako vetar duva. Zbogom braco Srbi i nemojte gledat sta je bilo nego sta ce biti.

Cera

pre 19 godina

Kada nam Crna Gora uvede vize (to je prosto stvar prestiža), kao i svi sem Hrvata, neka bar naprave plaćanje na granici, kao Turci i Tunižani, jer mnogo je praktičnije nego dreždati pred ambasadom i juriti garantna pisma itd itd itd itd.
Eto, tako ja gledam šta će biti, a ne šta je bilo.

Davor

pre 19 godina

Mi Srbi vecito zelimo da odlucujemo umesto drugih, znamo kako smo zbog toga prosli i jos se nismo opametili. Crna Gora treba da dobije samostalnost, na kraju krajeva nije to nista strasno. Ona je vec odavno nezavisna i to se oseti kada otputujete tamo.
Vreme je da i mi dobijemo svoju drzavu, da damo Kosovu nezavisnost i da resimo prepreke koje nam se namecu na putu u E.U.