Nedelja, 06.10.2019.

09:54

Vujanić: CarGo nije taksi prevoz i radi u skladu sa zakonom

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić rekao je da CarGo nije taksi prevoz i da radi u skladu sa zakonom.

Izvor: B92

Vujaniæ: CarGo nije taksi prevoz i radi u skladu sa zakonom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Hobin Rud

pre 4 godine

@pop
Vi ste najbolji dokaz nazadnosti Srbije!
Sve ste lepo rekli, ali obrnite taj svoj nakaradni pristup, kada bi taxista kupio autobus, da li bi mogao raditi svoj posao?
Pa šta je onda čudno što Car-go ne može?
Prof. Vuajnić je lepo rekao da isti kocept funkcioniše svuda u svetu, nije se obazirao na zakonske odredbe, ali kada se već vi pozivate, pročitajte zakon do kraja, da ne ispadate polupismeni.
Minimalna cena se propisuje za javni prevoz, i ne važi za mnoga druga udruženja, kompanije, gratise... Pa u Segedin sam išao nekada za 10€, sve sa kartom, po zakonu, ne sećam se blokade taxista!
Ali da razjasnimo nešto u celoj zavrzlami:
Car-go jeste konkurencija taxistima, ali je lepo zapakovan u nedostatku zakonske regulative i niko mu ne može ništa, Taxi udruženja mogu slobodno tužiti Car-go ako veruju da su u pravu i da se krši zakon, a ne da traže od države da to umesto njih radi!
Štrajk u sopstvenim vozilima van svake pameti u 21 veku, pa kuda nas to vodi!? Ko god to podržava treba ga institucionalizovati.
Očekujem od policije da radi svoj posao i rasčisti blokade, ako može poljoprivrednike sa traktorima i kombajnima koji nas hrane, može vala i ove prevoznike od kojih nas polovina potkrada!

doctor46

pre 4 godine

dolazim avionom na Surčin, tražim taxi, a gospodin taksista kaže mi, odokativno, da je usluga do centra grada 2000 dinara, naravno unapred izračunato...stop divljaštvu taksista!

Novosadjanin

pre 4 godine

Postoji i udruženje bodibildera iz Sombora koje “vozi samo svoje članove”. Evo ih po NS vozaju se non-stop. Ako su oni legalni, zašto CarGO nije?

kad porastem biću kengur

pre 4 godine

I opet dosta vas ne razume! CarGo nije taxi udruženje! To je prijatelj preko aplikacije koji me vozi. Zato im ne treba položen grad! A ja za moje pare mogu da se vozim s kim hoću! A ne neko da mi drži monopol bre! Treba biti profi vozač da bi vršio prevoz putnika kolima?! Pa druže ne vozi šleper! Kakve veze ima da li neko zna da vozi kamion sa tim kako on vozi auto? A uveravamo se svaki dan kako taxisti voze bahato i ne bezbedno!

je-bote

pre 4 godine

Treba da slobodno biram ono sto mi vise odgovara, u ovom slucaju CarGo, a ne da me neko uslovljava sta moram i da me cuca i zraci neko svojom malogradjanstinom. Ma cao taxi. Ili se prilagodi ili udji u istorijske knjige.
Jednostavno. Institucija ucenjivaca.

Programer

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate... (rani, 6. oktobar 2019 21:08)

Nije gospodine to. Problem je kad meni dodju kolege iz inostranstva pa ne smem same da ih pustim da se voze po gradu da mi se posle ne bi cudili "kako je kod nas skup taksi", problem je jedan od Vasih kolega koji se posvadjao sa mnom rekavsi "pa sta hoces, oni toliko placaju i kod kuce, sta su mi dosli ovde da se voze za sicu?". U Car Go vozaci su manji od makovog zrna jer znaju da ako im neko da losu ocenu mogu da budu sankcionisani. Nisu "sami svoje gazde" kako to taksisti vole da budu. Ja sam jednom vozacu Car Go dao ocenu (3 od 5) zbog ocajnog snalazenja u gradu. Sutradan mi je firma Car Go poslala mejl moleci me da obrazlozim losu ocenu kako bi znali kakav postupak da pokrenu protiv vozaca. Evropski! Morao sam da branim coveka da ne popije neku kaznu zato sto se lose snasao... Druga stvar, i najbitnija zbog koje biram Car Go: bas mene briga da li ste Plavi, Zuti ili Murgavi taksi. Ja hocu da kazem gde se nalazim i da mi prvo vozilo u blizini stane, a Vi se posle medjusobno raskusurajte kom udruzenju idu pare. Hocu jednu aplikaciju za SVA vozila a ne da zovem sa 3 telefona 3 udruzenja pa ko se prvi javi. U svakom slucaju - posla ima dovoljno za sve dokle god musterije dobijaju poruke "izvinjavamo se, nema slobodnih vozila". Molim objavite komentar.

pex

pre 4 godine

Car go kao aplikacija nije sporna, sporan je prevoz putnika od strane nekvalifikovanih vozaca koji nemaju dozvolu grada i republike da se bave prevozom putnika. Sva taxi vozila i vozaci (taxisti) imaju odredjenu speifikaciju uslova koje moraju da ispune da bi imali dozvolu bavljenja javnim prevozom sto vozaci cargoa ne ispunjavaju. Samim tim nemaju zakonsko pravo da se bave bilo kojim tipom prevoza putnika koji se na bilo koji nacin naplacuje. Koriscenje udruzenja kao pokrica je samo vesto trazenje rupe u zakonu pod pokricem ministarstva koje je zaduzeno za taj resor. M
(Alek, 6. oktobar 2019 21:43)

jedini razlog zasto koriste udruzenje jeste kao odgovor na pokusaj gusenja i gasenja necega sto je u svetu svakodnevica i to vec mnogo godina. Bavite se formom a ne sustinom, zato su nam salteri prepuni, adminstracija glomazna,a privreda neefikasna. Najgore mi je pozivanje na zakone. Zakone pise politicka elita zarad koristi sebe i svojih interesnih grupa. To sto je nesto po zakonu ne znaci da je pravedno ili dobro za vecinu. Po zaknu su jevrejima stavljali zute trake oko ruke i vozili ih u logore. Po zakonu kod nas izbacuju ljude na ulice, unistavaju porodice a zarad veceg profita banaka. Primera je bezbroj,a mesta premalo a biti "kvalifikovan" da vozis automobil je zaista apsurd nad apsurdima. Taxisti to rade jer u vecini nisu sposobni nizasta drugo. Svaki dan vozim i znam sta rade i kako se ponasaju.

some1

pre 4 godine

Prvi utisci za Car:Go... Stizu bez reci za 3min tamo gde taksisti nikada nece ali se isti prvo postaraju da ti isperu mozak reklamama do daske nekih 3-5 minuta pa te onda otkace. Ukupno sam se vozio pola sata (3 kombinovane voznje od toga jedna bas kratka relacija) i platio 900 dinara za sve to. Molim lepo. Mislim da je Car:Go jako bitan za podizanje kvaliteta zivota u Beogradu, konacno neka normalna i efikasna usluga!

Vladimir

pre 4 godine

Kad god koristim tudji prevoz, koristim Car Go i uopšte ne zbog cene nego zbog kvaliteta usluge. Kola su mnogo novija i u tehnički mnogo boljem stanju nego taksi vozila, kabine su čiste a ne obor kao kod velikog broja vozila taksi službe i najvažnije, cene moju privatnost, ne pitaju "a jel' vi ovde živite, šta se tu nalazi", pa do politicko-sportskih tema, prosto ćute i voze.
Ali ne bih se složio sa nekim zaključcima sagovornika. Da klijenti plaćaju korišćenje aplikacije onda bi cena bila ista ali nije, zavisi od razdaljine/kilometara. To što je neka aplikacija legalna kod 2 milijarde ljudi uopšte ne znači da mora da bude legalna u ostatku Sveta.
Da treba razbiti taksi kartel treba, da kad tad treba uhapsiti one koji od taksi udruženja primaju pare za sebe i svoje šefove i partije, treba. Treba pustiti da se osniva neograničen broj taksi udruženja. Treba kaznjavati i taksiste isto kao i autobuske vozače i njihove kompanije za tehnički neispravna vozila. Teh.pregled ne 2 puta godisnje nego svaki drugi mesec minimum. I još mnogo toga, da ne razvlačim sada, i ovo je dovoljno.

pope

pre 4 godine

To je isto kao kad bi poštari štrajkovali što se narod dopisuje preko vibera a ne šalju pisma pa ostaju bez posla...p.s.kako yandex savršeno funkciobiše u Moskvi, pratiš put vozila na mapi koje ti stiže, marku automobila, imaš broj mobilnog vozača i na kraju 35km za 1600din ( 800 rubalja)...
(ms, 06. oktobar 2019 12:18)

Bas si našao zemlju za poredjenje. 1l goriva = 0.6€
Ne preterujmo ipak u autošovinizmu...nije fer ni prema taksistima ni prema cargoerima. Cena goriva je do trzista goriva i drzavne politike.

Neko ko voli svoju zemlju, ali od ljubavi se ne živi

pre 4 godine

Samo neko ko je malouman, može da brani taksiste. Po kom osnovu taksisti blokiraju Beograd? Šta su oni? Kome oni trebaju? Odakle im tolika sila?! CarGo je zakon, apsolutno legitiman vid prevoza koji ni po kom osnovu ne ugrožava fine i vredne taksiste. By the way, taksi me u Budimpešti od centra do aerodroma koštao 25 evra. U Amsterdamu od žel. stanice do Šipola, 40 evra. Od Majnca do Frankfurta se dogovorili sa taksistom da nas vozi za 60 evra. I to u kakvim automobilima. I onda neki mamlaz iskompleksirani koji vozi taksi, negde u mozgu sebe ubedi da je bitan i da može tek tako da zahteva nešto što nema veze sa životom! I da naplaćuje taksi od Slavije do "Tesle" 50 evra?!?! Ua bre!

a u evropu

pre 4 godine

šta se svađate, čim uđemo u evropu eto nama i ubera i abera i svih drugih. da vidim da li će onda taxisiti da štrajkuju. a i gde bi? ispred parlamanta ali u belgiji.

ne prepoznajete problem

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate... (rani, 6. oktobar 2019 21:08

Apsolutno niste u pravu, potpuno pogresno razumete situaciju. DAjte da objasnim... Pre svega, verujem da ogromna vecina ljudi ovde zna da se posteni taksisti muce da zarade novac za sebe i svoju porodicu. Moj (nazalost pokojni) najbolji drug iz detinjstva je bio taksista i, obzirom da je bio posten covek, dosta se mucio (u velikoj meri zbog nespostenih kolega) - znam iz prve ruke.
Dakle, ljudi vole CarGo zbog sledeceg: 1) pristojni vozaci (svi, a u standardnom taksiju je to bacanje graski); 2) cista kola (sva), kod normalnih taksija to je manjina; 3) znate unapred koliko cete otprilike platiti; 4) automatski se placa karticom, sto jeste jedna vrsta komfora.
Dakle, ovde je u pitanju bolja usluga, za, vrlo cesto, manje pare. Iz istog razloga su Uber i ostale slicne firme uspele na zapadu - nisu na zapadu ljudi zavidni taksistima (i njihovim zaradama), ali se ipak sve vise ljudi odlucuje da koristi Uber, itt.
Ukratko, ponudite i vi svima nama istu vrstu usluge kao CarGo i nema problema - konkurencija je uvek dobrodosla.
A sto se tice nekih drugih komentara o tome da taksisti imaju specijalne kvalifikacije, to je vec smesno - vozacka dozvola, to je to. Poznavanje grada je sa navigacijom postalo nebitno. Kultura, cista kola to je bitno, ali to je i bez obuke bolje kod CarGo.

Penzioner u penziji

pre 4 godine

Živim u Novom Sadu poslednjih 60(šezdeset) godina. Povremeno ,kada ja ,ili moja porodica imamo potrebe koristimo Taxi usluge.
I poenta je da smo zadovoljni.
Sa cenom i uslugom
Molim Vas nemojte opet beogradske probleme (monopole) stavljati iznad problema običnog čoveka koji ne živi u Beogradu. A ima ih na stotine.

rani

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate, i vidim, jako vas usrecuje kada bi svi ostali bez posla, jer, Boze moj, sta ce njima toliko!? To samo pokazuje jadno stanje ove nacije! Pa taj profesor je ucestvovao u izradi zakona o prevozu putnika, a sada prica protiv toga?! Zna li profesor da taksista kada primi voznju na poziv preko telefona ili aplikacije, na nju mora i da ode, pa mozda zato ne moze da ga poveze? Ljudi, zivite svoj zivot, pustite druge da se bore za sebe!

Alek

pre 4 godine

Car go kao aplikacija nije sporna, sporan je prevoz putnika od strane nekvalifikovanih vozaca koji nemaju dozvolu grada i republike da se bave prevozom putnika. Sva taxi vozila i vozaci (taxisti) imaju odredjenu speifikaciju uslova koje moraju da ispune da bi imali dozvolu bavljenja javnim prevozom sto vozaci cargoa ne ispunjavaju. Samim tim nemaju zakonsko pravo da se bave bilo kojim tipom prevoza putnika koji se na bilo koji nacin naplacuje. Koriscenje udruzenja kao pokrica je samo vesto trazenje rupe u zakonu pod pokricem ministarstva koje je zaduzeno za taj resor. Moze udruzenje gradjana i moze "inovativna pomoc na putu" i bilo sta ali onda ne moze bilo koja vrsta naplate.

Dispepsija

pre 4 godine

Odlični komentari. Trgovci treba da osnuju udruženje građana i izbace fiskalne kase. Kad dođe tržišna inspekcija ili poreska, izbace ih i kažu ja se ne bavim trgovinom nego distribucijom članovima udruženja, za mene ne važi zakon o trgovini. Mašta može svašta.

Dja

pre 4 godine

Alo bre ljudi doktor specijalista (min 10 godina jakog intelektualnog pa i fizickog rada posle srednje škole) ima platu od cca. 75-80.000 rsd mesecno. Taksisti cepaju cesto preko tih 150.000 rsd ocigledno, u prljavim automobilima bez ikakve struke i potrebnog znanja (poznavanje Bg više nije bauk, 16 aplikacija to resava, birajte). Ko je bre lud u ovoj zemlji??? I onda se pitamo zasto smo tu gde jesmo- eto jednog od mnogobrojnih razloga!

vlada

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto se u odbranu cargo-a stalno prica kako nije taksi prevoz, to samo iritira jer je jasno da to jeste naplata prevoza. Pravo je pitanje zasto je samo kod taksi prevoza limitiran broj onih koji to mogu da obavljaju i na taj nacin ne daju trzistu da uredi cene. Zasto ne propisu da je zubara u zemlji recimo samo 20 i da je nelegalno da se iko drugi time bavi, pa da se oni dogovore da resimo plomba treba da kosta 1000 eura

ajdebre

pre 4 godine

e muka mi je od pametnih sto znaju da su uber i slicni zabranjeni...sajt libremercado, text iz 2018., belgija 2100taxi : 10.000 VTC, italija taxi 40.000: 80.000 VTC, GB 80.600 taxi : 210.000 VTC vozaca.(london 20.000:87.000), i tako dalje i dalje. U nekim spanskim gradovima odnos je jedan VTC na dva taxija. Taxisti su kao ludisti sto su lupali masine da bi.sacuvali posao. Manipulisanje informacijama veliko je zlo u ovoj drzavi.

Sasa

pre 4 godine

Kako to car-go nije taksi prevoz? Nego sta je! Da li obavlja prevoz koji nije linijski? Obavlja! Da li naplacuju taj prevoz? Naplacuju! Pa po cemu se onda razlikuju od taksija!? Jeftiniji su zato sto ne moraju da prodju svu onu papirologiju koju moraju taksisti, ne moraju da placaju porez na licni prihod. Po kom to zakonu obavljaju prevoz? To nam cenjeni prof. nije odgovorio!

zvonko

pre 4 godine

jandeks nema veze sa kar go om...jandeks su legalni taksisti koji rade po zvanicnom cenovniku grada kao i svaki drugi taksi... a kar go uopste nisu registrovani taksisti

tačka

pre 4 godine

@Djokica
To je zato što je Uber američki startup, a EU zaostaje za SAD i Kinom, pa čak i Rusijom. Namera im je protekcionistička, ali i bez nekog stvarnog moranja. CarGo je domaći. Reč je o rešenju za podršku tranzitu, a ne o javnom prevozu. Besmisleno je definisati tako nešto sa takvim mogućnostima kao javni prevoz. Ako ne CarGo biće strana kompanija, koja je veća možda i od država EU, uz to je čak možda baš ta koja će da pruža pristup uslugama svojom mrežom, jer je internet u medjuvremenu fragmentiran na nacionalne domene i to par zemalja uz par kompanija, a ti nemaš igrača na svom terenu sa kojim si naučio da regulišeš ovakve. CarGo vredi daleko više nego svi taksisti zajedno IKADA. On radi ono što taksi nije kadar i to bez privilegija, sposobniji je. CarGo uvećava mogućnosti tranzita, a koliko takav sistem vredi videlo se u SAD. Ima prednosti i kada je reč o organizovanju evakuacije i dostavi pomoći u kriznim situacijama na način na koji taksi nikada neće moći, upravo zahvaljujući softveru. Imaju puno imena, podrška tranzitu, pružalac pomoći tranzitu, alternativni tranzitni prevoz, ali nigde gde se razvijaju nisu JAVNI PREVOZ. Savladavanje puta kroz grad je samo jedan od zadataka gde mogu da pomognu ljudima. A mogu da izdiferenciraju deljenje prevoza, troškova, CO2, gorivo, dostupnost mobilnosti, crowd i individualnu, dostava pomoći, asistencija, evakuacija, povezivanje drumskog, vazdušnog i rečnog prevoza kako ljudi tako i roba. NIJE JAVNI PREVOZNIK.

dragan

pre 4 godine

Ljudi kako je moguce da ne razumete da cargo placa porez na svaku voznju?

Cim se elektronski naplati, plati se i porez, kome to nije jasno taj nije za raspravu.

Taksisti NE placaju porez , jer su pausalci , pa mesecno uzmu po par hiljada evra , a plate porez kao da jedva prezivljavaju , ako ga ikada i plate , duzni su tri MILIJARDE za poreze , i stalno im se otpisuje.

mars

pre 4 godine

Taksisti su socijalni problem jer su ugrozeni i njihove porodice, nazalost tako je, ja ih razumem, ali jednostavno nece moci svi da opstanu u ovom poslu. Tehnilogija se menja i trziste u skaldu sa time.

rebro

pre 4 godine

@Djokica, u Češkoj gde ja živim Uber postoji već 5 godina, a svaki vozač mora da ima taksi licencu. Položi poznavanje grada u kojem radi i dobije licencu. Može li to u Beogradu? Ne može jer taksisti imaju monopolski položaj i niko nov ne može da dobije licencu sve dok taksista ne umre ili ode u penziju. Toga u EU nema. To je jedna bitna razlika. Druga je da SVI, ali SVI bilo da su obični taksisti ili Uber vozači imaju fiskalne kase i plaćanje karticom je najnormalnija stvar.
Da li taksisti u Beogradu imaju to? Nemaju. Zašto? Neće da plaćaju porez jer su "paušalci" i jer im se može.
I onda dođe CarGo koji nudi znatno jeftinije usluge i taksisti štrajkuju, a vlast odobrava blokiranje glavnog grada.
Kod mene u Pragu su takođe štrajkovali, ali smeju da blokiraju samo deo Legerove ulice (glavna ulica u Pragu) i ništa više. I to smeju da ostanu 4 sata i onda razlaz. Dolazi policija i rešava to na licu mesta pisanjem kazni.
A kako je u Beogradu? Štrajkuju blokiranjem grada dok se ne ispune njihovi zahtevi!
Toga vidiš u EU nema.
Prvo neka pođu od sebe i neka uvedu fiskalne kase, uniforme, čist taksi, bez pušenja u vozilima, sa WiFi signalom i nek snize cene, a ne da terorišu grad jer im se ne sviđa konkurencija.

Dulepp

pre 4 godine

Ne ulazim u pricu Cargo, ali odavno je trebalo taxiste dovesti u red. Nedavno su bili moji prijatelji iz Norveske. Objasnio sam im da put od autobuske do aerodroma ne iznosi vise od 2000 dinara dok su ti isti taksisti zeleli 50€ sto naravno nisu dobili.
Nece oni ni u kakvo udruzenje jer rade kako hoce i kada hoce. Beogradski taksisti su poznsti u citavoj europi kao prevaranti, neljubazni i arogantni. Ovdje agencije daju preporuku turistima ako ne moraju da ne koriste taxi usluge u Beogradu, nazalost.

PenzionisaniFarbarJaja

pre 4 godine

Zivim na Zarkovu, zaposlih se u firmi u opstini Zemun pre dva meseca. Zvao sam taxi(beo, naxi, gold, alpha i pink) svakog jutra izmedju 7:50 i 8 posto radim od 9. Za 22 dana ovih nekoliko udruzenja me odbilo 21 put, puta broj udruzenja, samo jednom nisam dobio poruku, zao nam je nemamo vozilo blizu vas, pokusajte kasnije. Ti pozivi kostaju gospodo, a kad krenem pesaka ka najblizoj taxi stanici, gle cuda, bar jedno vozilo od svih ovih zauzetih kompanija bleji, i cita dnevnu stampu.
E onda resih da, na nagovor kolega, instaliram Cameo i CarGo.
Cameo isto dodje svake prwstupne godine ali cesce nego Taxi i povoljniji su(iako imaju mnogo manje vozila od taxi firmi) dok CarGo dodje na 49 od 50 zahteva, platim 20% manje, nekad i vise od toga, i ne moram da slusam vozaca(bilo koje tx udruzenje) kako su mu prava obezvredjena, gorivo skupo i ostale lazne price koje cesti korisnici taxi usluga znaju napamet.
Ne postoji taksista u Bg koji zaradjuje manje od 1500€ mesecno, bez velikog odmora skole btw, a plate vece od profesora 4x minimum!!!!
Dakle taksisti, dosta ste me ..... u ganglije, CarGo, cameo, uber, dobrodosli. Cekali smo vas predugo!
prosecan korisnik taxija..

eja

pre 4 godine

Ovo je klasicna borba izmedju novog starog , izmedju buducnosti i proslosti .
Kao sto uvek biva buducnost MORA da pobedi .
Skolujemo ljude u inostranstvu , vrate se da nesto promene a ono puj pile ne vazi .
Koga mi zelimo ? Nove , mlade, povratnike , skolovane ili one koji imaju samo B kategoriju kao preduslov za taxi ?

Mire

pre 4 godine

Jos 2017 je Evropski sud pravde presudio da je su Uber i sve slicne aplikacije ustvari taxi firme i da moraju da usklade svoje poslovanje sa zakonima zemalja u kojima rade. Nas zakon o prevozu putnika je u skladu sa evropskim zakonima. I dok u ostalim zemljama uber gasi svoje poslovanje ili se prilagodjava zakonu dotle se ovde potplacuju razni strucnjaci i lobira se za ustvari zmurenje na ocigledno krsenje postojeceg zakona. Ali mnogo je para u igri i samim tim bice mnogo ovakvih i slicnih izjava. A ustvari sve je vrlo jednostavno. Postujte zakon i prilagodite se njemu.
(Djokica, 6. oktobar 2019 12:38)
Nije tacno.
U Briselu, recimo, uber i slicni prevozi su sve brojniji. Cak postoji i aplikacija za kratki rent a kar ne znam kako da nazovem. Pokaze ti gde je parkiran najblizi auto, udjes vozis se do cilja i ostavis ga a skine ti novac sa racuna. Istovremeno funkcionise taxi sa cistim novim vozilima i zadovoljnim vozacima.
S druge strane vi, bahati, nikako da shvatite da su gradjani ti koji biraju uslugu i da ce uvek odabrati ono sto je za njih kvalitetnije i da ste tu zbog njih. Vremena se menjaju, tehnologija napreduje, vase organizovanje tipa Cosa nostra nece jos dugo trajati, jos nekoliko blokada i narod ce vas lincovati ako vas drzava ne skloni. Kad budete pruzali bolju uslugu, konkurencija ce propasti, tako to ide a za sad izgleda vi propadate

Aleksandar

pre 4 godine

Car Go koriste osobe koje su u glavnon bez novca,pa za taksiste i nije neki gubitak. A ti automobili sto koristi Car Go ce za 3g biti raspadnuti,pa kada se podvuce prihod i rashod videce se da od tog biznisa nema nista,osim pranja nelegalnog novca preko fiktivnog prometa.

Programer

pre 4 godine

@pop:
"...Da ne pricamo o tome sto mnogi vozaci car go_a rade u firmama a posle malo da taksiraju..."
Jeste culi za pojam "gig ekonomija"? Svako radi honorarno sve sto nekome moze da naplati. Pogledajte razvijen svet - niko nema stalan ugovor, svi rade po 2 usputna posla da popune budzet. Na putu do posla ukljuce Uber aplikaciju da povezu nekoga i amortizuju cenu goriva, na povratu takodje, uvece sat vremena rade nesto trece, honorarno a sve vreme rentiraju stan nekome preko AirBnB-a. Samo u ex-komunistickim zemljama postoji fenomen da neko zavrsi fakultet, dobije diplomu (ili polozi ispit poznavanja grada) i onda 40 godina ne mora da uci i napreduje, ceka penziju i mrzi tehnologiju koja ga tera da ponovo sve uci od nule, savladava nove jezike i sl. Podrzavam car go jer sam generalno za to da tehnologija skloni posrednike u poslovnim kontaktima izmedju ljudi. Rizikujem da dobijem minuse sad, ali smatram i da Car Go treba da se registruje kao taksi udruzenje ali tek kad grad skloni limit na broj licenci. Zasto u gradu samo 5k taksista? Zasto trziste, ponuda i potraznja, ne bi odredilo jel potrebno 2 ili 7 hiljada pa kome kako bude? Ovako vlada haos - na ulici nekad imate 4000, nekad 1000 a grad ne moze da uslovi ni jedno udruzenje koliki je minimum koji svako mora u bilo kom trenutku da ima bez obzira da li je utorak noc ili subota vece. Da u gradu ima 10 000 taksista nikad se ne bi desilo da po kisi niko nece da vozi...

Gradjanin

pre 4 godine

CarGo ne da nije taxi nego je cak i mnogo bolji, jeftiniji, usluzniji, sigurniji i manje monopolistickiji.
Taxi u Bg u je pet puta skuplji nego u unutrasnjosti, a placuju isti porez, negi taxisti izlaze i preko 1000€ mesecno cistih para (posle poreza, odrzavanja auta i goriva)

Kopčam se na ledja

pre 4 godine

"Vi ne plaćate upotrebu kilometra, već plaćate upotrebu aplikacije i tako CarGo ne krši zakon".
Ne ubija čoveka čovek sa pištoljem u ruci, već metak. Ako ćemo da se bavimo ovom problematikom metafizički.
Niko ovde nije protiv progresa i podizanja ove vrste usluge na viši nivo, ali šta ćemo u sledećoj situaciji akoneko taxi udruženje postavi na isti nivo aplikaciju i počne da pruža uslugu cao Car Go? Da li u tom trenutku prestaje finansijska obaveza članova tog taxi udruženja prema državi? Da li im još uvek treba taxi dozvola da bi obavljali delatnost? Da li su u obavezi da na kolima nose tablice sa TX na kraju? Da li će država da ima osnova da ih tuži zbog toga što ne izmiruju svoje poreske obaveze? Mnogo je pitanja i prema ovoj temi je potreban ozbiljan pristup.

vlad

pre 4 godine

Šta sprečava Taksi udruženja da naprave aplikacije kao što imaju druge uspešne firme i tako budu konkurenti na tržištu?
Ovako, uživaju u monopolu koji im je država omogućila a pružaju u najmanju ruku sumnjive usluge.
Nešto nisam primetio vozače drugih udruženja da tuku "državne" taksiste, da blokiraju gradske ulice uz bahato i siledžijsko ponašaje uz pravljenje haosa građanima, da varaju turiste sa 10X većim računima...
Država treba da omogući fer poslovanje i povoljnu uslugu građanima, ali ništa od toga ne radi zato što ministarka otvoreno podržava i staje na stranu "državnih" monopolističkih taksista.

pex

pre 4 godine

pazi ti sta ce sve obican gradjanin da sazna - uredba o minimalnoj ceni rada?? volela bi svaka profesija da ima ovo, zasto samo taksisti???
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dalabu, 6. oktobar 2019 12:36)

To ti je samo jedan od pokazatelja da nismo nikada zaista bili spremni za trzisnu privredu i zasto smo tu gde jesmo, tj nikada nismo imali nijedan proizvod ili uslugu koju mozemo prodati preko. Zapravo IT je jedini koji je to uspeo iz prostog razloga sto ovakvi kao taxisti (isti mentalitet nam vodi i drzavu) nisu imali znanja i svesti da se i tu umesaju. Sve ostalo gde se "drzava" ugura, tu dodje do propasti. Da li to bile maline, izvoz mesa ( o tehnoloskim prozvodima vise niko i ne razmislja) ili nesto trece, potpuno je nebitno. Osim ovoga, kod nas se i dalje posluje po principu dogovorne (kartelne) privrede, tako da svako sa barem osnovnim znanjem iz eknomije odavno zna zasto smo poslendji u evropi i zasto cemo tu zauvek i biti.

rakun

pre 4 godine

Ovaj CarGo ima podrsku vlast zato ga u korenu ne saseku. Iskreno narodu je bolje sto ih ima vise, pa i cene bi padale. A bilo koja vlast nesme da se suprostavi taksistima vec ceka da narod reaguje.
Ja se zalazem da svako ko hoce da taksira a ispunjava zakonske uslove moze to da radi. Monopol je u svekom poslu izvor korupcije.

Tadija

pre 4 godine

Sve je tačno rekao. Taksisti su navikli da monopol, a sada kada je to dovedeno u pitanje, žabokrečina se ustalasala. Otvoriti tržište i dati svakome šansu da radi. Neko neka radi na prst, a neko na aplikaciju, pa šta se kome više isplati.

bane

pre 4 godine

Kao i većina građana, podržavam CarGo (i druge slične ako se pojave). Ne zaboravite, Jevereji su pred rat po zakonu morali da nose žute trake, a Zorana Mihajlović je izmislila zakon u korist taksista, sa direktnom namerom progona CarGo. Ograničenje broja taksi vozila u gradu, kao i garantovana minimalna cena je em sumanuto, em protivustavno jer ograničava Ustavom garantovano pravo na rad. Svaki put gada taksisti ili ZM se pozivaju na "svi mogu da rade, ali moraju da poštuju zakon" ona vređa inteligenciju svih koji znaju da vrata za nove taksiste nisu otvorena. Zato je CarGo i prinuđen da traži rupe u zakonu, prvo limo-servis, sada udruženje građana, ne zato što su kriminalci, već zato što ih na to terate. Svako od nas može da postane kriminalaca ako sutra iskrojite odgovarajući zakon koji ograničava neku potpuno uobičajenu građansku stvar.

xyz

pre 4 godine

Toliki gnev su kod mojih poznanika i mene navukli taksisti da nam ne pada na pamet da ih vise zovemo.
Da se razumemo, nije Cargo sjajan, ali taksisti su postali mnogo bahati. Jos su ranije pricali da se oni toboze brinu za gradjane, kako nisu bezbedni u voznji sa CarGo vozacima. Pa haha! Svako ko vozi po Beogradu zna da su najbahatiji vozaci ikada upravo ti taksisti.

Iskreno im zelim da propadnu.

T- zex

pre 4 godine

Meni je idiotska cela postavka da ja ne mogu da biram kako cu i kod koga da se vozim..Taxisti da shvate da zive u vreme kad nema monopola i da se za klijenta moraju boriti cenom , uslugom i kvalitetom. Meni ova njihova " buna " lici kao kad bi se trgovci svecama bunili sto se uvodi struja. Ili , kao sto neko smisleno napisa , kao kad bi postari protestovali sto se ne salju pisma nego E mailovi . Svet ide napred , tehnika i organizacija posla napreduju vecina nas sa tim nema problem . Izgleda samo taxisti to ne shvataju.

Djokica

pre 4 godine

Jos 2017 je Evropski sud pravde presudio da je su Uber i sve slicne aplikacije ustvari taxi firme i da moraju da usklade svoje poslovanje sa zakonima zemalja u kojima rade. Nas zakon o prevozu putnika je u skladu sa evropskim zakonima. I dok u ostalim zemljama uber gasi svoje poslovanje ili se prilagodjava zakonu dotle se ovde potplacuju razni strucnjaci i lobira se za ustvari zmurenje na ocigledno krsenje postojeceg zakona. Ali mnogo je para u igri i samim tim bice mnogo ovakvih i slicnih izjava. A ustvari sve je vrlo jednostavno. Postujte zakon i prilagodite se njemu.

Dokon od jutros

pre 4 godine

Pa dajte da se ukinu i autobusi jer su konkurencija...
Mesare hitno da prekinu sa pečenjem mesa, jer su konkurenti ćevapdžinicama... itd.

Balkan Boy

pre 4 godine

Koristim CarGo, ali da se ne lažemo...priča im je "šuplja". Kakvo je to naplaćivanje korišćenja aplikacije ili tehnološke usluge, ako mi cena zavisi od pređenih kilometara?

Daleko od toga da sam na strani taksista, samo bi je potrebno da se priča bez foliranja.

500 prosecna neto zarada

pre 4 godine

Mene zanima ako neko zna zasto car go ne vozi po svim vecim gradovima u srbiji i ne samo beogradu.inace puna podrska, mi u sloveniji imamo prevozi.net, to znaci da svaki gradanjin moze da vozi putnike kad negde ide i inaplati po svojoj zelji. to je sve bez poreza i na ruku.

Taksista

pre 4 godine

Jandeks radi u Beogradu ali sa legalnim taksistima. Uredba grada Beograda kaže kako se obavlja javni gradski prevoz u gradu Beogradu. Pitajte one što su odredili pravila zašto baš tako!

kiko

pre 4 godine

Taxi je prevazidjen. iskreno to se desilo i u USA ,pa je bilo pobuna,Francuskoj ma svugde je bilo pobuna.. Uzmite prilagodite se trzistu, nece trziste Vama.

Rajko

pre 4 godine

Bravo profesore,
Hvala što ste stali na stranu korisnika. Još samo da ste uporedili CarGo vs TAXI sa Viber/WhatsApp vs Fiksna Telefonija. Danas se celokušpan međunardni telefonski saobraćaj obavlja preko Viber/WhatsApp dok je fiksna telefonija otišla u penziju što se tiče međunarodnog saobraćaja.

ms

pre 4 godine

To je isto kao kad bi poštari štrajkovali što se narod dopisuje preko vibera a ne šalju pisma pa ostaju bez posla...p.s.kako yandex savršeno funkciobiše u Moskvi, pratiš put vozila na mapi koje ti stiže, marku automobila, imaš broj mobilnog vozača i na kraju 35km za 1600din ( 800 rubalja)...

Milija

pre 4 godine

onda uredba grada Beograda u minimalnoj ceni i uzlovima prevoza nije u redu i treba je menjati. Zasto bi gradjani trebalo da placaju vise za usluge koje im trebaju svaki dan. GSP se raspada, ovo je jedna od alternativa.

Nebojsa

pre 4 godine

Svi znamo ko su i kakvi su taksisti, ali imam utisak da car go ekipa nije nista bolja. Posebno zato sto i jedni i drugi imaju zaledjinu u vlasti a svi znamo ko tamo sedi. Moje licno misljenje je da taksisti koriste monopol i placaju pauslan porez, pa im tako ostane minimum hiljadu evra mesecno dok ovi iz car goa dampinguju cene, ne znam za porez da li placaju. Medjutim kada bi se svi taksisti razisli danas car go bi digao cene, tako da je dobro da imamo konkurenciju i opcije. Problem beograda su divlji taksisti ali kao sto znamo oni imaju seme u komunalnoj i ostalim strukturama izvrsne vlasti, i oni najvise sramote i ponizavaju grad. I za kraj kada ste od taksiste dobili fiskalni? A isto vazi i za car go, kao ide preko aplikacije pa ne treba racun, placen pdv i ostalo. Pa nije pdv jedina stvar koja se placa drzavi. Mi koji radimo dajemo 63% od svog bruto dohotka pa onda opet pdv 20% a ovim soferima mnogo i tih 20% da daju.

Pop

pre 4 godine

Samo je gospodin profesor zaboravio da napomene da car go radi protiv gradske uredbe o minimalnoj ceni prevoza.Isto tako za taksiste se zahteva gomila papira da bi mogli da rade.A tek kad dodje registracija vozila,svake godine ista dokumentacija.Pa tehnicki pregled 2×godisnje,skuplje osiguranje,osiguranje putnika po posebnoh ceni itd.Da ne pricamo o tome sto mnogi vozaci car go_a rade u firmama a posle malo da "taksiraju".A i drzava je vise dosadna sa polu zakonima.Neka se vise dogovore da li mogu da rade(car go)ili ne i tacka.Sta bi bilo kad bi car go kupio 10 autobusa pa izasao da radi kao "udruzenje gradjana".Verovatno bi ih brzo pohapsili.A profesor neka ode malo da odmori verovatno se "naradio".

rani

pre 4 godine

istakao je Vujanić gostujući u jutarnjem programu TV Happy.

I sta dalje citati i komentarisati? Uzivajte u penziji profesore i u besplatnim voznjama Cargo-a!

PenzionisaniFarbarJaja

pre 4 godine

Zivim na Zarkovu, zaposlih se u firmi u opstini Zemun pre dva meseca. Zvao sam taxi(beo, naxi, gold, alpha i pink) svakog jutra izmedju 7:50 i 8 posto radim od 9. Za 22 dana ovih nekoliko udruzenja me odbilo 21 put, puta broj udruzenja, samo jednom nisam dobio poruku, zao nam je nemamo vozilo blizu vas, pokusajte kasnije. Ti pozivi kostaju gospodo, a kad krenem pesaka ka najblizoj taxi stanici, gle cuda, bar jedno vozilo od svih ovih zauzetih kompanija bleji, i cita dnevnu stampu.
E onda resih da, na nagovor kolega, instaliram Cameo i CarGo.
Cameo isto dodje svake prwstupne godine ali cesce nego Taxi i povoljniji su(iako imaju mnogo manje vozila od taxi firmi) dok CarGo dodje na 49 od 50 zahteva, platim 20% manje, nekad i vise od toga, i ne moram da slusam vozaca(bilo koje tx udruzenje) kako su mu prava obezvredjena, gorivo skupo i ostale lazne price koje cesti korisnici taxi usluga znaju napamet.
Ne postoji taksista u Bg koji zaradjuje manje od 1500€ mesecno, bez velikog odmora skole btw, a plate vece od profesora 4x minimum!!!!
Dakle taksisti, dosta ste me ..... u ganglije, CarGo, cameo, uber, dobrodosli. Cekali smo vas predugo!
prosecan korisnik taxija..

ms

pre 4 godine

To je isto kao kad bi poštari štrajkovali što se narod dopisuje preko vibera a ne šalju pisma pa ostaju bez posla...p.s.kako yandex savršeno funkciobiše u Moskvi, pratiš put vozila na mapi koje ti stiže, marku automobila, imaš broj mobilnog vozača i na kraju 35km za 1600din ( 800 rubalja)...

Rajko

pre 4 godine

Bravo profesore,
Hvala što ste stali na stranu korisnika. Još samo da ste uporedili CarGo vs TAXI sa Viber/WhatsApp vs Fiksna Telefonija. Danas se celokušpan međunardni telefonski saobraćaj obavlja preko Viber/WhatsApp dok je fiksna telefonija otišla u penziju što se tiče međunarodnog saobraćaja.

Dulepp

pre 4 godine

Ne ulazim u pricu Cargo, ali odavno je trebalo taxiste dovesti u red. Nedavno su bili moji prijatelji iz Norveske. Objasnio sam im da put od autobuske do aerodroma ne iznosi vise od 2000 dinara dok su ti isti taksisti zeleli 50€ sto naravno nisu dobili.
Nece oni ni u kakvo udruzenje jer rade kako hoce i kada hoce. Beogradski taksisti su poznsti u citavoj europi kao prevaranti, neljubazni i arogantni. Ovdje agencije daju preporuku turistima ako ne moraju da ne koriste taxi usluge u Beogradu, nazalost.

dragan

pre 4 godine

Ljudi kako je moguce da ne razumete da cargo placa porez na svaku voznju?

Cim se elektronski naplati, plati se i porez, kome to nije jasno taj nije za raspravu.

Taksisti NE placaju porez , jer su pausalci , pa mesecno uzmu po par hiljada evra , a plate porez kao da jedva prezivljavaju , ako ga ikada i plate , duzni su tri MILIJARDE za poreze , i stalno im se otpisuje.

rebro

pre 4 godine

@Djokica, u Češkoj gde ja živim Uber postoji već 5 godina, a svaki vozač mora da ima taksi licencu. Položi poznavanje grada u kojem radi i dobije licencu. Može li to u Beogradu? Ne može jer taksisti imaju monopolski položaj i niko nov ne može da dobije licencu sve dok taksista ne umre ili ode u penziju. Toga u EU nema. To je jedna bitna razlika. Druga je da SVI, ali SVI bilo da su obični taksisti ili Uber vozači imaju fiskalne kase i plaćanje karticom je najnormalnija stvar.
Da li taksisti u Beogradu imaju to? Nemaju. Zašto? Neće da plaćaju porez jer su "paušalci" i jer im se može.
I onda dođe CarGo koji nudi znatno jeftinije usluge i taksisti štrajkuju, a vlast odobrava blokiranje glavnog grada.
Kod mene u Pragu su takođe štrajkovali, ali smeju da blokiraju samo deo Legerove ulice (glavna ulica u Pragu) i ništa više. I to smeju da ostanu 4 sata i onda razlaz. Dolazi policija i rešava to na licu mesta pisanjem kazni.
A kako je u Beogradu? Štrajkuju blokiranjem grada dok se ne ispune njihovi zahtevi!
Toga vidiš u EU nema.
Prvo neka pođu od sebe i neka uvedu fiskalne kase, uniforme, čist taksi, bez pušenja u vozilima, sa WiFi signalom i nek snize cene, a ne da terorišu grad jer im se ne sviđa konkurencija.

Milija

pre 4 godine

onda uredba grada Beograda u minimalnoj ceni i uzlovima prevoza nije u redu i treba je menjati. Zasto bi gradjani trebalo da placaju vise za usluge koje im trebaju svaki dan. GSP se raspada, ovo je jedna od alternativa.

xyz

pre 4 godine

Toliki gnev su kod mojih poznanika i mene navukli taksisti da nam ne pada na pamet da ih vise zovemo.
Da se razumemo, nije Cargo sjajan, ali taksisti su postali mnogo bahati. Jos su ranije pricali da se oni toboze brinu za gradjane, kako nisu bezbedni u voznji sa CarGo vozacima. Pa haha! Svako ko vozi po Beogradu zna da su najbahatiji vozaci ikada upravo ti taksisti.

Iskreno im zelim da propadnu.

Mire

pre 4 godine

Jos 2017 je Evropski sud pravde presudio da je su Uber i sve slicne aplikacije ustvari taxi firme i da moraju da usklade svoje poslovanje sa zakonima zemalja u kojima rade. Nas zakon o prevozu putnika je u skladu sa evropskim zakonima. I dok u ostalim zemljama uber gasi svoje poslovanje ili se prilagodjava zakonu dotle se ovde potplacuju razni strucnjaci i lobira se za ustvari zmurenje na ocigledno krsenje postojeceg zakona. Ali mnogo je para u igri i samim tim bice mnogo ovakvih i slicnih izjava. A ustvari sve je vrlo jednostavno. Postujte zakon i prilagodite se njemu.
(Djokica, 6. oktobar 2019 12:38)
Nije tacno.
U Briselu, recimo, uber i slicni prevozi su sve brojniji. Cak postoji i aplikacija za kratki rent a kar ne znam kako da nazovem. Pokaze ti gde je parkiran najblizi auto, udjes vozis se do cilja i ostavis ga a skine ti novac sa racuna. Istovremeno funkcionise taxi sa cistim novim vozilima i zadovoljnim vozacima.
S druge strane vi, bahati, nikako da shvatite da su gradjani ti koji biraju uslugu i da ce uvek odabrati ono sto je za njih kvalitetnije i da ste tu zbog njih. Vremena se menjaju, tehnologija napreduje, vase organizovanje tipa Cosa nostra nece jos dugo trajati, jos nekoliko blokada i narod ce vas lincovati ako vas drzava ne skloni. Kad budete pruzali bolju uslugu, konkurencija ce propasti, tako to ide a za sad izgleda vi propadate

vlada

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto se u odbranu cargo-a stalno prica kako nije taksi prevoz, to samo iritira jer je jasno da to jeste naplata prevoza. Pravo je pitanje zasto je samo kod taksi prevoza limitiran broj onih koji to mogu da obavljaju i na taj nacin ne daju trzistu da uredi cene. Zasto ne propisu da je zubara u zemlji recimo samo 20 i da je nelegalno da se iko drugi time bavi, pa da se oni dogovore da resimo plomba treba da kosta 1000 eura

T- zex

pre 4 godine

Meni je idiotska cela postavka da ja ne mogu da biram kako cu i kod koga da se vozim..Taxisti da shvate da zive u vreme kad nema monopola i da se za klijenta moraju boriti cenom , uslugom i kvalitetom. Meni ova njihova " buna " lici kao kad bi se trgovci svecama bunili sto se uvodi struja. Ili , kao sto neko smisleno napisa , kao kad bi postari protestovali sto se ne salju pisma nego E mailovi . Svet ide napred , tehnika i organizacija posla napreduju vecina nas sa tim nema problem . Izgleda samo taxisti to ne shvataju.

Gradjanin

pre 4 godine

CarGo ne da nije taxi nego je cak i mnogo bolji, jeftiniji, usluzniji, sigurniji i manje monopolistickiji.
Taxi u Bg u je pet puta skuplji nego u unutrasnjosti, a placuju isti porez, negi taxisti izlaze i preko 1000€ mesecno cistih para (posle poreza, odrzavanja auta i goriva)

Programer

pre 4 godine

@pop:
"...Da ne pricamo o tome sto mnogi vozaci car go_a rade u firmama a posle malo da taksiraju..."
Jeste culi za pojam "gig ekonomija"? Svako radi honorarno sve sto nekome moze da naplati. Pogledajte razvijen svet - niko nema stalan ugovor, svi rade po 2 usputna posla da popune budzet. Na putu do posla ukljuce Uber aplikaciju da povezu nekoga i amortizuju cenu goriva, na povratu takodje, uvece sat vremena rade nesto trece, honorarno a sve vreme rentiraju stan nekome preko AirBnB-a. Samo u ex-komunistickim zemljama postoji fenomen da neko zavrsi fakultet, dobije diplomu (ili polozi ispit poznavanja grada) i onda 40 godina ne mora da uci i napreduje, ceka penziju i mrzi tehnologiju koja ga tera da ponovo sve uci od nule, savladava nove jezike i sl. Podrzavam car go jer sam generalno za to da tehnologija skloni posrednike u poslovnim kontaktima izmedju ljudi. Rizikujem da dobijem minuse sad, ali smatram i da Car Go treba da se registruje kao taksi udruzenje ali tek kad grad skloni limit na broj licenci. Zasto u gradu samo 5k taksista? Zasto trziste, ponuda i potraznja, ne bi odredilo jel potrebno 2 ili 7 hiljada pa kome kako bude? Ovako vlada haos - na ulici nekad imate 4000, nekad 1000 a grad ne moze da uslovi ni jedno udruzenje koliki je minimum koji svako mora u bilo kom trenutku da ima bez obzira da li je utorak noc ili subota vece. Da u gradu ima 10 000 taksista nikad se ne bi desilo da po kisi niko nece da vozi...

Dja

pre 4 godine

Alo bre ljudi doktor specijalista (min 10 godina jakog intelektualnog pa i fizickog rada posle srednje škole) ima platu od cca. 75-80.000 rsd mesecno. Taksisti cepaju cesto preko tih 150.000 rsd ocigledno, u prljavim automobilima bez ikakve struke i potrebnog znanja (poznavanje Bg više nije bauk, 16 aplikacija to resava, birajte). Ko je bre lud u ovoj zemlji??? I onda se pitamo zasto smo tu gde jesmo- eto jednog od mnogobrojnih razloga!

ajdebre

pre 4 godine

e muka mi je od pametnih sto znaju da su uber i slicni zabranjeni...sajt libremercado, text iz 2018., belgija 2100taxi : 10.000 VTC, italija taxi 40.000: 80.000 VTC, GB 80.600 taxi : 210.000 VTC vozaca.(london 20.000:87.000), i tako dalje i dalje. U nekim spanskim gradovima odnos je jedan VTC na dva taxija. Taxisti su kao ludisti sto su lupali masine da bi.sacuvali posao. Manipulisanje informacijama veliko je zlo u ovoj drzavi.

bane

pre 4 godine

Kao i većina građana, podržavam CarGo (i druge slične ako se pojave). Ne zaboravite, Jevereji su pred rat po zakonu morali da nose žute trake, a Zorana Mihajlović je izmislila zakon u korist taksista, sa direktnom namerom progona CarGo. Ograničenje broja taksi vozila u gradu, kao i garantovana minimalna cena je em sumanuto, em protivustavno jer ograničava Ustavom garantovano pravo na rad. Svaki put gada taksisti ili ZM se pozivaju na "svi mogu da rade, ali moraju da poštuju zakon" ona vređa inteligenciju svih koji znaju da vrata za nove taksiste nisu otvorena. Zato je CarGo i prinuđen da traži rupe u zakonu, prvo limo-servis, sada udruženje građana, ne zato što su kriminalci, već zato što ih na to terate. Svako od nas može da postane kriminalaca ako sutra iskrojite odgovarajući zakon koji ograničava neku potpuno uobičajenu građansku stvar.

Nebojsa

pre 4 godine

Svi znamo ko su i kakvi su taksisti, ali imam utisak da car go ekipa nije nista bolja. Posebno zato sto i jedni i drugi imaju zaledjinu u vlasti a svi znamo ko tamo sedi. Moje licno misljenje je da taksisti koriste monopol i placaju pauslan porez, pa im tako ostane minimum hiljadu evra mesecno dok ovi iz car goa dampinguju cene, ne znam za porez da li placaju. Medjutim kada bi se svi taksisti razisli danas car go bi digao cene, tako da je dobro da imamo konkurenciju i opcije. Problem beograda su divlji taksisti ali kao sto znamo oni imaju seme u komunalnoj i ostalim strukturama izvrsne vlasti, i oni najvise sramote i ponizavaju grad. I za kraj kada ste od taksiste dobili fiskalni? A isto vazi i za car go, kao ide preko aplikacije pa ne treba racun, placen pdv i ostalo. Pa nije pdv jedina stvar koja se placa drzavi. Mi koji radimo dajemo 63% od svog bruto dohotka pa onda opet pdv 20% a ovim soferima mnogo i tih 20% da daju.

tačka

pre 4 godine

@Djokica
To je zato što je Uber američki startup, a EU zaostaje za SAD i Kinom, pa čak i Rusijom. Namera im je protekcionistička, ali i bez nekog stvarnog moranja. CarGo je domaći. Reč je o rešenju za podršku tranzitu, a ne o javnom prevozu. Besmisleno je definisati tako nešto sa takvim mogućnostima kao javni prevoz. Ako ne CarGo biće strana kompanija, koja je veća možda i od država EU, uz to je čak možda baš ta koja će da pruža pristup uslugama svojom mrežom, jer je internet u medjuvremenu fragmentiran na nacionalne domene i to par zemalja uz par kompanija, a ti nemaš igrača na svom terenu sa kojim si naučio da regulišeš ovakve. CarGo vredi daleko više nego svi taksisti zajedno IKADA. On radi ono što taksi nije kadar i to bez privilegija, sposobniji je. CarGo uvećava mogućnosti tranzita, a koliko takav sistem vredi videlo se u SAD. Ima prednosti i kada je reč o organizovanju evakuacije i dostavi pomoći u kriznim situacijama na način na koji taksi nikada neće moći, upravo zahvaljujući softveru. Imaju puno imena, podrška tranzitu, pružalac pomoći tranzitu, alternativni tranzitni prevoz, ali nigde gde se razvijaju nisu JAVNI PREVOZ. Savladavanje puta kroz grad je samo jedan od zadataka gde mogu da pomognu ljudima. A mogu da izdiferenciraju deljenje prevoza, troškova, CO2, gorivo, dostupnost mobilnosti, crowd i individualnu, dostava pomoći, asistencija, evakuacija, povezivanje drumskog, vazdušnog i rečnog prevoza kako ljudi tako i roba. NIJE JAVNI PREVOZNIK.

Tadija

pre 4 godine

Sve je tačno rekao. Taksisti su navikli da monopol, a sada kada je to dovedeno u pitanje, žabokrečina se ustalasala. Otvoriti tržište i dati svakome šansu da radi. Neko neka radi na prst, a neko na aplikaciju, pa šta se kome više isplati.

Dokon od jutros

pre 4 godine

Pa dajte da se ukinu i autobusi jer su konkurencija...
Mesare hitno da prekinu sa pečenjem mesa, jer su konkurenti ćevapdžinicama... itd.

eja

pre 4 godine

Ovo je klasicna borba izmedju novog starog , izmedju buducnosti i proslosti .
Kao sto uvek biva buducnost MORA da pobedi .
Skolujemo ljude u inostranstvu , vrate se da nesto promene a ono puj pile ne vazi .
Koga mi zelimo ? Nove , mlade, povratnike , skolovane ili one koji imaju samo B kategoriju kao preduslov za taxi ?

pex

pre 4 godine

pazi ti sta ce sve obican gradjanin da sazna - uredba o minimalnoj ceni rada?? volela bi svaka profesija da ima ovo, zasto samo taksisti???
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dalabu, 6. oktobar 2019 12:36)

To ti je samo jedan od pokazatelja da nismo nikada zaista bili spremni za trzisnu privredu i zasto smo tu gde jesmo, tj nikada nismo imali nijedan proizvod ili uslugu koju mozemo prodati preko. Zapravo IT je jedini koji je to uspeo iz prostog razloga sto ovakvi kao taxisti (isti mentalitet nam vodi i drzavu) nisu imali znanja i svesti da se i tu umesaju. Sve ostalo gde se "drzava" ugura, tu dodje do propasti. Da li to bile maline, izvoz mesa ( o tehnoloskim prozvodima vise niko i ne razmislja) ili nesto trece, potpuno je nebitno. Osim ovoga, kod nas se i dalje posluje po principu dogovorne (kartelne) privrede, tako da svako sa barem osnovnim znanjem iz eknomije odavno zna zasto smo poslendji u evropi i zasto cemo tu zauvek i biti.

vlad

pre 4 godine

Šta sprečava Taksi udruženja da naprave aplikacije kao što imaju druge uspešne firme i tako budu konkurenti na tržištu?
Ovako, uživaju u monopolu koji im je država omogućila a pružaju u najmanju ruku sumnjive usluge.
Nešto nisam primetio vozače drugih udruženja da tuku "državne" taksiste, da blokiraju gradske ulice uz bahato i siledžijsko ponašaje uz pravljenje haosa građanima, da varaju turiste sa 10X većim računima...
Država treba da omogući fer poslovanje i povoljnu uslugu građanima, ali ništa od toga ne radi zato što ministarka otvoreno podržava i staje na stranu "državnih" monopolističkih taksista.

kiko

pre 4 godine

Taxi je prevazidjen. iskreno to se desilo i u USA ,pa je bilo pobuna,Francuskoj ma svugde je bilo pobuna.. Uzmite prilagodite se trzistu, nece trziste Vama.

rakun

pre 4 godine

Ovaj CarGo ima podrsku vlast zato ga u korenu ne saseku. Iskreno narodu je bolje sto ih ima vise, pa i cene bi padale. A bilo koja vlast nesme da se suprostavi taksistima vec ceka da narod reaguje.
Ja se zalazem da svako ko hoce da taksira a ispunjava zakonske uslove moze to da radi. Monopol je u svekom poslu izvor korupcije.

ne prepoznajete problem

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate... (rani, 6. oktobar 2019 21:08

Apsolutno niste u pravu, potpuno pogresno razumete situaciju. DAjte da objasnim... Pre svega, verujem da ogromna vecina ljudi ovde zna da se posteni taksisti muce da zarade novac za sebe i svoju porodicu. Moj (nazalost pokojni) najbolji drug iz detinjstva je bio taksista i, obzirom da je bio posten covek, dosta se mucio (u velikoj meri zbog nespostenih kolega) - znam iz prve ruke.
Dakle, ljudi vole CarGo zbog sledeceg: 1) pristojni vozaci (svi, a u standardnom taksiju je to bacanje graski); 2) cista kola (sva), kod normalnih taksija to je manjina; 3) znate unapred koliko cete otprilike platiti; 4) automatski se placa karticom, sto jeste jedna vrsta komfora.
Dakle, ovde je u pitanju bolja usluga, za, vrlo cesto, manje pare. Iz istog razloga su Uber i ostale slicne firme uspele na zapadu - nisu na zapadu ljudi zavidni taksistima (i njihovim zaradama), ali se ipak sve vise ljudi odlucuje da koristi Uber, itt.
Ukratko, ponudite i vi svima nama istu vrstu usluge kao CarGo i nema problema - konkurencija je uvek dobrodosla.
A sto se tice nekih drugih komentara o tome da taksisti imaju specijalne kvalifikacije, to je vec smesno - vozacka dozvola, to je to. Poznavanje grada je sa navigacijom postalo nebitno. Kultura, cista kola to je bitno, ali to je i bez obuke bolje kod CarGo.

rani

pre 4 godine

istakao je Vujanić gostujući u jutarnjem programu TV Happy.

I sta dalje citati i komentarisati? Uzivajte u penziji profesore i u besplatnim voznjama Cargo-a!

500 prosecna neto zarada

pre 4 godine

Mene zanima ako neko zna zasto car go ne vozi po svim vecim gradovima u srbiji i ne samo beogradu.inace puna podrska, mi u sloveniji imamo prevozi.net, to znaci da svaki gradanjin moze da vozi putnike kad negde ide i inaplati po svojoj zelji. to je sve bez poreza i na ruku.

Pop

pre 4 godine

Samo je gospodin profesor zaboravio da napomene da car go radi protiv gradske uredbe o minimalnoj ceni prevoza.Isto tako za taksiste se zahteva gomila papira da bi mogli da rade.A tek kad dodje registracija vozila,svake godine ista dokumentacija.Pa tehnicki pregled 2×godisnje,skuplje osiguranje,osiguranje putnika po posebnoh ceni itd.Da ne pricamo o tome sto mnogi vozaci car go_a rade u firmama a posle malo da "taksiraju".A i drzava je vise dosadna sa polu zakonima.Neka se vise dogovore da li mogu da rade(car go)ili ne i tacka.Sta bi bilo kad bi car go kupio 10 autobusa pa izasao da radi kao "udruzenje gradjana".Verovatno bi ih brzo pohapsili.A profesor neka ode malo da odmori verovatno se "naradio".

Djokica

pre 4 godine

Jos 2017 je Evropski sud pravde presudio da je su Uber i sve slicne aplikacije ustvari taxi firme i da moraju da usklade svoje poslovanje sa zakonima zemalja u kojima rade. Nas zakon o prevozu putnika je u skladu sa evropskim zakonima. I dok u ostalim zemljama uber gasi svoje poslovanje ili se prilagodjava zakonu dotle se ovde potplacuju razni strucnjaci i lobira se za ustvari zmurenje na ocigledno krsenje postojeceg zakona. Ali mnogo je para u igri i samim tim bice mnogo ovakvih i slicnih izjava. A ustvari sve je vrlo jednostavno. Postujte zakon i prilagodite se njemu.

Balkan Boy

pre 4 godine

Koristim CarGo, ali da se ne lažemo...priča im je "šuplja". Kakvo je to naplaćivanje korišćenja aplikacije ili tehnološke usluge, ako mi cena zavisi od pređenih kilometara?

Daleko od toga da sam na strani taksista, samo bi je potrebno da se priča bez foliranja.

a u evropu

pre 4 godine

šta se svađate, čim uđemo u evropu eto nama i ubera i abera i svih drugih. da vidim da li će onda taxisiti da štrajkuju. a i gde bi? ispred parlamanta ali u belgiji.

zvonko

pre 4 godine

jandeks nema veze sa kar go om...jandeks su legalni taksisti koji rade po zvanicnom cenovniku grada kao i svaki drugi taksi... a kar go uopste nisu registrovani taksisti

Sasa

pre 4 godine

Kako to car-go nije taksi prevoz? Nego sta je! Da li obavlja prevoz koji nije linijski? Obavlja! Da li naplacuju taj prevoz? Naplacuju! Pa po cemu se onda razlikuju od taksija!? Jeftiniji su zato sto ne moraju da prodju svu onu papirologiju koju moraju taksisti, ne moraju da placaju porez na licni prihod. Po kom to zakonu obavljaju prevoz? To nam cenjeni prof. nije odgovorio!

Penzioner u penziji

pre 4 godine

Živim u Novom Sadu poslednjih 60(šezdeset) godina. Povremeno ,kada ja ,ili moja porodica imamo potrebe koristimo Taxi usluge.
I poenta je da smo zadovoljni.
Sa cenom i uslugom
Molim Vas nemojte opet beogradske probleme (monopole) stavljati iznad problema običnog čoveka koji ne živi u Beogradu. A ima ih na stotine.

Kopčam se na ledja

pre 4 godine

"Vi ne plaćate upotrebu kilometra, već plaćate upotrebu aplikacije i tako CarGo ne krši zakon".
Ne ubija čoveka čovek sa pištoljem u ruci, već metak. Ako ćemo da se bavimo ovom problematikom metafizički.
Niko ovde nije protiv progresa i podizanja ove vrste usluge na viši nivo, ali šta ćemo u sledećoj situaciji akoneko taxi udruženje postavi na isti nivo aplikaciju i počne da pruža uslugu cao Car Go? Da li u tom trenutku prestaje finansijska obaveza članova tog taxi udruženja prema državi? Da li im još uvek treba taxi dozvola da bi obavljali delatnost? Da li su u obavezi da na kolima nose tablice sa TX na kraju? Da li će država da ima osnova da ih tuži zbog toga što ne izmiruju svoje poreske obaveze? Mnogo je pitanja i prema ovoj temi je potreban ozbiljan pristup.

Programer

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate... (rani, 6. oktobar 2019 21:08)

Nije gospodine to. Problem je kad meni dodju kolege iz inostranstva pa ne smem same da ih pustim da se voze po gradu da mi se posle ne bi cudili "kako je kod nas skup taksi", problem je jedan od Vasih kolega koji se posvadjao sa mnom rekavsi "pa sta hoces, oni toliko placaju i kod kuce, sta su mi dosli ovde da se voze za sicu?". U Car Go vozaci su manji od makovog zrna jer znaju da ako im neko da losu ocenu mogu da budu sankcionisani. Nisu "sami svoje gazde" kako to taksisti vole da budu. Ja sam jednom vozacu Car Go dao ocenu (3 od 5) zbog ocajnog snalazenja u gradu. Sutradan mi je firma Car Go poslala mejl moleci me da obrazlozim losu ocenu kako bi znali kakav postupak da pokrenu protiv vozaca. Evropski! Morao sam da branim coveka da ne popije neku kaznu zato sto se lose snasao... Druga stvar, i najbitnija zbog koje biram Car Go: bas mene briga da li ste Plavi, Zuti ili Murgavi taksi. Ja hocu da kazem gde se nalazim i da mi prvo vozilo u blizini stane, a Vi se posle medjusobno raskusurajte kom udruzenju idu pare. Hocu jednu aplikaciju za SVA vozila a ne da zovem sa 3 telefona 3 udruzenja pa ko se prvi javi. U svakom slucaju - posla ima dovoljno za sve dokle god musterije dobijaju poruke "izvinjavamo se, nema slobodnih vozila". Molim objavite komentar.

mars

pre 4 godine

Taksisti su socijalni problem jer su ugrozeni i njihove porodice, nazalost tako je, ja ih razumem, ali jednostavno nece moci svi da opstanu u ovom poslu. Tehnilogija se menja i trziste u skaldu sa time.

Taksista

pre 4 godine

Jandeks radi u Beogradu ali sa legalnim taksistima. Uredba grada Beograda kaže kako se obavlja javni gradski prevoz u gradu Beogradu. Pitajte one što su odredili pravila zašto baš tako!

Dispepsija

pre 4 godine

Odlični komentari. Trgovci treba da osnuju udruženje građana i izbace fiskalne kase. Kad dođe tržišna inspekcija ili poreska, izbace ih i kažu ja se ne bavim trgovinom nego distribucijom članovima udruženja, za mene ne važi zakon o trgovini. Mašta može svašta.

kad porastem biću kengur

pre 4 godine

I opet dosta vas ne razume! CarGo nije taxi udruženje! To je prijatelj preko aplikacije koji me vozi. Zato im ne treba položen grad! A ja za moje pare mogu da se vozim s kim hoću! A ne neko da mi drži monopol bre! Treba biti profi vozač da bi vršio prevoz putnika kolima?! Pa druže ne vozi šleper! Kakve veze ima da li neko zna da vozi kamion sa tim kako on vozi auto? A uveravamo se svaki dan kako taxisti voze bahato i ne bezbedno!

some1

pre 4 godine

Prvi utisci za Car:Go... Stizu bez reci za 3min tamo gde taksisti nikada nece ali se isti prvo postaraju da ti isperu mozak reklamama do daske nekih 3-5 minuta pa te onda otkace. Ukupno sam se vozio pola sata (3 kombinovane voznje od toga jedna bas kratka relacija) i platio 900 dinara za sve to. Molim lepo. Mislim da je Car:Go jako bitan za podizanje kvaliteta zivota u Beogradu, konacno neka normalna i efikasna usluga!

je-bote

pre 4 godine

Treba da slobodno biram ono sto mi vise odgovara, u ovom slucaju CarGo, a ne da me neko uslovljava sta moram i da me cuca i zraci neko svojom malogradjanstinom. Ma cao taxi. Ili se prilagodi ili udji u istorijske knjige.
Jednostavno. Institucija ucenjivaca.

Aleksandar

pre 4 godine

Car Go koriste osobe koje su u glavnon bez novca,pa za taksiste i nije neki gubitak. A ti automobili sto koristi Car Go ce za 3g biti raspadnuti,pa kada se podvuce prihod i rashod videce se da od tog biznisa nema nista,osim pranja nelegalnog novca preko fiktivnog prometa.

Neko ko voli svoju zemlju, ali od ljubavi se ne živi

pre 4 godine

Samo neko ko je malouman, može da brani taksiste. Po kom osnovu taksisti blokiraju Beograd? Šta su oni? Kome oni trebaju? Odakle im tolika sila?! CarGo je zakon, apsolutno legitiman vid prevoza koji ni po kom osnovu ne ugrožava fine i vredne taksiste. By the way, taksi me u Budimpešti od centra do aerodroma koštao 25 evra. U Amsterdamu od žel. stanice do Šipola, 40 evra. Od Majnca do Frankfurta se dogovorili sa taksistom da nas vozi za 60 evra. I to u kakvim automobilima. I onda neki mamlaz iskompleksirani koji vozi taksi, negde u mozgu sebe ubedi da je bitan i da može tek tako da zahteva nešto što nema veze sa životom! I da naplaćuje taksi od Slavije do "Tesle" 50 evra?!?! Ua bre!

pex

pre 4 godine

Car go kao aplikacija nije sporna, sporan je prevoz putnika od strane nekvalifikovanih vozaca koji nemaju dozvolu grada i republike da se bave prevozom putnika. Sva taxi vozila i vozaci (taxisti) imaju odredjenu speifikaciju uslova koje moraju da ispune da bi imali dozvolu bavljenja javnim prevozom sto vozaci cargoa ne ispunjavaju. Samim tim nemaju zakonsko pravo da se bave bilo kojim tipom prevoza putnika koji se na bilo koji nacin naplacuje. Koriscenje udruzenja kao pokrica je samo vesto trazenje rupe u zakonu pod pokricem ministarstva koje je zaduzeno za taj resor. M
(Alek, 6. oktobar 2019 21:43)

jedini razlog zasto koriste udruzenje jeste kao odgovor na pokusaj gusenja i gasenja necega sto je u svetu svakodnevica i to vec mnogo godina. Bavite se formom a ne sustinom, zato su nam salteri prepuni, adminstracija glomazna,a privreda neefikasna. Najgore mi je pozivanje na zakone. Zakone pise politicka elita zarad koristi sebe i svojih interesnih grupa. To sto je nesto po zakonu ne znaci da je pravedno ili dobro za vecinu. Po zaknu su jevrejima stavljali zute trake oko ruke i vozili ih u logore. Po zakonu kod nas izbacuju ljude na ulice, unistavaju porodice a zarad veceg profita banaka. Primera je bezbroj,a mesta premalo a biti "kvalifikovan" da vozis automobil je zaista apsurd nad apsurdima. Taxisti to rade jer u vecini nisu sposobni nizasta drugo. Svaki dan vozim i znam sta rade i kako se ponasaju.

Alek

pre 4 godine

Car go kao aplikacija nije sporna, sporan je prevoz putnika od strane nekvalifikovanih vozaca koji nemaju dozvolu grada i republike da se bave prevozom putnika. Sva taxi vozila i vozaci (taxisti) imaju odredjenu speifikaciju uslova koje moraju da ispune da bi imali dozvolu bavljenja javnim prevozom sto vozaci cargoa ne ispunjavaju. Samim tim nemaju zakonsko pravo da se bave bilo kojim tipom prevoza putnika koji se na bilo koji nacin naplacuje. Koriscenje udruzenja kao pokrica je samo vesto trazenje rupe u zakonu pod pokricem ministarstva koje je zaduzeno za taj resor. Moze udruzenje gradjana i moze "inovativna pomoc na putu" i bilo sta ali onda ne moze bilo koja vrsta naplate.

Novosadjanin

pre 4 godine

Postoji i udruženje bodibildera iz Sombora koje “vozi samo svoje članove”. Evo ih po NS vozaju se non-stop. Ako su oni legalni, zašto CarGO nije?

rani

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate, i vidim, jako vas usrecuje kada bi svi ostali bez posla, jer, Boze moj, sta ce njima toliko!? To samo pokazuje jadno stanje ove nacije! Pa taj profesor je ucestvovao u izradi zakona o prevozu putnika, a sada prica protiv toga?! Zna li profesor da taksista kada primi voznju na poziv preko telefona ili aplikacije, na nju mora i da ode, pa mozda zato ne moze da ga poveze? Ljudi, zivite svoj zivot, pustite druge da se bore za sebe!

Vladimir

pre 4 godine

Kad god koristim tudji prevoz, koristim Car Go i uopšte ne zbog cene nego zbog kvaliteta usluge. Kola su mnogo novija i u tehnički mnogo boljem stanju nego taksi vozila, kabine su čiste a ne obor kao kod velikog broja vozila taksi službe i najvažnije, cene moju privatnost, ne pitaju "a jel' vi ovde živite, šta se tu nalazi", pa do politicko-sportskih tema, prosto ćute i voze.
Ali ne bih se složio sa nekim zaključcima sagovornika. Da klijenti plaćaju korišćenje aplikacije onda bi cena bila ista ali nije, zavisi od razdaljine/kilometara. To što je neka aplikacija legalna kod 2 milijarde ljudi uopšte ne znači da mora da bude legalna u ostatku Sveta.
Da treba razbiti taksi kartel treba, da kad tad treba uhapsiti one koji od taksi udruženja primaju pare za sebe i svoje šefove i partije, treba. Treba pustiti da se osniva neograničen broj taksi udruženja. Treba kaznjavati i taksiste isto kao i autobuske vozače i njihove kompanije za tehnički neispravna vozila. Teh.pregled ne 2 puta godisnje nego svaki drugi mesec minimum. I još mnogo toga, da ne razvlačim sada, i ovo je dovoljno.

doctor46

pre 4 godine

dolazim avionom na Surčin, tražim taxi, a gospodin taksista kaže mi, odokativno, da je usluga do centra grada 2000 dinara, naravno unapred izračunato...stop divljaštvu taksista!

pope

pre 4 godine

To je isto kao kad bi poštari štrajkovali što se narod dopisuje preko vibera a ne šalju pisma pa ostaju bez posla...p.s.kako yandex savršeno funkciobiše u Moskvi, pratiš put vozila na mapi koje ti stiže, marku automobila, imaš broj mobilnog vozača i na kraju 35km za 1600din ( 800 rubalja)...
(ms, 06. oktobar 2019 12:18)

Bas si našao zemlju za poredjenje. 1l goriva = 0.6€
Ne preterujmo ipak u autošovinizmu...nije fer ni prema taksistima ni prema cargoerima. Cena goriva je do trzista goriva i drzavne politike.

Hobin Rud

pre 4 godine

@pop
Vi ste najbolji dokaz nazadnosti Srbije!
Sve ste lepo rekli, ali obrnite taj svoj nakaradni pristup, kada bi taxista kupio autobus, da li bi mogao raditi svoj posao?
Pa šta je onda čudno što Car-go ne može?
Prof. Vuajnić je lepo rekao da isti kocept funkcioniše svuda u svetu, nije se obazirao na zakonske odredbe, ali kada se već vi pozivate, pročitajte zakon do kraja, da ne ispadate polupismeni.
Minimalna cena se propisuje za javni prevoz, i ne važi za mnoga druga udruženja, kompanije, gratise... Pa u Segedin sam išao nekada za 10€, sve sa kartom, po zakonu, ne sećam se blokade taxista!
Ali da razjasnimo nešto u celoj zavrzlami:
Car-go jeste konkurencija taxistima, ali je lepo zapakovan u nedostatku zakonske regulative i niko mu ne može ništa, Taxi udruženja mogu slobodno tužiti Car-go ako veruju da su u pravu i da se krši zakon, a ne da traže od države da to umesto njih radi!
Štrajk u sopstvenim vozilima van svake pameti u 21 veku, pa kuda nas to vodi!? Ko god to podržava treba ga institucionalizovati.
Očekujem od policije da radi svoj posao i rasčisti blokade, ako može poljoprivrednike sa traktorima i kombajnima koji nas hrane, može vala i ove prevoznike od kojih nas polovina potkrada!

Djokica

pre 4 godine

Jos 2017 je Evropski sud pravde presudio da je su Uber i sve slicne aplikacije ustvari taxi firme i da moraju da usklade svoje poslovanje sa zakonima zemalja u kojima rade. Nas zakon o prevozu putnika je u skladu sa evropskim zakonima. I dok u ostalim zemljama uber gasi svoje poslovanje ili se prilagodjava zakonu dotle se ovde potplacuju razni strucnjaci i lobira se za ustvari zmurenje na ocigledno krsenje postojeceg zakona. Ali mnogo je para u igri i samim tim bice mnogo ovakvih i slicnih izjava. A ustvari sve je vrlo jednostavno. Postujte zakon i prilagodite se njemu.

Pop

pre 4 godine

Samo je gospodin profesor zaboravio da napomene da car go radi protiv gradske uredbe o minimalnoj ceni prevoza.Isto tako za taksiste se zahteva gomila papira da bi mogli da rade.A tek kad dodje registracija vozila,svake godine ista dokumentacija.Pa tehnicki pregled 2×godisnje,skuplje osiguranje,osiguranje putnika po posebnoh ceni itd.Da ne pricamo o tome sto mnogi vozaci car go_a rade u firmama a posle malo da "taksiraju".A i drzava je vise dosadna sa polu zakonima.Neka se vise dogovore da li mogu da rade(car go)ili ne i tacka.Sta bi bilo kad bi car go kupio 10 autobusa pa izasao da radi kao "udruzenje gradjana".Verovatno bi ih brzo pohapsili.A profesor neka ode malo da odmori verovatno se "naradio".

rani

pre 4 godine

istakao je Vujanić gostujući u jutarnjem programu TV Happy.

I sta dalje citati i komentarisati? Uzivajte u penziji profesore i u besplatnim voznjama Cargo-a!

Sasa

pre 4 godine

Kako to car-go nije taksi prevoz? Nego sta je! Da li obavlja prevoz koji nije linijski? Obavlja! Da li naplacuju taj prevoz? Naplacuju! Pa po cemu se onda razlikuju od taksija!? Jeftiniji su zato sto ne moraju da prodju svu onu papirologiju koju moraju taksisti, ne moraju da placaju porez na licni prihod. Po kom to zakonu obavljaju prevoz? To nam cenjeni prof. nije odgovorio!

Aleksandar

pre 4 godine

Car Go koriste osobe koje su u glavnon bez novca,pa za taksiste i nije neki gubitak. A ti automobili sto koristi Car Go ce za 3g biti raspadnuti,pa kada se podvuce prihod i rashod videce se da od tog biznisa nema nista,osim pranja nelegalnog novca preko fiktivnog prometa.

mars

pre 4 godine

Taksisti su socijalni problem jer su ugrozeni i njihove porodice, nazalost tako je, ja ih razumem, ali jednostavno nece moci svi da opstanu u ovom poslu. Tehnilogija se menja i trziste u skaldu sa time.

Nebojsa

pre 4 godine

Svi znamo ko su i kakvi su taksisti, ali imam utisak da car go ekipa nije nista bolja. Posebno zato sto i jedni i drugi imaju zaledjinu u vlasti a svi znamo ko tamo sedi. Moje licno misljenje je da taksisti koriste monopol i placaju pauslan porez, pa im tako ostane minimum hiljadu evra mesecno dok ovi iz car goa dampinguju cene, ne znam za porez da li placaju. Medjutim kada bi se svi taksisti razisli danas car go bi digao cene, tako da je dobro da imamo konkurenciju i opcije. Problem beograda su divlji taksisti ali kao sto znamo oni imaju seme u komunalnoj i ostalim strukturama izvrsne vlasti, i oni najvise sramote i ponizavaju grad. I za kraj kada ste od taksiste dobili fiskalni? A isto vazi i za car go, kao ide preko aplikacije pa ne treba racun, placen pdv i ostalo. Pa nije pdv jedina stvar koja se placa drzavi. Mi koji radimo dajemo 63% od svog bruto dohotka pa onda opet pdv 20% a ovim soferima mnogo i tih 20% da daju.

Kopčam se na ledja

pre 4 godine

"Vi ne plaćate upotrebu kilometra, već plaćate upotrebu aplikacije i tako CarGo ne krši zakon".
Ne ubija čoveka čovek sa pištoljem u ruci, već metak. Ako ćemo da se bavimo ovom problematikom metafizički.
Niko ovde nije protiv progresa i podizanja ove vrste usluge na viši nivo, ali šta ćemo u sledećoj situaciji akoneko taxi udruženje postavi na isti nivo aplikaciju i počne da pruža uslugu cao Car Go? Da li u tom trenutku prestaje finansijska obaveza članova tog taxi udruženja prema državi? Da li im još uvek treba taxi dozvola da bi obavljali delatnost? Da li su u obavezi da na kolima nose tablice sa TX na kraju? Da li će država da ima osnova da ih tuži zbog toga što ne izmiruju svoje poreske obaveze? Mnogo je pitanja i prema ovoj temi je potreban ozbiljan pristup.

Alek

pre 4 godine

Car go kao aplikacija nije sporna, sporan je prevoz putnika od strane nekvalifikovanih vozaca koji nemaju dozvolu grada i republike da se bave prevozom putnika. Sva taxi vozila i vozaci (taxisti) imaju odredjenu speifikaciju uslova koje moraju da ispune da bi imali dozvolu bavljenja javnim prevozom sto vozaci cargoa ne ispunjavaju. Samim tim nemaju zakonsko pravo da se bave bilo kojim tipom prevoza putnika koji se na bilo koji nacin naplacuje. Koriscenje udruzenja kao pokrica je samo vesto trazenje rupe u zakonu pod pokricem ministarstva koje je zaduzeno za taj resor. Moze udruzenje gradjana i moze "inovativna pomoc na putu" i bilo sta ali onda ne moze bilo koja vrsta naplate.

zvonko

pre 4 godine

jandeks nema veze sa kar go om...jandeks su legalni taksisti koji rade po zvanicnom cenovniku grada kao i svaki drugi taksi... a kar go uopste nisu registrovani taksisti

rani

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate, i vidim, jako vas usrecuje kada bi svi ostali bez posla, jer, Boze moj, sta ce njima toliko!? To samo pokazuje jadno stanje ove nacije! Pa taj profesor je ucestvovao u izradi zakona o prevozu putnika, a sada prica protiv toga?! Zna li profesor da taksista kada primi voznju na poziv preko telefona ili aplikacije, na nju mora i da ode, pa mozda zato ne moze da ga poveze? Ljudi, zivite svoj zivot, pustite druge da se bore za sebe!

Dispepsija

pre 4 godine

Odlični komentari. Trgovci treba da osnuju udruženje građana i izbace fiskalne kase. Kad dođe tržišna inspekcija ili poreska, izbace ih i kažu ja se ne bavim trgovinom nego distribucijom članovima udruženja, za mene ne važi zakon o trgovini. Mašta može svašta.

Rajko

pre 4 godine

Bravo profesore,
Hvala što ste stali na stranu korisnika. Još samo da ste uporedili CarGo vs TAXI sa Viber/WhatsApp vs Fiksna Telefonija. Danas se celokušpan međunardni telefonski saobraćaj obavlja preko Viber/WhatsApp dok je fiksna telefonija otišla u penziju što se tiče međunarodnog saobraćaja.

PenzionisaniFarbarJaja

pre 4 godine

Zivim na Zarkovu, zaposlih se u firmi u opstini Zemun pre dva meseca. Zvao sam taxi(beo, naxi, gold, alpha i pink) svakog jutra izmedju 7:50 i 8 posto radim od 9. Za 22 dana ovih nekoliko udruzenja me odbilo 21 put, puta broj udruzenja, samo jednom nisam dobio poruku, zao nam je nemamo vozilo blizu vas, pokusajte kasnije. Ti pozivi kostaju gospodo, a kad krenem pesaka ka najblizoj taxi stanici, gle cuda, bar jedno vozilo od svih ovih zauzetih kompanija bleji, i cita dnevnu stampu.
E onda resih da, na nagovor kolega, instaliram Cameo i CarGo.
Cameo isto dodje svake prwstupne godine ali cesce nego Taxi i povoljniji su(iako imaju mnogo manje vozila od taxi firmi) dok CarGo dodje na 49 od 50 zahteva, platim 20% manje, nekad i vise od toga, i ne moram da slusam vozaca(bilo koje tx udruzenje) kako su mu prava obezvredjena, gorivo skupo i ostale lazne price koje cesti korisnici taxi usluga znaju napamet.
Ne postoji taksista u Bg koji zaradjuje manje od 1500€ mesecno, bez velikog odmora skole btw, a plate vece od profesora 4x minimum!!!!
Dakle taksisti, dosta ste me ..... u ganglije, CarGo, cameo, uber, dobrodosli. Cekali smo vas predugo!
prosecan korisnik taxija..

ms

pre 4 godine

To je isto kao kad bi poštari štrajkovali što se narod dopisuje preko vibera a ne šalju pisma pa ostaju bez posla...p.s.kako yandex savršeno funkciobiše u Moskvi, pratiš put vozila na mapi koje ti stiže, marku automobila, imaš broj mobilnog vozača i na kraju 35km za 1600din ( 800 rubalja)...

Balkan Boy

pre 4 godine

Koristim CarGo, ali da se ne lažemo...priča im je "šuplja". Kakvo je to naplaćivanje korišćenja aplikacije ili tehnološke usluge, ako mi cena zavisi od pređenih kilometara?

Daleko od toga da sam na strani taksista, samo bi je potrebno da se priča bez foliranja.

Penzioner u penziji

pre 4 godine

Živim u Novom Sadu poslednjih 60(šezdeset) godina. Povremeno ,kada ja ,ili moja porodica imamo potrebe koristimo Taxi usluge.
I poenta je da smo zadovoljni.
Sa cenom i uslugom
Molim Vas nemojte opet beogradske probleme (monopole) stavljati iznad problema običnog čoveka koji ne živi u Beogradu. A ima ih na stotine.

dragan

pre 4 godine

Ljudi kako je moguce da ne razumete da cargo placa porez na svaku voznju?

Cim se elektronski naplati, plati se i porez, kome to nije jasno taj nije za raspravu.

Taksisti NE placaju porez , jer su pausalci , pa mesecno uzmu po par hiljada evra , a plate porez kao da jedva prezivljavaju , ako ga ikada i plate , duzni su tri MILIJARDE za poreze , i stalno im se otpisuje.

Taksista

pre 4 godine

Jandeks radi u Beogradu ali sa legalnim taksistima. Uredba grada Beograda kaže kako se obavlja javni gradski prevoz u gradu Beogradu. Pitajte one što su odredili pravila zašto baš tako!

Mire

pre 4 godine

Jos 2017 je Evropski sud pravde presudio da je su Uber i sve slicne aplikacije ustvari taxi firme i da moraju da usklade svoje poslovanje sa zakonima zemalja u kojima rade. Nas zakon o prevozu putnika je u skladu sa evropskim zakonima. I dok u ostalim zemljama uber gasi svoje poslovanje ili se prilagodjava zakonu dotle se ovde potplacuju razni strucnjaci i lobira se za ustvari zmurenje na ocigledno krsenje postojeceg zakona. Ali mnogo je para u igri i samim tim bice mnogo ovakvih i slicnih izjava. A ustvari sve je vrlo jednostavno. Postujte zakon i prilagodite se njemu.
(Djokica, 6. oktobar 2019 12:38)
Nije tacno.
U Briselu, recimo, uber i slicni prevozi su sve brojniji. Cak postoji i aplikacija za kratki rent a kar ne znam kako da nazovem. Pokaze ti gde je parkiran najblizi auto, udjes vozis se do cilja i ostavis ga a skine ti novac sa racuna. Istovremeno funkcionise taxi sa cistim novim vozilima i zadovoljnim vozacima.
S druge strane vi, bahati, nikako da shvatite da su gradjani ti koji biraju uslugu i da ce uvek odabrati ono sto je za njih kvalitetnije i da ste tu zbog njih. Vremena se menjaju, tehnologija napreduje, vase organizovanje tipa Cosa nostra nece jos dugo trajati, jos nekoliko blokada i narod ce vas lincovati ako vas drzava ne skloni. Kad budete pruzali bolju uslugu, konkurencija ce propasti, tako to ide a za sad izgleda vi propadate

bane

pre 4 godine

Kao i većina građana, podržavam CarGo (i druge slične ako se pojave). Ne zaboravite, Jevereji su pred rat po zakonu morali da nose žute trake, a Zorana Mihajlović je izmislila zakon u korist taksista, sa direktnom namerom progona CarGo. Ograničenje broja taksi vozila u gradu, kao i garantovana minimalna cena je em sumanuto, em protivustavno jer ograničava Ustavom garantovano pravo na rad. Svaki put gada taksisti ili ZM se pozivaju na "svi mogu da rade, ali moraju da poštuju zakon" ona vređa inteligenciju svih koji znaju da vrata za nove taksiste nisu otvorena. Zato je CarGo i prinuđen da traži rupe u zakonu, prvo limo-servis, sada udruženje građana, ne zato što su kriminalci, već zato što ih na to terate. Svako od nas može da postane kriminalaca ako sutra iskrojite odgovarajući zakon koji ograničava neku potpuno uobičajenu građansku stvar.

T- zex

pre 4 godine

Meni je idiotska cela postavka da ja ne mogu da biram kako cu i kod koga da se vozim..Taxisti da shvate da zive u vreme kad nema monopola i da se za klijenta moraju boriti cenom , uslugom i kvalitetom. Meni ova njihova " buna " lici kao kad bi se trgovci svecama bunili sto se uvodi struja. Ili , kao sto neko smisleno napisa , kao kad bi postari protestovali sto se ne salju pisma nego E mailovi . Svet ide napred , tehnika i organizacija posla napreduju vecina nas sa tim nema problem . Izgleda samo taxisti to ne shvataju.

tačka

pre 4 godine

@Djokica
To je zato što je Uber američki startup, a EU zaostaje za SAD i Kinom, pa čak i Rusijom. Namera im je protekcionistička, ali i bez nekog stvarnog moranja. CarGo je domaći. Reč je o rešenju za podršku tranzitu, a ne o javnom prevozu. Besmisleno je definisati tako nešto sa takvim mogućnostima kao javni prevoz. Ako ne CarGo biće strana kompanija, koja je veća možda i od država EU, uz to je čak možda baš ta koja će da pruža pristup uslugama svojom mrežom, jer je internet u medjuvremenu fragmentiran na nacionalne domene i to par zemalja uz par kompanija, a ti nemaš igrača na svom terenu sa kojim si naučio da regulišeš ovakve. CarGo vredi daleko više nego svi taksisti zajedno IKADA. On radi ono što taksi nije kadar i to bez privilegija, sposobniji je. CarGo uvećava mogućnosti tranzita, a koliko takav sistem vredi videlo se u SAD. Ima prednosti i kada je reč o organizovanju evakuacije i dostavi pomoći u kriznim situacijama na način na koji taksi nikada neće moći, upravo zahvaljujući softveru. Imaju puno imena, podrška tranzitu, pružalac pomoći tranzitu, alternativni tranzitni prevoz, ali nigde gde se razvijaju nisu JAVNI PREVOZ. Savladavanje puta kroz grad je samo jedan od zadataka gde mogu da pomognu ljudima. A mogu da izdiferenciraju deljenje prevoza, troškova, CO2, gorivo, dostupnost mobilnosti, crowd i individualnu, dostava pomoći, asistencija, evakuacija, povezivanje drumskog, vazdušnog i rečnog prevoza kako ljudi tako i roba. NIJE JAVNI PREVOZNIK.

Dja

pre 4 godine

Alo bre ljudi doktor specijalista (min 10 godina jakog intelektualnog pa i fizickog rada posle srednje škole) ima platu od cca. 75-80.000 rsd mesecno. Taksisti cepaju cesto preko tih 150.000 rsd ocigledno, u prljavim automobilima bez ikakve struke i potrebnog znanja (poznavanje Bg više nije bauk, 16 aplikacija to resava, birajte). Ko je bre lud u ovoj zemlji??? I onda se pitamo zasto smo tu gde jesmo- eto jednog od mnogobrojnih razloga!

eja

pre 4 godine

Ovo je klasicna borba izmedju novog starog , izmedju buducnosti i proslosti .
Kao sto uvek biva buducnost MORA da pobedi .
Skolujemo ljude u inostranstvu , vrate se da nesto promene a ono puj pile ne vazi .
Koga mi zelimo ? Nove , mlade, povratnike , skolovane ili one koji imaju samo B kategoriju kao preduslov za taxi ?

vlada

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto se u odbranu cargo-a stalno prica kako nije taksi prevoz, to samo iritira jer je jasno da to jeste naplata prevoza. Pravo je pitanje zasto je samo kod taksi prevoza limitiran broj onih koji to mogu da obavljaju i na taj nacin ne daju trzistu da uredi cene. Zasto ne propisu da je zubara u zemlji recimo samo 20 i da je nelegalno da se iko drugi time bavi, pa da se oni dogovore da resimo plomba treba da kosta 1000 eura

Programer

pre 4 godine

@pop:
"...Da ne pricamo o tome sto mnogi vozaci car go_a rade u firmama a posle malo da taksiraju..."
Jeste culi za pojam "gig ekonomija"? Svako radi honorarno sve sto nekome moze da naplati. Pogledajte razvijen svet - niko nema stalan ugovor, svi rade po 2 usputna posla da popune budzet. Na putu do posla ukljuce Uber aplikaciju da povezu nekoga i amortizuju cenu goriva, na povratu takodje, uvece sat vremena rade nesto trece, honorarno a sve vreme rentiraju stan nekome preko AirBnB-a. Samo u ex-komunistickim zemljama postoji fenomen da neko zavrsi fakultet, dobije diplomu (ili polozi ispit poznavanja grada) i onda 40 godina ne mora da uci i napreduje, ceka penziju i mrzi tehnologiju koja ga tera da ponovo sve uci od nule, savladava nove jezike i sl. Podrzavam car go jer sam generalno za to da tehnologija skloni posrednike u poslovnim kontaktima izmedju ljudi. Rizikujem da dobijem minuse sad, ali smatram i da Car Go treba da se registruje kao taksi udruzenje ali tek kad grad skloni limit na broj licenci. Zasto u gradu samo 5k taksista? Zasto trziste, ponuda i potraznja, ne bi odredilo jel potrebno 2 ili 7 hiljada pa kome kako bude? Ovako vlada haos - na ulici nekad imate 4000, nekad 1000 a grad ne moze da uslovi ni jedno udruzenje koliki je minimum koji svako mora u bilo kom trenutku da ima bez obzira da li je utorak noc ili subota vece. Da u gradu ima 10 000 taksista nikad se ne bi desilo da po kisi niko nece da vozi...

ajdebre

pre 4 godine

e muka mi je od pametnih sto znaju da su uber i slicni zabranjeni...sajt libremercado, text iz 2018., belgija 2100taxi : 10.000 VTC, italija taxi 40.000: 80.000 VTC, GB 80.600 taxi : 210.000 VTC vozaca.(london 20.000:87.000), i tako dalje i dalje. U nekim spanskim gradovima odnos je jedan VTC na dva taxija. Taxisti su kao ludisti sto su lupali masine da bi.sacuvali posao. Manipulisanje informacijama veliko je zlo u ovoj drzavi.

xyz

pre 4 godine

Toliki gnev su kod mojih poznanika i mene navukli taksisti da nam ne pada na pamet da ih vise zovemo.
Da se razumemo, nije Cargo sjajan, ali taksisti su postali mnogo bahati. Jos su ranije pricali da se oni toboze brinu za gradjane, kako nisu bezbedni u voznji sa CarGo vozacima. Pa haha! Svako ko vozi po Beogradu zna da su najbahatiji vozaci ikada upravo ti taksisti.

Iskreno im zelim da propadnu.

rebro

pre 4 godine

@Djokica, u Češkoj gde ja živim Uber postoji već 5 godina, a svaki vozač mora da ima taksi licencu. Položi poznavanje grada u kojem radi i dobije licencu. Može li to u Beogradu? Ne može jer taksisti imaju monopolski položaj i niko nov ne može da dobije licencu sve dok taksista ne umre ili ode u penziju. Toga u EU nema. To je jedna bitna razlika. Druga je da SVI, ali SVI bilo da su obični taksisti ili Uber vozači imaju fiskalne kase i plaćanje karticom je najnormalnija stvar.
Da li taksisti u Beogradu imaju to? Nemaju. Zašto? Neće da plaćaju porez jer su "paušalci" i jer im se može.
I onda dođe CarGo koji nudi znatno jeftinije usluge i taksisti štrajkuju, a vlast odobrava blokiranje glavnog grada.
Kod mene u Pragu su takođe štrajkovali, ali smeju da blokiraju samo deo Legerove ulice (glavna ulica u Pragu) i ništa više. I to smeju da ostanu 4 sata i onda razlaz. Dolazi policija i rešava to na licu mesta pisanjem kazni.
A kako je u Beogradu? Štrajkuju blokiranjem grada dok se ne ispune njihovi zahtevi!
Toga vidiš u EU nema.
Prvo neka pođu od sebe i neka uvedu fiskalne kase, uniforme, čist taksi, bez pušenja u vozilima, sa WiFi signalom i nek snize cene, a ne da terorišu grad jer im se ne sviđa konkurencija.

kiko

pre 4 godine

Taxi je prevazidjen. iskreno to se desilo i u USA ,pa je bilo pobuna,Francuskoj ma svugde je bilo pobuna.. Uzmite prilagodite se trzistu, nece trziste Vama.

Gradjanin

pre 4 godine

CarGo ne da nije taxi nego je cak i mnogo bolji, jeftiniji, usluzniji, sigurniji i manje monopolistickiji.
Taxi u Bg u je pet puta skuplji nego u unutrasnjosti, a placuju isti porez, negi taxisti izlaze i preko 1000€ mesecno cistih para (posle poreza, odrzavanja auta i goriva)

Milija

pre 4 godine

onda uredba grada Beograda u minimalnoj ceni i uzlovima prevoza nije u redu i treba je menjati. Zasto bi gradjani trebalo da placaju vise za usluge koje im trebaju svaki dan. GSP se raspada, ovo je jedna od alternativa.

Tadija

pre 4 godine

Sve je tačno rekao. Taksisti su navikli da monopol, a sada kada je to dovedeno u pitanje, žabokrečina se ustalasala. Otvoriti tržište i dati svakome šansu da radi. Neko neka radi na prst, a neko na aplikaciju, pa šta se kome više isplati.

Dokon od jutros

pre 4 godine

Pa dajte da se ukinu i autobusi jer su konkurencija...
Mesare hitno da prekinu sa pečenjem mesa, jer su konkurenti ćevapdžinicama... itd.

vlad

pre 4 godine

Šta sprečava Taksi udruženja da naprave aplikacije kao što imaju druge uspešne firme i tako budu konkurenti na tržištu?
Ovako, uživaju u monopolu koji im je država omogućila a pružaju u najmanju ruku sumnjive usluge.
Nešto nisam primetio vozače drugih udruženja da tuku "državne" taksiste, da blokiraju gradske ulice uz bahato i siledžijsko ponašaje uz pravljenje haosa građanima, da varaju turiste sa 10X većim računima...
Država treba da omogući fer poslovanje i povoljnu uslugu građanima, ali ništa od toga ne radi zato što ministarka otvoreno podržava i staje na stranu "državnih" monopolističkih taksista.

Dulepp

pre 4 godine

Ne ulazim u pricu Cargo, ali odavno je trebalo taxiste dovesti u red. Nedavno su bili moji prijatelji iz Norveske. Objasnio sam im da put od autobuske do aerodroma ne iznosi vise od 2000 dinara dok su ti isti taksisti zeleli 50€ sto naravno nisu dobili.
Nece oni ni u kakvo udruzenje jer rade kako hoce i kada hoce. Beogradski taksisti su poznsti u citavoj europi kao prevaranti, neljubazni i arogantni. Ovdje agencije daju preporuku turistima ako ne moraju da ne koriste taxi usluge u Beogradu, nazalost.

500 prosecna neto zarada

pre 4 godine

Mene zanima ako neko zna zasto car go ne vozi po svim vecim gradovima u srbiji i ne samo beogradu.inace puna podrska, mi u sloveniji imamo prevozi.net, to znaci da svaki gradanjin moze da vozi putnike kad negde ide i inaplati po svojoj zelji. to je sve bez poreza i na ruku.

rakun

pre 4 godine

Ovaj CarGo ima podrsku vlast zato ga u korenu ne saseku. Iskreno narodu je bolje sto ih ima vise, pa i cene bi padale. A bilo koja vlast nesme da se suprostavi taksistima vec ceka da narod reaguje.
Ja se zalazem da svako ko hoce da taksira a ispunjava zakonske uslove moze to da radi. Monopol je u svekom poslu izvor korupcije.

ne prepoznajete problem

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate... (rani, 6. oktobar 2019 21:08

Apsolutno niste u pravu, potpuno pogresno razumete situaciju. DAjte da objasnim... Pre svega, verujem da ogromna vecina ljudi ovde zna da se posteni taksisti muce da zarade novac za sebe i svoju porodicu. Moj (nazalost pokojni) najbolji drug iz detinjstva je bio taksista i, obzirom da je bio posten covek, dosta se mucio (u velikoj meri zbog nespostenih kolega) - znam iz prve ruke.
Dakle, ljudi vole CarGo zbog sledeceg: 1) pristojni vozaci (svi, a u standardnom taksiju je to bacanje graski); 2) cista kola (sva), kod normalnih taksija to je manjina; 3) znate unapred koliko cete otprilike platiti; 4) automatski se placa karticom, sto jeste jedna vrsta komfora.
Dakle, ovde je u pitanju bolja usluga, za, vrlo cesto, manje pare. Iz istog razloga su Uber i ostale slicne firme uspele na zapadu - nisu na zapadu ljudi zavidni taksistima (i njihovim zaradama), ali se ipak sve vise ljudi odlucuje da koristi Uber, itt.
Ukratko, ponudite i vi svima nama istu vrstu usluge kao CarGo i nema problema - konkurencija je uvek dobrodosla.
A sto se tice nekih drugih komentara o tome da taksisti imaju specijalne kvalifikacije, to je vec smesno - vozacka dozvola, to je to. Poznavanje grada je sa navigacijom postalo nebitno. Kultura, cista kola to je bitno, ali to je i bez obuke bolje kod CarGo.

pex

pre 4 godine

pazi ti sta ce sve obican gradjanin da sazna - uredba o minimalnoj ceni rada?? volela bi svaka profesija da ima ovo, zasto samo taksisti???
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dalabu, 6. oktobar 2019 12:36)

To ti je samo jedan od pokazatelja da nismo nikada zaista bili spremni za trzisnu privredu i zasto smo tu gde jesmo, tj nikada nismo imali nijedan proizvod ili uslugu koju mozemo prodati preko. Zapravo IT je jedini koji je to uspeo iz prostog razloga sto ovakvi kao taxisti (isti mentalitet nam vodi i drzavu) nisu imali znanja i svesti da se i tu umesaju. Sve ostalo gde se "drzava" ugura, tu dodje do propasti. Da li to bile maline, izvoz mesa ( o tehnoloskim prozvodima vise niko i ne razmislja) ili nesto trece, potpuno je nebitno. Osim ovoga, kod nas se i dalje posluje po principu dogovorne (kartelne) privrede, tako da svako sa barem osnovnim znanjem iz eknomije odavno zna zasto smo poslendji u evropi i zasto cemo tu zauvek i biti.

pope

pre 4 godine

To je isto kao kad bi poštari štrajkovali što se narod dopisuje preko vibera a ne šalju pisma pa ostaju bez posla...p.s.kako yandex savršeno funkciobiše u Moskvi, pratiš put vozila na mapi koje ti stiže, marku automobila, imaš broj mobilnog vozača i na kraju 35km za 1600din ( 800 rubalja)...
(ms, 06. oktobar 2019 12:18)

Bas si našao zemlju za poredjenje. 1l goriva = 0.6€
Ne preterujmo ipak u autošovinizmu...nije fer ni prema taksistima ni prema cargoerima. Cena goriva je do trzista goriva i drzavne politike.

a u evropu

pre 4 godine

šta se svađate, čim uđemo u evropu eto nama i ubera i abera i svih drugih. da vidim da li će onda taxisiti da štrajkuju. a i gde bi? ispred parlamanta ali u belgiji.

kad porastem biću kengur

pre 4 godine

I opet dosta vas ne razume! CarGo nije taxi udruženje! To je prijatelj preko aplikacije koji me vozi. Zato im ne treba položen grad! A ja za moje pare mogu da se vozim s kim hoću! A ne neko da mi drži monopol bre! Treba biti profi vozač da bi vršio prevoz putnika kolima?! Pa druže ne vozi šleper! Kakve veze ima da li neko zna da vozi kamion sa tim kako on vozi auto? A uveravamo se svaki dan kako taxisti voze bahato i ne bezbedno!

Programer

pre 4 godine

Koliko ste vi, ljudi, nesrecni, pa to je strasno! Danima pratim komentare i sve se svodi na to, da svima smeta sto taksisti mogu da zarade bolje od prosecne plate... (rani, 6. oktobar 2019 21:08)

Nije gospodine to. Problem je kad meni dodju kolege iz inostranstva pa ne smem same da ih pustim da se voze po gradu da mi se posle ne bi cudili "kako je kod nas skup taksi", problem je jedan od Vasih kolega koji se posvadjao sa mnom rekavsi "pa sta hoces, oni toliko placaju i kod kuce, sta su mi dosli ovde da se voze za sicu?". U Car Go vozaci su manji od makovog zrna jer znaju da ako im neko da losu ocenu mogu da budu sankcionisani. Nisu "sami svoje gazde" kako to taksisti vole da budu. Ja sam jednom vozacu Car Go dao ocenu (3 od 5) zbog ocajnog snalazenja u gradu. Sutradan mi je firma Car Go poslala mejl moleci me da obrazlozim losu ocenu kako bi znali kakav postupak da pokrenu protiv vozaca. Evropski! Morao sam da branim coveka da ne popije neku kaznu zato sto se lose snasao... Druga stvar, i najbitnija zbog koje biram Car Go: bas mene briga da li ste Plavi, Zuti ili Murgavi taksi. Ja hocu da kazem gde se nalazim i da mi prvo vozilo u blizini stane, a Vi se posle medjusobno raskusurajte kom udruzenju idu pare. Hocu jednu aplikaciju za SVA vozila a ne da zovem sa 3 telefona 3 udruzenja pa ko se prvi javi. U svakom slucaju - posla ima dovoljno za sve dokle god musterije dobijaju poruke "izvinjavamo se, nema slobodnih vozila". Molim objavite komentar.

Vladimir

pre 4 godine

Kad god koristim tudji prevoz, koristim Car Go i uopšte ne zbog cene nego zbog kvaliteta usluge. Kola su mnogo novija i u tehnički mnogo boljem stanju nego taksi vozila, kabine su čiste a ne obor kao kod velikog broja vozila taksi službe i najvažnije, cene moju privatnost, ne pitaju "a jel' vi ovde živite, šta se tu nalazi", pa do politicko-sportskih tema, prosto ćute i voze.
Ali ne bih se složio sa nekim zaključcima sagovornika. Da klijenti plaćaju korišćenje aplikacije onda bi cena bila ista ali nije, zavisi od razdaljine/kilometara. To što je neka aplikacija legalna kod 2 milijarde ljudi uopšte ne znači da mora da bude legalna u ostatku Sveta.
Da treba razbiti taksi kartel treba, da kad tad treba uhapsiti one koji od taksi udruženja primaju pare za sebe i svoje šefove i partije, treba. Treba pustiti da se osniva neograničen broj taksi udruženja. Treba kaznjavati i taksiste isto kao i autobuske vozače i njihove kompanije za tehnički neispravna vozila. Teh.pregled ne 2 puta godisnje nego svaki drugi mesec minimum. I još mnogo toga, da ne razvlačim sada, i ovo je dovoljno.

je-bote

pre 4 godine

Treba da slobodno biram ono sto mi vise odgovara, u ovom slucaju CarGo, a ne da me neko uslovljava sta moram i da me cuca i zraci neko svojom malogradjanstinom. Ma cao taxi. Ili se prilagodi ili udji u istorijske knjige.
Jednostavno. Institucija ucenjivaca.

Novosadjanin

pre 4 godine

Postoji i udruženje bodibildera iz Sombora koje “vozi samo svoje članove”. Evo ih po NS vozaju se non-stop. Ako su oni legalni, zašto CarGO nije?

doctor46

pre 4 godine

dolazim avionom na Surčin, tražim taxi, a gospodin taksista kaže mi, odokativno, da je usluga do centra grada 2000 dinara, naravno unapred izračunato...stop divljaštvu taksista!

Neko ko voli svoju zemlju, ali od ljubavi se ne živi

pre 4 godine

Samo neko ko je malouman, može da brani taksiste. Po kom osnovu taksisti blokiraju Beograd? Šta su oni? Kome oni trebaju? Odakle im tolika sila?! CarGo je zakon, apsolutno legitiman vid prevoza koji ni po kom osnovu ne ugrožava fine i vredne taksiste. By the way, taksi me u Budimpešti od centra do aerodroma koštao 25 evra. U Amsterdamu od žel. stanice do Šipola, 40 evra. Od Majnca do Frankfurta se dogovorili sa taksistom da nas vozi za 60 evra. I to u kakvim automobilima. I onda neki mamlaz iskompleksirani koji vozi taksi, negde u mozgu sebe ubedi da je bitan i da može tek tako da zahteva nešto što nema veze sa životom! I da naplaćuje taksi od Slavije do "Tesle" 50 evra?!?! Ua bre!

some1

pre 4 godine

Prvi utisci za Car:Go... Stizu bez reci za 3min tamo gde taksisti nikada nece ali se isti prvo postaraju da ti isperu mozak reklamama do daske nekih 3-5 minuta pa te onda otkace. Ukupno sam se vozio pola sata (3 kombinovane voznje od toga jedna bas kratka relacija) i platio 900 dinara za sve to. Molim lepo. Mislim da je Car:Go jako bitan za podizanje kvaliteta zivota u Beogradu, konacno neka normalna i efikasna usluga!

pex

pre 4 godine

Car go kao aplikacija nije sporna, sporan je prevoz putnika od strane nekvalifikovanih vozaca koji nemaju dozvolu grada i republike da se bave prevozom putnika. Sva taxi vozila i vozaci (taxisti) imaju odredjenu speifikaciju uslova koje moraju da ispune da bi imali dozvolu bavljenja javnim prevozom sto vozaci cargoa ne ispunjavaju. Samim tim nemaju zakonsko pravo da se bave bilo kojim tipom prevoza putnika koji se na bilo koji nacin naplacuje. Koriscenje udruzenja kao pokrica je samo vesto trazenje rupe u zakonu pod pokricem ministarstva koje je zaduzeno za taj resor. M
(Alek, 6. oktobar 2019 21:43)

jedini razlog zasto koriste udruzenje jeste kao odgovor na pokusaj gusenja i gasenja necega sto je u svetu svakodnevica i to vec mnogo godina. Bavite se formom a ne sustinom, zato su nam salteri prepuni, adminstracija glomazna,a privreda neefikasna. Najgore mi je pozivanje na zakone. Zakone pise politicka elita zarad koristi sebe i svojih interesnih grupa. To sto je nesto po zakonu ne znaci da je pravedno ili dobro za vecinu. Po zaknu su jevrejima stavljali zute trake oko ruke i vozili ih u logore. Po zakonu kod nas izbacuju ljude na ulice, unistavaju porodice a zarad veceg profita banaka. Primera je bezbroj,a mesta premalo a biti "kvalifikovan" da vozis automobil je zaista apsurd nad apsurdima. Taxisti to rade jer u vecini nisu sposobni nizasta drugo. Svaki dan vozim i znam sta rade i kako se ponasaju.

Hobin Rud

pre 4 godine

@pop
Vi ste najbolji dokaz nazadnosti Srbije!
Sve ste lepo rekli, ali obrnite taj svoj nakaradni pristup, kada bi taxista kupio autobus, da li bi mogao raditi svoj posao?
Pa šta je onda čudno što Car-go ne može?
Prof. Vuajnić je lepo rekao da isti kocept funkcioniše svuda u svetu, nije se obazirao na zakonske odredbe, ali kada se već vi pozivate, pročitajte zakon do kraja, da ne ispadate polupismeni.
Minimalna cena se propisuje za javni prevoz, i ne važi za mnoga druga udruženja, kompanije, gratise... Pa u Segedin sam išao nekada za 10€, sve sa kartom, po zakonu, ne sećam se blokade taxista!
Ali da razjasnimo nešto u celoj zavrzlami:
Car-go jeste konkurencija taxistima, ali je lepo zapakovan u nedostatku zakonske regulative i niko mu ne može ništa, Taxi udruženja mogu slobodno tužiti Car-go ako veruju da su u pravu i da se krši zakon, a ne da traže od države da to umesto njih radi!
Štrajk u sopstvenim vozilima van svake pameti u 21 veku, pa kuda nas to vodi!? Ko god to podržava treba ga institucionalizovati.
Očekujem od policije da radi svoj posao i rasčisti blokade, ako može poljoprivrednike sa traktorima i kombajnima koji nas hrane, može vala i ove prevoznike od kojih nas polovina potkrada!