Sreda, 25.09.2019.

13:00

Da li treba uvesti kamere za vozače koji koriste mobilni za volanom?

Izvor: B92

Da li treba uvesti kamere za vozaèe koji koriste mobilni za volanom? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

Pera

pre 4 godine

Ljudi kupite drzac za mobilni kosta cirka 10-15 eur. Uvek su vam ruke slobodne plus gledate ispred. Ne mogu da verujem da vecina pre rizikuje saobracajku nego da kupi drzac.

Pera

pre 4 godine

Mislim da vecina ljudi nije upucena da drzac za mobilni kosta cirka 12 eur a omogucava da ruke budu slobodne u toku voznje. Nekad je resenje mnogo jednostavno a puno znaci za bezbednost.

Papageno

pre 4 godine

Međutim, ne može da bude rekršaj ako nemate rezervne sijalice, to je preventivno kažnjavanje, "prekršaj" bez prekršaja.
(CATAPA, 27. septembar 2019 08:01)

Nisi u pravu jer zakon propisuje da UVEK imaš u vozilu komplet rezervnih sijalica, bez obzira na to da li ti trebaju ili ne.

Po tvojoj logici, ne bi trebalo ni da kažnjavaju ako nemaš komplet prve pomoći, ili mu je istekao rok važenja jer dok niko nije povređen, ne treba ni prva pomoć, zar ne? E, pa ne ide to tako, po zakonu moraš da imaš prvu pomoć, bez obzira na to da li nekome treba ili ne.

Naravno, ako mi kažeš da je obaveza imanja kompleta prve pomoći/rezervnih sijalica potpuni kretenluk i da ukazivanje prve pomoći/zamenu sijalica treba prepustiti ljudima kojima je to struka, 100% ću se složiti s tobom, ali dok je zakon ovakav kakav je (zastareo, glup, nepotreban, čak i potencijalno štetan!) mora se poštovati i kažnjavaće nas ako ga ne poštujemo!

Dragan

pre 4 godine

Odavno svaki iole ozbiljan model automobila ima ugrađen blutut za telefoniranje. Ja ga imam od 2009. godine. Oni koji voze starije modele automobila mogu da kupe uredjaj za manje od 20 evra koji se ubacuje tamo gde je mesto za upaljač. Ima ga u svakoj prodavnici tehničke robe, na Buvljacima i u elektronskoj ponudi.

mrmlj

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje
(sharp, 25. septembar 2019 13:08)

u automobilima sa "savremenim LED ekranima" na volanu imas komande za promenu radio stanice, javljanje na telefon i jos mnogo stosta. u mom autu (a verujem da je slicno i u ostalim) te komande za klimu nemam na volanu, ali imam dugme pomocu kog to mogu da podesim ako bas ne mogu da sacekam nekoliko minuta, dok ne dodjem na semafor ili tako nesto.

ova tvoja primedba je samo izgovor, i to onaj najgori - "a kako on moze a ja ne"

GuA

pre 4 godine

Treba uvesti autonomnu voznju i spreciti ljude da voze i to omoguciti kompjuteru. Covek je definitivno slaba karika.
(Zeljko, 25. septembar 2019 16:34)

Dovoljno je samo oduzeti dozvolu onima koji su ti dali plus.
(Mr Majestyk, 27. septembar 2019 07:16)

Ili onima koji su dali minus ?

Verni Toma

pre 4 godine

Za početak trebamo početi da koristimo postojeće, kako bi se kakav-takav red zaveo u Beogradu i u drugim velikim gradovima, u kojima je saobraćajni kolaps svakodnevica. dovoljno je provozati se u špicu centrom, svaki 5-6 auto pravi prekršaje, ponekad na očigled saobraćajne policije...i nikom ništa!!
Džabe kamere ako je nečijoj deci sve dozvoljeno!!

CATAPA

pre 4 godine

Da se razumemo, niti praktikujem, niti odobravam korišćenje mobilnog u saobraćaju, kako vozača, tako i pešaka. Ali ovde se ponavlja praksa preventivnog kažnjavanja, saobraćaj tako postaje poligon kojim se ljudi navikavaju na presedane po kojima plaćaju kazne zato što je donet takav propis, a ne zato što su napravili bilo kakav saobraćajni prekršaj. I pre uvođenja zabrane telefoniranja u zakon o saobraćaju bilo je (a i danas je) zabranjena svaka aktivnost koja ometa upravljanje vozilom. Međutim to je tada bilo tretirano samo prilikom odmeravanja kazne za stvarni napravljeni prekršaj ili izazivanje nezgode.
Da biste bolje razumeli upotrebiću stariji primer kojim je inače neustavno preventivno kažnjavanje postala normalna praksa: ukoliko vozite auto sa neispravnim svetlima, to je prekršaj (jer u saobraćaju učestvuje neispravno vozilo). Međutim, ne može da bude rekršaj ako nemate rezervne sijalice, to je preventivno kažnjavanje, "prekršaj" bez prekršaja.
Nebitno je da li vozač korist handsfree, drži telefon ili mu suvozač drži telefon; ukoliko je telefoniranje tokom vožnje zabranjeno, zabranjeno je na bilo koji način jer i dalje to ometa vozača. Naravno, tako bi bilo nemoguće zabraniti bilo šta jer bi onda mogli da se zabrane i putnici u vozilima, radio aparati i vesti na njima o donošenju glupih, neprimenjivih zakona, na primer.

dopregendole

pre 4 godine

Pod obavezno! Nekultura u saobracaju je kod nas toliko rasirena, da pored obicnih vozaca i policija u velikoj meri redovno krsi propise u vidu vezivanja pojasa iza leda ili iza sedista i cestog telefoniranja. Tako da sumnjam da ce uskoro biti uveden neki red a valjalo bi...

Jedan primer, pre godinu dana vozim ka poslu, u jednoj uzoj ulici sustizem veliku ganc novu Toyotu Land Cruiser koja mili i iznenadjujem se da ima policijske tablice (tada nisam znao da ih je interventna tek dobila). Toyota se bas vuce, ide neravnomerno, cas malo brze cas malo sporije ali svakako daleko ispod ogranicenja. Pomislih da namerno provociraju pa ne krenuh da ih zaobilazim vec sacekah 200-300m da se ukljucimo u ulicu sa vise traka i tu vozih pored njih do semafora. Kad imam sta i da vidim, ogroman nabildovan baja u uniformi, osisan na opasno, cacka po telefonu i to tako da skoro non-stop gleda u ekran a na put nikako...

Doslo mi da ih pitam da li su normalni ali znamo da ne bih dobro prosao ako interventnoj proradi sujeta. Pomislih i da ih snimim ali tada bi mogli da me optuze da i ja koristim mobilni u voznji pa sam odustao od svega.

Mr Majestyk

pre 4 godine

Treba uvesti autonomnu voznju i spreciti ljude da voze i to omoguciti kompjuteru. Covek je definitivno slaba karika.
(Zeljko, 25. septembar 2019 16:34)

Dovoljno je samo oduzeti dozvolu onima koji su ti dali plus.

Mr M

pre 4 godine

@opservatorija
Covek je apsolutno u pravu. To je samo jos jedna negativna posledica Tesle. Podesavanje osnovnih stvari u automobilu SAMO pomocu ekrana osetljivog na dodir je opasno. Dugmici su mnogo bolji. Sledeca dobra stvar ce biti glasovne komande, ali iako sistemi dobro (mada ne dovoljno dobro) rade ne nekim jezicima, srpski definitivno nije medju njima.

артиљерац

pre 4 godine

@ gagi "Моја кола,мој телефон,никога не угрожавам" Е ту је проблем,угрожаваш
NTSB(National Transportation safety board)екстремно озбиљна америчка владина
агенција з безбедност у саобраћају је установила да кад користиш мобилни,иако
имаш hands free или bluetooth,ПАЖЊА ти је смањена за 40%,тј.време реакције ти
је за 40% УВЕЋАНО.Нпр.ако ти је зауставни пут при брзини Х 15 метара,кад причаш мобилним увећан је за 40% и онда износи 15+6(то је 40% од 15)=21м.
А стандардни пешачки прелаз,од оне дебеле,зауставне линије до краја "зебре" је
широк 5 МЕТАРА.Паметно је и комарац музика,пријатељу.Мобилни и вожња нису
добро друштво.

doktor

pre 4 godine

Ajde prvo da se 90% vozaca nauci da daje migavac u slucaju promene trake ili skretanja u drugu ulicu,da nauce da se levom trakom na autoputu samo pretice,da se nauce osnovni znakovi prvenstva prolaza,da im ne pada kruna sa glave ukoliko nekoga propuste ispred sebe da promeni traku... pa cemo lako mi za te telefone.

Nebojša Berak

pre 4 godine

U Srbiji retko ko vise prica telefonom, sada umesto da pricaju kucaju poruke i citaju novine dok voze.
Da se pitam kucanje poruka tokom voznje i alkoholisanost preko 2 promila bi se kaznjavala trajnim oduzimanjem vozila i trajnim oduzimanjem vozacke dozvole.
Kada me pitaju kako oduzeti vozilo, odgovaram a kako onda oduzimate pistolje ljudima, bombe, automatsko oruzje.
A kada alkoholisani izazovu saobracajku sa smrtnim ishodom kazna ne bi smela da bude manja od 20 godina po zrtvi pa neka se skupi koliko zrtava ima a za svakog trajnog invalida 10 godina i da se lecenje naplacuje iz imovine alkoholisanog ili onoga kojinje kucao poruke i izazvao nesrecu.
Da se ovo primeni na 3 slucaja, cetvrti se nikada ne bi dogodio.

Милош

pre 4 godine

ooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.
(Matematika, 26. septembar 2019 12:48)

Ajde, ne drobi besmislice! Gde i kad bi inače prosečni Belgijanac (a i Srbin), naročito pre 120 godina, kad je turizam bio luksuz samo jednog vro malobrojnog sloja prebogatih ljudi, mogao da vidi crno dete?!

Pa i ja sam prvog živog crnca u životu video u cirkusu! Rođen sam u pokojnoj SFRJ i do 15. godine živeo malom mestu koje je znalo za svet samo iz novina i ondašnjih prapočetaka televizije. Jednog dana je došao cirkus u grad i velika atrakcija je bila crnački vokalni bend koji je pevao ono što sam posle saznao da se zove "negro spirituals". Muzika mi se veoma dopala i dan danas je volim!

Kasnije sam saznao i to da su ti momci bili studenti u SFRJ poreklom iz nesvrstanih zemalja koji su rešili da preko leta malo zarade i pridružili se cirkusu, čiji je direktor imao toliko poslovnog duha da shvati da će crnci biti atrakcija po ondašnjoj Jugi!

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?
(Monsieur Alphonse, 26. septembar 2019 13:46)







Заправо и није пре 120 година...
1958. црна девојчица по имену Џеки је била једна од атракција у Белгијском зоо врту.

Didulidudi

pre 4 godine

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?
(Monsieur Alphonse, 26. septembar 2019 13:46)

Ako si pročitao "crno dete je bilo izloženo u zoološkom vrtu u Belgiji". Crne ljude u Beogradu si gledao na fakultetu a ne na Kalemegdanu.

Neko iz mase

pre 4 godine

Ja sam dobio dozvolu B kategorije davne '95 i aktivan sam vozač. Nisam se vezivo nikada, nisam ni znao da li imam pojas u autu... Kada su počeli da pišu kazne, te godine sam imao tri prekršaja za pojas i u međuvremenu sam navikao da se vezujem stalno.

Kada su počeli da kažnjavaju korišćenje mobilnog telefona za vreme vožnje, nisam čekao da me udare po džepu već sam kupio običan vakuum držač za telefon i u kombinaciji sa Bluetooth slušalicom imam potpunu kontrolu nad pozivima. Često koristim navigaciju, tada podesim rutu pre početka vožnje i posle nema potrebe ni da dodirnem ekran...

Za nepunih 4.000 mogu da obavljam pozive za vreme vožnje a da su pri tome putnici bezbedni, što je neprocenjivo.

Sa druge strane, svakodnevno viđam vozače u skupljim vozilima koji drže telefone u ruci, pričaju, kuckaju poruke, bez obzira što imaju fabrički high-end hands free sistem u autu.

Niste face nikakve, "vidi ovog debila" je prva misao koja prođe kroz glavu većini vozača kada vas vide...

ikodije

pre 4 godine

naravno i ne samo to... automatska kazna na kucnu adresu za koriscenje mobinog, za nevezivanje pojasa, za voznju pod maglenkama i pod dugackim svetlima...!

marko

pre 4 godine

Javlja mi se zena malopre da je ocesala zid autom kad je vozila dete iz vrtica. Ko ce njoj da oduzme vozilo ili napise kaznu kad se slupa van saobracaja. Kolkok je Tek rizicna u saobracaju. Ej I'ma nepokretan zid I udariga, sta bi tek da se zid krece.
Naravucenije, tvrdim da je velilki procenat ljudi sigurniji sa telefon nego Neko bez icega.

che gevara

pre 4 godine

Moja kola, moj telefon,nikog ne ugrožavam, plaćam porez redovno, hoću da radim šta hoću....
(Gagi, 25. septembar 2019 19:05)

Pravo govoris ali dodas i tvoje su kazne ...

артиљерац

pre 4 godine

Прем важећем Закону о безбеднсти у саобраћају ЗАБРАЊЕНО је коришћење мобилног
телефона током вожње,и предвиђена казна за учињени прекршај износи 10 000 дин.
Ја бих ЛИЧНО,увео казну од 1000 ЕВРА(120 000 динара)за коришћење мобилног.
Наплаћује се на ЛИЦУ места.Можеш да одеш до банке или поште да платиш,па да
тераш ауто.Па би се одучили Срби да причају телефоном и возе.И да ми ви клинци
не би прикењавали,ја возим од 1976.Прешао ОДАВНО 2,5 милиона км.Саобраћајни
инжењер већ 35 година.Ако ЈА не знам шта је саобраћај,нико од вас ме неће
научити.Коришћење мобилног у вожњи је УЖАСНО опасно.

kamera

pre 4 godine

Treba da nam ugradjuju kamere u wc i kupatila,mozda i u spavace sobe,da donesu zakon i da kaznjavaju prekrsioce! Sve izmisljene ludosti mentalnih osoba! Takvi donose zakone!

Sinđelić

pre 4 godine

Zašto je mobilni opasniji od cigareta? Ima, li I jedan pošten pušač koji redovno puši u kolima a da mu leti nije ostao žar između prstiju? Za mojih 25 godina pusackog staža bar 10ak puta i sreća ništa se nije desilo. Mada je glupo pričati telefonom pored Bluetooth slušalice koja košta 10ak eur

Roske78

pre 4 godine

Nesrece se desavaju jer vozaci u strahu od policije sve vise kucaju poruke, drzeci telefon u krilu, sa posledicno spustenim pogledom na dole..znaci neuporedivo opasnije je kucanje poruka nego sam razgovor, imam bt u autu, pa kad uporedim ta tri nacina "koriscenja telefona" zakljucak je ovakav: razgovarao preko blututa ili drzao tel na uvu, isto je, odvlaci paznju u istoj mjeri, neko ce reci razlika je jer su u BT opciji obe ruke na volanu, msm kome su obe ruke na volanu, kad svi vozimo auta sa rucnim mjenjacima tako da je jedna na volanu a druga , pogotovo u gradu skoro stalno na mjenjacu, samo sto je jos nekad u njoj i telefon, pa sagovornik misli da prekida, a vozas u stavri salta ( ima i onih sto zaglave telefon izmedju uva i vrata, slicno mu dodje )..po meni ta dva nacina najmanje odvlace paznju..zatim idu kucanja poruka i tipkanje po ekranu ( posjedujem novi 308-nema dugmici :-) ) kao isto-pogled nije na putu vec negde drugo..znaci da nema kazni za telefoniranje ljudi bi telefonirali i manje ginuli- statistika iz godina dok telefoniranje nije bilo kaznjivo,sad su tu kazne, ljudi se sakrivaju i ginu..pa ti budi pametan

nn

pre 4 godine

Поставити камеру на углу булевара краља Александра и Рузвелтове где таксисти увек иду трамвајским шинама, у супротном смеру и скрећу у Рузвелтову

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Ne tako davno, mozda 120 godina u Belgiji u zooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.
(Matematika, 26. septembar 2019 12:48)

Ajde, ne drobi besmislice! Gde i kad bi inače prosečni Belgijanac (a i Srbin), naročito pre 120 godina, kad je turizam bio luksuz samo jednog vro malobrojnog sloja prebogatih ljudi, mogao da vidi crno dete?!

Pa i ja sam prvog živog crnca u životu video u cirkusu! Rođen sam u pokojnoj SFRJ i do 15. godine živeo malom mestu koje je znalo za svet samo iz novina i ondašnjih prapočetaka televizije. Jednog dana je došao cirkus u grad i velika atrakcija je bila crnački vokalni bend koji je pevao ono što sam posle saznao da se zove "negro spirituals". Muzika mi se veoma dopala i dan danas je volim!

Kasnije sam saznao i to da su ti momci bili studenti u SFRJ poreklom iz nesvrstanih zemalja koji su rešili da preko leta malo zarade i pridružili se cirkusu, čiji je direktor imao toliko poslovnog duha da shvati da će crnci biti atrakcija po ondašnjoj Jugi!

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?

Matematika

pre 4 godine

cesto se pitam, da li je moguce da jos ima onih kojima nije jasno o cemu se radi, cuj, kamera za vozace koji koriste mobilni tokom voznje, da, ona prati samo samo njih i nikog vise, to sigurno, jos se dobro secam eksperimenta sredinom devedesetih kad je jedna jako pametna manja porodica pristala za sitnu lovu da zivi desetak dana u velikom izlogu jedne trgovine, verovali ili ne, radoznali majmuni u ljudskom obliku brzo su to prihvatili kao nesto sasvim normalno, mahali jedni drugima, stajali ispred izloga i posmatrali svoje bliznje kao u zoloskom vrtu - ti ljude!
(tuga jedna, 26. septembar 2019 10:30)

Ne tako davno, mozda 120 godina u Belgiji u zooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.

Sloboda i građanska prava

pre 4 godine

Da li neko može da mi objasni zašto 99% vozača u novijim skupim kolima ne koriste hands free? svaki dan gledam i ne mogu da verujem! zar im nije udobnije i lakše da samo pričaju a ne da drže mob ispred sebe?!
(nenad, 26. septembar 2019 00:52)

Uređaji za olakšavanje telefoniranja ne omogućavaju da pokažeš da si baja koga zabole za saobraćajne propise.

Matematika

pre 4 godine

Moj otac pre neki dan platio 10.000 dinara jer kad je dobio kaznu nije hteo da plati pola "jer će on da ubedi sudiju da policajac nije bio u pravu kad mu je pisao kaznu za telefoniranje tokom vožnje" Bio je ljut jer u Loznici svi telefoniraju, a samo je njemu pisao kaznu. Sudija ga odjavila na keca i samilosno mu dala da kaznu plati u 3 dela.
Ja sam mu rekao da bude srećan što je kazna samo 10.000. Ja bih stavio bar 50.000 pa ko voli nek izvoli. Isto kao i za nevezivanje pojasa. Jer to su dva najgluplja prekršaja koja jedan racionalan vozač može da napravi.

Pera Magic Mitic

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje
(sharp, 25. septembar 2019 13:08)
Bas moras pri 100km/h da promenis stanicu? Ako juris po autoputu, bas moras da spustis temp. za 2C?
A, po gradu, ne mozes da sacekas semafor ili pesacki ili bilo kakvo zaustavljanje? Ako zivis u BG-u, to ti je na svakih 50m. Ja celo leto do trece nisam stigao, ubih kvacilo. Mogu da menjam stanice po ceo dan, bez ikakve opasnosti.
I na sve te savremene LED ekrane, povezan i mobilni, naravno.
A, ovima sto uzmu mobilni u ruke, ne koriste bt ili pisu poruke...za njih novcana kazna i oduzimanje dozvole na par meseci. Kakvi poeni, na licu mesta oduzimanje.
Ljudi, u ovakvim guzvama po gradu, u sekundi moze pesak da vam se nacrta ispred vozila. Kakvo crno telefoniranje, oci na putu non-stop.

neko lud

pre 4 godine

Vozače koji ne poštuju bilo koji saobraćajni propis ne treba kažnjavati, treba uvesti dežurne lekare, psihijatre, napraviš prekršaj i sprovedu te na mentalnu procenu... Umesto prekršajnih kazni društveno koristan rad, umesto zatvora psihijatrijska ustanova!
(Vlada, 26. septembar 2019 11:10)

majstore, kad bi se to primenilo na svim nivoima brzo bi bilo jasno da je manje vise cela ova planeta jedna velika psihijatrijska ustanova;)

Steve G

pre 4 godine

Nema tog vozaca koji nije koristio mobilni u toku voznje! Ja poslednju put juce. Samo, necu da moralisem i da se pravim pametan, poput vecine komentatora, a garantujem da, ako su vozaci, i oni to isto rade.

Vlada

pre 4 godine

Vozače koji ne poštuju bilo koji saobraćajni propis ne treba kažnjavati, treba uvesti dežurne lekare, psihijatre, napraviš prekršaj i sprovedu te na mentalnu procenu... Umesto prekršajnih kazni društveno koristan rad, umesto zatvora psihijatrijska ustanova!

Hehe

pre 4 godine

Kakva smo stoka treba, ali onda kad vidis koja stoka i razlog zbog kog postavlja kamere... Zlo i naopako kako god okrenes. Policija da izadje na ulice masovno barem jedan ceo dan, da jure ove sto telefoniraju i sto ne vezuju pojas, imali bi zlatno doba na kvadrat. Prvi put te uhvati, upozorenje. U narednih 6 meseci ako te uhvate kazna i tako povecavas kaznu. Posle par puta iste kazne, dozvola na godinu dana plus dodatna obuka i kursevi o trosku kaznjenog. Svaki sledeci prekrsaj tog tipa povlaci dozvolu ponovo na godinu dana uz dalji rast novcane kazne. Ne sme da bude izuzetaka. Cista utopija u Srbiji, hehe.

sremac au

pre 4 godine

u melburnu pre par meseci uveli te kamere.4 poena i 300 dolara kazna.svaki dan uvate nekoliko desetina vozaca.i kad je auto nepokretan u koloni se takodje racuna.

neko

pre 4 godine

Moja kola, moj telefon,nikog ne ugrožavam, plaćam porez redovno, hoću da radim šta hoću....
(Gagi, 25. septembar 2019 19:05)
Pa to mozes,ali na nekoj livadi ili pustinji.Postoje saobracajni propisi i zakon o saobracaju,koji vazi za sve.I mi placamo sve sto i ti.Kada bi tako svi razmisljali i ponasali se,sta ce nam zakon.Bio bi divlji zapad.

tuga jedna

pre 4 godine

cesto se pitam, da li je moguce da jos ima onih kojima nije jasno o cemu se radi, cuj, kamera za vozace koji koriste mobilni tokom voznje, da, ona prati samo samo njih i nikog vise, to sigurno, jos se dobro secam eksperimenta sredinom devedesetih kad je jedna jako pametna manja porodica pristala za sitnu lovu da zivi desetak dana u velikom izlogu jedne trgovine, verovali ili ne, radoznali majmuni u ljudskom obliku brzo su to prihvatili kao nesto sasvim normalno, mahali jedni drugima, stajali ispred izloga i posmatrali svoje bliznje kao u zoloskom vrtu - ti ljude!

turista

pre 4 godine

Trebalo bi uvesti kamere za snimanje saobracaja u automobile,kamione,autobuse i ostala prevozna sredstva.
Zakonom omoguciti da budu obavezne.
Svaku prijavu snimljenog sadrzaja po prijavi i dokazu prekrsaja,donosiocu isplatiti 50% od naplacene kazne.
Za mesec dana svi bi vozili po saobracajnim propisima i zakonima o saobracaju,a nekima bi to bio glavni izvor prihoda.

demian

pre 4 godine

Kao i uvek, samo da se primenjuje aktuelni zakon, sve bi bilo u redu. Ovako, pandur te zaustavi, kratak pregovor, crvena ili dve u zavisnosti od ozbiljnosti prekršaja i obe stranke se razilaze misleći da su dobro prošle u ovoj transakciji.
Kontam da se to dosta lako rešava ako se sistem promeni da pandur ima interes da naplati kaznu. Tipa, ako naplati 120 kazni, dobije bonus taj mesec. Ili neki sličan sistem, ovaj sam sad izmislio. Može i obrnuto, ako nema minimum 70 kazni taj mesec, da gubi 30% plate. Naravno, svaku kaznu mora da dokazuje da se stvarno desila (snimak radarom, kamerom itd), da mi se panduri ne povampire i zaustavljaju ljude zbog nezakopčanog dugmeta na rukavu košulje.
Mislim da možemo da očekujemo ovaj sistem za dve, najviše tri godine :D

Ideja

pre 4 godine

Ja sam pogrešno razumeo naslov: one vozače koje uhvate da koriste mobilni prilikom vožnje treba naterati da o sopstvenom trošku ugrade kamere u kabinu koji će da ih kontroliše da li koriste mobilni prilikom vožnje. :-D
Ne bi ni to škodilo :-D

baki

pre 4 godine

Nedelja za nama,udes izmedju Ns i B.Palanke,covek presao u suprotnu traku i izazvao udes gde je bilo povredjenih i samom srecom zbog dobrog auta nije bilo mrtvih. Lik kaze da nije video auto u suprotnom smeru a pogodite zast...naravno mobilni i zverljanje na sve strane osim tamo gde treba da gleda. Mobilni je opasan malo manje od alkohola.

Stanoje

pre 4 godine

Aj sto pricaju mobilnim, nego sto u istoj ruci drze i cigaru, a sve to dok voze po sinama u Bulevaru jer ih mrzi da cekaju u guzvi kao normalan svet. Misle da su tramvaji... Teska psihijatrija.

Dule Astro

pre 4 godine

Nisu potrebne kamere, već da Policija radi svoj posao. Pošaljite na nekoliko raskrsnica svaki dan (uvek druge raskrsnice) par policajaca u civilu (ako treba sa foto-aparatima) i samo štancujte kazne.

Znači 10 policajaca u civilu koji svaki dan idu na drugu raskrsnicu i problem će biti rešen.

Ne treba kazna da bude drakonska, neka bude 2-3000, ali poenta je da se svako kažnjava i da vozači znaju da će biti kažnjeni.

priprema za radio®

pre 4 godine

Moze i uredjaj koji blokira da telefon primi signal od mreze dok je unutar auta i sve reseno.
(Toxic_PR, 25. septembar 2019 14:14)

Zasto. Kako ce car play ili android auto da radi onda.
(achitwn, 26. septembar 2019 06:51)

To barem nije problem za Toyotu, jer u Evropi nema car play i android auto. Osim na aktuelnim verzijama Toyote koje su pokretane sa 1,5 HDI i 2,0 HDI.

duke nukem

pre 4 godine

U Srbiji treba uvesti vece kazne i mnogo vise policije na putevima, da se mnogo sredi saobracajna kultura. Prinera ima milion, prekrsaja 500 u sekundi. Stanu na pesacki u koloni, boli ih uvce. Ubacuju se iz zaustavne ili trake za desno/levo u srednju, telefoni, dave 30 gde je dozvoljeno 50, jurcaju 80 gde je dozvoljeno 50, taksisti voze po sinama gde nema isprekidane linije, na autoputu obilaze iz desne trake. Parking, kategorija za popunjavanje laze. Zelene povrsine, ceo trotoar, pesacki prelaz, samo bahato. Dognite kazne, pojacajte kontrole, postavite kamera jos milion, postavite patrole preventivno da ljudi znaju da je policija prisutna. Svi uspore i postuju pravila kada vide patrolu na 200m - eto leka za bahate i nekulturne. Kamera moze da ima isti ucinAk a isplati se jako brzo. Sad ce ovi dinamicni i “snalazljivi™” da lupaju minuse ali eto, ja vozim po pravilima, postujem pesacke prelaze, vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, druge ucesnike u saobracaju. Vozim 60 gde je dozvoljeno 50 i sve kul.

Jung Nao

pre 4 godine

U Beogradu, na auto putu, negde oko Arene, Porsche Macan u levoj traci vozi maksimum 60km/h. Ispred njega niko. Vucem se tako, i na kraju odlucim da ga obidjem sa desne strane, srednjom trakom. Posto sam dosta nizi od njega, vozeci iza Macana nisam mogao da vidim legendarnu scenu. Covek u krilu drzi dete, prica mobilnim telefonom, a na sedistu iza njih je jos jedno, nesto starije dete.
Srbija.

Surovo Realan

pre 4 godine

Imam hends free ugradjen sa komandama na volanu kada pricam telefonom ppdjednako mi paznje treba koliko i kad dajem zmigavac... po meni bi trebalo poostriti vozacke ispite to jest intelektualno psiholosku procenu vozaca posto su pojedini tempirane bombe sa i bez telefona!

despot

pre 4 godine

Ako vozim automatik, kome onda smeta moj telefon? Problematicni su vozaci koji desnom rukom telefoniraju, a levom menjaju brzine.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Aca, 25. septembar 2019 17:27)
Ili si toliko glup ili se pravis da si vise nego sto jesti.
Nije problem u tome da li ili ne imas rezevnu ruku za menjanje brzina vec u tome da ti je paznja usmerena na drugu stranu a ne na voznju i uslove voznje.

achitwn

pre 4 godine

ili u automobile ugraditi uredjaj za blokiranje mobilnog signala
(ich, 25. septembar 2019 14:55)
A kako da radi onda apple car play i android auto koji se manipulisu na lcd vozila.

achitwn

pre 4 godine

Moze i uredjaj koji blokira da telefon primi signal od mreze dok je unutar auta i sve reseno.
(Toxic_PR, 25. septembar 2019 14:14)
Zasto. Kako ce car play ili android auto da radi onda.

Masha

pre 4 godine

Sta god da ljudi tvrde, svi koji koriste mobilni telefon da razgovaraju, nisu skoncentrisani ucesnici saobracaja. I oni se uvek prepoznaju: ako vidim da vozilo kasni da krene na semaforu ili se priblizava semaforu nezainteresovano (da li ce proci ili ne zeleno, dok ja iza naravno gledam da prodjem) ili vozi nekako cudno, van konteksta saobracaja, ne primecuje da li neko zeli da se ukljuci u traku, da se iskljuci, ili ide neverovatno sporo od nekih 30-40 na sat - tacno znam da razgovara, pridjem blize, naravno da razgovara. To me uvek iznervira, specijalno u slucaju da ide ispred tebe i oteze do semafora dok ne dodje zuto, a onda naglo ubrza i prodje, pri cemu ti ostanes na crvenom ko magarac na nekoj raskrsnici da se nacekas. A desava se i da prestane da razgovara i odmah vidis da se vozilo ponasa smisleno.

šuvaklija

pre 4 godine

treba zabraniti prodaju novih vozila bez handsfree uredjaja .... ako uhvate nekog da koristi mob bez handsfree obavezno poslati na lecenje i oduzeti vozacku na godinu dana a nakon godinu dana opet da polaze nije potrebna nikakva novcana kazna s obzirom koliko je danas potreba imati auto

Dule

pre 4 godine

Gori su od pijanih, ako vozim iza nekog mogu sa sigurnošću da provalim da je na telefonu, dugo ne prebacuje brzinu auto krivuda, pesake ne konstatuje, menja trake nasumicno, žmigavac za njega ne postoji i jos mnogo drugih faktora. A ima jos i fanatika koji su bas u sred jela i vožnje dobili bitan poziv .....

nenad

pre 4 godine

Da li neko može da mi objasni zašto 99% vozača u novijim skupim kolima ne koriste hands free? svaki dan gledam i ne mogu da verujem! zar im nije udobnije i lakše da samo pričaju a ne da drže mob ispred sebe?!

EU Citizen

pre 4 godine

Treba državi zabraniti da koristi bilo kakve kamere za špijuniranje građana bilo gde i bilo kada, osim u vojnim i drugim bezbednosno osetljivim objektima, eto šta treba, ako nećemo jednog dana da se probudimo u Orvelovoj 1984. u kojoj se već na pola nalazimo.

gari

pre 4 godine

Kratko i jasno, DA !!! A ovi "majstori žongleri", što telefoniraju, ili još gore šalju poruke i puše u isto vreme, ili drage nam "lepše polovine" sve navedeno + šminkanje u autu... pravac zatvor na jedno desetak dana + kazna + bodovi/poeni za osiguranje !!!! To što će moroni da poginu, baš me briga, nego što će neko ni kriv ni dužan da bude povredjen, postane invalid ili ubijen, to je problem !! Zato lepo, po džepu, malo na "društveno koristan rad", koji poenčić za osiguranje, pa da vidimo onda da li će opet da se prave "pametni". Naravno, sledeći put ista greška, 10 x veća kazna, a za treći put UDUZIMANJE DOZVOLE TRAJNO(za sve kategorije vozila) !!

Miks ultramoderne retrospektive

pre 4 godine

Evo jutros bas o tome razmisljam. Dok sam šetao kuče, prolazi pored mene auto a za volanom čovek u svojim šezdesetim gleda pravo u svoje krilo i čačka telefon. Ne dižući pogled je prošao 30-ak na sat pored mene i nastavio još 20 metara ulazeći u raskrsnicu. Pogled je podigao tek pri izlasku iz raskrsnice. Da je pravde i kamera, tom matorom konju bi bila doživotno oduzeta dozvola.

Ursa Minor

pre 4 godine

Najviše volim one koji drže volan desnom rukom, a levom mobilni na desnom uhu....
(Mirta, 25. septembar 2019 14:22)

Dosta često se viđaju takvi pametnjakovići, ali prošlog leta sam video nešto još lepše:

- Bio sam saputnik na prednjem sedištu, u SUV-u koji je vozio bulevarom M.Pupina, od Novog Beograda ka centru. U desnoj traci pored nas je vozio lik u nekom velikom autu (mislim da je bila Opel Insignia), koji je sigurno imao ugrađen handsfree.

- Lik je vozio u majici i šorcu i celo vreme je govorio u mobilni koji je držao između palca, kažiprsta i srednjeg prsta, a između malog i domalog prsta imao je upaljenu cigaretu!

- Samo sam čekao da mu, zanesenom u priču, popusti koncentracija i oslabi pritisak prstiju, pa da mu upaljena cigareta padne pravo na porodične dragulje! To bi sigurno odmah progorelo šorc, a i dalje!

- Par trenutaka mi je zamišljanje njegove reakcije bilo zabavno, ali onda sam pomislio da bi u tom slučaju sigurno nekontrolisano cimnuo volan i vrlo verovatno udario u nas! Zato sam rekao vozaču da nas udalji od tog mentola, dok se još nije ništa desilo!

Zeljko

pre 4 godine

Da treba koristiti sve moguce jer to UBIJA. Dok nas ne zameni kompjuter i mi postanemo suvozaci treba zabraniti i ovo sto se sada nalazi u svim novim autima, Hands free telefone, i oni ometaju. Zabraniti komunikaciju sa vozacem.

priprema za radio®

pre 4 godine

Mislim da bi u BG mogao dnevno naplatiti barem par miliona EUR-a na ime kazni za korišćenje mobilnog telefona u vožnji. To je postala teška bolest ogromne većine vozača, a jedina zaista delotvorna teparija te epidemije su samo redovne kazne. Svaki put kada telefon u ruke uzme dok vozi.

Crinius

pre 4 godine

Najviše volim one koji drže volan desnom rukom, a levom mobilni na desnom uhu....
(Mirta, 25. septembar 2019 14:22)


...ili primerke koji u desnoj ruci drže telefon i pričaju dok nervozno okreću glave levo-desno uključujući se u saobraćaj, a levom pokušavaju da ubace u brzinu....imaš tri pokušaja da pogodiš kog su pola.

Nonteist

pre 4 godine

Vec imamo kamere sa prepoznavanjem lica a niko nas nije ni pitao da li je to ustavno i da li sme i sta sa zloupotrebama. Kao da smo u zatvoru. Uz malo dorade softvera (verovatno vec ima plugin) i to moze da se aktivira.
Kako kaze Bora Corba "ovde su pasivni krajevi". Niko da se pobuni i izbori za prava gradjana. A vlast ce uvek da prica kako je to za nasu bezbednost. Perfidno!

opservatorija

pre 4 godine

@sharp
Ako je vam isto skrenuti pogled na trenutak da bi se pritislo dugme, i trajna zauzetost jedne ruke + gubitak veceg dela koncentracije na XYZ minuta, plasim se da bi trebalo da se uzdrzavate od javnog komentarisanja bilo cega.

sharp

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje

sharp

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje

Ursa Minor

pre 4 godine

Najviše volim one koji drže volan desnom rukom, a levom mobilni na desnom uhu....
(Mirta, 25. septembar 2019 14:22)

Dosta često se viđaju takvi pametnjakovići, ali prošlog leta sam video nešto još lepše:

- Bio sam saputnik na prednjem sedištu, u SUV-u koji je vozio bulevarom M.Pupina, od Novog Beograda ka centru. U desnoj traci pored nas je vozio lik u nekom velikom autu (mislim da je bila Opel Insignia), koji je sigurno imao ugrađen handsfree.

- Lik je vozio u majici i šorcu i celo vreme je govorio u mobilni koji je držao između palca, kažiprsta i srednjeg prsta, a između malog i domalog prsta imao je upaljenu cigaretu!

- Samo sam čekao da mu, zanesenom u priču, popusti koncentracija i oslabi pritisak prstiju, pa da mu upaljena cigareta padne pravo na porodične dragulje! To bi sigurno odmah progorelo šorc, a i dalje!

- Par trenutaka mi je zamišljanje njegove reakcije bilo zabavno, ali onda sam pomislio da bi u tom slučaju sigurno nekontrolisano cimnuo volan i vrlo verovatno udario u nas! Zato sam rekao vozaču da nas udalji od tog mentola, dok se još nije ništa desilo!

priprema za radio®

pre 4 godine

Mislim da bi u BG mogao dnevno naplatiti barem par miliona EUR-a na ime kazni za korišćenje mobilnog telefona u vožnji. To je postala teška bolest ogromne većine vozača, a jedina zaista delotvorna teparija te epidemije su samo redovne kazne. Svaki put kada telefon u ruke uzme dok vozi.

neko

pre 4 godine

Moja kola, moj telefon,nikog ne ugrožavam, plaćam porez redovno, hoću da radim šta hoću....
(Gagi, 25. septembar 2019 19:05)
Pa to mozes,ali na nekoj livadi ili pustinji.Postoje saobracajni propisi i zakon o saobracaju,koji vazi za sve.I mi placamo sve sto i ti.Kada bi tako svi razmisljali i ponasali se,sta ce nam zakon.Bio bi divlji zapad.

despot

pre 4 godine

Ako vozim automatik, kome onda smeta moj telefon? Problematicni su vozaci koji desnom rukom telefoniraju, a levom menjaju brzine.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Aca, 25. septembar 2019 17:27)
Ili si toliko glup ili se pravis da si vise nego sto jesti.
Nije problem u tome da li ili ne imas rezevnu ruku za menjanje brzina vec u tome da ti je paznja usmerena na drugu stranu a ne na voznju i uslove voznje.

Sloboda i građanska prava

pre 4 godine

Da li neko može da mi objasni zašto 99% vozača u novijim skupim kolima ne koriste hands free? svaki dan gledam i ne mogu da verujem! zar im nije udobnije i lakše da samo pričaju a ne da drže mob ispred sebe?!
(nenad, 26. septembar 2019 00:52)

Uređaji za olakšavanje telefoniranja ne omogućavaju da pokažeš da si baja koga zabole za saobraćajne propise.

opservatorija

pre 4 godine

@sharp
Ako je vam isto skrenuti pogled na trenutak da bi se pritislo dugme, i trajna zauzetost jedne ruke + gubitak veceg dela koncentracije na XYZ minuta, plasim se da bi trebalo da se uzdrzavate od javnog komentarisanja bilo cega.

Crinius

pre 4 godine

Najviše volim one koji drže volan desnom rukom, a levom mobilni na desnom uhu....
(Mirta, 25. septembar 2019 14:22)


...ili primerke koji u desnoj ruci drže telefon i pričaju dok nervozno okreću glave levo-desno uključujući se u saobraćaj, a levom pokušavaju da ubace u brzinu....imaš tri pokušaja da pogodiš kog su pola.

Jung Nao

pre 4 godine

U Beogradu, na auto putu, negde oko Arene, Porsche Macan u levoj traci vozi maksimum 60km/h. Ispred njega niko. Vucem se tako, i na kraju odlucim da ga obidjem sa desne strane, srednjom trakom. Posto sam dosta nizi od njega, vozeci iza Macana nisam mogao da vidim legendarnu scenu. Covek u krilu drzi dete, prica mobilnim telefonom, a na sedistu iza njih je jos jedno, nesto starije dete.
Srbija.

артиљерац

pre 4 godine

Прем важећем Закону о безбеднсти у саобраћају ЗАБРАЊЕНО је коришћење мобилног
телефона током вожње,и предвиђена казна за учињени прекршај износи 10 000 дин.
Ја бих ЛИЧНО,увео казну од 1000 ЕВРА(120 000 динара)за коришћење мобилног.
Наплаћује се на ЛИЦУ места.Можеш да одеш до банке или поште да платиш,па да
тераш ауто.Па би се одучили Срби да причају телефоном и возе.И да ми ви клинци
не би прикењавали,ја возим од 1976.Прешао ОДАВНО 2,5 милиона км.Саобраћајни
инжењер већ 35 година.Ако ЈА не знам шта је саобраћај,нико од вас ме неће
научити.Коришћење мобилног у вожњи је УЖАСНО опасно.

Nonteist

pre 4 godine

Vec imamo kamere sa prepoznavanjem lica a niko nas nije ni pitao da li je to ustavno i da li sme i sta sa zloupotrebama. Kao da smo u zatvoru. Uz malo dorade softvera (verovatno vec ima plugin) i to moze da se aktivira.
Kako kaze Bora Corba "ovde su pasivni krajevi". Niko da se pobuni i izbori za prava gradjana. A vlast ce uvek da prica kako je to za nasu bezbednost. Perfidno!

Matematika

pre 4 godine

Moj otac pre neki dan platio 10.000 dinara jer kad je dobio kaznu nije hteo da plati pola "jer će on da ubedi sudiju da policajac nije bio u pravu kad mu je pisao kaznu za telefoniranje tokom vožnje" Bio je ljut jer u Loznici svi telefoniraju, a samo je njemu pisao kaznu. Sudija ga odjavila na keca i samilosno mu dala da kaznu plati u 3 dela.
Ja sam mu rekao da bude srećan što je kazna samo 10.000. Ja bih stavio bar 50.000 pa ko voli nek izvoli. Isto kao i za nevezivanje pojasa. Jer to su dva najgluplja prekršaja koja jedan racionalan vozač može da napravi.

Surovo Realan

pre 4 godine

Imam hends free ugradjen sa komandama na volanu kada pricam telefonom ppdjednako mi paznje treba koliko i kad dajem zmigavac... po meni bi trebalo poostriti vozacke ispite to jest intelektualno psiholosku procenu vozaca posto su pojedini tempirane bombe sa i bez telefona!

che gevara

pre 4 godine

Moja kola, moj telefon,nikog ne ugrožavam, plaćam porez redovno, hoću da radim šta hoću....
(Gagi, 25. septembar 2019 19:05)

Pravo govoris ali dodas i tvoje su kazne ...

Masha

pre 4 godine

Sta god da ljudi tvrde, svi koji koriste mobilni telefon da razgovaraju, nisu skoncentrisani ucesnici saobracaja. I oni se uvek prepoznaju: ako vidim da vozilo kasni da krene na semaforu ili se priblizava semaforu nezainteresovano (da li ce proci ili ne zeleno, dok ja iza naravno gledam da prodjem) ili vozi nekako cudno, van konteksta saobracaja, ne primecuje da li neko zeli da se ukljuci u traku, da se iskljuci, ili ide neverovatno sporo od nekih 30-40 na sat - tacno znam da razgovara, pridjem blize, naravno da razgovara. To me uvek iznervira, specijalno u slucaju da ide ispred tebe i oteze do semafora dok ne dodje zuto, a onda naglo ubrza i prodje, pri cemu ti ostanes na crvenom ko magarac na nekoj raskrsnici da se nacekas. A desava se i da prestane da razgovara i odmah vidis da se vozilo ponasa smisleno.

baki

pre 4 godine

Nedelja za nama,udes izmedju Ns i B.Palanke,covek presao u suprotnu traku i izazvao udes gde je bilo povredjenih i samom srecom zbog dobrog auta nije bilo mrtvih. Lik kaze da nije video auto u suprotnom smeru a pogodite zast...naravno mobilni i zverljanje na sve strane osim tamo gde treba da gleda. Mobilni je opasan malo manje od alkohola.

Neko iz mase

pre 4 godine

Ja sam dobio dozvolu B kategorije davne '95 i aktivan sam vozač. Nisam se vezivo nikada, nisam ni znao da li imam pojas u autu... Kada su počeli da pišu kazne, te godine sam imao tri prekršaja za pojas i u međuvremenu sam navikao da se vezujem stalno.

Kada su počeli da kažnjavaju korišćenje mobilnog telefona za vreme vožnje, nisam čekao da me udare po džepu već sam kupio običan vakuum držač za telefon i u kombinaciji sa Bluetooth slušalicom imam potpunu kontrolu nad pozivima. Često koristim navigaciju, tada podesim rutu pre početka vožnje i posle nema potrebe ni da dodirnem ekran...

Za nepunih 4.000 mogu da obavljam pozive za vreme vožnje a da su pri tome putnici bezbedni, što je neprocenjivo.

Sa druge strane, svakodnevno viđam vozače u skupljim vozilima koji drže telefone u ruci, pričaju, kuckaju poruke, bez obzira što imaju fabrički high-end hands free sistem u autu.

Niste face nikakve, "vidi ovog debila" je prva misao koja prođe kroz glavu većini vozača kada vas vide...

Miks ultramoderne retrospektive

pre 4 godine

Evo jutros bas o tome razmisljam. Dok sam šetao kuče, prolazi pored mene auto a za volanom čovek u svojim šezdesetim gleda pravo u svoje krilo i čačka telefon. Ne dižući pogled je prošao 30-ak na sat pored mene i nastavio još 20 metara ulazeći u raskrsnicu. Pogled je podigao tek pri izlasku iz raskrsnice. Da je pravde i kamera, tom matorom konju bi bila doživotno oduzeta dozvola.

Stanoje

pre 4 godine

Aj sto pricaju mobilnim, nego sto u istoj ruci drze i cigaru, a sve to dok voze po sinama u Bulevaru jer ih mrzi da cekaju u guzvi kao normalan svet. Misle da su tramvaji... Teska psihijatrija.

Dule

pre 4 godine

Gori su od pijanih, ako vozim iza nekog mogu sa sigurnošću da provalim da je na telefonu, dugo ne prebacuje brzinu auto krivuda, pesake ne konstatuje, menja trake nasumicno, žmigavac za njega ne postoji i jos mnogo drugih faktora. A ima jos i fanatika koji su bas u sred jela i vožnje dobili bitan poziv .....

Pera Magic Mitic

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje
(sharp, 25. septembar 2019 13:08)
Bas moras pri 100km/h da promenis stanicu? Ako juris po autoputu, bas moras da spustis temp. za 2C?
A, po gradu, ne mozes da sacekas semafor ili pesacki ili bilo kakvo zaustavljanje? Ako zivis u BG-u, to ti je na svakih 50m. Ja celo leto do trece nisam stigao, ubih kvacilo. Mogu da menjam stanice po ceo dan, bez ikakve opasnosti.
I na sve te savremene LED ekrane, povezan i mobilni, naravno.
A, ovima sto uzmu mobilni u ruke, ne koriste bt ili pisu poruke...za njih novcana kazna i oduzimanje dozvole na par meseci. Kakvi poeni, na licu mesta oduzimanje.
Ljudi, u ovakvim guzvama po gradu, u sekundi moze pesak da vam se nacrta ispred vozila. Kakvo crno telefoniranje, oci na putu non-stop.

gari

pre 4 godine

Kratko i jasno, DA !!! A ovi "majstori žongleri", što telefoniraju, ili još gore šalju poruke i puše u isto vreme, ili drage nam "lepše polovine" sve navedeno + šminkanje u autu... pravac zatvor na jedno desetak dana + kazna + bodovi/poeni za osiguranje !!!! To što će moroni da poginu, baš me briga, nego što će neko ni kriv ni dužan da bude povredjen, postane invalid ili ubijen, to je problem !! Zato lepo, po džepu, malo na "društveno koristan rad", koji poenčić za osiguranje, pa da vidimo onda da li će opet da se prave "pametni". Naravno, sledeći put ista greška, 10 x veća kazna, a za treći put UDUZIMANJE DOZVOLE TRAJNO(za sve kategorije vozila) !!

Vlada

pre 4 godine

Vozače koji ne poštuju bilo koji saobraćajni propis ne treba kažnjavati, treba uvesti dežurne lekare, psihijatre, napraviš prekršaj i sprovedu te na mentalnu procenu... Umesto prekršajnih kazni društveno koristan rad, umesto zatvora psihijatrijska ustanova!

Hehe

pre 4 godine

Kakva smo stoka treba, ali onda kad vidis koja stoka i razlog zbog kog postavlja kamere... Zlo i naopako kako god okrenes. Policija da izadje na ulice masovno barem jedan ceo dan, da jure ove sto telefoniraju i sto ne vezuju pojas, imali bi zlatno doba na kvadrat. Prvi put te uhvati, upozorenje. U narednih 6 meseci ako te uhvate kazna i tako povecavas kaznu. Posle par puta iste kazne, dozvola na godinu dana plus dodatna obuka i kursevi o trosku kaznjenog. Svaki sledeci prekrsaj tog tipa povlaci dozvolu ponovo na godinu dana uz dalji rast novcane kazne. Ne sme da bude izuzetaka. Cista utopija u Srbiji, hehe.

nenad

pre 4 godine

Da li neko može da mi objasni zašto 99% vozača u novijim skupim kolima ne koriste hands free? svaki dan gledam i ne mogu da verujem! zar im nije udobnije i lakše da samo pričaju a ne da drže mob ispred sebe?!

Dule Astro

pre 4 godine

Nisu potrebne kamere, već da Policija radi svoj posao. Pošaljite na nekoliko raskrsnica svaki dan (uvek druge raskrsnice) par policajaca u civilu (ako treba sa foto-aparatima) i samo štancujte kazne.

Znači 10 policajaca u civilu koji svaki dan idu na drugu raskrsnicu i problem će biti rešen.

Ne treba kazna da bude drakonska, neka bude 2-3000, ali poenta je da se svako kažnjava i da vozači znaju da će biti kažnjeni.

EU Citizen

pre 4 godine

Treba državi zabraniti da koristi bilo kakve kamere za špijuniranje građana bilo gde i bilo kada, osim u vojnim i drugim bezbednosno osetljivim objektima, eto šta treba, ako nećemo jednog dana da se probudimo u Orvelovoj 1984. u kojoj se već na pola nalazimo.

šuvaklija

pre 4 godine

treba zabraniti prodaju novih vozila bez handsfree uredjaja .... ako uhvate nekog da koristi mob bez handsfree obavezno poslati na lecenje i oduzeti vozacku na godinu dana a nakon godinu dana opet da polaze nije potrebna nikakva novcana kazna s obzirom koliko je danas potreba imati auto

neko lud

pre 4 godine

Vozače koji ne poštuju bilo koji saobraćajni propis ne treba kažnjavati, treba uvesti dežurne lekare, psihijatre, napraviš prekršaj i sprovedu te na mentalnu procenu... Umesto prekršajnih kazni društveno koristan rad, umesto zatvora psihijatrijska ustanova!
(Vlada, 26. septembar 2019 11:10)

majstore, kad bi se to primenilo na svim nivoima brzo bi bilo jasno da je manje vise cela ova planeta jedna velika psihijatrijska ustanova;)

duke nukem

pre 4 godine

U Srbiji treba uvesti vece kazne i mnogo vise policije na putevima, da se mnogo sredi saobracajna kultura. Prinera ima milion, prekrsaja 500 u sekundi. Stanu na pesacki u koloni, boli ih uvce. Ubacuju se iz zaustavne ili trake za desno/levo u srednju, telefoni, dave 30 gde je dozvoljeno 50, jurcaju 80 gde je dozvoljeno 50, taksisti voze po sinama gde nema isprekidane linije, na autoputu obilaze iz desne trake. Parking, kategorija za popunjavanje laze. Zelene povrsine, ceo trotoar, pesacki prelaz, samo bahato. Dognite kazne, pojacajte kontrole, postavite kamera jos milion, postavite patrole preventivno da ljudi znaju da je policija prisutna. Svi uspore i postuju pravila kada vide patrolu na 200m - eto leka za bahate i nekulturne. Kamera moze da ima isti ucinAk a isplati se jako brzo. Sad ce ovi dinamicni i “snalazljivi™” da lupaju minuse ali eto, ja vozim po pravilima, postujem pesacke prelaze, vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, druge ucesnike u saobracaju. Vozim 60 gde je dozvoljeno 50 i sve kul.

sremac au

pre 4 godine

u melburnu pre par meseci uveli te kamere.4 poena i 300 dolara kazna.svaki dan uvate nekoliko desetina vozaca.i kad je auto nepokretan u koloni se takodje racuna.

nn

pre 4 godine

Поставити камеру на углу булевара краља Александра и Рузвелтове где таксисти увек иду трамвајским шинама, у супротном смеру и скрећу у Рузвелтову

Zeljko

pre 4 godine

Da treba koristiti sve moguce jer to UBIJA. Dok nas ne zameni kompjuter i mi postanemo suvozaci treba zabraniti i ovo sto se sada nalazi u svim novim autima, Hands free telefone, i oni ometaju. Zabraniti komunikaciju sa vozacem.

ikodije

pre 4 godine

naravno i ne samo to... automatska kazna na kucnu adresu za koriscenje mobinog, za nevezivanje pojasa, za voznju pod maglenkama i pod dugackim svetlima...!

Sinđelić

pre 4 godine

Zašto je mobilni opasniji od cigareta? Ima, li I jedan pošten pušač koji redovno puši u kolima a da mu leti nije ostao žar između prstiju? Za mojih 25 godina pusackog staža bar 10ak puta i sreća ništa se nije desilo. Mada je glupo pričati telefonom pored Bluetooth slušalice koja košta 10ak eur

achitwn

pre 4 godine

ili u automobile ugraditi uredjaj za blokiranje mobilnog signala
(ich, 25. septembar 2019 14:55)
A kako da radi onda apple car play i android auto koji se manipulisu na lcd vozila.

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Ne tako davno, mozda 120 godina u Belgiji u zooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.
(Matematika, 26. septembar 2019 12:48)

Ajde, ne drobi besmislice! Gde i kad bi inače prosečni Belgijanac (a i Srbin), naročito pre 120 godina, kad je turizam bio luksuz samo jednog vro malobrojnog sloja prebogatih ljudi, mogao da vidi crno dete?!

Pa i ja sam prvog živog crnca u životu video u cirkusu! Rođen sam u pokojnoj SFRJ i do 15. godine živeo malom mestu koje je znalo za svet samo iz novina i ondašnjih prapočetaka televizije. Jednog dana je došao cirkus u grad i velika atrakcija je bila crnački vokalni bend koji je pevao ono što sam posle saznao da se zove "negro spirituals". Muzika mi se veoma dopala i dan danas je volim!

Kasnije sam saznao i to da su ti momci bili studenti u SFRJ poreklom iz nesvrstanih zemalja koji su rešili da preko leta malo zarade i pridružili se cirkusu, čiji je direktor imao toliko poslovnog duha da shvati da će crnci biti atrakcija po ondašnjoj Jugi!

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?

Steve G

pre 4 godine

Nema tog vozaca koji nije koristio mobilni u toku voznje! Ja poslednju put juce. Samo, necu da moralisem i da se pravim pametan, poput vecine komentatora, a garantujem da, ako su vozaci, i oni to isto rade.

Милош

pre 4 godine

ooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.
(Matematika, 26. septembar 2019 12:48)

Ajde, ne drobi besmislice! Gde i kad bi inače prosečni Belgijanac (a i Srbin), naročito pre 120 godina, kad je turizam bio luksuz samo jednog vro malobrojnog sloja prebogatih ljudi, mogao da vidi crno dete?!

Pa i ja sam prvog živog crnca u životu video u cirkusu! Rođen sam u pokojnoj SFRJ i do 15. godine živeo malom mestu koje je znalo za svet samo iz novina i ondašnjih prapočetaka televizije. Jednog dana je došao cirkus u grad i velika atrakcija je bila crnački vokalni bend koji je pevao ono što sam posle saznao da se zove "negro spirituals". Muzika mi se veoma dopala i dan danas je volim!

Kasnije sam saznao i to da su ti momci bili studenti u SFRJ poreklom iz nesvrstanih zemalja koji su rešili da preko leta malo zarade i pridružili se cirkusu, čiji je direktor imao toliko poslovnog duha da shvati da će crnci biti atrakcija po ondašnjoj Jugi!

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?
(Monsieur Alphonse, 26. septembar 2019 13:46)







Заправо и није пре 120 година...
1958. црна девојчица по имену Џеки је била једна од атракција у Белгијском зоо врту.

achitwn

pre 4 godine

Moze i uredjaj koji blokira da telefon primi signal od mreze dok je unutar auta i sve reseno.
(Toxic_PR, 25. septembar 2019 14:14)
Zasto. Kako ce car play ili android auto da radi onda.

Ideja

pre 4 godine

Ja sam pogrešno razumeo naslov: one vozače koje uhvate da koriste mobilni prilikom vožnje treba naterati da o sopstvenom trošku ugrade kamere u kabinu koji će da ih kontroliše da li koriste mobilni prilikom vožnje. :-D
Ne bi ni to škodilo :-D

Matematika

pre 4 godine

cesto se pitam, da li je moguce da jos ima onih kojima nije jasno o cemu se radi, cuj, kamera za vozace koji koriste mobilni tokom voznje, da, ona prati samo samo njih i nikog vise, to sigurno, jos se dobro secam eksperimenta sredinom devedesetih kad je jedna jako pametna manja porodica pristala za sitnu lovu da zivi desetak dana u velikom izlogu jedne trgovine, verovali ili ne, radoznali majmuni u ljudskom obliku brzo su to prihvatili kao nesto sasvim normalno, mahali jedni drugima, stajali ispred izloga i posmatrali svoje bliznje kao u zoloskom vrtu - ti ljude!
(tuga jedna, 26. septembar 2019 10:30)

Ne tako davno, mozda 120 godina u Belgiji u zooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.

Didulidudi

pre 4 godine

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?
(Monsieur Alphonse, 26. septembar 2019 13:46)

Ako si pročitao "crno dete je bilo izloženo u zoološkom vrtu u Belgiji". Crne ljude u Beogradu si gledao na fakultetu a ne na Kalemegdanu.

marko

pre 4 godine

Javlja mi se zena malopre da je ocesala zid autom kad je vozila dete iz vrtica. Ko ce njoj da oduzme vozilo ili napise kaznu kad se slupa van saobracaja. Kolkok je Tek rizicna u saobracaju. Ej I'ma nepokretan zid I udariga, sta bi tek da se zid krece.
Naravucenije, tvrdim da je velilki procenat ljudi sigurniji sa telefon nego Neko bez icega.

demian

pre 4 godine

Kao i uvek, samo da se primenjuje aktuelni zakon, sve bi bilo u redu. Ovako, pandur te zaustavi, kratak pregovor, crvena ili dve u zavisnosti od ozbiljnosti prekršaja i obe stranke se razilaze misleći da su dobro prošle u ovoj transakciji.
Kontam da se to dosta lako rešava ako se sistem promeni da pandur ima interes da naplati kaznu. Tipa, ako naplati 120 kazni, dobije bonus taj mesec. Ili neki sličan sistem, ovaj sam sad izmislio. Može i obrnuto, ako nema minimum 70 kazni taj mesec, da gubi 30% plate. Naravno, svaku kaznu mora da dokazuje da se stvarno desila (snimak radarom, kamerom itd), da mi se panduri ne povampire i zaustavljaju ljude zbog nezakopčanog dugmeta na rukavu košulje.
Mislim da možemo da očekujemo ovaj sistem za dve, najviše tri godine :D

doktor

pre 4 godine

Ajde prvo da se 90% vozaca nauci da daje migavac u slucaju promene trake ili skretanja u drugu ulicu,da nauce da se levom trakom na autoputu samo pretice,da se nauce osnovni znakovi prvenstva prolaza,da im ne pada kruna sa glave ukoliko nekoga propuste ispred sebe da promeni traku... pa cemo lako mi za te telefone.

turista

pre 4 godine

Trebalo bi uvesti kamere za snimanje saobracaja u automobile,kamione,autobuse i ostala prevozna sredstva.
Zakonom omoguciti da budu obavezne.
Svaku prijavu snimljenog sadrzaja po prijavi i dokazu prekrsaja,donosiocu isplatiti 50% od naplacene kazne.
Za mesec dana svi bi vozili po saobracajnim propisima i zakonima o saobracaju,a nekima bi to bio glavni izvor prihoda.

Roske78

pre 4 godine

Nesrece se desavaju jer vozaci u strahu od policije sve vise kucaju poruke, drzeci telefon u krilu, sa posledicno spustenim pogledom na dole..znaci neuporedivo opasnije je kucanje poruka nego sam razgovor, imam bt u autu, pa kad uporedim ta tri nacina "koriscenja telefona" zakljucak je ovakav: razgovarao preko blututa ili drzao tel na uvu, isto je, odvlaci paznju u istoj mjeri, neko ce reci razlika je jer su u BT opciji obe ruke na volanu, msm kome su obe ruke na volanu, kad svi vozimo auta sa rucnim mjenjacima tako da je jedna na volanu a druga , pogotovo u gradu skoro stalno na mjenjacu, samo sto je jos nekad u njoj i telefon, pa sagovornik misli da prekida, a vozas u stavri salta ( ima i onih sto zaglave telefon izmedju uva i vrata, slicno mu dodje )..po meni ta dva nacina najmanje odvlace paznju..zatim idu kucanja poruka i tipkanje po ekranu ( posjedujem novi 308-nema dugmici :-) ) kao isto-pogled nije na putu vec negde drugo..znaci da nema kazni za telefoniranje ljudi bi telefonirali i manje ginuli- statistika iz godina dok telefoniranje nije bilo kaznjivo,sad su tu kazne, ljudi se sakrivaju i ginu..pa ti budi pametan

Verni Toma

pre 4 godine

Za početak trebamo početi da koristimo postojeće, kako bi se kakav-takav red zaveo u Beogradu i u drugim velikim gradovima, u kojima je saobraćajni kolaps svakodnevica. dovoljno je provozati se u špicu centrom, svaki 5-6 auto pravi prekršaje, ponekad na očigled saobraćajne policije...i nikom ništa!!
Džabe kamere ako je nečijoj deci sve dozvoljeno!!

kamera

pre 4 godine

Treba da nam ugradjuju kamere u wc i kupatila,mozda i u spavace sobe,da donesu zakon i da kaznjavaju prekrsioce! Sve izmisljene ludosti mentalnih osoba! Takvi donose zakone!

tuga jedna

pre 4 godine

cesto se pitam, da li je moguce da jos ima onih kojima nije jasno o cemu se radi, cuj, kamera za vozace koji koriste mobilni tokom voznje, da, ona prati samo samo njih i nikog vise, to sigurno, jos se dobro secam eksperimenta sredinom devedesetih kad je jedna jako pametna manja porodica pristala za sitnu lovu da zivi desetak dana u velikom izlogu jedne trgovine, verovali ili ne, radoznali majmuni u ljudskom obliku brzo su to prihvatili kao nesto sasvim normalno, mahali jedni drugima, stajali ispred izloga i posmatrali svoje bliznje kao u zoloskom vrtu - ti ljude!

dopregendole

pre 4 godine

Pod obavezno! Nekultura u saobracaju je kod nas toliko rasirena, da pored obicnih vozaca i policija u velikoj meri redovno krsi propise u vidu vezivanja pojasa iza leda ili iza sedista i cestog telefoniranja. Tako da sumnjam da ce uskoro biti uveden neki red a valjalo bi...

Jedan primer, pre godinu dana vozim ka poslu, u jednoj uzoj ulici sustizem veliku ganc novu Toyotu Land Cruiser koja mili i iznenadjujem se da ima policijske tablice (tada nisam znao da ih je interventna tek dobila). Toyota se bas vuce, ide neravnomerno, cas malo brze cas malo sporije ali svakako daleko ispod ogranicenja. Pomislih da namerno provociraju pa ne krenuh da ih zaobilazim vec sacekah 200-300m da se ukljucimo u ulicu sa vise traka i tu vozih pored njih do semafora. Kad imam sta i da vidim, ogroman nabildovan baja u uniformi, osisan na opasno, cacka po telefonu i to tako da skoro non-stop gleda u ekran a na put nikako...

Doslo mi da ih pitam da li su normalni ali znamo da ne bih dobro prosao ako interventnoj proradi sujeta. Pomislih i da ih snimim ali tada bi mogli da me optuze da i ja koristim mobilni u voznji pa sam odustao od svega.

CATAPA

pre 4 godine

Da se razumemo, niti praktikujem, niti odobravam korišćenje mobilnog u saobraćaju, kako vozača, tako i pešaka. Ali ovde se ponavlja praksa preventivnog kažnjavanja, saobraćaj tako postaje poligon kojim se ljudi navikavaju na presedane po kojima plaćaju kazne zato što je donet takav propis, a ne zato što su napravili bilo kakav saobraćajni prekršaj. I pre uvođenja zabrane telefoniranja u zakon o saobraćaju bilo je (a i danas je) zabranjena svaka aktivnost koja ometa upravljanje vozilom. Međutim to je tada bilo tretirano samo prilikom odmeravanja kazne za stvarni napravljeni prekršaj ili izazivanje nezgode.
Da biste bolje razumeli upotrebiću stariji primer kojim je inače neustavno preventivno kažnjavanje postala normalna praksa: ukoliko vozite auto sa neispravnim svetlima, to je prekršaj (jer u saobraćaju učestvuje neispravno vozilo). Međutim, ne može da bude rekršaj ako nemate rezervne sijalice, to je preventivno kažnjavanje, "prekršaj" bez prekršaja.
Nebitno je da li vozač korist handsfree, drži telefon ili mu suvozač drži telefon; ukoliko je telefoniranje tokom vožnje zabranjeno, zabranjeno je na bilo koji način jer i dalje to ometa vozača. Naravno, tako bi bilo nemoguće zabraniti bilo šta jer bi onda mogli da se zabrane i putnici u vozilima, radio aparati i vesti na njima o donošenju glupih, neprimenjivih zakona, na primer.

Mr Majestyk

pre 4 godine

Treba uvesti autonomnu voznju i spreciti ljude da voze i to omoguciti kompjuteru. Covek je definitivno slaba karika.
(Zeljko, 25. septembar 2019 16:34)

Dovoljno je samo oduzeti dozvolu onima koji su ti dali plus.

Dragan

pre 4 godine

Odavno svaki iole ozbiljan model automobila ima ugrađen blutut za telefoniranje. Ja ga imam od 2009. godine. Oni koji voze starije modele automobila mogu da kupe uredjaj za manje od 20 evra koji se ubacuje tamo gde je mesto za upaljač. Ima ga u svakoj prodavnici tehničke robe, na Buvljacima i u elektronskoj ponudi.

mrmlj

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje
(sharp, 25. septembar 2019 13:08)

u automobilima sa "savremenim LED ekranima" na volanu imas komande za promenu radio stanice, javljanje na telefon i jos mnogo stosta. u mom autu (a verujem da je slicno i u ostalim) te komande za klimu nemam na volanu, ali imam dugme pomocu kog to mogu da podesim ako bas ne mogu da sacekam nekoliko minuta, dok ne dodjem na semafor ili tako nesto.

ova tvoja primedba je samo izgovor, i to onaj najgori - "a kako on moze a ja ne"

Papageno

pre 4 godine

Međutim, ne može da bude rekršaj ako nemate rezervne sijalice, to je preventivno kažnjavanje, "prekršaj" bez prekršaja.
(CATAPA, 27. septembar 2019 08:01)

Nisi u pravu jer zakon propisuje da UVEK imaš u vozilu komplet rezervnih sijalica, bez obzira na to da li ti trebaju ili ne.

Po tvojoj logici, ne bi trebalo ni da kažnjavaju ako nemaš komplet prve pomoći, ili mu je istekao rok važenja jer dok niko nije povređen, ne treba ni prva pomoć, zar ne? E, pa ne ide to tako, po zakonu moraš da imaš prvu pomoć, bez obzira na to da li nekome treba ili ne.

Naravno, ako mi kažeš da je obaveza imanja kompleta prve pomoći/rezervnih sijalica potpuni kretenluk i da ukazivanje prve pomoći/zamenu sijalica treba prepustiti ljudima kojima je to struka, 100% ću se složiti s tobom, ali dok je zakon ovakav kakav je (zastareo, glup, nepotreban, čak i potencijalno štetan!) mora se poštovati i kažnjavaće nas ako ga ne poštujemo!

Mr M

pre 4 godine

@opservatorija
Covek je apsolutno u pravu. To je samo jos jedna negativna posledica Tesle. Podesavanje osnovnih stvari u automobilu SAMO pomocu ekrana osetljivog na dodir je opasno. Dugmici su mnogo bolji. Sledeca dobra stvar ce biti glasovne komande, ali iako sistemi dobro (mada ne dovoljno dobro) rade ne nekim jezicima, srpski definitivno nije medju njima.

артиљерац

pre 4 godine

@ gagi "Моја кола,мој телефон,никога не угрожавам" Е ту је проблем,угрожаваш
NTSB(National Transportation safety board)екстремно озбиљна америчка владина
агенција з безбедност у саобраћају је установила да кад користиш мобилни,иако
имаш hands free или bluetooth,ПАЖЊА ти је смањена за 40%,тј.време реакције ти
је за 40% УВЕЋАНО.Нпр.ако ти је зауставни пут при брзини Х 15 метара,кад причаш мобилним увећан је за 40% и онда износи 15+6(то је 40% од 15)=21м.
А стандардни пешачки прелаз,од оне дебеле,зауставне линије до краја "зебре" је
широк 5 МЕТАРА.Паметно је и комарац музика,пријатељу.Мобилни и вожња нису
добро друштво.

priprema za radio®

pre 4 godine

Moze i uredjaj koji blokira da telefon primi signal od mreze dok je unutar auta i sve reseno.
(Toxic_PR, 25. septembar 2019 14:14)

Zasto. Kako ce car play ili android auto da radi onda.
(achitwn, 26. septembar 2019 06:51)

To barem nije problem za Toyotu, jer u Evropi nema car play i android auto. Osim na aktuelnim verzijama Toyote koje su pokretane sa 1,5 HDI i 2,0 HDI.

Nebojša Berak

pre 4 godine

U Srbiji retko ko vise prica telefonom, sada umesto da pricaju kucaju poruke i citaju novine dok voze.
Da se pitam kucanje poruka tokom voznje i alkoholisanost preko 2 promila bi se kaznjavala trajnim oduzimanjem vozila i trajnim oduzimanjem vozacke dozvole.
Kada me pitaju kako oduzeti vozilo, odgovaram a kako onda oduzimate pistolje ljudima, bombe, automatsko oruzje.
A kada alkoholisani izazovu saobracajku sa smrtnim ishodom kazna ne bi smela da bude manja od 20 godina po zrtvi pa neka se skupi koliko zrtava ima a za svakog trajnog invalida 10 godina i da se lecenje naplacuje iz imovine alkoholisanog ili onoga kojinje kucao poruke i izazvao nesrecu.
Da se ovo primeni na 3 slucaja, cetvrti se nikada ne bi dogodio.

GuA

pre 4 godine

Treba uvesti autonomnu voznju i spreciti ljude da voze i to omoguciti kompjuteru. Covek je definitivno slaba karika.
(Zeljko, 25. septembar 2019 16:34)

Dovoljno je samo oduzeti dozvolu onima koji su ti dali plus.
(Mr Majestyk, 27. septembar 2019 07:16)

Ili onima koji su dali minus ?

Pera

pre 4 godine

Ljudi kupite drzac za mobilni kosta cirka 10-15 eur. Uvek su vam ruke slobodne plus gledate ispred. Ne mogu da verujem da vecina pre rizikuje saobracajku nego da kupi drzac.

Pera

pre 4 godine

Mislim da vecina ljudi nije upucena da drzac za mobilni kosta cirka 12 eur a omogucava da ruke budu slobodne u toku voznje. Nekad je resenje mnogo jednostavno a puno znaci za bezbednost.

sharp

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje

marko

pre 4 godine

Javlja mi se zena malopre da je ocesala zid autom kad je vozila dete iz vrtica. Ko ce njoj da oduzme vozilo ili napise kaznu kad se slupa van saobracaja. Kolkok je Tek rizicna u saobracaju. Ej I'ma nepokretan zid I udariga, sta bi tek da se zid krece.
Naravucenije, tvrdim da je velilki procenat ljudi sigurniji sa telefon nego Neko bez icega.

Nonteist

pre 4 godine

Vec imamo kamere sa prepoznavanjem lica a niko nas nije ni pitao da li je to ustavno i da li sme i sta sa zloupotrebama. Kao da smo u zatvoru. Uz malo dorade softvera (verovatno vec ima plugin) i to moze da se aktivira.
Kako kaze Bora Corba "ovde su pasivni krajevi". Niko da se pobuni i izbori za prava gradjana. A vlast ce uvek da prica kako je to za nasu bezbednost. Perfidno!

kamera

pre 4 godine

Treba da nam ugradjuju kamere u wc i kupatila,mozda i u spavace sobe,da donesu zakon i da kaznjavaju prekrsioce! Sve izmisljene ludosti mentalnih osoba! Takvi donose zakone!

Zeljko

pre 4 godine

Da treba koristiti sve moguce jer to UBIJA. Dok nas ne zameni kompjuter i mi postanemo suvozaci treba zabraniti i ovo sto se sada nalazi u svim novim autima, Hands free telefone, i oni ometaju. Zabraniti komunikaciju sa vozacem.

Steve G

pre 4 godine

Nema tog vozaca koji nije koristio mobilni u toku voznje! Ja poslednju put juce. Samo, necu da moralisem i da se pravim pametan, poput vecine komentatora, a garantujem da, ako su vozaci, i oni to isto rade.

opservatorija

pre 4 godine

@sharp
Ako je vam isto skrenuti pogled na trenutak da bi se pritislo dugme, i trajna zauzetost jedne ruke + gubitak veceg dela koncentracije na XYZ minuta, plasim se da bi trebalo da se uzdrzavate od javnog komentarisanja bilo cega.

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Ne tako davno, mozda 120 godina u Belgiji u zooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.
(Matematika, 26. septembar 2019 12:48)

Ajde, ne drobi besmislice! Gde i kad bi inače prosečni Belgijanac (a i Srbin), naročito pre 120 godina, kad je turizam bio luksuz samo jednog vro malobrojnog sloja prebogatih ljudi, mogao da vidi crno dete?!

Pa i ja sam prvog živog crnca u životu video u cirkusu! Rođen sam u pokojnoj SFRJ i do 15. godine živeo malom mestu koje je znalo za svet samo iz novina i ondašnjih prapočetaka televizije. Jednog dana je došao cirkus u grad i velika atrakcija je bila crnački vokalni bend koji je pevao ono što sam posle saznao da se zove "negro spirituals". Muzika mi se veoma dopala i dan danas je volim!

Kasnije sam saznao i to da su ti momci bili studenti u SFRJ poreklom iz nesvrstanih zemalja koji su rešili da preko leta malo zarade i pridružili se cirkusu, čiji je direktor imao toliko poslovnog duha da shvati da će crnci biti atrakcija po ondašnjoj Jugi!

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?

Roske78

pre 4 godine

Nesrece se desavaju jer vozaci u strahu od policije sve vise kucaju poruke, drzeci telefon u krilu, sa posledicno spustenim pogledom na dole..znaci neuporedivo opasnije je kucanje poruka nego sam razgovor, imam bt u autu, pa kad uporedim ta tri nacina "koriscenja telefona" zakljucak je ovakav: razgovarao preko blututa ili drzao tel na uvu, isto je, odvlaci paznju u istoj mjeri, neko ce reci razlika je jer su u BT opciji obe ruke na volanu, msm kome su obe ruke na volanu, kad svi vozimo auta sa rucnim mjenjacima tako da je jedna na volanu a druga , pogotovo u gradu skoro stalno na mjenjacu, samo sto je jos nekad u njoj i telefon, pa sagovornik misli da prekida, a vozas u stavri salta ( ima i onih sto zaglave telefon izmedju uva i vrata, slicno mu dodje )..po meni ta dva nacina najmanje odvlace paznju..zatim idu kucanja poruka i tipkanje po ekranu ( posjedujem novi 308-nema dugmici :-) ) kao isto-pogled nije na putu vec negde drugo..znaci da nema kazni za telefoniranje ljudi bi telefonirali i manje ginuli- statistika iz godina dok telefoniranje nije bilo kaznjivo,sad su tu kazne, ljudi se sakrivaju i ginu..pa ti budi pametan

EU Citizen

pre 4 godine

Treba državi zabraniti da koristi bilo kakve kamere za špijuniranje građana bilo gde i bilo kada, osim u vojnim i drugim bezbednosno osetljivim objektima, eto šta treba, ako nećemo jednog dana da se probudimo u Orvelovoj 1984. u kojoj se već na pola nalazimo.

Matematika

pre 4 godine

cesto se pitam, da li je moguce da jos ima onih kojima nije jasno o cemu se radi, cuj, kamera za vozace koji koriste mobilni tokom voznje, da, ona prati samo samo njih i nikog vise, to sigurno, jos se dobro secam eksperimenta sredinom devedesetih kad je jedna jako pametna manja porodica pristala za sitnu lovu da zivi desetak dana u velikom izlogu jedne trgovine, verovali ili ne, radoznali majmuni u ljudskom obliku brzo su to prihvatili kao nesto sasvim normalno, mahali jedni drugima, stajali ispred izloga i posmatrali svoje bliznje kao u zoloskom vrtu - ti ljude!
(tuga jedna, 26. septembar 2019 10:30)

Ne tako davno, mozda 120 godina u Belgiji u zooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.

priprema za radio®

pre 4 godine

Moze i uredjaj koji blokira da telefon primi signal od mreze dok je unutar auta i sve reseno.
(Toxic_PR, 25. septembar 2019 14:14)

Zasto. Kako ce car play ili android auto da radi onda.
(achitwn, 26. septembar 2019 06:51)

To barem nije problem za Toyotu, jer u Evropi nema car play i android auto. Osim na aktuelnim verzijama Toyote koje su pokretane sa 1,5 HDI i 2,0 HDI.

che gevara

pre 4 godine

Moja kola, moj telefon,nikog ne ugrožavam, plaćam porez redovno, hoću da radim šta hoću....
(Gagi, 25. septembar 2019 19:05)

Pravo govoris ali dodas i tvoje su kazne ...

tuga jedna

pre 4 godine

cesto se pitam, da li je moguce da jos ima onih kojima nije jasno o cemu se radi, cuj, kamera za vozace koji koriste mobilni tokom voznje, da, ona prati samo samo njih i nikog vise, to sigurno, jos se dobro secam eksperimenta sredinom devedesetih kad je jedna jako pametna manja porodica pristala za sitnu lovu da zivi desetak dana u velikom izlogu jedne trgovine, verovali ili ne, radoznali majmuni u ljudskom obliku brzo su to prihvatili kao nesto sasvim normalno, mahali jedni drugima, stajali ispred izloga i posmatrali svoje bliznje kao u zoloskom vrtu - ti ljude!

артиљерац

pre 4 godine

Прем важећем Закону о безбеднсти у саобраћају ЗАБРАЊЕНО је коришћење мобилног
телефона током вожње,и предвиђена казна за учињени прекршај износи 10 000 дин.
Ја бих ЛИЧНО,увео казну од 1000 ЕВРА(120 000 динара)за коришћење мобилног.
Наплаћује се на ЛИЦУ места.Можеш да одеш до банке или поште да платиш,па да
тераш ауто.Па би се одучили Срби да причају телефоном и возе.И да ми ви клинци
не би прикењавали,ја возим од 1976.Прешао ОДАВНО 2,5 милиона км.Саобраћајни
инжењер већ 35 година.Ако ЈА не знам шта је саобраћај,нико од вас ме неће
научити.Коришћење мобилног у вожњи је УЖАСНО опасно.

Ursa Minor

pre 4 godine

Najviše volim one koji drže volan desnom rukom, a levom mobilni na desnom uhu....
(Mirta, 25. septembar 2019 14:22)

Dosta često se viđaju takvi pametnjakovići, ali prošlog leta sam video nešto još lepše:

- Bio sam saputnik na prednjem sedištu, u SUV-u koji je vozio bulevarom M.Pupina, od Novog Beograda ka centru. U desnoj traci pored nas je vozio lik u nekom velikom autu (mislim da je bila Opel Insignia), koji je sigurno imao ugrađen handsfree.

- Lik je vozio u majici i šorcu i celo vreme je govorio u mobilni koji je držao između palca, kažiprsta i srednjeg prsta, a između malog i domalog prsta imao je upaljenu cigaretu!

- Samo sam čekao da mu, zanesenom u priču, popusti koncentracija i oslabi pritisak prstiju, pa da mu upaljena cigareta padne pravo na porodične dragulje! To bi sigurno odmah progorelo šorc, a i dalje!

- Par trenutaka mi je zamišljanje njegove reakcije bilo zabavno, ali onda sam pomislio da bi u tom slučaju sigurno nekontrolisano cimnuo volan i vrlo verovatno udario u nas! Zato sam rekao vozaču da nas udalji od tog mentola, dok se još nije ništa desilo!

ikodije

pre 4 godine

naravno i ne samo to... automatska kazna na kucnu adresu za koriscenje mobinog, za nevezivanje pojasa, za voznju pod maglenkama i pod dugackim svetlima...!

Vlada

pre 4 godine

Vozače koji ne poštuju bilo koji saobraćajni propis ne treba kažnjavati, treba uvesti dežurne lekare, psihijatre, napraviš prekršaj i sprovedu te na mentalnu procenu... Umesto prekršajnih kazni društveno koristan rad, umesto zatvora psihijatrijska ustanova!

gari

pre 4 godine

Kratko i jasno, DA !!! A ovi "majstori žongleri", što telefoniraju, ili još gore šalju poruke i puše u isto vreme, ili drage nam "lepše polovine" sve navedeno + šminkanje u autu... pravac zatvor na jedno desetak dana + kazna + bodovi/poeni za osiguranje !!!! To što će moroni da poginu, baš me briga, nego što će neko ni kriv ni dužan da bude povredjen, postane invalid ili ubijen, to je problem !! Zato lepo, po džepu, malo na "društveno koristan rad", koji poenčić za osiguranje, pa da vidimo onda da li će opet da se prave "pametni". Naravno, sledeći put ista greška, 10 x veća kazna, a za treći put UDUZIMANJE DOZVOLE TRAJNO(za sve kategorije vozila) !!

despot

pre 4 godine

Ako vozim automatik, kome onda smeta moj telefon? Problematicni su vozaci koji desnom rukom telefoniraju, a levom menjaju brzine.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Aca, 25. septembar 2019 17:27)
Ili si toliko glup ili se pravis da si vise nego sto jesti.
Nije problem u tome da li ili ne imas rezevnu ruku za menjanje brzina vec u tome da ti je paznja usmerena na drugu stranu a ne na voznju i uslove voznje.

demian

pre 4 godine

Kao i uvek, samo da se primenjuje aktuelni zakon, sve bi bilo u redu. Ovako, pandur te zaustavi, kratak pregovor, crvena ili dve u zavisnosti od ozbiljnosti prekršaja i obe stranke se razilaze misleći da su dobro prošle u ovoj transakciji.
Kontam da se to dosta lako rešava ako se sistem promeni da pandur ima interes da naplati kaznu. Tipa, ako naplati 120 kazni, dobije bonus taj mesec. Ili neki sličan sistem, ovaj sam sad izmislio. Može i obrnuto, ako nema minimum 70 kazni taj mesec, da gubi 30% plate. Naravno, svaku kaznu mora da dokazuje da se stvarno desila (snimak radarom, kamerom itd), da mi se panduri ne povampire i zaustavljaju ljude zbog nezakopčanog dugmeta na rukavu košulje.
Mislim da možemo da očekujemo ovaj sistem za dve, najviše tri godine :D

Ideja

pre 4 godine

Ja sam pogrešno razumeo naslov: one vozače koje uhvate da koriste mobilni prilikom vožnje treba naterati da o sopstvenom trošku ugrade kamere u kabinu koji će da ih kontroliše da li koriste mobilni prilikom vožnje. :-D
Ne bi ni to škodilo :-D

neko lud

pre 4 godine

Vozače koji ne poštuju bilo koji saobraćajni propis ne treba kažnjavati, treba uvesti dežurne lekare, psihijatre, napraviš prekršaj i sprovedu te na mentalnu procenu... Umesto prekršajnih kazni društveno koristan rad, umesto zatvora psihijatrijska ustanova!
(Vlada, 26. septembar 2019 11:10)

majstore, kad bi se to primenilo na svim nivoima brzo bi bilo jasno da je manje vise cela ova planeta jedna velika psihijatrijska ustanova;)

Pera Magic Mitic

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje
(sharp, 25. septembar 2019 13:08)
Bas moras pri 100km/h da promenis stanicu? Ako juris po autoputu, bas moras da spustis temp. za 2C?
A, po gradu, ne mozes da sacekas semafor ili pesacki ili bilo kakvo zaustavljanje? Ako zivis u BG-u, to ti je na svakih 50m. Ja celo leto do trece nisam stigao, ubih kvacilo. Mogu da menjam stanice po ceo dan, bez ikakve opasnosti.
I na sve te savremene LED ekrane, povezan i mobilni, naravno.
A, ovima sto uzmu mobilni u ruke, ne koriste bt ili pisu poruke...za njih novcana kazna i oduzimanje dozvole na par meseci. Kakvi poeni, na licu mesta oduzimanje.
Ljudi, u ovakvim guzvama po gradu, u sekundi moze pesak da vam se nacrta ispred vozila. Kakvo crno telefoniranje, oci na putu non-stop.

Matematika

pre 4 godine

Moj otac pre neki dan platio 10.000 dinara jer kad je dobio kaznu nije hteo da plati pola "jer će on da ubedi sudiju da policajac nije bio u pravu kad mu je pisao kaznu za telefoniranje tokom vožnje" Bio je ljut jer u Loznici svi telefoniraju, a samo je njemu pisao kaznu. Sudija ga odjavila na keca i samilosno mu dala da kaznu plati u 3 dela.
Ja sam mu rekao da bude srećan što je kazna samo 10.000. Ja bih stavio bar 50.000 pa ko voli nek izvoli. Isto kao i za nevezivanje pojasa. Jer to su dva najgluplja prekršaja koja jedan racionalan vozač može da napravi.

Crinius

pre 4 godine

Najviše volim one koji drže volan desnom rukom, a levom mobilni na desnom uhu....
(Mirta, 25. septembar 2019 14:22)


...ili primerke koji u desnoj ruci drže telefon i pričaju dok nervozno okreću glave levo-desno uključujući se u saobraćaj, a levom pokušavaju da ubace u brzinu....imaš tri pokušaja da pogodiš kog su pola.

Sinđelić

pre 4 godine

Zašto je mobilni opasniji od cigareta? Ima, li I jedan pošten pušač koji redovno puši u kolima a da mu leti nije ostao žar između prstiju? Za mojih 25 godina pusackog staža bar 10ak puta i sreća ništa se nije desilo. Mada je glupo pričati telefonom pored Bluetooth slušalice koja košta 10ak eur

GuA

pre 4 godine

Treba uvesti autonomnu voznju i spreciti ljude da voze i to omoguciti kompjuteru. Covek je definitivno slaba karika.
(Zeljko, 25. septembar 2019 16:34)

Dovoljno je samo oduzeti dozvolu onima koji su ti dali plus.
(Mr Majestyk, 27. septembar 2019 07:16)

Ili onima koji su dali minus ?

achitwn

pre 4 godine

Moze i uredjaj koji blokira da telefon primi signal od mreze dok je unutar auta i sve reseno.
(Toxic_PR, 25. septembar 2019 14:14)
Zasto. Kako ce car play ili android auto da radi onda.

Stanoje

pre 4 godine

Aj sto pricaju mobilnim, nego sto u istoj ruci drze i cigaru, a sve to dok voze po sinama u Bulevaru jer ih mrzi da cekaju u guzvi kao normalan svet. Misle da su tramvaji... Teska psihijatrija.

turista

pre 4 godine

Trebalo bi uvesti kamere za snimanje saobracaja u automobile,kamione,autobuse i ostala prevozna sredstva.
Zakonom omoguciti da budu obavezne.
Svaku prijavu snimljenog sadrzaja po prijavi i dokazu prekrsaja,donosiocu isplatiti 50% od naplacene kazne.
Za mesec dana svi bi vozili po saobracajnim propisima i zakonima o saobracaju,a nekima bi to bio glavni izvor prihoda.

mrmlj

pre 4 godine

Ne vidim razliku izmedju koriscenja mobilnih telefona i savremenih LED ekrana u automobilima. Kad god ti treba promena klime, radio stanice ili neceg drugog uvek skreces pogled na nekoliko sekundi jer nemas osecaj dugmadi, gde si mogao bez pogleda u dole da obavis te radnje
(sharp, 25. septembar 2019 13:08)

u automobilima sa "savremenim LED ekranima" na volanu imas komande za promenu radio stanice, javljanje na telefon i jos mnogo stosta. u mom autu (a verujem da je slicno i u ostalim) te komande za klimu nemam na volanu, ali imam dugme pomocu kog to mogu da podesim ako bas ne mogu da sacekam nekoliko minuta, dok ne dodjem na semafor ili tako nesto.

ova tvoja primedba je samo izgovor, i to onaj najgori - "a kako on moze a ja ne"

šuvaklija

pre 4 godine

treba zabraniti prodaju novih vozila bez handsfree uredjaja .... ako uhvate nekog da koristi mob bez handsfree obavezno poslati na lecenje i oduzeti vozacku na godinu dana a nakon godinu dana opet da polaze nije potrebna nikakva novcana kazna s obzirom koliko je danas potreba imati auto

achitwn

pre 4 godine

ili u automobile ugraditi uredjaj za blokiranje mobilnog signala
(ich, 25. septembar 2019 14:55)
A kako da radi onda apple car play i android auto koji se manipulisu na lcd vozila.

Hehe

pre 4 godine

Kakva smo stoka treba, ali onda kad vidis koja stoka i razlog zbog kog postavlja kamere... Zlo i naopako kako god okrenes. Policija da izadje na ulice masovno barem jedan ceo dan, da jure ove sto telefoniraju i sto ne vezuju pojas, imali bi zlatno doba na kvadrat. Prvi put te uhvati, upozorenje. U narednih 6 meseci ako te uhvate kazna i tako povecavas kaznu. Posle par puta iste kazne, dozvola na godinu dana plus dodatna obuka i kursevi o trosku kaznjenog. Svaki sledeci prekrsaj tog tipa povlaci dozvolu ponovo na godinu dana uz dalji rast novcane kazne. Ne sme da bude izuzetaka. Cista utopija u Srbiji, hehe.

Mr Majestyk

pre 4 godine

Treba uvesti autonomnu voznju i spreciti ljude da voze i to omoguciti kompjuteru. Covek je definitivno slaba karika.
(Zeljko, 25. septembar 2019 16:34)

Dovoljno je samo oduzeti dozvolu onima koji su ti dali plus.

neko

pre 4 godine

Moja kola, moj telefon,nikog ne ugrožavam, plaćam porez redovno, hoću da radim šta hoću....
(Gagi, 25. septembar 2019 19:05)
Pa to mozes,ali na nekoj livadi ili pustinji.Postoje saobracajni propisi i zakon o saobracaju,koji vazi za sve.I mi placamo sve sto i ti.Kada bi tako svi razmisljali i ponasali se,sta ce nam zakon.Bio bi divlji zapad.

sremac au

pre 4 godine

u melburnu pre par meseci uveli te kamere.4 poena i 300 dolara kazna.svaki dan uvate nekoliko desetina vozaca.i kad je auto nepokretan u koloni se takodje racuna.

Sloboda i građanska prava

pre 4 godine

Da li neko može da mi objasni zašto 99% vozača u novijim skupim kolima ne koriste hands free? svaki dan gledam i ne mogu da verujem! zar im nije udobnije i lakše da samo pričaju a ne da drže mob ispred sebe?!
(nenad, 26. septembar 2019 00:52)

Uređaji za olakšavanje telefoniranja ne omogućavaju da pokažeš da si baja koga zabole za saobraćajne propise.

Милош

pre 4 godine

ooloskom vrtu bilo je izloženo crno dete iz Konga, tadašnje belgijske kolonije. "Civilizovana" bela svetina se skupljala da vidi čudo.
(Matematika, 26. septembar 2019 12:48)

Ajde, ne drobi besmislice! Gde i kad bi inače prosečni Belgijanac (a i Srbin), naročito pre 120 godina, kad je turizam bio luksuz samo jednog vro malobrojnog sloja prebogatih ljudi, mogao da vidi crno dete?!

Pa i ja sam prvog živog crnca u životu video u cirkusu! Rođen sam u pokojnoj SFRJ i do 15. godine živeo malom mestu koje je znalo za svet samo iz novina i ondašnjih prapočetaka televizije. Jednog dana je došao cirkus u grad i velika atrakcija je bila crnački vokalni bend koji je pevao ono što sam posle saznao da se zove "negro spirituals". Muzika mi se veoma dopala i dan danas je volim!

Kasnije sam saznao i to da su ti momci bili studenti u SFRJ poreklom iz nesvrstanih zemalja koji su rešili da preko leta malo zarade i pridružili se cirkusu, čiji je direktor imao toliko poslovnog duha da shvati da će crnci biti atrakcija po ondašnjoj Jugi!

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?
(Monsieur Alphonse, 26. septembar 2019 13:46)







Заправо и није пре 120 година...
1958. црна девојчица по имену Џеки је била једна од атракција у Белгијском зоо врту.

Papageno

pre 4 godine

Međutim, ne može da bude rekršaj ako nemate rezervne sijalice, to je preventivno kažnjavanje, "prekršaj" bez prekršaja.
(CATAPA, 27. septembar 2019 08:01)

Nisi u pravu jer zakon propisuje da UVEK imaš u vozilu komplet rezervnih sijalica, bez obzira na to da li ti trebaju ili ne.

Po tvojoj logici, ne bi trebalo ni da kažnjavaju ako nemaš komplet prve pomoći, ili mu je istekao rok važenja jer dok niko nije povređen, ne treba ni prva pomoć, zar ne? E, pa ne ide to tako, po zakonu moraš da imaš prvu pomoć, bez obzira na to da li nekome treba ili ne.

Naravno, ako mi kažeš da je obaveza imanja kompleta prve pomoći/rezervnih sijalica potpuni kretenluk i da ukazivanje prve pomoći/zamenu sijalica treba prepustiti ljudima kojima je to struka, 100% ću se složiti s tobom, ali dok je zakon ovakav kakav je (zastareo, glup, nepotreban, čak i potencijalno štetan!) mora se poštovati i kažnjavaće nas ako ga ne poštujemo!

priprema za radio®

pre 4 godine

Mislim da bi u BG mogao dnevno naplatiti barem par miliona EUR-a na ime kazni za korišćenje mobilnog telefona u vožnji. To je postala teška bolest ogromne većine vozača, a jedina zaista delotvorna teparija te epidemije su samo redovne kazne. Svaki put kada telefon u ruke uzme dok vozi.

Miks ultramoderne retrospektive

pre 4 godine

Evo jutros bas o tome razmisljam. Dok sam šetao kuče, prolazi pored mene auto a za volanom čovek u svojim šezdesetim gleda pravo u svoje krilo i čačka telefon. Ne dižući pogled je prošao 30-ak na sat pored mene i nastavio još 20 metara ulazeći u raskrsnicu. Pogled je podigao tek pri izlasku iz raskrsnice. Da je pravde i kamera, tom matorom konju bi bila doživotno oduzeta dozvola.

Jung Nao

pre 4 godine

U Beogradu, na auto putu, negde oko Arene, Porsche Macan u levoj traci vozi maksimum 60km/h. Ispred njega niko. Vucem se tako, i na kraju odlucim da ga obidjem sa desne strane, srednjom trakom. Posto sam dosta nizi od njega, vozeci iza Macana nisam mogao da vidim legendarnu scenu. Covek u krilu drzi dete, prica mobilnim telefonom, a na sedistu iza njih je jos jedno, nesto starije dete.
Srbija.

duke nukem

pre 4 godine

U Srbiji treba uvesti vece kazne i mnogo vise policije na putevima, da se mnogo sredi saobracajna kultura. Prinera ima milion, prekrsaja 500 u sekundi. Stanu na pesacki u koloni, boli ih uvce. Ubacuju se iz zaustavne ili trake za desno/levo u srednju, telefoni, dave 30 gde je dozvoljeno 50, jurcaju 80 gde je dozvoljeno 50, taksisti voze po sinama gde nema isprekidane linije, na autoputu obilaze iz desne trake. Parking, kategorija za popunjavanje laze. Zelene povrsine, ceo trotoar, pesacki prelaz, samo bahato. Dognite kazne, pojacajte kontrole, postavite kamera jos milion, postavite patrole preventivno da ljudi znaju da je policija prisutna. Svi uspore i postuju pravila kada vide patrolu na 200m - eto leka za bahate i nekulturne. Kamera moze da ima isti ucinAk a isplati se jako brzo. Sad ce ovi dinamicni i “snalazljivi™” da lupaju minuse ali eto, ja vozim po pravilima, postujem pesacke prelaze, vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, druge ucesnike u saobracaju. Vozim 60 gde je dozvoljeno 50 i sve kul.

baki

pre 4 godine

Nedelja za nama,udes izmedju Ns i B.Palanke,covek presao u suprotnu traku i izazvao udes gde je bilo povredjenih i samom srecom zbog dobrog auta nije bilo mrtvih. Lik kaze da nije video auto u suprotnom smeru a pogodite zast...naravno mobilni i zverljanje na sve strane osim tamo gde treba da gleda. Mobilni je opasan malo manje od alkohola.

Didulidudi

pre 4 godine

Jeste, i mi smo se okupljali da vidimo čudo. Niko ih nije smatrao inferiornim nakazama, a sasvim prirodno, ljudi su bili radoznali da vide nešto što je vrlo drugačije od onog što vide svaki dan! Ali šta ima loše u tome?
(Monsieur Alphonse, 26. septembar 2019 13:46)

Ako si pročitao "crno dete je bilo izloženo u zoološkom vrtu u Belgiji". Crne ljude u Beogradu si gledao na fakultetu a ne na Kalemegdanu.

Dule

pre 4 godine

Gori su od pijanih, ako vozim iza nekog mogu sa sigurnošću da provalim da je na telefonu, dugo ne prebacuje brzinu auto krivuda, pesake ne konstatuje, menja trake nasumicno, žmigavac za njega ne postoji i jos mnogo drugih faktora. A ima jos i fanatika koji su bas u sred jela i vožnje dobili bitan poziv .....

nn

pre 4 godine

Поставити камеру на углу булевара краља Александра и Рузвелтове где таксисти увек иду трамвајским шинама, у супротном смеру и скрећу у Рузвелтову

Neko iz mase

pre 4 godine

Ja sam dobio dozvolu B kategorije davne '95 i aktivan sam vozač. Nisam se vezivo nikada, nisam ni znao da li imam pojas u autu... Kada su počeli da pišu kazne, te godine sam imao tri prekršaja za pojas i u međuvremenu sam navikao da se vezujem stalno.

Kada su počeli da kažnjavaju korišćenje mobilnog telefona za vreme vožnje, nisam čekao da me udare po džepu već sam kupio običan vakuum držač za telefon i u kombinaciji sa Bluetooth slušalicom imam potpunu kontrolu nad pozivima. Često koristim navigaciju, tada podesim rutu pre početka vožnje i posle nema potrebe ni da dodirnem ekran...

Za nepunih 4.000 mogu da obavljam pozive za vreme vožnje a da su pri tome putnici bezbedni, što je neprocenjivo.

Sa druge strane, svakodnevno viđam vozače u skupljim vozilima koji drže telefone u ruci, pričaju, kuckaju poruke, bez obzira što imaju fabrički high-end hands free sistem u autu.

Niste face nikakve, "vidi ovog debila" je prva misao koja prođe kroz glavu većini vozača kada vas vide...

артиљерац

pre 4 godine

@ gagi "Моја кола,мој телефон,никога не угрожавам" Е ту је проблем,угрожаваш
NTSB(National Transportation safety board)екстремно озбиљна америчка владина
агенција з безбедност у саобраћају је установила да кад користиш мобилни,иако
имаш hands free или bluetooth,ПАЖЊА ти је смањена за 40%,тј.време реакције ти
је за 40% УВЕЋАНО.Нпр.ако ти је зауставни пут при брзини Х 15 метара,кад причаш мобилним увећан је за 40% и онда износи 15+6(то је 40% од 15)=21м.
А стандардни пешачки прелаз,од оне дебеле,зауставне линије до краја "зебре" је
широк 5 МЕТАРА.Паметно је и комарац музика,пријатељу.Мобилни и вожња нису
добро друштво.

dopregendole

pre 4 godine

Pod obavezno! Nekultura u saobracaju je kod nas toliko rasirena, da pored obicnih vozaca i policija u velikoj meri redovno krsi propise u vidu vezivanja pojasa iza leda ili iza sedista i cestog telefoniranja. Tako da sumnjam da ce uskoro biti uveden neki red a valjalo bi...

Jedan primer, pre godinu dana vozim ka poslu, u jednoj uzoj ulici sustizem veliku ganc novu Toyotu Land Cruiser koja mili i iznenadjujem se da ima policijske tablice (tada nisam znao da ih je interventna tek dobila). Toyota se bas vuce, ide neravnomerno, cas malo brze cas malo sporije ali svakako daleko ispod ogranicenja. Pomislih da namerno provociraju pa ne krenuh da ih zaobilazim vec sacekah 200-300m da se ukljucimo u ulicu sa vise traka i tu vozih pored njih do semafora. Kad imam sta i da vidim, ogroman nabildovan baja u uniformi, osisan na opasno, cacka po telefonu i to tako da skoro non-stop gleda u ekran a na put nikako...

Doslo mi da ih pitam da li su normalni ali znamo da ne bih dobro prosao ako interventnoj proradi sujeta. Pomislih i da ih snimim ali tada bi mogli da me optuze da i ja koristim mobilni u voznji pa sam odustao od svega.

CATAPA

pre 4 godine

Da se razumemo, niti praktikujem, niti odobravam korišćenje mobilnog u saobraćaju, kako vozača, tako i pešaka. Ali ovde se ponavlja praksa preventivnog kažnjavanja, saobraćaj tako postaje poligon kojim se ljudi navikavaju na presedane po kojima plaćaju kazne zato što je donet takav propis, a ne zato što su napravili bilo kakav saobraćajni prekršaj. I pre uvođenja zabrane telefoniranja u zakon o saobraćaju bilo je (a i danas je) zabranjena svaka aktivnost koja ometa upravljanje vozilom. Međutim to je tada bilo tretirano samo prilikom odmeravanja kazne za stvarni napravljeni prekršaj ili izazivanje nezgode.
Da biste bolje razumeli upotrebiću stariji primer kojim je inače neustavno preventivno kažnjavanje postala normalna praksa: ukoliko vozite auto sa neispravnim svetlima, to je prekršaj (jer u saobraćaju učestvuje neispravno vozilo). Međutim, ne može da bude rekršaj ako nemate rezervne sijalice, to je preventivno kažnjavanje, "prekršaj" bez prekršaja.
Nebitno je da li vozač korist handsfree, drži telefon ili mu suvozač drži telefon; ukoliko je telefoniranje tokom vožnje zabranjeno, zabranjeno je na bilo koji način jer i dalje to ometa vozača. Naravno, tako bi bilo nemoguće zabraniti bilo šta jer bi onda mogli da se zabrane i putnici u vozilima, radio aparati i vesti na njima o donošenju glupih, neprimenjivih zakona, na primer.

Verni Toma

pre 4 godine

Za početak trebamo početi da koristimo postojeće, kako bi se kakav-takav red zaveo u Beogradu i u drugim velikim gradovima, u kojima je saobraćajni kolaps svakodnevica. dovoljno je provozati se u špicu centrom, svaki 5-6 auto pravi prekršaje, ponekad na očigled saobraćajne policije...i nikom ništa!!
Džabe kamere ako je nečijoj deci sve dozvoljeno!!

nenad

pre 4 godine

Da li neko može da mi objasni zašto 99% vozača u novijim skupim kolima ne koriste hands free? svaki dan gledam i ne mogu da verujem! zar im nije udobnije i lakše da samo pričaju a ne da drže mob ispred sebe?!

Masha

pre 4 godine

Sta god da ljudi tvrde, svi koji koriste mobilni telefon da razgovaraju, nisu skoncentrisani ucesnici saobracaja. I oni se uvek prepoznaju: ako vidim da vozilo kasni da krene na semaforu ili se priblizava semaforu nezainteresovano (da li ce proci ili ne zeleno, dok ja iza naravno gledam da prodjem) ili vozi nekako cudno, van konteksta saobracaja, ne primecuje da li neko zeli da se ukljuci u traku, da se iskljuci, ili ide neverovatno sporo od nekih 30-40 na sat - tacno znam da razgovara, pridjem blize, naravno da razgovara. To me uvek iznervira, specijalno u slucaju da ide ispred tebe i oteze do semafora dok ne dodje zuto, a onda naglo ubrza i prodje, pri cemu ti ostanes na crvenom ko magarac na nekoj raskrsnici da se nacekas. A desava se i da prestane da razgovara i odmah vidis da se vozilo ponasa smisleno.

Surovo Realan

pre 4 godine

Imam hends free ugradjen sa komandama na volanu kada pricam telefonom ppdjednako mi paznje treba koliko i kad dajem zmigavac... po meni bi trebalo poostriti vozacke ispite to jest intelektualno psiholosku procenu vozaca posto su pojedini tempirane bombe sa i bez telefona!

Nebojša Berak

pre 4 godine

U Srbiji retko ko vise prica telefonom, sada umesto da pricaju kucaju poruke i citaju novine dok voze.
Da se pitam kucanje poruka tokom voznje i alkoholisanost preko 2 promila bi se kaznjavala trajnim oduzimanjem vozila i trajnim oduzimanjem vozacke dozvole.
Kada me pitaju kako oduzeti vozilo, odgovaram a kako onda oduzimate pistolje ljudima, bombe, automatsko oruzje.
A kada alkoholisani izazovu saobracajku sa smrtnim ishodom kazna ne bi smela da bude manja od 20 godina po zrtvi pa neka se skupi koliko zrtava ima a za svakog trajnog invalida 10 godina i da se lecenje naplacuje iz imovine alkoholisanog ili onoga kojinje kucao poruke i izazvao nesrecu.
Da se ovo primeni na 3 slucaja, cetvrti se nikada ne bi dogodio.

Dule Astro

pre 4 godine

Nisu potrebne kamere, već da Policija radi svoj posao. Pošaljite na nekoliko raskrsnica svaki dan (uvek druge raskrsnice) par policajaca u civilu (ako treba sa foto-aparatima) i samo štancujte kazne.

Znači 10 policajaca u civilu koji svaki dan idu na drugu raskrsnicu i problem će biti rešen.

Ne treba kazna da bude drakonska, neka bude 2-3000, ali poenta je da se svako kažnjava i da vozači znaju da će biti kažnjeni.

doktor

pre 4 godine

Ajde prvo da se 90% vozaca nauci da daje migavac u slucaju promene trake ili skretanja u drugu ulicu,da nauce da se levom trakom na autoputu samo pretice,da se nauce osnovni znakovi prvenstva prolaza,da im ne pada kruna sa glave ukoliko nekoga propuste ispred sebe da promeni traku... pa cemo lako mi za te telefone.

Mr M

pre 4 godine

@opservatorija
Covek je apsolutno u pravu. To je samo jos jedna negativna posledica Tesle. Podesavanje osnovnih stvari u automobilu SAMO pomocu ekrana osetljivog na dodir je opasno. Dugmici su mnogo bolji. Sledeca dobra stvar ce biti glasovne komande, ali iako sistemi dobro (mada ne dovoljno dobro) rade ne nekim jezicima, srpski definitivno nije medju njima.

Dragan

pre 4 godine

Odavno svaki iole ozbiljan model automobila ima ugrađen blutut za telefoniranje. Ja ga imam od 2009. godine. Oni koji voze starije modele automobila mogu da kupe uredjaj za manje od 20 evra koji se ubacuje tamo gde je mesto za upaljač. Ima ga u svakoj prodavnici tehničke robe, na Buvljacima i u elektronskoj ponudi.

Pera

pre 4 godine

Ljudi kupite drzac za mobilni kosta cirka 10-15 eur. Uvek su vam ruke slobodne plus gledate ispred. Ne mogu da verujem da vecina pre rizikuje saobracajku nego da kupi drzac.

Pera

pre 4 godine

Mislim da vecina ljudi nije upucena da drzac za mobilni kosta cirka 12 eur a omogucava da ruke budu slobodne u toku voznje. Nekad je resenje mnogo jednostavno a puno znaci za bezbednost.