Sreda, 18.09.2019.

15:45

Vanzemaljci su mogli da posete Zemlju u vreme dok ljudi na njoj još nisu ni postojali?

Izvor: SRNA

Vanzemaljci su mogli da posete Zemlju u vreme dok ljudi na njoj još nisu ni postojali? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

...

pre 4 godine

Po mojom mislenju vanzemljaci nisu posetili zemnju jel bih je porobili da su bili i pobili bih sve stanovnike a posto smo zivi to je znak da vanzemljaci nas nisu pobili
(Volina, 19. septembar 2019 01:08)

pa ko je to nama pameeeetan srce jedno maleno

...

pre 4 godine

Nisu u stanju ni da razumeju naš jezik (osim par domaćih vrsta)
(Killa, 19. septembar 2019 00:38)

Potpuno se slazem sa celim tvojim komentarom, samo bih te ispravio u ovom delu(ako mislis na pse, konje i slicno). Ne razumeju nas jezik samo smo ih naucili sta treba da urade kada mi napravimo neki odredjeni zvuk.

star

pre 4 godine

Kao i obicno ljudi posmatraju stvari iz svoje uske perspektive. Civilizacija koja je toliko naprednija od nas samim tim sto moze uopste i da dodje do nas, apsolutno ne bi imala nikakvih interesa niti da nas kontaktira, niti da pokaze svoje prisustvo. Sigurno imaju vaznija posla. Da li bi vi imali interesa da komunicirate na primer sa bakterijama ?

CATAPA

pre 4 godine

A ko moze da tvrdi da smo mi za njih inteligentna bica?
(Stojance Angelovski, 18. septembar 2019 22:04)
Svako biće koje je u stanju da kreira pravouglu formu (kvadrat, pravougaonik, kocku...) je inteligentno biće. Inteligencija je takođe i svest da se prepozna taj jednostavan, ali savršen test-patern.
U testovima inteligencije životinje dostižu nivo inteligencije raspoznavanja pravougle forme, ali nikada i sposobnosti da kreiraju. Ako budu, kad budu, to je početak "Planete majmuna". Veštačka inteligencija je takođe već odavno u stanju da raspoznaje, ali ne i da autonomno kreira pravouglu formu, Do sada to je kao da majmunu držimo ruku dok "on" crta kvadrat.

Postojanje bilo kakve pravougle forme je dovoljan dokaz da je bilo kada postojala ili bila prisutna nekakva inteligencija koja nije ljudskog, a ne samo zemaljskog porekla. Do sada, nema takvog dokaza ni na Zemlji ni u kosmosu. Kada se nađe u kosmosu, onda je to početak nekog drugog filma, na primer "2001: Odiseja u svemiru".

Ljudi su samo naprosto počeli da veruju u sopstvene izmišljotine, na primer u filmovima.

Dott

pre 4 godine

Svi ti NLO su nasa tvorevina iz buducnosti, nije nas niko posetio, kad se to desi, nece samo doci i nestati. Ko bi do nekle putovao danima da pljune i vrati se?

sasa

pre 4 godine

s obzirom na raspolozivu svemirsku tehnologiju, covecanstvu bi trebalo 2 miliona godina da kolonizuje nasu galaksiju??? cekajte, jel sam ja lud ili ovde nesto nije kako treba?? pa cak i da raspolazemo sa tehnologijom svetlosne brzine mi to ne bi smo uspeli za 2 miliona godina, a ne da nismo blizu svetlosne brzine, udaljeni smo verovatno vekovima od nje!!
(the land of the dead!, 18. septembar 2019 22:01)

Ti si sve upravu ali to je tehnologija koja je nam zamisljiva (trenutacno raspolozljiva) i logicna (putovanje brzinom svetlosti). Zaboravi scene iz sf filomova, zamisli da postoji nesto sto mi ne poznajemo recimo putovanje na nekom sasvim drugom nivoju. Tehnologija koja koristi nam nepoznate elemente i fizicke zakone.

Smuleco

pre 4 godine

Oni su tu, među nama, jako, jako dugo. Ako ne u ovom 3D/4D čoveku opažajnom sistemu , onda u nekoj od sledećih dimenzija, ali su svakako prisutni. Moraju da kontrolišu svoje zamorce.

Јабучило

pre 4 godine

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
(ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)

Можемо и да се самоуништимо.

Јабучило

pre 4 godine

Reklo bi se da Oni zive jedino u Holivudu...

Hipoteticki i kada bi postojali Oni bi verovatmo bili na nivou ameba ili u najboljem slucaju zaba..isto kao na zemlji zivih bica ima na mlione vrsta ali samo je jedan homosapiens... dakle ne tripujte jer ne postoje...
(Mab, 18. septembar 2019 23:08)

Зашто си толико човекоцентричан? Можда и јесу жабомебе, али и ми можемо да будемо на знатно нижем степену развоја од њих. И у оквиру људске врсте постоје огромне разлике у оквиру технолошког развоја. А можда заиста ни не постоје. И то је могуће, али мислим да је заправо мало вероватно. Пре бих рекао да улогу играју раздаљина и/или културолошко-цивилизацијски јаз.

Svemirska Policija

pre 4 godine

Pravo ime planete na kojoj zivimo,je, Australija.Naselili su je oni,koji nisu zeleli da zive sa nama.Po istom principu,je imenovano i naseljeno,najudaljenije ostrvo na ovoj planeti.Isti metod je primenjen i za Alkatraz.Lista je dugacka.Na njoj cete naci i Goli otok.

aleksa

pre 4 godine

Kada se kap vode koja se sastoji od samo dva različita atoma (2vodonika i1kiseonika) formira u pahulju snega pod identičnim uslovima, nikada ali apsolutno nikada, ne ponovi identičan oblik. Kakve su šanse da se život pojavi pod drugačijim uslovima u sa mnogo više elemenata na nebrojeno manje planeta. Osim toga, dokazano je da je celokupan život na Zemlji nastao od jedne ćelije, i da se taj slučaj ni na našoj planeti nije ponovio.

Marko

pre 4 godine

ima puno zanimljivih (ozbiljnih) teorija o vanzemaljskom životu i šta bi bilo kada bi bilo... Jedna koja je meni baš kul je, šta ako smo mi zapravo prvi. Ako je ovaj proces koji se kod nas desio da se stvori inteligentna vrsta ljudi(sa par izuzetaka jel ;)), jedan normalan proces ali još nigde se nije desio... i onda mi tako krenemo jednog dana da tražimo i tražimo i tražimo a nema, prvi sledeći gde će da se desi inteligentan život su još na nivou hemijskih elemenata....

Kibo

pre 4 godine

Niste uzeli u obzir da bi imali kompleksne hemijske elemenate mora da prođe nekoliko ciklusa super nova, samim tim to umanjuje za nekoliko Milijardi godina. Moje mišljenje je da život na drugim mestima postoji, intelligentan život ređe, baš ređe jer je potrebno dosta evolucije i pravih uslova a da pri računici morate da izbacite zvezde koje su bliže galaktičnom centru jer je tamo radijacija prejaka, ali GAMA koja odmah steriliše život. Zašto ne vidimo? Verovatno nikada nećemo videti jer su razdaljine isuviše velike a život nije napravljen da može da opstane u uslovima vakuma. 

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
(ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)


Pa to je bas usko razmisljanje, u ovom beskonacnom broju planeta, vrlo moguce postoje organizmi koji su otporni na radijaciju ili su zivi upravo zbog nje. Bukvalno je sve moguce ,, tamo negde''.

onako usput

pre 4 godine

CATAPA, 18. septembar 2019 22:18)

Druze vreme je da se edukujes po ovom pitanju.Dokazima naravno.Malo Indija, malo Kina, J.Amerika.....Ovo nema na CNN-u.

Da ti skratim istrazivanje, tu su oni stotinama hiljada godina i to sa interplanetarnim brodovima.Kakva crna evolucija.

Etoo

pre 4 godine

Nisu nasli inteligentni oblik!?
Pa mi nase rodjake primate ne smatramk za inteligentni oblik, a mislimo da bi nas neka druga civilizacija smatrala inteligentnim? Znaci mi mislimo, da je razlika u inteligenciji izmedju nas i vanzemaljaca manja nego izmedju nas i primata!?
Na osnovu cega?

ekonomija destrukcije

pre 4 godine

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)

Napredovali?
Posekli 70% šume, zagadili reke, okeane, vazduh i zemlju. Istrebili mnoge životinjske i biljne vrste...
Uništili klimu.
Samo nesvestan čovek to može doživeti kao napredak.
Milion godina? Nije nam ostalo više od 100 ako nastavimo ovim tempom.

Hastali šejtan

pre 4 godine

VANZEMLJACI su svuda po svijetu! To su svi ZEMLJACI koji su otišli VAN, svoje jazbine (Jugoslavije)! Veoma su bučni kad se udruže, vole popit', vole zagalamit'! Često koriste psudonim ZEMO

z

pre 4 godine

Konačno lep, inteligentan članak. Ali zbog čega uvek mislimo da nužno prvi kontakt između dve civilizacije u svemiru mora biti kontakt dva živa bića? Mi, na ovom bednom stupnju razvoja, pa prvo šaljemo sonde. Sva je verovatnoća da će i prvi (i mnogo hiljada sledećih kontakta) biti između robotskih sondi. To je uvek bezbednije i ostvarivije, bez obzira na stupanj razvoja neke civilizacije.

kakone

pre 4 godine

Ljudi su kreacija vanzemaljaca,sa malo izmenjenim genomom simpanze. Jednostavno, sleteli, proucili koja bi zivotinja pod klimatskim uslovima Zemlje mogla najbrze da napreduje i cao zdravo. Kora velikog mozga coveka - jedina covekova razlika u odnosu na druge primate. Tu nastaje svest, i to je poklon od zelenih ili kako vec izgledaju
(roger, 19. septembar 2019 01:41)

Kako si nacitan :) Sve sami naucnici u komentarima, odrasli uz Trece oko. Oni ne misle, oni znaju!

nauka religija

pre 4 godine

Sleteli su na Zemlju, na njoj nisu pronašli inteligentni život pa su krenuli dalje?

oberglupost, dobro pa je makar pod upitnikom
(nauka religija, 18. septembar 2019 21:12)

Čak i da danas nalete na neke sektaše uradili bi isto.
Swedenonline, 19. septembar 2019 01:03

gresis ti sweden, vanzemaljci vole sektase i jedino se njima ukazuju, ostala boranija ih nimalo ne zanima, imaju i oni takvih kol'ko hoces

mravinjak

pre 4 godine

Odakle ta ideja da vanzemaljci lete letelicama, ili da sleću nekakvim brodovima? Limitacija ljudskog uma nam ne dozvoljava da se odlepimo od te ideje. Sta ako oni putuju nekom potpuno drugacijom metodom koje mi nismo svesni? Mrav naprimer nije svestan da ljudska vrsta putuje vozilima, brodovima, avionima. Mrav misli da samo treba uporno da hoda i da ce tako najbrze stici gde je krenuo. Verovatno neki vanzemaljci isto nas tako promatraju, i cude se koliko smo nesvesni i primitivni.

biće bolje

pre 4 godine

kreator se tu postarao da se nikad ne sretnemo. Bez obzira na tehnološki progres prelaziti razdaljine u svetlosnim godinama je verovatno nemoguća misija.

SkyMaster

pre 4 godine

Zasto uvek povezujete razvoj zivota i razvoj inteligencije? Od toliko hiljada vrsta na nasoj planeti, samo jedna se razvila u inteligentni oblik. A svi zive po istim uslovima, na istoj planeti. Zamislite istu ovakvu planetu na kojoj buka zivot bez ljudi... Iskreno se nadam da je necemo pronaci, pokvaricemo sve

Dr Jovanovic

pre 4 godine

Razlika u dnk izmedju nas I šimpanzi iznosi svega 2%,ods zbog te razlike smo mi ono sto jesmo.Da li se to naziva Bogom,visom silom vanzemaljci ako neka vrsta svesne intervencije u dnk materijalu se zaista dogodila.

Superhik

pre 4 godine

Vanzemaljci isto kao Amerikanci na Mesecu - bili , videli da nema nikog i pošto tamo nemaju koga da porobe vratili su se u svoju sredinu da šire hegemoniju !

Volina

pre 4 godine

Po mojom mislenju vanzemljaci nisu posetili zemnju jel bih je porobili da su bili i pobili bih sve stanovnike a posto smo zivi to je znak da vanzemljaci nas nisu pobili

roger

pre 4 godine

Ljudi su kreacija vanzemaljaca,sa malo izmenjenim genomom simpanze. Jednostavno, sleteli, proucili koja bi zivotinja pod klimatskim uslovima Zemlje mogla najbrze da napreduje i cao zdravo. Kora velikog mozga coveka - jedina covekova razlika u odnosu na druge primate. Tu nastaje svest, i to je poklon od zelenih ili kako vec izgledaju

Swedenonline

pre 4 godine

Sleteli su na Zemlju, na njoj nisu pronašli inteligentni život pa su krenuli dalje?

oberglupost, dobro pa je makar pod upitnikom
(nauka religija, 18. septembar 2019 21:12)

Čak i da danas nalete na neke sektaše uradili bi isto.

ko je ovde lud

pre 4 godine

Niste uzeli u obzir da bi imali kompleksne hemijske elemenate mora da prođe nekoliko ciklusa super nova, samim tim to umanjuje za nekoliko Milijardi godina. Moje mišljenje je da život na drugim mestima postoji, intelligentan život ređe, baš ređe jer je potrebno dosta evolucije i pravih uslova a da pri računici morate da izbacite zvezde koje su bliže galaktičnom centru jer je tamo radijacija prejaka, ali GAMA koja odmah steriliše život. Zašto ne vidimo? Verovatno nikada nećemo videti jer su razdaljine isuviše velike a život nije napravljen da može da opstane u uslovima vakuma.

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?

Igor

pre 4 godine

Pa ljudi su verovatno vanzemaljci (nije nas sigurno bog stvorio). Planeta Zemlja nije imala prirodnog neprijatelja, ali su onda stigli ljudi.

Killa

pre 4 godine

Životinje nisu u potpunosti svesne prisustva ljudi i uticaja koji ljudi imaju na njih i životnu sredinu. Nisu u stanju ni da razumeju naš jezik (osim par domaćih vrsta), shvate naše koncepte, ideje i pojmove (za šta ne poseduju ni mentalni kapacitet). Ovo naročito važi za divlje životinje, na koje čovek i nema interesa da utiče. Zašto onda očekivati da ćemo mi moći da budemo svesni naprednijih vrsta od nas samih, njihovog jezika, ideja koncepata i pojmova? Upitno je da li smo u sposobnosti da budemo svesni uopšte i njihovog prisustva (veštačka inteligencija je npr mahom nematerijalna i komunicira nematerijalnim putem, takvi bi mogli biti i "vanzemaljci"). Vrste naprednije od naše su sigurno sposobne da budu samodovoljnije od nas, te ne možemo računati da smo im neophodni ili da na bilo koji način imaju interesa da sa nama stupe u kontakt ili da na bilo koji način utiču na nas ili nas eksploatišu. Moglo bi se reći da smo im nebitni.

Sa druge strane, vrste našeg nivoa razvijenosti ili nižeg nivoa nisu u stanju da nas dokuče iz istog razloga iz kojeg nismo ni mi u stanju da dokučimo njih.

Igor

pre 4 godine

A šta ih sprečava da sada posete Zemlju? Ništa. Tu su već vekovima.
(rebro, 18. septembar 2019 21:21)

Naravno,pa ljudi su vanzemaljci,valjda toliko mozga imate.

Mab

pre 4 godine

Reklo bi se da Oni zive jedino u Holivudu...

Hipoteticki i kada bi postojali Oni bi verovatmo bili na nivou ameba ili u najboljem slucaju zaba..isto kao na zemlji zivih bica ima na mlione vrsta ali samo je jedan homosapiens... dakle ne tripujte jer ne postoje...

hm

pre 4 godine

Veca je verovatnost da ce opstati miroljubive cilivizacije, od onih ratobornijih. Kako smo mi ratoborni (za novac bi i svoga brata prodali), a oni verovatno miroljubivi ne vidim poentu da ista preduzmu osim da nas posmatraju. Za njih smo mi obicni divljaci, obicne zivotinje i nista vise/vrednije.

CATAPA

pre 4 godine

"Ukoliko tek svaka hiljadita od tih planeta sadrži neki oblik života, to bi značilo da u Mlečnom putu postoji četiri miliona planeta na kojima postoji život!"

Zašto bi bilo "tek svaka hiljadita planeta"? Jednako "argumentovano" bi bilo pretpostaviti i "tek svaka milionita ili milijardita". Isto tako, i tek na svakoj milijarditoj na kojoj se hipotetički pojavio život, on se razvio u inteligentni život.

Naizgled paradoksalno, ali ta ubeđenost da su makar negde ili nekad postojala bića slična nama su samo rezultat neizlečivog antropocentrizma ljudi. Ljudi generalno smatraju da postoji nužnost i kosmičko-religijski razlog što su se i sami rodili, pa to preslikavaju i na vrstu. To je u startu pogrešan pristup; mi smo pojedinačno i kao vrsta slučaj koji naknadno, zato što može, za sebe izmišlja status neizbežne i nužne pojave. I to je izgleda neizlečivo kod ljudi; što je pojava ređa (u individualnom slučaju nužno unikatna), utoliko je antropocentristička sujeta jača iako takvih "unikata" ima sada već oko 7,5 milijardi.

Religija je više nego išta drugo uniformisani i institucionalizovani antropocentrizam i produkt tog antropocentrizma. Religija o vanzemaljcima je samo to isto, još jedna religija u koju trenutno veruje više ljudi nego u jevrejskog boga, a mnogi od njih za sebe misle da uopšte i nisu religiozni.

the land of the dead!

pre 4 godine

s obzirom na raspolozivu svemirsku tehnologiju, covecanstvu bi trebalo 2 miliona godina da kolonizuje nasu galaksiju??? cekajte, jel sam ja lud ili ovde nesto nije kako treba?? pa cak i da raspolazemo sa tehnologijom svetlosne brzine mi to ne bi smo uspeli za 2 miliona godina, a ne da nismo blizu svetlosne brzine, udaljeni smo verovatno vekovima od nje!!

Amater

pre 4 godine

,,Bog,, nista ne radi polovicno. Nas Suncev sistem je u celosti nastao istovremeno pa kad se Planeta Zemlja ohladila nakon uzarenog stanja, stvorile su se mogucnosti za implantaciju biljnih vrsta. Potom su dosle zivotinje medju kojima i dinosaurusi. Pa kad su oni izumrli pojavili su se majmuni koji su evoluirali u pracoveka na nekoj drugoj planeti. (Dravinova karika koja nedostaje) Danasnji ljudi su polu-zivotinje ( sa svojim principom ubijanja) , polu- ljudi ( sa humanim osobinama, vidi Sfingu). U Bozjem planu za ljudsku vrstu evolucija tece dalje dok se ne okonca stvaranjem pravog coveka po lobliku Bozjem. Sve nedoreceno potrazite izmedju redova uz pomoc maste, nauke, trenutno dostupnih informacija...

Aleksa

pre 4 godine

мени се увек више свиђала математика из АВЗГ, Д. Адамса, пошто се базира на познатим чињеницама а не на претпоставкама...

Постоји бесконачан број планета и коначан број планета на којима постоји живот. Кад било који коначан број поделимо са бесконачно, добијамо број који тежи нули толико да можемо узети да јесте нула. Према томе, живот у свемиру је непостојећи, а ми смо само статистичка грешка...

III

pre 4 godine

Ne znam samo zasto se uvek polazi od pretpostavke da bi ljudi bili nesto narocito zanimljivi vanzemaljskim civilizacijama. Ne vidim zasto.
Ako su toliko napredni da odavno putuju svemirom, sigurno nailaze na svakakve oblike zivota. Zasto bi im ljudi bili zanimljivi, ne znam. Do “juce” bili primitivna vrsta, danas malo unapredili tehnologiju, ali i dalje se kao budale ubijaju, truju i unistavaju. Mnogo smo dosadniji oblik zivota od zivotinjskih vrsta, a kamoli od nekih tamo razvijenih civilizacija u svemiru. Ali nasa arogancija nas tera da mislimo kako je nekim tamo vanzemaljcima strasno zanimljivo da gledaju kako mi idemo na posao, rucamo, veceramo, ratujemo, bacamo smece itd. Ako se pojavi napredna vanzemaljska civilizacija nama sledi jedan od dva scenarija:

1) Istrebice nas jer su agresivni, surovi osvajaci i zele nasu planetu za sebe
2) Istrebice nas jer su pravedna, dobrocudna, emotivna bica koja zele da zaustave nas teror nad zivotinjama i biljkama ove planete.

Moonzemaljac

pre 4 godine

Mnogo toga je nedokučivo. Maštamo nagađamo, razni naučni ogledi i... I dalje deluje pusto i tiho bez tačnih saznanja. Ili nas izgled vara.
Izgore mi cigara,

Bolje se okrenuti okeanima...

Pera

pre 4 godine

Ma sve je to super za vanzemljake, nego mene fascinira cinjenica da niko ne dovodi u pitanje da smo mi inteligentan oblik zivota? U odnosu na sta? Na larve iz drveta ili na vanzemaljce koji su milionima godina ispred nas?

Killa

pre 4 godine

Životinje nisu u potpunosti svesne prisustva ljudi i uticaja koji ljudi imaju na njih i životnu sredinu. Nisu u stanju ni da razumeju naš jezik (osim par domaćih vrsta), shvate naše koncepte, ideje i pojmove (za šta ne poseduju ni mentalni kapacitet). Ovo naročito važi za divlje životinje, na koje čovek i nema interesa da utiče. Zašto onda očekivati da ćemo mi moći da budemo svesni naprednijih vrsta od nas samih, njihovog jezika, ideja koncepata i pojmova? Upitno je da li smo u sposobnosti da budemo svesni uopšte i njihovog prisustva (veštačka inteligencija je npr mahom nematerijalna i komunicira nematerijalnim putem, takvi bi mogli biti i "vanzemaljci"). Vrste naprednije od naše su sigurno sposobne da budu samodovoljnije od nas, te ne možemo računati da smo im neophodni ili da na bilo koji način imaju interesa da sa nama stupe u kontakt ili da na bilo koji način utiču na nas ili nas eksploatišu. Moglo bi se reći da smo im nebitni.

Sa druge strane, vrste našeg nivoa razvijenosti ili nižeg nivoa nisu u stanju da nas dokuče iz istog razloga iz kojeg nismo ni mi u stanju da dokučimo njih.

roger

pre 4 godine

Ljudi su kreacija vanzemaljaca,sa malo izmenjenim genomom simpanze. Jednostavno, sleteli, proucili koja bi zivotinja pod klimatskim uslovima Zemlje mogla najbrze da napreduje i cao zdravo. Kora velikog mozga coveka - jedina covekova razlika u odnosu na druge primate. Tu nastaje svest, i to je poklon od zelenih ili kako vec izgledaju

III

pre 4 godine

Ne znam samo zasto se uvek polazi od pretpostavke da bi ljudi bili nesto narocito zanimljivi vanzemaljskim civilizacijama. Ne vidim zasto.
Ako su toliko napredni da odavno putuju svemirom, sigurno nailaze na svakakve oblike zivota. Zasto bi im ljudi bili zanimljivi, ne znam. Do “juce” bili primitivna vrsta, danas malo unapredili tehnologiju, ali i dalje se kao budale ubijaju, truju i unistavaju. Mnogo smo dosadniji oblik zivota od zivotinjskih vrsta, a kamoli od nekih tamo razvijenih civilizacija u svemiru. Ali nasa arogancija nas tera da mislimo kako je nekim tamo vanzemaljcima strasno zanimljivo da gledaju kako mi idemo na posao, rucamo, veceramo, ratujemo, bacamo smece itd. Ako se pojavi napredna vanzemaljska civilizacija nama sledi jedan od dva scenarija:

1) Istrebice nas jer su agresivni, surovi osvajaci i zele nasu planetu za sebe
2) Istrebice nas jer su pravedna, dobrocudna, emotivna bica koja zele da zaustave nas teror nad zivotinjama i biljkama ove planete.

Moonzemaljac

pre 4 godine

Mnogo toga je nedokučivo. Maštamo nagađamo, razni naučni ogledi i... I dalje deluje pusto i tiho bez tačnih saznanja. Ili nas izgled vara.
Izgore mi cigara,

Bolje se okrenuti okeanima...

hm

pre 4 godine

Veca je verovatnost da ce opstati miroljubive cilivizacije, od onih ratobornijih. Kako smo mi ratoborni (za novac bi i svoga brata prodali), a oni verovatno miroljubivi ne vidim poentu da ista preduzmu osim da nas posmatraju. Za njih smo mi obicni divljaci, obicne zivotinje i nista vise/vrednije.

Pera

pre 4 godine

Ma sve je to super za vanzemljake, nego mene fascinira cinjenica da niko ne dovodi u pitanje da smo mi inteligentan oblik zivota? U odnosu na sta? Na larve iz drveta ili na vanzemaljce koji su milionima godina ispred nas?

ko je ovde lud

pre 4 godine

Niste uzeli u obzir da bi imali kompleksne hemijske elemenate mora da prođe nekoliko ciklusa super nova, samim tim to umanjuje za nekoliko Milijardi godina. Moje mišljenje je da život na drugim mestima postoji, intelligentan život ređe, baš ređe jer je potrebno dosta evolucije i pravih uslova a da pri računici morate da izbacite zvezde koje su bliže galaktičnom centru jer je tamo radijacija prejaka, ali GAMA koja odmah steriliše život. Zašto ne vidimo? Verovatno nikada nećemo videti jer su razdaljine isuviše velike a život nije napravljen da može da opstane u uslovima vakuma.

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?

Igor

pre 4 godine

A šta ih sprečava da sada posete Zemlju? Ništa. Tu su već vekovima.
(rebro, 18. septembar 2019 21:21)

Naravno,pa ljudi su vanzemaljci,valjda toliko mozga imate.

Igor

pre 4 godine

Pa ljudi su verovatno vanzemaljci (nije nas sigurno bog stvorio). Planeta Zemlja nije imala prirodnog neprijatelja, ali su onda stigli ljudi.

Swedenonline

pre 4 godine

Sleteli su na Zemlju, na njoj nisu pronašli inteligentni život pa su krenuli dalje?

oberglupost, dobro pa je makar pod upitnikom
(nauka religija, 18. septembar 2019 21:12)

Čak i da danas nalete na neke sektaše uradili bi isto.

the land of the dead!

pre 4 godine

s obzirom na raspolozivu svemirsku tehnologiju, covecanstvu bi trebalo 2 miliona godina da kolonizuje nasu galaksiju??? cekajte, jel sam ja lud ili ovde nesto nije kako treba?? pa cak i da raspolazemo sa tehnologijom svetlosne brzine mi to ne bi smo uspeli za 2 miliona godina, a ne da nismo blizu svetlosne brzine, udaljeni smo verovatno vekovima od nje!!

ekonomija destrukcije

pre 4 godine

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)

Napredovali?
Posekli 70% šume, zagadili reke, okeane, vazduh i zemlju. Istrebili mnoge životinjske i biljne vrste...
Uništili klimu.
Samo nesvestan čovek to može doživeti kao napredak.
Milion godina? Nije nam ostalo više od 100 ako nastavimo ovim tempom.

CATAPA

pre 4 godine

"Ukoliko tek svaka hiljadita od tih planeta sadrži neki oblik života, to bi značilo da u Mlečnom putu postoji četiri miliona planeta na kojima postoji život!"

Zašto bi bilo "tek svaka hiljadita planeta"? Jednako "argumentovano" bi bilo pretpostaviti i "tek svaka milionita ili milijardita". Isto tako, i tek na svakoj milijarditoj na kojoj se hipotetički pojavio život, on se razvio u inteligentni život.

Naizgled paradoksalno, ali ta ubeđenost da su makar negde ili nekad postojala bića slična nama su samo rezultat neizlečivog antropocentrizma ljudi. Ljudi generalno smatraju da postoji nužnost i kosmičko-religijski razlog što su se i sami rodili, pa to preslikavaju i na vrstu. To je u startu pogrešan pristup; mi smo pojedinačno i kao vrsta slučaj koji naknadno, zato što može, za sebe izmišlja status neizbežne i nužne pojave. I to je izgleda neizlečivo kod ljudi; što je pojava ređa (u individualnom slučaju nužno unikatna), utoliko je antropocentristička sujeta jača iako takvih "unikata" ima sada već oko 7,5 milijardi.

Religija je više nego išta drugo uniformisani i institucionalizovani antropocentrizam i produkt tog antropocentrizma. Religija o vanzemaljcima je samo to isto, još jedna religija u koju trenutno veruje više ljudi nego u jevrejskog boga, a mnogi od njih za sebe misle da uopšte i nisu religiozni.

mravinjak

pre 4 godine

Odakle ta ideja da vanzemaljci lete letelicama, ili da sleću nekakvim brodovima? Limitacija ljudskog uma nam ne dozvoljava da se odlepimo od te ideje. Sta ako oni putuju nekom potpuno drugacijom metodom koje mi nismo svesni? Mrav naprimer nije svestan da ljudska vrsta putuje vozilima, brodovima, avionima. Mrav misli da samo treba uporno da hoda i da ce tako najbrze stici gde je krenuo. Verovatno neki vanzemaljci isto nas tako promatraju, i cude se koliko smo nesvesni i primitivni.

Aleksa

pre 4 godine

мени се увек више свиђала математика из АВЗГ, Д. Адамса, пошто се базира на познатим чињеницама а не на претпоставкама...

Постоји бесконачан број планета и коначан број планета на којима постоји живот. Кад било који коначан број поделимо са бесконачно, добијамо број који тежи нули толико да можемо узети да јесте нула. Према томе, живот у свемиру је непостојећи, а ми смо само статистичка грешка...

Amater

pre 4 godine

,,Bog,, nista ne radi polovicno. Nas Suncev sistem je u celosti nastao istovremeno pa kad se Planeta Zemlja ohladila nakon uzarenog stanja, stvorile su se mogucnosti za implantaciju biljnih vrsta. Potom su dosle zivotinje medju kojima i dinosaurusi. Pa kad su oni izumrli pojavili su se majmuni koji su evoluirali u pracoveka na nekoj drugoj planeti. (Dravinova karika koja nedostaje) Danasnji ljudi su polu-zivotinje ( sa svojim principom ubijanja) , polu- ljudi ( sa humanim osobinama, vidi Sfingu). U Bozjem planu za ljudsku vrstu evolucija tece dalje dok se ne okonca stvaranjem pravog coveka po lobliku Bozjem. Sve nedoreceno potrazite izmedju redova uz pomoc maste, nauke, trenutno dostupnih informacija...

kakone

pre 4 godine

Ljudi su kreacija vanzemaljaca,sa malo izmenjenim genomom simpanze. Jednostavno, sleteli, proucili koja bi zivotinja pod klimatskim uslovima Zemlje mogla najbrze da napreduje i cao zdravo. Kora velikog mozga coveka - jedina covekova razlika u odnosu na druge primate. Tu nastaje svest, i to je poklon od zelenih ili kako vec izgledaju
(roger, 19. septembar 2019 01:41)

Kako si nacitan :) Sve sami naucnici u komentarima, odrasli uz Trece oko. Oni ne misle, oni znaju!

Volina

pre 4 godine

Po mojom mislenju vanzemljaci nisu posetili zemnju jel bih je porobili da su bili i pobili bih sve stanovnike a posto smo zivi to je znak da vanzemljaci nas nisu pobili

...

pre 4 godine

Po mojom mislenju vanzemljaci nisu posetili zemnju jel bih je porobili da su bili i pobili bih sve stanovnike a posto smo zivi to je znak da vanzemljaci nas nisu pobili
(Volina, 19. septembar 2019 01:08)

pa ko je to nama pameeeetan srce jedno maleno

Dr Jovanovic

pre 4 godine

Razlika u dnk izmedju nas I šimpanzi iznosi svega 2%,ods zbog te razlike smo mi ono sto jesmo.Da li se to naziva Bogom,visom silom vanzemaljci ako neka vrsta svesne intervencije u dnk materijalu se zaista dogodila.

onako usput

pre 4 godine

CATAPA, 18. septembar 2019 22:18)

Druze vreme je da se edukujes po ovom pitanju.Dokazima naravno.Malo Indija, malo Kina, J.Amerika.....Ovo nema na CNN-u.

Da ti skratim istrazivanje, tu su oni stotinama hiljada godina i to sa interplanetarnim brodovima.Kakva crna evolucija.

Etoo

pre 4 godine

Nisu nasli inteligentni oblik!?
Pa mi nase rodjake primate ne smatramk za inteligentni oblik, a mislimo da bi nas neka druga civilizacija smatrala inteligentnim? Znaci mi mislimo, da je razlika u inteligenciji izmedju nas i vanzemaljaca manja nego izmedju nas i primata!?
Na osnovu cega?

star

pre 4 godine

Kao i obicno ljudi posmatraju stvari iz svoje uske perspektive. Civilizacija koja je toliko naprednija od nas samim tim sto moze uopste i da dodje do nas, apsolutno ne bi imala nikakvih interesa niti da nas kontaktira, niti da pokaze svoje prisustvo. Sigurno imaju vaznija posla. Da li bi vi imali interesa da komunicirate na primer sa bakterijama ?

z

pre 4 godine

Konačno lep, inteligentan članak. Ali zbog čega uvek mislimo da nužno prvi kontakt između dve civilizacije u svemiru mora biti kontakt dva živa bića? Mi, na ovom bednom stupnju razvoja, pa prvo šaljemo sonde. Sva je verovatnoća da će i prvi (i mnogo hiljada sledećih kontakta) biti između robotskih sondi. To je uvek bezbednije i ostvarivije, bez obzira na stupanj razvoja neke civilizacije.

Mab

pre 4 godine

Reklo bi se da Oni zive jedino u Holivudu...

Hipoteticki i kada bi postojali Oni bi verovatmo bili na nivou ameba ili u najboljem slucaju zaba..isto kao na zemlji zivih bica ima na mlione vrsta ali samo je jedan homosapiens... dakle ne tripujte jer ne postoje...

Superhik

pre 4 godine

Vanzemaljci isto kao Amerikanci na Mesecu - bili , videli da nema nikog i pošto tamo nemaju koga da porobe vratili su se u svoju sredinu da šire hegemoniju !

nauka religija

pre 4 godine

Sleteli su na Zemlju, na njoj nisu pronašli inteligentni život pa su krenuli dalje?

oberglupost, dobro pa je makar pod upitnikom
(nauka religija, 18. septembar 2019 21:12)

Čak i da danas nalete na neke sektaše uradili bi isto.
Swedenonline, 19. septembar 2019 01:03

gresis ti sweden, vanzemaljci vole sektase i jedino se njima ukazuju, ostala boranija ih nimalo ne zanima, imaju i oni takvih kol'ko hoces

Smuleco

pre 4 godine

Oni su tu, među nama, jako, jako dugo. Ako ne u ovom 3D/4D čoveku opažajnom sistemu , onda u nekoj od sledećih dimenzija, ali su svakako prisutni. Moraju da kontrolišu svoje zamorce.

biće bolje

pre 4 godine

kreator se tu postarao da se nikad ne sretnemo. Bez obzira na tehnološki progres prelaziti razdaljine u svetlosnim godinama je verovatno nemoguća misija.

Hastali šejtan

pre 4 godine

VANZEMLJACI su svuda po svijetu! To su svi ZEMLJACI koji su otišli VAN, svoje jazbine (Jugoslavije)! Veoma su bučni kad se udruže, vole popit', vole zagalamit'! Često koriste psudonim ZEMO

Јабучило

pre 4 godine

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
(ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)

Можемо и да се самоуништимо.

Dott

pre 4 godine

Svi ti NLO su nasa tvorevina iz buducnosti, nije nas niko posetio, kad se to desi, nece samo doci i nestati. Ko bi do nekle putovao danima da pljune i vrati se?

Kibo

pre 4 godine

Niste uzeli u obzir da bi imali kompleksne hemijske elemenate mora da prođe nekoliko ciklusa super nova, samim tim to umanjuje za nekoliko Milijardi godina. Moje mišljenje je da život na drugim mestima postoji, intelligentan život ređe, baš ređe jer je potrebno dosta evolucije i pravih uslova a da pri računici morate da izbacite zvezde koje su bliže galaktičnom centru jer je tamo radijacija prejaka, ali GAMA koja odmah steriliše život. Zašto ne vidimo? Verovatno nikada nećemo videti jer su razdaljine isuviše velike a život nije napravljen da može da opstane u uslovima vakuma. 

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
(ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)


Pa to je bas usko razmisljanje, u ovom beskonacnom broju planeta, vrlo moguce postoje organizmi koji su otporni na radijaciju ili su zivi upravo zbog nje. Bukvalno je sve moguce ,, tamo negde''.

CATAPA

pre 4 godine

A ko moze da tvrdi da smo mi za njih inteligentna bica?
(Stojance Angelovski, 18. septembar 2019 22:04)
Svako biće koje je u stanju da kreira pravouglu formu (kvadrat, pravougaonik, kocku...) je inteligentno biće. Inteligencija je takođe i svest da se prepozna taj jednostavan, ali savršen test-patern.
U testovima inteligencije životinje dostižu nivo inteligencije raspoznavanja pravougle forme, ali nikada i sposobnosti da kreiraju. Ako budu, kad budu, to je početak "Planete majmuna". Veštačka inteligencija je takođe već odavno u stanju da raspoznaje, ali ne i da autonomno kreira pravouglu formu, Do sada to je kao da majmunu držimo ruku dok "on" crta kvadrat.

Postojanje bilo kakve pravougle forme je dovoljan dokaz da je bilo kada postojala ili bila prisutna nekakva inteligencija koja nije ljudskog, a ne samo zemaljskog porekla. Do sada, nema takvog dokaza ni na Zemlji ni u kosmosu. Kada se nađe u kosmosu, onda je to početak nekog drugog filma, na primer "2001: Odiseja u svemiru".

Ljudi su samo naprosto počeli da veruju u sopstvene izmišljotine, na primer u filmovima.

...

pre 4 godine

Nisu u stanju ni da razumeju naš jezik (osim par domaćih vrsta)
(Killa, 19. septembar 2019 00:38)

Potpuno se slazem sa celim tvojim komentarom, samo bih te ispravio u ovom delu(ako mislis na pse, konje i slicno). Ne razumeju nas jezik samo smo ih naucili sta treba da urade kada mi napravimo neki odredjeni zvuk.

sasa

pre 4 godine

s obzirom na raspolozivu svemirsku tehnologiju, covecanstvu bi trebalo 2 miliona godina da kolonizuje nasu galaksiju??? cekajte, jel sam ja lud ili ovde nesto nije kako treba?? pa cak i da raspolazemo sa tehnologijom svetlosne brzine mi to ne bi smo uspeli za 2 miliona godina, a ne da nismo blizu svetlosne brzine, udaljeni smo verovatno vekovima od nje!!
(the land of the dead!, 18. septembar 2019 22:01)

Ti si sve upravu ali to je tehnologija koja je nam zamisljiva (trenutacno raspolozljiva) i logicna (putovanje brzinom svetlosti). Zaboravi scene iz sf filomova, zamisli da postoji nesto sto mi ne poznajemo recimo putovanje na nekom sasvim drugom nivoju. Tehnologija koja koristi nam nepoznate elemente i fizicke zakone.

SkyMaster

pre 4 godine

Zasto uvek povezujete razvoj zivota i razvoj inteligencije? Od toliko hiljada vrsta na nasoj planeti, samo jedna se razvila u inteligentni oblik. A svi zive po istim uslovima, na istoj planeti. Zamislite istu ovakvu planetu na kojoj buka zivot bez ljudi... Iskreno se nadam da je necemo pronaci, pokvaricemo sve

Јабучило

pre 4 godine

Reklo bi se da Oni zive jedino u Holivudu...

Hipoteticki i kada bi postojali Oni bi verovatmo bili na nivou ameba ili u najboljem slucaju zaba..isto kao na zemlji zivih bica ima na mlione vrsta ali samo je jedan homosapiens... dakle ne tripujte jer ne postoje...
(Mab, 18. septembar 2019 23:08)

Зашто си толико човекоцентричан? Можда и јесу жабомебе, али и ми можемо да будемо на знатно нижем степену развоја од њих. И у оквиру људске врсте постоје огромне разлике у оквиру технолошког развоја. А можда заиста ни не постоје. И то је могуће, али мислим да је заправо мало вероватно. Пре бих рекао да улогу играју раздаљина и/или културолошко-цивилизацијски јаз.

Marko

pre 4 godine

ima puno zanimljivih (ozbiljnih) teorija o vanzemaljskom životu i šta bi bilo kada bi bilo... Jedna koja je meni baš kul je, šta ako smo mi zapravo prvi. Ako je ovaj proces koji se kod nas desio da se stvori inteligentna vrsta ljudi(sa par izuzetaka jel ;)), jedan normalan proces ali još nigde se nije desio... i onda mi tako krenemo jednog dana da tražimo i tražimo i tražimo a nema, prvi sledeći gde će da se desi inteligentan život su još na nivou hemijskih elemenata....

aleksa

pre 4 godine

Kada se kap vode koja se sastoji od samo dva različita atoma (2vodonika i1kiseonika) formira u pahulju snega pod identičnim uslovima, nikada ali apsolutno nikada, ne ponovi identičan oblik. Kakve su šanse da se život pojavi pod drugačijim uslovima u sa mnogo više elemenata na nebrojeno manje planeta. Osim toga, dokazano je da je celokupan život na Zemlji nastao od jedne ćelije, i da se taj slučaj ni na našoj planeti nije ponovio.

Svemirska Policija

pre 4 godine

Pravo ime planete na kojoj zivimo,je, Australija.Naselili su je oni,koji nisu zeleli da zive sa nama.Po istom principu,je imenovano i naseljeno,najudaljenije ostrvo na ovoj planeti.Isti metod je primenjen i za Alkatraz.Lista je dugacka.Na njoj cete naci i Goli otok.

Volina

pre 4 godine

Po mojom mislenju vanzemljaci nisu posetili zemnju jel bih je porobili da su bili i pobili bih sve stanovnike a posto smo zivi to je znak da vanzemljaci nas nisu pobili

Mab

pre 4 godine

Reklo bi se da Oni zive jedino u Holivudu...

Hipoteticki i kada bi postojali Oni bi verovatmo bili na nivou ameba ili u najboljem slucaju zaba..isto kao na zemlji zivih bica ima na mlione vrsta ali samo je jedan homosapiens... dakle ne tripujte jer ne postoje...

Aleksa

pre 4 godine

мени се увек више свиђала математика из АВЗГ, Д. Адамса, пошто се базира на познатим чињеницама а не на претпоставкама...

Постоји бесконачан број планета и коначан број планета на којима постоји живот. Кад било који коначан број поделимо са бесконачно, добијамо број који тежи нули толико да можемо узети да јесте нула. Према томе, живот у свемиру је непостојећи, а ми смо само статистичка грешка...

Amater

pre 4 godine

,,Bog,, nista ne radi polovicno. Nas Suncev sistem je u celosti nastao istovremeno pa kad se Planeta Zemlja ohladila nakon uzarenog stanja, stvorile su se mogucnosti za implantaciju biljnih vrsta. Potom su dosle zivotinje medju kojima i dinosaurusi. Pa kad su oni izumrli pojavili su se majmuni koji su evoluirali u pracoveka na nekoj drugoj planeti. (Dravinova karika koja nedostaje) Danasnji ljudi su polu-zivotinje ( sa svojim principom ubijanja) , polu- ljudi ( sa humanim osobinama, vidi Sfingu). U Bozjem planu za ljudsku vrstu evolucija tece dalje dok se ne okonca stvaranjem pravog coveka po lobliku Bozjem. Sve nedoreceno potrazite izmedju redova uz pomoc maste, nauke, trenutno dostupnih informacija...

roger

pre 4 godine

Ljudi su kreacija vanzemaljaca,sa malo izmenjenim genomom simpanze. Jednostavno, sleteli, proucili koja bi zivotinja pod klimatskim uslovima Zemlje mogla najbrze da napreduje i cao zdravo. Kora velikog mozga coveka - jedina covekova razlika u odnosu na druge primate. Tu nastaje svest, i to je poklon od zelenih ili kako vec izgledaju

CATAPA

pre 4 godine

"Ukoliko tek svaka hiljadita od tih planeta sadrži neki oblik života, to bi značilo da u Mlečnom putu postoji četiri miliona planeta na kojima postoji život!"

Zašto bi bilo "tek svaka hiljadita planeta"? Jednako "argumentovano" bi bilo pretpostaviti i "tek svaka milionita ili milijardita". Isto tako, i tek na svakoj milijarditoj na kojoj se hipotetički pojavio život, on se razvio u inteligentni život.

Naizgled paradoksalno, ali ta ubeđenost da su makar negde ili nekad postojala bića slična nama su samo rezultat neizlečivog antropocentrizma ljudi. Ljudi generalno smatraju da postoji nužnost i kosmičko-religijski razlog što su se i sami rodili, pa to preslikavaju i na vrstu. To je u startu pogrešan pristup; mi smo pojedinačno i kao vrsta slučaj koji naknadno, zato što može, za sebe izmišlja status neizbežne i nužne pojave. I to je izgleda neizlečivo kod ljudi; što je pojava ređa (u individualnom slučaju nužno unikatna), utoliko je antropocentristička sujeta jača iako takvih "unikata" ima sada već oko 7,5 milijardi.

Religija je više nego išta drugo uniformisani i institucionalizovani antropocentrizam i produkt tog antropocentrizma. Religija o vanzemaljcima je samo to isto, još jedna religija u koju trenutno veruje više ljudi nego u jevrejskog boga, a mnogi od njih za sebe misle da uopšte i nisu religiozni.

Igor

pre 4 godine

Pa ljudi su verovatno vanzemaljci (nije nas sigurno bog stvorio). Planeta Zemlja nije imala prirodnog neprijatelja, ali su onda stigli ljudi.

Igor

pre 4 godine

A šta ih sprečava da sada posete Zemlju? Ništa. Tu su već vekovima.
(rebro, 18. septembar 2019 21:21)

Naravno,pa ljudi su vanzemaljci,valjda toliko mozga imate.

Moonzemaljac

pre 4 godine

Mnogo toga je nedokučivo. Maštamo nagađamo, razni naučni ogledi i... I dalje deluje pusto i tiho bez tačnih saznanja. Ili nas izgled vara.
Izgore mi cigara,

Bolje se okrenuti okeanima...

ko je ovde lud

pre 4 godine

Niste uzeli u obzir da bi imali kompleksne hemijske elemenate mora da prođe nekoliko ciklusa super nova, samim tim to umanjuje za nekoliko Milijardi godina. Moje mišljenje je da život na drugim mestima postoji, intelligentan život ređe, baš ređe jer je potrebno dosta evolucije i pravih uslova a da pri računici morate da izbacite zvezde koje su bliže galaktičnom centru jer je tamo radijacija prejaka, ali GAMA koja odmah steriliše život. Zašto ne vidimo? Verovatno nikada nećemo videti jer su razdaljine isuviše velike a život nije napravljen da može da opstane u uslovima vakuma.

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?

onako usput

pre 4 godine

CATAPA, 18. septembar 2019 22:18)

Druze vreme je da se edukujes po ovom pitanju.Dokazima naravno.Malo Indija, malo Kina, J.Amerika.....Ovo nema na CNN-u.

Da ti skratim istrazivanje, tu su oni stotinama hiljada godina i to sa interplanetarnim brodovima.Kakva crna evolucija.

III

pre 4 godine

Ne znam samo zasto se uvek polazi od pretpostavke da bi ljudi bili nesto narocito zanimljivi vanzemaljskim civilizacijama. Ne vidim zasto.
Ako su toliko napredni da odavno putuju svemirom, sigurno nailaze na svakakve oblike zivota. Zasto bi im ljudi bili zanimljivi, ne znam. Do “juce” bili primitivna vrsta, danas malo unapredili tehnologiju, ali i dalje se kao budale ubijaju, truju i unistavaju. Mnogo smo dosadniji oblik zivota od zivotinjskih vrsta, a kamoli od nekih tamo razvijenih civilizacija u svemiru. Ali nasa arogancija nas tera da mislimo kako je nekim tamo vanzemaljcima strasno zanimljivo da gledaju kako mi idemo na posao, rucamo, veceramo, ratujemo, bacamo smece itd. Ako se pojavi napredna vanzemaljska civilizacija nama sledi jedan od dva scenarija:

1) Istrebice nas jer su agresivni, surovi osvajaci i zele nasu planetu za sebe
2) Istrebice nas jer su pravedna, dobrocudna, emotivna bica koja zele da zaustave nas teror nad zivotinjama i biljkama ove planete.

kakone

pre 4 godine

Ljudi su kreacija vanzemaljaca,sa malo izmenjenim genomom simpanze. Jednostavno, sleteli, proucili koja bi zivotinja pod klimatskim uslovima Zemlje mogla najbrze da napreduje i cao zdravo. Kora velikog mozga coveka - jedina covekova razlika u odnosu na druge primate. Tu nastaje svest, i to je poklon od zelenih ili kako vec izgledaju
(roger, 19. septembar 2019 01:41)

Kako si nacitan :) Sve sami naucnici u komentarima, odrasli uz Trece oko. Oni ne misle, oni znaju!

the land of the dead!

pre 4 godine

s obzirom na raspolozivu svemirsku tehnologiju, covecanstvu bi trebalo 2 miliona godina da kolonizuje nasu galaksiju??? cekajte, jel sam ja lud ili ovde nesto nije kako treba?? pa cak i da raspolazemo sa tehnologijom svetlosne brzine mi to ne bi smo uspeli za 2 miliona godina, a ne da nismo blizu svetlosne brzine, udaljeni smo verovatno vekovima od nje!!

Killa

pre 4 godine

Životinje nisu u potpunosti svesne prisustva ljudi i uticaja koji ljudi imaju na njih i životnu sredinu. Nisu u stanju ni da razumeju naš jezik (osim par domaćih vrsta), shvate naše koncepte, ideje i pojmove (za šta ne poseduju ni mentalni kapacitet). Ovo naročito važi za divlje životinje, na koje čovek i nema interesa da utiče. Zašto onda očekivati da ćemo mi moći da budemo svesni naprednijih vrsta od nas samih, njihovog jezika, ideja koncepata i pojmova? Upitno je da li smo u sposobnosti da budemo svesni uopšte i njihovog prisustva (veštačka inteligencija je npr mahom nematerijalna i komunicira nematerijalnim putem, takvi bi mogli biti i "vanzemaljci"). Vrste naprednije od naše su sigurno sposobne da budu samodovoljnije od nas, te ne možemo računati da smo im neophodni ili da na bilo koji način imaju interesa da sa nama stupe u kontakt ili da na bilo koji način utiču na nas ili nas eksploatišu. Moglo bi se reći da smo im nebitni.

Sa druge strane, vrste našeg nivoa razvijenosti ili nižeg nivoa nisu u stanju da nas dokuče iz istog razloga iz kojeg nismo ni mi u stanju da dokučimo njih.

hm

pre 4 godine

Veca je verovatnost da ce opstati miroljubive cilivizacije, od onih ratobornijih. Kako smo mi ratoborni (za novac bi i svoga brata prodali), a oni verovatno miroljubivi ne vidim poentu da ista preduzmu osim da nas posmatraju. Za njih smo mi obicni divljaci, obicne zivotinje i nista vise/vrednije.

ekonomija destrukcije

pre 4 godine

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)

Napredovali?
Posekli 70% šume, zagadili reke, okeane, vazduh i zemlju. Istrebili mnoge životinjske i biljne vrste...
Uništili klimu.
Samo nesvestan čovek to može doživeti kao napredak.
Milion godina? Nije nam ostalo više od 100 ako nastavimo ovim tempom.

Pera

pre 4 godine

Ma sve je to super za vanzemljake, nego mene fascinira cinjenica da niko ne dovodi u pitanje da smo mi inteligentan oblik zivota? U odnosu na sta? Na larve iz drveta ili na vanzemaljce koji su milionima godina ispred nas?

biće bolje

pre 4 godine

kreator se tu postarao da se nikad ne sretnemo. Bez obzira na tehnološki progres prelaziti razdaljine u svetlosnim godinama je verovatno nemoguća misija.

Smuleco

pre 4 godine

Oni su tu, među nama, jako, jako dugo. Ako ne u ovom 3D/4D čoveku opažajnom sistemu , onda u nekoj od sledećih dimenzija, ali su svakako prisutni. Moraju da kontrolišu svoje zamorce.

Swedenonline

pre 4 godine

Sleteli su na Zemlju, na njoj nisu pronašli inteligentni život pa su krenuli dalje?

oberglupost, dobro pa je makar pod upitnikom
(nauka religija, 18. septembar 2019 21:12)

Čak i da danas nalete na neke sektaše uradili bi isto.

aleksa

pre 4 godine

Kada se kap vode koja se sastoji od samo dva različita atoma (2vodonika i1kiseonika) formira u pahulju snega pod identičnim uslovima, nikada ali apsolutno nikada, ne ponovi identičan oblik. Kakve su šanse da se život pojavi pod drugačijim uslovima u sa mnogo više elemenata na nebrojeno manje planeta. Osim toga, dokazano je da je celokupan život na Zemlji nastao od jedne ćelije, i da se taj slučaj ni na našoj planeti nije ponovio.

CATAPA

pre 4 godine

A ko moze da tvrdi da smo mi za njih inteligentna bica?
(Stojance Angelovski, 18. septembar 2019 22:04)
Svako biće koje je u stanju da kreira pravouglu formu (kvadrat, pravougaonik, kocku...) je inteligentno biće. Inteligencija je takođe i svest da se prepozna taj jednostavan, ali savršen test-patern.
U testovima inteligencije životinje dostižu nivo inteligencije raspoznavanja pravougle forme, ali nikada i sposobnosti da kreiraju. Ako budu, kad budu, to je početak "Planete majmuna". Veštačka inteligencija je takođe već odavno u stanju da raspoznaje, ali ne i da autonomno kreira pravouglu formu, Do sada to je kao da majmunu držimo ruku dok "on" crta kvadrat.

Postojanje bilo kakve pravougle forme je dovoljan dokaz da je bilo kada postojala ili bila prisutna nekakva inteligencija koja nije ljudskog, a ne samo zemaljskog porekla. Do sada, nema takvog dokaza ni na Zemlji ni u kosmosu. Kada se nađe u kosmosu, onda je to početak nekog drugog filma, na primer "2001: Odiseja u svemiru".

Ljudi su samo naprosto počeli da veruju u sopstvene izmišljotine, na primer u filmovima.

SkyMaster

pre 4 godine

Zasto uvek povezujete razvoj zivota i razvoj inteligencije? Od toliko hiljada vrsta na nasoj planeti, samo jedna se razvila u inteligentni oblik. A svi zive po istim uslovima, na istoj planeti. Zamislite istu ovakvu planetu na kojoj buka zivot bez ljudi... Iskreno se nadam da je necemo pronaci, pokvaricemo sve

nauka religija

pre 4 godine

Sleteli su na Zemlju, na njoj nisu pronašli inteligentni život pa su krenuli dalje?

oberglupost, dobro pa je makar pod upitnikom
(nauka religija, 18. septembar 2019 21:12)

Čak i da danas nalete na neke sektaše uradili bi isto.
Swedenonline, 19. septembar 2019 01:03

gresis ti sweden, vanzemaljci vole sektase i jedino se njima ukazuju, ostala boranija ih nimalo ne zanima, imaju i oni takvih kol'ko hoces

z

pre 4 godine

Konačno lep, inteligentan članak. Ali zbog čega uvek mislimo da nužno prvi kontakt između dve civilizacije u svemiru mora biti kontakt dva živa bića? Mi, na ovom bednom stupnju razvoja, pa prvo šaljemo sonde. Sva je verovatnoća da će i prvi (i mnogo hiljada sledećih kontakta) biti između robotskih sondi. To je uvek bezbednije i ostvarivije, bez obzira na stupanj razvoja neke civilizacije.

Etoo

pre 4 godine

Nisu nasli inteligentni oblik!?
Pa mi nase rodjake primate ne smatramk za inteligentni oblik, a mislimo da bi nas neka druga civilizacija smatrala inteligentnim? Znaci mi mislimo, da je razlika u inteligenciji izmedju nas i vanzemaljaca manja nego izmedju nas i primata!?
Na osnovu cega?

Marko

pre 4 godine

ima puno zanimljivih (ozbiljnih) teorija o vanzemaljskom životu i šta bi bilo kada bi bilo... Jedna koja je meni baš kul je, šta ako smo mi zapravo prvi. Ako je ovaj proces koji se kod nas desio da se stvori inteligentna vrsta ljudi(sa par izuzetaka jel ;)), jedan normalan proces ali još nigde se nije desio... i onda mi tako krenemo jednog dana da tražimo i tražimo i tražimo a nema, prvi sledeći gde će da se desi inteligentan život su još na nivou hemijskih elemenata....

Dott

pre 4 godine

Svi ti NLO su nasa tvorevina iz buducnosti, nije nas niko posetio, kad se to desi, nece samo doci i nestati. Ko bi do nekle putovao danima da pljune i vrati se?

Superhik

pre 4 godine

Vanzemaljci isto kao Amerikanci na Mesecu - bili , videli da nema nikog i pošto tamo nemaju koga da porobe vratili su se u svoju sredinu da šire hegemoniju !

Dr Jovanovic

pre 4 godine

Razlika u dnk izmedju nas I šimpanzi iznosi svega 2%,ods zbog te razlike smo mi ono sto jesmo.Da li se to naziva Bogom,visom silom vanzemaljci ako neka vrsta svesne intervencije u dnk materijalu se zaista dogodila.

mravinjak

pre 4 godine

Odakle ta ideja da vanzemaljci lete letelicama, ili da sleću nekakvim brodovima? Limitacija ljudskog uma nam ne dozvoljava da se odlepimo od te ideje. Sta ako oni putuju nekom potpuno drugacijom metodom koje mi nismo svesni? Mrav naprimer nije svestan da ljudska vrsta putuje vozilima, brodovima, avionima. Mrav misli da samo treba uporno da hoda i da ce tako najbrze stici gde je krenuo. Verovatno neki vanzemaljci isto nas tako promatraju, i cude se koliko smo nesvesni i primitivni.

Hastali šejtan

pre 4 godine

VANZEMLJACI su svuda po svijetu! To su svi ZEMLJACI koji su otišli VAN, svoje jazbine (Jugoslavije)! Veoma su bučni kad se udruže, vole popit', vole zagalamit'! Često koriste psudonim ZEMO

Svemirska Policija

pre 4 godine

Pravo ime planete na kojoj zivimo,je, Australija.Naselili su je oni,koji nisu zeleli da zive sa nama.Po istom principu,je imenovano i naseljeno,najudaljenije ostrvo na ovoj planeti.Isti metod je primenjen i za Alkatraz.Lista je dugacka.Na njoj cete naci i Goli otok.

sasa

pre 4 godine

s obzirom na raspolozivu svemirsku tehnologiju, covecanstvu bi trebalo 2 miliona godina da kolonizuje nasu galaksiju??? cekajte, jel sam ja lud ili ovde nesto nije kako treba?? pa cak i da raspolazemo sa tehnologijom svetlosne brzine mi to ne bi smo uspeli za 2 miliona godina, a ne da nismo blizu svetlosne brzine, udaljeni smo verovatno vekovima od nje!!
(the land of the dead!, 18. septembar 2019 22:01)

Ti si sve upravu ali to je tehnologija koja je nam zamisljiva (trenutacno raspolozljiva) i logicna (putovanje brzinom svetlosti). Zaboravi scene iz sf filomova, zamisli da postoji nesto sto mi ne poznajemo recimo putovanje na nekom sasvim drugom nivoju. Tehnologija koja koristi nam nepoznate elemente i fizicke zakone.

star

pre 4 godine

Kao i obicno ljudi posmatraju stvari iz svoje uske perspektive. Civilizacija koja je toliko naprednija od nas samim tim sto moze uopste i da dodje do nas, apsolutno ne bi imala nikakvih interesa niti da nas kontaktira, niti da pokaze svoje prisustvo. Sigurno imaju vaznija posla. Da li bi vi imali interesa da komunicirate na primer sa bakterijama ?

...

pre 4 godine

Po mojom mislenju vanzemljaci nisu posetili zemnju jel bih je porobili da su bili i pobili bih sve stanovnike a posto smo zivi to je znak da vanzemljaci nas nisu pobili
(Volina, 19. septembar 2019 01:08)

pa ko je to nama pameeeetan srce jedno maleno

Јабучило

pre 4 godine

Reklo bi se da Oni zive jedino u Holivudu...

Hipoteticki i kada bi postojali Oni bi verovatmo bili na nivou ameba ili u najboljem slucaju zaba..isto kao na zemlji zivih bica ima na mlione vrsta ali samo je jedan homosapiens... dakle ne tripujte jer ne postoje...
(Mab, 18. septembar 2019 23:08)

Зашто си толико човекоцентричан? Можда и јесу жабомебе, али и ми можемо да будемо на знатно нижем степену развоја од њих. И у оквиру људске врсте постоје огромне разлике у оквиру технолошког развоја. А можда заиста ни не постоје. И то је могуће, али мислим да је заправо мало вероватно. Пре бих рекао да улогу играју раздаљина и/или културолошко-цивилизацијски јаз.

Kibo

pre 4 godine

Niste uzeli u obzir da bi imali kompleksne hemijske elemenate mora da prođe nekoliko ciklusa super nova, samim tim to umanjuje za nekoliko Milijardi godina. Moje mišljenje je da život na drugim mestima postoji, intelligentan život ređe, baš ređe jer je potrebno dosta evolucije i pravih uslova a da pri računici morate da izbacite zvezde koje su bliže galaktičnom centru jer je tamo radijacija prejaka, ali GAMA koja odmah steriliše život. Zašto ne vidimo? Verovatno nikada nećemo videti jer su razdaljine isuviše velike a život nije napravljen da može da opstane u uslovima vakuma. 

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
(ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)


Pa to je bas usko razmisljanje, u ovom beskonacnom broju planeta, vrlo moguce postoje organizmi koji su otporni na radijaciju ili su zivi upravo zbog nje. Bukvalno je sve moguce ,, tamo negde''.

Јабучило

pre 4 godine

E sad ako smo ovoliko napredovali za zadnjih 200godina, šta će biti za milion godina? Milijardu?
(ko je ovde lud, 19. septembar 2019 01:44)

Можемо и да се самоуништимо.

...

pre 4 godine

Nisu u stanju ni da razumeju naš jezik (osim par domaćih vrsta)
(Killa, 19. septembar 2019 00:38)

Potpuno se slazem sa celim tvojim komentarom, samo bih te ispravio u ovom delu(ako mislis na pse, konje i slicno). Ne razumeju nas jezik samo smo ih naucili sta treba da urade kada mi napravimo neki odredjeni zvuk.