Ponedeljak, 02.09.2019.

09:20

Japanci love i ubijaju delfine: "Ovo je izuzetno okrutno"

Izvor: B92

Japanci love i ubijaju delfine: "Ovo je izuzetno okrutno" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

Zana

pre 4 godine

Osuđujem po kratkom postupku nema kompromisa. Ubio si presuda bez olakšavajućih okolnosti.Zašto jer za onog ko je ubijen nema popravni
Još nisu osuđeni Albanci počinioci masovnih ubistava u Srbiji na Kosovu i Metohiji u ŽUTOJ KUĆI. Ako pitate ZAŠTO ZATO jer Amerika kažnjava Srbe a Albancima je dozvoljeno da na živim ljudima vade organe i prodaju ih . Tela bez organa bacali kao tela ubijene životinje i još gore od toga.
Zato kažem ubicama treba suditi po kratkom postupku jer za žrtvu nema popravni. Možda je to spas za Zločinca .Možda istom merom treba uzvratiti. Varvarstvo nadam se da će izumreti. Na Kosovu i Metohiji Albancima treba držati predavanja na temu RAT I HUMANI ODNOS RATOVANJA....
Davno je prošlo vreme KANIBALIZMA

Tanja

pre 4 godine

Ja ne vidim kako jedno ubijanje (masakr) nemoćnih bića može da se pravda drugim. Ovo je užasno, dokumentarac sam gledala - slučajno - i nisam mogla da se smirim metar dana. Neopisiva okrutnost. Imajući u vidu požare u Amazoniji koji su ubili ogroman broj životinja i biljaka, stičem utisak da je ova godina rekordna po broju ubijenih živih stvorova koji ne spadaju u ljudsku vrstu, i ničim nisu doprineli takvoj sudbini. Time je čovek sebe svrstao u ubedljivo najgoreg predatora, a što je najgore, predatora bez razloga, smisla, bez opravdanja, biće koje devastira svet oko sebe, parazitirajući, tako da bih rekla da je replika iz Matrixa po kojoj čovek ne liči na druge sisare već na virus više nego istinita.

Srdan Krtolica Lukic

pre 4 godine

Evo, ja sam "licemjeran". Najvise volim da jedem meso. Jer mi je ubjedljivo najukusnija hrana. To kao odgovor ovima (kao Oliver) sto me (nas) prozivaju i nazivaju tim imenom. Eh, sad... Rodjen sam u vrijeme kad mi niko nije objasnio da i ta stvorenja imaju sva osjecanja kao i ljudi. I stvorena mi je uzasna navika na meso. To ne znaci da se, otkad sam spoznao koliko patnje i zla nanosimo tim nesretnim stvorenjima, ne osjecam krivim. To sto radim je pogresno koliko je pogresno bilo drzanje robova. Dok ljudi nisu dostigli dovoljan nivo svijesti da je tako nesto neprihvatljivo i pogresno, bilo je normalno imati robove. U biti samo je pitanje empatije prema drugim zivim bicima. A ljudi se, kao vrsta, ponasaju otprilike kao parazit-virus, prema cijeloj planeti.

Kole

pre 4 godine

Japanska kola ne vozim zbog ubijanja kitova, korejska zbog ubijanja pasa jer ih jedu, talijanskih jer jedu mačke, nemačka jer ubijaju Srbe... moraću da kupim Dačiju.

Bgg

pre 4 godine

Strasno, jezivo okrutno. I tuzno koliko je ova planeta nastradala od nas i koliko sve dobro sto se radi opet nije dovoljno...

Dokumentarac The Cove, kod nas Zaliv, moze se pogledati na On Demand (Cinestar tv). Ja sam ga pogledala slucajno nisam ni zbala o cemu se radi, na kraju sam dobar deo preplakala i bila pod utiskom danima... Inace je lik kojeg prati film nekda trenirao cuvenog Flipera sve dok delfin koji je glumio Flipera nije izvrsio samoubistvo zbog trauma od zivota u fakticki zatvoru... I tada on pocinje borbu za ove zivotinje i protiv njihovog lova, zatvaranja, prodaje...

kali yuga

pre 4 godine

Koliko mi je odvratan ovaj pokolj toliko su mi odvratni komentatori mesojedi koji sebi daju za pravo da presuđuju koja životinja ima pravo na život a koja ne. Jedite te lešine ali ove vesti, molim vas, preskočite.

neutralni felsh

pre 4 godine

Sto se tice "glupih" delfina i kako dozvole da ih zarobe, pogledaj dokumentarac, lepo je objasnjeno. 
Imaju svoje rute kuda migriraju svake godine (tipa svako leto autoputem do Grcke), brodovi preprece te rute i uz udaranjem cekicem u metalne cevi pod vodom usmeravaju delfine u plicak gde ih zarobe mrezom, e sad znas da delfini cuda cine sa prirodnim sonarom (u filmu lepo kazu "najjaci sonar napravljen od strane ljudi je igracka u poredjenju sa onim sto delini poseduju") i lupanjem u te cevi prave nevrovatne smetnje delinima koji beze ka plicacima ( na pola puta do Grcke policija stavi barikade i usmeri te u Albaniju). 
Treba pokusati razumeti drugu stranu.
(StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???, 02. septembar 2019 16:10)


jos nesto: delfini su porodicna i vrlo solidarna bica, ako je jedan clan u nevolji ostali ga ne ostavljaju nego svi hitaju da ga spasu. na zalost, i to je bitan razlog za laksi masovni ulog... zaista tuzno.

Breba

pre 4 godine

"Imam pitanje za ljubitelje delfina: ako su toliko pametni kao sto tvrdite,kako dozvole da ih ribari sabiju u plitku uvalu i tamo masakriraju nozevima i macetama? Zasto ne pobegnu na pucinu mora? To mi nikad nije bilo jasno,pa vas molim da mi objasnite."

Zeznuli se. Nisu prepoznali Japance. Mislili su da su Koreanci.

...

pre 4 godine

Japanci su najgori narod na svetu, samo pogledajte sta su radili u drugom svetskom ratu okolnim drzavama. Uopste ne zalim Hirosimu i Nagasaki

strasno

pre 4 godine

Ti “divni” Japanci i zapadni saveznici ne daju mnogo znacaj o ovome cak sto vise pre 20 godina su ubice delfina ubili Britanku Jane Tipson aktiviskinju za zivotinjska prava ali naravno nije u mainstream medijima. Fukusima zatrovalo sve zivo oko sebe ali ni o tome se vise ne prica.

StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???

pre 4 godine

@Oliver
Nisu svi koji pisu komentare licemerni, vecina jeste, ali nisu svi pa nije uredu generalizovati.
Ja sam iz svojih nekih razloga prestao da jedem meso i isto tako apsulutno nemam nista protiv tebe jer ga ti jedes. Meni je promenilo zivot i u fizickom i u mentalnom smislu...

Sto se tice "glupih" delfina i kako dozvole da ih zarobe, pogledaj dokumentarac, lepo je objasnjeno.
Imaju svoje rute kuda migriraju svake godine (tipa svako leto autoputem do Grcke), brodovi preprece te rute i uz udaranjem cekicem u metalne cevi pod vodom usmeravaju delfine u plicak gde ih zarobe mrezom, e sad znas da delfini cuda cine sa prirodnim sonarom (u filmu lepo kazu "najjaci sonar napravljen od strane ljudi je igracka u poredjenju sa onim sto delini poseduju") i lupanjem u te cevi prave nevrovatne smetnje delinima koji beze ka plicacima ( na pola puta do Grcke policija stavi barikade i usmeri te u Albaniju).
Treba pokusati razumeti drugu stranu.

SaleKuleas

pre 4 godine

Koliko tužnih i ružnih komentara pojedinaca koji glume nekakvu elitu i sole pamet tiradama o ‘lancu ishrane’,delfinima koji ‘kolju druge ribe’ ili upoređujući delfine i krave.Ljudska glupost je nešto što nikada neće nestati,a sada vidimo da je to isto i sa empatijom i bezosećajnosti.Nekima zaista želim sudbinu jednog tog delfina,promenili bi vizuru gledanja o lancu ishrane.

plavusa

pre 4 godine

Koja je razlika između delfina i svinja?
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pored svega, delfini su bolji plivaci al' zato svinje imaju vece usi;)

Sumaren

pre 4 godine

1... Delfini su najinteligentnije životinje.
2... Nije zabeležen slučaj da je delfin napao čoveka.
3... Delfini su jedine životinje koje seks upražnjavaju i mimo perioda parenja, znači iz zadovoljstva.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 4 godine

Ljudi, ne brukajte se. Svinje, ovce, krave i kokoske su domace zivotinje koje se iskljucivo uzgajaju radi hrane. Covek kontrolise njihovu populaciju i tako se na svaku zaklanu svinju rodi jos njih 10.

Delfin nije domaca zivotinja cija se populacija moze kontrolisati, a ovakvi "lovovi" i te kako negativno uticu na istu. Poredjenja radi, ovo bi bilo kao kada bi na krdo jelena pucao iz mitraljeza, a onda rekao da je to "tradicija". To vise nije lov, nego obican masakr.

Sanja

pre 4 godine

@ ne znam vise stvarno

Grozim se ovakvog pokolja.

Da li ste ikada imali prilike da duze vremena provedete sa domacim zivotinjama i komunicirate sa njima?

Malo ko u gradu jeste.

A i na selu, ljudi izbegavaju pravi kontakt.

Kupili smo imanje na selu i prve komsije su nam krave. Trebalo nam je vremena da nas prihvate, ali jednom kad se to desilo, pustile su nam da im prilazimo, da ih mazimo, lizale ruku, dolazile kad nam cuju glas.

Tesko je odreci se nekih navika u ishrani.

Japanci na delfine gledaju kao Vi na krave.

Znaš li?

pre 4 godine

...Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana, koja je objektivno, svi cete se sloziti, na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 02. septembar 2019 11:13)

Kultura ishodi iz kulta. Naš kult je kult ljubavi, kult Hrista Bogočoveka. Koji je kult bolji od tog, i zbog čega je bolji?

balijska posla, efendija, znaš ti dobro koji...

pre 4 godine

Koja je razlika između delfina i svinja?
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 02. septembar 2019 13:08)

Nađi sliku delfina i stani pred ogledalo, videćeš razliku. I zapamti je!

stanislav

pre 4 godine

Žalosno da to radi Japan - visokocivilizovana zemlja.
Doduše oni love i kitove i ništa ih ne može sprečiti.
Šta onda očekivati od farmera u Amazoniji - da čuvalu šume?

Oliver

pre 4 godine

Ja sam mesozder i obozavam meso. Obozavam svinjetinu,junetinu,jagnjetinu,piletinu,ribu. Ne zna se sta vise volim od nabrojanog. Da odem u Japan probao bih meso delfina i kita,da odem u Vijetnam probao bih meso psa. I u cemu je sad problem? Nek sam ja mozda surov i brutalan,ali bar nisam licemeran i dvolican. I btw,i dalje nema odgovora na moje pitanje: zasto delfini,kao tako "inteligentne" zivotinje dozvole da ih priglupi ribari sateraju u plitku uvalu pored tolike pucine okeana?? Evo samo mi to objasnite.

pope

pre 4 godine

A srbi vode krave , ovce i ostale zivotinje pa ih ubijaju. Kakva je razlika?
(Ubistvo je smrt, 02. septembar 2019 10:09)

Bravo za komentar. Kap iskrenosti u moru licemerja i hipokrizije.
Inače ako govorimo o inteligenciji svinje su odmah posle čoveka (da, da ispred majmuna i delfina!)

s

pre 4 godine

Ne razumem Amere,pa to Trump jednim naredjenjem spreči za 5 minuta, znači stavio bi snajperiste na grebenu i ko krene prema Delfinima-metak! Pa nek se žale Strazburu,dogodine nikom ne bi palo na pamet da pokuša nešto slično...

kako da ne

pre 4 godine

@Oliver
Nije isto zaklati svinju i zaklati delfina jer je svinja u jelovniku celog sveta pritom mozes da im kontrolises broj kako zelis, tj ima ih ko zna koliko i to stalno mozes da imas dok ako ubijas delfine jednog dana ce biti ‘ej nema ih vise, zabrana totalna, ugrozena vrsta’. Ne zanima me kultura japanaca, ovo je uzasno i meni neverovatno da ih eto ubijas bez razloga.

Kakashi

pre 4 godine

Ovo je svakako tragedija pročitao sam na jednom drugom članku da ova 'tradicija' nije među običnim narodom u japanu vrlo popularna.. strašnije je to što ovo ljudi rade za novac i da američki bogataši svake godine plaćaju više stotine hiljada dolar za meso kitova i delfina

cxd

pre 4 godine

Evo ih dusebriznici, ne smeta vam svinjokolj u Srbiji kada se nazderete prasetine/svinjetine ili kada za NG, slavu ubijete sve zivo sto se mrda po Srbiji, to vam onda ne smeta. Eh licemrei, licemeri... Zato sto je Delfin lepsi od svinje ili Koke ne znaci da je bitiniji na ovoj zemlji... Prestanite da se sladite mesnim carima u Srbiji pa onda komentarisite Japance. Svakako je okrutno ali nista vise od gore pomenutih slucajeva.

Oliver

pre 4 godine

Svinja je slicnija coveku nego delfin. Dokazi? Imam dva. Prvo, svinjski insulin se decenijama koristio u lecenju secerne bolesti kod ljudi. Zasto? Zato sto se razlikovao samo u 6 aminokiselina od ljudskog. Ljudski insulin ima 58 aminokiselina,svinjski se podudara u 52. Dakle,razlika je samo u 6. Onda je izmisljena tehnologija rekombinantne DNA pa imamo ljudski insulin,koji se koristi u lecenju dijabetesa. Drugo, svinjsko srce je toliko slicno ljudskom da kardiohirurzi vezbaju operacije na svinjskom srcu. Toliko o delfinima i svinjama,hvala lepo,do vidjenja!

Александар Живуловић

pre 4 godine

Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 2. septembar 2019 11:13)

Дадоше ти они друже 35 минуса....и даће ти још 35.

Јапанци поједу 30кг меса по особи годишње. Срби поједу 43 килограма. Европљани 72 килограма, а Амери 108.

Колико свиња, крава, ждребади се покоље годишње?

1700 делфина? Колико се дивљих свиња одстрели годишње?

Ми смо месождери. И то најгора врста. Не ловимо сами. Други лове за нас....

Oliver

pre 4 godine

Imam pitanje za ljubitelje delfina: ako su toliko pametni kao sto tvrdite,kako dozvole da ih ribari sabiju u plitku uvalu i tamo masakriraju nozevima i macetama? Zasto ne pobegnu na pucinu mora? To mi nikad nije bilo jasno,pa vas molim da mi objasnite.

Hrisa

pre 4 godine

Pokazuju se za vrlo napredan narod. Vidimo koliko primitivizma leži iza svake naprednosti današnjih zemalja visokog standarda života. Ubijati ovako draga i plemenita bića. Sramota!!!

Miloš Radunović

pre 4 godine

Pravo je čudo i misterija, zašto jedna visoko razvijena nacija, pokazuje upornost u stvarima koje veliki deo sveta smatra neprihvatljivima.

Superhik

pre 4 godine

Kao što je pušenje štetno svuda i o tome postoji zvaničan stav tako se može reći i za ritualno ubijanje i sportsko ubijanje kao deo lokalne kulture ! Treba se uzdržati i od jednog i od drugog bez obzira što nam to jača ego !

StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???

pre 4 godine

Pre jedno nedelju dana slucajno naleteo na dokumentarac (ne znam jel bas ovaj pomenuti u textu)
Stravicno...
Tuzno...
A onom Gospodinu sto se bori za delfine... nemam reci, kolko strasti, kolko pozrtvovanja za druga bica. Primer sta znaci biti COVEK, da nas je vise takvih, ovaj svet bi bio mnogo lepsi.
Neverovatan COVEK, naklon do poda.

wer

pre 4 godine

Da li luk vrišti kada ga čupate iz zemlje? Da li vam prija kada jedete plod šljive? Da li ste čuli urlik bola kada sečete stablo?
(samo pitan, 2. septembar 2019 10:42)

ne, ali se secam neljudskih urlika tebi slicnih kada se ubodu iglom ili poseku tokom brijanja :)

CelavSamPaSta

pre 4 godine

Kakvi komentari hahaha a sto mi srbi zakoljemo jedno milion svinja godisnje? Isto tako muslimani jaganjaca?? Gdje su ostale zivotinje sto ubijamo da bi ih jeli, pravili bunde , torbe,cipele i sta znam?? Svi hocete markirane bunde a kao jadne zivotinje, svi hocete u restoranu "stejk" a ovamo placete. Fino vam je otici u neki akvarijum i gledati raznorazne ribe i morske zivotinje a zao vam kad ih ovi hvataju?? Dajte ljudi malo objektivnosti...

Cxd

pre 4 godine

Samo jos jedna stvar, ovde ljudi pisu da ne smaramo sa nasim domacim zivotinjama... A zasto ne bi "smarali" zaista, zasto je Bik koji je moja omiljena zivotinja manje bitna od Delfina???? Tako se i zapadni svet ophodi prema ostatku sveta, njihovi zivoti su bitniji od recimo naroda iz Istocnih krajeva. Teroristi ubiju dva Francuza i ceo svet stane na nedelju dana a kada se ubije 100 dece u Iraku to se ni ne spomene na tv-u. Zivimo u paradoksu od sveta i zato i svi koji zatvarate oci na bilo cije ubistvo a zalazete se za zastitu drugih ste neopevani licemeri... Inace obozavam meso i nikada ga se necu odreci ali necu ni jednom Japancu odredjivati sta ce da jede ili ubije koliko god to bilo gnusno, zaista je tuzno ubiti 1700 delfina ali je zalosno ubiti i 1700 svinja, krava koje od kako se rode do smrti zive u najgorim uslovima koje niko ne treba da dozivi. Inace za vas pametnjakovice, svinja je jedna od najpametnijih zivotinja.

verba volant

pre 4 godine

U japanskoj kulturi mi se dopadaju njihovi svedeni enterijeri i vrtovi. Zadivljena sam i samozvani sam majstor origamija.
Ostalo mi se ne dopada. Oni su surov narod. Individua je skoro ništa , kolektiv je sve.
Jednako mi je surovo ubijanje delfina, tih predivnih životinja, kao i mučenje drveća zvano bonsai.
Mislim da niko ne može da ih spreči da ubijaju delfine. Ekonomski su jaki, a nemoguće ih je izopštiti kao Južnoafričku republiku u vreme aparthejda.
Iz nekog nejasnog razloga emotivno me pogadja uporedjivanje lova na delfine i bacanje AB. Verovatno zbog dece nastradale u hirošimi i Nagasakija.

Oliver

pre 4 godine

Ne vidim u cemu je problem. Nece ubiti celu populaciju delfina,nego samo 1700 jedinki sto je ocigledno regulisan lov. Istina je da postoje samo 3 zivotinje koje imaju veci mozak od coveka - kit,delfin i slon. Iako velicina mozga nije presudna,nego broj i raspored sinapsi. Postoje ret*******i ljudi koji imaju veci mozak od prosecnog,a i majmuni imaju manji mozak od nabrojane 3 zivotinje,iako su inteligentniji. Dakle,ne treba preterivati sa inteligencijom delfina. Svi sisari imaju emocije,to je niza funkcija mozga,i vas pas i macka imaju emocije,ali nemaju misljenje i razum. Mi govorimo o zacecima misljenja i razuma sto je funkcija prefrontalnog korteksa cije zacetke nalazimo tek kod covekolikih majmuna-orangutana,simpanza i gorila. Delfini to nemaju. Inace,meso delfina je stetno zbog velike kolicine zive. Oni se hrane velikom kolicinom ribe,koja ima zivu,pa se onda toksicna ziva talozi u misicima delfina. Njihovo meso je nezdravo. Ubijanje delfina je deo kulture i tradicije Japana,isto kao ubijanje pilot kitova na Farskim ostrvima. Isto kao kod nas klanje svinja i jaganjaca ili u Vijetnamu klanje i pecenje pasa na raznju. Ja postujem i cenim sve kulture na svetu. Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.

sladoledsmesom

pre 4 godine

@Ubistvo je smrt
Razlika je u tome što su delfini, po inteligenciji, bliži nama nego kravi, ovci, kokoški. Svesni su sebe, imaju emocije (ne kažem da ih krave nemaju, ali su kod delfina znatno razvijenije), socijalna su i pametna stvorenja kao i mi. Da delfini imaju ruke, morska dna bi bila prekrivena podvodnim gradovima...
(ne znam više stvarno, 02. septembar 2019 10:22)

Ti si se baš nagledao Diznijevih gluposti...
Samostalna svest, ruke, gradovi... šta ja sve neću ovde da pročitam od strane vas profi grljača drveća.

balkan

pre 4 godine

Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 2. septembar 2019 11:13)

Tako je i Hitler mislio za nemacku kulturu u odnosu na druge. Ne valja ti taj rezon.

dd

pre 4 godine

covek je na vrhu lanca ishrane i nema prirodnog neprijatelja,najinteligentnije stvorenje na planeti...i zbog toga ima pravo da ubije i jede ostale zivotinje bez obzira da li su domace,divlje...koliko god ti surovo zvuci,cak moze da ih ubija iz zabave,samo mora da plati,a i ne mora u ovom slucaju postuje tradiciju...pa japanci su prosle godine ubili 2 zenke grbavog kita koje su bile trudne!za koje se zna,a koliko su pobili sto se ne zna???

covek je ubedljivo najb******j* stvorenje na planeti..i sva sreca kraj ljudske civilizacije je veoma blizu...

šinto narbu

pre 4 godine

Tradicija?! Tradicija je nekada bila u desetak ribarskih sela, a danas ih ima 100 i kusur miliona + turisti koje dja** tera da probaju svaku glupost na koju natrče. Ceo svet se složio sa tim da se kitovi i delfini ne ubijaju zbog ishrane, jedino se ovi skotovi prave pametni. Treba im uvesti najbrutalnije sankcije pa neka uživaju u tradiciji sami sa sobom!

AnimalZ

pre 4 godine

Nije krivolov, već tradicija, kao rakijada ili kupusijada kod nas, samo što oni nemaju rakiju i kupus, već kitove i delfine. Pogledajte South Park epizodu sa kitovima i delfinima :)

my way

pre 4 godine

Delfin je fascinantno bice o kojem znamo ustvari veoma malo. Slucajevi u kojima su delfini spasavali ljude od ajkula, pomagali fokama, kitovima da se vrate u dubinu i sl. su neverovatni. Zato je u staroj Grckoj kazna za onoga ko ubije delfina bila smrt.

ne znam više stvarno

pre 4 godine

@Ubistvo je smrt
Razlika je u tome što su delfini, po inteligenciji, bliži nama nego kravi, ovci, kokoški. Svesni su sebe, imaju emocije (ne kažem da ih krave nemaju, ali su kod delfina znatno razvijenije), socijalna su i pametna stvorenja kao i mi. Da delfini imaju ruke, morska dna bi bila prekrivena podvodnim gradovima...

balijska posla, efendija, znaš ti dobro koji...

pre 4 godine

Japanci su neverovatno okrutan narod, sadistički nastrojen. Zločini koje su činili u Kini, Koreji, Indokini i na pacifičkim ostrvima, po okrutnosti i masovnosti su među najvećim u istoriji ljudi. Dosta su nam daleko pa malo o njima znamo. Ali, njihova istorija je puna okrutnih zločina nad drugim narodima. To što su se primirili u tom osvajačkom smislu posle 2.SR, pritisnuti silom pobednika, nije promenilo njihov mentalitet. Kao i Nemci. Ne daj Bože, a radi se na tome da im se ponovo odreše ruke. Nemcima su su već olabavili sindžire i već su učestvovali u bombardovanju svog starog arhetipskog neprijatelja - Srbiju. Sa Japancima će biti isto, samo ako im se dopusti malo da se razmahnu. Zlo!

Pera Magic Mitic

pre 4 godine

Kvota 1700 zivotinja? Ovi nisu nor****i. S jedne strane, nacija, cijoj se kulturi ceo svet divi, najhumanitarnija drzava...s druge, organizuju pomor kitova i delfina, iako ceo svet šizi. 1700 delfina? Kako neko moze da povredi jedno tako divno stvorenje? Razumem ja da je to njihova tradicija, ali ovo je bolesno. I nemoj da smarate sa svinjama, kravama i ostalim domacim zivotinjama.

Toni

pre 4 godine

Ubijati takvu plemenitu i pametnu životinju je van svake pameti. Sad znam zašto su Ameri bacali nuk****k* po njima...
(dnevna doza prosecnog Srbende, 2. septembar 2019 09:27)

Japanci su danas pojam kulture i civilizacije. Ne tako davno, činili su najužasnija zlodjela u cijeloj istočnoj Aziji za vrijeme II svjetskog rata. Ne mogu da se otmem utisku da su te dvije atomske bombe stvarno doprinijele njihovoj "civilizovanosti".

neko

pre 4 godine

Odvratno i primitivno. Za takav narod kao sto su Japanci... prosto neshvatljivo. Ovo je bukvalno na nivou prinosenja zrtava paganskim bogovima... Takva gnusnost mora biti zabranjena u skorijoj buducnosti! Ajde Japanci, znam da ste bolji od toga.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Ubijati takvu plemenitu i pametnu životinju je van svake pameti. Sad znam zašto su Ameri bacali nuk****k* po njima...

Pera Magic Mitic

pre 4 godine

Kvota 1700 zivotinja? Ovi nisu nor****i. S jedne strane, nacija, cijoj se kulturi ceo svet divi, najhumanitarnija drzava...s druge, organizuju pomor kitova i delfina, iako ceo svet šizi. 1700 delfina? Kako neko moze da povredi jedno tako divno stvorenje? Razumem ja da je to njihova tradicija, ali ovo je bolesno. I nemoj da smarate sa svinjama, kravama i ostalim domacim zivotinjama.

ne znam više stvarno

pre 4 godine

@Ubistvo je smrt
Razlika je u tome što su delfini, po inteligenciji, bliži nama nego kravi, ovci, kokoški. Svesni su sebe, imaju emocije (ne kažem da ih krave nemaju, ali su kod delfina znatno razvijenije), socijalna su i pametna stvorenja kao i mi. Da delfini imaju ruke, morska dna bi bila prekrivena podvodnim gradovima...

neko

pre 4 godine

Odvratno i primitivno. Za takav narod kao sto su Japanci... prosto neshvatljivo. Ovo je bukvalno na nivou prinosenja zrtava paganskim bogovima... Takva gnusnost mora biti zabranjena u skorijoj buducnosti! Ajde Japanci, znam da ste bolji od toga.

my way

pre 4 godine

Delfin je fascinantno bice o kojem znamo ustvari veoma malo. Slucajevi u kojima su delfini spasavali ljude od ajkula, pomagali fokama, kitovima da se vrate u dubinu i sl. su neverovatni. Zato je u staroj Grckoj kazna za onoga ko ubije delfina bila smrt.

šinto narbu

pre 4 godine

Tradicija?! Tradicija je nekada bila u desetak ribarskih sela, a danas ih ima 100 i kusur miliona + turisti koje dja** tera da probaju svaku glupost na koju natrče. Ceo svet se složio sa tim da se kitovi i delfini ne ubijaju zbog ishrane, jedino se ovi skotovi prave pametni. Treba im uvesti najbrutalnije sankcije pa neka uživaju u tradiciji sami sa sobom!

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Ubijati takvu plemenitu i pametnu životinju je van svake pameti. Sad znam zašto su Ameri bacali nuk****k* po njima...

Ser Kokeza od FSS-a

pre 4 godine

Ljudi, ne brukajte se. Svinje, ovce, krave i kokoske su domace zivotinje koje se iskljucivo uzgajaju radi hrane. Covek kontrolise njihovu populaciju i tako se na svaku zaklanu svinju rodi jos njih 10.

Delfin nije domaca zivotinja cija se populacija moze kontrolisati, a ovakvi "lovovi" i te kako negativno uticu na istu. Poredjenja radi, ovo bi bilo kao kada bi na krdo jelena pucao iz mitraljeza, a onda rekao da je to "tradicija". To vise nije lov, nego obican masakr.

Toni

pre 4 godine

Ubijati takvu plemenitu i pametnu životinju je van svake pameti. Sad znam zašto su Ameri bacali nuk****k* po njima...
(dnevna doza prosecnog Srbende, 2. septembar 2019 09:27)

Japanci su danas pojam kulture i civilizacije. Ne tako davno, činili su najužasnija zlodjela u cijeloj istočnoj Aziji za vrijeme II svjetskog rata. Ne mogu da se otmem utisku da su te dvije atomske bombe stvarno doprinijele njihovoj "civilizovanosti".

dd

pre 4 godine

covek je na vrhu lanca ishrane i nema prirodnog neprijatelja,najinteligentnije stvorenje na planeti...i zbog toga ima pravo da ubije i jede ostale zivotinje bez obzira da li su domace,divlje...koliko god ti surovo zvuci,cak moze da ih ubija iz zabave,samo mora da plati,a i ne mora u ovom slucaju postuje tradiciju...pa japanci su prosle godine ubili 2 zenke grbavog kita koje su bile trudne!za koje se zna,a koliko su pobili sto se ne zna???

covek je ubedljivo najb******j* stvorenje na planeti..i sva sreca kraj ljudske civilizacije je veoma blizu...

wer

pre 4 godine

Da li luk vrišti kada ga čupate iz zemlje? Da li vam prija kada jedete plod šljive? Da li ste čuli urlik bola kada sečete stablo?
(samo pitan, 2. septembar 2019 10:42)

ne, ali se secam neljudskih urlika tebi slicnih kada se ubodu iglom ili poseku tokom brijanja :)

StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???

pre 4 godine

Pre jedno nedelju dana slucajno naleteo na dokumentarac (ne znam jel bas ovaj pomenuti u textu)
Stravicno...
Tuzno...
A onom Gospodinu sto se bori za delfine... nemam reci, kolko strasti, kolko pozrtvovanja za druga bica. Primer sta znaci biti COVEK, da nas je vise takvih, ovaj svet bi bio mnogo lepsi.
Neverovatan COVEK, naklon do poda.

plavusa

pre 4 godine

Koja je razlika između delfina i svinja?
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pored svega, delfini su bolji plivaci al' zato svinje imaju vece usi;)

balijska posla, efendija, znaš ti dobro koji...

pre 4 godine

Koja je razlika između delfina i svinja?
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 02. septembar 2019 13:08)

Nađi sliku delfina i stani pred ogledalo, videćeš razliku. I zapamti je!

neutralni felsh

pre 4 godine

Sto se tice "glupih" delfina i kako dozvole da ih zarobe, pogledaj dokumentarac, lepo je objasnjeno. 
Imaju svoje rute kuda migriraju svake godine (tipa svako leto autoputem do Grcke), brodovi preprece te rute i uz udaranjem cekicem u metalne cevi pod vodom usmeravaju delfine u plicak gde ih zarobe mrezom, e sad znas da delfini cuda cine sa prirodnim sonarom (u filmu lepo kazu "najjaci sonar napravljen od strane ljudi je igracka u poredjenju sa onim sto delini poseduju") i lupanjem u te cevi prave nevrovatne smetnje delinima koji beze ka plicacima ( na pola puta do Grcke policija stavi barikade i usmeri te u Albaniju). 
Treba pokusati razumeti drugu stranu.
(StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???, 02. septembar 2019 16:10)


jos nesto: delfini su porodicna i vrlo solidarna bica, ako je jedan clan u nevolji ostali ga ne ostavljaju nego svi hitaju da ga spasu. na zalost, i to je bitan razlog za laksi masovni ulog... zaista tuzno.

balkan

pre 4 godine

Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 2. septembar 2019 11:13)

Tako je i Hitler mislio za nemacku kulturu u odnosu na druge. Ne valja ti taj rezon.

Oliver

pre 4 godine

Ne vidim u cemu je problem. Nece ubiti celu populaciju delfina,nego samo 1700 jedinki sto je ocigledno regulisan lov. Istina je da postoje samo 3 zivotinje koje imaju veci mozak od coveka - kit,delfin i slon. Iako velicina mozga nije presudna,nego broj i raspored sinapsi. Postoje ret*******i ljudi koji imaju veci mozak od prosecnog,a i majmuni imaju manji mozak od nabrojane 3 zivotinje,iako su inteligentniji. Dakle,ne treba preterivati sa inteligencijom delfina. Svi sisari imaju emocije,to je niza funkcija mozga,i vas pas i macka imaju emocije,ali nemaju misljenje i razum. Mi govorimo o zacecima misljenja i razuma sto je funkcija prefrontalnog korteksa cije zacetke nalazimo tek kod covekolikih majmuna-orangutana,simpanza i gorila. Delfini to nemaju. Inace,meso delfina je stetno zbog velike kolicine zive. Oni se hrane velikom kolicinom ribe,koja ima zivu,pa se onda toksicna ziva talozi u misicima delfina. Njihovo meso je nezdravo. Ubijanje delfina je deo kulture i tradicije Japana,isto kao ubijanje pilot kitova na Farskim ostrvima. Isto kao kod nas klanje svinja i jaganjaca ili u Vijetnamu klanje i pecenje pasa na raznju. Ja postujem i cenim sve kulture na svetu. Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.

Sanja

pre 4 godine

@ ne znam vise stvarno

Grozim se ovakvog pokolja.

Da li ste ikada imali prilike da duze vremena provedete sa domacim zivotinjama i komunicirate sa njima?

Malo ko u gradu jeste.

A i na selu, ljudi izbegavaju pravi kontakt.

Kupili smo imanje na selu i prve komsije su nam krave. Trebalo nam je vremena da nas prihvate, ali jednom kad se to desilo, pustile su nam da im prilazimo, da ih mazimo, lizale ruku, dolazile kad nam cuju glas.

Tesko je odreci se nekih navika u ishrani.

Japanci na delfine gledaju kao Vi na krave.

Hrisa

pre 4 godine

Pokazuju se za vrlo napredan narod. Vidimo koliko primitivizma leži iza svake naprednosti današnjih zemalja visokog standarda života. Ubijati ovako draga i plemenita bića. Sramota!!!

Kakashi

pre 4 godine

Ovo je svakako tragedija pročitao sam na jednom drugom članku da ova 'tradicija' nije među običnim narodom u japanu vrlo popularna.. strašnije je to što ovo ljudi rade za novac i da američki bogataši svake godine plaćaju više stotine hiljada dolar za meso kitova i delfina

Sumaren

pre 4 godine

1... Delfini su najinteligentnije životinje.
2... Nije zabeležen slučaj da je delfin napao čoveka.
3... Delfini su jedine životinje koje seks upražnjavaju i mimo perioda parenja, znači iz zadovoljstva.

sladoledsmesom

pre 4 godine

@Ubistvo je smrt
Razlika je u tome što su delfini, po inteligenciji, bliži nama nego kravi, ovci, kokoški. Svesni su sebe, imaju emocije (ne kažem da ih krave nemaju, ali su kod delfina znatno razvijenije), socijalna su i pametna stvorenja kao i mi. Da delfini imaju ruke, morska dna bi bila prekrivena podvodnim gradovima...
(ne znam više stvarno, 02. septembar 2019 10:22)

Ti si se baš nagledao Diznijevih gluposti...
Samostalna svest, ruke, gradovi... šta ja sve neću ovde da pročitam od strane vas profi grljača drveća.

strasno

pre 4 godine

Ti “divni” Japanci i zapadni saveznici ne daju mnogo znacaj o ovome cak sto vise pre 20 godina su ubice delfina ubili Britanku Jane Tipson aktiviskinju za zivotinjska prava ali naravno nije u mainstream medijima. Fukusima zatrovalo sve zivo oko sebe ali ni o tome se vise ne prica.

Miloš Radunović

pre 4 godine

Pravo je čudo i misterija, zašto jedna visoko razvijena nacija, pokazuje upornost u stvarima koje veliki deo sveta smatra neprihvatljivima.

kako da ne

pre 4 godine

@Oliver
Nije isto zaklati svinju i zaklati delfina jer je svinja u jelovniku celog sveta pritom mozes da im kontrolises broj kako zelis, tj ima ih ko zna koliko i to stalno mozes da imas dok ako ubijas delfine jednog dana ce biti ‘ej nema ih vise, zabrana totalna, ugrozena vrsta’. Ne zanima me kultura japanaca, ovo je uzasno i meni neverovatno da ih eto ubijas bez razloga.

Oliver

pre 4 godine

Svinja je slicnija coveku nego delfin. Dokazi? Imam dva. Prvo, svinjski insulin se decenijama koristio u lecenju secerne bolesti kod ljudi. Zasto? Zato sto se razlikovao samo u 6 aminokiselina od ljudskog. Ljudski insulin ima 58 aminokiselina,svinjski se podudara u 52. Dakle,razlika je samo u 6. Onda je izmisljena tehnologija rekombinantne DNA pa imamo ljudski insulin,koji se koristi u lecenju dijabetesa. Drugo, svinjsko srce je toliko slicno ljudskom da kardiohirurzi vezbaju operacije na svinjskom srcu. Toliko o delfinima i svinjama,hvala lepo,do vidjenja!

Breba

pre 4 godine

"Imam pitanje za ljubitelje delfina: ako su toliko pametni kao sto tvrdite,kako dozvole da ih ribari sabiju u plitku uvalu i tamo masakriraju nozevima i macetama? Zasto ne pobegnu na pucinu mora? To mi nikad nije bilo jasno,pa vas molim da mi objasnite."

Zeznuli se. Nisu prepoznali Japance. Mislili su da su Koreanci.

AnimalZ

pre 4 godine

Nije krivolov, već tradicija, kao rakijada ili kupusijada kod nas, samo što oni nemaju rakiju i kupus, već kitove i delfine. Pogledajte South Park epizodu sa kitovima i delfinima :)

stanislav

pre 4 godine

Žalosno da to radi Japan - visokocivilizovana zemlja.
Doduše oni love i kitove i ništa ih ne može sprečiti.
Šta onda očekivati od farmera u Amazoniji - da čuvalu šume?

StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???

pre 4 godine

@Oliver
Nisu svi koji pisu komentare licemerni, vecina jeste, ali nisu svi pa nije uredu generalizovati.
Ja sam iz svojih nekih razloga prestao da jedem meso i isto tako apsulutno nemam nista protiv tebe jer ga ti jedes. Meni je promenilo zivot i u fizickom i u mentalnom smislu...

Sto se tice "glupih" delfina i kako dozvole da ih zarobe, pogledaj dokumentarac, lepo je objasnjeno.
Imaju svoje rute kuda migriraju svake godine (tipa svako leto autoputem do Grcke), brodovi preprece te rute i uz udaranjem cekicem u metalne cevi pod vodom usmeravaju delfine u plicak gde ih zarobe mrezom, e sad znas da delfini cuda cine sa prirodnim sonarom (u filmu lepo kazu "najjaci sonar napravljen od strane ljudi je igracka u poredjenju sa onim sto delini poseduju") i lupanjem u te cevi prave nevrovatne smetnje delinima koji beze ka plicacima ( na pola puta do Grcke policija stavi barikade i usmeri te u Albaniju).
Treba pokusati razumeti drugu stranu.

Kole

pre 4 godine

Japanska kola ne vozim zbog ubijanja kitova, korejska zbog ubijanja pasa jer ih jedu, talijanskih jer jedu mačke, nemačka jer ubijaju Srbe... moraću da kupim Dačiju.

Александар Живуловић

pre 4 godine

Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 2. septembar 2019 11:13)

Дадоше ти они друже 35 минуса....и даће ти још 35.

Јапанци поједу 30кг меса по особи годишње. Срби поједу 43 килограма. Европљани 72 килограма, а Амери 108.

Колико свиња, крава, ждребади се покоље годишње?

1700 делфина? Колико се дивљих свиња одстрели годишње?

Ми смо месождери. И то најгора врста. Не ловимо сами. Други лове за нас....

pope

pre 4 godine

A srbi vode krave , ovce i ostale zivotinje pa ih ubijaju. Kakva je razlika?
(Ubistvo je smrt, 02. septembar 2019 10:09)

Bravo za komentar. Kap iskrenosti u moru licemerja i hipokrizije.
Inače ako govorimo o inteligenciji svinje su odmah posle čoveka (da, da ispred majmuna i delfina!)

Bgg

pre 4 godine

Strasno, jezivo okrutno. I tuzno koliko je ova planeta nastradala od nas i koliko sve dobro sto se radi opet nije dovoljno...

Dokumentarac The Cove, kod nas Zaliv, moze se pogledati na On Demand (Cinestar tv). Ja sam ga pogledala slucajno nisam ni zbala o cemu se radi, na kraju sam dobar deo preplakala i bila pod utiskom danima... Inace je lik kojeg prati film nekda trenirao cuvenog Flipera sve dok delfin koji je glumio Flipera nije izvrsio samoubistvo zbog trauma od zivota u fakticki zatvoru... I tada on pocinje borbu za ove zivotinje i protiv njihovog lova, zatvaranja, prodaje...

Cxd

pre 4 godine

Samo jos jedna stvar, ovde ljudi pisu da ne smaramo sa nasim domacim zivotinjama... A zasto ne bi "smarali" zaista, zasto je Bik koji je moja omiljena zivotinja manje bitna od Delfina???? Tako se i zapadni svet ophodi prema ostatku sveta, njihovi zivoti su bitniji od recimo naroda iz Istocnih krajeva. Teroristi ubiju dva Francuza i ceo svet stane na nedelju dana a kada se ubije 100 dece u Iraku to se ni ne spomene na tv-u. Zivimo u paradoksu od sveta i zato i svi koji zatvarate oci na bilo cije ubistvo a zalazete se za zastitu drugih ste neopevani licemeri... Inace obozavam meso i nikada ga se necu odreci ali necu ni jednom Japancu odredjivati sta ce da jede ili ubije koliko god to bilo gnusno, zaista je tuzno ubiti 1700 delfina ali je zalosno ubiti i 1700 svinja, krava koje od kako se rode do smrti zive u najgorim uslovima koje niko ne treba da dozivi. Inace za vas pametnjakovice, svinja je jedna od najpametnijih zivotinja.

SaleKuleas

pre 4 godine

Koliko tužnih i ružnih komentara pojedinaca koji glume nekakvu elitu i sole pamet tiradama o ‘lancu ishrane’,delfinima koji ‘kolju druge ribe’ ili upoređujući delfine i krave.Ljudska glupost je nešto što nikada neće nestati,a sada vidimo da je to isto i sa empatijom i bezosećajnosti.Nekima zaista želim sudbinu jednog tog delfina,promenili bi vizuru gledanja o lancu ishrane.

Superhik

pre 4 godine

Kao što je pušenje štetno svuda i o tome postoji zvaničan stav tako se može reći i za ritualno ubijanje i sportsko ubijanje kao deo lokalne kulture ! Treba se uzdržati i od jednog i od drugog bez obzira što nam to jača ego !

balijska posla, efendija, znaš ti dobro koji...

pre 4 godine

Japanci su neverovatno okrutan narod, sadistički nastrojen. Zločini koje su činili u Kini, Koreji, Indokini i na pacifičkim ostrvima, po okrutnosti i masovnosti su među najvećim u istoriji ljudi. Dosta su nam daleko pa malo o njima znamo. Ali, njihova istorija je puna okrutnih zločina nad drugim narodima. To što su se primirili u tom osvajačkom smislu posle 2.SR, pritisnuti silom pobednika, nije promenilo njihov mentalitet. Kao i Nemci. Ne daj Bože, a radi se na tome da im se ponovo odreše ruke. Nemcima su su već olabavili sindžire i već su učestvovali u bombardovanju svog starog arhetipskog neprijatelja - Srbiju. Sa Japancima će biti isto, samo ako im se dopusti malo da se razmahnu. Zlo!

verba volant

pre 4 godine

U japanskoj kulturi mi se dopadaju njihovi svedeni enterijeri i vrtovi. Zadivljena sam i samozvani sam majstor origamija.
Ostalo mi se ne dopada. Oni su surov narod. Individua je skoro ništa , kolektiv je sve.
Jednako mi je surovo ubijanje delfina, tih predivnih životinja, kao i mučenje drveća zvano bonsai.
Mislim da niko ne može da ih spreči da ubijaju delfine. Ekonomski su jaki, a nemoguće ih je izopštiti kao Južnoafričku republiku u vreme aparthejda.
Iz nekog nejasnog razloga emotivno me pogadja uporedjivanje lova na delfine i bacanje AB. Verovatno zbog dece nastradale u hirošimi i Nagasakija.

kali yuga

pre 4 godine

Koliko mi je odvratan ovaj pokolj toliko su mi odvratni komentatori mesojedi koji sebi daju za pravo da presuđuju koja životinja ima pravo na život a koja ne. Jedite te lešine ali ove vesti, molim vas, preskočite.

...

pre 4 godine

Japanci su najgori narod na svetu, samo pogledajte sta su radili u drugom svetskom ratu okolnim drzavama. Uopste ne zalim Hirosimu i Nagasaki

Znaš li?

pre 4 godine

...Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana, koja je objektivno, svi cete se sloziti, na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 02. septembar 2019 11:13)

Kultura ishodi iz kulta. Naš kult je kult ljubavi, kult Hrista Bogočoveka. Koji je kult bolji od tog, i zbog čega je bolji?

Oliver

pre 4 godine

Imam pitanje za ljubitelje delfina: ako su toliko pametni kao sto tvrdite,kako dozvole da ih ribari sabiju u plitku uvalu i tamo masakriraju nozevima i macetama? Zasto ne pobegnu na pucinu mora? To mi nikad nije bilo jasno,pa vas molim da mi objasnite.

cxd

pre 4 godine

Evo ih dusebriznici, ne smeta vam svinjokolj u Srbiji kada se nazderete prasetine/svinjetine ili kada za NG, slavu ubijete sve zivo sto se mrda po Srbiji, to vam onda ne smeta. Eh licemrei, licemeri... Zato sto je Delfin lepsi od svinje ili Koke ne znaci da je bitiniji na ovoj zemlji... Prestanite da se sladite mesnim carima u Srbiji pa onda komentarisite Japance. Svakako je okrutno ali nista vise od gore pomenutih slucajeva.

Tanja

pre 4 godine

Ja ne vidim kako jedno ubijanje (masakr) nemoćnih bića može da se pravda drugim. Ovo je užasno, dokumentarac sam gledala - slučajno - i nisam mogla da se smirim metar dana. Neopisiva okrutnost. Imajući u vidu požare u Amazoniji koji su ubili ogroman broj životinja i biljaka, stičem utisak da je ova godina rekordna po broju ubijenih živih stvorova koji ne spadaju u ljudsku vrstu, i ničim nisu doprineli takvoj sudbini. Time je čovek sebe svrstao u ubedljivo najgoreg predatora, a što je najgore, predatora bez razloga, smisla, bez opravdanja, biće koje devastira svet oko sebe, parazitirajući, tako da bih rekla da je replika iz Matrixa po kojoj čovek ne liči na druge sisare već na virus više nego istinita.

Oliver

pre 4 godine

Ja sam mesozder i obozavam meso. Obozavam svinjetinu,junetinu,jagnjetinu,piletinu,ribu. Ne zna se sta vise volim od nabrojanog. Da odem u Japan probao bih meso delfina i kita,da odem u Vijetnam probao bih meso psa. I u cemu je sad problem? Nek sam ja mozda surov i brutalan,ali bar nisam licemeran i dvolican. I btw,i dalje nema odgovora na moje pitanje: zasto delfini,kao tako "inteligentne" zivotinje dozvole da ih priglupi ribari sateraju u plitku uvalu pored tolike pucine okeana?? Evo samo mi to objasnite.

Srdan Krtolica Lukic

pre 4 godine

Evo, ja sam "licemjeran". Najvise volim da jedem meso. Jer mi je ubjedljivo najukusnija hrana. To kao odgovor ovima (kao Oliver) sto me (nas) prozivaju i nazivaju tim imenom. Eh, sad... Rodjen sam u vrijeme kad mi niko nije objasnio da i ta stvorenja imaju sva osjecanja kao i ljudi. I stvorena mi je uzasna navika na meso. To ne znaci da se, otkad sam spoznao koliko patnje i zla nanosimo tim nesretnim stvorenjima, ne osjecam krivim. To sto radim je pogresno koliko je pogresno bilo drzanje robova. Dok ljudi nisu dostigli dovoljan nivo svijesti da je tako nesto neprihvatljivo i pogresno, bilo je normalno imati robove. U biti samo je pitanje empatije prema drugim zivim bicima. A ljudi se, kao vrsta, ponasaju otprilike kao parazit-virus, prema cijeloj planeti.

CelavSamPaSta

pre 4 godine

Kakvi komentari hahaha a sto mi srbi zakoljemo jedno milion svinja godisnje? Isto tako muslimani jaganjaca?? Gdje su ostale zivotinje sto ubijamo da bi ih jeli, pravili bunde , torbe,cipele i sta znam?? Svi hocete markirane bunde a kao jadne zivotinje, svi hocete u restoranu "stejk" a ovamo placete. Fino vam je otici u neki akvarijum i gledati raznorazne ribe i morske zivotinje a zao vam kad ih ovi hvataju?? Dajte ljudi malo objektivnosti...

Zana

pre 4 godine

Osuđujem po kratkom postupku nema kompromisa. Ubio si presuda bez olakšavajućih okolnosti.Zašto jer za onog ko je ubijen nema popravni
Još nisu osuđeni Albanci počinioci masovnih ubistava u Srbiji na Kosovu i Metohiji u ŽUTOJ KUĆI. Ako pitate ZAŠTO ZATO jer Amerika kažnjava Srbe a Albancima je dozvoljeno da na živim ljudima vade organe i prodaju ih . Tela bez organa bacali kao tela ubijene životinje i još gore od toga.
Zato kažem ubicama treba suditi po kratkom postupku jer za žrtvu nema popravni. Možda je to spas za Zločinca .Možda istom merom treba uzvratiti. Varvarstvo nadam se da će izumreti. Na Kosovu i Metohiji Albancima treba držati predavanja na temu RAT I HUMANI ODNOS RATOVANJA....
Davno je prošlo vreme KANIBALIZMA

s

pre 4 godine

Ne razumem Amere,pa to Trump jednim naredjenjem spreči za 5 minuta, znači stavio bi snajperiste na grebenu i ko krene prema Delfinima-metak! Pa nek se žale Strazburu,dogodine nikom ne bi palo na pamet da pokuša nešto slično...

Oliver

pre 4 godine

Ne vidim u cemu je problem. Nece ubiti celu populaciju delfina,nego samo 1700 jedinki sto je ocigledno regulisan lov. Istina je da postoje samo 3 zivotinje koje imaju veci mozak od coveka - kit,delfin i slon. Iako velicina mozga nije presudna,nego broj i raspored sinapsi. Postoje ret*******i ljudi koji imaju veci mozak od prosecnog,a i majmuni imaju manji mozak od nabrojane 3 zivotinje,iako su inteligentniji. Dakle,ne treba preterivati sa inteligencijom delfina. Svi sisari imaju emocije,to je niza funkcija mozga,i vas pas i macka imaju emocije,ali nemaju misljenje i razum. Mi govorimo o zacecima misljenja i razuma sto je funkcija prefrontalnog korteksa cije zacetke nalazimo tek kod covekolikih majmuna-orangutana,simpanza i gorila. Delfini to nemaju. Inace,meso delfina je stetno zbog velike kolicine zive. Oni se hrane velikom kolicinom ribe,koja ima zivu,pa se onda toksicna ziva talozi u misicima delfina. Njihovo meso je nezdravo. Ubijanje delfina je deo kulture i tradicije Japana,isto kao ubijanje pilot kitova na Farskim ostrvima. Isto kao kod nas klanje svinja i jaganjaca ili u Vijetnamu klanje i pecenje pasa na raznju. Ja postujem i cenim sve kulture na svetu. Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.

Oliver

pre 4 godine

Ja sam mesozder i obozavam meso. Obozavam svinjetinu,junetinu,jagnjetinu,piletinu,ribu. Ne zna se sta vise volim od nabrojanog. Da odem u Japan probao bih meso delfina i kita,da odem u Vijetnam probao bih meso psa. I u cemu je sad problem? Nek sam ja mozda surov i brutalan,ali bar nisam licemeran i dvolican. I btw,i dalje nema odgovora na moje pitanje: zasto delfini,kao tako "inteligentne" zivotinje dozvole da ih priglupi ribari sateraju u plitku uvalu pored tolike pucine okeana?? Evo samo mi to objasnite.

AnimalZ

pre 4 godine

Nije krivolov, već tradicija, kao rakijada ili kupusijada kod nas, samo što oni nemaju rakiju i kupus, već kitove i delfine. Pogledajte South Park epizodu sa kitovima i delfinima :)

sladoledsmesom

pre 4 godine

@Ubistvo je smrt
Razlika je u tome što su delfini, po inteligenciji, bliži nama nego kravi, ovci, kokoški. Svesni su sebe, imaju emocije (ne kažem da ih krave nemaju, ali su kod delfina znatno razvijenije), socijalna su i pametna stvorenja kao i mi. Da delfini imaju ruke, morska dna bi bila prekrivena podvodnim gradovima...
(ne znam više stvarno, 02. septembar 2019 10:22)

Ti si se baš nagledao Diznijevih gluposti...
Samostalna svest, ruke, gradovi... šta ja sve neću ovde da pročitam od strane vas profi grljača drveća.

Oliver

pre 4 godine

Imam pitanje za ljubitelje delfina: ako su toliko pametni kao sto tvrdite,kako dozvole da ih ribari sabiju u plitku uvalu i tamo masakriraju nozevima i macetama? Zasto ne pobegnu na pucinu mora? To mi nikad nije bilo jasno,pa vas molim da mi objasnite.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Ubijati takvu plemenitu i pametnu životinju je van svake pameti. Sad znam zašto su Ameri bacali nuk****k* po njima...

pope

pre 4 godine

A srbi vode krave , ovce i ostale zivotinje pa ih ubijaju. Kakva je razlika?
(Ubistvo je smrt, 02. septembar 2019 10:09)

Bravo za komentar. Kap iskrenosti u moru licemerja i hipokrizije.
Inače ako govorimo o inteligenciji svinje su odmah posle čoveka (da, da ispred majmuna i delfina!)

Oliver

pre 4 godine

Svinja je slicnija coveku nego delfin. Dokazi? Imam dva. Prvo, svinjski insulin se decenijama koristio u lecenju secerne bolesti kod ljudi. Zasto? Zato sto se razlikovao samo u 6 aminokiselina od ljudskog. Ljudski insulin ima 58 aminokiselina,svinjski se podudara u 52. Dakle,razlika je samo u 6. Onda je izmisljena tehnologija rekombinantne DNA pa imamo ljudski insulin,koji se koristi u lecenju dijabetesa. Drugo, svinjsko srce je toliko slicno ljudskom da kardiohirurzi vezbaju operacije na svinjskom srcu. Toliko o delfinima i svinjama,hvala lepo,do vidjenja!

Александар Живуловић

pre 4 godine

Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 2. septembar 2019 11:13)

Дадоше ти они друже 35 минуса....и даће ти још 35.

Јапанци поједу 30кг меса по особи годишње. Срби поједу 43 килограма. Европљани 72 килограма, а Амери 108.

Колико свиња, крава, ждребади се покоље годишње?

1700 делфина? Колико се дивљих свиња одстрели годишње?

Ми смо месождери. И то најгора врста. Не ловимо сами. Други лове за нас....

Pera Magic Mitic

pre 4 godine

Kvota 1700 zivotinja? Ovi nisu nor****i. S jedne strane, nacija, cijoj se kulturi ceo svet divi, najhumanitarnija drzava...s druge, organizuju pomor kitova i delfina, iako ceo svet šizi. 1700 delfina? Kako neko moze da povredi jedno tako divno stvorenje? Razumem ja da je to njihova tradicija, ali ovo je bolesno. I nemoj da smarate sa svinjama, kravama i ostalim domacim zivotinjama.

kali yuga

pre 4 godine

Koliko mi je odvratan ovaj pokolj toliko su mi odvratni komentatori mesojedi koji sebi daju za pravo da presuđuju koja životinja ima pravo na život a koja ne. Jedite te lešine ali ove vesti, molim vas, preskočite.

ne znam više stvarno

pre 4 godine

@Ubistvo je smrt
Razlika je u tome što su delfini, po inteligenciji, bliži nama nego kravi, ovci, kokoški. Svesni su sebe, imaju emocije (ne kažem da ih krave nemaju, ali su kod delfina znatno razvijenije), socijalna su i pametna stvorenja kao i mi. Da delfini imaju ruke, morska dna bi bila prekrivena podvodnim gradovima...

dd

pre 4 godine

covek je na vrhu lanca ishrane i nema prirodnog neprijatelja,najinteligentnije stvorenje na planeti...i zbog toga ima pravo da ubije i jede ostale zivotinje bez obzira da li su domace,divlje...koliko god ti surovo zvuci,cak moze da ih ubija iz zabave,samo mora da plati,a i ne mora u ovom slucaju postuje tradiciju...pa japanci su prosle godine ubili 2 zenke grbavog kita koje su bile trudne!za koje se zna,a koliko su pobili sto se ne zna???

covek je ubedljivo najb******j* stvorenje na planeti..i sva sreca kraj ljudske civilizacije je veoma blizu...

cxd

pre 4 godine

Evo ih dusebriznici, ne smeta vam svinjokolj u Srbiji kada se nazderete prasetine/svinjetine ili kada za NG, slavu ubijete sve zivo sto se mrda po Srbiji, to vam onda ne smeta. Eh licemrei, licemeri... Zato sto je Delfin lepsi od svinje ili Koke ne znaci da je bitiniji na ovoj zemlji... Prestanite da se sladite mesnim carima u Srbiji pa onda komentarisite Japance. Svakako je okrutno ali nista vise od gore pomenutih slucajeva.

neko

pre 4 godine

Odvratno i primitivno. Za takav narod kao sto su Japanci... prosto neshvatljivo. Ovo je bukvalno na nivou prinosenja zrtava paganskim bogovima... Takva gnusnost mora biti zabranjena u skorijoj buducnosti! Ajde Japanci, znam da ste bolji od toga.

CelavSamPaSta

pre 4 godine

Kakvi komentari hahaha a sto mi srbi zakoljemo jedno milion svinja godisnje? Isto tako muslimani jaganjaca?? Gdje su ostale zivotinje sto ubijamo da bi ih jeli, pravili bunde , torbe,cipele i sta znam?? Svi hocete markirane bunde a kao jadne zivotinje, svi hocete u restoranu "stejk" a ovamo placete. Fino vam je otici u neki akvarijum i gledati raznorazne ribe i morske zivotinje a zao vam kad ih ovi hvataju?? Dajte ljudi malo objektivnosti...

Sanja

pre 4 godine

@ ne znam vise stvarno

Grozim se ovakvog pokolja.

Da li ste ikada imali prilike da duze vremena provedete sa domacim zivotinjama i komunicirate sa njima?

Malo ko u gradu jeste.

A i na selu, ljudi izbegavaju pravi kontakt.

Kupili smo imanje na selu i prve komsije su nam krave. Trebalo nam je vremena da nas prihvate, ali jednom kad se to desilo, pustile su nam da im prilazimo, da ih mazimo, lizale ruku, dolazile kad nam cuju glas.

Tesko je odreci se nekih navika u ishrani.

Japanci na delfine gledaju kao Vi na krave.

Cxd

pre 4 godine

Samo jos jedna stvar, ovde ljudi pisu da ne smaramo sa nasim domacim zivotinjama... A zasto ne bi "smarali" zaista, zasto je Bik koji je moja omiljena zivotinja manje bitna od Delfina???? Tako se i zapadni svet ophodi prema ostatku sveta, njihovi zivoti su bitniji od recimo naroda iz Istocnih krajeva. Teroristi ubiju dva Francuza i ceo svet stane na nedelju dana a kada se ubije 100 dece u Iraku to se ni ne spomene na tv-u. Zivimo u paradoksu od sveta i zato i svi koji zatvarate oci na bilo cije ubistvo a zalazete se za zastitu drugih ste neopevani licemeri... Inace obozavam meso i nikada ga se necu odreci ali necu ni jednom Japancu odredjivati sta ce da jede ili ubije koliko god to bilo gnusno, zaista je tuzno ubiti 1700 delfina ali je zalosno ubiti i 1700 svinja, krava koje od kako se rode do smrti zive u najgorim uslovima koje niko ne treba da dozivi. Inace za vas pametnjakovice, svinja je jedna od najpametnijih zivotinja.

Superhik

pre 4 godine

Kao što je pušenje štetno svuda i o tome postoji zvaničan stav tako se može reći i za ritualno ubijanje i sportsko ubijanje kao deo lokalne kulture ! Treba se uzdržati i od jednog i od drugog bez obzira što nam to jača ego !

Toni

pre 4 godine

Ubijati takvu plemenitu i pametnu životinju je van svake pameti. Sad znam zašto su Ameri bacali nuk****k* po njima...
(dnevna doza prosecnog Srbende, 2. septembar 2019 09:27)

Japanci su danas pojam kulture i civilizacije. Ne tako davno, činili su najužasnija zlodjela u cijeloj istočnoj Aziji za vrijeme II svjetskog rata. Ne mogu da se otmem utisku da su te dvije atomske bombe stvarno doprinijele njihovoj "civilizovanosti".

Znaš li?

pre 4 godine

...Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana, koja je objektivno, svi cete se sloziti, na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 02. septembar 2019 11:13)

Kultura ishodi iz kulta. Naš kult je kult ljubavi, kult Hrista Bogočoveka. Koji je kult bolji od tog, i zbog čega je bolji?

...

pre 4 godine

Japanci su najgori narod na svetu, samo pogledajte sta su radili u drugom svetskom ratu okolnim drzavama. Uopste ne zalim Hirosimu i Nagasaki

šinto narbu

pre 4 godine

Tradicija?! Tradicija je nekada bila u desetak ribarskih sela, a danas ih ima 100 i kusur miliona + turisti koje dja** tera da probaju svaku glupost na koju natrče. Ceo svet se složio sa tim da se kitovi i delfini ne ubijaju zbog ishrane, jedino se ovi skotovi prave pametni. Treba im uvesti najbrutalnije sankcije pa neka uživaju u tradiciji sami sa sobom!

balkan

pre 4 godine

Nije u redu da mi sudimo kulturi Japana,koja je objektivno,svi cete se sloziti,na mnogo visem nivou od nase kulture.
(Oliver, 2. septembar 2019 11:13)

Tako je i Hitler mislio za nemacku kulturu u odnosu na druge. Ne valja ti taj rezon.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 4 godine

Ljudi, ne brukajte se. Svinje, ovce, krave i kokoske su domace zivotinje koje se iskljucivo uzgajaju radi hrane. Covek kontrolise njihovu populaciju i tako se na svaku zaklanu svinju rodi jos njih 10.

Delfin nije domaca zivotinja cija se populacija moze kontrolisati, a ovakvi "lovovi" i te kako negativno uticu na istu. Poredjenja radi, ovo bi bilo kao kada bi na krdo jelena pucao iz mitraljeza, a onda rekao da je to "tradicija". To vise nije lov, nego obican masakr.

balijska posla, efendija, znaš ti dobro koji...

pre 4 godine

Koja je razlika između delfina i svinja?
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 02. septembar 2019 13:08)

Nađi sliku delfina i stani pred ogledalo, videćeš razliku. I zapamti je!

Breba

pre 4 godine

"Imam pitanje za ljubitelje delfina: ako su toliko pametni kao sto tvrdite,kako dozvole da ih ribari sabiju u plitku uvalu i tamo masakriraju nozevima i macetama? Zasto ne pobegnu na pucinu mora? To mi nikad nije bilo jasno,pa vas molim da mi objasnite."

Zeznuli se. Nisu prepoznali Japance. Mislili su da su Koreanci.

Kakashi

pre 4 godine

Ovo je svakako tragedija pročitao sam na jednom drugom članku da ova 'tradicija' nije među običnim narodom u japanu vrlo popularna.. strašnije je to što ovo ljudi rade za novac i da američki bogataši svake godine plaćaju više stotine hiljada dolar za meso kitova i delfina

s

pre 4 godine

Ne razumem Amere,pa to Trump jednim naredjenjem spreči za 5 minuta, znači stavio bi snajperiste na grebenu i ko krene prema Delfinima-metak! Pa nek se žale Strazburu,dogodine nikom ne bi palo na pamet da pokuša nešto slično...

Zana

pre 4 godine

Osuđujem po kratkom postupku nema kompromisa. Ubio si presuda bez olakšavajućih okolnosti.Zašto jer za onog ko je ubijen nema popravni
Još nisu osuđeni Albanci počinioci masovnih ubistava u Srbiji na Kosovu i Metohiji u ŽUTOJ KUĆI. Ako pitate ZAŠTO ZATO jer Amerika kažnjava Srbe a Albancima je dozvoljeno da na živim ljudima vade organe i prodaju ih . Tela bez organa bacali kao tela ubijene životinje i još gore od toga.
Zato kažem ubicama treba suditi po kratkom postupku jer za žrtvu nema popravni. Možda je to spas za Zločinca .Možda istom merom treba uzvratiti. Varvarstvo nadam se da će izumreti. Na Kosovu i Metohiji Albancima treba držati predavanja na temu RAT I HUMANI ODNOS RATOVANJA....
Davno je prošlo vreme KANIBALIZMA

kako da ne

pre 4 godine

@Oliver
Nije isto zaklati svinju i zaklati delfina jer je svinja u jelovniku celog sveta pritom mozes da im kontrolises broj kako zelis, tj ima ih ko zna koliko i to stalno mozes da imas dok ako ubijas delfine jednog dana ce biti ‘ej nema ih vise, zabrana totalna, ugrozena vrsta’. Ne zanima me kultura japanaca, ovo je uzasno i meni neverovatno da ih eto ubijas bez razloga.

Sumaren

pre 4 godine

1... Delfini su najinteligentnije životinje.
2... Nije zabeležen slučaj da je delfin napao čoveka.
3... Delfini su jedine životinje koje seks upražnjavaju i mimo perioda parenja, znači iz zadovoljstva.

my way

pre 4 godine

Delfin je fascinantno bice o kojem znamo ustvari veoma malo. Slucajevi u kojima su delfini spasavali ljude od ajkula, pomagali fokama, kitovima da se vrate u dubinu i sl. su neverovatni. Zato je u staroj Grckoj kazna za onoga ko ubije delfina bila smrt.

verba volant

pre 4 godine

U japanskoj kulturi mi se dopadaju njihovi svedeni enterijeri i vrtovi. Zadivljena sam i samozvani sam majstor origamija.
Ostalo mi se ne dopada. Oni su surov narod. Individua je skoro ništa , kolektiv je sve.
Jednako mi je surovo ubijanje delfina, tih predivnih životinja, kao i mučenje drveća zvano bonsai.
Mislim da niko ne može da ih spreči da ubijaju delfine. Ekonomski su jaki, a nemoguće ih je izopštiti kao Južnoafričku republiku u vreme aparthejda.
Iz nekog nejasnog razloga emotivno me pogadja uporedjivanje lova na delfine i bacanje AB. Verovatno zbog dece nastradale u hirošimi i Nagasakija.

Hrisa

pre 4 godine

Pokazuju se za vrlo napredan narod. Vidimo koliko primitivizma leži iza svake naprednosti današnjih zemalja visokog standarda života. Ubijati ovako draga i plemenita bića. Sramota!!!

Miloš Radunović

pre 4 godine

Pravo je čudo i misterija, zašto jedna visoko razvijena nacija, pokazuje upornost u stvarima koje veliki deo sveta smatra neprihvatljivima.

wer

pre 4 godine

Da li luk vrišti kada ga čupate iz zemlje? Da li vam prija kada jedete plod šljive? Da li ste čuli urlik bola kada sečete stablo?
(samo pitan, 2. septembar 2019 10:42)

ne, ali se secam neljudskih urlika tebi slicnih kada se ubodu iglom ili poseku tokom brijanja :)

plavusa

pre 4 godine

Koja je razlika između delfina i svinja?
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pored svega, delfini su bolji plivaci al' zato svinje imaju vece usi;)

SaleKuleas

pre 4 godine

Koliko tužnih i ružnih komentara pojedinaca koji glume nekakvu elitu i sole pamet tiradama o ‘lancu ishrane’,delfinima koji ‘kolju druge ribe’ ili upoređujući delfine i krave.Ljudska glupost je nešto što nikada neće nestati,a sada vidimo da je to isto i sa empatijom i bezosećajnosti.Nekima zaista želim sudbinu jednog tog delfina,promenili bi vizuru gledanja o lancu ishrane.

StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???

pre 4 godine

Pre jedno nedelju dana slucajno naleteo na dokumentarac (ne znam jel bas ovaj pomenuti u textu)
Stravicno...
Tuzno...
A onom Gospodinu sto se bori za delfine... nemam reci, kolko strasti, kolko pozrtvovanja za druga bica. Primer sta znaci biti COVEK, da nas je vise takvih, ovaj svet bi bio mnogo lepsi.
Neverovatan COVEK, naklon do poda.

Bgg

pre 4 godine

Strasno, jezivo okrutno. I tuzno koliko je ova planeta nastradala od nas i koliko sve dobro sto se radi opet nije dovoljno...

Dokumentarac The Cove, kod nas Zaliv, moze se pogledati na On Demand (Cinestar tv). Ja sam ga pogledala slucajno nisam ni zbala o cemu se radi, na kraju sam dobar deo preplakala i bila pod utiskom danima... Inace je lik kojeg prati film nekda trenirao cuvenog Flipera sve dok delfin koji je glumio Flipera nije izvrsio samoubistvo zbog trauma od zivota u fakticki zatvoru... I tada on pocinje borbu za ove zivotinje i protiv njihovog lova, zatvaranja, prodaje...

Kole

pre 4 godine

Japanska kola ne vozim zbog ubijanja kitova, korejska zbog ubijanja pasa jer ih jedu, talijanskih jer jedu mačke, nemačka jer ubijaju Srbe... moraću da kupim Dačiju.

StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???

pre 4 godine

@Oliver
Nisu svi koji pisu komentare licemerni, vecina jeste, ali nisu svi pa nije uredu generalizovati.
Ja sam iz svojih nekih razloga prestao da jedem meso i isto tako apsulutno nemam nista protiv tebe jer ga ti jedes. Meni je promenilo zivot i u fizickom i u mentalnom smislu...

Sto se tice "glupih" delfina i kako dozvole da ih zarobe, pogledaj dokumentarac, lepo je objasnjeno.
Imaju svoje rute kuda migriraju svake godine (tipa svako leto autoputem do Grcke), brodovi preprece te rute i uz udaranjem cekicem u metalne cevi pod vodom usmeravaju delfine u plicak gde ih zarobe mrezom, e sad znas da delfini cuda cine sa prirodnim sonarom (u filmu lepo kazu "najjaci sonar napravljen od strane ljudi je igracka u poredjenju sa onim sto delini poseduju") i lupanjem u te cevi prave nevrovatne smetnje delinima koji beze ka plicacima ( na pola puta do Grcke policija stavi barikade i usmeri te u Albaniju).
Treba pokusati razumeti drugu stranu.

neutralni felsh

pre 4 godine

Sto se tice "glupih" delfina i kako dozvole da ih zarobe, pogledaj dokumentarac, lepo je objasnjeno. 
Imaju svoje rute kuda migriraju svake godine (tipa svako leto autoputem do Grcke), brodovi preprece te rute i uz udaranjem cekicem u metalne cevi pod vodom usmeravaju delfine u plicak gde ih zarobe mrezom, e sad znas da delfini cuda cine sa prirodnim sonarom (u filmu lepo kazu "najjaci sonar napravljen od strane ljudi je igracka u poredjenju sa onim sto delini poseduju") i lupanjem u te cevi prave nevrovatne smetnje delinima koji beze ka plicacima ( na pola puta do Grcke policija stavi barikade i usmeri te u Albaniju). 
Treba pokusati razumeti drugu stranu.
(StaDaNapisemDaMiObjaveKomentar???, 02. septembar 2019 16:10)


jos nesto: delfini su porodicna i vrlo solidarna bica, ako je jedan clan u nevolji ostali ga ne ostavljaju nego svi hitaju da ga spasu. na zalost, i to je bitan razlog za laksi masovni ulog... zaista tuzno.

Tanja

pre 4 godine

Ja ne vidim kako jedno ubijanje (masakr) nemoćnih bića može da se pravda drugim. Ovo je užasno, dokumentarac sam gledala - slučajno - i nisam mogla da se smirim metar dana. Neopisiva okrutnost. Imajući u vidu požare u Amazoniji koji su ubili ogroman broj životinja i biljaka, stičem utisak da je ova godina rekordna po broju ubijenih živih stvorova koji ne spadaju u ljudsku vrstu, i ničim nisu doprineli takvoj sudbini. Time je čovek sebe svrstao u ubedljivo najgoreg predatora, a što je najgore, predatora bez razloga, smisla, bez opravdanja, biće koje devastira svet oko sebe, parazitirajući, tako da bih rekla da je replika iz Matrixa po kojoj čovek ne liči na druge sisare već na virus više nego istinita.

balijska posla, efendija, znaš ti dobro koji...

pre 4 godine

Japanci su neverovatno okrutan narod, sadistički nastrojen. Zločini koje su činili u Kini, Koreji, Indokini i na pacifičkim ostrvima, po okrutnosti i masovnosti su među najvećim u istoriji ljudi. Dosta su nam daleko pa malo o njima znamo. Ali, njihova istorija je puna okrutnih zločina nad drugim narodima. To što su se primirili u tom osvajačkom smislu posle 2.SR, pritisnuti silom pobednika, nije promenilo njihov mentalitet. Kao i Nemci. Ne daj Bože, a radi se na tome da im se ponovo odreše ruke. Nemcima su su već olabavili sindžire i već su učestvovali u bombardovanju svog starog arhetipskog neprijatelja - Srbiju. Sa Japancima će biti isto, samo ako im se dopusti malo da se razmahnu. Zlo!

strasno

pre 4 godine

Ti “divni” Japanci i zapadni saveznici ne daju mnogo znacaj o ovome cak sto vise pre 20 godina su ubice delfina ubili Britanku Jane Tipson aktiviskinju za zivotinjska prava ali naravno nije u mainstream medijima. Fukusima zatrovalo sve zivo oko sebe ali ni o tome se vise ne prica.

stanislav

pre 4 godine

Žalosno da to radi Japan - visokocivilizovana zemlja.
Doduše oni love i kitove i ništa ih ne može sprečiti.
Šta onda očekivati od farmera u Amazoniji - da čuvalu šume?

Srdan Krtolica Lukic

pre 4 godine

Evo, ja sam "licemjeran". Najvise volim da jedem meso. Jer mi je ubjedljivo najukusnija hrana. To kao odgovor ovima (kao Oliver) sto me (nas) prozivaju i nazivaju tim imenom. Eh, sad... Rodjen sam u vrijeme kad mi niko nije objasnio da i ta stvorenja imaju sva osjecanja kao i ljudi. I stvorena mi je uzasna navika na meso. To ne znaci da se, otkad sam spoznao koliko patnje i zla nanosimo tim nesretnim stvorenjima, ne osjecam krivim. To sto radim je pogresno koliko je pogresno bilo drzanje robova. Dok ljudi nisu dostigli dovoljan nivo svijesti da je tako nesto neprihvatljivo i pogresno, bilo je normalno imati robove. U biti samo je pitanje empatije prema drugim zivim bicima. A ljudi se, kao vrsta, ponasaju otprilike kao parazit-virus, prema cijeloj planeti.