Nenormalno
pre 4 godine
Cene su ludačke. A kvalitet gradnje loš!
Petak, 02.08.2019.
13:57
Cene nekretnina u Beogradu obaraju sve rekorde, a najveća je tražnja je za nepokretnostima u novogradnji.
Izvor: B92, Prva TV
pre 4 godine
Cene su ludačke. A kvalitet gradnje loš!
pre 4 godine
Zvanicna statistika kaze da je preko 10 000 praznih stanova u Beogrdu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kimi, 3. avgust 2019 09:49) # Link komentara
Koja to zvanična statistika broji prazne stanove? Beograd je krcat i prekrcat, parking mesto postaje ozbiljan posed. Stanovi se prodaju kao 'alva, sve što se izgradi, plane za čas. Imate li vi, koji pričate o nekim pustim zgradama i stanovima, oči? Hajde napišite lepo adrese tih zgrada, pa da vidimo. Evo ja ću prvi svoje: gornji Zemun, bar 30 zgrada za poslednjih par godina svojim očima gledam kako se grade, i sve useljeno. I to samo ono što mi je ispred nosa, čitava naselja su u pitanju. Trenutno se gradi jedno 15 zgrada da znam, 70% prodato ili kaparisano u kasnoj sivoj fazi. I da, ponovo molim za objašnjenje procesa pranja novca kroz stanogradnju. Retoričko pitanje naravno, ne pere se novac kroz transparentni biznis, što stanogradnja jeste.
pre 4 godine
"Balon je pred pucanjem" lepo zvuci, pogotovo za ljude koji zele da rese stambeno pitanje. Problem je sto to slusamo minimum 10 godina. Kada je bila kriza 2008, cene nekretnina jesu pale, ali samo na kratko, i to ne mnogo, maksimum do 25%. A ubrzo zatim, cena opet krece da raste i sada je i prestigla onu koja je bila pre krize.
Stan u Beogradu nikada nece biti jeftin, sa tim se moramo pomiriti. Moze biti samo vise ili manje skup. Naravno, u nekom trenutku ce cene pasti usled iklicnog karaktera privredne aktivnosti, ali to nece biti znacajno i bice kratkog daha. Generalno, cene su nefleksibilne na dole.
Jos jedna bitna stvar, skup kvadrat odgovara svima, drzavi, bankama, investitorima, prodavcima, jedino kupci zele nizu cenu.
Moj savet je ljudima koji kupuju stan u kome ce ziveti da ga kupe, cekanjem placaju kiriju svakog meseca, a upitno je kada i da li ce docekati toliko najavljivan pad cene. Oni koji kupuju stan kao investiciju, ako mogu neka kupe strogicentar, jer mogu izdavati stan na dan, pa i ako padne cena, oni mogu izdavati strancima za velike pare bar dok drzava ne nadje nacin da i tu zavuce ruku u dzep.
pre 4 godine
Zašto svi pričate kako niko ne živi u novim stanovima? To nije tačno, sve je puno. Na parkinzima je gužva, na prozorima cveće i zavese, lepo se vidi da je sve useljeno. Ne znam gde to vidite prazne stanove da zvrje? I kako ne vidite gužvu na svakom koraku, ljudi ima jako mnogo. Ne može u prodavnicu da se uđe, i to ne pričam samo o centru već i o Zemunu, recimo. Saobraćaj gužvanjac, parkinga nigde, u kafićima, prodavnicama gužva, na igralištu deca čekaju na red na slobodnu ljuljašku, u školama preko 30 dece u razredu. Cela Srbija je u Beogradu, nije to nikakav balon nego realno stanje.
(Sloba, 03. avgust 2019 07:38)
Zvanicna statistika kaze da je preko 10 000 praznih stanova u Beogrdu.
pre 4 godine
Vec dugo se prica o novoj Svetskoj ekonomskoj krizi, koja zna se krece iz USA, pretpostavlja se da ce u punom jeku biti 2020. Kada je kriza sve pada, ekonomski rast, cene nekretnina, zaposlenje, valute, banke ne daju kredite kako pravnim tako i fizickim licima, znaci nema kupovine osim slamarice, a ko je kupio na kredit, mozda izgubi posao pa ne moze da vraca kredit. Nemacka ekonomija po poslednjim pokazateljima je u padu, radne snage vise ne fali, krenuce se sa otpustanjima, to se preliva na celu Evropu. Pre par dana pokrenuta je lavina na trzistu USA i Kine sa dve odluke koje su donete u istom danu, FED je smanjio kamate zbog pritiska na banke prvi put od 2009 godine , Tramp je najavio jos jace sankcije prema Kini i Kinezi ce uvesti kontramere, tako da vrlo je moguce da kriza pocinje, kod nas ce se posledice videti kroz dve godine...
pre 4 godine
U beograd dodje 10k ljudi iz srbije ali se iseli 5k i umre 20k koji iza sebe ostave 15k stanova. U BG ima 350k praznih kuca i stanova. BG ima manje stanovnika nego 1991. (kada se koristi ista metodologija).
pre 4 godine
Taj balon sigurno nece puci. Mozda se lagano izduva, ali puci nece.
pre 4 godine
Postoji mnogo veći problem o kome se uopšte ne govori. Beograd ima u pojedinim delovima istu infrastrukturu a drastično povećanje stanovnika. Investitor uzme plac i sagradi celo naselje na postojeću infrastrukturu koja je već bila preopterećena. Nema novih linija prevoza, nema pojačavanja starih ubacivanjem dodatnog broja vozila i nema proširenja puteva. Kolaps u najavi. Najbolji primer a ima ih mnogo ovakvog "razvoja grada" je naselje Stepa Stepanović na Voždovcu. Investitoru velikih razmera mora se obezbediti i pristupna saobraćajnica bilo da to bude obaveza grada ili investitora ili zajednička.
pre 4 godine
Zašto svi pričate kako niko ne živi u novim stanovima? To nije tačno, sve je puno. Na parkinzima je gužva, na prozorima cveće i zavese, lepo se vidi da je sve useljeno. Ne znam gde to vidite prazne stanove da zvrje? I kako ne vidite gužvu na svakom koraku, ljudi ima jako mnogo. Ne može u prodavnicu da se uđe, i to ne pričam samo o centru već i o Zemunu, recimo. Saobraćaj gužvanjac, parkinga nigde, u kafićima, prodavnicama gužva, na igralištu deca čekaju na red na slobodnu ljuljašku, u školama preko 30 dece u razredu. Cela Srbija je u Beogradu, nije to nikakav balon nego realno stanje.
pre 4 godine
Cene će samo da skaču. Kupujte ako imate nameru. Uvek možete da preprodate ako rešite da idete u inostranstvo.
pre 4 godine
Eto,mi pocinjemo objekat na Zvezdari,gde ce cena biti od 1300 do 1500 evra.
Pogled odlican,grejanje preko toplotne pumpe,bice mali infostan i ima zainteresovanih,iako jos nismo zvanicno oglasili prodaju .
Ko hoce Vracar,to kosta ,a ja se bas razmisljam da prodam svoj stan na Vracaru i kupim znatno veci nesto dalje od centra,iskljucivo bez centralnog,posto zelim da ugradim pec na pelet.
pre 4 godine
Cena kvadrata da se izgradi sa sve radnom snagom je 300-400€
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (df/dx, 2. avgust 2019 17:14)
Verovatno tačno, ali pričamo ovde samo o zgradi. I to lošijoj. Pored toga, postoje silne takse, zemljište košta čitavo bogatstvo. Cena koštanja je samo deo cene, konačnu određuje ponuda i potražnja.
pre 4 godine
... materijal košta isto i za gradnju na selu, kao i za gradnju na hit lokaciji u gradu... sve ostalo su vrednosti koje su proizvod tržišnih manifetluka...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (andrak, 2. avgust 2019 16:15)
Naravno, potpuno netačno. Kvadratni metar PVC stolarije je 3-5 puta jeftiniji od dobre alu-drvo stolarije. Cene parketa se kreću od 15e do preko 100e po m2. Dobri majstori su duplo skuplji od lošijih i/ili onih u manjoj sredini. Zemljište je u Beogradu višestruko skuplje, razne takse su i do 10 puta više. Imate pločice od 700rsd/m2, a ima i onih od 3500rsd/m2. Prosto, to je netačna priča koja se često ponavlja. Novogradnja na NBG-u je daleko bolja od one na Mirijevu.
pre 4 godine
Pranje para...to je stanogradnja....investitori...i naivni kupci na kredit...ja znam mnoge zgrade koje nemaju upaljena svetla uvece a nove su...znaci neko oprao pare kroz kvadrate....pa ceka da udjemo u Eu....ko je sve ovde "investitor" ljudi moji....uzas...nemamo mi trziste mi imamo monopolsku manjinu koja terorise vecinu u svim oblastima gde postoji novac....mali je procenat ozbiljnih stranih investitora u stambeni prostor u Beogradu...to vam govori o prljavoj strani nazovi trzista stanova u Beogradu....
pre 4 godine
Balon se duva tako što se oglasi prodaja stanova u nekoj zgradi i svakom potencijalnom kupcu se kaže kako je ostalo svega još nekoliko stanova i da je interesovanje ogromno. Onda ljudi pod pritiskom pristaju na 50-100e veću cenu od realne i tako iz godine u godinu, ode cena sa 1800 na 2800.
pre 4 godine
@ lala na kvadrat
A gde da nadjem posao van Beograda??? To si zaboravio izgleda. Ja posao nisam mogao naci ni u Somboru, mom rodnom gradu, ni igde u blizini Sombora, a fakultetski sam obrazovan. A da radim u Beogradu i putujem svaki dan po 50 , 100 ili vise km da bi se vratio kuci, ne pada mi na pamet , to je gubljenje vremena, bolje tih par sati provedenih u putu posvetiti svojoj deci i prijateljima. Ja sam se odlucio da zivim u Zemunu, u stanu, kod keja. Posao na Novom Beogradu, 5-10 min autom ili 15-20 min pesaka do posla. Sve mi je blizu. Deci skola, vrtic, sve mozes pesaka. Da sam otisao da zivim u predgradju u nekoj kuci sa dvoristem, trebalo bi mi svaki dan po sat i po do posla i od posla do kuce jos toliko. To je totalno izgubljeno vreme koje uzimas od svoje dece da bi im navodno priustio dvoriste. Koje bre dvoriste, kada je u predgradju sve daleko- i skola i vrtic i drugari. Niko nece ni da vam dodje pa su deca usamljena- to je slucaj sa decom mog brata , koji je kupio kucu u predgradju Beograda. Moja deca pak imaju mnogo drugara , stalno se druze jer u nasoj zgradi a i u okolnim zgradama ima mnogo dece. Sve ima svoje zasto i svoje zato.
pre 4 godine
To nisu realne cene. Trebale bi da budu mnogo nize. Dokaz za balon je sledeći:
Pre nekoliko nedelja je uz pomoc Konzulata odrzan marketing za stanove Beograd na Vodi. Pa da im taj posao ide ne bi se pravila reklama u Frankfurtu!?
Traze se samo određeni kupci sa lovom.
pre 4 godine
Cena kvadrata je najčistije tržište. Jako bih voleo da mi se objasni o proceduri pranja para? Sve zgrade koje gledam da se grade, i to velikom brzinom, vrlo brzo budu rasprodate i u njima ljudi _useljeni_. Zgrada u kojoj živim (Zemun), raspordata za par meseci, susedna zgrada, nova gradnja, rasprodata tokom izgradnje. U svim stanovima žive homo sapiensi, izlaze napolje i kažu dobar dan (kako ko, naravno). U Beogradu i NS je navala stanovnika iz drugih krajeva, na neki perverzan način to je potpuno prirodan proces, i nema mu se šta zameriti. Prosto velika potražnja, krediti stabilizovani i to je sve.
pre 4 godine
Naravno da jesu, a tako i treba.
pre 4 godine
Ja u zivotu nisam video nigde starogradnju u gorem stanju a novogradnju ultra lose uradjenu kao u Beogradu. Na starim zgradama otpadaju parcici fasade, terasa neke zgrade su vidno nakrivljene. Nove zgrade su uzas zivi, cak i "elitna" naselja su daleko bilo. Da li ima tamo neko oci i da li ima zakona pitam se, cak ce i zgrade koje su prezivele drugi svetski rat i bombardovanje 99 godine nadziveti ovde nove nakaze punjene gipsom i ko zna cime sve ne. To djubre(staro i novo) bi bilo neustavno za zivot u nekoj normalnoj zemlji.
pre 4 godine
Jao, citam ove razne komentare ovde pa da objasnim neke stvari. Cene stanova dosta zavise od ponude i potraznje. Vecina teritorije Beograda je vec pokrivena zgradama, pa je tesko naci parcelu za gradnju u gradu (a da nije "iza Mirijeva" ili slicno). S druge strane, zvanicna statistika kaze da se u proseku broj stanovnika u Beogradu povecavao za 7000 godisnje. E sad, da li ce cene da krenu na drugu stranu - moguce, ako ponuda postane veca od potraznje. Kako stari budu umirali mozda se pojavi visak stanova na trzistu.
pre 4 godine
Kad bude zelenilo na ulici, parking i igralište, vrtić/škola za decu, možda.
Do tad, sve najbolje svima koji su pristali na ovo, a sve pod izgovorom da "ulažu u sebe, decu i budućnost", s verom u beton, dok kupuju stolice deci za osnovnu školu.
pre 4 godine
Цене између осталог надувавају и људи из мањих места као и из региона који купују станове у Београду као највећем центру. Упознао сам неке малинаре (они што сваке године кукају) који су купили по два, три стана за децу која овде студирају и за издавање. Неко је овде поменуо Врачар, мој стари крај; када прођем поред кафића у Његошевој, чини ми се да тамо има више црногораца него на Цетињу. Наравно, немам ништа против бивших земљака, свако има право да улаже новац где хоће, мада не би било згорег да се мало прочешља порекло истог, али то су друге теме. Вероватно би за земљу било боље када би они који имају новац више улагали покретање производње, али за то треба имати идеје, проучити тржиште, запослити инжењере вичне новим технологијама и поштено их платити, али за горепоменуте ликове су то шпанска села. Овако је најлакше – измуљаш неки плац на скупој локацији, скупиш приучене дунђере да склепају зграду, а легализацију ћемо накнадно, нема везе што су купци већ платили станове.
pre 4 godine
Ja bih dao 20.000 evra po kvm al nema to što ja hoću. Parking. Mir. Zelenilo. Igrališta za decu. Vrtići.
Ali ima u AT.
Sve najbolje.
pre 4 godine
Razumem da ljudi koji imaju finansijske mogucnosti plate i vise puta nego sto je realna cena, ali nikada nisam razumeo zasto ljudi koji imaju mala ili srednja primanja kupuju stan u Novom Sadu ili Beogradu, zive sa gomilom ljudi u istoj zgradi, stede svaki dinar da otplate taj stan i u vecitom su pitanju sta ako ostanu bez posla. Toliko manjih gradova i sela oko Beograda i Novog Sada, kupis redovnu kucu sa dvoristem za cenu stana od 30m2', deca trce, a ne setas ih oko zgrade kao kokere i imas siguran parking kada dodjes kuci. I nemojte mi pocinjati sa pricom o kulturnim desavanjima i uredjenju, jer vecina tih mesta je uredjenija od veceg dela Beograda, a mogu isto da kazem da sam bio na vise koncerata u Beogradu od 90% Beogradjana.
pre 4 godine
Cena kvadrata da se izgradi sa sve radnom snagom je 300-400€
pre 4 godine
A zašto bi građani Srbije kupovali kvadratni metar po realnih hiljadu evra za neki stančić od 40 kvm u kešu kada mogu to da urade i za 3000 m2 ali da im banka da "povoljan" kredit! Mislite o tome ...nema povratka nazad
pre 4 godine
Dragi prijatelji
Gledano iz perpsektive osobe koja vec decenijama zivi u Nemackoj mogu vam reci da ja kao lekar nisam kupio stan. Zahvaljujuci poslu koji radim zivim jako lepo i daleko bolje od vecine nemaca iako nisam nemac. Promenio sam do sada dve drzavne bolnice i jednu privatnu isavsi sa dobre na sve bolju poziciju i i platu. U Nemackoj trziste kapitala, ljudi, poslova utice da se ne odlucujemo lako da kupimo nekretninu jer preko noci mozete dobiti priliku za posao koji radite za mnogo bolje uslove. Ukoliko migriram sto uvek mogu sta cu raditi sa stanom koji posedujem ako ce mi u novom gradu biti potreban drugi. Ovde se lako odlucujemo za migraciju unutar zemlje a tesko za kupovinu stana. Statistika je objavila svojevremo podatak da 41% ljudi u Nemackoj ima svoj stan. Cene variraju, u Berlinu za vrhunsku novogradnju moze ici preko 8000 eura po kvm, ali je najveca potraznja tu oko cene 3500-5000 eura po kvadratu. U Srbiji svi zele da zive u Bg i zato Vam cene skacu. Ocigledno da nema zivota van Bg-a. U Bg vidim opet ljudi su spremni da plate i 7000 eura da zive u visespratnici sa nekoliko desetina komsija, da provode sate u saobracajnoj u guzvi, galami. Dok god kupac placa neku cenu prodavac je nece spustiti. Meni je neshvatljivo da ste spremni da placate tolike cifre samo da bi imali stan a da zivite sa dosta niskim primanjima. Da li je realno i da li ce puci kazite sami, od vas zavisi i realnost i da li ce puci.
pre 4 godine
Pranje para! Stanove kupuju jedni te isti ljudi koji peru novac. I oni i nabijaju cene kvadrata. Da nije tako, mi bi smo bili dobro razvijena i bogata država sa velikom kupovnom moći stanovnistva,a to nismo na veliku žalost.
pre 4 godine
Cene nije precenjena vec jedna od posledica propadanja drzave. Svi beze za Beograd ili druga kategorija ko je pobegao u inostranstvo pa gde ce da kupi nekretninu nego u Beogradu. Evo zena i ja idemo u Nemacku nismo nikada ziveli u Beogradu ali planiramo nekretninu u Bg najsigurnije, ti gledaj u pasulj sta ce biti Srbija za 50 god i ko ce ziveti po nasim gradovima. E to vam je istina, plus pranje novca sto rade kriminalci. A najmanji procenat je nesto realno odraz pozitivnih parametara. Sabicemo se svi u Bg, slepi smo pred propadanjem nazalost... a da ima i sto u tekstu kaze prodaju se stari i veliki stanovi pa se kupe dva nova mala uz kreditno zaduzenje.
pre 4 godine
Primaran razlog investiranja u izgradnju stanova u Beogradu je masivno pranje novca.
pre 4 godine
Ljudi, na cenu utice potraznja, a ne spletke, intrige i slicno. Kad se dosta gradi, vece su i cene izgradnje. Ako neko plati 3k za m2, to je realna cena. Ne u odnosu na standard, nego u odnosu na trziste. Vrlo prosto. Kad ne budu mogli da prodaju za 3, prodavace za 2 ili jednu hiljadu. Radna snaga je skuplja jer sve sto vredi je otislo za duplo vece pare u inostranstvo. Nema dobrog sefa gradilista ispod 50€, niti tesara, armiraca ili zidara ispod 40€/dnevno.
pre 4 godine
Cene nekretnina su nerealne u odnosu na standard.Takodje se i peru pare tako da je to vec prica za policiju.A i cene starih stanova su napumpane a u njima nije ulagano godinama,otkupljeni za 1000 maraka pa se sada pozivaju na trzisnu vrednost!
pre 4 godine
Pisem ovo po ko zna koji put. Ali sada cu kratko.
-pranje para
-masa stanova na najboljim lokacijam u BG su prazni, niko u njima ne zivi. Uvece ne gori svetlo. Fiktivno prodati i ko zna sta sve.
- relativno cesto prolazim kolima pored jedne manje zgrade (novogradnja) u Mirijevu,ne verujem da ima vise od 20ak stanova gde se vidi da je skoro sve prodato jer zive ljudi unutra,ali verovatno ostao jedan ili dva stana koji su neprodati sve vreme i poslednjih jedno godinu dana istaknuta tabla za 950evra/ kvm i broj telefona. Prodjem pre mesec dana prepravljena cena na 1000€/kvm. :)
I ja sad razmisljam gde je tu logika. Imas jos jedan ili dva stana koje ne mozes da prodas duze od godinu dana i umesto da im malo spustis cenu, ti povecavas. Ludilo koje jos nigde nisam video osim u Srbiji.
pre 4 godine
za mene je naucna fantastika sto su ljudi kupovali stanove u bgh20 po 4-5000 e za kvadrat..izadjes iz zgrade i krenes kolima od 100 000 evrica i upadnes u rupu dokoljenku u karadjordjevoj..taman dok oni srede sav okolis ..izgrade svu okolnu infrastrukturu i zgrade ti stanovi i fasade na h20 ce biti zrelo za obnovu ..nemozes konstantno biti zatvoren u tom magicnom krugu ..moras nekad i izaci iz tih par zgrada a onda 100 metara dalje sledi surovo zivotno otreznjenje sa ulica i fasada u
raspadu ..sine koje ispadaju..prljavstine svih porekla..pikavci..zvake pvc i
limenke.;)
pre 4 godine
Ako je potraznja veca od ponude normalno da cene rastu, rece covek. A kad je potraznja manja odnosno kad je ponuda veca od potraznje cene ne padaju jer ih drzite visoke a stanovi prazni
pre 4 godine
nema tu nikakvog balona koji ce da pukne cela srbija se polako seli u beograd i novi sad jer to je za neke amerika oni koji su prevazisli beograd i novi sad idu dalje tako da cena stana nekretnine ima samo da raste ja znam mnogo ljudi koji zive u novom sadu jer je u odnosu na beograd stan jeftiniji a rade u beogradu a ostala srbija je ostala srbija so se kasnije osvestis platis skuplje kvadrat u beogradu i novom sadu tako je i sa indjijom obadve pazove cortanovcima beskoj ko hoce sa sela da ide na posao a kada deca stasaju onda skola problem treba platiti stan ili prevoz do srednje ili faksa ali svako bira svoju srecu
pre 4 godine
... materijal košta isto i za gradnju na selu, kao i za gradnju na hit lokaciji u gradu... sve ostalo su vrednosti koje su proizvod tržišnih manifetluka...
pre 4 godine
U ulici Prote Matwje 7500 €/m2.
pre 4 godine
onog trenutka kad neko u buducnosti napravi efikasnu zeleznicu i metro, m2 u bgd-u ce drasticno pojeftiniti jer ce se mnogi preseliti u Obrenovac, mladenovac pa i nesto dalje krajeve jer ce imati brzu vezu sa bgd-om...
pre 4 godine
(Sale, 02. avgust 2019 15:31)
Ima jedno mnogo kraće objašnjenje, a ono je pranje para!
Nek se uvede kupovina stana preko računa u banci, a kojoj ćeš morati dokazati poreklo istog, isto i za one koji prave zgrade, videli bi već prve godine da je to što pričaš možda udeo od 2-3%,a ovo moje ostatak.
pre 4 godine
Beogradjanka sam i frka mi je da kupim u Beogradu stan kada znam sta je politika Evrope za nas i migrante. Nesto mi se ne da.
pre 4 godine
Niske kamate i precenjen kurs dinara.Šta će biti kada se jednom stvari okrenu?Imali smo to iskustvo i ranije.Sada preti još veća opasnost.Usporavanje rasta u svim ekonomijama sa već niskim kamatama.Da ne komplikujem.Ciklične recesije u kapitalizmu su normalna pojava.Ne treba zaboraviti da se krediti uzimaju na duzi period.Stambeni krediti kao glavni pokretač tražnje su OK.Samo ljudi ne zalećite se.Uzimajte kredite ali oprezno.Sa što više učešća i manjom ratom.Ako dodaje do promene kursa da možete podneti.Nikako velike i preskupe varijante.Polako.
pre 4 godine
zvanicna statistika, cija je verodostojnost upitna ali to je vec druga prica, kaze da je prosecna plata u srbiji manja od 500€ mesecno.
na novom beogradu se u novogradnji kvadrat prodaje za 2300-2500€ (i vise) po kvadratnom metru. kako porodica sa prosecnim primanjima da kupi stan na novom beogradu, a da o "elitnim delovima grada" ni ne pricamo.
to mu u proseku dodje oko 4 prosecne plate za kvadratni metar, tj 3 kvadratna metra godisnje. to ispadne 20 godina odvajanja cele prosecne plate za stan od 60 kvadrata, bez uracunate ikakve kamate, troskova kredita i sl. ko misli da je to dugorocno odrzivo i kako misli da je dugorocno odrzivo?
pre 4 godine
Ova tema se u poslednjih mesec-dva precesto nalazi u medijima, pa se postavlja pitanje sta je ustvari pravi razlog za to?! Lici da se ovim pristupom nagovaraju lakoverni da je SADA trenutak da prodaju stanove na skupim lokacijama, jer ce, zamisli, koliko vec sutra, cene drasticno pasti.
Ne vidim drugi razlog za ovoliki hype, a ovo je vec peti put da citam slicnu pricu na potpuno istu temu!
Dakle poenta je da se primi u narodu prica da je sad vreme za prodaju i da ce za iste pare za par meseci kupiti vise, vece, bolje, a to je teska prevara, jer cene u BG nece pasti u sledecih 5 godina sigurno, osim ako opet neka kriza ne udari.
Mali gradovi se prazne, sela se prazne, ljudi prodaju sve sto imaju da bi dosli bar nadomak Beograda, pa je jasno zasto su cene tako visoke, a te price o nerealnosti ne drze vodu, jer svaki proizvod vredi onoliko koliko je neko spreman za njega da plati. To je prava trzisna cena, ma sta pisalo u nekom tamo oglasu ili clanku!
pre 4 godine
Naravno da su precenjene. Zato što ne može cena kvadrata biti ista u jednom Berlinu i u Beogradu, glavnom gradu jedne od najbednijih država u Evropi. To je kao kad gastarbajteri iz Donjih Nedođinaca naprave kuću sa 3 sprata i lavovima. Oni misle da su lux, ali oni su i dalje samo gastosi iz Donjih Nedođinaca. E tako i ovi što se pale na visoke cene stanova u Beogradu. Ipak će kupiti samo to, precenjen stan u siromašnom gradu još siromašnije države.
pre 4 godine
Da se ne lazemo, gradnja stanova je cisto pranje novca. Tacno je da narod kupuje stanove kao sigurnu investiciju ali isto tako investitori grade iz istog razloga. Njima je dovoljno da se proda polovina stanova i da vrate svoj ulozeni novac, druga polovina je cist profit i uopste nije vazno kad ce se prodati. Zato i zidaju cene jer samo oni imaju korist. Takodje je tacno da najmanje polovinu stanova kupuje unutrasnjost, osim kada je u pitanju Vracar gde je vecina kupaca iz Montenegra. Da li ce puci ovaj balon, tesko, jer oni koji drze sistem imaju najvise nekretnina pa ce i cena, kao i kurs dinara biti cvrsto zakovan.
pre 4 godine
Vlasnici tih stanova koji se prodaju za velike iznose su uglavnom ultra bogatasi i preduzimaci kojima nije hitno da dobiju pare, vec ciljaju da na kraju budu u sto vecem plusu. Kad je tako, oni razmiljaju "opao je promet, aj da dignem cenu da bih se na kraju zaradio prodajom jednog stana ono sto bih normalno zaradio tek na dva!" Dakle, kontra od normalne trgovacke logike. To je mentalitet starih SFRJ trgovaca: monopolista sam i zaradicu na kraju onoliko koliko sam zacrtao. Razlog je ponavljam, vec imaju dovoljno kesa i ne zuri im se za pare! Stanovi nisu kvarljiva roba pa da moraju da se prodaju u odredjenom roku. To naravno moze tako jer ne postoji prava trzisna ekonomija, sve je podeljeno izmedju par mafijasa koji diktiraju uslove. E sad, pre ili kasnije ce se pojaviti neki stranac, koji ima jaku ambasadu iza sebe, i kojima domaci mafijasi nece smeti nista. On ce da izazove kolaps cena, samo gledajte!
pre 4 godine
A tek u Nišu... Ko na Beverli Hilsu da živimo...
pre 4 godine
Sto ne priznate da se Srbija vec 25 godina iseljava u Beograd!?
pre 4 godine
Cena kvadrata u Beogradu je već u strmoglavom padu. Jedino je problem što se to dešava samo u novinama.
pre 4 godine
Znam da imam zavrsen fakultet, da radim danju, cesto i nocu i svaki drugi vikend. Imam 10 godina radnog staza i o kupovini stana od 50 do 60 kvadrata na periferiji grada mogu samo da sanjam. Za ucesce 20% a za obradu kredita oko 7000 eura. Zato sanjam inostranstvo svaku noc a kad se probudim radim na tome da ostvarim san. Ljudi moji, koliko nas u ovoj Zemlji sanja samo da ima krov nad glavom i pristojne obroke.
pre 4 godine
Stvar je u sledećem. Stanovništvo Srbije se brojčano smanjuje i nacija je sve starija i starija. Razlog za ovo je veliki odliv stanovništva u inostranstvo i prilično nizak natalitet, tako da će za nekih 30-ak godina Srbija imati oko 5 miliona stanovnika. Po ovom pitanju situacija nije bolja ni u drugim zemljama u regionu. U Hrvatskoj je npr. još gore. Pored ove vandržavne emigracije imamo i unutardržavnu emigraciju, a to je masovna emigracija sa sela i manjih gradova u Beograd. Suština je da sve van Beograda i eventualno Novog Sada umire i to bukvalno demografski. Pošto se još samo nešto dešava u Beogradu i Novom Sadu, tu su cene nekretnina visoke. Ti koji dolaze možda nemaju da kupe stan, ali ga moraju iznajmiti, a to opet znači da ga neko kupi kako bi ga iznajmio. Srbija se polako, ali sigurno svodi na beogradski pašaluk, jer kada malo krenete po Srbiji shvatite da živog čoveka u mnogim delovima ne možete videti. Nemojte mislite da u Srbiji kao celini nema dovoljno bogatih da kupuje stanove po Beogradu. Neka Srbija ima 3 miliona radno sposobnih i neka je 10% platežno sposobno, to je 300.000 ljudi sa novcem i mislite da to nije dovoljno da vrši pritisak na tržište u Beogradu, a mnogi od njih imaju po 5 stanova. To je naravno sasvim dovoljno, jer se samo u 2 grada kupuju stanovi masovno. Sigurno se ne kupuju u Negotinu ili Pirotu. Dakle sve je suprotno od onoga kako izgleda. Možda vam sve ovo izgleda kao neki progres, a u stvari je potpuna propast i države i naroda.
pre 4 godine
Meni se vise isplatilo da kuprim stan i godisnje rentiram za 3000 evra nego da drzim pare u banci i godisnje zaradim 500-600 evra.
Ionako nisam imao herca da ulazem ovde u neki biznis, kad sam se vratio iz pecalbe, vec radim u firmi a izdvanje stana mi dodje kao bonus na platu.
Jedan stan sam kupio za sebe i porodicu a drugi izdajem dok deca ne porastu.
pre 4 godine
Hahahaha ma jok i nisu kao i NS .
pre 4 godine
Живим на Врачару,који је као елитни део града,па су такве и цене некретнина.
Сваког дана се шетам од Таша до Цветка,и попречним улицама.Колико хоћете нових
завршених,напола усељених зграда,и на свима "Станови,директна продаја,телефон
И око Каленића,и на Крсту,у Војислава Илића ма где хоћете.Има једна зграда,код
Крста,усељена има 5 година,почела већ фасада да отпада,још 2 стана непродата
види се,нема завеса,а и стоји реклама.Тако да ми није јасна та "потражња" и
дизање цена у небо.
pre 4 godine
Beograd je precenjen i nije grad po meri čoveka. Kao prvo Beograd nema metro...kvadrat je realno za centar 1500e max., a za periferiju do 1000e
pre 4 godine
Ima poprilicno mnogo bogatih ljudi u Srbiji. Vraca se srednja klasa polako. Sumnjivi likovi i slicni biznismeni i njihove kombinacije sigurno uticu na cenu ali to je u vrlo malom procentu, cak manjem i od gastrabajtera
Problem je sto se srednja klasa brzo i diatancira od nize kojoj pripada 60% populacije sigurno. Nesto slicno Indiji.
Nadam se da cr se sve uskladiti u narednih 30tak godina. A sto se tice manjih gradova, potrebno je prvo postaviti prave ljude za razliku od ovog taloga danas i ugledati se na grad Sabac, nista vise od toga ne treba.
Ubedjen sam da ce cene u Bg. u nastaviti da rastu nekih 20-30 narednih godina. Ali isto tako znam da je Beograd definitivno prestao da se prostorno siri. Mozete videti na bezbroj primera pocevsi od borce i surcina i kanalizacije.
pre 4 godine
Da
pre 4 godine
Bitno je šta kaže arh. Milutin Folić!
E, velikog stručnjaka za muljačine ste našli da pitate za cenu stanova.
Taj je za 5 godina kao glavni gradski arh. obezbedio 5 narednih kolena!
pre 4 godine
Problem grada se resava na selu.
(Citat iz knjige "Savremeni privredni sistemi", Jurij Bajec, 4. godina ekonomije)
pre 4 godine
Ako Folic tako kaze,onda mora da je tako.
pre 4 godine
Ma nisu, ja jedva čekam da vam dam 5k€ po kvadratu za sprčike od stanova koje ni najgorem neprijatelju ne bih izdao.
pre 4 godine
Bitno je šta kaže arh. Milutin Folić!
E, velikog stručnjaka za muljačine ste našli da pitate za cenu stanova.
Taj je za 5 godina kao glavni gradski arh. obezbedio 5 narednih kolena!
pre 4 godine
Живим на Врачару,који је као елитни део града,па су такве и цене некретнина.
Сваког дана се шетам од Таша до Цветка,и попречним улицама.Колико хоћете нових
завршених,напола усељених зграда,и на свима "Станови,директна продаја,телефон
И око Каленића,и на Крсту,у Војислава Илића ма где хоћете.Има једна зграда,код
Крста,усељена има 5 година,почела већ фасада да отпада,још 2 стана непродата
види се,нема завеса,а и стоји реклама.Тако да ми није јасна та "потражња" и
дизање цена у небо.
pre 4 godine
Beograd je precenjen i nije grad po meri čoveka. Kao prvo Beograd nema metro...kvadrat je realno za centar 1500e max., a za periferiju do 1000e
pre 4 godine
Stvar je u sledećem. Stanovništvo Srbije se brojčano smanjuje i nacija je sve starija i starija. Razlog za ovo je veliki odliv stanovništva u inostranstvo i prilično nizak natalitet, tako da će za nekih 30-ak godina Srbija imati oko 5 miliona stanovnika. Po ovom pitanju situacija nije bolja ni u drugim zemljama u regionu. U Hrvatskoj je npr. još gore. Pored ove vandržavne emigracije imamo i unutardržavnu emigraciju, a to je masovna emigracija sa sela i manjih gradova u Beograd. Suština je da sve van Beograda i eventualno Novog Sada umire i to bukvalno demografski. Pošto se još samo nešto dešava u Beogradu i Novom Sadu, tu su cene nekretnina visoke. Ti koji dolaze možda nemaju da kupe stan, ali ga moraju iznajmiti, a to opet znači da ga neko kupi kako bi ga iznajmio. Srbija se polako, ali sigurno svodi na beogradski pašaluk, jer kada malo krenete po Srbiji shvatite da živog čoveka u mnogim delovima ne možete videti. Nemojte mislite da u Srbiji kao celini nema dovoljno bogatih da kupuje stanove po Beogradu. Neka Srbija ima 3 miliona radno sposobnih i neka je 10% platežno sposobno, to je 300.000 ljudi sa novcem i mislite da to nije dovoljno da vrši pritisak na tržište u Beogradu, a mnogi od njih imaju po 5 stanova. To je naravno sasvim dovoljno, jer se samo u 2 grada kupuju stanovi masovno. Sigurno se ne kupuju u Negotinu ili Pirotu. Dakle sve je suprotno od onoga kako izgleda. Možda vam sve ovo izgleda kao neki progres, a u stvari je potpuna propast i države i naroda.
pre 4 godine
Znam da imam zavrsen fakultet, da radim danju, cesto i nocu i svaki drugi vikend. Imam 10 godina radnog staza i o kupovini stana od 50 do 60 kvadrata na periferiji grada mogu samo da sanjam. Za ucesce 20% a za obradu kredita oko 7000 eura. Zato sanjam inostranstvo svaku noc a kad se probudim radim na tome da ostvarim san. Ljudi moji, koliko nas u ovoj Zemlji sanja samo da ima krov nad glavom i pristojne obroke.
pre 4 godine
Primaran razlog investiranja u izgradnju stanova u Beogradu je masivno pranje novca.
pre 4 godine
Pisem ovo po ko zna koji put. Ali sada cu kratko.
-pranje para
-masa stanova na najboljim lokacijam u BG su prazni, niko u njima ne zivi. Uvece ne gori svetlo. Fiktivno prodati i ko zna sta sve.
- relativno cesto prolazim kolima pored jedne manje zgrade (novogradnja) u Mirijevu,ne verujem da ima vise od 20ak stanova gde se vidi da je skoro sve prodato jer zive ljudi unutra,ali verovatno ostao jedan ili dva stana koji su neprodati sve vreme i poslednjih jedno godinu dana istaknuta tabla za 950evra/ kvm i broj telefona. Prodjem pre mesec dana prepravljena cena na 1000€/kvm. :)
I ja sad razmisljam gde je tu logika. Imas jos jedan ili dva stana koje ne mozes da prodas duze od godinu dana i umesto da im malo spustis cenu, ti povecavas. Ludilo koje jos nigde nisam video osim u Srbiji.
pre 4 godine
Problem grada se resava na selu.
(Citat iz knjige "Savremeni privredni sistemi", Jurij Bajec, 4. godina ekonomije)
pre 4 godine
Ako Folic tako kaze,onda mora da je tako.
pre 4 godine
Naravno da su precenjene. Zato što ne može cena kvadrata biti ista u jednom Berlinu i u Beogradu, glavnom gradu jedne od najbednijih država u Evropi. To je kao kad gastarbajteri iz Donjih Nedođinaca naprave kuću sa 3 sprata i lavovima. Oni misle da su lux, ali oni su i dalje samo gastosi iz Donjih Nedođinaca. E tako i ovi što se pale na visoke cene stanova u Beogradu. Ipak će kupiti samo to, precenjen stan u siromašnom gradu još siromašnije države.
pre 4 godine
Dragi prijatelji
Gledano iz perpsektive osobe koja vec decenijama zivi u Nemackoj mogu vam reci da ja kao lekar nisam kupio stan. Zahvaljujuci poslu koji radim zivim jako lepo i daleko bolje od vecine nemaca iako nisam nemac. Promenio sam do sada dve drzavne bolnice i jednu privatnu isavsi sa dobre na sve bolju poziciju i i platu. U Nemackoj trziste kapitala, ljudi, poslova utice da se ne odlucujemo lako da kupimo nekretninu jer preko noci mozete dobiti priliku za posao koji radite za mnogo bolje uslove. Ukoliko migriram sto uvek mogu sta cu raditi sa stanom koji posedujem ako ce mi u novom gradu biti potreban drugi. Ovde se lako odlucujemo za migraciju unutar zemlje a tesko za kupovinu stana. Statistika je objavila svojevremo podatak da 41% ljudi u Nemackoj ima svoj stan. Cene variraju, u Berlinu za vrhunsku novogradnju moze ici preko 8000 eura po kvm, ali je najveca potraznja tu oko cene 3500-5000 eura po kvadratu. U Srbiji svi zele da zive u Bg i zato Vam cene skacu. Ocigledno da nema zivota van Bg-a. U Bg vidim opet ljudi su spremni da plate i 7000 eura da zive u visespratnici sa nekoliko desetina komsija, da provode sate u saobracajnoj u guzvi, galami. Dok god kupac placa neku cenu prodavac je nece spustiti. Meni je neshvatljivo da ste spremni da placate tolike cifre samo da bi imali stan a da zivite sa dosta niskim primanjima. Da li je realno i da li ce puci kazite sami, od vas zavisi i realnost i da li ce puci.
pre 4 godine
Ma nisu, ja jedva čekam da vam dam 5k€ po kvadratu za sprčike od stanova koje ni najgorem neprijatelju ne bih izdao.
pre 4 godine
Sto ne priznate da se Srbija vec 25 godina iseljava u Beograd!?
pre 4 godine
zvanicna statistika, cija je verodostojnost upitna ali to je vec druga prica, kaze da je prosecna plata u srbiji manja od 500€ mesecno.
na novom beogradu se u novogradnji kvadrat prodaje za 2300-2500€ (i vise) po kvadratnom metru. kako porodica sa prosecnim primanjima da kupi stan na novom beogradu, a da o "elitnim delovima grada" ni ne pricamo.
to mu u proseku dodje oko 4 prosecne plate za kvadratni metar, tj 3 kvadratna metra godisnje. to ispadne 20 godina odvajanja cele prosecne plate za stan od 60 kvadrata, bez uracunate ikakve kamate, troskova kredita i sl. ko misli da je to dugorocno odrzivo i kako misli da je dugorocno odrzivo?
pre 4 godine
Ja u zivotu nisam video nigde starogradnju u gorem stanju a novogradnju ultra lose uradjenu kao u Beogradu. Na starim zgradama otpadaju parcici fasade, terasa neke zgrade su vidno nakrivljene. Nove zgrade su uzas zivi, cak i "elitna" naselja su daleko bilo. Da li ima tamo neko oci i da li ima zakona pitam se, cak ce i zgrade koje su prezivele drugi svetski rat i bombardovanje 99 godine nadziveti ovde nove nakaze punjene gipsom i ko zna cime sve ne. To djubre(staro i novo) bi bilo neustavno za zivot u nekoj normalnoj zemlji.
pre 4 godine
Цене између осталог надувавају и људи из мањих места као и из региона који купују станове у Београду као највећем центру. Упознао сам неке малинаре (они што сваке године кукају) који су купили по два, три стана за децу која овде студирају и за издавање. Неко је овде поменуо Врачар, мој стари крај; када прођем поред кафића у Његошевој, чини ми се да тамо има више црногораца него на Цетињу. Наравно, немам ништа против бивших земљака, свако има право да улаже новац где хоће, мада не би било згорег да се мало прочешља порекло истог, али то су друге теме. Вероватно би за земљу било боље када би они који имају новац више улагали покретање производње, али за то треба имати идеје, проучити тржиште, запослити инжењере вичне новим технологијама и поштено их платити, али за горепоменуте ликове су то шпанска села. Овако је најлакше – измуљаш неки плац на скупој локацији, скупиш приучене дунђере да склепају зграду, а легализацију ћемо накнадно, нема везе што су купци већ платили станове.
pre 4 godine
@ lala na kvadrat
A gde da nadjem posao van Beograda??? To si zaboravio izgleda. Ja posao nisam mogao naci ni u Somboru, mom rodnom gradu, ni igde u blizini Sombora, a fakultetski sam obrazovan. A da radim u Beogradu i putujem svaki dan po 50 , 100 ili vise km da bi se vratio kuci, ne pada mi na pamet , to je gubljenje vremena, bolje tih par sati provedenih u putu posvetiti svojoj deci i prijateljima. Ja sam se odlucio da zivim u Zemunu, u stanu, kod keja. Posao na Novom Beogradu, 5-10 min autom ili 15-20 min pesaka do posla. Sve mi je blizu. Deci skola, vrtic, sve mozes pesaka. Da sam otisao da zivim u predgradju u nekoj kuci sa dvoristem, trebalo bi mi svaki dan po sat i po do posla i od posla do kuce jos toliko. To je totalno izgubljeno vreme koje uzimas od svoje dece da bi im navodno priustio dvoriste. Koje bre dvoriste, kada je u predgradju sve daleko- i skola i vrtic i drugari. Niko nece ni da vam dodje pa su deca usamljena- to je slucaj sa decom mog brata , koji je kupio kucu u predgradju Beograda. Moja deca pak imaju mnogo drugara , stalno se druze jer u nasoj zgradi a i u okolnim zgradama ima mnogo dece. Sve ima svoje zasto i svoje zato.
pre 4 godine
za mene je naucna fantastika sto su ljudi kupovali stanove u bgh20 po 4-5000 e za kvadrat..izadjes iz zgrade i krenes kolima od 100 000 evrica i upadnes u rupu dokoljenku u karadjordjevoj..taman dok oni srede sav okolis ..izgrade svu okolnu infrastrukturu i zgrade ti stanovi i fasade na h20 ce biti zrelo za obnovu ..nemozes konstantno biti zatvoren u tom magicnom krugu ..moras nekad i izaci iz tih par zgrada a onda 100 metara dalje sledi surovo zivotno otreznjenje sa ulica i fasada u
raspadu ..sine koje ispadaju..prljavstine svih porekla..pikavci..zvake pvc i
limenke.;)
pre 4 godine
... materijal košta isto i za gradnju na selu, kao i za gradnju na hit lokaciji u gradu... sve ostalo su vrednosti koje su proizvod tržišnih manifetluka...
pre 4 godine
Meni se vise isplatilo da kuprim stan i godisnje rentiram za 3000 evra nego da drzim pare u banci i godisnje zaradim 500-600 evra.
Ionako nisam imao herca da ulazem ovde u neki biznis, kad sam se vratio iz pecalbe, vec radim u firmi a izdvanje stana mi dodje kao bonus na platu.
Jedan stan sam kupio za sebe i porodicu a drugi izdajem dok deca ne porastu.
pre 4 godine
Pranje para...to je stanogradnja....investitori...i naivni kupci na kredit...ja znam mnoge zgrade koje nemaju upaljena svetla uvece a nove su...znaci neko oprao pare kroz kvadrate....pa ceka da udjemo u Eu....ko je sve ovde "investitor" ljudi moji....uzas...nemamo mi trziste mi imamo monopolsku manjinu koja terorise vecinu u svim oblastima gde postoji novac....mali je procenat ozbiljnih stranih investitora u stambeni prostor u Beogradu...to vam govori o prljavoj strani nazovi trzista stanova u Beogradu....
pre 4 godine
(Sale, 02. avgust 2019 15:31)
Ima jedno mnogo kraće objašnjenje, a ono je pranje para!
Nek se uvede kupovina stana preko računa u banci, a kojoj ćeš morati dokazati poreklo istog, isto i za one koji prave zgrade, videli bi već prve godine da je to što pričaš možda udeo od 2-3%,a ovo moje ostatak.
pre 4 godine
Hahahaha ma jok i nisu kao i NS .
pre 4 godine
Pranje para! Stanove kupuju jedni te isti ljudi koji peru novac. I oni i nabijaju cene kvadrata. Da nije tako, mi bi smo bili dobro razvijena i bogata država sa velikom kupovnom moći stanovnistva,a to nismo na veliku žalost.
pre 4 godine
A tek u Nišu... Ko na Beverli Hilsu da živimo...
pre 4 godine
To nisu realne cene. Trebale bi da budu mnogo nize. Dokaz za balon je sledeći:
Pre nekoliko nedelja je uz pomoc Konzulata odrzan marketing za stanove Beograd na Vodi. Pa da im taj posao ide ne bi se pravila reklama u Frankfurtu!?
Traze se samo određeni kupci sa lovom.
pre 4 godine
Da se ne lazemo, gradnja stanova je cisto pranje novca. Tacno je da narod kupuje stanove kao sigurnu investiciju ali isto tako investitori grade iz istog razloga. Njima je dovoljno da se proda polovina stanova i da vrate svoj ulozeni novac, druga polovina je cist profit i uopste nije vazno kad ce se prodati. Zato i zidaju cene jer samo oni imaju korist. Takodje je tacno da najmanje polovinu stanova kupuje unutrasnjost, osim kada je u pitanju Vracar gde je vecina kupaca iz Montenegra. Da li ce puci ovaj balon, tesko, jer oni koji drze sistem imaju najvise nekretnina pa ce i cena, kao i kurs dinara biti cvrsto zakovan.
pre 4 godine
onog trenutka kad neko u buducnosti napravi efikasnu zeleznicu i metro, m2 u bgd-u ce drasticno pojeftiniti jer ce se mnogi preseliti u Obrenovac, mladenovac pa i nesto dalje krajeve jer ce imati brzu vezu sa bgd-om...
pre 4 godine
Balon se duva tako što se oglasi prodaja stanova u nekoj zgradi i svakom potencijalnom kupcu se kaže kako je ostalo svega još nekoliko stanova i da je interesovanje ogromno. Onda ljudi pod pritiskom pristaju na 50-100e veću cenu od realne i tako iz godine u godinu, ode cena sa 1800 na 2800.
pre 4 godine
Da
pre 4 godine
Cene nekretnina su nerealne u odnosu na standard.Takodje se i peru pare tako da je to vec prica za policiju.A i cene starih stanova su napumpane a u njima nije ulagano godinama,otkupljeni za 1000 maraka pa se sada pozivaju na trzisnu vrednost!
pre 4 godine
Razumem da ljudi koji imaju finansijske mogucnosti plate i vise puta nego sto je realna cena, ali nikada nisam razumeo zasto ljudi koji imaju mala ili srednja primanja kupuju stan u Novom Sadu ili Beogradu, zive sa gomilom ljudi u istoj zgradi, stede svaki dinar da otplate taj stan i u vecitom su pitanju sta ako ostanu bez posla. Toliko manjih gradova i sela oko Beograda i Novog Sada, kupis redovnu kucu sa dvoristem za cenu stana od 30m2', deca trce, a ne setas ih oko zgrade kao kokere i imas siguran parking kada dodjes kuci. I nemojte mi pocinjati sa pricom o kulturnim desavanjima i uredjenju, jer vecina tih mesta je uredjenija od veceg dela Beograda, a mogu isto da kazem da sam bio na vise koncerata u Beogradu od 90% Beogradjana.
pre 4 godine
Niske kamate i precenjen kurs dinara.Šta će biti kada se jednom stvari okrenu?Imali smo to iskustvo i ranije.Sada preti još veća opasnost.Usporavanje rasta u svim ekonomijama sa već niskim kamatama.Da ne komplikujem.Ciklične recesije u kapitalizmu su normalna pojava.Ne treba zaboraviti da se krediti uzimaju na duzi period.Stambeni krediti kao glavni pokretač tražnje su OK.Samo ljudi ne zalećite se.Uzimajte kredite ali oprezno.Sa što više učešća i manjom ratom.Ako dodaje do promene kursa da možete podneti.Nikako velike i preskupe varijante.Polako.
pre 4 godine
Ja bih dao 20.000 evra po kvm al nema to što ja hoću. Parking. Mir. Zelenilo. Igrališta za decu. Vrtići.
Ali ima u AT.
Sve najbolje.
pre 4 godine
Cena kvadrata da se izgradi sa sve radnom snagom je 300-400€
pre 4 godine
Ova tema se u poslednjih mesec-dva precesto nalazi u medijima, pa se postavlja pitanje sta je ustvari pravi razlog za to?! Lici da se ovim pristupom nagovaraju lakoverni da je SADA trenutak da prodaju stanove na skupim lokacijama, jer ce, zamisli, koliko vec sutra, cene drasticno pasti.
Ne vidim drugi razlog za ovoliki hype, a ovo je vec peti put da citam slicnu pricu na potpuno istu temu!
Dakle poenta je da se primi u narodu prica da je sad vreme za prodaju i da ce za iste pare za par meseci kupiti vise, vece, bolje, a to je teska prevara, jer cene u BG nece pasti u sledecih 5 godina sigurno, osim ako opet neka kriza ne udari.
Mali gradovi se prazne, sela se prazne, ljudi prodaju sve sto imaju da bi dosli bar nadomak Beograda, pa je jasno zasto su cene tako visoke, a te price o nerealnosti ne drze vodu, jer svaki proizvod vredi onoliko koliko je neko spreman za njega da plati. To je prava trzisna cena, ma sta pisalo u nekom tamo oglasu ili clanku!
pre 4 godine
Cena kvadrata u Beogradu je već u strmoglavom padu. Jedino je problem što se to dešava samo u novinama.
pre 4 godine
Vlasnici tih stanova koji se prodaju za velike iznose su uglavnom ultra bogatasi i preduzimaci kojima nije hitno da dobiju pare, vec ciljaju da na kraju budu u sto vecem plusu. Kad je tako, oni razmiljaju "opao je promet, aj da dignem cenu da bih se na kraju zaradio prodajom jednog stana ono sto bih normalno zaradio tek na dva!" Dakle, kontra od normalne trgovacke logike. To je mentalitet starih SFRJ trgovaca: monopolista sam i zaradicu na kraju onoliko koliko sam zacrtao. Razlog je ponavljam, vec imaju dovoljno kesa i ne zuri im se za pare! Stanovi nisu kvarljiva roba pa da moraju da se prodaju u odredjenom roku. To naravno moze tako jer ne postoji prava trzisna ekonomija, sve je podeljeno izmedju par mafijasa koji diktiraju uslove. E sad, pre ili kasnije ce se pojaviti neki stranac, koji ima jaku ambasadu iza sebe, i kojima domaci mafijasi nece smeti nista. On ce da izazove kolaps cena, samo gledajte!
pre 4 godine
Kad bude zelenilo na ulici, parking i igralište, vrtić/škola za decu, možda.
Do tad, sve najbolje svima koji su pristali na ovo, a sve pod izgovorom da "ulažu u sebe, decu i budućnost", s verom u beton, dok kupuju stolice deci za osnovnu školu.
pre 4 godine
Cene nije precenjena vec jedna od posledica propadanja drzave. Svi beze za Beograd ili druga kategorija ko je pobegao u inostranstvo pa gde ce da kupi nekretninu nego u Beogradu. Evo zena i ja idemo u Nemacku nismo nikada ziveli u Beogradu ali planiramo nekretninu u Bg najsigurnije, ti gledaj u pasulj sta ce biti Srbija za 50 god i ko ce ziveti po nasim gradovima. E to vam je istina, plus pranje novca sto rade kriminalci. A najmanji procenat je nesto realno odraz pozitivnih parametara. Sabicemo se svi u Bg, slepi smo pred propadanjem nazalost... a da ima i sto u tekstu kaze prodaju se stari i veliki stanovi pa se kupe dva nova mala uz kreditno zaduzenje.
pre 4 godine
Ako je potraznja veca od ponude normalno da cene rastu, rece covek. A kad je potraznja manja odnosno kad je ponuda veca od potraznje cene ne padaju jer ih drzite visoke a stanovi prazni
pre 4 godine
A zašto bi građani Srbije kupovali kvadratni metar po realnih hiljadu evra za neki stančić od 40 kvm u kešu kada mogu to da urade i za 3000 m2 ali da im banka da "povoljan" kredit! Mislite o tome ...nema povratka nazad
pre 4 godine
Beogradjanka sam i frka mi je da kupim u Beogradu stan kada znam sta je politika Evrope za nas i migrante. Nesto mi se ne da.
pre 4 godine
Ljudi, na cenu utice potraznja, a ne spletke, intrige i slicno. Kad se dosta gradi, vece su i cene izgradnje. Ako neko plati 3k za m2, to je realna cena. Ne u odnosu na standard, nego u odnosu na trziste. Vrlo prosto. Kad ne budu mogli da prodaju za 3, prodavace za 2 ili jednu hiljadu. Radna snaga je skuplja jer sve sto vredi je otislo za duplo vece pare u inostranstvo. Nema dobrog sefa gradilista ispod 50€, niti tesara, armiraca ili zidara ispod 40€/dnevno.
pre 4 godine
U ulici Prote Matwje 7500 €/m2.
pre 4 godine
... materijal košta isto i za gradnju na selu, kao i za gradnju na hit lokaciji u gradu... sve ostalo su vrednosti koje su proizvod tržišnih manifetluka...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (andrak, 2. avgust 2019 16:15)
Naravno, potpuno netačno. Kvadratni metar PVC stolarije je 3-5 puta jeftiniji od dobre alu-drvo stolarije. Cene parketa se kreću od 15e do preko 100e po m2. Dobri majstori su duplo skuplji od lošijih i/ili onih u manjoj sredini. Zemljište je u Beogradu višestruko skuplje, razne takse su i do 10 puta više. Imate pločice od 700rsd/m2, a ima i onih od 3500rsd/m2. Prosto, to je netačna priča koja se često ponavlja. Novogradnja na NBG-u je daleko bolja od one na Mirijevu.
pre 4 godine
nema tu nikakvog balona koji ce da pukne cela srbija se polako seli u beograd i novi sad jer to je za neke amerika oni koji su prevazisli beograd i novi sad idu dalje tako da cena stana nekretnine ima samo da raste ja znam mnogo ljudi koji zive u novom sadu jer je u odnosu na beograd stan jeftiniji a rade u beogradu a ostala srbija je ostala srbija so se kasnije osvestis platis skuplje kvadrat u beogradu i novom sadu tako je i sa indjijom obadve pazove cortanovcima beskoj ko hoce sa sela da ide na posao a kada deca stasaju onda skola problem treba platiti stan ili prevoz do srednje ili faksa ali svako bira svoju srecu
pre 4 godine
Jao, citam ove razne komentare ovde pa da objasnim neke stvari. Cene stanova dosta zavise od ponude i potraznje. Vecina teritorije Beograda je vec pokrivena zgradama, pa je tesko naci parcelu za gradnju u gradu (a da nije "iza Mirijeva" ili slicno). S druge strane, zvanicna statistika kaze da se u proseku broj stanovnika u Beogradu povecavao za 7000 godisnje. E sad, da li ce cene da krenu na drugu stranu - moguce, ako ponuda postane veca od potraznje. Kako stari budu umirali mozda se pojavi visak stanova na trzistu.
pre 4 godine
Ima poprilicno mnogo bogatih ljudi u Srbiji. Vraca se srednja klasa polako. Sumnjivi likovi i slicni biznismeni i njihove kombinacije sigurno uticu na cenu ali to je u vrlo malom procentu, cak manjem i od gastrabajtera
Problem je sto se srednja klasa brzo i diatancira od nize kojoj pripada 60% populacije sigurno. Nesto slicno Indiji.
Nadam se da cr se sve uskladiti u narednih 30tak godina. A sto se tice manjih gradova, potrebno je prvo postaviti prave ljude za razliku od ovog taloga danas i ugledati se na grad Sabac, nista vise od toga ne treba.
Ubedjen sam da ce cene u Bg. u nastaviti da rastu nekih 20-30 narednih godina. Ali isto tako znam da je Beograd definitivno prestao da se prostorno siri. Mozete videti na bezbroj primera pocevsi od borce i surcina i kanalizacije.
pre 4 godine
Cena kvadrata da se izgradi sa sve radnom snagom je 300-400€
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (df/dx, 2. avgust 2019 17:14)
Verovatno tačno, ali pričamo ovde samo o zgradi. I to lošijoj. Pored toga, postoje silne takse, zemljište košta čitavo bogatstvo. Cena koštanja je samo deo cene, konačnu određuje ponuda i potražnja.
pre 4 godine
Cena kvadrata je najčistije tržište. Jako bih voleo da mi se objasni o proceduri pranja para? Sve zgrade koje gledam da se grade, i to velikom brzinom, vrlo brzo budu rasprodate i u njima ljudi _useljeni_. Zgrada u kojoj živim (Zemun), raspordata za par meseci, susedna zgrada, nova gradnja, rasprodata tokom izgradnje. U svim stanovima žive homo sapiensi, izlaze napolje i kažu dobar dan (kako ko, naravno). U Beogradu i NS je navala stanovnika iz drugih krajeva, na neki perverzan način to je potpuno prirodan proces, i nema mu se šta zameriti. Prosto velika potražnja, krediti stabilizovani i to je sve.
pre 4 godine
U beograd dodje 10k ljudi iz srbije ali se iseli 5k i umre 20k koji iza sebe ostave 15k stanova. U BG ima 350k praznih kuca i stanova. BG ima manje stanovnika nego 1991. (kada se koristi ista metodologija).
pre 4 godine
Eto,mi pocinjemo objekat na Zvezdari,gde ce cena biti od 1300 do 1500 evra.
Pogled odlican,grejanje preko toplotne pumpe,bice mali infostan i ima zainteresovanih,iako jos nismo zvanicno oglasili prodaju .
Ko hoce Vracar,to kosta ,a ja se bas razmisljam da prodam svoj stan na Vracaru i kupim znatno veci nesto dalje od centra,iskljucivo bez centralnog,posto zelim da ugradim pec na pelet.
pre 4 godine
Zašto svi pričate kako niko ne živi u novim stanovima? To nije tačno, sve je puno. Na parkinzima je gužva, na prozorima cveće i zavese, lepo se vidi da je sve useljeno. Ne znam gde to vidite prazne stanove da zvrje? I kako ne vidite gužvu na svakom koraku, ljudi ima jako mnogo. Ne može u prodavnicu da se uđe, i to ne pričam samo o centru već i o Zemunu, recimo. Saobraćaj gužvanjac, parkinga nigde, u kafićima, prodavnicama gužva, na igralištu deca čekaju na red na slobodnu ljuljašku, u školama preko 30 dece u razredu. Cela Srbija je u Beogradu, nije to nikakav balon nego realno stanje.
pre 4 godine
Postoji mnogo veći problem o kome se uopšte ne govori. Beograd ima u pojedinim delovima istu infrastrukturu a drastično povećanje stanovnika. Investitor uzme plac i sagradi celo naselje na postojeću infrastrukturu koja je već bila preopterećena. Nema novih linija prevoza, nema pojačavanja starih ubacivanjem dodatnog broja vozila i nema proširenja puteva. Kolaps u najavi. Najbolji primer a ima ih mnogo ovakvog "razvoja grada" je naselje Stepa Stepanović na Voždovcu. Investitoru velikih razmera mora se obezbediti i pristupna saobraćajnica bilo da to bude obaveza grada ili investitora ili zajednička.
pre 4 godine
Naravno da jesu, a tako i treba.
pre 4 godine
Taj balon sigurno nece puci. Mozda se lagano izduva, ali puci nece.
pre 4 godine
Zašto svi pričate kako niko ne živi u novim stanovima? To nije tačno, sve je puno. Na parkinzima je gužva, na prozorima cveće i zavese, lepo se vidi da je sve useljeno. Ne znam gde to vidite prazne stanove da zvrje? I kako ne vidite gužvu na svakom koraku, ljudi ima jako mnogo. Ne može u prodavnicu da se uđe, i to ne pričam samo o centru već i o Zemunu, recimo. Saobraćaj gužvanjac, parkinga nigde, u kafićima, prodavnicama gužva, na igralištu deca čekaju na red na slobodnu ljuljašku, u školama preko 30 dece u razredu. Cela Srbija je u Beogradu, nije to nikakav balon nego realno stanje.
(Sloba, 03. avgust 2019 07:38)
Zvanicna statistika kaze da je preko 10 000 praznih stanova u Beogrdu.
pre 4 godine
"Balon je pred pucanjem" lepo zvuci, pogotovo za ljude koji zele da rese stambeno pitanje. Problem je sto to slusamo minimum 10 godina. Kada je bila kriza 2008, cene nekretnina jesu pale, ali samo na kratko, i to ne mnogo, maksimum do 25%. A ubrzo zatim, cena opet krece da raste i sada je i prestigla onu koja je bila pre krize.
Stan u Beogradu nikada nece biti jeftin, sa tim se moramo pomiriti. Moze biti samo vise ili manje skup. Naravno, u nekom trenutku ce cene pasti usled iklicnog karaktera privredne aktivnosti, ali to nece biti znacajno i bice kratkog daha. Generalno, cene su nefleksibilne na dole.
Jos jedna bitna stvar, skup kvadrat odgovara svima, drzavi, bankama, investitorima, prodavcima, jedino kupci zele nizu cenu.
Moj savet je ljudima koji kupuju stan u kome ce ziveti da ga kupe, cekanjem placaju kiriju svakog meseca, a upitno je kada i da li ce docekati toliko najavljivan pad cene. Oni koji kupuju stan kao investiciju, ako mogu neka kupe strogicentar, jer mogu izdavati stan na dan, pa i ako padne cena, oni mogu izdavati strancima za velike pare bar dok drzava ne nadje nacin da i tu zavuce ruku u dzep.
pre 4 godine
Cene će samo da skaču. Kupujte ako imate nameru. Uvek možete da preprodate ako rešite da idete u inostranstvo.
pre 4 godine
Zvanicna statistika kaze da je preko 10 000 praznih stanova u Beogrdu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kimi, 3. avgust 2019 09:49) # Link komentara
Koja to zvanična statistika broji prazne stanove? Beograd je krcat i prekrcat, parking mesto postaje ozbiljan posed. Stanovi se prodaju kao 'alva, sve što se izgradi, plane za čas. Imate li vi, koji pričate o nekim pustim zgradama i stanovima, oči? Hajde napišite lepo adrese tih zgrada, pa da vidimo. Evo ja ću prvi svoje: gornji Zemun, bar 30 zgrada za poslednjih par godina svojim očima gledam kako se grade, i sve useljeno. I to samo ono što mi je ispred nosa, čitava naselja su u pitanju. Trenutno se gradi jedno 15 zgrada da znam, 70% prodato ili kaparisano u kasnoj sivoj fazi. I da, ponovo molim za objašnjenje procesa pranja novca kroz stanogradnju. Retoričko pitanje naravno, ne pere se novac kroz transparentni biznis, što stanogradnja jeste.
pre 4 godine
Vec dugo se prica o novoj Svetskoj ekonomskoj krizi, koja zna se krece iz USA, pretpostavlja se da ce u punom jeku biti 2020. Kada je kriza sve pada, ekonomski rast, cene nekretnina, zaposlenje, valute, banke ne daju kredite kako pravnim tako i fizickim licima, znaci nema kupovine osim slamarice, a ko je kupio na kredit, mozda izgubi posao pa ne moze da vraca kredit. Nemacka ekonomija po poslednjim pokazateljima je u padu, radne snage vise ne fali, krenuce se sa otpustanjima, to se preliva na celu Evropu. Pre par dana pokrenuta je lavina na trzistu USA i Kine sa dve odluke koje su donete u istom danu, FED je smanjio kamate zbog pritiska na banke prvi put od 2009 godine , Tramp je najavio jos jace sankcije prema Kini i Kinezi ce uvesti kontramere, tako da vrlo je moguce da kriza pocinje, kod nas ce se posledice videti kroz dve godine...
pre 4 godine
Cene su ludačke. A kvalitet gradnje loš!
pre 4 godine
Ima poprilicno mnogo bogatih ljudi u Srbiji. Vraca se srednja klasa polako. Sumnjivi likovi i slicni biznismeni i njihove kombinacije sigurno uticu na cenu ali to je u vrlo malom procentu, cak manjem i od gastrabajtera
Problem je sto se srednja klasa brzo i diatancira od nize kojoj pripada 60% populacije sigurno. Nesto slicno Indiji.
Nadam se da cr se sve uskladiti u narednih 30tak godina. A sto se tice manjih gradova, potrebno je prvo postaviti prave ljude za razliku od ovog taloga danas i ugledati se na grad Sabac, nista vise od toga ne treba.
Ubedjen sam da ce cene u Bg. u nastaviti da rastu nekih 20-30 narednih godina. Ali isto tako znam da je Beograd definitivno prestao da se prostorno siri. Mozete videti na bezbroj primera pocevsi od borce i surcina i kanalizacije.
pre 4 godine
Cena kvadrata je najčistije tržište. Jako bih voleo da mi se objasni o proceduri pranja para? Sve zgrade koje gledam da se grade, i to velikom brzinom, vrlo brzo budu rasprodate i u njima ljudi _useljeni_. Zgrada u kojoj živim (Zemun), raspordata za par meseci, susedna zgrada, nova gradnja, rasprodata tokom izgradnje. U svim stanovima žive homo sapiensi, izlaze napolje i kažu dobar dan (kako ko, naravno). U Beogradu i NS je navala stanovnika iz drugih krajeva, na neki perverzan način to je potpuno prirodan proces, i nema mu se šta zameriti. Prosto velika potražnja, krediti stabilizovani i to je sve.
pre 4 godine
... materijal košta isto i za gradnju na selu, kao i za gradnju na hit lokaciji u gradu... sve ostalo su vrednosti koje su proizvod tržišnih manifetluka...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (andrak, 2. avgust 2019 16:15)
Naravno, potpuno netačno. Kvadratni metar PVC stolarije je 3-5 puta jeftiniji od dobre alu-drvo stolarije. Cene parketa se kreću od 15e do preko 100e po m2. Dobri majstori su duplo skuplji od lošijih i/ili onih u manjoj sredini. Zemljište je u Beogradu višestruko skuplje, razne takse su i do 10 puta više. Imate pločice od 700rsd/m2, a ima i onih od 3500rsd/m2. Prosto, to je netačna priča koja se često ponavlja. Novogradnja na NBG-u je daleko bolja od one na Mirijevu.
pre 4 godine
Ljudi, na cenu utice potraznja, a ne spletke, intrige i slicno. Kad se dosta gradi, vece su i cene izgradnje. Ako neko plati 3k za m2, to je realna cena. Ne u odnosu na standard, nego u odnosu na trziste. Vrlo prosto. Kad ne budu mogli da prodaju za 3, prodavace za 2 ili jednu hiljadu. Radna snaga je skuplja jer sve sto vredi je otislo za duplo vece pare u inostranstvo. Nema dobrog sefa gradilista ispod 50€, niti tesara, armiraca ili zidara ispod 40€/dnevno.
pre 4 godine
Ova tema se u poslednjih mesec-dva precesto nalazi u medijima, pa se postavlja pitanje sta je ustvari pravi razlog za to?! Lici da se ovim pristupom nagovaraju lakoverni da je SADA trenutak da prodaju stanove na skupim lokacijama, jer ce, zamisli, koliko vec sutra, cene drasticno pasti.
Ne vidim drugi razlog za ovoliki hype, a ovo je vec peti put da citam slicnu pricu na potpuno istu temu!
Dakle poenta je da se primi u narodu prica da je sad vreme za prodaju i da ce za iste pare za par meseci kupiti vise, vece, bolje, a to je teska prevara, jer cene u BG nece pasti u sledecih 5 godina sigurno, osim ako opet neka kriza ne udari.
Mali gradovi se prazne, sela se prazne, ljudi prodaju sve sto imaju da bi dosli bar nadomak Beograda, pa je jasno zasto su cene tako visoke, a te price o nerealnosti ne drze vodu, jer svaki proizvod vredi onoliko koliko je neko spreman za njega da plati. To je prava trzisna cena, ma sta pisalo u nekom tamo oglasu ili clanku!
pre 4 godine
@ lala na kvadrat
A gde da nadjem posao van Beograda??? To si zaboravio izgleda. Ja posao nisam mogao naci ni u Somboru, mom rodnom gradu, ni igde u blizini Sombora, a fakultetski sam obrazovan. A da radim u Beogradu i putujem svaki dan po 50 , 100 ili vise km da bi se vratio kuci, ne pada mi na pamet , to je gubljenje vremena, bolje tih par sati provedenih u putu posvetiti svojoj deci i prijateljima. Ja sam se odlucio da zivim u Zemunu, u stanu, kod keja. Posao na Novom Beogradu, 5-10 min autom ili 15-20 min pesaka do posla. Sve mi je blizu. Deci skola, vrtic, sve mozes pesaka. Da sam otisao da zivim u predgradju u nekoj kuci sa dvoristem, trebalo bi mi svaki dan po sat i po do posla i od posla do kuce jos toliko. To je totalno izgubljeno vreme koje uzimas od svoje dece da bi im navodno priustio dvoriste. Koje bre dvoriste, kada je u predgradju sve daleko- i skola i vrtic i drugari. Niko nece ni da vam dodje pa su deca usamljena- to je slucaj sa decom mog brata , koji je kupio kucu u predgradju Beograda. Moja deca pak imaju mnogo drugara , stalno se druze jer u nasoj zgradi a i u okolnim zgradama ima mnogo dece. Sve ima svoje zasto i svoje zato.
pre 4 godine
Beograd je precenjen i nije grad po meri čoveka. Kao prvo Beograd nema metro...kvadrat je realno za centar 1500e max., a za periferiju do 1000e
pre 4 godine
Eto,mi pocinjemo objekat na Zvezdari,gde ce cena biti od 1300 do 1500 evra.
Pogled odlican,grejanje preko toplotne pumpe,bice mali infostan i ima zainteresovanih,iako jos nismo zvanicno oglasili prodaju .
Ko hoce Vracar,to kosta ,a ja se bas razmisljam da prodam svoj stan na Vracaru i kupim znatno veci nesto dalje od centra,iskljucivo bez centralnog,posto zelim da ugradim pec na pelet.
pre 4 godine
Naravno da su precenjene. Zato što ne može cena kvadrata biti ista u jednom Berlinu i u Beogradu, glavnom gradu jedne od najbednijih država u Evropi. To je kao kad gastarbajteri iz Donjih Nedođinaca naprave kuću sa 3 sprata i lavovima. Oni misle da su lux, ali oni su i dalje samo gastosi iz Donjih Nedođinaca. E tako i ovi što se pale na visoke cene stanova u Beogradu. Ipak će kupiti samo to, precenjen stan u siromašnom gradu još siromašnije države.
pre 4 godine
Cena kvadrata da se izgradi sa sve radnom snagom je 300-400€
pre 4 godine
nema tu nikakvog balona koji ce da pukne cela srbija se polako seli u beograd i novi sad jer to je za neke amerika oni koji su prevazisli beograd i novi sad idu dalje tako da cena stana nekretnine ima samo da raste ja znam mnogo ljudi koji zive u novom sadu jer je u odnosu na beograd stan jeftiniji a rade u beogradu a ostala srbija je ostala srbija so se kasnije osvestis platis skuplje kvadrat u beogradu i novom sadu tako je i sa indjijom obadve pazove cortanovcima beskoj ko hoce sa sela da ide na posao a kada deca stasaju onda skola problem treba platiti stan ili prevoz do srednje ili faksa ali svako bira svoju srecu
pre 4 godine
Jao, citam ove razne komentare ovde pa da objasnim neke stvari. Cene stanova dosta zavise od ponude i potraznje. Vecina teritorije Beograda je vec pokrivena zgradama, pa je tesko naci parcelu za gradnju u gradu (a da nije "iza Mirijeva" ili slicno). S druge strane, zvanicna statistika kaze da se u proseku broj stanovnika u Beogradu povecavao za 7000 godisnje. E sad, da li ce cene da krenu na drugu stranu - moguce, ako ponuda postane veca od potraznje. Kako stari budu umirali mozda se pojavi visak stanova na trzistu.
pre 4 godine
Pranje para! Stanove kupuju jedni te isti ljudi koji peru novac. I oni i nabijaju cene kvadrata. Da nije tako, mi bi smo bili dobro razvijena i bogata država sa velikom kupovnom moći stanovnistva,a to nismo na veliku žalost.
pre 4 godine
Razumem da ljudi koji imaju finansijske mogucnosti plate i vise puta nego sto je realna cena, ali nikada nisam razumeo zasto ljudi koji imaju mala ili srednja primanja kupuju stan u Novom Sadu ili Beogradu, zive sa gomilom ljudi u istoj zgradi, stede svaki dinar da otplate taj stan i u vecitom su pitanju sta ako ostanu bez posla. Toliko manjih gradova i sela oko Beograda i Novog Sada, kupis redovnu kucu sa dvoristem za cenu stana od 30m2', deca trce, a ne setas ih oko zgrade kao kokere i imas siguran parking kada dodjes kuci. I nemojte mi pocinjati sa pricom o kulturnim desavanjima i uredjenju, jer vecina tih mesta je uredjenija od veceg dela Beograda, a mogu isto da kazem da sam bio na vise koncerata u Beogradu od 90% Beogradjana.
pre 4 godine
Ja bih dao 20.000 evra po kvm al nema to što ja hoću. Parking. Mir. Zelenilo. Igrališta za decu. Vrtići.
Ali ima u AT.
Sve najbolje.
pre 4 godine
Dragi prijatelji
Gledano iz perpsektive osobe koja vec decenijama zivi u Nemackoj mogu vam reci da ja kao lekar nisam kupio stan. Zahvaljujuci poslu koji radim zivim jako lepo i daleko bolje od vecine nemaca iako nisam nemac. Promenio sam do sada dve drzavne bolnice i jednu privatnu isavsi sa dobre na sve bolju poziciju i i platu. U Nemackoj trziste kapitala, ljudi, poslova utice da se ne odlucujemo lako da kupimo nekretninu jer preko noci mozete dobiti priliku za posao koji radite za mnogo bolje uslove. Ukoliko migriram sto uvek mogu sta cu raditi sa stanom koji posedujem ako ce mi u novom gradu biti potreban drugi. Ovde se lako odlucujemo za migraciju unutar zemlje a tesko za kupovinu stana. Statistika je objavila svojevremo podatak da 41% ljudi u Nemackoj ima svoj stan. Cene variraju, u Berlinu za vrhunsku novogradnju moze ici preko 8000 eura po kvm, ali je najveca potraznja tu oko cene 3500-5000 eura po kvadratu. U Srbiji svi zele da zive u Bg i zato Vam cene skacu. Ocigledno da nema zivota van Bg-a. U Bg vidim opet ljudi su spremni da plate i 7000 eura da zive u visespratnici sa nekoliko desetina komsija, da provode sate u saobracajnoj u guzvi, galami. Dok god kupac placa neku cenu prodavac je nece spustiti. Meni je neshvatljivo da ste spremni da placate tolike cifre samo da bi imali stan a da zivite sa dosta niskim primanjima. Da li je realno i da li ce puci kazite sami, od vas zavisi i realnost i da li ce puci.
pre 4 godine
Cene će samo da skaču. Kupujte ako imate nameru. Uvek možete da preprodate ako rešite da idete u inostranstvo.
pre 4 godine
Meni se vise isplatilo da kuprim stan i godisnje rentiram za 3000 evra nego da drzim pare u banci i godisnje zaradim 500-600 evra.
Ionako nisam imao herca da ulazem ovde u neki biznis, kad sam se vratio iz pecalbe, vec radim u firmi a izdvanje stana mi dodje kao bonus na platu.
Jedan stan sam kupio za sebe i porodicu a drugi izdajem dok deca ne porastu.
pre 4 godine
Beogradjanka sam i frka mi je da kupim u Beogradu stan kada znam sta je politika Evrope za nas i migrante. Nesto mi se ne da.
pre 4 godine
Naravno da jesu, a tako i treba.
pre 4 godine
Znam da imam zavrsen fakultet, da radim danju, cesto i nocu i svaki drugi vikend. Imam 10 godina radnog staza i o kupovini stana od 50 do 60 kvadrata na periferiji grada mogu samo da sanjam. Za ucesce 20% a za obradu kredita oko 7000 eura. Zato sanjam inostranstvo svaku noc a kad se probudim radim na tome da ostvarim san. Ljudi moji, koliko nas u ovoj Zemlji sanja samo da ima krov nad glavom i pristojne obroke.
pre 4 godine
... materijal košta isto i za gradnju na selu, kao i za gradnju na hit lokaciji u gradu... sve ostalo su vrednosti koje su proizvod tržišnih manifetluka...
pre 4 godine
Живим на Врачару,који је као елитни део града,па су такве и цене некретнина.
Сваког дана се шетам од Таша до Цветка,и попречним улицама.Колико хоћете нових
завршених,напола усељених зграда,и на свима "Станови,директна продаја,телефон
И око Каленића,и на Крсту,у Војислава Илића ма где хоћете.Има једна зграда,код
Крста,усељена има 5 година,почела већ фасада да отпада,још 2 стана непродата
види се,нема завеса,а и стоји реклама.Тако да ми није јасна та "потражња" и
дизање цена у небо.
pre 4 godine
Cena kvadrata u Beogradu je već u strmoglavom padu. Jedino je problem što se to dešava samo u novinama.
pre 4 godine
Cene nekretnina su nerealne u odnosu na standard.Takodje se i peru pare tako da je to vec prica za policiju.A i cene starih stanova su napumpane a u njima nije ulagano godinama,otkupljeni za 1000 maraka pa se sada pozivaju na trzisnu vrednost!
pre 4 godine
Pisem ovo po ko zna koji put. Ali sada cu kratko.
-pranje para
-masa stanova na najboljim lokacijam u BG su prazni, niko u njima ne zivi. Uvece ne gori svetlo. Fiktivno prodati i ko zna sta sve.
- relativno cesto prolazim kolima pored jedne manje zgrade (novogradnja) u Mirijevu,ne verujem da ima vise od 20ak stanova gde se vidi da je skoro sve prodato jer zive ljudi unutra,ali verovatno ostao jedan ili dva stana koji su neprodati sve vreme i poslednjih jedno godinu dana istaknuta tabla za 950evra/ kvm i broj telefona. Prodjem pre mesec dana prepravljena cena na 1000€/kvm. :)
I ja sad razmisljam gde je tu logika. Imas jos jedan ili dva stana koje ne mozes da prodas duze od godinu dana i umesto da im malo spustis cenu, ti povecavas. Ludilo koje jos nigde nisam video osim u Srbiji.
pre 4 godine
A zašto bi građani Srbije kupovali kvadratni metar po realnih hiljadu evra za neki stančić od 40 kvm u kešu kada mogu to da urade i za 3000 m2 ali da im banka da "povoljan" kredit! Mislite o tome ...nema povratka nazad
pre 4 godine
Cena kvadrata da se izgradi sa sve radnom snagom je 300-400€
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (df/dx, 2. avgust 2019 17:14)
Verovatno tačno, ali pričamo ovde samo o zgradi. I to lošijoj. Pored toga, postoje silne takse, zemljište košta čitavo bogatstvo. Cena koštanja je samo deo cene, konačnu određuje ponuda i potražnja.
pre 4 godine
Ja u zivotu nisam video nigde starogradnju u gorem stanju a novogradnju ultra lose uradjenu kao u Beogradu. Na starim zgradama otpadaju parcici fasade, terasa neke zgrade su vidno nakrivljene. Nove zgrade su uzas zivi, cak i "elitna" naselja su daleko bilo. Da li ima tamo neko oci i da li ima zakona pitam se, cak ce i zgrade koje su prezivele drugi svetski rat i bombardovanje 99 godine nadziveti ovde nove nakaze punjene gipsom i ko zna cime sve ne. To djubre(staro i novo) bi bilo neustavno za zivot u nekoj normalnoj zemlji.
pre 4 godine
Zašto svi pričate kako niko ne živi u novim stanovima? To nije tačno, sve je puno. Na parkinzima je gužva, na prozorima cveće i zavese, lepo se vidi da je sve useljeno. Ne znam gde to vidite prazne stanove da zvrje? I kako ne vidite gužvu na svakom koraku, ljudi ima jako mnogo. Ne može u prodavnicu da se uđe, i to ne pričam samo o centru već i o Zemunu, recimo. Saobraćaj gužvanjac, parkinga nigde, u kafićima, prodavnicama gužva, na igralištu deca čekaju na red na slobodnu ljuljašku, u školama preko 30 dece u razredu. Cela Srbija je u Beogradu, nije to nikakav balon nego realno stanje.
pre 4 godine
Taj balon sigurno nece puci. Mozda se lagano izduva, ali puci nece.
pre 4 godine
Pranje para...to je stanogradnja....investitori...i naivni kupci na kredit...ja znam mnoge zgrade koje nemaju upaljena svetla uvece a nove su...znaci neko oprao pare kroz kvadrate....pa ceka da udjemo u Eu....ko je sve ovde "investitor" ljudi moji....uzas...nemamo mi trziste mi imamo monopolsku manjinu koja terorise vecinu u svim oblastima gde postoji novac....mali je procenat ozbiljnih stranih investitora u stambeni prostor u Beogradu...to vam govori o prljavoj strani nazovi trzista stanova u Beogradu....
pre 4 godine
Stvar je u sledećem. Stanovništvo Srbije se brojčano smanjuje i nacija je sve starija i starija. Razlog za ovo je veliki odliv stanovništva u inostranstvo i prilično nizak natalitet, tako da će za nekih 30-ak godina Srbija imati oko 5 miliona stanovnika. Po ovom pitanju situacija nije bolja ni u drugim zemljama u regionu. U Hrvatskoj je npr. još gore. Pored ove vandržavne emigracije imamo i unutardržavnu emigraciju, a to je masovna emigracija sa sela i manjih gradova u Beograd. Suština je da sve van Beograda i eventualno Novog Sada umire i to bukvalno demografski. Pošto se još samo nešto dešava u Beogradu i Novom Sadu, tu su cene nekretnina visoke. Ti koji dolaze možda nemaju da kupe stan, ali ga moraju iznajmiti, a to opet znači da ga neko kupi kako bi ga iznajmio. Srbija se polako, ali sigurno svodi na beogradski pašaluk, jer kada malo krenete po Srbiji shvatite da živog čoveka u mnogim delovima ne možete videti. Nemojte mislite da u Srbiji kao celini nema dovoljno bogatih da kupuje stanove po Beogradu. Neka Srbija ima 3 miliona radno sposobnih i neka je 10% platežno sposobno, to je 300.000 ljudi sa novcem i mislite da to nije dovoljno da vrši pritisak na tržište u Beogradu, a mnogi od njih imaju po 5 stanova. To je naravno sasvim dovoljno, jer se samo u 2 grada kupuju stanovi masovno. Sigurno se ne kupuju u Negotinu ili Pirotu. Dakle sve je suprotno od onoga kako izgleda. Možda vam sve ovo izgleda kao neki progres, a u stvari je potpuna propast i države i naroda.
pre 4 godine
To nisu realne cene. Trebale bi da budu mnogo nize. Dokaz za balon je sledeći:
Pre nekoliko nedelja je uz pomoc Konzulata odrzan marketing za stanove Beograd na Vodi. Pa da im taj posao ide ne bi se pravila reklama u Frankfurtu!?
Traze se samo određeni kupci sa lovom.
pre 4 godine
U beograd dodje 10k ljudi iz srbije ali se iseli 5k i umre 20k koji iza sebe ostave 15k stanova. U BG ima 350k praznih kuca i stanova. BG ima manje stanovnika nego 1991. (kada se koristi ista metodologija).
pre 4 godine
zvanicna statistika, cija je verodostojnost upitna ali to je vec druga prica, kaze da je prosecna plata u srbiji manja od 500€ mesecno.
na novom beogradu se u novogradnji kvadrat prodaje za 2300-2500€ (i vise) po kvadratnom metru. kako porodica sa prosecnim primanjima da kupi stan na novom beogradu, a da o "elitnim delovima grada" ni ne pricamo.
to mu u proseku dodje oko 4 prosecne plate za kvadratni metar, tj 3 kvadratna metra godisnje. to ispadne 20 godina odvajanja cele prosecne plate za stan od 60 kvadrata, bez uracunate ikakve kamate, troskova kredita i sl. ko misli da je to dugorocno odrzivo i kako misli da je dugorocno odrzivo?
pre 4 godine
Balon se duva tako što se oglasi prodaja stanova u nekoj zgradi i svakom potencijalnom kupcu se kaže kako je ostalo svega još nekoliko stanova i da je interesovanje ogromno. Onda ljudi pod pritiskom pristaju na 50-100e veću cenu od realne i tako iz godine u godinu, ode cena sa 1800 na 2800.
pre 4 godine
(Sale, 02. avgust 2019 15:31)
Ima jedno mnogo kraće objašnjenje, a ono je pranje para!
Nek se uvede kupovina stana preko računa u banci, a kojoj ćeš morati dokazati poreklo istog, isto i za one koji prave zgrade, videli bi već prve godine da je to što pričaš možda udeo od 2-3%,a ovo moje ostatak.
pre 4 godine
Цене између осталог надувавају и људи из мањих места као и из региона који купују станове у Београду као највећем центру. Упознао сам неке малинаре (они што сваке године кукају) који су купили по два, три стана за децу која овде студирају и за издавање. Неко је овде поменуо Врачар, мој стари крај; када прођем поред кафића у Његошевој, чини ми се да тамо има више црногораца него на Цетињу. Наравно, немам ништа против бивших земљака, свако има право да улаже новац где хоће, мада не би било згорег да се мало прочешља порекло истог, али то су друге теме. Вероватно би за земљу било боље када би они који имају новац више улагали покретање производње, али за то треба имати идеје, проучити тржиште, запослити инжењере вичне новим технологијама и поштено их платити, али за горепоменуте ликове су то шпанска села. Овако је најлакше – измуљаш неки плац на скупој локацији, скупиш приучене дунђере да склепају зграду, а легализацију ћемо накнадно, нема везе што су купци већ платили станове.
pre 4 godine
Cene nije precenjena vec jedna od posledica propadanja drzave. Svi beze za Beograd ili druga kategorija ko je pobegao u inostranstvo pa gde ce da kupi nekretninu nego u Beogradu. Evo zena i ja idemo u Nemacku nismo nikada ziveli u Beogradu ali planiramo nekretninu u Bg najsigurnije, ti gledaj u pasulj sta ce biti Srbija za 50 god i ko ce ziveti po nasim gradovima. E to vam je istina, plus pranje novca sto rade kriminalci. A najmanji procenat je nesto realno odraz pozitivnih parametara. Sabicemo se svi u Bg, slepi smo pred propadanjem nazalost... a da ima i sto u tekstu kaze prodaju se stari i veliki stanovi pa se kupe dva nova mala uz kreditno zaduzenje.
pre 4 godine
U ulici Prote Matwje 7500 €/m2.
pre 4 godine
Da se ne lazemo, gradnja stanova je cisto pranje novca. Tacno je da narod kupuje stanove kao sigurnu investiciju ali isto tako investitori grade iz istog razloga. Njima je dovoljno da se proda polovina stanova i da vrate svoj ulozeni novac, druga polovina je cist profit i uopste nije vazno kad ce se prodati. Zato i zidaju cene jer samo oni imaju korist. Takodje je tacno da najmanje polovinu stanova kupuje unutrasnjost, osim kada je u pitanju Vracar gde je vecina kupaca iz Montenegra. Da li ce puci ovaj balon, tesko, jer oni koji drze sistem imaju najvise nekretnina pa ce i cena, kao i kurs dinara biti cvrsto zakovan.
pre 4 godine
Primaran razlog investiranja u izgradnju stanova u Beogradu je masivno pranje novca.
pre 4 godine
Vlasnici tih stanova koji se prodaju za velike iznose su uglavnom ultra bogatasi i preduzimaci kojima nije hitno da dobiju pare, vec ciljaju da na kraju budu u sto vecem plusu. Kad je tako, oni razmiljaju "opao je promet, aj da dignem cenu da bih se na kraju zaradio prodajom jednog stana ono sto bih normalno zaradio tek na dva!" Dakle, kontra od normalne trgovacke logike. To je mentalitet starih SFRJ trgovaca: monopolista sam i zaradicu na kraju onoliko koliko sam zacrtao. Razlog je ponavljam, vec imaju dovoljno kesa i ne zuri im se za pare! Stanovi nisu kvarljiva roba pa da moraju da se prodaju u odredjenom roku. To naravno moze tako jer ne postoji prava trzisna ekonomija, sve je podeljeno izmedju par mafijasa koji diktiraju uslove. E sad, pre ili kasnije ce se pojaviti neki stranac, koji ima jaku ambasadu iza sebe, i kojima domaci mafijasi nece smeti nista. On ce da izazove kolaps cena, samo gledajte!
pre 4 godine
Zvanicna statistika kaze da je preko 10 000 praznih stanova u Beogrdu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kimi, 3. avgust 2019 09:49) # Link komentara
Koja to zvanična statistika broji prazne stanove? Beograd je krcat i prekrcat, parking mesto postaje ozbiljan posed. Stanovi se prodaju kao 'alva, sve što se izgradi, plane za čas. Imate li vi, koji pričate o nekim pustim zgradama i stanovima, oči? Hajde napišite lepo adrese tih zgrada, pa da vidimo. Evo ja ću prvi svoje: gornji Zemun, bar 30 zgrada za poslednjih par godina svojim očima gledam kako se grade, i sve useljeno. I to samo ono što mi je ispred nosa, čitava naselja su u pitanju. Trenutno se gradi jedno 15 zgrada da znam, 70% prodato ili kaparisano u kasnoj sivoj fazi. I da, ponovo molim za objašnjenje procesa pranja novca kroz stanogradnju. Retoričko pitanje naravno, ne pere se novac kroz transparentni biznis, što stanogradnja jeste.
pre 4 godine
Ako je potraznja veca od ponude normalno da cene rastu, rece covek. A kad je potraznja manja odnosno kad je ponuda veca od potraznje cene ne padaju jer ih drzite visoke a stanovi prazni
pre 4 godine
za mene je naucna fantastika sto su ljudi kupovali stanove u bgh20 po 4-5000 e za kvadrat..izadjes iz zgrade i krenes kolima od 100 000 evrica i upadnes u rupu dokoljenku u karadjordjevoj..taman dok oni srede sav okolis ..izgrade svu okolnu infrastrukturu i zgrade ti stanovi i fasade na h20 ce biti zrelo za obnovu ..nemozes konstantno biti zatvoren u tom magicnom krugu ..moras nekad i izaci iz tih par zgrada a onda 100 metara dalje sledi surovo zivotno otreznjenje sa ulica i fasada u
raspadu ..sine koje ispadaju..prljavstine svih porekla..pikavci..zvake pvc i
limenke.;)
pre 4 godine
Ma nisu, ja jedva čekam da vam dam 5k€ po kvadratu za sprčike od stanova koje ni najgorem neprijatelju ne bih izdao.
pre 4 godine
onog trenutka kad neko u buducnosti napravi efikasnu zeleznicu i metro, m2 u bgd-u ce drasticno pojeftiniti jer ce se mnogi preseliti u Obrenovac, mladenovac pa i nesto dalje krajeve jer ce imati brzu vezu sa bgd-om...
pre 4 godine
Kad bude zelenilo na ulici, parking i igralište, vrtić/škola za decu, možda.
Do tad, sve najbolje svima koji su pristali na ovo, a sve pod izgovorom da "ulažu u sebe, decu i budućnost", s verom u beton, dok kupuju stolice deci za osnovnu školu.
pre 4 godine
Vec dugo se prica o novoj Svetskoj ekonomskoj krizi, koja zna se krece iz USA, pretpostavlja se da ce u punom jeku biti 2020. Kada je kriza sve pada, ekonomski rast, cene nekretnina, zaposlenje, valute, banke ne daju kredite kako pravnim tako i fizickim licima, znaci nema kupovine osim slamarice, a ko je kupio na kredit, mozda izgubi posao pa ne moze da vraca kredit. Nemacka ekonomija po poslednjim pokazateljima je u padu, radne snage vise ne fali, krenuce se sa otpustanjima, to se preliva na celu Evropu. Pre par dana pokrenuta je lavina na trzistu USA i Kine sa dve odluke koje su donete u istom danu, FED je smanjio kamate zbog pritiska na banke prvi put od 2009 godine , Tramp je najavio jos jace sankcije prema Kini i Kinezi ce uvesti kontramere, tako da vrlo je moguce da kriza pocinje, kod nas ce se posledice videti kroz dve godine...
pre 4 godine
Bitno je šta kaže arh. Milutin Folić!
E, velikog stručnjaka za muljačine ste našli da pitate za cenu stanova.
Taj je za 5 godina kao glavni gradski arh. obezbedio 5 narednih kolena!
pre 4 godine
Niske kamate i precenjen kurs dinara.Šta će biti kada se jednom stvari okrenu?Imali smo to iskustvo i ranije.Sada preti još veća opasnost.Usporavanje rasta u svim ekonomijama sa već niskim kamatama.Da ne komplikujem.Ciklične recesije u kapitalizmu su normalna pojava.Ne treba zaboraviti da se krediti uzimaju na duzi period.Stambeni krediti kao glavni pokretač tražnje su OK.Samo ljudi ne zalećite se.Uzimajte kredite ali oprezno.Sa što više učešća i manjom ratom.Ako dodaje do promene kursa da možete podneti.Nikako velike i preskupe varijante.Polako.
pre 4 godine
Zašto svi pričate kako niko ne živi u novim stanovima? To nije tačno, sve je puno. Na parkinzima je gužva, na prozorima cveće i zavese, lepo se vidi da je sve useljeno. Ne znam gde to vidite prazne stanove da zvrje? I kako ne vidite gužvu na svakom koraku, ljudi ima jako mnogo. Ne može u prodavnicu da se uđe, i to ne pričam samo o centru već i o Zemunu, recimo. Saobraćaj gužvanjac, parkinga nigde, u kafićima, prodavnicama gužva, na igralištu deca čekaju na red na slobodnu ljuljašku, u školama preko 30 dece u razredu. Cela Srbija je u Beogradu, nije to nikakav balon nego realno stanje.
(Sloba, 03. avgust 2019 07:38)
Zvanicna statistika kaze da je preko 10 000 praznih stanova u Beogrdu.
pre 4 godine
Hahahaha ma jok i nisu kao i NS .
pre 4 godine
Problem grada se resava na selu.
(Citat iz knjige "Savremeni privredni sistemi", Jurij Bajec, 4. godina ekonomije)
pre 4 godine
Sto ne priznate da se Srbija vec 25 godina iseljava u Beograd!?
pre 4 godine
"Balon je pred pucanjem" lepo zvuci, pogotovo za ljude koji zele da rese stambeno pitanje. Problem je sto to slusamo minimum 10 godina. Kada je bila kriza 2008, cene nekretnina jesu pale, ali samo na kratko, i to ne mnogo, maksimum do 25%. A ubrzo zatim, cena opet krece da raste i sada je i prestigla onu koja je bila pre krize.
Stan u Beogradu nikada nece biti jeftin, sa tim se moramo pomiriti. Moze biti samo vise ili manje skup. Naravno, u nekom trenutku ce cene pasti usled iklicnog karaktera privredne aktivnosti, ali to nece biti znacajno i bice kratkog daha. Generalno, cene su nefleksibilne na dole.
Jos jedna bitna stvar, skup kvadrat odgovara svima, drzavi, bankama, investitorima, prodavcima, jedino kupci zele nizu cenu.
Moj savet je ljudima koji kupuju stan u kome ce ziveti da ga kupe, cekanjem placaju kiriju svakog meseca, a upitno je kada i da li ce docekati toliko najavljivan pad cene. Oni koji kupuju stan kao investiciju, ako mogu neka kupe strogicentar, jer mogu izdavati stan na dan, pa i ako padne cena, oni mogu izdavati strancima za velike pare bar dok drzava ne nadje nacin da i tu zavuce ruku u dzep.
pre 4 godine
Ako Folic tako kaze,onda mora da je tako.
pre 4 godine
A tek u Nišu... Ko na Beverli Hilsu da živimo...
pre 4 godine
Da
pre 4 godine
Postoji mnogo veći problem o kome se uopšte ne govori. Beograd ima u pojedinim delovima istu infrastrukturu a drastično povećanje stanovnika. Investitor uzme plac i sagradi celo naselje na postojeću infrastrukturu koja je već bila preopterećena. Nema novih linija prevoza, nema pojačavanja starih ubacivanjem dodatnog broja vozila i nema proširenja puteva. Kolaps u najavi. Najbolji primer a ima ih mnogo ovakvog "razvoja grada" je naselje Stepa Stepanović na Voždovcu. Investitoru velikih razmera mora se obezbediti i pristupna saobraćajnica bilo da to bude obaveza grada ili investitora ili zajednička.
pre 4 godine
Cene su ludačke. A kvalitet gradnje loš!
63 Komentari
Sortiraj po: