Leso
pre 4 godine
Nisu cvećke ni jedni ni drugi, ali su Ameri mnogo gori.
Subota, 22.06.2019.
10:29
Predsednik SAD Donald Tramp odustao je od vojne operacije protiv Irana, ali iza te odluke moguće je da pre svega stoji svest koliko je Iran zapravo velika sila.
Izvor: Veèernji list
pre 4 godine
Nisu cvećke ni jedni ni drugi, ali su Ameri mnogo gori.
pre 4 godine
(Ante, 22. jun 2019 15:09)
Ovo je najbolji komentar koji sam pročitao u poslednje vreme na ovu temu. Najbolji, objektivan i krajnje istinit. Suviše smo zaokupljeni Rusijom i anti-američkim stavom, pa smo eto počeli navijati za islamiste, a zaboravljamo da su isti ti harali protiv naših sunarodnika po Bosni i Kosovu.
pre 4 godine
Problem je sto Iran ima savremeni S-300 od pre neku godinu tako da ce Ameri imati dobre gubitke u vazduhu. Rusi su odugovlacili sa davanjem S-300 Iranu ali posle Ukrajine su se predomislili. Plus sto ce cela regija eksplodirati kao bure baruta, bice borba do smrti i totalne propasti.
(Peca, 22. jun 2019 15:20)
Taj sistem je razvijen pre 40 godina. Sta je tu savremeno? Uz to, nikad nije oborio nijedan avion.
pre 4 godine
Vijetnam II!
pre 4 godine
Iran je poslednja linija odbrane Rusije. To je poenta. Rusi će na svaki način i otvoreno pomoći otpor Irana ukoliko do napada dodje..
(Kuč, 22. jun 2019 12:49)
Kakve veze Iran ima sa Rusijom u tom smislu, nit se granice, niti dele neke religijske veze, niti su realno saveznici na terenu, samo se uvazavaju kao dve ozbiljne nezavisne drzave.
Sto se kompleksnosti tice, prica je slozena samo oko Islamske price, i njenih aktera na bliskom istoku.
Veze Iran sa Rusijom nema, granice se tako sto dele Kaspijsko More i to preko Azerbejdzana, Kazahstana i Turkmenistana.
pre 4 godine
Problem je sto Iran ima savremeni S-300 od pre neku godinu tako da ce Ameri imati dobre gubitke u vazduhu. Rusi su odugovlacili sa davanjem S-300 Iranu ali posle Ukrajine su se predomislili. Plus sto ce cela regija eksplodirati kao bure baruta, bice borba do smrti i totalne propasti.
pre 4 godine
Podrska za Persiju!
pre 4 godine
Rusija i Iran deklarativno jesu saveznici, ali Rusiji nikako ne odgovara prejak Iran. Odgovara im taman toliko da moze da se suprotstavlja Amerima i namaese im finu stetu u slucaju sukoba, a ujedno od diva se pretvori u misa nakon tog sukoba. Rusiji je Izrael jos veci saveznik. Rusija je potpisnica garanta postojanja Izraela, tj tadasnji SSSR cije pravne obaveze je naslijedila Rusija. Iran je tu taman da drzi i Amere i Izrael na distancu dok Rusi zavrsavaju stvari u Siriji i preorjentisu se na Afriku, a onda ce Iranu da ostave kontrolu nad tim regionom osim djelimicno Sirije naravno.
pre 4 godine
@(HanSolo, 22. jun 2019 13:52)
nisu to rusofili nego diktatorfili,putinofili,kod nas vole te dozivotne diktatore koji unistavaju svoje narode,drze ih u mraku...volimo te njihove propagande
pre 4 godine
Previše ljudi omalovažavaju Ameriku.. U smislu kako su kukavice..
Daleko je to od istine. Jednostavno su oprezni, odustali su od napada ne zbog mogućih 150 mrtvih Iranaca, nego mogućih 50 Amerikanaca. Oni se brinu kako bi njihova javnost reagirala da poginem 50 vojnika zbog bespilotne letjelice.
Da li se straše Irana? Apsolutno. Oni se straše svih, i to je najbolja osobina Amerikanaca. Da li imaju dobre, uvježbane vojnike, s najvećim iskustvom, najbolju vojnu opremu i sposobnost da pobijede Iran?
Apsolutno.
Samo, nisu ratovi kafanske tučnjave. Ratovi se vode da ispuniš ciljeve. Rat je skup, i uvodiš ga kad ne možeš drugim sredstvima ostvariti cilj. "Hladni rat" nikad nije prerastao u realni rat. Uvijek na granici rata, ali nikad totalni sukob ko 2sv.rat.
Amerika i Iran će nastaviti sukob, možda i malo zapucaju, ali daleko od totalnog rata.. Na sreću Irana.
Po svemu gube utakmicu, ali dok se utakmica igra, ima nade. Totalni rat bi utakmicu završio vrlo brzo, a gubitnik je očit po svakoj logici.
pre 4 godine
Koliko je Iran "jak" vidjelo se u onom ratu 80-tih sa Irakom. Niti jedni niti drugi nisu mogli pomjeriti liniju fronta niti za kilometar na neko duže razdoblje. A kako je Irak prošao sa USA vidjelo se. U roku mjesec dana G.I. su bili u Bagdadu. Za Teheran bi im trebalo max. 3. mjeseca, samo da se odluče. U stvari učinili bi veliku uslugu svijetu da potamane islamističku gamad.
pre 4 godine
Iran u ratu s Amerikom ima šansu da preživi pola sata, sat... nema avijaciju, nema mornaricu, ima smešni PVO, verovatno nešto malo zastarelih ofanzivnih raketa i to je to. Tri miliona vojnika na zemlji ne znači ništa, Amerikanci neće osvajati Iran nego će samo njihovu vojsku da vrate još 50 godina u nazad a ekonomiju 100 godina. Pa tako Iran neće više moći da pomaže i finansira Hamas, Hezbolah, šiitske ekstremne grupacije u Iraku i Jemenu, diktatora Asada i sličnu ekipu.
Predviđam razmontiravanje PVO za sat vremena, zatim bombardovanje komunikcija u sledećih par sati, zajedno sa postrojenjima za obogaćivanje uranijuma, potapanje svega što isplovi iz luka plus dobar deo onoga što nije isplovilo... posle prve noći napada Amerikanci će da se igraju nad Iranom i da biraju šta će sledeće da unište dok se imami ne dozovu pameti.
pre 4 godine
Svima koji olako pominju "novi Vijetnam" - u vijetnamskom ratu SAD su imale 70 hiljada poginulih i oko 350 hiljada ranjenih dok je, i civila i vojske, Vijetnamaca poginulo oko dva miliona. Lično bih voleo da Ameri ovde slome zube, ali ne po cenu miliona mrtvih Iranaca i potpuno uništene zemlje. Nije vredno - ne bi se oporavili nekoliko decenija, Sirija bi verovatno bila ponovo ugrožena, a Izrael bi srećno trljao ruke (počinju malo da me iritiraju, postali su prilično bahati pod Netanjahuom). Najbolje za ceo svet, naravno, da rata ne bude.
pre 4 godine
@nenad
To da su Iranci ratovali na strani bosne je potpuna laz,muslimana iz drugih arapskih zemalja da .
Muslimani i Œije(iranci ) se uopste ne vole (primer sirija)
Proguglaj malo
pre 4 godine
Samo da ne bude rata! Jer kao i uvek, nastradace neduzni civili, deca, porodice. Ovi sto prizeljkuju rat i sto pisu ovde, oni ce preziveti, a nezasticeni i neduzni ce ginuti. Nadam se da ce se naci makar jedno zrnce mudrosti, jer onda rata nece biti.
pre 4 godine
Nikada SAD nece napasti IR Iran. Zbog cega? Nisu sigurni? Rusija? Nuklearka? Mislim da ne. Odgovor je mnogo jednostavniji.
Po napadu na Iran, ovi bi odmah bombardovali Izrael i gadjali Saudijsku Arabiju, dva najveća partnera SAD. To zna jevrejski lobi, to zna Izrael, toga su svesni i naftaši i vojno industrijski kompleks-partner S. ARABIJE.
pre 4 godine
nek ih ameri satru...
pre 4 godine
Udarili im iranci samarčinu, još bridi
pre 4 godine
Brzo smo zaboravili bosansko iskustvo sa irancima?
(aca, 22. jun 2019 12:29)
ne.
iran se bori protiv alkaide u siriji, a alkaida i takvi mozgovi su radili ta zverstva. šiti vs suniti.
tako da je iran naš saveznik.
pre 4 godine
i mi Srbi smo pokazali otpor i jesu nas tukli ali mi smo bili zilavi i na kraju smo derfinitivno seli za sto i pregovarali po njihovom ..tako da iranaca ima 10 puta vise...nek se tuku.
pre 4 godine
Подршка браћи Јеврејима.
Није Иран цвећка, а ни САД.
pre 4 godine
Vidim ovde mnogi naijaju za Iran. Podsetio bih da je mnogo boraca iz Irana ratovalo na strani Bosanaca u ratu, i da su upravo oni cinili najgore zlocine prema Srbima. U ratu izmedju USA i Irana bas me briga ko ce pobediti, ne volim ni jedne ni druge i samo neka se tamane
pre 4 godine
A Tramp se kao pita da li će biti napadnut Iran?
pre 4 godine
Ti avioni koji su posli da bombarduju radare prosli bi ko i taj dron i zato su i bili opozvani.
Iran ima mnogo jak PVO i bilo kakvo priblizavanje manjeg broja letelica ce rezultirati obaranjem istih jer taj mit o nevidjim avionima je samo mit i babaroga za zemlje 3ceg sveta.
Iranski PVO moze da se savlada samo masovnim napadom sto bi bio otvoreni rat na koji bi Iran odgovorio masovnim kontranapadom koji Ameri ne zele jer bi rezultirao razanjanjem svih Americkih baza u okolini i velikom broju poginulih.
To je jedini razlog zasto su opozvali tih par aviona.
pre 4 godine
Iran je 18 zemlja sveta po stanovništvu.Ima preko 82 miliona stanovnika.Skoro 3 puta vise stanovnika od npr.Iraka ili skoro 4 puta vise stanovnika nego bivša Yu.Ljudi mogu za sat vremena aktivirati bar 10 miliona vojno sposobnih muskaraca(pesadija),a gde je rv pvo i ostale vojne oblasti?Najjaci su ovde ovi sto ostavljaju komenatre da će ih Amerika razbiti.Koga?Pa nije to siromašne Srbija sa 6 miliona stanovnika.Ne sme Amer pisnuti...Živi bili pa videli...Komentar iz neutralnog ugla.Ne volim ni jedne ni druge..Poyyy
(Jon Bon Jovi, 22. jun 2019 11:38)
Haha o cemu ti ... razbice im Ameri u prvom udaru 70% bilo kakvih radara i odbrane.Prvo ce ih tuci tomahavcima do iznemoglisti a posle ce avijacija uciniti ostalo.Vratice ih 30 godina unazad i to je to jer to i zele.O kavoj ti pesadiji pricas da nece plivati do nosaca aviona.
pre 4 godine
Neki komentarisu ovde kako Iran moze da mobilise mnogo ljudi za odbranu... Sukob bi se vodio samo iz vazduha, avionima, raketama ... Niko ne bi slao vojsku u kopnenu ofanzivu sigurno. Ako krene ode sve u ... Mislim da je bolje da ostane na ovome za sve nas. Ako UAE misle da finansiraju rat, a da se ne uključuju vec samo da posmatraju grdno se varaju da ce proci bez posledica. Isto i Izrael.
pre 4 godine
Aco, brate i ostali koji se ponavljate. Da te pitam nesto. Znaci hriscanska Amerika i islamski Iran bese na istoj strani u tom ratu?!!! I sad ta hriscanska Amerika (mada vise protestantska i bliza Izraelu) stoji na strani cvrsto pored kojeg naseg suseda?!!!
pre 4 godine
Kakvi smo mi bednici.. Dokazano je da najveći broj boraca iz drugih zemalja u Bosni su bili baš Iranci..
A srbistanci I rusofili ovde "navijaju" na irance.. SAD bi ih poslali 100g unazad.. Oni ni ne moraju da ih "osvoje".. Dosta da im razlupaju infrastrukturu..
Užasni smo.. Nikad nismo pošteni, nego uvek se okrećemo ka onome što je najlakše.. Kao drveće..
pre 4 godine
Amerika ne moze bez Nato-a nista da uradi, njemci i francuzi nece ni da cuju, pa ni britanci koji su u političkoj krzi, izreal nije dovoljan a Saudijska arabija ne moze hute u jemenu da pobijedi evo 4 godine nisu se ni priblizili glavnom gradu Sani, Iran je dosta za razliku od Sadama i Iraka naucio od iracko iranskog rata iz 80 tih, to je uticalo na mnogo stvari...
pre 4 godine
Prosto, stvari nisu više kao što su nekad bile. A i vreme je bilo.
pre 4 godine
Istovarili bi Amerikanci na njih tone zastarelih bombi samo da su sigurni da nemaju neku nuklearku...
pre 4 godine
Drugo, saveznik je Rusije i skoro svo svoje naoruzanje uzimaju od rusa .
(Kraken, 22. jun 2019 11:47)
Rusima Iran nije nista veci saveznik od recimo Izraela.
Rusija je velika sila, i mora da balansira i odrzava odnose sa svim vecim regionalnim igracima na terenu.
Iran je svakako tvrd orah, ali mi sa tim nemamo nikakve veze, a ako cemo iskreno, i Iran nam je (Srbima) mnogo zla naneo od pocetka 90-ih, tako da, kako sejes, tako zanjes, nemam uopste simpatije prema njima.
Iran bi trebalo da je 2015 godine dobio S300 od Rusije, dobio = kupio, tacnije, kupili su oni S300 jos 2010-e, ali su Rusi odlagali isporuku 5 godina.
Indonezija, Alzir, Egipat, to su recimo muslimanske zemlje sa kojima mozemo da imamo normalnu komunikaciju.
pre 4 godine
Iran ima najmocniju i najjacu vojsku na Bliskom istoku,verovatno bi SAD krenule sa napadima ali je neki iskusan vojni strucnjak rekao da to nije pametna ideja jer bi svakako USA imala gubitke posto Iran nikako nije mali i slab u odnosu na Irak,Siriju,Libiju gde su kauboji donosili demokratiju...
pre 4 godine
Jako krupan zalogaj, potencijalnih frontova mnogo, amerika stoji kao glavni zastitnih nato granica, ova agresija moze da ih kosta slabljenja granica, to vam je u danasnjij situaciji kao Riziko!
Ako udju u konflikt sa Iranom, nije nikako kao Libija, gde su imali samo vazdusnu "kampanju" kao podrsku opozicionim plemenima, a sa Sirijom i Irakom slucaj tek nema veze! Irak su morali iz dva puta da napadnu, jer prva agresija nije protekla po planu, i imali su i oni velike gubitke i to ljudske! Sirija je bila u rasulu zbog ISILa, a i drugi su se umesali!
Jeste da pricamo o potencijalnom ratu, al mi je napokon drago da neko osim Rusa moze da pokaze zube tim kaubojima sto su umislili da su svi na ovoj planeti indijanci!
pre 4 godine
Ovde se ne radi o proceni štete koju bi pretrpela Amerika vec Izrael.. to je cela filozofija americkog oklevanja. Naravno da bi udruzeni pobedili Iran ali ako se desi, ne daj boze totalni rat, do koje štete za Izrael bi se to moglo na kraju moglo nazvati pobedom...
pre 4 godine
Bio bi to novi Vijetnam. A svi znamo kakve emocije amerikanci imaju kada se pomene Vijetnam.
pre 4 godine
Amerika je svakako najjaca vojna sila i svakako jaca od Irana, ali Iran je dovoljno jak da se ostro suprotstavi Americi i nanese joj ozbiljne gubitke....u tom smislu nije pitanje moze li Amerika pobediti Iran vec po kojoj ceni, a mislim da bi cena bila suvise visoka u ovom slucaju sa bi se kauboji tek tako poigravali kao sa Irakom, Libijom i sl.
pre 4 godine
U nekim komentarima provejava podrska Iranu u eventualnom sukobu sa hriscanskom Amerikom.Brzo smo zaboravili bosansko iskustvo sa irancima?
pre 4 godine
Nema potrebe vojno intervenisati jos uvek.Strpljivo,pametno.Iak je samo dron,reakcija bi bila vojna da su nekako uspeli da obore avion ili da je ljudski zivot izgubljen.
pre 4 godine
Iran je poslednja linija odbrane Rusije. To je poenta. Rusi će na svaki način i otvoreno pomoći otpor Irana ukoliko do napada dodje.. zato sto je stvar kompleksna, Iran nije lak zalogaj.
pre 4 godine
kako su sada fini. Da ne gine vojska i civili?! Pa zasto onda pocinjes rat? Mislis da ti neće vratiti posle toga? Gde ide ovaj svet?
pre 4 godine
Velika humanost gospodina Trampa nije razlog za obustavu napada, vec strah Bibija Netanjahua.
pre 4 godine
Iran je izvukao pouku iz bombardovanja Jugoslavije 1999-e i naporno radio na razvoju PVO radara i raketa dometa veceg od 50km. Obaranjem drona na velikoj daljini i visini pokazali su da njihovo oruzje zaista radi. Amerika i Izrael mogu da izvedu prvi napad, ali sledi odmazda balistickim raketama. Plus, haos u Zalivu.
pre 4 godine
Iran je 18 zemlja sveta po stanovništvu.Ima preko 82 miliona stanovnika.Skoro 3 puta vise stanovnika od npr.Iraka ili skoro 4 puta vise stanovnika nego bivša Yu.Ljudi mogu za sat vremena aktivirati bar 10 miliona vojno sposobnih muskaraca(pesadija),a gde je rv pvo i ostale vojne oblasti?Najjaci su ovde ovi sto ostavljaju komenatre da će ih Amerika razbiti.Koga?Pa nije to siromašne Srbija sa 6 miliona stanovnika.Ne sme Amer pisnuti...Živi bili pa videli...Komentar iz neutralnog ugla.Ne volim ni jedne ni druge..Poyyy
pre 4 godine
Ček dok uđe u drugi mandat.
pre 4 godine
Zanimljiva strategija rasporedjivanja paravojnih formacija u okviru vojnih i bezbednosnih snaga u stranim zemljama. Zahvaljujući istoj veri (Islamu) i sličnom ako ne i istom jeziku medju arapskim državama, Iran je uradio nešto što nijedna druga država nije. Imajući veliki broj svojih ljudi, medju policijom i vojskom američkih "saveznika" na Bliskom Istoku, imaju ogromno polje delovanja, nešto kao terorizam, ali iz centra, ne spolja. Neverovatna ideja. Naravno da Iran vojno ne može pobediti Ameriku, pa verovatno se ne bi mogao ni odbraniti, barem ne dugo, svojim paravojnim snagama napravio bi mnogo veći i širi problem američkim partnerima na BI. Kažem opet, niko ne kaže da SAD ne mogu poraziti Iran, ali je pitanje po kojoj ceni, čak ako to i urade relativno brzo.
pre 4 godine
Bravo za Irance!
pre 4 godine
Konačno državnik koji ne poteže tako olako mač pre nego što mu ne bude potpuno jasno da li će, zašto i kako će ga upotrebiti.
pre 4 godine
Ko i dalje naseda na ove price treba da bude bombardovan ponovo
pre 4 godine
Trump danas prica drugu pricu, da avioni nisu bili u vazduhu
pre 4 godine
Iran je zemlja koja ima vise od 80 miliona stanovnika. Drugo, saveznik je Rusije i skoro svo svoje naoruzanje uzimaju od rusa . Amerikanci su toga i te kako svesni, i da su kojim slucajem napali Iran, prosli bi kao bosi po trnju. Iran je neosvojiva tvrdjava za njih .
pre 4 godine
Iran je izvukao pouku iz bombardovanja Jugoslavije 1999-e i naporno radio na razvoju PVO radara i raketa dometa veceg od 50km. Obaranjem drona na velikoj daljini i visini pokazali su da njihovo oruzje zaista radi. Amerika i Izrael mogu da izvedu prvi napad, ali sledi odmazda balistickim raketama. Plus, haos u Zalivu.
pre 4 godine
Zanimljiva strategija rasporedjivanja paravojnih formacija u okviru vojnih i bezbednosnih snaga u stranim zemljama. Zahvaljujući istoj veri (Islamu) i sličnom ako ne i istom jeziku medju arapskim državama, Iran je uradio nešto što nijedna druga država nije. Imajući veliki broj svojih ljudi, medju policijom i vojskom američkih "saveznika" na Bliskom Istoku, imaju ogromno polje delovanja, nešto kao terorizam, ali iz centra, ne spolja. Neverovatna ideja. Naravno da Iran vojno ne može pobediti Ameriku, pa verovatno se ne bi mogao ni odbraniti, barem ne dugo, svojim paravojnim snagama napravio bi mnogo veći i širi problem američkim partnerima na BI. Kažem opet, niko ne kaže da SAD ne mogu poraziti Iran, ali je pitanje po kojoj ceni, čak ako to i urade relativno brzo.
pre 4 godine
Bravo za Irance!
pre 4 godine
Iran ima najmocniju i najjacu vojsku na Bliskom istoku,verovatno bi SAD krenule sa napadima ali je neki iskusan vojni strucnjak rekao da to nije pametna ideja jer bi svakako USA imala gubitke posto Iran nikako nije mali i slab u odnosu na Irak,Siriju,Libiju gde su kauboji donosili demokratiju...
pre 4 godine
Iran je 18 zemlja sveta po stanovništvu.Ima preko 82 miliona stanovnika.Skoro 3 puta vise stanovnika od npr.Iraka ili skoro 4 puta vise stanovnika nego bivša Yu.Ljudi mogu za sat vremena aktivirati bar 10 miliona vojno sposobnih muskaraca(pesadija),a gde je rv pvo i ostale vojne oblasti?Najjaci su ovde ovi sto ostavljaju komenatre da će ih Amerika razbiti.Koga?Pa nije to siromašne Srbija sa 6 miliona stanovnika.Ne sme Amer pisnuti...Živi bili pa videli...Komentar iz neutralnog ugla.Ne volim ni jedne ni druge..Poyyy
pre 4 godine
Vidim ovde mnogi naijaju za Iran. Podsetio bih da je mnogo boraca iz Irana ratovalo na strani Bosanaca u ratu, i da su upravo oni cinili najgore zlocine prema Srbima. U ratu izmedju USA i Irana bas me briga ko ce pobediti, ne volim ni jedne ni druge i samo neka se tamane
pre 4 godine
Velika humanost gospodina Trampa nije razlog za obustavu napada, vec strah Bibija Netanjahua.
pre 4 godine
Prosto, stvari nisu više kao što su nekad bile. A i vreme je bilo.
pre 4 godine
kako su sada fini. Da ne gine vojska i civili?! Pa zasto onda pocinjes rat? Mislis da ti neće vratiti posle toga? Gde ide ovaj svet?
pre 4 godine
Iran je zemlja koja ima vise od 80 miliona stanovnika. Drugo, saveznik je Rusije i skoro svo svoje naoruzanje uzimaju od rusa . Amerikanci su toga i te kako svesni, i da su kojim slucajem napali Iran, prosli bi kao bosi po trnju. Iran je neosvojiva tvrdjava za njih .
pre 4 godine
Istovarili bi Amerikanci na njih tone zastarelih bombi samo da su sigurni da nemaju neku nuklearku...
pre 4 godine
Amerika je svakako najjaca vojna sila i svakako jaca od Irana, ali Iran je dovoljno jak da se ostro suprotstavi Americi i nanese joj ozbiljne gubitke....u tom smislu nije pitanje moze li Amerika pobediti Iran vec po kojoj ceni, a mislim da bi cena bila suvise visoka u ovom slucaju sa bi se kauboji tek tako poigravali kao sa Irakom, Libijom i sl.
pre 4 godine
Ček dok uđe u drugi mandat.
pre 4 godine
Iran je poslednja linija odbrane Rusije. To je poenta. Rusi će na svaki način i otvoreno pomoći otpor Irana ukoliko do napada dodje.. zato sto je stvar kompleksna, Iran nije lak zalogaj.
pre 4 godine
Jako krupan zalogaj, potencijalnih frontova mnogo, amerika stoji kao glavni zastitnih nato granica, ova agresija moze da ih kosta slabljenja granica, to vam je u danasnjij situaciji kao Riziko!
Ako udju u konflikt sa Iranom, nije nikako kao Libija, gde su imali samo vazdusnu "kampanju" kao podrsku opozicionim plemenima, a sa Sirijom i Irakom slucaj tek nema veze! Irak su morali iz dva puta da napadnu, jer prva agresija nije protekla po planu, i imali su i oni velike gubitke i to ljudske! Sirija je bila u rasulu zbog ISILa, a i drugi su se umesali!
Jeste da pricamo o potencijalnom ratu, al mi je napokon drago da neko osim Rusa moze da pokaze zube tim kaubojima sto su umislili da su svi na ovoj planeti indijanci!
pre 4 godine
Trump danas prica drugu pricu, da avioni nisu bili u vazduhu
pre 4 godine
U nekim komentarima provejava podrska Iranu u eventualnom sukobu sa hriscanskom Amerikom.Brzo smo zaboravili bosansko iskustvo sa irancima?
pre 4 godine
Drugo, saveznik je Rusije i skoro svo svoje naoruzanje uzimaju od rusa .
(Kraken, 22. jun 2019 11:47)
Rusima Iran nije nista veci saveznik od recimo Izraela.
Rusija je velika sila, i mora da balansira i odrzava odnose sa svim vecim regionalnim igracima na terenu.
Iran je svakako tvrd orah, ali mi sa tim nemamo nikakve veze, a ako cemo iskreno, i Iran nam je (Srbima) mnogo zla naneo od pocetka 90-ih, tako da, kako sejes, tako zanjes, nemam uopste simpatije prema njima.
Iran bi trebalo da je 2015 godine dobio S300 od Rusije, dobio = kupio, tacnije, kupili su oni S300 jos 2010-e, ali su Rusi odlagali isporuku 5 godina.
Indonezija, Alzir, Egipat, to su recimo muslimanske zemlje sa kojima mozemo da imamo normalnu komunikaciju.
pre 4 godine
Amerika ne moze bez Nato-a nista da uradi, njemci i francuzi nece ni da cuju, pa ni britanci koji su u političkoj krzi, izreal nije dovoljan a Saudijska arabija ne moze hute u jemenu da pobijedi evo 4 godine nisu se ni priblizili glavnom gradu Sani, Iran je dosta za razliku od Sadama i Iraka naucio od iracko iranskog rata iz 80 tih, to je uticalo na mnogo stvari...
pre 4 godine
Ovde se ne radi o proceni štete koju bi pretrpela Amerika vec Izrael.. to je cela filozofija americkog oklevanja. Naravno da bi udruzeni pobedili Iran ali ako se desi, ne daj boze totalni rat, do koje štete za Izrael bi se to moglo na kraju moglo nazvati pobedom...
pre 4 godine
Bio bi to novi Vijetnam. A svi znamo kakve emocije amerikanci imaju kada se pomene Vijetnam.
pre 4 godine
Konačno državnik koji ne poteže tako olako mač pre nego što mu ne bude potpuno jasno da li će, zašto i kako će ga upotrebiti.
pre 4 godine
Nikada SAD nece napasti IR Iran. Zbog cega? Nisu sigurni? Rusija? Nuklearka? Mislim da ne. Odgovor je mnogo jednostavniji.
Po napadu na Iran, ovi bi odmah bombardovali Izrael i gadjali Saudijsku Arabiju, dva najveća partnera SAD. To zna jevrejski lobi, to zna Izrael, toga su svesni i naftaši i vojno industrijski kompleks-partner S. ARABIJE.
pre 4 godine
Ko i dalje naseda na ove price treba da bude bombardovan ponovo
pre 4 godine
Подршка браћи Јеврејима.
Није Иран цвећка, а ни САД.
pre 4 godine
Brzo smo zaboravili bosansko iskustvo sa irancima?
(aca, 22. jun 2019 12:29)
ne.
iran se bori protiv alkaide u siriji, a alkaida i takvi mozgovi su radili ta zverstva. šiti vs suniti.
tako da je iran naš saveznik.
pre 4 godine
@nenad
To da su Iranci ratovali na strani bosne je potpuna laz,muslimana iz drugih arapskih zemalja da .
Muslimani i Œije(iranci ) se uopste ne vole (primer sirija)
Proguglaj malo
pre 4 godine
Samo da ne bude rata! Jer kao i uvek, nastradace neduzni civili, deca, porodice. Ovi sto prizeljkuju rat i sto pisu ovde, oni ce preziveti, a nezasticeni i neduzni ce ginuti. Nadam se da ce se naci makar jedno zrnce mudrosti, jer onda rata nece biti.
pre 4 godine
Podrska za Persiju!
pre 4 godine
Udarili im iranci samarčinu, još bridi
pre 4 godine
Ti avioni koji su posli da bombarduju radare prosli bi ko i taj dron i zato su i bili opozvani.
Iran ima mnogo jak PVO i bilo kakvo priblizavanje manjeg broja letelica ce rezultirati obaranjem istih jer taj mit o nevidjim avionima je samo mit i babaroga za zemlje 3ceg sveta.
Iranski PVO moze da se savlada samo masovnim napadom sto bi bio otvoreni rat na koji bi Iran odgovorio masovnim kontranapadom koji Ameri ne zele jer bi rezultirao razanjanjem svih Americkih baza u okolini i velikom broju poginulih.
To je jedini razlog zasto su opozvali tih par aviona.
pre 4 godine
Problem je sto Iran ima savremeni S-300 od pre neku godinu tako da ce Ameri imati dobre gubitke u vazduhu. Rusi su odugovlacili sa davanjem S-300 Iranu ali posle Ukrajine su se predomislili. Plus sto ce cela regija eksplodirati kao bure baruta, bice borba do smrti i totalne propasti.
pre 4 godine
Previše ljudi omalovažavaju Ameriku.. U smislu kako su kukavice..
Daleko je to od istine. Jednostavno su oprezni, odustali su od napada ne zbog mogućih 150 mrtvih Iranaca, nego mogućih 50 Amerikanaca. Oni se brinu kako bi njihova javnost reagirala da poginem 50 vojnika zbog bespilotne letjelice.
Da li se straše Irana? Apsolutno. Oni se straše svih, i to je najbolja osobina Amerikanaca. Da li imaju dobre, uvježbane vojnike, s najvećim iskustvom, najbolju vojnu opremu i sposobnost da pobijede Iran?
Apsolutno.
Samo, nisu ratovi kafanske tučnjave. Ratovi se vode da ispuniš ciljeve. Rat je skup, i uvodiš ga kad ne možeš drugim sredstvima ostvariti cilj. "Hladni rat" nikad nije prerastao u realni rat. Uvijek na granici rata, ali nikad totalni sukob ko 2sv.rat.
Amerika i Iran će nastaviti sukob, možda i malo zapucaju, ali daleko od totalnog rata.. Na sreću Irana.
Po svemu gube utakmicu, ali dok se utakmica igra, ima nade. Totalni rat bi utakmicu završio vrlo brzo, a gubitnik je očit po svakoj logici.
pre 4 godine
Iran u ratu s Amerikom ima šansu da preživi pola sata, sat... nema avijaciju, nema mornaricu, ima smešni PVO, verovatno nešto malo zastarelih ofanzivnih raketa i to je to. Tri miliona vojnika na zemlji ne znači ništa, Amerikanci neće osvajati Iran nego će samo njihovu vojsku da vrate još 50 godina u nazad a ekonomiju 100 godina. Pa tako Iran neće više moći da pomaže i finansira Hamas, Hezbolah, šiitske ekstremne grupacije u Iraku i Jemenu, diktatora Asada i sličnu ekipu.
Predviđam razmontiravanje PVO za sat vremena, zatim bombardovanje komunikcija u sledećih par sati, zajedno sa postrojenjima za obogaćivanje uranijuma, potapanje svega što isplovi iz luka plus dobar deo onoga što nije isplovilo... posle prve noći napada Amerikanci će da se igraju nad Iranom i da biraju šta će sledeće da unište dok se imami ne dozovu pameti.
pre 4 godine
Svima koji olako pominju "novi Vijetnam" - u vijetnamskom ratu SAD su imale 70 hiljada poginulih i oko 350 hiljada ranjenih dok je, i civila i vojske, Vijetnamaca poginulo oko dva miliona. Lično bih voleo da Ameri ovde slome zube, ali ne po cenu miliona mrtvih Iranaca i potpuno uništene zemlje. Nije vredno - ne bi se oporavili nekoliko decenija, Sirija bi verovatno bila ponovo ugrožena, a Izrael bi srećno trljao ruke (počinju malo da me iritiraju, postali su prilično bahati pod Netanjahuom). Najbolje za ceo svet, naravno, da rata ne bude.
pre 4 godine
A Tramp se kao pita da li će biti napadnut Iran?
pre 4 godine
i mi Srbi smo pokazali otpor i jesu nas tukli ali mi smo bili zilavi i na kraju smo derfinitivno seli za sto i pregovarali po njihovom ..tako da iranaca ima 10 puta vise...nek se tuku.
pre 4 godine
Iran je 18 zemlja sveta po stanovništvu.Ima preko 82 miliona stanovnika.Skoro 3 puta vise stanovnika od npr.Iraka ili skoro 4 puta vise stanovnika nego bivša Yu.Ljudi mogu za sat vremena aktivirati bar 10 miliona vojno sposobnih muskaraca(pesadija),a gde je rv pvo i ostale vojne oblasti?Najjaci su ovde ovi sto ostavljaju komenatre da će ih Amerika razbiti.Koga?Pa nije to siromašne Srbija sa 6 miliona stanovnika.Ne sme Amer pisnuti...Živi bili pa videli...Komentar iz neutralnog ugla.Ne volim ni jedne ni druge..Poyyy
(Jon Bon Jovi, 22. jun 2019 11:38)
Haha o cemu ti ... razbice im Ameri u prvom udaru 70% bilo kakvih radara i odbrane.Prvo ce ih tuci tomahavcima do iznemoglisti a posle ce avijacija uciniti ostalo.Vratice ih 30 godina unazad i to je to jer to i zele.O kavoj ti pesadiji pricas da nece plivati do nosaca aviona.
pre 4 godine
Neki komentarisu ovde kako Iran moze da mobilise mnogo ljudi za odbranu... Sukob bi se vodio samo iz vazduha, avionima, raketama ... Niko ne bi slao vojsku u kopnenu ofanzivu sigurno. Ako krene ode sve u ... Mislim da je bolje da ostane na ovome za sve nas. Ako UAE misle da finansiraju rat, a da se ne uključuju vec samo da posmatraju grdno se varaju da ce proci bez posledica. Isto i Izrael.
pre 4 godine
Aco, brate i ostali koji se ponavljate. Da te pitam nesto. Znaci hriscanska Amerika i islamski Iran bese na istoj strani u tom ratu?!!! I sad ta hriscanska Amerika (mada vise protestantska i bliza Izraelu) stoji na strani cvrsto pored kojeg naseg suseda?!!!
pre 4 godine
Kakvi smo mi bednici.. Dokazano je da najveći broj boraca iz drugih zemalja u Bosni su bili baš Iranci..
A srbistanci I rusofili ovde "navijaju" na irance.. SAD bi ih poslali 100g unazad.. Oni ni ne moraju da ih "osvoje".. Dosta da im razlupaju infrastrukturu..
Užasni smo.. Nikad nismo pošteni, nego uvek se okrećemo ka onome što je najlakše.. Kao drveće..
pre 4 godine
@(HanSolo, 22. jun 2019 13:52)
nisu to rusofili nego diktatorfili,putinofili,kod nas vole te dozivotne diktatore koji unistavaju svoje narode,drze ih u mraku...volimo te njihove propagande
pre 4 godine
Koliko je Iran "jak" vidjelo se u onom ratu 80-tih sa Irakom. Niti jedni niti drugi nisu mogli pomjeriti liniju fronta niti za kilometar na neko duže razdoblje. A kako je Irak prošao sa USA vidjelo se. U roku mjesec dana G.I. su bili u Bagdadu. Za Teheran bi im trebalo max. 3. mjeseca, samo da se odluče. U stvari učinili bi veliku uslugu svijetu da potamane islamističku gamad.
pre 4 godine
Rusija i Iran deklarativno jesu saveznici, ali Rusiji nikako ne odgovara prejak Iran. Odgovara im taman toliko da moze da se suprotstavlja Amerima i namaese im finu stetu u slucaju sukoba, a ujedno od diva se pretvori u misa nakon tog sukoba. Rusiji je Izrael jos veci saveznik. Rusija je potpisnica garanta postojanja Izraela, tj tadasnji SSSR cije pravne obaveze je naslijedila Rusija. Iran je tu taman da drzi i Amere i Izrael na distancu dok Rusi zavrsavaju stvari u Siriji i preorjentisu se na Afriku, a onda ce Iranu da ostave kontrolu nad tim regionom osim djelimicno Sirije naravno.
pre 4 godine
Nema potrebe vojno intervenisati jos uvek.Strpljivo,pametno.Iak je samo dron,reakcija bi bila vojna da su nekako uspeli da obore avion ili da je ljudski zivot izgubljen.
pre 4 godine
nek ih ameri satru...
pre 4 godine
Iran je poslednja linija odbrane Rusije. To je poenta. Rusi će na svaki način i otvoreno pomoći otpor Irana ukoliko do napada dodje..
(Kuč, 22. jun 2019 12:49)
Kakve veze Iran ima sa Rusijom u tom smislu, nit se granice, niti dele neke religijske veze, niti su realno saveznici na terenu, samo se uvazavaju kao dve ozbiljne nezavisne drzave.
Sto se kompleksnosti tice, prica je slozena samo oko Islamske price, i njenih aktera na bliskom istoku.
Veze Iran sa Rusijom nema, granice se tako sto dele Kaspijsko More i to preko Azerbejdzana, Kazahstana i Turkmenistana.
pre 4 godine
Vijetnam II!
pre 4 godine
Problem je sto Iran ima savremeni S-300 od pre neku godinu tako da ce Ameri imati dobre gubitke u vazduhu. Rusi su odugovlacili sa davanjem S-300 Iranu ali posle Ukrajine su se predomislili. Plus sto ce cela regija eksplodirati kao bure baruta, bice borba do smrti i totalne propasti.
(Peca, 22. jun 2019 15:20)
Taj sistem je razvijen pre 40 godina. Sta je tu savremeno? Uz to, nikad nije oborio nijedan avion.
pre 4 godine
(Ante, 22. jun 2019 15:09)
Ovo je najbolji komentar koji sam pročitao u poslednje vreme na ovu temu. Najbolji, objektivan i krajnje istinit. Suviše smo zaokupljeni Rusijom i anti-američkim stavom, pa smo eto počeli navijati za islamiste, a zaboravljamo da su isti ti harali protiv naših sunarodnika po Bosni i Kosovu.
pre 4 godine
Nisu cvećke ni jedni ni drugi, ali su Ameri mnogo gori.
pre 4 godine
Iran u ratu s Amerikom ima šansu da preživi pola sata, sat... nema avijaciju, nema mornaricu, ima smešni PVO, verovatno nešto malo zastarelih ofanzivnih raketa i to je to. Tri miliona vojnika na zemlji ne znači ništa, Amerikanci neće osvajati Iran nego će samo njihovu vojsku da vrate još 50 godina u nazad a ekonomiju 100 godina. Pa tako Iran neće više moći da pomaže i finansira Hamas, Hezbolah, šiitske ekstremne grupacije u Iraku i Jemenu, diktatora Asada i sličnu ekipu.
Predviđam razmontiravanje PVO za sat vremena, zatim bombardovanje komunikcija u sledećih par sati, zajedno sa postrojenjima za obogaćivanje uranijuma, potapanje svega što isplovi iz luka plus dobar deo onoga što nije isplovilo... posle prve noći napada Amerikanci će da se igraju nad Iranom i da biraju šta će sledeće da unište dok se imami ne dozovu pameti.
pre 4 godine
Подршка браћи Јеврејима.
Није Иран цвећка, а ни САД.
pre 4 godine
U nekim komentarima provejava podrska Iranu u eventualnom sukobu sa hriscanskom Amerikom.Brzo smo zaboravili bosansko iskustvo sa irancima?
pre 4 godine
Koliko je Iran "jak" vidjelo se u onom ratu 80-tih sa Irakom. Niti jedni niti drugi nisu mogli pomjeriti liniju fronta niti za kilometar na neko duže razdoblje. A kako je Irak prošao sa USA vidjelo se. U roku mjesec dana G.I. su bili u Bagdadu. Za Teheran bi im trebalo max. 3. mjeseca, samo da se odluče. U stvari učinili bi veliku uslugu svijetu da potamane islamističku gamad.
pre 4 godine
nek ih ameri satru...
pre 4 godine
Kakvi smo mi bednici.. Dokazano je da najveći broj boraca iz drugih zemalja u Bosni su bili baš Iranci..
A srbistanci I rusofili ovde "navijaju" na irance.. SAD bi ih poslali 100g unazad.. Oni ni ne moraju da ih "osvoje".. Dosta da im razlupaju infrastrukturu..
Užasni smo.. Nikad nismo pošteni, nego uvek se okrećemo ka onome što je najlakše.. Kao drveće..
pre 4 godine
@(HanSolo, 22. jun 2019 13:52)
nisu to rusofili nego diktatorfili,putinofili,kod nas vole te dozivotne diktatore koji unistavaju svoje narode,drze ih u mraku...volimo te njihove propagande
pre 4 godine
Vidim ovde mnogi naijaju za Iran. Podsetio bih da je mnogo boraca iz Irana ratovalo na strani Bosanaca u ratu, i da su upravo oni cinili najgore zlocine prema Srbima. U ratu izmedju USA i Irana bas me briga ko ce pobediti, ne volim ni jedne ni druge i samo neka se tamane
pre 4 godine
Iran je 18 zemlja sveta po stanovništvu.Ima preko 82 miliona stanovnika.Skoro 3 puta vise stanovnika od npr.Iraka ili skoro 4 puta vise stanovnika nego bivša Yu.Ljudi mogu za sat vremena aktivirati bar 10 miliona vojno sposobnih muskaraca(pesadija),a gde je rv pvo i ostale vojne oblasti?Najjaci su ovde ovi sto ostavljaju komenatre da će ih Amerika razbiti.Koga?Pa nije to siromašne Srbija sa 6 miliona stanovnika.Ne sme Amer pisnuti...Živi bili pa videli...Komentar iz neutralnog ugla.Ne volim ni jedne ni druge..Poyyy
pre 4 godine
Iran je zemlja koja ima vise od 80 miliona stanovnika. Drugo, saveznik je Rusije i skoro svo svoje naoruzanje uzimaju od rusa . Amerikanci su toga i te kako svesni, i da su kojim slucajem napali Iran, prosli bi kao bosi po trnju. Iran je neosvojiva tvrdjava za njih .
pre 4 godine
Iran je 18 zemlja sveta po stanovništvu.Ima preko 82 miliona stanovnika.Skoro 3 puta vise stanovnika od npr.Iraka ili skoro 4 puta vise stanovnika nego bivša Yu.Ljudi mogu za sat vremena aktivirati bar 10 miliona vojno sposobnih muskaraca(pesadija),a gde je rv pvo i ostale vojne oblasti?Najjaci su ovde ovi sto ostavljaju komenatre da će ih Amerika razbiti.Koga?Pa nije to siromašne Srbija sa 6 miliona stanovnika.Ne sme Amer pisnuti...Živi bili pa videli...Komentar iz neutralnog ugla.Ne volim ni jedne ni druge..Poyyy
(Jon Bon Jovi, 22. jun 2019 11:38)
Haha o cemu ti ... razbice im Ameri u prvom udaru 70% bilo kakvih radara i odbrane.Prvo ce ih tuci tomahavcima do iznemoglisti a posle ce avijacija uciniti ostalo.Vratice ih 30 godina unazad i to je to jer to i zele.O kavoj ti pesadiji pricas da nece plivati do nosaca aviona.
pre 4 godine
Bravo za Irance!
pre 4 godine
Nema potrebe vojno intervenisati jos uvek.Strpljivo,pametno.Iak je samo dron,reakcija bi bila vojna da su nekako uspeli da obore avion ili da je ljudski zivot izgubljen.
pre 4 godine
Konačno državnik koji ne poteže tako olako mač pre nego što mu ne bude potpuno jasno da li će, zašto i kako će ga upotrebiti.
pre 4 godine
Iran ima najmocniju i najjacu vojsku na Bliskom istoku,verovatno bi SAD krenule sa napadima ali je neki iskusan vojni strucnjak rekao da to nije pametna ideja jer bi svakako USA imala gubitke posto Iran nikako nije mali i slab u odnosu na Irak,Siriju,Libiju gde su kauboji donosili demokratiju...
pre 4 godine
Iran je poslednja linija odbrane Rusije. To je poenta. Rusi će na svaki način i otvoreno pomoći otpor Irana ukoliko do napada dodje.. zato sto je stvar kompleksna, Iran nije lak zalogaj.
pre 4 godine
Iran je izvukao pouku iz bombardovanja Jugoslavije 1999-e i naporno radio na razvoju PVO radara i raketa dometa veceg od 50km. Obaranjem drona na velikoj daljini i visini pokazali su da njihovo oruzje zaista radi. Amerika i Izrael mogu da izvedu prvi napad, ali sledi odmazda balistickim raketama. Plus, haos u Zalivu.
pre 4 godine
Previše ljudi omalovažavaju Ameriku.. U smislu kako su kukavice..
Daleko je to od istine. Jednostavno su oprezni, odustali su od napada ne zbog mogućih 150 mrtvih Iranaca, nego mogućih 50 Amerikanaca. Oni se brinu kako bi njihova javnost reagirala da poginem 50 vojnika zbog bespilotne letjelice.
Da li se straše Irana? Apsolutno. Oni se straše svih, i to je najbolja osobina Amerikanaca. Da li imaju dobre, uvježbane vojnike, s najvećim iskustvom, najbolju vojnu opremu i sposobnost da pobijede Iran?
Apsolutno.
Samo, nisu ratovi kafanske tučnjave. Ratovi se vode da ispuniš ciljeve. Rat je skup, i uvodiš ga kad ne možeš drugim sredstvima ostvariti cilj. "Hladni rat" nikad nije prerastao u realni rat. Uvijek na granici rata, ali nikad totalni sukob ko 2sv.rat.
Amerika i Iran će nastaviti sukob, možda i malo zapucaju, ali daleko od totalnog rata.. Na sreću Irana.
Po svemu gube utakmicu, ali dok se utakmica igra, ima nade. Totalni rat bi utakmicu završio vrlo brzo, a gubitnik je očit po svakoj logici.
pre 4 godine
Ko i dalje naseda na ove price treba da bude bombardovan ponovo
pre 4 godine
Istovarili bi Amerikanci na njih tone zastarelih bombi samo da su sigurni da nemaju neku nuklearku...
pre 4 godine
Jako krupan zalogaj, potencijalnih frontova mnogo, amerika stoji kao glavni zastitnih nato granica, ova agresija moze da ih kosta slabljenja granica, to vam je u danasnjij situaciji kao Riziko!
Ako udju u konflikt sa Iranom, nije nikako kao Libija, gde su imali samo vazdusnu "kampanju" kao podrsku opozicionim plemenima, a sa Sirijom i Irakom slucaj tek nema veze! Irak su morali iz dva puta da napadnu, jer prva agresija nije protekla po planu, i imali su i oni velike gubitke i to ljudske! Sirija je bila u rasulu zbog ISILa, a i drugi su se umesali!
Jeste da pricamo o potencijalnom ratu, al mi je napokon drago da neko osim Rusa moze da pokaze zube tim kaubojima sto su umislili da su svi na ovoj planeti indijanci!
pre 4 godine
Prosto, stvari nisu više kao što su nekad bile. A i vreme je bilo.
pre 4 godine
Zanimljiva strategija rasporedjivanja paravojnih formacija u okviru vojnih i bezbednosnih snaga u stranim zemljama. Zahvaljujući istoj veri (Islamu) i sličnom ako ne i istom jeziku medju arapskim državama, Iran je uradio nešto što nijedna druga država nije. Imajući veliki broj svojih ljudi, medju policijom i vojskom američkih "saveznika" na Bliskom Istoku, imaju ogromno polje delovanja, nešto kao terorizam, ali iz centra, ne spolja. Neverovatna ideja. Naravno da Iran vojno ne može pobediti Ameriku, pa verovatno se ne bi mogao ni odbraniti, barem ne dugo, svojim paravojnim snagama napravio bi mnogo veći i širi problem američkim partnerima na BI. Kažem opet, niko ne kaže da SAD ne mogu poraziti Iran, ali je pitanje po kojoj ceni, čak ako to i urade relativno brzo.
pre 4 godine
@nenad
To da su Iranci ratovali na strani bosne je potpuna laz,muslimana iz drugih arapskih zemalja da .
Muslimani i Œije(iranci ) se uopste ne vole (primer sirija)
Proguglaj malo
pre 4 godine
Bio bi to novi Vijetnam. A svi znamo kakve emocije amerikanci imaju kada se pomene Vijetnam.
pre 4 godine
Velika humanost gospodina Trampa nije razlog za obustavu napada, vec strah Bibija Netanjahua.
pre 4 godine
Brzo smo zaboravili bosansko iskustvo sa irancima?
(aca, 22. jun 2019 12:29)
ne.
iran se bori protiv alkaide u siriji, a alkaida i takvi mozgovi su radili ta zverstva. šiti vs suniti.
tako da je iran naš saveznik.
pre 4 godine
Podrska za Persiju!
pre 4 godine
Amerika ne moze bez Nato-a nista da uradi, njemci i francuzi nece ni da cuju, pa ni britanci koji su u političkoj krzi, izreal nije dovoljan a Saudijska arabija ne moze hute u jemenu da pobijedi evo 4 godine nisu se ni priblizili glavnom gradu Sani, Iran je dosta za razliku od Sadama i Iraka naucio od iracko iranskog rata iz 80 tih, to je uticalo na mnogo stvari...
pre 4 godine
Udarili im iranci samarčinu, još bridi
pre 4 godine
Drugo, saveznik je Rusije i skoro svo svoje naoruzanje uzimaju od rusa .
(Kraken, 22. jun 2019 11:47)
Rusima Iran nije nista veci saveznik od recimo Izraela.
Rusija je velika sila, i mora da balansira i odrzava odnose sa svim vecim regionalnim igracima na terenu.
Iran je svakako tvrd orah, ali mi sa tim nemamo nikakve veze, a ako cemo iskreno, i Iran nam je (Srbima) mnogo zla naneo od pocetka 90-ih, tako da, kako sejes, tako zanjes, nemam uopste simpatije prema njima.
Iran bi trebalo da je 2015 godine dobio S300 od Rusije, dobio = kupio, tacnije, kupili su oni S300 jos 2010-e, ali su Rusi odlagali isporuku 5 godina.
Indonezija, Alzir, Egipat, to su recimo muslimanske zemlje sa kojima mozemo da imamo normalnu komunikaciju.
pre 4 godine
Trump danas prica drugu pricu, da avioni nisu bili u vazduhu
pre 4 godine
Ti avioni koji su posli da bombarduju radare prosli bi ko i taj dron i zato su i bili opozvani.
Iran ima mnogo jak PVO i bilo kakvo priblizavanje manjeg broja letelica ce rezultirati obaranjem istih jer taj mit o nevidjim avionima je samo mit i babaroga za zemlje 3ceg sveta.
Iranski PVO moze da se savlada samo masovnim napadom sto bi bio otvoreni rat na koji bi Iran odgovorio masovnim kontranapadom koji Ameri ne zele jer bi rezultirao razanjanjem svih Americkih baza u okolini i velikom broju poginulih.
To je jedini razlog zasto su opozvali tih par aviona.
pre 4 godine
kako su sada fini. Da ne gine vojska i civili?! Pa zasto onda pocinjes rat? Mislis da ti neće vratiti posle toga? Gde ide ovaj svet?
pre 4 godine
Amerika je svakako najjaca vojna sila i svakako jaca od Irana, ali Iran je dovoljno jak da se ostro suprotstavi Americi i nanese joj ozbiljne gubitke....u tom smislu nije pitanje moze li Amerika pobediti Iran vec po kojoj ceni, a mislim da bi cena bila suvise visoka u ovom slucaju sa bi se kauboji tek tako poigravali kao sa Irakom, Libijom i sl.
pre 4 godine
Problem je sto Iran ima savremeni S-300 od pre neku godinu tako da ce Ameri imati dobre gubitke u vazduhu. Rusi su odugovlacili sa davanjem S-300 Iranu ali posle Ukrajine su se predomislili. Plus sto ce cela regija eksplodirati kao bure baruta, bice borba do smrti i totalne propasti.
pre 4 godine
Nikada SAD nece napasti IR Iran. Zbog cega? Nisu sigurni? Rusija? Nuklearka? Mislim da ne. Odgovor je mnogo jednostavniji.
Po napadu na Iran, ovi bi odmah bombardovali Izrael i gadjali Saudijsku Arabiju, dva najveća partnera SAD. To zna jevrejski lobi, to zna Izrael, toga su svesni i naftaši i vojno industrijski kompleks-partner S. ARABIJE.
pre 4 godine
i mi Srbi smo pokazali otpor i jesu nas tukli ali mi smo bili zilavi i na kraju smo derfinitivno seli za sto i pregovarali po njihovom ..tako da iranaca ima 10 puta vise...nek se tuku.
pre 4 godine
Iran je poslednja linija odbrane Rusije. To je poenta. Rusi će na svaki način i otvoreno pomoći otpor Irana ukoliko do napada dodje..
(Kuč, 22. jun 2019 12:49)
Kakve veze Iran ima sa Rusijom u tom smislu, nit se granice, niti dele neke religijske veze, niti su realno saveznici na terenu, samo se uvazavaju kao dve ozbiljne nezavisne drzave.
Sto se kompleksnosti tice, prica je slozena samo oko Islamske price, i njenih aktera na bliskom istoku.
Veze Iran sa Rusijom nema, granice se tako sto dele Kaspijsko More i to preko Azerbejdzana, Kazahstana i Turkmenistana.
pre 4 godine
Ček dok uđe u drugi mandat.
pre 4 godine
(Ante, 22. jun 2019 15:09)
Ovo je najbolji komentar koji sam pročitao u poslednje vreme na ovu temu. Najbolji, objektivan i krajnje istinit. Suviše smo zaokupljeni Rusijom i anti-američkim stavom, pa smo eto počeli navijati za islamiste, a zaboravljamo da su isti ti harali protiv naših sunarodnika po Bosni i Kosovu.
pre 4 godine
Ovde se ne radi o proceni štete koju bi pretrpela Amerika vec Izrael.. to je cela filozofija americkog oklevanja. Naravno da bi udruzeni pobedili Iran ali ako se desi, ne daj boze totalni rat, do koje štete za Izrael bi se to moglo na kraju moglo nazvati pobedom...
pre 4 godine
Svima koji olako pominju "novi Vijetnam" - u vijetnamskom ratu SAD su imale 70 hiljada poginulih i oko 350 hiljada ranjenih dok je, i civila i vojske, Vijetnamaca poginulo oko dva miliona. Lično bih voleo da Ameri ovde slome zube, ali ne po cenu miliona mrtvih Iranaca i potpuno uništene zemlje. Nije vredno - ne bi se oporavili nekoliko decenija, Sirija bi verovatno bila ponovo ugrožena, a Izrael bi srećno trljao ruke (počinju malo da me iritiraju, postali su prilično bahati pod Netanjahuom). Najbolje za ceo svet, naravno, da rata ne bude.
pre 4 godine
Rusija i Iran deklarativno jesu saveznici, ali Rusiji nikako ne odgovara prejak Iran. Odgovara im taman toliko da moze da se suprotstavlja Amerima i namaese im finu stetu u slucaju sukoba, a ujedno od diva se pretvori u misa nakon tog sukoba. Rusiji je Izrael jos veci saveznik. Rusija je potpisnica garanta postojanja Izraela, tj tadasnji SSSR cije pravne obaveze je naslijedila Rusija. Iran je tu taman da drzi i Amere i Izrael na distancu dok Rusi zavrsavaju stvari u Siriji i preorjentisu se na Afriku, a onda ce Iranu da ostave kontrolu nad tim regionom osim djelimicno Sirije naravno.
pre 4 godine
Neki komentarisu ovde kako Iran moze da mobilise mnogo ljudi za odbranu... Sukob bi se vodio samo iz vazduha, avionima, raketama ... Niko ne bi slao vojsku u kopnenu ofanzivu sigurno. Ako krene ode sve u ... Mislim da je bolje da ostane na ovome za sve nas. Ako UAE misle da finansiraju rat, a da se ne uključuju vec samo da posmatraju grdno se varaju da ce proci bez posledica. Isto i Izrael.
pre 4 godine
Problem je sto Iran ima savremeni S-300 od pre neku godinu tako da ce Ameri imati dobre gubitke u vazduhu. Rusi su odugovlacili sa davanjem S-300 Iranu ali posle Ukrajine su se predomislili. Plus sto ce cela regija eksplodirati kao bure baruta, bice borba do smrti i totalne propasti.
(Peca, 22. jun 2019 15:20)
Taj sistem je razvijen pre 40 godina. Sta je tu savremeno? Uz to, nikad nije oborio nijedan avion.
pre 4 godine
Aco, brate i ostali koji se ponavljate. Da te pitam nesto. Znaci hriscanska Amerika i islamski Iran bese na istoj strani u tom ratu?!!! I sad ta hriscanska Amerika (mada vise protestantska i bliza Izraelu) stoji na strani cvrsto pored kojeg naseg suseda?!!!
pre 4 godine
A Tramp se kao pita da li će biti napadnut Iran?
pre 4 godine
Vijetnam II!
pre 4 godine
Samo da ne bude rata! Jer kao i uvek, nastradace neduzni civili, deca, porodice. Ovi sto prizeljkuju rat i sto pisu ovde, oni ce preziveti, a nezasticeni i neduzni ce ginuti. Nadam se da ce se naci makar jedno zrnce mudrosti, jer onda rata nece biti.
pre 4 godine
Nisu cvećke ni jedni ni drugi, ali su Ameri mnogo gori.
51 Komentari
Sortiraj po: