Ponedeljak, 29.04.2019.

13:56

"Postoji sumnja u autentičnost telegrama Mihailovića kralju Petru"

Izvor: B92

"Postoji sumnja u autentiènost telegrama Mihailoviæa kralju Petru" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

pope

pre 5 godina

Resosled desavanja 1943 jasno pokazuje da odnos snaga na balkanskom terenu veze nema sa strateskim odlukama koje su tokom te godine donete u Teheranu o podeli interesnih sfera tokom rata.
Dakle, Staljin je posle Staljingradskog raspleta krenuo u zestoku protivofanzivu i tada je bilo jasno da ce antinacisticka alijansa pobediti. Jasno je da u toj situaciji Cercil i Ruzvelt brze bolje inicirali Teheran kako bi kontrolisali dalje napredovanje SSSR prema Evropi. Naravno da su bili svesni da ce Staljinu biti potrebno ponuditi dobar deo Evrope i tada su (nezvanicno) iscrtane granice posleratne podele. Naravno, prva zrtva ovog pristupa je bila Kraljevina Jugoslavija i Mihajlovic. Jedna od glavnih tema je bila pomoc partizanima u Jugoslaviji sto dovoljno govori o tome. Interesantno je da se na konferenciji preuvelicavao broj nemackih divizija koje navodno vezuju Jugoslovenski partizani i to, verovali ili ne, od strane Amerikanaca i Engleza !!! Staljin je bio sumnjicav prema ovim navodima (ovo cete naci na srpskoj wikipediji kao i izvore) sto dovoljno govori da je u pitanju farsa da se 'uvuku' Staljinu podrzavajuci njegove ideoloske prijatelje i nudeci mu otvoreno Jugoslaviju, dok je on pitanje Balkana smatrao 'ne toliko vaznim' u tom trenutku. Objavljivanje ovih dokumenata CIA nastalih posle rata kao i ranije teorije o komunistima u redovima MI5 koji su 'sminkali' izvestaje o Balkanu samo su sluzili da se strateske odluke iz Teherana 1943, potvrdjene Jaltom 1945 'operu' kroz dokumenta operativnih sluzbi jer kako drugacije opravdati predaju zapadno orijentisane kapitalisticke monarhije Staljinu? Da je situacija na terenu bitna za odlucivanje, pre bi se desilo da se Grcka preda SSSRu jer je tamo partizanski pokret bio i znatno brojniji i aktivniji od momarhistickog.

Nemanja

pre 5 godina

istina polako isplivava na povrsinu! Tito se borio sa nemcima jedino u komunjarskim filmovima koje je sam finansirao posle rata...
(e srbijo jade i bedo, 30. april 2019 01:39)

Naravno, a cetnici i ustase su bili hipi aktivisti koji su ometali snimanje bacanjem cveca i recitovanjem domoljubne haiku poezije. Meni se vise cini da isplivavaju raznorazne fekalije s jasnim ciljem menjanja istorije. Zna se ko je bio na ispravnoj a ko na pogresnoj strani istorije, to ne moze da se promeni koliko god lazi neki serviraju. Partija je dala Drazi sansu da uopste ima sudjenje, da iznese svoj stav i dokaze da nije sradjivao s nacistima. I to javno pred celim svetom, ceo proces je snimljen i sacuvan. Mogao je i da ga pojede mrak kad su ga uhvatili, i da u izvestaj stave da se sapleo na koru o banane. Ipak su mu dali sansu da se odbrani, kakvu cisto sumnjam da bi oni Titu dali da su ga kojim slucajem zarobili.

howyesno

pre 5 godina

Ma tako je novočetnici, krivi su englezi, amerikanci i NKVD što ste klali svoj narod i sarađivali sa okupatorima i ustašama. I opet biste da prikoljete sve koji vas poznaju u bradu. Još žive ljudi kojima ste na oči ubijali najmilije, postoje fotografije, zapisi i svedočenja koja su za vas nekakva komunistička istorija. Ali to što vam je pušteno da se osilite, ne znači da i pored sve agresivnosti, laži i kampanja možete da menjate surovu istinu. A istina je da ste sa nemcima i ustašama najveći zlikovci sopstvenog naroda.

šetač

pre 5 godina

Ma da, Tito nije ni postajao on je imainaran lik, Partizani su bili obična mala vojna formacija hajdučija a zločine u Vraniću niko nije ni počinio......

Faruk Hadžibegić

pre 5 godina

@ZgHrEu

Da mi smo zaglavljeni tamo, jer smo ponosni na svoju istoriju, a vaša istorija počinje prije 30 godina, jer se one prethodne čovječanstvo srami...

Никола87

pre 5 godina

@Utin

Џентлменско доброчинство, које су вековима пре нашег случаја већ указивали избеглицама из Француске (хугенотима), Ирске, Шкотске, Јеврејима из Немачке, Русије и Пољске. Нема ту никакве посебне србофилије (у њиховој политици, како год), мада сам и сâм искусио да известан број обичних Американаца заиста јесте другарски настројен према Србима. Не бих знао зашто је тако, а, што ти кажеш, не делује ми да тако цене и Хрвате или Бошњаке.

e srbijo jade i bedo

pre 5 godina

istina polako isplivava na povrsinu! Tito se borio sa nemcima jedino u komunjarskim filmovima koje je sam finansirao posle rata...

Nn12

pre 5 godina

Da je bilo tko od novinara ili komentara ovdije pročitao Churchillove memoare i neka druga dijela zapadnih autora o ratu na balkanu shvatio bi da ovo nema smisla.

Da Churchill nije bio zaludjen mržnjom prema komunizmu i da kralj nije sjedio u Londonu, davno bi otkazao četnicima. Izvještaji sa terena su bilo jasni i uglavnom su pokazivali na ili inertnost četničkog pokreta ili na suradnju sa njemcima.

Sloboda Narodu!

pre 5 godina

Mozete da okacite svaku novu autentičnost i neautentičnost mačku o rep. Nisu im krivi ni englezi, ni francuzi, ni rusi, ni amerikanci ni komunisti, ni socijalisti, krivi su sami sebi jer su pomagali nacistima i fasistima, a cesto i ustasama, u borbama protiv jedinog istinskog antifasistickog pokreta na ovim prostorima. Kraj price. Jesu li saradjivali s hitlerom? Jesu. S musolinijem? Jesu. Na stotine dokaza i fotografija. Nema tu opravdanja i gledanja kroz prste. Ove novije generacije treba da shvate da niko normalan na zemaljskoj kugli preko takvih stvari ne bi smeo da prodje i da tolerise kolaboracionizam, pa makar dolazio iz tvoje uske porodice.

Jugoslaven i po

pre 5 godina

Draza, Nedic ili Ljotic, ne zna se koji je veci sluga i kvisling Nemaca bio. Tito se jedini borio na terenu protiv okupatora, i samo zbog toga su Englezi okrenuli 'svojim' cetnickim monarhistima ledja.

Veritas dolet

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre
(Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28)

U Srbiji antifašsitički pokret jedva da je postojao, Srbija je bila naci kvislinška država koja osim šta je surađivala sa nacistima bili su bliski saveznici upravo s tom nacističkom NDH.
Partizana u Srbiji je bilo 10 puta manje nego u NDH, ustaša je bilo nekih 76000 među kojima je bilo puno Srba, neki od najglavnijih ustaša i najbližih Pavelićevih ljudi od najvećeg povjerenja su bili Srbi, npr. komandant generalštaba general Đuro Grujić ili ministar Savo Besarević, otprilike trećina ustaša su bili Srbi, i Jevreji.
A partizana je bilo nekih 230.000 od čega 2/3 Hrvati, ispada da je u partizanima bilo duplo više Hrvata nego među ustašama, suprotno vašoj mitomaniji Hrvati su bili nosioci antifašističke borbe u Jugoslaviji i upravo zbog toga je Hrvatska na proslavama zadnjih 3 "okruglih" godišnjica Dana pobjede u Rusiji i Francuskoj svuda bila počasni gost, dva ruska predsjednika su odlikovali dva hrvatska predsjednika i u Francuskoj je Hrvatska vojska otvorila svečanu paradu a Srbiju nikuda nikada nisu ni pozvali.

Markoni

pre 5 godina

Pa i iz ranije nađenih dokumenata videlo se da su Britanci do 1943 uspevali da od Amerikanaca sakriju činjenice da je većina četnika bila u savezništvu sa Nemcima. Tek kad su Ameri krenuli sa planom o iskrcavanju (prvobitno na Balkan a onda se ipak odlučili za Siciliju) došli su do tačnih podataka i Informacija. Tada su, doduše nevoljno, Anglosaksonci uspostavili saradnju sa komunistima jer su videli da su ovi faktički jedini koji se bore protiv fašista.

Pero

pre 5 godina

KOLIKO JE DRAZI BILO TESKO DA SE BORI PROTIV NACISTA JE CINJENICA DA SU ZA JEDNOG MRTVOG NEMCA STRELJALI 100 SRBA, A ZA JEDNOG RANJENOG 50.TO SU HRVATSKI I MUSLIMANSKI PARTIZANI ISKORISTILI JER NJIMA NIJE BILO BITNO STO CE STRELJTI 100 SRBA...

Pijani zlotvor

pre 5 godina

Ima na netu knjiga fitzroya mcleana 'rat na balkanu'. Covjeka je churchill poslao da nadje istinu. Dosao je kod tita. No on nije bio jedini, britanci su poslali mnoge misije na teren, i kao sto on u knjizi kaze, 'sve su govorile isto', a to je da cetnici suruju s nijemcima. The end.

direwolf

pre 5 godina

@ (Dorćol, 29. april 2019 14:20)

Draza je bio pametan i cekao je pogodan trenutak za eventualnu ofanzivu na Naciste, ali se za to vreme konstantno borio sa ustasama. Inace, molio je Engleze da se iskrcaju na Balkan i oforme neki juzni front kao u I svetskom ratu ali to nije bio njihov interes, jednostavno imali su plan da preko Tita presaltaju Sovjete i tako uz gradjanski rat u Grckoj dobiju kontrolu nad regionom. Koliko su imali postene namere govori bas grcki scenario kada su pomogli bivsim fasistima da dodju na vlast a partizane i antofasiste bombardovali napalmom... Sa druge strane Draza je znao sa kolikom silom raspolazu Nemci i nije hteo da rizikuje srpske zivote jer su streljali po principu sto za jednog, a znao je kao i sav svet da Nemci sigurno gube rat za koju godinu. Njegov plan je propao jos 1939 godine kada je propustena prilika da se udje i rat nakon italijanskog bombardovanja Bitolja. Onda su Nemci bili daleko a Italijani bi bili laksi zalogaj. U to vreme bi se lako pozicionirala saveznicka vojska u Jugoslaviji i rat sa Nemcima bi docekali spremni. Posle 27 marta nismo imale sanse za manevar jer su Nemci ulazili u nasu zemlju kroz Austriju, Madjarsku, pa i Rumuniju i Bugarsku i nije bilo odbrane od blickriga. Sa druge strane martovske demonstracije su organizovali oficiri Vojske Jugoslavije, kao i puc kada su preuzeli vlast i ponistili ugovor od 25 marta. Inace KPJ nije ucestvovala masovno na tim demonstracijama jer je jos bio na snazi ugovor izmedju Hitlera i Staljina, a oni su ovog drugog smatrali svojim predsednikom.

Mario

pre 5 godina

Manite se vi Britanaca. Izbacite is Srbije pojam jugoslovenstva i komuniyma, i odmah će nam krenuti nabolje. I trenutni dryavnici vode Srbiju kao da je komunistička zemlja (likvidiraju političke protivnike, kradu, na vlasti su decenijama, itd.) DOk se toga svega ne oslobodimo, neće nam svanuti.

danguba

pre 5 godina

Ma koliko se trudili, a trude se silno posljednjih godina, ne mogu oprati obraz cetnika i prikazati ih dobrim momcoima. Partizanski pokret je bio jedini istinski antifasisticki pokret u regiji, i kao takav opredjeljen od pocetka bez kompromisa. Cetnici su se od pocetka rata bavili kalkulacijama i odmjeravali snage, te po potrebi saradjivali s kim su stigli, izmedju ostalih i sa ustasama.

dragan

pre 5 godina

Draža je bio i ostao izdajnik. Zaboravljate poslednje reči kralja Aleksandra "čuvajte mi Jugoslaviju". A flagrantno neznanje istorije Srbije je katastrofa.

direwolf

pre 5 godina

@ Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28

Verujem da Velika Srbija nije bila srpski ideal, nego jednostavno Srbija kao drzava Srba u etnickim granicama. Odnosno, od Jadrana do Vidina, i od Subotice do Vardarske doline. 1918 godine je srpska vojska docekana kao oslobodilacka u Splitu, Banja Luci, Dubrovniku, da bi nekoliko decenija kasnije Srbi bili isterani. Tako je jer se vodila antisrpska politika od strane komunista koji su nase granice postavili na Drini a ne po etnickom osnovu. Oteta nam je Stara Srbija, nasim ljudima je zabranjen povratak na KiM da bi tamo naseljavali izbegle komsije, a Vojvodini je nametnut madjarski karakter iako je odveka bila srpska. O tome svedoce imena brojnih srpskih toponima u Ukrajini u oblasti nekada poznata kao Slaveno Serbija gde su ziveli nasi krajisnici. Poseban tretman su imali i Crnogorci, pa je tako zemlja sa 98% posto Srba na popisima od XIX veka pa sve do 1940 godine, posle rata imala 98% posto Crnogoraca a 0% Srba. Nazalost, ovo su sve trendovi koji i dalje traju.

dragan

pre 5 godina

Koja glupost. SAD fo 1943g uopšte nije interesovalo dešavanje na jugu Evrope pa ni Nemačke. Jug Evrope je pripadao velikoj Britaniji, pripadao i sever Afrike jer je jedino Britanija pre, za vreme i posle rata imala veliku flotu. Zato je Nemački general prvi poraz imao na severu Afrike (blizu Egipta). A bila je jedna zanimljiva stvar kako SAD "nisu videle" ogromnu flotu japanskih brodova sa nosačem aviona.

EU Citizen

pre 5 godina

Već odavno je poznato da je komunistička agentura i peta kolona u britanskoj vojsci i obaveštajnim službama kažno predstavila uloge partizana i četnika i trudila se da Čerčilu i britanskoj vladi eto više ocrni generala Mihajlovića i kraljevsku vojsku u otadžbini a da komunističke bandite i izdajnike predstavi u najboljem svetlu. Rezultate vidi svako ko ima oči, jedan potrošen i upropašćen narod bez budućnosti.

mali radojica

pre 5 godina

@auu pa ti stvarno bato lupas ali onako na nevidjeno. Sve sve al da su Cetnici predavali Srbe ustasama u taj san danasnjih vlastodrzaca u Hr niko ne moze poverovati. Cak je i jedan kvisling Nedic koristio svaku priliku da spasava Srbe iz tzvndh. Ova prica samo potvrdjuje teoriju o Ruskim agentima unutar SOE-a u Kairu koji su namerno krivotvorili sve izvestaje slane u London.

direwolf

pre 5 godina

I kako sada Draza slao telegrame i komunicirao sa SAD i VB a bio je izdajnik i kolaborant Nemaca? Inace, ovi izvestaji CIA samo pokazuju da su Britanci ustvari zakuvali nasu corbu i bili glavni krivci za posrnuce Srba i Srbije koje je rezultiralo ratovima devedesetih i naseg konacnog raspada. Iz nekog razloga Britaniji ali i Rusiji nije odgovarala jaka Srbija u etnickim granicama, pa su stvarali prvo SHS onda i SFRJ, a sve nase zrtve iz dvadesetog veka su postale uzaludne. Nemci su nam bar vekovni neprijatelji i tako se uvek ponasaju ali ispada da smo ipak vise nastradali od prijatelja, pardon drugova.

Palanka

pre 5 godina

Nacitah se dosta gluposti, a razlog je jednostavan, sastanak u Teheranu i na Jalti posle, dogovorili su se sa Staljinom kome koja drzava pripada posle kraja rata, Jugoslavija pripala komunistima po dogovoru, uz celi Balkan, samo su na Grckoj insistirali Britanci, a sve ostalo je samo forma i pakovanje dogovora.

direwolf

pre 5 godina

@(Auuu, 29. april 2019 17:06)

Dajte dokaz, bar jedan dokument koji pokazuje ove tvrdnje i koji bi mogao da se nadje na internetu. Inace, postoje dokazi koji dokazuju upravo obrnuto. Da su partizani, odnosno KPJ, bili u dogovoru sa ustasama sa ciljem unistavanje svega srpskog i pravoslavnog. Onda i partizanska saradnja sa Nemcima posebno u pocetku rata dok je SSSR bila u savezu sa Hitlerom, pa i kasnije. Kad smo kod Jasenovca, molim za objasnjenje zasto Partizani nikada nisu krenuli da oslobode taj logor iako je njihova licka divizija bila odma na granici sa NDH u tom delu? Koliko je Srba spaseno od strane cetnika a koliko od partizana kad vec pricamo o ustasama. Koliko je bitaka izmedju cetnika i ustasa, a koliko izmedju partizana i ustasa? Da se razumemo Draza je bio na celu JVO, Jugoslovenske Vojse u Otadzbini, ali bilo je jos paravojnih formacija, koji su se nazivali cetnicima i koji jesu cinili zlocine poput partizana, i Draza se borio protiv svih.

Milan

pre 5 godina

Volim ove istorijske masin-bravare koji se koriste istim komunistickim fazonima u svrhi opravdavanja Tita i njegove zlocinacke klike.
Arhive su otvorene, i sve je gospodo na "izvolte". Postoje nacije gde se istorija prepusta istoricarima a ne komesarima i bivsim generalima.
Pa nisu Franjo Tudjman i Mesicav stric bili u JVO!
Nije JVO od 1944. pa do posle kapitulacije Nemacke stedeo NDH i Jasenovac!

Vasi idoli su u crno zavili pravoslavnu Srbiju i Rusiju, a i pola Evrope.
Oni su Hitleru bili samo druga strana iste medalje.

A Draza je gresan, sto ne ubi agenta Kominterne kad je imao priliku.
Sad bi smo bili najmanje ko Spanija.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

(popinski borci, 29. april 2019 17:14)
Nema nikakve logike u tome sto si izneo,jer bi Britanci bilo u interesu da pomazu ostatke kraljevske vojske i da Jugoslaviju posle rata prikljuce Zapadnom taboru.
Cercil je bio patoloski antikomunista i saradnju sa Staljinom je shvatao samo kao nuzno zlo i kao odbranu ostrva.

Cetnici nisu bili nikakva ozbiljna sila,niti je Mihaljovic bio sposoban da od njih napravi nesto.Oni su bili razularena banda,koja je uglavnom plackala i ubijala po Srbiji,a nesto malo se tukla sa balijama i ustasama u Bosni.

Cetnicu su napravili samo stetu u borbi protiv okupatora,umesto da su zajedno sa komunistima radili na otporu.

kraja

pre 5 godina

...clan mklinove ekipe je bio i americki major Linn Farish, za koga se predpostavljalo da je u obavestajnoj sluzbi...
...ne vidim razlog zasto bi amerikanci verovali britanskim izvestajima pored svog coveka na terenu...
...ali vidim da se rovarenje kroz istoriju jugoslavije nastavalja i 30 godina po njenom raspadu...
...umesto da saznamo istinu o gomili onih severnih zemalja koje su radile za hitlera, da saznamo istinu o ukrajinskim fasistima, o poljacima koji su prijavljivali i ucetsvovali u egzekuciji jevreja, izgleda da se ceo svet bavi samo istorijom jugoslaviije i to na dnevnom nivou iz sata u sat...
...sve fasisticke zemlje postadose oslobodioci, jedino je jugoslavija izuzetak, jer ce nam na kraju nakalemiti da smo aktivno saradjivali sa hitlerovim rajhom...
...otrcano, odvratno, dosadno...

heavy

pre 5 godina

Komunisti su u Kairu imali krticu u MI6 koji je prosleđivao lažne izveštaje u London. Akvije JVO protiv Nemaca i Ustaša je pripisivao Titu, neki su već pisali pre mene. Postoji i teorija da je Čerčil potomak Obrenovića i stoga da je mrzeo Karađorđeviće.

Utin

pre 5 godina

Hriscanska Amerika je uvek bila prijatelj i saveznik Srbije. Ne, jugoslavije, nego Srbije. Srpski vojnici, komadanti, svestena lica, svako ko je bio protiv komunista, je dobio utociste i azil u Americi, i ta ista Amerika je sacuvala njih i njihove porodice. Zamislite se zasto nisu ustase dobijali azile po americi, ili muslimani, bugari, albanci...

Kralj Aleksandar je bio Jugosloven

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre
(Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28)

Pa su onda pomagali komuniste, njih se nisu plašili, oni nisu imali veze sa Rusijom. Daj bre Nediću ...

ZgHrEu

pre 5 godina

Mi nemamo većih neprijatelja od Engleza. Od ustanka 1804 pa na ovamo pravili su haos u Srbiji. (Delija, 29. april 2019 14:46)

vi ste otužna nacija. zaglavljena u 18. stoljeću

popinski borci

pre 5 godina

Mislim da ima više od 10 godina od kada su Britanci otvorili poverljiva dokumenta o Drugom svetskom ratu na ovim prostorima. Iz tih dokumenata se jasno vidi da su obaveštajci u Kairu fabrilovali podatke, koje su slali u London. Nekoliko četničkih akcija 1943-e godine je pripisano partizanskog pokretu. Poput miniranje pruge Niš-Skoplje, gde uopšte i nije bilo pripadnika partizanskog pokreta, a u London su stigle informacije da su oni to uradili. Mnogo godina nakon rata se saznalo da su engleski obaveštajci u Kairu bili simpatizer komunističke partije i da su pre rata prisustvovali skupovima te partije. Na kraju Čerčil je protivno stavovima britanskog ministarstva spoljnih poslova (Forign Office) i američkog predsednika Ruzvelta, podržao partizanski pokret. Za dve nedelje partizanskom pokretu je isporučena pomoć u oružju i opremi od 500 tona, dok je ravnogorski pokret za više od dve godine dobio pomoć u težini od 50 tona. Kada je poručnik Meklejn, koji je bio u poseti partizanskom štabu, izvestio Čerčila o nameri Tita da nakon rata stvori komunistički politički sistem, on ga je upitao da li misli da živi u Jugoslaviji nakon rata. To govori o tome koliko je Čerčilu bila važna Jugoslavija i njen narod.

Auuu

pre 5 godina

Englezi su ocigledno pokusavali da sto duze od Amerikanaca sakriju stepen izdaje i saradnje Mihailovica i njegovih cetnika sa okupatorima, nacistima i ustasama. Cetnici su saradjivali sa Nemcima, Italijanima i ustasama, cak predavali ustasama Srbe koje su ovi kasnije ubijali u Jasenovcu.

Bush

pre 5 godina

Eto vidiš da nema ovih bezobraznih Britanaca mogli smo imati Veliku Srbiju. Sto posto su bili ljubomorni da ne bi bili veći i bolji od Velike Britanije. Sramota!

Nesko Nedic

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre

Raca

pre 5 godina

Uloga SOE i njene namerne dezinformacije o stvarnim dešavanjima i ulozi četničkog pokreta i Draže Mihailovića tokom drugog svetskog rata u Srbiji i Jugoslaviji su podrobno objašnjene u knjizi "Silovanje Srbije" autora Majkla Liza (Michael Lees).

Najtoplije preporučujem svima koji su zainteresovani za ovu tematiku da tu knjigu pročitaju. Sedište SOE u drugom svetskom ratu je bilo u Kairu i preko te ispostave su išle sve obaveštajne informacije sa prostora Jugoslavije.

Nepobitno je utvrđeno da su informacije u vezi aktivnosti i uloge četnika namerno uskraćivane i izokretane a u interesu Tita i njegovog pokreta. Pretpostavlja se da su to radili agenti KGB u redovima SOE.

Takva obaveštajna aktivnost je bila direktno usmerena protiv generala Mihailovića i imala je presudnu negativnu ulogu u smislu odluka saveznika i sudbine četničkog pokreta u Srbiji.

Slobodan-Bg

pre 5 godina

Nema većih i podmuklijih spletkaroša i prevaranata od Engleza. I sve zarad svojih interesa. Gaze preko mrtvih, ništa i niko ih ne zanima. Ali doći će na naplatu, kad-tad...

Чичино

pre 5 godina

Зна се разлог одавно: Британцима су се у МИ6 инфилтрирали комунисти (гуглујте Kim Philby) и бушили су где су стигли, не само на Балкану. НКВД их је на даљинском имао и у комбинацији са договором око поделе Европе после рата, где је Југославија наводно требало "сама да одлучи", учинили су све да оснаже Титов покрет, а ослабе ЈВуО. После су притисли и малолетног Краља Петра II и тако нам украдоше и земљу које више нема јер су је растурили комунистички генерал Туђман, комунистички руководиоци Милошевић и Ђукановић и исламски активиста Изетбеговић. Седамдесет година нас јашу, са кратком паузом током Ђинђића и Коштунице.

Dorćol

pre 5 godina

Evo prostog objašnjenja. Da istina je da su Britanci od Septembra 1943. krenuli da menjaju stranu. Ali postavlja se pitanje zašto bi podržali partizane umesto rojalista/demokrata? Prosta logika, ne slušajte ove gibanica zavereologe sa onim forama bili komunisti u obaveštajnim službama SOE i tako to, to je pokušaj da se operu.

Razlog je jako prost. Partizani su se u kontinuitetu borili sa okupatorom (martovski pregovori nisu ustanovili čak ni primirje, konkretan jedini rezultat je razmena zarobljenika). Dok je Draža pre komunista objavio početak ustanka na Vidovdan, on do početka ustanka u Srbiji je naređivao da se niko od njegovih saradnika ne priključuje ustanku (smatrao je to ishitrenim). Međutim Ratko Martinović, Misita i drugi krše to naređenje i ulaze u narodni ustanak. Onda Draža videvši raspoloženje naroda odlučuje da uđe u tu priču, 2 godine ima ogromnu podršku VB (uistinu više propagandnu nego materijalnu, ali to je zato što ga je brzo pročitao obaveštajac na terenu VB).

Gotovo svaki argument apologeta JVuO u sebi sadrži ili otvorene laži ili delimičnu istinu (koristeći se logičkom greškom selektivni dokaz).

A što se tiče teksta period je Septembar 1943. kada Draža isključivo nakon meseci pritisaka preduzima ofanzivu na Nemce u reonu Višegrad, Rogatica, Priboj, Prijepolje (i još neka mesta). Međutim Britanci javljaju da su to uradili partizani, Draža se iznervira i opet pređe u neaktivnost ili potčinjavanje lokalnim vlastima (ali nikad on da se iskompromituje, a da naredbu svojim komandantima da to urade).

Istorija posle 5. Oktobra je namerno napravljena tako od kontrarevolucije da se sve predstavi kao nekakva zavera svetska protiv Draže tipa Čiču izdali Englezi. Ali bili dobri Englezi kad su Crnu Goru i Sandžak zvali ostrvo slobode Mihajlovića, a ono se tu tukli rame uz rame uvek kao jedna vojska italijanski fašisti i JVuO protiv NOVJ (koji se istina obrukao za vek i vekova sa levim skretanjima, dan danas ako ima živih ljudi koji su to radili treba im suditi).

Veritas dolet

pre 5 godina

Draža je jasno još krajem '41. definirao cilj četničkog pokreta stvaranje Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije očišćenoj od Hrvata i Muslimana i nije mu bilo bitno ko će mu u tome biti saveznici, na početku je bio protiv fašista i nacista a kad je vidio da prvenstveno Englezi a i Amerikanci nisu zainteresirani za realizaciju njegovog projekta prešao je na drugu stranu, Churchill ga je raskrinkao tamo negdje već krajem '42. da on nije nikakav antifašista, njemu je glavno bilo da se borio protiv partizana!

popinski borci

pre 5 godina

Mislim da ima više od 10 godina od kada su Britanci otvorili poverljiva dokumenta o Drugom svetskom ratu na ovim prostorima. Iz tih dokumenata se jasno vidi da su obaveštajci u Kairu fabrilovali podatke, koje su slali u London. Nekoliko četničkih akcija 1943-e godine je pripisano partizanskog pokretu. Poput miniranje pruge Niš-Skoplje, gde uopšte i nije bilo pripadnika partizanskog pokreta, a u London su stigle informacije da su oni to uradili. Mnogo godina nakon rata se saznalo da su engleski obaveštajci u Kairu bili simpatizer komunističke partije i da su pre rata prisustvovali skupovima te partije. Na kraju Čerčil je protivno stavovima britanskog ministarstva spoljnih poslova (Forign Office) i američkog predsednika Ruzvelta, podržao partizanski pokret. Za dve nedelje partizanskom pokretu je isporučena pomoć u oružju i opremi od 500 tona, dok je ravnogorski pokret za više od dve godine dobio pomoć u težini od 50 tona. Kada je poručnik Meklejn, koji je bio u poseti partizanskom štabu, izvestio Čerčila o nameri Tita da nakon rata stvori komunistički politički sistem, on ga je upitao da li misli da živi u Jugoslaviji nakon rata. To govori o tome koliko je Čerčilu bila važna Jugoslavija i njen narod.

Slobodan-Bg

pre 5 godina

Nema većih i podmuklijih spletkaroša i prevaranata od Engleza. I sve zarad svojih interesa. Gaze preko mrtvih, ništa i niko ih ne zanima. Ali doći će na naplatu, kad-tad...

Nesko Nedic

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre

Чичино

pre 5 godina

Зна се разлог одавно: Британцима су се у МИ6 инфилтрирали комунисти (гуглујте Kim Philby) и бушили су где су стигли, не само на Балкану. НКВД их је на даљинском имао и у комбинацији са договором око поделе Европе после рата, где је Југославија наводно требало "сама да одлучи", учинили су све да оснаже Титов покрет, а ослабе ЈВуО. После су притисли и малолетног Краља Петра II и тако нам украдоше и земљу које више нема јер су је растурили комунистички генерал Туђман, комунистички руководиоци Милошевић и Ђукановић и исламски активиста Изетбеговић. Седамдесет година нас јашу, са кратком паузом током Ђинђића и Коштунице.

Raca

pre 5 godina

Uloga SOE i njene namerne dezinformacije o stvarnim dešavanjima i ulozi četničkog pokreta i Draže Mihailovića tokom drugog svetskog rata u Srbiji i Jugoslaviji su podrobno objašnjene u knjizi "Silovanje Srbije" autora Majkla Liza (Michael Lees).

Najtoplije preporučujem svima koji su zainteresovani za ovu tematiku da tu knjigu pročitaju. Sedište SOE u drugom svetskom ratu je bilo u Kairu i preko te ispostave su išle sve obaveštajne informacije sa prostora Jugoslavije.

Nepobitno je utvrđeno da su informacije u vezi aktivnosti i uloge četnika namerno uskraćivane i izokretane a u interesu Tita i njegovog pokreta. Pretpostavlja se da su to radili agenti KGB u redovima SOE.

Takva obaveštajna aktivnost je bila direktno usmerena protiv generala Mihailovića i imala je presudnu negativnu ulogu u smislu odluka saveznika i sudbine četničkog pokreta u Srbiji.

Auuu

pre 5 godina

Englezi su ocigledno pokusavali da sto duze od Amerikanaca sakriju stepen izdaje i saradnje Mihailovica i njegovih cetnika sa okupatorima, nacistima i ustasama. Cetnici su saradjivali sa Nemcima, Italijanima i ustasama, cak predavali ustasama Srbe koje su ovi kasnije ubijali u Jasenovcu.

Veritas dolet

pre 5 godina

Draža je jasno još krajem '41. definirao cilj četničkog pokreta stvaranje Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije očišćenoj od Hrvata i Muslimana i nije mu bilo bitno ko će mu u tome biti saveznici, na početku je bio protiv fašista i nacista a kad je vidio da prvenstveno Englezi a i Amerikanci nisu zainteresirani za realizaciju njegovog projekta prešao je na drugu stranu, Churchill ga je raskrinkao tamo negdje već krajem '42. da on nije nikakav antifašista, njemu je glavno bilo da se borio protiv partizana!

Dorćol

pre 5 godina

Evo prostog objašnjenja. Da istina je da su Britanci od Septembra 1943. krenuli da menjaju stranu. Ali postavlja se pitanje zašto bi podržali partizane umesto rojalista/demokrata? Prosta logika, ne slušajte ove gibanica zavereologe sa onim forama bili komunisti u obaveštajnim službama SOE i tako to, to je pokušaj da se operu.

Razlog je jako prost. Partizani su se u kontinuitetu borili sa okupatorom (martovski pregovori nisu ustanovili čak ni primirje, konkretan jedini rezultat je razmena zarobljenika). Dok je Draža pre komunista objavio početak ustanka na Vidovdan, on do početka ustanka u Srbiji je naređivao da se niko od njegovih saradnika ne priključuje ustanku (smatrao je to ishitrenim). Međutim Ratko Martinović, Misita i drugi krše to naređenje i ulaze u narodni ustanak. Onda Draža videvši raspoloženje naroda odlučuje da uđe u tu priču, 2 godine ima ogromnu podršku VB (uistinu više propagandnu nego materijalnu, ali to je zato što ga je brzo pročitao obaveštajac na terenu VB).

Gotovo svaki argument apologeta JVuO u sebi sadrži ili otvorene laži ili delimičnu istinu (koristeći se logičkom greškom selektivni dokaz).

A što se tiče teksta period je Septembar 1943. kada Draža isključivo nakon meseci pritisaka preduzima ofanzivu na Nemce u reonu Višegrad, Rogatica, Priboj, Prijepolje (i još neka mesta). Međutim Britanci javljaju da su to uradili partizani, Draža se iznervira i opet pređe u neaktivnost ili potčinjavanje lokalnim vlastima (ali nikad on da se iskompromituje, a da naredbu svojim komandantima da to urade).

Istorija posle 5. Oktobra je namerno napravljena tako od kontrarevolucije da se sve predstavi kao nekakva zavera svetska protiv Draže tipa Čiču izdali Englezi. Ali bili dobri Englezi kad su Crnu Goru i Sandžak zvali ostrvo slobode Mihajlovića, a ono se tu tukli rame uz rame uvek kao jedna vojska italijanski fašisti i JVuO protiv NOVJ (koji se istina obrukao za vek i vekova sa levim skretanjima, dan danas ako ima živih ljudi koji su to radili treba im suditi).

Bush

pre 5 godina

Eto vidiš da nema ovih bezobraznih Britanaca mogli smo imati Veliku Srbiju. Sto posto su bili ljubomorni da ne bi bili veći i bolji od Velike Britanije. Sramota!

Pero

pre 5 godina

KOLIKO JE DRAZI BILO TESKO DA SE BORI PROTIV NACISTA JE CINJENICA DA SU ZA JEDNOG MRTVOG NEMCA STRELJALI 100 SRBA, A ZA JEDNOG RANJENOG 50.TO SU HRVATSKI I MUSLIMANSKI PARTIZANI ISKORISTILI JER NJIMA NIJE BILO BITNO STO CE STRELJTI 100 SRBA...

Jugoslaven i po

pre 5 godina

Draza, Nedic ili Ljotic, ne zna se koji je veci sluga i kvisling Nemaca bio. Tito se jedini borio na terenu protiv okupatora, i samo zbog toga su Englezi okrenuli 'svojim' cetnickim monarhistima ledja.

Mario

pre 5 godina

Manite se vi Britanaca. Izbacite is Srbije pojam jugoslovenstva i komuniyma, i odmah će nam krenuti nabolje. I trenutni dryavnici vode Srbiju kao da je komunistička zemlja (likvidiraju političke protivnike, kradu, na vlasti su decenijama, itd.) DOk se toga svega ne oslobodimo, neće nam svanuti.

Nn12

pre 5 godina

Da je bilo tko od novinara ili komentara ovdije pročitao Churchillove memoare i neka druga dijela zapadnih autora o ratu na balkanu shvatio bi da ovo nema smisla.

Da Churchill nije bio zaludjen mržnjom prema komunizmu i da kralj nije sjedio u Londonu, davno bi otkazao četnicima. Izvještaji sa terena su bilo jasni i uglavnom su pokazivali na ili inertnost četničkog pokreta ili na suradnju sa njemcima.

danguba

pre 5 godina

Ma koliko se trudili, a trude se silno posljednjih godina, ne mogu oprati obraz cetnika i prikazati ih dobrim momcoima. Partizanski pokret je bio jedini istinski antifasisticki pokret u regiji, i kao takav opredjeljen od pocetka bez kompromisa. Cetnici su se od pocetka rata bavili kalkulacijama i odmjeravali snage, te po potrebi saradjivali s kim su stigli, izmedju ostalih i sa ustasama.

Markoni

pre 5 godina

Pa i iz ranije nađenih dokumenata videlo se da su Britanci do 1943 uspevali da od Amerikanaca sakriju činjenice da je većina četnika bila u savezništvu sa Nemcima. Tek kad su Ameri krenuli sa planom o iskrcavanju (prvobitno na Balkan a onda se ipak odlučili za Siciliju) došli su do tačnih podataka i Informacija. Tada su, doduše nevoljno, Anglosaksonci uspostavili saradnju sa komunistima jer su videli da su ovi faktički jedini koji se bore protiv fašista.

Pijani zlotvor

pre 5 godina

Ima na netu knjiga fitzroya mcleana 'rat na balkanu'. Covjeka je churchill poslao da nadje istinu. Dosao je kod tita. No on nije bio jedini, britanci su poslali mnoge misije na teren, i kao sto on u knjizi kaze, 'sve su govorile isto', a to je da cetnici suruju s nijemcima. The end.

EU Citizen

pre 5 godina

Već odavno je poznato da je komunistička agentura i peta kolona u britanskoj vojsci i obaveštajnim službama kažno predstavila uloge partizana i četnika i trudila se da Čerčilu i britanskoj vladi eto više ocrni generala Mihajlovića i kraljevsku vojsku u otadžbini a da komunističke bandite i izdajnike predstavi u najboljem svetlu. Rezultate vidi svako ko ima oči, jedan potrošen i upropašćen narod bez budućnosti.

dragan

pre 5 godina

Draža je bio i ostao izdajnik. Zaboravljate poslednje reči kralja Aleksandra "čuvajte mi Jugoslaviju". A flagrantno neznanje istorije Srbije je katastrofa.

Utin

pre 5 godina

Hriscanska Amerika je uvek bila prijatelj i saveznik Srbije. Ne, jugoslavije, nego Srbije. Srpski vojnici, komadanti, svestena lica, svako ko je bio protiv komunista, je dobio utociste i azil u Americi, i ta ista Amerika je sacuvala njih i njihove porodice. Zamislite se zasto nisu ustase dobijali azile po americi, ili muslimani, bugari, albanci...

ZgHrEu

pre 5 godina

Mi nemamo većih neprijatelja od Engleza. Od ustanka 1804 pa na ovamo pravili su haos u Srbiji. (Delija, 29. april 2019 14:46)

vi ste otužna nacija. zaglavljena u 18. stoljeću

mali radojica

pre 5 godina

@auu pa ti stvarno bato lupas ali onako na nevidjeno. Sve sve al da su Cetnici predavali Srbe ustasama u taj san danasnjih vlastodrzaca u Hr niko ne moze poverovati. Cak je i jedan kvisling Nedic koristio svaku priliku da spasava Srbe iz tzvndh. Ova prica samo potvrdjuje teoriju o Ruskim agentima unutar SOE-a u Kairu koji su namerno krivotvorili sve izvestaje slane u London.

Palanka

pre 5 godina

Nacitah se dosta gluposti, a razlog je jednostavan, sastanak u Teheranu i na Jalti posle, dogovorili su se sa Staljinom kome koja drzava pripada posle kraja rata, Jugoslavija pripala komunistima po dogovoru, uz celi Balkan, samo su na Grckoj insistirali Britanci, a sve ostalo je samo forma i pakovanje dogovora.

Kralj Aleksandar je bio Jugosloven

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre
(Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28)

Pa su onda pomagali komuniste, njih se nisu plašili, oni nisu imali veze sa Rusijom. Daj bre Nediću ...

heavy

pre 5 godina

Komunisti su u Kairu imali krticu u MI6 koji je prosleđivao lažne izveštaje u London. Akvije JVO protiv Nemaca i Ustaša je pripisivao Titu, neki su već pisali pre mene. Postoji i teorija da je Čerčil potomak Obrenovića i stoga da je mrzeo Karađorđeviće.

Milan

pre 5 godina

Volim ove istorijske masin-bravare koji se koriste istim komunistickim fazonima u svrhi opravdavanja Tita i njegove zlocinacke klike.
Arhive su otvorene, i sve je gospodo na "izvolte". Postoje nacije gde se istorija prepusta istoricarima a ne komesarima i bivsim generalima.
Pa nisu Franjo Tudjman i Mesicav stric bili u JVO!
Nije JVO od 1944. pa do posle kapitulacije Nemacke stedeo NDH i Jasenovac!

Vasi idoli su u crno zavili pravoslavnu Srbiju i Rusiju, a i pola Evrope.
Oni su Hitleru bili samo druga strana iste medalje.

A Draza je gresan, sto ne ubi agenta Kominterne kad je imao priliku.
Sad bi smo bili najmanje ko Spanija.

Sloboda Narodu!

pre 5 godina

Mozete da okacite svaku novu autentičnost i neautentičnost mačku o rep. Nisu im krivi ni englezi, ni francuzi, ni rusi, ni amerikanci ni komunisti, ni socijalisti, krivi su sami sebi jer su pomagali nacistima i fasistima, a cesto i ustasama, u borbama protiv jedinog istinskog antifasistickog pokreta na ovim prostorima. Kraj price. Jesu li saradjivali s hitlerom? Jesu. S musolinijem? Jesu. Na stotine dokaza i fotografija. Nema tu opravdanja i gledanja kroz prste. Ove novije generacije treba da shvate da niko normalan na zemaljskoj kugli preko takvih stvari ne bi smeo da prodje i da tolerise kolaboracionizam, pa makar dolazio iz tvoje uske porodice.

dragan

pre 5 godina

Koja glupost. SAD fo 1943g uopšte nije interesovalo dešavanje na jugu Evrope pa ni Nemačke. Jug Evrope je pripadao velikoj Britaniji, pripadao i sever Afrike jer je jedino Britanija pre, za vreme i posle rata imala veliku flotu. Zato je Nemački general prvi poraz imao na severu Afrike (blizu Egipta). A bila je jedna zanimljiva stvar kako SAD "nisu videle" ogromnu flotu japanskih brodova sa nosačem aviona.

howyesno

pre 5 godina

Ma tako je novočetnici, krivi su englezi, amerikanci i NKVD što ste klali svoj narod i sarađivali sa okupatorima i ustašama. I opet biste da prikoljete sve koji vas poznaju u bradu. Još žive ljudi kojima ste na oči ubijali najmilije, postoje fotografije, zapisi i svedočenja koja su za vas nekakva komunistička istorija. Ali to što vam je pušteno da se osilite, ne znači da i pored sve agresivnosti, laži i kampanja možete da menjate surovu istinu. A istina je da ste sa nemcima i ustašama najveći zlikovci sopstvenog naroda.

direwolf

pre 5 godina

@ Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28

Verujem da Velika Srbija nije bila srpski ideal, nego jednostavno Srbija kao drzava Srba u etnickim granicama. Odnosno, od Jadrana do Vidina, i od Subotice do Vardarske doline. 1918 godine je srpska vojska docekana kao oslobodilacka u Splitu, Banja Luci, Dubrovniku, da bi nekoliko decenija kasnije Srbi bili isterani. Tako je jer se vodila antisrpska politika od strane komunista koji su nase granice postavili na Drini a ne po etnickom osnovu. Oteta nam je Stara Srbija, nasim ljudima je zabranjen povratak na KiM da bi tamo naseljavali izbegle komsije, a Vojvodini je nametnut madjarski karakter iako je odveka bila srpska. O tome svedoce imena brojnih srpskih toponima u Ukrajini u oblasti nekada poznata kao Slaveno Serbija gde su ziveli nasi krajisnici. Poseban tretman su imali i Crnogorci, pa je tako zemlja sa 98% posto Srba na popisima od XIX veka pa sve do 1940 godine, posle rata imala 98% posto Crnogoraca a 0% Srba. Nazalost, ovo su sve trendovi koji i dalje traju.

šetač

pre 5 godina

Ma da, Tito nije ni postajao on je imainaran lik, Partizani su bili obična mala vojna formacija hajdučija a zločine u Vraniću niko nije ni počinio......

kraja

pre 5 godina

...clan mklinove ekipe je bio i americki major Linn Farish, za koga se predpostavljalo da je u obavestajnoj sluzbi...
...ne vidim razlog zasto bi amerikanci verovali britanskim izvestajima pored svog coveka na terenu...
...ali vidim da se rovarenje kroz istoriju jugoslavije nastavalja i 30 godina po njenom raspadu...
...umesto da saznamo istinu o gomili onih severnih zemalja koje su radile za hitlera, da saznamo istinu o ukrajinskim fasistima, o poljacima koji su prijavljivali i ucetsvovali u egzekuciji jevreja, izgleda da se ceo svet bavi samo istorijom jugoslaviije i to na dnevnom nivou iz sata u sat...
...sve fasisticke zemlje postadose oslobodioci, jedino je jugoslavija izuzetak, jer ce nam na kraju nakalemiti da smo aktivno saradjivali sa hitlerovim rajhom...
...otrcano, odvratno, dosadno...

Pobesneo Maks

pre 5 godina

(popinski borci, 29. april 2019 17:14)
Nema nikakve logike u tome sto si izneo,jer bi Britanci bilo u interesu da pomazu ostatke kraljevske vojske i da Jugoslaviju posle rata prikljuce Zapadnom taboru.
Cercil je bio patoloski antikomunista i saradnju sa Staljinom je shvatao samo kao nuzno zlo i kao odbranu ostrva.

Cetnici nisu bili nikakva ozbiljna sila,niti je Mihaljovic bio sposoban da od njih napravi nesto.Oni su bili razularena banda,koja je uglavnom plackala i ubijala po Srbiji,a nesto malo se tukla sa balijama i ustasama u Bosni.

Cetnicu su napravili samo stetu u borbi protiv okupatora,umesto da su zajedno sa komunistima radili na otporu.

direwolf

pre 5 godina

@ (Dorćol, 29. april 2019 14:20)

Draza je bio pametan i cekao je pogodan trenutak za eventualnu ofanzivu na Naciste, ali se za to vreme konstantno borio sa ustasama. Inace, molio je Engleze da se iskrcaju na Balkan i oforme neki juzni front kao u I svetskom ratu ali to nije bio njihov interes, jednostavno imali su plan da preko Tita presaltaju Sovjete i tako uz gradjanski rat u Grckoj dobiju kontrolu nad regionom. Koliko su imali postene namere govori bas grcki scenario kada su pomogli bivsim fasistima da dodju na vlast a partizane i antofasiste bombardovali napalmom... Sa druge strane Draza je znao sa kolikom silom raspolazu Nemci i nije hteo da rizikuje srpske zivote jer su streljali po principu sto za jednog, a znao je kao i sav svet da Nemci sigurno gube rat za koju godinu. Njegov plan je propao jos 1939 godine kada je propustena prilika da se udje i rat nakon italijanskog bombardovanja Bitolja. Onda su Nemci bili daleko a Italijani bi bili laksi zalogaj. U to vreme bi se lako pozicionirala saveznicka vojska u Jugoslaviji i rat sa Nemcima bi docekali spremni. Posle 27 marta nismo imale sanse za manevar jer su Nemci ulazili u nasu zemlju kroz Austriju, Madjarsku, pa i Rumuniju i Bugarsku i nije bilo odbrane od blickriga. Sa druge strane martovske demonstracije su organizovali oficiri Vojske Jugoslavije, kao i puc kada su preuzeli vlast i ponistili ugovor od 25 marta. Inace KPJ nije ucestvovala masovno na tim demonstracijama jer je jos bio na snazi ugovor izmedju Hitlera i Staljina, a oni su ovog drugog smatrali svojim predsednikom.

direwolf

pre 5 godina

I kako sada Draza slao telegrame i komunicirao sa SAD i VB a bio je izdajnik i kolaborant Nemaca? Inace, ovi izvestaji CIA samo pokazuju da su Britanci ustvari zakuvali nasu corbu i bili glavni krivci za posrnuce Srba i Srbije koje je rezultiralo ratovima devedesetih i naseg konacnog raspada. Iz nekog razloga Britaniji ali i Rusiji nije odgovarala jaka Srbija u etnickim granicama, pa su stvarali prvo SHS onda i SFRJ, a sve nase zrtve iz dvadesetog veka su postale uzaludne. Nemci su nam bar vekovni neprijatelji i tako se uvek ponasaju ali ispada da smo ipak vise nastradali od prijatelja, pardon drugova.

direwolf

pre 5 godina

@(Auuu, 29. april 2019 17:06)

Dajte dokaz, bar jedan dokument koji pokazuje ove tvrdnje i koji bi mogao da se nadje na internetu. Inace, postoje dokazi koji dokazuju upravo obrnuto. Da su partizani, odnosno KPJ, bili u dogovoru sa ustasama sa ciljem unistavanje svega srpskog i pravoslavnog. Onda i partizanska saradnja sa Nemcima posebno u pocetku rata dok je SSSR bila u savezu sa Hitlerom, pa i kasnije. Kad smo kod Jasenovca, molim za objasnjenje zasto Partizani nikada nisu krenuli da oslobode taj logor iako je njihova licka divizija bila odma na granici sa NDH u tom delu? Koliko je Srba spaseno od strane cetnika a koliko od partizana kad vec pricamo o ustasama. Koliko je bitaka izmedju cetnika i ustasa, a koliko izmedju partizana i ustasa? Da se razumemo Draza je bio na celu JVO, Jugoslovenske Vojse u Otadzbini, ali bilo je jos paravojnih formacija, koji su se nazivali cetnicima i koji jesu cinili zlocine poput partizana, i Draza se borio protiv svih.

Veritas dolet

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre
(Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28)

U Srbiji antifašsitički pokret jedva da je postojao, Srbija je bila naci kvislinška država koja osim šta je surađivala sa nacistima bili su bliski saveznici upravo s tom nacističkom NDH.
Partizana u Srbiji je bilo 10 puta manje nego u NDH, ustaša je bilo nekih 76000 među kojima je bilo puno Srba, neki od najglavnijih ustaša i najbližih Pavelićevih ljudi od najvećeg povjerenja su bili Srbi, npr. komandant generalštaba general Đuro Grujić ili ministar Savo Besarević, otprilike trećina ustaša su bili Srbi, i Jevreji.
A partizana je bilo nekih 230.000 od čega 2/3 Hrvati, ispada da je u partizanima bilo duplo više Hrvata nego među ustašama, suprotno vašoj mitomaniji Hrvati su bili nosioci antifašističke borbe u Jugoslaviji i upravo zbog toga je Hrvatska na proslavama zadnjih 3 "okruglih" godišnjica Dana pobjede u Rusiji i Francuskoj svuda bila počasni gost, dva ruska predsjednika su odlikovali dva hrvatska predsjednika i u Francuskoj je Hrvatska vojska otvorila svečanu paradu a Srbiju nikuda nikada nisu ni pozvali.

Nemanja

pre 5 godina

istina polako isplivava na povrsinu! Tito se borio sa nemcima jedino u komunjarskim filmovima koje je sam finansirao posle rata...
(e srbijo jade i bedo, 30. april 2019 01:39)

Naravno, a cetnici i ustase su bili hipi aktivisti koji su ometali snimanje bacanjem cveca i recitovanjem domoljubne haiku poezije. Meni se vise cini da isplivavaju raznorazne fekalije s jasnim ciljem menjanja istorije. Zna se ko je bio na ispravnoj a ko na pogresnoj strani istorije, to ne moze da se promeni koliko god lazi neki serviraju. Partija je dala Drazi sansu da uopste ima sudjenje, da iznese svoj stav i dokaze da nije sradjivao s nacistima. I to javno pred celim svetom, ceo proces je snimljen i sacuvan. Mogao je i da ga pojede mrak kad su ga uhvatili, i da u izvestaj stave da se sapleo na koru o banane. Ipak su mu dali sansu da se odbrani, kakvu cisto sumnjam da bi oni Titu dali da su ga kojim slucajem zarobili.

e srbijo jade i bedo

pre 5 godina

istina polako isplivava na povrsinu! Tito se borio sa nemcima jedino u komunjarskim filmovima koje je sam finansirao posle rata...

Faruk Hadžibegić

pre 5 godina

@ZgHrEu

Da mi smo zaglavljeni tamo, jer smo ponosni na svoju istoriju, a vaša istorija počinje prije 30 godina, jer se one prethodne čovječanstvo srami...

Никола87

pre 5 godina

@Utin

Џентлменско доброчинство, које су вековима пре нашег случаја већ указивали избеглицама из Француске (хугенотима), Ирске, Шкотске, Јеврејима из Немачке, Русије и Пољске. Нема ту никакве посебне србофилије (у њиховој политици, како год), мада сам и сâм искусио да известан број обичних Американаца заиста јесте другарски настројен према Србима. Не бих знао зашто је тако, а, што ти кажеш, не делује ми да тако цене и Хрвате или Бошњаке.

pope

pre 5 godina

Resosled desavanja 1943 jasno pokazuje da odnos snaga na balkanskom terenu veze nema sa strateskim odlukama koje su tokom te godine donete u Teheranu o podeli interesnih sfera tokom rata.
Dakle, Staljin je posle Staljingradskog raspleta krenuo u zestoku protivofanzivu i tada je bilo jasno da ce antinacisticka alijansa pobediti. Jasno je da u toj situaciji Cercil i Ruzvelt brze bolje inicirali Teheran kako bi kontrolisali dalje napredovanje SSSR prema Evropi. Naravno da su bili svesni da ce Staljinu biti potrebno ponuditi dobar deo Evrope i tada su (nezvanicno) iscrtane granice posleratne podele. Naravno, prva zrtva ovog pristupa je bila Kraljevina Jugoslavija i Mihajlovic. Jedna od glavnih tema je bila pomoc partizanima u Jugoslaviji sto dovoljno govori o tome. Interesantno je da se na konferenciji preuvelicavao broj nemackih divizija koje navodno vezuju Jugoslovenski partizani i to, verovali ili ne, od strane Amerikanaca i Engleza !!! Staljin je bio sumnjicav prema ovim navodima (ovo cete naci na srpskoj wikipediji kao i izvore) sto dovoljno govori da je u pitanju farsa da se 'uvuku' Staljinu podrzavajuci njegove ideoloske prijatelje i nudeci mu otvoreno Jugoslaviju, dok je on pitanje Balkana smatrao 'ne toliko vaznim' u tom trenutku. Objavljivanje ovih dokumenata CIA nastalih posle rata kao i ranije teorije o komunistima u redovima MI5 koji su 'sminkali' izvestaje o Balkanu samo su sluzili da se strateske odluke iz Teherana 1943, potvrdjene Jaltom 1945 'operu' kroz dokumenta operativnih sluzbi jer kako drugacije opravdati predaju zapadno orijentisane kapitalisticke monarhije Staljinu? Da je situacija na terenu bitna za odlucivanje, pre bi se desilo da se Grcka preda SSSRu jer je tamo partizanski pokret bio i znatno brojniji i aktivniji od momarhistickog.

Auuu

pre 5 godina

Englezi su ocigledno pokusavali da sto duze od Amerikanaca sakriju stepen izdaje i saradnje Mihailovica i njegovih cetnika sa okupatorima, nacistima i ustasama. Cetnici su saradjivali sa Nemcima, Italijanima i ustasama, cak predavali ustasama Srbe koje su ovi kasnije ubijali u Jasenovcu.

Veritas dolet

pre 5 godina

Draža je jasno još krajem '41. definirao cilj četničkog pokreta stvaranje Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije očišćenoj od Hrvata i Muslimana i nije mu bilo bitno ko će mu u tome biti saveznici, na početku je bio protiv fašista i nacista a kad je vidio da prvenstveno Englezi a i Amerikanci nisu zainteresirani za realizaciju njegovog projekta prešao je na drugu stranu, Churchill ga je raskrinkao tamo negdje već krajem '42. da on nije nikakav antifašista, njemu je glavno bilo da se borio protiv partizana!

Dorćol

pre 5 godina

Evo prostog objašnjenja. Da istina je da su Britanci od Septembra 1943. krenuli da menjaju stranu. Ali postavlja se pitanje zašto bi podržali partizane umesto rojalista/demokrata? Prosta logika, ne slušajte ove gibanica zavereologe sa onim forama bili komunisti u obaveštajnim službama SOE i tako to, to je pokušaj da se operu.

Razlog je jako prost. Partizani su se u kontinuitetu borili sa okupatorom (martovski pregovori nisu ustanovili čak ni primirje, konkretan jedini rezultat je razmena zarobljenika). Dok je Draža pre komunista objavio početak ustanka na Vidovdan, on do početka ustanka u Srbiji je naređivao da se niko od njegovih saradnika ne priključuje ustanku (smatrao je to ishitrenim). Međutim Ratko Martinović, Misita i drugi krše to naređenje i ulaze u narodni ustanak. Onda Draža videvši raspoloženje naroda odlučuje da uđe u tu priču, 2 godine ima ogromnu podršku VB (uistinu više propagandnu nego materijalnu, ali to je zato što ga je brzo pročitao obaveštajac na terenu VB).

Gotovo svaki argument apologeta JVuO u sebi sadrži ili otvorene laži ili delimičnu istinu (koristeći se logičkom greškom selektivni dokaz).

A što se tiče teksta period je Septembar 1943. kada Draža isključivo nakon meseci pritisaka preduzima ofanzivu na Nemce u reonu Višegrad, Rogatica, Priboj, Prijepolje (i još neka mesta). Međutim Britanci javljaju da su to uradili partizani, Draža se iznervira i opet pređe u neaktivnost ili potčinjavanje lokalnim vlastima (ali nikad on da se iskompromituje, a da naredbu svojim komandantima da to urade).

Istorija posle 5. Oktobra je namerno napravljena tako od kontrarevolucije da se sve predstavi kao nekakva zavera svetska protiv Draže tipa Čiču izdali Englezi. Ali bili dobri Englezi kad su Crnu Goru i Sandžak zvali ostrvo slobode Mihajlovića, a ono se tu tukli rame uz rame uvek kao jedna vojska italijanski fašisti i JVuO protiv NOVJ (koji se istina obrukao za vek i vekova sa levim skretanjima, dan danas ako ima živih ljudi koji su to radili treba im suditi).

Bush

pre 5 godina

Eto vidiš da nema ovih bezobraznih Britanaca mogli smo imati Veliku Srbiju. Sto posto su bili ljubomorni da ne bi bili veći i bolji od Velike Britanije. Sramota!

Nesko Nedic

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre

Jugoslaven i po

pre 5 godina

Draza, Nedic ili Ljotic, ne zna se koji je veci sluga i kvisling Nemaca bio. Tito se jedini borio na terenu protiv okupatora, i samo zbog toga su Englezi okrenuli 'svojim' cetnickim monarhistima ledja.

popinski borci

pre 5 godina

Mislim da ima više od 10 godina od kada su Britanci otvorili poverljiva dokumenta o Drugom svetskom ratu na ovim prostorima. Iz tih dokumenata se jasno vidi da su obaveštajci u Kairu fabrilovali podatke, koje su slali u London. Nekoliko četničkih akcija 1943-e godine je pripisano partizanskog pokretu. Poput miniranje pruge Niš-Skoplje, gde uopšte i nije bilo pripadnika partizanskog pokreta, a u London su stigle informacije da su oni to uradili. Mnogo godina nakon rata se saznalo da su engleski obaveštajci u Kairu bili simpatizer komunističke partije i da su pre rata prisustvovali skupovima te partije. Na kraju Čerčil je protivno stavovima britanskog ministarstva spoljnih poslova (Forign Office) i američkog predsednika Ruzvelta, podržao partizanski pokret. Za dve nedelje partizanskom pokretu je isporučena pomoć u oružju i opremi od 500 tona, dok je ravnogorski pokret za više od dve godine dobio pomoć u težini od 50 tona. Kada je poručnik Meklejn, koji je bio u poseti partizanskom štabu, izvestio Čerčila o nameri Tita da nakon rata stvori komunistički politički sistem, on ga je upitao da li misli da živi u Jugoslaviji nakon rata. To govori o tome koliko je Čerčilu bila važna Jugoslavija i njen narod.

Nn12

pre 5 godina

Da je bilo tko od novinara ili komentara ovdije pročitao Churchillove memoare i neka druga dijela zapadnih autora o ratu na balkanu shvatio bi da ovo nema smisla.

Da Churchill nije bio zaludjen mržnjom prema komunizmu i da kralj nije sjedio u Londonu, davno bi otkazao četnicima. Izvještaji sa terena su bilo jasni i uglavnom su pokazivali na ili inertnost četničkog pokreta ili na suradnju sa njemcima.

Чичино

pre 5 godina

Зна се разлог одавно: Британцима су се у МИ6 инфилтрирали комунисти (гуглујте Kim Philby) и бушили су где су стигли, не само на Балкану. НКВД их је на даљинском имао и у комбинацији са договором око поделе Европе после рата, где је Југославија наводно требало "сама да одлучи", учинили су све да оснаже Титов покрет, а ослабе ЈВуО. После су притисли и малолетног Краља Петра II и тако нам украдоше и земљу које више нема јер су је растурили комунистички генерал Туђман, комунистички руководиоци Милошевић и Ђукановић и исламски активиста Изетбеговић. Седамдесет година нас јашу, са кратком паузом током Ђинђића и Коштунице.

dragan

pre 5 godina

Draža je bio i ostao izdajnik. Zaboravljate poslednje reči kralja Aleksandra "čuvajte mi Jugoslaviju". A flagrantno neznanje istorije Srbije je katastrofa.

Markoni

pre 5 godina

Pa i iz ranije nađenih dokumenata videlo se da su Britanci do 1943 uspevali da od Amerikanaca sakriju činjenice da je većina četnika bila u savezništvu sa Nemcima. Tek kad su Ameri krenuli sa planom o iskrcavanju (prvobitno na Balkan a onda se ipak odlučili za Siciliju) došli su do tačnih podataka i Informacija. Tada su, doduše nevoljno, Anglosaksonci uspostavili saradnju sa komunistima jer su videli da su ovi faktički jedini koji se bore protiv fašista.

danguba

pre 5 godina

Ma koliko se trudili, a trude se silno posljednjih godina, ne mogu oprati obraz cetnika i prikazati ih dobrim momcoima. Partizanski pokret je bio jedini istinski antifasisticki pokret u regiji, i kao takav opredjeljen od pocetka bez kompromisa. Cetnici su se od pocetka rata bavili kalkulacijama i odmjeravali snage, te po potrebi saradjivali s kim su stigli, izmedju ostalih i sa ustasama.

Pijani zlotvor

pre 5 godina

Ima na netu knjiga fitzroya mcleana 'rat na balkanu'. Covjeka je churchill poslao da nadje istinu. Dosao je kod tita. No on nije bio jedini, britanci su poslali mnoge misije na teren, i kao sto on u knjizi kaze, 'sve su govorile isto', a to je da cetnici suruju s nijemcima. The end.

Raca

pre 5 godina

Uloga SOE i njene namerne dezinformacije o stvarnim dešavanjima i ulozi četničkog pokreta i Draže Mihailovića tokom drugog svetskog rata u Srbiji i Jugoslaviji su podrobno objašnjene u knjizi "Silovanje Srbije" autora Majkla Liza (Michael Lees).

Najtoplije preporučujem svima koji su zainteresovani za ovu tematiku da tu knjigu pročitaju. Sedište SOE u drugom svetskom ratu je bilo u Kairu i preko te ispostave su išle sve obaveštajne informacije sa prostora Jugoslavije.

Nepobitno je utvrđeno da su informacije u vezi aktivnosti i uloge četnika namerno uskraćivane i izokretane a u interesu Tita i njegovog pokreta. Pretpostavlja se da su to radili agenti KGB u redovima SOE.

Takva obaveštajna aktivnost je bila direktno usmerena protiv generala Mihailovića i imala je presudnu negativnu ulogu u smislu odluka saveznika i sudbine četničkog pokreta u Srbiji.

ZgHrEu

pre 5 godina

Mi nemamo većih neprijatelja od Engleza. Od ustanka 1804 pa na ovamo pravili su haos u Srbiji. (Delija, 29. april 2019 14:46)

vi ste otužna nacija. zaglavljena u 18. stoljeću

Slobodan-Bg

pre 5 godina

Nema većih i podmuklijih spletkaroša i prevaranata od Engleza. I sve zarad svojih interesa. Gaze preko mrtvih, ništa i niko ih ne zanima. Ali doći će na naplatu, kad-tad...

Pero

pre 5 godina

KOLIKO JE DRAZI BILO TESKO DA SE BORI PROTIV NACISTA JE CINJENICA DA SU ZA JEDNOG MRTVOG NEMCA STRELJALI 100 SRBA, A ZA JEDNOG RANJENOG 50.TO SU HRVATSKI I MUSLIMANSKI PARTIZANI ISKORISTILI JER NJIMA NIJE BILO BITNO STO CE STRELJTI 100 SRBA...

EU Citizen

pre 5 godina

Već odavno je poznato da je komunistička agentura i peta kolona u britanskoj vojsci i obaveštajnim službama kažno predstavila uloge partizana i četnika i trudila se da Čerčilu i britanskoj vladi eto više ocrni generala Mihajlovića i kraljevsku vojsku u otadžbini a da komunističke bandite i izdajnike predstavi u najboljem svetlu. Rezultate vidi svako ko ima oči, jedan potrošen i upropašćen narod bez budućnosti.

heavy

pre 5 godina

Komunisti su u Kairu imali krticu u MI6 koji je prosleđivao lažne izveštaje u London. Akvije JVO protiv Nemaca i Ustaša je pripisivao Titu, neki su već pisali pre mene. Postoji i teorija da je Čerčil potomak Obrenovića i stoga da je mrzeo Karađorđeviće.

Utin

pre 5 godina

Hriscanska Amerika je uvek bila prijatelj i saveznik Srbije. Ne, jugoslavije, nego Srbije. Srpski vojnici, komadanti, svestena lica, svako ko je bio protiv komunista, je dobio utociste i azil u Americi, i ta ista Amerika je sacuvala njih i njihove porodice. Zamislite se zasto nisu ustase dobijali azile po americi, ili muslimani, bugari, albanci...

dragan

pre 5 godina

Koja glupost. SAD fo 1943g uopšte nije interesovalo dešavanje na jugu Evrope pa ni Nemačke. Jug Evrope je pripadao velikoj Britaniji, pripadao i sever Afrike jer je jedino Britanija pre, za vreme i posle rata imala veliku flotu. Zato je Nemački general prvi poraz imao na severu Afrike (blizu Egipta). A bila je jedna zanimljiva stvar kako SAD "nisu videle" ogromnu flotu japanskih brodova sa nosačem aviona.

mali radojica

pre 5 godina

@auu pa ti stvarno bato lupas ali onako na nevidjeno. Sve sve al da su Cetnici predavali Srbe ustasama u taj san danasnjih vlastodrzaca u Hr niko ne moze poverovati. Cak je i jedan kvisling Nedic koristio svaku priliku da spasava Srbe iz tzvndh. Ova prica samo potvrdjuje teoriju o Ruskim agentima unutar SOE-a u Kairu koji su namerno krivotvorili sve izvestaje slane u London.

Mario

pre 5 godina

Manite se vi Britanaca. Izbacite is Srbije pojam jugoslovenstva i komuniyma, i odmah će nam krenuti nabolje. I trenutni dryavnici vode Srbiju kao da je komunistička zemlja (likvidiraju političke protivnike, kradu, na vlasti su decenijama, itd.) DOk se toga svega ne oslobodimo, neće nam svanuti.

Veritas dolet

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre
(Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28)

U Srbiji antifašsitički pokret jedva da je postojao, Srbija je bila naci kvislinška država koja osim šta je surađivala sa nacistima bili su bliski saveznici upravo s tom nacističkom NDH.
Partizana u Srbiji je bilo 10 puta manje nego u NDH, ustaša je bilo nekih 76000 među kojima je bilo puno Srba, neki od najglavnijih ustaša i najbližih Pavelićevih ljudi od najvećeg povjerenja su bili Srbi, npr. komandant generalštaba general Đuro Grujić ili ministar Savo Besarević, otprilike trećina ustaša su bili Srbi, i Jevreji.
A partizana je bilo nekih 230.000 od čega 2/3 Hrvati, ispada da je u partizanima bilo duplo više Hrvata nego među ustašama, suprotno vašoj mitomaniji Hrvati su bili nosioci antifašističke borbe u Jugoslaviji i upravo zbog toga je Hrvatska na proslavama zadnjih 3 "okruglih" godišnjica Dana pobjede u Rusiji i Francuskoj svuda bila počasni gost, dva ruska predsjednika su odlikovali dva hrvatska predsjednika i u Francuskoj je Hrvatska vojska otvorila svečanu paradu a Srbiju nikuda nikada nisu ni pozvali.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

(popinski borci, 29. april 2019 17:14)
Nema nikakve logike u tome sto si izneo,jer bi Britanci bilo u interesu da pomazu ostatke kraljevske vojske i da Jugoslaviju posle rata prikljuce Zapadnom taboru.
Cercil je bio patoloski antikomunista i saradnju sa Staljinom je shvatao samo kao nuzno zlo i kao odbranu ostrva.

Cetnici nisu bili nikakva ozbiljna sila,niti je Mihaljovic bio sposoban da od njih napravi nesto.Oni su bili razularena banda,koja je uglavnom plackala i ubijala po Srbiji,a nesto malo se tukla sa balijama i ustasama u Bosni.

Cetnicu su napravili samo stetu u borbi protiv okupatora,umesto da su zajedno sa komunistima radili na otporu.

Sloboda Narodu!

pre 5 godina

Mozete da okacite svaku novu autentičnost i neautentičnost mačku o rep. Nisu im krivi ni englezi, ni francuzi, ni rusi, ni amerikanci ni komunisti, ni socijalisti, krivi su sami sebi jer su pomagali nacistima i fasistima, a cesto i ustasama, u borbama protiv jedinog istinskog antifasistickog pokreta na ovim prostorima. Kraj price. Jesu li saradjivali s hitlerom? Jesu. S musolinijem? Jesu. Na stotine dokaza i fotografija. Nema tu opravdanja i gledanja kroz prste. Ove novije generacije treba da shvate da niko normalan na zemaljskoj kugli preko takvih stvari ne bi smeo da prodje i da tolerise kolaboracionizam, pa makar dolazio iz tvoje uske porodice.

e srbijo jade i bedo

pre 5 godina

istina polako isplivava na povrsinu! Tito se borio sa nemcima jedino u komunjarskim filmovima koje je sam finansirao posle rata...

šetač

pre 5 godina

Ma da, Tito nije ni postajao on je imainaran lik, Partizani su bili obična mala vojna formacija hajdučija a zločine u Vraniću niko nije ni počinio......

Milan

pre 5 godina

Volim ove istorijske masin-bravare koji se koriste istim komunistickim fazonima u svrhi opravdavanja Tita i njegove zlocinacke klike.
Arhive su otvorene, i sve je gospodo na "izvolte". Postoje nacije gde se istorija prepusta istoricarima a ne komesarima i bivsim generalima.
Pa nisu Franjo Tudjman i Mesicav stric bili u JVO!
Nije JVO od 1944. pa do posle kapitulacije Nemacke stedeo NDH i Jasenovac!

Vasi idoli su u crno zavili pravoslavnu Srbiju i Rusiju, a i pola Evrope.
Oni su Hitleru bili samo druga strana iste medalje.

A Draza je gresan, sto ne ubi agenta Kominterne kad je imao priliku.
Sad bi smo bili najmanje ko Spanija.

Nemanja

pre 5 godina

istina polako isplivava na povrsinu! Tito se borio sa nemcima jedino u komunjarskim filmovima koje je sam finansirao posle rata...
(e srbijo jade i bedo, 30. april 2019 01:39)

Naravno, a cetnici i ustase su bili hipi aktivisti koji su ometali snimanje bacanjem cveca i recitovanjem domoljubne haiku poezije. Meni se vise cini da isplivavaju raznorazne fekalije s jasnim ciljem menjanja istorije. Zna se ko je bio na ispravnoj a ko na pogresnoj strani istorije, to ne moze da se promeni koliko god lazi neki serviraju. Partija je dala Drazi sansu da uopste ima sudjenje, da iznese svoj stav i dokaze da nije sradjivao s nacistima. I to javno pred celim svetom, ceo proces je snimljen i sacuvan. Mogao je i da ga pojede mrak kad su ga uhvatili, i da u izvestaj stave da se sapleo na koru o banane. Ipak su mu dali sansu da se odbrani, kakvu cisto sumnjam da bi oni Titu dali da su ga kojim slucajem zarobili.

Kralj Aleksandar je bio Jugosloven

pre 5 godina

Britanci su favorizovali Tita jer su se plasili “Velike Srbije” do cega bi neizbezno doslo da je NDH kapitulirala kao nacisticka drzava (sto je uistinu bila). A to bi znacilo: jaci uticaj Rusije na Balkanu i druge ofucane mantre
(Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28)

Pa su onda pomagali komuniste, njih se nisu plašili, oni nisu imali veze sa Rusijom. Daj bre Nediću ...

howyesno

pre 5 godina

Ma tako je novočetnici, krivi su englezi, amerikanci i NKVD što ste klali svoj narod i sarađivali sa okupatorima i ustašama. I opet biste da prikoljete sve koji vas poznaju u bradu. Još žive ljudi kojima ste na oči ubijali najmilije, postoje fotografije, zapisi i svedočenja koja su za vas nekakva komunistička istorija. Ali to što vam je pušteno da se osilite, ne znači da i pored sve agresivnosti, laži i kampanja možete da menjate surovu istinu. A istina je da ste sa nemcima i ustašama najveći zlikovci sopstvenog naroda.

Palanka

pre 5 godina

Nacitah se dosta gluposti, a razlog je jednostavan, sastanak u Teheranu i na Jalti posle, dogovorili su se sa Staljinom kome koja drzava pripada posle kraja rata, Jugoslavija pripala komunistima po dogovoru, uz celi Balkan, samo su na Grckoj insistirali Britanci, a sve ostalo je samo forma i pakovanje dogovora.

direwolf

pre 5 godina

@ Nesko Nedic, 29. april 2019 16:28

Verujem da Velika Srbija nije bila srpski ideal, nego jednostavno Srbija kao drzava Srba u etnickim granicama. Odnosno, od Jadrana do Vidina, i od Subotice do Vardarske doline. 1918 godine je srpska vojska docekana kao oslobodilacka u Splitu, Banja Luci, Dubrovniku, da bi nekoliko decenija kasnije Srbi bili isterani. Tako je jer se vodila antisrpska politika od strane komunista koji su nase granice postavili na Drini a ne po etnickom osnovu. Oteta nam je Stara Srbija, nasim ljudima je zabranjen povratak na KiM da bi tamo naseljavali izbegle komsije, a Vojvodini je nametnut madjarski karakter iako je odveka bila srpska. O tome svedoce imena brojnih srpskih toponima u Ukrajini u oblasti nekada poznata kao Slaveno Serbija gde su ziveli nasi krajisnici. Poseban tretman su imali i Crnogorci, pa je tako zemlja sa 98% posto Srba na popisima od XIX veka pa sve do 1940 godine, posle rata imala 98% posto Crnogoraca a 0% Srba. Nazalost, ovo su sve trendovi koji i dalje traju.

Faruk Hadžibegić

pre 5 godina

@ZgHrEu

Da mi smo zaglavljeni tamo, jer smo ponosni na svoju istoriju, a vaša istorija počinje prije 30 godina, jer se one prethodne čovječanstvo srami...

kraja

pre 5 godina

...clan mklinove ekipe je bio i americki major Linn Farish, za koga se predpostavljalo da je u obavestajnoj sluzbi...
...ne vidim razlog zasto bi amerikanci verovali britanskim izvestajima pored svog coveka na terenu...
...ali vidim da se rovarenje kroz istoriju jugoslavije nastavalja i 30 godina po njenom raspadu...
...umesto da saznamo istinu o gomili onih severnih zemalja koje su radile za hitlera, da saznamo istinu o ukrajinskim fasistima, o poljacima koji su prijavljivali i ucetsvovali u egzekuciji jevreja, izgleda da se ceo svet bavi samo istorijom jugoslaviije i to na dnevnom nivou iz sata u sat...
...sve fasisticke zemlje postadose oslobodioci, jedino je jugoslavija izuzetak, jer ce nam na kraju nakalemiti da smo aktivno saradjivali sa hitlerovim rajhom...
...otrcano, odvratno, dosadno...

direwolf

pre 5 godina

I kako sada Draza slao telegrame i komunicirao sa SAD i VB a bio je izdajnik i kolaborant Nemaca? Inace, ovi izvestaji CIA samo pokazuju da su Britanci ustvari zakuvali nasu corbu i bili glavni krivci za posrnuce Srba i Srbije koje je rezultiralo ratovima devedesetih i naseg konacnog raspada. Iz nekog razloga Britaniji ali i Rusiji nije odgovarala jaka Srbija u etnickim granicama, pa su stvarali prvo SHS onda i SFRJ, a sve nase zrtve iz dvadesetog veka su postale uzaludne. Nemci su nam bar vekovni neprijatelji i tako se uvek ponasaju ali ispada da smo ipak vise nastradali od prijatelja, pardon drugova.

direwolf

pre 5 godina

@(Auuu, 29. april 2019 17:06)

Dajte dokaz, bar jedan dokument koji pokazuje ove tvrdnje i koji bi mogao da se nadje na internetu. Inace, postoje dokazi koji dokazuju upravo obrnuto. Da su partizani, odnosno KPJ, bili u dogovoru sa ustasama sa ciljem unistavanje svega srpskog i pravoslavnog. Onda i partizanska saradnja sa Nemcima posebno u pocetku rata dok je SSSR bila u savezu sa Hitlerom, pa i kasnije. Kad smo kod Jasenovca, molim za objasnjenje zasto Partizani nikada nisu krenuli da oslobode taj logor iako je njihova licka divizija bila odma na granici sa NDH u tom delu? Koliko je Srba spaseno od strane cetnika a koliko od partizana kad vec pricamo o ustasama. Koliko je bitaka izmedju cetnika i ustasa, a koliko izmedju partizana i ustasa? Da se razumemo Draza je bio na celu JVO, Jugoslovenske Vojse u Otadzbini, ali bilo je jos paravojnih formacija, koji su se nazivali cetnicima i koji jesu cinili zlocine poput partizana, i Draza se borio protiv svih.

direwolf

pre 5 godina

@ (Dorćol, 29. april 2019 14:20)

Draza je bio pametan i cekao je pogodan trenutak za eventualnu ofanzivu na Naciste, ali se za to vreme konstantno borio sa ustasama. Inace, molio je Engleze da se iskrcaju na Balkan i oforme neki juzni front kao u I svetskom ratu ali to nije bio njihov interes, jednostavno imali su plan da preko Tita presaltaju Sovjete i tako uz gradjanski rat u Grckoj dobiju kontrolu nad regionom. Koliko su imali postene namere govori bas grcki scenario kada su pomogli bivsim fasistima da dodju na vlast a partizane i antofasiste bombardovali napalmom... Sa druge strane Draza je znao sa kolikom silom raspolazu Nemci i nije hteo da rizikuje srpske zivote jer su streljali po principu sto za jednog, a znao je kao i sav svet da Nemci sigurno gube rat za koju godinu. Njegov plan je propao jos 1939 godine kada je propustena prilika da se udje i rat nakon italijanskog bombardovanja Bitolja. Onda su Nemci bili daleko a Italijani bi bili laksi zalogaj. U to vreme bi se lako pozicionirala saveznicka vojska u Jugoslaviji i rat sa Nemcima bi docekali spremni. Posle 27 marta nismo imale sanse za manevar jer su Nemci ulazili u nasu zemlju kroz Austriju, Madjarsku, pa i Rumuniju i Bugarsku i nije bilo odbrane od blickriga. Sa druge strane martovske demonstracije su organizovali oficiri Vojske Jugoslavije, kao i puc kada su preuzeli vlast i ponistili ugovor od 25 marta. Inace KPJ nije ucestvovala masovno na tim demonstracijama jer je jos bio na snazi ugovor izmedju Hitlera i Staljina, a oni su ovog drugog smatrali svojim predsednikom.

Никола87

pre 5 godina

@Utin

Џентлменско доброчинство, које су вековима пре нашег случаја већ указивали избеглицама из Француске (хугенотима), Ирске, Шкотске, Јеврејима из Немачке, Русије и Пољске. Нема ту никакве посебне србофилије (у њиховој политици, како год), мада сам и сâм искусио да известан број обичних Американаца заиста јесте другарски настројен према Србима. Не бих знао зашто је тако, а, што ти кажеш, не делује ми да тако цене и Хрвате или Бошњаке.

pope

pre 5 godina

Resosled desavanja 1943 jasno pokazuje da odnos snaga na balkanskom terenu veze nema sa strateskim odlukama koje su tokom te godine donete u Teheranu o podeli interesnih sfera tokom rata.
Dakle, Staljin je posle Staljingradskog raspleta krenuo u zestoku protivofanzivu i tada je bilo jasno da ce antinacisticka alijansa pobediti. Jasno je da u toj situaciji Cercil i Ruzvelt brze bolje inicirali Teheran kako bi kontrolisali dalje napredovanje SSSR prema Evropi. Naravno da su bili svesni da ce Staljinu biti potrebno ponuditi dobar deo Evrope i tada su (nezvanicno) iscrtane granice posleratne podele. Naravno, prva zrtva ovog pristupa je bila Kraljevina Jugoslavija i Mihajlovic. Jedna od glavnih tema je bila pomoc partizanima u Jugoslaviji sto dovoljno govori o tome. Interesantno je da se na konferenciji preuvelicavao broj nemackih divizija koje navodno vezuju Jugoslovenski partizani i to, verovali ili ne, od strane Amerikanaca i Engleza !!! Staljin je bio sumnjicav prema ovim navodima (ovo cete naci na srpskoj wikipediji kao i izvore) sto dovoljno govori da je u pitanju farsa da se 'uvuku' Staljinu podrzavajuci njegove ideoloske prijatelje i nudeci mu otvoreno Jugoslaviju, dok je on pitanje Balkana smatrao 'ne toliko vaznim' u tom trenutku. Objavljivanje ovih dokumenata CIA nastalih posle rata kao i ranije teorije o komunistima u redovima MI5 koji su 'sminkali' izvestaje o Balkanu samo su sluzili da se strateske odluke iz Teherana 1943, potvrdjene Jaltom 1945 'operu' kroz dokumenta operativnih sluzbi jer kako drugacije opravdati predaju zapadno orijentisane kapitalisticke monarhije Staljinu? Da je situacija na terenu bitna za odlucivanje, pre bi se desilo da se Grcka preda SSSRu jer je tamo partizanski pokret bio i znatno brojniji i aktivniji od momarhistickog.