Utorak, 16.04.2019.

11:00

Pariz više nije isti: Ljudski nemar došao glave simbolu grada VIDEO

Izvor: B92

Pariz više nije isti: Ljudski nemar došao glave simbolu grada VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

112 Komentari

Sortiraj po:

Midland/Odessa

pre 5 godina

Imaju priliku da naprave noviju i lepsu. Bitno je da nije bilo zrtava, koliko sam procitao jer se jedino zivoti ne mogu zameniti. Svaka struktura, pa bila i crkva se moze ponovo zidati. Uostalom to je ocigledno i dotrajalo, vreme za novu

steva

pre 5 godina

Ja mislim da je to uradio ruski laser iz moskve...
3.0) (laserizacija, 17. april 2019 08:30)

A ja mislim da si ti jedna neopevana isfrustrirana budala.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Čudno je to ceo svet tužan zbog požara, bogataši se utrkuju ko će više donirati za obnovu, a da se posetimo da je izgoreo Hilandar koji je star 800 godina koji je takođe deo svetske kulturne baštine i ništa. Da se podsetimo terorističkih napada svi se zgražavaju zbog napada u francuskoj ili nekoj drugoj zapadnoj zemlji, a kada se u Africi u jednom danu ubije 300 ljudi naslov i kraj priče.
(psl, 17. april 2019 08:09)
Gresis zato sto mislis da su svi narodi podjednako bitni.
Mi Srbi smo mali narod,koji nije specijalno bitan za istoriju,a ni dostignuca nam nisu nesto specijalno velika.Cak i ona koja jesu napravili nasi ljudi,po pravilu ih nisu pravili u Srbiji,vec na tom mrskom Zapadu.

Hilandar je svakako svetska bastina,ali nije bitan kao Notr Dam i drugi verski objekti,gradjeni u Francuskoj,Italiji,Nemackoj,Britaniji,zato sto su to veliki narodi,koji su odgovorni za razvoj civilizacije kakvu danas imamo.

Mi Srbi ,nikada nismo uspeli da nadjemo svoje mesto medju tim velikima,jer i kada smo bili u milosti,uspeli smo da to upropastimo birajuci glupe i nesposobne ljude,koji nisu videli dalje od svojih dzepova,sa veoma retkim izuzecima.

Srbija tek treba da nadje svoje mesto medju Evropskim narodima,a za to je potrebno vreme i mnogo pametnih i obrazovanih ljudi!

J.

pre 5 godina

Katapult: "Sa lica zemlje, u Siriji i Iraku nestale gradjevine koje su starije po nekoliko puta od ove crkve, pa koliko su ih puta oplakali napredni zapadnjaci"
Ne da su ih opljačkali, već masovno finansiraju obnovu, brojno zapadni arheolozi su, o trošku vlastitih država, na terenu, otvaraju se renovirani muzeji i arheološka nalazišta, neznalice!

J.

pre 5 godina

"Koliko li je vas uopšte kročilo na Kosovo da mi je znati? 
(D, 16. april 2019 16:52) 

Velika vecina.
(BODIBOND, )"
Ni u doba SFRJ većina Srba nikada nije bila na Kosovu, a danas, ne verujem da je više od 2-3% bilo.

psl

pre 5 godina

Čudno je to ceo svet tužan zbog požara, bogataši se utrkuju ko će više donirati za obnovu, a da se posetimo da je izgoreo Hilandar koji je star 800 godina koji je takođe deo svetske kulturne baštine i ništa. Da se podsetimo terorističkih napada svi se zgražavaju zbog napada u francuskoj ili nekoj drugoj zapadnoj zemlji, a kada se u Africi u jednom danu ubije 300 ljudi naslov i kraj priče. Danas je sve selektivno najbitnije je kome se desila tragedija nekom na zapadu ili tamo negde gde žive manje bitni ljudi.

Smuleco

pre 5 godina

@Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista. 

Pa normalno je da nije isto, celi svet se rapidno menja, iz dana u dana. Samo Srbi stoje u mestu, ili bolje reći idu unazad, u svakom pogledu.
(Ja, 16. april 2019 17:02)

Vrlo je jasno šta je čovek kome si replicirao hteo da kaže, u svom komentaru. To da mi kao narod i država stojimo u mestu u mnogim stvarima je tačno, ali to što si rekao, nema nikakve veze kao paralela, sa kontekstom promene Francuske u političkom smislu od Miterana do danas, a koja je evidentna i nedvosmislena.

Boske

pre 5 godina

Notr Dam se pretvorio u buktinju... Veoma, veoma tužna, ali i simbolična slika današnje Francuske. Nekad su ih zvali "velika nacija". Ta slava davno je izblijedila, a sad se i potpuno ugušila u dimu zapaljenih svetinja jedne od najpoznatijih bogomolja na planeti. Nek' im je Bog na pomoći.

Sir Oliver

pre 5 godina

Немар или нешто друго? Међу радницима који су реновирали цркву могао се наћи неки припадник Алкаиде или неке друге екстремистичке организације који би подметнуо пожар...

svaka budala

pre 5 godina

Skela je postavljena,mogla je svaka budala sa kantom benzina da se popenje i da zapali krov.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (rešpekt, 16. april 2019 16:58)

Samo sto se na tu skelu moze popeti tek iz PODNOZJA KROVA a ne iz podnozja same katedrale.Svaka budala moze samo da napise ovakav komentar ili da slican lajkuje i nista drugo.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Daj ne preterujte, svaku dan 1000 dece umre od gladi, ovo je katedrala i ništa više!
(Arsa, 16. april 2019 16:40)
Povraca mi se od dusebriznika !
Da se vi pitate,civilizacija bi stala samo da bi nahranila gladne,koji bi se mnozili i pravili jos gladnih.
Nece niko da baci stotine godina istorije i umetnosti zato da bi hranio decu,a ljudski zivot je veoma jeftin,kao sto je uvek i bio.Tezinu ima samo u literaturi.

Sta god ti mislio,pocni na svom primeru,pa svaki dan nahrani jedno gladno dete,a da to nije tvoje i to ce biti sasvim pristojan doprinos.
Licemerno je pozivati da se hrane gladni,a da sam to ne cinis u meri u kojoj si sposoban i ocekivati da drugi to rade ,zato sto po tvom shvatanju ,imaju vise od tebe i to je njihova duznost.

Ni Bil Gejts se ne bavi gladnima tako sto ih hrani,vec se bavi unapredjivanjem celog drustva,razvojem vakcina i sl. sto ce im omoguciti da se sami prehrane,sto je jedino odrzivo.

basketas

pre 5 godina

@(zex, 16. april 2019 13:08)

ne postoji medzik dzordan, amateru jedan. postoji medzik dzonson i majkl dzordan. a na sarkazam neznalicama ne odgovaram.

Tolstoj

pre 5 godina

Ovo je jasan dokaz da ima pravde ali ne ovozemaljske koja se dijeli od donacija vec one koja nas sve ceka. Samo me interesuje da se nije necija zastava zapalila!

Lala na kvadrat

pre 5 godina

@Ђенерал

Kazes, muslimani se vracaju? A, da li se izbegli Srbi vracaju na svoja ognjista? Ne, lepse je ovde. Malo donacije, malo rodjacke veze, a ovamo se busaju u junacke grudi.

Si

pre 5 godina

Ni Sveta gora nije bila ista kada je izgoreo nas prelepi Hilandar pa se uopste nisu uzbudjivali. Popravice se i bice lepsa i starija i sa vise relikvija!

blabla

pre 5 godina

Daj ne preterujte, svaku dan 1000 dece umre od gladi, ovo je katedrala i ništa više!
(Arsa, 16. april 2019 16:40)

Ne, ovo je komad istorije i nista manje!

Katapult@

pre 5 godina

Sa lica zemlje, u Siriji i Iraku nestale gradjevine koje su starije po nekoliko puta od ove crkve, pa koliko su ih puta oplakali napredni zapadnjaci?
Svaki dan se nasilno ugasi po desetine djecijih zivota sirom Palestine, Sirije, Mijanmara, Iraka, Afganistana, pa koliko puta ih je zapad oplakao!?

Izvinite gospodo, ali me jednistvno zaboli briga za vasa kulturna blaga!

J.

pre 5 godina

Mi, ne znam po kojoj logici, kad se kaže da je neko negde rođen, to zapravo, znači, gde je sahranjen?! Jezik ne bi imao smisla i ljudi se međusobno ne bi razumeli, da je tako. Mrzi me da pretražujem, ali pitanje da li su kosti i jednog od njih na teritoriji današnje Srbije. Nadam se da ćeš naći objašnjenje da to, ustvari, znači nešto drugo.
E pa', FKCZ, biće onda da su i rimski imperatori bili Srbi. Samo to nisu znali.

Che

pre 5 godina

Sramota kako se neki ljudi naslađuju kod vas i kod nas. Cak kod vas neke novine i javne osobe komentiraju ovaj događaj na uzasan nacin. Osobno nisam vjernik ali mi je ža svake povijesne građevine nebitno nalazila se u Francuskoj,Hrvatskoj,Srbiji,Afganistanu. Pa to je nasljeđe koje su nam preci ostavili. Zar nebi bilo lipo da su neka od starih svjetskih cuda ostala citava. Pa di vam je kultura pojedinci. To je Notre Dame. Svi smo citali knjigu zvonar crkve....Stara je priko 800 godina. Da je izgorilo nesto staro 50-100 godina prvom bi mi bilo svejedno. Sramite se

артиљерац

pre 5 godina

@ D Ево ја сам крочио на Косово,чак сам га и бранио 1981,и рањен код Јуника.
Што питаш?Хоћеш да те проведем мало по Косову?Немаш ти cojones.

sta reci. usa

pre 5 godina

Iskreno, nije mi zao crkve!!!! Da je bilo ljudskih zrtava, onda samo za njih bi me bilo zao! Za ostalo me bas briga, pogotovo sa Francusku!

Efendija Božo

pre 5 godina

A iste te dzamije su izgradjene na temeljima crkve, ali naravno vi se toga ne sjecate kao ni svog pravog porijekla.
(kiselo_mlijeko, 16. april 2019 15:28)
Izvinite gospodine Deretiću,nismo vas prepoznali.

LOL

pre 5 godina

1. Свака порушена џамија у Српској је обновљена, чак и неке које су срушене 40их година. 

2. Много више цркава је срушено у Федерацији него што је џамија у Српској, а нису све обновљене. 

Поздрав од добро упућеног Србина из Републике Српске.
(Млађо, 16. april 2019 16:03)
Mora da se šalite gospodine dobro upućeni patriJoto?Na prste jedne ruke možete izbrojati porušene crkve u Federaciji.Mi smo našu crkvu u gradu sa 99% Bošnjačkim stanovništvom sačuvali ali je ipak dobila nekoliko granatica sa brda.Pogodite od koga?

LOL

pre 5 godina

Нису опстали ни Срби у федерацији и данас их више тамо нема, док се муслимани враћају у РС и џамије су им обновљене.
(Ђенерал, 16. april 2019 16:25)
I naravno vi ste financirali njihovu obnovu?

Bakayoko

pre 5 godina

Francuska nije ista.....Bombardovali su nas bez.razloga......Skoro su ponizavali onog naseg nesrecnika na proslavi.....Drugi vetrovi duvaju tamo.

BB

pre 5 godina

I sad se svi pitaju kako je opsteprisutna i bezgranicna ljudska glupost zaboga dosla do izrazaja.
Pa pogledajte budale koje ulicama hodaju u bilo kom delu sveta i bice vam cudno sto sr ovako nesto ne desava cesce (a ne desava se samo gde ljudi ne diraju nista).
Egalite u baby boom generaciji lrosto znaci biti glup i ponosan na to - sila unistenja, validirana.

dominus

pre 5 godina

Trovach

Kao da prosečan turista može shvatiti razliku u originalnoj građevini i njenoj restauraciji, odnosno ponovnoj izgradnji prema istom arhitektonskom stilu.

max

pre 5 godina

Smešno mi je koliko su Srbi ucveljeni zbog ovoga... niste se tako cimali kada vam je ta ista francuska gadjali zemlju projektilima pa je sve gorelo.
(apolo, 16. april 2019 16:05)

Nije lepo generalizovati stvari. Niti je francuski narod gadjao nas niti je srpski narod pocinio genocid u Srebrenici. Savetujem ti da upoznas Amerikance, Francuze i shvatis da su oni protiv svojih rezima i NATOa isto koliko i mi protiv Milosevica i Vucica ali jednostavno nije lako promeniti sistem, pogotovu zbog nepismenih nacionalista kao sto si ti. Jedan prosecan Amerikanac nema nikakvog uticaja, sve sto moze je ili da ne glasa ili da glasa za jednu od dve stranke koje nista ne pitaju svoj narod i pod pritiskom krupnog kapitala vode ratove po celom svetu. Prosecan Amerikanac se teskim radom bori za krov nad glavom i hranom od ranog jutra do kasne veceri cesto nemajuci ni pojma gde je ta Srbija. Nasi politicari su krivi sto se kace sa mafijasima i time stete svom narodu. Ako ti Americki mafijas da neki ultimatum onda ga bolje slusaj da ne bi jeo uranijum. A prosecan Amerikanac nema nista sa tim.

max

pre 5 godina

Bio sam 1991. u Notr Damu i to nikada necu zaboraviti. Naravno, sve se da obnoviti, ali ne moze biti original bas kao i mostarski most, ili cilibarna soba.
(Trovach, 16. april 2019 16:24)

Sve zavisi od para, volje i zelje. Kada imas na raspolaganju ogromne pare, najvece strucnjake i majstore uz upotrebu indenticnih materijala i posvecen si detaljima moze se napraviti indenticno. Imamo primere rekonstrukcija gde se nimalo ne poznaje rekonstrukcija. Mostarski most nije obnovljen bas najbolje, moglo je to daleko bolje ali ipak nisu bile na raspolaganju milone evra, najveci strucnjaci i majstori i da se koristi indenticni kamen koji bi se svaki rucno obradjivao i ugradjivao.

Bolsonaro

pre 5 godina

Dragi moji, nista na teritoriji bivse YU se ne moze porediti sa Notre Dame...
Osim toga to mesto je odakle dolazi i pola Srpske dinastije, kao i sve ono sto predstavlja celokupnu Evropu u srednjem veku.
Notre Dame je najjaci simbol onoga sta znaci biti neko ko svoje poreklo nalazi u srednjem veku u kojem su Srbija, Hrvatska, Bosna, Dalmacija nastali. Sve posle toga, sve sto je posle doslo, za nas indetitet nije toliko bitno.
Ali neobrazovanje i primitivni nacionalizam i dalje jase, zajedno sa kulturno-marksistickim i ostalim velikim neprijateljima nas i naseg indetiteta...

Srdjan bg

pre 5 godina

(istoričar, 16. april 2019 15:45) Tako je "istoričaru", samo Srbi nisu imali nikakve veze ni sa čim što se dešavalo na zemlji na kojoj žive! Oni su došli u sedmom veku, uljezi i nemaju pravo ni na šta! Oduzmi sam sebi tu lažnu titulu da ti se ljudi ne smeju!

Srdjan bg

pre 5 godina

"U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili. " 
Oni su rođeni u Rimskom carstvu, a ne u Srbiji.
(J., 16. april 2019 13:53) Tako je, to su tada bile okupirane teritorije pod Rimskom upravom na kojoj su živeli naši preci!

Boris Petrovic

pre 5 godina

Boris ovde, citiran u clanku gore. Rozete ipak nisu unistene vec su sacuvane, sto je odlicna vest. Bio sam tamo da se licno uverim. Pravo je cudo da su prezivele. U trenutku kada sam davao intervju bila je aktuelna informacija da su popucale, nije se moglo videti od dima.

Svako neka sudi o tome sta se desilo po svojoj savesti. Ovo jeste tragedija za celo covecanstvo. Vi sto dovodite to u vezu da nasim patnjama zapitajte se koliko je to hriscanski i sta Vam je katedrala skrivila, da li je katedrala sta bombardovala ili su to ipak radili neki ljudi rodjeni stotinama godina posle. Pokazite da ste bolji od njih tako sto se necete radovati unistavanju neprocenjivih dela i spomenika kulture. Ili pokazite da ste isti kao oni utrkivanjem u zluradosti. Vas izbor. Da li smo ljudi koji bombarduju katedrale i crkve, ili smo ljudi koji ih stite, od sebe i od drugih, bile nase ili tudje ? Ko nam je vazniji, Mojsije (oko za oko) ili Hrist, (oprosti cak i neprijatelju, prvo neprijatelju) ?

Kratak spoj

pre 5 godina

A da li je cela rekonstrukcija i pocela samo zato da bi doslo do pozara? Ne radujem se tome, ali ovo sigurno nije slucajno...a zasto, mozda cemo saznati, a mozda i necemo...

Ja

pre 5 godina

@Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista.

Pa normalno je da nije isto, celi svet se rapidno menja, iz dana u dana. Samo Srbi stoje u mestu, ili bolje reći idu unazad, u svakom pogledu.

Mi

pre 5 godina

Doticni “J” je pogresni prokomentarisao da je 17 rimskih imperatora rođeno “u Rimskom carstvu, a ne u Srbiji.”

Mislilo se na to gde su im kosti sahranjene, a to je danasnja Srbija po cijim kostima i crkvama su bombe bacane.

apolo

pre 5 godina

Smešno mi je koliko su Srbi ucveljeni zbog ovoga... niste se tako cimali kada vam je ta ista francuska gadjali zemlju projektilima pa je sve gorelo.

Ђенерал

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

Нису опстали ни Срби у федерацији и данас их више тамо нема, док се муслимани враћају у РС и џамије су им обновљене.

Digitron

pre 5 godina

Ako je u proseku 13 miliona ljudi oilazilo katedralu, pošto je 8,5 evra penjanje na kulu, 6 evra poseta grobnicama, neka je svako potrošio 8 evra u proseku dolazi se do enormne cifre od 104 MILIONA evra a gde su tu ikone, sveće i ostali suveniri koji u parizu nisu ispod 5 evra po komadu?

Млађо

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

А зашто не говорите истину?

1. Свака порушена џамија у Српској је обновљена, чак и неке које су срушене 40их година.

2. Много више цркава је срушено у Федерацији него што је џамија у Српској, а нису све обновљене.

Поздрав од добро упућеног Србина из Републике Српске.

Trovach

pre 5 godina

Bio sam 1991. u Notr Damu i to nikada necu zaboraviti. Naravno, sve se da obnoviti, ali ne moze biti original bas kao i mostarski most, ili cilibarna soba.

Bojan

pre 5 godina

Saborni hram u Nisu je isto izgoreo tokom rekonstrukcije... Kao bivsi profesionalni vatrogasac mogu reci da osusena drvena konstrukcija, boje lakovi premazi su samo doprineli da ovo zdanje tako bukne... Nazalost... Imao sam prilike videti Notr Dam, i zalosno je sta se desilo...

kiselo_mlijeko

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19

A iste te dzamije su izgradjene na temeljima crkve, ali naravno vi se toga ne sjecate kao ni svog pravog porijekla.

Bakayoko

pre 5 godina

Mi Srbi ne zalimo ....Zalimo nase Crkve i Manastire na KIM.....Koji su poruseni zverski a Francuzi,Nemci,Ameri su bili mentori tih nemira i unistavanja Sprskih vekovnih svetinja......Malo je to sto vas je snaslo......Zao ste Narod kao i ovi gore navedeni.....Ko se maca lati od maca ce poginuti.

ja

pre 5 godina

@ (Argon, 16. april 2019 14:19)

To je najobičnija laž! Samo na teritoriji Banjalučkog muftiluka ima 86 džamija + još 10 koje se trenutno obnavljaju. Ukupno, na teritoriji R. Srpske ima 800-900 džamija. Od toga je, možda, 10% u potupku obnove, dok su ostale u funkciji (neoštećene u ratu, obnovljene ili novoizgrađene). R. Srpska ne samo što je prethodnih nekoliko godina, punom parom, obnavljala ili obnovila ogroman broj džamija, već je, Islamskoj zajednici u BiH, platila i odštetu zbog džamija na teritoriji Federacije BiH koje je VRS srušila tokom rata, kao što je npr. Turhan Emin-begova džamija u Ustikolini, za koju je plaćena odšteta od skoro milion KM.

Hajde daj mi broj pravoslavnih crkava u FBiH, čisto da uporedimo. Imaš jedan jedini funkcionalni manastir na čitavoj toj teritoriji. Sve ostalo su porušili Bošnjaci ili Hrvati. A nikom ne pada na pamet da da jednu jedinu marku za obnovu...

spin

pre 5 godina

@Argon

Nisi ti nikad bio u RS, jel' da jesi vidio bi da su većinom čitave, osim par koje su bile u ratnim zonama, ali i njih obnavljaju, ako ima intetesa

anarhizam

pre 5 godina

Volim kad vidim ove sto tvrde da je ovo kazna zbog crkava na KiM... Iako Amerikancu nije to nista znacilo, crkve na KiM koje su porusene su bile gubitak ne samo za Srbe nego za citav svet. Takodje je i Bogorodicina crkva bogatstvo celog sveta, ne samo Pariza, nista se nije vratilo Parizu i Francuzima, celo covecanstvo je na gubitku
A plitke nacionalisticke teznje nemaju mesta u umetnosti

istoričar

pre 5 godina

@lala,nije u Srbiji rođeno 17 imeratora ,nego na prostoru na kojem se nalazi sadašnja Srbija.Srbija sa imeratorima koji su rođeni u neka davna vremena nikad nije imala ništa zajedničko,dok je katedrala Nort Dam dio francuske istorije i kulture.

POPOVIC ZDRAVKO

pre 5 godina

stvarne vrednosti nort dam su izgubljene 1800 i ovo sto je izgorilo zavrseno je 1967 ,a to je umetnicki sund.rekonstrukcija je kostala mnogo, gde je isplativije da se radi ispocetka , ovo je bio najbolji nacin i da ujedno unistis plave prsluke

Argon

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?

e viva montenegro

pre 5 godina

Pa nije se zapalio nuklerani reaktor! Nikakva muka nije zadesila Francusku, obnovice se katedrala i to je to... Niko nije poginuo , ovo im se nece odraziti na zivotni standard , a steta jeste jer su izgoreli" bitni "artefakti ali jedan ljudski zivot je vazniji od bilo kakavog predmeta ili objekta pa makar to bio i cuveni Notr Dam....

balkan

pre 5 godina

Ne, ne, nije to ljudski nemar došao glave. To je đavo došao po svoje!
(Muškarac38, 16. april 2019 13:32)

A Hilandar onomad...Jel i tada djavo dosao po svoje?

Rika polupismenih balvana

pre 5 godina

@U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili.
(lala, 16. april 2019 13:20)
Da, to je tada bas bila Srbija. Sta sve necu cuti ovde...

balkan

pre 5 godina

Jeste umetnicko i nacionalno blago ali estetski je u Parizu samo ruzniji Ajfelov toranj od "dotične dame".
(arhitekta, 16. april 2019 14:11)

Kako kome, vecina se ne bi slozila sa vama, a ako ste zaista arhitekta upitan je onda vas smisao za estetiku. Ne bih ja sa vama saradjivao.

Nidje mozga na vidiku

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

A ja vidim da ti nemš pojma o čemu pričaš...pa samo u Kozarskoj Dubici ima 3 Džamije od toga jedna stara u centru i još dve nove napravljene posle 2000...

niko bitan

pre 5 godina

Zapalila se kosvska zastava sto onamad stavise u crkvu.Poznjeli su ono sto su posejali.Vatra se sa Kosovske zastave prenela na Albansku zastavu pa na Nemacku i na kraju je buknula zastava Evropske unije i Amerike.Ode crkva u plamenu.

ernesto che

pre 5 godina

Да се запали ЦРКВА и да говори да је то божје дело, то само Србин може.
(унклија, 16. april 2019 12:56)

Zasto bi crkva bila izuzeta Boga ili kosmicke pravde ili neceg treceg (kako kome odgovara), crkve sirom sveta su podrzavale nedela ili cutale na ista, njeni sledbenici fratri i popovi u katolickoj crkvi imaju 25 hiljada optuzbi za pedofililiju i seksualne prestupe itd. Crkva bi trebala da bude nesto najcistije i najsvetije ali nazalost nije tako, njena svrha se u mnogome promenila kroz nekoliko vekova unazad, crkva treba da bude utociste coveku a ona se pretvorila u sredstvo za manipulisanje masama u dnevno politicke svrhe i u stavile se u sluzbu mocnika.

J.

pre 5 godina

"Imamo mi dosta slicnih rusevenia,nemamo vremena da zalimo za tudjim.Zapamti oni su sila Srbin je beda
(Rendgen, "
Verovatno da ima razloga zašto je tako.

Veljko

pre 5 godina

Ogromna sramota za drzavu kao sto je Francuska i za kulturno istorijsko blago koje poseduju. Jedna ozbiljna zemlja ne sme sebi to da dopusti. Da se tako nesto desilo u nekoj zemlji istocnog sveta godinama bi bilo predmet podsmeha i omalovazavanja.

zex

pre 5 godina

"očevidac" iz Pariza kaze da su dokazi najverovatnije izgoreli i on se naša da u ime sveta oceni da je to veliki gubitak za čovečenstvo...a nesumnjivo i za Banovo Brdo, Zvezdaru ili Dedinje odakle je vec sam "OČEVIDAC"!

lala

pre 5 godina

U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili. Na Kosovu su spaljene crkve, znalo se i ko to radi i...nista! Ne mogu da zalim, iako smatram da je strasno to sto se desilo. Ne moze mi tudja muka biti gorca od svoje rodjene!

Svevišnji vidi sve

pre 5 godina

Kada su gorele naše crkve na KIM oni su ćutali, pa su kasnije i tu tkzv, državu hteli da prime u UNESCO.Kako sadiš tako ćeš požnjeti.A kao neznaju uzrok požara?

basketas

pre 5 godina

bez drame. nije ovo prvi put da je ova crkva gorela i bila rusena. obnovice se i kraj. to su materijalne vrednosti, obnovljive su i svakako nisu vecne.

cobo

pre 5 godina

Voleo bih znati kako je gradiliste bilo osigurano,samo resetkastom ogradom ili i bodljikavom zicom,kamerama,alarmima....
Koliko cuvara sekjuritija je pazilo gradiliste,ko je pravio elaborat i ko ga potpisao :(

Maksa

pre 5 godina

Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista. Šta nosi budućnost videćemo. Očigledno je da u budućnosti neće biti velikih osvajača spolja već će države da se urušavaju i menjaju iznutra...

Maksa

pre 5 godina

Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista. Šta nosi budućnost videćemo. Očigledno je da u budućnosti neće biti velikih osvajača spolja već će države da se urušavaju i menjaju iznutra...

Svevišnji vidi sve

pre 5 godina

Kada su gorele naše crkve na KIM oni su ćutali, pa su kasnije i tu tkzv, državu hteli da prime u UNESCO.Kako sadiš tako ćeš požnjeti.A kao neznaju uzrok požara?

basketas

pre 5 godina

bez drame. nije ovo prvi put da je ova crkva gorela i bila rusena. obnovice se i kraj. to su materijalne vrednosti, obnovljive su i svakako nisu vecne.

e viva montenegro

pre 5 godina

Pa nije se zapalio nuklerani reaktor! Nikakva muka nije zadesila Francusku, obnovice se katedrala i to je to... Niko nije poginuo , ovo im se nece odraziti na zivotni standard , a steta jeste jer su izgoreli" bitni "artefakti ali jedan ljudski zivot je vazniji od bilo kakavog predmeta ili objekta pa makar to bio i cuveni Notr Dam....

Veljko

pre 5 godina

Ogromna sramota za drzavu kao sto je Francuska i za kulturno istorijsko blago koje poseduju. Jedna ozbiljna zemlja ne sme sebi to da dopusti. Da se tako nesto desilo u nekoj zemlji istocnog sveta godinama bi bilo predmet podsmeha i omalovazavanja.

Млађо

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

А зашто не говорите истину?

1. Свака порушена џамија у Српској је обновљена, чак и неке које су срушене 40их година.

2. Много више цркава је срушено у Федерацији него што је џамија у Српској, а нису све обновљене.

Поздрав од добро упућеног Србина из Републике Српске.

Argon

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?

ernesto che

pre 5 godina

Да се запали ЦРКВА и да говори да је то божје дело, то само Србин може.
(унклија, 16. april 2019 12:56)

Zasto bi crkva bila izuzeta Boga ili kosmicke pravde ili neceg treceg (kako kome odgovara), crkve sirom sveta su podrzavale nedela ili cutale na ista, njeni sledbenici fratri i popovi u katolickoj crkvi imaju 25 hiljada optuzbi za pedofililiju i seksualne prestupe itd. Crkva bi trebala da bude nesto najcistije i najsvetije ali nazalost nije tako, njena svrha se u mnogome promenila kroz nekoliko vekova unazad, crkva treba da bude utociste coveku a ona se pretvorila u sredstvo za manipulisanje masama u dnevno politicke svrhe i u stavile se u sluzbu mocnika.

Ђенерал

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

Нису опстали ни Срби у федерацији и данас их више тамо нема, док се муслимани враћају у РС и џамије су им обновљене.

lala

pre 5 godina

U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili. Na Kosovu su spaljene crkve, znalo se i ko to radi i...nista! Ne mogu da zalim, iako smatram da je strasno to sto se desilo. Ne moze mi tudja muka biti gorca od svoje rodjene!

ja

pre 5 godina

@ (Argon, 16. april 2019 14:19)

To je najobičnija laž! Samo na teritoriji Banjalučkog muftiluka ima 86 džamija + još 10 koje se trenutno obnavljaju. Ukupno, na teritoriji R. Srpske ima 800-900 džamija. Od toga je, možda, 10% u potupku obnove, dok su ostale u funkciji (neoštećene u ratu, obnovljene ili novoizgrađene). R. Srpska ne samo što je prethodnih nekoliko godina, punom parom, obnavljala ili obnovila ogroman broj džamija, već je, Islamskoj zajednici u BiH, platila i odštetu zbog džamija na teritoriji Federacije BiH koje je VRS srušila tokom rata, kao što je npr. Turhan Emin-begova džamija u Ustikolini, za koju je plaćena odšteta od skoro milion KM.

Hajde daj mi broj pravoslavnih crkava u FBiH, čisto da uporedimo. Imaš jedan jedini funkcionalni manastir na čitavoj toj teritoriji. Sve ostalo su porušili Bošnjaci ili Hrvati. A nikom ne pada na pamet da da jednu jedinu marku za obnovu...

Ja

pre 5 godina

@Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista.

Pa normalno je da nije isto, celi svet se rapidno menja, iz dana u dana. Samo Srbi stoje u mestu, ili bolje reći idu unazad, u svakom pogledu.

apolo

pre 5 godina

Smešno mi je koliko su Srbi ucveljeni zbog ovoga... niste se tako cimali kada vam je ta ista francuska gadjali zemlju projektilima pa je sve gorelo.

Bojan

pre 5 godina

Saborni hram u Nisu je isto izgoreo tokom rekonstrukcije... Kao bivsi profesionalni vatrogasac mogu reci da osusena drvena konstrukcija, boje lakovi premazi su samo doprineli da ovo zdanje tako bukne... Nazalost... Imao sam prilike videti Notr Dam, i zalosno je sta se desilo...

niko bitan

pre 5 godina

Zapalila se kosvska zastava sto onamad stavise u crkvu.Poznjeli su ono sto su posejali.Vatra se sa Kosovske zastave prenela na Albansku zastavu pa na Nemacku i na kraju je buknula zastava Evropske unije i Amerike.Ode crkva u plamenu.

kiselo_mlijeko

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19

A iste te dzamije su izgradjene na temeljima crkve, ali naravno vi se toga ne sjecate kao ni svog pravog porijekla.

J.

pre 5 godina

"Imamo mi dosta slicnih rusevenia,nemamo vremena da zalimo za tudjim.Zapamti oni su sila Srbin je beda
(Rendgen, "
Verovatno da ima razloga zašto je tako.

Digitron

pre 5 godina

Ako je u proseku 13 miliona ljudi oilazilo katedralu, pošto je 8,5 evra penjanje na kulu, 6 evra poseta grobnicama, neka je svako potrošio 8 evra u proseku dolazi se do enormne cifre od 104 MILIONA evra a gde su tu ikone, sveće i ostali suveniri koji u parizu nisu ispod 5 evra po komadu?

Bakayoko

pre 5 godina

Mi Srbi ne zalimo ....Zalimo nase Crkve i Manastire na KIM.....Koji su poruseni zverski a Francuzi,Nemci,Ameri su bili mentori tih nemira i unistavanja Sprskih vekovnih svetinja......Malo je to sto vas je snaslo......Zao ste Narod kao i ovi gore navedeni.....Ko se maca lati od maca ce poginuti.

Trovach

pre 5 godina

Bio sam 1991. u Notr Damu i to nikada necu zaboraviti. Naravno, sve se da obnoviti, ali ne moze biti original bas kao i mostarski most, ili cilibarna soba.

cobo

pre 5 godina

Voleo bih znati kako je gradiliste bilo osigurano,samo resetkastom ogradom ili i bodljikavom zicom,kamerama,alarmima....
Koliko cuvara sekjuritija je pazilo gradiliste,ko je pravio elaborat i ko ga potpisao :(

Nidje mozga na vidiku

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

A ja vidim da ti nemš pojma o čemu pričaš...pa samo u Kozarskoj Dubici ima 3 Džamije od toga jedna stara u centru i još dve nove napravljene posle 2000...

balkan

pre 5 godina

Ne, ne, nije to ljudski nemar došao glave. To je đavo došao po svoje!
(Muškarac38, 16. april 2019 13:32)

A Hilandar onomad...Jel i tada djavo dosao po svoje?

anarhizam

pre 5 godina

Volim kad vidim ove sto tvrde da je ovo kazna zbog crkava na KiM... Iako Amerikancu nije to nista znacilo, crkve na KiM koje su porusene su bile gubitak ne samo za Srbe nego za citav svet. Takodje je i Bogorodicina crkva bogatstvo celog sveta, ne samo Pariza, nista se nije vratilo Parizu i Francuzima, celo covecanstvo je na gubitku
A plitke nacionalisticke teznje nemaju mesta u umetnosti

balkan

pre 5 godina

Jeste umetnicko i nacionalno blago ali estetski je u Parizu samo ruzniji Ajfelov toranj od "dotične dame".
(arhitekta, 16. april 2019 14:11)

Kako kome, vecina se ne bi slozila sa vama, a ako ste zaista arhitekta upitan je onda vas smisao za estetiku. Ne bih ja sa vama saradjivao.

Rika polupismenih balvana

pre 5 godina

@U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili.
(lala, 16. april 2019 13:20)
Da, to je tada bas bila Srbija. Sta sve necu cuti ovde...

BB

pre 5 godina

I sad se svi pitaju kako je opsteprisutna i bezgranicna ljudska glupost zaboga dosla do izrazaja.
Pa pogledajte budale koje ulicama hodaju u bilo kom delu sveta i bice vam cudno sto sr ovako nesto ne desava cesce (a ne desava se samo gde ljudi ne diraju nista).
Egalite u baby boom generaciji lrosto znaci biti glup i ponosan na to - sila unistenja, validirana.

spin

pre 5 godina

@Argon

Nisi ti nikad bio u RS, jel' da jesi vidio bi da su većinom čitave, osim par koje su bile u ratnim zonama, ali i njih obnavljaju, ako ima intetesa

zex

pre 5 godina

"očevidac" iz Pariza kaze da su dokazi najverovatnije izgoreli i on se naša da u ime sveta oceni da je to veliki gubitak za čovečenstvo...a nesumnjivo i za Banovo Brdo, Zvezdaru ili Dedinje odakle je vec sam "OČEVIDAC"!

Mi

pre 5 godina

Doticni “J” je pogresni prokomentarisao da je 17 rimskih imperatora rođeno “u Rimskom carstvu, a ne u Srbiji.”

Mislilo se na to gde su im kosti sahranjene, a to je danasnja Srbija po cijim kostima i crkvama su bombe bacane.

istoričar

pre 5 godina

@lala,nije u Srbiji rođeno 17 imeratora ,nego na prostoru na kojem se nalazi sadašnja Srbija.Srbija sa imeratorima koji su rođeni u neka davna vremena nikad nije imala ništa zajedničko,dok je katedrala Nort Dam dio francuske istorije i kulture.

POPOVIC ZDRAVKO

pre 5 godina

stvarne vrednosti nort dam su izgubljene 1800 i ovo sto je izgorilo zavrseno je 1967 ,a to je umetnicki sund.rekonstrukcija je kostala mnogo, gde je isplativije da se radi ispocetka , ovo je bio najbolji nacin i da ujedno unistis plave prsluke

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Daj ne preterujte, svaku dan 1000 dece umre od gladi, ovo je katedrala i ništa više!
(Arsa, 16. april 2019 16:40)
Povraca mi se od dusebriznika !
Da se vi pitate,civilizacija bi stala samo da bi nahranila gladne,koji bi se mnozili i pravili jos gladnih.
Nece niko da baci stotine godina istorije i umetnosti zato da bi hranio decu,a ljudski zivot je veoma jeftin,kao sto je uvek i bio.Tezinu ima samo u literaturi.

Sta god ti mislio,pocni na svom primeru,pa svaki dan nahrani jedno gladno dete,a da to nije tvoje i to ce biti sasvim pristojan doprinos.
Licemerno je pozivati da se hrane gladni,a da sam to ne cinis u meri u kojoj si sposoban i ocekivati da drugi to rade ,zato sto po tvom shvatanju ,imaju vise od tebe i to je njihova duznost.

Ni Bil Gejts se ne bavi gladnima tako sto ih hrani,vec se bavi unapredjivanjem celog drustva,razvojem vakcina i sl. sto ce im omoguciti da se sami prehrane,sto je jedino odrzivo.

J.

pre 5 godina

"Koliko li je vas uopšte kročilo na Kosovo da mi je znati? 
(D, 16. april 2019 16:52) 

Velika vecina.
(BODIBOND, )"
Ni u doba SFRJ većina Srba nikada nije bila na Kosovu, a danas, ne verujem da je više od 2-3% bilo.

blabla

pre 5 godina

Daj ne preterujte, svaku dan 1000 dece umre od gladi, ovo je katedrala i ništa više!
(Arsa, 16. april 2019 16:40)

Ne, ovo je komad istorije i nista manje!

psl

pre 5 godina

Čudno je to ceo svet tužan zbog požara, bogataši se utrkuju ko će više donirati za obnovu, a da se posetimo da je izgoreo Hilandar koji je star 800 godina koji je takođe deo svetske kulturne baštine i ništa. Da se podsetimo terorističkih napada svi se zgražavaju zbog napada u francuskoj ili nekoj drugoj zapadnoj zemlji, a kada se u Africi u jednom danu ubije 300 ljudi naslov i kraj priče. Danas je sve selektivno najbitnije je kome se desila tragedija nekom na zapadu ili tamo negde gde žive manje bitni ljudi.

max

pre 5 godina

Smešno mi je koliko su Srbi ucveljeni zbog ovoga... niste se tako cimali kada vam je ta ista francuska gadjali zemlju projektilima pa je sve gorelo.
(apolo, 16. april 2019 16:05)

Nije lepo generalizovati stvari. Niti je francuski narod gadjao nas niti je srpski narod pocinio genocid u Srebrenici. Savetujem ti da upoznas Amerikance, Francuze i shvatis da su oni protiv svojih rezima i NATOa isto koliko i mi protiv Milosevica i Vucica ali jednostavno nije lako promeniti sistem, pogotovu zbog nepismenih nacionalista kao sto si ti. Jedan prosecan Amerikanac nema nikakvog uticaja, sve sto moze je ili da ne glasa ili da glasa za jednu od dve stranke koje nista ne pitaju svoj narod i pod pritiskom krupnog kapitala vode ratove po celom svetu. Prosecan Amerikanac se teskim radom bori za krov nad glavom i hranom od ranog jutra do kasne veceri cesto nemajuci ni pojma gde je ta Srbija. Nasi politicari su krivi sto se kace sa mafijasima i time stete svom narodu. Ako ti Americki mafijas da neki ultimatum onda ga bolje slusaj da ne bi jeo uranijum. A prosecan Amerikanac nema nista sa tim.

Che

pre 5 godina

Sramota kako se neki ljudi naslađuju kod vas i kod nas. Cak kod vas neke novine i javne osobe komentiraju ovaj događaj na uzasan nacin. Osobno nisam vjernik ali mi je ža svake povijesne građevine nebitno nalazila se u Francuskoj,Hrvatskoj,Srbiji,Afganistanu. Pa to je nasljeđe koje su nam preci ostavili. Zar nebi bilo lipo da su neka od starih svjetskih cuda ostala citava. Pa di vam je kultura pojedinci. To je Notre Dame. Svi smo citali knjigu zvonar crkve....Stara je priko 800 godina. Da je izgorilo nesto staro 50-100 godina prvom bi mi bilo svejedno. Sramite se

svaka budala

pre 5 godina

Skela je postavljena,mogla je svaka budala sa kantom benzina da se popenje i da zapali krov.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (rešpekt, 16. april 2019 16:58)

Samo sto se na tu skelu moze popeti tek iz PODNOZJA KROVA a ne iz podnozja same katedrale.Svaka budala moze samo da napise ovakav komentar ili da slican lajkuje i nista drugo.

J.

pre 5 godina

Katapult: "Sa lica zemlje, u Siriji i Iraku nestale gradjevine koje su starije po nekoliko puta od ove crkve, pa koliko su ih puta oplakali napredni zapadnjaci"
Ne da su ih opljačkali, već masovno finansiraju obnovu, brojno zapadni arheolozi su, o trošku vlastitih država, na terenu, otvaraju se renovirani muzeji i arheološka nalazišta, neznalice!

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Čudno je to ceo svet tužan zbog požara, bogataši se utrkuju ko će više donirati za obnovu, a da se posetimo da je izgoreo Hilandar koji je star 800 godina koji je takođe deo svetske kulturne baštine i ništa. Da se podsetimo terorističkih napada svi se zgražavaju zbog napada u francuskoj ili nekoj drugoj zapadnoj zemlji, a kada se u Africi u jednom danu ubije 300 ljudi naslov i kraj priče.
(psl, 17. april 2019 08:09)
Gresis zato sto mislis da su svi narodi podjednako bitni.
Mi Srbi smo mali narod,koji nije specijalno bitan za istoriju,a ni dostignuca nam nisu nesto specijalno velika.Cak i ona koja jesu napravili nasi ljudi,po pravilu ih nisu pravili u Srbiji,vec na tom mrskom Zapadu.

Hilandar je svakako svetska bastina,ali nije bitan kao Notr Dam i drugi verski objekti,gradjeni u Francuskoj,Italiji,Nemackoj,Britaniji,zato sto su to veliki narodi,koji su odgovorni za razvoj civilizacije kakvu danas imamo.

Mi Srbi ,nikada nismo uspeli da nadjemo svoje mesto medju tim velikima,jer i kada smo bili u milosti,uspeli smo da to upropastimo birajuci glupe i nesposobne ljude,koji nisu videli dalje od svojih dzepova,sa veoma retkim izuzecima.

Srbija tek treba da nadje svoje mesto medju Evropskim narodima,a za to je potrebno vreme i mnogo pametnih i obrazovanih ljudi!

Srdjan bg

pre 5 godina

"U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili. " 
Oni su rođeni u Rimskom carstvu, a ne u Srbiji.
(J., 16. april 2019 13:53) Tako je, to su tada bile okupirane teritorije pod Rimskom upravom na kojoj su živeli naši preci!

dominus

pre 5 godina

Trovach

Kao da prosečan turista može shvatiti razliku u originalnoj građevini i njenoj restauraciji, odnosno ponovnoj izgradnji prema istom arhitektonskom stilu.

Lala na kvadrat

pre 5 godina

@Ђенерал

Kazes, muslimani se vracaju? A, da li se izbegli Srbi vracaju na svoja ognjista? Ne, lepse je ovde. Malo donacije, malo rodjacke veze, a ovamo se busaju u junacke grudi.

basketas

pre 5 godina

@(zex, 16. april 2019 13:08)

ne postoji medzik dzordan, amateru jedan. postoji medzik dzonson i majkl dzordan. a na sarkazam neznalicama ne odgovaram.

Smuleco

pre 5 godina

@Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista. 

Pa normalno je da nije isto, celi svet se rapidno menja, iz dana u dana. Samo Srbi stoje u mestu, ili bolje reći idu unazad, u svakom pogledu.
(Ja, 16. april 2019 17:02)

Vrlo je jasno šta je čovek kome si replicirao hteo da kaže, u svom komentaru. To da mi kao narod i država stojimo u mestu u mnogim stvarima je tačno, ali to što si rekao, nema nikakve veze kao paralela, sa kontekstom promene Francuske u političkom smislu od Miterana do danas, a koja je evidentna i nedvosmislena.

Boske

pre 5 godina

Notr Dam se pretvorio u buktinju... Veoma, veoma tužna, ali i simbolična slika današnje Francuske. Nekad su ih zvali "velika nacija". Ta slava davno je izblijedila, a sad se i potpuno ugušila u dimu zapaljenih svetinja jedne od najpoznatijih bogomolja na planeti. Nek' im je Bog na pomoći.

Srdjan bg

pre 5 godina

(istoričar, 16. april 2019 15:45) Tako je "istoričaru", samo Srbi nisu imali nikakve veze ni sa čim što se dešavalo na zemlji na kojoj žive! Oni su došli u sedmom veku, uljezi i nemaju pravo ni na šta! Oduzmi sam sebi tu lažnu titulu da ti se ljudi ne smeju!

Boris Petrovic

pre 5 godina

Boris ovde, citiran u clanku gore. Rozete ipak nisu unistene vec su sacuvane, sto je odlicna vest. Bio sam tamo da se licno uverim. Pravo je cudo da su prezivele. U trenutku kada sam davao intervju bila je aktuelna informacija da su popucale, nije se moglo videti od dima.

Svako neka sudi o tome sta se desilo po svojoj savesti. Ovo jeste tragedija za celo covecanstvo. Vi sto dovodite to u vezu da nasim patnjama zapitajte se koliko je to hriscanski i sta Vam je katedrala skrivila, da li je katedrala sta bombardovala ili su to ipak radili neki ljudi rodjeni stotinama godina posle. Pokazite da ste bolji od njih tako sto se necete radovati unistavanju neprocenjivih dela i spomenika kulture. Ili pokazite da ste isti kao oni utrkivanjem u zluradosti. Vas izbor. Da li smo ljudi koji bombarduju katedrale i crkve, ili smo ljudi koji ih stite, od sebe i od drugih, bile nase ili tudje ? Ko nam je vazniji, Mojsije (oko za oko) ili Hrist, (oprosti cak i neprijatelju, prvo neprijatelju) ?

Bakayoko

pre 5 godina

Francuska nije ista.....Bombardovali su nas bez.razloga......Skoro su ponizavali onog naseg nesrecnika na proslavi.....Drugi vetrovi duvaju tamo.

Bolsonaro

pre 5 godina

Dragi moji, nista na teritoriji bivse YU se ne moze porediti sa Notre Dame...
Osim toga to mesto je odakle dolazi i pola Srpske dinastije, kao i sve ono sto predstavlja celokupnu Evropu u srednjem veku.
Notre Dame je najjaci simbol onoga sta znaci biti neko ko svoje poreklo nalazi u srednjem veku u kojem su Srbija, Hrvatska, Bosna, Dalmacija nastali. Sve posle toga, sve sto je posle doslo, za nas indetitet nije toliko bitno.
Ali neobrazovanje i primitivni nacionalizam i dalje jase, zajedno sa kulturno-marksistickim i ostalim velikim neprijateljima nas i naseg indetiteta...

max

pre 5 godina

Bio sam 1991. u Notr Damu i to nikada necu zaboraviti. Naravno, sve se da obnoviti, ali ne moze biti original bas kao i mostarski most, ili cilibarna soba.
(Trovach, 16. april 2019 16:24)

Sve zavisi od para, volje i zelje. Kada imas na raspolaganju ogromne pare, najvece strucnjake i majstore uz upotrebu indenticnih materijala i posvecen si detaljima moze se napraviti indenticno. Imamo primere rekonstrukcija gde se nimalo ne poznaje rekonstrukcija. Mostarski most nije obnovljen bas najbolje, moglo je to daleko bolje ali ipak nisu bile na raspolaganju milone evra, najveci strucnjaci i majstori i da se koristi indenticni kamen koji bi se svaki rucno obradjivao i ugradjivao.

артиљерац

pre 5 godina

@ D Ево ја сам крочио на Косово,чак сам га и бранио 1981,и рањен код Јуника.
Што питаш?Хоћеш да те проведем мало по Косову?Немаш ти cojones.

Si

pre 5 godina

Ni Sveta gora nije bila ista kada je izgoreo nas prelepi Hilandar pa se uopste nisu uzbudjivali. Popravice se i bice lepsa i starija i sa vise relikvija!

LOL

pre 5 godina

Нису опстали ни Срби у федерацији и данас их више тамо нема, док се муслимани враћају у РС и џамије су им обновљене.
(Ђенерал, 16. april 2019 16:25)
I naravno vi ste financirali njihovu obnovu?

LOL

pre 5 godina

1. Свака порушена џамија у Српској је обновљена, чак и неке које су срушене 40их година. 

2. Много више цркава је срушено у Федерацији него што је џамија у Српској, а нису све обновљене. 

Поздрав од добро упућеног Србина из Републике Српске.
(Млађо, 16. april 2019 16:03)
Mora da se šalite gospodine dobro upućeni patriJoto?Na prste jedne ruke možete izbrojati porušene crkve u Federaciji.Mi smo našu crkvu u gradu sa 99% Bošnjačkim stanovništvom sačuvali ali je ipak dobila nekoliko granatica sa brda.Pogodite od koga?

sta reci. usa

pre 5 godina

Iskreno, nije mi zao crkve!!!! Da je bilo ljudskih zrtava, onda samo za njih bi me bilo zao! Za ostalo me bas briga, pogotovo sa Francusku!

Katapult@

pre 5 godina

Sa lica zemlje, u Siriji i Iraku nestale gradjevine koje su starije po nekoliko puta od ove crkve, pa koliko su ih puta oplakali napredni zapadnjaci?
Svaki dan se nasilno ugasi po desetine djecijih zivota sirom Palestine, Sirije, Mijanmara, Iraka, Afganistana, pa koliko puta ih je zapad oplakao!?

Izvinite gospodo, ali me jednistvno zaboli briga za vasa kulturna blaga!

J.

pre 5 godina

Mi, ne znam po kojoj logici, kad se kaže da je neko negde rođen, to zapravo, znači, gde je sahranjen?! Jezik ne bi imao smisla i ljudi se međusobno ne bi razumeli, da je tako. Mrzi me da pretražujem, ali pitanje da li su kosti i jednog od njih na teritoriji današnje Srbije. Nadam se da ćeš naći objašnjenje da to, ustvari, znači nešto drugo.
E pa', FKCZ, biće onda da su i rimski imperatori bili Srbi. Samo to nisu znali.

Efendija Božo

pre 5 godina

A iste te dzamije su izgradjene na temeljima crkve, ali naravno vi se toga ne sjecate kao ni svog pravog porijekla.
(kiselo_mlijeko, 16. april 2019 15:28)
Izvinite gospodine Deretiću,nismo vas prepoznali.

Tolstoj

pre 5 godina

Ovo je jasan dokaz da ima pravde ali ne ovozemaljske koja se dijeli od donacija vec one koja nas sve ceka. Samo me interesuje da se nije necija zastava zapalila!

steva

pre 5 godina

Ja mislim da je to uradio ruski laser iz moskve...
3.0) (laserizacija, 17. april 2019 08:30)

A ja mislim da si ti jedna neopevana isfrustrirana budala.

Kratak spoj

pre 5 godina

A da li je cela rekonstrukcija i pocela samo zato da bi doslo do pozara? Ne radujem se tome, ali ovo sigurno nije slucajno...a zasto, mozda cemo saznati, a mozda i necemo...

Sir Oliver

pre 5 godina

Немар или нешто друго? Међу радницима који су реновирали цркву могао се наћи неки припадник Алкаиде или неке друге екстремистичке организације који би подметнуо пожар...

Midland/Odessa

pre 5 godina

Imaju priliku da naprave noviju i lepsu. Bitno je da nije bilo zrtava, koliko sam procitao jer se jedino zivoti ne mogu zameniti. Svaka struktura, pa bila i crkva se moze ponovo zidati. Uostalom to je ocigledno i dotrajalo, vreme za novu

Svevišnji vidi sve

pre 5 godina

Kada su gorele naše crkve na KIM oni su ćutali, pa su kasnije i tu tkzv, državu hteli da prime u UNESCO.Kako sadiš tako ćeš požnjeti.A kao neznaju uzrok požara?

Argon

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?

lala

pre 5 godina

U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili. Na Kosovu su spaljene crkve, znalo se i ko to radi i...nista! Ne mogu da zalim, iako smatram da je strasno to sto se desilo. Ne moze mi tudja muka biti gorca od svoje rodjene!

niko bitan

pre 5 godina

Zapalila se kosvska zastava sto onamad stavise u crkvu.Poznjeli su ono sto su posejali.Vatra se sa Kosovske zastave prenela na Albansku zastavu pa na Nemacku i na kraju je buknula zastava Evropske unije i Amerike.Ode crkva u plamenu.

e viva montenegro

pre 5 godina

Pa nije se zapalio nuklerani reaktor! Nikakva muka nije zadesila Francusku, obnovice se katedrala i to je to... Niko nije poginuo , ovo im se nece odraziti na zivotni standard , a steta jeste jer su izgoreli" bitni "artefakti ali jedan ljudski zivot je vazniji od bilo kakavog predmeta ili objekta pa makar to bio i cuveni Notr Dam....

apolo

pre 5 godina

Smešno mi je koliko su Srbi ucveljeni zbog ovoga... niste se tako cimali kada vam je ta ista francuska gadjali zemlju projektilima pa je sve gorelo.

Ja

pre 5 godina

@Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista.

Pa normalno je da nije isto, celi svet se rapidno menja, iz dana u dana. Samo Srbi stoje u mestu, ili bolje reći idu unazad, u svakom pogledu.

zex

pre 5 godina

"očevidac" iz Pariza kaze da su dokazi najverovatnije izgoreli i on se naša da u ime sveta oceni da je to veliki gubitak za čovečenstvo...a nesumnjivo i za Banovo Brdo, Zvezdaru ili Dedinje odakle je vec sam "OČEVIDAC"!

Maksa

pre 5 godina

Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista. Šta nosi budućnost videćemo. Očigledno je da u budućnosti neće biti velikih osvajača spolja već će države da se urušavaju i menjaju iznutra...

J.

pre 5 godina

"Imamo mi dosta slicnih rusevenia,nemamo vremena da zalimo za tudjim.Zapamti oni su sila Srbin je beda
(Rendgen, "
Verovatno da ima razloga zašto je tako.

Bakayoko

pre 5 godina

Mi Srbi ne zalimo ....Zalimo nase Crkve i Manastire na KIM.....Koji su poruseni zverski a Francuzi,Nemci,Ameri su bili mentori tih nemira i unistavanja Sprskih vekovnih svetinja......Malo je to sto vas je snaslo......Zao ste Narod kao i ovi gore navedeni.....Ko se maca lati od maca ce poginuti.

basketas

pre 5 godina

bez drame. nije ovo prvi put da je ova crkva gorela i bila rusena. obnovice se i kraj. to su materijalne vrednosti, obnovljive su i svakako nisu vecne.

istoričar

pre 5 godina

@lala,nije u Srbiji rođeno 17 imeratora ,nego na prostoru na kojem se nalazi sadašnja Srbija.Srbija sa imeratorima koji su rođeni u neka davna vremena nikad nije imala ništa zajedničko,dok je katedrala Nort Dam dio francuske istorije i kulture.

Veljko

pre 5 godina

Ogromna sramota za drzavu kao sto je Francuska i za kulturno istorijsko blago koje poseduju. Jedna ozbiljna zemlja ne sme sebi to da dopusti. Da se tako nesto desilo u nekoj zemlji istocnog sveta godinama bi bilo predmet podsmeha i omalovazavanja.

Млађо

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

А зашто не говорите истину?

1. Свака порушена џамија у Српској је обновљена, чак и неке које су срушене 40их година.

2. Много више цркава је срушено у Федерацији него што је џамија у Српској, а нису све обновљене.

Поздрав од добро упућеног Србина из Републике Српске.

ernesto che

pre 5 godina

Да се запали ЦРКВА и да говори да је то божје дело, то само Србин може.
(унклија, 16. april 2019 12:56)

Zasto bi crkva bila izuzeta Boga ili kosmicke pravde ili neceg treceg (kako kome odgovara), crkve sirom sveta su podrzavale nedela ili cutale na ista, njeni sledbenici fratri i popovi u katolickoj crkvi imaju 25 hiljada optuzbi za pedofililiju i seksualne prestupe itd. Crkva bi trebala da bude nesto najcistije i najsvetije ali nazalost nije tako, njena svrha se u mnogome promenila kroz nekoliko vekova unazad, crkva treba da bude utociste coveku a ona se pretvorila u sredstvo za manipulisanje masama u dnevno politicke svrhe i u stavile se u sluzbu mocnika.

Ђенерал

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

Нису опстали ни Срби у федерацији и данас их више тамо нема, док се муслимани враћају у РС и џамије су им обновљене.

Mi

pre 5 godina

Doticni “J” je pogresni prokomentarisao da je 17 rimskih imperatora rođeno “u Rimskom carstvu, a ne u Srbiji.”

Mislilo se na to gde su im kosti sahranjene, a to je danasnja Srbija po cijim kostima i crkvama su bombe bacane.

anarhizam

pre 5 godina

Volim kad vidim ove sto tvrde da je ovo kazna zbog crkava na KiM... Iako Amerikancu nije to nista znacilo, crkve na KiM koje su porusene su bile gubitak ne samo za Srbe nego za citav svet. Takodje je i Bogorodicina crkva bogatstvo celog sveta, ne samo Pariza, nista se nije vratilo Parizu i Francuzima, celo covecanstvo je na gubitku
A plitke nacionalisticke teznje nemaju mesta u umetnosti

kiselo_mlijeko

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19

A iste te dzamije su izgradjene na temeljima crkve, ali naravno vi se toga ne sjecate kao ni svog pravog porijekla.

cobo

pre 5 godina

Voleo bih znati kako je gradiliste bilo osigurano,samo resetkastom ogradom ili i bodljikavom zicom,kamerama,alarmima....
Koliko cuvara sekjuritija je pazilo gradiliste,ko je pravio elaborat i ko ga potpisao :(

balkan

pre 5 godina

Ne, ne, nije to ljudski nemar došao glave. To je đavo došao po svoje!
(Muškarac38, 16. april 2019 13:32)

A Hilandar onomad...Jel i tada djavo dosao po svoje?

POPOVIC ZDRAVKO

pre 5 godina

stvarne vrednosti nort dam su izgubljene 1800 i ovo sto je izgorilo zavrseno je 1967 ,a to je umetnicki sund.rekonstrukcija je kostala mnogo, gde je isplativije da se radi ispocetka , ovo je bio najbolji nacin i da ujedno unistis plave prsluke

Rika polupismenih balvana

pre 5 godina

@U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili.
(lala, 16. april 2019 13:20)
Da, to je tada bas bila Srbija. Sta sve necu cuti ovde...

ja

pre 5 godina

@ (Argon, 16. april 2019 14:19)

To je najobičnija laž! Samo na teritoriji Banjalučkog muftiluka ima 86 džamija + još 10 koje se trenutno obnavljaju. Ukupno, na teritoriji R. Srpske ima 800-900 džamija. Od toga je, možda, 10% u potupku obnove, dok su ostale u funkciji (neoštećene u ratu, obnovljene ili novoizgrađene). R. Srpska ne samo što je prethodnih nekoliko godina, punom parom, obnavljala ili obnovila ogroman broj džamija, već je, Islamskoj zajednici u BiH, platila i odštetu zbog džamija na teritoriji Federacije BiH koje je VRS srušila tokom rata, kao što je npr. Turhan Emin-begova džamija u Ustikolini, za koju je plaćena odšteta od skoro milion KM.

Hajde daj mi broj pravoslavnih crkava u FBiH, čisto da uporedimo. Imaš jedan jedini funkcionalni manastir na čitavoj toj teritoriji. Sve ostalo su porušili Bošnjaci ili Hrvati. A nikom ne pada na pamet da da jednu jedinu marku za obnovu...

Trovach

pre 5 godina

Bio sam 1991. u Notr Damu i to nikada necu zaboraviti. Naravno, sve se da obnoviti, ali ne moze biti original bas kao i mostarski most, ili cilibarna soba.

Digitron

pre 5 godina

Ako je u proseku 13 miliona ljudi oilazilo katedralu, pošto je 8,5 evra penjanje na kulu, 6 evra poseta grobnicama, neka je svako potrošio 8 evra u proseku dolazi se do enormne cifre od 104 MILIONA evra a gde su tu ikone, sveće i ostali suveniri koji u parizu nisu ispod 5 evra po komadu?

sta reci. usa

pre 5 godina

Iskreno, nije mi zao crkve!!!! Da je bilo ljudskih zrtava, onda samo za njih bi me bilo zao! Za ostalo me bas briga, pogotovo sa Francusku!

spin

pre 5 godina

@Argon

Nisi ti nikad bio u RS, jel' da jesi vidio bi da su većinom čitave, osim par koje su bile u ratnim zonama, ali i njih obnavljaju, ako ima intetesa

Bojan

pre 5 godina

Saborni hram u Nisu je isto izgoreo tokom rekonstrukcije... Kao bivsi profesionalni vatrogasac mogu reci da osusena drvena konstrukcija, boje lakovi premazi su samo doprineli da ovo zdanje tako bukne... Nazalost... Imao sam prilike videti Notr Dam, i zalosno je sta se desilo...

Bolsonaro

pre 5 godina

Dragi moji, nista na teritoriji bivse YU se ne moze porediti sa Notre Dame...
Osim toga to mesto je odakle dolazi i pola Srpske dinastije, kao i sve ono sto predstavlja celokupnu Evropu u srednjem veku.
Notre Dame je najjaci simbol onoga sta znaci biti neko ko svoje poreklo nalazi u srednjem veku u kojem su Srbija, Hrvatska, Bosna, Dalmacija nastali. Sve posle toga, sve sto je posle doslo, za nas indetitet nije toliko bitno.
Ali neobrazovanje i primitivni nacionalizam i dalje jase, zajedno sa kulturno-marksistickim i ostalim velikim neprijateljima nas i naseg indetiteta...

Katapult@

pre 5 godina

Sa lica zemlje, u Siriji i Iraku nestale gradjevine koje su starije po nekoliko puta od ove crkve, pa koliko su ih puta oplakali napredni zapadnjaci?
Svaki dan se nasilno ugasi po desetine djecijih zivota sirom Palestine, Sirije, Mijanmara, Iraka, Afganistana, pa koliko puta ih je zapad oplakao!?

Izvinite gospodo, ali me jednistvno zaboli briga za vasa kulturna blaga!

Nidje mozga na vidiku

pre 5 godina

Vidim mnogo je komentara srušene su i crkve na Kosovu, da li se ijedan Srbin sjeti da na prostoru današnje RS nije opstala niti jedna džamija?
(Argon, 16. april 2019 14:19)

A ja vidim da ti nemš pojma o čemu pričaš...pa samo u Kozarskoj Dubici ima 3 Džamije od toga jedna stara u centru i još dve nove napravljene posle 2000...

Bakayoko

pre 5 godina

Francuska nije ista.....Bombardovali su nas bez.razloga......Skoro su ponizavali onog naseg nesrecnika na proslavi.....Drugi vetrovi duvaju tamo.

J.

pre 5 godina

Katapult: "Sa lica zemlje, u Siriji i Iraku nestale gradjevine koje su starije po nekoliko puta od ove crkve, pa koliko su ih puta oplakali napredni zapadnjaci"
Ne da su ih opljačkali, već masovno finansiraju obnovu, brojno zapadni arheolozi su, o trošku vlastitih država, na terenu, otvaraju se renovirani muzeji i arheološka nalazišta, neznalice!

balkan

pre 5 godina

Jeste umetnicko i nacionalno blago ali estetski je u Parizu samo ruzniji Ajfelov toranj od "dotične dame".
(arhitekta, 16. april 2019 14:11)

Kako kome, vecina se ne bi slozila sa vama, a ako ste zaista arhitekta upitan je onda vas smisao za estetiku. Ne bih ja sa vama saradjivao.

LOL

pre 5 godina

1. Свака порушена џамија у Српској је обновљена, чак и неке које су срушене 40их година. 

2. Много више цркава је срушено у Федерацији него што је џамија у Српској, а нису све обновљене. 

Поздрав од добро упућеног Србина из Републике Српске.
(Млађо, 16. april 2019 16:03)
Mora da se šalite gospodine dobro upućeni patriJoto?Na prste jedne ruke možete izbrojati porušene crkve u Federaciji.Mi smo našu crkvu u gradu sa 99% Bošnjačkim stanovništvom sačuvali ali je ipak dobila nekoliko granatica sa brda.Pogodite od koga?

Tolstoj

pre 5 godina

Ovo je jasan dokaz da ima pravde ali ne ovozemaljske koja se dijeli od donacija vec one koja nas sve ceka. Samo me interesuje da se nije necija zastava zapalila!

Efendija Božo

pre 5 godina

A iste te dzamije su izgradjene na temeljima crkve, ali naravno vi se toga ne sjecate kao ni svog pravog porijekla.
(kiselo_mlijeko, 16. april 2019 15:28)
Izvinite gospodine Deretiću,nismo vas prepoznali.

артиљерац

pre 5 godina

@ D Ево ја сам крочио на Косово,чак сам га и бранио 1981,и рањен код Јуника.
Што питаш?Хоћеш да те проведем мало по Косову?Немаш ти cojones.

psl

pre 5 godina

Čudno je to ceo svet tužan zbog požara, bogataši se utrkuju ko će više donirati za obnovu, a da se posetimo da je izgoreo Hilandar koji je star 800 godina koji je takođe deo svetske kulturne baštine i ništa. Da se podsetimo terorističkih napada svi se zgražavaju zbog napada u francuskoj ili nekoj drugoj zapadnoj zemlji, a kada se u Africi u jednom danu ubije 300 ljudi naslov i kraj priče. Danas je sve selektivno najbitnije je kome se desila tragedija nekom na zapadu ili tamo negde gde žive manje bitni ljudi.

J.

pre 5 godina

"Koliko li je vas uopšte kročilo na Kosovo da mi je znati? 
(D, 16. april 2019 16:52) 

Velika vecina.
(BODIBOND, )"
Ni u doba SFRJ većina Srba nikada nije bila na Kosovu, a danas, ne verujem da je više od 2-3% bilo.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Čudno je to ceo svet tužan zbog požara, bogataši se utrkuju ko će više donirati za obnovu, a da se posetimo da je izgoreo Hilandar koji je star 800 godina koji je takođe deo svetske kulturne baštine i ništa. Da se podsetimo terorističkih napada svi se zgražavaju zbog napada u francuskoj ili nekoj drugoj zapadnoj zemlji, a kada se u Africi u jednom danu ubije 300 ljudi naslov i kraj priče.
(psl, 17. april 2019 08:09)
Gresis zato sto mislis da su svi narodi podjednako bitni.
Mi Srbi smo mali narod,koji nije specijalno bitan za istoriju,a ni dostignuca nam nisu nesto specijalno velika.Cak i ona koja jesu napravili nasi ljudi,po pravilu ih nisu pravili u Srbiji,vec na tom mrskom Zapadu.

Hilandar je svakako svetska bastina,ali nije bitan kao Notr Dam i drugi verski objekti,gradjeni u Francuskoj,Italiji,Nemackoj,Britaniji,zato sto su to veliki narodi,koji su odgovorni za razvoj civilizacije kakvu danas imamo.

Mi Srbi ,nikada nismo uspeli da nadjemo svoje mesto medju tim velikima,jer i kada smo bili u milosti,uspeli smo da to upropastimo birajuci glupe i nesposobne ljude,koji nisu videli dalje od svojih dzepova,sa veoma retkim izuzecima.

Srbija tek treba da nadje svoje mesto medju Evropskim narodima,a za to je potrebno vreme i mnogo pametnih i obrazovanih ljudi!

Si

pre 5 godina

Ni Sveta gora nije bila ista kada je izgoreo nas prelepi Hilandar pa se uopste nisu uzbudjivali. Popravice se i bice lepsa i starija i sa vise relikvija!

LOL

pre 5 godina

Нису опстали ни Срби у федерацији и данас их више тамо нема, док се муслимани враћају у РС и џамије су им обновљене.
(Ђенерал, 16. april 2019 16:25)
I naravno vi ste financirali njihovu obnovu?

Kratak spoj

pre 5 godina

A da li je cela rekonstrukcija i pocela samo zato da bi doslo do pozara? Ne radujem se tome, ali ovo sigurno nije slucajno...a zasto, mozda cemo saznati, a mozda i necemo...

max

pre 5 godina

Smešno mi je koliko su Srbi ucveljeni zbog ovoga... niste se tako cimali kada vam je ta ista francuska gadjali zemlju projektilima pa je sve gorelo.
(apolo, 16. april 2019 16:05)

Nije lepo generalizovati stvari. Niti je francuski narod gadjao nas niti je srpski narod pocinio genocid u Srebrenici. Savetujem ti da upoznas Amerikance, Francuze i shvatis da su oni protiv svojih rezima i NATOa isto koliko i mi protiv Milosevica i Vucica ali jednostavno nije lako promeniti sistem, pogotovu zbog nepismenih nacionalista kao sto si ti. Jedan prosecan Amerikanac nema nikakvog uticaja, sve sto moze je ili da ne glasa ili da glasa za jednu od dve stranke koje nista ne pitaju svoj narod i pod pritiskom krupnog kapitala vode ratove po celom svetu. Prosecan Amerikanac se teskim radom bori za krov nad glavom i hranom od ranog jutra do kasne veceri cesto nemajuci ni pojma gde je ta Srbija. Nasi politicari su krivi sto se kace sa mafijasima i time stete svom narodu. Ako ti Americki mafijas da neki ultimatum onda ga bolje slusaj da ne bi jeo uranijum. A prosecan Amerikanac nema nista sa tim.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Daj ne preterujte, svaku dan 1000 dece umre od gladi, ovo je katedrala i ništa više!
(Arsa, 16. april 2019 16:40)
Povraca mi se od dusebriznika !
Da se vi pitate,civilizacija bi stala samo da bi nahranila gladne,koji bi se mnozili i pravili jos gladnih.
Nece niko da baci stotine godina istorije i umetnosti zato da bi hranio decu,a ljudski zivot je veoma jeftin,kao sto je uvek i bio.Tezinu ima samo u literaturi.

Sta god ti mislio,pocni na svom primeru,pa svaki dan nahrani jedno gladno dete,a da to nije tvoje i to ce biti sasvim pristojan doprinos.
Licemerno je pozivati da se hrane gladni,a da sam to ne cinis u meri u kojoj si sposoban i ocekivati da drugi to rade ,zato sto po tvom shvatanju ,imaju vise od tebe i to je njihova duznost.

Ni Bil Gejts se ne bavi gladnima tako sto ih hrani,vec se bavi unapredjivanjem celog drustva,razvojem vakcina i sl. sto ce im omoguciti da se sami prehrane,sto je jedino odrzivo.

Sir Oliver

pre 5 godina

Немар или нешто друго? Међу радницима који су реновирали цркву могао се наћи неки припадник Алкаиде или неке друге екстремистичке организације који би подметнуо пожар...

Boske

pre 5 godina

Notr Dam se pretvorio u buktinju... Veoma, veoma tužna, ali i simbolična slika današnje Francuske. Nekad su ih zvali "velika nacija". Ta slava davno je izblijedila, a sad se i potpuno ugušila u dimu zapaljenih svetinja jedne od najpoznatijih bogomolja na planeti. Nek' im je Bog na pomoći.

Boris Petrovic

pre 5 godina

Boris ovde, citiran u clanku gore. Rozete ipak nisu unistene vec su sacuvane, sto je odlicna vest. Bio sam tamo da se licno uverim. Pravo je cudo da su prezivele. U trenutku kada sam davao intervju bila je aktuelna informacija da su popucale, nije se moglo videti od dima.

Svako neka sudi o tome sta se desilo po svojoj savesti. Ovo jeste tragedija za celo covecanstvo. Vi sto dovodite to u vezu da nasim patnjama zapitajte se koliko je to hriscanski i sta Vam je katedrala skrivila, da li je katedrala sta bombardovala ili su to ipak radili neki ljudi rodjeni stotinama godina posle. Pokazite da ste bolji od njih tako sto se necete radovati unistavanju neprocenjivih dela i spomenika kulture. Ili pokazite da ste isti kao oni utrkivanjem u zluradosti. Vas izbor. Da li smo ljudi koji bombarduju katedrale i crkve, ili smo ljudi koji ih stite, od sebe i od drugih, bile nase ili tudje ? Ko nam je vazniji, Mojsije (oko za oko) ili Hrist, (oprosti cak i neprijatelju, prvo neprijatelju) ?

BB

pre 5 godina

I sad se svi pitaju kako je opsteprisutna i bezgranicna ljudska glupost zaboga dosla do izrazaja.
Pa pogledajte budale koje ulicama hodaju u bilo kom delu sveta i bice vam cudno sto sr ovako nesto ne desava cesce (a ne desava se samo gde ljudi ne diraju nista).
Egalite u baby boom generaciji lrosto znaci biti glup i ponosan na to - sila unistenja, validirana.

J.

pre 5 godina

Mi, ne znam po kojoj logici, kad se kaže da je neko negde rođen, to zapravo, znači, gde je sahranjen?! Jezik ne bi imao smisla i ljudi se međusobno ne bi razumeli, da je tako. Mrzi me da pretražujem, ali pitanje da li su kosti i jednog od njih na teritoriji današnje Srbije. Nadam se da ćeš naći objašnjenje da to, ustvari, znači nešto drugo.
E pa', FKCZ, biće onda da su i rimski imperatori bili Srbi. Samo to nisu znali.

Midland/Odessa

pre 5 godina

Imaju priliku da naprave noviju i lepsu. Bitno je da nije bilo zrtava, koliko sam procitao jer se jedino zivoti ne mogu zameniti. Svaka struktura, pa bila i crkva se moze ponovo zidati. Uostalom to je ocigledno i dotrajalo, vreme za novu

blabla

pre 5 godina

Daj ne preterujte, svaku dan 1000 dece umre od gladi, ovo je katedrala i ništa više!
(Arsa, 16. april 2019 16:40)

Ne, ovo je komad istorije i nista manje!

Srdjan bg

pre 5 godina

"U Srbiji je rodjeno 17 rimskih imperatora pa su je bombardovali i rusili. " 
Oni su rođeni u Rimskom carstvu, a ne u Srbiji.
(J., 16. april 2019 13:53) Tako je, to su tada bile okupirane teritorije pod Rimskom upravom na kojoj su živeli naši preci!

Srdjan bg

pre 5 godina

(istoričar, 16. april 2019 15:45) Tako je "istoričaru", samo Srbi nisu imali nikakve veze ni sa čim što se dešavalo na zemlji na kojoj žive! Oni su došli u sedmom veku, uljezi i nemaju pravo ni na šta! Oduzmi sam sebi tu lažnu titulu da ti se ljudi ne smeju!

Che

pre 5 godina

Sramota kako se neki ljudi naslađuju kod vas i kod nas. Cak kod vas neke novine i javne osobe komentiraju ovaj događaj na uzasan nacin. Osobno nisam vjernik ali mi je ža svake povijesne građevine nebitno nalazila se u Francuskoj,Hrvatskoj,Srbiji,Afganistanu. Pa to je nasljeđe koje su nam preci ostavili. Zar nebi bilo lipo da su neka od starih svjetskih cuda ostala citava. Pa di vam je kultura pojedinci. To je Notre Dame. Svi smo citali knjigu zvonar crkve....Stara je priko 800 godina. Da je izgorilo nesto staro 50-100 godina prvom bi mi bilo svejedno. Sramite se

steva

pre 5 godina

Ja mislim da je to uradio ruski laser iz moskve...
3.0) (laserizacija, 17. april 2019 08:30)

A ja mislim da si ti jedna neopevana isfrustrirana budala.

dominus

pre 5 godina

Trovach

Kao da prosečan turista može shvatiti razliku u originalnoj građevini i njenoj restauraciji, odnosno ponovnoj izgradnji prema istom arhitektonskom stilu.

max

pre 5 godina

Bio sam 1991. u Notr Damu i to nikada necu zaboraviti. Naravno, sve se da obnoviti, ali ne moze biti original bas kao i mostarski most, ili cilibarna soba.
(Trovach, 16. april 2019 16:24)

Sve zavisi od para, volje i zelje. Kada imas na raspolaganju ogromne pare, najvece strucnjake i majstore uz upotrebu indenticnih materijala i posvecen si detaljima moze se napraviti indenticno. Imamo primere rekonstrukcija gde se nimalo ne poznaje rekonstrukcija. Mostarski most nije obnovljen bas najbolje, moglo je to daleko bolje ali ipak nisu bile na raspolaganju milone evra, najveci strucnjaci i majstori i da se koristi indenticni kamen koji bi se svaki rucno obradjivao i ugradjivao.

Lala na kvadrat

pre 5 godina

@Ђенерал

Kazes, muslimani se vracaju? A, da li se izbegli Srbi vracaju na svoja ognjista? Ne, lepse je ovde. Malo donacije, malo rodjacke veze, a ovamo se busaju u junacke grudi.

basketas

pre 5 godina

@(zex, 16. april 2019 13:08)

ne postoji medzik dzordan, amateru jedan. postoji medzik dzonson i majkl dzordan. a na sarkazam neznalicama ne odgovaram.

Smuleco

pre 5 godina

@Pariz odaaaavno nije isti. Francuska nije ista. 

Pa normalno je da nije isto, celi svet se rapidno menja, iz dana u dana. Samo Srbi stoje u mestu, ili bolje reći idu unazad, u svakom pogledu.
(Ja, 16. april 2019 17:02)

Vrlo je jasno šta je čovek kome si replicirao hteo da kaže, u svom komentaru. To da mi kao narod i država stojimo u mestu u mnogim stvarima je tačno, ali to što si rekao, nema nikakve veze kao paralela, sa kontekstom promene Francuske u političkom smislu od Miterana do danas, a koja je evidentna i nedvosmislena.

svaka budala

pre 5 godina

Skela je postavljena,mogla je svaka budala sa kantom benzina da se popenje i da zapali krov.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (rešpekt, 16. april 2019 16:58)

Samo sto se na tu skelu moze popeti tek iz PODNOZJA KROVA a ne iz podnozja same katedrale.Svaka budala moze samo da napise ovakav komentar ili da slican lajkuje i nista drugo.