Sreda, 27.02.2019.

08:04

Nova pravila: Pare na ruke za GSP - da se pravda svaki RSD

Poslodavci koji isplaćuju zaposlenima naknadu za javni prevoz "na ruke", umesto da kupuju mesečne karte, moraće do dokažu da je svaki dinar potrošen za prevoz.

Izvor: Tanjug

Nova pravila: Pare na ruke za GSP - da se pravda svaki RSD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Bubamara

pre 5 godina

Sve je to ok,ja sam neko ko placa kartu,ali oni ne postuju svoj deo obaveza,sto znaci ako se bus pokvari i izbace te na pola puta...nikom nista,ako bus ne postuje red voznje nikom nista...i sta uopste znaci "letnji red voznje,deca ne idu u skolu"???pa sta ja placam kartu i idem na posao i preko leta....onda stavi letnju cenu karte!a onaj deo...aha ti si pandur imas znaku,ok ne mora karta?pa sta smo mi ostali?neka lepo plate ljude koji se zovu kontrolori i neka rade svoj posao...jbg moraju nesto i da uloze ako ocekuju da im svi placaju karte!!!!a ne da gnjave nas da sakupljamo racune ko da smo hrčci,a ne ljudi.

nehuman tip

pre 5 godina

Ko je onda u ovim silnim automobilima od kojih ujutro i popodne od 4-6 ne mogu da pređem iz grada do Novog i posle nazad, bez 40 minuta u jednom pravcu?
Smanjite krađu goriva, delova, administraciju u GSPu. Pružite uslugu, obezbedite mesta za sedenje, održavajte higijenu, poštujte vreme, pa ću vam platiti i 10.000 markicu, umesto da svaki dan vozim 10km sa ludacima 90 minuta i vijam parking mesta.

Degradirali ste GSP na najniži nivo od 94' godine i pitate se zašto niko ko ima pare neće da ga koristiti i samim tim plati?

Napravite taj metro koji ste obećali, pa će vam trebati upola autobusa. Napravite odvojene staze za bicikle kroz grad, da može bezbedno da se vozi.

pomorac

pre 5 godina

Nije losa ideja, i vrlo jednostavno odraditi..
svaki zaposleni ima mesecno pravo na novac u vrednosti mesecne GSP markice...Ukoliko zeli, potpise ugovor sa svojom firmom i ona mu svakog meseca uplacuje GSP..ukoliko ne zeli GSP, nek radi sta hoce, kupi bajs, sipa beznin u kola, u helihopter stagod...ali na kraju meseca nek donese racun, prea u firmu, i firma mu u vrednosti mesecne markice za GSP plati iznos...ako je prekoracio, nek plati ostatak iz svog dzepa, ako je platio manje, njegov problem...
sve je ovo jednostavno odraditi...

Za beogradski sjaj

pre 5 godina

Treba preslikati sjajna rešenja koja su primenjena na najsjajnije platiše javnog prevoza - sjajne beogradske penzionere.
Njih ima 400 000 i imaju sjajno pravo da se voze godišnje za ukupno sjajnih 472 dinara.
To sjajno rešenje samo valja preslikati i svi će biti takođe sjajne platiše, zadovoljne platiše.
Budimo sjajni.

kiza1

pre 5 godina

Ljudi su u zabludi? Poslodavac plaća zaposlenom prevoz, znači imaš plaćen prevoz a ti na posao dodji kamionom avionom rošulama biciklom trotinetom kolima. A šta će biti kada budu naplaćivali ulaz u centar grada kolima kao što rade po gusto naseljenim gradovima evrope a beograd to jeste već odavno?

LA

pre 5 godina

Zašto mi volimo naopako da rešavamo probleme?
Ako je problem u švercovanju, rešite problem švercovanja. Nemojte na silu rešavati nesposobnost da rešite problem.
Zašto prodavac usluge (GSP u ovom slučaju) prvo traži da mu se plati a onda će popraviti uslugu? Platimo taksisti, pa će on uzeti normalan auto neće da vozi krša. Kao se desi da prvi autobus se pokvari? Može da se pokvari u vožnji, ali ne može bus koji je tek izašao iz garaže gde je navodno ispitan.
Zašto se ne integriše noćni prevoz sa dnevnim? Barem markice za zaposlene da važe kao ranije.
Slažem se da ispadaju glupi ljudi što kupuju karte a drugi se švercuju, ali nije rešenje ovo.
Ne može ni kontrolor da mi traži dokument po zakonu.
Desi mi se jednom u dve godine da nemam kartu a kontrola u vozilu. Ja lepo zamolim da zovu policiju neću njima da dajem dokumente. Oni zovu komunalce, ovi kao dolaze. Iposle 15 minuta me puste naravno jer znaju da sam u pravu.
Ljudi! Ako ste u pravu, borite se. Nemojte da vas nesposobni maltretiraju...
Bunite se kad ste u pravu.

NoName

pre 5 godina

@jedan iz mase

Zato sto u inostranstvu isto koristis prevoz kako god hoces. Da li ces kupiti godisnju, mesecnu, dnevnu ili za par stanica kartu, to te niko ne pita, niti podnosis racune za sta si koristio. Mozes da koristis i bajs nekoliko meseci, ali poslodavac je duzan da ti isplati prevoz da bi koristio isti u bilo kom slucaju.
Ovde vise nije poenta da li se neko svercuje ili ne...

kiza1

pre 5 godina

Sramota što pare koje se dobijaju za prevoz najmanje se koriste za prevoz. Kad udje kontrola ujutru autobus se prazni jer nemaju karte za koje su dobili pare ili imaju nepersonalizovane karte koje poništavaju jedino kad udje kontrola i to ako stignu. To je istina i svi ujutru u prevozu to vide. Pravimo se naivni.dal će u inostranstvu smeti da se švercuje? Nece jer zna da su kazne velike.

Jovan Nikolic

pre 5 godina

Ja sam poslodavac i imam 40 zaposlenih sirom Srbije. Kako zamisljate da kontrolisem na sta su oni potrosili taj novac? Zakon kaze da sam svakome duzan da isplatim tu naknadu, pa i onima koji stanuju 5 minuta setnje od radnog mesta.
Cela ova prica je budalastina. Kada je Djindjic preuzeo Vladu ukinuta su sva izuzeca od poreza - jasno je receno da je sve sto poslodavac daje zaposlenom na osnovu radnog odnosa - plata, i da se na sve placaju porezi i doprinosi. Ukinut je poseban obracun "troskova prevoza" i "toplog obroka" - sto je jedino logicno.
Kako ce zaposleni doalziti na posao, to je njegova stvar i ne tice se ni poslodavca ni drzave. Cim je prohvatio posao, znaci da zna i kako ce dolaziti.
To sto je GSP politicka firma i sto vlastima nije zgodno da prinude putnike da placaju, to je njihovo problem - a resenje uopste nije tesko - ili da prevoz bude javni i besplatan - ili da svi prevoznici budu privatni i neka sami naplacuju karte. To onda nije vise briga ovog Vesica ili bilo kod sledeceg Vesica.
Problem je sto onda nece moci da se uzimaju pare na javnim nabavkama itd...

X

pre 5 godina

Radim ali ne kupujem mesečnu kartu zato što:
1. Nekad me poveze suprug na posao,
2. Nekad kolega sa posla kada ide u tom pravcu
3. Ponekad se vozim GSP-om sa nepersonalizovanom kartom
4, ...a ponekad upravo zahvaljujući GSP-u, blokiranim saobraćajnicama i sl. idem i pešice

i šta sad zašto da kupujem mesečnu kartu i ko u "demokratskom" i "slobodnom" društvu može i sme da me na to primora i po kom zakonu? Narode ne primajte se na prazne priče!!!

ArtuDitu

pre 5 godina

Ovo je reketiranje poslodavaca, tačnije građana jer se sve prebije preko njihove grbače.
Naknada za prevoz ne podrazumeva da zaposleni mora da kupi markicu za prevoz. Ili čak da sipa gorivo. Njemu poslodavac omogućava da na posao stigne na vreme (što je ozbiljna avantura ako se koriste usluge GSP-a) i da sa posla stigne kući (što može da se oduži ako se koristi GSP). Neko može da koristi bicikl pa da mu naknada za prevoz služi za održavanje bicikla. Neko može da ide na posao peške a da naknadu za prevoz koristi da bi sipao gorivo u auto kada ide negde u privatne svrhe. Možemo nalaziti još primera.
Država treba da vodi evidenciju i da zna gde ide novac. Ali, ako poslodavac u odsečku za platu i knjigovodstvenim knjigama ima stavku naknada za prevoz onda ne vidim šta mu mogu jer je na zaposlenom da odluči kako će da potroši taj novac. Niko se ne može prisiljavati da kupuje mesečnu kartu za gradski prevoz ako to neće.
Ovo je izgleda pokušaj da se namakne još novca APEX-u. Za GSP nije nikoga briga. Sa cenom od 3275 dinara za mesečnu kartu (I zona) i bog te pita koliko milijardi dinara subvencija GSP-u iz gradske kase Beograđani plaćaju najskuplji i najlošiji gradski prevoz u Evropi.
Đilas je izgubio izbore u Beogradu zbog BusPlus-a. Čini mi se da se ponavlja isti scenario.

Samo razmišljam

pre 5 godina

Има овде једна ствар за коју ме занима како би је било могуће решити. Министарство одбране је тражило од својих запослених да поднесу извештај у којој зони станују и раде, колико станица се возе од кућне адресе до посла и на основу тога је свакоме појединачно донело решење да ли му исплаћује месечну накнаду за превоз у вредности карте за прву другу или трећу зону. Признаје се само адреса из личне карте, иако су многи људи подстанари и газде одбијају да их пријаве. Тако ја добијем накнаду од 2.900 динара, само за прву зону, пошто у њој и радим и станујем, али увек додам још 300 динара од својих пара, па купим карту за прву и другу зону, да не бих морао да размишљам. Живим на Дорћолу (где сам се и родио), радим у Кнеза Милоша, али имам ћерку из првог брака на Видиковцу (друга зона) коју често обилазим и хоћу да знам да ми карта у сваком тренутку важи до тамо. Уместо на почетку месеца, нама послодавац исплаћује накнаду на крају месеца, уз други део плате. Плус за сваки дан одсуства (ако смо утоку претходног месеца били на боловању или службеном путу ван Београда), умањи нам накнаду за превоз, износом од две појединачне карте по дану. То значи да за месец у ком су ме послали на службено путовање од 5 радних дана умање накнаду за превоз за 890 динара (пет дана пута две појединачне карте од 89 једнако је 890). Како ће они то регулисати са ГСП-ом ако буде донета одлука да се свима директно купују месечне карте почетком месеца? Претпостављам одбијањем од плате.

Magdalena

pre 5 godina

Po Zakonu o radu, poslodavac je u obavezi da zaposlenom isplati naknadu za prevoz. Ta naknada je najcesce u visini mesecne pretplatne karte za javni prevoz. Ali u zakonu nigde ne pise da su bilo zaposleni, bilo poslodavac duzni da taj novac daju GSP-u. Neotudjivo pravo radnika je da odabere na koji ce nacin utrositi novac za prevoz. Da li ce kupiti mesecnu kartu, sipati gorivo za nekoliko odlazaka svojim autom, platiti taksi za tri, cetiri puta, ili stedeti pa kupiti bicikl, e to nema pravo da mi odredjuje niko.

Nego je ovako najlakse. Nismo u stanji da resimo problem prodaje karata, pa cemo svakom zaposlenom u Beogradu da na silu uzmemo 3000 dinara i damo propalom javnom preduzecu?!?!

Boggy

pre 5 godina

Да ли знате колико аутобуских линија данас има између Горњег Милановца и Крагујевца, два толико значајна града у Србији? Ниједна!

ja

pre 5 godina

Frapantan podatak o broju zaposlenih u Beogradu. Sa 1.6 miliona stanovnika, Beograd čini nešto preko 10% stanovnika Srbije, a sa 718.000 zaposlenih od 2.1 miliona koliko ih ima u zemlji, čini 34%.

Ako uzmemo u obzir činjenicu da je u Vojvodini zaposleno oko 580.000 ljudi, u Beogradu i Vojvodini (koji čine tačno polovinu stanovništva Srbije) zaposleno je 1.3 miliona ljudi, dok je u Centralnoj Srbiji (koja čini drugu polovinu stanovništva Srbije) zaposleno svega 800 hiljada. To je razlika od pola miliona ljudi!!!

Dakle, evidentno je koliko je u ostatku Srbije očajna ekonomska situacija kada vidite da treba da se zaposli POLA MILIONA LJUDI, da bi, samo po tom parametru, Centralna Srbija dostigla Beograd i Vojvodinu. A još je gori pokazatelj to što, od oko 70-ak hiljada novih radnih mesta koja se stvore u Srbiji svake godine, lavovski deo - između 80-90% bude kreiran upravo na severu zemlje - u Beogradu i Vojvodini...

Зоран

pre 5 godina

Само још нешто да додам, мишљење министарства није обавезујуће једини ко може дати аутентично тумачење било ког закона је тело које га је донело, а то је у нашем правном систему Народна скупштина .

jedan iz mase

pre 5 godina

Kako se srbi pomamame i odmah hvataju zakona i Ustava kada moraju nešto da plaćaju.

A kada se švercuju,kada ne plaćaju onda ih zakon ne interesuje

jedan iz mase

pre 5 godina

Kako se srbi pomamame i odmah hvataju zakona i Ustava kada moraju nešto da plaćaju.

Odmah je to protivzakonito,protiv Ustava,ograničavanje slobode kretanja i sl izgovori

A kada se švercuju,kada ne plaćaju onda ih zakon ne interesuje

Što se u inostranstvu tako ne švercujete?

Magdalena

pre 5 godina

Po Zakonu o radu, poslodavac je u obavezi da zaposlenom isplati naknadu za prevoz. Ta naknada je najcesce u visini mesecne pretplatne karte za javni prevoz. Ali u zakonu nigde ne pise da su bilo zaposleni, bilo poslodavac duzni da taj novac daju GSP-u. Neotudjivo pravo radnika je da odabere na koji ce nacin utrositi novac za prevoz. Da li ce kupiti mesecnu kartu, sipati gorivo za nekoliko odlazaka svojim autom, platiti taksi za tri, cetiri puta, ili stedeti pa kupiti bicikl, e to nema pravo da mi odredjuje niko.

Nego je ovako najlakse. Nismo u stanji da resimo problem prodaje karata, pa cemo svakom zaposlenom u Beogradu da na silu uzmemo 3000 dinara i damo propalom javnom preduzecu?!?!

jovan

pre 5 godina

A sta je sa toplim obrokom ako poslodavac nema kuhiju?Jel mora da uplati u neki trgovinski lanac ili mozda u skupstiski restoran da se vidi da je zaposlen jeo? Pa platu da se uplati edbu,infostanu...

VladimirR

pre 5 godina

A mogu li da priložim račun za kupljen bicikl ili njegovo održavanje? Jer mi on služi za dolazak na posao. A ujedno se borim za čistiji vazduh.

Zagi

pre 5 godina

Sjajno zamišljeno!
Zamislite samo koliki je posao da svaka firma skupi sve te račune, pripremi i preda dokumentaciju, i da to svaki mesec neka državna služba isproverava, a sve se svodi na to da svaki radnik koji ne kupuje markicu treba da obezbedi račun za gorivo na 3000,00 din.
Taman pomislimo da smo sve videli, a oni nas opet iznenade!

voja

pre 5 godina

20 zaposlenih firma uplati direktno GSP-u 20 mesečnih markica,pa ti brale idi na posao avionom,biciklom motornim zmajem ali prevoz ti je plaćen.Ja se svako jutro osećam kao kreten dok stojim pored nekog ko sedi a švercuje se, i nikom ništa.Zašto naši na radu u inostranstvu ne polemišu o ljudskim pravima kad je karta u pitanju ,nego platiš i ćutiš.Dokle god ostavljaš ljudima na savest to je propala stvar ovako dovedeš pred svršen čin i to je to.Ali to znači da GSP onda od prihoda treba da nabavi klimatizovane autobuse, pojača linije, emancipuje vozače.

.I.

pre 5 godina

Vidim da komentatori pogrešno shvaćaju ovo pravdanje troškova.

Nećete vi kao radnici ništa pravdati nego će firma svima da vam uplati personalizovanu bus plus karticu i svaki mesec izveštaj o kupljenim bus plus povlasticama za određeno preduzeće i firmu da šalje u grad

U mnogim JKP preduzećima u Beogradu to rade još dok je Đilas bio na vlasti a sada to proširuju na sve državne organe koji se finansiraju iz budžeta grada

howyesno

pre 5 godina

Ono kada te ljudi percipiraju kao izuzetno pokvarenog, drskog i bahatog, a ti bi da popraviš sopstveni imidž tako što krećeš da filozofiraš i praviš se pametnim. Ali pogledajmo ovaj deo tvoje izjave, "Neki poslodavci zloupotrebljavaju ovu zakonsku mogućnost, pa ovu naknadu uključuju u platu čime varaju državu .... a varaju i zaposlene kojima oduzimaju pravo na prevoz". Znači oduzimaju im pravo na prevoz jer im ovu naknadu uključuju u platu? Hmm... A o vih 250.000 koji nemaju mesečnu pretplatu, znači da nikada ne plaćaju prevoz? Hmm... U redu je da država ne bude oštećena, ali tvoji argumenti su manipulatorski i niko ti ne veruje.

milovan

pre 5 godina

Dok god su ovi koji su na vlast dosli pozivajuci narod na bojkot bus plusa, dinara necu dati za gsp, a ako se ovaj zakon donese, rado cu firmi donositi racun sa pumpe gde sam potrosio 3275 dinara

mokisa

pre 5 godina

Zasto bi bilo koja firma drzavna ili privatna pomagala i finansirala propali GSP? Njeno je da isplati pare za prevoz radnika radniku na racun a radnik sa tim parama radi sta hoce. Kupuje gorivo ako se vozi sopstvenim kolima, placa dnevnu ili mesecnu kartu ako koristi GSP ili placa taksi. Moze radnik i peske ili biciklom jer sve je stvar izbora samog zaposlenog. vesic (namerno malo slovo) bi najradije da sve firme uplacuju pare GSP koji je rupa bez dna da bi on i ekipa i dalje mogli da ga pljackaju. Princip zahvati koliko hoces i onako niko nema uvid koliko je to para. Uz to GSP se jos finansira iz budzeta grada Beograda tj. para od poreza nas Beogradjana. Koja je to lopovska firma dokaz je da pored kradja delova, goriva, delova za autobuse tamo nestaju i celi autobusi.

mufljuz

pre 5 godina

"Vesić je rekao da je tokom 2018. godine broj zaposlenih na teritoriji grada Beograda iznosio 717.998 osoba prosečno mesečno, dok je od navedenog broja samo 114.429 zaposlenih prosečno mesečno kupovalo pretplatne karte, iako prema istraživanjima javni linijski prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika.
To znači da oko 250.000 zaposlenih koristi javni prevoz, a da ne plaća kartu"
Ovaj Vesic je kriticniji nego sam mislio. Veliki ekonomista je iz ovoga zakljucio da 250.000 zaposlenih koristi javni prevoz ali ga NE PLACA! Njemu ocito nije jasno da postoje i drugi vidovi placanja javnog prevoza sem personalizovanih pretplatnih karata ukljucujuci i gotovinu? Sve ima svoje granice sem ljudske gluposti. Ili je nesto drugo po sredi?

Bg

pre 5 godina

Protivno svim zakonima i ustavu. Poslodavac po zakonu mora da plati troškove u visini karte na mesečnom nivou.
Kako će radnik da dođe na posao njegova volja. Poslodavac ne sme ni pomisli da traži svojih radnika da mu se oni pravdaju kako su došli na posao.
FDO nek se zapita kako je nekome isplativo da ide kolima a ne GSP-om.

bg

pre 5 godina

Zahvaljujuci gradu, GSP,Ministarstvu finasija najvece koristi ce imati privatna firma APEX koja je zaduzena za prodaju karata I kontrolu putnika I za tu uslugu dobija ako se ne varam 8% od prodatih karata. A sada ovom merom ce najvise nastradati radnicibkod privatnika kojima gazda da 20,25 hiljada mesecno, pa radnici kupuju ili ne kupuju markicu tj dopunu za zaposlene. Sada ce plata da im bude 17,22 hikjade umesto 20,25. A uz pvo treba izvrsiti neku promenu naplate. Apsurd je da penzioneri sa penzijom od 20,30,40 I vise hiljada dinara mesecno, placa samo 408 dinara godisnje, a da zaposleni sa istim primanjima placaju 3275 za prve, dve zone oni dalje mnogo skuplje. Da nezaposleni bez dinara prihoda, ucenici srednjih placaju 1120 din mesecno, I da toliko placaju I studenti koji nisu radno aktivni.Uvedite skale ko nema prihode plac prevoz 408 din mesecno, ko ima od 10 do 20 hiljada mesecno placa 408 dinara mesecni, oni od 20 do 30 hiljada npr 1120 din, ko ima od 30 do 40 placa 2500, a ko ima preko 40 hiljada ovih 3275 dinara cene. A da doplata za 3 zonu na ove cene bude jos 1000 dinara a za IV zonu na ove cene jos 2000 dinara.

Pilot

pre 5 godina

Ovaj pojma nema. Pa u velikoj vecini firmi se naknada za prevoz bas tako i obracunava i iskazana je tako u obracunskim listicima, sto se vidi i u svim zavrsnim obracunima. Kada govorimo o firmama koje isplacuju plate regularno preko racuna. A oni koji isplacuju na ruke i crno, ili preko ugovora u slicno svakako im nista ne moze...

konstatacija

pre 5 godina

Zahvaljujuci gradu, GSP,Ministarstvu finasija najvece koristi ce imati privatna firma APEX koja je zaduzena za prodaju karata I kontrolu putnika I za tu uslugu dobija ako se ne varam 8% od prodatih karata. A sada ovom merom ce najvise nastradati radnicibkod privatnika kojima gazda da 20,25 hiljada mesecno, pa radnici kupuju ili ne kupuju markicu tj dopunu za zaposlene. Sada ce plata da im bude 17,22 hikjade umesto 20,25. A uz pvo treba izvrsiti neku promenu naplate. Apsurd je da penzioneri sa penzijom od 20,30,40 I vise hiljada dinara mesecno, placa samo 408 dinara godisnje, a da zaposleni sa istim primanjima placaju 3275 za prve, dve zone oni dalje mnogo skuplje. Da nezaposleni bez dinara prihoda, ucenici srednjih placaju 1120 din mesecno, I da toliko placaju I studenti koji nisu radno aktivni.Uvedite skale ko nema prihode plac prevoz 408 din mesecno, ko ima od 10 do 20 hiljada mesecno placa 408 dinara mesecni, oni od 20 do 30 hiljada npr 1120 din, ko ima od 30 do 40 placa 2500, a ko ima preko 40 hiljada ovih 3275 dinara cene. A da doplata za 3 zonu na ove cene bude jos 1000 dinara a za IV zonu na ove cene jos 2000 dinara.
(bg, 27. februar 2019 09:01)

Provizija koju dobija APEX trosi na plate kontrolora,na servisiranje validatora. Kada to ne bi radio APEX radio bi GSP i onda bi se povecao broj zaposlenih u GSP sto bi vodilo ka povecanju cene karata

Dule

pre 5 godina

po ko zna koji put, sopstvenu nesposobnost prebacuje se na drugog.
probajte samo da zmislite da dodje neka inspekcija i da vam u firmi trazi navedene papire za svakog zaposlenog ...

znalac

pre 5 godina

"Država je Zakonom o radu dala obavezu poslodavcima da zaposlenima isplaćuju naknadu za prevoz ukoliko ne organizuju sopstveni prevoz."

Ovo je malo nelogicno.Drzava dala obavezu poslodavcima da placaju zaposlenima prevoz.Zakonska obaveza svakog zaposlenog je da dodje na posao.I zasto ne omoguciti poslodavcu da svojim zaposlenima kroz platu ne uveca i deo novcanih sredstava koji ce ici na prevoz.Za sta ce se taj novcani deo koristiti da li za placanje racuna za mobilni ili kupovina neke krpice to odlucuje zaposleni.Zasto mora da se uplacuje GSP.I zasto sprecavati da se ljudi svercuju.Svercuju se nasvoj rizik.Nigde u Evropi javni prevoz nije profitabilan cak i u zemljama gde se 70% ljudi vozi metroom.Ali u metrou nema sverca.Prislonis kartu i otvori ti se prolaz

kiza1

pre 5 godina

Dobro ste se setili. I ranije su firme imale obavezu da pare za prevoz direktno uplacuju gsp_u. Masa njih se švercuje a redovno dobijaju pare za prevoz a te pare koriste u druge svrhe najčesce za mobilne pakete jer znam razgovaram sa kolegama komšija. Problem je sto vise nema mesecnih papirnih markica za prevoz da se preprodaju svakog prvog u mesecu. autobusi ne koriste vodu kao pogonsko gorivo a i voda se plaća.

bane

pre 5 godina

I mene stvarno interesuje koja budala je ovo smislila!?!? Ljudima treba da sleduje uobičajena naknada za mesečni prevoz, obično u visini regularne mesečne cene GSP-a ili po nekoj drugoj formuli, i zdravo. Ako hoće čovek peške, nek ide peške i nek uštedi taj novac. Ako hoće da sipa gorivo, nek sipa. Mozgovi! U Sloveniji se obračunava prema mestu stanovanja i udaljenosti od posla, pa neki koeficijent po kilometru u odnosu na prosečnu potrošnju goriva. Drugim rečima, nije vezano za gradski prevoz već za automobilski. Ljudi koji žive 20-ak km od posla imaju oko 100 evra mesečno po toj računici. Naravno, nikakvi dodatni računi se ne traže.

amater

pre 5 godina

A sta cete sa nevidjenim kradjama u gsp?
Skoro izvezli bus sa 400 litara dizela,istocili i vratili bus?
Isto tako 70 Kontinental guma nestalo,ukradeno,2 bureta puna motornog ulja,nevidjene kradje se dogadjaju i nikom nista?A?
Ozbiljan kriminal.

Biciklista

pre 5 godina

A mogli bi za te pare da kupite jos vecu jelku, rasvetu ili opet da raskopate neku ulicu, ili recimo da jos vise uredite krug dvojke. A misljenje moze imati svako. Ono nikoga ne obavezuje.

Miroslav

pre 5 godina

Da li to mozda neko hoce da mi ukine ustavno pravo na izbor kako cu da idem na posao?
Nismo u stanju da kontrolisemo da li neko ima kartu ili se svercuje, zato cemo naterati poslodavce da nam direktno uplacuju novce mimo izbora zaposlenih kako bi prikrili sopstvenu nesposobnost naplate karata u javnim prevozu.
Ako sam dobro razumeo tekst, donesem par racuna za benzin u firmu i to je to?
Cisto sumnjam.....

mufljuz

pre 5 godina

i sta?Nemam mogućnosti da dodjem GSP-om,onda opravdam računom sa pumpe jel da?U tom slučaju firma mora da mi obezbedi bar jos tri puta toliko.Glupost.

Јабучило

pre 5 godina

Pa lepo neka firme kupuju direktno od GSP markice za prevoz i daju zaposlenima, umesto sto isplacuju za prevoz pare. 
Ali ni ovo ne bi pomoglo propalom GSP.
(sale, 27. februar 2019 08:57)

Како можеш да обавежеш било кога да се вози ГСП-ом? Мени, на пример, одговара и купујем маркицу. Али, има и људи који иду колима на посао. За почетак нека заиста кажњавају шверцере и умање цену карте, уместо да смишљају акробације и принуде.

punto 7 litara

pre 5 godina

Ono što Vesić neće da shvati je sledeća računica:

Ja i supruga za prevoz dobijamo oko 6400 dinara.
Za te pare kupimo 45 litara goriva.
Moj punto troši u gradu oko 7.5 litara/100.
Možemo da predjemo oko 550 km odnosno za 22 radna dana 25 km dnevno.
To se uklapa u naš krug posao kuća.
Imamo obezbedjeno sedište, zimi grejanje, leti klimu.
I što bi mi išli autobusima.

Don Kihot

pre 5 godina

Kakav mozak! Kakav genijalac?!Sad bih ga,da mogu,pitao da li je ovo sam smislio(u sta sumnjam),ili mu je neki njihov,veeeliki strucnjak dao instrukcije?!
I sad ce SNS banda stisnuti firme da kupuju mesecne karte zaposlenima ili da zahtevaju racune... A sta,ako taj zaposleni ide pesaka na posao ili biciklom?! Treba li mu oduzeti naknadu za prevoz???
Trebao bi neko da proveri,da li se Vesicu isplacuje naknada za prevoz,obzirom da ne koristi javni prevoz,vec se "voza" i ne izlazi iz sluzbenog auta!!!

Goxy

pre 5 godina

Po zakonu je obavezna isplata naknade za prevoz zaposlenima i njena visina se odredjuje cenom mesecne markice, ali nigde ne pise da se taj novac mora potrositi na kupovinu mesecne markice GSP. Ovo je apsolutno protivzakonito, jer zaposleni imaju pravo na tu nadoknadu, a kako ce je potrositi, to je svacije pravo i niko im to ne moze diktirati. Ne mogu se rupe od nesposobnosti i lopovluka popunjavati daljom pljackom gradjana. Hvala ti Vesicu, dobili smo jos jedan razlog da se bunimo protiv ovakve vlasti i trazimo da joj sto pre vidimo ledja! Samo bahato, nece dugo!

bole

pre 5 godina

Moja firma uredno uplacuje pare za prevoz kao "pare za prevoz" a ja te pare koristim za gorivo za kola jer u bus nisam usao 10 godina i ne zanima me. Ako bude obavezno da se uplacuje prevoz ja cu traziti da se ne uplacuje nista jer im ne dam ni dinar i neka propadnu. Dokle vise jasete postene jer lopove ne smete da dirate. Ja porez placam, ja doprinose placa i od mene dosta. Prevoz je vec 20 godina uzasan i moze slobodno da se raspadne kao i penzioni fond i zdravstvo. Pa kad dodje privatnik da vidis kako sve moze i sve radi. Drzavna "sisa" ne moze da se crpi vise. Neradnici i lopovi

Pera matori

pre 5 godina

Isplata naknade preko tekućeg pa ili neka kupi sebi gorivo za automobil ili neka uplati mesečnu. Obično kolege iz iste firme idu kolima na smenu i tako uštede i vreme i gorivo.

Motika

pre 5 godina

E moj zuto-plavi-zeleno-crno-crveni Vesicu! Nije to tako jednostavno! Da li znas da 80% Srbije nema redovan prevoz i ljudi se snalaze. Linijski taksisti, naravno divlji, jer su jeftiniji od derikoza; komsije nepune auto i tako na smenu od sela do grada... Ne mozes sve da resavas po grbaci gradjana. Zasto Palma daje "besplatan" prevoz? Kazi od kojih se para to placa. Kada cete vec jednom da odete da nam svane!

realno

pre 5 godina

Puno srece u sredjivanju te rupe bez dna.
slicnu racunicu ja napravim svaki mesec koliko PDVa i poreza platim...racunam i racunam i ne vidim nikako ds su te pare ulozene ispravno.

zorzo

pre 5 godina

Jel treba da cuvam racune za gorivo? Ko sme da raspolaze mojim zaradjenim novcem kako on hoce? Gde pise da sam obavezan da se vozim GSPom? Koji su ovde dilovi u pitanju? Necu GSP, necu RTS.

sale

pre 5 godina

Pa lepo neka firme kupuju direktno od GSP markice za prevoz i daju zaposlenima, umesto sto isplacuju za prevoz pare.
Ali ni ovo ne bi pomoglo propalom GSP.

kiza1

pre 5 godina

Dobro ste se setili. I ranije su firme imale obavezu da pare za prevoz direktno uplacuju gsp_u. Masa njih se švercuje a redovno dobijaju pare za prevoz a te pare koriste u druge svrhe najčesce za mobilne pakete jer znam razgovaram sa kolegama komšija. Problem je sto vise nema mesecnih papirnih markica za prevoz da se preprodaju svakog prvog u mesecu. autobusi ne koriste vodu kao pogonsko gorivo a i voda se plaća.

punto 7 litara

pre 5 godina

Ono što Vesić neće da shvati je sledeća računica:

Ja i supruga za prevoz dobijamo oko 6400 dinara.
Za te pare kupimo 45 litara goriva.
Moj punto troši u gradu oko 7.5 litara/100.
Možemo da predjemo oko 550 km odnosno za 22 radna dana 25 km dnevno.
To se uklapa u naš krug posao kuća.
Imamo obezbedjeno sedište, zimi grejanje, leti klimu.
I što bi mi išli autobusima.

voja

pre 5 godina

20 zaposlenih firma uplati direktno GSP-u 20 mesečnih markica,pa ti brale idi na posao avionom,biciklom motornim zmajem ali prevoz ti je plaćen.Ja se svako jutro osećam kao kreten dok stojim pored nekog ko sedi a švercuje se, i nikom ništa.Zašto naši na radu u inostranstvu ne polemišu o ljudskim pravima kad je karta u pitanju ,nego platiš i ćutiš.Dokle god ostavljaš ljudima na savest to je propala stvar ovako dovedeš pred svršen čin i to je to.Ali to znači da GSP onda od prihoda treba da nabavi klimatizovane autobuse, pojača linije, emancipuje vozače.

zorzo

pre 5 godina

Jel treba da cuvam racune za gorivo? Ko sme da raspolaze mojim zaradjenim novcem kako on hoce? Gde pise da sam obavezan da se vozim GSPom? Koji su ovde dilovi u pitanju? Necu GSP, necu RTS.

.I.

pre 5 godina

Vidim da komentatori pogrešno shvaćaju ovo pravdanje troškova.

Nećete vi kao radnici ništa pravdati nego će firma svima da vam uplati personalizovanu bus plus karticu i svaki mesec izveštaj o kupljenim bus plus povlasticama za određeno preduzeće i firmu da šalje u grad

U mnogim JKP preduzećima u Beogradu to rade još dok je Đilas bio na vlasti a sada to proširuju na sve državne organe koji se finansiraju iz budžeta grada

bole

pre 5 godina

Moja firma uredno uplacuje pare za prevoz kao "pare za prevoz" a ja te pare koristim za gorivo za kola jer u bus nisam usao 10 godina i ne zanima me. Ako bude obavezno da se uplacuje prevoz ja cu traziti da se ne uplacuje nista jer im ne dam ni dinar i neka propadnu. Dokle vise jasete postene jer lopove ne smete da dirate. Ja porez placam, ja doprinose placa i od mene dosta. Prevoz je vec 20 godina uzasan i moze slobodno da se raspadne kao i penzioni fond i zdravstvo. Pa kad dodje privatnik da vidis kako sve moze i sve radi. Drzavna "sisa" ne moze da se crpi vise. Neradnici i lopovi

Јабучило

pre 5 godina

Pa lepo neka firme kupuju direktno od GSP markice za prevoz i daju zaposlenima, umesto sto isplacuju za prevoz pare. 
Ali ni ovo ne bi pomoglo propalom GSP.
(sale, 27. februar 2019 08:57)

Како можеш да обавежеш било кога да се вози ГСП-ом? Мени, на пример, одговара и купујем маркицу. Али, има и људи који иду колима на посао. За почетак нека заиста кажњавају шверцере и умање цену карте, уместо да смишљају акробације и принуде.

Don Kihot

pre 5 godina

Kakav mozak! Kakav genijalac?!Sad bih ga,da mogu,pitao da li je ovo sam smislio(u sta sumnjam),ili mu je neki njihov,veeeliki strucnjak dao instrukcije?!
I sad ce SNS banda stisnuti firme da kupuju mesecne karte zaposlenima ili da zahtevaju racune... A sta,ako taj zaposleni ide pesaka na posao ili biciklom?! Treba li mu oduzeti naknadu za prevoz???
Trebao bi neko da proveri,da li se Vesicu isplacuje naknada za prevoz,obzirom da ne koristi javni prevoz,vec se "voza" i ne izlazi iz sluzbenog auta!!!

Motika

pre 5 godina

E moj zuto-plavi-zeleno-crno-crveni Vesicu! Nije to tako jednostavno! Da li znas da 80% Srbije nema redovan prevoz i ljudi se snalaze. Linijski taksisti, naravno divlji, jer su jeftiniji od derikoza; komsije nepune auto i tako na smenu od sela do grada... Ne mozes sve da resavas po grbaci gradjana. Zasto Palma daje "besplatan" prevoz? Kazi od kojih se para to placa. Kada cete vec jednom da odete da nam svane!

Miroslav

pre 5 godina

Da li to mozda neko hoce da mi ukine ustavno pravo na izbor kako cu da idem na posao?
Nismo u stanju da kontrolisemo da li neko ima kartu ili se svercuje, zato cemo naterati poslodavce da nam direktno uplacuju novce mimo izbora zaposlenih kako bi prikrili sopstvenu nesposobnost naplate karata u javnim prevozu.
Ako sam dobro razumeo tekst, donesem par racuna za benzin u firmu i to je to?
Cisto sumnjam.....

jedan iz mase

pre 5 godina

Kako se srbi pomamame i odmah hvataju zakona i Ustava kada moraju nešto da plaćaju.

Odmah je to protivzakonito,protiv Ustava,ograničavanje slobode kretanja i sl izgovori

A kada se švercuju,kada ne plaćaju onda ih zakon ne interesuje

Što se u inostranstvu tako ne švercujete?

Goxy

pre 5 godina

Po zakonu je obavezna isplata naknade za prevoz zaposlenima i njena visina se odredjuje cenom mesecne markice, ali nigde ne pise da se taj novac mora potrositi na kupovinu mesecne markice GSP. Ovo je apsolutno protivzakonito, jer zaposleni imaju pravo na tu nadoknadu, a kako ce je potrositi, to je svacije pravo i niko im to ne moze diktirati. Ne mogu se rupe od nesposobnosti i lopovluka popunjavati daljom pljackom gradjana. Hvala ti Vesicu, dobili smo jos jedan razlog da se bunimo protiv ovakve vlasti i trazimo da joj sto pre vidimo ledja! Samo bahato, nece dugo!

Dule

pre 5 godina

po ko zna koji put, sopstvenu nesposobnost prebacuje se na drugog.
probajte samo da zmislite da dodje neka inspekcija i da vam u firmi trazi navedene papire za svakog zaposlenog ...

pomorac

pre 5 godina

Nije losa ideja, i vrlo jednostavno odraditi..
svaki zaposleni ima mesecno pravo na novac u vrednosti mesecne GSP markice...Ukoliko zeli, potpise ugovor sa svojom firmom i ona mu svakog meseca uplacuje GSP..ukoliko ne zeli GSP, nek radi sta hoce, kupi bajs, sipa beznin u kola, u helihopter stagod...ali na kraju meseca nek donese racun, prea u firmu, i firma mu u vrednosti mesecne markice za GSP plati iznos...ako je prekoracio, nek plati ostatak iz svog dzepa, ako je platio manje, njegov problem...
sve je ovo jednostavno odraditi...

mokisa

pre 5 godina

Zasto bi bilo koja firma drzavna ili privatna pomagala i finansirala propali GSP? Njeno je da isplati pare za prevoz radnika radniku na racun a radnik sa tim parama radi sta hoce. Kupuje gorivo ako se vozi sopstvenim kolima, placa dnevnu ili mesecnu kartu ako koristi GSP ili placa taksi. Moze radnik i peske ili biciklom jer sve je stvar izbora samog zaposlenog. vesic (namerno malo slovo) bi najradije da sve firme uplacuju pare GSP koji je rupa bez dna da bi on i ekipa i dalje mogli da ga pljackaju. Princip zahvati koliko hoces i onako niko nema uvid koliko je to para. Uz to GSP se jos finansira iz budzeta grada Beograda tj. para od poreza nas Beogradjana. Koja je to lopovska firma dokaz je da pored kradja delova, goriva, delova za autobuse tamo nestaju i celi autobusi.

Pera matori

pre 5 godina

Isplata naknade preko tekućeg pa ili neka kupi sebi gorivo za automobil ili neka uplati mesečnu. Obično kolege iz iste firme idu kolima na smenu i tako uštede i vreme i gorivo.

realno

pre 5 godina

Puno srece u sredjivanju te rupe bez dna.
slicnu racunicu ja napravim svaki mesec koliko PDVa i poreza platim...racunam i racunam i ne vidim nikako ds su te pare ulozene ispravno.

amater

pre 5 godina

A sta cete sa nevidjenim kradjama u gsp?
Skoro izvezli bus sa 400 litara dizela,istocili i vratili bus?
Isto tako 70 Kontinental guma nestalo,ukradeno,2 bureta puna motornog ulja,nevidjene kradje se dogadjaju i nikom nista?A?
Ozbiljan kriminal.

znalac

pre 5 godina

"Država je Zakonom o radu dala obavezu poslodavcima da zaposlenima isplaćuju naknadu za prevoz ukoliko ne organizuju sopstveni prevoz."

Ovo je malo nelogicno.Drzava dala obavezu poslodavcima da placaju zaposlenima prevoz.Zakonska obaveza svakog zaposlenog je da dodje na posao.I zasto ne omoguciti poslodavcu da svojim zaposlenima kroz platu ne uveca i deo novcanih sredstava koji ce ici na prevoz.Za sta ce se taj novcani deo koristiti da li za placanje racuna za mobilni ili kupovina neke krpice to odlucuje zaposleni.Zasto mora da se uplacuje GSP.I zasto sprecavati da se ljudi svercuju.Svercuju se nasvoj rizik.Nigde u Evropi javni prevoz nije profitabilan cak i u zemljama gde se 70% ljudi vozi metroom.Ali u metrou nema sverca.Prislonis kartu i otvori ti se prolaz

Biciklista

pre 5 godina

A mogli bi za te pare da kupite jos vecu jelku, rasvetu ili opet da raskopate neku ulicu, ili recimo da jos vise uredite krug dvojke. A misljenje moze imati svako. Ono nikoga ne obavezuje.

VladimirR

pre 5 godina

A mogu li da priložim račun za kupljen bicikl ili njegovo održavanje? Jer mi on služi za dolazak na posao. A ujedno se borim za čistiji vazduh.

Bg

pre 5 godina

Protivno svim zakonima i ustavu. Poslodavac po zakonu mora da plati troškove u visini karte na mesečnom nivou.
Kako će radnik da dođe na posao njegova volja. Poslodavac ne sme ni pomisli da traži svojih radnika da mu se oni pravdaju kako su došli na posao.
FDO nek se zapita kako je nekome isplativo da ide kolima a ne GSP-om.

howyesno

pre 5 godina

Ono kada te ljudi percipiraju kao izuzetno pokvarenog, drskog i bahatog, a ti bi da popraviš sopstveni imidž tako što krećeš da filozofiraš i praviš se pametnim. Ali pogledajmo ovaj deo tvoje izjave, "Neki poslodavci zloupotrebljavaju ovu zakonsku mogućnost, pa ovu naknadu uključuju u platu čime varaju državu .... a varaju i zaposlene kojima oduzimaju pravo na prevoz". Znači oduzimaju im pravo na prevoz jer im ovu naknadu uključuju u platu? Hmm... A o vih 250.000 koji nemaju mesečnu pretplatu, znači da nikada ne plaćaju prevoz? Hmm... U redu je da država ne bude oštećena, ali tvoji argumenti su manipulatorski i niko ti ne veruje.

milovan

pre 5 godina

Dok god su ovi koji su na vlast dosli pozivajuci narod na bojkot bus plusa, dinara necu dati za gsp, a ako se ovaj zakon donese, rado cu firmi donositi racun sa pumpe gde sam potrosio 3275 dinara

mufljuz

pre 5 godina

"Vesić je rekao da je tokom 2018. godine broj zaposlenih na teritoriji grada Beograda iznosio 717.998 osoba prosečno mesečno, dok je od navedenog broja samo 114.429 zaposlenih prosečno mesečno kupovalo pretplatne karte, iako prema istraživanjima javni linijski prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika.
To znači da oko 250.000 zaposlenih koristi javni prevoz, a da ne plaća kartu"
Ovaj Vesic je kriticniji nego sam mislio. Veliki ekonomista je iz ovoga zakljucio da 250.000 zaposlenih koristi javni prevoz ali ga NE PLACA! Njemu ocito nije jasno da postoje i drugi vidovi placanja javnog prevoza sem personalizovanih pretplatnih karata ukljucujuci i gotovinu? Sve ima svoje granice sem ljudske gluposti. Ili je nesto drugo po sredi?

Zagi

pre 5 godina

Sjajno zamišljeno!
Zamislite samo koliki je posao da svaka firma skupi sve te račune, pripremi i preda dokumentaciju, i da to svaki mesec neka državna služba isproverava, a sve se svodi na to da svaki radnik koji ne kupuje markicu treba da obezbedi račun za gorivo na 3000,00 din.
Taman pomislimo da smo sve videli, a oni nas opet iznenade!

bg

pre 5 godina

Zahvaljujuci gradu, GSP,Ministarstvu finasija najvece koristi ce imati privatna firma APEX koja je zaduzena za prodaju karata I kontrolu putnika I za tu uslugu dobija ako se ne varam 8% od prodatih karata. A sada ovom merom ce najvise nastradati radnicibkod privatnika kojima gazda da 20,25 hiljada mesecno, pa radnici kupuju ili ne kupuju markicu tj dopunu za zaposlene. Sada ce plata da im bude 17,22 hikjade umesto 20,25. A uz pvo treba izvrsiti neku promenu naplate. Apsurd je da penzioneri sa penzijom od 20,30,40 I vise hiljada dinara mesecno, placa samo 408 dinara godisnje, a da zaposleni sa istim primanjima placaju 3275 za prve, dve zone oni dalje mnogo skuplje. Da nezaposleni bez dinara prihoda, ucenici srednjih placaju 1120 din mesecno, I da toliko placaju I studenti koji nisu radno aktivni.Uvedite skale ko nema prihode plac prevoz 408 din mesecno, ko ima od 10 do 20 hiljada mesecno placa 408 dinara mesecni, oni od 20 do 30 hiljada npr 1120 din, ko ima od 30 do 40 placa 2500, a ko ima preko 40 hiljada ovih 3275 dinara cene. A da doplata za 3 zonu na ove cene bude jos 1000 dinara a za IV zonu na ove cene jos 2000 dinara.

jedan iz mase

pre 5 godina

Kako se srbi pomamame i odmah hvataju zakona i Ustava kada moraju nešto da plaćaju.

A kada se švercuju,kada ne plaćaju onda ih zakon ne interesuje

kiza1

pre 5 godina

Sramota što pare koje se dobijaju za prevoz najmanje se koriste za prevoz. Kad udje kontrola ujutru autobus se prazni jer nemaju karte za koje su dobili pare ili imaju nepersonalizovane karte koje poništavaju jedino kad udje kontrola i to ako stignu. To je istina i svi ujutru u prevozu to vide. Pravimo se naivni.dal će u inostranstvu smeti da se švercuje? Nece jer zna da su kazne velike.

Pilot

pre 5 godina

Ovaj pojma nema. Pa u velikoj vecini firmi se naknada za prevoz bas tako i obracunava i iskazana je tako u obracunskim listicima, sto se vidi i u svim zavrsnim obracunima. Kada govorimo o firmama koje isplacuju plate regularno preko racuna. A oni koji isplacuju na ruke i crno, ili preko ugovora u slicno svakako im nista ne moze...

Magdalena

pre 5 godina

Po Zakonu o radu, poslodavac je u obavezi da zaposlenom isplati naknadu za prevoz. Ta naknada je najcesce u visini mesecne pretplatne karte za javni prevoz. Ali u zakonu nigde ne pise da su bilo zaposleni, bilo poslodavac duzni da taj novac daju GSP-u. Neotudjivo pravo radnika je da odabere na koji ce nacin utrositi novac za prevoz. Da li ce kupiti mesecnu kartu, sipati gorivo za nekoliko odlazaka svojim autom, platiti taksi za tri, cetiri puta, ili stedeti pa kupiti bicikl, e to nema pravo da mi odredjuje niko.

Nego je ovako najlakse. Nismo u stanji da resimo problem prodaje karata, pa cemo svakom zaposlenom u Beogradu da na silu uzmemo 3000 dinara i damo propalom javnom preduzecu?!?!

Jovan Nikolic

pre 5 godina

Ja sam poslodavac i imam 40 zaposlenih sirom Srbije. Kako zamisljate da kontrolisem na sta su oni potrosili taj novac? Zakon kaze da sam svakome duzan da isplatim tu naknadu, pa i onima koji stanuju 5 minuta setnje od radnog mesta.
Cela ova prica je budalastina. Kada je Djindjic preuzeo Vladu ukinuta su sva izuzeca od poreza - jasno je receno da je sve sto poslodavac daje zaposlenom na osnovu radnog odnosa - plata, i da se na sve placaju porezi i doprinosi. Ukinut je poseban obracun "troskova prevoza" i "toplog obroka" - sto je jedino logicno.
Kako ce zaposleni doalziti na posao, to je njegova stvar i ne tice se ni poslodavca ni drzave. Cim je prohvatio posao, znaci da zna i kako ce dolaziti.
To sto je GSP politicka firma i sto vlastima nije zgodno da prinude putnike da placaju, to je njihovo problem - a resenje uopste nije tesko - ili da prevoz bude javni i besplatan - ili da svi prevoznici budu privatni i neka sami naplacuju karte. To onda nije vise briga ovog Vesica ili bilo kod sledeceg Vesica.
Problem je sto onda nece moci da se uzimaju pare na javnim nabavkama itd...

mufljuz

pre 5 godina

i sta?Nemam mogućnosti da dodjem GSP-om,onda opravdam računom sa pumpe jel da?U tom slučaju firma mora da mi obezbedi bar jos tri puta toliko.Glupost.

X

pre 5 godina

Radim ali ne kupujem mesečnu kartu zato što:
1. Nekad me poveze suprug na posao,
2. Nekad kolega sa posla kada ide u tom pravcu
3. Ponekad se vozim GSP-om sa nepersonalizovanom kartom
4, ...a ponekad upravo zahvaljujući GSP-u, blokiranim saobraćajnicama i sl. idem i pešice

i šta sad zašto da kupujem mesečnu kartu i ko u "demokratskom" i "slobodnom" društvu može i sme da me na to primora i po kom zakonu? Narode ne primajte se na prazne priče!!!

jovan

pre 5 godina

A sta je sa toplim obrokom ako poslodavac nema kuhiju?Jel mora da uplati u neki trgovinski lanac ili mozda u skupstiski restoran da se vidi da je zaposlen jeo? Pa platu da se uplati edbu,infostanu...

Magdalena

pre 5 godina

Po Zakonu o radu, poslodavac je u obavezi da zaposlenom isplati naknadu za prevoz. Ta naknada je najcesce u visini mesecne pretplatne karte za javni prevoz. Ali u zakonu nigde ne pise da su bilo zaposleni, bilo poslodavac duzni da taj novac daju GSP-u. Neotudjivo pravo radnika je da odabere na koji ce nacin utrositi novac za prevoz. Da li ce kupiti mesecnu kartu, sipati gorivo za nekoliko odlazaka svojim autom, platiti taksi za tri, cetiri puta, ili stedeti pa kupiti bicikl, e to nema pravo da mi odredjuje niko.

Nego je ovako najlakse. Nismo u stanji da resimo problem prodaje karata, pa cemo svakom zaposlenom u Beogradu da na silu uzmemo 3000 dinara i damo propalom javnom preduzecu?!?!

bane

pre 5 godina

I mene stvarno interesuje koja budala je ovo smislila!?!? Ljudima treba da sleduje uobičajena naknada za mesečni prevoz, obično u visini regularne mesečne cene GSP-a ili po nekoj drugoj formuli, i zdravo. Ako hoće čovek peške, nek ide peške i nek uštedi taj novac. Ako hoće da sipa gorivo, nek sipa. Mozgovi! U Sloveniji se obračunava prema mestu stanovanja i udaljenosti od posla, pa neki koeficijent po kilometru u odnosu na prosečnu potrošnju goriva. Drugim rečima, nije vezano za gradski prevoz već za automobilski. Ljudi koji žive 20-ak km od posla imaju oko 100 evra mesečno po toj računici. Naravno, nikakvi dodatni računi se ne traže.

sale

pre 5 godina

Pa lepo neka firme kupuju direktno od GSP markice za prevoz i daju zaposlenima, umesto sto isplacuju za prevoz pare.
Ali ni ovo ne bi pomoglo propalom GSP.

ArtuDitu

pre 5 godina

Ovo je reketiranje poslodavaca, tačnije građana jer se sve prebije preko njihove grbače.
Naknada za prevoz ne podrazumeva da zaposleni mora da kupi markicu za prevoz. Ili čak da sipa gorivo. Njemu poslodavac omogućava da na posao stigne na vreme (što je ozbiljna avantura ako se koriste usluge GSP-a) i da sa posla stigne kući (što može da se oduži ako se koristi GSP). Neko može da koristi bicikl pa da mu naknada za prevoz služi za održavanje bicikla. Neko može da ide na posao peške a da naknadu za prevoz koristi da bi sipao gorivo u auto kada ide negde u privatne svrhe. Možemo nalaziti još primera.
Država treba da vodi evidenciju i da zna gde ide novac. Ali, ako poslodavac u odsečku za platu i knjigovodstvenim knjigama ima stavku naknada za prevoz onda ne vidim šta mu mogu jer je na zaposlenom da odluči kako će da potroši taj novac. Niko se ne može prisiljavati da kupuje mesečnu kartu za gradski prevoz ako to neće.
Ovo je izgleda pokušaj da se namakne još novca APEX-u. Za GSP nije nikoga briga. Sa cenom od 3275 dinara za mesečnu kartu (I zona) i bog te pita koliko milijardi dinara subvencija GSP-u iz gradske kase Beograđani plaćaju najskuplji i najlošiji gradski prevoz u Evropi.
Đilas je izgubio izbore u Beogradu zbog BusPlus-a. Čini mi se da se ponavlja isti scenario.

Boggy

pre 5 godina

Да ли знате колико аутобуских линија данас има између Горњег Милановца и Крагујевца, два толико значајна града у Србији? Ниједна!

Samo razmišljam

pre 5 godina

Има овде једна ствар за коју ме занима како би је било могуће решити. Министарство одбране је тражило од својих запослених да поднесу извештај у којој зони станују и раде, колико станица се возе од кућне адресе до посла и на основу тога је свакоме појединачно донело решење да ли му исплаћује месечну накнаду за превоз у вредности карте за прву другу или трећу зону. Признаје се само адреса из личне карте, иако су многи људи подстанари и газде одбијају да их пријаве. Тако ја добијем накнаду од 2.900 динара, само за прву зону, пошто у њој и радим и станујем, али увек додам још 300 динара од својих пара, па купим карту за прву и другу зону, да не бих морао да размишљам. Живим на Дорћолу (где сам се и родио), радим у Кнеза Милоша, али имам ћерку из првог брака на Видиковцу (друга зона) коју често обилазим и хоћу да знам да ми карта у сваком тренутку важи до тамо. Уместо на почетку месеца, нама послодавац исплаћује накнаду на крају месеца, уз други део плате. Плус за сваки дан одсуства (ако смо утоку претходног месеца били на боловању или службеном путу ван Београда), умањи нам накнаду за превоз, износом од две појединачне карте по дану. То значи да за месец у ком су ме послали на службено путовање од 5 радних дана умање накнаду за превоз за 890 динара (пет дана пута две појединачне карте од 89 једнако је 890). Како ће они то регулисати са ГСП-ом ако буде донета одлука да се свима директно купују месечне карте почетком месеца? Претпостављам одбијањем од плате.

ja

pre 5 godina

Frapantan podatak o broju zaposlenih u Beogradu. Sa 1.6 miliona stanovnika, Beograd čini nešto preko 10% stanovnika Srbije, a sa 718.000 zaposlenih od 2.1 miliona koliko ih ima u zemlji, čini 34%.

Ako uzmemo u obzir činjenicu da je u Vojvodini zaposleno oko 580.000 ljudi, u Beogradu i Vojvodini (koji čine tačno polovinu stanovništva Srbije) zaposleno je 1.3 miliona ljudi, dok je u Centralnoj Srbiji (koja čini drugu polovinu stanovništva Srbije) zaposleno svega 800 hiljada. To je razlika od pola miliona ljudi!!!

Dakle, evidentno je koliko je u ostatku Srbije očajna ekonomska situacija kada vidite da treba da se zaposli POLA MILIONA LJUDI, da bi, samo po tom parametru, Centralna Srbija dostigla Beograd i Vojvodinu. A još je gori pokazatelj to što, od oko 70-ak hiljada novih radnih mesta koja se stvore u Srbiji svake godine, lavovski deo - između 80-90% bude kreiran upravo na severu zemlje - u Beogradu i Vojvodini...

Зоран

pre 5 godina

Само још нешто да додам, мишљење министарства није обавезујуће једини ко може дати аутентично тумачење било ког закона је тело које га је донело, а то је у нашем правном систему Народна скупштина .

konstatacija

pre 5 godina

Zahvaljujuci gradu, GSP,Ministarstvu finasija najvece koristi ce imati privatna firma APEX koja je zaduzena za prodaju karata I kontrolu putnika I za tu uslugu dobija ako se ne varam 8% od prodatih karata. A sada ovom merom ce najvise nastradati radnicibkod privatnika kojima gazda da 20,25 hiljada mesecno, pa radnici kupuju ili ne kupuju markicu tj dopunu za zaposlene. Sada ce plata da im bude 17,22 hikjade umesto 20,25. A uz pvo treba izvrsiti neku promenu naplate. Apsurd je da penzioneri sa penzijom od 20,30,40 I vise hiljada dinara mesecno, placa samo 408 dinara godisnje, a da zaposleni sa istim primanjima placaju 3275 za prve, dve zone oni dalje mnogo skuplje. Da nezaposleni bez dinara prihoda, ucenici srednjih placaju 1120 din mesecno, I da toliko placaju I studenti koji nisu radno aktivni.Uvedite skale ko nema prihode plac prevoz 408 din mesecno, ko ima od 10 do 20 hiljada mesecno placa 408 dinara mesecni, oni od 20 do 30 hiljada npr 1120 din, ko ima od 30 do 40 placa 2500, a ko ima preko 40 hiljada ovih 3275 dinara cene. A da doplata za 3 zonu na ove cene bude jos 1000 dinara a za IV zonu na ove cene jos 2000 dinara.
(bg, 27. februar 2019 09:01)

Provizija koju dobija APEX trosi na plate kontrolora,na servisiranje validatora. Kada to ne bi radio APEX radio bi GSP i onda bi se povecao broj zaposlenih u GSP sto bi vodilo ka povecanju cene karata

LA

pre 5 godina

Zašto mi volimo naopako da rešavamo probleme?
Ako je problem u švercovanju, rešite problem švercovanja. Nemojte na silu rešavati nesposobnost da rešite problem.
Zašto prodavac usluge (GSP u ovom slučaju) prvo traži da mu se plati a onda će popraviti uslugu? Platimo taksisti, pa će on uzeti normalan auto neće da vozi krša. Kao se desi da prvi autobus se pokvari? Može da se pokvari u vožnji, ali ne može bus koji je tek izašao iz garaže gde je navodno ispitan.
Zašto se ne integriše noćni prevoz sa dnevnim? Barem markice za zaposlene da važe kao ranije.
Slažem se da ispadaju glupi ljudi što kupuju karte a drugi se švercuju, ali nije rešenje ovo.
Ne može ni kontrolor da mi traži dokument po zakonu.
Desi mi se jednom u dve godine da nemam kartu a kontrola u vozilu. Ja lepo zamolim da zovu policiju neću njima da dajem dokumente. Oni zovu komunalce, ovi kao dolaze. Iposle 15 minuta me puste naravno jer znaju da sam u pravu.
Ljudi! Ako ste u pravu, borite se. Nemojte da vas nesposobni maltretiraju...
Bunite se kad ste u pravu.

Za beogradski sjaj

pre 5 godina

Treba preslikati sjajna rešenja koja su primenjena na najsjajnije platiše javnog prevoza - sjajne beogradske penzionere.
Njih ima 400 000 i imaju sjajno pravo da se voze godišnje za ukupno sjajnih 472 dinara.
To sjajno rešenje samo valja preslikati i svi će biti takođe sjajne platiše, zadovoljne platiše.
Budimo sjajni.

NoName

pre 5 godina

@jedan iz mase

Zato sto u inostranstvu isto koristis prevoz kako god hoces. Da li ces kupiti godisnju, mesecnu, dnevnu ili za par stanica kartu, to te niko ne pita, niti podnosis racune za sta si koristio. Mozes da koristis i bajs nekoliko meseci, ali poslodavac je duzan da ti isplati prevoz da bi koristio isti u bilo kom slucaju.
Ovde vise nije poenta da li se neko svercuje ili ne...

nehuman tip

pre 5 godina

Ko je onda u ovim silnim automobilima od kojih ujutro i popodne od 4-6 ne mogu da pređem iz grada do Novog i posle nazad, bez 40 minuta u jednom pravcu?
Smanjite krađu goriva, delova, administraciju u GSPu. Pružite uslugu, obezbedite mesta za sedenje, održavajte higijenu, poštujte vreme, pa ću vam platiti i 10.000 markicu, umesto da svaki dan vozim 10km sa ludacima 90 minuta i vijam parking mesta.

Degradirali ste GSP na najniži nivo od 94' godine i pitate se zašto niko ko ima pare neće da ga koristiti i samim tim plati?

Napravite taj metro koji ste obećali, pa će vam trebati upola autobusa. Napravite odvojene staze za bicikle kroz grad, da može bezbedno da se vozi.

Bubamara

pre 5 godina

Sve je to ok,ja sam neko ko placa kartu,ali oni ne postuju svoj deo obaveza,sto znaci ako se bus pokvari i izbace te na pola puta...nikom nista,ako bus ne postuje red voznje nikom nista...i sta uopste znaci "letnji red voznje,deca ne idu u skolu"???pa sta ja placam kartu i idem na posao i preko leta....onda stavi letnju cenu karte!a onaj deo...aha ti si pandur imas znaku,ok ne mora karta?pa sta smo mi ostali?neka lepo plate ljude koji se zovu kontrolori i neka rade svoj posao...jbg moraju nesto i da uloze ako ocekuju da im svi placaju karte!!!!a ne da gnjave nas da sakupljamo racune ko da smo hrčci,a ne ljudi.

kiza1

pre 5 godina

Ljudi su u zabludi? Poslodavac plaća zaposlenom prevoz, znači imaš plaćen prevoz a ti na posao dodji kamionom avionom rošulama biciklom trotinetom kolima. A šta će biti kada budu naplaćivali ulaz u centar grada kolima kao što rade po gusto naseljenim gradovima evrope a beograd to jeste već odavno?

zorzo

pre 5 godina

Jel treba da cuvam racune za gorivo? Ko sme da raspolaze mojim zaradjenim novcem kako on hoce? Gde pise da sam obavezan da se vozim GSPom? Koji su ovde dilovi u pitanju? Necu GSP, necu RTS.

bole

pre 5 godina

Moja firma uredno uplacuje pare za prevoz kao "pare za prevoz" a ja te pare koristim za gorivo za kola jer u bus nisam usao 10 godina i ne zanima me. Ako bude obavezno da se uplacuje prevoz ja cu traziti da se ne uplacuje nista jer im ne dam ni dinar i neka propadnu. Dokle vise jasete postene jer lopove ne smete da dirate. Ja porez placam, ja doprinose placa i od mene dosta. Prevoz je vec 20 godina uzasan i moze slobodno da se raspadne kao i penzioni fond i zdravstvo. Pa kad dodje privatnik da vidis kako sve moze i sve radi. Drzavna "sisa" ne moze da se crpi vise. Neradnici i lopovi

punto 7 litara

pre 5 godina

Ono što Vesić neće da shvati je sledeća računica:

Ja i supruga za prevoz dobijamo oko 6400 dinara.
Za te pare kupimo 45 litara goriva.
Moj punto troši u gradu oko 7.5 litara/100.
Možemo da predjemo oko 550 km odnosno za 22 radna dana 25 km dnevno.
To se uklapa u naš krug posao kuća.
Imamo obezbedjeno sedište, zimi grejanje, leti klimu.
I što bi mi išli autobusima.

Јабучило

pre 5 godina

Pa lepo neka firme kupuju direktno od GSP markice za prevoz i daju zaposlenima, umesto sto isplacuju za prevoz pare. 
Ali ni ovo ne bi pomoglo propalom GSP.
(sale, 27. februar 2019 08:57)

Како можеш да обавежеш било кога да се вози ГСП-ом? Мени, на пример, одговара и купујем маркицу. Али, има и људи који иду колима на посао. За почетак нека заиста кажњавају шверцере и умање цену карте, уместо да смишљају акробације и принуде.

Motika

pre 5 godina

E moj zuto-plavi-zeleno-crno-crveni Vesicu! Nije to tako jednostavno! Da li znas da 80% Srbije nema redovan prevoz i ljudi se snalaze. Linijski taksisti, naravno divlji, jer su jeftiniji od derikoza; komsije nepune auto i tako na smenu od sela do grada... Ne mozes sve da resavas po grbaci gradjana. Zasto Palma daje "besplatan" prevoz? Kazi od kojih se para to placa. Kada cete vec jednom da odete da nam svane!

Don Kihot

pre 5 godina

Kakav mozak! Kakav genijalac?!Sad bih ga,da mogu,pitao da li je ovo sam smislio(u sta sumnjam),ili mu je neki njihov,veeeliki strucnjak dao instrukcije?!
I sad ce SNS banda stisnuti firme da kupuju mesecne karte zaposlenima ili da zahtevaju racune... A sta,ako taj zaposleni ide pesaka na posao ili biciklom?! Treba li mu oduzeti naknadu za prevoz???
Trebao bi neko da proveri,da li se Vesicu isplacuje naknada za prevoz,obzirom da ne koristi javni prevoz,vec se "voza" i ne izlazi iz sluzbenog auta!!!

Miroslav

pre 5 godina

Da li to mozda neko hoce da mi ukine ustavno pravo na izbor kako cu da idem na posao?
Nismo u stanju da kontrolisemo da li neko ima kartu ili se svercuje, zato cemo naterati poslodavce da nam direktno uplacuju novce mimo izbora zaposlenih kako bi prikrili sopstvenu nesposobnost naplate karata u javnim prevozu.
Ako sam dobro razumeo tekst, donesem par racuna za benzin u firmu i to je to?
Cisto sumnjam.....

mokisa

pre 5 godina

Zasto bi bilo koja firma drzavna ili privatna pomagala i finansirala propali GSP? Njeno je da isplati pare za prevoz radnika radniku na racun a radnik sa tim parama radi sta hoce. Kupuje gorivo ako se vozi sopstvenim kolima, placa dnevnu ili mesecnu kartu ako koristi GSP ili placa taksi. Moze radnik i peske ili biciklom jer sve je stvar izbora samog zaposlenog. vesic (namerno malo slovo) bi najradije da sve firme uplacuju pare GSP koji je rupa bez dna da bi on i ekipa i dalje mogli da ga pljackaju. Princip zahvati koliko hoces i onako niko nema uvid koliko je to para. Uz to GSP se jos finansira iz budzeta grada Beograda tj. para od poreza nas Beogradjana. Koja je to lopovska firma dokaz je da pored kradja delova, goriva, delova za autobuse tamo nestaju i celi autobusi.

amater

pre 5 godina

A sta cete sa nevidjenim kradjama u gsp?
Skoro izvezli bus sa 400 litara dizela,istocili i vratili bus?
Isto tako 70 Kontinental guma nestalo,ukradeno,2 bureta puna motornog ulja,nevidjene kradje se dogadjaju i nikom nista?A?
Ozbiljan kriminal.

znalac

pre 5 godina

"Država je Zakonom o radu dala obavezu poslodavcima da zaposlenima isplaćuju naknadu za prevoz ukoliko ne organizuju sopstveni prevoz."

Ovo je malo nelogicno.Drzava dala obavezu poslodavcima da placaju zaposlenima prevoz.Zakonska obaveza svakog zaposlenog je da dodje na posao.I zasto ne omoguciti poslodavcu da svojim zaposlenima kroz platu ne uveca i deo novcanih sredstava koji ce ici na prevoz.Za sta ce se taj novcani deo koristiti da li za placanje racuna za mobilni ili kupovina neke krpice to odlucuje zaposleni.Zasto mora da se uplacuje GSP.I zasto sprecavati da se ljudi svercuju.Svercuju se nasvoj rizik.Nigde u Evropi javni prevoz nije profitabilan cak i u zemljama gde se 70% ljudi vozi metroom.Ali u metrou nema sverca.Prislonis kartu i otvori ti se prolaz

Dule

pre 5 godina

po ko zna koji put, sopstvenu nesposobnost prebacuje se na drugog.
probajte samo da zmislite da dodje neka inspekcija i da vam u firmi trazi navedene papire za svakog zaposlenog ...

Goxy

pre 5 godina

Po zakonu je obavezna isplata naknade za prevoz zaposlenima i njena visina se odredjuje cenom mesecne markice, ali nigde ne pise da se taj novac mora potrositi na kupovinu mesecne markice GSP. Ovo je apsolutno protivzakonito, jer zaposleni imaju pravo na tu nadoknadu, a kako ce je potrositi, to je svacije pravo i niko im to ne moze diktirati. Ne mogu se rupe od nesposobnosti i lopovluka popunjavati daljom pljackom gradjana. Hvala ti Vesicu, dobili smo jos jedan razlog da se bunimo protiv ovakve vlasti i trazimo da joj sto pre vidimo ledja! Samo bahato, nece dugo!

realno

pre 5 godina

Puno srece u sredjivanju te rupe bez dna.
slicnu racunicu ja napravim svaki mesec koliko PDVa i poreza platim...racunam i racunam i ne vidim nikako ds su te pare ulozene ispravno.

konstatacija

pre 5 godina

Zahvaljujuci gradu, GSP,Ministarstvu finasija najvece koristi ce imati privatna firma APEX koja je zaduzena za prodaju karata I kontrolu putnika I za tu uslugu dobija ako se ne varam 8% od prodatih karata. A sada ovom merom ce najvise nastradati radnicibkod privatnika kojima gazda da 20,25 hiljada mesecno, pa radnici kupuju ili ne kupuju markicu tj dopunu za zaposlene. Sada ce plata da im bude 17,22 hikjade umesto 20,25. A uz pvo treba izvrsiti neku promenu naplate. Apsurd je da penzioneri sa penzijom od 20,30,40 I vise hiljada dinara mesecno, placa samo 408 dinara godisnje, a da zaposleni sa istim primanjima placaju 3275 za prve, dve zone oni dalje mnogo skuplje. Da nezaposleni bez dinara prihoda, ucenici srednjih placaju 1120 din mesecno, I da toliko placaju I studenti koji nisu radno aktivni.Uvedite skale ko nema prihode plac prevoz 408 din mesecno, ko ima od 10 do 20 hiljada mesecno placa 408 dinara mesecni, oni od 20 do 30 hiljada npr 1120 din, ko ima od 30 do 40 placa 2500, a ko ima preko 40 hiljada ovih 3275 dinara cene. A da doplata za 3 zonu na ove cene bude jos 1000 dinara a za IV zonu na ove cene jos 2000 dinara.
(bg, 27. februar 2019 09:01)

Provizija koju dobija APEX trosi na plate kontrolora,na servisiranje validatora. Kada to ne bi radio APEX radio bi GSP i onda bi se povecao broj zaposlenih u GSP sto bi vodilo ka povecanju cene karata

howyesno

pre 5 godina

Ono kada te ljudi percipiraju kao izuzetno pokvarenog, drskog i bahatog, a ti bi da popraviš sopstveni imidž tako što krećeš da filozofiraš i praviš se pametnim. Ali pogledajmo ovaj deo tvoje izjave, "Neki poslodavci zloupotrebljavaju ovu zakonsku mogućnost, pa ovu naknadu uključuju u platu čime varaju državu .... a varaju i zaposlene kojima oduzimaju pravo na prevoz". Znači oduzimaju im pravo na prevoz jer im ovu naknadu uključuju u platu? Hmm... A o vih 250.000 koji nemaju mesečnu pretplatu, znači da nikada ne plaćaju prevoz? Hmm... U redu je da država ne bude oštećena, ali tvoji argumenti su manipulatorski i niko ti ne veruje.

Zagi

pre 5 godina

Sjajno zamišljeno!
Zamislite samo koliki je posao da svaka firma skupi sve te račune, pripremi i preda dokumentaciju, i da to svaki mesec neka državna služba isproverava, a sve se svodi na to da svaki radnik koji ne kupuje markicu treba da obezbedi račun za gorivo na 3000,00 din.
Taman pomislimo da smo sve videli, a oni nas opet iznenade!

Biciklista

pre 5 godina

A mogli bi za te pare da kupite jos vecu jelku, rasvetu ili opet da raskopate neku ulicu, ili recimo da jos vise uredite krug dvojke. A misljenje moze imati svako. Ono nikoga ne obavezuje.

VladimirR

pre 5 godina

A mogu li da priložim račun za kupljen bicikl ili njegovo održavanje? Jer mi on služi za dolazak na posao. A ujedno se borim za čistiji vazduh.

mufljuz

pre 5 godina

"Vesić je rekao da je tokom 2018. godine broj zaposlenih na teritoriji grada Beograda iznosio 717.998 osoba prosečno mesečno, dok je od navedenog broja samo 114.429 zaposlenih prosečno mesečno kupovalo pretplatne karte, iako prema istraživanjima javni linijski prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika.
To znači da oko 250.000 zaposlenih koristi javni prevoz, a da ne plaća kartu"
Ovaj Vesic je kriticniji nego sam mislio. Veliki ekonomista je iz ovoga zakljucio da 250.000 zaposlenih koristi javni prevoz ali ga NE PLACA! Njemu ocito nije jasno da postoje i drugi vidovi placanja javnog prevoza sem personalizovanih pretplatnih karata ukljucujuci i gotovinu? Sve ima svoje granice sem ljudske gluposti. Ili je nesto drugo po sredi?

Magdalena

pre 5 godina

Po Zakonu o radu, poslodavac je u obavezi da zaposlenom isplati naknadu za prevoz. Ta naknada je najcesce u visini mesecne pretplatne karte za javni prevoz. Ali u zakonu nigde ne pise da su bilo zaposleni, bilo poslodavac duzni da taj novac daju GSP-u. Neotudjivo pravo radnika je da odabere na koji ce nacin utrositi novac za prevoz. Da li ce kupiti mesecnu kartu, sipati gorivo za nekoliko odlazaka svojim autom, platiti taksi za tri, cetiri puta, ili stedeti pa kupiti bicikl, e to nema pravo da mi odredjuje niko.

Nego je ovako najlakse. Nismo u stanji da resimo problem prodaje karata, pa cemo svakom zaposlenom u Beogradu da na silu uzmemo 3000 dinara i damo propalom javnom preduzecu?!?!

Bg

pre 5 godina

Protivno svim zakonima i ustavu. Poslodavac po zakonu mora da plati troškove u visini karte na mesečnom nivou.
Kako će radnik da dođe na posao njegova volja. Poslodavac ne sme ni pomisli da traži svojih radnika da mu se oni pravdaju kako su došli na posao.
FDO nek se zapita kako je nekome isplativo da ide kolima a ne GSP-om.

bg

pre 5 godina

Zahvaljujuci gradu, GSP,Ministarstvu finasija najvece koristi ce imati privatna firma APEX koja je zaduzena za prodaju karata I kontrolu putnika I za tu uslugu dobija ako se ne varam 8% od prodatih karata. A sada ovom merom ce najvise nastradati radnicibkod privatnika kojima gazda da 20,25 hiljada mesecno, pa radnici kupuju ili ne kupuju markicu tj dopunu za zaposlene. Sada ce plata da im bude 17,22 hikjade umesto 20,25. A uz pvo treba izvrsiti neku promenu naplate. Apsurd je da penzioneri sa penzijom od 20,30,40 I vise hiljada dinara mesecno, placa samo 408 dinara godisnje, a da zaposleni sa istim primanjima placaju 3275 za prve, dve zone oni dalje mnogo skuplje. Da nezaposleni bez dinara prihoda, ucenici srednjih placaju 1120 din mesecno, I da toliko placaju I studenti koji nisu radno aktivni.Uvedite skale ko nema prihode plac prevoz 408 din mesecno, ko ima od 10 do 20 hiljada mesecno placa 408 dinara mesecni, oni od 20 do 30 hiljada npr 1120 din, ko ima od 30 do 40 placa 2500, a ko ima preko 40 hiljada ovih 3275 dinara cene. A da doplata za 3 zonu na ove cene bude jos 1000 dinara a za IV zonu na ove cene jos 2000 dinara.

Magdalena

pre 5 godina

Po Zakonu o radu, poslodavac je u obavezi da zaposlenom isplati naknadu za prevoz. Ta naknada je najcesce u visini mesecne pretplatne karte za javni prevoz. Ali u zakonu nigde ne pise da su bilo zaposleni, bilo poslodavac duzni da taj novac daju GSP-u. Neotudjivo pravo radnika je da odabere na koji ce nacin utrositi novac za prevoz. Da li ce kupiti mesecnu kartu, sipati gorivo za nekoliko odlazaka svojim autom, platiti taksi za tri, cetiri puta, ili stedeti pa kupiti bicikl, e to nema pravo da mi odredjuje niko.

Nego je ovako najlakse. Nismo u stanji da resimo problem prodaje karata, pa cemo svakom zaposlenom u Beogradu da na silu uzmemo 3000 dinara i damo propalom javnom preduzecu?!?!

milovan

pre 5 godina

Dok god su ovi koji su na vlast dosli pozivajuci narod na bojkot bus plusa, dinara necu dati za gsp, a ako se ovaj zakon donese, rado cu firmi donositi racun sa pumpe gde sam potrosio 3275 dinara

Jovan Nikolic

pre 5 godina

Ja sam poslodavac i imam 40 zaposlenih sirom Srbije. Kako zamisljate da kontrolisem na sta su oni potrosili taj novac? Zakon kaze da sam svakome duzan da isplatim tu naknadu, pa i onima koji stanuju 5 minuta setnje od radnog mesta.
Cela ova prica je budalastina. Kada je Djindjic preuzeo Vladu ukinuta su sva izuzeca od poreza - jasno je receno da je sve sto poslodavac daje zaposlenom na osnovu radnog odnosa - plata, i da se na sve placaju porezi i doprinosi. Ukinut je poseban obracun "troskova prevoza" i "toplog obroka" - sto je jedino logicno.
Kako ce zaposleni doalziti na posao, to je njegova stvar i ne tice se ni poslodavca ni drzave. Cim je prohvatio posao, znaci da zna i kako ce dolaziti.
To sto je GSP politicka firma i sto vlastima nije zgodno da prinude putnike da placaju, to je njihovo problem - a resenje uopste nije tesko - ili da prevoz bude javni i besplatan - ili da svi prevoznici budu privatni i neka sami naplacuju karte. To onda nije vise briga ovog Vesica ili bilo kod sledeceg Vesica.
Problem je sto onda nece moci da se uzimaju pare na javnim nabavkama itd...

sale

pre 5 godina

Pa lepo neka firme kupuju direktno od GSP markice za prevoz i daju zaposlenima, umesto sto isplacuju za prevoz pare.
Ali ni ovo ne bi pomoglo propalom GSP.

X

pre 5 godina

Radim ali ne kupujem mesečnu kartu zato što:
1. Nekad me poveze suprug na posao,
2. Nekad kolega sa posla kada ide u tom pravcu
3. Ponekad se vozim GSP-om sa nepersonalizovanom kartom
4, ...a ponekad upravo zahvaljujući GSP-u, blokiranim saobraćajnicama i sl. idem i pešice

i šta sad zašto da kupujem mesečnu kartu i ko u "demokratskom" i "slobodnom" društvu može i sme da me na to primora i po kom zakonu? Narode ne primajte se na prazne priče!!!

mufljuz

pre 5 godina

i sta?Nemam mogućnosti da dodjem GSP-om,onda opravdam računom sa pumpe jel da?U tom slučaju firma mora da mi obezbedi bar jos tri puta toliko.Glupost.

LA

pre 5 godina

Zašto mi volimo naopako da rešavamo probleme?
Ako je problem u švercovanju, rešite problem švercovanja. Nemojte na silu rešavati nesposobnost da rešite problem.
Zašto prodavac usluge (GSP u ovom slučaju) prvo traži da mu se plati a onda će popraviti uslugu? Platimo taksisti, pa će on uzeti normalan auto neće da vozi krša. Kao se desi da prvi autobus se pokvari? Može da se pokvari u vožnji, ali ne može bus koji je tek izašao iz garaže gde je navodno ispitan.
Zašto se ne integriše noćni prevoz sa dnevnim? Barem markice za zaposlene da važe kao ranije.
Slažem se da ispadaju glupi ljudi što kupuju karte a drugi se švercuju, ali nije rešenje ovo.
Ne može ni kontrolor da mi traži dokument po zakonu.
Desi mi se jednom u dve godine da nemam kartu a kontrola u vozilu. Ja lepo zamolim da zovu policiju neću njima da dajem dokumente. Oni zovu komunalce, ovi kao dolaze. Iposle 15 minuta me puste naravno jer znaju da sam u pravu.
Ljudi! Ako ste u pravu, borite se. Nemojte da vas nesposobni maltretiraju...
Bunite se kad ste u pravu.

ja

pre 5 godina

Frapantan podatak o broju zaposlenih u Beogradu. Sa 1.6 miliona stanovnika, Beograd čini nešto preko 10% stanovnika Srbije, a sa 718.000 zaposlenih od 2.1 miliona koliko ih ima u zemlji, čini 34%.

Ako uzmemo u obzir činjenicu da je u Vojvodini zaposleno oko 580.000 ljudi, u Beogradu i Vojvodini (koji čine tačno polovinu stanovništva Srbije) zaposleno je 1.3 miliona ljudi, dok je u Centralnoj Srbiji (koja čini drugu polovinu stanovništva Srbije) zaposleno svega 800 hiljada. To je razlika od pola miliona ljudi!!!

Dakle, evidentno je koliko je u ostatku Srbije očajna ekonomska situacija kada vidite da treba da se zaposli POLA MILIONA LJUDI, da bi, samo po tom parametru, Centralna Srbija dostigla Beograd i Vojvodinu. A još je gori pokazatelj to što, od oko 70-ak hiljada novih radnih mesta koja se stvore u Srbiji svake godine, lavovski deo - između 80-90% bude kreiran upravo na severu zemlje - u Beogradu i Vojvodini...

voja

pre 5 godina

20 zaposlenih firma uplati direktno GSP-u 20 mesečnih markica,pa ti brale idi na posao avionom,biciklom motornim zmajem ali prevoz ti je plaćen.Ja se svako jutro osećam kao kreten dok stojim pored nekog ko sedi a švercuje se, i nikom ništa.Zašto naši na radu u inostranstvu ne polemišu o ljudskim pravima kad je karta u pitanju ,nego platiš i ćutiš.Dokle god ostavljaš ljudima na savest to je propala stvar ovako dovedeš pred svršen čin i to je to.Ali to znači da GSP onda od prihoda treba da nabavi klimatizovane autobuse, pojača linije, emancipuje vozače.

kiza1

pre 5 godina

Dobro ste se setili. I ranije su firme imale obavezu da pare za prevoz direktno uplacuju gsp_u. Masa njih se švercuje a redovno dobijaju pare za prevoz a te pare koriste u druge svrhe najčesce za mobilne pakete jer znam razgovaram sa kolegama komšija. Problem je sto vise nema mesecnih papirnih markica za prevoz da se preprodaju svakog prvog u mesecu. autobusi ne koriste vodu kao pogonsko gorivo a i voda se plaća.

ArtuDitu

pre 5 godina

Ovo je reketiranje poslodavaca, tačnije građana jer se sve prebije preko njihove grbače.
Naknada za prevoz ne podrazumeva da zaposleni mora da kupi markicu za prevoz. Ili čak da sipa gorivo. Njemu poslodavac omogućava da na posao stigne na vreme (što je ozbiljna avantura ako se koriste usluge GSP-a) i da sa posla stigne kući (što može da se oduži ako se koristi GSP). Neko može da koristi bicikl pa da mu naknada za prevoz služi za održavanje bicikla. Neko može da ide na posao peške a da naknadu za prevoz koristi da bi sipao gorivo u auto kada ide negde u privatne svrhe. Možemo nalaziti još primera.
Država treba da vodi evidenciju i da zna gde ide novac. Ali, ako poslodavac u odsečku za platu i knjigovodstvenim knjigama ima stavku naknada za prevoz onda ne vidim šta mu mogu jer je na zaposlenom da odluči kako će da potroši taj novac. Niko se ne može prisiljavati da kupuje mesečnu kartu za gradski prevoz ako to neće.
Ovo je izgleda pokušaj da se namakne još novca APEX-u. Za GSP nije nikoga briga. Sa cenom od 3275 dinara za mesečnu kartu (I zona) i bog te pita koliko milijardi dinara subvencija GSP-u iz gradske kase Beograđani plaćaju najskuplji i najlošiji gradski prevoz u Evropi.
Đilas je izgubio izbore u Beogradu zbog BusPlus-a. Čini mi se da se ponavlja isti scenario.

NoName

pre 5 godina

@jedan iz mase

Zato sto u inostranstvu isto koristis prevoz kako god hoces. Da li ces kupiti godisnju, mesecnu, dnevnu ili za par stanica kartu, to te niko ne pita, niti podnosis racune za sta si koristio. Mozes da koristis i bajs nekoliko meseci, ali poslodavac je duzan da ti isplati prevoz da bi koristio isti u bilo kom slucaju.
Ovde vise nije poenta da li se neko svercuje ili ne...

jovan

pre 5 godina

A sta je sa toplim obrokom ako poslodavac nema kuhiju?Jel mora da uplati u neki trgovinski lanac ili mozda u skupstiski restoran da se vidi da je zaposlen jeo? Pa platu da se uplati edbu,infostanu...

Pilot

pre 5 godina

Ovaj pojma nema. Pa u velikoj vecini firmi se naknada za prevoz bas tako i obracunava i iskazana je tako u obracunskim listicima, sto se vidi i u svim zavrsnim obracunima. Kada govorimo o firmama koje isplacuju plate regularno preko racuna. A oni koji isplacuju na ruke i crno, ili preko ugovora u slicno svakako im nista ne moze...

Boggy

pre 5 godina

Да ли знате колико аутобуских линија данас има између Горњег Милановца и Крагујевца, два толико значајна града у Србији? Ниједна!

.I.

pre 5 godina

Vidim da komentatori pogrešno shvaćaju ovo pravdanje troškova.

Nećete vi kao radnici ništa pravdati nego će firma svima da vam uplati personalizovanu bus plus karticu i svaki mesec izveštaj o kupljenim bus plus povlasticama za određeno preduzeće i firmu da šalje u grad

U mnogim JKP preduzećima u Beogradu to rade još dok je Đilas bio na vlasti a sada to proširuju na sve državne organe koji se finansiraju iz budžeta grada

kiza1

pre 5 godina

Ljudi su u zabludi? Poslodavac plaća zaposlenom prevoz, znači imaš plaćen prevoz a ti na posao dodji kamionom avionom rošulama biciklom trotinetom kolima. A šta će biti kada budu naplaćivali ulaz u centar grada kolima kao što rade po gusto naseljenim gradovima evrope a beograd to jeste već odavno?

Зоран

pre 5 godina

Само још нешто да додам, мишљење министарства није обавезујуће једини ко може дати аутентично тумачење било ког закона је тело које га је донело, а то је у нашем правном систему Народна скупштина .

Samo razmišljam

pre 5 godina

Има овде једна ствар за коју ме занима како би је било могуће решити. Министарство одбране је тражило од својих запослених да поднесу извештај у којој зони станују и раде, колико станица се возе од кућне адресе до посла и на основу тога је свакоме појединачно донело решење да ли му исплаћује месечну накнаду за превоз у вредности карте за прву другу или трећу зону. Признаје се само адреса из личне карте, иако су многи људи подстанари и газде одбијају да их пријаве. Тако ја добијем накнаду од 2.900 динара, само за прву зону, пошто у њој и радим и станујем, али увек додам још 300 динара од својих пара, па купим карту за прву и другу зону, да не бих морао да размишљам. Живим на Дорћолу (где сам се и родио), радим у Кнеза Милоша, али имам ћерку из првог брака на Видиковцу (друга зона) коју често обилазим и хоћу да знам да ми карта у сваком тренутку важи до тамо. Уместо на почетку месеца, нама послодавац исплаћује накнаду на крају месеца, уз други део плате. Плус за сваки дан одсуства (ако смо утоку претходног месеца били на боловању или службеном путу ван Београда), умањи нам накнаду за превоз, износом од две појединачне карте по дану. То значи да за месец у ком су ме послали на службено путовање од 5 радних дана умање накнаду за превоз за 890 динара (пет дана пута две појединачне карте од 89 једнако је 890). Како ће они то регулисати са ГСП-ом ако буде донета одлука да се свима директно купују месечне карте почетком месеца? Претпостављам одбијањем од плате.

jedan iz mase

pre 5 godina

Kako se srbi pomamame i odmah hvataju zakona i Ustava kada moraju nešto da plaćaju.

Odmah je to protivzakonito,protiv Ustava,ograničavanje slobode kretanja i sl izgovori

A kada se švercuju,kada ne plaćaju onda ih zakon ne interesuje

Što se u inostranstvu tako ne švercujete?

jedan iz mase

pre 5 godina

Kako se srbi pomamame i odmah hvataju zakona i Ustava kada moraju nešto da plaćaju.

A kada se švercuju,kada ne plaćaju onda ih zakon ne interesuje

bane

pre 5 godina

I mene stvarno interesuje koja budala je ovo smislila!?!? Ljudima treba da sleduje uobičajena naknada za mesečni prevoz, obično u visini regularne mesečne cene GSP-a ili po nekoj drugoj formuli, i zdravo. Ako hoće čovek peške, nek ide peške i nek uštedi taj novac. Ako hoće da sipa gorivo, nek sipa. Mozgovi! U Sloveniji se obračunava prema mestu stanovanja i udaljenosti od posla, pa neki koeficijent po kilometru u odnosu na prosečnu potrošnju goriva. Drugim rečima, nije vezano za gradski prevoz već za automobilski. Ljudi koji žive 20-ak km od posla imaju oko 100 evra mesečno po toj računici. Naravno, nikakvi dodatni računi se ne traže.

kiza1

pre 5 godina

Sramota što pare koje se dobijaju za prevoz najmanje se koriste za prevoz. Kad udje kontrola ujutru autobus se prazni jer nemaju karte za koje su dobili pare ili imaju nepersonalizovane karte koje poništavaju jedino kad udje kontrola i to ako stignu. To je istina i svi ujutru u prevozu to vide. Pravimo se naivni.dal će u inostranstvu smeti da se švercuje? Nece jer zna da su kazne velike.

Za beogradski sjaj

pre 5 godina

Treba preslikati sjajna rešenja koja su primenjena na najsjajnije platiše javnog prevoza - sjajne beogradske penzionere.
Njih ima 400 000 i imaju sjajno pravo da se voze godišnje za ukupno sjajnih 472 dinara.
To sjajno rešenje samo valja preslikati i svi će biti takođe sjajne platiše, zadovoljne platiše.
Budimo sjajni.

pomorac

pre 5 godina

Nije losa ideja, i vrlo jednostavno odraditi..
svaki zaposleni ima mesecno pravo na novac u vrednosti mesecne GSP markice...Ukoliko zeli, potpise ugovor sa svojom firmom i ona mu svakog meseca uplacuje GSP..ukoliko ne zeli GSP, nek radi sta hoce, kupi bajs, sipa beznin u kola, u helihopter stagod...ali na kraju meseca nek donese racun, prea u firmu, i firma mu u vrednosti mesecne markice za GSP plati iznos...ako je prekoracio, nek plati ostatak iz svog dzepa, ako je platio manje, njegov problem...
sve je ovo jednostavno odraditi...

Pera matori

pre 5 godina

Isplata naknade preko tekućeg pa ili neka kupi sebi gorivo za automobil ili neka uplati mesečnu. Obično kolege iz iste firme idu kolima na smenu i tako uštede i vreme i gorivo.

Bubamara

pre 5 godina

Sve je to ok,ja sam neko ko placa kartu,ali oni ne postuju svoj deo obaveza,sto znaci ako se bus pokvari i izbace te na pola puta...nikom nista,ako bus ne postuje red voznje nikom nista...i sta uopste znaci "letnji red voznje,deca ne idu u skolu"???pa sta ja placam kartu i idem na posao i preko leta....onda stavi letnju cenu karte!a onaj deo...aha ti si pandur imas znaku,ok ne mora karta?pa sta smo mi ostali?neka lepo plate ljude koji se zovu kontrolori i neka rade svoj posao...jbg moraju nesto i da uloze ako ocekuju da im svi placaju karte!!!!a ne da gnjave nas da sakupljamo racune ko da smo hrčci,a ne ljudi.

nehuman tip

pre 5 godina

Ko je onda u ovim silnim automobilima od kojih ujutro i popodne od 4-6 ne mogu da pređem iz grada do Novog i posle nazad, bez 40 minuta u jednom pravcu?
Smanjite krađu goriva, delova, administraciju u GSPu. Pružite uslugu, obezbedite mesta za sedenje, održavajte higijenu, poštujte vreme, pa ću vam platiti i 10.000 markicu, umesto da svaki dan vozim 10km sa ludacima 90 minuta i vijam parking mesta.

Degradirali ste GSP na najniži nivo od 94' godine i pitate se zašto niko ko ima pare neće da ga koristiti i samim tim plati?

Napravite taj metro koji ste obećali, pa će vam trebati upola autobusa. Napravite odvojene staze za bicikle kroz grad, da može bezbedno da se vozi.