ciga
pre 5 godina
@TNT
Džabe ti objašnjavaš prijatelju,ovi što ti lupaju minuse na zdravo razumno objašnjenje su juče tek naučili da kucaju na tastaturi a ne da shvate šta si rekao!
pre 5 godina
@TNT
Džabe ti objašnjavaš prijatelju,ovi što ti lupaju minuse na zdravo razumno objašnjenje su juče tek naučili da kucaju na tastaturi a ne da shvate šta si rekao!
pre 5 godina
Ovi sto pisu da ih ne zanima koliko auto trosi po gradu, jer voze malo po gradu ne razumeju da se Svet ne vrti oko njihove samozivosti. I to malo koliko voze po gradu svi zajedno zagadjuju jako puno. Samim tim itekako je vazno da se dizelasi proteraju iz gradova i uvedu elektricni automobili.
pre 5 godina
@TNT Hvala bogu neko da zna zasto traktori nisu na benzin.
Samo da dodam da su iz istog razloga elektromotori sjajni i pre ili kasnije ima da posalju SUS u zaborav, prvo za putnicka vozila a u daljoj buducnosti i sire. Tesla S na primer ima isti obrtni momenat od 0 do 6000 obrtaja (zavisno od modela koliki je, u najnovijim je 660Nm do 931Nm), tek posle opada do maksimalno testiranih 14000 obrtaja gde je cetvrtina inicijalnog/maksimalnog.
Jedina prepreka za dominaciju ovih motora su baterije, sve ostalo je daleko bolje, od voznih karakteristika do pouzdanosti, a pre ili kasnije i to ce biti prevazidjeno za prakticne namene.
Hibridi zato trenutno imaju prostora kao medjuresenje, a usteda se uglavnom bas i ostvaruje u situacijama kada elektromotor asistira u situacijama kada je obrtni momenat najpotrebniji (pri kretanju iz mesta, ubrzanju uzbrdo i sl.)
pre 5 godina
@Aleksa - sve što ti treba kao informacija o nekom motoru je njegova kriva obrtnog momenta. Hajde da probam najkraće moguće to da objasnim, koliko to prostor ovde dozvoljava. Analiziranjem iste TAČNO znaš kada imaš raspoloživo koliko snage i kakav priliv iste možeš da očekuješ. Da li će te automobil odmah “lepiti” za sedište ili kontinualno razvijati snagu, i koliku - sve se vidi. Zbog toga je za motor ovo najvažniji parametar, bio on električni, benzinski, dizel... Na osnovu obrtnog momenta formulom računaš snagu koju motor može da ostvari pri bilo kom broju obrtaja. Šta ko voli - benzince, dizele, elektromotore - nebitno, ne pričamo o ljubavi, mada je dan zaljubljenih, već o najvažnijem tehničkom parametru. Različito ponašanje svakog od ovih pogonskih rešenja koje osećaš u vožnji, upravo se ovde vidi.
Za normalnu vožnju, bolje je više Nmi to od najnižih mogućih obrtaja, iz raznoraznih razloga, pa zbog toga mnogi vole dizele. Njihova mana je što se ne mogu vrteti do visokih obrtaja, pa je time relativno limitirana maksimalna snaga kao i maksimalno ubrzanje, ali su daleko snažniji pri nižim obrtajima. Sa druge strane, kao ekstrem F1 motor ima mali obrtni moment, ali silovito ubrzava zahvaljujući ogromnom broju obrtaja do koga kriva obrtnog momenta ide. Za više od ovog šturog i površnog objašnjenja - knjige u ruke!
pre 5 godina
@TNT, i zasto je obrtni momenat najvazniji?
pre 5 godina
@TNT
Da Nm presudni, zato dizelasi maltene sa duplo vise Nm ubrzavaju kao benzinci... Nema sta. A odmah da ti kazem, koliko se samo muce dizelasi ovde na planini po snegu...
pre 5 godina
@Vladislav - kada bi barem malo fizike naučio, shvatio bi šta je obrtni moment i zašto je isti NAJVAŽNIJA KARAKTERISTIKA bil kog motora. Naučio bi da je snaga proizvod obrtnog momenta i brzine okretanja, znao bi čemu služi turbo-punjač, shvatio bi zašto električni automobili suludo ubrzavaju, i na kraju zašto je dizel motor odličan za SUV vozila. Ali ne, voliš da paušalno nešto kažeš o čemu realno nemaš pojma.
pre 5 godina
Hibridni automobili u kombinaciji sa benzinskim motorom se prave kao da ce stalno biti koriceni u gradu i stvarno tu je prednost hibrida ocigledna. No Auto kao sto je CRV se koristi na autoputevima gde su brzine 130km/h uobicajene. Retko ko izlazi sa podatkom potrosnje u tom slucaju a ona je iznad 10l/100km I sad gde je tu stimulacija kad moj X trail diesel trosi 7 L
Licno, mi je svejedno koliko auto trosi u gradu jer u gradu predjem 10-15% ukupne kilometraze .Vidm premum brendovi su shvatili koliko ovakvih ima pa su poceli da izbacuju plug in hibrid diesel, pa ce vajda i B brendovi i Japanci krenuti njihovim stopama
pre 5 godina
Da zapamtimo sve nick-ove dizelaša i da sačekamo samo dve godine pa da vidimo šta će onda da pišu. Da li će tada da im bude najvažniji OBRTNI MOMENT i slične gluposti.
pre 5 godina
(Oktopod, 14. februar 2019 12:36)
"... Pogledajte servisne intervale za hibride i cenu odrzavanja vozila za 150 ili 200 hiljada km, ako ne bude jeftinija eksploatacija hibrida u poredjenju sa dizelom ja skacem za gazele na beton, ne u vodu..."
Nemoj da "skačeš", ali ... Sa sajta "Toyota BiH":
Cena redovnog održavanja avenisa 2,0 dizel (na 100.000 km) je 2.209,22 KM.
http://www.toyotaadria.com/ba/pdf/cjenici_odrzavanje/avensis_20D4D.pdf?_ga=2.199662761.62320498.1550145874-1667719848.1522913254
Cena redovnog održavanja C-HR Hybrid (na 150.000 km) je 3.379 KM.
Samo kao primer sam to naveo. Možete da usporedite i klasičan atmosfeski benzinac i hybrid. Auris 1,6 na 100.000 km bude 1.738,75 KM, a auris hybrid (na 150 kkm) 2.591 KM. Sve to tamo lepo piše.
Tek, ja ne vidim mesta (generalnom) zaključku da je Toyota hybrid eventualno išta jeftinija za održavanje od bilo čega ostalog. Osim od BMW dizela u Toyoti. Ali, od ostalih dizela (ostalih nepremium brendova) nije.
pre 5 godina
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
(aero, 14. februar 2019 10:58)
Pobrkao si dve stvari, stajanje na pumpi i odmor. Odmor postoji i na drugim mestima a ne samo na pumpi, ali kako bi ti to znao ako voziš benzinca sa malim rezervoarom...
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 11:34)
Vozim na plin ali ako bas zelim mogu bez stajanja prevesti 1200km :)
pre 5 godina
@Oktopod
Znači ceniš da ako spuste na 30k umesto 35k ima da ubiju sa prodajom?
pre 5 godina
Naravno kao i po obicaju gomila srba strucnjaka koji se u sve razumeju je dala sud o najprodavanijem suv vozilu na svetu. Verovatno da su vas susali bi bili tamo gde su sada. Bas je tuzno citati sta misli prosecan srpsiki gedza koji tera dizela iz dvedest sedme o hondi hibridu. Taj isti gedza nije ni prosao pored i jednog hibrida ali zato o njima sve zna, jer njegov rodja ima komsu koji zna ljude koji zive u nemackoj pa njihov kum ima sa posla kolegu koji vozi hibrida.... Ajde bre ljudi, da li ste tako naivni? Pogledajte servisne intervale za hibride i cenu odrzavanja vozila za 150 ili 200 hiljada km, ako ne bude jeftinija eksploatacija hibrida u poredjenju sa dizelom ja skacem za gazele na beton, ne u vodu. Pritom neki ovde porede hondu i skodu, honda moze sa vw da se poredi sa skodom i seatom nikako. A i smorili ste sa tim skodama vise na svaku vest neki baja pominje njegovu skodu kako je “otisao na mars”... TUGA! Jedino je ovde problem sto u nemackoj crv hibrid kosta 30 hjada a u srbiji ce biti 35, deltu derikoze treba prijaviti matici bas su bahato bezobrazni vec godinama, ali im je servis zato za svaku pohvalu!!!
pre 5 godina
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
(aero, 14. februar 2019 10:58)
Pobrkao si dve stvari, stajanje na pumpi i odmor. Odmor postoji i na drugim mestima a ne samo na pumpi, ali kako bi ti to znao ako voziš benzinca sa malim rezervoarom...
pre 5 godina
@Reziel,
Ti ocigledno imas 14 godina cim jedino o cemu pises je ubrzanje od 0 do 100. Elem porediti iskljucivo performanse za svaki potroseni evro je skroz suludo. Ukoliko ukljucis i sigurnosnu opremu, bice ti jasnije da se ta dva automobila ne mogu uopste porediti. Ono sto dobijes kod Honde kao standardnu opremu, kod Skode imas iskljucivo kao doplata u najskupljem nivou (tipa samostalno odrzavanje automobila u traci).
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51)
Malo realnosti nije na odmet. Taj 1.6 dizel u CR-Vu u proseku trosi izmedju 6.5 i 7.5 litara ako ga vozite normalno sa klimom/grejanjem, muzikom. Motor uopste nije namenjen za autoput jer na 130km/h se oseca prezategnutost motora, postaje bas bucan i trosi 7 litara. Tek kada ga skinete na ispod 120 potrosnja mu pada na 6 ili manje. Obrtni momenat mu je dosta kratak nazalost i jako brzo dodje do rupe medjutim kada ste u pravom rasponu a to je recimo treca brzina od 40-70 na sat tada je dosta brz, bas vas jako prijatno iznenadi. Prva brzina je totalno beskorisna, u drugoj mu treba da se zaleti itd. DPF mu osetljiv jako, ja sam imao ciscenje na 85,000. Takodje treba paziti i na dizne koje mogu da mu budu boljka.
OK onaj ko je vozio automobile ispod 100 konja mozda mu ovaj motor deluje nesto vau ali isto tako onaj ko je vozio jace motore zna da tih 0.5 kubika i te kako pravi razliku pogotovo na vecim brzinama.
Sve u svemu dobar mali gradski motor ali daleko od toga da je neko cudo.
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51)
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
pre 5 godina
Zamisli i punto od 1200e ima felne, a kad stavim ženu pored sebe asistira za sve pare.Pazi koči ne skreći uspori i još sijaset drugih funkcija koje ta Honda nema :-)
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37) # Link komentara
ako ide dobro i malo trosi moze da ide i na vodu sto se mene tice
ali odnos kako auto ide i koliko trosi je po mom iskustvu najbolji kod dizela tj najbolje ide za najmanje para.
pre 5 godina
Iskreno, ne razumem šta Honda sa ovakvom ponudom motora traži u EU. Već neko vreme gledam novi CR-V i u startu sam bio zadovoljan kada sam video da stiže kod nas sa jačom varijantom 1.5 motora. Da se razumemo, ne brinem preterano o kubikaži, kupujem nov auto, održavam u redovnom servisu i prodajem posle 3-4 godine. Šta se dešava posle 300.000km tom motoru me apsolutno ne zanima.
MEEEĐUTIM.
Na Honda sajtu, jači motor od 193KS, ubrzava CR-V do stotke za 9.5 - 10 sekundi. I onda pogledam nudi konkurencija, tačnije jedan konkurent - Škoda Kodiaq. Dakle, CR-V 1.5 4x4 sa 193ks startuje od 34.500 eura. Za tu cenu, dolazi Kodiaq 2.0TDI 4x4 190ps u srednjem paketu opreme. Reći ćete, pa šta Honda je svakako bolji i za nijansu prestižniji auto - to je japanac, po istoj ceni, to je to.
Ne baš, performanse i potrošnja su razlika. CR-V sa 193ks od 0-100 ubrzava za 9.5 - 10 sekundi. Kodiak sa 2.0 dizelom i 190ks ubrzava sa 8.2 sekunde. O elastičnosti da ne govorimo. Skoro sekund i po, to je ozbiljna razlika.
Još jača stvar je što se za 32.500 u Škodi može dobiti benzinski 2.0TSI motor sa 180ks, koji do stotke ubrzava za 8.6 sekundi, što je opet za najmanje sekund brže od Honde!
Dizel sa 190KS u Škodi, po fabričkim navodima kombinovano troši 5.7l, a benzinac u Hondi (po fabričkim podacima) 7.3l. Čak i da Škoda laže više od Honde, opet su česi u prednosti. Nije ni čudo što se polako povlače iz EU.
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
(Bole, 13. februar 2019 21:44)
Za toliku kilometrazu je plin zakon :)
pre 5 godina
Ja sam realno fasciniran hondom. Moj drug kupio civic za 21000e, u pocetnom paketu opreme. Auto imaalu felne, automatsku klimu, sve moguce asistencije, adaptivni tempomat, sistem protiv ne namernog napustanja trake, prepoznavanje znakova, ingeligentni limitator brzine...
pre 5 godina
2019 godina Mi i dalje racunamo koliko auto trosi...To nam je jedino vazno, da kad krenem jednom godisnje na auto put izracunam prosecnu potrosnju od 5,8 litara umesto 7 litara. Ustedecu 1,5 euro na 100km. Zbog toga smo neizrecivo srecni.Za te pare ne mozemo kupiti ni espresso na autoputu ali nema veze. VAzno je da kad vozim 180km/h na auto putu na kome je ogranicenje 130kM/h JA MOGU DA UBRZAM DIZEL MOTOROM. i Zbog toga smo neizrecivo srecni. A to sto nam svako drugo dete boluje od astme, ko ih sisa to nisu moja deca,jel tako. I to sto cemo nositi maske za 5 godina ni to nema veze, meni je dobro naravno, za druge me bas briga. To sto prosecan dizel ima u nogama 300 000km i sto trosi ulje i izbacuje gomilu dima pri svakom paljenju i ubrzanju ni to nema veze. Nema veze ni sto drzavu ne interesuje nivo izduvnih gasova dizel motora. Nema veze ni sto svi kamioni i autobusi u zemlji predstavljaju trovacnice. NE, NAS NE INTERESUJE STA RADI SVET, MI SMO UVEK PAMETNIJI. ZATO SMO BAS OVAKVI KAKVI JESMO> NEPROMENLJIVI< STATICNI< PREDVIDIVI. PROGRES-DOKTORE, NEMA TO U NASU FAMILIJU!
pre 5 godina
Inace, ljudima je potreban dizel, 7 sedista i tako to slicno, pa kako ce da prenesu sav paradajz i papriku kad krenu u svoje selo ili u Grcku?
(Mikele, 14. februar 2019 08:09)
Nemoj tako. Ja,npr. već 10 godina imam vozilo “sa trećim redom”. Povremeno mi “treba” ( možda 10% ukupne upotrebe tih kola). Nekada sam tamo znao da “metem” decu, ali, kako su prerasla ( 190 i 180 cm ), tamo, kada “treba”, sedne supruga (ima 173 i “ne zapinje”) ili bilo ko visine do 175, a najsrećniji sam kada tamo “stavim” taštu (ta usta ne zatvara, a kada tamo sedi,ništa je ne čujem, samo u retrovizoru vidim da joj "usta rade").
I ne isključujem da ću opet da kupim nešto sa 3 reda.Jer su (meni) praktični.I poželjni.
Da li će da bude opet dizel,ne znam.Možda hoće.
I savremeni turbo benzinci mogu biti ok (imaju neke prednosti, ali i gadne mane, vozim jedan "savremen" i svestan sam kako u nekim režimima zna da popije,“kao šupalj”, ali može i da troši kao dizel ako se vozi "bez gasa").
Može biti i blagi hybrid (dizel ili benzin), pa i ovaj hondin ( sa baterijom kapaciteta skoro kao kod e-bajsa, kao kod svih blagih hibrida).
Čak i “običan” 1,5 turbo smatram savršenstvom (blago rečeno).CRV ili civic,bez razlike.
Toyota hibrid ( tu vrstu tehnologije) ne bih nikada kupio. A ako pogledaš cene novog RAV-a u Srbiji, videćeš da je on kao benzin hybrid skuplji oko 5.000 nego običan benzinac.
Sreća, nova Corolla SW će biti dostupna i kao običan 1,2 turbo.
pre 5 godina
@ posao preko stranke=placen godisnji odmor
Što se tiče potrošnje, to stoji, ali u vezi performansi komentar nema blage veze. Uzeti za poređenje atmosferskog benzinca i turbo dizelaša od 1.600 ccm (ili bilo koju drugu vrednost) jeste poređenje baba i žaba.
Hajde za fer poređenje da tom dizelašu skinemo turbinu pa da vidimo kako će da ide, ili da poredimo oba motora sa turbo punjačima i da vidimo na koji način dizel može nadmašiti benzinca u performansama? Neki komparativno ujednačen odnos po pitanju ubrzanja jeste poređenje turbo benzinca 1.4 i turbo dizelaša 1,9 ili 2.0.
A Hondi svaka čast na odluci o ukidanju dizelaša i mislim da je to put kojim će se u budućnosti mnogo češće ići. Hibridni benzinac obesmišljava dizel jer ima dobre performanse, dosta obrtnog momenta, potrošnja je niža u odnosu na klasične benzince, dok o uglađenosti i ekologiji da ne govorimo. Razvojem manjih i efikasnijih baterija dodatno će se stvari pomeriti u tom pravcu.
pre 5 godina
...tandara broć, hondinom dizelu 1,6 ovaj hibrid ne može ni do kolena da bude, dosta demagogije, u stvari lupetanja !
pre 5 godina
Posto ozbiljno razmatram ovaj auto za kupovinu, dobro sam ga proucio, tako da mogu da prenesem neke prve utiske:
- Kako kome, ali meni je prednost sto ovaj auto nije plug-in, jer cak i u Evropi punjaca nema bas svuda, i nije da bas uvek rade. Takodje, drze ih razne kompanije, pa sa svakom morate da se registrujete, placate clanarine i slicen gluposti. Ovako sipas benzin i vozi
- Mnogi nece verovati, ali u gradu ovaj auto trosi 5-6 litara, i to sto veca guzva, usteda je veca.
- Motor u niskim obrtajima radi po Atkinsonovom ciklusu, sto znaci da je jako stedljiv kad dopunjava bateriju, koja se takodje dopunjava i kocenjem, voznjom nizbrdo, itd....
- Ovaj auto nema klasican menjac vec direktan pogon
- Na vecim brzinama elktro pogon ima efekt turba, daje dodatni obrtni momenat pri preticanju, a SUS motor je uvek u najoptimalnijem rezimu
- Meni licno, najveca prednost celog pogona je tiha i glatka voznja
- Vesanje je podeseno na udobnost, i uz asistenciju za voznju na auto putu, tesko da cete naci bolju krstaricu za duga putovanja u ovom segmentu. Na primer do Grcke, vozac tesko da ce osetiti ikakav umor.
- Unutrasnjojst je na premium strani sa puno prakticnog prostora
Honda vec godinama razvija Hibridni pogon, i ovo je samo poslednja generacija sistema koji se pokazao izuzetno pouzdanim, i nije bez razloga CR-V najpopularniji SUV u svojoj klasi u Americi.
Ovo nije sportski, vec porodicni auto za pouzdanu, bezbednu i udobnu voznju.
pre 5 godina
@rani, da taxi u Nisu je napravio 400.000km... ili je kupljen sa 395.000
Inace, ljudima je potreban dizel, 7 sedista i tako to slicno, pa kako ce da prenesu sav paradajz i papriku kad krenu u svoje selo ili u Grcku?
pre 5 godina
@jaggi jaggy
Možda bi gastosi kao i ti vozili typ R, ali je problem što ih i u zapadnoj Evropi ima jedno 13 komada. Oni gastosi preko bare su nebitni.
pre 5 godina
Dizel je verovatno najbolji kad pogledas sve parametre osim ekologije,benzinac jeste jeftiniji za odrzavanje ali trosi I goriva puno vise,plin je odlican za osobe koje puno kilometara godisnje prelaze I verovatno je najjeftinija opcija.Svi imaju neke mane,dizel je skup za odrzavanje jer uglavnom vozimo krseve,bezin je jeftiniji ali I udar po dzepu za gorivo je najveci a plin,koga ne nervira uvek neka upaljena lampica I nedostatak snage je mozda I najbolja opcija za srpsko trziste,jer ponavljam malo Srba moze da priusti nov auto,takvi su statisticka greska u Srbiji na ukupan broj stanovnika.
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51) # Link komentara
Slazem se jedino za obrtni moment i to mi nekako pase. Sve ostalo ne a to je skuplje odrzavanje i moguci kvarovi.
pre 5 godina
@rani
Pola tih stvari ima i hibridni auto. Kao novi se naravno retko kvare, kao i dizelasi do 200k km
Sve što sam naveo je, apsolutno tačno, proverio više puta i isčitao o hibridima sve što piše na internetu! Alnaser nema, motor pokreće hibridni sistim (HDS Hybrid Synergy Drive), alternator nema, elektromotor služi kao generator, roleri, španeri, kaiševi, ne postoje, zato što svi agregati rade na struju, putem elektromotra, vodena pumpa, elektro servo, kompresor klime, DPF nema, nije dizel, kao ni plivajući zamajac! Ja imam nov automobil, i veruj mi, kvario mi se više nego bilo koji polovan koji sam imao, a imao sam ih preko 20 dosada!
pre 5 godina
Nisam ni mogao zamisliti da će u zemlji gde je divlja deponija iza svakog ćoška i gde se papir od bureka baci odma tamo gde se pojede vladati ovakva ekološka ostrašćenost. Pa Norvežani su mala maca za nas, bravo zemljaci!
pre 5 godina
@Driver
Na tom vašem cenjenom zapadu je dizel daleko više zastupljen nego ovde kako vi kažete kod Balkanaca. Sa svojom više nego glupom izjavom dokazuje da si pravi primerak pomenutih nam Balkanaca.
pre 5 godina
Морам пре свега истаћи да је ова Хонда намењена западном тржишту. Оно је еколошки знатно освешћеније у односу на Балкан и Србију. Па код нас је Голф 2 дизел још увек пожељан ауто. Када сам последњи пут куповао ауто, околина ме је зачуђено гледала када сам рекао да тражим искључиво бензинца. Ево након пар година ја се ни на тренутак нисам покајао. Са уграђеним ТНГ системом вожња је јефтинија од вожње са било којим дизелом. О осећају без дизелских вибрација и одржавању не треба трошити речи. О загађењу животне средине нећу, јер се то на овим просторима сматра као глупост и бес размаженог запада.
pre 5 godina
Sta vam je bre ljudi sa tim dizelima, vozim hibridnog Outlandera (plug-in hibrid) vec godinama i potrosnja je marginalno veca nego kod dizela, a servisi su daleko jeftiniji. Prelazim oko 35-40 hiljada godisnje sto valjda nije malo, nismo svi taksisti i kururi.
Vozio sam ranije i CR-V 2.4, prosek potrosnja mi je bila oko 11 litara u mesovitoj voznji, ali je bio pouzdan auto.
Jedini razlog sto sam uzeo Mitsubishija je sto Honda nije imala hibrida, a bas sam hteo da probam. Rado cu i ovaj kupiti ako se pokaze dobro jer mi je lepsa bila Honda za voznju ali mi se svidjaju prednosti pogona.
I za drzavu bi bolje bilo da to stimulise da smanji malo stope raka koje su kao u Cernobilju zahvaljujuci zagadjenju, smanjis porez za hibride i elektricna vozila i opalis dazbine na dizele kao i ceo razvijeni svet (da cak i u Nemackoj to krece, nece ljudi vise da truju decu radi industrije).
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37)
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37)
@Driver
Evo kazacu ti, naime dizel je zadnjih 20tak godina presisao benzin u celoj Evropi a ne samo na balkanu. Dizel motori u vecim automobilima su daleko efikasniji, manje trose i to znacajno manje i daleko bolje vuku zbog dobrogbobrtnog momenta na niskim obrtajima. Kad uporedite npr. benzin motor 1.6 i dizel 1.6 u istim kolima kao eto npr Peugeot 307, dizel manje trosi za 30% i ide brže, povlači brže. Kod velikih dzipova dizel potrosnja oko 11-12 litara a benzina i do 18 litara po gradu. U tom slucaju je neisplativo voziti benzinac uz sve to ocajno ide u odnosu na dizel. Ukoliko pak imate novca onda kupite neki Amg G klasu ili MX5 ili nekog amera od 6.7cm3 motor.
Sad ovo oko hibrida je ok prica ali cena im je astronomska, pogledajte Rav4, pogledajte karakteristike, opet prosecna potrosnja velika iako je hibrid.
pre 5 godina
Ja cekam da kupim cist električni auto, nadam se da ce za 20 godina biti elekticni automobil sa autonomijom 400-500km, brzi punjaci, i dostupnosta cena. Do tad vozim leseve stare po 10 godina sa oglasa NOV NOV NOV :)
pre 5 godina
Ovog tehnološkog samoporicanja do pre (samo)pet godina nije bilo ni u naznakama! Nije lako veru promeniti !
pre 5 godina
Enterijer iz 2004e godine
pre 5 godina
Meni su hibridi bas smor. Ni ovo ni ono . Nije primarni nego pomocni eletricni pogon . A ni primarni benz motor nije nesto. Auto ili je elektricni ili sa sus motorom . Ove ko
mpilacije su bezveze . Nemaju buducnost a i da li biste kupili hibrid star 10 god ? Pa to 10 majstora popraviti ne zna ni kad je nov a kamoli polovan. Kad jos malo padne cena elekt. autima i budu bolje baterije , rado cu ga kupiti .
pre 5 godina
@ howyesno
Treba meni tih 7 središta. Imam 5-Ero dece pa moraju da sednu negde. U svakom slučaju CRV i sa sedam sedišta je malo auto za veliku familiju.
pre 5 godina
@rani
Pola tih stvari ima i hibridni auto. Kao novi se naravno retko kvare, kao i dizelasi do 200k km. Inace jedva cekam da se dizel izbaci iz ponude, ali isti i dalje ima neke prednosti. Hibrid na auto-putu trosi vise od dizela, a kad se zustrije vozi, trosi kao veci benzinac. Hibridna tehnologija dolazi do izrazaja samo u gradskoj voznji, zato je i popularna medju taksistima.
pre 5 godina
@ Metropola
Mene kilometraza moza da natera samo na plin. Prelazim do 60.000 godisnje i dizel mi nije ni na kraj pameti bio nikada.Sa plinom imam potrosnju dizela a odrzavanje benzinca. Pri tom opusteno vozim punim gasom, a ne postoji dizel auto koji pri 180 trosi 7 litara dizela, sto odgovara ceni 15 litara plina.
pre 5 godina
hybrid po gradu trosi upola od dizela jer prakticno pri manjem naporu i obrtajiima uglavnom radi "struja"...ali na otvorenom gde se stiska jace pedala trose i jace od dizela jer radi uglavnom benzinski motor
pre 5 godina
Znaju japanci sta rade. Neka analogija se moze uzeti i sa mobilnim telefonima. Nokia nekad neprikosnoven No.1 odbijala da prihvati android i zavrsila kako je zavrsila. Tako ce i proizvodjaci automobila koji se budu slepo drzali dizela a ignorisali hibride i elekricna vozila.
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
A mene su dobili kao stranku. Tako ti je to... :)
pre 5 godina
E baš šteta što nema 7 sedišta! Kako ste dosadni sa tih 7 sedišta, pa kome to treba? Koliko ih je ukupno prodato otkako se pojavilo to ludilo da bi uopšte postojali takvi kretenski modeli? Bolje se skoncentrišite na autonomiju.
pre 5 godina
Pa ne znam sta bi me nateralo da kupim nov dizel. Vecina modela nudi bar blagu hibridizaciju, potrosnja korektna sasvim. Ne moram da mislim da sam u Fergusonu kad dodam gas.
(Mihailo Kačarević, 13. februar 2019 21:30)... naterala bi te kilometraza. Da stvarno provodis dosta vremena na putu i da ti je to sastavni deo posla, itekako bi te nateralo. Voleo bih da bar polovina komentatora koji deli misljenje sa tobom, ima para za nove hibride, to bi znacilo da smo sa standardom odlicni, al nazalost sve je ovo trabunjanje u prazno!
pre 5 godina
Honda je uvek bila iznad vremena šta dalje da se polemiše .. ovi gastarbajteri da me manu sa švapskim šklopocijama
pre 5 godina
Honda ima problema sa strategijom budućeg razvoja: malo hibrid, malo dizel, pa onda opet malo hibrid. Toyota je bolja u tome...
pre 5 godina
znači oko 45K eur... Šteta, meni nedostižno
pre 5 godina
Ne razumem poentu hibrida bez plug-in i mogucnosti voznje samo na struju? I ta varujanta je pogodna i isplativa samo u gradskoj voznji. Na regionalnom i autoputu je samo 1,5 turbobenzinac sa nedovoljno obrtnog momenta za takav auto i potrosnjom puta 2 u odnosu na dizel. No posto se vecina SUV modela uzima samo kao gradsko vozilo mozda im i prodje, marketing je cudo
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
(Bole, 13. februar 2019 21:44)
Evo, baš sam pre neki dan vozio Tojotu Prius i mogu ti reći, normalna vožnja po gradu se kreće od 5 do 6l! To su mi potvrdili i taksisti u Nišu, koji to voze masovno. Važna razlika u odnosu na dizel je održavanje! Tu nema alnasera, alternatora, rolera, španera, kaiševa, DPF, turbine, EGR ventila, plivajućeg zamajca, ma ništa od onog što nam život zagorčava i kvari brakove! Sva je mudrost smeštena u hibridnom sistemu, a tu kvarova nema! Baterija može da traje jako dugo, a najbolje se pokazala baš kod taksista, jer joj više smeta kada se auto ne vozi! Video sam neke primerke sa po 400 hiljada na satu i po tvrdnji taksiste, bez kvara! Verujem da ova Honda nije mnogo drugačija, tako da ne bih ni trenutka razmišljao, samo da me neko počasti sa tih nekoliko desetina hiljadarki! Kako god, vožnja je jeftinija od istog takvog dizela i neuporedivo lepša!
pre 5 godina
Daleko smo mi od hibrida, ovo se više odnosi na zapad
pre 5 godina
Mrš!
pre 5 godina
Po kom mišljenju to odličan potez kompanije. Vazduh će biti čistiji, a biće i znatno tiše u odnosu na dizel
pre 5 godina
To je sve samo na papiru, a u praksi potpuno druga prica i neka lazu nekog drugog. Da se razumemo, obozavam Hondu, ali prvo su me razocarali sto nema Accord za evropsko trziste, potom izbacivanje dizela i sad sa ovim novim CR-V sto recimo nema klasicne pokazivace obrtaja i brzine, ovo mi dodje kao decija igracka, ne zna se sta je ruznije da li brzonomer ili gore iznad pokazivac obrtaja.
Videce oni vrlo brzo kakva ce im prodaja biti bez dizela u toj klasi.
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
pre 5 godina
Pa ne znam sta bi me nateralo da kupim nov dizel. Vecina modela nudi bar blagu hibridizaciju, potrosnja korektna sasvim. Ne moram da mislim da sam u Fergusonu kad dodam gas.
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
E pa uzivaj dok mozes posto ce i Mazda da ih izbaci ubrzo.
pre 5 godina
pa izbacičeš sebe kad tad sa puta. aufiderzen dizel. ja sam na LaToyi lepo vreme
pre 5 godina
honda je brend koji cijenim i postujem...i treba da izbace dizel....
pre 5 godina
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
Kako su samo mogli tako da pogrese, ostaje im samo da udare katanac na vrata sad.
pre 5 godina
driver, to ce uraditi i Mazda.
pre 5 godina
Pa dizeli su im bili jedino što im je valjalo
pre 5 godina
Običan olovni akumulator ima 1Kwh trebalo je više da se potrude pa da ugrade
i priključan na kučnu el instalaciju . Hibridi koji mogu da oredju bar 70 samo na bateriju punjenu kuću imaju vrlo bitnu prrdnost u gradu.
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
E pa uzivaj dok mozes posto ce i Mazda da ih izbaci ubrzo.
pre 5 godina
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
Kako su samo mogli tako da pogrese, ostaje im samo da udare katanac na vrata sad.
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
A mene su dobili kao stranku. Tako ti je to... :)
pre 5 godina
honda je brend koji cijenim i postujem...i treba da izbace dizel....
pre 5 godina
znači oko 45K eur... Šteta, meni nedostižno
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
(Bole, 13. februar 2019 21:44)
Evo, baš sam pre neki dan vozio Tojotu Prius i mogu ti reći, normalna vožnja po gradu se kreće od 5 do 6l! To su mi potvrdili i taksisti u Nišu, koji to voze masovno. Važna razlika u odnosu na dizel je održavanje! Tu nema alnasera, alternatora, rolera, španera, kaiševa, DPF, turbine, EGR ventila, plivajućeg zamajca, ma ništa od onog što nam život zagorčava i kvari brakove! Sva je mudrost smeštena u hibridnom sistemu, a tu kvarova nema! Baterija može da traje jako dugo, a najbolje se pokazala baš kod taksista, jer joj više smeta kada se auto ne vozi! Video sam neke primerke sa po 400 hiljada na satu i po tvrdnji taksiste, bez kvara! Verujem da ova Honda nije mnogo drugačija, tako da ne bih ni trenutka razmišljao, samo da me neko počasti sa tih nekoliko desetina hiljadarki! Kako god, vožnja je jeftinija od istog takvog dizela i neuporedivo lepša!
pre 5 godina
Znaju japanci sta rade. Neka analogija se moze uzeti i sa mobilnim telefonima. Nokia nekad neprikosnoven No.1 odbijala da prihvati android i zavrsila kako je zavrsila. Tako ce i proizvodjaci automobila koji se budu slepo drzali dizela a ignorisali hibride i elekricna vozila.
pre 5 godina
Pa ne znam sta bi me nateralo da kupim nov dizel. Vecina modela nudi bar blagu hibridizaciju, potrosnja korektna sasvim. Ne moram da mislim da sam u Fergusonu kad dodam gas.
(Mihailo Kačarević, 13. februar 2019 21:30)... naterala bi te kilometraza. Da stvarno provodis dosta vremena na putu i da ti je to sastavni deo posla, itekako bi te nateralo. Voleo bih da bar polovina komentatora koji deli misljenje sa tobom, ima para za nove hibride, to bi znacilo da smo sa standardom odlicni, al nazalost sve je ovo trabunjanje u prazno!
pre 5 godina
Honda je uvek bila iznad vremena šta dalje da se polemiše .. ovi gastarbajteri da me manu sa švapskim šklopocijama
pre 5 godina
E baš šteta što nema 7 sedišta! Kako ste dosadni sa tih 7 sedišta, pa kome to treba? Koliko ih je ukupno prodato otkako se pojavilo to ludilo da bi uopšte postojali takvi kretenski modeli? Bolje se skoncentrišite na autonomiju.
pre 5 godina
Po kom mišljenju to odličan potez kompanije. Vazduh će biti čistiji, a biće i znatno tiše u odnosu na dizel
pre 5 godina
Pa ne znam sta bi me nateralo da kupim nov dizel. Vecina modela nudi bar blagu hibridizaciju, potrosnja korektna sasvim. Ne moram da mislim da sam u Fergusonu kad dodam gas.
pre 5 godina
driver, to ce uraditi i Mazda.
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
pre 5 godina
Običan olovni akumulator ima 1Kwh trebalo je više da se potrude pa da ugrade
i priključan na kučnu el instalaciju . Hibridi koji mogu da oredju bar 70 samo na bateriju punjenu kuću imaju vrlo bitnu prrdnost u gradu.
pre 5 godina
2019 godina Mi i dalje racunamo koliko auto trosi...To nam je jedino vazno, da kad krenem jednom godisnje na auto put izracunam prosecnu potrosnju od 5,8 litara umesto 7 litara. Ustedecu 1,5 euro na 100km. Zbog toga smo neizrecivo srecni.Za te pare ne mozemo kupiti ni espresso na autoputu ali nema veze. VAzno je da kad vozim 180km/h na auto putu na kome je ogranicenje 130kM/h JA MOGU DA UBRZAM DIZEL MOTOROM. i Zbog toga smo neizrecivo srecni. A to sto nam svako drugo dete boluje od astme, ko ih sisa to nisu moja deca,jel tako. I to sto cemo nositi maske za 5 godina ni to nema veze, meni je dobro naravno, za druge me bas briga. To sto prosecan dizel ima u nogama 300 000km i sto trosi ulje i izbacuje gomilu dima pri svakom paljenju i ubrzanju ni to nema veze. Nema veze ni sto drzavu ne interesuje nivo izduvnih gasova dizel motora. Nema veze ni sto svi kamioni i autobusi u zemlji predstavljaju trovacnice. NE, NAS NE INTERESUJE STA RADI SVET, MI SMO UVEK PAMETNIJI. ZATO SMO BAS OVAKVI KAKVI JESMO> NEPROMENLJIVI< STATICNI< PREDVIDIVI. PROGRES-DOKTORE, NEMA TO U NASU FAMILIJU!
pre 5 godina
To je sve samo na papiru, a u praksi potpuno druga prica i neka lazu nekog drugog. Da se razumemo, obozavam Hondu, ali prvo su me razocarali sto nema Accord za evropsko trziste, potom izbacivanje dizela i sad sa ovim novim CR-V sto recimo nema klasicne pokazivace obrtaja i brzine, ovo mi dodje kao decija igracka, ne zna se sta je ruznije da li brzonomer ili gore iznad pokazivac obrtaja.
Videce oni vrlo brzo kakva ce im prodaja biti bez dizela u toj klasi.
pre 5 godina
Honda ima problema sa strategijom budućeg razvoja: malo hibrid, malo dizel, pa onda opet malo hibrid. Toyota je bolja u tome...
pre 5 godina
Daleko smo mi od hibrida, ovo se više odnosi na zapad
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37)
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
pre 5 godina
Sta vam je bre ljudi sa tim dizelima, vozim hibridnog Outlandera (plug-in hibrid) vec godinama i potrosnja je marginalno veca nego kod dizela, a servisi su daleko jeftiniji. Prelazim oko 35-40 hiljada godisnje sto valjda nije malo, nismo svi taksisti i kururi.
Vozio sam ranije i CR-V 2.4, prosek potrosnja mi je bila oko 11 litara u mesovitoj voznji, ali je bio pouzdan auto.
Jedini razlog sto sam uzeo Mitsubishija je sto Honda nije imala hibrida, a bas sam hteo da probam. Rado cu i ovaj kupiti ako se pokaze dobro jer mi je lepsa bila Honda za voznju ali mi se svidjaju prednosti pogona.
I za drzavu bi bolje bilo da to stimulise da smanji malo stope raka koje su kao u Cernobilju zahvaljujuci zagadjenju, smanjis porez za hibride i elektricna vozila i opalis dazbine na dizele kao i ceo razvijeni svet (da cak i u Nemackoj to krece, nece ljudi vise da truju decu radi industrije).
pre 5 godina
Морам пре свега истаћи да је ова Хонда намењена западном тржишту. Оно је еколошки знатно освешћеније у односу на Балкан и Србију. Па код нас је Голф 2 дизел још увек пожељан ауто. Када сам последњи пут куповао ауто, околина ме је зачуђено гледала када сам рекао да тражим искључиво бензинца. Ево након пар година ја се ни на тренутак нисам покајао. Са уграђеним ТНГ системом вожња је јефтинија од вожње са било којим дизелом. О осећају без дизелских вибрација и одржавању не треба трошити речи. О загађењу животне средине нећу, јер се то на овим просторима сматра као глупост и бес размаженог запада.
pre 5 godina
Zamisli i punto od 1200e ima felne, a kad stavim ženu pored sebe asistira za sve pare.Pazi koči ne skreći uspori i još sijaset drugih funkcija koje ta Honda nema :-)
pre 5 godina
Ja cekam da kupim cist električni auto, nadam se da ce za 20 godina biti elekticni automobil sa autonomijom 400-500km, brzi punjaci, i dostupnosta cena. Do tad vozim leseve stare po 10 godina sa oglasa NOV NOV NOV :)
pre 5 godina
Posto ozbiljno razmatram ovaj auto za kupovinu, dobro sam ga proucio, tako da mogu da prenesem neke prve utiske:
- Kako kome, ali meni je prednost sto ovaj auto nije plug-in, jer cak i u Evropi punjaca nema bas svuda, i nije da bas uvek rade. Takodje, drze ih razne kompanije, pa sa svakom morate da se registrujete, placate clanarine i slicen gluposti. Ovako sipas benzin i vozi
- Mnogi nece verovati, ali u gradu ovaj auto trosi 5-6 litara, i to sto veca guzva, usteda je veca.
- Motor u niskim obrtajima radi po Atkinsonovom ciklusu, sto znaci da je jako stedljiv kad dopunjava bateriju, koja se takodje dopunjava i kocenjem, voznjom nizbrdo, itd....
- Ovaj auto nema klasican menjac vec direktan pogon
- Na vecim brzinama elktro pogon ima efekt turba, daje dodatni obrtni momenat pri preticanju, a SUS motor je uvek u najoptimalnijem rezimu
- Meni licno, najveca prednost celog pogona je tiha i glatka voznja
- Vesanje je podeseno na udobnost, i uz asistenciju za voznju na auto putu, tesko da cete naci bolju krstaricu za duga putovanja u ovom segmentu. Na primer do Grcke, vozac tesko da ce osetiti ikakav umor.
- Unutrasnjojst je na premium strani sa puno prakticnog prostora
Honda vec godinama razvija Hibridni pogon, i ovo je samo poslednja generacija sistema koji se pokazao izuzetno pouzdanim, i nije bez razloga CR-V najpopularniji SUV u svojoj klasi u Americi.
Ovo nije sportski, vec porodicni auto za pouzdanu, bezbednu i udobnu voznju.
pre 5 godina
@ Metropola
Mene kilometraza moza da natera samo na plin. Prelazim do 60.000 godisnje i dizel mi nije ni na kraj pameti bio nikada.Sa plinom imam potrosnju dizela a odrzavanje benzinca. Pri tom opusteno vozim punim gasom, a ne postoji dizel auto koji pri 180 trosi 7 litara dizela, sto odgovara ceni 15 litara plina.
pre 5 godina
Nisam ni mogao zamisliti da će u zemlji gde je divlja deponija iza svakog ćoška i gde se papir od bureka baci odma tamo gde se pojede vladati ovakva ekološka ostrašćenost. Pa Norvežani su mala maca za nas, bravo zemljaci!
pre 5 godina
Ne razumem poentu hibrida bez plug-in i mogucnosti voznje samo na struju? I ta varujanta je pogodna i isplativa samo u gradskoj voznji. Na regionalnom i autoputu je samo 1,5 turbobenzinac sa nedovoljno obrtnog momenta za takav auto i potrosnjom puta 2 u odnosu na dizel. No posto se vecina SUV modela uzima samo kao gradsko vozilo mozda im i prodje, marketing je cudo
pre 5 godina
Pa dizeli su im bili jedino što im je valjalo
pre 5 godina
@Reziel,
Ti ocigledno imas 14 godina cim jedino o cemu pises je ubrzanje od 0 do 100. Elem porediti iskljucivo performanse za svaki potroseni evro je skroz suludo. Ukoliko ukljucis i sigurnosnu opremu, bice ti jasnije da se ta dva automobila ne mogu uopste porediti. Ono sto dobijes kod Honde kao standardnu opremu, kod Skode imas iskljucivo kao doplata u najskupljem nivou (tipa samostalno odrzavanje automobila u traci).
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51)
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
pre 5 godina
@rani
Pola tih stvari ima i hibridni auto. Kao novi se naravno retko kvare, kao i dizelasi do 200k km. Inace jedva cekam da se dizel izbaci iz ponude, ali isti i dalje ima neke prednosti. Hibrid na auto-putu trosi vise od dizela, a kad se zustrije vozi, trosi kao veci benzinac. Hibridna tehnologija dolazi do izrazaja samo u gradskoj voznji, zato je i popularna medju taksistima.
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37)
@Driver
Evo kazacu ti, naime dizel je zadnjih 20tak godina presisao benzin u celoj Evropi a ne samo na balkanu. Dizel motori u vecim automobilima su daleko efikasniji, manje trose i to znacajno manje i daleko bolje vuku zbog dobrogbobrtnog momenta na niskim obrtajima. Kad uporedite npr. benzin motor 1.6 i dizel 1.6 u istim kolima kao eto npr Peugeot 307, dizel manje trosi za 30% i ide brže, povlači brže. Kod velikih dzipova dizel potrosnja oko 11-12 litara a benzina i do 18 litara po gradu. U tom slucaju je neisplativo voziti benzinac uz sve to ocajno ide u odnosu na dizel. Ukoliko pak imate novca onda kupite neki Amg G klasu ili MX5 ili nekog amera od 6.7cm3 motor.
Sad ovo oko hibrida je ok prica ali cena im je astronomska, pogledajte Rav4, pogledajte karakteristike, opet prosecna potrosnja velika iako je hibrid.
pre 5 godina
@rani, da taxi u Nisu je napravio 400.000km... ili je kupljen sa 395.000
Inace, ljudima je potreban dizel, 7 sedista i tako to slicno, pa kako ce da prenesu sav paradajz i papriku kad krenu u svoje selo ili u Grcku?
pre 5 godina
@ posao preko stranke=placen godisnji odmor
Što se tiče potrošnje, to stoji, ali u vezi performansi komentar nema blage veze. Uzeti za poređenje atmosferskog benzinca i turbo dizelaša od 1.600 ccm (ili bilo koju drugu vrednost) jeste poređenje baba i žaba.
Hajde za fer poređenje da tom dizelašu skinemo turbinu pa da vidimo kako će da ide, ili da poredimo oba motora sa turbo punjačima i da vidimo na koji način dizel može nadmašiti benzinca u performansama? Neki komparativno ujednačen odnos po pitanju ubrzanja jeste poređenje turbo benzinca 1.4 i turbo dizelaša 1,9 ili 2.0.
A Hondi svaka čast na odluci o ukidanju dizelaša i mislim da je to put kojim će se u budućnosti mnogo češće ići. Hibridni benzinac obesmišljava dizel jer ima dobre performanse, dosta obrtnog momenta, potrošnja je niža u odnosu na klasične benzince, dok o uglađenosti i ekologiji da ne govorimo. Razvojem manjih i efikasnijih baterija dodatno će se stvari pomeriti u tom pravcu.
pre 5 godina
Naravno kao i po obicaju gomila srba strucnjaka koji se u sve razumeju je dala sud o najprodavanijem suv vozilu na svetu. Verovatno da su vas susali bi bili tamo gde su sada. Bas je tuzno citati sta misli prosecan srpsiki gedza koji tera dizela iz dvedest sedme o hondi hibridu. Taj isti gedza nije ni prosao pored i jednog hibrida ali zato o njima sve zna, jer njegov rodja ima komsu koji zna ljude koji zive u nemackoj pa njihov kum ima sa posla kolegu koji vozi hibrida.... Ajde bre ljudi, da li ste tako naivni? Pogledajte servisne intervale za hibride i cenu odrzavanja vozila za 150 ili 200 hiljada km, ako ne bude jeftinija eksploatacija hibrida u poredjenju sa dizelom ja skacem za gazele na beton, ne u vodu. Pritom neki ovde porede hondu i skodu, honda moze sa vw da se poredi sa skodom i seatom nikako. A i smorili ste sa tim skodama vise na svaku vest neki baja pominje njegovu skodu kako je “otisao na mars”... TUGA! Jedino je ovde problem sto u nemackoj crv hibrid kosta 30 hjada a u srbiji ce biti 35, deltu derikoze treba prijaviti matici bas su bahato bezobrazni vec godinama, ali im je servis zato za svaku pohvalu!!!
pre 5 godina
Mrš!
pre 5 godina
hybrid po gradu trosi upola od dizela jer prakticno pri manjem naporu i obrtajiima uglavnom radi "struja"...ali na otvorenom gde se stiska jace pedala trose i jace od dizela jer radi uglavnom benzinski motor
pre 5 godina
Ja sam realno fasciniran hondom. Moj drug kupio civic za 21000e, u pocetnom paketu opreme. Auto imaalu felne, automatsku klimu, sve moguce asistencije, adaptivni tempomat, sistem protiv ne namernog napustanja trake, prepoznavanje znakova, ingeligentni limitator brzine...
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37) # Link komentara
ako ide dobro i malo trosi moze da ide i na vodu sto se mene tice
ali odnos kako auto ide i koliko trosi je po mom iskustvu najbolji kod dizela tj najbolje ide za najmanje para.
pre 5 godina
pa izbacičeš sebe kad tad sa puta. aufiderzen dizel. ja sam na LaToyi lepo vreme
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
(Bole, 13. februar 2019 21:44)
Za toliku kilometrazu je plin zakon :)
pre 5 godina
@Vladislav - kada bi barem malo fizike naučio, shvatio bi šta je obrtni moment i zašto je isti NAJVAŽNIJA KARAKTERISTIKA bil kog motora. Naučio bi da je snaga proizvod obrtnog momenta i brzine okretanja, znao bi čemu služi turbo-punjač, shvatio bi zašto električni automobili suludo ubrzavaju, i na kraju zašto je dizel motor odličan za SUV vozila. Ali ne, voliš da paušalno nešto kažeš o čemu realno nemaš pojma.
pre 5 godina
@ howyesno
Treba meni tih 7 središta. Imam 5-Ero dece pa moraju da sednu negde. U svakom slučaju CRV i sa sedam sedišta je malo auto za veliku familiju.
pre 5 godina
Da zapamtimo sve nick-ove dizelaša i da sačekamo samo dve godine pa da vidimo šta će onda da pišu. Da li će tada da im bude najvažniji OBRTNI MOMENT i slične gluposti.
pre 5 godina
@Aleksa - sve što ti treba kao informacija o nekom motoru je njegova kriva obrtnog momenta. Hajde da probam najkraće moguće to da objasnim, koliko to prostor ovde dozvoljava. Analiziranjem iste TAČNO znaš kada imaš raspoloživo koliko snage i kakav priliv iste možeš da očekuješ. Da li će te automobil odmah “lepiti” za sedište ili kontinualno razvijati snagu, i koliku - sve se vidi. Zbog toga je za motor ovo najvažniji parametar, bio on električni, benzinski, dizel... Na osnovu obrtnog momenta formulom računaš snagu koju motor može da ostvari pri bilo kom broju obrtaja. Šta ko voli - benzince, dizele, elektromotore - nebitno, ne pričamo o ljubavi, mada je dan zaljubljenih, već o najvažnijem tehničkom parametru. Različito ponašanje svakog od ovih pogonskih rešenja koje osećaš u vožnji, upravo se ovde vidi.
Za normalnu vožnju, bolje je više Nmi to od najnižih mogućih obrtaja, iz raznoraznih razloga, pa zbog toga mnogi vole dizele. Njihova mana je što se ne mogu vrteti do visokih obrtaja, pa je time relativno limitirana maksimalna snaga kao i maksimalno ubrzanje, ali su daleko snažniji pri nižim obrtajima. Sa druge strane, kao ekstrem F1 motor ima mali obrtni moment, ali silovito ubrzava zahvaljujući ogromnom broju obrtaja do koga kriva obrtnog momenta ide. Za više od ovog šturog i površnog objašnjenja - knjige u ruke!
pre 5 godina
Iskreno, ne razumem šta Honda sa ovakvom ponudom motora traži u EU. Već neko vreme gledam novi CR-V i u startu sam bio zadovoljan kada sam video da stiže kod nas sa jačom varijantom 1.5 motora. Da se razumemo, ne brinem preterano o kubikaži, kupujem nov auto, održavam u redovnom servisu i prodajem posle 3-4 godine. Šta se dešava posle 300.000km tom motoru me apsolutno ne zanima.
MEEEĐUTIM.
Na Honda sajtu, jači motor od 193KS, ubrzava CR-V do stotke za 9.5 - 10 sekundi. I onda pogledam nudi konkurencija, tačnije jedan konkurent - Škoda Kodiaq. Dakle, CR-V 1.5 4x4 sa 193ks startuje od 34.500 eura. Za tu cenu, dolazi Kodiaq 2.0TDI 4x4 190ps u srednjem paketu opreme. Reći ćete, pa šta Honda je svakako bolji i za nijansu prestižniji auto - to je japanac, po istoj ceni, to je to.
Ne baš, performanse i potrošnja su razlika. CR-V sa 193ks od 0-100 ubrzava za 9.5 - 10 sekundi. Kodiak sa 2.0 dizelom i 190ks ubrzava sa 8.2 sekunde. O elastičnosti da ne govorimo. Skoro sekund i po, to je ozbiljna razlika.
Još jača stvar je što se za 32.500 u Škodi može dobiti benzinski 2.0TSI motor sa 180ks, koji do stotke ubrzava za 8.6 sekundi, što je opet za najmanje sekund brže od Honde!
Dizel sa 190KS u Škodi, po fabričkim navodima kombinovano troši 5.7l, a benzinac u Hondi (po fabričkim podacima) 7.3l. Čak i da Škoda laže više od Honde, opet su česi u prednosti. Nije ni čudo što se polako povlače iz EU.
pre 5 godina
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
(aero, 14. februar 2019 10:58)
Pobrkao si dve stvari, stajanje na pumpi i odmor. Odmor postoji i na drugim mestima a ne samo na pumpi, ali kako bi ti to znao ako voziš benzinca sa malim rezervoarom...
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 11:34)
Vozim na plin ali ako bas zelim mogu bez stajanja prevesti 1200km :)
pre 5 godina
@rani
Pola tih stvari ima i hibridni auto. Kao novi se naravno retko kvare, kao i dizelasi do 200k km
Sve što sam naveo je, apsolutno tačno, proverio više puta i isčitao o hibridima sve što piše na internetu! Alnaser nema, motor pokreće hibridni sistim (HDS Hybrid Synergy Drive), alternator nema, elektromotor služi kao generator, roleri, španeri, kaiševi, ne postoje, zato što svi agregati rade na struju, putem elektromotra, vodena pumpa, elektro servo, kompresor klime, DPF nema, nije dizel, kao ni plivajući zamajac! Ja imam nov automobil, i veruj mi, kvario mi se više nego bilo koji polovan koji sam imao, a imao sam ih preko 20 dosada!
pre 5 godina
Ovi sto pisu da ih ne zanima koliko auto trosi po gradu, jer voze malo po gradu ne razumeju da se Svet ne vrti oko njihove samozivosti. I to malo koliko voze po gradu svi zajedno zagadjuju jako puno. Samim tim itekako je vazno da se dizelasi proteraju iz gradova i uvedu elektricni automobili.
pre 5 godina
@TNT
Džabe ti objašnjavaš prijatelju,ovi što ti lupaju minuse na zdravo razumno objašnjenje su juče tek naučili da kucaju na tastaturi a ne da shvate šta si rekao!
pre 5 godina
Enterijer iz 2004e godine
pre 5 godina
(Oktopod, 14. februar 2019 12:36)
"... Pogledajte servisne intervale za hibride i cenu odrzavanja vozila za 150 ili 200 hiljada km, ako ne bude jeftinija eksploatacija hibrida u poredjenju sa dizelom ja skacem za gazele na beton, ne u vodu..."
Nemoj da "skačeš", ali ... Sa sajta "Toyota BiH":
Cena redovnog održavanja avenisa 2,0 dizel (na 100.000 km) je 2.209,22 KM.
http://www.toyotaadria.com/ba/pdf/cjenici_odrzavanje/avensis_20D4D.pdf?_ga=2.199662761.62320498.1550145874-1667719848.1522913254
Cena redovnog održavanja C-HR Hybrid (na 150.000 km) je 3.379 KM.
Samo kao primer sam to naveo. Možete da usporedite i klasičan atmosfeski benzinac i hybrid. Auris 1,6 na 100.000 km bude 1.738,75 KM, a auris hybrid (na 150 kkm) 2.591 KM. Sve to tamo lepo piše.
Tek, ja ne vidim mesta (generalnom) zaključku da je Toyota hybrid eventualno išta jeftinija za održavanje od bilo čega ostalog. Osim od BMW dizela u Toyoti. Ali, od ostalih dizela (ostalih nepremium brendova) nije.
pre 5 godina
@TNT
Da Nm presudni, zato dizelasi maltene sa duplo vise Nm ubrzavaju kao benzinci... Nema sta. A odmah da ti kazem, koliko se samo muce dizelasi ovde na planini po snegu...
pre 5 godina
Hibridni automobili u kombinaciji sa benzinskim motorom se prave kao da ce stalno biti koriceni u gradu i stvarno tu je prednost hibrida ocigledna. No Auto kao sto je CRV se koristi na autoputevima gde su brzine 130km/h uobicajene. Retko ko izlazi sa podatkom potrosnje u tom slucaju a ona je iznad 10l/100km I sad gde je tu stimulacija kad moj X trail diesel trosi 7 L
Licno, mi je svejedno koliko auto trosi u gradu jer u gradu predjem 10-15% ukupne kilometraze .Vidm premum brendovi su shvatili koliko ovakvih ima pa su poceli da izbacuju plug in hibrid diesel, pa ce vajda i B brendovi i Japanci krenuti njihovim stopama
pre 5 godina
@TNT, i zasto je obrtni momenat najvazniji?
pre 5 godina
Ovog tehnološkog samoporicanja do pre (samo)pet godina nije bilo ni u naznakama! Nije lako veru promeniti !
pre 5 godina
Meni su hibridi bas smor. Ni ovo ni ono . Nije primarni nego pomocni eletricni pogon . A ni primarni benz motor nije nesto. Auto ili je elektricni ili sa sus motorom . Ove ko
mpilacije su bezveze . Nemaju buducnost a i da li biste kupili hibrid star 10 god ? Pa to 10 majstora popraviti ne zna ni kad je nov a kamoli polovan. Kad jos malo padne cena elekt. autima i budu bolje baterije , rado cu ga kupiti .
pre 5 godina
Inace, ljudima je potreban dizel, 7 sedista i tako to slicno, pa kako ce da prenesu sav paradajz i papriku kad krenu u svoje selo ili u Grcku?
(Mikele, 14. februar 2019 08:09)
Nemoj tako. Ja,npr. već 10 godina imam vozilo “sa trećim redom”. Povremeno mi “treba” ( možda 10% ukupne upotrebe tih kola). Nekada sam tamo znao da “metem” decu, ali, kako su prerasla ( 190 i 180 cm ), tamo, kada “treba”, sedne supruga (ima 173 i “ne zapinje”) ili bilo ko visine do 175, a najsrećniji sam kada tamo “stavim” taštu (ta usta ne zatvara, a kada tamo sedi,ništa je ne čujem, samo u retrovizoru vidim da joj "usta rade").
I ne isključujem da ću opet da kupim nešto sa 3 reda.Jer su (meni) praktični.I poželjni.
Da li će da bude opet dizel,ne znam.Možda hoće.
I savremeni turbo benzinci mogu biti ok (imaju neke prednosti, ali i gadne mane, vozim jedan "savremen" i svestan sam kako u nekim režimima zna da popije,“kao šupalj”, ali može i da troši kao dizel ako se vozi "bez gasa").
Može biti i blagi hybrid (dizel ili benzin), pa i ovaj hondin ( sa baterijom kapaciteta skoro kao kod e-bajsa, kao kod svih blagih hibrida).
Čak i “običan” 1,5 turbo smatram savršenstvom (blago rečeno).CRV ili civic,bez razlike.
Toyota hibrid ( tu vrstu tehnologije) ne bih nikada kupio. A ako pogledaš cene novog RAV-a u Srbiji, videćeš da je on kao benzin hybrid skuplji oko 5.000 nego običan benzinac.
Sreća, nova Corolla SW će biti dostupna i kao običan 1,2 turbo.
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51)
Malo realnosti nije na odmet. Taj 1.6 dizel u CR-Vu u proseku trosi izmedju 6.5 i 7.5 litara ako ga vozite normalno sa klimom/grejanjem, muzikom. Motor uopste nije namenjen za autoput jer na 130km/h se oseca prezategnutost motora, postaje bas bucan i trosi 7 litara. Tek kada ga skinete na ispod 120 potrosnja mu pada na 6 ili manje. Obrtni momenat mu je dosta kratak nazalost i jako brzo dodje do rupe medjutim kada ste u pravom rasponu a to je recimo treca brzina od 40-70 na sat tada je dosta brz, bas vas jako prijatno iznenadi. Prva brzina je totalno beskorisna, u drugoj mu treba da se zaleti itd. DPF mu osetljiv jako, ja sam imao ciscenje na 85,000. Takodje treba paziti i na dizne koje mogu da mu budu boljka.
OK onaj ko je vozio automobile ispod 100 konja mozda mu ovaj motor deluje nesto vau ali isto tako onaj ko je vozio jace motore zna da tih 0.5 kubika i te kako pravi razliku pogotovo na vecim brzinama.
Sve u svemu dobar mali gradski motor ali daleko od toga da je neko cudo.
pre 5 godina
@Driver
Na tom vašem cenjenom zapadu je dizel daleko više zastupljen nego ovde kako vi kažete kod Balkanaca. Sa svojom više nego glupom izjavom dokazuje da si pravi primerak pomenutih nam Balkanaca.
pre 5 godina
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
(aero, 14. februar 2019 10:58)
Pobrkao si dve stvari, stajanje na pumpi i odmor. Odmor postoji i na drugim mestima a ne samo na pumpi, ali kako bi ti to znao ako voziš benzinca sa malim rezervoarom...
pre 5 godina
@Oktopod
Znači ceniš da ako spuste na 30k umesto 35k ima da ubiju sa prodajom?
pre 5 godina
@TNT Hvala bogu neko da zna zasto traktori nisu na benzin.
Samo da dodam da su iz istog razloga elektromotori sjajni i pre ili kasnije ima da posalju SUS u zaborav, prvo za putnicka vozila a u daljoj buducnosti i sire. Tesla S na primer ima isti obrtni momenat od 0 do 6000 obrtaja (zavisno od modela koliki je, u najnovijim je 660Nm do 931Nm), tek posle opada do maksimalno testiranih 14000 obrtaja gde je cetvrtina inicijalnog/maksimalnog.
Jedina prepreka za dominaciju ovih motora su baterije, sve ostalo je daleko bolje, od voznih karakteristika do pouzdanosti, a pre ili kasnije i to ce biti prevazidjeno za prakticne namene.
Hibridi zato trenutno imaju prostora kao medjuresenje, a usteda se uglavnom bas i ostvaruje u situacijama kada elektromotor asistira u situacijama kada je obrtni momenat najpotrebniji (pri kretanju iz mesta, ubrzanju uzbrdo i sl.)
pre 5 godina
...tandara broć, hondinom dizelu 1,6 ovaj hibrid ne može ni do kolena da bude, dosta demagogije, u stvari lupetanja !
pre 5 godina
Dizel je verovatno najbolji kad pogledas sve parametre osim ekologije,benzinac jeste jeftiniji za odrzavanje ali trosi I goriva puno vise,plin je odlican za osobe koje puno kilometara godisnje prelaze I verovatno je najjeftinija opcija.Svi imaju neke mane,dizel je skup za odrzavanje jer uglavnom vozimo krseve,bezin je jeftiniji ali I udar po dzepu za gorivo je najveci a plin,koga ne nervira uvek neka upaljena lampica I nedostatak snage je mozda I najbolja opcija za srpsko trziste,jer ponavljam malo Srba moze da priusti nov auto,takvi su statisticka greska u Srbiji na ukupan broj stanovnika.
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51) # Link komentara
Slazem se jedino za obrtni moment i to mi nekako pase. Sve ostalo ne a to je skuplje odrzavanje i moguci kvarovi.
pre 5 godina
@jaggi jaggy
Možda bi gastosi kao i ti vozili typ R, ali je problem što ih i u zapadnoj Evropi ima jedno 13 komada. Oni gastosi preko bare su nebitni.
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
pre 5 godina
Pa dizeli su im bili jedino što im je valjalo
pre 5 godina
Pa ne znam sta bi me nateralo da kupim nov dizel. Vecina modela nudi bar blagu hibridizaciju, potrosnja korektna sasvim. Ne moram da mislim da sam u Fergusonu kad dodam gas.
pre 5 godina
To je sve samo na papiru, a u praksi potpuno druga prica i neka lazu nekog drugog. Da se razumemo, obozavam Hondu, ali prvo su me razocarali sto nema Accord za evropsko trziste, potom izbacivanje dizela i sad sa ovim novim CR-V sto recimo nema klasicne pokazivace obrtaja i brzine, ovo mi dodje kao decija igracka, ne zna se sta je ruznije da li brzonomer ili gore iznad pokazivac obrtaja.
Videce oni vrlo brzo kakva ce im prodaja biti bez dizela u toj klasi.
pre 5 godina
Mrš!
pre 5 godina
Ne razumem poentu hibrida bez plug-in i mogucnosti voznje samo na struju? I ta varujanta je pogodna i isplativa samo u gradskoj voznji. Na regionalnom i autoputu je samo 1,5 turbobenzinac sa nedovoljno obrtnog momenta za takav auto i potrosnjom puta 2 u odnosu na dizel. No posto se vecina SUV modela uzima samo kao gradsko vozilo mozda im i prodje, marketing je cudo
pre 5 godina
Honda je uvek bila iznad vremena šta dalje da se polemiše .. ovi gastarbajteri da me manu sa švapskim šklopocijama
pre 5 godina
Iskreno, ne razumem šta Honda sa ovakvom ponudom motora traži u EU. Već neko vreme gledam novi CR-V i u startu sam bio zadovoljan kada sam video da stiže kod nas sa jačom varijantom 1.5 motora. Da se razumemo, ne brinem preterano o kubikaži, kupujem nov auto, održavam u redovnom servisu i prodajem posle 3-4 godine. Šta se dešava posle 300.000km tom motoru me apsolutno ne zanima.
MEEEĐUTIM.
Na Honda sajtu, jači motor od 193KS, ubrzava CR-V do stotke za 9.5 - 10 sekundi. I onda pogledam nudi konkurencija, tačnije jedan konkurent - Škoda Kodiaq. Dakle, CR-V 1.5 4x4 sa 193ks startuje od 34.500 eura. Za tu cenu, dolazi Kodiaq 2.0TDI 4x4 190ps u srednjem paketu opreme. Reći ćete, pa šta Honda je svakako bolji i za nijansu prestižniji auto - to je japanac, po istoj ceni, to je to.
Ne baš, performanse i potrošnja su razlika. CR-V sa 193ks od 0-100 ubrzava za 9.5 - 10 sekundi. Kodiak sa 2.0 dizelom i 190ks ubrzava sa 8.2 sekunde. O elastičnosti da ne govorimo. Skoro sekund i po, to je ozbiljna razlika.
Još jača stvar je što se za 32.500 u Škodi može dobiti benzinski 2.0TSI motor sa 180ks, koji do stotke ubrzava za 8.6 sekundi, što je opet za najmanje sekund brže od Honde!
Dizel sa 190KS u Škodi, po fabričkim navodima kombinovano troši 5.7l, a benzinac u Hondi (po fabričkim podacima) 7.3l. Čak i da Škoda laže više od Honde, opet su česi u prednosti. Nije ni čudo što se polako povlače iz EU.
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37)
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
pre 5 godina
honda je brend koji cijenim i postujem...i treba da izbace dizel....
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
pre 5 godina
pa izbacičeš sebe kad tad sa puta. aufiderzen dizel. ja sam na LaToyi lepo vreme
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
E pa uzivaj dok mozes posto ce i Mazda da ih izbaci ubrzo.
pre 5 godina
Pa ne znam sta bi me nateralo da kupim nov dizel. Vecina modela nudi bar blagu hibridizaciju, potrosnja korektna sasvim. Ne moram da mislim da sam u Fergusonu kad dodam gas.
(Mihailo Kačarević, 13. februar 2019 21:30)... naterala bi te kilometraza. Da stvarno provodis dosta vremena na putu i da ti je to sastavni deo posla, itekako bi te nateralo. Voleo bih da bar polovina komentatora koji deli misljenje sa tobom, ima para za nove hibride, to bi znacilo da smo sa standardom odlicni, al nazalost sve je ovo trabunjanje u prazno!
pre 5 godina
Po kom mišljenju to odličan potez kompanije. Vazduh će biti čistiji, a biće i znatno tiše u odnosu na dizel
pre 5 godina
Pa eto, izbacivanjem dizela, izbacili su i mene kao stranku. Godinama sam vozio Hondu Accord, dizela, a sada vozim Mazdu 6, dizela.
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
A mene su dobili kao stranku. Tako ti je to... :)
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
pre 5 godina
(Mazda 6 Driver, 13. februar 2019 20:40)
Kako su samo mogli tako da pogrese, ostaje im samo da udare katanac na vrata sad.
pre 5 godina
Meni su hibridi bas smor. Ni ovo ni ono . Nije primarni nego pomocni eletricni pogon . A ni primarni benz motor nije nesto. Auto ili je elektricni ili sa sus motorom . Ove ko
mpilacije su bezveze . Nemaju buducnost a i da li biste kupili hibrid star 10 god ? Pa to 10 majstora popraviti ne zna ni kad je nov a kamoli polovan. Kad jos malo padne cena elekt. autima i budu bolje baterije , rado cu ga kupiti .
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
(Bole, 13. februar 2019 21:44)
Evo, baš sam pre neki dan vozio Tojotu Prius i mogu ti reći, normalna vožnja po gradu se kreće od 5 do 6l! To su mi potvrdili i taksisti u Nišu, koji to voze masovno. Važna razlika u odnosu na dizel je održavanje! Tu nema alnasera, alternatora, rolera, španera, kaiševa, DPF, turbine, EGR ventila, plivajućeg zamajca, ma ništa od onog što nam život zagorčava i kvari brakove! Sva je mudrost smeštena u hibridnom sistemu, a tu kvarova nema! Baterija može da traje jako dugo, a najbolje se pokazala baš kod taksista, jer joj više smeta kada se auto ne vozi! Video sam neke primerke sa po 400 hiljada na satu i po tvrdnji taksiste, bez kvara! Verujem da ova Honda nije mnogo drugačija, tako da ne bih ni trenutka razmišljao, samo da me neko počasti sa tih nekoliko desetina hiljadarki! Kako god, vožnja je jeftinija od istog takvog dizela i neuporedivo lepša!
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37)
@Driver
Evo kazacu ti, naime dizel je zadnjih 20tak godina presisao benzin u celoj Evropi a ne samo na balkanu. Dizel motori u vecim automobilima su daleko efikasniji, manje trose i to znacajno manje i daleko bolje vuku zbog dobrogbobrtnog momenta na niskim obrtajima. Kad uporedite npr. benzin motor 1.6 i dizel 1.6 u istim kolima kao eto npr Peugeot 307, dizel manje trosi za 30% i ide brže, povlači brže. Kod velikih dzipova dizel potrosnja oko 11-12 litara a benzina i do 18 litara po gradu. U tom slucaju je neisplativo voziti benzinac uz sve to ocajno ide u odnosu na dizel. Ukoliko pak imate novca onda kupite neki Amg G klasu ili MX5 ili nekog amera od 6.7cm3 motor.
Sad ovo oko hibrida je ok prica ali cena im je astronomska, pogledajte Rav4, pogledajte karakteristike, opet prosecna potrosnja velika iako je hibrid.
pre 5 godina
E baš šteta što nema 7 sedišta! Kako ste dosadni sa tih 7 sedišta, pa kome to treba? Koliko ih je ukupno prodato otkako se pojavilo to ludilo da bi uopšte postojali takvi kretenski modeli? Bolje se skoncentrišite na autonomiju.
pre 5 godina
Znaju japanci sta rade. Neka analogija se moze uzeti i sa mobilnim telefonima. Nokia nekad neprikosnoven No.1 odbijala da prihvati android i zavrsila kako je zavrsila. Tako ce i proizvodjaci automobila koji se budu slepo drzali dizela a ignorisali hibride i elekricna vozila.
pre 5 godina
Honda ima problema sa strategijom budućeg razvoja: malo hibrid, malo dizel, pa onda opet malo hibrid. Toyota je bolja u tome...
pre 5 godina
Enterijer iz 2004e godine
pre 5 godina
@ Metropola
Mene kilometraza moza da natera samo na plin. Prelazim do 60.000 godisnje i dizel mi nije ni na kraj pameti bio nikada.Sa plinom imam potrosnju dizela a odrzavanje benzinca. Pri tom opusteno vozim punim gasom, a ne postoji dizel auto koji pri 180 trosi 7 litara dizela, sto odgovara ceni 15 litara plina.
pre 5 godina
@rani, da taxi u Nisu je napravio 400.000km... ili je kupljen sa 395.000
Inace, ljudima je potreban dizel, 7 sedista i tako to slicno, pa kako ce da prenesu sav paradajz i papriku kad krenu u svoje selo ili u Grcku?
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51)
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
pre 5 godina
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
(aero, 14. februar 2019 10:58)
Pobrkao si dve stvari, stajanje na pumpi i odmor. Odmor postoji i na drugim mestima a ne samo na pumpi, ali kako bi ti to znao ako voziš benzinca sa malim rezervoarom...
pre 5 godina
...tandara broć, hondinom dizelu 1,6 ovaj hibrid ne može ni do kolena da bude, dosta demagogije, u stvari lupetanja !
pre 5 godina
Vozač sam sa 23g iskustva, vozio sam svakakve automobile. Ne mogu da shvatim zašto je važno da voziš baš dizel ako auto ide dobro. Da li je to balkanski poremećaj ili simptomi postoje i šire? Da li se koreni ovih rasprava vuku iz perioda kada smo prelazili sa juga na golf2? Uvek se pitam šta propuštam kad sednem u nekog dizela.
(Driver, 13. februar 2019 23:37) # Link komentara
ako ide dobro i malo trosi moze da ide i na vodu sto se mene tice
ali odnos kako auto ide i koliko trosi je po mom iskustvu najbolji kod dizela tj najbolje ide za najmanje para.
pre 5 godina
Hibridni automobili u kombinaciji sa benzinskim motorom se prave kao da ce stalno biti koriceni u gradu i stvarno tu je prednost hibrida ocigledna. No Auto kao sto je CRV se koristi na autoputevima gde su brzine 130km/h uobicajene. Retko ko izlazi sa podatkom potrosnje u tom slucaju a ona je iznad 10l/100km I sad gde je tu stimulacija kad moj X trail diesel trosi 7 L
Licno, mi je svejedno koliko auto trosi u gradu jer u gradu predjem 10-15% ukupne kilometraze .Vidm premum brendovi su shvatili koliko ovakvih ima pa su poceli da izbacuju plug in hibrid diesel, pa ce vajda i B brendovi i Japanci krenuti njihovim stopama
pre 5 godina
@Vladislav - kada bi barem malo fizike naučio, shvatio bi šta je obrtni moment i zašto je isti NAJVAŽNIJA KARAKTERISTIKA bil kog motora. Naučio bi da je snaga proizvod obrtnog momenta i brzine okretanja, znao bi čemu služi turbo-punjač, shvatio bi zašto električni automobili suludo ubrzavaju, i na kraju zašto je dizel motor odličan za SUV vozila. Ali ne, voliš da paušalno nešto kažeš o čemu realno nemaš pojma.
pre 5 godina
Običan olovni akumulator ima 1Kwh trebalo je više da se potrude pa da ugrade
i priključan na kučnu el instalaciju . Hibridi koji mogu da oredju bar 70 samo na bateriju punjenu kuću imaju vrlo bitnu prrdnost u gradu.
pre 5 godina
Da zapamtimo sve nick-ove dizelaša i da sačekamo samo dve godine pa da vidimo šta će onda da pišu. Da li će tada da im bude najvažniji OBRTNI MOMENT i slične gluposti.
pre 5 godina
Морам пре свега истаћи да је ова Хонда намењена западном тржишту. Оно је еколошки знатно освешћеније у односу на Балкан и Србију. Па код нас је Голф 2 дизел још увек пожељан ауто. Када сам последњи пут куповао ауто, околина ме је зачуђено гледала када сам рекао да тражим искључиво бензинца. Ево након пар година ја се ни на тренутак нисам покајао. Са уграђеним ТНГ системом вожња је јефтинија од вожње са било којим дизелом. О осећају без дизелских вибрација и одржавању не треба трошити речи. О загађењу животне средине нећу, јер се то на овим просторима сматра као глупост и бес размаженог запада.
pre 5 godina
@ howyesno
Treba meni tih 7 središta. Imam 5-Ero dece pa moraju da sednu negde. U svakom slučaju CRV i sa sedam sedišta je malo auto za veliku familiju.
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51)
Malo realnosti nije na odmet. Taj 1.6 dizel u CR-Vu u proseku trosi izmedju 6.5 i 7.5 litara ako ga vozite normalno sa klimom/grejanjem, muzikom. Motor uopste nije namenjen za autoput jer na 130km/h se oseca prezategnutost motora, postaje bas bucan i trosi 7 litara. Tek kada ga skinete na ispod 120 potrosnja mu pada na 6 ili manje. Obrtni momenat mu je dosta kratak nazalost i jako brzo dodje do rupe medjutim kada ste u pravom rasponu a to je recimo treca brzina od 40-70 na sat tada je dosta brz, bas vas jako prijatno iznenadi. Prva brzina je totalno beskorisna, u drugoj mu treba da se zaleti itd. DPF mu osetljiv jako, ja sam imao ciscenje na 85,000. Takodje treba paziti i na dizne koje mogu da mu budu boljka.
OK onaj ko je vozio automobile ispod 100 konja mozda mu ovaj motor deluje nesto vau ali isto tako onaj ko je vozio jace motore zna da tih 0.5 kubika i te kako pravi razliku pogotovo na vecim brzinama.
Sve u svemu dobar mali gradski motor ali daleko od toga da je neko cudo.
pre 5 godina
@Aleksa - sve što ti treba kao informacija o nekom motoru je njegova kriva obrtnog momenta. Hajde da probam najkraće moguće to da objasnim, koliko to prostor ovde dozvoljava. Analiziranjem iste TAČNO znaš kada imaš raspoloživo koliko snage i kakav priliv iste možeš da očekuješ. Da li će te automobil odmah “lepiti” za sedište ili kontinualno razvijati snagu, i koliku - sve se vidi. Zbog toga je za motor ovo najvažniji parametar, bio on električni, benzinski, dizel... Na osnovu obrtnog momenta formulom računaš snagu koju motor može da ostvari pri bilo kom broju obrtaja. Šta ko voli - benzince, dizele, elektromotore - nebitno, ne pričamo o ljubavi, mada je dan zaljubljenih, već o najvažnijem tehničkom parametru. Različito ponašanje svakog od ovih pogonskih rešenja koje osećaš u vožnji, upravo se ovde vidi.
Za normalnu vožnju, bolje je više Nmi to od najnižih mogućih obrtaja, iz raznoraznih razloga, pa zbog toga mnogi vole dizele. Njihova mana je što se ne mogu vrteti do visokih obrtaja, pa je time relativno limitirana maksimalna snaga kao i maksimalno ubrzanje, ali su daleko snažniji pri nižim obrtajima. Sa druge strane, kao ekstrem F1 motor ima mali obrtni moment, ali silovito ubrzava zahvaljujući ogromnom broju obrtaja do koga kriva obrtnog momenta ide. Za više od ovog šturog i površnog objašnjenja - knjige u ruke!
pre 5 godina
@TNT
Džabe ti objašnjavaš prijatelju,ovi što ti lupaju minuse na zdravo razumno objašnjenje su juče tek naučili da kucaju na tastaturi a ne da shvate šta si rekao!
pre 5 godina
driver, to ce uraditi i Mazda.
pre 5 godina
@Driver
Na tom vašem cenjenom zapadu je dizel daleko više zastupljen nego ovde kako vi kažete kod Balkanaca. Sa svojom više nego glupom izjavom dokazuje da si pravi primerak pomenutih nam Balkanaca.
pre 5 godina
(Oktopod, 14. februar 2019 12:36)
"... Pogledajte servisne intervale za hibride i cenu odrzavanja vozila za 150 ili 200 hiljada km, ako ne bude jeftinija eksploatacija hibrida u poredjenju sa dizelom ja skacem za gazele na beton, ne u vodu..."
Nemoj da "skačeš", ali ... Sa sajta "Toyota BiH":
Cena redovnog održavanja avenisa 2,0 dizel (na 100.000 km) je 2.209,22 KM.
http://www.toyotaadria.com/ba/pdf/cjenici_odrzavanje/avensis_20D4D.pdf?_ga=2.199662761.62320498.1550145874-1667719848.1522913254
Cena redovnog održavanja C-HR Hybrid (na 150.000 km) je 3.379 KM.
Samo kao primer sam to naveo. Možete da usporedite i klasičan atmosfeski benzinac i hybrid. Auris 1,6 na 100.000 km bude 1.738,75 KM, a auris hybrid (na 150 kkm) 2.591 KM. Sve to tamo lepo piše.
Tek, ja ne vidim mesta (generalnom) zaključku da je Toyota hybrid eventualno išta jeftinija za održavanje od bilo čega ostalog. Osim od BMW dizela u Toyoti. Ali, od ostalih dizela (ostalih nepremium brendova) nije.
pre 5 godina
@TNT
Da Nm presudni, zato dizelasi maltene sa duplo vise Nm ubrzavaju kao benzinci... Nema sta. A odmah da ti kazem, koliko se samo muce dizelasi ovde na planini po snegu...
pre 5 godina
znači oko 45K eur... Šteta, meni nedostižno
pre 5 godina
@jaggi jaggy
Možda bi gastosi kao i ti vozili typ R, ali je problem što ih i u zapadnoj Evropi ima jedno 13 komada. Oni gastosi preko bare su nebitni.
pre 5 godina
Naravno kao i po obicaju gomila srba strucnjaka koji se u sve razumeju je dala sud o najprodavanijem suv vozilu na svetu. Verovatno da su vas susali bi bili tamo gde su sada. Bas je tuzno citati sta misli prosecan srpsiki gedza koji tera dizela iz dvedest sedme o hondi hibridu. Taj isti gedza nije ni prosao pored i jednog hibrida ali zato o njima sve zna, jer njegov rodja ima komsu koji zna ljude koji zive u nemackoj pa njihov kum ima sa posla kolegu koji vozi hibrida.... Ajde bre ljudi, da li ste tako naivni? Pogledajte servisne intervale za hibride i cenu odrzavanja vozila za 150 ili 200 hiljada km, ako ne bude jeftinija eksploatacija hibrida u poredjenju sa dizelom ja skacem za gazele na beton, ne u vodu. Pritom neki ovde porede hondu i skodu, honda moze sa vw da se poredi sa skodom i seatom nikako. A i smorili ste sa tim skodama vise na svaku vest neki baja pominje njegovu skodu kako je “otisao na mars”... TUGA! Jedino je ovde problem sto u nemackoj crv hibrid kosta 30 hjada a u srbiji ce biti 35, deltu derikoze treba prijaviti matici bas su bahato bezobrazni vec godinama, ali im je servis zato za svaku pohvalu!!!
pre 5 godina
@TNT, i zasto je obrtni momenat najvazniji?
pre 5 godina
2019 godina Mi i dalje racunamo koliko auto trosi...To nam je jedino vazno, da kad krenem jednom godisnje na auto put izracunam prosecnu potrosnju od 5,8 litara umesto 7 litara. Ustedecu 1,5 euro na 100km. Zbog toga smo neizrecivo srecni.Za te pare ne mozemo kupiti ni espresso na autoputu ali nema veze. VAzno je da kad vozim 180km/h na auto putu na kome je ogranicenje 130kM/h JA MOGU DA UBRZAM DIZEL MOTOROM. i Zbog toga smo neizrecivo srecni. A to sto nam svako drugo dete boluje od astme, ko ih sisa to nisu moja deca,jel tako. I to sto cemo nositi maske za 5 godina ni to nema veze, meni je dobro naravno, za druge me bas briga. To sto prosecan dizel ima u nogama 300 000km i sto trosi ulje i izbacuje gomilu dima pri svakom paljenju i ubrzanju ni to nema veze. Nema veze ni sto drzavu ne interesuje nivo izduvnih gasova dizel motora. Nema veze ni sto svi kamioni i autobusi u zemlji predstavljaju trovacnice. NE, NAS NE INTERESUJE STA RADI SVET, MI SMO UVEK PAMETNIJI. ZATO SMO BAS OVAKVI KAKVI JESMO> NEPROMENLJIVI< STATICNI< PREDVIDIVI. PROGRES-DOKTORE, NEMA TO U NASU FAMILIJU!
pre 5 godina
Vauuu dobijes 12 sati voznje neprekidne minimum jer je problem za tih 12 sati stati na benzinsku pumpu 10 minuta, boze sacuvaj, izmedju ostalog upravo zbog ovakvog nacina razmisljanja se u zadnje vreme stvara negativno misljenje o vozacima dizela
(aero, 14. februar 2019 10:58)
Pobrkao si dve stvari, stajanje na pumpi i odmor. Odmor postoji i na drugim mestima a ne samo na pumpi, ali kako bi ti to znao ako voziš benzinca sa malim rezervoarom...
(Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 11:34)
Vozim na plin ali ako bas zelim mogu bez stajanja prevesti 1200km :)
pre 5 godina
@TNT Hvala bogu neko da zna zasto traktori nisu na benzin.
Samo da dodam da su iz istog razloga elektromotori sjajni i pre ili kasnije ima da posalju SUS u zaborav, prvo za putnicka vozila a u daljoj buducnosti i sire. Tesla S na primer ima isti obrtni momenat od 0 do 6000 obrtaja (zavisno od modela koliki je, u najnovijim je 660Nm do 931Nm), tek posle opada do maksimalno testiranih 14000 obrtaja gde je cetvrtina inicijalnog/maksimalnog.
Jedina prepreka za dominaciju ovih motora su baterije, sve ostalo je daleko bolje, od voznih karakteristika do pouzdanosti, a pre ili kasnije i to ce biti prevazidjeno za prakticne namene.
Hibridi zato trenutno imaju prostora kao medjuresenje, a usteda se uglavnom bas i ostvaruje u situacijama kada elektromotor asistira u situacijama kada je obrtni momenat najpotrebniji (pri kretanju iz mesta, ubrzanju uzbrdo i sl.)
pre 5 godina
Daleko smo mi od hibrida, ovo se više odnosi na zapad
pre 5 godina
hybrid po gradu trosi upola od dizela jer prakticno pri manjem naporu i obrtajiima uglavnom radi "struja"...ali na otvorenom gde se stiska jace pedala trose i jace od dizela jer radi uglavnom benzinski motor
pre 5 godina
Ja sam realno fasciniran hondom. Moj drug kupio civic za 21000e, u pocetnom paketu opreme. Auto imaalu felne, automatsku klimu, sve moguce asistencije, adaptivni tempomat, sistem protiv ne namernog napustanja trake, prepoznavanje znakova, ingeligentni limitator brzine...
pre 5 godina
Inace, ljudima je potreban dizel, 7 sedista i tako to slicno, pa kako ce da prenesu sav paradajz i papriku kad krenu u svoje selo ili u Grcku?
(Mikele, 14. februar 2019 08:09)
Nemoj tako. Ja,npr. već 10 godina imam vozilo “sa trećim redom”. Povremeno mi “treba” ( možda 10% ukupne upotrebe tih kola). Nekada sam tamo znao da “metem” decu, ali, kako su prerasla ( 190 i 180 cm ), tamo, kada “treba”, sedne supruga (ima 173 i “ne zapinje”) ili bilo ko visine do 175, a najsrećniji sam kada tamo “stavim” taštu (ta usta ne zatvara, a kada tamo sedi,ništa je ne čujem, samo u retrovizoru vidim da joj "usta rade").
I ne isključujem da ću opet da kupim nešto sa 3 reda.Jer su (meni) praktični.I poželjni.
Da li će da bude opet dizel,ne znam.Možda hoće.
I savremeni turbo benzinci mogu biti ok (imaju neke prednosti, ali i gadne mane, vozim jedan "savremen" i svestan sam kako u nekim režimima zna da popije,“kao šupalj”, ali može i da troši kao dizel ako se vozi "bez gasa").
Može biti i blagi hybrid (dizel ili benzin), pa i ovaj hondin ( sa baterijom kapaciteta skoro kao kod e-bajsa, kao kod svih blagih hibrida).
Čak i “običan” 1,5 turbo smatram savršenstvom (blago rečeno).CRV ili civic,bez razlike.
Toyota hibrid ( tu vrstu tehnologije) ne bih nikada kupio. A ako pogledaš cene novog RAV-a u Srbiji, videćeš da je on kao benzin hybrid skuplji oko 5.000 nego običan benzinac.
Sreća, nova Corolla SW će biti dostupna i kao običan 1,2 turbo.
pre 5 godina
Ovog tehnološkog samoporicanja do pre (samo)pet godina nije bilo ni u naznakama! Nije lako veru promeniti !
pre 5 godina
Ja cekam da kupim cist električni auto, nadam se da ce za 20 godina biti elekticni automobil sa autonomijom 400-500km, brzi punjaci, i dostupnosta cena. Do tad vozim leseve stare po 10 godina sa oglasa NOV NOV NOV :)
pre 5 godina
Posto ozbiljno razmatram ovaj auto za kupovinu, dobro sam ga proucio, tako da mogu da prenesem neke prve utiske:
- Kako kome, ali meni je prednost sto ovaj auto nije plug-in, jer cak i u Evropi punjaca nema bas svuda, i nije da bas uvek rade. Takodje, drze ih razne kompanije, pa sa svakom morate da se registrujete, placate clanarine i slicen gluposti. Ovako sipas benzin i vozi
- Mnogi nece verovati, ali u gradu ovaj auto trosi 5-6 litara, i to sto veca guzva, usteda je veca.
- Motor u niskim obrtajima radi po Atkinsonovom ciklusu, sto znaci da je jako stedljiv kad dopunjava bateriju, koja se takodje dopunjava i kocenjem, voznjom nizbrdo, itd....
- Ovaj auto nema klasican menjac vec direktan pogon
- Na vecim brzinama elktro pogon ima efekt turba, daje dodatni obrtni momenat pri preticanju, a SUS motor je uvek u najoptimalnijem rezimu
- Meni licno, najveca prednost celog pogona je tiha i glatka voznja
- Vesanje je podeseno na udobnost, i uz asistenciju za voznju na auto putu, tesko da cete naci bolju krstaricu za duga putovanja u ovom segmentu. Na primer do Grcke, vozac tesko da ce osetiti ikakav umor.
- Unutrasnjojst je na premium strani sa puno prakticnog prostora
Honda vec godinama razvija Hibridni pogon, i ovo je samo poslednja generacija sistema koji se pokazao izuzetno pouzdanim, i nije bez razloga CR-V najpopularniji SUV u svojoj klasi u Americi.
Ovo nije sportski, vec porodicni auto za pouzdanu, bezbednu i udobnu voznju.
pre 5 godina
@ posao preko stranke=placen godisnji odmor
Što se tiče potrošnje, to stoji, ali u vezi performansi komentar nema blage veze. Uzeti za poređenje atmosferskog benzinca i turbo dizelaša od 1.600 ccm (ili bilo koju drugu vrednost) jeste poređenje baba i žaba.
Hajde za fer poređenje da tom dizelašu skinemo turbinu pa da vidimo kako će da ide, ili da poredimo oba motora sa turbo punjačima i da vidimo na koji način dizel može nadmašiti benzinca u performansama? Neki komparativno ujednačen odnos po pitanju ubrzanja jeste poređenje turbo benzinca 1.4 i turbo dizelaša 1,9 ili 2.0.
A Hondi svaka čast na odluci o ukidanju dizelaša i mislim da je to put kojim će se u budućnosti mnogo češće ići. Hibridni benzinac obesmišljava dizel jer ima dobre performanse, dosta obrtnog momenta, potrošnja je niža u odnosu na klasične benzince, dok o uglađenosti i ekologiji da ne govorimo. Razvojem manjih i efikasnijih baterija dodatno će se stvari pomeriti u tom pravcu.
pre 5 godina
@Reziel,
Ti ocigledno imas 14 godina cim jedino o cemu pises je ubrzanje od 0 do 100. Elem porediti iskljucivo performanse za svaki potroseni evro je skroz suludo. Ukoliko ukljucis i sigurnosnu opremu, bice ti jasnije da se ta dva automobila ne mogu uopste porediti. Ono sto dobijes kod Honde kao standardnu opremu, kod Skode imas iskljucivo kao doplata u najskupljem nivou (tipa samostalno odrzavanje automobila u traci).
pre 5 godina
Zamisli i punto od 1200e ima felne, a kad stavim ženu pored sebe asistira za sve pare.Pazi koči ne skreći uspori i još sijaset drugih funkcija koje ta Honda nema :-)
pre 5 godina
Ovi sto pisu da ih ne zanima koliko auto trosi po gradu, jer voze malo po gradu ne razumeju da se Svet ne vrti oko njihove samozivosti. I to malo koliko voze po gradu svi zajedno zagadjuju jako puno. Samim tim itekako je vazno da se dizelasi proteraju iz gradova i uvedu elektricni automobili.
pre 5 godina
Sta vam je bre ljudi sa tim dizelima, vozim hibridnog Outlandera (plug-in hibrid) vec godinama i potrosnja je marginalno veca nego kod dizela, a servisi su daleko jeftiniji. Prelazim oko 35-40 hiljada godisnje sto valjda nije malo, nismo svi taksisti i kururi.
Vozio sam ranije i CR-V 2.4, prosek potrosnja mi je bila oko 11 litara u mesovitoj voznji, ali je bio pouzdan auto.
Jedini razlog sto sam uzeo Mitsubishija je sto Honda nije imala hibrida, a bas sam hteo da probam. Rado cu i ovaj kupiti ako se pokaze dobro jer mi je lepsa bila Honda za voznju ali mi se svidjaju prednosti pogona.
I za drzavu bi bolje bilo da to stimulise da smanji malo stope raka koje su kao u Cernobilju zahvaljujuci zagadjenju, smanjis porez za hibride i elektricna vozila i opalis dazbine na dizele kao i ceo razvijeni svet (da cak i u Nemackoj to krece, nece ljudi vise da truju decu radi industrije).
pre 5 godina
Propuštaš to da sa modernim i čistim EUR-6
dizel motorom od 1600 ccm imaš obrtni moment od preko 300 Nm što u praksi znači vožnju na jedva 2000 obrtaja i 130 km/h automobila od 1500 kg bez napora uz potrošnju od skoro 5 l/100 km a to je autonomija od 1000 km bez dopune rezervoara.
To ni benzinac a ni hibrid nemaju. Kad budu imali onda će dizeli prestati da postoje.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Struja nije Plazmakeks, 14. februar 2019 07:51) # Link komentara
Slazem se jedino za obrtni moment i to mi nekako pase. Sve ostalo ne a to je skuplje odrzavanje i moguci kvarovi.
pre 5 godina
@rani
Pola tih stvari ima i hibridni auto. Kao novi se naravno retko kvare, kao i dizelasi do 200k km. Inace jedva cekam da se dizel izbaci iz ponude, ali isti i dalje ima neke prednosti. Hibrid na auto-putu trosi vise od dizela, a kad se zustrije vozi, trosi kao veci benzinac. Hibridna tehnologija dolazi do izrazaja samo u gradskoj voznji, zato je i popularna medju taksistima.
pre 5 godina
@rani
Pola tih stvari ima i hibridni auto. Kao novi se naravno retko kvare, kao i dizelasi do 200k km
Sve što sam naveo je, apsolutno tačno, proverio više puta i isčitao o hibridima sve što piše na internetu! Alnaser nema, motor pokreće hibridni sistim (HDS Hybrid Synergy Drive), alternator nema, elektromotor služi kao generator, roleri, španeri, kaiševi, ne postoje, zato što svi agregati rade na struju, putem elektromotra, vodena pumpa, elektro servo, kompresor klime, DPF nema, nije dizel, kao ni plivajući zamajac! Ja imam nov automobil, i veruj mi, kvario mi se više nego bilo koji polovan koji sam imao, a imao sam ih preko 20 dosada!
pre 5 godina
Vreme ce pokazati, ali posto do sada nisam imao prilike da vozim hibrid i da vidim realnu portosnju po gradu i auto putu dizel je za mene no:1 posto prelazim 50 tak hiljada km godisnje.
(Bole, 13. februar 2019 21:44)
Za toliku kilometrazu je plin zakon :)
pre 5 godina
Nisam ni mogao zamisliti da će u zemlji gde je divlja deponija iza svakog ćoška i gde se papir od bureka baci odma tamo gde se pojede vladati ovakva ekološka ostrašćenost. Pa Norvežani su mala maca za nas, bravo zemljaci!
pre 5 godina
Dizel je verovatno najbolji kad pogledas sve parametre osim ekologije,benzinac jeste jeftiniji za odrzavanje ali trosi I goriva puno vise,plin je odlican za osobe koje puno kilometara godisnje prelaze I verovatno je najjeftinija opcija.Svi imaju neke mane,dizel je skup za odrzavanje jer uglavnom vozimo krseve,bezin je jeftiniji ali I udar po dzepu za gorivo je najveci a plin,koga ne nervira uvek neka upaljena lampica I nedostatak snage je mozda I najbolja opcija za srpsko trziste,jer ponavljam malo Srba moze da priusti nov auto,takvi su statisticka greska u Srbiji na ukupan broj stanovnika.
pre 5 godina
@Oktopod
Znači ceniš da ako spuste na 30k umesto 35k ima da ubiju sa prodajom?
70 Komentari
Sortiraj po: