Nedelja, 20.01.2019.

20:23

Sirija odbila napad izraelskih aviona F-16

Sirijska protivvazdušna odbrana (PVO) odbila je napad izraelskih borbenih aviona F-16 na međunarodni aerodrom Duvali u jugoistočnom delu prestonice Damaska.

Izvor: Tanjug

Sirija odbila napad izraelskih aviona F-16 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

026

pre 5 godina

(артиљерац, 20. januar 2019 22:53)

Znači dozvoljeno je da se međunarodni prostor koristi za napad, ali se on ne sme napadati? Po roj logici, Izraelci mogu napadati do mile volje?

A što se tiče komentatora koji tvrde da Izrael može napadati Iran, ali u Siriji jer navodno dovozi oružje hejzbolahu, zašto onda nisu napali Rusiju. Rusi su dovezli S300, ali Izraelci mudro ćute.

I treće. Jeftinije je jednom raketom oboriti avion, nego gađati sve njegove rakete u letu.

Lilium bosniacum

pre 5 godina

Čika Jova Deretić kaže da je Sirija ustvari srpska država, prije se zvala Syrbia, a to što su izbacili ono "b", ne znači da su Arapi, oni su Srbi.

Ante

pre 5 godina

Napad s 4 rakete... Liči mi na APP (ako prođe, prođe) napad, a ne na ozbiljni Izraelski napad.. Moguće da provociraju i simuliraju napade da otkriju PVO.. Kad su zadnji put uništili skladište Iranaca, upotrijebili su mnogo više raketa, a sad napadaju aerodrom,koji je mnogo jače branjen, i šalju samo 4 rakete, i to dužom putanjom, da ovi imaju više vremena da reagiraju?!
Ne bih ja baš unaprijed rekao "ne uspješan napad", poznajući Izraelski taktiku do sad, prvo bi trebao znati što im je bio stvaran cilj.. Možda ga doznamo ovih dana..

Nemanja

pre 5 godina

@ Sledeća vest će biti da su Izraelci uništili S300. Živi bili pa videli
(Jakov, 20. januar 2019 22:41)

Zasto kad S300 nijednom jos nije aktiviran?
Ako Izraelci krenu u masivan napad naravno da mogu da ga uniste (uz gubitke ali je moguce). Sirija ima jedan takav sistem, uz Pancire i BUK ove. Njihovi sistemi su vec dugo bili ciljevo u ratu. Problem za stranu avijaciju je da uniste mrezu takvih sistema, koju recimo ima Rusija. Cak bi i njihovu bazu u Siriji bilo maltene nemoguce preleteti da Rusi hoce da aktiviraju svoje sisteme u bazama u Siriji. Tamo imaji jedan S400 ali i S300 na krstarici Petar Veliki u Tartusu, Pancire i BUK ove, plus elektronske sisteme ometanja.
Treca stvar, sto neko rece je da li Rusi uopste zele da Sirija koristi S300 jos uvek. Mozda su nesto ispregovorali sa Netanjahuom...

Dark Force

pre 5 godina

Bahatost Izraela je prevrsila svaku meru!!! Niko ih nije dirao i pored toga sto su najgori primer aparthejdske tvorevine i uredjenja...IDF je pobio vise civila od svih teroristickih organizacija zajedno,a uz to napada i suverene drzave kao besan pas...pa nece ni to da neko trpi doveka,a onda ce biti-jao nama,napadaju nas antisemite buaaaaaaa

Dule

pre 5 godina

Читам коментаре, и дивим се... све сам пилот-ловац и све сам оператор на ПВО системима. На основу новинског чланка знају све.... Чита ли бре ове коментаре неко из Министарства одбране. Вас да ангажују, па нама ни Руси и Амери све са Кинезима не би могли ништа.
(Баћа, 20. januar 2019 23:45)

Komentatori na b92.net su svrstani pod kategoriju oružja za masovno uništenje i samim tim su zabranjeni ženevskom konvencijom, inače bi ih naravno svaka vojska na svetu koristila

Space X

pre 5 godina

Jake eksplozije u okolini aerodroma u Damasku a sve rakete oborene. Postoje i drugi izvori informisanja osim onih naklonjeni Asadu. Samo treba traziti. Sirija je primorana da laže o svojim PVO uspesima.

Istok

pre 5 godina

Hahahahaha, pa da li je moguce ovo!? Kaze artiljerac kako Sirijci ne obaraju izraelske avione koji ih bombarduju jer se plase medjunarodnog incidenta, posto ovi nisu leteli iznad Sirije! Eto koliko covek moze nisko da padne da bi nekoga ubedio u svoju iluziju. Zamislite samo, Sirija se plasi da eto Liban ne povuce ambasadora ako Sirijci obore avion koji ih napada iznad Libana :) Stvarno fini ti Sirijci. Njih cak ne zanima ni to sto po medjunarodnom pravu imaju pravo da obore te avione, ipak oni nece da rizikuju da naljute Libance. A necd cak ni da pucaju kada Izraelci gadjaju iz medjunarodnih voda!!! A sta mislis artiljerac, da probamo mi npr. da bombardujemo ove s Kosova ali iz vazdusnog prostora Makedonije? Ne bi nas NATO pipnul, da ne naprave neki incident pa posle da mi povlacimo ambasadore?

Nele

pre 5 godina

"Iran, zemlja koja otbvoreno preti Izraelu da ce da ih gurne u more, snabdeva naoruzanjem Hezbolah, koji je vise puta napadao Izrael, i protiv kojeg je Izrael bukvalno vodio ceo jedan rat. Izrael napada naoruzanje koje Iran salje Hezbolahu. ...
@T"
I da i ne. To kaze Izrael i da ne dozvoljavaju da Iran ima trupe u Siriji. Odakle njima pravo da odlucuju cije ce trupe biti u susednoj zemlji? Zamisli da mi iz Bugarske bombardujemo npr Tursku jer nam se ne svidja Nato tamo? Ako je razlog Iransko oruzje Hezbolahu zasto ne napadnu Iran? Verovatno da znaju da bi Iran iste sekunde odgovorio. Kriju se iza Amerike, kad bombarduju Siriju kriju se iza Ruskih ili civilnih aviona. Da nema Amerike stvarno bi ih gurnuli u more. A realno za bolje i nisu. Naravno, opet bi neduzan narod na*ebo..

neka najduhovitiji komentar pobedi

pre 5 godina

Ja pročitah - Srbija odbila napad 400 NATO F-16 aviona, koristeći tajno Teslino oružje! Onda se setih da je Vulin ministar vojni...

Sealife

pre 5 godina

Djelimicno si u pravu, al sad sagledaj realno sta bi se desilo da obore izraelski avion u izraelskom vazdusnom prostoru? Sve i da imaju toliki domet, citav svjet bi ih osudio, pored toga sto bi ovi gadjali sta god stignu. Ovo vise djeluje kao odbrana al da se ne dizu mnogo tenzije.

Namena PVO sistema je da odbrani zemlju ili pojedinacne objekte od interesa,obarajuci i avione koji lansiraju te rakete gde god da se oni nalaze.
(deki185, 20. januar 2019 23:42)

T

pre 5 godina

"Izrael se ponasa vrlo bahato. Ko im daje za pravo da ispaljuju rakete na drugu zemlju"

Iran, zemlja koja otbvoreno preti Izraelu da ce da ih gurne u more, snabdeva naoruzanjem Hezbolah, koji je vise puta napadao Izrael, i protiv kojeg je Izrael bukvalno vodio ceo jedan rat. Izrael napada naoruzanje koje Iran salje Hezbolahu. Ne kazem da ovo ima potpuno medjunarodno-pravno opravdanje, dodatno je i Izral dobrim delom kriv sto je uopste doslo do toga da Hezbolah postoji, ali nije bas da je Izrael nicim izazvano krenuo da bombarduje tamo neke neduzne nesretnike po Siriji.

органски вентилатор

pre 5 godina

jegorgajdar, 20. januar 2019 21:37)

Намена ПВО није "обарање " авиона,већ заштита ваздушног простора.Израелци нису улетели у ваздушни простор Сирије својима авионима,већ са туђе територије испалили ракете..тако да,шта је нарушило ваздушни простор,то је и оборено.

deki185

pre 5 godina

Намена ПВО није "обарање " авиона,већ заштита ваздушног простора.Израелци нису улетели у ваздушни простор Сирије својима авионима,већ са туђе територије испалили ракете..тако да,шта је нарушило ваздушни простор,то је и оборено.
(органски вентилатор, 20. januar 2019 

Namena PVO sistema je da odbrani zemlju ili pojedinacne objekte od interesa,obarajuci i avione koji lansiraju te rakete gde god da se oni nalaze.

Баћа

pre 5 godina

Читам коментаре, и дивим се... све сам пилот-ловац и све сам оператор на ПВО системима. На основу новинског чланка знају све.... Чита ли бре ове коментаре неко из Министарства одбране. Вас да ангажују, па нама ни Руси и Амери све са Кинезима не би могли ништа.

Razum

pre 5 godina

Opa.. ovo im je uspelo cini mi se vec drugi put ove godine.. Jadni oni kad se Izraelci naljute
(milanche, 20. januar 2019 20:32)
Da, ali nije uspelo, takva je vest, da li će se sada baš naljutiti, videćemo

артиљерац

pre 5 godina

@ veki Израелски авиони су били изнад Средоземног мора,ван сиријског ваздушног простора.Да су их тамо гађали изазавали би велики међународни
инцидент.Први пут кад се зезну и уђу у сиријски ваздушни простор биће оборени.
Овај данашњи догађај показује да Израел нема више предност коју је мислио да
има и не може да ради шта хоће.

sibke

pre 5 godina

Najzad su Rusi poceli da koriste S400....Pancir i Buk su umrezeni sa S400 i samo su "radili sta im je naredjeno".....Mislim da je BukM 2 u pitanju mada Rusi to nece da kazu.Sledece je da ce im oboriti avione...ovo je izgleda poslednja opomena "pred iskljucenje"
(djenka, 20. januar 2019 20:45)

sistemi su umrezeni,ali sa radarom u ruskoj bazi,koji deli ciljeve,s400 je samo raketni sistem,koji uistinu ima svoj radar,ali ne tako mocan kao sto je u Hmejminu

Alert

pre 5 godina

Ne zna se ko je gori. Dal izraelci koji uvek napadaju sa tudje teritorije i kriju se iza nekog podmuklo il putin koji se opet slizao sa netanjahuom zarad nekih sopstvenih ineteresa pa zabranio upotrebu s-300. Nek me ispravi neko ako gresim, ali izrael nije napadao mesecima irance od kako je stigao s300. Kad je objavljen razgovor izmedju ove dvojice,odmah usledili napadi, bez i pokusaja upotreba ovog sistema. Cudno.

jegorgajdar

pre 5 godina

cuo sam da se odbije pesadijski napad ali vazdusni jos nisam.sve se promenilo,nekad smo mi iz pvo obarali avione,a sad po ruskom receptu,obsraju rakete koje ti avioni lansiraju.mi iz arj pvo to slabo kopcamo.sto ne znaci da nije moguce.

Igor Gavran

pre 5 godina

Izrael se ponasa vrlo bahato. Ko im daje za pravo da ispaljuju rakete na drugu zemlju. To bi bilo isto kao kad bi Madjari ispalili rakete na aerodrom Nikola Tesla zato sto je na njega sleteo ruski avion.

neko ko zna

pre 5 godina

Teraju ih da gadjaju raketama S-300, pa kad potrose, da napadaju.
(Da, 20. januar 2019 20:57)

S300 se ne koristi za obaranje raketa ...
Pancir resava stvar ...

Millennium

pre 5 godina

Kada izraelske rakete pogode ciljeve, gde je S-300, kada ne pogode, gde je S-300. Tako da tu nema argumentovane rasprave, već ostrašćeno teranje kontre, tako je besmisleno upuštati se u bilo kakvo polemisanje. Pancir je dušu dao za ovakve stvari, i dobro se pokazao. Izgleda da je dejstvovao i BUK. Znači da ruski sistem i uvežbavanje trupa na terenu počinju da daju rezultate. Sve rakete oborene, bez žrtava i materijalne štete. Izgleda da Izrael pokušava da dovede do eskalacije sukoba kako bi primorao SAD da ostanu u Sirji.

djenka

pre 5 godina

Najzad su Rusi poceli da koriste S400....Pancir i Buk su umrezeni sa S400 i samo su "radili sta im je naredjeno".....Mislim da je BukM 2 u pitanju mada Rusi to nece da kazu.Sledece je da ce im oboriti avione...ovo je izgleda poslednja opomena "pred iskljucenje"

turbo

pre 5 godina

ima li ta sirija ikakvo jako oruzje...ja bi obarao sve..muha ne bi letjela bez dozvole.ne bi preletilo nista..daj americki THAAD ako ne valja s 300 400 ...dosta vise ....

Мићко

pre 5 godina

Да употппуним вест. Израел није напао аеродром него ирански авион који је летео из Техерана за Дамаск. Дакле цивилни путнички авион. Циљ напада није био да се испали ракета на цивилни авион већ да се израелски авион приближи домету сиријске ПВО и намами их да испале ракету а да потом, ту испаљени ракету наведе на цивилни авион (ракета прати топлотни траг мотора). Сличну тактику су употребили када су пре два месеца оборили руски авион.

Прошли пут им упалила тактика, овог пута није. У сваком случају, у данашњој бици изнад Сирије је победу однела Сиријска ПВО. Неуспела акција Израела.

Berliner

pre 5 godina

@(Veki, 20. januar 2019 20:34):

1. Iz pravnih razloga ne zele Sirijci da aktiviraju sistem dok ovi ne budu iznad njihove teritorije.

2. Ocigledno da su i jeftinijim sistemom mogli da neutralisu napad. U toj situaciji je logicno upravo to i uraditi.

Мићко

pre 5 godina

Да употппуним вест. Израел није напао аеродром него ирански авион који је летео из Техерана за Дамаск. Дакле цивилни путнички авион. Циљ напада није био да се испали ракета на цивилни авион већ да се израелски авион приближи домету сиријске ПВО и намами их да испале ракету а да потом, ту испаљени ракету наведе на цивилни авион (ракета прати топлотни траг мотора). Сличну тактику су употребили када су пре два месеца оборили руски авион.

Прошли пут им упалила тактика, овог пута није. У сваком случају, у данашњој бици изнад Сирије је победу однела Сиријска ПВО. Неуспела акција Израела.

Igor Gavran

pre 5 godina

Izrael se ponasa vrlo bahato. Ko im daje za pravo da ispaljuju rakete na drugu zemlju. To bi bilo isto kao kad bi Madjari ispalili rakete na aerodrom Nikola Tesla zato sto je na njega sleteo ruski avion.

djenka

pre 5 godina

Najzad su Rusi poceli da koriste S400....Pancir i Buk su umrezeni sa S400 i samo su "radili sta im je naredjeno".....Mislim da je BukM 2 u pitanju mada Rusi to nece da kazu.Sledece je da ce im oboriti avione...ovo je izgleda poslednja opomena "pred iskljucenje"

Berliner

pre 5 godina

@(Veki, 20. januar 2019 20:34):

1. Iz pravnih razloga ne zele Sirijci da aktiviraju sistem dok ovi ne budu iznad njihove teritorije.

2. Ocigledno da su i jeftinijim sistemom mogli da neutralisu napad. U toj situaciji je logicno upravo to i uraditi.

neko ko zna

pre 5 godina

Teraju ih da gadjaju raketama S-300, pa kad potrose, da napadaju.
(Da, 20. januar 2019 20:57)

S300 se ne koristi za obaranje raketa ...
Pancir resava stvar ...

Баћа

pre 5 godina

Читам коментаре, и дивим се... све сам пилот-ловац и све сам оператор на ПВО системима. На основу новинског чланка знају све.... Чита ли бре ове коментаре неко из Министарства одбране. Вас да ангажују, па нама ни Руси и Амери све са Кинезима не би могли ништа.

Millennium

pre 5 godina

Kada izraelske rakete pogode ciljeve, gde je S-300, kada ne pogode, gde je S-300. Tako da tu nema argumentovane rasprave, već ostrašćeno teranje kontre, tako je besmisleno upuštati se u bilo kakvo polemisanje. Pancir je dušu dao za ovakve stvari, i dobro se pokazao. Izgleda da je dejstvovao i BUK. Znači da ruski sistem i uvežbavanje trupa na terenu počinju da daju rezultate. Sve rakete oborene, bez žrtava i materijalne štete. Izgleda da Izrael pokušava da dovede do eskalacije sukoba kako bi primorao SAD da ostanu u Sirji.

Alert

pre 5 godina

Ne zna se ko je gori. Dal izraelci koji uvek napadaju sa tudje teritorije i kriju se iza nekog podmuklo il putin koji se opet slizao sa netanjahuom zarad nekih sopstvenih ineteresa pa zabranio upotrebu s-300. Nek me ispravi neko ako gresim, ali izrael nije napadao mesecima irance od kako je stigao s300. Kad je objavljen razgovor izmedju ove dvojice,odmah usledili napadi, bez i pokusaja upotreba ovog sistema. Cudno.

артиљерац

pre 5 godina

@ veki Израелски авиони су били изнад Средоземног мора,ван сиријског ваздушног простора.Да су их тамо гађали изазавали би велики међународни
инцидент.Први пут кад се зезну и уђу у сиријски ваздушни простор биће оборени.
Овај данашњи догађај показује да Израел нема више предност коју је мислио да
има и не може да ради шта хоће.

органски вентилатор

pre 5 godina

jegorgajdar, 20. januar 2019 21:37)

Намена ПВО није "обарање " авиона,већ заштита ваздушног простора.Израелци нису улетели у ваздушни простор Сирије својима авионима,већ са туђе територије испалили ракете..тако да,шта је нарушило ваздушни простор,то је и оборено.

jegorgajdar

pre 5 godina

cuo sam da se odbije pesadijski napad ali vazdusni jos nisam.sve se promenilo,nekad smo mi iz pvo obarali avione,a sad po ruskom receptu,obsraju rakete koje ti avioni lansiraju.mi iz arj pvo to slabo kopcamo.sto ne znaci da nije moguce.

Razum

pre 5 godina

Opa.. ovo im je uspelo cini mi se vec drugi put ove godine.. Jadni oni kad se Izraelci naljute
(milanche, 20. januar 2019 20:32)
Da, ali nije uspelo, takva je vest, da li će se sada baš naljutiti, videćemo

sibke

pre 5 godina

Najzad su Rusi poceli da koriste S400....Pancir i Buk su umrezeni sa S400 i samo su "radili sta im je naredjeno".....Mislim da je BukM 2 u pitanju mada Rusi to nece da kazu.Sledece je da ce im oboriti avione...ovo je izgleda poslednja opomena "pred iskljucenje"
(djenka, 20. januar 2019 20:45)

sistemi su umrezeni,ali sa radarom u ruskoj bazi,koji deli ciljeve,s400 je samo raketni sistem,koji uistinu ima svoj radar,ali ne tako mocan kao sto je u Hmejminu

T

pre 5 godina

"Izrael se ponasa vrlo bahato. Ko im daje za pravo da ispaljuju rakete na drugu zemlju"

Iran, zemlja koja otbvoreno preti Izraelu da ce da ih gurne u more, snabdeva naoruzanjem Hezbolah, koji je vise puta napadao Izrael, i protiv kojeg je Izrael bukvalno vodio ceo jedan rat. Izrael napada naoruzanje koje Iran salje Hezbolahu. Ne kazem da ovo ima potpuno medjunarodno-pravno opravdanje, dodatno je i Izral dobrim delom kriv sto je uopste doslo do toga da Hezbolah postoji, ali nije bas da je Izrael nicim izazvano krenuo da bombarduje tamo neke neduzne nesretnike po Siriji.

deki185

pre 5 godina

Намена ПВО није "обарање " авиона,већ заштита ваздушног простора.Израелци нису улетели у ваздушни простор Сирије својима авионима,већ са туђе територије испалили ракете..тако да,шта је нарушило ваздушни простор,то је и оборено.
(органски вентилатор, 20. januar 2019 

Namena PVO sistema je da odbrani zemlju ili pojedinacne objekte od interesa,obarajuci i avione koji lansiraju te rakete gde god da se oni nalaze.

turbo

pre 5 godina

ima li ta sirija ikakvo jako oruzje...ja bi obarao sve..muha ne bi letjela bez dozvole.ne bi preletilo nista..daj americki THAAD ako ne valja s 300 400 ...dosta vise ....

Istok

pre 5 godina

Hahahahaha, pa da li je moguce ovo!? Kaze artiljerac kako Sirijci ne obaraju izraelske avione koji ih bombarduju jer se plase medjunarodnog incidenta, posto ovi nisu leteli iznad Sirije! Eto koliko covek moze nisko da padne da bi nekoga ubedio u svoju iluziju. Zamislite samo, Sirija se plasi da eto Liban ne povuce ambasadora ako Sirijci obore avion koji ih napada iznad Libana :) Stvarno fini ti Sirijci. Njih cak ne zanima ni to sto po medjunarodnom pravu imaju pravo da obore te avione, ipak oni nece da rizikuju da naljute Libance. A necd cak ni da pucaju kada Izraelci gadjaju iz medjunarodnih voda!!! A sta mislis artiljerac, da probamo mi npr. da bombardujemo ove s Kosova ali iz vazdusnog prostora Makedonije? Ne bi nas NATO pipnul, da ne naprave neki incident pa posle da mi povlacimo ambasadore?

Lilium bosniacum

pre 5 godina

Čika Jova Deretić kaže da je Sirija ustvari srpska država, prije se zvala Syrbia, a to što su izbacili ono "b", ne znači da su Arapi, oni su Srbi.

Ante

pre 5 godina

Napad s 4 rakete... Liči mi na APP (ako prođe, prođe) napad, a ne na ozbiljni Izraelski napad.. Moguće da provociraju i simuliraju napade da otkriju PVO.. Kad su zadnji put uništili skladište Iranaca, upotrijebili su mnogo više raketa, a sad napadaju aerodrom,koji je mnogo jače branjen, i šalju samo 4 rakete, i to dužom putanjom, da ovi imaju više vremena da reagiraju?!
Ne bih ja baš unaprijed rekao "ne uspješan napad", poznajući Izraelski taktiku do sad, prvo bi trebao znati što im je bio stvaran cilj.. Možda ga doznamo ovih dana..

026

pre 5 godina

(артиљерац, 20. januar 2019 22:53)

Znači dozvoljeno je da se međunarodni prostor koristi za napad, ali se on ne sme napadati? Po roj logici, Izraelci mogu napadati do mile volje?

A što se tiče komentatora koji tvrde da Izrael može napadati Iran, ali u Siriji jer navodno dovozi oružje hejzbolahu, zašto onda nisu napali Rusiju. Rusi su dovezli S300, ali Izraelci mudro ćute.

I treće. Jeftinije je jednom raketom oboriti avion, nego gađati sve njegove rakete u letu.

Dule

pre 5 godina

Читам коментаре, и дивим се... све сам пилот-ловац и све сам оператор на ПВО системима. На основу новинског чланка знају све.... Чита ли бре ове коментаре неко из Министарства одбране. Вас да ангажују, па нама ни Руси и Амери све са Кинезима не би могли ништа.
(Баћа, 20. januar 2019 23:45)

Komentatori na b92.net su svrstani pod kategoriju oružja za masovno uništenje i samim tim su zabranjeni ženevskom konvencijom, inače bi ih naravno svaka vojska na svetu koristila

Dark Force

pre 5 godina

Bahatost Izraela je prevrsila svaku meru!!! Niko ih nije dirao i pored toga sto su najgori primer aparthejdske tvorevine i uredjenja...IDF je pobio vise civila od svih teroristickih organizacija zajedno,a uz to napada i suverene drzave kao besan pas...pa nece ni to da neko trpi doveka,a onda ce biti-jao nama,napadaju nas antisemite buaaaaaaa

Nemanja

pre 5 godina

@ Sledeća vest će biti da su Izraelci uništili S300. Živi bili pa videli
(Jakov, 20. januar 2019 22:41)

Zasto kad S300 nijednom jos nije aktiviran?
Ako Izraelci krenu u masivan napad naravno da mogu da ga uniste (uz gubitke ali je moguce). Sirija ima jedan takav sistem, uz Pancire i BUK ove. Njihovi sistemi su vec dugo bili ciljevo u ratu. Problem za stranu avijaciju je da uniste mrezu takvih sistema, koju recimo ima Rusija. Cak bi i njihovu bazu u Siriji bilo maltene nemoguce preleteti da Rusi hoce da aktiviraju svoje sisteme u bazama u Siriji. Tamo imaji jedan S400 ali i S300 na krstarici Petar Veliki u Tartusu, Pancire i BUK ove, plus elektronske sisteme ometanja.
Treca stvar, sto neko rece je da li Rusi uopste zele da Sirija koristi S300 jos uvek. Mozda su nesto ispregovorali sa Netanjahuom...

neka najduhovitiji komentar pobedi

pre 5 godina

Ja pročitah - Srbija odbila napad 400 NATO F-16 aviona, koristeći tajno Teslino oružje! Onda se setih da je Vulin ministar vojni...

Nele

pre 5 godina

"Iran, zemlja koja otbvoreno preti Izraelu da ce da ih gurne u more, snabdeva naoruzanjem Hezbolah, koji je vise puta napadao Izrael, i protiv kojeg je Izrael bukvalno vodio ceo jedan rat. Izrael napada naoruzanje koje Iran salje Hezbolahu. ...
@T"
I da i ne. To kaze Izrael i da ne dozvoljavaju da Iran ima trupe u Siriji. Odakle njima pravo da odlucuju cije ce trupe biti u susednoj zemlji? Zamisli da mi iz Bugarske bombardujemo npr Tursku jer nam se ne svidja Nato tamo? Ako je razlog Iransko oruzje Hezbolahu zasto ne napadnu Iran? Verovatno da znaju da bi Iran iste sekunde odgovorio. Kriju se iza Amerike, kad bombarduju Siriju kriju se iza Ruskih ili civilnih aviona. Da nema Amerike stvarno bi ih gurnuli u more. A realno za bolje i nisu. Naravno, opet bi neduzan narod na*ebo..

Space X

pre 5 godina

Jake eksplozije u okolini aerodroma u Damasku a sve rakete oborene. Postoje i drugi izvori informisanja osim onih naklonjeni Asadu. Samo treba traziti. Sirija je primorana da laže o svojim PVO uspesima.

Sealife

pre 5 godina

Djelimicno si u pravu, al sad sagledaj realno sta bi se desilo da obore izraelski avion u izraelskom vazdusnom prostoru? Sve i da imaju toliki domet, citav svjet bi ih osudio, pored toga sto bi ovi gadjali sta god stignu. Ovo vise djeluje kao odbrana al da se ne dizu mnogo tenzije.

Namena PVO sistema je da odbrani zemlju ili pojedinacne objekte od interesa,obarajuci i avione koji lansiraju te rakete gde god da se oni nalaze.
(deki185, 20. januar 2019 23:42)

turbo

pre 5 godina

ima li ta sirija ikakvo jako oruzje...ja bi obarao sve..muha ne bi letjela bez dozvole.ne bi preletilo nista..daj americki THAAD ako ne valja s 300 400 ...dosta vise ....

T

pre 5 godina

"Izrael se ponasa vrlo bahato. Ko im daje za pravo da ispaljuju rakete na drugu zemlju"

Iran, zemlja koja otbvoreno preti Izraelu da ce da ih gurne u more, snabdeva naoruzanjem Hezbolah, koji je vise puta napadao Izrael, i protiv kojeg je Izrael bukvalno vodio ceo jedan rat. Izrael napada naoruzanje koje Iran salje Hezbolahu. Ne kazem da ovo ima potpuno medjunarodno-pravno opravdanje, dodatno je i Izral dobrim delom kriv sto je uopste doslo do toga da Hezbolah postoji, ali nije bas da je Izrael nicim izazvano krenuo da bombarduje tamo neke neduzne nesretnike po Siriji.

djenka

pre 5 godina

Najzad su Rusi poceli da koriste S400....Pancir i Buk su umrezeni sa S400 i samo su "radili sta im je naredjeno".....Mislim da je BukM 2 u pitanju mada Rusi to nece da kazu.Sledece je da ce im oboriti avione...ovo je izgleda poslednja opomena "pred iskljucenje"

Alert

pre 5 godina

Ne zna se ko je gori. Dal izraelci koji uvek napadaju sa tudje teritorije i kriju se iza nekog podmuklo il putin koji se opet slizao sa netanjahuom zarad nekih sopstvenih ineteresa pa zabranio upotrebu s-300. Nek me ispravi neko ako gresim, ali izrael nije napadao mesecima irance od kako je stigao s300. Kad je objavljen razgovor izmedju ove dvojice,odmah usledili napadi, bez i pokusaja upotreba ovog sistema. Cudno.

jegorgajdar

pre 5 godina

cuo sam da se odbije pesadijski napad ali vazdusni jos nisam.sve se promenilo,nekad smo mi iz pvo obarali avione,a sad po ruskom receptu,obsraju rakete koje ti avioni lansiraju.mi iz arj pvo to slabo kopcamo.sto ne znaci da nije moguce.

Igor Gavran

pre 5 godina

Izrael se ponasa vrlo bahato. Ko im daje za pravo da ispaljuju rakete na drugu zemlju. To bi bilo isto kao kad bi Madjari ispalili rakete na aerodrom Nikola Tesla zato sto je na njega sleteo ruski avion.

Мићко

pre 5 godina

Да употппуним вест. Израел није напао аеродром него ирански авион који је летео из Техерана за Дамаск. Дакле цивилни путнички авион. Циљ напада није био да се испали ракета на цивилни авион већ да се израелски авион приближи домету сиријске ПВО и намами их да испале ракету а да потом, ту испаљени ракету наведе на цивилни авион (ракета прати топлотни траг мотора). Сличну тактику су употребили када су пре два месеца оборили руски авион.

Прошли пут им упалила тактика, овог пута није. У сваком случају, у данашњој бици изнад Сирије је победу однела Сиријска ПВО. Неуспела акција Израела.

Berliner

pre 5 godina

@(Veki, 20. januar 2019 20:34):

1. Iz pravnih razloga ne zele Sirijci da aktiviraju sistem dok ovi ne budu iznad njihove teritorije.

2. Ocigledno da su i jeftinijim sistemom mogli da neutralisu napad. U toj situaciji je logicno upravo to i uraditi.

артиљерац

pre 5 godina

@ veki Израелски авиони су били изнад Средоземног мора,ван сиријског ваздушног простора.Да су их тамо гађали изазавали би велики међународни
инцидент.Први пут кад се зезну и уђу у сиријски ваздушни простор биће оборени.
Овај данашњи догађај показује да Израел нема више предност коју је мислио да
има и не може да ради шта хоће.

Millennium

pre 5 godina

Kada izraelske rakete pogode ciljeve, gde je S-300, kada ne pogode, gde je S-300. Tako da tu nema argumentovane rasprave, već ostrašćeno teranje kontre, tako je besmisleno upuštati se u bilo kakvo polemisanje. Pancir je dušu dao za ovakve stvari, i dobro se pokazao. Izgleda da je dejstvovao i BUK. Znači da ruski sistem i uvežbavanje trupa na terenu počinju da daju rezultate. Sve rakete oborene, bez žrtava i materijalne štete. Izgleda da Izrael pokušava da dovede do eskalacije sukoba kako bi primorao SAD da ostanu u Sirji.

neko ko zna

pre 5 godina

Teraju ih da gadjaju raketama S-300, pa kad potrose, da napadaju.
(Da, 20. januar 2019 20:57)

S300 se ne koristi za obaranje raketa ...
Pancir resava stvar ...

Баћа

pre 5 godina

Читам коментаре, и дивим се... све сам пилот-ловац и све сам оператор на ПВО системима. На основу новинског чланка знају све.... Чита ли бре ове коментаре неко из Министарства одбране. Вас да ангажују, па нама ни Руси и Амери све са Кинезима не би могли ништа.

органски вентилатор

pre 5 godina

jegorgajdar, 20. januar 2019 21:37)

Намена ПВО није "обарање " авиона,већ заштита ваздушног простора.Израелци нису улетели у ваздушни простор Сирије својима авионима,већ са туђе територије испалили ракете..тако да,шта је нарушило ваздушни простор,то је и оборено.

deki185

pre 5 godina

Намена ПВО није "обарање " авиона,већ заштита ваздушног простора.Израелци нису улетели у ваздушни простор Сирије својима авионима,већ са туђе територије испалили ракете..тако да,шта је нарушило ваздушни простор,то је и оборено.
(органски вентилатор, 20. januar 2019 

Namena PVO sistema je da odbrani zemlju ili pojedinacne objekte od interesa,obarajuci i avione koji lansiraju te rakete gde god da se oni nalaze.

Razum

pre 5 godina

Opa.. ovo im je uspelo cini mi se vec drugi put ove godine.. Jadni oni kad se Izraelci naljute
(milanche, 20. januar 2019 20:32)
Da, ali nije uspelo, takva je vest, da li će se sada baš naljutiti, videćemo

sibke

pre 5 godina

Najzad su Rusi poceli da koriste S400....Pancir i Buk su umrezeni sa S400 i samo su "radili sta im je naredjeno".....Mislim da je BukM 2 u pitanju mada Rusi to nece da kazu.Sledece je da ce im oboriti avione...ovo je izgleda poslednja opomena "pred iskljucenje"
(djenka, 20. januar 2019 20:45)

sistemi su umrezeni,ali sa radarom u ruskoj bazi,koji deli ciljeve,s400 je samo raketni sistem,koji uistinu ima svoj radar,ali ne tako mocan kao sto je u Hmejminu

Nele

pre 5 godina

"Iran, zemlja koja otbvoreno preti Izraelu da ce da ih gurne u more, snabdeva naoruzanjem Hezbolah, koji je vise puta napadao Izrael, i protiv kojeg je Izrael bukvalno vodio ceo jedan rat. Izrael napada naoruzanje koje Iran salje Hezbolahu. ...
@T"
I da i ne. To kaze Izrael i da ne dozvoljavaju da Iran ima trupe u Siriji. Odakle njima pravo da odlucuju cije ce trupe biti u susednoj zemlji? Zamisli da mi iz Bugarske bombardujemo npr Tursku jer nam se ne svidja Nato tamo? Ako je razlog Iransko oruzje Hezbolahu zasto ne napadnu Iran? Verovatno da znaju da bi Iran iste sekunde odgovorio. Kriju se iza Amerike, kad bombarduju Siriju kriju se iza Ruskih ili civilnih aviona. Da nema Amerike stvarno bi ih gurnuli u more. A realno za bolje i nisu. Naravno, opet bi neduzan narod na*ebo..

Dark Force

pre 5 godina

Bahatost Izraela je prevrsila svaku meru!!! Niko ih nije dirao i pored toga sto su najgori primer aparthejdske tvorevine i uredjenja...IDF je pobio vise civila od svih teroristickih organizacija zajedno,a uz to napada i suverene drzave kao besan pas...pa nece ni to da neko trpi doveka,a onda ce biti-jao nama,napadaju nas antisemite buaaaaaaa

Nemanja

pre 5 godina

@ Sledeća vest će biti da su Izraelci uništili S300. Živi bili pa videli
(Jakov, 20. januar 2019 22:41)

Zasto kad S300 nijednom jos nije aktiviran?
Ako Izraelci krenu u masivan napad naravno da mogu da ga uniste (uz gubitke ali je moguce). Sirija ima jedan takav sistem, uz Pancire i BUK ove. Njihovi sistemi su vec dugo bili ciljevo u ratu. Problem za stranu avijaciju je da uniste mrezu takvih sistema, koju recimo ima Rusija. Cak bi i njihovu bazu u Siriji bilo maltene nemoguce preleteti da Rusi hoce da aktiviraju svoje sisteme u bazama u Siriji. Tamo imaji jedan S400 ali i S300 na krstarici Petar Veliki u Tartusu, Pancire i BUK ove, plus elektronske sisteme ometanja.
Treca stvar, sto neko rece je da li Rusi uopste zele da Sirija koristi S300 jos uvek. Mozda su nesto ispregovorali sa Netanjahuom...

Space X

pre 5 godina

Jake eksplozije u okolini aerodroma u Damasku a sve rakete oborene. Postoje i drugi izvori informisanja osim onih naklonjeni Asadu. Samo treba traziti. Sirija je primorana da laže o svojim PVO uspesima.

Sealife

pre 5 godina

Djelimicno si u pravu, al sad sagledaj realno sta bi se desilo da obore izraelski avion u izraelskom vazdusnom prostoru? Sve i da imaju toliki domet, citav svjet bi ih osudio, pored toga sto bi ovi gadjali sta god stignu. Ovo vise djeluje kao odbrana al da se ne dizu mnogo tenzije.

Namena PVO sistema je da odbrani zemlju ili pojedinacne objekte od interesa,obarajuci i avione koji lansiraju te rakete gde god da se oni nalaze.
(deki185, 20. januar 2019 23:42)

neka najduhovitiji komentar pobedi

pre 5 godina

Ja pročitah - Srbija odbila napad 400 NATO F-16 aviona, koristeći tajno Teslino oružje! Onda se setih da je Vulin ministar vojni...

Istok

pre 5 godina

Hahahahaha, pa da li je moguce ovo!? Kaze artiljerac kako Sirijci ne obaraju izraelske avione koji ih bombarduju jer se plase medjunarodnog incidenta, posto ovi nisu leteli iznad Sirije! Eto koliko covek moze nisko da padne da bi nekoga ubedio u svoju iluziju. Zamislite samo, Sirija se plasi da eto Liban ne povuce ambasadora ako Sirijci obore avion koji ih napada iznad Libana :) Stvarno fini ti Sirijci. Njih cak ne zanima ni to sto po medjunarodnom pravu imaju pravo da obore te avione, ipak oni nece da rizikuju da naljute Libance. A necd cak ni da pucaju kada Izraelci gadjaju iz medjunarodnih voda!!! A sta mislis artiljerac, da probamo mi npr. da bombardujemo ove s Kosova ali iz vazdusnog prostora Makedonije? Ne bi nas NATO pipnul, da ne naprave neki incident pa posle da mi povlacimo ambasadore?

Dule

pre 5 godina

Читам коментаре, и дивим се... све сам пилот-ловац и све сам оператор на ПВО системима. На основу новинског чланка знају све.... Чита ли бре ове коментаре неко из Министарства одбране. Вас да ангажују, па нама ни Руси и Амери све са Кинезима не би могли ништа.
(Баћа, 20. januar 2019 23:45)

Komentatori na b92.net su svrstani pod kategoriju oružja za masovno uništenje i samim tim su zabranjeni ženevskom konvencijom, inače bi ih naravno svaka vojska na svetu koristila

Ante

pre 5 godina

Napad s 4 rakete... Liči mi na APP (ako prođe, prođe) napad, a ne na ozbiljni Izraelski napad.. Moguće da provociraju i simuliraju napade da otkriju PVO.. Kad su zadnji put uništili skladište Iranaca, upotrijebili su mnogo više raketa, a sad napadaju aerodrom,koji je mnogo jače branjen, i šalju samo 4 rakete, i to dužom putanjom, da ovi imaju više vremena da reagiraju?!
Ne bih ja baš unaprijed rekao "ne uspješan napad", poznajući Izraelski taktiku do sad, prvo bi trebao znati što im je bio stvaran cilj.. Možda ga doznamo ovih dana..

Lilium bosniacum

pre 5 godina

Čika Jova Deretić kaže da je Sirija ustvari srpska država, prije se zvala Syrbia, a to što su izbacili ono "b", ne znači da su Arapi, oni su Srbi.

026

pre 5 godina

(артиљерац, 20. januar 2019 22:53)

Znači dozvoljeno je da se međunarodni prostor koristi za napad, ali se on ne sme napadati? Po roj logici, Izraelci mogu napadati do mile volje?

A što se tiče komentatora koji tvrde da Izrael može napadati Iran, ali u Siriji jer navodno dovozi oružje hejzbolahu, zašto onda nisu napali Rusiju. Rusi su dovezli S300, ali Izraelci mudro ćute.

I treće. Jeftinije je jednom raketom oboriti avion, nego gađati sve njegove rakete u letu.