Nedelja, 30.12.2018.

20:28

Kako je "General mraz“ pomagao Rusima u ratovima?

Izvor: Nedeljnik

Kako je "General mraz“ pomagao Rusima u ratovima? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

EU Citizen

pre 5 godina

Nije im pomigao, već samo odmogao, nsjbolja stvar. koja je mogla da se desi toj zaostaloj feudalnoj državi koju je kasnije toksična komunistička ideologija dokusurila i koštala je nekoliko desetina miliona nevinih duša, bilo je da je Napoleon osvoji, ukine kmetstvo sedamdeset godina ranije i ubrza industrijsku revoluciju, izvesno bi u tom slučaju danas bili daleko manje zaostali a vrlo verovatno bi izbegli i komunističku kugu. Problem Rusije je što su svi potencijalni osvajači, izuzev možda Hitlera, daleko bolja varijanta od njenih rođenih hazjajina i njihovih razbojničkih izmećara, tako da bi svaka okupacija, osim, eventualni, spomenute nacističke (ali ne i, recimi, Kajzerove u prvom svetskom ratu) za običan narod bila ustvari oslobođenje.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 5 godina

Rusima jeste pomogla zima ali oni su imali neiscrpan rezervoar ljudi i mobilisali su ih kad god su hteli...ruski generali su bili neznalice zato su i izgubili toliko ljudi...ruskim vojnicima glavni pokretac je bila vodka pa je i to jedan od faktora koji je izazvao tolike gubitke...kada ti pogine 30 miliona ljudi svako normalan pita kakvi su to oficiri i vodje...druga vazna stvar je ogromna pomoc koju je rusija dobila od SAD u oruzju,hrani,obuci i odeci...amerikanci su rusima isporucili 19 hiljada aviona,11 hiljada tenkova i oko 10 hiljada haubica...rusi su dobili i dzipove oko 40 hiljada plus kamione...sve to je transportovano preko mora brodovima koje su napadale nemacke i japanske podmornice...to je bio ogroman logisticki zadatak jer Amerika nije pomagala samo rusiji vec celom svetu...plus ratovali su na Pacifiku sa verovatni najsurovijom vojskom koja postoji japanskom,otvorili su ratiste u Aziji,Africi zauzeli Italiju i na kraju iskrcali se u Normandiji...najteze bitke su vodjene u americkom sektoru na plazi Dzuno...na kraju za sve pitanje...sta mislite da je rat vodjen u S.Americi da li bi neka od zemalja kojima je Amerika pomogla presla okean i borila se na strani SAD?

haha

pre 5 godina

@Nije sve u parama, nesto je i u novcu
A odakle da dolaze genije? Idi pogledaj mapu? Nije Rusija onolika jer se branila, nego jer je osvajala

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Predlazem sledecim svetskim osvajacima da u narednom ratu ugoste Ruse u svojoj drzavi, znaci : topla klima, nema blata, uredjena saobracajna infrastruktura, kulturni i vaspitani ljudi :))

m

pre 5 godina

Ovo "Ruska zima" je ubačeno da bi deca lakše učila istoriju. Kako drugačije prihvatiti tu ratnu surovost? A odrasli koje zanimaju strategija i taktika, neka potraže još literature!

m

pre 5 godina

Ovo "Ruska zima" je ubačena da bi deca lakše učila istoriju!!! Ko drugačije tu ratnu surovost da shvati? A odrasli, ako ih zanima kako su Rusi pobedili, onda ozbiljnije knjige u ruke!!!

rusofili marš u Rusiju!

pre 5 godina

čitam ove slavodobitne, arogantne i likujuće komentare naših glupih i zatucanih rusofila i po ko zna koji put opet shvatam da nam nema spasa... Eh, kad bismo mogli samo rusofile da izvozimo bili bismo bogatiji od Švajcarske. Oj Srbijo među blatom i razvaljenim putevima...

Žarkovac

pre 5 godina

E moj "D".... Da su Rusi bili neutralni u WW2 pitanje je do kada bi rat trajao i kako bi se završio.... A Rusi su na kraju uvek izlazili kao pobednici

kolodare

pre 5 godina

@ (fritz x, 30. decembar 2018 21:02)A koja je to zemlja u to doba imala "saobraćajnice"? Nemci su imali jedno 30 km betonskog autoputa, dok su svi ostali putevi bili od tucanika ili kaldrme...
(ja, 30. decembar 2018 21:35) Bio u Rusiji >30 puta. Rusi ni dan danas nemaju igradjenu mrežu autoputeva. Dva najveća grada (Moskva i St Petersburg) su samo delimično povezani autoputem. Automobilom treba 12 sati za 750 km! Inače, NE POSTOJI kompletno asfaltiran put koji povezuje Moskvu sa Vladivostokom. Tokom proleća i jeseni ne može se autom ili kamionom doći do Tihog Okeana. U 21-om veku.

ataman

pre 5 godina

@Pecaljka za budale
Da da, to je do izuzetne snalazljivosti i sposobnosti ruskih vojnika. Ti ruski, odnosno sovjetski vojnici su prvo izgubili nekoliko MILIONA kilometara kvadratnih u roku od nekoliko
meseci, izgubili prakticno svaki okrsaj sa neprijateljem, nezavisno od terena. A onda su se setili da znaju teren da koriste, bas kad je stigla zima. Strasni vojnici! Nego, da nema to veze neke sa linijama snabdevanja? Sovjetima bilo blize nego Nemcima? Ti si arogantan covek, pricas ovde o umecu ratovanja a osnovne stvari ne znas. Cinjenica je da je zima zaustavila Nemce i dala vremena Sovjetima da se reorganizuju i snabdeju novim oruzjem, a usput dala vremena i Amerikancima i Englezima da upute OGROMNU pomoc Sovjetima u oruzju, hrani j lekovima.

istorija je majka života

pre 5 godina

artiljerac A de mi objasni jel kod sela Borodino Kutuzov ,, taktički potučen do nogu'' ili je i to bio sve deo velike strategije.
Mnogi za Rusiju prećutkuju prvi svetski rat i kakva je njihova vrhunska strategija dovela do spektakularnog poraza kod Tanenberga :)

ironija

pre 5 godina

Nemacka ofanziva je 1941. stala u jesen, generali su govorili Hitleru da je to zato sto u SSSR nema asfaltnih puteva pa se tenkovi i kamioni zaglavljuju u blatu. Rekli su da ce nastaviti ofanzivu cim dodje zima i putevi se zamrznu. I krenuli su u ofanzivu na Moskvu i u toj ofanzivi im je za mesec dana izginulo vise vojnika nego u celom dotadasnjem ratu. Tako da je u stvari nemacki generalstab jedva cekao da zamrzne, a posle rata su se nemacki generali u memoarima pravdali da su izgubili rat zbog ruske zime.

upecan si

pre 5 godina

@Mihailo
Sovjeti su unisteni i izgubili bi rat vec proleca 1942 da Amerikanci nisu poslali ogromnu pomoc Sovjetima i poceli da bombarduju Nemacku. Skoro 30 miliona Sovjeta je poginulo u tom ratu sto pokazuje koliko su bili “sposobni” borci i ratnici.

opasni presedan

pre 5 godina

I svi osvajaci su dolazili sa zapada, zanimljivo... (Nije sve u parama nesto je i u novcu, 30. decembar 2018 21:55)

I tako sve do Kamcatke, zanimljivo.

rade

pre 5 godina

Rusi su izgubili 250000 protiv Finaca i 400000 je imalo promrzline. Finci nisu izgubili ali su im diplomatski prepustili tad svoj drugi najveći grad. Neverovatna borba Finaca.

upecan si

pre 5 godina

@Pecaljka za budale
Teren je izuzetno vazan, narocito kod upotrebe konjice, ako zauzmes visi polozaj onda tvoji konjanici imaju bolji ucinak, a i pesaci pri jurisu. Uz to, strelci imaju veci domet, a mozes i kamenje da obrusis na neprijatelja ako je bas dobar pad.
A ako vodis rat avionima, tenkovima, onda je teren manje bitan.
Da strucnjace, Rusima je isto bilo hladno, ali je njima oprema stizala na vreme jer su bili u Rusiji, dok je Nemacka bila daleko. Kapiras genijalac? Ti pojma o vojnoj taktici nemas. Jeste, ubedjuj sebe da su nesposobni Sovjeti koje su Nemci potamanili i dosli im do Moskve, pobivsi milione, odjednom naucili kako da “koriste teren” bas kada je krenula zima. Neznalice jedna.

upecan si

pre 5 godina

@Vatra
Da da, poceli su da mlate Svabe kada su Amerikanci i Englezi poceli da bombarduju Nemacku danonocno i unistavaju joj fabrike i kada su poceli da Rusima salju hranu i oruzje. Tada su poceli, nekako se “slucajno” pogodilo da Rusi pocnu da pobedjuju bas kada su Amerikanci usli
u rat.

PAOK

pre 5 godina

"Ni ruska jesen nikada nije prijala takozvanim osvajačima, jer su trupe bile prinuđene da zbog velikih kiša gacaju po blatu do kolena."

tačnije ruska zaostalost, koja im je podarila očajne saobraćajnice
(fritz x, 30. decembar 2018 21:02)

Pa nadji drzavu u to vreme koja je imala 7000 km pruge pocetkom 20 veka.Car je spojio 8 vremenski zona.Nije Rusija toliko bilo zaostala vec je to propaganda komunista i onih koji su poslali Lenjina da unisti Rusiju.

Goran

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:15)

Izgubili su zato što je više od 25 miliona ljudi iz svih naroda (ne samo Rusi) bivšeg Sovjetskog saveza dalo život za pobedu. Zima i ostale slične gluposti su samo mit koji na zapadu koriste da umanje značaj pobede Sovjetskog Saveza u Drugom svetskom ratu. Ali drago mi je sa vidim da ti ni u istoriji, kao i kod tenisa, logika, realno razmisljanje i znanje nisu jača strana, kao ni gramatika (Francuzi i Rusi počinje velikim slovom, barem si za Hitlera pogodio, slučajno ili ne).

D

pre 5 godina

Rusi nikad ni jednog ozbiljnog neprijatelja nisu pobedili. Uvek su se vadili na zimu i na saveznike. Protiv Nemaca je u oba rata bio ceo svet. A i protiv Napoleona je bila i Rusija i Britanija. Jedan na jedan, Rusi su slabi.

Унклија

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:15)

Немци су изгубили јер су кренули на јачег од себе

Pecaljka za budale

pre 5 godina

Uvek me nasmeju ove vestibza budale. Vidite, u vojnoj taktici teren je kljucni faktor razmisljanja i taktiziranja, vise nego brojnost neprijatelja ili njegova oprema. Kod Sun Cua u Umecu ratovanja o tome imate citavo poglavlje. Teren podrazumeva i klimu. Ali eto, kada budale citaju, one shvataju samo ono sto pise. Nemce pobedila zima. Jeste. Ako pri tome mislite na personifikaciju Rusa. I njima je bilo hladno kao i Nemcima. Ali gde ce budale o tome da promisljaju...

rajetin

pre 5 godina

Jeste ruska zima ali i ruski vojnici tog vremena.Ne treba zaboraviti koliku su “žrtvu” podneli za Stalingrad(Volgograd) 750hiljada poginulih.Imali su nešto sto smo imali i mi u tom vremenu...Sad nemaju ni oni a još manje mi....
(room 1408, 30. decembar 2018 21:03)

Da, da, imali su par desetina miliona slabo mislećih botova da ih bace u mašinu za mlevenje mesa, retko ko iz generacije 1922-23. je dočekao kraj rata, na Poltavi je 100K uglavnom ruskih seljaka teško iskrvarilo protiv 20K Šveđana, ljudi lako previde da je brojčanost oduvek bila najveća ruska prednost u svim ratovima

Petar

pre 5 godina

Nista gore od toga kada istoriju krenu da komentarisu milenijalci. Rusi su se ljudi moji branili u svojoj kuci vise puta i jos se neko pita zasto su pobedili? Traze neke mrazeve ili sta vec. To je bila borba za opstanak, eto zasto. Savetovao bih svim mladjim komentatorima da odu u Sankt Petersburg i popricaju sa sada vec ljudima u godinama. Ispricace vam neke zanimljive stvari iz nemacke opsade Lenjingrada. Neki cak odlicno i pricaju srpski jezik jer ima onih koji su ucili na fakultetima!

артиљерац

pre 5 godina

@ King roger да ти појасним неке ствари,пошто си слаб из историје.Руски ратни
план из 1810(2 године пре напада Француске на Русију)је предвиђао повлачење
пред Французима,остављање "спаљене земље",док се Французима не прекину линије
снабдевања.То је дало резултате.Французи су у Русију ушли са 900 000 војника,
паневропска армија,Фрацуза око 280 000.До бородинске битке остали су само
Французи.Остали су или дезертирали или помрли.Тај руски план је уствари смислио велики руски војсковођа Суворов,још 1800. године,непосредно пред своју смрт.Нису Руси бежали,то је био план.Од 280 000 Француза вратило се 30000.
И Руси су играли казачок у Паризу.французи нису изгубили рат због зиме.Већ су
били поражени и у одступању кад је зима почела.

Vatra

pre 5 godina

To nesto sto su imali se zove sreca da je Hitler lose vodio taktike u bitkama jer nije dozvoljavao da oficiri vode bitke za razliku od Staljina.To je bilo na dokumentarcu.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:43)

I Staljin je vodio odbranu pa kad je video da je dogorelo do nokata, da su nemci opkolikili Lenjigrad, skoro osvojili Staljingrad i dosli pred samu Moskvu onda je zvao Zukova. Tek od tada su Rusi poceli da mlate svabe. Ne moze neki nabedjeni lik da vodi rat, za to treba strategija koja se uci godinama.

Mihailo

pre 5 godina

Da, a Rusima inače nije hladno i ne smrzavaju se. I da, Nemci nisu imali proleće/leto 1941, 1942, 1943, 1944. i proleće 1945. godine. Pet godina je vladala zima kao u Game of Thrones.

Sovjeti su uništili 75% svin nemačkih i osovinskih snaga na Istočnom frontu isključivo velikim požrtvovanjem (često i čistom krvoločnošću i nečeovečnošću sopstvenih komandanata - a opet pobeda je sve to oprala -.- i sve takve stvari su zaboravljene, ali dobro...) koje je proisticalo koliko iz rodoljublja toliko i iz saznanja da se vodi rat za opstanak, a ne samo pobedu u sukobu nakon koga će doći neki, kakav god, mir i nastavak života, kako je to uvek ranije bilo. Sukob na Istočnom frontu je i bio takav kakav je bio samo iz razloga što su se Sovjeti borili za opstanak, fizičko postojanje.

belgrado

pre 5 godina

Nije general Mraz unistio Paulusovu armiju nego je to ucinio Hitler odbijajuci vise puta zahtev da se odobri povlacenje !
(Ako cemo bas..., 30. decembar 2018 21:41)

prosto neverovatno!
nikad se nisu povukli,cak ni po cenu unistenja.
na stranu logori i te stvari,
ta nemacka armija je bila najjaca u modernoj istoriji.

jati

pre 5 godina

U sto im je pomogla zima. Skoro 30 miliona ih izginulo. Pomogla mozda Staljinu da nastavi da vlada. Da su Rusi znali da ratuju, ne bi im pobili 30 miliona i ne bi od vremena zavisili.

King Roger

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.

fritz x

pre 5 godina

"Ni ruska jesen nikada nije prijala takozvanim osvajačima, jer su trupe bile prinuđene da zbog velikih kiša gacaju po blatu do kolena."

tačnije ruska zaostalost, koja im je podarila očajne saobraćajnice

ja

pre 5 godina

@ (fritz x, 30. decembar 2018 21:02)

A koja je to zemlja u to doba imala "saobraćajnice"? Nemci su imali jedno 30 km betonskog autoputa, dok su svi ostali putevi bili od tucanika ili kaldrme...

jati

pre 5 godina

@ja
Kad ne znas onda cuti. SAD, Engleska, Francuska imali saobracajnicd bolje nego Srbija danas. A Nemacka imala autoputeve, to je tebi 30 km, ali bilo mnogo mnogo vise. Glupacima to ne mozes dokazati, za njih je Rusija savrsenstvo

7.korpus

pre 5 godina

I nama je pomogla zima kad smo osvajali Vlašić 1995. jer su se zaledila minska polja i postala neefikasna, a neprijatelj nije očekivao napad.

kladzom do bola

pre 5 godina

na sledecoj " zurci " u rusiji rakete ce da prze zimu tj generala mraza .

ps ko prezivi , pricace ko je pobedio , ako bude zivih a i zemlja ostane u jednom komadu

degaznaj

pre 5 godina

general zima ovo,general mraz ono,fakat nadrljase i nemci i rusi,pomislio bi covek da hitler nije bio nemacki covek kao sto ni staljin nije bio rus?

aaaa

pre 5 godina

@room 1408
Koji to “mi”? Vi ste podvili rep i slizali se s nacistima odmah! To da se zna! Beograd je bio
prvi grad u Evropi ociscen od Jevreja. Srbi masovno pomagali nacistima. Tako da “vi” niste nista bolji od nacista. Izvukli vas partizani na kraju pa vas provukli kao antofasiste umjesto kao
zlocince gore od Hitlera.

room 1408

pre 5 godina

Jeste ruska zima ali i ruski vojnici tog vremena.Ne treba zaboraviti koliku su “žrtvu” podneli za Stalingrad(Volgograd) 750hiljada poginulih.Imali su nešto sto smo imali i mi u tom vremenu...Sad nemaju ni oni a još manje mi....

King Roger

pre 5 godina

@room 1408.

To nesto sto su imali se zove sreca da je Hitler lose vodio taktike u bitkama jer nije dozvoljavao da oficiri vode bitke za razliku od Staljina.To je bilo na dokumentarcu.

seljadin

pre 5 godina

Danas Nemci kazu da je Hitler bio Austrijanac, a Rusi da je Staljin bio Gruzin. Elem, radi se o tome da je Nemac bio nespreman za zimu, iz razloga sto je zimska oprema, hrana, ogrev bila jos dodatnih 20ak kilograma po coveku i samim time vojska ne bi bila efikasna, ali s druge strane Rusi su bili spremni za zimu, ali nisu bili spremni za rat, pa su opet pobedili.

Органски вентилатор

pre 5 godina

Колико је само лакше рећи "Генерал мраз" уместо..очајна стратешка замисао, организација (логистика) и оперативне способности једне армије.

room 1408

pre 5 godina

Jeste ruska zima ali i ruski vojnici tog vremena.Ne treba zaboraviti koliku su “žrtvu” podneli za Stalingrad(Volgograd) 750hiljada poginulih.Imali su nešto sto smo imali i mi u tom vremenu...Sad nemaju ni oni a još manje mi....

Vatra

pre 5 godina

To nesto sto su imali se zove sreca da je Hitler lose vodio taktike u bitkama jer nije dozvoljavao da oficiri vode bitke za razliku od Staljina.To je bilo na dokumentarcu.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:43)

I Staljin je vodio odbranu pa kad je video da je dogorelo do nokata, da su nemci opkolikili Lenjigrad, skoro osvojili Staljingrad i dosli pred samu Moskvu onda je zvao Zukova. Tek od tada su Rusi poceli da mlate svabe. Ne moze neki nabedjeni lik da vodi rat, za to treba strategija koja se uci godinama.

Mihailo

pre 5 godina

Da, a Rusima inače nije hladno i ne smrzavaju se. I da, Nemci nisu imali proleće/leto 1941, 1942, 1943, 1944. i proleće 1945. godine. Pet godina je vladala zima kao u Game of Thrones.

Sovjeti su uništili 75% svin nemačkih i osovinskih snaga na Istočnom frontu isključivo velikim požrtvovanjem (često i čistom krvoločnošću i nečeovečnošću sopstvenih komandanata - a opet pobeda je sve to oprala -.- i sve takve stvari su zaboravljene, ali dobro...) koje je proisticalo koliko iz rodoljublja toliko i iz saznanja da se vodi rat za opstanak, a ne samo pobedu u sukobu nakon koga će doći neki, kakav god, mir i nastavak života, kako je to uvek ranije bilo. Sukob na Istočnom frontu je i bio takav kakav je bio samo iz razloga što su se Sovjeti borili za opstanak, fizičko postojanje.

Pecaljka za budale

pre 5 godina

Uvek me nasmeju ove vestibza budale. Vidite, u vojnoj taktici teren je kljucni faktor razmisljanja i taktiziranja, vise nego brojnost neprijatelja ili njegova oprema. Kod Sun Cua u Umecu ratovanja o tome imate citavo poglavlje. Teren podrazumeva i klimu. Ali eto, kada budale citaju, one shvataju samo ono sto pise. Nemce pobedila zima. Jeste. Ako pri tome mislite na personifikaciju Rusa. I njima je bilo hladno kao i Nemcima. Ali gde ce budale o tome da promisljaju...

Органски вентилатор

pre 5 godina

Колико је само лакше рећи "Генерал мраз" уместо..очајна стратешка замисао, организација (логистика) и оперативне способности једне армије.

артиљерац

pre 5 godina

@ King roger да ти појасним неке ствари,пошто си слаб из историје.Руски ратни
план из 1810(2 године пре напада Француске на Русију)је предвиђао повлачење
пред Французима,остављање "спаљене земље",док се Французима не прекину линије
снабдевања.То је дало резултате.Французи су у Русију ушли са 900 000 војника,
паневропска армија,Фрацуза око 280 000.До бородинске битке остали су само
Французи.Остали су или дезертирали или помрли.Тај руски план је уствари смислио велики руски војсковођа Суворов,још 1800. године,непосредно пред своју смрт.Нису Руси бежали,то је био план.Од 280 000 Француза вратило се 30000.
И Руси су играли казачок у Паризу.французи нису изгубили рат због зиме.Већ су
били поражени и у одступању кад је зима почела.

Унклија

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:15)

Немци су изгубили јер су кренули на јачег од себе

Petar

pre 5 godina

Nista gore od toga kada istoriju krenu da komentarisu milenijalci. Rusi su se ljudi moji branili u svojoj kuci vise puta i jos se neko pita zasto su pobedili? Traze neke mrazeve ili sta vec. To je bila borba za opstanak, eto zasto. Savetovao bih svim mladjim komentatorima da odu u Sankt Petersburg i popricaju sa sada vec ljudima u godinama. Ispricace vam neke zanimljive stvari iz nemacke opsade Lenjingrada. Neki cak odlicno i pricaju srpski jezik jer ima onih koji su ucili na fakultetima!

Goran

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:15)

Izgubili su zato što je više od 25 miliona ljudi iz svih naroda (ne samo Rusi) bivšeg Sovjetskog saveza dalo život za pobedu. Zima i ostale slične gluposti su samo mit koji na zapadu koriste da umanje značaj pobede Sovjetskog Saveza u Drugom svetskom ratu. Ali drago mi je sa vidim da ti ni u istoriji, kao i kod tenisa, logika, realno razmisljanje i znanje nisu jača strana, kao ni gramatika (Francuzi i Rusi počinje velikim slovom, barem si za Hitlera pogodio, slučajno ili ne).

ja

pre 5 godina

@ (fritz x, 30. decembar 2018 21:02)

A koja je to zemlja u to doba imala "saobraćajnice"? Nemci su imali jedno 30 km betonskog autoputa, dok su svi ostali putevi bili od tucanika ili kaldrme...

degaznaj

pre 5 godina

general zima ovo,general mraz ono,fakat nadrljase i nemci i rusi,pomislio bi covek da hitler nije bio nemacki covek kao sto ni staljin nije bio rus?

7.korpus

pre 5 godina

I nama je pomogla zima kad smo osvajali Vlašić 1995. jer su se zaledila minska polja i postala neefikasna, a neprijatelj nije očekivao napad.

belgrado

pre 5 godina

Nije general Mraz unistio Paulusovu armiju nego je to ucinio Hitler odbijajuci vise puta zahtev da se odobri povlacenje !
(Ako cemo bas..., 30. decembar 2018 21:41)

prosto neverovatno!
nikad se nisu povukli,cak ni po cenu unistenja.
na stranu logori i te stvari,
ta nemacka armija je bila najjaca u modernoj istoriji.

seljadin

pre 5 godina

Danas Nemci kazu da je Hitler bio Austrijanac, a Rusi da je Staljin bio Gruzin. Elem, radi se o tome da je Nemac bio nespreman za zimu, iz razloga sto je zimska oprema, hrana, ogrev bila jos dodatnih 20ak kilograma po coveku i samim time vojska ne bi bila efikasna, ali s druge strane Rusi su bili spremni za zimu, ali nisu bili spremni za rat, pa su opet pobedili.

rajetin

pre 5 godina

Jeste ruska zima ali i ruski vojnici tog vremena.Ne treba zaboraviti koliku su “žrtvu” podneli za Stalingrad(Volgograd) 750hiljada poginulih.Imali su nešto sto smo imali i mi u tom vremenu...Sad nemaju ni oni a još manje mi....
(room 1408, 30. decembar 2018 21:03)

Da, da, imali su par desetina miliona slabo mislećih botova da ih bace u mašinu za mlevenje mesa, retko ko iz generacije 1922-23. je dočekao kraj rata, na Poltavi je 100K uglavnom ruskih seljaka teško iskrvarilo protiv 20K Šveđana, ljudi lako previde da je brojčanost oduvek bila najveća ruska prednost u svim ratovima

fritz x

pre 5 godina

"Ni ruska jesen nikada nije prijala takozvanim osvajačima, jer su trupe bile prinuđene da zbog velikih kiša gacaju po blatu do kolena."

tačnije ruska zaostalost, koja im je podarila očajne saobraćajnice

kladzom do bola

pre 5 godina

na sledecoj " zurci " u rusiji rakete ce da prze zimu tj generala mraza .

ps ko prezivi , pricace ko je pobedio , ako bude zivih a i zemlja ostane u jednom komadu

jati

pre 5 godina

@ja
Kad ne znas onda cuti. SAD, Engleska, Francuska imali saobracajnicd bolje nego Srbija danas. A Nemacka imala autoputeve, to je tebi 30 km, ali bilo mnogo mnogo vise. Glupacima to ne mozes dokazati, za njih je Rusija savrsenstvo

King Roger

pre 5 godina

@room 1408.

To nesto sto su imali se zove sreca da je Hitler lose vodio taktike u bitkama jer nije dozvoljavao da oficiri vode bitke za razliku od Staljina.To je bilo na dokumentarcu.

King Roger

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.

jati

pre 5 godina

U sto im je pomogla zima. Skoro 30 miliona ih izginulo. Pomogla mozda Staljinu da nastavi da vlada. Da su Rusi znali da ratuju, ne bi im pobili 30 miliona i ne bi od vremena zavisili.

D

pre 5 godina

Rusi nikad ni jednog ozbiljnog neprijatelja nisu pobedili. Uvek su se vadili na zimu i na saveznike. Protiv Nemaca je u oba rata bio ceo svet. A i protiv Napoleona je bila i Rusija i Britanija. Jedan na jedan, Rusi su slabi.

aaaa

pre 5 godina

@room 1408
Koji to “mi”? Vi ste podvili rep i slizali se s nacistima odmah! To da se zna! Beograd je bio
prvi grad u Evropi ociscen od Jevreja. Srbi masovno pomagali nacistima. Tako da “vi” niste nista bolji od nacista. Izvukli vas partizani na kraju pa vas provukli kao antofasiste umjesto kao
zlocince gore od Hitlera.

m

pre 5 godina

Ovo "Ruska zima" je ubačeno da bi deca lakše učila istoriju. Kako drugačije prihvatiti tu ratnu surovost? A odrasli koje zanimaju strategija i taktika, neka potraže još literature!

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Predlazem sledecim svetskim osvajacima da u narednom ratu ugoste Ruse u svojoj drzavi, znaci : topla klima, nema blata, uredjena saobracajna infrastruktura, kulturni i vaspitani ljudi :))

PAOK

pre 5 godina

"Ni ruska jesen nikada nije prijala takozvanim osvajačima, jer su trupe bile prinuđene da zbog velikih kiša gacaju po blatu do kolena."

tačnije ruska zaostalost, koja im je podarila očajne saobraćajnice
(fritz x, 30. decembar 2018 21:02)

Pa nadji drzavu u to vreme koja je imala 7000 km pruge pocetkom 20 veka.Car je spojio 8 vremenski zona.Nije Rusija toliko bilo zaostala vec je to propaganda komunista i onih koji su poslali Lenjina da unisti Rusiju.

rusofili marš u Rusiju!

pre 5 godina

čitam ove slavodobitne, arogantne i likujuće komentare naših glupih i zatucanih rusofila i po ko zna koji put opet shvatam da nam nema spasa... Eh, kad bismo mogli samo rusofile da izvozimo bili bismo bogatiji od Švajcarske. Oj Srbijo među blatom i razvaljenim putevima...

ironija

pre 5 godina

Nemacka ofanziva je 1941. stala u jesen, generali su govorili Hitleru da je to zato sto u SSSR nema asfaltnih puteva pa se tenkovi i kamioni zaglavljuju u blatu. Rekli su da ce nastaviti ofanzivu cim dodje zima i putevi se zamrznu. I krenuli su u ofanzivu na Moskvu i u toj ofanzivi im je za mesec dana izginulo vise vojnika nego u celom dotadasnjem ratu. Tako da je u stvari nemacki generalstab jedva cekao da zamrzne, a posle rata su se nemacki generali u memoarima pravdali da su izgubili rat zbog ruske zime.

ataman

pre 5 godina

@Pecaljka za budale
Da da, to je do izuzetne snalazljivosti i sposobnosti ruskih vojnika. Ti ruski, odnosno sovjetski vojnici su prvo izgubili nekoliko MILIONA kilometara kvadratnih u roku od nekoliko
meseci, izgubili prakticno svaki okrsaj sa neprijateljem, nezavisno od terena. A onda su se setili da znaju teren da koriste, bas kad je stigla zima. Strasni vojnici! Nego, da nema to veze neke sa linijama snabdevanja? Sovjetima bilo blize nego Nemcima? Ti si arogantan covek, pricas ovde o umecu ratovanja a osnovne stvari ne znas. Cinjenica je da je zima zaustavila Nemce i dala vremena Sovjetima da se reorganizuju i snabdeju novim oruzjem, a usput dala vremena i Amerikancima i Englezima da upute OGROMNU pomoc Sovjetima u oruzju, hrani j lekovima.

rade

pre 5 godina

Rusi su izgubili 250000 protiv Finaca i 400000 je imalo promrzline. Finci nisu izgubili ali su im diplomatski prepustili tad svoj drugi najveći grad. Neverovatna borba Finaca.

kolodare

pre 5 godina

@ (fritz x, 30. decembar 2018 21:02)A koja je to zemlja u to doba imala "saobraćajnice"? Nemci su imali jedno 30 km betonskog autoputa, dok su svi ostali putevi bili od tucanika ili kaldrme...
(ja, 30. decembar 2018 21:35) Bio u Rusiji >30 puta. Rusi ni dan danas nemaju igradjenu mrežu autoputeva. Dva najveća grada (Moskva i St Petersburg) su samo delimično povezani autoputem. Automobilom treba 12 sati za 750 km! Inače, NE POSTOJI kompletno asfaltiran put koji povezuje Moskvu sa Vladivostokom. Tokom proleća i jeseni ne može se autom ili kamionom doći do Tihog Okeana. U 21-om veku.

Žarkovac

pre 5 godina

E moj "D".... Da su Rusi bili neutralni u WW2 pitanje je do kada bi rat trajao i kako bi se završio.... A Rusi su na kraju uvek izlazili kao pobednici

m

pre 5 godina

Ovo "Ruska zima" je ubačena da bi deca lakše učila istoriju!!! Ko drugačije tu ratnu surovost da shvati? A odrasli, ako ih zanima kako su Rusi pobedili, onda ozbiljnije knjige u ruke!!!

upecan si

pre 5 godina

@Vatra
Da da, poceli su da mlate Svabe kada su Amerikanci i Englezi poceli da bombarduju Nemacku danonocno i unistavaju joj fabrike i kada su poceli da Rusima salju hranu i oruzje. Tada su poceli, nekako se “slucajno” pogodilo da Rusi pocnu da pobedjuju bas kada su Amerikanci usli
u rat.

upecan si

pre 5 godina

@Mihailo
Sovjeti su unisteni i izgubili bi rat vec proleca 1942 da Amerikanci nisu poslali ogromnu pomoc Sovjetima i poceli da bombarduju Nemacku. Skoro 30 miliona Sovjeta je poginulo u tom ratu sto pokazuje koliko su bili “sposobni” borci i ratnici.

opasni presedan

pre 5 godina

I svi osvajaci su dolazili sa zapada, zanimljivo... (Nije sve u parama nesto je i u novcu, 30. decembar 2018 21:55)

I tako sve do Kamcatke, zanimljivo.

istorija je majka života

pre 5 godina

artiljerac A de mi objasni jel kod sela Borodino Kutuzov ,, taktički potučen do nogu'' ili je i to bio sve deo velike strategije.
Mnogi za Rusiju prećutkuju prvi svetski rat i kakva je njihova vrhunska strategija dovela do spektakularnog poraza kod Tanenberga :)

upecan si

pre 5 godina

@Pecaljka za budale
Teren je izuzetno vazan, narocito kod upotrebe konjice, ako zauzmes visi polozaj onda tvoji konjanici imaju bolji ucinak, a i pesaci pri jurisu. Uz to, strelci imaju veci domet, a mozes i kamenje da obrusis na neprijatelja ako je bas dobar pad.
A ako vodis rat avionima, tenkovima, onda je teren manje bitan.
Da strucnjace, Rusima je isto bilo hladno, ali je njima oprema stizala na vreme jer su bili u Rusiji, dok je Nemacka bila daleko. Kapiras genijalac? Ti pojma o vojnoj taktici nemas. Jeste, ubedjuj sebe da su nesposobni Sovjeti koje su Nemci potamanili i dosli im do Moskve, pobivsi milione, odjednom naucili kako da “koriste teren” bas kada je krenula zima. Neznalice jedna.

haha

pre 5 godina

@Nije sve u parama, nesto je i u novcu
A odakle da dolaze genije? Idi pogledaj mapu? Nije Rusija onolika jer se branila, nego jer je osvajala

EU Citizen

pre 5 godina

Nije im pomigao, već samo odmogao, nsjbolja stvar. koja je mogla da se desi toj zaostaloj feudalnoj državi koju je kasnije toksična komunistička ideologija dokusurila i koštala je nekoliko desetina miliona nevinih duša, bilo je da je Napoleon osvoji, ukine kmetstvo sedamdeset godina ranije i ubrza industrijsku revoluciju, izvesno bi u tom slučaju danas bili daleko manje zaostali a vrlo verovatno bi izbegli i komunističku kugu. Problem Rusije je što su svi potencijalni osvajači, izuzev možda Hitlera, daleko bolja varijanta od njenih rođenih hazjajina i njihovih razbojničkih izmećara, tako da bi svaka okupacija, osim, eventualni, spomenute nacističke (ali ne i, recimi, Kajzerove u prvom svetskom ratu) za običan narod bila ustvari oslobođenje.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 5 godina

Rusima jeste pomogla zima ali oni su imali neiscrpan rezervoar ljudi i mobilisali su ih kad god su hteli...ruski generali su bili neznalice zato su i izgubili toliko ljudi...ruskim vojnicima glavni pokretac je bila vodka pa je i to jedan od faktora koji je izazvao tolike gubitke...kada ti pogine 30 miliona ljudi svako normalan pita kakvi su to oficiri i vodje...druga vazna stvar je ogromna pomoc koju je rusija dobila od SAD u oruzju,hrani,obuci i odeci...amerikanci su rusima isporucili 19 hiljada aviona,11 hiljada tenkova i oko 10 hiljada haubica...rusi su dobili i dzipove oko 40 hiljada plus kamione...sve to je transportovano preko mora brodovima koje su napadale nemacke i japanske podmornice...to je bio ogroman logisticki zadatak jer Amerika nije pomagala samo rusiji vec celom svetu...plus ratovali su na Pacifiku sa verovatni najsurovijom vojskom koja postoji japanskom,otvorili su ratiste u Aziji,Africi zauzeli Italiju i na kraju iskrcali se u Normandiji...najteze bitke su vodjene u americkom sektoru na plazi Dzuno...na kraju za sve pitanje...sta mislite da je rat vodjen u S.Americi da li bi neka od zemalja kojima je Amerika pomogla presla okean i borila se na strani SAD?

D

pre 5 godina

Rusi nikad ni jednog ozbiljnog neprijatelja nisu pobedili. Uvek su se vadili na zimu i na saveznike. Protiv Nemaca je u oba rata bio ceo svet. A i protiv Napoleona je bila i Rusija i Britanija. Jedan na jedan, Rusi su slabi.

aaaa

pre 5 godina

@room 1408
Koji to “mi”? Vi ste podvili rep i slizali se s nacistima odmah! To da se zna! Beograd je bio
prvi grad u Evropi ociscen od Jevreja. Srbi masovno pomagali nacistima. Tako da “vi” niste nista bolji od nacista. Izvukli vas partizani na kraju pa vas provukli kao antofasiste umjesto kao
zlocince gore od Hitlera.

fritz x

pre 5 godina

"Ni ruska jesen nikada nije prijala takozvanim osvajačima, jer su trupe bile prinuđene da zbog velikih kiša gacaju po blatu do kolena."

tačnije ruska zaostalost, koja im je podarila očajne saobraćajnice

King Roger

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.

jati

pre 5 godina

U sto im je pomogla zima. Skoro 30 miliona ih izginulo. Pomogla mozda Staljinu da nastavi da vlada. Da su Rusi znali da ratuju, ne bi im pobili 30 miliona i ne bi od vremena zavisili.

King Roger

pre 5 godina

@room 1408.

To nesto sto su imali se zove sreca da je Hitler lose vodio taktike u bitkama jer nije dozvoljavao da oficiri vode bitke za razliku od Staljina.To je bilo na dokumentarcu.

jati

pre 5 godina

@ja
Kad ne znas onda cuti. SAD, Engleska, Francuska imali saobracajnicd bolje nego Srbija danas. A Nemacka imala autoputeve, to je tebi 30 km, ali bilo mnogo mnogo vise. Glupacima to ne mozes dokazati, za njih je Rusija savrsenstvo

rajetin

pre 5 godina

Jeste ruska zima ali i ruski vojnici tog vremena.Ne treba zaboraviti koliku su “žrtvu” podneli za Stalingrad(Volgograd) 750hiljada poginulih.Imali su nešto sto smo imali i mi u tom vremenu...Sad nemaju ni oni a još manje mi....
(room 1408, 30. decembar 2018 21:03)

Da, da, imali su par desetina miliona slabo mislećih botova da ih bace u mašinu za mlevenje mesa, retko ko iz generacije 1922-23. je dočekao kraj rata, na Poltavi je 100K uglavnom ruskih seljaka teško iskrvarilo protiv 20K Šveđana, ljudi lako previde da je brojčanost oduvek bila najveća ruska prednost u svim ratovima

kladzom do bola

pre 5 godina

na sledecoj " zurci " u rusiji rakete ce da prze zimu tj generala mraza .

ps ko prezivi , pricace ko je pobedio , ako bude zivih a i zemlja ostane u jednom komadu

belgrado

pre 5 godina

Nije general Mraz unistio Paulusovu armiju nego je to ucinio Hitler odbijajuci vise puta zahtev da se odobri povlacenje !
(Ako cemo bas..., 30. decembar 2018 21:41)

prosto neverovatno!
nikad se nisu povukli,cak ni po cenu unistenja.
na stranu logori i te stvari,
ta nemacka armija je bila najjaca u modernoj istoriji.

ja

pre 5 godina

@ (fritz x, 30. decembar 2018 21:02)

A koja je to zemlja u to doba imala "saobraćajnice"? Nemci su imali jedno 30 km betonskog autoputa, dok su svi ostali putevi bili od tucanika ili kaldrme...

Pecaljka za budale

pre 5 godina

Uvek me nasmeju ove vestibza budale. Vidite, u vojnoj taktici teren je kljucni faktor razmisljanja i taktiziranja, vise nego brojnost neprijatelja ili njegova oprema. Kod Sun Cua u Umecu ratovanja o tome imate citavo poglavlje. Teren podrazumeva i klimu. Ali eto, kada budale citaju, one shvataju samo ono sto pise. Nemce pobedila zima. Jeste. Ako pri tome mislite na personifikaciju Rusa. I njima je bilo hladno kao i Nemcima. Ali gde ce budale o tome da promisljaju...

Унклија

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:15)

Немци су изгубили јер су кренули на јачег од себе

rusofili marš u Rusiju!

pre 5 godina

čitam ove slavodobitne, arogantne i likujuće komentare naših glupih i zatucanih rusofila i po ko zna koji put opet shvatam da nam nema spasa... Eh, kad bismo mogli samo rusofile da izvozimo bili bismo bogatiji od Švajcarske. Oj Srbijo među blatom i razvaljenim putevima...

7.korpus

pre 5 godina

I nama je pomogla zima kad smo osvajali Vlašić 1995. jer su se zaledila minska polja i postala neefikasna, a neprijatelj nije očekivao napad.

Органски вентилатор

pre 5 godina

Колико је само лакше рећи "Генерал мраз" уместо..очајна стратешка замисао, организација (логистика) и оперативне способности једне армије.

upecan si

pre 5 godina

@Mihailo
Sovjeti su unisteni i izgubili bi rat vec proleca 1942 da Amerikanci nisu poslali ogromnu pomoc Sovjetima i poceli da bombarduju Nemacku. Skoro 30 miliona Sovjeta je poginulo u tom ratu sto pokazuje koliko su bili “sposobni” borci i ratnici.

Goran

pre 5 godina

Nemci su izgubili zbog Hitlera a ne zbog zime.To nije bilo kljucno kao sto je bilo 1812 kad su rusi pobegli sa bojista i francuzi se povukli po hladnoci bez hrane i odece.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:15)

Izgubili su zato što je više od 25 miliona ljudi iz svih naroda (ne samo Rusi) bivšeg Sovjetskog saveza dalo život za pobedu. Zima i ostale slične gluposti su samo mit koji na zapadu koriste da umanje značaj pobede Sovjetskog Saveza u Drugom svetskom ratu. Ali drago mi je sa vidim da ti ni u istoriji, kao i kod tenisa, logika, realno razmisljanje i znanje nisu jača strana, kao ni gramatika (Francuzi i Rusi počinje velikim slovom, barem si za Hitlera pogodio, slučajno ili ne).

upecan si

pre 5 godina

@Vatra
Da da, poceli su da mlate Svabe kada su Amerikanci i Englezi poceli da bombarduju Nemacku danonocno i unistavaju joj fabrike i kada su poceli da Rusima salju hranu i oruzje. Tada su poceli, nekako se “slucajno” pogodilo da Rusi pocnu da pobedjuju bas kada su Amerikanci usli
u rat.

room 1408

pre 5 godina

Jeste ruska zima ali i ruski vojnici tog vremena.Ne treba zaboraviti koliku su “žrtvu” podneli za Stalingrad(Volgograd) 750hiljada poginulih.Imali su nešto sto smo imali i mi u tom vremenu...Sad nemaju ni oni a još manje mi....

seljadin

pre 5 godina

Danas Nemci kazu da je Hitler bio Austrijanac, a Rusi da je Staljin bio Gruzin. Elem, radi se o tome da je Nemac bio nespreman za zimu, iz razloga sto je zimska oprema, hrana, ogrev bila jos dodatnih 20ak kilograma po coveku i samim time vojska ne bi bila efikasna, ali s druge strane Rusi su bili spremni za zimu, ali nisu bili spremni za rat, pa su opet pobedili.

ataman

pre 5 godina

@Pecaljka za budale
Da da, to je do izuzetne snalazljivosti i sposobnosti ruskih vojnika. Ti ruski, odnosno sovjetski vojnici su prvo izgubili nekoliko MILIONA kilometara kvadratnih u roku od nekoliko
meseci, izgubili prakticno svaki okrsaj sa neprijateljem, nezavisno od terena. A onda su se setili da znaju teren da koriste, bas kad je stigla zima. Strasni vojnici! Nego, da nema to veze neke sa linijama snabdevanja? Sovjetima bilo blize nego Nemcima? Ti si arogantan covek, pricas ovde o umecu ratovanja a osnovne stvari ne znas. Cinjenica je da je zima zaustavila Nemce i dala vremena Sovjetima da se reorganizuju i snabdeju novim oruzjem, a usput dala vremena i Amerikancima i Englezima da upute OGROMNU pomoc Sovjetima u oruzju, hrani j lekovima.

degaznaj

pre 5 godina

general zima ovo,general mraz ono,fakat nadrljase i nemci i rusi,pomislio bi covek da hitler nije bio nemacki covek kao sto ni staljin nije bio rus?

kolodare

pre 5 godina

@ (fritz x, 30. decembar 2018 21:02)A koja je to zemlja u to doba imala "saobraćajnice"? Nemci su imali jedno 30 km betonskog autoputa, dok su svi ostali putevi bili od tucanika ili kaldrme...
(ja, 30. decembar 2018 21:35) Bio u Rusiji >30 puta. Rusi ni dan danas nemaju igradjenu mrežu autoputeva. Dva najveća grada (Moskva i St Petersburg) su samo delimično povezani autoputem. Automobilom treba 12 sati za 750 km! Inače, NE POSTOJI kompletno asfaltiran put koji povezuje Moskvu sa Vladivostokom. Tokom proleća i jeseni ne može se autom ili kamionom doći do Tihog Okeana. U 21-om veku.

артиљерац

pre 5 godina

@ King roger да ти појасним неке ствари,пошто си слаб из историје.Руски ратни
план из 1810(2 године пре напада Француске на Русију)је предвиђао повлачење
пред Французима,остављање "спаљене земље",док се Французима не прекину линије
снабдевања.То је дало резултате.Французи су у Русију ушли са 900 000 војника,
паневропска армија,Фрацуза око 280 000.До бородинске битке остали су само
Французи.Остали су или дезертирали или помрли.Тај руски план је уствари смислио велики руски војсковођа Суворов,још 1800. године,непосредно пред своју смрт.Нису Руси бежали,то је био план.Од 280 000 Француза вратило се 30000.
И Руси су играли казачок у Паризу.французи нису изгубили рат због зиме.Већ су
били поражени и у одступању кад је зима почела.

Vatra

pre 5 godina

To nesto sto su imali se zove sreca da je Hitler lose vodio taktike u bitkama jer nije dozvoljavao da oficiri vode bitke za razliku od Staljina.To je bilo na dokumentarcu.
(King Roger, 30. decembar 2018 21:43)

I Staljin je vodio odbranu pa kad je video da je dogorelo do nokata, da su nemci opkolikili Lenjigrad, skoro osvojili Staljingrad i dosli pred samu Moskvu onda je zvao Zukova. Tek od tada su Rusi poceli da mlate svabe. Ne moze neki nabedjeni lik da vodi rat, za to treba strategija koja se uci godinama.

Petar

pre 5 godina

Nista gore od toga kada istoriju krenu da komentarisu milenijalci. Rusi su se ljudi moji branili u svojoj kuci vise puta i jos se neko pita zasto su pobedili? Traze neke mrazeve ili sta vec. To je bila borba za opstanak, eto zasto. Savetovao bih svim mladjim komentatorima da odu u Sankt Petersburg i popricaju sa sada vec ljudima u godinama. Ispricace vam neke zanimljive stvari iz nemacke opsade Lenjingrada. Neki cak odlicno i pricaju srpski jezik jer ima onih koji su ucili na fakultetima!

Mihailo

pre 5 godina

Da, a Rusima inače nije hladno i ne smrzavaju se. I da, Nemci nisu imali proleće/leto 1941, 1942, 1943, 1944. i proleće 1945. godine. Pet godina je vladala zima kao u Game of Thrones.

Sovjeti su uništili 75% svin nemačkih i osovinskih snaga na Istočnom frontu isključivo velikim požrtvovanjem (često i čistom krvoločnošću i nečeovečnošću sopstvenih komandanata - a opet pobeda je sve to oprala -.- i sve takve stvari su zaboravljene, ali dobro...) koje je proisticalo koliko iz rodoljublja toliko i iz saznanja da se vodi rat za opstanak, a ne samo pobedu u sukobu nakon koga će doći neki, kakav god, mir i nastavak života, kako je to uvek ranije bilo. Sukob na Istočnom frontu je i bio takav kakav je bio samo iz razloga što su se Sovjeti borili za opstanak, fizičko postojanje.

upecan si

pre 5 godina

@Pecaljka za budale
Teren je izuzetno vazan, narocito kod upotrebe konjice, ako zauzmes visi polozaj onda tvoji konjanici imaju bolji ucinak, a i pesaci pri jurisu. Uz to, strelci imaju veci domet, a mozes i kamenje da obrusis na neprijatelja ako je bas dobar pad.
A ako vodis rat avionima, tenkovima, onda je teren manje bitan.
Da strucnjace, Rusima je isto bilo hladno, ali je njima oprema stizala na vreme jer su bili u Rusiji, dok je Nemacka bila daleko. Kapiras genijalac? Ti pojma o vojnoj taktici nemas. Jeste, ubedjuj sebe da su nesposobni Sovjeti koje su Nemci potamanili i dosli im do Moskve, pobivsi milione, odjednom naucili kako da “koriste teren” bas kada je krenula zima. Neznalice jedna.

opasni presedan

pre 5 godina

I svi osvajaci su dolazili sa zapada, zanimljivo... (Nije sve u parama nesto je i u novcu, 30. decembar 2018 21:55)

I tako sve do Kamcatke, zanimljivo.

Žarkovac

pre 5 godina

E moj "D".... Da su Rusi bili neutralni u WW2 pitanje je do kada bi rat trajao i kako bi se završio.... A Rusi su na kraju uvek izlazili kao pobednici

PAOK

pre 5 godina

"Ni ruska jesen nikada nije prijala takozvanim osvajačima, jer su trupe bile prinuđene da zbog velikih kiša gacaju po blatu do kolena."

tačnije ruska zaostalost, koja im je podarila očajne saobraćajnice
(fritz x, 30. decembar 2018 21:02)

Pa nadji drzavu u to vreme koja je imala 7000 km pruge pocetkom 20 veka.Car je spojio 8 vremenski zona.Nije Rusija toliko bilo zaostala vec je to propaganda komunista i onih koji su poslali Lenjina da unisti Rusiju.

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Predlazem sledecim svetskim osvajacima da u narednom ratu ugoste Ruse u svojoj drzavi, znaci : topla klima, nema blata, uredjena saobracajna infrastruktura, kulturni i vaspitani ljudi :))

istorija je majka života

pre 5 godina

artiljerac A de mi objasni jel kod sela Borodino Kutuzov ,, taktički potučen do nogu'' ili je i to bio sve deo velike strategije.
Mnogi za Rusiju prećutkuju prvi svetski rat i kakva je njihova vrhunska strategija dovela do spektakularnog poraza kod Tanenberga :)

ironija

pre 5 godina

Nemacka ofanziva je 1941. stala u jesen, generali su govorili Hitleru da je to zato sto u SSSR nema asfaltnih puteva pa se tenkovi i kamioni zaglavljuju u blatu. Rekli su da ce nastaviti ofanzivu cim dodje zima i putevi se zamrznu. I krenuli su u ofanzivu na Moskvu i u toj ofanzivi im je za mesec dana izginulo vise vojnika nego u celom dotadasnjem ratu. Tako da je u stvari nemacki generalstab jedva cekao da zamrzne, a posle rata su se nemacki generali u memoarima pravdali da su izgubili rat zbog ruske zime.

EU Citizen

pre 5 godina

Nije im pomigao, već samo odmogao, nsjbolja stvar. koja je mogla da se desi toj zaostaloj feudalnoj državi koju je kasnije toksična komunistička ideologija dokusurila i koštala je nekoliko desetina miliona nevinih duša, bilo je da je Napoleon osvoji, ukine kmetstvo sedamdeset godina ranije i ubrza industrijsku revoluciju, izvesno bi u tom slučaju danas bili daleko manje zaostali a vrlo verovatno bi izbegli i komunističku kugu. Problem Rusije je što su svi potencijalni osvajači, izuzev možda Hitlera, daleko bolja varijanta od njenih rođenih hazjajina i njihovih razbojničkih izmećara, tako da bi svaka okupacija, osim, eventualni, spomenute nacističke (ali ne i, recimi, Kajzerove u prvom svetskom ratu) za običan narod bila ustvari oslobođenje.

m

pre 5 godina

Ovo "Ruska zima" je ubačena da bi deca lakše učila istoriju!!! Ko drugačije tu ratnu surovost da shvati? A odrasli, ako ih zanima kako su Rusi pobedili, onda ozbiljnije knjige u ruke!!!

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 5 godina

Rusima jeste pomogla zima ali oni su imali neiscrpan rezervoar ljudi i mobilisali su ih kad god su hteli...ruski generali su bili neznalice zato su i izgubili toliko ljudi...ruskim vojnicima glavni pokretac je bila vodka pa je i to jedan od faktora koji je izazvao tolike gubitke...kada ti pogine 30 miliona ljudi svako normalan pita kakvi su to oficiri i vodje...druga vazna stvar je ogromna pomoc koju je rusija dobila od SAD u oruzju,hrani,obuci i odeci...amerikanci su rusima isporucili 19 hiljada aviona,11 hiljada tenkova i oko 10 hiljada haubica...rusi su dobili i dzipove oko 40 hiljada plus kamione...sve to je transportovano preko mora brodovima koje su napadale nemacke i japanske podmornice...to je bio ogroman logisticki zadatak jer Amerika nije pomagala samo rusiji vec celom svetu...plus ratovali su na Pacifiku sa verovatni najsurovijom vojskom koja postoji japanskom,otvorili su ratiste u Aziji,Africi zauzeli Italiju i na kraju iskrcali se u Normandiji...najteze bitke su vodjene u americkom sektoru na plazi Dzuno...na kraju za sve pitanje...sta mislite da je rat vodjen u S.Americi da li bi neka od zemalja kojima je Amerika pomogla presla okean i borila se na strani SAD?

rade

pre 5 godina

Rusi su izgubili 250000 protiv Finaca i 400000 je imalo promrzline. Finci nisu izgubili ali su im diplomatski prepustili tad svoj drugi najveći grad. Neverovatna borba Finaca.

m

pre 5 godina

Ovo "Ruska zima" je ubačeno da bi deca lakše učila istoriju. Kako drugačije prihvatiti tu ratnu surovost? A odrasli koje zanimaju strategija i taktika, neka potraže još literature!

haha

pre 5 godina

@Nije sve u parama, nesto je i u novcu
A odakle da dolaze genije? Idi pogledaj mapu? Nije Rusija onolika jer se branila, nego jer je osvajala