Milosav
pre 5 godina
Znaci neki se setio da i tu moze da se zgrne gomila para za SNS kadar. Sta mislite, ko ce da dobije dozvole za ovo?
Nedelja, 02.12.2018.
15:04
Prevoz putnika trolejbusima i tramvajima u prestonici, uskoro bi osim GSP mogli da obavljaju i privatni prevoznici.
Izvor: Veèernje novosti
pre 5 godina
Znaci neki se setio da i tu moze da se zgrne gomila para za SNS kadar. Sta mislite, ko ce da dobije dozvole za ovo?
pre 5 godina
Kako ko ce voziti,Vesic i druzina kao sto nas vozaju sve ove godine.
pre 5 godina
Nije ni cudo sto te Djindjic izbacio iz stranke pa si se uhlebio kod SNS sljama!
pre 5 godina
...cudno se pise metro u srbiji...
...autobus, trolejbus, tramvaj, autobus na struju, autobus na plin...
...novac se razbacuje bukvalno na sve strane, ali nikako da se zagrize metro...
(kraja, 02. decembar 2018 15:16)
To nije tačno. Stvorena je agencija za bavljenje metroom. Najveći deo posla je završen. ;-)
pre 5 godina
Privatnici???? Ahahahahaja...ovi koji ne umeju da ispostuju obican napisani red voznje, to je za njih nuklearna fizika i za njihove raspustene, neuke, primitivne i bahate vozace koji voze alkoholisani,cast izuzetcima, a dok pauziraju po pola sata usled ne postojanja nikakve kontrole vozaca i reda voznje (gsp dispicari se ogradjuju od privatnika) na okretnicama obilno zacadjuju vozila duvanskim dimom, tacnije to rade i dok voze. O kvalitetu turskih ili cijih vec vozila koja nabavljaju polovna, doduse i nova ali posto su “vrhunskog” kvaliteta vec za 6 meseci izgledaju gore od polovnih, a sistem ventilacije, kad radi, im smrdi na uzas...leglo bakterija.
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
(Bzon, 02. decembar 2018 15:07)
lepo je receno da ce ih zameniti ebusevi. i logicno kao sto je cellphone zemenio obicni telefon.
pre 5 godina
Може, само да електробусеви преузму исте тролејбуске линије!
pre 5 godina
Ma kakvi Švajcarci,Srbi su najpametniji narod na svetu.
pre 5 godina
zamenicu jedno vozilo na struju drugim na struju, razbucacu mrezu i kupiti ekstremno skupe autobuse. sta ce biti sa njihovim baterijama i gde ce se bacati, bas me briga. na drugim linijama cu ostaviti obicne autobuse. izgradicu tramvajsku liniju izmedju dve vec postojece. metro ce povezivati livadu i bnw. pa koliko ti je dubok dzep vesicu?
pre 5 godina
Već vidim gde će završiti ova ekipa kada padne sa vlasti.
pre 5 godina
Elektrobusevi koje imamo u Beogradu su jako efikasni jer nemaju baterije nego ultrakondenzatore. Tako da nema gubitaka i opadanja kapaciteta zbog hladnoće. Ali su zato izuzetno skupi. Možda ima smisla stavljati ih na nove linije, ali skidati žice i ukidati trolejbuse koji su već otplaćeni zvuči suludo.
(T, 2. decembar 2018 20:56)
Superkondenzatori jesu dugovecniji od klasičnih Li-ion baterija, ali imaju mnogo manji kapacitet tj gustina energije je 5 puta manja što je velika mana.
pre 5 godina
Možete da date sve gradske linije i samom Svetom Petru na upravljanje, ali ta vozila mora neko i da vozi.
A kako statistika pokazuje, čini mi se da će važniji uslov za dobijanje linije biti da vozilo mora biti samovozeće (tj. bez vozača). :)
pre 5 godina
nije bitan prevoz, bitna je ugradnja... sina za tramvaje, naravno ;)
pre 5 godina
Jedan elekrobus - 700.000$ , a jedna trola 225.000e , pa sada vidite ko gura elektrobuseve.
pre 5 godina
Izbavciti trolejbuse to je glupost pa oni su naj racionalniji.
pre 5 godina
Izvin'te, a ko će to da vozi?
pre 5 godina
Trolejbusku mrezu vec imamo i trolejbusi su visestruko jeftiniji od elektro-autobusa, za koje tek treba da se izgradi infrastruktura.
Ko je rekao korupcija?
pre 5 godina
Сад ће Ђани Ћурчић да купи један трамвај.
pre 5 godina
Pakao
pre 5 godina
Kum i ja, linija 22.
pre 5 godina
Elektrobusevi koje imamo u Beogradu su jako efikasni jer nemaju baterije nego ultrakondenzatore. Tako da nema gubitaka i opadanja kapaciteta zbog hladnoće. Ali su zato izuzetno skupi. Možda ima smisla stavljati ih na nove linije, ali skidati žice i ukidati trolejbuse koji su već otplaćeni zvuči suludo.
pre 5 godina
Privatni tramvaj... Mi kakvi smo i tu će biti divljaka kao kod taksija.
pre 5 godina
Iz navedenog je jasno da se GSP raspada čim sve "uvaljuju" privatnicima.
pre 5 godina
Trole su optimalna verzija, bar još neko vreme, koriste ih Moskva, Atina, više Pirej... Iste one kao naše, rasturene, za razliku od njihovih. U kojima radi grejanje, a ne duva malo za bubrege... Osim toga ostaću bez linije 22 :(
pre 5 godina
A jel ja mogu da zakupim neko raskrižje,pa da pišem kazne?
pre 5 godina
Nije mi jasno zasto se opet izbacuju trojelbusi iz upotrebe kao i pre vise decenija, kada su npr ukinute linije 12 do Banjice , linija 14 do Zemuna) i onda kada je doslo do skoka cena nafte 70 tih odlucenoj je opet da se siri mreza trojebuskih linija i onda je opet vracena npr linija 12 do Banjice sredinom 80 tih , ali sada Banjice 2 pod brojem 41.
Sada grad ukida trojebuse i menja ih elektricnim busevima (trosak nabavke buseva kada vec imamo trojebuse i trosak skidanje mreze) jer kao nije povoljno , a sa druge strane planira da siri tramvajsku mrezu cak kroz strogi centar grada od Slavije preko Terazija do Trga Republike... (a da ne pricamo koliko kostaju tramvaji i postavljanje sina (to kosta vise od postavljanaj trojebuske mreze).
pre 5 godina
zatečeno stanje?
pre 5 godina
Idem da kupim jedan tramvaj...pa da krenem krugom dvojke! Jbg, kanuće neka kinta, 'bem li ga!:)
pre 5 godina
Sećanje me služi. Pre nekih 40-tak godina se takođe išlo na ukidanje trolejbusa u Beogradu. U jednom trenutku je postojala samo jedna trolejbuska linija, 11, sadašnja 22, od Kalemegdana do Kruševačke ulice. Onda je nastala kriza u snabdevanju gorivom, i odjednom je opet, tokom 1980-tih, morala da se proširuje trolejbuska mreža i da se otvaraju nove linije (sad ih ima 7).
pre 5 godina
@vlada
Jesi ti retardiran ili bot?
Manje indirektnog zagađenja? Šta bulazniš?
pre 5 godina
Elektro autobusi su 5x skuplja verzija trolejbusa. Što je veća nabavka to je veća provizija.
(Tako to ide, 2. decembar 2018 17:09)
Tačno tako. Izračun je pokazao da su potrebna 4 elektrobusa da bi zamenili 1 na unutrašnje sagorevanje. U tako megalomanske projekte izbacivanja trolejbusa ne idu ni daleko bogatije države od Srbije. Realni domet najnovijih elektrobuseva Solaris je 120km i uz to je treba računati na mesta za punjenje, stanice. Za solidnu brzinu ponjenja treba obezbediti najmanje punjenje 120kw za svako mesto (koliko snage treba na ulazu u punjač ne znam). Odmah bi se pojavio problem sa celokupnom mrežom trafo stanica u Beogradu.
Bojim se da će ovaj projekat da odnese najmanje 250 mil. € i završiće kao metro koji se gradi već 50 godina.
pre 5 godina
Time ce se prvo smanjiti vrednost GSP. Posle ce “neko” da ga kupi za sicu.
pre 5 godina
80 x 400000 eur je 32 miliona eur. Plus stanice za punjenje još 5 miliona, blizimo se 40 miliona eur koje planirate da ukradete od građana Beograda. Računajte da i ti autobusu imaju 25%manji kapacitet putnika što znači da ćete potrošiti skoro 5 milijardi dinara na nešto što neće doneti boljitak nikome osim vašem džepu i džepu vašeg "dobavljača".
Kad budete silazili sa vlasti, francuska revolucija iz 1789. će biti dečija igra!
pre 5 godina
(###, 2. decembar 2018 17:10)
Netačno...Srbiju su uništili Ličani i Krajišnici a Kosovari će da je dokusure
pre 5 godina
Potpuno logičan potez. Gradskim prevozom i treba da se bave privatne kompanije. Oni sto negoduju to su oni isti koji ne žele da plate kartu vec da se voze za dzabe. Grad ne treba da se bavi prevozom vec da ga uredjuje i naravno da placa karte za povlašćene kateogorije gradjana.
pre 5 godina
Elektro autobusi su 5x skuplja verzija trolejbusa. Što je veća nabavka to je veća provizija.
pre 5 godina
Desnicari i neoliberali unistise Srbiju.
pre 5 godina
Metro, i tacka.
pre 5 godina
Kazu, daće i privatnicima i tako ce da poboljsaju budzet, infrastrukturu i ostalo. Ljudi, samo pogledajte ovako. Imate platu 35.000, ako vam neko uzme 2.000, da li vam je bolje ili losije? Ili, imate 3 firme i sve lepo radite, zarada ide. Ulazete, obnavljate, ali zarada je tu. Medjutim vi date jednu na koriscenje jer tako cete da poboljsate ove druge. Da li ima logike? Nema. Zasto bi davali nesto ako vam ide dobro i sve to mozete da jos vise popravite. Dakle, logika NULA. Cela prica je da se nekome ubace pare u dzep i to je to. Zeznuli se Svajcarci pa vam davali tramvaje, Japanci sto vam davali buseve jer nema obraza da cuvate nesto i popravite, da isti ti vide da nesto radite. Kada prestanu da daju, kukacete u EU da vam da neki euro pomoci. U Svajcarskoj svaki grad ima svoj transport. Sve je gradsko, tj drzavno. Sem sto linije po selima, udaljenijima drzi Pošta koja je takodje drzavna. Nema logike dati nekome da puni dzep kada moze grad i drzava, to jedino ide u Srbistanu. Takodje, bio sam u Bg-u i ne znam koje naselje i hteo sam da uzmem bus i nemam kartu gde da kupim iako hocu. Barem je tako bilo pre 2 godine i tu gde sam ja bio. Kioska nema, aparata nema. Kako ima pravo da ti pise kaznu ako nisi imao gde kartu da kupis? Nema logike. U normalnim zemljama imate aparate na stanicama, ubacis pare i uzmes kartu. Ako nemas ide kazna i nemas pravo da se bunis jer imao si gde da je kupis.
pre 5 godina
Hvala bogu, čitav prevoz i Beogradu bi trebalo privatizovati, ali tako da je otvoren za sve koji ispunjavaju bezbednosne i kvalitativne zahteve, a ne samo za odabrane. I, naravno, dozvoliti slobodno formiranje cena. Na prvom mestu, cene bi u tom skučaju svakako bile ekonomske, jer bi na svaku mogućnost reagovala konkurencija, pa bi verovatno bile niže od trenutnih ako grad debelo ne dotira cenu, a u tom slučaju je i dobro da budu više, neka plaća onaj ko se vozi, a ne onaj ko se ne vozi. Na drugom mestu, neka ovi paraziti što se švercuju to probaju kod privatnika koji nemaju demagoškr razloge da podilaze biračkom telu i žive od svog posls, da vidim ksko će se provesti i koliko će se voziti :))
pre 5 godina
Niko normalan ne bi izbacio trolejbuse. Trolejbusi su superiorniji i od tramvaja i od elektroautobusa.
Ali logika će da ustukne pred provizijom
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 2. decembar 2018 15:53)
Zapravo elektro busevi su manje efikasni od trola jer se iz baterija u najboljem slučaju može dobiti 90% struje iskorišćene za punjenje, takođe baterije su prilično teške što takođe smanjuje efikasnost u odnosu na trolu, a na hladnoći im se još smanjuje kapacitet. Najbitnije poređenje je cena elektro busevi su koštali 500 hiljada evra po komadu, a trole 225 hiljada. Da li se isplati menjati relativno mlade trole sa duplo skupljim elektro busevima samo zbog žica? Takođe treba napomenuti da baterije imaju određeni vek trajanja i da će za par godina biti neophodna zamena što dodatno poskupljuje.
pre 5 godina
Крупна је грешка избацити тролејбусе. На западу их све више користе (например у јавном превозу холандског града Арнхема). А Немци иду и корак даље - код Франкфурта експериментално пребацују камионски превоз на - камион-тролејбус (камион са напајањем електромотора из горњих водова). Али,... као што многи већ рекоше, овде се ради опет о корупцији. Електро аутобус је неупоредиво скупљи, па ће и провизија бити већа. А то што сиромашна Србија уводи најскупљу и економску недоказану технологију - кога брига.
pre 5 godina
Jos nigde u svetu nisam cuo da se izbacuju trolebusi.Autobusi na struju su skuplji i netraju tako dugo kao trolebusi.
pre 5 godina
jel sad jasno zasto su ovih godina urusavali GSP ... bice lagana puzeca privatizacija ...pa kad su mogli PKB da prodaju(Poklone) a da je narodu svejedno, sta je za ekipu jedan GSP .... doci ce na red posta itd... i gorivo ce biti 200 .. i mnogo toga ce poskupeti .a narod ce cutati i uzivati u celogodisnjoj (Novogodisnjoj) rasveti ... mi smo izgubili cast , ponos i dostojanstvo .sa ovakvima kakvi smo danas turci bi vladali 1000 godina . blago nasim naslednicima bice ponosni na nas a posebno na sendvicare ...
pre 5 godina
Ja nisam čuo da je iko uspeo da uspešno uvede elektroautobuse. Problem je domet, dužina punjenja i cena i autobusa i punjača. Sa time se tek eksperimentiše, izvode studije izvodljivosti. Ali na o-ruk zamenjivati trolejbuse koji su već na struju i kojima je izgradjena infrastruktura, sa nekim virtuelnim električnim autobusima je poseban vid ludila.
(dživdžan, 2. decembar 2018 15:42)
Za nas ce napraviti specijalne sa dinamom tako da ce vozac imati pedale da ih vrti. Ako se pokaze uspesnim, pedale ce imati i putnici koji sede.
pre 5 godina
Ariva nije nikakav privatni prevoznik, to je nemacka drzavna firma 100% u vlasnistvu Nemacke.
pre 5 godina
Znači, metro rade privatnici
pre 5 godina
Sta je sa tramvajima sa Banovog Brda.Odavno su nestali, dete mi sa njima islo u skolu, kome to smeta, zbog cega ih nema, Vesic je doktor za kombinacije tako da ce smisliti nesto isplativo za svoj dzep.
pre 5 godina
Najbolje bi bilo kupiti trolejbuse, koji bi u slučaju kvara na napojnoj mreži mogli da pređu oko 2km bez napajanja sa mreže, i ne bi bilo nikakvih problema koje navodite kao mane trolejbusa.
(student, 2. decembar 2018 16:54)
Toliko su i prelazili trolejbusi na svoje akumulatore i to oni modeli od pre 30 godina po fabričkim specifikacijama samo su naši skidali akumulatore nemam pojma iz kog razloga.
pre 5 godina
@aleks - zamisli situaciju - krene elektrobus iz depoa, puna baterija 250 km dometa. Dodje na prvu stanicu, dok ceka pocetak voznje puni se. Krece na krajnju stanicu, domet pao na 230 km (retko koja linija ima 20 km ali neka je i 20 km). Tu ceka 10-ak minuta, za to vreme se puni. Krece sa 240 km. Ide nazad na pocetnu stanicu, tu stize sa 220 km. Puni se 10 minuta, sad ima 230 km, ide na krajnju stanicu...
I tako u krug...
Zavrsava dan sa najmanje 100 km dometa, ide u depo, kaci se na punjac, ujutru krece pun.
Cena kWh struje nocne tarife nek je i 15 dinara (a nije). Usteda ogromna.
Zamislite sistem grada NS, SU, NI ili cak i BG gde umesto da trosite MILIJARDE dinara na uvoznu naftu vi trosite minimalnu kolicinu novca na DOMACU STRUJU!
Plus - tisina, manje odrzavanja, manje aero zagadjenja.
Minus - CENA (mada je i cena za vek eksploatacije skoro identicna dizel busevima - 350.000 dolara za dizel naspram 370.000 dolaza za elektro bus), s tim da ce cena drasticno da pada sa pojeftinjenjem baterija.
pre 5 godina
@Aleks
Najpre, elektroautobusima ni ne treba preveliki domet kada se dopunjuju na krajnjim stanicama. Drugo, da li misliš da neki izgoreli autobus više košta od čitave mreže za trolejbuse koju treba redovno održavati. A pale se i obični autobusi, i tramvaji pa i trolejbusi. Zatim, autobusima je lako menjati rutu za razliku od trolejbusa, mnogo su fleksibilniji i sistemom gradskog saobraćaja se može efikasnije upravljati.
Staviti sve na papir, napraviti računicu pa da se vidi. Zapravo verujem da su to već uradili ako su doneli ovu odluku.
A da, naravno, ovo je sve (ALI SVE, 100%) zapravo zarad nečijeg ličnog bogaćenja. Pa onda niša, nema potrebe ni pričati...
pre 5 godina
Znaci imacemo EKO 1 na vise linija.
pre 5 godina
Nemojte se začuditi kad za godinu-dve ista priča bude sa vodovodom.
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 2. decembar 2018 15:53)
Elektroautobusi imaju ograničen domet plus dužina punjenja akumulatora.
Za ovu godinu znam za najmanje 8 izgorelih elektrobuseva u Evropi, a za to vreme nisam čuo ni za jedan izgoreli trolejbus.
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
(Bzon, 02. decembar 2018 15:07)
pa da si procitao tekst znao bi da ce biti elektricni autobusi !!!
pre 5 godina
Sve ce ovi prodati, zato se i gsp raspada!
pre 5 godina
Beograđani počnite da plaćate karte....
pre 5 godina
Sta su trolebusi ako nisu elektro autobusi, samo imaju sigurnije napajanje.
pre 5 godina
Mnogo bolje rešenje bi bilo i elektrobusevi i trole. A vi sad izvolite pa lupajte minuse do mile volje.
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 02. decembar 2018 15:53)
Prvo, zašto postojeće autobuse na dizel ne zamene elektrobusima, nego menjaju ekološki prihvatljive trolejbuse? Druga stvar, niko ne misli o tome koliko je zapravo prljava proizvodnja baterija za ta vozila, i o tome gde će se skladišti te baterije nakon završenog perioda eksploatacije vozila, tako da je indirektno zagađenje višestruko veće u odnosu na trolejbuse. Treća stvar, postojeći elektrobusi su toliko nepouzdani, da redovno viđam autobus na dizel/gas kao zamenu za elektrobus, iako je u BG nabavljeno 5 elektrobusa, 4 za svakodnevnu eksploataciju i 1 da bude u rezervi, a čim šalju autobus na dizel/gas na liniju 1EKO, znači da su najmanje 2 elektrobusa u kvaru.
Najbolje bi bilo kupiti trolejbuse, koji bi u slučaju kvara na napojnoj mreži mogli da pređu oko 2km bez napajanja sa mreže, i ne bi bilo nikakvih problema koje navodite kao mane trolejbusa.
pre 5 godina
Tačniji naslov bi bio : Po hitnom postupku preliti pare u nečije džepove
pre 5 godina
Ovo znaci totalno urusavanje GSP I to da je grad digao od njega ruke.Mozemo ocekivati samo manje plate za vozace I totalni kolaps u gradu.Vazno da je nastavnicima,doktorima I sudijama digao plate u nebesa.E,izetim ovakvu Vucicevu Srbiju.
pre 5 godina
Ovo je najbolja stvar jos od uvodjenja bus plusa
pre 5 godina
Nisam jos otisao iz zemlje,na krajnjem severu sam, ali mi je jako drago sto vise ne moram trpeti izivljavanje ovih strucnjaka.
Beograd je postao neizdrziv za zivot dostojan coveka. Odavno je prestalo da bude smesno.
pre 5 godina
Nadajmo se da ce elektro-autobusi koristiti struju a ne gas kao pogon - za razliku od ovih sad u upotrebi.
pre 5 godina
Elektrobusevi su suvise malog kapaciteta putnika, a i ne moze navedeni broj da opsluzi ono sto zele. Pa ih jos i nema zglobnih. I jos su kineskog kvaliteta. Uzasna ideja na kojoj ce Neko da zaradi.
Pustiti trole takve kakve jesu pa razmisljati o njima kad dodje metro.
pre 5 godina
Al se nekome nabacuje milionski posao.
pre 5 godina
Ja nisam čuo da je iko uspeo da uspešno uvede elektroautobuse. Problem je domet, dužina punjenja i cena i autobusa i punjača. Sa time se tek eksperimentiše, izvode studije izvodljivosti. Ali na o-ruk zamenjivati trolejbuse koji su već na struju i kojima je izgradjena infrastruktura, sa nekim virtuelnim električnim autobusima je poseban vid ludila.
pre 5 godina
Ovi su poludeli što hoće trolebuse da izbace!
pre 5 godina
Stefane u pravu si jedino ce ustedeti vodu i sapun pa ce pranje biti bez tih artikla.Sustina je da se GSP urusi do korena.Grad ce odvojiti infrastrukuru od GSPa i onda izvolite plati pa vozi .Nece Vesic da se bakce sa GSP om i da trosi tamo novac treba njemu ide gradnja metroa kopanje ovamo zatrpavanje tamo to sve on kontrolise.Ogroman novac je u igri i treba iskoristiti trenutak istine.
Vozac kamiona
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
pre 5 godina
Sustina se ogleda u tome da ce neko debelo da zaradi na racun drzavnih institucija uz izgovor da same institucije ne mogu same da postignu sta vec... gradjani nikakvo poboljsanje nece osetiti. Ovo se zove pranje novca, zivi bili pa videli. Pozdrav
pre 5 godina
Neki gradovi u Evropi iz centralnog gradskog jezgra izbacuju tamvajski saobracaj a uvode mini buseve da bi se lakse kretali kroz uzane ulice.Kod nas opet zivi ona Tramvajem u 21 vek gde je kroz uzanu Resavsku uveden tramvaj koji pravi veliku guzvu. Metro linije u Evropi cine 70% gradskog prevoza. Novih 100 autobusa je najavljivano za ovu godinu
pre 5 godina
Ma bravo, svuda su javni prevoz i željeznice neisplativi i subvencionirani od grada i države, jer da naplaćuju punu tržišnu cijenu nitko ih ne bi koristio. Austriju godišnje željeznice koštaju 5 milijardi eura, a koliko je tek bečki javni prevoz neisplativ da ne pričam.
pre 5 godina
Zašto bi se ukidala postojeća trolejbuska mreža i postojeća vozila? Ako je Vesiću do ekologije, nek zameni klasične AUTOBUSE onima na baterije i električni pogon.
pre 5 godina
...cudno se pise metro u srbiji...
...autobus, trolejbus, tramvaj, autobus na struju, autobus na plin...
...novac se razbacuje bukvalno na sve strane, ali nikako da se zagrize metro...
pre 5 godina
Trole uopste nisu losa vozila, jeftinije za idzavanje, manje bucna, ne zagadjuju okolinu. Problem sunnase ulice, divlja gradnja, uske ulice... Rusi toliko nafte imaju a koriste trole.. Tranvaji ili metro(bilo sta samo da jma nezavisnu infrastrukturu) je odlicno ali kod nas uzas.
pre 5 godina
trolejbus po meni najlepše rešenje za grad...
pre 5 godina
Nadajmo se da ce elektro-autobusi koristiti struju a ne gas kao pogon - za razliku od ovih sad u upotrebi.
(Dusan, 2. decembar 2018 15:10)
Kakvi elektro autobusi? Jel to Vučić stvarno nije lagao pa je počela proizvodnja u Ikarbusu? Nisam ništa čitao o tome a verujem da bi on bio tamo kad bi napravili prvi.
pre 5 godina
Максимална неспособност и пљачка.
pre 5 godina
.... предложено решење за тролејбусе може да донесе само човек који је апсолутни лаик за планирање градскиг саобраћаја!
pre 5 godina
ne mogu da nadju vozace ni za autobuse,pa da uvale vruc krompir privatnicima uz problem odrzavanja i naplate korisnicima
pre 5 godina
Nesposobni direktori, zato sve ide u ruke privatnika
pre 5 godina
Kada bude karta 200 dinara,a po 10 komunalaca u svakom autobusu...
pre 5 godina
Ne u istoriju !!!!
DAJTE IH NIŠU!!!
Niš ima potrebe za trolejbuse umesto autobuse.
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
pre 5 godina
Izbacite autobuse iz centra grada, a ne trole.
Odvratni ste i neverovatno bahati
pre 5 godina
Kol'ko ono grad placa po autobusu dnevno privatnicima?
pre 5 godina
Bice prevoz ko u indiji za par godina. Totalni raspad sistema...no za to se glasalo, uzivajte.
pre 5 godina
.... предложено решење за тролејбусе може да донесе само човек који је апсолутни лаик за планирање градскиг саобраћаја!
pre 5 godina
A metro nista?
pre 5 godina
невероватно.
pre 5 godina
Izbacite autobuse iz centra grada, a ne trole.
Odvratni ste i neverovatno bahati
pre 5 godina
Sustina se ogleda u tome da ce neko debelo da zaradi na racun drzavnih institucija uz izgovor da same institucije ne mogu same da postignu sta vec... gradjani nikakvo poboljsanje nece osetiti. Ovo se zove pranje novca, zivi bili pa videli. Pozdrav
pre 5 godina
Максимална неспособност и пљачка.
pre 5 godina
@Aleks
Najpre, elektroautobusima ni ne treba preveliki domet kada se dopunjuju na krajnjim stanicama. Drugo, da li misliš da neki izgoreli autobus više košta od čitave mreže za trolejbuse koju treba redovno održavati. A pale se i obični autobusi, i tramvaji pa i trolejbusi. Zatim, autobusima je lako menjati rutu za razliku od trolejbusa, mnogo su fleksibilniji i sistemom gradskog saobraćaja se može efikasnije upravljati.
Staviti sve na papir, napraviti računicu pa da se vidi. Zapravo verujem da su to već uradili ako su doneli ovu odluku.
A da, naravno, ovo je sve (ALI SVE, 100%) zapravo zarad nečijeg ličnog bogaćenja. Pa onda niša, nema potrebe ni pričati...
pre 5 godina
Nesposobni direktori, zato sve ide u ruke privatnika
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
pre 5 godina
Potpuno logičan potez. Gradskim prevozom i treba da se bave privatne kompanije. Oni sto negoduju to su oni isti koji ne žele da plate kartu vec da se voze za dzabe. Grad ne treba da se bavi prevozom vec da ga uredjuje i naravno da placa karte za povlašćene kateogorije gradjana.
pre 5 godina
ne mogu da nadju vozace ni za autobuse,pa da uvale vruc krompir privatnicima uz problem odrzavanja i naplate korisnicima
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
pre 5 godina
@aleks - zamisli situaciju - krene elektrobus iz depoa, puna baterija 250 km dometa. Dodje na prvu stanicu, dok ceka pocetak voznje puni se. Krece na krajnju stanicu, domet pao na 230 km (retko koja linija ima 20 km ali neka je i 20 km). Tu ceka 10-ak minuta, za to vreme se puni. Krece sa 240 km. Ide nazad na pocetnu stanicu, tu stize sa 220 km. Puni se 10 minuta, sad ima 230 km, ide na krajnju stanicu...
I tako u krug...
Zavrsava dan sa najmanje 100 km dometa, ide u depo, kaci se na punjac, ujutru krece pun.
Cena kWh struje nocne tarife nek je i 15 dinara (a nije). Usteda ogromna.
Zamislite sistem grada NS, SU, NI ili cak i BG gde umesto da trosite MILIJARDE dinara na uvoznu naftu vi trosite minimalnu kolicinu novca na DOMACU STRUJU!
Plus - tisina, manje odrzavanja, manje aero zagadjenja.
Minus - CENA (mada je i cena za vek eksploatacije skoro identicna dizel busevima - 350.000 dolara za dizel naspram 370.000 dolaza za elektro bus), s tim da ce cena drasticno da pada sa pojeftinjenjem baterija.
pre 5 godina
80 x 400000 eur je 32 miliona eur. Plus stanice za punjenje još 5 miliona, blizimo se 40 miliona eur koje planirate da ukradete od građana Beograda. Računajte da i ti autobusu imaju 25%manji kapacitet putnika što znači da ćete potrošiti skoro 5 milijardi dinara na nešto što neće doneti boljitak nikome osim vašem džepu i džepu vašeg "dobavljača".
Kad budete silazili sa vlasti, francuska revolucija iz 1789. će biti dečija igra!
pre 5 godina
невероватно.
pre 5 godina
Ja nisam čuo da je iko uspeo da uspešno uvede elektroautobuse. Problem je domet, dužina punjenja i cena i autobusa i punjača. Sa time se tek eksperimentiše, izvode studije izvodljivosti. Ali na o-ruk zamenjivati trolejbuse koji su već na struju i kojima je izgradjena infrastruktura, sa nekim virtuelnim električnim autobusima je poseban vid ludila.
pre 5 godina
Al se nekome nabacuje milionski posao.
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
(Bzon, 02. decembar 2018 15:07)
pa da si procitao tekst znao bi da ce biti elektricni autobusi !!!
pre 5 godina
Bice prevoz ko u indiji za par godina. Totalni raspad sistema...no za to se glasalo, uzivajte.
pre 5 godina
Nisam jos otisao iz zemlje,na krajnjem severu sam, ali mi je jako drago sto vise ne moram trpeti izivljavanje ovih strucnjaka.
Beograd je postao neizdrziv za zivot dostojan coveka. Odavno je prestalo da bude smesno.
pre 5 godina
Elektro autobusi su 5x skuplja verzija trolejbusa. Što je veća nabavka to je veća provizija.
pre 5 godina
(###, 2. decembar 2018 17:10)
Netačno...Srbiju su uništili Ličani i Krajišnici a Kosovari će da je dokusure
pre 5 godina
Ovi su poludeli što hoće trolebuse da izbace!
pre 5 godina
.... предложено решење за тролејбусе може да донесе само човек који је апсолутни лаик за планирање градскиг саобраћаја!
pre 5 godina
Zašto bi se ukidala postojeća trolejbuska mreža i postojeća vozila? Ako je Vesiću do ekologije, nek zameni klasične AUTOBUSE onima na baterije i električni pogon.
pre 5 godina
Elektrobusevi su suvise malog kapaciteta putnika, a i ne moze navedeni broj da opsluzi ono sto zele. Pa ih jos i nema zglobnih. I jos su kineskog kvaliteta. Uzasna ideja na kojoj ce Neko da zaradi.
Pustiti trole takve kakve jesu pa razmisljati o njima kad dodje metro.
pre 5 godina
Elektro autobusi su 5x skuplja verzija trolejbusa. Što je veća nabavka to je veća provizija.
(Tako to ide, 2. decembar 2018 17:09)
Tačno tako. Izračun je pokazao da su potrebna 4 elektrobusa da bi zamenili 1 na unutrašnje sagorevanje. U tako megalomanske projekte izbacivanja trolejbusa ne idu ni daleko bogatije države od Srbije. Realni domet najnovijih elektrobuseva Solaris je 120km i uz to je treba računati na mesta za punjenje, stanice. Za solidnu brzinu ponjenja treba obezbediti najmanje punjenje 120kw za svako mesto (koliko snage treba na ulazu u punjač ne znam). Odmah bi se pojavio problem sa celokupnom mrežom trafo stanica u Beogradu.
Bojim se da će ovaj projekat da odnese najmanje 250 mil. € i završiće kao metro koji se gradi već 50 godina.
pre 5 godina
Tačniji naslov bi bio : Po hitnom postupku preliti pare u nečije džepove
pre 5 godina
Trolejbusku mrezu vec imamo i trolejbusi su visestruko jeftiniji od elektro-autobusa, za koje tek treba da se izgradi infrastruktura.
Ko je rekao korupcija?
pre 5 godina
Trole uopste nisu losa vozila, jeftinije za idzavanje, manje bucna, ne zagadjuju okolinu. Problem sunnase ulice, divlja gradnja, uske ulice... Rusi toliko nafte imaju a koriste trole.. Tranvaji ili metro(bilo sta samo da jma nezavisnu infrastrukturu) je odlicno ali kod nas uzas.
pre 5 godina
Niko normalan ne bi izbacio trolejbuse. Trolejbusi su superiorniji i od tramvaja i od elektroautobusa.
Ali logika će da ustukne pred provizijom
pre 5 godina
.... предложено решење за тролејбусе може да донесе само човек који је апсолутни лаик за планирање градскиг саобраћаја!
pre 5 godina
Nije mi jasno zasto se opet izbacuju trojelbusi iz upotrebe kao i pre vise decenija, kada su npr ukinute linije 12 do Banjice , linija 14 do Zemuna) i onda kada je doslo do skoka cena nafte 70 tih odlucenoj je opet da se siri mreza trojebuskih linija i onda je opet vracena npr linija 12 do Banjice sredinom 80 tih , ali sada Banjice 2 pod brojem 41.
Sada grad ukida trojebuse i menja ih elektricnim busevima (trosak nabavke buseva kada vec imamo trojebuse i trosak skidanje mreze) jer kao nije povoljno , a sa druge strane planira da siri tramvajsku mrezu cak kroz strogi centar grada od Slavije preko Terazija do Trga Republike... (a da ne pricamo koliko kostaju tramvaji i postavljanje sina (to kosta vise od postavljanaj trojebuske mreze).
pre 5 godina
Ne u istoriju !!!!
DAJTE IH NIŠU!!!
Niš ima potrebe za trolejbuse umesto autobuse.
pre 5 godina
Nadajmo se da ce elektro-autobusi koristiti struju a ne gas kao pogon - za razliku od ovih sad u upotrebi.
pre 5 godina
...cudno se pise metro u srbiji...
...autobus, trolejbus, tramvaj, autobus na struju, autobus na plin...
...novac se razbacuje bukvalno na sve strane, ali nikako da se zagrize metro...
pre 5 godina
Крупна је грешка избацити тролејбусе. На западу их све више користе (например у јавном превозу холандског града Арнхема). А Немци иду и корак даље - код Франкфурта експериментално пребацују камионски превоз на - камион-тролејбус (камион са напајањем електромотора из горњих водова). Али,... као што многи већ рекоше, овде се ради опет о корупцији. Електро аутобус је неупоредиво скупљи, па ће и провизија бити већа. А то што сиромашна Србија уводи најскупљу и економску недоказану технологију - кога брига.
pre 5 godina
Nemojte se začuditi kad za godinu-dve ista priča bude sa vodovodom.
pre 5 godina
Elektrobusevi koje imamo u Beogradu su jako efikasni jer nemaju baterije nego ultrakondenzatore. Tako da nema gubitaka i opadanja kapaciteta zbog hladnoće. Ali su zato izuzetno skupi. Možda ima smisla stavljati ih na nove linije, ali skidati žice i ukidati trolejbuse koji su već otplaćeni zvuči suludo.
pre 5 godina
Time ce se prvo smanjiti vrednost GSP. Posle ce “neko” da ga kupi za sicu.
pre 5 godina
Stefane u pravu si jedino ce ustedeti vodu i sapun pa ce pranje biti bez tih artikla.Sustina je da se GSP urusi do korena.Grad ce odvojiti infrastrukuru od GSPa i onda izvolite plati pa vozi .Nece Vesic da se bakce sa GSP om i da trosi tamo novac treba njemu ide gradnja metroa kopanje ovamo zatrpavanje tamo to sve on kontrolise.Ogroman novac je u igri i treba iskoristiti trenutak istine.
Vozac kamiona
pre 5 godina
Idem da kupim jedan tramvaj...pa da krenem krugom dvojke! Jbg, kanuće neka kinta, 'bem li ga!:)
pre 5 godina
Desnicari i neoliberali unistise Srbiju.
pre 5 godina
A jel ja mogu da zakupim neko raskrižje,pa da pišem kazne?
pre 5 godina
Ja nisam čuo da je iko uspeo da uspešno uvede elektroautobuse. Problem je domet, dužina punjenja i cena i autobusa i punjača. Sa time se tek eksperimentiše, izvode studije izvodljivosti. Ali na o-ruk zamenjivati trolejbuse koji su već na struju i kojima je izgradjena infrastruktura, sa nekim virtuelnim električnim autobusima je poseban vid ludila.
(dživdžan, 2. decembar 2018 15:42)
Za nas ce napraviti specijalne sa dinamom tako da ce vozac imati pedale da ih vrti. Ako se pokaze uspesnim, pedale ce imati i putnici koji sede.
pre 5 godina
trolejbus po meni najlepše rešenje za grad...
pre 5 godina
A metro nista?
pre 5 godina
Sta su trolebusi ako nisu elektro autobusi, samo imaju sigurnije napajanje.
pre 5 godina
Jos nigde u svetu nisam cuo da se izbacuju trolebusi.Autobusi na struju su skuplji i netraju tako dugo kao trolebusi.
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 2. decembar 2018 15:53)
Elektroautobusi imaju ograničen domet plus dužina punjenja akumulatora.
Za ovu godinu znam za najmanje 8 izgorelih elektrobuseva u Evropi, a za to vreme nisam čuo ni za jedan izgoreli trolejbus.
pre 5 godina
Kazu, daće i privatnicima i tako ce da poboljsaju budzet, infrastrukturu i ostalo. Ljudi, samo pogledajte ovako. Imate platu 35.000, ako vam neko uzme 2.000, da li vam je bolje ili losije? Ili, imate 3 firme i sve lepo radite, zarada ide. Ulazete, obnavljate, ali zarada je tu. Medjutim vi date jednu na koriscenje jer tako cete da poboljsate ove druge. Da li ima logike? Nema. Zasto bi davali nesto ako vam ide dobro i sve to mozete da jos vise popravite. Dakle, logika NULA. Cela prica je da se nekome ubace pare u dzep i to je to. Zeznuli se Svajcarci pa vam davali tramvaje, Japanci sto vam davali buseve jer nema obraza da cuvate nesto i popravite, da isti ti vide da nesto radite. Kada prestanu da daju, kukacete u EU da vam da neki euro pomoci. U Svajcarskoj svaki grad ima svoj transport. Sve je gradsko, tj drzavno. Sem sto linije po selima, udaljenijima drzi Pošta koja je takodje drzavna. Nema logike dati nekome da puni dzep kada moze grad i drzava, to jedino ide u Srbistanu. Takodje, bio sam u Bg-u i ne znam koje naselje i hteo sam da uzmem bus i nemam kartu gde da kupim iako hocu. Barem je tako bilo pre 2 godine i tu gde sam ja bio. Kioska nema, aparata nema. Kako ima pravo da ti pise kaznu ako nisi imao gde kartu da kupis? Nema logike. U normalnim zemljama imate aparate na stanicama, ubacis pare i uzmes kartu. Ako nemas ide kazna i nemas pravo da se bunis jer imao si gde da je kupis.
pre 5 godina
Iz navedenog je jasno da se GSP raspada čim sve "uvaljuju" privatnicima.
pre 5 godina
Sve ce ovi prodati, zato se i gsp raspada!
pre 5 godina
Privatni tramvaj... Mi kakvi smo i tu će biti divljaka kao kod taksija.
pre 5 godina
Sećanje me služi. Pre nekih 40-tak godina se takođe išlo na ukidanje trolejbusa u Beogradu. U jednom trenutku je postojala samo jedna trolejbuska linija, 11, sadašnja 22, od Kalemegdana do Kruševačke ulice. Onda je nastala kriza u snabdevanju gorivom, i odjednom je opet, tokom 1980-tih, morala da se proširuje trolejbuska mreža i da se otvaraju nove linije (sad ih ima 7).
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 02. decembar 2018 15:53)
Prvo, zašto postojeće autobuse na dizel ne zamene elektrobusima, nego menjaju ekološki prihvatljive trolejbuse? Druga stvar, niko ne misli o tome koliko je zapravo prljava proizvodnja baterija za ta vozila, i o tome gde će se skladišti te baterije nakon završenog perioda eksploatacije vozila, tako da je indirektno zagađenje višestruko veće u odnosu na trolejbuse. Treća stvar, postojeći elektrobusi su toliko nepouzdani, da redovno viđam autobus na dizel/gas kao zamenu za elektrobus, iako je u BG nabavljeno 5 elektrobusa, 4 za svakodnevnu eksploataciju i 1 da bude u rezervi, a čim šalju autobus na dizel/gas na liniju 1EKO, znači da su najmanje 2 elektrobusa u kvaru.
Najbolje bi bilo kupiti trolejbuse, koji bi u slučaju kvara na napojnoj mreži mogli da pređu oko 2km bez napajanja sa mreže, i ne bi bilo nikakvih problema koje navodite kao mane trolejbusa.
pre 5 godina
jel sad jasno zasto su ovih godina urusavali GSP ... bice lagana puzeca privatizacija ...pa kad su mogli PKB da prodaju(Poklone) a da je narodu svejedno, sta je za ekipu jedan GSP .... doci ce na red posta itd... i gorivo ce biti 200 .. i mnogo toga ce poskupeti .a narod ce cutati i uzivati u celogodisnjoj (Novogodisnjoj) rasveti ... mi smo izgubili cast , ponos i dostojanstvo .sa ovakvima kakvi smo danas turci bi vladali 1000 godina . blago nasim naslednicima bice ponosni na nas a posebno na sendvicare ...
pre 5 godina
Jedan elekrobus - 700.000$ , a jedna trola 225.000e , pa sada vidite ko gura elektrobuseve.
pre 5 godina
Najbolje bi bilo kupiti trolejbuse, koji bi u slučaju kvara na napojnoj mreži mogli da pređu oko 2km bez napajanja sa mreže, i ne bi bilo nikakvih problema koje navodite kao mane trolejbusa.
(student, 2. decembar 2018 16:54)
Toliko su i prelazili trolejbusi na svoje akumulatore i to oni modeli od pre 30 godina po fabričkim specifikacijama samo su naši skidali akumulatore nemam pojma iz kog razloga.
pre 5 godina
Izbavciti trolejbuse to je glupost pa oni su naj racionalniji.
pre 5 godina
Kol'ko ono grad placa po autobusu dnevno privatnicima?
pre 5 godina
Kum i ja, linija 22.
pre 5 godina
Trole su optimalna verzija, bar još neko vreme, koriste ih Moskva, Atina, više Pirej... Iste one kao naše, rasturene, za razliku od njihovih. U kojima radi grejanje, a ne duva malo za bubrege... Osim toga ostaću bez linije 22 :(
pre 5 godina
Metro, i tacka.
pre 5 godina
nije bitan prevoz, bitna je ugradnja... sina za tramvaje, naravno ;)
pre 5 godina
Kada bude karta 200 dinara,a po 10 komunalaca u svakom autobusu...
pre 5 godina
Nadajmo se da ce elektro-autobusi koristiti struju a ne gas kao pogon - za razliku od ovih sad u upotrebi.
(Dusan, 2. decembar 2018 15:10)
Kakvi elektro autobusi? Jel to Vučić stvarno nije lagao pa je počela proizvodnja u Ikarbusu? Nisam ništa čitao o tome a verujem da bi on bio tamo kad bi napravili prvi.
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 2. decembar 2018 15:53)
Zapravo elektro busevi su manje efikasni od trola jer se iz baterija u najboljem slučaju može dobiti 90% struje iskorišćene za punjenje, takođe baterije su prilično teške što takođe smanjuje efikasnost u odnosu na trolu, a na hladnoći im se još smanjuje kapacitet. Najbitnije poređenje je cena elektro busevi su koštali 500 hiljada evra po komadu, a trole 225 hiljada. Da li se isplati menjati relativno mlade trole sa duplo skupljim elektro busevima samo zbog žica? Takođe treba napomenuti da baterije imaju određeni vek trajanja i da će za par godina biti neophodna zamena što dodatno poskupljuje.
pre 5 godina
Ma bravo, svuda su javni prevoz i željeznice neisplativi i subvencionirani od grada i države, jer da naplaćuju punu tržišnu cijenu nitko ih ne bi koristio. Austriju godišnje željeznice koštaju 5 milijardi eura, a koliko je tek bečki javni prevoz neisplativ da ne pričam.
pre 5 godina
Sta je sa tramvajima sa Banovog Brda.Odavno su nestali, dete mi sa njima islo u skolu, kome to smeta, zbog cega ih nema, Vesic je doktor za kombinacije tako da ce smisliti nesto isplativo za svoj dzep.
pre 5 godina
Ovo znaci totalno urusavanje GSP I to da je grad digao od njega ruke.Mozemo ocekivati samo manje plate za vozace I totalni kolaps u gradu.Vazno da je nastavnicima,doktorima I sudijama digao plate u nebesa.E,izetim ovakvu Vucicevu Srbiju.
pre 5 godina
Ariva nije nikakav privatni prevoznik, to je nemacka drzavna firma 100% u vlasnistvu Nemacke.
pre 5 godina
Pakao
pre 5 godina
Сад ће Ђани Ћурчић да купи један трамвај.
pre 5 godina
Neki gradovi u Evropi iz centralnog gradskog jezgra izbacuju tamvajski saobracaj a uvode mini buseve da bi se lakse kretali kroz uzane ulice.Kod nas opet zivi ona Tramvajem u 21 vek gde je kroz uzanu Resavsku uveden tramvaj koji pravi veliku guzvu. Metro linije u Evropi cine 70% gradskog prevoza. Novih 100 autobusa je najavljivano za ovu godinu
pre 5 godina
zatečeno stanje?
pre 5 godina
Izvin'te, a ko će to da vozi?
pre 5 godina
Mnogo bolje rešenje bi bilo i elektrobusevi i trole. A vi sad izvolite pa lupajte minuse do mile volje.
pre 5 godina
Znači, metro rade privatnici
pre 5 godina
@vlada
Jesi ti retardiran ili bot?
Manje indirektnog zagađenja? Šta bulazniš?
pre 5 godina
...cudno se pise metro u srbiji...
...autobus, trolejbus, tramvaj, autobus na struju, autobus na plin...
...novac se razbacuje bukvalno na sve strane, ali nikako da se zagrize metro...
(kraja, 02. decembar 2018 15:16)
To nije tačno. Stvorena je agencija za bavljenje metroom. Najveći deo posla je završen. ;-)
pre 5 godina
Znaci imacemo EKO 1 na vise linija.
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
(Bzon, 02. decembar 2018 15:07)
lepo je receno da ce ih zameniti ebusevi. i logicno kao sto je cellphone zemenio obicni telefon.
pre 5 godina
Beograđani počnite da plaćate karte....
pre 5 godina
Ovo je najbolja stvar jos od uvodjenja bus plusa
pre 5 godina
zamenicu jedno vozilo na struju drugim na struju, razbucacu mrezu i kupiti ekstremno skupe autobuse. sta ce biti sa njihovim baterijama i gde ce se bacati, bas me briga. na drugim linijama cu ostaviti obicne autobuse. izgradicu tramvajsku liniju izmedju dve vec postojece. metro ce povezivati livadu i bnw. pa koliko ti je dubok dzep vesicu?
pre 5 godina
Hvala bogu, čitav prevoz i Beogradu bi trebalo privatizovati, ali tako da je otvoren za sve koji ispunjavaju bezbednosne i kvalitativne zahteve, a ne samo za odabrane. I, naravno, dozvoliti slobodno formiranje cena. Na prvom mestu, cene bi u tom skučaju svakako bile ekonomske, jer bi na svaku mogućnost reagovala konkurencija, pa bi verovatno bile niže od trenutnih ako grad debelo ne dotira cenu, a u tom slučaju je i dobro da budu više, neka plaća onaj ko se vozi, a ne onaj ko se ne vozi. Na drugom mestu, neka ovi paraziti što se švercuju to probaju kod privatnika koji nemaju demagoškr razloge da podilaze biračkom telu i žive od svog posls, da vidim ksko će se provesti i koliko će se voziti :))
pre 5 godina
Već vidim gde će završiti ova ekipa kada padne sa vlasti.
pre 5 godina
Privatnici???? Ahahahahaja...ovi koji ne umeju da ispostuju obican napisani red voznje, to je za njih nuklearna fizika i za njihove raspustene, neuke, primitivne i bahate vozace koji voze alkoholisani,cast izuzetcima, a dok pauziraju po pola sata usled ne postojanja nikakve kontrole vozaca i reda voznje (gsp dispicari se ogradjuju od privatnika) na okretnicama obilno zacadjuju vozila duvanskim dimom, tacnije to rade i dok voze. O kvalitetu turskih ili cijih vec vozila koja nabavljaju polovna, doduse i nova ali posto su “vrhunskog” kvaliteta vec za 6 meseci izgledaju gore od polovnih, a sistem ventilacije, kad radi, im smrdi na uzas...leglo bakterija.
pre 5 godina
Možete da date sve gradske linije i samom Svetom Petru na upravljanje, ali ta vozila mora neko i da vozi.
A kako statistika pokazuje, čini mi se da će važniji uslov za dobijanje linije biti da vozilo mora biti samovozeće (tj. bez vozača). :)
pre 5 godina
Nije ni cudo sto te Djindjic izbacio iz stranke pa si se uhlebio kod SNS sljama!
pre 5 godina
Ma kakvi Švajcarci,Srbi su najpametniji narod na svetu.
pre 5 godina
Znaci neki se setio da i tu moze da se zgrne gomila para za SNS kadar. Sta mislite, ko ce da dobije dozvole za ovo?
pre 5 godina
Elektrobusevi koje imamo u Beogradu su jako efikasni jer nemaju baterije nego ultrakondenzatore. Tako da nema gubitaka i opadanja kapaciteta zbog hladnoće. Ali su zato izuzetno skupi. Možda ima smisla stavljati ih na nove linije, ali skidati žice i ukidati trolejbuse koji su već otplaćeni zvuči suludo.
(T, 2. decembar 2018 20:56)
Superkondenzatori jesu dugovecniji od klasičnih Li-ion baterija, ali imaju mnogo manji kapacitet tj gustina energije je 5 puta manja što je velika mana.
pre 5 godina
Kako ko ce voziti,Vesic i druzina kao sto nas vozaju sve ove godine.
pre 5 godina
Може, само да електробусеви преузму исте тролејбуске линије!
pre 5 godina
Izbacite autobuse iz centra grada, a ne trole.
Odvratni ste i neverovatno bahati
pre 5 godina
Sustina se ogleda u tome da ce neko debelo da zaradi na racun drzavnih institucija uz izgovor da same institucije ne mogu same da postignu sta vec... gradjani nikakvo poboljsanje nece osetiti. Ovo se zove pranje novca, zivi bili pa videli. Pozdrav
pre 5 godina
Максимална неспособност и пљачка.
pre 5 godina
ne mogu da nadju vozace ni za autobuse,pa da uvale vruc krompir privatnicima uz problem odrzavanja i naplate korisnicima
pre 5 godina
Nesposobni direktori, zato sve ide u ruke privatnika
pre 5 godina
A metro nista?
pre 5 godina
Elektrobusevi su suvise malog kapaciteta putnika, a i ne moze navedeni broj da opsluzi ono sto zele. Pa ih jos i nema zglobnih. I jos su kineskog kvaliteta. Uzasna ideja na kojoj ce Neko da zaradi.
Pustiti trole takve kakve jesu pa razmisljati o njima kad dodje metro.
pre 5 godina
невероватно.
pre 5 godina
Al se nekome nabacuje milionski posao.
pre 5 godina
Bice prevoz ko u indiji za par godina. Totalni raspad sistema...no za to se glasalo, uzivajte.
pre 5 godina
A jel ja mogu da zakupim neko raskrižje,pa da pišem kazne?
pre 5 godina
Ja nisam čuo da je iko uspeo da uspešno uvede elektroautobuse. Problem je domet, dužina punjenja i cena i autobusa i punjača. Sa time se tek eksperimentiše, izvode studije izvodljivosti. Ali na o-ruk zamenjivati trolejbuse koji su već na struju i kojima je izgradjena infrastruktura, sa nekim virtuelnim električnim autobusima je poseban vid ludila.
(dživdžan, 2. decembar 2018 15:42)
Za nas ce napraviti specijalne sa dinamom tako da ce vozac imati pedale da ih vrti. Ako se pokaze uspesnim, pedale ce imati i putnici koji sede.
pre 5 godina
.... предложено решење за тролејбусе може да донесе само човек који је апсолутни лаик за планирање градскиг саобраћаја!
pre 5 godina
Elektro autobusi su 5x skuplja verzija trolejbusa. Što je veća nabavka to je veća provizija.
pre 5 godina
Time ce se prvo smanjiti vrednost GSP. Posle ce “neko” da ga kupi za sicu.
pre 5 godina
Nisam jos otisao iz zemlje,na krajnjem severu sam, ali mi je jako drago sto vise ne moram trpeti izivljavanje ovih strucnjaka.
Beograd je postao neizdrziv za zivot dostojan coveka. Odavno je prestalo da bude smesno.
pre 5 godina
Ja nisam čuo da je iko uspeo da uspešno uvede elektroautobuse. Problem je domet, dužina punjenja i cena i autobusa i punjača. Sa time se tek eksperimentiše, izvode studije izvodljivosti. Ali na o-ruk zamenjivati trolejbuse koji su već na struju i kojima je izgradjena infrastruktura, sa nekim virtuelnim električnim autobusima je poseban vid ludila.
pre 5 godina
...cudno se pise metro u srbiji...
...autobus, trolejbus, tramvaj, autobus na struju, autobus na plin...
...novac se razbacuje bukvalno na sve strane, ali nikako da se zagrize metro...
pre 5 godina
Zašto bi se ukidala postojeća trolejbuska mreža i postojeća vozila? Ako je Vesiću do ekologije, nek zameni klasične AUTOBUSE onima na baterije i električni pogon.
pre 5 godina
Jos nigde u svetu nisam cuo da se izbacuju trolebusi.Autobusi na struju su skuplji i netraju tako dugo kao trolebusi.
pre 5 godina
Trole uopste nisu losa vozila, jeftinije za idzavanje, manje bucna, ne zagadjuju okolinu. Problem sunnase ulice, divlja gradnja, uske ulice... Rusi toliko nafte imaju a koriste trole.. Tranvaji ili metro(bilo sta samo da jma nezavisnu infrastrukturu) je odlicno ali kod nas uzas.
pre 5 godina
Ovi su poludeli što hoće trolebuse da izbace!
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 2. decembar 2018 15:53)
Zapravo elektro busevi su manje efikasni od trola jer se iz baterija u najboljem slučaju može dobiti 90% struje iskorišćene za punjenje, takođe baterije su prilično teške što takođe smanjuje efikasnost u odnosu na trolu, a na hladnoći im se još smanjuje kapacitet. Najbitnije poređenje je cena elektro busevi su koštali 500 hiljada evra po komadu, a trole 225 hiljada. Da li se isplati menjati relativno mlade trole sa duplo skupljim elektro busevima samo zbog žica? Takođe treba napomenuti da baterije imaju određeni vek trajanja i da će za par godina biti neophodna zamena što dodatno poskupljuje.
pre 5 godina
Elektro autobusi su 5x skuplja verzija trolejbusa. Što je veća nabavka to je veća provizija.
(Tako to ide, 2. decembar 2018 17:09)
Tačno tako. Izračun je pokazao da su potrebna 4 elektrobusa da bi zamenili 1 na unutrašnje sagorevanje. U tako megalomanske projekte izbacivanja trolejbusa ne idu ni daleko bogatije države od Srbije. Realni domet najnovijih elektrobuseva Solaris je 120km i uz to je treba računati na mesta za punjenje, stanice. Za solidnu brzinu ponjenja treba obezbediti najmanje punjenje 120kw za svako mesto (koliko snage treba na ulazu u punjač ne znam). Odmah bi se pojavio problem sa celokupnom mrežom trafo stanica u Beogradu.
Bojim se da će ovaj projekat da odnese najmanje 250 mil. € i završiće kao metro koji se gradi već 50 godina.
pre 5 godina
jel sad jasno zasto su ovih godina urusavali GSP ... bice lagana puzeca privatizacija ...pa kad su mogli PKB da prodaju(Poklone) a da je narodu svejedno, sta je za ekipu jedan GSP .... doci ce na red posta itd... i gorivo ce biti 200 .. i mnogo toga ce poskupeti .a narod ce cutati i uzivati u celogodisnjoj (Novogodisnjoj) rasveti ... mi smo izgubili cast , ponos i dostojanstvo .sa ovakvima kakvi smo danas turci bi vladali 1000 godina . blago nasim naslednicima bice ponosni na nas a posebno na sendvicare ...
pre 5 godina
(###, 2. decembar 2018 17:10)
Netačno...Srbiju su uništili Ličani i Krajišnici a Kosovari će da je dokusure
pre 5 godina
Trolejbusku mrezu vec imamo i trolejbusi su visestruko jeftiniji od elektro-autobusa, za koje tek treba da se izgradi infrastruktura.
Ko je rekao korupcija?
pre 5 godina
80 x 400000 eur je 32 miliona eur. Plus stanice za punjenje još 5 miliona, blizimo se 40 miliona eur koje planirate da ukradete od građana Beograda. Računajte da i ti autobusu imaju 25%manji kapacitet putnika što znači da ćete potrošiti skoro 5 milijardi dinara na nešto što neće doneti boljitak nikome osim vašem džepu i džepu vašeg "dobavljača".
Kad budete silazili sa vlasti, francuska revolucija iz 1789. će biti dečija igra!
pre 5 godina
Tačniji naslov bi bio : Po hitnom postupku preliti pare u nečije džepove
pre 5 godina
Nemojte se začuditi kad za godinu-dve ista priča bude sa vodovodom.
pre 5 godina
Desnicari i neoliberali unistise Srbiju.
pre 5 godina
Sta su trolebusi ako nisu elektro autobusi, samo imaju sigurnije napajanje.
pre 5 godina
Крупна је грешка избацити тролејбусе. На западу их све више користе (например у јавном превозу холандског града Арнхема). А Немци иду и корак даље - код Франкфурта експериментално пребацују камионски превоз на - камион-тролејбус (камион са напајањем електромотора из горњих водова). Али,... као што многи већ рекоше, овде се ради опет о корупцији. Електро аутобус је неупоредиво скупљи, па ће и провизија бити већа. А то што сиромашна Србија уводи најскупљу и економску недоказану технологију - кога брига.
pre 5 godina
.... предложено решење за тролејбусе може да донесе само човек који је апсолутни лаик за планирање градскиг саобраћаја!
pre 5 godina
Niko normalan ne bi izbacio trolejbuse. Trolejbusi su superiorniji i od tramvaja i od elektroautobusa.
Ali logika će da ustukne pred provizijom
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
pre 5 godina
Ma bravo, svuda su javni prevoz i željeznice neisplativi i subvencionirani od grada i države, jer da naplaćuju punu tržišnu cijenu nitko ih ne bi koristio. Austriju godišnje željeznice koštaju 5 milijardi eura, a koliko je tek bečki javni prevoz neisplativ da ne pričam.
pre 5 godina
Sve ce ovi prodati, zato se i gsp raspada!
pre 5 godina
Kol'ko ono grad placa po autobusu dnevno privatnicima?
pre 5 godina
Stefane u pravu si jedino ce ustedeti vodu i sapun pa ce pranje biti bez tih artikla.Sustina je da se GSP urusi do korena.Grad ce odvojiti infrastrukuru od GSPa i onda izvolite plati pa vozi .Nece Vesic da se bakce sa GSP om i da trosi tamo novac treba njemu ide gradnja metroa kopanje ovamo zatrpavanje tamo to sve on kontrolise.Ogroman novac je u igri i treba iskoristiti trenutak istine.
Vozac kamiona
pre 5 godina
Idem da kupim jedan tramvaj...pa da krenem krugom dvojke! Jbg, kanuće neka kinta, 'bem li ga!:)
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 2. decembar 2018 15:53)
Elektroautobusi imaju ograničen domet plus dužina punjenja akumulatora.
Za ovu godinu znam za najmanje 8 izgorelih elektrobuseva u Evropi, a za to vreme nisam čuo ni za jedan izgoreli trolejbus.
pre 5 godina
Nije mi jasno zasto se opet izbacuju trojelbusi iz upotrebe kao i pre vise decenija, kada su npr ukinute linije 12 do Banjice , linija 14 do Zemuna) i onda kada je doslo do skoka cena nafte 70 tih odlucenoj je opet da se siri mreza trojebuskih linija i onda je opet vracena npr linija 12 do Banjice sredinom 80 tih , ali sada Banjice 2 pod brojem 41.
Sada grad ukida trojebuse i menja ih elektricnim busevima (trosak nabavke buseva kada vec imamo trojebuse i trosak skidanje mreze) jer kao nije povoljno , a sa druge strane planira da siri tramvajsku mrezu cak kroz strogi centar grada od Slavije preko Terazija do Trga Republike... (a da ne pricamo koliko kostaju tramvaji i postavljanje sina (to kosta vise od postavljanaj trojebuske mreze).
pre 5 godina
Elektrobusevi koje imamo u Beogradu su jako efikasni jer nemaju baterije nego ultrakondenzatore. Tako da nema gubitaka i opadanja kapaciteta zbog hladnoće. Ali su zato izuzetno skupi. Možda ima smisla stavljati ih na nove linije, ali skidati žice i ukidati trolejbuse koji su već otplaćeni zvuči suludo.
pre 5 godina
Kada bude karta 200 dinara,a po 10 komunalaca u svakom autobusu...
pre 5 godina
Hvala bogu, čitav prevoz i Beogradu bi trebalo privatizovati, ali tako da je otvoren za sve koji ispunjavaju bezbednosne i kvalitativne zahteve, a ne samo za odabrane. I, naravno, dozvoliti slobodno formiranje cena. Na prvom mestu, cene bi u tom skučaju svakako bile ekonomske, jer bi na svaku mogućnost reagovala konkurencija, pa bi verovatno bile niže od trenutnih ako grad debelo ne dotira cenu, a u tom slučaju je i dobro da budu više, neka plaća onaj ko se vozi, a ne onaj ko se ne vozi. Na drugom mestu, neka ovi paraziti što se švercuju to probaju kod privatnika koji nemaju demagoškr razloge da podilaze biračkom telu i žive od svog posls, da vidim ksko će se provesti i koliko će se voziti :))
pre 5 godina
Kazu, daće i privatnicima i tako ce da poboljsaju budzet, infrastrukturu i ostalo. Ljudi, samo pogledajte ovako. Imate platu 35.000, ako vam neko uzme 2.000, da li vam je bolje ili losije? Ili, imate 3 firme i sve lepo radite, zarada ide. Ulazete, obnavljate, ali zarada je tu. Medjutim vi date jednu na koriscenje jer tako cete da poboljsate ove druge. Da li ima logike? Nema. Zasto bi davali nesto ako vam ide dobro i sve to mozete da jos vise popravite. Dakle, logika NULA. Cela prica je da se nekome ubace pare u dzep i to je to. Zeznuli se Svajcarci pa vam davali tramvaje, Japanci sto vam davali buseve jer nema obraza da cuvate nesto i popravite, da isti ti vide da nesto radite. Kada prestanu da daju, kukacete u EU da vam da neki euro pomoci. U Svajcarskoj svaki grad ima svoj transport. Sve je gradsko, tj drzavno. Sem sto linije po selima, udaljenijima drzi Pošta koja je takodje drzavna. Nema logike dati nekome da puni dzep kada moze grad i drzava, to jedino ide u Srbistanu. Takodje, bio sam u Bg-u i ne znam koje naselje i hteo sam da uzmem bus i nemam kartu gde da kupim iako hocu. Barem je tako bilo pre 2 godine i tu gde sam ja bio. Kioska nema, aparata nema. Kako ima pravo da ti pise kaznu ako nisi imao gde kartu da kupis? Nema logike. U normalnim zemljama imate aparate na stanicama, ubacis pare i uzmes kartu. Ako nemas ide kazna i nemas pravo da se bunis jer imao si gde da je kupis.
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
(Vlada, 02. decembar 2018 15:53)
Prvo, zašto postojeće autobuse na dizel ne zamene elektrobusima, nego menjaju ekološki prihvatljive trolejbuse? Druga stvar, niko ne misli o tome koliko je zapravo prljava proizvodnja baterija za ta vozila, i o tome gde će se skladišti te baterije nakon završenog perioda eksploatacije vozila, tako da je indirektno zagađenje višestruko veće u odnosu na trolejbuse. Treća stvar, postojeći elektrobusi su toliko nepouzdani, da redovno viđam autobus na dizel/gas kao zamenu za elektrobus, iako je u BG nabavljeno 5 elektrobusa, 4 za svakodnevnu eksploataciju i 1 da bude u rezervi, a čim šalju autobus na dizel/gas na liniju 1EKO, znači da su najmanje 2 elektrobusa u kvaru.
Najbolje bi bilo kupiti trolejbuse, koji bi u slučaju kvara na napojnoj mreži mogli da pređu oko 2km bez napajanja sa mreže, i ne bi bilo nikakvih problema koje navodite kao mane trolejbusa.
pre 5 godina
Metro, i tacka.
pre 5 godina
Nadajmo se da ce elektro-autobusi koristiti struju a ne gas kao pogon - za razliku od ovih sad u upotrebi.
(Dusan, 2. decembar 2018 15:10)
Kakvi elektro autobusi? Jel to Vučić stvarno nije lagao pa je počela proizvodnja u Ikarbusu? Nisam ništa čitao o tome a verujem da bi on bio tamo kad bi napravili prvi.
pre 5 godina
Iz navedenog je jasno da se GSP raspada čim sve "uvaljuju" privatnicima.
pre 5 godina
Ovo znaci totalno urusavanje GSP I to da je grad digao od njega ruke.Mozemo ocekivati samo manje plate za vozace I totalni kolaps u gradu.Vazno da je nastavnicima,doktorima I sudijama digao plate u nebesa.E,izetim ovakvu Vucicevu Srbiju.
pre 5 godina
Sta je sa tramvajima sa Banovog Brda.Odavno su nestali, dete mi sa njima islo u skolu, kome to smeta, zbog cega ih nema, Vesic je doktor za kombinacije tako da ce smisliti nesto isplativo za svoj dzep.
pre 5 godina
@vlada
Jesi ti retardiran ili bot?
Manje indirektnog zagađenja? Šta bulazniš?
pre 5 godina
Neki gradovi u Evropi iz centralnog gradskog jezgra izbacuju tamvajski saobracaj a uvode mini buseve da bi se lakse kretali kroz uzane ulice.Kod nas opet zivi ona Tramvajem u 21 vek gde je kroz uzanu Resavsku uveden tramvaj koji pravi veliku guzvu. Metro linije u Evropi cine 70% gradskog prevoza. Novih 100 autobusa je najavljivano za ovu godinu
pre 5 godina
Ariva nije nikakav privatni prevoznik, to je nemacka drzavna firma 100% u vlasnistvu Nemacke.
pre 5 godina
Izbavciti trolejbuse to je glupost pa oni su naj racionalniji.
pre 5 godina
Jedan elekrobus - 700.000$ , a jedna trola 225.000e , pa sada vidite ko gura elektrobuseve.
pre 5 godina
Alo, trolejbusi će biti zamenjeni ELEKTRO autobusima! Zagađiaće isto koliko i trole, zapravo i manje jer neće biti kontaktne mreže da se popravlja, samim tim ređi zastoji, samim tim manje gužve, samim tim manje indirektnog zagađenja...
Idite i skočite svi u provaliju, mada bi i njoj našli manu siguran sam!
pre 5 godina
Pakao
pre 5 godina
Izvin'te, a ko će to da vozi?
pre 5 godina
Nadajmo se da ce elektro-autobusi koristiti struju a ne gas kao pogon - za razliku od ovih sad u upotrebi.
pre 5 godina
Ne u istoriju !!!!
DAJTE IH NIŠU!!!
Niš ima potrebe za trolejbuse umesto autobuse.
pre 5 godina
Znači, metro rade privatnici
pre 5 godina
Kum i ja, linija 22.
pre 5 godina
Potpuno logičan potez. Gradskim prevozom i treba da se bave privatne kompanije. Oni sto negoduju to su oni isti koji ne žele da plate kartu vec da se voze za dzabe. Grad ne treba da se bavi prevozom vec da ga uredjuje i naravno da placa karte za povlašćene kateogorije gradjana.
pre 5 godina
Сад ће Ђани Ћурчић да купи један трамвај.
pre 5 godina
trolejbus po meni najlepše rešenje za grad...
pre 5 godina
Najbolje bi bilo kupiti trolejbuse, koji bi u slučaju kvara na napojnoj mreži mogli da pređu oko 2km bez napajanja sa mreže, i ne bi bilo nikakvih problema koje navodite kao mane trolejbusa.
(student, 2. decembar 2018 16:54)
Toliko su i prelazili trolejbusi na svoje akumulatore i to oni modeli od pre 30 godina po fabričkim specifikacijama samo su naši skidali akumulatore nemam pojma iz kog razloga.
pre 5 godina
zamenicu jedno vozilo na struju drugim na struju, razbucacu mrezu i kupiti ekstremno skupe autobuse. sta ce biti sa njihovim baterijama i gde ce se bacati, bas me briga. na drugim linijama cu ostaviti obicne autobuse. izgradicu tramvajsku liniju izmedju dve vec postojece. metro ce povezivati livadu i bnw. pa koliko ti je dubok dzep vesicu?
pre 5 godina
Već vidim gde će završiti ova ekipa kada padne sa vlasti.
pre 5 godina
Sećanje me služi. Pre nekih 40-tak godina se takođe išlo na ukidanje trolejbusa u Beogradu. U jednom trenutku je postojala samo jedna trolejbuska linija, 11, sadašnja 22, od Kalemegdana do Kruševačke ulice. Onda je nastala kriza u snabdevanju gorivom, i odjednom je opet, tokom 1980-tih, morala da se proširuje trolejbuska mreža i da se otvaraju nove linije (sad ih ima 7).
pre 5 godina
Privatni tramvaj... Mi kakvi smo i tu će biti divljaka kao kod taksija.
pre 5 godina
Trole su optimalna verzija, bar još neko vreme, koriste ih Moskva, Atina, više Pirej... Iste one kao naše, rasturene, za razliku od njihovih. U kojima radi grejanje, a ne duva malo za bubrege... Osim toga ostaću bez linije 22 :(
pre 5 godina
Ovo je najbolja stvar jos od uvodjenja bus plusa
pre 5 godina
Mnogo bolje rešenje bi bilo i elektrobusevi i trole. A vi sad izvolite pa lupajte minuse do mile volje.
pre 5 godina
Beograđani počnite da plaćate karte....
pre 5 godina
@aleks - zamisli situaciju - krene elektrobus iz depoa, puna baterija 250 km dometa. Dodje na prvu stanicu, dok ceka pocetak voznje puni se. Krece na krajnju stanicu, domet pao na 230 km (retko koja linija ima 20 km ali neka je i 20 km). Tu ceka 10-ak minuta, za to vreme se puni. Krece sa 240 km. Ide nazad na pocetnu stanicu, tu stize sa 220 km. Puni se 10 minuta, sad ima 230 km, ide na krajnju stanicu...
I tako u krug...
Zavrsava dan sa najmanje 100 km dometa, ide u depo, kaci se na punjac, ujutru krece pun.
Cena kWh struje nocne tarife nek je i 15 dinara (a nije). Usteda ogromna.
Zamislite sistem grada NS, SU, NI ili cak i BG gde umesto da trosite MILIJARDE dinara na uvoznu naftu vi trosite minimalnu kolicinu novca na DOMACU STRUJU!
Plus - tisina, manje odrzavanja, manje aero zagadjenja.
Minus - CENA (mada je i cena za vek eksploatacije skoro identicna dizel busevima - 350.000 dolara za dizel naspram 370.000 dolaza za elektro bus), s tim da ce cena drasticno da pada sa pojeftinjenjem baterija.
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
(Bzon, 02. decembar 2018 15:07)
pa da si procitao tekst znao bi da ce biti elektricni autobusi !!!
pre 5 godina
zatečeno stanje?
pre 5 godina
@Aleks
Najpre, elektroautobusima ni ne treba preveliki domet kada se dopunjuju na krajnjim stanicama. Drugo, da li misliš da neki izgoreli autobus više košta od čitave mreže za trolejbuse koju treba redovno održavati. A pale se i obični autobusi, i tramvaji pa i trolejbusi. Zatim, autobusima je lako menjati rutu za razliku od trolejbusa, mnogo su fleksibilniji i sistemom gradskog saobraćaja se može efikasnije upravljati.
Staviti sve na papir, napraviti računicu pa da se vidi. Zapravo verujem da su to već uradili ako su doneli ovu odluku.
A da, naravno, ovo je sve (ALI SVE, 100%) zapravo zarad nečijeg ličnog bogaćenja. Pa onda niša, nema potrebe ni pričati...
pre 5 godina
Znaci imacemo EKO 1 na vise linija.
pre 5 godina
Nije ni cudo sto te Djindjic izbacio iz stranke pa si se uhlebio kod SNS sljama!
pre 5 godina
Ma kakvi Švajcarci,Srbi su najpametniji narod na svetu.
pre 5 godina
Privatnici???? Ahahahahaja...ovi koji ne umeju da ispostuju obican napisani red voznje, to je za njih nuklearna fizika i za njihove raspustene, neuke, primitivne i bahate vozace koji voze alkoholisani,cast izuzetcima, a dok pauziraju po pola sata usled ne postojanja nikakve kontrole vozaca i reda voznje (gsp dispicari se ogradjuju od privatnika) na okretnicama obilno zacadjuju vozila duvanskim dimom, tacnije to rade i dok voze. O kvalitetu turskih ili cijih vec vozila koja nabavljaju polovna, doduse i nova ali posto su “vrhunskog” kvaliteta vec za 6 meseci izgledaju gore od polovnih, a sistem ventilacije, kad radi, im smrdi na uzas...leglo bakterija.
pre 5 godina
Nisam fan trolejbusa, al bar su elektricni i ne zagadjuju. Mogu da zamislim kakav ce biti kvalitet vazduha kad ih zamene autobusi.
(Bzon, 02. decembar 2018 15:07)
lepo je receno da ce ih zameniti ebusevi. i logicno kao sto je cellphone zemenio obicni telefon.
pre 5 godina
...cudno se pise metro u srbiji...
...autobus, trolejbus, tramvaj, autobus na struju, autobus na plin...
...novac se razbacuje bukvalno na sve strane, ali nikako da se zagrize metro...
(kraja, 02. decembar 2018 15:16)
To nije tačno. Stvorena je agencija za bavljenje metroom. Najveći deo posla je završen. ;-)
pre 5 godina
Може, само да електробусеви преузму исте тролејбуске линије!
pre 5 godina
Elektrobusevi koje imamo u Beogradu su jako efikasni jer nemaju baterije nego ultrakondenzatore. Tako da nema gubitaka i opadanja kapaciteta zbog hladnoće. Ali su zato izuzetno skupi. Možda ima smisla stavljati ih na nove linije, ali skidati žice i ukidati trolejbuse koji su već otplaćeni zvuči suludo.
(T, 2. decembar 2018 20:56)
Superkondenzatori jesu dugovecniji od klasičnih Li-ion baterija, ali imaju mnogo manji kapacitet tj gustina energije je 5 puta manja što je velika mana.
pre 5 godina
Možete da date sve gradske linije i samom Svetom Petru na upravljanje, ali ta vozila mora neko i da vozi.
A kako statistika pokazuje, čini mi se da će važniji uslov za dobijanje linije biti da vozilo mora biti samovozeće (tj. bez vozača). :)
pre 5 godina
nije bitan prevoz, bitna je ugradnja... sina za tramvaje, naravno ;)
pre 5 godina
Kako ko ce voziti,Vesic i druzina kao sto nas vozaju sve ove godine.
pre 5 godina
Znaci neki se setio da i tu moze da se zgrne gomila para za SNS kadar. Sta mislite, ko ce da dobije dozvole za ovo?
93 Komentari
Sortiraj po: