cobo
pre 5 godina
Pa oduvek se znalo da ga je osudio Pontius Pilatus a sudije pro forma :(
Četvrtak, 29.11.2018.
20:50
Izvor: Beta
pre 5 godina
Pa oduvek se znalo da ga je osudio Pontius Pilatus a sudije pro forma :(
pre 5 godina
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
(Samosvesna gradjanka, 30. novembar 2018 02:37)
Hvala, hvala! Ali veci deo sam preuzeo od Bila Mara, pa ako vam se ovo svidelo, preporucujem vam da na YouTube pogledate "Religion Does No Harm, Bill Maher reflects", svidece vam se. Pozdrav.
(BOTinator, 30. novembar 2018 09:30)
Našla sam, ali ne znam engleski a ne postoji prevod. Ipak Vam hvala.
pre 5 godina
Zoki@ samo bez arogancije i ponizavanja drugacijih misljenja.To se tvome Isusu( sta god to ime znacilo) ne bi svidelo.Ja bih ti preporucio da sve te istorijske dokaze koje ti znas/ imas odmah pokazes svetu ,postaces ko majka tereza u najmanju ruku.mada ti verovatno tvrdis i da je dokazano da gmo nije opasan i da ( zlatni pirinac) hrani ceo svet inema vise gladnih a sve zbog gmo.bas takvi kao sto si ti kome cak i bog mora da je od krvi i mesa da bi razumeli su najudaljeniji od boga.
pre 5 godina
Nadjite, da je Isus negde spomenuo Da je bog, ali izričito, "Ja sam Bog", i vi ste mirni i prava vam je vjera.
ili ja sam RODJEEni božiji sin. Opet ste u pravu, samo ako piše tako izričito i koncizno.
Mojsije (Musa ) božiji sin, Davud, božiji sin i drugi.
dakle pod ovim se misli ROB a ne rodjeni sinovi.
(Izazov, 30. novembar 2018 07:51)
Ево ја ћу да покажем где је Исус Христ рекао да је Бог:
Јован 10:30 Ја и Отац једно смо.
Јован 10:36 Како ви говорите Ономе ког Отац посвети и посла на свет: Хулу на Бога говориш, што рекох: Ја сам Син Божји?
Јован 5:18 И зато још више гледаху Јевреји да Га убију што не само квараше суботу него и Оцем својим називаше Бога и грађаше се једнак Богу.
Јован 13:13 Ви зовете мене учитељем и Господом; и право велите: јер јесам.
Јован 9:35-38 Исус чу да га истераше напоље; и нашавши га рече му; верујеш ли ти Сина Божијег? 36. Он одговори и рече: Ко је, Господе, да Га верујем? 37. А Исус му рече: и видео си га, и који говори с тобом Га је. 38. А он рече: Верујем Господе! И поклони Му се.
Јован 4:25-26 Рече Му жена: Знам да ће доћи Месија који се зове Христос, кад Он дође казаће нам све. 26. Рече јој Исус: Ја сам који с тобом говорим.
Ево ово су неки примери, има их много више али мислим да је довољно.
pre 5 godina
Ovo je još jedna potvrda da je Sveto pismo verodostojno svedočanstvo o svim temama kojim se bavi. Lep pozdrav!
(Svoj, 30. novembar 2018 07:29)
Sveto pismo je dokazano netacno u svim glavim tezama kojima se bavi. Nauka je to vise nego jasno utvrdila. Sem ako ste Miroljub Petrovic.
Ne vidim nijedan razlog zbog kojeg ateisti ovoliko imaju potrebu da ukažu da vernici greše, pritom na jeftine načine pokušavaju biti smešni... Nisam nikada čuo ni video suprotno, jednostavno, ako ne veruješ, ja to poštujem ali poštuj i ti ostale.
(Ona stvar, 30. novembar 2018 08:20)
Ne znam zbog cega bih, po difoltu, trebao da postujem tudja misljenja!? A narocito misljenja vernika, koja se najcesce silom namecu. Jel bih mozda trebao da postujem i period koji se u istoriji naziva 'mracno doba'?! Pogledaj ko je tad odredjivao kako ce sta da se radi. To nije za postovanje.
pre 5 godina
Čistota Božja odnosno Duha Svetog i Bogorodice je donela čistotu Bogočoveka na svet. Vrednost od vrednosti. "Svetlost od svetlosti" kako nas uči Simbol vere. Čemu nas to uči? Da će i u našim životima biti tako. Ako se borimo protiv zla u i oko sebe, ako se usavršavamo u veri i ispravnom življenju - i od nas će nastajati vrednosti. Najveća vrednost koju nam Bog dade su deca i porodica. Tu vrednost najbolje stvaramo i održavamo ispravnim življenjem u veri. Ljubavlju, samilošću, vrednoćom i svim drugim vrednostima. Mislim da je jako štetno što nema dovoljno naglašavanja u našem društvu vrednosti koje nudi naše Pravoslavlje. Kroz našu veru nismo dobili samo duhovna blaga. Dobili smo i veoma praktične pouke za ispravno življenje u psihološkom i svakom drugom smislu. Božjom milošću smo dobili kroz Novi zavet čitava uputstva radi ponašanja u svakodnevnom životu, radi našeg ophođenja prema ljudima i životu uopšte. Pored toga, kroz Hrišćansko nasleđe u smislu kulture, nasleđa, običaja i tradicija se prenosi i životno iskustvo i mudrost naših predaka, kako iz Hrišćanskog tako i iz perioda pre pokrštavanja. Naša vera je savršena. Nikada uz nju ne možemo izgubiti...
pre 5 godina
Да ли је и Пилат са наших простора
(м. миљанов, 29. novembar 2018 21:27
Neke knjige kazu da potice sa teritorije danasnje Svajcarske
pre 5 godina
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
(Samosvesna gradjanka, 30. novembar 2018 02:37)
Hvala, hvala! Ali veci deo sam preuzeo od Bila Mara, pa ako vam se ovo svidelo, preporucujem vam da na YouTube pogledate "Religion Does No Harm, Bill Maher reflects", svidece vam se. Pozdrav.
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Апсолутно се слажем. Из текста се види и да не знају шта значи реч џелат, јер Понтије Пилат то сигурно није био.
(Бата Стојковић, 29. novembar 2018 23:56)
Visoki Predstavnik Rimskog Carstva za Izrael
pre 5 godina
Isus je bio antirasist!
pre 5 godina
Ne vidim nijedan razlog zbog kojeg ateisti ovoliko imaju potrebu da ukažu da vernici greše, pritom na jeftine načine pokušavaju biti smešni... Nisam nikada čuo ni video suprotno, jednostavno, ako ne veruješ, ja to poštujem ali poštuj i ti ostale.
pre 5 godina
Isus proganja Jevreje, za to što ga prodade za 40 šekela
pre 5 godina
Znate li da npr. koptska crkva slavi Pontija Pilata kao sveca?!
pre 5 godina
Ovima sto se pitaju (ismevaju) da li je Isus istorijska licnost.
Ni jedan ozbiljan ateista to ne opovrgava vise!
To je nekada bila 'fora' ali odavno vise ne. Istorijski dokazi su vise nego jasni i tvrditi da nije istorijska licnost je u ozbiljnim krugovima postalo smesno i pokazuje ne znanje.
Btw. da Isus nije bio istorijska licnost se prvi put javilo tek u 19. veku. Pre toga, cak ni u zapisima Isusovih jevrejskih neprijatelja (farizeji) iz PRVOG VEKA, dakle Isusovi savremenici su u pitanju, koji upravo pisu o Isusu, NEMA poricanja da je Isus zaista postojao. Ipak mislim da su oni nesto vise znali od vas.
Po svemu sudeci, po ovom pitanju ste obrazovani iz dnevne stampe i onda me ne cudi vase ne znanje i naivno ismevanje. Sto je ok. Ne znate pa ipak tvrdite. Desava nam se svima. Ali me ne bi cudilo i da ste ravnozemljasi. Najozbiljnije. Na istom nivou samoobmane je.
pre 5 godina
Kazu jevreji izabrase izmedju nekog pobunjenika i Isusa. Krivi su jevreji za smrt Isusa. Recimo da se vratimo u 1993 u Srbiju i stavimo narod da bira izmedju nekog coveka koji propagira ljubav, slobodu, ravnopravnost i recimo Arkana. Sta vi mislite, vecina vas koji optuzuje jevreje a ne rimljane, za koga bi srpski narod glasao??? Lako je suditi kad znate ko je bio Isus a oni toga bas i nisu bili svesni, makar ne ogromna vecina.
pre 5 godina
Isus (Isa a.s.) je Božiji poslanik, naravno da je historijska ličnost.
pre 5 godina
@bahamut ... Nije Pilat taj koji je osudio Hrista nego prisutna masa naroda,jevreja,u izboru izmedju Varave i Isusa,koji je ozbiljno ugrozavao reputaciju i status njihovih svestenika. Da se ne lazemo vise!
U pravu si ... ajde da se ne lazemo vise ... ta "prisutna masa jevreja" je reagovala kako bi spasla narod od Rimskog ultimatuma i isporucila jednog od svojih, Jevrejina.
ps. kako bi prosao "neko" ko bi danas poceo da propagira nesto suprotno hriscanstvu i poceo da "ugrozava status i reputaciju" hriscanskih svestenika?
Mislis da bi hriscani (katolici i pravoslavci) bili humaniji prema tome? Da se ne lazemo vise?
pre 5 godina
Nadjite, da je Isus negde spomenuo Da je bog, ali izričito, "Ja sam Bog", i vi ste mirni i prava vam je vjera.
ili ja sam RODJEEni božiji sin. Opet ste u pravu, samo ako piše tako izričito i koncizno.
Mojsije (Musa ) božiji sin, Davud, božiji sin i drugi.
dakle pod ovim se misli ROB a ne rodjeni sinovi.
pre 5 godina
Isus neka ne nad njim mir, je božiji poslanik i nije sin božiji. Kao što nije ni bog, i kao što to nikada nije ni rekao.
Dakle on je božiji poslanik, kao i Muhamed mir neka je na njega, koji je došao posle Isusa (Isa).
pre 5 godina
@dzigi,
Kada sagledas sva istrazivanja vidis je veoma izvesno da jeste bio istorijska licnost. Jedan od mnogobrojnih tadasnjih buntovnika i nista vise od toga. Ostalo je masta.
pre 5 godina
Tada su ljudi verovali čoveku koji im je pričao da izdrže sve nedaće jer ih nakon smrti čeka zlatan život u raju, danas veruju čoveku koji im priča da izdrže sve nedaće jer ih za dve, najkasnije dve i po godine čeka život u zlatnom dobu. Ništa se nije promenilo po pitanju pameti širokih narodnih masa.
pre 5 godina
Неколико је погрешних навода у тексту. Посебно овај део око палате коју је изградио Ирод Антипа. Није прво била палата која је постала гробље, него обрнуто. Намерно је изабрано место где је било старо гробље да би се на том месту изградила палата и да би се на тај начин Јевреји држали даље од палате. У ту сврху је Ирод довео као раднике и управнике у палати Грке, Сиријце, Римљане, итд.
Такође, информација за неупућене: Исус Христос је доказана историјска личност. А свако нека размисли за себе да ли је Син Божји
pre 5 godina
Za one koji ne mogu da saberu 2 i 2:
Ovo je još jedna potvrda da je Sveto pismo verodostojno svedočanstvo o svim temama kojim se bavi. Lep pozdrav!
pre 5 godina
@dzigi , da... Isus je inače zaista postojao, zamisli... mene malo buni navod u ovom tekstu da je ime “Pilat” ispisano na grčkom jeziku. Zašto nije na latinskom obzirom da je Pilat bio rimljanin ?
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Kako nije! Bog sisao na zemlju, potrazio udatu zenu, koju je onda oplodio, pa je ona rodila njega (boga). Zanimljivo je da prestala da bude virgo intakta bas prilikom porodjaja. Onda je Isus morao da umre, zato sto je njegov otac (bog) pogresio prilikom pravljenja ljudi (nisu ispali bas najbolje). A par dana nakon smrti, Isus je oziveo. Dakle, nije zrtovao svoj zivot, nego tri dana. Ako to nisu istorijski fakti, ja ne znam sta su :)
(BOTinator, 29. novembar 2018 21:55)
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
pre 5 godina
"Bio je peti rimski lider u Judeiji i očito najvažniji među njima"
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
S kog jezika da su prevodili, siguran sam da nije pisalo lider.
pre 5 godina
Na prstenu za koji se smatra da je služio za pečaćenje na grčkom jeziku je ispisano "Pilat",
Opet Grčka!
pre 5 godina
@Jabucilo: A "guverner" je kao srpska rec?
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Od ateista koji ostaju poslednji gosti na krsnim slavama i mole se Bogu pred ispit na visoj poslovnoj smesniji su mi samo ovi koji ne citaju knjige uopste.
pre 5 godina
Sve ce da urade, samo da se ne odrzi prica da su (((oni))) razapeli Gospoda Isusa Hrista.
pre 5 godina
Isus je u zapadnjačkoj civilizaciji predstavljen kao plavušan, svetle puti, sa svetlim očima, čist. Da ga na ikonama predtavljaju onakvim kakav je verovatno bio, tamnoput, maljav, neobrijan, verovatno ne preterano čist, po liku sličan današnjim migrantima iz Sirije, ni jedan belac ga ne bi hteo za svog gospoda. Sve je to velika podvala crkve.
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
S obzirom na sve dostupne podatke, većina ozbiljnih povjesničara se slažu da jest.
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Апсолутно се слажем. Из текста се види и да не знају шта значи реч џелат, јер Понтије Пилат то сигурно није био.
pre 5 godina
možda je (Pilatović)skraćeno Pilat bio proizvođač prstenja.Brend.
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Google translate prevodioci.
pre 5 godina
rimska imperija, kao preteča današnjem modernom organizovanju države, sve je revnosno pisala. birokratski podaci su se brižljivo sakupljali, bukvalno sve. pa opet, nigde u tim spisima se ne spominje isus....
pre 5 godina
Pomalo je sumnjivo...isti profesor nasao 2 x prsten Pontija Pilata, posle 2 milenijuma? Kolko je to verovatno? U arheologiji su inace prevare ceste...
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
A ti postojiš li?
pre 5 godina
Nije Pilat taj koji je osudio Hrista nego prisutna masa naroda,jevreja,u izboru izmedju Varave i Isusa,koji je ozbiljno ugrozavao reputaciju i status njihovih svestenika. Da se ne lazemo vise!
pre 5 godina
I rođenje Harija Potera je smešteno u vreme vladavine Margaret Tačer, pa niko pri svesti ne misli da ga je ona poslala u školu za čarobnjake.
pre 5 godina
@dzigi Isus jeste istorijska ličnost
pre 5 godina
Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј ме грешнога.
pre 5 godina
Nije Pilat presudio. Prepustio je okupljenom narodu da izabere između Isusa i Varave.
pre 5 godina
@dzigi
Pa proveri.
pre 5 godina
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Zapravo, jeste.
Naravno, istorija se ne bavi natprirodnim i ne moze da dokaze da li je Isus zaista cinio cuda, ali da je bio istorijska licnost, to svakako moze da dokaze.
Postoji konsenzus medju istoricarima da je postojao. Pogledaj "Jesus seminar" na internetu i vidjeces da su sva najveca imena vecala oko ovog pitanja i ustanovila da ima i vise nego dovoljno razloga da se veruje da je istorijska licnost.
Ako te zanima, procitaj knjigu trenutno najboljeg poznavaoca Novog zaveta, inace agnostika, Barta Ermana, pod nazivom "Did Jesus Exist?". Nema je na prevedeno kod nas, nazalost, ali se moze naci na internetu.
Ono sto mozes naci u knjizi jesu odgoori na internet mitove kako Biblija nije nikakav izvor, kako nema autora koji ga pominju u prvom veku i slicne mitove u koji ljudi veruu i pre nego provere.
Takodje, pokazuje da imamo vise desetina izvora o Isusu i kako se sve njeogove kolege, jos jednom, slazu oko toga da je zaista postojao.
pre 5 godina
интересантно је колико Јевреји настоје да докажу да је Исус постојао...
докази новог завета посредно доказују и стари завет.....
pre 5 godina
Pa dobro svi znamo ko je bio Pilatus sta sad treba ova vest da znaci?
pre 5 godina
Да ли је и Пилат са наших простора
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00
Da,naučno je potvrdjeno da je Isus istorijska ličnost.
pre 5 godina
Daj Boze da nema veze sa srbima inace se necemo nikad oprati
pre 5 godina
Pontije je najmanje Hristov dzelat. Njemu su presudili jevrejski fariseji uz veliku podrsku Jevreja. Te podvale o zlim rimljanima i dobrocudnim farisejima ne prolaze vise nigde.
pre 5 godina
Ime Isusovog sudije Pontija Pilata poznato je oduvek, a ova vest govori o pronalasku njegovog prstena...
pre 5 godina
Biblija je odavna istorijski dokazana. Odvajkada stoji da je sudija Pontije Pilat i sad, potvrda..... i posle Biblija zastarela, neprakticna i td.... Gresite Biblija je biser pouka korisnih za zivot u vakom pogledu.
pre 5 godina
Pontije je najmanje Hristov dzelat. Njemu su presudili jevrejski fariseji uz veliku podrsku Jevreja. Te podvale o zlim rimljanima i dobrocudnim farisejima ne prolaze vise nigde.
pre 5 godina
...pitanje je dana kada ce naci stenogram sa sudjenja...
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Јесте. И не само то, него и Син Божији.
pre 5 godina
Pa to se zna skoro 2000 godina.
pre 5 godina
"Bio je peti rimski lider u Judeiji i očito najvažniji među njima"
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Kako nije! Bog sisao na zemlju, potrazio udatu zenu, koju je onda oplodio, pa je ona rodila njega (boga). Zanimljivo je da prestala da bude virgo intakta bas prilikom porodjaja. Onda je Isus morao da umre, zato sto je njegov otac (bog) pogresio prilikom pravljenja ljudi (nisu ispali bas najbolje). A par dana nakon smrti, Isus je oziveo. Dakle, nije zrtovao svoj zivot, nego tri dana. Ako to nisu istorijski fakti, ja ne znam sta su :)
pre 5 godina
"Bio je peti rimski lider u Judeiji i očito najvažniji među njima"
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
pre 5 godina
...pitanje je dana kada ce naci stenogram sa sudjenja...
pre 5 godina
Pa dobro svi znamo ko je bio Pilatus sta sad treba ova vest da znaci?
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
pre 5 godina
Ime Isusovog sudije Pontija Pilata poznato je oduvek, a ova vest govori o pronalasku njegovog prstena...
pre 5 godina
Да ли је и Пилат са наших простора
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00
Da,naučno je potvrdjeno da je Isus istorijska ličnost.
pre 5 godina
Nije Pilat taj koji je osudio Hrista nego prisutna masa naroda,jevreja,u izboru izmedju Varave i Isusa,koji je ozbiljno ugrozavao reputaciju i status njihovih svestenika. Da se ne lazemo vise!
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Јесте. И не само то, него и Син Божији.
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Kako nije! Bog sisao na zemlju, potrazio udatu zenu, koju je onda oplodio, pa je ona rodila njega (boga). Zanimljivo je da prestala da bude virgo intakta bas prilikom porodjaja. Onda je Isus morao da umre, zato sto je njegov otac (bog) pogresio prilikom pravljenja ljudi (nisu ispali bas najbolje). A par dana nakon smrti, Isus je oziveo. Dakle, nije zrtovao svoj zivot, nego tri dana. Ako to nisu istorijski fakti, ja ne znam sta su :)
pre 5 godina
Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј ме грешнога.
pre 5 godina
Pontije je najmanje Hristov dzelat. Njemu su presudili jevrejski fariseji uz veliku podrsku Jevreja. Te podvale o zlim rimljanima i dobrocudnim farisejima ne prolaze vise nigde.
pre 5 godina
Biblija je odavna istorijski dokazana. Odvajkada stoji da je sudija Pontije Pilat i sad, potvrda..... i posle Biblija zastarela, neprakticna i td.... Gresite Biblija je biser pouka korisnih za zivot u vakom pogledu.
pre 5 godina
Pa to se zna skoro 2000 godina.
pre 5 godina
I rođenje Harija Potera je smešteno u vreme vladavine Margaret Tačer, pa niko pri svesti ne misli da ga je ona poslala u školu za čarobnjake.
pre 5 godina
Pontije je najmanje Hristov dzelat. Njemu su presudili jevrejski fariseji uz veliku podrsku Jevreja. Te podvale o zlim rimljanima i dobrocudnim farisejima ne prolaze vise nigde.
pre 5 godina
Daj Boze da nema veze sa srbima inace se necemo nikad oprati
pre 5 godina
Isus je u zapadnjačkoj civilizaciji predstavljen kao plavušan, svetle puti, sa svetlim očima, čist. Da ga na ikonama predtavljaju onakvim kakav je verovatno bio, tamnoput, maljav, neobrijan, verovatno ne preterano čist, po liku sličan današnjim migrantima iz Sirije, ni jedan belac ga ne bi hteo za svog gospoda. Sve je to velika podvala crkve.
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Kako nije! Bog sisao na zemlju, potrazio udatu zenu, koju je onda oplodio, pa je ona rodila njega (boga). Zanimljivo je da prestala da bude virgo intakta bas prilikom porodjaja. Onda je Isus morao da umre, zato sto je njegov otac (bog) pogresio prilikom pravljenja ljudi (nisu ispali bas najbolje). A par dana nakon smrti, Isus je oziveo. Dakle, nije zrtovao svoj zivot, nego tri dana. Ako to nisu istorijski fakti, ja ne znam sta su :)
(BOTinator, 29. novembar 2018 21:55)
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
pre 5 godina
"Bio je peti rimski lider u Judeiji i očito najvažniji među njima"
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
S kog jezika da su prevodili, siguran sam da nije pisalo lider.
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Апсолутно се слажем. Из текста се види и да не знају шта значи реч џелат, јер Понтије Пилат то сигурно није био.
pre 5 godina
@dzigi , da... Isus je inače zaista postojao, zamisli... mene malo buni navod u ovom tekstu da je ime “Pilat” ispisano na grčkom jeziku. Zašto nije na latinskom obzirom da je Pilat bio rimljanin ?
pre 5 godina
Pomalo je sumnjivo...isti profesor nasao 2 x prsten Pontija Pilata, posle 2 milenijuma? Kolko je to verovatno? U arheologiji su inace prevare ceste...
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
S obzirom na sve dostupne podatke, većina ozbiljnih povjesničara se slažu da jest.
pre 5 godina
Kazu jevreji izabrase izmedju nekog pobunjenika i Isusa. Krivi su jevreji za smrt Isusa. Recimo da se vratimo u 1993 u Srbiju i stavimo narod da bira izmedju nekog coveka koji propagira ljubav, slobodu, ravnopravnost i recimo Arkana. Sta vi mislite, vecina vas koji optuzuje jevreje a ne rimljane, za koga bi srpski narod glasao??? Lako je suditi kad znate ko je bio Isus a oni toga bas i nisu bili svesni, makar ne ogromna vecina.
pre 5 godina
Tada su ljudi verovali čoveku koji im je pričao da izdrže sve nedaće jer ih nakon smrti čeka zlatan život u raju, danas veruju čoveku koji im priča da izdrže sve nedaće jer ih za dve, najkasnije dve i po godine čeka život u zlatnom dobu. Ništa se nije promenilo po pitanju pameti širokih narodnih masa.
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Апсолутно се слажем. Из текста се види и да не знају шта значи реч џелат, јер Понтије Пилат то сигурно није био.
(Бата Стојковић, 29. novembar 2018 23:56)
Visoki Predstavnik Rimskog Carstva za Izrael
pre 5 godina
Sve ce da urade, samo da se ne odrzi prica da su (((oni))) razapeli Gospoda Isusa Hrista.
pre 5 godina
@dzigi Isus jeste istorijska ličnost
pre 5 godina
Ovima sto se pitaju (ismevaju) da li je Isus istorijska licnost.
Ni jedan ozbiljan ateista to ne opovrgava vise!
To je nekada bila 'fora' ali odavno vise ne. Istorijski dokazi su vise nego jasni i tvrditi da nije istorijska licnost je u ozbiljnim krugovima postalo smesno i pokazuje ne znanje.
Btw. da Isus nije bio istorijska licnost se prvi put javilo tek u 19. veku. Pre toga, cak ni u zapisima Isusovih jevrejskih neprijatelja (farizeji) iz PRVOG VEKA, dakle Isusovi savremenici su u pitanju, koji upravo pisu o Isusu, NEMA poricanja da je Isus zaista postojao. Ipak mislim da su oni nesto vise znali od vas.
Po svemu sudeci, po ovom pitanju ste obrazovani iz dnevne stampe i onda me ne cudi vase ne znanje i naivno ismevanje. Sto je ok. Ne znate pa ipak tvrdite. Desava nam se svima. Ali me ne bi cudilo i da ste ravnozemljasi. Najozbiljnije. Na istom nivou samoobmane je.
pre 5 godina
Isus (Isa a.s.) je Božiji poslanik, naravno da je historijska ličnost.
pre 5 godina
@bahamut ... Nije Pilat taj koji je osudio Hrista nego prisutna masa naroda,jevreja,u izboru izmedju Varave i Isusa,koji je ozbiljno ugrozavao reputaciju i status njihovih svestenika. Da se ne lazemo vise!
U pravu si ... ajde da se ne lazemo vise ... ta "prisutna masa jevreja" je reagovala kako bi spasla narod od Rimskog ultimatuma i isporucila jednog od svojih, Jevrejina.
ps. kako bi prosao "neko" ko bi danas poceo da propagira nesto suprotno hriscanstvu i poceo da "ugrozava status i reputaciju" hriscanskih svestenika?
Mislis da bi hriscani (katolici i pravoslavci) bili humaniji prema tome? Da se ne lazemo vise?
pre 5 godina
Na prstenu za koji se smatra da je služio za pečaćenje na grčkom jeziku je ispisano "Pilat",
Opet Grčka!
pre 5 godina
@dzigi,
Kada sagledas sva istrazivanja vidis je veoma izvesno da jeste bio istorijska licnost. Jedan od mnogobrojnih tadasnjih buntovnika i nista vise od toga. Ostalo je masta.
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Od ateista koji ostaju poslednji gosti na krsnim slavama i mole se Bogu pred ispit na visoj poslovnoj smesniji su mi samo ovi koji ne citaju knjige uopste.
pre 5 godina
Ne vidim nijedan razlog zbog kojeg ateisti ovoliko imaju potrebu da ukažu da vernici greše, pritom na jeftine načine pokušavaju biti smešni... Nisam nikada čuo ni video suprotno, jednostavno, ako ne veruješ, ja to poštujem ali poštuj i ti ostale.
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Google translate prevodioci.
pre 5 godina
Nije Pilat presudio. Prepustio je okupljenom narodu da izabere između Isusa i Varave.
pre 5 godina
rimska imperija, kao preteča današnjem modernom organizovanju države, sve je revnosno pisala. birokratski podaci su se brižljivo sakupljali, bukvalno sve. pa opet, nigde u tim spisima se ne spominje isus....
pre 5 godina
Znate li da npr. koptska crkva slavi Pontija Pilata kao sveca?!
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
A ti postojiš li?
pre 5 godina
Za one koji ne mogu da saberu 2 i 2:
Ovo je još jedna potvrda da je Sveto pismo verodostojno svedočanstvo o svim temama kojim se bavi. Lep pozdrav!
pre 5 godina
možda je (Pilatović)skraćeno Pilat bio proizvođač prstenja.Brend.
pre 5 godina
@Jabucilo: A "guverner" je kao srpska rec?
pre 5 godina
Isus je bio antirasist!
pre 5 godina
Nadjite, da je Isus negde spomenuo Da je bog, ali izričito, "Ja sam Bog", i vi ste mirni i prava vam je vjera.
ili ja sam RODJEEni božiji sin. Opet ste u pravu, samo ako piše tako izričito i koncizno.
Mojsije (Musa ) božiji sin, Davud, božiji sin i drugi.
dakle pod ovim se misli ROB a ne rodjeni sinovi.
(Izazov, 30. novembar 2018 07:51)
Ево ја ћу да покажем где је Исус Христ рекао да је Бог:
Јован 10:30 Ја и Отац једно смо.
Јован 10:36 Како ви говорите Ономе ког Отац посвети и посла на свет: Хулу на Бога говориш, што рекох: Ја сам Син Божји?
Јован 5:18 И зато још више гледаху Јевреји да Га убију што не само квараше суботу него и Оцем својим називаше Бога и грађаше се једнак Богу.
Јован 13:13 Ви зовете мене учитељем и Господом; и право велите: јер јесам.
Јован 9:35-38 Исус чу да га истераше напоље; и нашавши га рече му; верујеш ли ти Сина Божијег? 36. Он одговори и рече: Ко је, Господе, да Га верујем? 37. А Исус му рече: и видео си га, и који говори с тобом Га је. 38. А он рече: Верујем Господе! И поклони Му се.
Јован 4:25-26 Рече Му жена: Знам да ће доћи Месија који се зове Христос, кад Он дође казаће нам све. 26. Рече јој Исус: Ја сам који с тобом говорим.
Ево ово су неки примери, има их много више али мислим да је довољно.
pre 5 godina
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
(Samosvesna gradjanka, 30. novembar 2018 02:37)
Hvala, hvala! Ali veci deo sam preuzeo od Bila Mara, pa ako vam se ovo svidelo, preporucujem vam da na YouTube pogledate "Religion Does No Harm, Bill Maher reflects", svidece vam se. Pozdrav.
(BOTinator, 30. novembar 2018 09:30)
Našla sam, ali ne znam engleski a ne postoji prevod. Ipak Vam hvala.
pre 5 godina
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Zapravo, jeste.
Naravno, istorija se ne bavi natprirodnim i ne moze da dokaze da li je Isus zaista cinio cuda, ali da je bio istorijska licnost, to svakako moze da dokaze.
Postoji konsenzus medju istoricarima da je postojao. Pogledaj "Jesus seminar" na internetu i vidjeces da su sva najveca imena vecala oko ovog pitanja i ustanovila da ima i vise nego dovoljno razloga da se veruje da je istorijska licnost.
Ako te zanima, procitaj knjigu trenutno najboljeg poznavaoca Novog zaveta, inace agnostika, Barta Ermana, pod nazivom "Did Jesus Exist?". Nema je na prevedeno kod nas, nazalost, ali se moze naci na internetu.
Ono sto mozes naci u knjizi jesu odgoori na internet mitove kako Biblija nije nikakav izvor, kako nema autora koji ga pominju u prvom veku i slicne mitove u koji ljudi veruu i pre nego provere.
Takodje, pokazuje da imamo vise desetina izvora o Isusu i kako se sve njeogove kolege, jos jednom, slazu oko toga da je zaista postojao.
pre 5 godina
интересантно је колико Јевреји настоје да докажу да је Исус постојао...
докази новог завета посредно доказују и стари завет.....
pre 5 godina
Неколико је погрешних навода у тексту. Посебно овај део око палате коју је изградио Ирод Антипа. Није прво била палата која је постала гробље, него обрнуто. Намерно је изабрано место где је било старо гробље да би се на том месту изградила палата и да би се на тај начин Јевреји држали даље од палате. У ту сврху је Ирод довео као раднике и управнике у палати Грке, Сиријце, Римљане, итд.
Такође, информација за неупућене: Исус Христос је доказана историјска личност. А свако нека размисли за себе да ли је Син Божји
pre 5 godina
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
(Samosvesna gradjanka, 30. novembar 2018 02:37)
Hvala, hvala! Ali veci deo sam preuzeo od Bila Mara, pa ako vam se ovo svidelo, preporucujem vam da na YouTube pogledate "Religion Does No Harm, Bill Maher reflects", svidece vam se. Pozdrav.
pre 5 godina
Ovo je još jedna potvrda da je Sveto pismo verodostojno svedočanstvo o svim temama kojim se bavi. Lep pozdrav!
(Svoj, 30. novembar 2018 07:29)
Sveto pismo je dokazano netacno u svim glavim tezama kojima se bavi. Nauka je to vise nego jasno utvrdila. Sem ako ste Miroljub Petrovic.
Ne vidim nijedan razlog zbog kojeg ateisti ovoliko imaju potrebu da ukažu da vernici greše, pritom na jeftine načine pokušavaju biti smešni... Nisam nikada čuo ni video suprotno, jednostavno, ako ne veruješ, ja to poštujem ali poštuj i ti ostale.
(Ona stvar, 30. novembar 2018 08:20)
Ne znam zbog cega bih, po difoltu, trebao da postujem tudja misljenja!? A narocito misljenja vernika, koja se najcesce silom namecu. Jel bih mozda trebao da postujem i period koji se u istoriji naziva 'mracno doba'?! Pogledaj ko je tad odredjivao kako ce sta da se radi. To nije za postovanje.
pre 5 godina
Да ли је и Пилат са наших простора
(м. миљанов, 29. novembar 2018 21:27
Neke knjige kazu da potice sa teritorije danasnje Svajcarske
pre 5 godina
Čistota Božja odnosno Duha Svetog i Bogorodice je donela čistotu Bogočoveka na svet. Vrednost od vrednosti. "Svetlost od svetlosti" kako nas uči Simbol vere. Čemu nas to uči? Da će i u našim životima biti tako. Ako se borimo protiv zla u i oko sebe, ako se usavršavamo u veri i ispravnom življenju - i od nas će nastajati vrednosti. Najveća vrednost koju nam Bog dade su deca i porodica. Tu vrednost najbolje stvaramo i održavamo ispravnim življenjem u veri. Ljubavlju, samilošću, vrednoćom i svim drugim vrednostima. Mislim da je jako štetno što nema dovoljno naglašavanja u našem društvu vrednosti koje nudi naše Pravoslavlje. Kroz našu veru nismo dobili samo duhovna blaga. Dobili smo i veoma praktične pouke za ispravno življenje u psihološkom i svakom drugom smislu. Božjom milošću smo dobili kroz Novi zavet čitava uputstva radi ponašanja u svakodnevnom životu, radi našeg ophođenja prema ljudima i životu uopšte. Pored toga, kroz Hrišćansko nasleđe u smislu kulture, nasleđa, običaja i tradicija se prenosi i životno iskustvo i mudrost naših predaka, kako iz Hrišćanskog tako i iz perioda pre pokrštavanja. Naša vera je savršena. Nikada uz nju ne možemo izgubiti...
pre 5 godina
Isus neka ne nad njim mir, je božiji poslanik i nije sin božiji. Kao što nije ni bog, i kao što to nikada nije ni rekao.
Dakle on je božiji poslanik, kao i Muhamed mir neka je na njega, koji je došao posle Isusa (Isa).
pre 5 godina
Nadjite, da je Isus negde spomenuo Da je bog, ali izričito, "Ja sam Bog", i vi ste mirni i prava vam je vjera.
ili ja sam RODJEEni božiji sin. Opet ste u pravu, samo ako piše tako izričito i koncizno.
Mojsije (Musa ) božiji sin, Davud, božiji sin i drugi.
dakle pod ovim se misli ROB a ne rodjeni sinovi.
pre 5 godina
Isus proganja Jevreje, za to što ga prodade za 40 šekela
pre 5 godina
Zoki@ samo bez arogancije i ponizavanja drugacijih misljenja.To se tvome Isusu( sta god to ime znacilo) ne bi svidelo.Ja bih ti preporucio da sve te istorijske dokaze koje ti znas/ imas odmah pokazes svetu ,postaces ko majka tereza u najmanju ruku.mada ti verovatno tvrdis i da je dokazano da gmo nije opasan i da ( zlatni pirinac) hrani ceo svet inema vise gladnih a sve zbog gmo.bas takvi kao sto si ti kome cak i bog mora da je od krvi i mesa da bi razumeli su najudaljeniji od boga.
pre 5 godina
@dzigi
Pa proveri.
pre 5 godina
Pa oduvek se znalo da ga je osudio Pontius Pilatus a sudije pro forma :(
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Kako nije! Bog sisao na zemlju, potrazio udatu zenu, koju je onda oplodio, pa je ona rodila njega (boga). Zanimljivo je da prestala da bude virgo intakta bas prilikom porodjaja. Onda je Isus morao da umre, zato sto je njegov otac (bog) pogresio prilikom pravljenja ljudi (nisu ispali bas najbolje). A par dana nakon smrti, Isus je oziveo. Dakle, nije zrtovao svoj zivot, nego tri dana. Ako to nisu istorijski fakti, ja ne znam sta su :)
pre 5 godina
I rođenje Harija Potera je smešteno u vreme vladavine Margaret Tačer, pa niko pri svesti ne misli da ga je ona poslala u školu za čarobnjake.
pre 5 godina
Да ли је и Пилат са наших простора
pre 5 godina
Biblija je odavna istorijski dokazana. Odvajkada stoji da je sudija Pontije Pilat i sad, potvrda..... i posle Biblija zastarela, neprakticna i td.... Gresite Biblija je biser pouka korisnih za zivot u vakom pogledu.
pre 5 godina
...pitanje je dana kada ce naci stenogram sa sudjenja...
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Јесте. И не само то, него и Син Божији.
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00
Da,naučno je potvrdjeno da je Isus istorijska ličnost.
pre 5 godina
Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј ме грешнога.
pre 5 godina
Pa dobro svi znamo ko je bio Pilatus sta sad treba ova vest da znaci?
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Kako nije! Bog sisao na zemlju, potrazio udatu zenu, koju je onda oplodio, pa je ona rodila njega (boga). Zanimljivo je da prestala da bude virgo intakta bas prilikom porodjaja. Onda je Isus morao da umre, zato sto je njegov otac (bog) pogresio prilikom pravljenja ljudi (nisu ispali bas najbolje). A par dana nakon smrti, Isus je oziveo. Dakle, nije zrtovao svoj zivot, nego tri dana. Ako to nisu istorijski fakti, ja ne znam sta su :)
(BOTinator, 29. novembar 2018 21:55)
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
pre 5 godina
Isus (Isa a.s.) je Božiji poslanik, naravno da je historijska ličnost.
pre 5 godina
Daj Boze da nema veze sa srbima inace se necemo nikad oprati
pre 5 godina
Isus je u zapadnjačkoj civilizaciji predstavljen kao plavušan, svetle puti, sa svetlim očima, čist. Da ga na ikonama predtavljaju onakvim kakav je verovatno bio, tamnoput, maljav, neobrijan, verovatno ne preterano čist, po liku sličan današnjim migrantima iz Sirije, ni jedan belac ga ne bi hteo za svog gospoda. Sve je to velika podvala crkve.
pre 5 godina
Nije Pilat taj koji je osudio Hrista nego prisutna masa naroda,jevreja,u izboru izmedju Varave i Isusa,koji je ozbiljno ugrozavao reputaciju i status njihovih svestenika. Da se ne lazemo vise!
pre 5 godina
"Bio je peti rimski lider u Judeiji i očito najvažniji među njima"
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
pre 5 godina
Pontije je najmanje Hristov dzelat. Njemu su presudili jevrejski fariseji uz veliku podrsku Jevreja. Te podvale o zlim rimljanima i dobrocudnim farisejima ne prolaze vise nigde.
pre 5 godina
@dzigi Isus jeste istorijska ličnost
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
S obzirom na sve dostupne podatke, većina ozbiljnih povjesničara se slažu da jest.
pre 5 godina
Sve ce da urade, samo da se ne odrzi prica da su (((oni))) razapeli Gospoda Isusa Hrista.
pre 5 godina
@Jabucilo: A "guverner" je kao srpska rec?
pre 5 godina
Za one koji ne mogu da saberu 2 i 2:
Ovo je još jedna potvrda da je Sveto pismo verodostojno svedočanstvo o svim temama kojim se bavi. Lep pozdrav!
pre 5 godina
Isus neka ne nad njim mir, je božiji poslanik i nije sin božiji. Kao što nije ni bog, i kao što to nikada nije ni rekao.
Dakle on je božiji poslanik, kao i Muhamed mir neka je na njega, koji je došao posle Isusa (Isa).
pre 5 godina
Pontije je najmanje Hristov dzelat. Njemu su presudili jevrejski fariseji uz veliku podrsku Jevreja. Te podvale o zlim rimljanima i dobrocudnim farisejima ne prolaze vise nigde.
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Od ateista koji ostaju poslednji gosti na krsnim slavama i mole se Bogu pred ispit na visoj poslovnoj smesniji su mi samo ovi koji ne citaju knjige uopste.
pre 5 godina
A Isus je inače istorijska ličnost?
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
A ti postojiš li?
pre 5 godina
@dzigi , da... Isus je inače zaista postojao, zamisli... mene malo buni navod u ovom tekstu da je ime “Pilat” ispisano na grčkom jeziku. Zašto nije na latinskom obzirom da je Pilat bio rimljanin ?
pre 5 godina
Nadjite, da je Isus negde spomenuo Da je bog, ali izričito, "Ja sam Bog", i vi ste mirni i prava vam je vjera.
ili ja sam RODJEEni božiji sin. Opet ste u pravu, samo ako piše tako izričito i koncizno.
Mojsije (Musa ) božiji sin, Davud, božiji sin i drugi.
dakle pod ovim se misli ROB a ne rodjeni sinovi.
pre 5 godina
Ovo je još jedna potvrda da je Sveto pismo verodostojno svedočanstvo o svim temama kojim se bavi. Lep pozdrav!
(Svoj, 30. novembar 2018 07:29)
Sveto pismo je dokazano netacno u svim glavim tezama kojima se bavi. Nauka je to vise nego jasno utvrdila. Sem ako ste Miroljub Petrovic.
Ne vidim nijedan razlog zbog kojeg ateisti ovoliko imaju potrebu da ukažu da vernici greše, pritom na jeftine načine pokušavaju biti smešni... Nisam nikada čuo ni video suprotno, jednostavno, ako ne veruješ, ja to poštujem ali poštuj i ti ostale.
(Ona stvar, 30. novembar 2018 08:20)
Ne znam zbog cega bih, po difoltu, trebao da postujem tudja misljenja!? A narocito misljenja vernika, koja se najcesce silom namecu. Jel bih mozda trebao da postujem i period koji se u istoriji naziva 'mracno doba'?! Pogledaj ko je tad odredjivao kako ce sta da se radi. To nije za postovanje.
pre 5 godina
Ime Isusovog sudije Pontija Pilata poznato je oduvek, a ova vest govori o pronalasku njegovog prstena...
pre 5 godina
Ovima sto se pitaju (ismevaju) da li je Isus istorijska licnost.
Ni jedan ozbiljan ateista to ne opovrgava vise!
To je nekada bila 'fora' ali odavno vise ne. Istorijski dokazi su vise nego jasni i tvrditi da nije istorijska licnost je u ozbiljnim krugovima postalo smesno i pokazuje ne znanje.
Btw. da Isus nije bio istorijska licnost se prvi put javilo tek u 19. veku. Pre toga, cak ni u zapisima Isusovih jevrejskih neprijatelja (farizeji) iz PRVOG VEKA, dakle Isusovi savremenici su u pitanju, koji upravo pisu o Isusu, NEMA poricanja da je Isus zaista postojao. Ipak mislim da su oni nesto vise znali od vas.
Po svemu sudeci, po ovom pitanju ste obrazovani iz dnevne stampe i onda me ne cudi vase ne znanje i naivno ismevanje. Sto je ok. Ne znate pa ipak tvrdite. Desava nam se svima. Ali me ne bi cudilo i da ste ravnozemljasi. Najozbiljnije. Na istom nivou samoobmane je.
pre 5 godina
(dzigi, 29. novembar 2018 21:00)
Zapravo, jeste.
Naravno, istorija se ne bavi natprirodnim i ne moze da dokaze da li je Isus zaista cinio cuda, ali da je bio istorijska licnost, to svakako moze da dokaze.
Postoji konsenzus medju istoricarima da je postojao. Pogledaj "Jesus seminar" na internetu i vidjeces da su sva najveca imena vecala oko ovog pitanja i ustanovila da ima i vise nego dovoljno razloga da se veruje da je istorijska licnost.
Ako te zanima, procitaj knjigu trenutno najboljeg poznavaoca Novog zaveta, inace agnostika, Barta Ermana, pod nazivom "Did Jesus Exist?". Nema je na prevedeno kod nas, nazalost, ali se moze naci na internetu.
Ono sto mozes naci u knjizi jesu odgoori na internet mitove kako Biblija nije nikakav izvor, kako nema autora koji ga pominju u prvom veku i slicne mitove u koji ljudi veruu i pre nego provere.
Takodje, pokazuje da imamo vise desetina izvora o Isusu i kako se sve njeogove kolege, jos jednom, slazu oko toga da je zaista postojao.
pre 5 godina
Неколико је погрешних навода у тексту. Посебно овај део око палате коју је изградио Ирод Антипа. Није прво била палата која је постала гробље, него обрнуто. Намерно је изабрано место где је било старо гробље да би се на том месту изградила палата и да би се на тај начин Јевреји држали даље од палате. У ту сврху је Ирод довео као раднике и управнике у палати Грке, Сиријце, Римљане, итд.
Такође, информација за неупућене: Исус Христос је доказана историјска личност. А свако нека размисли за себе да ли је Син Божји
pre 5 godina
rimska imperija, kao preteča današnjem modernom organizovanju države, sve je revnosno pisala. birokratski podaci su se brižljivo sakupljali, bukvalno sve. pa opet, nigde u tim spisima se ne spominje isus....
pre 5 godina
Ne vidim nijedan razlog zbog kojeg ateisti ovoliko imaju potrebu da ukažu da vernici greše, pritom na jeftine načine pokušavaju biti smešni... Nisam nikada čuo ni video suprotno, jednostavno, ako ne veruješ, ja to poštujem ali poštuj i ti ostale.
pre 5 godina
Pa to se zna skoro 2000 godina.
pre 5 godina
Pomalo je sumnjivo...isti profesor nasao 2 x prsten Pontija Pilata, posle 2 milenijuma? Kolko je to verovatno? U arheologiji su inace prevare ceste...
pre 5 godina
@dzigi,
Kada sagledas sva istrazivanja vidis je veoma izvesno da jeste bio istorijska licnost. Jedan od mnogobrojnih tadasnjih buntovnika i nista vise od toga. Ostalo je masta.
pre 5 godina
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
(Samosvesna gradjanka, 30. novembar 2018 02:37)
Hvala, hvala! Ali veci deo sam preuzeo od Bila Mara, pa ako vam se ovo svidelo, preporucujem vam da na YouTube pogledate "Religion Does No Harm, Bill Maher reflects", svidece vam se. Pozdrav.
pre 5 godina
Čistota Božja odnosno Duha Svetog i Bogorodice je donela čistotu Bogočoveka na svet. Vrednost od vrednosti. "Svetlost od svetlosti" kako nas uči Simbol vere. Čemu nas to uči? Da će i u našim životima biti tako. Ako se borimo protiv zla u i oko sebe, ako se usavršavamo u veri i ispravnom življenju - i od nas će nastajati vrednosti. Najveća vrednost koju nam Bog dade su deca i porodica. Tu vrednost najbolje stvaramo i održavamo ispravnim življenjem u veri. Ljubavlju, samilošću, vrednoćom i svim drugim vrednostima. Mislim da je jako štetno što nema dovoljno naglašavanja u našem društvu vrednosti koje nudi naše Pravoslavlje. Kroz našu veru nismo dobili samo duhovna blaga. Dobili smo i veoma praktične pouke za ispravno življenje u psihološkom i svakom drugom smislu. Božjom milošću smo dobili kroz Novi zavet čitava uputstva radi ponašanja u svakodnevnom životu, radi našeg ophođenja prema ljudima i životu uopšte. Pored toga, kroz Hrišćansko nasleđe u smislu kulture, nasleđa, običaja i tradicija se prenosi i životno iskustvo i mudrost naših predaka, kako iz Hrišćanskog tako i iz perioda pre pokrštavanja. Naša vera je savršena. Nikada uz nju ne možemo izgubiti...
pre 5 godina
Botinatore, bravo za komentar! Istovremeno je lucidan i humoran. Još jednom: bravo!
(Samosvesna gradjanka, 30. novembar 2018 02:37)
Hvala, hvala! Ali veci deo sam preuzeo od Bila Mara, pa ako vam se ovo svidelo, preporucujem vam da na YouTube pogledate "Religion Does No Harm, Bill Maher reflects", svidece vam se. Pozdrav.
(BOTinator, 30. novembar 2018 09:30)
Našla sam, ali ne znam engleski a ne postoji prevod. Ipak Vam hvala.
pre 5 godina
интересантно је колико Јевреји настоје да докажу да је Исус постојао...
докази новог завета посредно доказују и стари завет.....
pre 5 godina
možda je (Pilatović)skraćeno Pilat bio proizvođač prstenja.Brend.
pre 5 godina
Isus proganja Jevreje, za to što ga prodade za 40 šekela
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Апсолутно се слажем. Из текста се види и да не знају шта значи реч џелат, јер Понтије Пилат то сигурно није био.
pre 5 godina
Tada su ljudi verovali čoveku koji im je pričao da izdrže sve nedaće jer ih nakon smrti čeka zlatan život u raju, danas veruju čoveku koji im priča da izdrže sve nedaće jer ih za dve, najkasnije dve i po godine čeka život u zlatnom dobu. Ništa se nije promenilo po pitanju pameti širokih narodnih masa.
pre 5 godina
@bahamut ... Nije Pilat taj koji je osudio Hrista nego prisutna masa naroda,jevreja,u izboru izmedju Varave i Isusa,koji je ozbiljno ugrozavao reputaciju i status njihovih svestenika. Da se ne lazemo vise!
U pravu si ... ajde da se ne lazemo vise ... ta "prisutna masa jevreja" je reagovala kako bi spasla narod od Rimskog ultimatuma i isporucila jednog od svojih, Jevrejina.
ps. kako bi prosao "neko" ko bi danas poceo da propagira nesto suprotno hriscanstvu i poceo da "ugrozava status i reputaciju" hriscanskih svestenika?
Mislis da bi hriscani (katolici i pravoslavci) bili humaniji prema tome? Da se ne lazemo vise?
pre 5 godina
Zoki@ samo bez arogancije i ponizavanja drugacijih misljenja.To se tvome Isusu( sta god to ime znacilo) ne bi svidelo.Ja bih ti preporucio da sve te istorijske dokaze koje ti znas/ imas odmah pokazes svetu ,postaces ko majka tereza u najmanju ruku.mada ti verovatno tvrdis i da je dokazano da gmo nije opasan i da ( zlatni pirinac) hrani ceo svet inema vise gladnih a sve zbog gmo.bas takvi kao sto si ti kome cak i bog mora da je od krvi i mesa da bi razumeli su najudaljeniji od boga.
pre 5 godina
@dzigi
Pa proveri.
pre 5 godina
Na prstenu za koji se smatra da je služio za pečaćenje na grčkom jeziku je ispisano "Pilat",
Opet Grčka!
pre 5 godina
"Bio je peti rimski lider u Judeiji i očito najvažniji među njima"
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
S kog jezika da su prevodili, siguran sam da nije pisalo lider.
pre 5 godina
Kazu jevreji izabrase izmedju nekog pobunjenika i Isusa. Krivi su jevreji za smrt Isusa. Recimo da se vratimo u 1993 u Srbiju i stavimo narod da bira izmedju nekog coveka koji propagira ljubav, slobodu, ravnopravnost i recimo Arkana. Sta vi mislite, vecina vas koji optuzuje jevreje a ne rimljane, za koga bi srpski narod glasao??? Lako je suditi kad znate ko je bio Isus a oni toga bas i nisu bili svesni, makar ne ogromna vecina.
pre 5 godina
Nadjite, da je Isus negde spomenuo Da je bog, ali izričito, "Ja sam Bog", i vi ste mirni i prava vam je vjera.
ili ja sam RODJEEni božiji sin. Opet ste u pravu, samo ako piše tako izričito i koncizno.
Mojsije (Musa ) božiji sin, Davud, božiji sin i drugi.
dakle pod ovim se misli ROB a ne rodjeni sinovi.
(Izazov, 30. novembar 2018 07:51)
Ево ја ћу да покажем где је Исус Христ рекао да је Бог:
Јован 10:30 Ја и Отац једно смо.
Јован 10:36 Како ви говорите Ономе ког Отац посвети и посла на свет: Хулу на Бога говориш, што рекох: Ја сам Син Божји?
Јован 5:18 И зато још више гледаху Јевреји да Га убију што не само квараше суботу него и Оцем својим називаше Бога и грађаше се једнак Богу.
Јован 13:13 Ви зовете мене учитељем и Господом; и право велите: јер јесам.
Јован 9:35-38 Исус чу да га истераше напоље; и нашавши га рече му; верујеш ли ти Сина Божијег? 36. Он одговори и рече: Ко је, Господе, да Га верујем? 37. А Исус му рече: и видео си га, и који говори с тобом Га је. 38. А он рече: Верујем Господе! И поклони Му се.
Јован 4:25-26 Рече Му жена: Знам да ће доћи Месија који се зове Христос, кад Он дође казаће нам све. 26. Рече јој Исус: Ја сам који с тобом говорим.
Ево ово су неки примери, има их много више али мислим да је довољно.
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Google translate prevodioci.
pre 5 godina
Nije Pilat presudio. Prepustio je okupljenom narodu da izabere između Isusa i Varave.
pre 5 godina
Znate li da npr. koptska crkva slavi Pontija Pilata kao sveca?!
pre 5 godina
Isus je bio antirasist!
pre 5 godina
Гувернер, управник, намесник... Све би то могло. Али сигурно не "лидер". Нашим преводиоцима недостаје општа култура и познавање сопственог језика.
(Јабучило, 29. novembar 2018 21:17)
Апсолутно се слажем. Из текста се види и да не знају шта значи реч џелат, јер Понтије Пилат то сигурно није био.
(Бата Стојковић, 29. novembar 2018 23:56)
Visoki Predstavnik Rimskog Carstva za Izrael
pre 5 godina
Да ли је и Пилат са наших простора
(м. миљанов, 29. novembar 2018 21:27
Neke knjige kazu da potice sa teritorije danasnje Svajcarske
pre 5 godina
Pa oduvek se znalo da ga je osudio Pontius Pilatus a sudije pro forma :(
60 Komentari
Sortiraj po: