Četvrtak, 08.11.2018.

12:07

Želi da promeni godište jer "transrodni ljudi mogu da menjaju pol"

Izvor: B92

Želi da promeni godište jer "transrodni ljudi mogu da menjaju pol" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

196 Komentari

Sortiraj po:

Alcale

pre 5 godina

Auuu kako covek lepo isackao licemerje ponosnih i u istom potezu pokazao tolerantnost strejt... Samo procitajte komentare i uverite se koliko razumevanja imaju 'homofobi'! Niko nije rekao e zato treba zabraniti promenu pola!
POENTA koju je prikazao covek... Transrodne osobe NEMOJU genetski poremecaj vec se OSECAJU tako! ZNaci nema nijedan jedini medicinski test koji bi tu osobu pokazao kao trasrodnu sem same svesti odnosno psihe te osobe. I meni to ne smeta sve je ok!
A zasto sada ponosnim i tolerantnim osobama smeta da neko ko se oseca mladjim i ciji medicinski nalazi CAK ukazuju na mladju osobu NE SME da promeni godinu rodjenja???? ZASTO? JA necu to da radim ali evo on hoce i ja ga podrzavam da covek koji je ODKAZANO mladji promeni god rodjenja, kao sto podrzavam i one koji MISLE da su drugog pola da menjaju pol!

U cemu je problem ponosni?

REALNO

pre 5 godina

@"kad bi promenio godiste opet bi bio star 69 god".
Čevek je biološki star 45 godina i za to ima potvrdu lekara. Ako mu se promeni datum rođenja opet će biti biološki star 45 godina. Šta tu nije jasno?

Oj Trebinje, Trebinje

pre 5 godina

Ne znam da li si obavesten, ali transrodna osoba moze da trazi promenu maticnog broja.
(?, 08. novembar 2018 19:47)

Može da promeni samo onaj deo matičnog broja koji određuje pol i redni broj rodjenja ako je taj broj već zauzet. Ne mogu da promene datum rođenja (onih prvih 7 brojeva)

KOKAN

pre 5 godina

dodji kod nas rodjo, za 5000 evra ce ti promene i pol i godiste al kad budes morao u opstinu da ti promene jmbg od prcedure ce ti presesti i vratices se u tvoju Holandiju srecan i zadovoljan

paranoid

pre 5 godina

Dakle, podnosim dva zahtjeva - prvi da mi se prizna da sam Norvežanin, jer se tako osjećam, i drugi, da mi se prizna pravo na jednakost sa bogatima, te da imam na računu bar 500.000€, jer se tako osjećam!
Zapravo, ja se stvarno nadam da će ovaj čova da izgura svoje, i da će da pokrene lavinu besmislenih 'zahtjeva' i 'prava' jer se neko osjeća ili ne osjeća... Civilizacija je na prekretnici, gdje može na vrijeme da shvati besmisao (najčešće lažne) političke korektnosti ili će ta bujica da nas odnese do vraga. Ne kažem da sad sva stečena prava u poslednjih nekoliko decenija treba odbaciti, nije bio dobar ni onaj sistem prije, ali treba naći neki kompromis, i zdrav način da se ti problemi riješe...

poison

pre 5 godina

Joseph K, Potpisujem sve napisano. Čak mislim da bi trebalo pokrenuti neko udruženje barem FB grupu ljudi 45 + koji su bukvalno odbačeni iako mogu u mnogim segmentima i kompanijama da daju mnogo. Naše društvo generalno ima nisku toleranciju na različitost a mi eto različiti...stariji...

paranoid

pre 5 godina

Dakle, podnosim dva zahtjeva - prvi da mi se prizna da sam Norvežanin, jer se tako osjećam, i drugi, da mi se prizna pravo na jednakost sa bogatima, te da imam na računu bar 500.000€, jer se tako osjećam!
Zapravo, ja se stvarno nadam da će ovaj čova da izgura svoje, i da će da pokrene lavinu besmislenih 'zahtjeva' i 'prava' jer se neko osjeća ili ne osjeća... Civilizacija je na prekretnici, gdje može na vrijeme da shvati besmisao (najčešće lažne) političke korektnosti ili će ta bujica da nas odnese do vraga. Ne kažem da sad sva stečena prava u poslednjih nekoliko decenija treba odbaciti, nije bio dobar ni onaj sistem prije, ali treba naći neki kompromis, i zdrav način da se ti problemi riješe...

Dragana

pre 5 godina

Mnogi pricaju da imaju godina koliko im odgovara pa sto ne bi on ? Zasto trazi od drzave da stoji iza te neistine.Dati potvrdu rođen tad i tad oseca se tako i tako.

žami

pre 5 godina

Idealan za nase ZSO I Penzioni fond-zdrav, prav a do penzije mu fali jos petnaestak godina ako mu izmene krstenicu! Podrska I svaka cast na izgledu!

goga

pre 5 godina

Rođeni smo kad smo rođeni, ali su i ONI rođeni kao što su rođeni, pa opet imaju pravo da TO menjaju, za razliku od nas! To je diskriminacija, zar ne?

Miroljub

pre 5 godina

@Koji hromozom ima dete rodjeno sa OBA polna organa (hermafrodit)? Kako biste vi stručnjaci upisali to dete u MKR da je vaše? Zastrašujuće je čitati 99% komentara ljudi koji žive u crno-belom svetu.
 (malo mi za upis treba, 8. novembar 2018 19:05)

Koliko se takve dece radja na milion rodjenih, a koliko se radja sa Daunovim sindromom?

upravo

pre 5 godina

zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nn, 8. novembar 2018 16:35)

Zato što nigde ne piše koliko on ima godina, nego datum rodjenja. Nigde njemu ne piše da ime 70 godina već da je rodjen tad i tad. I nijedan doktor to ne može da promeni da je rodjen u Amsterdamu te i te godine. A to što je njemu telo mladje od krštenice, nema veze s time. Tom logikom ja mogu da tražim da mi u krštenici piše da sam rodjen u Americi, pa da tražim njihovo državljanstvo jer se eto ja tako osećam. Mogu čak i da priložim medicinske dokaze da se fizički ni po čemu ne razlikujem od Amerikanaca. Ali ne ide to tako

Bane

pre 5 godina

Koliko je otisla glupost da svako moze da prevazidje biooske definicije i bude ono sto hoce. Mogu onda zamisliti pedofile koji bi jedva docekali da mogu da se izjasne da im je 12 godina.

eh

pre 5 godina

Moze slobodno da napise u dokumentima sta god zeli, i moze da izgleda 20 godina mladje (kao sto i izgleda) a i da se tako oseca, ali je istina da je i dalje osoba koja ima 70 godina. Ne moze se prevariti priroda. Verujem da mu je stanje organizma odlicno ali da su u istom stanju osoba od 45 i od 70 - nema sanse. Koliko god da je prva zapustena a druga brine o sebi, nije i ne moze biti isto, nikad.
Evo i ja se osecam kao da imam 20, a tako i izgledam pa opet imam 35 :) sta cu :)

?

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.
(Džoni, 08. novembar 2018 14:55)

Ne znam da li si obavesten, ali transrodna osoba moze da trazi promenu maticnog broja.

Icarus

pre 5 godina

Ja se osećam kao neko ko ima 63 godine, iako imam 31... Umoran od noći, slomljen od života... Taman imam snage za još par godina rada, pa u penziju.

malo mi za upis treba

pre 5 godina

Koji hromozom ima dete rodjeno sa OBA polna organa (hermafrodit)? Kako biste vi stručnjaci upisali to dete u MKR da je vaše? Zastrašujuće je čitati 99% komentara ljudi koji žive u crno-belom svetu.

rade

pre 5 godina

@ Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....
(RUM, 08. novembar 2018 16:35)

Haha, citam London for immigrant suckers i evo sta kaze:

"He is Yugoslav; Yugoslavs eat cooked food and as soon as they reach their sixties, the stress gets to them and they start to deteriorate. If they reach their seventies, they consider themselves to be lucky. When English people reach their seventies, they become worried because they have to look after their own parents".

?

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Komentar pun tolerancije... mora da se ponosis?

Hugo Reyes

pre 5 godina

"Kad na Tinderu kažem da imam 69 godina, žene prestanu da mi odgovaraju"

Aj' ovako care, kazi im da imas 79 i hotel u Monte Karlu, pa da vidimo da li ce prestati ili ces ti morati da promenis telefonski broj? Nije bas sve u kilometar-satu! :)

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

CAR! Apsolutno dokazao svu pogubnost "politicke korektnosti" na kojoj se insistira poslednjih 20-tak godina! Za 30 godina, svi "normalni" ce biti zatvoreni u geto jer ce svetom vladati ovi "razliciti"

eto

pre 5 godina

jasno je zasto ne moze,
kad bi promenio godiste opet bi bio star 69 god,
a ako promeni pol onda vije nise musko nego zensko, matematicki neispravno

Холандија, земља Низоземска

pre 5 godina

Цар! Геније! Мајстор! И тата би, сине :) Холанђани имају најготивније (и понекад најопиченије) ексцентрике. Ниједно друштво није савршено али овакве фаце се тамо нађу много чешће него игде другде.

Bari1991

pre 5 godina

Leteci cirkus Monija Pajtona.
(perungromovnik, 8. novembar 2018 14:37)

E upravo to sam i ja pomislio.Ovaj zahtev je u najboljoj montipajtonovskoj tradiciji a covek je genije!

Joseph K.

pre 5 godina

Na stranu to što ova priča ima jak sarkastičan prizvuk u doba nametanja "političke korektnosti", ali rekao bih da je njen daleko najvažniji aspekt protest protiv starosne diskriminacije. A to je vrlo ozbiljna i vrlo bolna stvar koja se po pravilu gura pod tepih i maksimalno marginalizuje u doba kada svaka nevećinska društvena grupa postaje veoma glasna u lobiranju i medijskoj promociji u cilju zaštite svojih prava. Problem starosne diskriminacija je prisutan svuda - a kod nas u Srbiji to ima drastične razmere, iako se u javnosti zaobilazi u širokom luku. Nažalost, na svojoj koži sam to mogao da osetim, jer sam u 53. godini voljom državne "napredne strategije" izgubio posao i, bez obzira na skoro 30 godina radnog staža i ogromno iskustvo i znanje, ne mogu da pronađem posao ne samo u svojoj profesiji, nego i bilo kojoj drugoj koja joj je imalo nalik. Čim vam vide podatke o godištu, poslodavci vas automatski otpisuju kao da ste kužni ili imate ebolu. Bilo je više slučajeva kada sam iz HR resora pozvan na razgovor, a onda na samom intervjuu vidim izraz prezrivog čuđenja na ivici zaprepašćenja kada shvate da oni iz HR-a nisu dobro zagledali deo aplikacije o godištu. Znači, radno iskustvo i profesionalne sposobnosti su OK - ali godine ... e to ne, nikako ! Dakle, čista diskriminacija koja se po svim obeležjima graniči sa ekstremnim rasizmom. A svima puna usta priče o civilizacijskim normama, ljudskim pravima, korektnosti, pravdi i empatiji. Kakvo dijabolično licemerje !

skateboarder

pre 5 godina

Evo ja izgledam ko da mi je 24, a osjecam se kao da mi je 17 godina. Ustvari sam rodjen 1908-e. Naredne godine imacu 111 godina, kalendarskih. I sta ja sad da radim...

aus

pre 5 godina

@Nika
Vidi Nika, transrodne osobe menjaju pol jer tvrde da se osecaju kao osoba suprotnog pola.
Ovaj covek tvrdi da se oseca kao neko ko ima 20 godina manje, a i lekari su mu potvrdili da ima telo coveka od 45 godina. Dakle, ako se on oseca kao covek star 49 godina, zasto on nema pravo na zvanicnu promenu starosti, ako onaj koji se oseca kao zena ima pravo na komplikovanu i skupu promenu pola, koju mu inace placa drzava? Nemoj biti iskompleksirana i mizogina nego prihvati pravo coveka da bude ono sto zeli i sto mu njegovo telo “govori” da jeste. Dosta je diskriminacije u 21 veku!

goranh

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Tom logikom ne bi mogao ni pol da se menja tj da se preregistruje, jer je kao takav dat u momentu rodjenja. Ovaj covek ide sledecom logikom - ako neko ko promeni pol izmeni maticne knjige kako bi predstavio trenutno (stvarno) stanje, zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).
(nn, 8. novembar 2018 16:35)

Pa bio bi u pravu da se u matične knjige upisuje stvarno stanje tela, ali to nije tako. U matične knjige se upisuje činjenica datuma rođenja i on kao takav ne može da se promeni. A gospodin nek uzme potvrdu od lekara o stvarnom stanju svog tela pa nek je zakači na Tinder ili gde mu je volja.

"ako za 6 meseci ne osetite boljitak, odlazim"-AVe 2012-te

pre 5 godina

Ahahahahahahahahah i opet ahahhahahahahahahahhahahah eeeeeeeee da imam njegov mozak da seee odmorimmmm malooooo ahahaahahahahhaha

Ivan

pre 5 godina

Stravno je ismesno i pomalo bezobrazno mesati tak obabe i zabe i jos prihvatati teoriju jednog sarlatana. Ljudi koji zele da promene pol ne rade to iz besa, vec zbog problema u sopstvenom identitetu i psiholoskih problema koji ih prate u zivotu i ometaju ih da zive dostojanstveno jednog coveka. Zamislite da ste rodjeni u pogresnom telu, da se osecate nesrecno, da imate probleme poput anksioznosti, depresije, da nje ostvarujete svoje seksualne zelje? To porediti sa zeljom da budes mladji, a pre svega zeljom da skrenes paznju sa sebe, to je vec druga stvar. Taj lik i ako promeni krstenicu fizicki ce izgledati isto i proces se ne moze zaustaviti, a ljudi koji menjaju pol dobice novi stvaran zivot i drasticno ce promeniti i svoj izgled i svoje navike

A?

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.
(Džoni, 8. novembar 2018 14:55)

Nije tačno, informiši se. Matični broj se menja kod osoba koje menjaju pol, jer je pol u vidu određene cifre unet u matični broj svakog pojedinca po rođenju. Prema tome i podatak o pripadanju određenom polu nije tvoj lični podatak, nego "podatak države o tebi", kako kažeš na isti način kao i datum rođenja.

Nemanja

pre 5 godina

Apsolutno se slazem sa covekom. Ako vec radimo nakaradne stvari i menjamo cinjenicna stanja (pol nije apstraktna vec tacno utvrdjena i proveriva stvar), onda to isto mozemo i za godiste. To je samo jedna informacija iznad pola...

joj

pre 5 godina

Ovo je jako nezgodna tema. Pol odredjuju fiziološke karakteristike koje su najvecim delom upravljane od strane hormona. Ako je osoba A biološki muskarac ali od detinjstva prirodno ima nizak testosteron a visok estrogen, njegova svest je zenska. On ce se osecati kao zensko ali ne kao da je to izbor vec jednostavno zivot. Upoznao sam nekoliko transseksualaca i podržavam hirusku promenu pola. Ne podrzavam da takve osobe zloupotrebljavaju i ne podrzavam parade. Pravimo razliku izmedju transseksualaca i tranvestita

Lola

pre 5 godina

Nauka ne kaže da je pol genetski odredjen. Na primer, postoje žene koje imaju XY hromozomski par. Naučno postoje razlicite definicije pola: genetski ili hromozomski, gonadni (odredjen postojanjem polnih žlezda), anatomski (spoljni polni organi) i sociološki. Kod nas srećnika sva 4 se poklapaju. Medjutim, postoje ljudi kod kojih se ne poklapaju, i to nije njihova krivica.

Admiral

pre 5 godina

@ Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....
(RUM, 08. novembar 2018 16:35)

Svaka cast za komentar! Pravo u centar. Stres je najveci okidac za svaku bolest. Kod nas ljudi zive sa konstantnim stresom,svaki dan se bore za golo prezivljavanje i te godine koje ima ovaj covek i ne dozive. Racune bre ne mozemo da platimo a kamo li nesto vise od toga i kako da budemo srecni i zadovoljni?! Da imamo normalne plate da ne razmisljas svakodnevno o tome kako da prezivis i mi bi izgledali ovako i ziveli bar 90 godina!

Miki

pre 5 godina

Bravo majstore kakva njuska svaka mu cast. Mislim da je u pravu ako ovi menjaju pol samim izjasnjavanjem i on treba da moze da promeni godiste. Jer ako se musko oseca kao zensko ima pravo da se zavede kao Z tako i sa godinama ako se osecas kao da imas 20 trebalo bi da mozes i to da promenis.
Sustina, u nekom trenutku muakarac od 87 godina moci ce da bude devojka od 24 godine... Savrseno, bitno je samo kako se osecas.

JA

pre 5 godina

Imam 40 ..ali nikom ne kazem sam koliko imam godina vec im kazem pogodi i posto izgledam dosta mladje uglavnom kazu 27-8 ja kazem jeste..i tako se i osecam ..jer kad kazes 40 odmah te u Srbiji (sem ako nisi kontroverzni bisnismen ili pevac) gledaju kao matorog koji nikom ne treba.

slaven

pre 5 godina

Ma treba to sve izbacit iz upotrebe i datum rodjenja i pol i imena.Opisno se prepoznavat ono tipa sreo sam onog brku danas,onog glavatog sto zivi u zgradi do nas.

Никола

pre 5 godina

@Оља
Промена пола?
Занима ме нпр да ако пожелим да родим дете, имам тело без крзна типа међед и слично да ли могу то да ураде ако ми ураде оно што су урадили господину Герисону у Саут Парку?

kad porastem imaću 22

pre 5 godina

Kako to da kad muskarci provale da imam 32, a ne 27 kao stopricam obicno dobijem kritike i ljutnju, a ovde u komentarima svi muskarci odobravaju "podmladjivanje" od čak 20 godina.

Powerslave

pre 5 godina

Jedini način da se bori protiv sistema političke korektnosti i svega što iz toga proizilazi jeste potpuno obesmišljavanje istog upotrebom njihove "logike" kad i gde god se stigne, za svaku moguću glupost.
Ako se aktivno boriš protiv toga uvek mogu da te optuže da si zadrt, konzervatiac, fašišta itd... ovako si borac za ljudska (svoja) prava :)

Uostalom, šta, možda je čovek age-fluid, to je sve normalno, ko smo mi da mu branimo :D

nn

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Tom logikom ne bi mogao ni pol da se menja tj da se preregistruje, jer je kao takav dat u momentu rodjenja. Ovaj covek ide sledecom logikom - ako neko ko promeni pol izmeni maticne knjige kako bi predstavio trenutno (stvarno) stanje, zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).

RUM

pre 5 godina

Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....

Mandrak

pre 5 godina

(Nika, 8. novembar 2018 15:10)

Niko normalan i ne želi da im ospori da rade sa sobom ono sta hoće. Ono što ne mogu da dozvolim je da se država meša i da me zakonski obavezuje da se pravim lud. Da moram da mislim da je nesto žena samo zato što je lik uradio par plastičnih operacija. Moj zdrav razum je pod atakom zbog ovakvih ideoloških gluposti.

Ako stavim hrčka u akavariju ne postaje zlatna ribica. Ako ga stavim u štalu nije krava. I dalje je hrčak! Hormonske terapije ne menjaju tvoju genetiku. One su više podupirač za plastičnu estetiku. Kada bude izmišljena genska terapija koja će moći da te potpuno očisti od "fabričke" proizvodnje, onda mogu da se složim da je ta osoba zaista promenila pol. Do tada, ciao bella!

neka ga unakaze i problem rešen. Ili se žali ili se hvali, ni jedno ni drugo mu nije fazon

pre 5 godina

Ja hoću da mi se dodaju njegove dvadeset koje bi da skine i da idem u penziju sa svime što mi pripada. Ne računa se kako izgleda ako ne možeš da se pobiješ sa nekim od 45 i da ostaneš na nogama.

ccc

pre 5 godina

Mogu oni da promene pol kao sto i ovaj gospodin moze da promeni godiste, sustina je ista - i dalje ce ta osoba biti musko/zensko jer to zavisi od hromozoma, a on ce i dalje biti godiste koje zapravo jeste.
U dokumentima moze da pise sta god, istina je samo jedna. To si sto si. Ako ti se ne svidja - pa jbg

pc,Niš

pre 5 godina

Lik je u pravu,ako može pol za što ne bi i datum rodjenja!Čak,datum rodjenja je manje objektivan od pola koji je biološki odredjen (XX - XY) i ne može se menjati.Datum rodjenja je kod nas upisivan pomoću dva svedoka.Živimo u uvnutom svetu!

M

pre 5 godina

Ahaha, najaci su ovi sto kazu godiste ne mozes da promenis, sa njim si rodjen, ali pol mozes. Ljudi, i sa polom se rodis, pitanje je samo koje hromozome imas, nista vise. Samo je promena godista laka, izmeni se jedna ili dve cifre u dokumentu. Nadam se da ste svesni da promena pola zahteva fizioloski napad na telo osobe koja ga menja: agresivna hormonska terapija, kozmeticke operacije, cesto i hirurski zahvati nad polnim zlezdama, nimalo naivno. Meni se cini da je, od ove dve promene, daleko lakse izvrsiti prvu, ali to sam samo ja. Coveku iz vesti svaka cast. Ovo je jedan od efikasnih nacina da se stane za vrat razuzdanim levicarima na zapadu, koji pod izgovorom politicke i svakakve druge korektnosti zele da nametnu svoje vidjenje sveta svim ljudima. Nazalost, unakaziti sopstveno telo je, za njih, daleko pozeljnija pojava, nego izmeniti broj u krstenici. Za mene to nije normalno i nikada nece biti, i ne dozvoljavam da mi se imputira homofobicnost, to je pitanje zdravog razuma.

Mandrak

pre 5 godina

(Nika, 8. novembar 2018 15:10)

Niko normalan i ne želi da im ospori da rade sa sobom ono sta hoće. Ono što ne mogu da dozvolim je da se država meša i da me zakonski obavezuje da se pravim lud. Da moram da mislim da je nesto žena samo zato što je lik uradio par plastičnih operacija. Moj zdrav razum je pod atakom zbog ovakvih ideoloških gluposti.

Ako stavim hrčka u akavariju ne postaje zlatna ribica. Ako ga stavim u štalu nije krava. I dalje je hrčak! Hormonske terapije ne menjaju tvoju genetiku. One su više podupirač za plastičnu estetiku. Kada bude izmišljena genska terapija koja će moći da te potpuno očisti od "fabričke" proizvodnje, onda mogu da se složim da je ta osoba zaista promenila pol. Do tada, ciao bella!

Srbin na GMO piletini

pre 5 godina

1138

hm... datum rodjenja je cinjenica koju covek ne moze menjati po zelji. kao ni pol! To sto se neko osakati ili ugradi nesto silikonsko, pusti kosu, prestane ili pocne da se sminka, ne menja dnk te osobe koja bi se bez hormonske terapije vratila na staro...
(pera, 08. novembar 

upravo tako pa sad ja bi iskreno i taj podatak zaveo u licnim dokumentima a posle nek menja ko sta i kako hoće

Matorac

pre 5 godina

Mozda bi trebalo da bude maloletan jer mu tako radi mozak. Inace iedalno za pedofile! Vrlo moguce da dobije dozvolu jer ono sto ti pise u licnoj koju pokazujes drugima njima nema nikakvog znacaja jer si ti broj a tamo imaju prave podatke.

K

pre 5 godina

Za ove što kažu da transrodne osobe zaista menjaju pol: oni menjaju samo svoj fizički izgled, xx ili xy hromozomi određuju pol (tako kaže nauka, a ne homofobi), i oni se ne mogu promeniti. A što se tiče toga da se oni osećaju kao suprotan pol, pa i ovaj se oseća kao da je 20 godina mlađi. P.S. nemam ništa protiv trans osoba.

Frosty

pre 5 godina

@Nika

Svako moze i godine zivota da promeni dok ne ugrozava nikoga. Eto tvoja logika radi i u korist ovog cove ma sta mi tu pricala.

Ali stvarno, dokle god nisi opasnost za druge radi sta hoces. Niti razumem ove zadrte sto se drze "porodicnih vrednosti" ko pijan plota, niti ove nove kvazi-liberale koji su za slobodu i ista prava za sve ljude ali samo ako mislis komplet isto ko i oni.

Nek cova radi sta hoce, ionako svi malo lazemo i pravimo se da smo bolji nego sto jesmo pred drugima. A sve njegove prave informacije ce sigurno biti u sistemu tako da je ovo sve predstava.

bigserb

pre 5 godina

@Nika

Sta ti to znaci "rodjen si kad si rodjen"? Pa i transrodne osobe su rodjene kakve su rodjene, mnogo je vece "krivotvorenje" od muskarca napraviti zenu i za to mu drzava jos i placa i daje nova dokumenta, nego sto je hocu da budem 10 ili 20 godina mladji! Meni se citav zivot desava da mi ljudi daju 10-15 godina manje, pa kad je vec tako, onda drzava treba da dozvoli da ljudi i zvanicno mogu da budu mladji, kad vec od muskaraca pravi zene i obrnuto!
I koga bi to moje podmladjivanje uopste pogodilo? Nikoga, a meni bi pomoglo da se lakse zaposlim, da nadjem mladju devojku, da imam godiste u skladu sa izgledom!

D.K

pre 5 godina

@Nika

Aha. A tebe ugrozava to sto on hoce da promeni datum rođenja. Zasto nije isto? Zato sto ti kazes? Koliko licemerja u jednom komentaru, čoveče...

pera

pre 5 godina

hm... datum rodjenja je cinjenica koju covek ne moze menjati po zelji. kao ni pol! To sto se neko osakati ili ugradi nesto silikonsko, pusti kosu, prestane ili pocne da se sminka, ne menja dnk te osobe koja bi se bez hormonske terapije vratila na staro...

Александар

pre 5 godina

Хе, 11. mart 1969. је мој прави датум рођења па ако лик успе у својој намери, а и ја решим, по угледу на њега, да променим свој датум рођења, само ћу рећи да и ја имам право на неки нови 11. март.

lolwut

pre 5 godina

@Nika

Kako to "zaista" menjaju pol? Odstranjivanjem delova tela i/ili ugradnjom vestackih ne menjas sam pol, samo menjas izgled genitalija/grudi/cega vec.

Olja

pre 5 godina

Kako je krenulo, na kraju ce covjek moci da ima i izgled zivotinje, ako to zeli. (Cini mi se sve je blize tome.)
Za sada je ovaj njegov zahtjev neosnovan, jer godina dolaska na svijet nije isto sto i promjena pola, na sta on aludira, niti ugradnja plastike, ali ko zna sta ce sve da bude moguce u vremenu buducem. Sada je jedino sigurno da je za tako nesto prerano rodjen.

singer

pre 5 godina

cak i na b92 dominacija retarda. muskarcine, pogledajte ispod majice, naci cete bradavice. decaci i devojcice su bili jedno na pocetku trudnoce. neki su otisli u jednom pravcu, druge u drugom, ali to nije nepremostiv jaz...mnogi su ostali negde izmedju... ako kokoske na bunjistu ostanu bez petla, jednoj ce izrasti kresta...to svaki seljak zna...ali vi ste mnogo zatucani, zajedno s ovim gospodinom koji hoce da krivotvori datum rodjenja. vise biologije i hemije, manje tupih predrasuda. ali, pametni pobegose odavde...

pobeći negde...

pre 5 godina

Mislim da je pogrešio u pristupu. Da je rekao da je gej i da muškarci za njega ne pokazuju dovoljno interesovanja jer je star, rekli bi mu odmah - može!

Nika

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...

Ann

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Pa i ovaj čovek sa svojim godinama i životom može da radi sta hoće po vašoj logici dok god ne ugrožava druge. I jedni i drugi krivotvore, on svoje godine a transrodne osobe svoj pol, jer se u glavi osećaju drugačije. Jedni da su drugog pola a on da je mladji. S tim što on ima i dokaz od lekara da je dobro očuvan. Ako je zakonom dozvoljeno da neko promeni ceo svoj pređašnji identitet trebalo bi i ovom čoveku dozvoliti da skine bar jednu nulu sa svojih godina, tj da ima 59.

Nikolica

pre 5 godina

Libretarian nije isto sto i liberal, tupsone. Impresivno da o tome nemas pojma, ali si pametan za kritiku.


https://www.b92.net/zivot/komentari.php?nav_id=1466939#k28717485

Hip

pre 5 godina

Ovo ustvari uopšte nije loše...
Uz lekarske testove koji bi utvrdili stanje organizma menjati (ne)zvaničnu starost na mlađe ili da starije.
Time bi se mnogi motivisali da se bave zdravim životom i da vode računa o sebi.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Nika, 08. novembar 2018 15:10
On ima potvrdu lekara da izgleda kao 45-godišnjak, transrodne osobe imaju potvrdu lekara o transrodnosti. Ako pravimo razliku između ta dva slučaja, diskriminišemo. Inače, on je već naveo situacije u kojima doživljava diskriminaciju, a pošto to utiče na rad i društveni život, ne bi me čudilo da mu na kraju promene godinu rođenja.

Jana

pre 5 godina

Bravo, podržavam. Evo ja sam samohrana majka, ugrožena sam jako jer sam lezbejka, imam jedno plavo oko a drugo braon i dolazim iz Ćićevca dakle ranjiva populacija, molim vas, el mogu neke privilegije za zajednicu samohranih šarenookih lgtbxyz Ćićevljanki?

B

pre 5 godina

Hmm... Interesantno.
Da li bi pre pristali da budete "prevareni"za godine ili za pol?
A zamislite tek za oba!
Već vidim oglase lične prirode tima: mlada atraktivna plavuša... :-)

Drakče

pre 5 godina

Ako lik pokušava da se izruga današnjim standardima po kojima sve može i sve je dozvoljeno u slavu jedinke, pa i da se narušavaju pravila prirode i zdravog razuma, onda mu je fora odlična.

... a promena pola nema s tim nikakve veze

pre 5 godina

To što on traži je samo jedna podvrsta vremenske mašine, odnosno vremeplova. Na primer, da je u svojoj 19-oj godini dobio sina ili kćerku, dakle, 1968. godine, a sad, kada bi mu promenili godinu rođenja na 1969, to dete bi bilo rođeno kada je on kao otac imao minus jednu godinu, što bi moglo da znači ili da dete nema oca, ili da nije nikada ni rođeno.

Ako je čovek mladolik, nek je živ i zdrav, veseo neka bude zbog toga, a koliko zaista godina ima nije ni bitno onima kojima je zaista stalo do njega...

dr NS

pre 5 godina

Kutija gluposti je otvorena. Zašto ne bi i on imao pravo na ovo.
Transrodne osobe mogu promeniti pol, uzimati hormone, ali su hromozomski i dalje isto što su i bile. Po čemu je to moguće a ovo nije

EU Citizen

pre 5 godina

Apsokutni, ili ćemo da živimo u ozbiljnim državama koje će uvažavati tvrdu realmost ili u neomarksističkim satrapijama koje će da je tretiraju kao ideološki konstrukt. Pa dakle, ako neko sa XY hromozomima, dakle genetski muškarac, može da bude priznat kao "žena" i čak se takmiči u sportskim disciplinama i na prevaru uzima trofeje ispred pravih žena koje su celog života trenirale i mnogo toga žrtvovale, onda i bilo jod drugi može s punim pravom da traži bilo šta drugo. Odlučite sami, neomarksizam ili mentalno zdravlje, ali, pozor, tu nema kompromisa i srednjih rešenja :))

Mandrak

pre 5 godina

Sjajan nacin da se izlozi svetlu ovo ludilo politike identiteta. Ako moze trans-rodna osoba, zasto ne moze trans-rasna ili trans-dobna? I kada sve pocne da se relativizuje do te mere da sistem vise ne moze da funkcionise, neko ce morati ra pritisne tvrdi reset.

Kursula

pre 5 godina

Hmmmm... Pa... hahahahhahaha
Ok, ajde promena pola moze da se opravda medicinskim razlozima.
Onda to znaci da promena staroati isto moze?
Inace je sam zakon diskriminativan.
Opek Ok, ljudi koji su menjali pol su diskriminisani, ali opet Ok, i ljudi zbog staroati su diskriminisani
Moralno mislim da je ovo glupost, medjutim pravno ima logike.
Zakon je isti za sve?

Лепи Цане

pre 5 godina

Правда за Емила! Човек се не осећа лепо у својим годинама и жели да их промени. Довољан разлог за свако напредно и слободарско друштво.

МаркоБ

pre 5 godina

Браво краљу!!!

То је суштина дебилизама које нам намећу.

И ја хоћу да се венчам са храстом и на тај начин да докажем своју љубав према дрвећу.

praporci

pre 5 godina

OVAJ covek ima 70 godina! Izgleda bolje od mog oca od 57! Sta su ti zdrav nacin zivota, lepa primanja i dobra ishrana. Svaka mu cast, ja bih mu dopustila da ima i 35 godina ako hoce

Munja

pre 5 godina

Realno pošteno. Ako je dozvoljeno da se menja pol i šta gos hoćeš, ne vidim što me bi mogle i godine. Idem da budem najdominantniji centar u istoriji srpske košarke za decu ispod 12 godina.

Petar

pre 5 godina

Da sam ja transrodna osoba i da se nalazim u nekoj tv emisiji u kojoj suočavam mišljenje sa ovim čovekom, mislim da bukvalno ne bih imao šta da mu protivrečim. Gledao bih ga u čudu i rekao "bravo care, al' si nam ga rekao".

Džoni

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.

PametnaZabrinutost

pre 5 godina

Imam 45 i poznajem Emila iz osnovne skole. Bio je stariji od nas 4 godine, ali nas je stitio. Bio je dobar u fudbalu i svirao gitaru

Organ

pre 5 godina

Pravda za Emila! Da budem iskren, u potpunosti podržavam transrodne osobe, ali moram da podržim i ovog dasu, zato što je jednostavno car. I u pravu je.

B

pre 5 godina

Hmm... Interesantno.
Da li bi pre pristali da budete "prevareni"za godine ili za pol?
A zamislite tek za oba!
Već vidim oglase lične prirode tima: mlada atraktivna plavuša... :-)

pobeći negde...

pre 5 godina

Mislim da je pogrešio u pristupu. Da je rekao da je gej i da muškarci za njega ne pokazuju dovoljno interesovanja jer je star, rekli bi mu odmah - može!

RUM

pre 5 godina

Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....

nn

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Tom logikom ne bi mogao ni pol da se menja tj da se preregistruje, jer je kao takav dat u momentu rodjenja. Ovaj covek ide sledecom logikom - ako neko ko promeni pol izmeni maticne knjige kako bi predstavio trenutno (stvarno) stanje, zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).

K

pre 5 godina

Za ove što kažu da transrodne osobe zaista menjaju pol: oni menjaju samo svoj fizički izgled, xx ili xy hromozomi određuju pol (tako kaže nauka, a ne homofobi), i oni se ne mogu promeniti. A što se tiče toga da se oni osećaju kao suprotan pol, pa i ovaj se oseća kao da je 20 godina mlađi. P.S. nemam ništa protiv trans osoba.

Joseph K.

pre 5 godina

Na stranu to što ova priča ima jak sarkastičan prizvuk u doba nametanja "političke korektnosti", ali rekao bih da je njen daleko najvažniji aspekt protest protiv starosne diskriminacije. A to je vrlo ozbiljna i vrlo bolna stvar koja se po pravilu gura pod tepih i maksimalno marginalizuje u doba kada svaka nevećinska društvena grupa postaje veoma glasna u lobiranju i medijskoj promociji u cilju zaštite svojih prava. Problem starosne diskriminacija je prisutan svuda - a kod nas u Srbiji to ima drastične razmere, iako se u javnosti zaobilazi u širokom luku. Nažalost, na svojoj koži sam to mogao da osetim, jer sam u 53. godini voljom državne "napredne strategije" izgubio posao i, bez obzira na skoro 30 godina radnog staža i ogromno iskustvo i znanje, ne mogu da pronađem posao ne samo u svojoj profesiji, nego i bilo kojoj drugoj koja joj je imalo nalik. Čim vam vide podatke o godištu, poslodavci vas automatski otpisuju kao da ste kužni ili imate ebolu. Bilo je više slučajeva kada sam iz HR resora pozvan na razgovor, a onda na samom intervjuu vidim izraz prezrivog čuđenja na ivici zaprepašćenja kada shvate da oni iz HR-a nisu dobro zagledali deo aplikacije o godištu. Znači, radno iskustvo i profesionalne sposobnosti su OK - ali godine ... e to ne, nikako ! Dakle, čista diskriminacija koja se po svim obeležjima graniči sa ekstremnim rasizmom. A svima puna usta priče o civilizacijskim normama, ljudskim pravima, korektnosti, pravdi i empatiji. Kakvo dijabolično licemerje !

aus

pre 5 godina

@Nika
Vidi Nika, transrodne osobe menjaju pol jer tvrde da se osecaju kao osoba suprotnog pola.
Ovaj covek tvrdi da se oseca kao neko ko ima 20 godina manje, a i lekari su mu potvrdili da ima telo coveka od 45 godina. Dakle, ako se on oseca kao covek star 49 godina, zasto on nema pravo na zvanicnu promenu starosti, ako onaj koji se oseca kao zena ima pravo na komplikovanu i skupu promenu pola, koju mu inace placa drzava? Nemoj biti iskompleksirana i mizogina nego prihvati pravo coveka da bude ono sto zeli i sto mu njegovo telo “govori” da jeste. Dosta je diskriminacije u 21 veku!

pera

pre 5 godina

hm... datum rodjenja je cinjenica koju covek ne moze menjati po zelji. kao ni pol! To sto se neko osakati ili ugradi nesto silikonsko, pusti kosu, prestane ili pocne da se sminka, ne menja dnk te osobe koja bi se bez hormonske terapije vratila na staro...

Drakče

pre 5 godina

Ako lik pokušava da se izruga današnjim standardima po kojima sve može i sve je dozvoljeno u slavu jedinke, pa i da se narušavaju pravila prirode i zdravog razuma, onda mu je fora odlična.

Petar

pre 5 godina

Da sam ja transrodna osoba i da se nalazim u nekoj tv emisiji u kojoj suočavam mišljenje sa ovim čovekom, mislim da bukvalno ne bih imao šta da mu protivrečim. Gledao bih ga u čudu i rekao "bravo care, al' si nam ga rekao".

praporci

pre 5 godina

OVAJ covek ima 70 godina! Izgleda bolje od mog oca od 57! Sta su ti zdrav nacin zivota, lepa primanja i dobra ishrana. Svaka mu cast, ja bih mu dopustila da ima i 35 godina ako hoce

Bari1991

pre 5 godina

Leteci cirkus Monija Pajtona.
(perungromovnik, 8. novembar 2018 14:37)

E upravo to sam i ja pomislio.Ovaj zahtev je u najboljoj montipajtonovskoj tradiciji a covek je genije!

EU Citizen

pre 5 godina

Apsokutni, ili ćemo da živimo u ozbiljnim državama koje će uvažavati tvrdu realmost ili u neomarksističkim satrapijama koje će da je tretiraju kao ideološki konstrukt. Pa dakle, ako neko sa XY hromozomima, dakle genetski muškarac, može da bude priznat kao "žena" i čak se takmiči u sportskim disciplinama i na prevaru uzima trofeje ispred pravih žena koje su celog života trenirale i mnogo toga žrtvovale, onda i bilo jod drugi može s punim pravom da traži bilo šta drugo. Odlučite sami, neomarksizam ili mentalno zdravlje, ali, pozor, tu nema kompromisa i srednjih rešenja :))

slaven

pre 5 godina

Ma treba to sve izbacit iz upotrebe i datum rodjenja i pol i imena.Opisno se prepoznavat ono tipa sreo sam onog brku danas,onog glavatog sto zivi u zgradi do nas.

PametnaZabrinutost

pre 5 godina

Imam 45 i poznajem Emila iz osnovne skole. Bio je stariji od nas 4 godine, ali nas je stitio. Bio je dobar u fudbalu i svirao gitaru

МаркоБ

pre 5 godina

Браво краљу!!!

То је суштина дебилизама које нам намећу.

И ја хоћу да се венчам са храстом и на тај начин да докажем своју љубав према дрвећу.

Лепи Цане

pre 5 godina

Правда за Емила! Човек се не осећа лепо у својим годинама и жели да их промени. Довољан разлог за свако напредно и слободарско друштво.

Mandrak

pre 5 godina

Sjajan nacin da se izlozi svetlu ovo ludilo politike identiteta. Ako moze trans-rodna osoba, zasto ne moze trans-rasna ili trans-dobna? I kada sve pocne da se relativizuje do te mere da sistem vise ne moze da funkcionise, neko ce morati ra pritisne tvrdi reset.

Kursula

pre 5 godina

Hmmmm... Pa... hahahahhahaha
Ok, ajde promena pola moze da se opravda medicinskim razlozima.
Onda to znaci da promena staroati isto moze?
Inace je sam zakon diskriminativan.
Opek Ok, ljudi koji su menjali pol su diskriminisani, ali opet Ok, i ljudi zbog staroati su diskriminisani
Moralno mislim da je ovo glupost, medjutim pravno ima logike.
Zakon je isti za sve?

Admiral

pre 5 godina

@ Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....
(RUM, 08. novembar 2018 16:35)

Svaka cast za komentar! Pravo u centar. Stres je najveci okidac za svaku bolest. Kod nas ljudi zive sa konstantnim stresom,svaki dan se bore za golo prezivljavanje i te godine koje ima ovaj covek i ne dozive. Racune bre ne mozemo da platimo a kamo li nesto vise od toga i kako da budemo srecni i zadovoljni?! Da imamo normalne plate da ne razmisljas svakodnevno o tome kako da prezivis i mi bi izgledali ovako i ziveli bar 90 godina!

pc,Niš

pre 5 godina

Lik je u pravu,ako može pol za što ne bi i datum rodjenja!Čak,datum rodjenja je manje objektivan od pola koji je biološki odredjen (XX - XY) i ne može se menjati.Datum rodjenja je kod nas upisivan pomoću dva svedoka.Živimo u uvnutom svetu!

Munja

pre 5 godina

Realno pošteno. Ako je dozvoljeno da se menja pol i šta gos hoćeš, ne vidim što me bi mogle i godine. Idem da budem najdominantniji centar u istoriji srpske košarke za decu ispod 12 godina.

dr NS

pre 5 godina

Kutija gluposti je otvorena. Zašto ne bi i on imao pravo na ovo.
Transrodne osobe mogu promeniti pol, uzimati hormone, ali su hromozomski i dalje isto što su i bile. Po čemu je to moguće a ovo nije

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

CAR! Apsolutno dokazao svu pogubnost "politicke korektnosti" na kojoj se insistira poslednjih 20-tak godina! Za 30 godina, svi "normalni" ce biti zatvoreni u geto jer ce svetom vladati ovi "razliciti"

?

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Komentar pun tolerancije... mora da se ponosis?

JA

pre 5 godina

Imam 40 ..ali nikom ne kazem sam koliko imam godina vec im kazem pogodi i posto izgledam dosta mladje uglavnom kazu 27-8 ja kazem jeste..i tako se i osecam ..jer kad kazes 40 odmah te u Srbiji (sem ako nisi kontroverzni bisnismen ili pevac) gledaju kao matorog koji nikom ne treba.

Nemanja

pre 5 godina

Apsolutno se slazem sa covekom. Ako vec radimo nakaradne stvari i menjamo cinjenicna stanja (pol nije apstraktna vec tacno utvrdjena i proveriva stvar), onda to isto mozemo i za godiste. To je samo jedna informacija iznad pola...

Organ

pre 5 godina

Pravda za Emila! Da budem iskren, u potpunosti podržavam transrodne osobe, ali moram da podržim i ovog dasu, zato što je jednostavno car. I u pravu je.

Icarus

pre 5 godina

Ja se osećam kao neko ko ima 63 godine, iako imam 31... Umoran od noći, slomljen od života... Taman imam snage za još par godina rada, pa u penziju.

Miki

pre 5 godina

Bravo majstore kakva njuska svaka mu cast. Mislim da je u pravu ako ovi menjaju pol samim izjasnjavanjem i on treba da moze da promeni godiste. Jer ako se musko oseca kao zensko ima pravo da se zavede kao Z tako i sa godinama ako se osecas kao da imas 20 trebalo bi da mozes i to da promenis.
Sustina, u nekom trenutku muakarac od 87 godina moci ce da bude devojka od 24 godine... Savrseno, bitno je samo kako se osecas.

Alcale

pre 5 godina

Auuu kako covek lepo isackao licemerje ponosnih i u istom potezu pokazao tolerantnost strejt... Samo procitajte komentare i uverite se koliko razumevanja imaju 'homofobi'! Niko nije rekao e zato treba zabraniti promenu pola!
POENTA koju je prikazao covek... Transrodne osobe NEMOJU genetski poremecaj vec se OSECAJU tako! ZNaci nema nijedan jedini medicinski test koji bi tu osobu pokazao kao trasrodnu sem same svesti odnosno psihe te osobe. I meni to ne smeta sve je ok!
A zasto sada ponosnim i tolerantnim osobama smeta da neko ko se oseca mladjim i ciji medicinski nalazi CAK ukazuju na mladju osobu NE SME da promeni godinu rodjenja???? ZASTO? JA necu to da radim ali evo on hoce i ja ga podrzavam da covek koji je ODKAZANO mladji promeni god rodjenja, kao sto podrzavam i one koji MISLE da su drugog pola da menjaju pol!

U cemu je problem ponosni?

neka ga unakaze i problem rešen. Ili se žali ili se hvali, ni jedno ni drugo mu nije fazon

pre 5 godina

Ja hoću da mi se dodaju njegove dvadeset koje bi da skine i da idem u penziju sa svime što mi pripada. Ne računa se kako izgleda ako ne možeš da se pobiješ sa nekim od 45 i da ostaneš na nogama.

?

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.
(Džoni, 08. novembar 2018 14:55)

Ne znam da li si obavesten, ali transrodna osoba moze da trazi promenu maticnog broja.

Nika

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...

A?

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.
(Džoni, 8. novembar 2018 14:55)

Nije tačno, informiši se. Matični broj se menja kod osoba koje menjaju pol, jer je pol u vidu određene cifre unet u matični broj svakog pojedinca po rođenju. Prema tome i podatak o pripadanju određenom polu nije tvoj lični podatak, nego "podatak države o tebi", kako kažeš na isti način kao i datum rođenja.

Холандија, земља Низоземска

pre 5 godina

Цар! Геније! Мајстор! И тата би, сине :) Холанђани имају најготивније (и понекад најопиченије) ексцентрике. Ниједно друштво није савршено али овакве фаце се тамо нађу много чешће него игде другде.

Lola

pre 5 godina

Nauka ne kaže da je pol genetski odredjen. Na primer, postoje žene koje imaju XY hromozomski par. Naučno postoje razlicite definicije pola: genetski ili hromozomski, gonadni (odredjen postojanjem polnih žlezda), anatomski (spoljni polni organi) i sociološki. Kod nas srećnika sva 4 se poklapaju. Medjutim, postoje ljudi kod kojih se ne poklapaju, i to nije njihova krivica.

Srbin na GMO piletini

pre 5 godina

1138

hm... datum rodjenja je cinjenica koju covek ne moze menjati po zelji. kao ni pol! To sto se neko osakati ili ugradi nesto silikonsko, pusti kosu, prestane ili pocne da se sminka, ne menja dnk te osobe koja bi se bez hormonske terapije vratila na staro...
(pera, 08. novembar 

upravo tako pa sad ja bi iskreno i taj podatak zaveo u licnim dokumentima a posle nek menja ko sta i kako hoće

kad porastem imaću 22

pre 5 godina

Kako to da kad muskarci provale da imam 32, a ne 27 kao stopricam obicno dobijem kritike i ljutnju, a ovde u komentarima svi muskarci odobravaju "podmladjivanje" od čak 20 godina.

D.K

pre 5 godina

@Nika

Aha. A tebe ugrozava to sto on hoce da promeni datum rođenja. Zasto nije isto? Zato sto ti kazes? Koliko licemerja u jednom komentaru, čoveče...

skateboarder

pre 5 godina

Evo ja izgledam ko da mi je 24, a osjecam se kao da mi je 17 godina. Ustvari sam rodjen 1908-e. Naredne godine imacu 111 godina, kalendarskih. I sta ja sad da radim...

paranoid

pre 5 godina

Dakle, podnosim dva zahtjeva - prvi da mi se prizna da sam Norvežanin, jer se tako osjećam, i drugi, da mi se prizna pravo na jednakost sa bogatima, te da imam na računu bar 500.000€, jer se tako osjećam!
Zapravo, ja se stvarno nadam da će ovaj čova da izgura svoje, i da će da pokrene lavinu besmislenih 'zahtjeva' i 'prava' jer se neko osjeća ili ne osjeća... Civilizacija je na prekretnici, gdje može na vrijeme da shvati besmisao (najčešće lažne) političke korektnosti ili će ta bujica da nas odnese do vraga. Ne kažem da sad sva stečena prava u poslednjih nekoliko decenija treba odbaciti, nije bio dobar ni onaj sistem prije, ali treba naći neki kompromis, i zdrav način da se ti problemi riješe...

bigserb

pre 5 godina

@Nika

Sta ti to znaci "rodjen si kad si rodjen"? Pa i transrodne osobe su rodjene kakve su rodjene, mnogo je vece "krivotvorenje" od muskarca napraviti zenu i za to mu drzava jos i placa i daje nova dokumenta, nego sto je hocu da budem 10 ili 20 godina mladji! Meni se citav zivot desava da mi ljudi daju 10-15 godina manje, pa kad je vec tako, onda drzava treba da dozvoli da ljudi i zvanicno mogu da budu mladji, kad vec od muskaraca pravi zene i obrnuto!
I koga bi to moje podmladjivanje uopste pogodilo? Nikoga, a meni bi pomoglo da se lakse zaposlim, da nadjem mladju devojku, da imam godiste u skladu sa izgledom!

goga

pre 5 godina

Rođeni smo kad smo rođeni, ali su i ONI rođeni kao što su rođeni, pa opet imaju pravo da TO menjaju, za razliku od nas! To je diskriminacija, zar ne?

M

pre 5 godina

Ahaha, najaci su ovi sto kazu godiste ne mozes da promenis, sa njim si rodjen, ali pol mozes. Ljudi, i sa polom se rodis, pitanje je samo koje hromozome imas, nista vise. Samo je promena godista laka, izmeni se jedna ili dve cifre u dokumentu. Nadam se da ste svesni da promena pola zahteva fizioloski napad na telo osobe koja ga menja: agresivna hormonska terapija, kozmeticke operacije, cesto i hirurski zahvati nad polnim zlezdama, nimalo naivno. Meni se cini da je, od ove dve promene, daleko lakse izvrsiti prvu, ali to sam samo ja. Coveku iz vesti svaka cast. Ovo je jedan od efikasnih nacina da se stane za vrat razuzdanim levicarima na zapadu, koji pod izgovorom politicke i svakakve druge korektnosti zele da nametnu svoje vidjenje sveta svim ljudima. Nazalost, unakaziti sopstveno telo je, za njih, daleko pozeljnija pojava, nego izmeniti broj u krstenici. Za mene to nije normalno i nikada nece biti, i ne dozvoljavam da mi se imputira homofobicnost, to je pitanje zdravog razuma.

rade

pre 5 godina

@ Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....
(RUM, 08. novembar 2018 16:35)

Haha, citam London for immigrant suckers i evo sta kaze:

"He is Yugoslav; Yugoslavs eat cooked food and as soon as they reach their sixties, the stress gets to them and they start to deteriorate. If they reach their seventies, they consider themselves to be lucky. When English people reach their seventies, they become worried because they have to look after their own parents".

Miroljub

pre 5 godina

@Koji hromozom ima dete rodjeno sa OBA polna organa (hermafrodit)? Kako biste vi stručnjaci upisali to dete u MKR da je vaše? Zastrašujuće je čitati 99% komentara ljudi koji žive u crno-belom svetu.
 (malo mi za upis treba, 8. novembar 2018 19:05)

Koliko se takve dece radja na milion rodjenih, a koliko se radja sa Daunovim sindromom?

Olja

pre 5 godina

Kako je krenulo, na kraju ce covjek moci da ima i izgled zivotinje, ako to zeli. (Cini mi se sve je blize tome.)
Za sada je ovaj njegov zahtjev neosnovan, jer godina dolaska na svijet nije isto sto i promjena pola, na sta on aludira, niti ugradnja plastike, ali ko zna sta ce sve da bude moguce u vremenu buducem. Sada je jedino sigurno da je za tako nesto prerano rodjen.

REALNO

pre 5 godina

@"kad bi promenio godiste opet bi bio star 69 god".
Čevek je biološki star 45 godina i za to ima potvrdu lekara. Ako mu se promeni datum rođenja opet će biti biološki star 45 godina. Šta tu nije jasno?

Mandrak

pre 5 godina

(Nika, 8. novembar 2018 15:10)

Niko normalan i ne želi da im ospori da rade sa sobom ono sta hoće. Ono što ne mogu da dozvolim je da se država meša i da me zakonski obavezuje da se pravim lud. Da moram da mislim da je nesto žena samo zato što je lik uradio par plastičnih operacija. Moj zdrav razum je pod atakom zbog ovakvih ideoloških gluposti.

Ako stavim hrčka u akavariju ne postaje zlatna ribica. Ako ga stavim u štalu nije krava. I dalje je hrčak! Hormonske terapije ne menjaju tvoju genetiku. One su više podupirač za plastičnu estetiku. Kada bude izmišljena genska terapija koja će moći da te potpuno očisti od "fabričke" proizvodnje, onda mogu da se složim da je ta osoba zaista promenila pol. Do tada, ciao bella!

Mandrak

pre 5 godina

(Nika, 8. novembar 2018 15:10)

Niko normalan i ne želi da im ospori da rade sa sobom ono sta hoće. Ono što ne mogu da dozvolim je da se država meša i da me zakonski obavezuje da se pravim lud. Da moram da mislim da je nesto žena samo zato što je lik uradio par plastičnih operacija. Moj zdrav razum je pod atakom zbog ovakvih ideoloških gluposti.

Ako stavim hrčka u akavariju ne postaje zlatna ribica. Ako ga stavim u štalu nije krava. I dalje je hrčak! Hormonske terapije ne menjaju tvoju genetiku. One su više podupirač za plastičnu estetiku. Kada bude izmišljena genska terapija koja će moći da te potpuno očisti od "fabričke" proizvodnje, onda mogu da se složim da je ta osoba zaista promenila pol. Do tada, ciao bella!

KOKAN

pre 5 godina

dodji kod nas rodjo, za 5000 evra ce ti promene i pol i godiste al kad budes morao u opstinu da ti promene jmbg od prcedure ce ti presesti i vratices se u tvoju Holandiju srecan i zadovoljan

Powerslave

pre 5 godina

Jedini način da se bori protiv sistema političke korektnosti i svega što iz toga proizilazi jeste potpuno obesmišljavanje istog upotrebom njihove "logike" kad i gde god se stigne, za svaku moguću glupost.
Ako se aktivno boriš protiv toga uvek mogu da te optuže da si zadrt, konzervatiac, fašišta itd... ovako si borac za ljudska (svoja) prava :)

Uostalom, šta, možda je čovek age-fluid, to je sve normalno, ko smo mi da mu branimo :D

žami

pre 5 godina

Idealan za nase ZSO I Penzioni fond-zdrav, prav a do penzije mu fali jos petnaestak godina ako mu izmene krstenicu! Podrska I svaka cast na izgledu!

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Nika, 08. novembar 2018 15:10
On ima potvrdu lekara da izgleda kao 45-godišnjak, transrodne osobe imaju potvrdu lekara o transrodnosti. Ako pravimo razliku između ta dva slučaja, diskriminišemo. Inače, on je već naveo situacije u kojima doživljava diskriminaciju, a pošto to utiče na rad i društveni život, ne bi me čudilo da mu na kraju promene godinu rođenja.

ccc

pre 5 godina

Mogu oni da promene pol kao sto i ovaj gospodin moze da promeni godiste, sustina je ista - i dalje ce ta osoba biti musko/zensko jer to zavisi od hromozoma, a on ce i dalje biti godiste koje zapravo jeste.
U dokumentima moze da pise sta god, istina je samo jedna. To si sto si. Ako ti se ne svidja - pa jbg

Ann

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Pa i ovaj čovek sa svojim godinama i životom može da radi sta hoće po vašoj logici dok god ne ugrožava druge. I jedni i drugi krivotvore, on svoje godine a transrodne osobe svoj pol, jer se u glavi osećaju drugačije. Jedni da su drugog pola a on da je mladji. S tim što on ima i dokaz od lekara da je dobro očuvan. Ako je zakonom dozvoljeno da neko promeni ceo svoj pređašnji identitet trebalo bi i ovom čoveku dozvoliti da skine bar jednu nulu sa svojih godina, tj da ima 59.

Džoni

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.

goranh

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Tom logikom ne bi mogao ni pol da se menja tj da se preregistruje, jer je kao takav dat u momentu rodjenja. Ovaj covek ide sledecom logikom - ako neko ko promeni pol izmeni maticne knjige kako bi predstavio trenutno (stvarno) stanje, zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).
(nn, 8. novembar 2018 16:35)

Pa bio bi u pravu da se u matične knjige upisuje stvarno stanje tela, ali to nije tako. U matične knjige se upisuje činjenica datuma rođenja i on kao takav ne može da se promeni. A gospodin nek uzme potvrdu od lekara o stvarnom stanju svog tela pa nek je zakači na Tinder ili gde mu je volja.

Ivan

pre 5 godina

Stravno je ismesno i pomalo bezobrazno mesati tak obabe i zabe i jos prihvatati teoriju jednog sarlatana. Ljudi koji zele da promene pol ne rade to iz besa, vec zbog problema u sopstvenom identitetu i psiholoskih problema koji ih prate u zivotu i ometaju ih da zive dostojanstveno jednog coveka. Zamislite da ste rodjeni u pogresnom telu, da se osecate nesrecno, da imate probleme poput anksioznosti, depresije, da nje ostvarujete svoje seksualne zelje? To porediti sa zeljom da budes mladji, a pre svega zeljom da skrenes paznju sa sebe, to je vec druga stvar. Taj lik i ako promeni krstenicu fizicki ce izgledati isto i proces se ne moze zaustaviti, a ljudi koji menjaju pol dobice novi stvaran zivot i drasticno ce promeniti i svoj izgled i svoje navike

... a promena pola nema s tim nikakve veze

pre 5 godina

To što on traži je samo jedna podvrsta vremenske mašine, odnosno vremeplova. Na primer, da je u svojoj 19-oj godini dobio sina ili kćerku, dakle, 1968. godine, a sad, kada bi mu promenili godinu rođenja na 1969, to dete bi bilo rođeno kada je on kao otac imao minus jednu godinu, što bi moglo da znači ili da dete nema oca, ili da nije nikada ni rođeno.

Ako je čovek mladolik, nek je živ i zdrav, veseo neka bude zbog toga, a koliko zaista godina ima nije ni bitno onima kojima je zaista stalo do njega...

Jana

pre 5 godina

Bravo, podržavam. Evo ja sam samohrana majka, ugrožena sam jako jer sam lezbejka, imam jedno plavo oko a drugo braon i dolazim iz Ćićevca dakle ranjiva populacija, molim vas, el mogu neke privilegije za zajednicu samohranih šarenookih lgtbxyz Ćićevljanki?

upravo

pre 5 godina

zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nn, 8. novembar 2018 16:35)

Zato što nigde ne piše koliko on ima godina, nego datum rodjenja. Nigde njemu ne piše da ime 70 godina već da je rodjen tad i tad. I nijedan doktor to ne može da promeni da je rodjen u Amsterdamu te i te godine. A to što je njemu telo mladje od krštenice, nema veze s time. Tom logikom ja mogu da tražim da mi u krštenici piše da sam rodjen u Americi, pa da tražim njihovo državljanstvo jer se eto ja tako osećam. Mogu čak i da priložim medicinske dokaze da se fizički ni po čemu ne razlikujem od Amerikanaca. Ali ne ide to tako

lolwut

pre 5 godina

@Nika

Kako to "zaista" menjaju pol? Odstranjivanjem delova tela i/ili ugradnjom vestackih ne menjas sam pol, samo menjas izgled genitalija/grudi/cega vec.

Frosty

pre 5 godina

@Nika

Svako moze i godine zivota da promeni dok ne ugrozava nikoga. Eto tvoja logika radi i u korist ovog cove ma sta mi tu pricala.

Ali stvarno, dokle god nisi opasnost za druge radi sta hoces. Niti razumem ove zadrte sto se drze "porodicnih vrednosti" ko pijan plota, niti ove nove kvazi-liberale koji su za slobodu i ista prava za sve ljude ali samo ako mislis komplet isto ko i oni.

Nek cova radi sta hoce, ionako svi malo lazemo i pravimo se da smo bolji nego sto jesmo pred drugima. A sve njegove prave informacije ce sigurno biti u sistemu tako da je ovo sve predstava.

poison

pre 5 godina

Joseph K, Potpisujem sve napisano. Čak mislim da bi trebalo pokrenuti neko udruženje barem FB grupu ljudi 45 + koji su bukvalno odbačeni iako mogu u mnogim segmentima i kompanijama da daju mnogo. Naše društvo generalno ima nisku toleranciju na različitost a mi eto različiti...stariji...

Hugo Reyes

pre 5 godina

"Kad na Tinderu kažem da imam 69 godina, žene prestanu da mi odgovaraju"

Aj' ovako care, kazi im da imas 79 i hotel u Monte Karlu, pa da vidimo da li ce prestati ili ces ti morati da promenis telefonski broj? Nije bas sve u kilometar-satu! :)

paranoid

pre 5 godina

Dakle, podnosim dva zahtjeva - prvi da mi se prizna da sam Norvežanin, jer se tako osjećam, i drugi, da mi se prizna pravo na jednakost sa bogatima, te da imam na računu bar 500.000€, jer se tako osjećam!
Zapravo, ja se stvarno nadam da će ovaj čova da izgura svoje, i da će da pokrene lavinu besmislenih 'zahtjeva' i 'prava' jer se neko osjeća ili ne osjeća... Civilizacija je na prekretnici, gdje može na vrijeme da shvati besmisao (najčešće lažne) političke korektnosti ili će ta bujica da nas odnese do vraga. Ne kažem da sad sva stečena prava u poslednjih nekoliko decenija treba odbaciti, nije bio dobar ni onaj sistem prije, ali treba naći neki kompromis, i zdrav način da se ti problemi riješe...

joj

pre 5 godina

Ovo je jako nezgodna tema. Pol odredjuju fiziološke karakteristike koje su najvecim delom upravljane od strane hormona. Ako je osoba A biološki muskarac ali od detinjstva prirodno ima nizak testosteron a visok estrogen, njegova svest je zenska. On ce se osecati kao zensko ali ne kao da je to izbor vec jednostavno zivot. Upoznao sam nekoliko transseksualaca i podržavam hirusku promenu pola. Ne podrzavam da takve osobe zloupotrebljavaju i ne podrzavam parade. Pravimo razliku izmedju transseksualaca i tranvestita

eto

pre 5 godina

jasno je zasto ne moze,
kad bi promenio godiste opet bi bio star 69 god,
a ako promeni pol onda vije nise musko nego zensko, matematicki neispravno

Hip

pre 5 godina

Ovo ustvari uopšte nije loše...
Uz lekarske testove koji bi utvrdili stanje organizma menjati (ne)zvaničnu starost na mlađe ili da starije.
Time bi se mnogi motivisali da se bave zdravim životom i da vode računa o sebi.

"ako za 6 meseci ne osetite boljitak, odlazim"-AVe 2012-te

pre 5 godina

Ahahahahahahahahah i opet ahahhahahahahahahahhahahah eeeeeeeee da imam njegov mozak da seee odmorimmmm malooooo ahahaahahahahhaha

Никола

pre 5 godina

@Оља
Промена пола?
Занима ме нпр да ако пожелим да родим дете, имам тело без крзна типа међед и слично да ли могу то да ураде ако ми ураде оно што су урадили господину Герисону у Саут Парку?

singer

pre 5 godina

cak i na b92 dominacija retarda. muskarcine, pogledajte ispod majice, naci cete bradavice. decaci i devojcice su bili jedno na pocetku trudnoce. neki su otisli u jednom pravcu, druge u drugom, ali to nije nepremostiv jaz...mnogi su ostali negde izmedju... ako kokoske na bunjistu ostanu bez petla, jednoj ce izrasti kresta...to svaki seljak zna...ali vi ste mnogo zatucani, zajedno s ovim gospodinom koji hoce da krivotvori datum rodjenja. vise biologije i hemije, manje tupih predrasuda. ali, pametni pobegose odavde...

Александар

pre 5 godina

Хе, 11. mart 1969. је мој прави датум рођења па ако лик успе у својој намери, а и ја решим, по угледу на њега, да променим свој датум рођења, само ћу рећи да и ја имам право на неки нови 11. март.

malo mi za upis treba

pre 5 godina

Koji hromozom ima dete rodjeno sa OBA polna organa (hermafrodit)? Kako biste vi stručnjaci upisali to dete u MKR da je vaše? Zastrašujuće je čitati 99% komentara ljudi koji žive u crno-belom svetu.

Bane

pre 5 godina

Koliko je otisla glupost da svako moze da prevazidje biooske definicije i bude ono sto hoce. Mogu onda zamisliti pedofile koji bi jedva docekali da mogu da se izjasne da im je 12 godina.

Oj Trebinje, Trebinje

pre 5 godina

Ne znam da li si obavesten, ali transrodna osoba moze da trazi promenu maticnog broja.
(?, 08. novembar 2018 19:47)

Može da promeni samo onaj deo matičnog broja koji određuje pol i redni broj rodjenja ako je taj broj već zauzet. Ne mogu da promene datum rođenja (onih prvih 7 brojeva)

Dragana

pre 5 godina

Mnogi pricaju da imaju godina koliko im odgovara pa sto ne bi on ? Zasto trazi od drzave da stoji iza te neistine.Dati potvrdu rođen tad i tad oseca se tako i tako.

Nikolica

pre 5 godina

Libretarian nije isto sto i liberal, tupsone. Impresivno da o tome nemas pojma, ali si pametan za kritiku.


https://www.b92.net/zivot/komentari.php?nav_id=1466939#k28717485

eh

pre 5 godina

Moze slobodno da napise u dokumentima sta god zeli, i moze da izgleda 20 godina mladje (kao sto i izgleda) a i da se tako oseca, ali je istina da je i dalje osoba koja ima 70 godina. Ne moze se prevariti priroda. Verujem da mu je stanje organizma odlicno ali da su u istom stanju osoba od 45 i od 70 - nema sanse. Koliko god da je prva zapustena a druga brine o sebi, nije i ne moze biti isto, nikad.
Evo i ja se osecam kao da imam 20, a tako i izgledam pa opet imam 35 :) sta cu :)

Matorac

pre 5 godina

Mozda bi trebalo da bude maloletan jer mu tako radi mozak. Inace iedalno za pedofile! Vrlo moguce da dobije dozvolu jer ono sto ti pise u licnoj koju pokazujes drugima njima nema nikakvog znacaja jer si ti broj a tamo imaju prave podatke.

Nika

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...

Džoni

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.

Ivan

pre 5 godina

Stravno je ismesno i pomalo bezobrazno mesati tak obabe i zabe i jos prihvatati teoriju jednog sarlatana. Ljudi koji zele da promene pol ne rade to iz besa, vec zbog problema u sopstvenom identitetu i psiholoskih problema koji ih prate u zivotu i ometaju ih da zive dostojanstveno jednog coveka. Zamislite da ste rodjeni u pogresnom telu, da se osecate nesrecno, da imate probleme poput anksioznosti, depresije, da nje ostvarujete svoje seksualne zelje? To porediti sa zeljom da budes mladji, a pre svega zeljom da skrenes paznju sa sebe, to je vec druga stvar. Taj lik i ako promeni krstenicu fizicki ce izgledati isto i proces se ne moze zaustaviti, a ljudi koji menjaju pol dobice novi stvaran zivot i drasticno ce promeniti i svoj izgled i svoje navike

Olja

pre 5 godina

Kako je krenulo, na kraju ce covjek moci da ima i izgled zivotinje, ako to zeli. (Cini mi se sve je blize tome.)
Za sada je ovaj njegov zahtjev neosnovan, jer godina dolaska na svijet nije isto sto i promjena pola, na sta on aludira, niti ugradnja plastike, ali ko zna sta ce sve da bude moguce u vremenu buducem. Sada je jedino sigurno da je za tako nesto prerano rodjen.

goranh

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Tom logikom ne bi mogao ni pol da se menja tj da se preregistruje, jer je kao takav dat u momentu rodjenja. Ovaj covek ide sledecom logikom - ako neko ko promeni pol izmeni maticne knjige kako bi predstavio trenutno (stvarno) stanje, zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).
(nn, 8. novembar 2018 16:35)

Pa bio bi u pravu da se u matične knjige upisuje stvarno stanje tela, ali to nije tako. U matične knjige se upisuje činjenica datuma rođenja i on kao takav ne može da se promeni. A gospodin nek uzme potvrdu od lekara o stvarnom stanju svog tela pa nek je zakači na Tinder ili gde mu je volja.

skateboarder

pre 5 godina

Evo ja izgledam ko da mi je 24, a osjecam se kao da mi je 17 godina. Ustvari sam rodjen 1908-e. Naredne godine imacu 111 godina, kalendarskih. I sta ja sad da radim...

... a promena pola nema s tim nikakve veze

pre 5 godina

To što on traži je samo jedna podvrsta vremenske mašine, odnosno vremeplova. Na primer, da je u svojoj 19-oj godini dobio sina ili kćerku, dakle, 1968. godine, a sad, kada bi mu promenili godinu rođenja na 1969, to dete bi bilo rođeno kada je on kao otac imao minus jednu godinu, što bi moglo da znači ili da dete nema oca, ili da nije nikada ni rođeno.

Ako je čovek mladolik, nek je živ i zdrav, veseo neka bude zbog toga, a koliko zaista godina ima nije ni bitno onima kojima je zaista stalo do njega...

singer

pre 5 godina

cak i na b92 dominacija retarda. muskarcine, pogledajte ispod majice, naci cete bradavice. decaci i devojcice su bili jedno na pocetku trudnoce. neki su otisli u jednom pravcu, druge u drugom, ali to nije nepremostiv jaz...mnogi su ostali negde izmedju... ako kokoske na bunjistu ostanu bez petla, jednoj ce izrasti kresta...to svaki seljak zna...ali vi ste mnogo zatucani, zajedno s ovim gospodinom koji hoce da krivotvori datum rodjenja. vise biologije i hemije, manje tupih predrasuda. ali, pametni pobegose odavde...

eto

pre 5 godina

jasno je zasto ne moze,
kad bi promenio godiste opet bi bio star 69 god,
a ako promeni pol onda vije nise musko nego zensko, matematicki neispravno

malo mi za upis treba

pre 5 godina

Koji hromozom ima dete rodjeno sa OBA polna organa (hermafrodit)? Kako biste vi stručnjaci upisali to dete u MKR da je vaše? Zastrašujuće je čitati 99% komentara ljudi koji žive u crno-belom svetu.

pera

pre 5 godina

hm... datum rodjenja je cinjenica koju covek ne moze menjati po zelji. kao ni pol! To sto se neko osakati ili ugradi nesto silikonsko, pusti kosu, prestane ili pocne da se sminka, ne menja dnk te osobe koja bi se bez hormonske terapije vratila na staro...

"ako za 6 meseci ne osetite boljitak, odlazim"-AVe 2012-te

pre 5 godina

Ahahahahahahahahah i opet ahahhahahahahahahahhahahah eeeeeeeee da imam njegov mozak da seee odmorimmmm malooooo ahahaahahahahhaha

pobeći negde...

pre 5 godina

Mislim da je pogrešio u pristupu. Da je rekao da je gej i da muškarci za njega ne pokazuju dovoljno interesovanja jer je star, rekli bi mu odmah - može!

nn

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Tom logikom ne bi mogao ni pol da se menja tj da se preregistruje, jer je kao takav dat u momentu rodjenja. Ovaj covek ide sledecom logikom - ako neko ko promeni pol izmeni maticne knjige kako bi predstavio trenutno (stvarno) stanje, zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).

EU Citizen

pre 5 godina

Apsokutni, ili ćemo da živimo u ozbiljnim državama koje će uvažavati tvrdu realmost ili u neomarksističkim satrapijama koje će da je tretiraju kao ideološki konstrukt. Pa dakle, ako neko sa XY hromozomima, dakle genetski muškarac, može da bude priznat kao "žena" i čak se takmiči u sportskim disciplinama i na prevaru uzima trofeje ispred pravih žena koje su celog života trenirale i mnogo toga žrtvovale, onda i bilo jod drugi može s punim pravom da traži bilo šta drugo. Odlučite sami, neomarksizam ili mentalno zdravlje, ali, pozor, tu nema kompromisa i srednjih rešenja :))

?

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Komentar pun tolerancije... mora da se ponosis?

aus

pre 5 godina

@Nika
Vidi Nika, transrodne osobe menjaju pol jer tvrde da se osecaju kao osoba suprotnog pola.
Ovaj covek tvrdi da se oseca kao neko ko ima 20 godina manje, a i lekari su mu potvrdili da ima telo coveka od 45 godina. Dakle, ako se on oseca kao covek star 49 godina, zasto on nema pravo na zvanicnu promenu starosti, ako onaj koji se oseca kao zena ima pravo na komplikovanu i skupu promenu pola, koju mu inace placa drzava? Nemoj biti iskompleksirana i mizogina nego prihvati pravo coveka da bude ono sto zeli i sto mu njegovo telo “govori” da jeste. Dosta je diskriminacije u 21 veku!

upravo

pre 5 godina

zasto onda on ne moze da upise stvarno stanje njegovog tela (a to je 45 godina).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nn, 8. novembar 2018 16:35)

Zato što nigde ne piše koliko on ima godina, nego datum rodjenja. Nigde njemu ne piše da ime 70 godina već da je rodjen tad i tad. I nijedan doktor to ne može da promeni da je rodjen u Amsterdamu te i te godine. A to što je njemu telo mladje od krštenice, nema veze s time. Tom logikom ja mogu da tražim da mi u krštenici piše da sam rodjen u Americi, pa da tražim njihovo državljanstvo jer se eto ja tako osećam. Mogu čak i da priložim medicinske dokaze da se fizički ni po čemu ne razlikujem od Amerikanaca. Ali ne ide to tako

Lola

pre 5 godina

Nauka ne kaže da je pol genetski odredjen. Na primer, postoje žene koje imaju XY hromozomski par. Naučno postoje razlicite definicije pola: genetski ili hromozomski, gonadni (odredjen postojanjem polnih žlezda), anatomski (spoljni polni organi) i sociološki. Kod nas srećnika sva 4 se poklapaju. Medjutim, postoje ljudi kod kojih se ne poklapaju, i to nije njihova krivica.

Matorac

pre 5 godina

Mozda bi trebalo da bude maloletan jer mu tako radi mozak. Inace iedalno za pedofile! Vrlo moguce da dobije dozvolu jer ono sto ti pise u licnoj koju pokazujes drugima njima nema nikakvog znacaja jer si ti broj a tamo imaju prave podatke.

joj

pre 5 godina

Ovo je jako nezgodna tema. Pol odredjuju fiziološke karakteristike koje su najvecim delom upravljane od strane hormona. Ako je osoba A biološki muskarac ali od detinjstva prirodno ima nizak testosteron a visok estrogen, njegova svest je zenska. On ce se osecati kao zensko ali ne kao da je to izbor vec jednostavno zivot. Upoznao sam nekoliko transseksualaca i podržavam hirusku promenu pola. Ne podrzavam da takve osobe zloupotrebljavaju i ne podrzavam parade. Pravimo razliku izmedju transseksualaca i tranvestita

Nemanja

pre 5 godina

Apsolutno se slazem sa covekom. Ako vec radimo nakaradne stvari i menjamo cinjenicna stanja (pol nije apstraktna vec tacno utvrdjena i proveriva stvar), onda to isto mozemo i za godiste. To je samo jedna informacija iznad pola...

neka ga unakaze i problem rešen. Ili se žali ili se hvali, ni jedno ni drugo mu nije fazon

pre 5 godina

Ja hoću da mi se dodaju njegove dvadeset koje bi da skine i da idem u penziju sa svime što mi pripada. Ne računa se kako izgleda ako ne možeš da se pobiješ sa nekim od 45 i da ostaneš na nogama.

K

pre 5 godina

Za ove što kažu da transrodne osobe zaista menjaju pol: oni menjaju samo svoj fizički izgled, xx ili xy hromozomi određuju pol (tako kaže nauka, a ne homofobi), i oni se ne mogu promeniti. A što se tiče toga da se oni osećaju kao suprotan pol, pa i ovaj se oseća kao da je 20 godina mlađi. P.S. nemam ništa protiv trans osoba.

Petar

pre 5 godina

Da sam ja transrodna osoba i da se nalazim u nekoj tv emisiji u kojoj suočavam mišljenje sa ovim čovekom, mislim da bukvalno ne bih imao šta da mu protivrečim. Gledao bih ga u čudu i rekao "bravo care, al' si nam ga rekao".

kad porastem imaću 22

pre 5 godina

Kako to da kad muskarci provale da imam 32, a ne 27 kao stopricam obicno dobijem kritike i ljutnju, a ovde u komentarima svi muskarci odobravaju "podmladjivanje" od čak 20 godina.

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

CAR! Apsolutno dokazao svu pogubnost "politicke korektnosti" na kojoj se insistira poslednjih 20-tak godina! Za 30 godina, svi "normalni" ce biti zatvoreni u geto jer ce svetom vladati ovi "razliciti"

RUM

pre 5 godina

Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....

Drakče

pre 5 godina

Ako lik pokušava da se izruga današnjim standardima po kojima sve može i sve je dozvoljeno u slavu jedinke, pa i da se narušavaju pravila prirode i zdravog razuma, onda mu je fora odlična.

МаркоБ

pre 5 godina

Браво краљу!!!

То је суштина дебилизама које нам намећу.

И ја хоћу да се венчам са храстом и на тај начин да докажем своју љубав према дрвећу.

B

pre 5 godina

Hmm... Interesantno.
Da li bi pre pristali da budete "prevareni"za godine ili za pol?
A zamislite tek za oba!
Već vidim oglase lične prirode tima: mlada atraktivna plavuša... :-)

Kursula

pre 5 godina

Hmmmm... Pa... hahahahhahaha
Ok, ajde promena pola moze da se opravda medicinskim razlozima.
Onda to znaci da promena staroati isto moze?
Inace je sam zakon diskriminativan.
Opek Ok, ljudi koji su menjali pol su diskriminisani, ali opet Ok, i ljudi zbog staroati su diskriminisani
Moralno mislim da je ovo glupost, medjutim pravno ima logike.
Zakon je isti za sve?

praporci

pre 5 godina

OVAJ covek ima 70 godina! Izgleda bolje od mog oca od 57! Sta su ti zdrav nacin zivota, lepa primanja i dobra ishrana. Svaka mu cast, ja bih mu dopustila da ima i 35 godina ako hoce

dr NS

pre 5 godina

Kutija gluposti je otvorena. Zašto ne bi i on imao pravo na ovo.
Transrodne osobe mogu promeniti pol, uzimati hormone, ali su hromozomski i dalje isto što su i bile. Po čemu je to moguće a ovo nije

ccc

pre 5 godina

Mogu oni da promene pol kao sto i ovaj gospodin moze da promeni godiste, sustina je ista - i dalje ce ta osoba biti musko/zensko jer to zavisi od hromozoma, a on ce i dalje biti godiste koje zapravo jeste.
U dokumentima moze da pise sta god, istina je samo jedna. To si sto si. Ako ti se ne svidja - pa jbg

Miki

pre 5 godina

Bravo majstore kakva njuska svaka mu cast. Mislim da je u pravu ako ovi menjaju pol samim izjasnjavanjem i on treba da moze da promeni godiste. Jer ako se musko oseca kao zensko ima pravo da se zavede kao Z tako i sa godinama ako se osecas kao da imas 20 trebalo bi da mozes i to da promenis.
Sustina, u nekom trenutku muakarac od 87 godina moci ce da bude devojka od 24 godine... Savrseno, bitno je samo kako se osecas.

Mandrak

pre 5 godina

Sjajan nacin da se izlozi svetlu ovo ludilo politike identiteta. Ako moze trans-rodna osoba, zasto ne moze trans-rasna ili trans-dobna? I kada sve pocne da se relativizuje do te mere da sistem vise ne moze da funkcionise, neko ce morati ra pritisne tvrdi reset.

pc,Niš

pre 5 godina

Lik je u pravu,ako može pol za što ne bi i datum rodjenja!Čak,datum rodjenja je manje objektivan od pola koji je biološki odredjen (XX - XY) i ne može se menjati.Datum rodjenja je kod nas upisivan pomoću dva svedoka.Živimo u uvnutom svetu!

Mandrak

pre 5 godina

(Nika, 8. novembar 2018 15:10)

Niko normalan i ne želi da im ospori da rade sa sobom ono sta hoće. Ono što ne mogu da dozvolim je da se država meša i da me zakonski obavezuje da se pravim lud. Da moram da mislim da je nesto žena samo zato što je lik uradio par plastičnih operacija. Moj zdrav razum je pod atakom zbog ovakvih ideoloških gluposti.

Ako stavim hrčka u akavariju ne postaje zlatna ribica. Ako ga stavim u štalu nije krava. I dalje je hrčak! Hormonske terapije ne menjaju tvoju genetiku. One su više podupirač za plastičnu estetiku. Kada bude izmišljena genska terapija koja će moći da te potpuno očisti od "fabričke" proizvodnje, onda mogu da se složim da je ta osoba zaista promenila pol. Do tada, ciao bella!

JA

pre 5 godina

Imam 40 ..ali nikom ne kazem sam koliko imam godina vec im kazem pogodi i posto izgledam dosta mladje uglavnom kazu 27-8 ja kazem jeste..i tako se i osecam ..jer kad kazes 40 odmah te u Srbiji (sem ako nisi kontroverzni bisnismen ili pevac) gledaju kao matorog koji nikom ne treba.

Oj Trebinje, Trebinje

pre 5 godina

Ne znam da li si obavesten, ali transrodna osoba moze da trazi promenu maticnog broja.
(?, 08. novembar 2018 19:47)

Može da promeni samo onaj deo matičnog broja koji određuje pol i redni broj rodjenja ako je taj broj već zauzet. Ne mogu da promene datum rođenja (onih prvih 7 brojeva)

Organ

pre 5 godina

Pravda za Emila! Da budem iskren, u potpunosti podržavam transrodne osobe, ali moram da podržim i ovog dasu, zato što je jednostavno car. I u pravu je.

bigserb

pre 5 godina

@Nika

Sta ti to znaci "rodjen si kad si rodjen"? Pa i transrodne osobe su rodjene kakve su rodjene, mnogo je vece "krivotvorenje" od muskarca napraviti zenu i za to mu drzava jos i placa i daje nova dokumenta, nego sto je hocu da budem 10 ili 20 godina mladji! Meni se citav zivot desava da mi ljudi daju 10-15 godina manje, pa kad je vec tako, onda drzava treba da dozvoli da ljudi i zvanicno mogu da budu mladji, kad vec od muskaraca pravi zene i obrnuto!
I koga bi to moje podmladjivanje uopste pogodilo? Nikoga, a meni bi pomoglo da se lakse zaposlim, da nadjem mladju devojku, da imam godiste u skladu sa izgledom!

eh

pre 5 godina

Moze slobodno da napise u dokumentima sta god zeli, i moze da izgleda 20 godina mladje (kao sto i izgleda) a i da se tako oseca, ali je istina da je i dalje osoba koja ima 70 godina. Ne moze se prevariti priroda. Verujem da mu je stanje organizma odlicno ali da su u istom stanju osoba od 45 i od 70 - nema sanse. Koliko god da je prva zapustena a druga brine o sebi, nije i ne moze biti isto, nikad.
Evo i ja se osecam kao da imam 20, a tako i izgledam pa opet imam 35 :) sta cu :)

Munja

pre 5 godina

Realno pošteno. Ako je dozvoljeno da se menja pol i šta gos hoćeš, ne vidim što me bi mogle i godine. Idem da budem najdominantniji centar u istoriji srpske košarke za decu ispod 12 godina.

PametnaZabrinutost

pre 5 godina

Imam 45 i poznajem Emila iz osnovne skole. Bio je stariji od nas 4 godine, ali nas je stitio. Bio je dobar u fudbalu i svirao gitaru

Jana

pre 5 godina

Bravo, podržavam. Evo ja sam samohrana majka, ugrožena sam jako jer sam lezbejka, imam jedno plavo oko a drugo braon i dolazim iz Ćićevca dakle ranjiva populacija, molim vas, el mogu neke privilegije za zajednicu samohranih šarenookih lgtbxyz Ćićevljanki?

Admiral

pre 5 godina

@ Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....
(RUM, 08. novembar 2018 16:35)

Svaka cast za komentar! Pravo u centar. Stres je najveci okidac za svaku bolest. Kod nas ljudi zive sa konstantnim stresom,svaki dan se bore za golo prezivljavanje i te godine koje ima ovaj covek i ne dozive. Racune bre ne mozemo da platimo a kamo li nesto vise od toga i kako da budemo srecni i zadovoljni?! Da imamo normalne plate da ne razmisljas svakodnevno o tome kako da prezivis i mi bi izgledali ovako i ziveli bar 90 godina!

?

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.
(Džoni, 08. novembar 2018 14:55)

Ne znam da li si obavesten, ali transrodna osoba moze da trazi promenu maticnog broja.

Dragana

pre 5 godina

Mnogi pricaju da imaju godina koliko im odgovara pa sto ne bi on ? Zasto trazi od drzave da stoji iza te neistine.Dati potvrdu rođen tad i tad oseca se tako i tako.

Mandrak

pre 5 godina

(Nika, 8. novembar 2018 15:10)

Niko normalan i ne želi da im ospori da rade sa sobom ono sta hoće. Ono što ne mogu da dozvolim je da se država meša i da me zakonski obavezuje da se pravim lud. Da moram da mislim da je nesto žena samo zato što je lik uradio par plastičnih operacija. Moj zdrav razum je pod atakom zbog ovakvih ideoloških gluposti.

Ako stavim hrčka u akavariju ne postaje zlatna ribica. Ako ga stavim u štalu nije krava. I dalje je hrčak! Hormonske terapije ne menjaju tvoju genetiku. One su više podupirač za plastičnu estetiku. Kada bude izmišljena genska terapija koja će moći da te potpuno očisti od "fabričke" proizvodnje, onda mogu da se složim da je ta osoba zaista promenila pol. Do tada, ciao bella!

Bari1991

pre 5 godina

Leteci cirkus Monija Pajtona.
(perungromovnik, 8. novembar 2018 14:37)

E upravo to sam i ja pomislio.Ovaj zahtev je u najboljoj montipajtonovskoj tradiciji a covek je genije!

Alcale

pre 5 godina

Auuu kako covek lepo isackao licemerje ponosnih i u istom potezu pokazao tolerantnost strejt... Samo procitajte komentare i uverite se koliko razumevanja imaju 'homofobi'! Niko nije rekao e zato treba zabraniti promenu pola!
POENTA koju je prikazao covek... Transrodne osobe NEMOJU genetski poremecaj vec se OSECAJU tako! ZNaci nema nijedan jedini medicinski test koji bi tu osobu pokazao kao trasrodnu sem same svesti odnosno psihe te osobe. I meni to ne smeta sve je ok!
A zasto sada ponosnim i tolerantnim osobama smeta da neko ko se oseca mladjim i ciji medicinski nalazi CAK ukazuju na mladju osobu NE SME da promeni godinu rodjenja???? ZASTO? JA necu to da radim ali evo on hoce i ja ga podrzavam da covek koji je ODKAZANO mladji promeni god rodjenja, kao sto podrzavam i one koji MISLE da su drugog pola da menjaju pol!

U cemu je problem ponosni?

Лепи Цане

pre 5 godina

Правда за Емила! Човек се не осећа лепо у својим годинама и жели да их промени. Довољан разлог за свако напредно и слободарско друштво.

Nikolica

pre 5 godina

Libretarian nije isto sto i liberal, tupsone. Impresivno da o tome nemas pojma, ali si pametan za kritiku.


https://www.b92.net/zivot/komentari.php?nav_id=1466939#k28717485

Srbin na GMO piletini

pre 5 godina

1138

hm... datum rodjenja je cinjenica koju covek ne moze menjati po zelji. kao ni pol! To sto se neko osakati ili ugradi nesto silikonsko, pusti kosu, prestane ili pocne da se sminka, ne menja dnk te osobe koja bi se bez hormonske terapije vratila na staro...
(pera, 08. novembar 

upravo tako pa sad ja bi iskreno i taj podatak zaveo u licnim dokumentima a posle nek menja ko sta i kako hoće

slaven

pre 5 godina

Ma treba to sve izbacit iz upotrebe i datum rodjenja i pol i imena.Opisno se prepoznavat ono tipa sreo sam onog brku danas,onog glavatog sto zivi u zgradi do nas.

Miroljub

pre 5 godina

@Koji hromozom ima dete rodjeno sa OBA polna organa (hermafrodit)? Kako biste vi stručnjaci upisali to dete u MKR da je vaše? Zastrašujuće je čitati 99% komentara ljudi koji žive u crno-belom svetu.
 (malo mi za upis treba, 8. novembar 2018 19:05)

Koliko se takve dece radja na milion rodjenih, a koliko se radja sa Daunovim sindromom?

Joseph K.

pre 5 godina

Na stranu to što ova priča ima jak sarkastičan prizvuk u doba nametanja "političke korektnosti", ali rekao bih da je njen daleko najvažniji aspekt protest protiv starosne diskriminacije. A to je vrlo ozbiljna i vrlo bolna stvar koja se po pravilu gura pod tepih i maksimalno marginalizuje u doba kada svaka nevećinska društvena grupa postaje veoma glasna u lobiranju i medijskoj promociji u cilju zaštite svojih prava. Problem starosne diskriminacija je prisutan svuda - a kod nas u Srbiji to ima drastične razmere, iako se u javnosti zaobilazi u širokom luku. Nažalost, na svojoj koži sam to mogao da osetim, jer sam u 53. godini voljom državne "napredne strategije" izgubio posao i, bez obzira na skoro 30 godina radnog staža i ogromno iskustvo i znanje, ne mogu da pronađem posao ne samo u svojoj profesiji, nego i bilo kojoj drugoj koja joj je imalo nalik. Čim vam vide podatke o godištu, poslodavci vas automatski otpisuju kao da ste kužni ili imate ebolu. Bilo je više slučajeva kada sam iz HR resora pozvan na razgovor, a onda na samom intervjuu vidim izraz prezrivog čuđenja na ivici zaprepašćenja kada shvate da oni iz HR-a nisu dobro zagledali deo aplikacije o godištu. Znači, radno iskustvo i profesionalne sposobnosti su OK - ali godine ... e to ne, nikako ! Dakle, čista diskriminacija koja se po svim obeležjima graniči sa ekstremnim rasizmom. A svima puna usta priče o civilizacijskim normama, ljudskim pravima, korektnosti, pravdi i empatiji. Kakvo dijabolično licemerje !

Bane

pre 5 godina

Koliko je otisla glupost da svako moze da prevazidje biooske definicije i bude ono sto hoce. Mogu onda zamisliti pedofile koji bi jedva docekali da mogu da se izjasne da im je 12 godina.

goga

pre 5 godina

Rođeni smo kad smo rođeni, ali su i ONI rođeni kao što su rođeni, pa opet imaju pravo da TO menjaju, za razliku od nas! To je diskriminacija, zar ne?

M

pre 5 godina

Ahaha, najaci su ovi sto kazu godiste ne mozes da promenis, sa njim si rodjen, ali pol mozes. Ljudi, i sa polom se rodis, pitanje je samo koje hromozome imas, nista vise. Samo je promena godista laka, izmeni se jedna ili dve cifre u dokumentu. Nadam se da ste svesni da promena pola zahteva fizioloski napad na telo osobe koja ga menja: agresivna hormonska terapija, kozmeticke operacije, cesto i hirurski zahvati nad polnim zlezdama, nimalo naivno. Meni se cini da je, od ove dve promene, daleko lakse izvrsiti prvu, ali to sam samo ja. Coveku iz vesti svaka cast. Ovo je jedan od efikasnih nacina da se stane za vrat razuzdanim levicarima na zapadu, koji pod izgovorom politicke i svakakve druge korektnosti zele da nametnu svoje vidjenje sveta svim ljudima. Nazalost, unakaziti sopstveno telo je, za njih, daleko pozeljnija pojava, nego izmeniti broj u krstenici. Za mene to nije normalno i nikada nece biti, i ne dozvoljavam da mi se imputira homofobicnost, to je pitanje zdravog razuma.

D.K

pre 5 godina

@Nika

Aha. A tebe ugrozava to sto on hoce da promeni datum rođenja. Zasto nije isto? Zato sto ti kazes? Koliko licemerja u jednom komentaru, čoveče...

A?

pre 5 godina

Može da "promeni" godine starosti, da se predstavlja kako god želi, ali ne može da menja datum rođenja. Datum rođenja nije njegov lični podatak, nego podatak države o njemu. Kao što ne može da zahteva promenu matičnog broja, na primer zato što mu se ne dopada onaj koji je dobio.
(Džoni, 8. novembar 2018 14:55)

Nije tačno, informiši se. Matični broj se menja kod osoba koje menjaju pol, jer je pol u vidu određene cifre unet u matični broj svakog pojedinca po rođenju. Prema tome i podatak o pripadanju određenom polu nije tvoj lični podatak, nego "podatak države o tebi", kako kažeš na isti način kao i datum rođenja.

Холандија, земља Низоземска

pre 5 godina

Цар! Геније! Мајстор! И тата би, сине :) Холанђани имају најготивније (и понекад најопиченије) ексцентрике. Ниједно друштво није савршено али овакве фаце се тамо нађу много чешће него игде другде.

rade

pre 5 godina

@ Ljudi jel neko obratio paznju kako ovaj covjek izgleda sa 70 godina o_0 sto su ti srecne zemlje, dje je standard normalan... Kod nas ljudi sa 40 izgledaju kao da imaju 200.... Ja sam od nervoze poceo sijede da dobijam za 25....
(RUM, 08. novembar 2018 16:35)

Haha, citam London for immigrant suckers i evo sta kaze:

"He is Yugoslav; Yugoslavs eat cooked food and as soon as they reach their sixties, the stress gets to them and they start to deteriorate. If they reach their seventies, they consider themselves to be lucky. When English people reach their seventies, they become worried because they have to look after their own parents".

REALNO

pre 5 godina

@"kad bi promenio godiste opet bi bio star 69 god".
Čevek je biološki star 45 godina i za to ima potvrdu lekara. Ako mu se promeni datum rođenja opet će biti biološki star 45 godina. Šta tu nije jasno?

lolwut

pre 5 godina

@Nika

Kako to "zaista" menjaju pol? Odstranjivanjem delova tela i/ili ugradnjom vestackih ne menjas sam pol, samo menjas izgled genitalija/grudi/cega vec.

Powerslave

pre 5 godina

Jedini način da se bori protiv sistema političke korektnosti i svega što iz toga proizilazi jeste potpuno obesmišljavanje istog upotrebom njihove "logike" kad i gde god se stigne, za svaku moguću glupost.
Ako se aktivno boriš protiv toga uvek mogu da te optuže da si zadrt, konzervatiac, fašišta itd... ovako si borac za ljudska (svoja) prava :)

Uostalom, šta, možda je čovek age-fluid, to je sve normalno, ko smo mi da mu branimo :D

Hip

pre 5 godina

Ovo ustvari uopšte nije loše...
Uz lekarske testove koji bi utvrdili stanje organizma menjati (ne)zvaničnu starost na mlađe ili da starije.
Time bi se mnogi motivisali da se bave zdravim životom i da vode računa o sebi.

Ann

pre 5 godina

Kakve babe i žabe! Godište ne možeš da promeniš, rođen si kad si rođen i imaš godina koliko imaš; on ne želi da ga promeni, on samo želi da ga krivotvori. S druge strane, transrodne osobe zaista menjaju pol... i imaju svako pravo na to!!! Svako može sa svojim polom i životom da radi šta hoće, dok god to ne ugrožava druge! A obično mentalno ugrožava samo iskompleksirane mizogine i homofobe. Koji će sigurno da budu prvi i na ovoj vesti...
(Nika, 08. novembar 2018 15:10)

Pa i ovaj čovek sa svojim godinama i životom može da radi sta hoće po vašoj logici dok god ne ugrožava druge. I jedni i drugi krivotvore, on svoje godine a transrodne osobe svoj pol, jer se u glavi osećaju drugačije. Jedni da su drugog pola a on da je mladji. S tim što on ima i dokaz od lekara da je dobro očuvan. Ako je zakonom dozvoljeno da neko promeni ceo svoj pređašnji identitet trebalo bi i ovom čoveku dozvoliti da skine bar jednu nulu sa svojih godina, tj da ima 59.

Icarus

pre 5 godina

Ja se osećam kao neko ko ima 63 godine, iako imam 31... Umoran od noći, slomljen od života... Taman imam snage za još par godina rada, pa u penziju.

Hugo Reyes

pre 5 godina

"Kad na Tinderu kažem da imam 69 godina, žene prestanu da mi odgovaraju"

Aj' ovako care, kazi im da imas 79 i hotel u Monte Karlu, pa da vidimo da li ce prestati ili ces ti morati da promenis telefonski broj? Nije bas sve u kilometar-satu! :)

poison

pre 5 godina

Joseph K, Potpisujem sve napisano. Čak mislim da bi trebalo pokrenuti neko udruženje barem FB grupu ljudi 45 + koji su bukvalno odbačeni iako mogu u mnogim segmentima i kompanijama da daju mnogo. Naše društvo generalno ima nisku toleranciju na različitost a mi eto različiti...stariji...

paranoid

pre 5 godina

Dakle, podnosim dva zahtjeva - prvi da mi se prizna da sam Norvežanin, jer se tako osjećam, i drugi, da mi se prizna pravo na jednakost sa bogatima, te da imam na računu bar 500.000€, jer se tako osjećam!
Zapravo, ja se stvarno nadam da će ovaj čova da izgura svoje, i da će da pokrene lavinu besmislenih 'zahtjeva' i 'prava' jer se neko osjeća ili ne osjeća... Civilizacija je na prekretnici, gdje može na vrijeme da shvati besmisao (najčešće lažne) političke korektnosti ili će ta bujica da nas odnese do vraga. Ne kažem da sad sva stečena prava u poslednjih nekoliko decenija treba odbaciti, nije bio dobar ni onaj sistem prije, ali treba naći neki kompromis, i zdrav način da se ti problemi riješe...

KOKAN

pre 5 godina

dodji kod nas rodjo, za 5000 evra ce ti promene i pol i godiste al kad budes morao u opstinu da ti promene jmbg od prcedure ce ti presesti i vratices se u tvoju Holandiju srecan i zadovoljan

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Nika, 08. novembar 2018 15:10
On ima potvrdu lekara da izgleda kao 45-godišnjak, transrodne osobe imaju potvrdu lekara o transrodnosti. Ako pravimo razliku između ta dva slučaja, diskriminišemo. Inače, on je već naveo situacije u kojima doživljava diskriminaciju, a pošto to utiče na rad i društveni život, ne bi me čudilo da mu na kraju promene godinu rođenja.

Frosty

pre 5 godina

@Nika

Svako moze i godine zivota da promeni dok ne ugrozava nikoga. Eto tvoja logika radi i u korist ovog cove ma sta mi tu pricala.

Ali stvarno, dokle god nisi opasnost za druge radi sta hoces. Niti razumem ove zadrte sto se drze "porodicnih vrednosti" ko pijan plota, niti ove nove kvazi-liberale koji su za slobodu i ista prava za sve ljude ali samo ako mislis komplet isto ko i oni.

Nek cova radi sta hoce, ionako svi malo lazemo i pravimo se da smo bolji nego sto jesmo pred drugima. A sve njegove prave informacije ce sigurno biti u sistemu tako da je ovo sve predstava.

Никола

pre 5 godina

@Оља
Промена пола?
Занима ме нпр да ако пожелим да родим дете, имам тело без крзна типа међед и слично да ли могу то да ураде ако ми ураде оно што су урадили господину Герисону у Саут Парку?

žami

pre 5 godina

Idealan za nase ZSO I Penzioni fond-zdrav, prav a do penzije mu fali jos petnaestak godina ako mu izmene krstenicu! Podrska I svaka cast na izgledu!

paranoid

pre 5 godina

Dakle, podnosim dva zahtjeva - prvi da mi se prizna da sam Norvežanin, jer se tako osjećam, i drugi, da mi se prizna pravo na jednakost sa bogatima, te da imam na računu bar 500.000€, jer se tako osjećam!
Zapravo, ja se stvarno nadam da će ovaj čova da izgura svoje, i da će da pokrene lavinu besmislenih 'zahtjeva' i 'prava' jer se neko osjeća ili ne osjeća... Civilizacija je na prekretnici, gdje može na vrijeme da shvati besmisao (najčešće lažne) političke korektnosti ili će ta bujica da nas odnese do vraga. Ne kažem da sad sva stečena prava u poslednjih nekoliko decenija treba odbaciti, nije bio dobar ni onaj sistem prije, ali treba naći neki kompromis, i zdrav način da se ti problemi riješe...

Александар

pre 5 godina

Хе, 11. mart 1969. је мој прави датум рођења па ако лик успе у својој намери, а и ја решим, по угледу на њега, да променим свој датум рођења, само ћу рећи да и ја имам право на неки нови 11. март.