Utorak, 06.11.2018.

07:47

Brojke ne lažu: Srbi umiru, rađaju se Bošnjaci i Albanci

Od 169 opština u Srbiji samo šest njih je u 2017. godini imalo pozitivan prirodni priraštaj - Novi Pazar, Bujanovac, Sjenica, Novi Sad, Preševo i Tutin.

Izvor: Tanjug

Brojke ne lažu: Srbi umiru, raðaju se Bošnjaci i Albanci IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

... pobuna na brodu ludaka ...

pre 5 godina

..hmmm, za divno čudo nije! bilo mnogo komentara koji, za direktne krivce bele kuge i izumiranja optužuju samo i isključivo gej populaciju? hoću da kažem, tako je uvek u septembru, nekoliko dana pre i posle prajda...
...mada, interesantno je i to, priznaćete, što po svim anketama i istraživanjima čak 90% istopolnih parova bi želelo roditeljstvo i da se ostvari u tome?! Procenat veći nego kod hetero parova?
...eee, ajd' sad...

...pozdav i laku noć...čitaocima i redakciji...

aurelije

pre 5 godina

@joki nije problem u tome koliko se dece rodi nego koliko će te dece ostati u Srbiji do kraja. Sad su i dece i roditelji pametniji pa odlaze ranije ne čekaju ko ja da u 36. sa trudnom ženom i malim detetom idem vani. A da vam otrkijem jednu tajnu: u tih 65 000 dece ulaze i virtuelna deca. Iako se moje drugo dete rodilo u inostranstvu i u pasošu mu piše inostrani grad kao mesto rođenja mi ne možemo prijavimo prebivalište/boravište u inostranstvu. Tako da mi još uvek živimo u Srbiji što se države tiče, pa i moje dete je ušlo u tu statistiku za 2017. godinu

Miroslav

pre 5 godina

Gomila netacnih podataka, natalite je manje u BIH, a i u Hrvatskoj nego u Srbiji, u Makedoniji i u Sloveniji je malo veci, mada Slovenija ima dosta ljudi koji dolaze iz Srbije i BIH, pa je pitanje koliki je natalitet samih Slovenaca. Natalitet Albanac i Bosnjaka je u velikom padu, sto se vidi i po strukturi stanovnistva, samo je oni imaju mladju populaciju, pa jos nije negativan. Ja imam jedno dete planiramo jos troje-cetvoro, kum ima troje on planira ko zna koliko. Jedni ce izumreti drugi ce imati dosta dece i zameniti ove koji izumiru.

zivotna radost

pre 5 godina

Tamo gde nema nade u bolje sutra, deca se ne rađaju.
(Samoubica, 6. novembar 2018 07:58)

Netacno! Najnizi prirodni prirastaj imaju drzave sa najvisim zivotnim standardom. Trebalo bi to da znas.

Kosta

pre 5 godina

Muslimanski svet jednostavno ima drugačiji pristup porodici. Muškarac radi, žena domaćica, dece što više.
Njima je puno dece - centar sreće, pa čak i u siromaštvu. Kod hrišćana (osim u Južnoj Americi) je drugačije. Postoji više aspekata u kojima moraš biti uspešan. Stalno si pod osudom društva koje je i samo trulo. Ako u jednom aspektu podbaciš - nesrećan si.

Zapadnoevropski parovi obično imaju dvoje dece, maksimalno troje kojima mogu maksimalno da se posvete (sport, muzika, kultura, obrazovanje). Kod nas ne možeš da pružiš ni osnovne potrebe, pomučiš se čak i za udžbenike na početku školske godine i to nas ubije. Pogledaš korupciju oko sebe i izgubiš volju da se pokreneš.

Druga stvar koja je jako bitna jeste sve veća otuđenost društva. Ako se u zapadnom (hrišćanskom) svetu ne snađeš u pronalasku partnera - ostaješ sam. Ako se ne snađeš u islamskom, nađe ti porodica partnera.

Da li ćemo nestati, teško je odgovoriti. Ako se desi, to ne smatram nesrećom. Jedno je nacija a drugo su ljudi. Mešaju se kulture, rase, religije, jezici, sve se stapa u jedno. Nijedan narod neće ostati "čist" niti će biti granica. A Srba? Biće potomaka i to je dovoljno. Briga me kojim jezikom će govoriti i koju boju kože će imati. Moj potomak biće moj potomak ma kojoj naciji da pripada. Naposletku sad se i to lako menja.

VladimirNS

pre 5 godina

Novi Sad ima pozitivan prirodni prirštaj, jer iz mnogih opština koje nemaju porodilište porodilje dolaze u Betaniju na porođaj.

Realista

pre 5 godina

Bas me interesuje u kojim gradovima i medju kojim narodima je doslo do jos veceg buma nataliteta posle onih famoznih mera vlade i Vucica, za 3 dete 12 hilajda dinara do 10 godine detete i za 4 to dete 18 hilajda dinara do 10 godine deteta. Upravo tim meramama cinmo da nas bude jos manje nego sto bi nas bilo za 10 godina.

djuro

pre 5 godina

@https://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1465645#k28694254

Nije stvar u u trenutnom stanju, naravno posle ratova je je bilo xy puta gore pa su imali po 5-8 dece, vec je stvar u PERSPEKTIVI i NADI da ce dok ta deca stasaju bit NESTO u drzavi BOLJE nego sto sada jeste ;)

joki

pre 5 godina

ok.
ali treba bitti realan i reci,da postoji i druga strana.
a to je da srbija se godinama drzi na oko 65000 rodjenih.
pratim konstatno demografiju i mogu reci gledajuci albance mi smo superiska,oni su doziveli katastrofu.
10 000 beba se rodi vise godisnje u srbiji nego u albaniji i kosovu zajedno.

na ovom prostoru kako neki zovu zapadni balkan,srba se vec 10ak godina radja najvise.
naravno ne zahvaljujuci nama vec vrtoglavom padu albanaca.
i da.
u srbiji se sad vise radja dece nego i u bugarskoj.
sve ovo sto sam napisao istina je.gledajuci kolko mediji pisu o iseljavanju ovih 65000 konstatno rodjenih je vise nego dobro.

Basta

pre 5 godina

“Demografi, inače, strepe da će doći do egzodusa mladih ljudi u zemlje EU kada Srbija postane njena članica, napominje beogradski dnevnik.”
Ne moraju da strepe, mogu da budu 100% sigurni da će da dođe do egzodusa. Razloga je mnogo, pre svega bolji standard ali i opšta atmosfera u društvu. Ko zeki da bude u sredini u kojoj svaki dan po pet puta sluša šta Vučić, Vulin, Dačić misle o ovom i onom, pa partijska zapošljavanja, pa kontrolisani mediji, pa svađe, pa megalomanija, pa mitomanija, pa huškanje na dežurne “neprijatelje”, pa mito i korupcija, pa jeftin rad, pa loši uslovi za lečenje, pa deca da rastu u zagađenoj sredini, pa nasilje u školama, na ulici, u porodici, pa brutalne navijačke grupe, pa skupi stanovi, pa zaduživanje države, pa ekstremno subvencionisanje stranih firmi, pa školski program nabildan nacionalizmom, pa Kosmet, pa granice sa Hrvaskom, pa CG, pa SPC, pa pad broja stanovnika. Spasava se može i ne treba da se zameri ljudima koji žele lepšu budućnost za sebe i porodicu, koji žele bolji posao, bolju platu, veću bezbednost, mir sa komšijama, lakši život, aktivnosti za decu u skladu sa njihovim talentima. Zašto bi bilo ko želio život na ovakom Balkanu.

realno

pre 5 godina

slucajno sam letos bio u Šidu neko vreme, pa to je zalosno...malo ljudi, svi emigrirali, kuce zatvorene i spustene roletne kao da je rat..u vecim gradovima se to manje primecuje...zalosno...ali ziveti ovde i stvarati je jako tesko...a druga stvar je sto su zene takodje primorane da puno rade tako da im od obaveza i "fine nege u porodilistima"vise dece ne pada na pamet...

MIlan

pre 5 godina

Upravo je moja sestra (verovatno po novom zakonu) dobila rešenje o porodiljskom na čitavih NULA dinara a suprug je nezaposleni. I kako da to dete odraste u normalnim uslovima. Nisu planirali ali morace da se prijave na socijalu jer drugačije ne moze. To je ta napredna porodicna politika.

cinik

pre 5 godina

Nema ovo veze isključivo sa finansijama. Znam puno ljudi u 30-im i 40-om koji nemaju dece, a kojima pare nisu neki problem. Broj porodica sa jednim detetom je ogroman. Oni sa troje su maltene čudo, gledaju ih svi ko ludake.
(dragan, 06. novembar 2018 09:0
ja imam troje i stvarno me gledaju kao da sam lud.istina.a drzava..e to je tek posebna prica VERUJTE MI DA MI drzava srbija SAMO OTEZEVA.

Borci

pre 5 godina

Mi se ne predajemo. Ja i zena Bogu hvala pet. Od mojih najblizih kolega sa fakulteta, troje po cetvoro dece. Znam jos mnogo parova sa 2-3 i vise dece. Samo se uzdati u Boga i bez sekiracije.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

insajder, 06. novembar 2018 09:46)

Naravno da nije stvar u novcu, to su nam baš ovde, u komentarima, objasnili oni koji su otišli. Objasnili su i zašto su otišli - zbog beznađa, nekulture, taloga koji pliva na vrhu.
Tu negde bi trebalo potražiti razloge i za nerađanje dece.

DPolitika

pre 5 godina

@crnogorac u srbiji

Slazem se da ljudima treba nada i vera u buducnost isto tako im ne treba lazno nadanje da ce ulasakom u EU sve biti bolje...

A posebno ne treba imati nadu da sa povecanjem finansijskim mogucnosti bice vise novorodjenih nego umrlih te da podizanjem standarda se sve resava...

Podaci za Nemacku 2017 godina-Nemacki zavod za statistiku:
1.Rodjeno 785,000(pad rodjenih u poredjenju sa 2016 manje je 7000 beba)
2.Umrlo 933,000

Za sve one koji misle da im je samo standard kao u Nemackoj pa ce biti vise beba nego umrlih ovo je odgovor...I to Nemacka sa sve migrantima koji najvise doprinose novorodjenim bebama. I tamo neko radi u pekari i policajac je pa opet nema dece - iako se ima para u toj porodici u Nemackoj cesto i 6 puta vise nego u Srbiji opet nema beba...

Komentare kolege
@Insajder i @dragan
citajte sa razumevanjem a ne sa podrozrenjem ili sa unapred formiranim misljenjem da je sve u parama i da one sve resavaju pa i broj dece koji se radja...

Dodao bi i da u nekim krajevima Srbije vera je od kljucnog znacaja za broj rodjenih beba nema tako lakog abortusa u Islamu kao u ostalim delovima Srbije - pravoslavlje rekao bi neko je rasirenije - medjutim tacnije vecina je ateisticka Srbija jer vecina Srba je pravoslavno samo na papiru a ne i u zivotu sto je samo jos jedna od realnosti zivota u Srbiji koja se cesto negira iz raznih razloga a bez utemeljenja u stvarnosti...

Pravda za Srdjana

pre 5 godina

Zlatno doba? Majke i trudnice strajkuju? Deca se bolje prave u prizemlju nego na visim spratovima...? Najniza cena rada u Evropi... zena ostane trudna i dobije otkaz

...zadnje je vreme doslo, ovde nesto mora da se menja

Coco Bill

pre 5 godina

Ukratko zašto je to tako ?! Pa zato što ovde vlada licemerje ili ti dvoličnost. E sad što je tako kod političara to je razumljivo, ali što je tako i kod naroda to je nerazumljivo. Naravno da taj "začaran krug" vrlo dobro koriste političari i sve dok se budemo "oduševljavali" izjavama pojedinih političara, pa čak evo i Matića, sa nekim kvazi kafanskim patriotizmom, dvostrukim aršinima u svemu, od politike, ekonomije do moralnosti, biće nam ovde, sve gre i gore, ali će zato Nemci, Amerikanci, i ostali "truli zapadnjaci" imati priraštaj na "vić"

realnost

pre 5 godina

Ma bitno je da Ivica ide po svetu da osigura "suspenziju" priznanja nezavisnosti Kosova od Grenade, Surinama, Papua Nova Gvineja i takvih.

Albanaca ima više ali eto Ivica hoće da ih natera na "kompromis" sa gore navedenim suspenzijama.

Sta njemu interesuje demografska slika u Srbiji?!

Peka

pre 5 godina

Šta znači ovo, da shvatimo kao upozorenje to što se rađaju Albanci i Bošnjaci? Jesu li i oni ljudi kao mi Srbi, ili su manje vredni? Neka se svako rađa po sopstvenoj želji i potrebi, bitno je samo da država (kako god da se zove) može da omogući svima da žive dostojanstveno.
Put kojim ide naše društvo u poslednje vreme ne pogoduje nekom silnom rađanju i optimizmu.

Nenad

pre 5 godina

Jos uvek nemam decu, niti imam zelju da uradim nesto povodom toga. Sestra ima dvoja dece I sigurna je da joj deca nece ostati u Srbiji, cak bih I ja voleo da odu odavde, ovo je bolesna zemlja. Imam 27 godina I do sada nisam otisao jer nisam imao konkretan, licni razlog, ali sve vise razmisljam o tome.

cinik

pre 5 godina

kako kao drzava kuka a ja ne mogu upisem 3 dete u obdaniste jer zena ne radi..pa pomozite ljudima koji imaju decu pa onda kukajte da se ne radjaju..

miki maus

pre 5 godina

Ako se ništa kvalitativno ne promeni u ponašanju srpskog naroda
onda je njegova sudbina NESTANAK u periodu 2100.-2150.,
a onaj ostatak što ostane za njega vredi jedino ili da se preseljava u Rusiju na neko tamo parče zemlje, ili da se pridruži Rumunima i pretvori u Rumune ako želi da ostane na ovom sadašnjem prostoru.
Dakle, izbor nam je R ili R, trećeg nema.
Ili da budemo Rusi, ili da budemo Rumuni.
Ovakvi kakvi smo sada nemamo nikakvu šansu za opstanak posle godine 2100.
Rusi i Rumuni će opstati i nastaviti postojanje, a za nas ovakve nade nema.

ala

pre 5 godina

meni nije jasno kako neko ima novca za porodicu i za decu u današnje vreme, voleo bih da me neko prosvetli tom informacijom, ja imam malo veću platu od prosečne i opet sam beda živa, nemam nekretninu, nemam ništa u principu osim plate od koje ne mogu ništa da ustedim. Tužno je što sam ja već rešio da sa svojih 38 sigurno neću imati dece i da se sigurno neću ženiti samo zbog toga jer nisam u mogućnosti, odrastao sam u bedi i ne bih mogao da gledam svoju decu u istoj nemaštini...

insajder

pre 5 godina

Pa nije vam drzava zbog toga kriva,zivelo se ovde nekada mnogo,mnogo losije pa se radjalo po troje,cetvoro dece.Problem je taj neki moderni trend da niko ne pravi decu dok ne uzme stan,pa onda cekaju po 10 godina da uspeju u profesionalnom zivotu i tek na kraju se rodi jedno dete cisto onako.Zanimljivo je i to da materijalno siromasne porodice uvek imaju i najvise dece,za razliku od ostalih dobrostojecih porodica koji imaju u vecini slucajeva jedno,maksimalno dvoje dece.Tako da prica o tome da se ovde deca ne radjaju jer je losa ekonomska situacija je u najmanju ruku smesna.Bosnjaci i Albanci dele nasu ekonomsku sudbinu pa opet u porodici imaju u proseku troje dece.Takodje veliki problem jesu i abortusi,zapanjujuci podatak jeste da se u Srbiji odradi neverovatnih 25000 legalnih i cak 200000 nelegalnih abortusa.Radjajte se Srbi,uvek ce biti novca za decu.Izumrecemo kao nacija ako nastavimo ovako sebicno da se ponasamo!

Figo

pre 5 godina

Nije da umiru. Nego masovno napustaju zemlju. Prodavaju stanove i kuce za bagatelu. Kod nas nema hleba pogotovo za mladost. Nije niko glup da radi kao minimalac vise.

Bronhitis

pre 5 godina

E upravo zbog ovako lošeg nataliteta pričam koliko je besmislena fraza ,,Dogodine u Prizrenu''. Šta uopšte ta fraza znači? Da želimo da Srba u Prizrenu bude više nego Albanaca, a Albanaca je trenutno tamo oko 80 000, dok Srba možda ima manje od sto. Ma kakav bre Prizren? Pa mi se praznim intenzivno o okruzima Bor, Zaječar, Jablanica (Leskovac), Pčinja (Vranje). Mi ne možemo da popunimo ni sopstvene srpske okruge već svi beže ili u BG, NS ili u inostranstvo. I umesto da se skoncentrišem ona naš razvoj mi svu energiju opet ulažemo u borbu za srpsko a u stvri mitsko Kosovo. Previše mi imamo prazne teritorije da bismo se usudili da sanjamo o Kosovu. U Indiji provincije veličine Srbije imaju po 30 miliona, a mi smo pali na ispod 7. A upravo zbog kosovske politike mi smo izgubili silne godine u razvoju. Inače kod emancipovanog i obrazovanog stanovništva a to ipak jesmo koliko toliko, natalitet jeste povezan sa standardom. Azija i Afrika ili muslimanske zemlje su drugo. Tamo su žene u kućama, naučene da je glavni smisao žene da se udaju i da radjaju imale novca, nemale... To je drugi svet. Za Evropljane koji nisu muslimani ni konzervativci, ipak je standard bitan. Nije fer prema deci da ih ima mnogo a da im sve bude uskraćeno.

Djordje

pre 5 godina

To je prirodna posledica a direktan rezultat toga sto svaka vlast pokusava da Beograd pretvori u Srbiju. Ova sada vlast je najvise radila na tome pa zbog toga u Beogradu u zadnjih godinu dana vidimo da cene stanova divljaju jer se svi sele u ono sto ce za par godina prakticno biti Srbija.

Jovan

pre 5 godina

Pelene krenice d3 kapi bio gaja za bebu od mesec dana treba blizu 100€ mesecno minimum
Bez garderobe kolica benkica igracaka krevetca i ostalih 1000 stvari
Sramota je da se placa porez na bebi opremu a izumiremo posle nam dzaba i drzava i teritorija i sve kad izumremo.

dragan

pre 5 godina

Nema ovo veze isključivo sa finansijama. Znam puno ljudi u 30-im i 40-om koji nemaju dece, a kojima pare nisu neki problem. Broj porodica sa jednim detetom je ogroman. Oni sa troje su maltene čudo, gledaju ih svi ko ludake.

samo, da...

pre 5 godina

Presek srpske porodice .
Ja sam policajac, supruga radi u pekari, imamo jedno dete, uzeli smo stan na kredit .
Da supruga ne donosi peciva koja ostanu kao višak u pekari, ne znam kako bi smo dočekali kraj meseca ...
O još jednom detetu ...
Pa smešno i pomislili, zar ne ...

Nostradamus

pre 5 godina

Koji narod preuzima stafetu "najstarijeg naroda", kada mi izumremo, he, he, he?. Kako radimo tako nam se i desava u zivotu i tu nije niko drugi kriv, iako ce nacionalisti rado traziti druge krivce.

Bossanac

pre 5 godina

Istražite malo situaciju u Bosni, konkretno RS i podrinje, totalna bezperspektivna pustara, BanjaLuka i Bijeljina donekle se drže sve ostalo 0 bodova, po pitanju potrošnje, kanton Sarajevo uplaćuje više PDV-a nego cijela Republika Srpska, je li treba još neko obrazloženje

Milena generacijo moja

pre 5 godina

150 dana koje ce u Srpskoj istoriji biti proglasene egzodusom. 1.01.2019-1.06.2019 Do tad ce najveci broj onih koji zaista zele da napuste zemlju (a ne samo na recima) to i uciniti. Verujem da ce u ovom periodu oko 100000 ljudi napustiti Srbiju. Nemacka zbog nedostatka radnika ce dati mogucnost svakome ko ode u Nemacku i u roku od 6 meseci nadje posao da ostane da dobiej vizu bez cekanja. Svako ko je posten a nema posao u Srbiji ili je nedovoljno placen ce iskoristiti ovu priliku. Nemacko najlepsa bajko.

crnogorac u srbiji

pre 5 godina

Napravite od Srbije normalnu Drzavu,u kojojj se moze dostojanstveno ziveti od svog rada,sigurnu za normalno i pravilno odrastanje dece,bez korumpiranog pravosudja,gde se ceni rad,znanje,moralne vrednosti,a ne gde se promovisu nasilje,nerad,prostakluk,nemoral i to sve moze da se promeni. Ljudi ce zeleti da ostanu ovde sa svojim porodicama i grade buducnost. Srbija je pre tacno 100 godina izgubila u ratu vise od trecine stanovnista,ali je uspela da prezivi. Uspela je da prezivi i drugi svetski rat. Moraju ljudi da osete nadu i vide perspektivu u ovoj zemlji

poslednji Srbijanac

pre 5 godina

Ni najmanje me ne zbrinjava taj "problem". Više me brine da mi zagadjujemo prirodu i trujemo ptice i divlje životinje.
Ovi sto emigriraju najverovatnije će u trećoj generaciji izgubiti sve kontakte sa Srbijom. Sasvim normalan proces. Mnogi narodi pa i čitave civilizacije su nestajale kroz istoriju. Ne vidim problem sto ćemo i mi biti međju njima. Doce drugi bolji.

Mandrak

pre 5 godina

Izgleda da je visok standard života u Novi Pazar, Bujanovac, Sjenica, Preševo i Tutin jer Srbi se stalno žale da bi imali više dece da imaju veće plate...
(hm, 6. novembar 2018 08:18)

Upravo ovo!
Svo ovo naklapanje oko standarda, socijalnih programa, ovoga, onoga je cista izsmisljotina. Srbi hoce da drzava dadilja nad njima 24 sata dnevno kako bi im se sve kockice i planete sklopile. Ko hoce nadje nacin, ko nece nadje izgovor.

Avram

pre 5 godina

Pa na tome se sistematski radi godinama unazad, nije samo od poslednje vlasti. Ko je ukinuo podsticaje za kupovinu prvog stana mladim parovima? Ko izbegava uvodjenje ozbiljnih olaksica za bebi opremu? Trenutna vlast je samo nastavila losu politiku prethodnika i "usavrsila" je u korist budzeta a na stetu roditelja...

rty

pre 5 godina

Pa sta da se ocekuje kada svo medicinsko osoblje i lekari odose iz zemlje.

Nema ko da porodi zene ovde a i uslovi su katastrofa za 19 vek.

Evo samo da mi se zena porodi i oporavi i bezimo i mi pa ce nas verovatno neki nas doktor poradjati sledeci put samo to nece biti u Srbiji.

Predhodne generacije su mogli da prevedu zedne preko vode ali ovi sto nas jasu preko 30 godine za mlade nemaju resenje ali njima to ni ne znaci mnogo sem sto posle njih nece ostati nista ovde ali to da ih je ikada zanimalo ne bi radili sta rade vec decenijama.

Mediocritical

pre 5 godina

Takve ekspertske ocene, i kuvaju narod kao žabu, na tihoj vatrici.
Prvo, i prvo, nije moguće održati natalitet i mortalitet u linearnom predviđanju do 2061. Jer upravo on, utiče progresivno, na lančanu socijalno društvenu, političku, kao i ekonomsku nestabilnost. Pre ćemo opet doći do jedne faze građanskog rata, poput exYU 90tih, a upravo nas to čeka. Jer je politička sudbina, i kuhinja exYU ovde, u Beogradu. Koja neprekidno nastavlja da kuva, u ime sebičnosti gospodara moći, novca, vremena, monopolista ove zemlje, dok je narod u ulozi statista i statistike, koji je farmerskim rezonom, ovih moćnika, tretiran, poput rasplodne narodne mase, na kojoj parazitiraju. Menjajući mu s' vremena na vreme, kult vođe "čobana". Takvom višedecenjskom "politikom", negativnom selekcijom, i urušenim sistemom vrednosti, urušava se i inteligentni kapacitet, koji se ne neguje, već suštinski marginalizuje i kažnjava. A to nas na svetskoj mapi rapidno slabi, i sa nje briše.

Ayatollah

pre 5 godina

To se dobije kada zemljom skoro 30 godina upravljaju DB strukture, zanteresovane samo za pljačku i punjenje sopstvenih džepova. Nije da nismo zaslužili.

hm

pre 5 godina

Izgleda da je visok standard života u Novi Pazar, Bujanovac, Sjenica, Preševo i Tutin jer Srbi se stalno žale da bi imali više dece da imaju veće plate...

Znam da nećete objaviti jer je istina ...

pre 5 godina

Senzacionalistički naslov da se izazovu reakcije, a istina je da je 1% u Novom Sadu brojačano više stanovnika nego u svim ovim opštinama. Svi narodi u Srbiji su u demografskom padu, a najveći demografski gubitnici u odnosu na poslednja 3 popisa (30 godina) su upravo Albanci kako u Albaniji tako i na Kosovu. Brojke govore za sebe, čak i uz manipulaciju brojkama i popisom od strane Albanaca i na KiM i Preševskoj dolini.

maki

pre 5 godina

A kome da se rađa, pored ovoliko korupcije , nemorala, podcenjivanja sopstvene nacije i skrivanja istorijskih činjenica, beskrajne laži i najgorima u svim porama društva. Nije naš čovek glup samo mu je biće razoreno nakon komunizma koji traje.

Milan

pre 5 godina

Bolje nismo ni zaslužili. Treba biti samokritican, jako smo nekulturan,zavidan,agresivan,ne tolerantan narod. I to ne prema drugima u okruženju nego prema nama samima.

Tuga i jad

pre 5 godina

Ja smatram da Srbija ne treba paničiti. Daleko gora situacija je kod u Republici Srpskoj, što se tiče depopulacije. Srbija ima mogućnost da određenim mjerama popravi trenutno stanje, dok ga Republika Srpska nema, jer smo mi i financijski kolabirali. Izlaz iz ovog začaranog kruga ne vidim i ako se ništa ne promijeni, Bosnu možemo slobodno prepustiti Bošnjacima. Naši aktuelni predstvnici ne mere mnogo za tim problemom, oni se prave da ne vide redove pred sovenskim konzulatom, ali jednog dana će pasti na nos, a atad će biti kasno.

Nemanja

pre 5 godina

Ovi nikad da prestanu da se čude a da malo mućnu glavom.
Pa mladi su pametni, nisu budale da ne odu čim stignu pa da da ostanu i slušaju priče o tome kako će da ih šalje da ginu neko ko vojni rok nije služio, ili kako treba da nas bude sramota koliko nam dobro ide dok narod nema šta da jede i gradski prevoz ide tri puta ređe pa se voziš kao sardina jer su i vozači utekli.
Ne, ovde zaista treba da ostane pustinja, pa da se zaore brazda i posoli, tako da ni travka više ne nikne iz ove proklete zemlje.
Ja koji sam prvi govorio da ne bih išao iz Srbije jer sam programer i nemam potrebu, sad čekam da mi se ukaže povoljna prilika i da trkom odem bez osvrtanja.

mali Perica

pre 5 godina

Zahvalite politickim dobrotvorima koji su stvorili situaciju u kojoj oni, zahvaljujuci politici i praznim pricama, zive kao bubrezi u loju dok narod gladuje.

Petar

pre 5 godina

Za 200 do 300 godina više nas neće biti i ne treba praviti famu oko toga. Nestajale su u istoriji mnogo veće kulture i civilizacije. Malo šta će ostati za uspomenu na rod koji je nekad ovde živeo.

Pedja

pre 5 godina

I koliko još njih ode u inostranstvu, do tri miliona ćemo doći mnogo ranije. Ali nije u tome problem jer je mnogo puta dokazano da kvantitet ne znači ništa, bolje da imamo trećinu miliona posvećenih i obrazovanih i broj će se lako povećati. U ovom trenutku moralnog i društvenog pokleknuca bolje je što se broj smanjuje.

Brigate Rosse

pre 5 godina

Гласали сте. Сада уживајте гледајући како труднице и мајке штрајкују испред Владе Републике Србије. А када су избори, свима пуна уста борбе против беле куге и онда на гласачком месту дате глас људима који немају дана радног стажа(АВ), који немају своју породицу(Брнабић) и који нас пљачкају последњих 30 година(СНС,СРС и СПС).

Па нормално је да ћемо да изумремо.

Поздрав паши Николају у Немачкој:). Паметно што си одвео целу породицу. Срећно.

Nikola

pre 5 godina

U Srbiji ne postoji politika nataliteta.

Socijalna politika se izjednačava sa politikom nataliteta, ali to nije isto. A to je zato što po državnim ustanovama sede ljudi koji jednostavno nisu stručni i čekaju da dobiju rešenje od Vođe (ko god on u datom trenutku bio).

Nunkiš

pre 5 godina

Rađaju se i Srbi, ali u Nemačkoj. Evo ja troje, znam još gomilu porodica sa troje. Nemačka, Češka, Austrija, Italija. čak i Danska. Šta da vam kažem rođaci, sami ste (smo) birali.

Nunkiš

pre 5 godina

Rađaju se i Srbi, ali u Nemačkoj. Evo ja troje, znam još gomilu porodica sa troje. Nemačka, Češka, Austrija, Italija. čak i Danska. Šta da vam kažem rođaci, sami ste (smo) birali.

mali Perica

pre 5 godina

Zahvalite politickim dobrotvorima koji su stvorili situaciju u kojoj oni, zahvaljujuci politici i praznim pricama, zive kao bubrezi u loju dok narod gladuje.

Petar

pre 5 godina

Za 200 do 300 godina više nas neće biti i ne treba praviti famu oko toga. Nestajale su u istoriji mnogo veće kulture i civilizacije. Malo šta će ostati za uspomenu na rod koji je nekad ovde živeo.

Avram

pre 5 godina

Pa na tome se sistematski radi godinama unazad, nije samo od poslednje vlasti. Ko je ukinuo podsticaje za kupovinu prvog stana mladim parovima? Ko izbegava uvodjenje ozbiljnih olaksica za bebi opremu? Trenutna vlast je samo nastavila losu politiku prethodnika i "usavrsila" je u korist budzeta a na stetu roditelja...

Brigate Rosse

pre 5 godina

Гласали сте. Сада уживајте гледајући како труднице и мајке штрајкују испред Владе Републике Србије. А када су избори, свима пуна уста борбе против беле куге и онда на гласачком месту дате глас људима који немају дана радног стажа(АВ), који немају своју породицу(Брнабић) и који нас пљачкају последњих 30 година(СНС,СРС и СПС).

Па нормално је да ћемо да изумремо.

Поздрав паши Николају у Немачкој:). Паметно што си одвео целу породицу. Срећно.

Nemanja

pre 5 godina

Ovi nikad da prestanu da se čude a da malo mućnu glavom.
Pa mladi su pametni, nisu budale da ne odu čim stignu pa da da ostanu i slušaju priče o tome kako će da ih šalje da ginu neko ko vojni rok nije služio, ili kako treba da nas bude sramota koliko nam dobro ide dok narod nema šta da jede i gradski prevoz ide tri puta ređe pa se voziš kao sardina jer su i vozači utekli.
Ne, ovde zaista treba da ostane pustinja, pa da se zaore brazda i posoli, tako da ni travka više ne nikne iz ove proklete zemlje.
Ja koji sam prvi govorio da ne bih išao iz Srbije jer sam programer i nemam potrebu, sad čekam da mi se ukaže povoljna prilika i da trkom odem bez osvrtanja.

Ayatollah

pre 5 godina

To se dobije kada zemljom skoro 30 godina upravljaju DB strukture, zanteresovane samo za pljačku i punjenje sopstvenih džepova. Nije da nismo zaslužili.

maki

pre 5 godina

A kome da se rađa, pored ovoliko korupcije , nemorala, podcenjivanja sopstvene nacije i skrivanja istorijskih činjenica, beskrajne laži i najgorima u svim porama društva. Nije naš čovek glup samo mu je biće razoreno nakon komunizma koji traje.

Milan

pre 5 godina

Bolje nismo ni zaslužili. Treba biti samokritican, jako smo nekulturan,zavidan,agresivan,ne tolerantan narod. I to ne prema drugima u okruženju nego prema nama samima.

hm

pre 5 godina

Izgleda da je visok standard života u Novi Pazar, Bujanovac, Sjenica, Preševo i Tutin jer Srbi se stalno žale da bi imali više dece da imaju veće plate...

rty

pre 5 godina

Pa sta da se ocekuje kada svo medicinsko osoblje i lekari odose iz zemlje.

Nema ko da porodi zene ovde a i uslovi su katastrofa za 19 vek.

Evo samo da mi se zena porodi i oporavi i bezimo i mi pa ce nas verovatno neki nas doktor poradjati sledeci put samo to nece biti u Srbiji.

Predhodne generacije su mogli da prevedu zedne preko vode ali ovi sto nas jasu preko 30 godine za mlade nemaju resenje ali njima to ni ne znaci mnogo sem sto posle njih nece ostati nista ovde ali to da ih je ikada zanimalo ne bi radili sta rade vec decenijama.

crnogorac u srbiji

pre 5 godina

Napravite od Srbije normalnu Drzavu,u kojojj se moze dostojanstveno ziveti od svog rada,sigurnu za normalno i pravilno odrastanje dece,bez korumpiranog pravosudja,gde se ceni rad,znanje,moralne vrednosti,a ne gde se promovisu nasilje,nerad,prostakluk,nemoral i to sve moze da se promeni. Ljudi ce zeleti da ostanu ovde sa svojim porodicama i grade buducnost. Srbija je pre tacno 100 godina izgubila u ratu vise od trecine stanovnista,ali je uspela da prezivi. Uspela je da prezivi i drugi svetski rat. Moraju ljudi da osete nadu i vide perspektivu u ovoj zemlji

Mediocritical

pre 5 godina

Takve ekspertske ocene, i kuvaju narod kao žabu, na tihoj vatrici.
Prvo, i prvo, nije moguće održati natalitet i mortalitet u linearnom predviđanju do 2061. Jer upravo on, utiče progresivno, na lančanu socijalno društvenu, političku, kao i ekonomsku nestabilnost. Pre ćemo opet doći do jedne faze građanskog rata, poput exYU 90tih, a upravo nas to čeka. Jer je politička sudbina, i kuhinja exYU ovde, u Beogradu. Koja neprekidno nastavlja da kuva, u ime sebičnosti gospodara moći, novca, vremena, monopolista ove zemlje, dok je narod u ulozi statista i statistike, koji je farmerskim rezonom, ovih moćnika, tretiran, poput rasplodne narodne mase, na kojoj parazitiraju. Menjajući mu s' vremena na vreme, kult vođe "čobana". Takvom višedecenjskom "politikom", negativnom selekcijom, i urušenim sistemom vrednosti, urušava se i inteligentni kapacitet, koji se ne neguje, već suštinski marginalizuje i kažnjava. A to nas na svetskoj mapi rapidno slabi, i sa nje briše.

Pravda za Srdjana

pre 5 godina

Zlatno doba? Majke i trudnice strajkuju? Deca se bolje prave u prizemlju nego na visim spratovima...? Najniza cena rada u Evropi... zena ostane trudna i dobije otkaz

...zadnje je vreme doslo, ovde nesto mora da se menja

cinik

pre 5 godina

Nema ovo veze isključivo sa finansijama. Znam puno ljudi u 30-im i 40-om koji nemaju dece, a kojima pare nisu neki problem. Broj porodica sa jednim detetom je ogroman. Oni sa troje su maltene čudo, gledaju ih svi ko ludake.
(dragan, 06. novembar 2018 09:0
ja imam troje i stvarno me gledaju kao da sam lud.istina.a drzava..e to je tek posebna prica VERUJTE MI DA MI drzava srbija SAMO OTEZEVA.

samo, da...

pre 5 godina

Presek srpske porodice .
Ja sam policajac, supruga radi u pekari, imamo jedno dete, uzeli smo stan na kredit .
Da supruga ne donosi peciva koja ostanu kao višak u pekari, ne znam kako bi smo dočekali kraj meseca ...
O još jednom detetu ...
Pa smešno i pomislili, zar ne ...

Pedja

pre 5 godina

I koliko još njih ode u inostranstvu, do tri miliona ćemo doći mnogo ranije. Ali nije u tome problem jer je mnogo puta dokazano da kvantitet ne znači ništa, bolje da imamo trećinu miliona posvećenih i obrazovanih i broj će se lako povećati. U ovom trenutku moralnog i društvenog pokleknuca bolje je što se broj smanjuje.

Nikola

pre 5 godina

U Srbiji ne postoji politika nataliteta.

Socijalna politika se izjednačava sa politikom nataliteta, ali to nije isto. A to je zato što po državnim ustanovama sede ljudi koji jednostavno nisu stručni i čekaju da dobiju rešenje od Vođe (ko god on u datom trenutku bio).

Milena generacijo moja

pre 5 godina

150 dana koje ce u Srpskoj istoriji biti proglasene egzodusom. 1.01.2019-1.06.2019 Do tad ce najveci broj onih koji zaista zele da napuste zemlju (a ne samo na recima) to i uciniti. Verujem da ce u ovom periodu oko 100000 ljudi napustiti Srbiju. Nemacka zbog nedostatka radnika ce dati mogucnost svakome ko ode u Nemacku i u roku od 6 meseci nadje posao da ostane da dobiej vizu bez cekanja. Svako ko je posten a nema posao u Srbiji ili je nedovoljno placen ce iskoristiti ovu priliku. Nemacko najlepsa bajko.

Bronhitis

pre 5 godina

E upravo zbog ovako lošeg nataliteta pričam koliko je besmislena fraza ,,Dogodine u Prizrenu''. Šta uopšte ta fraza znači? Da želimo da Srba u Prizrenu bude više nego Albanaca, a Albanaca je trenutno tamo oko 80 000, dok Srba možda ima manje od sto. Ma kakav bre Prizren? Pa mi se praznim intenzivno o okruzima Bor, Zaječar, Jablanica (Leskovac), Pčinja (Vranje). Mi ne možemo da popunimo ni sopstvene srpske okruge već svi beže ili u BG, NS ili u inostranstvo. I umesto da se skoncentrišem ona naš razvoj mi svu energiju opet ulažemo u borbu za srpsko a u stvri mitsko Kosovo. Previše mi imamo prazne teritorije da bismo se usudili da sanjamo o Kosovu. U Indiji provincije veličine Srbije imaju po 30 miliona, a mi smo pali na ispod 7. A upravo zbog kosovske politike mi smo izgubili silne godine u razvoju. Inače kod emancipovanog i obrazovanog stanovništva a to ipak jesmo koliko toliko, natalitet jeste povezan sa standardom. Azija i Afrika ili muslimanske zemlje su drugo. Tamo su žene u kućama, naučene da je glavni smisao žene da se udaju i da radjaju imale novca, nemale... To je drugi svet. Za Evropljane koji nisu muslimani ni konzervativci, ipak je standard bitan. Nije fer prema deci da ih ima mnogo a da im sve bude uskraćeno.

Znam da nećete objaviti jer je istina ...

pre 5 godina

Senzacionalistički naslov da se izazovu reakcije, a istina je da je 1% u Novom Sadu brojačano više stanovnika nego u svim ovim opštinama. Svi narodi u Srbiji su u demografskom padu, a najveći demografski gubitnici u odnosu na poslednja 3 popisa (30 godina) su upravo Albanci kako u Albaniji tako i na Kosovu. Brojke govore za sebe, čak i uz manipulaciju brojkama i popisom od strane Albanaca i na KiM i Preševskoj dolini.

ala

pre 5 godina

meni nije jasno kako neko ima novca za porodicu i za decu u današnje vreme, voleo bih da me neko prosvetli tom informacijom, ja imam malo veću platu od prosečne i opet sam beda živa, nemam nekretninu, nemam ništa u principu osim plate od koje ne mogu ništa da ustedim. Tužno je što sam ja već rešio da sa svojih 38 sigurno neću imati dece i da se sigurno neću ženiti samo zbog toga jer nisam u mogućnosti, odrastao sam u bedi i ne bih mogao da gledam svoju decu u istoj nemaštini...

cinik

pre 5 godina

kako kao drzava kuka a ja ne mogu upisem 3 dete u obdaniste jer zena ne radi..pa pomozite ljudima koji imaju decu pa onda kukajte da se ne radjaju..

poslednji Srbijanac

pre 5 godina

Ni najmanje me ne zbrinjava taj "problem". Više me brine da mi zagadjujemo prirodu i trujemo ptice i divlje životinje.
Ovi sto emigriraju najverovatnije će u trećoj generaciji izgubiti sve kontakte sa Srbijom. Sasvim normalan proces. Mnogi narodi pa i čitave civilizacije su nestajale kroz istoriju. Ne vidim problem sto ćemo i mi biti međju njima. Doce drugi bolji.

Bossanac

pre 5 godina

Istražite malo situaciju u Bosni, konkretno RS i podrinje, totalna bezperspektivna pustara, BanjaLuka i Bijeljina donekle se drže sve ostalo 0 bodova, po pitanju potrošnje, kanton Sarajevo uplaćuje više PDV-a nego cijela Republika Srpska, je li treba još neko obrazloženje

Nenad

pre 5 godina

Jos uvek nemam decu, niti imam zelju da uradim nesto povodom toga. Sestra ima dvoja dece I sigurna je da joj deca nece ostati u Srbiji, cak bih I ja voleo da odu odavde, ovo je bolesna zemlja. Imam 27 godina I do sada nisam otisao jer nisam imao konkretan, licni razlog, ali sve vise razmisljam o tome.

Peka

pre 5 godina

Šta znači ovo, da shvatimo kao upozorenje to što se rađaju Albanci i Bošnjaci? Jesu li i oni ljudi kao mi Srbi, ili su manje vredni? Neka se svako rađa po sopstvenoj želji i potrebi, bitno je samo da država (kako god da se zove) može da omogući svima da žive dostojanstveno.
Put kojim ide naše društvo u poslednje vreme ne pogoduje nekom silnom rađanju i optimizmu.

Figo

pre 5 godina

Nije da umiru. Nego masovno napustaju zemlju. Prodavaju stanove i kuce za bagatelu. Kod nas nema hleba pogotovo za mladost. Nije niko glup da radi kao minimalac vise.

Nostradamus

pre 5 godina

Koji narod preuzima stafetu "najstarijeg naroda", kada mi izumremo, he, he, he?. Kako radimo tako nam se i desava u zivotu i tu nije niko drugi kriv, iako ce nacionalisti rado traziti druge krivce.

Jovan

pre 5 godina

Pelene krenice d3 kapi bio gaja za bebu od mesec dana treba blizu 100€ mesecno minimum
Bez garderobe kolica benkica igracaka krevetca i ostalih 1000 stvari
Sramota je da se placa porez na bebi opremu a izumiremo posle nam dzaba i drzava i teritorija i sve kad izumremo.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

insajder, 06. novembar 2018 09:46)

Naravno da nije stvar u novcu, to su nam baš ovde, u komentarima, objasnili oni koji su otišli. Objasnili su i zašto su otišli - zbog beznađa, nekulture, taloga koji pliva na vrhu.
Tu negde bi trebalo potražiti razloge i za nerađanje dece.

realno

pre 5 godina

slucajno sam letos bio u Šidu neko vreme, pa to je zalosno...malo ljudi, svi emigrirali, kuce zatvorene i spustene roletne kao da je rat..u vecim gradovima se to manje primecuje...zalosno...ali ziveti ovde i stvarati je jako tesko...a druga stvar je sto su zene takodje primorane da puno rade tako da im od obaveza i "fine nege u porodilistima"vise dece ne pada na pamet...

Tuga i jad

pre 5 godina

Ja smatram da Srbija ne treba paničiti. Daleko gora situacija je kod u Republici Srpskoj, što se tiče depopulacije. Srbija ima mogućnost da određenim mjerama popravi trenutno stanje, dok ga Republika Srpska nema, jer smo mi i financijski kolabirali. Izlaz iz ovog začaranog kruga ne vidim i ako se ništa ne promijeni, Bosnu možemo slobodno prepustiti Bošnjacima. Naši aktuelni predstvnici ne mere mnogo za tim problemom, oni se prave da ne vide redove pred sovenskim konzulatom, ali jednog dana će pasti na nos, a atad će biti kasno.

realnost

pre 5 godina

Ma bitno je da Ivica ide po svetu da osigura "suspenziju" priznanja nezavisnosti Kosova od Grenade, Surinama, Papua Nova Gvineja i takvih.

Albanaca ima više ali eto Ivica hoće da ih natera na "kompromis" sa gore navedenim suspenzijama.

Sta njemu interesuje demografska slika u Srbiji?!

Borci

pre 5 godina

Mi se ne predajemo. Ja i zena Bogu hvala pet. Od mojih najblizih kolega sa fakulteta, troje po cetvoro dece. Znam jos mnogo parova sa 2-3 i vise dece. Samo se uzdati u Boga i bez sekiracije.

Djordje

pre 5 godina

To je prirodna posledica a direktan rezultat toga sto svaka vlast pokusava da Beograd pretvori u Srbiju. Ova sada vlast je najvise radila na tome pa zbog toga u Beogradu u zadnjih godinu dana vidimo da cene stanova divljaju jer se svi sele u ono sto ce za par godina prakticno biti Srbija.

dragan

pre 5 godina

Nema ovo veze isključivo sa finansijama. Znam puno ljudi u 30-im i 40-om koji nemaju dece, a kojima pare nisu neki problem. Broj porodica sa jednim detetom je ogroman. Oni sa troje su maltene čudo, gledaju ih svi ko ludake.

miki maus

pre 5 godina

Ako se ništa kvalitativno ne promeni u ponašanju srpskog naroda
onda je njegova sudbina NESTANAK u periodu 2100.-2150.,
a onaj ostatak što ostane za njega vredi jedino ili da se preseljava u Rusiju na neko tamo parče zemlje, ili da se pridruži Rumunima i pretvori u Rumune ako želi da ostane na ovom sadašnjem prostoru.
Dakle, izbor nam je R ili R, trećeg nema.
Ili da budemo Rusi, ili da budemo Rumuni.
Ovakvi kakvi smo sada nemamo nikakvu šansu za opstanak posle godine 2100.
Rusi i Rumuni će opstati i nastaviti postojanje, a za nas ovakve nade nema.

insajder

pre 5 godina

Pa nije vam drzava zbog toga kriva,zivelo se ovde nekada mnogo,mnogo losije pa se radjalo po troje,cetvoro dece.Problem je taj neki moderni trend da niko ne pravi decu dok ne uzme stan,pa onda cekaju po 10 godina da uspeju u profesionalnom zivotu i tek na kraju se rodi jedno dete cisto onako.Zanimljivo je i to da materijalno siromasne porodice uvek imaju i najvise dece,za razliku od ostalih dobrostojecih porodica koji imaju u vecini slucajeva jedno,maksimalno dvoje dece.Tako da prica o tome da se ovde deca ne radjaju jer je losa ekonomska situacija je u najmanju ruku smesna.Bosnjaci i Albanci dele nasu ekonomsku sudbinu pa opet u porodici imaju u proseku troje dece.Takodje veliki problem jesu i abortusi,zapanjujuci podatak jeste da se u Srbiji odradi neverovatnih 25000 legalnih i cak 200000 nelegalnih abortusa.Radjajte se Srbi,uvek ce biti novca za decu.Izumrecemo kao nacija ako nastavimo ovako sebicno da se ponasamo!

Coco Bill

pre 5 godina

Ukratko zašto je to tako ?! Pa zato što ovde vlada licemerje ili ti dvoličnost. E sad što je tako kod političara to je razumljivo, ali što je tako i kod naroda to je nerazumljivo. Naravno da taj "začaran krug" vrlo dobro koriste političari i sve dok se budemo "oduševljavali" izjavama pojedinih političara, pa čak evo i Matića, sa nekim kvazi kafanskim patriotizmom, dvostrukim aršinima u svemu, od politike, ekonomije do moralnosti, biće nam ovde, sve gre i gore, ali će zato Nemci, Amerikanci, i ostali "truli zapadnjaci" imati priraštaj na "vić"

Mandrak

pre 5 godina

Izgleda da je visok standard života u Novi Pazar, Bujanovac, Sjenica, Preševo i Tutin jer Srbi se stalno žale da bi imali više dece da imaju veće plate...
(hm, 6. novembar 2018 08:18)

Upravo ovo!
Svo ovo naklapanje oko standarda, socijalnih programa, ovoga, onoga je cista izsmisljotina. Srbi hoce da drzava dadilja nad njima 24 sata dnevno kako bi im se sve kockice i planete sklopile. Ko hoce nadje nacin, ko nece nadje izgovor.

Kosta

pre 5 godina

Muslimanski svet jednostavno ima drugačiji pristup porodici. Muškarac radi, žena domaćica, dece što više.
Njima je puno dece - centar sreće, pa čak i u siromaštvu. Kod hrišćana (osim u Južnoj Americi) je drugačije. Postoji više aspekata u kojima moraš biti uspešan. Stalno si pod osudom društva koje je i samo trulo. Ako u jednom aspektu podbaciš - nesrećan si.

Zapadnoevropski parovi obično imaju dvoje dece, maksimalno troje kojima mogu maksimalno da se posvete (sport, muzika, kultura, obrazovanje). Kod nas ne možeš da pružiš ni osnovne potrebe, pomučiš se čak i za udžbenike na početku školske godine i to nas ubije. Pogledaš korupciju oko sebe i izgubiš volju da se pokreneš.

Druga stvar koja je jako bitna jeste sve veća otuđenost društva. Ako se u zapadnom (hrišćanskom) svetu ne snađeš u pronalasku partnera - ostaješ sam. Ako se ne snađeš u islamskom, nađe ti porodica partnera.

Da li ćemo nestati, teško je odgovoriti. Ako se desi, to ne smatram nesrećom. Jedno je nacija a drugo su ljudi. Mešaju se kulture, rase, religije, jezici, sve se stapa u jedno. Nijedan narod neće ostati "čist" niti će biti granica. A Srba? Biće potomaka i to je dovoljno. Briga me kojim jezikom će govoriti i koju boju kože će imati. Moj potomak biće moj potomak ma kojoj naciji da pripada. Naposletku sad se i to lako menja.

Basta

pre 5 godina

“Demografi, inače, strepe da će doći do egzodusa mladih ljudi u zemlje EU kada Srbija postane njena članica, napominje beogradski dnevnik.”
Ne moraju da strepe, mogu da budu 100% sigurni da će da dođe do egzodusa. Razloga je mnogo, pre svega bolji standard ali i opšta atmosfera u društvu. Ko zeki da bude u sredini u kojoj svaki dan po pet puta sluša šta Vučić, Vulin, Dačić misle o ovom i onom, pa partijska zapošljavanja, pa kontrolisani mediji, pa svađe, pa megalomanija, pa mitomanija, pa huškanje na dežurne “neprijatelje”, pa mito i korupcija, pa jeftin rad, pa loši uslovi za lečenje, pa deca da rastu u zagađenoj sredini, pa nasilje u školama, na ulici, u porodici, pa brutalne navijačke grupe, pa skupi stanovi, pa zaduživanje države, pa ekstremno subvencionisanje stranih firmi, pa školski program nabildan nacionalizmom, pa Kosmet, pa granice sa Hrvaskom, pa CG, pa SPC, pa pad broja stanovnika. Spasava se može i ne treba da se zameri ljudima koji žele lepšu budućnost za sebe i porodicu, koji žele bolji posao, bolju platu, veću bezbednost, mir sa komšijama, lakši život, aktivnosti za decu u skladu sa njihovim talentima. Zašto bi bilo ko želio život na ovakom Balkanu.

djuro

pre 5 godina

@https://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1465645#k28694254

Nije stvar u u trenutnom stanju, naravno posle ratova je je bilo xy puta gore pa su imali po 5-8 dece, vec je stvar u PERSPEKTIVI i NADI da ce dok ta deca stasaju bit NESTO u drzavi BOLJE nego sto sada jeste ;)

VladimirNS

pre 5 godina

Novi Sad ima pozitivan prirodni prirštaj, jer iz mnogih opština koje nemaju porodilište porodilje dolaze u Betaniju na porođaj.

MIlan

pre 5 godina

Upravo je moja sestra (verovatno po novom zakonu) dobila rešenje o porodiljskom na čitavih NULA dinara a suprug je nezaposleni. I kako da to dete odraste u normalnim uslovima. Nisu planirali ali morace da se prijave na socijalu jer drugačije ne moze. To je ta napredna porodicna politika.

zivotna radost

pre 5 godina

Tamo gde nema nade u bolje sutra, deca se ne rađaju.
(Samoubica, 6. novembar 2018 07:58)

Netacno! Najnizi prirodni prirastaj imaju drzave sa najvisim zivotnim standardom. Trebalo bi to da znas.

aurelije

pre 5 godina

@joki nije problem u tome koliko se dece rodi nego koliko će te dece ostati u Srbiji do kraja. Sad su i dece i roditelji pametniji pa odlaze ranije ne čekaju ko ja da u 36. sa trudnom ženom i malim detetom idem vani. A da vam otrkijem jednu tajnu: u tih 65 000 dece ulaze i virtuelna deca. Iako se moje drugo dete rodilo u inostranstvu i u pasošu mu piše inostrani grad kao mesto rođenja mi ne možemo prijavimo prebivalište/boravište u inostranstvu. Tako da mi još uvek živimo u Srbiji što se države tiče, pa i moje dete je ušlo u tu statistiku za 2017. godinu

Realista

pre 5 godina

Bas me interesuje u kojim gradovima i medju kojim narodima je doslo do jos veceg buma nataliteta posle onih famoznih mera vlade i Vucica, za 3 dete 12 hilajda dinara do 10 godine detete i za 4 to dete 18 hilajda dinara do 10 godine deteta. Upravo tim meramama cinmo da nas bude jos manje nego sto bi nas bilo za 10 godina.

DPolitika

pre 5 godina

@crnogorac u srbiji

Slazem se da ljudima treba nada i vera u buducnost isto tako im ne treba lazno nadanje da ce ulasakom u EU sve biti bolje...

A posebno ne treba imati nadu da sa povecanjem finansijskim mogucnosti bice vise novorodjenih nego umrlih te da podizanjem standarda se sve resava...

Podaci za Nemacku 2017 godina-Nemacki zavod za statistiku:
1.Rodjeno 785,000(pad rodjenih u poredjenju sa 2016 manje je 7000 beba)
2.Umrlo 933,000

Za sve one koji misle da im je samo standard kao u Nemackoj pa ce biti vise beba nego umrlih ovo je odgovor...I to Nemacka sa sve migrantima koji najvise doprinose novorodjenim bebama. I tamo neko radi u pekari i policajac je pa opet nema dece - iako se ima para u toj porodici u Nemackoj cesto i 6 puta vise nego u Srbiji opet nema beba...

Komentare kolege
@Insajder i @dragan
citajte sa razumevanjem a ne sa podrozrenjem ili sa unapred formiranim misljenjem da je sve u parama i da one sve resavaju pa i broj dece koji se radja...

Dodao bi i da u nekim krajevima Srbije vera je od kljucnog znacaja za broj rodjenih beba nema tako lakog abortusa u Islamu kao u ostalim delovima Srbije - pravoslavlje rekao bi neko je rasirenije - medjutim tacnije vecina je ateisticka Srbija jer vecina Srba je pravoslavno samo na papiru a ne i u zivotu sto je samo jos jedna od realnosti zivota u Srbiji koja se cesto negira iz raznih razloga a bez utemeljenja u stvarnosti...

Miroslav

pre 5 godina

Gomila netacnih podataka, natalite je manje u BIH, a i u Hrvatskoj nego u Srbiji, u Makedoniji i u Sloveniji je malo veci, mada Slovenija ima dosta ljudi koji dolaze iz Srbije i BIH, pa je pitanje koliki je natalitet samih Slovenaca. Natalitet Albanac i Bosnjaka je u velikom padu, sto se vidi i po strukturi stanovnistva, samo je oni imaju mladju populaciju, pa jos nije negativan. Ja imam jedno dete planiramo jos troje-cetvoro, kum ima troje on planira ko zna koliko. Jedni ce izumreti drugi ce imati dosta dece i zameniti ove koji izumiru.

joki

pre 5 godina

ok.
ali treba bitti realan i reci,da postoji i druga strana.
a to je da srbija se godinama drzi na oko 65000 rodjenih.
pratim konstatno demografiju i mogu reci gledajuci albance mi smo superiska,oni su doziveli katastrofu.
10 000 beba se rodi vise godisnje u srbiji nego u albaniji i kosovu zajedno.

na ovom prostoru kako neki zovu zapadni balkan,srba se vec 10ak godina radja najvise.
naravno ne zahvaljujuci nama vec vrtoglavom padu albanaca.
i da.
u srbiji se sad vise radja dece nego i u bugarskoj.
sve ovo sto sam napisao istina je.gledajuci kolko mediji pisu o iseljavanju ovih 65000 konstatno rodjenih je vise nego dobro.

... pobuna na brodu ludaka ...

pre 5 godina

..hmmm, za divno čudo nije! bilo mnogo komentara koji, za direktne krivce bele kuge i izumiranja optužuju samo i isključivo gej populaciju? hoću da kažem, tako je uvek u septembru, nekoliko dana pre i posle prajda...
...mada, interesantno je i to, priznaćete, što po svim anketama i istraživanjima čak 90% istopolnih parova bi želelo roditeljstvo i da se ostvari u tome?! Procenat veći nego kod hetero parova?
...eee, ajd' sad...

...pozdav i laku noć...čitaocima i redakciji...

insajder

pre 5 godina

Pa nije vam drzava zbog toga kriva,zivelo se ovde nekada mnogo,mnogo losije pa se radjalo po troje,cetvoro dece.Problem je taj neki moderni trend da niko ne pravi decu dok ne uzme stan,pa onda cekaju po 10 godina da uspeju u profesionalnom zivotu i tek na kraju se rodi jedno dete cisto onako.Zanimljivo je i to da materijalno siromasne porodice uvek imaju i najvise dece,za razliku od ostalih dobrostojecih porodica koji imaju u vecini slucajeva jedno,maksimalno dvoje dece.Tako da prica o tome da se ovde deca ne radjaju jer je losa ekonomska situacija je u najmanju ruku smesna.Bosnjaci i Albanci dele nasu ekonomsku sudbinu pa opet u porodici imaju u proseku troje dece.Takodje veliki problem jesu i abortusi,zapanjujuci podatak jeste da se u Srbiji odradi neverovatnih 25000 legalnih i cak 200000 nelegalnih abortusa.Radjajte se Srbi,uvek ce biti novca za decu.Izumrecemo kao nacija ako nastavimo ovako sebicno da se ponasamo!

Borci

pre 5 godina

Mi se ne predajemo. Ja i zena Bogu hvala pet. Od mojih najblizih kolega sa fakulteta, troje po cetvoro dece. Znam jos mnogo parova sa 2-3 i vise dece. Samo se uzdati u Boga i bez sekiracije.

Znam da nećete objaviti jer je istina ...

pre 5 godina

Senzacionalistički naslov da se izazovu reakcije, a istina je da je 1% u Novom Sadu brojačano više stanovnika nego u svim ovim opštinama. Svi narodi u Srbiji su u demografskom padu, a najveći demografski gubitnici u odnosu na poslednja 3 popisa (30 godina) su upravo Albanci kako u Albaniji tako i na Kosovu. Brojke govore za sebe, čak i uz manipulaciju brojkama i popisom od strane Albanaca i na KiM i Preševskoj dolini.

Mandrak

pre 5 godina

Izgleda da je visok standard života u Novi Pazar, Bujanovac, Sjenica, Preševo i Tutin jer Srbi se stalno žale da bi imali više dece da imaju veće plate...
(hm, 6. novembar 2018 08:18)

Upravo ovo!
Svo ovo naklapanje oko standarda, socijalnih programa, ovoga, onoga je cista izsmisljotina. Srbi hoce da drzava dadilja nad njima 24 sata dnevno kako bi im se sve kockice i planete sklopile. Ko hoce nadje nacin, ko nece nadje izgovor.

Miroslav

pre 5 godina

Gomila netacnih podataka, natalite je manje u BIH, a i u Hrvatskoj nego u Srbiji, u Makedoniji i u Sloveniji je malo veci, mada Slovenija ima dosta ljudi koji dolaze iz Srbije i BIH, pa je pitanje koliki je natalitet samih Slovenaca. Natalitet Albanac i Bosnjaka je u velikom padu, sto se vidi i po strukturi stanovnistva, samo je oni imaju mladju populaciju, pa jos nije negativan. Ja imam jedno dete planiramo jos troje-cetvoro, kum ima troje on planira ko zna koliko. Jedni ce izumreti drugi ce imati dosta dece i zameniti ove koji izumiru.

hm

pre 5 godina

Izgleda da je visok standard života u Novi Pazar, Bujanovac, Sjenica, Preševo i Tutin jer Srbi se stalno žale da bi imali više dece da imaju veće plate...

joki

pre 5 godina

ok.
ali treba bitti realan i reci,da postoji i druga strana.
a to je da srbija se godinama drzi na oko 65000 rodjenih.
pratim konstatno demografiju i mogu reci gledajuci albance mi smo superiska,oni su doziveli katastrofu.
10 000 beba se rodi vise godisnje u srbiji nego u albaniji i kosovu zajedno.

na ovom prostoru kako neki zovu zapadni balkan,srba se vec 10ak godina radja najvise.
naravno ne zahvaljujuci nama vec vrtoglavom padu albanaca.
i da.
u srbiji se sad vise radja dece nego i u bugarskoj.
sve ovo sto sam napisao istina je.gledajuci kolko mediji pisu o iseljavanju ovih 65000 konstatno rodjenih je vise nego dobro.

zivotna radost

pre 5 godina

Tamo gde nema nade u bolje sutra, deca se ne rađaju.
(Samoubica, 6. novembar 2018 07:58)

Netacno! Najnizi prirodni prirastaj imaju drzave sa najvisim zivotnim standardom. Trebalo bi to da znas.

Nunkiš

pre 5 godina

Rađaju se i Srbi, ali u Nemačkoj. Evo ja troje, znam još gomilu porodica sa troje. Nemačka, Češka, Austrija, Italija. čak i Danska. Šta da vam kažem rođaci, sami ste (smo) birali.

Pedja

pre 5 godina

I koliko još njih ode u inostranstvu, do tri miliona ćemo doći mnogo ranije. Ali nije u tome problem jer je mnogo puta dokazano da kvantitet ne znači ništa, bolje da imamo trećinu miliona posvećenih i obrazovanih i broj će se lako povećati. U ovom trenutku moralnog i društvenog pokleknuca bolje je što se broj smanjuje.

realnost

pre 5 godina

Ma bitno je da Ivica ide po svetu da osigura "suspenziju" priznanja nezavisnosti Kosova od Grenade, Surinama, Papua Nova Gvineja i takvih.

Albanaca ima više ali eto Ivica hoće da ih natera na "kompromis" sa gore navedenim suspenzijama.

Sta njemu interesuje demografska slika u Srbiji?!

Peka

pre 5 godina

Šta znači ovo, da shvatimo kao upozorenje to što se rađaju Albanci i Bošnjaci? Jesu li i oni ljudi kao mi Srbi, ili su manje vredni? Neka se svako rađa po sopstvenoj želji i potrebi, bitno je samo da država (kako god da se zove) može da omogući svima da žive dostojanstveno.
Put kojim ide naše društvo u poslednje vreme ne pogoduje nekom silnom rađanju i optimizmu.

ala

pre 5 godina

meni nije jasno kako neko ima novca za porodicu i za decu u današnje vreme, voleo bih da me neko prosvetli tom informacijom, ja imam malo veću platu od prosečne i opet sam beda živa, nemam nekretninu, nemam ništa u principu osim plate od koje ne mogu ništa da ustedim. Tužno je što sam ja već rešio da sa svojih 38 sigurno neću imati dece i da se sigurno neću ženiti samo zbog toga jer nisam u mogućnosti, odrastao sam u bedi i ne bih mogao da gledam svoju decu u istoj nemaštini...

Brigate Rosse

pre 5 godina

Гласали сте. Сада уживајте гледајући како труднице и мајке штрајкују испред Владе Републике Србије. А када су избори, свима пуна уста борбе против беле куге и онда на гласачком месту дате глас људима који немају дана радног стажа(АВ), који немају своју породицу(Брнабић) и који нас пљачкају последњих 30 година(СНС,СРС и СПС).

Па нормално је да ћемо да изумремо.

Поздрав паши Николају у Немачкој:). Паметно што си одвео целу породицу. Срећно.

Nenad

pre 5 godina

Jos uvek nemam decu, niti imam zelju da uradim nesto povodom toga. Sestra ima dvoja dece I sigurna je da joj deca nece ostati u Srbiji, cak bih I ja voleo da odu odavde, ovo je bolesna zemlja. Imam 27 godina I do sada nisam otisao jer nisam imao konkretan, licni razlog, ali sve vise razmisljam o tome.

Petar

pre 5 godina

Za 200 do 300 godina više nas neće biti i ne treba praviti famu oko toga. Nestajale su u istoriji mnogo veće kulture i civilizacije. Malo šta će ostati za uspomenu na rod koji je nekad ovde živeo.

Bossanac

pre 5 godina

Istražite malo situaciju u Bosni, konkretno RS i podrinje, totalna bezperspektivna pustara, BanjaLuka i Bijeljina donekle se drže sve ostalo 0 bodova, po pitanju potrošnje, kanton Sarajevo uplaćuje više PDV-a nego cijela Republika Srpska, je li treba još neko obrazloženje

miki maus

pre 5 godina

Ako se ništa kvalitativno ne promeni u ponašanju srpskog naroda
onda je njegova sudbina NESTANAK u periodu 2100.-2150.,
a onaj ostatak što ostane za njega vredi jedino ili da se preseljava u Rusiju na neko tamo parče zemlje, ili da se pridruži Rumunima i pretvori u Rumune ako želi da ostane na ovom sadašnjem prostoru.
Dakle, izbor nam je R ili R, trećeg nema.
Ili da budemo Rusi, ili da budemo Rumuni.
Ovakvi kakvi smo sada nemamo nikakvu šansu za opstanak posle godine 2100.
Rusi i Rumuni će opstati i nastaviti postojanje, a za nas ovakve nade nema.

mali Perica

pre 5 godina

Zahvalite politickim dobrotvorima koji su stvorili situaciju u kojoj oni, zahvaljujuci politici i praznim pricama, zive kao bubrezi u loju dok narod gladuje.

maki

pre 5 godina

A kome da se rađa, pored ovoliko korupcije , nemorala, podcenjivanja sopstvene nacije i skrivanja istorijskih činjenica, beskrajne laži i najgorima u svim porama društva. Nije naš čovek glup samo mu je biće razoreno nakon komunizma koji traje.

Milan

pre 5 godina

Bolje nismo ni zaslužili. Treba biti samokritican, jako smo nekulturan,zavidan,agresivan,ne tolerantan narod. I to ne prema drugima u okruženju nego prema nama samima.

Bronhitis

pre 5 godina

E upravo zbog ovako lošeg nataliteta pričam koliko je besmislena fraza ,,Dogodine u Prizrenu''. Šta uopšte ta fraza znači? Da želimo da Srba u Prizrenu bude više nego Albanaca, a Albanaca je trenutno tamo oko 80 000, dok Srba možda ima manje od sto. Ma kakav bre Prizren? Pa mi se praznim intenzivno o okruzima Bor, Zaječar, Jablanica (Leskovac), Pčinja (Vranje). Mi ne možemo da popunimo ni sopstvene srpske okruge već svi beže ili u BG, NS ili u inostranstvo. I umesto da se skoncentrišem ona naš razvoj mi svu energiju opet ulažemo u borbu za srpsko a u stvri mitsko Kosovo. Previše mi imamo prazne teritorije da bismo se usudili da sanjamo o Kosovu. U Indiji provincije veličine Srbije imaju po 30 miliona, a mi smo pali na ispod 7. A upravo zbog kosovske politike mi smo izgubili silne godine u razvoju. Inače kod emancipovanog i obrazovanog stanovništva a to ipak jesmo koliko toliko, natalitet jeste povezan sa standardom. Azija i Afrika ili muslimanske zemlje su drugo. Tamo su žene u kućama, naučene da je glavni smisao žene da se udaju i da radjaju imale novca, nemale... To je drugi svet. Za Evropljane koji nisu muslimani ni konzervativci, ipak je standard bitan. Nije fer prema deci da ih ima mnogo a da im sve bude uskraćeno.

Nemanja

pre 5 godina

Ovi nikad da prestanu da se čude a da malo mućnu glavom.
Pa mladi su pametni, nisu budale da ne odu čim stignu pa da da ostanu i slušaju priče o tome kako će da ih šalje da ginu neko ko vojni rok nije služio, ili kako treba da nas bude sramota koliko nam dobro ide dok narod nema šta da jede i gradski prevoz ide tri puta ređe pa se voziš kao sardina jer su i vozači utekli.
Ne, ovde zaista treba da ostane pustinja, pa da se zaore brazda i posoli, tako da ni travka više ne nikne iz ove proklete zemlje.
Ja koji sam prvi govorio da ne bih išao iz Srbije jer sam programer i nemam potrebu, sad čekam da mi se ukaže povoljna prilika i da trkom odem bez osvrtanja.

Milena generacijo moja

pre 5 godina

150 dana koje ce u Srpskoj istoriji biti proglasene egzodusom. 1.01.2019-1.06.2019 Do tad ce najveci broj onih koji zaista zele da napuste zemlju (a ne samo na recima) to i uciniti. Verujem da ce u ovom periodu oko 100000 ljudi napustiti Srbiju. Nemacka zbog nedostatka radnika ce dati mogucnost svakome ko ode u Nemacku i u roku od 6 meseci nadje posao da ostane da dobiej vizu bez cekanja. Svako ko je posten a nema posao u Srbiji ili je nedovoljno placen ce iskoristiti ovu priliku. Nemacko najlepsa bajko.

samo, da...

pre 5 godina

Presek srpske porodice .
Ja sam policajac, supruga radi u pekari, imamo jedno dete, uzeli smo stan na kredit .
Da supruga ne donosi peciva koja ostanu kao višak u pekari, ne znam kako bi smo dočekali kraj meseca ...
O još jednom detetu ...
Pa smešno i pomislili, zar ne ...

dragan

pre 5 godina

Nema ovo veze isključivo sa finansijama. Znam puno ljudi u 30-im i 40-om koji nemaju dece, a kojima pare nisu neki problem. Broj porodica sa jednim detetom je ogroman. Oni sa troje su maltene čudo, gledaju ih svi ko ludake.

Mediocritical

pre 5 godina

Takve ekspertske ocene, i kuvaju narod kao žabu, na tihoj vatrici.
Prvo, i prvo, nije moguće održati natalitet i mortalitet u linearnom predviđanju do 2061. Jer upravo on, utiče progresivno, na lančanu socijalno društvenu, političku, kao i ekonomsku nestabilnost. Pre ćemo opet doći do jedne faze građanskog rata, poput exYU 90tih, a upravo nas to čeka. Jer je politička sudbina, i kuhinja exYU ovde, u Beogradu. Koja neprekidno nastavlja da kuva, u ime sebičnosti gospodara moći, novca, vremena, monopolista ove zemlje, dok je narod u ulozi statista i statistike, koji je farmerskim rezonom, ovih moćnika, tretiran, poput rasplodne narodne mase, na kojoj parazitiraju. Menjajući mu s' vremena na vreme, kult vođe "čobana". Takvom višedecenjskom "politikom", negativnom selekcijom, i urušenim sistemom vrednosti, urušava se i inteligentni kapacitet, koji se ne neguje, već suštinski marginalizuje i kažnjava. A to nas na svetskoj mapi rapidno slabi, i sa nje briše.

crnogorac u srbiji

pre 5 godina

Napravite od Srbije normalnu Drzavu,u kojojj se moze dostojanstveno ziveti od svog rada,sigurnu za normalno i pravilno odrastanje dece,bez korumpiranog pravosudja,gde se ceni rad,znanje,moralne vrednosti,a ne gde se promovisu nasilje,nerad,prostakluk,nemoral i to sve moze da se promeni. Ljudi ce zeleti da ostanu ovde sa svojim porodicama i grade buducnost. Srbija je pre tacno 100 godina izgubila u ratu vise od trecine stanovnista,ali je uspela da prezivi. Uspela je da prezivi i drugi svetski rat. Moraju ljudi da osete nadu i vide perspektivu u ovoj zemlji

Avram

pre 5 godina

Pa na tome se sistematski radi godinama unazad, nije samo od poslednje vlasti. Ko je ukinuo podsticaje za kupovinu prvog stana mladim parovima? Ko izbegava uvodjenje ozbiljnih olaksica za bebi opremu? Trenutna vlast je samo nastavila losu politiku prethodnika i "usavrsila" je u korist budzeta a na stetu roditelja...

Tuga i jad

pre 5 godina

Ja smatram da Srbija ne treba paničiti. Daleko gora situacija je kod u Republici Srpskoj, što se tiče depopulacije. Srbija ima mogućnost da određenim mjerama popravi trenutno stanje, dok ga Republika Srpska nema, jer smo mi i financijski kolabirali. Izlaz iz ovog začaranog kruga ne vidim i ako se ništa ne promijeni, Bosnu možemo slobodno prepustiti Bošnjacima. Naši aktuelni predstvnici ne mere mnogo za tim problemom, oni se prave da ne vide redove pred sovenskim konzulatom, ali jednog dana će pasti na nos, a atad će biti kasno.

Ayatollah

pre 5 godina

To se dobije kada zemljom skoro 30 godina upravljaju DB strukture, zanteresovane samo za pljačku i punjenje sopstvenih džepova. Nije da nismo zaslužili.

poslednji Srbijanac

pre 5 godina

Ni najmanje me ne zbrinjava taj "problem". Više me brine da mi zagadjujemo prirodu i trujemo ptice i divlje životinje.
Ovi sto emigriraju najverovatnije će u trećoj generaciji izgubiti sve kontakte sa Srbijom. Sasvim normalan proces. Mnogi narodi pa i čitave civilizacije su nestajale kroz istoriju. Ne vidim problem sto ćemo i mi biti međju njima. Doce drugi bolji.

Kosta

pre 5 godina

Muslimanski svet jednostavno ima drugačiji pristup porodici. Muškarac radi, žena domaćica, dece što više.
Njima je puno dece - centar sreće, pa čak i u siromaštvu. Kod hrišćana (osim u Južnoj Americi) je drugačije. Postoji više aspekata u kojima moraš biti uspešan. Stalno si pod osudom društva koje je i samo trulo. Ako u jednom aspektu podbaciš - nesrećan si.

Zapadnoevropski parovi obično imaju dvoje dece, maksimalno troje kojima mogu maksimalno da se posvete (sport, muzika, kultura, obrazovanje). Kod nas ne možeš da pružiš ni osnovne potrebe, pomučiš se čak i za udžbenike na početku školske godine i to nas ubije. Pogledaš korupciju oko sebe i izgubiš volju da se pokreneš.

Druga stvar koja je jako bitna jeste sve veća otuđenost društva. Ako se u zapadnom (hrišćanskom) svetu ne snađeš u pronalasku partnera - ostaješ sam. Ako se ne snađeš u islamskom, nađe ti porodica partnera.

Da li ćemo nestati, teško je odgovoriti. Ako se desi, to ne smatram nesrećom. Jedno je nacija a drugo su ljudi. Mešaju se kulture, rase, religije, jezici, sve se stapa u jedno. Nijedan narod neće ostati "čist" niti će biti granica. A Srba? Biće potomaka i to je dovoljno. Briga me kojim jezikom će govoriti i koju boju kože će imati. Moj potomak biće moj potomak ma kojoj naciji da pripada. Naposletku sad se i to lako menja.

rty

pre 5 godina

Pa sta da se ocekuje kada svo medicinsko osoblje i lekari odose iz zemlje.

Nema ko da porodi zene ovde a i uslovi su katastrofa za 19 vek.

Evo samo da mi se zena porodi i oporavi i bezimo i mi pa ce nas verovatno neki nas doktor poradjati sledeci put samo to nece biti u Srbiji.

Predhodne generacije su mogli da prevedu zedne preko vode ali ovi sto nas jasu preko 30 godine za mlade nemaju resenje ali njima to ni ne znaci mnogo sem sto posle njih nece ostati nista ovde ali to da ih je ikada zanimalo ne bi radili sta rade vec decenijama.

Nostradamus

pre 5 godina

Koji narod preuzima stafetu "najstarijeg naroda", kada mi izumremo, he, he, he?. Kako radimo tako nam se i desava u zivotu i tu nije niko drugi kriv, iako ce nacionalisti rado traziti druge krivce.

DPolitika

pre 5 godina

@crnogorac u srbiji

Slazem se da ljudima treba nada i vera u buducnost isto tako im ne treba lazno nadanje da ce ulasakom u EU sve biti bolje...

A posebno ne treba imati nadu da sa povecanjem finansijskim mogucnosti bice vise novorodjenih nego umrlih te da podizanjem standarda se sve resava...

Podaci za Nemacku 2017 godina-Nemacki zavod za statistiku:
1.Rodjeno 785,000(pad rodjenih u poredjenju sa 2016 manje je 7000 beba)
2.Umrlo 933,000

Za sve one koji misle da im je samo standard kao u Nemackoj pa ce biti vise beba nego umrlih ovo je odgovor...I to Nemacka sa sve migrantima koji najvise doprinose novorodjenim bebama. I tamo neko radi u pekari i policajac je pa opet nema dece - iako se ima para u toj porodici u Nemackoj cesto i 6 puta vise nego u Srbiji opet nema beba...

Komentare kolege
@Insajder i @dragan
citajte sa razumevanjem a ne sa podrozrenjem ili sa unapred formiranim misljenjem da je sve u parama i da one sve resavaju pa i broj dece koji se radja...

Dodao bi i da u nekim krajevima Srbije vera je od kljucnog znacaja za broj rodjenih beba nema tako lakog abortusa u Islamu kao u ostalim delovima Srbije - pravoslavlje rekao bi neko je rasirenije - medjutim tacnije vecina je ateisticka Srbija jer vecina Srba je pravoslavno samo na papiru a ne i u zivotu sto je samo jos jedna od realnosti zivota u Srbiji koja se cesto negira iz raznih razloga a bez utemeljenja u stvarnosti...

Jovan

pre 5 godina

Pelene krenice d3 kapi bio gaja za bebu od mesec dana treba blizu 100€ mesecno minimum
Bez garderobe kolica benkica igracaka krevetca i ostalih 1000 stvari
Sramota je da se placa porez na bebi opremu a izumiremo posle nam dzaba i drzava i teritorija i sve kad izumremo.

Coco Bill

pre 5 godina

Ukratko zašto je to tako ?! Pa zato što ovde vlada licemerje ili ti dvoličnost. E sad što je tako kod političara to je razumljivo, ali što je tako i kod naroda to je nerazumljivo. Naravno da taj "začaran krug" vrlo dobro koriste političari i sve dok se budemo "oduševljavali" izjavama pojedinih političara, pa čak evo i Matića, sa nekim kvazi kafanskim patriotizmom, dvostrukim aršinima u svemu, od politike, ekonomije do moralnosti, biće nam ovde, sve gre i gore, ali će zato Nemci, Amerikanci, i ostali "truli zapadnjaci" imati priraštaj na "vić"

realno

pre 5 godina

slucajno sam letos bio u Šidu neko vreme, pa to je zalosno...malo ljudi, svi emigrirali, kuce zatvorene i spustene roletne kao da je rat..u vecim gradovima se to manje primecuje...zalosno...ali ziveti ovde i stvarati je jako tesko...a druga stvar je sto su zene takodje primorane da puno rade tako da im od obaveza i "fine nege u porodilistima"vise dece ne pada na pamet...

djuro

pre 5 godina

@https://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1465645#k28694254

Nije stvar u u trenutnom stanju, naravno posle ratova je je bilo xy puta gore pa su imali po 5-8 dece, vec je stvar u PERSPEKTIVI i NADI da ce dok ta deca stasaju bit NESTO u drzavi BOLJE nego sto sada jeste ;)

Nikola

pre 5 godina

U Srbiji ne postoji politika nataliteta.

Socijalna politika se izjednačava sa politikom nataliteta, ali to nije isto. A to je zato što po državnim ustanovama sede ljudi koji jednostavno nisu stručni i čekaju da dobiju rešenje od Vođe (ko god on u datom trenutku bio).

cinik

pre 5 godina

kako kao drzava kuka a ja ne mogu upisem 3 dete u obdaniste jer zena ne radi..pa pomozite ljudima koji imaju decu pa onda kukajte da se ne radjaju..

cinik

pre 5 godina

Nema ovo veze isključivo sa finansijama. Znam puno ljudi u 30-im i 40-om koji nemaju dece, a kojima pare nisu neki problem. Broj porodica sa jednim detetom je ogroman. Oni sa troje su maltene čudo, gledaju ih svi ko ludake.
(dragan, 06. novembar 2018 09:0
ja imam troje i stvarno me gledaju kao da sam lud.istina.a drzava..e to je tek posebna prica VERUJTE MI DA MI drzava srbija SAMO OTEZEVA.

Realista

pre 5 godina

Bas me interesuje u kojim gradovima i medju kojim narodima je doslo do jos veceg buma nataliteta posle onih famoznih mera vlade i Vucica, za 3 dete 12 hilajda dinara do 10 godine detete i za 4 to dete 18 hilajda dinara do 10 godine deteta. Upravo tim meramama cinmo da nas bude jos manje nego sto bi nas bilo za 10 godina.

Basta

pre 5 godina

“Demografi, inače, strepe da će doći do egzodusa mladih ljudi u zemlje EU kada Srbija postane njena članica, napominje beogradski dnevnik.”
Ne moraju da strepe, mogu da budu 100% sigurni da će da dođe do egzodusa. Razloga je mnogo, pre svega bolji standard ali i opšta atmosfera u društvu. Ko zeki da bude u sredini u kojoj svaki dan po pet puta sluša šta Vučić, Vulin, Dačić misle o ovom i onom, pa partijska zapošljavanja, pa kontrolisani mediji, pa svađe, pa megalomanija, pa mitomanija, pa huškanje na dežurne “neprijatelje”, pa mito i korupcija, pa jeftin rad, pa loši uslovi za lečenje, pa deca da rastu u zagađenoj sredini, pa nasilje u školama, na ulici, u porodici, pa brutalne navijačke grupe, pa skupi stanovi, pa zaduživanje države, pa ekstremno subvencionisanje stranih firmi, pa školski program nabildan nacionalizmom, pa Kosmet, pa granice sa Hrvaskom, pa CG, pa SPC, pa pad broja stanovnika. Spasava se može i ne treba da se zameri ljudima koji žele lepšu budućnost za sebe i porodicu, koji žele bolji posao, bolju platu, veću bezbednost, mir sa komšijama, lakši život, aktivnosti za decu u skladu sa njihovim talentima. Zašto bi bilo ko želio život na ovakom Balkanu.

Pravda za Srdjana

pre 5 godina

Zlatno doba? Majke i trudnice strajkuju? Deca se bolje prave u prizemlju nego na visim spratovima...? Najniza cena rada u Evropi... zena ostane trudna i dobije otkaz

...zadnje je vreme doslo, ovde nesto mora da se menja

VladimirNS

pre 5 godina

Novi Sad ima pozitivan prirodni prirštaj, jer iz mnogih opština koje nemaju porodilište porodilje dolaze u Betaniju na porođaj.

aurelije

pre 5 godina

@joki nije problem u tome koliko se dece rodi nego koliko će te dece ostati u Srbiji do kraja. Sad su i dece i roditelji pametniji pa odlaze ranije ne čekaju ko ja da u 36. sa trudnom ženom i malim detetom idem vani. A da vam otrkijem jednu tajnu: u tih 65 000 dece ulaze i virtuelna deca. Iako se moje drugo dete rodilo u inostranstvu i u pasošu mu piše inostrani grad kao mesto rođenja mi ne možemo prijavimo prebivalište/boravište u inostranstvu. Tako da mi još uvek živimo u Srbiji što se države tiče, pa i moje dete je ušlo u tu statistiku za 2017. godinu

... pobuna na brodu ludaka ...

pre 5 godina

..hmmm, za divno čudo nije! bilo mnogo komentara koji, za direktne krivce bele kuge i izumiranja optužuju samo i isključivo gej populaciju? hoću da kažem, tako je uvek u septembru, nekoliko dana pre i posle prajda...
...mada, interesantno je i to, priznaćete, što po svim anketama i istraživanjima čak 90% istopolnih parova bi želelo roditeljstvo i da se ostvari u tome?! Procenat veći nego kod hetero parova?
...eee, ajd' sad...

...pozdav i laku noć...čitaocima i redakciji...

Djordje

pre 5 godina

To je prirodna posledica a direktan rezultat toga sto svaka vlast pokusava da Beograd pretvori u Srbiju. Ova sada vlast je najvise radila na tome pa zbog toga u Beogradu u zadnjih godinu dana vidimo da cene stanova divljaju jer se svi sele u ono sto ce za par godina prakticno biti Srbija.

Figo

pre 5 godina

Nije da umiru. Nego masovno napustaju zemlju. Prodavaju stanove i kuce za bagatelu. Kod nas nema hleba pogotovo za mladost. Nije niko glup da radi kao minimalac vise.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

insajder, 06. novembar 2018 09:46)

Naravno da nije stvar u novcu, to su nam baš ovde, u komentarima, objasnili oni koji su otišli. Objasnili su i zašto su otišli - zbog beznađa, nekulture, taloga koji pliva na vrhu.
Tu negde bi trebalo potražiti razloge i za nerađanje dece.

MIlan

pre 5 godina

Upravo je moja sestra (verovatno po novom zakonu) dobila rešenje o porodiljskom na čitavih NULA dinara a suprug je nezaposleni. I kako da to dete odraste u normalnim uslovima. Nisu planirali ali morace da se prijave na socijalu jer drugačije ne moze. To je ta napredna porodicna politika.