Računari

Ponedeljak, 05.11.2018.

09:36

Hard-diskovi od 100TB postaće standard do 2025. godine?

Izvor: HotHardware, Benchmark

Hard-diskovi od 100TB postaæe standard do 2025. godine? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Čovek sa sela

pre 5 godina

Ko voli (kao ja) da ima u arhivi dobre filmove, serije, dokumentarce... i to u blue ray formatu, za njega ce biti idealan ovaj od 100 TB :)

Darko

pre 5 godina

@quantum
SSD nije storage - jako je nepouzdan za to. Koristim ih nekoliko i sahranio sam ih baš još toliko. Ne trpe učestale piši/briši cikluse.

Ne znam koje si SSD koristio ali ja ih koristim za OS i kesiranje fajlova.. Kesiranje filova preko 50GB.. to ne moze da se radi sa HDD.. Niti jedan SSD nije pokazao znake slabosti za sada cak ni oni iz 2015.. Meni su se oni pokazali pouzdanije od HDD.. Iskreno ne znam kako bih bez njih.

student

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? 
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim. 
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.
(Mmm, 05. novembar 2018 10:53)

Pa za taj period ne napreduju samo hard diskovi, nego industrija video igara, softvera, video zahtevnosti
...
Sada već pojedine igrice na Sony 4 zauzimaju oko 100gb. Šta misliš koliko će zauzimati GTA6?
Donekle si u pravu jer kod nas u Srbiji, što se tiče kvaliteta video sadržaja, nećemo videti krštene HD kanale, koji su standard, narednih 10 godina. A sad zamisli kada je u Japanu standard 4k rezolucija a počinju da uvode 8k. Video od 10,20 sekundi zauzima desetine gigabajta.

detlic

pre 5 godina

A sa ovakvim mentalnim sklopom, u Srbiji ce do 2030 godine biti kompletan bekap interneta. Pa ako bude kataklizme... Mi smo sigurni

Džoni

pre 5 godina

Pa šta drugo da rade? Ukolike ne povećaju kapacitet, moraće da ih pojeftine. Čim im povećaju kapacitet, prestaju da prodaju one manje.

Za ogromnu većinu individualnih korisnika bolje je 4 diska u RAID nego jedan ogromni.

Xli

pre 5 godina

Sve sto sam skupio od 90-ih (fotki, snimaka, projekata, tutoriala, muzike i filmova zauzima oko 20tb trenutno. Ukupan hdd/ssd storage mi je 10tb a 10tb imam na Blu-ray diskovima. Znaci kupite dva ova hdd-a i mirni ste za storage do kraja zivota!

Životinjska farma

pre 5 godina

A koja ce biti brzina upisa i citanja?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marko, 5. novembar 2018 11:31)

Raste sa kapacitetom, ovaj od 2tb mi je brži od 1tb.. a šta će nam za video kolekciju i beckup interneta

Mile3 samo iskreno

pre 5 godina

@doodoole

Meni treba za pornice, iskreno. Oni LP su uvek 1,1 u "prosek rezoluciji", a ako hocu da gledam 720p minimum kvalitet, mora da se skine verzija od 2 gb. Cas se napuni hard. Evo, sad se bas patim sa jednim od 2 tb i od 1 tb, konstantna borba sta obrisati, sta sacuvati, KAD obrisati.. Jedan od 8 terabajta bi mi legao kao budali samar, taj bi bio izazov napuniti, a da nisu kompletne gluposti naravno.

Takodje, na privatnim torent trackerima, uglavnom ti je "isplativije" da skidas packova filmova, igrica, serija ili stvari koje su freeleech. Ali takve treba drzati po 1-2 meseca fazon dok ne vratis upload ili tako nesto (osim ako ne drzis komp stalno upaljen). Fazon, AC Origins je 50-70gb koliko je vec bio na freeleech, morao sam da ga drzim "bezveze" mesec dana jer ta velicina je prevelika da bih samo tako zeznuo sebi ratio. Jednom sam cak video torent pack od 1.1 TB. Terabajt. Strasno. Mislim da je bio neki movie pack sa 1080p kvalitetom. Ali freeleech, pa i da razumes, da neko pozeli da skida.

Slobodan

pre 5 godina

@ Mmm

Pokusavas da budes duhovit kao Bill Gates, kad je svojevremeno izjavio da nikome nikad nece trebati vise od 640kB, pa time napravio ceo cirkus sa memorijama i adresiranjem, koji je trajao da ne kazem decenijama ???
Ako ne znas sta te ceka za 10 godina, pogledaj sta je bilo pre 10 godina .....

stecky

pre 5 godina

U računaru 2x3tb + 2ssd od 275gb + beckup od 250gb u eksternom kućištu 2x4tb + 2x6tb.
Za ove što ne mogu da "napune" 750gb, za vas nije računar.

Veliki brat

pre 5 godina

Već postoji SSD od 15TB, a nedavno je prikazan i prototip od 30TB.

Problem je samo što imaju ograničen vek trajanja ako se često upisuje i čita, mada za obradu videa i fotografija i nije problem, jer jednom nešto obradite i sačuvate, i to je to, mnogo brže se "troše" sistemski diskovi gde OS i Chrom/Firefox mmnogo češće nešto upisuju i drljaju po njemu (pa opet traje nekoliko godina).

Ko kaže da SSD nije pouzdan, treba da zna da ni HDD-ovi nisu pouzdani i da umeju samo tako da otkažu, čak i oni serverski koji su 5-6 puta skuplji za isti kapacitet, zato se i koristi RAID i backup. Ali, može se koristiti i kod SSD-a isti princip.

Kako se omasovljuje SSD, postaje sve jeftiniji, jer za duplo veći kapacitet treba samo duplo više čipova, a kod HDD-a za duplo veći kapacitet treba duplo više ploča ili duplo veća gustina upisa, a to nije baš tako jednostavno, mehanizam mora biti kvalitetniji i precizniji, itd., pa cena nije samo duplo veća, već raste eksponencijalno.

ja

pre 5 godina

@ (opop, 05. novembar 2018 11:20)

Da. SSD-ovi su i dalje dosta skuplji, a i daleko manje pouzdani od HDD-ova u situaciji gde postoji konstantan upis i ispis podataka, da bi data centri masovno prešli na SSD-ove. A podsetio bih da su upravo oni najveći kupci uređaja za skladištenje, a ne domaćinstva. Tako da... mnogo će vode Dunavom proteći dok HDD-ovi postanu (ne zamenjeni SSD-ovima) manje dominantni u odnosu na SSD-ove...

Che

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? 
(Mmm, 05. novembar 2018 10:53)
za isto za sta je nekad trebalo 1gb, 20gb, 80gb, 500gb, 1tb, 4tb....

100.000 Budweiser gajbi

pre 5 godina

@(Mmm, 5. novembar 2018 10:53)
Kako? Pa više nego lako, kanda nisi čuo drevnu mudrost: "piva i memorije nikad dosta."

nando

pre 5 godina

oooovaj....pa zar nismo krenuli prema ssd u kompu a hhd kao eksterni magacin za utovar podataka? sta ce mi 1000tb hdd u kompu? a mozda se vracamo unazad samo ja nista nista skapirao

quantum

pre 5 godina

Hoće vraga... Ja već godinama imam 10-ak diskova od po 4TB. Uvek uzimam najveće, dok god su isplativi. Stepen isplativosti računam u odnosu na kapacitet. Pa ako je 8TB disk primetno skuplji od 2 x 4TB, onda uzimam dva manja. Ako je cena slična ili je duplo veći disk malo skuplji, odlučujem se za njega, jer mi je i fizički prostor bitan.

4TB diskovi su se održali u gornjem opsegu ponude mnogo duže nego što se to očekivalo. Još 2012. godine je bilo indicija da ćemo brzo pregaziti mainstream od 12+ TB. Međutim, to se nije desilo. Štaviše, jedva da je i tih 4TB prevaziđeno u smislu masovnosti ponude i isplativosti. 8TB diskovi su sada na nivou da su na ivici isplativosti u odnosu na 2 x 4TB, ako izuzmemo veću potrošnju i potreban prostor u kućištu, ali je i segregacija po nameni takva da je realan broj ponuđenih modela znatno manji nego što je to nekad bilo.

Nekada su postojali low-cost (često "green") diskovi, onda malo bolji i enterprise. Danas su proizvođači shvatili da je marketing majka, pa su izdelili ponudu na 20 raznih besmislica, te tako imamo desktop u tri varijante, imamo za video nadzor, za nas, za gejmere, za servere, za ozbiljnije servere, za još ozbiljnije servere, za arhiviranje, za dugotrajnost, pri čemu (navodno) nijedan nije sasvim univerzalan. Drugim rečima, ne postoji "najbolji" model, već samo specijalizovani, koji u suštini jako često crknu, ukoliko ih koristite za bilo šta van predviđenog. Sjajan fazon za boost profita.

quantum

pre 5 godina

@Mmm
Oprosti drugar, ali ne koriste svi komp samo da popune radni sto, za FB i proveru maila. Ima i onih kojima on nečemu služi. Da i ne pominjem one, kao ja, kojima 4TB disk traje najviše 6-7 meseci, jer jedno jedino fotografisanje ozbiljnom opremom "Pojede" bukvalno 100-150GB prostora. Računaj koliko se može "razvući" tih 4TB.

Dalje, čak i da ne idemo do ozbiljne upotrebe - svaki gejmer će da pozoba 4TB bez ikakvih problema. Danas izabereš 5-6 random naslova iz top ponude igara i bez problema ostaješ bez tih 750GB prostora.

Uzgred, kome komp treba za FB i mail, njemu on zapravo i ne treba. Bolje da kupi tablet, da ne troši struju i arči prostor u sobi. I tako ne ume da iskoristi više od 3 promila potencijala. Greota.

@opop

SSD nije storage - jako je nepouzdan za to. Koristim ih nekoliko i sahranio sam ih baš još toliko. Ne trpe učestale piši/briši cikluse.

bonsek

pre 5 godina

Meni je lično i 1TB puno.
Ne čuvam filmove a ni neke "velike" igre u kompu.
Muzika i ostali sadržaj sada se lako nađe i brzo skine sa interneta i to je to.
imam SSD120 za Win. i +500GB "redovan" disk.

diri-kara-đozee, diri-kara-bajzee

pre 5 godina

@I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? Mmm, 05. novembar 2018 10:53)

Zato što raste i rezolucija ekrana. Sada to postaje 4K, ali će do tada biti i 8K, i za pohranu tako detaljnih (čitaj: velikih) fajlova biće i te kako potrebni takvi hard diskovi.

doodoole

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB?
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim.
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.

evo samo jedan podatak, 5 sekundi montiranog videa u najkvalitetnijem modu, 1920x1080 zauzima oko 1GB, cache koji se napravi tokom montaze zauzme oko 40GB. a gde je tek 4K video i duzi video...

kiya

pre 5 godina

Sasvim je ok da do 2025. skladišni prostor bude 100 TB. Ako to uporedimo sa prosečnim povećanjem od 10x na 10 godina, to je to. Pre 10 godina je bio 1 TB. Danas je 10 TB dostupno. Tako isto će biti i 2025.

...Sećam se da sam 1991. imao HDD od 20 MB, i bio je ogroman! :)

Mmm

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB?
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim.
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.

kiya

pre 5 godina

Sasvim je ok da do 2025. skladišni prostor bude 100 TB. Ako to uporedimo sa prosečnim povećanjem od 10x na 10 godina, to je to. Pre 10 godina je bio 1 TB. Danas je 10 TB dostupno. Tako isto će biti i 2025.

...Sećam se da sam 1991. imao HDD od 20 MB, i bio je ogroman! :)

doodoole

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB?
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim.
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.

evo samo jedan podatak, 5 sekundi montiranog videa u najkvalitetnijem modu, 1920x1080 zauzima oko 1GB, cache koji se napravi tokom montaze zauzme oko 40GB. a gde je tek 4K video i duzi video...

diri-kara-đozee, diri-kara-bajzee

pre 5 godina

@I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? Mmm, 05. novembar 2018 10:53)

Zato što raste i rezolucija ekrana. Sada to postaje 4K, ali će do tada biti i 8K, i za pohranu tako detaljnih (čitaj: velikih) fajlova biće i te kako potrebni takvi hard diskovi.

quantum

pre 5 godina

Hoće vraga... Ja već godinama imam 10-ak diskova od po 4TB. Uvek uzimam najveće, dok god su isplativi. Stepen isplativosti računam u odnosu na kapacitet. Pa ako je 8TB disk primetno skuplji od 2 x 4TB, onda uzimam dva manja. Ako je cena slična ili je duplo veći disk malo skuplji, odlučujem se za njega, jer mi je i fizički prostor bitan.

4TB diskovi su se održali u gornjem opsegu ponude mnogo duže nego što se to očekivalo. Još 2012. godine je bilo indicija da ćemo brzo pregaziti mainstream od 12+ TB. Međutim, to se nije desilo. Štaviše, jedva da je i tih 4TB prevaziđeno u smislu masovnosti ponude i isplativosti. 8TB diskovi su sada na nivou da su na ivici isplativosti u odnosu na 2 x 4TB, ako izuzmemo veću potrošnju i potreban prostor u kućištu, ali je i segregacija po nameni takva da je realan broj ponuđenih modela znatno manji nego što je to nekad bilo.

Nekada su postojali low-cost (često "green") diskovi, onda malo bolji i enterprise. Danas su proizvođači shvatili da je marketing majka, pa su izdelili ponudu na 20 raznih besmislica, te tako imamo desktop u tri varijante, imamo za video nadzor, za nas, za gejmere, za servere, za ozbiljnije servere, za još ozbiljnije servere, za arhiviranje, za dugotrajnost, pri čemu (navodno) nijedan nije sasvim univerzalan. Drugim rečima, ne postoji "najbolji" model, već samo specijalizovani, koji u suštini jako često crknu, ukoliko ih koristite za bilo šta van predviđenog. Sjajan fazon za boost profita.

100.000 Budweiser gajbi

pre 5 godina

@(Mmm, 5. novembar 2018 10:53)
Kako? Pa više nego lako, kanda nisi čuo drevnu mudrost: "piva i memorije nikad dosta."

quantum

pre 5 godina

@Mmm
Oprosti drugar, ali ne koriste svi komp samo da popune radni sto, za FB i proveru maila. Ima i onih kojima on nečemu služi. Da i ne pominjem one, kao ja, kojima 4TB disk traje najviše 6-7 meseci, jer jedno jedino fotografisanje ozbiljnom opremom "Pojede" bukvalno 100-150GB prostora. Računaj koliko se može "razvući" tih 4TB.

Dalje, čak i da ne idemo do ozbiljne upotrebe - svaki gejmer će da pozoba 4TB bez ikakvih problema. Danas izabereš 5-6 random naslova iz top ponude igara i bez problema ostaješ bez tih 750GB prostora.

Uzgred, kome komp treba za FB i mail, njemu on zapravo i ne treba. Bolje da kupi tablet, da ne troši struju i arči prostor u sobi. I tako ne ume da iskoristi više od 3 promila potencijala. Greota.

@opop

SSD nije storage - jako je nepouzdan za to. Koristim ih nekoliko i sahranio sam ih baš još toliko. Ne trpe učestale piši/briši cikluse.

Che

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? 
(Mmm, 05. novembar 2018 10:53)
za isto za sta je nekad trebalo 1gb, 20gb, 80gb, 500gb, 1tb, 4tb....

Mile3 samo iskreno

pre 5 godina

@doodoole

Meni treba za pornice, iskreno. Oni LP su uvek 1,1 u "prosek rezoluciji", a ako hocu da gledam 720p minimum kvalitet, mora da se skine verzija od 2 gb. Cas se napuni hard. Evo, sad se bas patim sa jednim od 2 tb i od 1 tb, konstantna borba sta obrisati, sta sacuvati, KAD obrisati.. Jedan od 8 terabajta bi mi legao kao budali samar, taj bi bio izazov napuniti, a da nisu kompletne gluposti naravno.

Takodje, na privatnim torent trackerima, uglavnom ti je "isplativije" da skidas packova filmova, igrica, serija ili stvari koje su freeleech. Ali takve treba drzati po 1-2 meseca fazon dok ne vratis upload ili tako nesto (osim ako ne drzis komp stalno upaljen). Fazon, AC Origins je 50-70gb koliko je vec bio na freeleech, morao sam da ga drzim "bezveze" mesec dana jer ta velicina je prevelika da bih samo tako zeznuo sebi ratio. Jednom sam cak video torent pack od 1.1 TB. Terabajt. Strasno. Mislim da je bio neki movie pack sa 1080p kvalitetom. Ali freeleech, pa i da razumes, da neko pozeli da skida.

stecky

pre 5 godina

U računaru 2x3tb + 2ssd od 275gb + beckup od 250gb u eksternom kućištu 2x4tb + 2x6tb.
Za ove što ne mogu da "napune" 750gb, za vas nije računar.

Mmm

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB?
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim.
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.

Veliki brat

pre 5 godina

Već postoji SSD od 15TB, a nedavno je prikazan i prototip od 30TB.

Problem je samo što imaju ograničen vek trajanja ako se često upisuje i čita, mada za obradu videa i fotografija i nije problem, jer jednom nešto obradite i sačuvate, i to je to, mnogo brže se "troše" sistemski diskovi gde OS i Chrom/Firefox mmnogo češće nešto upisuju i drljaju po njemu (pa opet traje nekoliko godina).

Ko kaže da SSD nije pouzdan, treba da zna da ni HDD-ovi nisu pouzdani i da umeju samo tako da otkažu, čak i oni serverski koji su 5-6 puta skuplji za isti kapacitet, zato se i koristi RAID i backup. Ali, može se koristiti i kod SSD-a isti princip.

Kako se omasovljuje SSD, postaje sve jeftiniji, jer za duplo veći kapacitet treba samo duplo više čipova, a kod HDD-a za duplo veći kapacitet treba duplo više ploča ili duplo veća gustina upisa, a to nije baš tako jednostavno, mehanizam mora biti kvalitetniji i precizniji, itd., pa cena nije samo duplo veća, već raste eksponencijalno.

Slobodan

pre 5 godina

@ Mmm

Pokusavas da budes duhovit kao Bill Gates, kad je svojevremeno izjavio da nikome nikad nece trebati vise od 640kB, pa time napravio ceo cirkus sa memorijama i adresiranjem, koji je trajao da ne kazem decenijama ???
Ako ne znas sta te ceka za 10 godina, pogledaj sta je bilo pre 10 godina .....

bonsek

pre 5 godina

Meni je lično i 1TB puno.
Ne čuvam filmove a ni neke "velike" igre u kompu.
Muzika i ostali sadržaj sada se lako nađe i brzo skine sa interneta i to je to.
imam SSD120 za Win. i +500GB "redovan" disk.

ja

pre 5 godina

@ (opop, 05. novembar 2018 11:20)

Da. SSD-ovi su i dalje dosta skuplji, a i daleko manje pouzdani od HDD-ova u situaciji gde postoji konstantan upis i ispis podataka, da bi data centri masovno prešli na SSD-ove. A podsetio bih da su upravo oni najveći kupci uređaja za skladištenje, a ne domaćinstva. Tako da... mnogo će vode Dunavom proteći dok HDD-ovi postanu (ne zamenjeni SSD-ovima) manje dominantni u odnosu na SSD-ove...

student

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? 
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim. 
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.
(Mmm, 05. novembar 2018 10:53)

Pa za taj period ne napreduju samo hard diskovi, nego industrija video igara, softvera, video zahtevnosti
...
Sada već pojedine igrice na Sony 4 zauzimaju oko 100gb. Šta misliš koliko će zauzimati GTA6?
Donekle si u pravu jer kod nas u Srbiji, što se tiče kvaliteta video sadržaja, nećemo videti krštene HD kanale, koji su standard, narednih 10 godina. A sad zamisli kada je u Japanu standard 4k rezolucija a počinju da uvode 8k. Video od 10,20 sekundi zauzima desetine gigabajta.

Darko

pre 5 godina

@quantum
SSD nije storage - jako je nepouzdan za to. Koristim ih nekoliko i sahranio sam ih baš još toliko. Ne trpe učestale piši/briši cikluse.

Ne znam koje si SSD koristio ali ja ih koristim za OS i kesiranje fajlova.. Kesiranje filova preko 50GB.. to ne moze da se radi sa HDD.. Niti jedan SSD nije pokazao znake slabosti za sada cak ni oni iz 2015.. Meni su se oni pokazali pouzdanije od HDD.. Iskreno ne znam kako bih bez njih.

Čovek sa sela

pre 5 godina

Ko voli (kao ja) da ima u arhivi dobre filmove, serije, dokumentarce... i to u blue ray formatu, za njega ce biti idealan ovaj od 100 TB :)

Životinjska farma

pre 5 godina

A koja ce biti brzina upisa i citanja?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marko, 5. novembar 2018 11:31)

Raste sa kapacitetom, ovaj od 2tb mi je brži od 1tb.. a šta će nam za video kolekciju i beckup interneta

detlic

pre 5 godina

A sa ovakvim mentalnim sklopom, u Srbiji ce do 2030 godine biti kompletan bekap interneta. Pa ako bude kataklizme... Mi smo sigurni

Džoni

pre 5 godina

Pa šta drugo da rade? Ukolike ne povećaju kapacitet, moraće da ih pojeftine. Čim im povećaju kapacitet, prestaju da prodaju one manje.

Za ogromnu većinu individualnih korisnika bolje je 4 diska u RAID nego jedan ogromni.

Xli

pre 5 godina

Sve sto sam skupio od 90-ih (fotki, snimaka, projekata, tutoriala, muzike i filmova zauzima oko 20tb trenutno. Ukupan hdd/ssd storage mi je 10tb a 10tb imam na Blu-ray diskovima. Znaci kupite dva ova hdd-a i mirni ste za storage do kraja zivota!

nando

pre 5 godina

oooovaj....pa zar nismo krenuli prema ssd u kompu a hhd kao eksterni magacin za utovar podataka? sta ce mi 1000tb hdd u kompu? a mozda se vracamo unazad samo ja nista nista skapirao

Mmm

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB?
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim.
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.

bonsek

pre 5 godina

Meni je lično i 1TB puno.
Ne čuvam filmove a ni neke "velike" igre u kompu.
Muzika i ostali sadržaj sada se lako nađe i brzo skine sa interneta i to je to.
imam SSD120 za Win. i +500GB "redovan" disk.

Xli

pre 5 godina

Sve sto sam skupio od 90-ih (fotki, snimaka, projekata, tutoriala, muzike i filmova zauzima oko 20tb trenutno. Ukupan hdd/ssd storage mi je 10tb a 10tb imam na Blu-ray diskovima. Znaci kupite dva ova hdd-a i mirni ste za storage do kraja zivota!

stecky

pre 5 godina

U računaru 2x3tb + 2ssd od 275gb + beckup od 250gb u eksternom kućištu 2x4tb + 2x6tb.
Za ove što ne mogu da "napune" 750gb, za vas nije računar.

nando

pre 5 godina

oooovaj....pa zar nismo krenuli prema ssd u kompu a hhd kao eksterni magacin za utovar podataka? sta ce mi 1000tb hdd u kompu? a mozda se vracamo unazad samo ja nista nista skapirao

doodoole

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB?
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim.
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.

evo samo jedan podatak, 5 sekundi montiranog videa u najkvalitetnijem modu, 1920x1080 zauzima oko 1GB, cache koji se napravi tokom montaze zauzme oko 40GB. a gde je tek 4K video i duzi video...

quantum

pre 5 godina

@Mmm
Oprosti drugar, ali ne koriste svi komp samo da popune radni sto, za FB i proveru maila. Ima i onih kojima on nečemu služi. Da i ne pominjem one, kao ja, kojima 4TB disk traje najviše 6-7 meseci, jer jedno jedino fotografisanje ozbiljnom opremom "Pojede" bukvalno 100-150GB prostora. Računaj koliko se može "razvući" tih 4TB.

Dalje, čak i da ne idemo do ozbiljne upotrebe - svaki gejmer će da pozoba 4TB bez ikakvih problema. Danas izabereš 5-6 random naslova iz top ponude igara i bez problema ostaješ bez tih 750GB prostora.

Uzgred, kome komp treba za FB i mail, njemu on zapravo i ne treba. Bolje da kupi tablet, da ne troši struju i arči prostor u sobi. I tako ne ume da iskoristi više od 3 promila potencijala. Greota.

@opop

SSD nije storage - jako je nepouzdan za to. Koristim ih nekoliko i sahranio sam ih baš još toliko. Ne trpe učestale piši/briši cikluse.

Džoni

pre 5 godina

Pa šta drugo da rade? Ukolike ne povećaju kapacitet, moraće da ih pojeftine. Čim im povećaju kapacitet, prestaju da prodaju one manje.

Za ogromnu većinu individualnih korisnika bolje je 4 diska u RAID nego jedan ogromni.

ja

pre 5 godina

@ (opop, 05. novembar 2018 11:20)

Da. SSD-ovi su i dalje dosta skuplji, a i daleko manje pouzdani od HDD-ova u situaciji gde postoji konstantan upis i ispis podataka, da bi data centri masovno prešli na SSD-ove. A podsetio bih da su upravo oni najveći kupci uređaja za skladištenje, a ne domaćinstva. Tako da... mnogo će vode Dunavom proteći dok HDD-ovi postanu (ne zamenjeni SSD-ovima) manje dominantni u odnosu na SSD-ove...

kiya

pre 5 godina

Sasvim je ok da do 2025. skladišni prostor bude 100 TB. Ako to uporedimo sa prosečnim povećanjem od 10x na 10 godina, to je to. Pre 10 godina je bio 1 TB. Danas je 10 TB dostupno. Tako isto će biti i 2025.

...Sećam se da sam 1991. imao HDD od 20 MB, i bio je ogroman! :)

100.000 Budweiser gajbi

pre 5 godina

@(Mmm, 5. novembar 2018 10:53)
Kako? Pa više nego lako, kanda nisi čuo drevnu mudrost: "piva i memorije nikad dosta."

detlic

pre 5 godina

A sa ovakvim mentalnim sklopom, u Srbiji ce do 2030 godine biti kompletan bekap interneta. Pa ako bude kataklizme... Mi smo sigurni

quantum

pre 5 godina

Hoće vraga... Ja već godinama imam 10-ak diskova od po 4TB. Uvek uzimam najveće, dok god su isplativi. Stepen isplativosti računam u odnosu na kapacitet. Pa ako je 8TB disk primetno skuplji od 2 x 4TB, onda uzimam dva manja. Ako je cena slična ili je duplo veći disk malo skuplji, odlučujem se za njega, jer mi je i fizički prostor bitan.

4TB diskovi su se održali u gornjem opsegu ponude mnogo duže nego što se to očekivalo. Još 2012. godine je bilo indicija da ćemo brzo pregaziti mainstream od 12+ TB. Međutim, to se nije desilo. Štaviše, jedva da je i tih 4TB prevaziđeno u smislu masovnosti ponude i isplativosti. 8TB diskovi su sada na nivou da su na ivici isplativosti u odnosu na 2 x 4TB, ako izuzmemo veću potrošnju i potreban prostor u kućištu, ali je i segregacija po nameni takva da je realan broj ponuđenih modela znatno manji nego što je to nekad bilo.

Nekada su postojali low-cost (često "green") diskovi, onda malo bolji i enterprise. Danas su proizvođači shvatili da je marketing majka, pa su izdelili ponudu na 20 raznih besmislica, te tako imamo desktop u tri varijante, imamo za video nadzor, za nas, za gejmere, za servere, za ozbiljnije servere, za još ozbiljnije servere, za arhiviranje, za dugotrajnost, pri čemu (navodno) nijedan nije sasvim univerzalan. Drugim rečima, ne postoji "najbolji" model, već samo specijalizovani, koji u suštini jako često crknu, ukoliko ih koristite za bilo šta van predviđenog. Sjajan fazon za boost profita.

Mile3 samo iskreno

pre 5 godina

@doodoole

Meni treba za pornice, iskreno. Oni LP su uvek 1,1 u "prosek rezoluciji", a ako hocu da gledam 720p minimum kvalitet, mora da se skine verzija od 2 gb. Cas se napuni hard. Evo, sad se bas patim sa jednim od 2 tb i od 1 tb, konstantna borba sta obrisati, sta sacuvati, KAD obrisati.. Jedan od 8 terabajta bi mi legao kao budali samar, taj bi bio izazov napuniti, a da nisu kompletne gluposti naravno.

Takodje, na privatnim torent trackerima, uglavnom ti je "isplativije" da skidas packova filmova, igrica, serija ili stvari koje su freeleech. Ali takve treba drzati po 1-2 meseca fazon dok ne vratis upload ili tako nesto (osim ako ne drzis komp stalno upaljen). Fazon, AC Origins je 50-70gb koliko je vec bio na freeleech, morao sam da ga drzim "bezveze" mesec dana jer ta velicina je prevelika da bih samo tako zeznuo sebi ratio. Jednom sam cak video torent pack od 1.1 TB. Terabajt. Strasno. Mislim da je bio neki movie pack sa 1080p kvalitetom. Ali freeleech, pa i da razumes, da neko pozeli da skida.

Darko

pre 5 godina

@quantum
SSD nije storage - jako je nepouzdan za to. Koristim ih nekoliko i sahranio sam ih baš još toliko. Ne trpe učestale piši/briši cikluse.

Ne znam koje si SSD koristio ali ja ih koristim za OS i kesiranje fajlova.. Kesiranje filova preko 50GB.. to ne moze da se radi sa HDD.. Niti jedan SSD nije pokazao znake slabosti za sada cak ni oni iz 2015.. Meni su se oni pokazali pouzdanije od HDD.. Iskreno ne znam kako bih bez njih.

diri-kara-đozee, diri-kara-bajzee

pre 5 godina

@I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? Mmm, 05. novembar 2018 10:53)

Zato što raste i rezolucija ekrana. Sada to postaje 4K, ali će do tada biti i 8K, i za pohranu tako detaljnih (čitaj: velikih) fajlova biće i te kako potrebni takvi hard diskovi.

Slobodan

pre 5 godina

@ Mmm

Pokusavas da budes duhovit kao Bill Gates, kad je svojevremeno izjavio da nikome nikad nece trebati vise od 640kB, pa time napravio ceo cirkus sa memorijama i adresiranjem, koji je trajao da ne kazem decenijama ???
Ako ne znas sta te ceka za 10 godina, pogledaj sta je bilo pre 10 godina .....

Veliki brat

pre 5 godina

Već postoji SSD od 15TB, a nedavno je prikazan i prototip od 30TB.

Problem je samo što imaju ograničen vek trajanja ako se često upisuje i čita, mada za obradu videa i fotografija i nije problem, jer jednom nešto obradite i sačuvate, i to je to, mnogo brže se "troše" sistemski diskovi gde OS i Chrom/Firefox mmnogo češće nešto upisuju i drljaju po njemu (pa opet traje nekoliko godina).

Ko kaže da SSD nije pouzdan, treba da zna da ni HDD-ovi nisu pouzdani i da umeju samo tako da otkažu, čak i oni serverski koji su 5-6 puta skuplji za isti kapacitet, zato se i koristi RAID i backup. Ali, može se koristiti i kod SSD-a isti princip.

Kako se omasovljuje SSD, postaje sve jeftiniji, jer za duplo veći kapacitet treba samo duplo više čipova, a kod HDD-a za duplo veći kapacitet treba duplo više ploča ili duplo veća gustina upisa, a to nije baš tako jednostavno, mehanizam mora biti kvalitetniji i precizniji, itd., pa cena nije samo duplo veća, već raste eksponencijalno.

Životinjska farma

pre 5 godina

A koja ce biti brzina upisa i citanja?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marko, 5. novembar 2018 11:31)

Raste sa kapacitetom, ovaj od 2tb mi je brži od 1tb.. a šta će nam za video kolekciju i beckup interneta

Čovek sa sela

pre 5 godina

Ko voli (kao ja) da ima u arhivi dobre filmove, serije, dokumentarce... i to u blue ray formatu, za njega ce biti idealan ovaj od 100 TB :)

Che

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? 
(Mmm, 05. novembar 2018 10:53)
za isto za sta je nekad trebalo 1gb, 20gb, 80gb, 500gb, 1tb, 4tb....

student

pre 5 godina

I živo me zanima, šta će pojedincima diskovi od 100TB? 
Imam SSD od 250GB za operativni sistem i HD od 750GB. Ni to ne mogu da popunim. 
Za firme donekle i mogu da shvatim, mada ni njima toliko baš nije potrebno... možda pojedinim.
(Mmm, 05. novembar 2018 10:53)

Pa za taj period ne napreduju samo hard diskovi, nego industrija video igara, softvera, video zahtevnosti
...
Sada već pojedine igrice na Sony 4 zauzimaju oko 100gb. Šta misliš koliko će zauzimati GTA6?
Donekle si u pravu jer kod nas u Srbiji, što se tiče kvaliteta video sadržaja, nećemo videti krštene HD kanale, koji su standard, narednih 10 godina. A sad zamisli kada je u Japanu standard 4k rezolucija a počinju da uvode 8k. Video od 10,20 sekundi zauzima desetine gigabajta.