Subota, 03.11.2018.

21:06

Da li je jevrejska država rođena u Srbiji?

Izraelski list "Džeruzalem post" objavio je priču u kojoj plasira tezu da koreni političkog cionizma i jevrejeske države vode ka Zemunu.

Izvor: Tanjug

Da li je jevrejska država roðena u Srbiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

jasdf

pre 5 godina

Trebalo je dati malo vise informacija. Prvi govor o cionizmu Alkalaj je imao u sefardskoj sinagogi u Zemunu. Govor je zavrsio cuvenim recima "i tamo mi podignite svetinju". Kasnije su te reci uklesane iznad ulaza u sinagogu u znak secanja na Alkalaja.
Zavrsetak price je devedesetih. Gradonacelnik Zemuna iznosi plan da se ta sinogoga pretvori u kafanu. Svesrdno mu pomazu direktor direkcije za izgradnju (Zemuna) i portparol stranke. Tim uspehom se hvale i pred kamerama, ispred ulaza u sinagogu, kada gradonacelnik objasnjava kako ce to biti lepa kafana, a onda podize ruku prema natpisu i izgovara "ovo vise nece pisati ovde".

.rs

pre 5 godina

A jel može nešto da prođe bez nas Srba ?
(Jova, 03. novembar 2018 23:05)
Moze, SP u fudbalu. Svetska ekonomija. I tako to...
(JPR24, 4. novembar 2018 07:47)
Fudbal je oduvek bila igra i zabava za siromasne.

Vesna

pre 5 godina

Vlade

Baš tako.Rođena sam i odrasla u Zemunu, i gledati u šta se grad pretvara je bilo jako tužno. Kada danas pominju neke kriminalce i klanove srce mi se steže. Za mene, Zemun je Alkalaj, Pešić, Albahari, Bajaga...Ovde su uvek živela gospoda.

Istina strogo zabranjena!

pre 5 godina

Da li znaci da su u NDH ustvari spasavali Jevreje, pa tek 1944 Judenfrei? A u Srbiji 1942, tako da nije nista ironicno.
(Nenad, 4. novembar 2018 00:59)

Da, znači, u NDH je duplo više Hrvata bilo u partizanima nego u ustašama, nama je Pavelić nametnut, nismo ga izabrali.
Mi smo imali opaki antifašistički pokret za koji pogrešno ste uvjereni u još jednu u nizu istorijsku mitomaniju da su Srbi bili glavni.
NDH je '42. bilo 108.000 partizana, dok u Srbiji samo 8000, '43. je u NDH bilo 230.000 partizana od toga 2/3 Hrvata a u Srbiji 22.000, Beograd su uglavnom oslobađali partizani iz Hrvatske, u Srbiji je tek nakon oslobođenja Beograda broj partizana skočio krajem '44. na nevjerovatnih 204.000!
Uvjereni ste da ste bili superveliki turbo antifašisti sa čak dva zasebna antifašistička pokreta.
Za sve "okrugle" godišnjice, dva put u Rusiji, dva ruska predsjednika su odlikovali dva hrvatska predsjednika za doprinos borbe protiv fašizma i u Francuskoj, svaki put je Hrvatska bila počasni gost, u Francuskoj naša vojska je otvorila paradu, a Srbiju nikad nijednom nisu ni zvali.
E sad ili su oni "neinformisani" ili ste vi "dezinformisani", trećeg nema!

ja sam mala pit bul terijer

pre 5 godina

Vrlo interesantno, bilo bi korisno ovo dalje istraživati. Ono što je tužno, je to su pojedini komentatori, koji kao prosjaci i sirotani, traže sad neku korist od Izraela, cyberwarfare umesto aviona, S300 i šta ja znam. Ne shvatam zašto uvek očekujemo da nam neko nesto pomogne i nešto da? Zašto ne bismo nešto sami stvorili i postigli? Ovaj članak diskutuje interesantan istorijski podatak, i jeste interesantno to šta je izraelski premijer izjavio, ali mimo toga u se, i u svoje kljuse.

abraham

pre 5 godina

I jevreji su nam braca i svi drugi koji normalno i zdravo misle i rade. nas mogu da optuzuju za agresiju samo oni koji su je prema srbima i drugima vec pocinili, isto kao i genocid nad srbima.

Vlade

pre 5 godina

Ne znam kako bi izgledao taj novinski tekst kada bi autor saznao da je SRS stoka od zemunske sinagoge u kojoj je služio rabin Alkalaj napravila pečenjaru u kojoj peku prasiće, i time skrnave jevrejski hram. Da podsetim neuke, svinja je za Jevreje nečista životinja. Čak i da nije tako, već sama činjenica da je nekom palo na pamet da od hrama jednog naroda koji nam je bratski po stradanju od istih nepreijatelja napravi kafančinu, govori o tome koliko mi poštujemo jevrejski narod. Uvek me je sramota kad prođem pored tog oskrnavljenog hrama.

Goran

pre 5 godina

I sve bi to bilo lepo da nam nema ove istorije od 90tih do sada. Cela ta istorija, jevrehi, otomansko carstvo i ostalo. A onda Vukovar koji je srusen do temelja. Samo onaj koji nije bio u Vukovaru posle "zauzimanja" nije svestan kako je to izgledalo. Sve sruseno do temelja. Zasto? Ako je neko i mislio da je to najbolje resenje za srbe pokazalo se da nije i da se nije razmisljalo o buducnosti. Ajmo dalje Srebrenica, zlocin, ubistvo, zovite kako hocete, mesto koje ce da opterecuje srpsku buducnost decenijama. Opet promasaj, ima toga jos dosta a mi i dalje kao da smo u snu iz kog se ne budimo. Kriv je kralj, Tito, Sloba..... Uvek neko drugi a pravi krivci smo samo mi.

miki

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.
(blek stena, 3. novembar 2018 22:41)

Ne zameri, u pitanju je Tanjugovo tumačenje a tamo baš i nisu vešti sa rečima, sem ako im neko drugi ne napiše ili prevede. Sudeći po originalnom članku, verovatno se htelo se reći:

Srpski ustanak je 50 godina prethodio emancipaciji Jevreja od Habzburgovaca, i bio je prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva koje je tada kontrolisalo teritoriju Izraela. Dodaje se i mogućnost da je Alkalaj među svojim sunarodnicima u Habsburškoj monarhiji možda pokušao da primeni recept nacionalnog uspeha srba."

Original: https://www.jpost.com/Magazine/Celebrating-Zionisms-roots-in-Serbia-570873

lekcija pametnog naroda

pre 5 godina

Jevreji slave srpski nacionalizam, i u njemu traze inspiraciju,a u Srbiji nas razni mracni reformatori uce da treba da se stidimo svog nacionalizma i svog identiteta.

omega seamaster

pre 5 godina

oduvek sam govorio, ja sam uvek na njihovoj strani u sukobima sa varvarskim narodima iz njihovog okruženja..bez obzira na ovaj tekst, vidim puno pohvala na njihov račun i to je lepo

dobro je spomenuti i malo afirmisati temu koliko se izraelaca borilo na kosovu na našoj strani, neka me neko ispravi prvi su bili grci po brojnosti, pa izraelci, oko 200 naspram nekih par desetina izraelaca

na strani albanaca i u bosni najbrojniji mislim ipak iranci, dosta turaka, palestinaca, malo egipćana i kurda

Nenad

pre 5 godina

@gs,

Luksemburg 1941 Judenfrei
Estonija 1941 Judenfrei
Srbija 1942 Judenfrei
NDH 1944 Judenfrei

Da li znaci da su u NDH ustvari spasavali Jevreje, pa tek 1944 Judenfrei? A u Srbiji 1942, tako da nije nista ironicno.

zemunski kej

pre 5 godina

Rabin Alkalaj je preneo ideju cionizma na roditelje Teodora Hertzla a oni na decu, Posto kucu nasledjuje najstariji brat Teodorovi roditelji se sele u Budimpestu, Imao je jednu izreku koja je zapisana,,umesto sto sedim u Zemunu i raspravljam o Bogu bolje da odem u Izrael i cuvam ovce,,,za zivota nije uspeo da sire rasiri ideju i bio je na rubu bankrota, Zemun u to vreme mozda par hiljada stanovnika od toga dosta Jevreja,

realno

pre 5 godina

U nekim komentarim kažu kako je Netarnjahu izjavo da su naša dva naroda prijateljska još od Rimskog carstva, nekoliko hiljada godina! Ajd' sad mi objasnite gde smo mi to bili u to vreme.

Legionar

pre 5 godina

"Tada je to bila Austrougarska, a ne Srbija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Poznavalac, 3. novembar 2018 22:01)"
Jeste, a u Zemunu su živeli liliputanci! Austrougraska jeste bila, ali ti fali onaj deo "okupirana" ispred "Srbija".

ko je ovde lud

pre 5 godina

To što izrael nije priznao kosovo nemojte da se zavaravate da je bi priznao samo da nema problem sa palestinom ali pošto imaju oni filtriraju svaku vest i koriste je kako njima odgovara.

Rajko

pre 5 godina

kad smo već kod Zemuna istorije ustanka Srba... Otomanskog carstva.

Banatski ustanak Srba porotiv Turaka iz 1549.g. bio je jedan od tri najveća ustnka u srpskojoj istoriji i desio se pre Prvo srpskog ustanka (zvanicnog 1804.g.).
Srbi u oblasti Banata (tada u sastavu osmanskog Temisvarskog ejaleta) su 1954. počeli Veliki ustanak protiv turske vlasti.Centar ustanka bio je oko Vršca, a njegov Vodja je bio Teodor Nestorović episkop Vršca.Druga dva vodje ustanka su bile ban Sva i vojvoda Velja Mironić.

Nikada nama iz Banata neće biti jasno zašto se ovaj ustanak ne pominje i ne obelezava od većine istoričara,SANU i države Srbije.

Madhva (Hare Krišna)

pre 5 godina

Da mi nije jedan Izraelac rekao, mislio bih da je mit da oni pamte i zapisuju ko im je kad pomogao ili im činio nažao.
Upoznah ga u Indiji i čim sam mu rekao da sam iz Srbije reče mi kako oni znaju kroz šta smo prošli i kako smo pomagali Jevreje u II svetskom ratu. Fino smo se družili i čak mi je pomogao par puta oko prevoza i nekih peripetija sa sim karticama.
Mnogo godina kasnije podelio sam na facebooku neku srceparajuću priču o zločinima nad Palestincima, na koju sam slučajno naleteo. Istog dana mi je on poslao link za srceparajući video o Kosovskim Albancima kako beže od Srba '99. i napisa kako nije sve crno-belo niti onako kako se u medijima predstavlja. Šah-mat.

Ајде@

pre 5 godina

Пре коју годину у Београду, пред Вучићем и целом новинарском свитом, као и пред 10-ак телевизијских камера, Нетањаху рече да пријатељство српског и јеврејског народа датира хиљадама година уназад.
А Деретићу се смеју кад исто овако нешто каже.
Или је можда и Нетањаху причао глупости и шалио се зар не, јер забога Словени су населили ове просторе у 6-ом веку... Немачка теорија на коју смо сами насели и по којој још своју децу у школи учимо!?!
А Јевреји не знају ништа, и пријатељство са Србима је из интереса ког имају!?!

Yoda

pre 5 godina

Ma da, Srbi i Jevreji prijatelji hiljadama godina i onda pošalju pilote da lete iznad Knina za dan Oluje, možda nisu znali šta je taj dan.
Možda da na Youtube pogledate njegov susret sa Kolindom i Plenkovićem, tu je bio vrlo konkretan a ne da je izgovorio jednu ispraznu bezveznu rečenicu a kasnije ništa.

miki

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.

- Аутор је хтео да каже како је устанак против Османског царства, који је у то време владао данашњим Израелом, био први успешан устанак против заједничког окупатора. То нам је прво заједничко страдање као два народа, друго далеко познатије је за време Другог светског рата. Ово око националног успеха је вероватно теза како је то надахнуло Алкалаја да истраје у својим ставовима и борби у оснивању Јеврејске државе.

celsou

pre 5 godina

Nebuloze. Jevreji su do Hitlera najviše bili progonjeni od hrišćana, posebno Carske Rusije. Otuda termin "pogrom" što na ruskom znači - uništenje.

Prvi su evropski Jevreji u modernom dobu naselili Palestinu bežeći sa područja današnje Belorusije u 19. veku, a otomanski su sultani još od vremena progona Sefarda iz Španije rado davali utočište Jevrejima jer su oni uvek unapređivali otomansku trgovinu.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

@arh.

Rekao je iz "vremena rimske republike" ne "carstva". To je ono sto je glavno jer je republika starija od carstva. I ja mislim da Netanjahu nije sarlatan kao ovi nasi da izjavi nesto talo bez pokrica.

Dzoni

pre 5 godina

Zaro smo im mi Srbi njiihovu privrzenost nama onako “prijateljski“ i “bratski” uzvratili podrskom Palestini, visedecenijskom velicanju Jasera Arafata i pro-palestinskom propagandom u svim udzbenicim istorije gde smo pisali kako su Izraelci uzurpirali palestinske teritorije. SFRJ je obucavala oficire PLO u nasim vojnim akademijama, otvorila ambasadu PLO usred Dedinja ... a ima i “srBskih” Intelektualaca koji veruju u antisrpske zavere cionista i slicne gluposti. Vrhunac apsurda je sto Izraelci nece da priznaju albansku kvazidrzavu na Kosovu, a Toma u znak zahvalnosti dodelio orden nekakvom Palestincu! Bas bratski i prijateljski, nema sta ...

milojica

pre 5 godina

@blek stena

Ovaj pasus nije najbolje preveden:

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

U originalu je poenta da je Otomansko carstvo obuhvatalo i današnji Izrael, znači indirektno srbi su prvi krenuli protiv okupatora Izraela. I to se desilo 50 godina pre nekog procesa u Austrougarskoj (ne znam na šta aludiraju). Inspirisan našim uspehom, Alkalaj je možda pokušavao da ga ponovi i na tlu Izraela.

Originalni tekst: https://www.jpost.com/Magazine/Celebrating-Zionisms-roots-in-Serbia-570873

Пеђица

pre 5 godina

"U tom delu on navodi da povratak jevrejskog naroda u zemlju Izraela zahteva rekreaciju Sanhedrina u Jerusalimu ili izbor političkog lidera, poznatog iz rabinske literature kao Josipovog sina Mesije."

Не разумем. Да ли може неко ко зна да ми објасни?

blek stena

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.

arh.

pre 5 godina

Voleo bih da čujem Jevrejske istoričare da bar ukratko iznesu svoje podatke o odnosu naša dva naroda kroz istoriju. Ne verujem u Deretića i takve pokušaje. A smatram da ako iko ima sačuvane stare spise i približno zna pravu istoriju da su to Jevreji, naročito posle Netanjahuove izjave da su naši narodi veliki prijatelji još od vremena Rimskog carstva, a on je ipak ozbiljan političar i obaveštajac da bi sebi dozvolio da priča gluposti.

Point

pre 5 godina

Kraljevina Srbija je prva drzava koja je zvanicno potpisala Balfurovu deklaraciju i tako postala prva drzava koja je podrzala stvaranje drzave Izrael. Veliki motiv takvoj vrsti politicke podrske su dali Jevreji Srbije - zbog svog angazmana i pomoci Kraljevini Srbiji u Velikom ratu.

miki

pre 5 godina

Бењамин Нетанијаху, израелски премијер је 2012. године у посети Београду изјавио како пријатељство између Срба и Јевреја траје хиљадама година, још из доба Римске републике. Звучи као да је Деретић ово изјавио али јок, постоји снимак на званичном каналу премијера. Не знам какве информације Јевреји имају али да смо прошли кроз нека заједничка страдања јесмо.

Чињеница је да је Краљевина Србија након Британије прва држава која је потписала Балфурову декларацију, и тиме пружила подршку оснивању државе Израел. Памте све они, зато и нису признали Косово као независну државу и на томе им хвала. Њихово непризнање КиМ-а (као највећег америчког савезника) има далеко већу тежину од на пример непризнања од стране Комонвелта.

C i n i k

pre 5 godina

Jevreji su nasa braca po krvi.
Bas po krvi i po stradanjima.To zato jer su nas zajedno (neki) klali i ubijali.
Svako postovanje njima,a ko misli da je lako i prosto ziveti u okruzenju gde je Izrael i da je lako od pustinje da napravis zelena polja, taj je bas naivan.

pleme izrailjsko

pre 5 godina

Ako Bog da, da dođe što više izraelskih firmi iz oblasti poljoprivrede da nam prenesu njihovu tehnologiju kojom su oni u stanju da svašta uzgajaju u onoj pustinji tamo. Sa tom tehnologijom Srbija bi postala poljoprivredna sila u Evropi!

sin lovca na medvede

pre 5 godina

Zemun moje mladosti i grad najvece moje radosti, u kome provedoh fenimenalno detinjstvo o kojem mnoga deca danas mogu samo da sanjaju.
Materijalno relativno oskudno a u svemu drugom bogato detinjstvo.

Igor

pre 5 godina

Jevreji su jako vredan narod i kao mala drzava su u drugi u svetu u informacionim tehnologijama odma iza Amerike. Ne treba zaboraviti i su nas podrzavali tokom rata u Bosni i da su bili protivnici bombardovanja.

realno

pre 5 godina

Još samo da su nam rekli kad je to bilo, ili bar kad je rođen Alkalaj. Ne znam da li bi i profesori istorije znali po ovome:"rabin Alkalaj, venčao je Herclove roditelje i to 70 godina pre prvog cionističkog kongresa u Bazelu i 90 godina pre Balforove deklaracije."
Molim da mi neko pojasni, ne razumem, nisam shvatio:
"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušaoo da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."
Srpski ustanak kontrolisao Izrael!? Predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga!? Pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji!?
Ništa ne kapiram, totalna zbrka. Ako nekome nije teško, neka mi malo pojasni. Hvala.

mikula

pre 5 godina

a onda je dosao Broz i krenuo da suruje sa arapima i unazadio nase prijateljstvo sa Jevrejima! srbi trebaju da dobro preispitaju ulogu rusa u nasim odnosima zadnjih 150 god;)

HanSolo

pre 5 godina

Mnogi kod nas ne znaju da je Srbija prva podpisala Belfourov dokumenat.. U Izraelu svi znaju.. Dokumenat koji predlaže državu Izrael.. Uvek podrška njima! Isto kao oni nama

Никола87

pre 5 godina

Аутор тог чланка наводи да је један од отаца државе изабраног библијског народа био Карађорђе. Ово је једна од импозантнијих похвалā коју је наш напаћени српски народ чуо о себи. Уосталом, похвале на адресу Срба од стране Јевреја су ме увек испуњавале само чистим поносом (не само на конто религијске реторике, већ јер су уопште див-народ, у контексту своје историје, доприноса светској култури, политике, карактера...). За жаљење је што смо ’90-тих и они и ми отишли неким другим, кривим путевима.

miki

pre 5 godina

Бењамин Нетанијаху, израелски премијер је 2012. године у посети Београду изјавио како пријатељство између Срба и Јевреја траје хиљадама година, још из доба Римске републике. Звучи као да је Деретић ово изјавио али јок, постоји снимак на званичном каналу премијера. Не знам какве информације Јевреји имају али да смо прошли кроз нека заједничка страдања јесмо.

Чињеница је да је Краљевина Србија након Британије прва држава која је потписала Балфурову декларацију, и тиме пружила подршку оснивању државе Израел. Памте све они, зато и нису признали Косово као независну државу и на томе им хвала. Њихово непризнање КиМ-а (као највећег америчког савезника) има далеко већу тежину од на пример непризнања од стране Комонвелта.

Madhva (Hare Krišna)

pre 5 godina

Da mi nije jedan Izraelac rekao, mislio bih da je mit da oni pamte i zapisuju ko im je kad pomogao ili im činio nažao.
Upoznah ga u Indiji i čim sam mu rekao da sam iz Srbije reče mi kako oni znaju kroz šta smo prošli i kako smo pomagali Jevreje u II svetskom ratu. Fino smo se družili i čak mi je pomogao par puta oko prevoza i nekih peripetija sa sim karticama.
Mnogo godina kasnije podelio sam na facebooku neku srceparajuću priču o zločinima nad Palestincima, na koju sam slučajno naleteo. Istog dana mi je on poslao link za srceparajući video o Kosovskim Albancima kako beže od Srba '99. i napisa kako nije sve crno-belo niti onako kako se u medijima predstavlja. Šah-mat.

HanSolo

pre 5 godina

Mnogi kod nas ne znaju da je Srbija prva podpisala Belfourov dokumenat.. U Izraelu svi znaju.. Dokumenat koji predlaže državu Izrael.. Uvek podrška njima! Isto kao oni nama

Igor

pre 5 godina

Jevreji su jako vredan narod i kao mala drzava su u drugi u svetu u informacionim tehnologijama odma iza Amerike. Ne treba zaboraviti i su nas podrzavali tokom rata u Bosni i da su bili protivnici bombardovanja.

arh.

pre 5 godina

Voleo bih da čujem Jevrejske istoričare da bar ukratko iznesu svoje podatke o odnosu naša dva naroda kroz istoriju. Ne verujem u Deretića i takve pokušaje. A smatram da ako iko ima sačuvane stare spise i približno zna pravu istoriju da su to Jevreji, naročito posle Netanjahuove izjave da su naši narodi veliki prijatelji još od vremena Rimskog carstva, a on je ipak ozbiljan političar i obaveštajac da bi sebi dozvolio da priča gluposti.

Rajko

pre 5 godina

kad smo već kod Zemuna istorije ustanka Srba... Otomanskog carstva.

Banatski ustanak Srba porotiv Turaka iz 1549.g. bio je jedan od tri najveća ustnka u srpskojoj istoriji i desio se pre Prvo srpskog ustanka (zvanicnog 1804.g.).
Srbi u oblasti Banata (tada u sastavu osmanskog Temisvarskog ejaleta) su 1954. počeli Veliki ustanak protiv turske vlasti.Centar ustanka bio je oko Vršca, a njegov Vodja je bio Teodor Nestorović episkop Vršca.Druga dva vodje ustanka su bile ban Sva i vojvoda Velja Mironić.

Nikada nama iz Banata neće biti jasno zašto se ovaj ustanak ne pominje i ne obelezava od većine istoričara,SANU i države Srbije.

Ајде@

pre 5 godina

Пре коју годину у Београду, пред Вучићем и целом новинарском свитом, као и пред 10-ак телевизијских камера, Нетањаху рече да пријатељство српског и јеврејског народа датира хиљадама година уназад.
А Деретићу се смеју кад исто овако нешто каже.
Или је можда и Нетањаху причао глупости и шалио се зар не, јер забога Словени су населили ове просторе у 6-ом веку... Немачка теорија на коју смо сами насели и по којој још своју децу у школи учимо!?!
А Јевреји не знају ништа, и пријатељство са Србима је из интереса ког имају!?!

blek stena

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.

Point

pre 5 godina

Kraljevina Srbija je prva drzava koja je zvanicno potpisala Balfurovu deklaraciju i tako postala prva drzava koja je podrzala stvaranje drzave Izrael. Veliki motiv takvoj vrsti politicke podrske su dali Jevreji Srbije - zbog svog angazmana i pomoci Kraljevini Srbiji u Velikom ratu.

sin lovca na medvede

pre 5 godina

Zemun moje mladosti i grad najvece moje radosti, u kome provedoh fenimenalno detinjstvo o kojem mnoga deca danas mogu samo da sanjaju.
Materijalno relativno oskudno a u svemu drugom bogato detinjstvo.

Dzoni

pre 5 godina

Zaro smo im mi Srbi njiihovu privrzenost nama onako “prijateljski“ i “bratski” uzvratili podrskom Palestini, visedecenijskom velicanju Jasera Arafata i pro-palestinskom propagandom u svim udzbenicim istorije gde smo pisali kako su Izraelci uzurpirali palestinske teritorije. SFRJ je obucavala oficire PLO u nasim vojnim akademijama, otvorila ambasadu PLO usred Dedinja ... a ima i “srBskih” Intelektualaca koji veruju u antisrpske zavere cionista i slicne gluposti. Vrhunac apsurda je sto Izraelci nece da priznaju albansku kvazidrzavu na Kosovu, a Toma u znak zahvalnosti dodelio orden nekakvom Palestincu! Bas bratski i prijateljski, nema sta ...

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

@arh.

Rekao je iz "vremena rimske republike" ne "carstva". To je ono sto je glavno jer je republika starija od carstva. I ja mislim da Netanjahu nije sarlatan kao ovi nasi da izjavi nesto talo bez pokrica.

C i n i k

pre 5 godina

Jevreji su nasa braca po krvi.
Bas po krvi i po stradanjima.To zato jer su nas zajedno (neki) klali i ubijali.
Svako postovanje njima,a ko misli da je lako i prosto ziveti u okruzenju gde je Izrael i da je lako od pustinje da napravis zelena polja, taj je bas naivan.

mikula

pre 5 godina

a onda je dosao Broz i krenuo da suruje sa arapima i unazadio nase prijateljstvo sa Jevrejima! srbi trebaju da dobro preispitaju ulogu rusa u nasim odnosima zadnjih 150 god;)

Никола87

pre 5 godina

Аутор тог чланка наводи да је један од отаца државе изабраног библијског народа био Карађорђе. Ово је једна од импозантнијих похвалā коју је наш напаћени српски народ чуо о себи. Уосталом, похвале на адресу Срба од стране Јевреја су ме увек испуњавале само чистим поносом (не само на конто религијске реторике, већ јер су уопште див-народ, у контексту своје историје, доприноса светској култури, политике, карактера...). За жаљење је што смо ’90-тих и они и ми отишли неким другим, кривим путевима.

Legionar

pre 5 godina

"Tada je to bila Austrougarska, a ne Srbija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Poznavalac, 3. novembar 2018 22:01)"
Jeste, a u Zemunu su živeli liliputanci! Austrougraska jeste bila, ali ti fali onaj deo "okupirana" ispred "Srbija".

miki

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.

- Аутор је хтео да каже како је устанак против Османског царства, који је у то време владао данашњим Израелом, био први успешан устанак против заједничког окупатора. То нам је прво заједничко страдање као два народа, друго далеко познатије је за време Другог светског рата. Ово око националног успеха је вероватно теза како је то надахнуло Алкалаја да истраје у својим ставовима и борби у оснивању Јеврејске државе.

pleme izrailjsko

pre 5 godina

Ako Bog da, da dođe što više izraelskih firmi iz oblasti poljoprivrede da nam prenesu njihovu tehnologiju kojom su oni u stanju da svašta uzgajaju u onoj pustinji tamo. Sa tom tehnologijom Srbija bi postala poljoprivredna sila u Evropi!

realno

pre 5 godina

U nekim komentarim kažu kako je Netarnjahu izjavo da su naša dva naroda prijateljska još od Rimskog carstva, nekoliko hiljada godina! Ajd' sad mi objasnite gde smo mi to bili u to vreme.

Yoda

pre 5 godina

Ma da, Srbi i Jevreji prijatelji hiljadama godina i onda pošalju pilote da lete iznad Knina za dan Oluje, možda nisu znali šta je taj dan.
Možda da na Youtube pogledate njegov susret sa Kolindom i Plenkovićem, tu je bio vrlo konkretan a ne da je izgovorio jednu ispraznu bezveznu rečenicu a kasnije ništa.

celsou

pre 5 godina

Nebuloze. Jevreji su do Hitlera najviše bili progonjeni od hrišćana, posebno Carske Rusije. Otuda termin "pogrom" što na ruskom znači - uništenje.

Prvi su evropski Jevreji u modernom dobu naselili Palestinu bežeći sa područja današnje Belorusije u 19. veku, a otomanski su sultani još od vremena progona Sefarda iz Španije rado davali utočište Jevrejima jer su oni uvek unapređivali otomansku trgovinu.

milojica

pre 5 godina

@blek stena

Ovaj pasus nije najbolje preveden:

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

U originalu je poenta da je Otomansko carstvo obuhvatalo i današnji Izrael, znači indirektno srbi su prvi krenuli protiv okupatora Izraela. I to se desilo 50 godina pre nekog procesa u Austrougarskoj (ne znam na šta aludiraju). Inspirisan našim uspehom, Alkalaj je možda pokušavao da ga ponovi i na tlu Izraela.

Originalni tekst: https://www.jpost.com/Magazine/Celebrating-Zionisms-roots-in-Serbia-570873

ko je ovde lud

pre 5 godina

To što izrael nije priznao kosovo nemojte da se zavaravate da je bi priznao samo da nema problem sa palestinom ali pošto imaju oni filtriraju svaku vest i koriste je kako njima odgovara.

realno

pre 5 godina

Još samo da su nam rekli kad je to bilo, ili bar kad je rođen Alkalaj. Ne znam da li bi i profesori istorije znali po ovome:"rabin Alkalaj, venčao je Herclove roditelje i to 70 godina pre prvog cionističkog kongresa u Bazelu i 90 godina pre Balforove deklaracije."
Molim da mi neko pojasni, ne razumem, nisam shvatio:
"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušaoo da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."
Srpski ustanak kontrolisao Izrael!? Predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga!? Pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji!?
Ništa ne kapiram, totalna zbrka. Ako nekome nije teško, neka mi malo pojasni. Hvala.

Пеђица

pre 5 godina

"U tom delu on navodi da povratak jevrejskog naroda u zemlju Izraela zahteva rekreaciju Sanhedrina u Jerusalimu ili izbor političkog lidera, poznatog iz rabinske literature kao Josipovog sina Mesije."

Не разумем. Да ли може неко ко зна да ми објасни?

Vlade

pre 5 godina

Ne znam kako bi izgledao taj novinski tekst kada bi autor saznao da je SRS stoka od zemunske sinagoge u kojoj je služio rabin Alkalaj napravila pečenjaru u kojoj peku prasiće, i time skrnave jevrejski hram. Da podsetim neuke, svinja je za Jevreje nečista životinja. Čak i da nije tako, već sama činjenica da je nekom palo na pamet da od hrama jednog naroda koji nam je bratski po stradanju od istih nepreijatelja napravi kafančinu, govori o tome koliko mi poštujemo jevrejski narod. Uvek me je sramota kad prođem pored tog oskrnavljenog hrama.

miki

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.
(blek stena, 3. novembar 2018 22:41)

Ne zameri, u pitanju je Tanjugovo tumačenje a tamo baš i nisu vešti sa rečima, sem ako im neko drugi ne napiše ili prevede. Sudeći po originalnom članku, verovatno se htelo se reći:

Srpski ustanak je 50 godina prethodio emancipaciji Jevreja od Habzburgovaca, i bio je prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva koje je tada kontrolisalo teritoriju Izraela. Dodaje se i mogućnost da je Alkalaj među svojim sunarodnicima u Habsburškoj monarhiji možda pokušao da primeni recept nacionalnog uspeha srba."

Original: https://www.jpost.com/Magazine/Celebrating-Zionisms-roots-in-Serbia-570873

lekcija pametnog naroda

pre 5 godina

Jevreji slave srpski nacionalizam, i u njemu traze inspiraciju,a u Srbiji nas razni mracni reformatori uce da treba da se stidimo svog nacionalizma i svog identiteta.

Goran

pre 5 godina

I sve bi to bilo lepo da nam nema ove istorije od 90tih do sada. Cela ta istorija, jevrehi, otomansko carstvo i ostalo. A onda Vukovar koji je srusen do temelja. Samo onaj koji nije bio u Vukovaru posle "zauzimanja" nije svestan kako je to izgledalo. Sve sruseno do temelja. Zasto? Ako je neko i mislio da je to najbolje resenje za srbe pokazalo se da nije i da se nije razmisljalo o buducnosti. Ajmo dalje Srebrenica, zlocin, ubistvo, zovite kako hocete, mesto koje ce da opterecuje srpsku buducnost decenijama. Opet promasaj, ima toga jos dosta a mi i dalje kao da smo u snu iz kog se ne budimo. Kriv je kralj, Tito, Sloba..... Uvek neko drugi a pravi krivci smo samo mi.

Vesna

pre 5 godina

Vlade

Baš tako.Rođena sam i odrasla u Zemunu, i gledati u šta se grad pretvara je bilo jako tužno. Kada danas pominju neke kriminalce i klanove srce mi se steže. Za mene, Zemun je Alkalaj, Pešić, Albahari, Bajaga...Ovde su uvek živela gospoda.

ja sam mala pit bul terijer

pre 5 godina

Vrlo interesantno, bilo bi korisno ovo dalje istraživati. Ono što je tužno, je to su pojedini komentatori, koji kao prosjaci i sirotani, traže sad neku korist od Izraela, cyberwarfare umesto aviona, S300 i šta ja znam. Ne shvatam zašto uvek očekujemo da nam neko nesto pomogne i nešto da? Zašto ne bismo nešto sami stvorili i postigli? Ovaj članak diskutuje interesantan istorijski podatak, i jeste interesantno to šta je izraelski premijer izjavio, ali mimo toga u se, i u svoje kljuse.

omega seamaster

pre 5 godina

oduvek sam govorio, ja sam uvek na njihovoj strani u sukobima sa varvarskim narodima iz njihovog okruženja..bez obzira na ovaj tekst, vidim puno pohvala na njihov račun i to je lepo

dobro je spomenuti i malo afirmisati temu koliko se izraelaca borilo na kosovu na našoj strani, neka me neko ispravi prvi su bili grci po brojnosti, pa izraelci, oko 200 naspram nekih par desetina izraelaca

na strani albanaca i u bosni najbrojniji mislim ipak iranci, dosta turaka, palestinaca, malo egipćana i kurda

abraham

pre 5 godina

I jevreji su nam braca i svi drugi koji normalno i zdravo misle i rade. nas mogu da optuzuju za agresiju samo oni koji su je prema srbima i drugima vec pocinili, isto kao i genocid nad srbima.

Istina strogo zabranjena!

pre 5 godina

Da li znaci da su u NDH ustvari spasavali Jevreje, pa tek 1944 Judenfrei? A u Srbiji 1942, tako da nije nista ironicno.
(Nenad, 4. novembar 2018 00:59)

Da, znači, u NDH je duplo više Hrvata bilo u partizanima nego u ustašama, nama je Pavelić nametnut, nismo ga izabrali.
Mi smo imali opaki antifašistički pokret za koji pogrešno ste uvjereni u još jednu u nizu istorijsku mitomaniju da su Srbi bili glavni.
NDH je '42. bilo 108.000 partizana, dok u Srbiji samo 8000, '43. je u NDH bilo 230.000 partizana od toga 2/3 Hrvata a u Srbiji 22.000, Beograd su uglavnom oslobađali partizani iz Hrvatske, u Srbiji je tek nakon oslobođenja Beograda broj partizana skočio krajem '44. na nevjerovatnih 204.000!
Uvjereni ste da ste bili superveliki turbo antifašisti sa čak dva zasebna antifašistička pokreta.
Za sve "okrugle" godišnjice, dva put u Rusiji, dva ruska predsjednika su odlikovali dva hrvatska predsjednika za doprinos borbe protiv fašizma i u Francuskoj, svaki put je Hrvatska bila počasni gost, u Francuskoj naša vojska je otvorila paradu, a Srbiju nikad nijednom nisu ni zvali.
E sad ili su oni "neinformisani" ili ste vi "dezinformisani", trećeg nema!

Nenad

pre 5 godina

@gs,

Luksemburg 1941 Judenfrei
Estonija 1941 Judenfrei
Srbija 1942 Judenfrei
NDH 1944 Judenfrei

Da li znaci da su u NDH ustvari spasavali Jevreje, pa tek 1944 Judenfrei? A u Srbiji 1942, tako da nije nista ironicno.

.rs

pre 5 godina

A jel može nešto da prođe bez nas Srba ?
(Jova, 03. novembar 2018 23:05)
Moze, SP u fudbalu. Svetska ekonomija. I tako to...
(JPR24, 4. novembar 2018 07:47)
Fudbal je oduvek bila igra i zabava za siromasne.

zemunski kej

pre 5 godina

Rabin Alkalaj je preneo ideju cionizma na roditelje Teodora Hertzla a oni na decu, Posto kucu nasledjuje najstariji brat Teodorovi roditelji se sele u Budimpestu, Imao je jednu izreku koja je zapisana,,umesto sto sedim u Zemunu i raspravljam o Bogu bolje da odem u Izrael i cuvam ovce,,,za zivota nije uspeo da sire rasiri ideju i bio je na rubu bankrota, Zemun u to vreme mozda par hiljada stanovnika od toga dosta Jevreja,

jasdf

pre 5 godina

Trebalo je dati malo vise informacija. Prvi govor o cionizmu Alkalaj je imao u sefardskoj sinagogi u Zemunu. Govor je zavrsio cuvenim recima "i tamo mi podignite svetinju". Kasnije su te reci uklesane iznad ulaza u sinagogu u znak secanja na Alkalaja.
Zavrsetak price je devedesetih. Gradonacelnik Zemuna iznosi plan da se ta sinogoga pretvori u kafanu. Svesrdno mu pomazu direktor direkcije za izgradnju (Zemuna) i portparol stranke. Tim uspehom se hvale i pred kamerama, ispred ulaza u sinagogu, kada gradonacelnik objasnjava kako ce to biti lepa kafana, a onda podize ruku prema natpisu i izgovara "ovo vise nece pisati ovde".

Istina strogo zabranjena!

pre 5 godina

Da li znaci da su u NDH ustvari spasavali Jevreje, pa tek 1944 Judenfrei? A u Srbiji 1942, tako da nije nista ironicno.
(Nenad, 4. novembar 2018 00:59)

Da, znači, u NDH je duplo više Hrvata bilo u partizanima nego u ustašama, nama je Pavelić nametnut, nismo ga izabrali.
Mi smo imali opaki antifašistički pokret za koji pogrešno ste uvjereni u još jednu u nizu istorijsku mitomaniju da su Srbi bili glavni.
NDH je '42. bilo 108.000 partizana, dok u Srbiji samo 8000, '43. je u NDH bilo 230.000 partizana od toga 2/3 Hrvata a u Srbiji 22.000, Beograd su uglavnom oslobađali partizani iz Hrvatske, u Srbiji je tek nakon oslobođenja Beograda broj partizana skočio krajem '44. na nevjerovatnih 204.000!
Uvjereni ste da ste bili superveliki turbo antifašisti sa čak dva zasebna antifašistička pokreta.
Za sve "okrugle" godišnjice, dva put u Rusiji, dva ruska predsjednika su odlikovali dva hrvatska predsjednika za doprinos borbe protiv fašizma i u Francuskoj, svaki put je Hrvatska bila počasni gost, u Francuskoj naša vojska je otvorila paradu, a Srbiju nikad nijednom nisu ni zvali.
E sad ili su oni "neinformisani" ili ste vi "dezinformisani", trećeg nema!

ko je ovde lud

pre 5 godina

To što izrael nije priznao kosovo nemojte da se zavaravate da je bi priznao samo da nema problem sa palestinom ali pošto imaju oni filtriraju svaku vest i koriste je kako njima odgovara.

Yoda

pre 5 godina

Ma da, Srbi i Jevreji prijatelji hiljadama godina i onda pošalju pilote da lete iznad Knina za dan Oluje, možda nisu znali šta je taj dan.
Možda da na Youtube pogledate njegov susret sa Kolindom i Plenkovićem, tu je bio vrlo konkretan a ne da je izgovorio jednu ispraznu bezveznu rečenicu a kasnije ništa.

Ајде@

pre 5 godina

Пре коју годину у Београду, пред Вучићем и целом новинарском свитом, као и пред 10-ак телевизијских камера, Нетањаху рече да пријатељство српског и јеврејског народа датира хиљадама година уназад.
А Деретићу се смеју кад исто овако нешто каже.
Или је можда и Нетањаху причао глупости и шалио се зар не, јер забога Словени су населили ове просторе у 6-ом веку... Немачка теорија на коју смо сами насели и по којој још своју децу у школи учимо!?!
А Јевреји не знају ништа, и пријатељство са Србима је из интереса ког имају!?!

Goran

pre 5 godina

I sve bi to bilo lepo da nam nema ove istorije od 90tih do sada. Cela ta istorija, jevrehi, otomansko carstvo i ostalo. A onda Vukovar koji je srusen do temelja. Samo onaj koji nije bio u Vukovaru posle "zauzimanja" nije svestan kako je to izgledalo. Sve sruseno do temelja. Zasto? Ako je neko i mislio da je to najbolje resenje za srbe pokazalo se da nije i da se nije razmisljalo o buducnosti. Ajmo dalje Srebrenica, zlocin, ubistvo, zovite kako hocete, mesto koje ce da opterecuje srpsku buducnost decenijama. Opet promasaj, ima toga jos dosta a mi i dalje kao da smo u snu iz kog se ne budimo. Kriv je kralj, Tito, Sloba..... Uvek neko drugi a pravi krivci smo samo mi.

Legionar

pre 5 godina

"Tada je to bila Austrougarska, a ne Srbija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Poznavalac, 3. novembar 2018 22:01)"
Jeste, a u Zemunu su živeli liliputanci! Austrougraska jeste bila, ali ti fali onaj deo "okupirana" ispred "Srbija".

Dzoni

pre 5 godina

Zaro smo im mi Srbi njiihovu privrzenost nama onako “prijateljski“ i “bratski” uzvratili podrskom Palestini, visedecenijskom velicanju Jasera Arafata i pro-palestinskom propagandom u svim udzbenicim istorije gde smo pisali kako su Izraelci uzurpirali palestinske teritorije. SFRJ je obucavala oficire PLO u nasim vojnim akademijama, otvorila ambasadu PLO usred Dedinja ... a ima i “srBskih” Intelektualaca koji veruju u antisrpske zavere cionista i slicne gluposti. Vrhunac apsurda je sto Izraelci nece da priznaju albansku kvazidrzavu na Kosovu, a Toma u znak zahvalnosti dodelio orden nekakvom Palestincu! Bas bratski i prijateljski, nema sta ...

mikula

pre 5 godina

a onda je dosao Broz i krenuo da suruje sa arapima i unazadio nase prijateljstvo sa Jevrejima! srbi trebaju da dobro preispitaju ulogu rusa u nasim odnosima zadnjih 150 god;)

Igor

pre 5 godina

Jevreji su jako vredan narod i kao mala drzava su u drugi u svetu u informacionim tehnologijama odma iza Amerike. Ne treba zaboraviti i su nas podrzavali tokom rata u Bosni i da su bili protivnici bombardovanja.

HanSolo

pre 5 godina

Mnogi kod nas ne znaju da je Srbija prva podpisala Belfourov dokumenat.. U Izraelu svi znaju.. Dokumenat koji predlaže državu Izrael.. Uvek podrška njima! Isto kao oni nama

C i n i k

pre 5 godina

Jevreji su nasa braca po krvi.
Bas po krvi i po stradanjima.To zato jer su nas zajedno (neki) klali i ubijali.
Svako postovanje njima,a ko misli da je lako i prosto ziveti u okruzenju gde je Izrael i da je lako od pustinje da napravis zelena polja, taj je bas naivan.

celsou

pre 5 godina

Nebuloze. Jevreji su do Hitlera najviše bili progonjeni od hrišćana, posebno Carske Rusije. Otuda termin "pogrom" što na ruskom znači - uništenje.

Prvi su evropski Jevreji u modernom dobu naselili Palestinu bežeći sa područja današnje Belorusije u 19. veku, a otomanski su sultani još od vremena progona Sefarda iz Španije rado davali utočište Jevrejima jer su oni uvek unapređivali otomansku trgovinu.

Madhva (Hare Krišna)

pre 5 godina

Da mi nije jedan Izraelac rekao, mislio bih da je mit da oni pamte i zapisuju ko im je kad pomogao ili im činio nažao.
Upoznah ga u Indiji i čim sam mu rekao da sam iz Srbije reče mi kako oni znaju kroz šta smo prošli i kako smo pomagali Jevreje u II svetskom ratu. Fino smo se družili i čak mi je pomogao par puta oko prevoza i nekih peripetija sa sim karticama.
Mnogo godina kasnije podelio sam na facebooku neku srceparajuću priču o zločinima nad Palestincima, na koju sam slučajno naleteo. Istog dana mi je on poslao link za srceparajući video o Kosovskim Albancima kako beže od Srba '99. i napisa kako nije sve crno-belo niti onako kako se u medijima predstavlja. Šah-mat.

arh.

pre 5 godina

Voleo bih da čujem Jevrejske istoričare da bar ukratko iznesu svoje podatke o odnosu naša dva naroda kroz istoriju. Ne verujem u Deretića i takve pokušaje. A smatram da ako iko ima sačuvane stare spise i približno zna pravu istoriju da su to Jevreji, naročito posle Netanjahuove izjave da su naši narodi veliki prijatelji još od vremena Rimskog carstva, a on je ipak ozbiljan političar i obaveštajac da bi sebi dozvolio da priča gluposti.

realno

pre 5 godina

U nekim komentarim kažu kako je Netarnjahu izjavo da su naša dva naroda prijateljska još od Rimskog carstva, nekoliko hiljada godina! Ajd' sad mi objasnite gde smo mi to bili u to vreme.

miki

pre 5 godina

Бењамин Нетанијаху, израелски премијер је 2012. године у посети Београду изјавио како пријатељство између Срба и Јевреја траје хиљадама година, још из доба Римске републике. Звучи као да је Деретић ово изјавио али јок, постоји снимак на званичном каналу премијера. Не знам какве информације Јевреји имају али да смо прошли кроз нека заједничка страдања јесмо.

Чињеница је да је Краљевина Србија након Британије прва држава која је потписала Балфурову декларацију, и тиме пружила подршку оснивању државе Израел. Памте све они, зато и нису признали Косово као независну државу и на томе им хвала. Њихово непризнање КиМ-а (као највећег америчког савезника) има далеко већу тежину од на пример непризнања од стране Комонвелта.

pleme izrailjsko

pre 5 godina

Ako Bog da, da dođe što više izraelskih firmi iz oblasti poljoprivrede da nam prenesu njihovu tehnologiju kojom su oni u stanju da svašta uzgajaju u onoj pustinji tamo. Sa tom tehnologijom Srbija bi postala poljoprivredna sila u Evropi!

Никола87

pre 5 godina

Аутор тог чланка наводи да је један од отаца државе изабраног библијског народа био Карађорђе. Ово је једна од импозантнијих похвалā коју је наш напаћени српски народ чуо о себи. Уосталом, похвале на адресу Срба од стране Јевреја су ме увек испуњавале само чистим поносом (не само на конто религијске реторике, већ јер су уопште див-народ, у контексту своје историје, доприноса светској култури, политике, карактера...). За жаљење је што смо ’90-тих и они и ми отишли неким другим, кривим путевима.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

@arh.

Rekao je iz "vremena rimske republike" ne "carstva". To je ono sto je glavno jer je republika starija od carstva. I ja mislim da Netanjahu nije sarlatan kao ovi nasi da izjavi nesto talo bez pokrica.

Point

pre 5 godina

Kraljevina Srbija je prva drzava koja je zvanicno potpisala Balfurovu deklaraciju i tako postala prva drzava koja je podrzala stvaranje drzave Izrael. Veliki motiv takvoj vrsti politicke podrske su dali Jevreji Srbije - zbog svog angazmana i pomoci Kraljevini Srbiji u Velikom ratu.

sin lovca na medvede

pre 5 godina

Zemun moje mladosti i grad najvece moje radosti, u kome provedoh fenimenalno detinjstvo o kojem mnoga deca danas mogu samo da sanjaju.
Materijalno relativno oskudno a u svemu drugom bogato detinjstvo.

miki

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.

- Аутор је хтео да каже како је устанак против Османског царства, који је у то време владао данашњим Израелом, био први успешан устанак против заједничког окупатора. То нам је прво заједничко страдање као два народа, друго далеко познатије је за време Другог светског рата. Ово око националног успеха је вероватно теза како је то надахнуло Алкалаја да истраје у својим ставовима и борби у оснивању Јеврејске државе.

Nenad

pre 5 godina

@gs,

Luksemburg 1941 Judenfrei
Estonija 1941 Judenfrei
Srbija 1942 Judenfrei
NDH 1944 Judenfrei

Da li znaci da su u NDH ustvari spasavali Jevreje, pa tek 1944 Judenfrei? A u Srbiji 1942, tako da nije nista ironicno.

blek stena

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.

abraham

pre 5 godina

I jevreji su nam braca i svi drugi koji normalno i zdravo misle i rade. nas mogu da optuzuju za agresiju samo oni koji su je prema srbima i drugima vec pocinili, isto kao i genocid nad srbima.

Rajko

pre 5 godina

kad smo već kod Zemuna istorije ustanka Srba... Otomanskog carstva.

Banatski ustanak Srba porotiv Turaka iz 1549.g. bio je jedan od tri najveća ustnka u srpskojoj istoriji i desio se pre Prvo srpskog ustanka (zvanicnog 1804.g.).
Srbi u oblasti Banata (tada u sastavu osmanskog Temisvarskog ejaleta) su 1954. počeli Veliki ustanak protiv turske vlasti.Centar ustanka bio je oko Vršca, a njegov Vodja je bio Teodor Nestorović episkop Vršca.Druga dva vodje ustanka su bile ban Sva i vojvoda Velja Mironić.

Nikada nama iz Banata neće biti jasno zašto se ovaj ustanak ne pominje i ne obelezava od većine istoričara,SANU i države Srbije.

realno

pre 5 godina

Još samo da su nam rekli kad je to bilo, ili bar kad je rođen Alkalaj. Ne znam da li bi i profesori istorije znali po ovome:"rabin Alkalaj, venčao je Herclove roditelje i to 70 godina pre prvog cionističkog kongresa u Bazelu i 90 godina pre Balforove deklaracije."
Molim da mi neko pojasni, ne razumem, nisam shvatio:
"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušaoo da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."
Srpski ustanak kontrolisao Izrael!? Predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga!? Pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji!?
Ništa ne kapiram, totalna zbrka. Ako nekome nije teško, neka mi malo pojasni. Hvala.

omega seamaster

pre 5 godina

oduvek sam govorio, ja sam uvek na njihovoj strani u sukobima sa varvarskim narodima iz njihovog okruženja..bez obzira na ovaj tekst, vidim puno pohvala na njihov račun i to je lepo

dobro je spomenuti i malo afirmisati temu koliko se izraelaca borilo na kosovu na našoj strani, neka me neko ispravi prvi su bili grci po brojnosti, pa izraelci, oko 200 naspram nekih par desetina izraelaca

na strani albanaca i u bosni najbrojniji mislim ipak iranci, dosta turaka, palestinaca, malo egipćana i kurda

milojica

pre 5 godina

@blek stena

Ovaj pasus nije najbolje preveden:

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

U originalu je poenta da je Otomansko carstvo obuhvatalo i današnji Izrael, znači indirektno srbi su prvi krenuli protiv okupatora Izraela. I to se desilo 50 godina pre nekog procesa u Austrougarskoj (ne znam na šta aludiraju). Inspirisan našim uspehom, Alkalaj je možda pokušavao da ga ponovi i na tlu Izraela.

Originalni tekst: https://www.jpost.com/Magazine/Celebrating-Zionisms-roots-in-Serbia-570873

lekcija pametnog naroda

pre 5 godina

Jevreji slave srpski nacionalizam, i u njemu traze inspiraciju,a u Srbiji nas razni mracni reformatori uce da treba da se stidimo svog nacionalizma i svog identiteta.

Vlade

pre 5 godina

Ne znam kako bi izgledao taj novinski tekst kada bi autor saznao da je SRS stoka od zemunske sinagoge u kojoj je služio rabin Alkalaj napravila pečenjaru u kojoj peku prasiće, i time skrnave jevrejski hram. Da podsetim neuke, svinja je za Jevreje nečista životinja. Čak i da nije tako, već sama činjenica da je nekom palo na pamet da od hrama jednog naroda koji nam je bratski po stradanju od istih nepreijatelja napravi kafančinu, govori o tome koliko mi poštujemo jevrejski narod. Uvek me je sramota kad prođem pored tog oskrnavljenog hrama.

Пеђица

pre 5 godina

"U tom delu on navodi da povratak jevrejskog naroda u zemlju Izraela zahteva rekreaciju Sanhedrina u Jerusalimu ili izbor političkog lidera, poznatog iz rabinske literature kao Josipovog sina Mesije."

Не разумем. Да ли може неко ко зна да ми објасни?

Vesna

pre 5 godina

Vlade

Baš tako.Rođena sam i odrasla u Zemunu, i gledati u šta se grad pretvara je bilo jako tužno. Kada danas pominju neke kriminalce i klanove srce mi se steže. Za mene, Zemun je Alkalaj, Pešić, Albahari, Bajaga...Ovde su uvek živela gospoda.

.rs

pre 5 godina

A jel može nešto da prođe bez nas Srba ?
(Jova, 03. novembar 2018 23:05)
Moze, SP u fudbalu. Svetska ekonomija. I tako to...
(JPR24, 4. novembar 2018 07:47)
Fudbal je oduvek bila igra i zabava za siromasne.

jasdf

pre 5 godina

Trebalo je dati malo vise informacija. Prvi govor o cionizmu Alkalaj je imao u sefardskoj sinagogi u Zemunu. Govor je zavrsio cuvenim recima "i tamo mi podignite svetinju". Kasnije su te reci uklesane iznad ulaza u sinagogu u znak secanja na Alkalaja.
Zavrsetak price je devedesetih. Gradonacelnik Zemuna iznosi plan da se ta sinogoga pretvori u kafanu. Svesrdno mu pomazu direktor direkcije za izgradnju (Zemuna) i portparol stranke. Tim uspehom se hvale i pred kamerama, ispred ulaza u sinagogu, kada gradonacelnik objasnjava kako ce to biti lepa kafana, a onda podize ruku prema natpisu i izgovara "ovo vise nece pisati ovde".

zemunski kej

pre 5 godina

Rabin Alkalaj je preneo ideju cionizma na roditelje Teodora Hertzla a oni na decu, Posto kucu nasledjuje najstariji brat Teodorovi roditelji se sele u Budimpestu, Imao je jednu izreku koja je zapisana,,umesto sto sedim u Zemunu i raspravljam o Bogu bolje da odem u Izrael i cuvam ovce,,,za zivota nije uspeo da sire rasiri ideju i bio je na rubu bankrota, Zemun u to vreme mozda par hiljada stanovnika od toga dosta Jevreja,

ja sam mala pit bul terijer

pre 5 godina

Vrlo interesantno, bilo bi korisno ovo dalje istraživati. Ono što je tužno, je to su pojedini komentatori, koji kao prosjaci i sirotani, traže sad neku korist od Izraela, cyberwarfare umesto aviona, S300 i šta ja znam. Ne shvatam zašto uvek očekujemo da nam neko nesto pomogne i nešto da? Zašto ne bismo nešto sami stvorili i postigli? Ovaj članak diskutuje interesantan istorijski podatak, i jeste interesantno to šta je izraelski premijer izjavio, ali mimo toga u se, i u svoje kljuse.

miki

pre 5 godina

"Srpski ustanak je bio prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva, koji je kontrolisao Izrael i predvodio emancipaciju Jevreja od strane Habzburga, piše "Džeruzalem post" i dodaje da je možda Alkalaj pokušao da promeni nacionalni uspeh svojih suseda u Srbiji."

Nije me sramota da priznam da nisam baš najbolje razumeo smisao ovog pasosa.
Unapred zahvalan na objašnjenju.
(blek stena, 3. novembar 2018 22:41)

Ne zameri, u pitanju je Tanjugovo tumačenje a tamo baš i nisu vešti sa rečima, sem ako im neko drugi ne napiše ili prevede. Sudeći po originalnom članku, verovatno se htelo se reći:

Srpski ustanak je 50 godina prethodio emancipaciji Jevreja od Habzburgovaca, i bio je prvi uspešni narodni ustanak protiv Otomanskog carstva koje je tada kontrolisalo teritoriju Izraela. Dodaje se i mogućnost da je Alkalaj među svojim sunarodnicima u Habsburškoj monarhiji možda pokušao da primeni recept nacionalnog uspeha srba."

Original: https://www.jpost.com/Magazine/Celebrating-Zionisms-roots-in-Serbia-570873