Nedelja, 28.10.2018.

13:35

Sprema se masovni egzodus - iz Srbije i regiona čekaju znak iz Nemačke

U državama Zapadnog Balkana s nestrpljenjem se očekuje novi nemački zakon o useljeništvu, koji će liberalizovati mogućnost dobijanja zaposlenja u Nemačkoj.

Izvor: Sputnik

Sprema se masovni egzodus - iz Srbije i regiona èekaju znak iz Nemaèke IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

99 Komentari

Sortiraj po:

Swarog

pre 5 godina

Ja kapiram da cu da palim iz Nemacke kad vidim koliko vas se sprema da dodje ili hoce da dodje. Ja sam emigrirao pre 20 godina da ne budem
u Srbiji a sad Srbija "dolazi" ovamo(kad citam ove vase komentare, iznosenje ko koliko zaradjuje i slicni uzasi). Nisam dovoljno daleko zapalio, trebalo je za Australiju...

kole

pre 5 godina

Ja imam 56 godina i rado bih otisao. Neka radim jos 9 godina u Nemackoj, nakucacu 350 evra nemacke penzije. Ovde za dosadasnji rad jos 250 i meni 600 evrica dosta. Ako ostanem ovde do kraja, imacu 350 (nikad vecu) penziju i unucima necu moci dzeparac da dam.

Sava

pre 5 godina

Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?
(MarkoBerlin, 29. oktobar 2018 06:17 )

IT nije najplacenija struka nikako, a takodje zivis u Berlinu. Predji u Frankfurt na primer i radi u nkoj vecoj banci ili slicno na istoj poziciji i imaces i ti znatno vise bez mnogo muke. Najbolji zivotni standard u Nemackoj od vecih gradova zapravo ima Hannover kada se gleda prosecna zarada naspram troskova zivota. Ne kazem da svi treba tamo da pohrle ali to je statistika.

Aleksandar

pre 5 godina

@(rani, 28. oktobar 2018 14:35)

Otišli smo, i još "odlazimo", i je l' bolje Srbistanu usled toga? Svi merljivi parametri bi rekli da ne, al' ako je tebi tako lakše...

Aleksandar

pre 5 godina

@(Sava, 29. oktobar 2018 08:30)

Istina, sem za visoke menadžerske pozicije u kompanijama koje su pre svega okrenute domicilnom tržištu niko vas neće smarati da učite holandski u Holandiji (dok ne budete planirali da tražite državljanstvo), ali će vam zato, za razliku od Nemačke, skinuti kožu s leđa na porezima i doprinosima.

U Nemačkoj su plate iste ili čak veće (barem u Frankfurtu) za istu vrstu posla, ali su porezi, u proseku, 10-15% niži, plus je generalno život jeftiniji... E sad, Holandija jeste otvorenija zemlja i možete potpuno normalno živeti znajući samo engleski jezik pa vi vidite šta vam je važnije.

Don Giovanni

pre 5 godina

- Zbog... (dopunite)
(Aristotel, 29. oktobar 2018 08:54)

- Zbog odsustva svake nade da će se ovde u dogledno vreme nešto popraviti na bolje.

A život je samo jedan i čovek ga ne može (i ne sme!) protraćiti čekajući to bolje! Čak ni kad mu ga obećavaju za samo dve, do dve i po godine. I tako već sedmu godinu!

pertinaks

pre 5 godina

Mi smo unistili ovu zemlju, volimo da krademo , da zivimo od nerada da za nas nema pravila i slicno.
Ovo smo ovde zatrovali. Takodje svi koji smo to uradili u velikoj smo meri ti koji idu sad. To je istina i to je tako i sad se pravimo kao da je neko tamo kriv drugi. Nemcima mi trebamo zato nas i pusta, da mu ne trebamo ne bi mu bilo sve jedno ko mu sve dolazi u zemlju koju je on organizovao i borio se da mu bude takva.

Dipl.građ.inž.

pre 5 godina

Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?
 (MarkoBerlin, 29. oktobar 2018 06:17

Druže,to što si u IT-u ne znači da si bogom dan da imaš najveća primanja. Ljudi imaju i druge potrebe osim igranja video igara.Postojimo i mi inženjeri drugih struka, koji isto dobro zarađujemo.Za to je potrebno dosta iskustva i znanja i već posle 10-ak godina rada i na radnom mestu npr. vođe projekta(moj slučaj)može se zaraditi taj novac.Pozdrav iz Bavarske!

nazalost tako je

pre 5 godina

Ovde posten covek ne moze pristojno da zivi, a ne mogu svi da budu lopovi i hohstapleri. Bice to znacajan odliv radne snage iz Srbije.

MS

pre 5 godina

Zena i ja radimo svoje poslove, zena ima 1800 ja 2000e neto.
Trosimo oko 2000-2200e, zivimo sasvim lijepo.
Kupili smo i auto od 7000e.
Stedimo 1500e mjesecno, kupicemo stan uskoro i izdavati ga.
Za 2-3 jos jedan.
Zivot je lijep, bez stresa.
Ne zivim vise okruzen poltronima i neskolovanim partijskim kadrovima.

Sava

pre 5 godina

Nemacka je dobra za sljakere, visoko obrazovani generalno ni ne treba tamo da gledaju, najbolje Skandinavija, Benelux, UK, Irska, USA, Kanada itd.
U Svedskoj i Holandiji na primer niko nece da vas smara da ucite lokalni jezik za radnu dozvolu i posao. Takodje generalno mnogo manje je diskriminacije za takve ljude.
Sa druge strane ako ste vozac, zavarivac, bravar i sl. ni tamo necete bog zna koji tretman imati socijalno.
Svako se ovde na zapadu krece u svojim socio-ekonomskim krugovima i u njima vaze razlicita pravila u svim ovim zemljama. Na primer u Svedskoj ako si inzenjer sa dobrim znanjem u drzavnim institucijama i profesionalnim krugovima ili ako zivis u dobrom kraju apsolutno nikada ni jednu neprijatnost neces doziveti u svom okruzenju, ali zato ce neki taksista drugo koleno koje se dovuklo iz Maroka i jos trlja pozadinu peskom da se tripuje kako moze da te vredja, naravno kada ga prijavis smanji se na velicinu makovog zrna ali te vec iznervirao. Drugim recima zatucanih ljudi ima svuda samo je pitanje koliko smeju da se razmahnu i uvek su poturice veci Turci od Turaka.
Kada je previse desi vam se Balkan.

Aristotel

pre 5 godina

Tekst se ne bavi uzrocima egzodusa, a ne bi bilo lose da se to objavljuje svakog dana. Dakle, ljudi se osecaju primorani da odu:

- Zbog namernog otaljavanja resenja sta cemo sa Kosovom koje nam kao Damoklov mac visi nad glavom;
- Zbog nezasitih poslodavaca koji su vratili Srbiju u robovlasnistvo;
- Zbog preniskih primanja;
- Zbog gradskih serifa koji poticu iz vladajuce partije;
- Zbog partijskog zaposljavanja;
- Zbog odsustva empatije osoblja cim krocite u bolnicu, kao da vas mrze sto ste dosli da se lecite;
- Zbog opste nekulture;
- Zbog turbo-folka;
- Zbog militantne sredine;
- Zbog katastrofalnog obrazovnog sistema;
- Zbog partokratije;
- Zbog epidemije mita i korupcije;
- Zbog nenormalnih marzi za osnovne namirnice za zivot koje su skuplje nego u zemljama EU;
- Zbog preskupog goriva;
- Zbog Putina koji nam izlazi iz frizidera;
- Zbog osecaja stalnog ratnog stanja koje je sada jos gore jer neko ko je celog zivota iskompleksiran zeli vojni rok;
- Zbog ministara koji su u foteljama iz licne koristi, pogotovo jednog koji ima 30 i vise firmi u zemlji koju ne bih da spominjem;
- Zbog "navijaca";
- Zbog patriJota;
- Zbog katastrofalne infrastrukture;
- Zbog... (dopunite)

TADDY ZG

pre 5 godina

Obzirom da sam državljanin EU odlazim 15.01.2019. u Braunschweig a u Hrvatsku se ne vraćam jer i idem jer nemogu gledati što nam političari rade.
Kožu s leđa su nam ogulili.

Bob

pre 5 godina

Iz Velike Plane sam. Vec sada u pojedinim firmama cije su gazde robovlasnici nece niko da radi. Do skoro su primali samo do 30 godina starosti, a sada i sa 60. Medjutim niko nece da radi za 25000 dinara. Potpuno podrzavam odlazak u inostranstvo. Jedino tako moze biti bolje onima koji ostaju, jer gazde moraju ili da podignu plate, ili da stave katanac na firmu. Iskreno i ja planiram da se odselim, iako imam skoro 50 godina.

lemi

pre 5 godina

U Srbiji tacnije u Beogradu postoje firme u kojima se moze zaraditi nekoliko hiljada eura mesecno, radi se uglavnom o menadzerima koji uz to imaju i sluzbeni automobil itd itd.
Njima i takvima su ovakve price smesne. Cinjenica je da vrlo lako mogu i da ostanu bez posla ali ima jos kompanija u koju ce preci za iste, ili cak vece pare. Nije to školovan kadar, to je kadar koji se naucio lepo da se predstavi,tj.proda.
Pored njih postoji mozda 15-20% ljudi kojima je privatni biznis odlicno krenuo i lepo zaradjuju.
I jedni i drugi necitaju ovakve vesti. Ovima se mogu dodati i treci tj.tatini i mamini sinovi. O njima drugom prilikom.
Problem je sto sigurno 70% nase populacije zivi na ivici egzistencije koji primaju platu 200-400e. E ti ljudi pisu ovde.
I treba da da pokusaju otici i ako se ne snadju neka ne brinu ovde ovaj ponor ce ih uvek cekati.
Znate li vi da su se "demokratske" promene desile pre 18 GODINA. I gde smo mi, u dubiozi idalje, doduse malo bolje je nego pre 18godina.
Za 18 godina dete postane punoletno. Za 18 g od drugog svetskog rata svabe su vec bile na nogama a nama nece biti dovoljno ni 180 godina (mislim na ceo Balkan).
Ljudi put pod noge i snalazite se ko kako moze i neokrecite se.
Nijedan gasterarbaiter koji je otisao pre rata se nije vratio na balkan sem u penziju i to na dva tri meseca kad je leto, ostalih 9 meseci idalje zivi u Nemačkoj.

MarkoBerlin

pre 5 godina

Gledam neke komentare koji pišu da imaju u Nemackoj platu preko 5-6 hiljada. Ja kao IT inženjer (System Architect) imam u Berlinu platu 95.000 godišnje. To je nešto malo preko 5.000 mesecno. S obzirom na struku i na kretanje IT plata i ponude koje dobijam, mislio sam da sam plaćen mnogo. Više od toga samo neke top menadzerske pozicije mogu da imaju. Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?

bg info

pre 5 godina

kad kazu ne zelim da mi dete odrasta u srbiji... idi i ne vracaj se i zelim ti od srca da ti dete ne zna srpski, da ozeni jednog dana svabicu helgu i da imas unuka hansa i da nikad vise ne znaju da im je neki rodjak nekada davno dosao iz srbije. budi veci svabo od svabe... ali za njih ces i ti i tvoj unuk hans uvek biti auslander. i sve sto zaradis trosi tamo, ne dolazi u srbiju za praznike, slave kod zubara,mehanicara.
ps. kad bi u srbiji zivio i odricao se svega kao u nemackoj gde bi nam kraj bio

markoooooOOoOOOooOOooooOoo

pre 5 godina

Neka zadnji ugasi svetlo. Svi vi koji pljujete ljude koji odlaze, razmislite malo jer ljudi koji odlaze su jako razmislili. Jednostavno neces da radis ni za 700-800€ ako vredis vise. Zasto da se stiska i da jedva odes u grcku kad mozes da obidjes svet lagano sa normalnom (tudjom) platom. Zasto da jedes krs hranu kad moze i bolje, zasto ne bi digao kredit i bio siguran da ces ga lako vratiti i kupiti sebi kucu? I posebno, zasto ne bi imao normalno zdravstveno osiguranje? Eto par razloga zasto otici pa cak i ako imas "dobru" platu.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Odlazak ljudi je neminovan.
To znaju svi analiticari,kao i politicari i ne mogu nista da urade po tom pitanju.
Medjutim.....
Kao i u Hrvatskoj,ovaj egzodus dovesce pre ili kasnije do povecanja cene rada u Srbiji,sto ce u nekom trenutku da pocne da vraca ljude iz Nemacke,gde se svakako zivi znatno bolje,ali je tudjina i tamo ces uvek biti stranac,tvoja deca ce biti stranci,pa cak i njihovi unuci,bez obzira sto su druga generacija tamo rodjena.Ako u tu pricu ukljucimo i tradicionalni evropski rasizam,dojamo to da ti ljudi ce uvek biti gledani popreko od strane Nemaca,koliko god ugo da su tamo i uvek ce ih posmatrati samo kao radnu snagu.
Nekome se to cini kao da nije mnogo bitno,posto lepo zaradjuju i mogu sebi da priuste najnoviji Ajfon i novi model Audija,ali materijalne stvari nisu jedine bitne za zivot.
Apsolutno ne vidim nista lose u odlasku na rad u Nemacku ili Austriju i smatram da je mnogima to potrebno ,kako bi stali na noge ,ali sam hteo samo da naglasim sta ljude ceka u tudjini ,kao i da novac nije jedina vazna stvar u zivotu.
Oni koji odu i snadju se,retko se vracaju,ma koliko da sam u pravu,posto je tesko odreci se zarade i sigurnosti radi Srbije.Pola moje familije je u Nemackoj i Engleskoj i ne pricujem da zele da se vrate,am koliko istinski kukali za Srbijom,iako se to mozda i promeni,ako jednog dana budu to mogli da ostvare i kod nas.

Dijaspora

pre 5 godina

U dijaspori sam već 10 godina, a uskoro se selim u Nemačku. Dolazim u Srbiju redovno, pa mogu da poredim. Nije stvar samo u novcu, naprotiv, novac i ne mora biti u samom vrhu prioriteta porodičnim ljudima. Radi se o sigurnosti i izvesnosti, uređenom sistemu, pravnoj državi, dobrim školama, odličnim domovima zdravlja i bolnicama, razvijenoj saobraćajnoj infrastrukturi, čistim zgradama i ulicama, zbirno - životu dostojnom čoveka u 21. veku. Ukoliko se razmišljaš da li da ideš u Nemačku - treba da odeš. Uvek možeš da se vratiš. Ukoliko razmišljaš da odeš, a ne odeš - čitavog života ćeš se kajati i pitati "šta bi bilo kad bi bilo" bez izbora, moraćeš da se zadovoljavaš otpadom i ostacima koje ti život(arenje) u Srbiji nudi.

stevo_kosjeric

pre 5 godina

Ko god ima sansu, treba je iskoristiti.Ali imajte na umu svi koji odete, da deo zaradjenog novca ostavljete sa strane, ulazete u rodni kraj u sigurnost.Nadjite najbolji nacin za to. Blagodat nece trajati do veka. Desavaju se politicke promene i na zapadu,raste nacionalizam,nikada se ne zna kad ce doci politika koja ce reci morate nazad. Ekonomska kriza se desi za noc, a onda gomila ostaje bez radnog mesta.Zato gradite jezgro gde mozete uvek da se vratite. Podizite vocnjake, ulazite u svoje selo.

Umpah pah

pre 5 godina

Sad ce svi nasi majstori, vodolnstalsnteri i varioci da napuste Srbiju. Veliki demografski udar. Jos ako ukljucimo one koje govore Nemacki.

....

pre 5 godina

Zeli svima koji pokusavaju (zajedno sa mnom ) da pobegnu od prosperitetnog Doba uspemo.Taman da vodja kaze kako je nezaposlenost 0% I da je svima super...

Klizac

pre 5 godina

Није Слоба био никакав наш избор, човек је манипулисао, и то је одговарало странцима све до Гонзалеса. Тек су те 1997 послали њега да га опомене, а дотле је Слоба био фактор мира и стабилности... Према томе доста више тог аутошовинизма, нису ствари ни приближно таквој симплификацији којом се служите.
(marko, 28. oktobar 2018 17:14)

Ne, nego dosta vise tog sovinizma prema zapadu! Znate li i jednu zemlju koja je u sukobu sa zapadom a da im dobro ide? Sloba odgovarao zapadu do 1997? Pa u gomilama su dolazili i molili ga da ostavi ratove i sukobe, on je to cinio jer ga je narod podrzavao, a i Rusija je pre priznala nezavisnost Hrvatske od Amerike. Nikada nije bilo znacajnijeg otpora Slobi do kraja devedesetih. Nikada! I da ponovimo - sve je krenulo sa "mitinzima istine" a sa tom provokacijom stigli su i odgovori iz drugih republika. Radnik je zamenjen za Srbina, radnicka klasa za srpsku naciju, a toboznja "antibirokratska revolucija" je sluzila da se ucvrsti beogradska birokratija. To niko od drugih saveznih drzava nije hteo, jedino su se Crnogorci drzali jos jedno vreme i odose i oni. Dok se rusio Berlinski zid, mi smo citavom svetu gurali prst u oko. Ovo u cemu zivimo sada je naplata narodne gluposti iz onog vremena. Cekaj samo da stigne naplata za danasnje gluposti i drske neprilagodjenosti evropskom okruzenju. I ne naplacuje nam to niko iz EU nego su to prirodni zakoni koji sami od sebe deluju. Ko urinira na cvece, dobice smece.

Paja patak

pre 5 godina

Ko je nesposban i hoce da ide neka mu je srecan put i pranje tanjira i wc-a u nemackoj.

Ja sam mali preduzetnik, imam pausalnu firmu 40k eura godisnje, zivim ok, mozda bi ziveo bolje u nemackoj ali mi je prece da mogu da vidim porodicu na rucku svake nedelje

XXL

pre 5 godina

Uh brate ne valja ovo ... ako ovo schwabe usvoje naš Režim će se na sva usta hvaliti svojim ustoličenim 'boljitkom' i kako u njemu NEMA nezaposlenih. Naravno svi će biti u Nemačkoj.

s..nikolić /austrija

pre 5 godina

Deca "gastarbajtera" moje generacije , bar 2/3 njih , kupuju stanove, kuće ili kuće iznova prave !
Tako je u jednom gradiću u gornjoj austriji, a ista je situacija i u drugim mestima !
Ljudi jednostavno žele da deci omoguće BUDUĆNOST!

Neinformisan narod

pre 5 godina

Ma jok, cekacemo da nas siluju po tramvajima...
(Naprednjak Tosic, 28. oktobar 2018 21:20

Ma ne, idete da vas gaze kamionom po Berlinu.

ciga

pre 5 godina

@Dendy
Zivot je skup ? A ovde je jeftin,i nema opasnog drustva i svi smo građani prvog reda jel ? Prvog reda si samo kao član,kum ili neki oblik rodbine sa vladajućom garniturom.U suprotnom si isti Q kao i u Nemačkoj,tj nista !

Naprednjak Tosic

pre 5 godina

Ma jok, cekacemo da nas siluju po tramvajima...ps sve manje ljudi odavde salje pare dole, ploticarima ce i ta slavina da presusi jednom.

Boterminator

pre 5 godina

Botovi po naređenju pljuju po Nemačkoj i veličaju vođino blagostanje u Srbiji......i to sve za suv sendvič i sokić. Isprani mozgovi, imace šta da jedu dok ih lično vođa hrani tim preskupim i prokletim sendvičem.
Ceo život sam dijasporac integrisan u zapadno društvo, Nemci i susedi znaju da sam Srbin i maksimalno me poštuju, nikad nisam doživeo diskriminaciju po etničkoj osnovi!
Što se životnog standarda tiče, meni je odlično, ja se ne žalim jer sam visoko obrazovan, iskusan i radim. Znam radne uslove da ispregovaram i menjam bar jednom u 5 godina poslodavca tako više skače plata.
Kako ko se snalazi tako lepo i stabilno može da živi.
Vođina Srbija mi je poslednja rupa na sviralu jer mi se uopšte ne sviđa partijsko zapošljavanje, mito i korupcija a najviše mi smeta nedostatak elementarnih ljudskih civilizacijskih sloboda:
Sloboda izražavanja
Sloboda da političko opredeljenje bude diskretno bez pljuvanja u medijima otvorenim pismima Slobinih medijskih tajkuna i političara.

Ovde sam miran i slobodan porodičan čovek.

dr iz Ns

pre 5 godina

Ne odlazim zato sto mi fali 500-1000€ za pristojan zivot. Odlazim zato sto ne zelim da mi dete odrasta ove, zato sto zivot moze biti jedno lepo, dostojanstveno iskustvo ispunjeno raznim sadrzajima o kojima trenutno u Srbiji mozemo samo da mastamo. Zivot je jedan, manite me prica o patriotizmu.

Dipl.građ.inž.

pre 5 godina

Ко хоће и уме, овде ће зарадити довољно за нормалан живот. 
Још кад би овај коментар био објављен, било би сјајно.
 (beograd, 28. oktobar 2018 18:33)

U BG-u još i nekako je moguće naći posao ali Srbija ima još 5 mil.ljudi van BG-a a šanse za posao su jedino preko stranke. Ja npr. nisam želeo da podmićujem ljude i dajem 5000 eura nekom da bi me zaposlio. Umesto toga otišao sam u DE i sad toliko primam mesečno.

cvele

pre 5 godina

Naravno da jesi stranac u Nemackoj, ali ako govoris dobro jezik neces imati nikakvih problema da budes ni doktor, ni bankar, ni da radis u drzavnim institucijama, niti ce ti dete imati problema sa skolovanjem i doslovno ces imati ista prava kao i svaki Nemac. Ali ne mozes da pricas na srpskom ili losem, pa cak i solidnom nemackom jeziku i ocekujes da imas isti status kao i oni.
Moja je tasta 3 godine u Nemackoj i najmladja cerka (moja svastika) ima 10 godina i odlican je ucenik, a ovde je naucila jezik i vec ga prica perfektno. Ona ce upisati gimnaziju (to je kod nas 5. razred i vec tada im se odvajaju deca ko ce se skolovati, a ko na zanat) dok ce njena drugarica iz razreda koja je Nemica i los djak morati da uci najnizi stepen i nema tog Nemca koji ce je preko veze ubaciti da ide ka fakultetskom obrazovanju, a moja svastika je pre tri godine dosla prvi put u Nemacku pokazala da je sposobna i vec je uciteljice spremaju da ide ka univerzitetskom obrazovanju jednog dana i sve ostalo je samo na njoj.
Inace i ja sam dosao pre 5 meseci i bicu najnizi oblik coveka ovde dok god ne naucim jezik, a posle toga sve prilike su iste meni kao i Nemcu mog nivoa obrazovanja. Svakako ovde sam dosao da bi moje cerke jednog dana zivele u Nemackoj i imale ista prava kao i Nemice, a ne u Srbiji da nemaju nikakva prava ako nemaju para i tatu na polozaju.

pera detlic

pre 5 godina

Ostajte ovdje, sunce tuđeg neba neće vas grijati.

Ili bar pišite kad stignete.

A i ne morate.

Koga briga, ljudi migriraju oduvek svuda, i uvek ponesu sebe. To je ta tragedija i usud. Vidjećete, uostalom.

Opozicija prostakluku

pre 5 godina

Ako ste imali prilike da proputujete Evropom videli bi da nigde niste sustinaki dobrodosli sem kao turisti da ostavite pare. Posebno, u toj Nemackoj, bukvalno vas gledaju kao gradjane drugog reda.

U Srbiji nije lako, ali kvalitetnom radom i postovanj sebe i drugih mozemo ziveti pristojno. I sistem moramo promeniti, od svesti ljudi, obrazovanja pa sve do postovanja prava. Kad to postignemo necemo morati ovako jadno da cekamo vesti iz Nemacke.

Ja sa prodicom i troje dece ostajem ovde da gradimo bolju Srbiju, vi ako morate srecan vam put. Samo se jedna zemlja zove otazbinom.

Muškarac

pre 5 godina

Imam svoju radnju, nije da ne zarađujem ali ne mogu da ostavim bitne novce za penziju. Kako sad stvari stoje, odoh sa prvim vozom čim otvore granice. Neću da radim za političare na vlasti i njihove kriminalce.

Dragan

pre 5 godina

Ziveo sam u nemackoj godinu i po pa presao u stokholm u svedsku. U nemackoj su me gledali kao gradjanina zadnjeg reda, svaba nije hteo rec da progovori sa mnom.

U svedakoj mi je najteze palo kad da bi me uvredili nazivali me PRLJAVI JUGO.
vozim kombi dostavljac sam autodelova i nije mi tesko. Ne obazirem se na sve to. Bolje mi je nego da se vratim u srbiju gde 17e po satu mogu samo da sanjam.
Sve to radite ako imate cilj. Nemojte NIPOSTO da vam cilj bude da ostanete napolju zauvek. Zaradite, uzmite im pare i osigurajte zivot sebi medju svojima da ne zavisite ni od vucica ni od djilasa.
(Zivim ko car, 28. oktobar 2018 17:28)

U Lufthanzi sam vec 19 godina. Kada sam posle trece godine odlucio da idem u Emirats, ponudili su mi €2000.00 vecu platu. Ostao sam i vec posle sest godina mi je plata bila €6200.00. a vec posle devete godine mi je ponudjeno da budem instruktor. Inace zovu me po imenu i uvek pominju kako je JAT imao vrhunske aviomehanicare.

Na vreme pobegao

pre 5 godina

Da sumiram svoju prvu god u Nemackoj(Bavarija konkretno)

Ja i supruga radimo.
Dete u Vrticu.
Kupili auto u vrednosti od 10 000€( 3000 dali, ostatak na 36x200€) kamata smesna!!!
Ustedeli oko 10 000€ za 12 meseci
Bili u Srbiji 2x i sasvim solidno potrosili novac.
U pocetku 2019 u najavi povecanje plate za 13%
Tako da ako sve bude po planu, na kraju 2019 bi trebalo da imamo ustedjenih 20-22000 €.

Ovako nesto u Srbiji mozemo samo da sanjamo!!!

Minimalna plata u Bajernu je 1200€ netto
Kome nije tesko da radi 6 dana u nedelji, moze da radi minijob(dodatni posao) i to je 450€ plus na platu
Tako da he minimalac u Nemackoj sa 6 radnih dana 1650€!!!

Muz i zena 3300€ mesecni prihod
Rashod ne moze da predje 2000€! (Stan,hrana,garderoba,gorivo,telefon...)

Ne nadajte se!
U Srbiji NIKAD,ali NIKAD nece biti bolje!

Pozdrav i srecno u potrazi posla!

Vozaci,medicinari,gradjevinci,metalci za vas ima posla na svakom cosku!!!

Dendy

pre 5 godina

Učila i položila jezik.Meni dosta tih tri meseca u Nemačkoj.Zaključujem da ljudi iz Nemačke ne pišu istinu o tome kako je ovde (sad sam u Nemačkoj).Život je skup.Društvo je klasno,stranac je stranac.Da ne moram,EU za život ni pod tačkom razno.Činjenica je da mogu,imam papire,a neću.

Milorad

pre 5 godina

Ništa novo, to je bilo i za vreme Hitlera, tako da se je vreme povampirilo. Ceo Balkan i ovako radi za njih, apsurd je da ni jedna Balkanska zemlja ne shvata da je već odavno postala kolonija. Zapadu se može, jer znaju da su balkanci zatucani skroz.

Dara

pre 5 godina

@Markov V
"Sve ovo sto pisete se odnosi na visoko obrazovani kadar i nema aman bas nista sa nama, jer smo mi iz te price izuzeti. ..."
--
Dosta mojih prijatelja lekara i majstora je otislo preko specijalizovanih zvanicnih EU portala za trazenje posla.S obzirom da je za stanovnike Srbije nemacki jezik dosta tezak mozete pogledati specijalizovane portale za zaposljavanje u EU ukljucujuci i Nemacku na hrvatskom jeziku s obzirom da je Hrvatska u EU:

Eures portal na hrvatskom jeziku i kolicina trazenih radnika u Nemackoj:

https://ec.europa.eu/eures/eures-searchengine/page/main?lang=hr#/search

gde imate za tekuci datum 28-10
preko 1.6 miliona otvorenih radnih mesta u svih 30 i kusur clanica EU klik na "filter" ispod opcije za pretrazivanje i bezite iz ovog ponora od drzave.


Pa tu sa leve strane "trazitelji posla" kliknete na "lokacija" Njemacka trenutno ima preko 750 hiljada slobodnih radnih mesta samo preko ovog EURES portala.

Radnici im hvale i to puno ne nasedajte na izjave ovih nasih koji nisu ni izasli iz Srbije a znaju sve o EU.Ucite nemacki na vreme poslodavac u Nemackoj ceni znanje nemackog jezika isto kao i Vase kvalifikacije.Fora je dozvoljenim boravkom do 6 meseci po novom zakonu koji stupa na snagu 2019-e godine o zaposljavanju stranaca van DE i van EU mozete otici i licno se predstaviti poslodavcu koji ce nakon kada Vas licno vidi i cuje Vas nemacki jezik drasticno uciniti da Vas zaposli u DE.

Hvala na objavljenom komentaru i istrazivanju.

beograd

pre 5 godina

Имам свој посао и не бих ишао одавде минута какве немачке паре. Ко хоће и уме, овде ће зарадити довољно за нормалан живот.
Још кад би овај коментар био објављен, било би сјајно.

Tisina tamo !

pre 5 godina

Uf, zamislite da pored medicinskih radnika odu odavde i sve zanatlije, npr. keramicari.
Pa jel bi ostao makar jedan da nam stavi plocu?

N Sad

pre 5 godina

Ja sam pokreno privatni posao u Srbiji i zaradim 200 Eura dnevno. Mozda je to i malo kako neki drugi zaradjuju, ali u svakom slucaju love i hleba u Srbiji ima samo ko hoce da radi.

Tony Stark

pre 5 godina

Sve je to tacno, ali morate imati skolu za posao koji aplicirate. Ja sam dobio posao pomocnog njegovatelja, gazda inace njemac mi je dao ugovor. Njemacki ucim oko godinu dana pa se mogu sporazumiti. Trazio mi je samo vozacku dozvolu, ni skolu ni iskustvo.Medjutim, na stranici ambasade za taj posao treba srednja medicinska skola, tako da cu morati raditi prekvalifikaciju. Posao u Njemackoj se moze naci, ali postoje odredjeni uslovi koje morate ispuniti.Njima trebaju kvalifikovani radnici, ne cistaci i peraci sudova.

Ja

pre 5 godina

@ neko...Ne treba političarima druže prekvalifikacija ako ostanu sami ovde....Bata Gašić je keramičar,Ivica Tončev konobar,Kokeza vulkanizer,Bogoljub Karić zidar ima raznih profila tu ne brinem se ja za njih

Saša

pre 5 godina

Ne znam da li je vama poznato da su tamo izbori? Trenutno, danas, u oblasti Hesen a kasnije sledeći u Berlinu. Ima neka AfD partija pa čuh ponešto o njima... oni ako prebace 20% ja tamo išao ne bih odavde.

Zivim ko car

pre 5 godina

Ziveo sam u nemackoj godinu i po pa presao u stokholm u svedsku. U nemackoj su me gledali kao gradjanina zadnjeg reda, svaba nije hteo rec da progovori sa mnom.

U svedakoj mi je najteze palo kad da bi me uvredili nazivali me PRLJAVI JUGO.
vozim kombi dostavljac sam autodelova i nije mi tesko. Ne obazirem se na sve to. Bolje mi je nego da se vratim u srbiju gde 17e po satu mogu samo da sanjam.
Sve to radite ako imate cilj. Nemojte NIPOSTO da vam cilj bude da ostanete napolju zauvek. Zaradite, uzmite im pare i osigurajte zivot sebi medju svojima da ne zavisite ni od vucica ni od djilasa.

marko

pre 5 godina

A zasto su onda "obicni gradjani Srbije" glasali za Slobu, ratove, sankcije? Ali uvek je lakse okriviti zapad. Istocni blok je procvetao, a jedino mi propali. Nas izbor, nase posledice, nema ljutis.
(Klizac, 28. oktobar 2018 15:29)

А иначе Слобин програм за који се гласало је био да ће ЈНА да заглави у Словенији, да ће да комшије да блокирају касарне, да ће ЈНА да упадне у замку у Добровољачкој и у Тузли и сл. Ти избори на које се позиваш су били нерегуларни зато је и био 9.март. Зато су и били нови избори и студентске демонстрације, видовдански сабор, долазак Панића и Ћосића, и све то већ 1992. Можеш ли ми навести макар било који пример неке друге земље које су имале слично а нису биле у ништа бољој ситуацији. Није Слоба био никакав наш избор, човек је манипулисао, и то је одговарало странцима све до Гонзалеса. Тек су те 1997 послали њега да га опомене, а дотле је Слоба био фактор мира и стабилности, чак су му и дали да прода Телеком да се одржи на власти. Према томе доста више тог аутошовинизма, нису ствари ни приближно таквој симплификацији којом се служите.

Ljovisna

pre 5 godina

Ne zurite ljudi .Vec 100 godina se pise i prica o propasti i krahu zapada, kako je tamo sve gore i losije,poslednjih 25 godina propada i EU....

ja sam ja

pre 5 godina

Ko hoće može i danas da ode!! Ljudi koji “čekaju” liberalniji zakon neće ni da odu sve da Srbija sutra uđe u EU i da ne treba radna dozvola!!!

Draginja

pre 5 godina

I kad odu svi ti koji su planirali nece biti problema ,imamo mi dosta majstora koji su trenutno na raznoraznim savetnickim i rukovodecim mestima u vladi, ministarstvima,oni ce preuzeti sva ta slobodna radna mesta i radice sa vecim elanom nego ti sto su otisli.

Marko V.

pre 5 godina

Dajte vise rasresite neke stvari i ne pisite gluposti.
Jeste li culi za uredbu o zapadnom balkanu 2016-2020? Ona obuhvata zaposljavanje nasih ljudi u svim strukama sa radnom vizom do kraja 2020. godine.
Sve ovo sto pisete se odnosi na visoko obrazovani kadar i nema aman bas nista sa nama, jer smo mi iz te price izuzeti.
Nama, i ostalima u regionu, osim BiH koji imaju jos malo tezi put je omogucen dolazak uz odredjene godisnje kvote koje su kontrolisane iz razloga da se ne desi da dodje do masovnog iseljavanja naroda.

Klizac

pre 5 godina

Zašto bi Srbija bila razvijena, stabilna, perspektivna, pravna država, kada to nikome nije u interesu, osim običnim građanima Srbije?
(Prelivanje, 28. oktobar 2018 14:52)

A zasto su onda "obicni gradjani Srbije" glasali za Slobu, ratove, sankcije? Ali uvek je lakse okriviti zapad. Istocni blok je procvetao, a jedino mi propali. Nas izbor, nase posledice, nema ljutis.

Dodo

pre 5 godina

Hvala Bogu, izasao sam prosle godine, uspeo da se zaposlim i nije mi zao. A pritom moram da kazem, da sam imao posao i to drzavni u Srbiji pa sam ipak dao otkaz. Nazalost vidim da ce vam tamo u Srbiji ostati samo tatini i mamini sinovi i kceri, neuki i smotani, dok vi cekate redove na raznoraznim salterima.

Prelivanje

pre 5 godina

Kad je počela "tranzicija", pre više od 15 godina, pitali smo se ka čemu je to ta tranzicija. Sad se već jasnije vidi, krenulo je sa preuzimanjem državnih resursa, a to se zvalo proces privatizacije. Sada se prelazi u novu fazu, a to je preuzimanje ljudskih resursa. Zašto bi Srbija bila razvijena, stabilna, perspektivna, pravna država, kada to nikome nije u interesu, osim običnim građanima Srbije?

Eto vam Barona Munchauzena sa E autobusima

pre 5 godina

Ima li nasa država neki mehanizam ili će samo nemo gledati kako nam radnici okreću leđa i odlaze? Okujte ih stavite neke nanogice i da znaju da čim izadju van granica Srbije da će to da eksplodira. Ova država kakva je ladno bi nas pustila da moramo da zaposlimo neke iz Indonezije i još da im damo 50€ veću platu. Morate preduzeti mere da se stane u kraj domaćim izdajnicima a od prve plate u inostranstvu evidentno je i stranim plaćenicima. Državo stani u zaštitu poslodavaca! Ko će budžet da vam puni?

neko

pre 5 godina

Razapeo sam strelu i samo čekam taj januar da se ispalim ka nemačkoj a vi političari će te morati da se prekvalifikujete u vodoinstalatere, elektricare i zanatlije jer nećete moći vise kome da političite!

Darinka

pre 5 godina

Po tom novom Zakonu trazioci posla sa prostora bivse SFRJ moci ce da ostanu do 6 meseci u Nemackoj umesto dosadasnjih tri meseci u vezi potrazivanja posla ali fora je ta da nema vise intervjua u ambasadama i prevaranata koji popune sve termine pa preprodaju termine i ostale fore i fazone koje samo ljudi sa ovih prostora mogu da smisle.

Umesto cekanja na intervju u ambasadi Nemacke poslodavac daje saglasnost i ambasada samo rutinski daje papire.Problem je u tome sto Nemacki poslodavac po zakonu ne moze da Vam potvrdi da ste zaposljeni ako se barem tri meseci niko iz Nemacke prvo,potom iz svih ostalih 30 i kusur clanica EU nije javio za tu radnu poziciju.Zato ce po novom Zakonu biti dozvoljeni povecani period boravka u DE sa tri na sest meseci.

Da ce biti lakse bice da ce otici sve vise ljudi otici ce a to sa druge strane samo znaci da tokom 2019-e i 2020-e padace cena kirija i cena stanova u Srbiji jer nece imati ko da zivi vise u Srbiji osim penzionera i vec postojecih motaca kablova bez zelje da vredjam bilo koga.

Sa trece strane dosta firmi ce biti zatvoreno u Srbiji koje su navikli da izrabljuju radnike za 200 eura plate jer nece imati ko da radi ni za 500 eura plate ne za 200.

Da sam na mestu bilo koje mladje,kvalifikovane i posteno obrazovane osobe momentalno bih odvajala barem 1-2 sata dnevno svog slobodnog vremena u aktivnom ucenju nemackog jezika i time spasila sebe iz ovog ponora drzave ubrzo.

Aleks

pre 5 godina

Radne vize neće biti ukinute, samo će se malo pojednostaviti dobijanje istih. I ne sekirajte se, neće biti tolika navala, jer nema baš toliko radnih mesta.

AmperPsytrance

pre 5 godina

Licno ja ne bi zeleo da idem odavde ali stojim u mestu sa novcem,imam velike planove sto se tice muzikce produkcije.
Platu koju primam ne resava mi bas nista....... :(

Darinka

pre 5 godina

Po tom novom Zakonu trazioci posla sa prostora bivse SFRJ moci ce da ostanu do 6 meseci u Nemackoj umesto dosadasnjih tri meseci u vezi potrazivanja posla ali fora je ta da nema vise intervjua u ambasadama i prevaranata koji popune sve termine pa preprodaju termine i ostale fore i fazone koje samo ljudi sa ovih prostora mogu da smisle.

Umesto cekanja na intervju u ambasadi Nemacke poslodavac daje saglasnost i ambasada samo rutinski daje papire.Problem je u tome sto Nemacki poslodavac po zakonu ne moze da Vam potvrdi da ste zaposljeni ako se barem tri meseci niko iz Nemacke prvo,potom iz svih ostalih 30 i kusur clanica EU nije javio za tu radnu poziciju.Zato ce po novom Zakonu biti dozvoljeni povecani period boravka u DE sa tri na sest meseci.

Da ce biti lakse bice da ce otici sve vise ljudi otici ce a to sa druge strane samo znaci da tokom 2019-e i 2020-e padace cena kirija i cena stanova u Srbiji jer nece imati ko da zivi vise u Srbiji osim penzionera i vec postojecih motaca kablova bez zelje da vredjam bilo koga.

Sa trece strane dosta firmi ce biti zatvoreno u Srbiji koje su navikli da izrabljuju radnike za 200 eura plate jer nece imati ko da radi ni za 500 eura plate ne za 200.

Da sam na mestu bilo koje mladje,kvalifikovane i posteno obrazovane osobe momentalno bih odvajala barem 1-2 sata dnevno svog slobodnog vremena u aktivnom ucenju nemackog jezika i time spasila sebe iz ovog ponora drzave ubrzo.

Dodo

pre 5 godina

Hvala Bogu, izasao sam prosle godine, uspeo da se zaposlim i nije mi zao. A pritom moram da kazem, da sam imao posao i to drzavni u Srbiji pa sam ipak dao otkaz. Nazalost vidim da ce vam tamo u Srbiji ostati samo tatini i mamini sinovi i kceri, neuki i smotani, dok vi cekate redove na raznoraznim salterima.

neko

pre 5 godina

Razapeo sam strelu i samo čekam taj januar da se ispalim ka nemačkoj a vi političari će te morati da se prekvalifikujete u vodoinstalatere, elektricare i zanatlije jer nećete moći vise kome da političite!

Klizac

pre 5 godina

Zašto bi Srbija bila razvijena, stabilna, perspektivna, pravna država, kada to nikome nije u interesu, osim običnim građanima Srbije?
(Prelivanje, 28. oktobar 2018 14:52)

A zasto su onda "obicni gradjani Srbije" glasali za Slobu, ratove, sankcije? Ali uvek je lakse okriviti zapad. Istocni blok je procvetao, a jedino mi propali. Nas izbor, nase posledice, nema ljutis.

Na vreme pobegao

pre 5 godina

Da sumiram svoju prvu god u Nemackoj(Bavarija konkretno)

Ja i supruga radimo.
Dete u Vrticu.
Kupili auto u vrednosti od 10 000€( 3000 dali, ostatak na 36x200€) kamata smesna!!!
Ustedeli oko 10 000€ za 12 meseci
Bili u Srbiji 2x i sasvim solidno potrosili novac.
U pocetku 2019 u najavi povecanje plate za 13%
Tako da ako sve bude po planu, na kraju 2019 bi trebalo da imamo ustedjenih 20-22000 €.

Ovako nesto u Srbiji mozemo samo da sanjamo!!!

Minimalna plata u Bajernu je 1200€ netto
Kome nije tesko da radi 6 dana u nedelji, moze da radi minijob(dodatni posao) i to je 450€ plus na platu
Tako da he minimalac u Nemackoj sa 6 radnih dana 1650€!!!

Muz i zena 3300€ mesecni prihod
Rashod ne moze da predje 2000€! (Stan,hrana,garderoba,gorivo,telefon...)

Ne nadajte se!
U Srbiji NIKAD,ali NIKAD nece biti bolje!

Pozdrav i srecno u potrazi posla!

Vozaci,medicinari,gradjevinci,metalci za vas ima posla na svakom cosku!!!

dr iz Ns

pre 5 godina

Ne odlazim zato sto mi fali 500-1000€ za pristojan zivot. Odlazim zato sto ne zelim da mi dete odrasta ove, zato sto zivot moze biti jedno lepo, dostojanstveno iskustvo ispunjeno raznim sadrzajima o kojima trenutno u Srbiji mozemo samo da mastamo. Zivot je jedan, manite me prica o patriotizmu.

Boterminator

pre 5 godina

Botovi po naređenju pljuju po Nemačkoj i veličaju vođino blagostanje u Srbiji......i to sve za suv sendvič i sokić. Isprani mozgovi, imace šta da jedu dok ih lično vođa hrani tim preskupim i prokletim sendvičem.
Ceo život sam dijasporac integrisan u zapadno društvo, Nemci i susedi znaju da sam Srbin i maksimalno me poštuju, nikad nisam doživeo diskriminaciju po etničkoj osnovi!
Što se životnog standarda tiče, meni je odlično, ja se ne žalim jer sam visoko obrazovan, iskusan i radim. Znam radne uslove da ispregovaram i menjam bar jednom u 5 godina poslodavca tako više skače plata.
Kako ko se snalazi tako lepo i stabilno može da živi.
Vođina Srbija mi je poslednja rupa na sviralu jer mi se uopšte ne sviđa partijsko zapošljavanje, mito i korupcija a najviše mi smeta nedostatak elementarnih ljudskih civilizacijskih sloboda:
Sloboda izražavanja
Sloboda da političko opredeljenje bude diskretno bez pljuvanja u medijima otvorenim pismima Slobinih medijskih tajkuna i političara.

Ovde sam miran i slobodan porodičan čovek.

Prelivanje

pre 5 godina

Kad je počela "tranzicija", pre više od 15 godina, pitali smo se ka čemu je to ta tranzicija. Sad se već jasnije vidi, krenulo je sa preuzimanjem državnih resursa, a to se zvalo proces privatizacije. Sada se prelazi u novu fazu, a to je preuzimanje ljudskih resursa. Zašto bi Srbija bila razvijena, stabilna, perspektivna, pravna država, kada to nikome nije u interesu, osim običnim građanima Srbije?

Draginja

pre 5 godina

I kad odu svi ti koji su planirali nece biti problema ,imamo mi dosta majstora koji su trenutno na raznoraznim savetnickim i rukovodecim mestima u vladi, ministarstvima,oni ce preuzeti sva ta slobodna radna mesta i radice sa vecim elanom nego ti sto su otisli.

Dipl.građ.inž.

pre 5 godina

Ко хоће и уме, овде ће зарадити довољно за нормалан живот. 
Још кад би овај коментар био објављен, било би сјајно.
 (beograd, 28. oktobar 2018 18:33)

U BG-u još i nekako je moguće naći posao ali Srbija ima još 5 mil.ljudi van BG-a a šanse za posao su jedino preko stranke. Ja npr. nisam želeo da podmićujem ljude i dajem 5000 eura nekom da bi me zaposlio. Umesto toga otišao sam u DE i sad toliko primam mesečno.

Ja

pre 5 godina

@ neko...Ne treba političarima druže prekvalifikacija ako ostanu sami ovde....Bata Gašić je keramičar,Ivica Tončev konobar,Kokeza vulkanizer,Bogoljub Karić zidar ima raznih profila tu ne brinem se ja za njih

cvele

pre 5 godina

Naravno da jesi stranac u Nemackoj, ali ako govoris dobro jezik neces imati nikakvih problema da budes ni doktor, ni bankar, ni da radis u drzavnim institucijama, niti ce ti dete imati problema sa skolovanjem i doslovno ces imati ista prava kao i svaki Nemac. Ali ne mozes da pricas na srpskom ili losem, pa cak i solidnom nemackom jeziku i ocekujes da imas isti status kao i oni.
Moja je tasta 3 godine u Nemackoj i najmladja cerka (moja svastika) ima 10 godina i odlican je ucenik, a ovde je naucila jezik i vec ga prica perfektno. Ona ce upisati gimnaziju (to je kod nas 5. razred i vec tada im se odvajaju deca ko ce se skolovati, a ko na zanat) dok ce njena drugarica iz razreda koja je Nemica i los djak morati da uci najnizi stepen i nema tog Nemca koji ce je preko veze ubaciti da ide ka fakultetskom obrazovanju, a moja svastika je pre tri godine dosla prvi put u Nemacku pokazala da je sposobna i vec je uciteljice spremaju da ide ka univerzitetskom obrazovanju jednog dana i sve ostalo je samo na njoj.
Inace i ja sam dosao pre 5 meseci i bicu najnizi oblik coveka ovde dok god ne naucim jezik, a posle toga sve prilike su iste meni kao i Nemcu mog nivoa obrazovanja. Svakako ovde sam dosao da bi moje cerke jednog dana zivele u Nemackoj i imale ista prava kao i Nemice, a ne u Srbiji da nemaju nikakva prava ako nemaju para i tatu na polozaju.

Ljovisna

pre 5 godina

Ne zurite ljudi .Vec 100 godina se pise i prica o propasti i krahu zapada, kako je tamo sve gore i losije,poslednjih 25 godina propada i EU....

Dragan

pre 5 godina

Ziveo sam u nemackoj godinu i po pa presao u stokholm u svedsku. U nemackoj su me gledali kao gradjanina zadnjeg reda, svaba nije hteo rec da progovori sa mnom.

U svedakoj mi je najteze palo kad da bi me uvredili nazivali me PRLJAVI JUGO.
vozim kombi dostavljac sam autodelova i nije mi tesko. Ne obazirem se na sve to. Bolje mi je nego da se vratim u srbiju gde 17e po satu mogu samo da sanjam.
Sve to radite ako imate cilj. Nemojte NIPOSTO da vam cilj bude da ostanete napolju zauvek. Zaradite, uzmite im pare i osigurajte zivot sebi medju svojima da ne zavisite ni od vucica ni od djilasa.
(Zivim ko car, 28. oktobar 2018 17:28)

U Lufthanzi sam vec 19 godina. Kada sam posle trece godine odlucio da idem u Emirats, ponudili su mi €2000.00 vecu platu. Ostao sam i vec posle sest godina mi je plata bila €6200.00. a vec posle devete godine mi je ponudjeno da budem instruktor. Inace zovu me po imenu i uvek pominju kako je JAT imao vrhunske aviomehanicare.

Zivim ko car

pre 5 godina

Ziveo sam u nemackoj godinu i po pa presao u stokholm u svedsku. U nemackoj su me gledali kao gradjanina zadnjeg reda, svaba nije hteo rec da progovori sa mnom.

U svedakoj mi je najteze palo kad da bi me uvredili nazivali me PRLJAVI JUGO.
vozim kombi dostavljac sam autodelova i nije mi tesko. Ne obazirem se na sve to. Bolje mi je nego da se vratim u srbiju gde 17e po satu mogu samo da sanjam.
Sve to radite ako imate cilj. Nemojte NIPOSTO da vam cilj bude da ostanete napolju zauvek. Zaradite, uzmite im pare i osigurajte zivot sebi medju svojima da ne zavisite ni od vucica ni od djilasa.

Naprednjak Tosic

pre 5 godina

Ma jok, cekacemo da nas siluju po tramvajima...ps sve manje ljudi odavde salje pare dole, ploticarima ce i ta slavina da presusi jednom.

Dara

pre 5 godina

@Markov V
"Sve ovo sto pisete se odnosi na visoko obrazovani kadar i nema aman bas nista sa nama, jer smo mi iz te price izuzeti. ..."
--
Dosta mojih prijatelja lekara i majstora je otislo preko specijalizovanih zvanicnih EU portala za trazenje posla.S obzirom da je za stanovnike Srbije nemacki jezik dosta tezak mozete pogledati specijalizovane portale za zaposljavanje u EU ukljucujuci i Nemacku na hrvatskom jeziku s obzirom da je Hrvatska u EU:

Eures portal na hrvatskom jeziku i kolicina trazenih radnika u Nemackoj:

https://ec.europa.eu/eures/eures-searchengine/page/main?lang=hr#/search

gde imate za tekuci datum 28-10
preko 1.6 miliona otvorenih radnih mesta u svih 30 i kusur clanica EU klik na "filter" ispod opcije za pretrazivanje i bezite iz ovog ponora od drzave.


Pa tu sa leve strane "trazitelji posla" kliknete na "lokacija" Njemacka trenutno ima preko 750 hiljada slobodnih radnih mesta samo preko ovog EURES portala.

Radnici im hvale i to puno ne nasedajte na izjave ovih nasih koji nisu ni izasli iz Srbije a znaju sve o EU.Ucite nemacki na vreme poslodavac u Nemackoj ceni znanje nemackog jezika isto kao i Vase kvalifikacije.Fora je dozvoljenim boravkom do 6 meseci po novom zakonu koji stupa na snagu 2019-e godine o zaposljavanju stranaca van DE i van EU mozete otici i licno se predstaviti poslodavcu koji ce nakon kada Vas licno vidi i cuje Vas nemacki jezik drasticno uciniti da Vas zaposli u DE.

Hvala na objavljenom komentaru i istrazivanju.

Tisina tamo !

pre 5 godina

Uf, zamislite da pored medicinskih radnika odu odavde i sve zanatlije, npr. keramicari.
Pa jel bi ostao makar jedan da nam stavi plocu?

XXL

pre 5 godina

Uh brate ne valja ovo ... ako ovo schwabe usvoje naš Režim će se na sva usta hvaliti svojim ustoličenim 'boljitkom' i kako u njemu NEMA nezaposlenih. Naravno svi će biti u Nemačkoj.

Muškarac

pre 5 godina

Imam svoju radnju, nije da ne zarađujem ali ne mogu da ostavim bitne novce za penziju. Kako sad stvari stoje, odoh sa prvim vozom čim otvore granice. Neću da radim za političare na vlasti i njihove kriminalce.

AmperPsytrance

pre 5 godina

Licno ja ne bi zeleo da idem odavde ali stojim u mestu sa novcem,imam velike planove sto se tice muzikce produkcije.
Platu koju primam ne resava mi bas nista....... :(

ja sam ja

pre 5 godina

Ko hoće može i danas da ode!! Ljudi koji “čekaju” liberalniji zakon neće ni da odu sve da Srbija sutra uđe u EU i da ne treba radna dozvola!!!

s..nikolić /austrija

pre 5 godina

Deca "gastarbajtera" moje generacije , bar 2/3 njih , kupuju stanove, kuće ili kuće iznova prave !
Tako je u jednom gradiću u gornjoj austriji, a ista je situacija i u drugim mestima !
Ljudi jednostavno žele da deci omoguće BUDUĆNOST!

ciga

pre 5 godina

@Dendy
Zivot je skup ? A ovde je jeftin,i nema opasnog drustva i svi smo građani prvog reda jel ? Prvog reda si samo kao član,kum ili neki oblik rodbine sa vladajućom garniturom.U suprotnom si isti Q kao i u Nemačkoj,tj nista !

Eto vam Barona Munchauzena sa E autobusima

pre 5 godina

Ima li nasa država neki mehanizam ili će samo nemo gledati kako nam radnici okreću leđa i odlaze? Okujte ih stavite neke nanogice i da znaju da čim izadju van granica Srbije da će to da eksplodira. Ova država kakva je ladno bi nas pustila da moramo da zaposlimo neke iz Indonezije i još da im damo 50€ veću platu. Morate preduzeti mere da se stane u kraj domaćim izdajnicima a od prve plate u inostranstvu evidentno je i stranim plaćenicima. Državo stani u zaštitu poslodavaca! Ko će budžet da vam puni?

Tony Stark

pre 5 godina

Sve je to tacno, ali morate imati skolu za posao koji aplicirate. Ja sam dobio posao pomocnog njegovatelja, gazda inace njemac mi je dao ugovor. Njemacki ucim oko godinu dana pa se mogu sporazumiti. Trazio mi je samo vozacku dozvolu, ni skolu ni iskustvo.Medjutim, na stranici ambasade za taj posao treba srednja medicinska skola, tako da cu morati raditi prekvalifikaciju. Posao u Njemackoj se moze naci, ali postoje odredjeni uslovi koje morate ispuniti.Njima trebaju kvalifikovani radnici, ne cistaci i peraci sudova.

Milorad

pre 5 godina

Ništa novo, to je bilo i za vreme Hitlera, tako da se je vreme povampirilo. Ceo Balkan i ovako radi za njih, apsurd je da ni jedna Balkanska zemlja ne shvata da je već odavno postala kolonija. Zapadu se može, jer znaju da su balkanci zatucani skroz.

marko

pre 5 godina

A zasto su onda "obicni gradjani Srbije" glasali za Slobu, ratove, sankcije? Ali uvek je lakse okriviti zapad. Istocni blok je procvetao, a jedino mi propali. Nas izbor, nase posledice, nema ljutis.
(Klizac, 28. oktobar 2018 15:29)

А иначе Слобин програм за који се гласало је био да ће ЈНА да заглави у Словенији, да ће да комшије да блокирају касарне, да ће ЈНА да упадне у замку у Добровољачкој и у Тузли и сл. Ти избори на које се позиваш су били нерегуларни зато је и био 9.март. Зато су и били нови избори и студентске демонстрације, видовдански сабор, долазак Панића и Ћосића, и све то већ 1992. Можеш ли ми навести макар било који пример неке друге земље које су имале слично а нису биле у ништа бољој ситуацији. Није Слоба био никакав наш избор, човек је манипулисао, и то је одговарало странцима све до Гонзалеса. Тек су те 1997 послали њега да га опомене, а дотле је Слоба био фактор мира и стабилности, чак су му и дали да прода Телеком да се одржи на власти. Према томе доста више тог аутошовинизма, нису ствари ни приближно таквој симплификацији којом се служите.

pera detlic

pre 5 godina

Ostajte ovdje, sunce tuđeg neba neće vas grijati.

Ili bar pišite kad stignete.

A i ne morate.

Koga briga, ljudi migriraju oduvek svuda, i uvek ponesu sebe. To je ta tragedija i usud. Vidjećete, uostalom.

Aristotel

pre 5 godina

Tekst se ne bavi uzrocima egzodusa, a ne bi bilo lose da se to objavljuje svakog dana. Dakle, ljudi se osecaju primorani da odu:

- Zbog namernog otaljavanja resenja sta cemo sa Kosovom koje nam kao Damoklov mac visi nad glavom;
- Zbog nezasitih poslodavaca koji su vratili Srbiju u robovlasnistvo;
- Zbog preniskih primanja;
- Zbog gradskih serifa koji poticu iz vladajuce partije;
- Zbog partijskog zaposljavanja;
- Zbog odsustva empatije osoblja cim krocite u bolnicu, kao da vas mrze sto ste dosli da se lecite;
- Zbog opste nekulture;
- Zbog turbo-folka;
- Zbog militantne sredine;
- Zbog katastrofalnog obrazovnog sistema;
- Zbog partokratije;
- Zbog epidemije mita i korupcije;
- Zbog nenormalnih marzi za osnovne namirnice za zivot koje su skuplje nego u zemljama EU;
- Zbog preskupog goriva;
- Zbog Putina koji nam izlazi iz frizidera;
- Zbog osecaja stalnog ratnog stanja koje je sada jos gore jer neko ko je celog zivota iskompleksiran zeli vojni rok;
- Zbog ministara koji su u foteljama iz licne koristi, pogotovo jednog koji ima 30 i vise firmi u zemlji koju ne bih da spominjem;
- Zbog "navijaca";
- Zbog patriJota;
- Zbog katastrofalne infrastrukture;
- Zbog... (dopunite)

MS

pre 5 godina

Zena i ja radimo svoje poslove, zena ima 1800 ja 2000e neto.
Trosimo oko 2000-2200e, zivimo sasvim lijepo.
Kupili smo i auto od 7000e.
Stedimo 1500e mjesecno, kupicemo stan uskoro i izdavati ga.
Za 2-3 jos jedan.
Zivot je lijep, bez stresa.
Ne zivim vise okruzen poltronima i neskolovanim partijskim kadrovima.

Aleks

pre 5 godina

Radne vize neće biti ukinute, samo će se malo pojednostaviti dobijanje istih. I ne sekirajte se, neće biti tolika navala, jer nema baš toliko radnih mesta.

Opozicija prostakluku

pre 5 godina

Ako ste imali prilike da proputujete Evropom videli bi da nigde niste sustinaki dobrodosli sem kao turisti da ostavite pare. Posebno, u toj Nemackoj, bukvalno vas gledaju kao gradjane drugog reda.

U Srbiji nije lako, ali kvalitetnom radom i postovanj sebe i drugih mozemo ziveti pristojno. I sistem moramo promeniti, od svesti ljudi, obrazovanja pa sve do postovanja prava. Kad to postignemo necemo morati ovako jadno da cekamo vesti iz Nemacke.

Ja sa prodicom i troje dece ostajem ovde da gradimo bolju Srbiju, vi ako morate srecan vam put. Samo se jedna zemlja zove otazbinom.

Bob

pre 5 godina

Iz Velike Plane sam. Vec sada u pojedinim firmama cije su gazde robovlasnici nece niko da radi. Do skoro su primali samo do 30 godina starosti, a sada i sa 60. Medjutim niko nece da radi za 25000 dinara. Potpuno podrzavam odlazak u inostranstvo. Jedino tako moze biti bolje onima koji ostaju, jer gazde moraju ili da podignu plate, ili da stave katanac na firmu. Iskreno i ja planiram da se odselim, iako imam skoro 50 godina.

lemi

pre 5 godina

U Srbiji tacnije u Beogradu postoje firme u kojima se moze zaraditi nekoliko hiljada eura mesecno, radi se uglavnom o menadzerima koji uz to imaju i sluzbeni automobil itd itd.
Njima i takvima su ovakve price smesne. Cinjenica je da vrlo lako mogu i da ostanu bez posla ali ima jos kompanija u koju ce preci za iste, ili cak vece pare. Nije to školovan kadar, to je kadar koji se naucio lepo da se predstavi,tj.proda.
Pored njih postoji mozda 15-20% ljudi kojima je privatni biznis odlicno krenuo i lepo zaradjuju.
I jedni i drugi necitaju ovakve vesti. Ovima se mogu dodati i treci tj.tatini i mamini sinovi. O njima drugom prilikom.
Problem je sto sigurno 70% nase populacije zivi na ivici egzistencije koji primaju platu 200-400e. E ti ljudi pisu ovde.
I treba da da pokusaju otici i ako se ne snadju neka ne brinu ovde ovaj ponor ce ih uvek cekati.
Znate li vi da su se "demokratske" promene desile pre 18 GODINA. I gde smo mi, u dubiozi idalje, doduse malo bolje je nego pre 18godina.
Za 18 godina dete postane punoletno. Za 18 g od drugog svetskog rata svabe su vec bile na nogama a nama nece biti dovoljno ni 180 godina (mislim na ceo Balkan).
Ljudi put pod noge i snalazite se ko kako moze i neokrecite se.
Nijedan gasterarbaiter koji je otisao pre rata se nije vratio na balkan sem u penziju i to na dva tri meseca kad je leto, ostalih 9 meseci idalje zivi u Nemačkoj.

Dendy

pre 5 godina

Učila i položila jezik.Meni dosta tih tri meseca u Nemačkoj.Zaključujem da ljudi iz Nemačke ne pišu istinu o tome kako je ovde (sad sam u Nemačkoj).Život je skup.Društvo je klasno,stranac je stranac.Da ne moram,EU za život ni pod tačkom razno.Činjenica je da mogu,imam papire,a neću.

N Sad

pre 5 godina

Ja sam pokreno privatni posao u Srbiji i zaradim 200 Eura dnevno. Mozda je to i malo kako neki drugi zaradjuju, ali u svakom slucaju love i hleba u Srbiji ima samo ko hoce da radi.

TADDY ZG

pre 5 godina

Obzirom da sam državljanin EU odlazim 15.01.2019. u Braunschweig a u Hrvatsku se ne vraćam jer i idem jer nemogu gledati što nam političari rade.
Kožu s leđa su nam ogulili.

Saša

pre 5 godina

Ne znam da li je vama poznato da su tamo izbori? Trenutno, danas, u oblasti Hesen a kasnije sledeći u Berlinu. Ima neka AfD partija pa čuh ponešto o njima... oni ako prebace 20% ja tamo išao ne bih odavde.

Neinformisan narod

pre 5 godina

Ma jok, cekacemo da nas siluju po tramvajima...
(Naprednjak Tosic, 28. oktobar 2018 21:20

Ma ne, idete da vas gaze kamionom po Berlinu.

Dijaspora

pre 5 godina

U dijaspori sam već 10 godina, a uskoro se selim u Nemačku. Dolazim u Srbiju redovno, pa mogu da poredim. Nije stvar samo u novcu, naprotiv, novac i ne mora biti u samom vrhu prioriteta porodičnim ljudima. Radi se o sigurnosti i izvesnosti, uređenom sistemu, pravnoj državi, dobrim školama, odličnim domovima zdravlja i bolnicama, razvijenoj saobraćajnoj infrastrukturi, čistim zgradama i ulicama, zbirno - životu dostojnom čoveka u 21. veku. Ukoliko se razmišljaš da li da ideš u Nemačku - treba da odeš. Uvek možeš da se vratiš. Ukoliko razmišljaš da odeš, a ne odeš - čitavog života ćeš se kajati i pitati "šta bi bilo kad bi bilo" bez izbora, moraćeš da se zadovoljavaš otpadom i ostacima koje ti život(arenje) u Srbiji nudi.

nazalost tako je

pre 5 godina

Ovde posten covek ne moze pristojno da zivi, a ne mogu svi da budu lopovi i hohstapleri. Bice to znacajan odliv radne snage iz Srbije.

markoooooOOoOOOooOOooooOoo

pre 5 godina

Neka zadnji ugasi svetlo. Svi vi koji pljujete ljude koji odlaze, razmislite malo jer ljudi koji odlaze su jako razmislili. Jednostavno neces da radis ni za 700-800€ ako vredis vise. Zasto da se stiska i da jedva odes u grcku kad mozes da obidjes svet lagano sa normalnom (tudjom) platom. Zasto da jedes krs hranu kad moze i bolje, zasto ne bi digao kredit i bio siguran da ces ga lako vratiti i kupiti sebi kucu? I posebno, zasto ne bi imao normalno zdravstveno osiguranje? Eto par razloga zasto otici pa cak i ako imas "dobru" platu.

beograd

pre 5 godina

Имам свој посао и не бих ишао одавде минута какве немачке паре. Ко хоће и уме, овде ће зарадити довољно за нормалан живот.
Још кад би овај коментар био објављен, било би сјајно.

Marko V.

pre 5 godina

Dajte vise rasresite neke stvari i ne pisite gluposti.
Jeste li culi za uredbu o zapadnom balkanu 2016-2020? Ona obuhvata zaposljavanje nasih ljudi u svim strukama sa radnom vizom do kraja 2020. godine.
Sve ovo sto pisete se odnosi na visoko obrazovani kadar i nema aman bas nista sa nama, jer smo mi iz te price izuzeti.
Nama, i ostalima u regionu, osim BiH koji imaju jos malo tezi put je omogucen dolazak uz odredjene godisnje kvote koje su kontrolisane iz razloga da se ne desi da dodje do masovnog iseljavanja naroda.

Sava

pre 5 godina

Nemacka je dobra za sljakere, visoko obrazovani generalno ni ne treba tamo da gledaju, najbolje Skandinavija, Benelux, UK, Irska, USA, Kanada itd.
U Svedskoj i Holandiji na primer niko nece da vas smara da ucite lokalni jezik za radnu dozvolu i posao. Takodje generalno mnogo manje je diskriminacije za takve ljude.
Sa druge strane ako ste vozac, zavarivac, bravar i sl. ni tamo necete bog zna koji tretman imati socijalno.
Svako se ovde na zapadu krece u svojim socio-ekonomskim krugovima i u njima vaze razlicita pravila u svim ovim zemljama. Na primer u Svedskoj ako si inzenjer sa dobrim znanjem u drzavnim institucijama i profesionalnim krugovima ili ako zivis u dobrom kraju apsolutno nikada ni jednu neprijatnost neces doziveti u svom okruzenju, ali zato ce neki taksista drugo koleno koje se dovuklo iz Maroka i jos trlja pozadinu peskom da se tripuje kako moze da te vredja, naravno kada ga prijavis smanji se na velicinu makovog zrna ali te vec iznervirao. Drugim recima zatucanih ljudi ima svuda samo je pitanje koliko smeju da se razmahnu i uvek su poturice veci Turci od Turaka.
Kada je previse desi vam se Balkan.

Klizac

pre 5 godina

Није Слоба био никакав наш избор, човек је манипулисао, и то је одговарало странцима све до Гонзалеса. Тек су те 1997 послали њега да га опомене, а дотле је Слоба био фактор мира и стабилности... Према томе доста више тог аутошовинизма, нису ствари ни приближно таквој симплификацији којом се служите.
(marko, 28. oktobar 2018 17:14)

Ne, nego dosta vise tog sovinizma prema zapadu! Znate li i jednu zemlju koja je u sukobu sa zapadom a da im dobro ide? Sloba odgovarao zapadu do 1997? Pa u gomilama su dolazili i molili ga da ostavi ratove i sukobe, on je to cinio jer ga je narod podrzavao, a i Rusija je pre priznala nezavisnost Hrvatske od Amerike. Nikada nije bilo znacajnijeg otpora Slobi do kraja devedesetih. Nikada! I da ponovimo - sve je krenulo sa "mitinzima istine" a sa tom provokacijom stigli su i odgovori iz drugih republika. Radnik je zamenjen za Srbina, radnicka klasa za srpsku naciju, a toboznja "antibirokratska revolucija" je sluzila da se ucvrsti beogradska birokratija. To niko od drugih saveznih drzava nije hteo, jedino su se Crnogorci drzali jos jedno vreme i odose i oni. Dok se rusio Berlinski zid, mi smo citavom svetu gurali prst u oko. Ovo u cemu zivimo sada je naplata narodne gluposti iz onog vremena. Cekaj samo da stigne naplata za danasnje gluposti i drske neprilagodjenosti evropskom okruzenju. I ne naplacuje nam to niko iz EU nego su to prirodni zakoni koji sami od sebe deluju. Ko urinira na cvece, dobice smece.

Dipl.građ.inž.

pre 5 godina

Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?
 (MarkoBerlin, 29. oktobar 2018 06:17

Druže,to što si u IT-u ne znači da si bogom dan da imaš najveća primanja. Ljudi imaju i druge potrebe osim igranja video igara.Postojimo i mi inženjeri drugih struka, koji isto dobro zarađujemo.Za to je potrebno dosta iskustva i znanja i već posle 10-ak godina rada i na radnom mestu npr. vođe projekta(moj slučaj)može se zaraditi taj novac.Pozdrav iz Bavarske!

....

pre 5 godina

Zeli svima koji pokusavaju (zajedno sa mnom ) da pobegnu od prosperitetnog Doba uspemo.Taman da vodja kaze kako je nezaposlenost 0% I da je svima super...

Umpah pah

pre 5 godina

Sad ce svi nasi majstori, vodolnstalsnteri i varioci da napuste Srbiju. Veliki demografski udar. Jos ako ukljucimo one koje govore Nemacki.

Don Giovanni

pre 5 godina

- Zbog... (dopunite)
(Aristotel, 29. oktobar 2018 08:54)

- Zbog odsustva svake nade da će se ovde u dogledno vreme nešto popraviti na bolje.

A život je samo jedan i čovek ga ne može (i ne sme!) protraćiti čekajući to bolje! Čak ni kad mu ga obećavaju za samo dve, do dve i po godine. I tako već sedmu godinu!

MarkoBerlin

pre 5 godina

Gledam neke komentare koji pišu da imaju u Nemackoj platu preko 5-6 hiljada. Ja kao IT inženjer (System Architect) imam u Berlinu platu 95.000 godišnje. To je nešto malo preko 5.000 mesecno. S obzirom na struku i na kretanje IT plata i ponude koje dobijam, mislio sam da sam plaćen mnogo. Više od toga samo neke top menadzerske pozicije mogu da imaju. Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Odlazak ljudi je neminovan.
To znaju svi analiticari,kao i politicari i ne mogu nista da urade po tom pitanju.
Medjutim.....
Kao i u Hrvatskoj,ovaj egzodus dovesce pre ili kasnije do povecanja cene rada u Srbiji,sto ce u nekom trenutku da pocne da vraca ljude iz Nemacke,gde se svakako zivi znatno bolje,ali je tudjina i tamo ces uvek biti stranac,tvoja deca ce biti stranci,pa cak i njihovi unuci,bez obzira sto su druga generacija tamo rodjena.Ako u tu pricu ukljucimo i tradicionalni evropski rasizam,dojamo to da ti ljudi ce uvek biti gledani popreko od strane Nemaca,koliko god ugo da su tamo i uvek ce ih posmatrati samo kao radnu snagu.
Nekome se to cini kao da nije mnogo bitno,posto lepo zaradjuju i mogu sebi da priuste najnoviji Ajfon i novi model Audija,ali materijalne stvari nisu jedine bitne za zivot.
Apsolutno ne vidim nista lose u odlasku na rad u Nemacku ili Austriju i smatram da je mnogima to potrebno ,kako bi stali na noge ,ali sam hteo samo da naglasim sta ljude ceka u tudjini ,kao i da novac nije jedina vazna stvar u zivotu.
Oni koji odu i snadju se,retko se vracaju,ma koliko da sam u pravu,posto je tesko odreci se zarade i sigurnosti radi Srbije.Pola moje familije je u Nemackoj i Engleskoj i ne pricujem da zele da se vrate,am koliko istinski kukali za Srbijom,iako se to mozda i promeni,ako jednog dana budu to mogli da ostvare i kod nas.

stevo_kosjeric

pre 5 godina

Ko god ima sansu, treba je iskoristiti.Ali imajte na umu svi koji odete, da deo zaradjenog novca ostavljete sa strane, ulazete u rodni kraj u sigurnost.Nadjite najbolji nacin za to. Blagodat nece trajati do veka. Desavaju se politicke promene i na zapadu,raste nacionalizam,nikada se ne zna kad ce doci politika koja ce reci morate nazad. Ekonomska kriza se desi za noc, a onda gomila ostaje bez radnog mesta.Zato gradite jezgro gde mozete uvek da se vratite. Podizite vocnjake, ulazite u svoje selo.

Aleksandar

pre 5 godina

@(rani, 28. oktobar 2018 14:35)

Otišli smo, i još "odlazimo", i je l' bolje Srbistanu usled toga? Svi merljivi parametri bi rekli da ne, al' ako je tebi tako lakše...

pertinaks

pre 5 godina

Mi smo unistili ovu zemlju, volimo da krademo , da zivimo od nerada da za nas nema pravila i slicno.
Ovo smo ovde zatrovali. Takodje svi koji smo to uradili u velikoj smo meri ti koji idu sad. To je istina i to je tako i sad se pravimo kao da je neko tamo kriv drugi. Nemcima mi trebamo zato nas i pusta, da mu ne trebamo ne bi mu bilo sve jedno ko mu sve dolazi u zemlju koju je on organizovao i borio se da mu bude takva.

Swarog

pre 5 godina

Ja kapiram da cu da palim iz Nemacke kad vidim koliko vas se sprema da dodje ili hoce da dodje. Ja sam emigrirao pre 20 godina da ne budem
u Srbiji a sad Srbija "dolazi" ovamo(kad citam ove vase komentare, iznosenje ko koliko zaradjuje i slicni uzasi). Nisam dovoljno daleko zapalio, trebalo je za Australiju...

kole

pre 5 godina

Ja imam 56 godina i rado bih otisao. Neka radim jos 9 godina u Nemackoj, nakucacu 350 evra nemacke penzije. Ovde za dosadasnji rad jos 250 i meni 600 evrica dosta. Ako ostanem ovde do kraja, imacu 350 (nikad vecu) penziju i unucima necu moci dzeparac da dam.

Sava

pre 5 godina

Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?
(MarkoBerlin, 29. oktobar 2018 06:17 )

IT nije najplacenija struka nikako, a takodje zivis u Berlinu. Predji u Frankfurt na primer i radi u nkoj vecoj banci ili slicno na istoj poziciji i imaces i ti znatno vise bez mnogo muke. Najbolji zivotni standard u Nemackoj od vecih gradova zapravo ima Hannover kada se gleda prosecna zarada naspram troskova zivota. Ne kazem da svi treba tamo da pohrle ali to je statistika.

Aleksandar

pre 5 godina

@(Sava, 29. oktobar 2018 08:30)

Istina, sem za visoke menadžerske pozicije u kompanijama koje su pre svega okrenute domicilnom tržištu niko vas neće smarati da učite holandski u Holandiji (dok ne budete planirali da tražite državljanstvo), ali će vam zato, za razliku od Nemačke, skinuti kožu s leđa na porezima i doprinosima.

U Nemačkoj su plate iste ili čak veće (barem u Frankfurtu) za istu vrstu posla, ali su porezi, u proseku, 10-15% niži, plus je generalno život jeftiniji... E sad, Holandija jeste otvorenija zemlja i možete potpuno normalno živeti znajući samo engleski jezik pa vi vidite šta vam je važnije.

bg info

pre 5 godina

kad kazu ne zelim da mi dete odrasta u srbiji... idi i ne vracaj se i zelim ti od srca da ti dete ne zna srpski, da ozeni jednog dana svabicu helgu i da imas unuka hansa i da nikad vise ne znaju da im je neki rodjak nekada davno dosao iz srbije. budi veci svabo od svabe... ali za njih ces i ti i tvoj unuk hans uvek biti auslander. i sve sto zaradis trosi tamo, ne dolazi u srbiju za praznike, slave kod zubara,mehanicara.
ps. kad bi u srbiji zivio i odricao se svega kao u nemackoj gde bi nam kraj bio

Paja patak

pre 5 godina

Ko je nesposban i hoce da ide neka mu je srecan put i pranje tanjira i wc-a u nemackoj.

Ja sam mali preduzetnik, imam pausalnu firmu 40k eura godisnje, zivim ok, mozda bi ziveo bolje u nemackoj ali mi je prece da mogu da vidim porodicu na rucku svake nedelje

N Sad

pre 5 godina

Ja sam pokreno privatni posao u Srbiji i zaradim 200 Eura dnevno. Mozda je to i malo kako neki drugi zaradjuju, ali u svakom slucaju love i hleba u Srbiji ima samo ko hoce da radi.

Opozicija prostakluku

pre 5 godina

Ako ste imali prilike da proputujete Evropom videli bi da nigde niste sustinaki dobrodosli sem kao turisti da ostavite pare. Posebno, u toj Nemackoj, bukvalno vas gledaju kao gradjane drugog reda.

U Srbiji nije lako, ali kvalitetnom radom i postovanj sebe i drugih mozemo ziveti pristojno. I sistem moramo promeniti, od svesti ljudi, obrazovanja pa sve do postovanja prava. Kad to postignemo necemo morati ovako jadno da cekamo vesti iz Nemacke.

Ja sa prodicom i troje dece ostajem ovde da gradimo bolju Srbiju, vi ako morate srecan vam put. Samo se jedna zemlja zove otazbinom.

beograd

pre 5 godina

Имам свој посао и не бих ишао одавде минута какве немачке паре. Ко хоће и уме, овде ће зарадити довољно за нормалан живот.
Још кад би овај коментар био објављен, било би сјајно.

Neinformisan narod

pre 5 godina

Ma jok, cekacemo da nas siluju po tramvajima...
(Naprednjak Tosic, 28. oktobar 2018 21:20

Ma ne, idete da vas gaze kamionom po Berlinu.

Dendy

pre 5 godina

Učila i položila jezik.Meni dosta tih tri meseca u Nemačkoj.Zaključujem da ljudi iz Nemačke ne pišu istinu o tome kako je ovde (sad sam u Nemačkoj).Život je skup.Društvo je klasno,stranac je stranac.Da ne moram,EU za život ni pod tačkom razno.Činjenica je da mogu,imam papire,a neću.

Aleks

pre 5 godina

Radne vize neće biti ukinute, samo će se malo pojednostaviti dobijanje istih. I ne sekirajte se, neće biti tolika navala, jer nema baš toliko radnih mesta.

Saša

pre 5 godina

Ne znam da li je vama poznato da su tamo izbori? Trenutno, danas, u oblasti Hesen a kasnije sledeći u Berlinu. Ima neka AfD partija pa čuh ponešto o njima... oni ako prebace 20% ja tamo išao ne bih odavde.

pera detlic

pre 5 godina

Ostajte ovdje, sunce tuđeg neba neće vas grijati.

Ili bar pišite kad stignete.

A i ne morate.

Koga briga, ljudi migriraju oduvek svuda, i uvek ponesu sebe. To je ta tragedija i usud. Vidjećete, uostalom.

Prelivanje

pre 5 godina

Kad je počela "tranzicija", pre više od 15 godina, pitali smo se ka čemu je to ta tranzicija. Sad se već jasnije vidi, krenulo je sa preuzimanjem državnih resursa, a to se zvalo proces privatizacije. Sada se prelazi u novu fazu, a to je preuzimanje ljudskih resursa. Zašto bi Srbija bila razvijena, stabilna, perspektivna, pravna država, kada to nikome nije u interesu, osim običnim građanima Srbije?

Klizac

pre 5 godina

Zašto bi Srbija bila razvijena, stabilna, perspektivna, pravna država, kada to nikome nije u interesu, osim običnim građanima Srbije?
(Prelivanje, 28. oktobar 2018 14:52)

A zasto su onda "obicni gradjani Srbije" glasali za Slobu, ratove, sankcije? Ali uvek je lakse okriviti zapad. Istocni blok je procvetao, a jedino mi propali. Nas izbor, nase posledice, nema ljutis.

bg info

pre 5 godina

kad kazu ne zelim da mi dete odrasta u srbiji... idi i ne vracaj se i zelim ti od srca da ti dete ne zna srpski, da ozeni jednog dana svabicu helgu i da imas unuka hansa i da nikad vise ne znaju da im je neki rodjak nekada davno dosao iz srbije. budi veci svabo od svabe... ali za njih ces i ti i tvoj unuk hans uvek biti auslander. i sve sto zaradis trosi tamo, ne dolazi u srbiju za praznike, slave kod zubara,mehanicara.
ps. kad bi u srbiji zivio i odricao se svega kao u nemackoj gde bi nam kraj bio

Eto vam Barona Munchauzena sa E autobusima

pre 5 godina

Ima li nasa država neki mehanizam ili će samo nemo gledati kako nam radnici okreću leđa i odlaze? Okujte ih stavite neke nanogice i da znaju da čim izadju van granica Srbije da će to da eksplodira. Ova država kakva je ladno bi nas pustila da moramo da zaposlimo neke iz Indonezije i još da im damo 50€ veću platu. Morate preduzeti mere da se stane u kraj domaćim izdajnicima a od prve plate u inostranstvu evidentno je i stranim plaćenicima. Državo stani u zaštitu poslodavaca! Ko će budžet da vam puni?

Paja patak

pre 5 godina

Ko je nesposban i hoce da ide neka mu je srecan put i pranje tanjira i wc-a u nemackoj.

Ja sam mali preduzetnik, imam pausalnu firmu 40k eura godisnje, zivim ok, mozda bi ziveo bolje u nemackoj ali mi je prece da mogu da vidim porodicu na rucku svake nedelje

Dodo

pre 5 godina

Hvala Bogu, izasao sam prosle godine, uspeo da se zaposlim i nije mi zao. A pritom moram da kazem, da sam imao posao i to drzavni u Srbiji pa sam ipak dao otkaz. Nazalost vidim da ce vam tamo u Srbiji ostati samo tatini i mamini sinovi i kceri, neuki i smotani, dok vi cekate redove na raznoraznim salterima.

Milorad

pre 5 godina

Ništa novo, to je bilo i za vreme Hitlera, tako da se je vreme povampirilo. Ceo Balkan i ovako radi za njih, apsurd je da ni jedna Balkanska zemlja ne shvata da je već odavno postala kolonija. Zapadu se može, jer znaju da su balkanci zatucani skroz.

marko

pre 5 godina

A zasto su onda "obicni gradjani Srbije" glasali za Slobu, ratove, sankcije? Ali uvek je lakse okriviti zapad. Istocni blok je procvetao, a jedino mi propali. Nas izbor, nase posledice, nema ljutis.
(Klizac, 28. oktobar 2018 15:29)

А иначе Слобин програм за који се гласало је био да ће ЈНА да заглави у Словенији, да ће да комшије да блокирају касарне, да ће ЈНА да упадне у замку у Добровољачкој и у Тузли и сл. Ти избори на које се позиваш су били нерегуларни зато је и био 9.март. Зато су и били нови избори и студентске демонстрације, видовдански сабор, долазак Панића и Ћосића, и све то већ 1992. Можеш ли ми навести макар било који пример неке друге земље које су имале слично а нису биле у ништа бољој ситуацији. Није Слоба био никакав наш избор, човек је манипулисао, и то је одговарало странцима све до Гонзалеса. Тек су те 1997 послали њега да га опомене, а дотле је Слоба био фактор мира и стабилности, чак су му и дали да прода Телеком да се одржи на власти. Према томе доста више тог аутошовинизма, нису ствари ни приближно таквој симплификацији којом се служите.

Zivim ko car

pre 5 godina

Ziveo sam u nemackoj godinu i po pa presao u stokholm u svedsku. U nemackoj su me gledali kao gradjanina zadnjeg reda, svaba nije hteo rec da progovori sa mnom.

U svedakoj mi je najteze palo kad da bi me uvredili nazivali me PRLJAVI JUGO.
vozim kombi dostavljac sam autodelova i nije mi tesko. Ne obazirem se na sve to. Bolje mi je nego da se vratim u srbiju gde 17e po satu mogu samo da sanjam.
Sve to radite ako imate cilj. Nemojte NIPOSTO da vam cilj bude da ostanete napolju zauvek. Zaradite, uzmite im pare i osigurajte zivot sebi medju svojima da ne zavisite ni od vucica ni od djilasa.

Marko V.

pre 5 godina

Dajte vise rasresite neke stvari i ne pisite gluposti.
Jeste li culi za uredbu o zapadnom balkanu 2016-2020? Ona obuhvata zaposljavanje nasih ljudi u svim strukama sa radnom vizom do kraja 2020. godine.
Sve ovo sto pisete se odnosi na visoko obrazovani kadar i nema aman bas nista sa nama, jer smo mi iz te price izuzeti.
Nama, i ostalima u regionu, osim BiH koji imaju jos malo tezi put je omogucen dolazak uz odredjene godisnje kvote koje su kontrolisane iz razloga da se ne desi da dodje do masovnog iseljavanja naroda.

Ljovisna

pre 5 godina

Ne zurite ljudi .Vec 100 godina se pise i prica o propasti i krahu zapada, kako je tamo sve gore i losije,poslednjih 25 godina propada i EU....

Na vreme pobegao

pre 5 godina

Da sumiram svoju prvu god u Nemackoj(Bavarija konkretno)

Ja i supruga radimo.
Dete u Vrticu.
Kupili auto u vrednosti od 10 000€( 3000 dali, ostatak na 36x200€) kamata smesna!!!
Ustedeli oko 10 000€ za 12 meseci
Bili u Srbiji 2x i sasvim solidno potrosili novac.
U pocetku 2019 u najavi povecanje plate za 13%
Tako da ako sve bude po planu, na kraju 2019 bi trebalo da imamo ustedjenih 20-22000 €.

Ovako nesto u Srbiji mozemo samo da sanjamo!!!

Minimalna plata u Bajernu je 1200€ netto
Kome nije tesko da radi 6 dana u nedelji, moze da radi minijob(dodatni posao) i to je 450€ plus na platu
Tako da he minimalac u Nemackoj sa 6 radnih dana 1650€!!!

Muz i zena 3300€ mesecni prihod
Rashod ne moze da predje 2000€! (Stan,hrana,garderoba,gorivo,telefon...)

Ne nadajte se!
U Srbiji NIKAD,ali NIKAD nece biti bolje!

Pozdrav i srecno u potrazi posla!

Vozaci,medicinari,gradjevinci,metalci za vas ima posla na svakom cosku!!!

dr iz Ns

pre 5 godina

Ne odlazim zato sto mi fali 500-1000€ za pristojan zivot. Odlazim zato sto ne zelim da mi dete odrasta ove, zato sto zivot moze biti jedno lepo, dostojanstveno iskustvo ispunjeno raznim sadrzajima o kojima trenutno u Srbiji mozemo samo da mastamo. Zivot je jedan, manite me prica o patriotizmu.

ja sam ja

pre 5 godina

Ko hoće može i danas da ode!! Ljudi koji “čekaju” liberalniji zakon neće ni da odu sve da Srbija sutra uđe u EU i da ne treba radna dozvola!!!

Darinka

pre 5 godina

Po tom novom Zakonu trazioci posla sa prostora bivse SFRJ moci ce da ostanu do 6 meseci u Nemackoj umesto dosadasnjih tri meseci u vezi potrazivanja posla ali fora je ta da nema vise intervjua u ambasadama i prevaranata koji popune sve termine pa preprodaju termine i ostale fore i fazone koje samo ljudi sa ovih prostora mogu da smisle.

Umesto cekanja na intervju u ambasadi Nemacke poslodavac daje saglasnost i ambasada samo rutinski daje papire.Problem je u tome sto Nemacki poslodavac po zakonu ne moze da Vam potvrdi da ste zaposljeni ako se barem tri meseci niko iz Nemacke prvo,potom iz svih ostalih 30 i kusur clanica EU nije javio za tu radnu poziciju.Zato ce po novom Zakonu biti dozvoljeni povecani period boravka u DE sa tri na sest meseci.

Da ce biti lakse bice da ce otici sve vise ljudi otici ce a to sa druge strane samo znaci da tokom 2019-e i 2020-e padace cena kirija i cena stanova u Srbiji jer nece imati ko da zivi vise u Srbiji osim penzionera i vec postojecih motaca kablova bez zelje da vredjam bilo koga.

Sa trece strane dosta firmi ce biti zatvoreno u Srbiji koje su navikli da izrabljuju radnike za 200 eura plate jer nece imati ko da radi ni za 500 eura plate ne za 200.

Da sam na mestu bilo koje mladje,kvalifikovane i posteno obrazovane osobe momentalno bih odvajala barem 1-2 sata dnevno svog slobodnog vremena u aktivnom ucenju nemackog jezika i time spasila sebe iz ovog ponora drzave ubrzo.

Boterminator

pre 5 godina

Botovi po naređenju pljuju po Nemačkoj i veličaju vođino blagostanje u Srbiji......i to sve za suv sendvič i sokić. Isprani mozgovi, imace šta da jedu dok ih lično vođa hrani tim preskupim i prokletim sendvičem.
Ceo život sam dijasporac integrisan u zapadno društvo, Nemci i susedi znaju da sam Srbin i maksimalno me poštuju, nikad nisam doživeo diskriminaciju po etničkoj osnovi!
Što se životnog standarda tiče, meni je odlično, ja se ne žalim jer sam visoko obrazovan, iskusan i radim. Znam radne uslove da ispregovaram i menjam bar jednom u 5 godina poslodavca tako više skače plata.
Kako ko se snalazi tako lepo i stabilno može da živi.
Vođina Srbija mi je poslednja rupa na sviralu jer mi se uopšte ne sviđa partijsko zapošljavanje, mito i korupcija a najviše mi smeta nedostatak elementarnih ljudskih civilizacijskih sloboda:
Sloboda izražavanja
Sloboda da političko opredeljenje bude diskretno bez pljuvanja u medijima otvorenim pismima Slobinih medijskih tajkuna i političara.

Ovde sam miran i slobodan porodičan čovek.

AmperPsytrance

pre 5 godina

Licno ja ne bi zeleo da idem odavde ali stojim u mestu sa novcem,imam velike planove sto se tice muzikce produkcije.
Platu koju primam ne resava mi bas nista....... :(

stevo_kosjeric

pre 5 godina

Ko god ima sansu, treba je iskoristiti.Ali imajte na umu svi koji odete, da deo zaradjenog novca ostavljete sa strane, ulazete u rodni kraj u sigurnost.Nadjite najbolji nacin za to. Blagodat nece trajati do veka. Desavaju se politicke promene i na zapadu,raste nacionalizam,nikada se ne zna kad ce doci politika koja ce reci morate nazad. Ekonomska kriza se desi za noc, a onda gomila ostaje bez radnog mesta.Zato gradite jezgro gde mozete uvek da se vratite. Podizite vocnjake, ulazite u svoje selo.

Dipl.građ.inž.

pre 5 godina

Ко хоће и уме, овде ће зарадити довољно за нормалан живот. 
Још кад би овај коментар био објављен, било би сјајно.
 (beograd, 28. oktobar 2018 18:33)

U BG-u još i nekako je moguće naći posao ali Srbija ima još 5 mil.ljudi van BG-a a šanse za posao su jedino preko stranke. Ja npr. nisam želeo da podmićujem ljude i dajem 5000 eura nekom da bi me zaposlio. Umesto toga otišao sam u DE i sad toliko primam mesečno.

Naprednjak Tosic

pre 5 godina

Ma jok, cekacemo da nas siluju po tramvajima...ps sve manje ljudi odavde salje pare dole, ploticarima ce i ta slavina da presusi jednom.

neko

pre 5 godina

Razapeo sam strelu i samo čekam taj januar da se ispalim ka nemačkoj a vi političari će te morati da se prekvalifikujete u vodoinstalatere, elektricare i zanatlije jer nećete moći vise kome da političite!

MarkoBerlin

pre 5 godina

Gledam neke komentare koji pišu da imaju u Nemackoj platu preko 5-6 hiljada. Ja kao IT inženjer (System Architect) imam u Berlinu platu 95.000 godišnje. To je nešto malo preko 5.000 mesecno. S obzirom na struku i na kretanje IT plata i ponude koje dobijam, mislio sam da sam plaćen mnogo. Više od toga samo neke top menadzerske pozicije mogu da imaju. Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?

cvele

pre 5 godina

Naravno da jesi stranac u Nemackoj, ali ako govoris dobro jezik neces imati nikakvih problema da budes ni doktor, ni bankar, ni da radis u drzavnim institucijama, niti ce ti dete imati problema sa skolovanjem i doslovno ces imati ista prava kao i svaki Nemac. Ali ne mozes da pricas na srpskom ili losem, pa cak i solidnom nemackom jeziku i ocekujes da imas isti status kao i oni.
Moja je tasta 3 godine u Nemackoj i najmladja cerka (moja svastika) ima 10 godina i odlican je ucenik, a ovde je naucila jezik i vec ga prica perfektno. Ona ce upisati gimnaziju (to je kod nas 5. razred i vec tada im se odvajaju deca ko ce se skolovati, a ko na zanat) dok ce njena drugarica iz razreda koja je Nemica i los djak morati da uci najnizi stepen i nema tog Nemca koji ce je preko veze ubaciti da ide ka fakultetskom obrazovanju, a moja svastika je pre tri godine dosla prvi put u Nemacku pokazala da je sposobna i vec je uciteljice spremaju da ide ka univerzitetskom obrazovanju jednog dana i sve ostalo je samo na njoj.
Inace i ja sam dosao pre 5 meseci i bicu najnizi oblik coveka ovde dok god ne naucim jezik, a posle toga sve prilike su iste meni kao i Nemcu mog nivoa obrazovanja. Svakako ovde sam dosao da bi moje cerke jednog dana zivele u Nemackoj i imale ista prava kao i Nemice, a ne u Srbiji da nemaju nikakva prava ako nemaju para i tatu na polozaju.

Dara

pre 5 godina

@Markov V
"Sve ovo sto pisete se odnosi na visoko obrazovani kadar i nema aman bas nista sa nama, jer smo mi iz te price izuzeti. ..."
--
Dosta mojih prijatelja lekara i majstora je otislo preko specijalizovanih zvanicnih EU portala za trazenje posla.S obzirom da je za stanovnike Srbije nemacki jezik dosta tezak mozete pogledati specijalizovane portale za zaposljavanje u EU ukljucujuci i Nemacku na hrvatskom jeziku s obzirom da je Hrvatska u EU:

Eures portal na hrvatskom jeziku i kolicina trazenih radnika u Nemackoj:

https://ec.europa.eu/eures/eures-searchengine/page/main?lang=hr#/search

gde imate za tekuci datum 28-10
preko 1.6 miliona otvorenih radnih mesta u svih 30 i kusur clanica EU klik na "filter" ispod opcije za pretrazivanje i bezite iz ovog ponora od drzave.


Pa tu sa leve strane "trazitelji posla" kliknete na "lokacija" Njemacka trenutno ima preko 750 hiljada slobodnih radnih mesta samo preko ovog EURES portala.

Radnici im hvale i to puno ne nasedajte na izjave ovih nasih koji nisu ni izasli iz Srbije a znaju sve o EU.Ucite nemacki na vreme poslodavac u Nemackoj ceni znanje nemackog jezika isto kao i Vase kvalifikacije.Fora je dozvoljenim boravkom do 6 meseci po novom zakonu koji stupa na snagu 2019-e godine o zaposljavanju stranaca van DE i van EU mozete otici i licno se predstaviti poslodavcu koji ce nakon kada Vas licno vidi i cuje Vas nemacki jezik drasticno uciniti da Vas zaposli u DE.

Hvala na objavljenom komentaru i istrazivanju.

Dragan

pre 5 godina

Ziveo sam u nemackoj godinu i po pa presao u stokholm u svedsku. U nemackoj su me gledali kao gradjanina zadnjeg reda, svaba nije hteo rec da progovori sa mnom.

U svedakoj mi je najteze palo kad da bi me uvredili nazivali me PRLJAVI JUGO.
vozim kombi dostavljac sam autodelova i nije mi tesko. Ne obazirem se na sve to. Bolje mi je nego da se vratim u srbiju gde 17e po satu mogu samo da sanjam.
Sve to radite ako imate cilj. Nemojte NIPOSTO da vam cilj bude da ostanete napolju zauvek. Zaradite, uzmite im pare i osigurajte zivot sebi medju svojima da ne zavisite ni od vucica ni od djilasa.
(Zivim ko car, 28. oktobar 2018 17:28)

U Lufthanzi sam vec 19 godina. Kada sam posle trece godine odlucio da idem u Emirats, ponudili su mi €2000.00 vecu platu. Ostao sam i vec posle sest godina mi je plata bila €6200.00. a vec posle devete godine mi je ponudjeno da budem instruktor. Inace zovu me po imenu i uvek pominju kako je JAT imao vrhunske aviomehanicare.

ciga

pre 5 godina

@Dendy
Zivot je skup ? A ovde je jeftin,i nema opasnog drustva i svi smo građani prvog reda jel ? Prvog reda si samo kao član,kum ili neki oblik rodbine sa vladajućom garniturom.U suprotnom si isti Q kao i u Nemačkoj,tj nista !

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Odlazak ljudi je neminovan.
To znaju svi analiticari,kao i politicari i ne mogu nista da urade po tom pitanju.
Medjutim.....
Kao i u Hrvatskoj,ovaj egzodus dovesce pre ili kasnije do povecanja cene rada u Srbiji,sto ce u nekom trenutku da pocne da vraca ljude iz Nemacke,gde se svakako zivi znatno bolje,ali je tudjina i tamo ces uvek biti stranac,tvoja deca ce biti stranci,pa cak i njihovi unuci,bez obzira sto su druga generacija tamo rodjena.Ako u tu pricu ukljucimo i tradicionalni evropski rasizam,dojamo to da ti ljudi ce uvek biti gledani popreko od strane Nemaca,koliko god ugo da su tamo i uvek ce ih posmatrati samo kao radnu snagu.
Nekome se to cini kao da nije mnogo bitno,posto lepo zaradjuju i mogu sebi da priuste najnoviji Ajfon i novi model Audija,ali materijalne stvari nisu jedine bitne za zivot.
Apsolutno ne vidim nista lose u odlasku na rad u Nemacku ili Austriju i smatram da je mnogima to potrebno ,kako bi stali na noge ,ali sam hteo samo da naglasim sta ljude ceka u tudjini ,kao i da novac nije jedina vazna stvar u zivotu.
Oni koji odu i snadju se,retko se vracaju,ma koliko da sam u pravu,posto je tesko odreci se zarade i sigurnosti radi Srbije.Pola moje familije je u Nemackoj i Engleskoj i ne pricujem da zele da se vrate,am koliko istinski kukali za Srbijom,iako se to mozda i promeni,ako jednog dana budu to mogli da ostvare i kod nas.

Draginja

pre 5 godina

I kad odu svi ti koji su planirali nece biti problema ,imamo mi dosta majstora koji su trenutno na raznoraznim savetnickim i rukovodecim mestima u vladi, ministarstvima,oni ce preuzeti sva ta slobodna radna mesta i radice sa vecim elanom nego ti sto su otisli.

Tony Stark

pre 5 godina

Sve je to tacno, ali morate imati skolu za posao koji aplicirate. Ja sam dobio posao pomocnog njegovatelja, gazda inace njemac mi je dao ugovor. Njemacki ucim oko godinu dana pa se mogu sporazumiti. Trazio mi je samo vozacku dozvolu, ni skolu ni iskustvo.Medjutim, na stranici ambasade za taj posao treba srednja medicinska skola, tako da cu morati raditi prekvalifikaciju. Posao u Njemackoj se moze naci, ali postoje odredjeni uslovi koje morate ispuniti.Njima trebaju kvalifikovani radnici, ne cistaci i peraci sudova.

Klizac

pre 5 godina

Није Слоба био никакав наш избор, човек је манипулисао, и то је одговарало странцима све до Гонзалеса. Тек су те 1997 послали њега да га опомене, а дотле је Слоба био фактор мира и стабилности... Према томе доста више тог аутошовинизма, нису ствари ни приближно таквој симплификацији којом се служите.
(marko, 28. oktobar 2018 17:14)

Ne, nego dosta vise tog sovinizma prema zapadu! Znate li i jednu zemlju koja je u sukobu sa zapadom a da im dobro ide? Sloba odgovarao zapadu do 1997? Pa u gomilama su dolazili i molili ga da ostavi ratove i sukobe, on je to cinio jer ga je narod podrzavao, a i Rusija je pre priznala nezavisnost Hrvatske od Amerike. Nikada nije bilo znacajnijeg otpora Slobi do kraja devedesetih. Nikada! I da ponovimo - sve je krenulo sa "mitinzima istine" a sa tom provokacijom stigli su i odgovori iz drugih republika. Radnik je zamenjen za Srbina, radnicka klasa za srpsku naciju, a toboznja "antibirokratska revolucija" je sluzila da se ucvrsti beogradska birokratija. To niko od drugih saveznih drzava nije hteo, jedino su se Crnogorci drzali jos jedno vreme i odose i oni. Dok se rusio Berlinski zid, mi smo citavom svetu gurali prst u oko. Ovo u cemu zivimo sada je naplata narodne gluposti iz onog vremena. Cekaj samo da stigne naplata za danasnje gluposti i drske neprilagodjenosti evropskom okruzenju. I ne naplacuje nam to niko iz EU nego su to prirodni zakoni koji sami od sebe deluju. Ko urinira na cvece, dobice smece.

Aristotel

pre 5 godina

Tekst se ne bavi uzrocima egzodusa, a ne bi bilo lose da se to objavljuje svakog dana. Dakle, ljudi se osecaju primorani da odu:

- Zbog namernog otaljavanja resenja sta cemo sa Kosovom koje nam kao Damoklov mac visi nad glavom;
- Zbog nezasitih poslodavaca koji su vratili Srbiju u robovlasnistvo;
- Zbog preniskih primanja;
- Zbog gradskih serifa koji poticu iz vladajuce partije;
- Zbog partijskog zaposljavanja;
- Zbog odsustva empatije osoblja cim krocite u bolnicu, kao da vas mrze sto ste dosli da se lecite;
- Zbog opste nekulture;
- Zbog turbo-folka;
- Zbog militantne sredine;
- Zbog katastrofalnog obrazovnog sistema;
- Zbog partokratije;
- Zbog epidemije mita i korupcije;
- Zbog nenormalnih marzi za osnovne namirnice za zivot koje su skuplje nego u zemljama EU;
- Zbog preskupog goriva;
- Zbog Putina koji nam izlazi iz frizidera;
- Zbog osecaja stalnog ratnog stanja koje je sada jos gore jer neko ko je celog zivota iskompleksiran zeli vojni rok;
- Zbog ministara koji su u foteljama iz licne koristi, pogotovo jednog koji ima 30 i vise firmi u zemlji koju ne bih da spominjem;
- Zbog "navijaca";
- Zbog patriJota;
- Zbog katastrofalne infrastrukture;
- Zbog... (dopunite)

Swarog

pre 5 godina

Ja kapiram da cu da palim iz Nemacke kad vidim koliko vas se sprema da dodje ili hoce da dodje. Ja sam emigrirao pre 20 godina da ne budem
u Srbiji a sad Srbija "dolazi" ovamo(kad citam ove vase komentare, iznosenje ko koliko zaradjuje i slicni uzasi). Nisam dovoljno daleko zapalio, trebalo je za Australiju...

Muškarac

pre 5 godina

Imam svoju radnju, nije da ne zarađujem ali ne mogu da ostavim bitne novce za penziju. Kako sad stvari stoje, odoh sa prvim vozom čim otvore granice. Neću da radim za političare na vlasti i njihove kriminalce.

s..nikolić /austrija

pre 5 godina

Deca "gastarbajtera" moje generacije , bar 2/3 njih , kupuju stanove, kuće ili kuće iznova prave !
Tako je u jednom gradiću u gornjoj austriji, a ista je situacija i u drugim mestima !
Ljudi jednostavno žele da deci omoguće BUDUĆNOST!

XXL

pre 5 godina

Uh brate ne valja ovo ... ako ovo schwabe usvoje naš Režim će se na sva usta hvaliti svojim ustoličenim 'boljitkom' i kako u njemu NEMA nezaposlenih. Naravno svi će biti u Nemačkoj.

Ja

pre 5 godina

@ neko...Ne treba političarima druže prekvalifikacija ako ostanu sami ovde....Bata Gašić je keramičar,Ivica Tončev konobar,Kokeza vulkanizer,Bogoljub Karić zidar ima raznih profila tu ne brinem se ja za njih

Sava

pre 5 godina

Nemacka je dobra za sljakere, visoko obrazovani generalno ni ne treba tamo da gledaju, najbolje Skandinavija, Benelux, UK, Irska, USA, Kanada itd.
U Svedskoj i Holandiji na primer niko nece da vas smara da ucite lokalni jezik za radnu dozvolu i posao. Takodje generalno mnogo manje je diskriminacije za takve ljude.
Sa druge strane ako ste vozac, zavarivac, bravar i sl. ni tamo necete bog zna koji tretman imati socijalno.
Svako se ovde na zapadu krece u svojim socio-ekonomskim krugovima i u njima vaze razlicita pravila u svim ovim zemljama. Na primer u Svedskoj ako si inzenjer sa dobrim znanjem u drzavnim institucijama i profesionalnim krugovima ili ako zivis u dobrom kraju apsolutno nikada ni jednu neprijatnost neces doziveti u svom okruzenju, ali zato ce neki taksista drugo koleno koje se dovuklo iz Maroka i jos trlja pozadinu peskom da se tripuje kako moze da te vredja, naravno kada ga prijavis smanji se na velicinu makovog zrna ali te vec iznervirao. Drugim recima zatucanih ljudi ima svuda samo je pitanje koliko smeju da se razmahnu i uvek su poturice veci Turci od Turaka.
Kada je previse desi vam se Balkan.

MS

pre 5 godina

Zena i ja radimo svoje poslove, zena ima 1800 ja 2000e neto.
Trosimo oko 2000-2200e, zivimo sasvim lijepo.
Kupili smo i auto od 7000e.
Stedimo 1500e mjesecno, kupicemo stan uskoro i izdavati ga.
Za 2-3 jos jedan.
Zivot je lijep, bez stresa.
Ne zivim vise okruzen poltronima i neskolovanim partijskim kadrovima.

pertinaks

pre 5 godina

Mi smo unistili ovu zemlju, volimo da krademo , da zivimo od nerada da za nas nema pravila i slicno.
Ovo smo ovde zatrovali. Takodje svi koji smo to uradili u velikoj smo meri ti koji idu sad. To je istina i to je tako i sad se pravimo kao da je neko tamo kriv drugi. Nemcima mi trebamo zato nas i pusta, da mu ne trebamo ne bi mu bilo sve jedno ko mu sve dolazi u zemlju koju je on organizovao i borio se da mu bude takva.

Tisina tamo !

pre 5 godina

Uf, zamislite da pored medicinskih radnika odu odavde i sve zanatlije, npr. keramicari.
Pa jel bi ostao makar jedan da nam stavi plocu?

Dipl.građ.inž.

pre 5 godina

Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?
 (MarkoBerlin, 29. oktobar 2018 06:17

Druže,to što si u IT-u ne znači da si bogom dan da imaš najveća primanja. Ljudi imaju i druge potrebe osim igranja video igara.Postojimo i mi inženjeri drugih struka, koji isto dobro zarađujemo.Za to je potrebno dosta iskustva i znanja i već posle 10-ak godina rada i na radnom mestu npr. vođe projekta(moj slučaj)može se zaraditi taj novac.Pozdrav iz Bavarske!

TADDY ZG

pre 5 godina

Obzirom da sam državljanin EU odlazim 15.01.2019. u Braunschweig a u Hrvatsku se ne vraćam jer i idem jer nemogu gledati što nam političari rade.
Kožu s leđa su nam ogulili.

Aleksandar

pre 5 godina

@(rani, 28. oktobar 2018 14:35)

Otišli smo, i još "odlazimo", i je l' bolje Srbistanu usled toga? Svi merljivi parametri bi rekli da ne, al' ako je tebi tako lakše...

Umpah pah

pre 5 godina

Sad ce svi nasi majstori, vodolnstalsnteri i varioci da napuste Srbiju. Veliki demografski udar. Jos ako ukljucimo one koje govore Nemacki.

Dijaspora

pre 5 godina

U dijaspori sam već 10 godina, a uskoro se selim u Nemačku. Dolazim u Srbiju redovno, pa mogu da poredim. Nije stvar samo u novcu, naprotiv, novac i ne mora biti u samom vrhu prioriteta porodičnim ljudima. Radi se o sigurnosti i izvesnosti, uređenom sistemu, pravnoj državi, dobrim školama, odličnim domovima zdravlja i bolnicama, razvijenoj saobraćajnoj infrastrukturi, čistim zgradama i ulicama, zbirno - životu dostojnom čoveka u 21. veku. Ukoliko se razmišljaš da li da ideš u Nemačku - treba da odeš. Uvek možeš da se vratiš. Ukoliko razmišljaš da odeš, a ne odeš - čitavog života ćeš se kajati i pitati "šta bi bilo kad bi bilo" bez izbora, moraćeš da se zadovoljavaš otpadom i ostacima koje ti život(arenje) u Srbiji nudi.

markoooooOOoOOOooOOooooOoo

pre 5 godina

Neka zadnji ugasi svetlo. Svi vi koji pljujete ljude koji odlaze, razmislite malo jer ljudi koji odlaze su jako razmislili. Jednostavno neces da radis ni za 700-800€ ako vredis vise. Zasto da se stiska i da jedva odes u grcku kad mozes da obidjes svet lagano sa normalnom (tudjom) platom. Zasto da jedes krs hranu kad moze i bolje, zasto ne bi digao kredit i bio siguran da ces ga lako vratiti i kupiti sebi kucu? I posebno, zasto ne bi imao normalno zdravstveno osiguranje? Eto par razloga zasto otici pa cak i ako imas "dobru" platu.

lemi

pre 5 godina

U Srbiji tacnije u Beogradu postoje firme u kojima se moze zaraditi nekoliko hiljada eura mesecno, radi se uglavnom o menadzerima koji uz to imaju i sluzbeni automobil itd itd.
Njima i takvima su ovakve price smesne. Cinjenica je da vrlo lako mogu i da ostanu bez posla ali ima jos kompanija u koju ce preci za iste, ili cak vece pare. Nije to školovan kadar, to je kadar koji se naucio lepo da se predstavi,tj.proda.
Pored njih postoji mozda 15-20% ljudi kojima je privatni biznis odlicno krenuo i lepo zaradjuju.
I jedni i drugi necitaju ovakve vesti. Ovima se mogu dodati i treci tj.tatini i mamini sinovi. O njima drugom prilikom.
Problem je sto sigurno 70% nase populacije zivi na ivici egzistencije koji primaju platu 200-400e. E ti ljudi pisu ovde.
I treba da da pokusaju otici i ako se ne snadju neka ne brinu ovde ovaj ponor ce ih uvek cekati.
Znate li vi da su se "demokratske" promene desile pre 18 GODINA. I gde smo mi, u dubiozi idalje, doduse malo bolje je nego pre 18godina.
Za 18 godina dete postane punoletno. Za 18 g od drugog svetskog rata svabe su vec bile na nogama a nama nece biti dovoljno ni 180 godina (mislim na ceo Balkan).
Ljudi put pod noge i snalazite se ko kako moze i neokrecite se.
Nijedan gasterarbaiter koji je otisao pre rata se nije vratio na balkan sem u penziju i to na dva tri meseca kad je leto, ostalih 9 meseci idalje zivi u Nemačkoj.

nazalost tako je

pre 5 godina

Ovde posten covek ne moze pristojno da zivi, a ne mogu svi da budu lopovi i hohstapleri. Bice to znacajan odliv radne snage iz Srbije.

Sava

pre 5 godina

Na koji fazon vi ljudi imate 6k majke vam? A još plus ne radite u IT?
(MarkoBerlin, 29. oktobar 2018 06:17 )

IT nije najplacenija struka nikako, a takodje zivis u Berlinu. Predji u Frankfurt na primer i radi u nkoj vecoj banci ili slicno na istoj poziciji i imaces i ti znatno vise bez mnogo muke. Najbolji zivotni standard u Nemackoj od vecih gradova zapravo ima Hannover kada se gleda prosecna zarada naspram troskova zivota. Ne kazem da svi treba tamo da pohrle ali to je statistika.

....

pre 5 godina

Zeli svima koji pokusavaju (zajedno sa mnom ) da pobegnu od prosperitetnog Doba uspemo.Taman da vodja kaze kako je nezaposlenost 0% I da je svima super...

Bob

pre 5 godina

Iz Velike Plane sam. Vec sada u pojedinim firmama cije su gazde robovlasnici nece niko da radi. Do skoro su primali samo do 30 godina starosti, a sada i sa 60. Medjutim niko nece da radi za 25000 dinara. Potpuno podrzavam odlazak u inostranstvo. Jedino tako moze biti bolje onima koji ostaju, jer gazde moraju ili da podignu plate, ili da stave katanac na firmu. Iskreno i ja planiram da se odselim, iako imam skoro 50 godina.

Don Giovanni

pre 5 godina

- Zbog... (dopunite)
(Aristotel, 29. oktobar 2018 08:54)

- Zbog odsustva svake nade da će se ovde u dogledno vreme nešto popraviti na bolje.

A život je samo jedan i čovek ga ne može (i ne sme!) protraćiti čekajući to bolje! Čak ni kad mu ga obećavaju za samo dve, do dve i po godine. I tako već sedmu godinu!

Aleksandar

pre 5 godina

@(Sava, 29. oktobar 2018 08:30)

Istina, sem za visoke menadžerske pozicije u kompanijama koje su pre svega okrenute domicilnom tržištu niko vas neće smarati da učite holandski u Holandiji (dok ne budete planirali da tražite državljanstvo), ali će vam zato, za razliku od Nemačke, skinuti kožu s leđa na porezima i doprinosima.

U Nemačkoj su plate iste ili čak veće (barem u Frankfurtu) za istu vrstu posla, ali su porezi, u proseku, 10-15% niži, plus je generalno život jeftiniji... E sad, Holandija jeste otvorenija zemlja i možete potpuno normalno živeti znajući samo engleski jezik pa vi vidite šta vam je važnije.

kole

pre 5 godina

Ja imam 56 godina i rado bih otisao. Neka radim jos 9 godina u Nemackoj, nakucacu 350 evra nemacke penzije. Ovde za dosadasnji rad jos 250 i meni 600 evrica dosta. Ako ostanem ovde do kraja, imacu 350 (nikad vecu) penziju i unucima necu moci dzeparac da dam.