Sreda, 10.10.2018.

12:06

Skandal: Napustila studio jer je voditeljka govorila na ruskom VIDEO

Izvor: Novosti

Skandal: Napustila studio jer je voditeljka govorila na ruskom VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

120 Komentari

Sortiraj po:

nisam ja, ja je

pre 5 godina

procitah komentare, ako sam dobro razumeo ukrajina je zemlja gde vecina prica jezik manjine iako ima svoj jezik? Iskreno, nisam cuo za nesto slicno... (ANALiticar, 10. oktobar 2018 19:15)

Ja jesam. Irska.

guska koja je spasla Rim

pre 5 godina

Ne bi se slozio da na zapadu svi pricaju engleski. (rale, 10. oktobar 2018 19:17)

Pusti... "Zapad" postoji samo u glavama Srbadije koja nije nosa pomolila iz Stradije. Talijan ostane u cudu (ili umre od smeha) kad mu kazes da je "Zapad". U stvari, i za njega postoji "Zapad". Pocinje od zapadne strane Alpa.

X=iks

pre 5 godina

Meni je fascinantno da su se one vrlo dobro razumele, pricjuci svaka na svom jeziku:) (Kaca, 10. oktobar 2018 19:59)

Sta je tu fascinantno? Razumeli bi se i Francuz i Japanac, pricajuci svako na svom jeziku, ako bi i jedan i drugi znao i onaj drugi.

eto

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.
A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...
(Pera, 10. oktobar 2018 19:27)

A ti nemoj slucajno da se emancipujes.

Bane Banat

pre 5 godina

То је исто као када тражиш од пироћанца да говори као војвођанин или црногорац, хрват, босанац и обрнуто. Увек исти проблем када дођу неки са стране и посвађају исти народ. По могућности на што више делова поцепати народ па да они лију крв између себе. Тужно је гледати као и на овим просторима.
(Словен, 10. oktobar 2018 18:30)
Hm, apropo, ali da ti ne sugerišem ništa, sprovedi sam jedan eksperiment: pitaj (pogotovo mlađe) u Srbiji da ti nešto kažu bosanskim i vojvođanskim dijalektom. Čak i u samoj Vojvodini, a Beograd i ostatak Srbije i pogotovo.
Biće ti mnogo jasnije šta je na delu, obećavam ti.

Zigzag

pre 5 godina

Pa jesil ga čitao? Što ne govoriš na tom jeziku? Da ga koristiš, to bi onda bio hrvatski, ali ne, ti govoris srpski.I nisi nam još objasnio ko ste to vi? Jel misliš na Zagorce, ili Dalmatince, ili Slavonce, koji "vi" ste imali rječnik prije 350 god, jer i dan-danas se međusobno teško razumijevate (kad pričate na svom izvornom dijalektu), a kamoli prije 3 i po vijeka...
(lebovitz, 10. oktobar 2018 15:36)jako se mi dobro razumijemo,to sto ti ne znas sta su pajcek i kacijola ne znaci da se Hrvati ne razume..u tom rjecniku su rijeci koje ste prepisali..

Samosvesna gradjanka

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.
(Украјина!, 10. oktobar 2018 18:28


Когда что-нибуд о чемнибуд не знајеш - тогда не коменируј, уже молчи! Очевидное: воопшће не знаеш историу держави России.

Černovcinaninannanin

pre 5 godina

A na kom jeziku su se prepirale?

El ima neko kompetentan d nam prozbori koju o razlikama između Ruskog i Ukrajinskog?

Kako se na oba jezika kažu npr:

Majka
Otac
Dom
Država
Narod
Budala
Zabluda
Izdajnik

?

Valjda međ Srbadijom ima poliglota koji bi mi uslišio želju pa preveo nam ove reči?

nevski

pre 5 godina

@MK
samo jedna napomena ,iz prve ruke...
imam rodjake u Odesi,dva brata rodjena,posle 2014 godine,jedan,zaposlen u javnom sektoru,postao Ukrajinac,drugi,istoričar književnosti,ostao Rus.Ukrajinac dan danas nema predstavu o ukrajinskom jeziku,dok ga mladji nikad nije ni govorio,jednostavno se nikad nije ni pričalo tim jezikom kod njih u kući.Ukratko,kakav jezik,takva i država,kvazi tvorevina i žešći falsifikat. Ono što jeste istina je da je Kijev majka svih Ruskih gradova,tako da će polako sve doći na svoje....i,Rusi to znaju,a Odesa pamti 2014.

Bajo

pre 5 godina

А можда је жени пригустило,морала да изађе.Знате,срце оће а дупе клокоће.
(артиљерац, 10. oktobar 2018 19:19)
Hvala za kometar,smijem se već pola sata

renta

pre 5 godina

Ako Hrvati govore srpski onda Srbijanci govore janicarski. Razlika je poprilicna. Nemozes da razumeš ni jedne ni druge.
(Divani da te svet razume, 10. oktobar 2018 18:43)

A Turci su janicare uzimali samo iz Srbije, e strucnjaci internetski kad bi znali sta ne znate.

Daniel

pre 5 godina

@zemunac
Nije nista zapad to uradio nego mi nama samima
Istocni blok i ostali Sloveni su prosli kroz decenije pakla od politickog sistema i nije ni cudo sto je i do dan danas politicka svest i kultura na niskom nibou sto rezultira u ovim nacionalnim sukobima

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.
(Украјина!, 10. oktobar 2018 18:28
хохол молчат? там.

rale

pre 5 godina

Ne bi se slozio da na zapadu svi pricaju engleski. Evo recimo Francuzi ne zele da prucaju engleski. Haos, i ako ga znaju ne zele da ti odgovore na egleskom jeziku.

lokk

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.
(Гералт, 10. oktobar 2018 13:57)

Ukraina treba da pristupi NATO paktu ako misli da se sacuva od "bratske" cizme, da im braca ne otmu jos koji komad zemlje.

Gost u Ukrajini

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...
(Pera, 10. oktobar 2018 19:27)

Re:Razlika izmedju ukrajinskog i ruskog nije kao izmedju srpskog i hrvatskog mnogo je veća npr kao izmedju slovenačkog i srpskog. Ukrajinski je pun poljskog i litvanskog a to je došlo u 17.veku posle unijaćenja zapada Ukrajine. Plus narečje ikavice kao u Dalmaciji. Skoro cela Ukrajina govori ruskim jezikom pa i oni koji se izjašnjavaju da su Ukrajinci. Ukrajinski jezik je mlad i skoro standardizovan zato se malo i koristi.

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Ukraina treba da pristupi NATO paktu ako misli da se sacuva od "bratske" cizme, da im braca ne otmu jos koji komad zemlje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (lokk, 10. oktobar 2018 19:19)

Ne prijatelju, Ukrajina treba da gleda svoja posla kao što to radi Finska. Isuviše je blizu a ulazak u NATO kako vi kažete doveo bi do totalne katastrofe i svi to znaju ali se igraju rečima. A sve je počelo tako što su Ukrajinci hteli da skoro ceo DonBas i još otprilike toliko da izdaju Kini za poljoprivredno zemljište za debele pare što se nije dopalo Nemačkoj, konkretno Merkelovoj . Posle su se sve stvari nadovezivale. A vaš predlog je onako kako Perica zamišlja svedski poredak, onako dečji.

Kaca

pre 5 godina

Meni je fascinantno da su se one vrlo dobro razumele, pricjuci svaka na svom jeziku:) I onda kao nesto tvrde pazar. Moze i ovako, zar ne?

артиљерац

pre 5 godina

А можда је жени пригустило,морала да изађе.Знате,срце оће а дупе клокоће.

ANALiticar

pre 5 godina

procitah komentare, ako sam dobro razumeo ukrajina je zemlja gde vecina prica jezik manjine iako ima svoj jezik? Iskreno, nisam cuo za nesto slicno...

Pera

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.
A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...

Nebitan

pre 5 godina

Uglavnom ukrajinski se govori na zapadu ukrajine, dok na ostalim delovima uglavnom na ruralnim i manjim mestima. Dok ruski se govori u većim urbanima mestima, među kojima i Kiev.

Divani da te svet razume

pre 5 godina

Ako Hrvati govore srpski onda Srbijanci govore janicarski. Razlika je poprilicna. Nemozes da razumeš ni jedne ni druge.

kik

pre 5 godina

u ukrajni nema ni 20% njih koji pricaju ukrajinski...koji zaista postoji za razliku od bosanskog,hercegovackog,crnskog,gorskog i hrvatskog...

Swarog

pre 5 godina

Ja sam bio par puta u Kijevu, Odesi i na zapadu i moj je utisak da sve pise na Ukrajinskom a da (skoro) svi govore Ruski. Jezici su razliciti kao Srpski i Makedonski, ja imam utisak da je Ukrajinski blizi Srpskom. Svi ljudi koje sam ja upoznao, a radi se o obrazovanim i dobrostojecim osobama od 25-35 godina, pricali su Ruski a da niko nije bio ni najmanje rusofil! Utoliko me vise cudi taj teatar o kome se ovde izvestava, kao da ta knjizevnica ne zna kako stvari stoje. Moguce je da se radi o nekoj promociji, tamo je upravo na sceni prilicno tezak nacionalizam...

Украјина!

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.

Словен

pre 5 godina

То је исто као када тражиш од пироћанца да говори као војвођанин или црногорац, хрват, босанац и обрнуто. Увек исти проблем када дођу неки са стране и посвађају исти народ. По могућности на што више делова поцепати народ па да они лију крв између себе. Тужно је гледати као и на овим просторима.

Dule

pre 5 godina

Па ако им је Русија неколико векова забрањивала језик,писмо имају и они сад право да инсистирају на матерњем језику.Следећих педесет година нико у Украјини неће причати на Руском [...]
@(лала, 10. oktobar 2018 14:37)

Taj dijalekat iz Livova, nikad ali nikad nije bio jezik (ili dijalekat) kojim su svi narodi koji su ziveli na teritoriji Ukrajine govorili. Uvek su pricali neku mesavinu izmedju toga sto se prica na zapadu Ukrajine i na zapadu Rusije, i upste nije fer da nabijanje tog dijalekta ostatku zemlje predstavljas kao njihov "maternji" jezik. Sam jezik prosto ima gomilu "duplih" reci, tj ako si na zapadu Ukrajne ces da koristis glagol "mati" (imati), kao Poljaci, a ako si na istoku ces da kazes "u mene je" (kao Rusi). To bi bilo ok, da nisu poludeli od 2014-e godine, i poceli da nabijaju "poljske" oblike kao "pravilan" (kao sto je "ja maju"), a ove sto "ruske" su prozvali da su "nepravilni" ili jos cesce "nije lep stil i nije dolicno obrazovanom coveku da ih koristi" (sta god to znacilo).

Jos vecu lepu, veselu papazjaniju cini i to sto vecina zemlje prosto prica ruski kao maternji (koji nije bas isti onom ruskom iz Moskve, i mnogo lici opet na taj istocno-ukrajinski).


Sto se tice tvojih predvidjanja za 50 godina, moguce je da ces da budes u pravu, ali ce verovatno to da se desi ako Ukrajina postane Livovski pasaluk.ti da pricaju bilo kakav ukrajinski samo da bi prkosili Putinu.

Mrak

pre 5 godina

a da li bi ti gostovao u nekoj emisiji gde se priča slovenački hrvatski ili neki drugi jezik?
(komi, 10. oktobar 2018 15:02)

pa ako znam taj jezik, zasto da ne. I ova knjizevnica sasvim sigurno zna ruski ali se pravi blesava.

Dule

pre 5 godina

@ Trovach. Razlika između ukrajinskog i ruskog jezika je kao i razlika između srpskog i slovenskog. Čak i srpski jezik ima više sličnosti sa ukrajinskim nego sa ruskim.
(deki0303, 10. oktobar 2018 14:24)

Pricam oba jezika i ruski i ukrajinski. To sto si rekao je veoma daleko od istine, da ne kazem da je laz. Pritom mnoge reci koje imas u ukrajinskom su jako cesto ruske "narodne" reci, tj nisu "knjiske" i cak ih Moskvici svaki dan koriste, iako ih neces videti u vladinim saopstenjima, a da ne pricamo o tome koliko ih koriste Rusi u zapadnom delu Rusije. Na primer: Vin/Vona, Titka, Silo, Misto, Vuljica itd. sve ces to da cujes u Bjelgorodu cesto koliko i u Livovu. Imas dijalekticki konntinuum koji pocinje u Rusiji i zavrsava se u Poljskoj, i svako selo se razume sa onim pored sebe, ali se krajevi tog "lanca" ne razumeju uopste.

Ukrajinski jezik samo po sebi je prilicno plutacentrican (dosta vise nego srpsko-hrvatski), toliko da na Balkanu nasem nikada ne bi prosao kao jedan jezik, i ono sto se desava sada je pokusaj da se jedan kraj tog "dijalektickog lanca" nabije ostatku naroda.

ukrofil

pre 5 godina

Da se ne lazemo tamo su u sluzbenoj upotrebi oba jezika. Razlika izmedju jezika je minimalna i Ukrajinci i Rusi se odlicno razumeju, pljuju se na drustvenim mrezama gore nego Srbi i Hrvati, jer se odlicno razumeju. Nama strancima nisu poznati svi dijalekti i varijeteti jezika i mi nismo merodavni da provenjujemo razliku. Neki stranac moze nauciti dobro srpski, ali ako zivi samo u Beogradu imace teskoce da razume Nislije, a ako otputuje u Dalmaciju na more nece pola razumeti Dalmatince. To ne znaci da rodjeni Beogradjanin ne razume Dalmatince. Cak i Zagorci ih tesko razumeju, bas kao i mi niski ili vranjanski. Medjutim standardni jezici su bitni a ne dijalekti

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Kad se pominje zapad ukrajine, znate da je tamo bilo poljaka, koji su forsirali poljski, na drugoj strani rusi forsirali svoje...

Бојан

pre 5 godina

Замисли земљу гдје 25 милиона људи прича руски језик,око 60%,а ти им хоћеш то да забраниш.Нешто слично је и у Црној Гори,с битном разликом јер је украјински језик,признат,а црногорски измишљен.
zigzag
Мораш прво момак знати,да је твој језик,твоја граматика,све посуђено из српског језика.Лудевит Гај је замолио,Вука Ст.Караџића да му помогне,у прављењу латиничног писма.Č,Ć,?,Š,Ž,J је Вук адаптирао за модерни хрватски језик.У почетку се звао Гајева латиница.Што се тиче "наводног Ускофијевог речника",с турског на тзв.босански,,фалсификатори су заборавили да су се Турци користили арапским језиком до појаве Ататурка,и језичке реформе.
Забранити руски језик је само пут у потпуну пропаст Украјине
.

dukljanin

pre 5 godina

Ovi ukrofašisti ili kriminalci na vlasti u Ukrajini nemaju mere ....Nećete ni Vi dugo još ma koliko se busali ...Više od polovine Ukrajine su čisti Rusi ova šaka plaćenika tu nemože ništa promeniti...Ustvari bespredmetno je komentarisati dotičnu gospođu ,kakav je ona uopšte pisac .....

tocka

pre 5 godina

To je veliki problem u Ukrajini. Sovjeti su se trudili da zatru ukrajinski jezik, pa su skoro u tome i uspeli. Pola Kijeva bolje priča ruski nego ukrajinski. Dobar ukrajinski se priča na zapadu. To je velika zemlja i puno je različitih finesa. Sama Ukrajina je znatno veća od SFRJ, pa su ti neki zapadni delovi slični poljskom sa germaniznima zbog uticaja Austrije, a ti neki kod Odese imaju jevrejski uticaj, neki centralni delovi su dosta dugo vremena bili pod uticajem Hazara, pa imaju neki svoj dijalekt itd. Cela Evropa je protutnjala kroz stepu i ostavila nešto svoje. Čak su i u sovjetskoj himni Rusi bili glavni, a ostali potčinjeni i nije to ni tako kratko trajalo, a teror je bio velik i posledice toga se i dalje osećaju. 8 miliona stradalih Ukrajina nikada neće zaboraviti.

botine i lopine

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Pazi kad je ovaj hrvatski trol negde napisao da je ozenjen ukrajinkom ili ruskinjom. A onda botovi mu kao objasnjavaju da je razlika ukrajinskog i ruskog velika.

Александар

pre 5 godina

У једној некада блиској нам Држави одвија се исти процес као у Украјини. Одаавно је тај исти посао одрађен са са Пољацима и Хрватима. Ко разуме схватиће.

skandalčina

pre 5 godina

Mjesto radnje Ukrajina.
Studio ukrajinska televizija.
Književnica Ukrajinka nastupa u Ukrajini na ukrajinskoj televiziji i bas je “skandal” da priča ukrajinski i da neće da priča na jeziku okupatora.

To je isto kao da Matija Bećković nastupa u Nišu na srpskoj državnoj televiziji i da konverzacija teče na albanskom jeziku.

Патас

pre 5 godina

Стварно срамота, па ипак је украјинска мова старија од сумерског језика како каже пан Порошенко и остали панови из укро владе)))

roko

pre 5 godina

Ukrajinci su nacija bez identiteta i to nema veze sa Rusijom. Pitanje njihovog jezika (koji se zaista od ruskog razlikuje kao slovenacki od srpskog) nije staro 5 godina, vec najmanje 27, koliko je Ukrajina nezavisna drzava. Moja iskustva iz Ukrajine potvrdjuju ono sto su prethodni komentatori vec primetili: u Kijevu tesko da cete naici na osobu koja tecno govori ukrajinski, dok ga na zapadu forsiraju. Ovde je vazno pomenuti i da se medju Ukrajincima zapad (iskljucujuci Ljviv-Lavov) smatra provincijom, pa tako i jezik koji oni govore - seoskim. Podele medju ljudima izmedju zapadne i istocne Ukrajine su neverovatno velike i, kako god cudno zvucalo, ponekad se cini i vece nego balkanske. Mozda je situacija uporediva sa srpsko-albanskim odnosom, ali, razmislite: da li ste ikada culi srpskog roditelja da se u kucnim uslovima svom detetu obraca na albanskom, ili obrnuto? Ruskom kulturnom uticaju ne treba veca pobeda od te: da oni koji te najvise mrze govore tvoj jezik u slobodno vreme.

bane

pre 5 godina

A niko ne obraća pažnju na osnovnu budalaštinu svih naci političara: jezik ne definiše državu ni nacionalno biće! To još samo treba da shvate Balkanci i Ukrajinci. Austrijanci govore nemački, niko im ne spori identitet. Amerikanci-njaveća ekonomska i vojna sila na svetu, nemaju jezik! Engleski je de-facto oficijalan, ali nije de-jure. I još, pazi sad, ne zove se američki, već engleski. Irska od 1922. i osamosaljenja ima milion zakona za podršku irskom jeziku, dvojezična dokumenta itd. ali irski jezik - praktično ne postoji, nikada nije zaživeo. Irska govori engleski. Da pojasnim šta hoću da kažem: engleski jezik je jezik Engleza, Škota, Iraca, Amerikanaca, Kanađana, Australijanaca. Španski jezik je jezik Španaca, Meksikanaca i većine Južnoamerikanaca. Ruski je jezik Rusa i Ukrajinaca. Ko kaže da Rusi imaju tapiju na njega? Zašto je on više ruski nego što je ukrajinski? Ukrajina je zemlja u kojoj je dominantna kultura na ruskom jeziku, i to je sociobiološki fakat, a ne politička svakodnevica. Dakle, ruski jezik u ukrajini je I NJIHOV jezik, i ne trba da ga odbacuju kao strani - jer nije strani.

grbavi

pre 5 godina

apsolutno he u pravu, samo je prvo trebala da se informishe gde ide. I ne razumem kako je voditeljka mislila da joj postavlja pitanja ma ruskom, sto joj zakon dozvoljava, ako ona taj jezik ne razume

beogradski

pre 5 godina

hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:40)

veliki problem za vas hrvate predstavlja cinjenica da taj hrvatski recnik iz 16-17 veka, nema veze sa danasnjim hrvatskim jezikom, koji je 100 procentno srpski....koren danasnjeg srpskog jezika je srpskoslovenski, laicki receno stari srpski jezik, koren danasnjeg hrvatskog jezika je isti, jer je izvorni hrvatski jezik odavno nestao

Stari čačanin

pre 5 godina

Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski. 
(Marko Perić, 10. oktobar 2018  

Pola stanovnika Srbije ne zna pravopis.
(absolutezero, 10. oktobar 2018 15:01)

Jesi li siguran da je samo pola?

Kujtim, navuko se na 'eroin

pre 5 godina

a da li bi ti gostovao u nekoj emisiji gde se priča slovenački hrvatski ili neki drugi jezik?
(komi, 10. oktobar 2018 15:02)
Hrvatski?!? Slobodno

Mrkva

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.
(Гералт, 10. oktobar 2018 13:57)

To su totalne gluposti. I Albanci su kod nas imali svoj Lajmet, na univerzitetu u Prištini si dobijao indeks na kojem je sve bilo ispisano prvo albanskim pa srpskim. U vojsci sam imao 4 Mađara koji su rođeni u Srbiji, a nisu znali 10 reči srpskog.
I šta se desi kada se manjine ne asimiliraju, a imaju po 5-10 dece svaka porodica? Videli smo na Kosovu šta se desilo.
Znači, manjine su slobodne da pričaju svojim jezikom i da čuvaju svoju tradiciju i kulturu, a na nacionalnom nivou ima da pričaš jezikom te zemlje, da je poštuješ, sve državne institucije da budu na službenom jeziku te zemlje, a kome se ne sviđa - slobodan je da ide u svoju maticu jer u suprotnom radi protiv države u kojoj živi.
Drugo, redefinisati stvari, ne postoje "državljani Srbije". Živiš u Srbiji? Onda si Srbin i kraj priče. Isto kao što je i Japanac u Americi Amerikanac japanskog porekla.
Kod nas još uvek ljudi mentalno žive u 14. veku, gde je definicija Srbina da ima patronimično prezime i da je pravoslavac. Onda se svi bune kako su muslimani u Bosni uzeli islam za koren nacionalnog identiteta i postali Bošnjaci. Znači, uzima se religija da se odredi da li si Hrvat, Bošnjak ili Srbin. IQ nivo 50 kod svih ovde i dokle god je tako ovde će biti smećarske države i banana republike jer su razvijene zemlje raskrstile s time davnih dana.

cobo

pre 5 godina

apsolutezero@
Samo ti znas pravopis,Ukrajina,Bolivija,Lijon,Fijat....
vidi se da nisi nigde prelazio preko Dunava i Save ili ti mislis da se ceo svet rikta na srpski :(

xix

pre 5 godina

I ja bih isto postupio da me na RTS-u neko pocne ispitivati na Slovenackom, Hrvatskom, Madjarskom, Rumunskom ili Bugarskom jeziku a zna da govori Srpski.
(MarkoNS, 10. oktobar 2018 14:53)

Problem je sto tamo ukrajinci ne znaju ukrajinski. Npr njihov premijer ne zna ukrajinski. Pitanje je dal i ta voditeljka zna.

Ja

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Da, razlika je znatno veca. Ruski i ukrajinski su pre kao (bivsi) srpskohrvatski i slovenacki nego kao srpski i hrvatski. Ako ti nesto znaci, ja dosta solidno znam ruski (rusku knjizevnost bez problema citam u originalu), ali ukrajinski slabo razumem (otprilike kao slovenacki).

Goran

pre 5 godina

bravo za gospodju,ne dopusta da nitko ponizava nju i njene sunarodnjake..
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:42)

Problem je što i ti koji podržavaš i ova gospođa vodite se izgleda sličnim profašističkim merilima. U zemlji u kojoj pola stanovništva govori ruski, uprkos i kultuloroškom ugnjetavanju, da se nađe neko toliko uvređen što mu sagovornik govori ruski, svakom normalnom je jasno kakva je zatrovanost tog društva.

1969

pre 5 godina

Ko je bio u Ukrajini jasno mu je sve. Tim ukrajinskim jezikom se služi samo zapad Ukrajine. Oko 80% ljudi govori samo ruski u Ukrajini. Ostali ne znaju ukrajinaki jezik koji je inače jako kasno standardizovan kao jezik. Dotična se osetila frustrirano.

lebovitz

pre 5 godina

hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:40)

Pa jesil ga čitao? Što ne govoriš na tom jeziku? Da ga koristiš, to bi onda bio hrvatski, ali ne, ti govoris srpski.
I nisi nam još objasnio ko ste to vi? Jel misliš na Zagorce, ili Dalmatince, ili Slavonce, koji "vi" ste imali rječnik prije 350 god, jer i dan-danas se međusobno teško razumijevate (kad pričate na svom izvornom dijalektu), a kamoli prije 3 i po vijeka...

sladoledsmesom

pre 5 godina

Vidim da komentatori zdusno osudjuju ukrajinsku knjizevnicu, iako je sasvim u pravu. Izuzev ako nije program za manjine, govori se iskljucivo jezikom drzave u kojoj zivite, a to je Ukrajina. Medjutim pojedinci bi stali na stranu Rusije, cak i da ovi kazu da je belo, u stvari crno. Kada neko nas ode u studio programa manjina, on prica srpski jezik i jedino srpski. Uopste ne mora da zna drugi jezik jer zivi u svojoj drzavi. Bravo za Ukrajinku jer postuje svoju zemlju.
(M. Radosavljevic, 10. oktobar 2018 14:42)

Da si možda pročitao ceo tekst, ne bi se ovako izlupetao.

partizan

pre 5 godina

bravo za gospodju,ne dopusta da nitko ponizava nju i njene sunarodnjake..
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:42)
Ja nista ne razumem sta si napisao, prevedi na srpski?

Milan

pre 5 godina

Razlika između Ruskog i Ukrajinskog je naravno znatno veća od razlike između srpskog i hrvatskog, jer su srpski i hrvatski u osnovi isti jezik. Ruski je primarni jezik za nešto manje od 30% stanovnika Ukrajine. Ako dobro govoriš ruski, za par meseci u Ukrajini bi se prilagodio.

Раде

pre 5 godina

Е сад, питање је која је разлика, јел' то оно као код нас: млијеко и млеко, западна и источна варијанта српског језика. Као не разумеју се. Ево, ја у серији "Погрешан човек" убих се тражећи неку реч која прави разлику између "два језика", али је не нађох...

deki0303

pre 5 godina

@ Trovach. Razlika između ukrajinskog i ruskog jezika je kao i razlika između srpskog i slovenskog. Čak i srpski jezik ima više sličnosti sa ukrajinskim nego sa ruskim.

Zigzag

pre 5 godina

Ovo su neki kompleksi kao kod nas oko Bosanskog, Crnogorskog i Hrvatskog jezika a ustvari su svi Srpski jezik .
(miki, 10. oktobar 2018 14:14)hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...

M. Radosavljevic

pre 5 godina

Vidim da komentatori zdusno osudjuju ukrajinsku knjizevnicu, iako je sasvim u pravu. Izuzev ako nije program za manjine, govori se iskljucivo jezikom drzave u kojoj zivite, a to je Ukrajina. Medjutim pojedinci bi stali na stranu Rusije, cak i da ovi kazu da je belo, u stvari crno. Kada neko nas ode u studio programa manjina, on prica srpski jezik i jedino srpski. Uopste ne mora da zna drugi jezik jer zivi u svojoj drzavi. Bravo za Ukrajinku jer postuje svoju zemlju.

mrki

pre 5 godina

Prvo treba znati da postoji ogromna razlika između Ruskog i Ukrajinskog jezika. To je isto kao srpski i slovenacki. I sad ja na RTS treba po ceo dan da slušam slovenacki.

Jay

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Veća je znatno. Recimo da je kao razlika između srpskog i slovenačkog.

P. S. Vezano za ovaj snimak - Rusi jesu budale, ali Ukrajinci su 5 puta gori!

Trovach

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?

MarkoNS

pre 5 godina

I ja bih isto postupio da me na RTS-u neko pocne ispitivati na Slovenackom, Hrvatskom, Madjarskom, Rumunskom ili Bugarskom jeziku a zna da govori Srpski.

muka mi je od Lidla

pre 5 godina

Koji tu skandal? Jedini 'skandal' koji ja vidim je to sto konstantno trujete vestima koje bi (mozda) bile interesantne Rusima i nikom drugom!
Aj sad malo o LIDL-u

Jezik

pre 5 godina

Veća je razlika nego srpski/hrvatski. Recimo kao srpski i makedonski. Veći problem je što većina Ukrajinaca uopšte ne koristi ukrajinski, samo na zapadu zemlje je u realnoj upotrebi. U Kijevu i na istoku svi govore ruski. Isto tako je važno reći da se jezik zove ruski a ne rusijanski, tako da potpuno je legitimno da se taj jezik koristi izvan Rusije.

Jedno J i jedna praznina nedostaje?

pre 5 godina

@ Marko Perić
Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski.

Šta nam vredi što pola stanovnika UKRAJINE NE ZNA njihov jezik? Bolje bi bilo da malo više naših zna srpski?

mr no

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)
Razlika je dovoljno velika, kao srpski i slovenački, ili srpski i makedonski (ugrubo). Problem Ukrajine je što preko 85% govori ruski, a od toga preko pola prvenstveno ruski. Više ljudi govori ruski nego ukrajinski. I posle svih sukoba, i dalje dominiraju ruska muzika, film, televizija... A država Ukrajina, što je legitimno, želi da ukrajinski bude na celoj teritoriji zvaničan jezik. U praksi to ide veoma kljakavo, od samog Kijeva, pa ka jugu do Odese i sve do Harkova. Tako da oni imaju ozbiljnu problematiku. Dodatno je komplikovano što većina naroda sebe smatra Ukrajincima, ali i dalje preferira ruski, nešto kao Briselci koji su etnički najviše Flamanci, ali frankofoni.

BL Komunista

pre 5 godina

@ miki Neki tvrde da je to Hrvatski jezik, gledajte vi Veliko Srbi i Veliko Hrvati da vam prosječna plata bude bar hiljadu ( tisuću) €.

лала

pre 5 godina

Па ако им је Русија неколико векова забрањивала језик,писмо имају и они сад право да инсистирају на матерњем језику.Следећих педесет година нико у Украјини неће причати на Руском.Ми овде који нисмо били под Русијом не знамо каква је то Русификација била у тим земљама.И дан данас у западној Украјини само деца млађа од 15 година искључиво говоре Украјински.

Srbin

pre 5 godina

Ko nije bio u Ukraine vodi se medijskom slikom napravljenom po zapadnim merilima.
U kijevu većina ljudi priča ruski jezik to se i ne postavlja kao pitanje. Za ukrajinski u sali kažu da ga zna eventualno samo predsednik.
Metro je ruski i predivno izgleda kao i većina gradjevina grad je predivan treba ga videti.
Inače većina ukrajinaca je pravoslavna broz obzira na teritoriju gde žive i pismo i jezik kojim se služe.

kolektor

pre 5 godina

Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marko Perić, 10. oktobar 2018 14:12)

A izgleda da ni pola stanovnika Srbije ne zna srpski...

Гералт

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.

Гералт

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.

xix

pre 5 godina

I ja bih isto postupio da me na RTS-u neko pocne ispitivati na Slovenackom, Hrvatskom, Madjarskom, Rumunskom ili Bugarskom jeziku a zna da govori Srpski.
(MarkoNS, 10. oktobar 2018 14:53)

Problem je sto tamo ukrajinci ne znaju ukrajinski. Npr njihov premijer ne zna ukrajinski. Pitanje je dal i ta voditeljka zna.

kolektor

pre 5 godina

Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marko Perić, 10. oktobar 2018 14:12)

A izgleda da ni pola stanovnika Srbije ne zna srpski...

Ja

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Da, razlika je znatno veca. Ruski i ukrajinski su pre kao (bivsi) srpskohrvatski i slovenacki nego kao srpski i hrvatski. Ako ti nesto znaci, ja dosta solidno znam ruski (rusku knjizevnost bez problema citam u originalu), ali ukrajinski slabo razumem (otprilike kao slovenacki).

Бојан

pre 5 godina

Замисли земљу гдје 25 милиона људи прича руски језик,око 60%,а ти им хоћеш то да забраниш.Нешто слично је и у Црној Гори,с битном разликом јер је украјински језик,признат,а црногорски измишљен.
zigzag
Мораш прво момак знати,да је твој језик,твоја граматика,све посуђено из српског језика.Лудевит Гај је замолио,Вука Ст.Караџића да му помогне,у прављењу латиничног писма.Č,Ć,?,Š,Ž,J је Вук адаптирао за модерни хрватски језик.У почетку се звао Гајева латиница.Што се тиче "наводног Ускофијевог речника",с турског на тзв.босански,,фалсификатори су заборавили да су се Турци користили арапским језиком до појаве Ататурка,и језичке реформе.
Забранити руски језик је само пут у потпуну пропаст Украјине
.

Trovach

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?

Srbin

pre 5 godina

Ko nije bio u Ukraine vodi se medijskom slikom napravljenom po zapadnim merilima.
U kijevu većina ljudi priča ruski jezik to se i ne postavlja kao pitanje. Za ukrajinski u sali kažu da ga zna eventualno samo predsednik.
Metro je ruski i predivno izgleda kao i većina gradjevina grad je predivan treba ga videti.
Inače većina ukrajinaca je pravoslavna broz obzira na teritoriju gde žive i pismo i jezik kojim se služe.

mr no

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)
Razlika je dovoljno velika, kao srpski i slovenački, ili srpski i makedonski (ugrubo). Problem Ukrajine je što preko 85% govori ruski, a od toga preko pola prvenstveno ruski. Više ljudi govori ruski nego ukrajinski. I posle svih sukoba, i dalje dominiraju ruska muzika, film, televizija... A država Ukrajina, što je legitimno, želi da ukrajinski bude na celoj teritoriji zvaničan jezik. U praksi to ide veoma kljakavo, od samog Kijeva, pa ka jugu do Odese i sve do Harkova. Tako da oni imaju ozbiljnu problematiku. Dodatno je komplikovano što većina naroda sebe smatra Ukrajincima, ali i dalje preferira ruski, nešto kao Briselci koji su etnički najviše Flamanci, ali frankofoni.

Jay

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Veća je znatno. Recimo da je kao razlika između srpskog i slovenačkog.

P. S. Vezano za ovaj snimak - Rusi jesu budale, ali Ukrajinci su 5 puta gori!

Jedno J i jedna praznina nedostaje?

pre 5 godina

@ Marko Perić
Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski.

Šta nam vredi što pola stanovnika UKRAJINE NE ZNA njihov jezik? Bolje bi bilo da malo više naših zna srpski?

lebovitz

pre 5 godina

hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:40)

Pa jesil ga čitao? Što ne govoriš na tom jeziku? Da ga koristiš, to bi onda bio hrvatski, ali ne, ti govoris srpski.
I nisi nam još objasnio ko ste to vi? Jel misliš na Zagorce, ili Dalmatince, ili Slavonce, koji "vi" ste imali rječnik prije 350 god, jer i dan-danas se međusobno teško razumijevate (kad pričate na svom izvornom dijalektu), a kamoli prije 3 i po vijeka...

partizan

pre 5 godina

bravo za gospodju,ne dopusta da nitko ponizava nju i njene sunarodnjake..
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:42)
Ja nista ne razumem sta si napisao, prevedi na srpski?

Goran

pre 5 godina

bravo za gospodju,ne dopusta da nitko ponizava nju i njene sunarodnjake..
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:42)

Problem je što i ti koji podržavaš i ova gospođa vodite se izgleda sličnim profašističkim merilima. U zemlji u kojoj pola stanovništva govori ruski, uprkos i kultuloroškom ugnjetavanju, da se nađe neko toliko uvređen što mu sagovornik govori ruski, svakom normalnom je jasno kakva je zatrovanost tog društva.

Stari čačanin

pre 5 godina

Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski. 
(Marko Perić, 10. oktobar 2018  

Pola stanovnika Srbije ne zna pravopis.
(absolutezero, 10. oktobar 2018 15:01)

Jesi li siguran da je samo pola?

sladoledsmesom

pre 5 godina

Vidim da komentatori zdusno osudjuju ukrajinsku knjizevnicu, iako je sasvim u pravu. Izuzev ako nije program za manjine, govori se iskljucivo jezikom drzave u kojoj zivite, a to je Ukrajina. Medjutim pojedinci bi stali na stranu Rusije, cak i da ovi kazu da je belo, u stvari crno. Kada neko nas ode u studio programa manjina, on prica srpski jezik i jedino srpski. Uopste ne mora da zna drugi jezik jer zivi u svojoj drzavi. Bravo za Ukrajinku jer postuje svoju zemlju.
(M. Radosavljevic, 10. oktobar 2018 14:42)

Da si možda pročitao ceo tekst, ne bi se ovako izlupetao.

Jezik

pre 5 godina

Veća je razlika nego srpski/hrvatski. Recimo kao srpski i makedonski. Veći problem je što većina Ukrajinaca uopšte ne koristi ukrajinski, samo na zapadu zemlje je u realnoj upotrebi. U Kijevu i na istoku svi govore ruski. Isto tako je važno reći da se jezik zove ruski a ne rusijanski, tako da potpuno je legitimno da se taj jezik koristi izvan Rusije.

1969

pre 5 godina

Ko je bio u Ukrajini jasno mu je sve. Tim ukrajinskim jezikom se služi samo zapad Ukrajine. Oko 80% ljudi govori samo ruski u Ukrajini. Ostali ne znaju ukrajinaki jezik koji je inače jako kasno standardizovan kao jezik. Dotična se osetila frustrirano.

muka mi je od Lidla

pre 5 godina

Koji tu skandal? Jedini 'skandal' koji ja vidim je to sto konstantno trujete vestima koje bi (mozda) bile interesantne Rusima i nikom drugom!
Aj sad malo o LIDL-u

deki0303

pre 5 godina

@ Trovach. Razlika između ukrajinskog i ruskog jezika je kao i razlika između srpskog i slovenskog. Čak i srpski jezik ima više sličnosti sa ukrajinskim nego sa ruskim.

dukljanin

pre 5 godina

Ovi ukrofašisti ili kriminalci na vlasti u Ukrajini nemaju mere ....Nećete ni Vi dugo još ma koliko se busali ...Više od polovine Ukrajine su čisti Rusi ova šaka plaćenika tu nemože ništa promeniti...Ustvari bespredmetno je komentarisati dotičnu gospođu ,kakav je ona uopšte pisac .....

BL Komunista

pre 5 godina

@ miki Neki tvrde da je to Hrvatski jezik, gledajte vi Veliko Srbi i Veliko Hrvati da vam prosječna plata bude bar hiljadu ( tisuću) €.

Патас

pre 5 godina

Стварно срамота, па ипак је украјинска мова старија од сумерског језика како каже пан Порошенко и остали панови из укро владе)))

skandalčina

pre 5 godina

Mjesto radnje Ukrajina.
Studio ukrajinska televizija.
Književnica Ukrajinka nastupa u Ukrajini na ukrajinskoj televiziji i bas je “skandal” da priča ukrajinski i da neće da priča na jeziku okupatora.

To je isto kao da Matija Bećković nastupa u Nišu na srpskoj državnoj televiziji i da konverzacija teče na albanskom jeziku.

Kujtim, navuko se na 'eroin

pre 5 godina

a da li bi ti gostovao u nekoj emisiji gde se priča slovenački hrvatski ili neki drugi jezik?
(komi, 10. oktobar 2018 15:02)
Hrvatski?!? Slobodno

M. Radosavljevic

pre 5 godina

Vidim da komentatori zdusno osudjuju ukrajinsku knjizevnicu, iako je sasvim u pravu. Izuzev ako nije program za manjine, govori se iskljucivo jezikom drzave u kojoj zivite, a to je Ukrajina. Medjutim pojedinci bi stali na stranu Rusije, cak i da ovi kazu da je belo, u stvari crno. Kada neko nas ode u studio programa manjina, on prica srpski jezik i jedino srpski. Uopste ne mora da zna drugi jezik jer zivi u svojoj drzavi. Bravo za Ukrajinku jer postuje svoju zemlju.

Раде

pre 5 godina

Е сад, питање је која је разлика, јел' то оно као код нас: млијеко и млеко, западна и источна варијанта српског језика. Као не разумеју се. Ево, ја у серији "Погрешан човек" убих се тражећи неку реч која прави разлику између "два језика", али је не нађох...

Milan

pre 5 godina

Razlika između Ruskog i Ukrajinskog je naravno znatno veća od razlike između srpskog i hrvatskog, jer su srpski i hrvatski u osnovi isti jezik. Ruski je primarni jezik za nešto manje od 30% stanovnika Ukrajine. Ako dobro govoriš ruski, za par meseci u Ukrajini bi se prilagodio.

лала

pre 5 godina

Па ако им је Русија неколико векова забрањивала језик,писмо имају и они сад право да инсистирају на матерњем језику.Следећих педесет година нико у Украјини неће причати на Руском.Ми овде који нисмо били под Русијом не знамо каква је то Русификација била у тим земљама.И дан данас у западној Украјини само деца млађа од 15 година искључиво говоре Украјински.

Pera

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.
A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...

rale

pre 5 godina

Ne bi se slozio da na zapadu svi pricaju engleski. Evo recimo Francuzi ne zele da prucaju engleski. Haos, i ako ga znaju ne zele da ti odgovore na egleskom jeziku.

mrki

pre 5 godina

Prvo treba znati da postoji ogromna razlika između Ruskog i Ukrajinskog jezika. To je isto kao srpski i slovenacki. I sad ja na RTS treba po ceo dan da slušam slovenacki.

MarkoNS

pre 5 godina

I ja bih isto postupio da me na RTS-u neko pocne ispitivati na Slovenackom, Hrvatskom, Madjarskom, Rumunskom ili Bugarskom jeziku a zna da govori Srpski.

Mrkva

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.
(Гералт, 10. oktobar 2018 13:57)

To su totalne gluposti. I Albanci su kod nas imali svoj Lajmet, na univerzitetu u Prištini si dobijao indeks na kojem je sve bilo ispisano prvo albanskim pa srpskim. U vojsci sam imao 4 Mađara koji su rođeni u Srbiji, a nisu znali 10 reči srpskog.
I šta se desi kada se manjine ne asimiliraju, a imaju po 5-10 dece svaka porodica? Videli smo na Kosovu šta se desilo.
Znači, manjine su slobodne da pričaju svojim jezikom i da čuvaju svoju tradiciju i kulturu, a na nacionalnom nivou ima da pričaš jezikom te zemlje, da je poštuješ, sve državne institucije da budu na službenom jeziku te zemlje, a kome se ne sviđa - slobodan je da ide u svoju maticu jer u suprotnom radi protiv države u kojoj živi.
Drugo, redefinisati stvari, ne postoje "državljani Srbije". Živiš u Srbiji? Onda si Srbin i kraj priče. Isto kao što je i Japanac u Americi Amerikanac japanskog porekla.
Kod nas još uvek ljudi mentalno žive u 14. veku, gde je definicija Srbina da ima patronimično prezime i da je pravoslavac. Onda se svi bune kako su muslimani u Bosni uzeli islam za koren nacionalnog identiteta i postali Bošnjaci. Znači, uzima se religija da se odredi da li si Hrvat, Bošnjak ili Srbin. IQ nivo 50 kod svih ovde i dokle god je tako ovde će biti smećarske države i banana republike jer su razvijene zemlje raskrstile s time davnih dana.

артиљерац

pre 5 godina

А можда је жени пригустило,морала да изађе.Знате,срце оће а дупе клокоће.

Kaca

pre 5 godina

Meni je fascinantno da su se one vrlo dobro razumele, pricjuci svaka na svom jeziku:) I onda kao nesto tvrde pazar. Moze i ovako, zar ne?

Mrak

pre 5 godina

a da li bi ti gostovao u nekoj emisiji gde se priča slovenački hrvatski ili neki drugi jezik?
(komi, 10. oktobar 2018 15:02)

pa ako znam taj jezik, zasto da ne. I ova knjizevnica sasvim sigurno zna ruski ali se pravi blesava.

kik

pre 5 godina

u ukrajni nema ni 20% njih koji pricaju ukrajinski...koji zaista postoji za razliku od bosanskog,hercegovackog,crnskog,gorskog i hrvatskog...

Nebitan

pre 5 godina

Uglavnom ukrajinski se govori na zapadu ukrajine, dok na ostalim delovima uglavnom na ruralnim i manjim mestima. Dok ruski se govori u većim urbanima mestima, među kojima i Kiev.

botine i lopine

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Pazi kad je ovaj hrvatski trol negde napisao da je ozenjen ukrajinkom ili ruskinjom. A onda botovi mu kao objasnjavaju da je razlika ukrajinskog i ruskog velika.

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Kad se pominje zapad ukrajine, znate da je tamo bilo poljaka, koji su forsirali poljski, na drugoj strani rusi forsirali svoje...

Словен

pre 5 godina

То је исто као када тражиш од пироћанца да говори као војвођанин или црногорац, хрват, босанац и обрнуто. Увек исти проблем када дођу неки са стране и посвађају исти народ. По могућности на што више делова поцепати народ па да они лију крв између себе. Тужно је гледати као и на овим просторима.

renta

pre 5 godina

Ako Hrvati govore srpski onda Srbijanci govore janicarski. Razlika je poprilicna. Nemozes da razumeš ni jedne ni druge.
(Divani da te svet razume, 10. oktobar 2018 18:43)

A Turci su janicare uzimali samo iz Srbije, e strucnjaci internetski kad bi znali sta ne znate.

grbavi

pre 5 godina

apsolutno he u pravu, samo je prvo trebala da se informishe gde ide. I ne razumem kako je voditeljka mislila da joj postavlja pitanja ma ruskom, sto joj zakon dozvoljava, ako ona taj jezik ne razume

nevski

pre 5 godina

@MK
samo jedna napomena ,iz prve ruke...
imam rodjake u Odesi,dva brata rodjena,posle 2014 godine,jedan,zaposlen u javnom sektoru,postao Ukrajinac,drugi,istoričar književnosti,ostao Rus.Ukrajinac dan danas nema predstavu o ukrajinskom jeziku,dok ga mladji nikad nije ni govorio,jednostavno se nikad nije ni pričalo tim jezikom kod njih u kući.Ukratko,kakav jezik,takva i država,kvazi tvorevina i žešći falsifikat. Ono što jeste istina je da je Kijev majka svih Ruskih gradova,tako da će polako sve doći na svoje....i,Rusi to znaju,a Odesa pamti 2014.

Zigzag

pre 5 godina

Ovo su neki kompleksi kao kod nas oko Bosanskog, Crnogorskog i Hrvatskog jezika a ustvari su svi Srpski jezik .
(miki, 10. oktobar 2018 14:14)hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...

cobo

pre 5 godina

apsolutezero@
Samo ti znas pravopis,Ukrajina,Bolivija,Lijon,Fijat....
vidi se da nisi nigde prelazio preko Dunava i Save ili ti mislis da se ceo svet rikta na srpski :(

Bajo

pre 5 godina

А можда је жени пригустило,морала да изађе.Знате,срце оће а дупе клокоће.
(артиљерац, 10. oktobar 2018 19:19)
Hvala za kometar,smijem se već pola sata

lokk

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.
(Гералт, 10. oktobar 2018 13:57)

Ukraina treba da pristupi NATO paktu ako misli da se sacuva od "bratske" cizme, da im braca ne otmu jos koji komad zemlje.

ANALiticar

pre 5 godina

procitah komentare, ako sam dobro razumeo ukrajina je zemlja gde vecina prica jezik manjine iako ima svoj jezik? Iskreno, nisam cuo za nesto slicno...

Daniel

pre 5 godina

@zemunac
Nije nista zapad to uradio nego mi nama samima
Istocni blok i ostali Sloveni su prosli kroz decenije pakla od politickog sistema i nije ni cudo sto je i do dan danas politicka svest i kultura na niskom nibou sto rezultira u ovim nacionalnim sukobima

Украјина!

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.

nisam ja, ja je

pre 5 godina

procitah komentare, ako sam dobro razumeo ukrajina je zemlja gde vecina prica jezik manjine iako ima svoj jezik? Iskreno, nisam cuo za nesto slicno... (ANALiticar, 10. oktobar 2018 19:15)

Ja jesam. Irska.

Александар

pre 5 godina

У једној некада блиској нам Држави одвија се исти процес као у Украјини. Одаавно је тај исти посао одрађен са са Пољацима и Хрватима. Ко разуме схватиће.

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.
(Украјина!, 10. oktobar 2018 18:28
хохол молчат? там.

Divani da te svet razume

pre 5 godina

Ako Hrvati govore srpski onda Srbijanci govore janicarski. Razlika je poprilicna. Nemozes da razumeš ni jedne ni druge.

X=iks

pre 5 godina

Meni je fascinantno da su se one vrlo dobro razumele, pricjuci svaka na svom jeziku:) (Kaca, 10. oktobar 2018 19:59)

Sta je tu fascinantno? Razumeli bi se i Francuz i Japanac, pricajuci svako na svom jeziku, ako bi i jedan i drugi znao i onaj drugi.

Dule

pre 5 godina

Па ако им је Русија неколико векова забрањивала језик,писмо имају и они сад право да инсистирају на матерњем језику.Следећих педесет година нико у Украјини неће причати на Руском [...]
@(лала, 10. oktobar 2018 14:37)

Taj dijalekat iz Livova, nikad ali nikad nije bio jezik (ili dijalekat) kojim su svi narodi koji su ziveli na teritoriji Ukrajine govorili. Uvek su pricali neku mesavinu izmedju toga sto se prica na zapadu Ukrajine i na zapadu Rusije, i upste nije fer da nabijanje tog dijalekta ostatku zemlje predstavljas kao njihov "maternji" jezik. Sam jezik prosto ima gomilu "duplih" reci, tj ako si na zapadu Ukrajne ces da koristis glagol "mati" (imati), kao Poljaci, a ako si na istoku ces da kazes "u mene je" (kao Rusi). To bi bilo ok, da nisu poludeli od 2014-e godine, i poceli da nabijaju "poljske" oblike kao "pravilan" (kao sto je "ja maju"), a ove sto "ruske" su prozvali da su "nepravilni" ili jos cesce "nije lep stil i nije dolicno obrazovanom coveku da ih koristi" (sta god to znacilo).

Jos vecu lepu, veselu papazjaniju cini i to sto vecina zemlje prosto prica ruski kao maternji (koji nije bas isti onom ruskom iz Moskve, i mnogo lici opet na taj istocno-ukrajinski).


Sto se tice tvojih predvidjanja za 50 godina, moguce je da ces da budes u pravu, ali ce verovatno to da se desi ako Ukrajina postane Livovski pasaluk.ti da pricaju bilo kakav ukrajinski samo da bi prkosili Putinu.

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Ukraina treba da pristupi NATO paktu ako misli da se sacuva od "bratske" cizme, da im braca ne otmu jos koji komad zemlje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (lokk, 10. oktobar 2018 19:19)

Ne prijatelju, Ukrajina treba da gleda svoja posla kao što to radi Finska. Isuviše je blizu a ulazak u NATO kako vi kažete doveo bi do totalne katastrofe i svi to znaju ali se igraju rečima. A sve je počelo tako što su Ukrajinci hteli da skoro ceo DonBas i još otprilike toliko da izdaju Kini za poljoprivredno zemljište za debele pare što se nije dopalo Nemačkoj, konkretno Merkelovoj . Posle su se sve stvari nadovezivale. A vaš predlog je onako kako Perica zamišlja svedski poredak, onako dečji.

beogradski

pre 5 godina

hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:40)

veliki problem za vas hrvate predstavlja cinjenica da taj hrvatski recnik iz 16-17 veka, nema veze sa danasnjim hrvatskim jezikom, koji je 100 procentno srpski....koren danasnjeg srpskog jezika je srpskoslovenski, laicki receno stari srpski jezik, koren danasnjeg hrvatskog jezika je isti, jer je izvorni hrvatski jezik odavno nestao

bane

pre 5 godina

A niko ne obraća pažnju na osnovnu budalaštinu svih naci političara: jezik ne definiše državu ni nacionalno biće! To još samo treba da shvate Balkanci i Ukrajinci. Austrijanci govore nemački, niko im ne spori identitet. Amerikanci-njaveća ekonomska i vojna sila na svetu, nemaju jezik! Engleski je de-facto oficijalan, ali nije de-jure. I još, pazi sad, ne zove se američki, već engleski. Irska od 1922. i osamosaljenja ima milion zakona za podršku irskom jeziku, dvojezična dokumenta itd. ali irski jezik - praktično ne postoji, nikada nije zaživeo. Irska govori engleski. Da pojasnim šta hoću da kažem: engleski jezik je jezik Engleza, Škota, Iraca, Amerikanaca, Kanađana, Australijanaca. Španski jezik je jezik Španaca, Meksikanaca i većine Južnoamerikanaca. Ruski je jezik Rusa i Ukrajinaca. Ko kaže da Rusi imaju tapiju na njega? Zašto je on više ruski nego što je ukrajinski? Ukrajina je zemlja u kojoj je dominantna kultura na ruskom jeziku, i to je sociobiološki fakat, a ne politička svakodnevica. Dakle, ruski jezik u ukrajini je I NJIHOV jezik, i ne trba da ga odbacuju kao strani - jer nije strani.

roko

pre 5 godina

Ukrajinci su nacija bez identiteta i to nema veze sa Rusijom. Pitanje njihovog jezika (koji se zaista od ruskog razlikuje kao slovenacki od srpskog) nije staro 5 godina, vec najmanje 27, koliko je Ukrajina nezavisna drzava. Moja iskustva iz Ukrajine potvrdjuju ono sto su prethodni komentatori vec primetili: u Kijevu tesko da cete naici na osobu koja tecno govori ukrajinski, dok ga na zapadu forsiraju. Ovde je vazno pomenuti i da se medju Ukrajincima zapad (iskljucujuci Ljviv-Lavov) smatra provincijom, pa tako i jezik koji oni govore - seoskim. Podele medju ljudima izmedju zapadne i istocne Ukrajine su neverovatno velike i, kako god cudno zvucalo, ponekad se cini i vece nego balkanske. Mozda je situacija uporediva sa srpsko-albanskim odnosom, ali, razmislite: da li ste ikada culi srpskog roditelja da se u kucnim uslovima svom detetu obraca na albanskom, ili obrnuto? Ruskom kulturnom uticaju ne treba veca pobeda od te: da oni koji te najvise mrze govore tvoj jezik u slobodno vreme.

Gost u Ukrajini

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...
(Pera, 10. oktobar 2018 19:27)

Re:Razlika izmedju ukrajinskog i ruskog nije kao izmedju srpskog i hrvatskog mnogo je veća npr kao izmedju slovenačkog i srpskog. Ukrajinski je pun poljskog i litvanskog a to je došlo u 17.veku posle unijaćenja zapada Ukrajine. Plus narečje ikavice kao u Dalmaciji. Skoro cela Ukrajina govori ruskim jezikom pa i oni koji se izjašnjavaju da su Ukrajinci. Ukrajinski jezik je mlad i skoro standardizovan zato se malo i koristi.

Dule

pre 5 godina

@ Trovach. Razlika između ukrajinskog i ruskog jezika je kao i razlika između srpskog i slovenskog. Čak i srpski jezik ima više sličnosti sa ukrajinskim nego sa ruskim.
(deki0303, 10. oktobar 2018 14:24)

Pricam oba jezika i ruski i ukrajinski. To sto si rekao je veoma daleko od istine, da ne kazem da je laz. Pritom mnoge reci koje imas u ukrajinskom su jako cesto ruske "narodne" reci, tj nisu "knjiske" i cak ih Moskvici svaki dan koriste, iako ih neces videti u vladinim saopstenjima, a da ne pricamo o tome koliko ih koriste Rusi u zapadnom delu Rusije. Na primer: Vin/Vona, Titka, Silo, Misto, Vuljica itd. sve ces to da cujes u Bjelgorodu cesto koliko i u Livovu. Imas dijalekticki konntinuum koji pocinje u Rusiji i zavrsava se u Poljskoj, i svako selo se razume sa onim pored sebe, ali se krajevi tog "lanca" ne razumeju uopste.

Ukrajinski jezik samo po sebi je prilicno plutacentrican (dosta vise nego srpsko-hrvatski), toliko da na Balkanu nasem nikada ne bi prosao kao jedan jezik, i ono sto se desava sada je pokusaj da se jedan kraj tog "dijalektickog lanca" nabije ostatku naroda.

Swarog

pre 5 godina

Ja sam bio par puta u Kijevu, Odesi i na zapadu i moj je utisak da sve pise na Ukrajinskom a da (skoro) svi govore Ruski. Jezici su razliciti kao Srpski i Makedonski, ja imam utisak da je Ukrajinski blizi Srpskom. Svi ljudi koje sam ja upoznao, a radi se o obrazovanim i dobrostojecim osobama od 25-35 godina, pricali su Ruski a da niko nije bio ni najmanje rusofil! Utoliko me vise cudi taj teatar o kome se ovde izvestava, kao da ta knjizevnica ne zna kako stvari stoje. Moguce je da se radi o nekoj promociji, tamo je upravo na sceni prilicno tezak nacionalizam...

Černovcinaninannanin

pre 5 godina

A na kom jeziku su se prepirale?

El ima neko kompetentan d nam prozbori koju o razlikama između Ruskog i Ukrajinskog?

Kako se na oba jezika kažu npr:

Majka
Otac
Dom
Država
Narod
Budala
Zabluda
Izdajnik

?

Valjda međ Srbadijom ima poliglota koji bi mi uslišio želju pa preveo nam ove reči?

Samosvesna gradjanka

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.
(Украјина!, 10. oktobar 2018 18:28


Когда что-нибуд о чемнибуд не знајеш - тогда не коменируј, уже молчи! Очевидное: воопшће не знаеш историу держави России.

eto

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.
A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...
(Pera, 10. oktobar 2018 19:27)

A ti nemoj slucajno da se emancipujes.

ukrofil

pre 5 godina

Da se ne lazemo tamo su u sluzbenoj upotrebi oba jezika. Razlika izmedju jezika je minimalna i Ukrajinci i Rusi se odlicno razumeju, pljuju se na drustvenim mrezama gore nego Srbi i Hrvati, jer se odlicno razumeju. Nama strancima nisu poznati svi dijalekti i varijeteti jezika i mi nismo merodavni da provenjujemo razliku. Neki stranac moze nauciti dobro srpski, ali ako zivi samo u Beogradu imace teskoce da razume Nislije, a ako otputuje u Dalmaciju na more nece pola razumeti Dalmatince. To ne znaci da rodjeni Beogradjanin ne razume Dalmatince. Cak i Zagorci ih tesko razumeju, bas kao i mi niski ili vranjanski. Medjutim standardni jezici su bitni a ne dijalekti

Bane Banat

pre 5 godina

То је исто као када тражиш од пироћанца да говори као војвођанин или црногорац, хрват, босанац и обрнуто. Увек исти проблем када дођу неки са стране и посвађају исти народ. По могућности на што више делова поцепати народ па да они лију крв између себе. Тужно је гледати као и на овим просторима.
(Словен, 10. oktobar 2018 18:30)
Hm, apropo, ali da ti ne sugerišem ništa, sprovedi sam jedan eksperiment: pitaj (pogotovo mlađe) u Srbiji da ti nešto kažu bosanskim i vojvođanskim dijalektom. Čak i u samoj Vojvodini, a Beograd i ostatak Srbije i pogotovo.
Biće ti mnogo jasnije šta je na delu, obećavam ti.

guska koja je spasla Rim

pre 5 godina

Ne bi se slozio da na zapadu svi pricaju engleski. (rale, 10. oktobar 2018 19:17)

Pusti... "Zapad" postoji samo u glavama Srbadije koja nije nosa pomolila iz Stradije. Talijan ostane u cudu (ili umre od smeha) kad mu kazes da je "Zapad". U stvari, i za njega postoji "Zapad". Pocinje od zapadne strane Alpa.

tocka

pre 5 godina

To je veliki problem u Ukrajini. Sovjeti su se trudili da zatru ukrajinski jezik, pa su skoro u tome i uspeli. Pola Kijeva bolje priča ruski nego ukrajinski. Dobar ukrajinski se priča na zapadu. To je velika zemlja i puno je različitih finesa. Sama Ukrajina je znatno veća od SFRJ, pa su ti neki zapadni delovi slični poljskom sa germaniznima zbog uticaja Austrije, a ti neki kod Odese imaju jevrejski uticaj, neki centralni delovi su dosta dugo vremena bili pod uticajem Hazara, pa imaju neki svoj dijalekt itd. Cela Evropa je protutnjala kroz stepu i ostavila nešto svoje. Čak su i u sovjetskoj himni Rusi bili glavni, a ostali potčinjeni i nije to ni tako kratko trajalo, a teror je bio velik i posledice toga se i dalje osećaju. 8 miliona stradalih Ukrajina nikada neće zaboraviti.

Zigzag

pre 5 godina

Pa jesil ga čitao? Što ne govoriš na tom jeziku? Da ga koristiš, to bi onda bio hrvatski, ali ne, ti govoris srpski.I nisi nam još objasnio ko ste to vi? Jel misliš na Zagorce, ili Dalmatince, ili Slavonce, koji "vi" ste imali rječnik prije 350 god, jer i dan-danas se međusobno teško razumijevate (kad pričate na svom izvornom dijalektu), a kamoli prije 3 i po vijeka...
(lebovitz, 10. oktobar 2018 15:36)jako se mi dobro razumijemo,to sto ti ne znas sta su pajcek i kacijola ne znaci da se Hrvati ne razume..u tom rjecniku su rijeci koje ste prepisali..

skandalčina

pre 5 godina

Mjesto radnje Ukrajina.
Studio ukrajinska televizija.
Književnica Ukrajinka nastupa u Ukrajini na ukrajinskoj televiziji i bas je “skandal” da priča ukrajinski i da neće da priča na jeziku okupatora.

To je isto kao da Matija Bećković nastupa u Nišu na srpskoj državnoj televiziji i da konverzacija teče na albanskom jeziku.

Zigzag

pre 5 godina

Ovo su neki kompleksi kao kod nas oko Bosanskog, Crnogorskog i Hrvatskog jezika a ustvari su svi Srpski jezik .
(miki, 10. oktobar 2018 14:14)hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...

M. Radosavljevic

pre 5 godina

Vidim da komentatori zdusno osudjuju ukrajinsku knjizevnicu, iako je sasvim u pravu. Izuzev ako nije program za manjine, govori se iskljucivo jezikom drzave u kojoj zivite, a to je Ukrajina. Medjutim pojedinci bi stali na stranu Rusije, cak i da ovi kazu da je belo, u stvari crno. Kada neko nas ode u studio programa manjina, on prica srpski jezik i jedino srpski. Uopste ne mora da zna drugi jezik jer zivi u svojoj drzavi. Bravo za Ukrajinku jer postuje svoju zemlju.

MarkoNS

pre 5 godina

I ja bih isto postupio da me na RTS-u neko pocne ispitivati na Slovenackom, Hrvatskom, Madjarskom, Rumunskom ili Bugarskom jeziku a zna da govori Srpski.

лала

pre 5 godina

Па ако им је Русија неколико векова забрањивала језик,писмо имају и они сад право да инсистирају на матерњем језику.Следећих педесет година нико у Украјини неће причати на Руском.Ми овде који нисмо били под Русијом не знамо каква је то Русификација била у тим земљама.И дан данас у западној Украјини само деца млађа од 15 година искључиво говоре Украјински.

grbavi

pre 5 godina

apsolutno he u pravu, samo je prvo trebala da se informishe gde ide. I ne razumem kako je voditeljka mislila da joj postavlja pitanja ma ruskom, sto joj zakon dozvoljava, ako ona taj jezik ne razume

lokk

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.
(Гералт, 10. oktobar 2018 13:57)

Ukraina treba da pristupi NATO paktu ako misli da se sacuva od "bratske" cizme, da im braca ne otmu jos koji komad zemlje.

mrki

pre 5 godina

Prvo treba znati da postoji ogromna razlika između Ruskog i Ukrajinskog jezika. To je isto kao srpski i slovenacki. I sad ja na RTS treba po ceo dan da slušam slovenacki.

Гералт

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.

Pera

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.
A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...

Бојан

pre 5 godina

Замисли земљу гдје 25 милиона људи прича руски језик,око 60%,а ти им хоћеш то да забраниш.Нешто слично је и у Црној Гори,с битном разликом јер је украјински језик,признат,а црногорски измишљен.
zigzag
Мораш прво момак знати,да је твој језик,твоја граматика,све посуђено из српског језика.Лудевит Гај је замолио,Вука Ст.Караџића да му помогне,у прављењу латиничног писма.Č,Ć,?,Š,Ž,J је Вук адаптирао за модерни хрватски језик.У почетку се звао Гајева латиница.Што се тиче "наводног Ускофијевог речника",с турског на тзв.босански,,фалсификатори су заборавили да су се Турци користили арапским језиком до појаве Ататурка,и језичке реформе.
Забранити руски језик је само пут у потпуну пропаст Украјине
.

Divani da te svet razume

pre 5 godina

Ako Hrvati govore srpski onda Srbijanci govore janicarski. Razlika je poprilicna. Nemozes da razumeš ni jedne ni druge.

kolektor

pre 5 godina

Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marko Perić, 10. oktobar 2018 14:12)

A izgleda da ni pola stanovnika Srbije ne zna srpski...

muka mi je od Lidla

pre 5 godina

Koji tu skandal? Jedini 'skandal' koji ja vidim je to sto konstantno trujete vestima koje bi (mozda) bile interesantne Rusima i nikom drugom!
Aj sad malo o LIDL-u

dukljanin

pre 5 godina

Ovi ukrofašisti ili kriminalci na vlasti u Ukrajini nemaju mere ....Nećete ni Vi dugo još ma koliko se busali ...Više od polovine Ukrajine su čisti Rusi ova šaka plaćenika tu nemože ništa promeniti...Ustvari bespredmetno je komentarisati dotičnu gospođu ,kakav je ona uopšte pisac .....

xix

pre 5 godina

I ja bih isto postupio da me na RTS-u neko pocne ispitivati na Slovenackom, Hrvatskom, Madjarskom, Rumunskom ili Bugarskom jeziku a zna da govori Srpski.
(MarkoNS, 10. oktobar 2018 14:53)

Problem je sto tamo ukrajinci ne znaju ukrajinski. Npr njihov premijer ne zna ukrajinski. Pitanje je dal i ta voditeljka zna.

Jedno J i jedna praznina nedostaje?

pre 5 godina

@ Marko Perić
Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski.

Šta nam vredi što pola stanovnika UKRAJINE NE ZNA njihov jezik? Bolje bi bilo da malo više naših zna srpski?

Mrkva

pre 5 godina

Украјина треба да се фокусира на толеранцију уколико мисли да сачува преостале територије са руским становништвом.
(Гералт, 10. oktobar 2018 13:57)

To su totalne gluposti. I Albanci su kod nas imali svoj Lajmet, na univerzitetu u Prištini si dobijao indeks na kojem je sve bilo ispisano prvo albanskim pa srpskim. U vojsci sam imao 4 Mađara koji su rođeni u Srbiji, a nisu znali 10 reči srpskog.
I šta se desi kada se manjine ne asimiliraju, a imaju po 5-10 dece svaka porodica? Videli smo na Kosovu šta se desilo.
Znači, manjine su slobodne da pričaju svojim jezikom i da čuvaju svoju tradiciju i kulturu, a na nacionalnom nivou ima da pričaš jezikom te zemlje, da je poštuješ, sve državne institucije da budu na službenom jeziku te zemlje, a kome se ne sviđa - slobodan je da ide u svoju maticu jer u suprotnom radi protiv države u kojoj živi.
Drugo, redefinisati stvari, ne postoje "državljani Srbije". Živiš u Srbiji? Onda si Srbin i kraj priče. Isto kao što je i Japanac u Americi Amerikanac japanskog porekla.
Kod nas još uvek ljudi mentalno žive u 14. veku, gde je definicija Srbina da ima patronimično prezime i da je pravoslavac. Onda se svi bune kako su muslimani u Bosni uzeli islam za koren nacionalnog identiteta i postali Bošnjaci. Znači, uzima se religija da se odredi da li si Hrvat, Bošnjak ili Srbin. IQ nivo 50 kod svih ovde i dokle god je tako ovde će biti smećarske države i banana republike jer su razvijene zemlje raskrstile s time davnih dana.

botine i lopine

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Pazi kad je ovaj hrvatski trol negde napisao da je ozenjen ukrajinkom ili ruskinjom. A onda botovi mu kao objasnjavaju da je razlika ukrajinskog i ruskog velika.

BL Komunista

pre 5 godina

@ miki Neki tvrde da je to Hrvatski jezik, gledajte vi Veliko Srbi i Veliko Hrvati da vam prosječna plata bude bar hiljadu ( tisuću) €.

Srbin

pre 5 godina

Ko nije bio u Ukraine vodi se medijskom slikom napravljenom po zapadnim merilima.
U kijevu većina ljudi priča ruski jezik to se i ne postavlja kao pitanje. Za ukrajinski u sali kažu da ga zna eventualno samo predsednik.
Metro je ruski i predivno izgleda kao i većina gradjevina grad je predivan treba ga videti.
Inače većina ukrajinaca je pravoslavna broz obzira na teritoriju gde žive i pismo i jezik kojim se služe.

Goran

pre 5 godina

bravo za gospodju,ne dopusta da nitko ponizava nju i njene sunarodnjake..
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:42)

Problem je što i ti koji podržavaš i ova gospođa vodite se izgleda sličnim profašističkim merilima. U zemlji u kojoj pola stanovništva govori ruski, uprkos i kultuloroškom ugnjetavanju, da se nađe neko toliko uvređen što mu sagovornik govori ruski, svakom normalnom je jasno kakva je zatrovanost tog društva.

Раде

pre 5 godina

Е сад, питање је која је разлика, јел' то оно као код нас: млијеко и млеко, западна и источна варијанта српског језика. Као не разумеју се. Ево, ја у серији "Погрешан човек" убих се тражећи неку реч која прави разлику између "два језика", али је не нађох...

1969

pre 5 godina

Ko je bio u Ukrajini jasno mu je sve. Tim ukrajinskim jezikom se služi samo zapad Ukrajine. Oko 80% ljudi govori samo ruski u Ukrajini. Ostali ne znaju ukrajinaki jezik koji je inače jako kasno standardizovan kao jezik. Dotična se osetila frustrirano.

Патас

pre 5 godina

Стварно срамота, па ипак је украјинска мова старија од сумерског језика како каже пан Порошенко и остали панови из укро владе)))

Jay

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Veća je znatno. Recimo da je kao razlika između srpskog i slovenačkog.

P. S. Vezano za ovaj snimak - Rusi jesu budale, ali Ukrajinci su 5 puta gori!

Trovach

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?

sladoledsmesom

pre 5 godina

Vidim da komentatori zdusno osudjuju ukrajinsku knjizevnicu, iako je sasvim u pravu. Izuzev ako nije program za manjine, govori se iskljucivo jezikom drzave u kojoj zivite, a to je Ukrajina. Medjutim pojedinci bi stali na stranu Rusije, cak i da ovi kazu da je belo, u stvari crno. Kada neko nas ode u studio programa manjina, on prica srpski jezik i jedino srpski. Uopste ne mora da zna drugi jezik jer zivi u svojoj drzavi. Bravo za Ukrajinku jer postuje svoju zemlju.
(M. Radosavljevic, 10. oktobar 2018 14:42)

Da si možda pročitao ceo tekst, ne bi se ovako izlupetao.

lebovitz

pre 5 godina

hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:40)

Pa jesil ga čitao? Što ne govoriš na tom jeziku? Da ga koristiš, to bi onda bio hrvatski, ali ne, ti govoris srpski.
I nisi nam još objasnio ko ste to vi? Jel misliš na Zagorce, ili Dalmatince, ili Slavonce, koji "vi" ste imali rječnik prije 350 god, jer i dan-danas se međusobno teško razumijevate (kad pričate na svom izvornom dijalektu), a kamoli prije 3 i po vijeka...

deki0303

pre 5 godina

@ Trovach. Razlika između ukrajinskog i ruskog jezika je kao i razlika između srpskog i slovenskog. Čak i srpski jezik ima više sličnosti sa ukrajinskim nego sa ruskim.

Украјина!

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.

ANALiticar

pre 5 godina

procitah komentare, ako sam dobro razumeo ukrajina je zemlja gde vecina prica jezik manjine iako ima svoj jezik? Iskreno, nisam cuo za nesto slicno...

cobo

pre 5 godina

apsolutezero@
Samo ti znas pravopis,Ukrajina,Bolivija,Lijon,Fijat....
vidi se da nisi nigde prelazio preko Dunava i Save ili ti mislis da se ceo svet rikta na srpski :(

Jezik

pre 5 godina

Veća je razlika nego srpski/hrvatski. Recimo kao srpski i makedonski. Veći problem je što većina Ukrajinaca uopšte ne koristi ukrajinski, samo na zapadu zemlje je u realnoj upotrebi. U Kijevu i na istoku svi govore ruski. Isto tako je važno reći da se jezik zove ruski a ne rusijanski, tako da potpuno je legitimno da se taj jezik koristi izvan Rusije.

partizan

pre 5 godina

bravo za gospodju,ne dopusta da nitko ponizava nju i njene sunarodnjake..
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:42)
Ja nista ne razumem sta si napisao, prevedi na srpski?

kik

pre 5 godina

u ukrajni nema ni 20% njih koji pricaju ukrajinski...koji zaista postoji za razliku od bosanskog,hercegovackog,crnskog,gorskog i hrvatskog...

Kujtim, navuko se na 'eroin

pre 5 godina

a da li bi ti gostovao u nekoj emisiji gde se priča slovenački hrvatski ili neki drugi jezik?
(komi, 10. oktobar 2018 15:02)
Hrvatski?!? Slobodno

артиљерац

pre 5 godina

А можда је жени пригустило,морала да изађе.Знате,срце оће а дупе клокоће.

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.
(Украјина!, 10. oktobar 2018 18:28
хохол молчат? там.

nevski

pre 5 godina

@MK
samo jedna napomena ,iz prve ruke...
imam rodjake u Odesi,dva brata rodjena,posle 2014 godine,jedan,zaposlen u javnom sektoru,postao Ukrajinac,drugi,istoričar književnosti,ostao Rus.Ukrajinac dan danas nema predstavu o ukrajinskom jeziku,dok ga mladji nikad nije ni govorio,jednostavno se nikad nije ni pričalo tim jezikom kod njih u kući.Ukratko,kakav jezik,takva i država,kvazi tvorevina i žešći falsifikat. Ono što jeste istina je da je Kijev majka svih Ruskih gradova,tako da će polako sve doći na svoje....i,Rusi to znaju,a Odesa pamti 2014.

Milan

pre 5 godina

Razlika između Ruskog i Ukrajinskog je naravno znatno veća od razlike između srpskog i hrvatskog, jer su srpski i hrvatski u osnovi isti jezik. Ruski je primarni jezik za nešto manje od 30% stanovnika Ukrajine. Ako dobro govoriš ruski, za par meseci u Ukrajini bi se prilagodio.

Stari čačanin

pre 5 godina

Pa pola stanovnika Ukraine i nezna Ukrainski. 
(Marko Perić, 10. oktobar 2018  

Pola stanovnika Srbije ne zna pravopis.
(absolutezero, 10. oktobar 2018 15:01)

Jesi li siguran da je samo pola?

rale

pre 5 godina

Ne bi se slozio da na zapadu svi pricaju engleski. Evo recimo Francuzi ne zele da prucaju engleski. Haos, i ako ga znaju ne zele da ti odgovore na egleskom jeziku.

Daniel

pre 5 godina

@zemunac
Nije nista zapad to uradio nego mi nama samima
Istocni blok i ostali Sloveni su prosli kroz decenije pakla od politickog sistema i nije ni cudo sto je i do dan danas politicka svest i kultura na niskom nibou sto rezultira u ovim nacionalnim sukobima

mr no

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)
Razlika je dovoljno velika, kao srpski i slovenački, ili srpski i makedonski (ugrubo). Problem Ukrajine je što preko 85% govori ruski, a od toga preko pola prvenstveno ruski. Više ljudi govori ruski nego ukrajinski. I posle svih sukoba, i dalje dominiraju ruska muzika, film, televizija... A država Ukrajina, što je legitimno, želi da ukrajinski bude na celoj teritoriji zvaničan jezik. U praksi to ide veoma kljakavo, od samog Kijeva, pa ka jugu do Odese i sve do Harkova. Tako da oni imaju ozbiljnu problematiku. Dodatno je komplikovano što većina naroda sebe smatra Ukrajincima, ali i dalje preferira ruski, nešto kao Briselci koji su etnički najviše Flamanci, ali frankofoni.

Ja

pre 5 godina

Ne znam kolika je razlika izmedju ruskog i ukrajinskog jezika. Da li je veca nego izmedju srpskog i hrvatskog (mislim na knjizevni jezik, a ne na lokalni govor)?
(Trovach, 10. oktobar 2018 14:11)

Da, razlika je znatno veca. Ruski i ukrajinski su pre kao (bivsi) srpskohrvatski i slovenacki nego kao srpski i hrvatski. Ako ti nesto znaci, ja dosta solidno znam ruski (rusku knjizevnost bez problema citam u originalu), ali ukrajinski slabo razumem (otprilike kao slovenacki).

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Kad se pominje zapad ukrajine, znate da je tamo bilo poljaka, koji su forsirali poljski, na drugoj strani rusi forsirali svoje...

Словен

pre 5 godina

То је исто као када тражиш од пироћанца да говори као војвођанин или црногорац, хрват, босанац и обрнуто. Увек исти проблем када дођу неки са стране и посвађају исти народ. По могућности на што више делова поцепати народ па да они лију крв између себе. Тужно је гледати као и на овим просторима.

Zigzag

pre 5 godina

Pa jesil ga čitao? Što ne govoriš na tom jeziku? Da ga koristiš, to bi onda bio hrvatski, ali ne, ti govoris srpski.I nisi nam još objasnio ko ste to vi? Jel misliš na Zagorce, ili Dalmatince, ili Slavonce, koji "vi" ste imali rječnik prije 350 god, jer i dan-danas se međusobno teško razumijevate (kad pričate na svom izvornom dijalektu), a kamoli prije 3 i po vijeka...
(lebovitz, 10. oktobar 2018 15:36)jako se mi dobro razumijemo,to sto ti ne znas sta su pajcek i kacijola ne znaci da se Hrvati ne razume..u tom rjecniku su rijeci koje ste prepisali..

Bajo

pre 5 godina

А можда је жени пригустило,морала да изађе.Знате,срце оће а дупе клокоће.
(артиљерац, 10. oktobar 2018 19:19)
Hvala za kometar,smijem se već pola sata

eto

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.
A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...
(Pera, 10. oktobar 2018 19:27)

A ti nemoj slucajno da se emancipujes.

Nebitan

pre 5 godina

Uglavnom ukrajinski se govori na zapadu ukrajine, dok na ostalim delovima uglavnom na ruralnim i manjim mestima. Dok ruski se govori u većim urbanima mestima, među kojima i Kiev.

guska koja je spasla Rim

pre 5 godina

Ne bi se slozio da na zapadu svi pricaju engleski. (rale, 10. oktobar 2018 19:17)

Pusti... "Zapad" postoji samo u glavama Srbadije koja nije nosa pomolila iz Stradije. Talijan ostane u cudu (ili umre od smeha) kad mu kazes da je "Zapad". U stvari, i za njega postoji "Zapad". Pocinje od zapadne strane Alpa.

Bane Banat

pre 5 godina

То је исто као када тражиш од пироћанца да говори као војвођанин или црногорац, хрват, босанац и обрнуто. Увек исти проблем када дођу неки са стране и посвађају исти народ. По могућности на што више делова поцепати народ па да они лију крв између себе. Тужно је гледати као и на овим просторима.
(Словен, 10. oktobar 2018 18:30)
Hm, apropo, ali da ti ne sugerišem ništa, sprovedi sam jedan eksperiment: pitaj (pogotovo mlađe) u Srbiji da ti nešto kažu bosanskim i vojvođanskim dijalektom. Čak i u samoj Vojvodini, a Beograd i ostatak Srbije i pogotovo.
Biće ti mnogo jasnije šta je na delu, obećavam ti.

Александар

pre 5 godina

У једној некада блиској нам Држави одвија се исти процес као у Украјини. Одаавно је тај исти посао одрађен са са Пољацима и Хрватима. Ко разуме схватиће.

tocka

pre 5 godina

To je veliki problem u Ukrajini. Sovjeti su se trudili da zatru ukrajinski jezik, pa su skoro u tome i uspeli. Pola Kijeva bolje priča ruski nego ukrajinski. Dobar ukrajinski se priča na zapadu. To je velika zemlja i puno je različitih finesa. Sama Ukrajina je znatno veća od SFRJ, pa su ti neki zapadni delovi slični poljskom sa germaniznima zbog uticaja Austrije, a ti neki kod Odese imaju jevrejski uticaj, neki centralni delovi su dosta dugo vremena bili pod uticajem Hazara, pa imaju neki svoj dijalekt itd. Cela Evropa je protutnjala kroz stepu i ostavila nešto svoje. Čak su i u sovjetskoj himni Rusi bili glavni, a ostali potčinjeni i nije to ni tako kratko trajalo, a teror je bio velik i posledice toga se i dalje osećaju. 8 miliona stradalih Ukrajina nikada neće zaboraviti.

Mrak

pre 5 godina

a da li bi ti gostovao u nekoj emisiji gde se priča slovenački hrvatski ili neki drugi jezik?
(komi, 10. oktobar 2018 15:02)

pa ako znam taj jezik, zasto da ne. I ova knjizevnica sasvim sigurno zna ruski ali se pravi blesava.

Kaca

pre 5 godina

Meni je fascinantno da su se one vrlo dobro razumele, pricjuci svaka na svom jeziku:) I onda kao nesto tvrde pazar. Moze i ovako, zar ne?

renta

pre 5 godina

Ako Hrvati govore srpski onda Srbijanci govore janicarski. Razlika je poprilicna. Nemozes da razumeš ni jedne ni druge.
(Divani da te svet razume, 10. oktobar 2018 18:43)

A Turci su janicare uzimali samo iz Srbije, e strucnjaci internetski kad bi znali sta ne znate.

X=iks

pre 5 godina

Meni je fascinantno da su se one vrlo dobro razumele, pricjuci svaka na svom jeziku:) (Kaca, 10. oktobar 2018 19:59)

Sta je tu fascinantno? Razumeli bi se i Francuz i Japanac, pricajuci svako na svom jeziku, ako bi i jedan i drugi znao i onaj drugi.

Swarog

pre 5 godina

Ja sam bio par puta u Kijevu, Odesi i na zapadu i moj je utisak da sve pise na Ukrajinskom a da (skoro) svi govore Ruski. Jezici su razliciti kao Srpski i Makedonski, ja imam utisak da je Ukrajinski blizi Srpskom. Svi ljudi koje sam ja upoznao, a radi se o obrazovanim i dobrostojecim osobama od 25-35 godina, pricali su Ruski a da niko nije bio ni najmanje rusofil! Utoliko me vise cudi taj teatar o kome se ovde izvestava, kao da ta knjizevnica ne zna kako stvari stoje. Moguce je da se radi o nekoj promociji, tamo je upravo na sceni prilicno tezak nacionalizam...

Gost u Ukrajini

pre 5 godina

Najvise mi idu na nerve te umisljene, kao emancipovane zenske, koje zatezu i tamo gde nema sta da se zategne. Razlika izmedju ukrajinskog i Ruskog, je manja nego izmedju Srpskog i hrvatskog, a kao sto je i hrvatski nastao od Srpskog, tako je i ukrajinski samo malo deformisan Ruski jezik.A s obzirom na to, da je u pitanju ukrajinka, voditeljka je trebalo da joj izvadi jednu crvenu. Ne da bi razumela sve jezike, nego bi i radila sve sto joj kazes...
(Pera, 10. oktobar 2018 19:27)

Re:Razlika izmedju ukrajinskog i ruskog nije kao izmedju srpskog i hrvatskog mnogo je veća npr kao izmedju slovenačkog i srpskog. Ukrajinski je pun poljskog i litvanskog a to je došlo u 17.veku posle unijaćenja zapada Ukrajine. Plus narečje ikavice kao u Dalmaciji. Skoro cela Ukrajina govori ruskim jezikom pa i oni koji se izjašnjavaju da su Ukrajinci. Ukrajinski jezik je mlad i skoro standardizovan zato se malo i koristi.

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Ukraina treba da pristupi NATO paktu ako misli da se sacuva od "bratske" cizme, da im braca ne otmu jos koji komad zemlje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (lokk, 10. oktobar 2018 19:19)

Ne prijatelju, Ukrajina treba da gleda svoja posla kao što to radi Finska. Isuviše je blizu a ulazak u NATO kako vi kažete doveo bi do totalne katastrofe i svi to znaju ali se igraju rečima. A sve je počelo tako što su Ukrajinci hteli da skoro ceo DonBas i još otprilike toliko da izdaju Kini za poljoprivredno zemljište za debele pare što se nije dopalo Nemačkoj, konkretno Merkelovoj . Posle su se sve stvari nadovezivale. A vaš predlog je onako kako Perica zamišlja svedski poredak, onako dečji.

Černovcinaninannanin

pre 5 godina

A na kom jeziku su se prepirale?

El ima neko kompetentan d nam prozbori koju o razlikama između Ruskog i Ukrajinskog?

Kako se na oba jezika kažu npr:

Majka
Otac
Dom
Država
Narod
Budala
Zabluda
Izdajnik

?

Valjda međ Srbadijom ima poliglota koji bi mi uslišio želju pa preveo nam ove reči?

Samosvesna gradjanka

pre 5 godina

Нека овде квази стручњаци објасне све што не знају а и не тиче их се јер живе у својим проблемима. Поздрав свима из Украјине.
(Украјина!, 10. oktobar 2018 18:28


Когда что-нибуд о чемнибуд не знајеш - тогда не коменируј, уже молчи! Очевидное: воопшће не знаеш историу держави России.

beogradski

pre 5 godina

hahahah pa di su vam rjecnici prijatelju,mi imamo jedan 350 godina prije vas,bogami i braca bosanci...najvece falsifikacije povijesti su se desile u 19.st,a tad ste dominirali u europi...
(Zigzag, 10. oktobar 2018 14:40)

veliki problem za vas hrvate predstavlja cinjenica da taj hrvatski recnik iz 16-17 veka, nema veze sa danasnjim hrvatskim jezikom, koji je 100 procentno srpski....koren danasnjeg srpskog jezika je srpskoslovenski, laicki receno stari srpski jezik, koren danasnjeg hrvatskog jezika je isti, jer je izvorni hrvatski jezik odavno nestao

bane

pre 5 godina

A niko ne obraća pažnju na osnovnu budalaštinu svih naci političara: jezik ne definiše državu ni nacionalno biće! To još samo treba da shvate Balkanci i Ukrajinci. Austrijanci govore nemački, niko im ne spori identitet. Amerikanci-njaveća ekonomska i vojna sila na svetu, nemaju jezik! Engleski je de-facto oficijalan, ali nije de-jure. I još, pazi sad, ne zove se američki, već engleski. Irska od 1922. i osamosaljenja ima milion zakona za podršku irskom jeziku, dvojezična dokumenta itd. ali irski jezik - praktično ne postoji, nikada nije zaživeo. Irska govori engleski. Da pojasnim šta hoću da kažem: engleski jezik je jezik Engleza, Škota, Iraca, Amerikanaca, Kanađana, Australijanaca. Španski jezik je jezik Španaca, Meksikanaca i većine Južnoamerikanaca. Ruski je jezik Rusa i Ukrajinaca. Ko kaže da Rusi imaju tapiju na njega? Zašto je on više ruski nego što je ukrajinski? Ukrajina je zemlja u kojoj je dominantna kultura na ruskom jeziku, i to je sociobiološki fakat, a ne politička svakodnevica. Dakle, ruski jezik u ukrajini je I NJIHOV jezik, i ne trba da ga odbacuju kao strani - jer nije strani.

roko

pre 5 godina

Ukrajinci su nacija bez identiteta i to nema veze sa Rusijom. Pitanje njihovog jezika (koji se zaista od ruskog razlikuje kao slovenacki od srpskog) nije staro 5 godina, vec najmanje 27, koliko je Ukrajina nezavisna drzava. Moja iskustva iz Ukrajine potvrdjuju ono sto su prethodni komentatori vec primetili: u Kijevu tesko da cete naici na osobu koja tecno govori ukrajinski, dok ga na zapadu forsiraju. Ovde je vazno pomenuti i da se medju Ukrajincima zapad (iskljucujuci Ljviv-Lavov) smatra provincijom, pa tako i jezik koji oni govore - seoskim. Podele medju ljudima izmedju zapadne i istocne Ukrajine su neverovatno velike i, kako god cudno zvucalo, ponekad se cini i vece nego balkanske. Mozda je situacija uporediva sa srpsko-albanskim odnosom, ali, razmislite: da li ste ikada culi srpskog roditelja da se u kucnim uslovima svom detetu obraca na albanskom, ili obrnuto? Ruskom kulturnom uticaju ne treba veca pobeda od te: da oni koji te najvise mrze govore tvoj jezik u slobodno vreme.

ukrofil

pre 5 godina

Da se ne lazemo tamo su u sluzbenoj upotrebi oba jezika. Razlika izmedju jezika je minimalna i Ukrajinci i Rusi se odlicno razumeju, pljuju se na drustvenim mrezama gore nego Srbi i Hrvati, jer se odlicno razumeju. Nama strancima nisu poznati svi dijalekti i varijeteti jezika i mi nismo merodavni da provenjujemo razliku. Neki stranac moze nauciti dobro srpski, ali ako zivi samo u Beogradu imace teskoce da razume Nislije, a ako otputuje u Dalmaciju na more nece pola razumeti Dalmatince. To ne znaci da rodjeni Beogradjanin ne razume Dalmatince. Cak i Zagorci ih tesko razumeju, bas kao i mi niski ili vranjanski. Medjutim standardni jezici su bitni a ne dijalekti

Dule

pre 5 godina

@ Trovach. Razlika između ukrajinskog i ruskog jezika je kao i razlika između srpskog i slovenskog. Čak i srpski jezik ima više sličnosti sa ukrajinskim nego sa ruskim.
(deki0303, 10. oktobar 2018 14:24)

Pricam oba jezika i ruski i ukrajinski. To sto si rekao je veoma daleko od istine, da ne kazem da je laz. Pritom mnoge reci koje imas u ukrajinskom su jako cesto ruske "narodne" reci, tj nisu "knjiske" i cak ih Moskvici svaki dan koriste, iako ih neces videti u vladinim saopstenjima, a da ne pricamo o tome koliko ih koriste Rusi u zapadnom delu Rusije. Na primer: Vin/Vona, Titka, Silo, Misto, Vuljica itd. sve ces to da cujes u Bjelgorodu cesto koliko i u Livovu. Imas dijalekticki konntinuum koji pocinje u Rusiji i zavrsava se u Poljskoj, i svako selo se razume sa onim pored sebe, ali se krajevi tog "lanca" ne razumeju uopste.

Ukrajinski jezik samo po sebi je prilicno plutacentrican (dosta vise nego srpsko-hrvatski), toliko da na Balkanu nasem nikada ne bi prosao kao jedan jezik, i ono sto se desava sada je pokusaj da se jedan kraj tog "dijalektickog lanca" nabije ostatku naroda.

Dule

pre 5 godina

Па ако им је Русија неколико векова забрањивала језик,писмо имају и они сад право да инсистирају на матерњем језику.Следећих педесет година нико у Украјини неће причати на Руском [...]
@(лала, 10. oktobar 2018 14:37)

Taj dijalekat iz Livova, nikad ali nikad nije bio jezik (ili dijalekat) kojim su svi narodi koji su ziveli na teritoriji Ukrajine govorili. Uvek su pricali neku mesavinu izmedju toga sto se prica na zapadu Ukrajine i na zapadu Rusije, i upste nije fer da nabijanje tog dijalekta ostatku zemlje predstavljas kao njihov "maternji" jezik. Sam jezik prosto ima gomilu "duplih" reci, tj ako si na zapadu Ukrajne ces da koristis glagol "mati" (imati), kao Poljaci, a ako si na istoku ces da kazes "u mene je" (kao Rusi). To bi bilo ok, da nisu poludeli od 2014-e godine, i poceli da nabijaju "poljske" oblike kao "pravilan" (kao sto je "ja maju"), a ove sto "ruske" su prozvali da su "nepravilni" ili jos cesce "nije lep stil i nije dolicno obrazovanom coveku da ih koristi" (sta god to znacilo).

Jos vecu lepu, veselu papazjaniju cini i to sto vecina zemlje prosto prica ruski kao maternji (koji nije bas isti onom ruskom iz Moskve, i mnogo lici opet na taj istocno-ukrajinski).


Sto se tice tvojih predvidjanja za 50 godina, moguce je da ces da budes u pravu, ali ce verovatno to da se desi ako Ukrajina postane Livovski pasaluk.ti da pricaju bilo kakav ukrajinski samo da bi prkosili Putinu.

nisam ja, ja je

pre 5 godina

procitah komentare, ako sam dobro razumeo ukrajina je zemlja gde vecina prica jezik manjine iako ima svoj jezik? Iskreno, nisam cuo za nesto slicno... (ANALiticar, 10. oktobar 2018 19:15)

Ja jesam. Irska.