Sreda, 10.10.2018.

11:33

"Nastavljamo napade uprkos ruskoj isporuci S-300"

Premijer Izraela Benjamin Netanjahu kaže da je rekao potpredsedniku ruske vlade Maksimu Akimovu da Izrael mora nastaviti napade na neprijateljske mete u Siriji.

Izvor: Beta

"Nastavljamo napade uprkos ruskoj isporuci S-300" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

84 Komentari

Sortiraj po:

Pera Zver

pre 5 godina

Da postoji mogucnost da omane S300 Rusi ga ne bi ni poslali. Sve je to deo velike igre.

Smesni su indijanci koji tvrde da nije testiran. Kako.neki zamisljaju da ti sistemi ulaze u operativnu upotrebu? :-)) Posebno ruski.

Dogodine u Jerusalimu

pre 5 godina

@(артиљерац, 10. oktobar 2018 15:20)

U Jom Kipurskom ratu Izrael je izgubio 102 letelice a Egipat i Sirija 341.
A za S300 pokazaće vreme, ako mu se ne može prići iz vazduha može sa zemlje.

svasta opet

pre 5 godina

@kejn Prvih godinu dana SIGURNO nece upravljati sirijci! Obuka traje 5-6 meseci, tako da uz sisteme dolaze i ruske posade, jos jedan od razloga zasto ne smeju da budu meta (da smeju izraelci bi ih vec gadjali u transportu pre nego sto postanu operativni). Ukoliko bi slucajno bili meta, Rusija bi na kraju mogla da proglasi i zonu zabranjenog leta iznad Sirije - jos 3-4 S-400 na zemlji, desetak MiG-31 aviona u patroli (brz, vrlo mocan radar integrisan sa radarima S-400), dvadesetak lovaca S-27 i MiG-29 (ne treba im nista novije) i vise ni vrapci ne bi leteli bez pitanja!

svasta opet

pre 5 godina

@Bk - (F-35) svih 12 komada koje imaju! Inace F-35 je tek pre neki dan imao prvu probu u ratnim uslovima (Avganistan cini mi se) i to bez PVO na zemlji.

Pera Zver

pre 5 godina

Da, lako zaboravljamo stvari koje se nisu desile. Oboren je F117. B2 nije ni leteo iznas Srbije nikad.
(T, 10. oktobar 2018 14:57)

Da, od tada vise nije leteo iznad Srbije.

Ti naravno znas sta je sve letelo iznad Srbije jer si ti licno šoferirao ;-)))

Vidi ovako i amerikanci su potvrdili gubitak bombardera B2 Spirit i overena dokumentacija sa potpisima je dostupna. Takodje i Amerikanci i Rusi su trazili zvanicno od ministarstva odbrane odgovore cime je sve konkretno dejstvivano na ta 2 tipa aviona tokom napada. I tako su Kinezi besplatno dosli do tehnologije.... i rat je za USA bio skup preskup i tek ce biti. Zapravo vise ne smeju ni da ratuju vise. Sad se trguje.

Da znas engleski i da citas ista osim tih propagandnih pamfleta znao bi gde da citas i nadjes sve te info.

3 izgubljena F117 A, 2 direktno oborena i srusena, 1 usleo da sleti, za sve postoje fotografije dokumentovano. Objavili su ih redomi Italijani, Rusi, Kinezi i pogadjas Amerikanci.

Jasno ti je da su kasnija masovna ubijanja civila i neselktovana bombardovanja Srbije bile reakcija na to.

Ajd sad idi da gledas Top Gun ili Rambo 3.

miki

pre 5 godina

"Mnogo se ložite na taj Izrael.Jesu oni moćni,ali nisu svemoćni.Okruženi su neprijateljima koji ih polako grickaju.Mili,puzi,primiče se..."

Naravno da cemo da se "lozimo" na drzavu koja ne priznaje Kosovo I koja se aktivno bori protiv islamskog neprijatelja koga su Srbi iz Bosne 90-ih dobro upoznali, rame uz rame sa Bosnjacima. Nisam protiv bratskih Rusa, ali mi je sokantno koliko ljudi ovde blate ipak nama prijateljski Izrael.

Mikojan

pre 5 godina

@artiljerac...znaci jedino je ruski S300 napredovao, a svi ostali su sedili na jajima? Imaju jevreji Delajlu za S300. Isto tako, imaju dronove koji idu ispred...cim se sistem ukljuci, oni znaju gde je. Zanimljivo je da si citirao izraelske novine, a reci mi da li bi ih citirao kao tacne da su pisali obratno, da ce izrael da dominira? Kako znas da ne pokusavaju da zavaraju sirijce? Ima puno strucnjaka koji misle suprotno od tebe a koji su imali u rukama stvari koje ti mozes da gledas samo na internetu.
Oni jesu imali gubitke, kao sto ih ima u svakom ratu, ali su na kraju pobedili i bili na 30km do Damaska. Gubitnicima ostaje da se hvale gubicima neprijatelja, kad ne mogu dobivenim ratom.

Larry

pre 5 godina

S-300 je odličan sistem i sigurno će oboriti neki avion. Američka vojska je objavila studiju da će za najbranjenije ciljeve avion F-35 imati 20% gubitaka koje bi imali klasični avioni kao što su F-16 i F-18. Svaka avijacija računa sa gubicima i normalno je da PVO obori neki avion. Problem je samo koja je cena u pitanju. Avijacija Izraela može da uništi S-300 sisteme i cilj na zemlji i pri tome izgubi neki avion. Stvar je u tome koji cilj je isplativ za gubitak aviona. Srbi se ponose obaranjem F-117, na primer. Gubici od milijarde dolara štete i odvajanje velikog dela teritorije je Srbima prihvatljiva cena za obaanje F-117. I Amerikancima isto, pogotovu što im nijedan pilot nije poginuo. S-300 je uništiv i izraelski avioni, uključujući i novi F-35 su oborivi. Sve zavisi koliku cenu hoće da plate. Izrael je u dve godine izvršio preko 200 napada na Siriju. I baš su eto za ovaj napad morali da se kriju iza ruskog aviona. A Rusi imaju dalekometne sisteme i nisu primetili izraelske avione kako prilaze. Čudno. Rusija traži opravdanje za to što su njihovi PVO ljudi podbacili i nisu upozorili ni Siriju ni svoj avion na vreme. Teško je kriviti svoju vojsku, pa je eto Izrael kriv. Kada su Turci skinuli Su-24. niko da obavesti pilota da F-16 dolazi, ruska PVO da ne pošalje upozorenje F-16 i ozrači ga da bi se vratio nazad, ruski lovci da polete da identifikuju F-16 itd. Uvek je krivica negde drugo. I za kraj, Rusofili koji veličaju Iran nemaju pojma kako su na pogrešnoj strani istorije.

kad je teško SAD!

pre 5 godina

Izraelci trenutno nemaju dovoljno kapaciteta da sami izađu na kraj sa ovakvom nabildovanom sirijskom PVO (između ostalog imaju samo 12 F-35I), ali zato su tu SAD, i baš kao što Sirijci koriste podatke sa ruskih S-400 i Izraelci će koristiti američke vojne resurse, koji su ogromni, i uz pomoć kojih svaki lanser S-300 može da bude praćen u realnom vremenu. Što se tiče vazdušnog rata tu Sirijici zaista ne mogu da odnesu prevagu.

leptirica

pre 5 godina

Posto vidim pratite te vojne stvari evo da dodam ovim poznavaocima nesto. S300 sistem se sustinski veoma razlikuje od S200 a to je domet i sto je najvaznije radarska oprema i navodjenje. S300 radarski sistem moze da prepozna da li je avion Ruski ili od nekoga drugog sto se ispostavilo veoma bitno. Isto za vasu informaciju ako citate Izraelsku stampu najveci problem za Izrael nisu S300 nego sistem za ometanje GPS navodjenja. Normalno Izraelci ce i dalje gadjati Hezbolah ali to ce sada biti veoma dobro sracunati i promisljeni ciljevi a ne divljanje kao proteklih godina. Iraelci su na dnevnoj bazi ulazili u Liban, Siriju i Jordan i gadjali sta su hteli a od kada je srusen Ruski avion i isporucen S300 jos nijednom nisu imali dejstva. A za ove dole sto ismejavaju S200 verujte mi padali su Izraelski avioni i od njega i od BUKa koga ima Sirija.
(kvatro, 10. oktobar 2018 14:33)

Ovako. S300 u Siriji još nije operativan pa to sigurno nije razlog zašto ne lete. Dal pripremaju taktiku, dal je ovo razdoblje hlađenja radi srušenog Ruskog aviona ili nešto treće, ne znam,ali sigurno nije radi straha od S300. Koliko znam u dugo dugo vremena Sirijci su srušili 1 F16 Izraela i to zato jer se pilot opustio i isključio sustav ometanja kad je izašao iz Sirijskog zračnog prostora. S300 je još neprovjeren sistem u ratnim uvjetima, protiv zapadne tehnike i sad će biti prilike da se konačno makne misterija sa toga dal vrijedi ili ne. Sve dok ne sruši nekoliko Izraelskih aviona S300 je samo psihološko oružje, a ne provjereni vrhunski sistem.

артиљерац

pre 5 godina

Читам овде разне "стручне" коментаре,па да и ја додам.Ја сам ваздухопловни
инжењер,већ 33 године.О овоме знам више него било ко од вас.Мени је то струка,
вама хоби.Ако је и хоби.С-300 који је добила Сирија је 7-8 генерација од С-300
који има Грчка,и који је,по наредби NATO,предат Израелу на проучавање.Иначе,
оригинално,припадао је Кипру,па је због неке кризе са Турцима NATO наредио да
Кипар преда Грцима.Да упоредим.То вам је као Порше 911 из 1980,боксер,ваздушно
хлађен и данашњи Порше 911,мотор с турболадером,водено хлађен.Израел о овом
новом систему С-300 појма нема.Као ни било ко други.Електроника је потпуно
другачија,има 3 радарске станице,не једну као стари.Много теже за гађање
антирадарским ракетама.Посаде су тренутно РУСКЕ.Сиријци,и то које су Руси
одабрали,су отишли на 5-месечну обуку.Кад се врате,биће високо обучени,и моћи
ће да користе С-300 у пуном капацитету.Наравно,седеће руски инструктори,за
сваки случај.Како кажу врло озбиљни западни извори,Janes Defense,али и израелски лист Хаарец,Израел може да добије само тешке батине.Да им Руси оборе
много авиона(7-8 је довољно,нема Израел 2000 авиона)и да плачу.није Израел баш
толико јак колико неки од вас мисле и представљају.Њима је у Јом Кипур рату,
1973,ишао сам у гимназију сећам се добро,сиријска ПВО са старим Са-5 и Са-7
оборила 49 авиона.Признали су после 20 година.

krpelj

pre 5 godina

Nemojte se zanositi. Kad je Hr nabavila S-300 (silosi s raketama, bez radara -dakle neupotrebljiv) prvi koji su došli snimiti situaciju bili su Izraelci. Imali su pristup svemu. Oni znaju što je to. Pa bio makar i S-800 TDI- zvan Zoki.

kejn

pre 5 godina

Nemojte se iznenaditi ako Izrael unisti sirijski s-300. Jeste to sistem koji lako moze unistiti izraelske f-15 , f-16, krstarece rakete itd. Ali, sa tim sistemom ce upravljati sirijska posada, koja je vrlo traljava i tesko da znaju da barataju sa njim kao Rusi. Drugo, Izraelska vojska je najspremnija i najmodernija vojska na svetu,nije najjaca niti najbrojnija ali je opasna. I ono najbitnije, njihova obavestajna sluzba je najbolja na svetu. Ako sirijci izadju iz sistema da zapale cigaru na 5 minuta, ovi ce tad napasti,u to ne sumnjajte. Doduse, Izrael je do sad gadjao samo Irance i Hezbolah i njihove fabrike i skladista u Siriji. Meni ce vece iznenadjenje da bude ako sirijci budu uspeli da obore izraelske avione nego obrtno. Ali za sve bi bilo najbolje da do toga ne dodje.

Marsovac

pre 5 godina

"Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)"
Ako je to tacno, onda bi sistemi S-300 bili do sada vec unisteni.

Miroslav Stamenkovic

pre 5 godina

Po tumacenju Izraela, Izrael je posvećen, radi svoje samoodbrane, da nastavi "legitimnu aktivnost u Siriji protiv Irana i njegovih saveznika koji su izrazili nameru da nas unište". Na osnovu ove nebulozne izjave, Rusi imaju legitimno pravo da nalupaju raketne sisteme SAD u Rumuniji, Poljskoj, Britaniji, Norveskoj itd jer su oni izrazili nameru da ih uniste.

Torrente

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)

Ma da.
Rusi prodali S-300 jednoj NATO zemlji i nadali se da Ameri neće ispitati njenu fukcionalnost. Za sitne pare odaše sve svoje tajne.
Ti Rusi izgleda uopšte ne raznišljaju. :)

Aca

pre 5 godina

Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder
@deki
Mi oborili nekoliko aviona a medju njima i F117 i B2. Nisu oni medju nekoliko oborenih već su to jedini oboreni avioni. I od toliko aviona i najgora posada PVOa bi slucajno nekog oborila.

Aloljudi

pre 5 godina

Pa onda Izrael nema razloga za brigu i moci ce da nastavi vojnu kampanju, zar ne ?!
 (Tor, 10. oktobar 2018 13:53) 

Kao sto vidis, Netanjahu to i kaze. Inace, amerikanci su vec uspjesno testirali unistavanje takvih sistema sa stotinama dronova. Sirijci nemaju kapaciete da se od toga odbrane. Njihov PVO ima premale kapacitete.

Pa normalno da će i dalje da vrše napade zato jer Rusiju ne shvataju za ozbiljnu silu. Sila koja je tolerantna na takve stavri kao što je ovo u Siriji gdje ti dolaze ratni avioni i napadaju tvog saveznika i obaraju tvoje avione nije baš velika sila nego bolje reći imitira silu. I onda zašto je Nato jači,pa jači je zato jer štiti svoje saveznike, zamislite da Rusija krene da napadne Katar, da li bi Nato to sa mirom gledao, ne bi bogami.
(Zu, 10. oktobar 2018 13:40) 

Putin je vise puta rekao da oni tamo stite svoje vojne baze i da ne prodje katarski gasovod kroz siriju i time evropa naruci manje gasa od rusije i time rusi imaju manje para.

medo

pre 5 godina

Mogu samo da kažem da se Izrael do sada nikada nije borio protiv tako sofisticiranog oružja kao što je ovo. To koliko im je S-300 (S-400 ne treba ni spominjati) trn u oku govori činjenica da su godinama ubedjivali Ruse da ga ne prodaju Iranu i Siriji, i u tome su uspevali dok nisu navukli vatru na ruski avion koji je oboren, dakle sami su krivi za sve ovo što se sad dešava. Nema šanse da Izrael na ovo ide avionima, u obzir dolaze samo krstareće rakete.

deki185

pre 5 godina

Aleks, 10. oktobar 2018 12:31)

S 300 je zasigurno vrhunski PVO sistem.Ovde je vise pitanje posade i njene obucenosti .Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder . Da li stvarno mislite da su rusi napravili losiji pvo sistem s 300 od NEVE.Neva je iz kamenog doba u odnosu na S300 i po dometu , manevarskim i brzinskim sposobnostima raketa.O radarima i zastiti od ometanja da ne pricamo.Ne zanosite se .S300 je ogromna pretnja sa obucenom posadom svakom avionu .Ispitan je on od strane NATO jos u Grčkoj .Doduse to je starija verzija ali se pouzdano zna da je vrlo efikasan.Čak su amerikanci iskoristili neka resenja u modernizaciji svog Patriota.

Pedja

pre 5 godina

Nije S300, ono čega se IDF najviše plaši, već sistem Krasuha. Sve u krugu od 200km će biti ometano, i to veoma uspešno. Šta vrede IDFu i avioni i rakete kada ti isti neće moći da se navode ka cilju, GPS neće raditi, nema komunikacije... Rusi su uspešno već nekoliko puta testirali manje sisteme ovog tipa na Amerima, najpoznatiji slučaj je "isključivanje" USS Donald Cook razarača. U slučaju napada, IDF letelice bi bile lake mete za S300 ili bilo koji drugi sistem jer jednostavno ne bi ni znali da su ozračeni. Inače SAA PVO je već oborila nekoliko F16 IFD-a

jagodinac

pre 5 godina

Prema novinskim izvestajima, isporucen je s300 pm koji je dosta star. Pitanje je kakve sve igre igraju i Rusi i Jevreji. Siguran sam da bez vecih problema mogu da uniste ovaj sistem. Ono sto nije siguran je ko je rasporedjen na tim sistemima i koliko su sada umrezeni sistemi Rusije i Sirije. Izrael i Rusija nemaju zelju a ni interes da ratuju, makar i posredno.

kvatro

pre 5 godina

Posto vidim pratite te vojne stvari evo da dodam ovim poznavaocima nesto. S300 sistem se sustinski veoma razlikuje od S200 a to je domet i sto je najvaznije radarska oprema i navodjenje. S300 radarski sistem moze da prepozna da li je avion Ruski ili od nekoga drugog sto se ispostavilo veoma bitno. Isto za vasu informaciju ako citate Izraelsku stampu najveci problem za Izrael nisu S300 nego sistem za ometanje GPS navodjenja. Normalno Izraelci ce i dalje gadjati Hezbolah ali to ce sada biti veoma dobro sracunati i promisljeni ciljevi a ne divljanje kao proteklih godina. Iraelci su na dnevnoj bazi ulazili u Liban, Siriju i Jordan i gadjali sta su hteli a od kada je srusen Ruski avion i isporucen S300 jos nijednom nisu imali dejstva. A za ove dole sto ismejavaju S200 verujte mi padali su Izraelski avioni i od njega i od BUKa koga ima Sirija.

T- Zex

pre 5 godina

Mislim da je ovo sto ce da urade prelomno u odnosima prema Rusiji . Ako se i stariji sistem kakav je s 300 pokaze ubojit protiv Izraelske avijacije onda ne treba trositi reci o novijim sistemima . hrabra odluka Izraela , mislim da su ih ameri nagovorili na to da bi videli kako s 300 funkcionise i kakve kontra mere mogu da preduzmu . Ako im Sirijci obore u startu 2-3 aviona tj ako nemaju mogucnost obmane i izbegavanja raketa s300 to ce doneti potpuno nov odnos snaga u regionu . Racunajte da nemaju Sirijci samo s 300 . nego i ostale sisteme pvo . Buk , pancir.... videcemo . Igra se nastavlja , velik ulog je na stolu . Uskoro saznajemo ko blefira a ko.ima odlicne karte.

rocksteady

pre 5 godina

Samo lud misli da ide avionima (lovcima ili bombarderima svejedno) na ovakvu PVO. S-300 ima karakteristike tako da ga ne možeš zaobići, ne možeš kao što su nas 99-te da rokaš sa 10 hiljada metara jer te PVO nema u dometu. To bi bilo čisto samoubistvo i zato mislim da je ovo prazna priča Izraela, što će se uskoro i potvrditi. Sa druge strane Izrael je poznat po svojim netipičnim vojnim akcijama tako da, ako su stvarno odlučili, možemo očekivati neočekivano. Po meni male su šanse za tako nešto jer im se ne isplati da ulaze u ovako veliki konflikt. Hajde da ih je neko napao pa ok, ovako, čisto sumnjam. Sve govori da su se žestoko zeznuli sa obaranjem ruskog aviona i da neće da priznaju.

T

pre 5 godina

"Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder ."

Da, lako zaboravljamo stvari koje se nisu desile. Oboren je F117. B2 nije ni leteo iznas Srbije nikad.

Izrael je moćan,ali nije svemoćan

pre 5 godina

Mnogo se ložite na taj Izrael.Jesu oni moćni,ali nisu svemoćni.Okruženi su neprijateljima koji ih polako grickaju.Mili,puzi,primiče se...

Marko

pre 5 godina

Sto znaci, ruski sistem ce biti razlupan u roku od dva sata.
(Rapid, 10. oktobar 2018 12:19
@ Neće biti razlupan izrelci će vršiti udare krstarećim projektilima biće skuplje i manje efikasno avioni neće imati primat u napadima.Tvoje gledište je navijačko i odstrašćeno.

Milutin

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.

Muta Gonzales

pre 5 godina

"Mislim da zdravim razumom i dobrom voljom možemo doći do rešenja koje će omogućiti nastavak dobre saradnje ruske i izraelske vojske".
Ceo svet veruje samo u vlastiti zdrav razum !!!

Tor

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)

Pa onda Izrael nema razloga za brigu i moci ce da nastavi vojnu kampanju, zar ne ?!

Zu

pre 5 godina

Pa normalno da će i dalje da vrše napade zato jer Rusiju ne shvataju za ozbiljnu silu. Sila koja je tolerantna na takve stavri kao što je ovo u Siriji gdje ti dolaze ratni avioni i napadaju tvog saveznika i obaraju tvoje avione nije baš velika sila nego bolje reći imitira silu. I onda zašto je Nato jači,pa jači je zato jer štiti svoje saveznike, zamislite da Rusija krene da napadne Katar, da li bi Nato to sa mirom gledao, ne bi bogami.

asteroid

pre 5 godina

onda će Rusi morati da brane Siriju a USA to nece da gleda sa strane i eto svetskog rata!

(Znalac, 10. oktobar 2018 12:22) # Link komentara
nece morati rusi nista, a posebno nece rizikovati da izazovu treci svetski rat zbog basara el asada. rusi ce se siriti sve dok ne naidju na nekog tvrdjeg, a zna se ko je to. nisu ruski tajkuni i politicari (a i zapadni) skidali milijarde da bi sutra ziveli u podzemnim nuklearnim sklonistima. sve je ovo predstava za plebs

cimanje

pre 5 godina

Pa neka proba Izrael da vidimo rezultat ali mislim da neće da rizikuju jer ipak nije samo s300 u pitanju.ima tu i dosta drugih Pvo sistema koji će posle obaranja ruskog aviona sigurno biti u pripravnosti

Tor

pre 5 godina

Da je Izrael mogao da pobedi Hezbolah ucinio bi to jos 2006,2007. To je sad super naoruzana grupa a nakon Sirijskog rata i brojnija i iskusnija.

Kasno im je sada, Asad je pobedio, Iran je na Mediteranu i bumerang se vratio u zube. Niko vise nebizbaci Iran iz šiitske Sirije.

Nije poslednji rat sa Hezbolahom jedini u kom je Izrael imao velike gubitke ali je prvi gde su isti bili dokumentovani svakodevno jer sad svaki vojnik nosi kameru sa sobom, i Izrael se morao brzo povlaciti iz Libana.

Izraelska doktrina negiranja gubitaka vise ne funkcionise.

Bk

pre 5 godina

Bice zanimljivo testirati u praksi mnogo hvaljene tehnologije.
Izrael ce svakako biti oprezniji u biranju ciljeva . Verovatno nece koristiti samo F-16 vec mnogo naprednije F-35 koji su navodno tesko oborivi sa S-300.

Davidova pracka

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)

Iran ima trupe u Siriji koje podrzava i koje poneki put "bocnu" Izrael. Izraelska odbrana je legalana i legitimna.

apolo

pre 5 godina

Nije uprkos navodima... S300 je već postavljen u Siriji, a vi slobodno možete proveriti. S druge strane tu je i S400 ako vam padne napamet da se motate oko Ruske baze.

zdrav razum

pre 5 godina

Izrael reaguje na nacin na koji reaguje svesna drzava. Njega Irane ne priznaje i otvoreno su rekli da zele da ga uniste. Oni su prakticno u ratu. Neka Iran prizna Izrael i neka kaze da ga nece unistiti i videcemo reakciju Jevreja da li ce nastaviti napade ili ne. Ako nastave onda neka ga napadne i Rusija

Aleks

pre 5 godina

Slazem se ..... ako bude dejstvovao i polupa im makar 5 aviona ... Izrael nece leteti .... a ako bude dejstvovao ili bude unisten ili mu pobegnu ili polupaju vrlo malo aviona ... S-300 bice truba!
Moja prepostavka, da ce S-300 dejstvovati samo ako budu sigurni da ce polupati avione!
(Che Gevara, 10. oktobar 2018 12:05)

A to je nikad.
S300 i sve sledeće generacije nisu bile nikada testirane u pravim sukobima, tako da je neizvesno da li to uopšte radi.
Ako Izraelci slupaju te S300, onda je Rusija u velikom problemu.

milos250577

pre 5 godina

S300 radi ali samo na filmu. Nikad zvanicno nije oborio neki objekat.
(ratar, 10. oktobar 2018 11:43)

To je tačno, S300 nije učestvovao u borbenim dejstvima, Patriot jeste i nedavno se pokazao u Saudijskoj Arabiji kako promašuje stare sovjetske projektile.

kojot

pre 5 godina

Mogli ste da napadate kada nije bilo odgovarajuce odbrane. Sada je ovo nesto bitno drugo, ceka vas da vas pozdravi S-300.
(dragan, 10. oktobar 2018 11:48)

A kada za koji dan,nedelju ili mesec opet napadnu pa sravne sa zemljom neki magacin ili kasarnu ti ćeš pisati kako su ih mogli sve oboriti sa S 300 ali eto nisu hteli.

Mediokritet

pre 5 godina

@ratar.
Dragi gospodine, ne daj Bože da S-300 obori neki objekat. Onda ode mast u propast. Život nije film, a ako je već tako, statiranje ispade najbolja uloga u filmu.

lada 4x4

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)
Sta ne kapiras? Pa iranska vojska ratuje za Asada i nalazi se u Siriji i konstantno provocira Izrael. Za tog dobrog coveka ratuje Iran, Rusija, Hesbolah, samo Sirijaca nigde nema.

Stefan

pre 5 godina

...lud zbunjenog u toj Siriji. Jadan samo taj narod tamo, koriste ih kao poligon za mini svetski rat.
(mln, 10. oktobar 2018 11:49)

U Siriji se nalazi popriličan broj iranskih jedinica, što pripadnika regularne garde što tkz. šitskih milicija. Istina, nisu oni došli tu da se bore protiv Izraela, već protiv Isis-a, ali istina je i da su oni glavni snabdevač Hezbolaha oružijem. Izrael koristi tu činjenicu da ih klepi kad god uspe da ih preko satelita primeti i razgraniči od regularne sirijske vojske. Rusi se povremeno naljute kada to "razgraničavanje", slučajno ili namerno ne odrade dobro, ili kad im avion strada kao kolateralna šteta.

Jaser

pre 5 godina

Sirija i Izrael su vec decenijama zvanicno u ratu, nikada nisu potpisali mir jer Sirija ne priznaje Izrael kao drzavu. Sto se tice ovih Ruskih papirnih tigrova ima izraelci da ih pociste ko od sale ako hoce. Sirija nema integrisani sistem protiv vazdusne odbrane, a bez toga bilo koji sistem postaje laka meta. Samo se setite ovoga kada izadje u vestima u narednih par meseci da su ih razvalili. Izraelska vojska,a posebno vazduholovstvo je kao Srpska u Prvom Svetskom Ratu, mala ali ljuta i iskusna.

Che Gevara

pre 5 godina

E, konačno i da vidimo taj famozni S-300 u borbama i da li je zaista tako dobar koliko se priča. Veliki je ulog s obe strane - ako S-300 jeste dobar kao što se misli, onda će Izrael izgubiti dosta aviona i moraće priznati svoju nemoć, a ako nije, onda će Rusija biti u problemu.
(Ja, 10. oktobar 2018 11:43)

Slazem se ..... ako bude dejstvovao i polupa im makar 5 aviona ... Izrael nece leteti .... a ako bude dejstvovao ili bude unisten ili mu pobegnu ili polupaju vrlo malo aviona ... S-300 bice truba!
Moja prepostavka, da ce S-300 dejstvovati samo ako budu sigurni da ce polupati avione!

Srle

pre 5 godina

Veliki ulog za Ruse. Ukoliko S300 omane, ode komplet S sistem u gvožđe. Mada je to onda dobra prilika za Srbiju, da konačno dobije taj sistem.

Znalac

pre 5 godina

Ovo nije nimalo naivno, ovakve stvari dovode do globalnog sukoba! Ako Sirijci obore F-16 novim sistemom onda će Izrael napasti većim snagama Siriju, onda će Rusi morati da brane Siriju a USA to nece da gleda sa strane i eto svetskog rata!
Zato verujem da će Sirijci upotrebiti S-300 samo u slučaju krajnje nužde, na njihovu žalost.

Kakadu

pre 5 godina

S300 radi ali samo na filmu. Nikad zvanicno nije oborio neki objekat.
(ratar, 10. oktobar 2018 11:43)

Nosam gledao film u kome s-300 obara avione, ali ce taj film gledati Izraelci uskoro ako nastave da operisu po Siriji.

PAOK

pre 5 godina

Mogli ste da napadate kada nije bilo odgovarajuce odbrane. Sada je ovo nesto bitno drugo, ceka vas da vas pozdravi S-300.
(dragan, 10. oktobar 2018 11:48)

Pa to je pitanje.Ako padne koji izraelski avion moguce je da kopneni udar.

Ja

pre 5 godina

E, konačno i da vidimo taj famozni S-300 u borbama i da li je zaista tako dobar koliko se priča. Veliki je ulog s obe strane - ako S-300 jeste dobar kao što se misli, onda će Izrael izgubiti dosta aviona i moraće priznati svoju nemoć, a ako nije, onda će Rusija biti u problemu.

Александар

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)

Најзаштићенија нација на свету. Раде шта им се прохте, а ко их критикује, одмах га оптуже за антисемитизам, а није реч о било каквој мржњи већ чињенице говоре. Путин је зато опрезан. Брзо је спустио лопту након обарања руског теретног авиона, где су Израелци сасвим намерно прпузроковали, али више ништа неће бити исто са С 300. Бахаћење и прохтеви ће морати да се прилагоде то чињеници.

Ja

pre 5 godina

E, konačno i da vidimo taj famozni S-300 u borbama i da li je zaista tako dobar koliko se priča. Veliki je ulog s obe strane - ako S-300 jeste dobar kao što se misli, onda će Izrael izgubiti dosta aviona i moraće priznati svoju nemoć, a ako nije, onda će Rusija biti u problemu.

kojot

pre 5 godina

Mogli ste da napadate kada nije bilo odgovarajuce odbrane. Sada je ovo nesto bitno drugo, ceka vas da vas pozdravi S-300.
(dragan, 10. oktobar 2018 11:48)

A kada za koji dan,nedelju ili mesec opet napadnu pa sravne sa zemljom neki magacin ili kasarnu ti ćeš pisati kako su ih mogli sve oboriti sa S 300 ali eto nisu hteli.

Stefan

pre 5 godina

...lud zbunjenog u toj Siriji. Jadan samo taj narod tamo, koriste ih kao poligon za mini svetski rat.
(mln, 10. oktobar 2018 11:49)

U Siriji se nalazi popriličan broj iranskih jedinica, što pripadnika regularne garde što tkz. šitskih milicija. Istina, nisu oni došli tu da se bore protiv Izraela, već protiv Isis-a, ali istina je i da su oni glavni snabdevač Hezbolaha oružijem. Izrael koristi tu činjenicu da ih klepi kad god uspe da ih preko satelita primeti i razgraniči od regularne sirijske vojske. Rusi se povremeno naljute kada to "razgraničavanje", slučajno ili namerno ne odrade dobro, ili kad im avion strada kao kolateralna šteta.

Che Gevara

pre 5 godina

E, konačno i da vidimo taj famozni S-300 u borbama i da li je zaista tako dobar koliko se priča. Veliki je ulog s obe strane - ako S-300 jeste dobar kao što se misli, onda će Izrael izgubiti dosta aviona i moraće priznati svoju nemoć, a ako nije, onda će Rusija biti u problemu.
(Ja, 10. oktobar 2018 11:43)

Slazem se ..... ako bude dejstvovao i polupa im makar 5 aviona ... Izrael nece leteti .... a ako bude dejstvovao ili bude unisten ili mu pobegnu ili polupaju vrlo malo aviona ... S-300 bice truba!
Moja prepostavka, da ce S-300 dejstvovati samo ako budu sigurni da ce polupati avione!

Александар

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)

Најзаштићенија нација на свету. Раде шта им се прохте, а ко их критикује, одмах га оптуже за антисемитизам, а није реч о било каквој мржњи већ чињенице говоре. Путин је зато опрезан. Брзо је спустио лопту након обарања руског теретног авиона, где су Израелци сасвим намерно прпузроковали, али више ништа неће бити исто са С 300. Бахаћење и прохтеви ће морати да се прилагоде то чињеници.

asteroid

pre 5 godina

onda će Rusi morati da brane Siriju a USA to nece da gleda sa strane i eto svetskog rata!

(Znalac, 10. oktobar 2018 12:22) # Link komentara
nece morati rusi nista, a posebno nece rizikovati da izazovu treci svetski rat zbog basara el asada. rusi ce se siriti sve dok ne naidju na nekog tvrdjeg, a zna se ko je to. nisu ruski tajkuni i politicari (a i zapadni) skidali milijarde da bi sutra ziveli u podzemnim nuklearnim sklonistima. sve je ovo predstava za plebs

milos250577

pre 5 godina

S300 radi ali samo na filmu. Nikad zvanicno nije oborio neki objekat.
(ratar, 10. oktobar 2018 11:43)

To je tačno, S300 nije učestvovao u borbenim dejstvima, Patriot jeste i nedavno se pokazao u Saudijskoj Arabiji kako promašuje stare sovjetske projektile.

Marko

pre 5 godina

Sto znaci, ruski sistem ce biti razlupan u roku od dva sata.
(Rapid, 10. oktobar 2018 12:19
@ Neće biti razlupan izrelci će vršiti udare krstarećim projektilima biće skuplje i manje efikasno avioni neće imati primat u napadima.Tvoje gledište je navijačko i odstrašćeno.

Znalac

pre 5 godina

Ovo nije nimalo naivno, ovakve stvari dovode do globalnog sukoba! Ako Sirijci obore F-16 novim sistemom onda će Izrael napasti većim snagama Siriju, onda će Rusi morati da brane Siriju a USA to nece da gleda sa strane i eto svetskog rata!
Zato verujem da će Sirijci upotrebiti S-300 samo u slučaju krajnje nužde, na njihovu žalost.

Milutin

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.

Davidova pracka

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)

Iran ima trupe u Siriji koje podrzava i koje poneki put "bocnu" Izrael. Izraelska odbrana je legalana i legitimna.

Srle

pre 5 godina

Veliki ulog za Ruse. Ukoliko S300 omane, ode komplet S sistem u gvožđe. Mada je to onda dobra prilika za Srbiju, da konačno dobije taj sistem.

lada 4x4

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)
Sta ne kapiras? Pa iranska vojska ratuje za Asada i nalazi se u Siriji i konstantno provocira Izrael. Za tog dobrog coveka ratuje Iran, Rusija, Hesbolah, samo Sirijaca nigde nema.

Kakadu

pre 5 godina

S300 radi ali samo na filmu. Nikad zvanicno nije oborio neki objekat.
(ratar, 10. oktobar 2018 11:43)

Nosam gledao film u kome s-300 obara avione, ali ce taj film gledati Izraelci uskoro ako nastave da operisu po Siriji.

apolo

pre 5 godina

Nije uprkos navodima... S300 je već postavljen u Siriji, a vi slobodno možete proveriti. S druge strane tu je i S400 ako vam padne napamet da se motate oko Ruske baze.

Marsovac

pre 5 godina

"Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)"
Ako je to tacno, onda bi sistemi S-300 bili do sada vec unisteni.

zdrav razum

pre 5 godina

Izrael reaguje na nacin na koji reaguje svesna drzava. Njega Irane ne priznaje i otvoreno su rekli da zele da ga uniste. Oni su prakticno u ratu. Neka Iran prizna Izrael i neka kaze da ga nece unistiti i videcemo reakciju Jevreja da li ce nastaviti napade ili ne. Ako nastave onda neka ga napadne i Rusija

medo

pre 5 godina

Mogu samo da kažem da se Izrael do sada nikada nije borio protiv tako sofisticiranog oružja kao što je ovo. To koliko im je S-300 (S-400 ne treba ni spominjati) trn u oku govori činjenica da su godinama ubedjivali Ruse da ga ne prodaju Iranu i Siriji, i u tome su uspevali dok nisu navukli vatru na ruski avion koji je oboren, dakle sami su krivi za sve ovo što se sad dešava. Nema šanse da Izrael na ovo ide avionima, u obzir dolaze samo krstareće rakete.

PAOK

pre 5 godina

Mogli ste da napadate kada nije bilo odgovarajuce odbrane. Sada je ovo nesto bitno drugo, ceka vas da vas pozdravi S-300.
(dragan, 10. oktobar 2018 11:48)

Pa to je pitanje.Ako padne koji izraelski avion moguce je da kopneni udar.

Aleks

pre 5 godina

Slazem se ..... ako bude dejstvovao i polupa im makar 5 aviona ... Izrael nece leteti .... a ako bude dejstvovao ili bude unisten ili mu pobegnu ili polupaju vrlo malo aviona ... S-300 bice truba!
Moja prepostavka, da ce S-300 dejstvovati samo ako budu sigurni da ce polupati avione!
(Che Gevara, 10. oktobar 2018 12:05)

A to je nikad.
S300 i sve sledeće generacije nisu bile nikada testirane u pravim sukobima, tako da je neizvesno da li to uopšte radi.
Ako Izraelci slupaju te S300, onda je Rusija u velikom problemu.

deki185

pre 5 godina

Aleks, 10. oktobar 2018 12:31)

S 300 je zasigurno vrhunski PVO sistem.Ovde je vise pitanje posade i njene obucenosti .Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder . Da li stvarno mislite da su rusi napravili losiji pvo sistem s 300 od NEVE.Neva je iz kamenog doba u odnosu na S300 i po dometu , manevarskim i brzinskim sposobnostima raketa.O radarima i zastiti od ometanja da ne pricamo.Ne zanosite se .S300 je ogromna pretnja sa obucenom posadom svakom avionu .Ispitan je on od strane NATO jos u Grčkoj .Doduse to je starija verzija ali se pouzdano zna da je vrlo efikasan.Čak su amerikanci iskoristili neka resenja u modernizaciji svog Patriota.

Tor

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)

Pa onda Izrael nema razloga za brigu i moci ce da nastavi vojnu kampanju, zar ne ?!

Tor

pre 5 godina

Da je Izrael mogao da pobedi Hezbolah ucinio bi to jos 2006,2007. To je sad super naoruzana grupa a nakon Sirijskog rata i brojnija i iskusnija.

Kasno im je sada, Asad je pobedio, Iran je na Mediteranu i bumerang se vratio u zube. Niko vise nebizbaci Iran iz šiitske Sirije.

Nije poslednji rat sa Hezbolahom jedini u kom je Izrael imao velike gubitke ali je prvi gde su isti bili dokumentovani svakodevno jer sad svaki vojnik nosi kameru sa sobom, i Izrael se morao brzo povlaciti iz Libana.

Izraelska doktrina negiranja gubitaka vise ne funkcionise.

Pedja

pre 5 godina

Nije S300, ono čega se IDF najviše plaši, već sistem Krasuha. Sve u krugu od 200km će biti ometano, i to veoma uspešno. Šta vrede IDFu i avioni i rakete kada ti isti neće moći da se navode ka cilju, GPS neće raditi, nema komunikacije... Rusi su uspešno već nekoliko puta testirali manje sisteme ovog tipa na Amerima, najpoznatiji slučaj je "isključivanje" USS Donald Cook razarača. U slučaju napada, IDF letelice bi bile lake mete za S300 ili bilo koji drugi sistem jer jednostavno ne bi ni znali da su ozračeni. Inače SAA PVO je već oborila nekoliko F16 IFD-a

Jaser

pre 5 godina

Sirija i Izrael su vec decenijama zvanicno u ratu, nikada nisu potpisali mir jer Sirija ne priznaje Izrael kao drzavu. Sto se tice ovih Ruskih papirnih tigrova ima izraelci da ih pociste ko od sale ako hoce. Sirija nema integrisani sistem protiv vazdusne odbrane, a bez toga bilo koji sistem postaje laka meta. Samo se setite ovoga kada izadje u vestima u narednih par meseci da su ih razvalili. Izraelska vojska,a posebno vazduholovstvo je kao Srpska u Prvom Svetskom Ratu, mala ali ljuta i iskusna.

kejn

pre 5 godina

Nemojte se iznenaditi ako Izrael unisti sirijski s-300. Jeste to sistem koji lako moze unistiti izraelske f-15 , f-16, krstarece rakete itd. Ali, sa tim sistemom ce upravljati sirijska posada, koja je vrlo traljava i tesko da znaju da barataju sa njim kao Rusi. Drugo, Izraelska vojska je najspremnija i najmodernija vojska na svetu,nije najjaca niti najbrojnija ali je opasna. I ono najbitnije, njihova obavestajna sluzba je najbolja na svetu. Ako sirijci izadju iz sistema da zapale cigaru na 5 minuta, ovi ce tad napasti,u to ne sumnjajte. Doduse, Izrael je do sad gadjao samo Irance i Hezbolah i njihove fabrike i skladista u Siriji. Meni ce vece iznenadjenje da bude ako sirijci budu uspeli da obore izraelske avione nego obrtno. Ali za sve bi bilo najbolje da do toga ne dodje.

Torrente

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)

Ma da.
Rusi prodali S-300 jednoj NATO zemlji i nadali se da Ameri neće ispitati njenu fukcionalnost. Za sitne pare odaše sve svoje tajne.
Ti Rusi izgleda uopšte ne raznišljaju. :)

rocksteady

pre 5 godina

Samo lud misli da ide avionima (lovcima ili bombarderima svejedno) na ovakvu PVO. S-300 ima karakteristike tako da ga ne možeš zaobići, ne možeš kao što su nas 99-te da rokaš sa 10 hiljada metara jer te PVO nema u dometu. To bi bilo čisto samoubistvo i zato mislim da je ovo prazna priča Izraela, što će se uskoro i potvrditi. Sa druge strane Izrael je poznat po svojim netipičnim vojnim akcijama tako da, ako su stvarno odlučili, možemo očekivati neočekivano. Po meni male su šanse za tako nešto jer im se ne isplati da ulaze u ovako veliki konflikt. Hajde da ih je neko napao pa ok, ovako, čisto sumnjam. Sve govori da su se žestoko zeznuli sa obaranjem ruskog aviona i da neće da priznaju.

Izrael je moćan,ali nije svemoćan

pre 5 godina

Mnogo se ložite na taj Izrael.Jesu oni moćni,ali nisu svemoćni.Okruženi su neprijateljima koji ih polako grickaju.Mili,puzi,primiče se...

артиљерац

pre 5 godina

Читам овде разне "стручне" коментаре,па да и ја додам.Ја сам ваздухопловни
инжењер,већ 33 године.О овоме знам више него било ко од вас.Мени је то струка,
вама хоби.Ако је и хоби.С-300 који је добила Сирија је 7-8 генерација од С-300
који има Грчка,и који је,по наредби NATO,предат Израелу на проучавање.Иначе,
оригинално,припадао је Кипру,па је због неке кризе са Турцима NATO наредио да
Кипар преда Грцима.Да упоредим.То вам је као Порше 911 из 1980,боксер,ваздушно
хлађен и данашњи Порше 911,мотор с турболадером,водено хлађен.Израел о овом
новом систему С-300 појма нема.Као ни било ко други.Електроника је потпуно
другачија,има 3 радарске станице,не једну као стари.Много теже за гађање
антирадарским ракетама.Посаде су тренутно РУСКЕ.Сиријци,и то које су Руси
одабрали,су отишли на 5-месечну обуку.Кад се врате,биће високо обучени,и моћи
ће да користе С-300 у пуном капацитету.Наравно,седеће руски инструктори,за
сваки случај.Како кажу врло озбиљни западни извори,Janes Defense,али и израелски лист Хаарец,Израел може да добије само тешке батине.Да им Руси оборе
много авиона(7-8 је довољно,нема Израел 2000 авиона)и да плачу.није Израел баш
толико јак колико неки од вас мисле и представљају.Њима је у Јом Кипур рату,
1973,ишао сам у гимназију сећам се добро,сиријска ПВО са старим Са-5 и Са-7
оборила 49 авиона.Признали су после 20 година.

T

pre 5 godina

"Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder ."

Da, lako zaboravljamo stvari koje se nisu desile. Oboren je F117. B2 nije ni leteo iznas Srbije nikad.

Mediokritet

pre 5 godina

@ratar.
Dragi gospodine, ne daj Bože da S-300 obori neki objekat. Onda ode mast u propast. Život nije film, a ako je već tako, statiranje ispade najbolja uloga u filmu.

kvatro

pre 5 godina

Posto vidim pratite te vojne stvari evo da dodam ovim poznavaocima nesto. S300 sistem se sustinski veoma razlikuje od S200 a to je domet i sto je najvaznije radarska oprema i navodjenje. S300 radarski sistem moze da prepozna da li je avion Ruski ili od nekoga drugog sto se ispostavilo veoma bitno. Isto za vasu informaciju ako citate Izraelsku stampu najveci problem za Izrael nisu S300 nego sistem za ometanje GPS navodjenja. Normalno Izraelci ce i dalje gadjati Hezbolah ali to ce sada biti veoma dobro sracunati i promisljeni ciljevi a ne divljanje kao proteklih godina. Iraelci su na dnevnoj bazi ulazili u Liban, Siriju i Jordan i gadjali sta su hteli a od kada je srusen Ruski avion i isporucen S300 jos nijednom nisu imali dejstva. A za ove dole sto ismejavaju S200 verujte mi padali su Izraelski avioni i od njega i od BUKa koga ima Sirija.

Muta Gonzales

pre 5 godina

"Mislim da zdravim razumom i dobrom voljom možemo doći do rešenja koje će omogućiti nastavak dobre saradnje ruske i izraelske vojske".
Ceo svet veruje samo u vlastiti zdrav razum !!!

Bk

pre 5 godina

Bice zanimljivo testirati u praksi mnogo hvaljene tehnologije.
Izrael ce svakako biti oprezniji u biranju ciljeva . Verovatno nece koristiti samo F-16 vec mnogo naprednije F-35 koji su navodno tesko oborivi sa S-300.

Zu

pre 5 godina

Pa normalno da će i dalje da vrše napade zato jer Rusiju ne shvataju za ozbiljnu silu. Sila koja je tolerantna na takve stavri kao što je ovo u Siriji gdje ti dolaze ratni avioni i napadaju tvog saveznika i obaraju tvoje avione nije baš velika sila nego bolje reći imitira silu. I onda zašto je Nato jači,pa jači je zato jer štiti svoje saveznike, zamislite da Rusija krene da napadne Katar, da li bi Nato to sa mirom gledao, ne bi bogami.

cimanje

pre 5 godina

Pa neka proba Izrael da vidimo rezultat ali mislim da neće da rizikuju jer ipak nije samo s300 u pitanju.ima tu i dosta drugih Pvo sistema koji će posle obaranja ruskog aviona sigurno biti u pripravnosti

Miroslav Stamenkovic

pre 5 godina

Po tumacenju Izraela, Izrael je posvećen, radi svoje samoodbrane, da nastavi "legitimnu aktivnost u Siriji protiv Irana i njegovih saveznika koji su izrazili nameru da nas unište". Na osnovu ove nebulozne izjave, Rusi imaju legitimno pravo da nalupaju raketne sisteme SAD u Rumuniji, Poljskoj, Britaniji, Norveskoj itd jer su oni izrazili nameru da ih uniste.

leptirica

pre 5 godina

Posto vidim pratite te vojne stvari evo da dodam ovim poznavaocima nesto. S300 sistem se sustinski veoma razlikuje od S200 a to je domet i sto je najvaznije radarska oprema i navodjenje. S300 radarski sistem moze da prepozna da li je avion Ruski ili od nekoga drugog sto se ispostavilo veoma bitno. Isto za vasu informaciju ako citate Izraelsku stampu najveci problem za Izrael nisu S300 nego sistem za ometanje GPS navodjenja. Normalno Izraelci ce i dalje gadjati Hezbolah ali to ce sada biti veoma dobro sracunati i promisljeni ciljevi a ne divljanje kao proteklih godina. Iraelci su na dnevnoj bazi ulazili u Liban, Siriju i Jordan i gadjali sta su hteli a od kada je srusen Ruski avion i isporucen S300 jos nijednom nisu imali dejstva. A za ove dole sto ismejavaju S200 verujte mi padali su Izraelski avioni i od njega i od BUKa koga ima Sirija.
(kvatro, 10. oktobar 2018 14:33)

Ovako. S300 u Siriji još nije operativan pa to sigurno nije razlog zašto ne lete. Dal pripremaju taktiku, dal je ovo razdoblje hlađenja radi srušenog Ruskog aviona ili nešto treće, ne znam,ali sigurno nije radi straha od S300. Koliko znam u dugo dugo vremena Sirijci su srušili 1 F16 Izraela i to zato jer se pilot opustio i isključio sustav ometanja kad je izašao iz Sirijskog zračnog prostora. S300 je još neprovjeren sistem u ratnim uvjetima, protiv zapadne tehnike i sad će biti prilike da se konačno makne misterija sa toga dal vrijedi ili ne. Sve dok ne sruši nekoliko Izraelskih aviona S300 je samo psihološko oružje, a ne provjereni vrhunski sistem.

T- Zex

pre 5 godina

Mislim da je ovo sto ce da urade prelomno u odnosima prema Rusiji . Ako se i stariji sistem kakav je s 300 pokaze ubojit protiv Izraelske avijacije onda ne treba trositi reci o novijim sistemima . hrabra odluka Izraela , mislim da su ih ameri nagovorili na to da bi videli kako s 300 funkcionise i kakve kontra mere mogu da preduzmu . Ako im Sirijci obore u startu 2-3 aviona tj ako nemaju mogucnost obmane i izbegavanja raketa s300 to ce doneti potpuno nov odnos snaga u regionu . Racunajte da nemaju Sirijci samo s 300 . nego i ostale sisteme pvo . Buk , pancir.... videcemo . Igra se nastavlja , velik ulog je na stolu . Uskoro saznajemo ko blefira a ko.ima odlicne karte.

Aloljudi

pre 5 godina

Pa onda Izrael nema razloga za brigu i moci ce da nastavi vojnu kampanju, zar ne ?!
 (Tor, 10. oktobar 2018 13:53) 

Kao sto vidis, Netanjahu to i kaze. Inace, amerikanci su vec uspjesno testirali unistavanje takvih sistema sa stotinama dronova. Sirijci nemaju kapaciete da se od toga odbrane. Njihov PVO ima premale kapacitete.

Pa normalno da će i dalje da vrše napade zato jer Rusiju ne shvataju za ozbiljnu silu. Sila koja je tolerantna na takve stavri kao što je ovo u Siriji gdje ti dolaze ratni avioni i napadaju tvog saveznika i obaraju tvoje avione nije baš velika sila nego bolje reći imitira silu. I onda zašto je Nato jači,pa jači je zato jer štiti svoje saveznike, zamislite da Rusija krene da napadne Katar, da li bi Nato to sa mirom gledao, ne bi bogami.
(Zu, 10. oktobar 2018 13:40) 

Putin je vise puta rekao da oni tamo stite svoje vojne baze i da ne prodje katarski gasovod kroz siriju i time evropa naruci manje gasa od rusije i time rusi imaju manje para.

Larry

pre 5 godina

S-300 je odličan sistem i sigurno će oboriti neki avion. Američka vojska je objavila studiju da će za najbranjenije ciljeve avion F-35 imati 20% gubitaka koje bi imali klasični avioni kao što su F-16 i F-18. Svaka avijacija računa sa gubicima i normalno je da PVO obori neki avion. Problem je samo koja je cena u pitanju. Avijacija Izraela može da uništi S-300 sisteme i cilj na zemlji i pri tome izgubi neki avion. Stvar je u tome koji cilj je isplativ za gubitak aviona. Srbi se ponose obaranjem F-117, na primer. Gubici od milijarde dolara štete i odvajanje velikog dela teritorije je Srbima prihvatljiva cena za obaanje F-117. I Amerikancima isto, pogotovu što im nijedan pilot nije poginuo. S-300 je uništiv i izraelski avioni, uključujući i novi F-35 su oborivi. Sve zavisi koliku cenu hoće da plate. Izrael je u dve godine izvršio preko 200 napada na Siriju. I baš su eto za ovaj napad morali da se kriju iza ruskog aviona. A Rusi imaju dalekometne sisteme i nisu primetili izraelske avione kako prilaze. Čudno. Rusija traži opravdanje za to što su njihovi PVO ljudi podbacili i nisu upozorili ni Siriju ni svoj avion na vreme. Teško je kriviti svoju vojsku, pa je eto Izrael kriv. Kada su Turci skinuli Su-24. niko da obavesti pilota da F-16 dolazi, ruska PVO da ne pošalje upozorenje F-16 i ozrači ga da bi se vratio nazad, ruski lovci da polete da identifikuju F-16 itd. Uvek je krivica negde drugo. I za kraj, Rusofili koji veličaju Iran nemaju pojma kako su na pogrešnoj strani istorije.

miki

pre 5 godina

"Mnogo se ložite na taj Izrael.Jesu oni moćni,ali nisu svemoćni.Okruženi su neprijateljima koji ih polako grickaju.Mili,puzi,primiče se..."

Naravno da cemo da se "lozimo" na drzavu koja ne priznaje Kosovo I koja se aktivno bori protiv islamskog neprijatelja koga su Srbi iz Bosne 90-ih dobro upoznali, rame uz rame sa Bosnjacima. Nisam protiv bratskih Rusa, ali mi je sokantno koliko ljudi ovde blate ipak nama prijateljski Izrael.

krpelj

pre 5 godina

Nemojte se zanositi. Kad je Hr nabavila S-300 (silosi s raketama, bez radara -dakle neupotrebljiv) prvi koji su došli snimiti situaciju bili su Izraelci. Imali su pristup svemu. Oni znaju što je to. Pa bio makar i S-800 TDI- zvan Zoki.

kad je teško SAD!

pre 5 godina

Izraelci trenutno nemaju dovoljno kapaciteta da sami izađu na kraj sa ovakvom nabildovanom sirijskom PVO (između ostalog imaju samo 12 F-35I), ali zato su tu SAD, i baš kao što Sirijci koriste podatke sa ruskih S-400 i Izraelci će koristiti američke vojne resurse, koji su ogromni, i uz pomoć kojih svaki lanser S-300 može da bude praćen u realnom vremenu. Što se tiče vazdušnog rata tu Sirijici zaista ne mogu da odnesu prevagu.

Aca

pre 5 godina

Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder
@deki
Mi oborili nekoliko aviona a medju njima i F117 i B2. Nisu oni medju nekoliko oborenih već su to jedini oboreni avioni. I od toliko aviona i najgora posada PVOa bi slucajno nekog oborila.

jagodinac

pre 5 godina

Prema novinskim izvestajima, isporucen je s300 pm koji je dosta star. Pitanje je kakve sve igre igraju i Rusi i Jevreji. Siguran sam da bez vecih problema mogu da uniste ovaj sistem. Ono sto nije siguran je ko je rasporedjen na tim sistemima i koliko su sada umrezeni sistemi Rusije i Sirije. Izrael i Rusija nemaju zelju a ni interes da ratuju, makar i posredno.

Pera Zver

pre 5 godina

Da, lako zaboravljamo stvari koje se nisu desile. Oboren je F117. B2 nije ni leteo iznas Srbije nikad.
(T, 10. oktobar 2018 14:57)

Da, od tada vise nije leteo iznad Srbije.

Ti naravno znas sta je sve letelo iznad Srbije jer si ti licno šoferirao ;-)))

Vidi ovako i amerikanci su potvrdili gubitak bombardera B2 Spirit i overena dokumentacija sa potpisima je dostupna. Takodje i Amerikanci i Rusi su trazili zvanicno od ministarstva odbrane odgovore cime je sve konkretno dejstvivano na ta 2 tipa aviona tokom napada. I tako su Kinezi besplatno dosli do tehnologije.... i rat je za USA bio skup preskup i tek ce biti. Zapravo vise ne smeju ni da ratuju vise. Sad se trguje.

Da znas engleski i da citas ista osim tih propagandnih pamfleta znao bi gde da citas i nadjes sve te info.

3 izgubljena F117 A, 2 direktno oborena i srusena, 1 usleo da sleti, za sve postoje fotografije dokumentovano. Objavili su ih redomi Italijani, Rusi, Kinezi i pogadjas Amerikanci.

Jasno ti je da su kasnija masovna ubijanja civila i neselktovana bombardovanja Srbije bile reakcija na to.

Ajd sad idi da gledas Top Gun ili Rambo 3.

svasta opet

pre 5 godina

@kejn Prvih godinu dana SIGURNO nece upravljati sirijci! Obuka traje 5-6 meseci, tako da uz sisteme dolaze i ruske posade, jos jedan od razloga zasto ne smeju da budu meta (da smeju izraelci bi ih vec gadjali u transportu pre nego sto postanu operativni). Ukoliko bi slucajno bili meta, Rusija bi na kraju mogla da proglasi i zonu zabranjenog leta iznad Sirije - jos 3-4 S-400 na zemlji, desetak MiG-31 aviona u patroli (brz, vrlo mocan radar integrisan sa radarima S-400), dvadesetak lovaca S-27 i MiG-29 (ne treba im nista novije) i vise ni vrapci ne bi leteli bez pitanja!

Pera Zver

pre 5 godina

Da postoji mogucnost da omane S300 Rusi ga ne bi ni poslali. Sve je to deo velike igre.

Smesni su indijanci koji tvrde da nije testiran. Kako.neki zamisljaju da ti sistemi ulaze u operativnu upotrebu? :-)) Posebno ruski.

Mikojan

pre 5 godina

@artiljerac...znaci jedino je ruski S300 napredovao, a svi ostali su sedili na jajima? Imaju jevreji Delajlu za S300. Isto tako, imaju dronove koji idu ispred...cim se sistem ukljuci, oni znaju gde je. Zanimljivo je da si citirao izraelske novine, a reci mi da li bi ih citirao kao tacne da su pisali obratno, da ce izrael da dominira? Kako znas da ne pokusavaju da zavaraju sirijce? Ima puno strucnjaka koji misle suprotno od tebe a koji su imali u rukama stvari koje ti mozes da gledas samo na internetu.
Oni jesu imali gubitke, kao sto ih ima u svakom ratu, ali su na kraju pobedili i bili na 30km do Damaska. Gubitnicima ostaje da se hvale gubicima neprijatelja, kad ne mogu dobivenim ratom.

Dogodine u Jerusalimu

pre 5 godina

@(артиљерац, 10. oktobar 2018 15:20)

U Jom Kipurskom ratu Izrael je izgubio 102 letelice a Egipat i Sirija 341.
A za S300 pokazaće vreme, ako mu se ne može prići iz vazduha može sa zemlje.

svasta opet

pre 5 godina

@Bk - (F-35) svih 12 komada koje imaju! Inace F-35 je tek pre neki dan imao prvu probu u ratnim uslovima (Avganistan cini mi se) i to bez PVO na zemlji.

Davidova pracka

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)

Iran ima trupe u Siriji koje podrzava i koje poneki put "bocnu" Izrael. Izraelska odbrana je legalana i legitimna.

Milutin

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.

lada 4x4

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)
Sta ne kapiras? Pa iranska vojska ratuje za Asada i nalazi se u Siriji i konstantno provocira Izrael. Za tog dobrog coveka ratuje Iran, Rusija, Hesbolah, samo Sirijaca nigde nema.

Znalac

pre 5 godina

Ovo nije nimalo naivno, ovakve stvari dovode do globalnog sukoba! Ako Sirijci obore F-16 novim sistemom onda će Izrael napasti većim snagama Siriju, onda će Rusi morati da brane Siriju a USA to nece da gleda sa strane i eto svetskog rata!
Zato verujem da će Sirijci upotrebiti S-300 samo u slučaju krajnje nužde, na njihovu žalost.

kojot

pre 5 godina

Mogli ste da napadate kada nije bilo odgovarajuce odbrane. Sada je ovo nesto bitno drugo, ceka vas da vas pozdravi S-300.
(dragan, 10. oktobar 2018 11:48)

A kada za koji dan,nedelju ili mesec opet napadnu pa sravne sa zemljom neki magacin ili kasarnu ti ćeš pisati kako su ih mogli sve oboriti sa S 300 ali eto nisu hteli.

T

pre 5 godina

"Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder ."

Da, lako zaboravljamo stvari koje se nisu desile. Oboren je F117. B2 nije ni leteo iznas Srbije nikad.

Александар

pre 5 godina

Nis ne kontam. Legitimna odbrana Izraela od Irana na podrucju Sirije??? 0.o
(dZoX, 10. oktobar 2018 11:37)

Најзаштићенија нација на свету. Раде шта им се прохте, а ко их критикује, одмах га оптуже за антисемитизам, а није реч о било каквој мржњи већ чињенице говоре. Путин је зато опрезан. Брзо је спустио лопту након обарања руског теретног авиона, где су Израелци сасвим намерно прпузроковали, али више ништа неће бити исто са С 300. Бахаћење и прохтеви ће морати да се прилагоде то чињеници.

PAOK

pre 5 godina

Mogli ste da napadate kada nije bilo odgovarajuce odbrane. Sada je ovo nesto bitno drugo, ceka vas da vas pozdravi S-300.
(dragan, 10. oktobar 2018 11:48)

Pa to je pitanje.Ako padne koji izraelski avion moguce je da kopneni udar.

Jaser

pre 5 godina

Sirija i Izrael su vec decenijama zvanicno u ratu, nikada nisu potpisali mir jer Sirija ne priznaje Izrael kao drzavu. Sto se tice ovih Ruskih papirnih tigrova ima izraelci da ih pociste ko od sale ako hoce. Sirija nema integrisani sistem protiv vazdusne odbrane, a bez toga bilo koji sistem postaje laka meta. Samo se setite ovoga kada izadje u vestima u narednih par meseci da su ih razvalili. Izraelska vojska,a posebno vazduholovstvo je kao Srpska u Prvom Svetskom Ratu, mala ali ljuta i iskusna.

Kakadu

pre 5 godina

S300 radi ali samo na filmu. Nikad zvanicno nije oborio neki objekat.
(ratar, 10. oktobar 2018 11:43)

Nosam gledao film u kome s-300 obara avione, ali ce taj film gledati Izraelci uskoro ako nastave da operisu po Siriji.

zdrav razum

pre 5 godina

Izrael reaguje na nacin na koji reaguje svesna drzava. Njega Irane ne priznaje i otvoreno su rekli da zele da ga uniste. Oni su prakticno u ratu. Neka Iran prizna Izrael i neka kaze da ga nece unistiti i videcemo reakciju Jevreja da li ce nastaviti napade ili ne. Ako nastave onda neka ga napadne i Rusija

asteroid

pre 5 godina

onda će Rusi morati da brane Siriju a USA to nece da gleda sa strane i eto svetskog rata!

(Znalac, 10. oktobar 2018 12:22) # Link komentara
nece morati rusi nista, a posebno nece rizikovati da izazovu treci svetski rat zbog basara el asada. rusi ce se siriti sve dok ne naidju na nekog tvrdjeg, a zna se ko je to. nisu ruski tajkuni i politicari (a i zapadni) skidali milijarde da bi sutra ziveli u podzemnim nuklearnim sklonistima. sve je ovo predstava za plebs

apolo

pre 5 godina

Nije uprkos navodima... S300 je već postavljen u Siriji, a vi slobodno možete proveriti. S druge strane tu je i S400 ako vam padne napamet da se motate oko Ruske baze.

milos250577

pre 5 godina

S300 radi ali samo na filmu. Nikad zvanicno nije oborio neki objekat.
(ratar, 10. oktobar 2018 11:43)

To je tačno, S300 nije učestvovao u borbenim dejstvima, Patriot jeste i nedavno se pokazao u Saudijskoj Arabiji kako promašuje stare sovjetske projektile.

Marko

pre 5 godina

Sto znaci, ruski sistem ce biti razlupan u roku od dva sata.
(Rapid, 10. oktobar 2018 12:19
@ Neće biti razlupan izrelci će vršiti udare krstarećim projektilima biće skuplje i manje efikasno avioni neće imati primat u napadima.Tvoje gledište je navijačko i odstrašćeno.

Srle

pre 5 godina

Veliki ulog za Ruse. Ukoliko S300 omane, ode komplet S sistem u gvožđe. Mada je to onda dobra prilika za Srbiju, da konačno dobije taj sistem.

Aleks

pre 5 godina

Slazem se ..... ako bude dejstvovao i polupa im makar 5 aviona ... Izrael nece leteti .... a ako bude dejstvovao ili bude unisten ili mu pobegnu ili polupaju vrlo malo aviona ... S-300 bice truba!
Moja prepostavka, da ce S-300 dejstvovati samo ako budu sigurni da ce polupati avione!
(Che Gevara, 10. oktobar 2018 12:05)

A to je nikad.
S300 i sve sledeće generacije nisu bile nikada testirane u pravim sukobima, tako da je neizvesno da li to uopšte radi.
Ako Izraelci slupaju te S300, onda je Rusija u velikom problemu.

medo

pre 5 godina

Mogu samo da kažem da se Izrael do sada nikada nije borio protiv tako sofisticiranog oružja kao što je ovo. To koliko im je S-300 (S-400 ne treba ni spominjati) trn u oku govori činjenica da su godinama ubedjivali Ruse da ga ne prodaju Iranu i Siriji, i u tome su uspevali dok nisu navukli vatru na ruski avion koji je oboren, dakle sami su krivi za sve ovo što se sad dešava. Nema šanse da Izrael na ovo ide avionima, u obzir dolaze samo krstareće rakete.

Aca

pre 5 godina

Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder
@deki
Mi oborili nekoliko aviona a medju njima i F117 i B2. Nisu oni medju nekoliko oborenih već su to jedini oboreni avioni. I od toliko aviona i najgora posada PVOa bi slucajno nekog oborila.

kejn

pre 5 godina

Nemojte se iznenaditi ako Izrael unisti sirijski s-300. Jeste to sistem koji lako moze unistiti izraelske f-15 , f-16, krstarece rakete itd. Ali, sa tim sistemom ce upravljati sirijska posada, koja je vrlo traljava i tesko da znaju da barataju sa njim kao Rusi. Drugo, Izraelska vojska je najspremnija i najmodernija vojska na svetu,nije najjaca niti najbrojnija ali je opasna. I ono najbitnije, njihova obavestajna sluzba je najbolja na svetu. Ako sirijci izadju iz sistema da zapale cigaru na 5 minuta, ovi ce tad napasti,u to ne sumnjajte. Doduse, Izrael je do sad gadjao samo Irance i Hezbolah i njihove fabrike i skladista u Siriji. Meni ce vece iznenadjenje da bude ako sirijci budu uspeli da obore izraelske avione nego obrtno. Ali za sve bi bilo najbolje da do toga ne dodje.

Zu

pre 5 godina

Pa normalno da će i dalje da vrše napade zato jer Rusiju ne shvataju za ozbiljnu silu. Sila koja je tolerantna na takve stavri kao što je ovo u Siriji gdje ti dolaze ratni avioni i napadaju tvog saveznika i obaraju tvoje avione nije baš velika sila nego bolje reći imitira silu. I onda zašto je Nato jači,pa jači je zato jer štiti svoje saveznike, zamislite da Rusija krene da napadne Katar, da li bi Nato to sa mirom gledao, ne bi bogami.

krpelj

pre 5 godina

Nemojte se zanositi. Kad je Hr nabavila S-300 (silosi s raketama, bez radara -dakle neupotrebljiv) prvi koji su došli snimiti situaciju bili su Izraelci. Imali su pristup svemu. Oni znaju što je to. Pa bio makar i S-800 TDI- zvan Zoki.

артиљерац

pre 5 godina

Читам овде разне "стручне" коментаре,па да и ја додам.Ја сам ваздухопловни
инжењер,већ 33 године.О овоме знам више него било ко од вас.Мени је то струка,
вама хоби.Ако је и хоби.С-300 који је добила Сирија је 7-8 генерација од С-300
који има Грчка,и који је,по наредби NATO,предат Израелу на проучавање.Иначе,
оригинално,припадао је Кипру,па је због неке кризе са Турцима NATO наредио да
Кипар преда Грцима.Да упоредим.То вам је као Порше 911 из 1980,боксер,ваздушно
хлађен и данашњи Порше 911,мотор с турболадером,водено хлађен.Израел о овом
новом систему С-300 појма нема.Као ни било ко други.Електроника је потпуно
другачија,има 3 радарске станице,не једну као стари.Много теже за гађање
антирадарским ракетама.Посаде су тренутно РУСКЕ.Сиријци,и то које су Руси
одабрали,су отишли на 5-месечну обуку.Кад се врате,биће високо обучени,и моћи
ће да користе С-300 у пуном капацитету.Наравно,седеће руски инструктори,за
сваки случај.Како кажу врло озбиљни западни извори,Janes Defense,али и израелски лист Хаарец,Израел може да добије само тешке батине.Да им Руси оборе
много авиона(7-8 је довољно,нема Израел 2000 авиона)и да плачу.није Израел баш
толико јак колико неки од вас мисле и представљају.Њима је у Јом Кипур рату,
1973,ишао сам у гимназију сећам се добро,сиријска ПВО са старим Са-5 и Са-7
оборила 49 авиона.Признали су после 20 година.

Ja

pre 5 godina

E, konačno i da vidimo taj famozni S-300 u borbama i da li je zaista tako dobar koliko se priča. Veliki je ulog s obe strane - ako S-300 jeste dobar kao što se misli, onda će Izrael izgubiti dosta aviona i moraće priznati svoju nemoć, a ako nije, onda će Rusija biti u problemu.

Marsovac

pre 5 godina

"Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)"
Ako je to tacno, onda bi sistemi S-300 bili do sada vec unisteni.

deki185

pre 5 godina

Aleks, 10. oktobar 2018 12:31)

S 300 je zasigurno vrhunski PVO sistem.Ovde je vise pitanje posade i njene obucenosti .Vecina vas je zaboravila da je sistem NEVA koji smo mi koristili uspeo da obori nekoliko NATO aviona ukljucujući i F 117 kao i B2 bombarder . Da li stvarno mislite da su rusi napravili losiji pvo sistem s 300 od NEVE.Neva je iz kamenog doba u odnosu na S300 i po dometu , manevarskim i brzinskim sposobnostima raketa.O radarima i zastiti od ometanja da ne pricamo.Ne zanosite se .S300 je ogromna pretnja sa obucenom posadom svakom avionu .Ispitan je on od strane NATO jos u Grčkoj .Doduse to je starija verzija ali se pouzdano zna da je vrlo efikasan.Čak su amerikanci iskoristili neka resenja u modernizaciji svog Patriota.

Izrael je moćan,ali nije svemoćan

pre 5 godina

Mnogo se ložite na taj Izrael.Jesu oni moćni,ali nisu svemoćni.Okruženi su neprijateljima koji ih polako grickaju.Mili,puzi,primiče se...

Pedja

pre 5 godina

Nije S300, ono čega se IDF najviše plaši, već sistem Krasuha. Sve u krugu od 200km će biti ometano, i to veoma uspešno. Šta vrede IDFu i avioni i rakete kada ti isti neće moći da se navode ka cilju, GPS neće raditi, nema komunikacije... Rusi su uspešno već nekoliko puta testirali manje sisteme ovog tipa na Amerima, najpoznatiji slučaj je "isključivanje" USS Donald Cook razarača. U slučaju napada, IDF letelice bi bile lake mete za S300 ili bilo koji drugi sistem jer jednostavno ne bi ni znali da su ozračeni. Inače SAA PVO je već oborila nekoliko F16 IFD-a

Tor

pre 5 godina

Da je Izrael mogao da pobedi Hezbolah ucinio bi to jos 2006,2007. To je sad super naoruzana grupa a nakon Sirijskog rata i brojnija i iskusnija.

Kasno im je sada, Asad je pobedio, Iran je na Mediteranu i bumerang se vratio u zube. Niko vise nebizbaci Iran iz šiitske Sirije.

Nije poslednji rat sa Hezbolahom jedini u kom je Izrael imao velike gubitke ali je prvi gde su isti bili dokumentovani svakodevno jer sad svaki vojnik nosi kameru sa sobom, i Izrael se morao brzo povlaciti iz Libana.

Izraelska doktrina negiranja gubitaka vise ne funkcionise.

Miroslav Stamenkovic

pre 5 godina

Po tumacenju Izraela, Izrael je posvećen, radi svoje samoodbrane, da nastavi "legitimnu aktivnost u Siriji protiv Irana i njegovih saveznika koji su izrazili nameru da nas unište". Na osnovu ove nebulozne izjave, Rusi imaju legitimno pravo da nalupaju raketne sisteme SAD u Rumuniji, Poljskoj, Britaniji, Norveskoj itd jer su oni izrazili nameru da ih uniste.

rocksteady

pre 5 godina

Samo lud misli da ide avionima (lovcima ili bombarderima svejedno) na ovakvu PVO. S-300 ima karakteristike tako da ga ne možeš zaobići, ne možeš kao što su nas 99-te da rokaš sa 10 hiljada metara jer te PVO nema u dometu. To bi bilo čisto samoubistvo i zato mislim da je ovo prazna priča Izraela, što će se uskoro i potvrditi. Sa druge strane Izrael je poznat po svojim netipičnim vojnim akcijama tako da, ako su stvarno odlučili, možemo očekivati neočekivano. Po meni male su šanse za tako nešto jer im se ne isplati da ulaze u ovako veliki konflikt. Hajde da ih je neko napao pa ok, ovako, čisto sumnjam. Sve govori da su se žestoko zeznuli sa obaranjem ruskog aviona i da neće da priznaju.

leptirica

pre 5 godina

Posto vidim pratite te vojne stvari evo da dodam ovim poznavaocima nesto. S300 sistem se sustinski veoma razlikuje od S200 a to je domet i sto je najvaznije radarska oprema i navodjenje. S300 radarski sistem moze da prepozna da li je avion Ruski ili od nekoga drugog sto se ispostavilo veoma bitno. Isto za vasu informaciju ako citate Izraelsku stampu najveci problem za Izrael nisu S300 nego sistem za ometanje GPS navodjenja. Normalno Izraelci ce i dalje gadjati Hezbolah ali to ce sada biti veoma dobro sracunati i promisljeni ciljevi a ne divljanje kao proteklih godina. Iraelci su na dnevnoj bazi ulazili u Liban, Siriju i Jordan i gadjali sta su hteli a od kada je srusen Ruski avion i isporucen S300 jos nijednom nisu imali dejstva. A za ove dole sto ismejavaju S200 verujte mi padali su Izraelski avioni i od njega i od BUKa koga ima Sirija.
(kvatro, 10. oktobar 2018 14:33)

Ovako. S300 u Siriji još nije operativan pa to sigurno nije razlog zašto ne lete. Dal pripremaju taktiku, dal je ovo razdoblje hlađenja radi srušenog Ruskog aviona ili nešto treće, ne znam,ali sigurno nije radi straha od S300. Koliko znam u dugo dugo vremena Sirijci su srušili 1 F16 Izraela i to zato jer se pilot opustio i isključio sustav ometanja kad je izašao iz Sirijskog zračnog prostora. S300 je još neprovjeren sistem u ratnim uvjetima, protiv zapadne tehnike i sad će biti prilike da se konačno makne misterija sa toga dal vrijedi ili ne. Sve dok ne sruši nekoliko Izraelskih aviona S300 je samo psihološko oružje, a ne provjereni vrhunski sistem.

kad je teško SAD!

pre 5 godina

Izraelci trenutno nemaju dovoljno kapaciteta da sami izađu na kraj sa ovakvom nabildovanom sirijskom PVO (između ostalog imaju samo 12 F-35I), ali zato su tu SAD, i baš kao što Sirijci koriste podatke sa ruskih S-400 i Izraelci će koristiti američke vojne resurse, koji su ogromni, i uz pomoć kojih svaki lanser S-300 može da bude praćen u realnom vremenu. Što se tiče vazdušnog rata tu Sirijici zaista ne mogu da odnesu prevagu.

cimanje

pre 5 godina

Pa neka proba Izrael da vidimo rezultat ali mislim da neće da rizikuju jer ipak nije samo s300 u pitanju.ima tu i dosta drugih Pvo sistema koji će posle obaranja ruskog aviona sigurno biti u pripravnosti

Torrente

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)

Ma da.
Rusi prodali S-300 jednoj NATO zemlji i nadali se da Ameri neće ispitati njenu fukcionalnost. Za sitne pare odaše sve svoje tajne.
Ti Rusi izgleda uopšte ne raznišljaju. :)

Aloljudi

pre 5 godina

Pa onda Izrael nema razloga za brigu i moci ce da nastavi vojnu kampanju, zar ne ?!
 (Tor, 10. oktobar 2018 13:53) 

Kao sto vidis, Netanjahu to i kaze. Inace, amerikanci su vec uspjesno testirali unistavanje takvih sistema sa stotinama dronova. Sirijci nemaju kapaciete da se od toga odbrane. Njihov PVO ima premale kapacitete.

Pa normalno da će i dalje da vrše napade zato jer Rusiju ne shvataju za ozbiljnu silu. Sila koja je tolerantna na takve stavri kao što je ovo u Siriji gdje ti dolaze ratni avioni i napadaju tvog saveznika i obaraju tvoje avione nije baš velika sila nego bolje reći imitira silu. I onda zašto je Nato jači,pa jači je zato jer štiti svoje saveznike, zamislite da Rusija krene da napadne Katar, da li bi Nato to sa mirom gledao, ne bi bogami.
(Zu, 10. oktobar 2018 13:40) 

Putin je vise puta rekao da oni tamo stite svoje vojne baze i da ne prodje katarski gasovod kroz siriju i time evropa naruci manje gasa od rusije i time rusi imaju manje para.

Pera Zver

pre 5 godina

Da, lako zaboravljamo stvari koje se nisu desile. Oboren je F117. B2 nije ni leteo iznas Srbije nikad.
(T, 10. oktobar 2018 14:57)

Da, od tada vise nije leteo iznad Srbije.

Ti naravno znas sta je sve letelo iznad Srbije jer si ti licno šoferirao ;-)))

Vidi ovako i amerikanci su potvrdili gubitak bombardera B2 Spirit i overena dokumentacija sa potpisima je dostupna. Takodje i Amerikanci i Rusi su trazili zvanicno od ministarstva odbrane odgovore cime je sve konkretno dejstvivano na ta 2 tipa aviona tokom napada. I tako su Kinezi besplatno dosli do tehnologije.... i rat je za USA bio skup preskup i tek ce biti. Zapravo vise ne smeju ni da ratuju vise. Sad se trguje.

Da znas engleski i da citas ista osim tih propagandnih pamfleta znao bi gde da citas i nadjes sve te info.

3 izgubljena F117 A, 2 direktno oborena i srusena, 1 usleo da sleti, za sve postoje fotografije dokumentovano. Objavili su ih redomi Italijani, Rusi, Kinezi i pogadjas Amerikanci.

Jasno ti je da su kasnija masovna ubijanja civila i neselktovana bombardovanja Srbije bile reakcija na to.

Ajd sad idi da gledas Top Gun ili Rambo 3.

miki

pre 5 godina

"Mnogo se ložite na taj Izrael.Jesu oni moćni,ali nisu svemoćni.Okruženi su neprijateljima koji ih polako grickaju.Mili,puzi,primiče se..."

Naravno da cemo da se "lozimo" na drzavu koja ne priznaje Kosovo I koja se aktivno bori protiv islamskog neprijatelja koga su Srbi iz Bosne 90-ih dobro upoznali, rame uz rame sa Bosnjacima. Nisam protiv bratskih Rusa, ali mi je sokantno koliko ljudi ovde blate ipak nama prijateljski Izrael.

Bk

pre 5 godina

Bice zanimljivo testirati u praksi mnogo hvaljene tehnologije.
Izrael ce svakako biti oprezniji u biranju ciljeva . Verovatno nece koristiti samo F-16 vec mnogo naprednije F-35 koji su navodno tesko oborivi sa S-300.

Che Gevara

pre 5 godina

E, konačno i da vidimo taj famozni S-300 u borbama i da li je zaista tako dobar koliko se priča. Veliki je ulog s obe strane - ako S-300 jeste dobar kao što se misli, onda će Izrael izgubiti dosta aviona i moraće priznati svoju nemoć, a ako nije, onda će Rusija biti u problemu.
(Ja, 10. oktobar 2018 11:43)

Slazem se ..... ako bude dejstvovao i polupa im makar 5 aviona ... Izrael nece leteti .... a ako bude dejstvovao ili bude unisten ili mu pobegnu ili polupaju vrlo malo aviona ... S-300 bice truba!
Moja prepostavka, da ce S-300 dejstvovati samo ako budu sigurni da ce polupati avione!

svasta opet

pre 5 godina

@kejn Prvih godinu dana SIGURNO nece upravljati sirijci! Obuka traje 5-6 meseci, tako da uz sisteme dolaze i ruske posade, jos jedan od razloga zasto ne smeju da budu meta (da smeju izraelci bi ih vec gadjali u transportu pre nego sto postanu operativni). Ukoliko bi slucajno bili meta, Rusija bi na kraju mogla da proglasi i zonu zabranjenog leta iznad Sirije - jos 3-4 S-400 na zemlji, desetak MiG-31 aviona u patroli (brz, vrlo mocan radar integrisan sa radarima S-400), dvadesetak lovaca S-27 i MiG-29 (ne treba im nista novije) i vise ni vrapci ne bi leteli bez pitanja!

Stefan

pre 5 godina

...lud zbunjenog u toj Siriji. Jadan samo taj narod tamo, koriste ih kao poligon za mini svetski rat.
(mln, 10. oktobar 2018 11:49)

U Siriji se nalazi popriličan broj iranskih jedinica, što pripadnika regularne garde što tkz. šitskih milicija. Istina, nisu oni došli tu da se bore protiv Izraela, već protiv Isis-a, ali istina je i da su oni glavni snabdevač Hezbolaha oružijem. Izrael koristi tu činjenicu da ih klepi kad god uspe da ih preko satelita primeti i razgraniči od regularne sirijske vojske. Rusi se povremeno naljute kada to "razgraničavanje", slučajno ili namerno ne odrade dobro, ili kad im avion strada kao kolateralna šteta.

Larry

pre 5 godina

S-300 je odličan sistem i sigurno će oboriti neki avion. Američka vojska je objavila studiju da će za najbranjenije ciljeve avion F-35 imati 20% gubitaka koje bi imali klasični avioni kao što su F-16 i F-18. Svaka avijacija računa sa gubicima i normalno je da PVO obori neki avion. Problem je samo koja je cena u pitanju. Avijacija Izraela može da uništi S-300 sisteme i cilj na zemlji i pri tome izgubi neki avion. Stvar je u tome koji cilj je isplativ za gubitak aviona. Srbi se ponose obaranjem F-117, na primer. Gubici od milijarde dolara štete i odvajanje velikog dela teritorije je Srbima prihvatljiva cena za obaanje F-117. I Amerikancima isto, pogotovu što im nijedan pilot nije poginuo. S-300 je uništiv i izraelski avioni, uključujući i novi F-35 su oborivi. Sve zavisi koliku cenu hoće da plate. Izrael je u dve godine izvršio preko 200 napada na Siriju. I baš su eto za ovaj napad morali da se kriju iza ruskog aviona. A Rusi imaju dalekometne sisteme i nisu primetili izraelske avione kako prilaze. Čudno. Rusija traži opravdanje za to što su njihovi PVO ljudi podbacili i nisu upozorili ni Siriju ni svoj avion na vreme. Teško je kriviti svoju vojsku, pa je eto Izrael kriv. Kada su Turci skinuli Su-24. niko da obavesti pilota da F-16 dolazi, ruska PVO da ne pošalje upozorenje F-16 i ozrači ga da bi se vratio nazad, ruski lovci da polete da identifikuju F-16 itd. Uvek je krivica negde drugo. I za kraj, Rusofili koji veličaju Iran nemaju pojma kako su na pogrešnoj strani istorije.

Pera Zver

pre 5 godina

Da postoji mogucnost da omane S300 Rusi ga ne bi ni poslali. Sve je to deo velike igre.

Smesni su indijanci koji tvrde da nije testiran. Kako.neki zamisljaju da ti sistemi ulaze u operativnu upotrebu? :-)) Posebno ruski.

Mediokritet

pre 5 godina

@ratar.
Dragi gospodine, ne daj Bože da S-300 obori neki objekat. Onda ode mast u propast. Život nije film, a ako je već tako, statiranje ispade najbolja uloga u filmu.

kvatro

pre 5 godina

Posto vidim pratite te vojne stvari evo da dodam ovim poznavaocima nesto. S300 sistem se sustinski veoma razlikuje od S200 a to je domet i sto je najvaznije radarska oprema i navodjenje. S300 radarski sistem moze da prepozna da li je avion Ruski ili od nekoga drugog sto se ispostavilo veoma bitno. Isto za vasu informaciju ako citate Izraelsku stampu najveci problem za Izrael nisu S300 nego sistem za ometanje GPS navodjenja. Normalno Izraelci ce i dalje gadjati Hezbolah ali to ce sada biti veoma dobro sracunati i promisljeni ciljevi a ne divljanje kao proteklih godina. Iraelci su na dnevnoj bazi ulazili u Liban, Siriju i Jordan i gadjali sta su hteli a od kada je srusen Ruski avion i isporucen S300 jos nijednom nisu imali dejstva. A za ove dole sto ismejavaju S200 verujte mi padali su Izraelski avioni i od njega i od BUKa koga ima Sirija.

Muta Gonzales

pre 5 godina

"Mislim da zdravim razumom i dobrom voljom možemo doći do rešenja koje će omogućiti nastavak dobre saradnje ruske i izraelske vojske".
Ceo svet veruje samo u vlastiti zdrav razum !!!

jagodinac

pre 5 godina

Prema novinskim izvestajima, isporucen je s300 pm koji je dosta star. Pitanje je kakve sve igre igraju i Rusi i Jevreji. Siguran sam da bez vecih problema mogu da uniste ovaj sistem. Ono sto nije siguran je ko je rasporedjen na tim sistemima i koliko su sada umrezeni sistemi Rusije i Sirije. Izrael i Rusija nemaju zelju a ni interes da ratuju, makar i posredno.

Tor

pre 5 godina

Većina ljudi ovde nezna da je izrael dobro upoznat sa sistemom s-300. U zajedničkim vežbama sa grčkom vojskom koja poseduje s-300. Izrael je svestan da s-300 pa ni s-400 ne predstavlja problem, zato što ima sposobnosti da uništi sve što rusi imaju u siriju. To su već i dokazali. Samo što se rusi grčevito bore lažima da to prikriju.
(Milutin, 10. oktobar 2018 13:29)

Pa onda Izrael nema razloga za brigu i moci ce da nastavi vojnu kampanju, zar ne ?!

Mikojan

pre 5 godina

@artiljerac...znaci jedino je ruski S300 napredovao, a svi ostali su sedili na jajima? Imaju jevreji Delajlu za S300. Isto tako, imaju dronove koji idu ispred...cim se sistem ukljuci, oni znaju gde je. Zanimljivo je da si citirao izraelske novine, a reci mi da li bi ih citirao kao tacne da su pisali obratno, da ce izrael da dominira? Kako znas da ne pokusavaju da zavaraju sirijce? Ima puno strucnjaka koji misle suprotno od tebe a koji su imali u rukama stvari koje ti mozes da gledas samo na internetu.
Oni jesu imali gubitke, kao sto ih ima u svakom ratu, ali su na kraju pobedili i bili na 30km do Damaska. Gubitnicima ostaje da se hvale gubicima neprijatelja, kad ne mogu dobivenim ratom.

svasta opet

pre 5 godina

@Bk - (F-35) svih 12 komada koje imaju! Inace F-35 je tek pre neki dan imao prvu probu u ratnim uslovima (Avganistan cini mi se) i to bez PVO na zemlji.

Dogodine u Jerusalimu

pre 5 godina

@(артиљерац, 10. oktobar 2018 15:20)

U Jom Kipurskom ratu Izrael je izgubio 102 letelice a Egipat i Sirija 341.
A za S300 pokazaće vreme, ako mu se ne može prići iz vazduha može sa zemlje.

T- Zex

pre 5 godina

Mislim da je ovo sto ce da urade prelomno u odnosima prema Rusiji . Ako se i stariji sistem kakav je s 300 pokaze ubojit protiv Izraelske avijacije onda ne treba trositi reci o novijim sistemima . hrabra odluka Izraela , mislim da su ih ameri nagovorili na to da bi videli kako s 300 funkcionise i kakve kontra mere mogu da preduzmu . Ako im Sirijci obore u startu 2-3 aviona tj ako nemaju mogucnost obmane i izbegavanja raketa s300 to ce doneti potpuno nov odnos snaga u regionu . Racunajte da nemaju Sirijci samo s 300 . nego i ostale sisteme pvo . Buk , pancir.... videcemo . Igra se nastavlja , velik ulog je na stolu . Uskoro saznajemo ko blefira a ko.ima odlicne karte.