Aktuelno

Utorak, 02.10.2018.

12:24

Duža svemirska putovanja bi mogla da ubiju kosmonaute

Izvor: Beta

Duža svemirska putovanja bi mogla da ubiju kosmonaute IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

Miroljub @za administratora

pre 5 godina

I tako moj komentar koji sam poslao oko 13 casova, gde prilazem dokaz da govorim istinu da sam bio na Atlanskom okeanu ne objavljujete, ali ste zato objavili neutemeljenu tvrdnju vojvodjanina mohikanca, koji me optuzuje da nikad nisam otisao dalje od Grcke.

Miroljub

pre 5 godina

@Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.
(vojvodjanin kao poslednji mohikanac, 2. oktobar 2018 23:00)

Zar ti stvarno verujes da nisam imao prilike da vidim pucinu nekog okeana? Da je sve sto sam video od mora Grcka? Ja sam pomenuo kako SVAKO moze vrlo lako da proveri da li brodovi nestaju iza krive i uveri se sa dobrim optickim instrumentom da ne nestaju. To sto vidis golim okom je uslovljeno perspektivom (kao sto lepo objasni likovnjak). Po svemu sudeci ti si negde procitao, a nisi sam ni proverio niti video, inace ne bi tako pisao. Sto se mene tice, ja sam video i uverio se na obali Atlantskog okeana u Portugalu da nema zakrivljenosti morske povrsine, prosto to ne postoji.

Nikola

pre 5 godina

Zanimljivo da su ravnozemljaši uvek oni što ih ništa nije interesovalo u detinjstvu osim bleje. Onda kad su pomislili da se malo obrazuju otišli na youtube, ukucali nauka i kliknuli na najbombastičniji naslov. I tako oni pošto nemaju predstavu šta je nauka, misle da je to farmaceutska mafija ili čuvene "grupe naučnika" sa ovog portala i da su oni kruvi za svu nepravdu na ovome svetu i da su ih baš ti naučnici zavrnuli ili im otežali život. Zato danas pričaju kako je zemlja ravna, kako nauka laže... Jer su na nivou pećinskog čoveka a naoružani su tastaturom i internetom.

ferdinand

pre 5 godina

Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske
(Interstellar, 02. oktobar 2018 18:17)

Zamisli, USA ima tehnologiju za mob. telefoniju i TV, a nema tegnologiju da ode na Mesec.

ferdinand

pre 5 godina

Nije rec o raku, nego o akutnom radijacionom ostecenju. To su dve razlicite stvari. Poznato je da je sluzokoza creva jedno od najosetljivijih tkiva na zracenje, pored kostane srzi, kako su jos od 1945. pokazali slucajevi akcidenata u nuklearnoj industriji. Tek nedavno je utvrdjeno da su ostecenja koja prave teski joni iz kosmickih zraka visestruko teza nego sto se pretpostavljalo, jer celije koje su smrtno ostecene prolaskom jona salju okolnim celijama stetne hemijske signale koji ih navode na samodestrukciju. 
Za sada nemamo nacin za prezivljavanje dugih puteva kroz otvoreni kosmos. Nekoliko nedelja nije problem, doza zracenja koja se primi je ispod dozvoljene.
(ferdinand, 02. oktobar 2018 18:18)

Redakcijo, imate mail sa koga ja već godinama pod nick-om "ferdinand" ostavljam komentare na b92, pa vas molim da pojave poput uzimanja tuđeg nick-a, kao što radi dotična osoba, sprečite.
Hvala

CarloNS

pre 5 godina

како ли су стигли на месец а да се нису поразбољевали ,а технологија била још у каменом добу
(yoozla, 2. oktobar 2018 17:32)

Napredovala je elektronika, mehanika baš i nije. Motori za rakete su manje više isti kao i pre 50 godina.

bob

pre 5 godina

Kakvih gluposti se načitah. Gravitacija centrifugalnom silom? To se neko nagledao filmova. Sve je to u praksi neodradivo i nemoguće dokazati. Šta je dokaz gravitacije?
(Odiseja u svemiru meets Gravity, 3. oktobar 2018 07:11)
Dečko, skoči sa neke zgrade, što višlja to bolje. Ti ćeš dobiti sve dokaze koji ti trebaju, a biće i druge kolateralne koristi.

omotac oko mozga

pre 5 godina

Opet su istraživali svemir a da nisu prvo pitali mene kao najpametniji komentator od svi Srbi. A svi znamo da su Van Halenovi pojasi neprobojni a ko prođe onda ima Li Van Rotovi omotači koji su još neprobojniji.
(Nikola, 02. oktobar 2018 22:53)

Pa iza njih dodju Van der Sar-ovi omotaci pa Van Nistelroj-evi. To je poznato kao sfera Mancester Junajteda koja je jos neprobojnija.

Неboyша ликовњак

pre 5 godina

@
Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.
(vojvodjanin kao poslednji mohikanac, 02. oktobar 2018 23:00)

Био, видео, уверио се! У питању је нешто што се зове - перспектива! Е сад, како иста функционише? 'Ајд да замислимо дугачак, прав хотелски ходник: под се, у дубини пред нама, визуелно „подиже", док се плафон „спушта", да би се у једној тачки (када би хипотетички ходник био довољно дуг) визуелно и спојили. То је раван гледања. Све што је иза те равни остаје скривено „зидом", својеврсном рампом перспективе. Уколико је нешто довољно високо може се видети и после равни гледања, тј. перспективе (једро брода, напр.), али ће доњи делови посматраног објекта и даље бити „голом оку" скривени (што телескоп, наравно, мења и јасно руши причу о „закривљености"). Дакле, човек „добацује" око 3,2 км (раван гледања), а после тога настаје линија хоризонта. Уосталом, јарбол брода, када би истински нестајао иза „закривљености" (које, када посматрамо пучину, нема ни лево ни десно, него само - право?!) никако не би могао да се види као усправан (под углом од 90°, као што се види) већ би био под углом зависним у односу на закривљеност! Или, може бити - грешим?

Odiseja u svemiru meets Gravity

pre 5 godina

Kakvih gluposti se načitah. Gravitacija centrifugalnom silom? To se neko nagledao filmova. Sve je to u praksi neodradivo i nemoguće dokazati. Šta je dokaz gravitacije? Kako otići na mesec kroz van alenov pojas? Nemoguće. Niko se ne pita zašto uvek sa letenja u svemir ima samo par snimaka, par fotografija uglavnom mutnih. Nikada u potpunosti. Sve je tu nešto teško ili nemoguće. Smešni izgovori. Uključite zdrav razum. Ne budite ovce. Zar je teško videti očigledno. Sve je to holywood.

vojvodjanin kao poslednji mohikanac

pre 5 godina

Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.

Xli

pre 5 godina

Sve dok ne pocnu da stancaju mini fuzione reaktore koji mogu da se spakuju u svemirski brod tesko da ce ljudi moci da se vozaju po svemiru a to ce biti za nekih 400 - 700 godina, mozda.

Неboyша ликовњак

pre 5 godina

@
...mozda ako u njima boravis godinu dana... pojaseva kako ti je poznato ima dva, onaj unutrasnji je opasniji ali a) brze se prolazi kroz njega i b) prolazi se zaobilaznom putanjom.

99% ljudi koji ovdje spominju Van Alenove pojaseve nema pojma niti kako nastaju, niti od cega se sastoje, niti znaju izracunati dozu zracenja koja se zaradi prolaskom kroz njih cak i na najprostiji nacin. Nego nesto nacuju pa onda ajde da svojim lupetanjima dam uvjerljivost.
(Zijad, 02. oktobar 2018 21:09)

КОНАЧНО, из прве руке, аутентично сведочење!
Сад их је (људи који овдЈе спомињу (пи', далеко им лепа купола!) Ван Аленове појасеве...) 98.999999% (један мање, преобраћени - ја!).
Кажем, хвала, чика Момо...

Nikola

pre 5 godina

Opet su istraživali svemir a da nisu prvo pitali mene kao najpametniji komentator od svi Srbi. A svi znamo da su Van Halenovi pojasi neprobojni a ko prođe onda ima Li Van Rotovi omotači koji su još neprobojniji.

Lazar

pre 5 godina

(Matrix, 2. oktobar 2018 16:30)

Prvo se opismeni, pa onda komentariši.
Drugo, put do Meseca traje 3 dana, a do Marsa 8-9 meseci.
Treće, bukvalno sve razvijene zemlje imaju svoje satelite u orbiti, a Japan ima i jedan koji je u orbiti Meseca i snimio je tačno mesto gde je Apollo 9 sleteo i sve je potpuno isto kao i sa slika i video zapisa koji su napravljeni tokom misije. Znači, NE MOŽEŠ da fejkuješ sve brežuljke, uvale, brda i ceo teren. Da je taj japanski satelit snimio neki potpuno drugačiji teren na mestu gde je navodno Apollo 9 sleteo, e onda bi imali o čemu da pričamo, ali snimci sa Apollo 9 misije i snimci japanskog satelita mesta gde je sleteo Apollo 9 su identični. Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup.
(Yoyo, 2. oktobar 2018 19:34)

Ne lupaj molim te kad pojma nemas; sto taj tvoj japanski "satelit" nije recimo snimio bar jedno od 6 postolja lunarnih letilica, ili jednog od 3 rovera kojima su se vozali po mesecu ili zastave npr??!! Jedino Ipak moram ti priznati apsolutno si u pravu kad kazes da se nekima ne moze objasniti, tebi prvenstveno ...

SV

pre 5 godina

"Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup."

Super, znaci posada Apola 11 nije bila prva, prvo su sleteli astronauti Apola 9. Super si odbranio NASA-u, samo tako nastavi.

Zijad

pre 5 godina

(zz, 02. oktobar 2018 18:55) nam rece:

"ali ako dodjes u zonu ALENOVIH POJASEVA ti si bajo moj mrtav a da nisi ni svestan!"

mozda ako u njima boravis godinu dana... pojaseva kako ti je poznato ima dva, onaj unutrasnji je opasniji ali a) brze se prolazi kroz njega i b) prolazi se zaobilaznom putanjom.

99% ljudi koji ovdje spominju Van Alenove pojaseve nema pojma niti kako nastaju, niti od cega se sastoje, niti znaju izracunati dozu zracenja koja se zaradi prolaskom kroz njih cak i na najprostiji nacin. Nego nesto nacuju pa onda ajde da svojim lupetanjima dam uvjerljivost.

CATAPA

pre 5 godina

Nikada nikakav organski život (pod onim što mi smatramo živim) nije i neće biti sposoban za međuzvezdana putovanja. Jedini način da čovek osvoji svemir je da kreira veštački inteligentnu, novu vrstu života (ili pre: svesnog entiteta).
Da je kojim čudom "čovek" nastao u moru, za osvajanje kopna i atmosfere morao bi da nosi boce sa vodom. I to naravno, sa kompresovanom vodom (!). Njegovi brodovi za plovidbu kroz zemljinu atmosferu bi bili puni vode, otprilike nešto kao obrnute podmornice.

Ljudi su nepopravljivo vezani za ambijent u kom su nastali i mogu tek kratkotrajno da borave u drugačijem. Metaforički analogno tome koliko dugo mogu da zadrže dah. Neki sasvim kratko, neki malo duže, ali nikada dovoljno za išta više osim da iskoče i brzo se vrate gde im je mesto.

Planeta Zemlja je jedini svemirski brod kojim će čovek ikada ploviti kroz svemir. Za svemir treba stvoriti svemirsku vrstu: AI.

Miroljub

pre 5 godina

@Ma ne samo to, nego kogod je bio nekada na moru i posmatrao morsku površinu mogao je da primeti zakrivljenost morske površine, a takođe plovidbu broda koji najednom nestaje kada plovi od nas ka otvorenom moru.Tako da ravnozemljaši, žao mi vas je što ste propustili neke časove u školi ako već niste bili na moru.
(steva, 2. oktobar 2018 19:02)

Reci da se zezas?? Gde si ti video zakrivljenu morsku povrsinu? Pa covece to sa brodovima mozes i sam da proveris. U srednjem veku nisu mogli da ih vide, pa su im nestajali, ali bar sad imas foto aparate koji imaju optiku, koja ti omogucava da sve te brodove sto su otplovili preko te "krive". I za divno cuto mozes da vidis brodove i na daljinama na kojima ne bi bilo moguce da ih vidis, prema proracunu velicine Zemlje, kao lopte.
Dajte, ne ponavljajte kao papagaji sto ste ucili u skoli, bez da razumete i bez da proverite DA LI je to bas tako.

Miroljub

pre 5 godina

@Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske
(Interstellar, 2. oktobar 2018 18:17)

A izvini zasto jedno ne bi iskljucilo drugo? To su dve potpuno razlicite stvari. Da li si nekad imao casove logike u skoli?

ja

pre 5 godina

@zz
"Emisija na Fox TV-u koju sam gledao, genijalna je i zabavna nakupina besmislica. Tvrdnja da je izloženost radijaciji tijekom Apollo misija bila smrtonosna za astronaute samo je jedan od primjera tih besmislica."
- Dr. James Van Allen

Krkerke

pre 5 godina

@zz

da si toliko pametan kao sto se predstavljas znao bi da su sa tim amerima u sledecim letovima isli i clanovi ruske posase. U to vreme je bil trka izmedju SAD Sovjetskog saveza ko ce prvi napraviti to dostignuce i to je sve. Naravno da je moguce i danas otici ali jednostavno nema nikakvog smisla,isplativositi,niceg, ponavljati nesto.

a koje su boje te kantice i lopatice?

pre 5 godina

NAVEO JE NASA da je ceo svemir FAKE. Zemlja je ravna, a vase price pricajte uspavanim ljudima koji na ovaj tekst nerazumeju da je cela prica o sletanju na mesec takodje LAZ. 1969 su oni bili tamo bez odbrane za kosmonaute. AJOOOJ
@Matrix
Druze, jos stari Grci su znali da je Zemlja okrugla .. dakle, ljudi koji su ziveli pre nekoliko hiljada godina znaju vise od tebe :D.

Takodje, astro-fizicari - batalite "narodne" univerzitete ..
"VanAlenov pojas" je poznat jos od 1958. godine.

mikula

pre 5 godina

ovim tekstom su zapravo sami sebe demtovali da su ikad bili dalje od stacionarno ne stacionarnih orbita! pre 60 godina su imali zasttitu i tehnologiju za put na mesec a danas je nemaju..da je nisu spalili zajedno sa svim onim video matarijalom spustanja i odlazaka na mesec..:):) sve sto vidimo i cujemo su bezocne lazi ..ne verujwm vise u nista..ni da je ravna nit okrugla..zivimo u nekom matriksu gde nam serviraju gluposti

Lazar

pre 5 godina

@Elektronac Leskovac, 2. oktobar 2018 17:45

Zvanicna nauka i NASA tvrde da se suncev sistem krece brzinom od 871780km/h, zemlja oko sunca 108000km/h oko svoje ose brzinom koja na ekvatoru iznosi 1675km/h zatim kretanja galaksije od kojih zaboli glava i da skratim kad se saberu ta neka kretanja mi se krecemo brzinom od preko 3000000km/h (da 3Miliona km na sat) ali da pojednostavimo uzecemo samo jednu od ovih brzina ovu 871780km/h kretanje suncevog sistema i da li ste svesni da nasina letilica koja ide ka mesecu kad napusti zemljinu atmosferu a time i "gravitaciju" zemlje mora da se krece u najmanju ruku navedenom brzinom od 871780km/h da bi stigla na mesec odnosno mora da juri suncev sitem u kosmosu a da mozda pitate nasine strucnjake da vam objasne ovaj problem odnosno kojom brzinom njihove konzerve "lete" u vakumu kosmosa? isti problem je povratak lunarnog modula koji se sa meseca gde nema ni atmosfere jenostavno vraca na zemlju ko u prici sto i nije daleko od istine jer je sve ovo samo jedna NASA bajka.
Drugi problem; temperature na osvetljenoj strani meseca iznose oko 140'celzijusa a na mracnoj oko -160 stepeni , astroglumci su "doneli" na hiljade fotografija i video snimke sa meseca mozete li da zamislite sta se desava sa filskim trakama na tim temperaturama, tada nije bilo digitalnih fotoaparata i kamera a i da je bilo opet nemoguca misija, a o "ISS-u" ne bih da zapocinjem znam da me necete razumeti ... pozz

O cemu mi raspravljamo u Srbiji 21-og veka... propast

pre 5 godina

Kad su isli na mesec, niko im nista nije mogao!
Onomad su prosli kroz pojas radiacije, al nisu znali da je tu, pa im nije mogla nista!?
Samo vas loze,loze... a vi se primate ko ......
(divljan, 2. oktobar 2018 17:11)

Trajni boravak u svemiru i putovanje od nekoliko sedmica nisu ista stvar.

zeks hundert indijaner graben slafen

pre 5 godina

@clickbait
"nije rak stomaka nego rak zeluca, engleska rec za zeludac je stomach"

Hvala, a za debelo crevo ? Debelou crevouuu?

да да

pre 5 godina

Тако да у преводу, нема ништа од каубојског лета до Марса. Паметни Кинези, населиће месец док симрекаомкекс а ови после нека се чешкају и питају шта то би ? Базе на месецу па полако даље ...

steva

pre 5 godina

" 2. Da je Zemlja okrugla postoje matematicki proracuni, dokazani eksperimenti iz fizike, kao i dokazi vidljivi golim okom (npr senka Zemlje u trenutku kada se Mesec nadje izmedju Zemlje i Sunca, je okrugla i to se vidi golim okom) -"

Ma ne samo to, nego kogod je bio nekada na moru i posmatrao morsku površinu mogao je da primeti zakrivljenost morske površine, a takođe plovidbu broda koji najednom nestaje kada plovi od nas ka otvorenom moru.Tako da ravnozemljaši, žao mi vas je što ste propustili neke časove u školi ako već niste bili na moru.

Yoyo

pre 5 godina

(Matrix, 2. oktobar 2018 16:30)

Prvo se opismeni, pa onda komentariši.
Drugo, put do Meseca traje 3 dana, a do Marsa 8-9 meseci.
Treće, bukvalno sve razvijene zemlje imaju svoje satelite u orbiti, a Japan ima i jedan koji je u orbiti Meseca i snimio je tačno mesto gde je Apollo 9 sleteo i sve je potpuno isto kao i sa slika i video zapisa koji su napravljeni tokom misije. Znači, NE MOŽEŠ da fejkuješ sve brežuljke, uvale, brda i ceo teren. Da je taj japanski satelit snimio neki potpuno drugačiji teren na mestu gde je navodno Apollo 9 sleteo, e onda bi imali o čemu da pričamo, ali snimci sa Apollo 9 misije i snimci japanskog satelita mesta gde je sleteo Apollo 9 su identični.

Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup.

Pop

pre 5 godina

Ма шта напричаше, замислите само једно, гравитацију можемо симулирати сентрифугалном силом али да би били заштићени од зрачења морамо да направимо уређај који би емитовао магнетно поље као што има наша планета земља. Ако би то успели ове главоње онда можемо приступити одласку и на Марс и даље али једно нам је радити, овај систем друштва на нашој планети треба да се уравнотежи у супротном нема нам одлепљивања од земље већ само скакутање до ИСИС-а.

Arch Enemy

pre 5 godina

BSN, 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1, ZERO,idemo,sad će NASA PR sve da vam objasni,no sikiriki,iako je ,,blažena svjetlost nekomentarisanja"!!

Trampo

pre 5 godina

Slobodan @
Puno si u pravu,kada su se navodno odmah posle starta Apola(koji je jos bio vidljiv sa Zemlje) astronauti javljali u Hjuston a ovi iz Hjustona uzivo emitovali snimak od Apolo-kamere na njemu se vec video obod nase planete(nazalost okrugla) ali sa te visine oni nisu ni teoretski mogli da snime obod Zemlje,verovatno NASA slabo izracunala tajming kad ce pustiti snimak iz Hjustona :(

steva

pre 5 godina

A sta kaze Vucic na svemu ovome ?
(spust-sed, )

Kaže da Srbija ekonomski napreduje "svemirskim godinama" i da će za dve godine biti svima bolje.

Dovoljno je reći Dojčin Tutinac

pre 5 godina

Ne, astronaute "može da ubije" samo ako propevaju. Do tada, bezbedni su kao u svojoj fotelji.
Ne daj Bože da počnu da pričaju, ali zna se ko uči za kosmonaute. Ko razume shvatiće.

zz

pre 5 godina

ja cekam da procitam sta kazu ljubitelji astrofizike:))

jednostavno je nemoguce bezbedno napustiti zemljinu orbitu,covek moze jedno vreme da bude ne svemirskoj medjunarodnoj stanici na odredjenoj visini,ali ne na duzi period, tacno se sve dozira i jos je sve u fazi ispitivanja!

ali ako dodjes u zonu ALENOVIH POJASEVA ti si bajo moj mrtav a da nisi ni svestan!

koliko sam upoznat do meseca ima 2 takva pojasa,i pre pola veka covek se provozao kroz njih i to duplo,tamo i nazad to je znaci 4 puta za redom!sa onom tehnologijom,a posada prezivela???

i ja cu uvek reci samo totalni fanatik da ne kazem budala moze da veruje da covek bio na mesecu,TO JE APSOLUTNO NEMOGUCE za sada,a verujem jos mnogo decenija...

covek jos trazi tehnologiju sa kojom bi sacuvao ljude od extremnog zracenja,jer na duzim putovanjima svi bi imali teska fizicka ostecenja sa smrtnim ishodom...

i mesec je dalek put jer se zadrzavas u alenovom pojasu 45 min,to je vec extremna doza zracenja sa velikim fizickim ostecenjima i mogucim smrtnim ishodom,ali nekim cudom pre pola veka astronauti su ga presli 4X u onom modulu?

i onda imate podatak da su se ameri vise puta vozikali do meseca i nazad,to su u proslom veku bila normalna rutinska putovanja?

dumpster diving championship

pre 5 godina

Za "prepametne", pretezno Srbe, najpametniji narod na planeti, 'ajte molim vas , ukoliko znate engleski jezik (diskutabilno), probajte da guglate 'NASA spinoff inventions'. Sve i da ne verujete u ono sto ljudi rade vezano za svemir, sve i da mislite da su totalno beskorisni, pogledajte listu izuma za koje su direktno zasluzni u svim sferama drustva!

Kladim se za sve pare da vecina vas koristi neki od ovih izuma u svakodnevnom zivotu, a da pritom pojma nema ko je zasluzan za to.

Obrazovanje u ovoj zemlji je nekad bilo na nivou, nikom padalo na pamet nije da prica takve gluposti o najboljim naucnicima na planeti! A danas? Danas je obrazovanje u kanalu, bitnije je pljuvati bez ikakvog dokaza i osnova...

mIrKo

pre 5 godina

Čovek zapravo nema još šta da traži u svemiru. Prvo treba slati mehanizaciju, to jest, robote i slične stvari da " ispitaju teren". Kada se stvore uslovi na drugom nebeskom telu, recimo naprave se kampovi, elektrana i obavezno se pronađe voda, onda je čovek spreman da se naseljava u svemiru, na primer na Marsu.

Bora

pre 5 godina

Komentator potpisan sa "Lazar" je bez sumnje ubeđen za sebe da je genije za astrofiziku. U stvarnosti, jadničak samo nije popio lekiće.

Interstellar

pre 5 godina

Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske

moca

pre 5 godina

@slobodan za to nije potrebna fotografija vec elementarno poznavanje fizike a da li je ploca ili ne, mozes i sam da utvrdis, sad imas sve vreme ovog sveta da realizujes to

ferdinand

pre 5 godina

"Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen." 

A je l' taj lek koji ce biti pronadjen ima dejstvo na rak debelog creva samo na medjuplanetarnim letovima? Na Zemlji nece imati dejstvo?

(SV, 02. oktobar 2018 16:47)

Nije rec o raku, nego o akutnom radijacionom ostecenju. To su dve razlicite stvari. Poznato je da je sluzokoza creva jedno od najosetljivijih tkiva na zracenje, pored kostane srzi, kako su jos od 1945. pokazali slucajevi akcidenata u nuklearnoj industriji. Tek nedavno je utvrdjeno da su ostecenja koja prave teski joni iz kosmickih zraka visestruko teza nego sto se pretpostavljalo, jer celije koje su smrtno ostecene prolaskom jona salju okolnim celijama stetne hemijske signale koji ih navode na samodestrukciju.
Za sada nemamo nacin za prezivljavanje dugih puteva kroz otvoreni kosmos. Nekoliko nedelja nije problem, doza zracenja koja se primi je ispod dozvoljene.

Elektronac Leskovac

pre 5 godina

(Lazar, 02. oktobar 2018 16:16)
NASA najveca prevara 20- tog veka?!
Cekaj a oni sto imaju svemirsku stanicu u orbiti, sto su slali kera u svemir, kasnije i coveka (koga su potom ubili)... jesu li i oni prevara? Zatim Kinezi, Japanci...

bojan

pre 5 godina

ne znam koja je to pilula koja popravlja radijacijom ostecene celije... jasno je ko dan da ce nesto napustiti planetu zemlju a to nesto ce biti polu covek polu masina.

Smuleco

pre 5 godina

@Nebojša: Naravno, na svemu tome se intenzivno radi, ali jednostavno, ima i dosta drugih stvari, koje je potrebno uraditi, da bi se zaštitili kosmonauti na dužim letovima, npr. do Marsa. Ono o čemu razmišljam već dugo, to je da prosto nismo "dizajnirani" za svemirska putovanja...evoluirali smo na planeti, koja je zaštićena od pogubnog raznolikog zračenje, sa više mehanizama i hemizama, tako da je svemir za sada za nas, smrtonosno mesto, i pored svekolike tehnologije zaštite koju primenjujemo, za boravak čoveka u svemiru.

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen.
Alo, kontradiktornost
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andromed, 2. oktobar 2018 16:02)

lepo pise MOZDA...

nije tesko citati, problem je razumeti procitano :D
(netko, 2. oktobar 2018 16:19)

Lekovima se mozda moze delovati, a mozda ne moze. Jel tako? Uglavnom, postojanje tih lekova se ne dovodi u pitanje. Odmah u sledecoj recenici pise da ti lekovi ipak NE POSTOJE.
Necu da ti pametujem o citanju i razumevanju, shvatices i sam.
Pozdrav.

divljan

pre 5 godina

Kad su isli na mesec, niko im nista nije mogao!
Onomad su prosli kroz pojas radiacije, al nisu znali da je tu, pa im nije mogla nista!?
Samo vas loze,loze... a vi se primate ko ......

Mare

pre 5 godina

S obzirom da se zna unapred da ce sad da krenu anti -Nasa likovi i razni teoreticari zavere, cisto unapred da kazem razliku izmedju opsteprihvacenog i njihovih teorija.

1. Da su ljudi bili na Mesecu materijalni dokazi koji su svima dostupni, kao i svedocanstva hiljada inzenjera koji su decenijama radili na svim projektima odlaska na Mesec.- Da nisu bili na Mesecu, postoji samo teorija i nista vise.

2. Da je Zemlja okrugla postoje matematicki proracuni, dokazani eksperimenti iz fizike, kao i dokazi vidljivi golim okom (npr senka Zemlje u trenutku kada se Mesec nadje izmedju Zemlje i Sunca, je okrugla i to se vidi golim okom) -Da je ravna postoje samo teorije koje nisu potvrdjene niti jednom metodom, a povrh svega krse sve zakone fizike.

Dakle uvek cu vise verovati zdravoj logici i onome sto vidim svojim ocima, nego teorijama bez pokrica.

Slobodan

pre 5 godina

Svaki put na ovakve vesti ja samo kazem istrazite dubine okeana za pocetak. Razvite tu tehnologiju, pa da vidimo jedan selfi sa Meseca koji nije 3D animacija pa onda pricajte dalje. Pozivam ljude da ukljuce svoj mozak i da one koji razmisljaju svojim mozgom ne nazivaju kojekakvim teoreticarima. Sta vise pocinjem polako da verujem da je Zemlja ravna ploca. Kada sam prvi put cuo da neko prica o tome slatko sam se ismejao a onda sam shvatio da druga strana nije u stanju da prikaze pravu fotografiji Zemlje iz svemira. Od tada ne verujem slepo ni svojim ocima...

yoozla

pre 5 godina

како ли су стигли на месец а да се нису поразбољевали ,а технологија била још у каменом добу

Lazar

pre 5 godina

Sve je to rešivo daleko brže letelice ili materijali koji bi bolje izolovali trup naravno pomogla bi i veštačka gravitacija e sada koliko je to ostvarivo u neko dogledno vreme ne znam u svakom slučaju imamo mnoge primere u istoriji da opasnost nije dovoljna da pokoleba ljudski rod čak i ako je opasno naći će dobrovoljce.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nebojša, 2. oktobar 2018 16:00) # Link komentara

daaa' i posle toga je vuk pojeo crvenkapu ...

da, da opasno je i kod takozvane pripreme za navodni "let na Mesec" pod nikada razjasnjenim okolnostima stradalo je mislim 9 astronauta jer nisu zeleli da prihvate da ucestvuju u najvecoj prevari svih vremena i time sebi potpisali smrtnu presudu, jednostavno su "uklonjeni" jer su znali previse.
I sam Nil Amstrong se vrlo brzo povukao u sebe i iz javnosti, pretpostavljam da kad tad svakog stigne savest odnosno samo one koji je imaju , ali niko od njih nije se usudio ni da pomisli da kaze istinu znajuci kako su "slavno" prosli njihovi prethodnici koji eto nisu zeleli da "lete na Mesec" ...

netko

pre 5 godina

Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen.
Alo, kontradiktornost
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andromed, 2. oktobar 2018 16:02)

lepo pise MOZDA...

nije tesko citati, problem je razumeti procitano :D

Matrix

pre 5 godina

NAVEO JE NASA da je ceo svemir FAKE. Zemlja je ravna, a vase price pricajte uspavanim ljudima koji na ovaj tekst nerazumeju da je cela prica o sletanju na mesec takodje LAZ. 1969 su oni bili tamo bez odbrane za kosmonaute. AJOOOJ

billy_the_cat

pre 5 godina

Čuvajmo našu lijepu plavu planetu, ona treba da je prioritet u svakom mogućem pozitivnom smislu. Svaku kap vode treba da čuvamo i svaki gram zemlje. Putovanja na druge planete će očito jos sačekati dugo dugo.

SV

pre 5 godina

"Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen."

A je l' taj lek koji ce biti pronadjen ima dejstvo na rak debelog creva samo na medjuplanetarnim letovima? Na Zemlji nece imati dejstvo?

Nebojša

pre 5 godina

Sve je to rešivo daleko brže letelice ili materijali koji bi bolje izolovali trup naravno pomogla bi i veštačka gravitacija e sada koliko je to ostvarivo u neko dogledno vreme ne znam u svakom slučaju imamo mnoge primere u istoriji da opasnost nije dovoljna da pokoleba ljudski rod čak i ako je opasno naći će dobrovoljce.

Lazar

pre 5 godina

"PUT NA MARS"!!!?? ; gde je sad tu problem, zar isti ne mozete snimiti u studiju poput "leta (6 expedicija , haha ) na Mesec" ili mozda vise nemate onako genijalnih reditelja kakav je bio Stenli Kjubrik ??!

NASA je najveca prevara XX veka, ali nazalost "dok je ovaca bice i vune" i cobana naravno .

Kale dzedaj ima silu

pre 5 godina

Svemir ne postoji. To je sve nafta iznad nas. Planiram da sprovedem crevo i da koristim tu naftu za mog Golfa 4 TDI. DI crveno!

a Rusi da voze kao uvek ;(

pre 5 godina

Pa ne moraju ni da lete na Mars i tako sve o njemu znaju,nek odu u neku pustinju i snime sletanje na Mars ,posle nek naprave referendum kao u Makedoniji i nek izlaznost bude 36% od toga 91% glasa da su bili na Marsu i onda to mora svak da veruje :(

Marko

pre 5 godina

A.G.E. Pill od firme SISEL je trenutno u NASA na ispitivanju. Videcemo kakvi ce biti rezultati a ljudi koji koriste ovaj preparat su prilicno zadovoljni sa ciscenjem tela od celijskog otpada i aktiviranjem depoa sopstvenih maticnih celija. Dakle, ovo je anti-glication formula i polazu se nade u takav vid resenja. Videcemo da li ce zadovoljiti standarde ili ce se traziti drugo poboljsano resenje.

netko

pre 5 godina

Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen.
Alo, kontradiktornost
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andromed, 2. oktobar 2018 16:02)

lepo pise MOZDA...

nije tesko citati, problem je razumeti procitano :D

Mare

pre 5 godina

S obzirom da se zna unapred da ce sad da krenu anti -Nasa likovi i razni teoreticari zavere, cisto unapred da kazem razliku izmedju opsteprihvacenog i njihovih teorija.

1. Da su ljudi bili na Mesecu materijalni dokazi koji su svima dostupni, kao i svedocanstva hiljada inzenjera koji su decenijama radili na svim projektima odlaska na Mesec.- Da nisu bili na Mesecu, postoji samo teorija i nista vise.

2. Da je Zemlja okrugla postoje matematicki proracuni, dokazani eksperimenti iz fizike, kao i dokazi vidljivi golim okom (npr senka Zemlje u trenutku kada se Mesec nadje izmedju Zemlje i Sunca, je okrugla i to se vidi golim okom) -Da je ravna postoje samo teorije koje nisu potvrdjene niti jednom metodom, a povrh svega krse sve zakone fizike.

Dakle uvek cu vise verovati zdravoj logici i onome sto vidim svojim ocima, nego teorijama bez pokrica.

Nebojša

pre 5 godina

Sve je to rešivo daleko brže letelice ili materijali koji bi bolje izolovali trup naravno pomogla bi i veštačka gravitacija e sada koliko je to ostvarivo u neko dogledno vreme ne znam u svakom slučaju imamo mnoge primere u istoriji da opasnost nije dovoljna da pokoleba ljudski rod čak i ako je opasno naći će dobrovoljce.

Elektronac Leskovac

pre 5 godina

(Lazar, 02. oktobar 2018 16:16)
NASA najveca prevara 20- tog veka?!
Cekaj a oni sto imaju svemirsku stanicu u orbiti, sto su slali kera u svemir, kasnije i coveka (koga su potom ubili)... jesu li i oni prevara? Zatim Kinezi, Japanci...

Kale dzedaj ima silu

pre 5 godina

Svemir ne postoji. To je sve nafta iznad nas. Planiram da sprovedem crevo i da koristim tu naftu za mog Golfa 4 TDI. DI crveno!

a Rusi da voze kao uvek ;(

pre 5 godina

Pa ne moraju ni da lete na Mars i tako sve o njemu znaju,nek odu u neku pustinju i snime sletanje na Mars ,posle nek naprave referendum kao u Makedoniji i nek izlaznost bude 36% od toga 91% glasa da su bili na Marsu i onda to mora svak da veruje :(

dumpster diving championship

pre 5 godina

Za "prepametne", pretezno Srbe, najpametniji narod na planeti, 'ajte molim vas , ukoliko znate engleski jezik (diskutabilno), probajte da guglate 'NASA spinoff inventions'. Sve i da ne verujete u ono sto ljudi rade vezano za svemir, sve i da mislite da su totalno beskorisni, pogledajte listu izuma za koje su direktno zasluzni u svim sferama drustva!

Kladim se za sve pare da vecina vas koristi neki od ovih izuma u svakodnevnom zivotu, a da pritom pojma nema ko je zasluzan za to.

Obrazovanje u ovoj zemlji je nekad bilo na nivou, nikom padalo na pamet nije da prica takve gluposti o najboljim naucnicima na planeti! A danas? Danas je obrazovanje u kanalu, bitnije je pljuvati bez ikakvog dokaza i osnova...

Marko

pre 5 godina

A.G.E. Pill od firme SISEL je trenutno u NASA na ispitivanju. Videcemo kakvi ce biti rezultati a ljudi koji koriste ovaj preparat su prilicno zadovoljni sa ciscenjem tela od celijskog otpada i aktiviranjem depoa sopstvenih maticnih celija. Dakle, ovo je anti-glication formula i polazu se nade u takav vid resenja. Videcemo da li ce zadovoljiti standarde ili ce se traziti drugo poboljsano resenje.

Lazar

pre 5 godina

"PUT NA MARS"!!!?? ; gde je sad tu problem, zar isti ne mozete snimiti u studiju poput "leta (6 expedicija , haha ) na Mesec" ili mozda vise nemate onako genijalnih reditelja kakav je bio Stenli Kjubrik ??!

NASA je najveca prevara XX veka, ali nazalost "dok je ovaca bice i vune" i cobana naravno .

Interstellar

pre 5 godina

Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske

billy_the_cat

pre 5 godina

Čuvajmo našu lijepu plavu planetu, ona treba da je prioritet u svakom mogućem pozitivnom smislu. Svaku kap vode treba da čuvamo i svaki gram zemlje. Putovanja na druge planete će očito jos sačekati dugo dugo.

Smuleco

pre 5 godina

@Nebojša: Naravno, na svemu tome se intenzivno radi, ali jednostavno, ima i dosta drugih stvari, koje je potrebno uraditi, da bi se zaštitili kosmonauti na dužim letovima, npr. do Marsa. Ono o čemu razmišljam već dugo, to je da prosto nismo "dizajnirani" za svemirska putovanja...evoluirali smo na planeti, koja je zaštićena od pogubnog raznolikog zračenje, sa više mehanizama i hemizama, tako da je svemir za sada za nas, smrtonosno mesto, i pored svekolike tehnologije zaštite koju primenjujemo, za boravak čoveka u svemiru.

CATAPA

pre 5 godina

Nikada nikakav organski život (pod onim što mi smatramo živim) nije i neće biti sposoban za međuzvezdana putovanja. Jedini način da čovek osvoji svemir je da kreira veštački inteligentnu, novu vrstu života (ili pre: svesnog entiteta).
Da je kojim čudom "čovek" nastao u moru, za osvajanje kopna i atmosfere morao bi da nosi boce sa vodom. I to naravno, sa kompresovanom vodom (!). Njegovi brodovi za plovidbu kroz zemljinu atmosferu bi bili puni vode, otprilike nešto kao obrnute podmornice.

Ljudi su nepopravljivo vezani za ambijent u kom su nastali i mogu tek kratkotrajno da borave u drugačijem. Metaforički analogno tome koliko dugo mogu da zadrže dah. Neki sasvim kratko, neki malo duže, ali nikada dovoljno za išta više osim da iskoče i brzo se vrate gde im je mesto.

Planeta Zemlja je jedini svemirski brod kojim će čovek ikada ploviti kroz svemir. Za svemir treba stvoriti svemirsku vrstu: AI.

steva

pre 5 godina

" 2. Da je Zemlja okrugla postoje matematicki proracuni, dokazani eksperimenti iz fizike, kao i dokazi vidljivi golim okom (npr senka Zemlje u trenutku kada se Mesec nadje izmedju Zemlje i Sunca, je okrugla i to se vidi golim okom) -"

Ma ne samo to, nego kogod je bio nekada na moru i posmatrao morsku površinu mogao je da primeti zakrivljenost morske površine, a takođe plovidbu broda koji najednom nestaje kada plovi od nas ka otvorenom moru.Tako da ravnozemljaši, žao mi vas je što ste propustili neke časove u školi ako već niste bili na moru.

Zijad

pre 5 godina

(zz, 02. oktobar 2018 18:55) nam rece:

"ali ako dodjes u zonu ALENOVIH POJASEVA ti si bajo moj mrtav a da nisi ni svestan!"

mozda ako u njima boravis godinu dana... pojaseva kako ti je poznato ima dva, onaj unutrasnji je opasniji ali a) brze se prolazi kroz njega i b) prolazi se zaobilaznom putanjom.

99% ljudi koji ovdje spominju Van Alenove pojaseve nema pojma niti kako nastaju, niti od cega se sastoje, niti znaju izracunati dozu zracenja koja se zaradi prolaskom kroz njih cak i na najprostiji nacin. Nego nesto nacuju pa onda ajde da svojim lupetanjima dam uvjerljivost.

steva

pre 5 godina

A sta kaze Vucic na svemu ovome ?
(spust-sed, )

Kaže da Srbija ekonomski napreduje "svemirskim godinama" i da će za dve godine biti svima bolje.

Yoyo

pre 5 godina

(Matrix, 2. oktobar 2018 16:30)

Prvo se opismeni, pa onda komentariši.
Drugo, put do Meseca traje 3 dana, a do Marsa 8-9 meseci.
Treće, bukvalno sve razvijene zemlje imaju svoje satelite u orbiti, a Japan ima i jedan koji je u orbiti Meseca i snimio je tačno mesto gde je Apollo 9 sleteo i sve je potpuno isto kao i sa slika i video zapisa koji su napravljeni tokom misije. Znači, NE MOŽEŠ da fejkuješ sve brežuljke, uvale, brda i ceo teren. Da je taj japanski satelit snimio neki potpuno drugačiji teren na mestu gde je navodno Apollo 9 sleteo, e onda bi imali o čemu da pričamo, ali snimci sa Apollo 9 misije i snimci japanskog satelita mesta gde je sleteo Apollo 9 su identični.

Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup.

Slobodan

pre 5 godina

Svaki put na ovakve vesti ja samo kazem istrazite dubine okeana za pocetak. Razvite tu tehnologiju, pa da vidimo jedan selfi sa Meseca koji nije 3D animacija pa onda pricajte dalje. Pozivam ljude da ukljuce svoj mozak i da one koji razmisljaju svojim mozgom ne nazivaju kojekakvim teoreticarima. Sta vise pocinjem polako da verujem da je Zemlja ravna ploca. Kada sam prvi put cuo da neko prica o tome slatko sam se ismejao a onda sam shvatio da druga strana nije u stanju da prikaze pravu fotografiji Zemlje iz svemira. Od tada ne verujem slepo ni svojim ocima...

Bora

pre 5 godina

Komentator potpisan sa "Lazar" je bez sumnje ubeđen za sebe da je genije za astrofiziku. U stvarnosti, jadničak samo nije popio lekiće.

vojvodjanin kao poslednji mohikanac

pre 5 godina

Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.

ferdinand

pre 5 godina

"Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen." 

A je l' taj lek koji ce biti pronadjen ima dejstvo na rak debelog creva samo na medjuplanetarnim letovima? Na Zemlji nece imati dejstvo?

(SV, 02. oktobar 2018 16:47)

Nije rec o raku, nego o akutnom radijacionom ostecenju. To su dve razlicite stvari. Poznato je da je sluzokoza creva jedno od najosetljivijih tkiva na zracenje, pored kostane srzi, kako su jos od 1945. pokazali slucajevi akcidenata u nuklearnoj industriji. Tek nedavno je utvrdjeno da su ostecenja koja prave teski joni iz kosmickih zraka visestruko teza nego sto se pretpostavljalo, jer celije koje su smrtno ostecene prolaskom jona salju okolnim celijama stetne hemijske signale koji ih navode na samodestrukciju.
Za sada nemamo nacin za prezivljavanje dugih puteva kroz otvoreni kosmos. Nekoliko nedelja nije problem, doza zracenja koja se primi je ispod dozvoljene.

omotac oko mozga

pre 5 godina

Opet su istraživali svemir a da nisu prvo pitali mene kao najpametniji komentator od svi Srbi. A svi znamo da su Van Halenovi pojasi neprobojni a ko prođe onda ima Li Van Rotovi omotači koji su još neprobojniji.
(Nikola, 02. oktobar 2018 22:53)

Pa iza njih dodju Van der Sar-ovi omotaci pa Van Nistelroj-evi. To je poznato kao sfera Mancester Junajteda koja je jos neprobojnija.

moca

pre 5 godina

@slobodan za to nije potrebna fotografija vec elementarno poznavanje fizike a da li je ploca ili ne, mozes i sam da utvrdis, sad imas sve vreme ovog sveta da realizujes to

mIrKo

pre 5 godina

Čovek zapravo nema još šta da traži u svemiru. Prvo treba slati mehanizaciju, to jest, robote i slične stvari da " ispitaju teren". Kada se stvore uslovi na drugom nebeskom telu, recimo naprave se kampovi, elektrana i obavezno se pronađe voda, onda je čovek spreman da se naseljava u svemiru, na primer na Marsu.

divljan

pre 5 godina

Kad su isli na mesec, niko im nista nije mogao!
Onomad su prosli kroz pojas radiacije, al nisu znali da je tu, pa im nije mogla nista!?
Samo vas loze,loze... a vi se primate ko ......

yoozla

pre 5 godina

како ли су стигли на месец а да се нису поразбољевали ,а технологија била још у каменом добу

Lazar

pre 5 godina

Sve je to rešivo daleko brže letelice ili materijali koji bi bolje izolovali trup naravno pomogla bi i veštačka gravitacija e sada koliko je to ostvarivo u neko dogledno vreme ne znam u svakom slučaju imamo mnoge primere u istoriji da opasnost nije dovoljna da pokoleba ljudski rod čak i ako je opasno naći će dobrovoljce.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nebojša, 2. oktobar 2018 16:00) # Link komentara

daaa' i posle toga je vuk pojeo crvenkapu ...

da, da opasno je i kod takozvane pripreme za navodni "let na Mesec" pod nikada razjasnjenim okolnostima stradalo je mislim 9 astronauta jer nisu zeleli da prihvate da ucestvuju u najvecoj prevari svih vremena i time sebi potpisali smrtnu presudu, jednostavno su "uklonjeni" jer su znali previse.
I sam Nil Amstrong se vrlo brzo povukao u sebe i iz javnosti, pretpostavljam da kad tad svakog stigne savest odnosno samo one koji je imaju , ali niko od njih nije se usudio ni da pomisli da kaze istinu znajuci kako su "slavno" prosli njihovi prethodnici koji eto nisu zeleli da "lete na Mesec" ...

Miroljub

pre 5 godina

@Ma ne samo to, nego kogod je bio nekada na moru i posmatrao morsku površinu mogao je da primeti zakrivljenost morske površine, a takođe plovidbu broda koji najednom nestaje kada plovi od nas ka otvorenom moru.Tako da ravnozemljaši, žao mi vas je što ste propustili neke časove u školi ako već niste bili na moru.
(steva, 2. oktobar 2018 19:02)

Reci da se zezas?? Gde si ti video zakrivljenu morsku povrsinu? Pa covece to sa brodovima mozes i sam da proveris. U srednjem veku nisu mogli da ih vide, pa su im nestajali, ali bar sad imas foto aparate koji imaju optiku, koja ti omogucava da sve te brodove sto su otplovili preko te "krive". I za divno cuto mozes da vidis brodove i na daljinama na kojima ne bi bilo moguce da ih vidis, prema proracunu velicine Zemlje, kao lopte.
Dajte, ne ponavljajte kao papagaji sto ste ucili u skoli, bez da razumete i bez da proverite DA LI je to bas tako.

a koje su boje te kantice i lopatice?

pre 5 godina

NAVEO JE NASA da je ceo svemir FAKE. Zemlja je ravna, a vase price pricajte uspavanim ljudima koji na ovaj tekst nerazumeju da je cela prica o sletanju na mesec takodje LAZ. 1969 su oni bili tamo bez odbrane za kosmonaute. AJOOOJ
@Matrix
Druze, jos stari Grci su znali da je Zemlja okrugla .. dakle, ljudi koji su ziveli pre nekoliko hiljada godina znaju vise od tebe :D.

Takodje, astro-fizicari - batalite "narodne" univerzitete ..
"VanAlenov pojas" je poznat jos od 1958. godine.

Nikola

pre 5 godina

Zanimljivo da su ravnozemljaši uvek oni što ih ništa nije interesovalo u detinjstvu osim bleje. Onda kad su pomislili da se malo obrazuju otišli na youtube, ukucali nauka i kliknuli na najbombastičniji naslov. I tako oni pošto nemaju predstavu šta je nauka, misle da je to farmaceutska mafija ili čuvene "grupe naučnika" sa ovog portala i da su oni kruvi za svu nepravdu na ovome svetu i da su ih baš ti naučnici zavrnuli ili im otežali život. Zato danas pričaju kako je zemlja ravna, kako nauka laže... Jer su na nivou pećinskog čoveka a naoružani su tastaturom i internetom.

zeks hundert indijaner graben slafen

pre 5 godina

@clickbait
"nije rak stomaka nego rak zeluca, engleska rec za zeludac je stomach"

Hvala, a za debelo crevo ? Debelou crevouuu?

Lazar

pre 5 godina

@Elektronac Leskovac, 2. oktobar 2018 17:45

Zvanicna nauka i NASA tvrde da se suncev sistem krece brzinom od 871780km/h, zemlja oko sunca 108000km/h oko svoje ose brzinom koja na ekvatoru iznosi 1675km/h zatim kretanja galaksije od kojih zaboli glava i da skratim kad se saberu ta neka kretanja mi se krecemo brzinom od preko 3000000km/h (da 3Miliona km na sat) ali da pojednostavimo uzecemo samo jednu od ovih brzina ovu 871780km/h kretanje suncevog sistema i da li ste svesni da nasina letilica koja ide ka mesecu kad napusti zemljinu atmosferu a time i "gravitaciju" zemlje mora da se krece u najmanju ruku navedenom brzinom od 871780km/h da bi stigla na mesec odnosno mora da juri suncev sitem u kosmosu a da mozda pitate nasine strucnjake da vam objasne ovaj problem odnosno kojom brzinom njihove konzerve "lete" u vakumu kosmosa? isti problem je povratak lunarnog modula koji se sa meseca gde nema ni atmosfere jenostavno vraca na zemlju ko u prici sto i nije daleko od istine jer je sve ovo samo jedna NASA bajka.
Drugi problem; temperature na osvetljenoj strani meseca iznose oko 140'celzijusa a na mracnoj oko -160 stepeni , astroglumci su "doneli" na hiljade fotografija i video snimke sa meseca mozete li da zamislite sta se desava sa filskim trakama na tim temperaturama, tada nije bilo digitalnih fotoaparata i kamera a i da je bilo opet nemoguca misija, a o "ISS-u" ne bih da zapocinjem znam da me necete razumeti ... pozz

O cemu mi raspravljamo u Srbiji 21-og veka... propast

pre 5 godina

Kad su isli na mesec, niko im nista nije mogao!
Onomad su prosli kroz pojas radiacije, al nisu znali da je tu, pa im nije mogla nista!?
Samo vas loze,loze... a vi se primate ko ......
(divljan, 2. oktobar 2018 17:11)

Trajni boravak u svemiru i putovanje od nekoliko sedmica nisu ista stvar.

ja

pre 5 godina

@zz
"Emisija na Fox TV-u koju sam gledao, genijalna je i zabavna nakupina besmislica. Tvrdnja da je izloženost radijaciji tijekom Apollo misija bila smrtonosna za astronaute samo je jedan od primjera tih besmislica."
- Dr. James Van Allen

Miroljub

pre 5 godina

@Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske
(Interstellar, 2. oktobar 2018 18:17)

A izvini zasto jedno ne bi iskljucilo drugo? To su dve potpuno razlicite stvari. Da li si nekad imao casove logike u skoli?

Nikola

pre 5 godina

Opet su istraživali svemir a da nisu prvo pitali mene kao najpametniji komentator od svi Srbi. A svi znamo da su Van Halenovi pojasi neprobojni a ko prođe onda ima Li Van Rotovi omotači koji su još neprobojniji.

CarloNS

pre 5 godina

како ли су стигли на месец а да се нису поразбољевали ,а технологија била још у каменом добу
(yoozla, 2. oktobar 2018 17:32)

Napredovala je elektronika, mehanika baš i nije. Motori za rakete su manje više isti kao i pre 50 godina.

bob

pre 5 godina

Kakvih gluposti se načitah. Gravitacija centrifugalnom silom? To se neko nagledao filmova. Sve je to u praksi neodradivo i nemoguće dokazati. Šta je dokaz gravitacije?
(Odiseja u svemiru meets Gravity, 3. oktobar 2018 07:11)
Dečko, skoči sa neke zgrade, što višlja to bolje. Ti ćeš dobiti sve dokaze koji ti trebaju, a biće i druge kolateralne koristi.

SV

pre 5 godina

"Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen."

A je l' taj lek koji ce biti pronadjen ima dejstvo na rak debelog creva samo na medjuplanetarnim letovima? Na Zemlji nece imati dejstvo?

zz

pre 5 godina

ja cekam da procitam sta kazu ljubitelji astrofizike:))

jednostavno je nemoguce bezbedno napustiti zemljinu orbitu,covek moze jedno vreme da bude ne svemirskoj medjunarodnoj stanici na odredjenoj visini,ali ne na duzi period, tacno se sve dozira i jos je sve u fazi ispitivanja!

ali ako dodjes u zonu ALENOVIH POJASEVA ti si bajo moj mrtav a da nisi ni svestan!

koliko sam upoznat do meseca ima 2 takva pojasa,i pre pola veka covek se provozao kroz njih i to duplo,tamo i nazad to je znaci 4 puta za redom!sa onom tehnologijom,a posada prezivela???

i ja cu uvek reci samo totalni fanatik da ne kazem budala moze da veruje da covek bio na mesecu,TO JE APSOLUTNO NEMOGUCE za sada,a verujem jos mnogo decenija...

covek jos trazi tehnologiju sa kojom bi sacuvao ljude od extremnog zracenja,jer na duzim putovanjima svi bi imali teska fizicka ostecenja sa smrtnim ishodom...

i mesec je dalek put jer se zadrzavas u alenovom pojasu 45 min,to je vec extremna doza zracenja sa velikim fizickim ostecenjima i mogucim smrtnim ishodom,ali nekim cudom pre pola veka astronauti su ga presli 4X u onom modulu?

i onda imate podatak da su se ameri vise puta vozikali do meseca i nazad,to su u proslom veku bila normalna rutinska putovanja?

bojan

pre 5 godina

ne znam koja je to pilula koja popravlja radijacijom ostecene celije... jasno je ko dan da ce nesto napustiti planetu zemlju a to nesto ce biti polu covek polu masina.

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen.
Alo, kontradiktornost
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andromed, 2. oktobar 2018 16:02)

lepo pise MOZDA...

nije tesko citati, problem je razumeti procitano :D
(netko, 2. oktobar 2018 16:19)

Lekovima se mozda moze delovati, a mozda ne moze. Jel tako? Uglavnom, postojanje tih lekova se ne dovodi u pitanje. Odmah u sledecoj recenici pise da ti lekovi ipak NE POSTOJE.
Necu da ti pametujem o citanju i razumevanju, shvatices i sam.
Pozdrav.

Matrix

pre 5 godina

NAVEO JE NASA da je ceo svemir FAKE. Zemlja je ravna, a vase price pricajte uspavanim ljudima koji na ovaj tekst nerazumeju da je cela prica o sletanju na mesec takodje LAZ. 1969 su oni bili tamo bez odbrane za kosmonaute. AJOOOJ

Lazar

pre 5 godina

(Matrix, 2. oktobar 2018 16:30)

Prvo se opismeni, pa onda komentariši.
Drugo, put do Meseca traje 3 dana, a do Marsa 8-9 meseci.
Treće, bukvalno sve razvijene zemlje imaju svoje satelite u orbiti, a Japan ima i jedan koji je u orbiti Meseca i snimio je tačno mesto gde je Apollo 9 sleteo i sve je potpuno isto kao i sa slika i video zapisa koji su napravljeni tokom misije. Znači, NE MOŽEŠ da fejkuješ sve brežuljke, uvale, brda i ceo teren. Da je taj japanski satelit snimio neki potpuno drugačiji teren na mestu gde je navodno Apollo 9 sleteo, e onda bi imali o čemu da pričamo, ali snimci sa Apollo 9 misije i snimci japanskog satelita mesta gde je sleteo Apollo 9 su identični. Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup.
(Yoyo, 2. oktobar 2018 19:34)

Ne lupaj molim te kad pojma nemas; sto taj tvoj japanski "satelit" nije recimo snimio bar jedno od 6 postolja lunarnih letilica, ili jednog od 3 rovera kojima su se vozali po mesecu ili zastave npr??!! Jedino Ipak moram ti priznati apsolutno si u pravu kad kazes da se nekima ne moze objasniti, tebi prvenstveno ...

Trampo

pre 5 godina

Slobodan @
Puno si u pravu,kada su se navodno odmah posle starta Apola(koji je jos bio vidljiv sa Zemlje) astronauti javljali u Hjuston a ovi iz Hjustona uzivo emitovali snimak od Apolo-kamere na njemu se vec video obod nase planete(nazalost okrugla) ali sa te visine oni nisu ni teoretski mogli da snime obod Zemlje,verovatno NASA slabo izracunala tajming kad ce pustiti snimak iz Hjustona :(

Krkerke

pre 5 godina

@zz

da si toliko pametan kao sto se predstavljas znao bi da su sa tim amerima u sledecim letovima isli i clanovi ruske posase. U to vreme je bil trka izmedju SAD Sovjetskog saveza ko ce prvi napraviti to dostignuce i to je sve. Naravno da je moguce i danas otici ali jednostavno nema nikakvog smisla,isplativositi,niceg, ponavljati nesto.

Неboyша ликовњак

pre 5 godina

@
Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.
(vojvodjanin kao poslednji mohikanac, 02. oktobar 2018 23:00)

Био, видео, уверио се! У питању је нешто што се зове - перспектива! Е сад, како иста функционише? 'Ајд да замислимо дугачак, прав хотелски ходник: под се, у дубини пред нама, визуелно „подиже", док се плафон „спушта", да би се у једној тачки (када би хипотетички ходник био довољно дуг) визуелно и спојили. То је раван гледања. Све што је иза те равни остаје скривено „зидом", својеврсном рампом перспективе. Уколико је нешто довољно високо може се видети и после равни гледања, тј. перспективе (једро брода, напр.), али ће доњи делови посматраног објекта и даље бити „голом оку" скривени (што телескоп, наравно, мења и јасно руши причу о „закривљености"). Дакле, човек „добацује" око 3,2 км (раван гледања), а после тога настаје линија хоризонта. Уосталом, јарбол брода, када би истински нестајао иза „закривљености" (које, када посматрамо пучину, нема ни лево ни десно, него само - право?!) никако не би могао да се види као усправан (под углом од 90°, као што се види) већ би био под углом зависним у односу на закривљеност! Или, може бити - грешим?

Pop

pre 5 godina

Ма шта напричаше, замислите само једно, гравитацију можемо симулирати сентрифугалном силом али да би били заштићени од зрачења морамо да направимо уређај који би емитовао магнетно поље као што има наша планета земља. Ако би то успели ове главоње онда можемо приступити одласку и на Марс и даље али једно нам је радити, овај систем друштва на нашој планети треба да се уравнотежи у супротном нема нам одлепљивања од земље већ само скакутање до ИСИС-а.

Dovoljno je reći Dojčin Tutinac

pre 5 godina

Ne, astronaute "može da ubije" samo ako propevaju. Do tada, bezbedni su kao u svojoj fotelji.
Ne daj Bože da počnu da pričaju, ali zna se ko uči za kosmonaute. Ko razume shvatiće.

mikula

pre 5 godina

ovim tekstom su zapravo sami sebe demtovali da su ikad bili dalje od stacionarno ne stacionarnih orbita! pre 60 godina su imali zasttitu i tehnologiju za put na mesec a danas je nemaju..da je nisu spalili zajedno sa svim onim video matarijalom spustanja i odlazaka na mesec..:):) sve sto vidimo i cujemo su bezocne lazi ..ne verujwm vise u nista..ni da je ravna nit okrugla..zivimo u nekom matriksu gde nam serviraju gluposti

SV

pre 5 godina

"Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup."

Super, znaci posada Apola 11 nije bila prva, prvo su sleteli astronauti Apola 9. Super si odbranio NASA-u, samo tako nastavi.

Xli

pre 5 godina

Sve dok ne pocnu da stancaju mini fuzione reaktore koji mogu da se spakuju u svemirski brod tesko da ce ljudi moci da se vozaju po svemiru a to ce biti za nekih 400 - 700 godina, mozda.

Неboyша ликовњак

pre 5 godina

@
...mozda ako u njima boravis godinu dana... pojaseva kako ti je poznato ima dva, onaj unutrasnji je opasniji ali a) brze se prolazi kroz njega i b) prolazi se zaobilaznom putanjom.

99% ljudi koji ovdje spominju Van Alenove pojaseve nema pojma niti kako nastaju, niti od cega se sastoje, niti znaju izracunati dozu zracenja koja se zaradi prolaskom kroz njih cak i na najprostiji nacin. Nego nesto nacuju pa onda ajde da svojim lupetanjima dam uvjerljivost.
(Zijad, 02. oktobar 2018 21:09)

КОНАЧНО, из прве руке, аутентично сведочење!
Сад их је (људи који овдЈе спомињу (пи', далеко им лепа купола!) Ван Аленове појасеве...) 98.999999% (један мање, преобраћени - ја!).
Кажем, хвала, чика Момо...

Miroljub

pre 5 godina

@Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.
(vojvodjanin kao poslednji mohikanac, 2. oktobar 2018 23:00)

Zar ti stvarno verujes da nisam imao prilike da vidim pucinu nekog okeana? Da je sve sto sam video od mora Grcka? Ja sam pomenuo kako SVAKO moze vrlo lako da proveri da li brodovi nestaju iza krive i uveri se sa dobrim optickim instrumentom da ne nestaju. To sto vidis golim okom je uslovljeno perspektivom (kao sto lepo objasni likovnjak). Po svemu sudeci ti si negde procitao, a nisi sam ni proverio niti video, inace ne bi tako pisao. Sto se mene tice, ja sam video i uverio se na obali Atlantskog okeana u Portugalu da nema zakrivljenosti morske povrsine, prosto to ne postoji.

Odiseja u svemiru meets Gravity

pre 5 godina

Kakvih gluposti se načitah. Gravitacija centrifugalnom silom? To se neko nagledao filmova. Sve je to u praksi neodradivo i nemoguće dokazati. Šta je dokaz gravitacije? Kako otići na mesec kroz van alenov pojas? Nemoguće. Niko se ne pita zašto uvek sa letenja u svemir ima samo par snimaka, par fotografija uglavnom mutnih. Nikada u potpunosti. Sve je tu nešto teško ili nemoguće. Smešni izgovori. Uključite zdrav razum. Ne budite ovce. Zar je teško videti očigledno. Sve je to holywood.

Arch Enemy

pre 5 godina

BSN, 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1, ZERO,idemo,sad će NASA PR sve da vam objasni,no sikiriki,iako je ,,blažena svjetlost nekomentarisanja"!!

ferdinand

pre 5 godina

Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske
(Interstellar, 02. oktobar 2018 18:17)

Zamisli, USA ima tehnologiju za mob. telefoniju i TV, a nema tegnologiju da ode na Mesec.

да да

pre 5 godina

Тако да у преводу, нема ништа од каубојског лета до Марса. Паметни Кинези, населиће месец док симрекаомкекс а ови после нека се чешкају и питају шта то би ? Базе на месецу па полако даље ...

ferdinand

pre 5 godina

Nije rec o raku, nego o akutnom radijacionom ostecenju. To su dve razlicite stvari. Poznato je da je sluzokoza creva jedno od najosetljivijih tkiva na zracenje, pored kostane srzi, kako su jos od 1945. pokazali slucajevi akcidenata u nuklearnoj industriji. Tek nedavno je utvrdjeno da su ostecenja koja prave teski joni iz kosmickih zraka visestruko teza nego sto se pretpostavljalo, jer celije koje su smrtno ostecene prolaskom jona salju okolnim celijama stetne hemijske signale koji ih navode na samodestrukciju. 
Za sada nemamo nacin za prezivljavanje dugih puteva kroz otvoreni kosmos. Nekoliko nedelja nije problem, doza zracenja koja se primi je ispod dozvoljene.
(ferdinand, 02. oktobar 2018 18:18)

Redakcijo, imate mail sa koga ja već godinama pod nick-om "ferdinand" ostavljam komentare na b92, pa vas molim da pojave poput uzimanja tuđeg nick-a, kao što radi dotična osoba, sprečite.
Hvala

Miroljub @za administratora

pre 5 godina

I tako moj komentar koji sam poslao oko 13 casova, gde prilazem dokaz da govorim istinu da sam bio na Atlanskom okeanu ne objavljujete, ali ste zato objavili neutemeljenu tvrdnju vojvodjanina mohikanca, koji me optuzuje da nikad nisam otisao dalje od Grcke.

Lazar

pre 5 godina

"PUT NA MARS"!!!?? ; gde je sad tu problem, zar isti ne mozete snimiti u studiju poput "leta (6 expedicija , haha ) na Mesec" ili mozda vise nemate onako genijalnih reditelja kakav je bio Stenli Kjubrik ??!

NASA je najveca prevara XX veka, ali nazalost "dok je ovaca bice i vune" i cobana naravno .

a Rusi da voze kao uvek ;(

pre 5 godina

Pa ne moraju ni da lete na Mars i tako sve o njemu znaju,nek odu u neku pustinju i snime sletanje na Mars ,posle nek naprave referendum kao u Makedoniji i nek izlaznost bude 36% od toga 91% glasa da su bili na Marsu i onda to mora svak da veruje :(

Slobodan

pre 5 godina

Svaki put na ovakve vesti ja samo kazem istrazite dubine okeana za pocetak. Razvite tu tehnologiju, pa da vidimo jedan selfi sa Meseca koji nije 3D animacija pa onda pricajte dalje. Pozivam ljude da ukljuce svoj mozak i da one koji razmisljaju svojim mozgom ne nazivaju kojekakvim teoreticarima. Sta vise pocinjem polako da verujem da je Zemlja ravna ploca. Kada sam prvi put cuo da neko prica o tome slatko sam se ismejao a onda sam shvatio da druga strana nije u stanju da prikaze pravu fotografiji Zemlje iz svemira. Od tada ne verujem slepo ni svojim ocima...

Lazar

pre 5 godina

Sve je to rešivo daleko brže letelice ili materijali koji bi bolje izolovali trup naravno pomogla bi i veštačka gravitacija e sada koliko je to ostvarivo u neko dogledno vreme ne znam u svakom slučaju imamo mnoge primere u istoriji da opasnost nije dovoljna da pokoleba ljudski rod čak i ako je opasno naći će dobrovoljce.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nebojša, 2. oktobar 2018 16:00) # Link komentara

daaa' i posle toga je vuk pojeo crvenkapu ...

da, da opasno je i kod takozvane pripreme za navodni "let na Mesec" pod nikada razjasnjenim okolnostima stradalo je mislim 9 astronauta jer nisu zeleli da prihvate da ucestvuju u najvecoj prevari svih vremena i time sebi potpisali smrtnu presudu, jednostavno su "uklonjeni" jer su znali previse.
I sam Nil Amstrong se vrlo brzo povukao u sebe i iz javnosti, pretpostavljam da kad tad svakog stigne savest odnosno samo one koji je imaju , ali niko od njih nije se usudio ni da pomisli da kaze istinu znajuci kako su "slavno" prosli njihovi prethodnici koji eto nisu zeleli da "lete na Mesec" ...

Matrix

pre 5 godina

NAVEO JE NASA da je ceo svemir FAKE. Zemlja je ravna, a vase price pricajte uspavanim ljudima koji na ovaj tekst nerazumeju da je cela prica o sletanju na mesec takodje LAZ. 1969 su oni bili tamo bez odbrane za kosmonaute. AJOOOJ

zz

pre 5 godina

ja cekam da procitam sta kazu ljubitelji astrofizike:))

jednostavno je nemoguce bezbedno napustiti zemljinu orbitu,covek moze jedno vreme da bude ne svemirskoj medjunarodnoj stanici na odredjenoj visini,ali ne na duzi period, tacno se sve dozira i jos je sve u fazi ispitivanja!

ali ako dodjes u zonu ALENOVIH POJASEVA ti si bajo moj mrtav a da nisi ni svestan!

koliko sam upoznat do meseca ima 2 takva pojasa,i pre pola veka covek se provozao kroz njih i to duplo,tamo i nazad to je znaci 4 puta za redom!sa onom tehnologijom,a posada prezivela???

i ja cu uvek reci samo totalni fanatik da ne kazem budala moze da veruje da covek bio na mesecu,TO JE APSOLUTNO NEMOGUCE za sada,a verujem jos mnogo decenija...

covek jos trazi tehnologiju sa kojom bi sacuvao ljude od extremnog zracenja,jer na duzim putovanjima svi bi imali teska fizicka ostecenja sa smrtnim ishodom...

i mesec je dalek put jer se zadrzavas u alenovom pojasu 45 min,to je vec extremna doza zracenja sa velikim fizickim ostecenjima i mogucim smrtnim ishodom,ali nekim cudom pre pola veka astronauti su ga presli 4X u onom modulu?

i onda imate podatak da su se ameri vise puta vozikali do meseca i nazad,to su u proslom veku bila normalna rutinska putovanja?

yoozla

pre 5 godina

како ли су стигли на месец а да се нису поразбољевали ,а технологија била још у каменом добу

divljan

pre 5 godina

Kad su isli na mesec, niko im nista nije mogao!
Onomad su prosli kroz pojas radiacije, al nisu znali da je tu, pa im nije mogla nista!?
Samo vas loze,loze... a vi se primate ko ......

Lazar

pre 5 godina

@Elektronac Leskovac, 2. oktobar 2018 17:45

Zvanicna nauka i NASA tvrde da se suncev sistem krece brzinom od 871780km/h, zemlja oko sunca 108000km/h oko svoje ose brzinom koja na ekvatoru iznosi 1675km/h zatim kretanja galaksije od kojih zaboli glava i da skratim kad se saberu ta neka kretanja mi se krecemo brzinom od preko 3000000km/h (da 3Miliona km na sat) ali da pojednostavimo uzecemo samo jednu od ovih brzina ovu 871780km/h kretanje suncevog sistema i da li ste svesni da nasina letilica koja ide ka mesecu kad napusti zemljinu atmosferu a time i "gravitaciju" zemlje mora da se krece u najmanju ruku navedenom brzinom od 871780km/h da bi stigla na mesec odnosno mora da juri suncev sitem u kosmosu a da mozda pitate nasine strucnjake da vam objasne ovaj problem odnosno kojom brzinom njihove konzerve "lete" u vakumu kosmosa? isti problem je povratak lunarnog modula koji se sa meseca gde nema ni atmosfere jenostavno vraca na zemlju ko u prici sto i nije daleko od istine jer je sve ovo samo jedna NASA bajka.
Drugi problem; temperature na osvetljenoj strani meseca iznose oko 140'celzijusa a na mracnoj oko -160 stepeni , astroglumci su "doneli" na hiljade fotografija i video snimke sa meseca mozete li da zamislite sta se desava sa filskim trakama na tim temperaturama, tada nije bilo digitalnih fotoaparata i kamera a i da je bilo opet nemoguca misija, a o "ISS-u" ne bih da zapocinjem znam da me necete razumeti ... pozz

Miroljub

pre 5 godina

@Ma ne samo to, nego kogod je bio nekada na moru i posmatrao morsku površinu mogao je da primeti zakrivljenost morske površine, a takođe plovidbu broda koji najednom nestaje kada plovi od nas ka otvorenom moru.Tako da ravnozemljaši, žao mi vas je što ste propustili neke časove u školi ako već niste bili na moru.
(steva, 2. oktobar 2018 19:02)

Reci da se zezas?? Gde si ti video zakrivljenu morsku povrsinu? Pa covece to sa brodovima mozes i sam da proveris. U srednjem veku nisu mogli da ih vide, pa su im nestajali, ali bar sad imas foto aparate koji imaju optiku, koja ti omogucava da sve te brodove sto su otplovili preko te "krive". I za divno cuto mozes da vidis brodove i na daljinama na kojima ne bi bilo moguce da ih vidis, prema proracunu velicine Zemlje, kao lopte.
Dajte, ne ponavljajte kao papagaji sto ste ucili u skoli, bez da razumete i bez da proverite DA LI je to bas tako.

Dovoljno je reći Dojčin Tutinac

pre 5 godina

Ne, astronaute "može da ubije" samo ako propevaju. Do tada, bezbedni su kao u svojoj fotelji.
Ne daj Bože da počnu da pričaju, ali zna se ko uči za kosmonaute. Ko razume shvatiće.

Elektronac Leskovac

pre 5 godina

(Lazar, 02. oktobar 2018 16:16)
NASA najveca prevara 20- tog veka?!
Cekaj a oni sto imaju svemirsku stanicu u orbiti, sto su slali kera u svemir, kasnije i coveka (koga su potom ubili)... jesu li i oni prevara? Zatim Kinezi, Japanci...

Lazar

pre 5 godina

(Matrix, 2. oktobar 2018 16:30)

Prvo se opismeni, pa onda komentariši.
Drugo, put do Meseca traje 3 dana, a do Marsa 8-9 meseci.
Treće, bukvalno sve razvijene zemlje imaju svoje satelite u orbiti, a Japan ima i jedan koji je u orbiti Meseca i snimio je tačno mesto gde je Apollo 9 sleteo i sve je potpuno isto kao i sa slika i video zapisa koji su napravljeni tokom misije. Znači, NE MOŽEŠ da fejkuješ sve brežuljke, uvale, brda i ceo teren. Da je taj japanski satelit snimio neki potpuno drugačiji teren na mestu gde je navodno Apollo 9 sleteo, e onda bi imali o čemu da pričamo, ali snimci sa Apollo 9 misije i snimci japanskog satelita mesta gde je sleteo Apollo 9 su identični. Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup.
(Yoyo, 2. oktobar 2018 19:34)

Ne lupaj molim te kad pojma nemas; sto taj tvoj japanski "satelit" nije recimo snimio bar jedno od 6 postolja lunarnih letilica, ili jednog od 3 rovera kojima su se vozali po mesecu ili zastave npr??!! Jedino Ipak moram ti priznati apsolutno si u pravu kad kazes da se nekima ne moze objasniti, tebi prvenstveno ...

Arch Enemy

pre 5 godina

BSN, 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1, ZERO,idemo,sad će NASA PR sve da vam objasni,no sikiriki,iako je ,,blažena svjetlost nekomentarisanja"!!

Неboyша ликовњак

pre 5 godina

@
Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.
(vojvodjanin kao poslednji mohikanac, 02. oktobar 2018 23:00)

Био, видео, уверио се! У питању је нешто што се зове - перспектива! Е сад, како иста функционише? 'Ајд да замислимо дугачак, прав хотелски ходник: под се, у дубини пред нама, визуелно „подиже", док се плафон „спушта", да би се у једној тачки (када би хипотетички ходник био довољно дуг) визуелно и спојили. То је раван гледања. Све што је иза те равни остаје скривено „зидом", својеврсном рампом перспективе. Уколико је нешто довољно високо може се видети и после равни гледања, тј. перспективе (једро брода, напр.), али ће доњи делови посматраног објекта и даље бити „голом оку" скривени (што телескоп, наравно, мења и јасно руши причу о „закривљености"). Дакле, човек „добацује" око 3,2 км (раван гледања), а после тога настаје линија хоризонта. Уосталом, јарбол брода, када би истински нестајао иза „закривљености" (које, када посматрамо пучину, нема ни лево ни десно, него само - право?!) никако не би могао да се види као усправан (под углом од 90°, као што се види) већ би био под углом зависним у односу на закривљеност! Или, може бити - грешим?

Odiseja u svemiru meets Gravity

pre 5 godina

Kakvih gluposti se načitah. Gravitacija centrifugalnom silom? To se neko nagledao filmova. Sve je to u praksi neodradivo i nemoguće dokazati. Šta je dokaz gravitacije? Kako otići na mesec kroz van alenov pojas? Nemoguće. Niko se ne pita zašto uvek sa letenja u svemir ima samo par snimaka, par fotografija uglavnom mutnih. Nikada u potpunosti. Sve je tu nešto teško ili nemoguće. Smešni izgovori. Uključite zdrav razum. Ne budite ovce. Zar je teško videti očigledno. Sve je to holywood.

mikula

pre 5 godina

ovim tekstom su zapravo sami sebe demtovali da su ikad bili dalje od stacionarno ne stacionarnih orbita! pre 60 godina su imali zasttitu i tehnologiju za put na mesec a danas je nemaju..da je nisu spalili zajedno sa svim onim video matarijalom spustanja i odlazaka na mesec..:):) sve sto vidimo i cujemo su bezocne lazi ..ne verujwm vise u nista..ni da je ravna nit okrugla..zivimo u nekom matriksu gde nam serviraju gluposti

Nebojša

pre 5 godina

Sve je to rešivo daleko brže letelice ili materijali koji bi bolje izolovali trup naravno pomogla bi i veštačka gravitacija e sada koliko je to ostvarivo u neko dogledno vreme ne znam u svakom slučaju imamo mnoge primere u istoriji da opasnost nije dovoljna da pokoleba ljudski rod čak i ako je opasno naći će dobrovoljce.

SV

pre 5 godina

"Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup."

Super, znaci posada Apola 11 nije bila prva, prvo su sleteli astronauti Apola 9. Super si odbranio NASA-u, samo tako nastavi.

Marko

pre 5 godina

A.G.E. Pill od firme SISEL je trenutno u NASA na ispitivanju. Videcemo kakvi ce biti rezultati a ljudi koji koriste ovaj preparat su prilicno zadovoljni sa ciscenjem tela od celijskog otpada i aktiviranjem depoa sopstvenih maticnih celija. Dakle, ovo je anti-glication formula i polazu se nade u takav vid resenja. Videcemo da li ce zadovoljiti standarde ili ce se traziti drugo poboljsano resenje.

steva

pre 5 godina

" 2. Da je Zemlja okrugla postoje matematicki proracuni, dokazani eksperimenti iz fizike, kao i dokazi vidljivi golim okom (npr senka Zemlje u trenutku kada se Mesec nadje izmedju Zemlje i Sunca, je okrugla i to se vidi golim okom) -"

Ma ne samo to, nego kogod je bio nekada na moru i posmatrao morsku površinu mogao je da primeti zakrivljenost morske površine, a takođe plovidbu broda koji najednom nestaje kada plovi od nas ka otvorenom moru.Tako da ravnozemljaši, žao mi vas je što ste propustili neke časove u školi ako već niste bili na moru.

Miroljub

pre 5 godina

@Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske
(Interstellar, 2. oktobar 2018 18:17)

A izvini zasto jedno ne bi iskljucilo drugo? To su dve potpuno razlicite stvari. Da li si nekad imao casove logike u skoli?

Mare

pre 5 godina

S obzirom da se zna unapred da ce sad da krenu anti -Nasa likovi i razni teoreticari zavere, cisto unapred da kazem razliku izmedju opsteprihvacenog i njihovih teorija.

1. Da su ljudi bili na Mesecu materijalni dokazi koji su svima dostupni, kao i svedocanstva hiljada inzenjera koji su decenijama radili na svim projektima odlaska na Mesec.- Da nisu bili na Mesecu, postoji samo teorija i nista vise.

2. Da je Zemlja okrugla postoje matematicki proracuni, dokazani eksperimenti iz fizike, kao i dokazi vidljivi golim okom (npr senka Zemlje u trenutku kada se Mesec nadje izmedju Zemlje i Sunca, je okrugla i to se vidi golim okom) -Da je ravna postoje samo teorije koje nisu potvrdjene niti jednom metodom, a povrh svega krse sve zakone fizike.

Dakle uvek cu vise verovati zdravoj logici i onome sto vidim svojim ocima, nego teorijama bez pokrica.

Trampo

pre 5 godina

Slobodan @
Puno si u pravu,kada su se navodno odmah posle starta Apola(koji je jos bio vidljiv sa Zemlje) astronauti javljali u Hjuston a ovi iz Hjustona uzivo emitovali snimak od Apolo-kamere na njemu se vec video obod nase planete(nazalost okrugla) ali sa te visine oni nisu ni teoretski mogli da snime obod Zemlje,verovatno NASA slabo izracunala tajming kad ce pustiti snimak iz Hjustona :(

zeks hundert indijaner graben slafen

pre 5 godina

@clickbait
"nije rak stomaka nego rak zeluca, engleska rec za zeludac je stomach"

Hvala, a za debelo crevo ? Debelou crevouuu?

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen.
Alo, kontradiktornost
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andromed, 2. oktobar 2018 16:02)

lepo pise MOZDA...

nije tesko citati, problem je razumeti procitano :D
(netko, 2. oktobar 2018 16:19)

Lekovima se mozda moze delovati, a mozda ne moze. Jel tako? Uglavnom, postojanje tih lekova se ne dovodi u pitanje. Odmah u sledecoj recenici pise da ti lekovi ipak NE POSTOJE.
Necu da ti pametujem o citanju i razumevanju, shvatices i sam.
Pozdrav.

Miroljub

pre 5 godina

@Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.
(vojvodjanin kao poslednji mohikanac, 2. oktobar 2018 23:00)

Zar ti stvarno verujes da nisam imao prilike da vidim pucinu nekog okeana? Da je sve sto sam video od mora Grcka? Ja sam pomenuo kako SVAKO moze vrlo lako da proveri da li brodovi nestaju iza krive i uveri se sa dobrim optickim instrumentom da ne nestaju. To sto vidis golim okom je uslovljeno perspektivom (kao sto lepo objasni likovnjak). Po svemu sudeci ti si negde procitao, a nisi sam ni proverio niti video, inace ne bi tako pisao. Sto se mene tice, ja sam video i uverio se na obali Atlantskog okeana u Portugalu da nema zakrivljenosti morske povrsine, prosto to ne postoji.

CATAPA

pre 5 godina

Nikada nikakav organski život (pod onim što mi smatramo živim) nije i neće biti sposoban za međuzvezdana putovanja. Jedini način da čovek osvoji svemir je da kreira veštački inteligentnu, novu vrstu života (ili pre: svesnog entiteta).
Da je kojim čudom "čovek" nastao u moru, za osvajanje kopna i atmosfere morao bi da nosi boce sa vodom. I to naravno, sa kompresovanom vodom (!). Njegovi brodovi za plovidbu kroz zemljinu atmosferu bi bili puni vode, otprilike nešto kao obrnute podmornice.

Ljudi su nepopravljivo vezani za ambijent u kom su nastali i mogu tek kratkotrajno da borave u drugačijem. Metaforički analogno tome koliko dugo mogu da zadrže dah. Neki sasvim kratko, neki malo duže, ali nikada dovoljno za išta više osim da iskoče i brzo se vrate gde im je mesto.

Planeta Zemlja je jedini svemirski brod kojim će čovek ikada ploviti kroz svemir. Za svemir treba stvoriti svemirsku vrstu: AI.

netko

pre 5 godina

Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen.
Alo, kontradiktornost
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andromed, 2. oktobar 2018 16:02)

lepo pise MOZDA...

nije tesko citati, problem je razumeti procitano :D

vojvodjanin kao poslednji mohikanac

pre 5 godina

Miroljube, idi na more. Ali ne na prste nego na negde gde se vidi pucina i posmatraj velike prekookeanske brodove. Necu da ti kazem kako nestaju ia horizonta moras sam da vidis i uveris se. Velika greska Slobe i patriJota je zatucanost i zaglupljivanje.

Bora

pre 5 godina

Komentator potpisan sa "Lazar" je bez sumnje ubeđen za sebe da je genije za astrofiziku. U stvarnosti, jadničak samo nije popio lekiće.

Yoyo

pre 5 godina

(Matrix, 2. oktobar 2018 16:30)

Prvo se opismeni, pa onda komentariši.
Drugo, put do Meseca traje 3 dana, a do Marsa 8-9 meseci.
Treće, bukvalno sve razvijene zemlje imaju svoje satelite u orbiti, a Japan ima i jedan koji je u orbiti Meseca i snimio je tačno mesto gde je Apollo 9 sleteo i sve je potpuno isto kao i sa slika i video zapisa koji su napravljeni tokom misije. Znači, NE MOŽEŠ da fejkuješ sve brežuljke, uvale, brda i ceo teren. Da je taj japanski satelit snimio neki potpuno drugačiji teren na mestu gde je navodno Apollo 9 sleteo, e onda bi imali o čemu da pričamo, ali snimci sa Apollo 9 misije i snimci japanskog satelita mesta gde je sleteo Apollo 9 su identični.

Naravno, kojekakvim debilima ni ovo nije dovoljno jer glupom ne možeš objasniti da je glup jer je glup da shvati da je glup.

dumpster diving championship

pre 5 godina

Za "prepametne", pretezno Srbe, najpametniji narod na planeti, 'ajte molim vas , ukoliko znate engleski jezik (diskutabilno), probajte da guglate 'NASA spinoff inventions'. Sve i da ne verujete u ono sto ljudi rade vezano za svemir, sve i da mislite da su totalno beskorisni, pogledajte listu izuma za koje su direktno zasluzni u svim sferama drustva!

Kladim se za sve pare da vecina vas koristi neki od ovih izuma u svakodnevnom zivotu, a da pritom pojma nema ko je zasluzan za to.

Obrazovanje u ovoj zemlji je nekad bilo na nivou, nikom padalo na pamet nije da prica takve gluposti o najboljim naucnicima na planeti! A danas? Danas je obrazovanje u kanalu, bitnije je pljuvati bez ikakvog dokaza i osnova...

a koje su boje te kantice i lopatice?

pre 5 godina

NAVEO JE NASA da je ceo svemir FAKE. Zemlja je ravna, a vase price pricajte uspavanim ljudima koji na ovaj tekst nerazumeju da je cela prica o sletanju na mesec takodje LAZ. 1969 su oni bili tamo bez odbrane za kosmonaute. AJOOOJ
@Matrix
Druze, jos stari Grci su znali da je Zemlja okrugla .. dakle, ljudi koji su ziveli pre nekoliko hiljada godina znaju vise od tebe :D.

Takodje, astro-fizicari - batalite "narodne" univerzitete ..
"VanAlenov pojas" je poznat jos od 1958. godine.

Zijad

pre 5 godina

(zz, 02. oktobar 2018 18:55) nam rece:

"ali ako dodjes u zonu ALENOVIH POJASEVA ti si bajo moj mrtav a da nisi ni svestan!"

mozda ako u njima boravis godinu dana... pojaseva kako ti je poznato ima dva, onaj unutrasnji je opasniji ali a) brze se prolazi kroz njega i b) prolazi se zaobilaznom putanjom.

99% ljudi koji ovdje spominju Van Alenove pojaseve nema pojma niti kako nastaju, niti od cega se sastoje, niti znaju izracunati dozu zracenja koja se zaradi prolaskom kroz njih cak i na najprostiji nacin. Nego nesto nacuju pa onda ajde da svojim lupetanjima dam uvjerljivost.

Неboyша ликовњак

pre 5 godina

@
...mozda ako u njima boravis godinu dana... pojaseva kako ti je poznato ima dva, onaj unutrasnji je opasniji ali a) brze se prolazi kroz njega i b) prolazi se zaobilaznom putanjom.

99% ljudi koji ovdje spominju Van Alenove pojaseve nema pojma niti kako nastaju, niti od cega se sastoje, niti znaju izracunati dozu zracenja koja se zaradi prolaskom kroz njih cak i na najprostiji nacin. Nego nesto nacuju pa onda ajde da svojim lupetanjima dam uvjerljivost.
(Zijad, 02. oktobar 2018 21:09)

КОНАЧНО, из прве руке, аутентично сведочење!
Сад их је (људи који овдЈе спомињу (пи', далеко им лепа купола!) Ван Аленове појасеве...) 98.999999% (један мање, преобраћени - ја!).
Кажем, хвала, чика Момо...

ferdinand

pre 5 godina

Nije rec o raku, nego o akutnom radijacionom ostecenju. To su dve razlicite stvari. Poznato je da je sluzokoza creva jedno od najosetljivijih tkiva na zracenje, pored kostane srzi, kako su jos od 1945. pokazali slucajevi akcidenata u nuklearnoj industriji. Tek nedavno je utvrdjeno da su ostecenja koja prave teski joni iz kosmickih zraka visestruko teza nego sto se pretpostavljalo, jer celije koje su smrtno ostecene prolaskom jona salju okolnim celijama stetne hemijske signale koji ih navode na samodestrukciju. 
Za sada nemamo nacin za prezivljavanje dugih puteva kroz otvoreni kosmos. Nekoliko nedelja nije problem, doza zracenja koja se primi je ispod dozvoljene.
(ferdinand, 02. oktobar 2018 18:18)

Redakcijo, imate mail sa koga ja već godinama pod nick-om "ferdinand" ostavljam komentare na b92, pa vas molim da pojave poput uzimanja tuđeg nick-a, kao što radi dotična osoba, sprečite.
Hvala

да да

pre 5 godina

Тако да у преводу, нема ништа од каубојског лета до Марса. Паметни Кинези, населиће месец док симрекаомкекс а ови после нека се чешкају и питају шта то би ? Базе на месецу па полако даље ...

bojan

pre 5 godina

ne znam koja je to pilula koja popravlja radijacijom ostecene celije... jasno je ko dan da ce nesto napustiti planetu zemlju a to nesto ce biti polu covek polu masina.

SV

pre 5 godina

"Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen."

A je l' taj lek koji ce biti pronadjen ima dejstvo na rak debelog creva samo na medjuplanetarnim letovima? Na Zemlji nece imati dejstvo?

Kale dzedaj ima silu

pre 5 godina

Svemir ne postoji. To je sve nafta iznad nas. Planiram da sprovedem crevo i da koristim tu naftu za mog Golfa 4 TDI. DI crveno!

O cemu mi raspravljamo u Srbiji 21-og veka... propast

pre 5 godina

Kad su isli na mesec, niko im nista nije mogao!
Onomad su prosli kroz pojas radiacije, al nisu znali da je tu, pa im nije mogla nista!?
Samo vas loze,loze... a vi se primate ko ......
(divljan, 2. oktobar 2018 17:11)

Trajni boravak u svemiru i putovanje od nekoliko sedmica nisu ista stvar.

ja

pre 5 godina

@zz
"Emisija na Fox TV-u koju sam gledao, genijalna je i zabavna nakupina besmislica. Tvrdnja da je izloženost radijaciji tijekom Apollo misija bila smrtonosna za astronaute samo je jedan od primjera tih besmislica."
- Dr. James Van Allen

Pop

pre 5 godina

Ма шта напричаше, замислите само једно, гравитацију можемо симулирати сентрифугалном силом али да би били заштићени од зрачења морамо да направимо уређај који би емитовао магнетно поље као што има наша планета земља. Ако би то успели ове главоње онда можемо приступити одласку и на Марс и даље али једно нам је радити, овај систем друштва на нашој планети треба да се уравнотежи у супротном нема нам одлепљивања од земље већ само скакутање до ИСИС-а.

Xli

pre 5 godina

Sve dok ne pocnu da stancaju mini fuzione reaktore koji mogu da se spakuju u svemirski brod tesko da ce ljudi moci da se vozaju po svemiru a to ce biti za nekih 400 - 700 godina, mozda.

ferdinand

pre 5 godina

Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske
(Interstellar, 02. oktobar 2018 18:17)

Zamisli, USA ima tehnologiju za mob. telefoniju i TV, a nema tegnologiju da ode na Mesec.

Nikola

pre 5 godina

Zanimljivo da su ravnozemljaši uvek oni što ih ništa nije interesovalo u detinjstvu osim bleje. Onda kad su pomislili da se malo obrazuju otišli na youtube, ukucali nauka i kliknuli na najbombastičniji naslov. I tako oni pošto nemaju predstavu šta je nauka, misle da je to farmaceutska mafija ili čuvene "grupe naučnika" sa ovog portala i da su oni kruvi za svu nepravdu na ovome svetu i da su ih baš ti naučnici zavrnuli ili im otežali život. Zato danas pričaju kako je zemlja ravna, kako nauka laže... Jer su na nivou pećinskog čoveka a naoružani su tastaturom i internetom.

steva

pre 5 godina

A sta kaze Vucic na svemu ovome ?
(spust-sed, )

Kaže da Srbija ekonomski napreduje "svemirskim godinama" i da će za dve godine biti svima bolje.

mIrKo

pre 5 godina

Čovek zapravo nema još šta da traži u svemiru. Prvo treba slati mehanizaciju, to jest, robote i slične stvari da " ispitaju teren". Kada se stvore uslovi na drugom nebeskom telu, recimo naprave se kampovi, elektrana i obavezno se pronađe voda, onda je čovek spreman da se naseljava u svemiru, na primer na Marsu.

billy_the_cat

pre 5 godina

Čuvajmo našu lijepu plavu planetu, ona treba da je prioritet u svakom mogućem pozitivnom smislu. Svaku kap vode treba da čuvamo i svaki gram zemlje. Putovanja na druge planete će očito jos sačekati dugo dugo.

Interstellar

pre 5 godina

Uvek mi je bilo zanimljivo kako konspiratori u jednoj vesti tvrde da amerika nema tehnologiju da ode na mesec, a u drugoj tvrde da imaju tehnologiju da kontrolišu vremenske uslove na svakoj tački kugle zemaljske

ferdinand

pre 5 godina

"Iako se lekovima možda može delovati protiv takvih efekata, takav lek još nije pronađen." 

A je l' taj lek koji ce biti pronadjen ima dejstvo na rak debelog creva samo na medjuplanetarnim letovima? Na Zemlji nece imati dejstvo?

(SV, 02. oktobar 2018 16:47)

Nije rec o raku, nego o akutnom radijacionom ostecenju. To su dve razlicite stvari. Poznato je da je sluzokoza creva jedno od najosetljivijih tkiva na zracenje, pored kostane srzi, kako su jos od 1945. pokazali slucajevi akcidenata u nuklearnoj industriji. Tek nedavno je utvrdjeno da su ostecenja koja prave teski joni iz kosmickih zraka visestruko teza nego sto se pretpostavljalo, jer celije koje su smrtno ostecene prolaskom jona salju okolnim celijama stetne hemijske signale koji ih navode na samodestrukciju.
Za sada nemamo nacin za prezivljavanje dugih puteva kroz otvoreni kosmos. Nekoliko nedelja nije problem, doza zracenja koja se primi je ispod dozvoljene.

Krkerke

pre 5 godina

@zz

da si toliko pametan kao sto se predstavljas znao bi da su sa tim amerima u sledecim letovima isli i clanovi ruske posase. U to vreme je bil trka izmedju SAD Sovjetskog saveza ko ce prvi napraviti to dostignuce i to je sve. Naravno da je moguce i danas otici ali jednostavno nema nikakvog smisla,isplativositi,niceg, ponavljati nesto.

moca

pre 5 godina

@slobodan za to nije potrebna fotografija vec elementarno poznavanje fizike a da li je ploca ili ne, mozes i sam da utvrdis, sad imas sve vreme ovog sveta da realizujes to

bob

pre 5 godina

Kakvih gluposti se načitah. Gravitacija centrifugalnom silom? To se neko nagledao filmova. Sve je to u praksi neodradivo i nemoguće dokazati. Šta je dokaz gravitacije?
(Odiseja u svemiru meets Gravity, 3. oktobar 2018 07:11)
Dečko, skoči sa neke zgrade, što višlja to bolje. Ti ćeš dobiti sve dokaze koji ti trebaju, a biće i druge kolateralne koristi.

Smuleco

pre 5 godina

@Nebojša: Naravno, na svemu tome se intenzivno radi, ali jednostavno, ima i dosta drugih stvari, koje je potrebno uraditi, da bi se zaštitili kosmonauti na dužim letovima, npr. do Marsa. Ono o čemu razmišljam već dugo, to je da prosto nismo "dizajnirani" za svemirska putovanja...evoluirali smo na planeti, koja je zaštićena od pogubnog raznolikog zračenje, sa više mehanizama i hemizama, tako da je svemir za sada za nas, smrtonosno mesto, i pored svekolike tehnologije zaštite koju primenjujemo, za boravak čoveka u svemiru.

Nikola

pre 5 godina

Opet su istraživali svemir a da nisu prvo pitali mene kao najpametniji komentator od svi Srbi. A svi znamo da su Van Halenovi pojasi neprobojni a ko prođe onda ima Li Van Rotovi omotači koji su još neprobojniji.

CarloNS

pre 5 godina

како ли су стигли на месец а да се нису поразбољевали ,а технологија била још у каменом добу
(yoozla, 2. oktobar 2018 17:32)

Napredovala je elektronika, mehanika baš i nije. Motori za rakete su manje više isti kao i pre 50 godina.

omotac oko mozga

pre 5 godina

Opet su istraživali svemir a da nisu prvo pitali mene kao najpametniji komentator od svi Srbi. A svi znamo da su Van Halenovi pojasi neprobojni a ko prođe onda ima Li Van Rotovi omotači koji su još neprobojniji.
(Nikola, 02. oktobar 2018 22:53)

Pa iza njih dodju Van der Sar-ovi omotaci pa Van Nistelroj-evi. To je poznato kao sfera Mancester Junajteda koja je jos neprobojnija.

Miroljub @za administratora

pre 5 godina

I tako moj komentar koji sam poslao oko 13 casova, gde prilazem dokaz da govorim istinu da sam bio na Atlanskom okeanu ne objavljujete, ali ste zato objavili neutemeljenu tvrdnju vojvodjanina mohikanca, koji me optuzuje da nikad nisam otisao dalje od Grcke.