Nauka

Petak, 21.09.2018.

16:01

Pronađen "sveti gral": Rešena 558 miliona godina stara misterija FOTO

Izvor: B92

Pronaðen "sveti gral": Rešena 558 miliona godina stara misterija FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

Pundit

pre 5 godina

(Nego veruješ li ti u ljubav, ili prvo moraš da nađeš fosil ljubavi da ti je dokažu?, 21. septembar 2018 22:20)

Pa vidi, niko nikada i ne bi imao problem sa religijom (verovanjem u boga) kad bi se to "bog" shvatalo kao apstrakcija (ljubav, sloboda, pravda...). U početku je i bilo takvo shvatanje bogova i božanstava, jedino što je još mnogo više pojmova smatrano apstraktnim (vreme, vetar, nebo, mora, sama Zemlja...). Njihov opis i prikaz je po pravilu bio u ljudskom obliku sa asocijacijom "resora". Ni danas nama nije ništa lakše drugačije. Kako prikazati pravdu, nego kao Justiciju? Justicija JESTE personifikovani apstrakt "pravde".

Jedina preživela takva apstrakcija je vreme. Monoteistički bog, ili Bog, ili Alah, ili Jahve, "onaj koji jeste, koji je bio i koji će biti" je nekada nazivan Hronosom. Kada se Stari Zavet čita na taj način, mnoge nebulozne stvari dobijaju originalni, pravi smisao.

Jesi li ti ikad našao neki trag postojanja Boga, a da to nije bio trag delovanja vremena (Hronosa)? I ovakvi fosili su samo još jedan takav trag, jer Hronos je veoma, veoma veoma star. I vrlo sadašnji, istovremeno. Za Hronosa, vaše shvatanje "Boga" je trenutna, prolazna ludost. Hronos nikuda ne žuri, zaboga pa on stvara svo to "vreme".

krle za

pre 5 godina

Mora da je teško živeti u neznanju.  
Svako dobro. 
(Mmm, 22. septembar 2018 12:49) 

Ti najbolje znas. Izdrzi!
(Wolfgang Pauli, 22. septembar 2018 13:32)

Bravo majstore. Kako si mu samo odgovorio... svaka čast. Vidi koliko si samo lajkova dobio. Samo nastavi, ti si moj idol.
Jedva čekam još neki tvoj komentar.

wiener

pre 5 godina

Da je covek nastao od majmuna morala bi da postoji jos jedna vrsta izmedju majmuna i coveka.
 (RED, 21. septembar 2018 18:58) 

pa postoji dosta njih: australopitek, homo habilis, homo erectus, neandertalci, denisovci... svi su izumrli, ali sa poslednja dva pomenuta su ljudi živeli paralelno i po svemu sudeći se sa njima i parili.

volja naroda

pre 5 godina

@ Nodi
ajnstajn je morao da zna,religijske institucije nisu ama bas nimalo glupe, naprotiv,one dobro znaju o cemu govore al' stado nema potrebu za istinom?

Nodi

pre 5 godina

Ajnštajn je uvek govorio, ne verujem u Boga onakvog kakvog ga mi zamišljamo, onakvog kakvog nam crkva predstavlja. Ali verujem u Boga koji je stvorio red u prirodi, Boga koji je stvorio Univerzum sa tako fantastično uređenim zakonima i vrednostima nekih fizičkih konstanti, da niti jedan drugi set vrednosti ne bi bio moguć. I najmanja promena jedne od stotina konstanti, Univerzum bi se raspao.

Mmm

pre 5 godina

Prvi gutljaj iz čaše zvana prirodna nauka, učiniće vas ateistom, ali na dnu čaše, čekaće vas Bog".  

Werner Heisenberg 
(Mmm, 22. septembar 2018 01:07) 


Izuzetno lepo receno, uz malu napomenu da Bog iz gornjeg citata nema veze sa glavnim likom Starog Zaveta.
(Wolfgang Pauli, 22. septembar 2018 10:07)

Mora da je teško živeti u neznanju.
Svako dobro.

god bless idiots

pre 5 godina

@ Mmm
ma,kakav werner heisenberg i bakraci,drz' se nasih strucnjaka oni su cak ubedjeni da mogu stvoriti i svog tvorca;)

Wolfgang Pauli

pre 5 godina

"Prvi gutljaj iz čaše zvana prirodna nauka, učiniće vas ateistom, ali na dnu čaše, čekaće vas Bog". 

Werner Heisenberg
(Mmm, 22. septembar 2018 01:07)


Izuzetno lepo receno, uz malu napomenu da Bog iz gornjeg citata nema veze sa glavnim likom Starog Zaveta.

Trovach

pre 5 godina

@RED...Izmedju Australopitekusa (najverovatnije sediba) koji je bio uspravni majmun i Homo habilisa koji spada u rod Homo, tj. covek, nalazi se novopronadjena vrsta koja je toliko primitivna da je tesko reci da li spada u majmune, ili ljude, ali je ipak nazvana Homo naledi. Da ne nabrajam sada sve vrste uspravnih majmuna niti ljudi pre savremenog coveka.

pope

pre 5 godina

@pope
na ovaj tvoj komentar zalepio sam jedan veliki facepalm... koliko gluposti si izjavio u jednom komentaru ..
(Objavite mi komentar, 21. septembar 2018 19:34)

Slobodno napisi i objasni svima koje su to gluposti...skoncentrisi se na one najvece po tvom misljenju.

rugao se lonac loncu a oba su šuplja

pre 5 godina

Onaj koji veruje u holesterol star 500 miliona godina priča nešto o religiji... Kakvu god glupost da izvale vi ćete poverovati zato što je to "naučna istina". Talibani.

Nego veruješ li ti u ljubav, ili prvo moraš da nađeš fosil ljubavi da ti je dokažu?

pre 5 godina

Ediakaran period?

Ko je tu u tom periodu Edia, a ko ovo drugo?

---

(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

Dve stvari prenebegavaš, da je oksimoron da ljudi koji veruju mogu da tvrde. To je isto i sa naukom. Mašu nekim "jvanđeljima", upecaju preko svojih "apostola" svoje ribice, i onda i one veruju i tvrde! Jesi se ti UVERIO u starost fosila? Jesi ga ti pazio sve te silne godine? Jesi ti video kad je umro i fosilizovao se? Šta znaš o fosilizaciji? Da li znaš da nauka ne ume da fosilizuje ništa? Da ne ume naftu takođe da pravi od mrtvog drveća i životinja? Šta ti "znaš" uopšte? A koliko je to što znaš i tvrdiš bazirano samo na veri?
I onda dođeš i prosipaš ovde mudrost paušalno?
Znaš ko ima paušalnost kao svrsishodnost... ovi iz doba Ediakaran, i to onaj što u tom periodu nije Edia, nego je ovo drugo i to ispod skalpa direkt od Manitua!

Ali čovek koji se UVERIO u nešto... e, taj može da tvrdi. Znajući da će ga malo ko "čuti". Jer on priča o nečemu što je neizrecivo.

Nauka je spoznaja onog nepoznatog, i sve nepoznato nauka će saznati jednom. Ali ima i treća stvar - nesaznajno!

Možeš se susresti sa Tim, možeš Ga udisati i izdisati, moliti Mu se, osećati... ali ne možeš ga "naučiti", "razumeti", jer bi Ga time ubio, secirao i uskladištio u teglama. A To ili On nije toliko jadan kao mi pa da Sebe ne voli toliko da na sebe NE DA NI NAJMANJE!

Kobster

pre 5 godina

Svakom ko tvrdi da je zemlja stara 6000 godina odrediti staratelja, jer taj nije pri zdravoj svesti. Tu dodati ravnozemljase, one koji tvrde da ljudi nisu sleteli na Mesec i antivakcinase.

Shamgar

pre 5 godina

Starost fosila se meri metodom Ugljenik C14 i ova metoda ne moze da izmeri vecu starost od 50 000 god. Starost stena se meri Radioaktivnom metodom. U ovom slucaju datiraju sloj stene u kome se fosil nasao. Dakle, kako mozete odrediti starost lesha datirajuci groblje gde je sahranjen? Sta ako je doslo do pretumbavanja recimo za vreme potopa?
Uostalom, da bi Radioaktivne metode bile tacne moraju da se ispune odredjene pretpostavke:
1.Stope raspada radioaktivnih elemenata su uvek bile konstantne i jednake današnjim vrednostima.
2.Početne koncentracije se uzimaju kao poznate uz tvrdnju da na početku uopšte nije bilo elementa potomka. 3.Sistem se posmatra kao zatvoren tj.da nije moguć gubitak niti priliv ni roditeljskog ni izotopa potomka.
Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati a postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost. Svaki put kada su ove metode koriscene sa poznatim uzorcima nisu davale tacne rezultate.

Vertigo

pre 5 godina

Zemlja nije stara milione godina. Radioaktivne metode datiranja se baziraju na predpostavkama koje nisu dokazljive.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Black fish, 21. septembar 2018 16:3

DokazLJive??? Misliš dokazive ( bez lj)...volim vas što niste savladali osnovnu pismenost ali bez problema pljujete po nauci i u sve se razumete...

B

pre 5 godina

Pa, da, Dikinsonija, tj. zenski oblik Brusa Dikinsona, pevaca Ajron Mejden. Bas i lici na njega, mislim, pravi je fosil.
Ok, to je bilo u kambriju, a sta je bilo u doba Jure Stublica? I iz tog perioda ima nekih fosila, garant!

Arch Enemy

pre 5 godina

Ova vijest nije legitimna dok se ne pojavi svima omiljenji lik koji se raspituje za kavurme i čvarke. 
(Roker, 21. septembar 2018 19:21) 

Evo me!

Mene zanima da mi vi mene kažete gdje ima jeftina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Netko

pre 5 godina

Da je covek nastao od majmuna morala bi da postoji jos jedna vrsta izmedju majmuna i coveka.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (RED, 21. septembar 2018 18:58

Pa postoji takvo nesto, i vise njih, nece se to nikad tacno znati, kako je to tacno islo, ali ima fosila, kojih? znate, net je ogroman, informacije su nam na dva tri kilika misem.. samo (pre komentarisanja) treba potraziti.

Trovach

pre 5 godina

@nebitno...Nauka je dala odgovore na sva tvoja pitanja (ali ne i na mnoga pitanja koja je sebi postavila) i tvoja je sramota sto te odgovore nisi potrazio.

mljac, mljac

pre 5 godina

Ova vijest nije legitimna dok se ne pojavi svima omiljenji lik koji se raspituje za kavurme i čvarke.
(Roker, 21. septembar 2018 19:21)

Bio je ranije jedan vecini omiljen, pa se pod njegovim nickom pojavio drugi koji samo trazi kavurmu i cvarke, tako da se onaj prvi izgleda povukao... Nema ga barem dve nedelje. Uzivajmo sada uz kavurmu i cvarke, jer smo mi to trazili.

sataniste u mišje rupe

pre 5 godina

Evolucionistički polupanci se hvataju za slamke. Taj fosil nije stariji od 6000 godina, koliko je otprilike star i svet.

Burazi jaci od cele kafane

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?
(Nero, 21. septembar 2018 17:40)

Ukucaj u pretrazivac 'radiometrijsko datiranje'.

Ja

pre 5 godina

(Nebitno, 21. septembar 2018 18:16)

Znači nauka na nešto nema odgovor, hajdemo odmah da ne verujemo ničemu što ona proizvede i da se uzdamo u veliko vudu stvorenje na nebu.
Smešno.

Marko

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nero, 21. septembar 2018 17:40)
Nesto slicno metodi atomskih satova koji su najtacniji, jer sadrze element koji se srazmerno raspada i recimo izgubi toliko i toliko atoma za jednu sekundu, dakle u ovom slucaju se radi metodom ugljenika c14, opsirnije mozes da procitas na internetu.

basketas

pre 5 godina

udjem na komentare, procitam 5-6 i zgrozim se neznanjem i nevaspitanjem onih koji posecuju b92 i ostavljaju komentare. a onda pomislim, zamisli sta je na kuriru i formeru??? gde ja zivim.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

U principu sam na strani nauke, ali sta cemo ako nauku kidnapuju i pocnu da kontrolisu tajnovite religiozne figure u senci radi svojih tajnovitih religioznih i mesijanskih ciljeva? Da li je i takva "nauka" zaista i dalje nauka?

Uvek, ali UVEK se pitajte: KO PROFITIRA?

'When you believe in things
that you don't understand,
then you suffer'

- Stevie Wonder

Nebitno

pre 5 godina

Ja ne znam ko u ovo moze da veruje. Nisam protivnik nauke, čak i sam radim kao inzinjer al´ nauka nam za sada ne daje dgovore na mnogo prostije stvari. Ljudi ne mogu ni dve nedelje unapred da preciziraju vremenske promene a ovi se razbacuju 500 miliona godina. Za mene licno veća bajka, nego religiozno objašnjenje nastanka sveta

pope

pre 5 godina

To sto 'religije' tvrde je jedno a cinjenicu da sve ovo sto je bilo i bice je mogla da osmisli i kreira samo neka izuzetno inteligentna kreativna i mocna sila. Nazovite je kako hocete: 'Bog','Arhitekta' ili za one koji su kao i ja rasli u ateistickom komunizmu pa posle u ateistickom kapitalizmu mozda ugodnije usima zvuci 'Majka Priroda' (kome se zbog iritacije svetskim 'religijama' dize kosa na glavi od reci 'Bog' neka razmisli sam za sebe sta je zapravo ta 'Majka Priroda' koji ja zapravo razumem kao politicki korektan izraz za Boga u vremenu materijalisticke civilizacije a lansiran je u vreme Hipi Ere.
Sto se tice starosti nekoga ili necega u materijalnom poimanju sveta, imajte na umu da je i nauka konstatovala da je vreme relativno. Zavisi iz koje ravni postojanja se posmatra.
Ovo sve pricam kao neko ko nikada nije bio vernik a obrazovan je u tehnickim naukama i bavi se tehnikom.
Znam koliko intelekta je potrebno da se nesto komplikovano osmisli konstruise pa potom i da neko to materijalizuje. Takodje i moj otac je mene napravio ali ko mu je dao nacrt gde pise koliko cu biti visok kakvu cu psihu imati a na kom mestu mladez? Da li je moj otac ili moja majka mogla odlucivati o tome? Ako ne, ko je to bio?

japaja

pre 5 godina

Sve se raspadne i okameni posle par miliona godina. Samo kod ovih opstane holesterol. Blago onim što mozga nemaju.
"Kakav fleš od ovog može da se rikne."- Božović film Crni Bombarder.

Mirko Kojotovski

pre 5 godina

A sto se ovi tzv. materijalisticki naučnici bacaju ciframa.Ma to je sigurno 6 hiljada bilijardi godina staro.Vidi se po borama na čelu. Ako u ovaj darvinizam još neko veruje onda ima teških neuronskih oštećenih procesa

SOSSD.GIHsbpmg.amin

pre 5 godina

Xman baš tako. Taj neki Bog će ti suditi zbog gluposti koje si izgovorio. Mene je stvorio, Bog a ti si od majmuna nastao. Poyy

Nero

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?

Trovach

pre 5 godina

Bas juce sam pisao o edijakarijskom periodu i bas mi je Dikinsonija bila na umu, ali jos starije od nje su bile zivotinje nalik biljkama.

The kako da ne

pre 5 godina

@Xman

A ima nekih koji veruju svemu sto "naucnici" kazu.
Pa cak I to da zaba moze da se pretvori u princa, pardon, majmun u coveka... za nekih 500-600 miliona godina.

wiener

pre 5 godina

U kambrijumu se ne poljavuju samo crvi i mekusci, tu najstaju najstariji oblici praktično svega što i danas postoji, uključujući i kičmenjake, znači naše pretke.

Sasa

pre 5 godina

Izumrli zbog holesterola.
(Boža, 21. septembar 2018 16:21)

Izumrli su zato sto su nosili bele carape na crne cipele, holesterol nije bio odlucujuci faktor :)

nije srpski talasati

pre 5 godina

a neki veruju da je AV izuzetan primerak svoje vrste politickih bezkicmenjaka nesto nalik ovoj amebi... daleko smo napredovali

Black fish

pre 5 godina

I onda neki ljudi veruju u religije koje tvrde da je planetu Zemlju i sve na njoj stvorio neki Bog pre samo 5-6 hiljada godina.
(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

A neki drugu veruju u religiju zvanu makroevolucija i dravinizam.

Nodi

pre 5 godina

I onda neki ljudi veruju u religije koje tvrde da je planetu Zemlju i sve na njoj stvorio neki Bog pre samo 5-6 hiljada godina.
(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

Da, možda neki i veruju, ali to je šačica američkih protestanata koji su očigledno daleko dogurali sa tom pričom. Međutim to nije zvanično učenje niti Katoličke, niti bilo koje Pravoslavne crkve. To je dakle, nepriznato sektaško učenje.

nije srpski talasati

pre 5 godina

a neki veruju da je AV izuzetan primerak svoje vrste politickih bezkicmenjaka nesto nalik ovoj amebi... daleko smo napredovali

Sasa

pre 5 godina

Izumrli zbog holesterola.
(Boža, 21. septembar 2018 16:21)

Izumrli su zato sto su nosili bele carape na crne cipele, holesterol nije bio odlucujuci faktor :)

basketas

pre 5 godina

udjem na komentare, procitam 5-6 i zgrozim se neznanjem i nevaspitanjem onih koji posecuju b92 i ostavljaju komentare. a onda pomislim, zamisli sta je na kuriru i formeru??? gde ja zivim.

pope

pre 5 godina

To sto 'religije' tvrde je jedno a cinjenicu da sve ovo sto je bilo i bice je mogla da osmisli i kreira samo neka izuzetno inteligentna kreativna i mocna sila. Nazovite je kako hocete: 'Bog','Arhitekta' ili za one koji su kao i ja rasli u ateistickom komunizmu pa posle u ateistickom kapitalizmu mozda ugodnije usima zvuci 'Majka Priroda' (kome se zbog iritacije svetskim 'religijama' dize kosa na glavi od reci 'Bog' neka razmisli sam za sebe sta je zapravo ta 'Majka Priroda' koji ja zapravo razumem kao politicki korektan izraz za Boga u vremenu materijalisticke civilizacije a lansiran je u vreme Hipi Ere.
Sto se tice starosti nekoga ili necega u materijalnom poimanju sveta, imajte na umu da je i nauka konstatovala da je vreme relativno. Zavisi iz koje ravni postojanja se posmatra.
Ovo sve pricam kao neko ko nikada nije bio vernik a obrazovan je u tehnickim naukama i bavi se tehnikom.
Znam koliko intelekta je potrebno da se nesto komplikovano osmisli konstruise pa potom i da neko to materijalizuje. Takodje i moj otac je mene napravio ali ko mu je dao nacrt gde pise koliko cu biti visok kakvu cu psihu imati a na kom mestu mladez? Da li je moj otac ili moja majka mogla odlucivati o tome? Ako ne, ko je to bio?

Vertigo

pre 5 godina

Zemlja nije stara milione godina. Radioaktivne metode datiranja se baziraju na predpostavkama koje nisu dokazljive.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Black fish, 21. septembar 2018 16:3

DokazLJive??? Misliš dokazive ( bez lj)...volim vas što niste savladali osnovnu pismenost ali bez problema pljujete po nauci i u sve se razumete...

wiener

pre 5 godina

U kambrijumu se ne poljavuju samo crvi i mekusci, tu najstaju najstariji oblici praktično svega što i danas postoji, uključujući i kičmenjake, znači naše pretke.

Nodi

pre 5 godina

I onda neki ljudi veruju u religije koje tvrde da je planetu Zemlju i sve na njoj stvorio neki Bog pre samo 5-6 hiljada godina.
(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

Da, možda neki i veruju, ali to je šačica američkih protestanata koji su očigledno daleko dogurali sa tom pričom. Međutim to nije zvanično učenje niti Katoličke, niti bilo koje Pravoslavne crkve. To je dakle, nepriznato sektaško učenje.

Marko

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nero, 21. septembar 2018 17:40)
Nesto slicno metodi atomskih satova koji su najtacniji, jer sadrze element koji se srazmerno raspada i recimo izgubi toliko i toliko atoma za jednu sekundu, dakle u ovom slucaju se radi metodom ugljenika c14, opsirnije mozes da procitas na internetu.

Black fish

pre 5 godina

I onda neki ljudi veruju u religije koje tvrde da je planetu Zemlju i sve na njoj stvorio neki Bog pre samo 5-6 hiljada godina.
(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

A neki drugu veruju u religiju zvanu makroevolucija i dravinizam.

Nebitno

pre 5 godina

Ja ne znam ko u ovo moze da veruje. Nisam protivnik nauke, čak i sam radim kao inzinjer al´ nauka nam za sada ne daje dgovore na mnogo prostije stvari. Ljudi ne mogu ni dve nedelje unapred da preciziraju vremenske promene a ovi se razbacuju 500 miliona godina. Za mene licno veća bajka, nego religiozno objašnjenje nastanka sveta

Trovach

pre 5 godina

Bas juce sam pisao o edijakarijskom periodu i bas mi je Dikinsonija bila na umu, ali jos starije od nje su bile zivotinje nalik biljkama.

Kobster

pre 5 godina

Svakom ko tvrdi da je zemlja stara 6000 godina odrediti staratelja, jer taj nije pri zdravoj svesti. Tu dodati ravnozemljase, one koji tvrde da ljudi nisu sleteli na Mesec i antivakcinase.

Burazi jaci od cele kafane

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?
(Nero, 21. septembar 2018 17:40)

Ukucaj u pretrazivac 'radiometrijsko datiranje'.

Netko

pre 5 godina

Da je covek nastao od majmuna morala bi da postoji jos jedna vrsta izmedju majmuna i coveka.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (RED, 21. septembar 2018 18:58

Pa postoji takvo nesto, i vise njih, nece se to nikad tacno znati, kako je to tacno islo, ali ima fosila, kojih? znate, net je ogroman, informacije su nam na dva tri kilika misem.. samo (pre komentarisanja) treba potraziti.

Ja

pre 5 godina

(Nebitno, 21. septembar 2018 18:16)

Znači nauka na nešto nema odgovor, hajdemo odmah da ne verujemo ničemu što ona proizvede i da se uzdamo u veliko vudu stvorenje na nebu.
Smešno.

Nero

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?

The kako da ne

pre 5 godina

@Xman

A ima nekih koji veruju svemu sto "naucnici" kazu.
Pa cak I to da zaba moze da se pretvori u princa, pardon, majmun u coveka... za nekih 500-600 miliona godina.

Trovach

pre 5 godina

@nebitno...Nauka je dala odgovore na sva tvoja pitanja (ali ne i na mnoga pitanja koja je sebi postavila) i tvoja je sramota sto te odgovore nisi potrazio.

Arch Enemy

pre 5 godina

Ova vijest nije legitimna dok se ne pojavi svima omiljenji lik koji se raspituje za kavurme i čvarke. 
(Roker, 21. septembar 2018 19:21) 

Evo me!

Mene zanima da mi vi mene kažete gdje ima jeftina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

SOSSD.GIHsbpmg.amin

pre 5 godina

Xman baš tako. Taj neki Bog će ti suditi zbog gluposti koje si izgovorio. Mene je stvorio, Bog a ti si od majmuna nastao. Poyy

japaja

pre 5 godina

Sve se raspadne i okameni posle par miliona godina. Samo kod ovih opstane holesterol. Blago onim što mozga nemaju.
"Kakav fleš od ovog može da se rikne."- Božović film Crni Bombarder.

mljac, mljac

pre 5 godina

Ova vijest nije legitimna dok se ne pojavi svima omiljenji lik koji se raspituje za kavurme i čvarke.
(Roker, 21. septembar 2018 19:21)

Bio je ranije jedan vecini omiljen, pa se pod njegovim nickom pojavio drugi koji samo trazi kavurmu i cvarke, tako da se onaj prvi izgleda povukao... Nema ga barem dve nedelje. Uzivajmo sada uz kavurmu i cvarke, jer smo mi to trazili.

Shamgar

pre 5 godina

Starost fosila se meri metodom Ugljenik C14 i ova metoda ne moze da izmeri vecu starost od 50 000 god. Starost stena se meri Radioaktivnom metodom. U ovom slucaju datiraju sloj stene u kome se fosil nasao. Dakle, kako mozete odrediti starost lesha datirajuci groblje gde je sahranjen? Sta ako je doslo do pretumbavanja recimo za vreme potopa?
Uostalom, da bi Radioaktivne metode bile tacne moraju da se ispune odredjene pretpostavke:
1.Stope raspada radioaktivnih elemenata su uvek bile konstantne i jednake današnjim vrednostima.
2.Početne koncentracije se uzimaju kao poznate uz tvrdnju da na početku uopšte nije bilo elementa potomka. 3.Sistem se posmatra kao zatvoren tj.da nije moguć gubitak niti priliv ni roditeljskog ni izotopa potomka.
Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati a postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost. Svaki put kada su ove metode koriscene sa poznatim uzorcima nisu davale tacne rezultate.

Wolfgang Pauli

pre 5 godina

"Prvi gutljaj iz čaše zvana prirodna nauka, učiniće vas ateistom, ali na dnu čaše, čekaće vas Bog". 

Werner Heisenberg
(Mmm, 22. septembar 2018 01:07)


Izuzetno lepo receno, uz malu napomenu da Bog iz gornjeg citata nema veze sa glavnim likom Starog Zaveta.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

U principu sam na strani nauke, ali sta cemo ako nauku kidnapuju i pocnu da kontrolisu tajnovite religiozne figure u senci radi svojih tajnovitih religioznih i mesijanskih ciljeva? Da li je i takva "nauka" zaista i dalje nauka?

Uvek, ali UVEK se pitajte: KO PROFITIRA?

'When you believe in things
that you don't understand,
then you suffer'

- Stevie Wonder

B

pre 5 godina

Pa, da, Dikinsonija, tj. zenski oblik Brusa Dikinsona, pevaca Ajron Mejden. Bas i lici na njega, mislim, pravi je fosil.
Ok, to je bilo u kambriju, a sta je bilo u doba Jure Stublica? I iz tog perioda ima nekih fosila, garant!

Mirko Kojotovski

pre 5 godina

A sto se ovi tzv. materijalisticki naučnici bacaju ciframa.Ma to je sigurno 6 hiljada bilijardi godina staro.Vidi se po borama na čelu. Ako u ovaj darvinizam još neko veruje onda ima teških neuronskih oštećenih procesa

Nodi

pre 5 godina

Ajnštajn je uvek govorio, ne verujem u Boga onakvog kakvog ga mi zamišljamo, onakvog kakvog nam crkva predstavlja. Ali verujem u Boga koji je stvorio red u prirodi, Boga koji je stvorio Univerzum sa tako fantastično uređenim zakonima i vrednostima nekih fizičkih konstanti, da niti jedan drugi set vrednosti ne bi bio moguć. I najmanja promena jedne od stotina konstanti, Univerzum bi se raspao.

Trovach

pre 5 godina

@RED...Izmedju Australopitekusa (najverovatnije sediba) koji je bio uspravni majmun i Homo habilisa koji spada u rod Homo, tj. covek, nalazi se novopronadjena vrsta koja je toliko primitivna da je tesko reci da li spada u majmune, ili ljude, ali je ipak nazvana Homo naledi. Da ne nabrajam sada sve vrste uspravnih majmuna niti ljudi pre savremenog coveka.

wiener

pre 5 godina

Da je covek nastao od majmuna morala bi da postoji jos jedna vrsta izmedju majmuna i coveka.
 (RED, 21. septembar 2018 18:58) 

pa postoji dosta njih: australopitek, homo habilis, homo erectus, neandertalci, denisovci... svi su izumrli, ali sa poslednja dva pomenuta su ljudi živeli paralelno i po svemu sudeći se sa njima i parili.

sataniste u mišje rupe

pre 5 godina

Evolucionistički polupanci se hvataju za slamke. Taj fosil nije stariji od 6000 godina, koliko je otprilike star i svet.

pope

pre 5 godina

@pope
na ovaj tvoj komentar zalepio sam jedan veliki facepalm... koliko gluposti si izjavio u jednom komentaru ..
(Objavite mi komentar, 21. septembar 2018 19:34)

Slobodno napisi i objasni svima koje su to gluposti...skoncentrisi se na one najvece po tvom misljenju.

Nego veruješ li ti u ljubav, ili prvo moraš da nađeš fosil ljubavi da ti je dokažu?

pre 5 godina

Ediakaran period?

Ko je tu u tom periodu Edia, a ko ovo drugo?

---

(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

Dve stvari prenebegavaš, da je oksimoron da ljudi koji veruju mogu da tvrde. To je isto i sa naukom. Mašu nekim "jvanđeljima", upecaju preko svojih "apostola" svoje ribice, i onda i one veruju i tvrde! Jesi se ti UVERIO u starost fosila? Jesi ga ti pazio sve te silne godine? Jesi ti video kad je umro i fosilizovao se? Šta znaš o fosilizaciji? Da li znaš da nauka ne ume da fosilizuje ništa? Da ne ume naftu takođe da pravi od mrtvog drveća i životinja? Šta ti "znaš" uopšte? A koliko je to što znaš i tvrdiš bazirano samo na veri?
I onda dođeš i prosipaš ovde mudrost paušalno?
Znaš ko ima paušalnost kao svrsishodnost... ovi iz doba Ediakaran, i to onaj što u tom periodu nije Edia, nego je ovo drugo i to ispod skalpa direkt od Manitua!

Ali čovek koji se UVERIO u nešto... e, taj može da tvrdi. Znajući da će ga malo ko "čuti". Jer on priča o nečemu što je neizrecivo.

Nauka je spoznaja onog nepoznatog, i sve nepoznato nauka će saznati jednom. Ali ima i treća stvar - nesaznajno!

Možeš se susresti sa Tim, možeš Ga udisati i izdisati, moliti Mu se, osećati... ali ne možeš ga "naučiti", "razumeti", jer bi Ga time ubio, secirao i uskladištio u teglama. A To ili On nije toliko jadan kao mi pa da Sebe ne voli toliko da na sebe NE DA NI NAJMANJE!

god bless idiots

pre 5 godina

@ Mmm
ma,kakav werner heisenberg i bakraci,drz' se nasih strucnjaka oni su cak ubedjeni da mogu stvoriti i svog tvorca;)

Mmm

pre 5 godina

Prvi gutljaj iz čaše zvana prirodna nauka, učiniće vas ateistom, ali na dnu čaše, čekaće vas Bog".  

Werner Heisenberg 
(Mmm, 22. septembar 2018 01:07) 


Izuzetno lepo receno, uz malu napomenu da Bog iz gornjeg citata nema veze sa glavnim likom Starog Zaveta.
(Wolfgang Pauli, 22. septembar 2018 10:07)

Mora da je teško živeti u neznanju.
Svako dobro.

volja naroda

pre 5 godina

@ Nodi
ajnstajn je morao da zna,religijske institucije nisu ama bas nimalo glupe, naprotiv,one dobro znaju o cemu govore al' stado nema potrebu za istinom?

Pundit

pre 5 godina

(Nego veruješ li ti u ljubav, ili prvo moraš da nađeš fosil ljubavi da ti je dokažu?, 21. septembar 2018 22:20)

Pa vidi, niko nikada i ne bi imao problem sa religijom (verovanjem u boga) kad bi se to "bog" shvatalo kao apstrakcija (ljubav, sloboda, pravda...). U početku je i bilo takvo shvatanje bogova i božanstava, jedino što je još mnogo više pojmova smatrano apstraktnim (vreme, vetar, nebo, mora, sama Zemlja...). Njihov opis i prikaz je po pravilu bio u ljudskom obliku sa asocijacijom "resora". Ni danas nama nije ništa lakše drugačije. Kako prikazati pravdu, nego kao Justiciju? Justicija JESTE personifikovani apstrakt "pravde".

Jedina preživela takva apstrakcija je vreme. Monoteistički bog, ili Bog, ili Alah, ili Jahve, "onaj koji jeste, koji je bio i koji će biti" je nekada nazivan Hronosom. Kada se Stari Zavet čita na taj način, mnoge nebulozne stvari dobijaju originalni, pravi smisao.

Jesi li ti ikad našao neki trag postojanja Boga, a da to nije bio trag delovanja vremena (Hronosa)? I ovakvi fosili su samo još jedan takav trag, jer Hronos je veoma, veoma veoma star. I vrlo sadašnji, istovremeno. Za Hronosa, vaše shvatanje "Boga" je trenutna, prolazna ludost. Hronos nikuda ne žuri, zaboga pa on stvara svo to "vreme".

rugao se lonac loncu a oba su šuplja

pre 5 godina

Onaj koji veruje u holesterol star 500 miliona godina priča nešto o religiji... Kakvu god glupost da izvale vi ćete poverovati zato što je to "naučna istina". Talibani.

krle za

pre 5 godina

Mora da je teško živeti u neznanju.  
Svako dobro. 
(Mmm, 22. septembar 2018 12:49) 

Ti najbolje znas. Izdrzi!
(Wolfgang Pauli, 22. septembar 2018 13:32)

Bravo majstore. Kako si mu samo odgovorio... svaka čast. Vidi koliko si samo lajkova dobio. Samo nastavi, ti si moj idol.
Jedva čekam još neki tvoj komentar.

Nebitno

pre 5 godina

Ja ne znam ko u ovo moze da veruje. Nisam protivnik nauke, čak i sam radim kao inzinjer al´ nauka nam za sada ne daje dgovore na mnogo prostije stvari. Ljudi ne mogu ni dve nedelje unapred da preciziraju vremenske promene a ovi se razbacuju 500 miliona godina. Za mene licno veća bajka, nego religiozno objašnjenje nastanka sveta

pope

pre 5 godina

To sto 'religije' tvrde je jedno a cinjenicu da sve ovo sto je bilo i bice je mogla da osmisli i kreira samo neka izuzetno inteligentna kreativna i mocna sila. Nazovite je kako hocete: 'Bog','Arhitekta' ili za one koji su kao i ja rasli u ateistickom komunizmu pa posle u ateistickom kapitalizmu mozda ugodnije usima zvuci 'Majka Priroda' (kome se zbog iritacije svetskim 'religijama' dize kosa na glavi od reci 'Bog' neka razmisli sam za sebe sta je zapravo ta 'Majka Priroda' koji ja zapravo razumem kao politicki korektan izraz za Boga u vremenu materijalisticke civilizacije a lansiran je u vreme Hipi Ere.
Sto se tice starosti nekoga ili necega u materijalnom poimanju sveta, imajte na umu da je i nauka konstatovala da je vreme relativno. Zavisi iz koje ravni postojanja se posmatra.
Ovo sve pricam kao neko ko nikada nije bio vernik a obrazovan je u tehnickim naukama i bavi se tehnikom.
Znam koliko intelekta je potrebno da se nesto komplikovano osmisli konstruise pa potom i da neko to materijalizuje. Takodje i moj otac je mene napravio ali ko mu je dao nacrt gde pise koliko cu biti visok kakvu cu psihu imati a na kom mestu mladez? Da li je moj otac ili moja majka mogla odlucivati o tome? Ako ne, ko je to bio?

Black fish

pre 5 godina

I onda neki ljudi veruju u religije koje tvrde da je planetu Zemlju i sve na njoj stvorio neki Bog pre samo 5-6 hiljada godina.
(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

A neki drugu veruju u religiju zvanu makroevolucija i dravinizam.

SOSSD.GIHsbpmg.amin

pre 5 godina

Xman baš tako. Taj neki Bog će ti suditi zbog gluposti koje si izgovorio. Mene je stvorio, Bog a ti si od majmuna nastao. Poyy

japaja

pre 5 godina

Sve se raspadne i okameni posle par miliona godina. Samo kod ovih opstane holesterol. Blago onim što mozga nemaju.
"Kakav fleš od ovog može da se rikne."- Božović film Crni Bombarder.

The kako da ne

pre 5 godina

@Xman

A ima nekih koji veruju svemu sto "naucnici" kazu.
Pa cak I to da zaba moze da se pretvori u princa, pardon, majmun u coveka... za nekih 500-600 miliona godina.

Nero

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?

sataniste u mišje rupe

pre 5 godina

Evolucionistički polupanci se hvataju za slamke. Taj fosil nije stariji od 6000 godina, koliko je otprilike star i svet.

Mirko Kojotovski

pre 5 godina

A sto se ovi tzv. materijalisticki naučnici bacaju ciframa.Ma to je sigurno 6 hiljada bilijardi godina staro.Vidi se po borama na čelu. Ako u ovaj darvinizam još neko veruje onda ima teških neuronskih oštećenih procesa

Nodi

pre 5 godina

I onda neki ljudi veruju u religije koje tvrde da je planetu Zemlju i sve na njoj stvorio neki Bog pre samo 5-6 hiljada godina.
(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

Da, možda neki i veruju, ali to je šačica američkih protestanata koji su očigledno daleko dogurali sa tom pričom. Međutim to nije zvanično učenje niti Katoličke, niti bilo koje Pravoslavne crkve. To je dakle, nepriznato sektaško učenje.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

U principu sam na strani nauke, ali sta cemo ako nauku kidnapuju i pocnu da kontrolisu tajnovite religiozne figure u senci radi svojih tajnovitih religioznih i mesijanskih ciljeva? Da li je i takva "nauka" zaista i dalje nauka?

Uvek, ali UVEK se pitajte: KO PROFITIRA?

'When you believe in things
that you don't understand,
then you suffer'

- Stevie Wonder

Nego veruješ li ti u ljubav, ili prvo moraš da nađeš fosil ljubavi da ti je dokažu?

pre 5 godina

Ediakaran period?

Ko je tu u tom periodu Edia, a ko ovo drugo?

---

(Xman, 21. septembar 2018 16:12)

Dve stvari prenebegavaš, da je oksimoron da ljudi koji veruju mogu da tvrde. To je isto i sa naukom. Mašu nekim "jvanđeljima", upecaju preko svojih "apostola" svoje ribice, i onda i one veruju i tvrde! Jesi se ti UVERIO u starost fosila? Jesi ga ti pazio sve te silne godine? Jesi ti video kad je umro i fosilizovao se? Šta znaš o fosilizaciji? Da li znaš da nauka ne ume da fosilizuje ništa? Da ne ume naftu takođe da pravi od mrtvog drveća i životinja? Šta ti "znaš" uopšte? A koliko je to što znaš i tvrdiš bazirano samo na veri?
I onda dođeš i prosipaš ovde mudrost paušalno?
Znaš ko ima paušalnost kao svrsishodnost... ovi iz doba Ediakaran, i to onaj što u tom periodu nije Edia, nego je ovo drugo i to ispod skalpa direkt od Manitua!

Ali čovek koji se UVERIO u nešto... e, taj može da tvrdi. Znajući da će ga malo ko "čuti". Jer on priča o nečemu što je neizrecivo.

Nauka je spoznaja onog nepoznatog, i sve nepoznato nauka će saznati jednom. Ali ima i treća stvar - nesaznajno!

Možeš se susresti sa Tim, možeš Ga udisati i izdisati, moliti Mu se, osećati... ali ne možeš ga "naučiti", "razumeti", jer bi Ga time ubio, secirao i uskladištio u teglama. A To ili On nije toliko jadan kao mi pa da Sebe ne voli toliko da na sebe NE DA NI NAJMANJE!

Shamgar

pre 5 godina

Starost fosila se meri metodom Ugljenik C14 i ova metoda ne moze da izmeri vecu starost od 50 000 god. Starost stena se meri Radioaktivnom metodom. U ovom slucaju datiraju sloj stene u kome se fosil nasao. Dakle, kako mozete odrediti starost lesha datirajuci groblje gde je sahranjen? Sta ako je doslo do pretumbavanja recimo za vreme potopa?
Uostalom, da bi Radioaktivne metode bile tacne moraju da se ispune odredjene pretpostavke:
1.Stope raspada radioaktivnih elemenata su uvek bile konstantne i jednake današnjim vrednostima.
2.Početne koncentracije se uzimaju kao poznate uz tvrdnju da na početku uopšte nije bilo elementa potomka. 3.Sistem se posmatra kao zatvoren tj.da nije moguć gubitak niti priliv ni roditeljskog ni izotopa potomka.
Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati a postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost. Svaki put kada su ove metode koriscene sa poznatim uzorcima nisu davale tacne rezultate.

nije srpski talasati

pre 5 godina

a neki veruju da je AV izuzetan primerak svoje vrste politickih bezkicmenjaka nesto nalik ovoj amebi... daleko smo napredovali

Ja

pre 5 godina

(Nebitno, 21. septembar 2018 18:16)

Znači nauka na nešto nema odgovor, hajdemo odmah da ne verujemo ničemu što ona proizvede i da se uzdamo u veliko vudu stvorenje na nebu.
Smešno.

Mmm

pre 5 godina

Prvi gutljaj iz čaše zvana prirodna nauka, učiniće vas ateistom, ali na dnu čaše, čekaće vas Bog".  

Werner Heisenberg 
(Mmm, 22. septembar 2018 01:07) 


Izuzetno lepo receno, uz malu napomenu da Bog iz gornjeg citata nema veze sa glavnim likom Starog Zaveta.
(Wolfgang Pauli, 22. septembar 2018 10:07)

Mora da je teško živeti u neznanju.
Svako dobro.

rugao se lonac loncu a oba su šuplja

pre 5 godina

Onaj koji veruje u holesterol star 500 miliona godina priča nešto o religiji... Kakvu god glupost da izvale vi ćete poverovati zato što je to "naučna istina". Talibani.

Trovach

pre 5 godina

Bas juce sam pisao o edijakarijskom periodu i bas mi je Dikinsonija bila na umu, ali jos starije od nje su bile zivotinje nalik biljkama.

Kobster

pre 5 godina

Svakom ko tvrdi da je zemlja stara 6000 godina odrediti staratelja, jer taj nije pri zdravoj svesti. Tu dodati ravnozemljase, one koji tvrde da ljudi nisu sleteli na Mesec i antivakcinase.

Vertigo

pre 5 godina

Zemlja nije stara milione godina. Radioaktivne metode datiranja se baziraju na predpostavkama koje nisu dokazljive.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Black fish, 21. septembar 2018 16:3

DokazLJive??? Misliš dokazive ( bez lj)...volim vas što niste savladali osnovnu pismenost ali bez problema pljujete po nauci i u sve se razumete...

Sasa

pre 5 godina

Izumrli zbog holesterola.
(Boža, 21. septembar 2018 16:21)

Izumrli su zato sto su nosili bele carape na crne cipele, holesterol nije bio odlucujuci faktor :)

Marko

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nero, 21. septembar 2018 17:40)
Nesto slicno metodi atomskih satova koji su najtacniji, jer sadrze element koji se srazmerno raspada i recimo izgubi toliko i toliko atoma za jednu sekundu, dakle u ovom slucaju se radi metodom ugljenika c14, opsirnije mozes da procitas na internetu.

wiener

pre 5 godina

U kambrijumu se ne poljavuju samo crvi i mekusci, tu najstaju najstariji oblici praktično svega što i danas postoji, uključujući i kičmenjake, znači naše pretke.

basketas

pre 5 godina

udjem na komentare, procitam 5-6 i zgrozim se neznanjem i nevaspitanjem onih koji posecuju b92 i ostavljaju komentare. a onda pomislim, zamisli sta je na kuriru i formeru??? gde ja zivim.

B

pre 5 godina

Pa, da, Dikinsonija, tj. zenski oblik Brusa Dikinsona, pevaca Ajron Mejden. Bas i lici na njega, mislim, pravi je fosil.
Ok, to je bilo u kambriju, a sta je bilo u doba Jure Stublica? I iz tog perioda ima nekih fosila, garant!

Netko

pre 5 godina

Da je covek nastao od majmuna morala bi da postoji jos jedna vrsta izmedju majmuna i coveka.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (RED, 21. septembar 2018 18:58

Pa postoji takvo nesto, i vise njih, nece se to nikad tacno znati, kako je to tacno islo, ali ima fosila, kojih? znate, net je ogroman, informacije su nam na dva tri kilika misem.. samo (pre komentarisanja) treba potraziti.

pope

pre 5 godina

@pope
na ovaj tvoj komentar zalepio sam jedan veliki facepalm... koliko gluposti si izjavio u jednom komentaru ..
(Objavite mi komentar, 21. septembar 2018 19:34)

Slobodno napisi i objasni svima koje su to gluposti...skoncentrisi se na one najvece po tvom misljenju.

god bless idiots

pre 5 godina

@ Mmm
ma,kakav werner heisenberg i bakraci,drz' se nasih strucnjaka oni su cak ubedjeni da mogu stvoriti i svog tvorca;)

Trovach

pre 5 godina

@nebitno...Nauka je dala odgovore na sva tvoja pitanja (ali ne i na mnoga pitanja koja je sebi postavila) i tvoja je sramota sto te odgovore nisi potrazio.

Wolfgang Pauli

pre 5 godina

"Prvi gutljaj iz čaše zvana prirodna nauka, učiniće vas ateistom, ali na dnu čaše, čekaće vas Bog". 

Werner Heisenberg
(Mmm, 22. septembar 2018 01:07)


Izuzetno lepo receno, uz malu napomenu da Bog iz gornjeg citata nema veze sa glavnim likom Starog Zaveta.

Burazi jaci od cele kafane

pre 5 godina

interesuje me,kako se dodje do podatka da je to toliko i toliko staro?? ne radi se ovde o par godina ili decenija,vec 500 miliona godina???Kako,na koji nacin?
(Nero, 21. septembar 2018 17:40)

Ukucaj u pretrazivac 'radiometrijsko datiranje'.

mljac, mljac

pre 5 godina

Ova vijest nije legitimna dok se ne pojavi svima omiljenji lik koji se raspituje za kavurme i čvarke.
(Roker, 21. septembar 2018 19:21)

Bio je ranije jedan vecini omiljen, pa se pod njegovim nickom pojavio drugi koji samo trazi kavurmu i cvarke, tako da se onaj prvi izgleda povukao... Nema ga barem dve nedelje. Uzivajmo sada uz kavurmu i cvarke, jer smo mi to trazili.

wiener

pre 5 godina

Da je covek nastao od majmuna morala bi da postoji jos jedna vrsta izmedju majmuna i coveka.
 (RED, 21. septembar 2018 18:58) 

pa postoji dosta njih: australopitek, homo habilis, homo erectus, neandertalci, denisovci... svi su izumrli, ali sa poslednja dva pomenuta su ljudi živeli paralelno i po svemu sudeći se sa njima i parili.

krle za

pre 5 godina

Mora da je teško živeti u neznanju.  
Svako dobro. 
(Mmm, 22. septembar 2018 12:49) 

Ti najbolje znas. Izdrzi!
(Wolfgang Pauli, 22. septembar 2018 13:32)

Bravo majstore. Kako si mu samo odgovorio... svaka čast. Vidi koliko si samo lajkova dobio. Samo nastavi, ti si moj idol.
Jedva čekam još neki tvoj komentar.

Nodi

pre 5 godina

Ajnštajn je uvek govorio, ne verujem u Boga onakvog kakvog ga mi zamišljamo, onakvog kakvog nam crkva predstavlja. Ali verujem u Boga koji je stvorio red u prirodi, Boga koji je stvorio Univerzum sa tako fantastično uređenim zakonima i vrednostima nekih fizičkih konstanti, da niti jedan drugi set vrednosti ne bi bio moguć. I najmanja promena jedne od stotina konstanti, Univerzum bi se raspao.

Trovach

pre 5 godina

@RED...Izmedju Australopitekusa (najverovatnije sediba) koji je bio uspravni majmun i Homo habilisa koji spada u rod Homo, tj. covek, nalazi se novopronadjena vrsta koja je toliko primitivna da je tesko reci da li spada u majmune, ili ljude, ali je ipak nazvana Homo naledi. Da ne nabrajam sada sve vrste uspravnih majmuna niti ljudi pre savremenog coveka.

volja naroda

pre 5 godina

@ Nodi
ajnstajn je morao da zna,religijske institucije nisu ama bas nimalo glupe, naprotiv,one dobro znaju o cemu govore al' stado nema potrebu za istinom?

Pundit

pre 5 godina

(Nego veruješ li ti u ljubav, ili prvo moraš da nađeš fosil ljubavi da ti je dokažu?, 21. septembar 2018 22:20)

Pa vidi, niko nikada i ne bi imao problem sa religijom (verovanjem u boga) kad bi se to "bog" shvatalo kao apstrakcija (ljubav, sloboda, pravda...). U početku je i bilo takvo shvatanje bogova i božanstava, jedino što je još mnogo više pojmova smatrano apstraktnim (vreme, vetar, nebo, mora, sama Zemlja...). Njihov opis i prikaz je po pravilu bio u ljudskom obliku sa asocijacijom "resora". Ni danas nama nije ništa lakše drugačije. Kako prikazati pravdu, nego kao Justiciju? Justicija JESTE personifikovani apstrakt "pravde".

Jedina preživela takva apstrakcija je vreme. Monoteistički bog, ili Bog, ili Alah, ili Jahve, "onaj koji jeste, koji je bio i koji će biti" je nekada nazivan Hronosom. Kada se Stari Zavet čita na taj način, mnoge nebulozne stvari dobijaju originalni, pravi smisao.

Jesi li ti ikad našao neki trag postojanja Boga, a da to nije bio trag delovanja vremena (Hronosa)? I ovakvi fosili su samo još jedan takav trag, jer Hronos je veoma, veoma veoma star. I vrlo sadašnji, istovremeno. Za Hronosa, vaše shvatanje "Boga" je trenutna, prolazna ludost. Hronos nikuda ne žuri, zaboga pa on stvara svo to "vreme".

Arch Enemy

pre 5 godina

Ova vijest nije legitimna dok se ne pojavi svima omiljenji lik koji se raspituje za kavurme i čvarke. 
(Roker, 21. septembar 2018 19:21) 

Evo me!

Mene zanima da mi vi mene kažete gdje ima jeftina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...