Četvrtak, 06.09.2018.

17:22

Skandal u vrtiću: Slikovnica – "Grozote i časna smrt" FOTO

“Nemoj ništa da brineš, tvoja porodica će biti ponosna na tvoju časnu smrt”, jedna je od poruka iz slikovnice koju su dobila deca u vrtiću u Ljukovu.

Izvor: InfoNet Vojvodina

Skandal u vrtiæu: Slikovnica – "Grozote i èasna smrt" FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Jovana

pre 5 godina

Da vidimo ovako...U prvi razred sam krenula '91., tu su me sacekali Jarac zivodarac, pa Devojcica sa sibicama...ako se neko seca Vukovog coska i cuvene horor scene sa Maksicem...niti ja, niti bilo ko od mojih prijatelja nije postao serijski ubica zbog toga. Problem je sto roditelji decu drze pod staklenim zvonom, obracaju im se kao da su bebe, hrane ih do polaska u skolu..da se slucajno mladuncad njihova ne stresiraju...

Licemeri

pre 5 godina

A sta je problem kad vam to isto spc i velikosrBske patriJote redovno propagiraju? O crtacima da ne pricam. I ne, ne mislim na ove nove no na Duska Dugouska, Tom i Dzerija i slicne...

Dzon Kofi

pre 5 godina

Kao dete sam imao ovakve slikovnice/knjige kako god, bukvalno su prezanimljivi, na humoristican nacin opisuju kako se zivelo nekada, ne dizite buku oko gluposti, dan danas kad je iskopam medju knjigama obrnem koju stranu jer je i dalje zanimljiva.

Г

pre 5 godina

Ма, проблем је само у културном контексту. Што да потежемо Ацтеке и далеку прошлост, кад имамо наше савремене теме:
Не би ти се свидело да моташ каблове за минималац, клечећи у пеленама.
Не би ти се свидело да дођеш на станицу Прокоп, а унаоколо нигде ничега, ни превоза, ни информација, ни тоалета
Не би ти се свидело да будеш трудница у Србији
Не би ти се свидело да будеш незапослен у Србији
Или нешто из ближе прошлости:
Не би ти се свидело да те натерају да ратујеш, док Србија није у рату
Не би ти се свидело да ти је плата 5 марака по курсу у тренутку исплате.
Е, моји Астеци, ви сте још добро прошли. Код вас је жртвован само мали број људи...

Ja

pre 5 godina

Ne igrajte se! Sve sto dete cita u predskolskom uzrastu, u pubertetu, oblikovace njegov pogled na svet i imati dalekosezne posledice, koje đse vise nece moci spreciti! Sklanjajte sve sto nije prikladno za njihov uzrast, ne opterecujte ih ubistvima i sekualnim origijama, njihov mozak nije dovoljno zreo ( citaj:oguglao i pokvaren) da to shvati na pravi nacin, mi zapravo i ne znamo kakve predstave i kakvi naopaki zakljucci i utisci mogu da nastanu u glavi deteta posle citanja ovakvih nakaradnih tekstova. Detetov mozak ne obradjuje stvari na isti nacin kao nas, a taj dsrednjevekovni odnos prema deci, koji se izgleda vratio i ponovio je aktuelan, posebno me izludjuje! Ponovo se detetu ne priznaje da je dete i pnovo mu se odrice pravo na nevino detinjstvo, a trebalo je s tom skolom davno raskrstiti i zastiti decu od svakavih! Nekad su to bili surovi kapitalisti kod koji seu sasvim mala deca radila po deset sati dnevno, a danas su to razni lovci na duse!

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Otkad to deca od 4-6 godina čitaju latinicu na tom nivou? Možda pojedina svakako ne sva.
(Draža, 6. septembar 2018 23:13)
Njima je potpuno svejedno da li je u pitanju latinica ili cirilica,posto ne umeju da procitaju nijedno od ta dva pisma,osim pojedinaca,ili mislis da se Srpcad radjaju sa urodjenim znanjem cirilice?

Kreaticni centar ima fantasticna izdanja,kao sto je i ovo,a polupismeni komentatori i dusebriznici,bolje bi im bilo da ih citaju umesto Kurira i Informera...

Mnogi od vas nikada nisu citali stripove,a ako i jesu ,citali su najgore Bonnelijevo djubre,kao sto ej Blek Stena,Kapetan MArk,Zagor i sl.
Da su citali Harolda Fostera,Aleksa Rejmonda,Gosinija i Uderza,Frankea,pa cak i Magnusa i Bunkera,shavtili bi koliko je strip mocno sredstvo za izrazavanje.
Ova publikacija je obrazovna i saljiva i jedino je mozda problem sto su promasili uzrast dece,jer sa 5 godina nisu sposobni ni da shvate da postoji neko osim njih na ovom svetu,a ne o nekim iscezlim narodima i civilizacijama.

Alex

pre 5 godina

Mi smo gledali nacističke logore i sta mi fali sada? Kada bi malo, samo malo, ovi tunjavi, nepismeni roditelji koji samo znaju da hvalispeve svoju decu nesto znali o razvoju, znali bi sta je agresija, kako se kanalise i socijalizuje itd itd! Al to nema u Zadruzi ni 1 ni 2.

cvele

pre 5 godina

,,Ja sam jarac živoderac, živ klan ne doklan, živ soljen ne dosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac."

Ovo je narodna prica ,,Jarac živoderac'' iz citanke u osnovnoj skoli kada sam ja '91. god. krenuo u nju i taj deo dan danas znam napameti necete verovati: niti sam nekada nekoga klao, ni maltretirao. To sto ce deca to citati ne znaci da ce to i raditi. Nijednom zlotvoru u istoriji nisu kao malom citali bajke sa tim stvarima koje je on radio, vec je odrastajuci i gledajuci odrasle ljude oko sebe shvatao sta moze a sta ne da radi i to u svojim zlocinima primenjivao. Sada treba menjati i bajke da bi bile podobnije roditeljima koji cuvaju decu pod staklenim zvonom. Na primer: u Crvenkapici vuk nije pojeo baku i nije lovac rasporio posle toga vuka vec je vuk baku drzao zakljucanu u drugoj sobi dok ne vidi sta ce sa njom, jer jelte ne sme dete da vidi tako nesto pa da kasnije proba da pojede nekog svog druga....

N.D.

pre 5 godina

Jao, pa iz aviona se vidi da neko hoce da nagazi izdavacku kucu zbog udzbenika. Uopste nije sporna knjiga, ni izdavacka politika, sporno je sto je knjiga u predskolskoj ustanovi, a Kreativni centar s tim nema bas nista. Kao kad bi neko optuzivao Stenlija Kjubrika da je monstrum jer je neko bez njegovog znanja pustio Isijavanje u vrticu.

Milena

pre 5 godina

Roditelji ocito ne znaju nista o pretkolumbovskim civilizacijama u Americi, sto prica o njima. Autori slikovnice su ocit spremili jak slucaj protiv nasilog ponasanja i gluposti tipa "casna smrt" kroz nasilje, i to kroz pricu o surovim Astecima. OK, mozda je 5 godina zaista rano, ali deca sve to vide vec u tom uzrastu na TV-u, i nasilje im ej i te kako poznato samo sto danas nemaju dovoljno ograda prema istom, zbog prisustva mnogo nasilnih scena u kojima cesto figuriraju anti heroji s kojima je lako identifikovati se.

Nenad

pre 5 godina

Ajde bre ljudi, sta se drmate? Ko vam ljulja kavez? Problem je sto je sadrzaj ne prilagodjen deci u vrticu, a ne sta je isti objasnjavao. To se desilo posto su nam SNS kadrovi talibani bez grama mozga. Setite se Otkrica sveta u stripu i slicnih stvari koje smo citali u ranim razredima osnovne skole, pa i Alan Forda. Kad ste uzeli prvi u ruke? Najverovatnije sa 7 godina.

Ranger

pre 5 godina

Bolje da su im dali da citaju stripove ili Politikin zabavnik,daleko su svrsishodniji i decu na jedan primeren,saljiv nacin bolje upoznaju sa raznim istorijskim dogadjajima nego ovakvo brutalno stivo totalno neprilagodjeno decijem uzrastu.

Goran

pre 5 godina

Na zalost ima i nesto gore od toga evo u Francuskoj pocinje obavezno seksualno obrazovanje za decu od 4 godine starosti pa nadalje. Deca ce uciti o seksu,masturbaciji seksualnom opredeljenju i ko zna o cemu jos.To ce nazalost stici i kod nas samo je pitanje vremena.

majka petogodisnjakinje

pre 5 godina

Vi koji pokusavate objasniti da je slikovnica kvalitetno stivo. Znate li vi sta znaci - starosna dob od 5 godina?! Ocito ne!

Ljubitelj

pre 5 godina

U cemu je problem?
Ja sam citao ove slikovnice, dobro se secam slikovnice o Astecima jer mi je probudila ljubav ka istoriji. Objasnjeno na zanimljiv i kreativan nacin, ne razumem sta vam je svima.
Ne razumem danasnje roditelje, drzali bi decu pod staklenim zvonom.
PUSTITE DECU DA RAZVIJAJU KREATIVNOST I INTERESOVANJA.

Ili im pustite Zadrugu, sa tim vidim, nemate problema.

Ma ajte molim vas!

pre 5 godina

Bilo je sličnih šok-reakcija i zbog stripova u Politikinom Zabavniku. Krajnje je vreme da ljudi sa ovih prostora shvate da je 80-90% stripova stvorenih u poslednjih 30-40 god namenjeno odraslima i starijim maloletnicima. Ovo sporno u članku nije strip, istina, ali je vrlo šaljivo svima starijima. Došlo je vreme da ljudi shvate da ako je nešto nacrtano/naslikano, ne mora nužno značiti da je šund i za najmlađe. Tako su stripovi, slikovnice i sl. već decenijama marginalizovani kao štivo za decu, i onda se ljudi čude zbog scena golotinje, nasilja ili teških, ozbiljnih tema, koje staju ruku pod ruku sa vrhunskim ostvarenjima u filmu ili književnosti! Isto je bilo spornih momenata u ilustrovanim knjigama o narodima (ja imam Lukave Slovene), ali to je knjiga namenjena starijoj deci i odraslima.

Kata

pre 5 godina

@Reckboo

Neke od tih knjiga imamo na polici za starijeg sina (9 godina). Samo neko ko nije u zivotu imao posla sa petogodisnjakom (moje mladje dijete trenutno u tom uzrastu) moze i pomisliti da je ovakvo stivo prikladno za taj uzrast.

pogledao

pre 5 godina

Nema niceg 'neprikladnog' u slikovnici. Neprikladan je izbor za decu tog uzrasta. To je sve. Kao i uvek nesposobnost sa jedne strane i lazno padanje u nesvest sa druge. Knjiga je deci starijeg uzrasta cak i zabavna.

Dragana

pre 5 godina

Moj sin ima 7 a cerka 9. Imaju milion pitanja i sve ih zanima i opet nisam sigurna da bi bilo koje od njih rado citalo ovu knjigu. Ja sam gledala film ,,Apokalipto" razumem ga i svidja mi se . Nisam imala kosmare niti strahove nakon filma. Ali moja deca vide 20 sekundi neceg mnogo manje strasnije od klanja i dranja pa vriste , placu i sanjaju nocima. Mi smo veliki i nagledali smo se svega a oni su mali i imaju samo mede i zeke i leptirice u glavi. A sto se tice istorije ..??!! Pa zar mi nemamo nasu? Zasto dete u vrticu nema slikovnicu o Srbiji? O Lazaru? Marku Kraljevicu i Musi Kesedziji? O Karadjordju i Milosu? A ako i zatreba krvi i klanja i dranja i nabijanja na kolac i seca glava ?? Pa imamo mi toga dovoljno u NASOJ SRPSKOJ istoriji.

bot Bole

pre 5 godina

Ako se setimo raznih bajki kao na primer Devojcica sa sibicama, Crvenkapa, Koza i sedam jarica... Videcete da smrt deci od davnina nije tabu...

Petar

pre 5 godina

Pominjte braću Grim, te bajke možda imaju surove momente u izvornom izdanju, ali su sada prilagođene deci i ti detalji su banalizovani i naivni za razliku od ovakvog pisanja. Nije za poredjenje.

maki

pre 5 godina

Mislim da su knjige ok za stariji uzrast dece. Za ovaj nisu i to je to. Serijal je popularan i na jedan novi nacin priblizava istoriju deci ali starijoj...

razmisljamglavomsvojom

pre 5 godina

Razumem da je cilj edukacija ali ko je izabrao ovu temu za tako malu decu nema grama mozga. Nije mi jasno kako biraju te ljude koji odlucuju o ovakvim stvarima.

Kole

pre 5 godina

Ja sam sokirana komentarima. Zasto bi dete od 5 godina cak i u sali razmisljalo o dranju koze ili vadjenju srca ostrim nozem? Da li su to stvari na koje i na sekund treba da pomisli? Zato i deca i jesu takva kakva jesu.
(Samo kazem, 06. septembar 2018 19:19)

A kad lovac puškom ubije vuka raspori mu stomak i iz njega izvadi baku i to sve na Crvenkapine oči, to je onda kao u redu za decu od pet godina?

Reckboo

pre 5 godina

U pitanju je jedna knjiga iz višestruko nagrađivanog serijala, autora Davida Salarije, velikog popularizatora nauke i vrsnog ilustratora. Serijal je namenjen popularizaciji istorije, i kao veoma efektan doživeo je nekoliko reprinta. Koliko se sećam, u seriji ima i naslova poput 'Ne bi ti se svidelo da budeš rob u Staroj Grčkoj', ali i 'Ne bi ti se svidelo da budeš član posade Apola 13'.

Posredi je još jedan izliv histerije ovog sluđenog naroda i tradicionalno neukih osoba.
Kreativni centar kao respektabilna izdavačka kuća koja okuplja tim vrsnih pedagoga i autora - može vam predstavljati uzor i doneti spokoj pri izboru dela za objavljivanje (svojevremeno su pazili da odveć 'mračne' knjige, sa psovkama ili sličnim 'nepodopštinama' - ni ne objavljuju).
Neuka svetina.
Histerija i nemaština, strah da opasnost vreba sa svih strana - plod medijskih pritisaka.
Prepad roditelja na neiskvarenu dečju percepciju - verovatno ga je odmah odveo k lokalnome popu (a jeziv je broj onih koji skaču sa komentarima tipa 'užas i katastrofa').
Kao što se kaže da je internet učinio mnogo više budala vidljivim i uticajnim - tako i ovo - ćale ima varljivi utisak lične moći u svom privatnom lovu na 'opasnosti'...
Kao knjižar sa preko 15 godina rada - od srca preporučujem knjige Davida Salarije.

nikol dž. femija

pre 5 godina

Бајке браће ГРИМ - су као боље па смо их сви читали и у свим бајкама има убистава и прождирања, завеере, казне,..

МОЖДА ОВО НИЈЕ ДОБРА БАЈКА АЛИ МОЖДА И РОДИТЕЉИ ТРЕБА ДА ПРЕИСПИТАЈУ СЕБЕ.

au bre

pre 5 godina

Po meni ovo je skandal i mora da se pročešlja ceo plan i program kako školski tako i predškolski. Takodje Kreativni centar izbaciti iz korpusa onih koji izdaju udžbenike, pa nek razmišljaju da li će ponovo da izdaju takve knjige, a ovim što od dece žele da prave sociopate i psihopate, slobodni su da to rade sa svojom decom ali ne i sa mojom. Na kraju krajeva meni ove priče više zvuče kao stara propaganda nego istorija, ali naravno slobodni ste i da im verujete. Svako po mogućnostima.

džegodin siti

pre 5 godina

Pa ovo je katastrofalno.Ministar pod hitno da bude pozvan na odgovornost,a onda i svi ostali koji su omogućili dopremanje slikovnice.

Lejla

pre 5 godina

Još su nenormalniji komentari, verovatno onih koji puno dobrog imaju u sebi i znaju znanje. Svako ko je kvalitetno obrazovan čovek i ko ima zdrav razum, rećiće da je ovo preterano, mnooogo više od onoga da je vuk pojeo baku, ili snežanu ubija lovac. Ja se ne sećam da je do velikih detalja to pisalo u bajkama i da je pola slikovnica bila u tome. Danas treba jako biti oprezan u čitanju od slikovnica, do skolskih udžbenika i knjiga za odrasle. Svakako da ljudi ne preteruju kada se zgrožavaju ovom slikovnicom. I bajke ne može da piše svako, to je poseban stil pisanja, i razlika između dobra i zla je na jedan zdrav i kvalitetan način objašnjena. A pošto ni odrasli se ovde najbolje ne snalaze u tumačenju, mogu samo da zamislim kako će to da upije mlad dečiji mozak.

Samo kazem

pre 5 godina

Ja sam sokirana komentarima. Zasto bi dete od 5 godina cak i u sali razmisljalo o dranju koze ili vadjenju srca ostrim nozem? Da li su to stvari na koje i na sekund treba da pomisli? Zato i deca i jesu takva kakva jesu.

markoooooOOoOOOooOOooooOoo

pre 5 godina

Ja imam 28 godina i mogu da povezem i shvatim sta je pisac hteo da kaze ali zato mozda moje ili neka druga deca nisu u stanju da shvate o cemu se radi vec citaju kako se seku glave i ubija. Da li je to normalno?

John

pre 5 godina

(gogolj, 06. septembar 2018 17:50)

Ima logike...
Je 'l vuk pojede i babu i Crvenkapu? I onda dođe lovac i ubije vuka i raspori ga?
Lepotica i zver? Prilično morbidno...
Pepeljuga ima verzije gde maćeha i/ili zle sestre budu mučene na prilično odvratne načine...
Plus što će jednako ili i još morbidnije stvari deca videti i čuti ako se samo dočepaju daljinskog.,.

Još uvek dete

pre 5 godina

Pa šta su nama čitali i oduševljavali smo se?

Ja sam jarac živoderac, živ klan ne doklan, živ soljen ne dosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac.

Pa ga onda izvede nasred dvora, oko kojeg je bio sve kolac do koca i na svakome kocu po ljudska glava, samo na jednom nije bila i ovaj je kolac sve jednako vikao: Daj, baba, glavu.

I jel fali nekome danas nešto?

Dejan

pre 5 godina

Vidim ovde u komentarima pisu kako je otac povrsan jer nije ovo sagledao u celini i nije video sustinu.
E pa, dzaba se pravite pametni kad vi niste shvatili u cemu je ovde problem, ovakve stvari NISU za petogodisnjake.

Sta nije jasno?

T

pre 5 godina

Ovo očigledno nije za predškolce namenjeno - na latinici je, tekst je u dugačkim pasusima. Zašto je to kupljeno za predškolce, to je pitanje za vrtić.

Logikar

pre 5 godina

Kultura drevnih Asteka je vrlo zanimljiva i intrigirala me kad sam bio klinac predškolskog uzrasta. Još ranih sedamdesetih. Sudeći po fotografijama koje ste objavili deluje da je namenjena deci predškolskog uzrasta. Ne vidim gde je drama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zocca, 6. septembar 2018 18:05)

Pitaš li gde je drama što se deci predškolskog uzrasta u glavu usađuje ideja o časnoj smrti odrubljivanjem glave, vađenjem srca dok je žrtva još živa i deranjem kože sa živog čoveka?

Cool jazz

pre 5 godina

Moja deca su pročitala sve knjige iz ove edicije "Kreativnog centra", koja inače može da se kupi godinama u našim knjižarama i veoma je zabavna deci. Omiljena knjiga iz serijala im je "Ne bi želela da budeš žena Henrija osmog"

Alekso

pre 5 godina

Ako detetu treba predociti stvaran zivot bez ulepsavanja, to svakako ne znaci da mi treba eksplicitno objasnjavati stvari u tom uzrastu. Mislim, sta to znaci, da trebaju da gledaju " Apokalipto " ili " Sindlerovu listu"?

Mare

pre 5 godina

Meni su kada sam imao pet godina pricali price o devojcici ciju baki je pojeo vuk, pa kasnije i nju, zatim o lanetu ciju majku ubijaju lovci, o devojci koja spava sa zivotinjom i naravno o bratu i sestri koje uhvati vestica i stavi u kazan da ih kuva. Price su bile divne.

Ali slazem se da ovo nije primereno za danasnje petogodisnjake, jednostavno su previse osetljivi.

Dreamcatcher

pre 5 godina

Ostavka ministra Sarcevica.

Dok se slazem sa ljudima ovde koji kazu da ne treba preterano stititi decu, postoji mnogo vise stvari koje mali treba da nauce, prvenstveno empatiju. Treba da nauce da su podjednako deo sveta kao i macka i cvet, a ne termine kao sto su klati i odrubljivati glavu.

NN

pre 5 godina

Ovo izgleda kao jako interesantan materijal, deci i treba buditi radoznalost. Tako sam i ja odrastao uz npr. Politikin zabavnik. Međutim, ovde je uzrast promašen za nekoliko godina, to je problem. Jednako me zgražavaju coktavi roditelji, bolje da se potrude da im deca budu željna znanja o svetu oko sebe nego što se zgražavaju na sve živo, posle im krivo kad im deca izrastu u nezainteresovane blejače.

Sociolog

pre 5 godina

Ne znam da li se sećate onoga iz našeg detinjstva:
"Ja sam jarac živoderac, živ klan, ne doklan, živ soljen nedosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac."
A sigorno ste i kao mali čitali ili makar slušali o Malom Radojici.
Hoću da kažem da ovo nije ništa novo. A deca svakodnevno na televiziji i kompjuteru gledaju mnogo skandaloznije stvari, koje čak nemaju ni neki cilj da ih nečemu nauče, kao što je npr. ova slikovnica koja im približava realan život Asteka.

Tanja

pre 5 godina

Neobično je da se detetu obraćaju kao da bi ono bilo žrtvovano. Knjiga nije za uzrast 4-6 godina. Iz te edecije sam sinu čitala o Herkulu, Odiseji i Troji, ovo sigurno ne bih.

zocca

pre 5 godina

Kultura drevnih Asteka je vrlo zanimljiva i intrigirala me kad sam bio klinac predškolskog uzrasta. Još ranih sedamdesetih. Sudeći po fotografijama koje ste objavili deluje da je namenjena deci predškolskog uzrasta. Ne vidim gde je drama?

uh oh

pre 5 godina

Tema.nije za petogodisnjake a i prikaz price je preteran. Ali Crvenkapu i baku pojede vuk pa ga lovac raspori, Ivicu i Maricu vestica hoce da skuva, tri praseta vuk juri da ih pojede, Mala sirena zbog jednog plesa bira smrt itd. Bajke su generalno pune ubistava, sakacenja, zlobe i mrznje, samo ih Dizni bolje upakije. Zasto se protiv toga ne bunite? (da se razumemo, imam dete kojem.nisam dala da cita Belu grivu i Cvece male Ide, a to je obavezna lektira)

A.

pre 5 godina

@ Ne razumem sta ne valja? Pa ovakvih stvari je oduvek bilo i u politikinom zabavniku.
Sve je to deo istorije. Clanak nije afirmativan, ne poziva na zrtvovanja. Samo iznosi činjenice.
Al smo danas svi ultra senzi bogo moj..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (olo, 6. septembar 2018 17:41)

Na "Politikinom zabavniku" je pisalo "od 7 do 77", kasnije "od 7 do 107", ali nikad 'od 4'. Ako mislite da je četiri ili sedam beznačajno, mnogo grešite.

EnaE

pre 5 godina

Koliko se sećam ovih slikovnica je bilo i kad sam ja bila mala znači pre nekih 15,16 godina možda.Ima čitav serijal ,predstavljene su neke ovakve pojave kod raznih naroda u različitim istorijskim periodima.Ovako kad se izdvoji samo jedan detalj izgleda potpuno neprimereno ali u principu nije ništa toliko šokantno,uostalom spominjanje ubijanja i krvi niie uopšte retko ni u narodnim bajkama.

Bane

pre 5 godina

Pa ne secam se nesto da Ivica i Marica i zla vestica koju su spalili u peci....ili Snezana i sedam patuljaka i zla maceha koja salje Snezanu sa lovcem koji treba da je ubije i raspori i donese njeno srce ili Crvenkapa i vuk koji pojede baku i sl. nesto specificno bolje.

Ovde je problem sto smo svi generalno izgubili poverenje u institucije a to se desilo zbog decenija zaposljavanja nestrucnog partijskog kadra i ogromnog stepena korupcije, koji su totalno devastirali poverenje u sistem.

Sta hocu da kazem, nekada se verovalo da su neki pedagozi, psiholozi sa drzavnih fakulteta koji su poznavali materiju osmislili program za decu i udzbenike po tom programu stampao je drzavni zavod. Tada ako bi po nasem misljenju nesto i bilo neprikladno govorili smo sebi, valjda oni znaju sta rade. Danas su ta ministarstva puna starleta, megatrend strucnjaka koji blagog pojma o zivotu nemaju, takodje korupcija je tolika da nije strano da neko uzme i novac da kupi od neke kuce neke slikovnice koje treba podeliti deci a ono malo znanja sto je i ostalo po nekim institucijama mora da cuti jer nije u partiji, jer nema zaledjinu, jer ce dobiti otkaz.

U takvoj klimi smo postali osetljivi na sve sto nam se kao laicima ucini neprikladno pa bilo to slikovnice, vakcine ili nesto trece...

Petar

pre 5 godina

Ovima kojima je to normalno i odobravaju nije jasno da je velika razlika izmedju deteta od 4 god i 8 god. Za starije dete mozda može da bude edukativno jer shvata poentu i fikciju, za razliku od deteta koje ima 3-4 god.

nn

pre 5 godina

Jedini problem je sto je knjiga neprikladna za decu tog uzrasta u vrticima. Kako vidimo autori te knjige su se trudili da objasne zivot Asteka koji su bili poznati i po tim ritualima zrtvovanja. Ova knijga me malo podseca na strip koji je izlazio sredinom i krajem 80 tih Otkrice sveta gde su teme bili stari narodi, istrazivaci... a u nekim je bilo i slika golotinje, nasilja ...

Banana država

pre 5 godina

Ovo nije skandal,jer skandal se desi u civilizovanoj državi pa onda svi redom,od ministra prosvete,preko izdavača pa do vaspitačice budu sankcionisani.Ovde se to neće dogoditi jer ovo je zemlja rijalitija,korupcije,nasilja svih vrsta.Zato,što dalje odavde to bolje.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Deca u obdaništu i ne moraju da znaju da čitaju. Sačekajte 2-3 razred i priču „Biberče“, pa da vas vidim.

Srbija

pre 5 godina

Ove knjige-slikovnice postoje najmanje 15 godina unazad. Iako nisu za decu predskolskog uzrasta, daleko od toga da su problematicne. Na duhovit nacin opisuju kako se zivelo nekad. Nista nije izmisljeno.

ASOT

pre 5 godina

Jel ovo neka prvoaprilska sala? Neko je ovo izmislio? Molim vas recite mi da ovo nije istina i da se nije stvarno dogodilo.
Pa ona direktorka vrtica u Kini je dobila otkaz zbog plesacice na sipci,a da li ce neko kod nas snositi ikakave sankcije?

Kosta

pre 5 godina

Da li su to Asteci radili? Jesu.
Dakle nema skandala, nema cenzure.

Otac je detetu trebao malo više da objasni svet Asteka umesto što vija (nepostojeći) problem po internetu.

cartman

pre 5 godina

Nista me vise ne moze iznenaditi u ovoj zemlji. Tj u “toj” zemlji jer sam od skora u Austriji i neverovatno sam srecan sto sam se izvukao odatle.

gogolj

pre 5 godina

baš simpatična slikovnica.
meni bi bilo zanimljivo da je pročitam da imam pet godina.
uopšte se ne razlikuje od bajki koje se pričaju deci tog uzrasta...

Aleksandar

pre 5 godina

Truju nam decu od malena, uzas je sta se radi sa udzbenicima. Pod hitno vratiti samo jednog izdavaca, kao kada smo mi isli u skolu. Zavod za udzbenike i nastavna sredstva. Pa da vidimo dali bi smelo da se svasta servira deci i da im se truje mlada dusa....

olo

pre 5 godina

Ne razumem sta ne valja? Pa ovakvih stvari je oduvek bilo i u politikinom zabavniku.
Sve je to deo istorije. Clanak nije afirmativan, ne poziva na zrtvovanja. Samo iznosi činjenice.
Al smo danas svi ultra senzi bogo moj..

I nikako cenzurisati!

pre 5 godina

Uf, kakav skandal. Da je pomenut otac pročitao slikovnicu od početka do kraja, a ne vadio delove iz konteksta, ove diskusije ne bi ni bilo.

To su sad već stare slikovnice, ceo serijal Kreativnog centra i to veoma edukativan. Hoćemo li sad ko Amerikanci da se zgražavamo na svaku sitnicu, vređamo na svaku glupost i očekujemo da na svakom predmetu stoji nalepnica "ne gurati u nos" čak i kada je to očigledno? Stare bajke su bile pune nasilja i nepravde i učile su dete zašto ne treba nešto raditi. Danas imate mala hiperaktivna derišta bez znanja o pravom životu koji gutaju prašak za veš zbog nekakvog glupog internet izazova. Da decu treba zaštititi ali nikako preteravati!

Јабучило

pre 5 godina

Тај што се буни, могао би да повеже и схвати прочитано. Вађење из контекста је омиљена забава људи који слабије разумеју целину и лоше тумаче суштину. Нико не жели да буде жив одран, иронија је очигледна чак и деци. А деца нису дебили и треба их учити и историји и животу без улепшавања. И сам сам деци куповао књиге из те серије. Зачудо, ниједно није отишло да га живог одеру.

duel

pre 5 godina

Ako je neko ovo odobrio pre predškolske ustanove onda su vaspitčice nemoćne. Ministarstvo prosvete, pokrajinsko ministarstvo, recezenti, izdavač, svi su oni odgovorniji od samih vaspitačica.

duel

pre 5 godina

Ako je neko ovo odobrio pre predškolske ustanove onda su vaspitčice nemoćne. Ministarstvo prosvete, pokrajinsko ministarstvo, recezenti, izdavač, svi su oni odgovorniji od samih vaspitačica.

ASOT

pre 5 godina

Jel ovo neka prvoaprilska sala? Neko je ovo izmislio? Molim vas recite mi da ovo nije istina i da se nije stvarno dogodilo.
Pa ona direktorka vrtica u Kini je dobila otkaz zbog plesacice na sipci,a da li ce neko kod nas snositi ikakave sankcije?

I nikako cenzurisati!

pre 5 godina

Uf, kakav skandal. Da je pomenut otac pročitao slikovnicu od početka do kraja, a ne vadio delove iz konteksta, ove diskusije ne bi ni bilo.

To su sad već stare slikovnice, ceo serijal Kreativnog centra i to veoma edukativan. Hoćemo li sad ko Amerikanci da se zgražavamo na svaku sitnicu, vređamo na svaku glupost i očekujemo da na svakom predmetu stoji nalepnica "ne gurati u nos" čak i kada je to očigledno? Stare bajke su bile pune nasilja i nepravde i učile su dete zašto ne treba nešto raditi. Danas imate mala hiperaktivna derišta bez znanja o pravom životu koji gutaju prašak za veš zbog nekakvog glupog internet izazova. Da decu treba zaštititi ali nikako preteravati!

Srbija

pre 5 godina

Ove knjige-slikovnice postoje najmanje 15 godina unazad. Iako nisu za decu predskolskog uzrasta, daleko od toga da su problematicne. Na duhovit nacin opisuju kako se zivelo nekad. Nista nije izmisljeno.

olo

pre 5 godina

Ne razumem sta ne valja? Pa ovakvih stvari je oduvek bilo i u politikinom zabavniku.
Sve je to deo istorije. Clanak nije afirmativan, ne poziva na zrtvovanja. Samo iznosi činjenice.
Al smo danas svi ultra senzi bogo moj..

Јабучило

pre 5 godina

Тај што се буни, могао би да повеже и схвати прочитано. Вађење из контекста је омиљена забава људи који слабије разумеју целину и лоше тумаче суштину. Нико не жели да буде жив одран, иронија је очигледна чак и деци. А деца нису дебили и треба их учити и историји и животу без улепшавања. И сам сам деци куповао књиге из те серије. Зачудо, ниједно није отишло да га живог одеру.

Aleksandar

pre 5 godina

Truju nam decu od malena, uzas je sta se radi sa udzbenicima. Pod hitno vratiti samo jednog izdavaca, kao kada smo mi isli u skolu. Zavod za udzbenike i nastavna sredstva. Pa da vidimo dali bi smelo da se svasta servira deci i da im se truje mlada dusa....

Reckboo

pre 5 godina

U pitanju je jedna knjiga iz višestruko nagrađivanog serijala, autora Davida Salarije, velikog popularizatora nauke i vrsnog ilustratora. Serijal je namenjen popularizaciji istorije, i kao veoma efektan doživeo je nekoliko reprinta. Koliko se sećam, u seriji ima i naslova poput 'Ne bi ti se svidelo da budeš rob u Staroj Grčkoj', ali i 'Ne bi ti se svidelo da budeš član posade Apola 13'.

Posredi je još jedan izliv histerije ovog sluđenog naroda i tradicionalno neukih osoba.
Kreativni centar kao respektabilna izdavačka kuća koja okuplja tim vrsnih pedagoga i autora - može vam predstavljati uzor i doneti spokoj pri izboru dela za objavljivanje (svojevremeno su pazili da odveć 'mračne' knjige, sa psovkama ili sličnim 'nepodopštinama' - ni ne objavljuju).
Neuka svetina.
Histerija i nemaština, strah da opasnost vreba sa svih strana - plod medijskih pritisaka.
Prepad roditelja na neiskvarenu dečju percepciju - verovatno ga je odmah odveo k lokalnome popu (a jeziv je broj onih koji skaču sa komentarima tipa 'užas i katastrofa').
Kao što se kaže da je internet učinio mnogo više budala vidljivim i uticajnim - tako i ovo - ćale ima varljivi utisak lične moći u svom privatnom lovu na 'opasnosti'...
Kao knjižar sa preko 15 godina rada - od srca preporučujem knjige Davida Salarije.

Dejan

pre 5 godina

Vidim ovde u komentarima pisu kako je otac povrsan jer nije ovo sagledao u celini i nije video sustinu.
E pa, dzaba se pravite pametni kad vi niste shvatili u cemu je ovde problem, ovakve stvari NISU za petogodisnjake.

Sta nije jasno?

Samo kazem

pre 5 godina

Ja sam sokirana komentarima. Zasto bi dete od 5 godina cak i u sali razmisljalo o dranju koze ili vadjenju srca ostrim nozem? Da li su to stvari na koje i na sekund treba da pomisli? Zato i deca i jesu takva kakva jesu.

T

pre 5 godina

Ovo očigledno nije za predškolce namenjeno - na latinici je, tekst je u dugačkim pasusima. Zašto je to kupljeno za predškolce, to je pitanje za vrtić.

markoooooOOoOOOooOOooooOoo

pre 5 godina

Ja imam 28 godina i mogu da povezem i shvatim sta je pisac hteo da kaze ali zato mozda moje ili neka druga deca nisu u stanju da shvate o cemu se radi vec citaju kako se seku glave i ubija. Da li je to normalno?

cartman

pre 5 godina

Nista me vise ne moze iznenaditi u ovoj zemlji. Tj u “toj” zemlji jer sam od skora u Austriji i neverovatno sam srecan sto sam se izvukao odatle.

gogolj

pre 5 godina

baš simpatična slikovnica.
meni bi bilo zanimljivo da je pročitam da imam pet godina.
uopšte se ne razlikuje od bajki koje se pričaju deci tog uzrasta...

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Deca u obdaništu i ne moraju da znaju da čitaju. Sačekajte 2-3 razred i priču „Biberče“, pa da vas vidim.

Alekso

pre 5 godina

Ako detetu treba predociti stvaran zivot bez ulepsavanja, to svakako ne znaci da mi treba eksplicitno objasnjavati stvari u tom uzrastu. Mislim, sta to znaci, da trebaju da gledaju " Apokalipto " ili " Sindlerovu listu"?

Lejla

pre 5 godina

Još su nenormalniji komentari, verovatno onih koji puno dobrog imaju u sebi i znaju znanje. Svako ko je kvalitetno obrazovan čovek i ko ima zdrav razum, rećiće da je ovo preterano, mnooogo više od onoga da je vuk pojeo baku, ili snežanu ubija lovac. Ja se ne sećam da je do velikih detalja to pisalo u bajkama i da je pola slikovnica bila u tome. Danas treba jako biti oprezan u čitanju od slikovnica, do skolskih udžbenika i knjiga za odrasle. Svakako da ljudi ne preteruju kada se zgrožavaju ovom slikovnicom. I bajke ne može da piše svako, to je poseban stil pisanja, i razlika između dobra i zla je na jedan zdrav i kvalitetan način objašnjena. A pošto ni odrasli se ovde najbolje ne snalaze u tumačenju, mogu samo da zamislim kako će to da upije mlad dečiji mozak.

Logikar

pre 5 godina

Kultura drevnih Asteka je vrlo zanimljiva i intrigirala me kad sam bio klinac predškolskog uzrasta. Još ranih sedamdesetih. Sudeći po fotografijama koje ste objavili deluje da je namenjena deci predškolskog uzrasta. Ne vidim gde je drama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zocca, 6. septembar 2018 18:05)

Pitaš li gde je drama što se deci predškolskog uzrasta u glavu usađuje ideja o časnoj smrti odrubljivanjem glave, vađenjem srca dok je žrtva još živa i deranjem kože sa živog čoveka?

A.

pre 5 godina

@ Ne razumem sta ne valja? Pa ovakvih stvari je oduvek bilo i u politikinom zabavniku.
Sve je to deo istorije. Clanak nije afirmativan, ne poziva na zrtvovanja. Samo iznosi činjenice.
Al smo danas svi ultra senzi bogo moj..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (olo, 6. septembar 2018 17:41)

Na "Politikinom zabavniku" je pisalo "od 7 do 77", kasnije "od 7 do 107", ali nikad 'od 4'. Ako mislite da je četiri ili sedam beznačajno, mnogo grešite.

džegodin siti

pre 5 godina

Pa ovo je katastrofalno.Ministar pod hitno da bude pozvan na odgovornost,a onda i svi ostali koji su omogućili dopremanje slikovnice.

Cool jazz

pre 5 godina

Moja deca su pročitala sve knjige iz ove edicije "Kreativnog centra", koja inače može da se kupi godinama u našim knjižarama i veoma je zabavna deci. Omiljena knjiga iz serijala im je "Ne bi želela da budeš žena Henrija osmog"

majka petogodisnjakinje

pre 5 godina

Vi koji pokusavate objasniti da je slikovnica kvalitetno stivo. Znate li vi sta znaci - starosna dob od 5 godina?! Ocito ne!

Bane

pre 5 godina

Pa ne secam se nesto da Ivica i Marica i zla vestica koju su spalili u peci....ili Snezana i sedam patuljaka i zla maceha koja salje Snezanu sa lovcem koji treba da je ubije i raspori i donese njeno srce ili Crvenkapa i vuk koji pojede baku i sl. nesto specificno bolje.

Ovde je problem sto smo svi generalno izgubili poverenje u institucije a to se desilo zbog decenija zaposljavanja nestrucnog partijskog kadra i ogromnog stepena korupcije, koji su totalno devastirali poverenje u sistem.

Sta hocu da kazem, nekada se verovalo da su neki pedagozi, psiholozi sa drzavnih fakulteta koji su poznavali materiju osmislili program za decu i udzbenike po tom programu stampao je drzavni zavod. Tada ako bi po nasem misljenju nesto i bilo neprikladno govorili smo sebi, valjda oni znaju sta rade. Danas su ta ministarstva puna starleta, megatrend strucnjaka koji blagog pojma o zivotu nemaju, takodje korupcija je tolika da nije strano da neko uzme i novac da kupi od neke kuce neke slikovnice koje treba podeliti deci a ono malo znanja sto je i ostalo po nekim institucijama mora da cuti jer nije u partiji, jer nema zaledjinu, jer ce dobiti otkaz.

U takvoj klimi smo postali osetljivi na sve sto nam se kao laicima ucini neprikladno pa bilo to slikovnice, vakcine ili nesto trece...

Još uvek dete

pre 5 godina

Pa šta su nama čitali i oduševljavali smo se?

Ja sam jarac živoderac, živ klan ne doklan, živ soljen ne dosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac.

Pa ga onda izvede nasred dvora, oko kojeg je bio sve kolac do koca i na svakome kocu po ljudska glava, samo na jednom nije bila i ovaj je kolac sve jednako vikao: Daj, baba, glavu.

I jel fali nekome danas nešto?

pogledao

pre 5 godina

Nema niceg 'neprikladnog' u slikovnici. Neprikladan je izbor za decu tog uzrasta. To je sve. Kao i uvek nesposobnost sa jedne strane i lazno padanje u nesvest sa druge. Knjiga je deci starijeg uzrasta cak i zabavna.

Petar

pre 5 godina

Ovima kojima je to normalno i odobravaju nije jasno da je velika razlika izmedju deteta od 4 god i 8 god. Za starije dete mozda može da bude edukativno jer shvata poentu i fikciju, za razliku od deteta koje ima 3-4 god.

au bre

pre 5 godina

Po meni ovo je skandal i mora da se pročešlja ceo plan i program kako školski tako i predškolski. Takodje Kreativni centar izbaciti iz korpusa onih koji izdaju udžbenike, pa nek razmišljaju da li će ponovo da izdaju takve knjige, a ovim što od dece žele da prave sociopate i psihopate, slobodni su da to rade sa svojom decom ali ne i sa mojom. Na kraju krajeva meni ove priče više zvuče kao stara propaganda nego istorija, ali naravno slobodni ste i da im verujete. Svako po mogućnostima.

nn

pre 5 godina

Jedini problem je sto je knjiga neprikladna za decu tog uzrasta u vrticima. Kako vidimo autori te knjige su se trudili da objasne zivot Asteka koji su bili poznati i po tim ritualima zrtvovanja. Ova knijga me malo podseca na strip koji je izlazio sredinom i krajem 80 tih Otkrice sveta gde su teme bili stari narodi, istrazivaci... a u nekim je bilo i slika golotinje, nasilja ...

Dragana

pre 5 godina

Moj sin ima 7 a cerka 9. Imaju milion pitanja i sve ih zanima i opet nisam sigurna da bi bilo koje od njih rado citalo ovu knjigu. Ja sam gledala film ,,Apokalipto" razumem ga i svidja mi se . Nisam imala kosmare niti strahove nakon filma. Ali moja deca vide 20 sekundi neceg mnogo manje strasnije od klanja i dranja pa vriste , placu i sanjaju nocima. Mi smo veliki i nagledali smo se svega a oni su mali i imaju samo mede i zeke i leptirice u glavi. A sto se tice istorije ..??!! Pa zar mi nemamo nasu? Zasto dete u vrticu nema slikovnicu o Srbiji? O Lazaru? Marku Kraljevicu i Musi Kesedziji? O Karadjordju i Milosu? A ako i zatreba krvi i klanja i dranja i nabijanja na kolac i seca glava ?? Pa imamo mi toga dovoljno u NASOJ SRPSKOJ istoriji.

nikol dž. femija

pre 5 godina

Бајке браће ГРИМ - су као боље па смо их сви читали и у свим бајкама има убистава и прождирања, завеере, казне,..

МОЖДА ОВО НИЈЕ ДОБРА БАЈКА АЛИ МОЖДА И РОДИТЕЉИ ТРЕБА ДА ПРЕИСПИТАЈУ СЕБЕ.

NN

pre 5 godina

Ovo izgleda kao jako interesantan materijal, deci i treba buditi radoznalost. Tako sam i ja odrastao uz npr. Politikin zabavnik. Međutim, ovde je uzrast promašen za nekoliko godina, to je problem. Jednako me zgražavaju coktavi roditelji, bolje da se potrude da im deca budu željna znanja o svetu oko sebe nego što se zgražavaju na sve živo, posle im krivo kad im deca izrastu u nezainteresovane blejače.

razmisljamglavomsvojom

pre 5 godina

Razumem da je cilj edukacija ali ko je izabrao ovu temu za tako malu decu nema grama mozga. Nije mi jasno kako biraju te ljude koji odlucuju o ovakvim stvarima.

Sociolog

pre 5 godina

Ne znam da li se sećate onoga iz našeg detinjstva:
"Ja sam jarac živoderac, živ klan, ne doklan, živ soljen nedosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac."
A sigorno ste i kao mali čitali ili makar slušali o Malom Radojici.
Hoću da kažem da ovo nije ništa novo. A deca svakodnevno na televiziji i kompjuteru gledaju mnogo skandaloznije stvari, koje čak nemaju ni neki cilj da ih nečemu nauče, kao što je npr. ova slikovnica koja im približava realan život Asteka.

Kole

pre 5 godina

Ja sam sokirana komentarima. Zasto bi dete od 5 godina cak i u sali razmisljalo o dranju koze ili vadjenju srca ostrim nozem? Da li su to stvari na koje i na sekund treba da pomisli? Zato i deca i jesu takva kakva jesu.
(Samo kazem, 06. septembar 2018 19:19)

A kad lovac puškom ubije vuka raspori mu stomak i iz njega izvadi baku i to sve na Crvenkapine oči, to je onda kao u redu za decu od pet godina?

Kata

pre 5 godina

@Reckboo

Neke od tih knjiga imamo na polici za starijeg sina (9 godina). Samo neko ko nije u zivotu imao posla sa petogodisnjakom (moje mladje dijete trenutno u tom uzrastu) moze i pomisliti da je ovakvo stivo prikladno za taj uzrast.

Tanja

pre 5 godina

Neobično je da se detetu obraćaju kao da bi ono bilo žrtvovano. Knjiga nije za uzrast 4-6 godina. Iz te edecije sam sinu čitala o Herkulu, Odiseji i Troji, ovo sigurno ne bih.

Banana država

pre 5 godina

Ovo nije skandal,jer skandal se desi u civilizovanoj državi pa onda svi redom,od ministra prosvete,preko izdavača pa do vaspitačice budu sankcionisani.Ovde se to neće dogoditi jer ovo je zemlja rijalitija,korupcije,nasilja svih vrsta.Zato,što dalje odavde to bolje.

Mare

pre 5 godina

Meni su kada sam imao pet godina pricali price o devojcici ciju baki je pojeo vuk, pa kasnije i nju, zatim o lanetu ciju majku ubijaju lovci, o devojci koja spava sa zivotinjom i naravno o bratu i sestri koje uhvati vestica i stavi u kazan da ih kuva. Price su bile divne.

Ali slazem se da ovo nije primereno za danasnje petogodisnjake, jednostavno su previse osetljivi.

Ljubitelj

pre 5 godina

U cemu je problem?
Ja sam citao ove slikovnice, dobro se secam slikovnice o Astecima jer mi je probudila ljubav ka istoriji. Objasnjeno na zanimljiv i kreativan nacin, ne razumem sta vam je svima.
Ne razumem danasnje roditelje, drzali bi decu pod staklenim zvonom.
PUSTITE DECU DA RAZVIJAJU KREATIVNOST I INTERESOVANJA.

Ili im pustite Zadrugu, sa tim vidim, nemate problema.

John

pre 5 godina

(gogolj, 06. septembar 2018 17:50)

Ima logike...
Je 'l vuk pojede i babu i Crvenkapu? I onda dođe lovac i ubije vuka i raspori ga?
Lepotica i zver? Prilično morbidno...
Pepeljuga ima verzije gde maćeha i/ili zle sestre budu mučene na prilično odvratne načine...
Plus što će jednako ili i još morbidnije stvari deca videti i čuti ako se samo dočepaju daljinskog.,.

Г

pre 5 godina

Ма, проблем је само у културном контексту. Што да потежемо Ацтеке и далеку прошлост, кад имамо наше савремене теме:
Не би ти се свидело да моташ каблове за минималац, клечећи у пеленама.
Не би ти се свидело да дођеш на станицу Прокоп, а унаоколо нигде ничега, ни превоза, ни информација, ни тоалета
Не би ти се свидело да будеш трудница у Србији
Не би ти се свидело да будеш незапослен у Србији
Или нешто из ближе прошлости:
Не би ти се свидело да те натерају да ратујеш, док Србија није у рату
Не би ти се свидело да ти је плата 5 марака по курсу у тренутку исплате.
Е, моји Астеци, ви сте још добро прошли. Код вас је жртвован само мали број људи...

Dreamcatcher

pre 5 godina

Ostavka ministra Sarcevica.

Dok se slazem sa ljudima ovde koji kazu da ne treba preterano stititi decu, postoji mnogo vise stvari koje mali treba da nauce, prvenstveno empatiju. Treba da nauce da su podjednako deo sveta kao i macka i cvet, a ne termine kao sto su klati i odrubljivati glavu.

maki

pre 5 godina

Mislim da su knjige ok za stariji uzrast dece. Za ovaj nisu i to je to. Serijal je popularan i na jedan novi nacin priblizava istoriju deci ali starijoj...

Kosta

pre 5 godina

Da li su to Asteci radili? Jesu.
Dakle nema skandala, nema cenzure.

Otac je detetu trebao malo više da objasni svet Asteka umesto što vija (nepostojeći) problem po internetu.

Petar

pre 5 godina

Pominjte braću Grim, te bajke možda imaju surove momente u izvornom izdanju, ali su sada prilagođene deci i ti detalji su banalizovani i naivni za razliku od ovakvog pisanja. Nije za poredjenje.

EnaE

pre 5 godina

Koliko se sećam ovih slikovnica je bilo i kad sam ja bila mala znači pre nekih 15,16 godina možda.Ima čitav serijal ,predstavljene su neke ovakve pojave kod raznih naroda u različitim istorijskim periodima.Ovako kad se izdvoji samo jedan detalj izgleda potpuno neprimereno ali u principu nije ništa toliko šokantno,uostalom spominjanje ubijanja i krvi niie uopšte retko ni u narodnim bajkama.

bot Bole

pre 5 godina

Ako se setimo raznih bajki kao na primer Devojcica sa sibicama, Crvenkapa, Koza i sedam jarica... Videcete da smrt deci od davnina nije tabu...

uh oh

pre 5 godina

Tema.nije za petogodisnjake a i prikaz price je preteran. Ali Crvenkapu i baku pojede vuk pa ga lovac raspori, Ivicu i Maricu vestica hoce da skuva, tri praseta vuk juri da ih pojede, Mala sirena zbog jednog plesa bira smrt itd. Bajke su generalno pune ubistava, sakacenja, zlobe i mrznje, samo ih Dizni bolje upakije. Zasto se protiv toga ne bunite? (da se razumemo, imam dete kojem.nisam dala da cita Belu grivu i Cvece male Ide, a to je obavezna lektira)

Ja

pre 5 godina

Ne igrajte se! Sve sto dete cita u predskolskom uzrastu, u pubertetu, oblikovace njegov pogled na svet i imati dalekosezne posledice, koje đse vise nece moci spreciti! Sklanjajte sve sto nije prikladno za njihov uzrast, ne opterecujte ih ubistvima i sekualnim origijama, njihov mozak nije dovoljno zreo ( citaj:oguglao i pokvaren) da to shvati na pravi nacin, mi zapravo i ne znamo kakve predstave i kakvi naopaki zakljucci i utisci mogu da nastanu u glavi deteta posle citanja ovakvih nakaradnih tekstova. Detetov mozak ne obradjuje stvari na isti nacin kao nas, a taj dsrednjevekovni odnos prema deci, koji se izgleda vratio i ponovio je aktuelan, posebno me izludjuje! Ponovo se detetu ne priznaje da je dete i pnovo mu se odrice pravo na nevino detinjstvo, a trebalo je s tom skolom davno raskrstiti i zastiti decu od svakavih! Nekad su to bili surovi kapitalisti kod koji seu sasvim mala deca radila po deset sati dnevno, a danas su to razni lovci na duse!

Ma ajte molim vas!

pre 5 godina

Bilo je sličnih šok-reakcija i zbog stripova u Politikinom Zabavniku. Krajnje je vreme da ljudi sa ovih prostora shvate da je 80-90% stripova stvorenih u poslednjih 30-40 god namenjeno odraslima i starijim maloletnicima. Ovo sporno u članku nije strip, istina, ali je vrlo šaljivo svima starijima. Došlo je vreme da ljudi shvate da ako je nešto nacrtano/naslikano, ne mora nužno značiti da je šund i za najmlađe. Tako su stripovi, slikovnice i sl. već decenijama marginalizovani kao štivo za decu, i onda se ljudi čude zbog scena golotinje, nasilja ili teških, ozbiljnih tema, koje staju ruku pod ruku sa vrhunskim ostvarenjima u filmu ili književnosti! Isto je bilo spornih momenata u ilustrovanim knjigama o narodima (ja imam Lukave Slovene), ali to je knjiga namenjena starijoj deci i odraslima.

zocca

pre 5 godina

Kultura drevnih Asteka je vrlo zanimljiva i intrigirala me kad sam bio klinac predškolskog uzrasta. Još ranih sedamdesetih. Sudeći po fotografijama koje ste objavili deluje da je namenjena deci predškolskog uzrasta. Ne vidim gde je drama?

cvele

pre 5 godina

,,Ja sam jarac živoderac, živ klan ne doklan, živ soljen ne dosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac."

Ovo je narodna prica ,,Jarac živoderac'' iz citanke u osnovnoj skoli kada sam ja '91. god. krenuo u nju i taj deo dan danas znam napameti necete verovati: niti sam nekada nekoga klao, ni maltretirao. To sto ce deca to citati ne znaci da ce to i raditi. Nijednom zlotvoru u istoriji nisu kao malom citali bajke sa tim stvarima koje je on radio, vec je odrastajuci i gledajuci odrasle ljude oko sebe shvatao sta moze a sta ne da radi i to u svojim zlocinima primenjivao. Sada treba menjati i bajke da bi bile podobnije roditeljima koji cuvaju decu pod staklenim zvonom. Na primer: u Crvenkapici vuk nije pojeo baku i nije lovac rasporio posle toga vuka vec je vuk baku drzao zakljucanu u drugoj sobi dok ne vidi sta ce sa njom, jer jelte ne sme dete da vidi tako nesto pa da kasnije proba da pojede nekog svog druga....

Dzon Kofi

pre 5 godina

Kao dete sam imao ovakve slikovnice/knjige kako god, bukvalno su prezanimljivi, na humoristican nacin opisuju kako se zivelo nekada, ne dizite buku oko gluposti, dan danas kad je iskopam medju knjigama obrnem koju stranu jer je i dalje zanimljiva.

N.D.

pre 5 godina

Jao, pa iz aviona se vidi da neko hoce da nagazi izdavacku kucu zbog udzbenika. Uopste nije sporna knjiga, ni izdavacka politika, sporno je sto je knjiga u predskolskoj ustanovi, a Kreativni centar s tim nema bas nista. Kao kad bi neko optuzivao Stenlija Kjubrika da je monstrum jer je neko bez njegovog znanja pustio Isijavanje u vrticu.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Otkad to deca od 4-6 godina čitaju latinicu na tom nivou? Možda pojedina svakako ne sva.
(Draža, 6. septembar 2018 23:13)
Njima je potpuno svejedno da li je u pitanju latinica ili cirilica,posto ne umeju da procitaju nijedno od ta dva pisma,osim pojedinaca,ili mislis da se Srpcad radjaju sa urodjenim znanjem cirilice?

Kreaticni centar ima fantasticna izdanja,kao sto je i ovo,a polupismeni komentatori i dusebriznici,bolje bi im bilo da ih citaju umesto Kurira i Informera...

Mnogi od vas nikada nisu citali stripove,a ako i jesu ,citali su najgore Bonnelijevo djubre,kao sto ej Blek Stena,Kapetan MArk,Zagor i sl.
Da su citali Harolda Fostera,Aleksa Rejmonda,Gosinija i Uderza,Frankea,pa cak i Magnusa i Bunkera,shavtili bi koliko je strip mocno sredstvo za izrazavanje.
Ova publikacija je obrazovna i saljiva i jedino je mozda problem sto su promasili uzrast dece,jer sa 5 godina nisu sposobni ni da shvate da postoji neko osim njih na ovom svetu,a ne o nekim iscezlim narodima i civilizacijama.

Alex

pre 5 godina

Mi smo gledali nacističke logore i sta mi fali sada? Kada bi malo, samo malo, ovi tunjavi, nepismeni roditelji koji samo znaju da hvalispeve svoju decu nesto znali o razvoju, znali bi sta je agresija, kako se kanalise i socijalizuje itd itd! Al to nema u Zadruzi ni 1 ni 2.

Nenad

pre 5 godina

Ajde bre ljudi, sta se drmate? Ko vam ljulja kavez? Problem je sto je sadrzaj ne prilagodjen deci u vrticu, a ne sta je isti objasnjavao. To se desilo posto su nam SNS kadrovi talibani bez grama mozga. Setite se Otkrica sveta u stripu i slicnih stvari koje smo citali u ranim razredima osnovne skole, pa i Alan Forda. Kad ste uzeli prvi u ruke? Najverovatnije sa 7 godina.

Ranger

pre 5 godina

Bolje da su im dali da citaju stripove ili Politikin zabavnik,daleko su svrsishodniji i decu na jedan primeren,saljiv nacin bolje upoznaju sa raznim istorijskim dogadjajima nego ovakvo brutalno stivo totalno neprilagodjeno decijem uzrastu.

Goran

pre 5 godina

Na zalost ima i nesto gore od toga evo u Francuskoj pocinje obavezno seksualno obrazovanje za decu od 4 godine starosti pa nadalje. Deca ce uciti o seksu,masturbaciji seksualnom opredeljenju i ko zna o cemu jos.To ce nazalost stici i kod nas samo je pitanje vremena.

Milena

pre 5 godina

Roditelji ocito ne znaju nista o pretkolumbovskim civilizacijama u Americi, sto prica o njima. Autori slikovnice su ocit spremili jak slucaj protiv nasilog ponasanja i gluposti tipa "casna smrt" kroz nasilje, i to kroz pricu o surovim Astecima. OK, mozda je 5 godina zaista rano, ali deca sve to vide vec u tom uzrastu na TV-u, i nasilje im ej i te kako poznato samo sto danas nemaju dovoljno ograda prema istom, zbog prisustva mnogo nasilnih scena u kojima cesto figuriraju anti heroji s kojima je lako identifikovati se.

Licemeri

pre 5 godina

A sta je problem kad vam to isto spc i velikosrBske patriJote redovno propagiraju? O crtacima da ne pricam. I ne, ne mislim na ove nove no na Duska Dugouska, Tom i Dzerija i slicne...

Jovana

pre 5 godina

Da vidimo ovako...U prvi razred sam krenula '91., tu su me sacekali Jarac zivodarac, pa Devojcica sa sibicama...ako se neko seca Vukovog coska i cuvene horor scene sa Maksicem...niti ja, niti bilo ko od mojih prijatelja nije postao serijski ubica zbog toga. Problem je sto roditelji decu drze pod staklenim zvonom, obracaju im se kao da su bebe, hrane ih do polaska u skolu..da se slucajno mladuncad njihova ne stresiraju...

I nikako cenzurisati!

pre 5 godina

Uf, kakav skandal. Da je pomenut otac pročitao slikovnicu od početka do kraja, a ne vadio delove iz konteksta, ove diskusije ne bi ni bilo.

To su sad već stare slikovnice, ceo serijal Kreativnog centra i to veoma edukativan. Hoćemo li sad ko Amerikanci da se zgražavamo na svaku sitnicu, vređamo na svaku glupost i očekujemo da na svakom predmetu stoji nalepnica "ne gurati u nos" čak i kada je to očigledno? Stare bajke su bile pune nasilja i nepravde i učile su dete zašto ne treba nešto raditi. Danas imate mala hiperaktivna derišta bez znanja o pravom životu koji gutaju prašak za veš zbog nekakvog glupog internet izazova. Da decu treba zaštititi ali nikako preteravati!

Јабучило

pre 5 godina

Тај што се буни, могао би да повеже и схвати прочитано. Вађење из контекста је омиљена забава људи који слабије разумеју целину и лоше тумаче суштину. Нико не жели да буде жив одран, иронија је очигледна чак и деци. А деца нису дебили и треба их учити и историји и животу без улепшавања. И сам сам деци куповао књиге из те серије. Зачудо, ниједно није отишло да га живог одеру.

gogolj

pre 5 godina

baš simpatična slikovnica.
meni bi bilo zanimljivo da je pročitam da imam pet godina.
uopšte se ne razlikuje od bajki koje se pričaju deci tog uzrasta...

olo

pre 5 godina

Ne razumem sta ne valja? Pa ovakvih stvari je oduvek bilo i u politikinom zabavniku.
Sve je to deo istorije. Clanak nije afirmativan, ne poziva na zrtvovanja. Samo iznosi činjenice.
Al smo danas svi ultra senzi bogo moj..

Reckboo

pre 5 godina

U pitanju je jedna knjiga iz višestruko nagrađivanog serijala, autora Davida Salarije, velikog popularizatora nauke i vrsnog ilustratora. Serijal je namenjen popularizaciji istorije, i kao veoma efektan doživeo je nekoliko reprinta. Koliko se sećam, u seriji ima i naslova poput 'Ne bi ti se svidelo da budeš rob u Staroj Grčkoj', ali i 'Ne bi ti se svidelo da budeš član posade Apola 13'.

Posredi je još jedan izliv histerije ovog sluđenog naroda i tradicionalno neukih osoba.
Kreativni centar kao respektabilna izdavačka kuća koja okuplja tim vrsnih pedagoga i autora - može vam predstavljati uzor i doneti spokoj pri izboru dela za objavljivanje (svojevremeno su pazili da odveć 'mračne' knjige, sa psovkama ili sličnim 'nepodopštinama' - ni ne objavljuju).
Neuka svetina.
Histerija i nemaština, strah da opasnost vreba sa svih strana - plod medijskih pritisaka.
Prepad roditelja na neiskvarenu dečju percepciju - verovatno ga je odmah odveo k lokalnome popu (a jeziv je broj onih koji skaču sa komentarima tipa 'užas i katastrofa').
Kao što se kaže da je internet učinio mnogo više budala vidljivim i uticajnim - tako i ovo - ćale ima varljivi utisak lične moći u svom privatnom lovu na 'opasnosti'...
Kao knjižar sa preko 15 godina rada - od srca preporučujem knjige Davida Salarije.

Srbija

pre 5 godina

Ove knjige-slikovnice postoje najmanje 15 godina unazad. Iako nisu za decu predskolskog uzrasta, daleko od toga da su problematicne. Na duhovit nacin opisuju kako se zivelo nekad. Nista nije izmisljeno.

Još uvek dete

pre 5 godina

Pa šta su nama čitali i oduševljavali smo se?

Ja sam jarac živoderac, živ klan ne doklan, živ soljen ne dosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac.

Pa ga onda izvede nasred dvora, oko kojeg je bio sve kolac do koca i na svakome kocu po ljudska glava, samo na jednom nije bila i ovaj je kolac sve jednako vikao: Daj, baba, glavu.

I jel fali nekome danas nešto?

Aleksandar

pre 5 godina

Truju nam decu od malena, uzas je sta se radi sa udzbenicima. Pod hitno vratiti samo jednog izdavaca, kao kada smo mi isli u skolu. Zavod za udzbenike i nastavna sredstva. Pa da vidimo dali bi smelo da se svasta servira deci i da im se truje mlada dusa....

Ljubitelj

pre 5 godina

U cemu je problem?
Ja sam citao ove slikovnice, dobro se secam slikovnice o Astecima jer mi je probudila ljubav ka istoriji. Objasnjeno na zanimljiv i kreativan nacin, ne razumem sta vam je svima.
Ne razumem danasnje roditelje, drzali bi decu pod staklenim zvonom.
PUSTITE DECU DA RAZVIJAJU KREATIVNOST I INTERESOVANJA.

Ili im pustite Zadrugu, sa tim vidim, nemate problema.

cartman

pre 5 godina

Nista me vise ne moze iznenaditi u ovoj zemlji. Tj u “toj” zemlji jer sam od skora u Austriji i neverovatno sam srecan sto sam se izvukao odatle.

John

pre 5 godina

(gogolj, 06. septembar 2018 17:50)

Ima logike...
Je 'l vuk pojede i babu i Crvenkapu? I onda dođe lovac i ubije vuka i raspori ga?
Lepotica i zver? Prilično morbidno...
Pepeljuga ima verzije gde maćeha i/ili zle sestre budu mučene na prilično odvratne načine...
Plus što će jednako ili i još morbidnije stvari deca videti i čuti ako se samo dočepaju daljinskog.,.

au bre

pre 5 godina

Po meni ovo je skandal i mora da se pročešlja ceo plan i program kako školski tako i predškolski. Takodje Kreativni centar izbaciti iz korpusa onih koji izdaju udžbenike, pa nek razmišljaju da li će ponovo da izdaju takve knjige, a ovim što od dece žele da prave sociopate i psihopate, slobodni su da to rade sa svojom decom ali ne i sa mojom. Na kraju krajeva meni ove priče više zvuče kao stara propaganda nego istorija, ali naravno slobodni ste i da im verujete. Svako po mogućnostima.

ASOT

pre 5 godina

Jel ovo neka prvoaprilska sala? Neko je ovo izmislio? Molim vas recite mi da ovo nije istina i da se nije stvarno dogodilo.
Pa ona direktorka vrtica u Kini je dobila otkaz zbog plesacice na sipci,a da li ce neko kod nas snositi ikakave sankcije?

Kosta

pre 5 godina

Da li su to Asteci radili? Jesu.
Dakle nema skandala, nema cenzure.

Otac je detetu trebao malo više da objasni svet Asteka umesto što vija (nepostojeći) problem po internetu.

zocca

pre 5 godina

Kultura drevnih Asteka je vrlo zanimljiva i intrigirala me kad sam bio klinac predškolskog uzrasta. Još ranih sedamdesetih. Sudeći po fotografijama koje ste objavili deluje da je namenjena deci predškolskog uzrasta. Ne vidim gde je drama?

nikol dž. femija

pre 5 godina

Бајке браће ГРИМ - су као боље па смо их сви читали и у свим бајкама има убистава и прождирања, завеере, казне,..

МОЖДА ОВО НИЈЕ ДОБРА БАЈКА АЛИ МОЖДА И РОДИТЕЉИ ТРЕБА ДА ПРЕИСПИТАЈУ СЕБЕ.

Ma ajte molim vas!

pre 5 godina

Bilo je sličnih šok-reakcija i zbog stripova u Politikinom Zabavniku. Krajnje je vreme da ljudi sa ovih prostora shvate da je 80-90% stripova stvorenih u poslednjih 30-40 god namenjeno odraslima i starijim maloletnicima. Ovo sporno u članku nije strip, istina, ali je vrlo šaljivo svima starijima. Došlo je vreme da ljudi shvate da ako je nešto nacrtano/naslikano, ne mora nužno značiti da je šund i za najmlađe. Tako su stripovi, slikovnice i sl. već decenijama marginalizovani kao štivo za decu, i onda se ljudi čude zbog scena golotinje, nasilja ili teških, ozbiljnih tema, koje staju ruku pod ruku sa vrhunskim ostvarenjima u filmu ili književnosti! Isto je bilo spornih momenata u ilustrovanim knjigama o narodima (ja imam Lukave Slovene), ali to je knjiga namenjena starijoj deci i odraslima.

Kole

pre 5 godina

Ja sam sokirana komentarima. Zasto bi dete od 5 godina cak i u sali razmisljalo o dranju koze ili vadjenju srca ostrim nozem? Da li su to stvari na koje i na sekund treba da pomisli? Zato i deca i jesu takva kakva jesu.
(Samo kazem, 06. septembar 2018 19:19)

A kad lovac puškom ubije vuka raspori mu stomak i iz njega izvadi baku i to sve na Crvenkapine oči, to je onda kao u redu za decu od pet godina?

Sociolog

pre 5 godina

Ne znam da li se sećate onoga iz našeg detinjstva:
"Ja sam jarac živoderac, živ klan, ne doklan, živ soljen nedosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac."
A sigorno ste i kao mali čitali ili makar slušali o Malom Radojici.
Hoću da kažem da ovo nije ništa novo. A deca svakodnevno na televiziji i kompjuteru gledaju mnogo skandaloznije stvari, koje čak nemaju ni neki cilj da ih nečemu nauče, kao što je npr. ova slikovnica koja im približava realan život Asteka.

Logikar

pre 5 godina

Kultura drevnih Asteka je vrlo zanimljiva i intrigirala me kad sam bio klinac predškolskog uzrasta. Još ranih sedamdesetih. Sudeći po fotografijama koje ste objavili deluje da je namenjena deci predškolskog uzrasta. Ne vidim gde je drama?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zocca, 6. septembar 2018 18:05)

Pitaš li gde je drama što se deci predškolskog uzrasta u glavu usađuje ideja o časnoj smrti odrubljivanjem glave, vađenjem srca dok je žrtva još živa i deranjem kože sa živog čoveka?

bot Bole

pre 5 godina

Ako se setimo raznih bajki kao na primer Devojcica sa sibicama, Crvenkapa, Koza i sedam jarica... Videcete da smrt deci od davnina nije tabu...

Cool jazz

pre 5 godina

Moja deca su pročitala sve knjige iz ove edicije "Kreativnog centra", koja inače može da se kupi godinama u našim knjižarama i veoma je zabavna deci. Omiljena knjiga iz serijala im je "Ne bi želela da budeš žena Henrija osmog"

duel

pre 5 godina

Ako je neko ovo odobrio pre predškolske ustanove onda su vaspitčice nemoćne. Ministarstvo prosvete, pokrajinsko ministarstvo, recezenti, izdavač, svi su oni odgovorniji od samih vaspitačica.

pogledao

pre 5 godina

Nema niceg 'neprikladnog' u slikovnici. Neprikladan je izbor za decu tog uzrasta. To je sve. Kao i uvek nesposobnost sa jedne strane i lazno padanje u nesvest sa druge. Knjiga je deci starijeg uzrasta cak i zabavna.

Dejan

pre 5 godina

Vidim ovde u komentarima pisu kako je otac povrsan jer nije ovo sagledao u celini i nije video sustinu.
E pa, dzaba se pravite pametni kad vi niste shvatili u cemu je ovde problem, ovakve stvari NISU za petogodisnjake.

Sta nije jasno?

Samo kazem

pre 5 godina

Ja sam sokirana komentarima. Zasto bi dete od 5 godina cak i u sali razmisljalo o dranju koze ili vadjenju srca ostrim nozem? Da li su to stvari na koje i na sekund treba da pomisli? Zato i deca i jesu takva kakva jesu.

džegodin siti

pre 5 godina

Pa ovo je katastrofalno.Ministar pod hitno da bude pozvan na odgovornost,a onda i svi ostali koji su omogućili dopremanje slikovnice.

Lejla

pre 5 godina

Još su nenormalniji komentari, verovatno onih koji puno dobrog imaju u sebi i znaju znanje. Svako ko je kvalitetno obrazovan čovek i ko ima zdrav razum, rećiće da je ovo preterano, mnooogo više od onoga da je vuk pojeo baku, ili snežanu ubija lovac. Ja se ne sećam da je do velikih detalja to pisalo u bajkama i da je pola slikovnica bila u tome. Danas treba jako biti oprezan u čitanju od slikovnica, do skolskih udžbenika i knjiga za odrasle. Svakako da ljudi ne preteruju kada se zgrožavaju ovom slikovnicom. I bajke ne može da piše svako, to je poseban stil pisanja, i razlika između dobra i zla je na jedan zdrav i kvalitetan način objašnjena. A pošto ni odrasli se ovde najbolje ne snalaze u tumačenju, mogu samo da zamislim kako će to da upije mlad dečiji mozak.

Dzon Kofi

pre 5 godina

Kao dete sam imao ovakve slikovnice/knjige kako god, bukvalno su prezanimljivi, na humoristican nacin opisuju kako se zivelo nekada, ne dizite buku oko gluposti, dan danas kad je iskopam medju knjigama obrnem koju stranu jer je i dalje zanimljiva.

uh oh

pre 5 godina

Tema.nije za petogodisnjake a i prikaz price je preteran. Ali Crvenkapu i baku pojede vuk pa ga lovac raspori, Ivicu i Maricu vestica hoce da skuva, tri praseta vuk juri da ih pojede, Mala sirena zbog jednog plesa bira smrt itd. Bajke su generalno pune ubistava, sakacenja, zlobe i mrznje, samo ih Dizni bolje upakije. Zasto se protiv toga ne bunite? (da se razumemo, imam dete kojem.nisam dala da cita Belu grivu i Cvece male Ide, a to je obavezna lektira)

Licemeri

pre 5 godina

A sta je problem kad vam to isto spc i velikosrBske patriJote redovno propagiraju? O crtacima da ne pricam. I ne, ne mislim na ove nove no na Duska Dugouska, Tom i Dzerija i slicne...

EnaE

pre 5 godina

Koliko se sećam ovih slikovnica je bilo i kad sam ja bila mala znači pre nekih 15,16 godina možda.Ima čitav serijal ,predstavljene su neke ovakve pojave kod raznih naroda u različitim istorijskim periodima.Ovako kad se izdvoji samo jedan detalj izgleda potpuno neprimereno ali u principu nije ništa toliko šokantno,uostalom spominjanje ubijanja i krvi niie uopšte retko ni u narodnim bajkama.

markoooooOOoOOOooOOooooOoo

pre 5 godina

Ja imam 28 godina i mogu da povezem i shvatim sta je pisac hteo da kaze ali zato mozda moje ili neka druga deca nisu u stanju da shvate o cemu se radi vec citaju kako se seku glave i ubija. Da li je to normalno?

Dragana

pre 5 godina

Moj sin ima 7 a cerka 9. Imaju milion pitanja i sve ih zanima i opet nisam sigurna da bi bilo koje od njih rado citalo ovu knjigu. Ja sam gledala film ,,Apokalipto" razumem ga i svidja mi se . Nisam imala kosmare niti strahove nakon filma. Ali moja deca vide 20 sekundi neceg mnogo manje strasnije od klanja i dranja pa vriste , placu i sanjaju nocima. Mi smo veliki i nagledali smo se svega a oni su mali i imaju samo mede i zeke i leptirice u glavi. A sto se tice istorije ..??!! Pa zar mi nemamo nasu? Zasto dete u vrticu nema slikovnicu o Srbiji? O Lazaru? Marku Kraljevicu i Musi Kesedziji? O Karadjordju i Milosu? A ako i zatreba krvi i klanja i dranja i nabijanja na kolac i seca glava ?? Pa imamo mi toga dovoljno u NASOJ SRPSKOJ istoriji.

Bane

pre 5 godina

Pa ne secam se nesto da Ivica i Marica i zla vestica koju su spalili u peci....ili Snezana i sedam patuljaka i zla maceha koja salje Snezanu sa lovcem koji treba da je ubije i raspori i donese njeno srce ili Crvenkapa i vuk koji pojede baku i sl. nesto specificno bolje.

Ovde je problem sto smo svi generalno izgubili poverenje u institucije a to se desilo zbog decenija zaposljavanja nestrucnog partijskog kadra i ogromnog stepena korupcije, koji su totalno devastirali poverenje u sistem.

Sta hocu da kazem, nekada se verovalo da su neki pedagozi, psiholozi sa drzavnih fakulteta koji su poznavali materiju osmislili program za decu i udzbenike po tom programu stampao je drzavni zavod. Tada ako bi po nasem misljenju nesto i bilo neprikladno govorili smo sebi, valjda oni znaju sta rade. Danas su ta ministarstva puna starleta, megatrend strucnjaka koji blagog pojma o zivotu nemaju, takodje korupcija je tolika da nije strano da neko uzme i novac da kupi od neke kuce neke slikovnice koje treba podeliti deci a ono malo znanja sto je i ostalo po nekim institucijama mora da cuti jer nije u partiji, jer nema zaledjinu, jer ce dobiti otkaz.

U takvoj klimi smo postali osetljivi na sve sto nam se kao laicima ucini neprikladno pa bilo to slikovnice, vakcine ili nesto trece...

NN

pre 5 godina

Ovo izgleda kao jako interesantan materijal, deci i treba buditi radoznalost. Tako sam i ja odrastao uz npr. Politikin zabavnik. Međutim, ovde je uzrast promašen za nekoliko godina, to je problem. Jednako me zgražavaju coktavi roditelji, bolje da se potrude da im deca budu željna znanja o svetu oko sebe nego što se zgražavaju na sve živo, posle im krivo kad im deca izrastu u nezainteresovane blejače.

Mare

pre 5 godina

Meni su kada sam imao pet godina pricali price o devojcici ciju baki je pojeo vuk, pa kasnije i nju, zatim o lanetu ciju majku ubijaju lovci, o devojci koja spava sa zivotinjom i naravno o bratu i sestri koje uhvati vestica i stavi u kazan da ih kuva. Price su bile divne.

Ali slazem se da ovo nije primereno za danasnje petogodisnjake, jednostavno su previse osetljivi.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Deca u obdaništu i ne moraju da znaju da čitaju. Sačekajte 2-3 razred i priču „Biberče“, pa da vas vidim.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Otkad to deca od 4-6 godina čitaju latinicu na tom nivou? Možda pojedina svakako ne sva.
(Draža, 6. septembar 2018 23:13)
Njima je potpuno svejedno da li je u pitanju latinica ili cirilica,posto ne umeju da procitaju nijedno od ta dva pisma,osim pojedinaca,ili mislis da se Srpcad radjaju sa urodjenim znanjem cirilice?

Kreaticni centar ima fantasticna izdanja,kao sto je i ovo,a polupismeni komentatori i dusebriznici,bolje bi im bilo da ih citaju umesto Kurira i Informera...

Mnogi od vas nikada nisu citali stripove,a ako i jesu ,citali su najgore Bonnelijevo djubre,kao sto ej Blek Stena,Kapetan MArk,Zagor i sl.
Da su citali Harolda Fostera,Aleksa Rejmonda,Gosinija i Uderza,Frankea,pa cak i Magnusa i Bunkera,shavtili bi koliko je strip mocno sredstvo za izrazavanje.
Ova publikacija je obrazovna i saljiva i jedino je mozda problem sto su promasili uzrast dece,jer sa 5 godina nisu sposobni ni da shvate da postoji neko osim njih na ovom svetu,a ne o nekim iscezlim narodima i civilizacijama.

Alex

pre 5 godina

Mi smo gledali nacističke logore i sta mi fali sada? Kada bi malo, samo malo, ovi tunjavi, nepismeni roditelji koji samo znaju da hvalispeve svoju decu nesto znali o razvoju, znali bi sta je agresija, kako se kanalise i socijalizuje itd itd! Al to nema u Zadruzi ni 1 ni 2.

Petar

pre 5 godina

Ovima kojima je to normalno i odobravaju nije jasno da je velika razlika izmedju deteta od 4 god i 8 god. Za starije dete mozda može da bude edukativno jer shvata poentu i fikciju, za razliku od deteta koje ima 3-4 god.

cvele

pre 5 godina

,,Ja sam jarac živoderac, živ klan ne doklan, živ soljen ne dosoljen, živ pečen ne dopečen! zubi su mi kao kolac, pregrišću te kao konac."

Ovo je narodna prica ,,Jarac živoderac'' iz citanke u osnovnoj skoli kada sam ja '91. god. krenuo u nju i taj deo dan danas znam napameti necete verovati: niti sam nekada nekoga klao, ni maltretirao. To sto ce deca to citati ne znaci da ce to i raditi. Nijednom zlotvoru u istoriji nisu kao malom citali bajke sa tim stvarima koje je on radio, vec je odrastajuci i gledajuci odrasle ljude oko sebe shvatao sta moze a sta ne da radi i to u svojim zlocinima primenjivao. Sada treba menjati i bajke da bi bile podobnije roditeljima koji cuvaju decu pod staklenim zvonom. Na primer: u Crvenkapici vuk nije pojeo baku i nije lovac rasporio posle toga vuka vec je vuk baku drzao zakljucanu u drugoj sobi dok ne vidi sta ce sa njom, jer jelte ne sme dete da vidi tako nesto pa da kasnije proba da pojede nekog svog druga....

Jovana

pre 5 godina

Da vidimo ovako...U prvi razred sam krenula '91., tu su me sacekali Jarac zivodarac, pa Devojcica sa sibicama...ako se neko seca Vukovog coska i cuvene horor scene sa Maksicem...niti ja, niti bilo ko od mojih prijatelja nije postao serijski ubica zbog toga. Problem je sto roditelji decu drze pod staklenim zvonom, obracaju im se kao da su bebe, hrane ih do polaska u skolu..da se slucajno mladuncad njihova ne stresiraju...

Ja

pre 5 godina

Ne igrajte se! Sve sto dete cita u predskolskom uzrastu, u pubertetu, oblikovace njegov pogled na svet i imati dalekosezne posledice, koje đse vise nece moci spreciti! Sklanjajte sve sto nije prikladno za njihov uzrast, ne opterecujte ih ubistvima i sekualnim origijama, njihov mozak nije dovoljno zreo ( citaj:oguglao i pokvaren) da to shvati na pravi nacin, mi zapravo i ne znamo kakve predstave i kakvi naopaki zakljucci i utisci mogu da nastanu u glavi deteta posle citanja ovakvih nakaradnih tekstova. Detetov mozak ne obradjuje stvari na isti nacin kao nas, a taj dsrednjevekovni odnos prema deci, koji se izgleda vratio i ponovio je aktuelan, posebno me izludjuje! Ponovo se detetu ne priznaje da je dete i pnovo mu se odrice pravo na nevino detinjstvo, a trebalo je s tom skolom davno raskrstiti i zastiti decu od svakavih! Nekad su to bili surovi kapitalisti kod koji seu sasvim mala deca radila po deset sati dnevno, a danas su to razni lovci na duse!

Dreamcatcher

pre 5 godina

Ostavka ministra Sarcevica.

Dok se slazem sa ljudima ovde koji kazu da ne treba preterano stititi decu, postoji mnogo vise stvari koje mali treba da nauce, prvenstveno empatiju. Treba da nauce da su podjednako deo sveta kao i macka i cvet, a ne termine kao sto su klati i odrubljivati glavu.

majka petogodisnjakinje

pre 5 godina

Vi koji pokusavate objasniti da je slikovnica kvalitetno stivo. Znate li vi sta znaci - starosna dob od 5 godina?! Ocito ne!

Petar

pre 5 godina

Pominjte braću Grim, te bajke možda imaju surove momente u izvornom izdanju, ali su sada prilagođene deci i ti detalji su banalizovani i naivni za razliku od ovakvog pisanja. Nije za poredjenje.

maki

pre 5 godina

Mislim da su knjige ok za stariji uzrast dece. Za ovaj nisu i to je to. Serijal je popularan i na jedan novi nacin priblizava istoriju deci ali starijoj...

Kata

pre 5 godina

@Reckboo

Neke od tih knjiga imamo na polici za starijeg sina (9 godina). Samo neko ko nije u zivotu imao posla sa petogodisnjakom (moje mladje dijete trenutno u tom uzrastu) moze i pomisliti da je ovakvo stivo prikladno za taj uzrast.

Alekso

pre 5 godina

Ako detetu treba predociti stvaran zivot bez ulepsavanja, to svakako ne znaci da mi treba eksplicitno objasnjavati stvari u tom uzrastu. Mislim, sta to znaci, da trebaju da gledaju " Apokalipto " ili " Sindlerovu listu"?

Tanja

pre 5 godina

Neobično je da se detetu obraćaju kao da bi ono bilo žrtvovano. Knjiga nije za uzrast 4-6 godina. Iz te edecije sam sinu čitala o Herkulu, Odiseji i Troji, ovo sigurno ne bih.

N.D.

pre 5 godina

Jao, pa iz aviona se vidi da neko hoce da nagazi izdavacku kucu zbog udzbenika. Uopste nije sporna knjiga, ni izdavacka politika, sporno je sto je knjiga u predskolskoj ustanovi, a Kreativni centar s tim nema bas nista. Kao kad bi neko optuzivao Stenlija Kjubrika da je monstrum jer je neko bez njegovog znanja pustio Isijavanje u vrticu.

A.

pre 5 godina

@ Ne razumem sta ne valja? Pa ovakvih stvari je oduvek bilo i u politikinom zabavniku.
Sve je to deo istorije. Clanak nije afirmativan, ne poziva na zrtvovanja. Samo iznosi činjenice.
Al smo danas svi ultra senzi bogo moj..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (olo, 6. septembar 2018 17:41)

Na "Politikinom zabavniku" je pisalo "od 7 do 77", kasnije "od 7 do 107", ali nikad 'od 4'. Ako mislite da je četiri ili sedam beznačajno, mnogo grešite.

Banana država

pre 5 godina

Ovo nije skandal,jer skandal se desi u civilizovanoj državi pa onda svi redom,od ministra prosvete,preko izdavača pa do vaspitačice budu sankcionisani.Ovde se to neće dogoditi jer ovo je zemlja rijalitija,korupcije,nasilja svih vrsta.Zato,što dalje odavde to bolje.

T

pre 5 godina

Ovo očigledno nije za predškolce namenjeno - na latinici je, tekst je u dugačkim pasusima. Zašto je to kupljeno za predškolce, to je pitanje za vrtić.

Milena

pre 5 godina

Roditelji ocito ne znaju nista o pretkolumbovskim civilizacijama u Americi, sto prica o njima. Autori slikovnice su ocit spremili jak slucaj protiv nasilog ponasanja i gluposti tipa "casna smrt" kroz nasilje, i to kroz pricu o surovim Astecima. OK, mozda je 5 godina zaista rano, ali deca sve to vide vec u tom uzrastu na TV-u, i nasilje im ej i te kako poznato samo sto danas nemaju dovoljno ograda prema istom, zbog prisustva mnogo nasilnih scena u kojima cesto figuriraju anti heroji s kojima je lako identifikovati se.

razmisljamglavomsvojom

pre 5 godina

Razumem da je cilj edukacija ali ko je izabrao ovu temu za tako malu decu nema grama mozga. Nije mi jasno kako biraju te ljude koji odlucuju o ovakvim stvarima.

Goran

pre 5 godina

Na zalost ima i nesto gore od toga evo u Francuskoj pocinje obavezno seksualno obrazovanje za decu od 4 godine starosti pa nadalje. Deca ce uciti o seksu,masturbaciji seksualnom opredeljenju i ko zna o cemu jos.To ce nazalost stici i kod nas samo je pitanje vremena.

Nenad

pre 5 godina

Ajde bre ljudi, sta se drmate? Ko vam ljulja kavez? Problem je sto je sadrzaj ne prilagodjen deci u vrticu, a ne sta je isti objasnjavao. To se desilo posto su nam SNS kadrovi talibani bez grama mozga. Setite se Otkrica sveta u stripu i slicnih stvari koje smo citali u ranim razredima osnovne skole, pa i Alan Forda. Kad ste uzeli prvi u ruke? Najverovatnije sa 7 godina.

nn

pre 5 godina

Jedini problem je sto je knjiga neprikladna za decu tog uzrasta u vrticima. Kako vidimo autori te knjige su se trudili da objasne zivot Asteka koji su bili poznati i po tim ritualima zrtvovanja. Ova knijga me malo podseca na strip koji je izlazio sredinom i krajem 80 tih Otkrice sveta gde su teme bili stari narodi, istrazivaci... a u nekim je bilo i slika golotinje, nasilja ...

Г

pre 5 godina

Ма, проблем је само у културном контексту. Што да потежемо Ацтеке и далеку прошлост, кад имамо наше савремене теме:
Не би ти се свидело да моташ каблове за минималац, клечећи у пеленама.
Не би ти се свидело да дођеш на станицу Прокоп, а унаоколо нигде ничега, ни превоза, ни информација, ни тоалета
Не би ти се свидело да будеш трудница у Србији
Не би ти се свидело да будеш незапослен у Србији
Или нешто из ближе прошлости:
Не би ти се свидело да те натерају да ратујеш, док Србија није у рату
Не би ти се свидело да ти је плата 5 марака по курсу у тренутку исплате.
Е, моји Астеци, ви сте још добро прошли. Код вас је жртвован само мали број људи...

Ranger

pre 5 godina

Bolje da su im dali da citaju stripove ili Politikin zabavnik,daleko su svrsishodniji i decu na jedan primeren,saljiv nacin bolje upoznaju sa raznim istorijskim dogadjajima nego ovakvo brutalno stivo totalno neprilagodjeno decijem uzrastu.