Petak, 17.08.2018.

Tužan kraj ljubimca svih Jugoslovena: Ovo je propast

Pre dve godine povratak kultnog bicikla Poni popraćen je velikom medijskom pompom. Međutim, ta priča je, čini se, završena.

Izvor: Poslovni dnevnik

Tužan kraj ljubimca svih Jugoslovena: Ovo je propast IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 5 godina

Moja prva bicikla na njoj sam naucila da vozim. Nije pony prevazidjana u EU ih ima koliko hocete drugih projzvodjaca i po pristupacnim cenama i veoma su popularne. Ali nasa prava pony iz bivse YU najbolja je bila!!!

Nisam znao da je Rog nastao odvajanjem od UNISA .
Samo Rog je bio najbolji bajs tada - bar je bio na glasu kao bolji i više su ga ljudi kupovali klincima.
Kupiš ,onda vremenom poskidaš sve sa njega ,dokupiš banana sedište a svake godine jedan auto- lak i imaš "novi" bajs.
Svašta izdrži i svakakva "prženja" klinačka - niz stepenice sam ga vozio,po ledu na Adi (bara gde je bila Ada Safari posle) ...nikad više nisam vozio bajs pa ne mogu da uporedim ali u ono ,SFRJ vreme bio je standardna oprema dečurluje i nisi mogao da zamisliš funkcionisanje bez njega (kao sad bez auta - društvo hoće negde a ti pešak...tragedija).

pre 5 godina

Thilmo, dadoh ti plus, al da ne znaš kako se nazivaju "šipkice", e tu si zatajio... žbice u mom kraju, e sad dalje ne znam, ali šipkice nisu garant..

Zlobna veverica

Gradskih bicikala ,kao sto je bio pony,imas koliko hoces i skoro su do detalja isti ,osim sto su znatno jeftiniji i bolji.
Na Adi je moguce iznajmiti ponike,istina sa tockovima od 28 inca,koji se osim po velicini,po svemu ostalom slazu sa ponikom.

pre 5 godina

Bicikl kao prevozno sredsrvo prevazidjen ? Cekajte samo malo da zazivi novi tehnicki pregled automobila i da rezultati budu vidljiviji, bice ih sve vise na ulicama ! Drzava ce sve da ucini da gornja kasta tera automobile a niza bicikle. Vec imam utisak da je biciklova sve vise na ulicama. Po tome, ulice nam sve vise lice na kineske!

Pobesneo Maks

Poni je bio dobar za teske ljude, tako da masivan ram nije za potcenjivanje. Kako mislite da kineski bicikl lak ko perce moze da vuce stokilase. Ulegnu gume, zato treba jak ram kao sto su kola sa teskim sasijama i teskin telom kola sa prednjom vucom (npr. oni dugacki Audiji) najbezbednija. Ne moze plastika da spase.
(Fed, 17. avgust 2018 21:59)

Gume ne ulezu zbog laganog rama,nego zato sto nisu dovoljno naduvane.Ako se ne varam,na ponici su se duvale na oko 4 bara,a mozda i na vise.
Ja trenutno duvam gume na MTB na 5 bara,posto imam oko 90 kg, a na drumasu na 11-12 bara,posto su tabulari u pitanju.

Ponike nisu imale jake ramove,a najslabija tacka je bila brava u podnozju rama,koja je sluzila za sklapanje bicikla kada ga prenosimo.Kod nas klinaca je non stop pucala,tako da smo je cesto nosili da je zavare i da dodaju poprecnu sipku,kao na BMX-u.
Ja sam cesto menjao volan i stavljao veci,a sediste je obavezno bilo banana,kupovano u Jugobiciklu u General Zdanovoj (danasnja Resavska).Ako bi malo pregledao podrume,verovatno bi nasao neku zaostalu poniku...

pre 5 godina

Zasto im proekat poratka Pony bicikla propao,pa verovatno zbog ogromne cene za jedan obican i zastareo model, ljudi su za te pare radije uzimali čuvene bicikle Scot,Scaut,Peugeot,Nakamura i sl . Da je cena bila 200€ bilo bi vise uspeha

Thilmo

I dan danas se sećam kada sam dobio svoju pervu poniku. Uh, pa one policajke sa kontrom. :)

Pa obavezno lepljenje izolir trake na onim sipkicama na tockovima. Čak smo od plastične čaše sekli deo pa stavljali na ram, da dodiruje te šipkice na točku dok vozimo, da zvuči kao motor.

pre 5 godina

Znate kakav sam ja Polar bicikl kupio za 400e a oni bi da prodaju poni za 329e i to osnovni model nije ni čudo što je cela stvar propala.
(Nebojša, 17. avgust 2018 19:25)

Kupio si kinesku kantu, za te pare bolje i polovni ktm iz uvoza nego to "srpsko" made in China.

Sto se tice cene novih drugacije i nije moglo jer se pravi u Evropi, aluminijumski ram i komponente koje su stavljali, tipa nable Sthurm Archey, sedista Brooks su skupe, ne moze se porediti kineska od 100e i ovo, razlika u kvalitetu i ceni komponenti je ocigledna. Jednostavno, nije za Balkan taj cenovni rang, pokusali su na kartu Jugo nostalgije ali nisu uspeli i to je to. Takodje, dizajn je zastareo, u tom cenovnom rangu, n.p.r Dahon pravi Pony koji moze da se sklopi u kockicu i mozete da ga nosite u torbi sto se dobije uz njega i lako staje u vecinu gepeka.

pre 5 godina

Vako je bilo. Fabrika Rog je bila Unisova fabrika iz Sarajeva. Prije nekih 50-ak godina zbor radnika fabrike donese odluku da izadju iz sastava sistema Unis. Tako da je dobro, što su propali. Inače, u Bosni više niko me kupuje slovenačke proizvode, frižidere, tv, mlijeko...

Made in China

U Sloveniji proizvodnje je sve manje, kupuju delove iz Kine i sklapaju i prodaju kao slovenacki proizvod.To rade svi Gorenje, Iskra, Tomos, Rog ... ali provaljeni su vise, zato i prodaju fabrike.

pre 5 godina

ma cela juga je bila socijala ali je bilo lepih stvari i skladan život, normalno vreme ..., ovo sad je jad i beda
poni nisam voleo ali sam često uzimao od drugara, bio je zakon za policajku (naglo kočenje)

pre 5 godina

Problem je verovatno u necemo drugom. Pony bicikl sada nema trziste. Kad bi imali vise kupaca i proizvodili u vecem broju cena proizvodnje i samog proizvoda bila bi niza. Ali trziste za Poniku je sada mnogo malo. Zato druge marke imaju nizu cenu i prepravile su te prostore. Sta cemo, cena samoopredeljenja i suverenosti placace se jos dugo.

maxmax

Ko ostavi postarsko sediste, umesto banana sedista na Pony-ju, ili, ko slucajno ne skine prednje svetlo, i zadnje macije oko, smatrao se u drustvu za pravog sonju :)

pre 5 godina

Pokusali da uvale jos nesto po astronomskoj ceni na "starom" trzistu. Preracunali se. Mladji koji kupuju bicikle, gledaju kvalitet i cenu. Nije to isto kao i precenjene ves masine i bela tehnika, ciju kupovinu i dalje diktiraju sredovecne zene. Kad "majke" konacno popuste, a moja polako popusta, posto sam joj u stan vec ubacio frizider, za nju cudne marke, ni ves masine vise nece moci da prodaju po tim cenama. A onda, zna se...

svet

Prepustite to Kinezima, sad kad su postale gazde. Ali ono sto me cudi je BTC, leze na parama i imaju viska i ne ulazu u absolutno nista sem sto svake druge godine obrcu trotoare i izmisljaju sve i svaste. Inace radi se trznom kvartu.

pre 5 godina

Ovi što pljuju „kontru”, ako su možda i vozili Pony, nikada nisu ni pokušali da koče prednjom u punoj brzini, inače bi znali da, iako prednji točak stane, vozač i gepek produže preko guvernala. Da ne pričam kakav je neiscrpan izvor zabave „kontra” bila na šljunku ili mokrom asfaltu (pa i na suvom — kad se takmičilo ko će da ostavi duži potpis), ili koliko je značila kad voziš na zadnjem točku a ukaže se iznenadna potreba da „kidaš oštro nalijevo”…

pre 5 godina

Bezveze im propade mozda i ne tako losa ideja. Trebalo je, mozda, iskomercijalizovati bickl, tipa uzeti neku od ovih klinki blogerki popularnih, stilizovati bajs, dodati neki detalj koji je « in », ili opciju « po meri ». Spustiti cene, sklepati slicnu reklamu za muskarce, itd. Moglo je da prodje. Oni su probali da na silu ozive i gotovo kreiraju luksuzan brend suprotstavljajuci stari brend i jake cene koje ne opravdavaju kvalitetom. Danasnji kupac, uprkos raznovrsnoj ponudi prozivoda koji sve vise znaju kako da probude sva nasa cula, ipak poseze za najbolje ocenjenim, ili najmanje lose ocenjenim mestima, gde mu je to garancija za kvalitet.

pre 5 godina

Sećam se kako su odlazili ležajevi kao ludi zbog lošeg kvaliteta materijala pa se onda ukoči pedala i ne može da se okreće.
Slovenci su lepo živeli jer su imali kome da uvaljuju nekvalitetnu robu i da prepakuju kinesku robu ali sada svemu tome dolazi kraj.

pre 5 godina

Nije bicikl zastareo, nije zastareo ni koncept sklopivog bicikla, pa ni Pony u estetskom smislu. Ono što u sceloj priči ne odgovara je cena. Na Amazonu u Americi imate američki Schwinn Loop sa alumunijumskim ramom,Shimano menjačem sa 7 brzina i doživotnom garancijom za oko US$250. U Kanadi imate kineski Faulkner sa 6 brzina (Shimano) za CA$270, električna verzija istog bicikla je ispod CA$1200. I jedan i drugi bicikl izgledaju kao i Pony. Po Americi možete videti bicikle istog oblika proizvedene 60-tih i 70-tih. Prema tome, nisam siguran da je Pony izvorno slovenački dizajn, mada ne isključujem tu mogućnost. Međutim, mislim da je sa cenom od 329 evra za osnovni model jednostavno preskup. To je skoro 50% skuplje u odnosu na američki bicikl.

Poni

Ponika, institucija. Lep je bio kao nov, ali postajao bi sve atraktivniji kako otpadaju "nepotrebni" delovi: prvo zadnje svetlo, onda katadiopter, pa prednje svetlo. Posle toga ćao blatobrani, a često i prednja kočnica. Ostane samo ta famozna kontra, i naravno, ćelave gume. Tada postaje svemirsko vozilo. Ako te uhvati kiša, kući se vraćaš sa blatnjavom štraftom na leđima, ako negativ tvora. Travu u dvorištu smo vodom polivali da sa kontrom možemo da se obrnemo nekoliko puta u krug. Jedino smo se trudili da sačuvamo korpu, onu sa oprugom, da bi mogli da uglavimo loptu. Ako nema korpe, lopta je mogla eventualno da se nabije u korman, ali tada je mogla da izazove ozbiljne povrede ako ispadne. Potpisujem da svi iz moje generacije imaju bar jedan ožiljak negde nastao padom sa ove đavolske naprave. Viđao sam po tri ludaka kako se istoremeno voze na poniju, a i staramajke kako guraju dva-tri džaka paprika strateški uglavljenih u ram. O ovoj ceni neću ni da pričam, budale... Prošlo vreme, možda Kinezi nešto sklepaju za 100 evra, mada čisto sumnjam. Pozdrav za generaciju!

pre 5 godina

Imam još uvek dva komada stara 40 godina. Jednog sam nedavno očistio, ispolirao i dao svom detetu da na njemu nauči da vozi, kao što sam i ja pre 40 godina. Šteta što mu srednja glava nije idealna, a sada ne mogu da nađem zamensku. P.s. Kad sam ušao u radnju da pitam da li imaju srednju glavu za poniku, mlađi prodavac me je pitao šta je to? E, reko dete moje, to je bicikl duplo stariji od tebe!

pre 5 godina

Ima ih dosta po Sloveniji, jer imaju ljudi pare i hvata ih nostalgija. A da je bicikl prezaviđen je balkansko mišljenje - gde pop vozi SUV BMW. Idite u Amsterdam, Kopenhagen ili ostale gradove Zapadne Evrope, gde sve više ulica menja oblik, jer su kola sve više udaljena od centra a grad je postao pešako-bajs zona. Ulice postaju "sharrow" gde je bajs jednakovredan autu i auto ne sme da prelazi bajs... to je EU. Prezaviđeno... ;)

sinek

Vidio sam ih par u Zagrebu (doslovno par)i uopće ne liči na pony nego je samo oblik okvira takav. Nema zapravo veze sa ponyjem kojeg sam vozio kao klinac. Za 329 eura se kupi solidan bicikl kao Fokus, Kilimanyaro,a za 700 odličan fokus pa i KTM. Baš u jednoj trgovini mjerkam jedan električni za 900eura... Preskupa igračka. Baš kao i tomosovi motori, oni automatici. To nema više veze sa automaticima, a i preskup je i napose ružan ko vrag od onih okruglih cijevi.

@Bujdjavi karfiol
nalupao si ovo za kontru..nema ništa lepše od kontre na poniju, kojom koči napaljeni dečak..zvali smo to policajka, to je bio osećaj najmoćniji na svetu, jer si direktno bio povezan sa svetom odraslih, na pravim vozilima (škripa guma, razne klizačine točkovima i svašta još)
Slažem se da je bio poni osrednjeg kvaliteta, sa očajnim viljuškama, koje sam izlomio skakajući sa stepenica,ne zna se broja.

pre 5 godina

Poni je sklopivi gradski bic i nikada nije bio specijalno dobar, pogotovo sto je single speed sa kontrom, bez freewheel - a.
To i nije neka kombinacija i da su napravili fixi, bio bi to znatno bolji stos.
El. Varijanta je besmislena, pogotovo sto podize cenu, za u osnovi, nikakav bajk.
(Budjavi karfiol, 17. avgust 2018 18:44)

BrateEeE, doteraj malo terminologiju molim te! Naravno da je imao freewhel, jer da nije bio bi fixi, kako bi ti rekao. Možda te zbunjuje ona sipka koja blokira frewheeling unazad, tzv. "coaster brake"? To se lako da skinuti, u moje vreme smo ga tako konvertovali u samoubilacku mašinu...

pre 5 godina

Poni je na zalost vreme pregazilo. Glavna karskteristika mu je bila rasklopivi bicikl koji se moze lako smestiti u gepek automobila. Sada na trzistu postoje rasklopivi bicikli sa aluminijumskim ramom i brzinama, a kada se rasklope zauzimaju duplo manje mesta nego poni.

МааМ

Бицикли нису превазићени, напротив. Ствар је у томе што се данас за 700 евра може купити чудо од лаких материјала, са диск кочницама, амортизерима и мењачем са 28 брзина. Овај комад словеначке гвожђурије од 15 кила за 330 евра не може да се прода нигде. То Кинези направе десет пута боље за четири пута мање пара. Па имали су Срби стојадина, тристаћа, ИМТ тракторе, бицикле Партизан из Суботице и ине легенде из бивше државе, па нису плакали за њима. Зашто би за нечим за чим не плачу ни Словенци? Доста смо јели крањске кобасице од војовођанског меса, пили цвичек од смедеревског грожђа, штанцали Искра и Горење електронику у Нишу, ваљали словеначки бакар у Севојну, пили Фруктал сокове и носили Пеко ципеле (ово потоње двоје "произвајано" у Брчком), ... крајње је време да, поред све своје бриге, престанемо туговати за проблемима оних којима је једини робни квалитет српска носталгија.

To i nije neka kombinacija i da su napravili fixi, bio bi to znatno bolji stos.

Kao klinac sam posedovao nekoliko ponika i sve su zavrsile sa zavarenom bravom i dodatom cevi imedju kormana i sedista, kao na mtb.
Normalno, sediste se menjalo i stavljalo banana sediste i tek tada je licila na moderan bajk.