Aktuelno

Ponedeljak, 09.07.2018.

08:50

U Kragujevcu srušena kuća u kojoj je živeo i stvarao Đura Jakšić

Izvor: Danas.rs

U Kragujevcu srušena kuæa u kojoj je živeo i stvarao Ðura Jakšiæ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

139 Komentari

Sortiraj po:

Критика је на месту, али ко је воли

pre 5 godina

Pufta i Ogi, ко још воли да чује истину? Ђура је критиковао свештенство за оно што је лоше, али који Србин уме да прими критику на добар начин? Није нама свештенство такво зато што је хришћанско, него је такво хришћанско зато што је наше. То су наше мантије, то су наши људи, то су наше особине. Али Србину рећи нешто што му није по вољи - то је равно самоубиству. И нема Србина који ће нормално схватити песму ругалицу Ђуре Јакшића, јер ће једни тражити у њој нож, а други пушку. Једноставно, некултурни смо до те мере да не умемо другачије. И не желимо другачије. Ова власт је крива што нико није скупио мозга и памети за 100 година да среди ову чатрљу у Крагујевцу? Нама је увек други крив, а власт највише. Заборављамо да нам је власт као и свештенство - ОДРАЗ НАРОДА! Ви реците да није, па се погледајте у огледало.

Nemac ex KG zet

pre 5 godina

Slucajno cuh od moje bivse u njenom selu V.Pcelice da je tu blizu taj Lipar,odusevljen odjurih tamo,islikah sve i crkvu i lipe i bistu Djure Jaksica.Posle godinu dana htedoh da opet posetim Lipar,ali mucak,visoka ograda,kapija zakljucana,nema pristup ni da vidis unutra! Ovo me ne iznenadjuje mnogo jer je takav trend u Srbiji,rijaliti i sl.,a pogotovu u provinciji.Zalosno.

Kojot Genije

pre 5 godina

Ne bih da generalizujem, ali to je slika Kragujevca.
Zao mi je sto je tako ali postovanje pravih ljudskih vrednosti i moralnih nacela u Kragujevcu je retkost.

sturmmann

pre 5 godina

Đura Jakšić je trebao da se rodi u Španiji, Italiji, Nemačkoj, itd. Ne i "na ovim prostorima" gde živi "NEBESKI NAROD". Pozivati se posle ovoga na Đuru Jakšića je u najmanju ruku degutantno. Najiskrenije, ali baš NAJISKRENIJE, OD SRCA, bilo bi dovođenje neke raspevane DOBROČINITELJKE iz "Granda" da na mestu gde se kuća nalazila snimi spot.

Damir

pre 5 godina

Ovi što pišu da je ban Josip Jelačić Srbin vjerujte da je tako njegova bi rodna kuća odavno bila srušena.
Na obnovi i održavanju je inzistirala hrvatska država jer je to njoj važno zbog osobe koja je tu rođena dok mu je obitelj službovala u tom gradu i zbog hrvatske manjine kao jednog od stupova kulturnog identiteta.

зуке

pre 5 godina

Лагано изумиремо као народ
Наши преци се у гробу преврћу, само нешто (као и ја, искрено) куцкамо на нету, а ништа не подузимамо, што је поражвајиће, нажлост!

neko_iz_mase

pre 5 godina

@vitezkoja Haj stavi prst na celo i zamisli se malo nad svojom izjavom! Vest i tvoj komentar dokazuju da normalnost ovde stvarno vise ne stanuje!!!

"Srbin rusi Srbiju"

pre 5 godina

Kucu je srusio sudija Feliks Brih iz Nemacke, potpmognut Sacirijem, Dzakom i celim Hrvatskim timom koji je mucki sa ledja porazio Rusiju, obucen u tamne dresove. Oni su najveci problem drzave Srbije; tako bih bar zakljucio, citajuci vesti i komentare na njih. Dok upiremo prstom u zapad, nemce i hrvate, pravu stetu nam zapravo prave nasi domaci, vulgarni i neuki ljudi, primitivni prostaci koji sami nad svima nama sprovode kulturni genocid. Naslovi treba da kazu jasno i bez uvijanja: "Srbi ruse svoja kulturna dobra". Sve drugo je odvlacenje paznje i saucesnistvo u istom.

DJJ

pre 5 godina

Nije bitna jedna kuća; bitno je da se sačuva mir, da se izbegne novi rat na ovim prostorima. (Jasna, 9. jul 2018 13:34)

Jesi to sama smislila ili je pisaalo na cedulji ispod folije od sendvica?

Nije mi jasno zašto je taj Đura Jakšić odjednom toliko bitan da bismo čuvali svaku kuću u kojoj je ikada boravio.
(Tereza, 9. jul 2018 13:27)

Ovo je dno. Nema dalje.

Posmatrač

pre 5 godina

Kragujevac ( kragujevčani ) i Valjevo ( valjevci ) su za mene veliko razočarenje - zbog mnogih stvari koje se tiču tradicije i kulture.
Šta nam se to dešava ?

Toto-ko-tunjo

pre 5 godina

Ne mogu da verujem sta citam... Crkvi smetala bista i Liparski dani? Pa cija je to crkva? Ljudi moji sta citam... Pa nije moj deda lud sto popove nije hteo da vidi u kuci. Sekao je kolac sam do kraja zivota, a slavio je i kad se to nije smelo. Duboko verujem samo jos u neku vagu, da sve nekako dodje na svoje. Mozda bi trebalo da se zamislimo ponekad.

bole

pre 5 godina

Pazi ovako, u Novom Sadu ima kuća Mileve Marić a niko živ ne zna gde je i u kakvom je stanju a čujem da je u sličnom kao i ova kuća što je bila, e sada da se ruši kuća svi bi digli bunu što se ruši ruševina a danas niko ne zna gde se nalazi. Problem je u narodu a ne u vlasti i dok to ne shvatimo mi ćemo i dalje samo da pričamo i piskaramo po internetu a kulturu i dalje zapostavljamo i važniji su nam EU i Američke nenormalne vrednosti od nas samih. E to je istina barem kako je ja vidim

Dark Force

pre 5 godina

Srusio mu kucu isti onaj cija porodica gradi ilegalne kuce po savskom nasipu...Sta treba da se desi da u ovoj zemlji proradi kuka i motika?!?!

Dag Kristi

pre 5 godina

Kuća se već sama srušila.Komentarišete gluposti.Još kad sam išao u srednju školi prolazio sam pored nje i širokim lukom zaobilazio.Ljudi su srušilo i na tom mestu će se napraviti nova koja će biti kao muzej.Sta je tu lose srušiti nešto neupotrebljivo,ružno,srušeno do pola i napraviti nesto što ce svi koristiti .
(kg, 09. jul 2018 12:36)

Nisam siguran da si ti uopšte video srednju školu...

Drama/skandal

pre 5 godina

Kada su teletabisi postavljeni na svim pozicijama.. Koeficijent inteligencije 0! Dok god budemo okruzeni takvima-ovde nece da se ide napred vec iskljucivo nazad! Gde su im fantomke??

mm

pre 5 godina

Najbolje da se na tom mestu izgradi kladionica, kockarnica, bilijar sala, možda čak ćevabdžinica. Koji će nam tamo neki slikar, pesnik...

Gradjanin Z

pre 5 godina

Bravo, srusiti sve udzgarice kako se ne bi vise tu sakupljali, pacovi, zmije i narkomani. Ima jos takvih... Sve porusite, beton, beton i samo beton.

...

pre 5 godina

Znaci za vreme vladavine zutih Republički zavod je odbio da se kuca proglasi kulturnim dobrom i krene u sanaciju pa je posle toliko godina propadanja rusenje ostala jedina opcija.
(djole, 09. jul 2018 11:22) Ok. Trenutni kalifi su imali 7 (i slovima, SEDAM) godina da poniste odluku i proglase kucu kulturnim dobrom. Zasto nisu? Zar nije postalo jadno prebacivati krivicu na drugog posle toliko godina? Kud ces veci znak da su vlastodrsci nesposobni. Ovi da se zadrze 30 godina na vlasti, optuzivace prethodnu za nesto sto nije uradjeno.

Zero21

pre 5 godina

Pa sigurno nece zastititi kad ionako nisu odavle, pa ne znaju da cene to gde su dosli. Znate dobro o cemu pricam. Dok nam Srbi iz Srbije ne budu vodili drzavu, "nece ona nidje". Neki neki Vuci, Gasi i kojekakvi dosljaci. Slobodno me sad ispljujte, ali ja nisam isao nikome u kraj da mu rusim kulturu.

samo da se zna

pre 5 godina

U Norveškoj čuvaju neku staru kuću u sred grada. Renovirali je, napisali od kad je, ko je živeo, unutra otvorili galeriju i restoran. Kuća ništa posebno ,ali ne ruši se. Novo se gradi u novom kraju, planski i kvalitetno.

vitezkoja

pre 5 godina

Mi smo jedini narod na svetu koj se SE*E na sopstvenu istoriju. mi smo sramota i svi smo odgovorni,a najvise mi sto dozvoljavamo da placenicka manjina za strane interese sve ovo radi ! necu vise da pisem hocu da.mi objave komentar.

nislija

pre 5 godina

Smisljeno uklanjanje srpske istorije. Gubimo svoj identitet zahvaljujuci prekrstenim takozvanim srbima! Zato majci Srbiji sve i ide kako ide! Mnogo je ovakvih u samom vrhu !

M. Lalic

pre 5 godina

Boze, nista im nije sveto. A mozda i ne znaju ko je bio Djura Jaksic. Ne treba se cuditi sto je Narodni muzej I Glerija moderne umetnosti tolike godine bili zatvoreni. Dobro je sto danas nisu trzni centri.

mr. G

pre 5 godina

@kg... koliko je bilo tesko obnoviti zgradu? slazem se. najlakse je srusiti a i nazidace se neka zgrada tu, ali sutra u knjigama deci ce se napisati "negde u srbiji je bila kuca toga i toga i srusili su je ovi napredni..."...

Washington

pre 5 godina

A da je potroseno pola miliona evra da se kuca renovira kukali bi kako se grad razbacuje dok se deca lece sms porukama. Da je rodjak gradonacelnika dobio da radi posao, itd.

haha

pre 5 godina

Sad pravac Trsic pa srusite i ono tamo. A vi, botovi, guglajte sta je u Trsicu..
(NemanjaBB, 09. jul 2018 10:09)

Srecom sto je Trsic proglasen za kulturno-istorijsku spomenicku celinu I nema vise ni novog zidanja ni rusenja.

Tales

pre 5 godina

Kragujevcani su krivi! Ljudi moramo poceti sami sebe da krivimo! Mora se izaci na ulice nesto uraditi a ne samo zapomagati Bogu, i cekati da nas neko spasi.

marija

pre 5 godina

Neverovatno i neoprostivo.
Kako ste ovo dozvolili?!!!

Da srušimo i kuću Djure Jakšića u Skadarliji u Beogradu, Skadarska 34, gde je živeo i Djura Jakšić i mnogi drugi? I ona je bila mala i trošna?
Ne znam kako se toga nismo setili kao Kragujevčani.

Zoran

pre 5 godina

Botovi u čudu. Ne znaju kako da reaguju. Da li je Djura bio astronaut, pekar...Nema reakcije dok njihov komesar ne nađe rešenje na Google sajtu, a veliki, presvetli, jedini Vodja ne aminuje.

Dex

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.
(EU Citizen, 9. jul 2018 10:49)

Genijalan stav. Uzgred, o kakvoj buducnosti govoris, kad si se od nje na vreme sklonio u EU? Kad smo kod EU, ne verujem da u skorije vreme planiraju rusenje Colosseuma, Eiffelovog tornja ili Stonehangea. Mozda je ovo i bila stracara (doduse, samo zbog nebrige drzave, a ne zato sto je po prirodi stracara), ali sta je tek Stonehenge? Nekakva kamena ruina, zar ne, moderni covece?

Joca Dopisnik Belosvetski

pre 5 godina

Svi pitaju, zasto se dozvoljava coravim novinarima da pisu o onome sto nemaju veze sta je? Ocigledno se radi o davno dotrajaloj stracari u kojoj je nekada ziveo poznati pisac. Takva stracara ne bi mogao niko da sacua jer je dotrajala. a poznati pisac je pre toga ziveo i u druge kuce pa nisu sacuvane jer taj pisac nije bio Dinosaurus vec ljudsko bice. Narvoucenije: Pisite ono sto vidite a ne ono sto bi hteli da vidite.

Николић мафија ин д хауз!

pre 5 godina

Кога брига култура! Слушај шта ти црква говори, она теби(себи) жели најбоље.

Pera Kojot

pre 5 godina

Izgradiće Naprednjaci i lepšu i noviju kuću Đure Jakšića.....
Ne znam da li da plačem, da se besim ili da bežim odavde što pre.....

Jax

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.
(EU Citizen, 09. jul 2018 10:49)

Kada ti i tebi slicni naucite da je istorija i tradicija najbitnija stvar jednog naroda i da se bez nje ne moze, onda ce nam biti bolje. Mi nismo nastali 1994 ni 1995. mi imamo istoriju dugu preko jednog milenijuma kojom se trebamo ponositi i koju moramo negovati.

Tanja

pre 5 godina

To uopšte nije bila kuća Đure Jakšića. U pitanju je drska laž, podmetačina tzv. opozicije sa ciljem podrivanja vladajuće koalicije pred teške, sudbonosne pregovore u Briselu.

Voja

pre 5 godina

Ovde je veci problem sto je kuca decenijama propadala a ne to sto je na kraju srusena. Svedoci smo da se ponegde ponesto u srpskim gradovima rekosnstruise, ulice, fasade itd. a onda se narednih nekoliko decenija ne ulozi ni dinar da se to odrzava vec se ceka da se sve raspadne kako bi se opet rekonstruisalo nakon sto par decenija stoji kao ruglo.

Predrag

pre 5 godina

"Na mestu srušene kuće Đure Jakšića trebalo bi da bude izgrađen novi objekat, po uzoru na šumadijske kuće XIX veka".

Koja bre, kuca iz XIX veka? Da se kladimo da ce na to mesto da se prosiri kafedzija koji vec ima objekat (kafanu) iza kuce.

Kragujevčanin

pre 5 godina

Koliko god je ova vest jadna i tužna, moram da naglasim da su u pravu komentatori koji objašnjavaju da se kuća već odavno urušila. Već više od jedne decenije je u više nego očajnom stanju i ovo je samo očekivani epilog, budući da nije bilo svrhe popravljati je. Planirano je da se na ovom mestu podigne zgradica u kojoj će jedan sprat biti posvećen upravo Đuri Jakšiću. Ono što je mnogo gore je činjenica da je u gradu pre desetak godina srušena kuća Dragoslava Srejovića. U pitanju je sistematsko višedecenijsko zanemarivanje važnih istorijskih objekata, a to nije slučaj samo u Kragujevcu, već u čitavoj zemlji.

čile

pre 5 godina

Bravo gradski oci grada Kragujevca, umesto da ste ponosni na tako znamenitu ličnost koja je bila vaš sugradjanin i da budete srećni što imate mogućnost da obnavljanjem kuće u kojoj je živeo izrazite i poštovanje prema velikom pesniku i slikaru, svom gradu trajno obeležje jednog vremena iz istorije Kragujevca, tu će se verovatno naći nešto što nije ni blizu velikana Djure Jakšića.

Vukovac OS Djura Jaksic

pre 5 godina

U kakvu se to crnu rupu pretvorila ova zemlja za samo 20-ak godina! Narastajuca gomila vucibatina, lezilebovica,ostrascenih,isfrustriranih i promasenih zivota ima konstantnu potrebu da pljuje,omalovazava i ponizava ama bas sve oko sebe bez zelje da racionalno rastumaci informaciju koja bezuspesno pokusava da se zakaci za neku gangliju dajuci joj smisao.Kako drugacije objasniti da je tek petoro-sestoro shvatilo da je planirano da se na mestu ove neugledne stracare napravi etno kuca ciji deo bi postao neka vrsta muzeja slavnom pesniku!? Zar ovo,u stvari nije jedna bas lepa vest,kojih je u vremenima koje zivimo tako malo!? Kakva je to korist Kragujevcanima od polusrusene udzerice sa muralom Djure Jaksica? Zar nam je politika toliko pomutila razum da vise ni ne umemo, ni ne zelimo da razdvojimo lepo od ruznog,dobro od loseg,korisno od stetnog? Bas bih voleo da cujem sta je to toliko lose u zamisli da se jednom od najvecih srpskih pesnika pocast, umesto neuglednom stracarom, ukaze etno muzejom.

AS

pre 5 godina

Ono, to bas i nije kuca Djure Jaksica vec je iznajmljivao dve godine, sto se obicno oznaci smo nekom tablom, ali to na stranu, temelji kuce su popustili odavno, poslednji stanovnici iseljeni pre oko 15 godina jer je postala neuslovna i nebezbedna.

Jos su prethodne vlasti htele da je sruse pre 5-6 godina jer je popravka bila po njima nemoguca (i po recima uglednih arhitekti) i kuca je predstavljala ruinu. A otkako su zidovi sami popadali prosle zime, sve primedbe su ili nepoznavanje situacije, zakasnela reakcija za necim sto je trebalo uciniti odavno (mislim žal za rekonstrukcijom), a kod nekih je cisto filozofiranje, naročito onih koji nisu iz KG pa na ovaj slučaj projektuju probleme iz svoje sredine. OK, boli sto nije sauvano, ali nismo na to pazili decenijama i sad kad je neko konacno odlucio da resi stvar ne valja, to je pomalo licemerno. Prosto, NIJE ostalo sta da se popravi. Jedino pitanje koje je preostalo je da li ce biti stambeno poslovni prostor sto su neki zeleli, da li ce se samo prosiriti put koji bi razgusio centar ili izgraditi nesto sto bi odalo postovane umetnosti i samom Djuri Jaksicu. Zbog insistiranja na prva dva prethodna vlast to nije srusila jer vladao veliki otpor javnosti, i strucne i lokalne. Odlucilo se konacno za poslednje, izgradice se replika kuce koja ce predstavljati kulturno-umetnicki centar u strogom centru KG. Ovim ce se odati i postovanje Djuri Jaksicu. Ako ovo nije dobro, sta je trebalo uraditi kada obnova vise nije bila fizicki moguca?

Slovenac

pre 5 godina

Negde sam procitao,da se Srbi boje gubljenja svog identiteta i mentaliteta, ako bi usli u EU. Po ovome, a i drugim stvarima procitanim u zadnjih 30 godina, rekao bi, da vam je jedini spas, ako se odreknete svog mentaliteta ili cete nestati.

Apatrid

pre 5 godina

Kakve veze ima Jelacic sa tim? Sto ste za Zadrugu uplatili 4 miliona poruka? Sto niste za kucu Djure Jaksica? Sad su vam i velikani drugih drzava krivi za vas odnos prema kulturi. Kao sto kaze jedan komentator.. Pusti kucu nego kad ce nova Zadruga? P.S. Jelacic je Srbin. Laku noc!

GORAN

pre 5 godina

Kakvi tupadzijski komentari. Ban Jelacic je bio Srbin. SRBI, ako ste dozvolili da ta kuca propadne sto su vam krivi oni koji nisu trazili da im se kuca obnovi? Patologija komentarisanja na nacionalnoj osnovi. Srami se komentara.. Sta ste vi uradili da do toga dodje? Sad ne kukate za gladnom i bolesnom decom, skolama i vrticima vec nalazite opravdanje za zlocin u Jelacicu! Za zadrugu i parove uplacujete 3.5 miliona poruka a za obnovu necije kuce koja je vazna ni dinar! Bolje da si cutao nego sto si preko ove vesti hteo skupiti dva tri lajka.

Kalif umesto Kalifa

pre 5 godina

Prosle godine, covek je srusio u sred Beograda, na Vracaru, kucu Petra Kocica i to sredjenu, da bi na njenom mestu nazidao petospratnicu...

kg

pre 5 godina

Kuća se već sama srušila.Komentarišete gluposti.Još kad sam išao u srednju školi prolazio sam pored nje i širokim lukom zaobilazio.Ljudi su srušilo i na tom mestu će se napraviti nova koja će biti kao muzej.Sta je tu lose srušiti nešto neupotrebljivo,ružno,srušeno do pola i napraviti nesto što ce svi koristiti .

neko tu

pre 5 godina

iz kg-sam pa mi je jasno da je morala da se srusi a da li ce biti sagradjeno nesto drugo osim neke nove zgrade za one sa punim dzepovima e to je verovatnoca jako mala... steta ovo je bio lep grad a sada kako ga je tata naucio...

Зизе

pre 5 godina

Иако је жалосно што је кућа срушена (могли су је сачувати, то је једна једина кућа у улици из тог доба, али се код нас алергијски реагује на било какав континуитет у урбаном развоју), треба знати да је Ђура Јакшић мрзео сваки секунд проведен ван Београда, стално је слао молбе у министарство за премештај и написао онолико песама у којима се тужи на живот у забити. То су чињенице, документоване и познате сваком професору књижевности.

Ogi

pre 5 godina

Pesma Kaludjeri zbog koje je Djura uklonjen iz manastira S. Djordje. Istina ponekad boli.

gledd'o sam vam metanije,
Kad varate Boga živa;
Gled'o sam vas, gde se pije,
Gde se jede i uživa.

Sluš'o sam vas, kad kunete
Svoje stado, svoje verne,
I kad tajni prizovete,
Licemerni, licemerne!

Gled'o sam vas — ne da nisam,
Kad razbludom usplamtite;
Gled'o sam vas, ne da nisam,
Licemerni, upamtite!

Romanopisac

pre 5 godina

Šta se skrivio naš pesnik koji je pisao najlepše pesme? Da li vam je nešto krao? Da li vas je vređao? Ljudi su NAJGORI u ovom veku! Najradije bih otišao iz teritorije KG koliko znam kakvi su. Moji rođaci u planu da napuste KG i teritorije.

Šuluburić

pre 5 godina

Ova ruina je slika i prilika skorojevića koji vladaju gradom, ali i opozicije i gradske inteligencije koja je pasivna i sve dopušta. Đurina kuća je tek kap u moru - na istom koncu su i dvorane iz najužeg centra Šumadija, Pionir, Limijer (bez krova godinu dana). Devastiran je i Knjaževsko-srpski teatar (prokišnjava!), Arsenal, Veliki park (osušeni i posečeni drvoredi)... Ali zato kriminal i turbo folk cvetaju u srcu grada!

Drakče

pre 5 godina

Bitno je da je kuća hrvatskog bana Jelačića zaštićena i obnovljena u vrednosti od po' miliona evra novca poreskih obveznika države Srbije. Zahvalna hrvatska država i dalje neće sprečavati razbijanje tabli sa ćiriličkim natpisima.

Sremac

pre 5 godina

Evo i kod nas u Sr. Mitrovici su skoro izvršili genocid nad istorijom i kulturom kad su radili "rekonstrukciju i restauraciju" rimskih iskopina, pola iskopina srušili, pola zabetonirali i stavili behaton...

mudrac

pre 5 godina

Njegova dela žive zauvek, samo da ima ko da ih čita, manje je važno gde se rodio, to je turistički interesantnije. To naravno ne opravdava državu i njen odnos prema ovom problemu.

djole

pre 5 godina

Znaci za vreme vladavine zutih Republički zavod je odbio da se kuca proglasi kulturnim dobrom i krene u sanaciju pa je posle toliko godina propadanja rusenje ostala jedina opcija.

Veciti entuzijasta

pre 5 godina

Tuzna vest.

Da li je moguce da gradu Kragujevcu nije bilo u interesu da je restaurira i napravi mali muzej od nje?! Gradski landmark, sta bilo.

Istina da nije dugo ziveo tu, ali je valjda ostavio nekakav trag i lokalno, kao ucitelj, uz nama svima bitan, umetnicki..

Ozbiljno duhovno i kulturno izumiranje.

Hibrenacija

pre 5 godina

Kragujevac GRAD BEDE I JADA U POALEDNJIH 5 GODINA ISTRULEO SKROZ !!!!Ovo je samo jedna u nizu katastrofalnih odluka još katastrofalnije vlasti u dolini bede i jada

EU Citizen

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.

Frere Jacques

pre 5 godina

Da se osvrnem na komentar gospodina Borojevića...
Kakve veze ima renoviranje kuće bana Jelačića pretpostavljam u Petrovaradinu s rušenjem kuće Đure Jakšića u Kragujevcu, sigurno nije Vučićeva vlastela financirala obnovu kuće bana Jelačića!

Rudjin

pre 5 godina

Sagradice 'strucnjaci' lepsu i stariju kucu u kojoj je ziveo Djura Jaksic, samo mi nismo obavesteni o roku kada bi moglo da se, eventualno, razmisli o godini kada bi trebalo da se pristupi pripremama o raspisivanju tendera.
Tuga!

cub

pre 5 godina

Eto, šta reci, kuća se urusila planskim i sistematskim radom gradskih vlasti jer nisu ništa uradili da bi se propadanje kuće sprecčilo...a da, ogradili su je, izvinjavam se! Svuda u svetu, stavljaju se ploče na fasade sa informacijama ko je tu živeo, 15 miliona zvuci dovoljno da se od tog objekta napravi svemirski brod, a nama je lakše da srušimo i pravimo novo...opet neko s*anje i velika propistena šansa da se od toga se pravi turistička atrakcija, dovlace turisti i grad od toga zaradjuje..samo me zanima koje je mišljenje zavoda za zaštitu spomenika koji su ovu kuću, čini mi se, proglasili nebitnom?! Biti iz kg je stvarno postalo uvreda za inteligenciju, na dnevnom nivou srećemo gomilu gluposti...bukvalno svaki dan kad izadjes iz kuće ostajes zatečen svakodnevnim debilitetima sto nas samo podseća na to u kakvom tužnom društvu živimo i koliko smo zatupljeni...veliki minus i za nas gradjane jer nismo ništa uradili da se to spreči.

Vojvodina Republika

pre 5 godina

Djuro, otisao si iz svog rodnog kraja, iz Srpske Crnje gde si rodjen, iz Kikinde gde si slikao, a gde sam ja pohadjao osnovnu skolu sa tvojim imenom. Ostao si u nasim srcima.
Srbijancima si spevao pesme o ljubavi i rodoljublju kakve oni sami nikad nisu umeli, uciteljevao si u zabacenim selima, ziveo u oskudici.
Ruse ti kucu, sklanjaju bistu i zatiru secanje na tebe jer si se zamerio bradonjama u mantijama, jer si ih u pesmi nazvao pravim imenom - licemeri. Mi Vojvodjani cemo te uvek pamtiti.

Pufta

pre 5 godina

A sve to zbog pesme kaludjeri:

Gled'o sam vam metanije,
Kad varate Boga živa;
Gled'o sam vas, gde se pije,
Gde se jede i uživa.

Sluš'o sam vas, kad kunete
Svoje stado, svoje verne,
I kad tajni prizovete,
Licemerni, licemerne!

Gled'o sam vas - ne da nisam,
Kad razbludom usplamtite;
Gled'o sam vas, ne da nisam,
Licemerni, upamtite!

King of snake

pre 5 godina

"Nismo mi siromasni pa smo zbog toga nekulturni, vec obrnuto. Nekulturni smo pa smo zbog toga siromasni. A nekulturni smo jer nista ne pamtimo i ne znamo nista da sacuvamo za one koji dolaze posle nas." Zoran Kostic Cane

Sta reci posle svega? Gledam bagere i razmisljam kako ljudi koji mogu da urade ovako nesto zbog neke petospratnice i ne zasluzuju nista lepo da im se desi. Ova kuca je znamenitost Kragujevca koliko i Milosev Konak, Muzej, Prva Gimnazija ili Knezev Arsenal. MOgla je da se sacuva u nekom obliku ukoliko je rastauracija toliko teska, da imamo barem neki trag da je tu ziveo covek koji je toliko toga dao nasoj umetnosti i nasem jeziku. Ali ne, bice to meka za (pri)gradske frajere, 4 kafica i dve kafane u okolini, 3 kladionice preko ulice i Pink Panter na 50 metara, jesce se cevapi svaki dan,igrati tiketi, privodice se mlade devojcice. Aktivni zivotni stil na delu. A 150 godina istorije baceno u kanalizaciju. Osecam tezak stid i transfer blama, stvarno smo dolina gladi.

jedan iz mase

pre 5 godina

Ne znam što se bunite
Lepo kaže u tekstu da je "kuća stajala i PROPADALA".
Da vam je bilo stalo do nje i srpske kulturne baštine mogli ste da skupite pare i obnovite je i pretvorite u muzej.

Renoviranje kuće Bana Jelačića je finasirala hrvatska dijaspora i njihovo veće nacionalne manjine u Srbiji

faust

pre 5 godina

Eee u Jagodini je odavno srušena Đurina kuća u kojoj je boravio nekoliko godina, a nisu poštedeli ni konak hajduka Veljka Petrovića a ni kuću Svetozara Markovića. Sve što je imalo neku vrednost je srušeno. Tako se u Srbiji čuva kulturno nasleđe...

Лепи Цане

pre 5 godina

Не брините, на њеном несту направиће напредњаци још старију и лепшу кућу.

zoo

pre 5 godina

svi smo odgovorni... svi... zato što smo iz feudalizma ušli u jeb... nazovi demokratiju i biramo smeće od ljudi da nas vodi, a mi ni jedan gradj protest... svi koji su bili na vlasti se obogatili... bez imalo odg za nečinjenje ili činjenje!

milan d

pre 5 godina

U svakoj kuci je neko nekada ziveo i stvarao. To sto je u toj ziveo DJura nista nije posebna pa ako je oronila trebalo je srusiti. Ne vidim nikakvu senzaciju osim sto je i do sada bila ruglo grada.

Guevara

pre 5 godina

Bravo Srbi ! Tako treba ! Svedimo svoju kulturnu bashtinu na nulu!
Pretvorimo se u plemena koja se medjusebno kolju zarad najbanalnijih stvari!
Slushajmo samo popove i nikoga drugog, poshto ce oni ostati jedini koji znaju da chitaju i pishu...
Josh jedared; bravo, na pravom smo putu da postanemo debilno pleme ...

sasa

pre 5 godina

Rokaj!!samo rokaj!! Ali porusice ceo grad. Rokaj!! Bitno da razni Gastosi,Kije,Oro,Zmaj od Shipova,Pcelar iz Kupinova imaju svoje vile.ROKAJ!!SAMO ROKAJ!!

sasa

pre 5 godina

Rokaj!!samo rokaj!! Ali porusice ceo grad. Rokaj!! Bitno da razni Gastosi,Kije,Oro,Zmaj od Shipova,Pcelar iz Kupinova imaju svoje vile.ROKAJ!!SAMO ROKAJ!!

Kalif umesto Kalifa

pre 5 godina

Prosle godine, covek je srusio u sred Beograda, na Vracaru, kucu Petra Kocica i to sredjenu, da bi na njenom mestu nazidao petospratnicu...

Pufta

pre 5 godina

A sve to zbog pesme kaludjeri:

Gled'o sam vam metanije,
Kad varate Boga živa;
Gled'o sam vas, gde se pije,
Gde se jede i uživa.

Sluš'o sam vas, kad kunete
Svoje stado, svoje verne,
I kad tajni prizovete,
Licemerni, licemerne!

Gled'o sam vas - ne da nisam,
Kad razbludom usplamtite;
Gled'o sam vas, ne da nisam,
Licemerni, upamtite!

Ogi

pre 5 godina

Pesma Kaludjeri zbog koje je Djura uklonjen iz manastira S. Djordje. Istina ponekad boli.

gledd'o sam vam metanije,
Kad varate Boga živa;
Gled'o sam vas, gde se pije,
Gde se jede i uživa.

Sluš'o sam vas, kad kunete
Svoje stado, svoje verne,
I kad tajni prizovete,
Licemerni, licemerne!

Gled'o sam vas — ne da nisam,
Kad razbludom usplamtite;
Gled'o sam vas, ne da nisam,
Licemerni, upamtite!

Drakče

pre 5 godina

Bitno je da je kuća hrvatskog bana Jelačića zaštićena i obnovljena u vrednosti od po' miliona evra novca poreskih obveznika države Srbije. Zahvalna hrvatska država i dalje neće sprečavati razbijanje tabli sa ćiriličkim natpisima.

faust

pre 5 godina

Eee u Jagodini je odavno srušena Đurina kuća u kojoj je boravio nekoliko godina, a nisu poštedeli ni konak hajduka Veljka Petrovića a ni kuću Svetozara Markovića. Sve što je imalo neku vrednost je srušeno. Tako se u Srbiji čuva kulturno nasleđe...

neko tu

pre 5 godina

iz kg-sam pa mi je jasno da je morala da se srusi a da li ce biti sagradjeno nesto drugo osim neke nove zgrade za one sa punim dzepovima e to je verovatnoca jako mala... steta ovo je bio lep grad a sada kako ga je tata naucio...

Šuluburić

pre 5 godina

Ova ruina je slika i prilika skorojevića koji vladaju gradom, ali i opozicije i gradske inteligencije koja je pasivna i sve dopušta. Đurina kuća je tek kap u moru - na istom koncu su i dvorane iz najužeg centra Šumadija, Pionir, Limijer (bez krova godinu dana). Devastiran je i Knjaževsko-srpski teatar (prokišnjava!), Arsenal, Veliki park (osušeni i posečeni drvoredi)... Ali zato kriminal i turbo folk cvetaju u srcu grada!

King of snake

pre 5 godina

"Nismo mi siromasni pa smo zbog toga nekulturni, vec obrnuto. Nekulturni smo pa smo zbog toga siromasni. A nekulturni smo jer nista ne pamtimo i ne znamo nista da sacuvamo za one koji dolaze posle nas." Zoran Kostic Cane

Sta reci posle svega? Gledam bagere i razmisljam kako ljudi koji mogu da urade ovako nesto zbog neke petospratnice i ne zasluzuju nista lepo da im se desi. Ova kuca je znamenitost Kragujevca koliko i Milosev Konak, Muzej, Prva Gimnazija ili Knezev Arsenal. MOgla je da se sacuva u nekom obliku ukoliko je rastauracija toliko teska, da imamo barem neki trag da je tu ziveo covek koji je toliko toga dao nasoj umetnosti i nasem jeziku. Ali ne, bice to meka za (pri)gradske frajere, 4 kafica i dve kafane u okolini, 3 kladionice preko ulice i Pink Panter na 50 metara, jesce se cevapi svaki dan,igrati tiketi, privodice se mlade devojcice. Aktivni zivotni stil na delu. A 150 godina istorije baceno u kanalizaciju. Osecam tezak stid i transfer blama, stvarno smo dolina gladi.

Лепи Цане

pre 5 godina

Не брините, на њеном несту направиће напредњаци још старију и лепшу кућу.

Vojvodina Republika

pre 5 godina

Djuro, otisao si iz svog rodnog kraja, iz Srpske Crnje gde si rodjen, iz Kikinde gde si slikao, a gde sam ja pohadjao osnovnu skolu sa tvojim imenom. Ostao si u nasim srcima.
Srbijancima si spevao pesme o ljubavi i rodoljublju kakve oni sami nikad nisu umeli, uciteljevao si u zabacenim selima, ziveo u oskudici.
Ruse ti kucu, sklanjaju bistu i zatiru secanje na tebe jer si se zamerio bradonjama u mantijama, jer si ih u pesmi nazvao pravim imenom - licemeri. Mi Vojvodjani cemo te uvek pamtiti.

Guevara

pre 5 godina

Bravo Srbi ! Tako treba ! Svedimo svoju kulturnu bashtinu na nulu!
Pretvorimo se u plemena koja se medjusebno kolju zarad najbanalnijih stvari!
Slushajmo samo popove i nikoga drugog, poshto ce oni ostati jedini koji znaju da chitaju i pishu...
Josh jedared; bravo, na pravom smo putu da postanemo debilno pleme ...

Sremac

pre 5 godina

Evo i kod nas u Sr. Mitrovici su skoro izvršili genocid nad istorijom i kulturom kad su radili "rekonstrukciju i restauraciju" rimskih iskopina, pola iskopina srušili, pola zabetonirali i stavili behaton...

Slovenac

pre 5 godina

Negde sam procitao,da se Srbi boje gubljenja svog identiteta i mentaliteta, ako bi usli u EU. Po ovome, a i drugim stvarima procitanim u zadnjih 30 godina, rekao bi, da vam je jedini spas, ako se odreknete svog mentaliteta ili cete nestati.

mudrac

pre 5 godina

Njegova dela žive zauvek, samo da ima ko da ih čita, manje je važno gde se rodio, to je turistički interesantnije. To naravno ne opravdava državu i njen odnos prema ovom problemu.

AS

pre 5 godina

Ono, to bas i nije kuca Djure Jaksica vec je iznajmljivao dve godine, sto se obicno oznaci smo nekom tablom, ali to na stranu, temelji kuce su popustili odavno, poslednji stanovnici iseljeni pre oko 15 godina jer je postala neuslovna i nebezbedna.

Jos su prethodne vlasti htele da je sruse pre 5-6 godina jer je popravka bila po njima nemoguca (i po recima uglednih arhitekti) i kuca je predstavljala ruinu. A otkako su zidovi sami popadali prosle zime, sve primedbe su ili nepoznavanje situacije, zakasnela reakcija za necim sto je trebalo uciniti odavno (mislim žal za rekonstrukcijom), a kod nekih je cisto filozofiranje, naročito onih koji nisu iz KG pa na ovaj slučaj projektuju probleme iz svoje sredine. OK, boli sto nije sauvano, ali nismo na to pazili decenijama i sad kad je neko konacno odlucio da resi stvar ne valja, to je pomalo licemerno. Prosto, NIJE ostalo sta da se popravi. Jedino pitanje koje je preostalo je da li ce biti stambeno poslovni prostor sto su neki zeleli, da li ce se samo prosiriti put koji bi razgusio centar ili izgraditi nesto sto bi odalo postovane umetnosti i samom Djuri Jaksicu. Zbog insistiranja na prva dva prethodna vlast to nije srusila jer vladao veliki otpor javnosti, i strucne i lokalne. Odlucilo se konacno za poslednje, izgradice se replika kuce koja ce predstavljati kulturno-umetnicki centar u strogom centru KG. Ovim ce se odati i postovanje Djuri Jaksicu. Ako ovo nije dobro, sta je trebalo uraditi kada obnova vise nije bila fizicki moguca?

Hibrenacija

pre 5 godina

Kragujevac GRAD BEDE I JADA U POALEDNJIH 5 GODINA ISTRULEO SKROZ !!!!Ovo je samo jedna u nizu katastrofalnih odluka još katastrofalnije vlasti u dolini bede i jada

GORAN

pre 5 godina

Kakvi tupadzijski komentari. Ban Jelacic je bio Srbin. SRBI, ako ste dozvolili da ta kuca propadne sto su vam krivi oni koji nisu trazili da im se kuca obnovi? Patologija komentarisanja na nacionalnoj osnovi. Srami se komentara.. Sta ste vi uradili da do toga dodje? Sad ne kukate za gladnom i bolesnom decom, skolama i vrticima vec nalazite opravdanje za zlocin u Jelacicu! Za zadrugu i parove uplacujete 3.5 miliona poruka a za obnovu necije kuce koja je vazna ni dinar! Bolje da si cutao nego sto si preko ove vesti hteo skupiti dva tri lajka.

Romanopisac

pre 5 godina

Šta se skrivio naš pesnik koji je pisao najlepše pesme? Da li vam je nešto krao? Da li vas je vređao? Ljudi su NAJGORI u ovom veku! Najradije bih otišao iz teritorije KG koliko znam kakvi su. Moji rođaci u planu da napuste KG i teritorije.

zoo

pre 5 godina

svi smo odgovorni... svi... zato što smo iz feudalizma ušli u jeb... nazovi demokratiju i biramo smeće od ljudi da nas vodi, a mi ni jedan gradj protest... svi koji su bili na vlasti se obogatili... bez imalo odg za nečinjenje ili činjenje!

Зизе

pre 5 godina

Иако је жалосно што је кућа срушена (могли су је сачувати, то је једна једина кућа у улици из тог доба, али се код нас алергијски реагује на било какав континуитет у урбаном развоју), треба знати да је Ђура Јакшић мрзео сваки секунд проведен ван Београда, стално је слао молбе у министарство за премештај и написао онолико песама у којима се тужи на живот у забити. То су чињенице, документоване и познате сваком професору књижевности.

Veciti entuzijasta

pre 5 godina

Tuzna vest.

Da li je moguce da gradu Kragujevcu nije bilo u interesu da je restaurira i napravi mali muzej od nje?! Gradski landmark, sta bilo.

Istina da nije dugo ziveo tu, ali je valjda ostavio nekakav trag i lokalno, kao ucitelj, uz nama svima bitan, umetnicki..

Ozbiljno duhovno i kulturno izumiranje.

cub

pre 5 godina

Eto, šta reci, kuća se urusila planskim i sistematskim radom gradskih vlasti jer nisu ništa uradili da bi se propadanje kuće sprecčilo...a da, ogradili su je, izvinjavam se! Svuda u svetu, stavljaju se ploče na fasade sa informacijama ko je tu živeo, 15 miliona zvuci dovoljno da se od tog objekta napravi svemirski brod, a nama je lakše da srušimo i pravimo novo...opet neko s*anje i velika propistena šansa da se od toga se pravi turistička atrakcija, dovlace turisti i grad od toga zaradjuje..samo me zanima koje je mišljenje zavoda za zaštitu spomenika koji su ovu kuću, čini mi se, proglasili nebitnom?! Biti iz kg je stvarno postalo uvreda za inteligenciju, na dnevnom nivou srećemo gomilu gluposti...bukvalno svaki dan kad izadjes iz kuće ostajes zatečen svakodnevnim debilitetima sto nas samo podseća na to u kakvom tužnom društvu živimo i koliko smo zatupljeni...veliki minus i za nas gradjane jer nismo ništa uradili da se to spreči.

Dark Force

pre 5 godina

Srusio mu kucu isti onaj cija porodica gradi ilegalne kuce po savskom nasipu...Sta treba da se desi da u ovoj zemlji proradi kuka i motika?!?!

Toto-ko-tunjo

pre 5 godina

Ne mogu da verujem sta citam... Crkvi smetala bista i Liparski dani? Pa cija je to crkva? Ljudi moji sta citam... Pa nije moj deda lud sto popove nije hteo da vidi u kuci. Sekao je kolac sam do kraja zivota, a slavio je i kad se to nije smelo. Duboko verujem samo jos u neku vagu, da sve nekako dodje na svoje. Mozda bi trebalo da se zamislimo ponekad.

Rudjin

pre 5 godina

Sagradice 'strucnjaci' lepsu i stariju kucu u kojoj je ziveo Djura Jaksic, samo mi nismo obavesteni o roku kada bi moglo da se, eventualno, razmisli o godini kada bi trebalo da se pristupi pripremama o raspisivanju tendera.
Tuga!

Dag Kristi

pre 5 godina

Kuća se već sama srušila.Komentarišete gluposti.Još kad sam išao u srednju školi prolazio sam pored nje i širokim lukom zaobilazio.Ljudi su srušilo i na tom mestu će se napraviti nova koja će biti kao muzej.Sta je tu lose srušiti nešto neupotrebljivo,ružno,srušeno do pola i napraviti nesto što ce svi koristiti .
(kg, 09. jul 2018 12:36)

Nisam siguran da si ti uopšte video srednju školu...

kg

pre 5 godina

Kuća se već sama srušila.Komentarišete gluposti.Još kad sam išao u srednju školi prolazio sam pored nje i širokim lukom zaobilazio.Ljudi su srušilo i na tom mestu će se napraviti nova koja će biti kao muzej.Sta je tu lose srušiti nešto neupotrebljivo,ružno,srušeno do pola i napraviti nesto što ce svi koristiti .

...

pre 5 godina

Znaci za vreme vladavine zutih Republički zavod je odbio da se kuca proglasi kulturnim dobrom i krene u sanaciju pa je posle toliko godina propadanja rusenje ostala jedina opcija.
(djole, 09. jul 2018 11:22) Ok. Trenutni kalifi su imali 7 (i slovima, SEDAM) godina da poniste odluku i proglase kucu kulturnim dobrom. Zasto nisu? Zar nije postalo jadno prebacivati krivicu na drugog posle toliko godina? Kud ces veci znak da su vlastodrsci nesposobni. Ovi da se zadrze 30 godina na vlasti, optuzivace prethodnu za nesto sto nije uradjeno.

Frere Jacques

pre 5 godina

Da se osvrnem na komentar gospodina Borojevića...
Kakve veze ima renoviranje kuće bana Jelačića pretpostavljam u Petrovaradinu s rušenjem kuće Đure Jakšića u Kragujevcu, sigurno nije Vučićeva vlastela financirala obnovu kuće bana Jelačića!

DJJ

pre 5 godina

Nije bitna jedna kuća; bitno je da se sačuva mir, da se izbegne novi rat na ovim prostorima. (Jasna, 9. jul 2018 13:34)

Jesi to sama smislila ili je pisaalo na cedulji ispod folije od sendvica?

Nije mi jasno zašto je taj Đura Jakšić odjednom toliko bitan da bismo čuvali svaku kuću u kojoj je ikada boravio.
(Tereza, 9. jul 2018 13:27)

Ovo je dno. Nema dalje.

mm

pre 5 godina

Najbolje da se na tom mestu izgradi kladionica, kockarnica, bilijar sala, možda čak ćevabdžinica. Koji će nam tamo neki slikar, pesnik...

bole

pre 5 godina

Pazi ovako, u Novom Sadu ima kuća Mileve Marić a niko živ ne zna gde je i u kakvom je stanju a čujem da je u sličnom kao i ova kuća što je bila, e sada da se ruši kuća svi bi digli bunu što se ruši ruševina a danas niko ne zna gde se nalazi. Problem je u narodu a ne u vlasti i dok to ne shvatimo mi ćemo i dalje samo da pričamo i piskaramo po internetu a kulturu i dalje zapostavljamo i važniji su nam EU i Američke nenormalne vrednosti od nas samih. E to je istina barem kako je ja vidim

"Srbin rusi Srbiju"

pre 5 godina

Kucu je srusio sudija Feliks Brih iz Nemacke, potpmognut Sacirijem, Dzakom i celim Hrvatskim timom koji je mucki sa ledja porazio Rusiju, obucen u tamne dresove. Oni su najveci problem drzave Srbije; tako bih bar zakljucio, citajuci vesti i komentare na njih. Dok upiremo prstom u zapad, nemce i hrvate, pravu stetu nam zapravo prave nasi domaci, vulgarni i neuki ljudi, primitivni prostaci koji sami nad svima nama sprovode kulturni genocid. Naslovi treba da kazu jasno i bez uvijanja: "Srbi ruse svoja kulturna dobra". Sve drugo je odvlacenje paznje i saucesnistvo u istom.

Dex

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.
(EU Citizen, 9. jul 2018 10:49)

Genijalan stav. Uzgred, o kakvoj buducnosti govoris, kad si se od nje na vreme sklonio u EU? Kad smo kod EU, ne verujem da u skorije vreme planiraju rusenje Colosseuma, Eiffelovog tornja ili Stonehangea. Mozda je ovo i bila stracara (doduse, samo zbog nebrige drzave, a ne zato sto je po prirodi stracara), ali sta je tek Stonehenge? Nekakva kamena ruina, zar ne, moderni covece?

jedan iz mase

pre 5 godina

Ne znam što se bunite
Lepo kaže u tekstu da je "kuća stajala i PROPADALA".
Da vam je bilo stalo do nje i srpske kulturne baštine mogli ste da skupite pare i obnovite je i pretvorite u muzej.

Renoviranje kuće Bana Jelačića je finasirala hrvatska dijaspora i njihovo veće nacionalne manjine u Srbiji

Gradjanin Z

pre 5 godina

Bravo, srusiti sve udzgarice kako se ne bi vise tu sakupljali, pacovi, zmije i narkomani. Ima jos takvih... Sve porusite, beton, beton i samo beton.

Drama/skandal

pre 5 godina

Kada su teletabisi postavljeni na svim pozicijama.. Koeficijent inteligencije 0! Dok god budemo okruzeni takvima-ovde nece da se ide napred vec iskljucivo nazad! Gde su im fantomke??

samo da se zna

pre 5 godina

U Norveškoj čuvaju neku staru kuću u sred grada. Renovirali je, napisali od kad je, ko je živeo, unutra otvorili galeriju i restoran. Kuća ništa posebno ,ali ne ruši se. Novo se gradi u novom kraju, planski i kvalitetno.

зуке

pre 5 godina

Лагано изумиремо као народ
Наши преци се у гробу преврћу, само нешто (као и ја, искрено) куцкамо на нету, а ништа не подузимамо, што је поражвајиће, нажлост!

Zoran

pre 5 godina

Botovi u čudu. Ne znaju kako da reaguju. Da li je Djura bio astronaut, pekar...Nema reakcije dok njihov komesar ne nađe rešenje na Google sajtu, a veliki, presvetli, jedini Vodja ne aminuje.

vitezkoja

pre 5 godina

Mi smo jedini narod na svetu koj se SE*E na sopstvenu istoriju. mi smo sramota i svi smo odgovorni,a najvise mi sto dozvoljavamo da placenicka manjina za strane interese sve ovo radi ! necu vise da pisem hocu da.mi objave komentar.

Pera Kojot

pre 5 godina

Izgradiće Naprednjaci i lepšu i noviju kuću Đure Jakšića.....
Ne znam da li da plačem, da se besim ili da bežim odavde što pre.....

marija

pre 5 godina

Neverovatno i neoprostivo.
Kako ste ovo dozvolili?!!!

Da srušimo i kuću Djure Jakšića u Skadarliji u Beogradu, Skadarska 34, gde je živeo i Djura Jakšić i mnogi drugi? I ona je bila mala i trošna?
Ne znam kako se toga nismo setili kao Kragujevčani.

M. Lalic

pre 5 godina

Boze, nista im nije sveto. A mozda i ne znaju ko je bio Djura Jaksic. Ne treba se cuditi sto je Narodni muzej I Glerija moderne umetnosti tolike godine bili zatvoreni. Dobro je sto danas nisu trzni centri.

Tales

pre 5 godina

Kragujevcani su krivi! Ljudi moramo poceti sami sebe da krivimo! Mora se izaci na ulice nesto uraditi a ne samo zapomagati Bogu, i cekati da nas neko spasi.

haha

pre 5 godina

Sad pravac Trsic pa srusite i ono tamo. A vi, botovi, guglajte sta je u Trsicu..
(NemanjaBB, 09. jul 2018 10:09)

Srecom sto je Trsic proglasen za kulturno-istorijsku spomenicku celinu I nema vise ni novog zidanja ni rusenja.

Damir

pre 5 godina

Ovi što pišu da je ban Josip Jelačić Srbin vjerujte da je tako njegova bi rodna kuća odavno bila srušena.
Na obnovi i održavanju je inzistirala hrvatska država jer je to njoj važno zbog osobe koja je tu rođena dok mu je obitelj službovala u tom gradu i zbog hrvatske manjine kao jednog od stupova kulturnog identiteta.

Jax

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.
(EU Citizen, 09. jul 2018 10:49)

Kada ti i tebi slicni naucite da je istorija i tradicija najbitnija stvar jednog naroda i da se bez nje ne moze, onda ce nam biti bolje. Mi nismo nastali 1994 ni 1995. mi imamo istoriju dugu preko jednog milenijuma kojom se trebamo ponositi i koju moramo negovati.

nislija

pre 5 godina

Smisljeno uklanjanje srpske istorije. Gubimo svoj identitet zahvaljujuci prekrstenim takozvanim srbima! Zato majci Srbiji sve i ide kako ide! Mnogo je ovakvih u samom vrhu !

Posmatrač

pre 5 godina

Kragujevac ( kragujevčani ) i Valjevo ( valjevci ) su za mene veliko razočarenje - zbog mnogih stvari koje se tiču tradicije i kulture.
Šta nam se to dešava ?

djole

pre 5 godina

Znaci za vreme vladavine zutih Republički zavod je odbio da se kuca proglasi kulturnim dobrom i krene u sanaciju pa je posle toliko godina propadanja rusenje ostala jedina opcija.

Zero21

pre 5 godina

Pa sigurno nece zastititi kad ionako nisu odavle, pa ne znaju da cene to gde su dosli. Znate dobro o cemu pricam. Dok nam Srbi iz Srbije ne budu vodili drzavu, "nece ona nidje". Neki neki Vuci, Gasi i kojekakvi dosljaci. Slobodno me sad ispljujte, ali ja nisam isao nikome u kraj da mu rusim kulturu.

Voja

pre 5 godina

Ovde je veci problem sto je kuca decenijama propadala a ne to sto je na kraju srusena. Svedoci smo da se ponegde ponesto u srpskim gradovima rekosnstruise, ulice, fasade itd. a onda se narednih nekoliko decenija ne ulozi ni dinar da se to odrzava vec se ceka da se sve raspadne kako bi se opet rekonstruisalo nakon sto par decenija stoji kao ruglo.

Tanja

pre 5 godina

To uopšte nije bila kuća Đure Jakšića. U pitanju je drska laž, podmetačina tzv. opozicije sa ciljem podrivanja vladajuće koalicije pred teške, sudbonosne pregovore u Briselu.

mr. G

pre 5 godina

@kg... koliko je bilo tesko obnoviti zgradu? slazem se. najlakse je srusiti a i nazidace se neka zgrada tu, ali sutra u knjigama deci ce se napisati "negde u srbiji je bila kuca toga i toga i srusili su je ovi napredni..."...

Kragujevčanin

pre 5 godina

Koliko god je ova vest jadna i tužna, moram da naglasim da su u pravu komentatori koji objašnjavaju da se kuća već odavno urušila. Već više od jedne decenije je u više nego očajnom stanju i ovo je samo očekivani epilog, budući da nije bilo svrhe popravljati je. Planirano je da se na ovom mestu podigne zgradica u kojoj će jedan sprat biti posvećen upravo Đuri Jakšiću. Ono što je mnogo gore je činjenica da je u gradu pre desetak godina srušena kuća Dragoslava Srejovića. U pitanju je sistematsko višedecenijsko zanemarivanje važnih istorijskih objekata, a to nije slučaj samo u Kragujevcu, već u čitavoj zemlji.

Apatrid

pre 5 godina

Kakve veze ima Jelacic sa tim? Sto ste za Zadrugu uplatili 4 miliona poruka? Sto niste za kucu Djure Jaksica? Sad su vam i velikani drugih drzava krivi za vas odnos prema kulturi. Kao sto kaze jedan komentator.. Pusti kucu nego kad ce nova Zadruga? P.S. Jelacic je Srbin. Laku noc!

Predrag

pre 5 godina

"Na mestu srušene kuće Đure Jakšića trebalo bi da bude izgrađen novi objekat, po uzoru na šumadijske kuće XIX veka".

Koja bre, kuca iz XIX veka? Da se kladimo da ce na to mesto da se prosiri kafedzija koji vec ima objekat (kafanu) iza kuce.

EU Citizen

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.

Николић мафија ин д хауз!

pre 5 godina

Кога брига култура! Слушај шта ти црква говори, она теби(себи) жели најбоље.

čile

pre 5 godina

Bravo gradski oci grada Kragujevca, umesto da ste ponosni na tako znamenitu ličnost koja je bila vaš sugradjanin i da budete srećni što imate mogućnost da obnavljanjem kuće u kojoj je živeo izrazite i poštovanje prema velikom pesniku i slikaru, svom gradu trajno obeležje jednog vremena iz istorije Kragujevca, tu će se verovatno naći nešto što nije ni blizu velikana Djure Jakšića.

milan d

pre 5 godina

U svakoj kuci je neko nekada ziveo i stvarao. To sto je u toj ziveo DJura nista nije posebna pa ako je oronila trebalo je srusiti. Ne vidim nikakvu senzaciju osim sto je i do sada bila ruglo grada.

neko_iz_mase

pre 5 godina

@vitezkoja Haj stavi prst na celo i zamisli se malo nad svojom izjavom! Vest i tvoj komentar dokazuju da normalnost ovde stvarno vise ne stanuje!!!

Vukovac OS Djura Jaksic

pre 5 godina

U kakvu se to crnu rupu pretvorila ova zemlja za samo 20-ak godina! Narastajuca gomila vucibatina, lezilebovica,ostrascenih,isfrustriranih i promasenih zivota ima konstantnu potrebu da pljuje,omalovazava i ponizava ama bas sve oko sebe bez zelje da racionalno rastumaci informaciju koja bezuspesno pokusava da se zakaci za neku gangliju dajuci joj smisao.Kako drugacije objasniti da je tek petoro-sestoro shvatilo da je planirano da se na mestu ove neugledne stracare napravi etno kuca ciji deo bi postao neka vrsta muzeja slavnom pesniku!? Zar ovo,u stvari nije jedna bas lepa vest,kojih je u vremenima koje zivimo tako malo!? Kakva je to korist Kragujevcanima od polusrusene udzerice sa muralom Djure Jaksica? Zar nam je politika toliko pomutila razum da vise ni ne umemo, ni ne zelimo da razdvojimo lepo od ruznog,dobro od loseg,korisno od stetnog? Bas bih voleo da cujem sta je to toliko lose u zamisli da se jednom od najvecih srpskih pesnika pocast, umesto neuglednom stracarom, ukaze etno muzejom.

Washington

pre 5 godina

A da je potroseno pola miliona evra da se kuca renovira kukali bi kako se grad razbacuje dok se deca lece sms porukama. Da je rodjak gradonacelnika dobio da radi posao, itd.

Критика је на месту, али ко је воли

pre 5 godina

Pufta i Ogi, ко још воли да чује истину? Ђура је критиковао свештенство за оно што је лоше, али који Србин уме да прими критику на добар начин? Није нама свештенство такво зато што је хришћанско, него је такво хришћанско зато што је наше. То су наше мантије, то су наши људи, то су наше особине. Али Србину рећи нешто што му није по вољи - то је равно самоубиству. И нема Србина који ће нормално схватити песму ругалицу Ђуре Јакшића, јер ће једни тражити у њој нож, а други пушку. Једноставно, некултурни смо до те мере да не умемо другачије. И не желимо другачије. Ова власт је крива што нико није скупио мозга и памети за 100 година да среди ову чатрљу у Крагујевцу? Нама је увек други крив, а власт највише. Заборављамо да нам је власт као и свештенство - ОДРАЗ НАРОДА! Ви реците да није, па се погледајте у огледало.

Joca Dopisnik Belosvetski

pre 5 godina

Svi pitaju, zasto se dozvoljava coravim novinarima da pisu o onome sto nemaju veze sta je? Ocigledno se radi o davno dotrajaloj stracari u kojoj je nekada ziveo poznati pisac. Takva stracara ne bi mogao niko da sacua jer je dotrajala. a poznati pisac je pre toga ziveo i u druge kuce pa nisu sacuvane jer taj pisac nije bio Dinosaurus vec ljudsko bice. Narvoucenije: Pisite ono sto vidite a ne ono sto bi hteli da vidite.

Kojot Genije

pre 5 godina

Ne bih da generalizujem, ali to je slika Kragujevca.
Zao mi je sto je tako ali postovanje pravih ljudskih vrednosti i moralnih nacela u Kragujevcu je retkost.

sturmmann

pre 5 godina

Đura Jakšić je trebao da se rodi u Španiji, Italiji, Nemačkoj, itd. Ne i "na ovim prostorima" gde živi "NEBESKI NAROD". Pozivati se posle ovoga na Đuru Jakšića je u najmanju ruku degutantno. Najiskrenije, ali baš NAJISKRENIJE, OD SRCA, bilo bi dovođenje neke raspevane DOBROČINITELJKE iz "Granda" da na mestu gde se kuća nalazila snimi spot.

Nemac ex KG zet

pre 5 godina

Slucajno cuh od moje bivse u njenom selu V.Pcelice da je tu blizu taj Lipar,odusevljen odjurih tamo,islikah sve i crkvu i lipe i bistu Djure Jaksica.Posle godinu dana htedoh da opet posetim Lipar,ali mucak,visoka ograda,kapija zakljucana,nema pristup ni da vidis unutra! Ovo me ne iznenadjuje mnogo jer je takav trend u Srbiji,rijaliti i sl.,a pogotovu u provinciji.Zalosno.

kg

pre 5 godina

Kuća se već sama srušila.Komentarišete gluposti.Još kad sam išao u srednju školi prolazio sam pored nje i širokim lukom zaobilazio.Ljudi su srušilo i na tom mestu će se napraviti nova koja će biti kao muzej.Sta je tu lose srušiti nešto neupotrebljivo,ružno,srušeno do pola i napraviti nesto što ce svi koristiti .

EU Citizen

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.

milan d

pre 5 godina

U svakoj kuci je neko nekada ziveo i stvarao. To sto je u toj ziveo DJura nista nije posebna pa ako je oronila trebalo je srusiti. Ne vidim nikakvu senzaciju osim sto je i do sada bila ruglo grada.

djole

pre 5 godina

Znaci za vreme vladavine zutih Republički zavod je odbio da se kuca proglasi kulturnim dobrom i krene u sanaciju pa je posle toliko godina propadanja rusenje ostala jedina opcija.

jedan iz mase

pre 5 godina

Ne znam što se bunite
Lepo kaže u tekstu da je "kuća stajala i PROPADALA".
Da vam je bilo stalo do nje i srpske kulturne baštine mogli ste da skupite pare i obnovite je i pretvorite u muzej.

Renoviranje kuće Bana Jelačića je finasirala hrvatska dijaspora i njihovo veće nacionalne manjine u Srbiji

Drakče

pre 5 godina

Bitno je da je kuća hrvatskog bana Jelačića zaštićena i obnovljena u vrednosti od po' miliona evra novca poreskih obveznika države Srbije. Zahvalna hrvatska država i dalje neće sprečavati razbijanje tabli sa ćiriličkim natpisima.

Vojvodina Republika

pre 5 godina

Djuro, otisao si iz svog rodnog kraja, iz Srpske Crnje gde si rodjen, iz Kikinde gde si slikao, a gde sam ja pohadjao osnovnu skolu sa tvojim imenom. Ostao si u nasim srcima.
Srbijancima si spevao pesme o ljubavi i rodoljublju kakve oni sami nikad nisu umeli, uciteljevao si u zabacenim selima, ziveo u oskudici.
Ruse ti kucu, sklanjaju bistu i zatiru secanje na tebe jer si se zamerio bradonjama u mantijama, jer si ih u pesmi nazvao pravim imenom - licemeri. Mi Vojvodjani cemo te uvek pamtiti.

Frere Jacques

pre 5 godina

Da se osvrnem na komentar gospodina Borojevića...
Kakve veze ima renoviranje kuće bana Jelačića pretpostavljam u Petrovaradinu s rušenjem kuće Đure Jakšića u Kragujevcu, sigurno nije Vučićeva vlastela financirala obnovu kuće bana Jelačića!

Washington

pre 5 godina

A da je potroseno pola miliona evra da se kuca renovira kukali bi kako se grad razbacuje dok se deca lece sms porukama. Da je rodjak gradonacelnika dobio da radi posao, itd.

Joca Dopisnik Belosvetski

pre 5 godina

Svi pitaju, zasto se dozvoljava coravim novinarima da pisu o onome sto nemaju veze sta je? Ocigledno se radi o davno dotrajaloj stracari u kojoj je nekada ziveo poznati pisac. Takva stracara ne bi mogao niko da sacua jer je dotrajala. a poznati pisac je pre toga ziveo i u druge kuce pa nisu sacuvane jer taj pisac nije bio Dinosaurus vec ljudsko bice. Narvoucenije: Pisite ono sto vidite a ne ono sto bi hteli da vidite.

GORAN

pre 5 godina

Kakvi tupadzijski komentari. Ban Jelacic je bio Srbin. SRBI, ako ste dozvolili da ta kuca propadne sto su vam krivi oni koji nisu trazili da im se kuca obnovi? Patologija komentarisanja na nacionalnoj osnovi. Srami se komentara.. Sta ste vi uradili da do toga dodje? Sad ne kukate za gladnom i bolesnom decom, skolama i vrticima vec nalazite opravdanje za zlocin u Jelacicu! Za zadrugu i parove uplacujete 3.5 miliona poruka a za obnovu necije kuce koja je vazna ni dinar! Bolje da si cutao nego sto si preko ove vesti hteo skupiti dva tri lajka.

Зизе

pre 5 godina

Иако је жалосно што је кућа срушена (могли су је сачувати, то је једна једина кућа у улици из тог доба, али се код нас алергијски реагује на било какав континуитет у урбаном развоју), треба знати да је Ђура Јакшић мрзео сваки секунд проведен ван Београда, стално је слао молбе у министарство за премештај и написао онолико песама у којима се тужи на живот у забити. То су чињенице, документоване и познате сваком професору књижевности.

bole

pre 5 godina

Pazi ovako, u Novom Sadu ima kuća Mileve Marić a niko živ ne zna gde je i u kakvom je stanju a čujem da je u sličnom kao i ova kuća što je bila, e sada da se ruši kuća svi bi digli bunu što se ruši ruševina a danas niko ne zna gde se nalazi. Problem je u narodu a ne u vlasti i dok to ne shvatimo mi ćemo i dalje samo da pričamo i piskaramo po internetu a kulturu i dalje zapostavljamo i važniji su nam EU i Američke nenormalne vrednosti od nas samih. E to je istina barem kako je ja vidim

Dag Kristi

pre 5 godina

Kuća se već sama srušila.Komentarišete gluposti.Još kad sam išao u srednju školi prolazio sam pored nje i širokim lukom zaobilazio.Ljudi su srušilo i na tom mestu će se napraviti nova koja će biti kao muzej.Sta je tu lose srušiti nešto neupotrebljivo,ružno,srušeno do pola i napraviti nesto što ce svi koristiti .
(kg, 09. jul 2018 12:36)

Nisam siguran da si ti uopšte video srednju školu...

Hibrenacija

pre 5 godina

Kragujevac GRAD BEDE I JADA U POALEDNJIH 5 GODINA ISTRULEO SKROZ !!!!Ovo je samo jedna u nizu katastrofalnih odluka još katastrofalnije vlasti u dolini bede i jada

Vukovac OS Djura Jaksic

pre 5 godina

U kakvu se to crnu rupu pretvorila ova zemlja za samo 20-ak godina! Narastajuca gomila vucibatina, lezilebovica,ostrascenih,isfrustriranih i promasenih zivota ima konstantnu potrebu da pljuje,omalovazava i ponizava ama bas sve oko sebe bez zelje da racionalno rastumaci informaciju koja bezuspesno pokusava da se zakaci za neku gangliju dajuci joj smisao.Kako drugacije objasniti da je tek petoro-sestoro shvatilo da je planirano da se na mestu ove neugledne stracare napravi etno kuca ciji deo bi postao neka vrsta muzeja slavnom pesniku!? Zar ovo,u stvari nije jedna bas lepa vest,kojih je u vremenima koje zivimo tako malo!? Kakva je to korist Kragujevcanima od polusrusene udzerice sa muralom Djure Jaksica? Zar nam je politika toliko pomutila razum da vise ni ne umemo, ni ne zelimo da razdvojimo lepo od ruznog,dobro od loseg,korisno od stetnog? Bas bih voleo da cujem sta je to toliko lose u zamisli da se jednom od najvecih srpskih pesnika pocast, umesto neuglednom stracarom, ukaze etno muzejom.

neko tu

pre 5 godina

iz kg-sam pa mi je jasno da je morala da se srusi a da li ce biti sagradjeno nesto drugo osim neke nove zgrade za one sa punim dzepovima e to je verovatnoca jako mala... steta ovo je bio lep grad a sada kako ga je tata naucio...

Tanja

pre 5 godina

To uopšte nije bila kuća Đure Jakšića. U pitanju je drska laž, podmetačina tzv. opozicije sa ciljem podrivanja vladajuće koalicije pred teške, sudbonosne pregovore u Briselu.

mudrac

pre 5 godina

Njegova dela žive zauvek, samo da ima ko da ih čita, manje je važno gde se rodio, to je turistički interesantnije. To naravno ne opravdava državu i njen odnos prema ovom problemu.

Slovenac

pre 5 godina

Negde sam procitao,da se Srbi boje gubljenja svog identiteta i mentaliteta, ako bi usli u EU. Po ovome, a i drugim stvarima procitanim u zadnjih 30 godina, rekao bi, da vam je jedini spas, ako se odreknete svog mentaliteta ili cete nestati.

AS

pre 5 godina

Ono, to bas i nije kuca Djure Jaksica vec je iznajmljivao dve godine, sto se obicno oznaci smo nekom tablom, ali to na stranu, temelji kuce su popustili odavno, poslednji stanovnici iseljeni pre oko 15 godina jer je postala neuslovna i nebezbedna.

Jos su prethodne vlasti htele da je sruse pre 5-6 godina jer je popravka bila po njima nemoguca (i po recima uglednih arhitekti) i kuca je predstavljala ruinu. A otkako su zidovi sami popadali prosle zime, sve primedbe su ili nepoznavanje situacije, zakasnela reakcija za necim sto je trebalo uciniti odavno (mislim žal za rekonstrukcijom), a kod nekih je cisto filozofiranje, naročito onih koji nisu iz KG pa na ovaj slučaj projektuju probleme iz svoje sredine. OK, boli sto nije sauvano, ali nismo na to pazili decenijama i sad kad je neko konacno odlucio da resi stvar ne valja, to je pomalo licemerno. Prosto, NIJE ostalo sta da se popravi. Jedino pitanje koje je preostalo je da li ce biti stambeno poslovni prostor sto su neki zeleli, da li ce se samo prosiriti put koji bi razgusio centar ili izgraditi nesto sto bi odalo postovane umetnosti i samom Djuri Jaksicu. Zbog insistiranja na prva dva prethodna vlast to nije srusila jer vladao veliki otpor javnosti, i strucne i lokalne. Odlucilo se konacno za poslednje, izgradice se replika kuce koja ce predstavljati kulturno-umetnicki centar u strogom centru KG. Ovim ce se odati i postovanje Djuri Jaksicu. Ako ovo nije dobro, sta je trebalo uraditi kada obnova vise nije bila fizicki moguca?

Romanopisac

pre 5 godina

Šta se skrivio naš pesnik koji je pisao najlepše pesme? Da li vam je nešto krao? Da li vas je vređao? Ljudi su NAJGORI u ovom veku! Najradije bih otišao iz teritorije KG koliko znam kakvi su. Moji rođaci u planu da napuste KG i teritorije.

Pufta

pre 5 godina

A sve to zbog pesme kaludjeri:

Gled'o sam vam metanije,
Kad varate Boga živa;
Gled'o sam vas, gde se pije,
Gde se jede i uživa.

Sluš'o sam vas, kad kunete
Svoje stado, svoje verne,
I kad tajni prizovete,
Licemerni, licemerne!

Gled'o sam vas - ne da nisam,
Kad razbludom usplamtite;
Gled'o sam vas, ne da nisam,
Licemerni, upamtite!

Jax

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.
(EU Citizen, 09. jul 2018 10:49)

Kada ti i tebi slicni naucite da je istorija i tradicija najbitnija stvar jednog naroda i da se bez nje ne moze, onda ce nam biti bolje. Mi nismo nastali 1994 ni 1995. mi imamo istoriju dugu preko jednog milenijuma kojom se trebamo ponositi i koju moramo negovati.

sasa

pre 5 godina

Rokaj!!samo rokaj!! Ali porusice ceo grad. Rokaj!! Bitno da razni Gastosi,Kije,Oro,Zmaj od Shipova,Pcelar iz Kupinova imaju svoje vile.ROKAJ!!SAMO ROKAJ!!

Guevara

pre 5 godina

Bravo Srbi ! Tako treba ! Svedimo svoju kulturnu bashtinu na nulu!
Pretvorimo se u plemena koja se medjusebno kolju zarad najbanalnijih stvari!
Slushajmo samo popove i nikoga drugog, poshto ce oni ostati jedini koji znaju da chitaju i pishu...
Josh jedared; bravo, na pravom smo putu da postanemo debilno pleme ...

zoo

pre 5 godina

svi smo odgovorni... svi... zato što smo iz feudalizma ušli u jeb... nazovi demokratiju i biramo smeće od ljudi da nas vodi, a mi ni jedan gradj protest... svi koji su bili na vlasti se obogatili... bez imalo odg za nečinjenje ili činjenje!

King of snake

pre 5 godina

"Nismo mi siromasni pa smo zbog toga nekulturni, vec obrnuto. Nekulturni smo pa smo zbog toga siromasni. A nekulturni smo jer nista ne pamtimo i ne znamo nista da sacuvamo za one koji dolaze posle nas." Zoran Kostic Cane

Sta reci posle svega? Gledam bagere i razmisljam kako ljudi koji mogu da urade ovako nesto zbog neke petospratnice i ne zasluzuju nista lepo da im se desi. Ova kuca je znamenitost Kragujevca koliko i Milosev Konak, Muzej, Prva Gimnazija ili Knezev Arsenal. MOgla je da se sacuva u nekom obliku ukoliko je rastauracija toliko teska, da imamo barem neki trag da je tu ziveo covek koji je toliko toga dao nasoj umetnosti i nasem jeziku. Ali ne, bice to meka za (pri)gradske frajere, 4 kafica i dve kafane u okolini, 3 kladionice preko ulice i Pink Panter na 50 metara, jesce se cevapi svaki dan,igrati tiketi, privodice se mlade devojcice. Aktivni zivotni stil na delu. A 150 godina istorije baceno u kanalizaciju. Osecam tezak stid i transfer blama, stvarno smo dolina gladi.

Ogi

pre 5 godina

Pesma Kaludjeri zbog koje je Djura uklonjen iz manastira S. Djordje. Istina ponekad boli.

gledd'o sam vam metanije,
Kad varate Boga živa;
Gled'o sam vas, gde se pije,
Gde se jede i uživa.

Sluš'o sam vas, kad kunete
Svoje stado, svoje verne,
I kad tajni prizovete,
Licemerni, licemerne!

Gled'o sam vas — ne da nisam,
Kad razbludom usplamtite;
Gled'o sam vas, ne da nisam,
Licemerni, upamtite!

Николић мафија ин д хауз!

pre 5 godina

Кога брига култура! Слушај шта ти црква говори, она теби(себи) жели најбоље.

Zero21

pre 5 godina

Pa sigurno nece zastititi kad ionako nisu odavle, pa ne znaju da cene to gde su dosli. Znate dobro o cemu pricam. Dok nam Srbi iz Srbije ne budu vodili drzavu, "nece ona nidje". Neki neki Vuci, Gasi i kojekakvi dosljaci. Slobodno me sad ispljujte, ali ja nisam isao nikome u kraj da mu rusim kulturu.

Toto-ko-tunjo

pre 5 godina

Ne mogu da verujem sta citam... Crkvi smetala bista i Liparski dani? Pa cija je to crkva? Ljudi moji sta citam... Pa nije moj deda lud sto popove nije hteo da vidi u kuci. Sekao je kolac sam do kraja zivota, a slavio je i kad se to nije smelo. Duboko verujem samo jos u neku vagu, da sve nekako dodje na svoje. Mozda bi trebalo da se zamislimo ponekad.

DJJ

pre 5 godina

Nije bitna jedna kuća; bitno je da se sačuva mir, da se izbegne novi rat na ovim prostorima. (Jasna, 9. jul 2018 13:34)

Jesi to sama smislila ili je pisaalo na cedulji ispod folije od sendvica?

Nije mi jasno zašto je taj Đura Jakšić odjednom toliko bitan da bismo čuvali svaku kuću u kojoj je ikada boravio.
(Tereza, 9. jul 2018 13:27)

Ovo je dno. Nema dalje.

Лепи Цане

pre 5 godina

Не брините, на њеном несту направиће напредњаци још старију и лепшу кућу.

Šuluburić

pre 5 godina

Ova ruina je slika i prilika skorojevića koji vladaju gradom, ali i opozicije i gradske inteligencije koja je pasivna i sve dopušta. Đurina kuća je tek kap u moru - na istom koncu su i dvorane iz najužeg centra Šumadija, Pionir, Limijer (bez krova godinu dana). Devastiran je i Knjaževsko-srpski teatar (prokišnjava!), Arsenal, Veliki park (osušeni i posečeni drvoredi)... Ali zato kriminal i turbo folk cvetaju u srcu grada!

Kragujevčanin

pre 5 godina

Koliko god je ova vest jadna i tužna, moram da naglasim da su u pravu komentatori koji objašnjavaju da se kuća već odavno urušila. Već više od jedne decenije je u više nego očajnom stanju i ovo je samo očekivani epilog, budući da nije bilo svrhe popravljati je. Planirano je da se na ovom mestu podigne zgradica u kojoj će jedan sprat biti posvećen upravo Đuri Jakšiću. Ono što je mnogo gore je činjenica da je u gradu pre desetak godina srušena kuća Dragoslava Srejovića. U pitanju je sistematsko višedecenijsko zanemarivanje važnih istorijskih objekata, a to nije slučaj samo u Kragujevcu, već u čitavoj zemlji.

Pera Kojot

pre 5 godina

Izgradiće Naprednjaci i lepšu i noviju kuću Đure Jakšića.....
Ne znam da li da plačem, da se besim ili da bežim odavde što pre.....

Dex

pre 5 godina

Pa svakako ne možemo svaku straćaru u kojoj je živeo neko znamenit par godina da pretvorimo u spomenik kulture i bacimo na grbaču poreskih obveznika. U redu je postaviti spomen ploču na objektu koji će se tu sazidati, ali to je otprilike to, ne živi se od prošlosti, mada je se treba sećati, već od budućnosti.
(EU Citizen, 9. jul 2018 10:49)

Genijalan stav. Uzgred, o kakvoj buducnosti govoris, kad si se od nje na vreme sklonio u EU? Kad smo kod EU, ne verujem da u skorije vreme planiraju rusenje Colosseuma, Eiffelovog tornja ili Stonehangea. Mozda je ovo i bila stracara (doduse, samo zbog nebrige drzave, a ne zato sto je po prirodi stracara), ali sta je tek Stonehenge? Nekakva kamena ruina, zar ne, moderni covece?

Gradjanin Z

pre 5 godina

Bravo, srusiti sve udzgarice kako se ne bi vise tu sakupljali, pacovi, zmije i narkomani. Ima jos takvih... Sve porusite, beton, beton i samo beton.

Dark Force

pre 5 godina

Srusio mu kucu isti onaj cija porodica gradi ilegalne kuce po savskom nasipu...Sta treba da se desi da u ovoj zemlji proradi kuka i motika?!?!

faust

pre 5 godina

Eee u Jagodini je odavno srušena Đurina kuća u kojoj je boravio nekoliko godina, a nisu poštedeli ni konak hajduka Veljka Petrovića a ni kuću Svetozara Markovića. Sve što je imalo neku vrednost je srušeno. Tako se u Srbiji čuva kulturno nasleđe...

Veciti entuzijasta

pre 5 godina

Tuzna vest.

Da li je moguce da gradu Kragujevcu nije bilo u interesu da je restaurira i napravi mali muzej od nje?! Gradski landmark, sta bilo.

Istina da nije dugo ziveo tu, ali je valjda ostavio nekakav trag i lokalno, kao ucitelj, uz nama svima bitan, umetnicki..

Ozbiljno duhovno i kulturno izumiranje.

Kalif umesto Kalifa

pre 5 godina

Prosle godine, covek je srusio u sred Beograda, na Vracaru, kucu Petra Kocica i to sredjenu, da bi na njenom mestu nazidao petospratnicu...

mr. G

pre 5 godina

@kg... koliko je bilo tesko obnoviti zgradu? slazem se. najlakse je srusiti a i nazidace se neka zgrada tu, ali sutra u knjigama deci ce se napisati "negde u srbiji je bila kuca toga i toga i srusili su je ovi napredni..."...

Posmatrač

pre 5 godina

Kragujevac ( kragujevčani ) i Valjevo ( valjevci ) su za mene veliko razočarenje - zbog mnogih stvari koje se tiču tradicije i kulture.
Šta nam se to dešava ?

cub

pre 5 godina

Eto, šta reci, kuća se urusila planskim i sistematskim radom gradskih vlasti jer nisu ništa uradili da bi se propadanje kuće sprecčilo...a da, ogradili su je, izvinjavam se! Svuda u svetu, stavljaju se ploče na fasade sa informacijama ko je tu živeo, 15 miliona zvuci dovoljno da se od tog objekta napravi svemirski brod, a nama je lakše da srušimo i pravimo novo...opet neko s*anje i velika propistena šansa da se od toga se pravi turistička atrakcija, dovlace turisti i grad od toga zaradjuje..samo me zanima koje je mišljenje zavoda za zaštitu spomenika koji su ovu kuću, čini mi se, proglasili nebitnom?! Biti iz kg je stvarno postalo uvreda za inteligenciju, na dnevnom nivou srećemo gomilu gluposti...bukvalno svaki dan kad izadjes iz kuće ostajes zatečen svakodnevnim debilitetima sto nas samo podseća na to u kakvom tužnom društvu živimo i koliko smo zatupljeni...veliki minus i za nas gradjane jer nismo ništa uradili da se to spreči.

Sremac

pre 5 godina

Evo i kod nas u Sr. Mitrovici su skoro izvršili genocid nad istorijom i kulturom kad su radili "rekonstrukciju i restauraciju" rimskih iskopina, pola iskopina srušili, pola zabetonirali i stavili behaton...

Apatrid

pre 5 godina

Kakve veze ima Jelacic sa tim? Sto ste za Zadrugu uplatili 4 miliona poruka? Sto niste za kucu Djure Jaksica? Sad su vam i velikani drugih drzava krivi za vas odnos prema kulturi. Kao sto kaze jedan komentator.. Pusti kucu nego kad ce nova Zadruga? P.S. Jelacic je Srbin. Laku noc!

Voja

pre 5 godina

Ovde je veci problem sto je kuca decenijama propadala a ne to sto je na kraju srusena. Svedoci smo da se ponegde ponesto u srpskim gradovima rekosnstruise, ulice, fasade itd. a onda se narednih nekoliko decenija ne ulozi ni dinar da se to odrzava vec se ceka da se sve raspadne kako bi se opet rekonstruisalo nakon sto par decenija stoji kao ruglo.

mm

pre 5 godina

Najbolje da se na tom mestu izgradi kladionica, kockarnica, bilijar sala, možda čak ćevabdžinica. Koji će nam tamo neki slikar, pesnik...

Drama/skandal

pre 5 godina

Kada su teletabisi postavljeni na svim pozicijama.. Koeficijent inteligencije 0! Dok god budemo okruzeni takvima-ovde nece da se ide napred vec iskljucivo nazad! Gde su im fantomke??

"Srbin rusi Srbiju"

pre 5 godina

Kucu je srusio sudija Feliks Brih iz Nemacke, potpmognut Sacirijem, Dzakom i celim Hrvatskim timom koji je mucki sa ledja porazio Rusiju, obucen u tamne dresove. Oni su najveci problem drzave Srbije; tako bih bar zakljucio, citajuci vesti i komentare na njih. Dok upiremo prstom u zapad, nemce i hrvate, pravu stetu nam zapravo prave nasi domaci, vulgarni i neuki ljudi, primitivni prostaci koji sami nad svima nama sprovode kulturni genocid. Naslovi treba da kazu jasno i bez uvijanja: "Srbi ruse svoja kulturna dobra". Sve drugo je odvlacenje paznje i saucesnistvo u istom.

neko_iz_mase

pre 5 godina

@vitezkoja Haj stavi prst na celo i zamisli se malo nad svojom izjavom! Vest i tvoj komentar dokazuju da normalnost ovde stvarno vise ne stanuje!!!

зуке

pre 5 godina

Лагано изумиремо као народ
Наши преци се у гробу преврћу, само нешто (као и ја, искрено) куцкамо на нету, а ништа не подузимамо, што је поражвајиће, нажлост!

Damir

pre 5 godina

Ovi što pišu da je ban Josip Jelačić Srbin vjerujte da je tako njegova bi rodna kuća odavno bila srušena.
Na obnovi i održavanju je inzistirala hrvatska država jer je to njoj važno zbog osobe koja je tu rođena dok mu je obitelj službovala u tom gradu i zbog hrvatske manjine kao jednog od stupova kulturnog identiteta.

Rudjin

pre 5 godina

Sagradice 'strucnjaci' lepsu i stariju kucu u kojoj je ziveo Djura Jaksic, samo mi nismo obavesteni o roku kada bi moglo da se, eventualno, razmisli o godini kada bi trebalo da se pristupi pripremama o raspisivanju tendera.
Tuga!

Predrag

pre 5 godina

"Na mestu srušene kuće Đure Jakšića trebalo bi da bude izgrađen novi objekat, po uzoru na šumadijske kuće XIX veka".

Koja bre, kuca iz XIX veka? Da se kladimo da ce na to mesto da se prosiri kafedzija koji vec ima objekat (kafanu) iza kuce.

čile

pre 5 godina

Bravo gradski oci grada Kragujevca, umesto da ste ponosni na tako znamenitu ličnost koja je bila vaš sugradjanin i da budete srećni što imate mogućnost da obnavljanjem kuće u kojoj je živeo izrazite i poštovanje prema velikom pesniku i slikaru, svom gradu trajno obeležje jednog vremena iz istorije Kragujevca, tu će se verovatno naći nešto što nije ni blizu velikana Djure Jakšića.

Zoran

pre 5 godina

Botovi u čudu. Ne znaju kako da reaguju. Da li je Djura bio astronaut, pekar...Nema reakcije dok njihov komesar ne nađe rešenje na Google sajtu, a veliki, presvetli, jedini Vodja ne aminuje.

marija

pre 5 godina

Neverovatno i neoprostivo.
Kako ste ovo dozvolili?!!!

Da srušimo i kuću Djure Jakšića u Skadarliji u Beogradu, Skadarska 34, gde je živeo i Djura Jakšić i mnogi drugi? I ona je bila mala i trošna?
Ne znam kako se toga nismo setili kao Kragujevčani.

samo da se zna

pre 5 godina

U Norveškoj čuvaju neku staru kuću u sred grada. Renovirali je, napisali od kad je, ko je živeo, unutra otvorili galeriju i restoran. Kuća ništa posebno ,ali ne ruši se. Novo se gradi u novom kraju, planski i kvalitetno.

M. Lalic

pre 5 godina

Boze, nista im nije sveto. A mozda i ne znaju ko je bio Djura Jaksic. Ne treba se cuditi sto je Narodni muzej I Glerija moderne umetnosti tolike godine bili zatvoreni. Dobro je sto danas nisu trzni centri.

vitezkoja

pre 5 godina

Mi smo jedini narod na svetu koj se SE*E na sopstvenu istoriju. mi smo sramota i svi smo odgovorni,a najvise mi sto dozvoljavamo da placenicka manjina za strane interese sve ovo radi ! necu vise da pisem hocu da.mi objave komentar.

Tales

pre 5 godina

Kragujevcani su krivi! Ljudi moramo poceti sami sebe da krivimo! Mora se izaci na ulice nesto uraditi a ne samo zapomagati Bogu, i cekati da nas neko spasi.

nislija

pre 5 godina

Smisljeno uklanjanje srpske istorije. Gubimo svoj identitet zahvaljujuci prekrstenim takozvanim srbima! Zato majci Srbiji sve i ide kako ide! Mnogo je ovakvih u samom vrhu !

haha

pre 5 godina

Sad pravac Trsic pa srusite i ono tamo. A vi, botovi, guglajte sta je u Trsicu..
(NemanjaBB, 09. jul 2018 10:09)

Srecom sto je Trsic proglasen za kulturno-istorijsku spomenicku celinu I nema vise ni novog zidanja ni rusenja.

...

pre 5 godina

Znaci za vreme vladavine zutih Republički zavod je odbio da se kuca proglasi kulturnim dobrom i krene u sanaciju pa je posle toliko godina propadanja rusenje ostala jedina opcija.
(djole, 09. jul 2018 11:22) Ok. Trenutni kalifi su imali 7 (i slovima, SEDAM) godina da poniste odluku i proglase kucu kulturnim dobrom. Zasto nisu? Zar nije postalo jadno prebacivati krivicu na drugog posle toliko godina? Kud ces veci znak da su vlastodrsci nesposobni. Ovi da se zadrze 30 godina na vlasti, optuzivace prethodnu za nesto sto nije uradjeno.

Kojot Genije

pre 5 godina

Ne bih da generalizujem, ali to je slika Kragujevca.
Zao mi je sto je tako ali postovanje pravih ljudskih vrednosti i moralnih nacela u Kragujevcu je retkost.

sturmmann

pre 5 godina

Đura Jakšić je trebao da se rodi u Španiji, Italiji, Nemačkoj, itd. Ne i "na ovim prostorima" gde živi "NEBESKI NAROD". Pozivati se posle ovoga na Đuru Jakšića je u najmanju ruku degutantno. Najiskrenije, ali baš NAJISKRENIJE, OD SRCA, bilo bi dovođenje neke raspevane DOBROČINITELJKE iz "Granda" da na mestu gde se kuća nalazila snimi spot.

Nemac ex KG zet

pre 5 godina

Slucajno cuh od moje bivse u njenom selu V.Pcelice da je tu blizu taj Lipar,odusevljen odjurih tamo,islikah sve i crkvu i lipe i bistu Djure Jaksica.Posle godinu dana htedoh da opet posetim Lipar,ali mucak,visoka ograda,kapija zakljucana,nema pristup ni da vidis unutra! Ovo me ne iznenadjuje mnogo jer je takav trend u Srbiji,rijaliti i sl.,a pogotovu u provinciji.Zalosno.

Критика је на месту, али ко је воли

pre 5 godina

Pufta i Ogi, ко још воли да чује истину? Ђура је критиковао свештенство за оно што је лоше, али који Србин уме да прими критику на добар начин? Није нама свештенство такво зато што је хришћанско, него је такво хришћанско зато што је наше. То су наше мантије, то су наши људи, то су наше особине. Али Србину рећи нешто што му није по вољи - то је равно самоубиству. И нема Србина који ће нормално схватити песму ругалицу Ђуре Јакшића, јер ће једни тражити у њој нож, а други пушку. Једноставно, некултурни смо до те мере да не умемо другачије. И не желимо другачије. Ова власт је крива што нико није скупио мозга и памети за 100 година да среди ову чатрљу у Крагујевцу? Нама је увек други крив, а власт највише. Заборављамо да нам је власт као и свештенство - ОДРАЗ НАРОДА! Ви реците да није, па се погледајте у огледало.