Subota, 07.07.2018.

11:07

Rusi našli način da F-22 bude duplo bolji od američkog F-35

Avion F-22 košta 146, 2 miliona dolara, dok će F-35 ići od 83 do 108 miliona dolara.

Izvor: B92

Rusi našli naèin da F-22 bude duplo bolji od amerièkog F-35 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

leptirica

pre 5 godina

Nije radar vec infracrvena lokaciona jedinica, i ne navodi rakete vec zaista locira avione i projektile. Atmosfera ne moze da prikrije heat signature na nekim operativnim udaljenostima pa sve i da je puna leda i viskija a ne vode. Termovizijske IC kamere rade i pod vodom, btw.
(Ostavi podatke reziji, 08. jul 2018 10:00)

Da, ali radi do 90km i prvi put je montiran na Eurofighter. SU57 inače ima AESA radar ko i F22/F35, a ovaj sustav koristi jer drugačije ne može naciljati F22. Problem je što ostavlja trag na ekranu, pa ga se pali samo kod bliske borbe. Sama logika ti govori da je nemoguće nešto naciljati na 500km kad najnoviji radari nemaju toliki domet. Sustav se tocnim imenom zove infrared search and track IRST i nisu ga izumili Rusi.

Larry

pre 5 godina

Prošle godine je 12 aviona Su-57 ušlo u rusku vojsku.
(tiket, 7. jul 2018 23:04)
Avion nije završen, ispitivanja još nisu završena, nije još završeno testiranje naoružanja. Ruska vojska nije dobila 12 aviona već je poručila 12 kada budu gotovi a Rusi predvidjaju da je to 2025. Medjutim, ne treba biti stručnjak da se zna da 12 narudžbina ne može da održi proizvodnju. Mora neko da naruči mnogo više. Računalo se na Indiju koja je ušla kao finansijer u projekat ali je nedavno odustala od kupovine jer Su-57 nije ispunio očekivanja. Indijske zamerke su bile na nivou radarske vidljivosti ovog aviona koja je ispod obećane, problemima sa motorima, radarom koji nije ispunio očekivanja, skupim održavanjem. Daleko iza F-35. Rusija nema dovoljno novca da sama finansira proizvodnju Su-57 a glavni kupac je odustao od kupovine. Vrlo je moguće da će Rusi progutati pilulu i objaviti da odluku da Su-57 bude lovac 6. generacije. Drugim rečima, nemamo para i kupaca za petu generaciju, stavićemo projekat u fioku i objaviti da ćemo umesto da ga izbacimo sada čekati još koju deceniju da izbacimo lobvca 6. generacije. Niko ne počinje proizvodnju, pravi alate, planira održavanje itd. za 12 aviona. Počećete od rusofila da čitate kako je bolje da sačekaju sa izbacivanjem i da ga još malo “dorade” i naprave lovca 6. generacije umesto da izbacuju 5. Prava istina je da nema zainteresovanih kupaca a 12 narudžbina od ruske vojske je nedovoljno za bilo kakvu proizvodnju.

Miloš

pre 5 godina

Sto se tice Su-57 tek trebaju da ih isporucuju jedinicama (tek je potpisan ugovor) i plan je 12 aviona do 2025 jer nov motor nije gotov pa nece avione sa starim motorom (motor iz Su-35) a Su-57 je skup, sto je rekao i sam Gutenjov ali nasi mediji to su izostavili, videh nekim proruskim portalima da nisu prenili deo njegove izjave da je Su-57 vrlo skup za Rusiju, znatno skuplji od Su-34/35 i da ga treba kupiti u manjem broju od planiranog (oko 200 aviona) a treba se fokusirati na 6generaciju. Poredjenja radi F-22 je napravljeno 183komada, F-35 je u maloj seriji vec prebacio 300komada a Rusi ako bude sve kako je planirano imace do 200 i to kad Ameri vec budu krenuli sa proizvodnjom lovca naredne generacije.

I da 2.5puta ne moze biti jeftiniji od F-35A jer to znacilo da Su-57 kosta tek nesto vise od Su-35 sto znaci da bi sad stancovali su-57 samo tako. Su-57 da bude 2.5puta jeftiniji od F-22.

Ostavi podatke reziji

pre 5 godina

Ne želim da se upuštam u raspravu ko je jači, brži, bolji ali moram da napomenem da sam ovde video dosta tehničkog nerazumevanja od strane laika koji komentarišu. Npr. IC radar koji vidi 500 km oko sebe je totalna glupost. Zašto? Zato što je atmosfera puna vode koja upija IC zračenje u širokom intervalu. Moguće je da su napravili dobar laser u IC oblasti koji može da navodi rakete na tu razdaljinu, što bi omogućilo neočekivan napad na metu.
(Lazar, 07. jul 2018 15:57)
Nije radar vec infracrvena lokaciona jedinica, i ne navodi rakete vec zaista locira avione i projektile. Atmosfera ne moze da prikrije heat signature na nekim operativnim udaljenostima pa sve i da je puna leda i viskija a ne vode. Termovizijske IC kamere rade i pod vodom, btw.

tiket

pre 5 godina

I dosad su ih napravili 4 komada.(opet video igrice, 07. jul 2018 11:50)Prošle godine je 12 aviona Su-57 ušlo u rusku vojsku.Pre nekoliko meseci su 4 aviona Su-57 proveli neko vreme u Siriji,pa verovatno odatle ta cifra.To su avioni sa motorima,koji se koriste za Su-35,koji je generacija 4++ i po svemu zadovoljava skoro sve standarde za avion 5 generacije,jedini nedostatak je što ima nešto veći IC odraz.Zato su napravili nov motor,koji je testiran prošle godine,a od sledeće godine se planira i serijska proizvodnja.Po izjavama ruskih avio stručnjaka,a to nisu lažljivi političari,tako da im se može verovati,taj motor će imati do sada neviđene mogućnosti.

МилеНС

pre 5 godina

Поздрав за све присутне натофиле који неуморно куцкају хвалоспеве о солидном авиону ф-22 и невиђеној кршини ф-35 уз скретање пажње на један МиГ-31 и то из доба СССР који никада није имао конкуренцију са запада! Такав авион сада док пролази модернизацију на "стандард" МиГ-31бм и дан данас чува Русију јер нема му равног!
Са тим авионом те Су-30см и Су-35с Руси могу мирно да спавају а ви натофили само сањајте окупацију Русије и превласт у ваздушном простору 1:1 било којег западног авиона.
Од осталих авиона корпорације МиГ само су још вредни пажње модернизовани 29СМТ и наследник породице 29 будући МиГ-35 док к/куб и м/м2 су остали потпуно незапажени.
Што се тиче 29ки нашег РВиПВО модернизација на било шта испод СМТ ће бити најобичнија пропаст за РВ и бацање новца!!!

blabla

pre 5 godina

Sta pise u ovom naslovu i o cemu je tekst? Procitao sam i jedno i drugo i mogu samo da kazem "bravo care" onome ko je sastavio i publikovao ovaj tekst.

Sojic

pre 5 godina

Kazu trgovci oruzjem : ako zelite najkvalitetnije oruzje , kupite nemacko . Ako hocete najlepse , kupite americko . Ako zelite najjeftinije kupite kinesko . A ako zelite oruzje za rat , kupite rusko . Ne razumem se u avione ali se razumem u marketing . A ameri su prvi u marketingu . Nisam siguran da su po kvalitetu bas prvi . I “nevidljivi “ponos US avijajcije , F 117 je oborio star raketni sistem modifikovan kod nas kojim je upravljala ekipa sposobnih oficira i podoficira . Tako da , ne bih se bas kladio u superiornost americkog oruzja . Ali im je propaganda svakako najjace oruzje .
(T-Zex, 7. jul 2018 14:19)

Za 78 dana bombardovanja ti sposobni oficiri i podoficiri su oborili cak dva NATO aviona , plus barem jedan MIG-29 VJ. To je zaista uspeh, a dosta govori o sposobnosti ruskih PVO sistema u rukama srpskog korisnika.Sa druge strane, Iracani su 1991ve za 35 dana uspeli da obore 52 aviona.

Kosta

pre 5 godina

Mene obara sa nogu kada ljudi posle procitanih pet, deset ili 1000 prezvakanih tekstova na internetu, i odgledanih nekoliko klipova pocnu da smatraju sebe za nekakve eksperte u toj oblasti. Ja ne znam da li jos igde ima toliko nadobudnih ljudi kao u nas. A ineresantno je da se poptpisuju istim nadimcima i pokrivaju sve, od fudbala, preko politike, avionike, astronomije, astrologije... Cudo ljud. Trebalo bi angazovati nekakve sluzbe pa ih iskopati iz tog sajber sveta i zaposliti ih u javnim sluzbama da tako strucni rade na boljitku sopstvenog naroda i drzave, a ne da ovde uludo trose svoje talente.

krambambuli pabč

pre 5 godina

Činjenice su sledeće
- F22 je najbolji borbeni avion na svetu
- F35 će biti najmoderniji i najoperativniji avion zemalja NATO
- Su57 NE POSTOJI

Lazar

pre 5 godina

Ne želim da se upuštam u raspravu ko je jači, brži, bolji ali moram da napomenem da sam ovde video dosta tehničkog nerazumevanja od strane laika koji komentarišu. Npr. IC radar koji vidi 500 km oko sebe je totalna glupost. Zašto? Zato što je atmosfera puna vode koja upija IC zračenje u širokom intervalu. Moguće je da su napravili dobar laser u IC oblasti koji može da navodi rakete na tu razdaljinu, što bi omogućilo neočekivan napad na metu.

IzviniteNismoZnali

pre 5 godina

@T-Zex, 7. jul 2018 14:19
Koliko sam upoznat F-117 je primetio vojnik na tenku i otvorio vatru iz rotazionog mitraljeza 16mm. To je uspanicilo pilota koji je napravio manevar i time postao vidljiv za radar. Na kraju su ga dokusurili njegovi da bi unistili sto vise tehnologije. F-117 se veoma oslanja na geometriju trupa i krila i cim okrene trbuh na gore vidljiv je kao i obican avion. F-22 i F35 imaju drugaciju tehnologiju za stealth.
Avion 6-te generacije bi morao da ima supercruise, i mogucnost koriscenja naoruzanja prilikom nadzvucnih brzina. Za ono prvo Rusi su tu negde, a za ovo drugo, niko nije napravio znacajan napredak. Tesko je poslati projektil ili bombu kroz udarni talas.

Borky

pre 5 godina

Verovatno ce biti 2.5 puta niza cena. Samo dok Rusi masovno krenu da prave generaciju 5 Ameri ce vec imati operativnu generaciju 6
(mega bot, 07. jul 2018 13:55)

Mozda prije 10god. bi ovaj tvoj komentar imao smisla.Rusi su u mnogim stavrima sustigli amere a u nekima kao sto su Pvo i oklopne snage prestigli uveliko a prije par mjeseci rusi su prestavili i neke druge stvari koje su bukvalno sokirali amere.Ameri imaju superiornu mornaricu al to je i normalno jer Rusija nema osvajacku politiku a imaju jako malo mora koje mogu braniti i sa kopna. U bilo kojoj analizi vojnog sukoba ameri su napadaci i u tom kontekstu se i razvijaju i jedna i druga strana.

Raid

pre 5 godina

SU57 je samo djelomično stealth i po elementima koje lovce IV generacije razlikuju od lovaca V generacije zaostaje za F35, a o F22 da i ne pričamo.
#leptirica, 7. jul 2018 12:31)


hehe, ma kako da ne, samo što Su-57 jedini ima "IC radar" koji skenira prostor i otkriva sve što se na klasičnom radaru ne može videti, pa čak i kolibrija, zvanično radijus tog radara je 250 Km. nezvanično duplo više, sve što bi mu prišlo na tu razdaljinu ne bi znalo šta ga je snašlo, osim toga ima još dosta drugih tehničkih i drugih rešenja koje nijedan drugi lovac ili bombarder na svetu nemaju.

Swarog

pre 5 godina

Postoje spekulacije o novoj generaciji F-22 koji bi imao avioniku i sensor fuziju iz F-35, nove masine i radar, kao i antiradarski sloj jeftiniji i jednostavniji za odrzavanje. Kapiram da bi to bio mrak avion ked se recimo uzme u obzir sta F-35 moze sa svojom sensor fuzijom, radarom i ostalim senzorima (DAS). SU-57 je jos uvek prototip. Treba sacekati verzije sa novim motorima i radarom. Ja cisto sumnjam da taj avion za duplo manje para moze da odradi ono sto radi recimo F-35, a to je potpuna kontrola situacije sa mogucnost preciznog napada na zemaljske ciljeve i samoodbrane u isto vreme. SU-57 se nudi u varijanti gde kupac moze da ugradi sopstvenu avioniku, radar i sl. Dakle, mozda je to cena bez nadogradnje.

T-Zex

pre 5 godina

Kazu trgovci oruzjem : ako zelite najkvalitetnije oruzje , kupite nemacko . Ako hocete najlepse , kupite americko . Ako zelite najjeftinije kupite kinesko . A ako zelite oruzje za rat , kupite rusko . Ne razumem se u avione ali se razumem u marketing . A ameri su prvi u marketingu . Nisam siguran da su po kvalitetu bas prvi . I “nevidljivi “ponos US avijajcije , F 117 je oborio star raketni sistem modifikovan kod nas kojim je upravljala ekipa sposobnih oficira i podoficira . Tako da , ne bih se bas kladio u superiornost americkog oruzja . Ali im je propaganda svakako najjace oruzje .

Sdr

pre 5 godina

@džoni Znaci Rusi svojim saveznicima i prijateljima prodaju skart avione s kojima se ne mogu suprotstaviti zapadnim zemljama koji kupuju isto opremljene avione od svojih saveznika proizvođača ?
Onda bolje da se uopće i ne kupuje od Rusa kad avioni nista ne vrijede.

Sdr

pre 5 godina

Cijene ruskih aviona su tu negdje sa zapadnima kada se gledaju tenderi po svijetu. To je cijena za rusku vojsku koja vjerojatno nije ekonomska kao kod zapadnih firmi koje u cijenu ukljucuju razvoj sadasnjeg i buducih aviona i naravno dividendu akcionara .
Mozda je u pitanju i ona "Kolko para tolko muzike", rusi uvijek hvale svoje avione samo to jos nije dokazano u realnom koristenju, upravo je suprotno od hvalospjeva.

K.G.

pre 5 godina

Verovatno ce biti 2.5 puta niza cena. Samo dok Rusi masovno krenu da prave generaciju 5 Ameri ce vec imati operativnu generaciju 6
(mega bot, 07. jul 2018 13:55)


Po mnogim expertima i njihovim procenama rusi su mnogo bliže avionu 6-te generacije nego ameri i to baš sa S-57. Prvo konstrukcija S-57 je takva da njegove manevarske sposobnosti prevazilaze mogućnosti pilota jer krila na S-57 izdrzavaju preko 15G opterecenja. Već sad S-57 opremljen je sa prednjim radarom ali ima i repni radar tako da zaokruzuju preko 300 stepeni osmatranja. Opremljen je sa IC detektorima i detektorima radarskog snopa u 360 stepeni. Vektor potiska je u 3D dok F35 i F22 imaju 2D vektor potiska. Što se tiče umjetne inteligencije koja bi zamenila pilota rusi su tu već napravili korak ili 2 pošto imaju protivbrodske rakete koje mogu napadati u jatima gde izmedju sebe komuniciraju i organizuju napad i dodeljuju zadatke ko ce šta napasti po tome koji brod je opasniji i vazniji.
Očekuje se da se sve to ukomponuje i unapredi u narednih nekoliko godina. Za amere avion šeste generacije se ne može proceniti kad bi bio moguć jer zaostaju za rusima u nekoliko bitnih komponenti.

leptirica

pre 5 godina

Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije. 

Istina, ali treba napomenuti da su ti migovi 29 bili u sastavu dtžava kao što su Irak, Libija, Jugoslavija i da se uglavnom radilo o prvim verzijama dok su se sa druge strane sukobljavali sa Amerikom i NATO i armadom zadnjih i modifikovanih verzija tih pobrojanih aviona. Naša 29ka je '99 u odnosu na te NATO f16 koji su bili tada modernizovani kao da si uporedio auto iz osamdesetih bez ABS, SRS, ESP, podizača, klime i ostale opreme sa savremenim automobilima koji to sve imaju. Na oko to je to ista klasa a u stvari nebo i zemlja.
(Džoni, 07. jul 2018 13:30)

Možemo to gledati i ovako. Rusi još nisu razvili motore za avione 5 generacije, Ameri ih imaju u operativnoj upotrebi od 2005.g., radarska tehnologija, stealth i ostalo su Ameri najmanje desetljeće ispred Rusa. Rusi, pošto se financijski nemogu nositi sa SAD-om su se okrenuli PVO i ostalim obrambenim sustavima gdi su po prihvaćenom mišljenju ispred SAD-a. Američki lovci F22 i F35 su teže uočivi, imaju bolje radare i funkcioniraju po principu ispali i pobjegni. Svoje rakete ispaljuju prije nego što ih Ruski lovci uopće mogu na radaru uočiti.

svet

pre 5 godina

@dzoni cackalica
Nece bas da stoji to. Manevrisanje je mnogo bitno i zbog samog pokusaja izbegavanja neposredno ispaljene rakete na avion, bilo od druge letelice ili PVO.

Džoni

pre 5 godina

Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije.

Istina, ali treba napomenuti da su ti migovi 29 bili u sastavu dtžava kao što su Irak, Libija, Jugoslavija i da se uglavnom radilo o prvim verzijama dok su se sa druge strane sukobljavali sa Amerikom i NATO i armadom zadnjih i modifikovanih verzija tih pobrojanih aviona. Naša 29ka je '99 u odnosu na te NATO f16 koji su bili tada modernizovani kao da si uporedio auto iz osamdesetih bez ABS, SRS, ESP, podizača, klime i ostale opreme sa savremenim automobilima koji to sve imaju. Na oko to je to ista klasa a u stvari nebo i zemlja.

Mika

pre 5 godina

Ovi avioni su isključivo pravljeni da bi eventualno šamarali "neposlušne" zemlje i da bi se isisavao vojni budžet. I naravno da se saveznicima ponudi skupa šarena laža.
F35 nema ama baš nikakvu prednost u odnosu na bilo koji avion 4+ generacije. Ta nevidljivost sa takvim motorom prosto nije realna. Toplotni trag koji ostavlja je itakako vidljiv. Sa druge starane sa doletom od 1200 km u borbenom dejstvu nije u stanju da bombarduje ni jedan veći grad u Rusiji.
Jedini smisao nevidljivosti ima kod strateških bombardera koji imaju velike radijuse dejstva.
Ovako F35 bi u borbi i sa Lastom imao problema.
Ta nevidljivost prosto ne postoji. Za to je primer naše iskustvo '99te. Jedan f117 i jedan b2. Malo li je.

K.G.

pre 5 godina

Neka ovaj Rus objasnii zašto je Indija napustila Su-57 projekat i odustala od njegove kupovine.
(Larry, 07. jul 2018 12:28


Indija je ušla u projekat sa rusima tako što su u pocetnoj fazi ulozili 10 miliona $ i po ugovoru trebali su da kupe oko 150 aviona i da dobiju pravo na proizvodnju nekih delova aviona kai sto je sistem za elektronsko ometanje. Kasnije su indijci zahtevali da dobiju kompletnu dokumentaciju i tehnologiju za proizvidnju aviona na šta rusi nisu pristali. Čini mi se da sad indujci vrše pregovore o kupovini rafala sa tim da kupe i tehnologiju za proizvodnju. Licno smatram da im ni to nece uspeti.
Ovi sto govore kako nisu važne manevarske sposobnosti i da vise nema dog fajta, kako mislite da pilot izbegne rakete ako su mu loše manevarske sposobnisti. Za S57 predvidjeno je i lasersko naoruzanje jer on već ima radar koji vidi stelt avione ali je jako tesko implementirati taj radar u glave raketa. Sa postojećim radarom koji vidi stelt avione i sa laserima on može direktjo da gadja stelt aviine i rakete.

Metropola

pre 5 godina

Ruska logika je uvek superiorna. Po Rusima, sto jeftinije, to je kvalitetnije.
(Era, 07. jul 2018 12:44)... izjava je poprilicno banalna jer kvalitet nije uvek merilo bar kad se radi o vojnim sredstvima. Ne koriste se avioni da skoknes do trznog centra. U drugom svetskom ratu Panzer divizije su imale tigrove, za to vreme najnapredniji tenk, daleeeko ispred T-34. A ko je dobio najvecu tenkovsku bitku na svetu? Upravo T-34! Zasto? Pa prosto ga je bilo vise i lakse se proizvodio takodje i jeftinije. I sto je najvaznije, bio je jednostavan pa su ga zapravo zene i starci sklapali. Bitka kod Kurska se danas izucava na svim vojnim fakultetima. I jos jedan podatak, vodjeni tim iskustvima Rusi su imali neke jasne specifikacije vezane za avione! Jedan je recimo da svaki putnicki avion proizveden u SSSR mora da ima mogucnost adaptacije u bombarder, kao i da lovacka avijacija ima mogucnost sletanja i poletanja sa losih pista( otuda ledjne skrge na mig-29 koje sluze pri poletanju kako bi uvlacile vazduh odozgore i time izbegnu usisavanje kamenja i necistoca u motore) Ruse necete videti kako kao ameri svako jutro cesljaju piste, sto je u ratnim uslovima veoma opasno!

Vlada

pre 5 godina

@leptirica

Da bolje je da ne pricamo o F-22, u sluzbi od 2005 a prvi vojni zadatak imao u Siriji. Godinama prizemljen jer nisu uspeli da rese dotok kiseonika zbog cega su pilogi gubili svest. Bivsi oficiri i nezavisni vojni analiticari nazivaju F-22 najvecim promasajem u istoriji Americke vojske(sto se tice investicija). A vi gledate CNN, FOX i ostale Americke medije koje kontrolise vlast, procitate neki prospekt i mislite da je avion cudo.

zoki

pre 5 godina

Rusi prvo treba da nađu način da odmaknu od prototipova i završe razvoj kako bi uopšte mogli razmišljati o serijskoj proizvidnji. Dok serijska proizvodnja ne krene neće ni znati njegove troškove. Dok oni završe razvoj mogao bi nasljednik F22 da se pojavi i leti uz rame sa F35.

netko

pre 5 godina

jeste.

bice to mozda za deceniju dve ako ga zavrse.
avion je i dalje prototip sa velikim nedostacima (nedovrsen motor i elektronika. a i naprednije naoruzanje sto se samo za njega pravi je isto nedovrseno.

ruski i kineski avioni se ne mogu porediti sa raptorom.
taj avion je usao u sluzbu 2005te, a ovi ostali (pa i f35) su nedovrseni i dan danas.

raptoru je vreme za modernizaciju, od 2005te je tehnika napredovala.
ako ga modernizuju bice toponovo avion br.1 na svetu. bez konkurencije.

South Park

pre 5 godina

A sto ce to i jednima i drugima osim da se foliraju.U slucaju rata mrak bi nastupio bez da im oni budu potrebni a sirotinju mogu i sa f 16 da urnisu.

leptirica

pre 5 godina

SU57 je samo djelomično stealth i po elementima koje lovce IV generacije razlikuju od lovaca V generacije zaostaje za F35, a o F22 da i ne pričamo.

Mare

pre 5 godina

Ne razumem vise tu pricu o dometu raketa i uporedjivanju, pa Su-57 nosi rakete R-77 dometa 200 km, proslo je vreme kada su Zapadni avioni dominirali u elektronici, sada su u tom polju poprilicno izjednaceni. I tu ne mislim samo na Su-57, vec i Su-30, Su-35.

Larry

pre 5 godina

“pri čemu je značajno - 2,5 puta jeftiniji od njih sa apsolutno sličnim karakteristikama, a po nekim pokazateljima, kao što je manevarska sposobnost, čak i prevazilazi američke avione“, istakao je Gutenjov.“. Isto može da se kaže i za MiG29. Jeftiniji, sa sličnim karakteristukama a manevarske sposobnosti čak prevazilaze američke avione červrte generacije. Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije. Neka ovaj Rus objasnii zašto je Indija napustila Su-57 projekat i odustala od njegove kupovine.

braka

pre 5 godina

F35
Vektorizovani exhaust se obrne na dole za samo 3 sekunde, interfejs je prost i logičan, kaciga ima 360 stepeni zbirnu projekciju celog okruženja (oboriš glavu i "vidiš" dole kroz avion), mašina je najjača ikad napravljena itd. Radarski odraz kao golf loptica, ne kvari ga ni u trupu skembano oružje.
F-35 je strateški proizvod, stvoren za rapidnu proizvodnju ako takva zatreba i naravno snabdevanje saveznika. Glavna razlika u odnosu na raptor jeste što raptor ne nosi nuklearne bombe. U originalnoj zamisli F-35 je ne samo stelt već i autonoman lovac-bombarder leti bez pilota kao ograničenja u manervisanju (otuda i oni vektorski potisnici). Pouzdanost koju primećuju kao nedostatak u stvari nije nedostatak, F-35 je avion koji kompletira nuklearne sposobnosti SAD i to kao svojevrsna pokretna traka, jer imaju ogromnu količinu atomskih bombi koje prolaze proces modernizacije, za njihovu upotrebu potreban je sistem koji možeš brzo da napraviš, pouzdan dovoljno da ga upotrebiš (ali ne planiraš da ga vraćaš- ko će to da opere), ali sposoban dovoljno da predstavlja novu generaciju kako bi preneo troškove na saveznike njegovom prodajom (prodavao skuplje nego što vredi, a možeš tako da se ništa i ne primeti jer kontrolišeš svaki aspekt upotrebe aviona). Dakle, rapidna proizvodnja, stelt, nosi nuklearne bombe, minimalna upotreba pilota, troškovi prebačeni na saveznike. F-35 je avion napravljen za nuklearni rat čije će troškove i drugi da plate.

dzoni cackalica

pre 5 godina

samo jedna stvar je bitna..domet radara i radarski odraz..manevarske spospbnosti su gotovo "zastarela osobina"..nema vise bliske borbe dragi rusi..sad se ispali sa 150..200 km i cao

sense

pre 5 godina

"Ruski lovac pete generacije Su-57, koji je u fazi testiranja za isporuku vazdušno-kosmičkim snagama Rusije..."

Kljucna recenica... kako se uopste serijski avioni sa avionima u fazi testiranja mogu uporedjivati?!

blabla

pre 5 godina

Sta pise u ovom naslovu i o cemu je tekst? Procitao sam i jedno i drugo i mogu samo da kazem "bravo care" onome ko je sastavio i publikovao ovaj tekst.

South Park

pre 5 godina

A sto ce to i jednima i drugima osim da se foliraju.U slucaju rata mrak bi nastupio bez da im oni budu potrebni a sirotinju mogu i sa f 16 da urnisu.

T-Zex

pre 5 godina

Kazu trgovci oruzjem : ako zelite najkvalitetnije oruzje , kupite nemacko . Ako hocete najlepse , kupite americko . Ako zelite najjeftinije kupite kinesko . A ako zelite oruzje za rat , kupite rusko . Ne razumem se u avione ali se razumem u marketing . A ameri su prvi u marketingu . Nisam siguran da su po kvalitetu bas prvi . I “nevidljivi “ponos US avijajcije , F 117 je oborio star raketni sistem modifikovan kod nas kojim je upravljala ekipa sposobnih oficira i podoficira . Tako da , ne bih se bas kladio u superiornost americkog oruzja . Ali im je propaganda svakako najjace oruzje .

sense

pre 5 godina

"Ruski lovac pete generacije Su-57, koji je u fazi testiranja za isporuku vazdušno-kosmičkim snagama Rusije..."

Kljucna recenica... kako se uopste serijski avioni sa avionima u fazi testiranja mogu uporedjivati?!

krambambuli pabč

pre 5 godina

Činjenice su sledeće
- F22 je najbolji borbeni avion na svetu
- F35 će biti najmoderniji i najoperativniji avion zemalja NATO
- Su57 NE POSTOJI

Džoni

pre 5 godina

Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije.

Istina, ali treba napomenuti da su ti migovi 29 bili u sastavu dtžava kao što su Irak, Libija, Jugoslavija i da se uglavnom radilo o prvim verzijama dok su se sa druge strane sukobljavali sa Amerikom i NATO i armadom zadnjih i modifikovanih verzija tih pobrojanih aviona. Naša 29ka je '99 u odnosu na te NATO f16 koji su bili tada modernizovani kao da si uporedio auto iz osamdesetih bez ABS, SRS, ESP, podizača, klime i ostale opreme sa savremenim automobilima koji to sve imaju. Na oko to je to ista klasa a u stvari nebo i zemlja.

Kosta

pre 5 godina

Mene obara sa nogu kada ljudi posle procitanih pet, deset ili 1000 prezvakanih tekstova na internetu, i odgledanih nekoliko klipova pocnu da smatraju sebe za nekakve eksperte u toj oblasti. Ja ne znam da li jos igde ima toliko nadobudnih ljudi kao u nas. A ineresantno je da se poptpisuju istim nadimcima i pokrivaju sve, od fudbala, preko politike, avionike, astronomije, astrologije... Cudo ljud. Trebalo bi angazovati nekakve sluzbe pa ih iskopati iz tog sajber sveta i zaposliti ih u javnim sluzbama da tako strucni rade na boljitku sopstvenog naroda i drzave, a ne da ovde uludo trose svoje talente.

braka

pre 5 godina

F35
Vektorizovani exhaust se obrne na dole za samo 3 sekunde, interfejs je prost i logičan, kaciga ima 360 stepeni zbirnu projekciju celog okruženja (oboriš glavu i "vidiš" dole kroz avion), mašina je najjača ikad napravljena itd. Radarski odraz kao golf loptica, ne kvari ga ni u trupu skembano oružje.
F-35 je strateški proizvod, stvoren za rapidnu proizvodnju ako takva zatreba i naravno snabdevanje saveznika. Glavna razlika u odnosu na raptor jeste što raptor ne nosi nuklearne bombe. U originalnoj zamisli F-35 je ne samo stelt već i autonoman lovac-bombarder leti bez pilota kao ograničenja u manervisanju (otuda i oni vektorski potisnici). Pouzdanost koju primećuju kao nedostatak u stvari nije nedostatak, F-35 je avion koji kompletira nuklearne sposobnosti SAD i to kao svojevrsna pokretna traka, jer imaju ogromnu količinu atomskih bombi koje prolaze proces modernizacije, za njihovu upotrebu potreban je sistem koji možeš brzo da napraviš, pouzdan dovoljno da ga upotrebiš (ali ne planiraš da ga vraćaš- ko će to da opere), ali sposoban dovoljno da predstavlja novu generaciju kako bi preneo troškove na saveznike njegovom prodajom (prodavao skuplje nego što vredi, a možeš tako da se ništa i ne primeti jer kontrolišeš svaki aspekt upotrebe aviona). Dakle, rapidna proizvodnja, stelt, nosi nuklearne bombe, minimalna upotreba pilota, troškovi prebačeni na saveznike. F-35 je avion napravljen za nuklearni rat čije će troškove i drugi da plate.

Metropola

pre 5 godina

Ruska logika je uvek superiorna. Po Rusima, sto jeftinije, to je kvalitetnije.
(Era, 07. jul 2018 12:44)... izjava je poprilicno banalna jer kvalitet nije uvek merilo bar kad se radi o vojnim sredstvima. Ne koriste se avioni da skoknes do trznog centra. U drugom svetskom ratu Panzer divizije su imale tigrove, za to vreme najnapredniji tenk, daleeeko ispred T-34. A ko je dobio najvecu tenkovsku bitku na svetu? Upravo T-34! Zasto? Pa prosto ga je bilo vise i lakse se proizvodio takodje i jeftinije. I sto je najvaznije, bio je jednostavan pa su ga zapravo zene i starci sklapali. Bitka kod Kurska se danas izucava na svim vojnim fakultetima. I jos jedan podatak, vodjeni tim iskustvima Rusi su imali neke jasne specifikacije vezane za avione! Jedan je recimo da svaki putnicki avion proizveden u SSSR mora da ima mogucnost adaptacije u bombarder, kao i da lovacka avijacija ima mogucnost sletanja i poletanja sa losih pista( otuda ledjne skrge na mig-29 koje sluze pri poletanju kako bi uvlacile vazduh odozgore i time izbegnu usisavanje kamenja i necistoca u motore) Ruse necete videti kako kao ameri svako jutro cesljaju piste, sto je u ratnim uslovima veoma opasno!

Larry

pre 5 godina

“pri čemu je značajno - 2,5 puta jeftiniji od njih sa apsolutno sličnim karakteristikama, a po nekim pokazateljima, kao što je manevarska sposobnost, čak i prevazilazi američke avione“, istakao je Gutenjov.“. Isto može da se kaže i za MiG29. Jeftiniji, sa sličnim karakteristukama a manevarske sposobnosti čak prevazilaze američke avione červrte generacije. Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije. Neka ovaj Rus objasnii zašto je Indija napustila Su-57 projekat i odustala od njegove kupovine.

dzoni cackalica

pre 5 godina

samo jedna stvar je bitna..domet radara i radarski odraz..manevarske spospbnosti su gotovo "zastarela osobina"..nema vise bliske borbe dragi rusi..sad se ispali sa 150..200 km i cao

Borky

pre 5 godina

Verovatno ce biti 2.5 puta niza cena. Samo dok Rusi masovno krenu da prave generaciju 5 Ameri ce vec imati operativnu generaciju 6
(mega bot, 07. jul 2018 13:55)

Mozda prije 10god. bi ovaj tvoj komentar imao smisla.Rusi su u mnogim stavrima sustigli amere a u nekima kao sto su Pvo i oklopne snage prestigli uveliko a prije par mjeseci rusi su prestavili i neke druge stvari koje su bukvalno sokirali amere.Ameri imaju superiornu mornaricu al to je i normalno jer Rusija nema osvajacku politiku a imaju jako malo mora koje mogu braniti i sa kopna. U bilo kojoj analizi vojnog sukoba ameri su napadaci i u tom kontekstu se i razvijaju i jedna i druga strana.

МилеНС

pre 5 godina

Поздрав за све присутне натофиле који неуморно куцкају хвалоспеве о солидном авиону ф-22 и невиђеној кршини ф-35 уз скретање пажње на један МиГ-31 и то из доба СССР који никада није имао конкуренцију са запада! Такав авион сада док пролази модернизацију на "стандард" МиГ-31бм и дан данас чува Русију јер нема му равног!
Са тим авионом те Су-30см и Су-35с Руси могу мирно да спавају а ви натофили само сањајте окупацију Русије и превласт у ваздушном простору 1:1 било којег западног авиона.
Од осталих авиона корпорације МиГ само су још вредни пажње модернизовани 29СМТ и наследник породице 29 будући МиГ-35 док к/куб и м/м2 су остали потпуно незапажени.
Што се тиче 29ки нашег РВиПВО модернизација на било шта испод СМТ ће бити најобичнија пропаст за РВ и бацање новца!!!

leptirica

pre 5 godina

SU57 je samo djelomično stealth i po elementima koje lovce IV generacije razlikuju od lovaca V generacije zaostaje za F35, a o F22 da i ne pričamo.

Sojic

pre 5 godina

Kazu trgovci oruzjem : ako zelite najkvalitetnije oruzje , kupite nemacko . Ako hocete najlepse , kupite americko . Ako zelite najjeftinije kupite kinesko . A ako zelite oruzje za rat , kupite rusko . Ne razumem se u avione ali se razumem u marketing . A ameri su prvi u marketingu . Nisam siguran da su po kvalitetu bas prvi . I “nevidljivi “ponos US avijajcije , F 117 je oborio star raketni sistem modifikovan kod nas kojim je upravljala ekipa sposobnih oficira i podoficira . Tako da , ne bih se bas kladio u superiornost americkog oruzja . Ali im je propaganda svakako najjace oruzje .
(T-Zex, 7. jul 2018 14:19)

Za 78 dana bombardovanja ti sposobni oficiri i podoficiri su oborili cak dva NATO aviona , plus barem jedan MIG-29 VJ. To je zaista uspeh, a dosta govori o sposobnosti ruskih PVO sistema u rukama srpskog korisnika.Sa druge strane, Iracani su 1991ve za 35 dana uspeli da obore 52 aviona.

tiket

pre 5 godina

I dosad su ih napravili 4 komada.(opet video igrice, 07. jul 2018 11:50)Prošle godine je 12 aviona Su-57 ušlo u rusku vojsku.Pre nekoliko meseci su 4 aviona Su-57 proveli neko vreme u Siriji,pa verovatno odatle ta cifra.To su avioni sa motorima,koji se koriste za Su-35,koji je generacija 4++ i po svemu zadovoljava skoro sve standarde za avion 5 generacije,jedini nedostatak je što ima nešto veći IC odraz.Zato su napravili nov motor,koji je testiran prošle godine,a od sledeće godine se planira i serijska proizvodnja.Po izjavama ruskih avio stručnjaka,a to nisu lažljivi političari,tako da im se može verovati,taj motor će imati do sada neviđene mogućnosti.

Vlada

pre 5 godina

@leptirica

Da bolje je da ne pricamo o F-22, u sluzbi od 2005 a prvi vojni zadatak imao u Siriji. Godinama prizemljen jer nisu uspeli da rese dotok kiseonika zbog cega su pilogi gubili svest. Bivsi oficiri i nezavisni vojni analiticari nazivaju F-22 najvecim promasajem u istoriji Americke vojske(sto se tice investicija). A vi gledate CNN, FOX i ostale Americke medije koje kontrolise vlast, procitate neki prospekt i mislite da je avion cudo.

K.G.

pre 5 godina

Verovatno ce biti 2.5 puta niza cena. Samo dok Rusi masovno krenu da prave generaciju 5 Ameri ce vec imati operativnu generaciju 6
(mega bot, 07. jul 2018 13:55)


Po mnogim expertima i njihovim procenama rusi su mnogo bliže avionu 6-te generacije nego ameri i to baš sa S-57. Prvo konstrukcija S-57 je takva da njegove manevarske sposobnosti prevazilaze mogućnosti pilota jer krila na S-57 izdrzavaju preko 15G opterecenja. Već sad S-57 opremljen je sa prednjim radarom ali ima i repni radar tako da zaokruzuju preko 300 stepeni osmatranja. Opremljen je sa IC detektorima i detektorima radarskog snopa u 360 stepeni. Vektor potiska je u 3D dok F35 i F22 imaju 2D vektor potiska. Što se tiče umjetne inteligencije koja bi zamenila pilota rusi su tu već napravili korak ili 2 pošto imaju protivbrodske rakete koje mogu napadati u jatima gde izmedju sebe komuniciraju i organizuju napad i dodeljuju zadatke ko ce šta napasti po tome koji brod je opasniji i vazniji.
Očekuje se da se sve to ukomponuje i unapredi u narednih nekoliko godina. Za amere avion šeste generacije se ne može proceniti kad bi bio moguć jer zaostaju za rusima u nekoliko bitnih komponenti.

Raid

pre 5 godina

SU57 je samo djelomično stealth i po elementima koje lovce IV generacije razlikuju od lovaca V generacije zaostaje za F35, a o F22 da i ne pričamo.
#leptirica, 7. jul 2018 12:31)


hehe, ma kako da ne, samo što Su-57 jedini ima "IC radar" koji skenira prostor i otkriva sve što se na klasičnom radaru ne može videti, pa čak i kolibrija, zvanično radijus tog radara je 250 Km. nezvanično duplo više, sve što bi mu prišlo na tu razdaljinu ne bi znalo šta ga je snašlo, osim toga ima još dosta drugih tehničkih i drugih rešenja koje nijedan drugi lovac ili bombarder na svetu nemaju.

zoki

pre 5 godina

Rusi prvo treba da nađu način da odmaknu od prototipova i završe razvoj kako bi uopšte mogli razmišljati o serijskoj proizvidnji. Dok serijska proizvodnja ne krene neće ni znati njegove troškove. Dok oni završe razvoj mogao bi nasljednik F22 da se pojavi i leti uz rame sa F35.

netko

pre 5 godina

jeste.

bice to mozda za deceniju dve ako ga zavrse.
avion je i dalje prototip sa velikim nedostacima (nedovrsen motor i elektronika. a i naprednije naoruzanje sto se samo za njega pravi je isto nedovrseno.

ruski i kineski avioni se ne mogu porediti sa raptorom.
taj avion je usao u sluzbu 2005te, a ovi ostali (pa i f35) su nedovrseni i dan danas.

raptoru je vreme za modernizaciju, od 2005te je tehnika napredovala.
ako ga modernizuju bice toponovo avion br.1 na svetu. bez konkurencije.

K.G.

pre 5 godina

Neka ovaj Rus objasnii zašto je Indija napustila Su-57 projekat i odustala od njegove kupovine.
(Larry, 07. jul 2018 12:28


Indija je ušla u projekat sa rusima tako što su u pocetnoj fazi ulozili 10 miliona $ i po ugovoru trebali su da kupe oko 150 aviona i da dobiju pravo na proizvodnju nekih delova aviona kai sto je sistem za elektronsko ometanje. Kasnije su indijci zahtevali da dobiju kompletnu dokumentaciju i tehnologiju za proizvidnju aviona na šta rusi nisu pristali. Čini mi se da sad indujci vrše pregovore o kupovini rafala sa tim da kupe i tehnologiju za proizvodnju. Licno smatram da im ni to nece uspeti.
Ovi sto govore kako nisu važne manevarske sposobnosti i da vise nema dog fajta, kako mislite da pilot izbegne rakete ako su mu loše manevarske sposobnisti. Za S57 predvidjeno je i lasersko naoruzanje jer on već ima radar koji vidi stelt avione ali je jako tesko implementirati taj radar u glave raketa. Sa postojećim radarom koji vidi stelt avione i sa laserima on može direktjo da gadja stelt aviine i rakete.

Mika

pre 5 godina

Ovi avioni su isključivo pravljeni da bi eventualno šamarali "neposlušne" zemlje i da bi se isisavao vojni budžet. I naravno da se saveznicima ponudi skupa šarena laža.
F35 nema ama baš nikakvu prednost u odnosu na bilo koji avion 4+ generacije. Ta nevidljivost sa takvim motorom prosto nije realna. Toplotni trag koji ostavlja je itakako vidljiv. Sa druge starane sa doletom od 1200 km u borbenom dejstvu nije u stanju da bombarduje ni jedan veći grad u Rusiji.
Jedini smisao nevidljivosti ima kod strateških bombardera koji imaju velike radijuse dejstva.
Ovako F35 bi u borbi i sa Lastom imao problema.
Ta nevidljivost prosto ne postoji. Za to je primer naše iskustvo '99te. Jedan f117 i jedan b2. Malo li je.

Mare

pre 5 godina

Ne razumem vise tu pricu o dometu raketa i uporedjivanju, pa Su-57 nosi rakete R-77 dometa 200 km, proslo je vreme kada su Zapadni avioni dominirali u elektronici, sada su u tom polju poprilicno izjednaceni. I tu ne mislim samo na Su-57, vec i Su-30, Su-35.

leptirica

pre 5 godina

Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije. 

Istina, ali treba napomenuti da su ti migovi 29 bili u sastavu dtžava kao što su Irak, Libija, Jugoslavija i da se uglavnom radilo o prvim verzijama dok su se sa druge strane sukobljavali sa Amerikom i NATO i armadom zadnjih i modifikovanih verzija tih pobrojanih aviona. Naša 29ka je '99 u odnosu na te NATO f16 koji su bili tada modernizovani kao da si uporedio auto iz osamdesetih bez ABS, SRS, ESP, podizača, klime i ostale opreme sa savremenim automobilima koji to sve imaju. Na oko to je to ista klasa a u stvari nebo i zemlja.
(Džoni, 07. jul 2018 13:30)

Možemo to gledati i ovako. Rusi još nisu razvili motore za avione 5 generacije, Ameri ih imaju u operativnoj upotrebi od 2005.g., radarska tehnologija, stealth i ostalo su Ameri najmanje desetljeće ispred Rusa. Rusi, pošto se financijski nemogu nositi sa SAD-om su se okrenuli PVO i ostalim obrambenim sustavima gdi su po prihvaćenom mišljenju ispred SAD-a. Američki lovci F22 i F35 su teže uočivi, imaju bolje radare i funkcioniraju po principu ispali i pobjegni. Svoje rakete ispaljuju prije nego što ih Ruski lovci uopće mogu na radaru uočiti.

Lazar

pre 5 godina

Ne želim da se upuštam u raspravu ko je jači, brži, bolji ali moram da napomenem da sam ovde video dosta tehničkog nerazumevanja od strane laika koji komentarišu. Npr. IC radar koji vidi 500 km oko sebe je totalna glupost. Zašto? Zato što je atmosfera puna vode koja upija IC zračenje u širokom intervalu. Moguće je da su napravili dobar laser u IC oblasti koji može da navodi rakete na tu razdaljinu, što bi omogućilo neočekivan napad na metu.

svet

pre 5 godina

@dzoni cackalica
Nece bas da stoji to. Manevrisanje je mnogo bitno i zbog samog pokusaja izbegavanja neposredno ispaljene rakete na avion, bilo od druge letelice ili PVO.

Sdr

pre 5 godina

Cijene ruskih aviona su tu negdje sa zapadnima kada se gledaju tenderi po svijetu. To je cijena za rusku vojsku koja vjerojatno nije ekonomska kao kod zapadnih firmi koje u cijenu ukljucuju razvoj sadasnjeg i buducih aviona i naravno dividendu akcionara .
Mozda je u pitanju i ona "Kolko para tolko muzike", rusi uvijek hvale svoje avione samo to jos nije dokazano u realnom koristenju, upravo je suprotno od hvalospjeva.

Sdr

pre 5 godina

@džoni Znaci Rusi svojim saveznicima i prijateljima prodaju skart avione s kojima se ne mogu suprotstaviti zapadnim zemljama koji kupuju isto opremljene avione od svojih saveznika proizvođača ?
Onda bolje da se uopće i ne kupuje od Rusa kad avioni nista ne vrijede.

IzviniteNismoZnali

pre 5 godina

@T-Zex, 7. jul 2018 14:19
Koliko sam upoznat F-117 je primetio vojnik na tenku i otvorio vatru iz rotazionog mitraljeza 16mm. To je uspanicilo pilota koji je napravio manevar i time postao vidljiv za radar. Na kraju su ga dokusurili njegovi da bi unistili sto vise tehnologije. F-117 se veoma oslanja na geometriju trupa i krila i cim okrene trbuh na gore vidljiv je kao i obican avion. F-22 i F35 imaju drugaciju tehnologiju za stealth.
Avion 6-te generacije bi morao da ima supercruise, i mogucnost koriscenja naoruzanja prilikom nadzvucnih brzina. Za ono prvo Rusi su tu negde, a za ovo drugo, niko nije napravio znacajan napredak. Tesko je poslati projektil ili bombu kroz udarni talas.

Swarog

pre 5 godina

Postoje spekulacije o novoj generaciji F-22 koji bi imao avioniku i sensor fuziju iz F-35, nove masine i radar, kao i antiradarski sloj jeftiniji i jednostavniji za odrzavanje. Kapiram da bi to bio mrak avion ked se recimo uzme u obzir sta F-35 moze sa svojom sensor fuzijom, radarom i ostalim senzorima (DAS). SU-57 je jos uvek prototip. Treba sacekati verzije sa novim motorima i radarom. Ja cisto sumnjam da taj avion za duplo manje para moze da odradi ono sto radi recimo F-35, a to je potpuna kontrola situacije sa mogucnost preciznog napada na zemaljske ciljeve i samoodbrane u isto vreme. SU-57 se nudi u varijanti gde kupac moze da ugradi sopstvenu avioniku, radar i sl. Dakle, mozda je to cena bez nadogradnje.

Ostavi podatke reziji

pre 5 godina

Ne želim da se upuštam u raspravu ko je jači, brži, bolji ali moram da napomenem da sam ovde video dosta tehničkog nerazumevanja od strane laika koji komentarišu. Npr. IC radar koji vidi 500 km oko sebe je totalna glupost. Zašto? Zato što je atmosfera puna vode koja upija IC zračenje u širokom intervalu. Moguće je da su napravili dobar laser u IC oblasti koji može da navodi rakete na tu razdaljinu, što bi omogućilo neočekivan napad na metu.
(Lazar, 07. jul 2018 15:57)
Nije radar vec infracrvena lokaciona jedinica, i ne navodi rakete vec zaista locira avione i projektile. Atmosfera ne moze da prikrije heat signature na nekim operativnim udaljenostima pa sve i da je puna leda i viskija a ne vode. Termovizijske IC kamere rade i pod vodom, btw.

Larry

pre 5 godina

Prošle godine je 12 aviona Su-57 ušlo u rusku vojsku.
(tiket, 7. jul 2018 23:04)
Avion nije završen, ispitivanja još nisu završena, nije još završeno testiranje naoružanja. Ruska vojska nije dobila 12 aviona već je poručila 12 kada budu gotovi a Rusi predvidjaju da je to 2025. Medjutim, ne treba biti stručnjak da se zna da 12 narudžbina ne može da održi proizvodnju. Mora neko da naruči mnogo više. Računalo se na Indiju koja je ušla kao finansijer u projekat ali je nedavno odustala od kupovine jer Su-57 nije ispunio očekivanja. Indijske zamerke su bile na nivou radarske vidljivosti ovog aviona koja je ispod obećane, problemima sa motorima, radarom koji nije ispunio očekivanja, skupim održavanjem. Daleko iza F-35. Rusija nema dovoljno novca da sama finansira proizvodnju Su-57 a glavni kupac je odustao od kupovine. Vrlo je moguće da će Rusi progutati pilulu i objaviti da odluku da Su-57 bude lovac 6. generacije. Drugim rečima, nemamo para i kupaca za petu generaciju, stavićemo projekat u fioku i objaviti da ćemo umesto da ga izbacimo sada čekati još koju deceniju da izbacimo lobvca 6. generacije. Niko ne počinje proizvodnju, pravi alate, planira održavanje itd. za 12 aviona. Počećete od rusofila da čitate kako je bolje da sačekaju sa izbacivanjem i da ga još malo “dorade” i naprave lovca 6. generacije umesto da izbacuju 5. Prava istina je da nema zainteresovanih kupaca a 12 narudžbina od ruske vojske je nedovoljno za bilo kakvu proizvodnju.

Miloš

pre 5 godina

Sto se tice Su-57 tek trebaju da ih isporucuju jedinicama (tek je potpisan ugovor) i plan je 12 aviona do 2025 jer nov motor nije gotov pa nece avione sa starim motorom (motor iz Su-35) a Su-57 je skup, sto je rekao i sam Gutenjov ali nasi mediji to su izostavili, videh nekim proruskim portalima da nisu prenili deo njegove izjave da je Su-57 vrlo skup za Rusiju, znatno skuplji od Su-34/35 i da ga treba kupiti u manjem broju od planiranog (oko 200 aviona) a treba se fokusirati na 6generaciju. Poredjenja radi F-22 je napravljeno 183komada, F-35 je u maloj seriji vec prebacio 300komada a Rusi ako bude sve kako je planirano imace do 200 i to kad Ameri vec budu krenuli sa proizvodnjom lovca naredne generacije.

I da 2.5puta ne moze biti jeftiniji od F-35A jer to znacilo da Su-57 kosta tek nesto vise od Su-35 sto znaci da bi sad stancovali su-57 samo tako. Su-57 da bude 2.5puta jeftiniji od F-22.

leptirica

pre 5 godina

Nije radar vec infracrvena lokaciona jedinica, i ne navodi rakete vec zaista locira avione i projektile. Atmosfera ne moze da prikrije heat signature na nekim operativnim udaljenostima pa sve i da je puna leda i viskija a ne vode. Termovizijske IC kamere rade i pod vodom, btw.
(Ostavi podatke reziji, 08. jul 2018 10:00)

Da, ali radi do 90km i prvi put je montiran na Eurofighter. SU57 inače ima AESA radar ko i F22/F35, a ovaj sustav koristi jer drugačije ne može naciljati F22. Problem je što ostavlja trag na ekranu, pa ga se pali samo kod bliske borbe. Sama logika ti govori da je nemoguće nešto naciljati na 500km kad najnoviji radari nemaju toliki domet. Sustav se tocnim imenom zove infrared search and track IRST i nisu ga izumili Rusi.

krambambuli pabč

pre 5 godina

Činjenice su sledeće
- F22 je najbolji borbeni avion na svetu
- F35 će biti najmoderniji i najoperativniji avion zemalja NATO
- Su57 NE POSTOJI

Sojic

pre 5 godina

Kazu trgovci oruzjem : ako zelite najkvalitetnije oruzje , kupite nemacko . Ako hocete najlepse , kupite americko . Ako zelite najjeftinije kupite kinesko . A ako zelite oruzje za rat , kupite rusko . Ne razumem se u avione ali se razumem u marketing . A ameri su prvi u marketingu . Nisam siguran da su po kvalitetu bas prvi . I “nevidljivi “ponos US avijajcije , F 117 je oborio star raketni sistem modifikovan kod nas kojim je upravljala ekipa sposobnih oficira i podoficira . Tako da , ne bih se bas kladio u superiornost americkog oruzja . Ali im je propaganda svakako najjace oruzje .
(T-Zex, 7. jul 2018 14:19)

Za 78 dana bombardovanja ti sposobni oficiri i podoficiri su oborili cak dva NATO aviona , plus barem jedan MIG-29 VJ. To je zaista uspeh, a dosta govori o sposobnosti ruskih PVO sistema u rukama srpskog korisnika.Sa druge strane, Iracani su 1991ve za 35 dana uspeli da obore 52 aviona.

IzviniteNismoZnali

pre 5 godina

@T-Zex, 7. jul 2018 14:19
Koliko sam upoznat F-117 je primetio vojnik na tenku i otvorio vatru iz rotazionog mitraljeza 16mm. To je uspanicilo pilota koji je napravio manevar i time postao vidljiv za radar. Na kraju su ga dokusurili njegovi da bi unistili sto vise tehnologije. F-117 se veoma oslanja na geometriju trupa i krila i cim okrene trbuh na gore vidljiv je kao i obican avion. F-22 i F35 imaju drugaciju tehnologiju za stealth.
Avion 6-te generacije bi morao da ima supercruise, i mogucnost koriscenja naoruzanja prilikom nadzvucnih brzina. Za ono prvo Rusi su tu negde, a za ovo drugo, niko nije napravio znacajan napredak. Tesko je poslati projektil ili bombu kroz udarni talas.

МилеНС

pre 5 godina

Поздрав за све присутне натофиле који неуморно куцкају хвалоспеве о солидном авиону ф-22 и невиђеној кршини ф-35 уз скретање пажње на један МиГ-31 и то из доба СССР који никада није имао конкуренцију са запада! Такав авион сада док пролази модернизацију на "стандард" МиГ-31бм и дан данас чува Русију јер нема му равног!
Са тим авионом те Су-30см и Су-35с Руси могу мирно да спавају а ви натофили само сањајте окупацију Русије и превласт у ваздушном простору 1:1 било којег западног авиона.
Од осталих авиона корпорације МиГ само су још вредни пажње модернизовани 29СМТ и наследник породице 29 будући МиГ-35 док к/куб и м/м2 су остали потпуно незапажени.
Што се тиче 29ки нашег РВиПВО модернизација на било шта испод СМТ ће бити најобичнија пропаст за РВ и бацање новца!!!

Raid

pre 5 godina

SU57 je samo djelomično stealth i po elementima koje lovce IV generacije razlikuju od lovaca V generacije zaostaje za F35, a o F22 da i ne pričamo.
#leptirica, 7. jul 2018 12:31)


hehe, ma kako da ne, samo što Su-57 jedini ima "IC radar" koji skenira prostor i otkriva sve što se na klasičnom radaru ne može videti, pa čak i kolibrija, zvanično radijus tog radara je 250 Km. nezvanično duplo više, sve što bi mu prišlo na tu razdaljinu ne bi znalo šta ga je snašlo, osim toga ima još dosta drugih tehničkih i drugih rešenja koje nijedan drugi lovac ili bombarder na svetu nemaju.

Larry

pre 5 godina

“pri čemu je značajno - 2,5 puta jeftiniji od njih sa apsolutno sličnim karakteristikama, a po nekim pokazateljima, kao što je manevarska sposobnost, čak i prevazilazi američke avione“, istakao je Gutenjov.“. Isto može da se kaže i za MiG29. Jeftiniji, sa sličnim karakteristukama a manevarske sposobnosti čak prevazilaze američke avione červrte generacije. Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije. Neka ovaj Rus objasnii zašto je Indija napustila Su-57 projekat i odustala od njegove kupovine.

netko

pre 5 godina

jeste.

bice to mozda za deceniju dve ako ga zavrse.
avion je i dalje prototip sa velikim nedostacima (nedovrsen motor i elektronika. a i naprednije naoruzanje sto se samo za njega pravi je isto nedovrseno.

ruski i kineski avioni se ne mogu porediti sa raptorom.
taj avion je usao u sluzbu 2005te, a ovi ostali (pa i f35) su nedovrseni i dan danas.

raptoru je vreme za modernizaciju, od 2005te je tehnika napredovala.
ako ga modernizuju bice toponovo avion br.1 na svetu. bez konkurencije.

leptirica

pre 5 godina

Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije. 

Istina, ali treba napomenuti da su ti migovi 29 bili u sastavu dtžava kao što su Irak, Libija, Jugoslavija i da se uglavnom radilo o prvim verzijama dok su se sa druge strane sukobljavali sa Amerikom i NATO i armadom zadnjih i modifikovanih verzija tih pobrojanih aviona. Naša 29ka je '99 u odnosu na te NATO f16 koji su bili tada modernizovani kao da si uporedio auto iz osamdesetih bez ABS, SRS, ESP, podizača, klime i ostale opreme sa savremenim automobilima koji to sve imaju. Na oko to je to ista klasa a u stvari nebo i zemlja.
(Džoni, 07. jul 2018 13:30)

Možemo to gledati i ovako. Rusi još nisu razvili motore za avione 5 generacije, Ameri ih imaju u operativnoj upotrebi od 2005.g., radarska tehnologija, stealth i ostalo su Ameri najmanje desetljeće ispred Rusa. Rusi, pošto se financijski nemogu nositi sa SAD-om su se okrenuli PVO i ostalim obrambenim sustavima gdi su po prihvaćenom mišljenju ispred SAD-a. Američki lovci F22 i F35 su teže uočivi, imaju bolje radare i funkcioniraju po principu ispali i pobjegni. Svoje rakete ispaljuju prije nego što ih Ruski lovci uopće mogu na radaru uočiti.

leptirica

pre 5 godina

SU57 je samo djelomično stealth i po elementima koje lovce IV generacije razlikuju od lovaca V generacije zaostaje za F35, a o F22 da i ne pričamo.

Borky

pre 5 godina

Verovatno ce biti 2.5 puta niza cena. Samo dok Rusi masovno krenu da prave generaciju 5 Ameri ce vec imati operativnu generaciju 6
(mega bot, 07. jul 2018 13:55)

Mozda prije 10god. bi ovaj tvoj komentar imao smisla.Rusi su u mnogim stavrima sustigli amere a u nekima kao sto su Pvo i oklopne snage prestigli uveliko a prije par mjeseci rusi su prestavili i neke druge stvari koje su bukvalno sokirali amere.Ameri imaju superiornu mornaricu al to je i normalno jer Rusija nema osvajacku politiku a imaju jako malo mora koje mogu braniti i sa kopna. U bilo kojoj analizi vojnog sukoba ameri su napadaci i u tom kontekstu se i razvijaju i jedna i druga strana.

braka

pre 5 godina

F35
Vektorizovani exhaust se obrne na dole za samo 3 sekunde, interfejs je prost i logičan, kaciga ima 360 stepeni zbirnu projekciju celog okruženja (oboriš glavu i "vidiš" dole kroz avion), mašina je najjača ikad napravljena itd. Radarski odraz kao golf loptica, ne kvari ga ni u trupu skembano oružje.
F-35 je strateški proizvod, stvoren za rapidnu proizvodnju ako takva zatreba i naravno snabdevanje saveznika. Glavna razlika u odnosu na raptor jeste što raptor ne nosi nuklearne bombe. U originalnoj zamisli F-35 je ne samo stelt već i autonoman lovac-bombarder leti bez pilota kao ograničenja u manervisanju (otuda i oni vektorski potisnici). Pouzdanost koju primećuju kao nedostatak u stvari nije nedostatak, F-35 je avion koji kompletira nuklearne sposobnosti SAD i to kao svojevrsna pokretna traka, jer imaju ogromnu količinu atomskih bombi koje prolaze proces modernizacije, za njihovu upotrebu potreban je sistem koji možeš brzo da napraviš, pouzdan dovoljno da ga upotrebiš (ali ne planiraš da ga vraćaš- ko će to da opere), ali sposoban dovoljno da predstavlja novu generaciju kako bi preneo troškove na saveznike njegovom prodajom (prodavao skuplje nego što vredi, a možeš tako da se ništa i ne primeti jer kontrolišeš svaki aspekt upotrebe aviona). Dakle, rapidna proizvodnja, stelt, nosi nuklearne bombe, minimalna upotreba pilota, troškovi prebačeni na saveznike. F-35 je avion napravljen za nuklearni rat čije će troškove i drugi da plate.

dzoni cackalica

pre 5 godina

samo jedna stvar je bitna..domet radara i radarski odraz..manevarske spospbnosti su gotovo "zastarela osobina"..nema vise bliske borbe dragi rusi..sad se ispali sa 150..200 km i cao

sense

pre 5 godina

"Ruski lovac pete generacije Su-57, koji je u fazi testiranja za isporuku vazdušno-kosmičkim snagama Rusije..."

Kljucna recenica... kako se uopste serijski avioni sa avionima u fazi testiranja mogu uporedjivati?!

T-Zex

pre 5 godina

Kazu trgovci oruzjem : ako zelite najkvalitetnije oruzje , kupite nemacko . Ako hocete najlepse , kupite americko . Ako zelite najjeftinije kupite kinesko . A ako zelite oruzje za rat , kupite rusko . Ne razumem se u avione ali se razumem u marketing . A ameri su prvi u marketingu . Nisam siguran da su po kvalitetu bas prvi . I “nevidljivi “ponos US avijajcije , F 117 je oborio star raketni sistem modifikovan kod nas kojim je upravljala ekipa sposobnih oficira i podoficira . Tako da , ne bih se bas kladio u superiornost americkog oruzja . Ali im je propaganda svakako najjace oruzje .

Sdr

pre 5 godina

Cijene ruskih aviona su tu negdje sa zapadnima kada se gledaju tenderi po svijetu. To je cijena za rusku vojsku koja vjerojatno nije ekonomska kao kod zapadnih firmi koje u cijenu ukljucuju razvoj sadasnjeg i buducih aviona i naravno dividendu akcionara .
Mozda je u pitanju i ona "Kolko para tolko muzike", rusi uvijek hvale svoje avione samo to jos nije dokazano u realnom koristenju, upravo je suprotno od hvalospjeva.

Mika

pre 5 godina

Ovi avioni su isključivo pravljeni da bi eventualno šamarali "neposlušne" zemlje i da bi se isisavao vojni budžet. I naravno da se saveznicima ponudi skupa šarena laža.
F35 nema ama baš nikakvu prednost u odnosu na bilo koji avion 4+ generacije. Ta nevidljivost sa takvim motorom prosto nije realna. Toplotni trag koji ostavlja je itakako vidljiv. Sa druge starane sa doletom od 1200 km u borbenom dejstvu nije u stanju da bombarduje ni jedan veći grad u Rusiji.
Jedini smisao nevidljivosti ima kod strateških bombardera koji imaju velike radijuse dejstva.
Ovako F35 bi u borbi i sa Lastom imao problema.
Ta nevidljivost prosto ne postoji. Za to je primer naše iskustvo '99te. Jedan f117 i jedan b2. Malo li je.

K.G.

pre 5 godina

Verovatno ce biti 2.5 puta niza cena. Samo dok Rusi masovno krenu da prave generaciju 5 Ameri ce vec imati operativnu generaciju 6
(mega bot, 07. jul 2018 13:55)


Po mnogim expertima i njihovim procenama rusi su mnogo bliže avionu 6-te generacije nego ameri i to baš sa S-57. Prvo konstrukcija S-57 je takva da njegove manevarske sposobnosti prevazilaze mogućnosti pilota jer krila na S-57 izdrzavaju preko 15G opterecenja. Već sad S-57 opremljen je sa prednjim radarom ali ima i repni radar tako da zaokruzuju preko 300 stepeni osmatranja. Opremljen je sa IC detektorima i detektorima radarskog snopa u 360 stepeni. Vektor potiska je u 3D dok F35 i F22 imaju 2D vektor potiska. Što se tiče umjetne inteligencije koja bi zamenila pilota rusi su tu već napravili korak ili 2 pošto imaju protivbrodske rakete koje mogu napadati u jatima gde izmedju sebe komuniciraju i organizuju napad i dodeljuju zadatke ko ce šta napasti po tome koji brod je opasniji i vazniji.
Očekuje se da se sve to ukomponuje i unapredi u narednih nekoliko godina. Za amere avion šeste generacije se ne može proceniti kad bi bio moguć jer zaostaju za rusima u nekoliko bitnih komponenti.

tiket

pre 5 godina

I dosad su ih napravili 4 komada.(opet video igrice, 07. jul 2018 11:50)Prošle godine je 12 aviona Su-57 ušlo u rusku vojsku.Pre nekoliko meseci su 4 aviona Su-57 proveli neko vreme u Siriji,pa verovatno odatle ta cifra.To su avioni sa motorima,koji se koriste za Su-35,koji je generacija 4++ i po svemu zadovoljava skoro sve standarde za avion 5 generacije,jedini nedostatak je što ima nešto veći IC odraz.Zato su napravili nov motor,koji je testiran prošle godine,a od sledeće godine se planira i serijska proizvodnja.Po izjavama ruskih avio stručnjaka,a to nisu lažljivi političari,tako da im se može verovati,taj motor će imati do sada neviđene mogućnosti.

Vlada

pre 5 godina

@leptirica

Da bolje je da ne pricamo o F-22, u sluzbi od 2005 a prvi vojni zadatak imao u Siriji. Godinama prizemljen jer nisu uspeli da rese dotok kiseonika zbog cega su pilogi gubili svest. Bivsi oficiri i nezavisni vojni analiticari nazivaju F-22 najvecim promasajem u istoriji Americke vojske(sto se tice investicija). A vi gledate CNN, FOX i ostale Americke medije koje kontrolise vlast, procitate neki prospekt i mislite da je avion cudo.

zoki

pre 5 godina

Rusi prvo treba da nađu način da odmaknu od prototipova i završe razvoj kako bi uopšte mogli razmišljati o serijskoj proizvidnji. Dok serijska proizvodnja ne krene neće ni znati njegove troškove. Dok oni završe razvoj mogao bi nasljednik F22 da se pojavi i leti uz rame sa F35.

Mare

pre 5 godina

Ne razumem vise tu pricu o dometu raketa i uporedjivanju, pa Su-57 nosi rakete R-77 dometa 200 km, proslo je vreme kada su Zapadni avioni dominirali u elektronici, sada su u tom polju poprilicno izjednaceni. I tu ne mislim samo na Su-57, vec i Su-30, Su-35.

Sdr

pre 5 godina

@džoni Znaci Rusi svojim saveznicima i prijateljima prodaju skart avione s kojima se ne mogu suprotstaviti zapadnim zemljama koji kupuju isto opremljene avione od svojih saveznika proizvođača ?
Onda bolje da se uopće i ne kupuje od Rusa kad avioni nista ne vrijede.

K.G.

pre 5 godina

Neka ovaj Rus objasnii zašto je Indija napustila Su-57 projekat i odustala od njegove kupovine.
(Larry, 07. jul 2018 12:28


Indija je ušla u projekat sa rusima tako što su u pocetnoj fazi ulozili 10 miliona $ i po ugovoru trebali su da kupe oko 150 aviona i da dobiju pravo na proizvodnju nekih delova aviona kai sto je sistem za elektronsko ometanje. Kasnije su indijci zahtevali da dobiju kompletnu dokumentaciju i tehnologiju za proizvidnju aviona na šta rusi nisu pristali. Čini mi se da sad indujci vrše pregovore o kupovini rafala sa tim da kupe i tehnologiju za proizvodnju. Licno smatram da im ni to nece uspeti.
Ovi sto govore kako nisu važne manevarske sposobnosti i da vise nema dog fajta, kako mislite da pilot izbegne rakete ako su mu loše manevarske sposobnisti. Za S57 predvidjeno je i lasersko naoruzanje jer on već ima radar koji vidi stelt avione ali je jako tesko implementirati taj radar u glave raketa. Sa postojećim radarom koji vidi stelt avione i sa laserima on može direktjo da gadja stelt aviine i rakete.

Metropola

pre 5 godina

Ruska logika je uvek superiorna. Po Rusima, sto jeftinije, to je kvalitetnije.
(Era, 07. jul 2018 12:44)... izjava je poprilicno banalna jer kvalitet nije uvek merilo bar kad se radi o vojnim sredstvima. Ne koriste se avioni da skoknes do trznog centra. U drugom svetskom ratu Panzer divizije su imale tigrove, za to vreme najnapredniji tenk, daleeeko ispred T-34. A ko je dobio najvecu tenkovsku bitku na svetu? Upravo T-34! Zasto? Pa prosto ga je bilo vise i lakse se proizvodio takodje i jeftinije. I sto je najvaznije, bio je jednostavan pa su ga zapravo zene i starci sklapali. Bitka kod Kurska se danas izucava na svim vojnim fakultetima. I jos jedan podatak, vodjeni tim iskustvima Rusi su imali neke jasne specifikacije vezane za avione! Jedan je recimo da svaki putnicki avion proizveden u SSSR mora da ima mogucnost adaptacije u bombarder, kao i da lovacka avijacija ima mogucnost sletanja i poletanja sa losih pista( otuda ledjne skrge na mig-29 koje sluze pri poletanju kako bi uvlacile vazduh odozgore i time izbegnu usisavanje kamenja i necistoca u motore) Ruse necete videti kako kao ameri svako jutro cesljaju piste, sto je u ratnim uslovima veoma opasno!

Džoni

pre 5 godina

Medjutim, svaki američki avion červrte generacije F-16, F-15 i F-18 je oborii MiG29 i to dosta njih. MiG29 nije oborio nijednog američkog aviona četvrte generacije.

Istina, ali treba napomenuti da su ti migovi 29 bili u sastavu dtžava kao što su Irak, Libija, Jugoslavija i da se uglavnom radilo o prvim verzijama dok su se sa druge strane sukobljavali sa Amerikom i NATO i armadom zadnjih i modifikovanih verzija tih pobrojanih aviona. Naša 29ka je '99 u odnosu na te NATO f16 koji su bili tada modernizovani kao da si uporedio auto iz osamdesetih bez ABS, SRS, ESP, podizača, klime i ostale opreme sa savremenim automobilima koji to sve imaju. Na oko to je to ista klasa a u stvari nebo i zemlja.

Swarog

pre 5 godina

Postoje spekulacije o novoj generaciji F-22 koji bi imao avioniku i sensor fuziju iz F-35, nove masine i radar, kao i antiradarski sloj jeftiniji i jednostavniji za odrzavanje. Kapiram da bi to bio mrak avion ked se recimo uzme u obzir sta F-35 moze sa svojom sensor fuzijom, radarom i ostalim senzorima (DAS). SU-57 je jos uvek prototip. Treba sacekati verzije sa novim motorima i radarom. Ja cisto sumnjam da taj avion za duplo manje para moze da odradi ono sto radi recimo F-35, a to je potpuna kontrola situacije sa mogucnost preciznog napada na zemaljske ciljeve i samoodbrane u isto vreme. SU-57 se nudi u varijanti gde kupac moze da ugradi sopstvenu avioniku, radar i sl. Dakle, mozda je to cena bez nadogradnje.

svet

pre 5 godina

@dzoni cackalica
Nece bas da stoji to. Manevrisanje je mnogo bitno i zbog samog pokusaja izbegavanja neposredno ispaljene rakete na avion, bilo od druge letelice ili PVO.

Lazar

pre 5 godina

Ne želim da se upuštam u raspravu ko je jači, brži, bolji ali moram da napomenem da sam ovde video dosta tehničkog nerazumevanja od strane laika koji komentarišu. Npr. IC radar koji vidi 500 km oko sebe je totalna glupost. Zašto? Zato što je atmosfera puna vode koja upija IC zračenje u širokom intervalu. Moguće je da su napravili dobar laser u IC oblasti koji može da navodi rakete na tu razdaljinu, što bi omogućilo neočekivan napad na metu.

Kosta

pre 5 godina

Mene obara sa nogu kada ljudi posle procitanih pet, deset ili 1000 prezvakanih tekstova na internetu, i odgledanih nekoliko klipova pocnu da smatraju sebe za nekakve eksperte u toj oblasti. Ja ne znam da li jos igde ima toliko nadobudnih ljudi kao u nas. A ineresantno je da se poptpisuju istim nadimcima i pokrivaju sve, od fudbala, preko politike, avionike, astronomije, astrologije... Cudo ljud. Trebalo bi angazovati nekakve sluzbe pa ih iskopati iz tog sajber sveta i zaposliti ih u javnim sluzbama da tako strucni rade na boljitku sopstvenog naroda i drzave, a ne da ovde uludo trose svoje talente.

Miloš

pre 5 godina

Sto se tice Su-57 tek trebaju da ih isporucuju jedinicama (tek je potpisan ugovor) i plan je 12 aviona do 2025 jer nov motor nije gotov pa nece avione sa starim motorom (motor iz Su-35) a Su-57 je skup, sto je rekao i sam Gutenjov ali nasi mediji to su izostavili, videh nekim proruskim portalima da nisu prenili deo njegove izjave da je Su-57 vrlo skup za Rusiju, znatno skuplji od Su-34/35 i da ga treba kupiti u manjem broju od planiranog (oko 200 aviona) a treba se fokusirati na 6generaciju. Poredjenja radi F-22 je napravljeno 183komada, F-35 je u maloj seriji vec prebacio 300komada a Rusi ako bude sve kako je planirano imace do 200 i to kad Ameri vec budu krenuli sa proizvodnjom lovca naredne generacije.

I da 2.5puta ne moze biti jeftiniji od F-35A jer to znacilo da Su-57 kosta tek nesto vise od Su-35 sto znaci da bi sad stancovali su-57 samo tako. Su-57 da bude 2.5puta jeftiniji od F-22.

South Park

pre 5 godina

A sto ce to i jednima i drugima osim da se foliraju.U slucaju rata mrak bi nastupio bez da im oni budu potrebni a sirotinju mogu i sa f 16 da urnisu.

blabla

pre 5 godina

Sta pise u ovom naslovu i o cemu je tekst? Procitao sam i jedno i drugo i mogu samo da kazem "bravo care" onome ko je sastavio i publikovao ovaj tekst.

Larry

pre 5 godina

Prošle godine je 12 aviona Su-57 ušlo u rusku vojsku.
(tiket, 7. jul 2018 23:04)
Avion nije završen, ispitivanja još nisu završena, nije još završeno testiranje naoružanja. Ruska vojska nije dobila 12 aviona već je poručila 12 kada budu gotovi a Rusi predvidjaju da je to 2025. Medjutim, ne treba biti stručnjak da se zna da 12 narudžbina ne može da održi proizvodnju. Mora neko da naruči mnogo više. Računalo se na Indiju koja je ušla kao finansijer u projekat ali je nedavno odustala od kupovine jer Su-57 nije ispunio očekivanja. Indijske zamerke su bile na nivou radarske vidljivosti ovog aviona koja je ispod obećane, problemima sa motorima, radarom koji nije ispunio očekivanja, skupim održavanjem. Daleko iza F-35. Rusija nema dovoljno novca da sama finansira proizvodnju Su-57 a glavni kupac je odustao od kupovine. Vrlo je moguće da će Rusi progutati pilulu i objaviti da odluku da Su-57 bude lovac 6. generacije. Drugim rečima, nemamo para i kupaca za petu generaciju, stavićemo projekat u fioku i objaviti da ćemo umesto da ga izbacimo sada čekati još koju deceniju da izbacimo lobvca 6. generacije. Niko ne počinje proizvodnju, pravi alate, planira održavanje itd. za 12 aviona. Počećete od rusofila da čitate kako je bolje da sačekaju sa izbacivanjem i da ga još malo “dorade” i naprave lovca 6. generacije umesto da izbacuju 5. Prava istina je da nema zainteresovanih kupaca a 12 narudžbina od ruske vojske je nedovoljno za bilo kakvu proizvodnju.

Ostavi podatke reziji

pre 5 godina

Ne želim da se upuštam u raspravu ko je jači, brži, bolji ali moram da napomenem da sam ovde video dosta tehničkog nerazumevanja od strane laika koji komentarišu. Npr. IC radar koji vidi 500 km oko sebe je totalna glupost. Zašto? Zato što je atmosfera puna vode koja upija IC zračenje u širokom intervalu. Moguće je da su napravili dobar laser u IC oblasti koji može da navodi rakete na tu razdaljinu, što bi omogućilo neočekivan napad na metu.
(Lazar, 07. jul 2018 15:57)
Nije radar vec infracrvena lokaciona jedinica, i ne navodi rakete vec zaista locira avione i projektile. Atmosfera ne moze da prikrije heat signature na nekim operativnim udaljenostima pa sve i da je puna leda i viskija a ne vode. Termovizijske IC kamere rade i pod vodom, btw.

leptirica

pre 5 godina

Nije radar vec infracrvena lokaciona jedinica, i ne navodi rakete vec zaista locira avione i projektile. Atmosfera ne moze da prikrije heat signature na nekim operativnim udaljenostima pa sve i da je puna leda i viskija a ne vode. Termovizijske IC kamere rade i pod vodom, btw.
(Ostavi podatke reziji, 08. jul 2018 10:00)

Da, ali radi do 90km i prvi put je montiran na Eurofighter. SU57 inače ima AESA radar ko i F22/F35, a ovaj sustav koristi jer drugačije ne može naciljati F22. Problem je što ostavlja trag na ekranu, pa ga se pali samo kod bliske borbe. Sama logika ti govori da je nemoguće nešto naciljati na 500km kad najnoviji radari nemaju toliki domet. Sustav se tocnim imenom zove infrared search and track IRST i nisu ga izumili Rusi.