Subota, 09.06.2018.

18:02

"NATO je 1999. pokušao i kopnenu invaziju"

General u penziji Vladimir Lazarević izjavio je da su NATO snage 1999. pokušale kopnenu invaziju koja je zaustavljena, kako kaže, nakon višečasovne borbe.

Izvor: Tanjug

"NATO je 1999. pokušao i kopnenu invaziju" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

114 Komentari

Sortiraj po:

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 5 godina

Smesno. Ni petogodisnjaku koji se igra generala ne bi palo na pamet da pokusa kopnenu invaziju na Srbiju iz Albanije, ako moze iz Madjarske. Da su bilo sta hteli, Beograd bi pao za jedno prepodne, bez ispaljenog metka.

Samo pitam

pre 5 godina

Zasto procenjujemo broj zrtava? Zasto nije nacinjen spisak svih zrtava, civilnih i vojnih, sa imenima i prezimenima? Zasto im nije podignut memorijalni centar, gde se moze dostojanstveno odati posta, a ne da im se slike lepe na museme? Nikada Srbija nije cenila svoje zrtve, ali bas nikada.

krambambuli panč

pre 5 godina

Nato invazija koja odustaje od "visecasovne" borbe? 
Ajde da netko generalu objasni da OVK nije NATO. OVK je bio samo mamac da izvucete tehniku iz sume, pa da A-10 vjezba gadjanje.. 
A onaj heroj sto je sam skinuo 3 Apaca.. hahahaha 
Idi bre, oplakah :)) 
S takvim glupostima samo omalovazavas prave heroje na Kosarama.
(ANTE, 10. jun 2018 10:19)
Možda je i bio, pa vuče neke traume. Glupo je ismevati ljude koji imaju takve poremećaje

Hell

pre 5 godina

Koliko komentara punih mrznje ne mogu da verujem. Pa ako vec mrzite svoj narod,vi kojima su verovatno Kandicka i Milicka idoli,imajte makar malo postovanja prema nasoj vojsci koja se krvavo borila da kako tako odbrani teritoriju. Pitao bih vas da vam je OVK poklao i silovao nekog iz porodice da li bi ovako pisali,sram vas bilo. Ti vasi idoli iz NATO svoje generale velicaju i nagradjuju a vi nase omalovazavate i pljujete. Sve tudje vam je bolje i draze od naseg. Nisu vam zlocinci oni koji su nas zasipali uranijumom i kasetnim bombama,ubijali nas,gadjali skole i bolnice,vec su vam zlocinci nasa vojska koja se protiv toga borila! Nije mi jasan vas mentalni sklop nikako

марко

pre 5 godina

Зна се за то још од 1999-те. Само се ћутало после 2000-те јер су нас окупирали тотално. Нек је слава нашим војницима који су дали своје животе за одбрану и част отаџбине. Почивајте у миру Обилићи! Срби вас неће заборавити!

zoki

pre 5 godina

@ (Džoni, 09. jun 2018 22:31)

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59)

Koje pečurke trošiš, da i ja malo doživim što i ti.

neutralni felsh

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!! 
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 09. jun 2018 22:59) 


nije to nista, moj komsija oborio dva avaksa ;)

deda

pre 5 godina

Kako to izgleda tuzno, bedno i pateticno kad pojedini jos uvek ne shvataju da su porazeni u svakom smislu...Pozdrav za gospodina ratnog zlocinca iz NATO zemlje.

milence

pre 5 godina

sad izmisljate i pravite od sebe vazne licnosti a realno ste narod doveli na ivicu propasti, oterali mlade ljude u smrt u suludom ratu protiv celog sveta i na kraju izgubili tudje zivote i teritoriju. Realno ste nule od ljudi.

Komšo

pre 5 godina

Čudi me da djecu ne učite da su zli mudžahedini 92-95 držali Beograd u okruženju i bombardovali ga, snajperisali, zatvorili civilima vodu i izgladnjivali ih... I ne samo Bg, nego i Kragujevac, Niš... Uskoro će i to u vaš školski program...

Ivan

pre 5 godina

Ja se secam da su bombardovali bolnice i porodilista i secam se...da ne laprdam previse.
Sve u svemu se sve zaboravilo,mi ostali i dalje u bedi itd.

ANTE

pre 5 godina

Nato invazija koja odustaje od "visecasovne" borbe?
Ajde da netko generalu objasni da OVK nije NATO. OVK je bio samo mamac da izvucete tehniku iz sume, pa da A-10 vjezba gadjanje..
A onaj heroj sto je sam skinuo 3 Apaca.. hahahaha
Idi bre, oplakah :))
S takvim glupostima samo omalovazavas prave heroje na Kosarama.

bljak

pre 5 godina

Osim sto je general u penziji, ovaj covjek je I osudjeni ratni zlocinac.
(Lazes Melita, 10. jun 2018 08:25)

Osudjen je po komandnoj odgovornosti, a ne zato sto je isao po albanskim selima i ubijao civile. I koje veze ta presuda ima sa onim sto je rekao? Unapred je proglasen za lazova?

DAVOR

pre 5 godina

NATO kopnena invazija na pojasu od 15km?!?! Ti nasi generali iz tog vremena gubitnici na svim frontovima nikako da se izbore sa svojim avetima iz proslosti. Izuzimajuci casne pojedince kojima su ruke bile vezane raznim dogovorima izmedju Tudjmana i Milosevica ostali su samo bili nestrucne ulizice i ideoloski raspameceni slepi sledbenici tadasnjeg rezima bez vojnickog integriteta i casti.

Strateg

pre 5 godina

Da je NATO "probio liniju" na granici sa Madjarskom usao bi na teren sa neprijateljski raspolizenim civilnim stanovnistvom.
Na KiM bi naisli na docek civilnog stanovnistva koje je podrzavalo NATO.
Zato NATO nije napadao sa severa.

satelit

pre 5 godina

istina NATO saveznik je bio porazen kao i u svim ratovima 90tih (ne zaboravite pritisak na Srbiju 1995te za vreme agresije na RSK i bombardovanje RS) ali se na kraju pokazalo da je ocekivano NATO ostvario cilj

HanSolo

pre 5 godina

"Broj žrtava nikad nije utvrđen".. Eto to pokazuje kolika smo mi banana država.. Pa koja država to ne može ustanoviti u 20 veku? Siguran sam da se zna, nego bolje je reći ovako da se "uveća" broj I da nam "velike vođe" peru mozgove kroz vekove..

Bucko razmišljam

pre 5 godina

@ Osim sto je general u penziji, ovaj covjek je I osudjeni ratni zlocinac.
(Lazes Melita, 10. jun 2018 08:25)

Znaci da "ispunjava sve uslove" da u Srbiji bude proglasen "herojem" i da mu se nekada u buducnosti "podigne spomenik" !

ramboid

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 09. jun 2018 22:59)

Idi da ti čika Lazarević da medalju, imate slične ideje za roman

žiks

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!! 
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59) 

Generale Apač se ne obara tako lako tj. skoro pa nikako.

Ides

pre 5 godina

Nikakva kopnena invazija nije bila planirana. Procjena americkih generala je bila da ce vazdusnim udarima iscrpiti drzavu i ostvariti svoj cilj, a to je zauzimanje Kosova. Plan je savrseno uspio. Srpska vojska se povukla, a Nato vojska zatim usetala. To sto neko nabraja koliko je malo tehnike Vojske Jugoslavije unisteno je posve nebitno. Njihov cilj je bilo Kosovo, a ne srpska tehnika. To je jedini rat u istoriji gdje pobjednicka strana nije imala niti jednu jedinu ljudsku zrtvu, a zauzela je teritorij impozantne velicine koji je kasnije postao drzava. Izgubili su dva aviona od 19.500 letova koje su izveli za 78 dana. Znavi procenat njihovih gubitaka je bio 0,01%. Oboreni piloti koji su pali na teritorij Srbije su u trenutcima kada je srpska vojska dosla do olupina njihovih aviona vec bili ubsvijim bazama na tusiranju. Toliko o tome.

Pera

pre 5 godina

Bitno je da su nas bombardovali,to je nesto sto im nikad necu zaboraviti a ni oprostiti.
(Zoran LFC, 9. jun 2018 20:29)
Ali i dalje navijas za Liverpul!? Koja sizofrenija

e

pre 5 godina

Mnogi komentatori postavljaju logična pitanja zašto NATO nije počinjao kopneni napad iz Mađarske i Rumunije? Logično nije jer bi svetska zajednica jednoglasno ocenila da je to agresija bez ikakvog povoda, a oni financijeri koji su to platili i koji su te pare primili tražili su unapred da to bude K.i M. jer kako su naveli to je "hitno sprečavanje humanitarne katastrofe", ostalo je tandara bruć.

Darth Šone

pre 5 godina

Drugu "generalu" treba odati počast što se eto 19 godina kasnije setio da priča lovačke priče da bi podigao patrijotizam kod populusa i tako održao mit o nepobedivosti i celokupnosti svete krave tojest vojske. Mukica se jadnik ne usuđuje da pogleda istini u oči i prizna da je NATO vodio takozvani hirurški rat, to jest da mu ni na kraj prameti nije bilo da stvarno pobedi, nego da primora šamaranjima protivnika na zacrtane uslove. A to druže đenerale, nije uključivalo kopnenu invaziju ili bajek o stotinama oborenih letilica koje patrijote ovde sipaju. Čak ste i F 117 oborili jer su se piloti u svojoj aroganciji spustili previše nisko, pa su ga skinuli topom, a ne raketama kako to serviraju mediji. Tako da, prestanite da podgrevate mitove, i bolje naučite lekciju. Ostalim koji su spremni na "herojstvo" treba reći da ne zamišljaju da je ova teritorija od tolike važnosti za bilo koga (nema resurse, niti je doboljnoo blizu Rusiji) da bi se bilo ko odlučio za pravi rat protiv nje. A taj pravi rat, da ga je bilo bio bi završen u roku od 3 dana, Abramsi bi orali Beogradski asfalt, a vi bi ste možda zamišljali četnikovanje i partizanštinu, samo bez ikakvih resursa, i tako osuđenu na propast. Ali, na vašu sreću NATO nije imamo casus belli, da jeste, dobili bi ste šta ste zaslužili. Uostalom, da je II svetski Rat završen isto kao i I sv rat, bilo bi i trećeg. Jer primirje nije rešenje. Nego je to BEZUSLOVNA KAPITULACIJA. Nato je na žalost izavrao ovo prvo. Zato đeneral i priča ove bajke.

Jovo

pre 5 godina

Ma da. Uplasili se od nas pa odustali.
(Gale, 9. jun 2018 20:50)

Do kopnene invazije bi sigurno došlo, samo da nismo imali najboljeg u novijoj istoriji za ministra informisanja. On je potpuno sam i goloruk sprečio invaziju. Zato nemojte da razvodnjavate i da delite zahvalnost naroda ka većem broju ljudi.

game over

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59)
-------------------------------------------------------------------------

Jeste… cini mi se da za 3 Apaca dobijes jos jedan zivot, i 500 bonus poena i automatski prelazis na sledeci nivo.

Komsija

pre 5 godina

Od napada OVK se pravi laz o velicanstvenoj pobedi srpske vojske nad nadmocnim NATO okupatorima, bice uskoro i u udzbenicima iz istorije, samo lazete sami sebe.

K1K Jovanović '99. god.

pre 5 godina

@Klasa 98-e: Na Košarama nijedna aktivna jedinica nije bila opremljena ni Strelama, ni Iglama. Ovo odgovorno tvrdim, jer je to bio moj oficirski posao u štabu prištinskog korpusa 1999. godine. Možeš li da mi kažeš jedinicu kojoj si pripadao i ko je izvršio trebovanje Strela za tvoju jedinicu? Kako je jedinica dobila tri kompleta i kako se desilo da jedan vojnik duži tri kompleta?
Inače Strela 2M je izuzetno podložna mamcima i u slučaju lansiranja istih, ne postoji verovatnoća pogotka ciljane mete.

Nenad

pre 5 godina

Srbija je zemlja sa najvecim brojem autosovinista na svetu! Mnogo im je krivo sto smo pruzili otpor a tek
ne mogu da prezale obaranje f-177. Samo cekam teoriju da je pao sam od sebe!

19 GODINA!

pre 5 godina

Koliko ja znam, ovo je podatak o zrtvama 1998-1999...

1 NATO intervencija:
'Srbija:180 civila, 90 pripadnika Vojske Jugoslavije (VJ), pet pripadnika MUP-a Srbije. Osim troje državljana Kine, svi ostali su bili državljani SRJ“.
Kosovo: 267 civila (209 albanskih i 58 nealbanskih), 171 pripadnik VJ, 20 pripadnika MUP Srbije i 26 pripadnika OVK (19 od 26 pripadnika OVK stradalo je u NATO bombardovanju KPZ Dubrava kod Istoka). '

2 najvise zrtava, sukobi na Kosovu, bez ucesca NATO:

'Od početka 1998. do kraja 2000. godine u sukobima na Kosovu poginulo je ukupno oko 13.500 ljudi, od čega oko 10.800 Albanaca, 2.200 Srba i oko 500 Roma i drugih nealbanaca.'

Dakle, ovo je objavljeno pre par godina na B92 ili N1...

Dragoslav

pre 5 godina

Političari j generali dobiju pare, vile, švalerke, memoare, debele penzine, a narod dobije siromaštvo, proteze, bolesti i patnju.
Svaka vam čast, paceri.

tacno

pre 5 godina

9. april 1999. je bio petak i nije mogao biti Uskrs. Toliko o tome...
(Cakma, 9. jun 2018 21:03)

Велики Петак је Ускршњи празник.
(САА., 9. jun 2018 22:28)

Apsolutno tacno, u mnogim zemljama na zapadu se Veliki Petak ne radi kao deo Uskrsnjih praznika.

Ufo

pre 5 godina

Saamo vi lozite raju ovakvim suludim izjavama bivsih oficira. Ljudi, pokorili su pre 70 godina dobar deo tadasnje naci Nemacke i Japan, prejakih vojnih sila. Danas su jaci nego onda 100 puta. Bukvalno su mogli kako god, i kopneno da uniste osvoje celu srbiju za par dana. Naravno, prethodno bi tomahavcima i avionima sravnili sve i usetali se. Cemu ovakve izjave kada se srpska vojska povukla sa kosova? Srbi su veoma cudan i nerealan narod.

aca

pre 5 godina

Zar Lazarevic zaista misli da je NATO zaustavljen u kopnenoj invaziji???Kao da je zavrsio neki sega-mega fakultet a ne respektabilnu Vojnu Akademiju.

XIII

pre 5 godina

Apsolutno ništa ne razumem... Svaka čast onima koji su branili otadžbinu, ali ovaj čovek je osuđeni ratni zločinac i jedan od onih koji je izgubio rat a ne dobio ga, i još smo bili zasuti raznim otrovima. Tako da istina jesmo se odbranili te 1999. po koju cenu? Koliko kancera svake godine? Tu njihovu "pobedu" plaćaćemo decenijama koje dolaze... Plaćaće oni koji se nisu rodili te 1999. godine.

C i n i k

pre 5 godina

Izloziti citav narod i drzavu takvom razaranju bez ikakve potrebe je zlocin nevidjen u modernoj istoriji. Sta smo doziveli tih desetak godina, dobro smo i ostali, kako tako, citavi.
Kosovo je bio samo konacni epilog svinjarija koje je rezim u Bgd pravio po citavoj ex Yu.
I dok je potpuno bespotrebno ginuo narod po Kosovu i dilkem ex Yu, rezim se bogatio. Danas su oni multimlioneri i dalje jasu u foteljama, a narod neuk,siromasan i oboleo, sa samo 1 mislju, kako da mu deca pobegnu odavde..

Džoni

pre 5 godina

NATO jeste izveo napad iz Albanije ali su im okosnicu činili pripadnici UČK i regularne Albanske armije vođeni NATO oficirima. Zar neko stvarno misli da su napad na Košare izvršili samo pripadnici UČK? I Apači su bili spremni za masovno uvođenje u borbu ali su ipak korišćeni samo ograničeno jer je postojala procena da bi bili lake mete na toj konfiguraciji terena. Sa severa iz Mađarske se isto očekivala intervencija pa je prva linija odbrane bila kod Subotice sa tenkovskim rovovima, rezervni položaji su bili oko B Topole isto sa tenkovskim rovovima a plan je bio povlačiti se pod vatrom do Fruške Gore a tamo bi već moglo da dođe do većeg i ozbiljnijeg otpora. U svakom slučaju dobro je da nikada nismo saznali kako bi to praktično izgledalo!

Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!

pre 5 godina

@ (Džoni, 09. jun 2018 22:31)

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!

САА.

pre 5 godina

9. april 1999. je bio petak i nije mogao biti Uskrs. Toliko o tome...
(Cakma, 9. jun 2018 21:03)

Велики Петак је Ускршњи празник.

Žak

pre 5 godina

Bio sam na povlačenju vojske sa Kosova, ne bi ste poverovali koliko je vojne tehnike povučeno...toliko o brzoj kapitulaciji...vojnički gledano to je moglo dugo da traje, predugo za NATO ukus.

nikad gledalac rijalitija

pre 5 godina

sve, sve...ali meni i dalje nije jasno da mi dan-danas ne znamo tačan broj poginulih. nije ni čudo što ne znamo gde je granica naše zemlje kad se nismo udostojili da znamo broj grobova onih koji su za tu zemlju dali život. al dobro....mlada smo nacija i sada smo na dnu svog celokupnog nacionalnog veka i bića, naučićemo....nadam se. i zapamtiti...valjda...

tocka

pre 5 godina

znate koliko drzavljana EU zna da je NATO uopšte bombardovao tamo neku Srbiju. Ako je jedan od deset, i to je mnogo.
Razbili ste divnu i jaku zemlju, svi vi zajedno, i Srbijanci i Hrvati i Slovenci i ostali, da bi sad trpeoi okupaciju. Nisu vam valjala braća, evo vam onda daleka braća Rusi, Nemci i Amerikanci...

Никола87

pre 5 godina

Заборавио сам да додам (ужурбано сам писао јер се страница за куцање и слање ресетује ако се одуговлачи са куцањем): Шорт је у једном другом интервјуу (неки зборник интервјуа са америчким официрима поводом ратова у Ираку, Кувајту, и Југославији) образложио зашто је инсистирао да копнена инвазија не буде извршена, као и да амерички авиони лете сувише високо за српске ПВО ракете. Ако се добро сећам, рекао је: "Не познајем ниједног генерала који шаље своје војнике у рат а да пре тога не учини све да они не погину". Дакле, његова процена је била да се исход битке прса у прса између ВЈ и НАТО пешадије никако не би свидео америчкој јавности, i.e. да су Срби сувише зезнути да их тек тако нападне на копну. Наравно, опет би Србија највише обрала бостан у инвазији.

Surdilovic

pre 5 godina

Najveca vojna sila na svetu krenula kopnenu intervenciju na jednu malu zemlju, a general koji se suprostavio, ne seca dobro ni datuma kada je to bilo. Mislite o tome...

T

pre 5 godina

Problem je bio što su oni mislili da je Sloba razuman i da će da se preda posle tri bombe. Oni nikada nisu ni napravili smislen plan za bombardovanje. Onda je Sloba video da bombardovanje i nije tako strašno jer je shvatio da se oni panično boje da im pogine jedan jedini pilot i u njegovoj ludoj glavi je pomislio da može da ih pobedi. A oni su nas realno štedeli. Irak su bombardovali iz B52 (tipično naoružanje: 30t glupih bombi, naprave "tepih" i kraj) a nas iz F16 (ponese dve rakete). Da su na nas primenili taktiku iz Iraka - napad na električnu mrežu prvog dana i prekid svih komunikacija - država bi nam se raspala istog dana. Na kraju su nas pobedili maltretiranjem civilnog stanovništva, ali Sloba nije bio u stanju da shvati da oni neće odustati tako lako, jer smo mi ti koji trpimo a ne oni.

slavija

pre 5 godina

Sta li ovaj covek prica i gde je bio do sada da nas obavesti?! Bolje da nam prica kako smo herojski predali Kosovo i pobedili NATO!
(Milica, 09. jun 2018 22:27)

Taj čovek je imao neverovatnih 3% gubitaka za ceo period rata. Drugo, dok je on bio na Kosovu, nijedan pedalj nije okupiran. Kosovo je predao Milošević, ne zato što smo gubili, nego zato što je civilizovani Zapad počeo da bombarduje civilne ciljeve: vozove, škole, rafinerije, televizije i sravnio bi nas sa zemljom.

bgd

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi. 
(jasdf, 9. jun 2018 18:34) 

Zato sto nijedna zemlja NATO nije Jugoslaviji objavila rat, dejstva NATO sile su obavljana uz nesaglasnost Skupstina njihovih zemalja, kao privremena mera kojim rukovodi Vlada (ili predsednik) zaobilazeci pravne mehanizme kojima se pravna drzava salje u rat. Nego su intervenciju vrsili na osnovu "hitnog sprecavanja humanitarne katastrofe".
(bljak, 09. jun 2018 19:44)

Ipak, postoje dokumenti i svedoci koji govore o tome da je pešadija NATOa bila na rumunsko-srpskoj granici i da je to bio jedan od glacnih razloga za potpisivanje Kumanovskog sporazuma. Naravno Rumuni nemaju veze sa tim, kao što je @bljak i napomenuo.

Stojadin

pre 5 godina

Bili su stacionirani i u Madjarskoj i Hrvatskoj. Za Rumuniju nisam siguran. Samo se cekalo zeleno svetlo. Da se bombardovanje produzilo jos koji dan usli bi i kopneno. E onda bi nas pregazili.

Никола87

pre 5 godina

@cinjenica

Тако је, а додао бих и да је генерал Мајкл Шорт, НАТО официр који је уз Веслија Кларка предводио бомбардовање '99. (према анегдоти, Шорт је био тај који је прогурао идеју бомбардовања диљем целе Србије, док се Кларк иницијално залагао само за бомбардовање КиМ) у једном интервјуу у јесен 1999. признао да је српска ПВО била "значајна претња" ("formidable"). То никако није нечија измишљотина, јер сам читао тај интервју са Шортом на неком званичном сајту америчког ваздухопловства, међу архивским чланцима. И да, Шорт је у једном делу интервјуа признао да су Срби оборили већи део беспилотних летелица. Немојте занемаривати похвале од стране људи који вас мрзе, то су често величанственији омажи вашим квалитетима него похвале од стране пријатеља.

Smuleco

pre 5 godina

@Vlada Zemun: Nisam hteo da proširujem detaljima, svoj komentar. Replikom na njega, me teraš da pojasnim:). U pravu si. Upravo nas je i spasla, od kopnene operacije NATO pakta, procena njihovih generala, da su konfiguracija terena, a i mentalitet naroda takvi, da bi naišli, na žestok gerilski otpor, u kome bi imali velike gubitke, žive sile. Naravno, ovo što ti pišem u replici, ne menja moj stav i procenu, da bi nas, i pored očekivanih velikih gubitaka u ljudstvu, spržili, da su to hteli, bez obzira na posledice, a Miloševićev režim brutalno svrgli, lovevći istog(po šumama), kao što su Sadama, i Gadafija.

realan

pre 5 godina

ha koje su ovo ribolovačke priče...a vrh je .. broj žrtava se procenjuje izmedju 1200 i 2500 a materjalna šteta se opet stručno procenjuje na više desetina milijardi ..koliko destetina 20 možda 40 a možda i 80 ..šta reći ?

Ekipa

pre 5 godina

Била је то класично изведена ваздушно-копнена битка на Кошарама и Паштрику са свим елементима које она садржи – наша територија нападнута је из ваздушног простора и са копна, чак и стратегијском авијацијом која нигде на овако малом простору није коришћена.

У име храбрих бранилаца и 133 погинула војника не смемо дозволити да неко, због личних интереса, покушава да обезвреди јуначка дела наших војника.

Q

pre 5 godina

Previše pametuje ovaj general patriota. NATO nikada nije pokušao kopnenu invaziju, jer su se nadali da će Milošević da popusti zbog bombardovanja, što se na kraju i desilo. Planovi su postojali, vojska uvek pravi planove, osnovna varijanta je bila napad ne na Kosovo, već sa severa direktno na Beograd. Preko veoma ravne Vojvodine bi do izražaja došla tehnička i brojčana nadmoć NATO trupa. Glavni problem bi bile reke, ali ipak mnogo bolji teren za napad nego planine na granici sa Albanijom i Makedonijom. Da su napali preko tih planina, onda bi, kao što neki komentatori ovde kažu, zaista bilo "krvi do kolena". To nikada nije bio plan, želeli su da sve okončaju iz vazduha, što su i uspeli, a da nisu, napad sa severa i pad Beograda, pa onda dalje ako treba.

cinjenica

pre 5 godina

Gorane, ne znam u kojoj jedinici si bio, ali u VJ sigirno nisi. Bespilotne letelice su skidane bez problema. U drugoj polovini rata na granici ih nije bilo, sve su ih zamenili sa A10 avionima. Nato je bio nadmocan na 15-20km visine i na staticne mete gde su imali precizne koordinate i to je sve. Bio sam na granici 70 dana nijedan pokretni cilj nisu pogodili, ali su zato reci Beli Drim potpuno promenili tok i prosirili korito

djole

pre 5 godina

Kao neko ko je stvarno ucestvovao u borbama na karauli Kosare ( nisam sedeo za racunarom i lupao + ili - ) odgovorno tvrdim da je 09.04.1999 godine oko 07.40 h vod slecijalnih NATO snaga zajedno sa teroristima OVK ili kako ih jos zovemo UCK pokusao pesadijski proboj .
General govori istinu.
Slava palim saborcima sa Kosara.

виски

pre 5 godina

Izmišljotina, odgovorno tvrdim. U najboljem slučaju, slati su OVK pripadnici uz podršku NATO (logistika i vazdušna podrška). Sve ostalo su lovačke priče.
(Dragan, NBG, 9. jun 2018 18:24)

И заробљени НАТО војници које је Слободан Милошевић пустио је фатаморгана.

Залутали момци, хтели у Скопље на по један виски.

Влада Земун

pre 5 godina

Da su hteli da sprovedu kopnenu invaziju, proveli bismo se, kao Irak i Libija.
(Smuleco, 09. jun 2018 18:29)

Ово си написао да би нешто написао. Ирак и Либија чиста пустиња, равна плоча. Овде сем Војводине све саме планинчине. Нису ни помишљали на копнени напад

ArtuDitu

pre 5 godina

Nije mi jasno kako je moguce da se do danas ne zna tacan broj poginulih vojnika i civila vec se pretpostavlja da je tokom bombardovanja nastradalo izmedju 1200 i 2500 ljudi.

janbo

pre 5 godina

Ma da sigurno. Da su oni hteli tako, a bilo je planova, takvo bi bombardovanje bilo da bi nas vratili ko Siriju u srednji vek. Drugo, nije bilo ni saglasnosti medju članicama NATO da izvrše kopnenu agresiju.
Nego kako nas nije sramota što nam spisak žrtava izgleda 1200 do 2500??? Pa ta godina je bukvalno juče bila. Da piše oko 1500 pa da čovek kaže u redu je, ali ovolika razlika je smešna.

Pero

pre 5 godina

@ stiven k

Moja teorija je da se ipak tajno zna koliko je tacno ljudi poginulo, nije to tako tesko uraditi i ne treba da se ide po mesnim zajednicama. Vec se radi o tome da kad bi se objavio tacan broj to verovatno vise ne bi izgledala kao pobeda.
Kad se radi o broju poginulih policajaca i pripadnika vojske, tu ima i knjiga u kojoj su navedeni svi oni. I ako se nevaram njih je oko 1500.

istina

pre 5 godina

General prica o kopnenom napadu na karaulu Košare, 9. aprila 1999, koji je izveden sa teritorije Albanije. Ali NATO je i tu pruzao samo podrsku iz vazduha, tako da se to ne moze smatrati kopnenom invazijom NATO. Kljucnu ulogu u kopnenom delu su imali OVK gerilci ubaceni iz Albanije, kao i artiljerija regularne vojske Albanije koja im je pruzala aritljerijsku podrsku napada. NATO je za to vreme bombardovao sa bezbedne distance iz vazduha. Doduse, bilo je par NATO vojnika koji su se borili kao dobrovoljci na strani OVK, ali to su pojedinci. NATO nikada nije dejstvovao kopneno.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Koliko ja znam, to su bile Košare, tako da „da su hteli da uđu ušli bi“ možete okačiti mačku o rep. Pokušali su, silno su pokušavali, nisu uspeli. Tačka.

mm

pre 5 godina

Zamislite slona koji se bori sa komarcem. Pobedi ga i hvališe se i na sva usta proslavlja svoju pobedu. Tako su isto i Amerika i Nato radili sa Srbijom. Sumnjam u istinsku snagu takvog slona.

bljak

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi.
(jasdf, 9. jun 2018 18:34)

Zato sto nijedna zemlja NATO nije Jugoslaviji objavila rat, dejstva NATO sile su obavljana uz nesaglasnost Skupstina njihovih zemalja, kao privremena mera kojim rukovodi Vlada (ili predsednik) zaobilazeci pravne mehanizme kojima se pravna drzava salje u rat. Nego su intervenciju vrsili na osnovu "hitnog sprecavanja humanitarne katastrofe".

Јабучило

pre 5 godina

Ne znam ko još veruje u ovakve izmišljotine.
(general-penzos, 09. jun 2018 18:19)

А шта су Кошаре, него копнени напад?

Goran

pre 5 godina

Da su oni (NATO) krenuli kopneno, a kao neko ko je bio na Kosovu za vreme bombardovanja kao dobrovoljac, nisam ni rec cuo o takvoj info, ne bi mi njih nikad zaustavili. Gledao sam svojim ocima bespilotnu koja veoma nisko i polako leti i snima, i agoniju nasih jedinica koje pokusavaju da je skinu. To je trajalo dobtih pola sata a mi smo ispalili vise municije nego sto vredi 10 takvih letelica. A pokusaja ubacivanja UCK i albanskih paravojnih snaga je bilo koliko hoces. Sa tim se nasa vojska uspesno nosila ali pricati o zaustavljanju NATO trupa je bajka ravna nasoj "pobedi" na Kosovu....

Lucifer

pre 5 godina

Pa zasto smo onda izgubili taj rat? Ovo je jos jedno "guslanje" o nasoj nepobedivosti i hrabrosti. Setimo se da je i Sloba rekao da smo pobedili.

stiven k.

pre 5 godina

Žalosno je da država nije ništa uradila da se utvrdi tačan broj stradalih u zločinačkoj NATO agresiji. A niko i ništa nije nas sprečavao u tome.
Trebalo je na nivou Mesnih zajednica popisati žrtve , jer je svako znao za svoje bližnje koji su stradali.
Tako Jelena Milić i slični ne bi iznosili podatak da je stradalo 740 ljudi. Vojska i policija su tačno utvrdili broj žrtava iz svog sastava.

Jovan

pre 5 godina

Da je pameti bilo izbegli bi to. Apsolutno nista nismo dobili, samo smo izgubili, prosto neverovatno da nije mogao da se dogovori neki pravno obavezujuci sporazum i tada, bez rusenja i zrtava...

Vukodav

pre 5 godina

Neko napisa „Pamtimo“.
Pa kako pamtimo kad nismo za 19 godina ni spisak žrtava napravili, čak ni približno ako ne može potpuni?
Sramota svih vlasti, od Miloševića do Vučića.

jasdf

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi.

N4

pre 5 godina

Sve je to lepo - ujedinjena Evropa, zapadne vrednosti, nauka, tehnologija, ....ali bombardovanje im ne treba zaboraviti. Ne treba time opteretiti buducnost i razvoj ali treba pamtiti. Zadnjih 10-tak god bio sam sa vise stranaca u poslovnoj saradnji i svima sam usput (kad se nehoticno ukaze prilika) spomenuo da je njihov narod bombardovao moj. Neki se i postideli.

prokleta avlija

pre 5 godina

NATO jeste pokusao kopnenu ofanzivu ali koristeci ljudske resurse OVK .NATO u nijednom momentu nije ubacio u borbu svoje pesadijske borbene strukture,niti je imao takve planove i osim izvidjackih, nisu imali druga dejstva.Smatrali su da je dovoljno vrsiti pritisak dejstvima aviona povremeno koristeci OVK za kopnene operacije, ali ne za neki vojni uspeh nego iskljucivo za nanosenje gubitaka VJ.Smatrali su da je dovoljno i bili su u pravu.Naravno ,za gubitke OVK nije ih bilo briga.Da je kojim slucajem NATO imao planove za pesadijski udar,narode Srbije,vi niste ni svesni kako bi izgledalo njihovo bombardovanje za podrsku kopnenim snagama.Ostao bi prah i pepeo.Sve ovo ne umanjuje herojsku borbu vojnika VJ koji su se herojski suprostavili NATO avionima i OVK pesadiji.

prokleta avlija

pre 5 godina

NATO jeste pokusao kopnenu ofanzivu ali koristeci ljudske resurse OVK .NATO u nijednom momentu nije ubacio u borbu svoje pesadijske borbene strukture,niti je imao takve planove i osim izvidjackih, nisu imali druga dejstva.Smatrali su da je dovoljno vrsiti pritisak dejstvima aviona povremeno koristeci OVK za kopnene operacije, ali ne za neki vojni uspeh nego iskljucivo za nanosenje gubitaka VJ.Smatrali su da je dovoljno i bili su u pravu.Naravno ,za gubitke OVK nije ih bilo briga.Da je kojim slucajem NATO imao planove za pesadijski udar,narode Srbije,vi niste ni svesni kako bi izgledalo njihovo bombardovanje za podrsku kopnenim snagama.Ostao bi prah i pepeo.Sve ovo ne umanjuje herojsku borbu vojnika VJ koji su se herojski suprostavili NATO avionima i OVK pesadiji.

Goran

pre 5 godina

Da su oni (NATO) krenuli kopneno, a kao neko ko je bio na Kosovu za vreme bombardovanja kao dobrovoljac, nisam ni rec cuo o takvoj info, ne bi mi njih nikad zaustavili. Gledao sam svojim ocima bespilotnu koja veoma nisko i polako leti i snima, i agoniju nasih jedinica koje pokusavaju da je skinu. To je trajalo dobtih pola sata a mi smo ispalili vise municije nego sto vredi 10 takvih letelica. A pokusaja ubacivanja UCK i albanskih paravojnih snaga je bilo koliko hoces. Sa tim se nasa vojska uspesno nosila ali pricati o zaustavljanju NATO trupa je bajka ravna nasoj "pobedi" na Kosovu....

Vukodav

pre 5 godina

Neko napisa „Pamtimo“.
Pa kako pamtimo kad nismo za 19 godina ni spisak žrtava napravili, čak ni približno ako ne može potpuni?
Sramota svih vlasti, od Miloševića do Vučića.

djole

pre 5 godina

Kao neko ko je stvarno ucestvovao u borbama na karauli Kosare ( nisam sedeo za racunarom i lupao + ili - ) odgovorno tvrdim da je 09.04.1999 godine oko 07.40 h vod slecijalnih NATO snaga zajedno sa teroristima OVK ili kako ih jos zovemo UCK pokusao pesadijski proboj .
General govori istinu.
Slava palim saborcima sa Kosara.

slavija

pre 5 godina

Sta li ovaj covek prica i gde je bio do sada da nas obavesti?! Bolje da nam prica kako smo herojski predali Kosovo i pobedili NATO!
(Milica, 09. jun 2018 22:27)

Taj čovek je imao neverovatnih 3% gubitaka za ceo period rata. Drugo, dok je on bio na Kosovu, nijedan pedalj nije okupiran. Kosovo je predao Milošević, ne zato što smo gubili, nego zato što je civilizovani Zapad počeo da bombarduje civilne ciljeve: vozove, škole, rafinerije, televizije i sravnio bi nas sa zemljom.

Lucifer

pre 5 godina

Pa zasto smo onda izgubili taj rat? Ovo je jos jedno "guslanje" o nasoj nepobedivosti i hrabrosti. Setimo se da je i Sloba rekao da smo pobedili.

Ekipa

pre 5 godina

Била је то класично изведена ваздушно-копнена битка на Кошарама и Паштрику са свим елементима које она садржи – наша територија нападнута је из ваздушног простора и са копна, чак и стратегијском авијацијом која нигде на овако малом простору није коришћена.

У име храбрих бранилаца и 133 погинула војника не смемо дозволити да неко, због личних интереса, покушава да обезвреди јуначка дела наших војника.

N4

pre 5 godina

Sve je to lepo - ujedinjena Evropa, zapadne vrednosti, nauka, tehnologija, ....ali bombardovanje im ne treba zaboraviti. Ne treba time opteretiti buducnost i razvoj ali treba pamtiti. Zadnjih 10-tak god bio sam sa vise stranaca u poslovnoj saradnji i svima sam usput (kad se nehoticno ukaze prilika) spomenuo da je njihov narod bombardovao moj. Neki se i postideli.

C i n i k

pre 5 godina

Izloziti citav narod i drzavu takvom razaranju bez ikakve potrebe je zlocin nevidjen u modernoj istoriji. Sta smo doziveli tih desetak godina, dobro smo i ostali, kako tako, citavi.
Kosovo je bio samo konacni epilog svinjarija koje je rezim u Bgd pravio po citavoj ex Yu.
I dok je potpuno bespotrebno ginuo narod po Kosovu i dilkem ex Yu, rezim se bogatio. Danas su oni multimlioneri i dalje jasu u foteljama, a narod neuk,siromasan i oboleo, sa samo 1 mislju, kako da mu deca pobegnu odavde..

Jovan

pre 5 godina

Da je pameti bilo izbegli bi to. Apsolutno nista nismo dobili, samo smo izgubili, prosto neverovatno da nije mogao da se dogovori neki pravno obavezujuci sporazum i tada, bez rusenja i zrtava...

Džoni

pre 5 godina

NATO jeste izveo napad iz Albanije ali su im okosnicu činili pripadnici UČK i regularne Albanske armije vođeni NATO oficirima. Zar neko stvarno misli da su napad na Košare izvršili samo pripadnici UČK? I Apači su bili spremni za masovno uvođenje u borbu ali su ipak korišćeni samo ograničeno jer je postojala procena da bi bili lake mete na toj konfiguraciji terena. Sa severa iz Mađarske se isto očekivala intervencija pa je prva linija odbrane bila kod Subotice sa tenkovskim rovovima, rezervni položaji su bili oko B Topole isto sa tenkovskim rovovima a plan je bio povlačiti se pod vatrom do Fruške Gore a tamo bi već moglo da dođe do većeg i ozbiljnijeg otpora. U svakom slučaju dobro je da nikada nismo saznali kako bi to praktično izgledalo!

Јабучило

pre 5 godina

Ne znam ko još veruje u ovakve izmišljotine.
(general-penzos, 09. jun 2018 18:19)

А шта су Кошаре, него копнени напад?

Никола87

pre 5 godina

@cinjenica

Тако је, а додао бих и да је генерал Мајкл Шорт, НАТО официр који је уз Веслија Кларка предводио бомбардовање '99. (према анегдоти, Шорт је био тај који је прогурао идеју бомбардовања диљем целе Србије, док се Кларк иницијално залагао само за бомбардовање КиМ) у једном интервјуу у јесен 1999. признао да је српска ПВО била "значајна претња" ("formidable"). То никако није нечија измишљотина, јер сам читао тај интервју са Шортом на неком званичном сајту америчког ваздухопловства, међу архивским чланцима. И да, Шорт је у једном делу интервјуа признао да су Срби оборили већи део беспилотних летелица. Немојте занемаривати похвале од стране људи који вас мрзе, то су често величанственији омажи вашим квалитетима него похвале од стране пријатеља.

stiven k.

pre 5 godina

Žalosno je da država nije ništa uradila da se utvrdi tačan broj stradalih u zločinačkoj NATO agresiji. A niko i ništa nije nas sprečavao u tome.
Trebalo je na nivou Mesnih zajednica popisati žrtve , jer je svako znao za svoje bližnje koji su stradali.
Tako Jelena Milić i slični ne bi iznosili podatak da je stradalo 740 ljudi. Vojska i policija su tačno utvrdili broj žrtava iz svog sastava.

Никола87

pre 5 godina

Заборавио сам да додам (ужурбано сам писао јер се страница за куцање и слање ресетује ако се одуговлачи са куцањем): Шорт је у једном другом интервјуу (неки зборник интервјуа са америчким официрима поводом ратова у Ираку, Кувајту, и Југославији) образложио зашто је инсистирао да копнена инвазија не буде извршена, као и да амерички авиони лете сувише високо за српске ПВО ракете. Ако се добро сећам, рекао је: "Не познајем ниједног генерала који шаље своје војнике у рат а да пре тога не учини све да они не погину". Дакле, његова процена је била да се исход битке прса у прса између ВЈ и НАТО пешадије никако не би свидео америчкој јавности, i.e. да су Срби сувише зезнути да их тек тако нападне на копну. Наравно, опет би Србија највише обрала бостан у инвазији.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Koliko ja znam, to su bile Košare, tako da „da su hteli da uđu ušli bi“ možete okačiti mačku o rep. Pokušali su, silno su pokušavali, nisu uspeli. Tačka.

T

pre 5 godina

Problem je bio što su oni mislili da je Sloba razuman i da će da se preda posle tri bombe. Oni nikada nisu ni napravili smislen plan za bombardovanje. Onda je Sloba video da bombardovanje i nije tako strašno jer je shvatio da se oni panično boje da im pogine jedan jedini pilot i u njegovoj ludoj glavi je pomislio da može da ih pobedi. A oni su nas realno štedeli. Irak su bombardovali iz B52 (tipično naoružanje: 30t glupih bombi, naprave "tepih" i kraj) a nas iz F16 (ponese dve rakete). Da su na nas primenili taktiku iz Iraka - napad na električnu mrežu prvog dana i prekid svih komunikacija - država bi nam se raspala istog dana. Na kraju su nas pobedili maltretiranjem civilnog stanovništva, ali Sloba nije bio u stanju da shvati da oni neće odustati tako lako, jer smo mi ti koji trpimo a ne oni.

cinjenica

pre 5 godina

Gorane, ne znam u kojoj jedinici si bio, ali u VJ sigirno nisi. Bespilotne letelice su skidane bez problema. U drugoj polovini rata na granici ih nije bilo, sve su ih zamenili sa A10 avionima. Nato je bio nadmocan na 15-20km visine i na staticne mete gde su imali precizne koordinate i to je sve. Bio sam na granici 70 dana nijedan pokretni cilj nisu pogodili, ali su zato reci Beli Drim potpuno promenili tok i prosirili korito

jasdf

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi.

bljak

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi.
(jasdf, 9. jun 2018 18:34)

Zato sto nijedna zemlja NATO nije Jugoslaviji objavila rat, dejstva NATO sile su obavljana uz nesaglasnost Skupstina njihovih zemalja, kao privremena mera kojim rukovodi Vlada (ili predsednik) zaobilazeci pravne mehanizme kojima se pravna drzava salje u rat. Nego su intervenciju vrsili na osnovu "hitnog sprecavanja humanitarne katastrofe".

Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!

pre 5 godina

@ (Džoni, 09. jun 2018 22:31)

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!

виски

pre 5 godina

Izmišljotina, odgovorno tvrdim. U najboljem slučaju, slati su OVK pripadnici uz podršku NATO (logistika i vazdušna podrška). Sve ostalo su lovačke priče.
(Dragan, NBG, 9. jun 2018 18:24)

И заробљени НАТО војници које је Слободан Милошевић пустио је фатаморгана.

Залутали момци, хтели у Скопље на по један виски.

ArtuDitu

pre 5 godina

Nije mi jasno kako je moguce da se do danas ne zna tacan broj poginulih vojnika i civila vec se pretpostavlja da je tokom bombardovanja nastradalo izmedju 1200 i 2500 ljudi.

istina

pre 5 godina

General prica o kopnenom napadu na karaulu Košare, 9. aprila 1999, koji je izveden sa teritorije Albanije. Ali NATO je i tu pruzao samo podrsku iz vazduha, tako da se to ne moze smatrati kopnenom invazijom NATO. Kljucnu ulogu u kopnenom delu su imali OVK gerilci ubaceni iz Albanije, kao i artiljerija regularne vojske Albanije koja im je pruzala aritljerijsku podrsku napada. NATO je za to vreme bombardovao sa bezbedne distance iz vazduha. Doduse, bilo je par NATO vojnika koji su se borili kao dobrovoljci na strani OVK, ali to su pojedinci. NATO nikada nije dejstvovao kopneno.

Smuleco

pre 5 godina

@Vlada Zemun: Nisam hteo da proširujem detaljima, svoj komentar. Replikom na njega, me teraš da pojasnim:). U pravu si. Upravo nas je i spasla, od kopnene operacije NATO pakta, procena njihovih generala, da su konfiguracija terena, a i mentalitet naroda takvi, da bi naišli, na žestok gerilski otpor, u kome bi imali velike gubitke, žive sile. Naravno, ovo što ti pišem u replici, ne menja moj stav i procenu, da bi nas, i pored očekivanih velikih gubitaka u ljudstvu, spržili, da su to hteli, bez obzira na posledice, a Miloševićev režim brutalno svrgli, lovevći istog(po šumama), kao što su Sadama, i Gadafija.

janbo

pre 5 godina

Ma da sigurno. Da su oni hteli tako, a bilo je planova, takvo bi bombardovanje bilo da bi nas vratili ko Siriju u srednji vek. Drugo, nije bilo ni saglasnosti medju članicama NATO da izvrše kopnenu agresiju.
Nego kako nas nije sramota što nam spisak žrtava izgleda 1200 do 2500??? Pa ta godina je bukvalno juče bila. Da piše oko 1500 pa da čovek kaže u redu je, ali ovolika razlika je smešna.

САА.

pre 5 godina

9. april 1999. je bio petak i nije mogao biti Uskrs. Toliko o tome...
(Cakma, 9. jun 2018 21:03)

Велики Петак је Ускршњи празник.

Влада Земун

pre 5 godina

Da su hteli da sprovedu kopnenu invaziju, proveli bismo se, kao Irak i Libija.
(Smuleco, 09. jun 2018 18:29)

Ово си написао да би нешто написао. Ирак и Либија чиста пустиња, равна плоча. Овде сем Војводине све саме планинчине. Нису ни помишљали на копнени напад

tocka

pre 5 godina

znate koliko drzavljana EU zna da je NATO uopšte bombardovao tamo neku Srbiju. Ako je jedan od deset, i to je mnogo.
Razbili ste divnu i jaku zemlju, svi vi zajedno, i Srbijanci i Hrvati i Slovenci i ostali, da bi sad trpeoi okupaciju. Nisu vam valjala braća, evo vam onda daleka braća Rusi, Nemci i Amerikanci...

Žak

pre 5 godina

Bio sam na povlačenju vojske sa Kosova, ne bi ste poverovali koliko je vojne tehnike povučeno...toliko o brzoj kapitulaciji...vojnički gledano to je moglo dugo da traje, predugo za NATO ukus.

Surdilovic

pre 5 godina

Najveca vojna sila na svetu krenula kopnenu intervenciju na jednu malu zemlju, a general koji se suprostavio, ne seca dobro ni datuma kada je to bilo. Mislite o tome...

nikad gledalac rijalitija

pre 5 godina

sve, sve...ali meni i dalje nije jasno da mi dan-danas ne znamo tačan broj poginulih. nije ni čudo što ne znamo gde je granica naše zemlje kad se nismo udostojili da znamo broj grobova onih koji su za tu zemlju dali život. al dobro....mlada smo nacija i sada smo na dnu svog celokupnog nacionalnog veka i bića, naučićemo....nadam se. i zapamtiti...valjda...

Stojadin

pre 5 godina

Bili su stacionirani i u Madjarskoj i Hrvatskoj. Za Rumuniju nisam siguran. Samo se cekalo zeleno svetlo. Da se bombardovanje produzilo jos koji dan usli bi i kopneno. E onda bi nas pregazili.

Pero

pre 5 godina

@ stiven k

Moja teorija je da se ipak tajno zna koliko je tacno ljudi poginulo, nije to tako tesko uraditi i ne treba da se ide po mesnim zajednicama. Vec se radi o tome da kad bi se objavio tacan broj to verovatno vise ne bi izgledala kao pobeda.
Kad se radi o broju poginulih policajaca i pripadnika vojske, tu ima i knjiga u kojoj su navedeni svi oni. I ako se nevaram njih je oko 1500.

Ides

pre 5 godina

Nikakva kopnena invazija nije bila planirana. Procjena americkih generala je bila da ce vazdusnim udarima iscrpiti drzavu i ostvariti svoj cilj, a to je zauzimanje Kosova. Plan je savrseno uspio. Srpska vojska se povukla, a Nato vojska zatim usetala. To sto neko nabraja koliko je malo tehnike Vojske Jugoslavije unisteno je posve nebitno. Njihov cilj je bilo Kosovo, a ne srpska tehnika. To je jedini rat u istoriji gdje pobjednicka strana nije imala niti jednu jedinu ljudsku zrtvu, a zauzela je teritorij impozantne velicine koji je kasnije postao drzava. Izgubili su dva aviona od 19.500 letova koje su izveli za 78 dana. Znavi procenat njihovih gubitaka je bio 0,01%. Oboreni piloti koji su pali na teritorij Srbije su u trenutcima kada je srpska vojska dosla do olupina njihovih aviona vec bili ubsvijim bazama na tusiranju. Toliko o tome.

Q

pre 5 godina

Previše pametuje ovaj general patriota. NATO nikada nije pokušao kopnenu invaziju, jer su se nadali da će Milošević da popusti zbog bombardovanja, što se na kraju i desilo. Planovi su postojali, vojska uvek pravi planove, osnovna varijanta je bila napad ne na Kosovo, već sa severa direktno na Beograd. Preko veoma ravne Vojvodine bi do izražaja došla tehnička i brojčana nadmoć NATO trupa. Glavni problem bi bile reke, ali ipak mnogo bolji teren za napad nego planine na granici sa Albanijom i Makedonijom. Da su napali preko tih planina, onda bi, kao što neki komentatori ovde kažu, zaista bilo "krvi do kolena". To nikada nije bio plan, želeli su da sve okončaju iz vazduha, što su i uspeli, a da nisu, napad sa severa i pad Beograda, pa onda dalje ako treba.

realan

pre 5 godina

ha koje su ovo ribolovačke priče...a vrh je .. broj žrtava se procenjuje izmedju 1200 i 2500 a materjalna šteta se opet stručno procenjuje na više desetina milijardi ..koliko destetina 20 možda 40 a možda i 80 ..šta reći ?

mm

pre 5 godina

Zamislite slona koji se bori sa komarcem. Pobedi ga i hvališe se i na sva usta proslavlja svoju pobedu. Tako su isto i Amerika i Nato radili sa Srbijom. Sumnjam u istinsku snagu takvog slona.

Jovo

pre 5 godina

Ma da. Uplasili se od nas pa odustali.
(Gale, 9. jun 2018 20:50)

Do kopnene invazije bi sigurno došlo, samo da nismo imali najboljeg u novijoj istoriji za ministra informisanja. On je potpuno sam i goloruk sprečio invaziju. Zato nemojte da razvodnjavate i da delite zahvalnost naroda ka većem broju ljudi.

XIII

pre 5 godina

Apsolutno ništa ne razumem... Svaka čast onima koji su branili otadžbinu, ali ovaj čovek je osuđeni ratni zločinac i jedan od onih koji je izgubio rat a ne dobio ga, i još smo bili zasuti raznim otrovima. Tako da istina jesmo se odbranili te 1999. po koju cenu? Koliko kancera svake godine? Tu njihovu "pobedu" plaćaćemo decenijama koje dolaze... Plaćaće oni koji se nisu rodili te 1999. godine.

game over

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59)
-------------------------------------------------------------------------

Jeste… cini mi se da za 3 Apaca dobijes jos jedan zivot, i 500 bonus poena i automatski prelazis na sledeci nivo.

bgd

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi. 
(jasdf, 9. jun 2018 18:34) 

Zato sto nijedna zemlja NATO nije Jugoslaviji objavila rat, dejstva NATO sile su obavljana uz nesaglasnost Skupstina njihovih zemalja, kao privremena mera kojim rukovodi Vlada (ili predsednik) zaobilazeci pravne mehanizme kojima se pravna drzava salje u rat. Nego su intervenciju vrsili na osnovu "hitnog sprecavanja humanitarne katastrofe".
(bljak, 09. jun 2018 19:44)

Ipak, postoje dokumenti i svedoci koji govore o tome da je pešadija NATOa bila na rumunsko-srpskoj granici i da je to bio jedan od glacnih razloga za potpisivanje Kumanovskog sporazuma. Naravno Rumuni nemaju veze sa tim, kao što je @bljak i napomenuo.

Ufo

pre 5 godina

Saamo vi lozite raju ovakvim suludim izjavama bivsih oficira. Ljudi, pokorili su pre 70 godina dobar deo tadasnje naci Nemacke i Japan, prejakih vojnih sila. Danas su jaci nego onda 100 puta. Bukvalno su mogli kako god, i kopneno da uniste osvoje celu srbiju za par dana. Naravno, prethodno bi tomahavcima i avionima sravnili sve i usetali se. Cemu ovakve izjave kada se srpska vojska povukla sa kosova? Srbi su veoma cudan i nerealan narod.

Pera

pre 5 godina

Bitno je da su nas bombardovali,to je nesto sto im nikad necu zaboraviti a ni oprostiti.
(Zoran LFC, 9. jun 2018 20:29)
Ali i dalje navijas za Liverpul!? Koja sizofrenija

K1K Jovanović '99. god.

pre 5 godina

@Klasa 98-e: Na Košarama nijedna aktivna jedinica nije bila opremljena ni Strelama, ni Iglama. Ovo odgovorno tvrdim, jer je to bio moj oficirski posao u štabu prištinskog korpusa 1999. godine. Možeš li da mi kažeš jedinicu kojoj si pripadao i ko je izvršio trebovanje Strela za tvoju jedinicu? Kako je jedinica dobila tri kompleta i kako se desilo da jedan vojnik duži tri kompleta?
Inače Strela 2M je izuzetno podložna mamcima i u slučaju lansiranja istih, ne postoji verovatnoća pogotka ciljane mete.

ramboid

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 09. jun 2018 22:59)

Idi da ti čika Lazarević da medalju, imate slične ideje za roman

Bucko razmišljam

pre 5 godina

@ Osim sto je general u penziji, ovaj covjek je I osudjeni ratni zlocinac.
(Lazes Melita, 10. jun 2018 08:25)

Znaci da "ispunjava sve uslove" da u Srbiji bude proglasen "herojem" i da mu se nekada u buducnosti "podigne spomenik" !

Dragoslav

pre 5 godina

Političari j generali dobiju pare, vile, švalerke, memoare, debele penzine, a narod dobije siromaštvo, proteze, bolesti i patnju.
Svaka vam čast, paceri.

Darth Šone

pre 5 godina

Drugu "generalu" treba odati počast što se eto 19 godina kasnije setio da priča lovačke priče da bi podigao patrijotizam kod populusa i tako održao mit o nepobedivosti i celokupnosti svete krave tojest vojske. Mukica se jadnik ne usuđuje da pogleda istini u oči i prizna da je NATO vodio takozvani hirurški rat, to jest da mu ni na kraj prameti nije bilo da stvarno pobedi, nego da primora šamaranjima protivnika na zacrtane uslove. A to druže đenerale, nije uključivalo kopnenu invaziju ili bajek o stotinama oborenih letilica koje patrijote ovde sipaju. Čak ste i F 117 oborili jer su se piloti u svojoj aroganciji spustili previše nisko, pa su ga skinuli topom, a ne raketama kako to serviraju mediji. Tako da, prestanite da podgrevate mitove, i bolje naučite lekciju. Ostalim koji su spremni na "herojstvo" treba reći da ne zamišljaju da je ova teritorija od tolike važnosti za bilo koga (nema resurse, niti je doboljnoo blizu Rusiji) da bi se bilo ko odlučio za pravi rat protiv nje. A taj pravi rat, da ga je bilo bio bi završen u roku od 3 dana, Abramsi bi orali Beogradski asfalt, a vi bi ste možda zamišljali četnikovanje i partizanštinu, samo bez ikakvih resursa, i tako osuđenu na propast. Ali, na vašu sreću NATO nije imamo casus belli, da jeste, dobili bi ste šta ste zaslužili. Uostalom, da je II svetski Rat završen isto kao i I sv rat, bilo bi i trećeg. Jer primirje nije rešenje. Nego je to BEZUSLOVNA KAPITULACIJA. Nato je na žalost izavrao ovo prvo. Zato đeneral i priča ove bajke.

žiks

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!! 
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59) 

Generale Apač se ne obara tako lako tj. skoro pa nikako.

Hell

pre 5 godina

Koliko komentara punih mrznje ne mogu da verujem. Pa ako vec mrzite svoj narod,vi kojima su verovatno Kandicka i Milicka idoli,imajte makar malo postovanja prema nasoj vojsci koja se krvavo borila da kako tako odbrani teritoriju. Pitao bih vas da vam je OVK poklao i silovao nekog iz porodice da li bi ovako pisali,sram vas bilo. Ti vasi idoli iz NATO svoje generale velicaju i nagradjuju a vi nase omalovazavate i pljujete. Sve tudje vam je bolje i draze od naseg. Nisu vam zlocinci oni koji su nas zasipali uranijumom i kasetnim bombama,ubijali nas,gadjali skole i bolnice,vec su vam zlocinci nasa vojska koja se protiv toga borila! Nije mi jasan vas mentalni sklop nikako

Komsija

pre 5 godina

Od napada OVK se pravi laz o velicanstvenoj pobedi srpske vojske nad nadmocnim NATO okupatorima, bice uskoro i u udzbenicima iz istorije, samo lazete sami sebe.

milence

pre 5 godina

sad izmisljate i pravite od sebe vazne licnosti a realno ste narod doveli na ivicu propasti, oterali mlade ljude u smrt u suludom ratu protiv celog sveta i na kraju izgubili tudje zivote i teritoriju. Realno ste nule od ljudi.

DAVOR

pre 5 godina

NATO kopnena invazija na pojasu od 15km?!?! Ti nasi generali iz tog vremena gubitnici na svim frontovima nikako da se izbore sa svojim avetima iz proslosti. Izuzimajuci casne pojedince kojima su ruke bile vezane raznim dogovorima izmedju Tudjmana i Milosevica ostali su samo bili nestrucne ulizice i ideoloski raspameceni slepi sledbenici tadasnjeg rezima bez vojnickog integriteta i casti.

aca

pre 5 godina

Zar Lazarevic zaista misli da je NATO zaustavljen u kopnenoj invaziji???Kao da je zavrsio neki sega-mega fakultet a ne respektabilnu Vojnu Akademiju.

Komšo

pre 5 godina

Čudi me da djecu ne učite da su zli mudžahedini 92-95 držali Beograd u okruženju i bombardovali ga, snajperisali, zatvorili civilima vodu i izgladnjivali ih... I ne samo Bg, nego i Kragujevac, Niš... Uskoro će i to u vaš školski program...

Nenad

pre 5 godina

Srbija je zemlja sa najvecim brojem autosovinista na svetu! Mnogo im je krivo sto smo pruzili otpor a tek
ne mogu da prezale obaranje f-177. Samo cekam teoriju da je pao sam od sebe!

марко

pre 5 godina

Зна се за то још од 1999-те. Само се ћутало после 2000-те јер су нас окупирали тотално. Нек је слава нашим војницима који су дали своје животе за одбрану и част отаџбине. Почивајте у миру Обилићи! Срби вас неће заборавити!

ANTE

pre 5 godina

Nato invazija koja odustaje od "visecasovne" borbe?
Ajde da netko generalu objasni da OVK nije NATO. OVK je bio samo mamac da izvucete tehniku iz sume, pa da A-10 vjezba gadjanje..
A onaj heroj sto je sam skinuo 3 Apaca.. hahahaha
Idi bre, oplakah :))
S takvim glupostima samo omalovazavas prave heroje na Kosarama.

bljak

pre 5 godina

Osim sto je general u penziji, ovaj covjek je I osudjeni ratni zlocinac.
(Lazes Melita, 10. jun 2018 08:25)

Osudjen je po komandnoj odgovornosti, a ne zato sto je isao po albanskim selima i ubijao civile. I koje veze ta presuda ima sa onim sto je rekao? Unapred je proglasen za lazova?

deda

pre 5 godina

Kako to izgleda tuzno, bedno i pateticno kad pojedini jos uvek ne shvataju da su porazeni u svakom smislu...Pozdrav za gospodina ratnog zlocinca iz NATO zemlje.

e

pre 5 godina

Mnogi komentatori postavljaju logična pitanja zašto NATO nije počinjao kopneni napad iz Mađarske i Rumunije? Logično nije jer bi svetska zajednica jednoglasno ocenila da je to agresija bez ikakvog povoda, a oni financijeri koji su to platili i koji su te pare primili tražili su unapred da to bude K.i M. jer kako su naveli to je "hitno sprečavanje humanitarne katastrofe", ostalo je tandara bruć.

HanSolo

pre 5 godina

"Broj žrtava nikad nije utvrđen".. Eto to pokazuje kolika smo mi banana država.. Pa koja država to ne može ustanoviti u 20 veku? Siguran sam da se zna, nego bolje je reći ovako da se "uveća" broj I da nam "velike vođe" peru mozgove kroz vekove..

19 GODINA!

pre 5 godina

Koliko ja znam, ovo je podatak o zrtvama 1998-1999...

1 NATO intervencija:
'Srbija:180 civila, 90 pripadnika Vojske Jugoslavije (VJ), pet pripadnika MUP-a Srbije. Osim troje državljana Kine, svi ostali su bili državljani SRJ“.
Kosovo: 267 civila (209 albanskih i 58 nealbanskih), 171 pripadnik VJ, 20 pripadnika MUP Srbije i 26 pripadnika OVK (19 od 26 pripadnika OVK stradalo je u NATO bombardovanju KPZ Dubrava kod Istoka). '

2 najvise zrtava, sukobi na Kosovu, bez ucesca NATO:

'Od početka 1998. do kraja 2000. godine u sukobima na Kosovu poginulo je ukupno oko 13.500 ljudi, od čega oko 10.800 Albanaca, 2.200 Srba i oko 500 Roma i drugih nealbanaca.'

Dakle, ovo je objavljeno pre par godina na B92 ili N1...

Strateg

pre 5 godina

Da je NATO "probio liniju" na granici sa Madjarskom usao bi na teren sa neprijateljski raspolizenim civilnim stanovnistvom.
Na KiM bi naisli na docek civilnog stanovnistva koje je podrzavalo NATO.
Zato NATO nije napadao sa severa.

tacno

pre 5 godina

9. april 1999. je bio petak i nije mogao biti Uskrs. Toliko o tome...
(Cakma, 9. jun 2018 21:03)

Велики Петак је Ускршњи празник.
(САА., 9. jun 2018 22:28)

Apsolutno tacno, u mnogim zemljama na zapadu se Veliki Petak ne radi kao deo Uskrsnjih praznika.

Ivan

pre 5 godina

Ja se secam da su bombardovali bolnice i porodilista i secam se...da ne laprdam previse.
Sve u svemu se sve zaboravilo,mi ostali i dalje u bedi itd.

neutralni felsh

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!! 
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 09. jun 2018 22:59) 


nije to nista, moj komsija oborio dva avaksa ;)

krambambuli panč

pre 5 godina

Nato invazija koja odustaje od "visecasovne" borbe? 
Ajde da netko generalu objasni da OVK nije NATO. OVK je bio samo mamac da izvucete tehniku iz sume, pa da A-10 vjezba gadjanje.. 
A onaj heroj sto je sam skinuo 3 Apaca.. hahahaha 
Idi bre, oplakah :)) 
S takvim glupostima samo omalovazavas prave heroje na Kosarama.
(ANTE, 10. jun 2018 10:19)
Možda je i bio, pa vuče neke traume. Glupo je ismevati ljude koji imaju takve poremećaje

zoki

pre 5 godina

@ (Džoni, 09. jun 2018 22:31)

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59)

Koje pečurke trošiš, da i ja malo doživim što i ti.

satelit

pre 5 godina

istina NATO saveznik je bio porazen kao i u svim ratovima 90tih (ne zaboravite pritisak na Srbiju 1995te za vreme agresije na RSK i bombardovanje RS) ali se na kraju pokazalo da je ocekivano NATO ostvario cilj

Samo pitam

pre 5 godina

Zasto procenjujemo broj zrtava? Zasto nije nacinjen spisak svih zrtava, civilnih i vojnih, sa imenima i prezimenima? Zasto im nije podignut memorijalni centar, gde se moze dostojanstveno odati posta, a ne da im se slike lepe na museme? Nikada Srbija nije cenila svoje zrtve, ali bas nikada.

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 5 godina

Smesno. Ni petogodisnjaku koji se igra generala ne bi palo na pamet da pokusa kopnenu invaziju na Srbiju iz Albanije, ako moze iz Madjarske. Da su bilo sta hteli, Beograd bi pao za jedno prepodne, bez ispaljenog metka.

Goran

pre 5 godina

Da su oni (NATO) krenuli kopneno, a kao neko ko je bio na Kosovu za vreme bombardovanja kao dobrovoljac, nisam ni rec cuo o takvoj info, ne bi mi njih nikad zaustavili. Gledao sam svojim ocima bespilotnu koja veoma nisko i polako leti i snima, i agoniju nasih jedinica koje pokusavaju da je skinu. To je trajalo dobtih pola sata a mi smo ispalili vise municije nego sto vredi 10 takvih letelica. A pokusaja ubacivanja UCK i albanskih paravojnih snaga je bilo koliko hoces. Sa tim se nasa vojska uspesno nosila ali pricati o zaustavljanju NATO trupa je bajka ravna nasoj "pobedi" na Kosovu....

XIII

pre 5 godina

Apsolutno ništa ne razumem... Svaka čast onima koji su branili otadžbinu, ali ovaj čovek je osuđeni ratni zločinac i jedan od onih koji je izgubio rat a ne dobio ga, i još smo bili zasuti raznim otrovima. Tako da istina jesmo se odbranili te 1999. po koju cenu? Koliko kancera svake godine? Tu njihovu "pobedu" plaćaćemo decenijama koje dolaze... Plaćaće oni koji se nisu rodili te 1999. godine.

Stojadin

pre 5 godina

Bili su stacionirani i u Madjarskoj i Hrvatskoj. Za Rumuniju nisam siguran. Samo se cekalo zeleno svetlo. Da se bombardovanje produzilo jos koji dan usli bi i kopneno. E onda bi nas pregazili.

Q

pre 5 godina

Previše pametuje ovaj general patriota. NATO nikada nije pokušao kopnenu invaziju, jer su se nadali da će Milošević da popusti zbog bombardovanja, što se na kraju i desilo. Planovi su postojali, vojska uvek pravi planove, osnovna varijanta je bila napad ne na Kosovo, već sa severa direktno na Beograd. Preko veoma ravne Vojvodine bi do izražaja došla tehnička i brojčana nadmoć NATO trupa. Glavni problem bi bile reke, ali ipak mnogo bolji teren za napad nego planine na granici sa Albanijom i Makedonijom. Da su napali preko tih planina, onda bi, kao što neki komentatori ovde kažu, zaista bilo "krvi do kolena". To nikada nije bio plan, želeli su da sve okončaju iz vazduha, što su i uspeli, a da nisu, napad sa severa i pad Beograda, pa onda dalje ako treba.

jasdf

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi.

Surdilovic

pre 5 godina

Najveca vojna sila na svetu krenula kopnenu intervenciju na jednu malu zemlju, a general koji se suprostavio, ne seca dobro ni datuma kada je to bilo. Mislite o tome...

Lucifer

pre 5 godina

Pa zasto smo onda izgubili taj rat? Ovo je jos jedno "guslanje" o nasoj nepobedivosti i hrabrosti. Setimo se da je i Sloba rekao da smo pobedili.

N4

pre 5 godina

Sve je to lepo - ujedinjena Evropa, zapadne vrednosti, nauka, tehnologija, ....ali bombardovanje im ne treba zaboraviti. Ne treba time opteretiti buducnost i razvoj ali treba pamtiti. Zadnjih 10-tak god bio sam sa vise stranaca u poslovnoj saradnji i svima sam usput (kad se nehoticno ukaze prilika) spomenuo da je njihov narod bombardovao moj. Neki se i postideli.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Koliko ja znam, to su bile Košare, tako da „da su hteli da uđu ušli bi“ možete okačiti mačku o rep. Pokušali su, silno su pokušavali, nisu uspeli. Tačka.

slavija

pre 5 godina

Sta li ovaj covek prica i gde je bio do sada da nas obavesti?! Bolje da nam prica kako smo herojski predali Kosovo i pobedili NATO!
(Milica, 09. jun 2018 22:27)

Taj čovek je imao neverovatnih 3% gubitaka za ceo period rata. Drugo, dok je on bio na Kosovu, nijedan pedalj nije okupiran. Kosovo je predao Milošević, ne zato što smo gubili, nego zato što je civilizovani Zapad počeo da bombarduje civilne ciljeve: vozove, škole, rafinerije, televizije i sravnio bi nas sa zemljom.

C i n i k

pre 5 godina

Izloziti citav narod i drzavu takvom razaranju bez ikakve potrebe je zlocin nevidjen u modernoj istoriji. Sta smo doziveli tih desetak godina, dobro smo i ostali, kako tako, citavi.
Kosovo je bio samo konacni epilog svinjarija koje je rezim u Bgd pravio po citavoj ex Yu.
I dok je potpuno bespotrebno ginuo narod po Kosovu i dilkem ex Yu, rezim se bogatio. Danas su oni multimlioneri i dalje jasu u foteljama, a narod neuk,siromasan i oboleo, sa samo 1 mislju, kako da mu deca pobegnu odavde..

djole

pre 5 godina

Kao neko ko je stvarno ucestvovao u borbama na karauli Kosare ( nisam sedeo za racunarom i lupao + ili - ) odgovorno tvrdim da je 09.04.1999 godine oko 07.40 h vod slecijalnih NATO snaga zajedno sa teroristima OVK ili kako ih jos zovemo UCK pokusao pesadijski proboj .
General govori istinu.
Slava palim saborcima sa Kosara.

realan

pre 5 godina

ha koje su ovo ribolovačke priče...a vrh je .. broj žrtava se procenjuje izmedju 1200 i 2500 a materjalna šteta se opet stručno procenjuje na više desetina milijardi ..koliko destetina 20 možda 40 a možda i 80 ..šta reći ?

Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!

pre 5 godina

@ (Džoni, 09. jun 2018 22:31)

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!

Jovan

pre 5 godina

Da je pameti bilo izbegli bi to. Apsolutno nista nismo dobili, samo smo izgubili, prosto neverovatno da nije mogao da se dogovori neki pravno obavezujuci sporazum i tada, bez rusenja i zrtava...

Ides

pre 5 godina

Nikakva kopnena invazija nije bila planirana. Procjena americkih generala je bila da ce vazdusnim udarima iscrpiti drzavu i ostvariti svoj cilj, a to je zauzimanje Kosova. Plan je savrseno uspio. Srpska vojska se povukla, a Nato vojska zatim usetala. To sto neko nabraja koliko je malo tehnike Vojske Jugoslavije unisteno je posve nebitno. Njihov cilj je bilo Kosovo, a ne srpska tehnika. To je jedini rat u istoriji gdje pobjednicka strana nije imala niti jednu jedinu ljudsku zrtvu, a zauzela je teritorij impozantne velicine koji je kasnije postao drzava. Izgubili su dva aviona od 19.500 letova koje su izveli za 78 dana. Znavi procenat njihovih gubitaka je bio 0,01%. Oboreni piloti koji su pali na teritorij Srbije su u trenutcima kada je srpska vojska dosla do olupina njihovih aviona vec bili ubsvijim bazama na tusiranju. Toliko o tome.

mm

pre 5 godina

Zamislite slona koji se bori sa komarcem. Pobedi ga i hvališe se i na sva usta proslavlja svoju pobedu. Tako su isto i Amerika i Nato radili sa Srbijom. Sumnjam u istinsku snagu takvog slona.

istina

pre 5 godina

General prica o kopnenom napadu na karaulu Košare, 9. aprila 1999, koji je izveden sa teritorije Albanije. Ali NATO je i tu pruzao samo podrsku iz vazduha, tako da se to ne moze smatrati kopnenom invazijom NATO. Kljucnu ulogu u kopnenom delu su imali OVK gerilci ubaceni iz Albanije, kao i artiljerija regularne vojske Albanije koja im je pruzala aritljerijsku podrsku napada. NATO je za to vreme bombardovao sa bezbedne distance iz vazduha. Doduse, bilo je par NATO vojnika koji su se borili kao dobrovoljci na strani OVK, ali to su pojedinci. NATO nikada nije dejstvovao kopneno.

ramboid

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 09. jun 2018 22:59)

Idi da ti čika Lazarević da medalju, imate slične ideje za roman

Јабучило

pre 5 godina

Ne znam ko još veruje u ovakve izmišljotine.
(general-penzos, 09. jun 2018 18:19)

А шта су Кошаре, него копнени напад?

žiks

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!! 
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59) 

Generale Apač se ne obara tako lako tj. skoro pa nikako.

prokleta avlija

pre 5 godina

NATO jeste pokusao kopnenu ofanzivu ali koristeci ljudske resurse OVK .NATO u nijednom momentu nije ubacio u borbu svoje pesadijske borbene strukture,niti je imao takve planove i osim izvidjackih, nisu imali druga dejstva.Smatrali su da je dovoljno vrsiti pritisak dejstvima aviona povremeno koristeci OVK za kopnene operacije, ali ne za neki vojni uspeh nego iskljucivo za nanosenje gubitaka VJ.Smatrali su da je dovoljno i bili su u pravu.Naravno ,za gubitke OVK nije ih bilo briga.Da je kojim slucajem NATO imao planove za pesadijski udar,narode Srbije,vi niste ni svesni kako bi izgledalo njihovo bombardovanje za podrsku kopnenim snagama.Ostao bi prah i pepeo.Sve ovo ne umanjuje herojsku borbu vojnika VJ koji su se herojski suprostavili NATO avionima i OVK pesadiji.

Влада Земун

pre 5 godina

Da su hteli da sprovedu kopnenu invaziju, proveli bismo se, kao Irak i Libija.
(Smuleco, 09. jun 2018 18:29)

Ово си написао да би нешто написао. Ирак и Либија чиста пустиња, равна плоча. Овде сем Војводине све саме планинчине. Нису ни помишљали на копнени напад

виски

pre 5 godina

Izmišljotina, odgovorno tvrdim. U najboljem slučaju, slati su OVK pripadnici uz podršku NATO (logistika i vazdušna podrška). Sve ostalo su lovačke priče.
(Dragan, NBG, 9. jun 2018 18:24)

И заробљени НАТО војници које је Слободан Милошевић пустио је фатаморгана.

Залутали момци, хтели у Скопље на по један виски.

T

pre 5 godina

Problem je bio što su oni mislili da je Sloba razuman i da će da se preda posle tri bombe. Oni nikada nisu ni napravili smislen plan za bombardovanje. Onda je Sloba video da bombardovanje i nije tako strašno jer je shvatio da se oni panično boje da im pogine jedan jedini pilot i u njegovoj ludoj glavi je pomislio da može da ih pobedi. A oni su nas realno štedeli. Irak su bombardovali iz B52 (tipično naoružanje: 30t glupih bombi, naprave "tepih" i kraj) a nas iz F16 (ponese dve rakete). Da su na nas primenili taktiku iz Iraka - napad na električnu mrežu prvog dana i prekid svih komunikacija - država bi nam se raspala istog dana. Na kraju su nas pobedili maltretiranjem civilnog stanovništva, ali Sloba nije bio u stanju da shvati da oni neće odustati tako lako, jer smo mi ti koji trpimo a ne oni.

Darth Šone

pre 5 godina

Drugu "generalu" treba odati počast što se eto 19 godina kasnije setio da priča lovačke priče da bi podigao patrijotizam kod populusa i tako održao mit o nepobedivosti i celokupnosti svete krave tojest vojske. Mukica se jadnik ne usuđuje da pogleda istini u oči i prizna da je NATO vodio takozvani hirurški rat, to jest da mu ni na kraj prameti nije bilo da stvarno pobedi, nego da primora šamaranjima protivnika na zacrtane uslove. A to druže đenerale, nije uključivalo kopnenu invaziju ili bajek o stotinama oborenih letilica koje patrijote ovde sipaju. Čak ste i F 117 oborili jer su se piloti u svojoj aroganciji spustili previše nisko, pa su ga skinuli topom, a ne raketama kako to serviraju mediji. Tako da, prestanite da podgrevate mitove, i bolje naučite lekciju. Ostalim koji su spremni na "herojstvo" treba reći da ne zamišljaju da je ova teritorija od tolike važnosti za bilo koga (nema resurse, niti je doboljnoo blizu Rusiji) da bi se bilo ko odlučio za pravi rat protiv nje. A taj pravi rat, da ga je bilo bio bi završen u roku od 3 dana, Abramsi bi orali Beogradski asfalt, a vi bi ste možda zamišljali četnikovanje i partizanštinu, samo bez ikakvih resursa, i tako osuđenu na propast. Ali, na vašu sreću NATO nije imamo casus belli, da jeste, dobili bi ste šta ste zaslužili. Uostalom, da je II svetski Rat završen isto kao i I sv rat, bilo bi i trećeg. Jer primirje nije rešenje. Nego je to BEZUSLOVNA KAPITULACIJA. Nato je na žalost izavrao ovo prvo. Zato đeneral i priča ove bajke.

Komšo

pre 5 godina

Čudi me da djecu ne učite da su zli mudžahedini 92-95 držali Beograd u okruženju i bombardovali ga, snajperisali, zatvorili civilima vodu i izgladnjivali ih... I ne samo Bg, nego i Kragujevac, Niš... Uskoro će i to u vaš školski program...

Bucko razmišljam

pre 5 godina

@ Osim sto je general u penziji, ovaj covjek je I osudjeni ratni zlocinac.
(Lazes Melita, 10. jun 2018 08:25)

Znaci da "ispunjava sve uslove" da u Srbiji bude proglasen "herojem" i da mu se nekada u buducnosti "podigne spomenik" !

Nenad

pre 5 godina

Srbija je zemlja sa najvecim brojem autosovinista na svetu! Mnogo im je krivo sto smo pruzili otpor a tek
ne mogu da prezale obaranje f-177. Samo cekam teoriju da je pao sam od sebe!

Hell

pre 5 godina

Koliko komentara punih mrznje ne mogu da verujem. Pa ako vec mrzite svoj narod,vi kojima su verovatno Kandicka i Milicka idoli,imajte makar malo postovanja prema nasoj vojsci koja se krvavo borila da kako tako odbrani teritoriju. Pitao bih vas da vam je OVK poklao i silovao nekog iz porodice da li bi ovako pisali,sram vas bilo. Ti vasi idoli iz NATO svoje generale velicaju i nagradjuju a vi nase omalovazavate i pljujete. Sve tudje vam je bolje i draze od naseg. Nisu vam zlocinci oni koji su nas zasipali uranijumom i kasetnim bombama,ubijali nas,gadjali skole i bolnice,vec su vam zlocinci nasa vojska koja se protiv toga borila! Nije mi jasan vas mentalni sklop nikako

tocka

pre 5 godina

znate koliko drzavljana EU zna da je NATO uopšte bombardovao tamo neku Srbiju. Ako je jedan od deset, i to je mnogo.
Razbili ste divnu i jaku zemlju, svi vi zajedno, i Srbijanci i Hrvati i Slovenci i ostali, da bi sad trpeoi okupaciju. Nisu vam valjala braća, evo vam onda daleka braća Rusi, Nemci i Amerikanci...

Žak

pre 5 godina

Bio sam na povlačenju vojske sa Kosova, ne bi ste poverovali koliko je vojne tehnike povučeno...toliko o brzoj kapitulaciji...vojnički gledano to je moglo dugo da traje, predugo za NATO ukus.

bljak

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi.
(jasdf, 9. jun 2018 18:34)

Zato sto nijedna zemlja NATO nije Jugoslaviji objavila rat, dejstva NATO sile su obavljana uz nesaglasnost Skupstina njihovih zemalja, kao privremena mera kojim rukovodi Vlada (ili predsednik) zaobilazeci pravne mehanizme kojima se pravna drzava salje u rat. Nego su intervenciju vrsili na osnovu "hitnog sprecavanja humanitarne katastrofe".

Ekipa

pre 5 godina

Била је то класично изведена ваздушно-копнена битка на Кошарама и Паштрику са свим елементима које она садржи – наша територија нападнута је из ваздушног простора и са копна, чак и стратегијском авијацијом која нигде на овако малом простору није коришћена.

У име храбрих бранилаца и 133 погинула војника не смемо дозволити да неко, због личних интереса, покушава да обезвреди јуначка дела наших војника.

Никола87

pre 5 godina

@cinjenica

Тако је, а додао бих и да је генерал Мајкл Шорт, НАТО официр који је уз Веслија Кларка предводио бомбардовање '99. (према анегдоти, Шорт је био тај који је прогурао идеју бомбардовања диљем целе Србије, док се Кларк иницијално залагао само за бомбардовање КиМ) у једном интервјуу у јесен 1999. признао да је српска ПВО била "значајна претња" ("formidable"). То никако није нечија измишљотина, јер сам читао тај интервју са Шортом на неком званичном сајту америчког ваздухопловства, међу архивским чланцима. И да, Шорт је у једном делу интервјуа признао да су Срби оборили већи део беспилотних летелица. Немојте занемаривати похвале од стране људи који вас мрзе, то су често величанственији омажи вашим квалитетима него похвале од стране пријатеља.

Komsija

pre 5 godina

Od napada OVK se pravi laz o velicanstvenoj pobedi srpske vojske nad nadmocnim NATO okupatorima, bice uskoro i u udzbenicima iz istorije, samo lazete sami sebe.

Никола87

pre 5 godina

Заборавио сам да додам (ужурбано сам писао јер се страница за куцање и слање ресетује ако се одуговлачи са куцањем): Шорт је у једном другом интервјуу (неки зборник интервјуа са америчким официрима поводом ратова у Ираку, Кувајту, и Југославији) образложио зашто је инсистирао да копнена инвазија не буде извршена, као и да амерички авиони лете сувише високо за српске ПВО ракете. Ако се добро сећам, рекао је: "Не познајем ниједног генерала који шаље своје војнике у рат а да пре тога не учини све да они не погину". Дакле, његова процена је била да се исход битке прса у прса између ВЈ и НАТО пешадије никако не би свидео америчкој јавности, i.e. да су Срби сувише зезнути да их тек тако нападне на копну. Наравно, опет би Србија највише обрала бостан у инвазији.

deda

pre 5 godina

Kako to izgleda tuzno, bedno i pateticno kad pojedini jos uvek ne shvataju da su porazeni u svakom smislu...Pozdrav za gospodina ratnog zlocinca iz NATO zemlje.

game over

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59)
-------------------------------------------------------------------------

Jeste… cini mi se da za 3 Apaca dobijes jos jedan zivot, i 500 bonus poena i automatski prelazis na sledeci nivo.

САА.

pre 5 godina

9. april 1999. je bio petak i nije mogao biti Uskrs. Toliko o tome...
(Cakma, 9. jun 2018 21:03)

Велики Петак је Ускршњи празник.

ANTE

pre 5 godina

Nato invazija koja odustaje od "visecasovne" borbe?
Ajde da netko generalu objasni da OVK nije NATO. OVK je bio samo mamac da izvucete tehniku iz sume, pa da A-10 vjezba gadjanje..
A onaj heroj sto je sam skinuo 3 Apaca.. hahahaha
Idi bre, oplakah :))
S takvim glupostima samo omalovazavas prave heroje na Kosarama.

DAVOR

pre 5 godina

NATO kopnena invazija na pojasu od 15km?!?! Ti nasi generali iz tog vremena gubitnici na svim frontovima nikako da se izbore sa svojim avetima iz proslosti. Izuzimajuci casne pojedince kojima su ruke bile vezane raznim dogovorima izmedju Tudjmana i Milosevica ostali su samo bili nestrucne ulizice i ideoloski raspameceni slepi sledbenici tadasnjeg rezima bez vojnickog integriteta i casti.

cinjenica

pre 5 godina

Gorane, ne znam u kojoj jedinici si bio, ali u VJ sigirno nisi. Bespilotne letelice su skidane bez problema. U drugoj polovini rata na granici ih nije bilo, sve su ih zamenili sa A10 avionima. Nato je bio nadmocan na 15-20km visine i na staticne mete gde su imali precizne koordinate i to je sve. Bio sam na granici 70 dana nijedan pokretni cilj nisu pogodili, ali su zato reci Beli Drim potpuno promenili tok i prosirili korito

stiven k.

pre 5 godina

Žalosno je da država nije ništa uradila da se utvrdi tačan broj stradalih u zločinačkoj NATO agresiji. A niko i ništa nije nas sprečavao u tome.
Trebalo je na nivou Mesnih zajednica popisati žrtve , jer je svako znao za svoje bližnje koji su stradali.
Tako Jelena Milić i slični ne bi iznosili podatak da je stradalo 740 ljudi. Vojska i policija su tačno utvrdili broj žrtava iz svog sastava.

bljak

pre 5 godina

Osim sto je general u penziji, ovaj covjek je I osudjeni ratni zlocinac.
(Lazes Melita, 10. jun 2018 08:25)

Osudjen je po komandnoj odgovornosti, a ne zato sto je isao po albanskim selima i ubijao civile. I koje veze ta presuda ima sa onim sto je rekao? Unapred je proglasen za lazova?

krambambuli panč

pre 5 godina

Nato invazija koja odustaje od "visecasovne" borbe? 
Ajde da netko generalu objasni da OVK nije NATO. OVK je bio samo mamac da izvucete tehniku iz sume, pa da A-10 vjezba gadjanje.. 
A onaj heroj sto je sam skinuo 3 Apaca.. hahahaha 
Idi bre, oplakah :)) 
S takvim glupostima samo omalovazavas prave heroje na Kosarama.
(ANTE, 10. jun 2018 10:19)
Možda je i bio, pa vuče neke traume. Glupo je ismevati ljude koji imaju takve poremećaje

janbo

pre 5 godina

Ma da sigurno. Da su oni hteli tako, a bilo je planova, takvo bi bombardovanje bilo da bi nas vratili ko Siriju u srednji vek. Drugo, nije bilo ni saglasnosti medju članicama NATO da izvrše kopnenu agresiju.
Nego kako nas nije sramota što nam spisak žrtava izgleda 1200 do 2500??? Pa ta godina je bukvalno juče bila. Da piše oko 1500 pa da čovek kaže u redu je, ali ovolika razlika je smešna.

марко

pre 5 godina

Зна се за то још од 1999-те. Само се ћутало после 2000-те јер су нас окупирали тотално. Нек је слава нашим војницима који су дали своје животе за одбрану и част отаџбине. Почивајте у миру Обилићи! Срби вас неће заборавити!

e

pre 5 godina

Mnogi komentatori postavljaju logična pitanja zašto NATO nije počinjao kopneni napad iz Mađarske i Rumunije? Logično nije jer bi svetska zajednica jednoglasno ocenila da je to agresija bez ikakvog povoda, a oni financijeri koji su to platili i koji su te pare primili tražili su unapred da to bude K.i M. jer kako su naveli to je "hitno sprečavanje humanitarne katastrofe", ostalo je tandara bruć.

Smuleco

pre 5 godina

@Vlada Zemun: Nisam hteo da proširujem detaljima, svoj komentar. Replikom na njega, me teraš da pojasnim:). U pravu si. Upravo nas je i spasla, od kopnene operacije NATO pakta, procena njihovih generala, da su konfiguracija terena, a i mentalitet naroda takvi, da bi naišli, na žestok gerilski otpor, u kome bi imali velike gubitke, žive sile. Naravno, ovo što ti pišem u replici, ne menja moj stav i procenu, da bi nas, i pored očekivanih velikih gubitaka u ljudstvu, spržili, da su to hteli, bez obzira na posledice, a Miloševićev režim brutalno svrgli, lovevći istog(po šumama), kao što su Sadama, i Gadafija.

Pera

pre 5 godina

Bitno je da su nas bombardovali,to je nesto sto im nikad necu zaboraviti a ni oprostiti.
(Zoran LFC, 9. jun 2018 20:29)
Ali i dalje navijas za Liverpul!? Koja sizofrenija

Strateg

pre 5 godina

Da je NATO "probio liniju" na granici sa Madjarskom usao bi na teren sa neprijateljski raspolizenim civilnim stanovnistvom.
Na KiM bi naisli na docek civilnog stanovnistva koje je podrzavalo NATO.
Zato NATO nije napadao sa severa.

Ufo

pre 5 godina

Saamo vi lozite raju ovakvim suludim izjavama bivsih oficira. Ljudi, pokorili su pre 70 godina dobar deo tadasnje naci Nemacke i Japan, prejakih vojnih sila. Danas su jaci nego onda 100 puta. Bukvalno su mogli kako god, i kopneno da uniste osvoje celu srbiju za par dana. Naravno, prethodno bi tomahavcima i avionima sravnili sve i usetali se. Cemu ovakve izjave kada se srpska vojska povukla sa kosova? Srbi su veoma cudan i nerealan narod.

bgd

pre 5 godina

Malo nelogicno, zasto je NATO pokusao upad iz Albanije, a ne iz Madjarske ili Rumunije? Em sto Albanija tada nije bila u NATO em je teren mnogo tezi. 
(jasdf, 9. jun 2018 18:34) 

Zato sto nijedna zemlja NATO nije Jugoslaviji objavila rat, dejstva NATO sile su obavljana uz nesaglasnost Skupstina njihovih zemalja, kao privremena mera kojim rukovodi Vlada (ili predsednik) zaobilazeci pravne mehanizme kojima se pravna drzava salje u rat. Nego su intervenciju vrsili na osnovu "hitnog sprecavanja humanitarne katastrofe".
(bljak, 09. jun 2018 19:44)

Ipak, postoje dokumenti i svedoci koji govore o tome da je pešadija NATOa bila na rumunsko-srpskoj granici i da je to bio jedan od glacnih razloga za potpisivanje Kumanovskog sporazuma. Naravno Rumuni nemaju veze sa tim, kao što je @bljak i napomenuo.

Džoni

pre 5 godina

NATO jeste izveo napad iz Albanije ali su im okosnicu činili pripadnici UČK i regularne Albanske armije vođeni NATO oficirima. Zar neko stvarno misli da su napad na Košare izvršili samo pripadnici UČK? I Apači su bili spremni za masovno uvođenje u borbu ali su ipak korišćeni samo ograničeno jer je postojala procena da bi bili lake mete na toj konfiguraciji terena. Sa severa iz Mađarske se isto očekivala intervencija pa je prva linija odbrane bila kod Subotice sa tenkovskim rovovima, rezervni položaji su bili oko B Topole isto sa tenkovskim rovovima a plan je bio povlačiti se pod vatrom do Fruške Gore a tamo bi već moglo da dođe do većeg i ozbiljnijeg otpora. U svakom slučaju dobro je da nikada nismo saznali kako bi to praktično izgledalo!

Vukodav

pre 5 godina

Neko napisa „Pamtimo“.
Pa kako pamtimo kad nismo za 19 godina ni spisak žrtava napravili, čak ni približno ako ne može potpuni?
Sramota svih vlasti, od Miloševića do Vučića.

aca

pre 5 godina

Zar Lazarevic zaista misli da je NATO zaustavljen u kopnenoj invaziji???Kao da je zavrsio neki sega-mega fakultet a ne respektabilnu Vojnu Akademiju.

milence

pre 5 godina

sad izmisljate i pravite od sebe vazne licnosti a realno ste narod doveli na ivicu propasti, oterali mlade ljude u smrt u suludom ratu protiv celog sveta i na kraju izgubili tudje zivote i teritoriju. Realno ste nule od ljudi.

K1K Jovanović '99. god.

pre 5 godina

@Klasa 98-e: Na Košarama nijedna aktivna jedinica nije bila opremljena ni Strelama, ni Iglama. Ovo odgovorno tvrdim, jer je to bio moj oficirski posao u štabu prištinskog korpusa 1999. godine. Možeš li da mi kažeš jedinicu kojoj si pripadao i ko je izvršio trebovanje Strela za tvoju jedinicu? Kako je jedinica dobila tri kompleta i kako se desilo da jedan vojnik duži tri kompleta?
Inače Strela 2M je izuzetno podložna mamcima i u slučaju lansiranja istih, ne postoji verovatnoća pogotka ciljane mete.

nikad gledalac rijalitija

pre 5 godina

sve, sve...ali meni i dalje nije jasno da mi dan-danas ne znamo tačan broj poginulih. nije ni čudo što ne znamo gde je granica naše zemlje kad se nismo udostojili da znamo broj grobova onih koji su za tu zemlju dali život. al dobro....mlada smo nacija i sada smo na dnu svog celokupnog nacionalnog veka i bića, naučićemo....nadam se. i zapamtiti...valjda...

satelit

pre 5 godina

istina NATO saveznik je bio porazen kao i u svim ratovima 90tih (ne zaboravite pritisak na Srbiju 1995te za vreme agresije na RSK i bombardovanje RS) ali se na kraju pokazalo da je ocekivano NATO ostvario cilj

Ivan

pre 5 godina

Ja se secam da su bombardovali bolnice i porodilista i secam se...da ne laprdam previse.
Sve u svemu se sve zaboravilo,mi ostali i dalje u bedi itd.

19 GODINA!

pre 5 godina

Koliko ja znam, ovo je podatak o zrtvama 1998-1999...

1 NATO intervencija:
'Srbija:180 civila, 90 pripadnika Vojske Jugoslavije (VJ), pet pripadnika MUP-a Srbije. Osim troje državljana Kine, svi ostali su bili državljani SRJ“.
Kosovo: 267 civila (209 albanskih i 58 nealbanskih), 171 pripadnik VJ, 20 pripadnika MUP Srbije i 26 pripadnika OVK (19 od 26 pripadnika OVK stradalo je u NATO bombardovanju KPZ Dubrava kod Istoka). '

2 najvise zrtava, sukobi na Kosovu, bez ucesca NATO:

'Od početka 1998. do kraja 2000. godine u sukobima na Kosovu poginulo je ukupno oko 13.500 ljudi, od čega oko 10.800 Albanaca, 2.200 Srba i oko 500 Roma i drugih nealbanaca.'

Dakle, ovo je objavljeno pre par godina na B92 ili N1...

Jovo

pre 5 godina

Ma da. Uplasili se od nas pa odustali.
(Gale, 9. jun 2018 20:50)

Do kopnene invazije bi sigurno došlo, samo da nismo imali najboljeg u novijoj istoriji za ministra informisanja. On je potpuno sam i goloruk sprečio invaziju. Zato nemojte da razvodnjavate i da delite zahvalnost naroda ka većem broju ljudi.

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 5 godina

Smesno. Ni petogodisnjaku koji se igra generala ne bi palo na pamet da pokusa kopnenu invaziju na Srbiju iz Albanije, ako moze iz Madjarske. Da su bilo sta hteli, Beograd bi pao za jedno prepodne, bez ispaljenog metka.

Pero

pre 5 godina

@ stiven k

Moja teorija je da se ipak tajno zna koliko je tacno ljudi poginulo, nije to tako tesko uraditi i ne treba da se ide po mesnim zajednicama. Vec se radi o tome da kad bi se objavio tacan broj to verovatno vise ne bi izgledala kao pobeda.
Kad se radi o broju poginulih policajaca i pripadnika vojske, tu ima i knjiga u kojoj su navedeni svi oni. I ako se nevaram njih je oko 1500.

ArtuDitu

pre 5 godina

Nije mi jasno kako je moguce da se do danas ne zna tacan broj poginulih vojnika i civila vec se pretpostavlja da je tokom bombardovanja nastradalo izmedju 1200 i 2500 ljudi.

neutralni felsh

pre 5 godina

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!! 
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 09. jun 2018 22:59) 


nije to nista, moj komsija oborio dva avaksa ;)

zoki

pre 5 godina

@ (Džoni, 09. jun 2018 22:31)

JA sam LIČNO Strelama oborio 3 Apača 18. maja 1999. godine na Košarama! Mogu da izmišljaju šta hoće, ja znam šta sam video i doživeo!!!
(Klasa 98-e! Pozdrav za moje drugove sa KOŠARA!, 9. jun 2018 22:59)

Koje pečurke trošiš, da i ja malo doživim što i ti.

Dragoslav

pre 5 godina

Političari j generali dobiju pare, vile, švalerke, memoare, debele penzine, a narod dobije siromaštvo, proteze, bolesti i patnju.
Svaka vam čast, paceri.

tacno

pre 5 godina

9. april 1999. je bio petak i nije mogao biti Uskrs. Toliko o tome...
(Cakma, 9. jun 2018 21:03)

Велики Петак је Ускршњи празник.
(САА., 9. jun 2018 22:28)

Apsolutno tacno, u mnogim zemljama na zapadu se Veliki Petak ne radi kao deo Uskrsnjih praznika.

HanSolo

pre 5 godina

"Broj žrtava nikad nije utvrđen".. Eto to pokazuje kolika smo mi banana država.. Pa koja država to ne može ustanoviti u 20 veku? Siguran sam da se zna, nego bolje je reći ovako da se "uveća" broj I da nam "velike vođe" peru mozgove kroz vekove..

Samo pitam

pre 5 godina

Zasto procenjujemo broj zrtava? Zasto nije nacinjen spisak svih zrtava, civilnih i vojnih, sa imenima i prezimenima? Zasto im nije podignut memorijalni centar, gde se moze dostojanstveno odati posta, a ne da im se slike lepe na museme? Nikada Srbija nije cenila svoje zrtve, ali bas nikada.