Četvrtak, 17.05.2018.

19:07

Penzije u Srbiji: Ovo su 3 moguća scenarija VIDEO

Ko bi rekao da će MMF i penzioneri biti na jednoj, a Vlada Srbije na suprotnoj strani?

Izvor: Prva

Penzije u Srbiji: Ovo su 3 moguæa scenarija VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

Miroslav

pre 5 godina

Primam porodicnu penziju koja istice u decembru. Ako se do tad ne donese odluka, da li bih ja nakon tog vremena imao pravo na novac koji je oduzet ukoliko se odluce na vracanje, za taj period koji sam primao penziju?

Sef

pre 5 godina

Ne podržavam vlast, ali realno to što penzioneri traže je nerealno. Ja samo ne znam odakle ljudi očekuju da im isplate to povećanje. Budite malo racionalni, nema se para za to što tražite...

ebrecovece

pre 5 godina

Niko ne sme budzetlijama da kaze sledece stvari: 

-Penzioni fond je pokrade za vreme Milosevica 
-Ova drzava proizvodi gubitke, ne prihoduje, a isplacuje 1.7 miliona penzija 

Dakle, drzava se zaduzuje za potrosnju, tj. isplatu budzetskim korisnicima koji u zbiru proizvode gubitke. Otima se od realnog sektora, i imamo razbijanje mogucnosti da se uopste razvije privreda, jer su prioritet 2.5 miliona fakticki parazita, od kojih se ocekuje da glasaju vlast, svaku vlast, i zato im se niko ne zamera po cenu unistenja cele drzave. 

Vidimo i u komentarima da ti ljudi smatraju da to tako treba, da to njima pripada. 

Pa fantasticno gospodo, vama je Broz jos ziv.
(Bubrezi u loju, 17. maj 2018 21:50)

Na penzionerima se primenom ovih mera "štedi" svega oko 15 miliona evra mesečno. Ako država nema te pare i treba već jednom da bankrotira, a ne da se hvali "istorijskim" uspesima. A i nešto nisam primetio da su se svi bacili na štednju.

Pozdrav ispod novogodišnje jelke!

Sef

pre 5 godina

Uvek me je zanimalo na šta baba i deda od 70 godina potroše po 40+ hiljada mesečno. Moja baba živi sa 16 hiljada i uživa u životu, ne može Bog zna šta sebi da prijušti ali šta sad. Jedan vikend na Ostrogu godišnje i par dana u banji je sasvim ok u tim godinama.

neobavezno

pre 5 godina

Citam toliko glupe komentare da se zapitam iz kakvih sredina doticni poticu? Po cemu penzioneri moraju imati skromne prohteve i po cemu nemaju prava na sadrzajniji zivot? Zato sto tako misle neki koji imaju babe i dede po kojima su zakljucili da su se naziveli, samo ocekuju odlazak. Verovatno i ta unucad vode veoma "interesantan" i osmisljen zivot pa ce i njihovi potomci, danas ili sutra, tako suditi o njima.
Ima penzionera koji uprkos godinama imaju mlado srce pa shodno tome upraznjavaju odlazak u pozoriste, letovanje, druzenja. Nije dovoljno samo ugoditi stomaku vec dusi. Sad, sto neki penzioneri zive ovako ili onako, ne zavisi samo od novca, vec i.mnogih drugih faktora.

Ivan

pre 5 godina

@ bubrezi u loju
Tacno. Plus da dodamo one sa beneficiranim stazom- bez ikakve realne osnove. U vojsci imaju beneficiju a bar pola njih se nije maklo ceo radni vek iz kancelarije. I u policiji toga ima dosta.Odu u penziju sa 45-50 godina a ljudi iz privatnog sektora 15-20 godina kasnije. Tu nema logike. U redu je da postoji beneficija za odredjene kategorije zaposlenih ali ona nikako ne bi smela biti visa od 5 godina nasprram obicno zaposlenih a kamoli 15 i vise godina. Moj tata je kao vojno lice otisao u penziju sa 48 godina, a stric koji je radio kao inzinjer masinstva bez beneficije iako je radio rizicniji posao, odlazi tek sad u svojoj 65. Razlika 17 godina. Gde to ima da neko ode u penziju sa 45-50 a ostali sa 65? Nema tog toliko odgovornijeg i rizicnijeg posla od nekog drugog posla da bi isao 15-20 godina ranije u penziju. Zbog parazita u javnim sluzbama i ovih sa velikim beneficijama je propao penzioni sistem. To tako ne moze a i ne treba vise da funkcionise.

Milutin

pre 5 godina

Izracunajte to na godisnjem nivou (koliko treba da se vrati), pomnozite sa dvanaest meseci i utvrdite koliki je to deo u budzetu Srbije (on je oko 8 milijardi eura). E onda utvrdite koliki ce biti deficit.





0







0

Kobster

pre 5 godina

Uvek me je zanimalo na šta baba i deda od 70 godina potroše po 40+ hiljada mesečno. Moja baba živi sa 16 hiljada i uživa u životu, ne može Bog zna šta sebi da prijušti ali šta sad. Jedan vikend na Ostrogu godišnje i par dana u banji je sasvim ok u tim godinama.
(Sef, 17. maj 2018 23:21)
Na sta trose je njihova stvar i ne mozes ti da upravljas novcem koji su oni ZARADILI. A mnogi od 70+ placaju lekove, terapije, tretmane... Sta sve cove procitati, jos malo pa cemo ponovo uvesti lapot.

neobavezno

pre 5 godina

Nije tacno da su penzije svima jednake u Nemackoj. Nikada i nece biti jer mora postojati razlika. Nije penzija jednog visoko obrazovanog ilsta kao nekoga ko ima srednju ili nizu spremu. Prema skolskoj spremi, zvanju i plati. obracunava se penzija. Sto to nekima ne odgovara pa bi da imaju svi isto, po sistemu jednakih stomaka neka potraze sistem mu kojem je tako.

NoName

pre 5 godina

@neobavezno

I zbog idiota ne postoji ljudsko dostojanstvo, mir, zivot bez stresa.
Trebaju svi imati manje vise jednako. Jer niko ne bi preziveo bez drugih poslova. Svi bi bili u govnima da nema cistaca.
I nema to veze sa komunizmom, ima veze sa zdravim razumom.

Mile

pre 5 godina

Podići svim penzionerima 15%.To bi bilo najpravednije!Šta je tih 3% ili manje?Pa to je za veknu hleba više mesečno, au što je povećanje..

Nathan

pre 5 godina

Imam 26 godina i ne ocekujem nikakvu penziju. To je socialisticna zaostavina i treba je ukinuti svuda u svetu. Ako covek do 60 godina ne moze da obezbedi sebe, porodicu za naredne generacije bolje i ne zasluzuje. Bilo bi me sramota da primam penziju jer to znaci da sam zesce fejlovao u zivotu.

mirko

pre 5 godina

"Evo ja radim u državnoj firmi,bezmalo 30g staza kao monter na dalekovodu.Ko si ti da mi kažeš da ja nisam pošteno zaradio svoje ?"

onaj koji kod privatnika montira 12 x vise mesecno id tebe

znamo kako se radi po EPS -u

a vikendom lepis vodjine postere

to je uslov za posao

Populisticka kradja

pre 5 godina

Realno gledano ova zezancija sa penzijama sad je samo pritisak na vlast zbog Kosova, i ništa drugo, jer su penzioneri glavni glasači AV! 
Ako ga priznaju, biće love i za vraćanje i povećanje, ako budu oduglovačili, biće još novih ovakvih problema, pogodni smo kao "drzava" za razne ucene.
(Veseli, 17. maj 2018 20:22)

Nijedan pokradeni penzioner nije glasao za Vucica! On je udario svom silom na 25% penzionera sa penzijama preko 25.000 dinara.

Penzioner

pre 5 godina

Zakon je UKINULO VREME. To sto ga vlast i dalje primenjuje nije preporuka za ulazak zemlje u bilo koju supranacionalnu organizaciju. Nedavno smo čitali da smo u ovoj godini uspešniji u ekonomskom rastu od EU.

gigatrend

pre 5 godina

Moguć je samo jedan jedini scenario: Ukidanje protivustavnog zakona, vraćanje do sada otetog novca sa pripadajućom kamatom, i zakonsko usklađivanje penzija 2 puta godišnje. Setite se ovog komentara kada stignu presude iz Strazbura. Sve drugo je samo zamajavanje.

Klinac, ali pravi

pre 5 godina

Trebalo bi da vrati plate i penzije na staro, pre umanjenja, pa onda da poveca minimum deset posto da bi to bilo stvarno povecanje. Ovako ce dati dve-tri hiljade din vise i opet prazna prica. Pravi pricu o povecanju za nadolazeca vremena.

matori

pre 5 godina

@Najbolje kao u Australiji, sve penzije iste u dolar, socijalna kategorija! 
Slično je i u Italiji, Nemačkoj, Japanu. 
Gospodo penzioneri, vaših fondova nema, pojedeni i nestali, penzije se isplaćuju iz budžeta, dakle socijalna su kategorija. 
Apsolutno je nenormalno da neko prima penziju 20 hiljada a neko drugi 80. 
Potpuna reforma penzionog sistema...
(Vukodav, 17. maj 2018 20:16)

slažem se, ali to znači da se od bruto plate svima odbija ista suma za državnu penziju, i direktori i čistačici. ali posle svako ima pravo i obavezu da uplaćuje privatni penzioni fond ( koji je nasledan u slučaju smrti i nekorišćenja fonda). onaj ko ima veću platu ima mogućnost da uplati više u privatni penzioni fond, ali ne mora.
kod nas postoji problem da ako donesu takav zakon, morali bi da računaju na period uplaćivanja u državni penzioni fond po procentnom sistemu i deo po ravnomernim uplatama.
recimo da ja imam 20 godina radnog staza, sa solidnom platom i sada donesu zakon da je penzija socijalna kategorija....
recimo u mom slučaju bi trebali da računaju na 20 godina uplata od dve prosečne plate plus 20 godina uplate socijalne penzije. a ja bi dobijao i deo iz privatnog penzionog fonda ( koji uplaćujem).

Novi Beton

pre 5 godina

Hitno vracanje svakog dinara pokradenim penzionerima sa kamatom!
(Inace tuzba Strazburu!, 17. maj 2018 21:02)
Haha, plasis mecku resetom

A.

pre 5 godina

@ (Nikon Sevast, 17. maj 2018 19:49)
@ (Makki, 17. maj 2018 19:41)

60% penzionera (oko milion) ne prima umanjene penzije. Čak ni mnogi od njih nisu glasali za Vučića, jer gledaju kako žive (oni i njihova deca) i ne veruju Vučićevim bajkama.

Verovatno su 2016. (godinu i po od početka primene zakona o umanjenju) neki penzioneri čije su penzije umanjene glasali za Vučića, jer su verovali da tako treba. Verujem da posle tri i po godine sa umanjnim penzijama i posle isteka roka primene zakona, a vest o preporuci MMF je bila i na režimskim medijima, mnogi od njih sada ne bi glasali za Vučića.

Zašto se vlada odlučila da dâ nelogičnu i matematički netačnu izjavu "ako ukinu umanjenje, 80% penzionera će imati manje penzije"? Zato što zna da više niko ne veruje da prima umanjenu penziju zbog "reformi i spasavanja Srbije od bankrota".

Bubrezi u loju

pre 5 godina

Niko ne sme budzetlijama da kaze sledece stvari:

-Penzioni fond je pokrade za vreme Milosevica
-Ova drzava proizvodi gubitke, ne prihoduje, a isplacuje 1.7 miliona penzija

Dakle, drzava se zaduzuje za potrosnju, tj. isplatu budzetskim korisnicima koji u zbiru proizvode gubitke. Otima se od realnog sektora, i imamo razbijanje mogucnosti da se uopste razvije privreda, jer su prioritet 2.5 miliona fakticki parazita, od kojih se ocekuje da glasaju vlast, svaku vlast, i zato im se niko ne zamera po cenu unistenja cele drzave.

Vidimo i u komentarima da ti ljudi smatraju da to tako treba, da to njima pripada.

Pa fantasticno gospodo, vama je Broz jos ziv.

Novi Beton

pre 5 godina

(Ivan, 17. maj 2018 20:49)
Aha, a privatna osiguranja/fondovi uopste ne zavise od politike... A i odakle, kad je obavezna uplata u PIO fond?

misko

pre 5 godina

Ukoliko ne vrate otete penzije, vracanje istih za dve tri godine izgubice svaku smisao, posto nece biti onih kojima treba vratiti, do sada nas je vec manje za 300.000 od 2014. g. A i postojanje PIO fonda je izgubila smisao jer, vise nije bitno koliko si godina radio i koliko si uplacivao vec koliko ti VODJA ODREDI.

Vukodav

pre 5 godina

Najbolje kao u Australiji, sve penzije iste u dolar, socijalna kategorija!
Slično je i u Italiji, Nemačkoj, Japanu.
Gospodo penzioneri, vaših fondova nema, pojedeni i nestali, penzije se isplaćuju iz budžeta, dakle socijalna su kategorija.
Apsolutno je nenormalno da neko prima penziju 20 hiljada a neko drugi 80.
Potpuna reforma penzionog sistema je prosto neophodna.
Uopšte ne razumem zašto to do sada nije već urađeno. Lex specialis i gotovo.

Major

pre 5 godina

Ceo život lično uplaćujem doprinose da bi javni sektor imao penzije. Oni su korisnici budžeta, oni ne pune buddžet, njihove doprinose treba prepraviti na minimalac ili da im se da bruto plata pa neka sami sebi odrede penziju. Nepravedno je da onaj koji radi pri državi ima visoku platu jer ništa ne radi, dobije glupavo veliku otpremninu i uživa u velikoj penziji koju nije ni zaradio.

Veseli

pre 5 godina

Realno gledano ova zezancija sa penzijama sad je samo pritisak na vlast zbog Kosova, i ništa drugo, jer su penzioneri glavni glasači AV!
Ako ga priznaju, biće love i za vraćanje i povećanje, ako budu oduglovačili, biće još novih ovakvih problema, pogodni smo kao "drzava" za razne ucene.

XXL

pre 5 godina

Briga me za penzionere danas su u mom gradu zbog par matoraca iz okolne zgrade kojima sve smeta blizu gimnazije u gimnaziji policijom sprečili učenike lV razreda da puste razglas i proslave dane mature. A to su samo deca, mladi koji ionako nemaju - radost u okruženju.

PALESTA, ANARHIST & ANTIHRIST

pre 5 godina

Nije ovaj zakon "sporan" - on je pre svega protivustavan! O moralnoj i humanoj strani, ne bih ovom prilikom, budući da i onako cenzurišete slobodnomisleće komentare preko svake pristojne mere.

djeram

pre 5 godina

MMF je na strani peMzionera, jer veruje laznim podacima koje im podnose napRdnjaci o privrednom cudu, ekonomskom tigru, lideru regiona, a napRdnjaci su protiv, jer znaju kakvo je pravo stanje u drzavnoj kasi!

Fazlinović

pre 5 godina

"Ekonomisti poručuju Vladi da ne pravi scenraija,već da ukine Zakon koji je ionako važio do docembra 2017 i krene u usklađivanje penzije kako Bog zapoveda:dva puta godišnje kako se kreće inflacija i potrošačka korpa!"

Fora je u tome što je do kraja decembra 2017. bio oročen zakon o privremenom smanjenju plata, dok je zakon o privremenom smanjenju penzija bio samo usmeno oročen do tog datuma.

U tekstu Zakona o privremenom uređivanju načina isplate penzija se ne pominje nikakav datum ili rok do kada bi trebalo da važi, niti vremenski period koliko dugo bi trebalo da važi, niti uslovi pod kojima bi trebalo da prestane da važi. Čitaj - trajno rešenje, odnosno, dok se Gospodar ne umilostivi da ga ukine...

pucanj u prazno

pre 5 godina

Samo su oni sa penzijama i do 160.000 din. nezainteresovani za pomenute varijante, jer njima penzije nisu ni umanjivane, a nisu ni vrsili uplate u PIO fond. Znate, radi se o nacionalnim i sportskim penzijama koje se primaju od 40.g.

drvobradi

pre 5 godina

Mozda da uvedu 4ti predlog, da urade rekalkulaciju penzija, revidiraju one koji su otisli po sistemu 10 najboljih godina, i one sa nepravedno beneficiranim radnim stazom. Npr MUP i vojska su nam dali gomilu penzionera koji su ceo zivot sedeli po kancelarijama i imali beneficirani staz, otisli sa 45 u penziju i onda poceli da rade na ugovor o delu. Izuzeo bih one na terenu, cak bih i salterusama dao beneficirani.

drvobradi

pre 5 godina

Mozda da uvedu 4ti predlog, da urade rekalkulaciju penzija, revidiraju one koji su otisli po sistemu 10 najboljih godina, i one sa nepravedno beneficiranim radnim stazom. Npr MUP i vojska su nam dali gomilu penzionera koji su ceo zivot sedeli po kancelarijama i imali beneficirani staz, otisli sa 45 u penziju i onda poceli da rade na ugovor o delu. Izuzeo bih one na terenu, cak bih i salterusama dao beneficirani.

Kobster

pre 5 godina

Uvek me je zanimalo na šta baba i deda od 70 godina potroše po 40+ hiljada mesečno. Moja baba živi sa 16 hiljada i uživa u životu, ne može Bog zna šta sebi da prijušti ali šta sad. Jedan vikend na Ostrogu godišnje i par dana u banji je sasvim ok u tim godinama.
(Sef, 17. maj 2018 23:21)
Na sta trose je njihova stvar i ne mozes ti da upravljas novcem koji su oni ZARADILI. A mnogi od 70+ placaju lekove, terapije, tretmane... Sta sve cove procitati, jos malo pa cemo ponovo uvesti lapot.

pucanj u prazno

pre 5 godina

Samo su oni sa penzijama i do 160.000 din. nezainteresovani za pomenute varijante, jer njima penzije nisu ni umanjivane, a nisu ni vrsili uplate u PIO fond. Znate, radi se o nacionalnim i sportskim penzijama koje se primaju od 40.g.

misko

pre 5 godina

Ukoliko ne vrate otete penzije, vracanje istih za dve tri godine izgubice svaku smisao, posto nece biti onih kojima treba vratiti, do sada nas je vec manje za 300.000 od 2014. g. A i postojanje PIO fonda je izgubila smisao jer, vise nije bitno koliko si godina radio i koliko si uplacivao vec koliko ti VODJA ODREDI.

PALESTA, ANARHIST & ANTIHRIST

pre 5 godina

Nije ovaj zakon "sporan" - on je pre svega protivustavan! O moralnoj i humanoj strani, ne bih ovom prilikom, budući da i onako cenzurišete slobodnomisleće komentare preko svake pristojne mere.

neobavezno

pre 5 godina

Citam toliko glupe komentare da se zapitam iz kakvih sredina doticni poticu? Po cemu penzioneri moraju imati skromne prohteve i po cemu nemaju prava na sadrzajniji zivot? Zato sto tako misle neki koji imaju babe i dede po kojima su zakljucili da su se naziveli, samo ocekuju odlazak. Verovatno i ta unucad vode veoma "interesantan" i osmisljen zivot pa ce i njihovi potomci, danas ili sutra, tako suditi o njima.
Ima penzionera koji uprkos godinama imaju mlado srce pa shodno tome upraznjavaju odlazak u pozoriste, letovanje, druzenja. Nije dovoljno samo ugoditi stomaku vec dusi. Sad, sto neki penzioneri zive ovako ili onako, ne zavisi samo od novca, vec i.mnogih drugih faktora.

djeram

pre 5 godina

MMF je na strani peMzionera, jer veruje laznim podacima koje im podnose napRdnjaci o privrednom cudu, ekonomskom tigru, lideru regiona, a napRdnjaci su protiv, jer znaju kakvo je pravo stanje u drzavnoj kasi!

gigatrend

pre 5 godina

Moguć je samo jedan jedini scenario: Ukidanje protivustavnog zakona, vraćanje do sada otetog novca sa pripadajućom kamatom, i zakonsko usklađivanje penzija 2 puta godišnje. Setite se ovog komentara kada stignu presude iz Strazbura. Sve drugo je samo zamajavanje.

A.

pre 5 godina

@ (Nikon Sevast, 17. maj 2018 19:49)
@ (Makki, 17. maj 2018 19:41)

60% penzionera (oko milion) ne prima umanjene penzije. Čak ni mnogi od njih nisu glasali za Vučića, jer gledaju kako žive (oni i njihova deca) i ne veruju Vučićevim bajkama.

Verovatno su 2016. (godinu i po od početka primene zakona o umanjenju) neki penzioneri čije su penzije umanjene glasali za Vučića, jer su verovali da tako treba. Verujem da posle tri i po godine sa umanjnim penzijama i posle isteka roka primene zakona, a vest o preporuci MMF je bila i na režimskim medijima, mnogi od njih sada ne bi glasali za Vučića.

Zašto se vlada odlučila da dâ nelogičnu i matematički netačnu izjavu "ako ukinu umanjenje, 80% penzionera će imati manje penzije"? Zato što zna da više niko ne veruje da prima umanjenu penziju zbog "reformi i spasavanja Srbije od bankrota".

Major

pre 5 godina

Ceo život lično uplaćujem doprinose da bi javni sektor imao penzije. Oni su korisnici budžeta, oni ne pune buddžet, njihove doprinose treba prepraviti na minimalac ili da im se da bruto plata pa neka sami sebi odrede penziju. Nepravedno je da onaj koji radi pri državi ima visoku platu jer ništa ne radi, dobije glupavo veliku otpremninu i uživa u velikoj penziji koju nije ni zaradio.

Ivan

pre 5 godina

@ bubrezi u loju
Tacno. Plus da dodamo one sa beneficiranim stazom- bez ikakve realne osnove. U vojsci imaju beneficiju a bar pola njih se nije maklo ceo radni vek iz kancelarije. I u policiji toga ima dosta.Odu u penziju sa 45-50 godina a ljudi iz privatnog sektora 15-20 godina kasnije. Tu nema logike. U redu je da postoji beneficija za odredjene kategorije zaposlenih ali ona nikako ne bi smela biti visa od 5 godina nasprram obicno zaposlenih a kamoli 15 i vise godina. Moj tata je kao vojno lice otisao u penziju sa 48 godina, a stric koji je radio kao inzinjer masinstva bez beneficije iako je radio rizicniji posao, odlazi tek sad u svojoj 65. Razlika 17 godina. Gde to ima da neko ode u penziju sa 45-50 a ostali sa 65? Nema tog toliko odgovornijeg i rizicnijeg posla od nekog drugog posla da bi isao 15-20 godina ranije u penziju. Zbog parazita u javnim sluzbama i ovih sa velikim beneficijama je propao penzioni sistem. To tako ne moze a i ne treba vise da funkcionise.

ebrecovece

pre 5 godina

Niko ne sme budzetlijama da kaze sledece stvari: 

-Penzioni fond je pokrade za vreme Milosevica 
-Ova drzava proizvodi gubitke, ne prihoduje, a isplacuje 1.7 miliona penzija 

Dakle, drzava se zaduzuje za potrosnju, tj. isplatu budzetskim korisnicima koji u zbiru proizvode gubitke. Otima se od realnog sektora, i imamo razbijanje mogucnosti da se uopste razvije privreda, jer su prioritet 2.5 miliona fakticki parazita, od kojih se ocekuje da glasaju vlast, svaku vlast, i zato im se niko ne zamera po cenu unistenja cele drzave. 

Vidimo i u komentarima da ti ljudi smatraju da to tako treba, da to njima pripada. 

Pa fantasticno gospodo, vama je Broz jos ziv.
(Bubrezi u loju, 17. maj 2018 21:50)

Na penzionerima se primenom ovih mera "štedi" svega oko 15 miliona evra mesečno. Ako država nema te pare i treba već jednom da bankrotira, a ne da se hvali "istorijskim" uspesima. A i nešto nisam primetio da su se svi bacili na štednju.

Pozdrav ispod novogodišnje jelke!

neobavezno

pre 5 godina

Nije tacno da su penzije svima jednake u Nemackoj. Nikada i nece biti jer mora postojati razlika. Nije penzija jednog visoko obrazovanog ilsta kao nekoga ko ima srednju ili nizu spremu. Prema skolskoj spremi, zvanju i plati. obracunava se penzija. Sto to nekima ne odgovara pa bi da imaju svi isto, po sistemu jednakih stomaka neka potraze sistem mu kojem je tako.

Populisticka kradja

pre 5 godina

Realno gledano ova zezancija sa penzijama sad je samo pritisak na vlast zbog Kosova, i ništa drugo, jer su penzioneri glavni glasači AV! 
Ako ga priznaju, biće love i za vraćanje i povećanje, ako budu oduglovačili, biće još novih ovakvih problema, pogodni smo kao "drzava" za razne ucene.
(Veseli, 17. maj 2018 20:22)

Nijedan pokradeni penzioner nije glasao za Vucica! On je udario svom silom na 25% penzionera sa penzijama preko 25.000 dinara.

matori

pre 5 godina

@Najbolje kao u Australiji, sve penzije iste u dolar, socijalna kategorija! 
Slično je i u Italiji, Nemačkoj, Japanu. 
Gospodo penzioneri, vaših fondova nema, pojedeni i nestali, penzije se isplaćuju iz budžeta, dakle socijalna su kategorija. 
Apsolutno je nenormalno da neko prima penziju 20 hiljada a neko drugi 80. 
Potpuna reforma penzionog sistema...
(Vukodav, 17. maj 2018 20:16)

slažem se, ali to znači da se od bruto plate svima odbija ista suma za državnu penziju, i direktori i čistačici. ali posle svako ima pravo i obavezu da uplaćuje privatni penzioni fond ( koji je nasledan u slučaju smrti i nekorišćenja fonda). onaj ko ima veću platu ima mogućnost da uplati više u privatni penzioni fond, ali ne mora.
kod nas postoji problem da ako donesu takav zakon, morali bi da računaju na period uplaćivanja u državni penzioni fond po procentnom sistemu i deo po ravnomernim uplatama.
recimo da ja imam 20 godina radnog staza, sa solidnom platom i sada donesu zakon da je penzija socijalna kategorija....
recimo u mom slučaju bi trebali da računaju na 20 godina uplata od dve prosečne plate plus 20 godina uplate socijalne penzije. a ja bi dobijao i deo iz privatnog penzionog fonda ( koji uplaćujem).

Fazlinović

pre 5 godina

"Ekonomisti poručuju Vladi da ne pravi scenraija,već da ukine Zakon koji je ionako važio do docembra 2017 i krene u usklađivanje penzije kako Bog zapoveda:dva puta godišnje kako se kreće inflacija i potrošačka korpa!"

Fora je u tome što je do kraja decembra 2017. bio oročen zakon o privremenom smanjenju plata, dok je zakon o privremenom smanjenju penzija bio samo usmeno oročen do tog datuma.

U tekstu Zakona o privremenom uređivanju načina isplate penzija se ne pominje nikakav datum ili rok do kada bi trebalo da važi, niti vremenski period koliko dugo bi trebalo da važi, niti uslovi pod kojima bi trebalo da prestane da važi. Čitaj - trajno rešenje, odnosno, dok se Gospodar ne umilostivi da ga ukine...

mirko

pre 5 godina

"Evo ja radim u državnoj firmi,bezmalo 30g staza kao monter na dalekovodu.Ko si ti da mi kažeš da ja nisam pošteno zaradio svoje ?"

onaj koji kod privatnika montira 12 x vise mesecno id tebe

znamo kako se radi po EPS -u

a vikendom lepis vodjine postere

to je uslov za posao

Klinac, ali pravi

pre 5 godina

Trebalo bi da vrati plate i penzije na staro, pre umanjenja, pa onda da poveca minimum deset posto da bi to bilo stvarno povecanje. Ovako ce dati dve-tri hiljade din vise i opet prazna prica. Pravi pricu o povecanju za nadolazeca vremena.

Penzioner

pre 5 godina

Zakon je UKINULO VREME. To sto ga vlast i dalje primenjuje nije preporuka za ulazak zemlje u bilo koju supranacionalnu organizaciju. Nedavno smo čitali da smo u ovoj godini uspešniji u ekonomskom rastu od EU.

Novi Beton

pre 5 godina

Hitno vracanje svakog dinara pokradenim penzionerima sa kamatom!
(Inace tuzba Strazburu!, 17. maj 2018 21:02)
Haha, plasis mecku resetom

Mile

pre 5 godina

Podići svim penzionerima 15%.To bi bilo najpravednije!Šta je tih 3% ili manje?Pa to je za veknu hleba više mesečno, au što je povećanje..

Veseli

pre 5 godina

Realno gledano ova zezancija sa penzijama sad je samo pritisak na vlast zbog Kosova, i ništa drugo, jer su penzioneri glavni glasači AV!
Ako ga priznaju, biće love i za vraćanje i povećanje, ako budu oduglovačili, biće još novih ovakvih problema, pogodni smo kao "drzava" za razne ucene.

XXL

pre 5 godina

Briga me za penzionere danas su u mom gradu zbog par matoraca iz okolne zgrade kojima sve smeta blizu gimnazije u gimnaziji policijom sprečili učenike lV razreda da puste razglas i proslave dane mature. A to su samo deca, mladi koji ionako nemaju - radost u okruženju.

NoName

pre 5 godina

@neobavezno

I zbog idiota ne postoji ljudsko dostojanstvo, mir, zivot bez stresa.
Trebaju svi imati manje vise jednako. Jer niko ne bi preziveo bez drugih poslova. Svi bi bili u govnima da nema cistaca.
I nema to veze sa komunizmom, ima veze sa zdravim razumom.

Novi Beton

pre 5 godina

(Ivan, 17. maj 2018 20:49)
Aha, a privatna osiguranja/fondovi uopste ne zavise od politike... A i odakle, kad je obavezna uplata u PIO fond?

Vukodav

pre 5 godina

Najbolje kao u Australiji, sve penzije iste u dolar, socijalna kategorija!
Slično je i u Italiji, Nemačkoj, Japanu.
Gospodo penzioneri, vaših fondova nema, pojedeni i nestali, penzije se isplaćuju iz budžeta, dakle socijalna su kategorija.
Apsolutno je nenormalno da neko prima penziju 20 hiljada a neko drugi 80.
Potpuna reforma penzionog sistema je prosto neophodna.
Uopšte ne razumem zašto to do sada nije već urađeno. Lex specialis i gotovo.

Bubrezi u loju

pre 5 godina

Niko ne sme budzetlijama da kaze sledece stvari:

-Penzioni fond je pokrade za vreme Milosevica
-Ova drzava proizvodi gubitke, ne prihoduje, a isplacuje 1.7 miliona penzija

Dakle, drzava se zaduzuje za potrosnju, tj. isplatu budzetskim korisnicima koji u zbiru proizvode gubitke. Otima se od realnog sektora, i imamo razbijanje mogucnosti da se uopste razvije privreda, jer su prioritet 2.5 miliona fakticki parazita, od kojih se ocekuje da glasaju vlast, svaku vlast, i zato im se niko ne zamera po cenu unistenja cele drzave.

Vidimo i u komentarima da ti ljudi smatraju da to tako treba, da to njima pripada.

Pa fantasticno gospodo, vama je Broz jos ziv.

Milutin

pre 5 godina

Izracunajte to na godisnjem nivou (koliko treba da se vrati), pomnozite sa dvanaest meseci i utvrdite koliki je to deo u budzetu Srbije (on je oko 8 milijardi eura). E onda utvrdite koliki ce biti deficit.





0







0

Nathan

pre 5 godina

Imam 26 godina i ne ocekujem nikakvu penziju. To je socialisticna zaostavina i treba je ukinuti svuda u svetu. Ako covek do 60 godina ne moze da obezbedi sebe, porodicu za naredne generacije bolje i ne zasluzuje. Bilo bi me sramota da primam penziju jer to znaci da sam zesce fejlovao u zivotu.

Sef

pre 5 godina

Ne podržavam vlast, ali realno to što penzioneri traže je nerealno. Ja samo ne znam odakle ljudi očekuju da im isplate to povećanje. Budite malo racionalni, nema se para za to što tražite...

Sef

pre 5 godina

Uvek me je zanimalo na šta baba i deda od 70 godina potroše po 40+ hiljada mesečno. Moja baba živi sa 16 hiljada i uživa u životu, ne može Bog zna šta sebi da prijušti ali šta sad. Jedan vikend na Ostrogu godišnje i par dana u banji je sasvim ok u tim godinama.

Miroslav

pre 5 godina

Primam porodicnu penziju koja istice u decembru. Ako se do tad ne donese odluka, da li bih ja nakon tog vremena imao pravo na novac koji je oduzet ukoliko se odluce na vracanje, za taj period koji sam primao penziju?

Nathan

pre 5 godina

Imam 26 godina i ne ocekujem nikakvu penziju. To je socialisticna zaostavina i treba je ukinuti svuda u svetu. Ako covek do 60 godina ne moze da obezbedi sebe, porodicu za naredne generacije bolje i ne zasluzuje. Bilo bi me sramota da primam penziju jer to znaci da sam zesce fejlovao u zivotu.

Sef

pre 5 godina

Uvek me je zanimalo na šta baba i deda od 70 godina potroše po 40+ hiljada mesečno. Moja baba živi sa 16 hiljada i uživa u životu, ne može Bog zna šta sebi da prijušti ali šta sad. Jedan vikend na Ostrogu godišnje i par dana u banji je sasvim ok u tim godinama.

Sef

pre 5 godina

Ne podržavam vlast, ali realno to što penzioneri traže je nerealno. Ja samo ne znam odakle ljudi očekuju da im isplate to povećanje. Budite malo racionalni, nema se para za to što tražite...

Vukodav

pre 5 godina

Najbolje kao u Australiji, sve penzije iste u dolar, socijalna kategorija!
Slično je i u Italiji, Nemačkoj, Japanu.
Gospodo penzioneri, vaših fondova nema, pojedeni i nestali, penzije se isplaćuju iz budžeta, dakle socijalna su kategorija.
Apsolutno je nenormalno da neko prima penziju 20 hiljada a neko drugi 80.
Potpuna reforma penzionog sistema je prosto neophodna.
Uopšte ne razumem zašto to do sada nije već urađeno. Lex specialis i gotovo.

XXL

pre 5 godina

Briga me za penzionere danas su u mom gradu zbog par matoraca iz okolne zgrade kojima sve smeta blizu gimnazije u gimnaziji policijom sprečili učenike lV razreda da puste razglas i proslave dane mature. A to su samo deca, mladi koji ionako nemaju - radost u okruženju.

Bubrezi u loju

pre 5 godina

Niko ne sme budzetlijama da kaze sledece stvari:

-Penzioni fond je pokrade za vreme Milosevica
-Ova drzava proizvodi gubitke, ne prihoduje, a isplacuje 1.7 miliona penzija

Dakle, drzava se zaduzuje za potrosnju, tj. isplatu budzetskim korisnicima koji u zbiru proizvode gubitke. Otima se od realnog sektora, i imamo razbijanje mogucnosti da se uopste razvije privreda, jer su prioritet 2.5 miliona fakticki parazita, od kojih se ocekuje da glasaju vlast, svaku vlast, i zato im se niko ne zamera po cenu unistenja cele drzave.

Vidimo i u komentarima da ti ljudi smatraju da to tako treba, da to njima pripada.

Pa fantasticno gospodo, vama je Broz jos ziv.

Major

pre 5 godina

Ceo život lično uplaćujem doprinose da bi javni sektor imao penzije. Oni su korisnici budžeta, oni ne pune buddžet, njihove doprinose treba prepraviti na minimalac ili da im se da bruto plata pa neka sami sebi odrede penziju. Nepravedno je da onaj koji radi pri državi ima visoku platu jer ništa ne radi, dobije glupavo veliku otpremninu i uživa u velikoj penziji koju nije ni zaradio.

drvobradi

pre 5 godina

Mozda da uvedu 4ti predlog, da urade rekalkulaciju penzija, revidiraju one koji su otisli po sistemu 10 najboljih godina, i one sa nepravedno beneficiranim radnim stazom. Npr MUP i vojska su nam dali gomilu penzionera koji su ceo zivot sedeli po kancelarijama i imali beneficirani staz, otisli sa 45 u penziju i onda poceli da rade na ugovor o delu. Izuzeo bih one na terenu, cak bih i salterusama dao beneficirani.

mirko

pre 5 godina

"Evo ja radim u državnoj firmi,bezmalo 30g staza kao monter na dalekovodu.Ko si ti da mi kažeš da ja nisam pošteno zaradio svoje ?"

onaj koji kod privatnika montira 12 x vise mesecno id tebe

znamo kako se radi po EPS -u

a vikendom lepis vodjine postere

to je uslov za posao

NoName

pre 5 godina

@neobavezno

I zbog idiota ne postoji ljudsko dostojanstvo, mir, zivot bez stresa.
Trebaju svi imati manje vise jednako. Jer niko ne bi preziveo bez drugih poslova. Svi bi bili u govnima da nema cistaca.
I nema to veze sa komunizmom, ima veze sa zdravim razumom.

Ivan

pre 5 godina

@ bubrezi u loju
Tacno. Plus da dodamo one sa beneficiranim stazom- bez ikakve realne osnove. U vojsci imaju beneficiju a bar pola njih se nije maklo ceo radni vek iz kancelarije. I u policiji toga ima dosta.Odu u penziju sa 45-50 godina a ljudi iz privatnog sektora 15-20 godina kasnije. Tu nema logike. U redu je da postoji beneficija za odredjene kategorije zaposlenih ali ona nikako ne bi smela biti visa od 5 godina nasprram obicno zaposlenih a kamoli 15 i vise godina. Moj tata je kao vojno lice otisao u penziju sa 48 godina, a stric koji je radio kao inzinjer masinstva bez beneficije iako je radio rizicniji posao, odlazi tek sad u svojoj 65. Razlika 17 godina. Gde to ima da neko ode u penziju sa 45-50 a ostali sa 65? Nema tog toliko odgovornijeg i rizicnijeg posla od nekog drugog posla da bi isao 15-20 godina ranije u penziju. Zbog parazita u javnim sluzbama i ovih sa velikim beneficijama je propao penzioni sistem. To tako ne moze a i ne treba vise da funkcionise.

Novi Beton

pre 5 godina

Hitno vracanje svakog dinara pokradenim penzionerima sa kamatom!
(Inace tuzba Strazburu!, 17. maj 2018 21:02)
Haha, plasis mecku resetom

Mile

pre 5 godina

Podići svim penzionerima 15%.To bi bilo najpravednije!Šta je tih 3% ili manje?Pa to je za veknu hleba više mesečno, au što je povećanje..

Veseli

pre 5 godina

Realno gledano ova zezancija sa penzijama sad je samo pritisak na vlast zbog Kosova, i ništa drugo, jer su penzioneri glavni glasači AV!
Ako ga priznaju, biće love i za vraćanje i povećanje, ako budu oduglovačili, biće još novih ovakvih problema, pogodni smo kao "drzava" za razne ucene.

Populisticka kradja

pre 5 godina

Realno gledano ova zezancija sa penzijama sad je samo pritisak na vlast zbog Kosova, i ništa drugo, jer su penzioneri glavni glasači AV! 
Ako ga priznaju, biće love i za vraćanje i povećanje, ako budu oduglovačili, biće još novih ovakvih problema, pogodni smo kao "drzava" za razne ucene.
(Veseli, 17. maj 2018 20:22)

Nijedan pokradeni penzioner nije glasao za Vucica! On je udario svom silom na 25% penzionera sa penzijama preko 25.000 dinara.

matori

pre 5 godina

@Najbolje kao u Australiji, sve penzije iste u dolar, socijalna kategorija! 
Slično je i u Italiji, Nemačkoj, Japanu. 
Gospodo penzioneri, vaših fondova nema, pojedeni i nestali, penzije se isplaćuju iz budžeta, dakle socijalna su kategorija. 
Apsolutno je nenormalno da neko prima penziju 20 hiljada a neko drugi 80. 
Potpuna reforma penzionog sistema...
(Vukodav, 17. maj 2018 20:16)

slažem se, ali to znači da se od bruto plate svima odbija ista suma za državnu penziju, i direktori i čistačici. ali posle svako ima pravo i obavezu da uplaćuje privatni penzioni fond ( koji je nasledan u slučaju smrti i nekorišćenja fonda). onaj ko ima veću platu ima mogućnost da uplati više u privatni penzioni fond, ali ne mora.
kod nas postoji problem da ako donesu takav zakon, morali bi da računaju na period uplaćivanja u državni penzioni fond po procentnom sistemu i deo po ravnomernim uplatama.
recimo da ja imam 20 godina radnog staza, sa solidnom platom i sada donesu zakon da je penzija socijalna kategorija....
recimo u mom slučaju bi trebali da računaju na 20 godina uplata od dve prosečne plate plus 20 godina uplate socijalne penzije. a ja bi dobijao i deo iz privatnog penzionog fonda ( koji uplaćujem).

neobavezno

pre 5 godina

Nije tacno da su penzije svima jednake u Nemackoj. Nikada i nece biti jer mora postojati razlika. Nije penzija jednog visoko obrazovanog ilsta kao nekoga ko ima srednju ili nizu spremu. Prema skolskoj spremi, zvanju i plati. obracunava se penzija. Sto to nekima ne odgovara pa bi da imaju svi isto, po sistemu jednakih stomaka neka potraze sistem mu kojem je tako.

pucanj u prazno

pre 5 godina

Samo su oni sa penzijama i do 160.000 din. nezainteresovani za pomenute varijante, jer njima penzije nisu ni umanjivane, a nisu ni vrsili uplate u PIO fond. Znate, radi se o nacionalnim i sportskim penzijama koje se primaju od 40.g.

Kobster

pre 5 godina

Uvek me je zanimalo na šta baba i deda od 70 godina potroše po 40+ hiljada mesečno. Moja baba živi sa 16 hiljada i uživa u životu, ne može Bog zna šta sebi da prijušti ali šta sad. Jedan vikend na Ostrogu godišnje i par dana u banji je sasvim ok u tim godinama.
(Sef, 17. maj 2018 23:21)
Na sta trose je njihova stvar i ne mozes ti da upravljas novcem koji su oni ZARADILI. A mnogi od 70+ placaju lekove, terapije, tretmane... Sta sve cove procitati, jos malo pa cemo ponovo uvesti lapot.

Milutin

pre 5 godina

Izracunajte to na godisnjem nivou (koliko treba da se vrati), pomnozite sa dvanaest meseci i utvrdite koliki je to deo u budzetu Srbije (on je oko 8 milijardi eura). E onda utvrdite koliki ce biti deficit.





0







0

ebrecovece

pre 5 godina

Niko ne sme budzetlijama da kaze sledece stvari: 

-Penzioni fond je pokrade za vreme Milosevica 
-Ova drzava proizvodi gubitke, ne prihoduje, a isplacuje 1.7 miliona penzija 

Dakle, drzava se zaduzuje za potrosnju, tj. isplatu budzetskim korisnicima koji u zbiru proizvode gubitke. Otima se od realnog sektora, i imamo razbijanje mogucnosti da se uopste razvije privreda, jer su prioritet 2.5 miliona fakticki parazita, od kojih se ocekuje da glasaju vlast, svaku vlast, i zato im se niko ne zamera po cenu unistenja cele drzave. 

Vidimo i u komentarima da ti ljudi smatraju da to tako treba, da to njima pripada. 

Pa fantasticno gospodo, vama je Broz jos ziv.
(Bubrezi u loju, 17. maj 2018 21:50)

Na penzionerima se primenom ovih mera "štedi" svega oko 15 miliona evra mesečno. Ako država nema te pare i treba već jednom da bankrotira, a ne da se hvali "istorijskim" uspesima. A i nešto nisam primetio da su se svi bacili na štednju.

Pozdrav ispod novogodišnje jelke!

Fazlinović

pre 5 godina

"Ekonomisti poručuju Vladi da ne pravi scenraija,već da ukine Zakon koji je ionako važio do docembra 2017 i krene u usklađivanje penzije kako Bog zapoveda:dva puta godišnje kako se kreće inflacija i potrošačka korpa!"

Fora je u tome što je do kraja decembra 2017. bio oročen zakon o privremenom smanjenju plata, dok je zakon o privremenom smanjenju penzija bio samo usmeno oročen do tog datuma.

U tekstu Zakona o privremenom uređivanju načina isplate penzija se ne pominje nikakav datum ili rok do kada bi trebalo da važi, niti vremenski period koliko dugo bi trebalo da važi, niti uslovi pod kojima bi trebalo da prestane da važi. Čitaj - trajno rešenje, odnosno, dok se Gospodar ne umilostivi da ga ukine...

PALESTA, ANARHIST & ANTIHRIST

pre 5 godina

Nije ovaj zakon "sporan" - on je pre svega protivustavan! O moralnoj i humanoj strani, ne bih ovom prilikom, budući da i onako cenzurišete slobodnomisleće komentare preko svake pristojne mere.

djeram

pre 5 godina

MMF je na strani peMzionera, jer veruje laznim podacima koje im podnose napRdnjaci o privrednom cudu, ekonomskom tigru, lideru regiona, a napRdnjaci su protiv, jer znaju kakvo je pravo stanje u drzavnoj kasi!

A.

pre 5 godina

@ (Nikon Sevast, 17. maj 2018 19:49)
@ (Makki, 17. maj 2018 19:41)

60% penzionera (oko milion) ne prima umanjene penzije. Čak ni mnogi od njih nisu glasali za Vučića, jer gledaju kako žive (oni i njihova deca) i ne veruju Vučićevim bajkama.

Verovatno su 2016. (godinu i po od početka primene zakona o umanjenju) neki penzioneri čije su penzije umanjene glasali za Vučića, jer su verovali da tako treba. Verujem da posle tri i po godine sa umanjnim penzijama i posle isteka roka primene zakona, a vest o preporuci MMF je bila i na režimskim medijima, mnogi od njih sada ne bi glasali za Vučića.

Zašto se vlada odlučila da dâ nelogičnu i matematički netačnu izjavu "ako ukinu umanjenje, 80% penzionera će imati manje penzije"? Zato što zna da više niko ne veruje da prima umanjenu penziju zbog "reformi i spasavanja Srbije od bankrota".

gigatrend

pre 5 godina

Moguć je samo jedan jedini scenario: Ukidanje protivustavnog zakona, vraćanje do sada otetog novca sa pripadajućom kamatom, i zakonsko usklađivanje penzija 2 puta godišnje. Setite se ovog komentara kada stignu presude iz Strazbura. Sve drugo je samo zamajavanje.

Novi Beton

pre 5 godina

(Ivan, 17. maj 2018 20:49)
Aha, a privatna osiguranja/fondovi uopste ne zavise od politike... A i odakle, kad je obavezna uplata u PIO fond?

Penzioner

pre 5 godina

Zakon je UKINULO VREME. To sto ga vlast i dalje primenjuje nije preporuka za ulazak zemlje u bilo koju supranacionalnu organizaciju. Nedavno smo čitali da smo u ovoj godini uspešniji u ekonomskom rastu od EU.

misko

pre 5 godina

Ukoliko ne vrate otete penzije, vracanje istih za dve tri godine izgubice svaku smisao, posto nece biti onih kojima treba vratiti, do sada nas je vec manje za 300.000 od 2014. g. A i postojanje PIO fonda je izgubila smisao jer, vise nije bitno koliko si godina radio i koliko si uplacivao vec koliko ti VODJA ODREDI.

Klinac, ali pravi

pre 5 godina

Trebalo bi da vrati plate i penzije na staro, pre umanjenja, pa onda da poveca minimum deset posto da bi to bilo stvarno povecanje. Ovako ce dati dve-tri hiljade din vise i opet prazna prica. Pravi pricu o povecanju za nadolazeca vremena.

neobavezno

pre 5 godina

Citam toliko glupe komentare da se zapitam iz kakvih sredina doticni poticu? Po cemu penzioneri moraju imati skromne prohteve i po cemu nemaju prava na sadrzajniji zivot? Zato sto tako misle neki koji imaju babe i dede po kojima su zakljucili da su se naziveli, samo ocekuju odlazak. Verovatno i ta unucad vode veoma "interesantan" i osmisljen zivot pa ce i njihovi potomci, danas ili sutra, tako suditi o njima.
Ima penzionera koji uprkos godinama imaju mlado srce pa shodno tome upraznjavaju odlazak u pozoriste, letovanje, druzenja. Nije dovoljno samo ugoditi stomaku vec dusi. Sad, sto neki penzioneri zive ovako ili onako, ne zavisi samo od novca, vec i.mnogih drugih faktora.

Miroslav

pre 5 godina

Primam porodicnu penziju koja istice u decembru. Ako se do tad ne donese odluka, da li bih ja nakon tog vremena imao pravo na novac koji je oduzet ukoliko se odluce na vracanje, za taj period koji sam primao penziju?