Subota, 05.05.2018.

09:26

"Vreme za akciju SAD i EU na Balkanu, Srbija hoda po žici"

SAD bi trebalo da i dalje podržavaju put Srbije u EU, navodi se u izveštaju američkog Instituta Istok-Zapad i Nacionalnog komiteta za američku spoljnu politiku.

Izvor: Tanjug

"Vreme za akciju SAD i EU na Balkanu, Srbija hoda po žici" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

Vlada

pre 5 godina

Nesto im se zuri...a to je samo pokazatelj da njihova moc ubrzano slabi i zato se forsira priznanje i ako je situacija na terenu jasna. Ne treba pristajati na ucenu jer doci ce i nasih 5 minuta...setite se samo izraela i njihove upornosti da ponovo uspostave drzavu posle 2000 godina,zasto bi se mi svoje zemlje odrekli zarad clanstva u organizaciji u kojoj korist ima samo nemacka???

cccp

pre 5 godina

Ti se sigurno secas da je sloba bio kandidat nobelove nagrade i jedan od velikih zvezda americke i evropske politike? (Alcale, 5. maj 2018 19:33)
-------------------------------------------------------------------------

Slobodan Milosevic NIKADA nije bio kandidat za dodelu Nobelove nagrade. Bio je predlozen za kandidata, kao sto su, uostalom predlozeni i Kim Dzong Un i Sadam Husein. Svake godine se posalje nekoliko hiljada predloga (prakticno nema ogranicenja sto se tice toga ko moze biti predlozen). Dokle ce ova neistina ziveti?

Alcale

pre 5 godina

@Marija
Ti zaista mislis da se mi pitamo da li hocemo da budemo prijatelji sa USA? :) ti se sigurno secas da je sloba bio kandidat nobelove nagrade i jedan od velikih zvezda americke i evropske politike?
Dalje... tito nije bio komunista niti je preterano voleo komuniste( cak ni kastra) ali je bio bas jak socijalista a ipak veliki ljubimac i izuzetno postovan od strane USA!
Dalje... gadafi je bio veliki prijatelj i francuske diplomatije i americke cak je donirao predizbornu kampanju sa 60mil dolara! Ali francuska mu je dugovala 6milijardi i to je bilo dovoljno da se proglasi diktatorom a nakon njegovog smaknuca da se dugovi reprogramiraju tako da sada libija duguje fr i usa ;)

Mani me prijatelja u politici postoenije su one na stajgi!

Milo

pre 5 godina

"Problemi Balkana, ocenjuje se, nisu nepremostivi i ne iziskuju nove institucije, niti značajnu finansijsku ili vojnu posvećenost SAD."
Znači zahtevi ostaju isti ali nema sredstava da se oni ispune. Što znači da će ostati stanje kako jeste.

Watchman

pre 5 godina

(aco, 5. maj 2018 13:25)

I kako meni taj ruski veto pomaže da živim bolje? Jel mi on plaća račune,gorivo,vrtić za decu i sl?
Jel vi shvatate da pare dolaze sa Zapada a ne od rusa.
Osim tog beznačajnog veta rusija nema šta drugo da ponudi
I kao što sam rekao nemate ništa konkretno da navedete da je rusiaj uradila za Srbiju što ima uticaj na život građana osim nekog tamo beznačajnog veta i što preko Kosova ostvaruju svoje interese

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 5 godina

Srbiji je masto na zapadu ne u Aziji...ti sto kazu da samo Srbija mora da ispunjava specificne uslove moraju znati da je Srbija ratovala...da nije ispunila bi uslove kao i sve druge drzave...ekonomija je primer naseg propadanja:BDP Srbije je 1990 bio 90 milijardi evra-Ceske oko 40 milijardi...danas Ceska ima BDP 195 milijardi-Srbija 32 milijarde...sve to je postignuto ulaskom u EU!

imatuistine

pre 5 godina

ovo znamo svi odavno! ali lazemo sami sebe vec 20 godine da postoje druge mogucnosti oko Kosovo bez priznanja, dobre odnose sa Rusijom, koju niko na zapadu ne ceni a u isto vreme postati clan EU, kojoj nimalo nismo potrebni!.... tako da, cekacemo jos 20 god. bolji zivot ako se brzo nesto ne promeni! Nisam za EU, ni za Rusju, ni za Kosovo ili NATO ili pritiv svega toga! Samo sam za Srbiju i nama ocigledno fale osnovne stvari u polotickom smislu! Mi sve radimo za ili protiv druge, a ne za nas Narod! Moramo me se mi promeniti! Nauciti i priznati greske iz proslosti i okrenuti se novoj buducnosti! nema veze s kim ili protiv koga, ali zq bolji zivot svih nas

Miloš M.

pre 5 godina

(BZ, 5. maj 2018 12:17)

Da li vi znate koja zemlja svake godine prijavljuje najveci proj prava na intelektualnu svojinu?Nisu SAD,već jedna druga zemlja koja registruje dvostruko veći broj.Kina prizvede 6 puta više STEM studenta svake godine od SAD, ovo je jako bitno zbog konkurentnosti njihive ekonomije u visokotehnološkim industrjama.Zapravo postoji relativno novi plan za uključivanje Kine u industrije visokog profita do 2025. godine, a to znaci manji deo kolača za SAD i EU.

Možemo onda tako reći da procene MMF-a nisu tačne ni za SAD i EU jer postoji rizik od urušavanja petro-dolara zato što raste učešće Kine u svetskoj trgovini, pa je normalno da se trgovina obavlja u juanima,a ne u dolarima kao da sada što bi uticalo na pad tražnje za dolarima i posledično njegove vrednosti.Dalja impikacija svega toga jeste da SAD nmg da izmire sopstveni dug koji je na oko 100% BDP-a trenutno, a to znači urušavanje monetarnog sistema.Naranvo nikome nije u interesu da se to desi preko noći,već postepeno, a upravo zato Kina i Rusija kupuju ogromne količine zlata.Pad vrednosti dolara bi znači povlačenje baza SAD jer ne bi mogle da više da štampaju novac bez inflacije za finansiranje 700+ vojnih baza širom sveta.

razmisli jos jednom

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pedja, 5. maj 2018 12:40)
@Pedja
Da li ti mislis da ce unija da se bavi time? NECE. Da li ti mislis da uniju stvarno briga za sve to sto si nabrojao? NIJE. Sve to sto si rekao treba SAMA DRZAVA da resi, njeni politicari i narod a ne nekakav policajac zvani unija. Inace clanstvo u uniji se placa, ako udjes u uniju moras i u nato, sto se opet placa. Od cega da se sve to plati i ko ce to da plati. Ti, ja i ostatak Srbije. Plitkoumna razmisljanja su nas i dovela do ove situacije.

aco

pre 5 godina

@Watchmen
Русија у УН активно штити наше интересе. Спречили су усвајање резолуције В. Британије којом би Србија била проглашена кривом за геноцид. Неуки људи не схватају значај тог вета. Помажу нам тако што не дозвољавају легализацију отимања 15% наше територије која је призната међународним правом. Нису нам нанели никакву штету, за разлику од НАТО који је направио штету од 100 милијарди долара. У Сирији смо видели да НАТО одустаје од напада, али зато шаљу терористе. Запад треба да плати сву нанету штету да би смо могли да упоређујемо корист од њих и Русије. Руско тржиште је отворено, проблем је у нама што не производимо. Итд, итд...

Srboljub

pre 5 godina

@stop lazima:
Ti si, brajko, prespavao i '90, i početak veka: ono što se traži, važi za sve; naš specifikum je posledica brojnih promašaja na KiM koji samo kulminiraju bombardovanjem i (samo)proglašenjem nezavisnosti; tvoj rezon, kao posledica "srpske istine" koju pumpaju domicilni mediji, a poslednjih godina im terciraju Rusi (isključivo radi svoje potrebe da imaju bafer zonu ka zapadu i gde će budalasta "braća" da podmeću glave iz iracionalnih razloga) važi samo kad hejtera zapada i brojnih rusofiličara. Ko god ne shvata da je priklanjanje EU i zapadu izvesniji način da dobije regulisano okruženje, vladavinu prava, jaku ekonomiju i, vremenom, životni standard, može mirne duše da putuje na istok, među sebi slične.

Kvante

pre 5 godina

Na nasu srecu postoji alternativa EU a to je Evroazijski savez. Tu mozemo da ostvarimo odlicnu ekonomsku saradnju i da izvozimo gotove proizvode, za razliku od toga sto u EU izvozimo sirovine.

realista

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.
(Pedja, 5. maj 2018 12:40)

Spoken like a true clueless man. Pedja, ti zaista mislis da cemo da ostvarimo uredjenje svih tih aspekata koje si sada naveo? Jes li ti ikada uopste bio negde van Srbije? Ako jesi, sjasi malo sa autoputa kad putujes kroz EU i malo bolje baci oko na to kakve zapravo puteve imaju Madjarska, Slovacka, Rumunija, Bugarska. I sve ovo ostalo sto si naveo je cista budalastina. Zasto onda ljudi iz svih ovih zemalja koje su u EU idu u druge zemlje da rade, da steknu obrazovanje, da se lece? Nemoj pogresno da me shvatis, nije ovo atak na EU. Pa nisu ni oni ludi da nama ciste dvoriste, to je do nas samih. Sve ove aspekte uredjenja drzave mozemo i sami da resimo, ali prvo da se resimo kriminala i korupcije koji su masovno pustili pipke sa vrha drzave. I jos nesto, imati iluzije o Rusiji kao o nekom spasiocu i ekonomskom gigantu, je komicno. No, verovati da ce nas EU blagosloviti renesansom obrazovanja, zdravstva, ljudskih prava, ekonomije... je krajnje tragikomicno.

Miroslav

pre 5 godina

Kad pogledate minuse i pluseve u komentarima i sve ostalo sto prati raspravu oko ovakve teme, vidi se koliko su misljenja podeljena i koliko je trka neizvesna. Cini mi se da je referendum jedino ispravno resenje za ovakvo pitanje pa koja opcija dobije vise, neka vodi spoljnu politiku u tom smeru, zar ne?

Banet

pre 5 godina

Jos u srednjem veku smo znali da bez velikh sila nema donosenja vaznih odluka.
Puvanje i busanje u grudi nas je i dovelo u ovakvu situaciju, uz nikakvu diplomatiju.

Stop lazima

pre 5 godina

@(ninna....., 5. maj 2018 11:39)

Pogresno "pravila" koja vaze samo za jednog kanidata i nije vazilo ni za jednu od 27 drzava clanica (da se odrekne 15% okupirane teritorije protinvno povelji i zakonima UN) nije "pravilo vec UCENA. Pravilo je kad nesto vazi ZA SVE. Cesto se vrsi ova zamena teza kako za Srbiju vaze ista oravila kao i za sve druge.

Aleksa

pre 5 godina

Ако нам чланство у ЕУ зависи од признања Косова, онда то питање треба поставити на референдуму. То би било најпоштеније, да на демократски начин донесемо одлуку.
(aco, 05. maj 2018 09:30)

Ne, ne i ne. Referendum je pranje ruku političara (Vučić, Dačić i Šešelj) koji su Kosovo i zakuvali. Referendum je bio neophodan pred Rambuje, sada je kasno. Vreme je da ti isti političari opet donesu odluku, a da zatim, konačno, odu na smetlište političke istorije.

Zox

pre 5 godina

Ništa sporno , sve normalne stvari. Vrlo korektan izveštaj. Biće dobro za ovu državu ako se od nje bude očekivala konkretna politika , što sada nije slučaj kada se pogleda delovanje Vučića, zatim vlade Brnabićeve sa Dačićem, Vulinom , Popovićem i sličnin likovima. Kao i kada se vidi ponašanje medija pod kontrolom države prema EU, SAD i NATO. Ovo prosto ne može više ovako i to je jasno.

Da, da, može i gore

pre 5 godina

Osnovni princip pregovaranja jeste da na kraju bude win-win situacija. Mi smo i bombardovani od nasih “prijatelja” sa zapada i otimaju nam teritoriju, koju bi mo trebali da priznamo... zelim samo da mi neko objasni koju mi korist imamo iz svega?!
Pa i da sutra udjemo u EU, ovde nece nikada biti standard kao sto je u Danskoj, Nemackoj, Francuskoj... mi cemo uvek biti drzava treceg reda, posto ce ispred nas biti i Ceska, Slovacka, Poljska i Madjarska...
Koja je to korist koju cemo mi dobiti, ako zauzvrat damo sve?
(pavle,

Pa,vi Pavle, ništa niste shvatili. Srbija treba da prihvati sve ove uslove ne zato što će nešto dobiti i što će joj u EU biti bolje, nego zato da joj ne bude - GORE! Jer ovim putem kojim Srbija ide već 30 godina, svake godine je sve gore i gore.

only fools and horses

pre 5 godina

Interesantno, priča se o dijalogu, pregovorima, gde mi u stvari ništa ne pregovaramo već moramo da uradimo to, to i to. Koliko ja znam to se ne naziva niti dijalogom, niti pregovorima već ultimatimom. Naročito što ovi drugi to već znaju i nemaju potrebu da daju ni jedan, jedini, ni najmanji ustupak. Videli smo to i po formiranju te famozne zajednice Srpskih opština. Jednostavno ne dozvoljavaju.
Realno bi bilo da naši "pregovarači" kažu nema dalje ni jednog sastanka, ni minut razgovora, ni sa ekipom sa Kosova niti njihovim zapadnim mentorima dok se u potpunosti ne ispuni sve ono što je do sada potpisano. Možda bi ih tada barem malo shvatili ozbiljno. A i svi argumenti bi bili na njihovoj strani.
Znam da zapadu argumenti nisu bitni niti bilo šta drugo, ali čini mi se da bi nas ipak posmatrali kao ozbiljniju državu.
A znam i da je to nemoguće jer je vlast u potpunosti zavisna od EU i Amerikanaca i svesna je da ne može opstati bez njihove podrške. Tako da je sve ovo zamajavanje naroda dok ne ispune sve što im se traži. A odugovlače samo zato što sumnjaju da će ih posle toga ti isti pustiti niz vodu, kao i one pre njih.

sale

pre 5 godina

Dokle bre više ovo? Ako su naši političari nesposobno da ovo reše, dajte više taj referendum i da završimo priču. Neka narod odluči, da barem moja deca unaju da li da ostaju ili da beže odavde, da barem imaju pristojan i normalan život, ako već ja, moji roditelji, njihovi roditelji,.... nismo imali.

Pedja

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.

Parni Valjak

pre 5 godina

Alo
Dvadeset godina života nam prođe u tom natezanju oko Kosova.
Proglasite lepo Kosovo za okupiranu teritoriju što ona i jeste realno i završite tu priču.
Da su nas zemlje EU htele primile bi nas još pre 10 godina.
I još nešto, nisam rusofil.
Pre 15 godina kada sam završio fakultet iskreno sam verovao da će nam svanuti posle Miloševića i da će ova naša zemlja konačno da krene pravim putem.
Ali očigledno su nam skoro 20 godina pojeli skakavci kako ovi unutrašnji tako i ovi spolja naši tzv prijatelji.

fala lepo

pre 5 godina

...a da zauzvrat razmislimo o otvaranju neke ruske baze na jugu zemlje? Da i mi malo budemo bezobrazni?
-------------------------------------------------------------------------

Pa da nam zatvore i ono malo pogona za motanje kablova? Neka hvala. Bili smo bezobrazni i inatili se i dovoljno.

BZ

pre 5 godina

(Miloš M., 5. maj 2018 10:30)

To sto si ti citao je ekonomska projekcija na bazi MMF podataka sa karaja 2014 po idealnim uslovima i rastom. Drugim recima to je jedino moguce da Brazil, Meksiko i Nigerija imaju prozapadno socijalno uredjenju vladu koja ce ih u narednih 30 godina voditi napred da bi oni zavrsili na toj listi tako visoko. To je apsolutno nemoguce jer da je to tako Rusija bi davno bila top3 ekonomija. Jedino realno je skok Indonezije.

Ali ta lista uopste nije bitna jer svet vode lideri a Kina i Indija to nisu. Rusija u Aziji je veci lider od Kine i Indije zajedno. Plus na sve to ekonomija Kine bas kao i Indije direktno zavisi od EU i SAD jer se svodi isklucivo na trgovinu. Ono sto SAD i EU rade drugacije od celog sveta su inovacije sto znaci da su prvi u necemu jer imaju realno sagledavanje buducnosti, nadolazecih problema i najbolje dizajnere i inzijere da rese te problem. Elita SAD je suvise prosvecena i ekonomski mocna da moze iko da joj stane na put, njih ne interesuju nikakvi zatvoreni karteli konzumerkse trgovine da bi na jeftin nacin zaradjivali pare, njih interesuje recimo kako napraviti lek protiv raka da bi zaradili ozbiljne pare. I taj lek je nastao pre par godina a nastao je tako sto su se pre manje od desetak godina skupili u Nju Jorku analizirali probleme, mogucnosti resenja i dobili na stotine milione dolara da to urade. Gomila malih laboratorija je radila na njemu. I takvih primera ima na stotine.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 5 godina

Da. Nažalost,ili na srecu, svet nije jednosmerna ulica, ni šuma u kojoj žive samo medvedi.
Takve situacije nema, tako da postoji u svemu više igrača i više strategija,a najavžniji momenat je pitanje šta je kome domaći teren, jer je to prsudno sa rezultat.

Јелена

pre 5 godina

Evo ja prvi hoću da potpišem sankcije Rusiji i nezavusnost Kosova ali da istog momenta budemo primljeni u NATO.
EU može i ne mora ali članstvo u NATO je imperativ!!!!
(Sir Oliver

Изађеш на изборе са том платформом, убедиш бираче да је то права ствар, освојиш већину у парламенту и добијеш право да потписујеш у име Србије. Овако, бесмислено је да се нудиш да потписујеш јер је твој потпис безвредан.

neobavezno

pre 5 godina

Znaci SAD oslucuju kada ce koja drzava u Evropi biti integrisana u EU! Najbolje je kada si svoj na svome! Onog moment kad Srbija pristne da promeni Ustav, da prizna Kosovo, samo ce se usitnjavati do "pod jednu sljivu" a obecanja se ispunjavaju, evo vec koliko godina!

Torrente

pre 5 godina

Nećemo prilagoditi politiku prema Rusiji i nećemo priznati nekakvu nezavisnost teritorije KiM.

Ovaj bezobrazluk već prevazilazi svaku meru.
...a da zauzvrat razmislimo o otvaranju neke ruske baze na jugu zemlje? Da i mi malo budemo bezobrazni?

Ko dozvoli ga gaze, biće gažen ceo život.

Crnogorac

pre 5 godina

@Miloš M
Jedini komentator koji gleda na budućnost, bravo.
Zapad odumire. Ne kažem da Rusija cvijeta, ali to je nebitno. Bitno je da dolazi multipolarni svijet i da Zapad ima alternativu.

Svetlana

pre 5 godina

Meni nije jasno kako srbi ne vide da je nama jedini spas (ekonomski i svaki drugi) u EU i NATOu.
Mi Americi ne trebamo ali oni nama trebaju i njihove firme i njihove pare da bi ljudi imali gde da rade i od čega da žive.
Kakvu korist od rusa imamo osim nekog starog gvožđa za vojnu upotrebu? Ko će da ratuje kad svi beže odavde glavom bez obzira? Šta je vama ljudi? Jel ni malo pameti više nemate?

Watchman

pre 5 godina

1. Neka mi rusofili navedu jednu stvar koju su rusi uradili za nas od smrti Tita do danas.
To je period od 40 godina. Ne zanima me šta je bilo pre 100 godina nego neka navedu šta su uradili u poslednjih 40 godina od raspada Jugoslavije pa smo im mi toliko zahvalni a da je to imalo uticaj na naš standard i bolji život.

2. Za ove patriJote kojima su usta puna Kosova: šta tražite u Beogradu i drugim gradovima? Što se ne vratite i ne preselite na Kosovo pa dole širite patriJotizam? Zašto mi,drugosrbijanci,da budemo taoci vas koji ste prodali imanja na Kosovu pa sada vičete iz Beograda: Kosovo je Srbija?

3. Koliko stranih direktnih investicija stiže i EU a koliko iz Rusije?
Koliko stranih,zapadnih firmi ima kod nas a koliko iz Rusije?

4. U slučaju nekog konflikta kako će vaši ljubljeni rusi da dođu do nas kada smo u NATO obruču? Mislite da će im NATO članice tek tako dozvoliti da prelete preko njihovih teriotirija noseći oružje da bi se ubijali NATO vojnici? Jel ste gledali šta je bilo u Siriji i kako rusi brane "saveznike"?
Jel vam to nešto govori?

Imam za rusofile još gomilu pitanja ali neće sve stati u ovaj komentar a ni na jedno pitanje rusofili ionako ne znaju da daju smislen odogovor

eh

pre 5 godina

Pa nisu nista rekli sto se vec ne zna. Sada, sto se u Srbiji nadaju da ce promeniti misljenje to je vec druga stvar. Kosovo je preveliki uteg i za samu EU i zele tu resenu situaciju. Srbija pak sedi na dve stolice i niti sama ne zna kako bi resila Kosovo. Odnosno, zna sta bi sa teritorijem, ali ne zna sta bi s Albancima. I tako. Malo po malo, godine prolaze, prodje i zivot.

Dejan

pre 5 godina

Ovo očigledno nije još uvek deo njihove zvanične politike. Sve dok ovde šalju vršioca dužnosti 7. pomoćnika zamenika državnog sekretara, vrlo slikovito nam kažu gde smo na njihovoj listi prioriteta....
Ja spadam u one koji čvrsto veruju da se u 21. veku u zemljama kao što smo mi ništa ne događa slučajno, pa sa tim u vezi bojim se da ništa i ne zavisi više od nas. Te priče da mi treba nešto da prihvatimo i da budemo kao fini i sl ne piju vodu. Milošević je ovde bio na vlasti taman onoliko koliko im je odgovaralo. Zar iko naivan misli da bilo koje rukovodstvo ovde može da vodi samostalnu politiku i da se nešto pita? :)

Miki

pre 5 godina

Srbija je i kulturološki i geopolitički uvek bila na zapadu. Bratska Rusija je jedan običan mit koji i mi i oni koriste u dnevnopolitičke svrhe.

vodonosa

pre 5 godina

Cim se ode u posetu Rusiji,paradu ili bilo ko od njih dodje,kreće pritisak Amerike na Srbiju.A dokle cemo da izdržimo ne zna se,a zivot prolazi.

citizen kane

pre 5 godina

Ja opet pitam ove komentatore koji pišu da ne daju Kosovo: ZAŠTO SE NE PRESELITE NA TO KOSOVO kada vam je već toliko stalo do njega? Šta tražite u Beogradu,Novom Sadu,Nišu?

Što se ne preselite na Kosovo i dokažete da je "kosovo srbija" na svom ličnom primeru?


Sa druge strane ovi što pišu kako Dačić,Vučić i ostali neće priznati Kosovo: Šta vi mislite da Amerikanci neće dovesti nekoga ko će to uraditi?
Jel vi shvatate da je Srbija poražena strana u ratu? Da je u Kumanovu potpisana KAPITULACIJA (ako ne znate šta to znači proguglajte) i da zbog toga Srbije NE MOŽE da postavlja nikakve uslove niti da traži bilo šta.

raxi

pre 5 godina

U prevodu " uzmi Srbima sve, a daj im ...da isteraju oči"...
(Veterinar, 05. maj 2018 09:48)

Vec je uzeto i to u ratu u kome smo kapitulirali!Ubi nas amnezija u svim sverama!

hibiskus

pre 5 godina

Ovakve analize mogu da koriste samo nasim kvazi politicarima i zatucanom narodu, koji ce se busati u prsa i govoriti ISTOK ili ZAPAD.

Nas izbor treba da bude ISKLJUCIVO Srbija i narod u Srbiji, da nam drzava ekonomski ojaca, da se povecaju plate i penzije, da poraste standard, da poraste natalitet.

Kad ovo ispunimo onda ce se drugi otimati oko nas. Ovako, dok smo slabi, mogu da rade sta hoce a nasi kvazi politicari im zdusno pomazu u tome.

dzonI

pre 5 godina

Kad se pogleda politicka aktivnost Dacica, Vulina, Nikolica, Popovica onda se moze zakljuciti da su oni ruski igraci na ovim prostorima i da Rusija preko njih opstruise evropski put Srbije. Bilo kakav napredak se u startu prekida, ovakav zmrznuti vakum konfuzija odgovara kriminalnim grupama i sa nase i albanske strane koje imaju politicku podrsku lokalnih politicara i naravno Rusije posto joj takvo stanje odgovara. Samo se vratite u 2016. god, kad se posle prolecnih izbora cekalo celo leto da bi se formirala vlada i sam Vucic je izjavio da je pod velikim pritiskim ( u prevodu velikih sila, pogotovo Rusije ). Vucic svestan slozene politicke situacije i velike podrske javnosti proruske politike, za sada se vesto snalazi u ovim opasnim politickim igrama i interesima, polako naginje ka zapadu i priprema javnost za konacno resenje Kosova. Vucic je svestan koliko to sada cudno zvucilo, cinjenica realnih politickih okolnosti na ovim prostorima, da ima sve manje manevarskog prostora da hoda po tankoj zici, da je doslo vreme da se jasno opredelimo kao drzava na koju cemo stranu, a to je zapad, u protivnom zapad ga pusta niz vodu, Srbija ce se naci opet u ekonimskom, politickim, bezbednosnom ambisu, sto bi bila katastrofa za Srbiju. Po meni je ova situacija jako ozbiljna, na nama je da li cemo da prihvatimo realnost pa da povucemo crtu i krenemo napred gde nam deca masovno odlaze, a to je zapad, EU.

Drad

pre 5 godina

Ključ čitavog izbora je da li će nam zapad u Kosovskom problemu ponuditi bar nešto ili ništa. Tj da li će obe strane dobiti po nešto, a po nešto izgubiti. Pošto nagrada u vidu priključenja Uniji nama nije odgovarajuća kompenzacija u ovom slučaju. Prvo, zato što druge zemlje nisu imale takav uslov, i drugo, što bi i Kosovo završilo kao član Unije, a da se nije odreklo ničega od svojih interesa. Tako je ključ svega da se zapad odrekene ove asimetrije u pristupu krizi. Ni u jednoj jedinoj zapadnoj analizi situacije nisam pročitao stav da bi Srbiji trebalo ponuditi da sačuva bar neki nezanemarljivi deo svojih interesa na Kosovu, već samo da će nagrada biti članstvo u Uniji, iako je svim drugim zemljama to bilo pravo koje im bezuslovno pripada čim ispune uobičajene uslove. Da je nama mesto na zapadu, a ne uz Rusiju, uopšte nije sporno, pošto zbog geografije i ekonomije koja od nje zavisi nište drugo i nije moguće. Ali zapad bi morao najzad promeniti pristup prema NAŠIM interesima. A to je važno i zbog naših budućih odnosa unutar Unije. Tako da bi naša politika morala biti stalno i glasno naglašavanje da i mi moramo nešto dobiti SEM članstva u Uniji, ili da nema dogovora.

ninna.....

pre 5 godina

....kod prijatelja ovakve ucene ne postoje...
.....jer ovo nisu uslovi,ovo je ucena....
......
.....decenijama ni evropa ni nato nisu promenile ni grcku, tursku, svajcarsku...
@ kraja....


Promasili ste temu: nije u pitanju prijateljstvo, nego nasa namera da udjemo (ili ne...) u uniju koja ima SVOJA PRAVILA... (Mi bi da udjemo, ali pod svojim uslovima...)

....Da li ste bili u Grckoj pre i posle njenog ulaska u EU? E,pa ja jesam.... Ne moze se uporediti....(OTurskoj,a tek o Svajcarskoj! necu ni da pricam....I kakve veze one imaju?!?)

......uredimo svoju kucu po SOPSTVENIM ZELJAMA, ...kazete vi.
Pa zar ne vidite KAKO nam ide to uredjivanje poslednjih 40 godina?!?!?!?

anarhist

pre 5 godina

Jos kad je Kosovo proglasilo nezavisnost 2008, i sve bilo jasno kako se stvari krecu, predlozio sam da nas zahtev za uzvrat bude hitno i bezuslovno uclanjivanje u EU. Nisu me tada poslusali, a sada, 10 godina kasnije, mi smo na istom, niti imamo Kosovo niti smo u EU. Pri tome se sada zahteva priznanje Kosova za tamo neko neizvesno priblizavanje clanstvu u EU, koje je krajnje neizvesno.

Бојан

pre 5 godina

Све је тако јасно написано, да једно велико НЕ напросто само излази из мога бића. Као што рече наш председник, какав је то заправо компромис и о чему ми у ствари преговарамо? Хвала Американцима на партнерству, али мени ово више личи на наше самоубиство.
Просто нам малтене сами кажу да ово не можемо да прихватимо и да остане замрзнут сукоб за будућа времена, без признања наравно.

п.с. Да су мање охоли и више мудри, да су боље запаковали и да су понудили нешто за трговину, рецимо север Косова, ми би се можда и преварили и прихватили.
Хвала им на искрености у кључном тренутку. Лакше нам је сада када знамо да ту и нема о чему да се преговара. Не дамо потпис на ту предају и тачка. Да ли ће нам бити боље или горе? Биће нам боље, ма колико нас убеђивали у супротно. Али за све треба времена.

bobo

pre 5 godina

Postali smo popriste za obracun Rusa i Zapada. Super , a svesni smo svi da ni Rusi ni Zapad ne daju ni pet para za nas.

Zbog toga mislim da je ova politika sedenja na dve stolice samoubilacka. Nama jedino okretanje ka Zapadu moze da donese neki prosperitet uz dosta truda i menjanja svesti svakog pojedinca.

ognjen

pre 5 godina

Da li neko sa razvijenim analitickim stavom moze da nadje barem jednu dobru stvar za Srbiju u ovoj americkoj zavrzlama steategiji?! Sve se svodi na EU i SAD su super i Rusija je zla. Daleko vam lepankuca svima, dok nam svi nista bili "prijatelji" nama je bilo super.

Bata Savin

pre 5 godina

Baš lep tekst. Sve je lepo objašnjeno kako SAD vide Srbiju, kao koloniju bogatih. Politika neutralnosti u ovom trenutku ne vodi pravom putu.

Sir Oliver

pre 5 godina

Evo ja prvi hoću da potpišem sankcije Rusiji i nezavusnost Kosova ali da istog momenta budemo primljeni u NATO.
EU može i ne mora ali članstvo u NATO je imperativ!!!!

Sir Oliver

pre 5 godina

(zak bg, 05. maj 2018 09:46)

Ne lupaj. Narod briga za Kosovo.
U skorašnjoj anketi 77% gradjana se izjasnilo da ih Kosovo ne zanims.
Više ih boli korupcija i nezaposlenost nego Kosovo.

ernesto che

pre 5 godina

Ako je cena kosovo, neka hvala. Dati deo teritorije je suludo i ne bi ucinila niti jedna drzava na ovom svetu a tek dati nesto zasta su se nasi preci borili i svesno isli u smrt hiljadu i vise godina je tek suludo. Na kraju krajeva, dati nesto sto prema procenama kompanijama,samo u rudi ima 300 milijardi evra, da bi oni posle nama davali kredite i zaduzivali nas jos vise, nas, nasu decu i unuke, je idiotizam blago receno. Kome je do zapada, neka se otisne.

kraja

pre 5 godina

"nove članice moraju prilagoditi politici Unije prema Rusiji i da se Srbija neće pridružiti dok ne prizna Kosovo."

...kod prijatelja ovakve ucene ne postoje...
...jer, ovo nisu uslovi, ovo je ucena...
...velika je planeta zemlja, mnogo zemalja NIJE u evropskoj uniji, nije ni u nato-u, pa odlicno zive...
...ugledajmo se na njih, uredimo svoju kucu po sopstvenim zeljama, a ne po ucenama...
...skoro pola mog zivota je proslo u jurcanju za tom, odavno smezuranom, evropskom sargarepom...
...decenijama ni evropa ni nato nisu promenile grcku, tursku, svajcarsku...
...ulazak u evropu sam po sebi ne znaci nista...
...hrvatska je apsolutno najbolji primer...

Miloš M.

pre 5 godina

Ja ne vidim razlog za integracije sa našim "prijateljima" jer im se bliži kraj, do 2050. godine samo 2 zemlje biti u top 10 ekonomija sveta koje priznaju Kosovo prema projekcijama MMF-a i PWC-a.SAD će biti treće, a Nemačka deveta ekonomija sveta.Kriza od pre deset godina je nastala zbog duga.Kako je rešena?Jos vise su se zaduzili kroz nacionalizaciju finansijskih institucija da bi odlozili efekte te krize.Sada nadolazi nova kriza jer se to jednostavno desava u ekonomiji na svakih 10 godina gore dole, mozda su ove projekcije MMF previše optimistične za njih jer sta šta će sada raditi sa neuporedivo većim dugom.Treba izdrzati još veoma malo sa ovom politikom na dve stolice jer posle nadolazeće krize neće ni biti potrebe za dve stolice.

pavle

pre 5 godina

Osnovni princip pregovaranja jeste da na kraju bude win-win situacija. Mi smo i bombardovani od nasih “prijatelja” sa zapada i otimaju nam teritoriju, koju bi mo trebali da priznamo... zelim samo da mi neko objasni koju mi korist imamo iz svega?!
Pa i da sutra udjemo u EU, ovde nece nikada biti standard kao sto je u Danskoj, Nemackoj, Francuskoj... mi cemo uvek biti drzava treceg reda, posto ce ispred nas biti i Ceska, Slovacka, Poljska i Madjarska...
Koja je to korist koju cemo mi dobiti, ako zauzvrat damo sve?

M. Radosavljevic

pre 5 godina

Upravo tako. Srbija se ulaguje, ali nece moci dugo. Ili cemo u EU i sve integracije, ili cemo postati ruska gubernija. Jedina zemlja u okruzenju koja ce biti izolovana.

zoran

pre 5 godina

Znaci, kocka je bacena. Maskenbal je prosao. Potrebno je korigovati ukupnu Politiku Srbije spram Zapada, da se umanji steta po zemlju i ljude, a do koje ce doci u skoroj buducnosti. Novi tektonski poremecaj kao jamb u najavi.

joj

pre 5 godina

Znači dok ne priznamo Kosovo nema ulaska? Eee jadni Španci, Grci, Slovaci, Kiprani i Rumuni, moraće da ih izbace iz EU jer nisu priznali Kosovo :(

Goran

pre 5 godina

Pa otprilike to je to. Sve vec dugo poznato i jasno. Na nama je da odlucimo o pravcu kojim idemo i sto je mnogo bitnije pravcu u kome ce ici buduce generacije. Krajnje je vreme da se opredelimo za buducu strategiju za Srbiju a ona svakako ne moze biti i istok i zapad. Licno sam za zapad jer bi bilo licemerno da kazem da me emocije vuku na istok a istovremeno decu da posaljem na zapad kako je to vec postala praksa ovde. Odugovlacenje nas samo vuce u jos veci ambis...

Grga

pre 5 godina

Posto Srbija, po izjavama Vucica, Dacica i ostalih "nikada nece uvesti sankcije Rusiji", nema potrebe za dallnjim pregovorima o ulasku Srbije u EU!

Iz ugla

pre 5 godina

Ameri treba da daju zelene karte svim građanima Kosova da ljudi počnu da žive normalno. Ili da podele sa Australijom, Kanadom, UK i EU. Šta je milionče ili dva za njih. Da zaborave na Balkan i žive život kao Rita Ora. Šta joj fali...

aco

pre 5 godina

Ако нам чланство у ЕУ зависи од признања Косова, онда то питање треба поставити на референдуму. То би било најпоштеније, да на демократски начин донесемо одлуку.

Marija

pre 5 godina

Srbija, antifasisticka i antikomunisticka, kapitalisticka, clanica NATO i EU i velika prijateljica SAD - to je jedini recept za srecu na ovim prostorima. Sto pre ovo shvatimo i prihvatimo, bolje ce nam biti.

sasa jokic

pre 5 godina

Postoji samo jedan nacin da se Srbija odvoji od Rusije (a to je od zivotne vaznosti za drzavu) a to je da se napravi presedan kao sa Bugarskom i Rumunijom, koje su takodje bile nespremne za standarde EU, ali su prosto ugurane, kako bi se otrgle od Ruskog uticaja. Kada bi se obznanio takav scenario, mogucnost prekoresnog ulaska, to bi povecalo procenat gradjana koji su za EU (a i Vucic sa svojim glasacima moze da manipulise kako hoce, preko noci bi plakali za EU) i olaksalo bi proceduru priznavanja Kosova, uz predhodnu promenu Ustava. Naravno, to nije lako uraditi, Amerika bi morala dosta ustupaka da napravi, ali bi recimo prihvatanje sporazuma sa Iranom i skidanje poreza na aluminijum za zemlje EU na primer bio dobar podstrek. Povlacenje iz Sirije, kako bi se Putin odobrovoljio. Naravno tome bi se protivio Izrael, ali....E sad, da li je Amerika zainteresovana da zrtvuje svoje interese zbog Srbije? Nisam bas siguran, tako da ce scenario srpska gubernija na Balkanu ili kako Toma onomad rece “rupa na tepihu EU” verovatno biti konacni scenario ka odumiranju ove nesrecne zemlje.

joj

pre 5 godina

Znači dok ne priznamo Kosovo nema ulaska? Eee jadni Španci, Grci, Slovaci, Kiprani i Rumuni, moraće da ih izbace iz EU jer nisu priznali Kosovo :(

aco

pre 5 godina

Ако нам чланство у ЕУ зависи од признања Косова, онда то питање треба поставити на референдуму. То би било најпоштеније, да на демократски начин донесемо одлуку.

Grga

pre 5 godina

Posto Srbija, po izjavama Vucica, Dacica i ostalih "nikada nece uvesti sankcije Rusiji", nema potrebe za dallnjim pregovorima o ulasku Srbije u EU!

Goran

pre 5 godina

Pa otprilike to je to. Sve vec dugo poznato i jasno. Na nama je da odlucimo o pravcu kojim idemo i sto je mnogo bitnije pravcu u kome ce ici buduce generacije. Krajnje je vreme da se opredelimo za buducu strategiju za Srbiju a ona svakako ne moze biti i istok i zapad. Licno sam za zapad jer bi bilo licemerno da kazem da me emocije vuku na istok a istovremeno decu da posaljem na zapad kako je to vec postala praksa ovde. Odugovlacenje nas samo vuce u jos veci ambis...

Iz ugla

pre 5 godina

Ameri treba da daju zelene karte svim građanima Kosova da ljudi počnu da žive normalno. Ili da podele sa Australijom, Kanadom, UK i EU. Šta je milionče ili dva za njih. Da zaborave na Balkan i žive život kao Rita Ora. Šta joj fali...

Parni Valjak

pre 5 godina

Alo
Dvadeset godina života nam prođe u tom natezanju oko Kosova.
Proglasite lepo Kosovo za okupiranu teritoriju što ona i jeste realno i završite tu priču.
Da su nas zemlje EU htele primile bi nas još pre 10 godina.
I još nešto, nisam rusofil.
Pre 15 godina kada sam završio fakultet iskreno sam verovao da će nam svanuti posle Miloševića i da će ova naša zemlja konačno da krene pravim putem.
Ali očigledno su nam skoro 20 godina pojeli skakavci kako ovi unutrašnji tako i ovi spolja naši tzv prijatelji.

Marija

pre 5 godina

Srbija, antifasisticka i antikomunisticka, kapitalisticka, clanica NATO i EU i velika prijateljica SAD - to je jedini recept za srecu na ovim prostorima. Sto pre ovo shvatimo i prihvatimo, bolje ce nam biti.

Torrente

pre 5 godina

Nećemo prilagoditi politiku prema Rusiji i nećemo priznati nekakvu nezavisnost teritorije KiM.

Ovaj bezobrazluk već prevazilazi svaku meru.
...a da zauzvrat razmislimo o otvaranju neke ruske baze na jugu zemlje? Da i mi malo budemo bezobrazni?

Ko dozvoli ga gaze, biće gažen ceo život.

Pedja

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.

sasa jokic

pre 5 godina

Postoji samo jedan nacin da se Srbija odvoji od Rusije (a to je od zivotne vaznosti za drzavu) a to je da se napravi presedan kao sa Bugarskom i Rumunijom, koje su takodje bile nespremne za standarde EU, ali su prosto ugurane, kako bi se otrgle od Ruskog uticaja. Kada bi se obznanio takav scenario, mogucnost prekoresnog ulaska, to bi povecalo procenat gradjana koji su za EU (a i Vucic sa svojim glasacima moze da manipulise kako hoce, preko noci bi plakali za EU) i olaksalo bi proceduru priznavanja Kosova, uz predhodnu promenu Ustava. Naravno, to nije lako uraditi, Amerika bi morala dosta ustupaka da napravi, ali bi recimo prihvatanje sporazuma sa Iranom i skidanje poreza na aluminijum za zemlje EU na primer bio dobar podstrek. Povlacenje iz Sirije, kako bi se Putin odobrovoljio. Naravno tome bi se protivio Izrael, ali....E sad, da li je Amerika zainteresovana da zrtvuje svoje interese zbog Srbije? Nisam bas siguran, tako da ce scenario srpska gubernija na Balkanu ili kako Toma onomad rece “rupa na tepihu EU” verovatno biti konacni scenario ka odumiranju ove nesrecne zemlje.

ernesto che

pre 5 godina

Ako je cena kosovo, neka hvala. Dati deo teritorije je suludo i ne bi ucinila niti jedna drzava na ovom svetu a tek dati nesto zasta su se nasi preci borili i svesno isli u smrt hiljadu i vise godina je tek suludo. Na kraju krajeva, dati nesto sto prema procenama kompanijama,samo u rudi ima 300 milijardi evra, da bi oni posle nama davali kredite i zaduzivali nas jos vise, nas, nasu decu i unuke, je idiotizam blago receno. Kome je do zapada, neka se otisne.

Sir Oliver

pre 5 godina

(zak bg, 05. maj 2018 09:46)

Ne lupaj. Narod briga za Kosovo.
U skorašnjoj anketi 77% gradjana se izjasnilo da ih Kosovo ne zanims.
Više ih boli korupcija i nezaposlenost nego Kosovo.

Miki

pre 5 godina

Srbija je i kulturološki i geopolitički uvek bila na zapadu. Bratska Rusija je jedan običan mit koji i mi i oni koriste u dnevnopolitičke svrhe.

only fools and horses

pre 5 godina

Interesantno, priča se o dijalogu, pregovorima, gde mi u stvari ništa ne pregovaramo već moramo da uradimo to, to i to. Koliko ja znam to se ne naziva niti dijalogom, niti pregovorima već ultimatimom. Naročito što ovi drugi to već znaju i nemaju potrebu da daju ni jedan, jedini, ni najmanji ustupak. Videli smo to i po formiranju te famozne zajednice Srpskih opština. Jednostavno ne dozvoljavaju.
Realno bi bilo da naši "pregovarači" kažu nema dalje ni jednog sastanka, ni minut razgovora, ni sa ekipom sa Kosova niti njihovim zapadnim mentorima dok se u potpunosti ne ispuni sve ono što je do sada potpisano. Možda bi ih tada barem malo shvatili ozbiljno. A i svi argumenti bi bili na njihovoj strani.
Znam da zapadu argumenti nisu bitni niti bilo šta drugo, ali čini mi se da bi nas ipak posmatrali kao ozbiljniju državu.
A znam i da je to nemoguće jer je vlast u potpunosti zavisna od EU i Amerikanaca i svesna je da ne može opstati bez njihove podrške. Tako da je sve ovo zamajavanje naroda dok ne ispune sve što im se traži. A odugovlače samo zato što sumnjaju da će ih posle toga ti isti pustiti niz vodu, kao i one pre njih.

Stop lazima

pre 5 godina

@(ninna....., 5. maj 2018 11:39)

Pogresno "pravila" koja vaze samo za jednog kanidata i nije vazilo ni za jednu od 27 drzava clanica (da se odrekne 15% okupirane teritorije protinvno povelji i zakonima UN) nije "pravilo vec UCENA. Pravilo je kad nesto vazi ZA SVE. Cesto se vrsi ova zamena teza kako za Srbiju vaze ista oravila kao i za sve druge.

Aleksa

pre 5 godina

Ако нам чланство у ЕУ зависи од признања Косова, онда то питање треба поставити на референдуму. То би било најпоштеније, да на демократски начин донесемо одлуку.
(aco, 05. maj 2018 09:30)

Ne, ne i ne. Referendum je pranje ruku političara (Vučić, Dačić i Šešelj) koji su Kosovo i zakuvali. Referendum je bio neophodan pred Rambuje, sada je kasno. Vreme je da ti isti političari opet donesu odluku, a da zatim, konačno, odu na smetlište političke istorije.

vodonosa

pre 5 godina

Cim se ode u posetu Rusiji,paradu ili bilo ko od njih dodje,kreće pritisak Amerike na Srbiju.A dokle cemo da izdržimo ne zna se,a zivot prolazi.

Бојан

pre 5 godina

Све је тако јасно написано, да једно велико НЕ напросто само излази из мога бића. Као што рече наш председник, какав је то заправо компромис и о чему ми у ствари преговарамо? Хвала Американцима на партнерству, али мени ово више личи на наше самоубиство.
Просто нам малтене сами кажу да ово не можемо да прихватимо и да остане замрзнут сукоб за будућа времена, без признања наравно.

п.с. Да су мање охоли и више мудри, да су боље запаковали и да су понудили нешто за трговину, рецимо север Косова, ми би се можда и преварили и прихватили.
Хвала им на искрености у кључном тренутку. Лакше нам је сада када знамо да ту и нема о чему да се преговара. Не дамо потпис на ту предају и тачка. Да ли ће нам бити боље или горе? Биће нам боље, ма колико нас убеђивали у супротно. Али за све треба времена.

Watchman

pre 5 godina

1. Neka mi rusofili navedu jednu stvar koju su rusi uradili za nas od smrti Tita do danas.
To je period od 40 godina. Ne zanima me šta je bilo pre 100 godina nego neka navedu šta su uradili u poslednjih 40 godina od raspada Jugoslavije pa smo im mi toliko zahvalni a da je to imalo uticaj na naš standard i bolji život.

2. Za ove patriJote kojima su usta puna Kosova: šta tražite u Beogradu i drugim gradovima? Što se ne vratite i ne preselite na Kosovo pa dole širite patriJotizam? Zašto mi,drugosrbijanci,da budemo taoci vas koji ste prodali imanja na Kosovu pa sada vičete iz Beograda: Kosovo je Srbija?

3. Koliko stranih direktnih investicija stiže i EU a koliko iz Rusije?
Koliko stranih,zapadnih firmi ima kod nas a koliko iz Rusije?

4. U slučaju nekog konflikta kako će vaši ljubljeni rusi da dođu do nas kada smo u NATO obruču? Mislite da će im NATO članice tek tako dozvoliti da prelete preko njihovih teriotirija noseći oružje da bi se ubijali NATO vojnici? Jel ste gledali šta je bilo u Siriji i kako rusi brane "saveznike"?
Jel vam to nešto govori?

Imam za rusofile još gomilu pitanja ali neće sve stati u ovaj komentar a ni na jedno pitanje rusofili ionako ne znaju da daju smislen odogovor

kraja

pre 5 godina

"nove članice moraju prilagoditi politici Unije prema Rusiji i da se Srbija neće pridružiti dok ne prizna Kosovo."

...kod prijatelja ovakve ucene ne postoje...
...jer, ovo nisu uslovi, ovo je ucena...
...velika je planeta zemlja, mnogo zemalja NIJE u evropskoj uniji, nije ni u nato-u, pa odlicno zive...
...ugledajmo se na njih, uredimo svoju kucu po sopstvenim zeljama, a ne po ucenama...
...skoro pola mog zivota je proslo u jurcanju za tom, odavno smezuranom, evropskom sargarepom...
...decenijama ni evropa ni nato nisu promenile grcku, tursku, svajcarsku...
...ulazak u evropu sam po sebi ne znaci nista...
...hrvatska je apsolutno najbolji primer...

Svetlana

pre 5 godina

Meni nije jasno kako srbi ne vide da je nama jedini spas (ekonomski i svaki drugi) u EU i NATOu.
Mi Americi ne trebamo ali oni nama trebaju i njihove firme i njihove pare da bi ljudi imali gde da rade i od čega da žive.
Kakvu korist od rusa imamo osim nekog starog gvožđa za vojnu upotrebu? Ko će da ratuje kad svi beže odavde glavom bez obzira? Šta je vama ljudi? Jel ni malo pameti više nemate?

ognjen

pre 5 godina

Da li neko sa razvijenim analitickim stavom moze da nadje barem jednu dobru stvar za Srbiju u ovoj americkoj zavrzlama steategiji?! Sve se svodi na EU i SAD su super i Rusija je zla. Daleko vam lepankuca svima, dok nam svi nista bili "prijatelji" nama je bilo super.

Banet

pre 5 godina

Jos u srednjem veku smo znali da bez velikh sila nema donosenja vaznih odluka.
Puvanje i busanje u grudi nas je i dovelo u ovakvu situaciju, uz nikakvu diplomatiju.

Dejan

pre 5 godina

Ovo očigledno nije još uvek deo njihove zvanične politike. Sve dok ovde šalju vršioca dužnosti 7. pomoćnika zamenika državnog sekretara, vrlo slikovito nam kažu gde smo na njihovoj listi prioriteta....
Ja spadam u one koji čvrsto veruju da se u 21. veku u zemljama kao što smo mi ništa ne događa slučajno, pa sa tim u vezi bojim se da ništa i ne zavisi više od nas. Te priče da mi treba nešto da prihvatimo i da budemo kao fini i sl ne piju vodu. Milošević je ovde bio na vlasti taman onoliko koliko im je odgovaralo. Zar iko naivan misli da bilo koje rukovodstvo ovde može da vodi samostalnu politiku i da se nešto pita? :)

fala lepo

pre 5 godina

...a da zauzvrat razmislimo o otvaranju neke ruske baze na jugu zemlje? Da i mi malo budemo bezobrazni?
-------------------------------------------------------------------------

Pa da nam zatvore i ono malo pogona za motanje kablova? Neka hvala. Bili smo bezobrazni i inatili se i dovoljno.

pavle

pre 5 godina

Osnovni princip pregovaranja jeste da na kraju bude win-win situacija. Mi smo i bombardovani od nasih “prijatelja” sa zapada i otimaju nam teritoriju, koju bi mo trebali da priznamo... zelim samo da mi neko objasni koju mi korist imamo iz svega?!
Pa i da sutra udjemo u EU, ovde nece nikada biti standard kao sto je u Danskoj, Nemackoj, Francuskoj... mi cemo uvek biti drzava treceg reda, posto ce ispred nas biti i Ceska, Slovacka, Poljska i Madjarska...
Koja je to korist koju cemo mi dobiti, ako zauzvrat damo sve?

Da, da, može i gore

pre 5 godina

Osnovni princip pregovaranja jeste da na kraju bude win-win situacija. Mi smo i bombardovani od nasih “prijatelja” sa zapada i otimaju nam teritoriju, koju bi mo trebali da priznamo... zelim samo da mi neko objasni koju mi korist imamo iz svega?!
Pa i da sutra udjemo u EU, ovde nece nikada biti standard kao sto je u Danskoj, Nemackoj, Francuskoj... mi cemo uvek biti drzava treceg reda, posto ce ispred nas biti i Ceska, Slovacka, Poljska i Madjarska...
Koja je to korist koju cemo mi dobiti, ako zauzvrat damo sve?
(pavle,

Pa,vi Pavle, ništa niste shvatili. Srbija treba da prihvati sve ove uslove ne zato što će nešto dobiti i što će joj u EU biti bolje, nego zato da joj ne bude - GORE! Jer ovim putem kojim Srbija ide već 30 godina, svake godine je sve gore i gore.

dzonI

pre 5 godina

Kad se pogleda politicka aktivnost Dacica, Vulina, Nikolica, Popovica onda se moze zakljuciti da su oni ruski igraci na ovim prostorima i da Rusija preko njih opstruise evropski put Srbije. Bilo kakav napredak se u startu prekida, ovakav zmrznuti vakum konfuzija odgovara kriminalnim grupama i sa nase i albanske strane koje imaju politicku podrsku lokalnih politicara i naravno Rusije posto joj takvo stanje odgovara. Samo se vratite u 2016. god, kad se posle prolecnih izbora cekalo celo leto da bi se formirala vlada i sam Vucic je izjavio da je pod velikim pritiskim ( u prevodu velikih sila, pogotovo Rusije ). Vucic svestan slozene politicke situacije i velike podrske javnosti proruske politike, za sada se vesto snalazi u ovim opasnim politickim igrama i interesima, polako naginje ka zapadu i priprema javnost za konacno resenje Kosova. Vucic je svestan koliko to sada cudno zvucilo, cinjenica realnih politickih okolnosti na ovim prostorima, da ima sve manje manevarskog prostora da hoda po tankoj zici, da je doslo vreme da se jasno opredelimo kao drzava na koju cemo stranu, a to je zapad, u protivnom zapad ga pusta niz vodu, Srbija ce se naci opet u ekonimskom, politickim, bezbednosnom ambisu, sto bi bila katastrofa za Srbiju. Po meni je ova situacija jako ozbiljna, na nama je da li cemo da prihvatimo realnost pa da povucemo crtu i krenemo napred gde nam deca masovno odlaze, a to je zapad, EU.

Miloš M.

pre 5 godina

Ja ne vidim razlog za integracije sa našim "prijateljima" jer im se bliži kraj, do 2050. godine samo 2 zemlje biti u top 10 ekonomija sveta koje priznaju Kosovo prema projekcijama MMF-a i PWC-a.SAD će biti treće, a Nemačka deveta ekonomija sveta.Kriza od pre deset godina je nastala zbog duga.Kako je rešena?Jos vise su se zaduzili kroz nacionalizaciju finansijskih institucija da bi odlozili efekte te krize.Sada nadolazi nova kriza jer se to jednostavno desava u ekonomiji na svakih 10 godina gore dole, mozda su ove projekcije MMF previše optimistične za njih jer sta šta će sada raditi sa neuporedivo većim dugom.Treba izdrzati još veoma malo sa ovom politikom na dve stolice jer posle nadolazeće krize neće ni biti potrebe za dve stolice.

M. Radosavljevic

pre 5 godina

Upravo tako. Srbija se ulaguje, ali nece moci dugo. Ili cemo u EU i sve integracije, ili cemo postati ruska gubernija. Jedina zemlja u okruzenju koja ce biti izolovana.

citizen kane

pre 5 godina

Ja opet pitam ove komentatore koji pišu da ne daju Kosovo: ZAŠTO SE NE PRESELITE NA TO KOSOVO kada vam je već toliko stalo do njega? Šta tražite u Beogradu,Novom Sadu,Nišu?

Što se ne preselite na Kosovo i dokažete da je "kosovo srbija" na svom ličnom primeru?


Sa druge strane ovi što pišu kako Dačić,Vučić i ostali neće priznati Kosovo: Šta vi mislite da Amerikanci neće dovesti nekoga ko će to uraditi?
Jel vi shvatate da je Srbija poražena strana u ratu? Da je u Kumanovu potpisana KAPITULACIJA (ako ne znate šta to znači proguglajte) i da zbog toga Srbije NE MOŽE da postavlja nikakve uslove niti da traži bilo šta.

Јелена

pre 5 godina

Evo ja prvi hoću da potpišem sankcije Rusiji i nezavusnost Kosova ali da istog momenta budemo primljeni u NATO.
EU može i ne mora ali članstvo u NATO je imperativ!!!!
(Sir Oliver

Изађеш на изборе са том платформом, убедиш бираче да је то права ствар, освојиш већину у парламенту и добијеш право да потписујеш у име Србије. Овако, бесмислено је да се нудиш да потписујеш јер је твој потпис безвредан.

raxi

pre 5 godina

U prevodu " uzmi Srbima sve, a daj im ...da isteraju oči"...
(Veterinar, 05. maj 2018 09:48)

Vec je uzeto i to u ratu u kome smo kapitulirali!Ubi nas amnezija u svim sverama!

Watchman

pre 5 godina

(aco, 5. maj 2018 13:25)

I kako meni taj ruski veto pomaže da živim bolje? Jel mi on plaća račune,gorivo,vrtić za decu i sl?
Jel vi shvatate da pare dolaze sa Zapada a ne od rusa.
Osim tog beznačajnog veta rusija nema šta drugo da ponudi
I kao što sam rekao nemate ništa konkretno da navedete da je rusiaj uradila za Srbiju što ima uticaj na život građana osim nekog tamo beznačajnog veta i što preko Kosova ostvaruju svoje interese

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 5 godina

Srbiji je masto na zapadu ne u Aziji...ti sto kazu da samo Srbija mora da ispunjava specificne uslove moraju znati da je Srbija ratovala...da nije ispunila bi uslove kao i sve druge drzave...ekonomija je primer naseg propadanja:BDP Srbije je 1990 bio 90 milijardi evra-Ceske oko 40 milijardi...danas Ceska ima BDP 195 milijardi-Srbija 32 milijarde...sve to je postignuto ulaskom u EU!

Bata Savin

pre 5 godina

Baš lep tekst. Sve je lepo objašnjeno kako SAD vide Srbiju, kao koloniju bogatih. Politika neutralnosti u ovom trenutku ne vodi pravom putu.

Sir Oliver

pre 5 godina

Evo ja prvi hoću da potpišem sankcije Rusiji i nezavusnost Kosova ali da istog momenta budemo primljeni u NATO.
EU može i ne mora ali članstvo u NATO je imperativ!!!!

realista

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.
(Pedja, 5. maj 2018 12:40)

Spoken like a true clueless man. Pedja, ti zaista mislis da cemo da ostvarimo uredjenje svih tih aspekata koje si sada naveo? Jes li ti ikada uopste bio negde van Srbije? Ako jesi, sjasi malo sa autoputa kad putujes kroz EU i malo bolje baci oko na to kakve zapravo puteve imaju Madjarska, Slovacka, Rumunija, Bugarska. I sve ovo ostalo sto si naveo je cista budalastina. Zasto onda ljudi iz svih ovih zemalja koje su u EU idu u druge zemlje da rade, da steknu obrazovanje, da se lece? Nemoj pogresno da me shvatis, nije ovo atak na EU. Pa nisu ni oni ludi da nama ciste dvoriste, to je do nas samih. Sve ove aspekte uredjenja drzave mozemo i sami da resimo, ali prvo da se resimo kriminala i korupcije koji su masovno pustili pipke sa vrha drzave. I jos nesto, imati iluzije o Rusiji kao o nekom spasiocu i ekonomskom gigantu, je komicno. No, verovati da ce nas EU blagosloviti renesansom obrazovanja, zdravstva, ljudskih prava, ekonomije... je krajnje tragikomicno.

razmisli jos jednom

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pedja, 5. maj 2018 12:40)
@Pedja
Da li ti mislis da ce unija da se bavi time? NECE. Da li ti mislis da uniju stvarno briga za sve to sto si nabrojao? NIJE. Sve to sto si rekao treba SAMA DRZAVA da resi, njeni politicari i narod a ne nekakav policajac zvani unija. Inace clanstvo u uniji se placa, ako udjes u uniju moras i u nato, sto se opet placa. Od cega da se sve to plati i ko ce to da plati. Ti, ja i ostatak Srbije. Plitkoumna razmisljanja su nas i dovela do ove situacije.

bobo

pre 5 godina

Postali smo popriste za obracun Rusa i Zapada. Super , a svesni smo svi da ni Rusi ni Zapad ne daju ni pet para za nas.

Zbog toga mislim da je ova politika sedenja na dve stolice samoubilacka. Nama jedino okretanje ka Zapadu moze da donese neki prosperitet uz dosta truda i menjanja svesti svakog pojedinca.

Zox

pre 5 godina

Ništa sporno , sve normalne stvari. Vrlo korektan izveštaj. Biće dobro za ovu državu ako se od nje bude očekivala konkretna politika , što sada nije slučaj kada se pogleda delovanje Vučića, zatim vlade Brnabićeve sa Dačićem, Vulinom , Popovićem i sličnin likovima. Kao i kada se vidi ponašanje medija pod kontrolom države prema EU, SAD i NATO. Ovo prosto ne može više ovako i to je jasno.

hibiskus

pre 5 godina

Ovakve analize mogu da koriste samo nasim kvazi politicarima i zatucanom narodu, koji ce se busati u prsa i govoriti ISTOK ili ZAPAD.

Nas izbor treba da bude ISKLJUCIVO Srbija i narod u Srbiji, da nam drzava ekonomski ojaca, da se povecaju plate i penzije, da poraste standard, da poraste natalitet.

Kad ovo ispunimo onda ce se drugi otimati oko nas. Ovako, dok smo slabi, mogu da rade sta hoce a nasi kvazi politicari im zdusno pomazu u tome.

Crnogorac

pre 5 godina

@Miloš M
Jedini komentator koji gleda na budućnost, bravo.
Zapad odumire. Ne kažem da Rusija cvijeta, ali to je nebitno. Bitno je da dolazi multipolarni svijet i da Zapad ima alternativu.

aco

pre 5 godina

@Watchmen
Русија у УН активно штити наше интересе. Спречили су усвајање резолуције В. Британије којом би Србија била проглашена кривом за геноцид. Неуки људи не схватају значај тог вета. Помажу нам тако што не дозвољавају легализацију отимања 15% наше територије која је призната међународним правом. Нису нам нанели никакву штету, за разлику од НАТО који је направио штету од 100 милијарди долара. У Сирији смо видели да НАТО одустаје од напада, али зато шаљу терористе. Запад треба да плати сву нанету штету да би смо могли да упоређујемо корист од њих и Русије. Руско тржиште је отворено, проблем је у нама што не производимо. Итд, итд...

ninna.....

pre 5 godina

....kod prijatelja ovakve ucene ne postoje...
.....jer ovo nisu uslovi,ovo je ucena....
......
.....decenijama ni evropa ni nato nisu promenile ni grcku, tursku, svajcarsku...
@ kraja....


Promasili ste temu: nije u pitanju prijateljstvo, nego nasa namera da udjemo (ili ne...) u uniju koja ima SVOJA PRAVILA... (Mi bi da udjemo, ali pod svojim uslovima...)

....Da li ste bili u Grckoj pre i posle njenog ulaska u EU? E,pa ja jesam.... Ne moze se uporediti....(OTurskoj,a tek o Svajcarskoj! necu ni da pricam....I kakve veze one imaju?!?)

......uredimo svoju kucu po SOPSTVENIM ZELJAMA, ...kazete vi.
Pa zar ne vidite KAKO nam ide to uredjivanje poslednjih 40 godina?!?!?!?

zoran

pre 5 godina

Znaci, kocka je bacena. Maskenbal je prosao. Potrebno je korigovati ukupnu Politiku Srbije spram Zapada, da se umanji steta po zemlju i ljude, a do koje ce doci u skoroj buducnosti. Novi tektonski poremecaj kao jamb u najavi.

anarhist

pre 5 godina

Jos kad je Kosovo proglasilo nezavisnost 2008, i sve bilo jasno kako se stvari krecu, predlozio sam da nas zahtev za uzvrat bude hitno i bezuslovno uclanjivanje u EU. Nisu me tada poslusali, a sada, 10 godina kasnije, mi smo na istom, niti imamo Kosovo niti smo u EU. Pri tome se sada zahteva priznanje Kosova za tamo neko neizvesno priblizavanje clanstvu u EU, koje je krajnje neizvesno.

sale

pre 5 godina

Dokle bre više ovo? Ako su naši političari nesposobno da ovo reše, dajte više taj referendum i da završimo priču. Neka narod odluči, da barem moja deca unaju da li da ostaju ili da beže odavde, da barem imaju pristojan i normalan život, ako već ja, moji roditelji, njihovi roditelji,.... nismo imali.

Srboljub

pre 5 godina

@stop lazima:
Ti si, brajko, prespavao i '90, i početak veka: ono što se traži, važi za sve; naš specifikum je posledica brojnih promašaja na KiM koji samo kulminiraju bombardovanjem i (samo)proglašenjem nezavisnosti; tvoj rezon, kao posledica "srpske istine" koju pumpaju domicilni mediji, a poslednjih godina im terciraju Rusi (isključivo radi svoje potrebe da imaju bafer zonu ka zapadu i gde će budalasta "braća" da podmeću glave iz iracionalnih razloga) važi samo kad hejtera zapada i brojnih rusofiličara. Ko god ne shvata da je priklanjanje EU i zapadu izvesniji način da dobije regulisano okruženje, vladavinu prava, jaku ekonomiju i, vremenom, životni standard, može mirne duše da putuje na istok, među sebi slične.

neobavezno

pre 5 godina

Znaci SAD oslucuju kada ce koja drzava u Evropi biti integrisana u EU! Najbolje je kada si svoj na svome! Onog moment kad Srbija pristne da promeni Ustav, da prizna Kosovo, samo ce se usitnjavati do "pod jednu sljivu" a obecanja se ispunjavaju, evo vec koliko godina!

eh

pre 5 godina

Pa nisu nista rekli sto se vec ne zna. Sada, sto se u Srbiji nadaju da ce promeniti misljenje to je vec druga stvar. Kosovo je preveliki uteg i za samu EU i zele tu resenu situaciju. Srbija pak sedi na dve stolice i niti sama ne zna kako bi resila Kosovo. Odnosno, zna sta bi sa teritorijem, ali ne zna sta bi s Albancima. I tako. Malo po malo, godine prolaze, prodje i zivot.

imatuistine

pre 5 godina

ovo znamo svi odavno! ali lazemo sami sebe vec 20 godine da postoje druge mogucnosti oko Kosovo bez priznanja, dobre odnose sa Rusijom, koju niko na zapadu ne ceni a u isto vreme postati clan EU, kojoj nimalo nismo potrebni!.... tako da, cekacemo jos 20 god. bolji zivot ako se brzo nesto ne promeni! Nisam za EU, ni za Rusju, ni za Kosovo ili NATO ili pritiv svega toga! Samo sam za Srbiju i nama ocigledno fale osnovne stvari u polotickom smislu! Mi sve radimo za ili protiv druge, a ne za nas Narod! Moramo me se mi promeniti! Nauciti i priznati greske iz proslosti i okrenuti se novoj buducnosti! nema veze s kim ili protiv koga, ali zq bolji zivot svih nas

BZ

pre 5 godina

(Miloš M., 5. maj 2018 10:30)

To sto si ti citao je ekonomska projekcija na bazi MMF podataka sa karaja 2014 po idealnim uslovima i rastom. Drugim recima to je jedino moguce da Brazil, Meksiko i Nigerija imaju prozapadno socijalno uredjenju vladu koja ce ih u narednih 30 godina voditi napred da bi oni zavrsili na toj listi tako visoko. To je apsolutno nemoguce jer da je to tako Rusija bi davno bila top3 ekonomija. Jedino realno je skok Indonezije.

Ali ta lista uopste nije bitna jer svet vode lideri a Kina i Indija to nisu. Rusija u Aziji je veci lider od Kine i Indije zajedno. Plus na sve to ekonomija Kine bas kao i Indije direktno zavisi od EU i SAD jer se svodi isklucivo na trgovinu. Ono sto SAD i EU rade drugacije od celog sveta su inovacije sto znaci da su prvi u necemu jer imaju realno sagledavanje buducnosti, nadolazecih problema i najbolje dizajnere i inzijere da rese te problem. Elita SAD je suvise prosvecena i ekonomski mocna da moze iko da joj stane na put, njih ne interesuju nikakvi zatvoreni karteli konzumerkse trgovine da bi na jeftin nacin zaradjivali pare, njih interesuje recimo kako napraviti lek protiv raka da bi zaradili ozbiljne pare. I taj lek je nastao pre par godina a nastao je tako sto su se pre manje od desetak godina skupili u Nju Jorku analizirali probleme, mogucnosti resenja i dobili na stotine milione dolara da to urade. Gomila malih laboratorija je radila na njemu. I takvih primera ima na stotine.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 5 godina

Da. Nažalost,ili na srecu, svet nije jednosmerna ulica, ni šuma u kojoj žive samo medvedi.
Takve situacije nema, tako da postoji u svemu više igrača i više strategija,a najavžniji momenat je pitanje šta je kome domaći teren, jer je to prsudno sa rezultat.

Miloš M.

pre 5 godina

(BZ, 5. maj 2018 12:17)

Da li vi znate koja zemlja svake godine prijavljuje najveci proj prava na intelektualnu svojinu?Nisu SAD,već jedna druga zemlja koja registruje dvostruko veći broj.Kina prizvede 6 puta više STEM studenta svake godine od SAD, ovo je jako bitno zbog konkurentnosti njihive ekonomije u visokotehnološkim industrjama.Zapravo postoji relativno novi plan za uključivanje Kine u industrije visokog profita do 2025. godine, a to znaci manji deo kolača za SAD i EU.

Možemo onda tako reći da procene MMF-a nisu tačne ni za SAD i EU jer postoji rizik od urušavanja petro-dolara zato što raste učešće Kine u svetskoj trgovini, pa je normalno da se trgovina obavlja u juanima,a ne u dolarima kao da sada što bi uticalo na pad tražnje za dolarima i posledično njegove vrednosti.Dalja impikacija svega toga jeste da SAD nmg da izmire sopstveni dug koji je na oko 100% BDP-a trenutno, a to znači urušavanje monetarnog sistema.Naranvo nikome nije u interesu da se to desi preko noći,već postepeno, a upravo zato Kina i Rusija kupuju ogromne količine zlata.Pad vrednosti dolara bi znači povlačenje baza SAD jer ne bi mogle da više da štampaju novac bez inflacije za finansiranje 700+ vojnih baza širom sveta.

Kvante

pre 5 godina

Na nasu srecu postoji alternativa EU a to je Evroazijski savez. Tu mozemo da ostvarimo odlicnu ekonomsku saradnju i da izvozimo gotove proizvode, za razliku od toga sto u EU izvozimo sirovine.

Drad

pre 5 godina

Ključ čitavog izbora je da li će nam zapad u Kosovskom problemu ponuditi bar nešto ili ništa. Tj da li će obe strane dobiti po nešto, a po nešto izgubiti. Pošto nagrada u vidu priključenja Uniji nama nije odgovarajuća kompenzacija u ovom slučaju. Prvo, zato što druge zemlje nisu imale takav uslov, i drugo, što bi i Kosovo završilo kao član Unije, a da se nije odreklo ničega od svojih interesa. Tako je ključ svega da se zapad odrekene ove asimetrije u pristupu krizi. Ni u jednoj jedinoj zapadnoj analizi situacije nisam pročitao stav da bi Srbiji trebalo ponuditi da sačuva bar neki nezanemarljivi deo svojih interesa na Kosovu, već samo da će nagrada biti članstvo u Uniji, iako je svim drugim zemljama to bilo pravo koje im bezuslovno pripada čim ispune uobičajene uslove. Da je nama mesto na zapadu, a ne uz Rusiju, uopšte nije sporno, pošto zbog geografije i ekonomije koja od nje zavisi nište drugo i nije moguće. Ali zapad bi morao najzad promeniti pristup prema NAŠIM interesima. A to je važno i zbog naših budućih odnosa unutar Unije. Tako da bi naša politika morala biti stalno i glasno naglašavanje da i mi moramo nešto dobiti SEM članstva u Uniji, ili da nema dogovora.

Milo

pre 5 godina

"Problemi Balkana, ocenjuje se, nisu nepremostivi i ne iziskuju nove institucije, niti značajnu finansijsku ili vojnu posvećenost SAD."
Znači zahtevi ostaju isti ali nema sredstava da se oni ispune. Što znači da će ostati stanje kako jeste.

Miroslav

pre 5 godina

Kad pogledate minuse i pluseve u komentarima i sve ostalo sto prati raspravu oko ovakve teme, vidi se koliko su misljenja podeljena i koliko je trka neizvesna. Cini mi se da je referendum jedino ispravno resenje za ovakvo pitanje pa koja opcija dobije vise, neka vodi spoljnu politiku u tom smeru, zar ne?

cccp

pre 5 godina

Ti se sigurno secas da je sloba bio kandidat nobelove nagrade i jedan od velikih zvezda americke i evropske politike? (Alcale, 5. maj 2018 19:33)
-------------------------------------------------------------------------

Slobodan Milosevic NIKADA nije bio kandidat za dodelu Nobelove nagrade. Bio je predlozen za kandidata, kao sto su, uostalom predlozeni i Kim Dzong Un i Sadam Husein. Svake godine se posalje nekoliko hiljada predloga (prakticno nema ogranicenja sto se tice toga ko moze biti predlozen). Dokle ce ova neistina ziveti?

Vlada

pre 5 godina

Nesto im se zuri...a to je samo pokazatelj da njihova moc ubrzano slabi i zato se forsira priznanje i ako je situacija na terenu jasna. Ne treba pristajati na ucenu jer doci ce i nasih 5 minuta...setite se samo izraela i njihove upornosti da ponovo uspostave drzavu posle 2000 godina,zasto bi se mi svoje zemlje odrekli zarad clanstva u organizaciji u kojoj korist ima samo nemacka???

Alcale

pre 5 godina

@Marija
Ti zaista mislis da se mi pitamo da li hocemo da budemo prijatelji sa USA? :) ti se sigurno secas da je sloba bio kandidat nobelove nagrade i jedan od velikih zvezda americke i evropske politike?
Dalje... tito nije bio komunista niti je preterano voleo komuniste( cak ni kastra) ali je bio bas jak socijalista a ipak veliki ljubimac i izuzetno postovan od strane USA!
Dalje... gadafi je bio veliki prijatelj i francuske diplomatije i americke cak je donirao predizbornu kampanju sa 60mil dolara! Ali francuska mu je dugovala 6milijardi i to je bilo dovoljno da se proglasi diktatorom a nakon njegovog smaknuca da se dugovi reprogramiraju tako da sada libija duguje fr i usa ;)

Mani me prijatelja u politici postoenije su one na stajgi!

Marija

pre 5 godina

Srbija, antifasisticka i antikomunisticka, kapitalisticka, clanica NATO i EU i velika prijateljica SAD - to je jedini recept za srecu na ovim prostorima. Sto pre ovo shvatimo i prihvatimo, bolje ce nam biti.

Goran

pre 5 godina

Pa otprilike to je to. Sve vec dugo poznato i jasno. Na nama je da odlucimo o pravcu kojim idemo i sto je mnogo bitnije pravcu u kome ce ici buduce generacije. Krajnje je vreme da se opredelimo za buducu strategiju za Srbiju a ona svakako ne moze biti i istok i zapad. Licno sam za zapad jer bi bilo licemerno da kazem da me emocije vuku na istok a istovremeno decu da posaljem na zapad kako je to vec postala praksa ovde. Odugovlacenje nas samo vuce u jos veci ambis...

Pedja

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.

Miki

pre 5 godina

Srbija je i kulturološki i geopolitički uvek bila na zapadu. Bratska Rusija je jedan običan mit koji i mi i oni koriste u dnevnopolitičke svrhe.

Sir Oliver

pre 5 godina

Evo ja prvi hoću da potpišem sankcije Rusiji i nezavusnost Kosova ali da istog momenta budemo primljeni u NATO.
EU može i ne mora ali članstvo u NATO je imperativ!!!!

sasa jokic

pre 5 godina

Postoji samo jedan nacin da se Srbija odvoji od Rusije (a to je od zivotne vaznosti za drzavu) a to je da se napravi presedan kao sa Bugarskom i Rumunijom, koje su takodje bile nespremne za standarde EU, ali su prosto ugurane, kako bi se otrgle od Ruskog uticaja. Kada bi se obznanio takav scenario, mogucnost prekoresnog ulaska, to bi povecalo procenat gradjana koji su za EU (a i Vucic sa svojim glasacima moze da manipulise kako hoce, preko noci bi plakali za EU) i olaksalo bi proceduru priznavanja Kosova, uz predhodnu promenu Ustava. Naravno, to nije lako uraditi, Amerika bi morala dosta ustupaka da napravi, ali bi recimo prihvatanje sporazuma sa Iranom i skidanje poreza na aluminijum za zemlje EU na primer bio dobar podstrek. Povlacenje iz Sirije, kako bi se Putin odobrovoljio. Naravno tome bi se protivio Izrael, ali....E sad, da li je Amerika zainteresovana da zrtvuje svoje interese zbog Srbije? Nisam bas siguran, tako da ce scenario srpska gubernija na Balkanu ili kako Toma onomad rece “rupa na tepihu EU” verovatno biti konacni scenario ka odumiranju ove nesrecne zemlje.

joj

pre 5 godina

Znači dok ne priznamo Kosovo nema ulaska? Eee jadni Španci, Grci, Slovaci, Kiprani i Rumuni, moraće da ih izbace iz EU jer nisu priznali Kosovo :(

Sir Oliver

pre 5 godina

(zak bg, 05. maj 2018 09:46)

Ne lupaj. Narod briga za Kosovo.
U skorašnjoj anketi 77% gradjana se izjasnilo da ih Kosovo ne zanims.
Više ih boli korupcija i nezaposlenost nego Kosovo.

Torrente

pre 5 godina

Nećemo prilagoditi politiku prema Rusiji i nećemo priznati nekakvu nezavisnost teritorije KiM.

Ovaj bezobrazluk već prevazilazi svaku meru.
...a da zauzvrat razmislimo o otvaranju neke ruske baze na jugu zemlje? Da i mi malo budemo bezobrazni?

Ko dozvoli ga gaze, biće gažen ceo život.

ernesto che

pre 5 godina

Ako je cena kosovo, neka hvala. Dati deo teritorije je suludo i ne bi ucinila niti jedna drzava na ovom svetu a tek dati nesto zasta su se nasi preci borili i svesno isli u smrt hiljadu i vise godina je tek suludo. Na kraju krajeva, dati nesto sto prema procenama kompanijama,samo u rudi ima 300 milijardi evra, da bi oni posle nama davali kredite i zaduzivali nas jos vise, nas, nasu decu i unuke, je idiotizam blago receno. Kome je do zapada, neka se otisne.

Watchman

pre 5 godina

1. Neka mi rusofili navedu jednu stvar koju su rusi uradili za nas od smrti Tita do danas.
To je period od 40 godina. Ne zanima me šta je bilo pre 100 godina nego neka navedu šta su uradili u poslednjih 40 godina od raspada Jugoslavije pa smo im mi toliko zahvalni a da je to imalo uticaj na naš standard i bolji život.

2. Za ove patriJote kojima su usta puna Kosova: šta tražite u Beogradu i drugim gradovima? Što se ne vratite i ne preselite na Kosovo pa dole širite patriJotizam? Zašto mi,drugosrbijanci,da budemo taoci vas koji ste prodali imanja na Kosovu pa sada vičete iz Beograda: Kosovo je Srbija?

3. Koliko stranih direktnih investicija stiže i EU a koliko iz Rusije?
Koliko stranih,zapadnih firmi ima kod nas a koliko iz Rusije?

4. U slučaju nekog konflikta kako će vaši ljubljeni rusi da dođu do nas kada smo u NATO obruču? Mislite da će im NATO članice tek tako dozvoliti da prelete preko njihovih teriotirija noseći oružje da bi se ubijali NATO vojnici? Jel ste gledali šta je bilo u Siriji i kako rusi brane "saveznike"?
Jel vam to nešto govori?

Imam za rusofile još gomilu pitanja ali neće sve stati u ovaj komentar a ni na jedno pitanje rusofili ionako ne znaju da daju smislen odogovor

Svetlana

pre 5 godina

Meni nije jasno kako srbi ne vide da je nama jedini spas (ekonomski i svaki drugi) u EU i NATOu.
Mi Americi ne trebamo ali oni nama trebaju i njihove firme i njihove pare da bi ljudi imali gde da rade i od čega da žive.
Kakvu korist od rusa imamo osim nekog starog gvožđa za vojnu upotrebu? Ko će da ratuje kad svi beže odavde glavom bez obzira? Šta je vama ljudi? Jel ni malo pameti više nemate?

M. Radosavljevic

pre 5 godina

Upravo tako. Srbija se ulaguje, ali nece moci dugo. Ili cemo u EU i sve integracije, ili cemo postati ruska gubernija. Jedina zemlja u okruzenju koja ce biti izolovana.

bobo

pre 5 godina

Postali smo popriste za obracun Rusa i Zapada. Super , a svesni smo svi da ni Rusi ni Zapad ne daju ni pet para za nas.

Zbog toga mislim da je ova politika sedenja na dve stolice samoubilacka. Nama jedino okretanje ka Zapadu moze da donese neki prosperitet uz dosta truda i menjanja svesti svakog pojedinca.

citizen kane

pre 5 godina

Ja opet pitam ove komentatore koji pišu da ne daju Kosovo: ZAŠTO SE NE PRESELITE NA TO KOSOVO kada vam je već toliko stalo do njega? Šta tražite u Beogradu,Novom Sadu,Nišu?

Što se ne preselite na Kosovo i dokažete da je "kosovo srbija" na svom ličnom primeru?


Sa druge strane ovi što pišu kako Dačić,Vučić i ostali neće priznati Kosovo: Šta vi mislite da Amerikanci neće dovesti nekoga ko će to uraditi?
Jel vi shvatate da je Srbija poražena strana u ratu? Da je u Kumanovu potpisana KAPITULACIJA (ako ne znate šta to znači proguglajte) i da zbog toga Srbije NE MOŽE da postavlja nikakve uslove niti da traži bilo šta.

Watchman

pre 5 godina

(aco, 5. maj 2018 13:25)

I kako meni taj ruski veto pomaže da živim bolje? Jel mi on plaća račune,gorivo,vrtić za decu i sl?
Jel vi shvatate da pare dolaze sa Zapada a ne od rusa.
Osim tog beznačajnog veta rusija nema šta drugo da ponudi
I kao što sam rekao nemate ništa konkretno da navedete da je rusiaj uradila za Srbiju što ima uticaj na život građana osim nekog tamo beznačajnog veta i što preko Kosova ostvaruju svoje interese

dzonI

pre 5 godina

Kad se pogleda politicka aktivnost Dacica, Vulina, Nikolica, Popovica onda se moze zakljuciti da su oni ruski igraci na ovim prostorima i da Rusija preko njih opstruise evropski put Srbije. Bilo kakav napredak se u startu prekida, ovakav zmrznuti vakum konfuzija odgovara kriminalnim grupama i sa nase i albanske strane koje imaju politicku podrsku lokalnih politicara i naravno Rusije posto joj takvo stanje odgovara. Samo se vratite u 2016. god, kad se posle prolecnih izbora cekalo celo leto da bi se formirala vlada i sam Vucic je izjavio da je pod velikim pritiskim ( u prevodu velikih sila, pogotovo Rusije ). Vucic svestan slozene politicke situacije i velike podrske javnosti proruske politike, za sada se vesto snalazi u ovim opasnim politickim igrama i interesima, polako naginje ka zapadu i priprema javnost za konacno resenje Kosova. Vucic je svestan koliko to sada cudno zvucilo, cinjenica realnih politickih okolnosti na ovim prostorima, da ima sve manje manevarskog prostora da hoda po tankoj zici, da je doslo vreme da se jasno opredelimo kao drzava na koju cemo stranu, a to je zapad, u protivnom zapad ga pusta niz vodu, Srbija ce se naci opet u ekonimskom, politickim, bezbednosnom ambisu, sto bi bila katastrofa za Srbiju. Po meni je ova situacija jako ozbiljna, na nama je da li cemo da prihvatimo realnost pa da povucemo crtu i krenemo napred gde nam deca masovno odlaze, a to je zapad, EU.

aco

pre 5 godina

Ако нам чланство у ЕУ зависи од признања Косова, онда то питање треба поставити на референдуму. То би било најпоштеније, да на демократски начин донесемо одлуку.

Бојан

pre 5 godina

Све је тако јасно написано, да једно велико НЕ напросто само излази из мога бића. Као што рече наш председник, какав је то заправо компромис и о чему ми у ствари преговарамо? Хвала Американцима на партнерству, али мени ово више личи на наше самоубиство.
Просто нам малтене сами кажу да ово не можемо да прихватимо и да остане замрзнут сукоб за будућа времена, без признања наравно.

п.с. Да су мање охоли и више мудри, да су боље запаковали и да су понудили нешто за трговину, рецимо север Косова, ми би се можда и преварили и прихватили.
Хвала им на искрености у кључном тренутку. Лакше нам је сада када знамо да ту и нема о чему да се преговара. Не дамо потпис на ту предају и тачка. Да ли ће нам бити боље или горе? Биће нам боље, ма колико нас убеђивали у супротно. Али за све треба времена.

Miloš M.

pre 5 godina

Ja ne vidim razlog za integracije sa našim "prijateljima" jer im se bliži kraj, do 2050. godine samo 2 zemlje biti u top 10 ekonomija sveta koje priznaju Kosovo prema projekcijama MMF-a i PWC-a.SAD će biti treće, a Nemačka deveta ekonomija sveta.Kriza od pre deset godina je nastala zbog duga.Kako je rešena?Jos vise su se zaduzili kroz nacionalizaciju finansijskih institucija da bi odlozili efekte te krize.Sada nadolazi nova kriza jer se to jednostavno desava u ekonomiji na svakih 10 godina gore dole, mozda su ove projekcije MMF previše optimistične za njih jer sta šta će sada raditi sa neuporedivo većim dugom.Treba izdrzati još veoma malo sa ovom politikom na dve stolice jer posle nadolazeće krize neće ni biti potrebe za dve stolice.

Aleksa

pre 5 godina

Ако нам чланство у ЕУ зависи од признања Косова, онда то питање треба поставити на референдуму. То би било најпоштеније, да на демократски начин донесемо одлуку.
(aco, 05. maj 2018 09:30)

Ne, ne i ne. Referendum je pranje ruku političara (Vučić, Dačić i Šešelj) koji su Kosovo i zakuvali. Referendum je bio neophodan pred Rambuje, sada je kasno. Vreme je da ti isti političari opet donesu odluku, a da zatim, konačno, odu na smetlište političke istorije.

Kvante

pre 5 godina

Na nasu srecu postoji alternativa EU a to je Evroazijski savez. Tu mozemo da ostvarimo odlicnu ekonomsku saradnju i da izvozimo gotove proizvode, za razliku od toga sto u EU izvozimo sirovine.

Da, da, može i gore

pre 5 godina

Osnovni princip pregovaranja jeste da na kraju bude win-win situacija. Mi smo i bombardovani od nasih “prijatelja” sa zapada i otimaju nam teritoriju, koju bi mo trebali da priznamo... zelim samo da mi neko objasni koju mi korist imamo iz svega?!
Pa i da sutra udjemo u EU, ovde nece nikada biti standard kao sto je u Danskoj, Nemackoj, Francuskoj... mi cemo uvek biti drzava treceg reda, posto ce ispred nas biti i Ceska, Slovacka, Poljska i Madjarska...
Koja je to korist koju cemo mi dobiti, ako zauzvrat damo sve?
(pavle,

Pa,vi Pavle, ništa niste shvatili. Srbija treba da prihvati sve ove uslove ne zato što će nešto dobiti i što će joj u EU biti bolje, nego zato da joj ne bude - GORE! Jer ovim putem kojim Srbija ide već 30 godina, svake godine je sve gore i gore.

raxi

pre 5 godina

U prevodu " uzmi Srbima sve, a daj im ...da isteraju oči"...
(Veterinar, 05. maj 2018 09:48)

Vec je uzeto i to u ratu u kome smo kapitulirali!Ubi nas amnezija u svim sverama!

fala lepo

pre 5 godina

...a da zauzvrat razmislimo o otvaranju neke ruske baze na jugu zemlje? Da i mi malo budemo bezobrazni?
-------------------------------------------------------------------------

Pa da nam zatvore i ono malo pogona za motanje kablova? Neka hvala. Bili smo bezobrazni i inatili se i dovoljno.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 5 godina

Srbiji je masto na zapadu ne u Aziji...ti sto kazu da samo Srbija mora da ispunjava specificne uslove moraju znati da je Srbija ratovala...da nije ispunila bi uslove kao i sve druge drzave...ekonomija je primer naseg propadanja:BDP Srbije je 1990 bio 90 milijardi evra-Ceske oko 40 milijardi...danas Ceska ima BDP 195 milijardi-Srbija 32 milijarde...sve to je postignuto ulaskom u EU!

razmisli jos jednom

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pedja, 5. maj 2018 12:40)
@Pedja
Da li ti mislis da ce unija da se bavi time? NECE. Da li ti mislis da uniju stvarno briga za sve to sto si nabrojao? NIJE. Sve to sto si rekao treba SAMA DRZAVA da resi, njeni politicari i narod a ne nekakav policajac zvani unija. Inace clanstvo u uniji se placa, ako udjes u uniju moras i u nato, sto se opet placa. Od cega da se sve to plati i ko ce to da plati. Ti, ja i ostatak Srbije. Plitkoumna razmisljanja su nas i dovela do ove situacije.

Crnogorac

pre 5 godina

@Miloš M
Jedini komentator koji gleda na budućnost, bravo.
Zapad odumire. Ne kažem da Rusija cvijeta, ali to je nebitno. Bitno je da dolazi multipolarni svijet i da Zapad ima alternativu.

Iz ugla

pre 5 godina

Ameri treba da daju zelene karte svim građanima Kosova da ljudi počnu da žive normalno. Ili da podele sa Australijom, Kanadom, UK i EU. Šta je milionče ili dva za njih. Da zaborave na Balkan i žive život kao Rita Ora. Šta joj fali...

kraja

pre 5 godina

"nove članice moraju prilagoditi politici Unije prema Rusiji i da se Srbija neće pridružiti dok ne prizna Kosovo."

...kod prijatelja ovakve ucene ne postoje...
...jer, ovo nisu uslovi, ovo je ucena...
...velika je planeta zemlja, mnogo zemalja NIJE u evropskoj uniji, nije ni u nato-u, pa odlicno zive...
...ugledajmo se na njih, uredimo svoju kucu po sopstvenim zeljama, a ne po ucenama...
...skoro pola mog zivota je proslo u jurcanju za tom, odavno smezuranom, evropskom sargarepom...
...decenijama ni evropa ni nato nisu promenile grcku, tursku, svajcarsku...
...ulazak u evropu sam po sebi ne znaci nista...
...hrvatska je apsolutno najbolji primer...

Parni Valjak

pre 5 godina

Alo
Dvadeset godina života nam prođe u tom natezanju oko Kosova.
Proglasite lepo Kosovo za okupiranu teritoriju što ona i jeste realno i završite tu priču.
Da su nas zemlje EU htele primile bi nas još pre 10 godina.
I još nešto, nisam rusofil.
Pre 15 godina kada sam završio fakultet iskreno sam verovao da će nam svanuti posle Miloševića i da će ova naša zemlja konačno da krene pravim putem.
Ali očigledno su nam skoro 20 godina pojeli skakavci kako ovi unutrašnji tako i ovi spolja naši tzv prijatelji.

anarhist

pre 5 godina

Jos kad je Kosovo proglasilo nezavisnost 2008, i sve bilo jasno kako se stvari krecu, predlozio sam da nas zahtev za uzvrat bude hitno i bezuslovno uclanjivanje u EU. Nisu me tada poslusali, a sada, 10 godina kasnije, mi smo na istom, niti imamo Kosovo niti smo u EU. Pri tome se sada zahteva priznanje Kosova za tamo neko neizvesno priblizavanje clanstvu u EU, koje je krajnje neizvesno.

BZ

pre 5 godina

(Miloš M., 5. maj 2018 10:30)

To sto si ti citao je ekonomska projekcija na bazi MMF podataka sa karaja 2014 po idealnim uslovima i rastom. Drugim recima to je jedino moguce da Brazil, Meksiko i Nigerija imaju prozapadno socijalno uredjenju vladu koja ce ih u narednih 30 godina voditi napred da bi oni zavrsili na toj listi tako visoko. To je apsolutno nemoguce jer da je to tako Rusija bi davno bila top3 ekonomija. Jedino realno je skok Indonezije.

Ali ta lista uopste nije bitna jer svet vode lideri a Kina i Indija to nisu. Rusija u Aziji je veci lider od Kine i Indije zajedno. Plus na sve to ekonomija Kine bas kao i Indije direktno zavisi od EU i SAD jer se svodi isklucivo na trgovinu. Ono sto SAD i EU rade drugacije od celog sveta su inovacije sto znaci da su prvi u necemu jer imaju realno sagledavanje buducnosti, nadolazecih problema i najbolje dizajnere i inzijere da rese te problem. Elita SAD je suvise prosvecena i ekonomski mocna da moze iko da joj stane na put, njih ne interesuju nikakvi zatvoreni karteli konzumerkse trgovine da bi na jeftin nacin zaradjivali pare, njih interesuje recimo kako napraviti lek protiv raka da bi zaradili ozbiljne pare. I taj lek je nastao pre par godina a nastao je tako sto su se pre manje od desetak godina skupili u Nju Jorku analizirali probleme, mogucnosti resenja i dobili na stotine milione dolara da to urade. Gomila malih laboratorija je radila na njemu. I takvih primera ima na stotine.

Zox

pre 5 godina

Ništa sporno , sve normalne stvari. Vrlo korektan izveštaj. Biće dobro za ovu državu ako se od nje bude očekivala konkretna politika , što sada nije slučaj kada se pogleda delovanje Vučića, zatim vlade Brnabićeve sa Dačićem, Vulinom , Popovićem i sličnin likovima. Kao i kada se vidi ponašanje medija pod kontrolom države prema EU, SAD i NATO. Ovo prosto ne može više ovako i to je jasno.

Srboljub

pre 5 godina

@stop lazima:
Ti si, brajko, prespavao i '90, i početak veka: ono što se traži, važi za sve; naš specifikum je posledica brojnih promašaja na KiM koji samo kulminiraju bombardovanjem i (samo)proglašenjem nezavisnosti; tvoj rezon, kao posledica "srpske istine" koju pumpaju domicilni mediji, a poslednjih godina im terciraju Rusi (isključivo radi svoje potrebe da imaju bafer zonu ka zapadu i gde će budalasta "braća" da podmeću glave iz iracionalnih razloga) važi samo kad hejtera zapada i brojnih rusofiličara. Ko god ne shvata da je priklanjanje EU i zapadu izvesniji način da dobije regulisano okruženje, vladavinu prava, jaku ekonomiju i, vremenom, životni standard, može mirne duše da putuje na istok, među sebi slične.

ninna.....

pre 5 godina

....kod prijatelja ovakve ucene ne postoje...
.....jer ovo nisu uslovi,ovo je ucena....
......
.....decenijama ni evropa ni nato nisu promenile ni grcku, tursku, svajcarsku...
@ kraja....


Promasili ste temu: nije u pitanju prijateljstvo, nego nasa namera da udjemo (ili ne...) u uniju koja ima SVOJA PRAVILA... (Mi bi da udjemo, ali pod svojim uslovima...)

....Da li ste bili u Grckoj pre i posle njenog ulaska u EU? E,pa ja jesam.... Ne moze se uporediti....(OTurskoj,a tek o Svajcarskoj! necu ni da pricam....I kakve veze one imaju?!?)

......uredimo svoju kucu po SOPSTVENIM ZELJAMA, ...kazete vi.
Pa zar ne vidite KAKO nam ide to uredjivanje poslednjih 40 godina?!?!?!?

Stop lazima

pre 5 godina

@(ninna....., 5. maj 2018 11:39)

Pogresno "pravila" koja vaze samo za jednog kanidata i nije vazilo ni za jednu od 27 drzava clanica (da se odrekne 15% okupirane teritorije protinvno povelji i zakonima UN) nije "pravilo vec UCENA. Pravilo je kad nesto vazi ZA SVE. Cesto se vrsi ova zamena teza kako za Srbiju vaze ista oravila kao i za sve druge.

aco

pre 5 godina

@Watchmen
Русија у УН активно штити наше интересе. Спречили су усвајање резолуције В. Британије којом би Србија била проглашена кривом за геноцид. Неуки људи не схватају значај тог вета. Помажу нам тако што не дозвољавају легализацију отимања 15% наше територије која је призната међународним правом. Нису нам нанели никакву штету, за разлику од НАТО који је направио штету од 100 милијарди долара. У Сирији смо видели да НАТО одустаје од напада, али зато шаљу терористе. Запад треба да плати сву нанету штету да би смо могли да упоређујемо корист од њих и Русије. Руско тржиште је отворено, проблем је у нама што не производимо. Итд, итд...

pavle

pre 5 godina

Osnovni princip pregovaranja jeste da na kraju bude win-win situacija. Mi smo i bombardovani od nasih “prijatelja” sa zapada i otimaju nam teritoriju, koju bi mo trebali da priznamo... zelim samo da mi neko objasni koju mi korist imamo iz svega?!
Pa i da sutra udjemo u EU, ovde nece nikada biti standard kao sto je u Danskoj, Nemackoj, Francuskoj... mi cemo uvek biti drzava treceg reda, posto ce ispred nas biti i Ceska, Slovacka, Poljska i Madjarska...
Koja je to korist koju cemo mi dobiti, ako zauzvrat damo sve?

Miloš M.

pre 5 godina

(BZ, 5. maj 2018 12:17)

Da li vi znate koja zemlja svake godine prijavljuje najveci proj prava na intelektualnu svojinu?Nisu SAD,već jedna druga zemlja koja registruje dvostruko veći broj.Kina prizvede 6 puta više STEM studenta svake godine od SAD, ovo je jako bitno zbog konkurentnosti njihive ekonomije u visokotehnološkim industrjama.Zapravo postoji relativno novi plan za uključivanje Kine u industrije visokog profita do 2025. godine, a to znaci manji deo kolača za SAD i EU.

Možemo onda tako reći da procene MMF-a nisu tačne ni za SAD i EU jer postoji rizik od urušavanja petro-dolara zato što raste učešće Kine u svetskoj trgovini, pa je normalno da se trgovina obavlja u juanima,a ne u dolarima kao da sada što bi uticalo na pad tražnje za dolarima i posledično njegove vrednosti.Dalja impikacija svega toga jeste da SAD nmg da izmire sopstveni dug koji je na oko 100% BDP-a trenutno, a to znači urušavanje monetarnog sistema.Naranvo nikome nije u interesu da se to desi preko noći,već postepeno, a upravo zato Kina i Rusija kupuju ogromne količine zlata.Pad vrednosti dolara bi znači povlačenje baza SAD jer ne bi mogle da više da štampaju novac bez inflacije za finansiranje 700+ vojnih baza širom sveta.

Grga

pre 5 godina

Posto Srbija, po izjavama Vucica, Dacica i ostalih "nikada nece uvesti sankcije Rusiji", nema potrebe za dallnjim pregovorima o ulasku Srbije u EU!

ognjen

pre 5 godina

Da li neko sa razvijenim analitickim stavom moze da nadje barem jednu dobru stvar za Srbiju u ovoj americkoj zavrzlama steategiji?! Sve se svodi na EU i SAD su super i Rusija je zla. Daleko vam lepankuca svima, dok nam svi nista bili "prijatelji" nama je bilo super.

Banet

pre 5 godina

Jos u srednjem veku smo znali da bez velikh sila nema donosenja vaznih odluka.
Puvanje i busanje u grudi nas je i dovelo u ovakvu situaciju, uz nikakvu diplomatiju.

vodonosa

pre 5 godina

Cim se ode u posetu Rusiji,paradu ili bilo ko od njih dodje,kreće pritisak Amerike na Srbiju.A dokle cemo da izdržimo ne zna se,a zivot prolazi.

imatuistine

pre 5 godina

ovo znamo svi odavno! ali lazemo sami sebe vec 20 godine da postoje druge mogucnosti oko Kosovo bez priznanja, dobre odnose sa Rusijom, koju niko na zapadu ne ceni a u isto vreme postati clan EU, kojoj nimalo nismo potrebni!.... tako da, cekacemo jos 20 god. bolji zivot ako se brzo nesto ne promeni! Nisam za EU, ni za Rusju, ni za Kosovo ili NATO ili pritiv svega toga! Samo sam za Srbiju i nama ocigledno fale osnovne stvari u polotickom smislu! Mi sve radimo za ili protiv druge, a ne za nas Narod! Moramo me se mi promeniti! Nauciti i priznati greske iz proslosti i okrenuti se novoj buducnosti! nema veze s kim ili protiv koga, ali zq bolji zivot svih nas

Miroslav

pre 5 godina

Kad pogledate minuse i pluseve u komentarima i sve ostalo sto prati raspravu oko ovakve teme, vidi se koliko su misljenja podeljena i koliko je trka neizvesna. Cini mi se da je referendum jedino ispravno resenje za ovakvo pitanje pa koja opcija dobije vise, neka vodi spoljnu politiku u tom smeru, zar ne?

Bata Savin

pre 5 godina

Baš lep tekst. Sve je lepo objašnjeno kako SAD vide Srbiju, kao koloniju bogatih. Politika neutralnosti u ovom trenutku ne vodi pravom putu.

Јелена

pre 5 godina

Evo ja prvi hoću da potpišem sankcije Rusiji i nezavusnost Kosova ali da istog momenta budemo primljeni u NATO.
EU može i ne mora ali članstvo u NATO je imperativ!!!!
(Sir Oliver

Изађеш на изборе са том платформом, убедиш бираче да је то права ствар, освојиш већину у парламенту и добијеш право да потписујеш у име Србије. Овако, бесмислено је да се нудиш да потписујеш јер је твој потпис безвредан.

neobavezno

pre 5 godina

Znaci SAD oslucuju kada ce koja drzava u Evropi biti integrisana u EU! Najbolje je kada si svoj na svome! Onog moment kad Srbija pristne da promeni Ustav, da prizna Kosovo, samo ce se usitnjavati do "pod jednu sljivu" a obecanja se ispunjavaju, evo vec koliko godina!

realista

pre 5 godina

Sto se mene tice ne moramo NIKAD u evropsku uniju.
(cheprtuljko, 05. maj 2018 12:18)
Sta ce nam pravna drzava, zdravstvo, obrazovanje, resene granice, sredjeni putevi, sloboda medija i ljudska prava?! Super nam je ovako.
(Pedja, 5. maj 2018 12:40)

Spoken like a true clueless man. Pedja, ti zaista mislis da cemo da ostvarimo uredjenje svih tih aspekata koje si sada naveo? Jes li ti ikada uopste bio negde van Srbije? Ako jesi, sjasi malo sa autoputa kad putujes kroz EU i malo bolje baci oko na to kakve zapravo puteve imaju Madjarska, Slovacka, Rumunija, Bugarska. I sve ovo ostalo sto si naveo je cista budalastina. Zasto onda ljudi iz svih ovih zemalja koje su u EU idu u druge zemlje da rade, da steknu obrazovanje, da se lece? Nemoj pogresno da me shvatis, nije ovo atak na EU. Pa nisu ni oni ludi da nama ciste dvoriste, to je do nas samih. Sve ove aspekte uredjenja drzave mozemo i sami da resimo, ali prvo da se resimo kriminala i korupcije koji su masovno pustili pipke sa vrha drzave. I jos nesto, imati iluzije o Rusiji kao o nekom spasiocu i ekonomskom gigantu, je komicno. No, verovati da ce nas EU blagosloviti renesansom obrazovanja, zdravstva, ljudskih prava, ekonomije... je krajnje tragikomicno.

sale

pre 5 godina

Dokle bre više ovo? Ako su naši političari nesposobno da ovo reše, dajte više taj referendum i da završimo priču. Neka narod odluči, da barem moja deca unaju da li da ostaju ili da beže odavde, da barem imaju pristojan i normalan život, ako već ja, moji roditelji, njihovi roditelji,.... nismo imali.

zoran

pre 5 godina

Znaci, kocka je bacena. Maskenbal je prosao. Potrebno je korigovati ukupnu Politiku Srbije spram Zapada, da se umanji steta po zemlju i ljude, a do koje ce doci u skoroj buducnosti. Novi tektonski poremecaj kao jamb u najavi.

only fools and horses

pre 5 godina

Interesantno, priča se o dijalogu, pregovorima, gde mi u stvari ništa ne pregovaramo već moramo da uradimo to, to i to. Koliko ja znam to se ne naziva niti dijalogom, niti pregovorima već ultimatimom. Naročito što ovi drugi to već znaju i nemaju potrebu da daju ni jedan, jedini, ni najmanji ustupak. Videli smo to i po formiranju te famozne zajednice Srpskih opština. Jednostavno ne dozvoljavaju.
Realno bi bilo da naši "pregovarači" kažu nema dalje ni jednog sastanka, ni minut razgovora, ni sa ekipom sa Kosova niti njihovim zapadnim mentorima dok se u potpunosti ne ispuni sve ono što je do sada potpisano. Možda bi ih tada barem malo shvatili ozbiljno. A i svi argumenti bi bili na njihovoj strani.
Znam da zapadu argumenti nisu bitni niti bilo šta drugo, ali čini mi se da bi nas ipak posmatrali kao ozbiljniju državu.
A znam i da je to nemoguće jer je vlast u potpunosti zavisna od EU i Amerikanaca i svesna je da ne može opstati bez njihove podrške. Tako da je sve ovo zamajavanje naroda dok ne ispune sve što im se traži. A odugovlače samo zato što sumnjaju da će ih posle toga ti isti pustiti niz vodu, kao i one pre njih.

Drad

pre 5 godina

Ključ čitavog izbora je da li će nam zapad u Kosovskom problemu ponuditi bar nešto ili ništa. Tj da li će obe strane dobiti po nešto, a po nešto izgubiti. Pošto nagrada u vidu priključenja Uniji nama nije odgovarajuća kompenzacija u ovom slučaju. Prvo, zato što druge zemlje nisu imale takav uslov, i drugo, što bi i Kosovo završilo kao član Unije, a da se nije odreklo ničega od svojih interesa. Tako je ključ svega da se zapad odrekene ove asimetrije u pristupu krizi. Ni u jednoj jedinoj zapadnoj analizi situacije nisam pročitao stav da bi Srbiji trebalo ponuditi da sačuva bar neki nezanemarljivi deo svojih interesa na Kosovu, već samo da će nagrada biti članstvo u Uniji, iako je svim drugim zemljama to bilo pravo koje im bezuslovno pripada čim ispune uobičajene uslove. Da je nama mesto na zapadu, a ne uz Rusiju, uopšte nije sporno, pošto zbog geografije i ekonomije koja od nje zavisi nište drugo i nije moguće. Ali zapad bi morao najzad promeniti pristup prema NAŠIM interesima. A to je važno i zbog naših budućih odnosa unutar Unije. Tako da bi naša politika morala biti stalno i glasno naglašavanje da i mi moramo nešto dobiti SEM članstva u Uniji, ili da nema dogovora.

Dejan

pre 5 godina

Ovo očigledno nije još uvek deo njihove zvanične politike. Sve dok ovde šalju vršioca dužnosti 7. pomoćnika zamenika državnog sekretara, vrlo slikovito nam kažu gde smo na njihovoj listi prioriteta....
Ja spadam u one koji čvrsto veruju da se u 21. veku u zemljama kao što smo mi ništa ne događa slučajno, pa sa tim u vezi bojim se da ništa i ne zavisi više od nas. Te priče da mi treba nešto da prihvatimo i da budemo kao fini i sl ne piju vodu. Milošević je ovde bio na vlasti taman onoliko koliko im je odgovaralo. Zar iko naivan misli da bilo koje rukovodstvo ovde može da vodi samostalnu politiku i da se nešto pita? :)

hibiskus

pre 5 godina

Ovakve analize mogu da koriste samo nasim kvazi politicarima i zatucanom narodu, koji ce se busati u prsa i govoriti ISTOK ili ZAPAD.

Nas izbor treba da bude ISKLJUCIVO Srbija i narod u Srbiji, da nam drzava ekonomski ojaca, da se povecaju plate i penzije, da poraste standard, da poraste natalitet.

Kad ovo ispunimo onda ce se drugi otimati oko nas. Ovako, dok smo slabi, mogu da rade sta hoce a nasi kvazi politicari im zdusno pomazu u tome.

Vlada

pre 5 godina

Nesto im se zuri...a to je samo pokazatelj da njihova moc ubrzano slabi i zato se forsira priznanje i ako je situacija na terenu jasna. Ne treba pristajati na ucenu jer doci ce i nasih 5 minuta...setite se samo izraela i njihove upornosti da ponovo uspostave drzavu posle 2000 godina,zasto bi se mi svoje zemlje odrekli zarad clanstva u organizaciji u kojoj korist ima samo nemacka???

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 5 godina

Da. Nažalost,ili na srecu, svet nije jednosmerna ulica, ni šuma u kojoj žive samo medvedi.
Takve situacije nema, tako da postoji u svemu više igrača i više strategija,a najavžniji momenat je pitanje šta je kome domaći teren, jer je to prsudno sa rezultat.

eh

pre 5 godina

Pa nisu nista rekli sto se vec ne zna. Sada, sto se u Srbiji nadaju da ce promeniti misljenje to je vec druga stvar. Kosovo je preveliki uteg i za samu EU i zele tu resenu situaciju. Srbija pak sedi na dve stolice i niti sama ne zna kako bi resila Kosovo. Odnosno, zna sta bi sa teritorijem, ali ne zna sta bi s Albancima. I tako. Malo po malo, godine prolaze, prodje i zivot.

Alcale

pre 5 godina

@Marija
Ti zaista mislis da se mi pitamo da li hocemo da budemo prijatelji sa USA? :) ti se sigurno secas da je sloba bio kandidat nobelove nagrade i jedan od velikih zvezda americke i evropske politike?
Dalje... tito nije bio komunista niti je preterano voleo komuniste( cak ni kastra) ali je bio bas jak socijalista a ipak veliki ljubimac i izuzetno postovan od strane USA!
Dalje... gadafi je bio veliki prijatelj i francuske diplomatije i americke cak je donirao predizbornu kampanju sa 60mil dolara! Ali francuska mu je dugovala 6milijardi i to je bilo dovoljno da se proglasi diktatorom a nakon njegovog smaknuca da se dugovi reprogramiraju tako da sada libija duguje fr i usa ;)

Mani me prijatelja u politici postoenije su one na stajgi!

cccp

pre 5 godina

Ti se sigurno secas da je sloba bio kandidat nobelove nagrade i jedan od velikih zvezda americke i evropske politike? (Alcale, 5. maj 2018 19:33)
-------------------------------------------------------------------------

Slobodan Milosevic NIKADA nije bio kandidat za dodelu Nobelove nagrade. Bio je predlozen za kandidata, kao sto su, uostalom predlozeni i Kim Dzong Un i Sadam Husein. Svake godine se posalje nekoliko hiljada predloga (prakticno nema ogranicenja sto se tice toga ko moze biti predlozen). Dokle ce ova neistina ziveti?

Milo

pre 5 godina

"Problemi Balkana, ocenjuje se, nisu nepremostivi i ne iziskuju nove institucije, niti značajnu finansijsku ili vojnu posvećenost SAD."
Znači zahtevi ostaju isti ali nema sredstava da se oni ispune. Što znači da će ostati stanje kako jeste.